Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vissers WOEST om verplichte EU GluurCams

Graaiers in Brussel willen meekijken aan boord op de Noordzee

Cameratoezicht. Op vissersschepen. Om in de gaten te houden of ze geen visjes overboord gooien. Sinds 2019 is idiote De Aanlandplicht (EU-regels) van kracht hetwelk inhoudt dat vissers ALLES datwat ze vangen aan land moeten brengen. Vroeger ging de bijvangst (ondermaatse vis, zeehonden, noorse kreeftjes, bootvluchtelingen, zeemijnen, Greenpeace rotsblokken, door windmolens vermoorde bruinvissen) gewoon overboord. Maar nu MOET alles aan wal worden gebracht. Om nu te controleren of vissermannen zich wel netjes aan de regels houden hebben ze in Brussel bedacht om CCTV-cams aan boord te installeren. Uitleg + plaatjes van nieuwe gruwelmaatregel bij Visser Dirk. In 2030, als alle vissers én boeren richting faillissement danwel zelfmoord zijn weggetreiterd, eten we alleen nog Chinees. Tenzij we Brussel kielhalen. 

Reaguursels

Inloggen

Gelukkig is er de Brexit. Al veel schepen van de vloot zijn onder Engelse vlag gaan varen. De zogeheten PD-ers met een UK LTD. De nieuwste ontwikkeling is de pulskor die met waterstralen werkt ipv stroom, nadat deze energiebesparende methode door Brussel is verboden omdat Frankrijk nooit geinvesteerd heeft in nieuwe technieken. Dan maar een Engelse vlag en de omzet buiten de Euro en ruimte voor innovatie en duurzaamheid.

Tuinhekje | 12-03-21 | 00:43

Laat me raden, Schrans Timmermans is bang dat er een stukje vis aan zijn vette pens voorbij gaat?

BadPatNL | 11-03-21 | 23:00

Dit geeft de tomeloze onwetendheid van bureaucraten inzake de realiteit:

Veel van de ondermaatse vis leeft nog als ze overboord gegooid wordt. Het is dus pro natuur en evenwicht als de visser dit doet. Ook uit eigenbelang natuurlijk, maar dat is in deze niet erg, want ze hopen de vis later weer te vangen als ze gegroeid zijn.

Soms denk ik wel eens dat elk land zijn van zijn opgeleide academici het deel waar je niks aan hebt naar Brussel stuurt..............

Zo ie zo het geval met mislukte en/of overbodige politici.

Tee Of Cup | 11-03-21 | 22:22 | 1

Komt nog bij dat de vis die het niet overleefde, of bijvoorbeeld zeesterren, nog gewoon als voedsel dient van de vis die nog niet gevangen is. Al honderden/duizenden jaren de normale gang van zaken, vis die je vangt en niet kan gebruiken, zet je weer over boord...

BadPatNL | 11-03-21 | 23:03

Brussel kwam met een stofzuigerwet, Plots mochten er geen stofzuigers meer van 1800 Watt verkocht worrden, maar maximaal 750 Watt. Dat de huisvrouw voortaan uren langer tijd nodig heeft om het zelfde stuk vanhet tapijt te stofzuigen is nooit bij iemand opgekomen. Er is namelijk door Brussel nooit wetenschappelijk onderzoek gedaan, het zijn geen wetenschappers, het zijn kletsmajoors.

Toen in Brussel de Cookie-wet werd bedacht moest iedereen voortaan toestemming geven of er gegevens met betrekking tot de voorkeuren van de gebruiker op diens eigen computer mochten worden opgeslagen. Was nergens voor nodig. Cookies worden niet gebruikt om gebruikers te bespioneren, daarvoor gebruikt met trackers. Maar dáár hoeft geen toestemming voor te worden verleend, want dit gebeurt in het geniep in het buiteland, De Cookie-wet is zinloos want in het Europese Centrum voor Geldverspillning heeft men nooit wetenschappelijk onderzoek gedaan, met doet maar wat, de eigen domheid voert de boventoon.

En dat van die dooie vis die aan land moet worden gebracht is weer een wet uit Brussel die weer eens duidelijk maakt dat Frans Timmermans cum suis de burger haat en er niets wordt nagelaten of geschuwd om de burger dwars te zitten en lastig te vallen.

Wanneer komt de revolutie? Wanneer gaat de burger in actie komen.

vanhetgoor | 11-03-21 | 21:43 | 1

Hear Hear.

U vergeet echter nog dat bij het uitbreken van COVID19 in Europa, de EU een mega kans had om te bewijzen dat we echt iets aan de EU hebben, zoals bijvoorbeeld de gezamenlijke inkoop en eerlijke verdeling van beschermingsmiddelen.
Maar nee hoor, ze hebben helemaal geen zak gedaan en de lidstaten elkaar laten afvangen op mondkapjes bestellingen uit China.
En nu ieder land alles al zelf geregeld heeft en het het virus onder controle begint te krijgen, willen ze zich weer overal mee te bemoeien.

tsjajaja | 11-03-21 | 22:00

Wat is de EU toch een prachtig instituut. Zoude we best meer van moeten hebben toch. Gewoon nog meer geld en macht naar de EU. Alle het goede komt uit Brussel. Of strasburg, of waar ze ook zetelen. Great is het vast roerend met mij eens.

upbeat | 11-03-21 | 21:36

Doen. En hang ze ook meteen in slachthuizen.

QuelleFromage | 11-03-21 | 20:25 | 2

En in alle kamertjes van het Europees Parlement

nieuwe_Deen | 11-03-21 | 20:43

En shishalounges.

blisterverpakking | 11-03-21 | 21:26

Vissers plaatsen steeds mee filmpjes van stilstaande windmolens.
Nu worden ze terug gepakt. Nederlandse visserij moet failliet.

MorgenEenAnder | 11-03-21 | 20:05 | 1

Dat noemt men een foto, stilstaande beelden.

Geen wind, geen stroom, we starten de kerncentrales op.

KlaagGraag | 11-03-21 | 21:51

Als er zoveel en zo hard tegen tegen tegen wordt geroepen, is dat het beste bewijs dat er iets mis zit. Alle reden om te plaatsen dus

Het brein erachter | 11-03-21 | 20:00 | 1

U is wellicht ambtenaar, maar een visser is ooit ook visser geworden om zijn vrijheid.
En het idee dat je op zee zit en een of andere EU megakneus die helemaal niks heeft met vis en de visserij, zit mee te kijken vanachter zijn bureau of dat jij je werk wel goed doet, werkt niet echt motiverend

tsjajaja | 11-03-21 | 21:46

Tijd voor een camera in het Torentje

prutsclown | 11-03-21 | 19:52

is er nog een beter voorbeeld van hoe groen beleid de basis gaat zijn voor totale Überwachung? Nee, dit is wel het perfecte symbool voor wat ons te wachten staat.

Gladiator Fap | 11-03-21 | 19:34
-weggejorist-
prutsclown | 11-03-21 | 19:26

Straks komen ze er bij de EU achter dat de meeste vissermannen tegen geen enkele ziekte zijn gevaccineerd. Dan mogen ze helemaal niets meer aan land brengen. Dan hebben we niks meer te vreten maar we krijgen geen infectieziekten. Dan zijn we toch weer dankbaar met z'n allen voor de "bescherming".

marlies | 11-03-21 | 18:23

Volgende fase is dat er een EU functionaris mee gaat aan boord.

ZZP-er | 11-03-21 | 18:22 | 3

Die dan opvallend vaak overboord blijken te slaan... Waarbij -hoe vreemd- ook de filmbeelden weg zullen blijken te raken.

Fanshitter | 11-03-21 | 18:48

Zo'n camera in elke woning.
Om te kijken of de klimaatregelen wel nageleefd worden.

de honden blaffen... | 11-03-21 | 19:16

Dat gebeurd al om steekproeven te nemen!

Astroturfer | 11-03-21 | 19:17

Geldt dat ook voor de Britse vissers?

ZZP-er | 11-03-21 | 18:21 | 1

Nee tuurlijk niet ,... dus Nexit, en timmerfrans en kaag mogen ze houden in Brussel

tsjajaja | 11-03-21 | 21:47

Laten we beginnen met camera’s bij het EP. Daarna bij de Europese Commissie. Dan bij alle EU-ambtenaren. En dan pas bij onze vissers. Terug in je hok, EU.

Zeddegeizot | 11-03-21 | 18:14 | 1

Leuk hoor. 2 uur wijn zuipen, 1-sters dineren, intekenen en weer de vliegtuigcabine. Heel misschien af en toe een prostitué bezoek.

Rechtsdraaiend | 11-03-21 | 18:37

Zet die gluursystemen maar in de moskee.

De Profundus | 11-03-21 | 18:09

Tja, de kantoorslaaf houd je in de gaten zodra die inlogt. En dan zijn er de mensen die in vrijheid hun werk doen, tja, dat steekt natuurlijk.

Jacques_SiConto | 11-03-21 | 18:03 | 1

Bizar. Vroeger had men een boot en een netje nodig om vis te vangen op zee. Nu hele overheidsinstanties.

Er gaat serieus waar een miljoenen euros per jaar kostende nieuwe afdeling bijkomen, bestaande uit niet-vissers en waarschijnlijk zelfs anti-vissers. Betaald door de vissers en hun klanten.

sjef-van-iekel | 11-03-21 | 18:13

En dan keihard straffen als een hobbyvisser een ondermaatse zeebaars meeneemt... ze zijn knettergek.

Hollandse_blauwe | 11-03-21 | 17:34

Dat lijkt mij redelijk ver gaan. Dit idee kun je trouwens wel bij elke sector doen.

Schepvogel | 11-03-21 | 17:31

Brussel kielhalen lijkt mij een strak plan. Laten we ze tergend langzaam kielhalen.

Usumani | 11-03-21 | 17:26 | 2

Franske past niet onder de boot door ben ik bang.

Sinterbikske | 11-03-21 | 18:00

Deze ga ik vaker posten de komende tijd: heeft iemand wel eens nagedacht over hoe we naar de CO2 crisis, de N2 crisis, de visstandcrisis, de PFAS crisis gaan kijken als we eindelijk begrijpen dat de Corona Crisis ook 1 grote door de politiek en media geschapen hoax was? Want geloof me: dat gaat gebeuren!

PepijnvanLanden | 11-03-21 | 17:18 | 2

PS voor de "gammawetenschappers" van GL en D66: N2 is stikstof... en nee, in tegendeel tot wat Jetten zegt lieve D66 dwaasjes: dat is niet een stofje dat je verstikt! 80% van de lucht is N2... wat zeg ik: stikstof!

PepijnvanLanden | 11-03-21 | 17:20

Gruwelmaatregel?... geen medelijden met vissers.Het leegroven van de zeeen, de bijvangst plus het vermoorden van andere zeedieren door hun netten dat is pas de echte gruwel.

Kowalski11 | 11-03-21 | 17:16 | 4

Als je alle onvolgroeide vissen uit de zee vist om te laten vernietigen dan gaat de visstand zeker achteruit ja.

Tuinhekje | 12-03-21 | 00:49
▼ 1 antwoord verborgen

Eerst in alle bordelen.
Daarna komen die vissersbootjes wel.

EEnzame SchizofrEEN | 11-03-21 | 17:15

EU is de natte droom van snorremans met de scheiding in het midden. Wat hem niet lukte is nu werkelijkheid geworden.

piet7003 | 11-03-21 | 17:12

Bootjes van Frontex, van Flying Doctors, van Banksy SeaWatch hebben ook CCTV? Gelijke monniken...

KlaagGraag | 11-03-21 | 17:11 | 1

Wie betaalt de VSAT verbinding dan eigenlijk? 2-3 MB is al 400-500 euro per maand....

Tuinhekje | 12-03-21 | 00:50

Timmermans krijgt ook een camera op zijn werkplek, als hij die tenminste heeft.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-21 | 17:04 | 3

Die past niet in beeld.

revolte | 11-03-21 | 17:47

Mungbak of baking ofzo heet dat toch? Mensen zien eten

SinisterNL | 11-03-21 | 18:11

Leuk propaganda filmpje, mevrouw Riefenstahl zou er trots op zijn......

De daadwerkelijke visregels:
De aanlandplicht dringt verspilling terug. Dit betekent dat vissers bijvangst meenemen naar de wal (aanlandplicht). Ze mogen het niet teruggooien in zee. De bijvangst (te kleine vis) overleeft niet als het teruggegooid wordt. Door er veevoer, visolie of vismeel van te maken, is er geen verspilling.
Daarnaast is het voor vissers aantrekkelijker om te investeren in maatregelen die bijvangst beperken. Bijvoorbeeld met beter vistuig en betere vissersschepen.

Uitzonderingen aanlandplicht
In de Europese regelgeving zijn een aantal uitzonderingen opgenomen. De aanlandplicht geldt niet voor:

vissoorten zonder quotum;
enkele soorten die een grote kans hebben om te overleven;
Deze mogen worden teruggegooid in zee. Dit geldt voor schol, tarbot en Noorse kreeftjes. Deze uitzondering hangt wel af van soort en type visserij.
vissen waarvoor een vangstverbod geldt.
Deze hoeven ook niet aan wal gebracht te worden. Een vangstverbod geldt bijvoorbeeld voor een aantal haaien- en roggensoorten.

zeertegendradig | 11-03-21 | 17:02 | 4

Bijvangst overleeft voor een deel wel, maar dat zeg je zelf ook. Wat het niet overleeft wordt door de natuur verwerkt (de meeuwen bijvoorbeeld zijn U dankbaar)... welke oetlul vind nu het maken van veevoer voor koeien of varkens (wat is er nu natuurlijk aan een koe of varken die vissen eet, maar dat terzijde) duurzamer een vissie aan de meeuwen voeren? Brussel is gewoon knettergek! Maar dat wisten we al, en daarom gaan we met zijn allen op 18 maart weer gefrustreerd zitten wezen waarom de gemiddelde stemmer het weer niet heeft begrepen... net zoals pulsvisverbod, coronapaspoort, etc etc etc....

PepijnvanLanden | 11-03-21 | 17:10

@PepijnvanLanden | 11-03-21 | 17:10: Deze regeltjes zijn bedacht door hetzelfde type mensen die een decennia terug het bosbeheer op de schop namen, dit met desastreuze gevolgen.

hisxxx | 11-03-21 | 19:09
▼ 1 antwoord verborgen

En Frans Aasgiermans staat met een kwijlende bek te wachten op de kade.
Aaaarrgh! Onbeperkt lekkerbekjes vreten.

Ruimedenker | 11-03-21 | 16:52 | 1

Frans is te groot voor bijvangst, maar als ik hem zou vangen voer ik nog een paar mijl extra de Noordzee op om hem daar te dumpen!

PepijnvanLanden | 11-03-21 | 17:12

En die meeuwen en zo krijgen dan niet meer een gratis buffet? Denken ze daar ook aan?

Jan, Leiden | 11-03-21 | 16:49

Vooral anti-EU stemmen volgende week

TRUMP | 11-03-21 | 16:41 | 2

De schapen gaan gewoon nog meer EU stemmen.
Accepteer het maar dat het grootste deel van het volk zich zo gewillig naar de slachtbank laat leiden.

2voor12 | 11-03-21 | 17:06
-weggejorist-
Sjerrie | 11-03-21 | 16:40 | 3

Stapelgek. Waar stop dit?

Minder overheid, minder Brussel.
Nexit.

donkieshot | 11-03-21 | 16:37 | 1

Nexit graag.

Usumani | 11-03-21 | 17:33

Van alle achterlijke Brusselse regels is de aanlandplicht veruit de debielste.

Tapu | 11-03-21 | 16:32

Stem PVV en sluit rutte op.

rotator | 11-03-21 | 16:29 | 3

Vergeet Hugo, Grapperjurk en van Dis niet.

MooseNL | 11-03-21 | 16:31

Stem PVV, en gooi Rutte terug als bijvangst....

PepijnvanLanden | 11-03-21 | 17:13

Laten camera’s ophangen bij alle overheidsinstanties of ambtenaren wel doorwerken.

MargauxGrandCru | 11-03-21 | 16:27

Overal onze hoofden op het hakblok van de EU. Zelf voor gekozen. Zo mooi, die EU. Zo een krachtig benevolent apparaat voor allen.

inCol | 11-03-21 | 16:25

Nog 6 dagen en dan kunnen we allemaal weer gaan stemmen op pro-EU clubjes.

Datgingniegoed | 11-03-21 | 16:19 | 1

of op 2-3 clubjes die nadrukkelijk EU-kritisch of zelfs anti-EU zijn. Er is dus keus en kiezen hoeft dus helemaal niet moeilijk te zijn!

Spie | 11-03-21 | 16:44

Gewoon een dia van het strand van monaca voor de lens plakken met een paar mooie dames , zijn de heren in Brussel ook weer kalm

Schipperke | 11-03-21 | 16:19

Als ik visserman was zou ik serieus een vlucht naar Engeland overwegen.
De EU zal een moloch blijken die alleen maar meer wil totdat we elkaar tot waanzin hebben gedreven en we elkaar te lijf gaan.

Eppo | 11-03-21 | 16:16 | 1

Vandaar dat een groot deel van de Nederlandse vissers tijdig heeft uitgevlagd naar het UK. De vraag is alleen of de EU in zijn wijsheid de export van vis uit het UK niet gaat dwarsbomen, gewoon omdat het kan. En dat zal de EU ook gaan doen, gewoon omdat het kan.

Glasgow Argus | 11-03-21 | 16:25

Ik ben benieuwd of de Britten dit nu ook doen. Denk het niet. Goed idee.

van heinde en verre | 11-03-21 | 16:15

Dat de Britse vis vloot maar alle touwtjes in handen mag krijgen als de EU de onze straks kapot heeft gemaakt. Nexit nu!

Sinterbikske | 11-03-21 | 16:12 | 1

Hear, hear !

Penus Decoratus | 11-03-21 | 16:37

Gelijk camera's toepassen in achterkamers van Den Haag. Goed idee

1977 | 11-03-21 | 16:11

‘de vis wordt duur betaald’

kloopindeslootjijook | 11-03-21 | 16:07 | 1

Nope... de EU wordt duur betaald!

PepijnvanLanden | 11-03-21 | 17:13

Wordt de bijvangst van de windparken op zee ook geregistreerd of willen we dat niet weten?

Veepert | 11-03-21 | 16:07

Die totale controle, je begint het een beetje beu te worden. Afgelopen maandag is bij mijn zus en schoonbroer de voordeur opgeblazen door een AT, 18 man sterk. Alleen maar omdat ze zaken doen met iemand die waarschijnlijk ook met dubieuze mensen zaken heeft gedaan. Ze hebben totaal niets met criminaliteit te maken. Mensen die hard werken en gewoon op een eerlijke manier geld verdienen zijn de lul hier in dit land. Kudtland en kudt EU met hun totale controle. Zo gauw ik kan verkas ik naar Hongarije.

Sinterbikske | 11-03-21 | 16:04 | 7

@Grote Smurf | 11-03-21 | 16:13: een half jaar geleden hetzelfde, alleen waren ze toen nog zo vriendelijk om aan te bellen. Ze hebben aangegeven volledig mee te werken via hun advocaat, maar blijkbaar vindt justitie het leuk om mensen te intimideren en de voordeur op te blazen. Ze wonen er net 9 maanden, reputatie in de buurt is nu naar de klote. Het is echt schandalig.

Sinterbikske | 11-03-21 | 16:17

Heb je wel een goed verhaal

SinisterNL | 11-03-21 | 18:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Laten we wel lekker Nijlbaars uit het Victoriameer blijven importeren.

Omdat de nijlbaars wordt gevangen en verwerkt voor de export, worden alle topfilets verkocht aan Europese supermarkten, waardoor de lokale bevolking kan overleven van de rottende karkassen van de gestripte vis.

Intussen zijn basale sanitaire voorzieningen volledig afwezig en veel kinderen wenden zich tot drugs en prostitutie.

Het Russische vliegtuig heen vervoert wapens vanuit Europa, en neemt visfilets mee terug.

Blijkbaar mag dat van de EU wel.

kloopindeslootjijook | 11-03-21 | 16:04 | 1

Daar is een goede documentaire over: Darwins nightmare.
Aanrader!

SterF... | 11-03-21 | 16:06

Over Chinezen gesproken; die sturen natuurlijk gewoon hele fabrieken het water op om alles leeg te vissen. En wij hier maar onze industrie het lastig maken.

Risingson | 11-03-21 | 16:03 | 2

Die kopen gewoon wat mensen op belangrijke posten om en ze kunnen hun gang gaan. Bouterse was echt niet de eerste en de enige.

kloopindeslootjijook | 11-03-21 | 16:05

En nu zeker Tilapia of Pangasius gaan vreten zeker? Mij niet gezien.

amateurrr | 11-03-21 | 16:03 | 2

Zou ik ook niet adviseren daar zit zoveel residu van antibiotica in dat je straks resistent bent.

MargauxGrandCru | 11-03-21 | 16:32

@MargauxGrandCru | 11-03-21 | 16:32: als dat een resistentie tegen het deugvirus is, lijkt me dat geen probleem, maar op dat gebied ben ik allang positief getest.

Spie | 11-03-21 | 16:47

Ondertussen is er bijna een extra baan aan boord om alle overbodige
administratie bij te houden. Vissers worden al gevolgd vanaf het moment dat ze varen. Waarom dan nog meer controle? Ze varen 24 uur. Wie gaat dat afspelen op zijn kantoortje in Brussel. Rooie Frans?

MorgenEenAnder | 11-03-21 | 16:02 | 1

"Ik bezit niets, heb geen privacy en het leven is nog nooit zo goed geweest." En zo begint het.

MickeyGouda | 11-03-21 | 16:01

Ik geef het 5 jaar en dan komt er een wet die een camera op je pc/laptop verplicht zodat kan worden gecheckt of je wel de juiste websites bezoekt. Dit zogenaamd om verspreiding van nep nieuws tegen te gaan.

Grote Smurf | 11-03-21 | 16:00

Hey, is het 1984? Transparantie eisen van het plebs maar je eigen bolwerk dichttikken. Ik denk dat Mark een stijf plassertje krijgt van dit soort voorstellen. Lekker binnenkijken bij anderen en zelf alle openheid van bestuur laten zwartlakken.

ratelaar | 11-03-21 | 15:59

En de Urkers blijven met hun “wit” vis zitten.

Ruimedenker | 11-03-21 | 15:58

Sta je dan, met een net vol penisvis.
Moet je terug gooien.
Zal je de vrouwen op de markt horen mopperen.
“Penisvis uitverkocht mevrouwtje”, mag nie van Brussel.

Ruimedenker | 11-03-21 | 15:57 | 5

Ruimedenker | 11-03-21 | 15:57 :
Ze kunnen in urgente gevallen altijd even contact met mij opnemen.

Penus Decoratus | 11-03-21 | 16:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Het verbieden (zijnzegoedin) van wilde vis eten.
Alleen vis gekweekt in mooie moderne van LCD schermen en kekke verlichting voorziene bassins.
Goed gevoerd met soilentgreen. (inovervloedverkrijgbaar)
Ik zie kansen.

Gokmaar | 11-03-21 | 15:56 | 1

Antibiotica inclusief.

IQ the Straycat | 11-03-21 | 15:58

Vissers hebben weinig tot geen begrip voor Natuur. Ze piepen.. maar als ze niks te verbergen hebben dan zijn de camera toch geen probleem. Of willen ze niet laten zien dat ze alle regels overtreden?

MeneerGuggenheimer | 11-03-21 | 15:56 | 5

Misschien liever een chip in je nek?

MorgenEenAnder | 11-03-21 | 16:05

Zet eens een kort en helder relaas op over hun onkunde mbt natuur.
Doe je toch niet want je hebt geen argumenten die je waar kunt maken.

donkieshot | 11-03-21 | 17:05

Ik zit in een andere tak van sport maar kreeg ook camera's van het oppervolk. Deze consequent iedere dag weer naar de bloembak gedraaid en na een jaar zijn ze verdwenen. Hoe halen ze het in hun botte kop die rot camera's.

revolte | 11-03-21 | 18:12
▼ 2 antwoorden verborgen

De vissers worden gewoon aan het lijntje gehouden.

IQ the Straycat | 11-03-21 | 15:53 | 5

wel netjes

Glasgow Argus | 11-03-21 | 15:54

De visserij gaat zo naar de haaien.

Nuchternederland | 11-03-21 | 15:56

De EU vist met een gouden hengel

amateurrr | 11-03-21 | 16:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Is het om te controleren of ze geen windmolens teruggooien ?

ja,diedus! | 11-03-21 | 15:53

Wanneer willen Timmerfrans en z'n vriendjes een camera met reukcensor op mijn schijthuis plaatsen om te kijken dat wat ik schijt te vergelijken is met mijn Boluscard van de vorige dag?

Dubbelepunthoofd | 11-03-21 | 15:53 | 2

Sorry, Bonuscard.

Dubbelepunthoofd | 11-03-21 | 15:53

Ik wil een camera op Brussel, en elke kloothommel die tijdens vergaderingen op zijn iPhone zit - of uberhaupt niet in zijn bankje zit - wordt teruggegooid... met een GreenPeace rotsblok aan zijn poten!

PepijnvanLanden | 11-03-21 | 17:14

Een goed idee zou zijn om camera's in Brussel te hangen om te zien wat ze daar de hele dag uitvreten van ons geld.

Milovsky | 11-03-21 | 15:52 | 2

Dag,avond en nacht zou ons allen veel inzicht en informatie opleveren

Henkie | 11-03-21 | 15:55

@Henkie | 11-03-21 | 15:55: dat is wel duidelijk, in Brussel zijn eigen ega's te dicht bij. Ze gaan echt los in Straatsburg.

revolte | 11-03-21 | 18:18

Wie vreet al die tonnen vis op? Ik ken eigenlijk niemand die regelmatig vis eet. Behalve dan Lekkerbek en kibbeling uit de Mekong of gerookte zalm uit een kooi.

Iedereen vindt vis maar stinken. Dus.. waar gaat het heen allemaal?

kleybeuker | 11-03-21 | 15:51 | 3

Weet je wat ook naar vis stinkt?

IQ the Straycat | 11-03-21 | 15:54

@IQ the Straycat | 11-03-21 | 15:54: Bloemkool?

Nuchternederland | 11-03-21 | 15:55

Er schijnt een pandemie rond te waren en dan gaan ze deze vage shit bedenken.
Snel minder, veel minder europa.

bqbq | 11-03-21 | 15:49 | 2

Willen jullie meer, of minder EU?
"..."
Dat kunt u vergeten, het wordt alleen maar meer.

Nuchternederland | 11-03-21 | 15:55

Eutopia

Lu_Tze | 11-03-21 | 16:04

"Nee hoor, de EU wilt écht geen China 2.0 maken van het Europese continent."
Hoorde ik de "Je bent een wappie!" roepers vorig jaar nog meermaals scanderen.

LangeTijdGeleden | 11-03-21 | 15:48 | 5

Als 'men' meent dat vissers wat te verbergen hebben, sturen 'ze' maar controleurs langs.
Iemand verplichten mee te werken aan zijn eventuele veroordeling valt buiten de wet.

Lu_Tze | 11-03-21 | 16:07

@Lu_Tze | 11-03-21 | 16:07: hahahahaha!!! U komt nog uit de 18de eeuw. Er zijn tig overheids- en semi-overheidsinstanties die verregaande controle bevoegdheden hebben.
Ook de transporten van mesttransporteurs worden via een transponder en satelliet gevolgd bijvoorbeeld

theo-is-dood | 11-03-21 | 16:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Binnenkort ook bij u thuis en op uw werkplek.

Milovsky | 11-03-21 | 15:48

Mijn broers en ik weten hier alles van.
Jaren geleden al kapotgemaakt door alle visserijregels.
De vissers die nu nog varen en vangen zijn bikkels!

* petje uit de mottenballen haalt en diep afnemen doet *

Kapitein Sjaak Mus | 11-03-21 | 15:47

Bijvangst is vooral kleine kutvis die doodgaat als je het teruggooit. Daarnaast: wat is er mis met camera’s die controleren of vissers zich aan de regels houden? Ik ben wel blij dat er Europa onze wateren een beetje probeert te beschermen tegen overbevissing. Het voelt misschien erg stoer om het op te nemen voor vissers, want gouden oorbellen en bonkige zeelui?

beldewouten | 11-03-21 | 15:47 | 2

Ja doen we ook bij uw werk een camera de hele tijd. Fijn idee he.

1977 | 11-03-21 | 16:15

Verdiep u eens in de materie voor u onzin uitkraamt... de visstand in de Noordzee is nog nooit zo goed geweest... Net zoals ik nog nooit zoveel schijtreigers en schijtganzen in het weiland heb zien staan, maar dat terzijde

PepijnvanLanden | 11-03-21 | 17:16

Het werkelijke probleem word niet opgelost. Doordat er zoveel bijvangst is van klein spul schaadt je de levenskans van kleine visjes en dus uiteindelijk de hele vispopulatie. Daar zouden ze een oplossing voor moeten vinden door bijvoorbeeld de methodiek van het vissen zo te wijzigen dat er veel minder kleine zeedieren worden gevangen. Maar dan geeft de EU geen thuis en verzinnen allemaal dwaze regels die nergens op slaan en voeren het in de gaten houden van de europese burgers nog eens op.

B. Randnetel | 11-03-21 | 15:47 | 3

Dat heeft de EU al eens geprobeerd met pulsvissen.
Enkele vissers zouden hiermee gaan experimenteren en de vangst gegevens bij houden.
Binnen de korts mogelijke keer waren bijna alle schepen uit gerust om te pulsvissen maar data werd nooit aangeleverd bij de EU met alle gevolgen van dien.

botbot | 11-03-21 | 15:58

Had laatst een snoek van 105 cm, die had een hele makreel van bijna 30 cm verorberd.
Tot zover de vangstberichten...

eerstneukendanpraten | 11-03-21 | 15:46 | 4

Als nu de zoetwatervissen al de zoutwater exemplaren op gaan vreten dan krijgt u binnenkort vast en zeker een verplicht EU cameraatje op de werphengel.

Texacoballletje | 11-03-21 | 15:53

@laurentius | 11-03-21 | 16:00:

Driewerf neen! Die komen in mijn boreale provincie niet voor. De vrouwtjes van gewone snoek die in het zoetwater huist (esox lucius) verorberen in de winter graag grote dode aasvissen die op de bodem liggen. Hoeven ze namelijk niet op te jagen en dat kost energie en zo zorgen ze voor gezond viswater.

eerstneukendanpraten | 11-03-21 | 16:14
▼ 1 antwoord verborgen

Brussel kielhalen? was er maar een partij die dat in het programma had staan! ow wacht, de persoonlijke vete was belangrijker dan ons te land te redden. Doen jullie het licht uit?

Localhero | 11-03-21 | 15:46 | 1

Is nog steeds een van de beste partijprogramma's.

revolte | 11-03-21 | 18:39

NEXIT NEXIT NEXIT NEXIT NEXIT

Madame Poitiers | 11-03-21 | 15:43 | 3

Dat dus, kan het niet genoeg zeggen.

HenkyPanky | 11-03-21 | 15:51

En dan? Denk je dat je in het Nederlandse deel van de EU-wateren mag vissen zonder je aan de EU-regels te houden?

beldewouten | 11-03-21 | 15:51

De maakbare wereld van de Brusselse oplichters, die allang kapot is gemaakt door diezelfde EU-dombo's. Maar duidelijk is dat ze hiermee "bepaalde" landen willen naaien, op de Spaanse en Portugese 25PK roeibootjes is zelfs nog geen plaats voor een WC met borstel.

grindbak | 11-03-21 | 15:42

dus die windmolens worden ingezet als 5g masten?

WillemWordtWakker | 11-03-21 | 15:42 | 1

Ja plus die 1000 satellieten die Musk de ruimte in heeft geslingerd.

revolte | 11-03-21 | 18:41

hahahahahahhhahaha
Denkt de eu nou echt dat onze 2 lokale visser, die de restaurantjes elke dag van verse vis voorzien, al die cameraatjes gaan installeren???
hahahahahahahahahaha
Tranen van pret lopen over me wangen.

Gokmaar | 11-03-21 | 15:41 | 2

U weet niet veel van de macht van de controlerende instanties, merk ik.

Kapitein Sjaak Mus | 11-03-21 | 15:49

Vooral geen camera's installeren, maar dan moet men ook niet verbaasd kijken als bij binnenkomst beslag op de lading gelegd wordt.

botbot | 11-03-21 | 15:49

Niemand? 1984...?

Rest In Privacy | 11-03-21 | 15:40 | 1

Enkele reaguurders zijn U voor geweest.

Glasgow Argus | 11-03-21 | 15:47

Bijzonder hoor. In Brussel drinken bestuurders een wijntje tijdens werktijd en verzinnen deze waanzin voor mensen nog echt werken.

Reaaalist | 11-03-21 | 15:38

Ach, de 32.000 eu ambtenaren (bron die Welt) moeten ook wat te doen hebben.

zilverrug | 11-03-21 | 15:36

ik zie hier wel een mooie kans voor een uitruil. Deze maatregel, maar dan ook een openbare livestream vanuit elk achterkamertje in Brussel en Den Haag. De weddenschap welke camera de grootste smeerpijperij vastlegt, heb ik bij voorbaat al gewonnen natuurlijk.

CeesCloosd | 11-03-21 | 15:36

Wat denken die perverselingen uit Brussel op die beelden te zien?

goedverstaander | 11-03-21 | 15:35 | 1

Die ambtenaren kijken 1 x en worden zeeziek. Ze worden uberhaupt al ziek als ze een ander zien werken.

Rotterdammert1965 | 11-03-21 | 15:37

De verontwaardiging over bankiers en anderen in de financiële wereld was groot in 2008. Oh oh oh wat moesten die schurken aangepakt worden. Nog meer regels, nog meer controles het kon niet op. Nu komen dik 10 jaar later andere branches eindelijk eens aan de beurt en is er gezeik. Zo hypocriet allemaal.

van Oeffelen | 11-03-21 | 15:34 | 4

@Glasgow Argus | 11-03-21 | 15:42: 30-35% van de bankkosten zijn tegenwoordig compliance&control costs. Waanzin.

van Oeffelen | 11-03-21 | 15:52
-weggejorist-
TheoP | 11-03-21 | 16:17

@van Oeffelen | 11-03-21 | 15:52: ik weet er alles van. En letterlijk elke dag verzinnen DNB of ECB iets nieuws

theo-is-dood | 11-03-21 | 16:54
▼ 1 antwoord verborgen

Oceanen en zeeen massaal leegvissen kan niet meer. We zitten in een overgangstijdperk wat dat betreft. Maar gek dat er voor vissen een bepaalde lengte vereist is zodat de soort zich kan vermenigvuldigen wat opens niets meer waard is. De regel was jonge ondermaatse vis terug en ook alle soorten die je niet wilt of mag vangen anders is de zee in een maand leeggevist. Krankzinnige regels weer. Welke idioot verzint zoiets? Bio industrie heeft een slechte naam, maar het kan ook redelijk goed geregeld worden met kweekvissen. Soms worden planten gekweekt met wortels in een waterbak waarin weer vissen leven die in zo'n soort omgeving goed gedijen omdat het aan hun natuurlijke leefomgeving refereert.

dijkbewaker | 11-03-21 | 15:34 | 2

Die bijvangst is meestal dood. Als je op een bepaald type vis viste flikkerde je de bijvangst overboord want andere vissen brachten meer geld op, terwijl bijvangst vaak prima eetbaar is.

SterF... | 11-03-21 | 15:38

Kweekvissen kunnen alleen gehouden worden door massaal antibiotica en andere middelen tegen ziekte van vissen in een te kleine omgeving te geven. Niet goed voor het milieu en niet goed voor degene die ze opeet

B. Randnetel | 11-03-21 | 15:50

In dit nou "big brother nazi is watching you"?

SinisterNL | 11-03-21 | 15:34

Zout water is niet zo goed voor camera's.

DeCynischeAmbtenaar | 11-03-21 | 15:34 | 1

Ligt eraan welke kwaliteit en merk u neemt. Kost wel een paar centen, dat wel.

Rotterdammert1965 | 11-03-21 | 15:36

Hebben ze weer wat te verbergen?

van Oeffelen | 11-03-21 | 15:33 | 5

@van Oeffelen | 11-03-21 | 15:40: Die vrije jongens van de visserijbranche zijn maar klein bier in Cayman. Daar zit het echte grote geld.

Glasgow Argus | 11-03-21 | 15:45

@Glasgow Argus | 11-03-21 | 15:45: zeker, maar viel Kleinvieh macht auch Mist.

van Oeffelen | 11-03-21 | 15:53

@van Oeffelen | 11-03-21 | 15:40:
Kom nou toch. Bankgeheim bestaat niet meer. En in Europa moet nu ook elke UBO in een openbaar register staan

theo-is-dood | 11-03-21 | 19:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Kloddertje vaseline op de lens en klaar. Heb ik ook gedaan toen er een CCTV systeem aan boord kwam waarmee kantoor 24/7 kon meekijken. Om vervolgens voor elk wissewasje te gaan bellen. Toen klaagde ze een poosje dat ze niks konden zien en na een paar weken gaven ze het op.

Peillood | 11-03-21 | 15:28

Big Brother wil zien hoe u vist, dat u zich vaccineert..... Fuck 1984, Orwell was a prophet.

ikworstelengadouchen | 11-03-21 | 15:28

Vissers hebben het er wel een beetje zelf naar gemaakt door constant voor de kust van andere landen de zee leeg te vissen.

Osdorpertje | 11-03-21 | 15:27 | 4

@ikworstelengadouchen | 11-03-21 | 15:28:
De Franse vissers mogen na de Brexit de Engelse visgronden niet meer leeg vissen.
Maar er zijn ook heel veel Europese vissers die voor de kust van Afrika de boel leegvissen zodat de lokale vissers met hun piepkleine bootjes niks meer kunnen vissen.

Osdorpertje | 11-03-21 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen

Camera’s in de fractiekamers, de ministeries, het Catshuis en het Torentje. Wij willen duidelijkheid en inzicht.

Leffe Blonde | 11-03-21 | 15:26

Spuitbusje zwarte verf mee en klaar. Niet te moeilijk over denken.

Mensdier | 11-03-21 | 15:23

Nee, dat gaat lekker werken met Portugese vissenboeren die met vooroorlogse bootjes een beetje heen en weer varen. Die hebben een 24v accu aan boord om de een-cylinder diesel te starten en dan houdt het op.

Ik heb maar een advies: gewoon massaal negeren. Gewoon Niet Doen. Fuck them. Ik weet zeker dat de pers je op handen draagt.

ole guapa | 11-03-21 | 15:23 | 2

Die portugezen worden dan gewoon met rust gelaten door hun overheid terwijl beste-jongetje-van-de-klas Nederland haar vissers tot aan de poorten van de hel vervolgd.

2voor12 | 11-03-21 | 15:34

Uhm..... De zuigt Brussel elke dag af.

SinisterNL | 11-03-21 | 15:37

Sommige vissers hebben behoorlijk geld verdiend met gluurcams aan boord, deze niet zo.

IQ the Straycat | 11-03-21 | 15:23

Tja, was te verwachten. Vissers zijn ook een soort boeren, maar dan op zee. Dat moet allemaal kapodtstuk.

amateurrr | 11-03-21 | 15:22 | 2

If it ain't broke, do destroy it.
Het nieuwe normaal.

IQ the Straycat | 11-03-21 | 15:29

Een boer zorgt voor zijn land een visser vernielt het

miko | 11-03-21 | 18:30

Komt er nu dan ook eindelijk Toezicht bij onze Gok Monopolisten (staatsloterij, postcode loterij ,Toto, Lotto , die al Jaren schijt hebben aan de EU regels......
En zichzelf Bonussen uitdelen...
Vast niet zo belangrijk als de Vissers.
En is er een Relatie tussen toenemend Gokverslaafden en Directie Bonussen....

Torquemada | 11-03-21 | 15:21 | 1

Onderzoek eens intralot of de connectie van de Clintons op diverse loterijen. Je broek zakt af. Zolang de loterijen grof adverteren is er geen M5M die hierover verslag zal leggen.

KillerK | 11-03-21 | 15:39

Ik heb al eens gelezen over het leegvissen van de zee. Ik heb geen tijd om vissen te gaan tellen maar als dat nou werkelijk aan de hand is, is het dan zo moeilijk om een paar vissen te laten neuken en elke keer als zo'n visser uitvaart, nieuwe babyvisjes weer de zee in te brengen?
Biologie had ik nooit een goed cijfer voor.

Leptob | 11-03-21 | 15:21 | 1

De zee leegvissen is niet mogelijk. Veel vissen zitten in natuurgebieden en begeven zich rond wrakken. Rond wrakken vissen is niet zo lekker voor een vissersschip, voor u het weet ligt het visserschip dan ook onder water.

Rotterdammert1965 | 11-03-21 | 15:40

Zit john de Mol er niet achter
“ Big Dobber”

laurentius | 11-03-21 | 15:20

Geheel begrijpelijk. Volgens verschillende bronnen wordt niet alleen bijvangst maar ook vis die wat minder oplevert gewoon weer weggemieterd als het even uitkomt.

Horkiporki | 11-03-21 | 15:19 | 8

Volgens mij gebruiken ze de Urkse kotters niet alleen om te vissen, maar ook voor andere 'handel'.

Charred_Metal | 11-03-21 | 15:55
▼ 5 antwoorden verborgen

En wie / wat gaan ze hier precies mee helpen? Ik begin die Britten steeds beter te begrijpen. Wat een veelkoppige draak begint Europa te worden. (is het eigenlijk al)

sander3488 | 11-03-21 | 15:19 | 2

U bedoelt de EU, Europa is een prachtig continent met allerlei culturen en volkeren en een zeer rijke geschiedenis.

therealbraindump | 11-03-21 | 15:21

Moet ik toch weer denken aan Jacobse en van Es en het stukje over de Haringkoning, die zichzelf met kar en al voor de tram had gegooid omdat ze de prikkertjes van de opgegeten haring hadden geteld, en over belasting betalen per keer dat je met je eigen vrouw had liggen tannassen.

EEUSSR-Camera's in de slaapkamer binnenkort ?

De Briemusketier | 11-03-21 | 15:19

Fake news!!!!!!

momusopus | 11-03-21 | 15:18

pulsvissen. oeps , camera kapot.

newray | 11-03-21 | 15:18

Alleen maar "in Brussel"? Welnee, de Nederlandse PvdD vond het een hartstikke strak plan en heeft massaal voorgestemd. Van mij mogen er nu ook camera's bij deze mensen in huis en in de straat worden gehangen, live toezicht op alles wat jullie uitspoken.

Met_baard | 11-03-21 | 15:17

Chinese camera’s zeker uit de Volksrepubliek China,
Moeten ze de vangst ook bijhouden in een klein rood boekje?

laurentius | 11-03-21 | 15:17

Dan weer zo een debiel overheidsfilmpje er bij.

Mr.Crowley | 11-03-21 | 15:16 | 1

Sorry, filmpje niet uitgekeken. Maar hij blijft debiel

Mr.Crowley | 11-03-21 | 15:20

“Bootvluchtelingen”. Die Pritt is toch ontzettend geestig. Mijn dag weer goedgemaakt.

Tiscali-2 | 11-03-21 | 15:16 | 4

@laurentius | 11-03-21 | 15:18: Dobbernegers. Gewoon een Nederlandse samentrekking van twee bekende woorden, dobberen en neger.

ole guapa | 11-03-21 | 15:25

@laurentius | 11-03-21 | 15:18:
GS heeft zelf 13 topics geplaatst met titels met het woord "dobberneger". Kan dus. Zelfs Maarten van Rossem was jaloers dat hij dat woord niet had verzonnen.

Deksmaat | 11-03-21 | 15:29
▼ 1 antwoord verborgen

Wacht... ze vangen een levende zeehond (of wat anders wat niet de bedoeling is) en die mogen ze dan niet levend overboord zetten?
Koekerdekoekoek nog an toe!

ParaPiet | 11-03-21 | 15:15

Dus, waar we eerst lokale/internationale regelgeving hadden welke bepaalde wat je wel en niet mocht vangen en dus bij vangst terug moest gooien om zo de visstand op peil te houden, hebben we nu een EU die verplicht alles wat gevangen wordt aan land te brengen om daar vervolgens alles wat bijvangst is te vernietigen omdat het of ondermaats of de verkeerde vis is. Om dat laatste incluis een lagere visstand te garanderen wil men nu dus live mee kunnen kijken of de vissers niet stiekem toch de visstand op peil proberen te houden door ondermaats en of verkeerde vis terug te gooien. Echt wie bedenkt deze..... laat maar.

normanius | 11-03-21 | 15:15 | 2

Wel even bij de les blijven de bijvangst overleeft het niet.
Misschien moet je met wat grovere netten gaan vissen zodat men minder klein grut vangt.
Bovendien, als men zich netjes aan de regels houd heeft men niets te vrezen op klein grut aan land brengen staat geen straf.

botbot | 11-03-21 | 15:21

@botbot | 11-03-21 | 15:21:
Het gaat niet om dat er geen straf op staat. het gaat er om dat het verspilling is. Het meeste wat voorheen teruggegooid werd overleefde het over het algemeen. Dat het verplicht aan land gebracht met worden is de reden dat bijvangst het niet overleefd.

normanius | 11-03-21 | 15:33

De meeste ondernemers steunen de VVD nog volgens VNO NCW.

Niet de vissers lijkt me. Niet de boeren. Niet de horeca mensen. Niet de kermisklanten. Wie eigenlijk wel? Waar komen die stemmen vandaan? Is dat al eens uitgezocht?

DeJemelscheet | 11-03-21 | 15:14 | 3

ik denk dat alle mkb bedrijven nog wel op Rutte stemmen ......... wat denk jij?

emwee | 11-03-21 | 15:18

@emwee | 11-03-21 | 15:18: Geen idee. Ik hoor veel mensen uit die hoek klagen over Rutte... Daarom juist; geen idee waar die overmacht vandaan komt.

DeJemelscheet | 11-03-21 | 16:56

@DeJemelscheet | 11-03-21 | 16:56: bluf, dikke bluf. Een sfeer creëren dat ze het goed doen zodat de lemmingen achter de 'winnaars' aanlopen. De meeste winkeliers, horeca en andere MKB'ers zullen hier nu niet meer intrappen mag ik hopen.
Hetzelfde verhaal voor splinterpartij '66, 80 kandidaten op de lijst zetten om de suggestie te wekken een 'winnaar'partij te zijn terwijl ze een marginaal nsb partijtje zijn.

revolte | 11-03-21 | 19:32

Wat is trouwens een GPS reciever?

honkslag | 11-03-21 | 15:12 | 4

Serieus?

vluchtelingallergie | 11-03-21 | 15:43
▼ 1 antwoord verborgen

De UK 1984 , de SCH 1984 en de KW 1984 worden als eerste uitgerust.

Earl_of_Doncaster | 11-03-21 | 15:12

Dit gaat echt te ver. Volgende stap: camera's in alle stallen?

Zoelense Hobbyboer | 11-03-21 | 15:11 | 6

De EU gaat hierna elke vis gewoon uitrusten met een GoPro.

Texacoballletje | 11-03-21 | 15:23

Laten we camera’s hangen voor de vergaderzalen bij het Europees parlement in Brussel voor wie er allemaal komt tekenen voor “daggeld” en dan weer meteen vertrekt.
O wacht die hebben ze laten verwijderen.

MargauxGrandCru | 11-03-21 | 15:31

Camera's in het stemhokje, zodat u niet ongemerkt op de verkeerde partij kunt stemmen.

obominotie | 11-03-21 | 15:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Wellicht een Franse truc om te controleren of de Nederlandse vissers echt gestopt zijn met pulsvissen.

honkslag | 11-03-21 | 15:10

Wacht even hoor - het plan is dus om camera's op te hangen zodat ergens iemand 24/7 gaat bekijken of er niet iemand op die vissersboot een vis overboord gooit? Wat is dat voor een "plan"? Hoe verzin je zoiets in godsnaam. KUT EU.

Do-na-zi | 11-03-21 | 15:10

Noorse kreeftjes mogen nog steeds overboord, kunnen de Britten ze weer vangen.

Hieronymus-ego-sum | 11-03-21 | 15:10

Wen er al maar vast aan.... "Big brother is niet alleen watching, maar ook spying on you"... en het zal de eerstkomende jaren alleen nog maar erger worden. Gaaf land, man... en de EU en die Limburgse vlaai Frenske T. zijn ook geweldig. #kots.

Paaldanseres | 11-03-21 | 15:09 | 1

En maar reopen dat we bang moeten zijn dat de Chinezen via uw smartphone meekijken. Ik ben veel malen banger voor onze eigen Overheid en de EU. Die sleepwet, encryptie, niets is heilig voor ze.

Pummetje | 11-03-21 | 15:14

Net zoals bij de boeren wordt het de vissers het werk onmogelijk gemaakt.
Zodat we straks allemaal krekels kunnen eten.

Muv van Frenske, die krijgt wat varkens en koeien voor in de tuin.
Wat forel voor in de vijver.

Toetsenbordcomplex | 11-03-21 | 15:08

De EEG was een prachtig goed functioneert samenwerkingsverband maar de EU is een ontembaar beest die als een olifant in de porseleinkast tekeer gaat en een rupsje nooit genoeg is als het op het opleggen van regels aankomt.

Fedde71 | 11-03-21 | 15:08 | 2

u leeft in eigen wereld.

MaarFeitelijk | 11-03-21 | 17:54

Dystopisch allemaal dit.

Plaktong | 11-03-21 | 15:07

Geheel in de lijn van de great reset. Total control.

Atheist-Priest | 11-03-21 | 15:07

Net zo'n goed plan dus als bomen verbranden voor energieopwekking.
Het begint nu echt eng te worden met de EU.

Gelly P. Sprite | 11-03-21 | 15:07 | 1

Dat was het al lang maar ik ben blij dat u het nu ook ziet.

T. Rammel(l)an(d)t | 11-03-21 | 15:17

Weinig medelijden met vissers. Als je je geld wil verdienen met het leeghalen van de oceaan moet je niet huilen als er mensen zijn die de impact op de natuur enigszins willen matigen.

BobDobalina | 11-03-21 | 15:07 | 2

Geheel mee eens.

Lorejas | 11-03-21 | 15:08

Dit matigt niks aan de impact van de natuur, dit verplicht men om de zee nog sneller leeg te vissen, in plaats van bijvangst achter te laten voor aaseters, worden er nog meer nutrienten uit de zee geroofd.

ReyNemaattori | 11-03-21 | 15:30

Mensen, mensen toch. We weten inmiddels wel dat alle vissers het alleen nog doen juist vóór de bijvangst. Ze weten precies waar de zakken wit goud worden gedropt om die als bijvangst mee te nemen. En dan gooien ze er een paar vissen bovenop. Nee, daar wil je geen camera's bij.

Leptob | 11-03-21 | 15:07

Wie gaat dat allemaal bekijken? Overbetaalde EU gluurders.

Ik ben zo benieuwd naar de dag dat ze elkaar in de kamer een beetje verbaasd aankijken dat het geld op is.

Is 't op?
Ja
Helemaal
Ja
Echt?
Ja
Hebben we nog contant dan?
Nee. Dat hebben we verboden.
Oh ja. En goud. Hebben we toch nog zat van?
Nee. Daar hebben we het laatste wachtgeld mee betaald.
Oh
Oh
Tja.
Reces dan maar?
Ja. Goeie. Zien we daarna wel verder.
Lekker gewerkt pik.
Toppie.
Later.
Ja. Houdoe.

Rolling_Ronny | 11-03-21 | 15:07

En eenmaal raden wie al die electronica mag betalen!
Alsof je iemand die de electrische stoel krijgt vooraf ook een electriciteits- en servicerekening stuurt.

Kritiek caster | 11-03-21 | 15:06

De UK lacht zich een ei uit.

Deksmaat | 11-03-21 | 15:06 | 1

Inderdaad, de voordelen van een Nexit worden met de dag groter en groter.

2voor12 | 11-03-21 | 15:07

Ik stel voor ook camera's te installeren bij het Europarlementariërs, bij het in-
en uitchecken.

Tronald_dump | 11-03-21 | 15:05 | 1

En in de achterkamertjes. Bij de lunches met de lobbyisten. Misschien ook wel in de slaapkamers. Ik vind het namelijk iets belangrijker dat ik weet hoe mijn wetten tot stand komen dan dat ik kan zien dat mijn scholletje wel op de juiste manier gevangen is.

Muxje | 11-03-21 | 15:08

F*cking ambtenaren en politici! Die maken alles kapot!

Kritiek caster | 11-03-21 | 15:05 | 2

Visserij maakt gelukkig niks kapot.

Lorejas | 11-03-21 | 15:09

Kunnen we dan ook verplichte CCTV's op de Europarlementariërs plakken? Kunnen we kijken of ze wel echt de hele dag werken of alleen maar even inchecken en geld vangen.

JRShield | 11-03-21 | 15:04 | 5

Camera's en microfoons in alle fractiekamers in Brussel en Den Haag lijkt me een redelijke eis. En in het zaaltje van het onverkozen geteisem dat zich Europese Commissie noemt.

J.P.Drapeau | 11-03-21 | 15:13

En vooral bij alle gesprekken die ze met lobbyisten en activisten voeren, waar dan ook ter wereld.

obominotie | 11-03-21 | 15:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom dan... Gisteren hoorde ik ook al dat er in slachterijen cameratoezicht moet komen vanwege misstanden. Wat is dit voor wereld aan het worden?

BBRDWR | 11-03-21 | 15:03 | 4

Is er al lang.

goedverstaander | 11-03-21 | 15:24

@Plaktong | 11-03-21 | 15:05: Als je het boek volgt zou Nederland en de EU in Eurasia liggen. De politieke stromingen in de verschillende gebieden zijn ook anders.... Maar hebben uiteindelijk maar een doel: totale controle en macht.

Oceania = INGSOC.
Eurasia = Neo-bolschevism
Eastasia = Death worship.

StormRunner | 11-03-21 | 15:40

Een wereld waarin bedrijfstakken niet bereid en in staat zijn tot zelfregulering.

De echte Stolwijker | 11-03-21 | 15:44
▼ 1 antwoord verborgen

Lijkt wel op de door de EU verplichte blackbox in alle nieuwe auto's die continu doorgeven waar je rijd.

2voor12 | 11-03-21 | 15:02 | 1

Brussel heft geen belasting en graait dus niet. Vissers zijn al eeuwen bedriegers en zonder toezicht zat er geen guppy meer in de Noordzee

MaarFeitelijk | 11-03-21 | 17:54

Binnenkort ook op uw auto en in uw huis.

Komt de EU ook bij u controleren of u zich aan de regeltjes houdt.

Wijze uit het Oosten | 11-03-21 | 15:02 | 3

Nou een camera bij die gluipers/terroristen van Greenpeace zie ik wel zitten.

JWZ_JMK | 11-03-21 | 15:34

Heb altijd een rol ducktape in huis liggen...

eerstneukendanpraten | 11-03-21 | 15:44

"Och, als je niks te verbergen hebt"

Hoor ik om me heen dan vaak genoeg zeggen. Schapen.

Calastir | 11-03-21 | 15:50

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com