Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Man snapt auto's

Zondagmiddagzen

Vroeger, voordat elektrische auto's, vervelend piepende lane departure warning systems en knopjes voor automatische fileparkeerfuncties het plezier uit het klassieke automobiele leven wrongen, kon je het internet nog iedere dag helemaal uitlezen. Dat kan niet meer. Het is een brave nieuwe wereld waar overcorrectie op afwijkend gedrag de norm bepaalt, en het internet met meer postmoderne zedigheid vult dan je ooit zult kunnen (of willen) bijlezen. Dat is een lange, ietwat OK Boomer-ish disclaimer om te erkennen dat we niet weten hoe oud een jaar oud, tamelijk hilarisch filmpje plaatsen van een man - een Amerikaan uiteraard - die zijn Tesla onbedoeld tot een soort hybride heeft omgebouwd. Maar het is vooral een inleiding voor het drieluik na de lees verder, waarin een aantal analoge grease monkeys in een vlot gemonteerde huisvlijt-video een sloop-Tesla ombouwen tot een fossielgestookte V8. Wholesome.

1. Een koopje van de sloop

2. Stick shift er in voor het echte rijden

3. Fire her up!

Reaguursels

Inloggen

een elektrische auto is als diarree, je weet nooit of je huis haalt.

Dr.Utker | 01-08-21 | 21:52

Ik heb gehoord dat Kaag tegenwoordig geen boodschappen meer doet met het vliegtuig, en haar CV ketel thuis heeft ingeruild voor een biomassa centrale in de achtertuin. Tja iedereen moet zijn/haar steentje bijdragen voor het gevecht tegen klimaatverandering.

Old_Spice | 01-08-21 | 20:46 | 1

Ja hoor!. Verdomd! De ongebreidelde fantasie slaat weer toe. Kaag moet en zal, koste wat kost, de topic ingefrommeld worden. Of het iets me het onderwerp te maken heeft, bomt niet.

Poso | 01-08-21 | 21:22

Fake

Zijl5824 | 01-08-21 | 17:58

Heb mijn dikke D5 redelijk zuinige diesel omgeruild voor een van de laatste Volvo benzine slurpende 6 cilinders. Heerlijk, maar het kost wel wat!
Daarmee mag ik wel overal rijden.

Jan Lange3373 | 01-08-21 | 17:54 | 1

Gewoon een 2.4 turbodiesel. Nieuw genoeg, ik mag overal komen.

Amsterdam weet ik niet, maar ja, wie wil daar dan ook naartoe?

Rest In Privacy | 01-08-21 | 23:59

Op het eerste gezicht inderdaad bizar. Maar, na enig nadenken, kan het natuurlijk gebeuren dat je elektriciteit op is, in een gebied waar niet 1, 2, 3 een laadpaal staat. Dan is zo'n kleine generator, met dat beetje benzine, helemaal niet zo gek als het lijkt. Een soort reserveband, een thuiskomertje!

Poso | 01-08-21 | 16:36 | 2

Andersom wordt lastig, een lege tank vullen met een batterij.

Tjemig | 01-08-21 | 20:37

Uitpersen.

Rest In Privacy | 02-08-21 | 00:00

Het zijn maar auto's.

zeeman73 | 01-08-21 | 16:08

Dat ombouwen is een mooi klusje voor MasterMilo!

Jeff Hawke | 01-08-21 | 15:24

Dat is een Tesla van de Walrusklasse.

Befkracht69 | 01-08-21 | 15:03

Tesla rijders zijn hypocriete idioten!

Tha Analyzer | 01-08-21 | 14:48

Ik vraag mijzelf wel eens af, zijn de diverse auto’s zonder meer constructief geschikt voor het overzetten van motoren?
Het antwoord daarop is volgens mij: nee, maar vervolgens rijst natuurlijk de vraag; is eea juridisch “afgedekt”?
En voornamelijk in de zin van als er mechanisch iets misgaat en er een ongeluk veroorzaakt wordt…..
Er bestaan inmiddels natuurlijk ook “professionele” ombouwers die bv oldtimers ombouwen naar elektrisch.

D-Fens_1963 | 01-08-21 | 14:41 | 5

@D-Fens_1963 | 01-08-21 | 15:02: Dat is jouw probleem. Je krijgt dan ook alleen goedkeur voor dat ene exemplaar. Wil je er 100 verkopen dan moet je 100x keuren (wat erg duur is) of alsnog type-keur laten doen, en dan wel incl. crash tests, etc.

W_F | 01-08-21 | 16:02

Je begrijpt het niet. Dit is gewoon omdat het kan, niet omdat het nut heeft.

3Xniks | 01-08-21 | 16:11

Goedkeuring door RDW. Grappige is wel dat als hij éénmaal goedgekeurd is, het voor altijd ook mag. Dat is dus ook de reden dat je met een oldtimer zonder gordels nog steeds zonder gordels mag rijden. Hij is ooit goedgekeurd zonder gordels dus dan mag het nu nog steeds.

Old_Spice | 01-08-21 | 20:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Op Dumpert staat ook een mooie vid, zoek maar eens op "even de Tesla laden" .

TonAlias | 01-08-21 | 14:39

Een batterij auto. Als kind had ik die ook. Een paar dikke witte kat batterijen erin en gaan voor wat het waard is. Tijden zijn dus eigenlijk niet veel veranderd sindsdien. Je moet ook wel een zielig hoopje ellende zijn wil je een batterij auto kopen en je daarmee verplaatsen.

Mr_Pikibelly | 01-08-21 | 14:39 | 4

Witte kat batterijen, dan bent u waarschijnlijk boven de 50?

the brush | 01-08-21 | 15:01

Maakt niet uit. In essentie heeft hij gelijk.

Alco-de-Holist | 01-08-21 | 15:14

@the brush | 01-08-21 | 15:01:
Toen waren batterijen nog echte batterijen.
Als je ze nu koopt zijn ze al half leeg.

vluchtelingallergie | 01-08-21 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

Vanwege de diverse mileuzone's her en der worden er hier aan de lopende band zuinige kleine dieseltjes uit Defenders gesloopt en vervangen door grote V8 benzineslurpers.

uisge baugh | 01-08-21 | 14:39

Je moet wel wat aan de software van je Tesla doen, want standaard kunnen ze niet tegelijk laden en rijden (o.a. om de laadpalen heel te houden).

W_F | 01-08-21 | 14:34 | 5

Standaard laden en rijden is een perpetuum mobile, Willie Wortel.

uisge baugh | 01-08-21 | 14:42

Krijg je sowieso geen toestemming voor van Elon.

D-Fens_1963 | 01-08-21 | 14:42

@haddem | 01-08-21 | 14:39:
Dat heeft nog steeds weinig met rijden en laden tegelijk te maken.. Eerder met target drift.

normanius | 01-08-21 | 14:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Stiekem vind ik mijn PHEV wel lekker om in te rijden.

haddem | 01-08-21 | 14:34

Die snapt inderdaad elektrische auto's.
Je ziet ook meteen de omslachtige manier waarom we met 'schone' energie om gaan. Jammer dat er geen biomassa generator in die achterbak past.
Dat zo'n man een boom staat om te hakken om zijn auto te laten kunnen lopen.
Want dat is indirect hoe de groene fascisten bezig zijn met hun agenda 2030.

keestelpro | 01-08-21 | 14:31

Meanwhile is de PU van Max tóch vervangen voor een brand spanking nieuwe. Op naar een mooie start!

haddem | 01-08-21 | 14:31

Zo heb ik 4 oude fietsdynamo's aan de binnenkant van beide voorwielen van mijn 12 jaar oude diesel gemonteerd, was even pielen maar het is gelukt.

Twee nadeeltjes, 't is nogal omslachtig om het licht aan te zetten, en als ik harder dan 15 km. per uur rijd, branden de lampen door.

Sindsdien pak ik dus de fiets als ik ergens snel naar toe moet.

Ik moet dan wel voor het donker thuis zijn, want ja, daar zit geen dynamo meer op....

GKJP | 01-08-21 | 14:30 | 1

Lol. Dit doet mij denken aan mijn opa. Die fietste vanwege zijn beperkte zichtvermogen - hij was zo goed als blind - zo tergend langzaam dat hij twee dynamo's nodig had om zijn verlichting te laten branden.

MickeyGouda | 01-08-21 | 14:37

Ik blijf tot het verboden wordt in mijn benzine V70 uit 1999 rijden. De tyfus voor ze.

Guusje Nadorst | 01-08-21 | 14:29 | 7

Ze dwingen u niet en verbieden het ook niet maar maken de benzine tienmaal duurder.

jan huppeldepup | 01-08-21 | 14:55

@Crusher
En mijn belangenverdediger, de ANWB, doet hier keurig aan mee. Walgelijk.

Alco-de-Holist | 01-08-21 | 15:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat heet, ik heb gevaren op een turboelectrische tanker. Voortstuwing door een gelijkstroommotor. 4000 volt en 4000 ampere. Stroom kwam van een hele grote stoomturbine gedreven generator. Die kreeg z'n stoom uiteen zware olie gestookte stoomketel. Liep als een tiet.

annevance | 01-08-21 | 14:22

Ik mag die man. En ik haat elektrische autos en al het goedvolk wat ermee rijdt.

JDMslut | 01-08-21 | 14:19 | 3

Het volk wat?

van Oeffelen | 01-08-21 | 14:22

Waarom haat je ze?

Muxje | 01-08-21 | 14:24

Er komt een moment dat bewezen wordt dat elektrisch rijden meer mensenlevens kost dan rijden op fossiele brandstoffen.

laurentius | 01-08-21 | 14:16 | 4

@2voor12 | 01-08-21 | 15:19: Onzin. Er komt geeneens lithium uit Afrika. (google: List of countries by lithium production
)

Pater.Koekkoek | 01-08-21 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Creatief, lekker GroensLinks jennen.

Wijze uit het Oosten | 01-08-21 | 14:15

Een man naar mijn hart.

uisge baugh | 01-08-21 | 14:10

Niet alleen elektrische auto's hebben die vervelende en aandacht afleidende piepjes, gewone nieuwe auto's op benzine en diesel ook.

Wanneer krijgen we hier een speler die niet automatisch start als je op spatie drukt, waardoor typen hier een feestje is?

Met_baard | 01-08-21 | 14:09

Er zijn hele grote gebieden in Amerika waar je met een tesla niet heel snel een laadpaaltje vind. Ik vind het gewoon slim.

MeneerGuggenheimer | 01-08-21 | 14:09

Lollig hoax filmpje (zoals topgear mee vol zit) om zo electrisch rijden belachtelijk te maken bij mensen die er toch al niet voor zijn.
Zo'n generator geeft max 2kW. Laden duurt een eeuwigheid en het is zelfs te weinig om zo'n auto van 2000kG te laten rollen. Laat staan bij tegenwind of een leuke helling.

MaarFeitelijk | 01-08-21 | 14:07 | 3

U bent zeker ook de leukste op feestjes, ouwe Zaniker.

Wijze uit het Oosten | 01-08-21 | 14:17

Je hebt ook gelijk. Alleen de accu al. Wat zou die wegen trouwens?

Mr_Pikibelly | 01-08-21 | 14:43

@Mr_Pikibelly | 01-08-21 | 14:43: een tesla accupakket zal wel op 1000 kg zitten. De auto is zelf ook zwaar omdat hij de accu moet dragen.

MaarFeitelijk | 01-08-21 | 14:57

Lieutenant Gruber.

Deksmaat | 01-08-21 | 14:06 | 1

Klap!

Super Vaagstra | 01-08-21 | 14:21

Rich Rebuilds is grappig iedere zondagavond een nieuwe video met veel afwisseling.

voldemort | 01-08-21 | 14:06

Groenlinks in a nutshell ...

Simon_GS | 01-08-21 | 14:00

Hahaha.... geniaal.
Zie je zo nu en dan in de bouw ook.

Electrische kranen met een dieselaggregaat (klopt dit woord, kijk er een beetje vreemd tegen aan) om op te laden.

Opblaas_boot | 01-08-21 | 13:58 | 6

@Ben-Bataaf | 01-08-21 | 14:17: aannemers leggen zelf een sterkstroom net aan op een bouwplaats. het gebouw onderhouden wordt daar ook op aangesloten. De bouwplaats heeft gewoon een bedrijfsaansluiting op het net. Zou dit er niet zijn doen hoef je ook niet te bouwen. Moet er wel gebouwd worden dan kan men de hele bouwplaats op een eigen aggregaat aansluiten.

MaarFeitelijk | 01-08-21 | 14:56

@MaarFeitelijk | 01-08-21 | 14:56: Je feiten kloppen weer eens niet. Aannemers vragen een tijdelijke bouwaansluiting aan bij de netbeheerder, die zet een container neer. Als het gebouw wind- en waterdicht is dan kunnen ze aan de definitieve aansluiting beginnen.

voldemort | 01-08-21 | 16:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Die vrouw staat te lullen net of ze weet wat er aan de hand is, kostelijk.

streknek | 01-08-21 | 13:55

Haha, wel handig als range-extender, zo'n minigeneratortje. Ik vind briljant!

Reaguurdeskundige | 01-08-21 | 13:55 | 4

@MaarFeitelijk | 01-08-21 | 14:09: Hm, met een 2 kW generatortje, en een verbruik van 200 Wh/km kun je in een uurtje draaien weer 10 km rijden. Schiet inderdaad niet echt op nee.

Reaguurdeskundige | 01-08-21 | 14:33

@MaarFeitelijk | 01-08-21 | 14:09: Tja, de mesen. Wie zijn dan de mensen. Kun je iedereen onder de noemen "de mensen" duwen? Ik rijdt meerdere dagen per week meer dan 100km. Mijn werk is verplaatst dus mijn reisafstand is meer dan verdubbeld.
Ik woon fijn, dus ik ga niet verkassen en mijn vrouw kan op de fiets naar het werk.

Andersdenkend | 01-08-21 | 14:40
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Kaas de Vies | 01-08-21 | 13:55
-weggejorist-
Kaas de Vies | 01-08-21 | 13:52

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl