Gekrenkt door dr. Gommers: IC-zusters nemen huilend ontslag wegens verziekte werksfeer
En daarom krijgt u van Hugo nog tien dagen om een spuitje te halen.
Ultimatum van Hugo de Jonge voor Pfizerwappies en andere ongevaccineerden: u heeft nog tien dagen om een spuitje te halen. Doet minder dan 95 procent van Nederland dit, dan mag voor straf niemand meer zonder QR-code naar de bioscoop en het café. Hugo moet: van Gompie, die deze week in z'n BNR-podcast eerst zegt dat er niets aan de hand is (‘Het is goed als je in aanraking komt met het virus, krijg je een boost van), om vervolgens vanuit het niets hel en verdoemenis en code zwart te prediken. Want de zorgt bezwijkt, als alle 1,8 miljoen ongeprikten komende winter gelijktijdig covid krijgen. Lukt iedereen dat gelijktijdig, dán kunnen er wel eens 2200 bedden nodig zijn op de IC's. En dankjewel en doei want nu gaat Didi op vakantie (naar een zonovergoten boorplatform?).
Nu zegt u: de IC's hebben in niet-hypothetische gevallen wel voor hetere vuren gestaan. En dat klopt. Alleen moeten Gompie en z'n collega's het komende winter doen met alweer minder ondersteuning. Want IC-verpleegkundigen zijn nog makkelijker te strikken voor een functie elders dan Stientje en Cora van Mora. Plotseling ontbreken de actuele cijfers, dus reken maar dat het flink mis is met het verpleegstersbestand.
Het is alleen niet nieuw: dit probleem speelt al jaren. Met weigerpfizeraars heeft het dan ook niks te maken. De oorzaak is een beroerde werksfeer. Verziekt door dr. Diederik en de andere Gommersen op de IC's. Broeders en zusters, die verachten ze. En behandelen hen alsof het zwakbegaafde huisvrouwen van de Bible Belt zijn, anno 1951. Dat is overdreven: soms komen ze best goed van pas.
Door corona weten we dat deze discrminatie institutioneel is: hoeveel verstand ze ook van beddenplannen hebben, ze werden bij de opschaling van de IC's collectief genegeerd, citeren we bezorgde ziekenhuisapothekers (pdf). Hele Tweede Kamer boos, maar ook daarna bleef dat zo.
Hugo wil u prikpolariseren met het dreigement van coronatoegangsbewijzen. Maar de enige die bij een CoronaCheck hardnekkig weigert iets te bewijzen, is de minister zelf.
GeenStijl Onderzoekt. Helpt u mee?
Het ontbreekt in dit land aan kritische journalistiek. Zelfvoldane, innig met politieke partijen verweven publieke omroepen. Samenklittende uitgeverijen die door de staat betaald worden, onvoorwaardelijk links leunende journalisten die pluriformiteit niet herkennen als het in hun gezicht geslagen wordt en dus "het klimaat", "de migratie" of "de EU" als voldongen feiten behandelen die geen kritiek verdragen. Een overheid die onder de Rutte Doctrine alles zwart/wit weglakt in Wob-verzoeken, de burger het zicht op beleid belemmert en de soevereiniteit hoeksteen voor hoeksteen uitlevert aan supranationele "belangen".
Wat kunnen wij daar tegen doen? Niet alles. Maar wel iets. GeenStijl is een klein bedrijf met een groot bereik, dat surft op de waan van de dag. Onder die golven willen we naar parels duiken. De onderste stenen zoeken. Daar heb je duikers voor nodig, met expertise, tijd en geduld. Dat kost geld. Geld dat bij ons niet tegen de plinten omhoog klotst. Want geen staatssteun. Want niet woke. Want geen grote corporate suikerooms. Wil u meer, of minder onderzoek onder de oppervlakte? Dan kunt u dat regelen. U doet een duit in het zakje, wij zetten Wobbers en Gravers in.
Reaguursels
InloggenTijd voor een tribunaal….. inclusief galg.
De antivaxxers dienen overal problemen te krijgen!
maak ze tot de Outcast.... prikken of pleite wezen!
Als zo,n figuur m'n moeder van 87 (met vax) besmet , is dat doodslag! Ik zal er dan naar handelen! Enne? Geen lijk? Geen zaak toch?
Schandalig zoals praktijk deskundigen behandeld worden, de ervaring en daaruit opgedane kennis is blijkbaar ondergeschikt aan het hebben van een HBO papier, waar ongetwijfeld theoretische kennis mee is vergaart maar waarvan je mag afvragen hoeveel dat in de praktijk werkend op een IC waard is.
Ik vraag me daarnaast het werkelijke nut is van de managementlagen, naast het in stand houden van werk voor zichzelf, medemanagers en medemanagers lagen, hoeveel zou daarvan gesnoeid kunnen worden zonder dat het een wezenlijk effect heeft op de geboden zorg wat een ziekenhuis bieden kan.
Zorgbewaking en kritisch kijken hoe een ziekenhuis wordt geleidt is uiteraard belangrijk, maar daar is geen vast personeel en commissies voor elk ziekenhuis nodig, een rondtrekkend team zou dat uitstekend kunnen doen, scheelt een enorme berg geld.
Denk niet dat het de druk of verzoete werksfeer is die het probleem veroorzaken: zorg wordt gewoon op alle niveau's ónder die van directeur zeaar onderbetaald. Dat krijg je als je graaien in de staatsruif tot fucking deugt verheft. "Wordt consultant, dan loop je pas binnen". Zal mij benieuwen of we over 35 jaar nog iemand hier hebben wonen met een Westerse achtergrond die de handen uit de mouwen kan steken en iets presteerd, wat ertoe doet.
Een mevrouw die er klaar mee was (rtl artikel, gelinkt ergens in item) deed het anders wel voor meer werkplezier én minder geld.
Geld is echt geen middel om personeel lekker aan de gang te houden. Want, wat heb je nou aan '5% extra' in de maand als je voor 2,5-3,5K bruto in de maand aan de bak bent? Krijg je er netto tussen de 50-100 euro extra in de maand voor. Zal dat in ál die sectoren waar het allemaal zo slecht is gesteld met de lonen nou zoveel zoden aan de dijk zetten?
Zit je ergens rond het minimumloon te poetsen, dan heb je zelfs aan 10% extra loon niks, al is het óók nog maar eens dat je door meer te verdienen met werken vervolgens weer gekort wordt op alle subsidies die je krijgt/recht op hebt.
Net een CAO verhoging van 1,5% gehad. Ik merk het niet eens, die 25 euro extra in de maand. Volgend jaar 3% erbij, maar het werk wordt er echt niet gezelliger van.
Wat men wil is minder prestatiedruk. Niet 5% loon erbij, maar 5% minder werken. Minder werken voor hetzelfde geld. Dat extra geld zorgt er alleen maar voor dat je misschien een jaartje eerder kunt stoppen met werken, maar dan moet je dat extra geld wel 40+ jaar lang apart zetten op een rekening...
Meer loon heeft nauwelijks effect.
Wanneer heb je iemand voor het laatst horen zeggen 'Pff, wat een drukke baan heb ik, als ik er nou 50 of 100 euro per maand bij kreeg was mijn werk een stuk dragelijker, sta ik wat vrolijker op en heb ik aan het einde van de dag nog puf om met mijn familie thuis gezellig te doen'.
En zolang nieuwe aanwas (want een hoger loon moet er voor zorgen dat meer mensen een bepaald beroep kiezen) sowieso al niet voor een bepaalde baan willen kiezen, inflatie harder stijgt dan de loonsverhogingen, gaat meer geld helemaal niks opleveren.
Ik kan me heel goed voorstellen dat veel IC verpleegkundigen een andere baan zoeken.
Vaak heb ik empathie voor de IC verpleegkundigen als ik zie hoe ze met 4 of 5 mens sterk, veel te zware patiënten moesten omdraaien.
Het werken op de IC is door al die veel te zware Covid-19 patiënten, er beslist niet inspirerender op geworden.
Vaak met een BMI van 35 of hoger.
Deze patiënten hebben vaak jaren lang hun immuunsysteem verwaarloosd.
Als u 10, 20 tot 30 jaar uw immuunsysteem dagelijks, van 'smorgens tot 'savonds hebt verkracht.
Door te veel te zitten, teveel vet en suiker te eten, veel te roken en te veel alcohol te drinken.
Het gevolg is, dat u nu heel erg gevoelig bent voor covid-19.
En is er grote kans dat u een IC-bed in beslag gaat nemen.
Dagen, weken en soms maanden lang?
Wilt u dat?
Een IC-bed kost €2.739,70 per dag.
Denkt u weleens aan al de IC verpleegkundigen die uw veel te zware lichaam dagelijks regelmatig moeten omdraaien?
Yep. De bevolking eer nudgen naar een goede fysoeke gezondheid! Nationale sportscholen en gyms! Suikertax.
Ella rookt niet, drinkt niet, eet alleen maar groente en fruit. Doet aan yoga, mindfullnes en wandelt iedere lunchpauze. Geen suiker, vet of ander bewerkte zooi. Kortom, Ella heeft een kudt leven
In 2019 een weekje in het ziekenuis gelegen. Wat me opviel;
- Zeer slechte communicatie tussen artsen en verplegend personeel.
- Verplegend personeel gedemotiveerd door de vele reorganisaties( fusie van een aantal ziekenhuizen)
- Veel verplegend personeel was een ander beroep gaan zoeken vanwege de verandering van locatie.
- Het gespecialiseerd verplegend personeel werd na de reorganisatie niet ingezet op plekken waar deze specialisatie tot zijn recht kwam.
Zoveel onderwerpen om in te duiken, zoveel. Zoveel nog onbekend, zoveel. Iemand al gehoord van "Codon optimizations"? Dat is een techniek om ervoor te zorgen dat je lichaam als een jecko spike proteïne gaat aanmaken. Dat kan door de mRNA code te optimaliseren. Maar dit zorgt er ook voor dat je lichaam niet helemaal hetzelfde spike proteïne dan die van het SARS-COV2 virus. Sterker nog, er gebeuren nog meer dingen die misschien "niet handig" zijn. Maar weet je. Hier wordt in de trials niet naar gekeken. En als je er niet naar kijkt, is het ook geen risico... Anyway, hierbij de technische samenvatting van een wetenschappelijk artikel over dit onderwerp: "BNT162b2 vaccine against Covid-19 is composed of an RNA having 4284 nucleotides, divided into 6 sections, which bring the information to create a factory of S Spike proteins, the ones used by Sars-CoV-2 (Covid-19) to infect the host. After that, these proteins are directed outside the cell, triggering the immune reaction and antibody production. The problem is the heavy alteration of the mRNA: Uracil is replaced to fool the immune system with Ψ (Pseudouridine); the letters of all codon triplets are replaced by a C or a G, to extremely increase the speed of protein synthesis; replacement of some amino acids with Proline; addition of a sequence (3'-UTR) with unknown alteration. These impairments could cause strong doubts about the presence of codon usage errors. An eventual mistranslation has consequences on the pathophysiology of a variety of diseases. In addition, mRNA injected is a pre-mRNA, which can lead to the multiple mature mRNAs; these are alternative splicing anomalies, direct source of serious long-term harm on the human health. In essence, what will be created may not be identical with protein S Spike: just an error in translational decoding, codons misreading, production of different amino acids, then proteins, to cause serious long-term damage to human health, despite the DNA is not modified, being instead in the cell nucleus and not in the cytoplasm, where the modified mRNA arrives. However, in this case, the correlation between speed of synthesis and protein expression with synthesis errors, as well as the mechanism that could affect the translation of the sequence remain obscure, many trials have not yet been performed." Bron: osf.io/epr24/download
U kunt van alles willen uitzoeken, maar Hugo de Jonge heeft ons al hoogstpersoonlijk verzekerd dat er geen lange termijn effecten zijn.
@Thuinman | 06-09-21 | 10:03: Sorry voor de fuzzz, was ik even vergeten inderdaad. Post mag weggejorist worden.
@Thuinman | 06-09-21 | 10:03: Inderdaad, dit land is beter af wanneer we de schoolmeester het laatste woord geven in iedere wetenschappelijke discussie. Bijwerkingen willen onderzoeken is sowieso 'levensgevaarlijk', om maar eens een van zijn wijze inzichten te citeren.
Gaan ze nu weer dezelfde fout maken als met die idiote avondklok…? Een maatregel invoeren waar totaal geen draagvlak voor is onder de bevolking?
Zodra de drempel van 95% is bereikt, verandert men het narratief. Dan wordt het bijv.
- "Ja moeilijke nieuwe variant zeg! Colombia. Pas bij een derde vaccinatie een groen vinkje"
- "Iedereen gevaccineerd? Wat goed! Maar helaas blijkt nu net dat ook gevaccineerden het virus volop doorgeven. Dus: dank voor de vaccinatie, maar u moet voortaan ook 'testen voor toegang'.
Ik ben gevaccineerd en ben allergisch voor wappies maar... als dit gebeurt demonstreer ik de volgende keer mee.
Ok, daar houden we je aan...
Je bent allergisch voor wappies, maar wat je hierboven neerplempt is wel gewoon wappietaal ouwe wappie !
Dan gaan we toch lekker een jaartje niet naar de horeca? Dan zoekt Hugo het maar uit met zijn economie en werkgelegenheid.
Helemaal mee eens !
Maar dat is toch niet de schuld van GS dat er volk onder de reaguurders is dat zich enkel bezig houdt met de toon of een spelfout? Kijk bij een verkiezingspool van GS en je ziet dat er genoeg reaguurders zijn die op D66 en GL stemmen en zelfs Rutte als de redder des vaderlands ziet. Dat heb je met een blog zonder grenzen en dat is wel zo fijn. De rest schelt die D66, GL en Rutte adepten reaguurders gewoon onderbouwd verrot zonder op de spelfouten te letten.
@forecastle | 06-09-21 | 08:14: aha, maar daar zit je verkeerd. Geenstijl geeft aan een bijdrage te leveren aan het maatschappelijk debat. Daarnaast geven zij in de spelregels aan dat spelfouten not done zijn. Dat heeft natuurlijk een reden om een effect te beogen. Namelijk dat mensen hun standpunt op niveau presenteren. Een bij effect van dit beoogde resultaat is dus het taalpuristische gedrag van reaguurders. Er wordt niet meer op de inhoud van de thread gereageerd, maar louter op de spelling of spelfout. Niet opbouwend, maar oordelend.
In zekere zin heeft die regel, hoe goedbedoeld ook, dus een verpestend effect op de cultuur. Er valt ook iets te zeggen voor het zelflerende vermogen van de spelfoutmakende reaguurder en de wijze waarop deze zich in het vervolg opstelt, door beter op de eigen spelling te letten bij het plempen van een reaguursel. In dat geval zou je kunnen stellen dat, in die geest, pesten een positief effect heeft, als je het als pesten zou ervaren vanuit een microagressieve benadering. Proces effect en de weg er naar toe.
Geenstijl heeft ook een actief beleid als het gaat om de redactie op reaguursels. Zo worden spellingscorrigerende reaguursels altijd geaccepteerd, ook al is er geen sprake van een inhoudelijke reactie, maar zodra je aangeeft dat het onzinnig is, dan bestaat de kans dat je reaguursel wordt verwijderd, omdat je reactie niet inhoudelijk is. Dat is subjectief, kan opgevat worden als het meten met 2 maten en heeft direct effect op cultuur.
Je kunt het op verschillende manieren bekijken. Ik zie het niet als eenzijdig. Dat wordt het wel als je hypocriet met je vinger wijst naar de IC als het gaat om cultuur en niveau, want we hebben het over cultuur: hoe we met elkaar omgaan. Hypocriet, omdat ik zie dat hier hetzelfde gebeurd.
Dat neemt niet weg dat ik spelling zie als een basisniveau waarop je je werk presenteert dat iedereen zou moeten beheersen. Dat wil niet zeggen dat iedereen even talentvol daarin is. Dat betekent niet dat er inhoudelijk geen valide punt gemaakt kan worden met spelfouten. Vanuit de opgestelde regels en de geest van die gedachte is het bijeffect dat het punt inhoudelijk niet overkomt en wordt losgelaten bij een spelfout. Het redactiebeleid op de reaguursels draagt bij aan die cultuur.
1,8 miljoen ongevaccineerden, Lopen er dan al meer een miljoen illegalen rond in Nederland, dit is de hoofdreden waarom waarom ongevaccineerden in de ziekenhuizen en op de IC belanden.
Het probleem met IC's (en ziekenhuizen in het algemeen) is de "liberalisering" van de gezondheidsmarkt (Dank vnl VVD). Ziekenhuizen moeten managers (die niets van dokteren weten) van mega salarissen voorzien en ook nog winstgevend zijn. Ze worden betaald door particuliere verzekeraars die managers (die niets van dokteren weten) van mega salarissen voorzien en ook nog winstgevend moeten zijn. Daarna komen de specialisten die het laatste restje afromen. Wat overblijft is voor de assistenten en verpleegkundigen. Een IC kost geld, is zeker niet winstgevend en dus wordt daarop bespaard. Op aantal bedden en personeel.
Waar ik woon hebben we gewoon een ziekenfonds, betalen we 63% van de Nederlandse basispremie en krijgen daarvoor zelfs verblijf in kuuroorden als het nodig is. Als je bij een specialist komt, meestal niet in het ziekenhuis, dan zijn, meestal binnen een uur, alle uitslagen bekend en sta je buiten met een Befund en behandelingsplan. Geen verwijzingen naar een andere specialist (internisten hebben meestal een specialisatie cardiologie), meestal röntgen in eigen beheer of anders door een speciaal instituut.
Er zit een kern van waarheid in uw betoog, echter is die manager waar u het over heeft vooral de arts. En is mijnheer of mevrouw zo slim om zich (en zijn personeel) aan het ziekenhuis te verhuren. Daar is het verplegend personeel vooral de dupe van (en de patiënt uiteraard). Nee, als u medelijden met zorg personeel wilt hebben (waar best wat voor te zeggen valt) richt u dan vooral op het verplegend personeel, die artsen hebben nul komma niets te klagen hoor. En zijn maar wat blij met de liberale zorg. Dit verdiend namelijk nog meer.
@mr_awesome | 06-09-21 | 07:39: Ik heb een vermoeden waar mr bergsbeklimmer woont en ik maak ook gebruik van dat systeem. Dat begint al met een zorgpas met foto. Zonder zorgpas geen hulp (tenzij 112 en echt acuut) Deze foto komt van je paspoort/ ID kaart. Matchen deze niet heb je een groot probleem. Met de kaart weet iedere zorgverlener direct waarvoor je al bent behandeld, dus is je blinde darm er al een keertje uitgesneden dan kan dat dus geen tweede keer. Deze kun je dankzij een mooi systeem ook zelf inzien als patiënt. Het systeem werkt ook nog eens en is op de koppeling met je ID-kaart niet gekoppeld aan andere systemen van de BD, verzekeraars of wat dan ook. Tot zover het stukje privacy.
De overhead in de Nederlandse zorg is gewoon veel te hoog, managen om het managen. En ondertussen de verantwoordelijkheid zo laag mogelijk in de organisatie trappen zodat je juist die laag kunt offeren als het fout gaat. Een tendens die al jaren gaande is Nederland. Niet alleen in de ziekenhuizen, ook bij de lagere overheden, bij de belastingdienst en bij de politie. Maar ook bij de opvang van bij onze nieuwe nederlanders.
@muggetje,
Hele volkstammen bedonderen hier de boel door hun aanverwanten op valse identiteit allerlei kostbare
medische behandelingen te laten ondergaan.
Gewoon pasje doorgeven,verrot tot op het bot.
Wel grappig hoe mensen die geen prik kunnen krijgen wegens GGD is stuk ook als wappies worden weggezet. En ja, dit is nog steeds een ding. Eat shit, Hugo.
Het is heel makkelijk: je staat vrij om niet gevaccineerd te zijn, maar je kan dan geen beroep doen op de gezondheidszorg als je vanwege Covid19 naar het ziekenhuis zou moeten gaan. Probleem opgelost. Zoals de antivaxers zeggen "eigen keus".
Het grote probleem zijn de mensen die wel gevaccineerd zijn, die gaan gewoon naar het ziekenhuis en als ze besmet zijn (want dat gebeurd bij gevaccineerden evengoed) kunnen ze andere mensen met een zwakke gezondheid besmetten.
Mij lijkt het beter om gewoon iedereen binnen te laten icm goede ventilatie / ontsmetting / medische mondmaskers / afstand etc.
Nee antivaxxers geen zorg verlenen lijkt mij toch leuker.
@vingerhoedje | 06-09-21 | 01:04:
“Evengoed” klopt niet helemaal, kans op covid na vaccinatie is een stuk kleiner. Besmettelijkheid na vaccinatie is helft korter.
Tenslotte wordt er tussen patiënten met covid-gerelateerde klachten geen onderscheid gemaakt. Zowel gevaccineerd als ongevaccineerd worden tot uitslag test als positief beschouwd. Feit is alleen dat ik nog geen volledig gevaccineerde covid patiënten op de afdeling heb gezien (Gaat overigens nog wel gebeuren).
Ik zou nog willen aanvullen dat iedereen die zijn breien breekt op wintersport ook geen recht heeft op zorg.
En alle rokers die longkanker krijgen ook geen recht hebben op behandeling. Kan nog wel ff doorgaan.
Ik vind dat als je mee betaald aan het systeem dat je gewoon geholpen moet worden of je nu gevaccineerd bent of niet. Anders kun je ook alle rokers, drinkers of mensen die gevaarlijke sporten doen buiten sluiten van zorg. Ik heb eerder zoiets van niet betalen geen zorg net als in de meeste landen. En daar bedoel ik ook mensen mee die hun handje ophouden. Overigens ben ik wel gevaccineerd maar mocht ik er weet ik veel wat aan overhouden zou ik ook graag geholpen worden ipv dat mr Engel dan zegt hij heeft zich laten vaccineren dus hij mag niet naar een ziekenhuis.
Ok, en jij gaat niet naar het ZKH als je later toch wat bijverschijnselen krijgt ok? Dan betaal ik ook niet voor jou. Wat een BS kraam je uit.
Ik betaal aan van alles mee waar ik het niet mee eens ben. Rokende en zuipende mensen in het ZKH, allerlei verbouwingen van mensen die zich anders voelen, mensen met ziektes die ze oplopen waar je je ook prima voor kunt beschermen enz enz. Ik betaal ook voor mensen die met een zware griep/longontsteking in het ZKH komen die de griepprik niet nemen.
Doe ik allemaal met plezier en hoort erbij. Geen probleem. Daarom krijg ik zo'n pesthekel aan mensen die met dit argument komen als het opeens COVID is.
Ik neem aan dat een antivaxxer dan ook niet hoeft mee te betalen aan alle zorgkosten van de vaxxers? Dus niet betalen aan vaccins, zorgkosten als ze toch ziek worden enz enz. Betaal dat maar lekker allemaal zelf dan en kan mijn premie omlaag.
Voordat alle lock-downs ingevoerd werden, voordat er überhaupt aan een vaccin gedacht werd, lagen er 1300 mensen op de IC en begon dat aantal rap te slinken toen het voorjaar z'n intrede deed. En u zouden er opeens 2200 mensen op de IC terecht komen?
Zijn al die Afghaanse tolken en eitjesbakkers al getest of gevaccineerd?
Er komen per week 800 ongevaccineerden reli-gekkies bij.
2021 bioscoop en café, de een sluit na de ander. Niet meer van deze tijd.
Echte onderszoeksjournalistiek is nog niet helemaal dood. We hebben Argos nog, dat op zaterdagmiddag om 1400u op Radio1 wordt uitgezonden. Afgelopen zaterdag legden ze het falen van Defensie uitermate vakkundig uit. Het ging over de twee soldaten die in Mali bij een oefening zijn omgekomen. Zij hebben ook, samen met de Volkskrant het hele Srebrenicaverhaal opgegraven. Dat doen ze dus al 26 jaar lang, want Srebrenica is een echte clusterfuck. Als je als GS serieus wilt gaan meetellen, heb je niet alleen geld nodig. Je kan ook eens een keer op de koffie gaan bij een Argos, of ander onderzoeksplatform. Die lieden weten precies hoe een koe een haas vangt en hebben meer dan zeven wegen tot hun beschikking, om in Rome uit te komen. Ik juich een GS dat dieper kan en zou graven/roeren in een beerput, meer dan toe.
Tja.. roep ik ook al een tijd.. ze gaan zich niet branden denk ik?.
Argos ik mag er graag naar luisteren dan weet ik ook hoe de linksen denken.
Maar onderzoeksjournalistiek vergeet het maar.
Hoe gaan zij te werk.
Nu een voorbeeld.
Volgens ooggetuigen waren er vandaag 200.000 mensen in Amsterdam op de been tegen die tegen de corona regels protesteerden.
De politie spreekt van slechts 20.000 mensen maar hebben deze cijfers intern nooit onderzocht.
Kijk zo zaai je twijfels.
@botbot | 05-09-21 | 23:01:
En nu het stukje Argos in jouw voorbeeld?
Dus de zorg is het probleem?
Na anderhalf jaar de boel nog niet op orde bij de zelfbenoemde grootste gezondheidscrisis ooit?
Het lukt mij niet om het Coronabeleid serieus te nemen bij zoveel geklungel. En dan heb ik het nog lang niet over de volstrekt onbetrouwbare statistische onderbouwing van het Coronabeleid.
Ik ga niet blind nog meer vaccins nemen. Hugo steek ze maar lekker in je hol. Het zal me niets verbazen als jij over een jaar of wat een mooie positie hebt verworven in een pharmalobbygroepje.
Daar hebben ze geen sukkels nodig
@Tjemig | 05-09-21 | 22:12: net als Eurlings bedoel je? Eerst KLM slopen, leuk baantje bij KLM/AirFrance en dan wegens incompetentie eruit geflikkert worden.
Hele punt met dat suffe corona: Het is niet een heel erg dodelijke ziekte. Ergens tussen de griep en de Zwarte Dood in. Met zo kleine individuele kansen op ellende lijkt het lood om oud ijzer om je te laten vaccineren. Kijk je naar de grote getallen dan snap je desondanks waarom de IC's soms kunnen overlopen. We hebben 17 miljoen inwoners en maar een paar 1000 IC bedden. Dus, als 0.1% van de zieken op de IC belandt heb je al een probleem. Als iedereen tegelijk ziek zou worden dan.
En dat laatste is de essentie: Dat we moeten zorgen dat niet iedereen tegelijk ziek wordt. Dat lukt eigenlijk aardig, heb ik het idee. En we hebben een heel mooi openlucht-experiment gehad dit weekend. Over twee weken kunnen we gaan turven. Kijken hoe erg het allemaal was. En als het niks was, dan zou alles weer open mogen. In ieder geval buiten.
Als ongevaccineerde wappie ben ik het hier helemaal mee eens.
Als over twee weken blijkt dat het niks was en er komt alsnog een coronapaspoort voor terrassen, dan is dat dus ook voor jou een brug te ver?
Lijkt me wel een logisch uitgangspunt. Ik heb alleen niet genoeg vertrouwen in de overheid om te veronderstellen dat ze er voor het volk zijn en/of de logische route volgen die goed is voor het volk.
Hear hear
Mooie post waar heel veel gezond verstand uit blijkt.
Ben het voor het eerst met je eens BL. Goede tegel!
Deels ben ik het eens. Het is genetisch gezien Russisch roulette. Ik zie dat complete families (met dezelfde genen pool) de IC op gaan. Goed getraind, sportief, voeding bewust, en daarom niet gekozen voor een vaccinatie. Maar uiteindelijk toch moeten vechten voor het leven.
Ik ben niet voor verplichte vaccinatie, en niet voor inperken van vrijheden, etc.
Wat ik wel vind is dat de hele discussie rondom covid gekaapt wordt met eventuele bijwerkingen van een vaccin (lees de paracetamol bijsluiter eens, of kijk eens wat er mis kan gaan bij een bevalling).
Feit blijft dat de marktwerking de zorg heeft geoptimaliseerd (uitgekleed) op basis van bezetting ipv scenario's (IC_bedden = average[5year]). Ook dat is te danken aan onze 'Liberalen'.
Misschien helpt het als we voor ze gaan klappen....
700.000 autoimmuun-zieken
5% waar t vaccin sowieso niet werkt
10% waarbij t vaccin zn werking inmiddels kwijt is
paar honderdduizend die geen zin hebben in een experimenteel vaccin
je zit al snel op 2.000.000 mensen die besmettelijk zijn
dat gaat nooit veranderen - en het is wachten op een variant waarbij het vaccin ook niet meer werkt
En dan gaan we allemaal dood, eindelijk rust.
Oh nee, wacht....
@WasHetMaarMakkelijk | 05-09-21 | 21:54: Was het maar zo makkelijk.
Iedereen is besmettelijk (gevaccineerd of niet). Het gaat erom of je vatbaar bent voor het virus (iets met afweer).
De kans dat we het in Europa ook krijgen is heel klein.
Het kwam naar Europa.
Mondkapjes hoeven niet want die werken niet.
Mondkapjes werden verplicht.
We bereiken groepsimmuniteit als 60% van de bevolking weerstand heeft.
Nederland stort in tenzij we van 80% naar 100% vaccinatiegraad gaan.
We gaan nooit directe of indirecte vaccinatieplicht krijgen.
We gaan vaccinatieplicht krijgen.
En de mooiste.
Het kabinet treed af.
En iedereen bleef zitten.
Ik durf de wappies niet eens meer hardop uit te lachen, ik knik nog wel een beetje meewarig, maar verder durf ik niet meer te gaan.
Ja dat
Ach het is ook niet makkelijk. Je hoort enkel en alleen debielen, of ze nou Hugo of Willem heten. En tussen al die ruis door moet je maar proberen om de daadwerkelijke gang van zaken te ontwaren, zonder je te laten overtuigen tot één of ander extreem denkbeeld. Dat valt nog zo net niet mee.
1,5 jaar hebben ze de tijd gehad, politici, ambtenaren, overheidssubsidiesponzen, ellenlang geouwehoerd, maatregelen voor de bühne door de strot gedouwd, vergaderd, gedebatteerd, Rijkspleepapier verstrekt en miljarden gespendeerd aan stickers, linten, wel/geen mondkapjes, tv spotjes, Sywerts en tal van andere onzin.
Maar ze hebben werkelijk niets kwalitatiefs, niets structureels, niets door de maatschappij gedragen voor elkaar gekregen.
Niets.
Gewoon echt, niets...
Zichzelf en hun eigen circus in stand houden, dat is het enige dat hen goed af gaat.
Nog even een voorbeeldje uit een andere hoek over onze falende overheid. Begin van deze middag stonden 3 (drie) agenten, waarvan 1 met radargun te controleren op snelheidsovertredingen. Bij een tankstation, vlak voordat je de bebouwde kom uit rijdt. Even checken of je niet 50 meter te vroeg al een beetje op het gas gaat. Ik moest vlak voor hen linksaf een parkeerplaats op, dus dat zit wel goed.
Maar kom op, 3 (drie) FTE politie met zondagtoeslag, om mensen op een zonnige zondag, op weg naar een uitje 35 of 74 euro onkosten aan te naaien.
En dan een riedeltje diversiteitsmedewerkers extra aannemen om de echte overlast en kleine criminaliteit onder het tapijt te vegen met wollige, niets-zeggende rapporten.
Treurig. En dan word ik boos en geïrriteerd en krijg ronduit een hekel aan dat geel/zwart op straat. Die jongens kunnen er ook niks aan doen, Befehl ist Befehl en de hypotheek/huur moet ook daar betaald worden.
Maar komop, waar is dit land mee bezig, we kunnen zoveel beter..
Met dit soort maatregelen plaveien ze de vloer voor ergere maatregelen in een kabinet dat geen goeds voor heeft met het vol..... eh, ho, wacht es even...
We hebben nu wel gezien dat Nederland heel erg slimme kinderen heeft, volgens de overheid kunnen kinderen vanaf 12 jaar, mits goed geïnformeerd door de NPO, al helemaal zelfstandig besluiten wat ze in hun bloed laten spuiten.
Zelfstandig maar niet vrijblijvend
Ben nog aan het bij komen van de Hongkong griep van 1968 en de mexicaanse griep in 2009.
En wat te denken van de vogelgriep en de Afrikaanse varkenspest.
Ben van schrik vegetariër geworden.
En ik vaccitarier.
@ja,diedus! | 05-09-21 | 21:47:
LOL
Afgezien van een doordrammende onderwijzer is er geen enkele reden voor vrijheidsbeperking. Niet laten vaccineren prima eigen keuze gevaccineerde lopen minder risico wat is het bezwaar de maatregelen te beëindigen. Geef dat onzinnige testgeld aan de schandalig onderbetaalde zorgmedewerkers en zorg eindelijk eens voor voldoende capaciteit en kwaliteit.
Je kan ook doneren, bv. elke maand of elk half jaar een automatische overschrijving.
Ik lees @Jan Lange3373 | 05-09-21 | 20:53
En vervolgens @judit | 05-09-21 | 20:55
Voorzichtige conclusie: de zorgmedewerkers zijn er zelf ook nog niet uit.
Klopt.
Begin tachtiger jaren vorige eeuw diploma Vpk. behaald. 12 Jaar eruit geweest wegens kinderen krijgen, verder altijd gewerkt. In al die jaren veel meegemaakt op het gebied van leven en dood. Ook onprettige zaken zoals het oplopen van open TBC, mishandeling door een pt. met als gevolg een gebroken kaak en jukbeen.
Ondanks de vaak torenhoge werkdruk nog steeds gemotiveerd.
Maar ik zeg u, als er een vaccinatieplicht komt voor zorgmedewerkers neem ik ontslag bij het ziekenhuis. Wel met bloedend hart. De spuit komt er niet in.
Petje af. Zowel voor wat je doorstaan hebt en je stellingname nu.
Echt. Pas helaas met een gebroken enkel een tijdje op de eerste hulp aanwezig mogen zijn in denhaag, ik schaam mijn ogen uit mijn kop hoe er met zorgpersoneel omgegaan word daar. En ik heb echt een hoop meegemaakt.
Steun , ik sta er ook zo in. Gelukkig een koophuis , bijna afbetaald dus ik red het wel tot mijn pensioen/ AOW. Maar ik snap mijn collega’s wel met een huurhuis. Op leeftijd , dus dan ben je na deze afpersing en druk dus wel een dak boven je hoofd kwijt. En dat allemaal om politieke redenen . Je bent dus een politieke gevangene van de door de politiek gecreëerde huidige omstandigheden. Waar blijven de medici die niet bang zijn om hun baan kwijt te raken ?
@kermitsklant | 05-09-21 | 21:18:
Ik zou je haast uitnodigen een weekje mee te lopen in een verpleeghuis zodat je kan ervaren dat je ook daar stront bent. Vooral voor de teamleiders, die je amper ziet op de werkvloer en die dus niet weten hoe het er aan toe gaat, tot verder naar boven de raad van bestuur. Ga je tegen de stront in volgt ontslag want je loopt niet in de pas. I shit you not. In de verpleeghuizen is het niet veel anders en er is ook daar een groot tekort aan kundig maar vooral welwillend personeel.
Respect!
Gelukkig krijg ik straks wel de 500 beloofde corona euro´s!!!
Wat zegt u? Minder dan de helft??
Ooo.....
Zonder gekheid; van de corona patienten die ik zie is zeker 90% niet gevaccineerd.
Ik heb de afgelopen twee jaar gemiddeld 44 uur gewerkt.
Ik zit niet te wachten op wappies en ik weet dat ik en mijn collegae wel klaar zijn met die types.
Ik werk op ambulance en IC als verpleegkundige en heb in 2021 veertien dagen vakantie genoten, maar het jaar is nog niet om. Oh ja....herfst, 6e golf....shit...
makkelijk he om andere de schuld te geven.neem je toch ontslag.
Ik heb de afgelopen 2 jaar gemiddeld 60 uur gewerkt. In zowat iedere kutbaan die je maar kunt hebben.
Dit om m'n eigen zaak te redden.
En nu? Ben ik nu beter dan jij? Of moet ik weer op de knietjes of op m'n balkon gaan staan klappen om de zorgmedewerker te aanbidden?
44 uur per jaar werken en dan zo'n toon aanslaan...
Weinig professionaliteit om patienten als wappie weg te zetten zonder zij terecht geen informed consent kunnen doen.
Vaccineren helpt dus. Van de mensen is 85% gevaccineerd. 15% niet. Bij gelijke kansen zou je verwachten dat je 85 van de 100 op de IC gevaccineerden zouden zijn. Het zijn er echter maar 10 van de 100. De relatieve kans om op de IC te komen is voor ongevaccineerden dus (15 x 0.1) / 85 = ongeveer 1/60 in vegelijking met niet-gevaccineerden.
Met andere woorden: Als je niet gevaccineerd bent, loop je een 60 x zo grote kans op de IC te belanden. En dat omdat je een paar prikjes niet wilde.
En waarom is in Israël, Noorwegen, IJsland en UK het aantal van ic figuren wel gevaccineerd? Fuck it ik teken graag bij het kruisje niet gevaccineerd en help mij niet. Maar ik denk dat je eigen immuun het prima redt wanneer je zelf eraan werkt…
Dankzij corona heeft u werk.
@Beste_Landgenoten | 05-09-21 | 21:12: Oud, dik, ziek, ongevaccineerd. Bij drie van de vier ben je de lul, bij twee van de vier kom je in moeilijkheden en bij een van de vier is er niet zo gek veel aan de hand.
"bent u wel laatst nog in contact geweest met varkens?'' Ja zat er net éé'n bij me achterin de taxi.
Wat ik hier uit lees is 't het vaak van beide kanten gewoon je mening voor je te houden en je gewoon te gedragen als verpleegkundige of patiënt. 44 uur per week en ook al vrij gehad dit jaar.. ik teken er voor .
@intrigant... whahaha, scherp kerel, scherp.
Oké , als je op de ambulance zegt te werken , dan ben je dus de laatste tijd zeker patiënten tegengekomen met uitval van lichaamsdelen , hoofdpijn , vermoeidheid , onverklaarbare trombose en andere vreemde klachten na vaccinatie. Of lieg ik ? Wel eerlijk antwoorden fijne collega.
@Beste_Landgenoten | 05-09-21 | 21:12: 60 x van de normale kans om op de IC te komen. Dus 60% van 0,002% kans om op de IC te belanden gemiddeld. Wel eerlijk zijn hoor, Klinkt al heel anders.
@ja,diedus! | 05-09-21 | 21:26:
Ja hoor eens, het gaat toch de hele tijd om de IC-capaciteit. Alles loopt vast in zwarte scenario's en dingen. Of klopt dat dan ook niet?
@ja,diedus! | 05-09-21 | 21:26: Toch een kans van 0.12% om op de IC te geraken.... ben je nu niet bang? Ik zou me maar snel laten prikken!
@ReyNemaattori | 05-09-21 | 21:37: 0.12% maal 2 miljoen ongevaccineerden = 24.000 IC klantjes. Probleem is dus die juist die “me, myself and I” logica van u
@Miyagi | 05-09-21 | 21:51: errr moet zijn 2.400
Is van iedereen die opgenomen wordt bekend of die gevaccineerd is?
Reactie van een oud-collega van mij die op de ambu werkt op Linkedin (mei 2021 maar nog steeds actueel):
Beste Lynn, we kennen elkaar niet, maar doen hetzelfde werk. Jij op de anaesthesie en ik op de ambu. Zoals jij mensen ziet die het slachtoffer worden van COVID en van het vaccin, zo maken wij dagelijks mensen mee die daags na hun vaccin, 1e of 2e prik, de schadelijke bijwerkingen ondervinden en acuut in nood komen. Alleen wordt dit niet in de media weergegeven. Het is een gevaarlijke situatie die in Nederland is ontstaan en het land wordt geleid door een demissionaire regering die zelf een gevaar is voor de volksgezondheid. Dank voor je heldere post. En succes met je goede werk.
Ik vind het wel opmerkelijk hoe wisselend de verhalen zijn van jou en je collega’s.
@BrulSpin | 05-09-21 | 22:10: Als ik het dus goed begrijp worden mensen die daags na hun vaccinatie naar het ziekenhuis moeten vanwege bijwerkingen of te heftige immuunrespons niet als gevaccineerd beschouwd. Dat maakt de '9 van de 10 in het ziekenhuis is ongevaccineerd' een nietszeggende statistiek. Het zou zelfs zeer misleidend kunnen zijn door mensen met bijwerkingen in de groep ongevaccineerden te plaatsen. Het verbaast me dat hier geen goede, openbare registratie van plaatsvindt.
@Thuinman | 05-09-21 | 22:30:
Mits ze ook positief getest zijn natuurlijk maar ben absoluut met je eens dat de cijfers heel ontoereikend zijn.
In een pandemie moeten beslissingen worden genomen die niet iedereen leuk vind . Hugo de Jonge heeft de ondankbare taak om te doen wat nodig is .
Zelf gekozen, goed betaald, veel fotomomentjes en wat moet je anders als schoolmeestertje?
Eens, behalve dat Hugo ook een boel beslissingen neemt die niet heel erg nodig zijn...
Los van of hij (en adviseurs) wel of niet de juiste beslissingen nemen, is het inderdaad schrijnend dat zo veel mensen hem persoonlijk aanvallen. Dat hij naar voetbal gaat met zijn zoontje of dat hij veel verdient. Die gast doet gewoon zijn (ondankbare) werk. Kwestie van tijd eer er een opgefokte Volkert toeslaat…
Hij doet niet wat nodig is.
Maar wat hem opgedragen wordt.
Laat Gommers dat maar fijn in bepaalde buurten in het Arabisch rond gaan blèren. Hij is toch zo van de statistieken.
werkenbij.amsterdamumc.org/nl/functie...
Je moet beschikbaar zijn in de weekenden, avonden en nachten.
Doei sociaal leven.
TD bij bijv. de energievoorziening, water etc, politie, brandweer, vervoer, schoonmaak etc gaat toch ook 7 dagen in de week door?
Ben anesthesiemedewerker en heb er in de eerste golf gewerkt op de IC. Lang niet zo stressvol als men beweert. Onze delegatie vanuit de anesthesie had het daar prima onder controle. Het zijn de IC-vpken die het werk bemoeilijken met al hun overdreven protocollen en werkwijzen waar geen ruimte is voor versoepeling in tijden van nood. Destijds raakte ik niet gestresst van de hoeveelheid patiënten, onregelmatigheid en werkdruk maar door de collega's om mij heen.
Horeca, alle soorten recreatie..
Denk ook aan vakantieplanning... mijn vrouwlief heeft al vakanties moet opgeven tot Maart/April... ik weet niet eens of we dan nog wel leven....
De laatste keer dat ik me uitliet over corona, kreeg ik een permaban aan mijn broek. Dus ik zeg gewoon niks meer.
Dat had ik met RTL Boulevard... sindsdien kijk ik iedere avond en is het voor mij het mooiste programma wat ooit op de buis is uitgezonden. Dat is helemaal uitkijken.
Het leverde je wel een mooie ui op. Dat is ook wat waard.
Je bent ook weer zwitsal bukkem, ik zal je zeggen had net geld overgemaakt… je snapt dat ik nu anders denk
@davidhasseltoff | 05-09-21 | 21:16:
Ik zit ook nog te twijfelen, maat het voelt wel een beetje tegenstrijdig.
Welkom terug VanBukkem.
VanBukkem 4 president!
imgur.com/a/hnv6dd1
Kennelijk was het ook geen permaban maar dat terzijde.
Vaccinatie voor toegang. Dus deze dubbel demissionaire minister negeert een door 2/3e van de kamer aangenomen motie. Gaat dat nog consequenties hebben?
Nee. Want demissionair.
Van de website ongewenste omgangsvormen over (seksuele) intimidatie..
Onder intimidatie verstaan wij het gedrag van een ander proberen te beïnvloeden door hem of haar angst aan te jagen. Dit kan gaan om zowel non-verbaal als fysiek gedrag. Er is bij intimidatie bijna altijd sprake van verschil in perceptie van dader en slachtoffer ten aanzien van het gedrag in kwestie. Bij intimidatie beschrijven slachtoffers geregeld gevoelens van onrechtvaardigheid, machteloosheid en schaamte. Medewerkers met een tijdelijk contract en jonge en/of alleenstaande vrouwen behoren tot de risicogroepen.
Best herkenbaar..
Is er nu bekend welk gedeelte van de ongevaccineerden al Covid heeft gehad ? Want die groep heeft eigenlijk helemaal geen vaccin nodig. Een tweede besmetting (zeldzaam) is dan weer een mooie gratis booster.
Die zijn al meegerekend in die 85%, volgens de overheid zijn er 23 miljoen spuitjes gezet, dat vertaald zich naar 65% van de bevolking.
@deugallergie | 05-09-21 | 21:07: Dat kan ook betekenen dat iedereen zijn eerste shot heeft gehad en 6 miljoen hun tweede.
@deugallergie | 05-09-21 | 21:07:
Janssen?
Met de groepsimmuniteit.. zal alles in orde komen. /untergang
Kom nog wel eens in een café, kijken of er nog wat te neuken is. De openingsvraag is natuurlijk nooit of ze wel eens geprikt is, maar of ze geprikt wil worden.
Vaak is dat antwoord (na een halve liter whiskey) positief.
Da's een ander perspectief, maar welke man (of vrouw) geeft er ook maar ene moer om of een ander wel of niet gevaccineerd is als het om dit soort wezenlijke zaken gaat? Met excuses voor de retorische vraag.
Genoeg mensen die verwachten dat een ander zich vaccineert als ze zelf gevaccineerd zijn.
Want gevaarlijk....
Om vervolgens zonder condoom te neuken en een soa op te lopen.
@Is dit nog nieuws? | 05-09-21 | 20:35: Ik neuk al decennia alles wat los en vast zit en nooit een soa gehad. Da's ook al zo'n sprookje, stammend uit het aidstijdperk.
@Ichneumonidae | 05-09-21 | 20:37: Daar heb ik een enorm trauma van opgelopen mijn beste. De eerste keer dat ik van bil ging was in Spanje toen ik 15 was bij een niet onaantrekkelijke dame van plezier. Maar kwam thuis met een snotneus van jewelste. Hoe leg je dat uit aan je ouders.....
Kom kom, iedere organisatie heeft een flexibele schil nodig. Dat bespaart enorm op personeelskosten en dus kunnen dan andere belangrijke onkostenposten zoals dubbel Balkenende norm voor het management worden betaald. En voor de specialisten natuurlijk.
Verpleegkundigen moeten en niet zo zeuren en blij zijn dat ze mogen werken.
"Verpleegkundigen moeten en niet zo zeuren en blij zijn dat ze mogen werken."
Zonder verpleegkundigen heeft Nederland een probleem. Zonder hen heeft u, als u in het ziekenhuis terecht komt, een probleem. Ik vraag me af of je überhaupt kan spreken van ziekenhuis zonder verpleegkundigen, die je niet verplegen.
@VoltaireJohn | 05-09-21 | 20:33: Mss wat Zapato10 ironisch?
@VoltaireJohn | 05-09-21 | 20:33: Ik had nog even sarcasme off moeten zeggen maar omdat het er zo dik bovenop ligt dacht ik dat het niet nodig was.
@VoltaireJohn | 05-09-21 | 20:33:
Zonder brandweermannen heeft Nederland een probleem.
Zonder politie heeft Nederland een probleem.
Zonder lghbtie community heeft Nederland een probleem.
Zonder immigratie heeft Nederland een probleem.
@Zapata10 | 05-09-21 | 20:36: LOL.
@Zapata10 | 05-09-21 | 20:36: Oh, lol, ik was te gefocust op het verpleeggedeelte dat ik die Balkenende norm voorbij zag. Tja, uw tegel heeft twee kanten
Als je een manager hebt die goed boert en naar het werk komt met een Ferrari dan motiveert dat om harder te gaan werken want als je maar hard genoeg werkt dan kun je over een jaartje of honderd ook zo'n Ferrari kopen van je gelijkblijvende loontje.
Wie heeft de helft van de ic-bedden wegbezuinigd? Rutte 1,2 en3, en 3a. Schuldig: Vvd, CdA, pvda,d66,cu. En Hugeau. Want wat heeft Hugeau sinds de eerste covidcrisis opgeschaald? Nul.
Hou toch eens op over die Hugo.
Hugo is de boodschapper en die bepaalt helemaal niks.
@jaja | 05-09-21 | 20:23:
Hugo de martelaar.
Nou, eigenlijk zijn die bezuinigingen al onder Balkenende ingezet. Onder Rutte een paar tandjes hoger in de versnelling.
@judit | 05-09-21 | 20:34: Prima toch, het volk wil dit.
@jaja | 05-09-21 | 20:23: wel op elke foto, dus schuldig.
Gek hè bezuinigen terwijl je bevolking groeit, oh wacht je bevolking groeit met totaal onrendabelen. Ach zo je wilt een succesvolle maatschappij vleugellam maken, goed gelukt
Misschien kunnen we niet gevaccineerden een symbool op hun jas laten naaien, bijvoorbeeld een ster, zodat iedereen meteen kan zien dat we met levensgevaarlijke melaatsen te maken hebben.
Nou nee
Of we laten alle gevaccineerden hun bsn in de onderlip tatoeëren.
Beetje gek, toch?
Hou een sop, vervelio. Lichamelijke integriteit is een groot goed!
Bovendien verspreid het virus zich ook via gevaccineerden. Nuf sed.
Ik weet dat je sarcastisch bent, maar ik zou er best voor zijn.
Kan iedereen gelijk zien dat ik niet gevaccineerd ben en kunnen ze zelf kiezen hoe ze daarop wensen te reageren. Ik wed dat het de gemiddelde Nederlander niks uitmaakt. Enkel de media, de politiek en een paar mensen op GeenStijl maken zich hier druk over.
@EEnzame SchizofrEEN | 05-09-21 | 20:27: een streepjescode lijkt me wel iets
nl.wikipedia.org/wiki/Streepjescode
@C1O2 | 05-09-21 | 20:34: En ik naai er ook een op terwijl ik wel gevaccineerd ben. Gewoon om de boel te zieken. Liever een gevaccineerde wappie dan een anti anti vaxxer.
@Bootvisser | 05-09-21 | 20:55:
Zoals de niet-rokers vaak bij de rokers gaan staan, omdat het daar net iets gezelliger blijkt te zijn?
Bij enige wappie demo's liepen er al gekken rond met een gele ster op hun jas genaaid. Als je zo'n schandalige vergelijking maakt met de gebeurtenissen tijdens de bezetting ben je wat mij betreft niet helemaal goed snik.
Nieuwe artsen krijgen zeker ook een nieuwe eed, waarin ze trouw zweren aan Hugo?
De eed van Hypocritus in plaats van Hippocratus.
@Dezenaamhier | 05-09-21 | 20:26: Hugocratus.
@Dezenaamhier | 05-09-21 | 20:26:
Heel fraai.
Misschien niet volwaardige (allround) IC verpleegkundigen opleiden, maar puur COVID IC verpleegkundigen. Lijkt me dat de opleiding dan drastisch korter kan. Als dan ook nog speciale COVID IC’s maakt wordt de reguliere zorg ook niet (over)belast.
Vreemd hè, dat iedereen dat kan bedenken maar dat het niet gebeurt. Je zou denken dat er redenen zijn dat de regering dit niet wil. Heel apart allemaal.
Helemaal geen onaardig idee...
Dat heeft een reaguurder ergens begin dit jaar of ergens vorig jaar gezegd. Specialisatie.
Of open een leegstaand ziekenhuis als een covid ziekenhuis.
Ik haal de verpleegkundigen die nodig zijn wel uit het Oostblok, Azie of Zuid Amerika tegen een kleine Sywert vergoeding.
@jaja | 05-09-21 | 20:19: Oh wacht, hadden we ook! Ahoy Rotterdam en een andere locatie, vreemd genoeg is daar niks van gekomen.
Dit kan niet omdat de meeste covid patiënten ook allerlei andere gezondheidsproblemen hebben.
@C1O2 | 05-09-21 | 20:24: Huh? wat? Corona treft toch iedereen!
gewoon slotervaartziekenhuis opengooien alleen voor corona.
iedere corona patient daarheen
Was het niet Gommers die ooit opmerkte dat zijn grootste probleem was dat het kudt is om op lege ic-zalen rond te dwalen?
Die Gommers?
Kan iemand een reden verzinnen om die imbeciel serieus te nemen? Zelfde geldt uiteraard voor de totaal ongeschoolde praatpapegaai aka Hugo. Die man kan werkelijk helemaal niks. Nou ja, verkeerde schoenen kopen. Dat gaat hem goed af.
Straks is er weer de griep. Nou, ben echt doodsbenauwd, hahaha.
Het was Gommers inderdaad dat ic-verpleegkundigen zich gingen vervelen naast al die lege bedden …
Er is uiteraard veel meer te doen in een ziekenhuis, maar toen Gommers dat zei begrijp ik dat hij gefaald is als alts en toen maar ging falen als manager.
Veel verpleegkundigen hebben een hekel aan dit soort managers. Terecht.
@Analia von Solmsch | 05-09-21 | 20:32: alts = arts.
Rot op met die gast inderdaad maar goed geld maakt je minder empathisch dus eigenlijk interesseert die gommers het niets. Nou ik interesseer me gelukkig ook niet om die mafkees
Dat is geen booreiland. Waarschijnlijk een vessel die om assistentie heeft
gevraagd.
Nachtzuster, wat moet ik zonder jou beginnen?
youtu.be/ig9eMJv6Ngg
Hoe zit het nu met de groepsimmuniteit?
U zit in de verkeerde groep?
@marcoplarco | 05-09-21 | 20:09: Andere ingang voor immune personen.
@Is dit nog nieuws? | 05-09-21 | 20:10: We maken er flauwe grappen over, maar goddomme, wat maakt dit me kwaad! Ik heb corona gehad vorig jaar, mijn immuunsysteem heeft dat prima bestreden. En nu zal zo'n lul met vingers me even buiten de maatschappij plaatsen?? Echt, mijn handen jeuken.
@marcoplarco | 05-09-21 | 20:13: Hoef hier natuurlijk niet op te reaguren, maar begrijp je woede volkomen.
@marcoplarco | 05-09-21 | 20:13: Ik weet het, laten we erom lachen dan hebben we er nog wat aan. Maar het is om te huilen.
@marcoplarco | 05-09-21 | 20:13: Je wordt buiten de maatschappij geplaatst omdat je niet luistert. Voor mensen die niet luisteren is geen plaats in de nieuwe wereld.
Dat jij corona gehad hebt is een mooi argument in discussies met vrienden, maar doet feitelijk niet terzake.
Tekort aan IC capaciteit? Dan verslepen we de patienten toch weer naar de buurlanden? Want zelf iets opbouwen, dat doen we hier niet meer.
Jij kk, jij gaat mn oom niet naar België sturen ja. Ik ga je djoeken als je dat doet, mn oom blaift hier ja...
We bouwen aan een multiculturele samenleving......en dat kost nou eenmaal veel tijd en geld. De zorg is voor later....
Wil wel op de ic werken maar mijn Arabisch is een beetje roestig
en de noodzaak om het goed te kunnen spreken is net zozeer afwezig
als de noodzaak bij de patiënten die de taal van het land,
wat hem/haar alle vrijheden heeft geboden, ook niet,
dus ongezien de kerona.
Welke taal spreken ze in Afghanistan? We hebben net een paar duizend tolken ingevlogen.
Daar spreken ze taalibaans......lijkt me logisch.
Tekort aan vpk is idd een oud probleem, maar suggereren dat we met meer vpk geen maatregelen hoeven te treffen klopt niet. Kijk maar naar bv Texas en andere staten zoals Alabama. 4-5x meer IC bedden per capita dan NL maar wel 100% bezetting en overbelaste zorg met dank aan de anti-vaxxers. Sowieso erg inconsequent om geen vaccin te willen maar wel te pleiten voor meer IC bedden.
Dat laatste ben ik met U eens. Bang zijn voor dat prikje, maar blijkbaar geen probleem met wat op een ic allemaal door het infuus gaat.
Kun je je mss beperken tot Urk? Het jeugdjournaal kijkt al hoe het gaat op de Maagdeneilanden etc.
De oversterfte in Drenthe is ook ongekend, wist je dat? In Limburg ook.
Lamuhnielachuhman.
@Ichneumonidae | 05-09-21 | 20:14: In Urk hebben ze 0,0 problemen met besmettingen, ziekenhuis opnames of covid-doden. Niks aan de hand daar.
@VoltaireJohn | 05-09-21 | 20:21: toch schijnt de situatie daar zeer ernstig te zijn ook al is er niets aan de hand!
Dat is niet inconsequent. Het is een grondrecht om je niet te hoeven inspuiten met iets. Die grondrechten zijn er juist voor dit soort situaties. U zou dat misschien willen wijzigen maar daar zijn procedures voor. Een demissionair kabinet heeft zich gewoon aan de regels te houden en u ook.
Mei-Juni 2020 is het percentage episoden dat eindigt in overlijden 18.6 en in Mei-Juni 2021 is het 19.7.
Dus we hebben met zijn allen een jaar meer ervaring met deze ziekte, maar de behandeling is niet verbeterd. En het vaccin lijkt hier dus ook niet echt invloed op te hebben.
Specialisten snappen er nog verrekte weinig van na bijna 2 jaar.
Waarom zullen ze het de komende 2 jaar wel gaan begrijpen?
Verstand van de mutant heb je niet dus.
@Neuth | 05-09-21 | 19:57: Oh ja, de verschrikkelijke mutant.
Dat horen we ook al sinds het begin van Corona.
Populatie is die hetzelfde? Overigens is de behandeling enorm verbeterd door antistolling, dexamethason, remdesivir en betere beademing wat zich vertaalt in een gunstigere verhouding IC/verpleegafdeling patiënten.
@Neuth | 05-09-21 | 19:57: Gegeven de mutaties (die er natuurlijk zijn) zeg je eigenlijk dat die vaccinaties zinloos zijn.
Dat klopt ook wel, met een halfwaarde tijd van soms minder dan 3 maanden en een mortaliteit die, gelet op de 'doelgroep', in geen enkel opzicht bijzonder is.
Leve de GP!
@Diederik_Ezel | 05-09-21 | 20:00: Ik dacht dus ook dat de behabdkng enorm verbeterd was, maar als je op de IC komt is die verbetering dus niet heel duidelijk te zien.
Populatie zal niet enorm anders zijn geworden, gewoon oude dikkies.
@Diederik_Ezel | 05-09-21 | 20:00:
Populatie is die hetzelfde? Overigens is de behandeling enorm verbeterd door thoughts and prayers, vaccinatiebewijzen, 5g en minder patiënten wat zich vertaalt in een gunstigere verhouding IC/verpleegafdeling patiënten.
@Diederik_Ezel | 05-09-21 | 20:00: Ja, dus wat is dus de conclusie? Het wordt alleen maar beter.
@jaja | 05-09-21 | 19:56: Zou het erg op prijs stellen als die specialisten gewoon zouden toegeven dat ze er erg weinig van snappen.
In plaats van voortdurend met stelligheid allerlei voorspellingen doen en maatregelen adviseren.
@C1O2 | 05-09-21 | 20:05:
Ja, totaal met je eens.
Maar blijf het apart vinden dat ze nog zo weinig weten.
@C1O2 | 05-09-21 | 20:03: Dat tabelletje lijkt te suggereren dat sterfte toeneemt bij hoge aantallen patiënten. Kan ik me wel iets bij voorstellen.
Overigens, misschien goed om u te realiseren - als ze iemand opnemen op de IC is dat niet uit luxe. Zo iemand is gewoon aan het sterven en gaat anders snel dood. Dus zo bekeken is 70-80% survival nog best hoog.
@Ichneumonidae | 05-09-21 | 20:01: Die vaccinaties doen voor veel mensen erger voorkomen.
Denk selectiebias: veel patienten houden we nu recht met optiflow, dexa, evt tocilizumab en wat fragmin. Eventueel antibiotica. Wat ondanks die therapie nog respiratoir faalt, die nemen wij dan over met (vaak kortstondig) NIV en uiteindelijk een tube. De populatie die we behandelen is dus veel slechter geworden dan op het begin, en daarmee is een gelijkblijvend sterftecijfer gewoon winst.
Gelukkig is er 940 miljoen euro beschikbaar gekomen voor de zogenaamde "testsamenleving". Stel je voor dat dat geld naar uitbreiding van de capaciteit van de intensieve zorg was gegaan, of, erger nog, naar verbetering van de arbeidsomstandigheden van verpleegkundigen!
Stel je voor dat de missie Afghanistan niet doorgegaan was, wat zou er met dat geld gedaan zijn?
@Is dit nog nieuws? | 05-09-21 | 19:52:
Dan hadden we al die stink-Toyota's hier gehad!
@Frau Merkel | 05-09-21 | 19:55: Waar zal de volgende missie naar toe gaan? Welk zielig landje moeten we koloniseren met Toyota's en Playmobil? Laten we vooral niks voor Nederland doen. Ethiopië klinkt wel exotisch.
Rutte 4
Dan zijn er nog de miljarden die naar boekhoudingsloos Knoflokië gaan. Of de miljarden voor kansloze asielzoekers. Met meer geld is dit probleem op te lossen. En dat geld is er zelfs. Maar de polletiek heeft andere prioriteiten.
@Alsdan | 05-09-21 | 20:03: Knoflokië
Haha, die houden we erin!
www.nursing.nl/numerus-fixus-voor-bij...
Er zijn zeventien hogescholen met een opleiding tot verpleegkundige. Voor volgend studiejaar (2014-2015) hebben vijftien daarvan een numerus fixus aangevraagd voor deze opleiding. Dat zijn de volgende instellingen:
– Hogeschool Zeeland (HZ)
– Avans Hogeschool Den Bosch / Breda
– Christelijke Hogeschool Ede
– Christelijke Hogeschool Windesheim Zwolle
– Fontys Hogeschool Tilburg / Eindhoven
– Gereformeerde Hogeschool Zwolle
– Hanzehogeschool Groningen
– Hogeschool InHolland Amsterdam
– Hogeschool Leiden
– Hogeschool Rotterdam
– Hogeschool Utrecht
– Hogeschool van Amsterdam
– Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
– Hogeschool Zuyd Heerlen / Maastricht / Sittard
– Saxion Hogeschool Enschede / Deventer / Apeldoorn / Hengelo
Hallo overheid.
En ook op academisch niveau leiden we al decennia te weinig op. Levert specialisten die denken dat ze god zijn en meer dan zestig uur foutloos kunnen werken....
"In september startten bijna 1700 studenten méér met de opleiding hbo-verpleegkunde dan vorig jaar. Om die instroom van studenten verpleegkunde te reguleren denken veel opleidingen aan een numerus fixus voor verpleegkunde. "
Dit is toch raar? Veel studenten die de studie willen doen, is er een limit aan hoeveel. En dan gaan de ziekenhuizen zeuren dat ze personeel tekort komen. Ja joh. Regeren is vooruitzien. Nee, regeren is achtergang. En dan werd sinds 2013 was het? De zorg afgeschaald.
Dus heb je een numerus fixus en de afschaling van de zorg. Clowns hebben we in Nederland. Als Nederland de komende jaren meer mensen gaat hebben, hoezo wordt er f*cking afgeschaald en en limiet gezet op studenten die een opleiding willen doen?
Het is om schrik van te krijgen.
@VoltaireJohn | 05-09-21 | 20:00: De ergste bottleneck zit in het stagelopen. Op MBO, HBO en universitair niveau. Dus na de numerus fixus, zit nog een tweede blokkade. Vervolgens zit er in die stage nauwelijks een leerproces omdat de studenten door te lange dagen te moe zijn om serieus na te denken. Echt een recept voor ellende. Studenten die dit proces niet trekken, hadden bij normale randvoorwaarden hele goede zorgverleners kunnen worden. Het aantal mensen dat parttime werk kiest omdat fulltime werk niet te doen is, zegt ook iets over de werkdruk.
@Feynman | 05-09-21 | 19:59: En daar komt nog bij dat de collegebankjes op academisch niveau voor een bedenkelijk hoog percentage worden gevuld door mensen uit rijke (olie)staten.
@VoltaireJohn | 05-09-21 | 20:00: Verstandsloos is het.
@Feynman | 05-09-21 | 20:11:
Tijdens het hoogtepunt van de corona zaten hele afdelingen volbetaald thuis want gesloten. Dus niemand van die dikbetaalde "managers" in die ziekenhuizen kwam op het lumineuse idee om te schuiven met thuiszittend personeel? Ervaren zorgpersoneel kan zo worden bijgeschoold. Pure kapitaalvernietiging. Maar och, het is maar belastinggeld dat wordt verbrand. Man man man.
Je moet dan ook genoeg docenten hebben, om aan al die studenten kwalitatief goed onderwijs te geven, waardoor je kan vertrouwen op wat je aflevert.
Als je als overheid al jarenlang de duimschroeven aandraait bij de HBO's en universiteiten, wat verwacht je dan?
@TeeJee | 05-09-21 | 20:22: Ik vind het onverantwoord hoe het hier te werk gaat. Dus oké, stel: je hebt veel leerlingen die een studie willen volgen. Heeft die studie een limiet om welk reden dan ook.
Is die reden omdat er weinig docenten zijn? Willen ze alleen het beste van het beste? Of willen ze de studie alleen laten gelden voor een kleine groep? Dat is vreemd, want ik weet zeker dat met meer mensen die de studie volgen, Nederland een betere plaats wordt. Meer leerlingen = meer toekomstige studenten = meer voordeel voor de Nederlandse samenleving. Dat is mijn gedachte over dit onderwerp.
Conclusie: Overheid heeft haar sociale taken in de vorm van gedegen, adequaat onderwijs én zorg volledig verzaakt.
Stap 1 zou nu moeten zijn: aanpakken door het onderwijs te verbeteren (daar heb ik wel voorstellen voor), stap 2 is de zorg alle steun bieden tot het personeelstekort is weggewerkt, stap 3 is het werkende systeem borgen en onderhouden.
Dat laatste is voor het huidige en veel voorgaande kabinetten eigenlijk vloeken in de kerk.
@VoltaireJohn | 05-09-21 | 20:31: studenten = leraren* bedoel ik.
@EEnzame SchizofrEEN | 05-09-21 | 20:34: Nederland heeft het geld ervoor om dat te realiseren en dan nog houden ze geld over. Ik snap niet wat het probleem is, behalve de belangen die zijn om de rijken rijker te maken en de armen armer.
@VoltaireJohn | 05-09-21 | 20:31: De numerus fixus...
De reden zoals je die op google vind voor geneeskunde:"
De numerus fixus is er om ervoor te zorgen dat studenten op de juiste plek terecht komen en is dus in het belang van elke onderwijsinstelling en van de student. Voor sommige opleidingen is het nodig om alleen de beste en meest gemotiveerde studenten toe te laten. Bijvoorbeeld omdat: De opleiding te duur is."
Kort gezegd, geldkwestie. Meer niet. De overige redenen zijn pertinente quatsch: het zou de kwaliteit niet ten goede komen (alsof op universitair niveau een klas van 30 studenten minder leert dan een met 20), en, je raad dit nooit... de concurrentie op de markt te groot is?!
@EEnzame SchizofrEEN | 05-09-21 | 20:39: Best zonde, want niet iedereen heeft het geld om een dure opleiding te betalen. Er zijn in Nederland studenten die dat soort studies aan kunnen, maar.... zoals u zegt, een geldkwestie. Wat denkt u dat een mogelijk oplossing kan zijn? Ik vind bijvoorbeeld dat we in plaats van geld uit te delen naar het buitenland, dat geld beter in Nederland geïnvesteerd kan worden aan bijvoorbeeld beurzen voor studenten die geen geld hebben om een dure studie te betalen die noodzakelijk is voor onze maatschappij, zoals geneeskunde.
@VoltaireJohn | 05-09-21 | 20:44: Hohoho! Meisjesscholen in Afghanistan zijn ook belangrijk.
Eerlijk gezegd vind ik Hugo een van de gevaarlijkste mensen in Nederland. Een totaal ongeschoolde nitwit die voor statistiek nooit meer dan een 3- haalde. Grapje, heeft dat vak helemaal niet gehad op z'n pedachochische akkademie.
Opzouten met die mafkees.
Je coronafeestje is over, doei!
Terug naar het oude normaal. Toen gingen mensen ook wel eens dood en zo.
@Chupa-mos | 05-09-21 | 19:59: Oh nee is mensje berbertje weer terug? Die ui staat je overigens goed.
Veel artsen hebben anno 2021 nog steeds een Godcomplex.
Daar moeten ze eerst eens van af.
Intensivisten hebben meer macht gekregen over leven en dood. Daar mee beginnen.
Waarom gaan ze niet staken?
Dat was te verwachten. In de VS vertrok met toch al weinige personeel massaal toen het prikje verplicht werd. Dat zal hier niet anders zijn. Natuurlijk leert men niet van de blunders die elders begaan worden. Ongezien de typhus voor Hugo en Gommers.
@Chupa-mos | 05-09-21 | 19:57: www.frontnieuws.com/kritieke-tekorten...
@Chupa-mos | 05-09-21 | 19:57:
De meeste van uw reacties hier geven aan dat u duidelijk last heeft van een godcomplex.
Met toeslagen en extra's uiteindelijk zo'n 63000 Euro per jaar . ( Bron ?? Ernst Kuiper niet alleen bekend van het OMT, maar ook de baas van het Erasmus medisch centrum. ). Niet slecht voor MBO + / HBO .
Nou nou... zo geweldig is zo'n salaris ook niet 5 duizend per maand. Daar kan je amper redelijk van leven. Een beetje vent komt daar zijn bed niet voor uit.
Het zijn de nieuwe leraren.
Altijd maar zeiken over hoe belangrijk ze zijn en hoe zwaar ze het hebben.
Who cares???
@Transgender-Airlines | 05-09-21 | 19:45: Iedereen doet dat, niet alleen de leraren en zorgpersoneel. Iedereen zeikt daarover.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
@Is dit nog nieuws? | 05-09-21 | 19:47:
Het gaat niet om het geld.
Het gaat om plezier in je werk.
Als je werk je hobby is hoef je nooit meer te werken.
En het is natuurlijk een roeping, de gezondheidszorg.
* alvast in de handen wrijven doet voor de werkdag van morgen *
@Kapitein Sjaak Mus | 05-09-21 | 20:02: Poe, gelukkig is het alweer zondagavond.
@Kapitein Sjaak Mus | 05-09-21 | 20:02: van die mensen die zeggen dat ze gewoon blijven werken wanneer ze de loterij winnen.
Je wilt ze gewoon door elkaar schudden.
Zit hier naast een medewerker uit het Erasmus. Kan u het salarisstrookje toezenden, dat is toch echt geen €5000 per maand.
Wat die Kuiper gedaan zal hebben, is de salarissen gemiddeld van de afdelingen?
Artsen krijgen uiteindelijk een goed salaris, heel fijn en zo, maar door de numerus fixus is er een kunstmatige schaarste. Dat drijft de salarissen omhoog.
Voor verpleegkundigen op MBO niveau is die er niet; iedereen kan er inschrijven en na een paar maanden al aan de slag. Na jaren stagnatie is het vak qua salaris al geen vetpot, de werkomstandigheden zijn met corona gewoon debiel, mensonterend en slopend. Geen wonder dat er zo veel dus mee kappen.
Het wordt tijd dat ze die verpleegsters vervangen door robotten. Dan zijn alle problemen van de baan.
Welke robot?
@Is dit nog nieuws? | 05-09-21 | 19:43: De realbotix harmony tuurlijk.
Hey ic personeel! Er zijn ook andere baantjes.
Je kan ook dozen dichtplakken in de kroketten fabriek.
Dan kun je mooi om 5 uur naar huis , geen gezeik meer met boze en opgefokte familie, minder protocollen en verantwoordelijkheden, geen nachtdiensten meer. Je gaat er echt op vooruit , alleen je krijgt wat minder betaald. Maar goed als je niet zoveel meer nodig hebt is het een overweging. En ja , ik zit in de zorg.
@ja,diedus! | 05-09-21 | 19:48: Wacht maar eens tot de volgende kroketten crisis...
@Manny Calavera | 05-09-21 | 19:53:
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Klap klap klap vanaf het balkon.
Niet zo zeuren.
En ondertussen moet je ingeloot worden voor de opleiding tot ic-verpleegkundige.
Echt waar, NL op z'n idiootst
En na 1,5 jaar roepen dat Corona een blijvertje is, is er niets of nauwelijks opgeschaald, met werving begonnen etc. Om te huilen deze bewindslieden en managers.
Heeft o.a. te maken met een schreeuwend tekort aan stageplekken. Geen capaciteit om leerlingen te begeleiden.
Toch maar wat gedoneerd, het is niet veel, maar dit soort nieuws en opmerkingen lees je ergens anders helaas niet.
Ga door, GS !!
Heb net mijn laatste duizend bitcoins verkocht, misschien dat ik eens substantieel ga doneren. Kan natuurlijk ook de hele toko kopen en dan houd ik nog genoeg over om pak hem beet een voetbalclub te kopen. ADO schijnt niet duur te zijn…
@eerstneukendanpraten | 05-09-21 | 19:48: zozo, een paar duizend bitcoins verkocht. U bent welvarend?
@VoltaireJohn | 05-09-21 | 19:53:
Gelukkig weet niemand het want voor je het weet sta je in de Quote en dan moet je beveiliging inhuren…
Hebbe ze dan niet gezegd dat je maar één blauw pilletje mag nemen?
Deze heren en dames hebben bijna een jaar op 4 bedden gestaan in plaats van 3 bedden. Wanneer heeft u voor het laatst 33% harder mogen lopen op uw werk?!
Veel banen kennen de mogelijkheid een beetje te schuiven met je werk, af en toe te verzaken, of gezellig uren bij te praten met die ene leuke collega. Vergeet het maar, alles hangt aan de PC, alles valt op. De patient wordt vol continu bewaakt, en via hun het personeel op een manier die George Orwell of de Stasi niet van hadden kunnen dromen. Altijd presteren vreet aan je.
Nu zou je denken dat een post-HBO opleiding na een serieuze HBO-opleiding een serieuze baan opleverd. Zodra je bij de hypotheekadviseur zit, weet je hoe Hugo echt over je denkt. Je bent geen zorgverlener, maar een kostenpost.
De werkdruk is zo enorm dat het ziekteverzuim naar de 14% schiet. www.nationalezorggids.nl/zorgpersonee... De koek is letterlijk op.
Komt nog bij dat Covid-patiënten rustig een halve maand op de IC liggen, klassieke hartpatienten anderhalve dag. 1 gevalletje Covid blokkeert rustig tien of twintig hoog risico-operaties bij hart- of kankerpatiënten.
De IC ligt nu vier keer zo vol als vorig jaar.....
Men heeft 1.5 jaar de tijd gehad om uit te breiden.
Je kunt het later altijd nog terugbrengen.
"De IC ligt nu vier keer zo vol als vorig jaar....."
Kunt u dat eens laten zien? Ik zie dat namelijk niet.
Bovendien kan dat ook niet kloppen, de IC'S liepen vorig jaar tegen hun Max (code zwart, bijna. Weet u nog). Hoe kunt u dan beweren dat de intensive care capaciteit nu -op dit moment, na vier keer zoveel bezetting - nog steeds niet is overschreden?
Ik werk al jaren werkweken met minimaal 50% overuren, maar dat zal wel niet tellen omdat ik op een bureaustoel zit. In de zorg werkt 70% parttime. U maakt een karikatuur van mensen die van 24 uur naar 32 uur zijn gegaan of hoogstens een normale werkweek zijn gaan werken. Vervolgens schets u een verband en komt u tot de conclusie dat het ziekteverzuim wel door de hoge werkdruk moet komen. Terwijl wij allemaal weten dan Jan en alleman naar huis werd gestuurd omdat de afdeling besmet was. Veel Feynman, weinig feiten.
@Ichneumonidae | 05-09-21 | 19:51: Lekker feitenvrij tieren op de boodschapper. Lucht het op?
@deugallergie | 05-09-21 | 19:46: Toch mag gevaccineerd personeel in ziekenhuizen mét klachten blijven doorwerken. www.trouw.nl/binnenland/ingeent-perso...
@deugallergie | 05-09-21 | 19:46:
"70% Parttime." Daar zit dus een probleem. Geen land ter wereld werkt zoveel parttime als Nederland. Leuk in goede economische tijden maar waardeloos voor de werkgever want je blijft maar plannen met mama's en papa's die 24 tot 32 uur willen werken vooral in (semi) overheidsdienst.
@Lochos | 05-09-21 | 19:42:
5 september 2020 : 44 coronapatienten op de IC
5 september 2021 : 214 coronapatienten op de IC en de deur staat nog open.
Een collega van u vroeg zich af waar de mortaliteit zit. Ten eerste beperkt westerse gezondheidszorg de ellende steeds vaker tot blijvende invaliditeit. Ten tweede:
Olivia Guidry www.theadvocate.com/acadiana/news/cor...
Phil Valentine abcnews.go.com/Health/wireStory/talk-...
Stephen Harmon www.standard.co.uk/news/world/antivax...
Linda Zeurn www.complex.com/life/trump-supporter-...
Alan Scott Lanoix www.businessinsider.com/sister-of-ant...
Stephen Karanja www.bbc.com/news/world-africa-5692251...
Daniel “Duke” Trujillo nypost.com/2021/05/28/anti-vaxxer-col...
Marc Bernier www.theguardian.com/us-news/2021/aug/...
@deugallergie | 05-09-21 | 19:46: Werkweken met minimaal 50% overuren is een eigen keus, hetzelfde verwachten van een geheel andere sector die niet de hele dag relaxen op een stoel is belachelijk. Parttime of fulltime is niet belangrijk, mensen die een parttime contract hebben zijn meestal verantwoordelijk voor kinderen en/of ouders.
@hisxxx | 05-09-21 | 20:35: misschien opvang of andere faciliteiten organiseren als je daarmee het hele probleem oplost? O, wacht, die moesten dicht natuurlijk, want kinderen met een snotneus.
De IC ligt nu vier keer zo vol als vorig jaar.....
Op 5 september 2021: 485 IC patienten overige aandoeningen en 213 IC patienteen met corona. totaal dus 698 bedjes gevuld met IC bedden capaciteit van 914 is 76 % bezetting. Stress? Overwerkt? En hoe was de bezetting op 5 september 2020?
Het roze linkje “behandelen” is interessant te lezen en geeft iets aan tav verziekt beleid naar verpleegkundigen. Dat gedoe met “opeens” allerlei oudere opleidingen niet erkennen en dan zouden die opgeleiden minder mogen want een nieuwe opleiding moet belangrijkst worden. Het gaat geheel niet meer over het werk en wat mensen kunnen, maar over protocollen, richtlijnen en meer van dat soort boven alles bewegende managementstructuren.
Is dit niet standaard politiek? Alles de schil geven behalve het eigen falen. Die IC bedden waren voor 2020 al een probleem net als de hele zorgsector. Corona heeft alleen laten zien hoe erg het er is. En nu be je de oorzaak van alle hel en verdoemenis omdat je je niet laat prikken. Men moet en zal die qr zooi er doorheen drukken, ook wanneer Nederland de vaccinatiegraad heeft behaald.
Personeelstekort?
Wat een gelul.
Vorig jaar werd een Noodkreet afgegeven in de zorg: ‘Nederlanders, kom ons alsjeblieft weer helpen!’. Zoek de tekst maar op bij het AD.
20000 man/vrouw meldden zich, 8000 voorgesteld aan de zorg, 2500 mensen waren uiteindelijk beschikbaar en daarvan hoefde maar zo'n 600 personen op flexbasis komen werken, volgens reacties van betrokkenen op een andere website.
Dus men WIL het niet oplossen.
Als ze in het onderwijs en de zorg gewoon 40 uur gaan werken zijn alle problemen met capaciteit opgelost. Maar wat hebben ze het zwaar met al die vakanties en werkweken van 24 uur.
Zo'n 150 man/vrouw meldden zich voor de opleiding IC-verpleegkundige. Daar hebben we het nu over. Veel te weinig.
@Papa Jones | 05-09-21 | 19:52: Je zou mensen kunnen dwingen om die opleiding te gaan doen.
@Is dit nog nieuws? | 05-09-21 | 20:30: Nou niet balorig worden he...
Ik moet zeggen, met het vooruitzicht om vooral vaccinweigerende wappies te verplegen, die toch al niet de redelijkheid zelve zijn, kan ik me ook wel een leukere studie voorstellen dan IC-verpleegkundige.
Kans is redelijk groot dat dat beeld de komende maanden verandert in ongeboosterde oudjes en obesen.
Nee, een verpleegster heeft een leuke dag als ze uw zure bek in het IC-bed aantreft. De IC bestond al voor Corona, wist u dat? Of waant u zich onsterfelijk door dat prikje in uw arm?
@JJMS | 05-09-21 | 19:37: Juist, en de IC lagen altijd vol. Dat is namelijk de bedoeling sinds een ziekenhuis winst moet maken en daarvoor contracten opstelt.
@JJMS | 05-09-21 | 19:37: Ha! Ik heb zeer veel ervaring met verpleegkundigen, en kan een goed gesprek met ze voeren. Sommige patiënten daarentegen... En waarom is het van belang dat de IC al voor Corona bestond? Ik heb het over nieuwe aanmeldingen voor de opleiding IC-verpleegkundige.
@EEGlivesagain | 05-09-21 | 19:36: Wappies kunnen ook op leeftijd en dik zijn inderdaad.
Over redelijkheid gesproken, fijne comment uwerzijds.
@Papa Jones | 05-09-21 | 19:43:
Ach Papa, als zij de Eed van Hippocratus enigszins eer willen aandoen moet dat goed komen. Wat dat betreft verwacht ik van u wat minder, maar u lijkt me niet iemand die enige verantwoordelijkheid heeft op dat gebied. Gelukkig maar. Wat betreft uw vraag over de IC-bezetting: die ligt doorgaans nogal vol met mensen die er een potje van gemaakt hebben, verpleegsters mogen die mensen dus in hun gezicht gaan spugen met uw zegen?
@JJMS | 05-09-21 | 19:53: Nou, gooi die eed maar in de prullenbak, want daarvoor moet je éérst aan de opleiding beginnen en dat gebeurt dus niet.
En de huidige IC-verpleegkundigen hoeven van mij heus niet de ongevaccineerden in hun gezicht te spuwen zoals jij suggereert, ik zeg je alleen wél dat ik het mij prima kan voorstellen wanneer zij een carriéreswitch maken. En ook daar heeft een eed niks tegenin te brengen.
Het frappante is dat ik op dit moment meer cliënten verpleeg die volledig gevaccineerd zijn dan dat ik ongevaccineerden verpleeg. Frappant ook is dat de collega's die juist gevaccineerd zijn ziek worden en die ongevaccineerd zijn dus niet, of minder. Die laatste groep houdt zich dan ook strakker aan de regels voor zover mogelijk.
Dat gezegd hebbende is het schering en inslag in de zorgsector en is het overal leegloop en tekort. Ter voorbeeld: er staan voor deze maand gemiddeld 50 diensten open (IG, VPK) en die zijn niet in te vullen. En dit is al maanden aan de gang. Dat betekent dus dat de werkdruk hoger wordt, en de zorg voor de cliënten in het gedrang gaat komen. Nu zou je zeggen dat het management meer waardering uit zou spreken en er een beetje geld bij zou doen, maar die verrijken zichzelf . En dan hebben we eindelijk goede mensen in dienst en dan worden ze ontslagen omdat ze vragen stellen aangaande het beleid en de zorg die niet goed gegeven kan worden door dat beleid. Letterlijk is er door het hoofd bestuur, uiteraard een vrouw die eerder onder vuur gelegen heeft en de media gehaald heeft door slecht beleid in dat verpleeghuis, dat als je niet in de de pas loopt en doet wat er gezegd wordt, je eruit ligt. Als je dan nagaat dat het één grote vriendjeskliek is en er een angstcultuur heerst dan begrijp ik heel goed dat men het hazenpad kiest en een andere job zoekt waar iemand wel gewaardeerd wordt.
Groetjes iemand uit het verpleeghuis met een interne Covid afdeling.
@Fortis_et_liber | 05-09-21 | 21:23: Je zou toch zeggen, als er al zó veel miljarden extra worden uitgegeven ivm Covid... dan kan er ook wel een salarisverhoging voor personeel dat je wilt behouden / aantrekken vanaf.
Nog steeds onbegrijpelijk dat het kabinet wegliep toen het over die salarisverhoging ging.
@Papa Jones | 05-09-21 | 21:53:
Het is niet alleen het geld. Cliché genoeg werken we er voor de mensen die zorg nodig hebben. Geld is belangrijk maar niet mijn/onze drijfveer.
Waar al het geld wel heengaat ontgaat mij soms ook. Zeker als ik zie dat we met verouderd materiaal werken, ondeugdelijk materiaal en het management zich verrijkt met nieuwe zitkrukken en bureaustoelen en dies meer. Wij mogen het overigens dan met de afdankertjes doen.
Nee, geen idee waar het geld heen gaat. Niet zozeer de werkvloer op in ieder geval. Mijn vriendin en ik werken beiden in de zorg rond de 28u p.w en dat vinden we genoeg. De waardering krijg je van je collega's, cliënten en hun familie. En daar moet ik het mee doen net als mijn collega's.
Ik heb het afgelopen jaar hele goede collega's zien vertrekken. Toppers in hun vakgebied. Die zijn gillend weggerend naar elders. Dat lag aan het tenenkrommende beleid waar men maar niet in wil veranderen in de zorg. En niet in de pas lopen is of eieren voor je geld kiezen of vertrekken.
@Fortis_et_liber | 05-09-21 | 22:46: Nou, mijn waardering heb je ook.
Lijkt me niet makkelijk wanneer er zo'n afstand is tussen management en de werkvloer.
Ik zal aan je denken wanneer ik op werk zit te mopperen vanwege een dagje saaie administratieve overhead, als dát het enige is...
@Papa Jones | 05-09-21 | 21:53: prima, betaal ik dan ook niet mee aan jou heilige vaccin en geen zorgkosten meer?
@swagmachine | 05-09-21 | 23:52: Van deze reactie kan ik even geen chocola maken.
Dat 'prima' slaat op mijn opmerking over salarisverhoging? Want daar reageer je op.
Bent u arts? Volgens mijn huisarts val ik niet in een risico groep. Daarom vaccineer ik niet. Volgens mij weet Hugo niets van mijn medische status en u ook niet. Kwakzalvers
@president osama | 06-09-21 | 08:39: Nee, ik ben geen arts, maar u heeft net als ik een minieme kans om ongevaccineerd in het ziekenhuis of zelfs op de IC te belanden.
Alleen, vaccinatie maakt die kans nóg kleiner.
En met een paar miljoen ongevaccineerden zorgen al die minieme kansjes wél voor een vol ziekenhuis straks.
@Papa Jones | 06-09-21 | 12:17: nee want het zijn voor 90% mensen met ‘welvaartziekten’ die worden opgenomen. Daarvoor ga ik me niet laten vaccineren.
Wat is er zo moeilijk om het advies van een medisch specialist op te volgen? Sommige mensen verwarren dwarsheid met een zelfstandige mening. En brengen daarmee de samenleving in gevaar.
Laat gaan Red shirt.
Het roeit zichzelf uiteindelijk uit en dat is prima.
Goed nagepapegaaid zeg. Bijzonders slecht Nederlands ook. Met je gevaar. En nog een halve zin. En nog één.
Ja klopt, het is totale pandemonium daar buiten.
@djs | 05-09-21 | 19:33:
Ansich eens met je… maar pot verwijt de ketel ook een beetje als ik je tegel lees.
@djs | 05-09-21 | 19:33: Bijzonders?
Het advies van de medische specialisten was dat 70% van de bevolking gevacineerd moest zijn, of covid te hebben gehad. Dan zou een een graad van groepsimmuniteit verkrijgen. Daar zitten we dus al over heen. De medische specialisten achtten mondkapjes niet werkzaam. De medische specialisten vertelden in het begin van de vaccinaties ook dat het er voor zorgt dat er geen transmissie meer kan plaats vinden. Medische specialisten zeiden dat de aerosolen niet van belang waren. De medische specialisten... maargoed, genoeg over hen.
Van de ongevaccineerden opde IC is 60% niet westers allochtoon, die ook vaker overgewicht en onderliggende aandoeningen hebben. Als we dan toch een paralelle samenleving gaan maken tussen gevaccineerden en ongevaccineerden, laten we het dan goed doen Red Shirt. Niet westerse allochtonen mogen nergens meer in. Dan zitten we lekker binnen in het restaurant met een gemiddelde vaccinatiegraad van zo rond de 90%. Probleem opgelost.
Die medisch specialisten zijn het ook niet altijd eens met elkaar. Was het maar zo simpel.
@peterdh | 05-09-21 | 19:42: Mijn vrouw is een niet westerse allochtoon. We waren al gevaccineerd met Sputnik toen de NL overheid nog aan het ouwehoeren was. Lul niet zo dom.
Red shirt | 05-09-21 | 19:29
"En brengen daarmee de samenleving in gevaar."
Leg uit.
@Red shirt | 05-09-21 | 20:02: Kijk, jullie zijn gevaccineerd. Dus waarom een ander een vaccinatie opdringen?
@Is dit nog nieuws? | 05-09-21 | 20:12: Angst en lafheid.
@Red shirt | 05-09-21 | 20:02:
Hoe is het met de lange termijnbescherming van Sputnik. Begin februari was de beschermingsgraad 92% ( is een hele nette score ). Is er al meer over bekend hoe dat een half jaar verder is en zijn daar eventueel ook boosts bij nodig?
@Red shirt | 05-09-21 | 20:02:
Nou en. Niks mee te maken. Als jij het ok vind om mensen uit te sluiten van de samenleving op basis van argumenten die niet kloppen, want de groepsimmunitiet is volgens die medisch specialisten al lang bereikt, we zitten al boven de 70% gevaccineerden + herstelden, dan kan ik dat ook. Je weet trouwens niet of het vaccin werkt. Het werkt niet in alle gevallen. Dus als jouw niet westerse vrouw met migratieachtergrond kan aantonen dat zij geen onderliggend lijden heeft, verder geen overgewicht en gezond leeft dan mag ze naar buiten. Anders blijft ze maar binnen. En jij ook, want ze besmet jou als eerste. En ik wordt er een beetje schijtziek van dat *ik* gevaar moet lopen door types als jij.
Ik dank vriendelijk. Geef mijn 2 spuitjes maar aan Hugo. Kan geen kwaad zoals wij allemaal lezen. Hij verdient het meer dan ik. Stel dat deze kanjer kerona krijgt en komt te overlijden, wie moet Nederland dan door deze crisis leiden?
Pino van Sesamstraat. Dat zou op zich wel een betere optie zijn.
@peterdh | 05-09-21 | 19:44: Dat gaat een groot PR probleem worden, want als de huidige regering vervangen wordt door het hele sesamstraat team en het daarna beter gaat met Nederland, dan wordt het lastig uit te leggen.
@Dezenaamhier | 05-09-21 | 20:18:
Ach ik ga er van uit dat de de Sesamstraat bewoners opener, rechtvaardiger, eerlijker en transparanter zijn dan de huidige regering. Dus ik denk dat die ook geen probleem hebben met gewoon zeggen waar het op staat, als dat blijk. In tegenstelling tot onze liegende, bedriegende, manipulerende, documenten-zwartlakkende, machtsmisbruikende, demissionaire, en volledig incapabele regering.
@peterdh | 05-09-21 | 19:44: Hahaha !!!
Dat is toch die vriendelijke meneer die uitbreiding van de ic capaciteit maar niets vond, omdat er in stille periodes (zoals nu) dan niets te doen was voor al dat extra personeel en dat dat toch niet de bedoeling moest zijn?!
Inderdaad die mijnheer. Wel vol met de bakkes dag in dag uit op de tv maar dus niet bezig met zijn echte werk. Ik wil die man niet zien. Hop hop aan het werk. D'r is nog genoeg te doen daar. Als ergens een afdeling stil ligt ivm corona dan kun je die mensen die niks te doen hebben dus opleiden voor IC. Ze hebben al ervaring met patienten dus het zijn geen nieuwkomers maar het lijkt erop dat men in een ziekenhuis denkt dat men maar 1 ding kan doen wat natuurlijk nonsens is. Heb je collega's hulp nodig dan spring je bij.
@Basil Fawlty | 05-09-21 | 19:43:
"Hebben je collega's" dus... duh.
Betaal ze 1000 euro per maand extra en niemand vertrekt meer.
Money Talks.
Maar wat is het salaris van een ic verpleegkundige inclusief toeslagen?
@Rdock | 05-09-21 | 19:31: vast wel hoger dan een Kok die 60 uur per week in de keuken in pannetjes staat te roeren.
@Rdock | 05-09-21 | 19:31:
Iets van 3700 bruto heb ik eens gehoord.
Maar zeker ben ik niet.
@Rdock | 05-09-21 | 19:31:
Het salaris bedraagt maximaal € 3.922,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 9a CAO UMC). Dat betekent dat je netto maximaal € 2894,44 per maand* kan verdienen op basis van 36 uur.
https://werkenbijamc.nl › vacatures
Intensive Care (IC) Verpleegkundige (fulltime) - Werken bij Locatie AMC - Amsterdam UMC
@K1100 | 05-09-21 | 19:36:
Hahahaha! Nee man! Met €2200,- (ex reiskosten enz en ORT) mag je blij zijn… met je HBO … Een front office medewerker cq marketeer bij een T-mobile met enkel een interne opleiding verdient hetzelfde.
@K1100 | 05-09-21 | 19:36: Bij FWG 55?
@K1100 | 05-09-21 | 19:36:
Om precies te zijn:
Aantal uur: 32 • 36 uur per week
Diensten: Wisselende diensten
Divisie: IC/Operatiecentrum
Contractvorm: bepaalde tijd met uitzicht op vast
Salaris: € 3.196 - € 3.196
Reageer voor: 19 september 2021
@overVecht | 05-09-21 | 19:42:
Is een c/p van een zoekopdracht. Letterlijke tekst van het AMC/UMC.
Don't shoot the messenger.
@onfray | 05-09-21 | 19:44:
Ik heb het over netto he!!
Geen euro, jammer jongens.
Vorig jaar stond deugend Nederland gratuit te klappen voor deze mensen, toen helden in de volksmond genoemd. Maar daar kopen die lui niks voor. Een bovenmodaal salaris, gunstige arbeidsvoorwaarden (wat bijvoorbeeld in de ambtenarij de standaard is) plus een prettige werkomgeving en er zullen geen handen tekort meer zijn. Nu haken mensen af en is er zelfs geen tijd en ruimte om mensen op te leiden (schreeuwend gebrek aan stageplekken). Tot overmaat van ramp zal een vaccinatieplicht in de zorg nog meer mensen naar de uitgang duwen.
Bovenmodaal salaris voor (excuseer) heel eenvoudig aan te leren handelingen?
Handen aan het bed, daar komen al die vluchtelingen toch voor?
@JJMS | 05-09-21 | 19:28:
‘Inhoudelijk’ hierboven tegen van Oef en dan zelf wederom met een kudttegel komen. Kijk eerst eens in de spiegel voordat je gaat janken over de inhoud van andermans tegels.
@JJMS | 05-09-21 | 19:28: Ja. Een beetje doorgestudeerde verpleger verdient al bovenmodaal, dus ik bedoel natuurlijk startsalaris. En heel eenvoudig aan te leren is wat kort door de bocht. Je werkt met kwetsbare patiënten, soms onder hoge druk in stressvolle situaties, onregelmatige diensten, fouten maken kan grote gevolgen hebben. En een beetje communicatief vaardig en sociaal invoelend is ook wel prettig als je mensen verzorgt die totaal afhankelijk van je zijn. Al met al niet zo eenvoudig als u het wil schetsen. En leg mij bovendien uit waarom iemand die bedrijfskunde of communicatie wetenschappen heeft gestudeerd meer zou moeten verdienen, omdat het zogenaamd complexer is om te leren? En los van deze discussie, het is ook een kwestie van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt. Als 'we' niet bereid zijn deze cruciale beroepen beter te belonen, dan zal het moeilijk zijn mensen te behouden en aan te trekken. Zelfde vlieger gaat op voor het onderwijs. Mensen werken onder belachelijke omstandigheden, dat is simpelweg niet houdbaar.
@overVecht | 05-09-21 | 19:37:
U heeft misschien de indruk dat ik op verpleegkundigen pis, maar dat is niet waar. Ik heb groot respect voor het werk dat zij doen. Ik ben er alleen niet van overtuigd dat zij hier heel veel meer voor betaald moeten worden omdat de opleiding en de handelingen daartoe niet in verhouding staan. Inhoudelijk genoeg nu? En wat is mijn laatste ‘kuttegel’ dat u ‘wederom’ doet roepen?
@Thuinman | 05-09-21 | 19:40:
Geef die mensen een goed salaris en een lease autootje. Raak je ze nooit meer kwijt.
@Thuinman | 05-09-21 | 19:40:
Ik ben het op zich met u eens, behalve wat betreft onregelmatige diensten, daar staat al een ruime vergoeding tegenover (100-150% per uur). Iedereen die een basisopleiding Helpende/Verzorgende/Verzorgende IG heeft kan moeiteloos mee op de IC, alleen de wetgeving laat het niet toe. Tuurlijk mag dat salaris dan omhoog, maar de populistische opmerking dat mensen in de zorg onderbetaald worden is te makkelijk.
@J.Cash | 05-09-21 | 19:46: Hahahaha!
Personeel is een last. Flexwerken en 0-urencontracten. Dat kunnen ze krijgen.
@J.Cash | 05-09-21 | 19:46: Een leaseauto? Ze moeten met het OV en doen moeilijk over parkeren bij het werk. Dan lopen ze ook massaal weg.
@JJMS | 05-09-21 | 19:47: De Zorg CAO is niet zo ruim voor onregelmatige uren 40% toeslag 's nachts en op zondag iets van 70% maar onregelmatige uren zijn vooral onregelmatig en de pest voor je nachtritme.
@JJMS | 05-09-21 | 19:47:
Toevallig werk ik als dokter op een IC en het idee dat die basisopleiding voldoende grond zou vormen om mee te kunnen op een IC, laat staan "moeiteloos" is werkelijk gespeend van elke vorm van kennis.
Het probleem van de IC is niet tandjes poetsen of eens de billen wassen, het probleem is vooral dat je patienten hebt die vaak aan een tube liggen, waarbij draaiing voor verzorging alleen al problemen kan geven. Ze liggen met enige regelmaat aan een klos lijnen aan infusen die zeker niet noodzakelijkerwijs samen te geven zijn. Daarbij kunnen er ook dingen soms heel snel moeten bij ons, de gemiddelden zijn compleet irrelevant. Als de tyfus uitbreekt, moet je een verpleegkundige hebben die kan handelen, anticipeert op wat je nodig hebt, weet waar alles ligt, hoeveel van wat er in welk tempo in moet, etc. etc.
Als u bereid bent om te liggen op een IC met de thuiszorg, wens ik u veel plezier. Ik ben dat zeker niet, en adviseer elk ander van harte dat ook niet bereid te zijn.
Tot slot nog een woord betreffende salariering: het idee dat de gemiddelde IC-pleeg qua intellect en kennisniveau niet veel anders ingeschaald zou hoeven worden dan iemand die de bejaarden af en toe keert, is stuitend. De ORT van af en toe 50 procent is natuurlijk wisselgeld, de fiscus rooft de helft van die 10 euro per uur extra die je als ORT krijgt. Gaat u de nachten in voor netto 40 euro extra?
Dokter Bibber?
Tjonge, inhoudelijk!
Niet verplicht.
Nou schoen, neem er zelf maar een paar
"Alleen moeten Gompie en z'n collega's het komende winter doen met alweer minder ondersteuning. Want IC-verpleegkundigen zijn nog makkelijker te strikken voor een functie elders dan Stientje en Cora van Mora."
Dan mag zelfs, om welke reden dan ook, helemaal niemand meer naar het ziekenhuis moeten, want ze gaan niet alleen vanwege de werkdruk 'elders' zoeken, maar ook vanwege de vaccinatieplicht.
Waarom zeg je dat er niet bij, Bibbers?
Gelukkig hebben we niet opgeschaald. Ze zouden bijna stil hebben gezeten
Ach, dat geouwehoer is toch in alle organisaties? Mevrouw nicewheels werkt op een advocatenkantoor, en ook daar schijten de advocaten zo hop op de kop van het ondersteunend personeel. Het is nooit anders geweest.
Je bent niet alleen en ook niet eenzaam.
Het is dus mijn schuld dat de rest van Nederland aan de QR code moet.
Ja, ik snap dat ook niet, voor mij hoeft heel die QR-app niet te komen.
@TonAlias | 05-09-21 | 19:22: het is als zoveel, de overheid komt met een gare oplossing voor een probleem wat niet bestaat.
Gevaccineerden roepen dat ze niet van hun vrijheid beroofd willen worden door eeb kleine groep ongevaccineerden. Jaja, terwijl die groep juist strijdt voor de vrijheid van iedereen. Het bange deel van de gevaccineerden ontneemt zichzelf en elkaar de vrijheid. Wat een klucht. Monty Pyton, come in. Please.
@ik.zou.haar.doen | 05-09-21 | 20:36: Ja ze draaien het leuk om. gevaccineerden voelen zich onkwetsbaar en tegelijkertijd zijn ze bang voor ongevaccineerden ??
@ik.zou.haar.doen | 05-09-21 | 20:36: die groep strijd alleen maar voor de "vrijheid" van zich zelf, dat is het hele probleem.
REAGEER OOK