Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Belastingkorting voor migranten en niet voor u

Want Wopke kan ook helemaal niets

Het ministerie van Financiën is een soort Hugo de Jonge, want het kan echt helemaal niets. Kijk, wij willen natuurlijk niet dat de Belastingdienst volledig strafkampkapitein gaat op onschuldige ouders die per ongeluk ooit een verkeerd vakje aanvinkten. Maar we willen ook niet dat we massaal duizenden euro's onverdiende belastingkorting weggeven aan arbeidsmigranten. Een korting die zo lucratief is dat er allerlei bedrijfjes opduiken die importarbeiders helpen om het maximale uit ons belastingstelsel te knijpen. Zo'n oneerlijk voordeeltje waar de Belastingdienst zelf al voor waarschuwde in 2015 en nogmaals in 2018 bij het ministerie van Financiën, maar waar niet op is gereageerd en waar (daar gaan we weer) de Kamer niet over is geïnformeerd. Zo'n voordeeltje willen we dus niet weggeven, maar dan zonder onschuldige zwartgelakte ouders kapot te ambtenaren. Dat moet toch te doen zijn? Toch Wopke? Of kan helemaal niemand meer iets daar op dat ministerie?
INSTANT UPDATE: Oh ja, als het in de media komt, kunnen ze ineens wel actie ondernemen.

Reaguursels

Inloggen

Polen gaat ons economisch hard voorbij, en met een leger dat er toe doet. Hebben zelf ook ruim twee miljoen vluchtelingen uit de Ukraine bv. En... onder de 26 jaar betalen ze daar geen inkomstenbelasting. Als Geen Stijl typmiep eens wat vaker buiten zou komen, dwz buiten de GL-D66-VVD zonde, zou het kunnen opvallen dat de meeste autokentekens BG en RO hebben . Dat zijn andere EUSSR provincies. Poolse auto's hebben kentekenplaten met PL

Winston1 | 04-05-21 | 18:56

De belastingdienst tillen is de favoriete hobby van beter verdienend Nederland.

van heinde en verre | 04-05-21 | 12:25

Ik gun het die Polen, die doen toch het werk waar de luie Nederlander allang geen zin meer in heeft. En waar de regeling voor bedoeld is 'jonge moeders weer hup aan 't werk', ik vraag me af of het enige zoden zet.

DeCynischeAmbtenaar | 04-05-21 | 09:48 | 2

Luie Nederlander? Ga je mond wassen met zeep joh. Smerige werkgevers die Polen uitbuiten, slechte omstandigheden, gekke tijden, die omstandigheden zou de werkgever niet eens met Nederlands personeel voor elkaar hebben gekregen.... iets met Arbo... die verslechterde omstandigheden en buitenlands pratend personeel, u denkt dat Nederlanders graag daar werken???

Hollandse_blauwe | 04-05-21 | 11:47

Die mensen accepteren het minimumloon of eronder, je kunt je zelfs afvragen of dit zogenaamde werken crimineel gedrag is of niet.

piet7003 | 04-05-21 | 16:51

Goh! Verrassend weer. Echt.. als ik hier mij elke keer druk over moet gaan maken; dan heb ik geen leven meer. Prutsers in Den Haag; allemaal. Geen uitzondering. Oh jawel, Omtzigt. Nu ga ik weer aan het werk, doei.

upbeat | 04-05-21 | 08:59

En dan te bedenken dat de grootscheepse fraude van arbeidsmigranten de aanzet vormde moor het vervolgen van Nederlandse ingezetenen en het brandmerken van die mensen als fraudeurs.

Even kijken welke zegeningen Nederlanders dankzij de opening van de grenzen 2007 voor arbeidsmigratie nog meer mochten ontvangen: arbeidsverdringing, de toeslagen- of Bulgarenfraude, een wildgroei van malafide uitzendbureau's, toename van criminaliteit en overlast, problemen met de huisvesting en toename woningentekort, een grof WW-schandaal en zo zijn er misschien nog wel meer. Waar de werkgever hier de winst opstrijkt, daar krijgt de samenleving de last gepresenteerd.

Heel erg bedankt Piet Hein Donner van het CDA die dit alles mogelijk maakte en toen beweerde dat het om enkele duizenden migranten zou gaan in plaats van honderdduizenden.

jochum1980 | 04-05-21 | 08:48 | 2

Precies!!, ik herinner me nog de woorden van deze joker Donner dat er van uit werd gegaan dat er in totaal ongeveer 30.000 Polen naar Nederland zouden komen om te werken/werk te zoeken. 30.000 Polen alleen dat aantal houd zich nu alleen al op in en om de regio Rotterdam....

HAL 9000 | 04-05-21 | 09:58

@HAL 9000 | 04-05-21 | 09:58: Die Pool vind het prima, die komt hier omdat hij hier veel meer kan verdienen dan in Polen. Dus overwerken, gekke tijden en mindere omstandigheden zijn geen enkel probleem.. die fijne werkgevers maken hier smerig gebruik van... de Nederlander bedankt daar logischerwijs ook snel voor... slechte omstandigheden en personeel dat niet Nederlands spreekt. Sowieso is het interessanter voor velen werkgevers om arbeidsmigranten in te zetten, die zijn simpelweg goedkoper... niet zozeer per uur maar wel qua afdrachten die een werkgever niet hoeft te doen en wel bij een Nederlander.

Hollandse_blauwe | 04-05-21 | 11:42

Onzin! Volgens menig deuger komt het doordat witte mensen zich te goed voelen voor dat werk. Fiscale voordelen en blanken uitsluiten is puur populisme te noemen... D66 modus uit!

Hollandse_blauwe | 04-05-21 | 01:07 | 1

Want Polen zijn bruin?

geile pater | 04-05-21 | 01:16

Ach, waarschijnlijk zien ze het vanuit de overheid als een 'prima' manier om de EU doelstelling te halen "iedereen even rijk/arm". Zo lang de media er geen lucht van krijgen laten ze die geldstroom van het de 'rijke' Nederlanders die daar hard voor hebben gewerkt, maar al te graag via dit soort constructies wegvloeien.

Iemand noemde al de remigratieregeling. Zie hier de bedragen per land (naar samenwonenden, éénouder, alleenstaande / voor-na AOW / toelsag c.q. brijdrage ziektekosten.
www.st-ab.nl/normremi.htm#:~:text=De%...

Remigratie ná 1-4-2000 is financieel gezien nóg aantrekkelijker gemaakt. Mar ja, je moet er wel wat voor doen: voordat je ervoor in aanmerking komt, zal je toch een aantal jaren in Nederland een huis en zo moeten hebben....

Wering | 04-05-21 | 01:05

Zullen we onze 2e kamer leden eens gaan selecteren op iets meer dan een onsje verstand (van zaken) i.p.v. macht en tegenmacht. Het is de 2e kamer die blunder na blunder begaat en wetten goedkeurt die zo lek zijn als een mandje. Maar goed we kiezen dit volkje zelf uit. Nederland zakt inderdaad af naar het niveau van een bananenrepubliek, het moet gezegd! In de 2e kamer worden discussies gevoerd over een actieve herinnering en over veel andere futiliteiten, maar de kern van de zaak - goede wetgeving maken / controleren - dat kan men helaas niet. Het is ronduit beschamend het huidige 2e kamer lidmaatschap.

Rdock | 04-05-21 | 00:39

Wanneer worden er nu eindelijk eens van die incapabele schijtambtenaren ontslagen. blunder op blunder op blunder en ze komen er gewoon weer mee weg.
Nederland is zwaar ziek.

tsjajaja | 03-05-21 | 23:26 | 1

Er gaat ham’n’eggs veranderen.. heelmaalnaksss.

All_Anonymous | 04-05-21 | 11:05

Misschien Wopke om te beginnen maar eens wat Wobkes aan de broek doen?

Harry.Langezwaal | 03-05-21 | 23:16

De belanstingdienst.... daar is zoveel verrot en mis... waarom, oh waarom zijn de verantwoordelijken nog niet opgepakt en veroordeeld? Het is je reinste criminaliteit...

Nederlanddraaitdoor | 03-05-21 | 22:38 | 2

rutte weet van geen wijken ... weet je dat ook weer. Het is niet de belastingdienst, het is de opdrachtgever en dat is toevallig al tien jaar “slecht nieuws vegen we onder het tapijt” de vvd. En de heulers van het cda zijn geen haar beter.

Analia von Solmsch | 03-05-21 | 22:44

@Analia von Solmsch | 03-05-21 | 22:44: Vereniging voor Volksverlakkerij en Demagogie.

Harry.Langezwaal | 04-05-21 | 10:02

Verwacht dat dit nog maar het topje is

sgaapje | 03-05-21 | 22:17 | 2

Joh!

Analia von Solmsch | 03-05-21 | 22:45

Meeste Nederlanders zijn gewoon te geïnstitutionaliseerd om ook eens buiten de kaders te denken. Loop zelf al 15 jaar mijn inkomen te creëren in Oost Europa. Netto 15-20% belasting. Gaat snel dan. Probleem met nlers is dat wij de welvaartstaat gewend zijn, en denken dat het allemaal eerlijk gebeurd. Wakker worden mensen, den buitenlander ligt dubbel...

feiten_en _cijfers | 03-05-21 | 22:50

Het begon al in de 60er jaren, goedkope krachten in de scheepsbouw uit Marokko en Turkije, ja, goedkoop voor Verolme en Wilton, maar na 2 jaar duur in de wao of ww, voor de belastingbetaler.
Want ook zij kregen na enkele jaren last van hun rug, nu zegt de 2e generatie ze hebben zich kapot gewerkt, Valt dus wel mee hoor, geloof niet alles.
De geschiedenis herhaalt zich.

G.M.I.M. Pet | 03-05-21 | 21:42 | 7

Iek pain aan roeg!!

djs | 03-05-21 | 22:49

@deBoel | 03-05-21 | 22:41:
In de jaren ‘80 werd massaal iedereen in de wao geflikkerd dat niet 100% kon werken, ook autochtonen. cda was daar erg vóór, vvd ook. Voor werkgevers waarvoor toen al de deur van het torentje open stond.
Maar er was toen massa werkloosheid, dus handjes genoeg. De overheid hielp actief de werkgever door deze afvloeiingsregeling.

Analia von Solmsch | 03-05-21 | 22:49

Wat nu ?
Geschiedenis gestudeerd ,,?
Hahaha Hahaha Hahaha

poëpjes | 04-05-21 | 15:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Oke! Onze Joodse medemensen die het overleefd hadden moesten achterstallige belastingen over wat dan ook terugbetalen, maar zeker over onroerend goed. Onze Molukse en Indische medelanders werden ook schofterig behandeld na gedwongen deportatie na de onafhankelijkheid van Indonesie en plaatsing in voormalige concentratie of detentiekampen. Nu toeslagouders! Ik zie een rode lijn van schijt aan je eigen mensen hebben, maar vooral naar buiten toe het zogenaamde tolerante en vrijgevende Nederland zijn. Iedere niet Nederlander krijgt de voordeel van de twijfel en wordt financieel geholpen. Bij de geringste twijfel wordt de legitieme Nederlander tot aan de poorten van de hel achtervolgd.

frank meusel1241 | 03-05-21 | 21:28

Een gehandicapte Iraniër in Den Haag zit hier 16 jaar vanaf zijn 26ste. Breekt de pleuris uit hij woont 4 hoog. Krijgt nu scootmobiel en huis op begane grond. Hij heeft geen benen en 1 arm. Iedereen over de rooie. Vraagje 16 jaar door "ons" onderhouden hoe is hij hier gekomen?

dedwarsligger | 03-05-21 | 21:25 | 3

Op 1 arm vanuit Teheran!

NoNoVio | 03-05-21 | 21:36

Hoe is hij hier gekomen?
Simpel, zijn familie legt geld bij elkaar, hup het vliegtuig in. Mauro werd ooit ook te vondeling gelegd in Nederland.
Ooit een interview gelezen van een Iraanse vrouw die in eigen land niet kon scheiden (want: schande voor de familie) maar wel per ongeluk op Schiphol belandde door mensensmokkelaars na het overhandigen van een zak geld.
Je verzint het niet!

Analia von Solmsch | 03-05-21 | 22:55

Doe ff niet zo dom. Voor mensen die kunnen rekenen op hun vingers:
- we verdienen door mensen te krijgen die we gemiddeld 25 jaar lang niet hoeven groot te brengen (half miljoen aan kosten) en op te leiden en die hier hun huis gaan kopen etc..
- en we verdienen want deze mensen werken. In banen die niet worden vervult door Nederlanders.

Dus dubbel winst. De belastingnadeel is een lachertje.

deBoel | 03-05-21 | 21:04 | 4

We hebben het hier om omkoperij om de Nederlandse vrouw aan het werk te krijgen, ja, ik weet: dat werkt totaal niet, de Nederlandse vrouw is al moe als ze aan een stofzuiger denkt.
Dus in Nederland hangt onderaan het lijstje met vrouwen participatie op de werkvloer in Europa!
Dus moest er geld tegen aan gegooid worden, naast de gratis kinderopvang natuurlijk.
De regeling heeft geheel niets met de import van werknemers te maken. Laat staan dat we geld naar voltijds huisvrouwen in Polen moeten sturen.

Analia von Solmsch | 03-05-21 | 21:13

Maar de vraag is wat die arbeidsmigranten voor werk doen. De kans is groot dat ze aan de onderkant arbeiders verdringen waardoor die 'dure' Hollanders nog meer geld gaan kosten vanwege werkloosheid. Allemaal verborgen kosten door het eeuwige potjes schuiven wat men hier zo goed kan. Of zijn dit allemaal apothekers en raketbouwers? Wees een eerlijk.

Deflatiemonster | 03-05-21 | 21:15
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal aanmerken als frauder en terug eisen die belastingen! Heb het over belastingambtenaren, he

Santtulainen | 03-05-21 | 21:03

Kamer niet geïnformeerd.... You don't say..
Ik bedenk ter plekke een nieuwe spreuk:

Je kan de kamer alles flikken, zolang je coalitie leden je hielen likken.

Cannabooze | 03-05-21 | 21:00 | 1

Korter: rutte doctrine.

Analia von Solmsch | 03-05-21 | 22:57

Ik krijg af en toe een idee hoe het toegaat bij de belastingdienst. Ze laten bijvoorbeeld 10 teams een belasting maatregel maken, en daarna worden ze vergeleken. Die maatregel die het gecompliceerdste is, en waar veel moeilijker woorden in voorkomen, wint de beker. Dat er daarna makkelijk mee gefraudeerd kan worden interesseert niemand.

jan huppeldepup | 03-05-21 | 20:51 | 1

Ik neem aan dat ze daarvoor een extern bureau inhuren, veel duurder.

whitechocolateface | 03-05-21 | 20:57

En pak die absurde, discriminerende 30%-regeling dan ook gelijk mee.

Waardoor een buitenlandse werknemer een flink hoger salaris kan krijgen en toch voor het bedrijf nog steeds goedkoper is dan een Nederlandse.

Weg met ons, jawel, maar er zijn grenzen (oh wacht).

de drijfsijs | 03-05-21 | 20:49

Eigen volk laatst.

Tapu | 03-05-21 | 20:23 | 1

*niet

jemagookniksmeer | 04-05-21 | 07:57

Ze snappen het zelf al niet meer.

Mr.Crowley | 03-05-21 | 20:22

Beroerde is dat al deze constructies in het buitenland niet mogelijk zijn veelal snappen ze niets van het Nederlandse belasting systeem.
Vaak staat deze ook haaks op de eigen belastingregels.
Vaak zelfs in strijd met eu regels,probleem is dat de Nederlandse belastingdienst doet waar het zin in heeft.
En zo is het vaak voor buitenlandse instellingen onmogelijk om duidelijkheid te hebben of Vaak zelfs een regeling te treffen.
Zelfs zo erg dat er geen enkele samenwerking mogelijk is.
Samenwerking met de Nederlandse belasting dienst is onmogelijk.
Heb er vaak me te doen gehad,ook vaak om raad gevraagd door buitenlandse ambtenaren.
En er is geen beginnen aan,totaal verrot van binnen uit

Roger-Rabbit | 03-05-21 | 20:19

Je kan beter belasting betaler in Niger

ivo_nl | 03-05-21 | 20:18 | 3

Het is Nigeeeeer.

homieguerneville | 03-05-21 | 20:43

@Analia von Solmsch | 03-05-21 | 21:01: hatsjie

Hemke-Valsema | 03-05-21 | 22:35

Die gastarbeiders gewoon hun brutoloon zonder aftrek van premies en belastingen uitbetalen en hun nergens recht op geven. Voor zorg verzekeren zich maar ergens. Ja we kunnen het makkelijker maken.

NLgaatnaardeklote | 03-05-21 | 20:13 | 2

Dat zijn geen gastarbeiders maar EU-burgers net als jij en ik
Die mogen hier dus onder dezelfde voorwaarden aan de slag, net als jij (mochten ze je willen) in een ander EU land
Zo werken die dingetjes

Beau_Geste | 03-05-21 | 20:18

Dat hoort ook zo,er is alleen belasting plicht in het WOON land,maar dat doet Nederland niet.... tegen de eu regels in.

Roger-Rabbit | 03-05-21 | 20:20

Tsja.... wat doe je eraan, tegen de Belastingdienst staken? zucht geeft lucht...

ivo_nl | 03-05-21 | 20:10

De belastingdienst, ja... dat is wat.
Ik kreeg pas als executeur €15.000 op mijn rekening gestort. Wegens teveel betaalde erfebelasting was de motivatie. Ik bellen. Klopt niet, zei ik, daar hebben wij geen recht op. Moest ik lullen als Brugman om dat geld kwijt te kunnen. Uiteindelijk gaven ze toe dat ze iets over het hoofd gezien hadden. Noem mij dom, maar schrok vooral van de complete desinteresse en incompetentie daar.

Francieux | 03-05-21 | 20:10 | 3

Schrijnende is als je dat niet doet, dan trappen ze over 5 jaar met de fiod je voordeur in op zoek naar dat onrechtmatig verkregen geld.
Totale waanzin.

ReyNemaattori | 03-05-21 | 20:16

Ik zou een factuurtje sturen voor het advieswerk. Ik dacht zelf aan iets van 15 rooitjes, ex BTW.

Dan maar zo! | 03-05-21 | 20:16

Nou ja! Ongeveer idem dito. Aanslag IB Klopte niet. Ipv terug moesten wij rond de 10.000 euro betalen. Maar we kregen het te betalen terug. Gebeld met de ambtenaar van dienst. Hij vond het maar vervelend dat ik reageerde en zuchtend en steunend zei die dat hij het zou het terugdraaien. Reslultaat de definitieve aanslag met tada: 10.000 terug. We laten het maar zo.

RGV42 | 03-05-21 | 20:53

Niks illegaals. Ik snap de ophef niet.

Amsterdamsko | 03-05-21 | 20:08 | 3

Niet illegaal maar onrechtvaardig, en dat gaat na de 'ophef' hopenlijk gecorrigeerd worden. Snappie ?

Zwizalletju | 03-05-21 | 20:10

@Zwizalletju | 03-05-21 | 20:10:
Ach, onrechtvaardig. Alle wetgeving wordt weleens aangepast vanwege veranderende opvattingen over 'rechtvaardigheid'. Niks nieuws onder de zon.

Amsterdamsko | 03-05-21 | 20:14

@Amsterdamsko | 03-05-21 | 20:14: Lees wat er a/d hand is. Maas in de wet waardoor er onbedoeld zéér positieve inkomens effecten optreden als je toevallig een arbeidsmigrant bent. Je opmerking slaat nog steeds nergens op.

Zwizalletju | 03-05-21 | 20:19

Je de ballen uit de broek lachen is een keuze,
Zeker aangaahde de belastingdienst.

aflaatverkoper | 03-05-21 | 20:02

Migranten in dit soort artikelen zijn nooit emigranten. Noem ze dan ook immigranten. Op zichzelf is het al iets dat ze geen uitkering trekken; ook betalen ze waarschijnlijk zelf hun Miele. Maar dat huis, daar kan geen Nederlander meer wonen.
Je vraagt je af wat dan toch wel het werk is waar geen Nederlanders voor ingeschakeld kunnen worden.

JvanDeventer | 03-05-21 | 20:01 | 2

Zat werk waar Sjonnie en Anita niet voor van de bank komen
Eerlijk gezegd nam ik ook liever een gemotiveerde Oostblokkiër aan dan een landgenoot die opgejaagd door UWV of de bijstand kwam solliciteren
Verder heb je als autochtone Nederlander wel een paar kansen en afslagen gemist als je moet concurreren voor werk of woning met mensen die hier slechts een paar jaar zijn en vaak de taal nauwelijks machtig zijn

Beau_Geste | 03-05-21 | 20:14
-weggejorist-
Petrus de Dooper | 03-05-21 | 20:00

De belasting vertelde mij altijd (tot 2019)
"Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker"

AkoPower | 03-05-21 | 19:58 | 2

Het is toch jammer dat je geen Bulgaars of Litouws kan lezen, want dan staat er direct onder (in betreffende taal) dat ze het toch leuker kunnen maken.

Nuuk | 03-05-21 | 20:01

Snapte die slogan nooit, makkelijker is toch leuker? Makkelijk neukertje is toch leuk?

feiten_en _cijfers | 03-05-21 | 22:28

Zit net de aangifte 2020 in te vullen/af te ronden en moet maar bijbetalen. Hoe ik het ook verdeel. Potverdorie.

TheseDays00 | 03-05-21 | 19:53 | 1

Vraag het Van oefelen, die heeft een Zwitserse bankrekening en niet omdat hij werkt of ooit gewerkt heeft...
Hij verjubelt zijn ontweken belasting centen sinds hij met zijn 50ste met pensioen is.

Analia von Solmsch | 03-05-21 | 21:05

6 jaar al.
Hoe lang duurde het ook alweer om de wet aan te passen toen de avondklok illegaal werd verklaard door de rechter?

jemagookniksmeer | 03-05-21 | 19:51

Kan de Belastingdienst niet gewoon worden opgeheven svp? Scheelt enorm veel ergernis, hoofdpijn en vooral: geld. Wat een trieste club is dat zeg.

Cor Netto | 03-05-21 | 19:50

'En de aantallen aanvragen voor de korting kunnen nog flink gaan oplopen. Want momenteel werken naar schatting 480.000 arbeidsmigranten in Nederland die belasting betalen. Naar verwachting valt een aanzienlijk deel ook onder deze voor hen zeer gunstige regeling, maar hebben daar nog geen aanspraak op gemaakt. En iedereen kan met terugwerkende kracht tot vijf jaar geleden een nieuwe aanvraag indienen en zo alsnog in aanmerking komen voor de korting van bijna 3000 euro per jaar.'
Stel dat de helft hiervan een aanvraag indient. Dat is dan een half miljard, 500.000.000 per jaar. En met vijf jaar terugwerkende kracht. Lekker toch?

K1100 | 03-05-21 | 19:45 | 1

En als het nu met een spoedwet stopt, geldt de regeling nog steeds met terugwerkende kracht.

Zoelense Hobbyboer | 03-05-21 | 20:00

Niets nieuws, Belgen, Duitsers, Italianen, Indiers, elke buitenlandse expat betaalt veel minder belasting dan zijn Nederlandse evenknie. De zogenaamde 30 procent expat regeling. Zelfde werk, zelfde beloning? Rutte lacht je uit man. Institutionele discriminatie van Nederlanders is een van de grote hobbies van de politiek hier, en tegelijkertijd naaien ze de 'zuidelijke' landen door deze brain drain te stimuleren. Goed, gelukkig zijn er ruim voldoende woningen in Nederland anders zou het helemaal onverantwoord beleid zijn.

Ir_HardGelag | 03-05-21 | 19:42 | 5

@van Oeffelen | 03-05-21 | 19:50: voor nieuwe gevallen is de looptijd wat verkort voor rest volgens mij onveranderd. Of je nu alleen of met heel gezin komt, maakt niet uit. Weet niet of andere landen zo'n lucratieve regeling hebben? Als je 149.99 km van de grens woont heb je trouwens pech, 150 is ok. Fucking random shit haha.

Ir_HardGelag | 03-05-21 | 20:00

@Ir_HardGelag | 03-05-21 | 20:00: gewoon jezelf eerst inschrijven bij je schoonmoeder op 151 km van de grens en dan je contract tekenen.
Hé! Ik begin steeds meer als een vvd-er te denken!

Analia von Solmsch | 03-05-21 | 21:08

Die 30%-regeling is inderdaad absurd en naait niet alleen de Nederlanders maar ook de landen waar het roofkapitalisme het menselijk kapitaal vandaan zuigt.

de drijfsijs | 04-05-21 | 07:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Jammer genoeg niet het enige, en zelfs niet het grootste financiële voordeel voor arbeidsmigranten tov "lokale" arbeidskrachten.
Voor zover ik weet is Nederland het enige land ter wereld waar lokale arbeidskrachten bij wet (meervoudig) worden gediscrimineerd ten opzichte van arbeidsmigranten.
Maar dat speelt verder natuurlijk helemaal geen rol bij de aanname van personeel; Nederlanders zijn gewoon te lui om te werken.
Right?

jemagookniksmeer | 03-05-21 | 19:42

Niet zeuren. vorige generaties migranten kregen een sociale woning en een WAO- of bijstandsuitkering. Nu is het na gedane arbeid oprotten. Dat extraatje mogen ze van mij hebben.

RdeFriesch | 03-05-21 | 19:42 | 2

Krijgen huidige migranten nog steeds toch? Huisje, boompje, slagroomtaart.

Lorejas | 03-05-21 | 19:53

Als Nederbelg heb ik anders dit jaar geen geld terug gekregen van de belastingdienst op mijn hypotheek.

salonsocialist | 03-05-21 | 19:41

Vanaf 2015 bekend. Godverdegodver... wat een faalhazen! Kutklotekutpolitici en takkeambtenaren... waarom betaal ik eigenlijk nog belasting?

Odin | 03-05-21 | 19:41 | 1

omdat u een levenslang abonnement hebt. Leuker kunnen ze het niet maken, en dat doen ze ook niet.

AdPatat1960 | 03-05-21 | 19:45

Die 30% regel is ook zo'n mooie. 30% belastingvrij loon voor degene uit de EU die hier komt werken. 5 jaar lang. Och wat zijn we toch gelijk in Nederland.

www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connec...

whitechocolateface | 03-05-21 | 19:40 | 1

Precies, bizar. Of van Groningen naar Amsterdam verhuizen zoveel anders is dan van Keulen naar Amsterdam. Maar goed, multinationals vinden het fantastisch. Nu met thuiswerken zou Jose net zo goed lekker in Salamanca kunnen telewerken en navenant salaris ontvangen en savonds lekker sangria drinken. Lijkt me beter voor Jose, voor Spanje, en voor NL.

Ir_HardGelag | 03-05-21 | 19:50

Het belangrijkste is natuurlijk in dit geval dat de minister van financiën NIET verantwoordelijk wordt gehouden voor deze miljardenfaal.

wapster | 03-05-21 | 19:40

Dus het draait allemaal om deze ene zin waardoor buitenlandse belastingplichtigen met een Nederlands inkomen de - inkomensafhankelijke combinatiekorting ontvangt: "Een persoon die geen inwoner is van Nederland en geen kwalificerende buitenlandse belastingplichtige (KBB)2 is, kan niet aangemerkt worden als fiscaal partner." Dat is wel een bijzonder (z)duur foutje waarvan de Belastingdienst de wetgever meermalen op heeft geattendeerd.

zenuwpees | 03-05-21 | 19:37

Mijn vrouw en ik zijn tegen polen.

dhrat | 03-05-21 | 19:36 | 2

En voor Schotten?

Mr_Natural | 03-05-21 | 19:41

Dit is toch al veel langer bekend, dat de buitenlanders al ons geld weten te bemachtigen. En de eigen bevolking laten creperen. Tijd voor een compleet nieuw systeem, niet alleen het belastingstelsel, maar ook het politieke systeem is flink aan verandering toe.

Digitaal Smoelwerk | 03-05-21 | 19:36

Hoe kan dat nou weer?.

Krijgtheenenweer | 03-05-21 | 19:36

De één z'n toeslag is de ander z'n aanslag.

Mr_Natural | 03-05-21 | 19:34 | 3

Deze hang ik als tegeltje op.

The Green*Machine | 03-05-21 | 19:52

Om in te lijsten.

W_F | 03-05-21 | 20:00

hahaha!

ivo_nl | 03-05-21 | 20:06

Ik moet de aangifte nog gaan doen. Ik ben vreselijk de lul qua betalen. Ga het vanavond maar eens aanzwengelen. Ik ben dus volop bezig om deze onzin aan onder andere deze (arbeids)migranten te betalen.

pibasso | 03-05-21 | 19:33 | 1

Hier hetzelfde. Gaat lekker met je Doge trouwens (ben ook wat grover ingestapt een week geleden; voor mijn doen dan, dus slechts een paar duizend euro). Moet voor jou helemaal spannend zijn of HODL? Anders kun je daar straks je belasting van betalen (jammer dat je het nog moet omruilen, waarom kan je eigenlijk geen belasting met Doge betalen?).

Watching the Wheels | 04-05-21 | 11:28

Het is toch een beetje alsof je vrouw beter voor de buurman zorgt dan voor jou.

Patje | 03-05-21 | 19:33

Weer 19.000 keer 30k. De BD kan zichzelf een hoop werk besparen door naar iedereen 30k over te maken. Dan komen die bijgedrukte triljoenen ook eens in de economie terecht, in plaats dat banken het weer terug bij de ECB stallen.

W_F | 03-05-21 | 19:32

Ach die paar Polen. Dat zijn de kosten hier niet.

Het probleem is veel groter.

De IACK is een toeslag vóór de minst verdiende partner.

Maar als je gaat scheiden… en je hebt co-ouderschap, dan krijg je het allebei het. Want je bent beiden alleenstaanden.

Dus… je zet op papier dat je co-ouders bent. En in de praktijk lekker niet. 288 euro per maand extra uit de staatsruif. Maakt de gezamenlijk alimentatie toch weer dragelijker.

En ja ik ken er diversen die het zo doen. 0 controle.

Vrijheidlievend | 03-05-21 | 19:32 | 10

@zenuwpees | 03-05-21 | 19:39: klopt… maar we hebben het over paar Polen. Terwijl de grote fraude in NL zelf zit.

Vrijheidlievend | 03-05-21 | 19:54

@Vrijheidlievend | 03-05-21 | 19:54: ik bedoelde je opmerking over "Dus… je zet op papier dat je co-ouders bent. En in de praktijk lekker niet."
Verder ben ik zelf een co-ouder maar die inkomensafhankelijke combinatiekorting is tot je kind 12 jaar is. Ik heb die trouwens ook gekregen maar wij waren wel degelijk uit elkaar. Maar denk niet dat het als aleenstaande werkende co-ouder vetpot is. Een hoop regelingen zijn al afgeschaft. Ik betaal overigens nog steeds een bijdrage aan mijn inmiddels volwassen bij mijn ex wonende kinderen ondanks dat ze al een -klein- inkomen hebben. Ik wil niet dat mijn kinderen iets te kort komen.

zenuwpees | 03-05-21 | 20:05

@zenuwpees | 03-05-21 | 20:05: Helemaal mee eens. Mijn kinderen komen ook niks tekort. En ik heb een prima regeling met mijn ex. En ja… om de week 7 dagen de kids hier. Pubers. De jongste 10, dus ik krijg de IACK. ik geniet ervan. Aanpoten. Alleenstaande man.

Wat ik bedoel; je moet het wel echt zijn, co-ouder om het te krijgen. En ik ken er genoeg die het niet echt zijn!

Maar. Waar het om mij gaat is dat ik vrienden

Vrijheidlievend | 03-05-21 | 20:21
▼ 7 antwoorden verborgen

Een belastingstelsel ontwerpen is niet zo moeilijk. Het verdisconteren van de sjoemelfactor ligt wat ingewikkelder. Zowel voor de belastingdienst als de burger.

Leptob | 03-05-21 | 19:31

dziękuję Holandii

BrutusBosch | 03-05-21 | 19:28 | 1

Wat u zegt

@WiN™ | 03-05-21 | 19:32

Gelijk je aangifte aanpassen en deze verwijzing in de toelichting vermelden. Laat ze dat maar ns corrigeren zonder willekeur.

Pieterman | 03-05-21 | 19:28

Ambtenaren kunnen nu eenmaal niet ingewikkelde fraudegevoelige regelingen goed uitvoeren. Dus, hou het simpel, tot op debielenniveau. Als ambtenaren hun werk wel goed zouden doen, gaan ze dan meer verdienen? OPM: other people's money. Wie gaat daar wel zuinig mee om?

Sitting_targets | 03-05-21 | 19:27 | 1

Ik ben ook ambtenaar van de vreemde soort die wel dingen uitvoert. Daarbij is mijn taak om eea zodanig uit te voeren zodat de Staat niet benadeeld word.

Andersdenkend | 03-05-21 | 19:47

Grappig. Nu is het algoritme "pro-allochtoon" en nu is Joop.nl helemaal stil...

Zou het kunnen dat de Belastingdienst gewoon zwaar incompetent is en niet institutioneel racistisch?

Odin | 03-05-21 | 19:27 | 1

Ik denk dat incompetentie vaker voorkomt dan institutioneel racisme.

Mr.Crowley | 03-05-21 | 20:29

Op zich was het wel gepruts van de belastingdienst, maar dit betrof wel mensen die hier gewerkt hebben en nu belasting terugkrijgen.
Veel erger is het dat wij uitkeringen exporteren en die niet aanpassen aan de levensstandaard van het land. En met een Nederlandse uitkering ben je in Marokko de koning te rijk.

Osdorpertje | 03-05-21 | 19:24 | 1

Topcomment.
En daarop lopen we leeg.

De Profundus | 03-05-21 | 19:39

Wegenbelasting, hoeveel lopen ze daar mis met die dikke audi's op Pools kenteken.

Roze_bril_drager | 03-05-21 | 19:23 | 2

Waarom denk je dat er bij de grenzen camera's staan?
Hier te lang: naheffing en kenteken gesignaleerd.

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 20:01

Er zijn genoeg sluipwegen om deze camera's te ontlopen.

jan huppeldepup | 03-05-21 | 21:00

Chronisch incompetent. Is daar een medicijn voor?

F. Jacobse | 03-05-21 | 19:22 | 1

Ja hoor, pek en flink wat veren! En dan op een platte kar het land uit

sgaapje | 03-05-21 | 23:20

Ik schrijf mijn vrouw ook maar in Polen in.

Francieux | 03-05-21 | 19:20

Ik zou het totaalplaatje wel eens willen zien wat er allemaal weglekt naar het buitenland aan uitkeringen, kinderbijslag en dit soort zaken.

Der Schnitzeljäger | 03-05-21 | 19:20 | 5

Kunt u deze al? De remigratie uitkering. Voor mensen die 8 jaar in Nederland hebben gewoond en weer terug naar huis gaan en daarmee €450 per maand krijgen tot hun dood, gewoon als bedankje voor die 8 jaar in Nederland.

whitechocolateface | 03-05-21 | 20:09

Valt dat niet te wobben?

brawler | 03-05-21 | 20:24

Daarvoor informeert u zich bij het SVB. Maar die mogen u niet informeren over de totaalcijfers.

FredMistig | 03-05-21 | 23:11
▼ 2 antwoorden verborgen

U stemt op partijen die een transferunie verwezenlijken. Solidariteit met Europa. Nederland de pinautomaat van Europa.

GroetenVanUrk | 03-05-21 | 19:19 | 2

Spreek voor jezelf.

Mbovenka | 03-05-21 | 19:23

Aangeslagen als alleenstaande, het zal me niet verbazen als ze wel kinderbijslag vangen.

botbot | 03-05-21 | 19:19 | 1

Neuh. En opvangtoeslag.

Lorejas | 03-05-21 | 19:20

Jezus man, alsof alles om geld draait. Zolang je maar gezond bent. Zoiets zeggen de mensen die geld genoeg hebben toch altijd?

Leptob | 03-05-21 | 19:16 | 4

Klopt.

van Oeffelen | 03-05-21 | 19:32

Niet alles draait om geld, maar blijkbaar draait wel alles op geld, van de hard werkende nederlander wel te verstaan.

ReyNemaattori | 03-05-21 | 20:11
-weggejorist-
Langejob | 04-05-21 | 03:10
▼ 1 antwoord verborgen

Rechtsongelijkheid, het kan overal met een hele generatie aan corrupte bestuurders zonder enig moreel besef.

smdyasc | 03-05-21 | 19:16

Korting toeslag schijf categorie mits maar percentage drempelbedrag box b.

Laten we het nog ingewikkelder maken.

Daarom pleit ik voor dt: Waarom betalen we eigenlijk niet gewoon 100% belasting en dat de overheid ons dan genivilleerde totaaltoeslag geeft. Gewoon één bedrag. Wel zo handig en veel minder fraudegevoelig.

Dan sluiten we ons aan bij allerlei verdragen en dan kan iedereen in de wereld gewoon via één systeem deze totaaltoeslag aanvragen. Wel zo eerlijk. Een planeet, hartje hartje, je weet tog.

Knufter | 03-05-21 | 19:15 | 2

Nee. Communisme vermoordt kwaliteit.

Pieterman | 03-05-21 | 19:16

@Pieterman | 03-05-21 | 19:16: En het huidige systeem niet? Het huidige systeem is meer dan onderweg naar communisme.

Arachne | 04-05-21 | 00:17

Leuker kunnen we het niet maken

thanseeuwen | 03-05-21 | 19:15

EU beleid. Daar is ook een term voor, maar die mag je niet meer gebruiken.

UnderTheDevil | 03-05-21 | 19:14 | 1

Maffia?

sgaapje | 03-05-21 | 23:17

Vijlbrief stuurt faalbrief

Hemmenaar7 | 03-05-21 | 19:11

Gewoon volgens NL cao betalen en geen of tijdelijke werkvergunning.
Geen voordeeltjes…niks.
Ik reed laatst door de NO polder en zag daar huisvesting voor de daar aanwezige arbeiders op het land.
Veelal tulpenbollen en bloemkolen.
Prima.
Slapen, werken, loon beuren, geen probleem.
Betalen als een NL kracht, niks meer.

Ruimedenker | 03-05-21 | 19:11 | 1

Dat moet ook, alleen je krijgt belastingaftrek als alleenstaande, en die geven ze ook aan Polen met vrouw daar.

Shoarmamasutra | 03-05-21 | 20:02

Wopke WOBben en wippen
Omtzigt intocht

Hemmenaar7 | 03-05-21 | 19:09

Sowieso moet je al extra afrekenen als eenverdiener en nu dit weer.
Waarom zou de overheid zich moeten bemoeien hoe gezinnen hun inkomen verdienen ? Hard werken loont niet, een belastingadviseur wel. Gewoon idioot dus.

Nichtsneues | 03-05-21 | 19:09

Ach, ik heb de afgelopen maand 9525 verdiend en daarna heb in na het betalen van alle belastingen, kosten accountant en de komende naheffingsaanslag ongeveer 1500 overgehouden voor de vaste lasten.

Dirk III | 03-05-21 | 19:09 | 8

@AntiZanicz | 03-05-21 | 21:29: Nee, pik. ca. 10000 is dus eerst 21% BTW afdracht dan houdt je ca. 8000 over.
De naheffing was ca 4000,-
Dan houdt je 4000 over.
Dan heb je nog je maandelijkse inkomstenafdracht en bijdrage zorgverzekeringswet a ca,- 1200.
dan houd je 2800 over.
Dan nog de privé binnengekomen waterschappen a 400,-
Houd ik dus ca 2400,- over.
Dan nog de factuur a 995 voor de accountant.
Als je zelf niet onderneemt in Nederland dan heb je geen idee maar dit zijn ongeveer de cijfers nadat alles wat samenhangt met belastingen voldaan zijn deze maand. Nu jij weer.
Ps. de naheffing was eenmalig en btw mag je feitelijk niet meetellen maar toch maar toch. Het blijft zuur.

Dirk III | 03-05-21 | 21:56

@Dirk III | 03-05-21 | 21:56: Nog boffen dat je geen bekeuring heb gekregen, had je dat ook nog berekenend. Psje waterschappen heeft iedereen dus daar hoef je geen ondernemert voor te zijn. 995 voor de accountant is ook totale kolder en raakt kant nog wal, BTW aangifte is eitje en mocht je een naheffingsaanslag krijgen zou ik eens in gesprek gaan met hem voor die 995 voor wat een half uurtje werk is.

Diepstrotje | 03-05-21 | 23:06

@Dirk III | 03-05-21 | 21:56: fantast, niemand rekent de BTW als eigen verdienste die afgedragen moet worden.

AntiZanicz | 03-05-21 | 23:10
▼ 5 antwoorden verborgen

En terecht.
Die "arme vluchtelingen" zijn welkom. Dus, hup, in de watten leggen.
Neuk de autochtone bevolking.
Zielig!!!!

Is dit nog nieuws? | 03-05-21 | 19:05 | 4

@Pieterman | 03-05-21 | 19:15: omdat als de inheemse bevolking redelijke eisen stelt dan worden er dingen geroepen als "voor jou 10 polen/portugezen/turken" en dan is men weer rustig. Dus waarom zou je je druk maken toch? De eerste gastarbeiders zijn ook als stakingsbreking bedoeld geweest.

Dezenaamhier | 03-05-21 | 19:48

het gaat niet over vluchtelingen

AntiZanicz | 03-05-21 | 21:36

@Pieterman | 03-05-21 | 19:15: Nee hoor, zeker niet te beroerd! Komen niet aan bod, was omdat de import goedkoper is! Dit is een klein stukje daarvan

sgaapje | 03-05-21 | 23:15
▼ 1 antwoord verborgen

Correctie van die PvdA rommel is al onderweg. Ophef nu om de Wopster hier geen credits voor te gaan geven. Doorzichtig.

van Oeffelen | 03-05-21 | 19:05 | 6

gebazel, de toeslagen zijn een CDA verzinsel, inclusief de slechte controle. Financien is ook een VVD ministerie want zij hebben vooral verstand van geld weggeven aan vrindjes enz. villa en auto subsidie enz dividend gratis.

AntiZanicz | 03-05-21 | 21:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Niet leuk, wel makkelijk.

Normpje | 03-05-21 | 19:04 | 3

EY regelt voor een groot IT bedrijf voor medewerkers uit India de 30% expatregeling. Dit geld gaat vervolgens inde zak van Cap G. En niet in die van de medewerker. De medewerker mag vervolgens niet zelf de aangifte invullen. Moderne slavernij. Binnenkort eens overwegen het dossier bij FNV te droppen. O ja ze krijgen ook geen vakantiegeld en te weinig vakantiedagen, terwijl ze hier meer dan 180 in NL werken.

Astroturfer | 03-05-21 | 21:26

>>en verkeerd vakje aanvinkten
Het was wel meer zoals DIGIG afgeven aan derden die maximale claims deden. Die later terugbetaald moesten worden en wat wij nu plots moeten opgeven met schadevergoeding toe.

AntiZanicz | 03-05-21 | 21:31

@Astroturfer | 03-05-21 | 21:26: Cap Gemini is fout. Al dat soort bedrijven buiten onwetenden uit. En onze regering vindt het best.

Normpje | 03-05-21 | 21:32

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com