Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U wilt hier tussendoor knijpen. Mag dat?

Verwarring des doods op Neerlands wegen

Social

Dit land is compleet kapot gereguleerd en het verkeer al helemaal. Vrijwel iedere verkeerssituatie neemt de deelnemers aan het handje dankzij een woud aan verkeersborden. Het is des te opvallender dat de versmalling zonder borden nog steeds bestaat. De enige situatie waarin de overheid zegt: "fuck it, jullie zoeken het zelf maar uit." Nu zijn wij groot voorstander van minder overheidsregeltjes, maar het helpt dan niet als de rijschoolhouders verschillende adviezen geven. Uit de discussie onder bovenstaande tweet blijkt dat een deel van de automobilisten is aangeleerd dat ze om de beurt door de versmalling mogen, wat leidt tot de situatie in het filmpje. Dat terwijl de officiële adviezen juist oproepen om het vooral samen op te lossen. En dus niet vanuit stilstand uw auto voor een aanstormende tegenligger in die versmalling proppen. Laten we hopen dat de fabelverspreidende rijscholen degenen zijn die het coronaloodje hebben gelegd en vanaf nu afspreken dat we het doen zoals het bedoeld is: de meest agressieve en intimiderende blufaso mag als eerste.

Reaguursels

Inloggen

1x probleem mee gehad dat was op Kanaleneiland in Utrecht daar gelden andere regels.

Cocorico | 20-03-21 | 10:20

Om en om is fatsoenlijk en sociaal, helaas stikt het tegenwoordig van de aso's op de weg.

Porta | 20-03-21 | 09:45

Ja, Robin, je bent een asociale bokkenlul die niet verder heeft geleerd dan groep 3 blijkbaar, want als je rij-instructeur dit zou zien zou hij er direct mee stoppen.

Je laat de ander die eerder bij de versmalling is voor. Zo hoort dat, vervolgens komt er direct een andere auto achteraan, die laat je óók voorgaan. Op die manier is namelijk de weg vrij zodat ook jij met je lompe kolenschoppen de rest van de weggebruikers niet in gevaar kunt brengen.

Dat dít aan mensen moet worden uitgelegd, man man man.

Pontius Vulgaris | 20-03-21 | 08:30 | 1

Die ander ziet Robin komen en ziet dat zijn voorligger voor mocht, dan is het een kleine moeite om eerder je gas los te laten en Robin voor te laten gaan, het is niet een kwestie van ikke ben eerder dus stik maar, verkeer doe je samen.

Porta | 20-03-21 | 09:46

Ja Robin, daar ben je asociaal in. Als je toch stil staat of de vaart is er bijna uit, kun je net zo goed even 3 seconden (!) wachten tot de volgende gepasseerd is. Man, man, man.

tantesidonia | 20-03-21 | 07:52

Wat is Nederland toch strontlelijk geworden! Met al die bakstenen kantoorpanden, keurig aangeharkte verkeerstuintjes, een verkeershinderplantsoentje om de 20 meter, rood fietsersbaantje met onderbroken streep ernaast. Gadverdamme.

a9b2b1 | 20-03-21 | 01:05

Ik heb een HUMMER. Heb nooit problemen.

Whisper | 19-03-21 | 23:35 | 3

Past die wel door zo'n versmalling?

5611 | 20-03-21 | 12:59

Deze versmallingen zitten meestal in wegen die niet heel druk zijn dus om-en-om is heel onhandig, je moet soms uren op een tegenligger wachten voordat je aan de beurt bent.

W_F | 19-03-21 | 22:39

in 1999 op zo'n versmalling een aanrijding gehad met mijn werkgever. Hij in zijn Mondeo ik in een focus. Beide auto's 3 weken oud. Allebei de linkerkant, bumper, voorspatbord, voordeur, achterdeur, stuk daarachter en achterbumper helemaal geschaafd tot op metaal, spiegels ook weg. rechts beiden geen enkele schade. Dag erna alles opgemeten tussen de paaltjes. kon niet zonder schade.

Openbaar Mysterie | 19-03-21 | 22:28 | 1

Klinkt eerder als een gevalletje "wie heeft de grootste piemel".
Als je er met z'n tweeën niet doorheen past zonder schade moet je dat uiteraard ook niet proberen.
En ook zonder opmeten kan dat, heeft een beetje te maken met inschattingsvermogen en verkeersinzicht.

Tarmac | 19-03-21 | 23:43

De auto heeft van de mens een monster gemaakt.

Zenzeo | 19-03-21 | 22:21
-weggejorist-
Rest In Privacy | 19-03-21 | 21:24 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Alles gemist. Werd gehypnotiseerd door de ruitenwisser. Nog maar eens kijken.

Deksmaat | 19-03-21 | 20:38

Rrritsen!

Short | 19-03-21 | 20:36

De meeste weggebruikers kennen de voorrangsregels niet eens. Knipperlichten zijn op de meeste auto's ook niet meer aanwezig. Gewoon het recht van de sterkste toepassen, altijd winst.

wakker worden | 19-03-21 | 20:34

Bezoek Nieuw Zeeland (New Zealand), verkieslijk het zuid eiland. Christchurch is weer een beetje opgekalefaterd, Greymouth is een alleraardigst dorpje met een paar lekkere kroegen. Bier is niet te betalen (echt duur), maar hey, waarvoor komen we? Op het zuid eiland liggen/lagen een behoorlijk aantal bruggen eenbaans. Geen bord wie er voorrang heeft, je zoekt het maar uit. The government komt met een proposal om de bruggen te verbreden. En wat zegt de bevolking: nee, laat het zo. Dit zijn nou die momenten waarop je elkaar ziet, hoffelijkheid naar elkaar bewijst, elkaar groet in het voorbijgaan. Was 10 jaar terug zo, bruggen in het deel Christchurch- Greymouth, door de Alpen.
Het kan dus wel.
Voor de rest is het een kloteland, met z'n green attitude, maar al z'n 1080 baits.

hotnot | 19-03-21 | 20:06

Wie het eerst remt moet wachten. Zo is hoe het gaat.

minnenman | 19-03-21 | 19:58 | 2

En aangezien er geen voorrangsregel van toepassing is en er niemand van achteren geraakt is zegt ze verzekeraar ook: zoek het lekker zelf uit.

W_F | 19-03-21 | 22:31

Wie remt verliest

Dutch_Viscount | 19-03-21 | 23:05

Het is niet zo moeilijk. Een al rijdende auto hoort voor te gaan tenzij de wachttijd van de stilstaande auto daardoor langer zou zijn dan de wachttijd voor de al rijdende auto.
Uitzondering: de BMW rijder. De BMW rijder heeft altijd voorrang. Ook als de andere auto ook een BMW is.

jemagookniksmeer | 19-03-21 | 19:43 | 1

Eens

BonanzaNLD | 19-03-21 | 19:46

Door al die verkeershufters komen er overal van die superhoge drempels, wat dan weer mensen aanzet om een grote amerikaanse auto te kopen met van die grote dempers.

IPNP | 19-03-21 | 19:42

Het is volgens mij beter voor de doorstroming als degene die toch al stil staat de rest voor laat gaan. Als dat niet zo is om en om.

Zoiets | 19-03-21 | 19:26 | 4

Prima. Helaas zit de andere helft van de automobilisten dat anders, en dan werkt het dus niet. Dus toch maar een paar bordjes plaatsen

Muxje | 19-03-21 | 19:43

Tenzij er een rij blik tot aan de horizon staat en niemand aanstalten maakt om jou ook even door te laten gaan. Dan zal je iets assertiever moeten zijn.

Crusher | 19-03-21 | 19:47

En voor de wegversmalling links gaan rijden, zodat je na de wegversmalling rechts uitkomt en de tegenligger meer ruimte heeft.

W_F | 19-03-21 | 22:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben de trotse en blije eigenaar (echt zelf gekocht en verdiend) van een bloedsnelle, schitterende grote dikke auto. Heerlijk 300pk plus. En ik kan me voorstellen dat mensen die het met minder moeten doen, het liefst zo snel mogelijk uit hun trieste vervoermiddel stappen. Ik begrijp ze. Zelf geniet ik van iedere minuut in mijn fijne bolide en geef iedereen voorrang.

Jemoesteensweten | 19-03-21 | 19:21 | 7

@* Il Principe * | 19-03-21 | 19:44:
Groot en dik? tegenovergestelde ??

ZZP-er | 19-03-21 | 19:53

Trots zijn op iets als een auto. Tsja....

Lorejas | 19-03-21 | 19:58
▼ 4 antwoorden verborgen

De pagina van GS is behekst of door de regenjassen gehackt, sinds gisterenavond schakelt deze pagina mijn bluetooth na een tijdje uit met gevolg, geen toetsenbord of muis meer.
USB muis inprikken, pagina sluiten en het is weer terug.

uisge baugh | 19-03-21 | 19:14 | 2

Audio apparaat via bluetooth? Headsetje?
Wellicht als de video gaat afspelen, duwt BT de andere verbindingen weg?

NeetNormaal | 19-03-21 | 19:37

Aangezien er meer en meer doorgesnoven types met uiterst korte lontjes en allerlei wapens onder de voorstoel rondrijden laat ik ze maar voor gaan.

2voor12 | 19-03-21 | 19:13

Het is toch heel simpel, regel 1: Ik heb altijd voorrang en helemaal als je op een elektrische fiets met een noodvaart de rotonde over komt zeilen.

voldemort | 19-03-21 | 19:10

Als je toch al stilstaat en de andere auto's rijden nog, dan laat je die even voor.

LonelyWanker | 19-03-21 | 19:07 | 4

Juist. Beetje raar om hier meteen een twotter punt van te maken

haddem | 19-03-21 | 19:13

Inderdaad. Maar meneer moet zonodig eerst.

RickyLaRue | 19-03-21 | 19:19

Een kind begrijpt het. Kleine piemelmans doet het erom. Lekker laten gaan

zuurtjeregen | 19-03-21 | 19:42
▼ 1 antwoord verborgen

Wat mij opvalt is het aantal auto's wat (zwaar) door rood en ook te hard rijd. Is echt schrikbarend. Kom geregeld vanaf de snelweg richting mijn stad en dan gaat het van 100 naar 70 naar 50. Ben de enige die, met gevaar voor eigen leven, zich aan die snelheden houd. Komen met 120 voorbij en dan voluit in de rem voor het verkeerslicht wat net na een bocht staat. Gaat ook geregeld goed mis. Dat soort potentiele moordenaard niet alleen hun rijbewijs en auto afnemen maar ook hun vrijheid.

Droom-Vreesman | 19-03-21 | 19:06 | 1


Ooo fijn dat u een eigen stad hebt.
Zijn de weg versmallingen toevallig ook van u?

Bjorn19851111 | 19-03-21 | 19:10

Je bent sowieso een droeftoeter als je een dashcam hebt alleen om je gelijk te halen.

Hangtietsmurfin | 19-03-21 | 19:04

Als jij al stilstaat en je laat 1 auto voor en er zit een auto achter dan laat je die uiteraard ook voor. Om en om is in ieder geval fout.

dz5b604587 | 19-03-21 | 19:04

Ja Robin, je bent asociaal.

RickyLaRue | 19-03-21 | 19:03

Hangt van de uitstraling van de andere bestuurder af

027 | 19-03-21 | 19:02 | 1

Inderdaad. Een zwarte S-klasse van 15 jaar oud heeft dan toch even voorrang

LonelyWanker | 19-03-21 | 19:06

Neen, indien er geen borden staan geldt net als bij een kruising dat degene welke het eerst komt aanrijden voorrang heeft, gezien de rode punto er al bijna was en deze millenial vanuit stilstand, tegen beter weten en de normale fatsoensregels in, zijn gebakje er toch voor prakt is een spreekwoordelijke spiegel van zijn IQ.

yokiamy | 19-03-21 | 19:02 | 1

Juist. Om en om.... Wat een socialistisch gelul.

BBRDWR | 19-03-21 | 19:03

Ik heb vijfentwintig jaar Defenders gereden maar ik verloor altijd in deze situaties, zelfs van kleine Fiatjes, maar dat kan ook aan mijn aard liggen.

uisge baugh | 19-03-21 | 19:02 | 2

Kleine autootjes zijn sowieso het ergst. Gooien zich er voor als je aan komt met 130-140 alsof de dood niet bestaat.

J.Cash | 19-03-21 | 19:05

Ik al 20 jaar in een ouwe Chevy en win nog steeds

rondjesrijder | 19-03-21 | 19:50

Wat mij als trucker de hele dag opvalt is dat teslarijders niet kunnen auto rijden

einstein brain | 19-03-21 | 18:59 | 7

En Volvo rijders.... zijn ook experts in het links rijden met 85-86 km. per uur.

J.Cash | 19-03-21 | 19:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb altijd geleerd dat Mercedessen een ingebouwde voorrang hebben. De vraag moet dus zijn; reed/rijdt die bestuurder in een Mercedes?

Rest In Privacy | 19-03-21 | 18:57 | 1

In Utrecht hebben golfjes en audi's dat. Die mogen ook door rood.

Bab01 | 20-03-21 | 10:30

Het is gewoon als in de natuur. Met m'n X5 knal ik altijd gewoon door, hoppa. Opzouten maar met je elektrische kutauto, doei.

Verder ben ik wel lief voor dieren.

Ichneumonidae | 19-03-21 | 18:56 | 7

@Smoelensmid | 19-03-21 | 19:03: Mijn ervaring met de autobahn is dat het wegdek uitermate slecht is. Vergelijk dat eens met het biljartlaken tussen Utrecht en Amsterdam, de A2.

Red shirt | 19-03-21 | 19:12

@Red shirt | 19-03-21 | 19:12: Inderdaad een juiste observatie. Met om de 30 kilometer een rijstrook versmalling omdat ze weer eens met de weg bezig zijn. Maar... nog wel genoeg redelijke Autobahn om flink door te planken.
Scheelt in tijd nauwelijks wat, maar dat is niet van belang.

Ichneumonidae | 19-03-21 | 19:27

@Red shirt | 19-03-21 | 19:12: Duitsland is qua snelwegen een ramp. De knooppunten zijn aangelegd met een ontwerpsnelheid van 50 km/h, qua wegdek waan je je voor de helft in Zuid-Amerika en de andere helft is in permanente staat van herverbouwing met gevaarlijke versmallingen en kronkels.

Bij Raststätten staat het tot op de in/uitvoegstrook bomvol vrachtwagens, wederom leidend tot levensgevaarlijke situaties. En als het nat is, zie je alleen maar spray, iets wat we in Nederland met dat ZOAB al decennia niet meer gewend zijn.

5611 | 20-03-21 | 13:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Hij kan toch gewoon rechts langs het paaltje? Doe ik ook altijd.

Mr_Natural | 19-03-21 | 18:56

Zijn er echt mensen die zich hierover opwinden?

Diederik_Ezel | 19-03-21 | 18:52 | 2

Ik niet. Bij ons op het platteland is het geven en nemen. Maar sommige mensen maken graag overal een probleem van.

Red shirt | 19-03-21 | 18:56

Die kunnen niet tegen hun verlies.
Ik vind dan ook dat ze dan niet moeten mee doen aan dit spel.

Bjorn19851111 | 19-03-21 | 18:58

Leaselak is harder. Dus de juiste vraag is: Heb je een leasebak?

marcoplarco | 19-03-21 | 18:52 | 3

Lease autos zijn voor paupers die zelf niet het geld kunnen vrijspelen om om de zoveel tijd een fatsoenlijke auto aan te schaffen..... Bijtelling is voor nagelbijtende centenneukers...

Smoelensmid | 19-03-21 | 19:06

@J.Cash | 19-03-21 | 19:09: gesubsidieerd door de maatschappij "zakelijk" rijden is echt voor paupers. Gewoon gelijk trekken die kosten of betalen voor gebruik.

Defman | 20-03-21 | 09:50

Hoe lossen zelfrijdende auto's zoiets op?

Mr_Natural | 19-03-21 | 18:52

Hey struikrover... lekker boeie, op z’n Brabants. Het zal me geheel aan mijn prima geproportioneerde achterste roesten wat hier de juiste regels zijn, hoe deze toegepast moeten worden en door wie.

The-loopy-cowboy | 19-03-21 | 18:51

Net zo dom als gas geven bij oranje i.p.v. remmen. Ben ik de enige die geen geluid heb bij dit filmpje?

uisge baugh | 19-03-21 | 18:48 | 2

Nee, u bent niet de enige.

Red shirt | 19-03-21 | 18:50

Hebt ik ook niet.

J.Cash | 19-03-21 | 19:10

Ja het is asociaal en je hebt drie seconden tijdwinst geboekt. Die rode auto stond er beter voor en moest door jou uitwijken.. Wacht een paar seconden zou ik zeggen

Nappa | 19-03-21 | 18:47 | 2

Sorry sorry sorry maar ik kon er niks aan doen mn remblokken waren op ivm corona .

Bjorn19851111 | 19-03-21 | 18:48

Geen idee. Ik heb een snorfiets.

Lorejas | 19-03-21 | 18:46

Ik heb geen flauw idee meer wat de regels zijn. Laatst vernomen dat je als wandelaar ook geen voorrang meer hebt op het zebrapad. Ik ben het spoor bijster....

naglfar | 19-03-21 | 18:46 | 3

Waar heb je dat vandaan?

elco485 | 19-03-21 | 18:50

Als het zebrapad voorzien is van verkeerslichten, dan gelden de regels van de verkeerslichten. Ik geef toe, het is wat verwarrend.

Rest In Privacy | 19-03-21 | 19:00

@elco485 | 19-03-21 | 18:50: Mijn vrouw kreeg dat te horen toen ze het zebrapad op wilde stappen. Wat ze wel niet dacht, want ze had helemaal geen voorrang! (Verkeerslichtloos zebrapad hier in het dorp)

naglfar | 19-03-21 | 19:09

Triest geneuzel is dit, met een klein beetje inzicht en fatsoen heb je bij deze versmalling geen problemen. Vervelender wordt het wanneer een fietsambtenaar bedacht heeft een dergelijke versmalling vlak voor/na een afslag te plaatsen. Dan mag je de (fatsoenlijke) tegenligger die pal voor jouw (links)afslag staat te wachten duidelijk proberen te maken dat hij/zij toch echt eerst moet rijden zodat jij erin kunt.

Demonische Eend | 19-03-21 | 18:45

Dat hebben ze gemaakt voor de ouderen .
Scheelt een hoop ic bedden .

Bjorn19851111 | 19-03-21 | 18:44

Waar mensen zich al niet druk over kunnen maken. In NL wonen wij in het buitengebied en bij ons in de buurt zijn veel van dergelijke versmallingen. Daarnaast rij ik dagelijks over smalle dijken die te smal zijn voor twee auto's. Komt er een tegenligger aan dan draai ik de auto de berm in, of half een afslag in zodat de ander kan passeren. Soms doe ik dat, soms de tegenligger. Bij het passeren groeten we elkaar. Kijk, zo doen volwassen mensen dat.

Red shirt | 19-03-21 | 18:43 | 4

Heel mooi. En herkenbaar.

nobodiesunmighty | 19-03-21 | 19:03

In de randstad steken ze je mes onder de riem

SinisterNL | 19-03-21 | 19:33
▼ 1 antwoord verborgen

Als de tegenligger een consultant in een Tesla is, heb ik voorrang.

Egerius | 19-03-21 | 18:41 | 3

Niet alleen consultants, ik heb als zelfstandige mijn kinderen geleerd , de duurste auto heeft altijd voorrang...

Smoelensmid | 19-03-21 | 18:43

Mevrouw Netto heeft van mij geleerd dat de bezitter van de duurste auto het zuinigst op z'n bolide. Dus neemt mevrouw Netto voorrang. Hoop dat zij uw kinderen niet tegenkomt!

Cor Netto | 19-03-21 | 18:47

@Cor Netto | 19-03-21 | 18:47: Bruto heeft voorrang , netto neemt voorrang . Daar houden we het dus maar op....

Smoelensmid | 19-03-21 | 19:09

Je kunt voorrang nemen of voorrang krijgen. Mijn ervaring leert dat bestelbusjes en taxi's altijd voorrang nemen en jij blij mag zijn als je ooit voorrang krijgt...

GWBA | 19-03-21 | 18:40 | 1

In de buurt van de zaak zijn bedrijfsbusjes soms wat minder asociaal. Is mijn ervaring.

djmarco2 | 19-03-21 | 18:50

In Amsterdam ga je altijd voor.

Pieterman | 19-03-21 | 18:39 | 1

Nee, trams gaan altijd voor.

Lorejas | 19-03-21 | 18:44

Als de obstructie op jouw weghelft staat wacht je net zolang tot de vrije baan vrij is. Bij een gelijkwaardige versmalling gaat de grootste aso/BMW/VAG-product/leaserijder voor. Lijkt me duidelijk.

Defman | 19-03-21 | 18:39

Ik had ze beide voor laten gaan. De filmert stond toch al stil , en dat was voor een ieder de snelste oplossing.

ja,diedus! | 19-03-21 | 18:38

Duidelijke situatie. De brutaalste heeft voorrang.

djmarco2 | 19-03-21 | 18:37

Zolang je een baksteen op je gaspedaal hebt zitten is het onmacht. Zo niet, gewoon even netjes stoppen als een dame nadert, zwaai gerust of schamp haar wagentje als het liefde op het eerste gezicht is, een schadeformuliertje bij haar thuis invullen kan best romatisch zijn.

Leibniz | 19-03-21 | 18:36

Als iedereen nou gewoon doet wat ie zelf wil, dan wordt het vanzelf een grote kolerezooi en staat iedereen stil.

Place de l'Étoile - Paris
www.youtube.com/watch?v=RIyEg35Stbo

Volgens Adam Smith kan dat niet, want het belang van het individu is het belang van iedereen.

Volgens Oliver Nash kun je beter het zo doen dat zowel het belang van het individu als het collectief het beste er vanaf komt. Maar dan moet je iets willen afstemmen.

kloopindeslootjijook | 19-03-21 | 18:34 | 2

Wat vindt Ayn Rand ervan?

Egerius | 19-03-21 | 18:42

Ik strek dan mijn rechterarm uit met een blik van "sorry". Velen groeten mij op dezelfde manier terug, met een "stolze" blik....
Gaat hier iets fout?

nobodiesunmighty | 19-03-21 | 18:33 | 2

Ik strekte ook mijn rechterarm uit en heb toen een nacht vast gezeten. Wel met een andere blik waarschijnlijk..

uisge baugh | 19-03-21 | 18:51

@uisge baugh | 19-03-21 | 18:51: ach... U bedoelde het waarschijnlijk goed, er gaan zoveel zaken mis door miscommunicatie...

nobodiesunmighty | 19-03-21 | 19:05

Mij maakt helemaal niemand de pis lauw in het verkeer. Ik heb alle geduld van de wereld. De enige keer dat ik iemand helemaal de tyfus in heb gescholden, was op een warme zomeravond bij een rotonde waar de verlichting was uitgevallen. Oftewel hier op het platteland is het dan pikkedonker en zie je geen flikker. 

Op het allerlaatste moment zag ik een fietser met een dik mokkel achterop, ook zonder fietsverlichting, fietsend tegen de richting in, gewoon zonder ook maar opzij te kijken voorrang nemen. Op die rotonde. En ja, hij had voorrang. Die kankerlul.

Maar hij heeft mij wel gehoord want het was zomer, mijn ramen stonden helemaal open. Heb ze helemaal verrot gescholden. Totdat ik zeker wist dat ze me niet meer konden horen.

Leptob | 19-03-21 | 18:32 | 8

Misschien valt de fietser wel op dikke mokkeltjes. Iedereen zijn meug. Voor al het overige. Die fietsers zonder licht schijnen niet begrijpen dat ik er niets voor voel om een ander dood te rijden en om daar vervolgens een levenslang trauma aan over te hebben.

Red shirt | 19-03-21 | 18:48

@Lorejas | 19-03-21 | 18:42: Het benoemen van het K-woord werkt bij mij net iets anders. Dat houdt herinneringen in leven aan mensen die ik lief had.

Leptob | 19-03-21 | 19:02

Deze mensen zijn nu vaste klanten van de GGZ....

nobodiesunmighty | 19-03-21 | 19:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Als hij zo blijft rijden, kan hij zijn donorregistratie wel wat uitbreiden. Als je bijna stil staat en de overkant rijdt, dan wacht je even. Da's het snelste.

Watching the Wheels | 19-03-21 | 19:13

Nee dat mag niet fucking millenial. Ik begrijp dat je er vanuit gaat dat werkelijk elke scheet die je laat, wettelijk geregeld is door de overheid. Klopt. Je leeft in een big brother samenleving. We doen ons best om dit schokkende feit dat uitnodigd tot zelf denken zo snel mogelijk te elimineren. Vriendelijke groet, Mark Kaag.

entredeuxbieres | 19-03-21 | 18:27

En dat we allemaal rechts rijden is ook zo 2010... Laten we daar ook eindelijk s mee stoppen.

de Jager59 | 19-03-21 | 18:24 | 2

Dat doen ze toch al, links hangen. Ik stel voor net als in de UK links te gaan rijden. Als proef eerst twee weken alleen de vrachtwagens dan de luxeauto’s.

Flightless bird | 19-03-21 | 18:47

@Flightless bird | 19-03-21 | 18:47: Met jou kan ik praten, zullen we een regering vormen en de wereld veroveren.

de Jager59 | 19-03-21 | 20:56

Je zou denken wat de doorstroom van het verkeer het meest bevordert? Dus 3 auto's eerst, dan de tegenligger?

Jan, Leiden | 19-03-21 | 18:24 | 2

Wat als er 10 auto's komen? 100? Ergens gaat u toch denken "fuck it". De Nederlandse wegen zijn gewoon te vol voor dit soort hoffelijkheidsconstructies.

nieuwe_Deen | 19-03-21 | 19:38

Wat een treurige omgeving. Je zal er maar wonen in zo'n zee van vormeloze bakstenen. Het spannendste hoogtepuntje op je verregende dag: een wegversmalling zonder sturende verkeersborden. Het kan niet anders of dit is zo'n dieptrieste plaats onder de rivieren. Boxtel ofzo. Zo'n typische plaats waar de inwoners bestaan uit een soort kindmensen die uit pure wanhoop zich één keer in het jaar zich een week lang als een malloot verkleden. U denkt misschien, die Van Urk zit zomaar wat te zwetsen maar daar is thans niets van waar. Kijk zelf hoe sneu: www. youtube. com /watch?v=ISQjD2E-wtQ

Van Urk | 19-03-21 | 18:24 | 2

Boxtel... Kijk dan ook s naar Scheemda in Groningen... Het kan altijd nog treuriger

de Jager59 | 19-03-21 | 18:26

Vrijwel geheel Nederland is toch een zee aan vormeloze bakstenen?

Ceristimo | 19-03-21 | 18:26

Ja, je bent asociaal.
Je neemt voorrang, terwijl je voorrang moet krijgen.

WasHetMaarMakkelijk | 19-03-21 | 18:22

Mooi voodbeeld filmpje van hoe het kan, 16 hartjes is 1+6=7 en een tijdsduur van 1.07.
Fijn weekend allemaal!

steekmug | 19-03-21 | 18:21

“Als het niet verboden is, dan mag het.” Aan die attitude gaat dit land nog eens kapot.

mpdeklerk | 19-03-21 | 18:21 | 1

Eersteklas nonsens. Het is juist recht andersom.

Van Urk | 19-03-21 | 18:26

Gewoon degene die voor jou aankwam mag eerst.
Is toch niet moeilijk.
Ja is wel moeilijk.

kloopindeslootjijook | 19-03-21 | 18:16

Wat ik tegenwoordig mis als je in zo'n situatie geraakt en je laat een ander voor, is dat de ander de hand nog even opsteekt als een bedankje.

BrutusBosch | 19-03-21 | 18:16 | 1

In mijn leefomgeving gelukkig minstens 3 op 4 nog wel.

WasHetMaarMakkelijk | 19-03-21 | 18:25

je had het 1 richting bord gemist.

newray | 19-03-21 | 18:15

Een beetje beleefdheid in het verkeer lost al een hoop op.

Maar vertel dat maar aan een allochtone petjesdrager in een zwarte Golf..

Wijze uit het Oosten | 19-03-21 | 18:14 | 3
-weggejorist-
Hersenletsel | 19-03-21 | 18:19

Autochtone ook.

Zbrodj | 19-03-21 | 18:20

Altijd met petje dus.

Zbrodj | 19-03-21 | 18:21

Ik scheur daar altijd met 80 doorheen met mijn ogen dicht. Als ik ze niet zie, zien ze mij toch ook niet?

jan huppeldepup | 19-03-21 | 18:13 | 1

Pfffrrttt..., mijn tweede biertje over tafel!

J-van-de-Bontekoe | 19-03-21 | 18:25

Wat achterlijk. Als je toch al praktisch stilstaat laat de volgende paar autos er dan ook langs, dat kost je amper tijd want de tegenliggers zijn al in beweging en dan hoeft niet iedereen in de ankers

kobuskuch | 19-03-21 | 18:12 | 1

Helemaal waar!

XaaD666 | 19-03-21 | 18:40

Als iedereen alleen aan zichzelf denkt is dat beter voor iedereen.
Of zoiets.
Kijk maar naar de corona-aanpak.
O nee, wacht.
Rutte, leg het even uit hoe het ook al weer zat.

kloopindeslootjijook | 19-03-21 | 18:12

Heel makkelijk die voorrang ,Vrachtwagen, Huur, Lease, AllRisk, vervolgens WA verzekerd op volgorde van kostprijs.

BenDover | 19-03-21 | 18:12 | 3

Volgens die regel CD-kentekens altijd als eerste?

mpdeklerk | 19-03-21 | 18:18

Hangt wel af van de staat waarin de auto verkeert. Een vieze auto met een deukje heeft altijd voorrang op een schone glimmende auto, want die laatste remt toch wel.

obominotie | 19-03-21 | 18:37

Als je mij tegenkomt niet hoor. Mijn auto glimt als een keutel in de maneschijn omdat ie regelmatig bij de schadeherstel staat en die poetsen 'm zo mooi op.
Als ik voorrang heb, dan krijg ik 'm ook en anders rij jij een deuk in je bak, niet ik.

Bakkeleures | 19-03-21 | 19:21

Weefvlakken en deze dingen zijn mijn favoriete momenten in de auto. Krijg altijd weer een warm gevoel als ik met een wildvreemde tot non verbale overeenstemming kom over hoe we de situatie gaan oplossen.
Ik zie de hemel voor me als een eeuwige auto rit vol met bordloze wegversmallingen en uitsluitend redelijke medeweggebruikers. En een snackautomaat op de bijrijdersstoel

C1O2 | 19-03-21 | 18:11 | 1

U rijdt doorgaans niet in de randstad begrijp ik. Of dat warme gevoel krijgt u bij het in de broek plassen van angst.

Prieelvogel | 19-03-21 | 18:14

Weg met die versmallingen, gewoon een paar Drempels des Doods ervoor in de plaats.

puszuiger | 19-03-21 | 18:10

Niet moeilijk doen.

De_fluitlokker | 19-03-21 | 18:09

Survival of the fittest. Er is al meer dan genoeg gereguleerd.

Prieelvogel | 19-03-21 | 18:09

Remmen is angst, toch?

Ridocar | 19-03-21 | 18:08 | 1

Soms is het heel verstandig. Meer niet.

kloopindeslootjijook | 19-03-21 | 18:27

Het spel heet "Wie stopt heeft verloren". Net zo iets als bij ambtenaren " Wie eerste beweegt, is af".

jan huppeldepup | 19-03-21 | 18:07 | 1

Mikado.

van Oeffelen | 19-03-21 | 18:14

Zeiksnor, sneeuwvlokje. Niks aan de hand. Zo gaat het er soms aan toe. Ga lekker bij je moeder aan de tit hangen huilen.

Leptob | 19-03-21 | 18:06 | 1

Die heeft de melk wel horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt.

Mastermattie | 19-03-21 | 18:08

Laten we beginnen met het afschaffen van snelheidslimieten op de snelweg...

Mastermattie | 19-03-21 | 18:05 | 2

Heb ik al lang gedaan, is toch geen wijs meer uit te worden.

J-van-de-Bontekoe | 19-03-21 | 18:23

De snelheidslimiet zit in mijn motorblok
niet op een bord langs de weg

Tobi | 19-03-21 | 18:55

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl