Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schaamteloos. Gouden Sifan Hassan gekaapt voor aanwakkeren vluchtelingendiscussie

Maar... ze is Nederlands?

Er lopen er in dit land een paar rond die zo'n zure grafbek hebben, terwijl ze zó weinig te doen hebben (ga eens hardlopen bijvoorbeeld), dat zelfs een of andere sportprestatie keihard gepolitiseerd moet worden om anderen ('rechts'?) de maat te nemen. Over, kennelijk, onverdraagzaamheid. Of het missen van medemenselijkheid. 95 procent van de Nederlanders ziet Sifan Hassan gewoon als Nederlandse - ze woont hier al meer dan een decennium en heeft al járen een Nederlands paspoort - maar 5 procent Wakker Links gebruikt haar, over haar rug, als troefkaart in een 'discussie'. Als Vluchteling voor het Leven. Zo'n pedante kotskop als Leo Lucassen bijvoorbeeld, die een gouden plak politiseert met gelul over 'verrijking' en 'ius soli'. En deze crack van de lachwekkende foppolitica Kathleen Ferrier, wier leven een vrij verdrietige aaneenschakeling van mislukkingen is, terwijl haar naam voor altijd verbonden zal zijn aan het ongegeneerd roven van wachtgeld. Flikker eens op, Kathleen, je bent een grap. Nu kunnen we iets gaan uitleggen over het verschil tussen Sifan Hassan en kansloze uitgeprocedeerde asielzoekers in Ter Apel wier hardlooptraining bestaat uit het wegrennen voor beroofde winkeliers, maar als de struisvogelkoppies zo diep in het hol zitten komt het toch nooit meer goed. SIFAN HASSAN, TROTS VAN HOLLAND.

Kijk, EXTREEMRECHTS legt het even uit

Social
Social

En nóg zo'n product van EXTREEMRECHTS walgelijk

Social

Wakker

Social

Nog zo'n Nederlandse Koning van Kleur

Social

Bonusdiscussie: Opzet, of gewoon onhandig?

Social

Stijlloze vakjury zegt: onhandig, want hij veegt de flesjes niet weg, hij grijpt er gewoon klunzig naast

Reaguursels

Inloggen

Krijg hierbij wel het gevoel dat nederland pronkt met andermans veren. Ik zou de prestatie meer willen toerekenen aan haar geboorteland inplaats van dat nedelanders zich op de borst kloppen. Bovenal typisch een voorbeeld hoe westerse landen bevorderen dat arme landen afgeroomd worden van hun meest getallenteerde inwoners.

watazooi | 09-08-21 | 12:11

Wat een nep discussie. De Nederlandse economie heeft behoefte aan misschien een paar honderd professionele sporters en rappers. En aan een paar honderdDUIZEND getalenteerde en opgeleide technici. Topsporters produceren niets, behalve wat entertainment. Dus waarom staan ze centraal in de discussie?

DutchLion33 | 09-08-21 | 05:29
-weggejorist-
loekiekoch | 09-08-21 | 01:52

Worden die deugnarcisten niet eens ont-zet-tend moe van zichzelf?
Nee. Daar zijn het narcisten voor.

SIogra | 09-08-21 | 00:46

Hokkie is nog wel een witte sport... boehoe..!

grapjasz | 08-08-21 | 21:48 | 1

Boksen ook.

Panos88 | 08-08-21 | 22:13

OK.. er loopt dus een hele hoop hardlooptalent rond in Ter Apel... mooi man...

grapjasz | 08-08-21 | 21:47

De spiegel zal haar toch elke dag zeggen dat ze geen Nederlandse is.

Sendis | 08-08-21 | 21:25 | 2

Oei... zal wel "gejorist" worden dit. Het is namelijk de simpele waarheid.

momusopus | 08-08-21 | 21:41

@momusopus | 08-08-21 | 21:41: Zoals de spiegel mij ook elke dag zegt dat ik geen Marokkaan ben. Zo, dat klinkt al minder rasjisties, toch?

Sendis | 08-08-21 | 21:52

Staatsomroep morgen: Olympische Spelen afgelopen, switch terug naar Corona.

judit | 08-08-21 | 19:49 | 1

Juist. De zuigende kracht van sensatie, paniek en hyperbool.

inCol | 09-08-21 | 08:37
-weggejorist-
likdoorn | 08-08-21 | 19:44

Als ik het goed begrijp, gaan mensen als Ferrier en Lucassen niet louter uit van humaniteit mbt vluchtelingen maar zij halen ook nog het nutsprincipe erbij. Vluchtelingen zijn dan (extra) okay als ze iets opleveren in het ontvangende land. Voor mensen die pro-vluchtelingen zijn, is dat een zeer verrassende gedachte. Het is voor vluchtelingen écht te hopen dat humaniteit en niet het nutsprincipe van Ferrier en Lucassen de doorslag geeft bij het beoordelen van hun verblijfsvergunning...

Amsterdamsko | 08-08-21 | 18:12 | 4

Ferrier is van het CDA.

Rest In Privacy | 08-08-21 | 19:34

Ik zie nergens reacties van Leo Lucassen.

Rest In Privacy | 08-08-21 | 19:37

@Uw Verzekeringsadvis | 08-08-21 | 18:21:
De hele familie Ferrier heeft hele interessante CV's.
De functies die zij allen vervuld hebben, is informatief leesvoer, inclusief de stichting (goede doelen) welke vernoemd is naar de pater familias.

Arachne | 09-08-21 | 00:02
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is dat toch voor een clubje racisten, die linkserts?

inCol | 08-08-21 | 17:31

Ik loop me het hele jaar blauw te betalen aan mensen die, meestal tegen mijn zin, niet in de regio maar hier worden opgevangen. Sowieso kost de multiculturele samenleving ons klauwen met geld. En daar komt nog bovenop dat ik ook nog eens belasting heb moeten afdragen die gebruikt wordt voor de subsidiëring van het topsportklimaat in ons land dat er mede aan bij heeft gedragen dat Hassan kon excelleren. En dan mag ik er van deze gekken niet eens van genieten als ze medailles haalt. Rot toch op. Geweldig van onze Hassan en ik zal geen genoeg kunnen krijgen van haar superieure manier van lopen. Het was schitterend!

WodieBlumensind | 08-08-21 | 17:30 | 1

Defund de sport. Ik haat het dat mijn belasting wordt afgeperst om allerlei onzin te financieren. Als je sport wilt bedrijven betaal je dat zelf maar en mag je voor mij ook ruim meedelen in de media opbrengsten op voorwaarde dat ik daar (direct en indirect) niet aan hoef mee te betalen.

discriminazie | 09-08-21 | 10:00

Waarom niet? Prima mens toch?

Panos88 | 08-08-21 | 17:15

Voor de rest natuurlijk een totaal lulverhaal: " Zij heeft bewezen dat een vrouw op hetzelfde olympische toernooi zowel de 1500 meter kan lopen als de 5000 en 10.000 meter. Een combinatie die altijd voor onmogelijk werd gehouden. "

Panos88 | 08-08-21 | 17:23

Spijker op de kop Mosterd. Heeft er alles mee te maken dat grachtengordel-links er van overtuigd is dat "den burger" een domme nitwit is wiens leven draait om voetbal en het pigment van zijn buurman.

De asiel/migratie discussie is overigens een discussie die over het algemeen betrekking heeft op gemeenschappelijke culturele identiteit, en vrij weinig met de genetische kenmerken van individuen. Hoe graag ook types als Ferrier, Mak en Lucassen er een raciale discussie van willen maken; zo ontwijken ze een moeilijke discussie.

Panos88 | 08-08-21 | 17:06

Ach ja, identiteit. Wordt er een beetje moe van. Wil de echte Nederlander opstaan? Ik denk dat 90% van 'de Nederlanders' minder dan 5 generaties geleden buitenlandse enige roots had.. Maar ja, we wonen in een land waarin - nog steeds - mensen die al 2 generaties in een of ander kut-dorp wonen, door andere mensen uit datzelfde dorp als 'import' worden bestempeld.

m@rkus | 08-08-21 | 17:02 | 3

Het hebben van een gemeenschappelijke identiteit is 1 op 1 gerelateerd aan het niveau van onderling vertrouwen. Dat deze op ras gebaseerd zou moeten zijn is natuurlijk enorme onzin, maar op het moment dat groepen in de samenleving zich in een aparte culturele sfeer gaan begeven heeft dit in meer of mindere mate altijd gevolgen voor de veiligheid in de publieke ruimte.

Panos88 | 08-08-21 | 17:15

@Panos88 | 08-08-21 | 17:15: Yep, interview in Parool met een gekleurde politie bazin in 020 die constateert dat de separatie duidelijke vormen begint aan te nemen.

Uw Verzekeringsadvis | 08-08-21 | 17:23

Er is wel een verschil tussen een land in Afrika en bv Duitsland of België. Vandaar “niet-Westers”. Dacht je dat in Ethiopië geen verschil is tussen de Oromo sprekenden en bv Tigrynia of Amhaar sprekenden ?

Nichtsneues | 09-08-21 | 07:30

Toch wel gek dat ik nu niemand meer hoor over hoe de marathonlopers geen goede afspiegeling zijn van de samenleving.

elco485 | 08-08-21 | 16:50

Sifa Hassan heeft allerlei ontberingen doorstaan om uiteindelijk in Nederland te komen. Ze heeft een talent dat dankzij de Nederlandse financiële en logistieke inbreng zich volledig heeft uitbetaald.
Maar, aan de andere kant, Nederland heeft ook miljoenen en miljarden gestopt om de kinderen en kleinkinderen van "bepaalde" buitenlandse groepen in Nederland vooruit te helpen. Daarvan zijn er nogal wat van hen die de Nederlandse samenleving miljarden aan materiële en immateriële schade toegebracht hebben, toch ?
Onverbeterlijke wereldverbeteraars, zoals Leo Lucassen, willen in de migratie-discussies koste wat het kost alleen maar de zonnige kant van migratie zien, terwijl realisten ook de schaduwkant van migratie erbij betrekken.

TimTomas | 08-08-21 | 16:33 | 1

Ontberingen? Had ze een KLM vlucht naar A'dam genomen?

Grachus | 08-08-21 | 16:57

Waarschijnlijk ben ik één van de weinigen die totaal geen trots of zo voelt bij de overwinning van deze dame: ik zie een duidelijk niet-Nederlandse vrouw, die woonachtig is in Amerika.
Dat zij zich ooit in Nederland heeft gemeld en vervolgens een NL paspoort heeft gekregen, maakt toch echt niet dat ik nu trots ben op wat een "Nederlandse" heeft gepresteerd op de Olympische Spelen.
Sinds de sport/voetbal helemaal niets meer te maken heeft met het land van herkomst maar álles met het kopen van de beste spelers en/of het verkassen van het ene naar het andere land, is er toch niets nationaals meer aan?

Wering | 08-08-21 | 16:26 | 2

Waarom zou jij überhaupt trots zijn op een prestatie van een ander waar jezelf helemaal niets aan hebt bij gedragen.

don grocio | 08-08-21 | 16:51

En ze spreekt ook nog eens verrot slecht Nederlands.

ebonk | 08-08-21 | 20:35

Pedante kotskop. Perfecte omschrijving van het minzame sujet Lucassen.

nobele wilde | 08-08-21 | 16:11 | 1
-weggejorist en opgerot-
Uw Verzekeringsadvis | 08-08-21 | 17:24

Ze is nog minder nederlands dan een opgewarmde bak bami. Volgende kee maar tegen Transgenders laten lopen met een regenboogvlag?

Ploertendodert | 08-08-21 | 16:04

Kost onze totale aardgasbaten maar we krijgen er wel een paar olympische medailles plus woningtekort plus mocromaffia plus Tig moskeeën, gefinancierd door Turkije en SA dat dan weer wel, plus wat ISers voor terug iedereen dolgelukkig.

bijna_raak | 08-08-21 | 15:55

Dankzij mensen als Zihni Özdil is links nog niet reddeloos verloren.

poepaanmijngaatsie | 08-08-21 | 15:45

Wat een vooroordelen weer richting PVV. Volgens mij past Sifan prima in het PVV verhaal van nieuwe Nederlanders die zich verre houden van criminaliteit en de kansen pakken die ons land biedt.

Zoelense Hobbyboer | 08-08-21 | 15:18

Tja, wat is een Nederlander? Een Nederlander is iemand die speelt voor Oranje, het Nederlandse volkslied niet meezingt en knielt voor Black Lives Matter. Een Nederlander is iemand die een persoon neersteekt, niet wordt gearresteerd en meespeelt met het Nederlands Elftal. Een Nederlander is iemand die gelooft in haat en sprookjes en een Nederlandse filmmaker doodsteekt. Een Nederlander is iemand die geen varkensvlees vreet, de hele dag Allahu Akbar roept en Nederlanders haat. Een Nederlander is iemand die op jonge leeftijd vader wordt, zich aangetrokken voelt tot goud en dril rap en Nederlandse misdaadjournalisten doodschiet. Een Nederlander is iemand die Nederland haat, maar zich beroept op zijn Nederlanderschap als ie een advocaat of consulaire bijstand nodig heeft. Een Nederlander is iemand die Joden en homo's haat en het liefst ziet dat Israël van de kaart wordt geveegd. Een Nederlander is iemand die kopschopt, anderen dwingt tot kopieergedrag en zijn trappen tot kunst heeft verheven op een gesubsidieerde kickboksschool. Een Nederlander is iemand die geboren is in een veilig land ergens in Verweggistan, naar Nederland komt en na 30 jaar nog geen woord Nederlands spreekt. Een Nederlander is iemand die een aantal jaar in Nederland heeft gewerkt, snel terecht kwam in WAO, Ziektewet, Invaliditeitswet, Bijstand etc. en nu niet meer in Nederland woont maar in vrijstaand huis in geboorteland. Een Nederlander is iemand die affiniteit heeft met ploffende geldautomaten.

Dát zijn Nederlanders.

van der g | 08-08-21 | 15:10 | 5

@van der g | 08-08-21 | 15:37:
Die begrijp ik dondersgoed. Daarom zeg ik ook: walgelijk.

Controllos | 08-08-21 | 16:07

Dan is het geen wonder dat Máxima de Nederlandse identiteit maar niet gevonden kan krijgen, ondanks haar Nederlandse paspoort, haar Nederlandse man en haar Nederlandse inkomen.

Schoorsteenveger | 08-08-21 | 16:07

@Controllos | 08-08-21 | 16:07:
Walgelijk inderdaad dat goed gedrag wordt uitvergroot en slecht gedrag gebagatelliseerd.

van der g | 08-08-21 | 16:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze hebben er maar een dagtaak aan mensen of hele rassen voor de bus te gooien om hun eigen mening kracht bij te zetten, of het nu Piet is of noem het maar op.

Dattis-Natoer | 08-08-21 | 15:06 | 2

Daarom kijk ik nauwelijks tv

pibasso | 08-08-21 | 15:29

Praktisch probleem is dat er niet zoveel rassen in de wereld zijn. Volgens C. Coon maar 4.

P. Breidel | 08-08-21 | 16:45

Zapte van de week op1 in, was na haar eerste medaille. Toen was die jakhals Eric al iets soortgelijks aan het zwammen. Zo van nu loopt men de polonaise maar het meerendeel wil haar hier niet. Alsof in een keer een medaille de problemen rond migratie en intergratie doet verdwijnen. Benieuwd hoeveel bijstand qat kauwers een medaille waard zijn op Links.

P-unit | 08-08-21 | 15:03 | 3

Het aloude liedje, vanwege die ene succesvolle moeten we ook blij zijn met die honderdduizenden anderen die tot in de 5e generatie een 'pain in the ass blijven'. Oorlogsgevaar is geen reden voor "recht op asiel", dus ook al die medaillewinnaars had ik liever die medaille zien winnen voor hun eigen land.

Grachus | 08-08-21 | 15:20

Wij willen Eric ook niet. Jan Rot, schiet ff op met zingen, straks ben je dood. Gooi ff een bierflesje tegen iemand zijn kop. Wie zet die eikel daar nou neer?

Toverkol | 08-08-21 | 16:14

@Toverkol | 08-08-21 | 16:14: Die is echt fout Eric Dijkstra, wat die vindt spruit voort uit zijn verdienmodel. Die bierfles was zelfs Rammstein's Til Lindemann te ruig. Apart dat die weggooier niet vervolgd is voor doodslag.

P. Breidel | 08-08-21 | 16:49

Is nu het idee dat we alle gelukzoekers moeten omarmen omdat er één een medaille heeft gehaald op de Olympische spelen? Knap van deze persoon met een niet westerse migratie achtergrond dat ze een wedstrijdje hardlopen heeft gewonnen, nu aan het werk aub. Geld verdienen voor de heilstaat. We zitten midden in een Coronamaatregelencrisis en een klimaatcrisis. Alle hens aan dek!

intrigant | 08-08-21 | 15:00


Ach ja, als je vroeger de sproeier uit je Zündapp haalde, won je ook altijd alle sprintjes.

King of the Oneliner | 08-08-21 | 14:52 | 2

Van zeg eens wat, sproeier 74 naar een gat van een paar millimeter? Naah, dat ding loopt niet eens meer. De Stijlloze brommerclub zegt: onzin.

elfenstein | 08-08-21 | 14:59

Het verschil tussen de linkse deugers en de rechtse redelijken is, dat de eerste groep alleen van zich laat horen als een asielzoeker een positieve bijdrage aan onze maatschappij levert, en dit slechts ter meerdere glorie van zichzelf. En de tweede groep bij zowel een negatieve als positieve bijdrage van zich laat horen in het belang van onze samenleving.

Kowalski11 | 08-08-21 | 14:45

GeenStijl slaat hier wel de bal een beetje mis. Van die 95% is zeker meer dan die 5% ervan overtuigd dat Saffan en Nageeye geen Nederlander zijn. Gek genoeg Verstappen en van der Poel dan weer wel. Terwijl die nooit in Nederland gewoond hebben en totaal onverstaanbaar zijn.

Controllos | 08-08-21 | 14:38 | 5

Mathieu van der Poel: geboren, getogen en woonachtig in België, rijdend voor een Belgische ploeg.
Max Verstappen: geboren en getogen in België, woonachtig in Monaco.

Echt, Hassan en Nageeye zijn meer Nederlands.

Controllos | 08-08-21 | 15:30

@Controllos | 08-08-21 | 15:30:
Het gaat natuurlijk om culturele normen en waarden die men samen op een stukje grond deelt wat leidt tot nationale eenheid en besef. Wat jij zegt slaat dus werkelijk nergens op.

van der g | 08-08-21 | 15:54
▼ 2 antwoorden verborgen

De commentaren van Zihni Ozdil worden steeds leuker en ze zijn raak.

thanseeuwen | 08-08-21 | 14:34

Door dit soort gedweep heb ik ook al jaren zo’n hekel aan die kutfransen met hun vreemdelingenlegioen voetbalteam. Een natte droom voor al die EU fetisjisten.

De Pilsvogel | 08-08-21 | 14:34

Ze had ook in Somalië kunnen blijven en voor Somalië gouden plakken kunnen verdienen. Uiteraard waren we dan niet trots op haar geweest. Maar nee, die witte Hollandse slavenhouders, moesten zo nodig iemand uit Afrika importeren om het vuile werk voor de boze witte man op te knappen, die te lui is om zelf zo hard te lopen.

echtpaul | 08-08-21 | 14:25 | 1

Zo is dat, alle Ethiopiërs moeten in Somalië blijven.

osolemio | 08-08-21 | 15:02

Waarom Sifan Hassan naar Nederland kwam, weet Jessy Stevens niet. ,,Ik heb haar daar wel naar gevraagd, maar daar was ze gesloten over. Ze wilde er niet over praten, dat respecteer je dan.

,,Alle asielzoekers weten dat Nederland het goed met hen voor heeft. En als je een groot sporttalent bent vergroot dat de kans op een verblijfsvergunning.”
,,Ze had wel eens ruzie met de andere meisjes in opvang. Ze was echt niet bang. Mijn moeder belde me eens op: ‘Kun je Sifan ophalen? Ze heeft een meisje met een pan op de kop geslagen.”

Ik ben bij haar langs gegaan en heb haar wat geld toegestopt. Dat mag je als medewerker eigenlijk niet doen. We hebben ook telefoonnummers uitgewisseld, wat ook niet mag,

Het verhaal gaat dat Hassan door haar moeder op het vliegtuig naar Nederland is gezet om hier een betere toekomst op de bouwen, maar of dat waar is laat de topatlete in het midden.

dvhn.nl/drenthe/Eerste-mentor-gouden-...

Simon_Ketellapper | 08-08-21 | 14:17 | 1

je mag d'r gerust van uitgaan dat dit waar is ..

justinianus | 09-08-21 | 09:02

Wordt tijd dat Madiea Ghafoor weer eens goud pakt.

van der g | 08-08-21 | 14:17

Sifan Hassan is geen gelukszoeker. Haar moeder echter wel. Die stuurde haar hierheen in de hoop op een beter leven voor haar. Echter heeft Sifan er zelf iets van gemaakt via de sport. En ik heb niet zoveel problemen met “gelukszoekers”, die hier een positieve bijdrage leveren aan onze samenleving. En als ze onze normen en waarden respecteren. Helaas moet ik constateren, dat dat voor bepaalde groepen gelukszoekers niet geldt.

The_Black_Knight | 08-08-21 | 14:11

Liever een Sifan dan gewelddadige eikels uit het Gooi.

Mokum Kosher | 08-08-21 | 14:07

Leuke tweets van Zihni. Vallen die % ergens op te zoeken? Bv hoeveel % vd Surinamers op de PVV stemt?

Diederik_Ezel | 08-08-21 | 14:06 | 2

Aangezien die Surinamers ‘gewoon Nederlands’ zijn vermoed ik dat dit niet is na te gaan.

BobDobalina | 08-08-21 | 14:19

Surinamers zijn Creolen, Javanen en Hindoestanen. Onder de Javanen en Hindoestanen zijn er redelijk wat PVV stemmers. Met alle import Afrikanen lijken de Creolen terug naar af te glijden.

Grachus | 08-08-21 | 15:23

"Van vermeende gelukszoeker naar gelukbrenger."
Stelling:
Wie een sportprestatie van iemand anders nodig heeft om geluksgevoel te krijgen (of zich trots te voelen) leidt een armzalig leven.

WirMachenMusik | 08-08-21 | 14:05 | 4

@WirMachenMusik | 08-08-21 | 15:41: Als je mij probeert te analyseren op basis van één reactie, dan sla je de plank behoorlijk mis. Je slaat gewoon in het luchtledige.

The_Black_Knight | 08-08-21 | 16:18

Vind ‘trots zijn’ een vrij onzinnige bezigheid tenzij het samenhangt met mijn eigen inbreng. Trots zijn op een atleet die goud haalt??? Tenzij mijn kimd is, vat ik dat niet zo.

feiten_en _cijfers | 08-08-21 | 16:27
▼ 1 antwoord verborgen

Onbedoeld trappen mensen als Lucassen en Ferrier in een val. Immers: als de achtergrond van een sporter een rol speelt bij diens prestaties, dan geldt dat niet alleen bij winst in de sport. Neen, dan geldt dat ook bij verlies en mag verlies of een slechte prestatie ook gelinkt worden aan de sporter's achtergrond of afkomst. Maar als die koppeling gemaakt wordt, dan zijn de rapen gaar. Dan is er ineens sprake van racisme.
Als het NL-elftal of het Franse goed presteert, dan roepen mensen als Lucassen en Ferrier dat diversiteit en de influx van nieuwe Nederlanders een verrijking is. Prima, maar evengoed mogen slechte prestaties dan ook gekoppeld worden aan dezelfde factoren. Maar dat mag dan weer niet.
Het is simpel: alles wat goed kan uitpakken, kan ook slecht uitpakken. Vraag blijft waarom de ene koppeling wel en de andere niet genoemd mag worden.
Persoonlijk zou ik noch het ene noch het andere verband leggen.

Amsterdamsko | 08-08-21 | 14:04 | 1

Normaal ben ik het niet zo eens met veel wat uit Amsterdam komt, maar met deze tegel verwoord je wel hetgeen ook ik denk. Dat je als linkse deuger selectief winkelen mag, maar de kritische burger, die voor de Nederlander is en tegen het nog meer sponsoren van nog meer niet westerse allochtonen (kost al 17 miljard per jaar en er komen er iedere week zo'n 700 bij, dat wordt onbetaalbaar, of de zorg, onderwijs, politie en defensie nog verder afknijpen) moet zijn racistische muil houden.

Peerkeoud | 08-08-21 | 14:37

Nederlander zijn gaat over veel meer dan het hebben van een Nederlands paspoort. Dat papiertje is de laatste vijftig jaar volledig gedevalueerd.

harbi | 08-08-21 | 14:03

Welke mafkees slingert deze discussie nou weer aan. Erg vermoeiend en typisch de bekrompenheid van de linkse Nederlander, die de euforie en vreugde weer teniet wil doen door een azijnzeikersdiscussie. Wat een gezeik in dit linkse kutland.Dit is gewoon een topatlete die een topprestaties heeft neergezet. Meer niet.

johnyl | 08-08-21 | 14:03

Siffan is een topper. Wat een gezeur van al die schedelmeters.

Diederik_Ezel | 08-08-21 | 14:02

De balkanisering begint steeds meer vorm te krijgen door het afwezige immigratiebeleid. Elk succesje wordt daarom aangegrepen om heel hard te roepen dat diversiteit, inclusie en al die progressieve woke meuk echt wel werken. Kijk vooral naar deze ‘vluchteling’ en let niet op de “””jongeren”””” die elkaar en jou doodsteken, beroven, verkrachten en vervelen.
Meer, meer, meer! Weg met al die sneue witte paupers in de volkswijken!

ratelaar | 08-08-21 | 14:02
-weggejorist-
grmblll | 08-08-21 | 14:01 | 2

Klopt wel wat Jan Paternotte van D66 beweerd. Asielzoeker wordt hier afgezet, loopt de procedure door en krijgt een papiertje en staat daarmee zelfs boven de Nederlanders….tenslotte versneld een eigen huis inclusief inboedel, miele en WiFi…onvoorwaardelijke uitkeringen en toeslagen tegen 0,0 prestaties. Geen enkele autochtoon krijgt dit geregeld. Van de autochtoon word meer verwacht zoals Arbeid, vrijwilligerswerk, bloedbank, inzet bij sportverenigingen eigenlijk alles om ons landje draaiende te houden…en die inzet wordt totaal niet geëist bij nieuwkomers…dat is een grote schande.

Hollandse_blauwe | 08-08-21 | 14:00 | 1

Je bedoelt Bas Paternotte waarschijnlijk,want Jan Paternotte van D66 is een extreem fout figuur.

Grachus | 08-08-21 | 15:26

We gaan voorbij aan wat echt belangrijk is - Maurits Hendriks het Nederlanderschap ontnemen.

FirstAnnual | 08-08-21 | 13:58

En ik maar denken dat de Nederlandse taal spreken vereist was voor in aanmerking komen van een Nederlands paspoort.

Jee-Dee | 08-08-21 | 13:54 | 4

@TRUMP | 08-08-21 | 13:57: Zij is in 2008 naar Nederland gekomen, en 13 jaar later nog geen verstaanbaar Nederlands praten, het enige wat ze kan is hardlopen en verder niks.

Jee-Dee | 08-08-21 | 14:04

@Jee-Dee | 08-08-21 | 14:04: Ik heb over personen in meervoud. De Nederlandse politici roemen zichzelf als een hardloopster goud haalt op de olympische spelen, terwijl 99% handjes ophouden.

TRUMP | 08-08-21 | 14:06
▼ 1 antwoord verborgen

Omdenken; toch mooi dat er positieve verhalen zijn en gouden plakken gescoord worden voor Nederland. Slechte voorbeelden zijn geen nieuws meer.

Hollandse_blauwe | 08-08-21 | 13:50

Zal je zien dat we volgend jaar in Nederland weer veel ‘Hassans’ geboren zien.

OuweOuweLekkerMauwe | 08-08-21 | 13:50
-weggejorist-
miko | 08-08-21 | 13:48 | 1

Zoals een deuger en linkse stakker denkt; eens een asielzoeker/economisch vluchteling altijd een zwakke minderheid. Het is het kortzichtige wensdenken van de deuger…de deuger kan en wil geen gelijkheid, de minderheid blijft een slachtoffer in de ogen van de deuger, mag niet op eigen benen staan en God als iemand durft te spreken over eigen broek ophouden….u is een racist. Nou de grootste (betuttel-racisten) zijn de linkse deugers die azijn door de aders hebben lopen.

Hollandse_blauwe | 08-08-21 | 13:46

Nou je paspoort maakt je nog niet meteen Nederlands. Leuke tackle van Jan Paternotte, dat wel.

Schwanzeleber | 08-08-21 | 13:45

Gevlucht naar Neder;and (onduidelijk, hoe en waarom, nog steeds) en nu regelmatig terug in Ethiopië. Vanezlfsprekend. Vrijheid, blijheid, voor sommigen dan. (zucht)

dathoujetoch | 08-08-21 | 13:43

Een Nederlandse met ondertiteling?????

Jee-Dee | 08-08-21 | 13:41 | 5

@Jee-Dee | 08-08-21 | 13:47:
Brabanders en Limburgers worden ongevraagd ondertiteld. Televisie is niet voor Brabanders en Limburgers, vinden ze in Hilversum.

Schoorsteenveger | 08-08-21 | 13:58

Daarentegen geen ondertiteling want de norm voor Goois kakaccent

thanseeuwen | 08-08-21 | 14:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Wedden dat Sifan sneller kan vluchten dan jij en ik.

OuweOuweLekkerMauwe | 08-08-21 | 13:39

Asiel = Een status verleend door de ene staat aan een staatsburger van een andere staat, waar deze meestal om Politieke redenen in Levensbedreigende moeilijkheden gekomen is
Staten zijn verplicht asiel te verlenen aan mensen die daarvoor in Aanmerking komen.

Ik denk dat zeker 95% van de hier binnengekomen individuen niet aan deze status voldoet.
Die komen uit “veilige “ landen en kijken op het lijstje waar zijn de uitkeringen het hoogst, waar hebben ze de beste medische voorzieningen, waar krijg ik makkelijk onderdak en vooral waar kijkt de overheid het meeste weg.
Nou dan staat NL bovenaan en dan krijg je dit.
Dat meisje Hassan een NL paspoort heeft gekregen komt mede doordat ze een groot talent bleek te zijn. Dit is vaker gebeurd, typisch Nederlands, we kopen gewoon talent. Neemt niet weg dat ik bewondering voor haar prestaties heb.
Maar die 95% die hier binnengehaald wordt door de politiek correcte deugbrigade is om te laten zien aan de rest van de wereld dat we het braafste jongetje van de klas (willen) zijn.
Een soort van “Wir schaffen das” maar dan op een manier van het paard van Troje.
Je zal je eigen graf maar moeten graven. Daar bedank ik en die ik liefheb voor.

Hebbiehemookweer | 08-08-21 | 13:38 | 1

Wat uit "onveilige" landen komt is ook voor 95% een regelrechte economische vluchteling. Verreweg het overgrote deel wordt absoluut niet persoonlijk bedreigd of vervolgd vanuit de staat waar ze vandaan komen. Stuur alsjeblieft die 25 jarige Syrische mannelijke kappers uit Damascaus terug. Die hebben hier helemaal niets te zoeken.

Grachus | 08-08-21 | 15:30

Kan Madam Ferrier, een omhooggevallen stewardess, niet haar geboorteland constant de les lopen lezen? Kan ze niet naar dat geboorteland teruggaan? Want ohoh wat hebben ze daar behoefte aan geld, iets waarvan madam de afgelopen jaren voldoende heeft ingezameld.

dathoujetoch | 08-08-21 | 13:35 | 1

Kan mij die toverheks niet voorstellen als stewardes bij KLM......

MK27 | 08-08-21 | 15:07

We moeten meer vluchtelingen binnen halen zodat we meer medailles winnen!

OuweOuweLekkerMauwe | 08-08-21 | 13:35

Er is niks mis met het toelaten van jonge vrouwen.
Het zijn de jonge mannen die geweigerd moeten worden.
Vrouwen hebben in die landen nauwelijks een leven.
De mannen zijn de baas maar zijn niet zo actief als het op werken aankomt.
Dus is het eerlijk en logisch. Weiger de mannen en laat de vrouwen komen!

pejoar | 08-08-21 | 13:31 | 1

Vrouwen hebben ook nog eens sterkere genen dan mannen.
Dat komt dus goed uit volgens Merkel's zienswijze.
Ik stem voor.

steekmug | 08-08-21 | 13:39

Bij deze bovenaardse prestatie van Sifan Hassan moet ik wel vaak denken aan wat je op Marktplaats kunt lezen:...'Gebruik je gezonde verstand: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo'...

Zenzeo | 08-08-21 | 13:30 | 1

Een vraag nog.. Weet jij wat marktplaats is?

OuweOuweLekkerMauwe | 08-08-21 | 13:37

En waarom zou iemands achtergrond NIET genoemd mogen worden ? Mijn schoonmoeder was er trots op een "Inlandse" te zijn, getrouwd met een "Indische", haar ene dochter getrouwd met een "tottok"( = blanke NL-er) en de andere met een (Surinaamse) islamitische Hindoestaan. Nooit maar-dan-ook nooit zelfs het begin van een zweem van racistische afkeur bespeurd.
Sifan Hassan is voor mij een van de heel erg weinigen, waarvan ik accepteer, dat zij zich niet alleen met de Nederlandse vlag omhult, maar daarmee zelfs over de grond rolt, voor menig militair een gruwel. Geef me nog een paar van zulk soort medelanders, en.. stuur een paar racistische NL-ers daarvoor voorgoed naar Rottumeroog of zo.

Harrybr | 08-08-21 | 13:30 | 1

Aan wie had u gedacht? Het partijbestuur van Bij1, misschien...?

Zenzeo | 08-08-21 | 13:32

Er is toch helemaal niemand die dit verbaast?

Links heeft de facto geen inhoud. Het zijn mensen die een pretentieuze morele verhevenheid veinzen, die hen recht moest verschaffen op het resultaat van de inspanningsverplichtingen van andere mensen, om die vrijelijk naar hun eigen inzichten uitgeven.

Wanneer je iets afneemt van de één om dat zomaar weg te geven aan een ander, dan heeft dat een noemer in de Nederlandse taal en die noemer is stelen. En diefstal is slecht, dat weet elk fatsoenlijk mens.

Een andere linkse peiler is het creëren van imaginaire vijanden om zichzelf te valideren. Men doet dit veelal door anderen hun eigen gedrag te verwijten, een lichtend voor beeld is racisme. Men verwijt het meest onderdrukte Kamerlid, Geert Wilders racistisch te zijn. In een fatsoenlijke democratie, werd niet geaccepteerd dat een Kamerlid, vanwege diens opvattingen, dermate met de door bedreigd werd, dat deze al, ruim, meer dan 15 jaar onder permanente beveiliging moest leven. Gezien de meeste doodsbedreigingen vanuit islamitische hoek komt, is het met, zelfs een minimum aan compassie voor te stellen, dat iemand dat meer dan spuugzat is. En hoe kun je in enig fatsoen verwachten, van iemand, die doorlopend met de dood bedreigd wordt, dat hij roept om meer van hetzelfde?

Ondertussen staat mevrouw Ouwehand van de dierenpartij, mevrouw Simons te feliciteren, dat zij als iemand met een donkere huidskleur ook partijleider mag zijn in Den Haag. Hoe denigrerend kun je het hebben? Ik ben geen voorstander van de agenda van mevrouw Simons maar vanuit een intermenselijk oogpunt, heeft zij het de afgelopen verkiezingen voor de tweede keer geprobeerd. Nadat het de eerste keer niet gelukt was, heeft zij aansluiting kunnen vinden in de Gemeenteraad van Amsterdam. Als mevrouw Simons ergens mee gefeliciteerd had kunnen worden dan is het haar volhardending en doorzettingsvermogen, waardoor zij zelfstandig tot een resultaat is gekomen. Mevrouw Ouwehand heeft het stokje daarentegen van iemand anders gekregen.

Het dedain, vanuit deze context om mevrouw Simons te denigreren tot iemand die wel een fantastische prestatie heeft geleverd voor eimand die niet blank is, is ronduit stuitend.

Ander lichtend voorbeeld van links racisme, is te zien in Amsterdam, waar blanke mensen actief worden uitgesloten voor functie bij de Gemeente, ten faveure van niet-blanke mensen. Alles gestoeld op het enige institutionele racisme dat mij oprecht bekend is, namelijk de Arbeidswet, waarin is opgenomen dat je blanke mensen mag uitsluiten van een sollicitatieprocedure ten faveure van niet-blanke mensen, bij gelijk gebleken geschiktheid. Wat dat ook mag zijn.

De neerbuigendheid jegens niet-blanke mensen die voortvloeit uit deze wet, is stuitend. Deze wet is in realiteit, alleen maar valide, als je ervan uitgaat dat niet-blanke mensen, zelfstandig niet in staat zijn, om dit soort functies te bereiken. Daar is geen enkele aanwijzing voor. Verschrikkelijk racistisch dus.

En Jan Paternotte, D66, moet zijn bek houden. Nee een Nederlands paspoort maakt je geen Nederlander. Het vermogen om de Nederlandse maatschappij, beschaving, normen en waarden te begrijpen, accepteren en na te willen leven, dat maakt je Nederlander.

Er was iemand in het verleden, die zei dat Nederland vol was, dat was Juliana Koningin der Nederlanden. Begin zeventiger jaren stond D66 te fulmineren, dat er nog mensen waren die zo asociaal waren, dat zij meer dan twee kinderen kregen. In het gevolg, kwam er verschrikkelijke krimp, i het aantal kinderen, kwam er een verschrikkelijke vergrijzing en wordt dat laatste nu opgevoerd om onder EU- en binnenlands bestuur, in extreem grote getallen bevolking te jatten uit andere landen. Hiermee wordt de landen van herkomst een fatsoenlijke toekomst ontzegt en wordt in Europa actief elke Europese cultuur vernietigd.

D66 zit in de regering, vuistdiep in de Rechterlijke Macht en in de NPO, er zijn banden met het Koningshuis, de partij is maatschappelijk ontwrichtend, de ideologie is gestoeld op diefstal en men is vreselijk racistisch.

Wie op deze partij stemt is zelfdestructief en/of bijzonder slecht geïnformeerd en/of verschrikkelijk racistisch.

netniet | 08-08-21 | 13:28 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Bijzonder? Ze draagt haar steentje bij aan de Nederlandse samenleving en houd haar eigen broekje op, als de overige honderd-duizenden dat ook eens gingen doen dan hadden we een hele andere discussie. Draai de subsidie kraan maar dicht dan kom je er vanzelf wel achter hoe de vork in de steel zit.

josand | 08-08-21 | 13:25

Is snap er niks meer van. Wanneer ga je nu eigenlijk deugen ? Als je ongevraagd gebruikt kunt worden voor de doeleinden van een ander? Riekt naar de start van mensenhandel.
Ik vind het steeds verwarrender worden. Ik wil eigenlijk niet meer deugen. Deugen klinkt gemeen, vals, hypocriet. arglistig, leugenachtig en vol van goede bedoelingen.

nobodiesunmighty | 08-08-21 | 13:24

Discussie linksom of rechts, slechts Nederlandse voor de benefits van het reisdocument en sportieve onkostenvergoeding maken voor mij de uitstekende prestaties van mejuffrouw Hassan nog geen juichobject.

D-Fens_1963 | 08-08-21 | 13:24 | 2

Precies dat

Ride_On | 08-08-21 | 13:29

Ik ben ook terughoudend in juichen voor Hassan, de redenen die u noemt zijn valide. Ik voeg nog haar slechte Nederlands hieraan toe, en ik bespeur vermoedens van dopinggebruik.

DeCynischeAmbtenaar | 08-08-21 | 13:40
-weggejorist-
Fervent | 08-08-21 | 13:23 | 3

Waar een klein land groot in kan zijn, of gewoon volwassen. Sifan Hassan wordt door ons als Nederlander ervaren. We zijn er trots op dat ze een gouden plak heeft gewonnen, en ze is er zelf ook trots op dat als Nederlandse gedaan te hebben. Hoe diep dat allemaal gaat? Helemaal niet zo diep natuurlijk. maar daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat we er met z'n allen helemaal geen punt van maken waar Sifan oorspronkelijk vandaan komt, welke huidskleur ze heeft, of ze een beetje Nederlands spreekt, hoe ze over democratie denkt, welke seksuele geaardheid ze heeft. Nee, als niemand dat er met de kroesharen bij gaat slepen speelt dat niet, in het totaal niet.
"I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin, but by the content of their character."
Maar nee, Kathleen Ferrier ziet aanleiding genoeg om die vanzelfsprekendheid, dat wij Hassan als Nederlander zien en zij zich Nederlandse voelt, te wantrouwen en welbewust verdacht te maken. Daar waar het zichtbaar goed gaat, daar waar het bewijs geleverd wordt dat wij Nederlanders geen racisten zijn en ook geen racisten willen zijn wordt het vuur van de haat willens en wetens opgestookt. Want het mág, als het aan Kathleen ligt, niet goed gaan, het vijandsbeeld dient in stand te blijven, de nuance mag geen ruimte krijgen.
Als Hassan hetzelfde zou doen als Hirsi Ali, gewoon vertrekken naar een land waar ze wél gewaardeerd wordt om wie ze is, ik zou haar geen ongelijk geven. In de wetenschap dat ik haar in elk geval niet heb weggepest.

Schoorsteenveger | 08-08-21 | 13:22 | 3

shift: "I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin, but by the content of their character."

nobodiesunmighty | 08-08-21 | 13:26

Maar Sifan Hassan woont toch al in de VS, net als Hirsi Ali?

bisbisbis | 08-08-21 | 17:45

@bisbisbis | 08-08-21 | 17:45:
Hirsi Ali is sinds 2013 Amerikaans staatsburger en kan met een Amerikaans paspoort de wereld rond. Ze had hier in Nederland, nadat ze schofterig behandeld was en Verdonk geprobeerd had haar het Nederlands staatsburgerschap te ontnemen, niks meer te zoeken. Hirsi Ali hoeeft dan ook niet meeer met een Nederlandse vlag te zwaaien als ze dat niet wil.
Sifan Hassan heeft een Nederlands paspoort en loopt voor Nederland. Dan heeft ze ook maar netjes met de Nederlandse vlag te zwaaien als ze een medaille binnenharkt. Waar ze traint doet wat mij betreft niet rerzake. Ze is Nederlandse en komt uit voor Nederland, dat is wat telt.
Grunberg woont ook in de VS, maar hij is Nederlander. Zou graag Amerikaan worden, begrijp ik, en hij gaat z'n gang maar, maar nu is hij Nederlander, of hij het nou leuk vindt of niet. Waar jij zijn boeken schrijft interesseert me niet. Het blijven boeken van een Nederlands schrijver.

Schoorsteenveger | 08-08-21 | 19:04

Ik vind het schandalig neokolonialistisch dat Nederland zich het succes van Sudan Hassan zich toeeigent. Het tekent het racisme van de witte Nederlandse man.

thanseeuwen | 08-08-21 | 13:21 | 1

Sifan Hassan

thanseeuwen | 08-08-21 | 13:24

Was er een tijd terug niet een hoop gedoe rondom een buitenlandse voetballer die ze even snel wilden nationaliseren zodat hij in het Nederlands elftal uit mocht komen? Ja dus: www.geenstijl.nl/4976/verdonk_kent_ge...

Sinclair | 08-08-21 | 13:20

Het probleem is dat links kennelijk te dom is om de begrippen 'vluchteling' en 'migrant' uit elkaar te houden, en te laf om te erkennen dat de asielprocedure wordt misbruikt door criminelen.

Zenzeo | 08-08-21 | 13:20 | 1

Iedereen is zielugh.

OuweOuweLekkerMauwe | 08-08-21 | 13:41

Ze is haar gewicht in goud waard.

Patje | 08-08-21 | 13:18 | 1

28 kilo!

RickTheDick | 08-08-21 | 13:23

Helaas mensen, olympische spelen doen mij totaal niks.
Dus Hassan ook niet.
Maar laten we het voorbeeld eens volgen van de linkse elite en de mensen kapen voor het klimaat doel.
Zo'n 700 gelukszoekers per week komen hier in Nederland binnenwandelen. Dat zijn er zo'n 33600 per jaar.
Achtergelaten familie volgt.
Extra huizen bouwen. Extra veel stikstof daardoor. Extra veel CO2 uitstoot.
Extra stroom en gasverbruik.
Extra uitkeringen waardoor financiële het steeds moeilijker wordt om de burger te laten betalen voor klimaatdoelen die de boskabouter voorstelt.
Meer politie, gezondheidszorg en eten nodig.
Kan nog wel even doorgaan maar ik bedoel hiermee; benoem ook eens de minnen van dit hele circus en niet alleen de zeer weinige uitzonderingen bejubelen.
Jullie ding, de immigratie, moet in juist perspectief besproken worden.
Dat hete hangijzer laten jullie maar al te graag liggen.
Het zal eens gaan branden.

Mispel | 08-08-21 | 13:18 | 1

Ik verwacht 700 gouden medailles komende spelen

Knufter | 08-08-21 | 13:23

Wanneer beginnen de Olympische spelen voor mannen?

Urotsokudoji | 08-08-21 | 13:18 | 3

U bedoelt de paralympics?

FogerRederer | 08-08-21 | 13:24

Eerlijk gezegd vind ik het veel leuker om naar de vrouwen te kijken. Misschien een soort compensatie voor al die jaren van mannendominantie in de sport (en overal elders). En of je het leuk vindt of niet: de eenentwintigste eeuw is de eeuw van de vrouw.

Zenzeo | 08-08-21 | 13:24

@Zenzeo | 08-08-21 | 13:24: Gelukkig kan ik tegenwoordig ook gewoon besluiten om vrouw te zijn. Mooi, deze eeuw is van mij!

OuweOuweLekkerMauwe | 08-08-21 | 13:44

Het doet niks af van haar sportieve prestaties, maar o.a. het feit dat na jaren haar Nederlands nog steeds het niveau is van een Marrokaans omaatje en ze desalniettemin een paspoort heeft gekregen heb ik het idee dat ik naar een skinsuit kijk. Op de oppervlakte prima, maar kijk wat beter en je ziet de rits. Links kan zo hard schreeuwen als ze willen, maar ik kan als Nederlander niet trots zijn. Ik vind het eerder vies hoe zij haar prestaties opeisen.

Battery!!! | 08-08-21 | 13:18 | 3

En dat is hoe veel mensen erover denken en ook de reden dat Paternotte gewoon zijn bek moet houden.

BobDobalina | 08-08-21 | 13:20

@BobDobalina | 08-08-21 | 13:20: Op papier heeft hij gelijk, dat ontken ik niet. Maar soms is de papieren werkelijkheid niet meer dan dat: papier. Ik verwijt Hassan op zich niet veel. Ik ben meer benieuwd naar hoe haar taalniveau was toen ze haar paspoort uitgereikt kreeg. En indien het niet veel beter was dan nu, wie het een goed idee vond dat ze er een kreeg.

Battery!!! | 08-08-21 | 14:19

@Battery!!! | 08-08-21 | 14:19: En uiteraard verwijt ik activisten Hassan te gebruiken als reden om het huidige migratie- en asielbeleid te laten zoals het is of zo niet nog vrijgeviger te maken. Alsof een Hassan een zomer maakt.

Battery!!! | 08-08-21 | 14:29

We zijn inmiddels in een tijdperk beland waarin het land waarvoor je uitkomt geen enkele intrinsieke waarde meer heeft. Net zoals in het voetbal al langer geleden is gebeurd zegt het shirt dat je draagt geen ene reet meer over wie je bent en waar je vandaan komt. Laat iedere sporter lekker op persoonlijke titel meedoen en laat dat hele nationaliteitsaspect gewoon weg. Heb ik bewondering voor Sifan Hassan? Ja. Kan ze heel hard lopen? Ja. Verdient ze respect? Ja. Is ze Nederlands? Nee! Ze is een Ethiopische met een Nederlands hemdje aan. Ik zal wel een racist zijn maar zo zie ik het.

MarkiesDeBalzaque | 08-08-21 | 13:17 | 1

De IND vond dat een goed idee. Die geeft al decennia aan iedere stakker die zich hier komt melden een gratis paspoort. Er was geen enkele reden om bijvoorbeeld papa Akwasie of papa Afriye hier toegang te verlenen en toch werden al die NIgerianen en Ghanezen 'gelegaliseerd'.

Grachus | 08-08-21 | 17:08

Sifan is voorbeeld van mislukt integratie. Sinds 2008 in Nederland en je kunt haar alleen volgen met ondertiteling. Traint voor het grootste deel van het jaar in het buitenland.Ik gun haar al het succes van de wereld en knappe prestatie! Verder interesseerde ze mij niet.

Blonde Nel | 08-08-21 | 13:15 | 4

@Muxje | 08-08-21 | 13:25: dan is de integratie vrijwel volledig mislukt. Eigen broek ophouden is verantwoordelijkheid nemen. En al die witwas winkels zoals kappers zaken, café, supermarkt, telefoon winkels en eettentjes is geld waar amper belasting over betaald word en verdwijnt in vastgoed in berberland.

Hollandse_blauwe | 08-08-21 | 13:41

@Muxje | 08-08-21 | 13:25: kijk voor de grap eens op een gemiddelde rechtenfaculteit.

OuweOuweLekkerMauwe | 08-08-21 | 13:43

De hele Mocro gemeenschap houdt zijn/haar eigen broekje op door stevig in wit poeder te handelen. Plofkraker is ook een veel voorkomend "beroep". Dit broekje ophouden heeft dus niets met integreren te maken. Integreren is waarden en normen van ons land onderschrijven en uitdragen.

Blonde Nel | 08-08-21 | 16:00
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe vinden ze het in de VS?
Dat iemand die daar woont en traint, bij een overwinning met de vlag van Copenhagen rondloopt?

zetje01 | 08-08-21 | 13:15 | 1

of Italie?

oblix | 08-08-21 | 13:45

De regel is dat “ vluchtelingen” er een bende van maken; de uitzondering- Hassan - bevestigt dit nog eens.

Schriever | 08-08-21 | 13:14

Het Zelfde toen Frankrijk wereldkampioen werd. Hadden de Fransen aan vluchtelingen te danken zogenaamd. Ze vergeten voor het gemak even de ellende die de rest van de import veroorzaakt.

Man-bear-pig | 08-08-21 | 13:14

Ik vind het van die vrouw een geweldige prestatie maar voor de rest doet het mij als Nederlander helemaal niets. Beetje hetzelfde dat ik een veel warmer gevoel krijg bij een club voetballers die met lokaal talent iets moois weten te bereiken, dan zo'n bij elkaar gekocht clubje voetballers van over de hele wereld.

UpdateAvailable | 08-08-21 | 13:11 | 1

Zo zal zij ook gescout zijn en hierheen gehaald.
Maar prestatie blijft bovennatuurlijk goed.

Rest In Privacy | 08-08-21 | 13:20

Die gozer die al die flesjes omver keilt, duidelijk met opzet. Zijn eigen flesje pakken en de rest kan de pest krijgen. Wat een klootzak! Dat is bijna symptomatisch voor de bijdragen aan de samenleving van importiers. Gaat nooit wat worden.

Aisie | 08-08-21 | 13:08

Houd Sigrid Kaag met onderstaande tweet het net effe oppervlakkiger,

Genoten van Sifan Hassan op de Olympische Spelen. Wat een prestatie, wat een sportvrouw, wat een doorzetter! Sifan is een inspiratie voor velen, dit is Nederland in al haar kracht.

Bibop | 08-08-21 | 13:07 | 2

Prima tweet toch, zonder pogingen om weer een fout politiek puntje te maken.

Muxje | 08-08-21 | 13:28

@Muxje | 08-08-21 | 13:28: Die tweet was er absoluut niet gekomen als Siffan Marieke Jansen had geheten en al vele generaties in Drenthe had gewoond. Net zoals ze wel de Ramadan groeten overbrengen, maar met Kerst en Pasen niets van zich laten horen. Valse figuren als Kaag menen dit niet werkelijk en doen het alleen maar om te 'scoren' in Deugland.

Grachus | 08-08-21 | 15:43

Dat Kathleen Ferrier hier nog tijd voor heeft in haar strijd tegen het onrecht wat de Venezolaanse immigrant in Suriname aangedaan wordt ? Want dat is een grote schande ! Is het omdat ze niet 100% zwart zijn?

Ambiorix | 08-08-21 | 13:07

Bij NOS journaal of Eenvandaag gisteren werd nog een kleine biografie over haar gedaan. 1993 geboren, 2008 naar Nederland, maar werd er bij gezegd "daar wil ze liever niets over zeggen". Volgens mij gewoon gescout door die Atletenfabriek van Jos Hermens en een paspoortje binnen gelopen. Dat is het nieuwe Olympische zaken doen: je ziet in Afrika een goede atleet en haalt die dan naar je eigen land en geeft hem/ haar een paspoortje. Allemaal niet zo spannend maar laten we er geen spannende vluchteling-verhaal van maken of andere propaganda bullshit.

UpdateAvailable | 08-08-21 | 13:07 | 3

Lees je eens in. Ze is pas in Nederland serieus met hardlopen begonnen. Maar goed, blijf lekker dom en beschuldig anderen ten onrechte van propaganda.

BobDobalina | 08-08-21 | 13:18

Gaan die ethiopiers als na 5 jaar paspoort binnen is, niet gewoon doodleuk op vakantie in ethiopie?! NLers, te dom om voor duivel te dansen... doet luxe met je

feiten_en _cijfers | 08-08-21 | 13:18

@feiten_en _cijfers | 08-08-21 | 13:18: niet alleen die uit Ethiopie, ik ken ze (zelfs persoonlijk) uit Syrie en Somalie en weet dat het ook nog uit andere landen is. En daarnaast nog veel meer gekkigheid.

oblix | 08-08-21 | 13:50

Het is een non-discussie. Wat er al staat in het artikel: Nederlands paspoort= Nederlander. Hassan mag wel haar Nederlands opkrikken, maar dat is alles. Als mens heeft die vrouw een fantastische prestatie voor ons land geleverd. Als je daar niet trots op mag wezen, dan is er een draadje in je hoofd geknapt.

LV-225 | 08-08-21 | 13:05 | 2

Nederlands paspoort is Nederlander ? Daar zijn veel Marokkanen en Turken het niet mee eens en derhalve ik ook niet. Verder fantastische prestatie van Hassan.

Koning BongoBongo | 08-08-21 | 13:07

@Koning BongoBongo | 08-08-21 | 13:07: Die hebben een dubbel paspoort. Daardoor ook vaak een dubbele loyaliteit. Hassan is Nederlandse, of u het nu leuk vindt of niet. Zo werkt de wereld. Ze loopt gewoon netjes met de Nederlandse vlag door het stadion.

LV-225 | 08-08-21 | 13:28

Dat soort figuren verkeren momenteel sowieso in een mentale kramp nu door hen verfoeid "racistisch" Nederland massaal een Moslima toejuicht.

Sqbar | 08-08-21 | 13:04 | 2

Ja, dat is waar. Maar ze droeg ook een prachtige bourikini, hoofddoek en liep een meter achter haar vent die in een Adidas korte broek liep. Wat religie kan doen met mensen, krampachtig je gelijk zoeken ook als het er niet is.

P. Breidel | 08-08-21 | 13:14

Ethiopiërs zijn doorgaans Christelijk. Somaliers daarentegen doorgaans Islamiet. Een Somalische Christen hoeft dus niet naar Nederland te vluchten en idem dito voor de Ethiopische Islamiet.

Grachus | 08-08-21 | 17:11

Ik wil extreem links nog wel enigzins gelijk geven. Rechts (echt rechts) wil Nederland op slot gooien: asielrecht afschaffen. En dan krijg je ook geen mensen meer binnen, zoals Hassan, die Nederland inderdaad verrijken: 2 keer goud en zich prachtig hullend in de Nederlandse vlag voor de hele wereld. Ik vind het fantastisch. Wat betreft beheersing van de Nederlandse taal kan het nog wel beter.

Maar op 1 geval kun je geen statistiek bedrijven. Tegenover elk geslaagd geval staan talloze gevallen die niet geslaagd zijn. Mannen die werkeloos thuis zitten en de hele dag hun gezin afranselen. Dat verhaal moet je dan ook vertellen als je het asielrecht bejubeld door naar Hassan te wijzen. Wel zo eerlijk.

Wat we moeten doen is het asielrecht afschaffen en vervangen door een asielgunstsysteem. Als je kop ons niet aanstaat dan zetten we je op het vliegtuig. We moeten selecteren op dat het waarschijnlijk lijkt dat je een positieve bijdrage kan leveren aan ons land. (En we hebben nu een woningnood. Jammer voor je, probeer het over 10 jaar maar weer.)

Rest In Privacy | 08-08-21 | 13:04 | 8

@P. Breidel | 08-08-21 | 13:18: nee hoor, ST begint ermee in z'n post hierboven

Ride_On | 08-08-21 | 13:25

Dat bestaat. De UN heeft een programma dat mensen selecteert die uitverkorenen worden. Die komen dan hier aan en na een controle komen ze gewoon naast u te wonen. Dat zijn niet de klaplopers. Het zijn vaak mensen die in vluchtelingenkampen basisvoorzieningen opzetten en dat soort zaken. Best belangrijk werk in zo'n kamp. Die lieden slagen met veel hulp wel in onze samenleving, en worden onafhankelijke burgers in dit land. Die bootvluchtelingen en ander spul dat komt aanwandelen gaan die stap nooit maken. Een aanzienlijk deel kan niet lezen of schrijven. Dan heb je in ons land eigenlijk niks te zoeken.

LV-225 | 08-08-21 | 13:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Kathleen Ferrier, is dat niet die Surinaamse "goudzoeker" die "furore = uitgekotst" gemaakt heeft in het CDA samen met die stotterende judoka en nu overal verstand van heeft omdat ze uitsluitend van gemeenschapsgeld geleefd heeft? Ga eens geld verdienen en probeer het dan nog eens, eng mens.

P. Breidel | 08-08-21 | 13:03

Los van prestaties heb ik haar nog nooit als Nederlandse gezien. En zijzelf waarschijnlijk ook niet.

Coño de Barbaar | 08-08-21 | 13:03 | 1

Tot gisteren had ik nog nooit van haar gehoord. :)

knutsel_ | 08-08-21 | 13:08

Mensen als Hassan worden continu als gelukszoeker neergezet. Als ze een keer goud halen worden zijn ze opeens keihard Nederlands. Daar heeft links wel een puntje. Lees een aantal reacties hier voor de bevestiging. De ‘vervelende’ immigranten worden altijd benoemd naar het land van oorsprong. Maar goed, die gelukszoekers moeten maar aan hun conditie gaan werken. Dan zijn ze kennelijk wel welkom.

BobDobalina | 08-08-21 | 13:02 | 8

Het punt dat ik wil maken, is niet dat iedereen hier welkom is. Mijn punt is: dat gelul dat hassan ‘gewoon Nederlands’ is, is precies dat, hypocriet gelul. Er is een groot deel van de Nederlandse bevolking dat vluchtelingen ook na 8 jaar als zodanig blijft benoemen.

BobDobalina | 08-08-21 | 13:14

@BobDobalina | 08-08-21 | 13:14: Het is sowieso absurd om een "vluchteling" een vluchteling te noemen. Daar doet die 8 jaar ook niks aan vanaf.

Grachus | 08-08-21 | 15:49

@BobDobalina | 08-08-21 | 13:14: Volgens mij hebben wij ze uit 1970 e.v. die de taal nog niet machtig zijn, het wachten is op het moment dat ze iets toevoegen.

P. Breidel | 08-08-21 | 16:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Haar verhaal herinnert me eraan dat ik de sifon van de wastafel nog moet schoonmaken.

Montgomery Burns | 08-08-21 | 13:02

Ik denk dat er niemand zo tegen de stroom van kansloze immigranten is, als de immigrantie die hierheen kwamen voordat het mode werd. En die wel een succesvol bestaan opgebouwd hebben. Dit bestaan wordt nu afgebroken door andere immigranten die niet diezelfde intenties hebben. Ik ken een Marrokaan, als die ergens een hekel aan heeft zijn het wel Marrokanen die het voor hem verpesten.

Ray Skak | 08-08-21 | 13:02 | 1

ik ken er uit nog veel meer landen die er idd hetzelfde overdenken.

oblix | 08-08-21 | 13:55

Er MOET m.i. gediscussieerd worden over immigratie, vluchtelingen, en asiel.

Maar niet nav de Olympische prestaties van Sifan Hassan. Die kun je niets kwalijk nemen.

Begon dit hele gedoe nou eigenlijk met de vraag van Thijs Zonneveld (die was het toch? Of vergis ik me?) over de Snollebollekes? Zonneveld - van wie ik overigens een grote fan ben - zag werkelijk niet in wat er voor kwaads achter zijn vraag school, en ik geloof wel dat zijn verbazing oprecht was.

Maar........ toch lijkt zo'n vraag een heel klein ietsiepietsie op een mini-inburgeringsexamentje. Kijk, ik vraag me af of Zonneveld die vraag ook gesteld had aan bv Shanne Braspennincx, die goud bij het baanwielrennen won. Ik vermoed zelf van niet.

Dr_Johnson | 08-08-21 | 13:02

Maar Lex en Max noemen het iets historisch.
www.ad.nl/olympische-spelen/koning-en...
Zij is een voorbeeld voor velen!
Het is maar hoe je het leest, maar ze geven dus eigenlijk toe dat "velen" het slechter doen. Helaas zullen "velen" er geen voorbeeld aan nemen. Waarom ook.

grapo | 08-08-21 | 13:01 | 4

Willem.. Wat moeten we zeggen``..

Zeg maar wat joh...

neonreclame | 08-08-21 | 13:03

@Graaf_van_Hogendorp | 08-08-21 | 13:03: Hoewel qat meer een Somali ding is. De gemiddelde Somali neemt sowieso geen voorbeeld aan een Ethiopische vrouw. Iets met haat naar bezetters/invaders ofzo.

grapo | 08-08-21 | 13:12

Ah, Willempie die morgen weer even niet duurzaam op de PH-GOV stapt om onze medaillewinners even te ontmoeten.

UpdateAvailable | 08-08-21 | 13:14
▼ 1 antwoord verborgen

Het zijn gouden medailles van Ethiopië en niet van NL.
Gewoon geroofd goud.
Over een paar jaar kunnen we excuses aanbieden.

Stoned Hengst | 08-08-21 | 13:00

Ach ik ben zo'n een rechts racistische boze blanke man van middelbare leeftijd, dat ik blind de ruil maak: 1x een gelukszoeker die niks toe te voegen heeft en terug de grens over gezet wordt voor 100x een Sifan Hassan die wel wat van het leven in Nederland willen maken.

En over het brabbel Nederlands, waar afgelopen week zoveel ophef over gemaakt werd: Net nog even een stukje zitten kijken: Een interview van Dionne de Graaf met Sifan Hassan over de medailles die ze mee neemt naar Nederland, volgens mij valt het allemaal wel mee en is ze prima te verstaan. Een slimme vrouw en bewust van de taal die ze spreekt, dat ze een apart accent heeft is duidelijk, maar het was zeker geen gebrabbel.

BadPatNL | 08-08-21 | 13:00 | 2

De gemiddelde "jongere" heeft een erger accent idd.

grapo | 08-08-21 | 13:03

Ze kan geen volzinnen maken in het Nederlands net als ik geen volzinnen kan maken in het Frans dat ik verder meer dan redelijk beheers. Ik mag ze wel .

Koning BongoBongo | 08-08-21 | 13:17

Noemt ze haar nu een gelukszoeker?
Dat mag toch helemaal niet?

En als ik vroeger ( Utrecht overvecht ) met types als die Hassan op school had gezeten was ik nu ook minder tegen sommige buitenlandse gelukszoekers.
Maar helaas waren het allemaal marrokanen die bij mij op school zaten.
En dat waren echte ....... ( vul maar in, iets met meerdere tegen een enkeling ).

helaas-nederlander01 | 08-08-21 | 12:59

Het wordt steeds gekker: 'Met haar inspirerende verhaal en uitmuntende prestaties is zij een voorbeeld voor velen”, schrijven Willem-Alexander en Máxima.'

Poesmobiel | 08-08-21 | 12:57 | 4

Clichezin..... heel origineel.

Koning BongoBongo | 08-08-21 | 13:18

@Koning BongoBongo | 08-08-21 | 13:18: Wimmie zou dat ook eens moeten proberen, een voorbeeld zijn voor velen.

Poesmobiel | 08-08-21 | 14:05
▼ 1 antwoord verborgen

Links zou zich eens druk moeten maken om mensen die het Nederlands paspoort al jaren geleden hebben gekregen, een plek in de maatschappij hebben, werk, kinderen, een eigen huis maar alles uit de kast moeten halen om een geboortebewijs uit het land voor herkomst te bemachtigen om voor de Nederlandse Staat te kunnen trouwen. Voor de duidelijkheid, dit stel kwam 16 jaar geleden Nederland binnen als vluchteling zonder enig papier, kreeg Nederlands paspoort en dan naderhand zo moeilijk gaan doen? En nee, ik ben niet voor nog meer vluchtelingen maar als je ze dan toch een plek in onze maatschappij wilt geven moet je geen tegenstrijdige regels opleggen.

MoonBeebe | 08-08-21 | 12:55

Hoe je het ook went of keert. Als je talloze veilige landen doorkruist hebt als vluchteling om te eindigen in Nederland dan is er gewoon sprake van een sociaal economische keuze. Valt gewoon niet over te discusieren.

DrachiR | 08-08-21 | 12:55 | 1

En als oranje nu je lievelingskleur is?

SterF... | 08-08-21 | 13:00

Knap hoor van politici, dat je op elk onderwerp wel iets kunt verzinnen om zelf flink te deugen. Of het nu over een sporter gaat, een overstroming, covid, bejaarden, maakt geen zak uit. Deugen moet en zal je. Het gaat immers om jou als politicus.

HoniSoit | 08-08-21 | 12:54 | 1

Daar is tegenwoordig een etiket voor bedacht : Het "Claudia de Breij syndroom"

BadPatNL | 08-08-21 | 13:03

Geen Nederlander, een Wereldburger.

Patje | 08-08-21 | 12:53

>>Kathleen Ferrier, wiens leven
WIER leven (= vrouw)

AntiZanicz | 08-08-21 | 12:51 | 2

Écht ??
* kijkt nog eens goed naar de foto *

Papa Jones | 08-08-21 | 12:52

Ferrier... Ferrier... was dat niet een van de useful idiots die op bevel van Maxime "de rat" Verhagen Rutte I liet klappen?

Graaf_van_Hogendorp | 08-08-21 | 13:01

Het was een mannetje met snor die in 1936 de Olympische Spelen politiseerde. Hassan kan gewoon keihard rennen. Is een ras sportvrouw. En draagt een oranje hemd, Daar moet niemand een slaatje uit slaan.

squadra | 08-08-21 | 12:50 | 4

En geweldige klap toebedeeld gekregen door Jesse Owens. “ Ein riesiger neger gewinnt”.

austinhealey | 08-08-21 | 13:25

@Oblix: Gaan we weer? Ik ben je even kwijt. Waar ik op doel is dat de spelen van 1936 een machtsvertoon van de nazi’s en de superioriteit van de blanken had moeten zijn in het kader van de verheerlijking van hun rassentheorie. Geweldig dus dat er toen een zwarte man met de hardloopmedailles vandoor ging tot grote ergernis van de organisator van het geheel met zijn bloksnorretje.

austinhealey | 08-08-21 | 14:38
▼ 1 antwoord verborgen

Toch rete-gaaf dat je thuis moet blijven wonen tot je 35e ivm asielzoekers die voorrang hebben op een huurwoning, maar dat we nu wél 36 medailles hebben ipv 34?

Papa Jones | 08-08-21 | 12:49

Benieuwd of Hassan, waar ik als oud marathonloper grote waardering voor heb, ook (zo snel) een Nederlandse paspoort had gekregen als ze niet zo'n zeer goede loopster was geweest.

"In 2008 werd Hassan door haar moeder naar Nederland gestuurd. Over de achtergronden laat zij niets los"
"In 2013 liep Hassan al vroeg in het seizoen op de 1500 m een tijd van 4.06,37, waarmee zij zich in feite kwalificeerde voor de wereldkampioenschappen van 2013 in Moskou."
"Op 22 november 2013 kreeg de atlete de Nederlandse nationaliteit."
bron: wikipedia

Bibop | 08-08-21 | 12:48 | 6

Daar wijdt de wiki met een hele paragraaf zelf ook over uit... "Hierop besloot technisch directeur ad interim Joop Alberda van de Atletiekunie pogingen in het werk te stellen om versnelling aan te brengen in de aanvraag van een Nederlands paspoort voor de Ethiopische, zodat Hassan in Moskou voor Nederland zou kunnen uitkomen. Alle inspanningen mochten echter niet baten, waardoor de Ethiopische dit WK aan zich voorbij zag gaan."

Neuth | 08-08-21 | 13:55

@Battery!!! | 08-08-21 | 13:13: ach guttegut, de maaiveldcultuur. GeTALENTeerde hardlopers zijn inderdaad gelijkwaardiger dan anderen. Gaat om het talent, snapt u?

Zonnebrildrager | 08-08-21 | 13:57

@Zonnebrildrager | 08-08-21 | 13:57: Niks maaiveldcultuur. Gaat om gelijkwaardigheid onder de wet. Waarom verdient iemand die hard kan rennen of een balletje kan trappen speciale behandeling? Zijn die zo hard nodig dat we uitzonderingen voor hen moeten maken? En voordat je gaat krijsen dat voor Hassan geen uitzondering is gemaakt, het gaat niet om haar.

Battery!!! | 08-08-21 | 14:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Uitstekend voorbeeld van de dubbele standaard/ moraal:

Gebruikt iemand een negatief voorbeeld van allochtonen (de scooterrijdende drugsdealertjes met bontkraag), dan mag dat niet. Dat heet dan etnisch profileren en racisme.

Is het positief, zoals het voorbeeld van Sifan Hassan, dan slaat twitter op hol. Etnisch profileren is ineens geen probleem meer.

Verder luidt het aloude spreekwoord:
Één zwaluw maakt nog geen zomer.

Roos | 08-08-21 | 12:48 | 1

Oud-Hollandsche spreekwoorden zijn niet progressief.

WasHetMaarMakkelijk | 08-08-21 | 13:15

Vergeet karma, cognitieve dissonantie is pas echt een bitch.

Aan beide uitersten van het politieke spectrum. Maar inderdaad, ga zelf eens hardlopen. Dat geeft je misschien een idee van de prestaties die hier verricht zijn.

Hetkanverkeren | 08-08-21 | 12:47

Sport is geen politiek.
Sportsucces is geen politieksucces.
Sporter is geen politicus.

Sifan Hassan beoefent zeer succesvol de SPORT atletiek en komt uit voor Nederland.
That's it.
Congratulations, Sifan!!

En dat succes van SIFAN mág de politiek VAN LINKS NAAR RECHTS niet inzetten voor eigen gewin.

MK27 | 08-08-21 | 12:47

Alleen jammer dat meer als 90% geen succesverhaal is of mag zijn van haar man, broertje, oma, oom en de rest van de familie.

bergsbeklimmer | 08-08-21 | 12:45 | 4

@The_Paul | 08-08-21 | 12:48: Dat 90% van het volk dat niet van over de grens komt geen succesverhaal is, is toch geen reden om daarom maar al die mensen van wel over de grens hier binnen te houden?

naglfar | 08-08-21 | 13:10

@naglfar | 08-08-21 | 13:10: Wel voor mensen die meer geven om een wildvreemde Afrikaan, die hier niet hoort te zijn, dan om hun eigen medeburgers. Zo'n nobele wilde is voor hen altijd beter dan iedere willekeurige blanke Nederlander.

Grachus | 08-08-21 | 15:54
▼ 1 antwoord verborgen

Hier lijkt me deugen samen te gaan met treiteren.

HogeNood | 08-08-21 | 12:45

Ik heb het gevoel dat ik het nooit meer goed kan doen. Ik ben trots op Sifan Hassan, echt genoten van haar prestaties en ik ben heel erg tegen het feit dat er steeds maar mensen bij blijven komen terwijl dit land echt overduidelijk overvol is. Als je geniet van Sifan moet je kennelijk ook voor immigratie zijn anders kloppen de hokjes niet. Denken in hokjes vergiftigt ons land. Moedig Sifan aan en sluit de grenzen.

osolemio | 08-08-21 | 12:45

Wat nog bizarder is, is dat de successen van nieuwkomers zowat slechts in 1 tweet te benoemen zijn. Kom maar op met al die andere mooie verhalen dan en verras ons zou ik zeggen. Ik hoor ze, oprecht, graag.

deministerpresident | 08-08-21 | 12:43 | 1

Die succesverhalen passen zelfs in het oude format van Twitter met slechts 140 tekens.

goedverstaander | 08-08-21 | 12:46

Kathleen Ferrier graaide € 812.513,53 bijeen door op haar verrimpelde aars te zitten. Sifan loopt zich jarenlang de poten uit heur reedt en verdient een bonus van 30.000+30.000+15.000 (2xG, 1xB) = 75.000. En dan komt Wopke daar nog meer dan de helft van ophalen.

goedverstaander | 08-08-21 | 12:43 | 7

@AntiZanicz | 08-08-21 | 12:53: NL heeft 68 belastingverdragen met de VS; het is me teveel werk om die allemaal door te spitten. Maar ik kan me zo voorstellen dat Wopke in dit geval niet achter het net wenst te vissen.

goedverstaander | 08-08-21 | 12:54

@goedverstaander | 08-08-21 | 12:50: waar het geld wordt uitbetaald is voor de belastingen geen issue. Al was het op de maan. Het gaat erom dat het prijzengeld wordt gezien als inkomen voor de inkomstenbelasting en de heffing over het wereldinkomen valt toe aan het land waar ze geacht wordt de meeste binding te hebben. De VS dus, wanneer ze daar meer dan 180 dagen per jaar haar verblijf heeft, haar woning heeft.
Er zijn inkomstensoorten waar de heffing aan het bronland toevalt, bijvoorbeeld onroerend goed, maar daar hebben we het niet over.

Glasgow Argus | 08-08-21 | 12:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik kan alleen maar grote bewondering voor hun hebben! Wij mochten willen dat alle autochtone Nederlanders (inclusief mijzelf) zo'n groots karakter hadden!

Eminent | 08-08-21 | 12:43

Kijk, dat ze goud wint, allah. Dat doen er meer. Maar dat ze zwart is en vluchteling en ook nog eens vrouw, dat is pas goed. Zo knap van ons, ehm, haar. Klapklapklapklapklap. #JeSuisSifan.
/Exit Links Modus

Graaisnaaiert | 08-08-21 | 12:42

Is het niet erg neo-koloniaal en onderdrukkend van ons dat we een arm land als Ethiopie die medailles niet gunnen? Deze dame is van huis en haard gedreven om hier in dit racistische land medailles te halen, zodat boze witte mannen daarmee kunnen pronken.
Ethiopie komt die eer toe. Laat haar het land van de grootste hardloper aller tijden vertegenwoordigen. De president van dat land heeft nota bene de Nobelprijs gewonnen!!

Arnold Layne | 08-08-21 | 12:42 | 1

Ben het volstrekt met je eens. O ok ik zeg het vaker:

immigratie = neo-kolonialisme

Roos | 08-08-21 | 12:50

Toch zou ik haar niet doen.

hoejeheette | 08-08-21 | 12:41 | 1

Dat dan weer niet, nee.

Wijze uit het Oosten | 08-08-21 | 12:45

Daarom moeten we er ongeveer 700 per week binnenhalen want misschien zit er wel eentje tussen die over vier jaar een gouden medaaailje haalt op de Olympische Spelen!

JJMS | 08-08-21 | 12:40

Normaal zet de NPO ondertitels bij iedereen die een beetje onduidelijk praat. Bij deze Nederlandse sporter doet men net alsof ze duidelijk Nederlands praat.

derksje | 08-08-21 | 12:40 | 3

In het NOS journaal werden de interviews met Hassan ondertitelt.

Bibop | 08-08-21 | 12:43

@Bibop | 08-08-21 | 12:43: ondertiteld met een D graag als we het toch over goed Nederlands hebben.

Kattie | 08-08-21 | 13:07

Opzet. Je ziet hem alles omstoten en die laatste rustig pakken. Hufter!

gestampte pot | 08-08-21 | 12:39 | 1

Hij heeft ook een apart kleurtje, zie je dat?

Papa Jones | 08-08-21 | 12:42

Dat deugen over de rug van een topsporter. Ik vind daar wat van. Lazer op.

Donderwolkje | 08-08-21 | 12:38

Hallo zeg!!! Die vent die al die water flesjes weg zit te vegen! Ja toch maar even noemen, jullie plempen zelf dat filmpje. Ik mag hopen dat hij gediskwalificeerd is want dit is echt met opzet. Dat hij er een paar weg veegt bij het lopend een watertje pakken, kan. Dit is keihard spelbederf.
Diskwalificatie en schorsing graaf.

Verder heel juist tav dat linkse racisme waarin Hassan gewoon misbruikt wordt. Het hele probleem met migranten of vluchtelingen is dat links daar haar verdienmodel en misschien zetels ziet (hahaha….. nee). Die mensen moeten dan wel hun hele leven lang zielig blijven en slachtoffer zijn anders is er natuurlijk niks meer aan voor die deugers. Migranten worden gezien als hulpeloze mensen die leiding en steun nodig hebben van de Grote, Linkse, Blanke meneer en mevrouw. Een aai over de bol en “tuttuttut laat maar ik kom wel voor je op”.
Racistischer en paternalistischer gaan we het niet krijgen.

Nuuk | 08-08-21 | 12:38 | 1

Betuttelracisme he. Ook gewoon racisme. Maar breng ze dat maar eens aan het verstand.

Graaisnaaiert | 08-08-21 | 12:44

Twitter is het riool der riolen van het machtsspel genaamd identiteitspolitiek.

Accounts ('mensen') die elkaar bestempelen als zijnde van-alles-en-nog-wat.
En daar voelen zij zich dan goed bij. Moreel superieur ofzo.

Nooit begrepen wat er leuk aan is. Riolen stinken naar stront en pis. Gezeik, dus.

Luivend | 08-08-21 | 12:37 | 2

Nooit begrepen dat ‘niet begrijpen’ een argument zou zijn. Het lijkt mij eerder een tekortkoming.

HogeNood | 08-08-21 | 12:42

@HogeNood | 08-08-21 | 12:42: veel plezier in die strontbak der onvolgroeide moralisten dan maar. En vergeet niet te douchen.

Luivend | 08-08-21 | 12:58

Ethiopische koffie en zang vind ik oké, de rest mag daar blijven.

HogeNood | 08-08-21 | 12:37

Die gouden medailles interesseren me echt helemaal niks. Vind het hartstikke leuk voor haar, maar dat was het.
Als er nu in Tunesië een jongen loopt die ons over vijftien jaar vier gouden medailles kan brengen als hij Nederlander mag worden, stem ik er alsnog voor om hem daar te laten.

C1O2 | 08-08-21 | 12:36 | 1

Exact. Laat hem zijn eigen land helpen opbouwen ipv hier in de bijstand gratis geld en een sociale huurwoning te krijgen.

Papa Jones | 08-08-21 | 12:40

Hoe ik het zie
- black privilege lijkt me vrij duidelijk wanneer gaat om loopnummers. Volgens mij zijn ze physiek sterker.
- is sifan Nederlandse? Nee. Woon zelf meer dan helft leven in buitenland. Nog steeds nederlander. Accepteer nou gewoon dat door alle emigratie etc we sporters hebben die voor land uitkomen waar ze minder binding mee hebben.

feiten_en _cijfers | 08-08-21 | 12:34

"doorliep asielprocedure" Dat zegt niets over wel of geen vluchteling zijn, omdat die asiel procedure ook niet-vluchtelingen toelaat als vluchteling: zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt...

W_F | 08-08-21 | 12:34

Zoals Sifan Hassan direct een grote Nederlandse vlag pakt na een overwinning zegt al genoeg.

Zij voelt zich op en top Nederlandse.

Ik mag graag klagen over kansloze en nutteloze import, maar niet over dit soort hardwerkende pareltjes.

Wijze uit het Oosten | 08-08-21 | 12:34 | 6

@derksje | 08-08-21 | 12:44:
Liever geïnvesteerd in iemand die hard werkt omdat ze iets wil bereiken, dan aan een qat-kauwer in de uitkering.

Rest In Privacy | 08-08-21 | 12:47

Delibas ging plots met de Trukse vlag staan wapperen na zijn hele leven in Den Haag gewoond te hebben en zijn hele carrière aan Nederlanders uit de buurt te danken te hebben.

AntiZanicz | 08-08-21 | 12:57

@derksje | 08-08-21 | 12:44: Sifan investeert vooral zelf heel veel en die Amerikanen worden niet door ons betaald.

AntiZanicz | 08-08-21 | 12:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Zijn er ook blanke medaille winnaars?

Overrijp | 08-08-21 | 12:33

Opzet.

Deksmaat | 08-08-21 | 12:32

Oh, hebben "we" weer es iets gewonnen op die fopspelen dan?

PolarWolf | 08-08-21 | 12:32

Dat er iemand harder rent dan een ander geloof ik. Dat iemand sinds 2008 in Nederland is en alleen maar wat onduidelijke klanken uitstoot, vind ik echt zorgelijk. En heel erg vreemd. Want dat zegt ook iets over integratie.
Ik heb meer dan elf jaar voor een taleninstituut gewerkt. Weliswaar voor expats, maar toch. Deze mensen konden, als ze van het bedrijf een intensieve cursus moesten volgen, binnen drie weken vloeiend Nederlands spreken.
Dertien jaar mensen, dertien!

Poesmobiel | 08-08-21 | 12:31 | 6

@Poesmobiel | 08-08-21 | 12:41:
Er zijn veel redenen waarom zovelen slecht of geen nederlands spreken en lezen na al die jaren.
- velen kunnen helemaal niet lezen, dat moeten ze eerst leren
- waarom zouden ze als alle overheidsbrochures in hun landstaal is? En ook gemeentehuizen vol met mensen met wie ze in hun eigen taal alles mogen regelen?
- en dan is er de weerzin tegen de nederlandse cultuur. Wel hier willen profiteren maar er verder niets mee te maken willen hebben.

2voor12 | 08-08-21 | 12:45

@Poesmobiel | 08-08-21 | 12:41:
Ja, maar dat geld moeten ze lenen. En omdat ze die uitkering toch wel krijgen is dat gewoon alleen maar vervelend voor sommigen.

Graaisnaaiert | 08-08-21 | 12:46

@2voor12 | 08-08-21 | 12:45: Lezen en schrijven hoeft niet hoor, of zeker niet in het begin. Gewoon net als wij ooit de taal hebben geleerd als de sodemieter leren kletsen, vragen stellen en antwoord geven. Werkt als een tierelier.
Dat laatste punt van je. Dat is pas ergerlijk. Kan daar echt niet tegen!

Poesmobiel | 08-08-21 | 12:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom ondertitelt de NOS haar interviews ?

Bibop | 08-08-21 | 12:30

Dit lijkt me een onmogelijke gedachtenkronkel voor extreemlinks. Aan de ene kant Olympisch goud toedichten aan "wit privilege" want veel geld in sport enzo, aan de andere kant deze mevrouw misbruiken voor het "vluchtelingendebat" en daarnaast nog eens wijzen op het "asociale Nederland" dat te weinig doet voor arme vluchtelingen....

Je moet vroeger wel heel hard gepest zijn als kind om linkse extremist te willen worden...

Odin | 08-08-21 | 12:29 | 1

Nu Hassan gewonnen heeft, heeft zij nu privilege?

Arachne | 08-08-21 | 23:59

Rare wereld wanneer neo-marxisten, critical theory fanbois annex interesectionele feministen het eens zijn met 'extreem' rechts in hun oordeel dat Hassan geen bonafide tata is.

Maar goed ik heb de afgelopen jaren wel gekkere dingen gehoord, zoals marxisten en ander (s)links gespuis Amerika willen Balkaniseringen en daarmee hand in hand lopen met huwite supremacists.

Graaf_van_Hogendorp | 08-08-21 | 12:28 | 1

Extreem links en extreem rechts zijn als beide uiteinden van een hoefijzer. Zoveel verschillen ze niet van elkaar.

PolarWolf | 08-08-21 | 12:33

Alhamdoelillah

davidj65 | 08-08-21 | 12:27

Dat nieuwe nederlanders ook medailles kunnen pakken is toch niet zo raar? Ze zijn toch niet compléét achterlijk?

Maar !!

Wanneer gaan we nou éindelijk eens uitrekenen hoeveel asielzoekers wél verantwoord is om jaarlijks in Nederland te huisvesten? Zonder dat de autochtone bevolking in de verdrukking komt wat betreft huisvesting? En zonder dat we steeds meer natuur slopen voor woningbouw?

Dáár zou de discussie over moeten gaan.

Papa Jones | 08-08-21 | 12:27 | 1

Die grens van verantwoord toelaten van asielzoekers is lang lang lang geleden al onoverbrugbaar overschreden. Het land begint vast te lopen met als eerste met het aantal woningen.

The7thGuest | 08-08-21 | 13:26

-"95 procent van de Nederlanders ziet Sifan Hassan gewoon als Nederlandse"
Peiling aub

HogeNood | 08-08-21 | 12:26 | 2

Hassan is een Ethiopische met een Nederlands paspoort. Een Nederlander ben je als hier geboren bent. Ik weet het, niet volgens de wet, maar wel voor mij zelf. Dat te pas en te onpas uitdelen van het Nederlands paspoort moet maar eens afgelopen zijn. Het verschaft heel veel rechten waar de rest van Nederland dan voor kan opdraaien.

The7thGuest | 08-08-21 | 13:35

Na 5 jaar al een paspoort. Volgens de wet moet je de taal spreken (brabbelen is nog geen spreken) en opgenomen zijn in de samenleving. Had ze in die 5 jaar een baan of had ze een uitkering? Klopt het dat de atletiekbond een vinger in de pap had bij haar naturalisatie?

langelat | 08-08-21 | 15:26

Ze dankte Allah voor de overwinning dus 100% Nederlandse.

Roze_bril_drager | 08-08-21 | 12:26

Ik las heel even NISSAN op dat shirt,,,

F. von Zeikhoven | 08-08-21 | 12:26

Niet zo'n gekke gedachte blijkbaar: iedereen die geen topsporter is meteen weer uitzetten.

funda | 08-08-21 | 12:25 | 2

Of beter nog: iedereen; het is hier druk genoeg.
En als dat zou betekenen dat we daardoor geen enkele olympische medaille zouden binnenslepen, ook helemaal prima.

jemagookniksmeer | 08-08-21 | 12:31

Een Nederlands paspoort bezitten mag dan technisch betekenen dat je Nederlander bent, maar dat zegt niet dat je jezelf ook als zodanig beschouwt en je daar naar gedraagt.
Dwepen met je land van herkomst, roepen dat het hier kut is, en dat nationaliteit X zo veel beter is.... maar ondertussen hier aan te uitkering, lachgas en waterpijp hangen. Ook wel bekend als 'tuig'.

Sifan Hassan daarentegen doet haar best om de taal te leren, pakt de kansen die haar geboden worden, zwaait met de Nederlandse vlag en is nu ONZE sport heldin. Ja, zij is Nederlands.

Rest In Privacy | 08-08-21 | 12:23 | 1

Wat boeit het allemaal nog. Globalisatie is in volle gang. Zeggenschap ligt minder minder bij nlse burger over wat in nl gebeurt. Dit gezeur over sporters en spelen leidt lekker af van essentie. Maar dat wisten de Romeinen al. Alleen nlse bevolking nog niet.

feiten_en _cijfers | 08-08-21 | 12:44

Kathleen, een CDA-toppertje! Ik hoop dat Lientje met haar boerenverstand de restanten van die partij helemaal oogst en erdoordraait.

Egerius | 08-08-21 | 12:23 | 1

Op naar tien zetels voor dit lekkere ding!

eerstneukendanpraten | 08-08-21 | 12:28

Geluk gezocht, hard gewerkt, geluk gevonden. Mede gefinancierd door ons, de Nederlandse belastingbetaler, dus onze medaille, niet die van Ethiopië. Ergo, ze is Nederlandse en ze is zeer zeker niet te vergelijken met de 10-duizenden uitvreters die hier ieder jaar binnen wandelen als gelukszoeker zonder de intentie om hard te werken.

WasHetMaarMakkelijk | 08-08-21 | 12:22

Knap gelopen, knap gewonnen. Ze doet lekker mee hier in het Nederlandse, topmeid.

Links is zuur en zal altijd zuur blijven. Team prozac staat niet bekend om plezier in het leven.

donkieshot | 08-08-21 | 12:22

Alsof Nederland er beter van wordt van een paar medailles.
De vraag is hoe Nederlands Sifan zichzelf voelt. Of is het alleen de stempel in haar paspoort?

Ride_On | 08-08-21 | 12:22

Ze willen zo graag een zogenaamd rolmodel voor hun sprookje. De twee Somaliers die tweede en derde werden op de marathon, net zoiets.

De presentator van dienst zat te kraaien van plezier om de grensoverstjgende samenwerking tussen de nederlander en de belg. Terwijl ze uitbdezelfde geitenhoedersstam in de hoorn van Afrika vandaan komen.

Uiteraard is Sifan Hassan een hardlooptalent zoals er niet veel zijn. Ze heeft sinds het verkrijgen van haar Nederlandse paspoort in de VS gewoond en getraind in wat ze noemen het Oregon project onder leiding van Alberto Salazar. Deze man is voor het leven geschorst als atletiekcoach vanwege de voorliefde voor chemische ondersteuning van menselijke prestaties.

Daar hoor je dan bijna niemand over.

Glasgow Argus | 08-08-21 | 12:21 | 11

"Ze heeft sinds het verkrijgen van haar Nederlandse paspoort in de VS gewoond en getraind in wat ze noemen het Oregon project onder leiding van Alberto Salazar."

Ha. 20 koppen koffie.

omanders | 08-08-21 | 15:19

Dat ze niet positief wordt getest is geen bewijs. Het systeem moet wel corrupt zijn.

omanders | 08-08-21 | 15:24

Zoals bij de gemiste penalty's door het Engelse team, waar de gekleurde spelers zorgvuldig waren uitgezocht.

Arachne | 08-08-21 | 23:57
▼ 8 antwoorden verborgen

Leuk dat ze ergens goed in zijn maar ik ben nog steeds geen voorstander van vluchtelingen. Al winnen ze een WK.

Patje | 08-08-21 | 12:21

Als ik die borst zo bekijk, denk ik eerder aan 'Stefan'.

GKJP | 08-08-21 | 12:20 | 2

Vrijwel alle atletes zijn gratenpakhuizen
Hassan is geen uitzondering

Tobi | 08-08-21 | 12:36

Haal je goud, dan mag je blijven, maar als je als asielzoeker iemand neersteekt dan zeggen ze op Twitter gemene dingen. Zo oneerlijk.

RickTheDick | 08-08-21 | 12:18 | 1

Ja he

me163komet | 08-08-21 | 12:22

Veel mensen die hier komen voor makkelijk geld zijn natuurlijk lui. Zij is een uitzondering.

Neuth | 08-08-21 | 12:18 | 1

Zij kwam hier niet voor makkelijk geld. Haar moeder heeft haar op het vliegtuig gezet naar Nederland (enkeltje) met als toevoeging 'daar zorgen ze wel voor je'.

Otto Normal | 08-08-21 | 18:50

Weet u dat het me geen reedt kan schelen? Dat hele olympische circus kan me niet schelen, hardlopen kan me niet schelen, die griet kan me niet schelen en dat die linkse mietjes dit aangrijpen om haar als boegbeeld voor de integratie te gebruiken kan me ook niet schelen.
Wat mij veel meer zou interesseren is hoeveel koffie je eigenlijk mag drinken voor het doping wordt. Caffeïne = *ine, volgende keer dan maar een vette snuif pakken en al die andere hardlopers eruit rennen? Of kan dat niet omdat je dan teveel struikelt over de 13 jarigen die ook meedoen bij de volwassenen?

elfenstein | 08-08-21 | 12:18 | 2

Staat cafeïne helemaal niet op de lijst ?

Roze_bril_drager | 08-08-21 | 12:23

@Roze_bril_drager | 08-08-21 | 12:23:
Blijkbaar niet, de krantjes stonden vol met haar uitspraak dat de koffie haar de overwinning bezorgd had. Ergens vermoed ik vuil spel, zie de tegel van Glasgow Argus.

elfenstein | 08-08-21 | 12:26

Ze had ook lerares Nederlands kunnen worden, alles kan in dit land van onbeperkte mogelijkheden.

En die vlag, als het maar warm is.

Roze_bril_drager | 08-08-21 | 12:18

Hoe zou de Ethiopische Chef de Mission nou naar Hassan kijken? Roofgoud?

de Voorzittert | 08-08-21 | 12:18 | 2

"Nah, te mager." Geen idee hoe je dat op z'n ethiopisch zegt.

elfenstein | 08-08-21 | 12:20

Zoals wij naar Schaats-Belgen keken.

omanders | 08-08-21 | 15:17

Weet je wie ook hard kon lopen?

kibambam | 08-08-21 | 12:17 | 8

Volkert?

Arnold Layne | 08-08-21 | 12:38

@Bennie Boos | 08-08-21 | 12:36: Nhe, Roadrunner

photto | 08-08-21 | 12:39

Jesse owens?

miko | 08-08-21 | 13:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Als je wint heb je vrienden.

JanVergoor | 08-08-21 | 12:14 | 2

... rijen dik...

kibambam | 08-08-21 | 12:23

Lekker deugen over de rug van een vermeende gelukszoeker.

James-de-Dames | 08-08-21 | 12:14

Hassan jassan wegman.
Zeiden we vroeger.
Kon Hassan wel om lachen.
Vroeger.
Nu niet meer uiteraard want wij deugen voortaan.
Alles wordt beter.

keestelpro | 08-08-21 | 12:12 | 3

Hier in Eindhoven hebben we in het centrum een Turkse kleermaker die zijn zaak Hassan Hassan genoemd heeft. Zit er al jaren.

Ome_BW | 08-08-21 | 12:40

Dat is 'm inderdaad, mooie zelfspot!

Ome_BW | 08-08-21 | 13:46

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland