Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Renske Leijten KLAAR met beschuldigingen van racisme vanuit BIJ1-hoek

Zo 

SP-Kamerlid Renske Leijten is al jaren en jaren aan het sleuren aan het toeslagenschandaal. En al jaren en jaren verschijnt er dan om de zoveel tijd een beschuldiging dat Rense Leijten een racist is. Want ze heeft ergens een verkeerd woordje gezegd. Want ze heeft ergens aan een verkeerde talkshow meegedaan (TERUGKIJKTIP DIE U TERUG MOET KIJKEN). Want dit. Want dat. En Renske Leijten, die is er KLAAR MEE. Dat snappen wij dan weer wel. Maar Sylvana Simons, die snapt het niet. En dan ook nog iets met Khadija Arib en Wybren van Haga, die liever geen kogel door zijn kop krijgt. Circus Tweede Kamer mensen, veel plezier. 

Dit soort tweets dus

En hier heeft Van Haga het over

Reaguursels

Inloggen

Bij Simons is de wereld simpel. Iedereen die zich niet naar de woke-beweging voegt, is racist. Zelfs Renske Leijten.

En het is waar dat er veel allochtone Nederlanders slachtoffers waren in het toeslagenschandaal. Maar! Er waren in verhouding ook erg veel allochtonen die misbruik maakten van de toeslagen. En heus niet alleen Bulgaren. Dat wist men bij de Belastingdienst en dat is ook de oorzaak geweest dat er bij de opsporing van de Belastingdienst een profiel ontstond van de fraudeurs met een hoog allochtoon gehalte. Hetgeen niets met racisme van doen had.

Het grote probleem is niet institutioneel racisme maar dat overheidsorganisaties de persoonlijke benadering en menselijke maat door automatisering en bezuiniging uit het oog hebben verloren en vervolgens de politiek die de gevolgen van hun bezuinigingsdrift bleven negeren. Dat er mensen onterecht door 'het systeem' als fraudeur konden worden aangewezen bewijst het gevaar van het ontbreken van de menselijk factor bij de overheidsdiensten.

Soms werkt het ook andersom: zo kon bijvoorbeeld een Turkse psychiater ongehinderd honderen Turken onterecht aan een PGB helpen. Uieindelijk loop je een keer tegen lamp, maar dat deze omvangrijke PGB-fraude zo lang kon doorgaan waardoor miljoenen onterecht werden uitgekeerd zegt iets van dat 'systeem'. Bij het UWV is het niet anders: ook daar regel is regel, ook al zorgt die regel in een individueel geval voor verergering van het probleem of is die regel in een individueel geval contraproductief. We moeten volgens het progressieve gelijksheidsideaal immers iedereen gelijk behandelen.

Van het wegbezuinigen van de menselijke factor in de overheidsinstanties kan iedereen die er op is aangewezen slachtoffer worden, dus zowel blank als zwart. Dat past niet in het slachtofferideaal van Simons. En zelfs de SP durft niet hardop te zeggen dat de wortel van de etnische profilering bij de Belastingdienst toch echt lag bij het opvallende misbruik van toeslagen door allochtonen.

Ons uitkeringen- en toeslagenstelsel is ingewikkeld, te ingewikkeld en daardoor erg gevoelig voor misbruik door kwaadwilligen. En als uit onderzoek blijkt dat die kwaadwilligen vooral allochtonen betreffen, dan is dat zo en dan zal men daar in het opsporingsbeleid rekening mee moeten houden. Als dat racisme is, so be it.

jochum1980 | 30-10-21 | 09:46

Ah de tweede kamert gaat Amsterdam achterna qua crazyness. Aparte tijden leven we in.

Omebert | 30-10-21 | 08:34

Nederland is in goede handen. Nu weet ik weer waarom ik op een kartel partij stem

3Xniks | 30-10-21 | 08:22

Je kunt mevrouw Simons wel uit de danskooi van de IT halen, maar je haalt de danskooi niet uit mevrouw Simons.

Piet-Kietelaar | 30-10-21 | 08:00

Verrassend, als ik naar die zure omroepster luister ga ik die zure SP-zeur bijna sympathiek vinden.

Azijnist | 30-10-21 | 07:41 | 1

En dat zegt wat. Als Azijnist bent u een connoisseur omtrent zurigheden en andere zaken met lager dan gemiddelde pH waarde, zo lijkt me?

Martin007 | 30-10-21 | 08:08

Ik denk dat racistisch en radicaal kamerlid Simons van Bij1 iets te veel koelvloeistof en azijnzuur in haar adertjes heeft stromen. Het grappige is dat dit kennelijk zelfs voor de extreemlinksjes in de Kamer een tafje te ver gaat...... Tijd dat die linkse roesthoop een oppleurt uit onze politiek, kunnen we het weer over grote-mensendingen hebben in plaats van dat niveautje ".. ik kom van de lagere school en ik ga de wereld verbeteren want mijn juf heeft gezegd.."

Nederlanddraaitdoor | 30-10-21 | 02:00
-weggejorist-
Limburgse-Harry | 30-10-21 | 01:48

Er is een verschil tussen Nederlands zijn ('nederlands slachtoffer') en ondanks een 'migratieachtergrond' een Nederlandse nationaliteit hebben.

Wie dat verschil niet begrijpt is een anti-blanke racist.

Ashley, keep your anti-white racism in check please.

gaffelbaard | 30-10-21 | 00:10

Van mijn leven zal ik niet op die gewezen maoïsten stemmen. Maar Renske Leijten vind ik een geweldige volksvertegenwoordiger.

poepaanmijngaatsie | 29-10-21 | 22:59

Ja, in zo'n Turkse sandwich loop je wel een trauma op.

Charles Swietert | 29-10-21 | 22:44

Twee dingen.
1) Nee, dat mag je niet, kutheks. Ook al kan die Haga mij niet lang genoeg z'n mond houden, dat wil niet zeggen dat je hem (mond-)dood mag maken. Opbokken en tienmiljoenmiljard strafregels schrijven: "Dat dom zijn geen pijn doet, wil niet zeggen dat ik dan maar domme dingen mag uitbraken".
2) Kan er, alsjeblieft, iemand gewoon "En al dacht je dat wel, dan boeit me dat geen reet. Wie de fuck heeft jou aanklager, rechter en beul gemaakt dan?!" zeggen als Simons (of wie ook eigenlijk) weer eens dat lamme 'ik denk niet dat je een racist bent'-frame gebruikt. Het is een doorzichtig en inmiddels sleets geworden trucje voor mensen die beroerd debatteren (jij bent witter dan ik, dus moet jij inbinden/je mond houden) en het draagt geen ruk bij aan een oplossing, integendeel.

Kunnen we die opmerking niet gewoon een Godwinstatus geven? Het is een opmerking voor dombo's en als je 'm maakt, ben je dus af.

pietvanvliet | 29-10-21 | 22:30

Die voorzitter..haha. Die had in het begin al geen zin meer

Johan1235 | 29-10-21 | 22:13 | 1

Enorm zwakke voorzitter.

Otto Normal | 29-10-21 | 22:29

Wat een beschamende vertoning. Tenen gekromd van plaatsvervangende schaamte. Als ik Kamervoorzitter was geweest had ik na een minuut de microfoons uitgezet en had ze naar het fietsenhok gestuurd om daar verder te kibbelen. Moet je voorstellen, dit is allemaal door de griffie genotuleerd en tot in lengte van dagen terug te lezen in de Handelingen.

Tapu | 29-10-21 | 22:10

Sylvana vind iedereen die er anders uitziet dan sylvana een rascist… what’s new?

retba | 29-10-21 | 21:02 | 2

Niet nieuw. Wel rassies!

pietvanvliet | 29-10-21 | 22:33

Sylvana is zelf een racist.

gaffelbaard | 30-10-21 | 00:11

Ik vond sylvana vroeger al niet lekker, nu nog steeds niet, en in de toekomst zal dat niet veranderen.

Nou , doei

Gizmo579 | 29-10-21 | 20:53 | 1

Ja, ze is lelijk. Maar dat zijn er wel meer in de TK. Dus?

gaffelbaard | 30-10-21 | 00:12

Tegengas, ik zal eens zien of ik ook in de politiek in kan.

photto | 29-10-21 | 20:41

Als provinciaaltje snap ik geen reet van het hier boven genoemde. Sorry.

prutsclown | 29-10-21 | 20:16 | 1

is niks aan te snappen, excuses zijn niet nodig nadenken over de kleur van onze ontlasting is nuttiger dan dit filmpje.

stunter | 30-10-21 | 01:50

Mevrouw Simons is nou een perfect voorbeeld van waarom we in Nederland TBS hebben bedacht.

Flapoor | 29-10-21 | 19:50

Nou, voorlopig staat vooral mw Simons voor gek en niet mw Leijten.

Ed07 | 29-10-21 | 19:41

Puur vermaak! Hahaha. Je ziet de voorzitter van alles denken wat hij niet mag zeggen.

De persoonlijke verhoudingen zijn altijd geweldig in de 2e Kamer ondanks soms felle debatten. Het wordt nooit persoonlijk. Dat horen we altijd. Dus ook na dit debat zullen Simons en Leijten waarschijnlijk samen nog ff gezellig wat gaan drinken.

JanP999 | 29-10-21 | 19:40 | 1

Nee. Leijten heeft er geen probleem mee om met een niet-blank persoon iets te gaan drinken, maar Simons heeft wel moeite iets te gaan drinken met een niet-gekleurd persoon.
De haat zit bij Simons.
Niet bij Leijten.

gaffelbaard | 30-10-21 | 00:15

Te triest voor woorden. Wooncrisis, klimaatcrisis, energiecrisis, coronacrisis etc. Daartegenover een eindeloze formatie, een bitchfight in de tweede kamer en kleutergedrag op de gang met briefjes 'genderneutraal' op de plee. Dit is een affront naar de weldenkende - en welwillende - burger.

marchbrown | 29-10-21 | 19:30 | 1

Ik ben nog steeds weldenkend, en ook nog steeds burger. Maar welwillend voor deze achterlijke medebewoners van mijn ooit zo mooie land ben ik helaas niet meer. Dat krijg je ervan als je weldenkendheid aanvalt met ongefundeerde beschuldigingen van racisme. Klaar met dat volk.

Aisie | 29-10-21 | 19:43

Mw Simons leeft van racisme. En ze is niet de enige.

squadra | 29-10-21 | 19:28

Racist wordt een geuzennaam dankzij dat gefrustreerde kolerewijf.

Drs. Paco P. | 29-10-21 | 19:23 | 1

Dat is inderdaad precies wat ik een aantal maanden geleden op GS schreef! Noem mij maar racistisch!

Eminent | 30-10-21 | 09:41

Kunnen we deze heks geen aandacht meer geven?

funkyd | 29-10-21 | 19:21 | 2

Welke bedoel je eigenlijk?

Nonik Neem | 29-10-21 | 19:31

@Nonik Neem | 29-10-21 | 19:31: De zwarte

Hoorneslaan | 30-10-21 | 01:03

Gemekker! Dat is mijn oordeel en daar moet u het meedoen.

aflaatverkoper | 29-10-21 | 19:18

'Ja hoor eens, mevrouw Simons, ik ken u niet goed genoeg om te weten of u intelligent bent, en zelf doet u wel erg veel moeite om te laten zien dat u dat niet bent.' Altijd maar weer de racismekaart trekken, tegen een volk dat U alle kansen heeft geboden en nog biedt. Het moet toch een marteling zijn om in een land van witte racisten te wonen. Hoe blind en huichelachtig kun je zijn? En wat doet de 'zwarte' gemeenschap in dit land om onze mening bij te stellen, behalve zeiken, zeuren en jammeren over het verleden, om nog over het onevenredig grote aandeel in de misdaadstatistieken te zwijgen, waardoor ze zelf voor een slechte reputatie zorgen, de goede niet te na gesproken? Ga toch in uw prachtige Paramaribo wonen, en maak van Suriname een beter land dan Nederland. Mevrouw Simons, uw talent is niet aan ons besteed.

Aisie | 29-10-21 | 19:18 | 1

Ach aisie , 99% van de gekleurde medemens, lacht die malloot vierkant uit

geenhakbar | 30-10-21 | 00:49

Simons wordt wit-heet mag je dat nog denken.. ik discrimineer niet maar maak wel onderscheid

wie zal het zeggen | 29-10-21 | 19:11

Kamervoorzitter had gewoon meteen moeten schorsen ,en dan ff bij elkaar in een kamertje.

Happyme | 29-10-21 | 18:58

Simons -als drillrapper- maakt van de tweede kamer een paramariboze landdag...... en dan durven beweren dat Nederland geen kansen geeft

J.Thee.Cohen | 29-10-21 | 18:31

Liever word ik niet meer geconfronteerd met Sylvana Simons. Vroeger was ik van mening dat zijn een erg mooie stem had, zuiver sprak en een zeer goed voorkomen had. Daar ben ik van teruggekomen sinds zij een blauwe maandag heeft gecoquetteerd met de turks-fascisten die destijds in de tweede kamer vertegenwoordigd waren. Hoe kan iemand zo diep zakken?

Beter kan men zich afvragen of er ook een eind is aan moreel verval! Er wordt gesproken over de nummer twee, de nummer zes en zeven, maar men gaat er aan voorbij dat de fractie-voorzitter ook verantwoording dient te nemen voor alle malloten die onder de vlag van de partij bezig zijn. De weduwe Rost van Tonningen wenste ook nooit afstand te nemen van heur politieke vriendjes van die "goeie" "oude" tijd. Zij is daar terecht op aangevallen. De kraaienpoten in het gelaat van ze Zwarte Weduwe en de snerpende stem weerklinken dagelijks in de woorden van Sylvana Simons. Prachtig uitgesproken, dat wel, maar het zijn woorden van iemand met een verachtelijke gedachten en uitgangspunten. Sylvana Simons heeft uit vrije wil deel wilde nemen aan de Nederlandse afdeling van een politiek partij die in eigen land strafkampen heeft opgezet, en gebruik maakt van Berufsverbote voor allen die zich niet willen conformeren aan de wens van Erdogan. Iemand die uit vrije wil kiest voor het fascisme die is daarna nooit meer te vertrouwen, ook niet als men alle kleuren van de regenboog steelt en gebruikt om de waarheid te verhullen.

vanhetgoor | 29-10-21 | 18:12 | 3

Hear, hear!

Wiebenick | 29-10-21 | 18:18

Top stuk!

Opblaas_boot | 29-10-21 | 18:29

Geweldig ...
Spijker,kop ...

Pjotterdjotter | 29-10-21 | 23:11

Ik heb Leijten zelden zo boos gezien. En terecht. Van racisme beschuldigd worden is namelijk een hele zware aantijging. Dat vergeten deze domme en onbehoorlijke pindabreinwokies wel eens.
Laten we het nog niet eens over de hoeveelheid tijd en energie die deze vermeende raciste in de toeslagenaffaire gestoken heeft hebben.
Werkelijk waar: nog te dom om in het wild te schijten.

SIogra | 29-10-21 | 18:04

Nee. Sylvana vindt het prima als die buschauffeurs opgezocht, van de stoel getrokken, gekopschopt en in elkaar getrapt worden.

Fred Grapperhaus is net zo'n monster als Sylvana, want ook hij vindt dat prima. Lees maar:
"Het ministerie van Justitie en Veiligheid neemt voorlopig geen verdere maatregelen om overlast op de zogeheten asielbus tussen Emmen en Ter Apel te verminderen. "

En dat was slechts twee maanden geleden. 8 september 2021.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/173296/Geen-extra-maatregelen-tegen-overlast-op-asielbus-Emmen-Ter-Apel

Pas als er één aantal doden zijn gevallen gaat er misschien wat veranderen. Tot die tijd mogen de asielzoekers uit Ter Spel gewoon die buschauffeurs het ziekenhuis in werken of doodmaken, want asielzoekers zijn zo 'zielig' en daarom heeft die buschauffeur het 'verdiend'.

Erg hè? Vind ik ook. Maar op een of andere manier vinden ze daar in Den Haag dat mensenrechten alleen voor asielzoekers gelden. En iedereen met een NLs paspoort niet.

gaffelbaard | 30-10-21 | 09:26

Tegen de suggestie dat je een racist bent kan je je niet verdedigen omdat er geen argument is wat je kan weerleggen en je kan je eventuele fout ook niet corrigeren. Racisme suggereren, en dat is wat Mevrouw Simons doet, lijkt daarom meer op fascisme. Vergeleken hierbij is Maxine Waters nog een lieverdje.....

logicavanhetgevoel | 29-10-21 | 17:50 | 4

@Mazzelstof | 29-10-21 | 17:53: Geef dan een volledigge opsomming van alles wat je niet denkt. Dan kan ik tenminste uitvogelen wat je wel denkt.

logicavanhetgevoel | 29-10-21 | 18:07

Ik verweer me altijd door te zeggen dat ik altijd interraciale porno kijk.

frickY | 29-10-21 | 18:17
▼ 1 antwoord verborgen

Ach gossie, vrouwmens simons ( ja inderdaad bewust zonder hoofdletter) heeft nogal last van het slavernijverleden zo te zien. Dan kun je niet echt maar rustig reageren met steekhoudende argumenten, daar zou mevrouw Leijten (bewust met hoofdletter) toch ook een beetje rekening met kunnen houden. Geef simons een aai over haar bolletje en een schouderklopje.

Eminent | 29-10-21 | 17:50 | 2

Gewoon een paar kralen toegooien.

Opblaas_boot | 29-10-21 | 17:55

@Opblaas_boot | 29-10-21 | 17:55: Of vlees te vreten geven dat ze wat B12 aanmaakt, dat vegan gedoe begint zijn tol te eisen qua geestelijke gesteldheid.

brie-de-penis | 29-10-21 | 18:51

Wat een temper tantrum ook. Die muts is gek

Plank_City | 29-10-21 | 17:46

En Rutte lachte in zijn vuistje... dat is de oppositie, toedels!

PepijnvanLanden | 29-10-21 | 17:42

Walgelijk en destructief.

SIogra | 29-10-21 | 17:42

Ik dien een motie van wantrouwen in tegen alle bakvissen in de TK. God, wat is het een (nog grotere) ellende geworden sinds rokjes zijn toegetreden. Natuurlijk ook weer rasistisch... jammer dan!
Gewoon weer voor 99% hengstenbal in de TK dan word er tenminste "iets" uitgevoerd.

JoopSlim | 29-10-21 | 17:35

Wat een debiel debat waar ik net 15min van mijn leven aan kwijt ben door dit (tegen beter weten in) terug te kijken. Ik sta 100% achter Leijten, maar ik moet wel even zeggen dat die Van Haga een druiloor is aan het eind hoor. Sylvana had hem een duidelijk antwoord gegeven op zijn vraag, dat ben ik met de voorzitter eens.

sioux_ | 29-10-21 | 17:32

Als er een parlementariër is die in termen van ras denkt, dan is het Sylvana Simons. Zij is daarmee een racist.
Verder een dame die bij vlagen aardig uit de hoek kan komen bij debatten waar haar racistische stokpaardje even terzijde blijft. Op GS heeft zij er geregeld complimenten voor gekregen.

Komt zij even uit haar comfort zone, dan gaat het mis en staat zij te raaskallen en is de chronische woede niet te stuiten. Manipulerend, theatraal, liegend, stemmingswisselingen, razende liegbuien.

Om een borderline persoonlijkheidsstoornis vast te stellen is een gedegen psychologisch onderzoek nodig. Die heb ik niet gedaan, noch laten doen en ken Simons dus onvoldoende om vast te stellen dat zij borderline PS heeft.
Overigens geen schande, het is een vervelende PS voor betreffende personen, maar het is ook uiterst onprettig voor onschuldigen die op het pad van Simons komen.

Nuuk | 29-10-21 | 17:21 | 1

Juist. Ik ken er ook een paar die al hun hele leven fris en vrolijk rondlopen en nergens last van hebben, terwijl de puinhoop van pijn en ellende die ze achterlaten niet te overzien is.

Wiebenick | 29-10-21 | 17:53

Dankzij personen als Simons heeft racisme haar betekenis verloren en is nog slechts een holle frase.

Opblaas_boot | 29-10-21 | 17:18 | 2

Mooi gezegd.

langzullenweleven | 29-10-21 | 17:21

Het probleem begint denk ik bij het nijpend gebrek aan racisten. Dan moet je op een gegeven moment toch wat artistieker omgaan met je beschuldigingscompulsies.

Mazzelstof | 29-10-21 | 17:51

Door goedwillende mensen tegen je in het harnas te jagen, bereik je eerder het tegenovergestelde.

Een vrije paling | 29-10-21 | 17:11

De hele wereld is gek, behalve ik.

LoewiekedeVos | 29-10-21 | 17:08

“Ja maar zij zei tut tegen mij!”
Wat een schoolpleinniveau dit. Schandelijk. Van allebei. Ga weg. Zoek een andere baan

YoMoms | 29-10-21 | 17:06 | 3

Ze representeert anders een hoop leeghoofden in dit land. Die moeten ook gehoord worden.

K. Westergaard | 29-10-21 | 19:06

Het is beschamend om te zien en horen wat deze dames publiekelijk bespreken. Inderdaad, niveau problematiek van even een appje sturen of even elkaar de haren uittrekken op het damestoilet. Klaar. Het gekke is ook nog eens dat hele volksstammen dit als 'normale' politiek beschouwen. Mensen ga dit 3de wereldland weer eens richting een wat hoger niveau tillen.

IdeasAreBulletproof | 29-10-21 | 21:02

@K. Westergaard | 29-10-21 | 19:06:
Niks ‘ze’. Allebei. Dit. Gaat. Nergens. Over.

YoMoms | 29-10-21 | 21:28

Leijten voor ik-weet-het-niet-zeker racist uitmaken. Dan ben je ver van het pad, teef.

inCol | 29-10-21 | 17:01

Natuurlijk springt Van Haga op de bandwagon. Als het vuur eenmaal knispert en je hebt nog olie... Lets go!
Daarnaast heeft Bij1 haar zetel vooral te danken aan de George Floyd parade.

Cannabooze | 29-10-21 | 16:59

Mevrouw Simons is een boze zwarte vrouw.

Brabeaulander | 29-10-21 | 16:58 | 4

@drekzooi | 29-10-21 | 17:02: Leijten haar jurkje was in deze dus gepast qua symboliek en het pakje van Simons tevens.

IdeasAreBulletproof | 29-10-21 | 21:04
▼ 1 antwoord verborgen

Bij domme zeikerds kun je het nooit goed doen. Stelletje racisten van Bij1.

letopuwzaak | 29-10-21 | 16:24

Zijn het ook allemaal Nederlanders met driedubbele paspoort? Ok.

Een paard | 29-10-21 | 16:06

Beste Ashley, lang voordat Sylvana en Farid er een nummer van maakten, renden Omtzigt en Leijten het vuur uit de sloffen voor alle Nederlanders van de toeslagenaffaires, allochtoon Nederlands, autochtoon Nederlands.

thanseeuwen | 29-10-21 | 15:56 | 1

Precies! En om nu uitgerekend háár racisme te verwijten.... Waar is mijn teiltje g.v.d..

BenZen | 29-10-21 | 16:24

Sjeezus, snel een kiesdrempel van 5 zetels aub. Zijn we van deze onzin/2 partijen af.

heppykemper | 29-10-21 | 15:54 | 1

Hear hear

Dutch-Super-Evil | 29-10-21 | 17:24

Het ergste vind ik nog dat het heden ten dage erg makkelijk is om te reppen over racisme.
Dr. Martin Luther King, deed dit in zijn tijd ook en is er om vermoord, Rosa Parks heeft haar statement gemaakt. Nelson Mandela, Biko, er zijn er velen te noemen die met gevaar voor eigen leven, racisme een halt probeerden toe te roepen. Het was een actueel probleem. Simmons pakt nogmaals hetzelfde racisme aan waar reeds mensen voor zijn vermoord. Totaal paard achter de wagen spannen. Ook ons "slavernijverleden" en de VOC zijn een geliefd onderwerp van bii1. Maar is een gepasseerd station. Wel lekker veilig en bovenal laf. Wil je écht slavernij aan de kaak stellen, kijk dan naar de actuele situatie net zoals King dat deed in zijn tijd. Ik noem bijv sexslavernij binnen de islam, slavernij in Qatar, de behandeling van Tibetanen door de Chinesen. Er zijn genoeg actuele vormen van slavernij die om aandacht schreeuwen.
Doe dáár wat aan ipv een strijd te strijden die al is gestreden. Je spuugt de activisten van toen in het gezicht.

Opblaas_boot | 29-10-21 | 15:51 | 9

Zoals Jan Roos het ooit zei : King zijn droom was dat iedereen in dezelfde bus kon zitten; blank en zwart. Simmons haar droom is een aparte bus voor zwart.

ShylockLeCoy | 30-10-21 | 01:12
▼ 6 antwoorden verborgen

ROFL Iemand die zich uitsluitend alleen maar verplaatst per band wagon beschuldigd iemand anders dat die niet op de band wagon mag klimmen.
Die Silvana Simons laat keer op keer zien dat haar intellectuele powervrouw look slechts een foudation dik is.
Stel je haar een kritische vraag dan begint ze vrijwel direct haar stem te verheffen en schril te praten.
Zelfs Kaag houdt haar act nog langer vol.

Het treurige is dat haar doelgroep dit gedrag ziet als empowered black woman zodat ze de volgende keer weer op haar stemmen. Niet dat ze daar echt verder mee komt (kijk naar PvdD en GSP en dergelijke ook van die marginale specifieke doelen partijen) maar haar aanwezigheid gaat er alleen maar voor zorgen dat er steeds langere formaties zijn.

Johanvb | 29-10-21 | 15:47

Sylvana Simons vervuilt de Kamer.

Willibald von Klúúúk | 29-10-21 | 15:45 | 1

Sylvana Simons vervuilt ook Nederland EN Suriname.
Want de gemiddelde Surinamer heeft meer last dan profijt van zo'n gefrustreerde trekpop in de kamer.

tis_wat | 29-10-21 | 16:22

Voorbeeldje: Kiesdrempel naar 20 zetels.

McCain | 29-10-21 | 15:45

"De slachtoffers van de toeslagenaffaire zijn gediscrimineerd omdat ze allochtoon waren."
"Er zaten net zo goed blanke autochtonen tussen de slachtoffers."
"U bent een racist dat U zo iets durft te zeggen. Heeft U dan geen medelijden met de allochtone slachtoffers."
Sylvana probeert er gewoon een discriminatiezaak van te maken terwijl de belastingdienst slachtoffers maakte ongeacht de afkomst.

Osdorpertje | 29-10-21 | 15:45 | 1

Of zouden het gewoon de allochtonen zijn die vaker frauderen en gepakt worden ?

frickY | 29-10-21 | 18:21

Labiele wijven als Simons zouden ze na een gedegen psychiatrische beoordeling uit de Kamer moeten weren.

Conan de Rabarber | 29-10-21 | 15:44

Sylvana wordt te snel emotioneel.
Heeft ook moeite om haar ongelijk toe te geven.

Maya de Blij | 29-10-21 | 15:40 | 2

Dat is ook haar struikelblok.
En bij die emoties trekt ze zich steeds weer terug achter de muur van racisme.

tis_wat | 29-10-21 | 16:23

Narcisme.

Wiebenick | 29-10-21 | 16:56
-weggejorist-
Tishetnetnie | 29-10-21 | 15:37 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Over het paard getild mens is het. Dat geveinsde peinzen over een antwoord, die walgelijke arrogantie. Alsof ze zoveel gedachtes heeft waar ze in moet graven voor een antwoord. Kom op zeg, het is en blijft een matige VJ. Punt. Dat die sukkels die op haar stemden haar op een voetstuk hebben geplaatst zegt alleen maar iets over ons idiote kiesstelsel waar zelfs dus een matige VJ kamerlid kan worden.

misty pain | 29-10-21 | 15:37 | 2

Ik vind het hilarisch dat ze in een debat dan ineens iets over de situatie in Afghanistan gaat vinden. Moeilijk kijken, quasi-intellectuele, nietszeggende prietpraat formuleren; kijken of er ergens een racisme-kaart te trekken is.... Ze kon/kan het land verdorie niet eens aanwijzen op de wereldkaart hahahaha! En een dikke ton verdienen per jaar met deze volslagen onzinnige, nutteloze bijdragen. Best knap!

Kloof2012 | 29-10-21 | 15:50

Renske is niet van mijn club maar goddomme die vrouw heeft ballen én steekt met kop en schouders biven huiltrut Simons en huisjesmelker van Haga.

MK27 | 29-10-21 | 15:27 | 2

Renske is wel van mijn club en ik ben trots op wat Renske samen met Omtzigt tot stand heeft gebracht. De SP wordt er niet voor beloond in zetelaantal maar dat maakt mij geen zak uit

thanseeuwen | 29-10-21 | 16:12
-weggejorist-
TERUGVANWEGGEWEEST | 29-10-21 | 15:27 | 1

Tering heej.... dit is de regering van een land.... lijkt wel een wijvenclub. Ga es aan t werk joh met je gejank!

SoepKip | 29-10-21 | 15:26 | 1

Dit is niet de regering. Het zijn kamerleden.

omwenteling | 29-10-21 | 18:05

Sylvana had gewoon plaatjes moeten blijven aankondigen. Dat deed ze prima.

Ik geloof dat ze momenteel door heel Nederland wordt uitgekotst. Iedereen behalve die 87000 ....... die op haar gestemd hebben.

Tommi | 29-10-21 | 15:21

De aller eerste keer dat ik die simons zag was mijn eerste indruk, die is gek.
Totaal maf.

En weet je. Ik heb gelijk gekregen.

Gokmaar | 29-10-21 | 15:21

Typisch vrouwengedrag. Je zult het maar moeten aanhoren. Beter houden ze dat voor Whatsapp

schillenboer | 29-10-21 | 15:20 | 1

De voorzitter wordt er ook moe van. En zo ruziënd / boos ook. Ze kunnen beter gaan koken

schillenboer | 29-10-21 | 15:22

Met deze argumentatie ga ik er met de gebrekkige kennis van nu over de persoon Simons van uit dat zij zwart bijklust als prostituee.

Baksteenbakker | 29-10-21 | 15:20

Haat en nijd ter linkerzijde van het politieke spectrum. Next.

van Oeffelen | 29-10-21 | 15:18 | 2

Niet geinteresseerd in de argumenten en wie er gelijk heeft van Oeff?
Want allebei het "kwaad"?
"Onderzoek alles, behoud het goede en vermijd elk kwaad, in welke vorm het zich ook voordoet."
Ik ben bang dat ik alleen aan het eerste ben toegekomen:
Onderzoek alles, behoud het goede.

Roadblock | 29-10-21 | 16:23

Leijten heeft dan wel gelijk maar ze weaponized het hier nogal out-of-context om de geflipte en crypto-racistische BIJ1- koningin even op haar plaats te zetten en wat reacties uit te lokken. Dat geeft ten overvloed aan dat dit parlement een circus is geworden waar de emotie en persoonlijke afrekening centraal staat. Of anders verder op ritualistische wijze allerlei waanzin goedgekeurd wordt bij elke beetje relevante stemming. Niet dat democratie nu zo'n slecht idee is maar als je het bemant met pipo's krijg je een clowneske vergadering waar de wijste spreker de hofnar is.

GeenAccount | 29-10-21 | 15:14

En hier moeten we dan de oorlog mee gaan winnen.. man man wat een zooitje! Op deze manier een kabinet vormen.. ja ja

aardv@rk | 29-10-21 | 15:13 | 1

SP, van Haga en BIJ1 komen ook echt in een nieuw kabinet?

Cunts-en-kitsch | 29-10-21 | 15:17

Het is maar helemaal de vraag of die Ashley hier wel gelijk heeft. Zoals iedereen inmiddels behoort te weten is mijn vrouw van buitenlandse afkomst maar is Nederlander. Wij beide vinden het nogal een gotspe wanneer ze een moraliserende mening gaat hebben over Zwarte Piet, Flierjeppen of bloemencorso's, oftewel de NL cultuur. Waarom moeten we iedereen die hun roots in het buitenland hebben als volbloed NLer behandelen? Mijn vrouw is Russin en in Moskou en in Parijs opgegroeid. De cultuur in beide landen is significant verschillend van NL. Gelijkwaardig: ja, maar gelijk: nee.

Red shirt | 29-10-21 | 15:11 | 1

"Behoort te weten" -> Glimlacht.

Roadblock | 29-10-21 | 16:18

Het nivo weer. En ook in diversiteit is weer eens schrikbarend laag en dat is niet voor niks. Het parlement is verworden tot een tweethuis van emocratie.

hoochee | 29-10-21 | 15:08

Heerlijk, ruzie zoals alleen vrouwen dat kunnen. Pure entertainment dit. En Haga stookt het vuurtje nog een beetje verder op. Topuitzending dit.

DeAapUitDeMouw | 29-10-21 | 15:08

c'est le ton qui fait la musique

jan cioran | 29-10-21 | 15:07

Als er één partij racistisch is, dan is get Bij1 wel.

dezakloper | 29-10-21 | 15:05

Jeetje, wat een kinderklasje. Draak van een vrouw die Simons.

Schepvogel | 29-10-21 | 15:04 | 3

Te dom voor dit werk. Een inhoudsloze poseuze. Speelt Rosetta Parks, terwijl daar in dit zeer open, vrije en inclusieve land volstrekt geen aanleiding toe is.

Hommel | 29-10-21 | 15:07

En dan nog beweren dat Simons een verrijking van de kamer is. Ja, voor het vermaak. Hoeveel (bijna) meltdowns heeft ze al gehad?

Deflatiemonster | 29-10-21 | 15:04 | 3

Voor het vermaak dus. Ik zou er nooit op stemmen, maar ik vind het wel leuk dat ze er is.

koeberg | 29-10-21 | 15:08

Moest ineens denken aan: smelt in de mond, niet in de hand...

roevka | 29-10-21 | 15:13

Marxistenfittie.

CynicalBastard | 29-10-21 | 15:02

Waarom ben ik bang dat dit nog een flinke staart gaat krijgen,want wat gaat madam simons hier de fout in,,wauw.

haatsmurfin | 29-10-21 | 15:00

Wat is een 'white fragility' ? Ik was net een beetje gewend aan mijn white priviledge, maar blijkbaar heb ik nog meer in mijn 'check'

brawler | 29-10-21 | 15:00 | 2

Het is een scheldwoord.

Anoniemtje | 29-10-21 | 15:05

Educate yourself ook zo’n populair woke stopwoordje

thanseeuwen | 29-10-21 | 16:17

Snap er niks van Simons door het lint, maar Leyten staat hier gewoon aan het verkeerde loket.

Sowieso, Twitter, wat verwacht je zelf van die gore put

menage | 29-10-21 | 15:00 | 1

Verkeerde loket? Twitter is openbaar. Racistische appgroepjes van andere partijen worden toch ook aangepakt.

Sinterbikske | 29-10-21 | 15:12

Ik zit naar het filmpje te kijken. Waar gaat dit in godsvredesnaam over?

Boeser_Onkel | 29-10-21 | 14:58

Mensen die dit soort vuile beschuldigingen over zich heen krijgen moeten in de aanval gaan, en met kracht van argumenten aantonen dat de zogenaamde Critical Race Theory zelf ten diepste racistisch is.

J.P.Drapeau | 29-10-21 | 14:56 | 1

Dat hele CRT heeft niks met individueel racisme te maken.

menage | 29-10-21 | 15:01

Ik ben inmiddels ook racist maar ik maak er niet echt een probleem van. Het zijn altijd die anderen die dat wel doen. :)

roevka | 29-10-21 | 14:54

Ach, Sylvana. Racisme is haar unique selling point, dus ze moet dat woord natuurlijk wel regelmatig laten vallen én doen alsof ze er iets van weet.
Wat een armoede.

Hommel | 29-10-21 | 14:53 | 2

"Geen Stijl" valt wel erg vaak.
Nou moe. Hebben wij het (Zogenaamd) gedaan.

Staan wij als een groepje kleine kinderen, in de Tweede Kamer te roeptoeteren ? Neen.

Nederlandop1 | 29-10-21 | 15:01

Volgens mij begon zij nu niet over dat onderwerp.

DeAapUitDeMouw | 29-10-21 | 15:10

In Nederland is er geen racisme of ongelijkheid. Iedereen heeft dezelfde kansen maar je moet het zélf doen en dat vereist ruggengraat. Welke kleur je ook hebt, ge kansen zijn kleurloos. Als je besluit tot een andere weg in het leven, is dat een eigen keus. Draag de consequentie ipv te janken over racisme.

Opblaas_boot | 29-10-21 | 14:52 | 3

Klopt. Iedereen krijgt hetzelfde onderwijs, dezelfde kansen. Alleen: er zijn veel lui die verkeerde keuzen maken. Voorbeeld: ouders die ervoor kiezen hun kind niet Nederlandstalig op te voeden, en thuis alleen buitenlandse (Turkse/Marokkaanse) TV te kijken e.d. . Daarmee zorgen ze voor een taalachterstand bij hun kinderen. Dat is geen kansenongelijkheid: het is een kwestie van ouders die verkeerde keuzen maken en hun kinderen kansen ontnemen. Campagnes van de overheid zouden zich daarop moeten richten.

Hommel | 29-10-21 | 15:01

Er is wel racisme in Nederland, kijk maar naar Opsporing Verzocht.

K. Westergaard | 29-10-21 | 15:20

@K. Westergaard | 29-10-21 | 15:20: oké. Je hebt een punt. Blank is in dat programma een minderheid.

Opblaas_boot | 29-10-21 | 16:13

"Hep jij gezegd, dat ik een lul ben?"

renootje | 29-10-21 | 14:51 | 1

Sylvana kan zo in Goede Tijden spelen.

Die acteert zichzelf (op een heel abominabel niveau)

Roos | 29-10-21 | 14:50

Man, man, wat een voorzitter.

Roadblock | 29-10-21 | 14:45 | 4

@Hommel | 29-10-21 | 15:03: Simons heeft gewoon schijt aan hem, en hij durft als blanke man niet hard tegen haar op te treden.
Als hij haar uitschakelt, roept ze natuurlijk onmiddellijk:
Zeker omdat ik zwart ben!

Roadblock | 29-10-21 | 15:07

@Roadblock | 29-10-21 | 15:07: Het zou mooi zijn als hij dan zou roepen, of beter nog schreeuwen: "Ja, klopt, ik ben de voorzitter van de Nederlandse afdeling van de Klu Klux Clan.".

Hommel | 29-10-21 | 15:21

@Hommel | 29-10-21 | 15:21:
Och, ik ben wel eens een behoorlijke periode in Sranang geweest, en als er werkzaamheden verricht moesten worden, was het 1 bevolkingsdeel die die kreet voor in de mond had liggen.
Mijn reactie was steevast: Inderdaad, goed gezien en nu aan het werk.
Dat zou nu niet meer kunnen, want dan wordt je door de Whitey Helpers besprongen.

Roadblock | 29-10-21 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

Zou Petra nog vervolgd worden voor deze bedreiging? Ik neem aan dat iedereen aan wie ze vraagt of ze Van Haga mag doodschieten, wel tegen haar zal zeggen: "Nee, dat mag niet" (ja toch?), maar als er nu eens een Volkert is die bij zichzelf denkt: Nou, ik mag het wel?
Of is Petra een soort Akwasi, die ongestraft alles mag roepen?

MAD1950 | 29-10-21 | 14:41 | 3

Van Haga heeft aangifte gedaan. We zullen het wel zien...

Xbitt | 29-10-21 | 14:58

Van Haga moest zich schamen!!

Victorianus | 29-10-21 | 17:32

Wat een gejank zeg....

Briver | 29-10-21 | 14:36 | 1

Knap dat u het nog kunt vertalen naar iets begrijpelijks, dat lukt mij niet.

Anoniemtje | 29-10-21 | 14:41

Lol @ 8'33'' Simons: "Ik ben in mijn vrije tijd helemaal niet bezig met bijhouden wie er wel of niet een racist is"

Er zijn leugens, grove leugens en dan is er dit

Renkum0317 | 29-10-21 | 14:35 | 3

Sorry maar ze heeft gelijk. Dat hoeft ze niet bij te houden want racisten hebben allemaal een blanke huidskleur. </Bijeenmode>

ZoekEenVrijeNick | 29-10-21 | 14:38

Kortom: ik ga niet zeggen dat u geen racist bent. U bent schuldig totdat w onschuld bewezen is.

Hommel | 29-10-21 | 15:05

Sorry maar ze heeft gelijk. Het is haar werk om bij te houden wie er wel of niet racist is. Daar wordt ze voor betaald. In haar vrije tijd wil ze niet met haar werk bezig houden.

Xbitt | 29-10-21 | 15:13

Tja, Sylvana had inmiddels een beetje het voordeel van de twijfel omdat ze het in de gezamenlijke aanvallen op de Rutte-doctrine wel aardig deed. Maar hier valt ze toch weer door de mand, blijkt ze een hatende feeks met een uiterst kort lontje, en als dat lontje eenmaal is aangestoken dan komt de oude, slecht improviserende, over woorden struikelende, jij-bakkende, in de verdediging schietende, zich als slachtoffer presenterende Sylvana weer terug, in volle glorie.
Een demasqué.

Schoorsteenveger | 29-10-21 | 14:34

Sylvana: 'Ik vind niet dat u een kogel door de kop moet krijgen.'
Voorzitter: 'Fijn. Dat is mooi.'

Die voorzitter maakt geen beste beurt hier, maar dit is toch wel geestig.

Tashtego | 29-10-21 | 14:34

De Nederlandse obsessie voor "discriminatie" en "racisme" vond ik 20 jaar geleden al bespottelijk. Nu is het helemaal een gekkenhuis geworden met al dat woke gedoe en spijkers op laag water zoeken. Natuurlijk is het goed om racisme te bestrijden, maar hoeveel racisten zijn er nou echt ? Een handjevol kaalkopjes, NVU aanhangers, en meeloperTs ? Ik ken werkelijk niemand die ooit een punt maakt of heeft gemaakt van huidskleur.

Asteroid-B612 | 29-10-21 | 14:27 | 4

De kwestie is dat de Woke-ideologie alles tot racisme heeft gemaakt. Wij zijn volgens die leer, tenminste als wij 'wit' van kleur zijn, tot op het bot racistisch verklaard, en alles wat wij doen om dat te ontkrachten wordt als bewijs voor die stelling genomen. Deze confrontatie laat ook precies zien dat het zo werkt in het hoofd van Simons. Ze kent, zo meldt ze, Renske Leijten te slecht om nu te kunnen zeggen dat ze geen racist is. In puur formele zin heeft ze uiteraard gelijk, je kunt het nooit zeker weten, maar de toonzetting is een andere. Het is voor Simons inmiddels een "ik geef u het voordeel van de twijfel", en dat gezien de staat van dienst van Leijten, en als je de venijnige toon serieus neemt, dan zegt Simos eigenlijk al "het zou me niks verbazen als u een racist bent, want alle witte mensen zijn per saldo racistisch".

Schoorsteenveger | 29-10-21 | 14:40

@Schoorsteenveger: met begrijpend lezen op school haalde jij waarschijnlijk al goede cijfers.

Die bij1-lui doen hun best om zelf de persiflage te zijn.

ZoekEenVrijeNick | 29-10-21 | 15:14

@hagelkruis | 29-10-21 | 14:36: (Opa vertelt) Inderdaad ja. Toen ik op de lagere school zat, eind 60-er jaren herinnner ik me hoe trots onze "juf" vertelde dat alafabetisme in Nederland nagenoeg niet bestond. En dat was ook werkelijk zo. Nu lees ik in de krant dat maar liefst 25 % van de schoolgaande tieners "laag- of ongeletterd" is. Dat gaat me nog wat worden, in de toekomst.
Als ik langs een middelbare school in mijn buurt loop, en die kids hun "straattaal" hoor brabbelen met dat rare "Zzsjj" Marokkaanse dialect, denk ik "mijn hemel !" Er is er kennelijk niet 1 die een boek leest. En als we dan ook nog eens rapportcijfers en examens gaan afschaffen, (wat woke NL echt WIL zodat "iedereen mee kan komen"), weet je dat de teloorgang in het onderwijs kompleet is.

Asteroid-B612 | 29-10-21 | 15:25
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een slappe darm, die voorzitter. Hij had de microfoons moeten uitzetten en ze weg moeten sturen met de mededeling “Doe dat maar in je eigen tijd !”
Wie is die man eigenlijk?

Hebbiehemookweer | 29-10-21 | 14:24 | 4

Groenlinksert geloof ik ook

Fijn_dat_je_er_bent | 29-10-21 | 14:34
▼ 1 antwoord verborgen

Goeie voorzitter ook. Mompelt af en toe wat. That is it.

Kattie | 29-10-21 | 14:24

Racistje nooitgenoeg, sommigen kunnen er geen genoeg van krijgen

Kalorkie | 29-10-21 | 14:20

“Of ik een racist benT”? Okay ga weer verder kijken.

Risingson | 29-10-21 | 14:18 | 1

Beetje flauw. Ze corrigeerde zichzelf meteen.

Pje911 | 29-10-21 | 14:29
-weggejorist-
Forex | 29-10-21 | 14:17 | 2

Idioten heb je niet alleen in Nederland. Berlijn gaat zijn plezier ook nog krijgen! We weten wie er fout is, maar omdat ze langer in de zon hebben gezeten mogen ze hun gang gaan. Völlig bekloppt, die Linken.

www.bild.de/politik/inland/politik-in...

Tikkie Terug | 29-10-21 | 14:16

Kort samengevat het antwoord van Simons:
"Ik heb het niet gehoord, dus het is er niet niet."
"Misschien bent u wel een racist."
"Uw partijleden doen ook hele erge dingen."

Selassie | 29-10-21 | 14:16 | 1

Jijbakken is altijd zo n enorm goed argument

Shoarmamasutra | 29-10-21 | 14:27

Leijten heeft zich het vuur uit de sloffen gelopen om samen met Omtzigt al die (vaak donkere) slachtoffers van de toeslagenaffaire te ondersteunen. Waarom denkt iemand dat ze een racist is? Als ze racist zou zijn, dan had ze net zo weinig als Simons voor die groep gedaan, 90% heeft een migratieachtergrond. Echt niet te begrijpen.

Watching the Wheels | 29-10-21 | 14:16 | 2

Ze is te serieuze concurrentie. Inhoudelijk links met verdiensten.

Shoarmamasutra | 29-10-21 | 14:21

Nja, vraag me toch af. Hoewel het niet sjiek is (understatement) wat de belastingdienst heeft gedaan. of er en ik welke mate wel degelijk fraude is gepleegd. En in hoeverre we nu doorschieten naar de andere kant. Onverlet wat het kabinet en de belastingdienst hebben gedaan aan het verhullen van misstanden.

Briver | 29-10-21 | 14:36

Ik ben na 5 minuten gestopt met kijken.
Wordt het daarna nog wel interessant?

zetje01 | 29-10-21 | 14:14 | 3

Nee, gaat gewoon op hetzelfde niveau door.

Watching the Wheels | 29-10-21 | 14:23

Nou, het wordt wel wat grimmiger, maar als de druk op de ketel toeneemt nadert Silly steeds meer het kookpunt.

Jos Tiebent | 29-10-21 | 14:26

@Jos Tiebent | 29-10-21 | 14:26:
Nadert? Ze loopt rood aan van woede!

demaup | 29-10-21 | 15:06

En die arme Paul van Meenen als voorzitter. Op z'n ouwe dag.

Nogood Boyo | 29-10-21 | 14:14 | 3

Niemand heeft nog voldoende autoriteit, ze hebben er een zooitje van gemaakt met z'n allen en daar speelt 66 zeker ook een rol in.

Watching the Wheels | 29-10-21 | 14:18

@Watching the Wheels | 29-10-21 | 14:18: Paul van Meenen is van D66, komt uit het onderwijs ,zegt genoeg, een grote flapdrol.

Vitale-Reaguurder | 29-10-21 | 14:32

Paul van Meenen is pas 61 jaar oud, een leeftijd waarop ik nog voetbalde. Zou me niet verbazen als hij nog minister van onderwijs en wetenschappen wordt.

Zonder erg | 29-10-21 | 14:42

Ik volg Bij1 ook niet, maar ik nam het voorlief dat er vanaf een bandje afliep naast een microfoon, met een loepje als: "Structureel, systematisch, slavernij, huidskleur, dekolonisatie, tevens, intersectioneel, blanke manne' witte boos, kapitalisme, LHQTL;DR"...

GeheidEenGeit | 29-10-21 | 14:13

Simons is net zo halsstarrig als de rotsblokken achter de koe die 200000 Euro hebben gekost.

Thoth | 29-10-21 | 14:12

Kut Petra, tufusheks does lief! Een beetje Haga willen doodschieten. Ben je gek ofzo

pibasso | 29-10-21 | 14:12 | 1

Dat lijkt me geen vraag meer

Shoarmamasutra | 29-10-21 | 14:22

Die Simons heeft echt een kort lontje. Opvliegend tiepje. Ze lijkt me zo iemand die een huiselijke kring met dingen gaat gooien of erger.

brutus68 | 29-10-21 | 14:11 | 4

Geloof dat ze in de overgang is.

Ikblijfnietstil | 29-10-21 | 14:14

Ermee getrouwd zijn klinkt als een straf.

spamzuiger | 29-10-21 | 14:18

Een hele trend aan gescheiden bakfiets/wijn moeders domineren de gesprekken in Amsterdam. Ze worden gelukkig afgelost nu door nog-niet gescheiden e-bike/bier young professional trutten, die gesprekken niet domineren maar wel met een zwaar stem geluid laten weten dat ze het anders zien.

Het gaat er iets op vooruit.

GeheidEenGeit | 29-10-21 | 14:21
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een verschrikkelijk wijf is het toch. Als je nog geen racist was wordt je het wel met dit soort wijven.

Rocknrolla7372 | 29-10-21 | 14:10 | 1

Wijven? Wie zijn wij om in te schatten of ze een baarmoeder heeft en of ze daar ook blij mee is.

Shoarmamasutra | 29-10-21 | 15:18

Hadden ze dat 'BIJ1' niet beter 'SteekjeLos1' kunnen noemen? Dit heeft toch niks met 'Samen' te maken?

Watching the Wheels | 29-10-21 | 14:06 | 3

Helaas was dat niet mogelijk. 'SteekjeLos1' bleek gereserveerd voor FvD.

* Il Principe * | 29-10-21 | 14:10

@* Il Principe * | 29-10-21 | 14:10: SteekjelosII dan?

JohnBoyKiller | 29-10-21 | 14:13

SteekjeslosIII voor D66? IIII voor groenlinks?

donkieshot | 29-10-21 | 14:15

We weten dat SS racistisch is en dat ze discrimineert.
Ze heeft iets tegen zwarte mannen ( In 2001 zegt ze `“Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem. Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten. Een Nederlandse vriendin van mij had een donkere vriend. Zijn samen op vakantie geweest en noem maar op. Krijgt ze opeens een telefoontje van hem: blijkt hij op het punt te staan met een ander te trouwen.” En op de vraag of donkere mannen gewelddadiger zijn dan blanke, antwoordt ze zelfs: “Ik heb de indruk van wel. )
Dus moeten we deze dame, die nu radicaal is geworden, negeren en vooral niet serieus nemen.

pejoar | 29-10-21 | 14:04 | 2

Oooeeeh! Negeren, daar moet je mee oppassen!

Jos Tiebent | 29-10-21 | 14:16

Lol, maar ongelijk had ze niet

Renkum0317 | 29-10-21 | 14:38

Bij Sylvana is iedereen racist tenzij het tegendeel bewezen kan worden (en dan is het nog maar tijdelijk). Een simpele 'nee, inderdaad dat bent u niet' kan gewoon niet gezegd worden naar een blank persoon tegenover haar. Zwart is voor haar altijd superieur (dus eigenlijk is zij zelf r......)

Robske007 | 29-10-21 | 14:04

Maar eerlijk is eerlijk.... met zo n trol als S.S. is er best wel wat te lachten in de tweede kamer.

Ikblijfnietstil | 29-10-21 | 14:03 | 1

Trol? Mevrouw heeft borderline.

donkieshot | 29-10-21 | 14:18

In alle eerlijkheid. Als je zo eventjes de reaguursels van sommigen doorleest dan kan je toch niet anders stellen dat Sylvana een punt heeft als ze zegt dat het land nog doorrot is van racisme.

Gelukkig komt daar langzaam, naarmate 50-plussers afsterven, wat verandering in.

GrandMechantLoup | 29-10-21 | 14:02 | 22

@oh nee he | 29-10-21 | 15:06: Goed punt, al heb ik zo het idee dat de heer GML enkel op de blanke 50-plusser doelt.

countus | 29-10-21 | 15:08

@oh nee he | 29-10-21 | 15:06:
Marokkanen ook niet.

Roadblock | 29-10-21 | 15:10

Weet je wat ze niet eens beseffen dat dit feitelijk etnisch profileren is

van de kraats | 30-10-21 | 10:42
▼ 19 antwoorden verborgen

En daar heb je weer een voorzitter die niet door heeft dat het soms heel prima is om dit soort interrupties juist meer tijd te geven. Dat gemompel tussen door. Bijzonder irritant en daardoor ging een deel van de bitch fight niet door.

Lafayette | 29-10-21 | 14:01 | 1

Ja, hij had eigenlijk een modderbad moeten klaarmaken. Hadden we Simons de haren van Leijten kunnen zien uittrekken. Drankje erbij. Had hij zelf ook wel behoefte aan, zo te zien

radiatorknopje | 29-10-21 | 15:02

Ik dacht dat @Kutheks de handle van Ollongren ofzo was. Naja, weer wat geleerd.

Godmiljaar | 29-10-21 | 14:01 | 6

@GrandMechantLoup | 29-10-21 | 14:03:
Hoe is het nou om hier zo nu en dan te komen kijken en uw afkeer te laten merken?
Het lijkt me op Joop tussen alleen maar mensen met dezelfde mening toch veel gezelliger.

Roadblock | 29-10-21 | 15:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend zoals het hoort.

spamzuiger | 29-10-21 | 13:59

Als je Renske zelf in het racisme hoekje weet te stoppen dan ben je echt heel heel ziek in hoofd. Erger is nog dat er een groep mensen is die het daar mee eens zijn. Dit is dus het resultaat dat "we" niet op de rem trappen met het accepteren van deze waanzin verwijten. Sterker nog de MSM neemt het nog serieus en geeft het een positief podium.

DrachiR | 29-10-21 | 13:59

Pffffffffff..

ademende aarde | 29-10-21 | 13:58

Voor dat soort Tweets als die van Kutheks wordt een mens tegenwoordig toch voor het hekje gebracht? Of gebeurt dat alleen als het Kaag betreft?

konjodebonjo | 29-10-21 | 13:58 | 2

Denk het niet. Ze vraagt keurig toestemming en die zal ze niet krijgen, zal haar advocaat betogen. Wat een wereld.

Watching the Wheels | 29-10-21 | 14:01

Al zou dat gebeuren dan vindt er wel "per ongeluk" een vormfoutje plaats. Bijvoorbeeld 'Kutheks' in plaats van 'kutheks'. Oeps, vrijspraak!

Egerius | 29-10-21 | 14:03

Maar ff serieus he. Die Simons deed ook geen enkele moeite om de bewering van haar partijgenoten te ontkrachten.

Ikblijfnietstil | 29-10-21 | 13:57 | 1

Joh?!? Dat was ons geheel niet opgevallen!

Sjompie | 29-10-21 | 14:10

How about you keep ur woke bs in check ? Beter plan.

Asteroid-B612 | 29-10-21 | 13:57

Sorry hoor. Na twee zeer kinderachtige antwoorden van mevrouw Simons (01:38 min) ben ik er wel weer klaar mee. *zap*

Duwbak_Linda | 29-10-21 | 13:56 | 1

*Ik ga lekker precies dezelfde woordjes als vage aanklacht tegen hullie gebruiken, zonder inhoudelijk op de vraag. Goed ben ik hè?*
Mens ga koken.

Duwbak_Linda | 29-10-21 | 13:59

Iemand aan het brandende kruis nagelen.

Kaas de Vies | 29-10-21 | 13:56

Er altijd van uitgaan dat kritiek van een blanke op een niet blanke alleen vanwege ras moet zijn i.p.v. kritiek op je feitelijke daden en uitspraken, is zelf even vergeten dat je dan een vooroordeel hebt over niet blanken. Ook als die kritiek in columns is geuit.

een_mike | 29-10-21 | 13:55

En dan te bedenken dat ik in mijn jeugd nog gesjord heb op de pinup foto's van haar.

Ikblijfnietstil | 29-10-21 | 13:55 | 2

Van Leijten? Waar zijn die te downloaden?

Kaas de Vies | 29-10-21 | 13:56

@Kaas de Vies | 29-10-21 | 13:56: Nee joh ..... van die iets meer donkere mevrouw achter het spreekgestoelte.

Ikblijfnietstil | 29-10-21 | 13:58

De pot verwijt de transqueen dat ze zwart ziet.

Kaas de Vies | 29-10-21 | 13:55

Als mw Leyten blijft drijven is ze een raciste. Zoiets dus. Wat een land is dit toch geworden.

Tiscali-2 | 29-10-21 | 13:54 | 1

dat is het niveau wat je er gratis bij krijgt als je de racisten van Bij1 een podium geeft.

K. Westergaard | 29-10-21 | 14:09

De linkse soep wordt nooit zo zwart opgediend als deze wordt verweten.

Kaas de Vies | 29-10-21 | 13:53 | 1

My sense of humor is so dark it picks..... strawberries.

JdelaT | 29-10-21 | 13:58

Eigenlijk geloof ik niet wat ik nu zie, maar dat was volgens mij ook de reden dat ik deze poppenkast niet meer volg.

FogerRederer | 29-10-21 | 13:52

Meten met twee maten (no pun intended).

Roadblock | 29-10-21 | 15:03
-weggejorist-
TheBigKirth | 29-10-21 | 13:50

De beste stuurlui staan aan wal. Je zal als eeuwige racisme roeptoeter van Bij1 maar een Kamerlid gaan aanvallen wat daadwerkelijk racisme en discriminatie aanpakt.

Queen Simons voelt zich als partijleider niet verantwoordelijk voor wat mensen van haar partij uitkramen, tjonge, kwamen andere partijleiders daar maar zo makkelijk mee weg. Zal wel iets met privilege te maken hebben.

GroetenVanUrk | 29-10-21 | 13:49 | 1

Hoor ik je nu zwartijleider Simons zeggen?

Racist, en uiteraard transfoob door het verkeerde gebruik Queen!

Kaas de Vies | 29-10-21 | 13:51

Je zou toch zweren dat dit uit een satirisch tv-programma komt.

knutsel_ | 29-10-21 | 13:49

Lekker voorgezeten ook. Voorzitter had demonstratief nog wel wat popcorn kunnen graaien.

B.agger | 29-10-21 | 13:49 | 2

Waar is Bosma als je hem nodig hebt...

_pacman_ | 29-10-21 | 13:52

Nee, het loopt niet echt lekker met die Voorziter. Trekt met z'n been.

Vitale-Reaguurder | 29-10-21 | 14:14

Ik twijfel of ik nu een racistische of seksistische opmerking dien te maken.

Kaas de Vies | 29-10-21 | 13:48 | 4

@spamzuiger | 29-10-21 | 13:55:
Ronald van Raak, is that you?

Watching the Wheels | 29-10-21 | 13:58

Bij voorkeur beide in één zin. Heb wel een idee..

Schriever | 29-10-21 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Het land zit in 20 verschillende crisissen maar het gaat nu even over de gevoelens van de kamerleden. xD

Demrahc | 29-10-21 | 13:47

Sommige FreeJazz saxofonisten kunnen ook geen puntje aan hun
solo zuigen. Ze verdinken in de sound.

Ernst Oosters8389 | 29-10-21 | 13:47

Waar zit ik naar te kijken?

Watching the Wheels | 29-10-21 | 13:47

De redenatie van Simmons of Leijten racistisch is; 'ik weet het niet, maar ik denk het niet' dus (als blanke) ben je schuldig tot het tegendeel bewezen is?
Ik heb nog nooit persoonlijk meegemaakt dat iemand mevrouw Simons racistisch bejegend, dus is het ook niet zo. dat is ook een beetje de redenatie van Simons over de klacht van Leijten over haar partijleden. wel bizar. ze heeft trouwens het trucje van Wilders goed afgekeken om iets te herhalen en dat doet ze dan ook weer in overtreffende trap,. wat een karikatuur van zichzelf is ze.

oh nee he | 29-10-21 | 13:46 | 5

Je bent blank, dus schuldig. Zo werkt die erfschuld en dat zogenaamde privilege.

Ik zou willen dat ik cynisch of sarcastisch was in deze, maar dit is letterlijk hoe het aan de Wokies uitgelegd en gedoceerd wordt.

TeeJee | 29-10-21 | 14:13

@Tom Aatje | 29-10-21 | 13:47: ja

sgaapje | 29-10-21 | 15:08

viel mij ook al op, lekker als zo iemand over staatsrechtelijke zaken oordelen moet gaan vellen.

Kale dodo | 29-10-21 | 16:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Overigens, als ze mij racist noemen, begin ik te glimmen.
Ik groei.
Dat betekent dat die ander er niets van begrijpt, te dom om m’n uitleg te begrijpen.
Is een compliment voor mijzelf.

Ruimedenker | 29-10-21 | 13:44

Maar vecht dit lekker op het schoolplein uit.

Zalluf | 29-10-21 | 13:44

Helder, het is de schuld van Geenstijl.

Vitale-Reaguurder | 29-10-21 | 13:44 | 2

Het valt mij de laatste tijd op, dat de naam Geenstijl steeds vaker wordt genoemd in het nieuws en debatten. Yes, het roze leger rukt op, gewoon doorgaan.

Vitale-Reaguurder | 29-10-21 | 13:53

Ja, mooi dat Geenstijl nog steeds relevant is in de politiek. Al vraag ik me af of men ook inspiratie op doet in de reacties om te kijken wat er leeft onder de bevolking of niet verder komt dan de nieuwartikelen zelf.

Wybe Wabes Abbema | 29-10-21 | 15:01

Renske Leijten is een topwijf daar kan die fascistische trut Sylvana Simons nog een hoop van leren !

johnyl | 29-10-21 | 13:44

Als er een "racist" is dan is het wel Sylvana Simons ,

Die is constant bezig met ras en vooral met het beschuldigingen van blanken voor van alles en nog wat.

Ik denk dat Simons vooral afgunstig is op blanken en dat verklaard haar gezeur op blanken.

Swieberj | 29-10-21 | 13:43 | 4

@Rhenium | 29-10-21 | 13:46: Zo'n spotje brengt echt geen tonnen op, ook niet in guldens en zeker niet als je tot het C-garnituur behoort. Ik gok op maximaal 50K. Nog steeds makkelijk geld voor een uurtje doen alsof je in andermans huis de was doet.

_pacman_ | 29-10-21 | 13:50
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
jan huppeldepup | 29-10-21 | 13:43 | 1

Niets beters te doen...

Muxje | 29-10-21 | 13:41

BIJ1: nog nooit zo'n stelletje racisten (racist betekent "onderscheid maken") BIJ elkaar gezien.

klaassenp28 | 29-10-21 | 13:41 | 1

Daarom ook bij1

Flow_Snake | 29-10-21 | 13:57
-weggejorist-
Jos Tiebent | 29-10-21 | 13:41

Hoeveel hectare Surinaamse grond heeft de familie van Syl eigenlijk?, wist dat nooit to Surinaamse collega dat uitlegde; al die racisten hebben hectares grond als slaven herstel maar ze willen nog meer.
Want ja mijn familie komt ook om in hectares grond die gratis is gekregen omdat ze ooit,... pff nou oke, in Leipzig was een flat die bleek van ons te zijn, iets met joden en o ja die kregen ook herstel, , ik ben geen goed voorbeeld misschien maar je snapt tog.

28 | 29-10-21 | 13:41

Bitchfight tussen extreem links en wappie links. Altijd lachen.

Tietmier | 29-10-21 | 13:40

Heerlijke tv.

CzMichiel | 29-10-21 | 13:39

Sylvana in de rol van rechter, jury en beul die mag bepalen wie racist is (iedereen) en wie niet (Sylvana natuurlijk)
Overigens ben ik van mening dat Omroep Zwart alleen in de vroege morgen mag gaan uitzenden.

Egerius | 29-10-21 | 13:39 | 6

Of doordeweeks in de nacht. Is waarschijnlijk ook het moment waarop de doelgroep TV kijkt.

Meneert | 29-10-21 | 13:51

Wanneer het nog donker is?

Hebbiehemookweer | 29-10-21 | 14:04
-weggejorist-
Wilt Geerders | 29-10-21 | 14:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat zou een voice over met kleuters; en dat is dan een schoffering van de kleuters tussen de gecanoniseerde Leijten en 'hullicinante' Simons een voortreffelijk vermaek opleveren.

JdelaT | 29-10-21 | 13:38

Het idee van democratie was ooit volgens mij dat een land bestuurd wordt door intelligente capabale mensen.
Maar als je 150 man uit het dichtsbijzijnde gekkenhuis zou plukken zouden we niet slechter af zijn dan nu.

C1O2 | 29-10-21 | 13:38 | 1

Capabele mensen dus. Ik moet niet van die moeilijke woorden gebruiken op vrijdagmiddag.

C1O2 | 29-10-21 | 13:40

Die Petra. Daar gaat het OM toch wel op reageren?

Rico Tampeloerus | 29-10-21 | 13:36 | 2

Je moet het bericht even fotoshoppen zodat er Mark Rutte of Sylvana Simons staat. Dan wordt ze binnen een uur opgehaald.
Anders niet.

C1O2 | 29-10-21 | 13:39

Ze vraagt het wel heel netjes, toch?

GWBA | 29-10-21 | 13:39

Ja, het zit diep bij veel zwarten uit onze voormalige koloniën. En laten we eerlijk zijn het begint nu eigenlijk pas sinds zo'n 20 jaar een beetje te veranderen. Eigenlijk is iedereen die ik ken van mijn generatie en ouder best wel racistisch. Het schattige enerzijds is dat ze dat zelf helemaal niet eens doorhebben of echt kwaad bedoelen maar dat maakt het niet minder waar. Anderzijds moeten die niet-blanken ook wat beter hun best doen hoor. Laten we eerlijk zijn, ze hebben niet de beste PR afdeling. En dat zal best goede redenen hebben maar uiteindelijk moeten we samen het klusje klaren. Dat is klare wijn hoe je het ook wendt of keert.

Laat ik duidelijk zijn. Met mensen zoals Wilders of Baudet e.d. winnen we de oorlog niet. Vooral omdat deze mensen totaal los staan van de realiteit. Dan heb je meer aan de rakkers van de tomaten die wel hun handen uit de mouwen steken i.p.v. quasi-intellectueel nippend aan een wijntje neerkijken op eigenlijk alles wat niet uit hun ver rechste dommige kliekje komt.

GrandMechantLoup | 29-10-21 | 13:35 | 4

Hmja, al is het wel zo dat we "de oorlog" ook niet winnen met de quasi-intellectueel aan hun wijntje nippende mensen, waaronder u, die neerkijken op alles wat niet tot hun "links-progressieve"-bubbel behoort. Laat dat ook duidelijk zijn: mensen die (nagenoeg) blind meegaan in de vaak ongefundeerde racismebeschuldigingen van Simons c.s. zijn doorgaans geen haar beter dan de figuren die u beschrijft.

countus | 29-10-21 | 14:21

Ik begrijp dat u een rilling van afschuw niet kan onderdrukken, en daarom "rechste" ipv "rechtse" tikt, maar vertelt u mij eens welke oorlog we moeten gaan winnen?

Roadblock | 29-10-21 | 15:14

Waarom willen die niet-blanken eigenlijk allemaal zo graag in dat racistische Nederland wonen? Ze blijven maar komen.

langelat | 29-10-21 | 16:58
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is het bewijs dat Twitter niks dan ellende veroorzaakt. Het is een soort roddelen, maar dan allemaal terug te vinden.

Koning Willy | 29-10-21 | 13:35 | 1

Is alleen comunicatie op schrift = 0% communicatie, dus een recept voor conflict, want ales wat je op schrift zet kun je niet terugnemen.

JdelaT | 29-10-21 | 13:40
-weggejorist-
Tjemig | 29-10-21 | 13:34

Er is geen hand meer aan een ziekbed te krijgen, prijzen dagelijkse boodschappen ontploffen, er is nauwelijks meer een betaalbare woning beschikbaar en waar houden ze zich in politiek Den Haag met bezig? Met Huil-Struik Simons die nauwelijks haar eigen naam kan schrijven.

Pollekelife | 29-10-21 | 13:34

The cringe. Als mevrouw Simons daar zelf even serieus in overpijnzing gaat om haar oordeel te vellen over of mevrouw Leijten wel of niet een Rascist is. Zelf de mond vol van onheus bejegend worden en institutioneel onrecht en onrechtvaardigheid. Maar als iemand met een dergelijke vraag naar haar toe stapt, dan wijst ze alles en iedereen om zich zelf heen aan als schuldige. En dat je het vooral daar aan moet kaarten. Stel je toch eens voor dat Mevrouw Simons zelf een keer rekenschap af zou moeten leggen. Mevrouw Simons grondhouding is er één van structurele verontwaardiging. En kennelijk niet in staat om ooit te kijken naar haar eigen aandeel in discussies. Polariserend, escalerend. Ze wil bruggen bouwen, maar blijft wijzen op de verschillen. Terwijl als je een brug wil bouwen, dan moet je kijken naar wat verbind. Een verloren zaak. En later natuurlijk Den Haag aanwijzen als een racistisch oude witten mannen bolwerk wat haar carrière en partij onmogelijk heeft gemaakt. Een conflict rijker. Weer een streepje erbij op haar CV van verloren discussies, waarvan ze zelf vindt dat ze iets gewonnen heeft. Deze mevrouw is er alleen maar op uit om aan te tonen dat alles en iedereen om haar heen fout zit. Als een Don Quichotte ten strijde tegen de windmolens.

Blubberbazooka | 29-10-21 | 13:33 | 3

Tip voor de kamerleden, vraag haar een keer om een motie uit te leggen, die schrijft ze namelijk niet zelf. Dat deed men in de Amsterdamse raad ook een paar keer, en dan begint het feest pas echt. Ze heeft namelijk geen idee.

Shortganger | 29-10-21 | 13:35

Mevrouw Simons en bruggen bouwen is als Lill’ Kleine en (goede) muziek.

Rico Tampeloerus | 29-10-21 | 13:39

Als u het goed vindt dan kijk ik niet, het is bijna weekend en het interesseert me ook echt niet

priwax | 29-10-21 | 13:33

Wat een kippenhok.

impy | 29-10-21 | 13:32
-weggejorist-
Mokum Kosher | 29-10-21 | 13:31

Bitchfight.... next.

Jimmy Mc Clure | 29-10-21 | 13:29

bitchfight . notlol

newray | 29-10-21 | 13:29 | 1

doe er een bak modder en 2 bikini's bij.
Het is per slot van zake vrijdag.

Dr.Utker | 29-10-21 | 13:30

Wel grappig stukje om terug te kijken:
- La Simons zet haar verschrikkelijk ingestudeerde en pedante toontje in
- Gaat gelijk terug jij-bakken
- Blijft door de kamer schreeuwen als het haar beurt niet is ondanks meerdere waarschuwingen

het was echt zo genant. Maar wel genieten hoor als de deugridders elkaar van racisme gaan beschuldigen....

Behangdelul | 29-10-21 | 13:26

Iedere blanke voor racist uitmaken is nu eenmaal het verdienmodel van Sylvana. Schouders ophalen, glimlachen en gewoon verder lopen.

sinar2 | 29-10-21 | 13:26 | 2

Inderdaad.

voordeoorlog | 29-10-21 | 13:32

Öztürk, maar dan zonder lul, en met bril en pruik.

Shortganger | 29-10-21 | 13:32

Eigenlijk had er iemand ter rechter zijde na de ontploffing van Sylvana maar 1 opmerking moeten plaatsen: "Vervelend he, als je ten onrechte in de hoek van de racisten en schuldigen wordt gedrukt."

Verder zou ik graag zien, over de gehele linie, dat de TK leden met hun 5500 euro salaris zich bezighouden met het controleren van de regering, het voorbereiden van zinvolle bijdragen aan de wetgeving, het indienen van allerlei verbeteringen aan wetten en NIET continue met vliegjes afvangen over wat nummer 1 of nummer nul van die of die proviniciale of jeugdafdeling nu weer op fucking Twitter, Tiktok of Insta heeft gezegd. Ga. Godverdomme. Aan. Het. Werk. Stelletje klootzakken. Er is toch wel iets belangrijkers te bespreken dan allerlei ontspoorde dwaallichten die Van Haga een kogel toewensen. Dit moet straks iemand in de handelingen uittypen, gepubliceerd worden en allemaal van dat soort onzin. En in de tussentijd lopen er weer twee IC verpleegkundigen het ziekenhuis uit omdat ze voor dat kutloontje geen dikke coronalijers willen omdraaien. Of wachten toeslagouders nog altijd op een definitieve oplossing. Zitten de AZCs vol met mensen die ALLANG teruggestuurd hadden kunnen worden en blijven we kloten met zonnepanelen ipv kernenergie. Oh en als je van de linkerkant vn het spectrum bent: profiteren multinationals nog altijd van allerlei oneerlijke belastingvoordeeltjes, is er nog steeds een klimaatcrisis. Oh en je zou het bijna vergeten dat we straks een fucking jaar zonder regering zitten. Laten we het over tweetjes hebben. Jezus.

BBRDWR | 29-10-21 | 13:26

Column na column…, na column 5x!
En ze zegt werkelijk helemaal niets.
Vervelend mokkel die Sylvana.
Toxic.
Maar goed, gisteren hadden we over een kiesdrempel.
Mijn stelling was een uitzondering voor Syl met Bril.
Hilarisch toch?
De onzin de ze uitkraamt zou je niet willen missen.

Ruimedenker | 29-10-21 | 13:26 | 2

Naar Kollum, naar Kollum, naar Kollum, naar Kollum, naar Kollum. Ze houdt we heel erg van kaas.

Opblaas_boot | 29-10-21 | 13:54

Even later nog een keer hoor, dat is dus 2x 5=10 keer! Mijn theorie is dat het stopwoorden zijn om tijd te rekken, dan kan ze intussen een sluitend draaiboek in elkaar flansen. Tevens zaait het verwarring. Dit verklaart ook de duizelingen die haar toehoorders regelmatig overvallen. Het zijn vuile narcistische debattrucs uit het boekje.

Wiebenick | 29-10-21 | 14:11

Kunnen we hier niet een wekelijks uurtje voor inrichten? Dat we alle tweets van die week doornemen en dan heel serieus gaan vragen of iemand een kogel door z'n kop moet hebben? Man man man ...

Hans Kwalzan | 29-10-21 | 13:25

Renske is van de tomatenpartij. De enige partij waar ik het vaak niet mee eens ben, maar wel respect van me krijgt omdat ze staan voor hun principes.

Dr.Utker | 29-10-21 | 13:25 | 1

Renske houdt er wat andere ideeën en ideologieën op na dan ik maar ze heeft in haar betogen simpelweg altijd gelijk. Kan ook niet anders als je je voortdurend baseert op feiten.
Maar feiten zijn voor de besties van BIJ1 van generlei waarde want wit. Feiten zijn ook maar een mening en daarover kun je van verschillen kennelijk.
Maar mevrouw Simons laat hiermee wederom zien dat holle vaten wel hard klinken maar dat 't ook niet meer is dan dat. Ik heb genoten van haar stampvoetende nerval breakdown en ik hoop nog veel van dit soort momenten te mogen meemaken opdat mensen inzien dat zulke discriminerende one-issue partijen niks brengen dan de verdeeldheid die ze beweren te bestrijden (en waar ze dus in falen).

Bakkeleures | 29-10-21 | 16:41

Mevrouw Leijten moet zich vooral niks aantrekken van mensen die woorden als 'bestie' gebruiken, vooral niet op een medium als twitter.

Totaal irrelevante meningen van nutteloos volk.

TeeJee | 29-10-21 | 13:25

Verder dan 'mijn vis is fris' krijsen komt dit zelfbenoemde politieke talent niet. Elke keer hetzelfde verhaal, en weinig minder dan de klassieke boze 'black woman'. Tevens is dat hele BIJ1 inmiddels diep Communistisch rood ( en geen anti racisme partij meer ) en richten ze de pijlen nu op de Rode SP Maoisten. Dus is Renske het volgende slachtoffer. Alles voor de Glorie van mevr Simons natuurlijk.

Shortganger | 29-10-21 | 13:24 | 1

En dan vergeet ze maar even dat 100% van de 'tot slaaf gemaakte mensen' (tenminste die van de Transatlantische Slavernij) tot slaaf werden gemaakt in Afrika door mensen met haar huidskleur.
Dat hele CRT is totale ongefundeerde nonsens en zij staat er dan ook als een kip zonder kop te doen alsof zij het monopoly heeft op bepalen wie een racist is.
Wat een mafketel is die vrouw!

Aristotalloss | 29-10-21 | 13:32

Privilege. Die zwarte huilstruiken verdrinken erin in dit land maar je moet blijven roeptoeteren om jezelf relevant te voelen. En het antwoord op de vraag van @kutheks is 'nee, dat mag niet'.

_pacman_ | 29-10-21 | 13:23

Wat een kutheks! Familie van?

ceriel82 | 29-10-21 | 13:23 | 2

Nee, Eva is wél leuk.

Ruimedenker | 29-10-21 | 13:27

Kaag? denk het niet.
Er zijn meerdere families waar een heks te vinden is.

Nico_the_Sparrow | 29-10-21 | 13:34

Toch aardig nieuws dat er blijkbaar één kamerlid is die Sylvana serieus neemt.

zuurtjeregen | 29-10-21 | 13:22 | 2

Nam, want net als in Amsterdam heeft men nu al door wat voor zelfvoldane bak lucht het is. En dit gaat alleen maar erger worden, en ze zal enkel harder krijsen dat het allemaal racisme is. Doodvermoeiend mens.

Shortganger | 29-10-21 | 13:26

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com