Echtpaar ontsnapt uit quarantainehotel, ín vliegtuig aangehouden door Marechaussee
You can check out any time you like, but you can never leave
Op zich, geen on-indruwekkend verhaal. "Hoe het echtpaar heeft kunnen ontsnappen, is een raadsel. "Diverse partijen zorgen ervoor dat niemand het hotel in of uit kan, waaronder politie en marechaussee. Hoe dit heeft kunnen gebeuren, is niet bekend", laat een woordvoerder van de marechaussee weten." Het gaat om een hengst uit Portugal en een riviernymph uit Spanje. De twee zaten VAST in quarantainehotel Ramada te Badhoevendorp, speciaal voor Zuid-Afrikaanse positievelingen. Uiteindelijk werden ze aangehouden ín een vliegtuig dat op het punt stond naar vrijstaat Spanje te vertrekken, dus ze waren er echt bijna. Het echtpaar is door de Marechaussee "overgedragen aan de GGD" - de vaccinerende tak van de trias politica. En dat is eigenlijk de eerste keer dat we die zin over personen lezen.
Juridisch Interessante Update: ""Deze mensen hadden geen adres in Nederland en werden daarom in het hotel opgevangen. Je gaat ervan uit dat mensen snappen waarom ze in quarantaine zitten, met een nieuwe variant waar we nog niet alles van weten. Omdat ze toch besloten om uit isolatie te gaan en zelfs in een vliegtuig te stappen, gaf de burgemeester op grond van de volksgezondheid een beschikking tot isolatie", zegt een woordvoerder van de burgemeester.
"Quarantaine is vrijwillig, maar als je je daar niet aan houdt, dan kunnen we overgaan tot dwang.(....) Het echtpaar is verplicht in isolatie geplaatst in een ziekenhuis in Nederland, aldus de woordvoerder. Het is niet duidelijk of ze daar zijn wegens ziekteverschijnselen of mogelijk ontsnappingsgevaar." Het echtpaar zegt tegen de BBC dat ze toestemming hadden het hotel te verlaten.
Update: Comments dicht, juridische discussie HIER voortgezet.
Foto: wel het hotel uit het verhaal
Reaguursels
Inloggenik begrijp iets niet - als die mensen corona hebben en dan ook nog een apenvariant - waarom laten we ze dan niet gaan naar een andere land?
Een belangrijk symptoom van de omicron-variant is dat journalisten en Dirkje Gommers ervan gaan schuimbekken.
Is er een juridische basis om mensen op te sluiten in een hotel?
Ja
@P. Breidel | 29-11-21 | 13:38:
Bij mijn weten juist nee. Het zal me niet verbazen dat het het zoveelste geval zal zijn van handelen zonder rechtsgrond. Maar zeker weten doe ik het ook niet.
De politie doet dus wederom haar werk. Heel mooi!
.
Enne, at gladiator in spe:
"You can check out any time you like, but you can never leave."
Nee dus. Als je uit de regio Zuid Afrika komt komt moet je *sofort* inchecken.
Blijf overigens liever daar, tenzij je hier woont en vervolgens blijft.
En je mag er weer na ~ 2 weer weken uit hoor, als je geen gevaar voor de medemens bent gebleken. No problemo.
Duss, probeer het nog eens met een subtitel die wel hout snijdt.
(De waarde van waarheid, weet je het nog...?)
Tuurlijk... we sluiten je maar twee weken op, hoor? Waar maak je je druk over?.... haha, vroeger moest je daarvoor inbreken in een overheidsgebouw of iemand molesteren.
@Gladiator Fap | 29-11-21 | 13:07: Dat klopt.
Vanwege serieus gevaar voor de gezondheid de medemens.
Als je dat niet wilt, om met RickTheDick (geloof ik) te spreken:
"Bleib zu Hause."
Dat soort lui die dan dus bewust besmet in een vliegtuig gaan zitten omdat ze egoistische idioten zijn, want alles draait om ik ik ik. Gooi ze maar uit het vliegtuig, heb je niks aan dat soort lui.
Ze hoorden het liedje "waar is hier de nooduitgang" en verdwenen toen door de...
Domdom passagierslijsten enzo.
Effe bij de hertz een auto huren en in sp inleveren.
"Er is wel beveiliging aanwezig in het hotel, maar het is zo dat mensen daar geheel vrijwillig verblijven. Beveiligers hebben het stel wel geadviseerd om niet te vertrekken, maar er was nog geen juridische titel om ze aan te houden. Daar moest ik als burgemeester en voorzitter van de Veiligheidsregio op dat moment nog voor zorgen. We hadden het echt niet verwacht dat mensen zouden vluchten"
Jawel, weer een brevet van onvermogen van onze autoriteiten. Nu blijkt wat er een ongelofelijke hoeveelheden klootzakken er zijn op uitvoerend niveau. Met als hoofdklootzakken Rutte en de Jonge, die drie maanden te laat met boosteren zijn begonnen. En dan niet te vergeten de kabinetsformatie, je vraagt je af wat ze daar al die maanden zitten te lullen.
Dat testen bij Schiphol is toch vrijwillig? Ik ben kwijt wat er nou strafbaar, verplicht, sterk aangeraden of vrijwillig is in deze toestand en op welk moment. Ik wil best aan alles meewerken, maar ik weet het gewoon niet meer .
Hoe staat het eigenlijk met dat groepje Nederlanders die uit Spanje ontsnapten?
Opgegeten door een beet
goeie vraag, nooit meer iets over gehoord. door Jimmy Rutte, Tommy De Jonge en Henry Grapperhaus in een kofferbak gesmeten en in het bos begraven?
@Santtulainen | 29-11-21 | 11:13: Een digibeet?
Is Gordon al door de Marechaussee gearresteerd en in een luxe hotel opgesloten? Zat pontificaal na een bezoek aan Zuid-Afrika in een televisie-uitzending te snotteren en te zweten. Voor je het weet is deze globetrotter naar zijn thuisland Dubai vertrokken. Als hij daar nog binnengelaten wordt..
Hoe zouden die mensen ontsnapt zijn? Misschien door lakens aan elkaar te knopen en zich daarmee uit het raam naar beneden laten zakken? Lijkt iets uit een film maar ik heb in een ver verleden in een hotel gewerkt en op deze manier zijn twee gasten, die de rekening niet wilden betalen, ook weggeglipt uit het hotel.
Qua uitvoering (zie bd, zorg, onderwijs, defensie, cbr etc) kunnen we in Nederland zo weinig, dat ik verwacht dat deze mensen gewoon door de voordeur het pand hebben verlaten. Koffers werden waarschijnlijk voor ze gedragen en vervolgens zijn ze ook nog eens keurig afgeleverd op Schiphol.
Ik dacht dat de naam Ramada van het hotel een grapje was van GS tot ik de foto zag. Hahaha, ingetuind. Goeie bak. Of eigenlijk geen.
Lijkt me een goede reden om eruit te vluchten.
Ik lees steeds Romana. Ook heul erg.
@Lorejas | 29-11-21 | 10:45: Ik lees steeds Ramalla. Het lukt me niet om dat te stoppen.
Ik las: "Hotel Ramadan". Niets te eten dus?
Volgende variant komt uit Nederland, de Ramada variant.
En de Woke variant.
Qua timing hadden ze net pech. Over een weekje vaart de stoomboot weer terug naar Spanje, dan hadden ze daar als verstekeling aan boord kunnen ontsnappen.
nu moeten ze in de zak van Regenboogpiet mee terug.
Wtf. 13 spelers Portugal besmet met omicron variant. Het gaat hard.
Belenenses-Benfica gestaakt in de 2e helft bij een stand van 0-7. Die gaat daar de geschiedenis boeken in.
Een speler is onlangs in Zuid Afrika geweest.
Portugal was toch het land waar iedereen zo goed gevaccineerd was?
www.ad.nl/buitenland/98-procent-gevac...
@Niet_Van_Hier | 29-11-21 | 10:31: Belenenses had nog maar 6 speulers.
Zou er niet sprake zijn van een gevalletje match fixing? Ik kijk nergens meer van op.
@Arnold Layne | 29-11-21 | 10:49:
Door een generaal, toch?
@van Oeffelen | 29-11-21 | 10:55:
Speler nr7 stort bij de aftrap 2e helft ter aarde. Een samenvatting op YouTube laat een tamelijk treurige wedstrijd zien. Had eigenlijk niet gespeeld mogen worden.
LIVE | 'Sterftecijfer in verpleeghuizen net zo hoog als in tweede golf'.
Het verschil met de tweede golf? Toen waren de ouderen nog niet gevaccineerd.
ja, maar er zijn gewoon nog teveel ongevaccineerden
@Kosmo | 29-11-21 | 10:19: nee, er zijn te veel ouderen. Hup het dorre hout er uit en de AOW leeftijd omlaag!
Logisch, want in de tweede golf hadden we de delta variant nog niet. Dus opschieten met die boosters. Het is nou eenmaal bekend dat de immuunrespons van ouderen verminderd is.
Zonder vaccin waren ze veel erger dood gegaan. Groetjes Hugo.
De vaccins zijn bij de ouderen inmiddels uitgewerkt en bieden sowieso minder bescherming op die leeftijd. Snel aan de booster.
jonge, jonge, wat een spelfouten in zo'n klein artikel.
jonge, jonge verbeter de wereld begin bij je zelf.
Hoofdletter?
Ik zag ook een verhaal op de Daily Mail van een anti-vaxxer die liever dood ging dan dat hij zich liet vaccineren. Hij had dan zo'n doorzichtige rechrhoekige Dr. No-achtige zuurstof muts op, op de intensive care. Hij voelde zich zo ziek, z'n laatste woorden waren dat hij zo'n spijt had dat hij geen vaccinatie had genomen. Hij is daarna overleden.
Ik begrijp er geen reet van dat mensen zich niet laten vaccineren. Onder de biologieles op school hebben ze mij dat keurig uitgelegd. Ik snap het dan en ben de eerste om me te laten vaccineren. Maar die lui hadden vast geen biologie in hun vakkenpakket, of ze zaten onder de kes maar propjes papier in de lucht te gooien. Een pandemie schoont de boel dan wel lekker op.
Iedereen krijgt spijt op het sterfbed. Veel mensen worden toch nog even gelovig, voor de zekerheid. Je weet maar nooit met al die zonden en de hel enzo.
Karma is a bitch. Goed zo.
Mensen maken een afweging. De gemelde bijwerkingen moeten immers nog onderzocht gaan worden. Van covid zelf weten we ook nog niet bijster veel. Ook covid kan problemen en ontstekingen veroorzaken. Wat betreft die antivaxxer; ik hoor vanuit het ziekenhuis dat patiënten soms te horen krijgen dat ze het niet gaan overleven, terwijl ze op dat moment nog redelijk goed zijn. De aantasting en verwoesting van de longen is dan niet tegen te gaan. Een paar dagen later zijn ze dood.
Een ander voelt niks of een verkoudheid. Daarom is niet iedereen even bang. Waar we wel allemaal bang voor zouden moeten zijn, is dat de ziekenhuizen reguliere zorg afschalen.
Hetzelfde als al die rokers die met longkanker hun laatste adem uitblazen?
De bedoeling van school is dat wanneer je daarmee klaar bent door gaat met nadenken. Helaas is dat bij jou niet ontwikkeld.
Sure, jij kreeg in 1970 het Mrna vaccin uitgelegd bij biologie. Typisch gevalletje dom geboren en nooit wat bijgeleerd.
Zo zijn er ook mensen die juist spijt hebben dat zij zich hebben laten vaccineren. Bijvoorbeeld Eric Clapton.
@lekgoot | 29-11-21 | 11:21: Die Clapton is nu 86. Hij had beter wat kritischer kunnen zijn op wat hij zich inspoot en snoof in de jaren 70 en alcoholisme is ook niet bepaald een kwaal waaraan mensen lijden die verantwoord met hun lichaam omgaan.
@entredeuxbieres | 29-11-21 | 10:35: Als je MRNA een eng woord vindt, had je jansen moeten vragen. Werkt volgens mij net zo als een decennia oude DKTP . Verzwakt virus.
Allemaal "ikke ikke ikke en de rest kan stikken" de aids-instelling van deze tijd.
20.000 besmettingen per dag. En dat is alleen nog het gedeelte wat zich heeft laten testen. Waarschijnlijk is het werkelijke aantal minstens dubbel zo groot.
Waarschijnlijk lopen er in dit land tienduizenden, misschien wel 100+ duizenden mensen rond met corona die niet weten dat ze besmet zijn en ook nog enkele tienduizenden die dat wel weten en toch rondlopen.
Ik wil het feestje van de marechaussee niet verpesten maar 1 geval? zoveel aandacht? Is Nederland nu gered doordat dat ene echtpaartje opgepakt is?
Lekker binnen blinven en achter de computer GeenStijl lezen, ik hou me wel bezig. Nieuwe desktop pc gekocht, Black Friday deal, in juni nog €1300, nu €450 bij bolletje kom. Zon dell weet je wel, optiplex i7 8e generatie. Lekker genieten.
Lekker genieten met Windows? Natural born masochist?
GGD: Gegarandeerd Gepruts Dienst
De generalissimo heeft natuurlijk persoonlijk met Hugo gebeld.
Maak soylent green van dat soort figuren.
Overgedragen aan de GGD. Binnen een jaar kunt u hier lezen.
Overgedragen aan de GGZ. Het gaat hard.
Zomaar een vraag, maar zijn alle mensen in het vliegtuig waar onze super spreaders in opgepakt werden ook in quarantaine geplaatst? En de marechaussees in casu?
Als het minder dan een kwartier en binnen 1.5m was dan hoeft het niet.
Nee sterker nog bijna iedereen die in de oorspronkelijke superspread vlucht zat was vrij om naar huis te gaan inclusief mensen die besmet waren maar in thuisquarantaine konden.
Nee, dat hoeft niet. Tja..
@Jeggeworist | 29-11-21 | 09:56: Stapten de besmette mensen toen in de trein op station Amsterdam Schiphol richting huis? Niet iedereen zal met eigen vervoer zijn gekomen. Het zou me niet verbazen.
Ik altijd maar denken dat het gebied tussen twee grenzen in niemandsland was.
Alleen wat betreft belastingen. Eigenlijk ook weer een subsidie voor kerosine slurpers.
En a s w e s p e a k komen er door falende of corrupte overheden dit etmaal zo'n elfhonderd zandbakkiërs Europa binnen, die (vaak resistente) varianten van ziekten die wij hier alláng hadden uitgeroeid of op z'n minst de baas dachten te zijn (her-) introduceren. Gelukkig zullen wij dit stoute echtpaar hárd aanpakken: reken maar dat Ome Hugo deze gelegenheid om te laten zien dat hij niet alleen maar om hete brei heen kan draaien met beide handen zal aangrijpen.
Viese boitenlanders met loizen en stinkziektes. Alles ies schoeld van boitenlanders..
Bij mij kwam vanmorgen neef Joris voorbij bij een veel mildere tegel, de waarheid kan trouwens perfect via milde tonen klinken.
@Beste_Landgenoten | 29-11-21 | 09:46: goed bezig BL. Die zwitsal zal binnenkort wel verdwijnen.
Zwitsal? Nee joh iedereen wordt gelijk behandeld. Je denkt toch niet dat GS een zwarte lijst heeft? Dat zou tegen de principes zijn.
Gelukkig. Probleem opgelost. Je moet er niet aan denken wat er zou hebben kunnen gebeuren als ze gewoon naar huis waren gegaan.
Nee, maar ze zaten in quarantaine omdat ze positief waren. Ze zijn aangehouden *in* het vliegtuig op weg naar Spanje.
Dus ze hebben twee uur daarvoor al op Schiphol lopen rond kuchen.... Daarna zijn ze samen met de 200 andere spanjolen vanuit de krappe wachtruimte door de nog krapper sluis naar de bus met vleugels gegaan.
Hoeveel gok jij dat ze besmet hebben?
@peterdh | 29-11-21 | 09:46: Was er recent niet een heksenjacht op die criminele Nederlanders in Spanje. Die positief waren besmet, en waren 'gevlucht'. Heel Spanje zogenaamd in schok. Boter op el hoofd ..
En, mooi werk van en door de KMAR !
@Nederlandop1 | 29-11-21 | 09:49: Ja, hoe is het toen verder gegaan met die Nederlanders? Nooit neer wat van gehoord.
Nederland weer als lachnummer in de buitenlandse pers. Mijn buitenlandse college vragen al wat er in Holland aan de hand is, is vertel dan maar dat we een circusclown als gezondheidsminister hebben.
collegae.
Een gezondheidsminister die achter een QR code staat is inderdaad een clown... en de schoenen maken het af.
Het is hip om af te geven op het Coronabeleid en op De Jonge, maar wat heeft hij en wat heeft de regering nou eigenlijk verkeerd gedaan? Niets, eigenlijk. Het gaat zwaar k*t maar dat kan je De Jonge cs niet aanrekenen. Nagenoeg alle kritiek is gebaseerd op wijsheid achteraf. Wat zou er op dit moment anders gedaan moeten worden dan wordt gedaan? Als je al op iets komt dan zou dit hoe dan ook net zo goed aan forse kritiek blootstaan.
@Frits de Vriez | 29-11-21 | 09:44:
De regering grijpt structureel te laat en slap in waardoor er uiteindelijk zwaardere maatregelen nodig waren dan had gehoeven.
Jojo-beleid.
Geen duidelijkheid strategie.
Dit komt omdat ze geen verantwoording/leiderschap willen nemen.
Nee achter de feiten aan sukkelen.. tot het uit de hand loopt en ze door de realiteit gedwongen worden. Dit dan natuurlijk afschuiven op “volgen experts op” en “nederlanders houden zich niet goed aan ons advies”
@Frits de Vriez | 29-11-21 | 09:44:
U zou uzelf eens kunnen informeren op de site Maurice punt NL...
In dit soort situaties doe je het als overheid nooit goed, dat kan gewoonweg ook niet. Maar doe dan niet of je de wijsheid in pacht hebt en dat de genomen maatregelen de oplossing zijn. Dan word je steeds weer ingehaald door de werkelijkheid en moet je jezelf er weer uit zien te draaien zoals nu keer op keer gebeurt. En na een paar keer gelooft geen mens je meer.
Geef groep 12 een opdracht om samen een werkstuk te maken om Nederland uit deze
crisis kuch te leiden. Ik denk dat de burger er beter voorstaat bij het eindresultaat dan deze uhhh... Puinbak misschien? Is dat het juiste woord?
Bekijk eens een video van Igor van Kaam zijn YouTube kanaal is Universtyofme. Hij legt uit wat je niet gehoord hebt maar wat er wel gezegd is.
UK is nog een groter huilnummer, net als Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en België. Eigenlijk gaat het in NL relatief nog niet eens zo heel slecht.
@grapjasz | 29-11-21 | 09:32: collega's kan ook nog.
Is Hotel Ramada trouwens de Nederlandse equivalent van Hotel California?
Ramada(n) is een plek waar veel geramd wordt.
Nou nee, ze zijn zonder veel problemenvertrokken. Dus.....
@Koning BongoBongo | 29-11-21 | 09:33: Scherp!
Nee, het omgekeerde juist.
Er hangt een enorme negativiteit rond positiviteit de laatste tijd.
Daar kan nu echt niemand meer tegen, vooral degenen met de kleine beurs en de korte lont niet.
Dit keer kunnen we vast een virus buiten de deur houden. Heb er veel vertrouwen in
Achja, je kan toch gewoon het vliegtuig in met je QR-code. En op restaurant. En naar de kroeg. En festivals. Je hebt je verantwoordelijkheid immers al genomen door een vaccin te nemen. En de rest kan de tyfus krijgen. Zoiets?
Kunt u iets specifeker zijn? Tyfus wordt via voedsel overgedragen, hebben we epidemieën van gehad na de WW2
@P. Breidel | 29-11-21 | 09:30: Schurft. De rest krijgt nu schurft.
@Kosmo | 29-11-21 | 09:34: en krijgt Ivermectine voorgeschreven
@P. Breidel | 29-11-21 | 09:30: tyfus wordt via luizen overgedragen, niet via voedsel.
@Capt. Iglo | 29-11-21 | 09:44: Kijk even na en corrigeer aansluitend
Komt op mij over dat de koninklijke marechaussee wat te verbergen heeft.
Al die aandacht voor 1 geval. Een beetje verdacht.
@Freezzz | 29-11-21 | 09:21: ontsnappen uit een quarantainehotel is verdacht. Next.
@van Oeffelen | 29-11-21 | 09:30:
20.000 besmettingen per dag die niet in de gaten gehouden worden. Next.
@van Oeffelen | 29-11-21 | 09:30:
Wat maakt dat geval wat jij zo bijzonder vind zo bijzonder?
@Freezzz | 29-11-21 | 09:43: natuurlijk moet hiervoor aandacht komen. Gaat om wetgeving en gedrag. Daarnaast Spanjaard, die staan altijd vooraan als een Nederlander een scheet laat in Spanje. Dus ja, goed dat er aandacht voor is.
Ze waren positief gestest en gaan lekker terug een vliegtuig in want naar huis. Slim, en lekker voor ze dit.
Ze gingen niet.
Nouja ze moesten er weer uitgetrapt worden.
Wat is eigenlijk het verschil tussen Ter Apel en Schiphol?
Ga anders eens kijken in Ter Apel, heb je alle antwoorden.
Schiphol kent ook vertrekkende mensen.
@Lorejas | 29-11-21 | 09:28:
En veroorzaakt ook veel overlast.
Paspoort/QR controle?
Zorro and tze greet escape.
Ik neem dat het hele vliegtuig daarna ook verplicht in quarantaine moest? Buiten hun schuld, maar onvermijdelijk omdat het blijkbaar levensgevaarlijke echtpaar reeds tussen hen in zat? Anders is het pure bureaucratische willekeur, dan heeft het allemaal geen zin. Extreem streng op 1 punt en sluizen open ergens anders, zoals kerken die al jaren meer mogen. Of huisgenoot die in quarantaine moet ondanks dubbel gevaccineerd en negatief getest en geen klachten heeft, als 1 andere huisgenoot positief is, terwijl er genoeg mensen hoestend en/of zonder mondkapje in de supermarkt rondlopen terwijl niemand daar wat van zegt?
Allemaal op vrijwillige basis.
Dat zou gezond verstand zijn, wanneer je probeert de cijfers te drukken.
Dit hele variant-circus opnieuw? Hoelang is dat Griekse alfabet? Ze kunnen mij de rug op.
Voor Grieks?
Goed punt om termen als “aanhouden”, “vastzitten” en “ontsnappen” te vermijden, anders krijgen de wappies nog gelijk. En dat moeten we niet willen, want alleen “samen” komen we eruit. Toch?
Landen over de hele wereld hebben dit weekend op de paniekknop gedrukt toen het nieuws over een mogelijk meer besmettelijke variant naar boven kwam. Maar volgens dr. Michel Thieren had verwacht mogen worden dat er nog een krachtige variant zou komen, en “er was geen reden om aan te nemen dat het coronavirus zijn einde naderde.”
"We mogen niet in paniek raken", zei Thieren. “Voorzichtig zijn is niet in paniek raken. We moeten voorzichtig zijn met Omicron, maar de spelregels zijn niet veranderd. Dezelfde maatregelen zijn van toepassing. Dit is dezelfde pandemie.”
www.jpost.com/health-and-wellness/cor...
Huh? Je gaat me toch niet vertellen dat er nòch meer geld naar de knoflooklanden moet?!
@Gladiator Fap | 29-11-21 | 09:14: Is er nou nog steeds geld over ?
@Koning BongoBongo | 29-11-21 | 09:32: Nee, maar we doen alsof. Zie inflatie.
Er komen wel duizenden ongedocumenteerden wekelijks het land binnen waarvan velen positief en er lopen tienduizenden veroordeelden vrij rond in dit land.
Beetje overdreven deze ‘actie’
Even spierballen tonen voor de bühne..
Ik vraag me af hoelang de omicron variant al in Nederland is, het lijkt me stom toeval als precies de eerste twee vluchten onderschept zouden zijn …
Enfin, koekje ban eigen deeg voor Spanje, waar Nederlanders (schande!) uit quarantaine ontvlucht zijn.
ja we hebben niet echt een goede track record van op tijd maatregelen treffen
Hoe zit dat trouwens met die busjes die tijdens de zomervakantie volgeladen vanuit Nederland naar Marokko trekken en 3 weken na de zomervakantie ("ja baas, ik werd ziek, hier het briefje van de dokter.. ") weer terugkomen? Worden die ERGENS gecontroleerd?
Ongetwijfeld zullen vanaf vandaag ook alle gelukszoekiërs bij binnenkomst in Nederland worden getest en zonodig in quarantaine woreen geplaatst.
Gebeurt dat nog steeds ? Was al zo 40 jaar geleden bij mijn werkgever.
Ramada Hotel, gaat daar van 1 april 2022 t/m 30 april 2022 een N achter de naam?
Ramada... een Amerikaans woord van Spaanse origine. In Arizona vond je tijdens de oogsttijd veel ramada's. In het Nederlands heet dit een pergola.
Grapje?
En toch. Wegens vliegende positievelingen en ontsnapte deltadragers lees ik weer veel kritiek op de maatregelen en de testen en de QR codes. Maar het zijn hier de mensen zelf die zich bewust onttrekken aan hun verantwoordelijkheid. Kan je de organisatie weer de schuld van geven maar de mensen zijn zelf stout. Enige wat dan nog helpt is een heel harde aanpak maar ik weet wie er morgen dan weer de straat op gaan..
Het gaat om het gedrag van de mensen.
Ik weet ook wie dan de straat op gaan, dus ik zeg: gewoon doen!
Dat klopt, maar een organisatie hoort in een pandemie een gestroomlijnd protocol te hebben voor positief geteste mensen.
Omicron, zou zomaar de nieuwe 100% elektrische Opel kunnen zijn. De nieuwe Opel Omicron!
Denk dat die naam gister van het lijstje geschrapt is.
Ooomnomnomnomicron?
Toyota Corona www.google.com/search?q=toyota+corona...
We doen erg ons best het lachertje van ongeventileerd Europa te worden...
Moderna alweer +13% in Frankfurt, dat wordt weer knallen vandaag.
Verdienen aan de ellende van een ander. Ook een way of life.
@goedverstaander | 29-11-21 | 09:02: We mogen Moderna en Pfizer op onze blootje knietjes danken voor hun mRNA technology. Ik zou niet weten wat er verkeerd is aan geld investeren in tech die miljoenen levens redt voor weinig. Typisch Nederlandse discussie die vooral gevoerd wordt door afgunstige losers. In Angelsaksische landen hoor je dit soort rare geluiden nooit.
@Diederik_Ezel | 29-11-21 | 09:04:
De zeepbel Moderna was toch aan het leeglopen.
@Diederik_Ezel | 29-11-21 | 09:04: zo is het. Van Oef doopt iedere vooravond de snikkel in de Schampus.
Ze hebben hoger gestaan toch? En nu weer een stijging.
@Wattman | 29-11-21 | 09:05: P/E is maar 6-7. Valt dus wel mee.
@letopuwzaak | 29-11-21 | 09:06: van Oef ingestapt bij 35 en 42.
@van Oeffelen | 29-11-21 | 09:18:
Ja, dat is mooi. Ik ben helemaal niet ingestapt. Ik zwaai naar de boot vanaf de wal.
@letopuwzaak | 29-11-21 | 09:27: dat is inderdaad zuur.
Mijn pensioen en dat van vele Nederlanders -12%
We kunnen wel 80 miljard van de geldmarkt lenen, maar niet een luchthaventje equiperen met een testfaciliteit voor alle passagiers. Dat gezegd zijnde, in de kerker met die mensen. Er zijn hier altijd plenty people die roepen: je moet gewoon doen wat de politieman zegt, nou, dat geldt ook hier.
Het kan nog extremer, Spanje plaatste 6 Nederlanders laatst op de internationale opsporingslijst omdat ze vertrokken waren van de plaats waar ze in quarantaine moesten.
www.parool.nl/cs-b457241c
Dat is geen reclame voor dat hotel. Zelfs met een leger en politiemacht kun je hier uitchecken zonder te betalen.
Je hoeft bij de EBI in Vught toch ook niet te betalen?
@goedverstaander | 29-11-21 | 09:01: Goed punt.
@goedverstaander | 29-11-21 | 09:01: Daar uitchecken is wel een dingetje
Jef Verschuren, een van de passagiers van het vliegtuig wat op vrijdag op Schiphol aankwam, over de de chaos rond het testen:
Vervolgens was het wachten op de uitslag, tot diep in de nacht. “Zonder enige informatieverstrekking. Langzaam druppelden uitslagen binnen en de positief geteste mensen werden dan in dezelfde ruimte in een hoekje gezet. Ze gingen nog steeds naar de wc’s (die volgens meerdere bronnen ‘ranzig‘ waren, red.) die wij ook moesten gebruiken en liepen gewoon door de andere passagiers heen, om GGD’ers aan te spreken,” vertelt de zakenman. “Van isolatie van deze groep was geen sprake.”
Uiteindelijk mocht een deel van de positief geteste passagiers vannacht ook naar huis, in plaats van naar een quarantainehotel.
bron: parool
Amateurisme en geen leiderschap. GGDers zijn dramatisch. Organisatie niet geschikt voor crisismanagement. Je zult als minister maar opgescheept zitten met deze brekebeentjes en ambtenaren.
Met schone wc's geef je de passagiers een vals gevoel van veiligheid? Zoiets? Dus hoog boven de pot hangen (is goed voor de beenspieren) en daarna goed handjes wassen. Dat zal ze leren.
@van Oeffelen | 29-11-21 | 08:56: ik zou zeggen dat het een perfecte match is.
Dat het lastig is om een goed beleid te voeren in deze pandemie is enigszins begrijpelijk, maar dat er zo'n wanbeleid wordt gevoerd wanneer een individueel persoon positief getest is vind ik erg raar. Op mijn werk hebben we (met patiënten) een duidelijk protocol, hoe moeilijk is het om in zo'n gebouw een aparte ruimte en apart toilet te realiseren. Wij brengen zelfs mensen naar huis op een zo veilig mogelijke manier.
@Deflatiemonster | 29-11-21 | 08:56:
Het gaat om de afgesloten ruimte.
@van Oeffelen | 29-11-21 | 08:56:
Is de GGD dan ook niet een ambtenarenclub die voor Corona een slapend bestaan leidde?
@MargauxGrandCru | 29-11-21 | 09:07: ja.
@letopuwzaak | 29-11-21 | 09:01: Uiteraard. Ik snap dat gezeur alleen niet zo over die wc's. Dat is altijd al zo geweest. Veel mensen zijn viespeuken.
Ramada? Daar zou ik ook uit ontsnappen.
Het kàn dus blijkbaar wel. Maar niet voor die 1000+ FTUs (Full-Time Uitkeringstrekkers) die wekelijks over de grens gelopen komen of gereden worden. Uit Afrika. En dat die dezelfde besmetting met zich meedragen is kennelijk niet belangrijk, want dat zijn officieel geaccrediteerde zielige mensen, de beperkt de Marechaussee zich tot de Nederlandse en EU bevolking.
Dus ze hebben zich vrijwillig laten testen op corona,
want vrijwillig was het op Schiphol, www.telegraaf.nl/nieuws/1489846952/de... dus moesten ze gedacht hebben als de rest ongetest kan doorlopen kunnen wij dat ook...
Aangehouden in een vliegtuig. Wat gebeurd er nu met de rest van de passagiers?
Ook allemaal naar 't hotel want zij zijn nu wel zeker besmettelijk.
Hoewel dit ontegenzeggelijk asociaal gedrag is, maakt het op het grote plaatje niets uit. Afgelopen zaterdag genoot ik als ongevaccineerde zonder QR in een grote, open ruimte op afstand van een cappuccino. Achter mij was binnen een feestje gaande waar de drank rijkelijk vloeide en waar iedereen - met vermoedelijk een QR maar hoogstwaarschijnlijk zonder test - dicht opeengepakt zat of stond. Dat is het gevaar van schijnveiligheid: mensen stoppen met nadenken. Alleen al hierom: #jemaintiendrai.
Hopelijk hoefde je niet te plassen
@Beste_Landgenoten | 29-11-21 | 08:50:
Dat zou dus niet mogen. Gelukkig ben ik van familiewege behept met het vermogen om geest boven materie te plaatsen. Als ik geen koffie binnen mag drinken, dan drink ik het wel buiten op een bankje. Als ik niet naar het toilet mag, dan ga ik niet. Er is altijd plan B of C en het alfabet is lang.
Klinkt goed! Ik ben een echte zeikerd dus zou het zonder QR niet volhouden.
@MickeyGouda | 29-11-21 | 08:55: Dus Mickey gaat boodschappen doen met een po onder de arm?
@wijsvinger | 29-11-21 | 09:04:
Haha, nee, Mickey traint gewoon haar blaas en gaat verder gewoon op standje hoogblond verder met haar ding.
Gelukkig zijn er nog weldenkende mensen Mickey, die eigen verantwoordelijk nemen. Dit is echt een enorme schijnveiligheid. Zeker op pandemisch niveau, dit helpt niet om cijfers terug te dringen.
@MickeyGouda | 29-11-21 | 09:07: Knap. Gaat mij niet lukken. Ik heb geen blaas meer.
@wijsvinger | 29-11-21 | 09:27:
Dat is goed waardeloos, wijsvinger. Geen weldenkend mens gaat jou kwalijk nemen dat jij hier en daar misschien wat hoekjes afsnijdt.
Zijn de film rechten al verkocht voor dit ontsnappingsverhaal? Ik hou me aanbevolen om de dikke slapende bewaker te spelen.
Die omicronvariant is al lang en breed onder ons. Op 18 november ontdekt en zaterdag pas halfslachtige maatregelen. Daar kunnen vriend en vijand het wel over eens zijn. Daar helpt het opsluiten van 61 'genocideplegers' in het Guantanamo-hotel in Badhoevedorp geen lieve moeder aan.
Op welk wetsartikel kunnen ze mensen verplicht opsluiten zonder rechtzaak.
Wet publieke gezondheid
"tijdelijke" corona wet.
Zelfs zonder wetsartikel overtreden te hebben kan de overheid je een aantal dagen opsluiten.
Inverzekeringstelling heet dat.
WWP, Wet Wouwse Plantage
Overigens, nog wat simpele logica. Stel omicron is tweemaal zo besmettelijk, maar slechts de helft zo gevaarlijk. Gaat die variant dan los in de samenleving, dan veroorzaakt die in de tijd 0.5 x t^2 slachtoffers. Waarbij t dan de tijd is tussen besmettingen, zeg zo'n dag of tien. Je kunt dan uitrekenen dat deze variant ondanks dat ie minder gevaarlijk is al na een korte tijd meer slachtoffers gaat maken dan ∆. Juich dus nog niet te vroeg.
Wat is er gebeurd met de exponentiële krimp?
Het vervelende punt is hier dat de besmettelijkheid uiteindelijk zoveel meer gevallen gaat veroorzaken dat de mildere variant toch netto meer doden kan veroorzaken. Alleen als je ervan uitgaat dat uiteindelijk iedereen een keertje Covid gaat krijgen is zo'n besmettelijke mildere variant fijn.
Alleen al het feit dat je naast delta een nieuwe variant ziet opkomen is al bewijs voor de besmettelijkheid ervan. Minder besmettelijke varianten zullen het altijd verliezen van delta.
@Beste_Landgenoten | 29-11-21 | 08:47:
Iedereen gaat een keertje corona krijgen, wat nu?
Dan is een milde variant een zegen. Maar alleen dan.
@Beste_Landgenoten | 29-11-21 | 09:04:
Het is een milde variant, zegt de huisarts uit Zuid-Afrika die de variant ontdekt heeft zelf.
Dat moeten we nog zien, maar als je mijn tegel gelezen hebt weet je dat zoiets geen garantie biedt
dr.Jekyll en ms.Hyde van de GGD staan al klaar met de spuit.
En dan weet je het... je wordt manager!
Ik zeg ga eens een keertje kijken op een Covid afdeling. Het schijnt dat ze inmiddels al overgaan op het ontberen van patiënten zonder ze in coma te houden. Dat is echt geen feestje.
Eh intuberen...
Ga dat doen en breng hier elke dag verslag uit. Het is echt mensonterend aan het worden.
Onze gastvrijheid wordt weer eens niet gewaardeerd. Ik ben beledigd.
Twee keer op verschillende vliegtuigen ingecheckt met een geldige QR code ; da's toch een hardstikke veilig middel om besmettingen te ontlopen en om niemand te besmetten ? Geweldige uitvinding van de EU waar alle lidschapen aan meedoen.... goed over nagedacht.
Hoe ze hebben kunnen ontsnappen is onbekend.
Over het parkeerterrein met hun rolkoffers terwijl de bewaking koffie zat te drinken. Zij op hoge hakken en een roze rolkoffers, hij er achter met zijn rolkoffer met de rest van haar spullen en dan bij de bushalte een taxi bellen.
Wie weet zaten ze wel in hun rolkoffers. Of zagen de bewakers alleen 2 struiken over de parkeerplaats bewegen.
Hup naar die faciliteit in Groningen.
Shell heeft nog een paar oude booreilanden midden in de Noordzee, ver van de kust en vaarroutes.
Hoe is het trouwens met die groep gevluchte besmette Nederlanders die ergens halverwege november uit Spanje probeerden te vluchten en daarvoor mogelijk een boete van minimaal 3.000 euro riskeerden. Al weer boven water of nog steeds opgelost in het niets van het grenzenloze Europa?
Je denkt aan een gevangenenruil?
Zullen waarschijnlijk onvindbaar zijn, anders wordt het wel breed uitgemeten in de msm..
@Rennieflox | 29-11-21 | 08:40: lol.
Juist. Spaanse media schreeuwden moord en brand en hierover zwijgt men.
Staan internationaal gesignaleerd, kwestie van tijd
Niet erg slim. Ze pikken je er in zo'n vliegtuig natuurlijk zo uit in je oranje overall.
En helemaal de moeder geknuppeld omdat ze zich "verzet" hebben, toch? Ik hoop dat ze iig. een zware pijp gaan roken bij justitie. Iets met het beramen van een moord, of terrorisme ofzo.
Romantisch hoor! Die mensen vertegenwoordigen in werkelijkheid geen enkel gevaar maar fungeren als symbool voor instanties en een overheid die waakzaam en beschermend wil ogen. Maar dat natuurlijk allang niet meer is. Ook niet in Spanje. Misschien moeten meer mensen uit hun "hotel" komen.
Boete en gevangnistraf ze hadden wel een pandemie kunnen veroorzaken met hun onverantwoordelijke gedrag.
Dit soort stronteigenwijze lui zijn de reden waarom we met z'n allen al 2 jaar in deze ellende zitten. Snoeihard aanpakken.
Zo is dat. Het visieloze zwabberbeleid van Mark en Huug is uiteraard hier niet de oorzaak van...
@Air van Boven Dorens | 29-11-21 | 08:41: Of het afschalen van de zorg door onze Mark.... Soepkip is duidelijk een NPO volger.
Standrechtelijk vaccineren!
Waar zijn de Spaanse cameraploegen zodat we onze afschuw over hun volk kunnen uiten?
Goeie instelling van vakantievierders en de boven ons gestelden die waken voor iedereens veiligheid. Zo gaan we er komen.
Een eerdere vaccinatie of genezing gaf al verminderde bescherming bij de deltavariant. Hoeveel effect een vaccinatie, genezing of test er is bij de omicronvariant is nog geen onderzoek naar gedaan.
Een quarantaine werd al in 1665 toegepast in de Britse stad Eyam, die de pest niet wilde verspreiden naar de rest van het VK. Daarvoor werd het in de veertiende eeuw gebruikt in Italië. Schepen moesten 40 dagen in de haven liggen voordat ze mochten aanmeren. nl.wikipedia.org/wiki/Quarantaine
Tegenwoordig laten we liever alles in de soep lopen, dan we mensen een gratis all inclusive vakantie inclusief breedband internet aanbieden. Het absolute recht op vrijheid geeft hier een direct aanval op gezondheid en daarmee lichamelijke integriteit. Een duivels dilemma waar geen normaal debat meer mogelijk is. Medici mogen dweilen met de kraan open. We hebben verleerd hoe je infectieziekten door samenwerking van de planeet kunt verwijderen. Het is gelukt met de originele en alfavariant, het zal niet lukken met latere varianten.
Spock: The needs of the many outweigh the needs of the few.
Alles waar overschot van is wordt uiteindelijk waardeloos, dat geldt ook voor mensen.
Or the one.
"Hoe dit heeft kunnen gebeuren, is niet bekend". Gewoon, omdat dit Nederland is.
Ik denk dat er meer mensen omvallen door stress, paniek, angst uitzichtloosheid , suïcidaal gedrag dan aan corona.
Is daar al onderzoek naar gedaan?
Nee, niet iedereen zijn zulke jankerds als de gemiddelde wappie
Ja, daar is onderzoek naar gedaan, GB heeft daar naar gekeken en de conclusie was: stoppen met de angstporno, het maakt meer kapot dan dat hele virus.
@Cageman8 | 29-11-21 | 08:35: Precies, ophouden met dat betuttel, word maar volwassen.
Cageman8 | 29-11-21 | 08:35:
Zijn reactie is een teken van onvolwassen gedrag.
@Cageman8 | 29-11-21 | 08:35: Iedereen zijn? Bent u een wappie?
Suïcide is inmiddels doodsoorzaak nr 1 onder jongeren hoor ik. Tja.
@ratelaar | 29-11-21 | 08:57: ja dat bleib zu hause scheelt in de petjes die zichzelf dood rijden dus dan krijgt een andere oorzaak de kans op een toppositie.
Waren we ook maar zo kordaat met illegale klaplopers uit de rest van de wereld. Het kan dus wel....
Aanklagen wegens misdaden tegen de volksgezondheid. Snoeihard kapot maken dat tuig.
De tragikomische overdrijving, een gekende stijlfiguur uit het theater. Moet u geen standup comedy gaan doen?
Je bedoelt Rutte neem ik aan ? Die heeft de IC bedden teruggebracht van 2800 in 2010 naar 1350 in 2021 . Of bedoel je dat niet ? U kijkt alleen NPO en denkt verder nergens bij na ?
Overgedragen aan de GGD. Maak dan je borst maar nat..
Die hebben nog wat botte spuiten liggen voor 3 boosterprikken per persoon.
Een nekschot in de duinen van GGD Waalsdorpervlakte?
Lange witte jassen en glimmende bruine kantoorschoenen die marcheren door steriele gangen. Heer, geef om dit volk.
@Beste_Landgenoten | 29-11-21 | 08:32: Ja de z.g. final neckbooster .
@Beste_Landgenoten | 29-11-21 | 08:32: Dat jij dit als Zwitsallertje mag zeggen...
Bukt u maar even en ademt u diep in. /handschoenen aantrekken doet/
Alsof het criminelen zijn.. kunnen we voortaan iedereen met een snotneus wel oppakken. Jammer dat ze gepakt zijn.. ga dan met de wagen, of blijf een paar daagjes in NL..
Uit de gevangenis in NL ontsnappen.. niemand kijkt er meer naar je om.. of je wordt bij toeval gepakt met een verkeerscontrole.
Met een positieve test in een vliegtuig gaan zitten is inderdaad crimineel.
@Diederik_Ezel | 29-11-21 | 08:29: Gevaccineerd en positief in een vliegtuig zitten is minstens zo crimineel. Waar blijven van de statistieken van de passagiers van de vluchten uit Zuid Afrika. Eén ding weten we nu in ieder geval al: 2G en 3G hoeven niet meer in de Tweede Slaapkamer te worden behandeld.
@Diederik_Ezel | 29-11-21 | 08:29: Ga jij je neusje eens goed snuiten, extreme bangpoepert.. noem trouwens eens een bekende die we allemaal kennen, die we na bijna 2 jaar missen..
Of heb je belangen in heel dit circus.?
@Diederik_Ezel | 29-11-21 | 08:29: Niet volgens de EU.
@Diederik_Ezel | 29-11-21 | 08:29: Behalve als het een privé vliegtuig betreft. Ik zie hier rechtsongelijkheid ontstaan. Wij rijken kunnen lekker positief vliegen, terwijl de armen worden overgedragen aan de GGD.
@Usumani | 29-11-21 | 09:02: Is al met gewone zorg ook zo. Priveklinieken staan te springen om bij te staan in de ziekenzorg. Verzekeraars zijn daar niet happig op. (kosten te veel). Maar operaties kunnen gewoon doorgaan als ze door de markt kunnen worden opgevangen. (waar de rijken wel toegang toe hebben). Helaas de bittere realiteit. Zorg voor de burger uitgekleed maar er is een alternatief.(die te duur is).
Je zou denken dat quarantaine ook afzondering inhoudt, maar kan gewoon een kamer boeken in t Ramada hotel. Iemand zin in een omikronfeestje?
Aanklagen voor poging tot genocide.
Is inderdaad een beetje zwaar aangezet maar dan kan een rechter er altijd iets onder zitten.
Dit gaat over Rutte ?
De twee zaten vast. In een prachtig hotel. Na een paar dagen kun je weer gaan en staan waar je wil. Dat is de afschuwelijke behandeling die staat tegenover honderdduizenden mensen die ernstig ziek worden en ziekenhuizen overal ter wereld die mensen niet meer kunnen opnemen en behandelen.
15.
Vrijheidsontneming
1.
Buiten de gevallen bij of krachtens de wet bepaald mag niemand zijn vrijheid worden ontnomen.
2.
Hij aan wie anders dan op rechterlijk bevel zijn vrijheid is ontnomen, kan aan de rechter zijn invrijheidstelling verzoeken. Hij wordt in dat geval door de rechter gehoord binnen een bij de wet te bepalen termijn. De rechter gelast de onmiddellijke invrijheidstelling, indien hij de vrijheidsontneming onrechtmatig oordeelt.
3.
De berechting van hem aan wie met het oog daarop zijn vrijheid is ontnomen, vindt binnen een redelijke termijn plaats.
Nu weet ik wel dat mijn medelanders weinig waarde hechten aan de grondwet, maar sinds wanneer is de GGD een bevoegd opsporingsambtenaar? En ik vraag me af wat de wet zegt over zomaar opsluiten van mensen op basis van een vermoeden van een ziekte zonder bevel van de rechter.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-11-21 | 08:29: Burgemeester mag verplichte isolatie opleggen bij infectieziekten. Wet publieke gezondheid
Er zijn overigens wel meer situaties (o.a. ggz) waarbij iemand tegen z'n wil vastgehouden mag worden.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-11-21 | 08:29:
"Buiten de gevallen bij of krachtens de wet bepaald"
Daar zal vast wel een mouw aan te passen zijn in het kader van de veiligheid en de volksgezondheid.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-11-21 | 08:29: niemand hecht waarde aan de grondwet. Als de 1e kamer niet toetst aan de grondwet en een wet aanneemt die strijdig is met de grondwet, dan prevaleert de nieuwe wet. Net als wanneer men een van de vele internationale verdragen aanneemt (zonder de verdragstekst te lezen, hallo zeg, waarvoor denk je dat ze betaald worden?) prevaleert de verdragstekst over de grondwet en alle andere Nederlandse wetten.
Welkom in Nederland, waar in de politiek incompetentie wedijvert met corruptie.
WHO gaat onderzoek doen of die omicronvariant besmettelijker is.
Die deltavariant is veel eerder waargenomen in Afrika dan de omicronvariant. Dit noemen de Britten een head-start. Beide zijn uitgezet in een populatie van anderhalf miljard mensen. ALLEEN ALS de omicronvariant besmettelijker is, DAN zal deze langzaam meetbaar worden tov de deltavariant. We zien in Afrika de omicronvariant in 5 weken stijgen van 1% naar 13%. nextstrain.org/ncov/gisaid/africa?f_r... (figuur 4)
Dus ja, die omicronvariant is besmettelijker.
Kan ik even vangen?
Ja je zou zeggen dit is geen rocket science.
Reaal regelt het allemaal.
Over 3 maanden is omicron de baas. Nu hopen dat deze variant niet meer ziekmakend is, anders hebben we echt een probleem. En dan nog los van of de huidige vaccins werking hebben en zo ja in welke mate .
Besmettelijker is wellicht alleen maar goed als de gevolgen slechts mild zijn. Misschien helpt Omicron wel door resistentie te geven tegen de andere varianten.
Ik vroeg me al af hoe een virus dominant kan worden. Is dat een kwestie van numeriek overwicht, of van haantje de eerste zijn? Ik vermoed beide.
Op zich zou dat heel goed nieuws zijn maar vergis je niet in de extra hoeveelheid zieken die omicron zou geven door die besmettelijkheid. Exponentieel is hier ook weer de spelbederver.
@Nivelleermarionet | 29-11-21 | 08:54: besmettelijker zijn en heel snel heel veel viruskopieën laten produceren en verspreiden door de host. Door dat laatste wordt je er vaak ook zieker van maar dat is niet altijd zo.
@Rennieflox | 29-11-21 | 09:00:
Duidelijk. Dank! Overigens zou ik verwachten dat een dominant virus ook nog zijn zwakkere broeders om zeep zou helpen.
Wat is er toch mis met mensen dat ze het een goed idee vinden om bewust besmet met een gevaarlijke mutatie in een vol vliegtuig te gaan zitten.
Wat is er mis dat je mag vliegen zonder een negatieve test? Gevaccineerd of ongevaccineerd.
Bizar inderdaad. Hopelijk worden deze idioten hard aangepakt.
Egoisme ?
Volgens de EU is de Corona check app HET middel tegen ongewenste virussen. Dat het wel eens averechts zou kunnen werken heeft bij die club niemand aan gedacht.
Voor welke kosten gaat het stel opdraaien? Of mogen wij en de horeca de rekening betalen.
Wij natuurlijk. Net zoals wij al via de EU beide pauperlanden van tientallen miljarden voorzien om ze enigzins bewoonbaar te houden.
'Overgedragen aan de GGD' klinkt als een eindstation. Weet Pieter Klein hiervan?
Ik begrijp dat het niet verplicht is om je te laten testen als je op Schiphol aankomt uit Zuid-Afrika. Wel zou je je QR-code moeten laten zien, maar dat wordt dan weer niet gecontroleerd???
Denk dat die niet gecontroleerd wordt omdat de code niets doet voor besmettingen ..... Zijn alleen wat nullen en enen,meer niet.
Heeft de ggd tegenwoordig handboeien en cellen dan?
Nee, alleen een wapenstok en een bodycam.
gaan niet de cel in, krijgen meteen een spuitje.
Het ontsnappen uit het Ramada Hotel, waar het stel in quarantaine zat, wordt gezien als misdrijf. Mogelijk kunnen de personen een celstraf van vier jaar krijgen opgelegd.
Het Openbaar Ministerie zal zich over dit voorval moeten buigen. Het is op dit moment nog onduidelijk of het stel zal worden vervolgd.
Bron: NH nieuws
Er gaat vandaag een begfehl uit om te schieten op vluchtelingen die ons land uit willen.
Grappig, Nederland is een van die landen die uit princiepe ontsnappen uit de gevangenis niet strafbaar heeft gesteld. Dat gaat hier overboord.
@dugo | 29-11-21 | 08:30: Klopt, indien er geen geweld wordt gebruikt. Maar dit is ontsnappen uit een hotel zonder een gerechtelijke veroordeling, dat is veel erger.
Het Omicron virus is al lang in tataland, wen er maar aan. Alsof het niet al weken geleden is meegekomen vanuit Zuid Afrika.
Het is net als met de vorige paniekaanval om 'de Britse variant'. Het virus muteert, mede door toedoen van mensaapjes door locksdowns en vaccins, razendsnel. Het zal alleen maar besmettelijker worden. Hopelijk ook minder dodelijk voor 80+, maar we zullen zien.
Maar wel leuk voor de krantenkoppen, het enige dat telt in deze pandemie.
Dodelijk voor dor hout en dik hout.
onzin, vaccins remmen verspreiding en daarmee mutatie juist. Vergelijk voor de grap de besmettingen eens tussen Nederland en Portugal
Een virus kan muteren elke keer als het zichzelf deelt. Vooral bij ongevaccineerd en zonder lockdown dus omdat de verspreiding en infectie daar tig keer hoger liggen.
Je snapt er dus niks van. Voortaan even informeren voordat je arrogant nonsens gaat lopen schreeuwen
@Cageman8 | 29-11-21 | 08:39:
U komt zelf anders ook best arrogant over, betweterig ook. Ter info, er zijn meerdere onderzoeken die zeggen dat het virus in gevaccineerden anders muteert, onvoorspelbaarder omdat het moeilijker binnenkomt dus creatiever moet zijn met de spikes etc.... Alle gerommel met haastige vaccins zou best eens heel naar uit kunnen pakken, we zijn aan het fucken met Ma Matuur en die houdt daar niet zo van over het algemeen.
@elfenstein | 29-11-21 | 08:44:
Goed, jij hebt je iets ingelezen. Hoewel ik aan je uitleg/onderzoeksinterpretatie zie dat je nog een leek bent.
“Ma natuur” slaat nergens op. Wat jou betreft hadden we nog de pokken en lepra en werden we niet ouder dan 30 gemiddeld??
Het virus muteert niet “anders” er is een selectie gaande. Gevaccineerden met slecht immuunsysteem blijft de kans dat er varianten overblijven die het vaccin deels weten te omzeilen.
Interessante aan mRNA vaccin is echter dat ze redelijk snel vaccin kunnen aanpassen.
Maar in ieder geval helpt het vaccin, het is echter geen “prik en klaar” wondermiddel wat Rutte en co. op aanstuurden. Basismaatregelen afschaffen….kansloos.
P.s.
2 jaar geleden legde ik graag eea beleefd en uitgebreid uit. Nu heb ik het helemaal gehad met feitenvrije schreeuwerds die aanpak pandemie alleen lopen te frustreren zoals Graaf….
Hij zegt vol overtuiging precies het tegenovergestelde van de waarheid.
Alsof ik tegen een automonteur ga schreeuwen dat de wielen van mijn auto duidelijk vierkant zijn en ik dus geen remmen hoef te vervangen voor de apk.
En die Zuid-Afrikaanse minpres op tv maar kakelen dat het virus naar zijn land genoemd wordt, en dat hij dat een vorm van discriminatie vindt.
@Cageman8 | 29-11-21 | 09:40:
Klopt, ik ben geen expert. Ik ben Dj, en geluids en lichttech. Ik heb me helaas moeten verdiepen in de virologie, iets waar ik echt geen behoefte aan had eigenlijk. U zegt dat mensen als de Graaf de aanpak van de pandemie frustreren, ik zeg dat dat helemaal niet kan omdat eender welke aanpak je ook probeert, je gaat het verliezen van Ma Natuur. Want ja, toch geloof ik daar wel in, natuurlijke selectie is een proces zo oud als het leven zelf en wij rotzooien daar nu een goeie honderd jaar mee met vaccins. We hebben, arrogant als we zijn, al besloten dat dat helemaal veilig is maar we weten denk ik helemaal niets over de échte langetermijn effecten van zelfs volledig geaccepteerde vaccins als BMR etc. Om de echte effecten daarvan op de evolutie en sterkte van de soort "mens" te kunnen zien zouden we al een paar honderd jaar vooruit moeten kunnen kijken maar voor zover ik weet hebben we nog geen tijdmachien. Ik houd het erop dat we onszelf aan het verzwakken zijn met alle medische vooruitgang, vooruitgang die wellicht achteraf achteruitgang zou kunnen blijken te zijn.
Zijn die Nederlandse positievelingen die uit dat Spaanse hotel zijn ontsnapt al weer opgepakt eigenlijk?
Waarschijnlijk zal Spanje een officieel verzoek moeten indienen bij MinJenV. Voor de vaststelling van NAW/gegevens. Dan kan eventueel vervolging in Spanje worden gestart.
Hoe kan het dat ze in al in een vliegtuig zitten, hebben ze een snel ergens een test kunnen doen, die ook negatief is of kan iedereen doorlopen van de vliegtuig maatschapij.
Ze hebben geluk dat ze niet in Spanje eruit gehaald zijn, daar weten ze beter met dit soort mensen om te gaan.
je hoeft bijna geen test te doen om te kunnen vliegen. Als je naar NL vliegt hoef je bijvoorbeeld alleen een PCR test te laten doen als je vanuit een zeer-hoog-risicoland komt. En dat zijn er niet zo veel. Anders volstaat gevaccineerd of genezen.
Hoogstwaarschijnlijk beiden gevaccineerd. Dan hebben ze een greenpass en mogen ze binnen de EU reizen zonder test. (nog wel)
Wat Nederlandse jeugd in Spanje kan, kunnen wij ook in NL dachten ze.
Kopschoppen tot de dood erop volgt is toch van een andere orde dan ontsnappen uit het Ramada Hotel.
Deze mensen zijn dus zonder een negatieve test doorgelaten een volgend vliegtuig in.
Dat zeggen ze er heel toevallig niet bij en er is geen journalist die er zoals u, aan denkt.
Wat te denken van al die lui uit Zuid Afrika. 60+ positief. Hoe dan?
Dubbele duck up. Nummer 3 is dat de ret na besmetting met de uiters besmettelijke variant wel door mocht vliegen.
Het toneel stukje omikron is op 1 of 2 vluchtjes gedaan. Enerzijds is het weer angstpr0n, anderzijds leidt het zo lekker af van de teringzooi die we in de ziekenhuizen hebben, kan de jonge zich weer een beetje daadkrachtig presenteren. Met indammen en bestrijden van een virus heeft het verrekte weinig van doen.
Je hoeft van Nederland naar Spanje toch geen QR te laten zien. Alleen een QR code en die zullen ze vast nog wel gehad hebben, ik neem aan dat de negatieve test geen invloed heeft op de QR code van een Spanjaard. De GGD zal de status daar niet van kunnen veranderen.
@oh nee he | 29-11-21 | 08:26: waarmee alles over de QR code dan wel weer gezegd is.
'Sinds 05:45 uur wordt er teruggevaccineerd.'
1 vlucht stevige controle en 10% blijkt besmet.
Laten we uitgaan van de helft als gemiddelde voor het gemak.
5% besmet aan boord van elk vliegtuig is besmet.
Wat boeit die 2 dan nog?
En tot zover die qr code.
Nee joh in vliegtuigen wordt je niet besmet, zeker niet met een mondkapje op.
@Astroturfer | 29-11-21 | 08:18: En daarna met 61 besmette een paar uur opgesloten worden in een kleine hal helpt het omikron ook veel verder. Denkt daar wel is iemand logisch na bij zoiets?
Eigenlijk bizar dat de burgemeester niet eerder kon ingrijpen om isolatie te verplichten voor mensen die besmet zijn met Covid. Wetgeving voorziet daar al in.
Luiheid?
@van Oeffelen | 29-11-21 | 08:30: Denk het? Ik kan echt geen reden bedenken waarom de burgemeester pas isolatie verplicht als mensen gevlucht zijn uit het quarantaine hotel.
Burgemeesters durven niks zelf te besluiten en problemen alles via veiligheidsregio of OMT te spelen.
Verplichten durft men niet in dit land, slechts ‘adviseren’.
Nederlanders adviseren, dat werkt niet
hahaha. Zijn we niet een beetje doorgeslagen met z'n allen?
Nee, het waren er maar twee.
Een beetje?
Mijn vrouw heeft een kennis en die komt niet op visite bij ons want wij wonen in de biblebelt en daar is het heel erg!
En ik heb een puber en god weet wat die wel niet voor contacten heeft!
De dood zit hier op de bank te wachten op volgende slachtoffers...
@General Dripple | 29-11-21 | 08:18:
Ik zou als ik u was een zwarte kap en zeis aanschaffen.
@General Dripple | 29-11-21 | 08:18:
Visites vermijden/uitstellen vind ik niet gek. Dat doe ik ook.
Nee, niet met z'n allen.
Alleen de paniek zaaier en de paniekelingen.
Ja
Nee. Quanrantaine en isolatie wordt al eeuwen succesvol tegen besmettelijke ziekten gebruikt.
Je kan het ook halfzacht doen zoals in nederland. Dan wordt je een corona brandhaard en heb je stuk hogere schade qua gezondheid en economie. Ook een keuze….
nee, de mafkezen en saboteurs hebben nog steeds de overhand. Dit soort gedrag zal gewoon levens kosten. Het idee dat het toevallige pech is wanneer je familie ziek wordt en dood gaat is volkomen onverantwoord.
GGD, Geheime Geneeskundige Dienst ?
Geheel Geschifte Dronkaards
"overgedragen aan de GGD"
En dan? Had een poll kunnen zijn GS, gemiste kans.
Helden!!
De term ‘held’ is wel aan enorme inflatie onderhevig hè.
Hoezo? Positief, misschien wel met de nieuwe variant, en dan moedwillig anderen besmetten? Ik vind het schofterig.
@Bimmer | 29-11-21 | 08:16: als het een variant is, is het dan nog wel COVID, of gewoon een Corona virus?
@Astroturfer | 29-11-21 | 08:17: Zelfs de regering van Botswana geeft aan dat het een milde variant is: twitter.com/BWGovernment/status/14641...
REAGEER OOK