Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Grapperhaus over overlastgevende asielzoekers: "Kansloze asielplaag ongehinderd verder"

De leefsituatie in en om gewone asielzoekerscentra (azc’s) waar ook overlastgevende asielzoekers verblijven, is zorgwekkend door hun asociaal en crimineel gedrag. Het is erg moeilijk deze overlastgevers te corrigeren. Alleen in speciale opvangcentra lukt dat, blijkt uit het rapport ‘Vervolgonderzoek naar de aanpak van overlastgevende asielzoekers’ dat de Inspectie Justitie en Veiligheid vandaag publiceert.

Overlastgevers zijn voor het merendeel jonge mannen uit Marokko, Algerije, Libië en Tunesië.  Hun kans om hier te mogen blijven is minimaal. De meesten worden in het land van herkomst niet vervolgd om bijvoorbeeld geloof of politieke overtuiging. Ze hebben weinig opleiding en nauwelijks toekomstperspectief. Ze hopen hier op een beter leven maar dat is geen reden voor een verblijfsvergunning. (DE TELEGRAAF oh nee DE OVERHEID)

NB1: Dit GeenStijl-artikel bevat geen (herhaling: geen) bewerkte citaten. Dit is de felrealistische asielwerkelijkheid anno 2021, zoals opgetekend door functionarissen van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Of er iets met dit "vervolgonderzoek" gedaan wordt, is een ander verhaal. Want Bente "500 asielzoekers per week" Becker is druk met een stickeralbum, en Mark Rutte is een flapdrol met vingers die niet aan Nederland denkt, maar aan zichzelf, in een Torentje.

Update: Buslijn 73 Ter Apel. Chauffeurs zijn agressie asielzoekers zat

Social

Reaguursels

Inloggen

Uitzetten op internationaal water, het dichtstbij het land ze claimen vandaan te komen of waar we vermoeden dat zee vandaan komen indien ze niet meewerken om dit te verduidelijken.
Kan uitgevoerd worden door onze marine, kunnen ze mooi combineren met een oefening.

timmey | 16-06-21 | 11:43

Leer van de Denen. Je wil asiel aanvragen? Prima! Uitslag van de aanvraag ergens anders afwachten. Zij hebben Groenland, perfect geschikt daarvoor. Geen bussen, want je kunt nergens heen. Kijken hoeveel mensen nog trek hebben in een aanvraag.

Het brein erachter | 16-06-21 | 03:18

Nederland heeft duidelijk niet voor PVV en vergelijkbare partijen gestemd dus deze mensen moeten hun bek houden en ze in huis nemen, in Groningen gaan wonen en laten annexeren door de Duitsers.
En nu ga ik verder met mijn ijsje eten. Fijne avond nog.

GaTochFietsen | 15-06-21 | 19:20

Ik zit regelmatig in de trein van Zwolle naar Emmen. En daar zitten deze boefjes ook in en daar zijn ze ook duidelijk aanwezig. Brandblussers uit de houder halen en mocht de conducteur langskomen. Gaan ze zich verstoppen in de WC met drie personen. En als je zelf met de trein wil en je stapt in op station Emmen. Dan heeft het personeel de hele trein afgesloten en ook de WC en je gaat dan één voor één naar binnen.

PeterJanssen | 15-06-21 | 18:35

Grapp is alvast begonnen met het nieuwe CDA-verkiezingsprogramma?

Cor Netto | 15-06-21 | 18:02

Mooi man, wel de lusten (6000 per asielzoeker vanuit brussel) maar niet de lasten! Deal with it. Mensen roepen het al jaren. Dit zijn kansloze vluchtelingen waar je helemaal niets aan hebt!

Krachtkoe | 15-06-21 | 17:49

wat moeten hun hemelsnaam met een bus , ze hebben al 100den km gevaren gelopen dan kunnnen ze dat kleine eindje ook wel lopen

out-of-de-box | 15-06-21 | 17:45

Nee D66 burgemeester, het is helemaal geen goed idee om nog een tweede locatie te openen! We moeten juist stoppen met opvangen van gelukzoekers uit veilige landen, en helemaal als ze voor overlast zorgen - linea recta het land uit!

Hadrez | 15-06-21 | 17:41 | 1

Maar met dat terugzetten wil het nog niet zo lukken. Want de landen van herkomst doen moeilijk. Dus deze onrendabelen en op voorbaat kanslozen smokkelen zichzelf ergens een Europese grens over. Raken tijdens deze grenspassage allemaal automagisch hun reisdocumenten kwijt. En de landen van herkomst kunnen (lees willen) kennelijk geen reisdocumenten op nieuw uitgeven. ( Of willen daar klaarblijkelijk niet mee lastig gevallen worden ) Die zijn zelf ook blij dat het uitschot niet meer daar is. Want de trieste waarheid is dat deze minkukels daar ook al kansloos waren. En tot het absolute schuim der aarde behoorden. Dus word het "afval" over de schutting geplempt, en mogen we het kennelijk niet terug gooien. Stel je eens voor dat Europa een adres is. Madeliefhof 6a. En Noordafrika is Madeliefhof 6b. En die mafklappers van 6b flikkeren elke week hun afval over de schutting. Dan flikker je dat toch terug!?!?! Maar neeeeee. wij zijn roomser dan de paus. Dus wij beginnen een recyceling bedrijf en proberen van al die troep nog dingetjes te maken waar we iets aan hebben. Te zot voor woorden. Die troep moet op kosten van de landen van herkomst worden opgeruimd. Of terug genomen. De voorbeelden dat dit "wir schaffen das"beleid niet werkt lopen inmiddels de spuigaten uit. Deze influx kwam op gang tijdens de arabische lente. Maar dat is inmiddels al weer jaren geleden. Er zijn op wat kleine inflamaties geen grote conflicten van betekenis gaande. En toch staan hier elke week weer 500 UWV klanten aan de poort te rammelen die het vertikken om zich te conformeren aan de samenleving, of zich dienstbaar/dankbaar op de te stellen. Weg met dit tuig. Goed of kwaadschiks. Dan maar zonder de medewerking van de landen van herkomst. Een parachute kopen en ze van de static line uit een C17 droppen op 2000 meter is nog een goedkopere oplossing dan wat we nu doen. bodemloze put die met geen geld te dempen is. En een netto resultaat voor de samenleving met voornamelijk pijnlijke en traumatiserende ervaringen. Spugen, steken, stelen, verkrachten, bedreigen, overlast, drugs en zelfs moord. Niemand heeft hierom gevraagd. En niemand word hier beter van. Waarom wil dit in Den Haag maar niet doordringen? Hier zijn alleen maar verliezers.

Blubberbazooka | 15-06-21 | 19:28

Blijkbaar voelen ze zich vrij om zich te misdragen, geen gevolgen. Straffen krijgen boeit ze toch niet en dat is begrijpelijk. Stuur ze gewoon direct terug zodra ze zich misdragen. Spugen naar een beveiliger terwijl ze gefilmd worden zelfs. Belachelijk.

Captainheinkel | 15-06-21 | 17:40

En het grootste deel van Nederland slikt gewoon de verklaring we willen er wel wat aan doen maar kunnen het niet.
Onzin ze willen gewoon niet!!!!!!!

likdoorn | 15-06-21 | 16:41

Kunnen we geen eilandje opspuiten in blok A5 in de Noordzee, dan is het 270 km. zwemmen naar Terschelling, Dat lijkt me een mooe oplossing voor iedereen die hier asiel wil aanvragen EN problemen heeft met de regels van dit land.

JeanDragage | 15-06-21 | 16:37 | 1

Frans-Guyana is Frans territorium in Zuid-Amerika. Naast Suriname.
Juridisch gezien kunnen we dus asylanten opvangen op EU-gebied, BUiTeN Europa.
Snel, wie belt Macron of mevrouw Le Pen.

theo-is-dood | 15-06-21 | 18:09

Kunnen we die jongeren uit dat andere topic ('jeugd prikt zich suf') niet inzetten tegen deze asielplaag? Win-win, toch?

Zenzeo | 15-06-21 | 16:21

Ik heb er geen medelijden meer mee, behalve met de mensen die PVV, FvD of JA21 hebben gestemd. De rest van Nederland wil het kennelijk zo dus laat het maar lekker ontploffen die hele asielzoekers bende.

Waakvlam | 15-06-21 | 16:06 | 2

Nieuwe verkiezingen, onze laatste kans om nog zelf Nederlander te kunnen blijven.

Veepert | 15-06-21 | 16:27

In de fop tweede kamer willen ze er niet eens over debatteren, en de linkse kliek waar ook de SP deel vanuit maakt vind het allemaal prima.

likdoorn | 15-06-21 | 16:30

Is WEL op te lossen, zie Denemarken en Australië, en anders ook gewon dor heel hard knuppelen. Overlast, diefstal? 5 min knuppelen en en dag geen eten in de isoleercel.

Hemmenaar7 | 15-06-21 | 16:05 | 1

Orban's oplossing voor zijn eigen land pastte in 2 zinnen.

Veepert | 15-06-21 | 16:28

DIt is al jaren zo en het interesseerd de meeste mensen geen bal. Dus ook niet interessant voor onze politici. Ze doen maar op en laten het voorwoekeren. Wanneer gaan ze er nu eindelijk korte mette mee maken door overtallige gevangenissen in te zetten om deze hufters op te vangen. Nu zijn ze gratis op vakantie en is het nog niet goed.

Stuffed Human | 15-06-21 | 16:05

Oei, mensen op de vlucht voor honger, oorlog en vervolging! Fun fact: de kans op asiel is evengroot als de kans dat ze ooit weer weggaan.

drs. Levi Samsonov | 15-06-21 | 15:50

Blijken het er gelukkig maar 350 te zijn: www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art... Net als met dat ene CAF team. En hoe SMART definities echt goedbedoeld beleid altijd aan de weg zullen doen staan.

Ferd Grapperhaus: de Petrus van het zieltogende CDA (niet te verwarren met de COA, weer niet hetzelfde als een SOA): Een soort zwarte kousen in de branding.

Inspuiting: wat is dat? Hint: geen homeopathische verdunning, maar een echte bedreiging voor onze superieure manier van leven. Niet dat die perfect is, maar toch.

Hetkanverkeren | 15-06-21 | 15:41 | 1

Grapperhaus zou veel beter tot z'n recht komen in een 2e WO film.
Zou hij misschien wel een Oskar kunnen winnen.

likdoorn | 15-06-21 | 16:34

Word het niet eens tijd dat er in het AZC door de asielparasieten gewerkt wordt? Als er Marokkanen in het AZC zitten kan Heiploeg toch wel de garnalen daar laten pellen ipv in Marokko?
Of wacht ..... daarom moet de Nederlandse garnalenvisserij van de FU (fascistische unie) om zeep geholpen worden.

discriminazie | 15-06-21 | 15:19

Blijkbaar is er een juridisch probleem om de kanslozen te scheiden van de kansrijke asielzoekers, tamelijk eenvoudig om daar een wet voor uit te vaardigen, snelle schifting bij aankomst, bij twijfel ook kansloos bestempelen, de groep kanslozen in een zeer sober gesloten opvang plaatsen, na een week sudderen aldaar nogmaals schiften op de twijfelgevallen en de kanslozen uitzetten. Het uitzetten zou bijvoorbeeld naar Melilla of Ceuta kunnen waar Spanje een enclave heeft, met de nodige EU stimulans is Spanje wel over te halen daar een groot gebied van tot status aparte te maken met een zeer streng bewaakte opvanglocatie met een zeer sober regime om van daaruit de kanslozen naar landen van herkomst te zenden, met een beetje dwang vertrekken ze uit zichzelf wel via Marokkaans grondgebied.

GuruOuwehuru | 15-06-21 | 15:14 | 3

Wat dacht u van Frans-Guyana? Ceuta en Melilla zijn piepklein.
Frans-Guyana is, de naam zegt het al, Frans territorium. Het is een Frans departement, een stukje E.U. in Zuid-Amerika.
Juridisch gezien kunnen daar asylanten hun asielprocedure op Europees grondgebied afwachten.
Er is daar bovendien plaats genoeg. Het Vreemdelingenlegioen is daar al, om de raketbasis bij Kourou te bewaken.

theo-is-dood | 15-06-21 | 18:18

@theo-is-dood | 15-06-21 | 18:18: Piepklein kan wel voor snelle doorstroming zorgen. Hoewel vreemdelingenlegioen ook geen verkeerd plan is, zijn wel recht voor zijn raap gasten, wie daartegen zeurt is snel aan de beurt.

GuruOuwehuru | 15-06-21 | 18:24

@GuruOuwehuru | 15-06-21 | 18:24: Frans-Guyana (Frans: Guyane) is een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Het grenst in het westen aan Suriname en wordt verder omsloten door Brazilië.

Oppervlakte 83.534 km² (= 2 maal Nederland)
Inwoners 231.167 (2,3/km²)

theo-is-dood | 15-06-21 | 20:17

Misschien moet Rutte's trekpop, te weten F. Graphuus, als 'n soort stage, daar eens een tijdje op de bus gaan rijden...

J.Thee.Cohen | 15-06-21 | 15:05

Die jongemannen komen hier niet voor 'een beter leven'. Ze weten dat ze kansloos zijn. Zelfs een uitkering interesseert ze niet (echt). Er is maar één reden om hierheen te komen: wijven! Blond haar! Grote tetten! Pronken met! Seks! (en daarna komt het niet-uitkerings-inkomen trouwens vanzelf).
Kijk maar om u heen ...

HeelStijl | 15-06-21 | 15:00 | 4

Hun verdienmodel is criminaliteit. Het COA is er voor de gratis huisvesting, drie maaltijden per dag, sport en spel, medische verzorging, advocaat, zakgeld, gratis ticket en oprotpremie voor het moment dat ze genoeg hebben geroofd en weer eens op bezoek willen bij familie en vrienden. Aan wie ze dan vol trots vertellen over hoe makkelijk het was om in Nederland flink geld te verdienen.

Graaier | 15-06-21 | 16:00

Die blonde vrouwen gaan toch al massaal voor een romantische liefdesvakantie naar Negerland?

gestoptmetroken | 15-06-21 | 16:02

Maar dat is ook precies de reden dat ik op de wereld ben: Wijven, blond, grote tetten, seks en niet te vergeten bier.

Waakvlam | 15-06-21 | 16:09
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt me beter die kansarmen gelijk in 020 op te nemen, dan hoeven ze ook niet met het openbaar vervoer te reizen en zijn ze alleen daar de dupe. Win, win volgens mij.

Rest In Privacy | 15-06-21 | 14:57 | 6

ongedocumenteerden

thanseeuwen | 15-06-21 | 15:35

Prima idee , laat de grachtengordel maar eens geconfronteerd worden met hun eigen “ deug “ keuzes.

Man-bear-pig | 15-06-21 | 15:39

@thanseeuwen | 15-06-21 | 15:35:
.... maar is ook gek op dubbelgedocumenteerden.
D.w.z. de 5e colonne met dubbele paspoorten...

michelpen | 15-06-21 | 15:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Laten we nog een taskforce oprichten, misschien helpt dat!

lanexx | 15-06-21 | 14:55 | 1

Ik ben toch meer voor een proactieve stuurgroep

thanseeuwen | 15-06-21 | 15:46

Hebben ze ook een Torentje in Brussel dan?

Deksmaat | 15-06-21 | 14:51

Vanuit hun optiek goed te begrijpen : in het slechtst denkbare scenario wordt je weer naar huis gestuurd, en je krijgt nog een zak geld mee ook. Als jouw kansloze zaak niet bijtijds is afgehandeld krijg je NOG een zak gratis geld. En zodra er ergens gratis geld wordt uitgedeeld spreekt dat zich rond in bepaalde kringen. ("Er is een land hier ver vandaan waar je gratis geld geven !"). Daar wordt ALTIJD mee gefraudeerd, dat hebben we al talloze keren gezien. Bulgarenfraude, Albaniers die hier even 4K oprotpremie p.p. kwamen ophalen, noem maar op. Na de Bijlmerramp, en ook voor de kroning van Wim-Lex ging het gerucht in illegale kringen dat NL een algemeen pardon zou uitvaardigen. Er kwamen illegalen uit elke hoek van HEEL Europa naar Amsterdam. De enigen die niet schijnen te begrijpen hoe dit werkt zijn onze politici. Ook daarom zeg ik : LEVE het populisme !

Asteroid-B612 | 15-06-21 | 14:43

Gewoon een deal sluiten met Denemarken. Alle asielzoekers naar een AZC in Groenland sturen. Je kan er alleen ijsberen lastigvallen. Dit dan heel duidelijk communiceren op de website van de overheid en de asielzoekers verdwijnen als sneeuw voor de zon. Er is geen enkele reden naar NL af te reizen omwille van veiligheid, want op max. 1/4 van de reis zijn ze al op veilig grondgebied. Het asielrecht is voor NL objectief gezien helemaal niet relevant.

stiffy | 15-06-21 | 14:42 | 2

Hebben de ijsberen in de zomer tenminste ook nog iets om op te jagen.

likdoorn | 15-06-21 | 16:37

Frans-Guyana is ook EU, maar ligt naast Suriname.

theo-is-dood | 15-06-21 | 18:20

Hier in Rekken staat nog een mooie lege TBS kliniek met stroomhekken, Idi Amin style alligator gracht en alles erop en er aan om aso's binnen te houden.

Der Schnitzeljäger | 15-06-21 | 14:36 | 1

Dat levert ook geinige reality tv op. Ik denk aan booby traps, mijnenvelden en mitrailleursnesten. Wie het redt mag blijven.

Asteroid-B612 | 15-06-21 | 14:45

"Het is erg moeilijk deze overlastgevers te corrigeren", staat er op de website van Inspectie Justitie & Veiligheid.

Het is helemáál niet moeilijk.
Het is maar, hoe moeilijk je het jezelf wilt maken.
En daar zijn Nederlanders, en hun wetgeving, héél goed in.

In dit soort gevallen zijn simpele oplossingen vaak wonderbaarlijk effectief.
Opsluiting, bijvoorbeeld. Net zo lang tot ze sméken om terug te mogen naar hun zand van herkomst. en nog beter: met de vuist op tafel slaan bij die kudt-landen waar ze vandaan komen; als ze hun straatvuil niet terug nemen, dreigen met het stoppen van alle uitkeringen die hun inwoners van de Nederlandse belastingbetalers ontvangen, en met stopzetting van alle ontwikkelingsprojecten die eventueel nog gaande worden gehouden door de Nederlandse belasting- en Postcodeloterij-betalers.
Moet je zien hoe snel ze daar inbinden.
Zo werkt het bij die lui: dreigen, intimideren, geldkranen dichtdraaien. Bij een grote bek een nóg grotere bek opzetten. Bij dreigen met Kalasjnikovs zware artillerie inzetten.

Beleefde, vriendelijke, over-beschaafde diplomatie en tonnen begrip, hebben hun werking zo langzamerhand verloren.

Peter Emile | 15-06-21 | 14:35 | 4
-weggejorist-
Brommerskiekn | 15-06-21 | 14:51

Volgens mij heeft mevrouw Kaag toch een ander idee over de voorgestelde oplossingen...

Xbitt | 15-06-21 | 14:56
▼ 1 antwoord verborgen

"Toch hoopt ze (Broekers-Knol) wel iets tegen het probleem te kunnen doen. Zo wil ze asielaanvragen met migranten met kansloze aanvragen sneller behandelen."
---
In de productie van politieke fopspenen behoort NL al decennialang tot de toplanden.

WirMachenMusik | 15-06-21 | 14:35 | 1

Bij de IND zijn altoos vacatures. Ke hoeft eigenlijk niet eens rechten gestudeerd te hebben. Wel altijd via uitzendbureau

theo-is-dood | 15-06-21 | 18:23

Mark Rutte gaat voor het Nederlands record "premier met demissionaire status" en daarna "premier met missionaire status".

De ergste crisis sinds de 2e Wereldoorlog?
Ik heb daar geen actieve herinnering aan (dat is te zeggen aan de 2e Wereldoorlog, Rutte-doctrine).

jacob.van.campen | 15-06-21 | 14:30
-weggejorist-
ILF2 | 15-06-21 | 14:30 | 2

Zou toch zweren dat er bij 10 miljoen inwoners al iemand zei dat dit land vol was. Ik begin steeds meer over emigreren na te denken . Je moet er toch niet aan denken dat je met 20 miljoen mensen hier moet wonen ? De horror.

Man-bear-pig | 15-06-21 | 14:28

"Het is erg moeilijk deze overlastgevers te corrigeren."
*zucht*

F*cking stuur ze terug!

knutsel_ | 15-06-21 | 14:27

Iemand in het gezicht fluimen is heden ten dage toch poging tot doodslag? Ik zie mogelijkheden.

Joffri | 15-06-21 | 14:17

Waar een wil is is een weg. De wil is er bij de overheid niet dus ook geen weg naar de oplossing. Met bepaalde sancties kun je al deze landen onder druk zetten om hun ellendelingen terug te nemen maar dan doen niet. Zal wel met dat fantastische Marrakech-pact te maken hebben.

Zalluf | 15-06-21 | 14:15

En de grootste grap staat toch steevast weer onderaan,
(uit het AD, ANP):
""Het is ontzettend triest dat een relatief kleine groep overlastgevers het steeds weer verpest voor mensen die op de vlucht zijn voor oorlog of vervolging.”
"
Serieus?.. In de praktijk bestaat er zo goed als geen verschil tussen "echte" vluchtelingen en economische gelukzoekers.
Niemand hoeft voor zijn veiligheid verder te reizen dan wat noodzakelijk zou zijn geweest. 95% van Afrika kun je zonder meer veilig noemen.

Je gaat alleen naar Noord-West Europa om een bepaalde reden. En daar heeft veiligheid niets mee te maken.

druipsmurf | 15-06-21 | 14:13 | 1

Uiteraard, ze weten via sociale media precies waar de voorzieningen het beste zijn.

Niet toevallig dat landen zoals Nederland, België enzovoort in de top van ontvangende landen staan.

Kranten zijn onderdeel van het probleem.

Roze_bril_drager | 15-06-21 | 14:17

Zo'n Rutte, de absolute kampioen binnen halen aller tijden en gretig ondertekenaar van het Marrakesch akkoord.

Waarom staat die vent op 35 zetels in peilingen, dat is toch gek ?

Roze_bril_drager | 15-06-21 | 14:10 | 4

En toch zijn vooral linkse partijen groot voorstander van “grenzen open”. Alleen SP is kritisch omdat ze werkgelegenheid voor NL-ers willen zeker stellen. Dus waar VVD misschien laks is, zijn GL, D66, PvdA coulant uit overtuiging. En dat is zo mogelijk gevaarlijker voor de toekomst.

EG61 | 15-06-21 | 14:27

@EG61 | 15-06-21 | 14:27: Feit blijft dat de grenzen nu al helemaal open staan. 500 per week komen hier zonder problemen de grens over. En dan hebben we het niet over de gezinsvorming en volgers van asieleisers (tickets betaalt Rutte met uw geld) vanuit verre landen. Die is nog groter. De VVD wil geen poortwachter zijn. Desinteresse en politiek opportunisme, want met die "welkom"partijen kunnen ze de macht en het overheidsgeld krijgen waar ze zo graag over willen beschikken. Daarmee maak je vrinden en jezelf miljonair.

Graaier | 15-06-21 | 14:34
-weggejorist-
Brommerskiekn | 15-06-21 | 14:48
▼ 1 antwoord verborgen

Raar dat ze blijven denken aan oplossingen in de sfeer overlast aanpakken.
Ik zou zeggen: de landen van herkomst aanpakken. Zodat die de jongemannen terugnemen. En dan iedereen uit dat soort landen gelijk retour zenden, ongeacht verhaal.

Poes Fiep | 15-06-21 | 14:06 | 1
-weggejorist-
Brommerskiekn | 15-06-21 | 14:52

Verdrag van Dublin, verdrag van Marrakesh - genoeg verdragen waar de Nederlandse regering mee zou kunnen wapperen als ze dat zou willen. Ook landen als Polen en Hongarije laten zien dat er geen sancties volgen als je de gelukszoekers niet opneemt. We zouden de gelukszoekers lichamelijke arbeid kunnen laten verrichten om hun onderdak en eten van te laten betalen, met als bijkomend voordeel dat ze te moe zijn om nog het boevenpad op te gaan. Maar dat wil de regering niet. En dus worden de burgers opgescheept met een enorm probleem. Ook raar dat andere Europese landen wel dit soort tuig uit kunnen zetten, en wij niet.

Toos Bevergeil | 15-06-21 | 14:00

Elke politieke partij moet aangeven wanneer Nederland vol en ! Leefbaar is.
Zelf zeg ik terug naar 12 miljoen.
Dus grenzen dicht en de kansloze opvreters over het hek heen kieperen.

Schipperke | 15-06-21 | 13:59

Die lui worden gedumpt door hun familie of zijn gevlucht voor de politie daar

Abu Bachouca | 15-06-21 | 13:51 | 1
-weggejorist-
Brommerskiekn | 15-06-21 | 14:53

Ooooh wat eeeerrrruuuugggg!!! Hier gaan we gelijk werk van maken en er wat aan doen!

Nou wat denk je zelf...

Tommi | 15-06-21 | 13:45

Kansloze Grapperhaus (ook CdA, van die trouwerij) ongehinderd verder.

dathoujetoch | 15-06-21 | 13:43

Met genoegen las ik de laatste tijd over het Deense beleid wat betreft het aanvragen van asiel aldaar, Nederland zou hier ook z.s.m. mee moeten beginnen. Er is vast wel een land aan de andere zijde van de Middellandse Zee die graag op jaarbasis een paar miljard zou willen ontvangen voor het permanent opvangen van deze talloze en kansloze Gëllükszöëkkiërs die het verpesten voor de echte vluchtelingen die een oorlogssituatie tijdelijke willen ontvluchten.

BadPatNL | 15-06-21 | 13:43 | 4

@small_town_dude | 15-06-21 | 13:46: Zeker! Maar die zitten dan zo vol, beter geef je de garantie dat de opvang en asiel plaats vindt in een land als Mali of zoals Denemarken bijna voor elkaar heeft in Rwanda. Win, win, win, win, voor iedereen. Wij minder overlast in Nederland, minder ecologische voetafdrukken in de EU voor een fractie van de kosten die we nu maken, het land wat ze op gaat vangen krijgt van een betrouwbare partner een gegarandeerde inkomstenbron voor zoveel jaar, en de Gëllükszöëkkiërs hoeven niet zo ver meer te reizen.

BadPatNL | 15-06-21 | 13:55

Als je de zure reacties op het Deense beleid leest van Han vd Horst en Leo Lucassen dan weet je gewoon zeker dat de Denen op het juiste spoor zitten, en een 'gidslandfunctie' voor de hele EU kunnen hebben.

Dr_Johnson | 15-06-21 | 14:00

@BadPatNL: Frans-Guyana is Europees grondgebied. Ligt naast Suriname. Plaats genoeg en lekker warm.
Juridisch gezien kan een asylant door opvang in Frans-Guyana zijn procedure dus op Europees grondgebied afwachten.
Wie spreekt er Frans en stuurt dit idee naar mw. Le Pen in Frankrijk ?

theo-is-dood | 15-06-21 | 18:32
▼ 1 antwoord verborgen

De rechtstaat is verworden tot een vergiet.
Slechts wanneer de stront van een onwelgevallige mening als een zeikstraal de elite de drek laat ruiken, wordt er met grote haast een hermandad als stoplaploodgieter ingehuurd.

Milton_Styx | 15-06-21 | 13:42

Het verandert pas als familie en/of vrienden overvallen, verkracht, vermoord enz. worden van rechters, OM en politici door dit tuig van de richel. Pas als dit in grote getale gebeurt, verandert er wat..... misschien. Zolang het gewone klootjesvolk de lul is, is er niets aan de hand.

jan huppeldepup | 15-06-21 | 13:42 | 2

Ik herinner me nog een situatie ergens rond 2000-2002 in Zoetermeer. De Zoetermeerstadlijn werd gereden door de NS met enkel één machinist op de trein en af en toe zo'n vliegende brigade voor de controles van de kaartjes. Die controle ploegen zag je er eigenlijk bijna alleen maar overdag en dan alsnog erg weinig. Veel gedoe, veel criminaliteit in en op de stations en treinen. Er werd veel geklaagd door het personeel en de burgers die ook op andere dan kantoortijden gebruik maakten van die lijn. Veel convenanten, afspraken, kernteams, overleggen en nog meer van dat gelul. Totdat... Er op een avond de zoon en de dochter van één of andere hogere politieambtenaar op een vreselijk manier toegetakeld werden in de Sprinter op weg naar huis, en u kan het al raden wat er daarna gebeurde... ;-)

BadPatNL | 15-06-21 | 13:49

@BadPatNL | 15-06-21 | 13:49:
Alle politiemedewerkers van kleur werden door de hogere politieambtenaar persoonlijk ontslagen?

gestoptmetroken | 15-06-21 | 14:27

Holland 2021
Een spugende criminele, agressieve asiel eiser die hier alleen is om te roven onder de bescherming van de politiek bijt een zwarte medelander toe dat ie racist is . De politiek doet geen reet met de VVD voorop . Klaver , Ploumen , Hoekstra , Rutte om te kotsen . De COA is een verdien industrie en slopend kanker gezwel tegelijk , opgelegd door de EU .

Castor12 | 15-06-21 | 13:41

En de koning, kan die niet een keer een goed gesprek houden met de koning van Marokko over het terugnemen van deze "jongeren" - en het stoppen van hierheen sturen van hun ouderen zodat niet Marokko maar de Nederlandse burger opdraait voor alle kosten, huisvesting e.d. voor een volledig verzorgde gratis oude dag van deze -veelal analfabeet- ouderen?

Wering | 15-06-21 | 13:39 | 1

Wie zet W.A. onder druk? Die maakt zich alleen druk om zijn speedboot en vakantiehuizen hier en daar.

enkelereisretour | 15-06-21 | 13:49

Die Grapperhaus zit bij iedere moeilijke vraag met de handen in eh... het haar, en kijkt steeds wanhopiger 'ik heb het ook allemaal niet verzonnen'.
Neem eens een voorbeeld aan Denemarken. Maar dat mag niet van Mutti, en dus ook niet van Mark.

gestoptmetroken | 15-06-21 | 13:36 | 1

Tsjaaaa Mutti Merkel. Die gaat nog de boeken in als de root cause voor het verloren gaan van de westerse beschaving in Europa met haar "wirr schaffen das". In een vlaag van verstandsverbijstering en post WW2 politieke correctheid's stuip heeft deze mevrouw bijna eigenhandig Europa de nek om gedraaid en overhandigd aan de Arabieren.

Blubberbazooka | 15-06-21 | 14:26

Moedeloos word je ervan.

Dirk III | 15-06-21 | 13:35

Er heeft zich binnen woke-msm, iets heel raars afgespeeld:
NUpuntnl heeft er zowaar een artikel aan gewijd!

Maar zelfs op deze propaganda-site, was het anti-asiel sentiment onmiskenbaar groot!

Dus wat doen deze propagandisten? Binnen een uur wordt het artikel alweer gesloten voor reacties!
Vanwege teveel onwelgevallige schrijfsels.... de censor kon het werk niet meer aan.
- 1984, in praktijk -

michelpen | 15-06-21 | 13:35 | 1

zijn incidenten zeggen ze dan. De meeste zijn niet zo. Het is maar een kleine groep. Je mag niet discrimineren. Deze berichten staan al 10 jaar overal geschreven, en er gebeurt gewoon niets, daar helpt een nupuntnl artikel ook niet tegen.

small_town_dude | 15-06-21 | 13:44

Mensen geven af op die spugende en agressieve/criminele of radicale asielzoekers.... maar dat gespuis is niet het echte tuigh... het echte tuigh maakt het mogelijk en faciliteert al deze mensen... het echte tuigh staan ze hier onverminderd welkom te heten en kijkt weg voor alle ellende, criminaliteit en islamisering.... ik snap die kansloze asielzoekers wel, die ruiken en zien kansen.

Hollandse_blauwe | 15-06-21 | 13:32 | 1

Het tuig wat ze welkom heet en hiernaartoe haalt en het tuig dat zich hier crimineel misdraagt, allemaal TUIG!

DRUCKIE1 | 15-06-21 | 14:02

En dit zijn nog maar de simpelmansen, -de plunderende infanterie zeg maar, berg je maar als het korps artillerie van die vijfde colonne opstaat.

Conan de Rabarber | 15-06-21 | 13:29 | 1

Artillerie van Afrika? ja, hun puddingbuksen bedoel je. Dat is pas erg.

vokfeez | 15-06-21 | 13:56

Wat dan wel weer grappig is dat ik net op de staatsradio een nieuwsbericht hoor dat de marechaussee wordt aangeklaagd wegens raciaal profileren bij grenscontroles.

P-unit | 15-06-21 | 13:29 | 3

Ja. Je geeft zo’n Congolese armoedzaaier een kans en dan krijg je dit.

J.Cash | 15-06-21 | 13:36

Hahaha ja ook die moeten hun ervaring en gevoel uitzetten en willekeurige blanken aanhouden. Denk dat de volgende stap is dat politie/handhaving allochtonen gewoon een voorsprong moeten geven van laten zeggen 15 minuten.

Hollandse_blauwe | 15-06-21 | 13:36

Hersenloze regelgeving is funest voor gezond verstand.

Veepert | 15-06-21 | 16:44

Toen de heer Hiddema nog actief was in de Tweede Kamer heeft hij meerdere keren aangegeven hoe je deze problematiek relatief makkelijk kan oplossen. De oplossing die hij gaf is ook juridisch goed onderbouwt. Echter bij de regeringspartijen en de meeste oppositiepartijen is er duidelijk geen wil om dit grote probleem in de samenleving op te lossen. Blijkbaar spelen andere belangen een belangrijker rol dan de samenleving en de echte vluchtelingen te beschermen tegen dit gespuis.

Xbitt | 15-06-21 | 13:29 | 2

De wil is er niet maar las net op conculega site dat VVD gelukkig een stickerboek uitgebracht heeft,je kunt nu sparen voor VVD kopstukken.Dat zal ze leren.

Bartje01 | 15-06-21 | 13:39
-weggejorist-
Brommerskiekn | 15-06-21 | 14:58

We moeten ook elke week 500 nieuwbouwwoningen volledig gemeubileerd en inclusief miele en WiFi ook klaar hebben staan, dan hebben we deze ellende ook niet... snap dat dan.

Hollandse_blauwe | 15-06-21 | 13:28 | 4

@Conan de Rabarber | 15-06-21 | 13:33: dat zou ziekmakend zijn... sociale huurwoningen, extra groot, veel slaapkamers, meerdere badkamers toiletten enz. En alle privileges en rechten absorberen als een spons. Maar plichten, werken en integreren dat is een utopie.

Hollandse_blauwe | 15-06-21 | 13:39

@Conan de Rabarber | 15-06-21 | 13:33: Vrouwen/mannen van de islamitische sekse?

Greisaart | 15-06-21 | 14:47
▼ 1 antwoord verborgen

Die klootzak die daar tegen de bus aan spuugt ongezien uitzetten naar een zandbank, helaas gaan wij die zien in opsporing verzocht.

Het Noorden | 15-06-21 | 13:26 | 1

Die smerige rat had van mij tandjes mogen rapen.

Calastir | 15-06-21 | 14:13

En naar verluidt krijgen we ook een zomer vol overlast van niet-AZC'ers. We zijn er dus bijna!

Schulzie | 15-06-21 | 13:26

1 kleine correctie. Het corrigeren van het gedrag is helemaal niet moeilijk. Als u mij 3 maanden carte-blanche geeft op dit dossier is het gedrag veranderd. Gewoon, binnen alle wetten en met inachtneming van alle mogelijke standaarden.
Er zijn binnen wettelijke kaders zeer veel mogelijkheden om dit gedrag KEIHARD te corrigeren. Hier geen gebruik van maken is een keuze, net zoals het niet opzoeken van de grens voor wat betreft aanvaardbaar is als maatregelen.
Het kan prima, we willen het niet. Dat is het punt.

BoerKoekoek | 15-06-21 | 13:25

Dubbele nationaliteit verbieden en voor hen die hier bestaansrecht genieten maar per sé (vanwege overmacht vanuit het vader-/moederland) die nationaliteit willen behouden een uitzonderingsregel invoeren waardoor ze hier kunnen verblijven met slechts die andere nationaliteit totdat het vader-/moederland hen de zelfde rechten toekent als niet-ex-ingezetene.
Dit voorkomt opportunistische en/of politieke beweegredenen. Wanneer iemand zich sterker met hier dan met daar verbonden voelen kunnen ze de knoop door hakken. Dan zijn ze daar misschien niet meer welkom, maar doen ze hier volledig mee.
Ik heb SP gestemd maar op dit vlak is Leijten toch een beetje populistisch links, waar ze hun kiezers aan opportunistisch slinks (PVV) verliezen. *Iets met road to hell en good intentions mompelt*.

nsfl | 15-06-21 | 13:21

Broekers-Knol verkoopt weer knollen voor citroenen maar haar salaris en bewezen incompetentie gaan gewoon door. Fijn heh, ambtenaar zijn, niks presteren, geen gevaar van ontslag en lekker betaald krijgen, man man man!

Slough | 15-06-21 | 13:21

Wacht ff, is de overheid (ministerie) nu een jankverhaal aan het ophangen over eigen beleid???

Nederlanddraaitdoor | 15-06-21 | 13:20 | 1

De overheid snapt niet dat de overheid doorgaat met dat slappe asielbeleid.

#Wilderswhatelse?

K. Westergaard | 15-06-21 | 16:15

Is vast een getraumatiseerde meneer

marsman1980 | 15-06-21 | 13:19

Dit tuig moet gewoon worden opgesloten in strafkolonies zoals vroeger Veenhuizen.
Stel ze maar gewoon voor de keuze: of elke dag van zonsopgang tot zonsondergang onder streng regime zwaar rotwerk doen zonder enig uitzicht op vrijlating, of vrijwillig terugkeren naar Challamachallistan.
De gedachte aan werk zal de meesten al rillend doen terugvluchten.

Lefty-Messup | 15-06-21 | 13:19 | 2

Gedoe. Gewoon een M16 er op probleem opgelost.

JamesYounger | 15-06-21 | 13:32

Moesten de heren en dames te rade gaan in België. Daar lukt het, al heel lang, namelijk wel, ook met Marokkanen.

netniet | 15-06-21 | 13:16 | 3

Tuurlijk joh, ooit wel eens gehoord van Molenbeek versus Bataclan ?

Penus Decoratus | 15-06-21 | 13:35

Wat bedoel je met lukt wel... ? Brussel omvolken?

Stuffed Human | 15-06-21 | 16:11

@Penus Decoratus | 15-06-21 | 13:35: -/- Brussel: een wonderlijk amalgaam van peepshows,peeskamers, frituren, kebabzaken,slijterijen, staminees met zatte hoerenlopers, islamitische boekhandels en illegale moskeeën. De islam woekert en gedijt hier, als een roos op een mestvaalt. Sinds jaar en dag is de hoofdstad van Europa een bolwerk van moslimextremisten. Arthur van Amerongen dook een jaar onder in dit gevreesde milieu: hij ging wonen in de Marollen en schreef zich in aan de Al Khairaacademie in Brussel. Daar studeerde hij islamitische theologie,samen met bebaarde Marokkaanse jongens en gesluierde meisjes die godsdienstonderwijzer willen worden -/-

theo-is-dood | 15-06-21 | 18:40

'Ook zijn bijvoorbeeld buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s) aanwezig die fysiek mogen ingrijpen.' Dus op speciale locaties van overlastgevende asielzoekers.
Ik krijg dan een beeld voor mij van 'wilde mensen' die afgericht/getemd moeten worden.
In elk afgericht/getemd levend wezen, blijft een stuk gevaar aanwezig. Ook getemde leeuwen kan je niet los laten.
Ik ga ervan uit dat die 'vervelende' asielzoekers therapie krijgen. Ik ben benieuwd hoe die therapie eruit ziet. En wie die therapie geeft.
Dit klinkt allemaal niet heel menselijk. Maar niet alle mensen zijn even 'menselijk'.

Leptob | 15-06-21 | 13:15

Voor dat terugsturen, daar is dus dat Verdrag van Marrakesh voor ondertekend. Dat verplicht de landen van herkomst ook om stappen te zetten om hun staatsburgers weer terug te nemen.

Overigens zou ik het wel gewoon een keer doen. Zet er maar een aantal gedwongen op het vliegtuig terug, vooral als het duidelijk is dat ze hier alleen maar naartoe zijn gekomen om de crimineel uit te hangen. Het onderscheid met de echte vluchtelingen is immers gemakkelijk te maken in dit geval.

MFvGeel | 15-06-21 | 13:15 | 5

@Toewan | 15-06-21 | 13:21: Dat volk gaat dan slaan, bijten spugen en pissen. Dat is de realiteit. De gezagvoerder op zo’n vlucht accepteert deze passagiers dan niet.
Dit kan alleen met speciaal gehuurde vliegtuig

theo-is-dood | 15-06-21 | 13:29

@Toewan
Naar goed argentijns voorbeeld, met argentijnse connecties én een vliegbrevet in de hoogste kringen van ons land moet een effectieve luchtbrug tot stand kunnen komen. Win/win. Zo doen ze eindelijk iets voor hun geld en voor Nederland.

Major-Disaster | 15-06-21 | 13:31

"Zet er maar een aantal gedwongen op het vliegtuig terug"

Ach, natuurlijk. En dat het kan, heeft Turkije anderhalf jaar geleden laten zien met ISertje Fatima uit Tilburg. Bij Fatimaatje was het Nederlanderschap op dat moment wél al ingetrokken, ze had dus alleen nog maar de Marokkaanse nationaliteit. Daar had Turkije geen boodschap aan, sterker, aan de hevige protesten van Nederland om Fatimaatje op een vlucht naar Amsterdam te zetten, had Turkije volledig schijt. En nu zitten we dus al weer anderhalf jaar met die ISrat opgescheept. Ze staat momenteel terecht - geen idee wanneer die zaak verder gaat, of wanneer er een uitspraak komt - maar ze heeft natuurlijk ook al dat intrekken van het Nederlanderschap aangevochten. In mijn somberste momenten denk ik wel eens dat ze 'gewoon' in het gelijk gesteld gaat worden.

Dr_Johnson | 15-06-21 | 14:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Ter Apel ligt toch dicht bij Zweden?

small_town_dude | 15-06-21 | 13:15

Ik zal mijzelf op voorhand wegjorissen…

RGV42 | 15-06-21 | 13:14

Voor mij is dit de cruciale zin:

"Hun kans om hier te mogen blijven is minimaal."

Dat is dus misleiding. Aangezien er feitelijk helemaal niemand tegen zijn zin dit land wordt uitgezet kan het wel zijn dat ze hier niet MOGEN blijven maar weten we ook zeker dat ze wèl ZULLEN blijven.
Wat je niet binnen wilt hebben, Grapperhaus, moet je ook niet binnenlaten. Dat doe je in je eigen huis niet en dat moet je in je eigen land ook niet doen. Tenzij je natuurlijk vindt dat je eigenlijk geen eigen land hebt. Ik vrees dat een derde van de Nederlanders dat vindt en dat nog een derde er zelfs nog nooit over heeft nagedacht.

JvanDeventer | 15-06-21 | 13:12 | 2

Yep. Helaas heb je gelijk.

Graaier | 15-06-21 | 13:14

Idd pure misleiding en volksverlakkerij. Het bewust voorliegen en onder de pet houden van een schandalig en crimineel overheidsbeleid.

enkelereisretour | 15-06-21 | 13:16

Slaat u rustig linksaf !
Dat na de bocht zich de afgrond bevindt, wordt er -wijselijk- niet bij gezegd......

J.Thee.Cohen | 15-06-21 | 13:11

Allemaal een beetje inschikken en opschuiven; dit land kan zoveel beter...

Bouwfraudeur | 15-06-21 | 13:11 | 2

Ploumen en Klaver vertellen aan Hamer 'wir schaffen das" . Dat wordt nog wat.

small_town_dude | 15-06-21 | 13:13

Ik kan m bij alle berichtgeving over dit soort onderwerpen blijven schrijven;
PVV slechts 17 zetels, next!

woordvoorgalgje | 15-06-21 | 13:10 | 4

@woordjevoorgalg
Slechts een deel van de bevolking wordt opgescheept met de negatieve effecten van massa-integratie. En veelal zijn dat niet de mensen met de grootste invloed. Dit heeft niets te maken met PVV 17 zetels. Als alle kiesgerechtigden in NL gevraagd zou worden of men wekelijks 500 asielzoekers wil toelaten zou het antwoord verpletterend zijn. Maar juist degenen die vooralsnog weinig last hebben van de asielplaag hebben een referendum om zeep geholpen. Uiteindelijk zal de wal het schip keren maar de schade is dan al zo groot dat volledig herstel onmogelijk is.

Major-Disaster | 15-06-21 | 13:24

@Major-Disaster | 15-06-21 | 13:24:
Natuurlijk heeft u helemaal gelijk, dat besef ik me maar al te goed. Feit blijft dat de enige partij die dit probleem werkelijk wil aanpakken te klein is om iets te kunnen bereiken. Het meerendeel van de kiezers ondervind niet voldoende ellende van deze sprinkhanenplaag en dus stemmen ze niet op de PVV. Gevolg is dat het dus maar gewoon doorettert. Bovendien wordt de PVV door de media al jaren gecriminaliseerd en wordt iedereen die erop stemt of wil stemmen meteen als Hitler weggezet dus dat zorgt nou ook weer niet voor een motivatie om erop te stemmen.

woordvoorgalgje | 15-06-21 | 13:57
▼ 1 antwoord verborgen

Te triest voor woorden. Totale politieke onwil en onvermogen om die criminele kansloze geldeisers weer naar het land van herkomst te sturen. Zich verschuilend achter krakkemikkige verdragen waar gedachteloos een kruisje onder is gezet. Aangezien er op Europees niveau ook werkelijk niets gezamenlijk goed gedaan wordt zou de overheid echt eens moeten beginnen met het opzeggen van die kansloze verdragen en de grenzen weer dichtgooien. Eerst maar eens zorgen dat zaken wel goed geregeld zijn voor Europa en Nederland in het bijzonder. Het is dweilen met de kraan open zolang de overheid werkelijk geen enkel intentie heeft de bevolking te beschermen tegen deze criminele uitvreet-plaag.

Ruikbaard | 15-06-21 | 13:10 | 1

Bij de coronapaniek zag je heel duidelijk dat elk EU-land eenvoudig EIGEN beleid maakte. België sloot bijvoorbeeld de grens met NL af.

Kennelijk is de overlast en criminaliteit nog niet ernstig genoeg om de verdragen aan de laars te lappen en in actie te komen.

theo-is-dood | 15-06-21 | 13:34

Waarom hebben we politie, waarom hebben een rechterlijke macht, waarom hebben we wetten. Zoals het nu lijkt alleen maar om een rechtvaardige maatschappij tegen te werken.

metdedag | 15-06-21 | 13:09 | 1

Die apparaten zijn er om de elite buiten schot te houden.. iets anders kan ik ook niet meer bedenken.

All_Anonymous | 15-06-21 | 13:24

Opsluiten en pas vrijlaten wanneer ze weer naar huis kunnen. Anders terrein huren ergens in Afrika en die gasten daar naartoe brengen. Blijven daar totdat ze weer terug kunnen naar eigen land. Verder is handhaven misschien ook een idee. Wanneer ze bijvoorbeeld stelen. Hoe moeilijk kan dat zijn.

metdedag | 15-06-21 | 13:08 | 3

Frans-Guyana. Daar opvang. Is juridisch mogelijk omdat Frans-Guyana juridisch EU-territorium is. Het is immers een Frans departement.
Daar is volop plaats. Australië doet dit ook, AUS heeft opvangkampen op Papua Nieuw Guinea.

theo-is-dood | 15-06-21 | 13:37

Optie 2 lijkt mij DE oplossing. Ergens een lapje grond huren, start/landingsbaan aanleggen, tentenkamp bouwen etc. Is een (veel goedkopere) win/win situatie.

Penus Decoratus | 15-06-21 | 13:46

Ik denk dat er nog wel een kamp vrij is in Syrië waar ze heen kunnen.

echtpaul | 15-06-21 | 14:23

Tsja, de vraag is en blijft of autochtonië in de toekomst, wanneer de hordes intern helemaal los gaan, nog enige weerstand kan bieden.....
De hoop zal waarschijnlijk ijdel blijken !

J.Thee.Cohen | 15-06-21 | 13:07

"Het is erg moeilijk deze overlastgevers te corrigeren."

Zucht........ Je moet dat tuig ook niet corrigeren, je moet het opsluiten, in de gevangenis, tot het moment dat ze uitgezet worden, of het moment dat ze zelf aangeven: nou, zet me maar op een vlucht naar Marokko, Algerije, etc.

Als eea wettelijk niet mogelijk is, dan moet er heel snel noodwetgeving worden opgetuigd die eea wél mogelijk maakt. Dat kan heel snel, dat zag je een paar maanden geleden toen Willem Engel zijn rechtszaak won tegen het instellen van de avondklok. Toen was er binnen 24 uur een noodwet en ging de avondklok 'gewoon' door.

Dat kan met dat asieltuig uit 'veilige landen' ook. Maar de wil moet er natuurlijk wel zijn om die ellende echt aan ta pakken.

En fuck Brussel, als die weer beginnen te zeiken dat eea niet 'mag'.

Dr_Johnson | 15-06-21 | 13:06 | 6

Dat de wil om er iets aan te doen ontbreekt is het meest deprimerende. Wat u zegt, Doctor, als de wil er is ligt er binnen 24 uur een noodoplossing. De boot zinkt, maar die gaten in de bodem zijn geen probleem en trouwens, er zijn verdragen die ons verhinderen om het lek te dichten.

JvanDeventer | 15-06-21 | 13:27

En het meest ergerlijke is dan ook altijd, dat in de MSM wordt geschermd met het 'draagvlak'. Dit gedoe met kansloze, criminele asielzoekers is niet goed voor het 'draagvlak':

"Ze veroorzaken overlast in de asielzoekerscentra, maar plegen bijvoorbeeld ook herhaaldelijk strafbare feiten als winkeldiefstallen, zwartrijden of hinderlijk gedrag in het openbaar. Daarmee dreigen ze het draagvlak voor de opvang te ondermijnen, waarschuwt de inspectie."

Geen paniek, hoor, mensen! Ze 'dreigen' slechts het draagvlak voor opvang te ondermijnen, maar gelukkig is dat draagvlak van gewapend beton, dat kan wel tegen een stootje (is de suggestie altijd).

Een biertje zegt dat dat hele draagvlak zo goed als non-existent is. Daar zou nou eens een gedegen, onafhankelijk onderzoek naar gedaan moeten worden. Maar ik vermoed dat de boven-ons-gestelden, de 'powers that be', de bobo's van allerlei NGO's - zoals Vluchtelingenwerk - en andere Gutmenschen op machtige posities, dat niet aandurven, bang als ze zijn voor de uitslag.

Dr_Johnson | 15-06-21 | 13:50

Natuurlijk kan dat snel. Die hele toestand met het opvangen van Syrische vluchtelingen op Turks grondgebied was met een zak met 4 miljard euro binnen 24 uur geregeld. Waarmee de EU zich natuurlijk in een ongelofelijk chantabele situatie manouvreerde, want zodra Erdogan zijn zin niet krijgt zegt hij dat verdrag gewoon eenzijdig op... Duh.. Sterker nog, toen hij weer eens kwaad was sluisde hij meteen een heel zootje Syriers naar de EU.

Asteroid-B612 | 15-06-21 | 14:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Er gaat niets gebeuren, want dan hebben we straks mensen rondom de zieligheidsindustrie wiens baan op de tocht komt te staan.
De tijdsgeest is zo dat je als ambtenaar vol op het deugorgel kunt om vervolgens alle andere ‘empathische’ deugers mee te krijgen.
Zo kan het systeem tot een leviathan uitgroeien.
De nieuwe tirannie komt niet vanuit de politiek macht, maar vanuit de ambtelijke, bureaucratische macht in combinatie met de mega-ondernemingen.

ratelaar | 15-06-21 | 13:05 | 1

Dit ja. Dit alles wordt gewoon in stand gehouden door de asielindustrie.

aapbroodje | 15-06-21 | 13:31
-weggejorist-
Ruimedenker | 15-06-21 | 13:05 | 3

Dit is geen nieuws. Het is 2021, niet 2015.

JackStick | 15-06-21 | 13:05 | 1

Dit soort shit had je al volop in de jaren '90 en waarschijnlijk daarvoor ook al. Maar toen was de politieke correctheid nog verstikkender dan nu.

DutchLion33 | 15-06-21 | 13:39

kunnen ze niet gewoon verbannen worden? Vroeger was het ook heel normaal, rondom veel steden vind je nog de banpalen. En een galgenveld, dat ook.

small_town_dude | 15-06-21 | 13:03

Vanuit oorzaak gevolg perspectief is er meer sprake van een overlastgevende minister van Veiligheid en Justitie als oorzaak. Gevolg zijn de overlastgevende asielzoekers.

Drukvandaag | 15-06-21 | 13:03

Het droevige is dat je wanneer het gaat om de (aso) asielzoekers, je nooit iets leest over moeilijke acties en resultaten die gerealiseerd zijn. Het gaat altijd om constateringen, doelen die de overheid zichzelf stelt, adviezen en andere nietszeggende abstracte bestuurderstaal die tijd kopen. De machteloosheid van de uitvoerende organisaties maar ook politieke desinteresse straalt ervan af. Ondertussen worden de problemen aan de onderkant van de samenleving groter en groter. Maar ach, de gemiddelde VVD en D66-wegkijker heeft daar geen last van.

Graaier | 15-06-21 | 13:03

Soms zijn Russische strafkampen wel een oplossing

laurentius | 15-06-21 | 13:03

De meeste coa medewerkers zijn niet opgewassen tegen dat typhus tuig. Ze laten zich uitschelden en worden bedreigd en geïntimideerd. En blijven maar lief, geduldig en aardig en vriendelijk en goedgelovig en naïef.
Triest

laurentius | 15-06-21 | 13:01 | 4

en dat voor 1500 euro per maand.

small_town_dude | 15-06-21 | 13:05

@MargauxGrandCru | 15-06-21 | 13:02: En zijn heel bang dat er gezegd wordt dat ze niet deugen of één of andere -ist zijn. Om het vol te houden denken ze elk moment "maar er zijn soms ook echte asielzoekers, hoorrrr, daar doe ik het voor". Met op de achtergrond het stemmetje "en er moet wel geld verdiend worden. Anders kom ik straks in een wijk te wonen, waar je dit tuig naast je krijgt".

Graaier | 15-06-21 | 13:07

Waarom zou het toch "Stockholm-syndroom" heten?

viejohuevon | 15-06-21 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Probleem is de eerste schifting aan de grens, er schiet zo nu en dan een troep wilde bavianen tussendoor en die melden zich ook gewoon bij het COA.

Conan de Rabarber | 15-06-21 | 13:01 | 1

Grens?

sgaapje | 15-06-21 | 13:12

Je bent als overheid wekenlang in staat om een paar 100 man politie te mobiliseren om een parkje schoon te vegen maar een zootje naffers opvegen ho maar..

Longhorn | 15-06-21 | 13:00 | 1

Precies! Stuitend, werkelijk. Juist hierdoor krijg ik een enorme afkeer van alles wat naar overheid riekt.

Wayfaring stranger | 15-06-21 | 13:13

Hè, nou moet half links-Nederland weer driftig op zoek naar de oorzaak van dit gedrag. Want aan de mensen zelf zal het wel niet liggen, dus het moét wel aan ons liggen. Te racistisch en te rechts. Dat kan niet anders.

Ceristimo | 15-06-21 | 13:00

Een paar citaatjes uit het bericht hierover in de T.:

"De inspectie komt met aanbevelingen om de zorg voor deze groep mensen, die vaak kampen met verslaving of psychische problemen, te verbeteren."

Het is de treurniswekkende Pavlov-reactie van Nederlandse overheden en de door hen gesubsidieerde geitenwollen sokken en 'welkom in mijn lààànd'-mutsen: belastinggeld door het eco-toilet spoelen door 'zorg' te leveren aan crimineel ongedierte.

En dan dit natuurlijk:

"Demissionair staatssecretaris Broekers-Knol (Asiel) laat in een reactie weten beperkt iets aan het probleem te kunnen doen (lees: "niets", dus). „Nederland dient zich te houden aan (inter)nationale wet- en regelgeving die bepaalt dat iedereen die zegt bescherming nodig te hebben, recht heeft op behandeling van zijn of haar asielaanvraag.”

En zo zie je dus hoe niet alleen ons zelfbeschikkingsrecht allang is ingeleverd bij de ongekozen potentaten en deugvrouwtjes in Brussel, maar ook hoe onze eigen wetgeving hopeloos is achtergebleven bij de rauwe werkelijkheid van de straatterreur die het gevolg is van de massa-immigratie uit voornamelijk islamitische landen.

Peter Emile | 15-06-21 | 13:00 | 1

Het asiel verdrag van 1951 is niet (!) meer van deze tijd.

Nederlandop1 | 15-06-21 | 13:11

Die zelfde speciale opvangcentra waar laatst die levensgevaarlijke Afghaan moeiteloos uit wist te ontsnappen? Wij van Wc Eend, maar dan het Ministerie van Veiligheid en Justitie.

Hetkanverkeren | 15-06-21 | 12:59

Het verandert pas als onze linkse deugers zelf te maken krijgen met dit tuig. Diefstal, beroving, aanranding c.q. verkrachting van hun dochters, sissen etc.

Stratum | 15-06-21 | 12:59

Die jongen heeft ergens opgepikt dat al die Europeaanse/ Nederlanders ** razieeest zijn, maar niemand (buiten Europa) weet nog hoe de inheemse Nederlander er uit ziet. Dan krijg je dat soort verwarring en kan je hem moeilijk kwalijk nemen. /S.

nsfl | 15-06-21 | 12:58

Ik had deze in het Stamcafe ook geplaatst maar hier past ie ook wel. Vandaag staat de Koninklijke Marechaussee voor de rechter omdat zij etnisch profileert bij controles om asielzoekers er tussenuit te plukken. Hoe anders dan? Blonde Zweden en Engelanders met een paraplu uit de mensenstroom plukken om te ondervragen?
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

Leptob | 15-06-21 | 12:58 | 1

En dan die geveinste verontwaardiging. "Zo vernederend dat je kleur bepalend is".

Niet iedere overgepigmenteerde is een asielzoeker, maar meer dan 95% van de asielzoekers is donker. Joh! Wat denk je dat er gebeurt als er een verbod op Pittbulls is, dat ze dan de Chiwawa's uit het asiel controleren?

marcoplarco | 15-06-21 | 13:55

Ok, wie hadden er ook al weer allemaal VVD gestemd?

pjisonline | 15-06-21 | 12:57 | 1

U heeft het door. De VVD heeft grosso modo twee maal zoveel zetels als de PVV.
Dus gaat er niets, maar dan ook niets veranderen. Behalve natuurlijk dat als straks D666 in de regering komt de D666 belasting plannen worden ingevoerd. Te weten hogere vermogensbelasting, hogere schenk & erfbelasting en inperken van de bedrijfs overdracht regeling voor het MKB.

theo-is-dood | 15-06-21 | 13:07
-weggejorist-
Ruimedenker | 15-06-21 | 12:54 | 1

Grootste probleem is dat terugsturen niet kan. Marokko en Algerije wil ze niet hebben. Ze worden dus niet toegelaten. Daarheen vliegen en ze uit het vliegtuig zetten is helaas geen wettelijk mogelijke optie. Er zijn verschillende wetten die dat niet toestaan en bovendien als je het wel doet is het heel vlug gedaan met vluchten vanuit Nederland naar bijvoorbeeld Marokko. Je zou desondanks maar eens een diplomatieke ruzie moeten riskeren met Marokko, er is dat land veel aan gelegen om een beetje normale band te onderhouden met ons land. Zij hebben meer te verliezen met een ruzie dan wij.

Beste_Landgenoten | 15-06-21 | 12:54 | 11

Wil ze niet hebben? Ze hebben niets te willen. Het is hun eigen volk.

echtpaul | 15-06-21 | 14:20

Ankie Broekers Knol weet hoe je dat varkentje moet wassen. Anders hebben we altijd Hugo nog

thanseeuwen | 15-06-21 | 15:50
▼ 8 antwoorden verborgen

Wil je dat Marokko en die andere shitholes dat zij hun kansloze volk terugnemen!?
Direct stoppen met het betalen van de uitkeringen naar dat land of stopzetten van dat graties geld en bodemloze put"ontwikkelingshulp"
En eens actief met harde hand gaan uitzetten ipv met een waardeloos IND papiertje vertellen dat ze wel helemaal zeluf weg moeten gaan hoor!
Als je nooit je ballen toont dan zullen ze jou alleen maar voor een lul aanzien.

TijdelijkOptimist | 15-06-21 | 12:52 | 3

Dubbele nationaliteit verbieden. Er zullen dan wellicht goeden onder de kwaden te leiden hebben maar die goeden hebben er dan ook niet veel aan gedaan om de kwaden op hun verantwoordelijkheden te wijzen.

nsfl | 15-06-21 | 13:02

@nsfl Lijden*

nsfl | 15-06-21 | 13:03

@nsfl | 15-06-21 | 13:02: de dubbele nationaliteit is alleen verboden voor Nederlanders die bijv in Canada uit Nederlands ouders geboren zijn. Die kunnen ook een Canadees paspoort krijgen. Maar dan eist Nederland dat ze de Canadese nationaliteit opgeven.

theo-is-dood | 15-06-21 | 13:13

Die Knol geeft aan dat we er niets tegen kunnen doen want internationale verdragen, je mag je eigen land dus niet meer beschermen vanwege bepaalde int. verdragen, kappen dan met die verdragen. Het overgrote deel van de landen in deze wereld kom je niet zomaar in, zelfs de meeste Afrikaanse landen niet, en wij moeten alles hier maar toelaten, wat een onzin.
Word zo ziek van die politici die zich verschuilen achter verdragen, afspraken en regeltjes, je wordt betaald om er wat aan te doen.

Die Trump was nog niet zo gek, iets met een muur?

lagelander | 15-06-21 | 12:52 | 3

Precies dit, altijd maar dat laffe gedrag door zich te verschuilen achter verdragen. Alsof zo'n verdrag in steen staat gebeiteld, of een universele wetmatigheid is. Als verdragen niet meer voldoen aan de dagelijkse realiteit dan moeten ze gewoon heel simpel aangepast of opgezegd worden.

Alfred E. Neuman | 15-06-21 | 12:56

Inderdaad het gaat er om of je het echt wilt of niet.

Ik hoor al zo lang als ik leef dat de grenzen echt niet dicht kunnen, want Europeesche verdragen hier en Internationale verdragen daar.

Ik woon op de grens met Belgie en toen vorig jaar de pleuris uitbrak werden er binnen 24 uur zeecontainers op de grenswegen gepleurd met een paar rijkswachters erbij die elke Hollander direct rechtsomkeer lieten maken.

Zo simpel kan het zijn, als je maar wil.

Flash | 15-06-21 | 13:05

@Flash | 15-06-21 | 13:05:
Wat betreft kun je die dingen wel aan de rijkswacht overlaten. Ik heb ze een keer om 2 uur ‘s-nachts een café zien opschonen waar de honden geen brood van lustten.

J.Cash | 15-06-21 | 13:24

Maakt zich zorgen om draagvlak hahahahaaaaaaa.
Maak je sterk om ze uit te zetten! Zet ze in een bus en rij ze naar Den Haag: alstublieft, los het maar op!

sgaapje | 15-06-21 | 12:52 | 1

Ze zouden dat draagvlak eens moeten peilen. In een referendum of zo. De vraagstelling: "Wilt u meer, of minder..."

marcoplarco | 15-06-21 | 13:44

Ze komen uit Marokko, Algerije, Libië en Tunesië. En dan meer specifiek de bergen van Marokko, Algerije, Libië en Tunesië.
In de middeleeuwen heetten dezde kromgeneusde bevolkingsgroepen Barbaren. Tegenwoordig heten ze net als hun tapijten Berbers.
Het blijft echter hetzelfde rotvolk. De enige die goed raad met ze wist was Khadaffi.

Haberdoebas | 15-06-21 | 12:52

Een normaal land pleurde deze mensen gewoon over de grens, retour afzender. Zo niet nederland met zijn asiel industrie. Al die monden van die linkse mensen moeten wel gevoed worden.

Vula | 15-06-21 | 12:51

De zak stront Rutte en zijn hele verzameling met tamme volgers geeft geen ene moer om ons Nederlanders.. het gaat niet alleen om de asielzoekers die overlast geven. Gisteren bij het tankstation heb ik gevraagd of mondkapjes alleen voor blanke Nederlanders verplicht zijn. Het zandbakvolk draagt ze namelijk totaal niet. Op dat moment stond de zaak vol met twee Nederlanders met mondkapje en 9 woestijnbewoners zonder mondkap. Één van hen had zich in een enorm grijs met wit geruit tafellaken. Ik ben nog twee keer om het tankstation gelopen om te kijken waar zijn kameel stond.
Maar ja, blijkbaar zijn we er nog steeds blij mee. Kijkende naar het gedrag van het stemvee.
Maar gelukkig vergadert de tweede kamer wel over uitermate belangrijke zaken. Om te bepalen hoe groot de schermen op terrassen mogen zijn tijdens het EK voetbal...

DanskeRob | 15-06-21 | 12:51

Goh! Wat een verassing…
Dit had niemand zien aankomen.
Gelukkig hebben we een daadkrachtige dappere moedige regering.

laurentius | 15-06-21 | 12:49

De situatie in het demissionaire kabinet, vol met overlast gevende politici, is zorgwekkend door hun asociaal en crimineel gedrag.

Felipe | 15-06-21 | 12:48

Heb vandaag echt een zware werkdag.. ben voor het eerst in mijn leven ook echt aan vakantie toe.
Dit soort berichten, dit soort filmpjes… ik trek het vandaag gewoon niet..

havannahapper | 15-06-21 | 12:48

Kansloze minister van justitie en veiligheid Gabberhouse ongehinderd verder! Das pas erg!

Swaffelkaffert | 15-06-21 | 12:48

Gewoon terugbrengen met een amfibievaartuig

pibasso | 15-06-21 | 12:47 | 2

Voor 1000 de neus organiseer ik het met een paar mariniers

pibasso | 15-06-21 | 12:47

@pibasso | 15-06-21 | 12:47:
Als dat gaat gebeuren, pas dan schrikt Den Haag wakker.
Maar dan zal er keihard tegen de eigen autochtone bevolking worden opgetreden. Weet u nog de burgerprotesten tegen een AZC in Culemborg ? Dat was enkele jaren geleden. De blokkeerfriezen zijn ook tot de poorten van de Hel vervolgd.

theo-is-dood | 15-06-21 | 13:18

Dit zijn gewoon kansarme kansparels die met een klein beetje meer belastinggeld straks gewoon gezellig meedraaien als verzorgers in de vergrijzende verzorgingsstaat. Dat zie je meteen

Phreack | 15-06-21 | 12:45

Nog steeds onbegrijpelijk dat alles tussen mee etende politici en asielzoekers die groep mensen die de economie laten draaien dit allemaal accepteren.

van stampij | 15-06-21 | 12:43

Het zijn geen "vluchtelingen" maar illegale migranten die op zoek zijn naar "gratis geld". Vandaar dat ze haast allemaal naar Noord-West Europa reizen vanwege ons sociaal stelsel.

Waarom blijft de media deze illegale migranten dan toch nog "vluchtelingen" noemen?

Overigens kan man nu ook een extra grote stroom illegale migranten verwachten als gevolg van onze bemoeizucht met andere landen.
=========
Loekasjenko neemt wraak en zet sluis naar Europa open voor vluchtelingen

Belarus smokkelt vluchtelingen uit Irak en Syrië de Europese Unie in. Dat zegt buurland Litouwen, dat geconfronteerd wordt met een forse toename van migranten die illegaal de grens oversteken. Volgens de regering zet de Belarussische president Aleksandr Loekasjenko bewust de sluizen open voor vluchtelingen die naar Europa willen.

www.ad.nl/buitenland/loekasjenko-neem...

Swieberj | 15-06-21 | 12:43

Die vieze rat die naar die beveiliger tufte mag van mij tandjes rapen.

Calastir | 15-06-21 | 12:41

Ik lees net dat er weer naar Marokko gevlogen kan worden

van Dam | 15-06-21 | 12:41 | 1

Enkele reis mag ik hopen?

Ommezwaai | 15-06-21 | 13:32

Wij van Amnesty International... vul de rest zelf maar in.

Sexopolis | 15-06-21 | 12:40

Waarom heeft Nederland nog een verdrag met Marokko? Waarom die lui nog hier houden waardoor onzekerheid alleen maar groter wordt. Wat hoop ik toch op nieuwe verkiezingen...

BlaffendeTekkel | 15-06-21 | 12:40 | 1

Met welk nut? Zolang de meerderheid geen fvd, pvv of eerdmans stemt, gebeurt er vrij weinig in ons polderlandje.

Schepvogel | 15-06-21 | 13:43

Tja Arabisch volkje geeft onder elkaar in het midden oosten al duizenden jaren overlast dus waarom zouden ze zich hier anders gedragen.
Zal wel iets met genetica of zo te maken hebben.

tegenalles | 15-06-21 | 12:40

500 per week.
10 volle touringcars.
Tuut tuut heel Europa door.

En 0 terug.
De asielstroom gaat lekker geleidelijk. We omvolken gewoon stabiel iedereen de stad uit. Lekker makkelijk voor het COA. De media zwijgen nog net bij 500/week. En het volk laat dit net toe zo.

de Voorzittert | 15-06-21 | 12:40

Wat een stelletje klootzakken zijn die jenv-ers toch. Ik denk dat de uitkomst van dit onderzoek, al wel een jaar of 10 bij de “onderdanen “ bekend is.

echtpaul | 15-06-21 | 12:40

En ons maar zorgen maken. . .

shimanski | 15-06-21 | 12:39

Dat 'ie nog actieve herinneringen heeft aan hoe met een smartphone om te gaan joh ..

Nederlandop1 | 15-06-21 | 12:52

Ik heb het idee dat we om de paar jaar zo'n vergelijkbaar onderzoek hebben waarbij iedereen denkt: Open deuren onderzoek.

Jaartalletje veranderen, hoop geld betalen voor rapport en allemaal roepen dat het anders moet.

NoNoVio | 15-06-21 | 12:37 | 1

En natuurlijk het hoofdstukje: Leasons learned: geen.

John McClane | 15-06-21 | 13:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland