BM over 'ontsnapt' echtpaar: "Quarantaine vrijwillig, maar bij schending overgaan tot dwang"
Maar ze houden nu dus twee ziekenhuisbedden bezet (hier)
Over de hele linie een maf verhaal uit het Byzantium aan de Noordzee. Gister verliet een echtpaar dat de vrouw vals-positief testte op de omicron-variant hun quarantainehotel te Badhoevedorp, werd daarna door de Marechaussee aangehouden in een vliegtuig dat op het punt stond naar Spanje te vertrekken en werd vervolgens "overgedragen aan de GGD".
Ten eerste zegt het echtpaar tegen de BBC dat ze toestemming hadden het hotel te verlaten en dat de quarantaine vrijwillig was. Ten tweede bevestigt burgemeester Marianne Schuurmans van Haarlemmermeer dat bovenstaand. Maar de toelichting is zó hallucinant dat we delen hier even letterlijk moeten citeren. Waar het op neerkomt: quarantaine is juridisch dus vrijwillig, maar als je 'em breekt volgt er een dwangbevel en is het juridisch niet meer vrijwillig. En het precedent van vandaag geldt voortaan dus ook voor alle toekomstige gevallen.
"Het punt is dat mensen die in quarantaine zijn, dat die dat vrijwillig doen. Het is niet zo dat wij ze kunnen vasthouden in het hotel. Dus op het moment dat zij weggingen... Er is wel beveiliging en die heeft hen aangeraden om niet weg te gaan. Maar ze wilden het toch.
Ja, dan is het aan mij, als voorzitter van de veiligheidsregio om dan iets verplichtends op te leggen. En dat duurt even. Ik moet er voor zorgen dat er een maatregel komt, een beschikking in dit geval, dat zij moeten worden aangehouden. En dat is gebeurd.
(...) Want in principe is het zo dat er wel een juridische titel moet zijn om mensen aan te houden. Dat hebben we gevonden. We hebben ze opgepakt en ik heb opdracht gegeven om ze in isolatie te zetten. En ze zijn naar het ziekenhuis gebracht waar ze nu in isolatie zijn. En dat is wel verplichtend.
(...) Al die mensen ind at hotel kunnen in principe naar buiten. Maar we hebben het nu zo geregeld dat op het moment dat ze dat doen, dat ik dan meteen diezelfde maatregel die ik nu heb genomen, kan opleggen. En dat de politie hen dan ter plekke kan aanhouden."
Samengevat: het echtpaar kon onmogelijk weten dat ze de wet overtraden, want door het hotel te verlaten overtraden ze helemaal geen wet.
Gelukkig kwam daar zojuist Hugo's Kamerbriefje om wat duidelijkheid te verschaffen. We lezen:
"Op het moment dat duidelijk werd dat maatregelen nodig waren om de verspreiding van de omikronvariant te remmen, waren twee directe vluchten onderweg vanuit Zuid-Afrika naar Schiphol. Voor deze reizigers golden de aangescherpte maatregelen voor vertrek en de quarantaineplicht bij aankomst nog niet. Daarom zijn alle 624 reizigers van deze vluchten zijn op de luchthaven opgevangen en getest. Dit gold ook voor transferpassagiers. Personen met een negatieve testuitslag konden doorreizen naar hun eindbestemming. Vrijdag in de middag zijn landen in zuidelijk Afrika toegevoegd aan de lijst van zeer hoogrisicolanden met een zorgelijke virusvariant. Daarmee werd de quarantaineplicht alsnog van kracht voor de op vrijdagochtend gearriveerde reizigers."
Kortom, dat echtpaar kon het écht niet weten.
Vraagje aan burgemeester Schuurmans, aangezien de zwaarste quarantaineplicht voor iedereen uit de hoogste risicogebieden geldt: Kondigt ze deze maatregel ook af als omicron positief geteste mensen uit hun thuisquarantaine 'ontsnappen' - die volgens De Jonge immers "aan de voordeur" wordt gecontroleerd?
ONDERTUSSEN: +21.552
UPDATE: Hele verhaal van Carolina bij RTL Nieuws. Eerste diagnose: kabinet zette alles op alles om PR-variant 'Uit hotel gevlucht stel weggevlogen' te voorkomen. "Eerst kregen ze te horen dat ze waren opgepakt wegens het ontduiken van de quarantaineregels. Maar na tussenkomst van de Spaanse ambassadeur bleek die aanklacht verdampt. "Een politieagent zei: jullie kunnen gaan, sorry voor alles.""
Fijne uitleg van juridische clusterfuck door hoogleraar
Social
Reaguursels
InloggenEen geluk uiteindelijk voor dat stel dat de Spaanse nationaliteit heeft en via Schiphol naar hun eigen land wilde doorvliegen. Beide waren bij het instappen in Zuid Afrika negatief getest maar op de overstap luchthaven Schiphol aangekomen gaf een waarschijnlijk ondeugdelijke Hugo weet alles beter corona test vals alarm. Verzoeken voor een second opinie werden met de hooghartige vijandigheid die wij van de overheid al jaren kennen terzijde geschoven.
De twee zeggen slachtoffer te zijn geworden van alle chaos op Schiphol en de verwarring over de coronamaatregelen. Zelfs als je perfect Nederlands verstaat snap daar meestal ook niets meer van, dus klinkt het verweer van het Spaanse stel m.i. geloofwaardig. Door de Nederlandse autoriteiten (die altijd gelijk krijgen totdat het tegendeel na jarenlang gelieg, vergeetachtigheid, zwart gelakte pagina's, wetsverachting en functie elders gedoe voor 1000% is bewezen) wordt je vals beschuldigd, van het kasje naar de muur gestuurd, als criminele honden behandeld en zelfs helemaal kapot gemaakt. Als het aan Rutte ligt dan wil hij denk ik daar nog jaren met nieuw elan mee blijven doorgaan. Dus hoop ik dat Rutte 4 er nooit komt.
Uiteindelijk komt voor het Spaanse stel gelukkig de consul van hun eigen land te hulp voordat de politie, onder internationaal toezicht, de bereidheid toont haar excuses aan te bieden. Wat een geluk als je geen Nederlander bent en op bescherming van je eigen land kan rekenen als je met het Circus van Markus & Co in aanraking komt.
Waar kan ik het Nederlands staatsburgerschap vervangen voor het Spaansche...?
@F. von Zeikhoven | 29-11-21 | 21:19: Albanië
Als je een consequentie vastlegd aan een keuze mag je de gewenste uitkomst dan nog wel vrijwillig noemen?
Dat mag als jij de definitie van vrijwillig, achteraf, per geval aan kan passen.
Voor de oplettende journo. Vraag eens in welk ziekenhuis dat dan is? Hint: Klinkt als Sche en eindigt op veningen. Dat niemand daar nou al mee gekomen is, zegt weer genoeg over het diepte-inzichtelijk vermogen van de perspipo's. Oppakken omdat je niet voldoet aan een onrechtmatig bevel is een onrechtmatige arrestatie. Vraag maar aan Kafka. Heeft iemand trouwens al een quote van Human Rights Watch of van Amnesty International gezien? Schijnt dat de burgemeester van Haarlemmermeer is geadviseerd door ingeburgerde dienders van het korps Rotterdam Rijnmond die ooit van Iraanse persuasie waren. Over hoe je illegale arrestaties arresteert. Wel is het zo dat de Marechaussee die overstappende besmettelingen het leven heeft gered, want er zou een ex-Argentijn achter de stuurknuppel ingevallen zijn....
Weg met quarantaineplicht of vaccinatieplicht... dit zijn de echte vrijheidstrijders zij doen ern stap naar voren waar anderen dit niet doen. Oke ze besmetten wel anderen maar ja vrijheid heeft zijn prijs. Geldt ook voor ongevaccineerden, dat heeft ook z'n prijs, maar ja daar krijg je wel een gevoel van vrijheid voor terug en dat is ook wat waard.... of niet soms ?
Niet als je een ander daardoor de deaud injaagt, m*fcase...!
U herkent geen sarcasme ? Zelfs als het er duimendil bovenop ligt. ?
Doet me ook weer herinneren aan een uitspraak afgelopen week van een hoogleraar ethiek of zo: vaccinatieverplichting is eigenlijk geen verplichting.
Omicron was al in NL. Schuld van Gordon.
Mbt de update; stronteigenwijse lui die niet mee willen werken, ok, pleonasme. Zit, en blijf zitten totdat je beurt komt.
Waarom moest dat vliegtuig zo nodig landen nadat de grens voor Zuid-Afrika op slot ging? Hij kon toch gewoon omkeren? De enige reden dat we nu de nieuwe variant in het land hebben, is voor het gemak van de KLM. Nou dank je wel, nu zit de grens voor ons allemaal met Zwitserland op slot, en nog meer gezeur. Bedankt KLM, echt bedankt! Volgende keer als ik een ticket nodig heb zal ik hier aan denken.
Er is geen vliegverbod en de grens voor Zuid-Afrika is niet op slot.
Dus waarom zou je omkeren?
Dus nu 2 extra ziekenhuisbedden bezet.
Nog even en je bent beter af als je met je auto in bezopen toestand een bejaarde dood rijdt op het zebrapad. Ook een misdrijf. Intussen zinken we langzaam weg in trieste decadentie. Die griepjes zijn slechts welkome versnellers van het proces.
Het is wel echt woke wat ze doen. GGD> Doe wat ik zeg!! mensen> nee! GGD> Dan cancelen we je quarantaine in. Waarschijnlijk omdat gelijk verplichten een te "facisitsche "reactie is en zo zijn wij "wokies" niet, wij verplichten pas als je niet luistert. Facisten verplichten gelijk
'Als u niet vrijwillig doet wat wij willen'... klinkt als de toekomst van Nederland.
Zo kun je er naar kijken. Vanuit de Wet Publieke gezondheid en Wet Zorg en dwang zou je deze mensen op een gesloten afdeling moeten opnemen. Vind het vrijwillig in quarantaine gaan in een hotel een stuk humaner. Volgende keer iedereen dus maar opsluiten?
en zo word het fascisme stukje bij beetje, weer een tandje hoger gezet.
Bent u nou zo dom, of doet u alleen maar zo? Met 30 seconden dieper in de materie duiken heeft u namelijk al een antwoord.
We zijn zelf ook een hoog risico land, waar doen we eigenlijk moeilijk over?
Die lieden stappen dus willens en wetens besmet in het volgende vliegtuig.
Om het virus te verslaan dienen zoveel mogelijk mensen het op te nemen.
Eigenlijk zijn die twee mensen helden. Ze hebben alleen de algemene opinie/tijd niet mee.
Dat doen duizenden mensen elke dag opnieuw, ook gewoon in Nederland en anders wel hun kinderen want het komt even niet uit om niet naar het werk te kunnen.
Nope: slechts een van de twee testte positief, maar was in Afrika nog negatief. Twee opeenvolgende zelftests waren ook negatief. Het stel vermoed een vals-positieve test (en dat klinkt ook zeer aannemelijk) maar GGD weigert hertest.
Hohoho, niet iedereen is helemaal gek geworden hè? Laat mij er buiten.
Iedereen is helemaal gek geworden met de overheid en media voorop.
In plaats gedegen onderzoek af te wachten over de ZA variant wordt er volop op de angst en paniek trommel geslagen. De massa zit sowieso nog in een halve angstpsychose dus iedereen weer helemaal over de zeik.
Terwijl artsen uit ZA al roepen dat gepaste respons op zijn plaats is want hun ervaringen zijn dat het vooral milde klachten zijn. En ja populatie van ZA is vooral jonger. Dus betekent gewoon dat we dat moeten afwachten.
Je kunt wel alles weer afsluiten en mensen zelfs opsluiten. Jezus wat een samenleving.
Vergeet niet op MOMENT dat een variant op duikt op de radar is hij dus exponentieel aan het groeien. Anders valt ie niet op.... hij verdringt anderen.
En met deze verbonden wereld is hij dan 99,9% kans al weg van de plek waar het begon. Men weet volgens mij niet eens of het puur in ZA is gemuteerd. In ieder geval geconstateerd.
Allemaal paniek. Voor een virus dat nooooit meer weg gaat. We moeten er vrede mee zien te krijgen.
Of willen we dat met de kostprijs van een volslagen doorgedraaide maatschappij waar je de halve winter in een lockdown zit en niets mag en mensen worden opgepakt als ze niet doen wat de overheid wil!? Waar je op last van EU elke 6-9-12 mnd moet boosteren anders is je QR code exit en mag je uit vrije wil nergens meer komen of naar binnen.
Joe! Orwell zuig hier je puntje maar es aan....
Neh, zal niet gebeuren. En waarom niet? Kost te duur. Het is voor nu even uitzingen totdat het virus geëvolueerd is tot een mildere variant waarvan de risico's aanvaardbaar zijn. Ja, die spuiten blijven erin, die codes vervallen, niet houdbaar voor langere termijn.
Hoorde dat het nog 2 weken duurt voordat we weten hoe wel of niet ernstig deze variant is, dus dat weten we nog niet. Tot dan lijkt mij voorzichtigheid geboden?
@Jan, Leiden | 29-11-21 | 17:43: snap je perspectief. Echter zoals ik vermoed / stelde, is het virus al halve wereld over. Op moment dat we ingrijpen is er een marginale vertraging op de verspreiding. Echter wel met hoop maatschappelijke sociale en economische gevolgen. Weegt niet op vind ik.
Stel het was nog contained in ZA. Ja vooruit doe dan daar de deur op slot. Dat is echter niet het geval...
@Jan, Leiden | 29-11-21 | 17:43: Pfizer is iig al druk bezig met het vaccin meer gericht op deze variant, voor wat het waard is.
Die twee weken, 14 dagen, dat lijkt een magisch getal.
Eens! we moeten wennen aan het feit dat Covid niet meer weg gaat. Net als Influenza wat al honderden jaren bestaat en ieder jaar miljoenen slachtoffers kent in de wereld. Dat accepteren we als risico in het leven. Ik denk dat va 2022 we ieder jaar een combinatieprik krijgen met de laatste varianten van Covid /Influenza. En dat we moeten accepteren en ons realiseren dat ieder jaar velen overlijden aan dit soort infectieziekten. Ondanks prikken .En nog veel,veel, meer mensen aan andere ziekten.
Helaas.. het leven is eindig. Geniet er van zo veel mogelijk.
@iustus | 29-11-21 | 18:05:
Ja, verspreiden doet het zich toch sowieso. Het is ook waar dat we de wereldeconomie niet continu blijvend gaan stilleggen, ook wel een feit.
Ben ik de enige, dat ik dat weer typisch Nederlands vind?? Is het niet beter de macht over te dragen naar iemand die een tikkie capabeler is dit land te regeren?? Oom Vlad ofzo.
Begint op een bananenrepubliek te lijken. Vrij naar Idi Amin, "I can guarantee freedom of speech, but I cannot guarantee freedom after speech".
En weer het bekende patroon.
1. Chaotische aanpak, met de nodige missers en zonder het beoogde resultaat.
2. Politieke verklaringen waarom dit allemaal zo gelopen is, niet anders kon en eigenlijk goed beschouwd helemaal goed is gegaan.
3. Niemand die dit nog gelooft, maar we gaan vrolijk verder.
Vorige week een oude maat van mij, 47 jaar, met onderliggend lijden een hartstilstand. Overleden. Vanochtend gebeld dat een tante van mij met onderliggend lijden overleden is aan een hartstilstand. 69 jaar. Allebei 2 weken geleden een booster prik gehad. Iedereen kan mij vertellen dat het toeval is maar ik krijg er toch een vervelend onderbuikgevoel bij.
Vriendin van mij haar stiefvader deze zomer hetzelfde, gelukkig op tijd bij en enkel gedottert. 1 of 2 weken na prik.
Welk onderliggend lijden?
Ken inmiddels 3 mensen, allemaal mannen onder de 30 die door hartstilstand kort na 2e prik zijn overleden.
Bijzonder aangezien die leeftijden nog een booster gehad hebben
@swaggerton | 29-11-21 | 16:52:
*Geen
@swaggerton | 29-11-21 | 16:52: Mensen uit de risicogroepen toch juist wel? Die waren de eersten toch. Beiden hadden volgens de schrijver "onderliggend lijden", dus dan zullen ze wel tot die categorie gehoord hebben.
In de zomer eten kinderen meer ijs. In de zomer verdrinken ook meer kinderen tijdens het zwemmen. Dus ijs eten veroorzaakt verdrinkingsdood bij kinderen. www.scribbr.nl/onderzoeksmethoden/cor....
Precies, ze behoorden allebei tot de risico groep. Daarom hadden ze allebei een booster gehad. Waarschijnlijk hadden ze het allebei geen half jaar meer volgehouden. Maar het lijkt wel of dat vaccin net dat laatste zetje geeft. En hartklachten hadden ze allebei niet.
150k per week besmet nog even en het virus is uitgewoekerd onder de niet gevaccineerden.
Veel meer dhrat. Verleden week +180.000 positief getest. Voorheen was het zo dat de pandemie bestrijders een verhouding aanhielden van 3 besmette mensen op iedere positief geteste persoon. Wellicht dat dit getal met de beschikbaarheid van de thuistests wat naar beneden is gekomen maar 1:2 lijkt me minimaal. Dus verleden week ruim 300.000 geïnfecteerden. Uit de media horen we dat het voornamelijk die vieze ongevaccineerden zijn die vatbaar zijn voor het virus dus dan heb je die resterende 1.2 miljoen puurbloedigen voor het eind van het jaar gehad.
@Plaktong | 29-11-21 | 17:00: Best optimistisch die 1:3 en helemaal 1:2. Bron- en contactonderzoek ligt helemaal op z'n gat. Hoeveel van de huisgenoten gaat ook daadwerkelijk in quarantaine?
6,4
wat ik niet snap is hoe die mensen, nadat ze positief zijn getest, weer in een vliegtuig konden stappen. Om te vliegen moet je toch altijd een recente (minder dan 24 uur geleden afgenomen) test uitslag hebben?
Wellicht hebben ze zo'n QR code die geldig blijft omdat ze gevaccineerd zijn?
Die twee mensen zijn in Zuid Afrika beide negatief getest voordat ze in het vliegtuig stapte. Op hun tussenstop op weg naar Barcelona werd de man opnieuw negatief getest terwijl de vrouw in de chaos op Schiphol positief werd getest. Dat is opmerkelijk omdat het stel altijd heel dicht bij elkaar is geweest. De man die biomedisch onderzoeker is en zich met kennis van zaken afvroeg of een van beide tests een foutmelding maakte vroeg om een second opinie test die eerst werd geweigerd, daarna toegezegd en vervolgens weer werd geweigerd. De betreffende GGD autoriteit in het hotel zei vervolgens dat ze maar zelftests moesten kopen, wat het stel heeft gedaan, voor de zekerheid 2 per persoon. Al die zelftesten vielen allebei tot twee keer toe negatief uit.
Na drie dagen wachten, waarin vragen niet werden beantwoord en het stel aan hun lot overgelaten werd nam de man (de biomedisch onderzoeker) het initiatief om opnieuw met een GGD medewerker te praten over opnieuw een PCR test, maar hij werd als een onmondig kind behandeld, het lijkt wel of niemand luistert zei de man. En op de vraag aan de GGD autoriteit wat ze zelf zouden doen werd geantwoord: "Als wij in jullie positie zouden verkeren, zouden we gewoon vertrekken". Toen heeft de Spaanse man van het stel voor de zekerheid nóg een keer gevraagd: "kunnen we daar problemen mee krijgen? Nee, zeiden ze." Waarna het stel het hotel verliet om op Schiphol het vliegtuig naar huis te nemen.
Pas toen beiden al plaats hadden genomen in het vliegtuig na alle controle checks (dus ik neem aan ook nieuwe corona tests) en het vliegtuig op het punt stond te vertrekken volgde plotseling in het vliegtuig de arrestatie door de marechaussee van de vrouw op grond wat later bleek een onterechte beschuldiging van het ontduiken van de quarantaineregels. Toen de man tijdens de arrestatie ging informeren werd ook hij gearresteerd. Pas na tussenkomst van de Spaanse consul (andere media speken van de Spaanse ambassadeur) werden de beschuldigingen ingetrokken en volgde een excuus van de politie.
quarantaine is niet verplicht, maar u wordt gearresteerd als u het niet doet... hmm net zoals de prik niet verplicht is, maar u mag niet meer mee doen aan vele onderdelen van de maatschappij als u geen prik heeft gehad.
Newspeak
In de national herald india staat een artikel dat een vrouw haar 2de vaccin toegediend kreeg in het ziekenhuis op weg terug naar huis viel ze dood neer. Haar man bracht haar naar het ziekenhuis waar de dokters constateerde dat de vrouw overleden was. De man trommelde familie en aanverwanten op en ging verhaal halen in het ziekenhuis. Ze sloegen de boel kort en klein en de dokters die aangevallen werden door de familie konden ternauwernood ontsnappen.
In india geld de regel; niet gevaccineerd geen eten geen brandstof geen gas.
En haar dood was het gevolg van de prik? Dat staat nergens
@Waakvlam | 29-11-21 | 16:42:
Voor die familie is dat vast wel handig, dan is er namelijk geen gezichtsverlies. Het is een hele fijne externalisatie. Gezichtsverlies is een dingetje daar.
Dat betekent dus dat 600 miljoen het al weken zonder eten of brandstof doen, want de vaccinatiegraad is daar letterlijk nog geen 50%?
@ReyNemaattori | 29-11-21 | 17:16:
Zou het niet weten. Zag het artikel vandaag over de regels.
@Waakvlam | 29-11-21 | 16:42:
Nee dat staat nergens maar de man van de vrouw nam wel aan dat het door de vaccin kwam. Als je wederhelft naast je dood op straat valt nadat jullie net een vaccin hebben gehaald. Wat zou je zelf denken?
Mensen moeten eens ophouden geitenpaadje te zoeken of mazen in de wet trachten te vinden. Ja, de politiek blundert maar er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid en besef.
Het is toch altijd weer vreemd hoe egoïstisch veel mensen worden/zijn ten tijde van een crisis, groot of klein.
Helemaal waar.
Het is vooral vreemd dat je wordt opgesloten zonder wettelijke grondslag.
@Stijl_Loos | 29-11-21 | 16:31: Juist. Die vaccinisten van covidkerk draaien het om. Het gaat allemaal zo snel de afgrond in. Ik ben benieuwd of die VVD schapen die hier nog zo talrijk zijn over een paar jaar verrast zijn dat ze in een op communistische leest gestoelde technocratische dystopie zijn gesukkeld.
@Stijl_Loos | 29-11-21 | 16:31: Zal wel onmogelijk zijn. Ben geen jurist.
Maar je mag toch gezond verstand verwachten? Of zeg ik nu iets heel doms.
Heel egoïstisch inderdaad om vrijwillige opsluiting te ontlopen, omdat je een zogenaamd killer-virus met je meedraagt...
Waar. Maar de gaatjes en mazen in de wet opzoeken ? Het is juist die blumderende politiek mi die de regels zo construeerd dat door de bomen het bos niet meer gezien kan worden. Het bos zit inmiddels vol met gaten. En demense willen het bos uit naar huis. Natuurlijk dienen ze dat met eigen verantwoordelijkheid en besef te doen. Allemaal.
@grapo | 29-11-21 | 16:40: Je hebt gelijk dat er zoveel bomen worden gekapt dat men het bos niet meer kan vinden, of zoiets.
Natuurlijk willen mensen naar huis. Niets meer dan begrijpelijk maar eerst in quarantaine om verdere verspreiding te voorkomen. Uiteraard staan de sluizen op andere plekken wagenwijd open en is het beleid ruk!
Het enige wat ik doe is hopen op het gezond verstand.
@FrikandelSpeciaal | 29-11-21 | 16:37: Voel me niet aangesproken, ik ben nl niet gevaccineerd omdat ik mijn immuunsysteem niet wil opofferen om een falend overheidsbeleid te maskeren. Maar.... ik ontken niet dat Covid onder ons is en neem wel mijn verantwoordelijkheid jegens de maatschappij. Er wordt niets omgedraaid. Ik ben slechts van mening dat enig verantwoordelijkheidsbesef en minder egoïsme ons wellicht eerder uit deze situatie brengen dan het "hakken-in-het-zand" gedrag.
@Lariekoekjesmonster | 29-11-21 | 16:47: De politiek is ook idd van God los. Ik neem niemand iets kwalijk want het is niet vreemd dat je naar huis wil. Maar soms is iets wat je wil niet direct mogelijk. Voor de rest: zie mijn reacties onder andere inbrengen.
@Opblaas_boot | 29-11-21 | 16:57: Joh boot. Je hebt gelijk vwb het verantwoordelijkheidsbesef. Echter is dat besef totaal nutteloos als de overheid zelf er een regeltjes chaos van maakt.
Kijk, we beseffen ons bijvoorbeeld heel goed dat het niet leuk is wanneer iemand bijv gekopschopt wordt. Daarom doen we dat massaal niet. Maar een enkeling doet het toch en daarvoor zijn er dus regels en wetten nodig zodat die enkeling niet ongestraft kan kopschoppen (hallo Onrust en consorten). Maar daarvoor heben we competente regeltjes bedenkers nodig. Geen paniekvoetballende Hugo's. Daar zit het probleem. En niet bij 'ons' verantwoordelijkheidsbesef.
Eigen verantwoordelijkheid en besef is defacto ge-outcoursed naar de controle middelen, zoals QR, dus niemand denkt zelf nog na. Waarom denk je dat er nog besmetten met hun QR lekker de kroeg of bios in doken? QR code says go, so let's go.
Je kan niet je volk alles voorkauwen en dan verwachten dat als jij een steek daarin laat vallen dat mensen dat snappen, want die kennis en kunde hebben ze nooit op kunnen doen omdat je als vadertje staat alles op een presenteerblaadje aanleverde.
Wie had 2 jaar geleden kunnen bedenken dat we in een situatie terecht zouden zitten zoals we die nu zitten. Met nieuwe wetten waar we nog een hoop ellende mee gaan beleven.
Had dit benoemd en ze hadden geroepen; nee joh! we leven niet in China: of; N Korea. En dat je je vrijheid verliest als je jezelf niet laat injecteren met een vaag goedje. of zelfs een QR code moet hebben om naar een zwembad of een restaurant te gaan, en waarmee de overheid je kan volgen.
En daarnaast met stijgende verbazing elke dag weer ziet wat voor geklungel en liegende overheid we hebben.
En dat allemaal voor de volksgezondheid??,, jaja, my ass.
Elke dag nog veel meer verbazing om het volk wat die overheid blijft geloven...
@snokkertje | 29-11-21 | 16:15:
Het is veel erger. Een meerderheid is het er mee eens.
@snokkertje | 29-11-21 | 16:15: dat wat. Je zegt precies het tegenovergestelde van wat je bedoelt.
Zo is het. Maar jaja my ass?
@jaja is een aardig mens hoor.
@grapo | 29-11-21 | 16:43:
Jaja slaapt nog, die komt ontwaakt pas na middernacht.
Wie dat kon bedenken?
Nou, de wappies...
Er zijn te veel domme egoïsten in dit land. Die volgen adviezen niet op als dat hun vrijheid (a.k.a. eigen belang) in de weg zit.
Dus wordt het tijd om te stoppen met die laffe vrijblijvendheid en regels op te leggen om de kwetsbaren in dit land te beschermen.
Die kleine kwetsbaren groep hebben ook een eigen verantwoordelijkheid. Dat is altijd zo geweest en dat zou nu ook zo moeten zijn.
Moeten we die 98% opsluiten omdat 2% geen zelfdiscipline heeft?
Die adviezen hebben geheel toevallig allemaal als resultaat dat je afhankelijker wordt van de overheid. Er zijn vooral veel domme lemmings met oogkleppen.
Regels opleggen om kwetsbaren te beschermen. En die dan handhaven.
Geen oude oma's en opa's meer die beroofd worden. Geen fietsende jonge vrouwen meer die vermoord worden. Hoe mooi zou dat zijn als die handhaving zou functioneren.
O wacht coronaregels ? Ja die functioneren idd super goed. Al meer dan een jaar.
Maar waren ze nou gevaccineerd of niet?
Volgens de Amerikaanse journaliste van de New York Times op die vlucht, Stephanie Nolen, waren de meeste mensen gevaccineerd. De groene vinkjes konden zo door lopen.
Maar de 2 doerakken?
En dit is nou precies het probleem.
De overheid:
- laat vluchten binnenkom
- gaat te laat handelen
- houdt het in het midden of het verplicht is of niet
De wegrenners:
- ikke ikke ikke en laat de rest de tyfus maar krijgen
- Lekker slim als je besmet bent om rond te gaan rennen op een luchthaven
Dus ongezien de tyfus voor de wegrenners en @de overheid: krijg je shit nou eens op orde.
Corona ipv tyfus, denk ik?
Dat is vrijwillig op z'n Chinees'.
Als de overheid mij i.v.m. besmetting verbied naar buiten te gaan, dan ga ik er van uit dat, net zoals bij gevangenen, de overheid voor mij verantwoordelijk is. Dus dan betaalt de overheid mijn tandarts en zorgt voor veilig vervoer naar die tandarts. Driemaal per dag brengt iemand mij eten aan de voordeur. Bier moet er ook komen, anders word ik echt helemaal gek.
Gevangenen krijgen ook zakgeld.
Ik blijf bij mijn idee over quarantaine dat ik vanaf het begin van de coronapandemie had.
Iedereen, maar dan ook iedereen die vanaf het buitenland Nederland wil binnengaan moet verplicht in quarantaine. Er zijn speciale accommodaties ingericht daarvoor bij alle grenzen Dat betekent dus een prikkeldraad versperring op de gehele landsgrens, van Het Zwin in Zeeland, via Het Drielandenpunt in Limburg tot De Dollard in Groningen. Ook de rivieren en de zeehavens zijn geheel afgesloten. Vaartuigen dienen geheel ontscheept te worden en de bemanning gaat via een op afstand aangedreven sloep naar het dichtstbijzijnde onderkomen. Bij de luchthavens hetzelfde.
Aangezien quarantaine 40 betekent, verblijft met 40 maal 24 uur op dit onderkomen. Voedsel en andere benodigdheden worden via drones aangevoerd. Medische hulp gebeurd via online consulten.
Dit alles kost een hoop geld, maar de inreiziger is daarvoor verantwoordelijk. Daarom dient een bedrag van 40.000 euro vooraf te worden betaald. Hetzij giraal, hetzij contant. Het contante bedrag dient dan ook overhandigd te worden als men zich nog in het buitenland bevindt. Daarvoor kan gebruik gemaakt worden van een drone.
Deze regel geldt voor iedereen. Immigranten, toeristen, grenswerkers, kortom iedereen die zich om wat voor reden dan ook in het buitenland bevindt en Nederland wil binnenkomen.
Omtrent Baarle Nassau geldt een aparte regeling. Er wordt met de Belgische regering afgesproken dat de gehele gemeente Baarle Nassau toegankelijk is vanuit België, maar via vanuit Baarle Nassau verder wil in Nederland valt onder de quarantaine plicht. Bewoners van BN die elders in Nederland werken krijgen tijdelijke woonruimte aangeboden, zodat zij niet telkens in quarantaine hoeven te gaan.
Alleen samen krijgen wij corona eronder.
Walter Fraanse, jij hier?
Dat wordt lastig als je, zoals ik, elke week naar Belgie moet.
Ik moest lachen...!!
( Dat was de bedoeling toch..?? )
@small_town_dude | 29-11-21 | 16:03:
Waarom woon je dan niet in België?
Jij denkt dat je corona of een van de varianten buiten de deur kunt houden? Dat lukt zelfs op een eiland als Nieuw Zeeland niet eens.
@ZZP-er | 29-11-21 | 16:04: Ik heb daar een huis ja, en werk. Net als in Nederland.
@small_town_dude | 29-11-21 | 16:15:
Was ik jonger geweest dan had ik een huis in Zonhoven gekocht.
Grote percelen, grote huizen, mooie omgeving en veel goedkoper dan in Nederland.
En lekker Vlaams, zonder die stomme Nederlandse betutteling.
NY Times reporter Stephanie Nolen zat op één van die twee vluchten. Wat een enorme janboel daar.
twitter.com/snolen/status/14644276930...
Ze was onderweg naar YYZ. Dat is de IATA code voor Toronto. Deze mededeling is belangrijk omdat de onvolprezen band Rush daarover een muziekje heeft gemaakt.
www.youtube.com/watch?v=1eSlvoO3Vw8
'You can check out anytime you want, but you can never leave'
Weetje: Hotel California is eigenlijk een reggae nummer.
Jah man…., en Walsh, Felder, Frey en Henley eigenlijk Rastafari’s. Of aliens, dat kan natuurlijk ook ;-)
@D-Fens_1963 | 29-11-21 | 16:04: Ik heb gelijk, de nadruk ligt op 2 en 4 in het maatschema.
Echt mooi dat nummer
Gewoon vrijwillig verplicht of een gedoogd strafbaar feit, past wel bij dit land.
Oprechte vraag:
Kan iemand uitleggen hoe men zo snel testen ter beschikking heeft die de specifieke omricon variant er uit kunnen halen?
Kunnen = kan
Sequencen. Het genetisch profiel is al gepubliceerd door Z-Afrika.
Er is geen specifieke test die de variant identificeert. Maar d.m.v. PCR wordt het gevonden RNA veelvuldig vermenigvuldigd en het gehele RNA vergeleken met de bekende sequenties, die van omicron is nu immers bekend.
laat ik t zo zeggen omricon stond pas op maart 2022 op de lijst van t wef tik maar in krijg je de lijst te zien
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 28-11-2021 tot 29-11-2021 is;
0-9 2907 personen
10-19 3332 personen
20-29 2366 personen
30-39 3264 personen
40-49 3234 personen
50-59 2467 personen
60-69 1896 personen
70-79 1158 personen
80-89 655 personen
90+ 164 personen
Totaal 21443
Damn, 164 90 plussers die besmet zijn geraakt. Hoeveel hebben we er eigenlijk?
@elfenstein | 29-11-21 | 15:58:
Op dit moment 162.
@elfenstein | 29-11-21 | 15:58:
Even voor u opgezocht:
Per 1 januari 1950 waren er in totaal (man+vrouw) 2.437.326 inwoners in NL van -toen- 19 tot en met 34 jaar oud (geboren 1915 t/m 1930).
Per 1 januari 2021 aantal 90+ in Nederland 131.729 (man+vrouw)
waarvan 118.709 met NL achtergrond van -nu- 90 jaar of ouder (geboren 1915 t/m 1930).
Wanneer die 2,4 miljoen inwoners in van 19-34 jaar in 1950 allemaal van NL afkomst waren, dan heeft 4.87 % van hen de leeftijd van 90 jaar of ouder gehaald.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 28-11-2021 tot 29-11-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 1 persoon
70-79 10 personen
80-89 12 personen
90+ 9 personen
< 50 0 personen
Totaal 32 (+1 correctie)
Waarvan 1 in het ziekenhuis
Waarvan 14 in het verpleeghuis(+1 correctie)
Waarvan 14 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 5 personen
10-19 0 personen
20-29 2 personen
30-39 2 personen
40-49 6 personen
50-59 7 personen
60-69 8 personen
70-79 25 personen
80-89 18 personen
90+ 4 personen
Totaal 77
En hoeveel van de opgenomen personen sprak nederlands?
@Blonde Nel | 29-11-21 | 15:56: Seni pis ırkçı!
Ruim 70% is 70+.
Ik vind het opdelen in leeftijdsgroepen gevaarlijk en discrimminerend.
dus nog steeds een 'old person disease' .
Je kunt antvaxxer zijn of juist niet.
Dat Corona onder ons is valt niet te ontkennen. Evenmin valt het te ontkennen dat het slachtoffers eist.
Dus, test je positief dan hou je je aan de maatregelen. Punt uit.
Ik denk dat we het daar wel over eens zijn, hoewel ik bij een zeker deel der gevaccineerden een zekere onverschilligheid bemerk. Die denken écht nog dat als je maar je prikkies hebt gehad, je onaantastbaar bent. Precies daar faalt dat hele qr gezeik ook, het lijkt wel een soort vrijbrief om je nergens meer wat van aan te trekken.
@elfenstein | 29-11-21 | 15:56: Dat is idd een dingetje. Maar die onverschilligheid bespeur ik ook bij een deel van niet gevaccineerden.
Persoonlijk maakt het mij niet uit of iemand wel- of niet is gevaccineerd.
Beide partijen zouden dezelfde preventie maatregelen moeten nemen en zich houden aan de basisregels. Verder ben ik een absolute tegenstander van de QR maatschappij want veroorzaakt tweedeling en tal van andere soorten van maatschappelijke,- culturele en sociale onrust.
Zoals ik al vaker heb gezegd vind ik het vreemd dat alle maatregelen primair zijn gericht om de zorg te ontzien, niet om het virus te bestrijden. Dus eigenlijk moet alles op slot om het falend beleid tav de zorg te maskeren.
@Opblaas_boot | 29-11-21 | 16:12:
Dat laatste, daar slaat u de spijker. Ik meen daarin bevestigd te zien dat je virussen zoals deze niet kán bestrijden, hooguit beheersbaar maken. Een opgeschaalde zorg lijkt mij zeer wenselijk naast een weloverwogen beleid gericht op een paar simpele dingen zoals inderdaad quarantaine bij besmetting en testen voor iedereen met places to go. ALLES is er nu op gericht om geen gezichtsverlies te lijden, Mark en Huugs hebben te hoog van de toren geblazen dat zij het wel even gingen opknappen. Net als hun overijverige collega's in de rest van de wereld trouwens. Hoe harder ze staan te gillen dat iedereen de spuit verplicht moet nemen, hoe duidelijker het is dat ze zelf ook geen idee meer hebben hoe ze het nog moeten rechtkletsen. Blijkbaar heb je er een figuur van kaliber Boris Johnson voor nodig om toe te kunnen geven dat het een verloren strijd is, dat het maar zo moet als het gaat omdat je verder niks meer kan doen behalve er het beste van maken met z'n allen.
@elfenstein | 29-11-21 | 16:33: Niets aan toe te voegen.
Kan Hubert Bruls de macht niet overnemen? Dit escaleert uit de hand.
Daar hoopt burgemeester Dikkerdak al anderhalf jaar op.
@JanVergoor | 29-11-21 | 15:54: Sterke mannen hopen niet, die nemen wat hun rechtens toekomt!
@Duwbak_Linda | 29-11-21 | 15:55:
Aan het formaat van Bruls te zien is hij alles behalve sterk.
Een BMI van 100 ten tijde van corona getuigt in ieder geval niet van een ruggengraat.
@JanVergoor | 29-11-21 | 16:04:
Hij houdt al dat gewicht wel in erecte toestand. Ik geef het je te doen.
Misschien goed om als Q&A op de website van de rijksoverheid te zetten.
V: Mag ik naar buiten als ik positief getest ben?
A: Ja natuurlijk, zelfisolatie is altijd op vrijwillige basis.
V: Wat gebeurt er als ik dan naar buiten ga?
A: Dan wordt je gearresteerd, we willen natuurlijk niet dat mensen het virus gaan verspreiden.
Hier kan geen satire tegenop. Vrijwillige qarantaine en als je dan niet mee doet dan wordt je opgepakt.
Dan is het dus niet vrijwillig. Echt, dat je het uitgelegd krijgt Schuurmans. Je hoeft echt niets te kunnen in dit land om een bestuurlijke functie te krijgen, hoi Hugo, hoi Schuurmans.
Aan de andere kant, ook wel typerend, om te kunnen regeren moet je vooruit zien, proactief zijn. Nou dat is hier niemand. En straks krijg je hysterische Australische toestanden omdat een kleine 5000 coronapatiënten, die medische zorg nodig hebben, de zorg op code zwart krijgen. Gaaf land hoor. Heel gaaf.
De proportionaliteit is volledig zoek.
Luister naar het verhaal van Jan Brouwer. Hugo was/is gewoon ALWEER te laat met de boel goed regelen.
Beetje van de zelfde orde als het vrijwillig vaccineren: geen drang of dwang, maar als je het niet doet, mag je nergens meer in.
@JanVergoor | 29-11-21 | 15:53:
Ja idd.
Waarom is de regel dat je vertrekt uit zuid Afrika eerst moet testen in april was dat nog plicht en als je op Schiphol aan kwam stond de GGD al klaar voor controle.
De grote vraag:....
Hotel zal van de betaal zijn, ziekenhuis ook???
Of betaald de overheid het verblijf sowieso?
Als je al in dat hotel zat zal de overheid de eerste zijn die de rekening naderhand terugschuift over tafel. Als je zo van straat geplukt wordt en ergens in een hotel opgesloten wordt zou ik sowieso weigeren te betalen.
Net als bij de maffia.
Betalen is vrijwillig, maar als er niet betaald wordt moeten wij je knieschijven breken en je zaak in de brand steken.
Dan is betalen toch niet meer vrijwillig?
Of bij de politie.
Je mag vrijwillig met ons mee gaan en anders gebruiken we handboeien.
Dan is meegaan toch niet meer vrijwillig?
Precies dit haha, wat lachwekkend dit. "vrijwillig" haha
Meer voorlichters had deze feiten kunnen voorkomen.
Meer gezond verstand en minder egoïsme doet óók wonderen.
Nog meer? Is 800 niet genoeg?
Wat je ook van de maatregelen vindt, als je met Corona in het vliegtuig gaat zitten ben je wel een enorme klootzak en mogen ze van mij een gigantische boete krijgen.
gevangenis, in isolatie, op water, brood en een vitamineshot uitzieken.
@Analia von Solmsch | 29-11-21 | 15:46:
Eenmaal in het hotel wisten ze het wel. En dan toch gewoon een vliegtuig pakken. Nu lijkt Badhoevedorp me ook geen pretje, maar dan heb je wel een plaat voor je hoofd.
@Analia von Solmsch | 29-11-21 | 15:46: in het verhaal staat dat ze in quarantaine zaten omdat ze positief waren getest bij aankomst. Dus ze wisten dat ze besmettelijk konden zijn.
Dat wisten ze natuurlijk niet, want gevaccineerd mocht je zo doorlopen op het vliegveld. Dat geeft ook maar weer wat voor farce 1/2/3G is.
Ja dan ben je echt een retard, hoe verzin je het?
@NietHenkLooij | 29-11-21 | 15:51: Uhm, dat wisten ze dus wel. Lees even. Valt niet mee, ik weet het.
@TheBigKirth | 29-11-21 | 16:10: En waarom mogen mensen die positief getest zijn überhaupt in een vliegtuig gaan zitten?
Ja je bent een lul als je het doet, maar nog een veel grotere lul als je dat als overheid willens en wetens toestaat dat geïnfecteerden gewoon weer een ander vliegtuig(/horeca/bios/theater/sportschool) in kunnen stappen terwijl je ondertussen de schuld geeft aan een groep die sowieso niet dat vliegtuig(/horeca/bios/theater/sportschool) in komt.
Dit gat in het QR-beleid is niet nieuw, hier wordt al WEKEN over gediscussiërd zowel in de msm als hier.
@ReyNemaattori | 29-11-21 | 17:33: Als je een QR code uitprint is deze een jaar geldig.
Het is maar goed dat Hugo de Jonge niet verantwoordelijk is voor de brandweer. De man zou het vuur nog blussen met benzine.
Dat zou nog steeds niet erg zijn, Hugo zou namelijk te laat zijn met het bestellen van de bezine.
Dit zijn de uitkomsten van het besluiteloos ad hoc handelen wat onze overheid typeert. Als je er vrijdagochtend gelijk een klap op had gegeven (zoals de Britten dat wel gelijk deden) dan waren die twee vliegtuigen niet eens op Schiphol gekomen en hadden ze daar in quarantaine gezeten en een testje moeten doen. Nu is iedereen besmet en al de halve wereld over gevlogen en zaten deze besmette mensen vandaag weer in het vliegtuig de boel aan te steken.
Wellicht had het niet uitgemaakt maar het typeert ons poldermodel wel weer. In een crisis werkt dit model duidelijk niet, reden waarom we bij alles achter de feiten aanlopen.
De Amerikaanse Eric Feigl-Ding, epidemoloog van de Harvard University, verbaast zich met zijn volgers eveneens over de Nederlandse Schiphol-Zuid-Afrika-aanpak:
twitter.com/DrEricDing/status/1465307...
Die gozer z'n naam, hoe dan?
Met z'n bange snikkel.
Ook zo lekker begaan met anderen, door besmet er vandoor te gaan en een overvol vliegtuig in te stappen. Na het gezeik over die vieze toiletpotten kon je wel nagaan dat het vakantievierend volk dat uit Hot Spot Zuid Afrika kwam geen enkele moeite zou doen om rekening te houden met anderen. Combineer dat met slap zwalkend wegkijkend beleid van de overheid en we gaan vrolijk jaar drie in.
Waar is Den Haag mee bezig? Open grenzen en geen dwingend testbeleid. Ouders die ontzien worden omdat ze gek worden van hun kroost die wel super besmettelijk zijn. IC's die vol liggen met mensen van allochtoonse afkomst. Mag je niet te vaak zeggen want dan krijgen bepaalde mensen last van policor krampen. Geen idee waarom die zich niet laten vaccineren maar daar mag ook kennelijk niet te hard onderzoek naar gedaan worden. Men blijft liever vooral de pijlen richten op die paar wappies, studenten die feestjes houden en wat carnavalsvierders want dat werkt zo lekker qua beeldvorming.
Ondernemers en brave burgers mogen nog wel even nieuwe fop maatregelen slikken want Den Haag voert graag een toneelstukje op dat ze goed bezig zijn. Als er maar iets gebeurt! Maakt niet uit of het helpt want zo blijven we met dit demissionair kabinet lekker bezig.
Toch wel mooi, die uitzonderlijke momenten waarop de overheid plotseling wel iets snel kan doen. Schiet het organiseren van verkiezingen ook al een beetje op?
Een soort van stukje gedoogbeleid voor Covid quarantaine dus, maar ook niet echt letterlijk 'gedogen' behalve dan als je je er niet aan houd want dan krijg je intensieve begeleiding van een iets te dikke BOA in een iets te kleine jas, als je je er wel aan houd krijg je linksdraaiende biologische linzenkoek?
Okeeeeeeeeee. Duidelijk. Geloof ik.
Juridisch dingetje. Ze kunnen niet een hele groep dwingend een quarantaine opleggen, dat kan (nog) alleen op individuele basis. Hebben ze alleen geen zin in. Dus is het verplicht op "vrijwillige basis": het is niet strafbaar om de deur uit te lopen, maar als je dat toch doet dan schrijven ze snel alsnog zo'n individuele quarantaine uit, en daar moet je je dan alsnog aan houden. Het lijkt me alleen dat ze, als ze na de arrestatie gewoon meewerken, verder niet gestraft kunnen worden.
Toen ze in Bemmel Burgemeester was blies iemand in wanhoop zichzelf en het gemeentehuis op.
Die twee mensen hebben dat even overwogen maar wilden gewoon naar huis
Ja klopt afgrijselijk verhaal
Schrijf 2022 ook maar af mensen.
Ik begin zo langzamerhand wel te denken waarom ik erin mee ga om 3 jaar van mijn leven te vergooien qua cultuur en vrijheid om een tachtigplusser die toch geen 3 jaar meer zou zijn meegegaan uit het ziekenhuis te houden.
Misschien ben ik gewoon neerslachtig vandaag.
Ik zit helaas in dezelfde stemming, denkend aan de post covid special van south park: We decided old people can't die!
Omdat je sneller dan je denkt zelf die 80 plusser bent (als je het haalt dan he).
Er is zo te horen bijna spake van ondragelijk lijden in jouw geval, wees maar voorzichtig ...
Omdat de ziekenhuiszorg is afgeschaald en jij of iemand uit je gezin dat wellicht nodig zal hebben.
Klinkt dusdanig neerslachtig dat wij iemand van de GGD zullen sturen. Prik. Pil. Poeder. U roept maar.
@Lorejas | 29-11-21 | 15:36: Als je vooruitzicht is om in je goede jaren achter de geraniums te zitten zodat mensen die ook achter de geraniums zitten nog even langer door kunnen, wie is er nu eigenlijk verward?
@General McAuliffe | 29-11-21 | 15:46:
Het gaat met alle respect niet om die 80 plusser. Het gaat erom dat onze zorg de coronapatiënten niet aankan en dat de patiënten hele afdelingen (dus niet alleen de ic) bezet gaan houden. Geplande zorg wordt dan wederom uitgesteld.
@Comablower | 29-11-21 | 15:33: die ga ik maar eens kijken. Nostalgische cartoon. Serieuze boodschap. Humoristische insteek. Daar knap ik wel van op.
Lastig om te bewijzen aan een willekeurig medemens dat je vergooide drie jaar zelfs maar een klein beetje op zou wegen tegen één jaar van zo'n tachtigplusser, En wat is cultuur tenslotte? Als je nu afgelopen jaar besteed had aan het ontwikkelen aan een onafhankelijke levens-uur kwaliteitsstandaard waar we mensenwaarde aan af kunnen meten met elkaar. Dan zou je op twee manieren een punt hebben gemaakt.
Je bent waarschijnlijk een stuk sipper nu, realiserende hoe futiel je gedachten waren en 2022 ook en dat je niemand echt de schuld kan geven. Hoewel dat laatste je ook met een lach kunt contempleren ...
Positief getest zijn en dan toch lekker weg gaan zou ik niet doen, maar ik vraag me af hoe ze uberhaupt in het vliegtuig terecht kwamen? In theorie kom je niet voorbij de checkins, toch?
Misschien waren ze gevaccineerd.
www.maurice.nl/2021/11/29/de-omicron-...
Je kunt beter ingesneeuwd zitten in een Engelse Pub.
Mooi man. www.telegraaf.nl/nieuws/293278879/kla...
@Lorejas | 29-11-21 | 15:37:
En rustig negen maanden afwachten.. Je gaat je toch vervelen op een gegeven moment, lijkt me..
Dat wil ik voor mijn verjaardag.
Er zijn muzikanten aanwezig.
Mag ik dan op je feestje komen?
@neonreclame | 29-11-21 | 15:40: Vervelen? neee , in de groentijd van een studenten vereniging wordt je immers ook dagenlang opgesloten met elkaar en je vermaakt je prima. de mooiste tijd van mijn leven gehad toen.. heul veul bier en een goed gesprek ik kan me geen betere tijdsbesteding indenken.
@Smoelensmid | 29-11-21 | 15:55:
" Een goed gesprek is nooit weg " Vrij naar Sjonnie Flodder...
Al dat gepeupel dat elke dag hier de besmettingscijfers aanvoert, mag ik daarvan geloven dat al deze mensen ook aan zelfquarantaine doen wanneer hun positieve uitslag binnen is? Dat al deze mensen minimaal 7 dagen in vrijwillige isolatie gaan zitten, en allemaal iemand hebben die boodschappen doet enzovoort? Al die jaren al?
Mag, maar is best wel naïef.
We kunnen ook stellen dat dit soort situaties voor iedereen nieuw is. Enig mistasten en improviseren is dan onvermijdelijk.
Of zijn we weer toe aan het zoveelste tribunaal? Het worden er wel veel, hè?
Vrijwillig***
Beetje kafkaësk. Welkom in bananenrepubliek Nederland, waar wat krom is wordt recht geluld. En je maar afvragen waar die kloof vandaan komt.
Dit lijkt verdacht veel op willekeur. Wat zijn nou de spelregels? Is quarantaine verplicht of niet?
En wat is dit voor een pseudo liberaal verhaal. En om dan te bedenken dat die clowns, als ze ooit nog aan formeren toe komen, gaan doorregeren.
youtu.be/zjedLeVGcfE
ik snap van het verhaal vrij weinig. Als het vrijwillg is waarom dan er achteraan gaan? Straks gaat de politie het nog druk krijgen als iedereen die een weekje is gaan skieen of zonnen ook in quarantaine moet, en test die Afrikanen dan voordat ze in het vliegtuig stappen als het allemaal zo belangrijk is.
Net zo vrijwillig als die mensen die bij terugkomst uit Afrika op Schiphol,
de nieuwste blafhoest variant hadden meegenomen en niet getest hoefde te worden, want was ook op vrijwillige basis en dat deden ze dus niet,
waren namelijk allemaal al gevaccineerd dusch onsterfelijk!
Maar blijf het maar in de ongevaccineerde schoenen schuiven want oorzaak-gevolg werkt beter als je de ander de schuld kunt geven voor je eigen onbenul
en deze regering heeft de schuldige al voor u aangewezen, das makkelijk want zelf nadenken is niet voor schaapjes.
Zelf nadenken lukt de niet schaapjes wel vrij goed?
Dus wat leren mensen hier van?,
Als je niet onder dwang vastgezet wil worden moet je je niet vrijwillig laten testen op het vliegveld.
En dat doen ze dan ook massaal niet....
Hou op hoor. Als deze variant zoveel besmettelijker, ziekmakender en dodelijker was, dan had het Afrikaanse continent nu toch al wekenlang in code donkerzwart moeten zitten, gezien de vaccinatiegraad aldaar?
Het Afrikaanse continent is altijd donkerzwart geweest.
Reken maarrrr dan als er ook maar iets van beelden te schieten waren geweest van volle zieknhuisgangen en lijken op straat e.d. dan was dat nu wel 24/7 op repeat te zien geweest zijn op alle kanalen. Nope, niks an 't handje.
@small_town_dude | 29-11-21 | 15:25:
Dit was toch de zuidafrikaanse variant? Precies daar gaat uw tegel wel een tikkie de mist in.
@elfenstein | 29-11-21 | 15:32: ik ben een aantal keer in Afrika geweest en vooral de mensen waren donkerzwart. En voor deze variant: in het persbericht stond Zuidelijk Afrika, dat is iets anders dan Zuid-Afrika (RSA), misschien wel alles onder de evenaar.
@small_town_dude | 29-11-21 | 15:59:
Dat hebben ze heel snel aangepast, Zuid Afrika had geklaagd dat het discriminerend was om het zo te noemen.
Ruim de helft van de populatie van het continent Afrika is nog geen 20 jaar. Die hebben amper last van covid-19.
De 5% van de populatie van Afrika die boven de 60 jaar is hebben wel erger overleefd.
Maak nu eens bij elke test de gehanteerde Ct-waarde bekend.
Maakt dat wat uit dan ?
Bij een ct van 20 moet je een x aantal deeltjes tellen volgens de curve
Bij ct 21 een bijna 2 keer zoveel
Waarom?
Ct waarden verschillen trouwens ook per leverancier van de PCR-test.
Ja dat maakt veel uit, ongeacht de leverancier.
Met Omicron is er schijnbaar ook nog een S-gene target failure.
@Ben-Bataaf | 29-11-21 | 15:41: Serieus linkje?
En morgen is er weer een nieuwe primer.
@Frau_Ferkel | 29-11-21 | 15:42:
www.who.int/news/item/26-11-2021-clas...
@Ben-Bataaf | 29-11-21 | 15:45: Ok, dank U. Op zich goed nieuws:
"Several labs have indicated that for one widely used PCR test, one of the three target genes is not detected (called S gene dropout or S gene target failure) and this test can therefore be used as marker for this variant, pending sequencing confirmation."
Officer, Am I being detained or Am I Free to Go?
Mooi die filmpjes op YT.
Net als bij de politie in Duitsland, ze mogen alleen in je kofferbak kijken bij gevaar ( gefahr im verzug). Als je hem echter niet vrijwillig opent, neemt de politie aan dat er gevaar dreigt en moet je hem verplicht openen. Is dat in Nederland ook zo?
We zitten al 2 jaar in dit gezeik en toch zijn er mensen die bewust zelf het risico nemen om in een situatie als deze terecht te komen.
Geen medelijden met dit soort volk. Sterker nog, ze mogen wat mij betreft financieel compleet kapot gemaakt worden wegens misdaden tegen de volksgezondheid.
Also also!
Iemand financieel compleet kapot maken, is wat u betreft geen probleem? Heeft u sowieso wel enig medelijden met andere mensen?
@Usumani | 29-11-21 | 15:29:
Iets zegt me dat het een open deurtje is....
Het is reuze spannend of we al door de 600 coronapatiënten op de IC zijn gegaan. www.stichting-nice.nl/ Gisteren wordt nog na geteld, vandaag staat om 15:11 de teller al op 581. Vooral blijven reizen, winkelen en elkaar bezoeken, we kunnen dit samen! Hebben we al een poll waarin we onze nieuwe high-score gaan voorspellen?
Ziekenhuis stagneert onder de 2400, boven de tweede, derde en vierde golf! Het lijkt wel een plateautje omdat de bedden er simpelweg niet zijn. Of het zorgpersoneel, want die zijn schaars, ziek en uitgeput. www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-...
Positieve testen zit tussen de 22 en 23 duizend, een plateau door het gebrek aan testen. coronadashboard.rijksoverheid.nl/land... Percentage positieve testen tussen de 20 en 25%, maar het grafiekje houden we niet meer bij, want Mark en Hugo kiezen voor struisvogelpolitiek. De WHO-norm voor positieve testen is 5%. Daarboven heb je slecht zicht en kan je geen goed beleid vormen. publichealth.jhu.edu/2020/covid-19-te...
Laten we ook goed pushen dat iedereen mag doen en laten wat die wil, dan zijn we zo van mensen met afweerstoornissen, overgewicht, hoge leeftijd en andere kwetsbaren met hun peperdure medische behandelingen af. Vergeet groepsimmuniteit, natuurlijke selectie is de nieuwe bom!
Be safe! This is a squid game!
Kijk al iedere dag in de VK of Asha al besmet is, vrees het ergeste voor haar want ze heeft twee bedden nodig.
Natuurlijke selectie is de oude alomtegenwoordige bom, niets nieuws bij.
Het is net als met die 2G-plicht. Als het niet vrijwillig is, noem het dan ook niet zo.
Het is de mutant des doods en daarnaast maakt de schurft een opmars.
We gaan allemaal deaud!!
Ja, uiteindelijk wel ja.
De lange neus van Hugo:
'Daarom zijn alle 624 reizigers van deze vluchten zijn op de luchthaven opgevangen en getest.'
GGD:
'Reizigers van twee vluchten uit Zuid-Afrika werden vrijdag gevraagd zich te laten testen. Niet iedereen heeft hieraan gevolg gegeven'.
Wederom de bevestiging dat gekozen burgemeesters met een THT van max 4 jaar een topidee is. Dus als de wet mevrouw niet bevalt dan grijpt ze maar in en dramt d'r zin door? We gaan nog mooie tijden tegemoet, wacht maar tot er zo'n brulkikkertje op het idee komt om alle migrantiërs een bonus van een ton te gaan geven, "vrijwillig" opgebracht door de lokale middenstand. Zeg niet dat het niet zover zal komen.
Ze maakt juist volledig terecht gebruik van haar wettelijke mogelijkheden.
@Diederik_Ezel | 29-11-21 | 15:19:
Zie de tegel van nIchtsneues hieronder/boven. We zullen zien maar ik word een beetje akelig van al die burries die menen voor koning te kunnen spelen in hun uithoekje. Beste voorbeeld/waarschuwing: Bruls.
@elfenstein | 29-11-21 | 15:22: De Quarantainewet stamt uit de jaren '60, toen vonden we het blijkbaar vrij normaal dat er ingegrepen kon worden als iemand met een besmettelijke infectieziekte bleef rondlopen.
@Diederik_Ezel | 29-11-21 | 15:28:
Die is vervallen per 2008. Dan nog vraag ik me af of die burrie wel eerste een arts heeft gehoord. Volgens mij doet die maar wat.
@elfenstein | 29-11-21 | 15:36: Vervangen door de Wet publieke gezondheid bedoelt u denk ik.
@Diederik_Ezel | 29-11-21 | 15:28:
Wel mooie tekst, dat wel.
Voorts is het zo dat de kosten voortvloeiende uit genomen maatregelen voor rekening van de exploitant van de betreffende (lucht)haven komen. Dus slim van die lui om weg te wezen uit dat hotel wat ze zelf moeten betalen, nu zitten ze tenminste op kosten van de KLM uit te zieken.
@Diederik_Ezel | 29-11-21 | 15:39:
Heej, u refereert eraan, ik niet. Ik heb 'm even snel moeten googlen met als zoekbegrip quarantainewet 1960. Toen kreeg ik dit stuk antiek.
Zo lang we nog niet alle epidemiologische en klinische gegevens weten van Omikron is het verstandig om die quarantaine streng te handhaven. De grootste fout hier was de vrijwilligheid ervan. Mocht over drie weken blijken dat deze variant de volgende stap is op weg naar een verkoudheidsstatus voor corona dan zou hier weer wat soepeler mee kunen worden omgegaan.
Afgelopen week 150.000 besmettingen geregistreerd (in werkelijkheid waarschijnlijk minstens dubbele of zo) maar deze twee worden achter prikkeldraad gezet. En Gordon uit hetzelfde gebied komt op tv op minder dan 1,5m afstand van die nieuwe K3-dame.
Allemaal erg logisch weer!
Gordon heeft een vlooienband, das anders
Gordon had beter ver weg gebleven. Uit Nederland
Er zijn genoeg mogelijkheden voor de burgemeester in de wet om isolatie te verplichten bij infectieziekten, beetje apart dat iemand eerst uit het quarantainehotel moet vluchten voordat de burgemeester isolatie verplicht maakt. Misschien dat een vd juridisch onderlegde reaguurders (Bob?) dit kan uitleggen.
Je mag gelukkig niet iemand preventief opsluiten, pas bij weigering dit vrijwillig te doen, komt dwang er aan. die wordt geregeld via GGD en voorzitterveiliheidsregio bij een A-ziekte zoals corona. De rechter toetst dit binnenkort en ik moet nog zien dat de dwang standhoudt: het is vreemd dwang op te leggen als WHO een inreisverbod afraadt en deze speciale variant al in Nederland aanwezig is.
wordt vervolgd.
Stel je test positief, dan is het toch van de apen af dat je gewoon lekker je vrije gang gaat. Zelfbekostigde quarantaine eisen aan dit soort gasten, anders blijf je maar lekker in je eigen land.
Als het betekent dat je nog twee weken in een takkeduur hotel moet zitten en je weet dat je technisch gezien mag vertrekken? Oh, reken maar dat mensen dan vertrekken. Direct opstomen naar schiphol om een heel vliegtuig vol te blaffen is dan wel weer tamelijk opportunistisch, ik had dat toch ietsje onopvallender aangepakt.
Daarom hoeven gevaccineerden zich ook niet te laten testen en kunnen ze vrij rondlopen met wat voor kuchje, sniffel of anus jeuk ze ook hebben.
@elfenstein | 29-11-21 | 15:20: Ik snap dat zij graag vertrekken. verder deel ik de mening dat het tamelijk opportunistisch is een vliegtuig in te stappen...
@Met_baard | 29-11-21 | 15:21: een gevaccineerde zou bij klachten ook moeten testen en bij een positieve test dezelfde maatregelen moeten nemen als een ongevaccineerde. het is echt zo moeilijk allemaal niet.
@elfenstein | 29-11-21 | 15:20:
De trein was waarschijnlijk wel goedgekomen voor hun.
Maar ja als je al een ticket hebt
@Baksteenbakker | 29-11-21 | 15:41: Ja "zou", maar dat gebeurt niet anders lopen er niet zoveel gevaccineerden met het virus rond.
Het is niet verplicht, je krijgt alleen geen andere keuze. Ook steeds meer het verhaal bij het vaccineren. 1984 newspeak vibes krijg ik ervan.
Deze overheid is volledig, maar dan ook volledig naar de kleaute!
Gek, las de eerste keer toch echt "overgedragen aan de NSB" in plaats van GGD. Toch weer eens mijn ogen laten testen.
De wens is de vader van de gedachte?
Die associatie met de oorlog reikt diep bij u.
Typisch onsamenhangend Nederlands geneuzel.
Of zoals v Dissel zei, mondkapjes bieden geen veiligheid. Terwijl nu iedereen weet dat mondkapjes dragen tig keer veiliger is als niet dragen.
Of Rutte die al 3 weken weet dat scholen en wijken vol met allochtonen de grootste verspreiders zijn en dan restaurants sluit.
Zo zin er tientallen voorbeelden van onsamenhangend Nederlands geneuzel.
Niks is zwart wit ,maar alles is grijs en het ligt ook aan de windrichting.
Kul goede vrind! Weet je wat het RIVM zegt over mondkapjes: 'waarschijnlijk helpen niet-medische mondkapjes maar beperkt'. Tot zover even 'tig keer veiliger'.
Duidelijk te zien aan de cijfers wel, dat die dingen werken. Begint al flink te dalen hier sinds we ze weer op moeten. Duitsland met hun N95 maskertjes gaat ook onwijs goed.
Ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die dat ontkennen.
Dan
@C1O2 | 29-11-21 | 15:16:
Het aantal schurftgevallen neemt wel enorm toe sinds we die mondkapjes zijn gaan dragen.
@C1O2 | 29-11-21 | 15:16:
Grinnik.
Voor de echte believertjes: ga nou even een willekeurige Aldi binnen en vraag u eens af of dát gaat werken.
Heet dat hotel soms Hotel California?
'In de Aap'
Hoe dan ook wisten ze dat ze besmet waren en gingen alsnog in een ander vliegtuig zitten. Mag misschien allemaal wel maar is toch idioot om te doen.
Gaan we nu ook nog even volop het orgel in de media over ze? De spanjolen waren ook niet te beroerd alle nederlanders uit te schelden om een groepje dat de quarantaine daar ontliep.
De Spanjaarden zijn ook woedend op die mensen, die het hotel uitgegaan zijn en op een vliegtuig Spanje gingen.
@gato | 29-11-21 | 15:20: ja, lekker hoesten bij de familie en in de tapas bar. Later nog bij de tango-avond en een week later is heel Madrid aan de hoest.
Wat kwam dat echtpaar trouwens in Nederland doen? Ongewenst, uitzetten
CPT-AMS-MAD. Was blijkbaar goedkoper dan direct CPT-MAD.
@hotnot | 29-11-21 | 15:22: goedkoop vliegen en nu goedkoper zorg van ons. KLM is ook al van ons dus eigenlijk hebben ze alles van ons.
Wat een idioterie.
En dat echtpaar had zich toch ook vrijwillig laten testen?
Ik denk dat advocaten klaar staan om dit aan te vechten.
En de rechters klaar om deze idioterie te legitimeren
In de grondwet staat in artikel 22 dan de overheid maatregelen neemt ter bevordering van de volksgezondheid. Tja, dan weegt dat toch echt zwaarder dan je recht om je vrij te bewegen. Bovendien namen deze mensen bewust het besluit om de kloten op te gaan, dan moet je daarna niet janken dat je wordt vastgezet.
Overigens is het op deze manier weglopen uit de quarantaine een misdrijf, althans volgens een woordvoerder van de KMAR: nos.nl/artikel/2407481-echtpaar-ontsn...
@Bakkeleures | 29-11-21 | 15:19: maatregelen moeten zo licht mogelijk zijn, beginnend met vrijwilligheid, (proportioneel, subsidiariteit etc. etc.) en je mag niet alle zorg verwaarlozen en dan maar alles met dwang gaan doen.
Bovendien is de grondwet geen rechtsgrond om mensen op te sluiten. Alleen de wet is dat.
ondertussen is het nieuwe vliegtuig ook besmet en allerlei mafketels willen nu beweren dat die mensen echt vrij moeten kunnen reizen. Den ben je echt van het pad af.
Ik denk zelfs dat je het nog wat verder kunt trekken. Als je positief getest bent(en dat waren ze, daarom moesten ze in quarantaine) en je gaat bewust bij andere mensen in een vliegtuig(taxi,trein,restaurant,etc) zitten, neem je bewust de kans om letsel te veroorzaken. Hetzelfde alsdat er mensen zijn berecht omdat ze bewust met AIDS onbeschermde sex hadden.
Omicron of omnicron? Welke mutant is het nu?
Omnomnom
@Tobi | 29-11-21 | 15:14:
Haha..!!
Het eerste deel van uw plempsel laat ik even voor wat het is. Doch ik schaar mij VOLLEDIG achter het tweede en derde deel!
Nog even en ze staan hier ook voordeuren dicht te lassen.
Snel een houten deur plaatsen....
Er is een tekort aan lassers in Nederland, moeten ingevlogen worden uit China.
U vraagt, Zuid-Afrikanen draaien eh lassen: www.saiw.co.za/
Voor de juiste lastechniek om de deuren dicht te lassen.
www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/29/bedri...
REAGEER OOK