LIVE. Wachten op kabinetslek over uw bierrechten
Alle ogen op Whatsapp gericht
Welkom bij het liveblog over de lekkages binnen het kabinet aangaande de coronamaatregelen. Vandaag besluiten Rutte en Co waar en wanneer uw binnenkort weer bier mag drinken. Mag u na 20:00 uur bier drinken? Mag u bier drinken in een staande positie? Moet u een mondkapje op tijdens het bierdrinken? Mag u bierdrinken op een plek waar muziek klinkt? En is Japanse mix een geaccepteerde toevoeging aan het bierdrinken of is het bitterballen of GTFO? Belangrijke vragen waar we vandaag het antwoord op krijgen via de vaste druppelaars van de Haagse informatiestroom.
UPDATE 07:32 - Xander van der Wulp kijkt vluchtig in zijn Whatsapp-berichten of zijn vaste lek al wat heeft gestuurd ondanks dat het Catshuisoverleg nog niet is begonnen.
UPDATE 07:45 - Ron Fresen controleert voor de zevende keer vandaag de batterij van zijn telefoon. Hij moet tenslotte wel bereikbaar zijn als het nieuws hem in de schoot geworpen wordt.
UPDATE 08:02 - Een anonieme tikgeit van RTL leest tevreden zijn stukje over de versoepelingen nogmaals door. Alleen nog een sluitingstijd voor de horeca invullen en hij kan gepubliceerd worden.
UPDATE 08:25 - Wouter de Winther staat twijfelend voor de spiegel. Das of geen das dragen vanavond bij Beau?
UPDATE 08:52 - Fons Lambie werpt een bezorgde blik op zijn inbox. Is de berichtgeving op RTL de afgelopen week braaf genoeg gebleken om vandaag de primeur te krijgen? Wilders kreeg netjes de schuld van alles, dus Lambie heeft vertrouwen. De spanning neemt toe...
UPDATE 15:39 - Daar is het lek dat u wist dat zou komen: alles open tot 22:00 uur.
Coronapaspoll
Stelling: Ik zou me veilig voelen als alle coronamaatregelen per direct worden opgeheven
Poll is Verlopen.
Coronapaspoll
Stelling: Ik zou me veilig voelen als alle coronamaatregelen per direct worden opgeheven
Reaguursels
InloggenLek! Discussie over eindtijd horeca 20:00 of 22:00 uur! Ja mensen, dit kabinet!
Lek! Horeca en theater open tot 22:00 uur. Zooo voorspelbaar
www.ad.nl/politiek/kabinet-wil-land-v...
Mondkapjes kopen is een eigen verantwoordelijkheid. Maar als je geen goede conditie hebt en Corona wilt oplopen, dan is dat de verantwoordelijkheid van de politiek.
Dat structureel lekken een dagje vooraf vind ik een prima proces.
Dan hoef ik tenminste niet zelf steeds naar die tenenkrommende toneeluitvoering te kijken.
Dus laat het maar weten Mark...
Is Frits W. uit de gratie, lektechnisch? Of is ieders schoonzoon, Fons L. de nieuwe favoriet van KraantjeLek?
Frits W zit aan de Wodka
Eens!
Makkelijk lullen als jij er niet van hoeft te vreten
@Waakvlam | 24-01-22 | 13:48: Op die manier kun je veel zaken recht lullen. De markt zijn het bestaansrecht van de horeca, niet de overheid. Bij de mensen moeten dan ook hun belang liggen. De markt.
@Waakvlam: makkelijk lullen over gefaseerd open gaan als het niet jouw geld is wat al 2 jaar verdampt
@Illuminati1989 | 24-01-22 | 14:12: Nou weet niet waar je dat vandaan haalt maar ik heb het nog nooit gehad over gefaseerd open gaan hoor.
@Atheist-Priest | 24-01-22 | 13:54: Dat is makkelijk lullen als je de boetes en sluitingen niet voor de kiezen krijgt als je je afzet tegen de overheid. Dit is typisch een reactie van iemand die zijn centjes toch wel krijgt aan het einde van de maand of in een branche zit die niet of nauwelijks geraakt wordt door Corona
Krijgen we geen updates meer?
Al sinds het begin van de pandemie begeef ik mij voor mijn werkgever (Haagse overheid) regelmatig onder grotere groepen medewerkers. Heel regelmatig met het OV gereisd. Ook ben ik in de afgelopen periode naar het buitenland gevlogen.
Lange tijd geen problemen gehad. Booster gekregen en nog geen maand later doodziek thuis. Dit terwijl er in mijn handelen geen verslapping heeft plaatsgevonden van uitvoering van de voorgeschreven maatregelen.
Het afschaffen van de maatregelen of het aanhouden ervan lijkt mij dus om het even. Ik voel mij er niet meer of minder veilig door.
Hier idem. Maar in plaats van medewerkers, klanten uit de dak en thuislozenzorg en alles dat daar mee samenhangt. Maar dan ongevaccineerd, hanteer alleen afstand. Mondmasker alleen als de klant dat wil (zeldzaamheid). Niet ziek geweest zoal een groot deel van mijn ongevaxte collega's. In tegenstelling tot de gevaxten. Shoot me. Er dan ook van overtuigd dat er nog veel strobt boven komt drijven de komende jaren over de vaccins. Vooral als onafhankelijke wetenschappers (lees : niet gebonden aan de farmacie) toegang krijgen tot alle data.
Een beetje een polletje voor de Linda: 'voel' je je veilig?
Met een vaccinatie hoor je er echt bij, en Rutte heeft het woordje 'samen' al duizend keer laten vallen. Goed om mensen te bewegen om zich te laten prikken.. Verder blijft Nederland gewoon stilstaan, en heeft straks niemand kritiek meer..
Vaccinatie is met deze variant totaal onnodig. QR code, dat is waar het om gaat. QR is gewoon verplichte vaccinatie. De overheid wil je lichaam in.
Jullie schrijven het op met een kwinkslag, maar iedereen weet dat het echt zo gaat. Dat maakt het allemaal best pijnlijk.
De horeca om 20.00 u. laten sluiten is niet slim. De meeste werkende mensen komen tussen 18.00 u. en 18.30 u. thuis. Als ze dan nog uit willen eten is 20.00 u. te vroeg. Sluitingstijd moet naar 22.00 u. Dan hebben de restaurants ook nog inkomsten.
Het is inderdaad niet slim maar dit doet het kabinet niet zonder reden. Dit is om de horeca dwars te zitten, zoals ze het al twee jaar lang doen. U weet toch ook wel dat je om 19:50 uur veel minder risico loopt om besmet te raken dan om 20:10 uur?
@Waakvlam | 24-01-22 | 12:41: waarom wil men de horeca dwarszitten?
@Arjan9401 | 24-01-22 | 12:49: Nu nog een complottheorie: Omdat de politiek van alcohol af wil. 20:00 maakt een mooie scheiding tussen natte en droge horeca. Waardoor straks het dilemma opgelost kan worden: kroegen mogen langer open, maar dan moeten ze wel 0.0 schenken.
Verder is het vooral middenstand, en de gehele middenstand moet kapot, horeca is slechts het begin. Maar dat is weer een andere complottheorie.
@klaasjanhenk | 24-01-22 | 12:58: Je kan toch nog thuis zuipen? Dan zouden de accijns omhoog moeten knallen.
@Arjan9401 | 24-01-22 | 12:49: Geen idee, maar dat is wel wat ze doen. Is dit onbewust? Ik weet het niet. Nachtleven zit al 2 jaar op slot. Geeft u me één reden waarom een zaak (restaurant of cafe) niet gewoon om 02:00 uur z'n deuren zou mogen sluiten.
Flatten the curve,werkte, dan werkt compress the contacts uiteraard ook(niet), geniaal
In de horeca steken mensen elkaar op, dat is erg ongewenst
Toeslagenaffaire! het is meer een Toestaanaffaire. Mark Rutte is in 2007 ook al beschuldigd van rassenhaat! hoever kan je gaan serieus.
Google eens mee: mark rutte 2007 rassenhaat
Weleens de moeite genomen om het vonnis van destijds te lezen? Geen dank: uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocum...
@Komjehiervaker | 24-01-22 | 12:06: Niet vergeten dat D'66 zo'n beetje continue de regering traineert in de laatste 10-15 jaar. Geeft ook een perspectief op dat vonnis.
@Komjehiervaker | 24-01-22 | 12:06: er staat toch duidelijk beschuldigd niet schuldig bevonden! als vanouds: wat je zegt ben jezelf!
Plottwist, nieuwe lockdown vanwege de omicron stealth variant.
"Een anonieme tikgeit" Er zijn geen gewone tikgeiten meer. Tegenwoordig zijn het allemaal PC-eenden.
Geen IC-excuses meer mogelijk, de maatregelen zijn er nu alleen nog om het ziekteverzuim zo laag als mogelijk te houden.
Het is geen ziekteverzuim maar gevolg van de quarantaineregels die met omikron sterk overdreven zijn.
@2voor12 | 24-01-22 | 11:54: Fout. Quarantaine is GEEN ziekteverzuim. Volgens ARBOnet:
Situatie, uw werknemer is: Wel in staat te werken, maar in isolatie/quarantaine gezet door de GGD.
Als ziek registreren: Nee
Wat kunt u wel doen?: Faciliteer (thuis)werken. Beroep u, indien mogelijk, op de NOW.
Als een werkgever een quarantaine-persoon als ziek meldt, dan pleegt de werkgever fraude.
@ParadiseLost | 24-01-22 | 12:33: Bij ons is thuis ivm quarantaine 'bijzonder verlof'.
"Nederland is een vaasje, heel gaaf" zei Rutte, waarna hij het snikkend vulde met de speciale cocktail.
Het goedje had hij persoonlijk zorgvuldig samengesteld met indoctrinatie, ambtelijke instructies en smeergelden volgens het handboek WEF.
"Tweedracht maakt macht, bezit niets en wordt iets" prevelde hij bezwerend.
"Hopelijk vind Schwab dit voldoende" mompelde hij terwijl hij het vaasje aan zijn ambtelaven overhandigde die het de bevolking uitreikte om te drinken en fietste weg.
Alleen maar borrelpraat over horeca, de cultuursector, ach, bioscoop of theater of festival, je koopt maar een dvd toch, volgens Hugeau?
Hoe noem je iemand die het behaagt om een ander te sarren?
Joris?
Een sadist?
Een Janpaternotte?
Rutte?
Adolf Hitler? Of zijn we niet aan het godwinnen?
Een Emmanuel Macron.
Willem Engel?
Een FvD-er
Johnyl?
dathoujetoch?
De enige juiste beslissing is het opengooien van de samenleving. We moeten hier doorheen en ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Stel mondkapjes verplicht en QR code en gaan met die banaan. Maar ja Rutte, ambtenaren en bekrompen gedachten dus je krijgt een gedeeltelijke opening met veel beperkingen. Zo gingen en gaan ze met de (volgens hun) kleuterklas Nederland om.
QR-code = niet open. Waarom wil iedereen zo graag 2G?
@TonAlias | 24-01-22 | 11:40: Omdat het makkelijker is de ander de schuld te geven dan zelf verantwoordelijkheid te nemen.
@TonAlias | 24-01-22 | 11:40:
Omdat die mensen graag hebben dat iedereen gecontroleerd word al helpt het niet. Het geeft ze een veilig gevoel dat de ander ook zijn paspoort heeft moeten laten zien.
@TonAlias | 24-01-22 | 11:40: Omdat we nu nog steeds de beperkingen hebben, vanwege degenen die niet gevaccineerd zijn en op de IC belanden.
@johnyl | 24-01-22 | 11:44: Oh ja? Waar haal jij die wijsheid vandaan? En NU is de tent genaamd Nederland gesloten, vriend. Dus kan dat daar niet aan liggen?
@2voor12 | 24-01-22 | 11:42: Begrijp nog steeds het probleem niet dat anderen hebben om hun telefoon te pakken en QR code uit te lezen. Wat een gelul. Wel een OV chip gebruiken, toegangskaarten voor concerten, gefouilleerd worden als je wil vliegen, maar even een QR code laten scannen is ineens een levensgroot probleem.
@TonAlias | 24-01-22 | 11:45: De tent is gesloten vanwege het op de IC belanden van niet gevaccineerden en de hoge besmettingsgraad, waardoor werkend Nederland thuis komt te zitten.
@johnyl | 24-01-22 | 11:48: Op 19 december kregen we de lockdown, in de TG van 19 december staat dat de cijfers al 2 weken naar beneden aan het gaan waren. Het moet een supermaatregel zijn: eentje die werkt vóórdat ie is ingevoerd...
@johnyl | 24-01-22 | 11:46: Zo lust ik er nog wel één. Niet klagen als je salaris standaard met loonbelasting belast wordt, maar wel klagen als je ineens meer aan de bezinepomp moet betalen. Valse vergelijking dus. Een concertkaart koop je vrijwillig, een QR code wordt opgelegd.
@Nico1000 | 24-01-22 | 11:49: Ik kan prima schaken (zelfs wedstrijden), maar leg me even de relevantie uit met dit onderwerp.
@Gladiator Fap | 24-01-22 | 11:55: Nee is hetzelfde, geen concertkaartje geen toegang. Geen QR code ook geen toegang.
@johnyl | 24-01-22 | 11:57: Inderdaad, écht hetzelfde.
@johnyl | 24-01-22 | 11:57: Als je het verschil tussen een vrijwillige keus -met beperkingen en een beperking met vrijwillige keus niet ziet, vrees is dat deelname aan het debat zinloos is.
@johnyl | 24-01-22 | 11:44: Voor het einde van de volgende maand zal iedereen u uitlachen wanneer u wederom een dergelijke bewering maakt.
@johnyl | 24-01-22 | 11:44: Lol!
Begrijp ik inderdaad ook niet.
Heb je een link naar de desbetreffende link?
@miknic | 24-01-22 | 12:16:
LOL; vraag dan meteen om een ... en opgerot.
@Graaisnaaiert | 24-01-22 | 12:34: Dan zou ik nog niet begrijpen waarom. Maar goed, Joris heeft het hier voor het zeggen.
Dat continue gedoe rondom de kamervoorzitter herinnert mij vaak aan het "false flag principe": keer op keer op keer blijkt de kamervoorzitter gewoon partijdig te zijn. Op het moment dat dat dan, zoals laatst, (terecht!) in vraag gesteld wordt, wordt het eerstvolgende akkefietje met Wilders of Baudet met beide handen aangegrepen, waarna de escalatie ertoe leidt dat de voorzitter meer en meer gaat ingrijpen in het debat, zogenaamd omdat er vraag naar is en het niet anders kan. Maar er was vraag naar het tegendeel, niet nóg meer controle over de inhoud van het debat. Dat je tegen racisme bent is een stroman. Als je dan vervolgens naar believen alles onder die noemer gaat verbieden, gaat de eigenlijke betekenis van het woord gewoon verloren. Wilders was niet racistisch. Hij heeft een mening, die anderen niet aanstaat. Hij mag die mening hebben. Punt. Als het je niet bevalt, ga je er maar inhoudelijk op in en zal na stemming duidelijk blijken of die mening draagvlak heeft of niet. Maar elke keer deze selectieve verontwaardiging, dat geveinsde "meeleven"... pfff wat een kinderachtig en doorzichtig spelletje. Het gaat er alleen maar om om de voorzitter uit de indruk van partijdigheid te liften.... door haar nóg meer partijdigheid toe te staan. Je verzint het niet.
Deze mevrouw is van het niveautje Van Milfenburg, ietsje chaotischer maar wat minder kwaadaardig. Slechter dan deze 2 kan ik me niet herinneren.
Ik heb het vaker gezegd, mevrouw Arib terug op die stoel, en snel. Waarom een goed functionerende voorzitter wegbonjouren voor een incapabele partijlaaf?
Hear hear, bestrijd hem of haar met woorden. Of reageer niet. Maar dit is zo doorzichtig continue gekwetst zijn.
Maar ja ze moeten wat nu de gemeenteraad verkiezingen er aan komen. Alsof de bevolking uit idioten bestaat.
Die mevrouw heeft het niet in zich, na bijna een jaar sturen waar het haar eigen partij betreft, onwelvallige Kamerleden afkappen en afkatten, ministers eindeloos laten doorzwatelen, en vooral grinniken om haar eigen flauwe opmerkingen. Geen sieraad voor de Kamer.
@Graaisnaaiert | 24-01-22 | 11:32:
Omdat dat uitonderhandeld is tussen de kartelpartijen die het kabinet vormen. Ze weten dat ze de wind van voren krijgen in de TK dus zetten ze daar iemand neer die de mensen die rake klappen uitdelen de mond te laten snoeren door een gewillige partijdige voorzitter.
@Graaisnaaiert | 24-01-22 | 11:32: Moet toegeven dat ik in het begin mijn twijfels had bij mevrouw Arib, maar na enige tijd waren die voor de zon verdwenen. Een zeer capabele voorzitter. Spreekt boekdelen dat ze goed overweg kon met Bosma, ook een zeer capabele voorzitter.
@Graaisnaaiert | 24-01-22 | 11:32: Was onderdeel van een deal tussen Rutte en Kaag. D 66 wilde haar als voorzitter capabel of niet, daar ging het niet om.
@johnyl | 24-01-22 | 11:49:
Weet ik wel maar het is schrijnend, hoe incapabel deze mevrouw is.
@2voor12: inderdaad, deze mevrouw fungeert vooral als portier / beveiligingsmedewerker voor Vak K en hun stemvee in het parlement. Alsof 120 van de 150 zetels al niet ruwweg hetzelfde willen, namelijk meer klimaat, meer migratie en meer EU.
Ik zeg het, dit land is verworden tot een Democratuur.
Ik hoorde dat de D66 de sluitingstijd naar 20:10 heeft weten te bemiddelen.
En Kuiken is trots dat ze er nog eens vijf minuten bovenop heeft weten te regelen? Doet ze eigenlijk nog wel dat coronagedoe?
@BadPatNL | 24-01-22 | 13:51: Kuiken zal eerder trots zijn als ze het terugbrengt naar 19.55
"UPDATE 08:52 - Fons Lambie werpt een bezorgde blik op zijn inbox"
.
Episch. En o zo waar. En vergeet niet, we zijn onlangs al door een internationale organisatie op de vingers getikt dat er te weinig afstand zit tussen pers en regering. Ook een kunstje wat X66 goed van de DDR heeft afgekeken.
Het zeggen van 'jullie' over en weer schept geen vertrouwen in onafhankelijkheid in dit geval
BA? Dat opent een sluis aan memes. Shut up fool!
Eerste studies uit Denemarken geven aan dat deze variant (moeilijker te identificeren) wellicht besmettelijker is, maar niet ernstiger is dan eerste Omicron. Bron zoek je zelf maar ;)
@John McClane | 24-01-22 | 11:26: I ain't going on no plane!
En waar schuift de wijn drinkende dierendoler vanavond aan? Ik hoop dat hij zijn das met palmbomen weer draagt.
Dat moet natuurlijk dierendokter zijn.
@herstelkous | 24-01-22 | 11:19:
-
U doet uw nick eer aan.
Wel een mooi nieuw woord, dierendoler.
Veel minder longproblemen met deze variant, en het gaat goed in de ziekenhuizen. Ik voorspel veel versoepelingen qua quarantainemaatregelen en lockdown. Wie weet ook uiteindelijk geen 2G meer. En dan kunnen we weer allemaal met elkaar door één deur.
Zeer zeker geen 2 g meer. Ik gruwel van vacinatie/:2 g dwang.
Nou, politiek gezien is er nog wel een kistje appels te schillen.
@Nico1000 | 24-01-22 | 11:19: Waarom moet ik bij meer dan 1g aan de ogen van een bepaald Kamerlid denken?
Krijgen we ook nog een update hoe laat Gommers ergens aan tafel gaat zitten vanavond, bij een of ander lul-programma?
Gisteren moest mijn vrouw haar QR en rijbewijs laten zien om in de volkomen kudt winkel "Kik" in Duitsland te komen en ze deed het nog ook, de sweetheart.
Waarom zou je helemaal voor Jan met de korte achternaam naar Duitsland rijden ? Bovendien is het wel handig om je van tevoren in te lezen welke maatregelen er in het buitenland gelden.
Benzine, wijn, sterke drank, sigaretten en de normale boodschappen (met uitzondering van koffie, het enige wat in NL goedkoper is) inslaan. Kan makkelijk uit, tenzij u in Den Helder woont.
Om de wijnvoorraad weer eens aan te vullen.
Je kunt van die Duitsers zeggen wat je wil, maar daar hanteren ze in ieder geval maar 1 maat voor iedereen,.. Gewoon duidelijk!
Hier heb je overal weer uitzonderingen voor zichzelf belangrijker dan anderen vindende clubjes.
@_pacman_ 150 km van mijn huis, zeker 200 euro uitgespaard plus een leuke dag.
Rijbewijs?
Meeste winkels in Duitsland accepteren alleen een NL paspoort, geen rijbewijs. been there done that.
Nog even en er moeten ook verplichte arm gebaren en bepaalde namen geroepen worden om toegang te krijgen
@tsjajaja | 24-01-22 | 11:19:
Nee. In Duitsland heeft een rechter 2G afgeschaft voor de winkels in de deelstaat Neder-Saksen, afgelopen december. In begin januari heeft een rechter hetzelfde besloten voor de deelstaat Beieren.
Stoer joh om moeilijk te doen over regels. De Kik, dat u die frequenteert, het zegt genoeg.
@dathoujetoch | 24-01-22 | 11:29: U? Lezon!
dathoujetoch dat dyslectische.
Ah een jij bak! Knap hoor
Als je gaat van een situatie waarin het virus de maatschappij ontwricht naar een situatie waarin het beleid de maatschappij ontwricht dan doe je iets niet goed en kan je als politicus beter opstappen.
Van Doorne heeft het lek onderzocht: geen lek gevonden.
De horeca wordt voornamelijk hard aangepakt omdat daar de wereldproblemen/ waan van de dag worden besproken, informatie uitgewisseld, gediscussieerd, plannen gesmeed, etc., wat funest is voor de 'beeldvorming'.
En dat moeten ze niet willen met z'n allen.
Ik weet niet in welke kroeg u komt ( misschien in GL cultureel-maatschappelijk podium Kargadoor Utrecht) maar ik hoor alleen maar dronkemanspraat in de kroeg.
Verwacht kleine versoepelings en een algehele mobilisatie vanwege WO3.
Iedereen fier overeind staan bij de dichtbijzijnde lantaarnpaal! Marsch-orders komen nog.
Moet ik dan op mijn eigen fiets of regelt het leger vervoer voor mij naar het front?
@2voor12 | 24-01-22 | 11:09: U mag alleen met de trein naar het oosten ivm de klimaatdoelstellingen van NL. NL zal aan het front de Russen alleen bestrijden met biologische wapens... eeh oh nee.
Operatie Donderslag, I repeat this is not a drill! Volgt nu de mobilisatie info in het Turks.
@_pacman_ | 24-01-22 | 11:11:
Keihard PANG roepen, dat zal ze leren die Russen.
Andere Europese landen hebben de 2G maatregel ingevoerd en wij bungelen voor de zoveelste keer weer onderaan. Kabinet had plannen voor de invoer van 2G maar net als zoveel beloftes zal dit ook wel niet waargemaakt worden. Vind je het gek dat het vertrouwen in Rutte 4 helemaal weg is.
Waarom zou je ook maatregelen van andere landen volgen als daar al van bewezen is dat ze niet helpen?
Werkt ook zo lekker he die 2g
Je hebt het waarschijnlijk over ons vertrouwen, met dat van jou zit het wel goed. Jij geilt wel op 2G hé?
Logisch als uw buurvrouw in de sloot springt, springt u er achteraan. Neem bijvoorbeeld zo iemand als Bundeskanzler Olaf Scholz. Die zou zelfs als boekhouder geen aanwinst voor je team zijn. Maar het staat u uiteraard vrij om achter dit soort nitwits aan te lopen.
2G werkt niet. Tenminste niet zoals het bedoeld is. Kan uit ervaring spreken: hier in Duitsland is al een tijdje 2G en de besmettingen zijn desondanks torenhoog. Aan de ongevaccineerden -die van alles de schuld krijgen- kan het echter niet liggen: door 2G worden die vrijwel overal geweerd. Weet je waar het aan ligt? Aan volledig gevaccineerde mensen die hun vaccinatiebewijs als een "verlaat de gevangenis zonder te betalen-kaart" gebruiken. Staan ze dan broederlijk op de weihnachtsmarkt hun gevaccineerde medemensen aan te steken met Corona. Een jaar geleden waren 100% ongevaccineerden schuld aan vier maal zo weinig besmettingen dan het huidige aantal. Laat dat maar eens inzinken. Verder is 2G rampzalig voor de sociale cohesie in de maatschappij. Het is gewoon medische apartheid. Het verbaast me hoe makkelijk mensen zich laten verleiden tot uitsluiting. Mijn eigen vrouw zei laatst nog aan de keukentafel: ongevaccineerden komen er bij ons niet in. Ik heb haar lang aangekeken en gezegd dat ik dat soort fascistische opmerkingen niet bij ons in huis wil horen. Gelukkig begreep ze na een goed gesprek waarom.
@Gladiator Fap | 24-01-22 | 11:39:
Zeer goed! En gelukkig begint het besef dat ongevaccineerden vanzelfsprekend geen groter besmettingsrisico opleveren dan gevaccineerden eindelijk heel langzaam bij meerdere mensen door te dringen.
@PR0FESSOR | 24-01-22 | 11:28: dilbert.com/strip/1999-11-21 legt uit waarom uw redenatie fout is. Los daarvan, als mijn buren allemaal een autogordel dragen als ze rijden, dan doe ik dat ook.
@ParadiseLost | 24-01-22 | 12:42: Niveau kleuter met skateboard. Maar niemand houdt u tegen als u persé met een bewijsje uw café wilt betreden. Of er iemand in café genegen is om naar uw bewijsje te kijken is weer een andere zaak. We leven in een vrij land!
Misschien is het een idee om een paginagrote advertentie in de krant te zetten dat het Nederlandse volk vanaf woensdag weer terugkeert naar het oude normaal. Want ze zullen toch wel een krant lezen in hun ivoren toren, Mark en die lui van het OMT.
#doetaleentijdjenietmeermee
Zou geweldig zijn als er een medium was die dat lef zou hebben. Ik vrees echter, dat die redaktie een dag later niet meer bestaat en het krantje opgeheven wordt wegens gebrek aan inkomsten.
Is er nog iemand die zich aan de regels/ adviezen houdt? Quarantaine doe ik niet meer aan mee sinds vorige week, dus GGD test gewoon even tussen de boodschappen door om het laagdrempelig te houden.
Zolang de QR code erop blijft, hoeft het van mij allemaal niet.
En ja ik heb 2P1M gehad.
Dan ben je oud - dan hoeft het allemaal niet meer en zou het ook niet moeten. Immers, 45+ is risico en dat moeten we ook neit willen..
Joost Vullings zal ook wel weer met een achtelijke vraag komen zoals afgelopen vrijdag. Rutte, weet u van drankmisbruik binnen de VVD, heeft u daar iets aan gedaan? Nee? U lijkt wel een John de Mol!
stapje voor stapje - gefaseerd openen - waakzaam en alert blijven - pijnlijke keuzes - zorg en onderwijs belang bovenaan - over 2 weken herbezien - op advies van OMT - blablablabla.
20:00 dicht
Dit riedeltje kunnen we inderdaad dromen. Van Dissel wordt financieel gewoon goed wijzer wanneer Nederland maatregelen blijft houden en hij zijn grafiekjes mag komen uitleggen aan kabinet en op TV. En ons geweldige kabinet gaat hier nog steeds in mee. Maar de aller ergste mensen zijn nog steeds diegene die op deze puinhoop stemmen.
Zul je zien dat ze al 2 jaar weten dat bier beschermt tegen Corona.
Zoals in Rusland waar de bevolking zich massaal beschermd door Wodka te drinken.
Murk Ratte is een vrouw, zij lekt !
De bron zal wel een vrouw zijn want die hebben ervaring in lekken. Mannen met een prostaatprobleem ook maar dit geheel terzijde…
Ja het was lady Tena.
Als Pin nog geleefd had dan had hij nu aan zijn vierde boek in de bestsellerserie "De Puinhopen van Rutte" kunnen beginnen.
Ik verwacht van Nederland dat het een evenlange serie zou gaan worden als de Harry Potter reeks. Altijd heel frappant. De coalitie haalt een meerderheid, en *altijd* een half jaar of jaar later laten de peilingen zien dat er nog maar 70, 60, of nu zelfs maar 50 zetels steun is voor die partijen. En bij de volgende verkiezingen volgt nu al 4 keer hetzelfde riedeltje. Nederland leert niet en heeft het geheugen van een demente eendagsvlieg.
@peterdh | 24-01-22 | 10:48:
-
Uh, huh - het stemvee dat het verschil zou kunnen maken, gaat al een tijdje niet meer stemmen.
@bisbisbis | 24-01-22 | 11:17:
De mensen die niet stemmen, stemmen in met het gekozen beleid. Ze *denken* dat ze niet stemmen, maar dat doen ze wel. Niet stemmen is een stem *voor* de gekozen meerderheid. Al die mensen die roepen: "Ik stem niet want het heeft geen zin" zijn defacto voor het gekozen beleid. Stem dan blanco. Maar mensen denken dat thuis blijven even zwaar geld als een blanco stem. Die laatste geeft aan: "Jo, ik herken mezelf in geen van de partijen, maar ik wil wel dat ik gehoord word". Thuis blijven zegt: "Het maakt mij niet uit. Wat de rest kiest, vindt ik goed". Jammer dat men dat niet snapt.
Mag ik uw code zien ,aldus de slaafse horeca.
De meeste uitbaters zijn fel tegen het CTB.
Daarin hebben wij als publiek de grootste hand. Als wij alleen nog maar naar de horeca gaan waar geen QR code wordt afgedwongen en de horeca waar het wel wordt afgedwongen even een maandje of 2 links laten liggen, dan is het snel over met die QR samenleving.
Zou natuurlijk helemaal mooi zijn, dat *als* er een BOA langs komt, we in het cafe allemaal ter plekke even de man 10 euro op tafel leggen voor de eventuele boete.
@peterdh | 24-01-22 | 10:49: Inderdaad, wij bepalen uiteindelijk of we 2G willen. Jammer genoeg zijn er teveel die hun moeder nog zouden verkopen als ze maar op vakantie kunnen, de kroeg in etc.
@peterdh | 24-01-22 | 10:49: De boa corrigerend toespreken en eventueel zonodig bij kop en kont pakken en buiten flikkeren lijkt me een beter idee.
Ook de stomste boa moet langzamerhand inzien dat zijn "opdracht" niet langer gerechtvaardigd is.
Horeca open? Verdeel het in restaurants en kroegen. Met open tot 20:00h is de eerste wel open, maar de laatste eigenlijk niet.
Met open tot 20:00 heb je als restaurant de personeels-, en vaste kosten er echt niet uit hoor. Uit eten van 18:30 tot 20:00. Mensen zonder baan gaan in de regel niet uit eten. In die anderhalf uur heb je de vaste lasten en personeelskosten er niet uit. Winst zit in de regel in de laatste 20% van de omzet. Niet in de eerste 20%.
Update 10:42: Er is meer bekend over de nieuwe maatregelen. Mondkapjes nu ook op als je gaat schijten.
Goeie tip! Altijd handig als het pleepapier op is.
@Conan de Rabarber | 24-01-22 | 10:46:
Wel lastig als je hem daarna weer op moet doen.
Het mondkapje daarna niet meer opzetten hè!
Ho, reaguursel van peterdh over het hoofd gezien, excuus.
@peterdh | 24-01-22 | 10:54: Daar zit wel een luchtje aan ja..
Bij sommige voorgangers is een gasmasker nuttiger. Of een druppeltje eau de cologne op je bekbedekker.
Ik mis Frits Wester.
Heeft ie gisteravond laat no ... ach laat ook maar.
Wordt het niet eens tijd voor onze veiligheidsdiensten om die mobieltjes van die journalisten af te pakken en door te lichten? Dan is het incontinentieprobleem zomaar opgelost.
Waarom zouden ze dat doen? Denk je echt dat het "gelekt" wordt? De lekken zijn zorgvuldig uitgekozen berichten, die gegeven worden aan zorgvuldig uitgekozen journalisten. Je weet wel de hoernalisten die hoog scoren op de slaafsheid-index van de overheid.
@peterdh | 24-01-22 | 10:56: De journalisten laten zich graag gebruiken, beetje een win-win situatie.... politiek lekt bewust om te kijken hoe de maatregel valt bij bevolking en de journalist heeft een primeur. Niks mis mee allemaal. Dagelijkse praktijk.
Het doorlichten van de mobieltjes van de betrokken politici en beleidsmedewerkers mag ook wel.
Als er een ontvanger is, dan bestaat er ook een verzender.
@johnyl | 24-01-22 | 11:07:
Ik zeg ook niet dat er iets mis is met lekken. Niet verboden ofzo. Maar als je je alleen lekt naar welvallige media die niet kritisch is, dan krijgt hebt een heel naar verrot smaakje. Namelijk dat media niet meer kritisch zijn omdat ze anders buitengesloten worden en hun concurrentie positie slechter wordt. Dat is een heel goor smaakje. Maar precies waarom de media tegenwoordig alles behalve kritisch is.
En ondertussen zit uberwappie Baudet met Corona ziek thuis. Wat een cabaret is die man.
Je kunt opzich gewoon corona krijgen en daarmee thuisblijven natuurlijk. Ook als je kritisch bent ten opzichte van de maatregelen
Als het al door omicron komt dat Baudet thuis zit. Maar dan wel gevaccineerd...... trek uw conclusie
Laten we hopen dat de loopneus van Thierry weer snel stopt met lekken.
Ja Red Shirt? Had hij met corona in de tweede kamer moeten gaan zitten dan? Vertel eens op welke manier had hij het volgens jou goed aangepakt? Ik weet het antwoord wel. Op geen enkele manier. Er is geen enkele manier hoe jij tevreden had geweest over de manier hoe Baudet het hebben van corona had aangepakt. Dat maakt van jouw tegel niet meer dan een trol-tegel. Nietszeggend gemekker over iemand wiens politieke visie jou niet aanstaat. Zonder oplossingen. Alleen zeiken op niets af.
Gelukkig is Thierry wel gevaccineerd
@peterdh | 24-01-22 | 10:59: Ach Peter, je hebt gelijk natuurlijk. Maar je hebt ook een kroontje, dus je kan er zelf wat aan doen.
Op het moment dat je lacht om zieke mensen ben je weinig waard. Wens hem liever, net als alle andere betroffenen, beterschap.
@peterdh | 24-01-22 | 10:59: Sinds wanneer heeft Baudet en zijn FvD een politieke visie? Is dat geraaskal een visie?
@Red shirt | 24-01-22 | 11:53: "Geraaskal" is geen visie. Het is niet meer dan jouw mening over de visie van FvD. Je kan het er niet mee eens zijn, maar als je het denigrerend als geraaskal benoemt, ben je precies dát waarvan je Baudet beschuldigt.
Is lekken door bewindslieden niet strafbaar? Voor agenten en defensiepersoneel wel. Lock them op!
Het is nog steeds januari, niks geen bier
Op naar de volgende ramp: Zonder gas zitten. De elektriciteitsproductie is voor 60% afhankelijk van gas (nu kolen- en nucleaire centrales sloten). Verwarming is voor 90% (?) gas??
Er zijn geen voorzieningen om bijvoorbeeld hulpdiensten / ziekenhuizen wel van stroom te voorzien en dan woonwijken af te sluiten. Vlak bij een ziekenhuis wonen wordt de nieuwe zegen. De rest van de mensen heeft alleen stroom wanneer de zon schijnt.
Bij ons in de straat ruik ik nu iedere dag houtkachels. Ondanks die ene Volkskrantlezer in de buurtapp.
Plaatje:
www.nuclearpride.nl/wp-content/upload...
@Expert Homo | 24-01-22 | 10:56:
Kolen?
@Kameraansteker | 24-01-22 | 11:01: Ja, "kolen- centrales".
En oh ja: Als de elektriciteitsproductie goeddeels stil komt te liggen, dan valt ook het internet uit. Dus dan is er ook GeenStijl!
@Expert Homo | 24-01-22 | 11:03:
Ik wist niet dat die nog bestonden. Serieus.
Op het moment dat mensen klagen dat ze duizenden euronen aan energie meer moeten gaan betalen, komt van mij steevast de vraag: "waarop heb je gestemd?". Bij het antwoord "GL, D66 of PVDA" komt direct de opmerking: "Geen medelijden. Je krijgt waarop je gestemd hebt, veel plezier ermee".
@Expert Homo | 24-01-22 | 10:56:
Ahh 19.8% duurzame energie. Nou dat schiet al op. Nog maar 5x zooveel zonnepanelen en windmolens. En dan zijn we er. Gaat wel lukken.
Maar ie dit totaal? Als in: ook industrieel energie verbruik?
Als de bierkraan maar lekt.
Met name de toevoeging van Schrobbelèr tijdens het bierdrinken is erg belangrijk... en de muziek.. wat mag wel en wat mag niet? Mag André Hazes wel maar Lamme Frans, de Deurzakkers, Gebroeders Ko, Veul Gère etc niet? Gaat men zo alsnog de carnaval de nek omdraaien... om 11 uur 's ochtends in de kroeg en doorgaan tot 8 om vervolgens lam op bed neer te knallen... en dat 4 dagen op rij... Ik teken ervoor!
Het zou toch wat zijn als dat lek eens boven water kwam.
Dat lek is collectief en is gewoon geregisseerd. Dit om je vast te laten wennen aan de zoveelste kut maatregel om er dan, als het zover is, een uurtje bij te doen zodat het toch nog meevalt.
Het lek zit ergens onder de onderste steen.
Leuk dat de restaurants straks weer open zijn maar die kunnen helaas alleen maar koude gerechten serveren omdat we geen gas meer hebben.
Of gerechten van de grill.
@Kameraansteker | 24-01-22 | 10:46: Zolang dat niet op foutige biomassa gedaan wordt mag het niet
@Kameraansteker | 24-01-22 | 10:46: geen open vuur of houtskool. Dat is streng verboden!
Kun je eigenlijk koken op kernenergie? Vraag dit voor Rob Jetten.
@Zupschufter | 24-01-22 | 12:20: Ja hoor, lekker stukje biefstukglowinthedark
Piepklein gaatje in het blafkapje maken. Kartonnen rietje door het gaatje schuiven. Bier door rietje uit kartonnen glas zuigen.
Na afloop rietje laten zitten en uiteinde ervan afdekken met eigen mondkapje.
Vind alles goed als die QR maar zo snel mogelijk afgeschaft wordt
Lol, dit is nu al het beste stukje journalistiek van vandaag.
Hmmm het lek zat wel in t vorige maar niet in dit kabinet?
Het is toch ook een schaamteloze club bij elkaar.
"Van Nieuwenhuizen wilde minister blijven en tegelijk starten als lobbyist. Rutte vond het goed"
www.welingelichtekringen.nl/politiek/...
Ziek.
En opnieuw bewijst Rutte net zoals in de Toeslagenaffaire, het dossier aardbevingschade Groningen etc. etc. dat hij over geen enkel moreel kompas beschikt. Een evaluatie van de periode Rutte als premier gaat een ontluisterend beeld opleveren van de wijze waarop Nederland naar de filistijnen is geholpen.
REAGEER OOK