In Australië kent gezelligheid geen tijd
Een openluchtinrichting van 7.692.000 km²
Ziet er enorm gezellig uit daar op quarantainekamp Howard Springs (foto's). Je zou er bijna naar de opgesloten aboriginals kunnen zwaaien als die niet gesegregeerd waren - ze zitten er wel maar we zien ze nergens op foto's? Enfin, bovenstaand wat sfeerbeeld met een camerabrilletje, en het is hier er fantastisch. Tot dat je van je balkonnetje stapt trouwens, want dat komt je dus op een boete van $5000 AUD te staan. Onderstaand een UnHerd-interviewtje met de betreffende dame, na de breek het hele interview van 20 minuten, waarin ze dus best interessant ingaat op de politieke cultuur in Australië, en hoe die sowieso altijd al een stuk meer etatistisch was dan normale Europese landen. Een soort Frankrijk voor slangenvangers, zeg maar.
In ander nieuws zijn in Queensland orgaantransplantaties alleen nog mogelijk voor volledig gevaccineerden. "People hoping to receive an organ transplant in Queensland may be denied the potentially life-saving procedure if they refuse to get vaccinated for COVID-19. (...) A recipient is highly immunosuppressed post-transplant, which is why it’s incredibly important for the person to be vaccinated prior to transplant." Maar als een ongevaccineerde patiënt nou ook sowieso dood gaat zonder transplantaat, wat is dan afweging? In ieder geval nog wel een iets beter verhaal dan dat van alle Duitse euthanasie-klinieken waar je alleen nog vrijwillig mag sterven als je je onvrijwillig tégen de dood hebt laten vaccineren.
Reaguursels
InloggenMocht je ooit een blauwdruk willen, over hoe je een modern democratisch land in een totalitaire samenleving wil veranderen, waar mensen elkaar verraden, opsluiten zonder vorm van deugdelijke rechtsgrond, of rechtspraak, dan lijkt me Australië een prima voorbeeld.
Het land verkeert in een angstpsychose aangejaagd door haar eigen leiders en wetenschappers.
En het tempo ook waarin dit alles plaatsvindt - Verbazingwekkend.
The Loser Down Under.
Hoe kunnen mensen hier aan meewerken ? bang voor hun baantje ?
Dit heeft niets meer te maken met een (volgens gommers) verkoudheidsvirus.
Het is pure onderdrukking.
maar geen dwang of drang is beloofd.
Als je honger hebt zul je toch aan eten moeten zien te komen. 'A prostitute' noemde Holden Caulfield zijn broer. Aint we all?
Nee, dan Nederland.
Dus als ik het goed begrijp zitten ze in Howard Springs geconcentreerd bij elkaar?
*moet nu echt heel veel moeite doen geen vergelijking te maken*
de blues schreeuwt door me oren. ik ontwaar het gitaarspel van stevie ray vaughn
"Orgaantransplantaties alleen nog voor volledig gevaccineerden."
Uitstekende maatregel. Moeten ze hier ook meteen invoeren.
Ik vermoed dat al die lieden die schreeuwen "Van mijn organen blijven ze na mijn dood af!'', maar die opeens geen enkel bezwaar hebben een orgaan te ontvangen als ze zelf ziek worden en er een nodig hebben, precies dezelfden zijn die op het Malieveld ed staan te schreeuwen dat ze vaccinatie blijven weigeren en dat Nederland een dictatuur is.
Hmmm, u framed de weigeraars als egocentrisch en haatdragend. Wat als u het grootste deel van die groep hiermee tekortdoet en zij strijden voor basisrechten waar u ook wat aan heeft als het u aangaat? Ps. Je hebt geen organen nodig als je corona hebt.
In Nederland zal je niet van de wachtlijst gehaald worden maar reken er maar wel op dat je als ongevaccineerde niet de daadwerkelijke transplantatie kunt ondergaan. Het zijn marathon operaties op mensen die lichamelijk heel zwak zijn, waarbij je daarna hoge dosis afweerremmers krijgt. Ondertussen lig je op de ic. Een slechtere combinatie is niet mogelijk.
Als je zo eens om je heen kijkt zou U de organen willen doneren.. aan het diverse spuugvolk wat in het vizier komt? dacht het niet.. selectief doneren uit je eigen kring lijkt mij dan een betere optie..
Ik geloof niet dat ik een donororgaan wil ontvangen. Zo’n pretje is dat ook niet, het is niet als bij een auto, nieuw onderdeel en klaar. Ik vraag me zelfs af of ik me koste wat het kost zou laten behandelen als ik kanker heb. Een hele tour van chemo’s, operaties steeds het onvermijdelijke rekken en na elke ingreep toch een beetje minder vitaal.
Eerlijk gezegd hoop ik dat ik sterk genoeg ben, voldoende moed heb om waardig te sterven. Het is niet dat ik dood wil. Maar de angst voor de dood en het koste, wat het kost vasthouden aan het leven, ik vind het een beetje aandoenlijk, laf zelfs.
Maar goed, dat is makkelijk gezegd in goede gezondheid in het comfort van je eigen huis.
Ik ga het meemaken.
@ratelaar | 06-12-21 | 22:04:
"Maar goed, dat is makkelijk gezegd in goede gezondheid in het comfort van je eigen huis."
Dat wou ik zeggen.
in de toekomst kunnen enkel de organen van ongevaccineerden nog gebruikt worden.
Hmm, zijn dit misschien alleen de ongevaccineerden die hier hangen: youtu.be/tjnnUGmf-pw?t=3381
Gezien uw reactie kan ik mij niet voorstellen dat u de Dr. Titel in de echte wereld ook heeft weten te bemachtigen. (Gelukkig)
Dat van die transplantaties vind ik wel top. Moeten ze hier ook in voeren, met als extra: geen donor is ook niet krijgen, dus niet geven, dan ook niet nemen. Dit ter verduidelijking.
Pleit ik al een decennium voor.
Is 1 oog geven dan genoeg voor een nieuwe maag, of moeten het er 2 zijn?
Tijd voor de orgaan-wisselkoersbank, natuurlijk onder auspicien van D66.
Dus wie geen bloeddonor is, heeft nooit recht op een bloedtransfusie?
Dan ook geen orgaan ontvangen van iemand die niet gevaccineerd is, het werkt 2 kanten op.
Van die bloedtransfusie: interessante gedachte. Voor wat hoort wat. Beetje klaar met die claimcultuur. In sommige opzichten is het opgeven van wat zelfbeschikking zo gek nog niet.
@RGV42 | 06-12-21 | 22:26:
Zelfbeschikking is een zeer hoog goed en dat moeten we niet opgeven. Je krijgt er ellende voor terug.
En over bloed versus organen. Er zijn heel veel meer orgaandonoren dan bloeddonoren. Ik krijg toch wel wat jeuk van sommige hooghartige woorden van mensen die zeggen voor verplichte orgaandonatie te zijn en dan komen met “geen donor dan geen donor orgaan”. Dan is mijn punt inderdaad waarom dat niet bij bloed zou gelden. Of waarom zou een gezond levend iemand niet altijd voorrang moeten hebben op een roker, drinker, drugsgebruiker enzovoorts. Waarom op de SEH bij gewonden niet eerst checken of de patiënt niet gewond is door eigen schuld, of geen blaam treft?
De reden is dat wij in de gezondheidszorg daar best wel eens over kunnen zuchten, maar gewoon zonder onderscheid des persoons zorg willen bieden. Dat is een basale hoeksteen van gezondheidszorg.
@VolleBak | 06-12-21 | 22:09: Ik ben wel geïnteresseerd te weten hoeveel overlapping er eigenlijk is tussen tegen vaccins zijn en tegen orgaandonor zijn. Dit mede omdat de invalshoek: de regering komt je prikken en de regering komt je regering komt je organen roven op geenstijl en elders door hetzelfde type lui met dezelfde geestdrift wordt verkondigd.
Negatief is niet het woord.
@Papa Jones | 06-12-21 | 20:48:
Ik zei alleen maar dat sommige reaguurders dit niet zagen als een dystopie maar een utopie.
@mikes43357369 | 06-12-21 | 20:57: Nah... utopie is niet het woord. Wat mij betreft meer een noodzakelijk kwaad.
@mikes43357369 | 06-12-21 | 20:57: LOL
@Papa Jones | 06-12-21 | 21:02:
Dus je geeft alles op wat een westers land aantrekkelijk maakt voor een bevolking.(onschendbaarheid van het lichaam, vrijheid meningsuiting, rechtszekerheid, vrijheid van vereniging, etc.etc.) En je zegt dat het noodzakelijk is, terwijl Zweden toch ook covid-19 onder controle heeft. En dat voor een virus waar voor de slachtoffers het volgende geldt;
Vanaf 1-1-2020 zijn 9487 van de 19524 coronadoden overleden in verpleeghuizen.(49%)
Vanaf 1-7-2020 zijn 6063 van de 12522 coronadoden overleden in verpleeghuizen.(48%)
Van de 110866 besmettingen onder thuiswonende 70 plussers zijn 4286 overleden.(3,9%)
Van de 2443067 besmettingen van mensen onder de 70 die niet in een verpleeghuis zitten, zijn 881 overleden.( 0,04%)
Van de 1819897 besmettingen van mensen onder de 50, zijn 168 gestorven aan corona.(0,009%)
@mikes43357369 | 06-12-21 | 21:15: Maar hoe wil je dán voorkomen dat de zorg vastloopt en mensen niet meer geholpen kunnen worden? Je trekt niet zo een blik verplegers open, ook niet in twee jaar blijkbaar.
@Papa Jones | 06-12-21 | 21:26:
In de UK lukt het wel om de zorg op te schalen. (verdubbeld.) Marcel Levi heeft daar een al het nodige over gezegd. Hier is ook voorgesteld om buitenlands zorgpersoneel in te huren, maar dat kon niet want die hadden geen BIG registratie. Dus we kunnen wel grondrechten worden afgeschaft, maar het flexibeler omgaan met buitenlandse diploma's is niet mogelijk. Het geeft aan waar de prioriteiten van dit kabinet liggen.
@Papa Jones | 06-12-21 | 21:26: er is een poging geweest het Flevoland te vullen met covidpatienten, door 2 ploegendiensten te introduceren van 12 uur, en met een team omdraaiers die geen iC-opleiding nodig hebben en de IC verpleegkundigen die wel nodig zijn dubbel te betalen. En geen parttimers. Dit is gesneuveld in de belangenmachine der ziekenhuizen. Maar wel in Londen en Madrid zo uitgevoerd.
Nogal wiedes. Na een transplantatie probeer je even niets te krijgen en we leven in een pandemie. En verder ben ik tegen plicht overigens.
Volgens Kuipers zijn we over de piek heen, wat logisch is als je kijkt naar het dalende aantal gemelde positieve testen (en ziekenhuisopnames).
Zie je, een lockdown werkt.
We zitten nu in code Lichtzwart volgens hem. Ogenblikje terwijl ik de vlag uithang.
@Papa Jones | 06-12-21 | 20:42: Onzin, ik heb na 2 jaar weer es geneukt. Het effect zal in golven zichtbaar worden. Komt allemaal goed. Case report.
@Papa Jones | 06-12-21 | 20:42: Belgie is ook net over de piek. Wat voor maatregelen hebben zij genomen? (oprechte belangstelling)
@mikes43357369 | 06-12-21 | 21:06: België heeft toch ook maatregelen? De horeca moetvom 23:00 dicht.
@Papa Jones | 06-12-21 | 21:10:
Daar zouden we in Nederland voor hebben getekend. Maar hebben ze een 3G beleid?
@mikes43357369 | 06-12-21 | 21:21: "we in Nederland". Sure.
Het meisje uit de video is een nauw contact van een positief geteste collega en is bereid is om thuis in isolatie te gaan. Hou dat in je achteghoofd als je naar het fimpje kijkt.
De situatie in Australie is de onvermijdelijk uitkomst als je drastische maatregelen neemt en probeert een zero covid-19 niveau te handhaven. In Europa is dat al helemaal onmogelijk aangezien we hier landgrenzen hebben die niet waterdicht zijn.
en ze gaan dus nooit naar de endemische fase van groepsimmuniteit, ze gaan jaren in lockdown.
@adhd-je | 06-12-21 | 20:40:
Gewoon doorprikken.
@flame_me | 06-12-21 | 20:49:
Ja, je moet dat fabeltje doorprikken. (Portugal hebben ze ook maatregelen.)
@mikes43357369 | 06-12-21 | 21:00: Gibraltar nog beter voorbeeld, in lockdown na de booster.
Afgelopen weekend Sinterklaas gevierd met de familie en natuurlijk kwam dit onderwerp ook voorbij. Ik ben blij dat mijn familie begrip heeft voor mijn gemaakte keuze en daar zich ook nog in kunnen vinden. Dat is bij lange na niet overal zo.
De tweedeling die de bamihoest met zich meebrengt is vele malen erger dan de bamihoest zelf en de doorgedrukte wetten Wereldwijd. En ja, het is verschrikkelijk dat in maart/april 2020 binnen 3 weken halve verpleegafdelingen ineens leeg waren terwijl er normaal gesproken maar eens in de +/- 6 weken iemand dood gaat.
Niet normaal maken wat niet normaal is.
"De tweedeling die de bamihoest met zich meebrengt is vele malen erger dan de bamihoest zelf en de doorgedrukte wetten Wereldwijd. "
Mensen in Brabeauland die een of meerdere familieleden verloren zullen het ongetwijfeld met je oneens zijn, en niet een klein beetje oneens.
@funda | 06-12-21 | 20:41: Mensen gaan nog meer verloren aan alles wat niet covid-gerelateerd is en dat zijn er veelvoudig meer. Dat heet leven en dood. Denk niet dat u de enige bent die familieleden verloren heeft of zal verliezen binnenkort mocht het zover komen.
Een van mijn beste vrienden is niet gevaccineerd op basis van dubieuze redenen zoals geloof in kruidenmengels en complottheorieën. Ik heb daar geen begrip voor maar respecteer wel zijn persoonlijke keuze.
@VoltaireJohn | 06-12-21 | 20:43: Dat schreef ik allemaal niet dus ik neem aan dat u op iemand anders reageerde.
@funda | 06-12-21 | 20:46: Excuus, mijn reactie was op u gericht, maar ik had uw reactie niet volledig gelezen en daardoor verkeerd geïnterpreteerd. Ik heb een beetje te snel gereageerd.
@funda | 06-12-21 | 20:41: Het was een ware slachting, het is verschrikkelijk. Zoveel leed en mensen hebben niet de mogelijkheid gehad om afscheid te kunnen nemen van elkaar en ook voor verpleegkundig personeel was en is het nogsteeds zwaar. Dat kan niemand ontkennen.
Weet je wat we misschien hadden moeten doen de afgelopen 18 maanden? Het aantal "IC" bedden omhoog gooien en de zorg aantrekkelijker te maken door het salaris flink omhoog te gooien en de werkdruk te verlagen met meer personeel. En daarnaast investeren zodat mensen gezonder gaan leven.
@VoltaireJohn | 06-12-21 | 20:49: Geen probleem, overkomt mij ook weleens.
@Brabeaulander | 06-12-21 | 20:51: Dat is natuurlijk zo en ben ik met je eens, maar opschalen met een pandemie is ook niet de goede (of betaalbare) oplossing, aangezien het aantal zieken heel veel sneller kan stijgen dan de beschikbare ziekenhuiscapaciteit.
We moeten hoe dan ook (wat we er ook van vinden, en ik vind ook heel wat) naar een situatie toe (R getal) dat de hoeveelheid besmettingen daalt, en niet door het dak dreigt te gaan.
@hetgeleteken | 06-12-21 | 20:43: Eén keer trek je de conclusie... vriendschap is een illusie.
@zwaaropdehand | 06-12-21 | 20:58: Meningen worden tegenwoordig "altijd" geserveerd zonder zout wat voor een verharding en intolerantie in de samenleving zorgt. En het is begrijpelijk vanuit beide kampen want de frustratie is ontzettend groot. Overigens lijkt mij een definitieve tweedeling niet zo'n goed plan. "Bamihoest, kom op zeg"? küdt chinezen.
Spartacus, je stelt de vraag: "Maar als een ongevaccineerde patiënt nou ook sowieso dood gaat zonder transplantaat, wat is dan afweging?"
De afweging is om het orgaan aan iemand anders te schenken, met vaccinatie, die een grotere overlevingskans heeft.
Het is toch zonde om een orgaan van een overleden of vooral van een levende donor, aan iemand te schenken die een veel grotere kans heeft om daarna aan covid te overlijden?
Zomaar een vraagje wat is de kans van iemand onder 50 om te sterven aan covid-19 wanneer je besmet bent geraakt? En met wat is die kans te vergelijken?
Ja exact. Is gewoon common sense.
Lever mag nog wel naar een gevaccineerde obese 50 plusser die alcohol drinkt?
Als je als ongevaccineerde het vaccin weigert waarom wil je dan wel een orgaan van iemand die een vaccinatie heeft gehad? Dan krijg je toch deel vh vaccin automatisch mee dat nog in dat orgaan zit? Dan krijg je toch indirect dat wat je weigert te nemen?
@Blauwe Wafel | 06-12-21 | 20:33: Nee. Het vaccin is na max een paar weken na vaccinatie wel uit je lichaam.
Het gaat om de ontvanger!
Maar Kees, als die verdachte witte jassen en statistici nu eens gewoon gelijk hebben, en de lange termijngevolgen van steeds rondgaande coronavarianten voor de hele mensheid kwalijke gevolgen hebben, wat dan?
Het is nu niet meteen te zeggen wat verstandig is richting de toekomst, maar we kunnen ons baseren op de kennis die we al millenia ontwikkelden en toepasten.
Al die ervaring wegens wantrouwen overboord gooien zou een enorme wilde gok zijn.
Blijf gezond, iedereen.
hoorde natuurlijk onderaan onder keestelpro
Australie gaat zo nooit naar de endemische fase van groepsimmuniteit, die zijn over 10 jaar nog in lockdown.
Eén keer trek je de conclusie
Beschaving is een illusie
Beschaving is een droom
Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom
(Vrij naar een tekst van Het Goede Doel)
Waar kan ik heen?
Ik kan niet naar Australië.
En niet omdat alle beesten daar gifig zijn.
strafkolonie.. moet je ook niet liegen he.
lol... zitten die in een nostalgische waan?
Gister hier een discussie over gehad aan tafel na Sinterklaas. Werd er oprecht boos/wanhopig/emotioneel van.
Waarvan?
@jaja | 06-12-21 | 20:01: Dat Sinterklaas voorbij was.
@Red shirt | 06-12-21 | 20:03:
Jammer wel weer heh?
Moest u mee in de zak van Sinterklaas?
We delen een sentiment, Sinister. In hun fanatisme om de natuur te beteugelen lijken sommigen te vergeten dat er hierna nog een bepaalde basis van vertrouwen nodig is - in de overheid, in het systeem, in de medemens - om met elkaar door te gaan.
Kan het me voorstellen. We zitten in onzekere tijden en gaan onzekere tijden tegemoet.
Nabije toekomst ziet er niet rooskleurig uit. Alle klimaat regelingen worden uitgerold die grote invloeden hebben op je dagelijks bestaan. Het financiële toekomstige plaatje ziet er niet goed uit. Over vijf jaar heb je het gevoel dat je in een gevangenis leeft.
Ik had vroeger ook een boomerang.
Kwam die bij jou wel terug? Ik moest altijd gaan zoeken in de bosjes.
Ik ook, heb ooit geprobeerd 'm weg te gooien
@Dr. Blechtrummel | 06-12-21 | 20:03:
Die van mij kwam 3 keer terug en voor de rest in de sloot.
Dus het komt nu ineens wel heel dichtbij?
(nadat je hem eerder hebt weggeworpen)
@Toki | 06-12-21 | 20:03: Haha.
@SinisterNL | 06-12-21 | 19:49: Ik ook, dat zijn degenen die zich vrijwillig aanmelden als ze ongevaccineerden van gebouwen mogen gooien. Het kan ze niet ver genoeg gaan.
Ach ja, als het te gek wordt worden ze wel weggejorist.
Gaat hier ook weer lekker zie ik.
Oh is het alweer zo laat, tijd voor bier zie ik. salut.
"In ander nieuws zijn in Queensland orgaantransplantaties alleen nog mogelijk voor volledig gevaccineerden."
Is dit nu onderliggend of bovenliggend lijden?
Zou organen doneren nog wel mogen zonder QR-code?
@W_F | 06-12-21 | 20:30:
Dode mensen krijgen automatisch een QR. Zijn ook niet besmettelijk.
Zou zoiets ook in Nederland kunnen gebeuren?
Zoiets niet, denk ik. Iets wat anders is zou best eens kunnen wellicht, wie weet.
Maar pin me er alsjeblieft niet op vast.
Kan iemand me uitleggen waarom specifiek voor corona de kans om er blijvend schade aan over te houden absoluut nul moet zijn volgens de vaccinatie-dwingers?
Waarom nemen ze wel risico's ten aanzien van bijvoorbeeld kanker door te roken of af en toe alcohol te drinken? Of in de zomer in de zon te gaan zitten? Die risico's zijn vele malen groter maar voor corona maken ze een uitzondering. Als volledig gevaccineerde eisen ze van hun hele omgeving dat die ook gevaccineerd is want stel dat die het cirus aan ze doorgeeft (wat trouwnes een andere gevaccineerde net zo goed kan doen).
Wat is nu het verschil?
Wellicht omdat er voor kanker geen vaccinatie bestaat?
@Pjotter2 | 06-12-21 | 19:48: Is zeker een puntje, Pjotter.
@Pjotter2 | 06-12-21 | 19:48:
Nee maar dan zou analoog er aan zijn dat ze de hele dag binnen zitten en alleen gezond eten. Want elke kans om het op te lopen moet absoluut vermeden worden. Maar dat doen ze niet.
Maar een kleinere kans om blijvende gevolgen op te lopen van corona na vaccinatie vinden ze onacceptabel, die kans moet plotseling op nul.
-zelfjoris-
Er zijn mensen die geopereerd willen worden maar dat wordt belet door de ongevaccineerden.
Maar als u nu nog niet weet na al die maanden dat gevaccineerden minder het virus doorgeven dan ongevaccineerden is het wel zielig met uw kennis over het virus gesteld.
@botbot | 06-12-21 | 20:00:
Zucht. Lezon. Het gaat over dat de kans nul komma nul moet zijn als het om corona gaat. Of in ieder geval een nog veel kleinere kans dan om iets anders op te lopen als gevolg van hun dagelijkse bezigheden. Die totale focus op dit ene virus en dat alles daar voor moet wijken.
Het verschil is dat ongevaccineerden onevenredig zwaar de IC's belasten. De druppel die de zorg vast doet lopen.
@botbot | 06-12-21 | 20:00:
Aanvulling: dat ze geen ongevaccineerden in hun omgeving toleren uit angst. Terwijl ze zelf al heel weinig risico lopen moeten ook maar grondrechten opzij geschoven worden.
Ik ben gevaccineerd en zou zonder enige zorg tussen een horde FvD antivaxxers door lopen. Want ik voel me voldoende beschermd. Niet totaal maar voldoende.
Daar gaat het hier om. Dat voor die laatste paar procenten eigen bescherming alles opzij geschoven moet worden.
En dit gaat me nu niet om de bezetting in de ziekenhuizen.
@sinar2 | 06-12-21 | 20:03:
Men kan toch zien dat de ongevaccineerden onze gezondheidszorg gijzelen.
Als iedereen gevaccineerd was hadden we deze maatregelen niet nodig gehad.
@botbot | 06-12-21 | 20:11: volg dan de casus Gbibraltar die als eerste in de wereld volledig geboosterd waren en ook gewoon met kerst in lcokdown zijn. Want obese vijfrigplussers en meervoudig immuungecompromiteerde ouderen worden niet beschermd.
Dit gaan we na twee jaar niet meer uitleggen. U kunt blijkbaar niet heel goed googelen. Of u wilt het niet weten, dat kan ook.
@adhd-je | 06-12-21 | 20:46:
Obese vijftigplussers worden wel degelijk beschermd door een vaccinatie daarom kwamen zij ook als eerste in aanmerking onder het mom van zeer kwetsbare in aanmerking voor een vaccinatie.
@botbot | 06-12-21 | 21:10: nee hoor. Niet genoeg.
@adhd-je | 06-12-21 | 21:24:
U maakt mij nieuwsgierig waar haalt u deze informatie vandaan?
@botbot | 06-12-21 | 21:31: via www.standard.co.uk/news/world/christm...
@botbot | 06-12-21 | 20:00: de auteur vindt het hypocriet dat je met alcohol en overeten veel meer zorgcapaciteit opeist dan een ongevaccineerde. Maar dat is een denkfout, want in de praktijk zijn het dezelfde mensen die te veel zuipen en eten na hun 50-ste ook de covid patienten op de IC.
Dat van die orgaantransplantatie is wel een terechte. Wat zal de mortaliteit zijn van Covid bij een anti-vaxxer zonder afweer? Misschien wel minstens 20%. Dan is het een beter idee om die nieuwe nier aan iemand te geven die er niet als een complete debiel mee omgaat.
Edit: na een transplantie moet je afweer onderdrukkende medicatie gebruiken. Geen lekkere combi met Covid.
Je kan niet iedereen die geen vaccin heeft genomen debiel noemen.
Dan ben je compleet debiel.
Anti vaxxer zonder afweer....
Hoe bedoelt u?
Zonder lucht afweer?
Misschien kom je wel op de lijst voor een nieuw stel hersens, blijf vooral je QR scannen!
@NiCeY | 06-12-21 | 19:41: Doe ik ook niet. Hoewel het misschien wel waar is. Ik ben iig nog geen anti-vaxxer tegengekomen met wie te praten viel.
Ezel
Bij transplantatie worden bepaalde mechanismen uitgeschakeld. Het maakt alzo geen zier uit of u wel dan niet gevaccineerd bent.
@nobodiesunmighty | 06-12-21 | 19:42: na een orgaantransplantatieen het nemen van immunosuppressors is je afweer heel zwak. Dus dan is het maar goed om een paar weken voor de transplantatie de vaccinatie te halen, zodat je lichaam alvast de antistoffen kan aanmaken. Hetzelfde geldt voor het starten van bijv. TNF-blokkers of de start van een chemokuur.
@toetssteen | 06-12-21 | 19:52: Nee? Wat gebeurt er na de transplantatie volgens u dan met de antistoffen en afweercellen die opgewekt zijn door het vaccin voorafgaand aan de transplantatie?
@Diederik_Ezel | 06-12-21 | 19:49:
Ik ga de boude aanname doen dat je dat nog niet geprobeerd hebt.
@NiCeY | 06-12-21 | 20:18: Een handvol keren sinds maart 2020. Oprechte twijfelaars zijn snel overtuigd, maar met rabbiate anti-vaxxers valt nauwelijks te praten. Zijn bang gemaakt door desinformatie en irrationeel, alsof je met flat earthers praat.
@Diederik_Ezel | 06-12-21 | 20:23:
Flat earthers society heeft anders wel members all around the globe..
@Angelina-a | 06-12-21 | 19:53: mijn dank collega.
Iets voor Ter Apel?
Dit is ontvoering. Zonder rechterlijk bevel vrijheidsberoving? Ongelooflijk. Waarom springt hier geen topadvocaat op?
Die ligt nu aan het strand met een krat ijskoud bier.
@nobodiesunmighty | 06-12-21 | 19:43:
Of zit ook al in het kamp.
@nobodiesunmighty | 06-12-21 | 19:43: Een krat ijskoud vaccin.
Maar het is de schuld van die verdomde paar procent inwoners die zich niet laten vaccineren!!1!
Plus alle niet gevaccineerde dieren.
Is deze nu cynisch bedoeld of niet?
er loopt zelfs een nijlpaard hoorde ik.
China..., toch?
@Tjemig | 06-12-21 | 19:39: dat was Colombia toch? Nazaten van Pablo’s collectie.
En waarom worden insecten niet gevaccineerd? Die hebben ook gevoelens en rechten!
Ik zou je aanraden om het Australische YouTube kanaal Bread Gang eens te kijken. Wekelijks de mooiste feesten, festivals, clubs, nachtleven, alles zoals vroeger.
Waarom ze dat daar kunnen? Zie topic en denk er dan nog een keer over.
Nice, swaggertoppert.
Dus door ingebruik name van goelags kan het ‘normale’ leven weer verder?
Stalin eat your heart out!
Ik weet vrij zeker dat een vaccinatieverplichting of coronagoelags er vroeger niet waren... maar als je idd beide ogen tot een spleetje knijpt, dan lijkt het idd net als vroeger.
@ReyNemaattori | 06-12-21 | 20:01:
Tja, niet iedereen doet zo moeilijk over een prikje.
@swaggerton | 06-12-21 | 20:38: met het prikje zit je ook gewoon met Oud en Nieuw in quarantaine, want vaccin werkt net niet goed genoeg.
Misschien ook wel interessant om te melden is dat de dame uit het filmpje negatief testte op COVID. En dat de Australische overheid je de rekening presenteert voor het verblijf in het kamp.
Ze liegde! (Net als Hugo and Markus dagelijks doen)
Dit!
@SinisterNL | 06-12-21 | 19:52: Nee, liechde, niet liegde, dus liechde met c en k.
Het is een shithole land.
Nooit naar toe gaan.
En Kangoeroes zijn ook rotbeesten.
Wacht even, dít gaat over dat onverschrokken volk dat leeft met de meest enge beesten?!
'It's just a baby!' *enorme joekel van een spin* Brrrr
@Duwbak_Linda | 06-12-21 | 19:35:
Een Australische waarmee ik ooit correspondeerde had haar klasgenoot uitgemaakt voor 'pussy' omdat hij was geschrokken van een Huntsman spider. Toen ik vervolgens even Googelde ben ik een paar uur hysterisch blind geweest. Knettergek volk.
De slangen, Crocodiles, schorpioentjes, attacks haaien nog niet eens meegerekend.
Wat een wereld.
Vrij van vaccinatie vind ik beter klinken dan ongevaccineerd.
VVV
Laten we er dan 1 woord van maken: “vaccinatievrij”. Maar dat dekt de lading ook niet helemaal, veel te breed. Er zijn voldoende medeburgers die wel vaccinaties nemen voor echt dodelijke ziektes maar die voor Covid19 - na een weloverwogen besluit nadat ze hun persoonlijke kansen in overweging hebben genomen - met een vriendelijk bedankje liever aan zich voorbij laten gaan.
Dan wil ik graag aangeduid worden als: tot gevaccineerd gemaakte.
@mbslc | 06-12-21 | 19:40: C19-vaccinatievrij mooi! Dank
@Duwbak_Linda | 06-12-21 | 19:53 Mooi. Misschien hebben uw achter-achter klein kinderen wel recht op herstel betalingen. En kunnen ze het standbeeld van Hugo met Gommers en van Dissel dat aan de Sylvana Simons dreef lekker bekladden.
Alle oppositie ziek / non compliant verklaren en in een quarantaine kamp wegstoppen. Klinkt als succesformule.
Jawohl!
Dat heet de Baltische Methode toch?
Dat je hier de bewaker van wil zijn.... zegt wel iets over deze mensen, zou nooit meer in hun nabijheid willen staan, nog niet in de rij van de supermalrkt. Ik hoop dat ze tegen een muur oplopen, waar op dat moment net een gifslang om de regenpijp zit geslingerd en dat die dan op hun voet valt. En de slang bijt in de voet waarop die valt zodat die man niet meer kan rondlopen door zijn kampje.
Op een dag weet je het. Uitgekotst als NSB'er, ontslagen bij de Stasi... Je wordt coronakampbewaker.
De bewakers zullen achteraf zeggen dat ze alleen maar deden wat hun gezegd werd
Vaccineren helpt. Als je dat niet wil, dan moet je maar voelen. Ik vind het egoïstisch om het niet te doen, ook naar toekomstige generaties toe die door de huidige halfslachtige aanpak met eindeloze mutaties en vaccinaties te maken zullen krijgen.
Ja, want vaccineren voorkomt dat. Vaccins roeien corona uit. Welterusten maar weer.
Vaccinaties houden mutaties niet tegen, en ook niet de verspreiding.
Verplicht steriliseren helpt overigens ook.
Mutaties in mensen als gevolg van al die opeenvolgende vaccinaties zal inderdaad wel eens een dingetje kunnen worden. Gelukkig hebben de farmaceutische bedrijven zich al ingedekt door niet aansprakelijk te kunne worden gesteld. Zoveel vertrouwen hebben ze in hun eigen produkten.
Dus als 100% gevaccineerd is dan is het voorbij?
In welke droomwereld leef je als je nu nog denkt dat zelfs als we 100% gevaccineerd zijn dat we dan van Covid af zijn? Denk je ook dat als het hele land een griepprik haalt we volgend jaar geen nieuwe griep hebben?
Ik kan er echt met mn pet niet bij dat dit nog steeds een doorsnee gedachte is. Er is werkelijk geen enkel bewijs voor die hypothese.
Ik dacht eigenlijk dat je ging zeggen vaccineren helpt, maar dit loopt de spuigsten uit. Zou wat normaler zijn dan van dir kampen goedpraten. Want vergeet niet. Ooit gaat er iets komen wat niet in jouw maar wel in mijn straatje en die van de staat past en dan ben je ook blij als ik zeg Wie? Diotima? Ooh die, Goeie gast, die mag blijven.
@goedverstaander | 06-12-21 | 19:30:
Vaccineren is bewezen één oplossing, dat het uw pet te boven gaat is te verwachten.
@Rechts door zee | 06-12-21 | 19:31:
Dat komt omdat vaccineren volledig is gepoliticeerd. Laten zien dat je nog harder wilt optreden tegen ongevaccineerden is volledig salonfähig en schept een beeld dat je moreel helemaal goed zit. Zijn signalen die duiden op een samenleving die dadelijk nog maar 1 uitleg/verhaal duldt.
@Rechts door zee | 06-12-21 | 19:31:
Dat heb ik niet gezegd. Vaccineren help niet voor 100%. Maar hoe meer mensen zich laten vaccineren hoe minder het virus kans heeft om rond te gaan en te muteren. Ook andere virussen zijn uitgeroeid in de 20se eeuw dankzij vaccineren.
@Gomezlopez | 06-12-21 | 19:33:
Dat is een klinkklare leugen.
Enkel mensen met het zelfde IQ als u kun je dat wijsmaken.
Wat echt helpt is dat alle bewoners van deze aardbol op 31-12 om 00:00 een zak over hun hoofd trekken, dichtknopen en die om 23:00 weer af doen. Voor de rest is het net als met illegalen; je komt er nooit vanaf en moet er mee leren leven.
vaccinatie helpt.... heerlijk.
Doodgaan is ook goed tegen het leven.
@Lafayette | 06-12-21 | 19:36:
Het is gepolitiseerd omdat mensen niet vaccineren als een dikke middelvinger naar de overheid zien. Als hun huis bitter tocht en De Jonge zou suggereren om dan de deur dicht te doen, dan zouden ze de deur verder open zetten en nog een raam erbij WaNt iK HeB mUh ReChTeN...
Wanneer een vaxxine immuniteit oplevert zou je zoiets kunnen stellen ja, maar wanneer het een 9 maanden terugkerende behandeling betreft, die enkel wat symptomen bestrijdt, an raakt uw opmerking kant noch wal (en draagt u met uw houding enkel en alleen bij aan maatschappelijke tweedeling).
@Diotima | 06-12-21 | 19:45:
Ik herken noch mijzelf noch alle andere ongevaccineerden die ik ken in het beeld dat je schetst.
@ecobubble | 06-12-21 | 19:47:
Vaccin. Leer spellen. Ik maak me zorgen om je leesvaardigheden en je vermogens om informatie tot je te nemen.
Ja, helaas zijn boosters dan nodig en die spekken big pharma. Zolang het virus rondgaat...
Vaccineren is een tijdelijke maatregel en zeker geen structurele oplossing, wordt wakker, pfff.... Juist de toekomstige generaties hebben geen/amper last van corona, laat hen maar een natuurlijke weerstand opbouwen wat ook weer goed is voor de oudjes.
@MickeyGouda | 06-12-21 | 19:50:
Kan kloppen. Ik zag een onderzoek van 2 vandaag waaruit bleek dat 7/10 vooral antivaxxer is uit wantrouwen jegens de overheid en farmaceutische bedrijven. Kennelijk hoor jij daar niet bij. eenvandaag.avrotros.nl/panels/opiniep...
Overige 3/10 is uitsteller of twijfelaar over bijwerkingen.
@therealbraindump | 06-12-21 | 19:52:
Zo is het.
Zelf door bloedtest bewezen zat antistoffen, dus geen prik voor mij. Heb mijn man zaliger verpleegd (stierf aan k....), mijn jongste zoon en zat vrolijk met proestende kleinzoon te bouwen met lego.
Ik vind het minder egoïstisch om geen medische behandeling te nemen om anderen te beschermen, dan andere mensen dwingen een medische behandeling te ondergaan voor je eigen welzijn en veiligheid, ma soit.
@1977 | 06-12-21 | 19:30: 150 procent gevaccineerd is ook al een woord. Namelijk na de booster.
@Rechts door zee | 06-12-21 | 19:31: Covid blijft wel, maar we moeten van de pandemie af. Het liefst zo snel mogelijk en met zo min mogelijk schade.
@botbot | 06-12-21 | 19:36 U woont vast niet in mijn buurland Portugal of Gibraltar.. het werkt prima daar, happy lockdown, en nog veel vaxplezier
Escaleert volledig uit de hand daar in Austria.
ik moest echt even lachen….. hoop dat ik het niet hoef uit te leggen.
Austrialiers: Mutatie overgesprongen van fascisten op criminelen.
Daar ook inderdaad.
@Tjemig | 06-12-21 | 19:45: hahaha... het is niet escaleert maar e...
Die zuigers mogen ook wel 50.000 AUSD krijgen met hun vlogje. Beetje oeverloos janken met je coronale slachtofferol.
Kijk eens in een spiegel.
@ratelaar | 06-12-21 | 19:26: ja mooie spiegel.
Eens. Voor zover er een antivax zaak is, wordt die niet geholpen door dit soort irritante zuigers.
@whitechocolateface | 06-12-21 | 19:27: In een spiegel kijken is iets anders dan naar een spiegel kijken.
@ProudHeathen | 06-12-21 | 19:32: Je klinkt als mijn kat in een wilde bui.
Ben een paar maal in Australië geweest. Veel gereisd daar, veel gezien, veel mensen gesproken. Mooi land, de mensen zijn 'anders'. Het zijn nazaten van Britse gedeporteerde criminelen. Mijn stellige indruk was en is dat we het dan niet hebben over witteboordencriminelen. Om het maar even diplomatiek te zeggen.
Het begrip "Crimineel" was in die tijd een vrij breed begrip. De toenmalige CEO van The Empire kon dat begrip ook vrij losjes her en der rond strooien.
Je bent je bewust van het feit dat een zeer grote deel van Australië nooit een strafkolonie is geweest?
Even uit mijn hoofd zijn er alleen Britse strafkoloniën geweest in Nieuw-Zuid-Wales, Queensland en Tasmanië.
Het vervangen van 'ongevaccineerd' in 'politiek ongewenst' is binnenkort een fluitje van een cent.
In NL deug media worden alle niet-D66 stemmers al als mentaal beperkt gezien, dus een gezondheidspaspoort is voldoende om de oppositie voorgoed op te ruimen
Goh, goelag. Voor uw eigen bestwil en voor onze veiligheid, want corona. Tja, mensen dit is een logische volgende stap.
Maar hé, dat gezeik met die grondrechten. Moet je maar laten vaccineren (en hopen dat de administratie klopt anders ben je alsnog de sjaak). De natuur is bruut, genadeloos en willekeurig. We hebben onze zaakjes redelijk voor elkaar. Maar ja, de vleermuisgriep, een virus dat zich nauwelijks iets aantrekt van alle stoere oorlogstaal, lockdowns, mondkapjes en vaccinaties en iedereen verliest zijn hoofd.
Kan covid ons niet beschermen tegen de staat?
Grondrechten? Wat dacht je wat er allemaal niet meer kan doordat er een zwik onwillig is zich te laten vaccineren tijdens een pandemie? Scholen dicht, thuiswerken, niet meer vrij kunnen reizen, niet meer naar de horeca, etc. Nou fantastisch.
@Diotima | 06-12-21 | 19:31:
Dat komt door corona en politieke keuzes. Daar hebben ongevaccineerden niets mee te maken. Die worden aangewezen als zondebok om de onmacht te maskeren en de angst te kanaliseren.
Dat hebben we al vaker gedaan in de geschiedenis. Het liep zelden fraai af.
@Gomezlopez | 06-12-21 | 19:37:
Ik ga niet mee in complotdenken. Het gaat niet om controle van de staat op jou, maar gewoon of je meedoet. Als ze jou nodig hebben bij een brand in de straat, ga je toch ook niet principieel weigeren emmers te dragen?
@Diotima | 06-12-21 | 20:05:
Als ze jou nodig hebben op straat dan doe je waarschijnlijk niets, het bystander effect.
youtu.be/OSsPfbup0ac
En de kans is groot dat je een willekeurige groep mensen verschrikkelijk zult behandelen als je in de positie komt.
youtu.be/AkYJOYrNiSw
De banaliteit van het kwaad.
‘Ik ga niet mee in complot denken.’ Dus jij wel zeg je.
‘Het gaat niet om controle van de staat op, jou maar gewoon of je meedoet.’ Als je niet meedoet, dan is het dus jouw schuld al die maatregelen en de ellende die ‘ons’ overkomt.
‘Als ze jou nodig hebben bij een brand in de straat, ga je toch ook niet principieel weigeren emmer te dragen?’ Als het huis afbrand omdat jij niet hebt geholpen dan is dat toch niet jouw schuld? Dat komt door de brand.
@Diotima | 06-12-21 | 20:05: Nee, ik ga filmen met mijn mobiel.
Ultieme voorbeeld van een Karen.
Uhmmm… wilde ze met de manager spreken?
Daar gaat de eed van Hippocrates.
Dat is toch om de schuine zijde van een driehoek te berekenen?
@Lorejas | 06-12-21 | 19:27: Yep! E=MC2 geloof ik.
@Lorejas | 06-12-21 | 19:27: Dat was Pythagoras.
@Lochos | 06-12-21 | 19:40: Nee die was van Rosenberg, die succesvolle wetenschapper van de 3e reiki
Dat is daar nu eed van hypocrites
@nobodiesunmighty | 06-12-21 | 19:46: Die later het Neurosenberg Trio formeerde.
Ze hebben daar het vaccin heilig verklaard. Dan kan het later alleen nog maar tegenvallen en wie gaan ze dan de schuld geven?
Ik had wel verwacht dat de Ausies al lang massaal de straat op gegaan zouden zijn, die filmpjes op alternatieve sites van protesten zullen vast wel fake zijn.
* Zet weer NOS nieuws aan *
Toch raar, een land waar iedere student heen wilde vanwege de vrijheid en openheid is allesbehalve vrij en open.
Dit Australië komt dit niet weer te boven. Het land is net zo giftig als alle beesten die er rondzwemmen en wandelen.
Vergeet de politici niet.
Australie is al een tijdje een repressieve deugstaat. Het idee dat er daar meer vrijheid heerst is een mythe en geldt enkel voor het gevoel dat je misschien hebt in de outback.
Ik had Australië best hoog zitten. HAD is het woord.
Australië kunnen we ook wel doorstrepen van de lijst met mogelijke toevluchtsoorden.
@VanBukkem | 06-12-21 | 19:31: Mexico? Ergens in Afrika? Er is niet zoveel meer over...
@4HoogAantWater | 06-12-21 | 19:49:
In Afrika doen ze in ieder geval niet zo panisch over corona. Daar hebben ze andere dingen aan het hoofd. Bijvoorbeeld: wat eten we vandaag? Eten we überhaupt vandaag?
Down under?
Ergens gelezen dat Australie boetes tot 22000 dollar wil gaan opleggen aan deelnemers van illegale (lees: lockdown) protesten. Ze zijn blijkbaar nog niet klaar met onvrede de kop in te drukken.
Nee, joh het kan nog veel ellendiger. Ondertussen ‘de waardengemeenschap’ EU waar mensenrechten ‘heel belangerijk zijn’. youtu.be/b5ziRrDBUwk
Het is tenslotte corona, dan is het anders...
Wie wil er nou een orgaan van een ongevaccineerde.
Niemand toch.
De longetjes laat ik alvast aan me voorbijgaan; eerst een paar weken uitdruipen.
Ongevaccineerd zaad is inmiddels goud waard! Doet t beter dan bitcoin
@funda | 06-12-21 | 19:19: En alles wat voor hersencel doorgaat mag ook ingepakt blijven.
Hooguit de lever met een goed glas chianti.
Van alle buideldieren blijf ik de kangoeroe de meest fascinerende vinden. Zo 'n baby'tje kruipt zelf naar de buidel van zijn moeder en als je weet hoe die krengen kunnen hupsen, is het een wonder dat kleine kangoeroes groot worden.
Dan zie je een roodharige hipster met zijn haar in een staartje in het land dat de ozonlaag vergat. Er is een reden dat de inheemse bevolking van Australië de meest pigmentverwende mensen ter wereld zijn.
Ze zijn er best wel begaan met de volksgezondheid, lijkt het.
Verder eerst eens On The Beach van Nevil Shute herlezen.
Dus waarom hoor ik op de MSM niks over dit?
Die zijn, laten we zeggen, nogal selectief in hun berichtgeving.
Alleen als het kamp in zeg Noord-Korea had gestaan dan had je er wellicht iets van meegekregen in de msm. Maar dan ook zeker niet meer dan een fragmentje van 20 seconden en een leuk verhaaltje erbij.
omdat Trump niet degene is die dit doet...
Iedereen in deze panelen die deze kampen normaal vindt moet zich vooral daar vrijwillig aanmelden. Belachelijk.
Dacht je dat er soms te polderen viel met een virus?
Inderdaad, prima kamp bewaarder mentaliteit
De mensen prikken het niet meer!
Dat land is wel heel erg doorgeslagen. Maar ja, het volk pikt het (voorlopig).
Nooit gedacht dat het zulke makke schapen zijn in Australië. Er hing toch altijd een sfeertje van onafhankelijk en stoer om ze heen.
Ze hebben zich in het verleden vrijwillig laten ontwapenen. Dan krijg je dat de monopoly bij de overheid komt en dit soort toestanden
@Wattman | 06-12-21 | 19:12: Crocodile Dundee nepte ons. "That's not a knoif".
@funda | 06-12-21 | 19:20:
Ja die gast !
Maar hoe verhoudt dit dit soort dwang met de Rechten van Mens als in dat men niet iemand zijn lichaamsintegritieit mag aantasten zoals met verplichte vaccinatie, Oh ja, gigantische boetes erop zetten is ook dwant.
Staat er ook iets over De Rechten Van De Medemens, of kan die optyfen?
@nope | 06-12-21 | 19:15: joris incoming....
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft zich hierover al uitgelaten in het nadeel van de weigeraars, zie ECLI:CE:ECHR:2021:0408JUD004762113. Hier een aardige opinie: www.njb.nl/blogs/vaccineren-keuzevrij....
@sinar2 | 06-12-21 | 19:25: Wie zegt dat ik geen risico loop? Jij?
Hou me even ten goede zeg.
@sinar2 | 06-12-21 | 19:25: Ook al is het veel minder dan gevaccineerden, ook ongevaccineerden lopen risico om corona te krijgen. Vaccins werken niet 100%
@Diotima | 06-12-21 | 19:34:
Risico's horen bij het leven, waarom moet bij corona opeens die kans nul zijn?
@sinar2 | 06-12-21 | 19:37:
Neem je ook een jaarlijkse griepprik? En elk half jaar een complete medische checkup? Nee toch?
Met volledige vaccinatie en je boosterprik is corona wel het laatste waar je bang voor hoeft te zijn.
Ik zie haar blote voeten in dat bovenste filmpje. En dan denk ik 'heeft ze überhaupt iets aan?' Is dat iets dat meer mannen hebben? Of heb ik coronabeestjes onder mijn hersendeksel nu?
Nee, u bent niet de enige man. Ik zag ook een teenring en dan denk ik: ah, een kinky exemplaar. Geil. Maar ja, zonder certificaat mag je d'r niet op, dus.
Ah, gelijkgestemden.
@Knufter | 06-12-21 | 19:37: Achterlangs kan geen kwaad heb ik mij laten vertellen.
@Tjemig | 06-12-21 | 19:54: wel klaarkomen in de knieholte.
Terecht van die orgaan transplantaties!! Alleen al uit respect voor mijn nierdonor ben ik gevaccineerd.. je spuugt toch iemand die onbaatzuchtig een orgaan afstaat niet in de bek om zo roekeloos met haar afgestane nier om te gaan! Echt alleen transplanteren bij gevaccineerden. Het is al een hele toer om als orgaan ontvanger met advagraf tacrolimus afweer onderdrukking de ontstekingen schimmels en andere ook tandheelkundige narigheden uit je buurt te houden.. laat staan Corona te overleven..
Hier ben ik het niet mee oneens. Maar zou het niet beter zijn om vaccins met wat bredere bescherming te hebben voor dit soort gevallen? Zijn boosters nog wel nuttig als je eenmaal aan de immunosuppressiva zit?
Lijkt mij ook volledig terecht. Je slikt toch de rest van je leven medicijnen die je afweer onderdrukken? Dan moet je ieder risico vermijden met dit virus. Onzinnige ophef. Alcoholisten krijgen ook geen nieuwe lever, behalve als ze van D66 zijn natuurlijk (Van Mierlo).
@lekgoot | 06-12-21 | 19:12: Ik heb het er uitvoerig over gehad met mijn nefroloog/internist jazeker ze zijn zeer nuttig, ook de griepspuit net gehaald.. Immunosuppressie is een ingewikkeld systeem van elkaar opvolgende reacties op cel nivo, kijk naar de uitleg op YT van ninja medical nerd . Ik waag mij als tandarts niet aan verdere details, mijn kennis gaat tot de igA en igG globulinen afweer in het parodontale ligament , voor de overige feiten volg ik de professional in het MUMC.
Ben je dan wel zo eerlijk om een nier van een ongevaccineerde donor te weigeren?
U verwoordt zeer goed een van de redenen waarom ik geen orgaandonor ben, en ik ga dit verder niet uitleggen, dank u wel, vriendelijk beleefd.
Zijn die Koala's al gevaccineerd?
Dat dacht ik al!
Lekker inclusief!
Koala's nog niet. Ze zijn begonnen met de kangoeroes.
@Pardoes | 06-12-21 | 19:13: Die richten ze af; ze springen met een buidel vol naalden door de bush, alles inentend wat ze tegenkomen.
Wie weigert krijgt eerst een hoek en vervolgens een spuit.
@funda | 06-12-21 | 19:17: Wat zijn het toch slimme beesten!
Ja luister. Het is voor je eigen veiligheid/gezondheid!
Enkele reaguurders zitten met hun hand bij de kruis bij deze maatregelen. We weten wie het zijn.
Aha, ik ken nog wel n reaguurder die op 16/11 beweerde “dat gaat hier niet gebeuren.” Ben benieuwd.
@kapoerewiet | 06-12-21 | 19:43: Nee, het wordt hier waarschijnlijk net iets anders en erger.
Hopeloos gedoe, maar als je het er niet mee eens ben, dan ben je een domme wappie, wil je er ook wat aan doen dan ben je staatsgevaarlijik, tot zover de alternatieven voor als een schaap meelopen en alles inleveren wat er in te leveren valt.
Alles aan die Ozzi's is ruk... behalve de stranden.....
Maar als je water in wilt moet je een zwart condoom aan. Wat een kutland.
Onze voorbode…
Wollt Ihr der Totaler Dummheit?!
(ik heb nog nooit zoiets idioots meegemaakt in mijn idioot domme leventje van een halve eeuw, behalve religies, ideologieën, politieke partijen, leiderschapscursussen, filmprijzen en ga zo maar door).
We vaccineren ons als mensheid straks volledig dood.
Behalve Vadam en Veva, die waren zo verstandig om samen deze wereld opnieuw te (over)bevolken. Hopelijk kan het dierenrijk in de tussentijd even genieten van een wereld zonder plofkippen, brandende varkens en Oranjejagers.
Historisch gezien is dat hele land toch een interneringskamp.
Ze hebben indertijd inderdaad hun IQ geïmporteerd.
De gemiddelde Koala is intelligenter....
Verdomme!
Net nu ik een orgaantransplantatiereis naar Australië had geboekt.
Waarom Australië?
Niertjes met wijnsaus?
Eindelijk de Schwanz laten vervangen voor een echte Schlong?
Binnenkort ook in dit theater als het aan de tirannen in Den Haag ligt.
Je hoort nu al mensen pleiten voor vaccinatieplicht terwijl het compleet tegen de mensenrechten in gaat. Vertrouwen hebben in natuurlijke immuniteit is een veel intensere levensbeschouwing dan welke religie dan ook want het is de kern van het mens-zijn. Je immuunsysteem is geen fantasie vriendje maar zo echt als maar zijn kan. Ik kan wel zelfmoord plegen omdat ik tegen deze vaccinatie gekte ben maar dan nog pakken de witte jassen mijn nageslacht. Het leven lijkt wel een horrorfilm geworden.
liever zelfmoord dan een vaccinatie? Dat is wel heel radicaal. Zoveel pijn doet die naald nu ook weer niet.
@BobDobalina | 06-12-21 | 19:16:
Ik ben heus niet bang voor een spuitje hoor.
Maar het gaat niet om mij maar om de vaart der volkeren die helemaal de verkeerde kant op gaat. Wat hier gaande is dat is radicale chantage door overheden en wetenschappen. Een gijzeling van lichamelijke integriteit en vrijheid om zelf te beschikken over je leven.
Dat je perse mee moet in de gevaarlijke plannen van witte jassen die het wel eens helemaal bij het verkeerde eind zouden kunnen hebben.
Dit is namelijk een experiment waarvan de gevolgen op de lange duur wel eens heel slecht uit zouden kunnen pakken. En dan is er geen weg meer terug. Heel veel mensen (zoals u) zien blijkbaar het grote gevaar niet voor wat dit gaat betekenen voor toekomstige generaties.
Het is niet zomaar een prik (en nog één, en nog één etc) maar een complete kentering van hoe we met elkaar om gaan en het einde van Het Vrije Westen waar we dacht ik allemaal zo trots op waren.
Wat je zegt Keestelpro. Ook ik vind het angstaanjagend hoe luchtig er over de zelfbeschikking en lichamelijke integriteit wordt gestapt, zeker in combinatie met een greenpass / QR code als 100% controle vanuit de regering.
@Metaalenzo | 06-12-21 | 20:06:
Niks luchtigs aan, er is gewoon jurisprudentie op Europees niveau.
"Het EHRM acht het vaccineren van de bevolking van groter belang dan de bezwaren van enkelen daartegen."
Hearhear Keestel.
@keestelpro | 06-12-21 | 19:47: Ook ik zie alle maatregelen met lede ogen tegemoet. De 2e deling in de maatschappij die maar goed wordt gepraat met dat je een keuze heb. Wij allen zouden niet tot deze keuze gedwongen moeten worden. Alles begon als vrijwillig en bij 70% zouden we klaar wezen. QR code die ter vervanging van die 1,5 meter en die mondkapjes kwam. Het zou maar tijdelijk zijn. En zie nu waarin we zitten. 1,5 meter regel is weer terug mondkapjes zijn er weer daarmee zou die QR code weer kunnen verdwijnen maar er word compleet overheen gepraat door de media. En het volk slikt het ook maar gewoon.
Het gaat al lang niet meer om de volksgezondheid, en dat moeten steeds meer mensen echt snel gaan realiseren anders zal ons nageslacht opgescheept worden met de lafheid van onze daden. Ons nageslacht zal verplicht gechipt worden en zullen leven in een soort van sociaal krediet score systeem waarin ze eigenlijk geen rechten hebben maar door zich netjes te gedragen toegang krijgt tot het sociale systeem. In mijn ogen is dit de uitrol voor de toekomstige slavensysteem waarin het volk geminimaliseerd wordt.
REAGEER OOK