Zomaar een opsomming van oneliners over het NU
Van de King of the Oneliner, natuurlijk
In het kader van meningen zijn ook mensen, lichten we hieronder eens een zomaar-een-tegel uit de panelen van bekend oudgediende King of the Oneliner. Opmaak een 3 (en niet alleen omdat je in de comments geen bullit points kunt gebruiken, maak gewoon lopende zinnen man!), edoch inhoud een 8 vanwege het opsommen van alles wat duwt, trekt, spant, hoopt & vreest:
Ik denk dat 2021 nog erger wordt dan 2020.
-de vaccinering gaat heel lang duren
-dan nog kan je besmetten en besmet worden
-dan nog gaan ouderen sterven
-de kinderen lopen achterstand op
-thuiswerken en thuisscholing, ga er maar aan staan
-de ongelofelijke onlogica van alles: kerken en moskee open, sauna dicht, HEMA dicht maar bijvoorbeeld een Kruidvat open, juist verpleeghuizen zijn levensgevaarlijk, daar waar mensen werken die zogenaamd alles weten van hygiëne en quarantaine, maar ze laten gewoonweg teveel "gaatjes" open waardoor het virus kan doorgaan. Ik bedoel: je moet echt iedereen inenten, dus ook schoonmakers, de bejaarden zelf, en ook bijv. koks en chauffeurs etc., dit vind ik nogal logisch. Eigenlijk zou je helemaal opnieuw moeten beginnen met absoluut virusvrij personeel en ruimtes en ook patiënten.
-ik vind dat het demonstratierecht niet weggeknuppeld mag worden. Ook al zijn het boeren, moslims, communisten, fascisten, maakt niet uit, als je hier aan gaat tornen, is het eind zoek.
-ambtenaren krijgen dus vaak nog hun reisgeld, en anders een belachelijke vergoeding voor thuiswerken omdat ze nu hun eigen koffie moeten betalen, minstens 80% van die bullshitbanen hebben geen centje pijn, hebben net hun 13e maand gehad, in mei weer hun vakantiegeld, maar hun productiviteit is natuurlijk veel minder, want alle loketten zijn gesloten.
Dus mijn aanpak zou zijn: concentreer je op de verpleegtehuizen en ouderenzorg; los dat eerst eens op.
Dan gewoon de economie weer open gooien, je kan simpelweg zo niet door gaan. Dit virus gaat gewoon nooit meer weg, en jongeren en mensen tot 50 hebben blijkbaar wel genoeg weerstand. Houd wel de hygiëne in acht, maar niet meer strafbaar met boetes etc. Iedereen moet gewoon uit zichzelf beseffen wat wel en niet kan. Nu gaat de weerstand van de bevolking hard achteruit door het binnen zitten.
Maar goed, hier nog een positieve insteek:
-we mogen blij zijn dat in ieder geval de tests en het vaccin gratis wordt aangeboden
-tot mijn verbazing is de zorgpremie niet veel duurder geworden
-bedrijven mogen blij zijn dat ze nog enige steun krijgen, de regering kan ook zeggen: bedrijfsrisico, zoek het maar uit.
-je mag ook blij zijn dat je "thuis mag werken" en gewoon dik betaald krijgt.
-je mag blij zijn dat je na werkloos te zijn geworden, gewoon nog WW krijgt en daarna bijstand.
-en vooral ambtenaren mogen in hun handjes knijpen- minder werk en hetzelfde betaald.
blijkbaar zijn al de leaseauto's en dure kantoren helemaal niet nodig: thuiswerken kan dus ook.
OK, zie hier heel de dag lege bussen voorbij rijden. LOL
In andere landen heb je avondklok, of mag je om en om boodschappen doen, naar gelang je achternaam letter, en dan ook nog maar één persoon.
En kan je mooi zelf je ziekenhuiskosten betalen en medicijnen.
Dus wat iedereen vaak loopt te janken, terwijl ze op de bank liggen met een krat pils, zo slecht heb je het nog niet in Nederland.
Hoe het allemaal kan en betaald wordt, vraag ik me ook wel eens af, maar ik denk dat het komt door 4 oorzaken:
-de infrastructuur in Nederland is grotendeels af, het werk van de generaties voor ons
-producten worden voor een habbekrats gemaakt in bijv. China, oftewel wij leven van slavenarbeid
-geld is virtueel, een 1 en 0 in een computer, dus fiatgeld
-zeer efficiënte productie van voedsel, een kip kost nog minder dan een euro.
-energie is nog redelijk goedkoop, machines en robots doen het werk
-75 jaar vrede in Europa
-wij profiteren van de uitvindingen en kennis van eeuwen, alleen al in een auto zitten al duizenden uitvindingen.
King of the Oneliner | 18-01-21 | 00:46 |
Conclusie?
Ja dit zit er dus niet echt in, dus die mag je dan weer zelf trekken, hieronder. Want soms kun je wel doen of er geen lockdown en geen virus en geen falende overheid is die je dwingt om met stupide mondkapjes op te gaan klapkratten bij de Appie maar die ondertussen nog geen vaccinatieteller kan wil bouwen omdat je niet mag weten dat we in dit tempo Kerst 2021 óók nog met max 4 pax (+ eventueel je christi) kunnen ondergaan. Maar het is toch gewoon het enige centrale communale ding dat gaande is, in het hier & nu. Uw gedachten, graag?
Reaguursels
InloggenIk zit me te verbazen over de organisatie. Hier leer je van dat overheid niet bij machte is iets efficiënt te organiseren. Israël doet het uitstekend!!.Engeland heeft nu het voordeel dat ze niet op EEG moeten wachten. Astra heeft vaccin klaar staan maar wij moeten weken wachten op goedkeuring. Absurd.
Engeland gebruikt al weken het Astra vaccin.
King of the oneline schrijft:"Dit virus gaat gewoon nooit meer weg, en jongeren en mensen tot 50 hebben blijkbaar wel genoeg weerstand".
Dat klopt dus niet.
Naar schatting zijn er 10.000 tot 16.000 post-covid-patiënten, van wie zo'n 30 procent tussen de 20 en 40 jaar is,ze waren gezond en fit, maar zijn nadat ze in de eerste golf ziek thuis lagen nog steeds vermoeid, slap en benauwd. Spierpijn, zenuwpijn, longproblemen, kortademigheid, pijn op de borst, heftige hoofdpijnen en neurologische problemen zoals woorden verkeerd uitspreken. En dat máánden achtereen.
Maar gewoon blijven beweren dat "jongeren en mensen tot 50 wel genoeg weerstand hebben"........
Aan The King is geen groot medicus verloren gegaan.
King of the Oneliner zal ongetwijfeld zeer intelligente en diepe inzichten hebben, maar zijn tegels zijn doorgaans erg lang. Misschien kan hij proberen zijn inzichten wat samen te vatten voor eenvoudige reaguurders zoals ik. Ik ga geen tegels lezen die >2 A4 lang zijn.
Amen.
Vind het niet bepaald een oneliner. Die premie is niet veel gestegen omdat de reguliere zorg al maanden op zijn gat ligt, denk ik. Die klap komt nog wel in 2022. Verder adviseert de GGD aan daklozen om buiten te blijven, veel dagopvang dicht i.v.m. corona. Maar de hostels puilen hier uit met buitenlandse studenten en kunstenaars. De zogenaamde longstayers die er voor een habbekrats een half jaar mogen wonen. Idioterie.
Kruidvat en trekpleister zijn open omdat die in handen zijn van de Chinezen ! En waar zijn de griepdoden gebleven ?
Wat denk je zelf?
Hi King!
Ik draag jou altijd bij mij.
Als een rolmodel.
Xx
dat is fantastisch, dank je
Ik val onder die ambtenaren. In onze gemeente werden de reiskosten al snel stop gezet. Daarnaast wil deze gemeente graag groen zijn en geeft het geen geld wanneer men de auto pakt. Thuiswerkvergoeding ontvang ik wel, maar dat is slechts 2 tientjes ivm het internet gebruik. Wat mij redelijk lijkt. Productiviteit is voor ons cluster gelijk gebleven.
Ambtenaren.. 2 tientjes ivm. het internet-gebruik.. Wat een onzin, had je geen internet voorheen of word je per byte afgerekend ofzo ? Het is ruwweg 2 euro / dag meen ik me te herinneren uit eerdere berichtgeving.
Aangaande productiviteit: Tja, als je 'op kantoor' ook al geen zak deed dan zal de productiviteit 'in ons cluster' inderdaad niet veel veranderen.
Tot zover de dagelijkse ambtenaren-bash ;)
@Joker1977 | 19-01-21 | 07:27: ik doe even mee. Hoezo krijgt een gemeentelijk ambtenaar überhaupt reiskosten vergoed? Werf ze in de eigen gemeente, dan kunnen ze lekker fietsen of lopen. Supergroen en inclusief, want je bent altijd een afspiegeling van je eigen bevolking.
@Joker1977 | 19-01-21 | 07:27: Ja, en 8 uur per dag een PC en monitor laten draaien kost ook niks ofzo? En in de winter is het toch best wel fijn om de kachel een klein beetje aan te hebben, die draait nu bij mij dus van 8 uur 's morgens tot 22 uur 's avonds.
Die nietsnutten heb je overal en begrijpelijk bij sommige overheidsinstellingen wat meer. Er zijn weinig gemeentes (Of bedrijven?) die al hun mensen binnen de eigen stadsgrenzen vinden.
Daarnaast vind ik het niets meer dan redelijk om een thuiswerkvergoeding te krijgen.
@Charred_Metal | 19-01-21 | 08:49: Dat moet ik ook, maar een vergoeding ervoor kan ik wel vergeten...
@Schepvogel | 19-01-21 | 09:12: Een thuiswerkvergoeding niet meer dan redelijk, en dan gaat het niet alleen om die paar bakken koffie, wc papier, stroom, gas.
Het gaat ook om het gebruik van de ruimte, het extra slijten van meubilair, het belemmeren van huisgenoten in bewegingsruimte.
Er is een gemiddeld bedrag: In Nederland wordt gerekend met een 9300,00 euro op jaarbasis om de waarde van één FTE werkplek op kantoor te berekenen. 20,00 euro per maand vergoed krijgen is een schijntje vergeleken met dit bedrag van 775,00.
We kunnen allemaal wel bedenken waar straks de minder ingekochte vierkante meters en bijkomende besparingen blijven wanneer thuiswerken de nieuwe norm is geworden?
Thuiswerken moet niet het nieuwe normaal worden, ondertussen wordt ik er wel een beetje schijtziek van om de uren dat ik nog niet buiten de aan het werk ga, te moeten delen met partner die 100% thuis werkt.
@BadPatNL | 19-01-21 | 10:53: Je maakt toch ook geen reistijd meer? Dan is die 9300 euro ook een schijntje.
Ik zou overigens elke week wel 50 uur willen werken ipv de 58 uur die ik nomaal maak. Best lekker rustig zo..
Hopen dat komende mutaties minder schadelijk worden.
Talloze werknemers worden heden ten dage juist niet ontslagen omdat de baas ook niet weet van hoe of wat .
Zolang er geld binnen komt al is het dan ook maar door tussenkomst van het staatsinfuus wacht die het ook maar nog effe af .
Elk nadeel eb zen voordeel zullen we dan maar zeggen .
Recht uit het hart opgeschreven. Precies zoals het voelt en dat geld voor de meeste van de reaguurders.
Een kip is juist extreem efficiënt, je gooit er een kilo voer in en je krijgt een kip van een kilo terug.
" hun productiviteit is natuurlijk veel minder, want alle loketten zijn gesloten."
.
Nou en?
Zolang de ramen maar spic&span zijn en de vensterbanken gepolsterd zijn.... omdat de tere elleboogjes niet overbelast mogen worden.
'T is laat; zinsbouw gebrekkig.
World's best onliner (volgens internet)
www.youtube.com/watch?v=5VH4c0-p-CY
e omhoog gooien doet
Hebben ze nog steeds die kerken en moskeeen open? Waanzin.
Wat vinden die Gommers en Kuipers (en Famke Louise) daar nou van? Hoorde Kuipers laatst zeggen dat die avondklok nodig was, maar waarom dan niet eerst al die andere massabijeenkomsten even gestopt?
Ja, waarom zou je dan de kroegen en de restaurants en de winkels en de scholen sluiten?
Zit daar een diepere gedachte achter of zo.
De kerken mogen open blijven omdat ze de moskeeën niet durven sluiten...
@Air van Boven Dorens | 19-01-21 | 06:00:
kijk, die is wakker!
Iets met grondrechten en zo, alleen schijnen die ondertussen niet voor demonstreren te gelden, dus wie weet wat de vrijheid van godsdienst te wachten staat.
@Air van Boven Dorens | 19-01-21 | 06:00: THIS!
Schijtluizen zijn het.
75 jaar vrede in Europa? Zijn we Joegoslavië vergeten vriend?
De overdracht van de soevereiniteit aan de EU.
Oekraïne was ook al zo'n vreedzame uitbreiding van de EU, en aspirant lid Turkije blinkt ook uit in (het aan anderen opleggen van) vrede.
De Praagse lente met daaropvolgend Sovjet tanks die door Praag rolden is ook nog geen 75 jaar geleden.
Ok, 75 jaar vrede in Nederland. Ik bedoelde te zeggen dat we onze welvaart mede te danken hebben aan de langdurige vrede.
@King of the Oneliner | 18-01-21 | 23:41:
Welnee, aan hard werken.
@King of the Oneliner | 18-01-21 | 23:41: ach, Nederland heeft het ook ten tijde van oorlog vaak goed gedaan. De VOC tijd was niet compleet vreedzaam ;)
Was hier niet in de buurt een verovering in slowmo bezig?
Bezetting Cyprus in 1974. De Troubles in Noord-Ierland. Was gewoon een burgeroorlog maar die Britten gaven het gewoon een ander naampje. Andalusie, RAF, ETA. Dictatuur in Spanje en Portugal. De lijst is nog langer.
Waar komt die plotselinge begaanheid van Rutte met de volksgezondheid vandaan?
De man onder wiens premierschap 20% van de ziekenhuizen, tienduizenden verpleegkundigen (met daarbij een enorme hoeveelheid knowhow) verdwenen.
Iets met nieuwe verkiezingen, geen focus op zijn falen en pluchegeil wellicht?
Conclusie is dat het allemaal zo beroerd nog niet is hier.
Dank iedereen voor alle reacties, en aan Bart om even in de spotlights te staan, en hier nog een piepkleine bloemlezing, tot het vervelend wordt misschien.
Ja, dat ik soms dt-foutjes maak, soit, ik schrijf meestal gewoon tussen neus en lippen door, terwijl ik met andere dingen bezig ben, en het is eigenlijk een soort kladblok, voor ander werk. Wat ook gelukt is, want dichtbundel 1 en 2 zijn af en roman 1 ook bijna. En what a time to be alive. Echt veel dank voor alle reacties van allen, de harde GS kern, een soort extended family in lief en leed.
Uit het oudste Boek der Oneliners ter wereld; De Bijbel:
Onze Hater:
Onze Covid die in de aerosolen zijt
Uw handen worde gereinigd
Uw vaccin kome
uw wil geschiede,
gelijk in de Openbare Ruimte als ook in de horeca.
Geef ons heden onze dagelijkse coronacijfers
en vergeef ons onze besmettingen,
gelijk ook wij vergeven onze vrijheden;
en leid ons niet in verzoeking,
maar verlos ons van de samenscholingen met meer dan 3 mensen.
[Want van U is de Big Pharma
en de kracht en de Beurskoersen
tot in der eeuwigheid.]
Amen.
-------------------------
FILOSOFIE FOR DUMMIES
je zou kunnen zeggen
dat je hier bent
door een lange reeks
microbeslissingen
je zou kunnen zeggen
dat alles is
zoals het is
je zou kunnen zeggen:let it be
ondertussen kijkt mijn kind naar Disney
zich van geen kwaad bewust
weet niets van Dachau
of dansende sterren
ignorance is bliss
Schoenmaker blijf bij je leest..
Doe eens een Oneliner.
@de honden blaffen... | 18-01-21 | 23:08: Corona:Iedereen denkt dat hij een pornoacteur is, totdat hij op de set komt.
Alle reacties? Ik ben er net!
Vooral macro beslissingen, wat dacht je van de big bang?
ignorance is bliss... heerlijk...
Ik heb zojuist mijn sneeuwwitje jurk aangedaan, eens kijken of het me lukt dat Disney gevoel te krijgen. Zo mondflapje er op en naar mijn werk als CV monteur....
Ik stel voor dat alle mannen hun jongeheer uit de broek moeten hangen tegen keroona. Zeker weten dat het merendeel onzekere angstfluimen binnenblijft. Dan kan je de echte mannen van de muizen scheiden.
Obesitas lijkt me ook niet alles. Loop je dan in je eentje met je ongespierde vette frikandel gezellig heel de dag de keroona te bestrijden. En dan wel een Konijn-95 FFP2 mondkapje op zeker? Leer mij de mensen kennen.
Riding a camel like the Titanic
www.youtube.com/watch?v=Ow6WDThF1Qs
Phantomas | 18-01-21 | 22:36 Eens.
Alles wat door generaties voor ons (en ons) is opgebouwd gaat de komende decennia weer en versneld afgebroken worden. Ons zweetgeld wordt door de boven ons gestelden als snoepgeld aan veelvraten als de EU, NGO's, ontwikkelingslanden, onzinclubjes op het gebied van milieu/gender/diversiteit/belangen/etc. in de vorm van (niet terugvorderbare) leningen, kwijtscheldingen, subsidies, etc. verbrast. Bijv. elk jaar vliegt er 1 miljard aan subsidie naar het buitenland in het kader van zonne- en windparken.
Geen zorgen Phantomas, dat gebeurt al miljard miljoen jaar. Ons mutatievermogen is helaas wat beperkt dus wij zullen ook een beetje wapperen, regression to the mean.
chicago river | 18-01-21 | 21:52
In Eindhoven betaal je voor kippenbouten of drumsticks 1,70 per kilo consumentenprijs, en dus niet voor het karkas van het kippetje.
Niet dat ik die rommel eet, ik bestel bij AH altijd het beste stukje van de kip, de vleugel. Biologisch welteverstaan! 5,49 per kilo, een lachertje, niet verder vertellen!
Krijg je ook een kleine zaadlozing als je weer ergens kan vertellen dat je biologisch eet en daardoor net iets boven de paupers verheven bent?
Voorvocht, heet dat toch ? :-)
Jullie vergeten akwarium en luchtbakker te steunen met hun strijd tegen
onderdrukking door de blanke mensch; hier stond in eerste instantie een link
waarop te zien is hoe negers een negerin lynchen op de openbare weg in
een negerland. (levend in brand steken en stenigen)
Zolang dat dat niet duidelijk wordt gemaakt in woord en beeld blijft men
zielepieterig doen om een geschminkt gezicht.
Iemand die zich gequetscht meent te moeten voelen door het zien van een verkleed en geschminkt persoon zou eens in een spiegel ( blank privilege/
uitvinding) moeten kijken en zichzelf de vraag stellen; op wat voor een
manier kan ik het beste voorbeeld voor mijn kinderen zijn???
Maar dan kom je uit bij het grootste negerprobleem, wat is een vader?
Kreeg je veel negertjes voor paar eeuw geleden op het strand van Afrika.
Spiegeltjes
"Alle loketten zijn gesloten". Mooi niet dus, want de blauwgrijze enveloppen blijven gewoon op de mat kletteren. Vertwijfeld bestookt de belastingdienst nabestaanden van overledenen om de erfgenamen onder hen te lokaliseren. En de autkieringloket ies nog open. Je zou haast gaan denken dat die ambtenaren thuis nog harder werken dan op kantoor.
En de laatsten van ons zingen,
youtu.be/P_-cup7aXMQ
Ik denk dat inmiddels een verbod op zelfdoding meer levens zou redden dan een lockdown...
Zelfmoord is wel het laatste wat ik zou doen.
Hoe of waar dan ook begaan, op zelfmoord moet de doodstraf staan...
Een verbod op zelfdoding kan helemaal niet. Als ik het niet meer zie en van een hoog gebouw afspring, wat doe je dan met je verbod: me achteraf een boete geven?
@goedverstaander | 18-01-21 | 22:16:
Haha.
@cugel | 18-01-21 | 22:25: De erfenis verbeurd verklaren.
@goedverstaander | 18-01-21 | 22:16: Hij is geweldig deze, hihi.
@cugel | 18-01-21 | 22:25: jij bent vast leuk op feestjes.
@lezeres | 18-01-21 | 23:04:
Over (zelf) doding gesproken, wat een duivelse ogen had die nightstalker. En dan al die groupie vrouwtjes die zich aanbieden..
@sprietatoom | 19-01-21 | 00:11: Ben ik met je eens Spriet. Die ogen/pupillen waren zo donker dat ze zwart leken. Heb eerder al foto's van hem gezien toen hij nog kind was. Spriet, hij zag eruit als een engel. Een mooi en gaaf kind. Zelfs op het allerlaatst kon je toch nog zien dat hij met een heel andere jeugd, en een andere levenswijze, een mooie man had kunnen zijn. Misschien zelfs mooi van binnen. Het schijnt dat hem heel veel is aangedaan als kind.
Die groupies zijn voor mij onbegrijpelijk. Elke seriemoordenaar heeft ze wel. Er moet een verklaring voor zijn natuurlijk maar ik "begrijp", het maar voor een heel klein gedeelte. Dat kleine gedeelte wat ik van binnenuit wel begrijp, daar loop ik heel hard voor weg ;-))
@Drefbon | 18-01-21 | 23:31: .... een echte detective?
We zijn vergeten dat een paar honderd jaar geleden het heel normaal was dat je voor je vijftigste dood ging. Het leven is niet maakbaar, al denkt bijna de hele wereld van wel.
Dit dus.
There we are.
De bijstandswet is ook pas in 1965 ingevoerd. Daarvoor moest je het zelf rooien. Tel daarbij nog eens de gigantische hoeveelheid overheid bullshit baantjes op. Het verschil tussen wat mensen tegenwoordig en in 1965 moesten betalen voor iemand die direct of indirect afhankelijk is van de belastinggelden is astronomisch.
@Grachus | 18-01-21 | 22:49: Verkeerde focus. De hoeveelheid belasting die niet betaald wordt door multinationals en super rijken via belasting ontwijking en vernuftige constructies is exponentieel astronomischer. Je wilt gewoon niet weten hoeveel geld er op dit moment uit het niets ontstaat en wat daarvan bij de allerrijksten terecht komt. Waar jij het over hebt is spielerei. We zitten in een heel pervers systeem...
En dat virus had al lang weg moeten zijn door het allemaal te krijgen en bijna allemaal te overleven. Maar nee, we houden het in stand door te lockdownen. Dan kan het lekker muteren!
Dat heeft het geleerd van de griep.
Hoe noem je iemand die eigenlijk hoopt op meer positieve corona tests? Zodat de maatregelen nog even doorgaan of verzwaard worden, zodat hij kan genieten van de waanzinnige reacties van de tegenstanders van de maatregelen (de wappies) en hoopt op meer rebellie op het Museumplein. Hoe noem je iemand die eigenlijk gewoon hoopt op dwingende maatregelen van de regering om die homeopathische natuurgoden genezers te verbieden?
Een reaguurder misschien?
Virusgelovige. Virofiel.
@5611 | 18-01-21 | 22:09: Virofiel klinkt aardig in m'n oren.
@5611 | 18-01-21 | 22:09: Stockholm-syndroom.
Een schaap op twee poten.
Vraag het eens aan Gulliver, die voldoet wel aan een aantal van je genoemde punten.
@Charred_Metal | 19-01-21 | 09:03: Gulliver is een goeie gast, een optimale GS er, die gewoon ook lekker zijn ding moet zeggen. Ik mis dit soort types wel wat meer. Maar goed. Geloof dat dit geen rondom 10 of Jerry Springer Show is, maar GS.
Als ik de dames en heren deskundigen goed begrepen heb is het coronavirus aan het muteren en dan is het nog maar de vraag of de vaccins wel bescherming bieden tegen het virus. Indien dit waar is kan men beter het roer omgooien en de kwetsbaren in de samenleving in bescherming nemen via bijvoorbeeld quarantaine maatregelen en de rest van de samenleving op een gecontroleerde manier weer vrijgeven. Je kunt m.i. niet van het gezonde gedeelte van de bevolking eisen dat zij jaren solidair moeten zijn met de kwetsbaren in de samenleving en een groot gedeelte van hun bewegingsvrijheid, scholing, fysieke en mentale gezondheid en verdienvermogen maar (deels) moeten opgeven, hoe hard dat misschien ook klinkt. Ook de kwetsbaren hebben er belang bij dat de economie blijft draaien en dat de BV Nederland de gezondheidszorg kan blijven betalen. Alleen hoef je deze beleidswijziging niet te verwachten van degenen die verantwoordelijk zijn voor het gevoerde coronabeleid omdat zij daarmee hun eerdere beslissingen ondergraven.
Vaccin richt zich op de zgn protein markers, die niet tot nauwelijks muteren.
@knuffedol | 18-01-21 | 22:16: en dus zijn de vaccins afdoende? Ik ben een leek op dit gebied. Het valt mij alleen wel op dat de deskundigen nerveus beginnen te worden over alle mutaties.
@knuffedol | 18-01-21 | 22:16:
De eerste mutatie die de vaccins weet te omzeilen heeft al een naam: tijdbom.
@therealbraindump | 18-01-21 | 22:18: Het virus wordt gebruikt als
reden om onze vrijheid steeds verder in te perken.
Mensen/meningen tegen elkaar uit spelen, maw verdeel en heers.
@getzappad | 18-01-21 | 22:39: ik zou ook graag willen horen van politici hoe de samenleving weer terug zal gaan naar het 'oude normaal', alleen hoor ik daar niemand over.
@therealbraindump | 18-01-21 | 22:51: gaat ook niet komen. Er is een m.i. een domme sociale herstructurering aan de gang in de westerse wereld. Rationaliteit heeft nooit bestaan, soms beperkt, dus nu ook, een besluit op basis van emotie, zoals de meeste. Uiteindelijk komt het op een bepaalde wijze weer goed, maar met een dom ritueel erbij ingeweven. De 2e en 3e wereld (kunstmatig gecreerd) gaat niet mee in deze oefening.
Weet niet de exacte beginregel van de King's tegel op mij destijds, maar het kwam erop neer: "jij, chicago, bent wel een rare onnavolgbare snuiter, maar..."
(en nu komt het - cr)
... "toch mag ik je ergens wel."
.
HA!
Met dat 'toch mag ik je "ergens" wel' ben ik trots als een pauw naar 'din gevlogen en met overslaande stem de King zijn woorden hardop voorgelezen aan het gezelschap in huis:' din, mijn dog, din haar dog, en destijds meen ik, nog haar 6 katten.
.
Uiteraard ging de wijn open, kregen de katten tonijnbiefstuk en de honden lamshart (en dat meurt als een malle) maar niets, niets kon die avond nog stuk.
.
*bowt down to the King*
Ik denk altijd dat u Arthur van Amerongen bent die voor de gein gaat reaguren als hij er flink vanaf ligt. Kan er niets aan doen.
-Chicago is OK- noteert. Thanx man
U bent volgens mij heel intelligent, zodanig dat u gewoon lekker uw eigen plan trekt en gang gaat. Kunstenaar of zo.
Behold the King, the King of Kings.
On your knees, thug!
youtu.be/rK0krpI5Ch4
Grotendeels mee eens, echter:
O.a. in Italie zijn de restaurants gewoon open.
Bedrijfsrisico?? Er valt te twisten of er wel een lockdown nodig was, zeker de tweede!
Zorgpremie zou omlaag moeten, gezien de zorg alsmaar uitgekleed wordt.
Geld wordt bijgeleend uit onze toekomst.
Met zoveel geld van rijke oom Nederland, durven ze wel een gokje te wagen.
Die loftrompet op het thuis werken. Ik vind het niet zo geweldig. Je bent toch nogal op jezelf teruggeworpen, vooral gevoelsmatig: niet het teamgevoel. Sommige mensen vallen zelfs helemaal stil. Extraverte sociale mensen vaak.
Mijn firma is aan het experimenteren geslagen met een thuiswerker in India, als dat goed gaat zie ik de bui al hangen.
Ik hoef geen prik.
Een sapje dan maar?
Ik doe het wel///
www.youtube.com/watch?v=uSKYdWQ0zyk
Conclusie, Loesje blijft (nog even) the Queen
Zullen we het nu weer over mij hebben..??
Ja graag!
Oké. Waneer ga je weer naar de kroeg ?
hahaha, hondjes moet je om en om aaien
Pax. Kerst vieren in een vliegtuig. Raar. Zo, dat waren mijn gedachten.
De kerken mogen open dat ze de moskeeën niet durven sluiten...
Het aantal keren reaguren zegt dus niks. Het is net als een goede pizza bakken: Kwaliteit, niet kwantiteit.
Ik wil gewoon veel pizza.
*kijkt naar BL*
Beldewouten, wilt u hem in 6 of 8 punten? m.youtube.com/watch?v=U2ST6uApZ7k
@Canis.bonus.es | 18-01-21 | 22:07: Douze points natuurlijk.
Maar toch he, als ik moest kiezen tussen 1 pizza of 2 pizza's.....
Die Chinese slavenarbeid gaan we nog eens met rente terug betalen. 30 miljard handelstekort. Ze kopen hier de boel op. Nu in de coronacrisis is die Chinese slavenarbeid wel handig, maar na de crisis moeten we direct tariefmuren instellen. Build that wall back better.
De globalisten willen alleen maar méér globalisme, de mutaties dienen om de bevolking onder de duim te houden.
Conclusie?
Alle maategelen is hap snap, zonder samenhang en er wordt niet eens nagedacht over wat logisch is of niet.
Maar ja, nog een goed plan. Supermarkten alleen open tussen 16.00 en 18.00 uur zodat je daar helemaal klem komt te staan van de drukte.
Ik snap het gevaar van corona, maar snap totaal niet dat iedereen zich overal aan de regels moet houden zoals gisteren buiten (!!) op het museumplein.
In de supermarkten houdt niemand zich aan de regels, het is een soort corona vrijplaats geworden waar je zonder problemen alle regels aan je laars kan lappen zolang je maar een mondkapje op hebt. Dat zijn gewoon de grootste risicolocaties van dit moment. Dat dit kan, geeft nou niet bepaald een gevoel van urgentie dat het nodig zou zijn de rest van de regels serieus te nemen
Het is vooral lekker kijken en wijzen naar andere hoe zij zich "niet aan de coronategels houden".
Om inderdaad het halfuur daarna in de super te staan of met vier man in een auto te zitten.
Conclusie is dat King of the Oneliners ook in volzinnen kan reaguren.
Heeft hij ooit weleens een oneliner geschreven, vraag ik mij af..
@letopuwzaak | 18-01-21 | 22:00:
Jawel, jawel louz.
Maar meer niet dan wel, denk.
Wat een kift hieronder. Gun een ander ook eens iets. Als je tegeltje gepromoveerd wordt tot topic moet je echt wel wat kunnen he?
Nu ik toch als een useful idiot in de schijnwerpers sta, nou ja, negatieve aandacht is ook aandacht, zul je deze gedichten vreten ook:
GEDICHT VAN DE STRATENMAKER
het is heel belangrijk
dat de klinkers
om en om
liggen
met de mede
klinkers
-----------------------------
KANTELMOMENT
ik
leef
op de
grens van de
toekomstige tijd
die me steeds een stapje voor blijft
terwijl het verleden langzaam vervaagt als een droom
--------------------------------------
NA DE STORM
regen op het raam
de straat geurt naar nat beton
een meeuw zweeft op licht
een kat verkent behoedzaam
de nieuwe werkelijkheid
gevallen tak bloedt langzaam dood
de klok slaat twee uur
een man kijkt naar buiten
beschouwt behoedzaam
zijn nieuwe werkelijkheid
------------------------
WONDERKIND
het moet schreeuwen
om de wil te tonen
gelukkig, aan elke voet vijf teentjes
honger naar melk, honger naar meer
de smaak van alles
een kusje, een krasje
kijk uit, niet teveel, niet te hard!
leren lopen, leren fietsen
zonder handen de heuvel af
stoere jongens ferme knapen
leren schrijven, leren schaken
leren lezen maar begrijpen ho maar
8553 gehaaste ontbijtjes
kadootjes voor de goede sier
een dekentje over de wanhoop
te weinig te laat
dan uitgewoed de heuvel af
nog één keer
zomaar de diepte in
Ik vind het allemaal prachtig.
Op een ochtend werd hij wakker
met een traan in zijn oog
hij staopte uit het raam
maar wel op 16 hoog
er werd nog gescheeuwd
van "hé, ben je soms gek
of heb je geen gevoel?"
maar het was al te laat
hij lag op zijn smoel
hij schreef "vergeet het leven
en zijn tranen
de wereld achter wanen
het leven ligt op straat"...
Het leven is best leuk maar je moet het niet overdrijven: zo erg is dood zijn nu ook weer niet. Overbelasting van de zorg natuurlijk wel, dat is verschrikkelijk. Laten we patiënten voortaan maar zorgbelasters noemen.
KOTO vergeet wel dat huisbezitters die via de ww in de bijstand komen hun huis of in ieder geval de overwaarde moeten gaan opeten.
Waar, maar daarom heet het ook bijstand.
Eigen conclusie?
Welnu, niet erg inhoudelijk, maar de conclusie hier is dat ik GEK ben op dit type reaguurdergerelateerde type topics.
Meer meer meer "ons-kent-ons" topics.
Ouwejongenskrentenbrood.
.
In dat licht korte nota: ja, mn oudejaarslijstje is erbij ingeschoten (beetje lui gewees).
Lijstje komt er, echter als "Nieuwjaarlijstje" of "post-oudjaarslijstje".
.
Ja, te laat komen is my middle name.
Bekijk het zelf positief; de vrouwen hebben daar doorgaans geen moeite mee.
Op de King of the Oneliner ditmaal.
/*KLOK!*
Ja, ben ik met je eens! Dit is toch het ultiem haalbare als reaguurder! Dan voel je je echt gezien door de redactie. Top dit soort topics zo nu en dan!
@Timide_Aso | 18-01-21 | 22:15:
Een toptegel genereert max 50, 60 comments, ( behalve als je als TG zelf 60 keer reageert op jezelf) dus niet slecht nu.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Kippetje was maar 5 euro toch?
Ken ook geen hele kippen voor 1 euro.
Na een jaar keurig aan alles te hebben meegedaan pas ik nu voor dit zwalkende beleid.
Een jaar van een mensenleven is veel waard. Mijn leven is sowieso te veel waard om onder deze omstandigheden door te gaan. Laat staan dat dit twee, drie of meer jaren nog zo doorgaat. Wat mogelijk is als het vaccin niet goed/lang genoeg beschermd of het virus muteert.
Fuck dat. Hadden ze in de zomer maar moeten doorpakken. Of nog beter in februari.
Dit kabinet en doorpakken?
Klopt ze bakken er echt verdomd weinig van. De ene faal na de andere. En ze worden er nog voor beloond (met weet-ik-het-hoeveel virtuele zetels en gejuich in de panelen). Wat een treurnis.
Veel van de officiële maatregelen hebben een minimaal effect, zeker in de combinatie met het geheel ontbreken van wel werkende maatregelen. Als je zelf wat beter nadenkt over hoe het virus zich verspreid en de bijbehorende kansberekening en daar wat handige maatregelen bij verzint dan heeft dat 0,0 effect op de landelijke statistieken maar kan je de kans om het zelf op te lopen makkelijk met een factor 10 verlagen. Bijvoorbeeld hameren de officiële regels op het aantal contacten, maar zonder tijdsperiode. 3x per maand of elke dag bij dezelfde persoon op bezoek maakt nauwelijks verschil omdat de kans dat die persoon corona heeft gelijk blijft en de bespottelijke periode toch al langer dan 1/3 maand is. Het aantal contacten met wisselende personen, zoals bijvoorbeeld in supermarkten, tikt juist wel weer heel hard aan, en is wel evenredig groter met het aantal supermarkt bezoeken per maand. Je eigen gezondheid op peil houden kan je ook (alleen) zelf doen, en dan met name even letten om dingen gerelateerd aan de hoeveelheid zonlicht in onze grijze winters.
King of the Oneliner is een mens, verdomme.
Meer als twee jaar geleden alweer begon er een geweldig zondagavond vuile ton.
' Dagboek van een uitkeringstrekker' als ik me de titel goed herinner. Fictief natuurlijk. Auteur Eren Yilmas meen ik.
KotO had er op die avonden een handje van om ook stukjes "roman" te schrijven. Ik ergerde me kapot aan hem toen. Ellenlange stukken niemendalletjes. Veel geblaat en weinig wol zeg maar.
Toch moet ik zeggen dat ik tegenwoordig zijn comments wel waardeer. Hoewel ik soms twee keer moet lezen voor ik begrijp wat hij bedoeld. Soms is het vooral trollen dat hij doet. Trollen op een manier die bijvoorbeeld een Bakito nooit voor elkaar kreeg. Die viel vaak gelijk door de mand. KotO echter lukt het om je er op te wijzen dat er serieuze bedoelingen zijn van wat hij schrijft. Ookal zien zijn comments er af en toe uit alsof hij op het moment van schrijfen ladderzat is.
Dronken of niet, KotO makes sense! Of je dat nou leuk vindt of niet.
Proost KingO!
*naschrift: hoe is het nou met je roman ambities?*
Ja, die is bijna af. En dank voor je + comment. En inderdaad, alles is ALTIJD geschreven onder invloed. LOL
Oh en ik ben bijna zat nu hoor. Schrijfen.. lol. Meer als 2 jaar geleden... zucht.
Nog maar een konjakje insgenkdt.
@King of the Oneliner | 18-01-21 | 21:56: Proost dan maar. Vanavond doe ik met je mee zuipen.
@grapo | 18-01-21 | 22:00: Ik ben meer van de speed. *verklaart alles* Dank voor al je reacties
Aanvulling: De overheid is geen bank.
Daar denken ze in Italië, Spanje en Griekenland heel anders over.
@Ommezwaai | 18-01-21 | 21:41:
En alle buitenlanders in Nederland.
@Ommezwaai | 18-01-21 | 21:41: en daar gaan wij nog jarenlang voor betalen. En voor het aflossen van de steunmaatregelen die er nu zijn voor onze eigen ondernemers.
Zomaar een gedachte: zouden de ondernemers bereid zijn geweest hetzelfde te doen als het andersom was geweest?
De overheid, dat zijn wij. Al het geld dat nu extra wordt uitgegeven zullen wij als rechtgeaarde belastingbetalers straks tot de laatste cent terug moeten betalen. Dat kun je van Knoflokië niet zeggen. Die lachen in hun vuistje.
@goedverstaander | 18-01-21 | 21:57:
Zullen we het deze keer eens terug gaan halen bij het bedrijfsleven? Die betalen al 30 jaar elk jaar minder minder minder.
@* Il Principe * | 18-01-21 | 22:07: Onder exact welk kabinet had u dat in gedachten?
@* Il Principe * | 18-01-21 | 22:07: Ach gosj, de populist. Alsof er ooit een linksmens geweest is die de lasten voor de gewone burger verlaagde.
King of the Oneliner erin... Feynman, René de feuilleton loser en die lul van het 'Geldblog' eruit... ik zie mogelijkheden qua kwaliteit én besparing danwel juist winst maken.
Oh mijn God. Graag. Nu meteen.
Alle 3 mogen blijven.
Feynman is een aanwinst en trekt wel conclusies in zijn betogen.
Veel beter dan bovenstaande opsomming.
Feynman 2 keer per maand, René Dinges gewoon weg.
KotO 2keer per maand.
Feynman en KotO gewoon om en om.
Ik zeg doen!
@kokkie klaphaak | 18-01-21 | 21:43:
Amen...
Die "lul van het geldblog" mag blijven hoor! Ik vind dat altijd wel interessant.
Feynman ook wel trouwens.
Nou vind ik die geldblog juist best wèl interessant.
Ach, je moet nooit de sleutels van het kasteel aan de hofnar geven.
Voordat je het weet lopen ze allemaal achter 'm aan in de straten en pleinen en denkt hij dat hij de Führer selbst is, terwijl het gewoon een gefrustreerd mannetje is die weet hoe te trollen.
Maar ik sta flabbergasted, hier in mijn blootje op het podium.
Dus ik maak maar een buiging naar Bart en het publiek en weet niet 100% zeker of ik nou in de maling genomen word of niet.
Maar goed, ik zal het topic uitknippen en op mijn zolderkamer hangen naast de Glory Days foto's uit 1974.
Ik waardeer je King! Voor wat het waard is.
Het is een ode beste King..
Ik denk niet dat je in de maling wordt genomen. Het is een keurige opsomming en vat prima samen wat er links en rechts wordt geroepen. Maak je daarover maar geen zorgen.
Sarcasme die je niet direct doorhebt is het leukst, te herkennen aan tig reacties en minstens één Joris.
Leuk toch, King! Hier, trek een broek aan.
@SterF... | 18-01-21 | 21:43: ja, dank . Ik had dit niet verwacht. wat een trip life is.
Je lijkt zo verbaasd/verbouwereerd/vereerd dat je helemaal vergeet over de vergoeding te beginnen. Auteursrechten enzo.
Trots op je goos!
@letopuwzaak | 18-01-21 | 21:58: ja, dank. Dit komt uit de film Karakter, die scene met de broek uit. LOL
@HeerVanStand | 18-01-21 | 22:00:
Goed zo Mark..
Give em hell..!!
Lekker toch? Ik lees u graag.
@zwenkwieltje | 18-01-21 | 22:44: Ja, ik zie nu dat het serieus gezien wordt, nou, geweldig. En zwenkwieltje, thanx.
Ja, maar ook dit is weer geschreven vanuit 1 perspectiefje. Namelijk dat mensen die lopen te zeiken op de bank liggen met een krat pils. Terwijl ik bakken vol ondernemers ken, die terecht lopen te zeiken, zelden op een bank liggen en al helemaal niet met een krat pils.
Er is gewoon met deze "crisis" sprake van een zeer duidelijke twee (of misschien wel meer-)deling in de maatschappij. Namelijk zij die er geen flikker van merken, en wat meer tijd hebben om tijdens het thuiswerken tegen hun vergane shit aan te kijken en daardoor een nieuwe keuken/badkamer of tuin laten installeren, omdat ze het geld toch niet kunnen uitgeven aan hun (zuurverdiende!!!... vakantie). En zij, die gedwongen thuiszitten en hun inkomen/vermogen zien verdampen en hopen dat ze zo snel als mogelijk weer aan de bak mogen om hun verliezen zoveel mogelijk op te ruimen, hun wonden te likken en hun leven een beetje veilig te stellen.
Dat is gewoon het grote verschil met vorige crises. Dat driekwart hier geen donder van merkt en dus ook welke maatregel dan ook niet uitmaakt of bestrijd omdat het hen in wezen toch niet raakt.
Klopt helemaal wat u hier zegt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet veel te klagen heb over mijn eigen situatie (werkzaam in het onderwijs, dus krijg doorbetaald), maar *juist* voor al die (kleine) ondernemers zou ik willen dat we heel snel een andere kant in slaan. Dit is echt economisch niet meer te doen voor hen. Ik word echt boos als ik mensen in de panelen zie schrijven: "Oh als ondernemer moet je wel een paar maanden zonder inkomen kunnen redden, anders heb je het financieel slecht geregeld". Die mensen moeten zich kapotschamen, je zal zelf maar in die situatie zitten...
@2Little2Late | 18-01-21 | 21:53:
Helemaal eens.
Zet de mensen die dat roepen maar eens een half jaar zonder inkomen.
En als ze dan gaan jammeren, heb je geen reserves dan?
@2Little2Late | 18-01-21 | 21:53: Diezelfde mensen gaan al dood als ze hun salaris 1 dag te laat krijgen of als ze er 1% op achteruit gaan.
Wat ik me toch een beetje afvraag: we hebben al vanaf maart dezelfde maatregelen. Hoe langer het duurt, hoe strenger. Logisch hoor ik u denken. Maar zijn stijgende besmettingen nu echt het gevolg van het feit dat mensen zich niet aan die maatregelen houden? Niet uitsluitend, dat snapt mijn kat ook. Maar ik lees steeds vaker cynische 'bedankjes' naar tokkies en wappie's etc, maar hoe gegrond zijn die? Zijn er aanwijzingen voor een land dat de adviezen en maatregelen massaal nukkig naast zit neer legt, of zijn de feesten en partijen eerder gretig en breed uitgemeten incidenten? Veel vragen he?
Anderen de schuld geven? Dat zijn gewoon menselijke trekjes.
@heldheino | 18-01-21 | 21:38:
Maar het wordt nergens weerlegt of onderbouwt?
De foutmarge in pcr test is een factor die je niet mag wegcijferen.
Ter aanvulling: wanneer gaan we de werking van de maatregelen eens kritisch tegen het licht houden? Oh wacht, nooit want de Wob is opgeschort. Toppie!
Tja JJMS, werkelijk bijna iedereen in mijn omgeving heeft al zijn familieleden in de Kerstdagen gepropt, als altijd, (gevolg; veel besmettingen en veel quarantaines ivm contact met besmet persoon) en bijna al mijn collega's (zorg) spreken af met vrienden die ook veel contactlijnen hebben. En daar werk ik dan mee, en hun kinderen gaan naar school, en hun partners zien ook mensen. Ik verbaas me niet meer.
@JJMS | 18-01-21 | 21:44:
Was dat niet duidelijk zichtbaar bij de eerste lockdown? Wel interessante vragen, hoor.
Het is lastig in te schatten, eigenlijk. Als ik om me heen kijk, zie ik dat misschien 0,1% zich niet aan de regels houdt (hier en daar iemand zonder mondkapje in de supermarkt). Ik zie wel heel veel mensen die in de auto en op de fiets een mondkapje hebben. Afstand houden wordt ook overal gedaan. Al mijn familie en vrienden houden zich aan geen visite, ook met kerst niet.
Dus ik denk dat inderdaad een zeer klein gedeelte van het hele land zich niet aan de regels houdt. Ik snap alleen niet dat een grote groep die minieme groep blijft aanwijzen voor de aanhoudende en strengere maatregelen. Het is toch echt het kabinet die het blijkbaar nodig vindt voor een minieme groep het hele land op slot te gooien.
Het is geen raadsel dat ook het Covid virus zich meebeweegt met de seizoenen, dat zie je in alle landen om ons heen. Ook met het vaccin straks wil het nog helemaal niet zeggen dat we van Covid af komen. Als alles werkt zoals wordt gezegd, zal in ieder geval het aantal ernstig zieken afnemen.
Ik snap niet waarom er de afgelopen maanden *daarnaast* niet serieus is gekeken naar medicijnen in plaats van vaccins. HCQ in combinatie met zink en Vit. D is al herhaaldelijk op verschillende plekken geopperd. "Nee, er is geen bewijs voor dat het werkt" (omdat het niet fatsoenlijk is onderzocht). Hoe mooi zou het niet zijn als een enorm goedkoop en veilig medicijn wat al jaren op de markt is zou werken in een vroeg stadium van besmetting? Maar er wordt enorm in een tunnelvisie gewerkt.
@letopuwzaak | 18-01-21 | 21:47:
Wat was duidelijk zichtbaar?
@JJMS | 18-01-21 | 21:53:
De effecten van de maatregelen?
@letopuwzaak | 18-01-21 | 22:02:
Waarom nu niet met strengere maatregelen?
@letopuwzaak | 18-01-21 | 21:47:
Na de mondkapjesplicht en de lockdown schoten de besmettingscijfers omhoog.
Helemaal gelijk JJMS. Die lockdown maatregelen worden blindelings en onbewezen als juiste maatregelen beschouwd. En als ze niet werken dan worden ze gewoon geïntensiveerd. Iemand die een beetje creatief kan redeneren zou de efectiviteit van maatregelen zelf ter discussie stellen. Maar zo ver komt onze elite niet eens.
Nederland kennisland! Hahaha. Stelletje onnozelaars.
@DenBeert | 18-01-21 | 22:18: Het enige wat ik aan onderzoek naar maatregelen voorbij heb zien komen, is een paar weken geleden uit Engeland. Schatting bijdrage scholen aan R0: 0,3-0,4, horeca 0,1.
O vervolgens moeten we af van het idee dat het erg is dat het virus blijft, want die kans is groot. Als de kwetsbare groepen beschermd zijn is dat geen ramp.
Beetje off topic maar de britse variant zou ‘slechts’ 30% besmettelijker zijn. Toch tamelijk goed nieuws. Wel NPO dus fake as fuck.
Dan zou je 30% meer binnen moeten blijven...
@neonreclame | 18-01-21 | 21:37:
Of een 70% mondkapje dragen.
@neonreclame | 18-01-21 | 21:37: of een avondklok die 30% vroeger ingaat. Of 30% meer afstand. Of mondkapjes die 30% dikker zijn.
@BobDobalina | 18-01-21 | 21:41:
Ik heb stevige botten ouwe..!!
Maar die avondklok moet er komen en de betaalde trekpoppen van het OMT gaan Rutte daar onvoorwaardelijk samen met de NPO staats TV in steunen.
Als propaganda zender moet je afentoe ook wel echte feiten presenteren om mensen op het verkeerde been te zetten natuurlijk. Weet in deze nog niet of dit feitelijk klopt en geen zin om uit te zoeken. Maar 30% meer besmettelijk klinkt realistisch.
Aaahhh..!!
Ik heb em..!!
De Nazi's marcheren wel door de straten maar we krijgen gelukkig voedselbonnen.
Is er ook een roti bon?
Ik vraag het voor een vaag bekende woordkunstenaar...
Ik zou niet weten waarom covid nooit meer weg zou gaan, en zo niet hebben we nog steeds een vaccin, en nee, daar ga je niet dood van, dood ga je van covid, met een beetje pech.
Omdat virussen niet verdwijnen. Daarom.
Dood gaan doe je maar één keer.
Omdat we al duizenden jaren met verschillende varianten van corona virussen leven, je gaat trouwens NIET dood van covid19 maar van sars2, wat dan wel (mede?) veroorzaakt wordt door covid19.
@BenBinnen | 18-01-21 | 21:41:
Mazelen, polio en difterie hebben we gelukkig ook aardig uit het straatbeeld gedrongen.
@BenBinnen | 18-01-21 | 21:41: Onzin. De meeste virussen verdwijnen. Zelfs onze welbekende Influenza A (voor virusbegrippen toch een echte volhouder met 100+ jaar) staat op het randje van uitsterven.
@4HoogAantWater | 18-01-21 | 21:45:
SARS(-CoV)-2 is de naam van het virus dat de ziekte covid-19 veroorzaakt. Vergelijkbaar met HIV dat de naam is van het virus dat de ziekte AIDS veroorzaakt.
Ik krijg niet helemaal scherp wat jij hier probeert te zeggen.
Akwaaksie de 'woordkunstenaar' kan niet tippen aan "King".
4000 ic-verpleegkundigen opleiden en een salaris van €4000 per maand geven kost per jaar nog geen kwart miljard.
De kosten van de gevolgen van de maatregelen bedroegen voor 2020 zo'n 40 miljard.
Hey, je mag niet met logische oplossingen komen, daar doet de overheid niet aan!
En toegeven dat de zorg te ver ontmanteld is onder de kabinetten van Rutte? Dacht het niet. Dus ook door goede oplossingen gaat gewoon een dikke zwarte streep.
Ik dacht eerder aan 100 miljard maar wat maakt 't eigenlijk uit, dat soort bedragen zijn zo ver buiten 't bereik van normale mensen dat het vrijwel niemand iets zegt... Ze zullen de geldpers moeten aanzetten of al onze eigendommen moeten onteigenen, het lijkt optie 2 te gaan worden. In 2030 you'll own nothing and you'll be happy (you're still alive...)
@4HoogAantWater | 18-01-21 | 21:50:
Hoe kom jij bij 100 miljard dan?
Klets niet zo onnozel, waar vindt je die mensen die zich te barsten werken moeten, voor weinig geld.
In de zorg is veel uitstroom, hoe zou dat nu komen, en dan denk jij effe een paar duizend ic verpleegkundigen op te leiden.
@VW, alles ist vorbei | 18-01-21 | 22:02: eerst gewone opleiding en dan aanvulling. En wie gaat zich opgeven ?
@VW, alles ist vorbei | 18-01-21 | 22:02:
Waarvoor stond het zorgpersoneel vlak voor de corona-crisis op het Malieveld?
Zorgmedwerkers schreeuwen al jaren dat de werkdruk te hoog is.
9 van de 10 gaf aan liever lastenverlichting te hebben dan salarisverhoging.
En voor minder dan 5 miljard per jaar kun je ze beide geven.
Waar ik mij aan erger is dat er geen beleid is voor betreden winkels.
Lopen alsnog hele gezinnen naar binnen, of een vader met drie kinderen. Nu dat we allemaal met wagens rondlopen, is dat erg kut want je kan geen kant op.
Kantoren, er zijn er nog genoeg open. Kleine kantoren. men denkt dat 1.5 meter helpt als men 8 uur in dezelfde ruimte zit zonder ventilatie.
Schouder aan schouder door een gangpad schuifelen. "Maar ik heb toch een mondkapje op?"
Bij mij in Groningen zijn het hele hordes kakelende, schorre kutwijven uit studentenhuizen die tegelijk boodschappen doen in veel te krappe supermarkten als de Appie in de Korenbeurs. Lekker gezellig kletsen in het hoofdpad, wikken en wegen voor het zuivelschap, minutenlang twijfelen over mix voor spaghetti of mix voor macaroni, terug naar de ingang om alle mandarijnen te bevoelen om toch voor de mango's te kiezen, vervolgens weer gezellig kletsen in het hoofdpad, voordringen bij het schap met wijn om vervolgens geen keuze te kunnen maken, voor het schap opzoeken of maandverband bij Etos in de aanbieding is, in het hoofdpad uitzoeken of er genoeg geld op de rekening staat, uitrekenen voor welke waarde er tikkie's moeten worden verstuurd, op 20 centimeter aansluiten achter de voorganger bij de kassa en direct na het poortje samenscholen tot iedereen klaar is met frauderen met het zelfscannen.
@The_iron_boar | 18-01-21 | 21:50:
En dan willen nog ook niet neuken ook!!1!
@The_iron_boar | 18-01-21 | 21:50: Wat heeft u toch een zwaar leven.
Het zijn bullet points, Van Rossem, geen bullit points. Denk aan bulletin.
Ach, ik ben in '99 begonnen aan mijn toekomst te denken.
Prikken? Het virus muteert als een gekke, dus evenals de griepprik, heeft hij zometeen niet veel nut meer.
Boven net een klaslokaal ingericht, nadat ik eerst de klerezooi van dat kind van me opgeruimd heb. Twee weken geleden voor het laatst gedaan, maar ja, ze vond het al een record dat de volgende dag de kamer nog redelijk netjes was.
Logés in de tussentijd, dus dan weet u het wel.
Visite, willen ze een verbod op, geldt dat dan ook voor spelende kinderen?
Tot slot, en hier zit ik echt mee, en sorry dat ik het zoveel over mezelf en mijn gezin heb, ik weet wel zeker dat ik zwaar overspannen ben. Ik twijfel of ik het hier moet plempen, maar ja, ben bezig en doe het dus toch, en jullie mening waardeer ik ten zeerste.
Wat doe ik, ziektewet in, of mijn eigen kop volgen en gewoon ontslag nemen, jaartje er tussenuit, ik/we kunnen het dragen, en dan eens kijken of het beter gaat.
Ik kies voor het laatste, eigen kop volgen, temeer, daar ik geen stempel wil hebben van 'overspannen' of 'burn out'.
Sorry, nogmaals.
Nu ik er over nadenk, tot voor een jaartje of 4/5 terug, zei ik nooit sorry.
Take care of thyself GKJP. Maar neem niet alle verantwoordelijkheid op je van deze shitstorm.
Er is ook niks om je voor te excuseren, als een of andere spambot nutteloze oneliners mag spammen dan mag jij toch wel even ventileren in de comments?!
Gewoon doen.
Succes met lesgeven op de priveschool.
Komt we goed schatje. Ik meen het. Knuffel.
Doen! Als je het kan dragen. Knap je van op. Leuke hobbies etc najagen. Altijd goed.
Ontslag zou ik niet doen. Hooguit vragen om een jaartje (onbetaald) verlof.
@Andersdenkend | 18-01-21 | 21:44:
Goed advies. En sterkte, veel chocolademelk drinken met de kinderen en buiten spelen. Dat is goed voor een mens.
@Andersdenkend | 18-01-21 | 21:44:
Met dank aan de anderen die het de moeite vonden om een antwoord te geven, ik wil geen verlof. Dat is juist het vreemde, kleine twee jaar geleden heb ik letterlijk een directeur van een bedrijf bij mij thuis gehad of ik bij hem aan het werk wilde. Ik zou er €10.000,00 op vooruit gaan per jaar. Heb ik niet aangenomen, uit angst dat ik niet waar zou kunnen maken wat hij verwachtte van me. Terwijl hij het niet verwachtte.
Daar bovenop, ik heb zo'n pest pokkehekel aan mijn huidig werk, al jaren, dat ik al een paar jaar zei, de eerste de beste die me vraagt, ben ik direct bij mijn huidige werkgever weg. Doet zich zo'n kans voor, wordt ik bang.
Godver.
Tijd om ruimte te nemen, GKJP.
Ik heb twee burn-outs van zeer dichtbij meegemaakt. Het wordt uiteindelijk een slepende depressie als u het nu niet aanpakt en daarbij gaat het schade opleveren aan uw naasten.
Een stempel 'burn-out' is echt minder erg dan al het voorgenoemde, dat garandeer ik u.
Tegenwoordig is een burn-out overigens helemaal hip. Het betekend dat u alles gegeven hebt en dat siert u. En nu als de donder een flinke pauze nemen! ;-)
Beterschap en blijf tegelen hier.
@letopuwzaak | 18-01-21 | 21:50: scheutje rum erin voor jezelf.
Zelfde meegemaakt. Zwaar kut. Maar je ziet in dat je een probleem hebt en dat is de eerste stap vooruit! Schaamte brengt je nergens. Take a break en zoek hulp. Het kan weer helemaal goed komen!
Allen, bedankt.
Tabee, ga mijn kinderen een kus geven en dan op bed.
Die kinderen van mij, die krijgen gelukkig niet veel van dat corona geëikel mee, al moet ik wel zeggen dat zelfs bij hen die hele corona regerings fuck up begint te irriteren bij ze.
@GKJP | 18-01-21 | 21:55: Faalangst. Ken ik. Ben er een carriére in de mode door misgelopen. Althans dat denk ik. Lang geleden hoor. Toen wist ik zeker dat ik het kon, de baas wist zeker dat ik het kon, alles was al in kannen en kruiken, en toch afhaken. Onbegrijpelijk.
@GKJP | 18-01-21 | 21:55: Ik ken het, na jaren keihard als ondernemer gewerkt te hebben, redelijk goed verdiend te hebben kwam de man met de hamer. Na een jaar thuis te hebben gezeten en eigenlijk helemaal te zijn ingeteerd op wat ik had, een heel simpel baantje op een camping in Frankrijk gevonden, eerlijk is eerlijk, in de zomer redelijk druk en in de winter heel veel vrije tijd en elke maand salaris en gratis huis van de baas. Voor mij geen stress meer en weg van de ratrace is Nederland. Van mijn laatste centen een vrijstaand huisje in Frankrijk gekocht en tot mijn pensioen zo nu en dan verhuren. Weliswaar geen inwonende kinderen meer, dus wat makkelijker om Nederland te verlaten. Nu geen stress meer en het leven wat simpeler ingericht. Beste stap in mijn leven.
Ik lees nu pas wat u allemaal zegt. Hoop dat u dit nog leest. Ikzelf heb jaren tegen heug en meug gewerkt, rotcollega's en overbelast, maar ja, vaste baan. Mijn advies: wees wat gemener en wees niet een brave burger. Al die inzet, al die geestelijke kwelling, gewoon ziek melden met een burn-out, die u zo te zien gewoon heeft. Een jaartje uitmelken, en dan weer terugkomen. Maar ondertussen ook naar een andere baan zoeken, word gewoon ambtenaar of zo. Jarenlang heb ik alles gedaan "voor het vaderland". Geen greintje dank of waardering. Toen ik eervol ontslagen werd, was dat voor mij gewoonweg een opluchting. Niemand heeft me ooit nog gebeld. Daar sloof je je hele leven voor uit, dus. Oftewel, u bent te consciëntieus. Kies voor jezelf. Je hebt maar één leven. Je op steeds jezelf opnieuw uitvinden. Maar je moet het helaas slim spelen. Helaas. Zelf ontslag nemen zonder ander werk is dom, maar goed. En voor depressie en een helder hoofd gebruik ik geen Prozac of andere pillen van de huisarts, maar, en nu word ik altijd uitgelachen, maar ik wil het toch kwijt: L-theanine, 5-HTP, Magnesium, en Ashwagandha en saffraan-formule. Alles te vinden op bol com en Body & Fit. Ik werd jarenlang geleden benaderd door een man van 50, die duidelijk zeer depressief was, en aanvoelde dat ik ook in dat schuitje zat. Zijn depressie was duidelijk een gebrek aan stofjes in de hersenen, niet bijv. een externe oorzaak. Had ik toen geweten, wat ik nu weet, had ik hem zeer waarschijnlijk kunnen redden, simpelweg door die supplementen. Maar goed, meestal wordt ik belachelijk gemaakt met dit advies. Kijk gewoon op Google. En een midlife crisis is ook een oorzaak, en vereist ook jaren denkwerk om eruit te komen. OK, misschien heb ik geholpen, en ik wil slechts zeggen dat ik heel goed, heel goed uw problematiek begrijp.
Als je dit soort tegels in de spotlight gaat zetten, dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat er een writersblock heerst in den burelen.
Affirmative
Eerst de ziektewet in, dan je eigen kop volgen. Daarna kiezen of je ontslag neemt of met je baas gaat praten hoe het anders kan.
Tenzij je een fijne baas hebt.
Dan ga je eerst een eerlijk gesprek met hem aan.
Just my 50
@Moriarty | 18-01-21 | 21:44:
Bovenstaande was voor GKJP
"King of the Oneliner" is een Tachtigers-reïncarnatie, die er dan wel weer in slaagt om ondanks verontachtzaming van interpunctie, zijn gedachten duidelijk over te brengen.
dank voor dit en dat klopt van de jaren 80, ben beïnvloed door Deelder, Johnny the Selfkicker, en Herzberg enz. en de 50 tigers zoals Remco Campert.
Ik snap niet zo goed dat we niet kunnen accepteren dat niet alles te repareren is. Sommige dingen zijn niet te fixen. De één zweert bij een avondklok en ander zegt dat scholen dicht of open moeten. Alles is wel zo'n beetje geprobeerd in alle landen. Zweden is geweldig en Zweden is kut. Niks is een wondermiddel, maar we geven het niet op. Alsof er nu nog iemand met de gouden tip komt. Het duurt gewoon even voor we het beseffen denk ik. Over de dood zelf kunnen we wel relativeren. Sterker nog, sommige politici moedigen het aan in het partijprogramma. Misschien is het allemaal een kwestie van tijd.
Van Rossum is radicaliserende....... Deze shitstorm doet ons psychisch allen wat. Wanneer de lentebloemen gaan bloeien gaat het beter. Really.
En voor nu, HOU NOU EENS VAN ELKAAR.
Hippie
@JB86 | 18-01-21 | 21:31: In the end....
Ik hoor over veel schrijnende situaties in mijn omgeving waar mensen zich op grote schaal niet aan de regels houden. Wellicht dat een avondklok het makkelijker maakt om de boel te handhaven. Dat het nodig is, is natuurlijk diep triest. Dit komt echter door een aantal mensen die zichzelf belangrijker vinden dan de volksgezondheid en daarom schijt hebben aan de regels en deze overtreden. Dit zijn dus mensen die zo met zichzelf bezig zijn, dat het ze helemaal niets interesseert dat er duizenden horeca ondernemers op de rand van faillissement staan en wellicht echt failliet gaan door het langer duren van de lockdown door hun toedoen. Ik erger mij daar dood aan. Hoe kun je zo egocentrisch zijn, zo'n slap stuk mens, dat je jezelf er niet toe kan zetten om je even aan de regels te houden. Dit alles om te voorkomen dat je besmet raakt en andere mensen besmet en heel misschien er door jou iemand 4 besmettingen later in de keten overlijdt. De enige mensen die ik in deze ellende (nog) meer ben gaan waarderen zijn de mensen in de zorg. Wat een kanjers. Dat zijn de enige mensen die ik niet hoor klagen maar zie vechten. Doorgaan al maanden lang. Samen met anderen die dit virus wel serieus nemen schaamde ik me om Nederlander te zijn, toen ik zag dat 2e kamerleden de kamer uitrende om maar niet te hoeven stemmen over een bonus in de zorg. Een schamele 1000 euro bonus, terwijl diezelfde kamerleden met al het gemak duizenden miljarden euro's naar Brussel schuiven. Shame on you.
@BenBinnen | 18-01-21 | 21:31:
Polio?
En wel meer hoor.
Leuk verhaal, lekker kort.
Mensen kunnen zich wel aan de regels houden maar willen het niet, wen er maar aan.
Grote woorden voor een Zwitsal. "De volksgezondheid" nog wel, poe poe. Een avondklok en nodig ook.
Misschien moet je je even realiseren dat al die mensen juist wel bezig zijn met de horecaonernemers e.a. en dat zij een andere keuze wensen te maken dan jij.
@Tragicomix | 18-01-21 | 21:46: Polio is niet uitgeroeid. We kunnen de mogelijke invloed bestrijden met vaccins. Dat lukt tot op heden niet met griepvirussen.
@BenBinnen | 18-01-21 | 21:52:
Mogelijk?? Zie jij nog ergens ernstig gehandicapte of dode kinderen door polio in Nederland?
Dat vaccin heeft zich bewezen, net als mazelen.
Ik heb patienten gezien die daar hun leven lang gehandicapt door zijn geraakt, niet fijn en gewoon te voorkomen geweest.
@BenBinnen | 18-01-21 | 21:31: Uitgeroeid niet, zelfs pokken bestaan nog, al is het alleen in een paar labs. Maar onder controle wel: de al genoemde pokken, polio, mazelen, roodvonk... Allemaal dodelijke ziektes vroeger. En hoe hebben we dat gedaan? Juist, met vaccins en massale vaccinatie.
Dus: 7x24 vaccineren die boel. Dat is het enige wat echt gaat helpen.
@Der Lehrer | 18-01-21 | 21:48: Wat een slap verhaal. "een andere keuze wensen te maken dan jij". Oh ja joh, standaard door rood rijden bij een stoplicht is zeker ook prima. Die mensen wensen alleen een andere keuze te maken dan ik. Geen probleem joh.
@Mbovenka | 18-01-21 | 21:55: Je realiseer je dat vaccineren tegen een SARS-CoV virus, waarbij plusminus 98% van de geïnfecteerden maximaal een paar dagen ziek is, geen haalbare kaart is? En bovendien ook nog een heel ander ziektebeeld geeft dan pokken of polio en anderen?
Zou dat wel zo zijn, dan zouden influenza en rhino ook geen invloed meer hebben.
De wereld is deels maakbaar en deels niet. We gaan allemaal hartstikke deaud, maar meer dan 99% niet door Covid-19.
@BenBinnen | 18-01-21 | 22:02: Wat bazel je nou? Ervan uitgaande dat COVID-19 niet op dezelfde vervelende manier muteert als influenza dat doet (dat is een aanname) en vaccins dus effectief blijven tegen mutanten, gaat vaccineren gewoon werken om er vanaf te komen. Net zoals dat voor mazelen, polio, pokken et al. het geval is geweest.
@Mbovenka | 18-01-21 | 21:55: huh ? Pokken is uitgeroeid en dat kon omdat het alleen bij mensen voorkwam. Net als polio. Roodvonk is vanzelf verdwenen. Mazelen via vaccinatie, bij ons maarwel met uitbraakjes. Elders in Europa grotere uitbraken. Corona komt onder een reeks diersoorten voor, deze SARS-CoV-2 is ook een keer ‘ontstaan’, kan dus weer opnieuw. Dit is coronaprobleem nr 3 (sars, mers en nu deze versie) in 20 jaar. Stop mensen en dieren dicht bij elkaar en ze gaan beestjes uitwisselen.
@Mbovenka | 18-01-21 | 22:09: En daar heb je meteen je verkeerde aanname, want het muteert als een gek. Het "vaccin" tegen Covid is ook geen regulier vaccin, maar dat weet je vast wel. Of dat ons op de lange termijn gaat helpen... that's the million dollar question.
www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vac...
Ik weet nog wel in het cafe..
Zulleke epistellen.. Niet normaal..
Ik keek naar em.. God, wat was ik verliefd..
Ik heb zelfs stiekem met hem gedanst.
@Lorejas | 18-01-21 | 21:28:
In het cafe, wanneer die opengaat, heb ik een liedje voor em...
* Hint: Hand *
Beter lezen. Tekst van de KotO.
@rareblues | 18-01-21 | 21:28:
Nee, serieus, echt beter lezen..
@rareblues | 18-01-21 | 21:28: gekwetst ben ik. Auw ende oei.
@rareblues | 18-01-21 | 21:36:
King Of The oneliners..!!
@rareblues | 18-01-21 | 21:41:
* Moeilijk naar schilderij kijken doet *
"Nou, volgens mij is het een exspressie van iemand die zichzelf in simpele , doch doeltreffende woorden kan uiten..,"
Vind u niet..??
Het is simpel: als de bevolking zegt "het is genoeg", dan is het genoeg. Helaas is dit land vergeven met wappies die niet verder komen dan "maar als we ons niet aan de maatregelen houden, dan wordt het erger en is het onze eigen schuld".
Nou, wappie, vertel dan eens wat je in maart vorig jaar dacht dat er zou gebeuren.
Dit gaat niet over volksgezondheid, maar over controle. En miljoenen mensen zijn bereid om na maanden angstporno hun bevochten vrijheden over te dragen aan het bevoegd gezag wat ze verder knevelt.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Live free or die.
U bent homeopathisch arts?
Anderen wappie noemen en vervolgens met de grootste wappie onzin aan komen zetten. wapperiger moet het niet worden.
@Hangtietsmurfin | 18-01-21 | 21:27: Oh, dus die controle bestaat niet? En de maatregelen hebben aantoonbaar effect? Straks ga je me nog vertellen dat de WHO een voorstander van lockdowns is.
U schat de overheid veel te hoog in. Die hebben echt geen hoger 'controle' machtsdoel ofzo... het zijn volgens mij gewoon mensen met bijhorend geklungel. De helft is er trouwens na de verkiezingen niet meer. Waar is dan de continuïteit van die snode plannen?
@SterF... | 18-01-21 | 21:30: "Die hebben echt geen hoger 'controle' machtsdoel ofzo"
Hartelijk gelachen. Dank daarvoor.
En nu even terug naar de werkelijkheid. Hoe vaak geeft de overheid machtsmiddelen en belastingen op? Ehm... nooit?
Beetje hoogdravend.
Je denkt echt dat ingeleverde vrijheden niet meer zullen terugkeren en dat dat zo bedacht is?
Ongelukkige aanpak soms? Ja. Complot tav nieuwe wereldorde? Nee.
En of het virus nu uit een lab komt of van die dooie beestenstapel; het lijkt me ook logisch dat we kritisch blijven kijken naar massa-industrie. Er is antibiotica nodig om ons stukje vlees uit de supermarkt een beetje gezond te houden. Niks nieuws allemaal.
@BenBinnen | 18-01-21 | 21:32:
Ze zijn nog niet zo gretig met vaccineren. Klopt dat ook in de theorie?
@BenBinnen | 18-01-21 | 21:32:
Als je wilt kun je zelf gewoon de overheid in hoor. Als je wilt dat de overheid belasting opgeeft (en daarmee de verzorgingstaat), kun je dat met genoeg stemmen zo uitvoeren.
Hetzelfde geld voor machtsmiddelen...
Misschien moet je de discussie anders voeren. Misschien ben je gewoon klaar met het concept staat.
Heb je ideeën hoe het anders kan?
@BenBinnen | 18-01-21 | 21:32: niet vaak maar soms wel: De volgende belastingen zijn inmiddels afgeschaft:
Vermogensbelasting (afgeschaft per 1 januari 2001)
Belasting op uranium-235 (afgeschaft per 1 januari 2001)
Kapitaalbelasting (afgeschaft per 1 januari 2006)
Vliegbelasting (nultarief ingevoerd per 1 juli 2009, afgeschaft per 30 december 2009)
Grondwaterbelasting (afgeschaft per 1 januari 2012)
Afvalstoffenbelasting (afgeschaft per 1 januari 2012)
@O.H.Dennenboom | 18-01-21 | 21:41: Vermogensbelasting heet nu vermogensrendementsheffing? Wel jammer dat ik geen Uranium-235 i huis heb; nu heb ik niks aan die maatregel. De kapitaalbelasting kostte meer aan uitvoeringskosten dan het opleverde. De afvalstoffenbelasting verschuift naar Diftar en andere maatregelen.
@SterF... | 18-01-21 | 21:38: "Als je wilt kun je zelf gewoon de overheid in hoor."
Nee dank u. Ik laat me niet in met ongure organisaties. Ik heb nog meer waardering voor de mafia dan voor de overheid.
Het kan zeker anders, maar daarvoor is wel een grote groep bewuste burgers nodig die inziet dat de overheid zelden een brenger van bescherming en welvaart, maar daarentegen de grootste bedreiging van individuele vrijheden en welvaart. Helaas worden mensen al decennia opgevoed met de idee dat de overheid er voor ons is of - gruwel - dat wij de overheid zijn.
Oud filmpje en gericht op de VS, maar conceptueel nog steeds actueel.
www.youtube.com/watch?v=t5FNDRgPOLs
@letopuwzaak | 18-01-21 | 21:36: als je een beetje op je zaak let, dan zie je dat de laatste 20 jaar stukje bij beetje vrijheden afgepakt zijn. Net als de kikker in kokend water. Het feit dat u de tralies niet ziet, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Er is ook geen antibiotica nodig om een gezond stuk vlees in de winkel te hebben. Wel is het zo dat zonder antibiotica het vlees 10x zo duur zou zijn. Het zou fijn zijn, wanneer u geen stellingen zou doen die niet kloppen. Straks geloven anderen het nog.
@BenBinnen | 18-01-21 | 21:49:
Vind ik wel interessant, dat soort ideeën...
David van Reybrouck is natuurlijk een linkse lul, maar die heeft een paar jaar terug een pamflet 'tegen de verkiezingen' in geschreven. Stonden ook wel wat frisse ideeën in...
Zal dat filmpje op mijn gemak nog eens bekijken...
Een overheid is uit op macht en wil, waar het ook maar mogelijk is, deze uitbreiden. Dat vleermuisvirus levert de overheid een heleboel macht op. Dus voor de overheid geldt: hoe meer virussen, hoe meer macht. Strakjes ontstaat er nog een virus van de Mexicaanse staarkikker uit Zuid-Sri Lanka en mogen we alleen nog adem halen. Misschien ben ik wat negatief....
Ietsjes maar, haha...
Gaat allemaal goedkomen.
Duidelijk is dat er meer aan de hand is dan alleen Covid. Het komt ook niet meer goed in de zin dat het weer wordt zoals het was. Als een valse hond bloed heeft geproefd smaakt dat altijd naar meer. Die controle is nodig, ook om mensen tegen elkaar uit te spelen. Het waarom begrijp ik alleen nog steeds niet goed. De wappiesites zijn op dit punt niet bijster overtuigend.
Eerst maar eens het juiste hokje kleuren in maart. Wil je meer of minder minder minder opgehokt worden?
@WhiteShark | 18-01-21 | 22:27: Kijk dan eens op de sites van betreffende organisaties zelf. Ze worden steeds duidelijker met hun verschrikkelijke agenda 2030.
Er was een tijd dat ik zoveel
Purplehaze rookte dat ik ook verdwaalde in mn gedachtes. Harm Drost uit Arnhem had hele dikke toppen in die tijd.
Dat waren nog eens tijden! Tegenwoordig is men in het conservatieve Amerika vooruitstrevender dan Nederland is, het kan verkeren.
dat waren inderdaad geweldige tijden, benieuwd wat er van Harm is geworden..
Oh ja, de conclusie:
Deal with it en stop met zeiken.
Juist. 2022 wordt fantastisch.
Moed houden.
Ik heb helemaal geen avondklok nodig, ik werk gewoon overdag en zet ‘savonds de klok uit.
Ssstt, jongens, geen slapende honden wakker maken over het Kruidvat.
De Kruidvat. .
Steeds verrassend altijd vervelend?
Wat een mooi opstel.
Hier, een sticker.
Jaloers.
Op een dag wordT ik ook koning..!!
Conclusie in echt één oneliner:: We moeten rekening houden met het feit dat we nooit meer van dit virus afkomen en op basis van dit gegeven, beleid gaan maken.
In één woord: Endemie.
Juist, en daar lijkt het nu totaal aan te ontbreken.
@tipo | 18-01-21 | 21:21: Mand!
Die snap ik niet helemaal. SARS zijn we ook vanaf gekomen, Spaanse griep idem, Polio, pokken.
@hetgeleteken 21:22:
Voor alles dat na komend weekend komt, heb je visie nodig volgens Mark. Daar doet hij niet aan mee.
Juist.
Of we gaan weer normaal doen.
Of tot het einde der dagen met deze waanzin doorgaan.
@small_town_dude | 18-01-21 | 21:26:
Ja zonder lockdowns.
@small_town_dude | 18-01-21 | 21:26: De virussen die je nu opnoemt, zijn veel ziekmakender/dodelijker dan covid en daardoor veel minder efficiënt. Het “briljante” van covid is, dat de meeste dragers niet eens in de gaten hebben dat ze zijn besmet.
@Prieelvogel | 18-01-21 | 21:49: De meest succesvolle virussen zijn die welke nauwelijks schade aanrichten maar zich wel makkelijk verspreiden. Daarom hebben aanvankelijk serieuze virussen de neiging te evolueren naar minder dodelijk maar meer besmettelijk. De vraag is wat het probleem dan nog is, zeker als je kwetsbare groepen vaccineert.
@5611 | 19-01-21 | 01:01: Dat is zeker niet mijn bedoeling. Onze overheid (en u blijkbaar ook) gaat er blind van uit dat men na vaccinatie de rest van het leven onvatbaar blijft voor het virus. Met als gevolg dat men op de handen gaat zitten en wacht totdat iedereen gevaccineerd is. Terwijl ik van mening ben dat de acute zorg drastisch en snel moet worden opgeschaald en er moet worden ingezet op het bestrijden van de symptomen zodat men minder vaak op de IC belandt, zodat alle andere maatregelen van tafel kunnen.
Het argument: 'zo slecht hebben we het nog niet in Nederland' slaat dood. Zo slecht hebben we het inderdaad niet, is dat niet het behouden waard ofzo?
Het is altijd goed ter relativering...
Persoonlijk denk ik altijd terug aan de sloppenwijken die ik heb gezien tijdens mijn reizen (voor die van Mumbai)....
En zeker, wat we hebben is het behouden waard, om voor te vechten zelfs. De vraag is hoe dat te doen?
@SterF... | 18-01-21 | 21:23:
Dat begint met deugdelijk en logisch beleid te eisen, met respect voor de grondwet die ervoor heeft gezorgd dat we het zo goed hebben. Door tolerant te zijn, in plaats van zo gretig de imaginaire ander de schuld te geven van de lockdown. Ik lees vanmiddag reaguurders die hardop fantaseren over een Noord-Koreaanse aanpak, want Nederlanders zijn niks gewend. Voor dat soort strebers moeten we uitkijken, willen we behouden wat we nu hebben.
@JJMS | 18-01-21 | 21:28:
Dus door enigzins liberaal beleid te voeren? Vond u de eerste lockdown beter?
(Ik wel overigens)
@SterF... | 18-01-21 | 21:32:
Uiteraard. De zomer, dat was een ideale aanpak. Nog enige economische activiteit. Zwakkeren afschermen. Klaar.
@SterF... | 18-01-21 | 21:32: Ik sluit me ten dele aan bij JJMS, binnen de nu geldende wetten kan er een liberale, strenge doch rechtvaardige aanpak uit rollen die de basale rechten van de mensen niet met voeten treedt. Het beleid schampt nu bijna tegen dat van Kim Jung-un aan. Natuurlijk hebben we het goed in Nederland. Ikzelf ben in Mumbai geweest en ook elders in de wereld waar het mogelijk nog een graadje erger was. Dat is sneu voor die mensen maar dat zou ons niet van de verplichting moeten ontslaan om de welvaart (maar ook burgerrechten) zoals wij die hier kennen te verdedigen, louter om een virus te verslaan. Er is veel kritiek op de leiding van ons land een vaak terecht, is mijn bescheiden mening. Soms te streng, soms te soepel, vaak te laat en vaak ook nog eens inconsistent. De boven ons gestelden laten zich vaak leiden door grotere belangen, zo lijkt het, en die grotere belangen zijn zeker niet het belang van Jan met de pet van drie-hoog-achter.
@goedverstaander | 18-01-21 | 21:46:
Die kritiek is zeker vaak terecht. Er kunnen veel dingen beter!
Soms is dat ook achteraf bezien, maar goed. Laten we hopen op een ploeg capabele mensen in een nieuw kabinet...
Zo is Gorden king of the white liners.
IC arts Gommers king of the flatliners.
En Boy George king of the eyeliners.
Hahahaha
Jezus christus wat een onsamenhangend kudtverhaal.
Maar hij hept wel gelijk.
Je moet verder voor je uit kijken dan je nu ziet.
Lastdier!
Ik zeg, mocht die avondklok er komen. Moet heel werkend Nederland in één keer in staking gaan. Gewoon 24 uur lang geen werk verrichten.
Ik doe niet meer mee.
Nee, we gaan dan tunnels graven en pyama-parties geven. Bij de buurvrouw.
Alsof het merendeel van Nederland zich eraan gaat houden. Mijn mede burgers kennende, die klok gelt niet echt voor hun maar voor een ander, ondertussen wijzend naar waar het overal fout gaat.
Gewoon zorgen dat je voor de gestelde avondklok al op je feestlocatie bent en zeggen dat je niet meer naar huis kon omdat je de tijd vergeten was.
Tegen de tijd dat het vaccinatie-proces op poten staat, dan moeten de mensen die nu geprikt zijn, alweer geprikt worden.
Dit is een bericht uit de toekomst, het is 2028, de 17e lockdown. *zucht*
Ik wil een andere frikandel.
Ik hoorde vanmiddag op BNR dat niet officieel gepubliceerd wordt hoeveel en welke mensen gevaccineerd zijn. Desondanks wist men te melden dat er 70.000 mensen eerste keer gevaccineerd zijn en er 400.000 vaccins nog klaarliggen. Het mistgordijn doet vrezen dat er geen enkele strategie noch sense of urgency bestaat. De zoveelste faal van dit afbraakkabinet
''Uw gedachten, graag?''
Dat hoe graag ''wij'' (Toegegeven, ik dus ook) ook lopen te kankeren, te muggenziften en te klagen dat alles kut en bagger is en dat Mark Rutte voor het gerecht hoort (Is ook zo maar dat terzijde), heel misschien hebben wij het hier zó slecht ook al weer niet en zijn Nederlanders van nature zo zuur als een pot augurken als het eventjes tegenzit? Zegt U het maar.
Ik heb werk, een dak boven mijn hoofd en kan me redelijk wat permitteren. Maar toch kan ik alleen maar concluderen dat ik ondanks mijn klim op de maatschappelijke ladder nog steeds niet veel meer kan permitteren dan ik vroeger kon. Mijn pensioenvooruitzichten waren beter dan dat ze nu zijn (25 jaar dezelfde werkgever en dito pensioen). De zorg die ik krijg is minder en moet daar een veel groter deel van bekostigen. Alles is veel duurder geworden en veel zwaarder belast met belasting op tax, op accijns (ook eerste levensbehoefte). De structuur staat er misschien wel maar die brokkelt wel steeds sneller af. Steeds meer wegen zijn er slecht aan toe en onderhoud in ondermaats. De werkenden (niet de elite) moeten een steeds grotere groep mensen onderhouden die nooit of te nimmer een positieve bijdrage aan onze maatschappij kunnen/ willen leveren. De elite word niet geraakt, want die zijn ook na deze crisis weer een stukje rijker. De mensen waarvan de werkenden per saldo het levensonderhoud voorzien merken ook niets. Zo wel dan word er gereld en gesloopt dat ze weer genoeg krijgen (want nothing to loose).
De criminaliteit blijft alleen maar stijgen, maar er komen steeds minder criminelen vast te zitten. Nederland schijt al ruim 30 jaar op het werkende deel van de bevolking, terwijl ze ondertussen steeds verder bij elkaar worden gedreven. Dit is geen gezonde trend en vroeg of laat gaat zich dit wreken. Hopelijk gebeurt dit op tijd en in het stemlokaal.
@Andersdenkend | 18-01-21 | 21:36:
Heb ongeveer dezelfde gevoelens. Want in tegenstelling tot bijvoorbeeld Italië dat een arm land is met rijke inwoners zijn wij een rijk land vol met arme inwoners. De reële koopkracht gaat hier al jaren achteruit, tegenwoordig moeten gezinnen twee inkomens hebben om alleen maar rond te komen. En reken niet op ons electoraat, zeker driekwart daarvan is te dom om te poepen, kijk maar eens hoeveel idioten alleen al op DENK, GroenLinks en D66 stemmen...
@Andersdenkend | 18-01-21 | 21:36: Dit is allemaal waar. En de reden is: overbevolking. De reden van die overbevolking komt voor 80% voor de rekening van immigratie.
@Andersdenkend | 18-01-21 | 21:36: voeg er nog even aan toe dat een groot deel van de ambtenaren niet tot het werkende volk gerekend dient te worden. Deze opmerking is niet grappig bedoeld, zoals een ambtenarenmop, maar serieus: leraren en politieagenten zijn nuttige ambtenaren, maar het feit dat de helft van wat als werkende bevolking geldt in overheidsdienst is, is erg ongezond. Een groot deel daarvan draagt niets bij aan het BNP.
@Der Lehrer | 18-01-21 | 22:01: Ik ben zelf ambtenaar van de werkende soort, maar ben het helemaal met u eens.
Overigens heb ik bij de zaken die fout gaan de prachtige ontwikkeling die de EU doormaakt nog niet meegenomen. Dat drukt ook wel op onze koopkracht ontwikkeling.
@kapoerewiet | 18-01-21 | 21:45: Onzin. Er is alleen een tekort aan huizen die je met een 24 urige werkweek kunt opbrengen..
Ik pak er zomaar een puntje uit: een groot deel van die infrastructuur staat inmiddels wegens gebrekkig onderhoud op instorten.
Tuurlijk tuurlijk we zijn door alle landen links en rechts ingehaald. Sla geen onzin uit. De verenigde staten zijn up to date, met alles.
Vind ik juist nog meevallen. Als ik wegen, spoorwegen, water, stroom en digitaal vergelijk met omringende landen dan springen wij er nog goed uit. Maar laten we dat niet te hard roepen want dat nodigt politici als Mark Rutte alleen maar uit om.ook dat af te gaan breken. Stroom en gas zijn ze al mee bezig.
Ik voel me na het lezen van deze draad 25 iq-punten dommer, dank.
Goed nieuws! Je hebt gelijk!
Tijd voor een mooie oorlog!
Love the smell of COVID in the morning.
Hij mag best ook wel een beetje smerig zijn hoor.
Nederlanders zijn helaas te lui voor een burgeroorlog
en regeringsleiders weten dat.
@TijdelijkOptimist | 18-01-21 | 21:36:
Omdat de meeste mensen waarschijnlijk wel hun leven op waarde schatten en niet liggen miepen om een revolutie/burgeroorlog die meer leed veroorzaakt dan je kan bevatten?
vraag aan de burgers van Syrie wat ze willen, de onvrijheid van Assad of de idioterie van de religieuze scherpslijpers en politieke mongolen.
@miko | 18-01-21 | 21:52:
Denk dat de instandhouding van slecht beleid op den duur niet meer houdbaar is en er vroeg of laat, goed of slecht, er iets zal moeten veranderen en meestal is een revolutionaire handeling de enige weg daarnaartoe, aangezien "praten" niet zoveel meer oplevert als het gesproken woord alleen maar leugens of censuur bevatten. Dit zal voor Nederlandse begrippen nogal lang kunnen gaan duren, onze mentaliteit om te revolutioneren zit veilig in het salarisstrookje vast!! Wat een burger in Syrië met zijn land wil zal mij overigens aan de anus oxideren.
REAGEER OOK