HOE DAN, Wopke Hoekstra, HOE DAN?
Echt echt echt
Ho ho ho wacht even hoor. Op dit moment zit in de ene zaal een goedbetaalde advocaat namens het kabinet aan de rechter uit te leggen dat het ABSOLUUT SUPER NOODZAKELIJK IS dat alle normale juridische regels gebroken worden om ervoor te zorgen dat Nederlanders die geen CDA-excuusbriefje hebben na negen uur 's avonds niet in hun eentje in de buitenlucht mogen lopen, in de andere zaal staat een CDA-minister in een staatsrechtelijk monstrum een paar al dan niet via een andere partij gekozen bijbaandino's van hetzelfde te overtuigen, en dan zegt minister Hoekstra, CDA-lijsttrekker alsook tevens minister van Financiën in een kabinet dat is afgetreden maar zichzelf niet demissionair acht, enkel en alleen als het over corona gaat over een rondje schaatsen: "Dit was niet handig van mij. Ik had de verleiding moeten weerstaan en mijn gympen moeten aanhouden. Ik had dit niet moeten doen". Legt u het ons maar eens uit, mevrouw de rechter, meneer de CDA'er, of wie dan ook. Legt u het ons maar eens uit.
"De grote rol die sport in zijn leven speelt"
Social
Reaguursels
InloggenNogal wat cda-stemmers hier bij de reaguurders. Wopke is af als mp. Eigen regels niet naleven doe je pas wanneer je al mp bent. Kon de verleiding niet weerstaan is slap excuus.
Iedere politicus die het woord gympen gebruikt voor het volkstribunaal
Ik snap de ophef niet zo, het was toch vóór 9u 's avonds?
Domme Rapenburgfluim. Doe maar Omtzigt als premier.
Wopke maakt maar weer eens duidelijk dat hoogopgeleid en intelligent twee totaal verschillende dingen zijn. Van Sven kun je zoiets verwachten.
Zo op zijn schaatsen wiebelend zie je opeens wat voor lulhannes Hoekstra is.
Sorry mensen, maar dit bericht en de fophef over een schaatsende Wopke is werkelijk van een treurigheid waar je treurig van wordt.
De man is dus op werkbezoek bij Thialf. Dat is dus iets wat een minister wel eens doet, op werkbezoek zijn. Hij gaat dan ook even een stukje schaatsen met Sven Kramer, tja. Vreselijk zeg. Dat iedereen daar boos-deugend over gaat twitteren. Doe dat liever over de rol van deze man in het schandaal rond de toeslagen, maar niet over dit.
Ik ben vandaag ook op werkbezoek gegaan, bij m'n kapper.
In coronatijd moet je thuis werken. Als dat echt niet anders kan dan moet je je uitstapje zoveel mogelijk beperken. Zeg ik niet. Zegt dit dictatoriale kabinet.
Wie anderen op wil jagen moet zelf minstens net zo hard lopen. Wopke is een lul.
Ik ben vandaag ook op werkbezoek geweest bij een verzekeringsmaatschappij ik had voor de zekerheid mijn schaatsen meegenomen....... niet nodig gehad.
Tja, nu schaart ook Hoekstra zich naast Grapperhaus tot de groep van übermenschen. Verschil moet er zijn?
Wopke, wilde graag overkomen als een family-man. Betrouwbaar en sportief.. hij vergat daarbij dat wij in lock-down zijn. Wopke blijkt dus ook maar gebakken lucht te zijn. En wat een triestheid gisteren bij de Tweede Kamer. Een meerderheid voor de verlenging van de avondklok. Rutte enzo hebben het zo gemakkelijk in deze kamer. Rutte verdient het ook om weer premier te worden, hoe rampzalig dit ook voor de allochtone burger is en de allochtone werkende minderheid. Off topic: waarom noemt Simons mij wit? Mijn huid is niet wit! Blank? Ook niet. Rozebruin, dat weer wel. Lees een berichten in de Engelse pers of Zweedse pers hoe fundamentalistische moslims legaal - door gekozen te worden in gemeentebestuur e.d.- en illegaal door intimidatie en geweldsuitbarstingen door grote groepen tegen niet moslims, complete wijken en steden overnemen en geweld uitoefenen. Dit proces is overal in Europa, Azië, Afrika en Amerika aan de gang en onomkeerbaar. En Rutte enzo geven akkoord. Immers, kritische vragen over de islam, mislukte integratie, armoede, criminaliteit, drugsoverlast, afbraak sociale zekerheid worden niet meer gevoerd. De Tweede Kamer: ScheissHause.
Wat een gezeik weer. Toch wel van een andere orde dan je schoonmoeder aflebberen.
Ank, Ferd, Wob ... kunnen we niet beter bij gaan houden welke kabinetsleden de regels bij uitzondering wel serieus nemen?
Gaat niet om het schaatsen, het gaat puur om de tweet, daarvoor mag hij pas écht door het stof. Hoewel dit niet te repareren is natuurlijk.
Van een lijsttrekker verwacht je empathie.
Dat je de de burgers géén heerlijk geurende rookworst voorhoudt terwijl je eigenhandig de Hema gesloten hebt.
Die malloot heeft alle sporthallen gesloten met z'n demissionair kabinet, nadat hij jarenlang toeslagouders het leven zuur maakte met zijn belastingdienst en dan nu ineens "sporten is gezond'. Hij spo(o)rt niet. Wat is Thialf anders dan een tennisbaan waar je niet met 2 personen (op 20 meter afstand) van elkaar mag sporten? Is het verschil dan alleen die afzuiging en rugwind, waardoor ze meteen al die wereldrecords verbreken. Echt belachelijk dat die cda-lummel daar tijd voor heeft en gewoon de eigen regels aan zijn schaats lapt of is schaatsen in een hal anders dan tennissen in een hal?
"IK HAD DE VERLEIDING MOETEN WEERSTAAN." Fijne eigenschap van minister degelijk, van Financiën. Dat belooft wat voor het door hem beloofde herstel als ie premier is. "Read my lips, no new taxes". "O sorry, ik kon de verleiding niet weerstaan". Onkreukbaar, geen affaires: "O sorry, ik kon de verleiding niet weerstaan". Etc. etc.
Ik mis nog de verklaring voor zijn wereldvreemde tweet.
Het begin van de socialistische heilstaat; een hoge an en mag alles en de rest mag steeds minder, tot het mis gaat zoals altijd .. weer.
@Papa Jones | 19-02-21 | 14:45: Te veel mutsen in het webcareteam.
Wen er maar aan gepeupel van Nederland, bek houden en luisteren naar Mark.
Wopke Hoekstra staat boven de wet, je weet wel de man die het minimumloon niet wil verhogen maar zich wel zorgen maakt over de te lage vergoeding van commissarissen van instellingen enz.
Marc Winters directeurtje Thialf die de subsidie weer veilig heeft gesteld door Hooekstra te dekken, ja maar ik mag een gast uitnodigen.
En de nuttige idioot in alles is Sven Kramer die toch nog een podiumplek opeist.
Dan moet Wopke maar minister president worden. Hij toont meer nuchterheid dan zijn conculega Wappie Rutte.
Wopke is nuchter? Verklaar!
@Papa Jones | 19-02-21 | 13:50:
Woke Hoekstra.
Een nieuwe paling in een nieuwe emmer snot..... is dit wat we willen?
@Graaf_van_Hogendorp | 19-02-21 | 13:57: Lol!
@Papa Jones | 19-02-21 | 13:50: Zag hem niet met een fles Berenburg op het ijs Staan.
@mameloe | 19-02-21 | 14:24: Die oude paling kan ik niet meer zien of horen.
Half Nederland (de andere helft moet nog integreren) stond afgelopen week binnen anderhalvemeter op het ijs...
Hij hoort het goede voorbeeld te geven. Want hij is onderdeel van het demissionair kabinet wat ons dwingt hun regels na te leven.
@loser | 19-02-21 | 13:28: Als we ons nu eens niet laten afleiden tijdens verkiezingsretoriek dan bereik je méér. Het eerste wat nu dient te gebeuren is die knakker vèr over de houdbaarheidsdatum uit het torentje te verjagen.
@loser | 19-02-21 | 13:28: Gaat niet om het goede voorbeeld. Natúúrlijk mag hij een rondje met Kramer schaatsen. Maar ga dan niet twitteren dat het gepeupel dat ook moet gaan doen, omdat het zo gezond is. Sportclubs zijn gesloten namelijk. Heeft-ie zélf gedaan, de sportclubs stilleggen.
Wopke is daarmee een Domme Man.
Oh verschrikkelijk - een landelijk bekende politicus mag een rondje schaatsen en Henk van om de hoek niet!! Weer een slapeloze nacht!!
Dat is zeker verschrikkelijk want het toont aan dat men de maatregelen die men zelf oplegt, totaal niet serieus nemen. Totale schijt aan het volk, men voelt zich verheven boven het pleps. Zelfde als de koninklijke familie die d'r huisje in Griekenland gaan bezoeken tegen regeringsadviezen in. Maar als u als een mak schaap erachteraan wilt hollen ga uw gang. Ik niet in ieder geval
@Waakvlam | 19-02-21 | 13:10: dat toont het helemaal niet aan. Dat zou pas het geval kunnen zijn indien hij daadwerkelijk risico's zou lopen. Nu komt Wobke op een schaatsbaan die nog gewoon open is voor topsporters. Besmettingsgevaar = 0. Zinloos verongelijkt gejammer = 100
@BobDobalina | 19-02-21 | 13:21:
A
@BobDobalina | 19-02-21 | 13:21:
Als het besmettingsgevaar 0 is, waarom houdt Wopke nog vast aan alle strenge maatregelen voor de burger? Wopke zit in de regering en dus verantwoordelijk voor het beleid.
Men is helemaal over de flos.
@BobDobalina | 19-02-21 | 13:21: Het demissionair kabinet, waar hij deel van uit maakt, had bepaald dat in een overdekte schaatsbaan alleen geschaatst mag worden door topsporters. En niet voor recreanten. En aangezien hij geen topsporter is, en ook geen topminister, hoort hij gewoon aan zijn eigen regels te houden. Maar ja, net als Grapperhaus weten zij wat goed is voor de gewone burger en hoeven zij zich niet aan hun eigen regels te houden. En met jouw eindcommentaar: besmettingsgevaar = 0 dus die maatregel is zinloos.
@loser | 19-02-21 | 13:32: ik hoorde laatst dat hij ook nog naar huis reed van een vergadering nadat de avondklok al was ingegaan. Errug....
@BobDobalina | 19-02-21 | 13:43:
Lekker roepen Bob, punt is dat Woppie fout zat. Hij geeft het wel ruiterlijk, maar jij gaat nog een potje verongelijkt staan drammen dat mensen veelste kritisch zijn. Je poging tot damage control is een flop.
Politici (wereldwijd) bewijzen steeds weer zelf niet in het virus te geloven.
En terecht, in ieder geval niet erg genoeg om deze maatregelen te nemen..
Het is logisch wanneer je de regels en de wetten maakt, sta je er boven. Dus niet zeuren. Wopke maakt dat zelf wel uit, hij behoort niet tot het gewone volk.
Bek houden en vakje roos maken. Daarna zijn ze weer 4 jaar niet aansprakelijk
Wobpke is "bovenonsgesteld" door god, dus iedereen moet zijn bek houwe.
Nou nee, maar hij is wel capabeler dan al die krijsende Calimero's.
Hij is niet bovenonsgesteld door god maar door (k)utte.
Hij deed een Grappenhausje.
Al was zijn schoonmoeder niet mee.
Wat een ge-neu-zel.
Practice what you preach
@jan390 | 19-02-21 | 12:54: Rules for thee but not for me.
Dus de hele campagne is het credo: zorg dat je geen covid fout maakt?
Kom nou mensen
Binnen de lijntjes kleuren.
Van een lijsttrekker verwacht je ehm... empathie.
Dat je de mensen géén heerlijk geurende rookworst voorhoudt terwijl je eigenhandig de Hema gesloten hebt.
Een rondje schaatsen met Sven en je bent dus al af. Vraagje: welke politicus deugt dan nog wel als we deze strenge normen hanteren?
precies dat
Volgens de regering is corona een oorlogssituatie, daarom mag u niets en is er een avondklok. Ontelbaar leed onder de bevolking door de maatregelen. En dan dit voorbeeld geven?
@hetmoetdanmaar | 19-02-21 | 12:54: ik stel hier de vragen....
@BobDobalina | 19-02-21 | 12:57: Ja wat dat betreft bent u net een politicus. Op een kritische vraag of opmerking geen antwoord
@Waakvlam | 19-02-21 | 13:12: Ik stel een vraag en krijg nul antwoorden. maar het antwoord op de wedervraag is ja
Maar ik wil ook om 22:00 uur een ommetje maken met mijn geliefde, uiteraard de 1,5 meter in acht nemend, waarom mag dat dan niet?
Als je lid bent van dit kabinet hoort je je aan de regels te houden die dit kabinet ons door de strot heen duwt.
@BobDobalina | 19-02-21 | 13:23: retorische vraag. Kunt u dat ?
Geen antwoord geven, was retorisch.
Mijn vriend Henk Hoekstra (wij noemen hem Horny Henkie) is na een werkbezoek aan de Wallen diep door het stof gegaan. Ik had de verleiding moeten weerstaan en gewoon m’n gympen aan moeten houden zei een beteuterde Henk toen hij bij het verlaten van het pand de billenbroek nog aan het ophijsen was.
Respect Henk!
Hoe dan? Omdat Wopke zelf ook prima weet dat corona alleen zeer gevaarlijk is voor een klein percentage kwetsbaren, en hij zijn leven daarvoor niet wil inperken.
Van Oef heeft de Wopster vanochtend nog een appje gestuurd over "Skategate". Mooi om de dag lachend te kunnen beginnen.
Hoezo bent u zogenaamd een simp voor Flopke? Hij is een remonstrant blijkbaar, geen katholiek. Maw een ketter als u KVP zou stemmen.
Jij bent net zo'n grote lul als Wobke, dus wie noem je plebs?
@Graaf_van_Hogendorp | 19-02-21 | 12:45: hij is de acceptabele keus voor allen, dat was HdJ niet. Verder is WH gewoon een topvent.
@van Oeffelen | 19-02-21 | 12:50: Een verademing na zoveel weinig getalenteerde beroepspolitici op ministerposten. Parels voor de zwijnen.
De dag lachend beginnen is wanneer een volwassen vent de behoefte voelt zijn nepleventje via GS wereldkundig te maken onder de naam van Oef. Met je gekoketteer op deze site hahaha echt de dag lachend beginnen.
@Graaf_van_Hogendorp | 19-02-21 | 12:45: Remonstranten zijn de ketters van de ketters. Wil je ''KVP'' stemmen dan kom je bij Gabberwaus uit. Neen dank u. Katholieke politiek in Nederland is helaas dood en begraven.
@Renkum0317 | 19-02-21 | 13:05: hij kan het relativeren, de enige gereformeerde met humor.
Wopke leek mij een aardige, capabele en deskundige politicus. Helaas had het "politicus"-virus weer eens de overhand, en is hij, wat mij betreft, met een donderende klap door het ijs gezakt (pun intended).
Hij is volgens mij ook aardig, hij zit alleen in de verkeerde wereld.
Was die toch al (door het ijs gezakt), toen hij na 1 zoom meeting van een avondje de onderhandeling afsloot en miljarden aan zuid Europa gaf. Een onderhandeling in één avond? Ga toch weg, toneelstuk. En men neemt het voor zoete koek.
Is mij al maanden geleden duidelijk geworden dat meneer idd een standaard nietszeggende politicus is, een spoor van ellende achterlatend.
@Mr.Crowley | 19-02-21 | 12:32: Denk dat hij in de grote mensen wereld uitgespeeld is en uit nood in de politiek blijft hangen.
Wel bijzonder dat daar dus kennelijk niet zo veel voor nodig is bij u. Ik vraag me dan wel af welke politicus nog wel op uw steun kan rekenenen.
Hij is het allemaal, zeer capabel en intelligent. Maar hij is natuurlijk niet zo perfect als de geblondeerde Geert die erbij loopt als een fantoom dat zich niet nat kan scheren.
@Uw Verzekeringsadvis | 19-02-21 | 12:35: waarom denk je dat? Dit is dus een van de weinigen in het kabinet die een 'goede' baan had buiten de overheid om (kijk maar eens wat een partner bij Mckinsey verdient). Om een voorbeeld te geven, een Wilders of Baudet hebben nul relevante werkervaring buiten de politiek. En dat lijstje kan nog veel langer worden gemaakt. Ik ben geen fan van Wobke, voordat me dat me weer wordt tegengeworpen, maar ik verbaas me hoe gemakzuchtig hier e.e.a. wordt geconcludeerd.
Hij reed een scheve schaats
@BobDobalina | 19-02-21 | 12:45: U zegt het zelf; een goede baan HAD.
Vervolgens EU centencircus faal/KLM/Conservatrix/Afschaffen garantie voor lijfrente polissen etc.
@BobDobalina | 19-02-21 | 12:45:
"ik ben geen fan van Wobke" Wat zeur je dan?
Baudet was net afgestudeert op "Europa" dus geen ervaring is irrelevant.
Dat Wobke wat gewerkt heeft buiten de politiek is verder niet relevant omdat het niets zegt over zijn functioneren in de politiek. Wilders daarentegen "woont" in de politiek en heeft met afstand de meeste ervaring. Beiden (Baudet en Wilders zijn ook nog eens schrijver)
Wobke is illegaal schaatser aan het handje van een bekende Nederlandse topschaatser. En is er duidelijk trots op dat hij het zo ver gebracht heeft. Echt een leider die het goede voorbeeld geeft.
@dijkbewaker | 19-02-21 | 13:22: ik heb niet zoveel op met mensen die buiten de politiek niets hebben gepresteerd. Wilders heeft overigens in de politiek ook niets gepresteerd. Maar stemt u gerust op de beroepspolitici. Boekjes schrijven op kosten van de partij, in de tijd dat je eigenlijk gewoon je werk moet doen, die niemand gaat lezen, vind ik niet bepaald een mooi voorbeeld van een bijzondere prestatie.
Wopke's morele antenne stond op Cruzcontrol
Ik wil G@$#%#verd%$mme weer iedere dag een uur in het zwembad liggen. Gooi die zwembaden open voor mij en voor al die kinderen die zwemles missen.
Nou, wat je zegt. Zwemleraar is een cruciaal beroep.
Als U naar zo'n gemeenschappelijk bad moet om in het water te kunnen liggen heeft U eerst andere problemen die U moet fixen voordat U de overheid weer alles wilt laten oplossen.
@van Oeffelen | 19-02-21 | 12:52:
Jaha, we kunnen niet allemaal in een riante villa met zwemparadijs wonen, Oef.
@Pontius Vulgaris | 19-02-21 | 13:04: want?
Ik heb het al eerder gezegd, dit type mensen in de politieke top leven in een totaal parallelle wereld. Het zijn fysiek wel mensen maar qua gedrag en handelen zijn het machines. Zij zijn totaal niet bewust van welke regels ze het volk hebben opgelegd. In de psychiatrie zou je dat psychopathie kunnen noemen, geen gewetensfunctie.
Maar in verkiezingstijd is alles weer vergeten en vergeven, en het erge is nog dat het ze vaak nog lukt ook om de mensen wederom over te halen door dingen te roepen als: "We moeten het verleden vergeten en we moeten nu weer vooruit.."
nos.nl/collectie/13840/artikel/236829...
Het niet door laten gaan van het NK marathon op natuurijs was een veel grotere blunder, waarom? Het kabinet en Wopke Hoekstra hadden namelijk besloten dat marathonschaatsen volgens hen geen topsport (sic) zou betreffen. Ondertussen werden er wel hints geven dat de Elfstedentocht mogelijk wel door zou mogen onder strikte voorwaarden en dan alleen voor wedstrijdschaatsers. Als dat kon, waarom dan niet de NK marathon op natuurijs? Daar komt nog bij, alle opgedane wetenschappelijke inzichten in het afgelopen jaar m.b.t. de verspreiding van het virus in de buitenlucht weerspreken het nut van de richtlijn van 1,5 meter in de buitenlucht. Maar toch blijven ze daaraan vasthouden, er komt geen einde aan.
Snakes in Suits. Goed boek.
Tja een volwassen vent die Wobke heet....
Ws ook een kievietsei zoeker.
Tja.... Wipke klinkt toch nog leuker
Niet handig? Niet handig?
Ontslagwaardig! Dat is het.
En wij maar binnen zitten. M’n broek zakt er van af, maar trek ‘m snel weer op, voordat ik nog meer genaaid word door de overheid.
Gelukkig bepaalt U dat niet.
@van Oeffelen | 19-02-21 | 12:19: ? Trol?
Geen Teen - 1
Het kabinet is demissionair, er gelden andere en soepelere regels. Ik zie het probleem niet. - Einde sarcasme.
Ons kabinet zal hoge ogen gooien bij de wereldkampioenscahppen uit de bocht vliegen.
Een goed voorbeeld doet goed volgen. Zo zien we politici graag!
Zullen we maar gewoon weer wat open gaan. Naar school, buitensporten, en adieu avondklok. Ik zie eten op een terras ook als sport. Ben oprecht van mening dat feesten voor jongeren gewoon weer moet. Laten we maar eens wat gas geven.
Regels zijn er slechts voor het stemvee.
Exact. Rules for thee, but not for me. En waarom ook niet? Men stemt toch altijd braaf hetzelfde. Dus lekker boeiend.
In openbare ruimtes moet je toch een mondkap op?
Snap je het nou nog niet? Niet als je minister bent.
Als minister hoef je je niet te houden aan de regels.
Aso's dansen op het ijs.
Ik wil ook excuses voor het feit dat ik nu dus gekeken heb naar een foto van een volwassen man in een strakke legging.
Je voor een kwartiertje schaatsen in een strakke legging hijsen. Het getuigt wel van moed.
Ah... excuses.... schadevergoeding. De één z'n legging is de ander z'n slavernij, zullen wij maar zeggen....
@Gewone_mevrouw | 19-02-21 | 12:08:
-
Of van de zee van tijd waarin je kennelijk niets beters te doen hebt, qua - bij voorbeeld- KLM uit de brand helpen.
Het was dus van essentieel belang dat die fotograaf ook naar binnen mocht! (anders kon Wopke de vernedering van het volk niet laten zien / konden wij niet zien dat meneertje lak heeft aan coronamaatregels)
Was ie trouwens wel voor 9 uur weer thuis?
Zelfde als met die Ted Cruz, achteraf de boel proberen recht te breien. Domme arrogante tyfushonden. Waar je geen zak aan hebt. Als volk.
'it should not have happened' - hoe zeldzaam hypocriet - het was een van buitenaf komend onheil en je kon er niets aan doen...
Teddy Cruz kan het wel gaan shaken bij de GOP achterban. Ondanks zijn gesimp voor lil' Donnie. Maar goed ben sowieso benieuwd wat er de komende 4 jaar gaat gebeuren met de GOP. Of het daadwerkelijk doormidden scheurt. Dems gaan de komende 2 jaar in ieder geval triomfantelijk hun land en daarmee ook het westen de grond in boren.
@Graaf_van_Hogendorp | 19-02-21 | 12:43: Daar zijn ze al hard mee op weg. Biden heeft wederom pontificaal toegegeven dat hij China alle ruimte gaat geven. Genocide wordt afgewimpeld als ‘cultuurverschilletje’ en ondertussen wordt in eigen land de Constitution met voeten getreden. De toekomst ziet er weinig rooskleurig uit.
Waarom had ie die muts eigenlijk op? Om te verbergen dat hij ook een bezoek had gebracht aan het kappersgilde om even bij te praten in een ronddraaistoel?
Unpopular opinion: ik vind Hugo de jonge leuker
Oja, die is ook van het CDA.
Deze partij blinkt echt uit in toppers.
Tijd om het CDA uit de kamer te royeren. Ze zijn een criminele organisatie en mogen wat mij betreft per wet direct verboden worden. Net als de VVD, trouwens.
Maar ik heb er genoegen aan als ze 18 maart max 1 zetel overhebben.
Voor Pieter.
Nou Mark, kom er maar weer in met je "mildheid en genade."
Er is geen echt kabinet meer hè, dus de VVD is vol op het orgel. En Rutte lacht zich de ballen uit de broek.
In verkiezingstijd is er minder plaats voor mildheid en genade.
Opvallend, zowel Grapperhaus als Hoekstra van het CDA...
God beschermt.
Van God los.
Godverdomme!
Rules for thee, not for me.
Dat is toch wat je noemt een uitglijder. Hij is vol door het ijs gezakt en heeft een nat pak gehaald.
"Niet handig". Dat is het motto van de gehele corona-aanpak.
Correctie: het motto van Rutte III
Ik zou dan toch liever met Irene Schouten een scheve schaats gereden hebben.
Kijk, het is natuurlijk duidelijk dat hij daar, als nummer 2 op die schaatsbaan geen risico loopt. (Als Kramer zijnde zou ik er minder blij mee zijn, maar da's een ander verhaal).
Maar het aantal personen op die schaatsbaan is gelimiteerd tot dat hele kleine aantal, omdat hij en zijn collega's er structureel een teringzooi van maken. Kijk, waren we nu lekker voortvarend aan het vaccineren, en hadden we zicht op over 2 maanden alles weer open, dan was dit een prima stunt geweest. "Jullie binnenkort ook weer".
Nu wrijft ie ons eigenlijk vooral het enorme gepruts van het kabinet in ons gezicht. Dit is niet "kijk eens wat ik kan" maar "kijk eens wat jullie niet kunnen, dank zij onze enorme faalhazerij"
"En ik gebruik het ook nog eens als publiciteit"
Wat lijkt me dat een heerlijke baan zeg, politicus: geen consequenties aan je gedrag. Gewoon "sorry" zeggen, en iedereen gaat over tot de orde van de dag. Net zoals bij Ferdinand "Fuck 1,5m afstand op mijn eigen bruiloft" Grapperhaus. "Sorry", en we gaan gewoon weer verder. Politicus, wat een heerlijke baan.
Lijkt me vreselijk, iedere dag omhoog likken, omlaag trappen en glashard liegen.
Met als hoogtepunt bij Grapperhaus natuurlijk: Hmm, deze regel komt mij wel slecht uit, laat ik de strafmaat maar naar beneden bijstellen. Meer iets wat je van een Putin verwacht, zeg maar.
Vergeet die incompetente CDA-trut van een Bijleveld niet die zo nodig naar de kerk moest. Heeft zij eigenlijk al sorry gezegd?
'Vo voor de praeses
Ook Wopke is gewapend met teflon.
Er zijn maar 2 personen op deze planeet met teflon, Teflon Don en Marxje Rutte. Flopke is slechts een passant, voor uw amusement neergezet en straks geweaun na de verkiezing weggejorist en opgerot.
Valt wel op.
@Graaf_van_Hogendorp | 19-02-21 | 11:46: Is dat die Don van Don & Ad?
@Prieelvogel | 19-02-21 | 11:57:
Nee, de minder coole Don. Lil' Donnie Twamp. Twice impeached, twice scot free.
Lul
Wat zouden we allemaal (behalve degenen die niet kunnen schaatsen) doen als we de kans kregen via ons werk? Dat konden we zien toen vorige week half Nederland op het ijs liep.
Ga lekker schaatsen joh, de halfoverdekte banen zijn overal gewoon open, geldt als ‘buitensporten’ ondanks dat de baan zelf gewoon overdekt is.
Sinds wanneer hebben u of ik een voorbeeldfunctie?
@bakker023 | 19-02-21 | 11:46:
-
'ga lekker schaatsen' kunt u gevoeglijk op uw buik schrijven. De half overdekte banen zijn weliswaar open, maar je moet een 'slot' reserveren. En laten die nu nét allemaal en overal voor de komende weken zijn uitverkocht.
Dus er was echt niemand binnen het CDA die zei, het is ook mogelijk om die foto niet te publiceren
Neen die zijn behept met dezelfde arrogante kijk op het gepeupel.
Die zijn er wel, maar het CDA bestaat momenteel uit 2 harde kampen en ik voorspel een scheiding binnenkort, de oude KVP onder de rivieren is momenteel in potentie groter dan de PVV.
@grindbak | 19-02-21 | 11:47: Dat zou verdorie eens tijd worden. De groep corrupten kan toch niet zo groot zijn.
Wopke is weggelopen van de filmset Startrek, waarin hij de rol vertolk van het ras afkomstig van de planeet Vulcanus, gelet op zijn puntige oren welke hij handig camoufleert met zijn vreemde haardracht, ook de scherpe neus geeft aan dat hij uit een ander parallelle universum komt. En nu incognito de rol van farizeeër bij de CDA vertolkt.
Hup, weer 1 of 2 zetels erbij voor de VVD. Rutte pist in z'n broek van het lachen om zoveel onbenul. Man, man, man, waar halen ze die sukkels vandaan.
Marxje Rutte krijgt zetels erbij hoeveel lockdowns er ook komen en hoe hard hij het volk cucked. Bij elk schandaal een zetel erbij in de peilingen. Ongelofelijk.
@Graaf_van_Hogendorp | 19-02-21 | 11:38:
Ja, daar lijkt het inderdaad wel op. Wat zegt dat over de tijdsgeest, vraag ik mij dan af.
@ratelaar | 19-02-21 | 11:49: Elk volk krijgt zijn leider. Hoe meer gemakszuchtigen die op hem stemmen hoe meer zetels
Die triomfantelijke, arrogante CDA grijns op die tweede foto herinnert me maar al te goed aan de tijd van Balkenende.....
Heel simpel. Net als die kale van Justitie. Drie letters, begint met een w : W-E-G
Da's twee keer woordwaarde dan, ze waren eigenlijk al W-E-G.
Ik heb wel een andere drieletterafkorting voor u die meer hout snijdt:
P-V-V.
@elfenstein | 19-02-21 | 11:39: Y-E-P
@elfenstein | 19-02-21 | 11:39:
C-O-R-D-O-N S-A-N-I-T-A-I-R-E
Wopke:
Hey Sven, Jezus redt!
Sven? Sven?!
Abject en infaam...
Hou es op met dat jaloerse gezeik. We kunnen niet allemaal in een porsche rijden. Hoekstra lul, ga de hele dag rondjes rijden in Thialf maar hou je smoel erover.
Kunnen/mogen.
Jaloezie heb je uit weelde. Voor velen onder ons is dit overleven geworden en geen eigen keus. En dan mogen wij er wat van vinden...
@Is dit nog nieuws? | 19-02-21 | 11:36:
Ik vraag me iedere keer weer af wie deze reaguurders zijn en waarom ze dit zeggen.
Dit gaat tegen iedere ratio in.
Precies, en ga naar de Kapper, en loop je rondjes na 21.00 uur, Wapke.
@Mr.Crowley | 19-02-21 | 11:41: Nou is uw buurman Thialfpiefje en u mag het hem mee een rondje schaatsen. Sven is er ook en u vindt schaatsen leuk. U zegt nee? Nou dan.
@Pedronegro | 19-02-21 | 12:03: En niet komen aankakken met voorbeeldfunctie want in uw wereld is iedereen gelijk.
@Pedronegro | 19-02-21 | 12:03:
Ik ben geen minister van financiën. Die moet het voorbeeld geven.
Dan had hij geen politicus moeten worden.
@Pedronegro | 19-02-21 | 12:05:
U bent een geniepig mannetje. als een man bent.
@Pedronegro | 19-02-21 | 12:05:
Dus ministers mogen corrupt zijn van u?
@Pedronegro | 19-02-21 | 12:05:
En bij u is iedereen corrupt?
@Pedronegro | 19-02-21 | 12:03: Ik heb a: geen voorbeeldfunctie. b: Ik zou er dan niet trots foto's over gaan posten.
.... wat een ophef om niets zeg. In Noord-Holland zijn alle ijsbanen gewoon open. Dus daar mag u ook gewoon heen, minister of niet.
Welke ijsbaan is op dit moment open?
*schaatsen pakken gaat*
@Is dit nog nieuws? | 19-02-21 | 11:35: Haarlem, Alkmaar, Hoorn... wel een tijdslotje reserveren geloof ik, maar dan gewoon gaan!
Thialf is een gesloten baan en alleen open voor topsporters.
De open banen zijn dmv inschrijven op een tijdslot geopend.
@FrankPappa | 19-02-21 | 11:38: ja precies. Dus ophef om niets. Het is toch niet zo gek dat een minister/lijsttrekker daar dan een rondje schaatst op campagne, heeft weinig met Corona te maken. Zonder Corona mocht de gewone man ook geen rondje rijden met Kramer denk ik. De gewone man mag ook niet meetrainen bij Ajax. Echt spijkers op laag water zoeken dit hoor, en dan zo’n Van Ark die in full campagne mode gaat roepen dat Hoekstra fout zit, om te kotsen.
Wat begrijpt u niet van dat Thialf gesloten is want overdekt dus coronagevaar?
@bakker023 | 19-02-21 | 11:42: Mijn fitness club is ook gesloten. maar ik ga vanmiddag effe met een paar halters jongleren want ik stem CDA
@bakker023 | 19-02-21 | 11:42:
"De gewone man". U ook al?
@2voor12 | 19-02-21 | 11:44: Thialf is niet gesloten toch? Ja voor het publiek maar niet voor topsporters. Zie hier echt geen verschil met een Politicus die een balletje meetikt op de training van een willekeurige voetbalclub. Daarnaast, als je de reacties van mensen leest leven er veel in de veronderstelling dat je niet kunt schaatsen op de ijsbaan terwijl de meeste gewoon open zijn. Lijkt wel of heel NL per se in Thialf wil schaatsen, maar kom op...
@bakker023 | 19-02-21 | 11:49:
kennelijk zijn uw argumenten niet zo sterk.
Zegt het verschil BINNEN= gesloten en BUITEN= open u iets?
@bakker023 | 19-02-21 | 11:37: Dank u.
@bakker023 | 19-02-21 | 11:37:
-
ALLE slots zijn voorde komende weken compleet uitverkocht. Overal.
@bisbisbis | 19-02-21 | 12:23:
behalve als je minister bent natuurlijk en dan nog een rondje schaatsen met Sven.
Hoe dan? Simpel: Rules for thee, but not for me.
If I break the rules we adjust the rules.
All animals are equal....
Ik ga maar eens solliciteren als PR en communicatiemanager bij het CDA.... ik heb het vermoeden dat er binnenkort een positie vacant zal zijn.
Zou wachten tot er een nieuwe lijder daar komt, Hoekstra zal na de verkiezingen wel vertrekken en schoentjes is af.
Jack zit daar nog hoor. Die ga jij daar niet weg krijgen.
@Torwart | 19-02-21 | 11:42:
Jack de Vries? Die een koning Davidje ooit deed? Namelijk een affaire starten met de vrouw van een officier die onder hem diende, en deze wegstuurde naar het slagveld?
Gluip die gast.
Kon Sven 'm nog wel bijhouden?
Hoeveel zou die Sven daar voor krijgen?
Ik ga er van uit dat hij het niet uit liefdadigheid doet.
En Wobke, je hebt je banaan in de kleedkamer laten liggen!
Lotto-Jumbo zal het prima vinden dat hij paar rondjes met Wopke rijdt voor foto momentje
Nee, die heeft zijn vrouw geclaimd, of het je het interview niet gelezen waarin hij zegt dat ie thuis niets te vertellen heeft. Nu begrijp ik ook waarom.
Hoe dan ? MTB gekocht en ik ploeter nu met veel plezier door de drek.
Met terugwerkende kracht is die combinatie verboden.
Vooral vanwege het plezier.
Als u het met tegenzin deed zou u nog kunnen zeggen dat het essentieel is.
@Is dit nog nieuws? | 19-02-21 | 11:31:
Bij het volgende rondje trek ik een verveeld en/of lijdend gezicht.
@Der Schnitzeljäger | 19-02-21 | 11:34:
i.kym-cdn.com/entries/icons/original/...
"Niet handig."
Meer kunnen politici niet over hun lippen krijgen, en meer hóeven politici ook niet over hun lippen te krijgen om weg te poetsen wat ze fout doen, om moreel laakbaar gedrag goed te praten.
"Niet handig."
Politiek is een beroep van handigheidjes. Je doet het handig, en dan kom je overal mee weg, of je bent even onhandig, en dan spreekt men je aan op die onhandigheid. Maar je hoeft je anno 2021 geen zorgen te maken, je zecht gewoon "dat was niet handig", en dan is daarmee de kous af.
Want wij, de argelozen, wij zijn wel dom maar desondanks hebben wij inmiddels ook al lang door dat politiek niets met oprechtheid, niets met integriteit, niets met een rechte rug, niets met echtheid te maken heeft, dat politiek een kwestie van handigheidjes is. En we verwachten dan ook niet méér dan handigheid. Een politicus is voor ons een goed politicus als hij (of zij) ultiem handig is en voor ons de illusie overeind kan houden dat hij waarachtig is. Wij willen perfect voorgelogen worden, willen in de droom leven die ons op zoveel andere manieren wordt aangeboden door de commercie. Wij jagen de dromen na die ons in commercials, in films en filmseries, in docudrama's, in reality soaps, maar ook in krant en tijdschrift en aan de tafels van de lulprogramma's wordt voorgehouden. Wij willen niet wakker worden maar blijven dromen, tot in het stemhokje.
"Nee, dat was niet handig, Wopke", zeggen we dan in onszelf. Want Wopke, dat is een nieuwe droom, Wopke de nieuwe heiland, met naast zich die zo lief overkomende Liselot, Wopke moet handig zijn en ons Wopke voorschotelen zoals wij Wopke graag zien. Wij willen deel hebben aan het proces, aan de opkomst van Wopke, aan het Wopke-effect.
"Niet handig".
Nee, niet handig van de Wopke achter Wopke, de Wopke die wij niet willen zien, die wij ontkennen, die wij eigenlijk, in het diepst van ons hart, ook wantrouwen en verachten, de echte Wopke.
Vind Woppie eigenlijk een amateur, Gabberhouse gooide er nog een snik ertegen aan bij zijn excuses.
Alles is nep, maar sommigen kunnen beter acteren.
Komkommerverkiezingstijd in combinatie met een vreemd soort van afgunst.
Nee, het signaleren van een vorm van hypocrisie die zo diep zit dat de hypocriet er zelf totaal geen zicht meer op heeft en door anderen erop gewezen moet worden.
Schandalig dat die Sven graag in de buurt van prins Wapke wilde zijn, beboet die kerel.
Weg met die verrotte kliek daar in Den Haag.
Nog even en de kinderen van politici krijgen wel gewoon zwemles.
Dus we kunnen terug naar het driestandenstelsel?
Of de kinderen van het staatshoofd gaan op vakantie naar Griekenland.
gewetensvraagje: hoe vaak per dag overtreed jij de coronaregels en/of de wet? Dus alles hè, links afslaan waar het niet mag, even rood meepikken op een verlaten weg, te hard rijden op de snelweg, na 9 uur bij je overbuurman naar voetbal gaat kijken, toch samen met je partner naar je ouders in het weekend, je peuter met die eeuwige snotneus toch naar de opvang sturen, toch die vuurpijlen van vorig jaar nog afsteken, met 3 wijntjes op in de auto kruipen, met je vrienden in het park of op de ijsbaan afspreekt en verder alle regeltjes overtreden die je kinderachtig, onnodig of overdreven vindt? Ik ben gewoon benieuwd. Ben jij dan ook die man/vrouw die anderen de maat neemt, vooral die met een voorbeeldfunctie? Mooi! Dan ben je een echte Nederlander!
Wie plaatst er een foto op twitter als je door rood rijd met "kijk mij eens door rood rijden"?
Ik overtreed ze bijna allemaal wel eens. Maar mijn peuter mag gewoon naar de opvang met een snotneus.
@IJschpegel | 19-02-21 | 11:27:
Dat doen alleen zwakbegaafden.. Precies het type wat zitting heeft in dit kabinet.
@IJschpegel | 19-02-21 | 11:27: Dat doet Dibaco! Want dat is geen Nederlander
De wet overtreden. En dan een rechter die zegt dat u de wet niet overtrad. En dan hoger beroep.
En dan de wetgever die de wet aanpast zodat u wel strafbaar bent.
Dan moet de rechter u wel veroordelen.
Want volgens de op dat moment geldende wet deed u wel wat verkeerd.
De regels aanpassen tijdens de wedstrijd.
Ja, u was 1e over de streep, maar zojuist is aangepast dat de 2e plaats wint.
Doei.
Wopke had naar een ondernemende middenstander moeten gaan en vragen naar de problemen die deze mensen op dit ogenblik hebben.
Geen rondje moeten schaatsen met een milionair.
volgens mij is dit waar het over gaat.
Ben jij die man of vrouw die regels maakt voor anderen en ze zelf overtreedt? Ben jij de man of vrouw die mensen die mogelijk regels overtreden buitensporig hard laat aanpakken door de belastingdienst? Dan ben jij de man of vrouw die we zoeken in de politiek. Meld je nu aan via Ikstabovendewet.nl
@El Rico Grande | 19-02-21 | 11:31: Aangenomen.
Ach U bent politicus? Anderen de maat nemen door zogenaamd mensen een spiegel voor te houden,
Ik heb besloten dat regels niet meer voor mij gelden, want dat doen anderen ook.
Zo iets?
"gewetensvraagje? Tsja, geweten, dat is het nu net waar het wopkje totaal aan ontbreekt en waar wij hem derhalve op moeten aanspreken, lang en veel tot en met de verkiezingen.
Die zijn losgezongen van de werkelijkheid.
Wollige wereldvreemdelingen in hun eigen bubbeltjes.
Of het wel of niet terecht is of de pispaal voor vandaag, is een andere discussie.
Maar je bent dan ook wel een ongelooflijke oen als je dit even fijntjes op socal media gaat plaatsen.
Stel de minister van defensie bezoekt de luchtmacht en mag een rondje mee vliegen in een F16. Of een minister van WVS die een een afdaling meegaat in de bobslee. Mogen wij allemaal ook niet. Deal with it, hoort bij de post, misschien one of the perks, maar waar hebben we het over. Kleinburgerlijk gelul.
Noraliter zou je gelijk hebben. Maar nu doet hij iets wat voor de rest van Nederland verboten is. Daar ligt het probleem.
Je blijft het niet snappen he.
Het probleem ontstaat in dat geval pas wanneer Wopke vervolgens tweet 'ga óók meevliegen in een F16!' terwijl zijn eigen coronamaatregelen dit momenteel verbiedt en mensen dus helemaal niet mee kúnnen vliegen.
@professorinopleiding | 19-02-21 | 11:26: Bob praat wel vaker kromme dingen recht.
@professorinopleiding | 19-02-21 | 11:26:
Dat is niet eens het probleem, of in ieder geval het hoofdprobleem. Het is niet dat hij, Gabberhouse of Halalsema, iets stouts doen. Het probleem is dat ze het klootjesvolk verbieden wat ze zelf ongegeneerd doen. En daar strenge consequenties aan verbinden.
Maar goed Vreemde Eend op open riool twatter schijnt dat ook niet te begrijpen, dus ik ben bang dat veel tata's dit allemaal niet snappen. Bibberend op de bank met 2 bekpampers om de bakkes wachtend op een UWV uitnodiging om langs te komen.
@Papa Jones | 19-02-21 | 11:27: Die moet ik nageven, dat is niet erg handig. Aan de andere kant zou Wobke zo maar een welkom tegengeluid achter de schermen kunnen geven aan de huidige maatregelen waar het sport betreft.
Leuk geprobeerd BodDobalina maar:
1.Hij had daar niets te zoeken.
2.Sport is niet zijn departement.
3.Corona?
4.Een PR-stuntje wat laat zien, dat ze bij de verkiezingscampagne afdeling van het CDA ook totaal van de pot gerukt zijn.
Dit kabinet voelt zich ver boven het volk verheven en demonstreert dat ook iedere keer weer. Hersenloos bovendien door dat op social media te demonstreren. Dat bewijst eens te meer dat deze mensen er niet zitten voor jou en mij, maar uitsluitend en alleen voor zichzelf.
@Usumani | 19-02-21 | 11:28: Pinokkio's fanboy, samen met Kuif.
@Ad1617 | 19-02-21 | 11:32:
Lieden achter @kluifje worden er tenminste voor betaald.
@BobDobalina | 19-02-21 | 11:30: Ja inderdaad, maar die hoop is tevergeefs ben ik bang, omdat dit absoluut niet als tegengeluid bedoeld was. Hij zal diep door het stof gaan, verwacht ik.
Je ziet het echt niet he?
Dit is hetzelfde als wanneer Wapke na 21.00 een stuk gaat hardlopen.
"tja, ik zag mijn loopschoenen liggen, en de verleiding was te groot. En nu het uitkomt, heb ik spijt van de ophef"
@Papa Jones | 19-02-21 | 11:41: helaas wel.
Lekker ouderwets zeiken, typisch Nederlands. Non licet bovi, quod licet Iovi
Ceterum censeo CDA esse delendam
@Graaf_van_Hogendorp | 19-02-21 | 11:27:
Hehehe, Sancta Simplicitas van Wopke.
Wopke iactus est.
@Graaf_van_Hogendorp | 19-02-21 | 11:27: 'Typisch Nederlands' en dan eindigen met Latijn. Macte virtute!
@Usumani | 19-02-21 | 11:37:
Inderdaad. Sic transit gloria CDA.
Luctor et non-emergo naar ik hoop.
Lekker op zijn Anima Farm's. Varkens zijn gelijker aan andere dieren.
'Alle dieren zijn gelijk, maar sommige dieren zijn meer gelijk dan anderen'
is het eigenlijk.
Het hele probleem is de foto en tekst erbij te posten. Deze man is zich duidelijk niet bewust dat hij iets doet in strijd met de richtlijnen. Dat deze meneer dan ook nog eens een van de gezichten is die deze richtlijnen bedenken en beleid hierop moeten maken, is zorgelijk en zeer hypocriet.
Iedereen staat in deze tijd wel eens te dicht op iemand anders, of is toch met zn 2en op bezoek, of weetikveelwat. Maar we zijn ons er bewust van, en het gebrek aan bewustzijn van deze overtreding, maakt dat deze meneer de essentie niet snapt, en niet bezig is het landsbelang te dienen. Hij bedrijft politiek als een bezigheid, niet als middel om een land op een juiste manier te besturen. Onthoud dat als je stemt komende verkiezingen!
Empatisch vermogen is wat lager.
Dat kan.
Mooi geschreven en spijker op z'n kop. Wopke is meer bezig met het organiseren van persmomentjes voor zichzelf, dan met besturen van een land in crisis. Net als de rest van de ministers eigenlijk.
Zo hebben we weer een pispaal erbij. Vanavond in alle langzamerhand ontelbare praatprogramma’s hoofdonderwerp. Met deskundigen zoals Beau, Gordon en weet ik niet wie om commentaar te gaan geven.
ah, de wel voor mij maar niet voor u club is dus ook geopend zie ik.
De slippendragers van uw meerderen feesten en beesten nog steeds erop los heur. En lachen u vierkant in de bakkes uit.
Als Wopke MP is en er is weer een toeslagenaffaire dan ben ik bang dat we hetzelfde gezeik krijgen.
Het is vrijwel zeker, dat Wopke gezeik krijgt als de Parlementaire Enquete los gaat.
Maar Rutte ook.
Die komt dus óók al uit een grappie- ei. Wel mooi, dattie een pleidooi houdt, om sportverenigingen en sportscholen weer te openen. Met cda erbij kan er hier al rap een meerderheid voor zijn. En we hebben gezien, dat dat in een paar uur kan worden geregeld.
Mensen die dit goedpraten zijn waarschijnlijk loners met een beperkt sociaal leven. Als je sociale leven, sportleven enz. wordt ingeperkt dan is dat kut. Als je vervolgens de mensen die je dat opleggen wel leuke "verboden" dingen ziet doen dan word je pissig. Als je dat niet begrijpt en beweerd dat het allemaal wel meevalt dan ben je dus gewoon een lutser en af.
Of een hard-core CDA-stemmer/Lid media-team CDA.
Er zijn wappies - en er zijn woppies.
Spitsvondig! De woppie vind het leuk om anderen de maat te nemen maar heeft verder geen last van- of schijt aan de regels.
Woppie Hoekstra. Bekt lekker.
Klassiekertje. Houden we erin.
Maar hoe gaat het eigenlijk met de Wuppies?
@JvanDeventer | 19-02-21 | 11:28:
-
Die waren van de concurrent... Appie.
-
Dus nu hebben wij: wappies, woppies, wuppies en ... appies.
@JvanDeventer | 19-02-21 | 11:28:
Ik wappie, hij woppiet, ik heb gewuppied.
@ratelaar | 19-02-21 | 11:23:
"De woppie vind het leuk om anderen de maat te nemen "
Dan zijn we allemaal woppies hier?
@Graaf_van_Hogendorp | 19-02-21 | 11:31: Is Omtzicht dan een wobbie?
@Is dit nog nieuws? | 19-02-21 | 11:33:
Omtzigt is controlled opposition.
@ratelaar | 19-02-21 | 11:23:
-
Kom, kom, hij was op z'n minst 400 meter lang de KLM aan het redden...
@bisbisbis | 19-02-21 | 11:37:
Zo ver had ik nog niet gekeken...
@mijzelf:
-
... en sinds het huwelijk van onze geachte MinJus hebben wij ook nog de Grappies....
De daders maken de regels. Bananarchie wonen wij.
De arrogantie van de macht.
Ook de demissionaire regeringsleden hebben lak aan de regels. Waarom moet de rest van Nederland die regels dan wel eerbiedigen?
Kennelijk zien regeringsleiders er ook geen kwaad in om per situatie in te schatten of iets wel of niet kan. Ik bedoel, ik kan me niet voorstellen dat Wopke dood wil aan kerona of de kerona dood van anderen op zijn geweten wil hebben. Dus kennelijk acht hij het risico dat hij door die activiteit kerona krijgt of overdraagt zeer gering tot nihil. En hoe is deze volksvertegenwoordiger beter in staat om die afweging te maken in dat specifieke geval dan de gemiddelde Nederlander?
Als ik afga op de activiteiten van onze ‘beter’ geïnformeerde regeringsleden is kerona minder gevaarlijk dan wordt voorgespiegeld en is er dus verder niet zoveel aan de hand.
Misschien zijn de avondklok en al andere kerona maatregelen toch een verkiezingsstunt?
Blijkbaar wel. Degene die van die maatregelen houden zijn diegene die niet netjes geld op hun bankrekening gestort krijgen, terwijl anderen niet kunnen werken, omdat de horeca en eigen bedrijven dicht zijn, daarnaast kunnen zzp'ers zichzelf nauwelijks onderhouden.
Houdt de bevolking bang- Dan stemmen ze eerder op de zittende macht.
Als ik sponsor Jumbo zou zijn, dan zou ik nu even achter m'n ondernemersoren krabben...
Eigenaar Dumbo heeft naar verluid het salaris betaald namens PSV van een of andere mof die 20 jaar geleden wereldkampioen werd en sindsdien geen wedstrijd meer heeft gespeeld. Zou me dus niet verbazen als ze CDA en VVD steunen.
Cowboys. Die hebben een groot deel van hun vermogen allang veilig gesteld.
Het afschaffen van alle sportactiviteiten raakt mij in mijn persoonlijke leven behoorlijk. Van 5-6 keer sporten per week, moet ik het doen met een rondje rennen in het park. Vóór negenen.
En dan gaat die Christenlul een beetje trots op de foto op de schaatsbaan schrijven dat dit zo lekker is. Ja zak, dat weet ik. Mag ik ook?
Dit dus.
Thuis passief op de bank hangen met een voorraad snacks binnen handbereik is beter voor de gezondheid, dan krijg je namelijk geen kerona. Aldus wordt impliciet beweerd door de boven ons gestelden.
hij is geen christen, geen idee waarom je hem zo noemt.
Zelfde ervaring.
Van 4 keer sporten per week. Terug naar 2 keer.
@VoltaireJohn | 19-02-21 | 11:40: sorry, was niet de bedoeling Christenen te beledigen. Het is de hypocrisie waar ik over val.
@VoltaireJohn | 19-02-21 | 11:40:
Hij komt uit een vrijzinnig protestantse familie, en ging naar de zondagsschool, en is alleen maar lid van de Remonstrantse kerk.
Ik heb geen idee waarom u hem geen Christen noemt.
Arrogant en wereldvreemd dus.... andere regels voor wopke
Ga nou niet wrijven in die vlek.
U bent de vrouwelijk voorzitter van de rechtbank in Den Haag soms?
@Ommezwaai | 19-02-21 | 11:21: nee, die had meer gestotterd.
Alleen incompetente op macht beluste idioten gaan voor een baan in de politiek. Je hoeft namelijk niks te kunnen, het enige dat je hoeft te doen is je moraal kompas uitzetten en je ziet aan de duivel te verkopen.
Minister is toch een beetje de beste van de groep in een sociale werkplaats.
Klopt, fuck you burger is het motto.
Dit is, op zijn minst, nummer 3 die had moeten aftreden.
Totaal geen schaamtegevoel ,laat staan verantwoordelijkheidsgevoel.
Oepsie, dat was een beetje stout :-).
Ik vergeef het hem.. [maakt gristelijk gebaar].
.
Zie het als een beetje compensatie in natura voor die klote bijbaan,
die hij onlangs in zijn mik geschoven gekregen geeft. ;-)
Dat 'niet handig' begint onder politici eerder een protocol dan een excuus te lijken.
Iedereen is gelijk en sommige net wat gelijker.
Begrijp best dat als je op werkbezoek bent en een uitnodiging krijgt om mee te schaatsen, je erg in de verleiding komt om dat te doen. Van Hoekstra mag je echter verwachten dat hij zich bewust is van zijn rol en de verleiding weerstaat. Tenslotte is hij vertegenwoordiger van een kabinet dat juist alle binnensporten heeft verboden voor alle andere burgers in dit land. Geeft mij geen vertrouwen dat empatisch vermogen een kracht is die hij kan gebruiken tijdens lastige politieke situaties.
Precies dit. De verleiding weerstaan maakt je een leider.
Knal die sportscholen maar weer open, voel me stuk fitter als ik een beetje kan trainen.
Oh, Wopke heeft de ambitie Mark Rutte op te volgen lees ik.
Dat is bij deze dan ook een utopie. Rutte had zijn hoofd erbij gehouden.
Rutte kan niet schaatsen
Gewoon een slimme stunt van De Wopster. Deze ophef heeft hij natuurlijk voorzien, maar hij heeft gedacht dat de publiciteit per saldo gunstig voor hem zal uitpakken. Ik denk dat hij dat goed ziet.
Ik denk dat je je daarin lelijk vergist.
Enkel de wappies juichen deze aktie toe, alleen helaas: zij stemmen geen CDA.
Denk dat je wel eens gelijk zou kunnen krijgen. Mark zit nu een beetje diep. Om als Wopke niet dieper te gaan zitten heeft hij dit half-akkefietje op touw gezet. Althans zijn spindocters. Wel een risico, maar we gaan het zien. In ieder geval heel veel media-aandacht.
Ondermijnen van het overheidsbeleid (je eigen beleid) is nooit slim.
Deze krijg je in een debat weer voor de kiezen.
Maar even een snik, sorry zeggen, 95 euro overmaken en het is klaar?
Mark heeft even naar de VARA gebeld voor zijn goede vriend Wopke. Regel even een half uurtje om dit schoon te praten. En hop, geregeld. Zo werken linkse vrienden onder elkaar.
Laat dit ervoor zorgen dat de sportscholen opengaan zoals bij Grapperhaus het verminderen van de boete het gevolg was. Toch iets positiefs uit deze oeverloze arrogante actie van meneer schijnheil.
"Ik had de verleiding moeten weerstaan en mijn gympen moeten aanhouden." Haha, was niet gepland, maar hij had toevallig z'n schaatsen, z'n balletbroek, trui en muts in zijn handen. Tja, dan kan je de verleiding moeilijk weerstaan.
Geen verantwoordelijkheidsgevoel.
Geen gedééld verantwoordelijkheidsgevoel in elk geval.
Oi oi oi.
Wopke heeft een miskleun begaan. nou begint het hoor.
Wopke is een onvoorstelbare kneus. En dat wil ook nog eens minister president worden. Afserveren deze sukkel. Einde oefening. Over en uit.
Een grapperhaus doen.
Zou onze volgevreten “man van het volk” Frans Timmermans wel eens willen zien op de gladde ijzers. De sporadische keren dat ik die halve zool zie denk ik trouwens dat hij ieder moment kan exploderen...
Die zakt op een ijsbaan nog door het ijs om vervolgens de klimaatverandering de schuld te geven.
Kan die dikke niet ook eens langdurig karona krijgen? Is dat griepje nog ergens goed voor …
Ik moet bij Timmerfranzl altijd aan Mr Creosote van Monty Python denken:
"Nog 1 klein chocolaatje Meneer Timmerfranzl".
@Roadblock | 19-02-21 | 11:45: “neemt snoekduik om in dekking te gaan”
@Roadblock | 19-02-21 | 11:45: www.youtube.com/watch?v=GxRnenQYG7I
Kun je dat ook in een bezwaarschrift tegen een boete voor de avondklok zetten? Sorry, dat had ik niet moeten doen?
Lol
Inderdaad. Als hij wegkomt met zijn "Ik had dit niet moeten doen", waarom zou dat dan niet voor de 'gewone burger' gelden die Corona regels aan zijn laars lapt?
Hij probeert nu zijn eigen straatje schoon te vegen achteraf
Ik dien een WOP-verzoek in....
Geen toeval, opzetje bedacht door campagne genie Jack de Vries, " als je maar in het nieuws komt"
Inderdaad, een collega van me zie altijd als ik weer eens een fuck up had gemaakt: "Het maakt niet uit hoe je genoemd wordt, als je maar genoemd wordt.
Spijker op zijn kop....
Hoor ik daar iemand om mildheid en genade roepen ?
Hahaha!
Omdat ze allemaal weten, inclusief koorbal Wipke, dat de maatregelen over de top zijn en er alleen risico's zijn voor de groepen 70+ en de dames/heren/gender x jonger dan 70 met een zwakkere gezondheid (onderliggende aandoeningen). Gaat Engel dit ook in zijn verweer gebruiken?
Begrijjp de ophef niet, Uithof in Den Haag is ook gewoon open
Dat is volgens de regels een buitenbaan. Ik kijk er als ijshockeyer ook met afgunst naar.
Als je dit niet begrijpt dan kan ik je alleen qualificeren als "beetje dom". Of erger.
De zoveelste, Grapperhaus, Halsema, Willem-Alexander etc... en maa draagvlak vragen.
Tuurlijk, iedereen neemt zijn spandex broek en schaatsen mee op een werkbezoek. Soms kom je in de verleiding om het aan te trekken.
Heb ik nou ook altijd.
Terwijl Pieter Omtzigt in stilte hard werkt aan het blootleggen van het volgende schandaal.
Omtzigt staat keurig in het gelid hoor. De schandalen worden netjes voorgeselecteerd door de partijtop. Coronabeleid en gaswinning zijn al tot no go verklaard.
Geen redactie overleg vanochtend?
Soort van Wopke Cruz/Ted Hoekstra dus.
Man man man.
Wat een kinderachtige over-de-top reactie weer op een ietwat onbezonnen actie van een politicus, zelf tevens schaatsfanaat, om even een paar rondjes te schaatsen met een van de allergrootste schaatshelden van NL.
"Helden"
Want rondjes rijden maakt je een "held".
@menage | 19-02-21 | 11:07: het was ronduit episch!
Schaatsen is een waardeloze kutsport, zeker om naar te kijken.
Wandelen dat is pas lekker!
Hmmm. Niet dat er al niet een voorbeeld was van een koning die op vakantie ging, of een collega minister die zijn schoonmoeder hugde op zijn bruiloft.
Dus nee, de minister had die uitglijder best kunnen begaan.
Onbegrijpelijk dat zijn assistenten zowel op ministerie als van het CDA niet de politieke antenne hadden om hem even in te fluisteren.
En dat is misschien nog wel het allerergste. Het totale gebrek aan inzicht in wat ze aan het doen zijn.
@menage | 19-02-21 | 11:07:
Schaatsen, net als korfbal wereldberoemd in heel Nederland.
Tot er een buitenlander mee doet die vervolgens alle prijzen pakt, zie Eric Heiden.
Is Sven geen milionair?
@2voor12 | 19-02-21 | 11:14: Of zie Nils nog wat, die Zweed.
Ik mag graag even na negenen ergens een biertje drinken, dat mag ik ook wel hè? Toch?
Voor één keer moet dat toch mogen?
Het is zeker kinderachtig, en ook hypocriet. De meeste galspuwers kunnen zelf niet eens schaatsen.
Doe zoals we zeggen, niet zoals we doen.
Mijn gympen moeten aanhouden? Wat was er zo belangrijk om daar überhaupt lijfelijk aanwezig te zijn, terwijl de bevolking in lockdown zit? Dikke vette faal. Een Willy doen zeg maar.
Heeft hij ook Allstars net als Rutte?
@laurentius | 19-02-21 | 11:12: nike air marx?
Stompzinnige, typisch Nederlandse schoolpleinophef. Hunnie mogen wat ikke niet mag, huilie.
Het leidt af van waar het werkelijk om draait, namelijk dat dit land in deze crisis nooit voorbereid is op wat dan ook. Het gaat nu weer over stoute poppetjes in plaats van het vaccinatiedrama, het sneltestdrama, de afwezigheid van voorbereiding op de heropening van het voortgezet onderwijs enzovoort etc.
Regels zijn voor iedereen gelijk, althans hier in Nederland.
In bijvoorbeeld Rusland is dat inderdaad anders.
Het is duidelijk dat Wopke, behalve dat hij geestelijk niet opgewassen lijkt voor het politieke ambt, ook persoonlijk niet in orde lijkt te zijn: hij staat boven de wet.
Het politieke verhaal van hem is zijn kwaadaardige rol in de toeslagaffaire, de idiote inkoop van aandelen AirFrance die daarna kelderden, het instemmen met een bedrag van € 24 miljard naar Italie, en het meewerken aan een desastreus beleid (of gebrek daaraan) wat Covid 19 betreft. Geen geld willen uitgeven voor vaccins, wel aan andere landen.
Het gaat er om dat die stoute poppetjes illegale regels opleggen terwijl ze er zelf schijt aan hebben omdat ze menen dat ze niet voor hun gelden.
Ik had kunnen weten, dat iemand uit Stolwijk CDA stemmer is natuurlijk.
Ik heb ze daar wel met lange rokken rond zien lopen.
Als u niet doorheeft, dat als je regels uitvaardigt, en de bevolking vraagt om zich er aan te houden, je niet alleen ongelofelijk arrogant bent als je je er zelf niet aan houdt, maar ook behoorlijk dom.
Het is èn èn.
Die Wopke valt ook weer zwaar tegen, eerst Rutte aanvallen terwijl hij 4 jaar gezellig in het kabinet zit en nu dit weer. Ze lerem het niet af, dit domme gedrag
Het is meer het elitaire denken. Daar hebben flutmanagers vaker last van.
@sjef-van-iekel | 19-02-21 | 11:08: dat ja, narcistische incapabelen met een ontzagwekkend dédain.
Daaaaag Wopke, u bent af als lijsttrekker, ow wacht....
Achteraf spijt hebben
Altijd achteraf
Spijt is verstand wat te laat komt. Aldus Britt Dekker.
Spijt dat deze verkiezingsstunt verkeerd heeft uitgepakt.
@Quattro Stagioni | 19-02-21 | 11:07: Die een stuk slimmer is dan je zou denken.
Hij samen met Grapperhaus en Rutte geven exact aan wat het probleem is: ze voelen zich ver boven het gewone volk verheven en menen dat de regels voor hun niet gelden.
Dat klopt ook. Problemen mee?
@De echte Stolwijker | 19-02-21 | 11:06:
Uw reactie zegt weer meer over uzelf, dan over het onderwerp.
Maar ja, Stolwijker he?
@De echte Stolwijker | 19-02-21 | 11:06:
Ja, voor de wet is iedereen gelijk en de lokale BOA zou aan de hand van deze beelden hem nu moeten bekeuren.
@De echte Stolwijker | 19-02-21 | 11:06: Ja. Jij niet natuurlijk, Stolwijkers zijn immers al eeuwenlang gewend om zich ondergeschikt en onderdanig te voelen, voornamelijk vanwege genetische oorzaken, zo gaat het gerucht.
@Roadblock | 19-02-21 | 11:08:
Ad hominem. Next.
Dit dus!
@De echte Stolwijker | 19-02-21 | 11:06: Ja. Serieuze problemen, want ze ondermijnen het vertrouwen in de overheid.
@De echte Stolwijker | 19-02-21 | 11:10:
U kiest die naam.
Pssst Sven, geloof je in den here? Niet zo snel Sven, Sven?!
Vervelend voor Sven dat als hij even aanzet, Wapke met een minuut weer tegenkomt.
die wopke is een rutte in vermomming, mark my words.
Voor een Grapperhaus in vermomming heeft hij iig teveel haar
Er is sprake van een noodsituatie, behalve als het even niet uitkomt.
Zoals de edelachtbare BobDobalina vanmorgen reeds stelde:
"moeten we [nu] een van de meer capabale ministers sinds lange tijd aanpakken, omdat hij een rondje schaatst met sven kramer? Ministers doen wel meer dingen die wij niet kunnen doen."
Onnodige ophef met een hoog Calimero-gehalte.
In het land der blinden is eenoog koning. Zo capabel vind ik hem niet.
"Ministers doen wel meer dingen die wij niet kunnen doen."
Mja, zoals Grappighaus.
Of gaat u dat ook goed zitten praten?
Wat is er capabel aan Hoekstra?
Toen hij voor de vorm even tegensputterde bij de enorme giften aan Zuid-Europa, maar wel vervolgens zijn handtekening zette?
Wat is er opvallend goed aan deze minister?
Niet aankomen met zijn praeses-schap van Minerva, dat heeft hier niets mee te maken.
@Roadblock | 19-02-21 | 11:06:
Nee, maar het leidt af van waar het werkelijk om gaat, en dat komt sommige mensen heel goed uit, zoals bepaalde ijdele ministers en onbetrouwbare premiers.
Dat is waar. De noodzaak voor het bezoek en het schaatsen waren enorm voor deze primus inter paris.
Exact dit! ;-)
@Nuchternederland | 19-02-21 | 11:08: jij denkt dat hij dit had kunnen tegenhouden? Hij heeft in ieder geval erger voorkomen (italie wilde gewoon onbeperkt eurobonds kunnen uitgeven)
@Carlos_I | 19-02-21 | 11:06:
Er zijn zelfs wetten die het stimuleren, dus ik zou zeggen stel je verkiesbaar en ga het zelf beter doen.
@VP732 | 19-02-21 | 11:08:
Hij was daar blijkbaar voor een werkbezoek. Geen idee wat voor werkbezoek en boeit me ook niet zo.
Dan krijgt hij de kans om een rondje te schaatsen met iemand waar hij misschien veel bewondering voor heeft.
Ja het is zuur, maar jezusmina zeg, laat zo'n man ook een keer. Hij werd niet betrapt op een gay-orgie met een rugzak vol drugs terwijl hij normaliter fel anti-homo is, ofzo (Hongaarse knakker in Brussel).
@Pontius Vulgaris | 19-02-21 | 11:18: ik laat zulke mensen prima, maar zij laten mij niet. Dus nee, geen mildheid en genade. Daar kom ik ook niet mee weg op m'n verklaring.
@BobDobalina | 19-02-21 | 11:14: Ja, dit had hij kunnen voorkomen door niet te tekenen, niet echt heel moeilijk.
Nu doet hij eerst moeilijk, en tekent vervolgens toch. Wat schiet je daar mee op?
@VP732 | 19-02-21 | 11:22:
Ik kan niet anders dan om die opmerking grinniken.
Grapperhaus vond ik trouwens wel van een totaal andere orde.
@Nuchternederland | 19-02-21 | 11:40: Volgens mij is dit een standaardonderdeel van onderhandelingen. Je ontmoet elkaar uiteindelijk in het midden. Italie, Frankrijk en Spanje hebben verre van hun zin gekregen. Ik moet zeggen dat zijn aanpak, en zijn ongekend harde opstelling (de kranten in de EU stonden er vol mee) bij mij wel indruk hebben gemaakt. Heel wat anders dan de 'tekenen bij het kruisje figuren' van weleer. Anders dan werd beweerd, heb ik nog nooit CDA gestemd. Ben ook helemaal geen fan van die club, maar ze hebben een aantal redelijke lieden er tussen zitten.
@BobDobalina | 19-02-21 | 11:14:
Natuurlijk had hij dat gekund. Kwestie van niet tekenen. Er is geen wet die hem verplicht gratis geld weg te geven in vorm van giften en in vorm van rente die wij betalen over wat wij weglenen.
Sterker nog, er staat in het regeerakkoord dat ze dat niet gingen doen. Dus ja, hij had dat niet alleen tegen kúnnen houden, hij had het móeten doen.
@BobDobalina | 19-02-21 | 11:14:
Schijnbewegingen niet verwarren met echte svp.
"Laat zo'n man ook een keer."
Nee. Als ik het flik, laat de BOA mij niet ook een keer, dan krijg ik een prent van 95 euri. Krijgt Wopke die ook? En de uitbater van die tent?
Kijk, als minister moet je een beetje kunnen nadenken en verstandig zijn maar Wopke gooide zijn schaatsspullen in de auto toen hij naar Thialf reed. En dat doe je dus bij je volle verstand, dat is geen bevlieging.
Kijk, Wopke is ook maar een mens maar wel een mens dat mij de maat neemt als lid van de regering door wetten en regels op te stellen waar hij zichzelf aan onttrekt. Daar heb ik moeite mee.
@Barend1814 | 19-02-21 | 11:58:
Allemaal gerommel in de marge, dit. Er worden geen substantiële bedragen van de ene naar de andere bankrekening overgeboekt, lijkt me. Volgens mij gaat het meer in de trent van "wij stemmen toe met een som van XXX aan jullie, dat krijgen wij dan via stroom Y en Z deels terug en een ander deel van die stroom buigt af naar jullie" en weet ik wat nog meer.
Vaak ook in de vorm van garantstellingen. Dus leuk hoor, zo'n 'regeerakkoord', maar dat is net zoveel waard als wanneer je in een sollicitatieprocedure zit en naar elkaar een mailtje stuurt met "ik denk dat we er wel uitkomen". Het is niet bindend, het is meer een intentie-verklaring.
@Bakkeleures | 19-02-21 | 12:43:
Nee, dat deed 'ie niet volgens de berichtgeving. Hij kreeg het aangeboden toen hij daar al was.
@Pontius Vulgaris | 19-02-21 | 12:55:
Mooi gesproken. Compleet onwaar overigens, dat dan weer wel.
Er worden duidelijk substantiële bedragen overgeboekt van de ene naar de andere rekening, dat is namelijk exact wat dat laatste pakket omvatte.
Garantstellingen voor het gemak niet meerekenen, want "het is maar een garantstelling" is echt ontkenning van bewezen risico's. Rond 2008-2009 vergeten? Sowieso, waarom zou een solvabel land garantstellingen vergen? Als ik een huis financier van 4 ton en ik verdien er twee per jaar, hoef ik mijn buurman toch ook niet mee te laten tekenen? Tenzij er wel iets mis is met mijn geldstromen natuurlijk. Daar de ogen voor sluiten is wel tekenend voor het hele Europese probleem.
Wat betreft regeerakkoord overigens nog; het punt was dat Wopke onmogelijk wat anders kon doen dan tekenen. Ik bestrijd dat op basis van eerder ingenomen positie van het gehele kabinet en zijn eigen functie. U countert dat wel heel makkelijk met "het is maar een intentieverklaring " . Zelfs als dat zo is, laat dat onverlet dat Wopke kon kiezen en net als Jan-Kees de Jager besloot aan de verkeerde kant van de geschiedenis te gaan staan.
@BobDobalina | 19-02-21 | 11:57: Ga toch weg man, hij heeft gewoon getekend. Dat hele toneel was na de ondertekening om het in Nederland nog een beetje verkoopbaar te maken. En kennelijk is dat gelukt getuige veel reaguursels hier.
En altijd achteraf zeggen, stom had ik niet moeten doen bla bla en ze komen er ook altijd mee weg.
Ik mis de traan.
Wopke had z'n schaatskleding en schaatsen meegenomen naar Thialf omdat hij dit vooraf had afgesproken. Geen bevlieging maar met vol verstand gedaan. Dan ben je als minister je ambt niet waardig.
Krijgt Wopke nu een boete? En de uitbater van het stadion?
Wopke doet een Grapperhausje; fuck het gepeupel en sorry zeggen. Daarmee is de kous af hé?! Ondertussen doen vele mensen geen stap meer buiten en zie we niemand meer. Maar ja, voor politici geldt dit niet. Het zijn net mensen. Geen boete, geen OM achter ze aan. Gewoon sorry. Alleen voor Jan Lul gelden de echte regels. Die moeten gewoon lappen of brommen.
daar zit wel een groot verschil. de minister van justitie, die gaat over het handhaven van de maatregelen, gaat een feestje geven en heeft schijt aan de regels, maar doet dat nadat hij mensen die zich niet aan de regels houden voor van alles en nog wat heeft uitgemaakt, en vervolgens wordt de wet aangepast. dat is kwalijk. dit is hooguit gewoon dom. verder vind ik het redelijk gezeik, tegen een story topic aan.
@oh nee he | 19-02-21 | 11:20: Behalve dan dat het al de 3e keer is dat een cda-minister net wat meer gelijk is als de rest.
@oh nee he | 19-02-21 | 11:20: behalve dan dat het weer duidelijk maakt dat onze huidige overheid duidelijk schijt heeft aan de nukubu.
Op alle mogelijke manieren.
En dat moet blijkbaar elke keer weer verduidelijkt worden, want te veel burgerts hebben geen weet, inzicht of juiste informatie.
@J-van-de-Bontekoe | 19-02-21 | 11:43: het is niet veel anders dan hoe de woke community overal altijd verongelijkt en verontwaardigt op reageert. Het is kleuter gedrag, huilen omdat een ander met het autootje speelt waar jij mee wilt spelen. Er zijn genoeg dingen die er niet goed gaan, dit is gewoon gejank. Je kan je overal aan ergeren en boos over worden, maar onderscheiden van hoofd en bijzaken ...
De halve media en hele politiek hebben geen idee wat er aan de hand is buiten de grachtengordelrandstad.Echt geen idee.
Sven Kramer is toch ook geen A status meer?
Die rijdt alleen nog voor de centen.
Maar hij paalt wel Naomi van As.
Dat is wel A materiaal.
Status gaat van A naar C en vervolgens naar D in plaats van CDA.
@Der Schnitzeljäger | 19-02-21 | 11:32:
Dat probeerde Wopke ook, zoals een goed CDA-er betaamd.
Helaas mislukt.
Hoe kun je a status halen in een c sport? Werkelijk schaatsen, drie friezen en een noor,...
Wopke Hoekstra, de eerste mens die het voor mekaar heeft gekregen om in het Thialfstadion door het ijs te zakken. Een prestatie an sich.
Nat gaan op de ijsbaan!
De tegel van de dag, u krijgt een huldiging op het ereschavot van Thialf.
Prachtige zin.
Netjes VanBukkem!
Diepe buiging voor deze tekst
Wopke reed een scheve schaats.
Het is dus de schuld van Sven. De vieze verleider
Zoals het destijds ook de schuld van de appel was
de omstanders waren slechts slachtoffer
REAGEER OOK