FOTOSERIE. Sneeuw in andere landen

PANIEK
CODE ROOD TREINEN RIJDEN NIET OVERAL DIKKE VETTE CENTIMETERS WEERALARM STROOIWAGENS ZOUT OP FILE ONGELUKKEN SUPERMARKTEN SNEEUWJACHT HAMSTEREN WC-PAPIER PANIEK PANIEK
Hebben ze in andere landen eigenlijk weleens sneeuw?
Sneeuw in Moldavië
Sneeuw in Duitsland
Sneeuw in Rusland
Sneeuw in China
Sneeuw in Griekenland
Sneeuw in Frankrijk
Sneeuw in Colombia
Sneeuw in de VS
Sneeuw in Spanje
Verdomd ja!
Reaguursels
InloggenPortugal alleen maar regen, hoop deze vreselijke kou van maar 13 graden is vlug voorbij!
Dat ik ineens uitglijd en op de buurvrouw lig morgen, kan allemaal gewoon met die schnee.
Sneeuw in Colombia LOL
In wat voor een land leven we. Morgen mogen basisscholen weer open, ligt er 10 cm sneeuw hier in Rdam, krijgen we te horen dat verschillende klassen morgen dicht blijven ivm sneeuwval, 10 CM sneeuw!!!! om gek van te worden, we kunnen echt geen enkele incidentje meer aan, manmanman.
De leraar kan er niet binnen een kwartier zijn, dus dan maar helemaal niet... Zucht.
8 dagen waarin de straten alleen nog maar bevolkt worden door sleetjerijders, huidhongervampieren, coronagekkies, mensen met psychische problemen die tijdens de avondklok naar buiten mogen en schaatsers. 8 hele ijsdagen achter elkaar. Waarlijk de apocalyps. Ongekend.
morgen ochtend het bos in! 0800 de wekker
0700 gewoon aan het werk.
Ben ik ook aan het werk als het goed is. Maar clip van Immortal nadoen oid in het bos morgen?
Kan me niet bommen. Het waait hier hard, en het is koud.
Dat ik dit nog mag meemaken. Zo gelukkig als een kind. Er had overigens wel iets meer sneeuw mogen vallen. Want van die beloofde 20 à 30 centimeter bleek uiteindelijk niet meer dan een centimeter of 2 over. Gelukkig vriest het nog anders was dat inmiddels ook alweer verdwenen.
Wat heerlijk zo'n laag sneeuw: iedereen lijkt vrolijker, de kinderen de hele dag buiten en om 15u al aan de borrel met gluwwein en veel te veel lekkere dingen. Fuck Corona
Klopt het geeft flink wat afleiding van het corona gedram. Ik vergat pardoes mijn mondkapje onderweg naar de supermarkt.(dus ja moest wel weer terug naar huis om er een te halen)
Precies dat. Deugt niet, mag niet. Maar hoeveel slapen er vannacht 100x beter dan ze de afgelopen nachten hebben gedaan? Drie keer buiten geweest vandaag, roze-rode koppen en wangen, morgen echt wel serieus spierpijn van het sjouwen door de sneeuw. Zo lekker, warme chocolademelk met slagroom, en papa en mama klein scheutje rum erin. Daarna mooi rood wijntje, mini-pizza'tjes, lekker donker speciaal biertje voor de mannen. Honden blij, kinderen blij, iedereen happy. En ja bent inderdaad niet de enige die zijn mondkapje vergat.
Je zult maar in A'dam-nood wonen in je energielabel A woning op stadswarmte.
www.at5.nl/artikelen/207176/zonder-ve...
:D
Nieuws uit Amsterdam
I.N.T.E.R.E.S.S.E.E.R.D mij
niets .
@Ikbenhet6 | 07-02-21 | 17:53: en dan met een t op het eind. Tegenwoordig Tijd met een T. Verder eens met je.
Werd ik wakker, heel Nederland wit, eh, blank. Of hoe zat het ook al weer met die newspeak?
Al met al is die global warming toch maar een geschenk uit de hemel als je nu ziet dat met een beetje sneeuw de gehele logistiek in onze 24 uurs economie op z'n reet ligt Gewoon weer die ouderwetse winterse dagen zoals ik ze nog ken uit de jaren 50-70 zou vandaag de dag voor miljarden aan economische schade veroorzaken. Dus men gaat miljarden investeren in het terugdringen van de global warming, wat niet gaat lukken natuurlijk, maar dat terzijde, met tot gevolg, in het theoretische geval, dat voor miljarden schade wordt veroorzaakt omdat het land is stil komen te liggen door het winterse weer.
Lekker, even door de wijk gesjouwd. Generatie huilstruik zit vooral binnen of in hun poppenwagentjes met voorwielaandrijving loeivast in de sneeuw.
En is dit bijzonder winterweer? Nee hoor. Gewoon lekker. Geen wanten aan, geen sjaal, lekker even uitwaaien bij het water, ouderwets genieten. Vroeger gingen we met dit weer gewoon op de fiets naar school, 10 kilometer heen, 10 kilometer terug. En kreeg je op je flikker als je tegenwind had en dus te laat was. En thuis nog eens als je onderuitgegaan was en je broek kapot was. Kreeg je nog een lelijke lap erop omdat je zo stom was om te hard te fietsen in de bocht.
Ach ja, andere tijden.
Lol, watjes zijn het, die huilstruiken. Niets gewend zijn ze. We hadden alleen een oliekachel in de huiskamer. Als je na 10 kilometer half bevroren thuis kwam je voeten voor de blaasmond onderaan de kachel, heerlijk wintertenen kwekend. s'ochtends als je opstond de ijsbloemen oo de ruiten, het fornuis met alle pitten aan om enige warmte te krijgen in de ijskoude keuken waar je warme brintapap naar binnen schoffelde voor je weer op de fiets stapte om de 10 kilometer tocht naar je school te maken. Dat stomme oranje regenpak trok je niet aan, ondanks het ge-emmer van je moeder. Je ging toch niet voor lul lopen ( fietsen) Beter zeiknat en half bevroren op school aankomen als daarin gezien te worden. Tegenwoordig worden ze met motregen als in de auto naar schook vervoerd.
Hoe herkenbaar.
@MoonBeebe | 07-02-21 | 16:43: Zo' dat was een moderne kachel. Wij hadden twee kamers en suite (woon- en eetkamer) waar een kolenkachel in stond, de kolenkit moest natuurlijk buiten gevuld worden. Als het eens hard vroor, was het boven in de slaapkamers stervenskoud en mijn vader sloot voor het slapen gaan de hoofdkraan voor het water en liet de leidingen leeglopen. Dat waren nog eens tijden.
Ik wil graag jullie verhalen over de bedstede horen.
@kleybeuker | 07-02-21 | 18:57: Nou, niks spannends, handjes boven de dekens.
Het hele land weer plat om een laagje sneeuw, hoe absurd is dat?! Zelfs het vaccinatieprogramma wordt een week stil gelegd! Welja, daar zat al zo'n vaart in....
Een week meer of minder maakt toch niks uit, aldus De Jonge.
Had voor de veiligheid toch mijn sneeuwkettinkjes rond de wielen van mijn rollator gelegd. Nu mijn schoenen nog, JC.
Jezus Christus. Ben jij dat?
Gewoon sokken over je schoenen heen doen.
@Vesta | 07-02-21 | 16:07: Goeie tip, dank.
Dit werkt prima aan je schoenen www.bol.com/nl/p/wintergrip-winter-gr...
Global warming. How dare you!!!! You stole my future
U heeft zeker een pit biertje gedoneerd van over de datum?
Hier in Groesbeek zijn - op de doorgaande wegen na - veel straten nauwelijks tot niet te berijden.
Sowieso flinke hellingen, en veel niet-vrijgemaakte wegen met gemiddeld 15cm sneeuw op het wegdek en soms bulten van een halve meter
In Groesbeek is elke andere auto toch een SuV?
Ja regio Nijmegen- Groesbeek heeft echt de volle lading gekregen landelijk gezien.
@zeertegendradig | 07-02-21 | 16:57: Tilburg.... stuk zuidelijker..... ook 15 cm hoor
@lilluke halve hoan | 07-02-21 | 17:45: www.buienradar.nl/nederland/neerslag/...
Klopt redelijk die 15 cm, maar als je kijkt op de kaarten van buienradar zie je dat de hoek van Nijmegen en Enschede daar nog ver boven zitten qua sneeuwval, bijna het dubbele.
En al die global warming wappies hadden ons nog zo beloofd dat er nooit meer een winter zou komen?
Wie heeft jou dat dan wijsgemaakt?
@RandyBiel | 07-02-21 | 15:05: blijkbaar, en nu citeer ik, "die global warming wappies".
@RandyBiel | 07-02-21 | 15:05: Gerrit Hiemstra
@klaas24 | 07-02-21 | 16:57:
Linkje?
Extreem weer is het gevolg, dus niet perse alleen warm of koud.
Beetje sneeuw in Nederland en er rijden gelijk geen treinen, mensen gaan massaal hamsteren en nog meer van dit soort paniek. Treurig.
Stukje rijden, bandjes slippen als een malle
Even je autistenvoetje rechts ietsje omhoog doen. Dat de bandjes nog maar een heel klein beetje slippen
@mreasyaloha | 07-02-21 | 15:55: Helaas, de moderne bestuurder is omringd door 37 airbags, extra stevige crashbars en keukelzones. Die gaat dus gewoon met die banaan. Hij weet daarna wel hoe coulant z'n verzekering is (of niet..)
Zo'n binair gaspedaal is ook helemaal niet geschikt voor koudere omstandigheden.
Er strompelen vast weer een hoop ANP-fotografen met een grote lens rond om een paar tientjes extra te verdienen.
Ze moeten wel een beetje overdrijven met die code rood. Als ze het te laag inschatten krijgen ze achteraf gezeur.
Plus dat ze die kunnen misbruiken om het OV niet te moeten hoeven laten rijden. Komt wel erg gelegen allemaal. Allemaal verkeer op de weg, maar evenzo geen enkele bus.
De totale hysterie lijkt neer te dwarrelen. Ja, er ligt hier een pak sneeuw, zoals regelmatig in de winter.
Omschrijf de hysterie die je waarneemt.
Wat zou ik dan onder totale hysterie moeten verstaan? Kinderen op een slee ofzo?
Persmuskieten staan bekend om hun angstige inborst. Best afstand van bewaren...
Ik zie naar schatting 0 mensen in paniek. Waarom roept iedereen dat iedereen (behalve zijzelf) in paniek is?
Net nog de buurmeisjes even gemaand lekker buiten te spelen. Onze ouders namen ons vroeger altijd overal mee naar toe, om ons uit te laten. Ben weet ik over hoeveel kilometers woud, heuvels en sneeuw gejaagd, door half Europa. En zij zitten binnen op hun luie reedt te netflixen.
Mentaliteit ook van sommigen...
@Graaisnaaiert | 07-02-21 | 14:27:
Die arme kinderen zitten nu bij meerder huizen met kinderen aan te bellen om te vragen of die en die ook buiten mogen spelen. Zielig dit...
En laatst kwam de jongste hier al aan de deur: "mijn papa is een alcoholist"... Echt, zo zielig....
@Graaisnaaiert | 07-02-21 | 14:28: die jongste is gewoon jaloers
@O.H.Dennenboom | 07-02-21 | 14:30:
Dat is op meerdere manieren uit te leggen...
Maar nee, als je ziet wat voor mensen er kinderen leggen en hoe ze er daarna dan mee omgaan. Te treurig voor woorden.
@Graaisnaaiert | 07-02-21 | 14:28: stuur mijn kind naar huis of neem het op in je gezin. Burrpppp.
Och, toch heeft dit bij de haard binnenzitten, terwijl buiten de orkaanwind rond het huis raast en de sneeuw centimeters hoog opstuwt, toch wel zijn voordelen. Zo kun je lekker over allerlei vraagstukken mijmeren.
Heeft de lucht binnen in een paprika dezelfde samenstelling als die daar buiten?
Gaat er een siddering van genot door een haai heen als die een been van een surfer afhapt, of wordt dat als normaal ervaren?
Waarom is tijdens de evolutie ons pigment niet in chlorofyl veranderd zodat wij tijdens zomerse dagen onze eigen suikers aan kunnen maken?
Nog glas whiskey met drupje water inschenken doet.
Water???
@Ren je rot | 07-02-21 | 14:57: ijsblokje?
Tja, zomerbanden. Dan maar de afstand verviervoudigen en 20km per uur...
All-season meuk, was lekker aan t glijden vanmiddag.
Na bezoek aan de kerk, zitten we op het balkon met een wijntje erbij te computeren.
Vriendje kijkt naar me.
En vraagt waarom ik zo zit te lachen.
Ik vertel het hem en er verschijnt een glimlach op zijn gezicht.
Sterkte hè! Daar in het noorden, roept hij.
We staan de mensjes in het noorden bij, in gedachten dan.
Blijf de foto's posten mensen.
Weet u zeker dat het wijn was?
Hier in de Baltics is het al een maand echt winter.
Het leven draait hier gewoon door, lekker uit eten en in het weekend de spa bezoeken.
Helaas is het ijs dit jaar niet best er ligt teveel sneeuw op.
Komende week kijken of mijn nieuwe hybride bij -20 Celsius nog functioneerd.
Mooi man! Niets staat een Elfstedentocht nog in de weg. Nou ja, niets. Misschien moet er nog wat ijs aangroeien. Er ligt in ieder geval nog he-le-maal niks bij de Waterpoort van Sneek:
www.youtube.com/watch?v=hn4otTButks
Veel succes met sneeuwijs.
where is global warming when you need it.
Er zijn een paar gasten die hebben een tank gekocht en aan de praat gekregen
Tank restauratie update (Iraakse Type 69-II tank)
www.youtube.com/channel/UC3eSiX_rjJk2...
Die kunnen lekker door de sneeuw rossen nu als het kan rijden.
Ja ze waren al bang dat het niet zou gaan sneeuwen. Die zig miljoen kg zout heeft een ambtenaar van zijn zwager laten leveren en nu moet het weg. Dus iedere sneeuwvlok wordt bestreden met 20 kg zout, zodat het niet opvalt dat er gesjoemeld is.
De strooiwagenchauffeurs krijgen een bonus voor ieder rondje. Vandaar.
@Prieelvogel | 07-02-21 | 14:18: was dat maar waar! Drie dagen je bed niet zien staat geen bonus tegenover hoor.
Ik woon in een klein kudtdorpje in Oostenrijk. Als er sneeuw valt komen 's morgens om een uur of vier in alle dorpen uit alle hoeken en gaten Traktoren en een enkele aan een zitgrasmaaier gemonteerde sneeuwfrees te voorschijn. De gemeentes hebben materieel en roept als het nodig is de hulp van boeren uit de omgeving in, want boeren zijn hier nog gewild. Als het doorsneeuwt rijden ze de hele dag door. Eerst de belangrijke wegen en parkeerplaatsen, dan de voetpaden en de minder belangrijke wegen. Ondertussen hebben we zelf ook de sneeuwfrees of schuiver ingeschakeld. Op de Bundesstraße en Autobahnen rijdt de Straßenmeisterei met schuiver en "zout", als de weg begaanbaar is komen de randen aan de beurt.
In NL wordt eerst een vergadering belegd en de EU om toestemming gevraagd.
Zojuist nog even twee hoogopgeleiden geholpen
Die dachten dat je met winterbanden wel gewoon over een berg sneeuw heen kan rijden
. Gelukkig hebben ze wel een promovendum verzekering. Want hoog opgeleide mensen rijden nu eenmaal beter !
@geenhakbar | 07-02-21 | 13:45: 4x4 is belangrijk plus de banden.
Jammer alleen dat 25% van de Oostenrijkers antisemiet is maar verder een prima landje hoor...
Precies dat dus .de wegen zijn over het algemeen naar omstandigheden in oostenrijk dan ook begaanbaar zonder dat er code paniek aan te pas komt
Mooi verhaal, maar in Nederland wordt er ook gewoon gestrooid en indien nodig sneeuwvrij gemaakt. Ik vraag me af of het typisch Nederlands is om Nederland af te zeiken, terwijl we toch echt in een van de meest georganiseerde landen ter wereld wonen. Ja goh, we doen iets minder aan sneeuwmanagement dan de echte sneeuwlanden, maar het is hier dan ook iets minder nodig. Hoeveel doet Oostenrijk aan dijkbewaking?
4.00?! Heel fijn!
@John McClane | 07-02-21 | 14:19: Dijkbewaking niet veel, grensbewaking gaat ze beter af.
@John McClane | 07-02-21 | 14:19: Ze doen wel een hoop aan overstromingbeheersing (overloop gebieden) van steden die al sinds de middeleeuwen regelmatig voor een deel onder water staan. Telt dat ook? Maar als we al aan de absurde vragen toe zijn, wat doet NL zoal tegen lawines en aardveschuivingen?
@bergsbeklimmer | 07-02-21 | 16:01: even een erretje naar de aardverschuivingen gooit.
Als er sneeuw ligt, meent iedereen dat ie maar gewoon midden op de straat mag wandelen.
tja en dan komt u op uw zomerbanden?
@jan huppeldepup | 07-02-21 | 13:44: Mijn rijvaardigheden met zomerbanden zijn onder elke omstandigheid excellent.
Heerlijk. Iedereen buiten. Niemand maakt zich druk om Corona of de debiele regels, want ijskoude wind in je gezicht terwijl je dikke lol hebt relativeert zo lekker.
alleen Halsema. die is wel in paniek en sluit het Museumplein.
@van heinde en verre | 07-02-21 | 13:42:
Beetje cyaankali in de koffie van al die sneue koffiedrinkers en klaar is Kees.
@van heinde en verre | 07-02-21 | 13:42: Het is goed dat ze dat plein afsluiten, het tocht daar als de hel namelijk.
Er is alleen nog klimaat, geen weer meer. Van linkse mensen geleerd. Nou, dat is dan een beste klimaatverandering vandaag.
De klimaatpaniek is niet te stoppen. Géén sneeuw is ook reden voor paniek.
www.hartvannederland.nl/nieuws/waarom...
Vind d'r nu al niets meer aan. Vanochtend ook al niet. Sneeuwhopen van bijna een meter hoog hier in de Achterhoek.
Zoek voor vanavond wel een warme prônfilm. Op een tropisch eiland of zo.
Mensen, vergeet niet de vogels bij te voeren!
Dat zijn vast en zeker Trekvogels....
De beelden uit de Liemers zijn anders niet zo extreem.
Tsja, met een naam als Winterswijk vraagt men er ook wel om. Ghe.
Vanochtend even naar het strand in Camperduin geweest met de hond. Afzien! barre tijden!
Filmpje gemaakt! youtu.be/sZGs0kOJyvA
Wat een rare zeehond.
Dat zijn forse sneeuwduinen! Het lijken die van Helga van Leur wel.
Waarom heb je m niet losgelaten?
3 weken terug een nieuwe cv-ketel laten installeren, met douche boost.
Komende 17 jaar nergens omkijken naar.
In the seventies ben ik als kind dus door de oog van de naald gekropen met metershoge sneeuwduinen en vorst. Kijk vandaag uit het raam en kan de code rood niet rijmen met 3 cm laagje sneeuw en geen wind.
Ik heb in Drenthe wat warrelwind om het huis. Ziet er leuk uit maar lastig, nee.
Dat u het nog kunt navertellen, taart.
Ditto hier. Levende dode, volgens de hedendaagse kleurencodemaatschappij.
Taartmoment,
Sowieso een wonder dat we er nog zijn.
Geen fietshelm, geen rubbertegels en al die andere gekkigheid
@Jemaintiendrai | 07-02-21 | 14:20:
Ja, die fietshelm... En daarna moesten de brommertjes opeens op de openbare weg, auto's in de weg rijden. Scooters trouwens weer niet en daar heb je dacht ik ook geen helm bij nodig. Snapt u het snap ik het?
Hier in NH is een redelijke blizzard: ONO7, -5C, gevoelstemp -17C.....
@Jemaintiendrai | 07-02-21 | 14:20: geweldig waar!
@ger1306 | 07-02-21 | 14:36: zonder jas;)
De kat wil naar buiten maar durft niet!
Heeft iemand een tip?
Vang een duif en bindt die met zijn pootje vast met een touwtje aan een paal in de tuin. Als de kat dan nog niet naar buiten wil is hij ziek.
(grapje)
Gooien! De sneeuw is nu nog zacht.
Ja gewoon naar buiten gooien.
Hebben wij ook geprobeerd.
Maar het leek net een eekhoorn en klom meteen en super snel via regenpijp omhoog naar het openstaande slaapkamer raam...
@jan huppeldepup | 07-02-21 | 13:30:
Of vegetariër...
Duwtje met maat 45 werkt prima.
Hem duidelijk maken dat hij een wintervacht heeft en geen Nikkie Tutorialspoes is.
@Graaisnaaiert | 07-02-21 | 14:01: Dus gewoon een foeigesprek.
@ger1306 | 07-02-21 | 14:37:
Maar natuurlijk met respect en wederhoor he, zodat we gezamenlijk tot duidelijke afspraken kunnen komen.
Ik ben benieuwd hoe de warmtepompen het doen komende week.
Stel je voor dat ze in Amsterdam iedereen van het gas halen en ze hebben dan dit weer, of erger.
Het gekke is dat ze hier Damsko juist massaal aan het gas gaan nu. Hele cilinders per nacht gaan erdoor.
@elfenstein | 07-02-21 | 13:25: Dat is zeker lachu geblazen.
Bij mij staat 'ie prima te zoemen, geen centje pijn. Kwestie van overdimensioneren, en niet luisteren naar een prutser van een installateur maar zelf nadenken.
De warmte pompen doen het prima , die schakelen gewoon over op elektra. Maar dan!!!!!
@geenhakbar | 07-02-21 | 13:40:
Heb je wat aan met al dat sneeuw op je PV
Wie maandagmorgen echt ergens moet zijn kan beter nu gaan en een hotelletje in de buurt pakken.
Whaha, Straks zijn de OV reizigers allemaal weer genoodzaakt om ineen sporthal te overnachten , zal nog leuk worden met dat Covid geneuzel.
Sneeuwkettingen erom en gaan, niet zaniken. En natuurlijk geen elektrische rugzakjes of 3-cilinder autootjes met 0,6 inhoud + turbo rijden maar da's logisch. man, man, paniek.
Laten we hopen dat het afgelopen jaar ons het oude normaal weer intrapt, dus met normale huizen, normale auto's en een normale bevolkingssamenstelling.
Met deze kapotgereguleerde jankmaatschappij zo spuug- en spuugzat. Ook nooit voor gestemd, trouwens.
@Graaisnaaiert | 07-02-21 | 14:00: Mijn 15 jaar oude Saab kon vanochtend gewoon niet wachten om uitgelaten te worden
Net even hier aan de Duitse grens op mijn zomerbandjes een flinke rit door het ongestrooide en ongeschoven dorp met flink wat sneeuwduinen gemaakt om junior weer bij zijn moeder af te leveren. Ik heb wel vier rode verkeerslichten moeten negeren om de Focus op gang te houden. Stil gaan staan was gewoon geen optie. En daarbij, als die verkeerslichten echt belangrijk zijn, hangen er wel flitsers.
Flitsers staan niet voor de veiligheid. Alleen om de staatskas te vullen.
Tja daarvoor rijdt ik met winterbanden. Maak je een ongeluk met je nieuwe zomerbanden zegt de verzekering " jammer dan". Ze betalen geen cent.
@jan huppeldepup | 07-02-21 | 13:34:
Valt dit al onder winterse omstandigheden?
Over sneeuwvlokjes gesproken, ik wilde even wat opzoeken over Bernouilli Trials (iets met kansberekeningen) op wikipedia en daar staat serieus:
"Therefore, success and failure are merely labels for the two outcomes, and should not be construed literally. The term "success" in this sense consists in the result meeting specified conditions, not in any moral judgement."
Wie verzint zoiets??
en.wikipedia.org/wiki/Bernoulli_trial...
Werkelijk alles in Nederland is het net niet. Waar je ook komt, wat er ook gebeurd, hoe dingen zijn geregeld, ga zo maar door. Het is het net niet en alles mislukt net of werkt niet naar behoren. Zal wel aan het weer liggen.
@Julianalaan | 07-02-21 | 13:22: Als alles gaat zoals de regeltjes voorschrijven functioneert Nederland prima. Als er iets onverwachts gebeurt, valt het hele systeem als een kaartenhuis in elkaar. Dat is Nederland in een notendop.
Rutte met zijn gave land, als je de niet zo gave dingen op een rijtje zet vergaat het lachen je wel. Alhoewel het toch niet verkeerd wonen is in NL. Maar die treinwissels, dat was 20 jaar geleden zo, en nu nog. Wat zijn het toch een enorme paardenlullen daar bij Prorail, NS en de overheid. De NS zegt nu dat je je treinreis moet uitstellen tot norgen, wedden dat het dan nog een zooitje is op het spoor.
@Julianalaan | 07-02-21 | 13:22: Onderwijskunde,sociologie,management en communicatie idem voor de wereld.
Dat is op zich niet erg als je als burger niet bergen belasting hoeft te betalen. In Nederland is het zo dat we buitensporig veel geld moeten afdragen aan de staat. Als je daar kritiek op hebt wordt er gezegd: "Ja maar in Nederland is alles dan ook goed geregeld". Nu zien we dus heel duidelijk met Corona, en een sneeuwbui dat zaken in Nederland helemaal niet goed geregeld zijn terwijl wij bakken met geld aan de overheid geven om dat wél geregeld te hebben. De conclusie is duidelijk: We zitten met een heel duur en log overheidsapparaat wat steeds minder kwaliteit levert maar wel steeds duurder wordt. Kortom, dat moet op de schop. De verhouding kosten/baten begint zeer scheef te groeien.
@Old_Spice | 07-02-21 | 13:35: We zitten met een enorm duur en log overheidsapparaat omdat de ambtenaren tegenwoordig helemaal niets meer zelf onderzoeken/uitvogelen. Overal worden consultants voor ingehuurd (die anders ook maar werkeloos op de bank zitten). Daar gaat een contractering aan vooraf etc, etc. Als de overheid gaat kijken naar de toegevoegde waarde van elke individuele ambtenaar, dan kan minimaal de helft weg en degene die overblijven (met kennis van zaken) kunnen dan 4 keer zo veel werk aan.
Bullshit.
Alle landen kennen sneeuwoverlast, van Canada tot Iran.
Sneeuw is leuk, voor je beroep, of voor je hobby.
Een daggie ballen gooien, poppie rollen.
Om morgen op je werk te komen is gewoon kudt, net als in de andere landen.
Sneeuw is fantastisch om op te skiën, sleetje rijden etc, voor de rest is het vooral een leuk plaatje.
Maar lastig is het zéker, maar dat weten de meesten diep in hun hart.
Dus stop maar met stoer lullen en ga nou maar sneeuwruimen.
Volgens Greta snap je het gewoon niet ,het is zomer.
Vooral niet sneeuwruimen. Gewoon lekker laten liggen. Verdwijnt vanzelf weer.
Tuinpad/schuurpad is al sneeuwvrij. het is snuifsneeuw dus een harde wind et voila, schoon. Bij wijze van. Nu nog even voor vrijmaken en klaar is Klara.
@rein9576 | 07-02-21 | 13:22: Over ~ 15.000 jaar is het in deze tijd zomer.
www.bd.nl/binnenland/waarom-we-ons-be...
Ja, waar komt deze paniek vandaan? Al wekenlang gooien de media (inclusief GeenStijl) ons dood met berichten over verschijnselen die gewoonweg horen bij de winter. Het zal wel weer te maken hebben met de klimaatgekte. Dit weer zal wel weer het resultaat zijn van klimaatverandering. Wat een opportunisme!
Misschien omdat er al zo vaak onterecht paniek is gezaaid terwijl er dan niets aan de hand bleek?
Mediamensen zijn gek op hypes en ophef, en zoeken elkaar graag in verenigingsverband op om de boel nog eens extra op te kloppen. Vroeger hadden media-mensen speciale oppassers die ze redacteuren noemden, die moesten de roddeltantes van dienst tot de orde roepen als het uit de hand liep. Tegenwoordig gaan de chefs de equipe vóór in de hysterie, met raar hoog gegil en het trekken van gezichten. Dit is dan voor de rest van de mediameute het sein om weer eens fijn met z'n allen over de zeik te gaan dat we allemaal deaud gaan en het einde der tijden nakende is.
@Joffri | 07-02-21 | 13:23:
Misschien omdat er al zo vaak onterecht paniek is gezaaid terwijl er dan niets aan de hand bleek?
Dat klinkt als de Martin Meiland doctrine.
Het bijzondere van Colombiaanse sneeuw is dat die vaak niet koud is.
Als je veel afpakt van iemand anders word je wel koud.
Gemaakt.
Q
Een blok luchtdicht in de vriezer bewaren is nooit verkeerd
Net gewoon op fiets boodschappen gedaan. Beetje woei. Nergens glad. Moet het echte winterweer nog komen ofzo? Code rood is het nou niet echt he?
Hyper de hyper. Code rood bij natte wind.
"Code rood wordt uitgegeven als er een kans bestaat dat extreem weer een grote impact heeft op de samenleving"
Lijkt me terecht dat t code rood is
@Continuum | 07-02-21 | 13:14: Code rood is als bestuurders en politici zich willen indekken tegen enige aansprakelijkheid voor het geval er een ongeluk gebeurt. De neiging om het te geven is er al snel. Een code rood afgeven is namelijk makkelijker af te geven dan de volgende dag tien keer ter verantwoording te worden geroepen omdat iemand in de sloot gleed of lang in de file stond. Met de generatie snowflakes bestuurders die straks groot zijn zullen we nog vaker code rood meemaken.
@Continuum | 07-02-21 | 13:14: Wat zijn we toch een stel slappe zakken als wat sneeuw "code rood" is. Als er tien uur lang nonstop hagelstenen van het formaat tennisballen over het hele land uit de lucht donderen, dan vind ik het wel terecht.
Code rood ontwricht de samenleving. Niet het extreme weer wat eigenlijk niet zo extreem is.
@Graaier | 07-02-21 | 13:17: knmi geeft code rood af, niet de overheid. Daarbij is het je eigen verantwoordelijkheid als je de weg op gaat.
@PhallusObesitas | 07-02-21 | 13:19: is toch eenvoudig systeem om aan te geven dat je moet opletten? Lijkt alleen wel of iedereen hier in de panelen op paniek slaat van een waarschuwing
@Continuum | 07-02-21 | 13:39: En waarom doet het KNMI dat dan? Als ik naar buiten kijk, zie ik ook wel dat het kut weer is en dat het glad kan zijn. Waarom moet één of ander instituut doen alsof ik advies nodig heb. Is ongeveer gelijk aan al die blanken die menen het moeten op te nemen voor niet blanken.
@Peerkeoud | 07-02-21 | 13:45: omdat we dit weer niet gewend zijn. Met onvoldoende kleding onderkoel je snel met deze wind en je auto kan flink beschadigen met een sneeuwhoop op de weg. Maar met een keer in de tien jaar weet je dat niet
@Continuum | 07-02-21 | 13:55: Nu ben ik om. Het is heel goed dat de overheid deze informatie naar buiten brengt. Er had jou serieus wat ernstigs kunnen gebeuren.
@Grachus | 07-02-21 | 16:58: de overheid heeft niks gedaan. Is het KNMI
Vandaag of morgen wordt in eentalkshow de opwarming van de aarde als zeer actueel onderwerp uitgebreid besproken.
Met allemaal jaknikkers , neuzen een kant op..... same old same old...
Ja, de paniek moet onderhouden worden. Daarom kreeg XR waarschijnlijk achteraf toestemming voor een demo; stel je voor dat iemand zich gaat afvragen of het klimaatverhaal loos alarm is, dan zijn al die hoge energierekeningen en heffingen voor niets geweest.
Hoop eigenlijk meer op een klimaatbelastinggeldteruggaaf.
Tja een koudegolf zegt niks over het klimaat. Maar gek genoeg hoor ik men tijdens een hittegolf wel klimaatverdoemenis prediken.
Sterker nog: Dit normale winterweer (onder weer en klimaat deskundigen extreem winterweer) wordt als bewijs gezien voor de opwarming. De klimaat goochelaars hebben een winnend trucje wat teveel geld en aanzien oplevert om op te geven.
@dijkbewaker | 07-02-21 | 13:20: het mooie is dat het normale koude weer dan een extreem is, maar het volgens hen gemiddelde winterweer ook weer niet goed is. Maakt niet uit welk weer het is, het is altijd klimaatverandering.
@dijkbewaker | 07-02-21 | 13:20: volgens links is de sneeuw warm
Ik was een paar jaar geleden tijdens de winter op Hokkaido. Daar janken ze niet om wat sneeuw. Ik ga er weer heen zodra de keroonapaniekstorm weer gaat liggen.
Nips zijn geen zeikerdjes. In tegenstelling tot een groot deel van de NL-bevolking. Helaas.
@Graaisnaaiert | 07-02-21 | 13:34: Meer binnenvetters?
Banzai !
@ger1306 | 07-02-21 | 13:38:
Ze gaan gecontroleerd los, na de 9-5 strakke code.
Is de grootste sneeuwvlok sinds het begin van de metingen al gevangen?
Wel de eerste, gevangen door peter. M uit Hengelo. Hij staat morgen in de krant.
Ondertussen al 20 miljoen kg zout gestrooid. Hmmm, wat doet dat met het milieu? Een microgram te veel stikstofoxide en de groene wereld staat op zijn kop, maar 20 miljoen kg zout dat kan natuurlijk nooit kwaad.
Dat is iets wat ik jaren zeg. Het gezicht van de mensen die je dan compleet verdwaasd aan staan te kijken of je gek bent.
Zoutminnende planten zoals bezemkruiskruid vinden het prima. (die zee aan gele bloemen langs de snelweg)
Ik heb vannacht minsrena 3 keer een stooiwagen door de straat horen komen. En dan woon ik niet eens langs een hoofdweg. Lekker zinloos strooien, want de sneeuw blijft toch wel vallen. En om dan nog maar te zwijgen over de avondklok.
Niemand die het zout inrijdt, want avondklok. Totaal zinloos.
Ja ze waren al bang dat het niet zou gaan sneeuwen.
Aannemers worden per kilometer betaald, gemakkelijk cashen.....
@elco485 | 07-02-21 | 13:21: minsrena nog wel. Nou nou, dan weet je dat het aan is.
De Nederlandse media en deugers doen al langer panisch als het iets witter wordt. Er is zelfs een naam voor: Leukofobie, angst voor de kleur wit. Leukofoben zijn overigens helemaal geen leuke mensen.
Nederland paniekland. Ik kijk met weemoed terug naar hoe het ooit was. Keroona en sneeuw en het hele land verkrampt. Over een paar jaar is iedereen bang voor het het eerste lentezonnetje en de eerste voorjaarsbui.
Ja let maar op. Is het een keer warm dan komt dat door klimaatverandering. En onweert het in de lente een keer hard, dan is dat extreem weer door de opwarming. Maar Hiemstra was er nu als de kippen bij om te vermelden dat weer en klimaat iets anders zijn, en een koude periode niks zegt over de opwarming. Gek dat dat in de zomer niet geldt.
@elco485 | 07-02-21 | 13:11: Och, de klimaatpaniek. Ik was het alweer vergeten.
Echt, dit stelt helemaal niks voor. Amper sneeuw van 2mm. Beetje wind met -3. Nou nou. Poeh poeh. Code rood my ass. 1979 was pas een winter. 13 jaar oud en de tijd van mijn leven gehad. Tunnels graven, sneeuw tot aan het dak en - 20. 2 weken vrij. Geweldig. En nu? Dikke grote mietjes zijn we geworden. Onze grote leiders voorop.
Hangt er vanaf waar je woont. Hier in het oosten liggen er sneeuwduinen tot kniehoogte. Kan me niet meer herinneren dat ik dat eerder zo heb gezien.
De vertrutting van NL. Overal bang voor gemaakt en als er iets niet goed gaat is het automatisch de schuld van een ander. En straks vooral op Rutte stemmen, want dan weet je tenminste wat je hebt.
@elco485 | 07-02-21 | 13:13: nou, veel plezier dan. Have fun.
@Here's Freddy | 07-02-21 | 13:20: Het is prutte zijn schuld.
Tja wat zal ik zeggen? De regering speelt de hele dag curling... en als je dat als ouder doet voor je kind dan voed je je kind niet zelfstandig op. Maar in dit land speelt de overheid al voor een jaar curling zodat de bevolking gevrijwaard wordt van tegenslag...... poe poe........ je zou eens keer het echte leven mee maken zeg! Dat zijn de sneeuwvlokjes van vandaag de dag niet meer gewend!
Echt werkelijk waar, we hebben overal een code geel/oranje /rood voor in dit land en we mogen niets meer mee maken! Niet naar buiten, niet te gek doen..... wat zijn we toch een sneu volkje aan het worden.
Niemand zegt dat je met code rood verplicht binnen moet blijven. Het is vooral bedoeld voor de totaalidioten die anders zonder voorbereiding op pad gaan en met hun auto vast komen te zitten, en dan de overheid de schuld gaan geven omdat die dan niks doet.
Tsja, maar in die landen hebben ze natuurlijk geen 37 vorst-en-kou-managers gehad die 9 weken lang 6 uur per dag vergaderd hebben over welke sneeuw nou welke codekleur krijgt. En dat merk je dus.
Jaren in de bergen in Oostenrijk gewoond. En ‘s winters was hoogstens het dorp afgesloten bij verhoogd lawinegevaar. De wegen waren nog wel begaanbaar, maar afgezet. De verse producten in de supermarkt waren dan wat minder vers, maar niemand ging daarvoor hamsteren. In een gemiddelde winter viel er ergens tussen de 5 en 10 meter sneeuw. De lokale wegen werden er tot de voordeur door een tractor van een boer schoon gehouden en iedereen gaf die beste man wat geld voor de moeite. En dat alles zonder dat belachelijke zout strooien. Oja en de treinen hadden zelden vertraging.
Zelfde ervaring, alles rijdt daar gewoon door.
En niemand in paniek, met inderdaad , soms dagen met 1 meter sneeuw, en dat regelmatig .
Een medewerker van prorail (monteur) vertelde mij eens dat de spoorwissels in oostenrijk gemiddeld 1x per 36 minuten gebruikt worden door een trein, hier in nederland was dat toen 7 minuten ofzo... in oostenrijk staan de verwarmingselementen nog niet eens zo hoog als hier, maar de sneeuw die tussen de wissels wordt geperst door de wielen krijgt geen kans van smelten.
Kunnen we nu opvanglocaties maken voor sneeuw ontkenners.
U weet wel,befehl ist befehl.
Ik wou een sneeuwpop maken van Sylvana. Wil niet; alleen de ogen lukt.
Israel :
www.google.com/search?q=snow+saudi+ar...
Egypte:
www.google.com/search?q=snow+egypt&am...
Saoedi Arabië :
www.google.com/search?q=snow+saudi+ar...
Door alle sneeuwhysterie en treinenheisa wordt zomaar het belangrijkste nieuws (van alweer een paar dagen terug) vergeten nypost.com/2021/02/02/hitlers-toilet-... gejat door een Amerikaanse soldaat uit het Adelaarsnest.
Ohne Scheisse?
@Frau_Ferkel | 07-02-21 | 13:01: goed schrapen en je hebt zijn DNA..
Is sneeuw niet een boreaal privilege?
In ieder geval veel te wit. Waarom valt er nooit zwarte sneeuw, dit is zoooo white privilege allemaal.
Nee, deze sneeuw is politiek correct. Het wordt gemengd met saharazand. Bovendien hebben de indianen dan ook niets te klagen.
Ben nu wel blij met het gender neutraal\gelijkheid gedoe.
Kan mijn vrouw lekker sneeuwschuiven.
Sneeuwschuiven zoalng het nog sneeuwt is meer iets voor ezels, geslacht doet er dan eigenlijk niet toe.
@elfenstein | 07-02-21 | 12:59: Alleen ezels denken dat als het bij hun sneeuwt het overal nog sneeuwt.
@JezusdePezus | 07-02-21 | 13:16:
Alleen ezels denken dat het nu alweer klaar is met de sneeuw en gaan als dwazen staan sneeuwruimen.
Zolang de media, waaronder GS, niet officieel de paniek afkondigen is er weinig aan de hand.
Helaas is het afkondigen van paniek de beste bron van klikbeet, waar genoemde verdachten van leven.
Achteraf gezien zijn mijn oude fotoalbums dus een grote en constante Code Rood. Die schaats-, ski-, slee- en bosfoto's met de honden, allemaal rampspoed en ellende. Hoe hebben we het overleefd. Fietsen zonder accu's, auto's zonder stuurbekrachtiging en airbags, geen mobieltjes, apps of internet, mijn god. Wat een hel moet dat geweest zijn, achteraf. Kom maar door met die PTSS-erkenning en bijkomende schadevergoedingen.
Ik realiseer me ineens, een jaar of 15-20 deden we lacherig over de rubber tegelgeneratie maar het zijn inmiddels de 20ers en 30ers van vandaag en zie waar we ondertussen staan.
Codes, verordeningen, aanbevelingen, dictaten en jankeballen. Wat een maatschappij vol huilstruiken is dit geworden.
De enige juiste analyse, niets meer en niets minder.
Vroeger bleven we lekker thuis als het kutweer was. Tegenwoordig vinden we het belachelijk dat de straat in de wijk niet gestrooid is.
When the going gets tough,
the tough get going!
Dat we dat overleefd hebben he? Ik wil een medaille en een veteranenpensioen, 10% korting bij de appie.
Hear hear
@Hangtietsmurfin | 07-02-21 | 12:55:
Dank u, en dat is inderdaad iets om verdrietig van te worden.
100% mee eens, maar wel fnuikend voor ons land, zie het als een aankomende oorlog zonder geweertjes maar voor redelijke mensen veel pijnlijker.
@grindbak | 07-02-21 | 12:59:
Wel kudt dat meer potente cultuurtjes op een zeker moment wél naar de kalashnikovs grijpen en beginnen te schieten. Wat zal dat nog een shock worden.....
@elfenstein | 07-02-21 | 13:00: Ik wil de slapende meute maar niet wakker maken, wat we binnengehaald hebben denkt inderdaad soms anders over geweld. Geweld is altijd veel dichterbij dan je denkt, mijn (kath.)muziekvriend in Belfast heeft vorige week zijn betonnen voordeur weer uit het schuurtje gehaald en gemonteerd.... dan weet je het wel welke kant het daar ook weer opgaat.
Dat is begonnen met de ouders. De zogenaamde vrije opvoeding, afschaffen van de corrigerende tik etc.
@grindbak | 07-02-21 | 13:10:
Pffft. lekker dan. Waren we eindelijk soort van die ellende af, gaat het weer los.
@grindbak | 07-02-21 | 13:10:
Daar weten ze in ieder geval nog wel waartoe mensen in staat zijn. Hier ten lande zijn we dat allang vergeten en denken dat alles op te lossen is met een foeigesprek. Dat maakt van Nederlanders over het algemeen heel lieve, naieve mensen maar in tijden van narigheid heb je er he-le-maal niks aan behalve de boekhouding doen.
@elfenstein | 07-02-21 | 13:00: Recht vd sterkste ipv de slimste....
@elfenstein | 07-02-21 | 13:32: De beuk er in!
En om de hedendaagse knuffelmaatschappij nog maar even te onderstrepen; op de feesboeken duikt regelmatig een advertentie op voor vakantie in Istanbul/Turkije ( as if... )
En de aanhef luidt:
Allereerst is het vooral veilig...
Heeft u dat ook, bij het bepalen van vakantiebestemmingen. Wij zijn het er altijd over eens aan tafel: " scjat, waar gaan we dit keer naartoe?" "Nou, het moet er allereerst toch vooral wel heel erg veilig zijn..."
*Facedeskt*
Hier in Nijmegen: bezorger van maaltijden voor nog oudere mensen zit vast in de sneeuw met z'n busje. Wiegen, duwen, weggraven en de automatjes onder de voorwielen, ik kan het niet alleen. Vier stelletjes aan kutstudenten en overduidelijke linksmensen helpen niet, zelfs niet als ik het vraag. Lopen diep weggedoken in muts en kraag door. Volksjeugd schiet, ongevraagd zelfs, wel te hulp. En dat is niet de eerste keer dat ik iets dergelijks persoonlijk meemaak.
Het sociale van elitair rood zit 'm in: laat de overheid het maar doen. Kutvolk.
Je zit ook in de verkeerde stad. Kom lekker naar de veluwe, hier is nog wel hechting in de buurt
Ziek volk. Beetje ruitenvloeistof over de banden gieten wil wel eens helpen
Wat was vroeger bij mijn ouders ook zo. Iedereen in het huizenblok veegde de sneeuw van de stoep, Alleen de PSP-er of CPN-er in de huizenrij deed dat nooit.
Je moet ook in Amsterdam zijn.
@VanderGeelen-Coppens | 07-02-21 | 12:59: Die CPN'ers verbaas ik mij wel een beetje over. Het huidige kenmerkende verschil tussen SP'ers en PvdA/GL/D66'ers is dat die SP'ers wel met hun poten in de blubber staan en elitair rood, zoals hier terecht geconstateerd, absoluut te belazerd is om zelf de handen uit de mouwen te steken. Die willen alleen maar een overmatig betaald kantoorbaantje waar niet op prestaties afgerekend kan worden. Tenminste zo is het, zoals het werkt in het "sociale domein".
En dan die weerkaarten voor volgende week zaterdag. Nog nooit gezien. Hoge druk van Lapland tot aan Noord Afrika. Nee deze winter is nog niet voorbij en we moeten vast lobbyen voor een 11-stendetocht achter de buis. Want dit is zeker: het ijs wordt dik genoeg. EN we gaan nou niet moeilijk doen over de Tocht de Tochten. Alleen de wedstijdrijders dan maar. Wordt nog dingetje komende week let maar op.
Al vroeg aan de zuip zie ik? Sowieso is de tocht al afgeblazen...
Friezen zullen nooit een tocht organiseren voor alleen de wedstrijdrijders, dan zou er veel vaker een Elfstedentocht zijn geweest.
Dat wordt dan weer gelazer met de Friezen, als het kan gaan ze schaatsen, daar moet al de explosievendienst aan te pas komen om gaten in het ijs te blazen en dan nog klunen ze er wel omheen. Die laten zich niet tegenhouden al moeten ze alle toegangswegen naar Friesland blokkeren.
De Friezen laten het gewoon gelaten over zich heen komen. Wat gebral voor de buhne en af via de achteruitgang.
Maarten v Rossem wil er alles op verwedden dat er nooit meer een 11stedentocht komt.
Dat zei hij in de slimste mens.
Er moet gewoon een verbod komen op de bemoeienis van landelijke omroepen met de Elfstedentocht, die NPO voorop. Mocht het zo ver komen dan kunnen de Friezen dat prima zelf, zonder de neuzelende bemoeienis van figuren uit Hilversum die in hun leven nog net een ijsblokje van dichtbij hebben gezien.
Waarschijnlijk komt er sneeuwijs..... dag,schaatsen, misschien op ijsbaan..
@pejo | 07-02-21 | 13:29: Hij wilde dat er warm water naar Friesland werd gepompt.....
www.infrasite.nl/rail/2010/09/17/pror...
Dit is een bericht van tien jaar geleden, niets aan gedaan sinds die tijd?
Ik zie een zekere parallel met de huidige corona aanpak...
Door die grappen van ProRail ben ik vaak te laat gekomen. Ik hoop nooit meer een trein nodig te hebben. Wat een domheid. Wat een crisiszooi. Bedankt kabinet!
Als je alleen maar hoor dat de aarde opwarmt dan reken je hier niet meer op. Dus antwoord is nee.
Oei, als de zorg deze vreselijke ramp maar kan handelen... en de zorgpremie is al zo hoog! Help dan toch, ik ga deaud!
Mijn zus woont in een klimaatneutraal huis en die komt er nu achter dat het helemaal niet zo neutraal is. Warmtepomp op maximaal en de thermometer haalt net aan de 19 graden. Gaat wat worden de komende dagen als het echt koud word.
Ik voorzie een run op elektrische straalkachels van de Gamma.
Haha een warmtepomp, daar heb je eerst een opgewarmde aarde voor nodig, me dunkt.
Ik ga voor extra veel #metootjes om de warmte erin te pompen. #tip
Thermo-ondergoed aantrekken en een trui aan, eventueel een muts op je knar.
Krijg je het vanzelf warm.
@De Briemusketier | 07-02-21 | 12:52: ff met je blote tokus de sneeuw in en dan weer naar binnen. Krijg je het ook warm van
"Deugen zal je, kreng! IJskoud!"
@De Briemusketier | 07-02-21 | 12:52: Kniebuigingen,touwtje springen...
Als je twitter, de NS en de code rood van het KNMI (en RIVM) ff uitzet, en je kijkt en gaat naar buiten, de buurt in, het echte leven. Dan is het net zoals op die plaatjes.
Was net buiten met de kids, het is heerlijk. TV uit, social media uit, leven!
@Ron_Paul | 07-02-21 | 13:06:
....'kids'.... serieus?
@Ron_Paul | 07-02-21 | 13:06: Ik heb geen kids, maar kinderen, zwitsal
@onfray | 07-02-21 | 13:26:
Dank je. Ik jeukte al dusdanig dat ik naakt het dakterras ben op gerend om af te koelen in de sneeuw...
@overVecht | 07-02-21 | 13:21: gedwongen sterilisatie, dat zouden méér overheden moeten doen!
@Hevvlan Demuru | 07-02-21 | 13:35:
De eerste partij die dat wil invoeren heeft mijn stem.
@overVecht | 07-02-21 | 13:21: ben een halve Amerikaan, dus dan mag het
@Ron_Paul | 07-02-21 | 14:05:
Halve Amerikaan is dan ook het probleem... die hebben die term hiernaar toegebracht en geïntroduceerd in de yuppen en hipster wereld.
Sowieso heb ik niet een al te hoge pet op van de mentaliteit en het chauvinisme van Amerikanen... Heel, half, kwart of één achtste... dat chauvinisme blijft in de genen zitten wat jij ook maar weer eens mooi aantoont..
@Ron_Paul | 07-02-21 | 14:05: mijn kid is dolgelukkig vandaag
Wij hebben geen slee en/of voor de kinderen dus zijn we naar een grote helling gereden... konden de kinderen vanuit de auto toch even kijken naar hoe andere kinderen lekker aan het sleeën waren... hebben ze tóch nog een beetje de beleving.... en nu zitten ze op de bank zodat ze door de ramen naar de voorbij sleeënde kinderen kunnen kijken... in oplossingen denken...
En als ze te hard huilen : tuchtigen !
@oldandwise | 07-02-21 | 12:45:
Nahja. De oudste had wel een houten slee maar die heb ik gisteren gebruikt voor de openhaard om het huis warm te krijgen.
plus!
Op n stuk waxkarton ofzo kan je ook prima glijden
@overVecht | 07-02-21 | 12:48: Klasse!
@Shoarmamasutra | 07-02-21 | 13:12:
Automatten, wasmand, reclameborden... als je wilt zijn er genoeg mogelijkheden maar dan moet je dus ook in de fucking kou gaan staan urenlang ipv lekker in een warme auto zitten. Ik heb de kinderen dus maar verteld dat de enige manier van sleeën is wanneer je écht een goedgekeurde slee heb. Ik heb óók weekend hoor...
Overigens... boven geschrevene mag met een flinke korrel strooizout genomen worden he.
Ik heb net via een soort internetachtige constructie ook maar een stukje authentieke Columbiaanse Sneeuwpret besteld. Veel handiger dan al die andere merkjes, dit zit gewoon in een zakje, geen rommel of nattigheid verder en je kan nog redelijk normaal over straat daarna.
Ach ja, sommige mensen halen hun zelfvertrouwen uit een pakkie, Maggie?
@Hevvlan Demuru | 07-02-21 | 13:10:
U bent wel echt de lachebek van het stel he?
Colombia heeft de beste sneeuw.
zjapeau, voor criminaliteit te steunen..
@Hevvlan Demuru | 07-02-21 | 12:47:
Betaalt u belasting? Crimineel!
@elfenstein | 07-02-21 | 12:48: als u OD dan ik op LT minder bel.
Zou de coronagolf bij flinke vrieskou niet bevriezen?
De testlocaties zijn dicht dus de besmettingsaantallen gaan omlaag.
@Rennieflox | 07-02-21 | 12:48: en dan de komende dagen records want 4 dagen lang een kwart extra mensen testen.
Ik denk: trek een trui aan, ruim de rommel op en ga verder. Een beetje sneeuw en iedereen is van de leg af.
Interessant dat mensen bevroren water ineens rommel vinden. Als het vloeibaar is vinden we het prachtig, drinken we het zelfs op, brouwen er bier mee en maken foto's van mooie hoeveelheden aan zwaartekracht onderhavige partijen ervan in de natuur. Rare jongens, die mensen.
Ik heb een tijdje een huis gehad in Zermatt. Aan de voet van de Matterhorn. Daar lag altijd sneeuw.
@Red shirt | 07-02-21 | 12:45: Ik heb een tijdje een huis gehad op Bonaire. Aan het strand. Daar lag nooit sneeuw.
@Uw Verzekeringsadvis | 07-02-21 | 12:48:
Ik heb een huis in Amsterdam, hier halen ze de sneeuw zo snel mogelijk weg, veels te wit.
@Uw Verzekeringsadvis | 07-02-21 | 12:48: U bent een wijs man. Dat had ik ook moeten doen.
Ik herinner me onderstaande winters nog heel goed. Toen woonde ik nog in het gebied met de meeste sneeuw. Hier in de randstad heb je alleen maar Haagse sneeuwduintjes. Dan slelt dit toch echt helemaal niets voor. Maar wie weet, misschien komt het nog. Ik hoop het eigenlijk wel, want het waren toen mooie tijden vroeger.
home.kole.info/ettje/pivot/entry.php?i...
Hier in het zuiden helaas geen sneeuw, enkel motregen. Is daar ook een code voor?
Code paraplu
Code kutzooi
Ik ga een hongersdood tegemoet. Hoe kom ik in hemelsnaam door 1cm sneeuw?
Thuisbezorgd.. nl. Als dat ook al niet meer lukt heeft u écht een darwin-award verdiend.
Hier nog een paar cm meer. Het wordt lastig om de tulpenbollen op te graven. Zorgelijk allemaal.
Sneeuw in Nederland: Je "mag" naar buiten, je "mag" sneeuwballen gooien en een sneeuwpop maken, maar wel "verantwoord". Je mag niet naar de Dam. En "je wast je handen stuk" als je weer thuiskomt.
Muxje | 07-02-21 | 12:39
Wat een geluk dat het allemaal mág en niet moét hé !
Man man man.........
Jij mist het punt Maupie
@demaup | 07-02-21 | 12:41: Je "mag" ook het vaccin weigeren want je "mag" zelf beslissen over je eigen lichaam. Je "mag" ook kiezen om daarna geen vaccinatie paspoort te laten maken zodat je geweigerd "mag" worden bij werk, winkel en wijf. Er "mag" gelukkig nog heel veel. Totdat het moet, dan "mag" er niet zoveel meer.
Zo duidelijker? Man man man...
Ik zie allemaal halve garen met sneeuwscheppen druk in de weer want ordnung muss sein en ojee straks kunnen ze niet eens maandagochtend kwart over acht op het werk zijn.
Dan lig jij natuurlijk nog in je nest werkloos te zijn.
je moet toch thuis werken :-)? Dus niks aan de hand, gewoon doorlopen
Als ik niet sneeuwschep of schuif, dan kom ik mijn oprit van 30 meter niet af. Snapt 'm?
@pibasso | 07-02-21 | 13:05: Ik ben al lang blij dat ik drie auto's op de oprit heb staan. Daaronder valt geen sneeuw dus dat scheelt weer werk. Goed bezig.
@goedverstaander | 07-02-21 | 13:13: Dat doe je goed, ik twee, met ruim een meter sneeuw aan één kant er tegenaan gewaaid. Mooi gezicht hoor. Net nog even de Abarth van mijn vrouw uitgelaten, ik voel mij weer 18, met de handrem bochtjes nemen op een groot parkeerterrein.
@pibasso | 07-02-21 | 13:05:
Hahaha, atleet. Je loopt met een rollator? Als 5 cm sneeuw al een onoverkomenlijke hindernis is, zou ik maar lekker binnen blijven.
Tsja, en wie mag het trottoir alhier weer sneeuwvrij gaan maken?
Moi.
Voor wie doe je dat?
Ik veeg mijn straatje niet, ik stamp het plat zodat het lekker glad word. vervolgens neem ik plaats achter het raam en geniet van vallende omaatjes, rondvliegende handtasjes en kunstgebitten. Geen beter vermaak dan leedvermaak.
@Hangtietsmurfin | 07-02-21 | 13:00:
Filmen, editen en met bennie hill muziekje eronder op tiktok en youtube zetten voor de ad-inkomsten. Je mag toch wel wat verdienen ook al heb je al lol?
Wij hebben thuis afgesproken dat we vanmiddag eerst in de sauna gaan en daarna in onze blote billen naar buiten. Kijken of we dat langer dan 3 minuten uithouden.
Nounou...
U weet dat het Museumplein spergebied is?
Ah kijk, gelijk gestemde zielen!
Geniet er van.
@Pedronegro | 07-02-21 | 12:40: Gewoon in de achtertuin. Ik ga niet naar WappieWinterWonderland
@J-van-de-Bontekoe | 07-02-21 | 12:43: Ja, uit 90 graden sauna, hup zo de kou in, is een bijzondere sensatie.
Gele sneeuw hoeft niet altijd naar appelsap te smaken.
Daar weet Rob Jetten als liefhebber ook alles van!
Patricia Paay ook
www.bbc.com/earth/story/20150112-did-s...
Vroeger was er ook sneeuw.
Alles wat ook maar een beetje uit de bandbreedte valt in dit land leidt tot blinde totaalpaniek.
Wie is er in totaalpaniek dan?
De angsthazen hebben dit land al lang overgenomen. Klimaat, weer, corona, “ongezonde” voeding en ga maar door. Alles moet verboden worden dan wel met dwang door ieders strot geduwd worden.
Vanaf vandaag geldt er ook een ochtendklok (6:00-12:00) omdat er te weinig strooizout beschikbaar is. De bestelling is te laat geplaatst en er is nog geen goedkeuring voor de Nederlandse markt. Rijkswaterstaat begint met strooien op de kwetsbare Waddeneilanden. Naar verwachting zal het grootste deel van Nederland na de zomer zijn gestrooid.
@Continuum | 07-02-21 | 12:38: Onze overheid. Een normaal mens denkt 'Ha leuk een beetje sneeuw'. Onze overheid heeft het gelijk over 'Code Rood' alsof de apocalyps naderende is. Net zoals bij elk windje van Bf5 of meer..
@Continuum | 07-02-21 | 12:38:
De media bijvoorbeeld, na vier jaar totale paniek over de president des doods Trump, of klimaatverandering, CO2, of de boeren nu totale paniek over een bevrozen buitje regen. Realiteit is niet aan journalisten besteed, toch zijn ze er constant naar op zoek, terwijl ze in anonieme witte busjes het land doorkruisen naar items waar ze vervolgens zwaar over stuur van raken.
@Grachus | 07-02-21 | 12:43: knmi is geen overheid. En code rood is niet bepaald blinde totaalpaniek
@De Briemusketier | 07-02-21 | 12:47: de journalisten zijn dolblij dat er wat anders dan corona is. Klinkt niet als totaalpaniek
@Continuum | 07-02-21 | 12:50: ZBI werkt nauw samen met de overheid. Misschien geen blinde totaal-paniek, maar hysterie is het op zijn minst. Dit is echt berichtgeving voor bange debielen i.p.v. voor gezonde en rationele mensen.
@Continuum | 07-02-21 | 12:50: oh dus gelukkig is dat rijkslogo op hun site gewoon een tekeningetje van het 4 jarige zoontje van de directeur.
Probeer ik al gans de ochtend m'n neusvleugels kapot te snuiven met dat witte spul op de balustrade van het balkon, blijkt dat ik in Colombia moet zijn.....#domper
Maar tintelt het wel?
@Osdorpertje | 07-02-21 | 12:38:
Nee dat niet maar de frostbite tript lekker.
Geen Scandinavische pica's? Die zijn over het algemeen wat heftiger.
Straks sleeën met de kinderen, helaas geen glühwein voor mij want ik ben de bob.
Met de bobslee?
@goedverstaander | 07-02-21 | 12:33:
Nee, de sleeën waren allemaal uitverkocht, ik glij op m'n buik van de helling af met de kinderen op m'n rug. Ik ben de bob.
Als ieder huishouden geen gas meer heeft in de toekomst en het is zulk weer, hoe verwarmen we de huizen dan?
Vraag dat aan de Eskimo's.
Sneeuw isoleert
Keiharde neuksex, want die warmtewisselaars gaan je huis niet warm houden. En het elektriciteitsnet gaat dat ook niet bijhouden. Dus dan moet je in het donker.
Niet.
Dat dacht ik vanmorgen ook al.
Gelukkig heb ik nog een openhaard.
Wacht maar tot a.s. donderdag/vrijdag, als het -14 wordt, praat daarna nooit meer iemand in de deug-politiek over de zoemende elek.wamtepomp. Overigens is het aandeel totaal gasverbruik bij huishoudens maar marginaal, de klimaatmaffia moet zich echt op andere doelen richten.
Parketvloer aansteken.
Gewoon iedereen emigreren naar Afrika... Laten we de rollen eens omdraaien. Daar heb je aan een airco voldoende.
@Papa Jones | 07-02-21 | 12:38: Heb je niks aan als je verplicht de schoorsteen moet dichtmetselen.
Als ik mag kiezen: doe mij die Colombiaanse sneeuw maar.
Sneeuw is wit, dus niet inclusief en daarmee een groot maatschappelijk probleem. Terecht dat code rood wordt afgegeven, alhoewel dat kwetsend kan zijn voor de oorspronkelijke bewoners van Noord-Amerika.
Wakker worden in een witte wereld !
Racist.
Hier is de sneeuw na een week of drie gelegen te hebben weer weg, nu zonnetje en een aangename graad of tien.
Hebben ze in het buitenland ook CoDe RoOd en hijgerige liveblogs op alle nieuwssites om lezers te informeren dat het inderdaad sneeuwt? En iedere keer bij sneeuwval precies hetzelfde gezeik met niet-rijdende treinen, precies hetzelfde "ja maar in het buitenland rijden treinen ook gewoon", precies hetzelfde gemopper en geklungel en toch gebeurt het iedere keer weer.
Twee woorden om dit weer te omschrijven: boreaal én dystopisch...
Abject en infaam, ook...
Heel wat snowflakes die er niet meer tegen kunnen
@kapotte_stofzuiger | 07-02-21 | 12:33: Toen ik gisteravond naar huis reed, heb ik duizenden snowflakes geraakt, toen bleven ze nog niet liggen. Gelukkig heeft het niet veel later alsnog effect gehad.
Ik vind sneeuwjacht wel een mooi woord.
Zou de Majesteit eigenlijk al een sneeuwjacht hebben?
@Yrrab | 07-02-21 | 12:31:
Daar zullen we binnenkort vast de foto's van zien...
Schiet je dan met hagel?
@Yrrab | 07-02-21 | 12:31: Die heeft een hermelijnen vacht.
@Mr_Natural | 07-02-21 | 12:43: IJspegels.
@Yrrab | 07-02-21 | 12:31: vaart alleen in ijszeeën.
Pffft, na-apers.
REAGEER OOK