GroenLinks wereldkampioen biomassa
Alle bomen dood - BEDANKT GROENLINKS
Nederland ging rollend van het lachen over de bank toen de zeer onsympathieke Jesse Klaver (-3 tot -6 in de peilingen, haha) door z'n hoeven zakte bij Nieuwsuur, tezamen met zijn moraliserende geprevel, zijn opgeheven wijsvinger en zijn hyperirritante vertragende debattrucjes. Het is gewoon geen leuk joch; een door zure regen aangetast plakkaat doorweekt karton, eentje met de gunfactor van een rokende autoband. Hij kan Kaag aanvallen op de bomenkap bij Amelisweerd, maar eens te meer blijkt maar weer dat het vooral GroenLinks is dat hoofdschuldig is aan de Grote Bomengenocide van de 21ste eeuw. Oud-GroenLinkser Fenna Swart van Comité Schone Lucht: "Hypocrisie en ambivalentie zijn kernwaarden van GL op dit dossier. Voor de camera beweren GL-politici dat ze geen biomassa willen, maar lokaal blijkt het gros van de GL-wethouders fervent voorstander." Terwijl ze bij GroenLinks hoog en laag springen om hun kwalijke rol te ontkennen is de praktijk een stuk minder bebladerd: bomen worden door een houthakker van GroenLinks in houthakkersblouse met het logo van GroenLinks omgehaald met een zaag van GroenLinks en een bijl van GroenLinks en dan gaat de boel in een vrachtwagen van GroenLinks (diesel) naar een biomassacentrale van GroenLinks waar een wethouder van GroenLinks hoogstpersoonlijk op de knop drukt om de verbrandingsoven van GroenLinks aan te zetten. Een deel van de kiezers, die liegen ze vast wel voor. Maar zouden ze bij GroenLinks nou trots zijn op zichzelf? Lekker zichzelf recht aankijken in de spiegel?
Social
Reaguursels
InloggenHoe kan zo een VMBO-er ook lijstrekker en sort of woordvoerder energie issues worden? Verschil tussen vermogen en energie snapt ie niet, miljard en miljoen haalt ie door elkaar, enz.
Zo lang die gasten de thermodynamica wetten niet kunnen opdreunen en doorgronden verbieden er wat over te zeggen lijkt mij.
Ik kan ze ook opdreunen. "De rotzooi wordt nooit vanzelf minder". Maar doorgronden is een tweede.
Yep, je kan zijn voor 1 van:
- Fossiele brandstof (voorlopig nog)
- Alle bossen verbranden. (zolang voorradig).
- Kernenergie.
- Terug naar de middeleeuwen met windmolens.
Kiest u morgen maar...
Laat Idéfix het maar niet zien, want die is inmiddels net zo groot als Obelix geworden! Voor de rest: Dit is dus wat je krijgt wanneer pas afgestudeerde studenten met precies nul komma nul aan praktijk- of levenservaring een papieren werkelijkheid realiseren waarin zoiets als het regenwoud omhakken voor de verbrandingsoven ineens héél milieuvriendelijk is. Fouten maken we allemaal. Ik maak alleen wel iets kleinere fouten. Nou, eigenlijk veel kleinere fouten. Maar dat geeft niet. Er is dus nog meer dan voldoende ruimte voor verbetering. Zeker nu al die bomen uit de weg zijn. Misschien kunnen wij dan nu toch wél in het 'groen' (hier bedoelen ze tegenwoording zwaar verontreinigd agrarisch landschap mee!) bouwen als we een boer kunnen vinden die tevreden is met z'n afkoopsom? Laat het mij gerust weten als je een nieuwe persvoorlichter nodig hebt, Feras. Want ik denk namelijk wél na. Ik ben denk ik ook een stuk goedkoper vanwege mijn opleidingsniveau, en ook zeker niet te beroerd om jouw partijtje zo'n slordige 10% rechtser te maken. Want dit is zo links dat het wel averechts lijkt. Die voor je.
"Maar zouden ze bij GroenLinks nou trots zijn op zichzelf? Lekker zichzelf recht aankijken in de spiegel?"
HEE Achmed Aboutaleb, kom d'r eens in!: "Nou, Jesses, zijn jullie trots op jezelf???"
Ja in de grote sahara van marokko staan ook geen bomen dus jesse zegt niks aan de hand.
D66 doet het ook goed met kappen van bomen.
De Partij tegen de Burger zegt: Minder bomen, minder u!
Beetje bij beetje de goede kant op .... www.gelderlander.nl/home/omstreden-ho...
Het trieste is dat die bio centrales met subsidies neer gezet zijn, en als ze gesloten moeten worden het de belastingbetaler, vattenfal weer schadeloos gesteld moeten worden Laat dat Jesseklaver dat maar doen. Triest, Triest, Triest, Triest, Triest,
Met het voortdurend aandragen van Mickey Mouse oplossingen voor energieopwekking kan het volgende circusnummer van partijen als Groenlinks en D66 de “circulaire economie” ook gewoon bij het grofvuil. Niks nieuws want Jesse Klaver kan namelijk niet rekenenen. Wijnand Duyvedak ook niet.
Goed gezien. Met een regering a la Walt Disney circus met eenvoudige 'dit is goed en dat is fout' one liners, bestemd voor kleuters, kun je ook alleen maar dit soort type regelingen en wetten verwachten. Allemaal kleine hoogmoedige Icarusjes, d'r zit d'r nauwelijks eentje met beide poten in de klei, de werkelijkheid, de aarde. Want die werkelijkheid is te ingewikkeld.
Voorlopig pleur ik met een schuldig gevoel mijn Letlandse pellets in mijn oven.... ik, goed gesubsidieerde "Walt Disney bio activist".
@nobodiesunmighty | 16-03-21 | 15:15: Walt Disney was een Hitler fan !
@Uw Verzekeringsadvis | 16-03-21 | 15:23: sjeisse, dus al die mooie sprookjes zijn eigenlijk UFA producten van Goebbels.....? Complot! Complot! Black Ops! Black Ops! The Return of the Wappie.
Als er even geen wind is, waar komt dan de stroom vandaan voor de datacenters?
In de Wieringermeer alleen al vreten die dingen voor 300.000 huishoudens aan stroom.
Moet toch ergens vandaan komen dan.
Draaien de burgers daar dan indirect ook weer voor op?
Retorische vragen... Ik denk daat je het antwoord van Jesse ook wel zelf in kan vullen dan toch?
Hier in Diemen ook een college met GL als grootste partij. Resultaat: eindeloze woningbouw (werkelijk elk stukje groen wordt volgebouwd), een biomassa centrale van Vattenfal, een nieuwe woonblok met een eigen biomassa verwarming in aanbouw, bomenkap bij het leven, maar uiteraard wel mekkeren over dichtgetegelde tuinen. Eerst dacht ik ; schijnheilig volk, maar nu besef ik mij dat het gewoon een hersen deficiëntie is. Bij linkse mensen ontbreekt gewoon een stuk logisch denkvermogen wat je normaal als 12 jarige al hebt. Daarom zijn ze zonder blikken of blozen voor eindeloze bevolkingsgroei door massa immigratie én willen ze meer natuur.
Daarom zijn ze voor vrouwen- en homorechten én vinden ze de meest vrouw- en homo-vijandige ideologie ter wereld een verrijking voor ons land.
Het gebrek aan logisch denkvermogen wordt geheel gecompenseerd door de dogma's uit hun ideologie.
Bomen weg in "Het park " naast de Euromast in Rotterdam tbv lelijke flats.
Leuk idee van een project ontwikkelaar.
Groen links stemt,,,,,,,,,,,,,,VOOR
Groen links stemt,,,,,,,,,,,,,,VOOR
Groen links stemt,,,,,,,,,,,,,,VOOR
Dat u het maar weet !
Klaver mag wel eens een nieuw colbertje kopen. Deze is gekrompen door angstzweet.
"de zeer onsympathieke Jesse Klaver (-3 tot -6 in de peilingen, haha)"
Wie is er hier nu onsympathiek: GS dunkt mij, niet Jesse Klaver.
"zijn moraliserende geprevel, zijn opgeheven wijsvinger en zijn hyperirritante vertragende debattrucjes. Het is gewoon geen leuk joch; een door zure regen aangetast plakkaat doorweekt karton, eentje met de gunfactor van een rokende autoband."
GS kan het er niet dik genoeg opleggen: GL moet iets goed doen dat het hier bij GS zo gehaat wordt. En ze gaan gewoon door met haten op GL:
"bomen worden door een houthakker van GroenLinks in houthakkersblouse met het logo van GroenLinks omgehaald met een zaag van GroenLinks en een bijl van GroenLinks en dan gaat de boel in een vrachtwagen van GroenLinks (diesel) naar een biomassacentrale van GroenLinks waar een wethouder van GroenLinks hoogstpersoonlijk op de knop drukt om de verbrandingsoven van GroenLinks aan te zetten."
Allemaal natuurlijk echt heel leuke overdrijving en helemaal geen leugens: per slot van rekening zijn wij een amusementssite, geen nieuwssite dus wij hoeven niet te stikken in ons eerste leugentje: het is gewoon amusement, toch?
En zo gaan we nog even door: een zwerver die eens een uur onder de douche staat: schande!!!!!!!!! Dat hij misschien honderd dagen zonder douche inhaalt maakt niet uit voor Pritt die het liefst zelf iedereen zwembaden vol wil laten vullen als de waterschappen zeggen: doe nu even zuinig aan.
En Coontje waardeer ik zeer, maar waarom moet er gepist worden op linkse politici: zijn Geert Wilders of Thierry Baudet zoveel beter? Nee, lijkt me toch niet, he?
En dan een onderwerp als Volt afzeiken: wat doe ik hier tussen al die rechtse haters? Is de vrije discussie zoveel waard dan? Als ik nu eens weggejorist en opgerot word dan kan ik mijn bijdrage aan GS stopzetten (alle kleine beetjes helpen als je niet zoveel hebt) en het bespaart me lange discussies met Dandruff en veel tijd aan lezen etc. Anderzijds herinner ik me hoe slecht ik me voelde toen ik niet meer (onder mijn oorspronkelijke nick) kon reaguren. Dus misschien moeten we toch nog maar volhouden. Uiteindelijk heb ik nergens een andere plek gevonden waar ik dingen van me af kon schrijven. Niet bij de Guardian, niet bij de NRC. En geen andere internet plek was blijvend.
Lucht het op?
Misschien ligt het idd wel aan jou dat je nergens meer terecht kunt.
Daarnaast: GS heeft gewoon gelijk om lekker te stoken.. daar zijn ze voor. (Waarvoor dank GS). Klaver is een poppenkast mannetje van het aller aller aller laagste allooi en heeft dat zelf toch echt al vele malen bewezen. Zo ook GL, net zo’n vreselijk naar communistisch groepje activisten (en dus beperkt in hun intellect).
'Alle kleine beetjes helpen...' misschien is werken een optie voor je?
@Overrijp | 16-03-21 | 12:55: een kleine kerncentrale erbij zou ook helpen...
@richardsp1 | 16-03-21 | 12:49: De enige plek, behalve bij Anja Meulenbelt, waar al mijn islam kritische reacties werden verwijderd, waar ik ooit beperkt werd in mijn reaguur mogelijkheid was hier op GS, nooit bij NRC of de Guardian, maar op de 1 of andere manier daagt het daar niet uit tot reaguren.
En wil jij echt op een stook en haat site zitten? Tsja, ik ben hier zelf ook dus nog niet weg.
@Behangdelul | 16-03-21 | 12:47: af en toe moet je inderdaad even stoom af blazen, maar eigenlijk moet ik veel urgenter dingen doen.
@Overrijp | 16-03-21 | 12:55: Ik mantelzorg voor verscheidene personen (oa mijn moeder van 99) op een leeftijd van 69, dus werken is inderdaad op het ogenblik een beetje lastig.
HAHAHAHAH lol , de waarheid doet blijkbaar heel veel pijn ! LMFAO !
Beste fotosoep ever, en ik ben een professional.
Ooit stemde ik GroenLinks. Ik ben namelijk van het groen. Niet links, maar goed. Prioriteiten. Goed zorgen voor natuur en milieu, de toekomst, de open ruimte in Nederland. Et cetera. Op een of andere manier is dat onderwerp alleen interessant voor linkse partijen. Rechtse partijen denken alleen aan asfalt en halflege bedrijventerreinen voor hun vastgoedvrinden.
De idiote standpunten van GroenLinks over zaken als vluchtelingen nam ik op de koop toe. Bovendien laat de VVD ook al jaren iedereen gewoon binnenwandelen dus het maakte weinig uit.
Maar 'groen' betekent tegenwoordig vooral hysterisch en dogmatisch geloven dat wij vanuit Nederland het klimaat kunnen redden, door het landschap te industrialiseren. De open ruimte staat onder druk omdat ook groenlinks overal wil bouwen behalve in natuurgebieden en de biomassa blijkt een gereedschap voor foute GL-wethouders om te kunnen roepen dat ze hun doelen hebben behaald.
Islam en identiteitspolitiek zijn inmiddels ook alweer lang door GL omarmd. Kritiekloos wordt allerlei ongefundeerde onzin gebruikt als beleid om vermeende discriminatie tegen te gaan. GL-leden zijn massaal 'gegaslight' en geloven dat Nederland een diep racistische samenleving is. Tja.
Mijn stem zijn ze al enkele jaren kwijt.
Identiteitspolitiek gaat samen met islam. Behalve SGP, PVV, FvD, Denk zijn alle partijen inmiddels in meer of mindere mate besmet met identiteitspolitiek.
@ultraman | 16-03-21 | 12:29: U heeft humor (identiteitspolitiek gaat samen met de islam, om daarna Denk te noemen als onbesmette partij.)
Vrij groen, mooie biodiversiteit en landschappen dat maakt NL. We zijn zo enorm dichtbevolkt, bijna nergens is er volledige rust, ruimte of plekken waar je niet overlopen wordt of overreden. We zouden juist minder mensen in ons land moeten hebben of om zijn minst stabiel blijven. Maar dat is niet het doel van NL als Brussel... alles moet groeien, meer monden te voeden meer uitstoot en alles nog veel meer bebouwd. Het grote doel is concurreren met grootmachten. En om op dat niveau te komen is het zaak om de uitstoot te reduceren zodat er legitiem gebouwd kan worden.
De afgang van Klaver begon bij Kauthart.
Iedereen ziet Moslim Broederschap, behalve Klaver. Dat betekent ook zijn positie op andere onderwerpen
Stelletje incompetente lapschwanzen ,niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Onder het motto: red de lucht, sloop de natuur..
Natuurmonumenten is zelfs stiekem s nacht vrachtwagens vol bomen het bos aan het uitrijden, geen geintje.
Natuurmonumenten of Staatsbosbeheer?
Foto’s aub!
@Von Knarrenstein | 16-03-21 | 12:27: NM, woon in NM gebied zie dus veel.
Als je mensen kan wijsmaken dat bomen omhakken goed is voor het milieu en voor het klimaat kan je ze alles wijsmaken.
Klaver gaat een mooie carrière als wasmachine verkoper tegemoet.
@Uw Verzekeringsadvis | 16-03-21 | 12:09: ik zou geen wasmachine van die babbelende kut kopen
Zeker. Amsterdam en Lelystad muiten zich te pletter. Vliegen moet duurder, nu ineens wegens lawaai. Ga maar massaal per trein naar Düsseldorf. Daar slapen ze niet namelijk. Klimby, zeg maar.
Is er al een journalist die de link GL met Vattenfall heeft gemaakt. Dat bedrijf loopt steeds meer op Nlds belastinggeld.
Bij Vattenfall liggen ze al maanden gillend van de lach op de vloer. De subsidiestroom van onze overheid is om te gillen
Electroshit is nog erger voor de omgeving dan wat we hadden aan fossiele rommel. Electroauto's rijden op omgehakte bossen en bruinkool, Bitcoins en Etherium worden gemined met stroom waar hele dorpen jarenlang genoeg aan hebben. Stroom die dus ook gemaakt is van bos en bruinkool en een beetje windmolendinges. Allemaal nep die electrohype. Trap er niet in! Laten we eerst eens betere oplossingen zoeken, we zijn toch zo slim?
Het is heel simpel: zo lang we niet zon en wind in overvloed hebben, betekent iedere dik gesubsidieerde Tesla extra dagelijks een paar scheppen bruinkool extra in Mönchengladbach.
@5611 | 16-03-21 | 12:06: Zo is dat, en verdwijnt weer een dorp in de diepe gaten daar net over de grens: een dorp dat happily ever after leven kon van de stroom waarmee Elon Musk's Bitcoins zijn gemined, of waar geen cent belasting betalende beleggers in Singapore ten koste van ons milieu miljoenen verdienen met hun uberdure Beeple NFT's.
@5611 | 16-03-21 | 12:06: Of compenseermolens in China.
Dat is socialisme: Prive-kachels verbieden, overheidskachels opstoken. En neuk het milieu, want dat is bij GL slechts een dun marketingpraatje om wankele zielen te winnen.
Ach nog effe en dan zal houtstook verboden worden. Sta je dan, heb je net je huis aangepakt
En een pelletcv installatie aangeschaft dankzij bakken met subsidies en dan wordt het verboden. Dank D66 en GroenLinks maar voor hun bedrog en misleiding.
Als ze plat liggen is het ook geen gezicht, dus stook ze nu maar op.
En waarom moeten Tesla, Vattenfal en Chinese zonpaneelboeren stinkend rijk worden van Hollandse subsidies?
Wiebes is gaan Wieberen en vind dat helemaal niet erg, hoeft hij lekker niet meer te vertellen dat biomassa stoken echt CO2 neutraal is.
Kaag kon in het 1 op 1 debat Jesse daar ook niet op aanvallen omdat Destroy 66 ook een fervent voorstander is van de kaalslag.
Daarnaast zorgt deze onzin er ook nog voor dat er never nooit een verbod zal komen op privé-houtstook. Heel de buurt hier is met een beetje kou vergeven van de damp van open haarden en houtkachels. En in de zomer gaan al die milieuactivisten los op de vuurkorven. Hypocriet zootje. Ze maken meer troep dan ze scheiden.
Velen weten niet hoe ze goed kunnen aanmaken en stoken, en/of gebruiken vochtig hout, een oude kachel of open haard met te weinig luchttoevoer, etc.
Prima dat GroenLinks de zwarte Piet krijgt voor die knettergekke bomenstokerij maar het is tocht echt Rutte III geweest die de hele zwendel in de steigers heeft gezet.
Toeliet
@ultraman | 16-03-21 | 12:06: In de steigers gezet.
@ultraman | 16-03-21 | 12:06: gefaciliteerd
Lumberjack
www.youtube.com/watch?v=FshU58nI0Ts
Wanneer een linksmensch zit geforceerd ergens voor in blijft zetten, dan kun je er van uit gaan dat hij daarvoor betaald wordt. Net als bij windmolens, AZC's en moskeeën.
Van wie op GroenLinks gaat stemmen staat vast dat die bedonderd wordt
Die trappen er volledig in zoals Kuzu zou zeggen. Maar goed er wordt vanuit corporaties via sgolen en MSM zo hard gehamerd op milieu dat je het kiesvolk van GL het niet kwalijk kunt nemen eigenlijk. Het is lastig om door 24/7 propaganda heen te prikken als je volledig teert op blauwe pilletjes. Pas wanneer ze persoonlijk geconfronteerd worden met hun stemgedrag gaan de oogjes.... iets open (zoals gebeurde op IJburg of Halalsema met haar kroost). Niet heel erg open overigens, want demense zijn hardleers en ja een blauw pilletjes is een stuk aangenamer dan een rooie zetpil die met windkracht 6 ingeschoven wordt.
GL stemmers laten hun partij massaal vallen. Waar gaan ze hoofdzakelijk naar toe: D66 en Volt. Dus in feite verandert daarmee politiek gezien niet. Behalve nog meer EU beleid en propaganda.
Het is heel logisch. Bossen kappen om er woonwijken voor asieleisers te bouwen. Win-win voor GL.
... en dan stinkt het ook nog eens naar hout. Arme asieleisers!
Wij zijn fan van Ootmarsum en omgeving en nu hebben, hadden, we daar dan wel een huisje wat we vaker huurden voor een week.
In de laatste jaren kappen ze daar in de bossen rond Ootmarsum dus hectaren bos om, waarom? Om de diversiteit aan natuur te vergroten. :"-)
De geschiedenis van de omgeving is zo ongeveer dat er millennia bossen hebben gestaan, de mensen hebben deze in het verleden 100% omgehakt om cultuurgrond te realiseren, tegelijkertijd hadden ze hier door hout om te bouwen, of op te branden.
In de tussentijd ontstonden er dus grote lappen met akkerbouw, graslanden voor het vee, en de stukken waar men nog niks mee deed werd heidegebied.
In de jaren 20/30 van de vorige eeuw werd er olie gevonden en gewonnen, tot men er achter kwam dat het eruit halen veel te duur was en het stopte.
Grote stukken grond kwamen in handen van diversen lokale families en Staatbosbeheer, omdat er al genoeg cultuurgrond was begon men deze te weer vol te planten met bomen om er de bossen mee terug te krijgen, een stuk natuur terug, en een plek om rustig in het bosgebied te kunnen wonen.
Grote extra stukken land zijn door aankopen, schenkingen en vererving ook nog in handen gekomen van Staatsbosbeheer.
Nu is men er weer op de weg terug naar af, Staatbosbeheer maakt er een gemengd heide met een beetje bosgebied van.
Heide is niet lelijk, maar die bossen daar zijn/waren mooier en meer op zijn plaats, Staatbosbeheer moet natuurlijk ook wat te doen hebben...
Drogen ze dat hout nou ook 2 jaar voordat het in rook opgaat?
In de VS gooien ze er dan rubber bij.
Serieus.
De ware aard van Khmer Groen
Groen is de camouflage voor het onderliggende Khmer hart
2021
GroenLinks is mordicus tegen kernenergie. Volgens die progressieve partij kost de bouw van een kerncentrale tientallen jaren en is het bovendien te duur.
1969
In 1969 bestelde de Provinciale Zeeuwse Electriciteitsproductiemaatschappij (PZEM) een kerncentrale. De reactor, een drukwaterreactor die staat bij de plaats Borssele (gemeente Borsele), werd in 1973 in gebruik genomen. De centrale werd gebouwd door Siemens KWU.
Och zo heb ik ooit Buma Stemra (CDA) horen krakelen dat de grenzen niet dicht konden want we konden ze niet bewaken heur. Even vergetend dat een groot deel van onze grenzen dankzij prinsen Maurits en Frederik Hendrik uit 1648 stammen en altijd bewaakt werden tot 1992 (met wisselend succes overigens maar dat terzijde, voor het grootste deel ging het goed).
" kost de bouw van een kerncentrale tientallen jaren en is het bovendien te duur." Inderdaad complete flauwekul en omdat ze het onzinnige fabeltje levend willen houden dat we 2030 allemaal verdrinken omdat het dan te laat zou zijn, de klimaatramp zou compleet zijn.
Zet er 12 neer op 3 of 4 locaties en je kunt stoppen met meer wind en zon en je bent voor elektriciteit fossiel vrij.
D66 lijkt mede door invloed msm en grootkapitaal van techbedrijven haar zetels te behouden. Jammer.
Hoop dat GL op 7 zetels komt en nummer 9 er met voorkeurstemmen in komt. Goed voor de sfeer in GL.
In mijn dorp worden de laatste 2 jaar aanmerkelijk meer bomen omgezaagd. Dacht dat bomen goed waten voor opname van CO2. De nieuwe boompjes doen er 25 jaar over om hun voorgangers ook maar enigzins te evenaren.
Je kunt wel merken dat Klaver van de bontkraagjes afstamt. Het opportunistisch karakter lijkt hij wel van die kant te hebben. Het naïeve van z'n kaaskop familie.
Jesse the Lumberjack:
youtu.be/A52p9jc-gOo
Eigenlijk zou GL blij moeten zijn met de houtkap bij Amelisweerd. Kan de centrale weer een uurtje op draaien.
Dit zegt alles: twitter.com/Ingebor86819518/status/13...
Totale waanzin dat GL CO2 neutrale kernenergie verwerpt en het opstoken van bomen die CO2 opnemen juist bevorderd. Die schaamboompjes die ervoor teruggeplant worden duurt ca. 15-20 jaar voordat die volgroeid zijn en weer ongeveer evenveel CO2 opnemen.
Volgens mij is die foto gephotoshopt.
Ik weet het wel zeker!
Er zitten echt geen bladeren aan de bomen nu.
@Nuchternederland | 16-03-21 | 11:25: Geweldig dit!
En Klaver heeft hier ook wel erg kleine beentjes gekregen.
Wederom zakt Klavertje -6 volledig door het ijs. En het beste alternatief voor schone energie wordt niet door hem genoemd, want dan is hij NOG meer van z'n achterban kwijt.
Is de NPO op deze manier aan't proberen Kaag extra zeteltjes te geven?
Ja.
Kaag wordt door sms ,Techkapitaal en marketing bureau aan zetels geholpen. Zeg maar wat 4 jaar geleden met klaver gebeurde. Denk dat over 4 jaar VONK door SMS op schild wordt gedragen en D66 weg valt. Deze partijen bestaan niet bij gratie van bevolking maar bij grote van MSM.
Er is geschoten in een trein tussen Amsterdam en Zaandam, melden ooggetuigen. oftopic excuus
www.telegraaf.nl/nieuws/173113992/pan...
Schiet het een keer op met die trein, is het ook niet goed.
Tot voor kort werd er alleen biomassa gestookt. Daarom hebben we ook geen bossen meer.
Maar het fikt wel goed.
Bomen worden gekapt in Canada, worden vervoerd met diesel trucks. Door energie vretende machines versnipperd en vervolgens vervoerd in schepen die op zware stookolie varen. Dat is hele groene energie.
@homie Ook in Noord Amerika. Reportage gezien van een klein plaatsje dat helemaal, maar dan ook helemaal verziekt is, door die houtkap. Hele bossen foetsie en elke dag een caravaan aan dieselslurpende mega vrachtwagens vol boomstammen. Daarnaast ook nog in Roemenie.
Te treurig voor woorden, dat die Yasser Klaver het kappen van oerbossen nog goed kan praten.
follow the money: Al Gore zit daar vuistdiep in en heeft zijn zakken gevuld.
@Wachtmaar! | 16-03-21 | 11:20: Ook in Estland is Groen Links druk bezig met totale ontbossing voor hun Groen Links biomassacentrales.
In essentie is er niks met biomassa als het bijv. dor hout betreft. Probleem is het verdienmodel dat ontstond na de keuze en de voorgenomen implementatie van een bataljon biomassacentrales. Dan ontstaat marktwerking en dat is waar GL geen verstand van heeft. Vooruit denken, inschatten welke variabelen van belang zijn bij een bepaalde schaalgrootte; dat past niet bij ideologen.
Het probleem van biomassa is, dat er niet genoeg biomassa is om onze samenleving draaiend te houden.
We verbranden het harder dan het kan aangroeien.
Over dor hout gesproken, zijn crematoria een soort rendementsloze biomassacentrales?
@Mr.Crowley | 16-03-21 | 11:19:
Daar gaat het niet om. Het is gewoon een commodity die niet overal in hoeft te voorzien. Probleem is de aanzuigende werking. En die begint veel eerder.
GL was in 2017 al tegen biomassa. 7. De subsidie voor het verbranden van vaste biomassa wordt beëindigd voor kolencentrales en uitgefaseerd voor andere installaties voor stroom- en warmteproductie. Voor de gehele keten van geïmporteerde biomassa die wordt gebruikt voor de productie van energie worden strenge duurzaamheidscriteria opgenomen in de wet.
Waarom dan wel doordrijven op lokale niveau?
Biomassa is synoniem voor houtverbranding.
Als ik mijn barbecue aan zet ben ik volgens links fout bezig maar als ik een bos kap dan noemen zij het biomassa brandstof.
Nog absurder zijn de feiten.
Oppervlakte NL 0.0012% van de planeet
CO2 uitstoot 0,035.
En tientallen miljarden uitgeven en daarbij steeds meer mensen toelaten in dat klein landje.
En de grote vervuilers gaan gewoon door.Hoe achterlijk ben je bezig.
En terecht. Niemand zag dit van tevoren aankomen....
Oh, wacht....
Bij figuren als Klager moet je altijd goed nadenken of het nu uit liefde of uit haat is. Liefde voor de natuur? Of haar voor de mensheid? Ik denk het tweede
Daar zal Grapperhaus blij mee zijn!
Dat biomassaverhaal is deel van een ander probleem.
Waarom heeft niemand in Den Haag keihard op de rem getrapt toen bleek dat de energie in de Wieringermeer voor 100% naar datacenters ging in plaats van 300.000 huishoudens. 700 miljoen subsidie weg en het landschap verpest en het levert verder eigenlijk niets op. Een dakkapel bouwen moet je dan wel weer vergunning voor vragen.
Iemand bij de overheid, de gemeente, de provincie, een Wiebes, moet toch gezien hebben dat daar iets helemaal fout ging, dat we als land daar helemaal niets aan hebben. Zo dom zijn ze daar toch niet. Hoe kan zoiets tot stand komen.
Bij die biomassa gaat het net zo. En bij de NAM. Corona-tests. Schiphol. Kinderopvangtoeslag. En bij vele andere projecten.
@kloop Wethouders die leuke reisjes krijgen en zich belangrijk voelen. Weg met die gasten. En hou in ieder geval de volgende in Zeeland of waar dan ook tegen.
Datacentrum is nb voor Afrika. Alsof we daar al niet genoeg voor doen. Zelf hebben ze plek zat, ook dat nog. #Afbreken kan.
Ja. Geen visie, geen gevoel voor causaliteit en een dubbele moraal. Het lijkt wel alsof er alleen nog maar gereageerd kan worden op primaire prikkels vanuit de media.
Niets van geleerd. In Almere en Zeewolde zijn plannen voor mega datacenters met een aansluitwaarde van totaal 1.700 MW, meer dan de stad Amsterdam en ongeveer de productie van heel Geertruidenberg. Ook dat moet van 'groene' stroom komen.
Wat gaat sneller , een boom laten groeien of een boom opbranden ?
Wat gaat sneller: je zakken vullen met onzin verkopen of met hard werken?
De top van de politiek en ambtenarij zit vol met wetenschappelijk minder bedeelden. Dat maakt het makkelijk voor lobby-partijen om onhaalbare energieplannen te verkopen.
I am a lumberjack and I am groenlinks...
De kleurrijke omschrijving van Jesse toverde een lach op mijn gezicht.
Mosterd in optima forma.
GrL is geen politieke partij. Het is een satanische sekte. Klaver is een een gevaarlijke gek. Een demagoog. Een sociopaat.
Eerder een marketing frontje voor een bonte verzameling marxisten.
@Graaf_van_Hogendorp | 16-03-21 | 11:11:
Mooie omschrijving!
@Graaf_van_Hogendorp | 16-03-21 | 11:11:
En de jeugd wordt er aardig door vergiftigd.
Zo halsstarrig vasthouden aan biomassa doet mij financiële belangen vermoeden bij GroenLinks dan wel haar bestuursleden.
Volg het geld.
Wie zit er op schoot bij Vattenfall?
Ik maak het liever niet al te persoonlijk. Ik kan wel zeggen over Klaver:
- Zijn kop staat mij niet aan;
- Zijn houding staat mij niet aan;
- Zijn uitstraling staat mij niet aan;
- Zijn stem staat mij niet aan en
- Zijn verhaal staat mij niet aan
Maar hij staat wel "aan".....
Groen Links heeft het woord hypocriet opnieuw uitgevonden
Eerder NIMBY, zie Groen(s)Links stemmende IJburgers die liepen te huilen dat er een windmolentje ergens in hun buurt zouden worden geplaatst (maar wel eisen dat anderen mee opgezadeld worden).
Groen(s)Links, de partij van RaRa (bekend vanwege de aanslag op de kat van Aad Kosto), mossel mattieschap (Bouchaliegt) en Volkert (niet het paard). 'nuff said.
Is die Volkert al geëmigreerd?
@Waar-is-niets | 16-03-21 | 11:20:
Ja, naar de Achterhoek.
Bij ons hebben ze het drie kwart van het stadspark gekapt voor de biomassacentrale....
Alles wat maar naar Kamer, regering of ambtenaar riekt is volkomen incapabel !
Ze moeten, net als in België, beginnen met burgerraden, dat werkt daar heel goed en komen de goede initiatieven van onderaf, er zit meer kennis onder de burgers dan onder bovengenoemden !
@A333aan België is een heel slecht voorbeeld. Een land dat geregeerd wordt door Marc Van Ranst (zie de filmpjes over hem en Ab Osterhaus) is af.
Ik woon in Belgie en bij mij in de omgeving zijn er de laatste jaren ook heel veel bomen gekapt. Ik krijg de indruk dat dit overal gebeurd in de wereld. En dan maar naar Brazilie blijven wijzen. We zouden zelf veel meer moeten doen om bosgebied te creeren.
Wat wil je, iedereen die echt iets kan is dát doorgaans aan het doen.
@Wachtmaar! | 16-03-21 | 11:35:
Dus wij zijn ook een slecht voorbeeld omdat we het RIVM, Van Dissel en Kuipers hebben...
Wat een onzin reactie.
Ik kijk dagelijks naar Ter Zaken en De Afspraak, veel kritischer programma's dan een Een Vandaag of Nieuwsuur.
Burgerraden stellen zichzelf samen uit doodgewone burgers en mensen met kennis over van alles en nog wat, ze adviseren gemeenteraden en provincies met hele goede adviezen die ook heel vaak ter harte worden genomen en waar wat mee gedaan wordt !
En iedereen van bovengenoemden is er enthousiast over !
Er is geen één milieu-partij in Nederland ,
geen één.
Maar we doen ons milieu een enorme dienst door op een anti-immigratiepartij te stemmen.
PVV is dus het groenst!
@Tronald_dump | 16-03-21 | 11:06: Dat lijkt me leuk om door te rekenen.
Alle groene bevolkingsgroei-plannen van de Deugpartijen versus de bevolkingskrimp-voostellen van Geert.
Dierenpartij wel geloof ik.
Iedereen lult maar dat we een klimaatprobleem hebben.
We hebben geen klimaatprobleem.
We hebben een Milieuprobleem. Ga daar eens wat aan doen.
Dat geouwehoer over klimaat dit, zeespiegel dat, temperatuur zus, stikstof zo. Daar gaan we helemaal niet over.
Die plasticzooi, daar moet wat aan gebeuren. Straks zit het als nanodeeltjes in onze hele voedselketen. Het zit zelfs al in tandpasta.
@menage | 16-03-21 | 11:18:
Dierenpartij is nog linkser dan GL.
Gezonde anti-immigratiestandpunten én gezonde klimaat/milieu standpunten heeft die partij.
@Ambiorix Precies! Heel Afrika hier leren autorijden alleen al, gaat de natuur niet van opknappen.
@Hebbiehemookweer | 16-03-21 | 11:20: Inderdaad. Wanneer we het milieu probleem oplossen lossen we ook al veel van het klimaat probleem op, want vervuiling en uitstoot nemen dan direct af.
Uiteindelijk zitten we met een mentaliteits probleem. We zijn als mensheid te gemakzuchtig.
Reken even uit hoeveel tijd het kost om via biomassa energie op te wekken en hoe snel je die energie verstookt. Een boom moet groeien namelijk.
Ga je nooit redden.
Als we beginnen met het regenwoud dan kunnen we nog wel even vooruit.....
Gevolgen van de bomenkap.
Vogelsterfte.
Sterfte onder eekhoorns die nadat ze dakloos zijn gemaakt door GL via de grond naar andere bomen op zoek moeten. Met alle gevolgen van dien.
Bodemerosie en diepe modderpoelen waar dieren in vast komen te zitten tot de hongerdood volgt.
Enorme terugloop biodiversiteit.
Eens mooie omgevingen worden lelijker.
En ga maar door.
Dan heb ik het nog niet eens over de biomassa fijnstofkanonnen ovens.
GL is de duivel in schaapskleren voor de echte natuur.
De Sahara is ook natuur.
Je vergeet nog een belangrijke, namelijk dat we ook boomstronkjes uti canada importeren die hier met vieze stinkende dieselschepen naar toe worden verscheept zodat wij ze hier CO2 neutraal in de fik kunnen steken.
@BBRDWR | 16-03-21 | 11:03:
De diesel zetten ze aan als ze in de buurt van Rotterdam komen, voor de oversteek gebruiken ze gewoon zware stookolie.
@Tronald_dump | 16-03-21 | 11:08: Zal ook allemaal wel CO2 neutraal zijn want in internationale wateren, dus hoort bij geen enkel land. Heerlijk man, Excel modelleurs.
@BBRDWR | 16-03-21 | 11:03: totale waanzin, inderdaad. Ik ken mensen die trots zijn op hun pelletkachel (met soepsidie gekocht t/m 2019). Totdat je ze vertelt waar die pellets vandaan komen, en hoe ze zijn vervoerd.
@DeCynischeAmbtenaar | 16-03-21 | 11:10:
Ach dat soort feiten wil een links mens niet horen. Is allemaal negatief. Totdat Geert of Terry iets zegt, dan komt er toch een bak negativiteit uit den linksch mensch.
@DeCynischeAmbtenaar | 16-03-21 | 11:10: Een mens denkt al snel dat ie goed bezig is.
Het probleem is de continuïteit van onze energievoorziening.
Met alleen zon en wind gaan we het niet redden.
Bovendien, wie de energievoorziening kan leveren heeft de macht. Dat is geen kleine factor.
We zijn verwend geraakt met het Groningse gas, dat hadden we volledig in eigen beheer. Nu zijn we weer in de harde werkelijkheid. De strijd om de macht.
Wanneer gaan we eindelijk het CO2-probleem en het Groningse Gas-probleem loskoppelen. Gas is een prima brandstof, natuurlijk niet CO2 neutraal, maar gewoon een prima middel om warmte mee te genereren. Niet voor niks wordt er in Duitsland ook gewoon ingezet op gas om klimaatdoelen te realiseren. Wij hebben de infrastructuur en nog 300-500 miljard aan aardgas in Groningen zitten. Het issue daar is de huizen van de groningers en het ongekende onrecht wat hen wordt aangedaan. Maar met 500 miljard moet je die mensen toch schadeloos kunnen stellen? Met 500 miljard kun je toch een oplossing verzinnen voor die paar honderdduizend mensen? Bouw een stad in het markermeer of ijsselmeer, weet ik veel. Leegpompen. Die energietransitie is maar met 1 reden en dat is het groningse gezeik. Ik maak me sterk dat daar een andere oplossing mogelijk moet zijn waarbij we gewoon gas kunnen blijven gebruiken.
Dan, het CO2 probleem. Persoonlijk vraag ik me heel erg af of het mogelijk is om dat als mensen te beinvloeden, maar soit. Er is maar 1 oplossing en dat is kernenergie. Als de GLérs en klimaathysterici werkelijk denken dat je een complex, goedwerkend, welvarend economisch systeem kan omver werpen zonder alternatief te bieden dan ben je echt van de ratten besnuffeld. Het kan best een tandje minder, het kan best een tandje beter, maar radicale koerswijzigingen gaat desastreuze gevolgen voor de economie en daarmee de klimaatdoelen hebben. NIet voor niets is bewezen dat er maar 1 echte oplossing is voor het klimaatprobleem: je BNP moet omhoog. Hoe hoger dat is, hoe meer mensen zich druk maken om het klimaat en het milieu. Dus: maak China welvarender en ze gaan zich druk maken om het klimaat. Dat is wat de data suggereert. Economische systemen radicaal hervormen gaat leiden tot minder aandacht voor natuur en milieu. Simpel gezegd, als je dak van je huis waait, ga je ook niet beneden je plintjes afkitten. Of wel?
De opbrengst hebben we geheel versjoemelt. Noorwegen heeft het nèt iets slimmer aangepakt met hun fossiele geld.
@BBRDWR | 16-03-21 | 11:09:
Als je hard bezig bent de oerwouden op de planeet te kappen, is CO2 echt een probleem.
@revolte | 16-03-21 | 11:09:
Daarom is Kees Verkerk er ook gaan wonen.
@BBRDWR | 16-03-21 | 11:09:
De enige echte oplossing is, minder mensen.
Die oplossing komt gewoon, vroeg of laat.
@Mr.Crowley | 16-03-21 | 11:26:
Dacht dat er al ingezet was op de verwezenlijking daarvan.
@Wachtmaar! | 16-03-21 | 11:50: Zou na 2050 op natuurlijke wijze wereldwijd afnemen. In Nederland heeft de bevolking daar al jaren geleden op ingezet, maar opeenvolgende regeringen hebben het niet aangedurft daarin mee te gaan.
@Mr.Crowley | 16-03-21 | 11:24: Ook dat verandert dus met toename van BNP. In boreale wereld :) (lees: noordelijk halfrond) is een netto toename van bos. Dat kan nog veel sneller en we vergissen ons keer op keer hoe snel de natuur zich kan herstellen.
Ik geloof niet dat er te veel mensen zijn, ik geloof dat er teveel mensen zijn die gewoon lui zijn en geen klote uitvoeren. Als iedereen zijn shit voor elkaar zou hebben dan zouden we de wereld in notime fiksen.
@BBRDWR | 16-03-21 | 11:09: Het is heel simpel: als die CO2 zo'n probleem is dan pomp je die terug in de gasvelden. Dat gas heeft daar miljoenen jaren onder de grond gezeten dus dat CO2 blijft daar ook wel zitten. Triple win: je haalt CO2 weg, de bodem verzakt niet meer en doordat de druk op peil blijft, kun je er meer gas uithalen.
"Een deel van de kiezers, die liegen ze vast wel voor". Dat is helemaal niet nodig, dat voor liegen. Er is een deel van de kiezers die zich goed laat informeren over de voors en tegens, die laten zich niet voor liegen en er is een deel met het intellectueel vermogen van een kleuter dat stellig geloofd als een streng religieuze van de klimaatkerk dat zonder de biomassa de wereld over (nu) negen jaar vergaat. Vorig jaar was het nog 10 jaar zoals jullie weten. En als je weet dat ca. 60% van de jeugd, de huidige en toekomstige GL kiezers zo goed als analfabeet is, dan is er geen hoop dat zij nog enige voors en tegens tot zich zullen kunnen nemen en volledig afgaan op wat van de kansel wordt gepredikt. Zij zullen dat niet als voorliegen beschouwen maar als de enige en echte waarheid.
18 miljoen mensen op een postzegel. Daar kan geen Jesse tegenop zagen.
En op naar de 20 mln.
Klaver is drama. Zijn kunstje werkt niet meer. Blij mee.
BTW ik kon lekker twee keer stemmen bij het 'pollstemmen', zonder mijn cookies aan te passen. Ik zal de uitslag dus ongeldig moeten verklaren.
Heeft Kajsa Ollongren deze poll gefabriceerd?
-
Docu over de Klavers van deze planeet.
m.youtube.com/watch?v=5x7UgKfSug0
Dit had ik niet verwacht van Groen links. Ik ben geschokt.
Kun je drie kleine kerncentrales sneller bouwen dan een grote?
Om te beginnen eentje in het centrum van Amsterdam.
Dan een andere op Rottumerplaat. Koelwater genoeg.
Tweede in centrum Utrecht, derde in centrum Den Haag........
@Blonde Nel | 16-03-21 | 10:56:
En sla daar meteen het afval op ook.
Als er iets mis gaat, kun je vast wel bij een organisatie als de NAM terecht of zo. Die helpen je heel snel uit de ellende.
Chernobyl
www.youtube.com/watch?v=xulAgMNK5Jk
Ja dat heet een Small Modular Reactor, liggen als IKEA pakketten op de plank en zijn door de ontwerper sneller te plaatsen. 5 keer goedkoper dan een standaard kerncentrale, heb ik wel eens ergen gelezen.
Het milieu afslachten om het milieu te redden. Te dwaas voor woorden. Boeren eruit werken door mensen te laten geloven in producten die de boer niet kent. De weilanden opheffen en er beton op storten voor de huizenbouw en er een infra naar toe aanleggen. Maar wel minder asfalt natuurlijk, want dat gaat ten koste van de natuur. Een boom is een levend wezen met een hele ketting van biologische vertakkingen aan het dierenleven, schone lucht en alles wat groeit en bloeit (en ons dagelijks weer boeit). En wat die klimaat gekkies van D'66 en Groen Links ook willen doen geloven, het is het paard achter de wagen.
Dat NIMBY syndroom is wel erg sterk bij GL, zelfs de bomen moeten oprotten.
Aahhhh geweldig.. De "deugpolitie". Biomassa is niet groen. Grappig hoe houtstoken word verketterd. En we vervolgens wel treinladingen hout gaan verbranden in centrales om "schone" energie en warmte op te wekken. helemaal de weg kwijt. En zeker in Utrecht. Waar de matrix borden die je vertellen dat je niet met je diesel auto de stad in mag rijden worden voorzien door stroom door.. jawel.. een diesel aggregaat.
Klaver is dan ook rechtstreeks verantwoordelijk voor deze genocide. Als Jesse’s kettingzaag in Nederland moet zwijgen koopt ie gewoon wat oerbomen uit Polen.
www.trouw.nl/nieuws/europees-hof-pole...
Milieu is voor GroenLinks altijd een ver van mijn bedshow geweest: alles wat je hier verbiedt komt 10 x slechter terug in andere landen.
Goed verbanden leggen en maatregelen doorrekenen is niet de sterkste kant van GL.
Een boom uit Letland opfikken is globaal net zo slecht of goed als een boom in Nederland opfikken. En dan moet die boom nog hier naartoe komen ook.
Alleen in het huishoudboekje van Nederland weegt dat anders. Maar het ging toch om het klimaat en de aarde en zo.
Bij GL geen enkel probleem.
Mooi, die foto van Jesse, die eigenhandig bomen omzaagt! Het bewijs is overweldigend, het valt niet meer te ontkennen. Dit is de nekslag.
GL is een hedonistische feel-good partij. Een soort aflaathandel 2.0 - je kiest GL, kan in je vriendenkring laten zien hoe zeer je deugt, en als iemand met feiten komt die jouw wereldbeeld in gevaar brengen, dan roep je heel hard NAZI!
En dan ga je over naar de orde van de dag, waarin je yoga-retreat op Bali, je wijnreis (met NRC) naar Italië [deze wijn moooooooeeeeet je proeven] en de monokleurcode van je wijk (RAL 9010) het meest belangrijk zijn.
Het zijn gewoon kinderlijke volwassenen. "Ik ben tegen viezigheid" "Ik ben tegen stoute mensen" "Ik ben tegen oorlog" "Ik ben tegen armoede". Jezus. Grow up. Als je wat wil, begin dan. Maar nee, altijd anderen meoten beginnen. Maar die klimaatmars, daar lopen 5000 figuren mee. Als jullie nou eens allemaal beginnen met je beste beentje voor zetten en probeer je omgeving mee te krijgen. Dan heb je 5000 mensen, die met hun gezin en familie totaal al 20000 mensen kunnen zijn, die mogelijk hun buren aan kunnen zetten tot simpele, realiseerbare stappen. Niet meteen roepen dat de gaskraan dicht moet, maar gewoon: eet eens wat minder vlees, denk eens aan om een plastic tasje mee te nemen als je naar de supermarkt gaat. Gewoon, de kleine dingen.
Ondertussen actie voeren voor meer is prima. Maar een betere wereld begint bij jezelf.
@BBRDWR | 16-03-21 | 10:57:
Helemaal mee eens. Het zijn inderdaad meestal kinderlijke volwassenen die nooit verantwoordelijkheid hebben gedragen.
Maar wel denken het allemaal beter te weten omdat toevallig een VPRO documentaire hebben gezien.
@Tronald_dump | 16-03-21 | 11:05: Helaas weten kinderlijke volwassen tegenwoordig hele hoge posities te bekleden bij overheid en organisaties.
Ik noem maar een dwarsstraat, en tevens een kweekvijver van kinderlijke volwassenen: De UvA.
@Abject | 16-03-21 | 11:15: Helemaal gelijk. Allemaal zeikdruifjes. Allemaal de splinter in de ogen van een ander, maar de balk in je eigen ogen niet zien. Neem eens verantwoordelijkheid ofzo.
Heel mooi opgeschreven!
Alle maatregelen worden tenietgedaan door wereldbevolkingsgroei.
In Europa is het ongeveer stabiel, maar in Afrika en Azië ontploft het.
Afrika gaat van 2000-2050 van 700 miljoen naar 1.7 miljard mensen is de verwachting.
Gelukkig hebben wij zonnepanelen. Goed voor het milieu.
nl.wikipedia.org/wiki/Wereldbevolking...
Afrikanen op de vlucht want
ze vinden hun land te vol
euh te druk want te vól mag je niet zeggen
zo´n 60 jaar geleden kwam de kapelaan op school lobbyen voor de missie, we moesten de arme hongerende kinderen redden, vraag je ouders om geld. Morele chantage. We hebben ze stuk voor stuk gered, de bevolking explodeerde en nog steeds: doneer 3 Euro per maand om hongerende kinderen te redden.
@bergsbeklimmer | 16-03-21 | 11:31:
Zilverdoppen sparen en SamZam (SamenZambia) De miljarden die erheen zijn gegaan zijn niet meer te tellen. Alles verkwanseld. Als je er wel eens geweest bent, kun je het zelf zien.
Vlak ook '66 niet uit. Daar is een leven niets waard, ook het leven van een boom niet.
IJburgers niet gerust na uitspraak Klaver over biomassa: "Denk niet dat iemand hier GroenLinks gaat stemmen"
IJburger Fenna Swart dwong GroenLinks-voorman Jesse Klaver tot een uitspraak over biomassa. Hij zei uiteindelijk dat de nog te openen centrale van Vattenfall in Diemen als het aan hem ligt snel weer moet sluiten, al had hij daar wel een kantekening bij.
Klaver houdt eerst nog vol, dat biomassacentrales voor electriciteit wellicht dicht moeten, maar de centrales die warmte opwekken, die hebben we volgens hem nog nodig.
bron; AT5
Typisch toch dat Klaver van alle mogelijkheden om energie (en dus ook warmte) op te wekken zo'n inefficiënte mogelijkheid kiest en dat met hand en tand verdedigt.
Maar we hebben maar 10 jaar! Dan vergaat de wereld!
Dit is natuurlijk wel een beetje een gerecycled artikeltje.
Het zou ook interessant zijn om wat meer onderzoek te zien wat nu precies de rol is geweest van Sigrid Kaag bij de OPCW en de rol van laatstgenoemde organisatie bij de Syrische burgeroorlog.
Gaat er niet komen...
Volg haar geldstromen. Ze is getrouwd met een hoge functionaris van een terroristische organisatie (ik meen Fatah nl.wikipedia.org/wiki/Fatah). Ze is er altijd als eerste bij om geld naar dubieuze organisaties in het Midden Oosten te sturen.
Je bedoelt dat gebruik van chemische wapens door Assad, de Slachter Van Syrie? Die het een goed idee vond om kindertjes te bestoken met zenuwgas? Om zo de wijken te ontvolken die hij daarna kon bestoken en innemen? Daar heeft Kaag een heel goede rol gespeeld.
Maar laat me raden: Jij bent van de mafklapper-brigade die meent dat alles "in scene" is gezet om Assad zwart te maken.
@Beste_Landgenoten | 16-03-21 | 10:59:
Rustig, Landgenoot. Kaag wordt wel 2e na Rutte. Hoef je niks meer aan te doen, dat heeft de NPO icm Particuliere geldschieters allang geregeld.
Zoals een Zwitserse vriend ooit zei: Wenn mann Reklam macht kann mann sogar Scheiss verkaufen. En wederom heeft hij gelijk gekregen.
LOL. Hoeveel tijd is er gestoken in die briljante feauteaufuck?
Haha mooi hè. Zou dat een FT’er zijn?
@JJMS | 16-03-21 | 10:48:
Ik hoop het voor hem/haar, beste baan ter wereld dan.
Het probleem is het aantal mensen op deze aardbol. De oplossing voor de energiebehoefte is kernenergie. Zeker als we straks allemaal elektrisch moeten rijden.
Ja laten we een kerncentrale bouwen onder de zeespiegel in aardbevingsgebied.
Sinds bekend is dat massa en energie gelijk zijn zou je verwachten dat daar toch wat meer mee gebeurd zou zijn.
Je bent al wakker merk ik, Willem.
Minder kinderen fokken werkt beter.
Blijft er ook nog een beetje ruimte over.
@Zack Hooi | 16-03-21 | 10:50: Oké, dan maar een EU-oplossing zoeken? Kerncentrale bouwen in... de Ardennen? Of gewoon op de stuwwal bij Nijmegen (100m boven zeeniveau, geen miniaardbevinkjes zoals in Groningen).
@De Eierbal | 16-03-21 | 10:54: Een EU-oplossing? Het is wel de bedoeling dat die kerncentrale ook echt gebouwd worden en het liefst nog deze eeuw. Gewoon een paar rond het IJsselmeer en eentje in Zeeland en wellicht eentje een paar kilometer uit de kust voor Noord-Holland.
@Gulliver | 16-03-21 | 10:54: hoi mao
@dorstig! | 16-03-21 | 11:59:
Hij heeft wel gelijk. Elke vrouw heeft m.i. recht op 1 kind, alles daarna zullen we moeten gaan beprijzen om overbevolking tegen te gaan.
Ja, en gaat het een beetje fout is heel nederland onbewoonbaar en kunnen we eindelijk echt in Duitsland gaan wonen alwaar ze juist door Fukuyama van de kernenergie af zijn.
Voldoen we wel meteen aan de Urgenda agenda.
Misschien dat GL gewoon eens met echte harde feiten geconfronteerd moet worden. Feiten die ook door normale mensen begrepen worden.
Bijvoorbeeld: Dat strookje bomen bij Amelisweerd is nét voldoende om 10 Tesla's een weekje op te laden. Hoeveel bos gaat u verbranden voor 100.000 Tesla's?
Ik denk eerder dat het genoeg is voor een dag of twee.
@echtpaul | 16-03-21 | 10:57:
Precies. Daarna staat die Tesla dus 20-30 jaar stil. O nee, wacht.
Kutklaver, Kutkaag. Meer niet
Vergeet ook niet de 10 miljard subsidie die is weggesmeten aan biomassa.. om depressief van te worden. Hoe minder zetels voor GL hoe beter. Zou iig mooi zijn als Kauthar niet in de Kamer komt.
Die heeft een achterban die haar er in stemt ten koste van zo'n woke urban white idiot.
En vattenfal maar lachen, met hun kutspotjes
@haddem | 16-03-21 | 10:47: Het is niet vattenfal, maar RATTENVAL.
@haddem | 16-03-21 | 10:47: Dat is de echte energietransitie, de overheid bij de ballen en geheel overstappen op subsidieenergie.
@haddem | 16-03-21 | 10:47:
We maken ons voor de levering van energie volldig afhankelijk van het buitenland, en in het geval van Vattenfall van een land dat gedurende WO-II gewoon ijzer en staal bleef leveren aan Nazi-Duitsland.
Van je vrienden moet je het maar hebben.
@Graaisnaaiert | 16-03-21 | 12:10: Zeer selectief.
Zo ken ik vele landen die ditzelfde over ons landje tijdens wo1 kunnen denken.
Klaver en Kaag lopen te janken over het kappen van een paar bomen ten behoeve van een snelweg maar dank zij deze eco terroristen worden wel elke dag 1000 bomen opgestookt in biomassa centrales. Dan ben je de hypocrisie voorbij
Procentueel wordt Nederland meer ontbost dan de Amazone sinds Rutte premier is. Een treurig gegeven.
@El Rico Grande | 16-03-21 | 10:48: Maar daar komen wel mooie stinkmoerassen bomvol met agressieve muggen voor in de plaats. Want is volgens de huidige mode goede natuur, dennenbossen zijn helemaal uit.
@El Rico Grande | 16-03-21 | 10:48: Bolsonaro is de duivel. Dus dat is geen vergelijking. Ofzoiets.
En tientallen zeeschepen vanuit Canada omweg met onze groene energievoorziening.
En dan las ik ergens dat een weekje loveboaten erger is dan dertig jaar vliegen.
@geen koning | 16-03-21 | 13:00: op weg
Maar, Pritt houdt toch zo van bomen en pellets stoken? Gaat iemand ns lekker in het groot stoken (met betere rookgasreiniging), is het weer niet goed. Of gaat het hem erom dat hij graag zelf die longen van de buren wil koolzwarten? De mensenvriend die hij is.
Ps. Doe kernenergie en stop met zowel die biomassa kolder in fabrieken als bij lusters thuis.
Pritt heeft dit stuk toch niet geschreven?
(Dat is nou zo fijn van GeenStijl: het nieuws van alle kanten!)
@Gewone_mevrouw | 16-03-21 | 10:44: nee :) maar hij leest t misschien wel gneheh
Jesse is voor boompjes kappen om daarna gras te zaaien. Gras is best groen dus doel behaald zo is de redenatie daar in het boreale grachtenpand hoofkantoor.
Welnee, die bomen staan in de weg voor een mooi zonnepark.
@5611 | 16-03-21 | 10:58: Geweldig ja! Bomen weg en zonnepaneeltjes daarvoor in de plaats. Ik ga stemmen op Jesse, lijst 27 toch?
Groenlinks hout van bomen.
Mooi!
Wat ik echt fundamenteel haat aan een partij als GroenLinks is dat de partij antropocentrisch als fuck is. Alle groene maatregelen hebben betrekking op het nalaten van een leefbare omgeving voor de mens. Biodiversiteit boeit hun geen fuck. Geen stikstofoxides in de lucht, maar als de bossen weg zijn boeit ze dat niet. Ze offeren natuur en landbouwgrond voor migratiedoeleinden. Als je echt groen belangrijk vind, dan maak je ook radicale keuzes en begin je met bevolkingsomvang te beheersen. Schijngroen is het.
Juit: de bevolkingsomvang en hoe die (op een nette manier) te beperken is de olifant in de kamers, EU en (dus vooral) bij de VN. Echt de enige manier, al het andere (grondstoffen, huizen tekort, voedsel tekort) is daar een gevolg van, maar onbespreekbaar...
@TheseDays00 | 16-03-21 | 10:44:
Eindelijk iemand die ook de hele probleem achter de mini-probleemtjes benoemt
doe eindelijk eens iets aan de overbevolking en vrijwel alle milieuproblemen zijn veel beter te beteugelen
@dirac | 16-03-21 | 11:23:
Chemtrailen met anticonceptie middelen.
bonussen betalen aan vrouwen die er de voering uit willen trekken.Afschaffe fokpremie. Levensomstandigheden in andere landen verbeteren.
@dirac | 16-03-21 | 11:23:
Mss Klaus Schwab eens vragen?
@miko | 16-03-21 | 11:54:
En baren vanaf het tweede kind beprijzen. Voor niets gaat de zon op. Bijstandmoeder spelen mag nooit een verdienmodel worden.
Helemaal juist. Helaas zal je om de bevolkingsexplosie tegen te gaan toch echt arme continenten rijk moeten maken/ laten worden. Religie verbieden of danig herschrijven. Ziektes hun gang laten gaan etc.
Allemaal niet zulke populaire maatregelen. En dan kom je nooit in een regering.
Toch heeft de heer Klaver groot gelijk, want hoe is een hoofddoek niet het summum aan biodiversiteit? Met dien verstande dat er met houthakken niets mis is (uitstekende lichaamsbeweging) als er maar gelijke kansen zijn voor liefhebbers met transgender, kleur of gewoon een hekel aan eekhoorntjes (smerige eikelvreters, allemaal!). Als je er maar wel voor zorgt dat het bestuur van Staatsbosbeheer keurig roomblank blijft, want hoe moet je anders deugen?
Het grote risico van te lang in de stad wonen: een donuteconomie tussen je oren.
Zie een leuk huisje voor Wilfred liggen.
Een blokhut?
Wel vrij illustratief voor de schizofrenie die je onder elke groenlinkse schedelpan aantreft. Op naar de nul zetels met die geschiften.
Het is zijn laatste rondje. Vervelend mannetje, oninteressant. Categorie "ik moet die kosten maken en jij gaat betalen". Paardelul.
Het duur maken van (erg schoon) gas heeft er voor een belangrijk mate aan bijgedragen dat mensen hout gingen stoken en daardoor de luchtverontreiniging erg is toegenomen. Vooral op koude, windstille dagen.
Ook zo'n idioot idee, we maken gas duur en dan gaan de mensen wel in de kou zitten op een warmtepomp aanschaffen.
Links geloof niet in de vrije markt, alleen als het om belasting gaat.
voordat wij ons huis compleet hebben gerenoveerd was dat idd hier ook het geval.
we betaalden bijna 4000 per jaar.
Maar wij hadden wel een flinke houtkachel en oneindig veel hout.
dus de thermostaa laag en stoken. 6 kruiwagens hout per dag haalde ik soms wel.
@fubarmf | 16-03-21 | 10:42:
Kolen stoken is ook een economische optie geworden.
En de COPD lijders in de buurt stierven massaal?
@vranac | 16-03-21 | 10:45:
Meeste COPD'ers hebben gerookt als een schoorsteen. Als je veel gerookt hebt en COPB hebt ontwikkeld kun je toch moeilijk de verantwoordelijkheid bij andere gaan leggen. COPD'ers die nooit gerookt hebben hebben wel recht van spreken, maar zouden het beste kunnen verhuizen naar een gebied waar het beter toeven is.
Ik vroeg mij dat gisteravond ook al af, als je die 350 bomen niet omkapt, wat flikker je dan in die biomassacentrale's ???
Coronadoden?
Leven. Iets organisch. Want vervangbaar. Geen kolen.
Hier durf ik niet op te reageren.
Bomen kappen voor bio centrales? NIMBY! We kappen gewoon Afrika kaal. Daar wonen straks toch geen mensen meer.
Moet je Pia Dijkstra van d66 even vragen.
Groen links stemmers .. vandaar minder zetels.
@echtpaul | 16-03-21 | 11:01: Staan allang minder bomen dan er mensen wonen op dat continent. Daarbuiten is aldaar een bevolkingsexplosie aan de gang (zo ook Azie) waar echt niet tegenaan valt te waterstoffen of nuken.
laatste p[oging om Jesse af te branden en op naar de 0 zetels te brengen?
Hoeft niet joh.
Net als de dode bomen mag GroenLinks de pijp uit.
Is het afbranden van Jesse wel milieuvriendelijk? Of is hij de energie niet waard? Vragen, vragen....
Het contingent reaguurders dat op GL wilde stemmen, zal zich wel achter de oren krabben. Oh wacht...
Maakt allemaal geen reet uit die kiezers gaan wel naar d66, volt of pvdd
Bomen zijn kut. Jaarlijks overlijden best veel mensen die tegen een boom aanrijden of aan een tak blijven hangen met een touw.
En bomen zijn slecht voor het klimaat, want op termijn veranderen ze in fossiele brandstoffen en fossiele brandstoffen zijn slecht, zegt GL
@Tronald_dump | 16-03-21 | 10:40: en van bomen wordt ook papier gemaakt waarmee boomers op hun boomerpartijen stemmen.
En ze staan in de weg voor de Groen Links zonneweides. Omhakken, die bruine terroristen!
@BobDobalina | 16-03-21 | 10:48: Ja wat is er mis met een klein papiertje waar je even de partijnaam en nummer van kandidaat schrijft?
Verdomd.
Aan de ene kant wil GroenLinks overal bomen kappen en als biomassa verbranden (vlak VVD en D66 niet uit op dit dossier), aan de andere kant wil GroenLinks de kleine biomassa-centrales (ook wel bekend als houtkachel) verbieden.
logisch de kachels hebben geen overbetaalde toezichtbaanjes voor groene jaknikkers in de RvC
@vranac | 16-03-21 | 10:37: Vlak dat heerlijk autonome gevoel niet uit.
Zo was het de mensen in Noord Holland verboden om het gas dat op hun eigen land uit de grond kwam te gebruiken.
Diesel Autos reden op goedkope lampenolie wat niet mocht dus heeft die olie inmiddels een kleurtje en een geurtje.
Meedoen, allemaal!
Over 5, 10 of 20 jaar, als al die klimaatbeleid onzin is gebleken, o ja we hebben 100den miljarden voor Jan lul uit gegeven.
en iemand die die 100 mljrd verdient heeft?
VVD doet het al een tijdje erg goed. Belasting verhogen, het land van boeren afpakken om er huizen en bedrijven in blokkendozen neer te zetten, bossen kappen (procentueel een hoger tempo dan de Amazone) en het importeren, en daaraan honderden miljarden uitgeven, van ongeveer (netto) 125.000 mensen per jaar. Daar kan hij nog wel 100den miljarden bij uitgeven aan een falend klimaatbeleid.
Rutte heeft zelf gezegd te leren van zijn fouten. Jammer dat zijn tempo van leren zo traag is dat hij na 10 jaar leren nog geen blijk geeft iets van zijn fouten te hebben opgestoken.
Bomen opstoken. Dat is wat hij kan.
de mensen stemmen zelf weer op hem. Ieder volk krijgt de regering die zij verdiend.
@dorstig! | 16-03-21 | 10:36: ja buitenlandse multinationals type rattenvall.
Om als volk wat te gaan doen aan de leefbaarheid in LaLande is echt niks mee mis. Dat het een opgelegd subsidiecircus onder een valse klimaatvlag blijkt te zijn.. Tsja, die zagen we niet aankomen?
Je krijgt toch het vermoeden dat de GL biomassa wethouders een extra bijverdienste hebben met die biomassa centrales. Misschien een bijbaantje in het bestuur van de centrale oid, zoals in een adviesraad.
Daar zou eens onderzoek naar gedaan moeten worden.
spijker op zijn kop, is een baantjes carousel, komt ook bij onderwijsconcerns veel voor waar veel zakken / handtasjes goed worden afgevuld. schone taak voor follow the money.
Mee eten uit de ruif van de subsidie caroussel. Miljarden gaan er in om.. Belastinggeld.
@Boeddha18 | 16-03-21 | 10:53:
Dat is het probleem; de overheid bepaalt waar "wij" ons geld uitgeven en houdt "ons" tegelijkertijd middels het subsidiecircuit van ze afhankelijk.
En omdat het gemeenschapsgeld dus tegen de plinten klotst en wij een hele linkse overheid hebben worden al die linksonzalige destructieve plannetjes volop gesubsisieerd.
@Graaisnaaiert | 16-03-21 | 12:04:
Vergeet ook de activist van de Postcodeloterij niet. Wie tegen houtkap is: #delete Postcodeloterij.
@Graaisnaaiert | 16-03-21 | 12:04: Precies valt bij die KAag ook op, hoorde haar gisteren in 1 moeite door vertellen dat ze ondernemers, studenten en werknemers gaat helpen iedereen dus onze alwetende overheid zal het in orde maken, zum kotzen.
Behalve bejaarden want van die lieden gaat ze de AOW fiscaliseren.
@Uw Verzekeringsadvis | 16-03-21 | 13:10: Juist,met 15.66%=142Euro netto,dat noemen ze deinnovatieeconomie,zoek maar op.
Groen is groen toch.
Dat beetje rook is toch al c02 neutraal toch.
Dat is de "denkfout" die zelfverklaarde groene partijen maken. Als je nu een boom verbrandt, dan komt er CO2 in de lucht waardoor die concentratie stijgt. Dat is CO2 die de boom eerder had opgenomen en die er beter in had kunnen blijven zitten. De CO2 die nu vrij komt bij verbranding duurt jaren voordat die weer is opgenomen en al die tijd zorgt die CO2 volgens GL voor opwarming (wat ik en veel wetenschappers betwijfelen, maar goed).
Het wil maar niet doordringen dat biomassa leuk klinkt maar dat je net zo goed vuilniszakken kunt verbranden omdat die CO2 straks ook door bomen kan worden opgenomen.
De dommigheid regeert. Of niet eigenlijk, GL zakt steeds verder weg in de peilingen en dat is prima zo.
Bomen zijn de nieuwe boomers.
Klaver. Biomassa bij gebrek aan gewicht.
Gisteravond liep Klaver nog te pijpzeiken over bomen die gekapt moesten worden voor de aanleg van een nieuwe snelweg...
Blijft gevaarlijk en -vooral- hypocriet volk die Groen Linksers....
REAGEER OOK