Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stijlloze Leestip: Lale Gül - Ik ga leven

Niet geschikt voor sensitivity readers

Terwijl doodziek woke-links zichzelf de circulaire schiettent uit vecht over vertalinkjes van matige inauguratierijmelarij met een kleurtje, moet in het VRIJE Nederland een Turks-Nederlandse jongedame de pen al neerleggen omdat anders de schande van Allah over haar familie neerdaalt en zij haar leven niet meer zeker is. De persoonlijke roman tegen haar familiekoran van Lale Gül moeten we nog lezen, maar bovenstaande blurb strekt tot aanbeveling van het schrijfwerk van de vrouw die de pen na haar debuut dreigt te moeten neerleggen. En hoe vertaal je dát, feministen?

Reaguursels

Inloggen

De reactie van die nageboorte met de naam Yunus zegt veel over respect voor vrouwen. Heb het boek ook maar meteen besteld; als het zoveel losmaakt wil ik het ook lezen.

R2fu**D2 | 28-02-21 | 14:01

Wat me opvalt is dat dit soort vrouwen heel intelligent zijn. Daardoor zien ze in hoe achterlijk die hele cultuur en religie wel niet is.

En ze geeft ook zelf aan dat de Nederlandse en Islamitische cultuur twee parallelle werelden zijn die niet bij elkaar passen. Als zelfs een ex-Moslim zegt dat integratie onmogelijk is, dan weet ik niet hoeveel bewijs men nog wil hebben.

Greetjee | 28-02-21 | 13:32

Deze dappere vrouw verdient een zilveren griffel. Boek is nog leuk geschreven ook, zeker een aanrader.

Vlasbaard | 28-02-21 | 13:22

Uit de samenvatting van Bol.com:

"‘Muziek mag niet, daten is verboden, het hebben van vrienden van het andere geslacht is onwettig, je leuk kleden en opmaken is ongepast, ’s avonds buiten zijn is niet geoorloofd, “vieze, immorele” films en series kijken is onaanvaardbaar (en dan bedoel ik geen porno, gewoon een film waarin wordt gezoend), het vieren van verjaardagen of andere heidense feestdagen mag niet, werken met mannen kan niet en ook uitgaan en feesten op festivals is verboden.’ Opgroeien in een streng islamitisch gezin..."


Wat de schrijfster beschrijft, is slavernij van vrouwen. Door hun eigen familie! Die dat verhult en verdoezelt met termen zoals 'cultuur' of 'familie-eer!

Mensen. Dit is gewoon slavernij van vrouwen. Kijk nog maar eens naar de samenvatting. Wat lezen we daarin?
- isolatie (vrijheidsbeperking)
- beperking van autonomie (ontnemen van recht op zelfautonomie, zelfbeschikking)
- vrijheid ontnomen,
- beperking van privacy (ontnemen van recht op)
- vrijheid partnerkeuze ontnomen (ontnemen van vrijheden)
- een verbod op het hebben van contacten met niet-moslims (isolatie)
- een verbod op het hebben van contacten met mannen in het algemeen (isolatie)


Dit is slavernij, mensen!

Vrouwen zoals de schrijfster moeten hier aangifte van kunnen doen. De trieste praktijk is dat ze niet serieus genomen worden. En de meeste mensen herkennen de signalen van moderne slavernij niet.

Mensen zoals die Yunus, en de familie van de schrijfster, moeten we kunnen arresteren en kunnen veroordelen voor slavernij.

En, omdat slavernij een zwaar misdrijf is, moeten ze ook hun recht op verblijf in Nederland verliezen. Nederland moet het bestaan van deze (op isl. religie gebaseerde) vorm van slavernij bestrijden en bestraffen.

gaffelbaard | 28-02-21 | 12:42

Dank voor de boekentip, Yunus Dada!
Je reactie lijkt wel die van een imam.
Dus ik ga het boek bestellen.

Verwensingen en bedreigingen van een imam zijn prima aanbevelingen. Het waren de tot allerlei soorten kanker oproepende preken van kanker-imam Fawaz die mij inspireerden tot het kijken van "Submission", en het lezen van "Mijn Vrijheid" van Ayaan hirsi Ali.
Heb ik geen seconde spijt van gehad.

En de dommige en racistische hoertjes van halal gaven mij daarin (ongewild) gelijk. Of zoals een van hen destijds zo ongeveer zei over Fawaz; "imams die iedereen kanker toewensen, dat is stoom afblazen. Heel normaal in het Miden Oosten, en hartstikke goed!"

Tja. Vandaar dus dat dat Midden oosten zo'n tyfusbende is. De ware islam is iedereen met een IQ boven de 13 de strot afsnijden, en de gematigde islam geneest intelligentie met kanker-preken.
Dat zegt meer over de islam dan 1.000 boeken van islamcritici.

Dandruff | 28-02-21 | 12:12

Zo'n YUNUS DADASOGLU, het inteeltfoutje van Anus Dadasoglu, die wens je voor de rest van zijn leven een hoge Google ranking toe mocht een werkgever hem ooit willen opzoeken. Ben bang dat het vooral handje ophouden bij het UWV zal zijn.

MichelDenHaag | 28-02-21 | 12:00 | 1

Ben bang dat hij dat niet erg vind. (UWV)

Ds_Dre | 28-02-21 | 18:10

Gekocht. “Alles berust op waarheid behalve als het gedoe opleverd”.. eerste zin, dat wordt smullen. Bedankt voor de tip

larie | 28-02-21 | 10:21 | 2

Ik hoop dat er staat oplevert met een 't', de kennis van het nederlands is ook niet meer wat het geweest is.

vlotterik | 28-02-21 | 10:55

Onze feministen zijn door linkse partijen en de media bedacht, die bestonden toen nog voor 99% uit mannen. Weg met ons begon toen in feite.

verwonderd | 28-02-21 | 10:14


www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/paula...

Deze vrouw is ook moedig. Zij heeft geen steun gehad van feministes, of wie dan ook. Ze werd geboren in een sekte die hier al heel lang bestaat en zelfs een ANBI status heeft. Ze heeft geen boek geschreven maar haar verhaal moet net zo goed gehoord worden.

Wiebenick | 28-02-21 | 10:11 | 2

Link werkt kennelijk niet, sorry. Google Zembla: Misbruik op weg naar het Paradijs.

Wiebenick | 28-02-21 | 10:16

Links beweerde jarenlang dat als je de taal leert je automatisch "meedoet" en integreert. Ik geloof dat dat theorietje onderhand wel onjuist is bevonden. Kwalijker is dat we nog steeds beleid met op sociologisch drijfzand gestoelde multiculturele en nu ook intersectionele theoriën gevoerd wordt in dit land.

parlinone | 28-02-21 | 10:10

Islam is vrede. Wij houden van mo.

Zowel boek al reacties erop onderschrijven dat niet.

BenDeLier | 28-02-21 | 10:10

Maandagavond bij M waar mejuffrouw Gül aan het einde van het gesprek te horen krijgt dat zij dé aangewezen persoon is om het gedicht ter ere van Joe te mogen vertalen.
Leuke disclaimer heeft het boek trouwens.

Dr. Worstenbroodje | 28-02-21 | 10:06

Vrouwen worden enorm overgewaardeerd.

postmodernismisdead | 28-02-21 | 09:54 | 2

Bill Burr :)

BASinnic | 28-02-21 | 10:01

Mannen ook

menage | 28-02-21 | 10:04

Het hedendaagse feminisme kun je karakteriseren als schijnheiligheid met de daarmee gepaarde domheid; dat zijn tevens de ondeugden waar ik me het meest over opwind.
Er bestaat in Nederland en Europa allang geen glazen plafond meer. De enige achterstelling die er nog bestaat, bestaat in het achterlijke islamitische volksdeel en daarover hoor je de ijveraarsters voor de vrouwenrechten niet.
Ik ben geneigd te denken dat die feministes altijd al een reeds gewonnen, of makkelijk te winnen strijd hebben gevoerd. Nu het er eens een keertje op aan komt, zijn ze laf in het aangezicht van de vijand.

JvanDeventer | 28-02-21 | 09:52 | 2

Inderdaad. Wokeness is een doorzichtig masker voor lafheid en zwakte.

coitus reservatus | 28-02-21 | 10:23

Inderdaad. Het feminisme was en is een verschijnsel van een patriarchale moraal op z'n retour. Het gevecht was eigenlijk al geleverd toen het radicale feminisme de strijd aanging, het systeem was al in verval. Zo veranderen de dingen. Veel revoluties zijn al half onderweg als de openlijke strijd zijn aanvang neemt en de "eerste" revolutionairen zich melden.

Schoorsteenveger | 28-02-21 | 15:55

Er zijn 2 soorten moslims. De "radicalen" die snijden meteen je kop er af en de "gematigden" die vinden het heimelijk allemaal prachtig wat de "radicalen" doen.
Beide groepen willen wel allemaal super heilig zijn. Een mooi streven, maar waarom ze zich dan zo misdragen en de boel opstelten zetten, is mij een raadsel.

streknek | 28-02-21 | 09:48 | 3

Superheilig zijn een mooi streven? Leuk voor al die doden door reli-onzin om 72 maagden te krijgen. Erg misplaatst.

BenDeLier | 28-02-21 | 10:00

Uw ironie en sarcasme ontgaat me. Dat het u een raadsel is ook, en dat is precies waarom de ironie en sarcasme ontgaat.

BenDeLier | 28-02-21 | 11:45

“Zeer grappig geschreven”, aldus recensent Arnold Grunberg.
Hoe laag kun je zakken.

Alco-de-Holist | 28-02-21 | 09:38 | 3

Vergelijk dat eens met Özcan Akyol:
"Een moedig boek dat lof verdien"

michelpen | 28-02-21 | 09:46

Ik heb ooit 1 keer in mijn leven een boek weggegooid en dat was blauwe maandagen van grunberg. O ja, en ik heb een boek van youp van het hek expres in het vliegtuig laten liggen, zo slecht ,niet normaal.

streknek | 28-02-21 | 09:52

Vind haar vader ook maar vreemd. Met trillende handjes de telefoon opnemen omdat familie en kennissen dreigende taal uitslaan. Niet achter haar dochter staan maar met een bek vol honing iedereen te woord staan. Man man man met zulke mensen kun dan toch niet meer om gaan of wel.

Overtwar | 28-02-21 | 09:17 | 6

@Sans Comique | 28-02-21 | 09:27: Mijn bloed kookt als ik dit lees wat een misselijke sekte. Je moet zelf kunnen bepalen wat je wil wat heeft het leven dan voor nut?

Overtwar | 28-02-21 | 09:37

Vreemd?
Dat is hoe familie-eer en schaamte-culturen in achterlijke, hiernaar geémigreerde groepen, in praktijk uitpakken.

Raak je je eer kwijt, dan ben je niets meer waard.
Die eer kun je dus ook via je kinderen kwijtraken. Vooral via de vrouwelijke kant. Denk aan eerwraak.

Let op: kinderen die het criminele of terroristische pad bewandelen, worden als aanzienlijk minder eer-aantastend beschouwd. Soms zelfs eerverhogend!
Heeft met proriteiten te maken enzo....

michelpen | 28-02-21 | 10:02
▼ 3 antwoorden verborgen

... en toen bleef het stil op Links.

Jan Lange3373 | 28-02-21 | 09:16 | 1

@Jan Lange3373 | 28-02-21 | 09:16 |
Zoals te doen gebruikelijk. Want dit erkennen, dan moet men ruiterlijk toegeven er al decennia lang naast te zitten wat betreft de 'zegeningen' van de islam, en blijken mensen als Fortuyn en Wilders het gelijk tòch aan hun kant te hebben. Ze gooien nog liever het vrouwelijk deel van de Nederlandse bevolking onder de bus, dan hun ongelijk te moeten erkennen. De geschiedenis zal niet mild over hen oordelen. Om nog maar te zwijgen van hun dochters/ kleinkinderen die met de fallout mogen dealen.

Sjefke7807 | 28-02-21 | 10:41

Waarom valt dit niet in het rijtje kindermishandeling. Wat is het verschil met die vent in die boerderij die zijn kinderen mishandelde en beperkingen oplegde? Echt gestoord weer dit. Het lijkt de zwarte kousen kerk wel.

Rest In Privacy | 28-02-21 | 09:15

Op de een of andere manier vind ik de bijna foutloze en grammaticaal correcte beledigingen zorgwekkender dan wanneer het een brei van onleesbare straattaal was. Hoe kan je zo ver komen met integreren en toch nog zo’n debiel tribale reactie hebben op een meisje dat je oorspronkelijke cultuur bekritiseerd?

Nutbag Deluxe | 28-02-21 | 09:01 | 3

Uw tegel is ook bijna foutloos en grammaticaal correct.

Cor Netto | 28-02-21 | 09:14

Dat was en is nog steeds de fantasie; als die mensen het net zo goed hebben als wij en net zo vrij zijn worden ze vanzelf gematigd. Wel, dat gaat niet zomaar gebeuren.

Sans Comique | 28-02-21 | 09:29

Heeft toch iets met afkomst/cultuur/temperament/klein pikkie te maken, zou ik zeggen.

TinusVlugOpDeKut | 28-02-21 | 09:47

Zal ik jullie in dit verband eens een naam noemen?
Brenzef!

rode boseend | 28-02-21 | 08:55 | 3

Shoarma Brenzef? Of de haringkoning van het Rode Plein?

Sans Comique | 28-02-21 | 09:30

De haringkoning van het rooie plein?

Iets_met_bont | 28-02-21 | 10:53

De uitjes zitten nog tussen de bielzen.

Iets_met_bont | 28-02-21 | 10:54

Heeft iemand het nummer van Yunus. Dan kan ik hem ook een gedichtje sturen.

MeneerGuggenheimer | 28-02-21 | 08:55 | 2

Yunus kan je gewoon googlen. En dan kom je er achter dat hij elke 5 minuten een positief twitter bericht richting Erdogan post. Ga je nog iets verder zoeken en dan vind ik de eerste doodsbedreigingen al richting Gulen sympathisanten. Yunus draait al wat jaartjes mee. Zo, nu weet de AIVD het ook.

Draaikontje | 28-02-21 | 09:22

Yunus de Neukfout hoort simpelweg niet hier thuis. Geen wonder dat hoogopgeleide Turken die hier komen studeren en later werken een grafhekel aan dit volk hebben.

Zwiebelsuppe | 28-02-21 | 08:52

Eens kijken of het te koop is bij bol. Deze dame verdient onze roze steun.

Schepvogel | 28-02-21 | 08:49 | 3

Typisch weer. Aflaten kopen. "Ik wil haar steunen dus koop ik haar boek". Lekker consequentieloos.
Ze heeft er meer als als je je met een AK-47 voor haar voordeur opstelt.

Ikzelf ben geen haar beter trouwens.

Sans Comique | 28-02-21 | 09:32

@Sans Comique | 28-02-21 | 09:32:
Het boek zit niet voor niets inmiddels in mijn assortiment.

aflaatverkoper | 28-02-21 | 09:38

Moral relativistic attitude. Met dank aan Ayaan.

Iets_met_bont | 28-02-21 | 10:56

Die achternaam van hem klinkt als een enge ziekte.

BarryM5042 | 28-02-21 | 08:48

Yunus is een prachtige illustratie van de staat waarin het Nederlandse onderwijs verkeert nadat het zo'n veertig, vijftig jaar de speeltuin van de PvdA is geweest.

MAD1950 | 28-02-21 | 08:44 | 1

En D66.

Sans Comique | 28-02-21 | 09:33

Ik vrees dat "eerwraak" eerder onderdeel van de Nederlandse cultuur wordt dan "integratie".
Zo jammer, doet zo'n meisje het eens goed ondanks alle weerstand in eigen kring, krijgt ze een shitload achterlijke, regressieve reacties van haar mede-anders-achtergrondiërs over zich heen.

De verwarde man | 28-02-21 | 08:44 | 4

@theo-is-dood | 28-02-21 | 09:23: Hou es op. Die mensen weten niet wat 'eer' is. Dat verwarren ze met schaamte. Een vader met eergevoel gaat voor zijn dochter staan. Pal. Zwichten voor groepsdruk is nooit eervol.

Sans Comique | 28-02-21 | 09:35

@Sans Comique | 28-02-21 | 09:35: niet in de Turks-islamitische cultuur

Omnisofos | 28-02-21 | 10:13
▼ 1 antwoord verborgen

De stellige indruk bestaat dat dit boek alleen maar wordt bejubeld door de bekende rechtse opiniemakers omdat het een anti islam sentiment ondersteunt. Onmiddellijk is Gül op het schild gehesen van hen die in haar boek steun vinden voor een anti islam politiek.

In één moeite door krijgt uiteraard links een veeg uit de pan want dat is mogelijk nog belangrijker dan anti islam. De bekende stropop dat links alles wat Gül beschrijft maar zou goedkeuren en vergoeilijken. Niets is echter minder waar, ze krijgt uitgebreid aandacht in de linkse pers en de zogenaamde MSM. Van Parool tot Volkskrant tot Op1. Volle aandacht voor haar boek. En voor de schrijnende inhoud. Beetje jammer weer, dit item maar zo voorspelbaar. Links bashen is kennelijk heel erg belangrijk. Maar, bij PVV ers gooit dat hoge ogen. Zo blijkt maar weer.

Beste_Landgenoten | 28-02-21 | 08:43 | 18

@Beste_Landgenoten | 28-02-21 | 10:38:
Je maakt de kardinale denkfout (die gruwel joop is niet voor niets al genoemd) dat je 'objectief' commentaar meent te geven als je enerzijds fulmineert over de aansluiting van engrechts bij het werk van Gül en vervolgens ook moeiteloos doorschakelt naar beklag over links bashen. Terwijl het hier in deze topic eigenlijk alleen maar zo moeten gaan over de verstikkende verdrukking die in de Turkse cultuur wordt gebezigd wanneer je niet in het malletje past.

En daar zit bij jopers en de beste_landgenotens van Nederland het echte probleem: in plaats van erkennen dat de multiculturele samenleving van NL geen suikerzoet succesverhaal is wordt de discussie verlegd naar klachten over rechts inhaken en het bashen op links. Je wekt in ieder geval zo de indruk niet echt te zwaar te willen tillen aan de shitstorm, weergegeven in een representatief appje, die Gül over zich heen krijgt.

Als je daadwerkelijk betrokkenheid voelt bij het lot van immigranten, daar is op zich niks mis mee, dan hou je je verre van dit soort kieskeurig de moeilijke onderwerpen uit de weg gaan en het in de rechts-links dooddoeners te zoeken, maar snap je deze zoveelste wake up call dat de mc samenleving nog lang niet de ideale vorm heeft. Dat 'linkse' MSM er ook aandacht aan geven moet je dus niet zien als legitimatie dat het bij links wel goed zit en ze weer rustig kunnen slapen maar als een oproep tot actie en verzet.

sweet_spot | 28-02-21 | 12:27

@countus | 28-02-21 | 11:04: Hoe dan? Je mag kinderen onder de dekmantel van religie indoctrineren met de grootst mogelijke bullshit en verstoten als ze praatjes krijgen, geen haan die er naar kraait.

Wiebenick | 28-02-21 | 12:42

@Wiebenick | 28-02-21 | 12:42: Dat is een hele terechte vraag van u. Het klopt dat je als overheid en samenleving geen of maar weinig grip hebt op de manier waarop mensen hun kinderen opvoeden, maar dat wil niet zeggen dat je hier niets tegenover zou kunnen zetten. Dat laatste gebeurt wat mij betreft nu nog te weinig. Het is wat u terecht al opmerkt: "geen haan die er naar kraait" als bijvoorbeeld een kind verstoten wordt door zijn of haar ouders, omdat hij/zij niet in het gareel loopt.

Het zal niet gegarandeerd leiden tot succes, maar het zou denk ik al heel wat helpen als de overtreders van de in Nederland geldende normen en waarden eens consequent zouden worden aangesproken op hun gedragingen en uitlatingen, in plaats van dat men bijvoorbeeld uit angst (voor represailles of om voor bijvoorbeeld "racist" te worden uitgemaakt) bepaalde onderwerpen maar onbesproken laat waar het om andere groepen dan de meerderheid gaat (waaronder conservatieve en orthodoxe christenen). Dat soort selectiviteit, die in de praktijk gewoon voorkomt, is niet alleen onrechtvaardig, maar houdt de verschillen tussen groeperingen in stand en vergroot deze alleen maar.

countus | 28-02-21 | 14:03
▼ 15 antwoorden verborgen

In de naam van God of Allah is alles geoorloofd. Zo was het al eeuwen geleden en zo is het nu nog steeds. De bewering dat alle oorlogen zijn ontstaan door geloofswaanzin is zo gek nog niet. D66 zal wel weer roepen dat ze het over zichzelf afroept, de CU en GPV roepen godslastering, GroenLinks vindt het vervelend en de vvd kijkt de andere kant op in de zin van niks zeggen zakdoekje leggen. Het CDA, tja die hebben geen mening. Het is toch te gek voor woorden dat wij in dit land geen actie ondernemen en ons laten overheersen door de geloofsgekkies. Waar is het D66 OM? Je kunt gerust stellen dat je in Nederland je leven niet meer zeker bent zodra je een andere mening hebt. En dat met welwillende ondersteuning van links Nederland. En waar zijn de feministen nu, gaan ze nu ook met ontblote tits op de barricades. Nou ik hoor en zie ze niet. De baas in eigen buik tijd is al lang vervlogen. Nederland is verrot, ondanks dat Rutte anders beweert, Nederland is geen mooi land meer. We kunnen onze molens beter gaan vervangen door minaretten, dat geeft een beter beeld van Nederland. Ik zeg bah!

Rdock | 28-02-21 | 08:31 | 2

Hoe kom je erbij dat D66 zal zeggen dat ze dit over zichzelf afroept? Citeer mij één lid of stemmer op die partij die dit beweert. Weer die bekende stropop van rechts?

Beste_Landgenoten | 28-02-21 | 09:07

Godsdienstvrijheid in de islam: baren en bek houden. Zo niet dan heksenjacht, zuuraanval, gewurgd worden door moeder, dreigementen uit thuisland, onderduiken, eerwraak. Dit is Nederland 2021.

#Wilderswhatelse?

K. Westergaard | 28-02-21 | 08:15

Is dit nu de hedendaagse Turkse poëzie?

Maak je eigen volk niet ten schande man.

kloopindeslootjijook | 28-02-21 | 08:13 | 1

Als je in volk-als-zelfbedacht-vakje wil denken. In plaats van over wat dat nou precies wil zeggen.
Want blijkbaar wil Yunus in de eerste plaats in een vakje horen. En wat er in dat vakje zit... dat maakt niet meer uit.

kloopindeslootjijook | 28-02-21 | 08:23

Uw gemiddelde moslim. Nee geweld mag niet, maaaaaar

mundusvultdecipi | 28-02-21 | 08:02

de staat moet die parallelle samenleving breken, verbied die indoctrinatie scholen. en verbied alles wat die pis in jonge geesten giet

motje013 | 28-02-21 | 07:35 | 2

Volgens mij zit de staat, of althans de vele al dan niet zichzelf daarvan bewuste cultuurmarxisten daarin, daar juist achter.

Poekieman | 28-02-21 | 08:03

Kortom, schrap regel 6 uit de grondwet, anders gaat dit nooit gebeuren.

me163komet | 28-02-21 | 08:42

Ik vrees dat de schrijfster fysiek gevaar loopt. Kijk eens wat deze "weerstand" met Naima el Bezaz heeft gedaan.

BorisBonkestoter | 28-02-21 | 07:26

Een boek in de categorie open deuren. Of wisten we nog niet dat de islam een achterlijke religie is? Dat bevestigen die printscreens wederom. Wat pas echt frustrerend is, is dat de geweldplegers het slachtoffer zijn en dat hier weer vele nutteloze uren talkshowtafeltijd aan verbrand wordt.

De Pilsvogel | 28-02-21 | 07:19 | 1

Dat is de polderdoctrine.

piet7003 | 28-02-21 | 09:56

Ik houd van deze splagaten voor links Nederland, net zoals op NOS.nl waar een voormalig asielzoeker uit Iran/Afghanistan en nu potentieel kamerlid (lekker bezig) zich uitspreekt tegen oprukkende islam in NL.

Dan weet slinks niet meer wat ze moeten doen, het zegt genoeg dat alle linkse partijen zetelsgewijs NIKS meer voorstellen alleen ze zijn ver oververtegenwoordigd in de media en blijven van daaruit propaganderen.

ikeethetbeter | 28-02-21 | 07:19 | 1

Metoo, denk dan altijd 'hoe lang nog tot die oogkleppen afgezet worden?' Nog heel lang vermoedelijk, iets met cognitieve dissonantie en verdienmodel.

2tribes | 28-02-21 | 09:54

Ja, maar. Dit gebeurt maar zijn uitzonderingen. En daarmee hebben moslims, links Nederland en feministen hun gaat je gegraven om hun hoofd in te stoppen.

Moedig, maar wij wisten het al en voor Grünberg is het komisch. Een dijenkletser voor wie het niet waar wil hebben.

bergsbeklimmer | 28-02-21 | 06:58

De ochtend begint weer lekker.
Gelijk dat boek besteld. Hopelijk komt het snel op nummer 1 op de bestsellerslijst en wordt het naar 42 talen vertaald.

aflaatverkoper | 28-02-21 | 06:42

Lieve best Wokies, gekkies, regreSSief linkserts & ander onvrolijke beterweters, cancellers, gezichtstrappers, woordkunstenaars, Zaligavondje-moordenaars,

Hedenavond heb ik de film Trumbo (2015) bekeken. Twee uur en vijf minuten. Moet te doen zijn door jullie. Waarom?

Het beschrijft bijna documentair het leven van Dalton Trumbo. Nou ja, leven, dat kun je bijna niet noemen als de strop van het “ House Un-American Activities Committee” voortdurend rond je nek knelt.

Dat betekent de gevangenis in wegens “contempt of court” als je het vertikt om vragen alleen met ja en nee te mogen, nee moet beantwoorden. Daardoor behoorde Trumbo tot “The Hollywood Ten”. die het werd het (creatieve) leven onmogelijk gemaakt werd. In hedendaagse termen “gecancelled” Vele honderden stonden op de “Black List”.

Trumbo hield zich in leven door stiekum onder pseudoniem te schrijven en de filmindustrie vrat dat wel, want hij schreef geniaal.
Roman Holiday (1953)
Spartacus (1960)
Exodus (1960)
Johhny got his gun (1971)

Werd creatief gerehabiliteerd doordat Kirk Douglas en Otto Preminger besloten zijn naam op de credits te zetten en zo werd dat “ House Un-American Activities Committee” omver geblazen. Zou tijd worden, want die club wroette in ieders leven van 1938/1945 tot 1975, om aan te tonen wie de communisten waren. Onderhand de Vrijheid van Meningsuiting e.d. (First Amendment) voortdurend vermoordend. (Nee, nu niet zeiken over Stalin, dat was van een heel andere aard en gruwelijke orde)

Bekijk de hele film “Trumbo”, snor hem maar ergens op. Ja, lange film. Eigenlijk zouden vier minuten en vier-en-vijftig seconden, van “A Letter from Dalton Trumbo” genoeg moeten zijn om te begrijpen dat jullie de erfgenamen dreigen te worden of al zijn van het “ House Un-American Activities Committee”

A Letter from Dalton Trumbo
youtu.be/aaXBVBzdLok
Luistert! Evocatus

Evocatus | 28-02-21 | 02:10 | 3

Oeps, het is Heerlijkavondje-moordenaars.

Evocatus | 28-02-21 | 02:18

@Ruimedenker | 28-02-21 | 02:52:

Wat zijn wij GeenStijlers toch aardig voor de wokies. We bieden ze hulp om van hun waanideeën af te komen.
Complete link voor ze.
Maken het ze nog makkelijker.
Hartelijk dan voor de link! Evocatus

Evocatus | 28-02-21 | 11:44

Het mohammedanisme onderdrukt en tiranniseert haar eigen leden, laat staan wat ze met u willen doen.....

J.Thee.Cohen | 28-02-21 | 01:53 | 1

Wij moeten dood, slaaf gemaakt of op zijn minst extra belasting betalen.

Sans Comique | 28-02-21 | 09:43

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht...
RIP Nederland.

D-Fens_1963 | 28-02-21 | 01:53

Slettebak. Wordt dat nog gebruikt?

freakz0rz | 28-02-21 | 01:02

De linkse wegkijkers zijn pas tevreden als de witmensen verstookt zijn.

piet7003 | 28-02-21 | 00:25

Yunus uitnodigen bij OP1 en de rest van de wauwel propagramma's

Exota | 27-02-21 | 23:28

Ik begrijp dat er een jonge vrouw uit een sekte is gestapt?

En dat de leden van die sekte, dit opstappen niet erg op prijs stellen.
Al helemaal niet, omdat deze vrouw 'geheimen' van de sekte onthuld heeft.
De leden zelf bevestigen echter (via de inhoud van hun commentaren!) dat deze onthullingen blijkbaar op waarheid berusten.

De sekte-leden, alsmede hun woke en regressief linkse hulpjes, ontkennen het bestaan van de sekte.
En gaan het nu waarschijnlijk op rascisme en discriminatie gooien.

Probleem voor de leden en hun helpers: deze klokkenluidster van rascisme en discriminatie beschuldigen, is weinig geloofwaardig.
Dus hebben GS, PVV, FVD, VS en de joden het waarschijnlijk gedaan....

(sommige linkse media redeneren: ook doodzwijgen is een beproefde optie)

michelpen | 27-02-21 | 23:20

En dan een bol.com partnerlinkje plaatsen in het artikel.

wageslave | 27-02-21 | 23:09 | 3

Rechts lullen én vullen: win win

W_Drees | 27-02-21 | 23:26

Haha, dus een verwijzing naar haar boek, is dit als reactie. Te dom om te poepen

VerganeGlorie | 27-02-21 | 23:47

Jah of Bol nu iets meer pakt op het boek of het deelt met Geenstijl, wat heeft u liever?

Inferi0r | 28-02-21 | 06:11

De zogenaamde feministen in het westen zijn helaas natuurlijk helemaal niet solidair met deze echte turkse schrijfster. Deze schrijfster stelt zaken aan de orde die de hele maatschappij aangaan. Inderdaad schrijft ze vanuit puur vrouwlijk perspectief. Westers feminisme is helemaal niet bezorgd over de maatschappij. Het is een tak van vergevorderd individualisme. Heel anders dan de meeste moslima's in het westen denken.

FredMistig | 27-02-21 | 23:00 | 3

Het feminisme is allang dood, wat er nu voor doorgaat is gewoon anti-mannelijkheid.

Blauwpetje | 27-02-21 | 23:26

@Blauwpetje | 27-02-21 | 23:26: Echt feminisme komt in Nederland nauwelijks voor. Hooguit types als Lale en nuchteren hier op GeenStijl. In GL/D66 kringen betekent feminisme vooral deugen voor de bühne, veel overbetaalde baantjes voor vriendinnen regelen en Islamitische meisjes vooral opgesloten laten zitten in een patriarchale structuur. Straks staat Femke weer met een of andere enge Imam te bazelen dat de Islam zo'n verrijking is, terwijl de tentdoeken haar aan alle kanten voorbij waggelen.

Grachus | 28-02-21 | 01:38

@Blauwpetje | 27-02-21 | 23:26: Dat en positieve discriminatie onder de noemer van inclusiviteit. Begrijp toch niet helemaal wat Lale nu wil(de): eigenijk. Ze zegt dat ze haar doel heeft bereikt met dit boek en alle publiciteit en schikt zich vervolgens zonder hoofddoek en met make-up (totdat haar toekomstige man haar dat verbiedt waarschijnlijk) weer in haar lot. Wat heeft ze nu bereikt dan, dat de discussie over deze dwaze dwingelarije opnieuw wordt gevoerd zonder dat het leidt tot verandering? Kan me verder ook niet voorstellen van een best slimme dame dat ze op voorhand niet goed wist in te schatten welke commotie het boek voor haarzelf en haar familie ging veroorzaken... tikje ongeloofwaardig imho.

2tribes | 28-02-21 | 10:08

En dan te bedenken dat dit land geïnfecteerd is met duizenden, nee, tienduizenden institutioneel door de islam gedeformeerde domme, agressieve haatkoppen zoals die Yunus Dadasucker of hoe die Anatolische stukken verdriet ook mogen heten.

En het ergste is, dat dit barbaren-gebroed zich nog voortplant ook. In rap tempo, bovendien. Precies zoals dictator en islamo-fascist Erdogan het wil.

Maar nog het aller- allerergste is dat in dit land het driekwart van de autochtone bevolking geen ene reedt kan schelen dat deze morele rotting zich verspreidt als de meurende bagger uit een giertank. Net zo lang en net zo intensief totdat er niks meer groeit en de geestdood erop volgt.

Nee, want Het Klimaat, mensen!... Het klimááát! En het muljeu! En duuuujjjzaamheid! En al die zielige asielzoekers! En ijsbeertjes! En zeehondjes!...

Zóóó belangrijk!

Peter Emile | 27-02-21 | 22:40 | 2

U zegt tienduizenden, inmiddels mag je over honderdduizenden spreken beste reaguurder.

En vrees voor de jongelingen, na de verschrikkelijke aanslagen op de Twin Towers in New York en hier in Nederland op Theo van Gogh, is het met de toch al moeizame integratie, en zeker van de opvolgende generaties van die oude gastarbeiders alleen maar slechter gegaan.

Met de nieuwe vreemdelingen, de ware asielzoekers, de gelukszoekers, en de criminele gratis gëlddiërs gaat het vaker nog slechter met het integreren of er is geen sprake meer van integreren in de Nederlandse cultuur.

Of wacht, je mag eigenlijk niet meer over integreren spreken want dat is tegenwoordig ook al een vorm van racisme. De nieuwe en ook de oude vreemdelingen moeten zichzelf kunnen zijn, ook als dat betekent dat gebruiken vanuit een derde wereld zoals de sharia en eerwraak hier inburgeren, want dat is cultuur...

17 maart mogen we weer een poging doen om te gaan proberen iets van tegengas te geven, stem niet op de gevestigde regeringspartijen, zij zijn verantwoordelijk met in ieder geval Rutte 1, 2 en 3, en voor de rotzooi die ze de laatste 10/11 jaar gemaakt hebben van het land.

BadPatNL | 27-02-21 | 23:07

Hoeveel intolerantie kan je tolereren voordat de tolerantie zichzelf opheft.
En dan is het te laat.

kloopindeslootjijook | 28-02-21 | 08:26

Ik zal dat boek niet lezen omdat ik niet van literatuur houd waarin de hoofdpersoon zich ontworstelt aan zijn opvoeding. De samenvatting ervan is me bekend en ik heb net als ieder verstandig mens grote sympathie voor Lale.
Anderszijds zijn dit natuurlijk dingen die iedereen zonder oordoppen en oogkleppen allang kon weten.

JvanDeventer | 27-02-21 | 22:34

Deze man is veel gelukkiger in zijn 1e vaderland en dat gun ik hem echt

Pensionista | 27-02-21 | 22:02 | 2

Maar jij bent een racist dat jij dat vindt... Waarom... weet ik niet maar het voelt zo goed om met dat verheven vingertje naar een ander te kunnen wijzen zodat ik zeker weet dat ik wél deug.

Dirk III | 27-02-21 | 22:04

@Dirk III | 27-02-21 | 22:04: prima toch? Dat hele racist is tegenwoordig gek genoeg een soort geuzennaam.

mr.money | 28-02-21 | 08:22

1. Moslimvrouwen zijn zoveel knapper zonder hoofddoek (daarom de hoofddoek van hun meesters )
2. Moslimvrouwen zijn zoveel slimmer dan de mannen daarom de hoofddoek . Onderdrukken die vrouwen

Ik kijk nu de uitzending terug te vinden op youtube lala gul op1

Deze dame is prima voor de westerse maatschappij.

Deze dames importeren en omruilen met de idioten.

En dit land blijft mooi.

Kluifje | 27-02-21 | 22:02 | 7

Ben geen fan van Cafe weltsmegma, maar dat halve uurtje waarin ze een ‘column’ doet gaat haar haar kop kosten. Helaas.

The-loopy-cowboy | 27-02-21 | 22:24

@Dirk III | 27-02-21 | 22:06: LOL

2tribes | 28-02-21 | 10:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Links Nederland zal haar niet steunen en waar mogelijk een trap na geven. Reden: ten koste van alles moet het idee dat moslims zielig zijn overeind gehouden worden.

Frits de Vriez | 27-02-21 | 21:56 | 1

Yup, ze staat er nu nog meer alleen voor dan ze ooit gedaan heeft. De GL/D66'er zal in haar een paria zien die genegeerd moet worden.

Grachus | 27-02-21 | 22:29

Zucht

Kwastenbederver | 27-02-21 | 21:53

Ook maar eens besteld. Al dat woke gezeur over het kleurtje van een vertaler en dan zeker zo'n moedige jonge meid links laten liggen.

Ad Hominem | 27-02-21 | 21:52 | 2

Net als de 6500+ doden in Quatar... geen black-lives-matter voetballer gives a fuck. Omdat ze niet zwart zijn maar Pakistani of Indiërs of Filipijns.
Enige conclusie is dus dat deze BLM gasten (met een kleurtje zelf ontzettend racistisch zijn en puur op basis van huidskleur de verontwaardigingskaart trekken.

Dirk III | 27-02-21 | 22:09

@Dirk III | 27-02-21 | 22:09: Inderdaad, activistisch puur voor eigen parochie - het momentum pakken noemen ze dat dan.

2tribes | 28-02-21 | 10:14

En dan te bedenken dat waarschijnlijk gelijk gestemden, de Tweede Kamer willen gaan bevuilen op 17 maart.

gratias | 27-02-21 | 21:50

Hoop dat deze slimme en als ik zo vrij zou mogen zijn, mooie dame, zich niet uit het veld laat slaan door haar inderdaad middeleeuwse cultuur en nog veel meer grappige doch uiterst treffende karikaturen van haar cultuur gaat neerzetten. Er is voor de vrouwelijke helft van de moslim import in ieder geval een dikke plus te noteren

WatZalIkErvanZeggen | 27-02-21 | 21:46

Als Lale Gul verstandig is breekt ze met die familie, met facebook en weet ik wat voor ellende nog meer, verhuist ze, gaat ze studeren of ergens aan de slag en zoekt ze een normale ( Nederlandse? ) vent die haar zoals het hoort alle vrijheid geeft om zichzelf te ontplooien.

Graaisnaaiert | 27-02-21 | 21:42 | 3

Precies mijn gedachten ook.

Gokmaar | 27-02-21 | 21:48

Volgens een oud Apache spreekwoord: “Als je merkt dat je op een dood paard rijdt moet je afstappen”.

BASinnic | 27-02-21 | 22:34

Wanneer Lale Gúl echt zo verstandig is, zoals ze wordt inschat, dan vraagt ze Ayaan Hirsi Ali hulp om een beurs in Amerika te krijgen en laat ze deze barbaren in Nederland achter zich en bouwt ze daar een betere en veiligere toekomst op...

BadPatNL | 27-02-21 | 23:16

Ga het boek lezen; informatief, schokkend en hilarisch

naxapinu | 27-02-21 | 21:39

Fuck. Wat een armoede. Ze doen zichzelf ook nooit een plezier.

inCol | 27-02-21 | 21:38

Klinkt als een heel aardig boek. En ja, dat leidt tot de verwachte kleinzielige reacties uit de benepen hoek.

Beste_Landgenoten | 27-02-21 | 21:35

Benieuwd wanneer dit op Joop komt...

alexbl | 27-02-21 | 21:29 | 2

Als sint juttemis op een donderdag valt

captain-caveman | 27-02-21 | 22:04

en of de racisten van Bij1 hier toevallig een mening over hebben.

K. Westergaard | 28-02-21 | 08:22

Hierover gaat een fatwa worden uitgesproken.
Pas goed op jezelf Lale Gül.

Samenvatting
‘Muziek mag niet, daten is verboden, het hebben van vrienden van het andere geslacht is onwettig, je leuk kleden en opmaken is ongepast, ’s avonds buiten zijn is niet geoorloofd, “vieze, immorele” films en series kijken is onaanvaardbaar (en dan bedoel ik geen porno, gewoon een film waarin wordt gezoend), het vieren van verjaardagen of andere heidense feestdagen mag niet, werken met mannen kan niet en ook uitgaan en feesten op festivals is verboden.’ Opgroeien in een streng islamitisch gezin betekent voor Büsra dingen stiekem doen. Stiekem make-up en sieraden dragen, laat thuiskomen, met jongens afspreken en alcohol serveren in een restaurant. Maar het betekent vooral: voortdurend vragen stellen. ‘Moet ik leven als een kamerplant? Moet ik in een huwelijk treden waar alle seks uit is geramd nog voordat het begonnen is, omdat mijn verwekkers een volstrekt humorloze, bloedeloze en Koranvaste lul voor mij hebben uitgekozen? En dan veranderen in een broedkip zoals alle vrouwen om me heen? En de rest van mijn bestaan op die manier slijten? Is dat waarvoor ik leef? Is God dan blij met mijn tragedie?’ In een ongekend eerlijk relaas onderzoekt Büsra met veel humor de grenzen van haar geloof en de gemeenschap waar ze in opgroeit. Als er iemand geen blad voor de mond neemt, is het Büsra wel. Lale Gül (1997, Kolenkitbuurt, Amsterdam) studeert Nederlands aan de VU. Tot haar zeventiende ging ze in het weekend naar een Koranschool van Stichting Milli Görüş. In haar autobiografische debuutroman Ik ga leven betwist ze alles wat ze daar geleerd heeft en meer. ‘Zeer grappig geschreven.’ Arnon Grunberg ‘Een moedig boek dat lof verdient.’ Özcan Akyol ‘Een geheel eigen stijl, bitter-geestig en ongegeneerd.’ Kees ’t Hart

Ruimedenker | 27-02-21 | 21:28

Wilde e-versie bestellen bij Bol, maar die kunnen niet factureren aan een adres in Portugal.... klungelaars....

xpto | 27-02-21 | 21:28 | 4

Ik krijg van Bol nooit fysieke facturen van e-boeken.

Frits de Vriez | 27-02-21 | 23:39

Mag niet. Bol.com mag mensen in andere Europese Unie landen niet weigeren aankopen te doen.

Shadowzz | 28-02-21 | 00:23

@ shadowz: facturatie heeft in dit geval te maken met de door de Eu bedachte rompslomp van de verschillende btw-tarieven per land op digitale producten zoals e-books.

Ome_BW | 28-02-21 | 09:35
▼ 1 antwoord verborgen

Met z'n allen dat boek kopen en zo bovenaan de bestsellerlijst zetten... zal ze leren... misschien..

Lieverdekeudandebal | 27-02-21 | 21:27

Yunus dadasoglu even geprobeert te bereiken. Cookiewall na cookiewall op sm waar ik nog niet deaud gevonden wil worden. Ik ga absoluut niet beweren dat deze misleidde een heads-up verdient, maar dat is gelijk de kracht van teh webz die ze keihard beschermt.
Klein veel beetje onterecht.

NiCeY | 27-02-21 | 21:17

Ze retweet wat damage-controlling 'big shots' uit het minaretten-milieu, waaronder Moslimbroer El Forkani. Ik wed dat menig gekanker onder zijn schuilnaam wordt gepost.

klimaatsloper | 27-02-21 | 21:16

Yunus is op zoek naar een stageplaats ............ maar de stageplaatsen zijn niet opzoek naar Yunus

Ervaringsdeskundige | 27-02-21 | 21:14

Wat ook zo fijn is: zo’n Turkse VVDer, pas nog bij Chips, Nootjes, Bier. Direct in de bres springen voor het dappere meisje, de Turkse gemeenschap opvoedend toespreken, het komt allemaal goed, door die fijne Turkse VVDer.

Normpje | 27-02-21 | 21:12 | 1

Lees Stella Braam:
In 1997 verschijnt Grijze wolven. Een zoektocht naar Turks extreem-rechts. Dit boek veroorzaakt onmiddelijk rumoer. De twee auteurs worden met de dood bedreigd en moeten onderduiken. Er worden kamervragen gesteld.In deze herziene en uitgebreide editie vertellen Braam en Ulger wat er sinds de verschijning van het boek is gebeurd. Hoe reageerden de Grijze Wolven? Hoe ging justitie met de auteurs om? Is er nog steeds sprake van infiltratie in de politiek? Zijn de subsidies aan deze organisatie gestopt? Kortom, hoe staat het anno 2004 met de pogingen van Grijze Wolven een groot Turks rijk te stichten?//

Yunus is een van die honderdduizend die in West-Europa vurig hopen op een een Groot-Turks rijk.
Link: www.bol.com/nl/p/grijze-wolven/100100...

theo-is-dood | 28-02-21 | 09:34

Die griet is mooi zeg.. Dames met wortels in het zand aller lande, doe die hoofddoek/ chador/ burka eens heel snel af en laat uw zonnelicht op de wereld schijnen. Liefst in mijn ogen.

Schwanzeleber | 27-02-21 | 21:11

Cultuurverrijking met 2 paspoorten neem ik aan in het nedrigland van nu kom je makkelijker aan een paspoort dan een rijbewijs

Pensionista | 27-02-21 | 21:08

He, zou het familie zijn van Öztürk?
Die gaat ook altijd om zich heen wijzen en schreeuwen als hij merkt dat hij verkeerd zit.

kloopindeslootjijook | 27-02-21 | 21:04 | 2

Neef van nicht van neef.

Knufter | 27-02-21 | 21:05

Hoeveel generaties moeten Turken eigenlijk ergens in een vreemd land wonen voordat ze Nederlandse (achtige) / "Westerse" voornamen gaan aannemen?

Zwizalletju | 27-02-21 | 21:04 | 5

@eetvis | 27-02-21 | 21:19: Ik weet niet onder welke steen je geleefd hebt, maar Nederlanders die zijn geëmigreerd zijn veelal hun Nederlandse roots kwijt na max. 2 generaties. Maar goed, die kiezen een gelijkaardige cultuur waarin ze zich snel kunnen aanpassen. Wat ze bijna in alle gevallen doen. Als hun kinderen (meestal Engelstalig) trouwen en kinderen krijgen, hebben die bijna altijd namen die daar gewoon zijn. Logisch ook, zeer veel namen komen zo uit de bijbel.

RtotheB | 27-02-21 | 21:49

Gast wie is hier nou de eikel?

WatZalIkErvanZeggen | 27-02-21 | 21:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Een geweldige woordkunstenaar, nietwaar Yasser?

xpto | 27-02-21 | 21:02 | 2

Je hebt het geschreven woord
En dan dat "spoken word"
En dan heb je nog het uitgekwijlde woord zoals dit.

Knufter | 27-02-21 | 21:05

Een echte spoken word performer. Wellicht kan hij de vertaling aanleveren voor dat brouwsel van die token-dame van Biden.

The-loopy-cowboy | 27-02-21 | 21:05

Dit soort teksten deelde ook een oom aan haar mee. Snap niet helemaal welke inschattingsfout ze heeft gemaakt te denken dat - buiten haar laaggeletterde ouders om - de rest van haar omgeving niks zou meegekrijgen.

klimaatsloper | 27-02-21 | 21:02 | 1

Precies, dat deel matcht gewoon niet helemaal met de rest van haar (verhaal).

2tribes | 28-02-21 | 10:21

Zo’n Arnoud en Liesbeth, eng.

Ashtrey | 27-02-21 | 21:01

Wilders zou de dame Lale alle kansen geven en Yunus wegsturen naar zijn geliefde Turkije. Wat zegt hij altijd rare dingen he?

Normpje | 27-02-21 | 21:01 | 2

Radicaal ook. Snel afstand van nemen. Ik deug. Wist je dat al?

RtotheB | 27-02-21 | 21:51

en Maarten van Rossem roept dat we voor Wilders moeten uitkijken. Dat moslima's gedwongen worden via de baarmoeder dit land te islamiseren (anders heaur, eerwraak, zuuraanval etc.) is minder erg.

K. Westergaard | 28-02-21 | 08:47

Echt..... wat een sukkel. Het is 'vieze vuile hoer' of 'vies vuil hoertje'

trottle | 27-02-21 | 21:00 | 1

Tssk. Het niveau. Ongeheurd.

RtotheB | 27-02-21 | 21:52

Ik dacht dat ik de hele koran had gelezen, maar de sura die yunus citeert heb ik gemist, wel 1 van de vrouwvriendelijkere moet ik zeggen.

Blauwpetje | 27-02-21 | 20:59

Let goed op, want dit zijn de Yunussen die het zo moeilijk hebben omdat ze door u gediscrimineerd worden! U vindt dat dergelijke Yunussen thuishoren in een schijtdorp in Oost-Anatolië, en dat maakt u tot een van die wolven die onder ons zijn!

Rhenium | 27-02-21 | 20:58 | 2

Ja geen stage en als ze zich zo blijven gedragen ook al geen fijne baan! Wat een rascistisch land dat Nederland..

mr.money | 28-02-21 | 08:31

De Yunussen hèbben het ook oprecht moeilijk! Vwb studie & opleiding worden ze links en rechts ingehaald door hun zusjes en nichtjes. Dat kan in hun achter-Anatolische cultuur niet. Daarin zijn zij immers de heren van de Schepping.
Wat hen dan rest is een baantje als pakettenbezorger of werken in de shoarmatent van een oom. Ondertussen uiten ze hun frustratie door mediterraans machogedrag, welbekend uit het verkeer en uitgaansleven.

theo-is-dood | 28-02-21 | 09:51

Welkom, welkom vrouwenvriend.

Kostelijk, die vervoeging van de bijvoegelijke naamwoorden toch weer. Woordkunstenaar.

inCol | 27-02-21 | 20:57 | 1

Kostelijk inderdaad ja, die bijvoegElijke naamwoorden. Je bent zelf blijkbaar een unieke, hoog opgeleide woordkunstenaar dat je zelfs bijvoeglijke naamwoorden kunt vervoegen. Nederlanders zijn slechts in staat die te verbuigen. Chapeau !

Tinie | 27-02-21 | 21:50

Ayaan kun je deze dame ajb even helpen?

Joffri | 27-02-21 | 20:57

Wat fijn die islam opvoeding en echt een verrijking voor racistisch Nederland

Eddy67 | 27-02-21 | 20:56

Lekkere taalbeheersing, die komt er wel.

Binnenbaan | 27-02-21 | 20:55

Walgelijk en inhumaan, Yanus.

fram | 27-02-21 | 20:54 | 1

Infaam en abject

Ruud5 | 27-02-21 | 20:55

maar islam is goed... maar vrouw..... maar kleurtje maar maar maar *error*

Turbulentie? | 27-02-21 | 20:54

Pim zei dat het een achterlijke cultuur was. Vooral de cullen.

Normpje | 27-02-21 | 20:53

Yunus Dadasoglu is echt een stukje verrijking voor Nederland.
We hebben hem toch wel netjes voorzien van paspoort, huis en uitkering, toch?

wapster | 27-02-21 | 20:52

Ik schreef het gisteren al bij dat item over Lale Gúl: Meisje, pas toch op! Die achterlijke godsdienstwaanzinnigen gaan je dit niet in dank afnemen.

En je ziet het: uit alle hoeken en gaten komen de 'zwakbegaafde' volgelingen van die kutreligie weer onder hun steen vandaan gekropen om haar uit te schelden en te bedreigen, of althans, te 'waarschuwen'.

Het zal er wel mee eindigen dat ze voor onbepaalde tijd persoonsbeveiliging nodig heeft. Triest.

Dr_Johnson | 27-02-21 | 20:52 | 1

Fidan Ekiz waarschuwde er ook voor.
Dit soort types gaan niet nadenken over de kritiek of komen met een echte tegenargument, die gaan je beledigen en bedreigen.
Hoe harder ze schelden en schreeuwen hoe meer ze laten blijken dat ze blijkbaar niet goed kunnen nadenken of in het nauw gedreven worden door de waarheid.

kloopindeslootjijook | 27-02-21 | 21:03

He Yunus vriend
Als jij lees dit
Ik kom weer voor haar
Je moeder die slet
Net als vorige week
Fikkie fikkie
10 euro
Oke vriend?

goedverstaander | 27-02-21 | 20:52 | 1

Yunus zal wel inteelt zijn, neef en nicht natuurlijk, daarom lijken die Turken ook op elkaar, kort, plomp , harig en spuuglelijk

Ruud5 | 27-02-21 | 20:57

Maar toch jammer.

"Ik mag niet thuiskomen met een Nederlandse jongen, en ik mag ook niet meer publiceren. Daar berust ik in. "
Meid, je bent 23. Ga het huis uit, en ga je leven leven. Dit is Nederland. Je kunt houden van wie je wilt, seks hebben met wie je wilt, schrijven wat je wilt, publiceren wat je wilt.

"Het lijken muizenstapjes, maar dit is de meest vergaande concessie die mijn ouders kunnen doen."
Jammer voor ze, maar daar hoef JIJ geen concessies voor te doen.

" En ik wil geen afscheid nemen van mijn ouders."
Je ouders nemen afscheid van jou, en dat is hun keuze, hun verantwoordelijkheid, en hun verlies.

"Ik wil niet stiekem moeten afspreken met mijn broertje en zusje."
Dat hoeft ook niet, je woont in Nederland.

"Ik wil dat mijn kinderen straks grootouders hebben"
Die hebben ze ook; de keuze ligt bij je ouders.

"Ze zal een Turkse huwelijkspartner vinden en een gelukkig leven proberen te leiden. "
Jammer dan meis, je bent toch een 100% Turk.

En DENK zag dat het goed was.

Valse_nootjes | 27-02-21 | 20:51 | 4

Plus zoveel en kudo’s. Waarheid als een koe.

RGV42 | 27-02-21 | 21:06

Ze houdt helemaal niet op. Alleen voor nu even omdat die moeder de hele boel bij elkaar dreigt: 'Tegen mijn 10-jarige zusje zegt ze: ‘Als ik een verlamming krijg of zelfmoord pleeg, is het Lales schuld.’ Dat maakt dat kind van streek. Gisteren kwam mijn zusje naar me toe. ‘Beloof me dat je niets meer doet’, zei ze huilend, ‘ik wil niet dat mama iets overkomt.’ Je krijgt overigens zo wel een goed inkijkje in de familie.

grietmetgroenefiets | 27-02-21 | 21:06

@grietmetgroenefiets | 27-02-21 | 21:06:
Zo werkt die hele gemeenschap. Dreigen naar elkaar, en elkander sociaal de nek om draaien zodra dat kan.

Maar vergis je niet; zo rollen de streng christelijke gemeenschappen in Nederland ook nog steeds.
Religie is niks anders dan gif voor de mensheid.

Rest In Privacy | 27-02-21 | 21:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb het boek nog niet gelezen. Maar laten we het eerst eens over Yunus hebben. Hé Yunus! Wat je zegt ben jezelf. Neukfoutje. Neef en nicht hebben dat foutje gemaakt. En zelfs doorslikken was een foutje. Zulk zaad moet eigenlijk verbrandt worden. Wollah é bilah!

grapo | 27-02-21 | 20:51

Boek gelezen.

Meesterwerk.

Knufter | 27-02-21 | 20:51

Yunus zal wel met zijn nicht getrouwd zijn.
Blijven de genetische defecten fijn in de familie.

Jan Dribbel | 27-02-21 | 20:47

Makant figuur, die Yunus.

Normpje | 27-02-21 | 20:47

Ik hoop dat Kaag meeleest, want dit is toch een goed voorbeeld van de ‘verbinding’ die zij nastreeft!

laurentius | 27-02-21 | 20:46

Ik denk dat we reactionair links het beste kunnen beginnen te negeren. Wereldvreemde inteelt ideologie, die zichzelf langzamerhand wegmarginaliseert. Dat is de enige reden dat ik uitkijk naar de komende verkiezingen. Zelfs het traditionele clientèle begint die zooi langzaam zat te worden.

Panos88 | 27-02-21 | 20:46

"En nu oprotten achterlijke slettebak"
Kom jij eerst maar eens met een echte goede reactie op het boek Yunus. Tot die tijd moet je scheten laten met je kont.

kloopindeslootjijook | 27-02-21 | 20:46 | 2

Yunus heeft het helemaal niet gelezen joh! Kan die niet.

grapo | 27-02-21 | 20:53

@grapo | 27-02-21 | 20:53:
Net als bij andere verboden boeken en schrijvers. Ze lezen ze niet, maar wel een oordeel klaar.

kloopindeslootjijook | 27-02-21 | 21:37

Genoeg gelezen in de media. Het interview was veelzeggend.
Nu deze bagger gezien.
Gelijk het boek besteld en hoop dat het haar helpt (i.i.g. financieel).
Kan Fidan haar niet adopteren?!?

Chojinsan | 27-02-21 | 20:45

Ik denk niet dat Yunus het boek heeft gelezen... Veel mening maar weinig feiten. Vind ik wel flauw eigenlijk.

überholprestige | 27-02-21 | 20:45 | 1

Je zet ook een beetje je eigen cultuur en land voor schut met zo'n reactie. Maar dat heeft hij blijkbaar niet door.
Of hij is er aan gewend dat mensen met een grote mond in Turkije misschien geen gelijk hebben, maar wel hun zin krijgen.

kloopindeslootjijook | 27-02-21 | 20:48

Deze berichten zijn nog het minste wat deze moedige dame naar haar hoofd geslingerd heeft gekregen.

Ik kijk nu al uit naar de uitzending waarin men het hier een uur over gaat hebben..

Ow wacht even..

De geest weer in de fles. Schuld van lala. Ongehoorzame dame

Kluifje | 27-02-21 | 20:43

Weer een kansenparel! Kunnen we zijn uitkering niet uitzetten?? Misschien verkast hij wel naar het moederland

Rome | 27-02-21 | 20:42

Arnoud van Doorn (PvdE) en zijn vrouw zitten het meisje ook nog eens flink te intimideren. Gewoon schandalig.

Ronnie02 | 27-02-21 | 20:42 | 1

Daar gaat niemand over praten op de npo. Wel mooi om te zien dat moslimdames zeggen dat die nepmoslim zijn kop moet houden en een schande is (vrij vertaald)

Kluifje | 27-02-21 | 20:50

...en het frappante is dat taalartiest Yunus Dadanogwattu waarschijnlijk al 3e of 4e generatie ingezetene is in ons landje...

Nederlanddraaitdoor | 27-02-21 | 20:41

Zo ziet een Turkse deuger er nu uit . ZIjn reactie is geautomatiseerd want zo'n reactie hoort bij de deuglim ; nadenken en relativeren is geen optie met een uitermate beperkt denkvermogen.

Koning BongoBongo | 27-02-21 | 20:40 | 2

Wordt met de paplepel ingegoten thuis dit gedrag... is niet eenindividu met een dergelijke denkwijze

Rome | 27-02-21 | 20:44

Helemaal juist. Zie ook de parallellen met de westerse deuger: het is namelijk precies hetzelfde soort volk wat gevoelig is voor hersenspoeling.

jemagookniksmeer | 27-02-21 | 21:10

Als Yunus flink zijn anti-westerse best doet zit er voor hem misschien een plaats op de kandidatenlijst van GroenLinks in.

J.P.Drapeau | 27-02-21 | 20:40 | 1

Of een column in de Volkskrant.

Bab01 | 27-02-21 | 22:05

Ik voel iets afschuwelijks naars opkomen bij mij, richting die primaat met z'n grote waffel.

vluchtelingallergie | 27-02-21 | 20:40

Die mevrouw met dat boek kan me niet zoveel schelen, die gast op Twitter, daar wil ik graag een boek van zien. Soort mengeling van Jan wolkers en A. Moonen, maar dan zonder lettergrepen. Prachtige cult porno-lectuur!

skoftig | 27-02-21 | 20:39

Dit is een onmogelijke spagaat voor deug-links. Ze is vrouw en allochtoon, dus van de goede kant. Maar ze is kritisch over de islam en de Turkse cultuur. Dus van de foute kant.

Valse_nootjes | 27-02-21 | 20:38 | 3

Moslim topt alles, en ze is geen moslim

C1O2 | 27-02-21 | 20:41

Die spagaat is er alleen voor logische mensen, links heeft logica al tot een construct van de patriarchale cis gender heteroseksuele witte man gebombardeerd.

Blauwpetje | 27-02-21 | 20:53

@C1O2 | 27-02-21 | 20:41: Natuurlijk is en blijft ze voor alles moslim. Ik ken er zat hoor, jonge Westers ogende moslim meiden: vlot gekleed en opgemaakt, alcohol drinkend, feestend enz, maar zichzelf desondanks diep gelovig noemend... En zo zou het anno 2021 ook moeten zijn natuurlijk.

2tribes | 28-02-21 | 10:29

Laat de pliesie zo'n Yunus Dada eens opsporen, doe die moeite nou eens. En laat het OM en de rechter er dan eens voor zorgen dattie 100 uur taakstraf krijgt: varkenshokken schoonmaken. Foto's van maken, op Tik Tok em Telegram verspreiden.
Is het heel gauw over.

hotnot | 27-02-21 | 20:37 | 3

Geen varkensboer die dit soort nageboorte in de stal wil hebben. Het is al moeilijk genoeg om allerlei ziektes buiten de deur te houden.

nuchterbekeken | 27-02-21 | 20:40

Het OM heeft net een spoedbespreking gehad hoe het hier het wegkijken moet organiseren en communiceren en als het enigszins kan, mevrouw zelf moet en kan vervolgen met de meest perverse wetsartikelen, daar zet het alle middelen op in.

smdyasc | 27-02-21 | 20:42

Maar goed, Turkije is All-inclusive.

Normpje | 27-02-21 | 20:36 | 1

Scherp. Heel scherp. DAt mag ik wel

The-loopy-cowboy | 27-02-21 | 21:04

Feministen en links - nergens te bekennen.

EpicureanDreams | 27-02-21 | 20:36

Zo hee, ze raakt wel een snaar bij de mensen met een gebrek aan een eigen identiteit.
Van die types die dan hun vlag of hun geloof daarvoor nodig hebben.
Blijkbaar blijft er vanalles verborgen in die Turkse cultuur waar ze liever niet mee te koop lopen, maar waar ze van weten dat het niet in orde is.
Anders had je er niet zo spastisch op te hoeven reageren.
Nu willen we dat boek zeker echt wel lezen, bedankt voor de aanmoediging Yunus.

kloopindeslootjijook | 27-02-21 | 20:35 | 1

De onzekerheid van al die Turken die hier zo spastisch op reageren zal helaas niet leiden tot zelfreflectie. Dat vereist een zekere volwassenheid.

Rest In Privacy | 27-02-21 | 20:38

Vind het persoonlijk ook een prima timing dat dit boek 3 weken voor de verkiezingen verschijnt.Dit moet toch minstens zo'n paar honderdduizend kiezers naar de goede kant van het politiek spectrum doen switchen (nee ,ik bedoel geen PvdA,GL, etc))
Scheelt toch weer 10 zetels of zo..

roberto9715 | 27-02-21 | 20:35

De ironie is dat je in Nederland een hoofddoek *mag* dragen en in een land als Iran *moet* dragen, dat ontgaat 99% van de moslima’s hier ... want je emancipeert met de koran in de hand(!)
-gelukkig is er een handvol moslima’s in Nederland die hier wel hun mond over open durven te trekken.
Vrije keuze? Mijn reet, je weet niet eens waarom je de lap om om je hoofd trekt, laat staan dat je het Nederland kunt uitleggen.

Analia von Solmsch | 27-02-21 | 20:35

Niveau van Nederlands zegt al genoeg..

Maxx! | 27-02-21 | 20:34

Ben benieuwd of Geert Mak haar ook een hoer vindt. Zou goed kunnen. Maar een hele dappere dame, die massaal navolging verdient in haar gedrag.

WhiteShark | 27-02-21 | 20:33 | 1

Ik weet dat wel zeker, die oudcommunisten zijn ook niet goed wijs. Die dame past niet in zijn kraam. En we wachten nog steeds op het commentaar van de verbinder mevrouw Kaag

Ruud5 | 27-02-21 | 21:01

Ze maakt Arnoud El Doorn uit voor een 'darmwandabces'. Die houden we er in!

Haberdoebas | 27-02-21 | 20:33

Yunus, als je dit leest, weet dan, dat je een enorme domme zieke zielige zwakke hoop stront bent en dat de moedige Lale meer fatsoen, moed en intelligentie in haar pink heeft dan jij in je hele genetisch vervuilde lichaam.

laurentius | 27-02-21 | 20:31 | 1

Eh, ik denk dat deze zin wat te lang voor hem is.

skoftig | 27-02-21 | 20:33

Meneer Yunus Dadazuiglul is een beschaafde man zo te zien die niet iemand probeert te beledigen maar het zakelijk en respectvol houdt bij een meningsverschil.
Echt een bijdrage aan de samenleving

kloopindeslootjijook | 27-02-21 | 20:30

Ik zal het boek niet kopen. Na de Kameleon-reeks ben ik gestopt met boeken lezen. Zo wil ik mij Nederland blijven herinneren.

Normpje | 27-02-21 | 20:29 | 3

Wipneus en Pim nog gelezen ?

Koning BongoBongo | 27-02-21 | 20:42

Ha! Zelfde gevoel. Vader Klinkhamer leest in de krant over het uitdelen van lintjes en schud zijn hoofd. 'Ze hebben het weer mis, Hielke en Sietse. Moeder staat er niet bij'.

polderslootje | 27-02-21 | 20:44

Feministen? Robje Jetten, ofwa?!

WasHetMaarMakkelijk | 27-02-21 | 20:29 | 1

Rob krijgt namens alle moslims een enkele cursus vliegen zonder vleugels vanaf een minaret van een willekeurige moskee... maar dat weet hij niet.
Hij weet het natuurlijk wel, maar hij zit nog in de ontkenning.

Analia von Solmsch | 27-02-21 | 20:40

Yunus opsporen en in de bak smijten, zodat Bubba en zijn maten de Yunus anus met hun Gayle Lül van een neukfout kunnen voorzien...

Spiderman1 | 27-02-21 | 20:29 | 1

Met een klein beetje fantasie kun je van Yunus zo Anus maken.

grapo | 27-02-21 | 20:57

Yunus. Haha. Inhumaan. Wat een grap.

Ashtrey | 27-02-21 | 20:29

Naar schatting 25% van de moslims in Amerika verlaten de islam.
Hoeveel zou dat in Nederland/Europa zijn? 0.0025% ofzo? We doen hier echt iets heel erg verkeerd.

C1O2 | 27-02-21 | 20:28 | 3

Wat we hier zeggen is "je hoeft alleen maar economisch te integreren, maar niet cultureel". In de VS is de druk van de dominante cultuur een stuk groter. Daarnaast zijn er ook een heel stuk minder moslims in de VS dan hier in Europa. Je hebt dan natuurlijk minder groepsdruk.

ZOMG | 27-02-21 | 20:41

Als je je in Amerika niet aanpast dan woon je op een gegeven moment in een doos. In Europa kan je dankzij outkiering en soepsidie generaties lang in je Turkse enclave blijven

BASinnic | 27-02-21 | 21:12

Hier hebben we allerlei organisaties binnengehaald en laten wortelen die het verlaten tegenwerken, simpel gezegd. Ik las een tijd terug een stuk van Asys, zoon van immigranten (achternaam is me ontschoten) in een krant dat de eerste golven van mannelijke immigranten over het algemeen geeneens 'echt' islamitisch waren perse. Maar toen de immigranten kennelijk werkeloos raakten er organisaties waren die hen 'islamiseerden' hier in NL.

Dit valt ook te rijmen want in de Arabische wereld heeft ook lang een nationalistische koers gewaaid maar deze is overgegaan in een islamistische.
Die organisaties natuurlijk gefaciliteerd door links om redenen die je zelf kan bedenken.

ikeethetbeter | 28-02-21 | 07:57

Zullen we met zijn allen even wat feedback geven aan dit misselijkmakend ventje wiens moeder ook het zaadje had moeten doorslikken? Of is het sop de kool niet waard?

Pummetje | 27-02-21 | 20:27 | 2

Gewoon het boek bestellen.

Papa Jones | 27-02-21 | 20:30

Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat de moeder van die Yunus dat inderdaad doet. Was 15 Euro extra, maar dat had ik er graag voor over.

skoftig | 27-02-21 | 20:32

Die naam is de Turkse equivalent van Jan Jansen.
Ontzettende loser, trouwens.

Rest In Privacy | 27-02-21 | 20:27

Een betere recensie dan die van yunus kan Lale Gül zich waarschijnlijk niet wensen

ArieR68 | 27-02-21 | 20:26 | 2

Deze op-de-vrouw-reactie is pure reclame voor dat boek.
Want Yunus gaat inhoudelijk natuurlijk nergens echt op in.
Het bevestigt dat het boek iets melden heeft.

kloopindeslootjijook | 27-02-21 | 20:41

@kloopindeslootjijook | 27-02-21 | 20:41: Het boek heeft zéker iets te melden! Erdo-Turken flippen hem totaal!

Kan me zo voorstellen dat Denk hier ook niet mee in zijn nopjes is.

Papa Jones | 27-02-21 | 20:55

Boek gekocht en lezende, Lala heeft stalen ballen

i-Wonder | 27-02-21 | 20:26 | 1

Ah, vandaar die neukfout.

skoftig | 27-02-21 | 20:30

Dit is een dappere dame en ga zeker haar boek lezen. Overigens ook nog een vanAyaan die gelezen moet worden.

In Elsevier nr7 van dit jaar staat een mooi maar ook ontluisterend interview met Gül.

Nuuk | 27-02-21 | 20:24

Maar goed, belangrijker is dat je, wanneer je de eer hebt verdedigd, je in je cel weet welke kant je met je hoofd op moet liggen om een schouderklopje van Allah te vragen. Je zal maar met je kont naar het oosten liggen. Nee, wat dat betreft is het geweldig geregeld in Nederland.

Normpje | 27-02-21 | 20:22

Jullie kunnen niet ontkennen dat Yunusje goed geïntegreerd is. Normaal lees ik bij dit soort mohammedaanse types een hoop Arabisch/Turks en kk bij dit soort recensies. Maar nee hij houdt het op tata, chapeau!

Graaf_van_Hogendorp | 27-02-21 | 20:21 | 1

Deze week, hoorde ik een aantal Turks of Marrokkaanse jongemannen wat slap met elkaar kletsen. Na ongeveer 4 minuten krachttermen en scheldwoorden, verklaarden de jongens (tegen elkaar) dat je in het Nederlands heerlijk kan vloeken en schelden. Het turks en arabisch hebben dat niet.

Arachne | 27-02-21 | 22:08

Heb het boek gisteren online besteld, vandaag in de winkel opgehaald en vanmiddag de eerste dertig pagina’s gelezen. Een aanrader voor eenieder die nog denkt dat de Islam zo goed bij Nederland past. Die komt dus van een koude kermis thuis.

Zonder erg | 27-02-21 | 20:21

Ik kreeg vanochtend een link van een interview in Trouw met een 'feministe' van 26 die letterlijk zei dat mannen zichzelf moeten opheffen, hun mannelijkheid moeten opgeven waarna vrouwen moesten controleren of het allemaal genoeg is. Gevraagd naar hoofddoekjes zei ze dat ze daar niet over mocht en kon oordelen want 'ik ben wit'. Dat soort jonge domoorige wijven houden dit soort patriarchale gekken in het zadel.

JJMS | 27-02-21 | 20:21 | 3

Link or it didn’t happen.

Analia von Solmsch | 27-02-21 | 20:43

het is jammer dat dit soort beschadigde, gestoorde mensen zo vaak zo'n groot podium krijgen. Je zou haast denken dat er niemand meer is die wat zinnigs te melden heeft.

jemagookniksmeer | 27-02-21 | 21:00

Wie is Gayle Lül?

Tinus Tampeloerus | 27-02-21 | 20:21 | 1

Een held.

Analia von Solmsch | 27-02-21 | 20:43

Liever Lale Gul,dan Tommy Wieringa,die kale l.l

oldandwise | 27-02-21 | 20:19

Heldin. En hoe deze emancipatie, honderd jaar na de Dolle Mina's, de weg is.

Pikstraf: zo oud als de mensheid zelf. Werkt altijd.

Hetkanverkeren | 27-02-21 | 20:19

Sorry hoor, maar soms ben ik jaloers op die moslimbroeders... Vrouwen kennen gewoon hun plaats binnen die cultuur. Geen gelul over quota in raden van bestuur of gedoe over genderneutrale toiletten, maar gewoon "bek houden, achterlijke gore vieze vuile hoertje" (niet mijn woordkeuze hoor Joris).

Dat deze vrouwen cultureel en economisch als slaven gehouden worden in een subcultuur in Nederland doet er niet toe voor Kaag, Ploumen en Klaver. Alles ies koeltoer. En rasiest. En rechts extremistische, ofzoiets...

Odin | 27-02-21 | 20:19

Wat zijn er toch veel domme turken.

Ko Ranzig | 27-02-21 | 20:18 | 2

Veel? Bijna allemaal

Ruud5 | 27-02-21 | 20:29

Dat zegt mijn buurman ook. Is zelf Turk.

Papa Jones | 27-02-21 | 20:31

Het valt mij op dat veel van de vrijdenkers die zich losmaken van het collectief vrouwen zijn. Dat is waarschijnlijk niet voor niets

MickeyGouda | 27-02-21 | 20:18 | 7

Er zijn meer (blanke) mannen.
Maar die worden zonder enige terughoudendheid afgebrand tot op hun schoenveters want vogelvrij verklaard door de hedendaagse maatschappij.

jemagookniksmeer | 27-02-21 | 20:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een prachtige vertaling heeft die Yunus geleverd!

Schoorsteenveger | 27-02-21 | 20:18 | 1

hahaha, +1

skoftig | 27-02-21 | 20:40

Welkom. Vrijheid....

Is dit nog nieuws? | 27-02-21 | 20:18

Hou vol Lale, hou vol!!
Waardering voor je moed dit boek te schrijven.
Misschien kan Kuzu van Denk een oproep doen om jou met rust te laten.
Want Denk is er voor alle Nederlanders.

laurentius | 27-02-21 | 20:17
-weggejorist-
TRUMP | 27-02-21 | 20:17 | 2

Ik ben een beetje verliefd op Lale. Wat een mooie, intelligente en dappere vrouw. Jammer dat ik niet Turks ben.
Ik ga haar boek denk ik cadeau doen aan alle mensen die ik ken die nog niet doorhebben hoe de vork in de steel zit.

C1O2 | 27-02-21 | 20:16 | 1

Dan hoop ik voor jou dat ze geen broers heeft

skoftig | 27-02-21 | 20:41

Waar is de massale solidariteit die haar ten deel zou moeten vallen vanuit alle literaire en mediakringen?

smdyasc | 27-02-21 | 20:16 | 1

Wieringa, Connie Palmen, ze zullen direct wel komwn, ahum

Ruud5 | 27-02-21 | 20:31

Allemaal bestellen, steunen deze heldin. Wel bij de lokale boekhandel natuurlijk.

HD50 | 27-02-21 | 20:16 | 1

Bij deze gedaan.

Papa Jones | 27-02-21 | 20:21

In vroeger tijden zou Yunus nu al 234 pizzabezorgers aan de deur gehad hebben.

Bebopalula | 27-02-21 | 20:14

Ik denk bij 'neukfout' meer aan bijv Jack de Vries van het CDA die een paar jaar geleden vreemd ging, of aan Marokkaanse jongens die zich tot hun 20e met disk drive B van hun vriendjes moeten behelpen.

skoftig | 27-02-21 | 20:14

En dat is er maar één waar we van horen.
Hoeveel van die gestoorden lopen er hier nog rond.

Mr.Crowley | 27-02-21 | 20:14 | 2

Honderdduizenden

laurentius | 27-02-21 | 20:19

Elk land krijgt wat het stemd

Karel | 27-02-21 | 20:20

Tja, niets nieuws onder de zon toch? Wel alle lof voor deze dappere vrouw. Wat me toch blijft verbazen: een vrouw van 23 wiens ouders geen Nederlands spreken. Blijft bizar.

JJMS | 27-02-21 | 20:11 | 2

Zeg dat niet tegen mijn moeder, die was medewerker op een consultatiebureau, de vrouwen werden uit het buitenland gehaald, in de keuken neergezet en spraken geen Nederlands, dan zag ze de dochters van die moeders met hun baby terug op het consultatiebureau, en die moeders spraken ook geen Nederlands ... Ondertussen moest een kind van de familie tolken. Je snapt dat ze niets op heeft met geëmancipeerde vrouwen met een hoofddoek. De realiteit is anders.

Analia von Solmsch | 27-02-21 | 20:19

Zelfs de 3e generatie spreekt geen Nederlands. Die generatie wordt altijd aangehaald als excuus om de hele familie te laten blijven omdat ze "in Nederland zijn geboren" maar hun hart en ziel liggen in een moslim land.
Ze noemt zichzelf islamofoob en terecht. Ik vind het ook geen belediging als men mij wegzet als islamofoob. Ik vrees de islam en zal het te vuur en te zwaard bestrijden. Overal waar ze zitten is het een shit hole. Hoe meer, hoe erger.

Bakkeleures | 28-02-21 | 07:56
-weggejorist-
Ridde Rogter | 27-02-21 | 20:10 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Zou wel graag een boek van die Yunus willen lezen. Die tekst op twitter is alvast veelbelovend.

skoftig | 27-02-21 | 20:10 | 5

@Papa Jones | 27-02-21 | 20:33:

Neen, er zijn nog genoeg zelfstandige boekhandels die proberen te verkopen.

JJMS | 27-02-21 | 20:37

@JJMS | 27-02-21 | 20:37: Aha, nou niet in mijn omgeving. Dus ik laat het graag bezorgen.

Papa Jones | 27-02-21 | 20:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Een blurb dekt de lading wel ja

027 | 27-02-21 | 20:09

Vieze hoertje... die danst echt op de toppen van z’n polemisch kunnen.

Laten wij een minuut stilte in acht nemen.

Ichneumonidae | 27-02-21 | 20:09

Die Arnoud van Doorn zet op twitter regelrecht aan tot geweld richting het arme meiske. Wat een enorme hond is dat ook. Ik verbaas me er over dat ie nog een account heeft.

goedverstaander | 27-02-21 | 20:09 | 2

Misschien aangifte doen tegen die knakker?

Xbitt | 27-02-21 | 20:09

Wat zeiden de deug makjes en luccassesjes ook alweer?

van stampij | 27-02-21 | 20:08 | 2

Het probleem ligt bij baudet, en alleen bij baudet. De klimaatcrisis ook, en hij eet babies. Zoiets .

Analia von Solmsch | 27-02-21 | 20:10

O ja,en de keukentrapjes.

van stampij | 27-02-21 | 20:17

Ik kan er nog steeds niet bij dat 'moderne' jongens en meisjes anno 2021 nog steeds zo gehersenspoeld zijn door een sprookjesfiguur. Religie blijft toch de k*nk*r van de wereldwijde maatschappij.

heyhoipiepeloitjes | 27-02-21 | 20:08 | 2

hear hear

Vanilla | 27-02-21 | 20:41

Zolang ze de moskees wegens enge sekte niet sluiten zal dat wel door blijven gaan.

voldemort | 27-02-21 | 20:51

Mark, ik hoop echt dat je soms toch even stiekem meeleest. Of interesseert het je niet wat er is en wordt aangericht dankzij je beleid?

073Cab | 27-02-21 | 20:07 | 2

Dan mag toch hopen dat ook Sigrid Kaag het zal lezen, want die had toch ook zo'n moelluke jeugd waarbij ze niet kon kiezen naar welke elitaire, witte school ze wilde? Die zal dit verhaal zeker begrijpen en steun bieden ... toch?
Maar in alle eerlijkheid ben ik bang dat die Lale niet oud wordt. Voor haar zal binnenkort wel een achterneef uit Turkije worden overgevlogen om de familieschande uit te wissen, waarschijnlijk ene Yusuf of Yunus of zo.

FrankVeer | 27-02-21 | 20:33

@FrankVeer | 27-02-21 | 20:33:
Nieuwsberichtje op pagina 5, en de wereld draait doorrrrrr.

Want zo is onze media dan wel. Nu is er ophef en is ze een geweldig bewijs van integratie en verlichting, dus TV waardig. Maar als het mis gaat vanwege de achterlijke cultuur waar ze uit poogt te ontsnappen, dan geeft de media niet thuis; niet het ideaalbeeld van de multikul.

Rest In Privacy | 27-02-21 | 20:37

Ehm... Reve en de ezel was wat, 1970? Zo’n 50 jaar geleden. Als deze mensen zo rond 2070 hetzelfde licht zien zal het rustiger worden.

Bartsel | 27-02-21 | 20:06 | 2

Dan ben ik er niet meer, áls ze dan al het licht zullen zien, hetgeen ik waag te betwijfelen. Anyway, ik heb geen zin om er zo lang op te moeten wachten.

Grenzen dicht voor verdere instroom van achterlijke moslims, en wat zich hier misdadig en/of godsdienstwaanzinnig misdraagt, Nederlanderschap intrekken en eruit bonjouren.

Dr_Johnson | 27-02-21 | 20:46

Mensen die denken dat de koran gemoderniseerd kan worden. Zucht.

Is dit nog nieuws? | 27-02-21 | 20:53

Volgens mij is het "Achterlijke vuile vieze hoer' en niet 'hoertje', tenminste dat gebruik ik thuis altijd.

skoftig | 27-02-21 | 20:06 | 2

Vind je moeder dat goed dat je haar zo aanspreekt?

Julianalaan | 27-02-21 | 20:44

Of het zou moeten zijn achterlijk vuil vies hoertje dat je bent. dan kan het weer wel, maar laten we het er op houden dat hij een woordkunstenaar is.

miko | 27-02-21 | 22:38

We leven in een land waar een moslima een boek kan publiceren over hoe ze zich losweekt van haar geloof.
En waar een zwakbegaafd persoon zijn ongenoegen hierover kenbaar kan maken aan de schrijfster.
Mooi tog?

jemagookniksmeer | 27-02-21 | 20:06 | 2

We leven in een tijd waarin mensen toch verkeerd spellen omdat dat populair overkomt.

penis-aqua-rosA | 27-02-21 | 20:24

We zullen niet veel horen van de feministen, evenmin van Max Pam, Jesse Klaver, Arnon Grunberg en al die andere laffe types. Dit past niet in hun straatje, dus zullen ze muisstil zijn over die zo verdraagzame islam. Liever de PVV uitmaken voor fascisten, dat bevalt hen veel beter.

Ruud5 | 27-02-21 | 20:04 | 3

Ze zullen zeggen: "Dit zijn slechts uitzonderingen. Die heb je altijd." Of: "Maar Andres Breivik, dat was ook geen lieverdje hè! En die was Christen en was fan van Wilders!"

2Little2Late | 27-02-21 | 20:24

@Ruud5
Bedoelt u Geert Mak of werkelijk Max Pam

Tobi | 27-02-21 | 20:41

@Tobi | 27-02-21 | 20:41: je hebt gelijk, Geert Mak natuurlijk, Pam is meestal wel redelijk te verhapstukken.

Ruud5 | 27-02-21 | 21:06

Een neukfout.

Die is wel leuk gevonden op zich.

Leyrann | 27-02-21 | 20:03 | 3

Als je goed om je heen kijkt zie je er veel meer.
Lijkt wel een beetje een pandemie

ArieR68 | 27-02-21 | 20:08

Rutte is een nakomertje en probeert dat nog steeds te compenseren, volgens zijn volgers is dat een goed idee, de realiteit is andes. De RSV affaire in het kwadraat maal tien, maar de Kuifjes blijven er op stemmen ...

Analia von Solmsch | 27-02-21 | 20:25

@Leyrann
Dat heeft die nageboorte van anderen gejat
voor zulk taalgebruik is hij tenslotte niet in de wieg gelegd

Tobi | 27-02-21 | 20:40

Ah, de immer tolerante Mohammedaan...

Porta | 27-02-21 | 20:03

Wordt Lale Gül de islamistische Jan Wolkers? Zo ja dan is dat een goed teken. Respect voor haar.

Xbitt | 27-02-21 | 20:02 | 5

Afzetten tegen Christendom is ongevaarlijk en braaf. Probeer dat maar eens te doen tegen de islam.

Graftak | 27-02-21 | 20:06

@skoftig | 27-02-21 | 20:07:
Keurig geaccepteerd en gestimuleerd door links. Maar kritiek op de Islam tolereert linksdraaiend Nederland niet.

Graftak | 27-02-21 | 20:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi dat moslima's hier in Nederland de vrijheid hebben om een hoofddoekje te dragen. En uiteraard ook om geen hoofddoekje te dragen want we zijn een vrij land.

keestelpro | 27-02-21 | 20:01 | 5

Tegenwoordig zie je her en der in groep 1 al meisjes met hoofddoek. Wat een vrijheid. Dat moet inderdaad gekoesterd worden in dit land.

Bataafje | 27-02-21 | 20:16

@Bataafje | 27-02-21 | 20:16:
Je ziet af en toe ook ouders hun laaf een mondkapje omdoen.
'Wij' zijn ook niet van smetten vrij.

keestelpro | 27-02-21 | 20:18
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland