Man snapt auto's
Zondagmiddagzen
Vroeger, voordat elektrische auto's, vervelend piepende lane departure warning systems en knopjes voor automatische fileparkeerfuncties het plezier uit het klassieke automobiele leven wrongen, kon je het internet nog iedere dag helemaal uitlezen. Dat kan niet meer. Het is een brave nieuwe wereld waar overcorrectie op afwijkend gedrag de norm bepaalt, en het internet met meer postmoderne zedigheid vult dan je ooit zult kunnen (of willen) bijlezen. Dat is een lange, ietwat OK Boomer-ish disclaimer om te erkennen dat we niet weten hoe oud een jaar oud, tamelijk hilarisch filmpje plaatsen van een man - een Amerikaan uiteraard - die zijn Tesla onbedoeld tot een soort hybride heeft omgebouwd. Maar het is vooral een inleiding voor het drieluik na de lees verder, waarin een aantal analoge grease monkeys in een vlot gemonteerde huisvlijt-video een sloop-Tesla ombouwen tot een fossielgestookte V8. Wholesome.
Reaguursels
Inloggeneen elektrische auto is als diarree, je weet nooit of je huis haalt.
Ik heb gehoord dat Kaag tegenwoordig geen boodschappen meer doet met het vliegtuig, en haar CV ketel thuis heeft ingeruild voor een biomassa centrale in de achtertuin. Tja iedereen moet zijn/haar steentje bijdragen voor het gevecht tegen klimaatverandering.
Ja hoor!. Verdomd! De ongebreidelde fantasie slaat weer toe. Kaag moet en zal, koste wat kost, de topic ingefrommeld worden. Of het iets me het onderwerp te maken heeft, bomt niet.
Fake
Heb mijn dikke D5 redelijk zuinige diesel omgeruild voor een van de laatste Volvo benzine slurpende 6 cilinders. Heerlijk, maar het kost wel wat!
Daarmee mag ik wel overal rijden.
Gewoon een 2.4 turbodiesel. Nieuw genoeg, ik mag overal komen.
Amsterdam weet ik niet, maar ja, wie wil daar dan ook naartoe?
Op het eerste gezicht inderdaad bizar. Maar, na enig nadenken, kan het natuurlijk gebeuren dat je elektriciteit op is, in een gebied waar niet 1, 2, 3 een laadpaal staat. Dan is zo'n kleine generator, met dat beetje benzine, helemaal niet zo gek als het lijkt. Een soort reserveband, een thuiskomertje!
Andersom wordt lastig, een lege tank vullen met een batterij.
Uitpersen.
Het zijn maar auto's.
Dat ombouwen is een mooi klusje voor MasterMilo!
Dat is een Tesla van de Walrusklasse.
Tesla rijders zijn hypocriete idioten!
Ik vraag mijzelf wel eens af, zijn de diverse auto’s zonder meer constructief geschikt voor het overzetten van motoren?
Het antwoord daarop is volgens mij: nee, maar vervolgens rijst natuurlijk de vraag; is eea juridisch “afgedekt”?
En voornamelijk in de zin van als er mechanisch iets misgaat en er een ongeluk veroorzaakt wordt…..
Er bestaan inmiddels natuurlijk ook “professionele” ombouwers die bv oldtimers ombouwen naar elektrisch.
voor zover ik weet mag je verbouwde auto de weg niet op zolang ie niet een OK stempeltje van de RDW heeft.
@normanius | 01-08-21 | 14:50: Ja dat zal zeker.
Maar hoe zal het RDW keuren bv op mechanische constructie van vitale onderdelen van auto’s die ineens veel grotere krachten te verstouwen krijgen?
@D-Fens_1963 | 01-08-21 | 15:02: Dat is jouw probleem. Je krijgt dan ook alleen goedkeur voor dat ene exemplaar. Wil je er 100 verkopen dan moet je 100x keuren (wat erg duur is) of alsnog type-keur laten doen, en dan wel incl. crash tests, etc.
Je begrijpt het niet. Dit is gewoon omdat het kan, niet omdat het nut heeft.
Goedkeuring door RDW. Grappige is wel dat als hij éénmaal goedgekeurd is, het voor altijd ook mag. Dat is dus ook de reden dat je met een oldtimer zonder gordels nog steeds zonder gordels mag rijden. Hij is ooit goedgekeurd zonder gordels dus dan mag het nu nog steeds.
Op Dumpert staat ook een mooie vid, zoek maar eens op "even de Tesla laden" .
Een batterij auto. Als kind had ik die ook. Een paar dikke witte kat batterijen erin en gaan voor wat het waard is. Tijden zijn dus eigenlijk niet veel veranderd sindsdien. Je moet ook wel een zielig hoopje ellende zijn wil je een batterij auto kopen en je daarmee verplaatsen.
Niet echt een overtuigend verhaal, moet ik eerlijk zeggen.
Witte kat batterijen, dan bent u waarschijnlijk boven de 50?
Maakt niet uit. In essentie heeft hij gelijk.
@the brush | 01-08-21 | 15:01:
Toen waren batterijen nog echte batterijen.
Als je ze nu koopt zijn ze al half leeg.
Vanwege de diverse mileuzone's her en der worden er hier aan de lopende band zuinige kleine dieseltjes uit Defenders gesloopt en vervangen door grote V8 benzineslurpers.
Je moet wel wat aan de software van je Tesla doen, want standaard kunnen ze niet tegelijk laden en rijden (o.a. om de laadpalen heel te houden).
niet kunnen rijden en laden tegelijk..
Wat heeft dat met het heel houden van laadpalen te maken dan?
Ooit een rijdende dan wel overstekende laadpaal gezien?
@normanius | 01-08-21 | 14:37: nee maar wel jopies die instappen om weg te knallen zonder de vergendelde kabels te ontkoppelen
Standaard laden en rijden is een perpetuum mobile, Willie Wortel.
Krijg je sowieso geen toestemming voor van Elon.
@haddem | 01-08-21 | 14:39:
Dat heeft nog steeds weinig met rijden en laden tegelijk te maken.. Eerder met target drift.
Stiekem vind ik mijn PHEV wel lekker om in te rijden.
Die snapt inderdaad elektrische auto's.
Je ziet ook meteen de omslachtige manier waarom we met 'schone' energie om gaan. Jammer dat er geen biomassa generator in die achterbak past.
Dat zo'n man een boom staat om te hakken om zijn auto te laten kunnen lopen.
Want dat is indirect hoe de groene fascisten bezig zijn met hun agenda 2030.
Meanwhile is de PU van Max tóch vervangen voor een brand spanking nieuwe. Op naar een mooie start!
Zo heb ik 4 oude fietsdynamo's aan de binnenkant van beide voorwielen van mijn 12 jaar oude diesel gemonteerd, was even pielen maar het is gelukt.
Twee nadeeltjes, 't is nogal omslachtig om het licht aan te zetten, en als ik harder dan 15 km. per uur rijd, branden de lampen door.
Sindsdien pak ik dus de fiets als ik ergens snel naar toe moet.
Ik moet dan wel voor het donker thuis zijn, want ja, daar zit geen dynamo meer op....
Lol. Dit doet mij denken aan mijn opa. Die fietste vanwege zijn beperkte zichtvermogen - hij was zo goed als blind - zo tergend langzaam dat hij twee dynamo's nodig had om zijn verlichting te laten branden.
Ik blijf tot het verboden wordt in mijn benzine V70 uit 1999 rijden. De tyfus voor ze.
Het zelfde doe ik met mn dieseltje... het heerlijke knorrende geluid van een brandstof motor.....
P.S. Ik heb ook een houtkachel, heerlijk!
Nog voor het verboden wordt hebben ze je eruit getreiterd met absurde belastingverhogingen. Nederland is een kutland als het om automobiliteit gaat en fors duurder dan de ons omringende landen.
Ik mag ondertussen een aantal steden niet meer in.
Ze dwingen u niet en verbieden het ook niet maar maken de benzine tienmaal duurder.
@Crusher
En mijn belangenverdediger, de ANWB, doet hier keurig aan mee. Walgelijk.
@Alco-de-Holist | 01-08-21 | 15:16: de wielrijdersbond
Wat heet, ik heb gevaren op een turboelectrische tanker. Voortstuwing door een gelijkstroommotor. 4000 volt en 4000 ampere. Stroom kwam van een hele grote stoomturbine gedreven generator. Die kreeg z'n stoom uiteen zware olie gestookte stoomketel. Liep als een tiet.
Ik mag die man. En ik haat elektrische autos en al het goedvolk wat ermee rijdt.
Het volk wat?
Waarom haat je ze?
@Muxje | 01-08-21 | 14:24: CdA'ers houden niet van mensen, dat is wel duidelijk.
Er komt een moment dat bewezen wordt dat elektrisch rijden meer mensenlevens kost dan rijden op fossiele brandstoffen.
Het kost in ieder geval de levens van afrikaanse kinderen die als slaven in ondergrondse mijnen het lithium en kobalt moeten halen voor de batterijen van elektrische auto's.
@2voor12 | 01-08-21 | 15:19: Onzin. Er komt geeneens lithium uit Afrika. (google: List of countries by lithium production
)
@Pater.Koekkoek | 01-08-21 | 15:26: Je ontwijkt behendig het kobalt deel...
@Pater.Koekkoek | 01-08-21 | 15:26:
Zimbabwe (plek 5 volgens wikipedia) ligt volgens mijn basisschool kennis toch echt in Afrika...
Creatief, lekker GroensLinks jennen.
Een man naar mijn hart.
Niet alleen elektrische auto's hebben die vervelende en aandacht afleidende piepjes, gewone nieuwe auto's op benzine en diesel ook.
Wanneer krijgen we hier een speler die niet automatisch start als je op spatie drukt, waardoor typen hier een feestje is?
Er zijn hele grote gebieden in Amerika waar je met een tesla niet heel snel een laadpaaltje vind. Ik vind het gewoon slim.
Lollig hoax filmpje (zoals topgear mee vol zit) om zo electrisch rijden belachtelijk te maken bij mensen die er toch al niet voor zijn.
Zo'n generator geeft max 2kW. Laden duurt een eeuwigheid en het is zelfs te weinig om zo'n auto van 2000kG te laten rollen. Laat staan bij tegenwind of een leuke helling.
U bent zeker ook de leukste op feestjes, ouwe Zaniker.
Je hebt ook gelijk. Alleen de accu al. Wat zou die wegen trouwens?
@Mr_Pikibelly | 01-08-21 | 14:43: een tesla accupakket zal wel op 1000 kg zitten. De auto is zelf ook zwaar omdat hij de accu moet dragen.
Lieutenant Gruber.
Klap!
Rich Rebuilds is grappig iedere zondagavond een nieuwe video met veel afwisseling.
Groenlinks in a nutshell ...
Hahaha.... geniaal.
Zie je zo nu en dan in de bouw ook.
Electrische kranen met een dieselaggregaat (klopt dit woord, kijk er een beetje vreemd tegen aan) om op te laden.
kletsverhaal, het filmpje is geacteerd en uw kranenverhaal is net zo'n broodje aap.
Er bestaan ook al jaren dieselelektrische heftrucks.
@MaarFeitelijk | 01-08-21 | 14:08: maar feitelijk heb je het nu bij het slechte eind. Geniet van uw broodje aap.
@MaarFeitelijk | 01-08-21 | 14:08:
Ja, want alle bouwkranen staan dicht genoeg bij een stopcontact.
@Ben-Bataaf | 01-08-21 | 14:17: aannemers leggen zelf een sterkstroom net aan op een bouwplaats. het gebouw onderhouden wordt daar ook op aangesloten. De bouwplaats heeft gewoon een bedrijfsaansluiting op het net. Zou dit er niet zijn doen hoef je ook niet te bouwen. Moet er wel gebouwd worden dan kan men de hele bouwplaats op een eigen aggregaat aansluiten.
@MaarFeitelijk | 01-08-21 | 14:56: Je feiten kloppen weer eens niet. Aannemers vragen een tijdelijke bouwaansluiting aan bij de netbeheerder, die zet een container neer. Als het gebouw wind- en waterdicht is dan kunnen ze aan de definitieve aansluiting beginnen.
Die vrouw staat te lullen net of ze weet wat er aan de hand is, kostelijk.
Haha, wel handig als range-extender, zo'n minigeneratortje. Ik vind briljant!
het vermogen is te gering. BMW i3 had je ook in een versie met oplader in de achterbak. Allemaal nodeloos gewicht. De mensen rijden zelden meer dan 100km per dag.
@MaarFeitelijk | 01-08-21 | 14:09: Hm, met een 2 kW generatortje, en een verbruik van 200 Wh/km kun je in een uurtje draaien weer 10 km rijden. Schiet inderdaad niet echt op nee.
@MaarFeitelijk | 01-08-21 | 14:09: Tja, de mesen. Wie zijn dan de mensen. Kun je iedereen onder de noemen "de mensen" duwen? Ik rijdt meerdere dagen per week meer dan 100km. Mijn werk is verplaatst dus mijn reisafstand is meer dan verdubbeld.
Ik woon fijn, dus ik ga niet verkassen en mijn vrouw kan op de fiets naar het werk.
@Andersdenkend | 01-08-21 | 14:40: de meesten doen maar woonwerk 30-40km. boodschappen nog minder.
REAGEER OOK