Niks aan de hand mensen, er komt geen links kabinet, echt niet!

Doorlopen weer, niets te zien.
Overal paniek, iedereen boos, types met trekkertjes en tempeltjes en NLse vlaggetjes in hun twitterprofiel doen dag en nacht jankieboeboe, massale mega-ophef, steeds maar weer. Want Sigrid Kaag heeft de rode loper uitgerold voor PvdA en GroenLinks en daarom is uw land keihard op weg naar een ultra-links kabinet onder leiding van opportunistische windvaan Mark Rutte. Met Sigrid Kaag die achter de schermen aan de linkse touwtjes trekt. Die gedachte is volkomen logisch, want iedereen weet dat Mark Rutte net zoveel rechtse ruggengraat heeft als Hugo de Jonge goed kan organiseren en delegeren. Als PvdA en GL willen lopen ze zo over Rutte heen. Die karakterloze zak kwaliteitshooi vindt alles best zolang hij nog maar een keertje premier kan worden. En Kaag heeft met D66 een complete royal flush in handen. Alles wijst er inderdaad op dat Rutte IV een kabinet wordt waar links de vingers bij kan aflikken, en dan gooien wij er gelijk maar even een winstverdubbelaartje in door te zeggen dat Moslimzuster Kauthar van GroenLinks dan naar voren zal worden geschoven als staatssecretaris. Van cultuur. Of asielzaken. Of onderwijs. Ligt de soumission ook gelijk voor op schema, superprogressief. Kortom, tijd voor blinde paniek? Welnee joh. Niks aan de hand. Bewijs: 'Het CDA ziet een kabinet met GL en PvdA niet zitten'. Zegt Wopke Hoekstra zelf. Een door en door betrouwbare CDA'er (toch al een partij van betrouwbaarheid) als Wopke Hoekstra zou nooit liegen. Als je zegt 'politicus met principes' dan bedoel je Wopke Hoekstra zoals je Arnon Grunberg bedoelt als je 'Marokkanen' zegt. Dus u kunt rustig gaan slapen.
Toch? Mensen? Hallo? TOCH?
Reaguursels
InloggenEn een dag later gewoon 100% het gelijk van dit stuk in beeld: www.telegraaf.nl/nieuws/3784985/links...
Haha best leuk stukje Bert
Ik hoor niemand meer over de positie van Rutte. Is kennelijk allemaal al weer vergeten. Voor veel politici was Rutte toch niet meer acceptabel als premier??!??
Als Rutte mag vergeten, volgt de rest.
‘Hier komen onze gescheiden wegen samen’. Mogelijk gemaakt door GL en PvdA die een motie van wantrouwen steunden tegen de nieuwe premier. Wordt weer prachtig volksvermaak.
En zo rolt de wereld! Afleiding “kijk daar vliegt een dode vogel”..
Een links kabinet zou wel weer de zoveelste klap in het gezicht van de Nederlandse kiezer zijn. De grote verliezer zijn bij de verkiezingen en wel het land regeren. Zelfde als die ontzettend vreemde verdeling van burgemeesters in ons land. We leven NIET in een democratie !
En rechters. Maar vergeet ook niet de departementen. De media. Hogere machten zoals EU en VN. En de macht van linkse politiek bedrijvende actiegroepen en NGO´s die meer over ons gaan dan wijzelf. De democratie wordt steeds verder uitgehold en misbruikt.
De geschiedenis leert dat je moet oppassen als anderen zeggen dat je rustig kan gaan slapen.
Het maakt helemaal niets uit welke partijen in een kabinet zitten, de linkse agenda wordt door elke partij braaf uitgevoerd en zo niet dan zorgt de ondemocratische linkse rechter daar wel voor....
Volgens mij worden er vooral economisch liberale agenda's uitgevoerd waarbij het weinig uitmaakt welke partijen de regering vormen.
@Jezus_Boeddha | 02-06-21 | 08:13: welke liberale agenda? Ik zie almaar hogere belastingen, steeds meer wet- en regelgeving en een almaar uitdijende publieke sector niet als een teken van een liberale agenda.
@Franker | 02-06-21 | 08:34: Alles is nu het tegenovergestelde van wat het pretendeert te zijn. In naam liberale partijen hebben als enigen voor vaccinatieplicht gestemd. Rechters maken nu de wetten. En zo zijn er talloze andere voorbeelden.
@dihydrogenmonoxide | 02-06-21 | 08:50: En anti-fascisten zijn de grootste fascisten
Maakt dat enig verschil met alle eerdere kabinetten onder Rutte? Sinds Rutte premier is wordt al de GL agenda uitgevoerd; energietransitie, meer EU, ongebreidelde immigratie, meer islamisering, het debiele genderbeleid, hogere belastingen en meer overheid.
Welke coalitie het exact wordt maakt niet zoveel uit. Voorlopig blijven we onze bossen opstoken voor biomassa, onze vogels versnipperen door windmolens, kansloze gelukzoekers binnenharken met de rode loper en soevereiniteit weggeven aan Brussel.
Hulde!
@Waar-is-niets | 02-06-21 | 10:13: en het stemvee staat inderdaad te juichen.
Veel beloven, weinig geven....
Zeg maar dag tegen uw auto en uw heerlijk warmgestookt huis en zeg hallo tegen torenhoge belastingen, astronomische hoeveelheden immigranten, criminaliteit en terreurdreiging
Rutte spreekt een beetje links, rechts, links, en spreekt een beetje rechts en links en rechts. Rutte waait met de wind mee, zegt A doet B. Wat er ook gaat komen, in 2070 heeft NL 20 miljoen mensen lees ik net. Meer, meer, meer.
Het partijlied van de VVD komt ook van Snollebollekes. Van links...... naar rechts.......
@Kopieerapparaat | 02-06-21 | 07:17: Goeie.
En het partijlied eindigt met van rechts naar links.
In 2070 is Nederland een grote stad in de EU.
@Lefty-Messup | 02-06-21 | 08:26: Eerder een wingewest voor andere EU landen. Een beetje hetzelfde als de rest van Nederland nu voor de randstad is.
CDA, de partij van de generaal pardon, de partij die continu overal uiteindelijk mee instemt, d
Als Rutte slim is dan gooit hij het op een kabinet met medestanders DENK, Volt, SP, GL, D66 en PvdA. Gezien het exorbitant hoge percentage volslagen imbecielen onder de Nederlandse bevolking zal deze keuze over 4 jaar tot een VVD van minstens 60 zetels leiden.
Maakt het nog wat uit wie er in Den Haag zit? EU en internationale verdragen bepalen sowieso het meeste.
Christendemocraten... Ze laten zich door alles en iedereen in elk gaatje naaien zonder rubbertje om toch maar in het midden van het bed te mogen liggen. De volgende ochtend staan ze met uitgestreken gezicht en een uitgewoond sterretje tegen hun kiezers te vertellen dat het moeilijk was maar ze wel hun verantwoordelijkheid genomen hebben.
En ondertussen zorgen ze ervoor dat het belastinggeld via schimmige constructies in de zakken van oerdegelijke CDA-collega's verdwijnt. "Geef God wat van God is, geef de CDA-er wat de CDA-er toebehoort, en de rest kan doodvallen". Mattheus 138:666
rechts lullen, links zakken vullen?
Waar komt toch die mythe vandaan dat de VVD geen linkse partij is?
Omdat het met een normale liberale wind een centrumrechtse tot rechtse partij is maar onder aanvoering van linkse Rutte een slap aftreksel daarvan is welke vooral geeft om besturen om het besturen en daarbij links als (bed)partner heeft gevonden...
Een VVD zonder Rutte zou zich weer kunnen herstellen tot een liberale partij, maar dat zal er oa door het vertrek van Klaas Dijkhof niet heel snel gebeuren.
Maar ja, dat er een kneiter links kabinet komt is toch ook niet zo gek?
Waant u zich trouwens nog in de illusie dat dat Binnenhof nog van enige invloed is of bent u al tot inzicht gekomen dat het daar vol zit met "useful idiots" die simpelweg de Agenda van Brussel uitvoeren?
Als je op 5 Mei wordt toegesproken door een EU afgezant en onze MP ( Merkel Poedel) er braaf naar zit te luisteren, dan weet je wel hoe de vlag erbij hangt.
Inverted speech. Dit kabinet komt er zeker wel
Ik stel het volgende voor alles wat links wil gaan ze ZELF bekostigen met HUN stemmers.
Niet de beurs van rechts nederland leegkloppen. Zul je zien dan kunnen ze helemaal niks meer. Misschien een zakje biologische snoep halen bij de super.
Links draait op subsidies: kozp, kunst, “cultuur”, immigratie, EU subsidies subsidies subsidies voor hobbyclubjes die niet het grote belang dienen maar slechts kleine groepjes.
Grote belangen zijn immers de welbekende (primaire) levensbehoeftes leefbaarheid, veiligheid, bereikkbaarheid, zorg, dak en voedsel.
De rest is luxe.
Ik heb ook hobby’s maar ik vraag niemand om daar voor te betalen. Dat bekostig ik zelf met sparen of met giften en kado’s van familie en vrienden en zelfs die giften en kado’s zijn wat mij betreft niet eens noodzaak.
Komen gaat het er toch wel. Nou ja, ik heb weinig andere keus dan me erbij neerleggen. Ze doen maar, laat maar klappen die zooi. Soms is iets niet meer op te lossen en volgt de onvermijdelijke klap. Zodra de rook dan opgetrokken is, kijkt iedereen, zich achter het oor krabbend om zich heen naar de aangerichte ravage, zich afvragend hoe het ooit zover heeft kunnen komen. Dan gaan de oogjes pas open en kunnen we beginnen aan de wederopbouw zonder linkse mafkezen.
Volgens mij is dat waar men in Amsterdam tegenwoordig op hoopt.
Rutte speelt de Woppert uit om over rechts met CU of JA21 in een rechtser kabinet te rollen. Komt goed.
Samen met de heks? Nooit!
Droom lekker verder. En als er al een gedoogconstructie komt weet u ook alvast hoe het JA21 zal vergaan zoals het de PVV destijds verging. Daar zou JA21 niet in mogen trappen!
@Behangdelul | 02-06-21 | 00:03: En daarom hebben ze zeker een PvdAer als informateur aangesteld?
Wopke is niet enthousiast, dat is wat anders. Maar het komt er toch waarschijnlijk. Nederland stemt hoofdzakelijk rechtsom en krijgt compleet linksom. On-voor-stel-baar!
Alleen Kaag...die kan echt niet meer...
Die kan sinds 1961 al niet meer.
Laat dat kneiterlinkse kabinet maar komen. Rutte IV moet toch doen wat D66 rechters hun opleggen, en het aankomende kabinet heeft nog een parlementaire enquête of drie voor de boeg. Die verantwoordelijkheden mogen PvdA en GL dan mee dragen tot het kabinet valt. En dan hebben we weer nieuwe verkiezingen (hoe zinloos ook), om nog verder gepolariseerd en versplinterd door te komen.
Precies de gifbeker moet eerst helemaal tot de bodem leeg. Laat ze alles tot op de grond afbranden zodat er iets nieuws kan komen.
Wanneer Rutte deze linkse kliek binnen haalt en daarbij geen actieve herinnering heeft is het stemmen dus zinloos. Rutte functie elders i.v.m selectieve herinneringen, is onhoudbaar als minster president. Het volk heeft rechts gestemd,zadel ons niet op met links.
Valt toch wel op dat Kaag bij vrijwel alle gesprekken aanwezig was, en Mark slechts zelden.
Ja, die tunnel trut gaat als een raket /pun intended.
Gewoon een minderheidskabinet van VVD, CDA en d66 binnen 1 week formeren i.c.m. een regeerakkoord van maximaal 5 kantjes. Wanneer de Nederlandse middenpartijen dualisme serieus nemen is dit de te volgen marsroute.
Dat is alleen niet hoe Rutte het wil, die heeft liever de lastige discussies van te voren gedaan en alles vastgelegd zodat hij later een ander voor fouten kan laten opdraaien.
Ik denk dat Kaag achter het net vist. Dit is gewoon het politieke spelletje van nutteloos onderhandelen. Rutte wil die linkse kliek niet en Pastoor Wobke vreet nog liever een kelk hosties op dan in een kabinet te moeten zitten met GL .
Dus.
Er komt gewoon weer een kabinet met sprookjespartij CU. Ik denk dat Kaag dat best kan pruimen als het door de strot geduwd wordt, zo nauw kijkt ze nou ook weer niet. En zo niet, dan gewoon een minderheidskabinet.
Het zou zomaar eens goed en verfrissend kunnen zijn om een minderheidskabinet te hebben. Wellicht dat we dan eens onderwerpen op de inhoud behandelen en beoordelen (incl impact op de volgende generaties, zeker wat betreft dossiers als migratie) ipv dat ze ruilhandel zijn in een dichtgetimmerd regeerakkoord...
Bertje blijfje?
Overigens denk ik at Wopke onderschat wordt en nog met wat troeven op de proppen kan komen.
Bijvoorbeeld nieuwe verkiezingen of op andere wijze over de vluchtstrook inhalend.
Een strateeg en slimme kerel.
Ja ja, vast. Het is één van de mensen die de Hugo naar voren heeft geschoven...
Gaaf land!
En wat vind de VVD Rutte kiezer er eigenlijk van, moet het CDA ze beschermen voor de linkse kliek of vinden ze het eigenlijk wel dikke prima.
Als vvd-stemmers kritische mensen waren geweest, hadden ze geen Rutte gestemd. Ze vinden het waarschijnlijk allemaal wel best.
De Rutte-kiezer denkt zo: Rutte want Rutte, omdat Rutte, dus Rutte. Kortom: Rutte. Leuk, het zonnetje schijnt. Het is hier fijn.
@* Il Principe * | 01-06-21 | 22:34: Dé juiste conclusie. Struisvogels zijn het.
Zo transparant als een Beet Brussen die plots weer voor Geenstijl schrijft.
Toch?
Toch?
Er gaat géén links kabinet komen, Rutte laat pvda en gl verhaal even uitrazen, vervolgens wordt het vvd, cda, d66 en tóch cu of ja21
ik zie geen redenen waarom er geen links kabinet komt, dus rechts dan alle zonnepanelen alle windmolens enz enz maar weer verwijderen en de boeren met rust laten
@out-of-de-box | 01-06-21 | 22:33: probeer even rustig iets te formuleren
Nederland heeft gekozen voor minder, maar krijgt meer.
Dat is precies zoals de overheid bij mij bekend staat. Maar o o o, spreek een ambtenaar maar eens tegen.
Heeft Bert Brussen Geenstijl overgenomen?
Hooivorken en dorsvlegels!!
Trekkers ook goed?
Vergeet de fakkels niet!
Pek en veren
dat het CDA uberhaubt een kabinet ziet zitten is al verraad
Maar wat ik vooral niet begrijp is het uitsluiten van de PVV door CDA en VVD. Door die optie wél open te houden staan ze veel sterker in de formatie over links...!
Het is de PVV zelf die zich uitsluit.
Het merendeel van het programma van de PVV is niet uit te voeren omdat daar, voor ieder punt opnieuw, de grondwet veranderd moet worden. Dat gaat nooit gebeuren. De PVV weet dat en plaats zich bewust buitenspel, zodat ze vanuit de oppositiebankjes kunnen klagen en hun inkomen in stand kunnen houden.
@Red shirt | 01-06-21 | 22:06: Totdat de grote roerganger ermee stopt. dan krijgen we een korte maar spectaculaire tijd waarna de PVV implodeert.
@Red shirt | 01-06-21 | 22:06:
Precies. Waardoor zowel Wilders als ook de mensen die op hem stemmen indirect meewerken aan een links beleid.
@Red shirt | 01-06-21 | 22:06: Die grondwet kan alleen veranderd worden voor kartel partijen ?
@Merlanni | 01-06-21 | 22:11: De PVV met Wilders ja ,maar als Bosma het roer overneemt en de partij een andere naam geeft....... Bosma is veel slimmer en ook veel minder bot dan Wilders .
Rutte gaat met links proberen en stuurt dan aan op laten vallen kabinet. Nieuwe verkiezingen en daarna wel over rechts.
Da's makkelijk dan , hij hoeft bijvoorbeeld maar een leugentje te vertellen of als alternatief de waarheid over Kaag v.w.b. haar jaarlijkse gulle gaven aan terroristen en... plof zei het kabinet.
Intussen ben ik wel blij met die 94 Afghaanse tolken en hun gezinnen, in totaal 300 personen. Al die teksten in het Pashto waar we nu niets van snappen worden dan op slag glashelder. Verrijking!
On topic: als de islamomarxisten van GroenLinks in de regering komen, eet ik mijn zuidwester op. Dan moet je wel dom zijn, als je die erbij haalt terwijl je ze numeriek niet nodig hebt.
Misschien is het handig om bij de volgende proxi-oorlog Google Translate te gebruiken.
CDA moet gewoon niet mee doen zodat oppositie voor grootste deel als deel uit rechtse partijen bestaat zo kan het draagvlak onder het klimaat en milieu beleid het beste ondermijnd worden. Mee lopen met burgers demonstraties tegen windmolens en hoop media herrie. Hoog tijd dat dit debat eerst eens in de samenleving gevoerd wordt.
Dat Kaagmensch heeft al een aardige verzameling schoothondjes verzameld.............. arm Nederland..!
Heeft ze ook al een grote parade-Mercedes besteld?
De termen 'links' en 'rechts' komen voort uit de periode na de Franse revolutie. De politici die tijdens de vergaderingen rechts gingen zitten waren conservatief en koningsgezind. Degene aan de linkerkant waren progressief en hervormingsgezind. De vraag is of deze onderverdeling nog wel toegepast kan worden. Onder het mom van stilstand is achteruitgang is het niet zo handig om conservatief te zijn. Constant veranderen en aanpassen is aan nieuwe situaties is essentieel. Daartegenover staat dat structuren in een maatschappij de fundering zijn waarop ontwikkelt kan worden. Het is daarom belangrijk om bewezen structuren te koesteren. Repareer niets wat niet kapot is. Een moderne samenleving vraagt daarom om veel meer dan de simpele tegenstelling tussen links en rechts. Het gaat er om het goede van beide te combineren, wat Sigrid Kaag probeert te doen. We moeten vooruit.
Freundschaft!
Hm, ik heb meer het idee dat Sigrid de Palestijnenknuffelaar het slechtste van alles om zich heen aan het verzamelen is.
Stilstand is achteruitgang, maar ideologie is geen technologie. In het menselijk gedrag zijn bepaalde zaken constant. De culturele progressie is als een trein zonder eindstation, zonder richting.
@de_gevlekte | 01-06-21 | 21:55: '... als een trein zonder eindstation...' Hoe filosofisch.
@de_gevlekte | 01-06-21 | 21:55: deze gaan we in de WC hangen......!
Kleine kanttekening: De laatste keer dat de PvdA met de 'karakterloze zak kwaliteitshooi' Rutte in zee ging heeft ze drie monsternederlagen op rij opgeleverd.
Onderschat die Rutte vooral niet. Hij schrijft niet voor niets liefdesbriefjes aan Marijnissen.. De laatste partij die de man zijn trukendoos nog niet van nabij heeft meegemaakt.
Er komt trouwens geen Rutte IV. Verkiezingen: Kaag1.
Wopke heet dan wel Hoekstra van achternaam maar hij is geen Fries.
Een echte Fries heeft als motto: Leaver dea as slaef. (zie slag bij Warns).
Wopke onderwerpt zich als een slaafse teef aan de dominante Kaag.
Vindt hij lekker.
Brrrrr,
Ik heb hier beeld bij...
@Wijze uit het Oosten | 01-06-21 | 21:40: witte snuitjes..!
Wopke is een regelrechte belediging voor alle Friezen, Fryslan Boppe!
@grapjasz | 01-06-21 | 22:02: Rode schoentjes? Kaplaarzen!
Bring it on. Landslide naar rechts bij de verkiezingen van 2025.
-
ALS ze dat al halen.
Maakt niet uit. De grote vraag is: maak ik Rutte VI nog mee?
Gelooft u het zelf? De "typische" partijen krijgen weer een grandioos podium 4 weken voor de verkiezingen waar ze niet vanaf te slaan zij en voor de kiezer die geen TV kijkt en alleen naar nu punt nl gaat voor "het nieuws",.....
pbs.twimg.com/media/EwnDsjzXEAcZhRP?f...
Ja maar dan kan ik mijn houtkachel blijven stoken. Ik bespaar al 13 jaar € 160 per maand. Doe es door oew rekenmachine halen: 12 x 160 x 13 = € 24960. Lekker in 't eigen zakkie gestoken!
Hoe doet jij dat dan?
Jij bent niet aangesloten op gas? En elektriciteit gebruik je ook niet....
160 sowieso best veel. Woon je in een kasteel met enkel glas?
Koop je ook je CO2 uitstoot af door van die leuke gebakken lucht certificaatjes te kopen?
Helaas is er nog een overschot aan linkse deug struisvogels die veilig in hun wijkje buiten de Randstad zichzelf heerlijk deugend wanen en waarbij ze zichzelf vrijelijk kunnen masturburen, vingeren etc. Helaas hebben we ook een overschot van mensen die zien/zeggen “ja maar we kunnen ze toch niet over 1 kam scheren?” Nee! Dat kan ook niet suffe struisvogels! Wat we wel kunnen doen is, de overlastgevende parasieterende criminele verrekte mongol het land uitgooien en of alles levenslang geven. Dan betalen we maar wat meer, want buiten de gevangenis zijn ze goedkoper, zij het dat ze geen onbetaalbare ravage aanrichten. Een aanslag, bommen en granaten etc. Kort verhaal korter, het werkt niet, gooi Europa dicht.
Rechts van de VVD worden zo'n 25 rechtse zetels gegijzeld gehouden door fantasten en narcisten als Baudet en Wilders. En zolang rechtse kiezers dit in stand houden, blijft is er geen alternatief voor de CDA en VVD dan om over links te gaan.
Ongezien de typhus voor de VVD. Blijf lekker op Geert stemmen, dan maar NL naar de klote.
Volgens welingelichte kringen hebben FvD en PVV niet zoveel andere partijen uitgesloten, als wel andersom. Dus wie is hier nu fout bezig? De kiezers? Ik dacht het niet. Het is de arrogantie van een cordon sanitaire. Wilders een narcist? Ten koste van twintig jaar beveiliging en geen bewegingsvrijheid? Wat betreft Baudet, oke, maar Wilders?
Ik kan het ook anders zeggen: we zijn genoodzaakt rechtser dan cda en vvd te gaan. Want hun programma’s (in mijn ogen) zijn beter dan die van vvd en cda evenals het uitgevoerde beleid de afgelopen jaren onder cda en vvd. Sowieso ik ben niet gelovig dus geen CDA. Ik kan alleen Omtzicht waarderen om zijn kamerlidschap en de uitvoering daarvan.
Ik wil geen subsidies voor anti zwarte piet mensen, ik wil uberhaupt dat 90% vd subsidies stopt, ik wil niet meebetalen aan meer immigranten, ik wil geen grotere EU. Daarom gaat mijn stem NIET naar CDA en VVD.
Hoe kan een rechtse kiezer iets fatsoenlijks stemmen links van de VVD?
En de VVD is een partij van gecorrumpeerde, linksdraaiende landverraders.
@dathoujetoch | 01-06-21 | 21:31:
Zowel Wilders als Baudet sluiten andere partijen uit met hun onzinnige standpunten en hun onnozele kinderlijke gezwets. Het wordt tijd voor een constructief rechts alternatief, Ja21 bijvoorbeeld.
Zetels worden niet gegijzeld maar worden bezet door democratisch gekozen vertegenwoordigers. Dat jij dat niet leuk vindt doet er niet toe.
@ZZP-er | 01-06-21 | 21:35:
Een stem op Baudet of op Wilders is een stem op de PvdA of GL. Nee dat vind ik niet leuk. Jij wel?
@panthoseen | 01-06-21 | 21:34: Die staan net zo goed aan de kant. Je laat je nog steeds wijsmaken dat rechts genegeerd wordt omdat bepaalde poppetjes niet zouden deugen. Maar het gaat helemaal niet om de poppetjes, het gaat om wereldbeelden, ideeën en programma's die een bedreiging vormen voor gevestigde belangen. Er was ooit een hele goede rechtse politicus maar die werd net zo hard gedemoniseerd en daarna door zijn kop geschoten.
Grappig dat alle experts al vooraf weten dat de standpunten van de PVV te extreem zijn zonder dat er ook maar 1 keer serieus overleg is geweest. Bij voorbaat uitsluiten is bij voorbaat uitsluiten en niks minder! Dat heeft niks met de standpunten van de PVV te maken, maar alles met het deugen van de rest.
Het alternatief over rechts is er zeker, maar zolang als de meerderheid van de mensen het verhaal van "te extreem en niet bereid tot compromissen" blijft geloven, zal er nooit wat veranderen.
De linkse leugen regeert!
welke onzinnige standpunten bedoelt u precies?
PVV is hoofdzakelijk een linkse partije, alleen wat betreft migratie en islam zijn ze -terecht- rechts.
Ach een kabinet met linkse partijen hoeft niet zo'n probleem te zijn, als D66 en GL er maar in ontbreken :-). Maar meer nog dan een probleem met een linkse signatuur, alsof we zo gelukkig zijn geworden van dik 10 jaar neoliberalisme, begeeft Kaag zich hier staatsrechtelijk eigenlijk op verschrikkelijk glad ijs als je er goed over nadenkt.
Niet alleen een gesponsorde verkiezingscampagne heeft al de kwade reuk van despotisme bij de winst van Kaag doen ontstaan maar het wordt wel steeds duidelijker wat Kaag probeert te regisseren en dat zijn in het geval van PvdA en GL onmiskenbaar vriendendienstjes terwijl de kiezer overduidelijk heeft laten weten van beide partijen bepaald niet ondersteboven te zijn geweest. Maar zelfs al krijgt Kaag dat niet voor elkaar, wat voor soort oppositie van PvdA en GL hoeven we dan alsnog te verwachten na dit soort schaamteloze vrijage?
Het mandaat dat de kiezer je heeft gegeven komt alleen goed terecht als je besluit aan te schuiven bij de grootste en je te schikken in je lot, of als het gat te groot is de oppositie te kiezen. Een 'verkeerde' uitslag corrigeren door alsnog partijen de regering in te slepen die daar volgens de kiezer absoluut niet als vanzelfsprekend thuishoren is de democratie in zijn gezicht rochelen. Als PvdA en GL niet als hielenlikkende schlemielen in dit kabinet geboekstaafd willen worden houden ze hun poot stijf. De kwaliteit van het groenkeur hout waaruit Klaver gesneden is: hij wil wel 'praten'.
Tweeduizend jaar onbetrouwbare christenen, ruim dertig jaar onbetrouwbaar CdA, en nu moeten we Hoekstra geloven? Dacht het niet. Natuurlijk komt er een linksaf kabinet (voor echt links zou ook de SP moeten meedoen, en zonder de VVd). En wie moeten we nu geloven van het CdA: Hoekstra, Omtzigt of toch topondernemert Sywert. Zij leven allen uiteraard volkomen volgens de tien geboden. Ik laat de laatste drie nog even volgen: Gij zult geen valse getuigenis afleggen, gij zult niet begeren wat uw naaste toekomt en gij zult niet stelen.
Zeg dat het niet zo is.... Zeg dat het gvd niet zo is....
Moeten we dan echt naar de kloten!!
Kroegpraat. Niks wijst op een haalbaar links kabinet met PvdA en GroenLinks. Er zal vast een poging worden gewaagd, maar die mislukt en dan kan men zonder al te veel gezichtsverlies het alleen met GroenLinks proberen, toch de ChristenUnie erbij pijpen of een minderheidskabinet vormen. Groetjes, uw politiekanalist beldewouten.
Je laat nogal wat opties open hier..
Niks,maar Of...
Als Kaag in een kabinet komt dan zijn alle anderen ondergeschikt. Ook Rutte.
Links of rechts maakt dan niet meer uit, het is gewoon links of nog meer links.
Het liberale van VVD is dan verdampt.
Rechts heeft het aan zichzelf te danken door op PVV en FvD te stemmen. Totaal kansloze partijen en verloren rechtse stemmen. Dus niet zo gek dat links een grote vinger in de pap heeft.
Waar moesten we dan op stemmen? Alsof JA21 een optie was.
Wel als PVV groter dan D66 geworden was.
Van de SGP wordt ik ook niet vrolijk.
Moet ik op iets stemmen dan dat niet rechts-rationeel-redelijk is omdat een linkse idioten deze partijen antidemocratisch uitsluiten?
Ik laat mij niet chanteren.
Echt liberaal libertarisch cultureel conservatief rechts bestaat alleen nog maar bij fvd, ja21 en pvv (hoewel pvv ook wel wat linkse dingetjes heeft).
Het rechts van cda en vvd hebben niks gedaan aan minder EU, minder immigratie.. etc etc
Rutte’s stoere praatjes met “deal erdogan anders hadden er meer hierheen gekomen”, wat een bullshit argument. Je lot overlaten aan een chanteur genaamd Erdogan. Ook al geef je em geld dan nog dreigen met immigranten door zijn grens te laten.
De EU grenzen zijn de lachertjes van criminelen, helers, stelers en immigranten. De hongaren deden het goed met hun hekkie en die worden afgeblaft.
Ik denk dat als de PVV de tweede partij was geworden, de formatie zou worden geleid door enkel de VVD. Dat is namelijk als eens eerder gebeurd.
Helemaal mee eens. Wilders en Baudet zetten rechts buiten spel.
@panthoseen | 01-06-21 | 21:27: onzin..
De coalitie in brabant was niet geklapt door fvd maar door vvd en cda, het ging niet om beleid maar om een poster en het weglopen van poppetjes bij fvd.. het beleid waren ze overeen gekomen fvd liep niet weg voor t beleid cda en vvd wel.. want foute poppetjes en posters in hun ogen. Gelukkig heeft de vvd nog nooit foute poppetjes geleverd.. het konden wel es politici zijn..
Als je het niet eens bent met de waanzin van de klimaatpolitiek, de waanzin van de immigratie politiek, het gelieg en bedrog van de huidige politiek, waar kun je dan anders je stem laten horen dan bij de PVV, deze regering is er alles aan gelegen om deze partij buiten de deur te houden, want niet policor, ik ben het zo zat die domme, domme gedachtengang
@jeanette | 01-06-21 | 22:23: JA!21
Dat betekent wilde milieu plannen geholpen door activistische rechters en Timmermans. Wie gaan dat betalen? U en ik
Die waanzin is niet te betalen... Iedereen even arm, een droom van links
@Nico_the_Sparrow | 01-06-21 | 22:38: En dan nog wat armer omdat we ook nog eens gaan betalen voor Oost- en Zuid-Europa omdat die zo zielig zijn en het zelf niet "kunnen" bekostigen.
We krijgen een kneiter links kabinet. Vergeet niet dat de VVD onder Rutte alleen soms een beetje rechts is bij dingen roepen vlak voor verkiezingen, maar defacto links draait.
CDA heeft een linkervleugel en partijtop en prominenten zijn zwaar principieel links op tal van punten. Vergeet niet dat deze partijbonzen destijds het gedoog kabinet met PVV hebben opgeblazen (en nog durven ze Geert Wilders er van de schuld te geven).
Wobke vertegenwoordigt de dunne rechtervleugel en doet nu voor de bühne even moeilijk. Gaat ie straks roepen dat ie ondanks Hamer en Yasser Feras een CDA-achtig regeerakkoord heeft bedongen.
Gelul natuurlijk. We gaan naar de klote. Immigratie gaat door, uitkleden van onze boeren gaat door, geen kerncentrale maar catastrofale investeringen in achterhaalde of onrendabele technieken, belastingen gaan omhoog, sluizen open bij de transferunie, leger blijft pang roepen, ambtenarenapparaat groter (en inefficiënter), zorg minder en duurder, rechtsstaat nog verder gepolitiseerd, etc.
Enige hoop is dat Omtzigt straks in september genoeg zetels meeneemt om dit te stoppen.
Dan is het al te laat denk ik. Want dan zit er een kabinet Kaag.
Met nog wat slappe aanhangsels.
(slappe lullen).
Waarom zouden VVD en CDA een coalitie gaan vormen - Rutte IV, zeg maar - met maar liefst twee linkse partijen erin, zowel PvdA als GL? Omdat tante Sigrid dat zo dolletjes vindt? Mark en Wopke zullen tegen tante Sigrid zeggen (uiteraard in veel diplomatiekere taal): Go fuck yourself.
Dat GL, dat als grootste verliezer uit de bus kwam, is voor een meerderheid totaal niet nodig, zal alleen maar lopen zeiken op het gebied van klimaat, massa-immigratie en asiel, en heeft nul ervaring als regeringspartij. Dus zullen Mark en Wopke tegen Sigrid, en ook tegen Lilianne, zeggen: alléén de PvdA is welkom aan de onderhandelingstafel; slikken of stikken. En weigert Sigrid en/of Lilianne, dan zal er gekeken worden of de CU weer verleid kan worden. Of er komt een minderheidskabinet met gedoogsteun van de CU.
Pas echt interessant zou het worden wanneer D66 zegt: nee, dit doen wij niet, wij zitten de komende 4 jaar in de oppositie. Dat zou van lef getuigen, maar dat ontbreekt D66 nu eenmaal ten enenmale.
Omdat VVD en CDA dat niet durven.
D66 is gewoon regeergeil om hun klimaatwaanzin er doorheen te kunnen drukken, wat dat betreft had GL zich geen betere partner kunnen bedenken.
Als dit echt gebeurd, is de democratie officeel failliet.
Tenzij het jou zelf goed uitkomt...
Dan misschien weer niet..
Dunne draadjes zijn het...
De democratie is al jaren dood door het uitsluiten van normale partijen die het beste voorhebben met het land nu en voor de komende generaties.
Als ze snel zij. Kunnen ze het kabinet er door jagen. Omtzigt tekent er dan niet officieel voor. Dus nog vrijer als hij al is. Verder kan het CDA dan legaal via Omtzigt het kabinet opblazen bij de eerste parlementaire enquête. Als hij het doet en dan partijleider wordt gaat de regel wie breekt betaald waarschijnlijk niet op. Zeker als het op ethische kwesties gebeurt. Verder lijkt het er nu wel op dat als je een rechts kabinet wilt je dus niet op vvd moet stemmen maar juist op cda. Ook al volgt iedereen de hype van de Belgen kranten dat alles wat christelijk fout is en gaan dus voor de vvd van Rutte omdat pvv/FvD een stap te ver is. Verder wel goed dat volt er is. Die halen zetels/stemmen weg bij groen-links/D’66 maar niet genoeg om echt groot te zijn.
Ze gaan flink onderhandelen met PvdA en Groenlinks, tot het bijna rond is. Dan gooit de VVD of het CDA een eis erin die onoverkomelijk is voor één van die partijen. Vervolgens zijn ze terug bij af, om dan een moreel appèl te doen op Gert-Jan Seegers. Die kan natuurlijk niet anders, want het land moet immers regeert worden. Glas, plas,.....
Ach, Wopke wil vooralsnog voorkomen dat Kaag al te veel de scepter gaat zwaaien. That's all. Hij test haar uit, waarschijnlijk in de hoop dat ze er te hard in gaat en daarmee positie verliest.
Volgens mij Wil het CDA vooral lekker dicht tegen de baantjesmolen blijven aanschuren. Het interesseert ze verder geen zak.
@All_yall | 01-06-21 | 21:08:
Uiteraard.
Liever met slappe knieen in een kabinet dan met een rechte rug er buiten.
Met links kan je wel een aantal dingen snel doordrukken. Noodlijdende boerenbedrijfjes kunnen van het subsidie-infuus af, wat ethische kwesties met abortus en homerechten kunnen we dan ook regelen.
Probleem alleen is dat je er dingen voor terug krijg zoals massa immigratie, extra positieve discriminatie, kritiekloos Brussel volgen, milieutoeslagen, deugbelastingen, meer BOA's, lagere straffen voor criminelen die levens totaal kapot maken.....
Dan toch maar schoorvoetend VVD/CDA/D66/CU?
Herkenbaar. Alleen vraag ik mij "Noodlijdende boerenbedrijfjes aan het subsidieinfuus"? U bedoelt dat boeren worden uitgekocht wegens stikstof en land om huizen te bouwen? Die boeren zijn niet noodlijdend, hoor. Die worden gewoon weggepest. En waarom? Kunt u straks uw vega-burger eten met brood uit graan van de Oekraïne en tofu van soja uit gekapt regenwoud uit Brazilië?
@De verwarde man | 01-06-21 | 21:22: precies een beter milieu in nederland en de boel verrotten laten in een ander land “wat zijn we goed bezig hè”.
We hoeven helemaal niet meer te bouwen we moeten toe naar minder mensen. Maar daar zitten de groeiers niet op te wachten.. nederland moet vol voller volst
Lol, de moeite...
Wanneer komen de witte jasjes je plat spuiten, combo.
Fout. Geert Wilders is een vriendelijke heteroman die diversiteitsjuweeltjes verminderd hoog in het vaandel heeft staan.
Wat een genuanceerde uitspraken, Japie.
25 minuten and counting. Ik denk dat Joris even uitgebreid zijn neus aan het poederen is.
In dit geval zou het meest democratische een minderheidskabinet zijn.
Vingers opsteken wie er denkt dat Wopstra inderdaad niet met GL en de PVDA in een kabinet gaat zitten.
Links... rechts... Nee? Ok, ik gooit hem op tafel, er komt een kabinet met VVD, X66, CDA en de PVDA met Groen Links als gedoogpartner. Eureka. Stop maar met filosoferen en verstoppertje spelen, dit gaat het worden.
Eerst het zuur, dan het zoet.
@All_yall | 01-06-21 | 21:04:
Mijn bek staat inmiddels binnenstebuiten van al dat zuur.
Zsm een links kabinet, en die dan zsm laten ploffen, op naar nieuwe verkiezingen ….
Even erbij zeggen dat u het niet letterlijk bedoelt. Voor je het speel je verstoppertje in het bos met een half leger achter je aan.
Ik herinner me nog de de commentaren die ik hier kreeg toen ik vertelde dat ik niet ging stemmen. En nu is het tijd dat ik zeg: I told you so.
Ik zou nog even wachten vriend...
En zelfs dan is het als vanouds...
Wat heeft het nietstemmen dan precies *geholpen*? Wat heeft het voor meerwaarde?
@omanders | 01-06-21 | 21:05:
Weet jij het..??
@omanders | 01-06-21 | 21:05:
-
Tegenvraag: wat heeft wél stemmen voor waarde (laat staan: meerwaarde) als het stemvee overwegend rechts stemt en er desondanks een zooitje linkse verliezers een regering kunnen vormen?
Palestijnenliefje wil met moslimbroederschapschatje. Yasser sluipt in zijn eikeltjespyjama rond. Denk (!) dwingt af dat er weer geld naar de pallies gaat, enz.
En Pim waarschuwde nog zo voor de vijfde colonne.
Maak me wakker als er een kabinet komt zonder dat mallotige vvd.
Links, rechts, kan me niet schelen, want als er één partij is dat duidelijk niet kan regeren is het wel rutte. Ik bedoel de vvd. Nou ja, praktisch hetzelfde.
Tegel voor in een gouden lijstje, me dunkt.
Ik kijk op Twitter voor de prOn, dus doe mij dat niet aan: BB op Twitter. Naaqt.
Gelukkig kan het Omtzigt vaccin worden ingezet door het CDA . Dus er komt geen links kabinet .
Ik blijf het me afvragen: what's in it for them? Waarom zouden Nederlandse politici Nederland zo haten? Wat winnen ze erbij om het helemaal kapotstuk te maken? Het graties geld om te herverdelen raakt een keer op, dus wat dan?
Ze schatten in dat het hun tijd nog wel gaat duren voor de Grote Reset van de Grote Reset.
Daar denken Nederlandse politici helemaal niet bij na. Ze doen gewoon wat vanwege goed salaris, goed pensioen, goed wachtgeld. Meer niet.
Het zijn mooie tijden om te emigreren, dat wel.
hier je kiet met opbod verkopen en dan verkassen naar een crackpand in de Algarve
@Struikrover3 | 01-06-21 | 20:58: Nu hoef u levensstijl niet op mij projecteren.
@Struikrover3 | 01-06-21 | 20:58:
Kijk naar het oosten, daar staan mooie opknappertjes te koop voor weinig.
@SterF... | 01-06-21 | 21:00:
Oosten? Syrië?
@Analia von Solmsch | 01-06-21 | 21:03:
Haha
Zover zou ik niet gaan...
Ah Kauthar op het nieuwe ministerie vreemdelingenzaken & moslim-emancipatie. Klaver op het ministerie geldverkwisting & bosverbranding.
Hamer heeft eerder het regeerakkoord al afgetimmerd samen met het maatschappelijk middenveld. Dus dat gaat helemaal goed komen.
Dit gaat hard de kant op van de VS van dit moment.
Sleepy Joe is niets meer dan een trekpop van extreem linkse radicalen binnen de Democraten. Antifa types eisen wat en Joe tekent bij het kruisje.
Vraagt Bert Brussen nu om de mening van de reaguurder? Ik weet niet of ik durf, ik twijfel nog.
Links aan de macht met Rutte is kiezersbedrog en ondemocratisch en een garantie op meer omvolking, meer belastingen, meer zelfverrijking van de elite en meer klimaatwaanzin.
EU meer EU dus.
Wopke wil een groter stuk taart en dus zegt hij dat ie het niet doet. Zodat hij het straks wel doet. Klaver en of Ploumen vonden Rutte te onbetrouwbaar. Dus die gaan het straks ook doen. Met Rutte. Terwijl de achterban zo hard op Rutte spuugt. Maar vak K lonkt. En dan kan de achterban de tering krijgen.
Wie had(den) ook weer de verkiezingen verloren ???
Het cda gaat het sowieso erg lastig krijgen met alle concurrentie op rechts. Blijft weinig over om je op te profileren.
"Let wel ik zit helemaal niet te wachten op een coalitie met PvdA/GL maar het land moet wel geregeerd worden zsm."
Dus dan maar... Beter dan niks...
Ik heb liever een ongeregeerd Nederland dan een door links geregeerd Nederland.
"....... maar het land moet wel geregeerd worden zsm."
Wat mij betreft helemaal niet z.s.m., het loopt toch. En allerlei nieuwe wetgeving, daar zit ik niet op te wachten, alles is al doorgeregeld tot 10 cijfers achter de komma.
helaas is rechts een versplinterd puinhoop, mede door de msm en het kartel maar ook door domme dingen binnen die partijen. De gematigde rechtse stemmer die het niet echt volgt stemt VVD, over van te voren weten...
@neonreclame | 01-06-21 | 20:50: nou...
Misschien is niks toch beter.
Regeren is nieuw beleid formuleren. Zullen we niet eerst gewoon eens het oude beleid afwerken totdat dat klaar is inclusief het weeffouten eruit halen?
Anders is het net als dat EU-verhaal? Probleem is de EU. Oplossing, Meer EU, want de EU kan nu niet zelf het door henzelf gecreerde probleem oplossen want daar hebben ze het mandaat niet voor. Dacht dat we dat ondertussen wel doorhadden, toch?
@J-van-de-Bontekoe | 01-06-21 | 21:06:
Dat bedoelde ik eigenlijk ook...
"We moeten regeren, anders wordT het niks..!!"
Beetje een zwaktebod als je het mij vraagt...
Mij is altijd geleerd dat democratie betekent: “ meeste stemmen gelden.”
En elk geval niet de minste stemmen, partijen die dik verloren hebben.
Kaag heeft iedereen bij zijn ballen.
De grotere partijen én de kleintjes die haar eeuwig dankbaar moeten zijn.
Ik moet toegeven, briljant schaakspel.
Rutte IV barst over 9 mnd en dan krijgen we pas echt een ultra-Extreem- links kabinet.
Incl. Volt en Bij1.
Als er een linkse coalitie komt met VVD die 76 zetelsch heeft, dan is dat een meerderheid toch?
@JanVergoor | 01-06-21 | 20:45: Dus stemmen heeft geen zin meer dan. Er is altijd wel een meerderheid ergens van te maken.
@JanVergoor | 01-06-21 | 20:45:
Ja, maar dat betekent niet dat we een linkse meerderheid hebben in dit land. De recent verkiezingsuitslagen en zeker de laatste TK laat zien dat er ruim meer rechts dan links wordt gestemd. VVD stemmers zijn geen linkse stemmers, en die van CDA ook niet. Rutte en Hoekstra interesseert dat niet. De zetels zijn binnen en gaan lekker met die 3 extreem linkse partijen regeren. Beleid waar geen meerderheid in het land voor is.
@Ruimedenker; mocht dit gebeuren, dan hoop ik dat het inderdaad na 9 maanden barst. Je mag dan hopen dat kiezers van VVD en CDA en eindelijk eens de schellen van de ogen vallen.
de enige oplossing zal worden bij de volgende verkiezingen massaal op de pvv of massaal ja21 iets anders zit er niet in want de vvd zal niet meer bestaan en kaag staat op sterkwater
De volgende verkiezing maakt geen ene ruk uit..!!
Het is het moment waarop men stemt..
Kan ook zomaar na 6 maanden zijn , het zijn barre tijden de komende maanden let maar eens op, soms spuwt met gewoon terug
@hedonista | 01-06-21 | 20:52: Ah daar hebben we een VVD stemmerdt
@hedonista | 01-06-21 | 20:52: u houdt er van u te gedragen alsof u alleen op de wereld bent. En ik wil types als u er graag vanaf.
De ChristenUnie is opvallend stil
Katjes knijp je in het donker.
Mij wordt nooit iets gevraagd gelukkig, maar zo'n mevrouw Hamer: beste meneren Wilders, Baudet en Eerdmans, gefeliciteerd! U heeft de verkiezingen gewonnen! Bent U bereid U aan de Grondwet te houden en heeft U voldoende bestuurlijke kwaliteit in huis om te leveren aan Rutte IV?
Vervolgens ziet mijn geestesoog die drie de sirtaki doen op de dichtstbijzijnde tafel, desnoods met een opstapje: www.youtube.com/watch?v=ZX9jcHPKba0 Voorlopig moet onze Mark het doen met die zuurpruim van een Sigrid Kaag. Wees gewoon eens een keer genadig!
Toch nog kwaliteitshooi.
Verplicht partij 1, 2 en 3 om samen een kabinet te vormen, de rest is oppositie... Of gooi de boel plat in DH, zet er een meritocratie neer en leef je leven.
Kabinet met JA21 is our last hope
De wereld gaat altijd door.
Ze gaan het niet doen, misschien wel als, maar dan toch, maar daar hadden we niet op gerekend, misschien de volgende keer, je weet nooit hoe het loopt, ach, misschien wel, toen lagen de kaarten anders, we komen elkaar tegemoet..
Het lijkt ons duidelijk dat het regeren, zoals het er nu staat, met deze partijen, het meest logische is...
Dank u voor het lachen, ik las dit met Waldorf & Statler stemmen.
Sure...
En Judas Hoekstra gaat overstag voor de haan drie keer gekraaid heeft.
De leugen regeert.
En Jesse Klaver wordt minister van genderneutrale pisbakken. Dat zou trouwens ook goed passen bij iemand als Tofik Dibi want diens sociale leven speelt zich daar voor 90% af...
Ho ho ho.. we gaan zeker niet iemand ergens neerzetten waar hij/zij verstand van heeft.
Kuthaar kan zeker niet de terrorisme sponsering op zich pakken? Want dat wil kaagheks zelf blijven doen?
verschillende partijen??
Laten we dan ook maar ophouden met die verkiezingen. De NPO kan prima zelf bepalen wie dit land bestuurt.
Wiens brood men eet wiens taal men spreekt ,2 miljo per dag voor bagger en propaganda
2006: 65 zetels voor de linkse partijen
2021: 26 zetels voor de linkse partijen
En toch wil men over links.
Complete schoffering van de kiezer.
Op zich niet zo verwonderlijk: dat hautaine Kaagmens minacht iedereen. Behalve Palestijnen.
*terroristen
wie het meeste liegt komt in het kabinet.
D66 is progressief als het op zaken als abortus of euthanasie gaat, maar economisch gezien is het een rechtse partij. Denk niet dat er een links kabinet komt.
Jij vertrouwt op de principes van Groen Links en PVDA,?
Meh, GL en de PvdA zeggen vaak economisch links te zijn maar hebben meegeholpen met heel veel sociaal economisch rechtse zaken.
@Panos88 | 01-06-21 | 20:30:
De vorige keer dat PvdA in de regering zat, heeft een groot deel van de achterban ze verlaten wegens een veel te rechtse koers. Zal waarschijnlijk weer gebeuren.
Natuurlijk om zoveel mogelijk belasting geld bij elkaar te rapen voor de (door NL gesponsorde) strijd tegen Israel.
Vergeet links/rechts. Denk Kaag/Klaver/Ploumen.
Wat denkt u daarvan?
@marcoplarco | 01-06-21 | 20:35:
Lijkt me heerlijk na die ramptoerist van een Rutte
Nu de CU niet meer mee doet kan je er gif op innemen dat die agenda er doorheen gedrukt gaat worden. Maakt de VVD geen bal uit, bespaart ze ook kosten. Zolang '66 het linkse masker voor kan houden zie ik deze coalitie er gewoon komen. Op punten waar de VVD echt om maalt heeft ze '66 als bondgenoot. Die inclusieve spiegeltjes en klimaat-neutrale kraaltjes zijn slechts wisselgeld.
D66 = volt = EU dus links op dat gebied
Ik last het vanochtend. "CDA ziet het niet zitten".
Toen wist ik het zeker. Het komt er.
Het is een zwarte dag.
Dat zal de laatste keer zijn dat ik de moeite neem te gaan stemmen.
Idem. Schaf die regering af. Gewoon met alle 150 kamerleden stemmen over alles.
@HornoxNL | 01-06-21 | 20:29: hoe werkt dat dan als je één begroting moet maken?
Jammer want types van DENK en SP gaan wel stemmen
@HornoxNL | 01-06-21 | 20:29: spreekt me wel aan.
Fijn, laat links dan een verkiezingsoverwinning halen. Mensen die met enige tegenwind de handdoek in de ring gooien zijn hun stem inderdaad niet waardig.
@BrutusBosch | 01-06-21 | 20:39:
Dit is geen tegenwind.
Dit is gemanipuleerd, partijen uitsluiten is geen tegenwind, dat is chantage.
Precies. Stemmen? Ik wil wil minder islam in Nederland, ik wil minder Europese inmenging, ik wil meer nette burgers, natuur behouden en toch eigen boeren die het eten voor mij verzorgen, minder criminelen en ander tuig.
Maar alles wat ik graag wil gebeurd niet, juist het tegenovergestelde.
@Normpje | 01-06-21 | 21:42: ik wil precies t zelfde daarnaast bevolkingskrimp
Dan zou ik toch echt vertrekken want dat gaat hier nooit gebeuren.
Alle rechtse partijen zijn bij voorhand al uitgesloten.. alleen daarom zal er nooit een rechts kabinet komen.
Ja dat noemen we in Nederland een democratie.
Dat noemen "ze" een democratie.
Hoog tijd voor een gekozen regering.
Een soort democratie bedoelt u?
Niet iedereen verkoopt mondkapjes dus zo'n links kabinet is prima. Verbazingwekkend dat sommige van die politici nog met mark rutte willen samenwerken na dat #toeslagenschandaal en #functie elders
REAGEER OOK