Rusland biedt EU 100 miljoen Sputnik vaccins (OM VERDEELDHEID TE ZAAIEN???)
De Russen komen.
En dan schakelen we nu over naar... SPUTNIK! "The Russian Direct Investment Fund (RDIF), which is behind the production and distribution of the Russian-made vaccine Sputnik V, announced that 100 million doses of the medication may be provided for the EU during the next quarter of the year." Ja, omdat de EU niks kan behalve bij onwelwillende Britten bedelen die het dankzij hun vaccinatie-nationalisme wel op orde hebben, zijn we nu overgeleverd aan DE RUSSEN. Nou, Verhofstadt draait zich om in z'n graf.
EU-'lid' Hongarije liet hun eigen medische autoriteit het Russische vaccin op 21 januari al goedkeuren en tekende vervolgens een contract voor 2 miljoen injecties. Ze hadden namelijk geen zin om op de (in Amsterdam gevestigde) European Medical Agency (EMA) te wachten. Dat agentschap moet het Russische vaccin namelijk nog altijd Europawijd goedkeuren. Die aanvraag voor goedkeuring diende Rusland op 20 januari in.
Ondertussen publiceerde de Europese Commissie zojuist hun contract met AstraZeneca om de druk op die Britse Zweden op te voeren. Ook wordt verwacht dat de EU vandaag export-restricties over hun vaccinaties invoert en verkoop van aan de EU toegezegde vaccinaties aan andere landen daarmee verbiedt. Een grote bende weer, dus. En om het allemaal NOG moeilijker te maken stellen Duitse experts vandaag dat het AstraZeneca-vaccin niet aan mensen boven de 65 toegediend zou moeten worden - terwijl dat juist de doelgroep vooraan de rij is. En het is niet ondenkbaar dat EMA dit advies later vandaag nog over gaat nemen ook, al is het maar uit WRAAK.
Dus zeg het maar jongens. Liever een Rus in de keuken of een raket in de tuin?
"Predictable..."
Lol kom op
Social
the digits
Social
Reaguursels
InloggenDe EU laat nog liever iedereen de pijp uitgaan dan van de Russen een medicijn kopen. Gewoon uit principe en omdat Rusland slecht is.
dat rusland dwz het tuig dat het daar altijd voor het zeggen heeft slecht is klopt , rest is onzin ..
Game of Vaccinations
Vaccins blijken niet altijd levenverlengend: prezi.com/i/byzl22mqwfaa/experiences-...
In de Eu-fiele internet media adverteert (van ons belastinggeld) de Eu al maanden iedere dag met de slogan dat de Eu de Eu-landen fijn bijstaat. about.facebook.com/actions/europe. Heb daar in NL nog niets van gemerkt. Of is het van de wal in de sloot? En was het allemaal beter gelopen als CDA'er De Jonge zijn oren niet naar Brussel had laten hangen?
Denken die Eu-fielen nu echt dat die volkomen nutteloze advertenties/ geldsmijterij kunnen verbloemen dat de door hun gecreëerde 'vijanden' nl Rusland en Engeland het vooralsnog allemaal een stuk beter doen.?
Eerst op wappies testen, misschien worden het ineens normale mensen
Maar werkt die Russische rotzooi dan? Er is toch nog nooit ook maar iets uit Rusland gekomen dat beter is dan wat wij hier in het vrije westen maken en ontwikkelen?
Muv wellicht van wodka, ballet, en kaviaar, maar dan heb je het ook wel gehad.
De tsar bomba was ook goed spul
Kaspersky werkt ook al jaren goed op mijn PeeCee
Helicopters,ijbrekers,afweergeschut,,kerncentrale schijnen ze ook aardige te maken.
En hun straaljagers storten ook niet zo vaak neer als onze f16.
Raketmotoren maken ze de beste,zelfs de vs besteld ze bij massa.
Kamaz vrachtwagens. Winnen Dakar 2020 bijvoorbeeld op hun sloffen. Verder topexporteurs van tig grondstoffen. En ze hebben de Duitsers ongelofelijk op hun donder gegeven. Verder gebruikt de halve wereld het vaccin al. Maar ok, 20 jaar anti-Rusland propaganda via de EU en de NPO zit diep bij veel mensen.
@miknic | 29-01-21 | 20:58: Oja, hun economie is ook zo'n buitenbeentje ten opzichte van Europa. Nauwelijks een staatsschuld, geen tekorten, geen buitenlandse schulden, pakhuizen vol goud enz. enz. En dat met een flat taks van 13%. Dat is wat anders dan de EU schulden die als een speer omhoog gaan.
Wapens, wodka, olie en gas. Verder produceert dat hele Rusland niets van enige waarde. Oh ja, en ellende, dat produceren ze er ook veel.
Vergeet de AK-47 niet. Ook zo'n bijdrage aan beschaving..
Onze vaccins werken ook totaal niet, eentje voor 60%, eentje bij ouderen helemaal niet (ja, 8%). En ze zijn amper leverbaar. Gewoon die Rus onderzoeken en als hij goed is gebruiken. Wat maakt het nou uit waar het vandaan komt, als het maar werkt.
Er is een test op poten gezet of Sputnuk en AstaZeneca gecombineerd kan werken. Dat zou soelaas kunnen bieden.
En ook: Een Frans bedrijf dat dezelfde "opgerolde" procedures heeft gevolgd en dus een volle productielijn heeft gebouwd zonder zeker te zijn dat er geproduceerd zou worden, en dat haar vaccin zag mislukken gaat die productielijn inzetten voor Pfizer.
Alles wat uit Rusland komt, en helemaal als "cadeautje", moet je wantrouwen als de pest. En heeeee, alsof het toeval is?
https://www.theguardian.com/us-news/2021/jan/29/trump-russia-asset-claims-former-kgb-spy-new-book?CMP=Share_AndroidApp_Other
Volgens PVV-ers is niks toeval, dus ook dit niet.
Kanniewaarzijn. Hoe moet dat dan met de nano deeltjes die Bill Gates erin stopt volgens de complotwappies. Bill Gates zou toch niet met Poetin ........,...?
Hebben de Russen hand in het vaccintekort ergens?
Gouwe ouwe
www.youtube.com/watch?v=Y3BtTenuu5M
wat de russen produceren is op zijn best ondermaats, laten gaan dus ..
De halve wereld gebruikt het al. Maar u weet het beter schijnbaar.
@Graaier | 29-01-21 | 19:09:
Halbe stond vooraan.
Ik lees net dat Sputnik als zetpil wordt geleverd, hij wordt er met een blaaspijpje ingeblazen. Als dat zo is, dan is er stront aan de knikker.
totaal onzinnig gelul
@Henri | 29-01-21 | 18:26: Echt joh?
@Henri | 29-01-21 | 18:26: "Zetpil" koppelen aan "Stront aan de knikker". Dat is gewoon leuk gevonden.
Meer over vaccins. Het is een lange zit maar t delen waard (goed voor je taal beheersing): www.corbettreport.com/mp4/ep392-futur...
Haha hilarisch. Maar gaat niet gebeuren. De EU-wappies zien liever een lockdown van 10 jaar dan ooit hulp van een Rus te accepteren.
Natuurlijk, want politiek is veel belangrijker dan mensenlevens.
Want de EU heeft ze verteld hoe Rusland echt is.
Na vaccinatie ben je tot in lengte van dagen een fanatiek aanhanger van Poetin...
Vooropgesteld, wanneer dit Sputnik vaccin veilig en effectief is zie ik geen enkele reden waarom dit vaccin niet zou moeten worden toegelaten tot het vaccinatieprogramma. Het maatschappelijke leed en de maatschappelijke kosten lopen gierend uit de hand en zijn m.i. veel belangrijker dan geopolitieke spelletjes, dat mogen Verhofstadt en consorten wel weer gaan spelen wanneer coronavirus onder controle is. Maar 1 ding is wel pijnlijk duidelijk geworden, wanneer het er echt op aan komt moet je niet bij de EU zijn.
Heb ik iets gemist? Verhofstadt dood?
laten we het hopen
Wat mij betreft steken ze die Sputnik maar in hun reet. Met of zonder spuit. Dan maar geen vaccinatie.
Ah , wat deed de Rus u ooit verkeerd Halbe ?
Afz. de Trollenfabriek van KASJA .
@Ikbenhet6 | 29-01-21 | 18:04: nazdrovje trollovitsj ..
Als je Sputnik krijgt ingespoten werkt alleen Telegram nog maar op je mobieltje. Aan de andere kant ben je dan wel immuun voor 10 mutaties van polodiumvergiftiging. Dat dan weer wel.
Polonium
@Frau_Ferkel | 29-01-21 | 17:38:
Nee. Polodium, schijnt veel besmettelijker te zijn :-).
“ Liever een Rus in de keuken”
Nee, zeg, wij willen geen menage à trois. Ik sta in de keuken en Evocata is van Sovjet-Oekraiense komaf en maakt uitstekende borsch om maar eens wat te noemen. Heerlijk.
Pelmeni maken we niet zelf, maar kopen dat gewoon. Is Russisch+Aziatisch; met de e.o.a. sojasaus voortreffelijk eten, kan het zeer aanraden, ook nog ferme klont crème fraiche erbij en smullen maar. I.p.v. rijst of pasta gaat een bord gretsjicha (boekweit) er ook prima in. Met een Aldiworst en ruim mosterd.
Tot zover de keuken.
Nou laat EMA dat Spoetnik dan maar bekijken.
Ben benieuwd. Evocatus
Zo is dat. Als EMA dat SpuitNik goedkeurt zie ik geen bezwaar.
Uiteindelijk draait het om de centjes.
En natuurlijk kan Putin het niet nalaten de EU op z’n nummer te zetten, gelijk heeft ie.
Groetjes aan Evocata!
De Russen zouden containers met uilezeik kunnen sturen, maakt niets uit.
De kans dat jij een vaccinatie gaat krijgen met wat voor vaccin dan ook is nagenoeg nul.
Daar hebben Pinokio en de Schoenen Reus wel voor gezorgd.
Het complete vaccinatie programma ligt plat op zijn gat.
Afvallen schijnt nog steeds het beste te werken om Kerona te overleven .
Maar ja , dat vergt wat inspanning van de mens .
Nou nou, niet zo pessimitisch. Als het ICT programma van Hugo klaar is, dan wordt het rennen geblazen. Wordt net zo'n groot sucses als al die andere dingen die hij organiseert heeft.
@Ikbenhet6 | 29-01-21 | 18:07: Afvallen gaat ook zo makelij als er van je verwacht word dat je de hele dag aan de keukentafel achter je laptopje zit. Gelukkig kun je 's avonds de benen nog even strekken... Oh wacht.
Ik zit nou al twee uur op instructies van Yuri te wachten en begin nou toch wel een beetje honger te krijgen...
Haha, EU geloofde er al niets van dat Rusland al zo snel een vaccin had en had behoorlijk wat commentaar over de wijze van testen. Europa zal nooit die knieval voor Rusland doen. Leuk geprobeerd van Poetin. Dat wel.
De snelheid van het ontwikkelen van een vaccin in Rusland heeft te maken met de manier waarop het vaccin is samengesteld. In Europa werken ze met het inspuiten van anti-stoffen van het virus. Bij het Russische vaccin wordt een 'dood'- of zwak werkend virus ingespoten waardoor het lichaam zelf de anti-stoffen aanmaakt. Dit laatste soort vaccin is sneller te ontwikkelen, maar kent ook nadelen. Zo duurt het langer voordat het lichaam voldoende anti-stoffen heeft aangemaakt om voldoende afweer te hebben. Daarnaast zijn de bijwerkingen heftiger en risicovoller. Bij mensen die het virus reeds dragen is dit gevaarlijk. Het voordeel is wel dat men langer beschermd is tegen het virus.
Voor de huidige situatie is het inspuiten van anti-stoffen dus verstandiger. Voor preventie op de lange tijd is Sputnik een goed alternatief.
Het volledige contract met Astra zenica is deels zwartgelakt hier nog te downloaden
t.co/CpQLGqKGdJ?amp=1
En hier een tekst versie zonder zwarte lak
pastebin.com/X9VwzVYM
Beste cheops,
Hartelijk dank voor de link! Evocatus
Hartelijk dank cheops!
https://www.thedailybeast.com/yuri-gribkov-top-kremlin-diplomat-says-nyet-to-russian-vaccine
Dit is dan wel weer grappig. En hallo, Slechts 0.7% van de Russen is ingeent! Voor zij grotendeels aan de beurt zijn geweest heeft de EU de boel allang weer op de rit. Ik zeg: propaganda. Maar wel eentje waar alle PVV-ers instinken, uit pure EU-haat natuurlijk.
"Heeft de EU de boel allang weer op de rit". (Proest).
De EU heeft geen notie tussen wat en waar zij die rit moeten leggen, heeft de spoorstaven aan de Iraniers verkocht, en heeft de bielzen opgestookt in de biomassa centrale.
Praised be the EU.
"Voor zij grotendeels aan de beurt zijn geweest heeft de EU de boel allang weer op de rit."
De EU speelt politiek opportunistisch paniekvoetbal. Niet anders dan onze overheid. Veel te veel koks in de keuken die ook nog eens allemaal een schuin oog houden op hun carrière. Want daar zijn ze het meest mee bezig. En de ervaring leert dat de EU tot nu toe nog niets 'op de rails' heeft gekregen. Bewust. De puinhopen moeten eerst op nationaal niveau zo groot zijn dat de bevolking snakt naar een vredestichter. Een EU-leger staat al in de steigers had ik begrepen.
@Sinterbikske | 29-01-21 | 17:21:
The Handsmaid's Tale gezien?
Ach ja, de bekende riedel. Aan de EU is niets goed. Nee alles is ellende. Gooi de grenzen dicht! De PVV remedie tegen alles..
0,7 % van circa 150 miljoen is wer meer dan 1 miljoen mensen gevaccineerd
@Roadblock | 29-01-21 | 17:28: lol, Ben em nu aan het kijken.
@Beste_Landgenoten | 29-01-21 | 17:32: Vooruit dan, dankzij de EU is sms’en vanuit Italië op vakantie net zo duur als binnen Nederland.
@Sinterbikske | 29-01-21 | 17:54:
Ik ook, ik vind hem angstaanjagend, als ik hem uitzet tegen de geschiedenis van de opkomst van het nazisme, en het sovjet/china communisme.
Zo snel kan je dus je vrijheid verliezen, en in een situatie komen dat iedereen iedereen bespioneerd.
En voor de 'commanders' kan je zo de top van de EU neerzetten.
@Roadblock | 29-01-21 | 18:38: Ik kan er geen opvattingen in zien die een huidige stroming definiëren, maar gedachten uit verschillende stromingen gecombineerd in een totalitaire staat. Dat vind ik het mooie van de serie. Je wordt aan het denken gezet als je er voor open staat. Alles en iedereen komt aan de beurt, met natuurlijk een kapotgeschoten kerk en en een onder het bed verstopte Koran om niet teveel te vingerwijzen.
Uit de scene van de donornier in The Meaning Of Life , maar met een iets andere context: "Shall I Putin the needle then? "
Lever was het trouwens, zucht, net weer hersencelletjes ingeleverd.
@Tjemig | 29-01-21 | 17:07: Naar mate je meer informatie verwerkt duurt het langer om die informatie weer op te diepen. Je hardware gaat er immers niet op vooruit. 'sNormaal.
We kopen toch ook hun aardgas, dus waarom de vaccins er niet bij nemen?
Ja europa is toch gek op aanbiedingen. Dus bij 10 liter aardgas een sputnik cadeau, wel zelf je emmertje meenemen.
Hmmm, wil die Poetin dan niet zijn eigen volk eerst inenten, of heeft hij de harde EURO-pegels nodig?
Leeezun Beste-D66_Landgenoten:
Wat begrijp je niet van:
After completion of the main part of mass vaccination in Russia.?
@Roadblock | 29-01-21 | 17:02: Informatie filteren. Wie weet zeker van zichzelf dat hij of zij dat niet doet.
Kan GS en het Roze Leger niet een of twee miljoen van die Sputniks-vaccins regelen voor Nederland? Kameraad P0etin geeft die vaccins misschien wel gratis weg om Brussel een hak te zetten. We zijn een land dat erg goed is in logistieke dienstverlening, dus voor de distributie bellen we DHL of DB Schenker. De priklocaties regelt een groot evenementenbureau, en dat prikken zelf-daarvoor is ook wel een oplossing.
Wie brainstormt er mee?
Als we nog wat aan integratie willen doen kunnen we misschien Rotterdamse 'runnertje' gebruiken voor de distro.
Voor de hertjes onder ons een inspuiter.
Voor de bikkels een doehetzelf pakketje.
Ik zal eens een balletje opgooien bij mij connecties bij de KGB.
@Tjemig | 29-01-21 | 17:06: Rust ze uit met een dart gun en laat ze iedereen die ze tegenkomen taggen.
Voor spuiten moet je in Amsterdam zijn, daar zitten de experts op straat.
@obominotie | 29-01-21 | 18:10:
De KGB... u loopt een paar jaargangen achter.
Via de MB, MSB, MBVD en de FSK is het nu de FSB (Federalnaja Sloezjba Bezopasnosti) of te wel de Federale Veiligheidsdienst.
Heb eerlijk gezegd meer vertrouwen in dat Sputnik V- vaccin dan in Moderna of Pfizer. Laatstgenoemden maken gebruik van een gloednieuwe methode (mRNA) waarvan de lange termijn effecten onbekend zijn. Bovendien is het niet voor niks dat AstraZeneca samen wil werken met de ontwikkelaars van SputnikV om eigen vaccin te verbeteren. De Russen hebben naar het schijnt gewoon een degelijk vaccin ontwikkeld in recordtijd, respect daarvoor. Jammer genoeg worden we geregeerd door Russofoben die zijn opgevoed in een tijd waarin op school werd geleerd dat alles wat uit Rusland komt ,gevaarlijk is
Zo lang Poetin zich niet zelf inent laat ik het graag even liggen.
@Beste_Landgenoten | 29-01-21 | 16:58: Zolang Rutte en de rest van de EU kliek het niet doet doe jij het wel? Ghè hèhè...
@Beste_Landgenoten | 29-01-21 | 16:58:
De man zegt Russofoben, en pang, jij reageert.
@Roadblock | 29-01-21 | 18:58:
Zo lang Poetin 1000 kernwapens op ons richt, geef ik hem het nadeel van de twijfel, al kijkt hij nog zo guitig uit die varkensoogjes.
Niks mis met de Russische keuken.
Ondertussen kondigt Hongarije aan het Chinese Vaccin van Sinopharm te gaan gebruiken, Orban wil zelf van dat vaccin gebruik maken. Kan de EU lekker ruzie maken en over een half jaar met inenten door te gaan.
Heeft de EU weer een reden om Hongarije financieel tekort te doen.
Chantage.
Het vrijgegeven contract tussen astrazeneca en de EU is goed zwart gelakt.
Zou Rutte het tussendoor nog in handen hebben gehad?
Virussen zijn al 100den miljoenen jaren op aarde, duizenden soorten.
Ze zijn overal, in het water, op het land.
Plantjes hebben er last van; diertjes hebben er last van.. en ook mensjes hebben er last van...
Alles en iedereen heeft een natuurlijke afweer tegen virussen. Als mensjes, diertjes of plantjes oud of ziek zijn werkt het afweersysteem niet meer optimaal.
Bij mensen met een leeftijd van 80 jaar kan het in sommige gevallen nog maar voor 10% werken tov een jong en gezond persoon.
De kans bestaat dan dat de enige zekerheid in het leven hen dan overkomt.
Het is totale waanzin gezonde mensen te injecteren met iets waar het lichaam helemaal geen behoefte aan heeft.
De mens begrijpt te weinig van de natuur om te denken dat alles maakbaar en oplosbaar is.
Onzin. Meeste ic opnames zijn tussen 55 en 70.
Ik wil wel een shotje van Poetin. Daarna een Stoli en gaan.
U heeft ook net de nieuwe National Geographic gelezen?
@EEnzame SchizofrEEN | 29-01-21 | 16:53:
Nee hoor, met een beetje boerenverstand kom je een eind
Polio is ook puur natuur. Waanzin om daar tegen te injecteren? Mazelen op latere leeftijd wist het hele 'geheugen' van je immuunsysteem en dan kan je van voor af aan beginnen in een plastic bubbel. Als de hersenvliesontsteking je niet eerder te pakken heeft. Dyfterie, kinkhoest, en allerhande buitenlandse virusstammen wanneer op vaantie of Safari. Geen enkele reden om je te laten injecteren. Jij wou terug naar de Natuur met een kindersterfte van 90%?
@Sans Comique | 29-01-21 | 18:44: yeah! Weer wat spanning in het leven
Komt goed met dat vaccin, schijnt dat Halbe bij het testen was.
Hugo vindt Spoedniks.
lol!!
Hugo vindt wel meer niks.
Hett OMT komt vandaag bij elkaar en gaat volgens het Parool hoogstwaarschijnlijk een negatief advies geven aan Rutte en z'n vrindenclub. Dat wordt dinsdagavond weer draaien om de oren voor de Nederlandse bevolking tijdens de persconferentie van Huug en Mark. Hoewel het slechte nieuws ongetwijfeld van het weekend al 'uitlekt'
Interessant stuk. Werk en thuisbezoek zijn nog steeds de grootste verspreiders waar wat aan te doen is (besmetting in het huishouden (55%) is de grootste bron maar dat houd je niet tegen). Bij 7% is de bron onbekend. Dus iemand wordt buitenshuis in de meeste gevallen op het werk of tijdens bezoek besmet en besmet vervolgens zijn huisgenoten.
Het OMT bestaat uit medici en angsthazen die altijd en virussen achter elke boom zien rondzweven. En verder bestaat hun business case uit het ontmoeten van zieke mensen aan wie ze voorschriften en behandelingen voorschrijven. Die gaan never nooit zeggen "Joh, wees niet zo bang. Het valt best mee en gaat vanzelf wel over".
@BobDobalina | 29-01-21 | 16:24: De oplossing is verspreiden dus, mijn kinderen gaan naar de overbuurman, mijn vrouw naar het studentenhok rechts en de buurvrouw van links komt naar mij.
Ik had begrepen dat het OMT gesouffleerd werd door Rutte en zijn Rebellen.
Is dat met of zonder plassex sessie? Ik vraag dit voor een vriend. Maar wel lachen voor de klimaatprofeet EU. Planeet redden makkie, maar vaccins produceren - meh, te moeilijk.
De planeet en het klimaat redden kan je overlaten aan zelotige dorpsidioten met vrije toegang tot onze belastingpot.
Zo doen wij dat dan ook.
Nee bedankt, tsaar Poetin.
Vooralsnog ben ik ondanks de Schoenen van Rutte & consorten nog steeds niet bang genoeg om met spoed een vaccinatie te willen. Ik vertrouw op de geneeskundige kracht van politieknuppels en sperrzeit om mij gezond te houden.
Wacht intussen geduldig totdat onze demissionairtjes de vaccinatie regelen. Deze staatsmannetjes (m/v/o) kennende gaat dat nog maanden duren. Jaren mogelijk wel.
Voorstel : Nederland stopt met Rusland aanklagen voor MH 17. Wij krijgen vervolgens 34 miljoen doses vaccin gratis als afkoopsom. Weet je wat, leveren we als bonus het complete (demissionair) kabinet Rutte uit aan de Sovjets.
Alsof het Rusland ook maar iets boeit dat we ze van neerhalen MH17 beschuldigen? En die vaccins geven zou schuld bekennen betekenen, dat gaan ze in Rusland nooit doen.
@Jan, Leiden | 29-01-21 | 16:01: En als ze die vaccins wel geven moet je goed opletten. Die Russen zijn niet zo vrijgevig.
Met vaccinaties zijn miljarden te verdienen dus daar springt iedereen op, of het Russische vaccin betrouwbaar is? Als alles achter de rug is in twee jaar, sijpelt naar buiten dat het chloroquine met vitamine D3/K2 toch het beste middel was geweest, maar te goedkoop. Zou me niets verbazen met deze miljarden euro loby.
Mijn moeder van dik over de 90 kan pas over een aantal weken misschien een vaccinatie krijgen terwijl die voorkruipers als Gommers en Kuipers en hun ziekenhuizen tot aan de schoonmakers toe allang een prik in hun donder gehad hebben!
Als uw moeder als eerst aan de beurt geweest was dan had hier nu iemand anders in een andere situatie precies het zelfde geplempt....
Je kunt dit nooit goed doen. Punt.
@normanius | 29-01-21 | 16:04: Mijn moeder zit in een verpleeghuis en de verpleeghuizen hadden als eerste gevaccineerd moeten worden. Juist die mensen sterven massaal aan corona en niet verpleegstertjes van 20.
Uiteraard gun ikhet uw moeder maar het is onzinnig om 90+ met voorrang te vaccineren. Ze spelen geen rol in de verspreiding, komen toch niet in het ziekenhuis en zorgen dus niet voor druk op het ziekenhuis en het vaccin werkt ook nog eens minder goed bij deze groep. Verstandiger is om eerst de kwetsbaren die minder oud zijn te vaccineren.
@BobDobalina | 29-01-21 | 16:18:
Zorgt vaccinatie ervoor dat je het virus niet meer kan verspreiden?
@BobDobalina | 29-01-21 | 16:18: Nou, ik zorg wel dat ze in het ziekenhuis komt hoor, wees maar niet bang. En de 80 plussers verspreiden het virus wel massaal?
@FasiscovanJole | 29-01-21 | 16:25: Nee. Je kunt het virus wel verspreiden. Maar er zit wel een heel grote nuancering in: na vaccinatie is het aantal virusdeeltjes heel veel lager en verspreid je dus ook veel minder. Het aantal virusdeeltjes dat je binnenkrijgt speelt een belangrijke rol of je ook daadwerkelijk drager wordt. Niet elke besmetting leidt tot infectie. Dus in theorie heb je gelijk, maar de nuancering is veel belangrijker dan de theoretische stelling.
Het is hetzelfde als de stelling: "Het covid-virus is een dodelijk virus". In principe waar, maar dat geldt maar in 2% van alle besmettingen. De nuancering is belangrijker dan de stelling. Ook in het geval van de vaccinatie.
Maar wij hebben wel de stint
Misschien ruilen wij de spoetnik en vladimir de stint
Ben ondertussen zo klaar met het gefaal van de EU/NL/Hugo & Mark, dat ik idd liever zo'n bak Russische rotzooi krijg ingespoten dan die pfizer/astraZ/Moderna.
Je gaat er wel heel slecht van autorijden.
@FordPrefect | 29-01-21 | 15:52: kort na inenting gooi je het lege capsul tegen de haard.
Ja? Maken ze dat Russische vaccin van vrouwelijke hormonen?
Bij de insteekplek verschijnt een rood sterretje lees ik net.
@jan huppeldepup | 29-01-21 | 15:58: Beter dan een gele, of nog erger een bruine.
Pfizer sowieso niet, daar raak je misschien verlamd van. Maar je krijgt dan wel een reis paspoort...
@ trottle | 29-01-21 | 15:51
Werken die pfizer, astrazeneca en Moderna vaccins dan op dezelfde manier?
Zie wat Russische vrouwen ingespoten krijgen. Starten fraai maar transformeren in de regel tot baboesjka.
Sputnik
m.imdb.com/title/tt11905962/
The lone survivor of an enigmatic spaceship incident hasn't returned back home alone-hiding inside his body is a dangerous creature.
Zo'n Russisch spuitje wil ik wel als ze er de stem van Yuri Levitan bij laten horen.
"Attentie, attentie, spuitje uit Moskou...."
Leuke publiciteitsstunt. Jammer dat de EU zulke prutsers aan het roer heeft dat Putin dit zo kan doen.
Is dat net zoiets als Becel of Cola Light ? Vraag het voor m'n dikke buurvrouw,
"Rusland komt met een lightversie van zijn coronavirusvaccin Spoetnik V. De producenten van het vaccin melden op Twitter dat Spoetnik-Light komende maand beschikbaar is. De lichtere variant van het middel bestaat niet uit twee, maar uit één dosis. Het kan worden gebruikt voor de export"
Zal wel een soort krokodil zijn spuit je die Sputnik in zie je drie weken later je scheenbeen bot.
Punctuation is a key part of everyday writing. Otherwise the phrase "I helped my Uncle, Jack, off a horse" becomes "I helped my Uncle Jack off a horse". See what I mean?
@Computer_says_no | 29-01-21 | 15:58: Nee dat klopt niet. "Jack off" zou met kleine letter moeten dus "jack off"
Ik heb altijd al een keer Russische Roulette willen spelen.
Dat was vroeger ergens in 1600
Tegenwoordig is het nederlands roulette
Maar waarom wel altijd willen maar nooit gewoon doen?
Wil jij het wel?
@chicago river | 29-01-21 | 15:49:
Alleen is er niks aan, heb jij zin?
@Bjorn19851111 | 29-01-21 | 15:47: Met Hugo als croupier.
Beste Mr. Natural, Bekijkt u maar liever de film “13 Tzameti” van Géla Babluani uit 2005.
“Quand l’ampoule s’allume, on tire!!”
youtu.be/MJiGQsTTAuA
Moet je wel in een filmzaal op het grote doek zien mét publiek.
Geloof me maar dat is al erg genoeg. Qua spanning op dat specifieke gebied beter dan “The Deer Hunter”.
Gruwelijk. Evocatus
'Die wahre Krise ist die Krise der Inkompetenz.' (Albert Einstein, 1929)
Bis bis.
Ben benieuwd hoe de Russofoben bij de NPO en D66 dit gaan framen als iets kwaadaardigs. Meer dan 20 jaar anti Poetin berichten (ondanks 20 jaar stabiliteit en groei in Rusland) bij de NPO maakt het moeilijk om een keer iets positiefs over Rusland te gaan propageren. Afijn, ik wacht af hoe ze het gaan framen. Oja, het grootste gedeelte van Azië en Zuid-Amerika maken ze al dankbaar gebruik van het vaccin. Verder ook Hongarije en nog een tiental landen zijn er blij mee.
Volgens de NPO zullen er 5G chips in het Russische vaccin zitten.
Je hebt blijkbaar niet in de gaten dat de Russen dit niet doen uit de goedheid van hun hart maar om verdeeldheid binnen de EU te zaaien want hoe verdeelder en daardoor zwakker de EU hoe beter dit is voor Rusland en jij trapt er met open ogen in. Daarbij is er helemaal geen onafhankelijk onderzoek gedaan naar de werking van hun vaccin dus waarom zouden we dat willen hebben.
@Capt. Iglo | 29-01-21 | 15:56:
Maar je kan geen verdeeldheid zaaien in een goeddraaiend team.
Opheffen die EU dus.
@Capt. Iglo | 29-01-21 | 15:56: Ja hoor, ze leveren aan de halve wereld, maar als het aan de EU is dan is het kwaadaardigheid om verdeeldheid te zaaien. Afijn, veel plezier met het NPO kijken.
@Capt. Iglo | 29-01-21 | 15:56: Welke verdeeldheid? Die verdeeldheid is er al jaren. Ook en vooral zonder Rusland.
De EU gaat het niet zo lang volhouden als het Romeinse Rijk. Waarmee het overigens uiteindelijk ook helemaal verkeerd is afgelopen.
Het Oost Romeinse Rijk heeft het 1000 jaar langer uitgehouden dan het West Romeinse Rijk. Memento mori.
Als burger had je tenminste nog voordeel aan het Romeinse Rijk. Als burger zie ik geen voordelen aan de EU.
Er zijn vier Russen die met een vaccin komen.
hij blijft leuk , ondanks dat ie zooooooo oud is ....
Ook deze zeer genereuze geste zal omgebogen. worden tot een negatief beeld van Rusland en Putin
O, wat genereus. Ik krijg er tranen van in mijn ogen.
73 russinnen ?
plop..
Putin heeft blijkbaar veel invloed op Merkel. Eerst Nord Stream 2 en nu Sputnik V.
Misschien omdat DE gunstig geprijsde olie en gas en een gezonde populatie nodig heeft.
Als ze de Nord Stream2 nu vlug afmaken, kunnen de Russen het medicijn door de pijpleiding aanleveren.
Zijn er naast de huidige vaccins voor de bühne, ook al echt werkende vaccins?
Ja, maar die zijn alleen voor westerse koningshuizen.
Sputnik betekent 'Fellow traveller'. Lijkt me overigens niet een gratis aanbod. Maar slimme timing, waarmee verdeeldheid wordt gezaaid, dat komt het Kremlin best van pas.
Vandaag ook een Trump-dump door een ex-KGB agent www.theguardian.com/us-news/2021/jan/...
Goed stuk. Wat ik mis is hoe men Hillary er in heeft laten stinken in '16.
@horsteknots | 29-01-21 | 15:55: die kreeg op het laatst allerlei toevallen en liep met een speciale bril op. Kortom, ongeschikt.
Nu hebben ze een demente ouwe deur als president. Beste asset voor alle vijanden van het westen in de laatste 50 jaar.
Gezien hun ervaring met doping moet zo'n vaccin ook wel te maken zijn. Ik sla sowieso over.
De vele mensen die ik ken in Rusland krijgen nog liever corona dan dat ze Sputnik in zich laten spuiten. Zelfs als die shit hier wordt goedgekeurd sla ik over. Wodka is nog effectiever dan Sputnik volgens mij.
Ik ken maar een Rus (voorzover ik weet) en die is speciaal naar Rusland gevlogen om gevaccineerd te worden.
Het wantrouwen zal hetzelfde zijn als hier denk ik, want ik krijg ook liever Corona dan dat ik me laat vaccineren.
In NL niet anders hoor.
In RU is de situatie zo dat vele mensen reeds corona hebben gehad. Die mensen komen niet in aanmerking voor vaccinatie. (Hebben reeds anti-lichamen)
Grappig in het contract staat dat ook de UK sites kunnen worden gebruikt voor de EU doses. Grote vraag is of nog steeds sprake is van "Best Reasonable Effor" van Astra als een andere partij als eerste geleverd krijgt ten koste van de EU. Heel dom dat de EU niet heeft geinformeerd naar leveringen aan andere partijen en daar een afspraak over heeft gemaakt (korting naar rato bijvoorbeeld).
Niet te negatief. Ik ben ook tevreden met mijn abonnement op Kaspersky. Houdt ook alle viRussen buiten.
Denk ik.
Wat een soap. GTST krijgt het niet bij elkaar verzonnen. Iedereen en z'n blinde herdershond over elkaar heen buitelen en ondertussen roven de criminelen nog een paar duizend bestandjes van de GGD.
Jan Klaassen en Katrijn krijgen er een minderwaardigheidscomplex van.
Ben jij een broer van Shaun?
@schijtzat | 29-01-21 | 16:04:
Zusje. Ik bezit geen pielemuis. Al zegt dat tegenwoordig ook niks meer.
@GuusHetSchaapje | 29-01-21 | 17:52: dat is leuk! Ik ook niet, geen pielemuis. En schapen zijn cool.
Laat die zooi maar zitten en ga mee met Moderna en Novovax. Kassa mensen.
Hoe staat het met Janssen?
@Schoorsteenveger | 29-01-21 | 15:44: Resultaten zitten nog niet helemaal mee.
En voor de heer Oef natuurlijk.
Moderna blijft doorstomen idd! Ik verwacht ook mooie resultaten volgende week van Vaxart (alle tot nu toe gepubliceerde data zijn erg goed iig)
@Schoorsteenveger | 29-01-21 | 15:44: klote, ding werkt maar voor 66%.
Het is treurig, maar in zich ook wel weer vermakelijk om te zien hoe nu de EU geringeloord wordt door de Britten en door Rusland.
En door China.
Door alle ellende heen geniet ik er volop van dat de EU zó op z'n bek gaat. Alweer.
Lol, de EU kan ook echt helemaal niks hé. Ja behalve souvereiniteit kapotmaken. Wat een stel enorme losers.
Lief van putin!
Kan ik het ook online bestellen?
Mooi aanbod van Poetin :-) . Is bijna voor 9% van de bevolking van de Unie. Minus die 10 miljoen van Hongarije.
Zou wel mooi zijn als we dit zouden doen. Weet nog toen Rusland met het bericht kwam dat ze een vaccin hadden, dat werd toen door niemand geloofd.
Oooooo en rusland hier en rusland daar
Gelukkig hebben wij belastingdienst,uwv, ggd, ggz
Hup rutte hup laat nederland niet in zn hempie staan .
@Bjorn19851111 | 29-01-21 | 15:34: en stuur die Nederlandse leeuwen maar naar Frankrijk. Laat dan ook maar net zo goed Belgische en Duitse ME hier orde op zaken stellen ... haha ... oh wacht
Wacht wel op die van Jansen en Jansen, krijg ik die raket er gratis bij.
In de vorm van een zetpil?
Wel indrukwekkend, zo'n ballistische raket in je tuin.
“De raket naar de maan” van Kuifje
Moet ik nu aan denken
Het ziet er nog niet zo best uit, waarschijnlijk maar 60% bescherming met J&j
Was toch Jansen en Tilanus ??
Beter een raket in de tuin dan straten vol met bruin en puin.
Liever een Rus in de keuken dan me door Rutte & Hugo te laten neuken
Ik heb een Rus in de keuken. Daarbuiten trouwens ook. Bevalt me prima. Daarom mag Putin zijn vergif trouwens houden. Ik wacht wel op some homebrew Jansen
Ik heb een heel andere gedachte bij een Sputnik. Dat was in mijn jeugd een schuimend lekker drankje gemaakt van Exota (koolzuurhoudende limonadegazeuse) met koffiemelk. Spectaculair...
Jakkes!
Dat ging schuimen!
werkt ook met Cola, alles met bubbels..
Exota. Sinds 2015 weer geproduceerd . In Frankrijk. Onder licentie van 3 ondernemers uit Veghel.
8 smaken, waaronder de fameuse champagnepils.
Fuck Marcel van Dam. Leve Spoetnik
@grapo | 29-01-21 | 15:34: Dat was ook zo’n zaak waaruit weer bleek dat Marcel van Dam een uiterst “minderwaardig mens” is.
@grapo: Precies, dat heeft de Vara mooi wat belastingcentjes gekost nadat Exota die rechtzaak won.
@B.Chamel | 29-01-21 | 16:15: Dat waren niet hun eigen centjes hoor , de belastingbetaler (=U) heeft dat betaald .
Máxima's Argentinië gaat voor 100% Sputnik V www.dw.com/en/argentinas-covid-vaccin...
The Moscow Times www.themoscowtimes.com/2021/01/22/rus...
Met Sputnik vaccin mag je 4 weken niet drinken. Dat lijkt mij hier in de panelen al een onoverkomelijk probleem, laat staan in Rusland.
@pibasso | 29-01-21 | 15:36:
Als je toch drinkt doe je wat de regering van je verwacht. En het staat zo slordig als iedereen in Argentinië bij de volgende verkiezingen Putin stemt
Met Sputnik krijg je gelijk een beetje verborgen communisme ingespoten. Je gaat dan straks vanzelf SP of GroenLinks stemmen, lol.
We houden hem apart voor je
Joehoe, het communisme is in Rusland al ruim 30 jaar uitgestorven. Geloof me, Rusland is nu kapitalistischer dan Nederland.
@Spie | 29-01-21 | 15:27: dream on zou ik zeggen. Alleen de rijken zweren het communisme af maar leggen het wel op aan de plebs.
De moderne Rus is net zo kapitAlist als een horny surfmadamme op een surfplank in Hawaii.
Tot ze opgevroten word, door de haai.
@MooseNL | 29-01-21 | 15:27: thanks.
Ik zeg doen! Dat eeuwige gezeik over die gevaarlijke Russen
Ik mag die Russen wel, die polderen niet eeuwig
@laurentius | 29-01-21 | 15:34:
Nee die ruuimen politieke tegenstanders op. Vooral degene die een democratischer,transparanter en minder corrupt rusland willen. Aan welke kant zou jij staan ?
Ik vertrouw eigenlijk nog steeds het meest op immuniteit op natuurlijke weg, doe mij het virus maar, heb het toch al gehad.
Dat virus doet tenminste niet aan geopolitiek.
Doe je dat ook met polio?
Hier nog eentje... geen lst gehad, ega wel ook minimaal
@Abject veel succes ermee
Het virus doet idd niet aan politiek. gewoon de natuurlijke weg: natuurlijke selectie gebaseerd op een ongecontroleerde toediening.
Werd er trouwens niet altijd gezegd dat de bekende besmettingen ongeveer 10% waren van de totale besmettingen? Dan zouden in Nederland al ongeveer 10 miljoen mensen het gehad moeten hebben. We kunnen inderdaad beter op Moeder Natuur vertrouwen dan op De Jonge met zijn schoenen. Bovendien zou ik liever Sputnik ingespoten krijgen dan dat Astrazenica vaccin, ik vertrouw dat bedrijf voor geen meter meer, dat ze daar nog zaken mee willen doen.
@Spie | 29-01-21 | 15:28:
Domme vergelijking!
Doe mij maar een Jansen en Janssen van Prof. Zonnebloem.
Op zich niks mis met een leuke Russische in de keuken, niet te oud.
De EU clusterfuckt op ieder dossier, om zo tot de conclusie te komen dat er meer EU nodig is om goed te kunnen functioneren.
De EU is net een kinderkransje waarbij ieder kind zijn eigen spel wil spelen, en de anderen daar niet aan mee willen doen.
En wie, buiten die lidstaten zelf, luisterd naar de EU?
Helemaal niemand. Ze gaan Poetin echt niet vertellen dat er "ergens in Amsterdam nog een krabbeltje gezet moet worden voor goedkeuring" geen russische vaccins de grens over mogen.
dat kan.. maar dan heeft Hongarije wel een probleem als Sputnik bijwerkingen heeft. waaronder de meest kansrijke: dat het onvoldoende werkt. Als dat zo is blijven reisbeperkingen wel gelden voor Hongaren, bijvoorbeeld..
RA2, jeugdsentiment, daar heb ik heel wat uurtjes inzitten
Kan die Rus in de keuken een beetje koken?
Anders mot ik hem niet.
Een raket heb ik al zelf in huis namelijk.
Gewoon kappen met die onzin.. heeft al lang genoeg geduurd. Ik wil naar de kroeg vanavond.
Ken ook niemand die dood is gegaan aan cojona. Oude mensen gaan nou eenmaal dood, jonge mensen met gebreken ook.
Rondje voor de hele zaak!!!
Proost !!
Doe maar een Corona dan.
Proost!
En dat zijn de mensen die better back willen builden. Laat ze GVD eerst eens met een doos Lego beginnen.
@Messerschmitt onder welke steen leef jij?
Tja, jouw totale gebrek aan sosjiale contacten wil niet zeggen dat er geen mensen dood gaan aan covid.
ik ken er namelijk wel, en ken ook relatief jonge mensen die er niet goed uit zijn gekomen en er nu al maanden last van hebben.
@aardv@rk | 29-01-21 | 15:28: Nee, onder welke steen leef jij. Kijk eens naar de getallen... waar de sterftecijfers getoond worden.
@miko | 29-01-21 | 15:39:
Beetje vaag.. 1,2,3,100 hoeveel?
@Messerschmitt | 29-01-21 | 15:44:
15.000 oversterfte volgens het CBS en de NOS.
@letterzetter | 29-01-21 | 15:48:
Is de wereld, en ook hier in de panelen een safe space geworden.
Waarom zou een gezond iemand nog een vaccin willen. Je gegevens komen op straat te liggen en met een beetje pech heb je last van bijwerkingen. De kans dat je Corona krijgt is al niet zo groot, laat staan dat je er veel last van hebt.
Je gegevens?
Wat denk je wat er al van jou bekend is?
Als we niet vlug allemaal gevaccineerd worden komen we nooit het land meer uit.
Ieder land vraagt dadelijk aan bezoekers om bewijs te tonen dat je geen risico vormt. Hier gaat het veel te langzaam dus als ze niks doen zitten we volgend jaar nog met deze shit.
Dus laat je vaccineren,2 maal zelfs, misschien kun je dit jaar nog wat doen.
Om te mogen reizen, en daarbij een bewijs van vaccinatie te moeten overleggen. Dat is de enige reden waarom een gezonde burger dit wil.
Veel fijne dagen gewenst in je zolderkamer.
Reken maar dat de VS, Engeland en vele andere landen de poorten dichtgooien voor de niet gevaccineerden.
@pejo | 29-01-21 | 15:25: Tuurlijk, laat je inspuiten met iets waarvan geen hond de lange termijn effect kent. Voor een zware griep. Pfff..
@miko | 29-01-21 | 15:37: Als ze in een land allemaal gevaccineerd zijn waarom zou je dan niet een niet-gevaccineerde binnenlaten, lijkt me dat de niet-gevaccineerde de enige is die dan risico loopt.
@R.F.Pickering | 29-01-21 | 15:47: eens en tja: -plaats hier het volgende argument dat of weer een nieuw probleem geeft dat geen probleem is, of een argument dat weer niet rijmt met eerdere 'ondersteunende' argumenten-
Halbe Zijlstra waar ben je voor duiding? is dit een Russische hackpoging om via nanochips in vaccin de westerse geest te hacken. Affijn wat feitelijk en wettelijk is bewezen Brussel Europese Unie kan nog geen deuk in een pakje boter slaan kwa kordaat optreden in crisissituaties wat anders is dan promofilmpjes vol geblaat over inclusiviteit, klimaat, verbinding en freewifi in de grote steden
Prima toch. Spoetnik heeft al eerder de toon gezet. Sp1 bijvoorbeeld in 1957. Zonder dat hadden we misschien nu geen Elon Musken gehad.
Of wat dacht je van een lekkere spoetnik met Exota. De oudjes onder ons weten precies wat ik bedoel. Suiker koffiemelk exota.
Wist je trouwen dat exota sinds 2015 weer te verkrijgen is in 8 smaken waaronder de champagnepils. Fuck Marcel v Dam. Drie ondernemers uit Veghel laten het lekker in Frankrijk maken.
Sputnik, wees niet bang!
Ik heb meer vertrouwen in de Russen dan onze eigen taalhazen ministers.
Althans daar betrapte ik mijzelf zojuist op.
Dat komt omdat uw internet gehackt is waarschijnlijk.
farma-magazine.nl/peter-de-jong-binne...
Vanaf maart al?
Pffffffffffffff.
Dit is zoooooooooooo crimineel.
Niemand dat inkoppertje over Verhofstad?
Nou, vooruit dan:
"Is verhofstadt gestopt met schreeuwen?"
@Het Licht | 29-01-21 | 15:19: laten we het hopen! Als hij zijn mond open deed, deed het zowel pijn aan mijn oren als aan mijn ogen.
Hugo gaat dit oplossen
Van die Yanks verwacht ik niets meer, die Engelsen zouden wel gek zijn om zich met die Europeanen te bemoeien, de Canadezen hebben Trudeau en hun eigen chaos, dus dan maar weer gered door de Russen!
Zoiets dus. Laat maar komen die Russen. Zonder Thatcher is UK ook niks, en Amerika? Ach ja, the land of the flea.
Eerst bedelen bij de Britten om vaccins en daarna zelfs tot op het bot vernederd worden door de Russen, Europa werkt beter als landen zelfstandig blijven.
De voormalige USSR werkt tegenwoordig beter dan de aanstaande EUSSR, en die EUSSR is nog niet eens echt begonnen, met tweedehands politieke afdankertjes als leiders.
Klopt, Ursula wilden in Duitsland graag kwijt.
Juist levensverwachting Rusland is net zo hoog als in Bangladesh.
Sputnik was toch een soort wiet? Waar je heel erg high van wordt.
Als niemand ze wil mogen ze die 100 miljoen toppen wel naar mij toe sturen.
Ay, ganya is my medicine, best vaccine against Corona. Slecht €10 voor een topje.
Waarom teel je dat niet zelf? Ik snap niet dat mensen dat spul kopen terwijl het fokking onkruid is.
@miko | 29-01-21 | 15:18:
En kant en klaar gefeminiseerd zaadje zodat je gegarandeerd een vrouwelijke plant krijgt en als ie ook nog eens auto-flowering is gaat ie na 2/3 maanden automatisch bloeien. Heb je met een investering van €5 een ons wiet of meer.
Die EU lutsers, babies die met een scheermes spelen.
(vooral video kijken)
Russen vertrouwen eigen coronavaccin niet: 'Laat politici eerst zelf nemen'
www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5...
Ze zullen wel wat over hebben, aangezien de Rus zelf geen zin heeft in het eigen vaccin...
Ik lees net dat je zaad er zwak van wordt dus nu hoef ik die prik helemaal niet meer.
Bij jou heten het eieren, muts.
@miko | 29-01-21 | 15:32: Love you too!
Om verdeeldheid te zaaien, of om ogen te openen?
Poetin is liefde.
Vanuit linkse deughoek komt het verwijt dat het westen geen vaccins levert aan ontwikkelingslanden, en alleen maar denkt aan zichzelf.
Ik stel voor dat we de vaccins bedoeld voor linkse mensen exporteren. Ze mogen natuurlijk wel het Russische vaccin krijgen.
Rusland bied het nu wel aan ontwikkelingslanden als t onze aan
In de warme landen loopt het zo een vaart niet.
@miko | 29-01-21 | 15:30:
Alleen mensen die in airco's werken en leven krijgen het daar. En die hebben genoeg geld om het gewoon te kopen, frie de piepel!
Vandaag en gisteren kwamen de Amerikaanse firma's Novavax en Johnson & Johnson (vermaard vanwege het 1 keer is genoeg vaccin) met de presentatie van hun vaccins. J&J scoort 66% (volgens New York Times 57%) en Novavax 57% vanwege problemen met de Zuid Afrikaanse variant.
Als je een Jansen krijgt, en een half jaar later Pfizer als er eindeljkk genoeg zijn, krijg je dan met die 2 ook 95% protectie? Zou ik best wel weten
Ik heb helemaal niks tegen Rusland. Wel tegen hun thee varianten. Zijn de vaccins o.b.v. thee gemaakt?
Zo'n Sputnik-Novitsjok combi. Ga je echt niet dood aan. Kijk naar Navalny.
Ik sta gelukkig achteraan de rij met vaccineren en als het al gaat gebeuren wil ik eerst de verpakking zien.
Ik ben bang dat je weinig te kiezen heb. Ik wil kunnen kiezen!
Wat mij betreft spuit je water in, zolang ik maar een ausweiss krijg.
jep
Waar is de order gebleven die Nederland samen met Italië, Frankrijk en Duitsland in juni heeft geplaatst. Geannuleerd??? Opdracht van EU lijkt op intentieverklaring en zeker niet op een leveringsplicht.
Laten we hiervan leren dat overheidsinstellingen nauwelijks in staat zijn iets efficiënt te regelen. EU moet zich dood schamen totaal incompetent.
Dat. De EU wilde niet dat de grote 4 dit zelf gingen regelen. Die Griekse troela zou het wel even voor heel de EU tegelijk regelen. Iets met schaalgrootte. Kudt.
Overgenomen door EU
@JanVergoor | 29-01-21 | 15:16: nederland was er als een van de weinigen bijgevrasgd ondat ze wisten dat Nederland razendsnel miljoenen kan neerleggen als het moest. Belgie is zelfs vergeten het Eu cobtract te tekenen
@Shoarmamasutra | 29-01-21 | 15:19: het zijn 4 van de 5 grootste economieën van Europa.
@JanVergoor | 29-01-21 | 15:16: Ik snap ook niet wie op het idee kwam om dit door de Grieken te laten regelen...
Aan mijn lijf geen (Russische) polonaise.
Ik wacht wel op de Europese vaccins Pfizer-BioNtech en Moderna.
Zdravstvujtye.
-
Als EMA het goedkeurt lijkt het mij geen probleem.
Dat wordt een Poolse landdag in je bloedstroom.
Prima
Kom maar door met die spuiten
Tanya <3
Goed testen, zoals alle. Maar top, kunnen we goed gebruiken. Ze hebben wel n grote testgroep overgeslagen, maar intussen wel al veel praktijkervaring. De Russen hadden van oudsher prima vaccininstituten.
En iedereen die het durfde ziek te worden van de testen werd verbannen naar Siberië.
Iemand die er verstand van heeft; waarom gaan we die meuk met het recept van Pfizer of Astrazenica niet zelf in elkaar draaien. Als je het menu van Calvé pindakaas aan aldi's fabrikant geeft geeft, kunnen die ook Calvé maken toch?
Gewoon een paar labs in elkaar zetten (zo moeilijk kan dat niet zijn voor engineers) en dan zelf als de bliksem aan de gang.
En waarom bedenk ik dat en niet het leger of de Jonge etc.
Dan moet je er ook een fancy naam aan geven zoals:
Schultenizer of Helaes Rastazenikaas
@I.P standing up | 29-01-21 | 15:13: Nou ja normaal, maar dan gaan we het nu Astrazenicakonzelfnietleverendusdoenwehetzelf noemen
Dat zijn ambtenaren, die worden niet betaald om na te denken.
Net als dat jan en allemaal had bedacht dat het handig was om vaccinatielocaties te plannen, materiaal te huren en mensen op te leiden zodat als die vaccinaties er zijn iedereen die dat kan/mag ook een plek heeft om zoveel mogelijk shots uit te delen. De evenementen branch heeft genoeg ervaring om zo'n tent op te zetten.
Nee, er moest eerst en registratie systeem komen.... wat ook allang gebouwd had kunnen zijn als dat zo'n top prioriteit had, zodat dat klaar was als die vaccins beschikbaar kwamen.
Jongens, ik weet het niet meer!
Wat is nu nog wijsheid?
Maakt u zich geen zorgen over een eventueel vaccin. Zorg vooral dat uw natuurlijke weerstand in orde is en dat u alle noodzakelijke voedingsstoffen binnen krijgt. Ik kan u ook aanraden supplementen te gebruiken, met name vitamine D. Dit is uw sterkste verdediging.
@Zeebonkus | 29-01-21 | 15:12: Iedere ochtend! In combinatie met frisse buitenlucht en genoeg groente en fruit.
Niet zo twijfelen mevrouwtje!
Kom op niet zo treuzelen,
laat hem niet koud worden. Drink je thee op!
C&C Red Alert.
DAT waren nog eens tijden!
Van de week de remaster gedownload. Trust me; daar word je heel blij van. Ik leef al een week bijna elke avond in de jaren 90, met een dikke grijns op de kop.!
Acknowledged!
Ik ben alleen bang dat het Sputnik-vaccin niet de allerlaatste intel 11e generatie chip bevat
Er zit een keurige 386 clone in. Je krijgt wel een hechtung, het is een 5,25 inch floppie
Waarschijnlijk een chip zo groot als een koelkast, en dan een rood lampje dat aangaat op het moment dat ze je afluisteren
@miko | 29-01-21 | 15:16:
Deed mij even terugdenken aan de Heineken Walk-in Fridge commercial (zoek op JoepTjoep).
Ik denk slechts 4G ook.
Zat Navalny in de testgroep?
Die zat nergens in, zelfs niet in de Douma.
There is only one true Yuri.
Come to Yuri.
Oh C&C waar ben je gebleven?
Om zeep geholpen door EA.
Het AstraZeneca en het Sputnik vaccin zijn dan wel weer geen MrNa vaccins!
Wat vet dat Red Alert 2, hulde @Spartacus
Doe mij maar zo'n Russische software update dan.
Ik doe mee GGD had toch al de gegevens doorgegeven .
@Bjorn19851111 | 29-01-21 | 15:09:
Precies. Alleen even oppassen dat je niet in de verkeerde straat terecht komt. De amputatiestraat of zo.
EU trekt geld terug uit AstraZeneca en koopt hectoliters Sputnik vaccin.
Plots blijkt dan dat AstraZeneca toch wel kan leveren...
Denk het niet hè.
Dat zou doortastend handelen zijn, de EU...
Pfffrrt...
@J-van-de-Bontekoe | 29-01-21 | 15:11:
Ja. Daar heb jij weer een punt.
Hehehehe, AstraZeneca out of business. Dat zal ze leren.
AZ verkoopt z'n vaccins dan wel aan Venezuela of Noord Korea.
O nee, die zorgen niet voor hun volk.
Zouden meer mensen moeten weten
China alleen heeft al 200 verschillende vaccins. Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken raadt, overigens, Nederlanders in China af om een van deze vaccins te nemen en te wachten op een door de EMA goedgekeurde stoffen.
Ja, je moet wel geregistreerd blijven met je burgerspionagenummer binnen ons eigen systeem, slaaf.
@Pimp my Voortuin | 29-01-21 | 15:05: of omdat er in china zelfs de babymelk versneden was ( met melamine)
@Shoarmamasutra | 29-01-21 | 15:11: Alternatieve versie van de 1 kindpolitiek.
Het arresteren gaat in Nederland beter dan het vaccineren.
Alleen minderjarige of ook boven 18 ?
Mogen atleten die een Russisch vaccin hebben gehad nog wel meedoen aan de Olympische spelen?
Welke O.S.?
die atletes hadden die piemel al. Dat komt niet door het vaccin.
@zuurtjeregen | 29-01-21 | 15:07: En daar ging mijn net gemaakte Sputnik tegen mijn scherm...
Trap er niet, jongens; dat is de organisatie waar de RFID chip naar vernoemd is..!!11
Ik heb al een fles wodka.
Een nieuwe mix: "de sputnik": dat is wodka met een vleugje corona bier..
@I.P standing up | 29-01-21 | 15:09: *Naar drankkabinet rennen doet.*
Zijn de resultaten van de Sputnik trials überhaupt gepubliceerd?
Alle benodigde documenten zijn bij de EMA ingediend. Als het ruk is komt dat vanzelf boven. Als het eigenlijk gewoon wel werkt is het dikke F U naar AstraZeneca
@JanVergoor | 29-01-21 | 15:06: Ja dat las ik ook, maar wel apart dat ze geen artikel publiceren over de gedane studies en bevindingen zoals Pfizer en Moderna wel hebben gedaan.
Die trials waren op personen en nuet proefpersonen. Dat is niet heel fraai, maar er is nu wel n grote reallifetest.
Maar dan mag je twee maanden geen alcohol drinken.
... maar u houdt uw eigen DNA.
Ach, vandaar dat ze er vanaf moeten,
Russen lopen vooral goed op vodka en ethanol.
Ik verwacht bij een Russisch vaccin eerder het tegenovergestelde. Minimaal 1.0 promille voor je in de auto stapt. Bij het vaccin krijg je wel een gratis dashcam.
Next level trollen. Kudo's voor Putin.
Niks trollen, niks next level, gewoon handel.
Putin is de ubertrol
doe er maar leuk over.
Howel men de Russen niet terug zal willen zijn ze in Poeln en Hongarij dol op samenwerken met Rusland. Dus die kunnen dat mooi wegprikken. Dan hoeven ze niet mee te delen in de EU inkoop.
REAGEER OOK