Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Het Kalifhaat Terughaal Service Debat

Na de breek het debat, maar eerst even een motie

De Kamer,

Gehoord de beraadslagingen, overwegende dat de volgende vlucht van Grapperhaus Airways alweer op de Kaagbaan klaarstaat om de vriendinnen van Oum Pringles Xtra Cheesy op te halen uit de ballenzandbak, verzoekt de regering bij iedereen in het vliegtuig netjes de gordel om te doen terwijl er met champagne wordt geproost op de Nederlandse rechtsstaat, stelt voor dat het het slimste is als Mark Rutte de toestemming voor het ophalen van de kailfaatkipjes 'niet gezien' heeft, vraagt na een nachtje slapen, dit is een heftig punt, om de idealen/waarom van de Syrië-gangsters, heeft nu alleen wat algemene ergernis,

En gaat over tot de orde van de dag.

Reaguursels

Inloggen

Lekker daar laten, en berechten...je bent wel ver van het padje als je dat spul naar hier brengt....vrijbrief voor een hele hoop geouwehoer

Den-Pol | 01-07-21 | 17:58

Ha, ha, ha, miskleun: Grapperhaus: Nederland heeft wel degelijk een speciaal rechtsregime ingevoerd tijdens en na de tweede wereldoorlog, de zogenaamde 'Bijzondere Rechtpleging', waaronder 145 doodvonnissen zijn uitgesproken. (waarvan er -hoe Nederlands- uiteindelijk 42 zijn voltrokken)

bisbisbis | 01-07-21 | 15:42 | 1

In plaats van bijltjesdag
De geschiedenis van de bijzondere rechtspleging na de Tweede Wereldoorlog; door Prof. Belinfante

theo-is-dood | 01-07-21 | 17:41

Ik wil die de kalifaatkippen en jihadhaantjes WEL door Irak laten berechten want dan weet ik zeker dat ze hun straf niet ontlopen.
Hier worden de kalifaatkippen en jihadhaantjes met fluwelen handschoentjes aangepakt en komen ze weg met een k*tstrafje opgelegd door een slappe D66 rechter.
En krijgen die lui uiteraard huis, haard, uitkering en dergelijke.....

MK27 | 01-07-21 | 15:02

Worden die twee van D66 en Volt nu gefeliciteerd met de terugkomst van de IS beulin?

Merkwaardeloos | 01-07-21 | 14:21

Ah kijk, de PvdA die de zielige kinderen van de IS-gangers erbij haalt als reden om de IS-gangers terug te halen, want de kinderen hebben (nog) niks gedaan.

Met_baard | 01-07-21 | 14:13

we spelen het weer eens op 'de toon'. want dat is toch veel belangrijker dan wat er echt gebeurt allemaal?

terroristen sponsoren met belastingeld in het buitenland was niet genoeg. terroristen moeten nu ook worden binnengehaald om vervolgens gesponsord te worden met belastinggeld.

je zou maar in je socialie woning zitten en een nieuwe buurvrouw krijgen die actief meegedaan heeft met IS.

Baksteenbakker | 01-07-21 | 13:25 | 1

De besluitvorming ligt toevallig in de handen van lieden die je zelden in een sociale huurwoning aan zult treffen.

warrig | 01-07-21 | 16:27

Geef ze een kans om het verderfelijke westen te vernietigen.
Kom nou zeg, iedereen verdient een twee kans. Daar niet gelukt, misschien lukt het hier wel.

Wim Venijn | 01-07-21 | 13:24

Mooi om de loyaliteit tussen de verschillende partijen te zien. Diegenen die het over terroristen hebben vs diegenen die het over strijders hebben.
Weet waarop u stemt ( zeg ik, met een schuin oog kijkend naar BobDob, Red Shirt en de Landgenoot ).

Graaisnaaiert | 01-07-21 | 13:16

Als de SP openlijk steun geeft aan het terughalen tekent ze haar eigen doodvonnis. Deugen over de rug van haar achterban (die in de dagelijkse maatschappij het meest geconfronteerd wordt met dit achterlijke gespuis) komt dan als een boemerang terug in het eigen nest.

Phantomas | 01-07-21 | 13:13 | 3

Daarom zal de SP nooit meer boven de 10 zetels uitkomen, hun standpunten over immigratie en ook in dit debat.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 13:16

@Roze_bril_drager | 01-07-21 | 13:16: Dat zou zo maar eens onderdeel van de neergang van de SP kunnen zijn. Nooit zo bekeken, eigenlijk, ik dacht dat het meer aan de niet zo aangename stem van mevrouw Marijnessen lag.

Otto Normal | 01-07-21 | 14:38

Ik roep voor de SP de behandeling van de Nederlandse Spanjestrijders in herinnering;
-/- In 1968 maakte Theo Uittenbogaard een VARA-radio-documentaire, getiteld De Oorlog Duurt Voort, over oud-Spanjestrijders, waaronder Laros, na hun terugkeer in Nederland, en hun frustratie, dat zij in meerderheid dezelfde behandeling kregen, na de Tweede Wereldoorlog, als zij die 'fout' waren geweest. In 1969, dertig jaar na het einde van de Spaanse burgeroorlog protesteerde Laros nog steeds en opnieuw op het Binnenhof tegen deze 'historische schanddaad' : "Waarom zijn na dertig jaar nog steeds anti-fascistische oud-spanjestrijders staatloos ? Waarom ?"-/-

Dit waren échte Nederlanders die voor een legitieme democratisch gekozen regering vochten. En oh ja SP, de meesten waren socialististen of communisten

theo-is-dood | 01-07-21 | 17:46

me vrouw heeft een vriendin ze is een Yazidi , wat deze heeft mee gemaakt .... ik kan dit niet eens onder woorden brengen , Daarom laat deze wegrotten in de zandbak waar voor ze gekozen hebben .
Een ieder die stemt voor een partij die deze koelbloedige moordenaars binnen haalt moet maar eens een goede docu zien er zijn er genoeg .

witchmaster | 01-07-21 | 13:13 | 1

Als je ze hier vastzet komen ze hier ook weer vrij. Zo simpel ligt het. Wil je dat of wil je dat niet? Ik wil dat niet, maar da's logisch.

Graaisnaaiert | 01-07-21 | 15:00

E-mailprocedure
Verzoek vh lid Bosma om commissiedebat n.a.v. het artikel 'D66 liet saillante fragmenten schrappen uit Kaag-docu'
Deze vergadering is geweest
30 juni 2021
16:00 uur

En vandaag is Bosma ineens de pineut.
Wat verassend.

Abject | 01-07-21 | 13:13 | 2

Wat je nu ziet is de samenwerking van het linkse kartel om ongewenst geluid de kamer uit te krijgen.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 13:14

@Roze_bril_drager | 01-07-21 | 13:14: ach nee man. Bijvoorbeeld de SGP heeft over heel veel dingen dezelfde mening als de PVV, maar ze brengen het gewoon beschaaft. En eigenlijk hebben ze beide hetzelfde probleem dat ze nooit iets voor elkaar zullen krijgen: er zijn niet genoeg refo’s om de SGP groot te krijgen, en de PVVers zijn een stel onbeschofte sociopaten die niet (willen?) begrijpen dat je in de politiek moet samenwerken om iets voor elkaar te krijgen.

Wilhelm Tell | 01-07-21 | 13:23

Dat gezicht van Kaag nu Bosma voor haar stond, ze gaat proberen hem te dumpen als voorzitter, 100% zeker.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 13:08 | 2

Ja, Bosma is z'n politieke leven na vandaag niet meer zeker! Boekdelen in haar blikken. Wat een venijn.

Yrrab | 01-07-21 | 13:13

The Children! What about the children?
Dramaqueen Kuzu.
Veel kinderen maken waren/zijn voor IS nieuwe strijders en nu hun kalifaat is gevallen politieke pionnen. Trap.er.niet.in.

Basil Fawlty | 01-07-21 | 13:06 | 1

Screw the children.

Asteroid-B612 | 01-07-21 | 13:58

Jot. Alle ballen op Bosma, de Toon is gezet, de media duikt er wellustig op (was met Kaag-gate wel anders).
Kaag is in de luwte, Bosma de pineut, onze kartelpolitici plegen weer eens een machtsgreep. Zal wel een GL'er worden die Bosma gaat vervangen als plaatsvervangend voorzitter.

nos.nl/artikel/2387485-kamer-valt-opn...

Abject | 01-07-21 | 13:06 | 1

Geen woord over een scheldende Kuzu, dat dan weer niet.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 13:10

Misschien kunnen een paar Yazidi-slachtoffers als deskundigen ingevlogen worden.

Phantomas | 01-07-21 | 13:05

En voorts staat Kuzu nu de hele tijd te trollen met de term "parasitaire PVV'ers" en parasiet.

Kaag begon al over de toon, dit ruikt naar opzet, Bosma wordt van zijn plaatsvervangende voorzittersrol weggepest.

Abject | 01-07-21 | 13:00

En waar zijn nu de reacties op hetgeen Kuzu over de PVV zegt?

ItsOutThere | 01-07-21 | 12:57 | 3

Omdat het over de PVV gaat en dat is niet erg.

Arnold711 | 01-07-21 | 12:58

Kritiek op de PVV leidt altijd tot enorme verontwaardiging, verbolgenheid, woeste gebaren, die figuren kunnen niks, alleen maar emotionele shit verkopen.

van Oeffelen | 01-07-21 | 13:00

@van Oeffelen | 01-07-21 | 13:00: Ah, de hypocrisie die zo alom aanwezig is in het CDA, VVD, D66, en met name GL.

ItsOutThere | 01-07-21 | 13:06

"Kinderen tot 9 jaar zijn veerkrachtig"
Nee muts. Kinderen van 9 zijn nu al de stekende partij!

marcoplarco | 01-07-21 | 12:54 | 1

Tijdens genocides zijn kinderen de meest meedogenloze moordenaars. Ze kennen en hebben geen enkele wroeging als ze iemand de keel doorsnijden. Kindsoldaten zijn de grootste angst tijdens menige genocide in een Afrikaans land.

Graaier | 01-07-21 | 13:37

Koekoek.
Maar dan ook echt.

marcoplarco | 01-07-21 | 12:50

Ah de kinderkaart. Het ISIS nageslacht is natuurlijk heel erg, maar dwangarbeit in kobaltmijnen daar kijken we van weg.

Lekker bezig bikkel

Joffri | 01-07-21 | 12:47

Het is toch knettergek dat we het überhaupt over terugkeer hebben

MrFloppy1986 | 01-07-21 | 12:46 | 4

@TancredvanTiberias2 | 01-07-21 | 13:22: Er is een verschil tussen een verantwoordelijk hebben of voelen en die verantwoordelijkheid omzetten in daden. Marokko en tig andere landen laten met succes en heel gemakkelijk die verantwoordelijkheid liggen en nemen hun inwoners niet over van Nederland. Dit is bewust D66 en CU beleid in uitvoering omdat zij het vinden deugen. D66 omdat ze Nederlanders haten en CU omdat ze graag hun andere wang aanbieden en denken dat ze daarmee in de hemel komen. De VVD stribbelde een tijdje tegen en acht het nu tijd om wisselgeld te vragen aan beide deugpartijen. Over de lijken en het woongenot van velen in de achterstandswijken waar de haat wordt geplaatst, dat dan wel weer. Maar de VVD doet alles voor een beetje macht.

Graaier | 01-07-21 | 13:33

@Graaier | 01-07-21 | 13:33: Mensen die in het buitenland in de gevangenis zitten hebben nog nooit een afgevaardige van nederland gezien. Dit keer met kleine letter, schaam me kapot.

gato | 01-07-21 | 15:11
▼ 1 antwoord verborgen

Oorlogsmisdaden kunnen niet verjaren.

Arnold711 | 01-07-21 | 12:44

wat klinkt die van Christen Unie net alsof ze de marathon heeft gelopen. nu weet ik dat de voorgangers in die kerken wel eens zo preken... maar dit is wel idioot hoor.

ikworstelengadouchen | 01-07-21 | 12:44

Ik haak af. Ik hoor "onze IS-ers". Onze. Doei. Vrolijke bui vandaag. Ik ga wat nuttigs doen. Wat een kolder.

Lorejas | 01-07-21 | 12:37

Hanneke is eng! Doodeng!

haatsmurfin | 01-07-21 | 12:36 | 1

Ze heeft een geheel eigen visie op causaliteit in ieder geval. TBS lijkt me zeer terecht.

Joffri | 01-07-21 | 12:38

Hmmm dat puntje van die koerden is natuurlijk wel een goed punt....

Hellsmurfje | 01-07-21 | 12:35

Laat ze lekker weglopen.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 12:38

In gedachte zie ik de optochten al voor me, met daarin mensen die allemaal de voorgedrukte aangifteformulieren willen gaan invullen...

kweethetooknietbeter | 01-07-21 | 12:42

-klopt niet dus weggehaald-

Joffri | 01-07-21 | 12:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ik begin toch wel ernstige ethische wroegingen te krijgen bij de paar duizend euro die ik elke maand mag aftikken aan belasting. Ik wil hier helemaal niet aan mee betalen. Dit is niet een alleen huilie huilie verhaal maar ik lig hier echt van wakker.

Als ik mij bedenk dat er een propaganda video gefinancierd wordt van mijn belastinggeld waarbij er een handjeklap is tussen de journalistiek en politiek waar dan ook nog keihard over wordt gelogen. Dit is van het niveau bananenrepubliek.

Toeslagenaffaire...

Is het überhaupt mogelijk om hier tegen op te staan? Of wordt je dan mishandeld?

Kale dodo | 01-07-21 | 12:32 | 2

Nederlanders zijn te lui of onverschillig om hier tegen te protesteren. Dus het demissionair kabinet (hoezo alleen "op de winkel passen" en geen belangrijke beslissingen nemen totdat er een nieuw kabinet is?) drukt dit er lekker doorheen.

Toos Bevergeil | 01-07-21 | 12:56

@Toos Bevergeil | 01-07-21 | 12:56:

Ik wil graag weten wat ik hier als individu in kan betekenen. Voor de zorgverzekering kan je bijv. een ontheffing krijgen via de SVB op grond van geloofsovertuiging, vraag mij af of dat in deze ook mogelijk is.

Kale dodo | 01-07-21 | 14:27

En weer gaat het over de toon, trut dient klacht in bij Presidium, en verlaat het debat.

Bliksemafleider voor Kaag, dit is het enige waar de Kartelpers nog over praat vandaag.

Abject | 01-07-21 | 12:32

Nu haak ik even af.

wiers | 01-07-21 | 12:30

Mevrouw Ellemeet helemaal over de Rooie !

Klacht ingediend tegen Bosma.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 12:29 | 6

Door laf weg te lopen bespaart Ellemeet ons de bijdrage van GroenLinks in dit debat, sympathiek gebaar.

smdyasc | 01-07-21 | 12:33

Dacht zich even voor een NPOjournaal momentje te kwalificeren

Merkwaardeloos | 01-07-21 | 12:35

Terreurmuts laat weer eens zien waar de loyaliteit van Groen Links ligt. Bij barbaren en koppensnellers.

Graaisnaaiert | 01-07-21 | 12:56
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Krijgtheenenweer | 01-07-21 | 12:29 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Zijn die IS-vrouwen nu dom of alleen maar stom? Je laat je als vrouw toch niet volblaffen door mannen die zich waarschijnlijk al weken niet gewassen hebben. Want zo gaat dat immers in een chaotisch oorlogsgebied.
We kunnen rustig stellen dat het IQ van die vrouwen ongeveer zo hoog moet zijn als hun leeftijd...

Hendrick9999 | 01-07-21 | 12:29 | 3

Het zijn zelf ook stinkerds. Lopen in ongewassen, bevlekte gewaden rond. Bah.

Toos Bevergeil | 01-07-21 | 12:57

U laat uw vrouw wel volblaffen als de "heren" zich hebben gewassen?
Interessante stelling.

F. Jacobse | 01-07-21 | 13:05

@F. Jacobse | 01-07-21 | 13:05: niet goed gelezen. Excuses!

F. Jacobse | 01-07-21 | 13:07

Oh, we gaan nog even terug naar het hele begin van het debat.

kweethetooknietbeter | 01-07-21 | 12:28

Is die van de VVD ?

Gaat hem weer niet worden, VVD = veel meer immigratie.

Roze_bril_drager | 01-07-21 | 12:27

Die VVD doos die zegt dus gewoon ik weet niet wie er (van die uitreizigers) een dubbele nationaliteit hebben. Ik dacht dat de Nederlandse nationaliteit was afgenomen voor uitreizigers.

oh nee he | 01-07-21 | 12:27 | 1

Nee, dat is nou juist de crux, dat willen ze niet. Geloof dat er pas bij eentje de nationaliteit is afgenomen maar als je in een links kabinet zit krijg je meer steun voor het sponsoren van terreurgroepen dan voor het denaturaliseren van terroristen met dubbele nationaliteit.
En daar berechten? Ach, we wilden het niet want ze zouden wel eens zwaar gestraft kunnen worden. En ja, natuurlijk kun je in de onderhandelingen aangeven dat je je als land verzet tegen de doodstraf en dat die automatisch gaat worden omgezet in levenslang "daar" zonder kans op vervroegde vrijlating. Waar een wil is is immers geen onwil. Hier echter is geen sprake van wil...

Graaisnaaiert | 01-07-21 | 12:31

Gewoon de hele keten die meewerkt met het terughalen van die Kalifatima's en hun broedsels hoofdelijk aansprakelijk stellen voor en de kosten en de gevolgen van hun idioterie. Helpt niet tegen toekomstige doden van aanslagen hier maar hopelijk gaan er dan wel wat kwartjes vallen dat ze spelen met vuur en dat niet alleen mensen uit volkswijken met dat tuig worden geconfronteerd maar ook bakfietsnimby's uit de grachtengordel en de woonboerderijen in het groene hart.

Graaisnaaiert | 01-07-21 | 12:27

Prima haal deze haatlarven en hun moeders maar op. Onder voorwaarde dat naast politici komen te wonen die daarvoor stemmen en dat de haatlarven in de klas komen van de kinderen of kleinkinderen van de Tweede Kamerleden die ervoor stemmen. Dus niet wegstoppen in een sociale huurwoning waar kamerleden alleen tijdens campagnetijd vluchtig langslopen.

Graaier | 01-07-21 | 12:24

Maar goed, mooi debat. Hoe laat staan ze vandaag op Schiphol?

Lorejas | 01-07-21 | 12:20 | 3

Zitten al 2 dagen in depôt.

Pieterman | 01-07-21 | 12:21

25% strafkorting per krat.

Pieterman | 01-07-21 | 13:19
-weggejorist-
BrulSpin | 01-07-21 | 12:14 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

En die fokzeugen nemen de, volgens islamitische staat, opgevoede haatlarven natuurlijk ook mee, kunnen ze lekker bij Jesse en Merel in de klas een beetje acclimatiseren.

Nee mohammed, ook vandaag mag je geen mesje meenemen naar school
vertaal weer naar je moeder dat dit echt niet is toegestaan!
Ook schelden we niet met, ongelovige honden en dreigen we met de dood!!!
op deze school zijn we allemaal gelijk en inclusief, ga nu maar fijn in de zandbak spelen met Maan.

TijdelijkOptimist | 01-07-21 | 12:14 | 1

En dat woord : kankerhoer , is ook niet toegestaan.

Nico_the_Sparrow | 01-07-21 | 12:19

Over een paar jaar heeft het woord "bommoeder" er ineens een hele andere betekenis bij.

Acidstain | 01-07-21 | 12:12 | 2

Wordt misschien wel het woord van het jaar

Waakvlam | 01-07-21 | 12:18

Bewust Ongehuwde Moedermoeder?

quigg | 01-07-21 | 12:53

Wat is er tegen een dreigende doodstraf bij berechting in de regio? Lijkt me een duidelijke win-win situatie en kost geen belastinggeld.

Pleegzuster B | 01-07-21 | 12:07 | 1

Ja, ze wilden zo graag moslim fratsen, dan hoort dat er ook bij.

bqbq | 01-07-21 | 12:48

Ja, die Kathmann hoorde ik daarstraks even - ik ga dat debat niet helemaal volgen - de argumenten van de voorstanders van 'ophalen' aanvoeren: als je ze ophaalt, dan ontlopen ze hun gerechte straf niet, en het 'gecontroleerd' terughalen is 'veiliger'.

Over die straffen kun je discussiëren; er waren afgelopen dinsdag toevallig twee veroordelingen tot 6 jaar plus TBS - van terugkeerder Yousra L, die een IS-propaganda website runde, en twee ISers uit Zoetermeer, maar dat waren geen terugkeerders, dacht ik - die volgens mij nu eens hoger lagen dan wat we de afgelopen jaren hebben gezien. Toch, je ziet steeds dat al die lui alleen 'lidmaatschap van een terroristische organisatie' ten laste kan worden gelegd, want over de rest liegen ze en ze ontkennen alles.

Het argument dat het 'veiliger' zou zijn, is slechts een onbewezen aanname. We hebben een dergelijk situatie - mensen die Nederland en het westen haten, weggaan om zich bij een islamitische moordbrigade aan te sluiten - nooit eerder in onze geschiedenis bij de hand gehad, en men speculeert veel te veel op de heilzame werking van 'deradicaliseren' en 'monitoren'.

Mij lijkt het veel veiliger om die lieden buiten de deur te houden door hun Nederlanderschap in te trekken, en slaagt er af en toe eentje in om - met kleintjes - illegaal terug te keren, dan kun je ze op dat moment toch alsnog vastzetten en berechten? Je kunt wellicht 'onder de radar' Nederland binnen sneaken, maar het lijkt me onmogelijk om lange tijd 'onder de radar' in Nederland te verblijven.

Dr_Johnson | 01-07-21 | 12:06 | 2

Het afnemen van het Nederlanderschap wordt thans (heel minimaal) uitgevoerd als er sprake is van een dubbele nationaliteit. Als er geen sprake is van een dubbele nationaliteit is er bij afnemen van het Nederlanderschap sprake van stateloosheid en daar zit de crux. Ik ben bang dat met name de linkse partijen in al hun naïviteit hier voor gaan liggen, omdat stateloosheid in hun ogen vele malen erger is dan de risico's die deze lieden met zich meebrengen als je hun Nederlanderschap handhaaft.

Valka | 01-07-21 | 12:21

@Valka | 01-07-21 | 12:21:

Ja, ergens in het verleden heeft de VN dacht ik besloten dat je mensen niet meer 'stateloos' mag maken. In het verleden gebeurde dat volgens mij wel met die zg Spanje vrijwilligers - eind jaren 30 - mag goed, ik snap op zich dat Nederland zich aan die VN verordening houdt.

Maar dan hebben we het over een relatief klein groepje autochtone bekeerlingen - die Laura H bv, en die Yago Rietdijk, en Victor al Hollandi, en nog een paar - terwijl het gros van die ISers Marokkanen zijn; daarvan kun je gemakkelijk het Nederlanderschap intrekken, want dan houden ze hun Marokkaanse nationaliteit over. Het is ook al een aantal keren gebeurd, ik dacht in totaal bij ca 9 van die lieden, waaronder die Fatima uit Tilburg, die in november 2019 door Turkije 'gewoon' op een vlucht naar Amsterdam is gezet, ondanks hevige protesten van Nederland.

Die Fatima zou toch hier berecht worden, ik meen dat ze inmiddels tot 4 jaar is veroordeeld, maar ze heeft ook de intrekking van haar Nederlanderschap aangevochten, want anders moet ze na het uitzitten van straf (zal al snel zijn. lijkt me, want met aftrek van voorarrest en een derde wegens goed goed gedrag zal ze wel heel kort, of misschien niet eens, moeten 'brommen'). Hoe de afloop van die zaak is, is geloof ik nog niet bekend.

Dr_Johnson | 01-07-21 | 13:10

Jaja VVD, "... niet toestaan, niet opnieuw laten gebeuren" - Dan graag ook actie .. En niet alleen, holle retoriek (I.c.m. geheugenverlies).

Nederlandop1 | 01-07-21 | 12:05

Als het een kalifaat is, wie is dan de kalif? En wie is de grootvizier?

Mr_Natural | 01-07-21 | 12:05

Zijn dit nu die 'bommoeders'?

All_yall | 01-07-21 | 12:04 | 1

Bewust ongewenste moslim moeders klinkt correct

Continuum | 01-07-21 | 12:07

Ze kunnen lekker lullen erover,maar zolang Assad ze niet uitgeeft is het toch illegaal.

Roger-Rabbit | 01-07-21 | 12:03

Eigen schuld, dikke bult. Dan moet men maar geen VVD stemmen.

pjisonline | 01-07-21 | 12:01 | 13

@MoonBeebe | 01-07-21 | 12:32: het gaat niet om "willen" van een bepaalde bewindspersoon. U snapt er dan ook niets van?

van Oeffelen | 01-07-21 | 12:53

@van Oeffelen | 01-07-21 | 12:52: Nope, de harde realiteit. Jij en jouw soort zijn hierdoor persoonlijk medeverantwoordelijk voor de gevolgen van een terroristische aanslag door deze haatkippen, en mocht ik het slachtoffer daarvan worden dan kom ik jou opzoeken om verhaal te halen. Lafbek.

Reaguurdeskundige | 01-07-21 | 13:05
▼ 10 antwoorden verborgen

Wanneer is het Kali Fati feest?

Mr_Natural | 01-07-21 | 12:01 | 1

Elke dag.

Deksmaat | 01-07-21 | 12:02

Tijdens de Spaanse Burgeroorlog zijn er zo’n 600 Nederlanders naar Spanje afgereisd om tegen Franco te vechten. Van vrijwel allen werd het Nederlanderschap afgepakt wegens vechten in den vreemde.

Sinterbikske | 01-07-21 | 12:00 | 3

Yes, dubbele paspoort afnemen en door Syrië laten berechten.

HenkyPanky | 01-07-21 | 12:09

Toen was er geen zieligheidsindustrie en ook geen "het vieren van het slachtofferschap"

PokeAWoke | 01-07-21 | 12:24

In 1968 maakte Theo Uittenbogaard een VARA-radio-documentaire, getiteld De Oorlog Duurt Voort, over oud-Spanjestrijders, waaronder Laros, na hun terugkeer in Nederland, en hun frustratie, dat zij in meerderheid dezelfde behandeling kregen, na de Tweede Wereldoorlog, als zij die 'fout' waren geweest. In 1969, dertig jaar na het einde van de Spaanse burgeroorlog protesteerde Laros nog steeds en opnieuw op het Binnenhof tegen deze 'historische schanddaad' : "Waarom zijn na dertig jaar nog steeds anti-fascistische oud-spanjestrijders staatloos ? Waarom ?"

theo-is-dood | 01-07-21 | 17:54
-weggejorist-
Kdoemaarwat | 01-07-21 | 11:59 | 3

Dus we willen vrouwen die hier weggingen als maagd en eendekker middelvinger nu terug halen met nu kinderen? Maar het zijn geen Nederlandse kinderen maar Syriërs. Dus waar gaat dit nu over? Trouwens wel een vrouwen dingetje van de partijen.

Arnold711 | 01-07-21 | 11:59 | 3

"We" willen niks. Internationaal recht en activistische advocaten daar gaat het hier om.

van Oeffelen | 01-07-21 | 12:05

Dit kabinet geeft ze ook de ruimte om dit te doen. Gewoon nee zeggen is ook een antwoord toch?

Arnold711 | 01-07-21 | 12:08

@van Oeffelen | 01-07-21 | 12:05: VVD-ers en CDA-ers vinden het veroorzaken van internationaal onrecht belangrijker dan het beschermen van onschuldige mensenlevens. Daar ligt de kern van het probleem.

Reaguurdeskundige | 01-07-21 | 12:10

Als we er nog meer terughalen, zijn wij straks het kalifhaasje.

Nuchternederland | 01-07-21 | 11:59 | 3

Dit dus terwijl ons omliggende landen (Zoals het Verenigd Koninkrijk) hier niet aan beginnen ..

Nederlandop1 | 01-07-21 | 12:01

@Nederlandop1 | 01-07-21 | 12:01: Nou, Begum is nou anders voor de zoveelste ronde het ECHTE slachtoffer en Corbyn zag dat het goed was....

PokeAWoke | 01-07-21 | 12:26

Welkom welkom welkom,

swassannuf | 01-07-21 | 11:57
-weggejorist-
Kdoemaarwat | 01-07-21 | 11:57

Welkom thuis!
Ik neem aan dat u zo snel mogelijk weer aan de slag wilt?

Aardappelplantje | 01-07-21 | 11:57

Dat heeft 'ie goed gezien.
Optie 1: Nederlanderschap nu afnemen. Geen kosten, geen verplichtingen, geen gevaar.
Optie 2: Ophalen, hier de kosten voor rechtzaak, behandeling , opsluiting, kinderen-ontgifting en TBS. Vervolgens *misschien* afnemen van Nederlanderschap, na 2 jaar, wanneer niemand er meer op let.

Het kabinet kiest voor optie 2, wij betalen alle kosten, en, rara politiepet, over 2 jaar is die haatparasol met haatlarven uw buurvrouw.

marcoplarco | 01-07-21 | 11:54 | 2

Hij heeft het helemaal juist. Maar dat gaan we lekker niet doen, optie 1. Neee, optie 2 is menselijker en iedereen verdiend een tweede kans, kinderen erbij bla bla bla, totdat over een paar jaar er een bom in de metro afgaat. Dan komen er krokodillen tranen en zijn de destijds verantwoordelijken allang met
De noorderzon vertrokken

Waakvlam | 01-07-21 | 11:59

Overlopers terughalen... hmm... gaat vast helemaal goedkomen.
Plant ze in een leuke woning, want dat hadden ze wel verdient naar al die ontberingen.
Veroordelen zonder getuigen en bewijslast zal moeilijk worden.
Even een dader line-up wordt ook vrijmoeilijk.
Ja ik herken die zwarte mantel van haar!
Dus dat wordt voorwaardelijk of vrijspraak.
Dan er niet al te veel meer naar omkijken, komt het vast goed.

Hiesjes | 01-07-21 | 11:53 | 1

Hoe gaat het in Frankrijk?
:: Vincent Nouzille
Les tueurs de la Republique: assassinats et operations speciales

Via bol.com

theo-is-dood | 01-07-21 | 17:59

Kort ... puntig ...

Het Licht | 01-07-21 | 11:50

'Berichtgeving Kaag inmiddels al naar pagina 7 verdwenen, talk shows??? zitten tot 2045 vol.
Hahahahaha gaat steeds sneller.

enra | 01-07-21 | 11:46

Wat een naieve gekken: "We kunnen ze beter hier houden zodat we ze berechten en dat we ze daarna kunnen volgen". Wat een naiviteit.

We halen ze hier heen, *als* ze vervolgt worden, en *als* ze berecht worden, en *als* ze dan de cel in gaan, *als* ze dan niet tussen de andere cel-genoten met terroritische opvattingen, dan kunnen we ze, als ze na een jaar ofzo vrijkomen, gaan volgen *als* we dan nog weten wara ze zijn, *als* we dan de capaciteit hebben om dat te doen, *als* het dan nog nut heeft.

Dus 7 x "als". Ja hoor dat gaat vast goed komen. Van mij hoeven ze niet eens straf te krijgen: Als ze maar niet hier zitten.

peterdh | 01-07-21 | 11:45 | 1

De aivd heeft ten ene male veel te weinig mensen om dit volk zeven dagen per week en 24 uur per dag te “monitoren”.

theo-is-dood | 01-07-21 | 18:01

Ik denk wel is aan het programma * wie van de drie*, hier wordt het dus wie van de paar hondert gaat zichzelf opblazen of iets anders doen.
https://www.welt.de/politik/ausland/article11820051/Frau-in-Burka-veruebt-Selbstmordanschlag-viele-Tote.html

jan huppeldepup | 01-07-21 | 11:44

Volgens Kathmann is het dus veiliger alle terroristen te importeren(?) Want internet. pfff

Joffri | 01-07-21 | 11:44

1991?! 2021?! Nee hoor, het is duidelijk 1984!

kweethetooknietbeter | 01-07-21 | 11:43

"Internet werd in 1991 uitgevonden"
Nee, doos. In 1969 al (Arpanet). In 1974 werd de term Internet al gebruikt door Vince Cerf.

marcoplarco | 01-07-21 | 11:43 | 1

Ja , domme doos. Ik zat op mijn eerste pc-tje eind jaren 70 al te ftp-en en Telnet-ten, en nog veel meer.

Zwizalletju | 01-07-21 | 12:00

Linksom of rechtsom, 'men' - de boven-ons-gestelden - laat al die IS ratten 'gewoon' weer terugkeren. Men haalt ze zelfs comfortabel op met het vliegtuig.

Het is een grote schande.

Dr_Johnson | 01-07-21 | 11:42

Ik heb een hekel aan vrouwen die de zieligheidskaart spelen.
Edit: een pesthekel.

zwenkwieltje | 01-07-21 | 11:42

Als ze terugkomen met een regenboogburka, dan mag het van mij.

Toetsenbordcomplex | 01-07-21 | 11:41 | 2

En YMCA zingen!.

All_Anonymous | 01-07-21 | 11:41

Ja want we weten dat dit volstrekt stabiele figuren zijn, en totaal niet hypocriet.

Dan maar zo! | 01-07-21 | 11:42

Ik hou van kinderen, heus waar, maar wat terugkomt met deze haatheksen zijn maatschappelijke gevaren in pocketformaat. Gewoon daar laten.

MickeyGouda | 01-07-21 | 11:39

Die debatten gaan steeds meer op een verjaardag bij een disfunctionerende familie lijken.

Poesmobiel | 01-07-21 | 11:38 | 4

@Poesmobiel | 01-07-21 | 11:50: geserveerd met Spacecake!.. nomnomnom vuurwerk gegarandeerd.. wel zelf in een hoekje gaan zitten en aanschouwen haha

All_Anonymous | 01-07-21 | 12:05
▼ 1 antwoord verborgen

Leuk debat. Veel gekwetsten door de Toon weer.

Schmalz | 01-07-21 | 11:37 | 1

Het zou fantastisch zijn als er opeens alleen maar heel extreem hoffelijk tegen elkaar gesproken wordt. Dan moeten ze het namelijk opeens wel over de inhoud hebben en dan wordt het lastig.

osolemio | 01-07-21 | 11:42

De hele Deuggemeente valt over Bosma, debat kapotstuk, smerig!

Abject | 01-07-21 | 11:35

Ze gaan ze terughalen en als er zo'n plofkip zichzelf opblaast dan halen ze hun schouders op en komen de bekende woorden dat het allemaal zo erg is en ze dit echt nooit verwacht hadden met de oh zo bekende krokodillentranen....

de SENSEI | 01-07-21 | 11:34 | 1

Oftewel: Ich hab es nicht gewusst. En men is vergeten: Dit nooit weer.

Leffe Blonde | 01-07-21 | 11:47

Dit stinkt naar een opzetje om Bosma in de hoek te drijven, en de aandacht van Kaag-gate af te leiden.
Wedden dat het niet over kaag, maar deze "rel" gaat.

Abject | 01-07-21 | 11:34

Hoezo is hier überhaupt debat over, we hebben toch een uitspraak van de Hoge Raad? Wie zijn die mensen die tegen deze uitspraak in van plan zijn dit soort vuilnis op te halen?

Do-na-zi | 01-07-21 | 11:34

Nou zijn de rapen pas echt gaar

sgaapje | 01-07-21 | 11:33

Dit gaat alleen om IS vrouwen toch? Zijn die anders wat ideologie en alvehele misdadigheid betreft, alsdan de IS mannen? Wat mij betreft niet en zijn ze allemaal wegwerpmensen, man, of vrouw. Maar goed. Ik begrijp dat er in de strijd naar gelijkheid tussen man en vrouw nog grote stappen gemaakt moeten worden. Pussy passes: denied.

Dutchbeaurouge | 01-07-21 | 11:33

En alweer gaat het over de toon!
Hypocriet geleuter.

Abject | 01-07-21 | 11:33 | 3

Ik vind dat juist dit soort vergaderzalen de aangewezen plek zijn waar men ver moet kunnen gaan in de uitspraken en in het ventileren van meningen.

kweethetooknietbeter | 01-07-21 | 11:52

De valse toon komt van links, hoorde ik al.

Pieterman | 01-07-21 | 12:20

Als het over de toon gaat, dan weet je hoe laat het is. Vroeger had je daar een speciaal telefoonnummer voor.

kweethetooknietbeter | 01-07-21 | 12:26

Weer een kniebuiging van de politiek correcte deugbeulen en bullies voor het extreme islamitische gedachtegoed. De D66 NPO werkt wel weer mee: duizenden verkrachte, geprostitueerde kinderen door moslimgangs in Engeland verzwijgen, geen documentaire over het vreselijke lot van de Jezidi's, zoveel mogelijk verkrachtingen moorden op meisjes door exteme moslims onder het tapijt vegen en straks de kalifaatmeisjes uitnodigen (het liefst samen met een deugbner) om te laten zien hoe goed ze het hier doen na het vreselijke zielige lot dat zij ondergaan hebben bij ISIS. Welkom bij het nieuwe leiderschap!

agram | 01-07-21 | 11:33 | 1

Rutte geniet van de algehele "D66 IS schuld haat" die alom geventileerd wordt. Ondertussen telt de grootste misdadiger zijn schaapjes.

bergsbeklimmer | 01-07-21 | 11:35

We gaan ze halen die kalifaatkipjes.

zeertegendradig | 01-07-21 | 11:32

Ah, nu heeft Bosma het gedaan.

kweethetooknietbeter | 01-07-21 | 11:32 | 1

Lekker makkelijk he… hij zegt niet iets verkeerds haha jezus wat een zielepieten daar haha

All_Anonymous | 01-07-21 | 11:32

Bosma als voorzitter, mooi! Kuzu aan de kant!

sgaapje | 01-07-21 | 11:31 | 3

Iedereen aan de kant hahah kijk hoe ze spartelen dan..

All_Anonymous | 01-07-21 | 11:31

@sgaapje | 01-07-21 | 11:34: helaas veranderd er toch uiteindelijk nooit echt iets.. maar dit is mooi om te zien!.

All_Anonymous | 01-07-21 | 11:35

Bosma is toch wel een soort van Chuck Norris hoor.. wat een baas!.

All_Anonymous | 01-07-21 | 11:30

En allemaal veinzen ze geen actieve herinneringen te hebben aan de misdaden tegen de menselijkheid aldaar. Ik zie een patroon.

Deflatiemonster | 01-07-21 | 11:29

Dat er uberhaupt discussie is, dit tuig is erger dan de SS. Gooi ze daar in een diepe put.

fapkoning40 | 01-07-21 | 11:28

Stel; we zetten daar ginder voor diegenen een deradicaliseringscursus op, dan zouden ze naar verloop van tijd, afhankelijk van hun voortgang, naar Nederland terug kunnen komen, toch?

kweethetooknietbeter | 01-07-21 | 11:27 | 3

En hoe meet je dan hun voortgang?

Xbitt | 01-07-21 | 11:28

@Xbitt | 01-07-21 | 11:28:
Mensen die verstand hebben van mensen, die kunnen dat vast heel goed beoordelen en vaststellen.

kweethetooknietbeter | 01-07-21 | 11:41

Markuszower moet zich niet laten uitlokken door dat trutje, hij kan het heel goed brengen zonder zich te verliezen in emotie.

Conan de Rabarber | 01-07-21 | 11:26

Tja, gerommel in de marge, misstanden aan de zelfkant van de maatschappij. Je kunt je er de hele dag wel over opwinden, maar dat is ook ongezond.

van Oeffelen | 01-07-21 | 11:26

Haatheks doet haatheksen terughalen. Mooie kop voor op de televaag?

Hemke-Valsema | 01-07-21 | 11:26 | 2

Televaagvuur..

All_Anonymous | 01-07-21 | 11:34

Voor deze Jihadbruiden is Sekreet Kaag inderdaad "Minister van de Hoop".

Leon Tosti | 01-07-21 | 12:45

Hoezo worden die plofkippen niet berecht in het land waar ze hun misdaden hebben begaan? Zoals het hoort.

Abject | 01-07-21 | 11:26 | 1

Berecht? Dan graag op dezelfde manier als waarop dit menselijk vuilnis afrekende met hun tegenstanders

theo-is-dood | 01-07-21 | 18:04

Het argument 'de kinderen hebben niks gedaan' wordt selectief ingezet. Kinderen zijn altijd het slachtoffer van wat hun ouders doen of overkomt, ook deze. Hoe gaat het met de kinderen van de Jezidi's die door Nederlandse terroristen zijn vermoord? Moeten "we" daar ook iets aan doen?

Koning Willy | 01-07-21 | 11:25 | 1

erger, de meeste kinderen die er niks aan kunnen doen zijn verwekt NA de val van het kalifaat. Als drukmiddel. De kinderen die geboren zijn TIJDENS het kalifaat zijn al herhaalde malen gekwalificeerd als potentieel terroerist.

Dr.Utker | 01-07-21 | 11:35

Volgens mij zit het roze balkje op haar achterhoofd.

Nuchternederland | 01-07-21 | 11:25

Het heeft geen zin te kijken. De uitslag staat nu al vast.

Het kabinet, de moslimpartijen denk en groenlinks, de linkse partijen. Niemand praat nog over berechting in eigen regio. Of een oorlogstribunaal, zoals Carla Del Ponte adviseerde. Ze willen allemaal ISIS naar NL halen.

Hier was namelijk eerder al een motie over. De stemmingsuitslag zegt genoeg. www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detai...

gaffelbaard | 01-07-21 | 11:25 | 1

"We" hebben gekozen voor moslims en islam. En dan krijg je er gratis Jihad, terreur en aanslagen bij. 120 van de 150 zetels hebben deze package deal omarmd.

Graaisnaaiert | 01-07-21 | 11:29

hoeveel aanslagen in Nederland hebben deze kippetjes gepleegd terwijl zij daar zaten? Juist. Next.

netniet | 01-07-21 | 11:25 | 1

Ze sporen hun geloofsgenoten daar wel toe aan, slimmerik.
De strategie van ISIS is "lone wolf" / kleinschalige cellen aanslagen te laten plegen. Dat zeggen ze letterlijk. En helaas met enig suxes.
Er zijn meerdere aanslagen verijdeld.

Asteroid-B612 | 01-07-21 | 12:52

Kalikaag Burkaagje

Henri | 01-07-21 | 11:25

Toen ISIS terug gedrongen werd, en meer een meer terrein ging verliezen hebben de Fransen en Engelsen iets heel opmerkelijks (en goeds) gedaan.
Ze gingen er naar toe om hun "landgenoten" door middel van een stukje blei definitief van terugreisplannen af te brengen.

hangtiet met knoop | 01-07-21 | 11:24 | 1

Wij zijn meer van de zachte heelmeesters nog jaren stinkende wonden die dooretteren. #nederlandje #stinkland

Hemke-Valsema | 01-07-21 | 11:25

Even kijken

de SENSEI | 01-07-21 | 11:24 | 4

@de SENSEI | 01-07-21 | 11:24: moet zeggen, het staat je wel heel goed.

VP732 | 01-07-21 | 11:31

@de SENSEI | 01-07-21 | 11:35: Ippon!

Normpje | 01-07-21 | 11:55
▼ 1 antwoord verborgen

Bij WNL vanochtend was een dame van het CDA dit hier fel tegen was. We moesten ons maar bekommeren om de slachtoffers, de Yezidi die gruwelijk zijn behandeld. En die haatsmurfen daar berechten. Ben benieuwd of daar aan vasthoudt.

Piet Karbiet | 01-07-21 | 11:24 | 3

Nee, want bij eerdere moties daarover stemde het CDA juist tegen.

gaffelbaard | 01-07-21 | 11:27

Hoho,,haatsmurfen? ik mag dan wel een haatsmurfin zijn maar ik voel me hier wel een beetje aangevallen.

haatsmurfin | 01-07-21 | 12:25

Onze wet verbiedt deelname aan een buitenlandse krijgsmacht, op straffe van verlies van het Nederlanderschap.

Wat is hier moeilijk aan??

marcoplarco | 01-07-21 | 11:23 | 6

@omanders | 01-07-21 | 11:26:
1. Iemand met een dubbele nationaliteit wordt niet stateloos als je hem/haar de Nederlandse nationaliteit afpakt en uitzet.

2. Weet je wat ook een internationaal verdrag staat? Het is ons recht op zelfverdediging (als land) en het daaruit volgen recht om regels, maatregels en straffen in te stellen in het belang van nationale veiligheid.

gaffelbaard | 01-07-21 | 11:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Eens met Hanneke, direct uitleveren aan de koerden.

Joffri | 01-07-21 | 11:23 | 1

Juist. Of sofort abschiesen

pibasso | 01-07-21 | 11:30

D66 trutje vindt niet eens dat het geradicaliseerden betreft.
Ongelovelijk.

Merkwaardeloos | 01-07-21 | 11:22 | 3

Oh Volt. Net zo erg.

Merkwaardeloos | 01-07-21 | 11:24

Idealisten, vrijheidsstrijders en misleide zielige schapen. Coven66 is geen partij, het is een aandoening.

Graaisnaaiert | 01-07-21 | 11:26

Teruggehaald vanwege het hebben van een vagijn?

Deflatiemonster | 01-07-21 | 11:21 | 1

Ja, want dan ben je zielig en slachtoffer en als je dat niet doet ben je bang voor sterke vrouwen en een vrouwenhater. Aldus linkse mensen.

Graaisnaaiert | 01-07-21 | 11:23

Snapt die Koekkoek van Volt niet dat wanneer zo’n moslimvrouw in Aleppo een bomgordel laat ontploffen dat we daar toch iets minder last van heeft dan wanneer ze dit op een volle Dam doen.

stijlloospeilloos | 01-07-21 | 11:20 | 2

Hebben…..

stijlloospeilloos | 01-07-21 | 11:21

Ik las even 'een volle Tram'

En toen dacht ik gelijk terug aan Utrecht

Maar misschien hebben die kuikentjes van Vilt dat nieuws van toen gemist? Die waren nog kind, of tiener, toen dat speelde. Dus het zou kunnen..

gaffelbaard | 01-07-21 | 11:34

Eventueel terughalen ( als Kaag en consorten dat echt willen ), maar dan ook NOOIT meer loslaten hier. Dus levenslang in onze gevangenissen.
Altijd beter dan daar blijven ( ze willen toch terug omdat het daar ineens zo slecht is ? ), dus soort van win-win.

helaas-nederlander01 | 01-07-21 | 11:20 | 3

Wat denk je wat ons dat gaat kosten?
Op de website over gevangenis staat €250.- PER DAG. Bijvoorbeeld 40 jaar gevangenis is: 250x365x40=3.650.000 en dan reken ik nog niet eens medische verzorging, coaches, advocaten, rechtsgang enz.

meneer Q | 01-07-21 | 11:34

@meneer Q | 01-07-21 | 11:34:
Overigens is TBS 528 euro's per dag.

meneer Q | 01-07-21 | 11:37

@meneer Q | 01-07-21 | 11:37:
Is niet het goedkoopste. Dat klopt, maar als zo'n kip los loopt, kost dat mensenlevens. Waar die ook loslopen.
Beste zou zijn als ze daar blijven en nooit meer hierheen komen. Maar dat gaat in ieder geval niet gebeuren.
Andere mogelijkheid is daar opsluiten in een goed bewaakt kamp. Ook dat zal niet gaan gebeuren.
En voor alle duidelijkheid, als ze daar de doodstraf krijgen zou dat wat mij betreft eigenlijk het beste zijn. Terwijl ik eigenlijk wel tegen de doodstraf ben.

helaas-nederlander01 | 01-07-21 | 12:05

Wat zit er toch een treurig en naïef volk in de Tweede Kamer.

Conan de Rabarber | 01-07-21 | 11:20 | 3

Waren ze maar treurig en naief. Ik denk dat ze gewoon kwaadaardig zijn, met een pan-EU agenda.

Graaisnaaiert | 01-07-21 | 11:37

En zo is het!!!

Mispel | 01-07-21 | 12:00

Terug laten vliegen over Oekraine, buk-raketje eropaf, klaar is Mohamed.

Toetsenbordcomplex | 01-07-21 | 11:19

Zijn deze terreurkippen zielig omdat ze nu in een kamp zitten inplaats van het “fantastische kalifaat”?
Gewoon daar laten berechten en straffen. Beter voor ons en de slachtoffers die dan meer genoegdoening krijgen.

Guusje Nadorst | 01-07-21 | 11:19 | 1

Vooral financieel.

meneer Q | 01-07-21 | 11:38

Negeer nou eens dat het vrouwen zijn, dat is irrelevant. Het zijn terroristen die willens en wetens naar het kalifaat zijn afgereisd. Ze hebben filmpjes gezien hoe afvalligen en niet-moslims worden afgeslacht en zijn het daar dus mee eens. Alles daarna is irrelevant, en ze horen daar te worden berecht voor misdaden daar gepleegd.

Koning Willy | 01-07-21 | 11:19

Op etnische zuiveringen en genocide is er het Haagse Tribunaal waar Mladic en andere Hoetoes en Toetsies worden berecht met metersdikke dossiers en diverse getuigen. Voor dat IS kalifaat worden de facilitators zoals de jihadbruidjes onder de radar in de bijstand geschoven na 200 uur taakstraf in een bejaardentehuis. Terwijl er toch echt een genocide en etnische zuivering in het kalifaat heeft plaatsgevonden met koppensnellen en van het balkon af duwen

HetOorAakel | 01-07-21 | 11:17 | 2

Kan niet.
Het ICC heeft geen jurisdictie over Syrië.
En Syrië is geen partij geweest bij het statuut van Rome.

gaffelbaard | 01-07-21 | 11:44

@gaffelbaard | 01-07-21 | 11:44: owkee goed punt. Dan maar pragmatisch zoals Frankrijk, Israel en de VS: tussen de ogen, telefoonbom of via een drone

HetOorAakel | 01-07-21 | 11:56

De verdere debilisering van Nederland met dank aan D66 en dat overige linkse tuig. Weer een prestatie van de zieligheidsindustrie.

Broadsquire | 01-07-21 | 11:17

Koekkoek draagt het jasje van Bassie

Joffri | 01-07-21 | 11:16

Deze zwarte-plofkappen terughalen gaat geheid problemen opleveren voor de Nederlandse samenleving. Dit debat kan beter gestaakt worden en ga kijken naar een datum voor het Hoe-heeft-dit-kunnen-gebeuren Debat.

stekkerinjeoor | 01-07-21 | 11:16

Wat een vrouwenhaat toch weer....

Rest In Privacy | 01-07-21 | 11:15

Maar ze hebben de misdaden toch daar in dat kalifaat begaan, waarom worden ze dan daar niet in de regio berecht volgens de daar geldende regels?

Dezenaamhier | 01-07-21 | 11:15

Mannen, mannen rustig aan nou .(sarc on) Deze arme misleidde wichter hebben alleen maar het voorbeeld van vrouw Kaag gevolgd. Ze dachten allemaal een rijke oliesjeiks te kunnen binnenhalen met hun vagijn. (Sarc off)

strawdog | 01-07-21 | 11:15

Stelletje vrouwenhaters zijn jullie. Eerst Kaag kapot maken en je nu afzetten tegen deze arme vrouwen.

C1O2 | 01-07-21 | 11:15 | 2

scherp.

Merkwaardeloos | 01-07-21 | 11:18

Oh... is Kaag kapot dan? Dat zou mooi zijn!

Pierre Lebon | 01-07-21 | 11:26

Het argument: ja maar anders worden ze misschien niet vervolgd sijpelt vanzelf door. Dat is feitelijk hetzelfde zeggen: oh maar er is een weg om hierheen te komen. Als je dat als politiek neit ziet dan ben je totaal ongeschikt voor wat je doet. Of je moet het anders verwoorden: je mag hierheen komen, maar dan zetten WIJ je tegen de muur. Maar goed, daarvoor zijn we te geciviliseerd.

BBRDWR | 01-07-21 | 11:15

Toch raar, als ik moedwillig op verkansie ga naar een zwaar geïnfecteerd gebied en alle terugvlucht worden gewandeld, ben ik op mijn eigen kunnen aangewezen en helpt de overheid mij niet wegens eigen risico. Warom doen we dan ons best om deze parasols terug te halen? Je kan ze niet eens uitklappen tegen de zon.

NaughtiusMaximus | 01-07-21 | 11:15

Ah, gelukkig. Toch een item over het ploflim vrouwen quotum in NL.

Merkwaardeloos | 01-07-21 | 11:13

Julio Poch wil deze vlucht wel doen.

Leptob | 01-07-21 | 11:12

Joran van der Sloot mag wegrotten in een Peruaanse martelcel, maar IS-bruiden die meer 'verdwijningen' op hun geweten hebben zijn welkom in Nederlandse gevangenissen... euhm... hotels

kapotte_stofzuiger | 01-07-21 | 11:11 | 4

@2voor12 | 01-07-21 | 11:29: Altijd verwacht dat hij zich nog eens zou bekeren, dus wie weet. Het past wel bij hem.

C1O2 | 01-07-21 | 11:31

@C1O2 | 01-07-21 | 11:31:
Het levert wel direct veel hulp en aandacht van Amnesty en ministeries op voor hem.

2voor12 | 01-07-21 | 11:33

@C1O2 | 01-07-21 | 11:31:
Dat zijn de betere tips. Jammer voor hem dat hij Geenstijl niet kan lezen.

kapotte_stofzuiger | 01-07-21 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Wie zijn die mensen, die hier serieus over nadenken?
Nou, dat Domme66-volk.

Normpje | 01-07-21 | 11:11 | 1

De landsadvocaat en de 2e kamer las ik van reaguurders.

Maar minister van buza of buza zelf zal ook wel eea weten.

sjef-van-iekel | 01-07-21 | 11:16

Er wordt gevlogen met een toestel van easyJetten.

Opajoop | 01-07-21 | 11:11 | 1

Het is veel te belastend voor het milieu om deze dingen op te halen.

sjef-van-iekel | 01-07-21 | 11:17

Er had daar een tribunaal moeten plaatsvinden gesteund door de internationale gemeenschap.
Het is misschien wel wederrechtelijk om ze hier te berechten.
Dit is echt de omgekeerde wereld!

Aristotalloss | 01-07-21 | 11:09 | 3

Helemaal mee eens en ook gewoon de straffen opleggen die ze daar hanteren. Dit is eigenlijk hetzelfde als dat één of ander land Göring, Ribbentrop etc. na de oorlog hadden opgehaald en daarna een fopstrafje hadden gegeven ipv het Neurenberg proces.

R.F.Pickering | 01-07-21 | 11:16

Wij hebben deze figuren laten gaan. Onder het motto, dan zij wij er mooi vanaf en misschien lopen ze wel tegen een kogel aan. Pas toen IS echt groot werd, is het uitreizen actief tegen gegaan. Deze lui hebben dan wel vreselijk huisgehouden dan wel dit gefaciliteerd. En zouden inderdaad tegen lokale maatstaven berecht moeten worden, ook als dit betekent dat ze de doodstraf kunnen krijgen. De enige reden dat we deze gasten hier terug halen is omdat ze nu een probleem vormen voor lokale bevolking, wat in eerste instantie sowieso niet had mogen gebeuren. Het wrange daaraan is dat ze het dan in NL beter krijgen dan lokale bevolking daar.

Incitatus | 01-07-21 | 11:44

Volkomen mee eens. We deden het voor de nazi's. We doen het voor de Hutu's etc. En dan zou dit opeens onder 'thuis af te handelen' vallen? Wat een lachertje.

konjodebonjo | 01-07-21 | 12:03

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com