File file file. Drukste Ochtendspits Van 2021 Ooit
Het is nog nooit zo druk geweest in 2021
Social
6 oktober 2021 is definitief de dag die voorlopig de geschiedenis in zal gaan als die van de drukste ochtendspits van 2021 ooit. Vorige week was het ook al de drukste ochtendspits van 2021 ooit, maar vanochtend was het dus nog drukker dan vorige week. Wat was het weer druk. De ene auto stond nog niet in de file, of de volgende kwam er alweer aan. Fijn dat het eindelijk weer mag hè mensen. Lekker in de file staan. En nu maar hopen dat al die auto's wel anderhalve meter afstand houden want straks hebben we nog een superspread event op de A15. Bestonden er nou maar technologische hulpmiddelen zodat mensen ook gewoon vanuit hun eigen bed huis konden werken. Toet toet.
Reaguursels
InloggenDe avondspits is ook geen pretje en dan zetten ze ook nog een weg voor de helft af zodat er maar een rijstrookje overblijft omdat in de berm betonnen dingen staan, daar kon je toch al niet rijden. Stelletje mongolen.
Thuiswerken? €2,03 is nog niet duur genoeg dus.
De Raggende Mannen - Het Rijdt Niet opzetten doet.
Werk gewoon thuis. Ik doe het de helft van de tijd en dat bevalt me prima.
Heerlijk dat thuiswerken.
In 1 jaar tijd heeft m’n nieuwe auto nog geen 10.000 km gereden (i.p.v. 50.000). Inclusief 2 zomervakanties met de auto. Die gaat dus nog wel even mee.
Werk gewoon thuis, merk er niks van.
Zelfs extreem hoge benzineprijzen helpen niet tegen al dat filevermaak. Inderdaad, file vermaak want ik kan er om lachen als al die sukkels zo nodig met elkaar in super files zich van ergernis zitten op te vreten. Want zeg nou zelf, het is je eigen keuze om auto te gaan rijden. En kom niet met het verhaaltje aan dat dit voor veel mensen noodzakelijk is terwijl anderen niet eens de keuze hebben om met eigen vervoer mobieler.. ahum.. te worden.
Morgen is de A12 weer open toch? Malloten... Ik rijd/reed dat stuk iedere week een paar keer en heb nooit gedacht: ja, hier moet urgent de weg gefixt worden. Plus, nu plakken ze er een heel nieuw laagje asfalt op, dat er bij de eerste de beste nachtvorst zo weer afbladdert.
Goh, een bedrijfsbusje achter op een personenauto. Grootste gajes op de weg.
geen toeval een busje op de linkerbaan betrokken bij een aanrijding, te hoge snelheid, te zwaar, bestuurder wordt opgejaagd door zijn baas.... misschien snelheidsbegrenzer (90 km/h) op deze stikstof en roet uitbrakende monsters.
Hehehe. Het zijn hier bij ons tochvooral de ambtenaren die in de file staan. De mensen met een echte baan (zoals ondergetekende) zijn dan al aan het werk.
Dat is hoe jij aankijkt tegen de lerares van jouw kinderen?
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
@wapster | 06-10-21 | 10:52: Het is nog niet zo heel lang geleden dat leraren ook beschouwd werden als ambtenaar...
Een groot gedeelte van dat kuddevolk kan gewoon thuis werken dus niet zo veel medelijden mee.
tenzij ze door de baas gedwongen worden
Nondeju! Kan rijkswaterstaat geen rechte lijn trekken? Kijk eens naar die middenberm, lijkt wel alsof die is aangelegd door Remkes na een formatielunch.....
Ik neem aan dat je nooit een foto hebt genomen. Is vertekening vanwege een kromming. Oftewel de weg heeft een stijgende lijn. Dus dat betekent dat een rechte lijn lijkt te krommen.
Die A27 is zwaar verzakt. Slechte grond. Je zou er voor de lol eens snachts moeten rijden, geen verlichting. Je vliegt alle kanten op. En altijd een verrassing of je medeweggebruikers 85 of 140 rijden.
Altijd die witte busjes
Die witte busjes ja…., is er een verband met de instroom ?
veel bestuurders, feitelijk slaven, zijn vaak wat hoger gepigmenteerd.
@vranac:
En die trekken zich vaak weinig aan van wetten en regels. Ook die m.b.t. werk- en rijtijden. Die kunnen dus nog een knoop verdienen aan dat slavenwerk op deze manier.
Het nieuwe werken = werken in de file. Als je thuis aan de keukentafel met krijsende COVID-kinderen + partner kan werken, dan is werken vanuit je eigen auto ideaal.
Als Maarten van Rossem dat kan, dan moet het ons ook lukken. youtu.be/7dhcQgZAfAM
Ik doe met dit weer altijd heel rustig aan met de auto, lekker vroeg, in z'n 1 en voet van het gaspedaal. Rustig sturen, geen auto voor me...
Kan iemand mij uitleggen waarom men nooit gewoon even de auto de vluchtstrook/berm opduwd in gevallen waar dat gewoon mogelijk is maar achterlijk op de linkerbaan blijft stilstaan?
Omdat je door je gedrag geen hinder of gevaar mag opleveren voor andere bestuurders (art. 5 RVV)
De gevallen waar dat dus wel gebeurd halen t nieuws niet
File. André van Duin zong er ooit al een liedje over. In 1976 was dat, en er is weinig veranderd.
m.youtube.com/watch?v=z6vLOh3bLNM
Nee, de otootjesrijders zijn niets veranderd, nog steeds dezelfde sukkels.
Zo ziet het einde van de 'plandemie' er uit. Nederland is niet vol hoor.
Over 15 jaar bestaat Nederland louter uit snelwegen, N-wegen, distributiecentra, windmolenparken, zonneparken en vinex-wijken. Ontspannen mag in het weekend in aangelegde natuurlijke omgevingen met keurige rijtjes bomen en een vijvertje. Op afspraak want de ruimte is beperkt en iedereen wil wel een uurtje een frisse neus halen.
Het aantaI reizigers met het OV bIijft weI achter dus
Tsja, veel onrendabelen die het Onrendabelen Vervoer gebruiken hoeven voor hun dagbesteding de deur niet uit.
mensen die normaal met het OV gingen, gaan sinds kerona met de auto. vandaar ook dat de wegen zo vol zijn terwijl er nog relatief veel mensen (meer dan pre-kerona) thuis werken
Als je een van de belangrijkste wegen van het land voor de helft afsluit lijkt het me evident dat je extra lange files gaat krijgen.
Ik heb momemteel een baan die slechts 7km verderop is als ik al naar kantoor moet. Deze baan is een beetje matig en zou het liefst een baan willen hebben waar ik plezier en uitdaging in ervaar. Echter weiger ik om in de auto te kruipen om km’s te moeten rijden op de weg. Alle leuke banen zijn voor mij ik de randstad terwijl ik er niet woon. Dan maar een minder leuke baan.
Ik de auto zitten is evht desastreus voor mijn psyche. Niet als ik van Las Vegas naar de Grand Canyon rij, wel als ik met beslagen ramen in het donker in de regenachtige file sta in Nederland op donderdagavond 18:00
Klinkt als een berg millennial gezeik.
Lol. die laatste zin. Helemaal mee eens. Ik ga mijzelf op dergelijke momenten allerlei existentiële vragen stellen en verval in misantropisch gemopper.
Snap ik, ik zou iets heel anders gaan doen meer in de buurt.
Wordt Motivational Speaker of zo.
@Transgender-Airlines | 06-10-21 | 09:52:
U klinkt als iemand die zijn hele zelfbeeld ophangt aan een nietszeggend kantoorbaantje.
Herkenbaar. Ik heb jaren geleden zeer kort een baan in Barendrecht gedaan. (Vanaf regio Gorinchem) Op een zeiknatte februari ochtend stond ik om kwart over 7 in de file. Keek alleen maar naar achterlichten en een werkelijk bizar groot LED reclamebord waar 1 of ander omhoog gevallen hockeymeisje klatergouden sieraden op aanprees. Depressie viel mij ter plekke ten deel en het besef dat dit geen leven is. En heb dezelfde dag ontslag genomen. En een baan vlakbij gezocht en gevonden.
Misschien kunt u er dan voor kiezen om op donderdag niet te werken of thuis te werken, probleem opgelost.
@Dutchbeaurouge | 06-10-21 | 09:59: nice
@JJMS | 06-10-21 | 09:56: FOUT.
@Transgender-Airlines | 06-10-21 | 10:00:
Helaas!
De randstad is twee uur verderop voor mij. Als je Weert passeert en je staat al voordat je Eindhoven inrijd al vast op de ring wetende dat je langs Den Bosch helemaal naar A’dam moet gaan, dat is echt een deprimerend vooruitzicht. De weg terug kun je pas vanaf Eindhoven goed doorkachelen.
Niemand maakt mij wijs dat die blij is met 2uur of meer reistijd per dag. Mijn laatste baan was een enkeltje een uur. Nu woon ik in de stad waar ik werk en wandel ik de tijd die ik eerst in de file stond nu lekker met de hond. Liever door de regen een uur wandelen met de hond dan een uur droog in de file staan.
Voor iemand met mijn opleiding en vaardigheden zitten de leukere banen in de Ranstad. In Limbo-land kun je goedkoop tanken net over de grens, maar het aanbod van werkgevers en de werkcultuur an sich is hier gewoon minder.
En ja, ik ben een milennial, maar wel eentje met een huis en zonder schulden
@Dr.Platypus | 06-10-21 | 10:13:
Je gaat je toch niet verontschuldigen voor die krentenbollenvreters hierboven, mede-millenial?
@JJMS
Ik geef ze slechts een kans om eens te reageren zonder vooroordelen en zoutzuur in de schedel. Paar hebben het tot kunst verheven om met de meest minimale informatie de meest zure reactie te verzinnen.
Deelder zei het zo mooi:
GASSS! schijt aan het milieu!
En dan sta je in de file met je elektrische auto constant naar het scherm te turen om te kijken hoeveel stroom je nog over hebt.
Lijkt me helemaal niks.
Lijkt dan net een brandstofauto. Met dien verstande, dat het elektriekverbruik gering is als je stilstaat.
Sowieso ben je een redelijke sneuneus als je in de file gaat staan. Dan heb je een hoop zaken in je leven niet goed geregeld. En overigens gebruikt die elektrische auto nauwelijks energie als ie stilstaat, dus daar zou ik me nou niet zo'n zorgen over maken.
-wat Lub zegt dus -
@Lubbberrtt | 06-10-21 | 09:48:
Radio aan, kachel aan, verlichting aan, ruitenwissers aan...
Gaat sneller leeg dan je denkt.
Helemaal als het kouder wordt.
@jaja | 06-10-21 | 09:51: U heeft duidelijk zelf geen fatsoenlijke elektrische auto gereden. Het energieverbruik in stilstand is verwaarloosbaar in vergelijking tot de energie die het daadwerkelijke rijden kost.
En dat terwijl je eigenlijk alle aandacht voor op de weg nodig hebt want ja, binnen een paar seconden naar de 100 dat lukt de meeste voorgangers natuurlijk niet.
@Bigaroque | 06-10-21 | 09:53:
Dat klopt inderdaad.
En ik wil er ook niet een.
@jaja | 06-10-21 | 09:54: Mwah, het kost echt geen zak om in te rijden, dus ik heb er wel een, en mevrouw B ook. Voor de dagelijkse ritjes. En voor de lol een garage met een paar old- en youngtimers. Want die benzinegeur wil ik niet missen.
@Bigaroque | 06-10-21 | 09:53: Ik denk dat het telkens weer op gang brengen van een grote massa veel energie kost.
En u?
@D-Fens_1963 | 06-10-21 | 10:00: Ik denk - nee weet - dat de luchtweerstand bij het rijden op hogere snelheid een veelvoud van die energie kost. Maar reken het vooral zelf even door. Met een niveautje 4vwo wiskunde moet dat lukken.
@Bigaroque | 06-10-21 | 09:57:
Voor niet te lange ritten is het leuk.
Maar ik hoor regelmatig het geklooi van een neef van me als hij met z'n gezin in zijn Tesla naar z'n chalet in Oostenrijk moet.
5 keer laden om er te komen en dan weer geen laadpunt kunnen vinden dat vrij is in Duitsland.
Het lijkt me stressvol.
@jaja | 06-10-21 | 10:02: En daar nemen wij dan ook gewoon de op benzine rijdende station voor. Die Tesla's zijn leuk voor de dagelijkse ritten, maar ik ga mezelf niet pesten door 4-5 keer te moeten laden. Het moet wel leuk blijven.
@Bigaroque | 06-10-21 | 09:57: Ah. Eindelijk iemand die ook een mooie oldtimer kan waarderen.
@Bigaroque | 06-10-21 | 10:04: Toemaar…., 2 T’-tjes, een paar klassiekers/ oldtimers en een benzine station…..
Of, of, of….., is de benzine station toevallig ook een klassieker?
Erfenisje? Cryptomania?
Voor iemand die met wiskunde mechanica aan mij uit wil leggen heeft u het op gebied van de vierwielers goed gedaan.
Denkt u aan de Cw-waarde?
Die kan zomaar 0,01 verschillen.
Voor het geval u het energieverbruik van de verschillende auto’s (bij hoge snelheid e/o filerijden) zou willen doorrekenen.
@Red shirt | 06-10-21 | 10:17:
Ik baal nog steeds dat ik mijn BMW 3.0 CSI uit 1971 3 jaar geleden verkocht heb.
@jaja | 06-10-21 | 10:42: Waarom heeft u destijds verkocht?
Was ie in goede staat? 3 jaar geleden was deze automobiel toch ook wel al een aardige duit waard?
Of is dat geld alweer op?
Anderszins er hedendaags in blijven rijden lijkt me voor alledaags gebruik toch ook niet zo makkelijk.
Of kwam ie alleen met mooi weer naar buiten?
Lol
In dat geval had kunnen (laten) elektrificeren.
Ooowh nee wacht…, de benzinelucht ;-)
@D-Fens_1963 | 06-10-21 | 11:03:
Had toen zakelijk geld nodig.
Heb er destijds 35000 voor gekregen.
Is nu rond de 70000 waard.
Ik moest wel verkopen toen.
@jaja | 06-10-21 | 10:42: Dat kan ik mij voorstellen. Vooral de neus vind ik iconisch.
@jaja | 06-10-21 | 10:42: Zonde, prachtige auto's. Ik ben nogsteeds dol op de M535i van een jaar of tien later. Ook een beetje die overhangende neus die het 'm doet.
@Bigaroque | 06-10-21 | 11:38:
Ja vind ik ook prachtig.
Zijn trouwens ook duur geworden.
Met die benzine prijzen voorlopig ook een van de duurste spits.
Ik snap ook wel dat het duur wordt. Blijkbaar geven de mensen het toch wel uit. Je ziet in de file zelden iemand rustig uitrollen. Nee, als je twee autolengtes ruimte hebt maximaal optrekken en vol op de rem.
Ook met die knipperborden 50 maakt men er een sport van om zo bruusk mogelijk van 120 tot stilstand te komen
Er zijn vele voordelen verbonden met het pensionadodom waarin ik me sinds twee jaar bevind, en één daarvan is dat ik me nooit meer door die ochtendspits hoef te verplaatsen.
Nou was ik op zich al 'spekkoper', omdat ik niet met de auto in de file hoefde te staan; ik ging altijd op de fiets naar mijn werk, ca 25 minuten fietsen, maar wel door die drukke ochtendspits in Den Haag, ook met dit soort treurige, regenachtige dagen. Godzijdank hoef ik dat niet meer. Ik voel mee met al die loonslaven die dat nog wel moeten.
Dank voor de motivatie.
Hoe dan ook: geniet ervan ouwe Hagenees!
@ParaPiet | 06-10-21 | 09:39: wie zegt dat deze gewaardeerde geraniumkijker in Den Haag woont?
@VP732 | 06-10-21 | 09:58:
Para heeft gelijk, hoor. Ik woon in Den Haag.
@Dr_Johnson | 06-10-21 | 10:10: ah, maar dat hoefde niet per se gelet op de inhoud van uw eerste tegel. Een kleinigheid uiteraard op deze grijze morgen.
Ik neem aan dat de treinen of halfleeg zijn, of niet allemaal rijden.
Want het thuiswerken gebeurt nog steeds, dus de file heeft andere oorzaken zoals andere mensen in hun vorig jaar aangeschafte auto toen de treinen haast niet reden / men er niet in wilde of durfde.
Of halfvol. Het is maar net hoe u in het leven staat.
@Dickie1908 | 06-10-21 | 09:32: Als een echte reaguurder is het dus halfleeg.
Thuiswerken gebeurt nog steeds ja, maar heel veel werkgevers hebben in koor gezegd:
Op naar kantoor jullie werkpaarden!!
Klopt, dat was op het nieuws van de week. Treinen zijn een stuk leger dan voor COVID.
Trein? Dat is voor mensen echt niet meer te betalen.
Juist de meer flexibele kantoor en/of thuiswerkbanen droegen al nooit veel bij aan filewerking. Dat waren vaak de fietsers, OV en vroeger of juist iets later komen. Het werk waar dat allemaal niet op ging, gaat gewoon door. Transport, vracht, onderhoud, technici, speciale transporten, autoliefhebbers, sociale werkers enzovoorts. Die ook allemaal rond dezelfde tijd op dezelfde plekken iets moeten doen vanwege de 8-uurs economie juist die speelt voor dat werk.
Buiten dat is het allang bewezen bij het bouwen van nieuwe bredere, mooiere wegen dat het verkeer altijd snel weer aantrekt en het vol loopt. De bottle necks verplaatsen zich gewoon uiteindelijk met hetzelfde effect.
@Mean Dean | 06-10-21 | 09:45: ze zijn vergeten de niet werkende mondkapjes af te schaffen, gevolg wegen overvol en treinen half leeg.
Gisteren in de journaals alarmerende berichten dat er 8% meer file is dan voor Corona. Ook een melding dat er 25% minder treinreizigers zijn. Geen boe of bah over een relatie hiertussen en het waarom. Ik vermoed dat dat veel voormalige treinreizigers lekker mondjapjesloos in hun voiture zitten
dat dus.
U was mij voor
Beoordeel mijn werkzaamheden, geef die een code en verbied mij in de file te staan, please.
Terwijl de overheid toestaat dan miljarden pensioen inleg worden gestolen verblijf ik,
28
Denk eens aan al die zielige managers die de loonslaven op kantoor graag op de vingers kijken omdat ze anders zelf niks te doen hebben. Dat mag wat ergernis, asfalt en brandstof kosten.
Die hebben toch ook Teams, Jira, outlook, google drive etc?
Wegen zijn voorzieningen waarmee sommige mensen keihard van punt A naar punt B kunnen knallen, terwijl andere mensen heel snel van punt B naar punt A kunnen racen. Mensen die op punt C wonen, een punt er halverwege, vragen zich vaak af wat er zo geweldig is aan punt A dat zoveel mensen van punt B er zo graag heen willen, en wat er zo geweldig is aan punt B dat zoveel mensen uit punt A wil er zo graag komen. Ze wensen vaak dat mensen voor eens en altijd weten waar ze in godsnaam willen zijn.
Uit de Hitchikers guide.
Dat zijn een hoop mensen die in de zorg-, bouw- of transportsector werken.
Hier wordt thuis gewerkt. Ga even een fatsoenlijke cappucino en espresso maken. Op kantoor heb je alleen slootwater en bakkie rattengif.
Word er nog wel echt diep ontspant zonder gebruik van drugs of genotsmiddelen?, of zijn het allemaal moetjes geworden?
Ben een week geleden gestopt met blowen. Erg pijnlijk, maar ik moet nu volhardend zijn.
@Zeebonkus | 06-10-21 | 09:31: toch nog even soft worden
@Zeebonkus
Stippen met blowen valt reuze mee. De eerste week zal je last hebben van nachtzweten en intens dromen, daarna is er niks meer aan de hand en sta je versteld van de kwaliteit van je slaap en de alertheid die je overdag ineens ervaart. Ben zelf een aantal jaar geleden gestopt, na ruim 12 jaar dagelijks gerookt te hebben. Nu rook ik alleen nog weleens wat in het weekend, en dat bevalt prima want zo blijft het ook leuk
@Alfred E. Neuman | 06-10-21 | 09:44: Ik ben al eens eerder gestopt en toen duurde het bijna 2 maanden voordat het zweten stopte, maar ik rookte dan ook 2-3 gram per dag. Verder heb je wel gelijk dat het heerlijk is om gewoon weer normaal te kunnen slapen als het eenmaal voorbij is. Deze keer heb ik er echt genoeg want het heeft al zoveel kapot gemaakt in m'n leven. Maar bedankt voor je bemoedigende woorden.
@Zeebonkus
Wat bij goed hielp met slapen was melatonine slikken voor het slapen gaan, mocht je overdag nog enige nervositeit of onrust ervaren dan zou je een "natuurlijke ontstresser" kunnen proberen, van die tabletten of capsules met planten en kruiden extracten.... dat haalde bij mij wel de scherpe kantjes er af. Hoe dan ook eens ik je sterkte, even volhouden.
Kijk. Strak plan. Werken vanuit je bed. Nou dames.....
Het is een treurig beeld, ontmoedigend zelfs.
Niets leren en zodra het kan als een rund weer doorgaan met hetzelfde domme kuddegedrag. Allemaal in de rij, want dat is wat de baas eist.
Hebben ze het over besparing op energie en Co2 uitstoot, fijnstof en daarom het autogebruik ontmoedigen middels het beprijzen van brandstof. "Zodat de mensen minder fossiele energie gaan gebruiken". Echter; er is geen overheid die de toch vrij logische gedachte durft te omarmen dat (bijvoorbeeld) 2 dagen of zelfs maar één dag per week thuis werken een enorme besparing zou opleveren van diezelfde fossiele brandstoffen. Neen. Want dat kost teveel geld aan accijnsjes. Dan, ineens, is er niets aan te doen. Van alle kanten word je gemicro-managed, beprijst en gesubsidieerd om consumptie ont- of aan te moedigen. De stroomstok om de kudde de "juiste" richting in te duwen is nooit meer ver weg. Op iedere hoek van het gemeentehuis staat wel een ambtenaar in je rug te porren met allerlei "besparende maatregelen". Wees zuinig met elektriciteit, met gas, met water, met vlees, allemaal slécht! Want anders, beste werkbij, ga je betálen! VEEL. In de file gaan staan om naar je werk te rijden daarentegen is niet slecht. Dat is dan weer goed. Kost klauwen met geld voor de burgerij aan krankzinnige accijnzen, belastingen en BTW op een litertje peut. Tienduizenden auto's staan urenlang volkomen nutteloos schaarse fossiele brandstoffen te verbranden en daarmee alles uit te braken wat de regering verketterd en waar we (zogenaamd) allemaal binnen 10 jaar keihard dood aan gaan.
Als we niks doen.
En wat doen de dood en verderf schreeuwers? Helemaal niks. Briljant.
En jij luistert naar die ambtenaren ? Het is mijn geld en ik bepaal hoe ik het besteed. Ik heb er voorgewerkt.
Maar zonder benzineconsumptie vermindert het inkomen van de koning.
@loser | 06-10-21 | 09:27: Natuurlijk niet. Maar dat betekent helaas niet dat ze niet ongevraagd in ieders gezicht krijsen wat "goed" is en wat "slecht" is.
Stormloop op vliegreizen naar de zon. Timmerfrans heeft nog veel werk voor de boeg.
Je hoort ook niemand over die 1 miIjard mondkapjes die in de bossen bermen en parken rondsIingeren
@Dutchbeaurouge | 06-10-21 | 09:31: Weleens gehoord van Oost Indisch doof zijn ? De jaren dat ik met mijn kinderen naar het consultatiebureau ging, was standaard ja zeggen en nee doen. Verpleegsters blij, ik blij. Kinderen blij. En wij gaan weer door.
@loser | 06-10-21 | 10:26: ja dat precies dat zeg ik. Maar dat maakt voor het voor mij persoonlijk niet minder irritánt, dat gepush. Zal aan mijn nogal sterke non-conformistische inslag liggen.
Het was inderdaad weer raak vanochtend op de A15 richting Europoort. Overigens ben ik van mening dat het gros van de ongelukken makkelijk voorkomen kan worden als mensen eens gewoon met het verkeer bezig zouden zijn, het voordeel van een werkbus is dat ik hoger zit en dus bij de meeste auto's makkelijk naar binnen kan kijken, hoe vaak ik geen bestuurders voor me heb zitten die met van alles bezig zijn behalve met het verkeer om zich heen. Tevens gunnen mensen elkaar de ruimte niet op de weg. Waarom zou je immers invoegen wanneer je de ruimte krijgt als je ook nog volgas even 3 auto's in kan halen om vervolgens een noodstop te moeten maken om hem er op het laatste moment voor te pleuren.
Mensen die gas geven om vervolgens stil te staan bij een file. Mensen die gas geven om vervolgens stil te staan bij een stoplicht. De schaamte.
@Alfred: De belangrijkste oorzaken van de problematiek in een notendop. Maar denk maar niet, dat er wat dat betreft ook maar iets gaat veranderen, ondanks dat dit wijd en zijd bekend is.
@VoltaireJohn
Dat men had geeft om vervolgens aan te kunnen sluiten boeit me niet zo, dat is slechts frustratie voor henzelf. Waar ik wel een hekel aan heb zijn die figuren die hem op het laatste moment nog even voor een bus of vrachtwagen pleuren. Mijn VW Crafter weegt met alle gereedschappen en materiaal dik 3 ton en mijn remweg is dan ook stukken langer dan van de doorsnee personenauto, helaas beseffen veel van die kneuzen in hun leasebakken dat niet. Hoe vaak ik al niet met m'n hart in m'n keel heb gezeten omdat ik een noodstop moest maken in zo'n situatie.
@Lubbberrtt | 06-10-21 | 09:37: Ik zal wel een enkeling zijn. Maar na een dag mee gereden te hebben met een vrachtwagen, ben ik nog consequenter geworden met ruimte gunnen bij vrachtwagens en die bedrijfsbusjes. Niet omdat ik ze aardig vind, maar simpel vanwege de massa wat zo'n vol geladen vrachtwagen of busje heeft. Uiteindelijk kom ik dan misschien 30 seconden later thuis maar ik doe mijn kleine bijdragen om die gasten minder vaak een hartverzakking te krijgen. Maar ja: ik heb ook geen leasebak.
Maar zo is het onderhoud aan de A12 wel een stuk goedkoper volgens de micro-economen van Rijkswaterstaat.
Van de zomer tot net voor de sluiting van de A12 waren ze de A15 aan het verbreden. Toen een weekend de A2 dicht en toen kon de A12 pas.
Maar ja iets met strookjes openhouden...
krijgen we dan ook weer bladeren op de rails..............?
Jazeker.
Daar schijnt een trein vierkante wielen van te krijgen, het is wat...
De blaadjes gaan weer vallen, dus de otootjes gaan ook weer achter elkaar staan. Ik wil dit graag formeel markeren.
Sterk
Wij werken nog altijd thuis, prima zo. Las ook dat er veel events zijn etc. om het in te halen. Wordt in november wel weer wat minder.
NL is over-VOL. Bij mij in Scotland zijn nooit files.
Omdat zo'n beetje iedereen daar de hele dag beschonken is..........
Ze laten de files alleen maar groter worden zodat ze dan rekeningrijden kunnen invoeren en Fransje Timmetmans zijn klimaat programma's en dat stikstof NOx probleem. Uitknijpen die hardwerkende Nederlanders. Aan de witte man valt het meeste te verdienen.
Wat een slim plan zeg.
ALLEMAAL onderweg naar de tl-bak van de baas…
Je haar krijgt dan de grauwe kleur van de tl-verlichting.
Weet je wat de overeenkomst is tussen een auto in de file en een NS sprinter?
Ja. Gatver
Je komt in beide gevallen meestal te laat op je werk.
Het ruikt er altijd naar pis.
@gestoptmetroken | 06-10-21 | 09:57:
Jawel jawel, alle 3 goed.
@de visser en @gestoptmetroken wel dichtst in de buurt.
Dacht zelf meer aan het lastig kakken.
Uitstekend doordacht weer om het thuiswerken als coronamaatregel te schrappen. Fileleed & besmettingen flink in de plus.
Rutte en doordacht beleid, dat zou een eerste keer zijn.
Straks in de herfstvakantie staan dezelfde mensen weer in de rij op Schiphol, het binnenzwembad van Landal en het attractiepark.
Precies! En bij de wintersport.
Maar er kunnen er nog wel 1200 per week (+3 navolg) bij hoor, geen probleem!
@Behangdelul | 06-10-21 | 09:27: Die staan alleen nooit in de rij.
Heerlijk thuiswerken! Bonenkoffie op mijn thuiskantoor. Af en toe op GS koekeloeren en 1 x per week naar kantoor. Pak ik wel de rustigste dag (meestal woensdag maar vandaag niet).
Thuiswerken, laat ons niet lachen.
Man man man. Nou, hier ontbijt op eigen terras, zonnetje is er al.
- weggejorist voor eigen veiligheid -
Goed man
Herkenbaar. Wij zaten ook altijd op het dak van ons flatgebouw bij goed weer.
@chicago river | 06-10-21 | 09:23: Whahaha!
Hier idem. Maar dat vond ik eigenlijk niet echt vermeldenswaardig.
Goedemorgen, was er vorige week niet iets van doen met minimale snelheden op de snelweg?
Net even gekeken wat de trein kost voor de lol.
Een dagretour Leeuwarden Den Haag is 55 euro.
Heb er geen volle tank voor met deze brandstofprijzen maar vind het erg duur.
Maar daar hoor je de linkse clubs niet over.
Mijn reistijd met de auto is 50 minuten. Met OV 2 uur en 15 minuten. 1 x bus en 3 x overstappen trein. Is toch geen normaal alternatief?
@PolderTaliban | 06-10-21 | 09:19:
Dat is het inderdaad niet.
Dat zou zo kunnen worden als je het gratis maakt.
Maar dan nog kost het veel tijd en ergernis om te komen waar je moet zijn.
@jaja | 06-10-21 | 09:21: 2 keer 50 minuten per dag is voor veel forensen de realiteit. En nog net te doen.
4 en een half uur reistijd zou absurd zijn.
2 van die kutauto's die voor miljoenen aan economische schade zorgen. Duw ze aan de kant en doorrijden met die handel.
Inderdaad, lichte kop staart zo te zien. foto's maken en op naar de parkeerplaats. Of verwachten ze slachtofferhulp op het politiebureau?
Ik snap het ook niet helemaal. Even een paar sterke pErSoNen erbij en 10000 man kunnen weer een half uur extra productief zijn.
@RWSverkeersinfo
Waarom blijven die auto’s daar staan? Kunnen ze zichzelf niet naar de vluchtstrook verplaatsen of blijven ze daar verzekeringstechnisch staan?
Rijkswaterstaat Verkeersinformatie
Deze auto's konden verder rijden, dus heeft onze weginspecteur ze van de snelweg gehaald en ze hebben het daar verder afgehandeld. Als je na een ongeluk nog kunt rijden zou het advies zijn om door te rijden naar de eerstvolgende afrit en het daar af te handelen. ^JT
Oftewel, 3 domme paupers die als bange konijnen stil bleven staan.
Ik sta nooit in de file voor woon-werkverkeer. Kantoor is bij mij om de hoek
Sinds ik voor mezelf ben begonnen sta ik ook nooit meer in de file, bijna 6,5 jaar al. Heerlijk!
Lekker hoor, uitstekende keuze!
**Wappie-modus aan**
Allemaal veroorzaakte files door Rutte zodat de mensen thuis gaan werken!
Nee juist door de antivaxers blijft het aantal 6g transponders achter. De verminderde dekking maakt thuiswerken moeilijker
Wie zijn al die mensen?
Geen thuiswerkers in ieder geval ; iedereen gaat weer naar de baas zoals in het preCorona tijdperk?
Lui, die jouw oetkiering betalen bijvoorbeeld.
Werkgevers willen iedereen weer op kantoor hebben. Dat iedereen uren reistijd heeft interesseert ze niks. Die uren zijn voor de rekening van de werknemer. Nu gebleken heeft dat thuiswerken prima mogelijk is moet alle reistijd gewoon werktijd worden
Gewoon 1 miljoen huizen erbij bouwen.
Willen jullie meer of minder files?
Misschien hoeven mensen die in de Randstad werken dan niet meer in Scheemda te wonen
Meer asfalt, meer asfalt, meer asfalt, meer asfalt, meer asfalt, meer asfalt.
Bij jou in de achtertuin?
Nee joh…
Gezien de komende energietransitie rijden er straks nog maar ongeveer de helft van het huidige aantal automobielen.
Zitten ze weer te prutsen met die mobieltjes zeker en superdomme Whats App berichtjes te swipen. Slecht voor het humeur en het milieu van heel veel andere automobilisten.
Of is het een Tesla met een groot scherm waar je je rot zoekt naar de ruitenwisserinstelling. Doe er dan ook gewoon normale knoppen op die je op de tast kan vinden.
@floppyhoes36 | 06-10-21 | 09:09:
bbc punt com / news / technology-53666222
Tesla touchscreen wiper controls land driver with fine after crash
Tesla's touchscreen-autobediening moet worden behandeld als een afleidend elektronisch apparaat, heeft een Duitse rechtbank besloten.
Een bestuurder werd geconfronteerd met een verkeersverbod nadat hij betrokken was bij een crash in de regen.
De Tesla startte automatisch zijn ruitenwissers - maar het handmatig regelen van de snelheid werd gedaan via het grote centrale touchscreen, in plaats van een hendel op het stuur.
De bestuurder werd gestraft volgens dezelfde regels als het gebruik van een telefoon tijdens het rijden.
De Tesla Model 3 past automatisch de snelheid van de ruitenwissers aan, afhankelijk van hoe zwaar de sensoren denken dat de regen is.
Het kan worden in- en uitgeschakeld vanaf het stuurwiel, maar het aanpassen van het interval moet worden gedaan op het touchscreen.
In dit geval moest het stuurprogramma door softwaremenu's navigeren en vervolgens kiezen uit een van de vijf instellingen, na het aanraken van een pictogram.
@floppyhoes36 | 06-10-21 | 09:09: het is handsfree
Ik stond vanochtend ook in de file. Wilde de trap op richting mijn thuiskantoor, kwam net mijn vrouw naar beneden. En zoals de machtsverhoudingen thuis liggen moest ik dus wachten.
Opgaand verkeer heeft voorrang!
En je vrouw is ook nogal breed, begrijp ik?
Bent u nu aan het body shamen ?
Kan je toch boven werken, of is die kerel nog boven?
Foto van een camera met gezichtsherkenning?
Opeens is er geen tekort aan vrachtwagenchauffeurs.
maak 30% thuiswerken verplicht. Iedereen heeft er wel een weg in gevonden.
Ze krijgen mij niet meer naar kantoor.. ik werk thuis en dat blijft zo..
U heeft een eigen bedrijf?
Wat moet je in de trein als je een auto hebt?
Je kunt nog iets meer schuifelen en hersendood naar buiten staren. Hoewel sommige collega's na een uur autorijden ook nog niet echt wakker eruit zien.
opschieten en sneller en goedkoper ergens komen
Waar gaan al die mensen in godsnaam heen? Gek laten maken door hun teamleidertje? Allemaal naar kantoor. Lekker de busjes van de bouw voor de voeten rijden. Als makke schapen. Niet zo gek doen. Minimaal de helft kan gewoon thuis inloggen. Zeker met dit weer.
De afgelopen 1,5 jaar heb ik thuis vrij efficiënt kunnen werken. Nu moet ik weer naar kantoor om het fysiek te hebben over de 'ontwikkeling' van het team.
Die bouwvarkensbusjes zijn ook een flink deel van het probleem. Ze kunnen misschien goed timmeren en metselen maar op de weg zijn het horken.
Het teken dat die corona “pandemie” nu echt voorbij is. Iedereen gaat weer heerlijk iedere dag naar kantoor om daar te genieten van de “vrijheid”…
Met stilstaan bespaar je wel benzine.
Allemaal lekker op kantoor bocht (Euh Koffie) drinken. Om sociaal te zijn bij de koffiezetapparaat. Daarom staan we in de file. Werken kan ook thuis. Koffiedrinken niet.
Ik drink anders al 1,5 jaar iedere dag koffie met dezelfde collega.
U bent ambtenaar?
Dat is het mooie van die lieve stad van de hoop: fietsie. Even 15 minuten trappen en ik ben straks bij uurtje-wie-oh-wie-betaalt-het-dure-factuurtje.
Wat ik nooit snap. Ik zie niet of nauwelijks schade dus waarom blijven deze auto's daar staan en rijden ze niet voorzichtig naar de vluchtstrook?
Inderdaad, sommigen blijven een half uur staan met
een krasje op de bumper.
Dan gaat de verzekering moeilijk doen misschien.
En de rechterrijstrook is praktisch leeg. Of de auto's rijdend zijn is onduidelijk. Men is vaak bang bewijs te verstoren. Terwijl er geen enkele vastlegging zal zijn. Die moet men toch zelf doen.
Voor blikschade komt de politie al lang niet mee (alleen voor doden en gewonden), dus ff snel wat fotootjes maken en verder.
Hah, woensdag lekker mijn thuis werkdag.
Sinds vorige week worden wij geacht allemaal voltijd op kantoor te verschijnen. Ondanks initiële vrees was ik thuis minimaal zo productief en zag het eigenlijk wel zitten om minimaal één dag thuis te blijven werken.
@Metaalenzo | 06-10-21 | 09:09: Waarom? Wat kun je op kantoor anders dan thuis? Alles op een laptop kan overal tegenwoordig. Werk is wat je doet, niet waar je bent.
Ik ben thuis maar 30 tot 40 procent zo productief. Persoonlijk vind ik het waardeloos.
@SinisterNL | 06-10-21 | 09:31: mijn vrouw kan thuis meer doen dan in de zelfde tijd op kantoor.
En om grappen te voorkomen, ze is marketingmanager bij een fors wereldwijd leverend bedrijf.
@SinisterNL | 06-10-21 | 09:31: Bij mij is het andersom. Op kantoor willen alle collega's graag even praten, als je er 4 tegenkomt ben je de halve werkdag al weer kwijt.
@SinisterNL | 06-10-21 | 09:31: same here… ik krijg niets gedaan thuis
Dat thuiswerken is helemaal fout want voor je het weet staat je huis in de brand. Zegt het nieuws... "Vanwege de coronamaatregelen werd er in 2020 veel thuisgewerkt, waardoor er vermoedelijk vaker brand ontstond". Al die bekabeling die er niet tegen kon.
REAGEER OOK