Zwarter dan zwart! Nederland KAN HET
Pak nog even een kappertje. Want anders wordt het maart, april
Jongens, meisjes. Weten jullie nog? Kerst vorig jaar. Torenhoge recordcijfers. BIJNA CODE ZWART VOOR HEEL NEDERLAND. (Klik hier voor de situatie vanaf het begin van de crisis) We zaten allemaal bibberend aan de kerstdis: knakworsten met gebakken ei en farfalle/ketchup. En met allemaal bedoelen we iedereen, alleen. Want je mocht nog maar 1 iemand per week zien, en dan het liefst door een raam. Niemand had al maanden geen kroeg van dichtbij gezien, vaccins hadden we nog niet. (Die kwamen pas begin januari.) En dan nog heel lang wachten op De Tweede Prik, en dan weer drie weken wachten voor oma een knuffel kon krijgen. Inmiddels is b i j n a iedereen dubbel en dwars geprikt. EN WAT ER TOEN GEBEURDE ZAL U VERBAZEN (plaatje na de klik). Beter geeft MinPres Mark Rutte zondagavond om 1900 uur een persco in Het Jeugdjournaal & spreekt daar de historische woorden... Kinderen, jullie kerstvakantie begint morgen. Tot volgend jaar en goed je best doen, thuis.
Reaguursels
InloggenEn dus maar een harde lockdown? Ik heb een kennis die wacht op een kankeroperatie.
Aan een ieder, zou u het zo makkelijk accepteren als u wacht op een noodzakelijke operatie die door Coronabesmettingen niet door kan gaan? Zou u willen ruilen met IC-medewerkers? Ik denk van niet, dus graag even aan de regels houden.
Mag "zwart" zeggen eigenlijk nog wel? Of krijgen we dan weer Bij1 op ons dak? (En nee, niet om kadootjes door de schoorsteen te gooien)
Hihi ik moes lachen
@prutsclown | 21-11-21 | 08:55: gek hé, ik ook.
Land van kleur
Mijn advies is zo snel mogelijk verkouden te worden. Rhino is sterkerdan covid. Win win: als je rhino hebt kun je geen covid krijgen. Hatsjoe!
Bedankt voor deze onzin.
Het is duidelijk dat de vaccins niet optimaal werken en ook niet van lange duur, dus dat men de verwachting heeft dat het percentage 'ernstig ziekteverloop' ook zal oplopen. Men verwachtte dit natuurlijk al omdat binnen een jaar een vaccin adequaat vaccin ontwikkelen feitelijk niet kan, omdat je longitudinale onderzoeksgegevens nodig hebt. Dus, over 3 jaar hebben we een goed werkend vaccin en in de tussentijd is de gevaccineerde bevolking de 'experimentele groep' en het niet gevaccineerde deel de 'controle groep'.
* In maart 2020 waren er 1.400 IC-bedden beschikbaar voordat er van ‘code zwart’ sprake was.
** In maart 2021 betrof het 800 IC-bedden bij ‘code zwart'.
*** In november 2021 betreft het 300 IC-bedden bij ‘code zwart’.
Dit is wanbeleid. Geen virus.
Dat we hier op veel fronten met wanbeleid te maken hebben wil ik niet ontkennen.
Wil in deze context wel vermelden dat momenteel 432 mensen met covid op de IC liggen. Dat is 49% van het huidige beschikbare aantal. In geval van nood kan er nog naar 1350 worden opgeschaald.
Want hart-, kanker- en weet ik veel wat voor patiënten die 1,5 jaar wachten op een operatie zijn nu ook eens aan de beurt. U zou maar een kankerpatiënt zijn waarbij door het niet kunnen wegsnijden van een tumor de kanker uitzaait. Of dat een ledemaat moet worden geamputeerd. En bij werktijden van het IC-personeel waarvan wordt verwacht dat die dag en nacht in het weekend te moeten doorwerken zou ik ook stoppen en een lekkere kantoorbaan zoeken. En ook het zorgpersoneel krijgt Corona en heeft last van burn-outs. Vindt U het gek dat er minder bedden zijn. Nou, er zijn wel bedden, maar zonder het personeel.
It’s the man with the shoes.. blame the shoes!
Het gedrag van die besmette Nederlanders in Spanje is exemplarisch.
Men heeft overal schijt aan, en vooral degenen die gevaccineerd zijn.
Je QR is immers als vrijheid verkocht door Hugo?
De Cortoon geeft exact weer waarom het fout gaat.
Hoezo is zwart negatief. Daar moeten we eens vanaf. Racisme. BLM!
Hoppa 2G invoeren en nu direct,
Scholen dicht dan zien we in januari wel weer verder.
Ah we hebben er weer eentje. Dit gaat dus niet uitmaken.
De gemiddelde NLer wordt nu uiteraard vaker getest dan het toeslagenalgoritme van de belastingpippo's ow ehhh.. Graag ook even kaartjes met #testen/100.000 en zkh opnames/100.000.
We zijn er bijna. (ZML)
www.youtube.com/watch?v=Ct8X1CLKOU0
Bedankt, het was weer walgelijk
Gewoon ook niet naar het ziekenhuis gaan en lekker thuis uitzieken. Dan kan de zorg het wel aan
En stoppen met testen. Media-geilheid.
Kom zeker door mij omdat ik niet gevaccineerd ben.jammer van de beschuldiging maar door mij komt het niet want ik zit niet ongetest gevaccineerd hutje mutje op een feestje
Nee, komt niet door U. Media-geilheid, en oh ja, laten we stoppen met testen.
Orange is the new black
ies rassiesme!
Ik zit met een klein maar hardnekkig probleem.
Vanaf het begin van de pandemie wordt de groep 70-79 jarigen het minst positief getest. Aantal per 100000. Bij de mensen op de IC zijn de 70-79 jarigen sterk oververtegenwoordigd. Data die aangeeft of een getest persoon wel of niet gevaccineerd is, is niet aanwezig. Privacywetgeving denk ik. Een verklaring zou kunnen zijn dat in die groep een subgroep bestaat die zich niet wil testen (en ook niet vaccineren) doodziek wordt en uiteindelijk op de IC terecht komt. Iemand een idee?
Ook is het uiterst opvallend dat er geen +90 jarigen op de IC liggen. Wat doen ze met die mensen?
90+ zijn er niet veel. Als ze nu sterven in een coronahaard, dan komen ze in de stats terecht. Als sterven zonder overduidelijke infectie, dan komen ze niet in de corona statistiek terecht maar kan dat zeker wel de oorzaak zijn geweest. Valt dan onder 'oversterfte'.
70+ers zijn veel actiever en laten zich netjes testen bij klachten. Als ze echter geïnfecteerd raken, meer kans op dramatisch verloop.
Doorgaans wordt 80+ al niet snel opgenomen op IC laat staan 90+. Dit heeft voornamelijk te maken met overlevingskans maar ook zeker met kwaliteit van leven na aantal weken IC.
Omdat in deze leeftijdsgroep vaak ook sprake is van een of meerdere onderliggende aandoeningen zijn deze mensen doorgaans om medische redenen niet gevaccineerd.
Dat de betreffende groep weinig test zou kunnen komen doordat deze vaak nog (deels) zelfstandig wonen. Een gang naar de GGD teststraat zal niet eenvoudig gemaakt worden.
Ze worden minder positief getest dan de groepen eromheen, maar niet heel veel minder. Ik denk dat dit een groep is die veelal nog zelfstandig woont en dus niet in het verzorgingshuis wordt getest maar het wel een hoop gedoe vindt om zich te laten testen bij de GGD.
Overigens denk ik niet dat een groot deel van groep zich niet wil laten vaccineren. Ga er maar vanuit dat al die ouderen die nu worden opgenomen gewoon gevaccineerd zijn.
****Data die aangeeft of een getest persoon wel of niet gevaccineerd is, is niet aanwezig.***
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actu...
Verdiep u eens in het virus voor dat weer maar wat roept.
@botbot, hij bedoelt: “is niet aanwezig op Facebook”
Snap dat dan.
Op site Rivm is wel de grafiek 'vaccinatie status van positief geteste personen' te vinden. Boven de 70 loopt dit ongeveer gelijk dus 90+ procent gevaccineerd onder positieve testen.
Dood laten gaan zonder ziekenhuis opname
Die groep gaat niet zo makkelijk naar een teststraat en worden pas opgemerkt als ze ook daadwerkelijk ziek worden.
In Israel zijn de opgenomen Covid patiënten in de ziekenhuizen voor 85-90% gevaccineerden. Zelfs het verkoopverhaal van 'je krijgt in ieder geval een milder verloop van Covid' lijkt niet te kloppen in het meest gevaccineerde land ter wereld.
Met een vaccinatiegraad van 80+% is het niet raar dat de meeste mensen in het ziekenhuis ook gevaccineerd zijn.
@geheelvergeter | 20-11-21 | 20:31: kleine kans dat hij dat snapt.
@DexterGordon | 20-11-21 | 20:36: Dit snappen we heus wel, maar de argumentatie wordt wel steeds zwakker.
- Alle mensen in het ziekenhuis zijn niet gevaccineerd!
- Bijna alle mensen in het ziekenhuis zijn niet gevaccineerd!
- De meeste mensen in het ziekenhuis zijn niet gevaccineerd!
- Het percentage gevaccineerden in de ziekenhuizen is lager dan het percentage gevaccineerden in de gehele samenleving.
Ben benieuwd wat de volgende stap op deze ladder wordt.
@geheelvergeter | 20-11-21 | 20:31: vind ik wel, dat was niet wat beloofd is.
@C1O2 | 20-11-21 | 20:41: Dat de politiek er een zootje van maakt qua plan en communicatie doet verder niet af aan de cijfers en het voortschrijdend inzicht van de wetenschap. De 16% van de bevolking die niet gevaccineerd is houdt 56% van de normale covid bedden in beslag en 70% van de covid IC bedden. Die 16% houdt iig de lockdown regels en/of het afschalen van de reguliere zorg bovenproportioneel in stand.
Bron? Lijkt me complete kul namelijk.
@Cageman8 | 20-11-21 | 22:36: ik wilde het net zeggen. Veel geschreeuw zonder onderbouwing. Linkjes anyone?
aangezien ik een n00b ben kan ik geen linkjes posten maar, het rivm heeft een pagina/artikel: "Ongevaccineerde COVID-19 patiënten in het ziekenhuis bijna 20 jaar jonger dan gevaccineerde" met alle cijfers over gevaccineerd vs ongevaccineerd.
Actueel linkje van onze zuiderburen met cijfers gevaccineerd, ongevaccineerd en leeftijd.
www.hln.be/binnenland/zo-goed-werken-...
necrosis is teruggekeerd
Goed nieuws! Met welke nick?
return of the living dead?
Het wordt flink koud. Dus het griepseizoen gaat beginnen. Virussen verspreiden zich het snelst als het koud en droog is. Check de weersverwachting voor de komende tijd en succes!
Zo blij dat ik die griepprik wél mocht laten zetten. Zeker nu met die griezelige toename van Covid, dat is al eng genoeg.
@Jan, Leiden | 20-11-21 | 20:00:
Ik heb de griepprik ook gehad dus waar moet ik mij zorgen over maken?
@botbot | 20-11-21 | 20:04: ik niet en maak mijzelf ook totaal geen zorgen
@Jan, Leiden | 20-11-21 | 20:00: de griepprik is dit jaar minder effectief dan andere jaren. De dominante influenza versie was voorheen al vroeg te spotten maar met de huidige maatregelen hebbem we te maken met een ander verloop. Varianten die niet zijn opgenomen zullen nu meer mensen nekken.
Tot mei lekker afstand houden dubbel aan te raden dus.
@botbot | 20-11-21 | 20:04:
Of dan het ADE niet toe gaat slaan.
Is die 2e kaart het aantal asiel instromen van deze week?
En is het een kwantitatieve kaart met hoeveelheden, of een kwalitatieve met pakweg RAL-nummers.
't Is ook maar waar je de grens van 'zwart' legt. Als je die op 1024 per 100.000 legt is het kaartje vast een stuk minder zwart. Wat is de onderbouwing van die grenzen?
Als we morgen stoppen met testen is alles groen. Overheid start landelijke campagne om meer te testen in het griepseizoen et voilá heel veel besmettingen.
Eerste piek 1400 op IC, nu begon het paniekzaaien al bij 150.
@BRAAP | 20-11-21 | 19:56:
Met de toename van positieve testen neemt dat een maand later ook toe. Schat in dat rond de kerst of oud en nieuw de IC's al overbelast zijn.
@Jan, Leiden | 20-11-21 | 20:02:
Eens, maar bedoel meer dat als we niet meer testen dit ook oploopt. De besmettingen zijn er dan ook maar minder zichtbaar.
Zodra 2G er komt zal je dit ook zien, dan wordt er minder getest en lijkt het alsof de besmettingen teruglopen. Maar ze zijn er wel gewoon.
@BRAAP | 20-11-21 | 20:09: en in ieder ‘normaal’ jaar was dit geen enkel probleem.
Iedereen die ergens naar toe gaat, een doe het zelf test laten doen. Blijk je Corona te hebben, 2 weken thuis. Kost wat, en is makkelijk misbruikbaar. Maar werkt beter dan de Hugo methodes.
Na die twee weken kom je Corona weer tegen..... is nog niet weg.
Gaat ook nooit weg.
@kermitsklant | 20-11-21 | 19:54:
Dat het nooit weg gaat is mijn vermoeden ook. Vaccins zijn ook maar tijdelijk beperkt werkzaam.
U vergeet de kapitalistische wereld. Wie gaat thuis blijven, verdiend in veel gevallen geen centjes..
Bangmakertje van de dag:
Net op het nieuws gehoord.
De WHO verwacht 500.000 (half miljoen) Europese coronadoden als we op deze manier doorgaan. Hoe dan?
Op deze manier ? Dus met lockdowns?
Waar halen zij het vandaan, ze doen net of ze er verstand van hebben.
@Koning BongoBongo | 20-11-21 | 19:27:
Het zijn nu halfwas maatregelen, scholen moeten eigenlijk weer dicht, niet noodzakelijke winkels en cultuur ook vrees ik...
@botbot | 20-11-21 | 19:41:
Als ik ga zeggen dat de WHO het virus met een factor 20 heeft opgeschaald om het tot de klasse A te opwaarderen en zodoende een pandemie heeft kunnen rechtvaardigen krijg ik Joris achter me aan, dus houd ik mijn mond maar.
Oh ja, diezelfde WHO heeft verklaard dat lockdowns niet bijdragen aan het verminderen van de verspreiding van het virus.
Dus ik twijfel er niet aan dat ze er verstand van hebben. Ik zou niet durven.
@Jan, Leiden | 20-11-21 | 19:42: Na lockdown begint het verhaal weer van voor af aan Jan. dan gaat het weer van 0 naar 100 in no time en dus weer grote paniek.
@K1100 | 20-11-21 | 19:57:
Alles lief en aardig maar dan moet u ook met het bewijs komen dat zij het met een factor 20 op gewaardeerd hebben.
De komende 30 jaar ja.
@ k 1100: fijne fiets he?
Na zwart komt een verzoek voor zelfmoord voor de complete bevolking ?
Dat verzoek wordt intussen al bijna twee jaar gedaan.
Precies. Laten we de kinderen maar weer voor de bus flikkeren om de illusie hoog te houden dat we invloed hebben op het verloop van dit virus.
Geheimpje, dat hebben we niet. Bescherm de ouderen met boosters en daarna stoppen met corona. Naar voorbeeld van de uk.
Voor u zal het altijd wel een geheim blijven waarom na vaccinatie het ziekenhuis opnames daalt.
En houden zo, gewoon in uw eigen droomwereld door blijven leven dat geeft een heel wijs en ontspannen gevoel.
@botbot | 20-11-21 | 19:20: Na vaccinaties daalden de ziekenhuisopnames en die stijgen nu weer skyhigh ,dus C102 heeft gelijk. Het virus gaat net zolang door totdat het zelf zegt.... ik kap er mee.
Amen! Laat die kinderen maar natuurlijke antistoffen vergaren. Gratis en veel duurzamer!
@Koning BongoBongo | 20-11-21 | 19:24:
Zeldzaam,
85-15 staat tot 70% on op de IC.
Is dit nu zo moeilijk uit te rekenen.
@001_Mills | 20-11-21 | 19:32:
Nee hoor, maar ik hou me bij de cijfers en verzin er niets bij.
Zoewarter dan zoewart.
Kan zijn, maar hier in de stad (020) is het alsof het virus niet bestaat; hartstikke druk overal, half Italië zit in Amsterdam, het barst van de Italianen. Veel Spanjolen en Oostblokkers, ook. In het Holland Casino, waar ik vanmiddag was, wordt het enige Nederlands dat je hoort, gesproken door het personeel. Museumplein, rond 18.00 uur: Hartstikke druk op de schaatsbaan. Overal politiebusjes, benevens een drone in de lucht.
Het verkeer rond dat tijdstip op deze (vrije) zaterdag is zo nodig nog drukker dan op een gewone werkdag. De restaurants in Zuid zitten bomvol, en bij café Welling zat buiten een hele groep vaste gasten lekker dicht bij elkaar te kwekken & te blaten onder een luifel met een terrasverwarmer.
Iedereen doet maar en heeft overal schijt aan; anderhalve meter? Hoebedoelu? Mondkappen?.... Hoezo? Afstand houden?.... Doe niet zo moeilijk, joh. En iedereen gewoon lekker rochelen, niezen & blaffen dat het een aard heeft. In het beste geval dragen ze een mondkapje onder de kin.
Het zooitje eigenwijze, ongedisciplineerde ongeregeld dat Nederland heet, heeft die 'zwarte' status aan zichzelf te wijten. En ondertussen lekker makkelijk de regering van alles de schuld geven.
Je stapt wel opvallend moeiteloos over van "Amsterdam" naar "Nederland".
Dat zootje ongeregeld snapt hoe het moet. Laat het virus uitrazen; het is niet te stoppen ongeacht welke maatregelen . Wat we wel kunnen veranderen is de kleur van ons land: stop met testen !
Goed punt, Peter Enile! Idem hier in Leiden. Geen mondkapjes, geen afstand. Even richting markt gekeken naar gedrag: nou, hutje mutje op de markt. Hoestende en snotterende bezoekers die zich veilig wanen. Ben er toen toch maar niet overheen gegaan gezien mijn in gevaar zijnde gezondheidssituatie.
Studenten gisteren allemaal op elkaar gepakt buiten aan het roken en maar lachen wanneer iemand open blaft.
Absurd, de bevolking kan zeker ook de hand in eigen boezem steken.
@Koning BongoBongo | 20-11-21 | 19:16: laat het virus uitrazen. Ben je echt zo dom? 300 opnames per dag nu.
@funda | 20-11-21 | 19:15:
Ja. Moeiteloos. Omdat niet alleen Amsterdam, maar heel Nederland 'zwart' is.
@Peter Emile | 20-11-21 | 22:29:
Je hebt het over gedrag van mensen, niet over kleurcodes.
@DexterGordon | 20-11-21 | 20:41: linkje? Anders stemmingmakerij.
Het gemak waarbij een gedeelte van de bevolking het andere gedeelte van de bevolking het recht tot zorg wil ontnemen is stuitend. Inmiddels is wel duidelijk dat het virus endemisch is geworden en er ander beleid op gemaakt zal moeten worden. Dus niet meer massaal inenten maar alleen de kwetsbare mensen en met spoed de zorg op orde brengen.
Maar nee we gaan liever een stammenstrijd aan wat de een wel en de ander niet mag aangevoerd door het kabinet!!!!!
Precies, de wapperds die reguliere zorgpatienten hun zorg willen ontzeggen omdat ze zelf bang zijn van een prikje moeten we niet langer zo tolerant benaderen.
@funda | 20-11-21 | 19:17: Precies, en denk je dat de sceptici(wapperds) jou dan nog tolerant benaderen? Beetje simpel niet?
Inderdaad. Stuitend en oerdom.
@ger1306 | 20-11-21 | 19:29:
Nee, maar ook nauwelijks interessant wat wapperds denken.
Dat gehuil kennen we nu van haver tot gort.
Tja allemaal de schuld van de schapen.
Mêh.
Als dit nou echt aan de ongevaccineerden ligt, dan zouden die inmiddels allemaal corona moeten hebben gehad, toch???
Nee, hoezo?
Het moet er wel aardig op beginnen lijken ja. Dagelijks 20.000 besmettingen erbij, tikt snel aan en als het zo is dat ongevaccineerden 'm eerder krijgen dan zou een substantieel deel van die grofweg 15% nu toch zo langzamerhand wel klaar moeten zijn. Hebben we daar cijfers van? We weten wel dat survivortjes prima beschermd zijn maar we weten niet hoeveel dat er onderhand zijn en in welk kamp (sic) die zitten.
Iets met appels en peren.
Dit hadden ze al lang kunnen zien aankomen. Ze hadden bij de laatste persconferentie al de lockdown moeten aankondigen voor niet noodzakelijke winkels, sluiting scholen met vervroegde vakantie, sluiting cultuur. Nog nooit zo donker geweest die kaart. Absurd dit en heel gevaarlijk voor ouderen en mensen met een verzwakte gezondheid (waarvan ook doe er zelf niets aan konden doen).
Zwart is natuurlijk wel weer een stigmatiserende kleur... straks weer een hoop ophef.
21-juli-2023 zijn we helemaal groen. Balletje op 2 centimeter van links zetten.
Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat degene die niet gevaccineerd zijn een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan het zwartkleuren van Nederland. Met andere woorden het niet vaccineren heeft ook niet meegeholpen natuurlijk. Namens alle gevaccineerden bedankt hiervoor !
Heeft u een onderbouwing hiervoor? Of is het de borrelende onderbuik?
Van jaarlijks verplichte vaccinatie naar verplichte anticonceptie om waarschijnlijk een even zinloze reden. Tel maar vast uit
50% niet gevaccineerden worden in ziekenhuis opgenomen terwijl zij in de minderheid zijn... dus een oververtegenwoordiging.
@jeweettochniet | 20-11-21 | 19:03: oh ja, laten we alsjeblieft zo'n 60% van de bevolking ervan weerhouden zich voort te planten. Wordt de wereld een stuk mooier van!
De kandidaten zijn te herkennen aan het ontbreken van een geldige goed burgerschapscode, aangevuld met alles wat niet financieel rendabel is.
@johnyl | 20-11-21 | 19:05:
En 70% op de IC.
@johnyl | 20-11-21 | 19:05: Dat zal snel veranderen want de vaccins werken steeds minder, plus de gevaccineerden zijn onverzichtiger.
U heeft zich goed laten opnaaien door onze demissionaire schoolmeester.
Als de afschaling ( halvering)van de IC bedden door Rutte niet was gebeurd waren we nu ook niet zwart. Kip en ei verhaal.
@ger1306 | 20-11-21 | 19:34: onverzichtiger? Echt?
die schaalverdeling ook, wat is dat voor een onzin.
0-100 lichtgroen, 100-200 geel, 200-400 oranje, 400-800 oranjerood en het valt gelijk reuze mee met de besmettingen.
Testen testen testen..... Mochten alle getesten nog ooit naar het buitenland op vakantie willen dan hebben ze het aan zichzelf te danken dat dat ook voorlopig niet meer gaat gebeuren.
99% van de testen worden toch gedaan met de hoop op covid op het moment. Een herstel bewijs is altijd nog beter dan een vaccinatie.
Als ik besmet wil worsen moet ik me waarschijnlijk door x aantal mensen in mijn gezicht laten bespugen, producten in winkels aflebberen of tussen jeugd staan op een illigaal feestje
Kan, maar mijn dochter en kinderen hadden carona en schoonzoon niet.
Hij heeft er genoeg voor gedaan om het te krijgen maar is niet gelukt.
Hebben geïsoleerd gewoon als gezin geleefd.
@Mispel | 20-11-21 | 18:56: Dat isolement had je je kunnen besparen. Iedereen in dit land krijgt Corona in meer of mindere mate of zelfs helemaal niet . Dat hou je niet tegen....
Maar de cover van de Linda niet op zwart, he, Hugeau. Bedankt voor het zwartlopen van mijn land. Wat heb er nog lang over gedaan, bijna twee jaar, maar het is gelukt, schoolmeestertje
Ja laten we vooral Hugo de schuld geven. Uiteraard hebben degenen die zich aan geen enkele maatregel hebben gehouden hier helemaal niets mee te maken
Wie heeft het licht uitgedaan.
@Weerduivel | 20-11-21 | 18:42:
-
Ook daar had Hugo iets aan kunnen doen. Net als aan het versneld trainen van voldoende IC personeel, het opschalen van het aantal IC-bedden, booster shots binnen drie weken. het inrichten van quarantainehospitalen, het aankopen van drie mobiele legerhospitalen en de priklokaties tot in de haarvaten van de samenleving. En wat heeft Hugo gedaan? Fotomomentjes gepakt.
-
En drie maal raden welke incompetent er in een volgend kabinet minister van Voiksgezondheid en Sport wordt? Juist: Haasje Faal.
Wat een oppervlakkige reactie.
Hugo is de man die het CDA van zijn laatste stemmers gaat verlossen. Wees dankbaar.
We wilden toch allemaal het niets toevoegende mechanisme van verzekeringen in de zorg ertussen.
-
Nu kan dat systeem eindelijk nog een beetje nuttig zijn. Indien gevaccineerd is opname in ziekenhuis gedekt, iedereen die om zogenaamd moverende redenen niet gevaccineerd is betaald de opname zelf.
-
Veel zullen nu oeeh en ahhh roepen, maar waarom moet je de vrijheid van een ander beperken en die ander er dan ook voor laten betalen? Omdat jezelf de vrijheid wilt hebben om niet gevaccineerd te worden, kan omdat je vindt dat het in allahs of gods handen is of omdat jezelf een opleiding virologie en vaccins hebt gevolgd op Fakebook. Prima, maar draag dan ook even lekker zelf de gevolgen van je keuze.
De bezwaren van een ongetest vaccin gaan niet meer op en big-farma sponsor je pas echt als je in het ziekenhuis ligt.
Oke, maar dan ook alle drank, rook, roekeloos,sport, crimineel gerelateerde opnames voor eigen rekening
Je kunt dit ook aanvullen met de gevaccineerden zelf, als je toch bezig bent. Als je gevaccineerd bent en je krijgt het alsnog voor elkaar om met covid in het ziekenhuis te belanden dan moet je wel alle regels voor het houden van afstand en dergelijke aan je laars hebben gelapt. En dat tijdens een pandemie. Verwijtbaar gedrag, geen zorg. En zie, in een klap lossen wij zo het zorgcapaciteitsprobleem hier op. Klasse.
@zegmaarwij juist!!!! Sterk!!!
@zegmaarwij | 20-11-21 | 18:42: ++ we doen het toch zogenaamd samen.. waarom doet men dat dan niet.
@Nico1000 | 20-11-21 | 18:35: Dat is bij je reisverzekering al uitgesloten en leidt tot een crisis, zoals corona dat wel doet.
@zegmaarwij | 20-11-21 | 18:42: De bezetting van de IC komt voornamelijk van ongevaccineerden enkel de gevaccineerde ouderen van 70+ komen er te liggen, die een wat zwak immuun systeem hebben. Die moeten een booster krijgen.
Verzin ik niet is gewoon statistiek, gevaccineerden eindigen nu eenmaal niet snel op de IC.
Dus je redenatie is niet op feiten gebaseerd.
Je kunt heel principieel zijn, is ook goed, maar dit virus heeft gewoon lak aan principes. En ja, misschien komt er een variant van net als bij influenza virussen dan wordt de vaccinatie jaarlijks. Zit niemand van de overheid achter, is gewoon biologie in vakkenpakket nemen dan snap je het vast.
@bana........
Dat gaat iets te ver, alhoewel Singapore dit wil invoeren. Bovendien kunnen ze het niet betalen. Een humaner oplossing is het opzetten van militaire veldhospitalen voor niet gevaccineerde corona patiënten ze een zuurstofmasker geven en in coma brengen. Een ziekenpa voor 4 patiënten. MP voor de ingang.Ziekenhuisprobleem opgelost. En natuurlijk G2 invoeren.
@neolib | 20-11-21 | 19:01: Dat is inderdaad humaner, dan zelf de keus om te vaccineren of niet. Bij pech, mag je nog gebruik maken van een veldhospitaal.
Hiermee val je anderen niet lastig met jouw keuze, de ouderen waarbij het vaccin nu niet meer z'n ding doet zo gauw mogelijk een boosterprik.
Als je een reisverzekering vergelijkt met toegang tot zorg in Nederland waarbij ongevacineerde zelf voor de kosten moeten opdraaien snap je echt niet waar dit over gaat.
@bananabanana | 20-11-21 | 19:00: Mijn redenatie is slechts gebaseerd op de stelling die jij doet. Je maakt hem zelfs sterker door in te brengen dat 60+ een verzwakt immuunsysteem heeft. Dan hadden die mensen dus helemaal goed op moeten letten. Helaas niet gedaan, dus geen zorg. Je moet wel consequent blijven als je met een voorstel komt, verwijtbaar gedrag is geen recht op zorg, dat is jou stelling toch? Of kom je er nu achter dat dit toch niet echt de oplossing is die we zoeken?
@zegmaarwij | 20-11-21 | 19:42: Dat je een minder immuun systeem aantreft bij ouderen is gewoon een feit geen mening. Het wel of niet vaccineren is een bewuste keuze, daar heb je direct invloed op.
Je houden aan de maatregelen kan niet altijd voorkomen dat je het oploopt, dat is wel een groot verschil.
Overal nog volle stadions behalve in Nederland en Oostenrijk.
Kaart met wat meer nuance qua kleurgebruik. Volg die kaart al een tijdje en die laat zien dat het de goede kant opgaat.
www.arcgis.com/apps/dashboards/cfc208...
Opvallend dat ondanks dat er in verhouding iets minder mannen besmet zijn, de verhoudingen bij overlijden andersom ligt 64,6% van de mannen t.o.v. 35,4% vrouwen (dat is 83% meer..). Komt dat omdat vrouwen grotere longen hebben? En genderneutralen zijn blijkbaar helemaal immuun.
Ik neem aan dat dit de weerkaart is van vanavond.
Ik las 'pak nog even een pakketje'. Sorry, maar ik vraag me af hoeveel al die pakketjes waarmee pakketbezorgers het hele land doorrijden, bijdragen aan de verspreiding. Sinterklaas en Kerst nog meer pieken?
Exact 0 (nul). Tenzij u zo dankbaar bent met uw pakketje dat u de bezorger m/v innig begint te zoenen.
Grens met Duitsland gaat zo ongeveer dicht. Als het bevalt, houden we het zo. Afgesproken?
Waar moet ik dan goedkoop tanken ?
Behalve voor illegalen. Die hebben recht op doorgang
@SinisterNL | 20-11-21 | 18:35: Juist daarvoor. Tanken moet wel kunnen, want dat is hier veel te duur. Eigenlijk zoals voor Schengen
Eerst de herstelbetalingen.
Nou, volgens die kaart is hier in de omgeving de hel los. Raar, merk je helemaal niets van.
Back to black, Ik post em maar vast, cafe haal ik toch niet meer vandaag. Polp! m.youtube.com/watch?v=TJAfLE39ZZ8
Back in Black. AC/DC. TOPALBUM!!!
Meerdere prikken hadden we eigenlijk al kunnen zien aankomen toen twee jaar geleden met oud en nieuw single shots verboden werden.
Gek ... maar ik heb alle GS reacties nog even nagekeken maar ik heb uw waarschuwing van 2 jaar geleden niet kunnen vinden
Code zwart, mag dat wel?
Ik pleit voor 'roetveeg lockdown'...
Zwart mag niet en grijs is verdekt racisme-de laatste inzichten die we nooit mogen negeren.
Vanmiddag werd alles wit in Moskou: sneeuw!
85% gevact en de rest besmet…..
Nog twee weken dan is alles voorbij.
Back in black
I hit the sack
I've been too long, I'm glad to be back
Yes, I'm let loose
From the noose
That's kept me hanging about
I've been looking at the sky
'Cause it's gettin' me high
Forget the hearse 'cause I never die
I got nine lives
Cat's eyes
Abusin' every one of them and running wild
'Cause I'm back
Yes, I'm back
Well, I'm back
Yes, I'm back
Well, I'm back, back
Well, I'm back in black
Yes, I'm back in black
Ha, mijn gemeente zit bij de laatste 16. Misschien halen we de kwartfinale!
Lol
Ahhh fuck, ik moest te hard lachen en verslikte me.
Black Lives Matter.
“ Kinderen, jullie kerstvakantie begint morgen. Tot volgend jaar en goed je best doen, thuis.”
Pardon? Dus nu een gezond deel van de bevolking geen vaccinatie wil gaan jullie de kinderen maar aanpakken? Maar wel lekker met 100 man in het theater zeker?
Rustaaaag!
Niet om het even, maar die ongevaccineerden komen het theater nu al niet in.
@Meester_010 | 20-11-21 | 18:19: Ik hoor ook niet meer in de horeca te mogen maar ben deze week uit eten geweest met de vrouw en heb zitten zuipen met de homies in een of andere obscure tent. Genezen zonder QR app op m’n tel trouwens voor de moralisten onder ons.
Is stoppen met testen een optie ?
Ik denk het wel...
DE oplossing zelfs.
Stoppen met ziekenhuisbehandeling lijkt me de beste keus.
Gelukkig was zwart de laatste kleur, slechter kan het niet worden!
Een singulariteit, de fase van een zwart gat.
En hoe ziet het kaartje eruit als je kijkt naar het aantal afgenomen tests en het aantal besmettingen? Zien we dan ineens iets anders?
Zijn er ook nog blanke gebieden in Nederland.
Hier kunt u en Mike iets van leren. Thierry ook trouwens, maar die kan geloof ik overal nog wat van leren. youtu.be/4o6G-NydqEA
@Red shirt | 20-11-21 | 18:06:
Nevenschade vanwege uitstel van de reguliere zorg.
Goed maar indirect punt want de prik gaat dit niet oplossen. Toch dank daarvoor.
@Red shirt | 20-11-21 | 18:06:
Ik ben het voor een groot gedeelte eens met Omzigt. Dat corona endemisch is geworden. Dat de vaccins minder goed werken. Dat we weer terug moeten naar een normaal bestuur ipv met noodwetten. Etc.etc.
De video is van de 17 november echter 19 november publiceerde het CBS de cijfers van de oversterfte van week 45. 850 doden oversterfte
In die zelfde week maar 173 corona doden. De niet verklaarde oversterfte begin dramatisch vormen aan te nemen. Dit moet uitgezocht worden en geen een mogelijke oorzaak moet worden uitgesloten.
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/46/in-we...
@Red shirt | 20-11-21 | 18:06:
Werkelijk een prachtig videootje. 2 zaken vallen peciaal op, daar waar Pieter hem vertelt dat wat hij wil (ruwe data van het rivm) niet kan vanwege de wet op de privacy. Aan het eind kruipt Baudet naar Pieter en vraagt steun voor zijn motie. Behoorlijke afgang voor de ex rechten student. Geen partij voor een gepromoveerde econometrist.
Het wordt echt tijd dat soort desinformatie standaard gejorist wordt. Ik heb zo mijn buik vol van dit soort imbecielen.
Ik ga de paaseieren maar vast verstoppen denk ik, kan nog net voor de lockdown.
Corona boeit me geen reedt meer. Ik ben fit en ingeënt. Wie heeft datzelfde gevoel? Ik doe niet meer mee, maar ga verder met m'n leven.
U neemt dus de benen vwb. het "alleen samen lis we het op".
Ik
2Benen U heeft gelijk, heb 2 prikjes gehad voel me 100%. En als iedereen nou eens stopt met testen..........
Ik ben ook fit, 2 spuiten gehad afgelopen weekend positief getest. Het was een klote week, niks lichte verschijnselen. De volle bak gekregen.
"Ik ga niet in lockdown, testen bij een kuchje of ingewikkeld doen." is wat je eerder hebt geschreven.
Echter die houding houdt de besmettingsgraad juist in stand.
Dus feitelijk ben je zelf schuldig aan de nieuwe maatregelen.
De enige mogelijkheid waar ze nu nog mee kun komen is iedereen voorgoed veilig thuis opsluiten, en lang zullen we leven..
In een isoleercel is nog nooit iemand besmet geraakt.
@Mr_Natural | 20-11-21 | 17:40: Jawel, Papillon na het peuzelen van een kakkerlak.
Die kaart is gemaakt door een zwartograaf.
Ja. Hij had Carte Blanche van de overheid gekregen.
Mooi verhaal wel dit: timelessitaly.wordpress.com/2016/06/1...
Cartograaf is daar op de rotsen gestorven, draagt de last van de zeevaarders op zijn schouders.
Zwart is duidelijk weer het nieuwe zwart. Donkerzwart.
Vandaag een rondje samenleving gemaakt. Sinterklaas in het dorp. Best aardig bedacht maar niemand houdt afstand. Daarna ff eten bij de snackbar. Geen qr controle. Nog even naar de outlet popup store. Ramvol, geen afstand, geen ventilatie. We veroorzaken dit helemaal zelf! Lekker zeiken op de overheid maar ondertussen begrijpen we blijkbaar gewoon niet wat hier gebeurt. Elke dag een buslading doden.
Waarom begeeft u zich dan zelf op zulke plekken, veroorzaker?
@zwenkwieltje | 20-11-21 | 17:36:
Thrillseeker.
Lees uw tegel even terug en probeer te begrijpen dat u onderdeel van het probleem bent.
@zwenkwieltje | 20-11-21 | 17:36: Precies wat ik dacht!
Dat is inderdaad waar het mis gaat: groot deel van de mensen zijn dom, egoïstisch en zal het allemaal aan de reedt roesten. Vooral door gaan met zombie gedrag en dan kwaad worden als dat gevolgen heeft.
`Die mensen zijn binnen een week toch dood door het killervirus?
Eigen schuld.
@Dr. Blechtrummel | 20-11-21 | 17:37: behalve bij de friettent heb ik overal bedankt voor de eer. Even lekker niet voor mij. Maar ja, dat broodje bal laat ik me niet afpakken. #freedebroodjebal
@Arjan9401 | 20-11-21 | 18:04: U is een wijs man. Zal u een belerende les over broodjes bal besparen.
Precies dit. We doen het helemaal zelf. Het Nederlandse domme kutvolk dat altijd denkt het zelf veel beter te weten en te arrogant en te dom is om in te kunnen zien dat dat niet waar is.
@Japannert | 20-11-21 | 18:49: U kunt altijd terug naar Japan. Vergeet Uw mondkap niet in het vliegtuig.
Goed beschreven arjan.
Meten van besmetting lijkt self-defeating. Het beestje gaat graag rond in onze luchten en adem maar een daadwerkelijke infectie is nog steeds redelijk zeldzaam en er ziek van worden nog zeldzamer als je niet al te dik of oud of ongeventileerd leeft (in alle opzichten). Volgens NICE/RIVM is het overovergrote deel ziekenhuisopnames van leeftijd 70+ waarvan vaccinatiegraad = 93%! En het zijn niet die 7% in het ziekenhuis. Die verhouding in de opnamecijfers zijn trouwens hetzelfde als in de zomer en het begin van de epidemie. Alsof.. er ... niets... veranderd... is. Bescherm 70+ anders en de epidemie is plots een golf.
Je goochelt met cijfers. Van de groep 70+ is 93 procent gevaccineerd, dat wil niet zeggen dat 7 procent van de patiënten in het ziekenhuis ongevaccineerd is.
Hoe ga je die beschermen?
@Papa Jones | 20-11-21 | 17:37:
Effe he? Ben het eigenlijk altijd met u oneens, maar als je als 70+er nou nóg niet gevaccineerd bent als dat kan dan ben je ook wel echt de domste jurk allertijden. Dat dan weer wel.
Wat komt er na zwart? Ik mis nog een extra level. Ben wel trots.
2Benen | 20-11-21 | 17:33 Pikzwart.
@Vitale-Reaguurder | 20-11-21 | 17:45: En daarna infrarood
Een zwart gat, dan worden de kijkers het beeld ingezogen.
En dan denk je aan Brabant want daar brandt nog licht.
Moi, ich bin der Willie, de taalnazi.
@Duwbak_Linda | 20-11-21 | 17:34: snel opgelost ;)
@Sinterbikske | 20-11-21 | 17:36: Proost :)
De shit hits the fan nu wel op heel veel terreinen.
En Rutte c.s. willen gewoon op dezelfde weg doorgaan.
Wie zijn toch die mensen of beter gezegd, wat zijn dat voor mensen.
De definitie van waanzin is steeds hetzelfde doen maar een andere uitkomt verwachten.
Er zijn gewoon heel veel mensen die het heel erg goed hebben. Mooi huis, twee auto’s, goed gevulde spaarrekening, kids sporten erop los. Dat is gewoon de grote meerderheid. Kijk wat voor kasten van huizen er in de randstad gebouwd worden. Stiekem hebben heel veel mensen hier ook niet veel om over te klagen.
En we hebben 10 miljoen boostervaccins liggen in een vriezer in Oss, maar we beginnen, langzaam, om die te geven ergens mid-december. En die dingen zijn bewezen knetter-effectief (Google Israeli data, ik mag als zwitsal geen links posten) Zodat we allemaal weer fijn beschermd zijn... in maart. Wanneer het allemaal geen zin meer heeft. Terwijl de overheid a) dit wist, en b) er in september al mee had kunnen beginnen.
Wat er verder nog aan de lijst van beschuldigingen voor toekomstige 'tribunalen' (ik bedoel natuurlijk gewoon rechtszaken) toegevoegd moet worden, ik weet het niet. Maar asjeblieft, Koning, doe iets. Stuur dit zootje incompetente klojo's naar huis. Nu.
Hou toch op met Israël. Ondanks bijna 100% vaccinatiegraad hebben die ook dit jaar gewoon hun golf gehad in september, net zoals ze die hadden in september 2020, alleen dit jaar dan 2x zo hoog qua besmettingen en nagenoeg gelijke opnames. Ook daar blijkt dat de vaccins helaas niet dé manier is om van corona af te komen.
Het gaat niet om DE manier, het gaat erom dat het helpt. "Als iets een probleem niet volledig oplost is het nutteloos" is werkelijk dommer dan dom.
@NietHenkLooij | 20-11-21 | 17:37: De kneep zit hem in de laatste zin van uw tegel. We komen nooit van corona af, en weigeren die waarheid te erkennen.
Allemaal niet interessant, die besmettingen. Hoeveel ziekenhuisopnames, hoeveel op de IC, percentages ongevaccineerden daarvan, dat is het enige wat telt.
Precies! Zitten we nog alleen maar dat ligt dan aan onszelf.
Maar ook dat getal is zinloos omdat behandelmethodes zijn veranderd. Veel meer mensen kunnen thuis herstellen, herstellen sneller, beter afgestelde medicatie, lessons learned etc. Dan nog gebrek aan personeel. Dus de drukte in het ziekenhuis is nog geen goede factor. Wat telt zijn doden met vastgestelde doodsoorzaak. De dood is een meetbare, duidelijke absoluut. Laat dat nu de grote blanco zijn. Merendeel oversterfte heeft formeel nog geen doodsoorzaak. Maar als het puur Covid zou zijn, gaat het echt verkeerd, steeds verkeerder.
U vraagt anderen om een antwoord terwijl die antwoorden gewoon makkelijk te vinden zijn. Is u lui/gemakzuchtig of een is het een stukje slappe stemmingmakerij?
Helemaal mee eens en daarom vaccineren om ziekenhuisopnames met 50% te verminderen.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 19-11-2021 tot 20-11-2021 is;
0-9 2430 personen
10-19 3537 personen
20-29 3122 personen
30-39 3390 personen
40-49 3193 personen
50-59 2421 personen
60-69 1840 personen
70-79 1130 personen
80-89 561 personen
90+ 169 personen
Totaal 21793
En?
Gaat erom dat de zorg is overbelast... Wie ze schuld dat is komt later wel
..
@niv01 | 20-11-21 | 17:28:
Het gaat niet om schuld. Er moet een strategie worden uitgedacht die effectief de kwetsbaren beschermd en de minste belasting voor de samenleving oplevert. Dat doe je met cijfers.
Wat je ziet is dat bij de besmettingen het vooral de jongeren zijn die besmet raken. Deze worden bijna nooit ernstig ziek. De ouderen daarentgen wel. Zelfs al worden daar maar een paar besmet.
Blijkbaar worden de ouderen niet goed meer beschermd door de vaccinatie. Dus als je gelooft in de vaccinatie moet je nu alle ouderen zo snel mogelijk een boostershot geven.( Fleur Agema)
Jongeren vaccineren levert bijna niks op.
Dit hadden we al eerder kunnen constateren, dit kabinet lijkt geen aandacht te hebben voor de cijfers. Weer een gigantische miskleun van Hugo de Jong.
@mikes43357369 | 20-11-21 | 17:50: Dan is er maar één uitkomst mogelijk; lockdown en geen bezoek bij verpleeghuizen. En dat idiote 2G loslaten.
@Dr. Blechtrummel | 20-11-21 | 18:01: Gewoon handig aanpakken: niet ingeënt? Dan hup uit het ziekenhuis met een flesje zuurstof en de beste wensen.
Scheelt een stuk in werkbelasting en kosten.
@mikes43357369 | 20-11-21 | 17:50
Je eerste opmerking is juist. Vandaag zijn 400 per 100000 mensen tussen 0 en 50 jaar positief getest. Uitschieter groep van 10 tot 19.
180 per 100000 mensen van boven de 60 waren besmet. Alhoewel de jongeren zelf minder last heben van een besmetting zijn ze net zo besmettelijk.
De ouderen komen echt niet in disco's gaan ook niet naar een dansfestival . Wie denk jij dat de ouderen besmet? Juist, meestal de jonge ongevaccineerden
Vaccineren blijkt dus maar een tijdelijke verlichting in plaats van de uitweg uit de crisis. Elke dag genezen weer mensen van Covid zonder de zorg nodig gehad te hebben en zijn daarmee (mogelijk levenslang) gevrijwaard van ernstige gevolgen van een besmetting. Triage dreigt bij de ziekenhuizen, maar komen we echt op dat punt ? Er zit in elke organisatie rek. We hebben nog prive klinieken, het leger en als het gaat om de keuze tussen een veel te dikke, rokende hart patient die zo eigenwijs geweest is zich niet te laten vaccineren en een ziek- of gewond kind, dan is de keuze voor dat kind snel gemaakt en dat zal niemand de betreffende arts kwalijk nemen. Dus zo ethisch onverantwoord is die keuze helemaal niet.
Als Pharma zou je jezelf in de bek schijten om een levenslang werkend product op de markt te brengen. 2 boosters per jaar zolang de voorraad strekt.
Als IEDEREEN op tijd zijn/haar vaccinaties had gekregen en de regels in acht had genomen en daarna op tijd de booster had gekregen of wilde krijgen. En ook kinderen zouden zijn gevaccineerd. DAN ZATEN WIJ NIET IN DE SITUATIE WAARIN WIJ NU ZITTEN. Maar dan hadden wij de Israëlische situatie NU gehad namelijk weer bijna terug naar het oude leven.
Dus BEDANKT wappies en antivaxxtypes en types die de persoonlijke vrijheid
bla bla bla aanhangen. Als JULLIE er niet geweest waren, was het probleem nu ook niet ZO groot.
Dit! Dan hadden we net als in het 100 procent gevaccineerde Gibraltar gewoon kerst met de familie kunnen vieren.
Tot uw dienst.
Was het maar zo simpel. Vaccinatie is maar een van de opties. En we leven niet in een ideale wereld, zoals jij die- graag zou zien. Trouwens, in die ideale wereld zou jij niet bestaan denk ik. Als je niet echt tot de risico groepen behoort, zou ik overwegen om, gedekt door de bescherming van je vaccinatie tegen ernstige gevolgen je gewoon te laten besmetten. Ben je gelijk klaar en echt immuun, Geloof me: een herstelbewijs voelt veel beter dan een vaccinatiebewijs dat elk moment ongeldig kan worden verklaard.
@BoerinFrance
En hoe verklaar je Noorwegen, Zweden en Denemarken dan?
Graag gedaan, voor mensen als jij zou ik het sowieso niet doen.
Zo is het .
Beste kun je beginnen bij de baby's. 1e, 2e, booster, charger, nitro.... enz
Dan zijn ze nog zo lekker jong.
Israël? Is dat het land dat afgelopen september een enorme piek in besmettingen heeft gehad net zoals in september vorig jaar? Die piek die ondanks bijna 100% vaccinatiegraad 2 maal zo hoog was? En waar de ziekenhuis opnames nauwelijks lager waren dan een jaar eerder?
Helaas, maar droomt u lekker verder.
Corona is net als de griep seizoensgebonden. In de zomer hadden we hier in Nederland, Belgie en Duitsland lage cijfers. Uitgezonderd de Hugo piek. Tegelijktijd waren er in Israel van in augustus en september net zo hoge cijfer als wij nu hebben. Als je een voorbeeld wilt hebben moet je kijken naar Zweden die hebben lage cijfers terwijl de omringende landen exploderende cijfers hebben.
ourworldindata.org/explorers/coronavi...
Geen dank, ik deed het met liefde.
ourworldindata.org/covid-vaccinations...
Share of people vaccinated (fully) against COVID-19, Nov 19, 2021:
Netherlands 77% (73%)
Israel 67% (62%)
NB: Percentage ligt iets lager omdat men over de hele bevolking kijkt en niet slechts de 18+ers.
U zei?
Mooi sprookje.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 19-11-2021 tot 20-11-2021 is;
50-59 1 persoon
60-69 2 personen
70-79 13 personen
80-89 24 personen
90+ 15 personen
< 50 0 personen
Totaal 55
Waarvan 4 in het ziekenhuis
Waarvan 35 in het verpleeghuis
Waarvan 16 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 3 personen
10-19 1 persoon
20-29 -1 personen
30-39 3 personen
40-49 2 personen
50-59 7 personen
60-69 12 personen
70-79 16 personen
80-89 17 personen
90+ 3 personen
Totaal 63
Tx Mike. Altijd goed om de koele cijfers te zien.
Een linkje naar een echte site is wel zo snel en betrouwbaar, mike4338293847562.
@funda | 20-11-21 | 17:26:
Te lui om zelf te zoeken lapzwans want Mike schudt die cijfers uit zijn mouw? Zucht.
Is te moeilijk
Uit de mouw.. Whoeha rivm
@niv01 | 20-11-21 | 17:31:
kabinet is dol op de cijfers van het RIVM, alleen trekken ze de verkeerde conclusies, zeker de nitwits bij WVS. Maar goed, wat anders kun je verwachten van een basisschool minister met kekke schoenen die het nogal belangrijk vindt om te poseren op de kerstnummercover van een 1 dimensionale glossy vooral gelezen door verveelde SBS/RTL/NPO vinex kudtjes. Geeft meteen zijn niveau aan.
Wacht ik op de 1e wappie die roept dat 90+ geen risicogroep is. Kijk maar naar de cijfers.
0-9 3 personen
't zou je kind zijn... En daarom ben ik voor maatregelen
Liefde en verbinding mensen. Samen krijgen we die paar overgebleven vlekjes ook wel gitzwart.
Er zijn gewoon te weinig mensen met een hart op de voordeur in Drenthe en Groningen.
Rassies.
Mmkay, ben bang dat ik dit jaar mijn moeke in Limburg niet kan bezoeken. Met dank aan de hypochonder testers in Nederland die met een kuchje meteen hysterisch bij een commercieel testbedrijf staan die dol zijn op die omzet want hoe meer hysterie des te meer testjes.
Dan maar kerst hier, ook geen straf.
Ik denk niet dat uw moeder u zal missen.
Want je moeder wil een QR code zien?
@mr_awesome | 20-11-21 | 17:24:
Nou, nou, nou. Het is en blijft je moeder. Lol!
@Geen01 | 20-11-21 | 17:25:
Nog niet maar wie weet hoe hysterisch Hugo en Mark volgende maand zijn?
@Basil Fawlty | 20-11-21 | 17:26:
De EU moet wel geld binnen blijven krijgen, ze kunnen moeilijk echt alle eurietjes zelf gaan printen. Kortom de kersthandel is grotendeels veilig.
@funda | 20-11-21 | 17:30:
Zelf onbeperkt geld printen vinden ze prima, vandaar dat de Euro ook gestaag minder waard wordt.
@Wattman | 20-11-21 | 17:44:
D'r wordt niks ongedekt geprint, ze willen onderpand. Waren het eerst staatsobligaties, nu zijn ook de obligaties van grote bedrijven en lagere overheden welkom maar dat feest houdt op bij een oplopende inflatie (met "dank" aan het hysterisch corona gekloot van de meeste overheden) en dan gaan ze binnenharken. Tapering zoals men dat op z'n Engels noemt. Iets wat men in de VS al snel gaat doen en de ECB zal snel volgen.
@Basil Fawlty | 20-11-21 | 17:51:
Op papier gedekt, als de Euro echt een gezonde munt zou zijn ging de rente ook weer omhoog.
Maar als de ECB dat doet klapt de Euro.
@Wattman | 20-11-21 | 17:56:
Nou nee. Die obligaties zijn echt onderpand en die moeten links of rechtsom terug. Ben jaren repo (grootste markt ter wereld na obligatie en forexhandel) dealer geweest dus geloof me, je moet je aan je contract houden anders heb je een probleem.
@Basil Fawlty | 20-11-21 | 18:52: En dan nu de hamvraag: wie bepaalt hoeveel het onderpand waard is? Ik hoop niet dezelfde actoren/organisaties die dat voor die producten deden die tot de financìële crisis van 2007-2009 hebben geleid. Maw: onze waardering van en vertrouwen/geloof in die vastgestelde waarde zal nog zeer belangrijk worden.
@anja | 21-11-21 | 10:20:
De markt (vraag en aanbod) bepaalt de waarde.
Zal mijn griepprik ook helpen?
Dan kom ik ook op de kaart.
Samen krijgen we de griep eronder.
Best wel een gedoe die Sars 2-Covid 19, donders wat een lastig rond bolletje met uitsteeksels.
Meestal blauw.
Al gedaan, zo gebeurd, geen woord politiek, geen gewap.
Is het bij zo'n herinfectie nou net zo erg als de eerste keer?
Nee
Nee. De eerste keer was ik echt wel benauwd in aanvallen van een minuut of 3 een paar keer per dag en de tweede keer 2 dagen met griep in bed en geur verlies. Bij de derde keer schijn je overigens een gouden horloge met een peilzender te krijgen van de lokale GGD.
"Het RIVM meldt zaterdag 55 coronagerelateerde sterfgevallen. Dat is het grootste aantal sinds 9 maart." en "In de afgelopen week registreerde het RIVM het overlijden van 230 coronapatiënten. Dat is gemiddeld bijna 33 per dag, het hoogste niveau sinds 14 maart."
Terwijl politici ruzie maken over 2G en 1G, heel principieel praten over glijdende schalen en ethische principes. Ze vullen zendtijd, zijn bezig met beeldvorming. Ze zijn bezig de preventie te beperken, want ze willen geen afscheid nemen van hun heilige huisjes. Ondertussen nemen we wel afscheid van mensen.
Politici lijken wel een geestelijke die tijdens het stervensproces dwangmatig hun woordenbrij reciteren. Je red daar niemand mee.
We moeten een list verzinnen, Feynman.
Vandaar de enorme toename in spindoctors en communicatiedeskundigen- dan hebben ze telkens verse nieuwe woorden voor hun dwangmatig handelen.
"Redden, redden, redden."
Het gaat ook niet om beslissingen nemen beste, het gaat om tijd rekken.
Oh shit. Straks wil heel de randstad in een gemeente wonen waar nog wel gezonder genen zijn.
Dat proces is al stevig gaande maar wordt vaak xenofobie genoemd.
@funda | 20-11-21 | 17:35: lol
Maar waarom is er al een jaar geen beter vaccin? Kan toch wel nog wat aan gesleuteld worden zou je denken.
Er komt medicatie aan, is ook niet gratis.
Hongarije heeft alle vaccins toegepast (incl. nog niet door de EU toegelaten) en netjes de resultaten bijgehouden. toevallig was het vaccin dat de beste bescherming bood tegen ziekenhuis opname dezelfde als het vaccin met de minste bijwerkingen: het door de EU nog steeds niet toegelaten Sputnik vaccin, van dezelfde makers als de expers op het gebied van SARS/SARS2.
Sputnik vaccin bestaat al een tijdje, ik denk dat de goedkeuring vooral een politiek probleem is, zeker als daarna in meer landen blijkt dat het beter werkt dan andere vaccins.
Dit zijn twee kaarten die de positieven laat zien. Kan Geenstijl hetzelfde laten zien maar dan van de ziekenhuisopnames?
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
@Duwbak_Linda | 20-11-21 | 17:19: Mooi overzicht. Geen goed nieuws, maar mooi overzicht.
@Duwbak_Linda | 20-11-21 | 17:19: Dank. Bijna dezelfde opnamecijfers als in najaar 2020. Kun je dan de conclusie trekken dat de vaccinaties niet veel helpen? (we zaten toen wel in een lockdown)
@Tyftstraaltnouisop | 20-11-21 | 17:42:
Nee. Grote verschil zit hem in het aantal doden. Degene die je vorig jaar direct tussen de planken kon stoppen zonder tussenkomst van een IC bed zijn nu ineens nog te redden en vragen dus om een IC bed. Zomaar een theorie.
@flame_me | 20-11-21 | 17:58: Hmmm, zo had ik het nog niet bekeken.
Vorig jaar had je vooral het Chinese virus, nu is het Delta. Dat lijkt mij de meest logische verklaring.
werkt lekker dat vaccin. laten we dat maar snel verplichten. dan wordt alles beter
Uit alles blijkt dat de vaccins prima werken. Wellicht ben je vergeten dat de vaccins bedoeld zijn om ziekenhuisopnames en sterfte te verminderen. Dat doen ze.
@Frits de Vriez | 20-11-21 | 17:24: En waarom dan een booster voor iedereen als ze (nog) zo goed werken ??
@pleemobiel | 20-11-21 | 17:33:
Waarom dat hier vragen terwijl die kennis moeiteloos te krijgen is?
Code zwart LOL dat scoorden we niet eens toen er nog geen vaccin was. Het is inmiddels wel duidelijk dat de vaccin werking toch wat tegenvalt. Op naar de boosters voor turbo actie. Luister naar Gommers die man weet dingen.
Allemaal de schuld van die AIVD’er, Willem Engel.
Idd, ik vertrouwde 'm al niet.
Was hij nu de witte engel, of was dat iemand anders?
Tot zover de mondkapjes en QR shit.
Alleen samen verslaan we het virus, beste mensen!! Samen!
De een die het gaat dwingen bij de ander,
dat doen we niet samen, dat laten we samen gebeuren.
Samen in de kroeg?
Of allemaal een gratis zonnebank van de overheid.
Code zwart het nieuwe normaal. Wat een clusterfuck dit hele corona gedoe. Maar ja als je van de daken schreeuwt als kabinet dat iedereen doodgaat en ebola een lachertje is in vergelijking met corona. Mensen in verzorging tehuizen opsluit, pubers verdacht maakt, mensen in de buitenlucht beboet, een lockdown invoert en ga zo maar door en je ego groter is dan je verstand.
Dan kun je natuurlijk niet meer zeggen kom we gaan weer normaal doen en ons stinkende best om de zorg weer op orde te krijgen. Er is nl teveel politiek kapitaal in deze fuckup gaan zitten
Spanje dan, omdat 6 Nederlanders, die positief waren getest, niet in quarantaine gingen op de plaats waar ze verbleven een Internationaal Opsporingsbevel uitvaardigen.
Alsof het levensgevaarlijke moordenaars zijn....
www.parool.nl/wereld/opsporingsbevel-...
@Wattman | 20-11-21 | 17:14: Die worden de rest van hun leven goed gecontroleerd elke keer dat ze op vakantie gaan. Interpol is slechts een doorgeefluik, en niet verantwoordelijk voor hoe lang de aangesloten landen hun lijstjes bewaren.
Is dit het dekkingsgebied van omroep zwart?
Nee, de gemeenten waar kozp van harte welkom is.
Tijd om De Jonge te vervangen door een Braziliaanse minister. Daar hebben ze het wel onder controle gekregen.
De Jonge vervangen door een verkoolde biefstuk zou al verbetering teweegbrengen.
@zwenkwieltje | 20-11-21 | 17:03: vermoedelijk wel. De man is weer te laat, en nu met de boosterprik. Wie gaan er dood, zwakke ouderen en die hadden al een boosterprik moeten krijgen, zoals in andere landen. Of zou uet opzet zijn om de totale aow-uitkeringen te verlagen? Je gaat er wat achter zoeken achter dat geklungel
@Ruud5 | 20-11-21 | 17:07:
De natte droom van D666 , Het voltooide leven.... Is bedacht om een hoop geld te besparen op aow en pensioen uitkeringen...
@Ruud5 | 20-11-21 | 17:07: De boosterprik is gewoon nog een derde keer hetzelfde slecht werkende vaccin. Waar blijven de beter werkende vaccins met minder bijwerkingen?
Ik denk dat overheden wachten op de vaccin pil, die dan voor iedereen verplicht word die om medische redenen niet geprikt kan worden.
@Nico_the_Sparrow | 20-11-21 | 17:15: De rotzakken.
In Italie heeft mn oom van in de 50 die booster prik zelfs al gehad, we schitteren weer in daadkracht terwijl zuid europa van onze centjes zooi gewoon regelt.
Kekke kleurtjes. Vorig jaar vonden ze zwart nog niet zo nodig. Zouden ze iets willen zeggen ..
cdn.nieuws.nl/media/sites/305/2020/03...
Groningen, hmmm zou het virus niet tegen aardgas bestand zijn?
Niet tegen trillingen. Dus de hele dag springen en luide muziek met veel bas beschermd.
@Zapata10 | 20-11-21 | 17:05: misschien werkt het virus alleen rond NAP, niet er onder of er boven? In vliegtuigen is er ook nooit een 1,5m maatregel geweest.
Ik vind het pure discriminatie, zwart als negatieve kleur
Dat komt juist omdat het positieve mensen betreft .
Misschien valt het wel mee en waren de kleurpotloden op.
Nee Pieter Klein heeft de kaart geWOBt en nu zijn de persoonlijke opvattingen weggelakt.
Ik klik dus op de [check dan] en moest klikken op het zwarte kaartje. Heb tweemaal gedaan. En gewoon allebei de keren ook precies met mijn dikke motorischgestoorde (drank) vinger de juiste gemeente aangetikt waar ik dus woon.
Leptob | 20-11-21 | 16:56 Jij woont dus niet in een klein dorpke, dan was het niet gelukt.
Zwart ziet er wel negatief uit ..
Donkerzwart volgende week.
Het is maar een kleurtje, nog niet eens zelfs.
Jules is bekeerd.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5...
Jules was al zwart voordat iemand ooit van Corona gehoord had.
Jules is een ex crimineel en jarenlang zwaar drugsgebruiker geweest. Dus zal gen prikangst geweest zijn.
Arme Jules..
magazines.dji.nl/djizien/2018/04/uefa...
Al twee keer bekeerd , eerst van de drugs en nu van eigenwijsheid...
Geen crisis zonder vrolijke excessen: deze week bij de kapper stond een dame met louis vuilton tas, lambsleren handschoenen en een gou-den mondkapje. Wellicht de vrouw van een witgewassen drugsdealer...
Drugsdealer? Wit? Vreemde combi.
Had ze ook een klein hondje, plakplaatjes en constant de smartphone in de klouwtjes?
"Things can only get better" ?
(tenminste nadat Groningen het even afmaakt, kom op Groningen je kunt het)
Wel opvallend, het aardbevingsgebied in Groningen staat niet op zwart. Wat zeuren ze nou daar.
En ook het AZC in Ter Apel zit nog in het rood.
Mogelijk is het virus trillingsgevoelig. Ik zeg iedereen een vibo in zijn reet en mogelijk zijn we er dan snel vanaf.
@Graaier | 20-11-21 | 16:54: Het virus durft niet verder op te rukken, vanwege aanhoudende protesten door de dappere Groningers. Trouwens, het AZC in Ter Apel staat al jaren op zwart, waarom is het nu rood ??
Logisch, die huizen hebben allemaal extra kieren, dat is goed voor de ventilatie.
@Andersdenkend | 20-11-21 | 17:14: LOL, we willen meer kieren.
Jomanda maakt Nederland corona vrij.
Morgen weer in het oude normaal.
youtu.be/pAYe9NPX9Zs
Het oude paranormaal.
Heb wat anders laten instralen .
@dhrat | 20-11-21 | 16:58:
Hier is de wijn ingestraalt. Moet zeggen het werkt en smaakt naar meer.
Wanneer houdt het komische duo weer een persconferentie?
Als de medische wereld weer harder begint te piepen dat we allemaal deaud gaan.
Snip & Snap?
Prikkie & Dwingertje?
Je bedoelt die c-acteurs?
Willem Engel en Willem Pols?
Hoho, de meesten kijken voor Irma Hamster.
Supermarktmanagers moeten tot sluitingsronde blijven dus zo rond 20:15 komen ze verder hun vooruitstrevende inzicht vergemakkelijken door hetzelfde te beslissen wat de omringende landen ook doen, scheelt een hoop eigen denkwerk na zo'n hele dag in de sloebermarkt.
Het is toch wel de omgekeerde wereld dat nu de antivaxxers gaan claimen dat de vaccins niet werken op basis van de deze kaart. Ik ken een verpleegkundige en die worstelt met de constatering dat veel van de mensen in de ziekenhuizen en IC niet gevaccineerd zijn. De mensen die wel gevaccineerd zijn zijn vaak heel oude mensen met verminderde afweer waarbij het vaccin minder werkt. Daardoor loopt alles vast. En dan gaan de wappers VICTORIE kraaien dat de vaccins niet werken. Ze werken prima voor de meeste mensen, ook voor de wappies.
Dat is wat wappies doen. Never mind context. Men "vindt" (of desnoods verzint of anders gehoord van de vriend van een aangetrouwde neef wiens buurman een collega is van de zus van de buurman 2 deuren verdop) een "feit" en verheft dat vervolgens tot een in steen gebeitelde waarheid die universeel/altijd & overal toepasbaar is. Om vervolgens door middel van confirmation bias die informatie bij elkaar te harken die het zelfverzonnen narratief in stand houden. Houd je niet altijd van de straat (QED 010) maar geeft iets van richting, inhoud en zekerheid in een (waarschijnlijk nogal leege en) treurig leventje. En hoe lager het IQ en abstractievermogen, hoe makkelijker het legioen aan wapstervolk er in mee lijkt te gaan.
Leuk verhaal, maar we kunnen met vaccineren niet Corona tegenhouden.
Ik hoor van genoeg artsen en verpleegkundigen dat het niet aan de ongevaccineerden ligt dat die paar ic bedden die niet wegbezuinigd zijn vol liggen.
Erger dan wappies vind ik de provaxers , de vaccinatiedwang en drang die tegen de eed is die artsen hebben afgelegd.
Onwettig ook om die mensen te prikken die dat niet willen, en er vaak ook geen baat bij hebben.
@goedverstaander | 20-11-21 | 17:00:
Is het nu echt nodig om leugens te verspreiden om in uw eigen woorden te geloven?
@Grijskijkert | 20-11-21 | 16:58: Het angstzweet staat u op de rug en loopt in uw ogen, help!! De prikjes moeten mij toch beschermen, dat hadden ze op de NPO gezegd!!!
Snel wat over wappies typen, goed voor het gemoed.
@Analia von Solmsch | 20-11-21 | 17:07:
Sterke verhalen maar de praktijk gebied anders.
@goedverstaander | 20-11-21 | 17:29:
Ik weet de laatste cijfers niet of wel gevaccineerd op de IC en op de verpleegbedden die cijfers zouden u ook aan het denken moeten
***De IC's liggen vol met oudere, obese en tevens gevaccineerde mensen.***
Deze zin is een absolute leugen.
Aan de andere kant kan ik best begrijpen dat u leugens nodig heeft om uw eigen droomwereld in stand te houden.
@botbot | 20-11-21 | 17:48: Nogmaals: Laat het maar zien, roeper.
@botbot | 20-11-21 | 17:48: Kijkt u even bij het staatje 'Leeftijd en vaccinatiestatus opgenomen patiënten' van de 70-plussers, ook even naar de aantallen: www.rivm.nl/nieuws/ongevaccineerde-CO...
Daarna zelf met het tegenbewijs komen.
@goedverstaander | 20-11-21 | 17:53:
IC 70% on.
Verpleegbedden 50% on.
Nu kan ik er ook wel de verhouding 15-85 bij doen maar dan zullen de cijfers veel te moeilijk voor u worden.
@Analia von Solmsch | 20-11-21 | 17:07: Het is normaal dat circulerende antilichamen langzaam afnemen na een vaccinatie. Bescherming in de cellen blijft (de herkenning van covid) maar als circulerende antilichamen een grote rol in de bescherming spelen dan kun je mensen gewoon boosters geven om dit op peil te houden. Zie de kinkhoest prik bij zwangere vrouwen, om de baby 6 maanden bescherming te geven in een kwetsbare periode. Met een trage besluitvorming in DH over boosters en een flinke groep sceptici kunnen we waarschijnlijk nog lang niet concluderen dan vaccineren geen zin heeft..
@botbot | 20-11-21 | 18:03: Niet van onderwerp veranderen. Trappen we niet in.
@goedverstaander | 20-11-21 | 17:59:
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actu...
Hier het bewijs.
Al is de leugen nog zo snel,...
Schiet al mooi op met de groepsimmuniteit. Nog even een wintertje flink doorzetten en we gaan richting de 100 procent. De enige vraag is wat we dan moeten verzinnen om de talkshows vol te krijgen en de NPO alarmisten weer aan het werk te krijgen. Ach, de NPO van de linkse activisten verzint vast wel weer een of ander groot drama of gevaar.
Dan kunnen we het gewoon weer over het klimaat oid hebben.
Snappen Tokkies tegenwoordig ook al niet meer wat er op tv te zien is?
O,o,o, en u heeft in al uw wijsheid over het virus nog nooit van de Delta variant gehoord.
Dat valt mij wel vies tegen van u.
@botbot | 20-11-21 | 16:55: de Delta variant is zooo 2021, daar hebben we volgend jaar geen last meer van.
"Vorig jaar was het nét zo erg als nu"
O ja joh?
Het betekent dat de vaccins dus lang niet zo goed werken als men had gehoopt, het vaccin zou de maatregelen overbodig moeten maken... dit is dus duidelijk niet het geval.
@Alfred E. Neuman | 20-11-21 | 16:52: Dit dus. Dat was toch het hele idee? Prikkend naar de vrijheid toe? De enige uitweg uit deze situatie volgens Hugo. Nou, het lijkt er niet erg op.
@Alfred E. Neuman | 20-11-21 | 16:52: Dat heeft niemand gezegd. Beter luisteren!
@Alfred E. Neuman | 20-11-21 | 16:52: Dat was nog van voor de delta variant man. Nu is er 95% vaccinatie graad nodig, met boosters er bovenop.
@HornoxNL | 20-11-21 | 16:56: zolang 20% zich niet wenst te prikken, zit daar vooralsnog het probleem, aangezien een deel van die lui alsnog goed ziek gaat worden en dan een bedje op de IC claimt. Er is nooit beweerd dat een vaccin een soort ondoordringbare, absolute, bescherming biedt. Sterker nog, aan het begin van de ontwikkeling van de vaccins werd er nog vanuit gegaan dat een 60% werking na vaccinatie al top zou zijn. En binnen die 60% werkt een vaccin óók al als het de ziekte zwaar afremt of vermindert. Een 100% bescherming tegen een virus bestaat simpelweg niet.
Al met al, vaccins doen precies wat ze moeten doen. Maar zolang nog teveel mensen alsnog té ziek worden, zijn we er nog niet en blijven we met een mate van maatregelen zitten.
@heppykemper | 20-11-21 | 17:00: zo is t.
En niemand neemt ook maar de moeite om het aantal besmettingen, ziekenhuis- en/of Ic-opnames en sterfgevallen proportionneel om te slaan over de aantallen oersonen per catégorie ( gevaccineerden en niet- gevaccineerden)....
@Bierum | 20-11-21 | 17:08: Een beetje nadenken en logisch redeneren is voor de meesten toch teveel gevraagd. Ach, we kunnen niet allemaal WO-geschoold zijn. #DokkersUnited mwuhahaha
@heppykemper | 20-11-21 | 17:00: Het RIVM meldt op haar webesite dat de bestaande vaccins net zo goed werken tegen de deltavariant als tegen de andere varianten. Dus even een linkje graag.
@goedverstaander | 20-11-21 | 17:13: maar de delta is besmettelijker. Simpel toch?
@goedverstaander | 20-11-21 | 17:13:
Weet u dat nog niet? foei driewerf foei.
Het vaccin werkt prima de mensen worden minder ziek.
Alleen is de Deltavariant veel besmettelijker dus zou in theorie de vaccinatie graad verhoogd moeten worden.
Hoe moeilijk kan het zijn.
De gemiddelde Nederlander is corona-moe. Er is te weinig draagvlak om nogmaals het hele leven om te gooien om een relatief kleine vatbare groep obese ouderen te beschermen. Wat kunnen we eraan doen? 1. Het virus z'n gang laten gaan 2. Het volk te onderwerpen aan strenge lockdowns in combinatie met meerdere verplichtingen zoals een vaccinatieplicht. Rara waar gaan we naar toe met z'n allen?
Solidariteit met de zwakkeren in onze samenleving, wat is daar mis mee?
Helemaal niks kameraad
@botbot | 20-11-21 | 16:52: wat is er mis om de mensen te beschermen dir het nodig hebben zodat de rest gewoon met rust kan worden gelaten. Wanneer begin je het nou eens te snappen?!
"De gemiddelde Nederlander is corona-moe."
Helaas is Corona nog niet moe, Corona houdt van iedereen. Handle the truth.
@Casus Lou | 20-11-21 | 17:05:
Ja laten we de twintigplussers die thuis met longcovid zitten maar vergeten.
De ouderen kunnen we wel opsluiten die dragen toch niets meer bij.
Nee,.. een bijzonder goed idee van u.
Oh wacht,.. nee dat is waar ook,... dat kan u niet overkomen.
Nee, corona houd van dikkies en zwakkies. Ik ben fit en ingeënt, het zal mij m'n reedt roesten. Ik ga niet in lockdown, testen bij een kuchje of ingewikkeld doen. Die dikkerds blijven maar lekker binnen. En die oudjes die doodgaan, dat is natuur.
@2Benen | 20-11-21 | 17:40: Darwin lachte, goed bezig.
Zoals wel vaker is Grunn en ommeland weer eens het licht in de duisternis. Waarvan akte.
Is het Hooghoudt dat de beamettingen laag houdt?
Of allemaal aan de eierbal?
@Shoarmamasutra | 20-11-21 | 17:00:
Wij zijn gewoon te koppig denk ik. En wellicht ook ietwat afstandelijk.
Je zal toch maar zo iemand zijn die denkt dat dit opgelost kan worden door iedereen te vaccineren. Ik zeg niet dat het niets helpt, er is een duidelijk betere ratio besmettingen:opnames&doden, maar het is gewoon echt niet genoeg. Ik blijf erbij dat we zoveel mogelijk aan de 50-100mcg/dag vitamine D moeten, en ik zou toch nog eens goed naar ivermectine kijken. Kost allemaal niks en is totaal ongevaarijk bij reguliere dosissen, dus gewoon proberen.
En je aan de regels van afstand bewaren enzovoorts houden.
Of je nu gevaccineerd bent of niet.
Ik zie veel hoestende en proestende mensen in de winkels. Dan wordt het natuurlijk nooit wat
Gewoon verzekerd bij centraal beheer.
En al eeuwenlang voor het hoogste tarief.
Neem flink wat ivermectine in plaats van er naar te kijken en probeer verder naar de maan kijken en bidden. Baat het niet...
@Roos | 20-11-21 | 16:48: Idd. Mensen laten zichzelf niets ontzeggen of ontnemen. Ik hoor de afgelopen dagen van meerdere mensen dat ze zich zwak en ziek voelen, verkouden zijn, lijkt wel een griepje. Maar, testen ho maar, we zijn toch gevaccineerd? Wij hebben geen Corona. Ondertussen iedereen uitnodigen en overal naartoe gaan. Allen 60+rs.
Vier politieauto’s uitgebrand of gesloopt. Uw belastinggeld. vm.tiktok.com/ZM8pf9aH7/ Volle maan.
Geen onzin, volle maan doet echt wat met mensen. Dat was dus ook een factor afgelopen nacht/ gisterenavond.
@Wattman | 20-11-21 | 16:48: mijn hoektanden worden alweer wat langer...
@Roos | 20-11-21 | 16:49:
Haha, zie je wel..
@Wattman | 20-11-21 | 16:48: yep, volle maan geeft het meeste licht 's nachts. En een verlichte omgeving doet inderdaad wat met de mensen.
@Roos | 20-11-21 | 16:49: Dat is een vampier. Een weerwolf is een heel ander soort legende.
@SaintNick | 20-11-21 | 16:58:
Het kan ook volle maan zijn en zwaarbewolkt zodat het niet het meeste licht geeft, maar snap de redenatie.
@SaintNick | 20-11-21 | 16:58: de maan geeft helemaal geen licht. Wat je ziet is zonlicht
Omroep zwart staat te juichen.
Ronddobberen op een boot en je blijft in leven.
Nou, ik kan me nog wat gedoe en toestandjes op cruiseschepen herinneren.
IN de familie twee specialisten in het ziekenhuis, een kind van hen inmiddels in opleiding tot specialist, de ander bijna klaar met medicijnen. Allemaal gevaccineerd, gaan met nog 3 medestudenten medicijnen uitje. Daarna gezellig met 13 man eten. So far de basisregels die zelfs door eigen zorgpersoneel niet in acht genomen worden. Maar dan hebben de ongevaccineerden het gedaan? Lariekoek.
Iedereen die denkt dat dat het grote probleem is, heeft echt een enorme balk in z'n oog.
Het is het gedrag. Waaronder, maar niet uitsluitend dat van ongevaccineerden.
@Shoarmamasutra | 20-11-21 | 17:01:
Vooral gedrag van de gevaccineerden. Die houden zich doorgaans al maanden nergens meer aan. Zijn zich ook pas na recente campagne eens een keer gaan testen.
Als zij zich om te beginnen weer eens aan de basisregels zouden houden zijn we al een eind op weg.
Mag dat dan niet? Welke regel verzet zich hiertegen?
@BRAAP | 20-11-21 | 17:11: precies wat ik in mijn omgeving zie. De meeste gevaccineerden boeit het niet, de basismaatregelen, ' wordt er toch niet erg ziek van' het grenzeloze egoïsme is de oorzaak dat dit gebeurt. Vooral ook aangewakkerd door onze 'elite' die maar blijven weigeren het goede voorbeeld te geven. Stel Rutte had Grapperhaus eruit gegooid, inclusief intrekking VOG (kan ie geen advocaat meer zijn), en had het volk toegesproken met de woorden, dit kan nu echt niet, dan was het wellicht tot een grotere groep doorgedrongen dat het begin van de oplossing ligt in het beperken van besmettingen, dat doet niet de corona app, niet het vaccin, dat kan alleen met de basismaatregelen en testen, testen testen. In die zijn heeft de Christen Unie groot gelijk met hun pleidooi voor 1G
Van de legenda van die kaartjes worden alleen de drie onderste kleurtjes gebruikt.
Kunnen ze dat niet beter presenteren als 'vijftig tinten grijs'
Een inktvlek die op Nederland lijkt.
Soort Rorschachtest, geil wel.
Zomaar even een vergelijking met de tweede wereldoorlog. Toen was Nederland snel het haasje met onze karige strijdmacht. Nu is defensie tegen het virus (de zorg) evenredig onder de maat en zien we ongeveer hetzelfde gebeuren.
We zijn in een soort van oorlog tegen de pandemie maar het kabinet vertikt het een noemenswaardige verdediging op te tuigen.
Om verdere vergelijkingen voor te zijn, ja er zijn (begrijpelijk, imho) dienstweigeraars, en ja die mogen op hun manier ook hun verantwoordelijkheid/steentje (bij)dragen.
Virtueel fusilleren in het duingebied terwijl Alexander Pechtold 'pang pang' roept en lacht.
Twente zwart.. zijn ze bij Heracles blij mee
Mooi kaartje, zelfs Tiengemeten, Pampus en Neeltje Jans kleuren zwart.
En de Afsluitdijk.
En Vaals!
En de Maasvlakte, waarschijnlijk een positief geteste brandweerman die weekenddienst heeft.
@AlexanderVissers | 20-11-21 | 16:42: Ik heb in Vaals nog een beker met Grogu erop gekocht!
Zijn dat dan zelfstandige veiligheidsregio's? Dat zou nieuw zijn.
Zelfs Vaals is zwart. Vaals! Waar eigenlijk helemaal niemand zich in Nederland laat testen, zich laat inenten of naar het ziekenhuis gaat of sterft, Vaals! Houston we have a problem. Om boodschappen te doen in Aken moet je dadelijk je nog aanmelden en in quarantaine! Ik denk dat ik volgende week maar eens naar de outlet in Roermond ga, parkeerplaatsen te over en je struikelt even niet over de Duitsers! Zoals de filosoof der filosofen al stelde: ieder nadeel heb ze voordeel!
boodschappen kan gewoon ook bij de vorige code rood, pas bij verblijf langer dan 24 uur quarantaine, In al die tijd heb ik iedere week gewinkeld over de grend in Aken en nog nooit een OR moeten tonen...
Hij stelde ook: Vaak mot je het effe doorhebben voordat je het ziet.
Misschien toepasselijker hierbij.
Overigens is de Code Zwart een klassieke filosofische "vraag": het belang van de enkeling versus dat van de meerderheid. Praktisch vertaald in IC / operatietafeltermen: niet gevaccineerd? Daar is de afdeling versterven.
C'est ca!
Wordt nu al heel veel doorgezet naar verpleeghuizen of desnoods thuis, met je zuurstoftankje. Dit gaat vervelend worden.
@Duwbak_Linda | 20-11-21 | 16:41: Inderdaad Linda. Het bericht gisteren, ik meen bij RTL, dat "honderden" coronagerelateerde sterfgevallen door het RIVM niet geregistreerd zouden worden.
Een wel heel gruwelijk déjà vu.
Versterven kan ook rustig op het kamertje van een verplegend arts die toch geen tijd meer heeft er te komen. Het gebeurt echt.
Er is geen houden meer aan, volgende week komt de grootste klap. Geen ziekenhuis bed meer te krijgen en de verpleegkundigen rennen gillend weg.
Niet te hopen
Oorzaak, gevolg. De hele zorg tot op het bot uitkleden. En nu komt de rekening.
Wat zeggen de verantwoordelijken?
@Pietie | 20-11-21 | 16:51:
Jamaarnee, we moeten geen overcapaciteit willen.
@zwenkwieltje | 20-11-21 | 16:58: nee anders gaan ze zich maar vervelen volgens Gommers. Belgie heeft 2x en Duitsland 3x zoveel IC bedden. Vooralsnog zijn het er hier veel te weinig.
@voldemort | 20-11-21 | 17:04:
Weet u nog die noodhospitalen in Maastricht en Rottjeknor? Toen was er blijkbaar nog wel geld en personeel.
Er bestaan geen nuttelozer en nog nietszeggender cijfers dan kale besmettingscijfers. Zegt helemaal geen ene kudt. En elke nieuwsuitzending begint er al bijna twee jaar mee zo halverwege de middag.
U weet het beter?, geef uitleg
Het geeft wel een aardige indicatie van de richting waarin de globale pandemie zich ontwikkelt.
@Nietgek | 20-11-21 | 16:39: Zegt het iets over gevaccineerd of ongevaccineerd? Zegt het iets over ziek worden (dus a-symptomatisch besmet)? Zegt het iets over ziekenhuisopnames?
Besmettingen zeggen niets maar er wordt wel beleid op gemaakt. Om het maar niet over de kaalslag in de zorg te hoeven hebben.
Wel eens van de exponentiële factor gehoord?
Bij de huidige R waarde van 1.26 is 1 besmetting goed voor ruim 25 gevallen na 2 weken. Do the math. 20.000 geregistreerde besmettingen in 1 dag = meer dan een half miljoen nieuwe besmettingen na 14 dagen. Etc
@funda | 20-11-21 | 16:41: Lulkoek. Er zijn zoveel variabelen in deze pandemie dat dat cijfer er echt niet toe doet. Het enige dat je er uit af zou kunnen leiden is dat de vaccins niet voorkomen dat je positief kunt testen. Dat is inmiddels in meer dan 60% van de besmettingen het geval.
@YoMoms | 20-11-21 | 16:52: Die exponentiële factor wordt van stal gehaald om mensen zoals u angst aan te praten. Kijk naar het aantal besmettingen en kijk naar de gevolgen. Doe zelf de math, zou ik zeggen.
@goedverstaander | 20-11-21 | 16:54:
Nee, lulkoek is wat jij in riante hoeveelheden over ons uitstort.
Relevante cijfers zijn relevant, hoe hard jij ook met je knuistjes zwaait.
@funda | 20-11-21 | 17:11: Geen onderbouwing van uw kant dus. Roepen kunnen we allemaal. Next.
@goedverstaander | 20-11-21 | 17:27:
Relevante cijfers zijn relevant en de lulkoek komt geheel van uw kant, in grote doses.
Je wappiegeroep bewijst dus niets.
Lock up the streets and houses
Because there's something in the air
www.youtube.com/watch?v=qJae3Q2l-BY
Het IJsselmeer en de Waddenzee vallen wel mee.
Wacht maar tot het visbestand weer toeneemt.
Wappie
Sterk hoor Papa Jones, jij lijdt echt aan cognitieve dissonantie.
Listige Mexicaanse reclamemakers, goed gezien.
@Mad Max | 20-11-21 | 16:43: Als bepaalde types éénmaal hun mening (idealen/geloof) hebben mbt tot bepaalde onderwerpen, dan wijken ze daar niet meer van af.
Ze worden zelfs nog fanatieker en valser naar de ander (realist/zelfstandig denker) toe.
@Mad Max | 20-11-21 | 16:43: Héla... ík ben hier niet de complotdenker he! Met je cognitieve dissonantie.
En hoe concludeer je dat? De stemmen uit je hoofd?
Ondertussen zijn ze er bij het Spaanse Sinterklaasjournaal nog steeds niet achter waar die "Nederlandse" onverlaten met hun stoomboot zijn gebleven. Spannond!
O god, laat me aub maandag nog een verfbeurt krijgen en ik moet ook nog naar de kaakchirurg volgende week!
Als je niet slikt maar over je haren laat komen scheelt dat zowel kaakkramp als verf.
Nederland kan het en doet het ook. Met dank aan allen die dit mogelijk maakten.
door gewoon te leven. ga toch weg, de laatste 10 jaar waren er mensen in deze periode snotterig en ziekig.
Vanavond naar het theater. Daar zijn de besmettingen heel laag, aldus de evenementensector. Ik geloof ze maar op hun blauwe ogen.
Weet je wie er ook blauwe ogen zou moeten krijgen .....
Dus, iedereen is constant een wappie volgens Papa Jones, maar gaat wel -tijdens een pandemie- van hot naar her. Theater lijkt me geen essentiële levensbehoefte. Discutabel.
@Mad Max | 20-11-21 | 16:44: Vertel! Wie heb je bezwangerd?
@superduperadmin | 20-11-21 | 16:45: Ik ben beschermd tegen ziekenhuisopname. Hooguit dat ik een weekje in quarantaine moet bij besmetting.
@Papa Jones | 20-11-21 | 16:48: Het ging toch niet om het ikke?
@Muissolini | 20-11-21 | 16:50: Ik kan hooguit mensen besmetten die óók gevaccineerd zijn. Wappies blijf ik verre van.
@Papa Jones | 20-11-21 | 16:55: Veel plezier tijdens uw theaterbezoek.
@Papa Jones | 20-11-21 | 16:55: Dus kwetsbare gevaccineerden ook.
@superduperadmin | 20-11-21 | 17:12: Bedankt!
@Muissolini | 20-11-21 | 17:16: Ja, ik zal even geen bejaarden bezoeken de komende week.
Heeft er nog iemand een oude auto over die ik in de fik kan zetten om mijn onvrede te uiten?
Zolang je het niet naast de Tweede Kamer of op het Mediapark doet moet dat best kunnen.
Hoe ga je hem dan weer van je naam halen?
Anders kan je decennia wegenbelasting en geen APKboetes dokken
Ziekenhuisopnamen is het enige dat telt. Besmettingen zegt geen moer. Al draagt heel NL het virus, zolang de zorg het aankan is het goed.
En niet anders nondeju. Tis potdomme niet alsof de lijken in de goot liggen.
Als besmettingen stijgen, stijgen de ziekenhuis opnames even later.
Vandaar dat iedereen met een beetje verstand ook de besmettingen in de gaten houdt.
Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
@RandyBiel | 20-11-21 | 16:58: hoe kan dat nou, 85% is gevaccinneerd en die komen niet in het ziekenhuis, toch?
Nee, het is nu allemaal de schuld van Baudet, kom je hier niet vaak genoeg?
U bent een echte zwitsal.
Zeg het ze, Peet!
Driekwart van relschoppers hangen de islam aan dus jouw vergelijking slaat nergens op.
@Nietgek | 20-11-21 | 16:41: Dat zijn PVV stemmers.
Weg met het PVstemVee!
Niet handhavende horeca. Niet thuis werken. Anderhalve meter aan mijn reet. Valse QR codes. Lekker samen in de kroeg. FvD die het een griep vindt. Stoer mensen dragen geen mondkapje. Gommers die strengere maatregelen niet bij Nederland vindt passen. En dan ligt het natuurlijk aan Rutte en de Jonge. Dat die zich nog 3x een slag in de rondte werken snap ik echt niet. En dan moeten ze ook nog beveiligd worden.
Het zijn vooral de gevaccineerden die ongetest met hun groene QR-code iedereen in het gezicht lopen te blaffen. Een schoolvoorbeeld van schijnveiligheid. Het kabinet wil dat de gespotenen meer rechten hebben dan de ongespotenen. Dit is wat er dan gebeurt.
@Ad Hominem Tu Quoque | 20-11-21 | 16:47: Ja dat was ik. Maar ik bied mijn excuses aan. Hoorde van iemand dat u verstandelijk beperkt bent. Sorry.
Zwarte Piet is erbij.
Halbe ook, hoor.
Zodra die beschikbaar is ga ik die halen. En vergeef ons onze achterlijke overheid.
Vaccinatie is één van de instrumenten wellicht het belangrijkst maar als niemand zich aan de maatregelen houdt en een deel wil niet dan lukt het niet met een virus met een R waarde boven de 4. De enige mogelijkheid is dat de wappies allemaal snel ziek worden en dat is wat nu gebeurd. Ook jij komt aan de beurt en als je geluk hebt verlies je wat van de geurvermogen en als je iets te dik bent mag je wellicht binnenkort op je buik aan de zuurstof en wordt je volgeprikt met medicijnen waarvan je de bijsluiter niet kent. Voordeel is dat je in coma zal zijn.
@dartfrogger | 20-11-21 | 16:36: De R waarde ligt op 1, 26 enorme bange peopert van me. Met je R waarde boven de 4. Hahaha,
@dartfrogger | 20-11-21 | 16:36: Hulde
@dartfrogger | 20-11-21 | 16:36: zijn niet alleen de wappies, dit is het gevolg van totaal verkeerd beleid. Verkeerde prikmoment icm met QR regel geeft boost in besmettingen door toegenomen besmettingsmomenten met verlaagde effectiviteit van vaccins. Juiste prikmoment voor ouderen en kwetsbare is effectiever vermoed ik om de druk op de ziekenhuizen te verminderen icm met stevige investering in de IC afdelingen maar helaas lopen we voor het 2de jaar achter de muziek aan..
@beavis | 20-11-21 | 16:47: Ik maak er maar een grapje van. Arm Nederland.
Black friday week, de perfecte weergave van de commercialisering. Ik consumeer dus ik leef.
Zelfs alle gebieden waar geen mens woont helemaal zwart, nou, dan is het echt alarmfase 1.
Vooral rond Blijdorp, hoestende giraffen, blaffende herten.
Verder ben ik gek op onderzoeken. Hier, een onderzoek
www.gic.nl/nieuws/onderzoek-umcg-over...
Dat is makkelijk te lezen maar ik denk niet dat een wap de inhoud snapt.
@botbot | 20-11-21 | 16:39:
Je vergist je. Zitten veel intelligente en slimme mensen tussen. Het lijkt wel een virus (pun).
Ja dat is wel een grappig onderzoek, want hier worden de complotdenkers/wappies genoemd, maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor degene die geloven in een maakbare wereld, islam is vrede, etc. etc.
Ik ben ook gek op onderzoeken.
Hier, krijg je er ook een van mij.
www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1...
@NietHenkLooij | 20-11-21 | 16:46:
Soms denk ik wel eens dat het een met het ander te maken heeft.
@Ben-Bataaf | 20-11-21 | 16:46: Ebola?
@zwenkwieltje | 20-11-21 | 16:50:
Nee, ik hou alleen van onderzoeksresultaten die mijn wereldbeeld bevestigen.
@Duwbak_Linda | 20-11-21 | 16:49:
Yep. Maar niet voor 1 gat te vangen:
www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2...
@Duwbak_Linda | 20-11-21 | 16:53:
Das dan wel weer lief.
@Ben-Bataaf | 20-11-21 | 16:53:
Dit wordt gewoon bevestigd door www.apotheek.nl/medicijnen/remdesivir...
@Duwbak_Linda | 20-11-21 | 16:58:
Nee, de apotheek vertelt dat het goedje nu protocol is.
Tip: klik in die eerste link even op de plaatjes.
Ik wil maar aangeven dat iedereen, ongeacht vaccinatiestatus, voorzichtig moet blijven.
@Ben-Bataaf | 20-11-21 | 17:04:
Vaccinatie is geen wondermiddel. Het is het beste wat we hebben (denk ik), maar absoluut geen wondermiddel. Natuurlijk moet je voorzichtig blijven.
De ctb bleek iig geen complot.
@Casus Lou | 20-11-21 | 17:13:
Klopt, hebben ook best wel wat verlichte geesten tegen (voor?) gewaarschuwd. Maar ja, Nederland.
Leuk stukkie. Het enige is dat jullie vergeten zijn is om ziekenhuisopnames te klikken ipv besmettingen.
@TijdelijkOptimist | 20-11-21 | 16:31:
Is het nu echt nodig om leugens te plaatsen?
@TijdelijkOptimist | 20-11-21 | 16:31:
Oversterfte is wel goed tegen overimport.
Die lopen met enige vertraging in de pas.
@funda | 20-11-21 | 16:35:
Al gaat de oversterfte nog zo snel,
Deze regering importeren ze wel!!
@TijdelijkOptimist | 20-11-21 | 17:16:
Precies, gewoon positief benaderen.
Er is geen probleem dat uw overheid niet voor u kan verergeren.
Dit plaatje geeft aan waar er op dit moment gasgestookte cv ketels aan staan.
Heeft niets met covid 19 te maken.
Kan ook zijn dat hier een voorstelling wordt gegeven van mensen die gevaccineerd zijn?
Trieste zaak dat we het nooit te weten komen wat de echte waarheid is.
Wellicht tijd om het echte probleem aan te pakken. In feite weten we nu dat we het doen voor obese ouderen die niet geprikt zijn. Wellicht zouden de maatregelen die groep moeten treffen. Daarna de ongevaccineerde ouderen en daarna obese ongevaccineerden. Daarbij is 86% al gevaccineerd en kan het zijn dat als je niet tot bovenstaande groep behoort in het ziekenhuis beland, maar dan heb je echt pech. Ik ben gevaccineerd, maar ben tegen alle maatregelen omdat ze niet werken. En dat hebben we niet aan ongevaccineerden te danken maar aan bovenstaande groep. Obese ongevaccineerden.
Tweederde van de 70-plussers op de IC is volledig gevaccineerd. Kijkt u maar even op de webzijde van het RIVM.
@goedverstaander | 20-11-21 | 16:44: En obese wellicht? Waar het mij meer om gaat is dat de hele samenleving plat ligt voor ouderen. En veelal obese ouderen. En dat wringt ergens.
Dit kaartje laat mooi de wapperd-dichtheid in ons landje zien.
MAAR WIE bevolken de Intensivstationen?
Mesen met obesitas mensen met een orgaantransplantatie mensen met chronische aandoeningen en verminderde weerstand maar vooral heel veel niet gevaccineerden waaronder veel in een parallel Nederland levende niet westerse allochtonen waar de overheid geen contact mee heeft of kan maken.
Black Land Matters
Zal Hamknielton blij mee zijn.
@Verderkijkert | 20-11-21 | 16:27:
Die is mooi!
Besmettingen maken niet veel uit, gevaccineerden lopen weinig kans ernstig ziek te worden. Laten we dus vooral deze kaart vergeten en focussen op de kaart met ziekenhuisopnames
Dat lijkt mij niet zo verstandig, dan zouden de wappen hun droomwereld in zien storten.
Komt door QR beleid en het daarmee komende vrije gedrag, veel besmettingsmomenten volgens mij.. Dit geeft aan dat het hele QR gebeuren niet veel toevoegd en het alleen maar erger maakt. TvT zat nog een logica in. Idd ziekenhuis opnames maar die lopen al bij een loopneus epidemie tegen de grenzen aan dus dan weten we het wel weer wat er ons staat te wachten.
Kan dat wel? Zwart gebruiken voor slecht nieuws. Zou dat geen wit moeten zijn?
Zwarte vrijdag was toch positief?
Veel goedkope troep voor de helft van de prijs?
@TijdelijkOptimist | 20-11-21 | 16:29: dat is toch de dag waarop je je zwarte geld op moet maken?
Zou bijna zeggen dat het door de vaccinaties komt.. haha.. Hoe hoger de vaccinatie graad hoe erger het wordt lijkt het wel, dan wil je niet weten wat er na een booster campagne gebeurd.. is die kleur al uitgevonden..
Iemand vatte dit essay samen als tien jaar GS-topics in dure proza overgeschreven. En dat klopt ook eigenlijk wel.
www.groene.nl/artikel/een-politiek-va...
Inderdaad goed artikel. Die Nederlandse zelfingenomenheid en dat gevoel van superioriteit wat nergens op gebaseerd is. Het heeft ons de blik op de realiteit ontnomen en het weten van wie we zijn. Voor zover je van we kan spreken. Het Nederlandse poldermodel en het wezen van de Nederlandse samenleving kan gezien worden als de Pruisische landadel van zo rond 1900. Te arm om te kunnen eten maar zo superieur.
@Zapata10 | 20-11-21 | 17:03:
Wuh Wordeh Kahmpioen, we worde kampioen!
@Zapata10 | 20-11-21 | 17:03: pfff. Zover komt de nieuwe elite (welke elite?) niet eens, om die tijdlijn te bewandelen en de context en verbanden te zien.
Niks nieuws. Zo staan we al langer bekend in het buitenland. Grote mond, maar kaal middenmotertje.
Samen helpen we Corona de wereld in.
Gaan we de vaccinemakers al in staat van beschuldiging stellen of doen we net of ze prima werken.
Die zijn vrijgesteld van enige verantwoordelijkheid, mooie deal
Ha, bij het uitrollen van de experimentele vaccins, hebben de fabrikanten bij alle regeringen een 'niet aansprakelijkheid clausule' weten te bedongen, zo veilig&goed werkzaam dat 'ze' wel even niet de consequenties willen aanvaarden.
Je hoeft je niet te laten vaccineren, waarom dan klagen?
Of gaan we de antivaxxers beboeten wegens het in gevaar brengen van de volksgezondheid. Dat is precies wat in Oostenrijk gaat gebeuren. De vaccins werken prima maar de wappers gijzelen de rest van de bevolking.
@dartfrogger | 20-11-21 | 16:42:
Tja, ik dacht op een dag: als ik het niet iedereen naar de zin kan maken kan ik in iedergeval proberen zoveel mogelijk mensen dwars te zitten.
van stampij | 20-11-21
Iets dat binnen een half jaar al bijna niet meer werkt kan ik geen vaccin noemen.
Dit is een pandemie van de gevaccineerden!
Jij snapt het nog steeds niet.
Zwart heerst in Nederland dit was toch al bekend?
Zeker doen, die prik! En nog één, en nog één, en nog één!
Helpt echt geweldig!
(voor Pfizer c.s. that is)
Nederland eindelijk zwart. Mission accomplished.
Net gisteren geweest, ik zie er weer patent uit, kapster voorlopig even beschermd tegen nieuw zwabberbeleid.
1 Positief punt: zwarter dan zwart kan het niet worden.
Dit soort kaarten kan echt niet meer door de beugel; probleemgebieden moeten wit worden.
Welles, pikzwart.
Rottumerplaat valt nog mee zo te zien.
Als je nooit iets leest zou je die indruk kunnen krijgen, ja.
Klopt,... de biblebelt slaat helemaal wit uit en in de omliggende plaatsen zijn bijna geen ziekenhuis opnames.
@botbot | 20-11-21 | 16:25: vaccines werken wel maar niet tegen besmettingen en tijd is de grootste vijand ivm met afname effectiviteit. In augustus prikken heeft een beter effect ivm het griepseizoen vermoed ik.
@mark' | 20-11-21 | 16:33:
Kijk eens naar het aantal opnames op de IC dan moet er ergens toch een lampje gaan branden zou ik zo zeggen.
@botbot | 20-11-21 | 16:41: 1) substantieel deel bevolking is niet gevaccineerd. 2) vergelijking met vorig jaar veel minder opnames bij zelfde aantal positieve testen, dus vaccins doen wel iets. 3) data van opnames wie wel en niet gevaccineerd is wordt angstvallig stil gehouden, dus vaccins niet de heilige graal en dus een nieuwe exitstrategie nodig. Het lijkt erop dat deze nieuwe exitstrategie een bewust aansturen op code zwart is, zonder hier uiteraard verantwoording voor te nemen, zodat ze altijd kunnen beweren dat het OMT het ook niet zag aankomen tijdens de parlementaire enquête.
@Incitatus | 20-11-21 | 16:50:
Iedere week geeft het RIVM de gegevens weer wel of niet gevaccineerd.
Als je er een seizoensgriep van wilt maken dan ziet het er goed uit.
Nog een beetje meer testcapaciteit nodig om Nederland echt mooi zwart te krijgen.
Bleib zu Hause
Dit plaatje gaat over huizentekort toch?
Nee, aantal migranten.
Nee
@Gaat het niet dan? | 20-11-21 | 16:22: en huizenprijs, gasprijs, aantal buitenlandse studenten, ontlezing, vertrouwen in Rutte IV
@gaat het niet dan, @ zwenkwieltje en @Risingson duidelijk, het gaat dus om het totaal onvermogen een land te besturen.
Aantal criminele finnen per vierkante kilometer
Dat zijn de plekken waar Sinterbaas nog met echte negers kindertjes komt bang maken?
REAGEER OOK