Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ziekenhuizen: 'Hugo de Jonge praat peop'

Volgens onze nieuwe rekenmethode is iedereen nog steeds woest op Hugo de Jonge

Gekend getallengoochelaar Hugo de Jonge heeft gisteren 120.000 prikjes erbij genattevingerd en dat was volgens Hugo de Kluns niet de schuld van zijn eigen faalbeleid, maar (mede) de schuld van de ziekenhuizen. Daar denken de ziekenhuizen heel anders over: men heeft dagelijks de vaccinatiecijfers gerapporteerd en wat kunnen zij er nou aan doen dat Hugo de boel niet op orde heeft. Mevrouw Croon van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: "We stoppen er enorme moeite in om die cijfers kloppend te krijgen. Dat gaat niet vanzelf, daar zijn mensen voor aan het werk. Maar het is belangrijk om dat goed te doen. Daarom kan het ministerie dit niet zeggen, want het klopt niet." Met andere woorden: Hugo de Jonge praat poep. Het huis is ingestort, Hugo hangt een paar mooie gordijnen op en zegt dat je er weer kunt wonen maar dat is niet mogelijk WANT HET HUIS IS INGESTORT.

Hugo de Jonge kan NIKS. Nee, we benijden 'm niet, maar het is een zooi. ÁLLES is een zooi. Gedraai over het nut van mondkapjes, totale willekeur met die regels, gehannes met testen, die lachwekkende app, gestuntel met bron- en contactonderzoek, gedoe bij de GGD, voortdurend bureaucratisch gekonkel dat overal en op alle vlakken voor vertraging zorgt, capaciteitsproblemen, te weinig bedden, verbroken beloftes en nu ook nog eens het ongelooflijke gekloot met die vaccinaties, met startdata, met leveringen, met het negeren van adviezen, met keuzes, met halsstarrigheid, met de afwezigheid van een strategie, met het gegoochel met cijfers, en ondertussen loop je de hele dag het risico tegen de glanzende grijns van Hugo de Jonge aan te lopen met z'n mooie praatjes over het bijtrekken van beentjes. Ga gewoon eens WEG man.
UPDATE: Hugo de Jonge: 'Ja misschien praat Hugo de Jonge toch peop'

Reaguursels

Inloggen

Ondertussen ; wat is er met de jaarlijkse griepdoden gebeurd ? Waar zijn die opeens gebleven ? En zegt ook genoeg over CDA niet, dat ze deze faalhaas hebben gekozen ipv Omtzigt !?

Kim-Jung-Un | 02-02-21 | 10:00

Ach, hier in Rotterdam stond Hugo ook niet direct bekend omdat hij het zo goed deed. Zijn schoenen zijn echt het enige wat opvalt aan die man.

captainobvious | 01-02-21 | 20:19
-weggejorist-
theinvisibleman | 01-02-21 | 19:54

Als het niet zo triest was, dan zou je gillend van het lachen in je stoel zitten.
Hugo de cijfergoochelaar. Prachtige doorlopende voorstelling.
Ik voorspel: morgen 17 miljoen gevaccineerd conform aangepaste telling. En we hebben er nog niets van gemerkt ook! Tot de volgende crisis. Zwaai zwaai.

Graaf_Slis | 01-02-21 | 19:51 | 1

Het is maar goed dat hij niet bij Buitenhof hoeft te zitten want dan zou Twanneke m we effe de oren wassen!!!

geenhakbar | 01-02-21 | 20:08

Wij zijn straks wel het 1ste land waar het aantal gevaccineerde daalt

shimanski | 01-02-21 | 19:28

Iedereen die naast Rutte staat verdwijnt onder een bus. Het zou me niks verbazen als Mark bewust deze incompetente narcist op dit dossier heeft geplaatst zodat hij straks kan zeggen dat hij het niet wist of omdat het niet zijn verantwoordelijkheid was. Ondertussen denkt Hugo dat hij zichzelf onsterfelijk heeft gemaakt als de vaccin Messias die sterft voor de lakse houding van het volk, wat een zelfingenomen stuk onbenul.

deugallergie | 01-02-21 | 19:27

Hugo de Jonge is de reden dat het lijkt alsof Mark Rutte wél iets kan.
En daarom zal Rutte De Jonge nooit laten gaan.

Kees Maf | 01-02-21 | 19:21

Dit krijg je dus als je het hele systeem laat organiseren door omhoog gevallen ambtenaren. Ze kunnen niets behalve de papierwinkel beheren en daarvan lakken ze het liefst zwart.

Vergelijk dat eens met Israel. Wat een daadkracht daar.

De Nederlandse overheid is gewoon compleet vastgelopen op werkelijk alle departementen.

omwenteling | 01-02-21 | 18:06 | 1

In Israël is een man nog een man en een vrouw nog een vrouw, dat scheelt heel veel gezeik!

Rdock | 01-02-21 | 18:58

Het zal mij benieuwen wat ik eerder krijg.....die € 1000 van Rutte of een vaccin van de Jong....

Witte-vla | 01-02-21 | 18:01

En dat is dus minister.

wapster | 01-02-21 | 17:48

Mosterd, je vergeet in je opsomming die stomme routekaart die een week na oplevering al waardeloos was.

sioux_ | 01-02-21 | 17:29

"Iedereen 120.000 injecties erbij", zou de Opperclown zeggen.

Zonnebrildrager | 01-02-21 | 16:04

Serieuze vraag: Kan de Kamer een demissionaire minister naar huis sturen?

Niet dat ik de illusie heb dat de extremistische meerderheid dat zal gaan doen, maar stel dat we een normale bevolking gehad zouden hebben die op normale partijen gestemd zouden hebben, met een kabinet dat volledig rogue gegaan is?

obominotie | 01-02-21 | 15:18 | 3

Motie van wantrouwen met meerderheid aannemen.

van Oeffelen | 01-02-21 | 15:22

Serieuze vraag: kan een volledig kabinet dat op dit onderwerp loopt te klooien één klooiende minister naar huis sturen en daarmee ook maar iets oplossen?

derooie | 01-02-21 | 17:38

Wiebes is ook opgewieberd. Dus waarom zou De Jonge niet kunnen - ja, hoe zeg je dat: opjongen, ophugoën? Ik krijg langzamerhand het gevoel: Alles beter dan Hugo. Misschien zou zelfs Sylvana Simons er meer van bakken.

MAD1950 | 01-02-21 | 18:03

Vaccin in het bier doen , cafés open
Opgelost

Schipperke | 01-02-21 | 15:15

Het stuit mij elke keer tegen de borst dat er staat dat 'Hugo de Jonge niks kan'. Want het is gewoon niet waar! Hij is er een meester( ja, pun intended) om excuses smoesjes en uitvluchten te zoeken en te vinden. Om nog maar te zwijgen over de schuld ergens anders te leggen. Dit kan hij echt als geen ander!

Harvey2Face | 01-02-21 | 15:01 | 2

Hij schud het uit zijn mouwen, trekt een been bij, maar zijn derde middelste been is echt het aanhangsel wat de man uitstraalt, de grootste faalhaas en oetlul van het kabinet na 1945.

Goedverdoemme | 01-02-21 | 15:11

In die ziekenhuizen denken ze .... cliniclown .... als Hugo met die schoenen binnenkomt en dan vergeten ze te tellen (of ze tellen dubbel).

Watching the Wheels | 01-02-21 | 14:49

Iedereen die de rekenmethode van Hugo in twijfel trekt is wappie.

GroetenVanUrk | 01-02-21 | 14:43

Ja, laat Eric Wiebes het doen of dat nieuwe clowntje van de belastingdienst ... dan komt het ongetwijfeld goed (zucht). Wel opvallend dat Rutte altijd een clown(tje) kiest voor de belangrijke zaken.

Watching the Wheels | 01-02-21 | 14:43

En straks komt alles op het bordje van de belastingbetaler.....
Middenklasse straatarm, is het MKB en de economie vernietigd.
Dán wordt het pas echt crisis...

A333aan | 01-02-21 | 14:41

Ik hoef de prik niet maar vrees niet.
Ook ik heb een gloeiende hekel aan de Jonge.

Pieter_Auper | 01-02-21 | 14:35

Eerst kon je 5 prikjes uit een flesje , nu opeens 7 spuitjes.
Daar zal de fout zitten . Proest

Schipperke | 01-02-21 | 14:22

Zelfs een deuk in een pakje boter is blijkbaar teveel gevraagd.

Eppo | 01-02-21 | 14:03 | 2

We hanteren daarom een rekenmodel. Volgens dat rekenmodel zit er wèl een deuk in het pakje boter.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 15:00

Je kon er op wachten: als we te lang op die achterlijke laatste plaats staan wat betreft het aantal vaccinaties, dan gaan ze de cijfers gewoon bij elkaar rutten.

Ko Ranzig | 01-02-21 | 13:56

Gatver hoe vaak heeft die pipo al iemand anders of een hele beroepsgroep voor de gegooid voor zijn eigen falen.

haddem | 01-02-21 | 13:51 | 1

Te

me | 01-02-21 | 17:37

Na de "prettesters" en de "symboolprikken" komt De Jonge nu met "onderrapportage."

Ik denk dat alleen taalkundigen blij worden van deze minister.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 13:44 | 1

Nee, ook die niet! Taalkundigen houden niet van de verbale diarree die politici in het algemeen en die van CDA in het bijzonder rondsproeien.

Spie | 01-02-21 | 14:58

Iedere dag dat deze jammerlijke schoenenfaalclown nog aanblijft, is een dag vertraging in de strijd om immuniteit.
-
Démissionair of niet: con-se-quen-ties. Ze lijken het woord in Den Haag maar niet te kunnen spellen.
-
Stel die GGD's onder de krijgstucht en laat ze hun salaris waar maken.

bisbisbis | 01-02-21 | 13:34 | 8

@bisbisbis | 01-02-21 | 14:01: Vroeger zat er rommel in. Nu alleen nog maar kippenvlees. Wat zit er volgens u in ??

Vitale-Reaguurder | 01-02-21 | 14:07

Alleen als het de Stalinistische krijgstucht is: je krijgt een plan opgelegd en als je dat niet minimaal 20% oververvult, word je als verrader van arbeidersklasse en de partij geëxecuteerd. Je opvolger mag daarbij toekijken en wordt zo extra gemotiveerd om de gestelde doelen te bereiken.

Spie | 01-02-21 | 15:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vind het gezegde " Schoenen maken de man" echt niet meer kloppen als ik aan Hugo denk.

steekmug | 01-02-21 | 13:30 | 2

Juist wel dus. Die schoenen zijn ruk, en Hugo is ruk (als crisismanager).

Muxje | 01-02-21 | 13:46

Als ik mevrouw Croon was zou ik het aanleveren van cijfers stoppen en de mensen die daar druk mee bezig zijn iets anders laten doen. Hugo en het RIVM hanteren immers nu een rekenmodel voor hun dashboard. Laat ze er mooi mee verder klooien en ga zelf door met de realiteit.

Schmalz | 01-02-21 | 13:28

Vele landen verscherpen de regels: Nederland gooit de scholen (bron van besmettingen) en winkels open.
Vele landen lopen goed op schema met vaccineren: Nederland Bungelt ergens onder aan.
Etc etc

De groeten van Hugo de Jonge

endtotrolling | 01-02-21 | 13:13 | 2

En Mark.

likdoorn | 01-02-21 | 13:18

Het lijkt er niet op dat de medewerkers op de ministeries wel relevante ervaring hebben voor hun functies...

Neuth | 01-02-21 | 13:02

En het is allemaal begonnen met de buiksprekende virologen poppen van de overheid spreektijd op de media te geven.
Doem senaría over een gewoon sterke griep in de wereld geholpen door falende Chinezen die hele bevolkingsgroepen willen wegvagen.

tegenalles | 01-02-21 | 13:00

de slechtste van de klas Nederland moet maar effe kijken wat de beste van de klas Israel anders doet op het gebied van vaccinatie. Uit het hoofd 24/7 vaccinatie, tijdig voldoende bestellen en competente decisionmakers aan het hoofd die geen tijd hebben voor fotogenieke symboolprikmomentjes en loze beloftes

HetOorAakel | 01-02-21 | 13:00 | 2

Israel is een slecht, gewelddadig en onderdrukkend land wat ook nog die arme Palestijnen discrimeert. Dat kan nooit een voorbeeld zijn voor gidsland Nederland.

DeCynischeAmbtenaar | 01-02-21 | 13:11

Een echte oplossing zou zijn als ambtenaren aansprakelijk gesteld kunnen worden.
Zelfs in de kinderopvangtoeslagen affaire zijn ze allemaal weggekomen.

Mr.Crowley | 01-02-21 | 12:56 | 1

Heeft iemand dat al als optie aan Omtzigt doorgegeven?
Ik herinner mij de reactie van het kabinet op dit idee.
https://www.geenstijl.nl/5156812/terugkijken-zo-wilde-het-partijkartel-leijten-omtzigt-en-azarkan-stoppen-in-toeslagenaffaire/

Mr.Crowley | 01-02-21 | 13:00

En wat te denken van die plots zich roerende 'denktank' van de SER, aangevoerd door Mariëtte Hamer? Een tank die met volle vaart over Hugo de Jonge probeert heen te walsen? De SER die in de openbaarheid de regering kapittelt? Die stelt dat we het allemaal toch aan hadden zien komen en zich openlijk afvraagt waarom we er niet in slagen de crisis op adequate wijze te bestrijden? Is dat niet intens treurig?

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 12:56 | 3

Totaal overbodig, die ' denktank' . Tenenkrommend, ga iets nuttigs doen i.p.v. wijsheid achteraf verkondigen.

DeCynischeAmbtenaar | 01-02-21 | 13:12

Wat echt treurig is dat al die niksnutten na bewezen diensten aan de VVD een dik betaalde fopbaan krijgen.
Dat is ook de reden dat de pluchklevers zich zo graag naar de Rutte Doctrine schikken.
Patij belang word volledig ondergeschikt,kijk maar naar het dramatische zetel verlies van de PvdA.
Maar ze stappen er zonder blikken of blozen zo weer in.

likdoorn | 01-02-21 | 13:12

@likdoorn | 01-02-21 | 13:12:
Marietje Hamer. Hmmm. Klinkt vaag bekend. Laat me raden PvdA, diversity hire, arbeider hatend en razend incompetent?

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 13:27

Beste @Hugo, tip, geleerd uit West Wing:
Beloof alleen wat je (bijna) zeker *weet*, niet wat je *hoopt*.
.
Daar *naast* kun je natuurlijk zeggen dat je de beste hoop voor ons allen hebt.
Neem dit echt mee, dan leef je politiek langer.

hotmint | 01-02-21 | 12:54

Hoe ingewikkeld kan het zijn een paar vaccinaties op te tellen. Simpel per provincie bijhouden.

Wordt nog een groot zooitje als dadelijk de 2e inenting op gang is en andere de 1e prik krijgen. Dan wordt het 1 grote goochelshow van getallen.

Advies voor de overheid, een heel simpel programmatje wat prima kan rekenen. Dat heet Excel. Ingewikkelder hoeft het niet te zijn.

Tenzij bewust dadelijk iedereen zijn gegevens weer op straat moeten liggen. Dit soort zaken gebeuren namelijk nooit bij toeval.

Rotterdammert1965 | 01-02-21 | 12:51

Laat een half jaar dit hele Kabinet vervangen door een bedrijfsgerichte club vaklieden. Kijken hoe snel de faalhazen op straat liggen, hoe ze vele malen goedkoper zouden werken, miljarden, dat ziet zelfs de meest domme burger van dit land.

lanexx | 01-02-21 | 12:51

Helaas voor Hugo, die kan ook alleen maar beslissen op basis van de info die hem toekomt via diversie instanties en departementen. Onze overheid is één grote clusterfuck. De belastingdienst ia geen uitzondering.
En het gedrocht EU is hier ook onderdeel van (te laat besteld).
En spoetnik vaccinaties? Daar trekken wij natuurlijk de neus voor op.

boerk | 01-02-21 | 12:48 | 3

De EU is een uitbreiding van die clusterfuck. Nog langere lijnen in de organisatie.
Nog grotere afstand naar de belastingbetalende burger.

Mr.Crowley | 01-02-21 | 12:50

Na een maand of 10 kan een goede manager best inschatten of z’n medewerkers capabel zijn en eventueel andere mensen en andere bronnen raadplegen.

Zitten er al psychologen, economen en sociologen in het OMT?

emwee | 01-02-21 | 12:52

Als eindbaas van zijn departement mag je voor de centen die hij krijgt toch wel verwachten dat hij de boel echt aanstuurt.

Als van hem alleen verwacht wordt een briefje voor te lezen elke 2 weken kunnen we beter een stagiere inhuren a 12 euro per uur. Is een stuk goedkoper.

Rotterdammert1965 | 01-02-21 | 12:54

Hugo is inderdaad verantwoordelijk en ook niet mijn favoriet, maar de werkelijke schuld ligt bij de topambtenaren van bijvoorbeeld de GGD. Die zijn verantwoordelijk voor de bagger software en de faalvacinaties. Maar die topambtenaren, hè meneer Rouvoet, lachen in hun vuistje. Lamlullen zijn het, direct ontslaan.

Rdock | 01-02-21 | 12:45 | 3

Ook U vind dat Rutte geen enkele blaam treft.

likdoorn | 01-02-21 | 13:16

@likdoorn | 01-02-21 | 13:16: Volgens sommigen kun je Marx Rutte niet verantwoordelijk houden voor z'n personeel... Ik doe dat wel, ben ik nou een wappie?

4HoogAantWater | 01-02-21 | 13:24

Vergist u zich gerust niet in de arbeidsmoraal en klantgerichtheid - in de beste tijden al niet al te best- van de gemiddelde GGD medewerker/ -ster. Een door-en-door bureaucratische en inefficiënte organisatie, gerund door part-time mevrouwen van middelbare leeftijd met kortpittige kapsels, die alláng vergeten zijn dat GGD's ooit zijn opgericht om de belastingbetaler te dienen en niet om absurd dure tropeninjecties voor verre reizen te verkopen.

bisbisbis | 01-02-21 | 14:00

Hugo krijgt de informatie van zijn Ministerie, maar die man moet toch ook moe worden van die incompetente ambtenaren die daarnaast ook nog eens kampioen afschuiven zijn.

Keutels | 01-02-21 | 12:44 | 2

Hugo liegt er op los en verwacht van zn ministerie dat ze alles wegpoetsen lijkt meer op de huidige situatie. Maar het zal ongetwijfeld vanuit allebei de kampen gebeuren.

4HoogAantWater | 01-02-21 | 12:53

Als ze maar niks negatiefs over zn schoenen zeggen.

Hadena | 01-02-21 | 12:53

Lies, damned lies and Hugo

Wim Venijn | 01-02-21 | 12:39

Hugo de Jongleur.

Phantomas | 01-02-21 | 12:35 | 2

En Mark de circus directeur.

bqbq | 01-02-21 | 12:41

Hugo past perfect in het huidige tijdsbeeld van dit verkwanselde land, op NPO radio 1 mochten vanmorgen kindertjes bij juffie Plag corona-uithuilen (wat een vuile regie) en even later mocht Cees van der Laan uithuilen dat Wilders er nog altijd is..(de wens is het (onTrouw) kind van zijn gedachte). Landverraders, niet meer en niet minder.

grindbak | 01-02-21 | 12:34 | 1

Ik hoorde dit ook. Plag is niks anders dan een vileine deugkneus, haar stem is zo afschuwelijk irritant geworden, maar ja, de propaganda moet wel blijven toeteren voor links.

lanexx | 01-02-21 | 12:54

Het is de combinatie van arrogantie en incompetentie die hem de das omdoet.

Als je competent bent mag je arrogant zijn. Als je niet competent bent dan past bescheidenheid..

Maar Hugo is niet competent en toch arrogant. Dan krijg je dit dus.

Jan Toeternuitje | 01-02-21 | 12:33 | 2

Is vaak terug te vinden in het bekrachtiging van uitspraken: "het is NATUURLIJK zo dat.." en daar is hij heel goed in, natuurlijk.

boerk | 01-02-21 | 12:49

Precies dit. Naast arrogant ook nog ijdel en publiciteitsgeil. Dat is een gevaarlijke combinatie. Zie je ook wel eens bij wetenschappers die helemaal niet zo goed zijn, maar wel een gek Mickey Mouse vlinderdasje dragen. Bescheiden en competent, dat is een uiterst schaarse combi geworden in dit land.

SarahPalindroom | 01-02-21 | 13:00

Hoop kritiek hier op de minister en dus hoog wappiegehalte.
Valt me tegen.

Merkwaardeloos | 01-02-21 | 12:25 | 5

@Merkwaardeloos, ik ben het met je eens dat het vaak het geval is , echter in dit geval wordt fout op fout gestapeld.

ConantiDabitur | 01-02-21 | 12:37

Ik vrees dat de minister de grootste wappie is met zijn 100.000 vaccinaties erbij. Hoe ongeloofwaardig kun je jezelf nog maken..

nietonredelijkeman | 01-02-21 | 12:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Hugo heeft uitgebreid bewezen totaal ongeschikt te zijn voor de ministeriële functie maar hij is wel op die plek gezet door een falende P&O manager.

Eugen Sandow | 01-02-21 | 12:21

Hij deed even een trumpje, heeft ggd directeuren onder druk gezet om ergens 10.000 vaccinaties te vinden

Thomtidom | 01-02-21 | 12:15 | 6

Trump kan geen advocaat meer vinden die zijn claim vol blijft houden. Trump was toch zo goed in rechtszaken en ander vals spel? Als hij dat zelfs verliest, dan is het over voor hem. Zou beter zijn dat hij nooit meer terugkomt: beter voor de VS, beter voor republikeinen etc.

StiekemeBunzing | 01-02-21 | 12:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Je moet ook helemaal geen minister willen die inhoudelijk alles zelf kan.
De enige dat hij heel goed moet kunnen is de juiste mensen het juiste werk laten doen, en dat continue bijsturen.

Dat kan Hugo ook niet
Maar verwijt hem dat dan.

frickY | 01-02-21 | 12:15 | 1

Dat doe ik dan ook.

Rotterdammert1965 | 01-02-21 | 12:57

Hoeveel mensen worden er elke dag eigenlijk negatief getest? Cijfers, iemand...?

Air van Boven Dorens | 01-02-21 | 12:14 | 2

Nou, het aantal getest personen minus de positieven.

Alco-de-Holist | 01-02-21 | 12:30

Ze hadden toch even met Ab Klink of Herman van der Weide kunnen bellen. Die hebben ervaring met de mexicaanse griep en scenarios om iedereen te vaccineren.
Ook al is het toen niet uitgevoerd, er lag een compleet draaiboek.

www.parool.nl/nederland/ongeloof-over...

Dedicated | 01-02-21 | 12:12 | 2

Volgens RTL nieuws zijn er toen toch 10 miljoen Mexicaanse-griepvaccins gebruikt. Maar toen hoefde er misschien geen software aangepast of ontwikkeld te worden?

Charred_Metal | 01-02-21 | 12:36

ik vermoed iets met misplaatste ambitie en zelfoverschatting.

Phantomas | 01-02-21 | 12:36

Tijd om een boekenkist bij Hugo's ministerie af te leveren.

Parijs schijnt een leuke stad te zijn.

vander F | 01-02-21 | 12:11 | 1

Schoentjes vervangen is zinloos, komt er een andere hete luchtballon in die vooral uitblinkt in incompetentie en grootspraak. Kwaliteit van beroepspolitici is nu eenmaal niet beter in dit land. Dus wen er maar aan.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 12:14

Hugo geeft alleen maar door wat zijn ambtenaren hem vertellen, die zijn incompetent, te makkelijk om dan maar Hugo te bashen.

Porta | 01-02-21 | 12:09 | 2

De hoog geschaalde ambtenaren zijn het werkelijke probleem.
Ongekozen en veel macht en onkunde.

bqbq | 01-02-21 | 12:44

Juist.

van Oeffelen | 01-02-21 | 15:23

De man was toch ooit leraar?

Als leraar hoef je maar 1 ding echt te kunnen: uitleggen. Dingen begrijpelijk maken.

Zelden hebben we een minister gehad die zoveel dingen moest uitleggen en dat zo slecht deed. Zo slecht zelfs dat we niet eens kunnen vaststellen of hij het sowieso al kan...

Fanshitter | 01-02-21 | 12:09 | 1

Zie antwoord van @porta, Hugeau is een buikspreekpopje voor de ambtenarij. Hij lult ook alleen maar door wat hij van hun en van zijn communicatiemedewerkers krijgt. Helpt natuurlijk niet dat hij deze schrijnende gebrek aan kennis en inhoud combineet met een groot ego en grootspraak.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 12:12

Het ongelofelijke cynisme en opportunisme dat achter de rekentruc van deze minister zit. Maar ook heel cynisch dat hij er mee wegkomt (want CRISIS !)

LucaBrasi | 01-02-21 | 12:08

Zolang alles goed gaat hoef je als politicus eigenlijk alleen maar een beetje handig te kunnen lullen, maar ja, ..

Harry.Langezwaal | 01-02-21 | 12:07

Een paar guurders alhier zouden spontaan een inzinking krijgen als ze niet met het w woord konden strooien...

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 12:08

Ik heb meer vertrouwen in de woorden van Saeed Al-Sahaf (There are no tanks in Bagdad) dan in die van Hugo de schoenen.

cheops | 01-02-21 | 12:05

Je ziet het mijlenver aankomen. Er wordt vlak voor de verkiezingen weer een CDA hoofd op het hakblok gelegd ten faveure van de Teflon Man die lachend/liegend zijn vierde termijn gaat pakken.
Net als in 2010 zal het CDA een tweede keer onderuit gaan, deze keer vanwege hun vasthouden aan politieke bananenschil de Jonge.

der_feldwebel | 01-02-21 | 12:03 | 2

Voor de VVD is het ook niet leuk: met De Jonge als lijsttrekker was het prijsschieten geweest. Daarom hebben ze de zaak onder hem laten verfrommelen. Nu is Rutte als verantwoordelijke doelwit. Wopke Hoekstra heeft zich in de hele gezondheidscrisis wijselijk op de achtergrond gehouden en kopt nu de punten met “verstandig financieel” beleid. In de aanloop naar de verkiezingen nog een keer flink tekeergaan tegen AirFrance. Ik denk dat we het CDA nog niet af kunnen schrijven.

erkomenanderetijden | 01-02-21 | 12:10

@der_feldwebel | 01-02-21 | 12:03 |
U kon wel eens beangstigend dicht bij de waarheid zitten met uw analyse. En het ergste is nog dat het stemvee er straks wéér met twee voeten en open ogen instinkt.

Sjefke7807 | 01-02-21 | 12:20

De held van vorig jaar, Captain Thomas Moore (100 jaar), die met rollator rondjes lopen £32 miljoen bijeenvergaarde voor de NHS, is opgenomen in een ziekenhuis. Hij is (nog) niet gevaccineerd, ligt niet op de IC maar heeft moeite met ademen. inews.co.uk/news/uk/captain-tom-moore...

Eeuwig..Op..Vakantie | 01-02-21 | 12:03 | 4

Godspeed Thom.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 12:08

Speedy recovery, Tom.

zwenkwieltje | 01-02-21 | 12:15

Rest in peace Thomas, je hebt de 100 jaar gehaald, hebt een fantastisch leven gehad. Nu mag je in vrede sterven met de wetenschap dat je alles hebt gedaan wat mogelijk was. Ik hoop dat je dierbaren dicht bij je kunnen zijn en niet in een maanpak op 1,5 meter afstand worden gehouden om jou 'te beschermen'... Je hebt je best gedaan en de wereld weet wie je bent, dat is meer dan de meeste van ons ooit zullen bereiken. Well done!

4HoogAantWater | 01-02-21 | 13:09
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien kunnen we het kabinet nog een keer extra laten vallen. Zo’n beetje als in America. Een president afzetten die al geen president meer is. Tenslotte waait alles over uit The USA.

echtpaul | 01-02-21 | 12:02 | 3

Gaat niet gebeuren, iedereen houdt van rubberen Rutte, het lijkt wel het battered-wife-syndrome , hoe hard je ook door de keuken wordt geslagen, toch geloven dat hij echt van je houdt.

Analia von Solmsch | 01-02-21 | 12:10
-weggejorist-
Jan3Sobieski | 01-02-21 | 12:24

@Jan3Sobieski | 01-02-21 | 12:24: Over een paar jaar, na een paar boeken , commissies en andere openbaringen zal het bekend staan als De Rutte Doctrine.

4HoogAantWater | 01-02-21 | 13:12

Ik snap alleen niet waarom ze er maar 100.000 prikjes extra hebben geteld. Met een beetje meer creativiteit hadden ze daar ook 1.000.000 van kunnen maken. Staan we ineens fantastisch bovenaan in alle lijstjes. Het beentje is bijgetrokken. No problems.

HoniSoit | 01-02-21 | 11:56 | 2

Klopt, als je de stelling betrekt dat nul niets is, ben je snel klaar. En is Hugo de redder der wereld. Misschien dat een spindokter meeleest en er iets mee kan?

erkomenanderetijden | 01-02-21 | 12:04

Je zou denken dat ze weten hoe het moet; ze tellen ook CO2 van houtstook niet mee, en evenmin van de productie van 'emissieloze' auto's, en evenmin van electriciteitscentrales en accu's.
Kwestie van de juiste data selecteren.

Harry.Langezwaal | 01-02-21 | 12:13

Sorry hoor, maar als die 120.000 jump in aantallen vaccinaties gisteren bij lange na niet klopt dan moet hij weg. Dan moet het einde oefening zijn. Dat kan niet anders. Kijk je hebt waarheid leuker maken en ronduit liegen: dit zou overduidelijk het laatste zijn. Dan moet je wieberen.

Dat had hij vorig jaar al moeten doen in mei met dat drama met die medische mondkapjes in verplegingshuizen wat van hem niet mocht (RIP honderden bejaarden die onnodig zijn overleden), maar beter ten halve gekeerd etc.

JohnLocke | 01-02-21 | 11:55 | 2

Duizenden bejaarden*

McCain | 01-02-21 | 12:02

Verantwoordelijkheid en consequentie dragen geldt voor het plebs, niet voor politici.

zwenkwieltje | 01-02-21 | 12:04

Luisterd Hugo wel naar zijn. Vrouw ?

oldskoolhollander | 01-02-21 | 11:52 | 1

Jawel...... stilzitten Hugo , als ik je knip. Anders knip ik je in je oor...

loze stijl | 01-02-21 | 12:12

Zo is maar weer eens bewezen dat Havo-cursisten geen leidende functies moeten bekleden. Gewoon schikken in de rol die past; luisteren naar de baas die er voor gestudeerd heeft. B'vo!

PikinhetBlik | 01-02-21 | 11:52 | 3

Heeft niks met het opleidingsniveau te maken, maar met de persoon. vwo'ers zijn net zo incompetent als elk ander persoon. Opleiding zegt helemaal niks.

VoltaireJohn | 01-02-21 | 12:00

Niet helemaal waar, ik heb 0 diploma's, en heb toch echt een behoorlijke baan.
Mijn broer hetzelfde, het heeft alles met inzet en inzicht te maken, niet met een papiertje.

rifraf | 01-02-21 | 12:11

Ik heb onlangs nog een HBO stagiaire gehad en die kon alleen met behulp van een fysieke rekenmachine de sommen in Excel oplossen. Misschien werkt De Jonge ook op die manier?

Ierse_Setter | 01-02-21 | 11:52

Wat hebben we aan Rutte? Aan een premier heb je formeel niet zoveel zoals het in Nederland geregeld is. Het is de ultieme droombaan voor elke teflonman. Lullen zonder verantwoordelijkheid. Dat is de oorzaak dat Rutte maar blijft en blijft zitten, terwijl velen om hem heen gesneuveld zijn. Rutte vult het premierschap zo in dat het premierschap ook inderdaad inhoudsloos is.

Aan alle journalisten en kamerleden zou ik adviseren: stel hem geen vragen meer. Zinloos. En als hij uit zichzelf begint te praten, loop weg, ga koffie drinken, en kom pas terug als hij weer stil is. Excommunicatie.

Sitting_targets | 01-02-21 | 11:51

Nou nou nou, Geenstijl, gaat ie weer een beetje?! Op deze wijze wordt er een klimaat geschept rondom de heer De Jonge alsof ie, als een Al Bundy, nooit iets goed zou kunnen doen.

Hevvlan Demuru | 01-02-21 | 11:50 | 11

Om Al Bundy kon ik nog wel eens lachen, bij hugo zie ik de humor nog niet als ik denk aan al die zinloze doden die hij op zijn geweten heeft.

jan huppeldepup | 01-02-21 | 12:42
▼ 8 antwoorden verborgen

Perspectief, we hebben perspectief nodig.
Maar een perspectief bieden, daar heb je visie voor nodig. Je kunt geen perspectief bieden als je zelf niet vanaf een hoger punt naar de einder hebt gekeken en je een beeld hebt gevormd van wat je waarnam.
Perspectief bieden, dat vereist allereerst het vermogen om scherper te zien, beter te kunnen onderscheiden, meer detail te ontwaren en vervolgens de kunst om op basis van het waargenomene aan te voelen, in te vullen, uit te denken, uit te werken wat de beste strategie is om tenslotte op basis van dat plan doortastend op te treden, uit te vaardigen, op te leggen, te overtuigen en te verleiden.
Perspectief, we hebben perspectief nodig.
Maar er is geen visie, dus komt dat perspectief er ook niet. We worden bestuurd door managers die op dagelijkse basis bezien waar het goed gaat en waar het fout gaat, op basis van die momentopname's een beetje bijsturen om vervolgens wéér te kijken hoe het loopt. Daar zit altijd een vertraging in, dat levert altijd slingeringen op, zeker als al te traag wordt gereageerd maar zelfs als uiterst snel ad hoc wordt ingegrepen.
Wij worden bestuurd door managers, en het kwalijke is dat zij het succes van hun handelen niet eens afmeten aan hoe goed of hoe slecht het met u en mij gaat, maar louter baseren op hoe succesvol hun politiek is ten aanzien van het consolideren van de macht. Rutte heeft nog steeds een heel hautaine houding en een hele grote mond omdat hij wéét dat hij electoraal nog steeds sterk staat, maar de hotemetoten van de andere partijen zijn, zo zien en horen wij dagelijks, ook méér bezig met de komende verkiezingen dan met het bezweren van de crisis.
Perspectief, we hebben perspectief nodig.
Geen gouden bergen, geen loze beloftes, geen holle verkiezingsretoriek, geen platte strijd om de macht, geen gehengel naar de gunst van de kiezer.
En al zeker geen ad hoc management.
Perspectief, we hebben perspectief nodig.

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 11:49 | 8

Omdat de VVD in de peilings van Maurice de grootste partij is, wil nog niet zeggen dat de kiezer in maart op de Teflonman zal stemmen. Een massale stem op de nummer twee van de VVD kan ons van hem doen verlossen. Misschien een slogan voor hun campagneteam: Stem op 2 bij de VVD!

Een vrije paling | 01-02-21 | 12:29

@Schoorsteenveger | 01-02-21 | 11:49 |
Toen Rutte in een interview gevraagd werd wat zijn visie voor de toekomst van dit land was zei hij; "Visie is als een olifant die het zicht belemmert. Als je visie wil moet je maar naar een oogarts gaan."

Dan heeft u ook gelijk uw antwoord waaróm er na een jaar aan klungelen nog steeds niet het eerste splintertje van een perspectief wordt geboden. En het is, zoals u al zo pakkend aangeeft, nu net dat gebrek aan perspectief dat mensen op de kast jaagt. We krijgen steeds iets verder het vel over de oren getrokken, maar geen licht aan het eind van de tunnel. Dat houdt geen zinnig mens vol.

Sjefke7807 | 01-02-21 | 12:38

@Sjefke7807 | 01-02-21 | 12:38:
Exact. Ik denk dat we veel meer aan regels zouden tolereren als die zouden zijn ingebed in een krachtig, overtuigend perspectief. En zelfs als achteraf zou blijken dat dat voor een deel een vals perspectief was, dat de werkelijkheid tóch een beetje anders uitpakte dan gedacht, dan zouden we vergevingsgezind zijn, in het besef dat we het niet beter hadden kunnen doen.

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 12:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Het zal vast een aardige man en goede leerkracht zijn, maar hij heeft simpelweg niet het CV om minister van Volksgezondheid te zijn. Geen enkele relevante werkervaring. Ze hadden in mei/juni beter iemand van het kaliber Marcel Levi/Ernst Kuipers of een logistiek specialist van Defensie kunnen vragen om de vaccinatie campagne te gaan leiden. Pfizer had in juni/juli al aangekondigd dat ze eind december zouden beginnen met leveren, er is simpelweg veel te laat begonnen met voorbereidingen treffen.

Diederik_Ezel | 01-02-21 | 11:48 | 6

@strawdog | 01-02-21 | 11:57:
Hear hear... men onderschat hoe funest deze stormen van vaak onredelijke kritiek is voor de aantrekkelijkheid van politiek en 's landsbestuur.

Amsterdamsko | 01-02-21 | 12:11

Mee eens hoor maar laten we ook niet vergeten dat transport en distributie alleen nut heeft als je de juiste vriescapaciteit hebt..
-70 °C haal je nooit in een standaard vrieskist.

loze stijl | 01-02-21 | 12:19

Gaat u nu met droge ogen hier zitten beweren, dat ministers en staatsecretarissen de post krijgen op basis van hun CV?
Mag ik even lachen.

Roadblock | 01-02-21 | 13:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn Hugoiaanse banksaldo is ook 843000 euro.. #winning

mlmn | 01-02-21 | 11:47 | 1

Da’s 4 dagen ‘werken’ voor ene L. Messi.

_pacman_ | 01-02-21 | 12:16

De eindverantwoordelijkheid ligt nog steeds bij Rutte.

lekgoot | 01-02-21 | 11:46

Het is waarschijnlijk veel erger dan we denken.
Ik zag Hugo in de kamer spreken over die beveiliging, de vragen van de kamer waren ronduit amateuristisch zoals ook de uitleg van Hugo.
Zij hebben echt geen idee, en dat is ook een keuze. Eng hoor.

Iets_met_bont | 01-02-21 | 11:46

Deze loser kan niet eens meer voor de klas.....

Bouwfraudeur | 01-02-21 | 11:45

‘Nou, vooruit, nog één selfie dan’

*kijkje in het hoofd van Hugo de Jonguh*

Computer_says_no | 01-02-21 | 11:44
-weggejorist-
Jos Tiebent | 01-02-21 | 11:42 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

De meeste kritiek op De Jonge vond ik goedkoop maar nu ben ik ook klaar met hem. Het GGD-schandaal is voor mij de druppel. Ik houd De Jonge niet aansprakelijk voor het personeelsaannamebeleid van de GGD's maar het feit dat hij de Kamer aantoonbaar onjuist informeerde over de opzet van het systeem, is een casus belli en moet eigenlijk leiden tot zijn opstappen. Daarbij ga ik er niet van uit dat hij de Kamer bewust onjuist informeerde. Neen, hij krijgt de antwoorden ook maar ingefluisterd door zijn ambtenaren. En daar zit de crux. Als een minister op dat moment en op dat dossier zo moedwillig het bos ingestuurd wordt door zijn ambtenaren dan is er iets fundamenteels mis. Dan heeft de minister 0,0 gezag en dat is levensgevaarlijk. Dan rest maar één ding: wegwezen!

Amsterdamsko | 01-02-21 | 11:41 | 2

En neem die vrome ChristenUnie leugenaar (Rouvoet) van de GGD dan ook direct even mee naar de uitgang. Al sinds mei vorig jaar wist hij van de privacyschendingen/gegevensdiefstal.

Phantomas | 01-02-21 | 12:51

@Phantomas | 01-02-21 | 12:51:
Goed punt. Aannemende dat de misleidende informatie afkomstig was van de GGD, moet Rouvoet ook maar het veld ruimen.

Amsterdamsko | 01-02-21 | 14:29

Om te kotsen dit en half NL houdt dit circus een hand boven het hoofd, net zulke losers, jullie hebben dit zooitje bij elkaar gekozen!.Gelukkig binnenkort een nieuwe kans om het nog een keer te bevestigen dat jullie echt minderbedeelden zijn!

Petertje | 01-02-21 | 11:41 | 1

Hoho, hou mij er even buiten svp

DeAapUitDeMouw | 01-02-21 | 11:49

Nou ze mogen mijn vaccinatie vast meetellen: noteer maar een 0

DeAapUitDeMouw | 01-02-21 | 11:40 | 2

Ah, dan hoef je niet met H op de foto, scheelt ook weer.

ZZP-er | 01-02-21 | 11:49

Ik heb hier een paar keer de lange lijst met ontelbare overheidsclubs, belangenverenigingen, zorgkoepels en adviesorganen die allemaal hun plasje mogen doen over dit virus. Ik heb er de kracht niet meer voor.

Piet Karbiet | 01-02-21 | 11:39 | 1

En die vreten waarschijnlijk de helft van het hele budget voor de gezondheidszorg op.
Zonder die zinloze clubs zouden we het zorgpersoneel volwaardig kunnen betalen.
Vergeet ook niet wat al die managementlagen kosten.

ZZP-er | 01-02-21 | 11:52

Hugo is dan wel een flapdrol maar een ander op die plek zal het niet veel beter doen.
Komt omdat al die clubjes die in de zorg rondlopen zoals GGD, ziekenhuisbaasjes, OMT en god mag weten nog meer vol zit met koninkjes die hun eigen koninkrijkjes profileren ten kostte van de andere koninkjes en hun koninkrijkjes. Het oorspronkelijke doel van al die clubjes, zorg verlenen op de best mogelijke manier, is al lang uit het oog verloren.
Het gaat ze allemaal om hun eigen macht en centen.

2voor12 | 01-02-21 | 11:37 | 2

U hebt absoluut een punt. En daarbovenop: iemand die een medische achtergrond ontbeert, wordt niet serieus genomen in die kringen. No way!

Amsterdamsko | 01-02-21 | 11:44

En de Jong is de baas, maar die heeft totaal niet de ballen om dat te tonen.
En dan te zeggen dat wij in dit land een fantastisch fijnmazig netwerk voor de zorg hebben.
Fijnmazig is een ander woord voor bureaucratisch.

pejoar | 01-02-21 | 11:48

Hoeveel afleveringen van de Faalfabriek hebben wij hier al gehad?
Het probleem zit veel dieper.

Mr.Crowley | 01-02-21 | 11:36 | 2

Het probleem zit zo diep, dat 45% van de bevolking alles slikt wat er gezegd wordt.
40% denkt, zo dat is een grote groep, dan zal het wel zo zijn.
En slechts 15% gaat er zelf eens over nadenken.

Dat is het probleem.
De oplossing is die 40% te laten zien, dat er een andere koers nodig is.
Als je dat lukt, dan pas kunnen er veranderingen ontstaan..

Maar aangezien de msm voor een belangrijk deel bestaat uit die eerste 45% kun je het wel op je buik schrijven..

Jemaintiendrai | 01-02-21 | 11:50

Door dat lek bij de GGD laten veel mensen zich niet meer testen dus de cijfers kloppen sowieso niet meer.

deoudererijperevrouw | 01-02-21 | 11:35 | 2

Is ook waar.

Nuchternederland | 01-02-21 | 11:37

Ssssst !!! Ze gaan net omlaag en nu geef je een reden om te gaan schatten ipv echt te tellen.

DeAapUitDeMouw | 01-02-21 | 11:37

Bla bla, ja. Maar Mark Rutte/VVD, dát zijn de werkelijke schuldigen aan deze warboel.

Normpje | 01-02-21 | 11:34 | 1

Eerlijk gezegd denk ik dat wereldwijd niemand weet wat het juiste is om te doen.
Echter dat "niet weten wat te doen", daar is team Rutte de Jonge het afgelopen jaar bijzonder goed in geworden.

der_feldwebel | 01-02-21 | 11:46

Hugo de Jonge, geschikt voor het Ministerie van Wishful Thinking

Magmacarta | 01-02-21 | 11:33 | 2

Kafka Orwellongren - Ministry of Truth
Hugeau 'schoentjes' de Jonge - Ministry of Funny Walks

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 11:36

+100
Et la poeple ils sont fair au cul sans lubrication!

Iets_met_bont | 01-02-21 | 11:50

Is het medisch gezien noodzakelijk dat hij bij elke prik op de foto komt en dat die dan gepubliceerd moet worden?

ZZP-er | 01-02-21 | 11:32 | 4

Dan weet je meteen wie je weer ongestraft in het gelaat mag proesten of een dikke vette klapzoen op de mond mag geven.

PhallusObesitas | 01-02-21 | 11:42

Sterker nog: ik weet wel zeker dat deze mediageilheid zich tegen De Jonge keert. De man maakt het zichzelf ook te moeilijk. Hij hóeft niet steeds weer in de media te verschijnen en moet een deel van de woordvoering gewoon aan anderen overlaten. Zijn mediamomenten moet hij zorgvuldig kiezen en alleen teksten uitkramen die 100 keer gecheckt zijn.
Hugo de Jonge is nu echter het grootste gevaar voor Hugo de Jonge.

Amsterdamsko | 01-02-21 | 11:50
▼ 1 antwoord verborgen

De beste stuurlui staan aan wal.
Laat die man rustig zijn werk doen.

Zack Hooi | 01-02-21 | 11:31 | 11

Dat vond ik ook. Tot aan het GGD-debacle. Daar is de Kamer onjuist geinformeerd en dat kan gewoon niet.

Amsterdamsko | 01-02-21 | 11:52

1.Hij weet niet wat hij moet doen en daarom zoekt hij consensus wat lijdt tot traagheid.
2. Hij heeft echt niet de kennis om een leider te kunnen zijn.
3.Hij ziet zichzelf als de gedoogde opvolger van Rutte en heeft geen zelfkennis.

pejoar | 01-02-21 | 11:57

Zet eens even gauw een praktische (ex-)huisarts op zijn post (zonder vaccin aandelen).

RichardBandler | 01-02-21 | 13:08
▼ 8 antwoorden verborgen

zou de overeenkomst met de vaccinbedrijven wel eens willen zien. Heeft hij er daadwerkelijk zoveel besteld, of roept hij maar wat?

Wachtmaar! | 01-02-21 | 11:30 | 1

Kijk.

Mr.Crowley | 01-02-21 | 11:33

Wat deed excellentie de Jonge voordat hij minister werd?

benbaruch | 01-02-21 | 11:30 | 5

@Mr.Crowley | 01-02-21 | 11:34: Het is Hugosjenko's taak om in te grijpen als het nodig is, liefst vóór er problemen onbeheersbaar worden.

H. Drievuldigheid | 01-02-21 | 11:38

@H. Drievuldigheid | 01-02-21 | 11:38:
Hugo heeft geen enkele grip op zijn ministerie.
Het ministerie heeft hem bij de kloten.

Mr.Crowley | 01-02-21 | 13:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Het begint wel erg op een gefabriceerde hetze te lijken; wordt GS hiervoor soms betaald door een bepaalde club?..

Coño de Barbaar | 01-02-21 | 11:30 | 5

Wat is trouwens een gefabriceerde hetze?

ZZP-er | 01-02-21 | 11:37

Hetze wie hetze toekomt.

zwenkwieltje | 01-02-21 | 11:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Mohammed Saeed Al-Sahhaf, de voormalig Minister van Informatie van Saddam Hussein sprak met dezelfde "blageur" als onze Hugo nu. Al-Sahhaf sprak als bluffer en grootspreker ronduit ongeloofwaardig en was lachwekkend. Wat nu gebeurt bij deze pandemie is vele mate ernstiger en beslist niet lachwekkend maar uitermate triest, terwijl Defensie de ervaring en draaiboeken heeft. Misschien even ruggenspraak houden met Ab Klink. Die was ooit Minister van Volksgezondheid en zette het leger in.

Een vrije paling | 01-02-21 | 11:30 | 5

@Jemaintiendrai | 01-02-21 | 11:53: De petrodollar, maar dat neemt niet weg dat 't bijzonder komisch was dat de minister glashard staat te beweren dat er geen Amerikanen in Baghdad zijn en op de achtergrond beukt zo'n Abrahams tank door een muurtje.

ReyNemaattori | 01-02-21 | 11:59

@Jemaintiendrai | 01-02-21 | 11:53: u is al gevaccineerd en bent daardoor uw gevoel voor humor kwijt inmiddels?
Oorlog is niet goed te praten maar die beste Saeed had ongewild een fantastische humor over zich. Het feit dat hij als enige Irakees in dat bewind van Saddam NIET vervolgd is, spreekt boekdelen.

tabakagrarier | 01-02-21 | 12:18

@ReyNemaattori | 01-02-21 | 11:59: Ja... nee... even de geschiedenis opfrissen. Colin Powell in de senaat met een plastic buisje waarin het massavernietigingspoeder van Sadam zat. Het staat me nog bij alsof het gister gebeurd is. Dat was de Grote Rechtvaardiging voor de inval in Irak.

Nu we het toch over Rechtvaardiging hebben, hebben we Onze bewindslieden al gezien met plastic buisjes vol met geïsoleerd massavernietigingsvirus?

Yrrab | 01-02-21 | 12:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zou m'n enthousiasme maar even inhouden (tenzij VVD stemmer)
Alles wat nu naar buiten komt wordt gelekt ten gunste van Rutte.
De kapot-vermoeide thuiswerkende ouders, daar zit een heel grote kiezersgroep tussen die er voor moet gaan zorgen dat Rutte 4 er komt.

Als je het OMT adviseert goed leest staat er namelijk helemaal geen advies om te versoepelen maar vooral de huidige maatregelen te continueren.

Alles voor de macht en verkiezingscampagne voeren over de rug van duizenden slachtoffers. Hoe smerig wil je het hebben. BAH

normanius | 01-02-21 | 11:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte's bestuursmodel is: een voor allen, allen voor een. Iedereen zegt hetzelfde, doet het zelfde en Rutte timmert alles dicht in akkoordjes en polderactietjes met allerlei ongekozen belangenclubjes. Rutte houdt iedereen bij elkaar en of je nou wil of niet, daarmee creeert hij eenheid. Onderhuids ettert er van alles en nu het kabinet gevallen is, zie je de barsten ontstaan. Overal wordt ineens gelekt, overal zijn ineens relletjes en is men het oneens. Rutte is een wijs man, een leider. De echte viezeriken zijn de hielenlikkers die hem al die jaren slaafs hebben opgevolgd en nu het kan ineens een mening hebben. Oh en Rutte is ook een lul, dus dit is geen VVD campagne taal... *Zucht* Ik verlang naar de tijden dat Thierry nog geen klap van de molen had gehad en gewoon over belangrijke thema's met echt onderzoek en echte onderbouwing kwam ipv allerlei wappie-zooi.

BBRDWR | 01-02-21 | 11:29 | 3

Wie zegt dat de wappie-zooi niet klopt?
Alle kritiek wordt nu wappie genoemd, is dat even een meevaller voor Rutte en zijn vrinden.
Je zou bijna opzet vermoeden, maar ik ben geen wappie.

Nuchternederland | 01-02-21 | 11:34

@Nuchternederland | 01-02-21 | 11:34: Ik kan me er niet in vinden en die hoek is me te extreem. En ik kan me slecht vereenzelvigen met lullo's als Tisjeboy Jay (ga eens dood) en Lange Frans. Dus dan haak ik af. Doet niets af aan het feit dat ik helemaal pro-Thierry ben als het gaat om standpunten rondom EU, democratie etc.

BBRDWR | 01-02-21 | 11:56

@Nuchternederland | 01-02-21 | 11:34: Simpelweg omdat die wappie zooi ook niet niet klopt.
Ze trachten anomalies te verklaren, maar missen de body om die anomalies op verantwoorde wijze aan elkaar te koppelen of op te nemen in 't raamwerk van bestaande kennis. Complottheoriën zijn vooral heel goed in het vullen van gaten in de muur van kennis, maar kunnen zelf geen alternatieve muur maken.

ReyNemaattori | 01-02-21 | 12:06

Hugo bokst boven zijn gewichtsklasse op zijn mooie schoentjes. De inkoop gaat mis, de uitgifte gaat mis, alles ging verkeerd in de aanloop, dus ook de toekomst is mis. Dank voor de moeite, Hugo, maar tijd om de wegloopschoenen aan te trekken.

Zeddegeizot | 01-02-21 | 11:29 | 2

Nou ja, die inkoop valt nog iets voor te zeggen. Mutti had in al haar wijsheid besloten dat de inkoop gecentraliseerd moest worden bij de EU. Door mevr von der Leyen. En die vrouw kan nóg minder dan Hugo de Jonge.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 11:32

@Herfsttijloos | 01-02-21 | 11:32:
Dat mens Mutti is een achterbakse manipulator. Heeft 30 M vaccins buiten de EU om ingekocht. Pushed via de EU het “ gasvrije” denken (NL natuurlijk weer haantje de voorste), om vervolgens de bruinkool centrales verder uit te breiden en gas van Putin te kopen. Best wel begrijpelijk dat Mark R. een schoothondje wordt genoemd.

Penus Decoratus | 01-02-21 | 12:07

We gaan m door het zogenaamde tekort de vraag voorbij: willen we wel een spuitje? Nee bedankt.

gebakkenzuchten | 01-02-21 | 11:28

Hugodejongekanniks. Maar naast hem lopen er nog heel wat prutsers en vergadertijgers rond.

DenkenDanDoen | 01-02-21 | 11:28 | 1

Ja, die lopen naast de schoenen van Hugo.

Timide_Aso | 01-02-21 | 11:30

Ik begrijp niet dat deze dwaas, net als die andere jokkebrok Rutte, nog steeds in beeld komt, dit kabinet is toch ontslagen? Weg met die gasten! Deze mensen hebben met hun lakse gedoe honderden doden op hun geweten! Vervolgen!

Petertje | 01-02-21 | 11:27 | 1

Hij kiest er zelf voor om in beeld te komen. Maar als u bedoelt dat hij dat veel minder vaak moet doen, ben ik het met u eens. Bij elk wissewasje is Hugo in beeld. Nergens voor nodig.

Amsterdamsko | 01-02-21 | 11:56

De overheid kan niet met cijfers omgaan (zie het gestuntel met vaccinatiecijfers).
De overheid kan niet met het geweldsmonopolie omgaan (zie het burgers meppen bij demonstratie).
De overheid kan niet met mensen omgaan (zie de toeslagenaffaire).
De overheid kan niet met privacy omgaan (zie het recente datalek bij de GGD).
De overheid kan niet met geld omgaan (zie elk groot overheidsproject).

Stijlicoon | 01-02-21 | 11:27 | 4

Overheid gaat wel degelijk goed met geld om. Miljarden vloeien rijkelijk naar knoflooklandjes en achter het ijzeren gordijn. Ook voor NGOs in werkzaam in shithole countries is het feest. Alsmede lobbyisten voor windmolentjes. En de asieleisers annex statushouders worden in de watten gelegd door onze overheid.

Alleen de definitie van goed met geld omgaan zal per burger verschillen. Voor Groen(s)Links en DDR666 en VVD medelanders zijn dit goude tijden!

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 11:30

Ik wil een nieuwe overheid, maar daarvoor moeten we eerst 1.000.000 ambtenaren ontslaan.

Nuchternederland | 01-02-21 | 11:33
▼ 1 antwoord verborgen

Met die kop kan ik wel wat. Inderdaad: er komt poep van De Schoenen.

Wegsturen kan niemand hem meer, hij is demissionair en dan hij doen en laten wat hij wilt zonder daar verantwoording over af te leggen.
Niet serieus, dat is. Niet dat hij dat ooit al deed - maar nu zeker te weten zonder consequenties.

Jan Passant mk2 | 01-02-21 | 11:26 | 1

Dat een demissionair minister niet weggestuurd kan worden is complete nonsens.

De vertrouwensregel bestaat ook in die status. Wanneer de kamer besluit dat het vertrouwen is geschaad kan er nog steeds een motie van wantrouwen worden ingediend.

Of de persoon trekt zelf de conclusie.

Glasgow Argus | 01-02-21 | 11:31

"Van het kabinetje naar de muur".
Kent u die uitdrukking?

letterzetter | 01-02-21 | 11:24 | 3

Niet naar, maar tegen

Janicko | 01-02-21 | 11:26

@Janicko | 01-02-21 | 11:26:
Het enige wat tegen de muur is gezet in dit land is de economie. Niet politici en bestuurders die deze crisis..."managen".

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 11:27

En als er dan uiteindelijk toch iemand de gekleurde piet krijgt toegeschoven is het toch een cda-er die door de vvd voor de bus is gegooid en blijft deze door het minst incompetent voorkomen de grootste

Kachelboer | 01-02-21 | 11:24

En stuur de man weg, die hem heeft aangesteld, Rutte.

Sinds Els Borst, heeft Nederland geen Min Volksgezondheid gehad met een medische opleiding of ervaring. En je ziet het er ook aan af.

NomadBrewer | 01-02-21 | 11:23 | 4

Arme Els Borst, tragisch aan haar einde gekomen.

Verder dienen we een apart gekozen MP die ook een kabinet voorstelt. En bij aantreding meteen de top van de ambtenarij ontslaan en opnieuw laten solliciteren, mits ze aangeven te willen meewerken met de nieuwe regering.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 11:34

Niet te vinden. Zakenmensen zijn niet gek. Ja op geld. Veel geld. Van de belastingbetaler. Van u dus.

strawdog | 01-02-21 | 11:39

@Fedde71 | 01-02-21 | 11:33: Een zakenkabinet gaat nooit lang goed. Er zullen keuzes gemaakt moeten worden en belangen moeten worden afgewogen. En keuzes maken door belangen af te wegen, dat is de taak van politici.

Elke virusexpert zegt dat je met iedereen in huis opsluiten en alle grenzen dicht een virus het best bestrijdt. Een econoom zal je voorrekeningen dat een bejaarde weinig meer aan de economie toevoegt. Wie mag beslissen hoeveel schade je aan de economie aanricht om een stel bejaarden te redden? Wie van die twee stel je aan als Minister voor Corona?

SkepticalRealist | 01-02-21 | 20:51
▼ 1 antwoord verborgen

Het is bijna genant. De meeste reaguurders kenden een jaar geleden heel Hugo de Jonge nog niet maar verwijten hem nu al bijna de Spaanse griepgolven van 1918-1921. En waarschijnlijk ook de cholera epidemieën uit de 19de eeuw.

strawdog | 01-02-21 | 11:23 | 6

Het is Halbe Zijlstra niet!

4HoogAantWater | 01-02-21 | 11:27

Dat hij in die boekenkist uit Loevensteijn ontsnapte, was wel knap van hem.

Nuchternederland | 01-02-21 | 11:31

Graaf van Hogendorp als u uitgewandeld bent met u 2 kompanen: een land krijgt wat het betalen kan en wil. Voor deze prijs( beloning) en de kritiek krijg je geen toppers. Nu niet, nooit niet.

strawdog | 01-02-21 | 11:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Hugo (CDA) mag blijven zitten omdat hij Rutte (VVD) uit de wind houdt. Rutte vindt het natuurlijk prima met het oog op de verkiezingen. En dat is best raar want Wopke (CDA) gaat campagne voeren tegen Rutte (VVD). Kan het CDA niet beter de Jonge opofferen en Rutte zelf als kop-van-jut gebruiken?

HornoxNL | 01-02-21 | 11:21 | 1

Hugo offeren betekent ook CDA schuldig maken... plus er is niemand op het pluche die graag zelfmoord wil plegen. Als Hugo wiebert, zal niemand hem willen vervangen, want dan krijg je de hele shitstorm van afgelopen jaar in de Schoenen(pun intended) geschoven.

Brüno is wat dat betreft een slim man, die vond een prima manier om toch geld te incasseren zonder ergens verantwoordelijk voor gehouden te worden.

ReyNemaattori | 01-02-21 | 12:13

De Jonge en Rutte ook, zijn de boksbal van de ontevreden burgers zo ook Mosterd en veel reaguurders hier. Begrijpelijk. Maar er is niemand die het beter zou hebben gedaan, op alle vlakken vermoed ik. Althans ik zou het niet weten.

Tiscali-2 | 01-02-21 | 11:21 | 7

@Nuchternederland | 01-02-21 | 11:30: Nogmaals ik begrijp uw frustratie maar we hebben met een parlement en regering te maken. Daarmee moet u het doen. Dat maakt de selectie een stuk kleiner denkt u niet?

Tiscali-2 | 01-02-21 | 11:35

Ik had alles gewoon opengegooid en de zwakkeren beschermd als zij dat willen.

PhallusObesitas | 01-02-21 | 11:39

Nuchter Nederland, 1.000.000 kandidaten? Ja hoor. Die screenen we even. 10000 ambtenaren doen dat . 4 op een dag. Voor elke post. Dat wordt lachen. Man , zelfs voor de lagere politieke functies als wethouder of raadsleden is bijna geen hond te vinden. U droomt.

strawdog | 01-02-21 | 11:48
▼ 4 antwoorden verborgen

om het Veiligheids beraad van Burgemeester te paaien hebben ze die vaccinatie aan de 25 ggd's gegeven waar diezelfde burgemeester de baas van zijn. Dat was al vragen om problemen om een landelijke campagne aan 25 losstaande organisaties te geven met 25 politiek eindbazen ( de halsematjes en Bruisjes). Het is de verdeel en heers strategie van Rutte. Maak iedereen verantwoordelijk zodat niemand verantwoordelijk is.

Snap_het_ook_niet | 01-02-21 | 11:20

Ik had in klas 6 van de lagere school en schurft hekel aan de onderwijzer en datzelfde gevoel heb ik bij De Jonge. Erg dat zo'n muppet als De Jonge het gevoel na 38 jaar weer naar boven haalt.

Fedde71 | 01-02-21 | 11:20 | 2

Dat herken ik. Net zo' n hoofd van de school. Niemand was dan ook verbaasd dat hij wegens het bepotelen van jongetjes de bak in draaide.

Glasgow Argus | 01-02-21 | 11:23

Er dienen juist meer kerels in het lagere onderwijs les te gaan geven, zeker voor jongetjes. Niet alleen maar vrouwen van (s)linkse tot extreem (s)linkse overtuiging. Alleen is Hugeau niet bepaald een kerel wat als voorbeeld zou kunnen dienen voor jongetjes...

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 11:26

Rutte en de Jonge zijn verantwoordelijk voor alles... hoog tijd dat ze hiervoor beide ter verantwoording worden geroepen. Dat eeuwige tolereren en begrip hebben voor politici is gewoon over en uit. Politici hebben dit namelijk zelf ook niet voor de burgers in ons land, neem alleen al de toeslag affaire... tijd dat ze zich kunnen verschuilen achter bureaucratie en commissies is voorbij.

Hollandse_blauwe | 01-02-21 | 11:18 | 2

Er schijnt een tribunaal in Den Haag te zijn, hoeft ie tenminste ook niet zo ver te fietsen.

4HoogAantWater | 01-02-21 | 11:19

@4HoogAantWater | 01-02-21 | 11:19:
Ik denk niet dat het door u bedoelde tribunaal de aangewezene moet zijn.

Ook dat tribunaal staat stijf van de politiek correcte meningen.

Jemaintiendrai | 01-02-21 | 11:27

Als arts wordt je bij wanprestatie voor tuchtcommissie en rechter gesleept. Waarom worden deze incompetente bestuurders & ambtenaren niet aangeklaagd?

niemandindestad | 01-02-21 | 11:18 | 4

Bij medisch tuchtrecht kijken ze naar beroepsstandaarden en dergelijke. Of je dat wel gevolgd hebt. Wat zou dat worden bij politici ? Daar is alles toegestaan waar je maar enigszins mee weg kunt komen of elders of later denkt te kunnen compenseren.

Nichtsneues | 01-02-21 | 11:22

Zie letterzetter: pikmeer II arrest. Je zult als ambtenaar maar iets doen wat buiten de specifieke taak van de overheid valt.
Dan kun je het haasje zijn. Laat alles wat in de grijze zone tussen overheidstaken en bedrijven in instellingen ligt met rust. Dek u zelf in. Blijf buiten schot. Neem geen inistief en haal uw pensioen.

strawdog | 01-02-21 | 11:34
▼ 1 antwoord verborgen

En toch denk ik dat Hugo’s knoopsgat behoorlijk aan het kriebelen is. Hij zal teleurgesteld zijn als daar geen gehoor aan gegeven wordt.

mis en bouteille | 01-02-21 | 11:17

Echt een schande dat deze man gewoon kan blijven zitten. Alleen maar omdat het door het CDA als ernstige politieke schade wordt ervaren als deze incompetente minister uit zijn ambt wordt gezet.

Ik roep het elke dag; het gros van de politici heeft compleet schijt aan belangen van burgers. Alleen het belang van de eigen politieke apenrots is wat telt.

Nuuk | 01-02-21 | 11:16

ja maar dat is toch logisch? Als de cijfers tegenvallen kun je hard je best doen om betere resultaten te krijgen, je kunt ook gewoon de data aanpassen. Voor ambtenaren/politici die toch compleet los staan van de realiteit is de keuze snel gemaakt. Ze komen toch niet in aanraking met de realiteit. Dit is ook niet met de Jonge begonnen, is al jaren zo, kijk maar naar de stikstofcrisis.
Wat wel een talent van de Jonge is dat het normaal niet verstandig is om iemand in deze fase van de crisis nog te vervangen, maar bij hem is dat weer geen probleem

Pierke Smulders | 01-02-21 | 11:16

Ik zit even naar Keuringsdienst van Waarde te kijken. Je moet gewoon heel veel voedingssuplementen vreten. Wie weet is dat wel net zo effectief als de laatste vaccins die op de markt komen.

Leptob | 01-02-21 | 11:16 | 2

Waarschijnlijk een stuk effectiever maar stel je voor dat uitkomt dat het hele corona verhaal onzin is...

4HoogAantWater | 01-02-21 | 11:22

Waarom is er altijd maar een schuldig? Stuurlui en wal. Wat een onzin. Zit een heel apparaat achter van instanties die niet communiceren en een ministerie dat niet kan improviseren...

Hugo kan tenminste praten. Zie je Kaag dit oplossen dan?

V-styn | 01-02-21 | 11:15
-weggejorist-
Jan3Sobieski | 01-02-21 | 11:13 | 2

Het is vooral de GGD die straks na de coronacrisis hervormd moet worden.

dz5b604587 | 01-02-21 | 11:13 | 2

En DPG a.u.b.

letterzetter | 01-02-21 | 11:23

Leuk man.
Build back better .

Proest

Jemaintiendrai | 01-02-21 | 11:33

Ojee, nog meer tegenslag. De coronamaatregelen eisen een te grote tol en wegen niet op tegen de gezondheidswinst die ziekenhuizen boeken. Dat schrijven vier intensivecare-artsen, onder meer van het RadboudUMC, maandag in NRC.

RickRD | 01-02-21 | 11:12

Mijn cijfers voor dit kabinet worden met de dag lager.

Mr_Natural | 01-02-21 | 11:11

Tjonge wat een onzinnige tirade van Mosterd. Was hij dronken toen hij dit uit zijn toetsenbord ramde of had zijn vriendin plotseling opkomende hoofdpijn. De Jonge en Rutte en de rest van dat kabinet maken het er niet duidelijker op, maar om hem alles aan te wrijven is echt wel een soort opruiing. Of is dat wellicht ook de bedoeling?

eh.dinges | 01-02-21 | 11:11 | 6

Was u dronken of had uw vriend hoofdpijn toen u dit schreef?
Hugo is de baas, en moet al 9 maanden de rotte appels eruit gooien (GGD RIVM aanpakken, snoeien, ontslaan, wel capabele mensen inhuren enz).
Maar kan / wil dat niet.
Dus als de baas het niet doet, is het zijn verantwoordelijkheid.

Nuchternederland | 01-02-21 | 11:27

@Nuchternederland | 01-02-21 | 11:27: met andere woorden hij had zowat iedereen moeten ontslaan om alles ( dus de hele zorg) opnieuw op te bouwen. Voor mij is het wel duidelijk dat de meeste reaguurders veel verstand hebben van bekritiseren, maar daar houdt het mee op.

eh.dinges | 01-02-21 | 12:43

@Apollo | 01-02-21 | 11:19: tjonge jonge ‘t is gruwelijk. Vooral dat hij zijn vrouw niets verteld.

eh.dinges | 01-02-21 | 12:47
▼ 3 antwoorden verborgen

We zijn “gewoon” 120K vaccin doseringen kwijt. Nu zal onze boekhouder HdJ het wel even recht rekenen. Misschien dat je hetzelfde kan doen voor de leeggeroofde Primera: mevrouw, uw voorraad is klaarblijkelijk op, dus u heeft een uitstekende dag gehad. U bent alleen vergeten om de “omzet” in uw kassa aan te slaan.

mis en bouteille | 01-02-21 | 11:10

Het is wachten op de rest van de beerput van Hugo.

24^7 | 01-02-21 | 11:10

Het lijkt me een mooi tijd voor een noviteit:
Een demissionair minister de laan uitsturen.

jemagookniksmeer | 01-02-21 | 11:09 | 1

Als de kamer um niet wegstuurd wegens het GGD data schandaal, gaat 't zeker niet vanzelf gebeuren. Hugoshenko gaat alleen wieberen als het Marx Rutte goed uitkomt dus nog een paar weekjes dan is ie weg.

4HoogAantWater | 01-02-21 | 11:16

Ik wijt dat niet alleen aan Hugo de Jong. Probleem is dat de top van zo ongeveer alle publieke organisaties in ons land, bestaat uit mensen voor wie de voornaamste kwalificatie de partijkaart van de juiste partij is. Op de goede uitzonderingen na, levert dat deskundige maar politieke besturing in organisaties. Dan wordt het bijvoorbeeld voor een GGD belangrijker om een diversiteitsbeleid te voeren, genderneutrale toiletten te hebben, voldoende percentage van hun budget aan kunst te hebben uitgegeven en zonnecollectoren op de daken van hun gebouwen te hebben, dan aandacht te hebben voor volksgezondheid.

Franker | 01-02-21 | 11:09 | 1

sorry moet zijn geen deskundige maar politieke besturing

Franker | 01-02-21 | 11:10

Wat een gezeik, ze hebben heel veel slecht of niet onder controle, dat weten we nu ondertussen wel, maar dat gaan ze nu niet even snel veranderen. wellicht is er gewoon voor gekozen om een conservatief nummer te geven totdat er meer inzicht is. En daar passen ze het nu op. 2x niets is nog steeds niets, dus waar lopen we over te mauwen. We kunnen allemaal wel zeiken, maar ik zou niet graag in zijn schoenen willen staan. Zelfs als je verschrikkelijk capabel bent loop je tegen ambtenaren politiek aan, en moet je organisaties aansturen die niet aan te sturen zijn. en iemand de laan uitsturen... dat kan niet!

oh nee he | 01-02-21 | 11:07 | 3

Bruno Bruins was tenminste eerlijk, tegenover zichzelf en de samenleving. Als het boven je macht is kun je beter plaats maken.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 11:12

Dus kritiek leveren mag niet want iemand moet het toch doen en hij valt niet te benijden.. dat is zo'n amateuristische dooddoener, hij staat er voor opgesteld om te leveren en als je dat als minister niet doet word je door parlement ter verantwoording geroepen. En wat wij onbenullen er van vinden doet er eigenlijk helemaal niet toe, behalve het feit dat we er wat van mogen vinden en dit in de volgende stemronde kunnen laten meewegen

Mafkees uit Assen | 01-02-21 | 11:13

"maar ik zou niet graag in zijn schoenen willen staan" Je doet het met opzet hè.

uisge baugh | 01-02-21 | 11:32

Kinderarts-epidemioloog Patricia Bruijning "Er komt waarschijnlijk een derde golf, maar hoe hoog die wordt hebben we zelf in de hand."
Laten we de scholen weer open gooien.

RickRD | 01-02-21 | 11:07 | 4

Die epidimie figuren en virus figuren krijgen veel te veel macht. Dat moet de kop ingedrukt worden.

PhallusObesitas | 01-02-21 | 11:38

@Rick Er zal altijd een reden zijn om de lockdown te verergeren of opnieuw in te stellen. Dat wordt de toekomst. Of dacht je soms dat het ooit weer normaal zou worden?

Wachtmaar! | 01-02-21 | 11:47
▼ 1 antwoord verborgen

Wel weer knap dat Rutte er mee weg komt, corona is chefsache, maar Rutte gunt Hugo 'de eer'. Slim, wel jammer voor Nederlandje

schoneslapert | 01-02-21 | 11:07 | 4
-weggejorist-
Jan3Sobieski | 01-02-21 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

Slim, voor de beeldvorming voortgaan met de vervloekte modellen cijfers genereren.
Het geel van die extra 120.000 gevaccineerden wordt bij 2 miljoen weer gecorrigeerd, dat valt op zo'n groot getal toch niet meer op.

Pek en veren voor die leugenaar en de brandstapel voor degene die dit zo orkestreert, Rutte dus.

Stinkend_zadel | 01-02-21 | 11:07 | 1

voortaan *

Stinkend_zadel | 01-02-21 | 11:07

Dit bedoelde hij met het bijtrekken van een been, even 50 % extra vaccinaties uit de hoge hoed toveren. Helaas wederom list en bedrog, want de ziekenhuizen en de huisartsen trappen niet in de leugen. Alles is fout gegaan vanaf het begin tot nu. In het komende debat zakt hij door de knieën, vandaar heeft hij geprobeerd de cijfers op te krikken. De malloot is een gevaar voor de samenleving en volksgezondheid.

Goedverdoemme | 01-02-21 | 11:07

Nieuwe rekenmethode, 2 + 2 = 5?

Mr_Natural | 01-02-21 | 11:05 | 3

Weet je, ik heb geen tientallen euro's maar juist duizenden euro's door de nieuwe rekenmethode. Ik vind het een mooi model om het te gaan implementeren.

VoltaireJohn | 01-02-21 | 11:07

Ja.
xxxxx=5
Tadaa!

letterzetter | 01-02-21 | 11:27

O.t.
Staatsgreep Birma.
De uil heeft een nieuw nest, do you copy??
Gedoe overall in de wereld.
Uw chocolade rantsoen is verhoogd van 50 naar 40 gram per dag.
Leve Eurazië
Enzo.

Is dit nog nieuws? | 01-02-21 | 11:05 | 2

Weet iemand nog een adres waar we aardappelen kunnen kopen?

ZZP-er | 01-02-21 | 11:07

@ZZP-er | 01-02-21 | 11:07: paniek. Plee papier hamsteren!
Toch?
Democratie, An Yun suu keep heeft toch Nobelprijs voor de vrede gekregen?
Oh jee, Obama....
Assad ook genomineerd en Putin en Trump.
Is dat één voorbode?
Het leger. Erg. Rohinya.
Vredes tribunaal. Screbrenica in wording. Let maar op. triest.

Is dit nog nieuws? | 01-02-21 | 11:11

Waarom zetten we, gelijk een zakenkabinet, dan ook geen mensen met ervaring op zo’n post. Als er al eens een minister tussen zit die enigszins functioneert heb je geluk. Maar niemand durft in de lagen eronder te snoeien, want politiek en teveel dirt wat tegen politici gebruikt kan worden. Iemand van buiten de politiek en niet het old-boys network zou eens goed met de bezem erdoor moeten.

Asylum | 01-02-21 | 11:04

Ondertussen twijfelt het Robert Koch instituut of er wel sprake is van oversterfte in 2020 .Bron die Welt 31jan.

Kilroywashier | 01-02-21 | 11:04 | 4

@Graaisnaaiert | 01-02-21 | 11:07:
Te vroeg afgetikt:
En wie thuis werkt komt niet in een verkeersongeval terecht. Wie thuis zit wordt ook niet op straat beroofd, kijkt ook niet "niet" uit bij oversteken etc. etc...

Graaisnaaiert | 01-02-21 | 11:09

@Graaisnaaiert | 01-02-21 | 11:07: punt is dat het Koch instituut niet kan onderbouwen dat er oversterfte was in 2020. Het kan dus zijn dat er wel veel mensen direct of indirect zijn overleden door Corona maar dat in dezelfde ordegrootte veel minder mensen zijn overleden in het verkeer.

Sgt. Pepper Spray | 01-02-21 | 11:14

@Sgt. Pepper Spray | 01-02-21 | 11:14: bijvoorbeeld in het verkeer

Sgt. Pepper Spray | 01-02-21 | 11:15
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb genoeg narcistische middle-managers meegemaakt om te weten: die gaan nooit uit zichzelf weg. Wel komt er af en toe zo'n zeldzame constellatie langs dat ze weggestuurd worden, dus hou vol iedereen..

Frits_Binkestein | 01-02-21 | 11:03

je vraagt je af hoe zo'n ondergekwalificeerd persoon aan zo'n baan komt.....

ikworstelengadouchen | 01-02-21 | 11:03 | 2

Die werd erin gedwongen na het instorten van zijn voorganger BB. Weet u nog. Denkt u dat er voor het ministerschap in dit land nu werkelijk gekwalificeerde topmanagers hun nek willen uitsteken??
Mooi niet.

strawdog | 01-02-21 | 11:07

@strawdog | 01-02-21 | 11:07: ik wil best minister worden hoor, ben vast beter dan die schoenen kerel. Probleem mijn oplossingen en meningen zijn niet politiek correct.

ikworstelengadouchen | 01-02-21 | 11:18

Een ambtenaren apparaat en daarnaast een geprivatiseerde zorgsector voortgekomen uit datzelfde ambtenarenapparaat heeft decennialang alleen maar hoeven REageren. Logisch dus dat vooruitzien dus niet hun sterkste kwaliteit is. Blijkt ook uit hun oeroude IC technologie. Een minister die nog geen jaar bezig daar de verwijten van te geven is wel kort door de bocht. Die horen te liggen bij zijn illustere voorgangers Hogervorst en Borst.

strawdog | 01-02-21 | 11:02 | 2

Geprivatiseerde zorgsector ? Hou toch op. Er is bijna niets veranderd. Zorgpersoneel was geen ambtenaar.

Nichtsneues | 01-02-21 | 11:10

Nee trendvolgers noemden we dat in de jaren tachtig. Bijna dezelfde status als ambtenaar. Géén enkele prikkel van dreigend ontslag door faillissement of bedrijfsbeëindiging. Overvloedig personeel en ruimte voor faalbeleid. Betaald uit verplichte sociale premies. Komt dus op hetzelfde neer.

strawdog | 01-02-21 | 11:14

Wat mij het meest verbaast is waarom hij niet gewoon vakmensen aan het werk zet om dingen te organiseren. Of zijn die mensen niet te vinden omdat ze de verkeerde schoenen aan hebben? IJdeltuiterij leidt zelden tot mooie daden. Maar ja er is ook een spreekwoord over keizer zonder kleren. In ieder geval trekt hij het CDA mee in de modder. Misschien dat die dan uiteindelijk eens gaan ingrijpen?

zorgeloos-type | 01-02-21 | 11:02 | 4

Welke "vakmensen" hebt u in gedachten? Die zitten in het bedrijfsleven waar ze gewaardeerd worden en weten waar ze aan toe zijn. Die vakmensen zijn wel gek om ambtenaar te worden en stuk te lopen op de wispelturigheid van het volk en de media.

strawdog | 01-02-21 | 11:10

Zorgeloos type: dat doen ze toevallig vandaag ook in Birma. Tja. Effe kijken....

strawdog | 01-02-21 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

F*ck*ng hell, wat is dit? GAAT IEMAND DIE MAN NOG ONTSLAAN?!?!
Dit kan toch gewoon echt niet? Ik ben mijn baan na 2 van zulke blunders gewoon kwijt hoor en ik ben lang niet zo belangrijk als die beste Hugo, hoewel we wel dezelfde opleiding hebben. Verklaart ook gelijk waarom ik ook geen k*t verstand heb van coronamaatregelen, evenals Hugo.

Ondernietgoedwijs | 01-02-21 | 11:02 | 1

Nog even geduld, hij heeft nog een maand. Net voor de verkiezingen gaat hij eruit. Hugo is de bliksemafleider.

zegmaarwij | 01-02-21 | 11:03

Dit krijg je als ambtenaren het voor het zeggen gaan krijgen.
De toeslagenaffaire gaf best wel een aardig beeld welke toekomst we opgaan. Steeds meer regeltjes gedicteerd door ambtenaren. Geen enkele controle, die is al vakkundig buiten werking gesteld.
Het was maar een klein berichtje, maar de implicaties zijn groot.

Mr.Crowley | 01-02-21 | 11:02

Ik ga ook mijn belastingaangifte anders interpreteren.

BrutusBosch | 01-02-21 | 11:01 | 1

Gewoon een beetje schatten, zit je altijd goed.

Graaisnaaiert | 01-02-21 | 11:06

Hu(GO!!!).

Enemy of the State | 01-02-21 | 11:00

Wat bespreken Mark en Hugo eigenlijk tijdens die 10 dagelijkse telefoontjes en die drie wekelijkse bijeenkomsten? Waar is de verdacht stille en afwezige MP eigenlijk.
Hier in huis gaan de alarmbellen af als een van de drie kinderen (die ik zat zou zijn volgens sommige cynici) -of alledrie, heel stil zijn. Vaak zijn die dan stiekeme dingen aan het doen, of hebben ze stiekeme dingen gedaan, hoe dan ook ze willen niet betrapt worden, hebben iets te verbergen.
Mark, waarop wil jíj niet betrapt worden? Wat ben je aan het uitspoken? Wat verberg je?

ratelaar | 01-02-21 | 11:00

Het is een faalhaas, waar, maar waarom krijgt hij steeds de volle lading , Rutte is als premier net zo verantwoordelijk

Habe das Gewust | 01-02-21 | 11:00

Alles moet zorgvuldig gebeuren met uitzondering van:
A. Alles wat wij doen
B Alles wat wij niet doen

Krijgtheenenweer | 01-02-21 | 11:00

Als de kinderen weer naar school gaan volgende week, dan verdwijnt de Hugo vh toneel omdat hij "Meer tijd met zijn gezin wil doorbrengen".

horsteknots | 01-02-21 | 10:59

En rutte staat er grijnzend achter en wrijft zich de handen, 35 zetels alweer. Bij verantwoording wijst hij naar zijn kop van jut. En Hugo tilt er ook niet zwaar aan als er maar leuke foto's genomen worden. In het echte leven echter 1 dode, 2 dode 3 dode 4 dode.............

jan huppeldepup | 01-02-21 | 10:59

De Jonge zal ongetwijfeld erg z'n best doen om de zaak te klaren. Helaas blijkt z'n best niet genoeg. Nu zou je verwachten dat Rutte op een nette manier Hugo vervangt door terzakekundige mensen, maar nee hoor.

Zou dat kunnen komen omdat de Jonge wel heel geriefelijk de klappen voor Rutte opvangt in de aanloop naar de verkiezingen ?

Wie weet liggen de marsorders voor de Geneeskrachtige Troepen al klaar: Start op Datum/Tijdgroep 18 maart 07:00 Zulu (of iets in die geest, ben van 77-3 dus 't is alweer efkes geleden).

Vesta | 01-02-21 | 10:58 | 2

Waarom denk je dat vvd-er Bruins er zo snel de brui aan gaf? Om cda-er de Jonge als corona minister uit te schakelen voor 17 maart. Grabberwaus is de volgende die in een schandaal verstrikt raakt. Ik schat dat er voor t eind van de week ineens iets opduikt.

4HoogAantWater | 01-02-21 | 11:05

77-3, ouwe poep!

Apollo | 01-02-21 | 11:09

Je zou toch verwachten dat de minister van volksgezondheid op zijn minst iemand uit de zorg zou zijn ipv een of andere basisschool docent.

Timmeteus | 01-02-21 | 10:58 | 4

Liever niet.

van Oeffelen | 01-02-21 | 11:02
-weggejorist-
karel-de-junior | 01-02-21 | 11:05
▼ 1 antwoord verborgen

En Hugo, in dit tempo gaat het vaccineren van de Nederlandse bevolking bijna zesenhalf jaar duren.

Vind je nu nog steeds dat je goed bezig bent?

Wijze uit het Oosten | 01-02-21 | 10:58 | 1

Hugo is ook maar afhankelijk van systemen, ict, administratie, wetten en regels en 200+ belangenorganisaties die ook hun vinger opsteken en als je dan moeite hebt met delegeren, sja...
Kijk, wat je natuurlijk ook kunt doen is de ziekenhuizen en verpleeghuizen aanschrijven met: ok jongens, we gaan per ... prikken, deze mensen zijn als eerste aan de beurt, kom maar door met die lijst, dan krijg je van ons te horen wanneer je de 1e en 2e lading kunt verwachten. Klokken wij de levering in, klokken jullie de vaccinaties in et voila. Up to date informatie en weten we beiden precies waar we staan.
Maar goed, oplossingsgericht werken he... Daar is niet zo heel veel aan te verdienen en worden ook veel minder fte's mee zoet gehouden.

Graaisnaaiert | 01-02-21 | 11:04

Goed bezig Hugo, een politicus in hard en nieren, beloven dat 2021 beter wordt, en ondertussen stuntelen, liegen en bedriegen. Laten we straks massaal stemmen op een andere politicus die belooft het allemaal veel beter te kunnen en er vervolgens ook niks van bakt.

AstralVision | 01-02-21 | 10:57 | 3

Wie zijn er dan de idioten, die er met liegen en bedriegen mee weg komen of de kiezers die hier weer op gaan stemmen.

jan huppeldepup | 01-02-21 | 11:01

@jan huppeldepup | 01-02-21 | 11:01: Elke 4 jaar geloven we weer in die mooie praatjes en loze beloftes van eoa politicus in de hoop dat dit keer echt anders zal zijn... wat het natuurlijk niet is. Rutte IV ever. :')

AstralVision | 01-02-21 | 11:25

@jan huppeldepup | 01-02-21 | 11:01: de kiezers, helaas.

J-van-de-Bontekoe | 01-02-21 | 11:32

Was Ab Klink er nog maar, die had alles goed geregeld met het inenten van de bevolking tegen de Mexicaanse griep. Volgens hemzelf.

antonconstandse | 01-02-21 | 10:56

Eerste vragen over Covid negeren
Carnaval
Ski vakanties
Lockdown
Groepsimmuniteit?
App voor telefoon
ventilatie
testen
mondkapjes
vacineren
scholen open
Schiphol open
avondklok
-
Wat is gemene deler?

letterzetter | 01-02-21 | 10:54 | 8

Prutswerk van Marx en zn vriendjes?

4HoogAantWater | 01-02-21 | 11:06

@van Oeffelen | 01-02-21 | 11:03:
Faalbeleid
Het kreng werkt niet.
Stel voor dat je voor een stoplicht stilstaat en er komt een ambulance naast je staan, met een Covid patiënt die dat heeft gemeld heeft in de ep.
Voila, u is in aanraking geweest met een patiënt.
Testen a.u.b..

letterzetter | 01-02-21 | 11:10
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
karel-de-junior | 01-02-21 | 10:54 | 1

Mooipraten, dat kan hij wel.
Dus hij kan niet niks.

laurentius | 01-02-21 | 10:54 | 1

Welnee, het is gewoon een ongelooflijke oudehoer.

gestoptmetroken | 01-02-21 | 11:11

Rutte heeft vrijdag zijn steun aan De Jonge geuit. Wanneer een premier dat uitspreekt, is dat politiek voor "eind volgende week is hij weg.

Zoelense Hobbyboer | 01-02-21 | 10:54 | 2
-weggejorist-
karel-de-junior | 01-02-21 | 11:23

Geen fan van deze meneer. Maar je zal die gezondheidszorg maar op je bordje krijgen. Als je na 9 maanden je eigen werk nog niet kan organiseren of zelfs maar tellen, dan ben je dus ook geen knip voor de neus waard.

Klapsigaar | 01-02-21 | 10:54

Zijn haar zit wel altijd goed.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 10:54

Ah, eindelijk, het grote poepgooien is begonnen....

plantmaar | 01-02-21 | 10:51

The usual round of fingerpointing. Wat een sneue sfeer.

van Oeffelen | 01-02-21 | 10:50

Het trieste is dat ondanks de kritiek, alles bij het oude blijft.
En na de verkiezingen verandert er ook helemaal niets.
Nederland wil graag bedonderd worden.

Nuchternederland | 01-02-21 | 10:50

Hugo is natuurlijk een grote fail maar dat ligt ook aan de clowns die bij het ministerie werken en dus ook niks voor elkaar krijgen.
Als zijn onderknuppels briljant werk leverden dan hadden wij het niet over hugoschenko's schoenen.

General McAuliffe | 01-02-21 | 10:50 | 4

@Nuchternederland | 01-02-21 | 10:53: Laat de Jonge de GGD dan eens aanpakken, heeft hij nu bijna 1 jaar de tijd voor gehad. Steeds maar schuilen achter de ander en niet doorpakken.

Apollo | 01-02-21 | 11:05

@Nuchternederland | 01-02-21 | 10:53:
Ab Klink deed het in 2009 anders prima met diezelfde GGD. Maar hij had dan ook gewoon een stuurgroep ingesteld waarin de GGDs, ziekenhuizen en huisartsen vertegenwoordigd waren, en liet de zaak managen door een programmamanager uit het leger, die ook militairen inschakelde voor de logistiek.

Want het is echt geen onwil van die GGD's, die willen echt wel vaccineren en testen. Ze moeten alleen duidelijke instructies en middelen krijgen, en strak bewaakt zodat falende broeders vervangen kunnen worden.
Maar ja, als je niks kan, kun je ook niet organiseren en aansturen...

libertat | 01-02-21 | 11:27

@Apollo | 01-02-21 | 11:05:
't is natuurlijk ook een beetje vragen om problemen om daar die Rouvoet als baas van de overkoepelende vereniging (dat alleen al, een vereniging van GGD's, proest) op te zetten, nadat hij de jeugdzorg uit zijn poten had laten vallen.
Ik vond het als politicus een prima vent, kon goed debatteren, goede argumenten, helder, to the point, maar een organisatie runnen is écht wat anders. Dat kan hij duidelijk niet.

libertat | 01-02-21 | 11:29
▼ 1 antwoord verborgen

Man man man, je zou er nog corona van krijgen.

RickRD | 01-02-21 | 10:49

Man, man, man kan die kerel niet gewoon eens weggaan? Altijd op de beeldvorming, nooit op de inhoud. Hugo moet eens de eer aan zichzelf houden.

ScepticalMillenial | 01-02-21 | 10:49 | 2

Wanneer stapt dit kabinet een keer op?
Oh wacht...

Nuchternederland | 01-02-21 | 10:51

@Nuchternederland | 01-02-21 | 10:51:
Let wel, de Lachende Leugenaar is verantwoordelijk voor deze bakvis. U weet wel, de man die eigenhandig een zetel of 40 binnen harkt voor zijn linkse beleid...

Ommezwaai | 01-02-21 | 12:26

Hij was niet geschikt voor "voor de klas" dus ging hij de politiek maar in.
Daar hoef je namelijk niets te kunnen behalve slap lullen.

Dirk III | 01-02-21 | 10:48

Hij kan zelfs geen fatsoenlijke schoenen uitkiezen.

miko | 01-02-21 | 10:48 | 1

Klopt, gewone schoenen met een lading verfspatten eroverheen, dat zijn geen mooie schoenen.

Nuchternederland | 01-02-21 | 10:51

Tja, Pabo opleiding hè? Nie kunnen rekenen nie.

postmodernismisdead | 01-02-21 | 10:47 | 4

breek me daar de bek maar niet van open.... ik heb ooit in een computerlokaal gezien hoe een pabo studente een simpele reeks moest afmaken, zeg maar middelbare school MAVO niveau.... de logica ontging haar compleet.... en daar sta je dan met je studie bedrijfseconomie op te kijken... Die pabo stond bekend als 1 van de betere van het land toentertijd... I rest my case.

ikworstelengadouchen | 01-02-21 | 11:05

Hugo was hoofdmeester van een basisschool en wordt dan de baas van VWS. Snap jij het nog? Dan breekt er een pandemie uit en dan laat men Hugo de baas blijven. Niet gehinderd door enige kennis van zaken neemt hij besluiten en zwabber zijn beleid van links naar rechts. En intussen schoffeert hij mensen die wél weten waar ze mee bezig zijn.
Op 17 maart afrekenen? Ik denk 't niet, het gros van de mensen is blij met deze faalhazen...

Bakkeleures | 01-02-21 | 11:26

@ikworstelengadouchen | 01-02-21 | 11:05: Ondergetekende is nog van een oude generatie. Ging na de hbs naar de kweekschool, in een klas met allemaal hbs'ers, mms-meiden en een enkele gymnasiast (jawel!). Wij zagen de resultaten van de onderwijsvernieuwing achter ons aankomen. De leraren zaten met hun handen in het haar. Waar wij bij een aantal vakken bijna op MO-niveau zaten, konden zij de meest elementaire opgaven niet aan. En dat waren nog havo-gediplomeerden. Toen ik schooldecaan werd (mavo) zag ik leerlingen via de AW-opleiding naar de pabo gaan. Die konden nog geen breuken optellen..... Nu zie ik het lesmateriaal van de kleinkinderen, en snap ik waarom de schoolprestaties tegenwoordig zo mager zijn. Lees de schoolinformatie (wekelijkse nieuwsbrieven) maar eens - een mooiere collectie van stijl- en spellingfouten is bijna nergens anders te vinden!

L.E. Raar | 01-02-21 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Welnee joh, hij is gewoon stug door aan het tellen net als Marino.

JdelaT | 01-02-21 | 10:46

Peop aan de kekke schoenen

nutsniet | 01-02-21 | 10:45

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino