Politie knalt messenzwaaiende asielzoeker neer

Gaat weer lekker de laatste tijd he
Een klein groepje asielzoekers met messen verpest het weer eens voor de rest van de asielzoekers met messen. Bij het azc te Harderwijk moest de politie in actie komen nadat een bewoner uit zijn plaat ging met een steekwapen. Omdat waarschuwingsschoten niet hielpen kreeg mijnheer een onvrijwillige loodvaccinatie in zijn been. "Waarom de man een steekwapen had is nog onduidelijk." Nou nou, waarom meteen weer twijfels bij de beste bedoelingen, misschien wilde hij gewoon een stukje oude kaas afsnijden bijvoorbeeld?
INSTANT UPDATE: "Volgens azc-locatiemanager Thami Zabda had de man vorige week ook al stampij gemaakt. Over de precieze aanleiding geeft hij geen nadere informatie. 'Maar hij begon vandaag weer'." Toch geen kaas snijden dus!
Social
Reaguursels
InloggenAls de "asielzoeker" nu eens meer dan twee celstraf krijgt, dan hoeft er geen verblijfsvergunning afgegeven te worden, en kan hij terug naar land van oorsprong.
Die arme man heeft nu wel geluk gehad en is nu afgekeurd. Hij houd hier wel "last" van de rest van zijn leven.
Moeilijke jeugd, niet zo bedoeld, incident, het ligt ook aan de kansenongelijkheid, iedereen denkt maar aan zichzelf in dit land, vooral die vieze (blanke) rijken, geen perspectief en vul de gebruikelijke linkse bingo-kaart verder maar in.
Dus gewoon doorlopen mensen en snel ook want nog 500+ per week erbij. Hoe meer, hoe beter. Wie weet hoe dit een duurzame oplossing kan zijn, mag het zeggen. En ach, ooit keert de kade het schip wel.
Gelukkig gaat het bijna nooit mis met getraumatiseerde anders denkende mensen in Nederland..
Getraumatiseerde?
Let’s hold woman accountable!
Educate your daughters!
www.telegraaf.nl/nieuws/1844793708/le...
“Stampij maken”, kent u dat gezegd?
Heb gister nog even 'stampij gemaakt' met het vrouwtje.
Dit is meer amok maken
nl.m.wikipedia.org/wiki/Amok
In welk internationaal "verdrag" staat eigenlijk dat asielzoekers recht hebben op volledig verzorging zonder tegenprestatie?
Met zo'n verdragstekst in de hand zou ik me wel als asielzoeker willen aanmelden voor volledige verzorging in bijvoorbeeld Brunei.
Brunei is niet echt mijn ding
Asielzoeker in Florida lijkt mij prettiger
Beetje strandhangen en mooie vrouwen kijken
En dat zit dan in asiel procedure en gaan de IND ambtenaartjes serieus bekijken of ze
deze messentrekker een permanente verblijfsvergunning kunnen verstrekken. Misschien in een circus als messenwerper..
De bewoner van het asielzoekerscentrum die met stenen gooide en met een mes dreigde, wilde ook na het lossen van waarschuwingsschoten zijn actie niet stoppen. Daarop werd hij in zijn been geschoten.
Tsja, typisch gevalletje: als je niet luisteren wil moet je maar voelen....
Wat vindt Leo Lucassen hiervan?
Leo zag dat het goed was.
De service van z’n kapotte Miele was niet voldoende?
Die was niet gelukt omdat het een Siemens was.
We hebben het er in Nederland ook zelf naar gemaakt. Deze mensen verdienen een huis. Een fatsoenlijk basis inkomen. Familie moet direct worden overgevlogen vanuit land van Herkomst. Geef die mensen 10 ruggen zodat ze een bestaan kunnen opbouwen. Je laat mensen hier wel heenkomen en vervolgens stop je ze bij elkaar in een hok. Dat gaat ook niet werken. De mensen worden al scheef aangekeken als ze alleen al overstraat lopen. De solidariteit van de mensen hier vind ik beneden alle peil. Ik ben groot voorstander om verplicht asielzoekers in huis te nemen. Bij iedere 100m2 woonruimte, minstens 1 asielzoeker. Eventuele kosten van eten, verzekeringen etc. zijn voor rekening van de in huis nemer. Is er geen plaats? Dan slaap je op de bank, zoals je dat voor iedere andere gast ook zou doen.
Goed idee.
Goh, dat ik daar nou zelf niet opgekomen ben..
In Hannover ging het ongeveer op die manier in 1945-1946 toen tienduizenden vluchtelingen moesten worden opgenomen:
„ Für massive Spannungen sorgte etwa die Zwangseinquartierung Vertriebener in halbwegs intakte Wohnungen. Die Folge der erzwungenen Nähe war oft eine betonte Distanz.
Die Familie von Helmut Schulz wurde bei einem Ehepaar am Karl-Peters-Platz einquartiert. „Diese Leute waren natürlich nicht begeistert darüber, einen Raum an Fremde abzutreten, die dort dann zu viert hausten“, erinnert sich der gebürtige Schlesier. „Es gab strenge Regeln für die Küchen- und Toilettenbenutzung.“ Sein Vater habe den „Vermietern“ versprochen, so schnell wie möglich wieder auszuziehen: „Doch dieser für beide Seiten schlimme Zustand dauerte fast ein ganzes Jahr lang an.“
@theo-is-dood | 01-02-22 | 20:18:
Dat waren vaak verdreven Duitsers uit Polen , Tsjechoslowakije of een ander gebied in europa waar "volksduitsers" woonden. Het cultuurverschil tussen de bewoners die gedwongen bij elkaar was geplaatst was niet heel erg groot. Tevens was er sprake van Bittere noodzaak omdat er een tekort aan huizen was. Hier is dat nioet zo, je kunt wel degelijk een tijdelijke stop invoeren.
En zoals je laatste zin doet vermoeden heeft men bij onze oosterburen snel -nood-huizen gebouwd om aan deze situatie een einde te maken.
Goed idee, @CryptoFurby - laten we beginnen bij de mensen die áchter hun kerstbomen aan BV's meerdere woningen bezitten. Iets met een prins enzo of de top 1% naar vermogen. Eens kijken of we die enthousiast kunnen krijgen.
Ik woon op 80 m2. Heb ik toch nog geboft!
Van een onzeker bestaan in een sober AZC naar een betonnen woning met beveiliging, dagbesteding en 3 fatsoenlijke maaltijden per dag, temidden van gelijkgestemden en op kosten van de hardwerkende belastingbetaler.
We HeBbEn EeN wInNaAr...!
Blame the system, not the players!
In Nijmegen zijn ze inmiddels allemaal weg. En eerlijk toegegeven, dat had ik niet verwacht. Geen idee waar ze allemaal nu onder zijn gebracht, probleem tijdelijk verplaatst vermoed ik.
Ze zitten nu kennelijk in Harderwijk...
@Air van Boven Dorens | 01-02-22 | 19:38: Het probleemvolk in ieder geval wel
Dat kwam omdat die tenten daar onmenselijk waren, aldus de gelukszoekers die waarschijnlijk minimaal een zingend ontvangstcomité zoals in Apeldoorn hadden verwacht.
@Air van Boven Dorens | 01-02-22 | 19:38: GroenLinks gemeenteraad in Harderwijk?
Niks aan de hand. Zit gewoon in het DNA van apothekers
Schop die kl…zak eruit! Slap gedoe! Maar wel grote praatjes tegen Rusland ha ha!
Z'n miele kapot? Ik zou ook gek worden als ik de geitensperma niet meer uit m'n kleren zou krijgen.
Je weet dat geiten vrouwtjes zijn, he? ;-)
Geit is een diersoort. En hoe durf je te beweren dat vrouwtjes geen sperma kunnen produceren. Een man kan toch ook menstrueren? *Woke modus off*
@HerrSaffie | 01-02-22 | 21:50: Goedemorgen. Dat is vrolijk wakker worden.
Al waren de tasjes tegenwoordig niet zo reteduur hoefden mensen ook niet met messen in hun hand te lopen.
Altijd hoopvol blijven. Een knieschijf maakt deel uit van het been.
Minimaal 1 schot raak, dus de schiettraining beginnen eindelijk vruchten af te werpen.
Op de roomblanke achtergrond van ons mooie kikkerlandje is zo'n wat meer gepigmenteerde meneer makkelijker te raken, meer contrast en contouren zichtbaar
4 schoten lichaam gericht neem ik aan dus een toevalstreffer in een been,
@Headshrinker | 01-02-22 | 19:00: Mits overdag.
@Headshrinker | 01-02-22 | 19:00: Hangt van het tijdstip af.
@Grachus | 01-02-22 | 20:34: shit, niet aan gedacht.
Weet iemand wanneer een “incident” structureel wordt?
Wanneer het blanke mannen betreft.
Een jaar of acht geleden.
@Tommi | 01-02-22 | 18:45: ah! Hartelijk dank, verhelderend.
Als het in de statistieken bij "overige" word geteld.
Vanaf Rutte1...
Vanuit de hand schieten op een bewegend object, in films lukt dat wel vaak als de held het schot lost. In werkelijkheid is dat toch een stuk moeilijker. Respect voor deze agent.
Harderwijk is ook wel het Wilde Westen
Nadat er 100 schoten zijn gelost is een geluks treffer niet bijster bijzonder hoor
Over het algemeen schiet een agent niet 'uit de hand' , als de agent daarentegen de voorgeschreven schiethouding aanneemt is het raken van een bewegend doel niet zo moeilijk.
@onesolution | 01-02-22 | 20:15: wel eens gesch0ten met die P99Q? Double Action only, dus niet bepaald geschikt voor precisie-vuur.
Hij mag blij zijn dat hij nog leeft. Uitzetten. Pronto.
Half uurtje caviakammen en een verblijfsvergunning. Dit soort gedrag moet je niet te zwaar aan tillen. Gewoon nog wat kansen geven om wel iemand stuk te maken. /sarcasm
Weer een groot groepje dat het voor de kleine rest verkloot.
In Harderwijk loopt de pliesie erg achter met met het op niveau houden van de schietkunst, zo blijkt maar weer.....
Sommige inwoners waren daar beter in.
Het zijn incidenten mensen. Vervelend en onacceptabel maar dit kan gebeuren omdat er vaak trauma’s achter zitten. Psychische nood is het.
Zal best, maar met wat psychische nood terug is erger voorkomen
Als we allemaal mensen binnenhalen die korte lontjes hebben en geestelijk hartstikke labiel zijn dan komt het niet goed.
Maar vandaag weer een meerderheid van de kamer die een debataanvraag (PVV) over het hard oplopende aantal asielzoekers niet steunde.
Dus laat maar komen al die tikkende tijdbommen.
Psychische nood die zich manifesteert in een veilige omgeving, jegens goedwillende mensen?
@Wattman | 01-02-22 | 18:39:
Kennelijk wil men dat zolang ze in wijken gestopt worden waar " men" er geen last van heeft.
Psychische nood wil ik best geloven, maar dit betekent niet meteen dat iemand ontoerekeningsvatbaar is. En dat laatste zal vermoedelijk wel meevallen gezien het feit hij prima de weg naar Nederland wist te vinden.
De wereld is niet eerlijk. Agenten die gewoon hun werk doen krijgen een headshot en menselijk afval dat zo de container in mag een beenwond.
Dat die criminelen beter kunnen mikken dan die agenten, zegt eigenlijk alles over de gemiddelde politietraining.
Joris is langzaam vandaag.
Hij werd niet genoeg afgetrokken?
Was hij dol finarium?
Deze aanwinst voor de maatschappij mag natuurlijk blijven. Welkom.
Hij mag zelfs blijven leven.
Stas Van den Burg gaat een fruitmandje brengen. En Min Dilan vervolgt de agenten. Helemaal VVD!
Maar er is dus een debat in de Volksvertegenwoordiging. De club die ik net zo min serieus wens te nemen als zij mij als burger. Veel grappiger: nodig je een mevrouw Goldberg uit op sollicitatie. Een vertrouwde naam. Krijg je een Whoopie.
Oh, pardon.
Generaal pardon.
En dan? Dan ga je als agent 's avonds naar huis... en schat ... nog wat meegemaakt op je werk? Ja, iemand doodgeschoten en een onderzoek van de rijksrecherche aan mijn broek. Lijkt mij niet echt leuk om mee thuis te komen, plus dat je straks weer met een afgekeurde agent met PTSS zit.
En iemand die stelt zonder moeite iemand door zijn kop te schieten is nou juist per definitie niet geschikt als agent (in Nederland).
Is stampij maken nou erger dan amok of...?
Lekker stampij eten met een flesje amok erbij. Heerlijk.
Gelukkig zit het AZC te Harderwijk aan de andere kant v/d spoorbaan waardoor het stadscentrum voor de meeste bewoners te ver lopen is.
Rijdt er dan nog geen pendelbusje?? Schande! Clau zeg jíj er nou 'ns iets van.
Het is nu wekelijks, zo niet dagelijks raak in die van uw & mijn belastinggeld opgerichte COA - bolwerken. De kazernes van de asiel-industrie, bemand door hoofdzakelijk mannelijke vertegenwoordigers van de korte lontjes-culturen.
Ondertussen vraag ik me af of er wel steevast het enig logische & juiste wordt ondernomen tegen invasieve exoten die zich misdragen, soms zelfs herhaaldelijk: bij nekhaar & broekriem vastpakken en het land uit sodemieteren.
Maar dan zal wel niet; eerst wordt er natuurlijk ontfermende hulp verleend om de wonden te helen die het gevolg zijn van het barbaren-gedrag van het "slachtoffer", en vervolgens staat er een legertje door U & mij betaalde asiel-advocaten klaar om de man in kwestie hier te houden, in het kader van de bevordering der morele rotting van onze samenleving.
Dat krijg je in een land waarin beschaving is ontaard in zelfhaat, zelf-aangepraat schuldgevoel, zwakte en weekhartigheid.
Straks niet alleen huizentekort maar ook vrijwilligers / medewerkers tekort voor de azcs. De overheid zal oplossing iedereen gratie verlenen en alle azcrs kunnen zich dan vestigen in hun plaats van voorkeur. Zoiets
Overdrijven is ook een vak hoor. Mein liebe Gott.
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 18:02: Was het maar overdreven. Helaas is dat verre van dat. Als we fatsoenlijk waren geweest dan was de desbetreffende invasieve exoot niet alleen allang het land uitgezet, maar ook nog met een torenhoge boete.
@Grachus | 01-02-22 | 18:08:
Denk niet dat mijn woorden gaan over de "invasieve exoot" wat ik trouwens nogal racistisch vind, maar soit. Maar de minachting voor onze samenleving en rechtsstaat. Dat is gewoon hysterisch geleuter. Ja er gaan dingen mis maar overdrijven is een vak.
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 18:13: In de afgelopen jaren heb ik talloze mensen gesproken die met hun poten in de modder staan: politie-agenten, rechercheurs, beheerders en huismeesters van huurwoning-complexen, (afgehaakte) vrijwilligers in asielzoekers-centra, ambulance-medewerkers, tram- en buschauffeurs (m/v), en leraren. En ik kan u verzekeren dat wat u "overdrijven" noemt, en zelfs "hysterisch geleuter", eigenlijk nog een redelijk ingehouden weergave is van de werkelijkheid, die velen met u weigeren onder ogen te zien.
De laatste zin is een realistische weergave van de huidige situatie.
@Peter Emile | 01-02-22 | 18:26:
Natuurlijk. Wij zijn achterlijk u weet het beter. Succes!
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 18:13: Peter Emile overdrijft niet. Ik heb min of meer vergelijkbare ervaringen binnen mijn kennissenkring. Daaronder mensen die gedreven door een soort (ik zou het naief willen noemen) idealisme als vrijwilliger voor vluchtelingeninstanties gingen werken, en daar gedesillusioneerd op terug kwamen, omdat ze als snel ontdekten in welke mate er misbruik gemaakt wordt van de vele regelingen, en het overtreden van de regels, waar vervolgens geen consequenties aan worden verbonden, om "de boel niet op scherp te zetten" of worden genegeerd. Dat gebeurt niet incidenteel, maar struktureel. De geneugten van de "multi culturele samenleving" hebben de meeste inwoners van dit land inmiddels wel aan eigen lijve ondervonden, al is het maar door het palet aan problemen binnen de samenleving. De grote oververtegenwoordiging van allochtonen in de zorg, criminaliteit, gevangenissen om maar iets te noemen. Dat is geen "onderbuik borrelpraat" of "hysterisch geleuter" zoals mensen van linkse signatuur dat graag afdoen, het is de realiteit. Facts don't care about your feelings.
@Asteroid-B612 | 01-02-22 | 19:14:
Ach joh, als ik alles wat over een periode van 20 jaar opsom in een halfuurtje dan lijkt alles rampzalig. De werkelijkheid is gelukkig bij lange na niet zo erg. Als jij wil geloven/hopen dat het een absolute ramp is dan mag je dat lekker doen hoor. Gelukkig weet ik uit ECHTE ervaring dat het inderdaad alles behalve ideaal is maar dat het ook geen complete ramp is. Gelukkig maar.
Van welke planeet kom jij gml. Ik denk niet dat jij in Overvecht woont.
@HoniSoit | 01-02-22 | 20:49:
Nee gelukkig niet. Ik wil sowieso niet dood gevonden worden in Utrecht.
@gml gelukkig maar, dat jij niet in Overvecht woont. Maar de vraag is wel, hoe jouw vertekende beeld van de maatschappij is ontstaan.
azc-locatiemanager Thami Zabda? Is die uit 'The Lion King'?
Nee, hij is de zoon van de koning van Zamunda.
@Glasgow Argus | 01-02-22 | 18:01: Ohw, van die erfenis.
Als ik de advocaat van de verdachte was dan eiste ik een schadevergoeding voor mijn cliënt. Hee, nee heb je, ja kun je krijgen. Met die rechters in dit land weet je het maar nooit.
idd. Tien maanden cel voor 15-jarige jongen die Joshua uit Rotterdam doodstak
@speed48 | 01-02-22 | 17:53:
Denk je eens in... vijftien jaar en iemand doodsteken.... dan heb je van huis uit niet echt veel normen en waarden in je opvoeding meegekregen.
Overigens had hij met het slachtoffer afgesproken dat ze een ruzie zouden uitvechten en beiden kwamen met een mes opdagen. Geen van beiden echt een onbeschreven blad dus
Zou er 'galemegaleme' gezegd zijn tijdens the act?
Oud kaas...? nou echt niet. Enkeltje retour overkant zouden de meeste normaal vinden maar ik denk dat hij de komende maanden ff niet met messen mag zwaaien. Foei..! We moeten wel oog hebben voor cultuur verschillen en die van ons was al weggegooid dus dat is allang de norm niet meer.
Dit zal de belhamels leren en wellicht voorkomt het dat er meer criminelen richting dit land willen komen.
Is de betreffende agent al geschorst?
Ieder nadeel heb zijn voordeel. De gemeente belt net dat ze een appartementje voor me hebben. Na een kudtscheiding. En een jaar in hotels vertoefd. Ik plemp de mooiste verhalen hier nog wel. Deze AZC-er kan aan het plastic bestek, me dunkt.
Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd! Al is het eigenlijk belachelijk dat je tegenwoordig blij moet zijn om ergens te kunnen wonen.
Ik begrijp niet waarom ze geen rubber kogels gebruiken.
Een keer in de lucht schieten werkt niet bij een doorgeflipte mafjoekel.
Waarschuwen met een schreeuw en getrokken wapen.
Geen reactie? Pief!
Rubber komt hard aan en maakt zelden slachtoffers.
Tijd van ouwehoeren is voorbij.
Rubber? Als je wordt aangevallen met een mes? Een potentieel dodelijk wapen?
Volgens mij had de agent ook volgens de Geweldsinstructie op het bovenlichaam mogen vuren
Dit is de kop boven een artikel van RTL:
"Politie Harderwijk schiet 'gevaarlijke' bewoner azc in been"
Waarom, vraag ik me af, zet RTL het woord 'gevaarlijk' tussen aanhalingstekens? Dat doe je toch alleen wanneer je het woord te overdreven vindt voor de situatie? Je suggereert dan toch: nou, maar dat gevaar viel het echt reuze mee, hoor; niet zo overdrijven.
En ook hier weer:
''een incident met een steekwapen.''
Eufemistisch, zalvend, policor gelul. Je moet het niet hebben over steekincidenten, schietincidenten. Je moet het hebben over een steekpartij, een schietpartij, eventueel vuurwapengeweld.
Van een schietincident is m.i. sprake als een politieman/vrouw zich zodanig bedreigd voelt dat hij/zij zich gedwongen voelt zijn wapen te gebruiken. Die asielzoeker die iemand neersteekt: steekpartij. De politie die hem in zijn poot schiet: schietincident.
Het is ook technisch gezien een schietincident.
Misschien wil jij liever koppen als: Misdadige Criminele Asielzoekers Weer Gewelddadig, Politie Schiet Gelukkig Buitenlander Dood.
Maar zo doen wij het hier niet in Nederland. Het is al triest genoeg dat we naast onze huidige problemen er nog meer bijkrijgen en sommige mensen er nog meer problemen van maken.
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 17:50: Het is triest dat we zover overlast hebben van mensen uit veilige landen die misbruik maken van onze asielprocedure. En nog triester dat het er steeds meer worden en de overheid weigert echt in te grijpen.
@Kruijffje | 01-02-22 | 17:56:
De overheid wil wel maar kan niet. En het gaat mij helemaal niet om de hardwerkende Nigeriaan die hier wil komen werken. Het gaat mij om die criminelen die AZC medewerkers met kokende olie overgieten.
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 17:50:
Ik snap je kritiek totaal niet.
"Het is ook technisch gezien een schietincident."
Volgens mij beweer ik dat ook. Die asielzoeker is verantwoordelijk voor een steekpartij, niet een steekincident.
En je gelul met die koppen met hoofdletters is een reusachtige stropop. Heb ik allemaal nergens beweerd.
Een incident is toch als het zelden of bijna nooit voorkomt?… waarom het woord incident?
@Dr_Johnson | 01-02-22 | 18:01:
Een goede verslaggever/journalist wacht op de feiten. De politie schiet soms ook mensen neer terwijl dat niet nodig was. Zoals niet zo heel erg lang geleden een "verwarde" man rondliep met een mes te schreeuwen. De man, geen allochtoon trouwens, bleek een psychotische man te zijn. De man was feitelijk niet werkelijk gevaarlijk. Wel buiten zinnen. Toch schoot de politie hem neer. Snap je? Een beetje neutraal zijn is wel belangrijk als je een echte verslaggever bent. Je hoeft niet perse hijgerige koppen te pennen. Eigenlijk mis ik de saaie journalistiek. Feiten tellen, onze mening daarover is iets anders. Een mening is een anus. Iedereen heeft er eentje.
@Themouse | 01-02-22 | 18:06:
www.vandale.nl/gratis-woordenboek/ned...
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 18:08:
Ja leuk, Dirty Harry kwoten. Verder heb ik het idee dat we langs elkaar heen praten. Het gaat mij om het gebruik van het woord 'incident'. Dat doe je als de politie schiet, om wat voor reden ook. Dat moet uiteraard - en dat gebeurt altijd - worden uitgezocht.
Maar bij iemand die geen vuurwapen mag hebben, geen groot mes bij zich mag hebben, maar die toch gebruiken, moet je niet spreken van een 'incident'. Dat is alles wat ik beweer.
En nergens pleit ik voor schreeuwende koppen. Ik heb alleen kritiek op het gebruik van die aanhalingstekens die RTL gebruikt. Dat is het tegenovergestelde van schreeuwend. Dan lijkt het erop of je de boel aan het bagatelliseren bent. Nou ja, ik ga niet mijn hele comment van hierboven nog eens doen.
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 17:59: dan denken we daar wel redelijk hetzelfde over. En toch denk ik dan... waarom Denemarken wel?
@Dr_Johnson | 01-02-22 | 18:15:
Dirty Harry quote?
We praten denk ik inderdaad langs elkaar heen. Jij denkt bagatelliseren, ik zeg nee is neutraal verslaggeven... eerst wachten tot je weet wat er werkelijk is gebeurd.
@Kruijffje | 01-02-22 | 18:52:
Dat lijkt mooi op papier, het is in werkelijkheid een natte scheet. Helaas.
eumigrationlawblog.eu/denmarks-legisl...
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 17:50: lui zoals u zien graag "incidenten". Dan is er geen patroon en bestaat het probleem niet. Als dit 100x per dag zou gebeuren dan zouden het nog steeds 100 incidenten kunnen zijn want je weet maar nooit wat er achter zit.
Op een gegeven moment wordt dat wel een beetje sneu.
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 17:59:
Haha.... "hardwerkende Nigeriaanse Prins" die hier wil komen werken, zo herken ik hel naïef links sukkeltje weer.
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 19:08: Dan nog blijft de vraag staan: waarom vermeldt RTL "gevaarlijke" tussen aanhalingstekens? Juist daardoor krijg je dat mensen gaan denken dat men de boel wil bagatelliseren. Niet echt neutraal verslaggeven in elk geval. Net als wanneer je bijvoorbeeld in je artikel het hebt over een "verwarde man", ook al is het op dat moment maar de vraag of je daarvan kunt spreken (iemand die bijvoorbeeld in alle rust naar een plek afreist om daar op mensen in te steken kun je niet bepaald verward noemen).
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 19:08:
''Dirty Harry quote?''
www.youtube.com/watch?v=hVlYMctb7Y4
@Dr_Johnson | 01-02-22 | 20:50:
Oh, dat wist ik niet. Dank.
Aanhalingstekens kan je gebruiken om te relativeren maar ze worden ook regulier gebruikt bij quoten. Je geeft er dan mee aan andermans woorden letterlijk over te nemen
Eigenlijk is dit maar een half verhaal. Iemand kan wel met een mes staan zwaaien, maar is ie dan ook een bedreiging? Bijvoorbeeld als er niemand op minder dan 50 meter afstand staat, ik zeg maar wat?
Ja want dat doen asielzoekers nu eenmaal hè, met messen lopen zwaaien, doe je niks aan. Doorlopen mensen, niets te zien hier!
En wat is het volgende.... iemand die op straat zijn AK staat te poetsen? Ook geen bedreiging...
Op vijftig meter is er geen agent in Nederland te vinden die iemand op die afstand in zijn been schiet met een pistool, dan behalve bij puur toeval. Zelfs met een MP5 die het arrestatieteam gebruik(te) is dat al heel moeilijk.
Ik denk dat die agent op niet meer dan 4 a 5 meter heeft gestaan en nog een van de betere schutters is, want het lijkt makkelijk, maar om een doorgedraaid bewegend doel te raken terwijl je zelf stijf staat van de adrenaline is verdomde moeilijk.
PVV. Scheelt politiekogels.
waarom geen plastic bestek en een verbod op bezoek van winkels die messen verkopen?
Zeg. Wilt u allahverdoemme niet met oplossingen komen ?!
Racisme. Als wij messen mogen kopen, mogen zij dat ook.
@Kruijffje | 01-02-22 | 17:57: kopen? Als je een mes gewoon bij de Hema kunt meenemen??
Het zal allemaal wel weer overdreven zijn. Zometeen kijken naar het staatssjoernaal om het echte verhaal te horen.
Voor nu ga ik even verder lezen in mijn boek van de gebroeders Grimm.
Zullen we afspreken dat iedereen die met een mes loopt te zwaaien zijn/haar recht op asiel verspeelt, en linea recta op het vliegtuig naar land van herkomst wordt gezet? Ok, ik zie dat het unaniem is, dan gaan we dat regelen.
Misschien kan de schietinstructie voor dit soort gevallen aangepast worden: iets hoger richten. Als dienstbetoon aan de Nederlandse samenleving, zullen we maar zeggen.
Waarschijnlijk is er al een hele rits Nederlanders bezig/geld te verdienen, om te checken of deze agent wel juist heeft gehandeld, en niet opgepakt dient te worden, om voor het gerecht te brengen.
Ik denk dat ze de term "gericht schieten" iets scherper moeten zetten tijdens de politie opleiding.
Advocaten weghalen bij die asielzoekers.
De IND bepaalt.
Daar zijn ze voor aangesteld !
Afwijzing is wegwezen.
Vroeger moesten ze elk jaar naar de Vreemdelingen politie om hun verblijf voor een jaar te verlengen.
Hadden ze zich misdragen, vliegticket en wegwezen !
Zeker veiligelanders kunnen hun hoger beroep prima thuis bij mammie afwachten.
Helaas wel zonder graties Miele, maar die blijft dan weer over voor mensen die daadwerkelijk op de vlucht zijn.
Ja dat herinner ik me nog van enkele Italiaanse vrienden. Die moesten toendertijd elk jaar hun verblijfsvergunning verlengen. Waarom dit is verdwenen?
@Tjatiswat | 01-02-22 | 17:43:
Volgens mij is het ten gunste van bepaalde groepen verdwenen.
Een indiaase collega van me moest tot hij genaturaliseerd was (2019) gewoon elk jaar langs de IND voor verlenging.
Ik denk dat het verdienmodel van de Advocaten weggehaald moet worden... Dus best om ze te helpen, wel op eigen kosten Advocaat..... Kijken hoeveel er dan nog van overblijven
@Tjatiswat | 01-02-22 | 17:43:
Dat was dan tot 1992, toen in de EU de vrijhandelszone werd uitgeroepen met vrij verkeer van personen diensten en goederen.
@me163komet | 01-02-22 | 17:57: Dat kan wel zo zijn, maar dat dat dan ook gelijk voor mensen van buiten de EU werd opgeheven is zeer merkwaardig. Ik schreef de vliegtickets uit voor die gasten en dat werd meteen cash betaald op het kantoor van de Vreemdelingenpolitie. Heb er heel wat naar toe gebracht.
@A333aan | 01-02-22 | 18:00:
Buiten de EU, nee hoor, die moeten nog steeds jaarlijks langs bij de vreemdelingenpolitie, al zal dat tegenwoordig ook wel per computer gaan.
@obseditas | 01-02-22 | 17:48: Ja, dan is de lol er wel vanaf. Procedure zo, hoger beroep zus enz. Steeds weer dezelfde stukken, alleen een andere naam en vangen maar voor die kudt-advocaten. Oh ja, christelijk geworden, homofiel of iets anders wat niet mag in het mooie thuisland, werkt vast wel. Zodra een status, dan op vakantie naar het thuisland.
@TisTochGeenStijl | 01-02-22 | 18:21:
Kijk, en daar kan men legitiem ingrijpen, maar doet men het niet. Het is al jaren bekend dat 'vluchtelingen" naar het land waaruit zij gevlucht zijn op vakantie gaan, maar er wordt niks mee gedaan.
En nu? weer oplappen en terug naar het AZC om te wachten op zijn volgende buitenactiviteit?
Of als straf meteen een eigen huis en op zichzelf wonen, inclusief uitkering en begeleiding van Gerrie Geitenwollensok en co.
Chirurgen móeten nu eenmaal opereren. Net als die apothekers, die ik poeders zie verkopen.
Vergeet de ingenieurs niet die zich bv bezig houden met geldautomaten te herstructureren.
@Nuuk | 01-02-22 | 18:08:
Dat is waar, zeker waar. Wat te denken van de linguïsten die onze taal proberen te herdefiniëren? Zeer erudiet en een verrijking.
Hoe lang is de wachtlijst voor een gevangeniscel momenteel?
Wanneer je met een fakkel voor de juiste deur gaat staan heb je zo plek.
Tot de criminelen uit Noorwegen op zijn.
Ik gok, lang. Ook daar is natuurlijk door Rutte c.s. flink op bezuinigd.
Of als je een ME-er met een valse bijthond een duw geeft op het Museumplein. Dan geeft de rechter je een douw van heb je u daar. Zie vonnis Blokkeerdriezen. Dan kan het allemaal wel rap.
Jij zit er al vroeg aan.
Is er iets mis met mijn begrijpend lezen opeens?
@Super Vaagstra | 01-02-22 | 17:27: Vanaf mijn geboorte. Alsof het ingezetene zijn je een Nederlander maakt. Zelfs met een dubbel paspoort.
Zelf tot in generaties terug: wat is een Nederlander?
@Mr_Natural | 01-02-22 | 17:28: Zelf wil ik nog wel eens een nachtje slapen over dingen. Trickle Down is een economenkreet. Niet te verwarren met homeopathische verdunning.
Mijn excuses. Het gaat in mijn bovenkamer nou eenmaal harder dan ik tiepen kan. En gelukkig is er de moderatie voor ons allen.
Vooral dat laatste.
@Hetkanverkeren | 01-02-22 | 17:41: Misschien moet je je drank eens homeopathisch verdunnen.
waarom wordt die niet meteen kapot geschoten geen 1 land wilde hem hebben schijnbaar dat die helemaal in Nl is gekomen.
Heeft te maken met de geweldsinstructie, er moet de minimale benodigde hoeveelheid geweld gebruikt worden, ook door de politie. En wees maar blij dat dit zo is , want als een Amerikaanse maatschappij met van die cowboys die eerst iemand lekschieten en dan pas vragen gaan stellen wil je hier ook niet gaan eindigen.
Wat?
Zat hij al 2 weken in het AZC zonder dat ze hem een sociale huurwoning hadden aangeboden?
"Sorry. Opperdepop. Stikstof en zo." is natuurlijk geen antwoord.
Terecht dat ie begint te flippen.
Ja en in plaats van de beloofde Miele hadden ze hem ook al een Siemens in de maag gesplitst.
Hij wil helemaal geen sociale huur natuurlijk, wil wel een beetje op stand wonen.... Beetje dichter bij zijn hobby en werk gerelateerde doelgroep
Hij wilde gewoon zijn nagels schoonmaken met dat mesje. Wordt hij zomaar door de politie in z’n been geschoten, aldus de advocaat
Suggestie: Texel of wellicht een nieuw eilandje opspuiten?
Je blijft met je graaivingers van onze waddeneilanden af, ja!
Beste Europeanen er is maar één goed model en dat is het Australische model. Dat is kort door de bocht; zonder uitnodiging (visum) komt u er niet in, punt. Een ongenodigde komt tenslotte ook mijn woning niet in, maakt geen deel uit van mijn familie, gaat niet op mijn kosten naar de bakker. Geen uitnodiging is geen toegang. Duidelijk voor een ieder, geen twijfel, geen achterdeurtjes.
Japan. Dat laat er 11 toe per jaar. Saudie-Arabie nul. Nu u weer.
Het Australische model heeft in de afgelopen twee jaar bewezen ook zo zijn schaduwkanten te hebben.
@Piet Karbiet | 01-02-22 | 17:27: Dan toch maar Japan of Saudi-Arabie.
@ChalinaRosa | 01-02-22 | 17:34:
Noord-Korea?
@GA,
Eens,maar ze handhaven goed,flkker toch dicht die grenzen.
@Mr_Natural | 01-02-22 | 17:35: Die laat illegalen niet binnen.
vanDeudekom | 01-02-22 | 17:23,
Makkelijk lullen, Australië is een eiland met grote brede zee er omheen, Nederland kom je in via andere landen, en is dus veel moeilijker te bewaken.
@Piet Karbiet | 01-02-22 | 17:27:
Ja maar... Saudi Arabië is dan wel weer bereid om voor deze mensen hier geheel belangeloos de bouw van moskeeën te bekostigen. Zie je, ze dragen dus wel degelijk bij.
Welkom in Nederland.
In Muhrica krijg je 8 waarschuwingsschoten in je torso.
In been schieten. Info. (ex-plisie) www.youtube.com/watch?v=5S7tFrQI2Bw&a...
Kunnen we die dokter met scalpel niet gewoon aan een paal hangen op het marktplein?
Ik begrijp hem wel. Hij wacht al een week op een huis. Geef gewoon zijn huis.
Die gaat een tijdje in de flipperbak.
Hij had al eerder stampij gemaakt.
Altijd bagatelliserend taalgebruik, net zoals praten over een incident of overlast.
Gewelddadig gedrag wordt dan gauw gezien als iets kleins,iets wat je nauwelijks aandacht moet geven, dus is het niet zo erg.
Er zijn zelfs kranten en tv programma's die dit niet als nieuws en liever geen aandacht besteden aan negatief nieuws over asiel.
Maar dit soort lieden moet toch meteen, automatisch, uit de procedure gezet worden en op een vlucht naar hun 'eige' land?
Of ben ik nou gek?
Jij bent gek
Helaas is zelfs recidive gedrag,dus herhaaldelijk agressief en gewelddadig zijn geen reden om asiel te weigeren.
@pejoar | 01-02-22 | 17:20: En als het een illegale immigrant is?
Dat jij gek bent is wel een gegeven, maar dat deze idioot retour afzender zou moeten ook..
Maar ja, politiek..
Overigens blijf ik het moeilijk te begrijpen vinden hoe het mogelijk is dat ongeveer pak 'm beet 90% van de asielaanvragen uit Rusland, Nigeria, Algerije, Turkije e.d. direct in de papierversnipperaar gaan maar het bijna onmogelijk is om deze mensen terug te sturen.
Natuurlijk zijn er uitzonderlijke gevallen. Zoals die Rus die een paar jaar geleden zelfmoord pleegde omdat ie terug naar Moskou moest. Misschien hadden we daar wat coulanter moeten zijn. Maar in het algemeen, je hoeft geen professional te zijn om tuig te herkennen. Wellicht een beetje te VVD voor jullie maar kunnen we niet gewoon een stuk grond huren in Marokko om mensen daar in een "luxe" omgeving hun uitzetting te laten afwachten? Moet kunnen toch? De Amerikanen huren ook een stukje Cuba.
Nergens voor nodig.
Ieder jaar geven we tientallen miljoenen aan dat land zonder ook maar enige tegenprestatie wat al bizar is.
Daar zit nou juist het hele probleem... landen waar deze mensen vandaan komen zien graag hun criminelen naar het buitenland verdwijnen, dan zijn ze er daar van af. Die criminelen hebben altijd wel familie of vriendjes die graag willen verklaren dat hun leven daar groot gevaar loopt en ze niet terug kunnen omdat de politie ze zoekt voor politiek activisme oid.
De echte vluchteling die werkelijk gevaar loopt omdat hij/zij de politieke elite ter plaatse schaad wil men daar juist niet zien vertrekken, wat ook vanuit het buitenland kunnen deze vluchtelingen nog flinke schade aanrichten voor het regime ter plaatse. Die vluchtelingen zullen juist geen familie of vrienden vragen voor hen te getuigen om hun leven niet in gevaar te brengen omdat zo'n regime dan bij gebrek aan beter de familie of vrienden dan maar oppakt. Vooral landen als China, Wit rusland, Rusland en Iran hebben hier een handje van.
En zo blijft het bij iedere Vluchteling de vraag; is het een vluchteling, een economisch migrant of een geloosde crimineel.
Het wordt tijd dat het vluchtelingenverdrag eens herzien wordt; dat is nog uit de tijd van het ijzeren gordijn toen gewetensbezwaarde Russische geleerden hier onderdak kregen, of mensen die voor de Argentijnse Junta gevlucht waren. Enkele honderden per jaar, en niet zoals nu een stad per jaar.
@me163komet | 01-02-22 | 17:30:
Ben ik wel met je eens, het moet ook herzien worden. En we moeten ook kijken naar "nuttige" immigranten. Zat hersenen daar die we hier goed kunnen gebruiken. Voor de rest nemen we eigenlijk alleen vluchtelingen op met een verblijfsvergunning als die echt nood hebben. Het probleem zit 'm in de tussenfase. En het gebrek aan coördinatie tussen onze lidstaten.
Willen jullie meer of minder?
Meer oplossingen! Minder gezeik van de zijlijn!
Minder en liefst snel een beetje!
Veel minder, mag dat ook?
Deze man en andere stekers geven we gewoon TBS voor €465 PER DAG.
Mag best wat kosten want het geld klotst in dit land tegen het plafond.
"het geld klotst in dit land tegen het plafond"
Klopt, en juist daarom moeten we er zuinig mee omgaan.
"azc-locatiemanager Thami Zabda", vast een heel goede vent hoor maar... moet ik 't nog zeggen?
Het grote downplayen gaat nu beginnen. Het "draagvlak" ter plaatse mag natuurlijk niet in gevaar komen.
@me163komet | 01-02-22 | 17:17:
Haha, draagvlak is er alleen nog bij wereldvreemde types die er niet tussen hoeven te wonen.
Zabda draagt als ambtenaar wel heel veel bij aan dit land. Hoeveel moet ik nog even berekenen.
Daarom hebben ze ook vier schoten gelost. Valt mee dat er niet nog drie onschuldige slachtoffers zijn gevallen, als collateral damage.
Hadden beter tussen de benen kunnen mikken.
Krijgt deze man nu een groen vinkje, met deze vaccinatie?
Nee, maar hij gaat wel een tijdje zingen.
Geen kogels verspillen aan waarschuwingsschoten in de lucht. Wat mij betreft is een schot in het been een waarschuwingsschot.
U wilt dat de politie hoger richt? Had ik ook in gedachten,
Eerst raak, dan in het been en dan pas in de lucht, zo had ik het altijd begrepen.
Ok, maar wat vindt de broer van Wilders ervan?
Die hoopt dat hij na zijn twitterbericht vanavond ergens aan een praattafel mag komen opdraven.
Meer meer meer getraumatiseerde messenzwaaiers naar Nederland halen. De politie en ambulancediensten hebben toch niks te doen. Maar ik weet bijna zeker dat deze mesman wordt uitgezet, terug naar zijn eigen messenzwaailand. Probleem is natuurlijk wel dat Schiphol messen detecteert, dus hij zal terug moeten lopen. Of terugdobberen. Want zonder mes voelt hij zich niet veilig.
Hoe bent u daar zo zeker van, dat hij het land uit gebonjourd wordt? Ik zie dat namelijk nog niet zo 123 gebeuren. Want als de persoon in kwestie niet meewerkt, afijn dat weet u zelf ook, dan wordt dat helemaal niks met die uitzetting. Of hij raakt gewoon voor die tijd foetsie.
Voor wie het nog steeds niet weet. We hebben dus te maken met asielzoekers, statushouders en (vaak psychotische) roofridders.
Hoe moet je hier nu mee omgaan?
Statushouders? Meestal prima volk, niet altijd.
Asielzoekers? Ze zoeken een beter leven, vaak goed volk, soms niet.
Roofridders? Georganiseerde bendes van Noord-Afrikanen en West-Afrikanen die komen roven en stelen en misdaden plegen. Hun thuislanden willen deze criminelen ook niet terug en wij kunnen niet van ze af. Tegen de tijd dat het vliegtuig klaarstaat om ze te dumpen zitten ze alweer in Duitsland of Frankrijk of Belgie.
KUT toch?
Hoe dit op te lossen? Nou ja, dat dacht ik ook soms maar dat mag niet...
Maar wat wel fijn zou zijn is als we eens een werkend EU-wijd asielbeleid zouden hebben en vooral een uitzettingsbeleid en Algerije en Nigeria en Marokko gewoon (economisch) dwingen om hun tuig terug te nemen.
Vertel me. Wat is er mis in mijn analyse?
Als je de EU een keer nodig hebt, zijn ze er niet. Sterker nog, ze werken tegen.
Helemaal niets alleen zitten ze in Den Haag met de vingers in de oren Lalala te zingen als het wordt geopperd.
"Hoe dit op te lossen?"
Simpel, je maakt van een onbewoond Waddeneiland een AZC zonder bewaking of eten, maar mét veel drank, drugs en messen. Moet jij eens opletten hoe het probleem zichzelf oplost.
@James Lastig | 01-02-22 | 17:42:
De vraag was, wat is er mis in mijn analyse. Niet jouw versie van Battle Royal of Lord of the Flies.
GrandMechantLoup | 01-02-22 | 17:07
"Hoe dit op te lossen? Nou ja, dat dacht ik ook soms maar dat mag niet..."
De wet aanpassen met de mogelijkheid tot onbeperkte administratieve detentie onder het meest sobere regime.
Zo iemand heeft namelijk geen identiteitspapieren, geen werkvergunning, geen verblijfsadres en geen bron van inkomsten, geen bankrekening en kan daardoor niet anders dan van de misdaad of bedelarij leven.
@James Lastig | 01-02-22 | 17:42: Nooit zo'n mooi waddeneiland opofferen voor dat tuig. Gewoon een betonnen bak middenin de Noordzee, met betonnen huizen en bedden en een gat in de grond voor de ontlasting. Daarentegen veel drank, drugs en messen vind ik een topidee.
@me163komet | 01-02-22 | 18:11:
We hebben al jaren "bed, bad en brood" het probleem is dat je mensen --- ja dat zijn het --- niet mag vastzetten volgens de wet. En dat is ergens heel goed, maar ook heel lastig. De overheid mag jou of mij namelijk ook niet vastzetten zonder enig bewijs van criminaliteit. En nee, illegaal verblijven in een ander land is geen misdaad. Naar schatting zijn er op elk moment enkele tiendduizenden illegalen in ons land. De meesten werken in o.a. horeca, prostitutie en de bouw. Sommigen bedelen en ja, er zitten criminelen tussen. Die kan je wel pakken. De criminelen.
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 18:17: de croronatijd heeft me geleerd dat een wet, als de wil er is, bog dezelfde dag aangepast kan worden. Dus, de wil ontbreekt. Wat is er nou op tegen dat iemand die illegaal NL in komt, geen papieren heeft en niet in zijn eigen levensonderhoud kan voorzien in vreemdelingen detentie te houden? Dak boven je hoofd, eten drinken, beetje sporten. Voor de gemiddelde oorlogsvluchteling zou het geen enkel probleem zijn..
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 18:17: Vandaar ook het voorstel van me163komet om de wet te wijzigen. Onbeperkte administratieve detentie is alleen dan wel weer geen oplossing als je personen niet kunt uitzetten. Datzelfde geldt voor het strafbaar stellen van illegaliteit, wat in het verleden ook overwogen is.
Hoe dan ook wil dat niet zeggen dat er helemaal niets mogelijk is of zou moeten zijn. Wetten en verdragen zijn ook niet in beton gegoten en dat is maar goed ook.
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 18:17:
Goed, dan maken we er bed bad en brood van in een gesloten opvanglokatie. Maar zo als nu kan het ook niet doorgaan; criminelen uit veilige landen die de bereidheid van de Nederlandse bevolking om echte vluchtelingen op te vangen ondergraven.
Trouwens; "De meesten werken in o.a. horeca, prostitutie en de bouw", dat heet zwart werken en is een economisch delict, voor zowel de werkgever als de werknemer, en dus criminaliteit.
@VolleBak | 01-02-22 | 18:26:
Een oorlogsvluchteling is een echte vluchteling of een deserteur, maar dat laatste hangt af van hoe wij tegen het regime ter plaatste aan kijken.
Het gaat mij vooral om Noordafrikanen uit veilige landen die hier een spoor van ellende aanrichten en de stoelpoten onder het vluchtelingebeleid wegzagen.
Als we eerst eens met dat soort figuren beginnen dan maak je het land al een stuk minder aantrekkelijk voor mensen met kwade bedoelingen.
@VolleBak | 01-02-22 | 18:26:
"Universele Verklaring van de Rechten van de Mens"
Dit is eigenlijk een beetje om te voorkomen te doen wat de nazi's deden. Wat is er mis met een concentratiekamp? Dank boven je hoofd. Eten. Drinken. Beetje arbeiden. Is toch niet zoveel mis mee?
Ja, is hyperbool maar daar komt het wel op neer.
@me163komet | 01-02-22 | 18:32:
Wederom: "Universele Verklaring van de Rechten van de Mens"
We mogen niet zoals de nazi's (en Amerikanen) destijds roekeloos in kampen stoppen. Ik begrijp je punt hoor. Ik ben het er mee eens zelfs. Maar het is een dunne lijn... Daar moeten we ook over nadenken.
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 18:59:
Welke dunne lijn? Ga je nou werkelijk richting mensen op ras selecteren, oppakken, afvoeren, uithongeren en zich dood laten werken of vergassen bij aankomt vergelijken met het uit de maatschappij weren van mensen die hier willens en wetens illegaal naar toe komen en van criminaliteit leven?
Tsja, dan houdt mijn betoog op, want dan zijn we weer geëindigd waar dit soort discussies ook met linkse mensen altijd weer op strand; de holocaust erbij halen om iemand monddood te maken.
@me163komet | 01-02-22 | 19:23:
De Amerikanen stopte de ongewenste Japanse immigranten uit voorzorg en angst maar gewoon in kampen, met bed, bad en brood. Dat was natuurlijk niet heel erg humaan ondanks dat ze --- dit is geen grapje --- vaak gewoon wel als G.I. mochten gaan knokken en sterven voor "ons" in Europa. Dus ja, dunne lijn.
@GrandMechantLoup | 01-02-22 | 20:37:
Dat waren geen ongewenste Japanse Immigranten, dat waren Japanners met een Amerikaans paspoort, die echter -omdat zij meestal nog familie in Japan hadden- niet werden vertrouwd en werden geïnterneerd, ook om te voorkomen dat blanke Amerikanen zich tegen hen keerden. De omstandigheden waaronder dit gebeurde waren niet slecht, doch sober.
Overigens gebeurde hetzelfde met Duitsers die men niet vertrouwde, zij het dat er minder waren.
en.wikipedia.org/wiki/Internment_of_G...
Hij was vast boos dat hij nog geen volledig ingericht huis had.
He schijnt dat deze Syrische arts op weg was naar z'n werk in de operatiekamer....
Jarenlang mensen treiteren en kleineren kan consequenties hebben..
U bent Willem Engel?
Die hebben ze in zijn geboorteland er natuurlijk uit geschopt en verbannen naar The Madhouse aka Nederland.
REAGEER OOK