Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asha ten Broeke gewogen en te licht bevonden

Opzij Opzij Opzij maakt plaats maakt plaats maakt plaats voor een ander

Gewichtig nieuws voor mensen die de columns van Asha ten Broeke in feministisch maandblad Opzij toch niet gelezen zouden hebben. Opzij gaat afslanken en mevrouw de stercolumniste, bekend van haar magnum opus 'dik zijn is heerlijk en ik kan het iedereen aanraden' (een claim betwist door cardiologen en gezondheidswetenschappers), gaat overboord. Als freelancer. Gewoon, binnen de lijntjes, risico van het vak, moeilijke tijd voor iedereen en we doen ff wat anders. Hartstikke vervelend enzo want ook Asha gunnen we een dikbelegde boterham. Jammer wel dat het dan weer moet gaan met rancune, slaande deuren en opgeheven middelvingers. Met gelul over een 'ik wil een revolutie', treinen naar horizonten en 'ze laten me ijskoud vallen'. Eerst al OneWorld (†) waar die vierhonderd woorden aan overprikkelde Weltschmerz niet meer welkom waren, en nu weer deze vechtscheiding. Stank voor dank, Opzij!

Reaguursels

Inloggen

Wellicht ligt het aan de kwaliteit van haar stukjes? Maar ja, als zijnde een doorgewinterde deugkneus kan het niet aan haar liggen.

donkieshot | 12-01-21 | 10:39

Opzij had haar er 6 jaar geleden al uit moeten gooien.

Dutch_Viscount | 12-01-21 | 10:32

Parler weg, Asha weg. Ik zie een verband hier.

Themistocles | 12-01-21 | 07:40

Kop op meid. Niet te zwaar aan tillen.

Sans Comique | 12-01-21 | 06:14

Werkelijk geen seconde medelijden mee. Die gaat gewoon verder in het subsidie-carrousel.
Overigens wel opvallend hoe ze zich meteen als slachtoffer opstelt.... nu met Opzij als (boze) dader.

Asha, even kijkje nemen bij Stichting Media en Democratie. Naar welke (propaganda)bladen deze allemaal geld stuurt. Dan weet je waar je moet solliciteren...

michelpen | 12-01-21 | 02:49
-weggejorist-
wapster | 12-01-21 | 00:26

Vervelend voor haar. Mocht je meelezen, hier is waarschijnlijk nog een klusje: omroepzwart.nl/ als public affairsmedewerker (v/x/m). Is vanwege de komende subsidies trouwens wel wit eh... mét facturen.

Organische evolutie | 11-01-21 | 22:42

Misschien dat Opzij moet bezuinigen vanwege Corona, en vanwege dalende verkopen door lockdowns. Zou zomaar kunnen.

Zo voelt het Asha, om je baan en inkomen te verliezen door Corona. Of door overheidsbeleid wat erop gericht is jouw beroepsgroep te weg te pesten (agrarische sector). Als je over een paar maanden nog wat van die klussen kwijt bent door falend/bewust misdadig overheidsbeleid en je bijvoorbeeld je auto moet verkopen, zul je misschien snappen hoe ondernemers zich voelen.

En wat ik nu schrijf is vanuit de veronderstelling dat zij iemand is die het coronabeleid tot nu toe helemaal prima vond en iedereen die noodgedwongen de regels overtrad als een aso.l beschouwde die dan ook geen recht had op een vaccin. Misschien vond ze dat helemaal niet en is het onterecht wat ik hierboven zeg.
Maar mijn gevoel zegt dat ze qua mening wel aan die kant van het spectrum zit.

Braboblanke | 11-01-21 | 22:20

Heeft "me" eruit geknikkerd... Tjesus. En dat zelfmedelijden. Had je maar een vak moeten leren en zelfdiscipline moeten hebben. Met je Orka-taille.

Wassila | 11-01-21 | 22:13

ik meen laatst in diverse medische vakbladen gelezen te hebben dat er een associatie bestaat tussen bepaalde mentale aandoeningen en obesitas. Uiteraard moet ik bekennen dat ik de kwaliteit van deze onderzoeken een beetje van de gemiddelde slappe hap van de medische wereld vind.... maar goed, met een beetje cognitieve bias wil het me wel lukken om een Gommers, Koopmans et al. mee te vinden die bij Jinek een hoop hierover kunnen bevestigen..... oh wat ben ik toch zielig en gekrenkt, groot bol overcompenserend aardig gekrenkt dikkertje. De wereld is niet lief voor je he? zakje chips erbij?

nobodiesunmighty | 11-01-21 | 21:51

Niemand die triggert op de derde tweet? 'Freelancer' en 'vaste klus' in één zin?

Majoor Pikindewind | 11-01-21 | 21:43 | 1

Jawel, en ook over "chronisch ziek in de risicogroep" in relatie tot "dik zijn is heerrrrrrlijk, ik kan het iedereen aanraden".
Maar ik dacht laat maar gaan. Ze weet niet beter. Dit is een vrouw (m/v/x) die de Bart Smit speelgoedcatalogus verketterde omdat een jongetje met een autootje speelde, en een meisje met een pop.

a9b2b1 | 12-01-21 | 00:38

Het is een zware tijd voor Asha Tuinbroeke.

PikInLilly | 11-01-21 | 21:38

Tja. Sneu voor haar. Ook sneu dat mensen denken dat het normaal is om de hele tijd in het openbaar je bek open te trekken, in dit geval er eerst voer in te stoppen, en daarna je privé sores te etaleren. Millennials.

beldewouten | 11-01-21 | 21:18

Asha Tienbroeken-aan-je-reet,
er is geen hond die je columns vreet.
Dus droog die tranen op je muil,
vergeet je ouwe slangenkuil,
dan hoop ik dat ik jou vergeet.

De waard zijn gast | 11-01-21 | 21:15

Net als kamala harris als covergirl vogue? Komop meid, beetje creatief! Niet te kieskeurig zijn in de keuze van je media!

Thomtidom | 11-01-21 | 21:11 | 1

Hopelijk zijn die "media" wél kieskeurig!

demaup | 12-01-21 | 03:41

Ik ben niet zo van het leedvermaak.

Maar ja, Asha. Je bent zelf ook van de woke cancel culture. Je noemt iedereen met een ietsjepietsje andere mening direct "FaCziSt", of iets dergelijks. En broodroof is jullie ding, net als schijnprocessen, intimidatie en geweld. Jullie doen alles om dissidenten monddood te maken.
De volgers op je twitterlijntje bevestigen dat. De helft jankt; "schandalig dat 0,1% van de NPO zendtijd naar de rechtse oppositie gaat!"

Jij verliest nu alleen een columnpje, Asha. Meer niet.
Buikhuizen verloor zijn baan en zijn carrière, moest naar Spanje vluchten.
Janmaats vrouw Schuurman verloor haar been, tot grote hilariteit van alle toenmalige kamerleden. Als Janmaat zijn invalide vrouw de trap op sleurde naar hun fractiekamertje, stonden ze allemaal te lachen. Een bloemetje uit het ziekenpotje waar Janmaat altijd aan mee had betaald kreeg ze niet.

Later werd Hirsi Ali met pek en veren het land uitgejaagd, en Fortuyn door zijn hoofd geschoten. Maar de linkse lastercampagnes gingen door. Net als de schijnprocessen, de ontslageisen, de vernielingen en het geweld.
Jullie noemen iedere geweldloze democraat altijd "de tweede Hitler", maar weet je wie jullie nooit met Hitler hebben vergeleken? Juist ja, al jullie helden; Lenin, Stalin, Mao, Pol Pot, Saddam, Idi Amin, etc.

De linkse T-shirt held Che Guevara liet vele duizenden mensen executeren, vaak zonder bewijs of zelfs zonder reden. Weet je waarom? Omdat hij het geil vond om familieleden van zijn slachtoffers de executieplaatsen te laten reinigen. Che zou zo bij de idealisten van de "Grauwe Eeuw" terecht kunnen. Je weet wel, van die tweet over hoe mooi het zou zijn om kinderen te traumatiseren met een live-executie waarbij "de botsplinters in hun haar zitten".
Naar linkse begrippen niet extreem pervers, maar toch.

Kijk Asha, je verliest nu een columnpje.
Maar wat is een column nou eigenlijk?
In jouw geval; hooguit een mening. Ik heb je nooit betrapt op wetenschappelijke feiten of basale logica, integendeel; verdedigde jij niet de wetenschappelijke fraude door Diederik Stapel?
Scherp of eigenzinnig ben je ook al niet, je verdedigt 100% de standpunten van onze elite over bijvoorbeeld islam. Daarom wil je geen *echte* vrouwenproblemen zoals vrouwenbesnijdenis, vrouwenverminking of eerwraak aankaarten. Dus kom je met iets truttigs over roze meisjeslego of het niet-bestaande glazen plafond.

Wees blij dat je jarenlang betaald bent om je nogal laffe mening, Asha.
Anderen werden vervolgd om hun mening. De meeste mensen worden nooit betaald om hun mening; hoe wetenschappelijk, scherp of eigenzinnig ook. De meeste mensen hebben overdag een echte baan, en plaatsen 's avonds eens ergens een reactie.
Van die *echte* banen staan er ook tienduizenden op de tocht.

Dandruff | 11-01-21 | 20:49 | 10

Wat hij zegt

hoi. | 11-01-21 | 23:59

mooi

swapper | 12-01-21 | 01:32

Vijf reedten!

5611 | 12-01-21 | 04:30
▼ 7 antwoorden verborgen

Deze koe kan nu haar horizon verbreden, haastig op zoek naar weides met jong groen gras.

Hollandse_blauwe | 11-01-21 | 20:41

Ik hoop dat het niet te zwaar op de maag ligt dat ontslag. Maak je niet dik, er komt wel iets anders. Jaja, het oog van de meester maakt de paarden vet moet opzij gedacht hebben...

SterF... | 11-01-21 | 20:37

Ze heeft wel een lekkere bril, dat dan weer wel....

Ijsbeertje | 11-01-21 | 20:22

Nu moet ze haar lichaam gaan verkopen om rond te komen.
Dus die zit tot 2056 onder de pannen.

King of the Oneliner | 11-01-21 | 20:11 | 2

U zou haar doen begrijp ik....?
www.specsavers.nl

serieusgenomen | 11-01-21 | 20:19

Die moet verplicht langs alle azc’s beetje die testosteron bommen de druk van de ketel halen....

Hollandse_blauwe | 11-01-21 | 20:42

“Slank voor dank?”..

Veni_Vidi_Vici | 11-01-21 | 20:11

De dikbelegde boterham is wel onder de gordel. Moest er wel om lachen. Beetje hypocriet dat de o zo dik zijn is gezond mevrouw nu meent chronisch ziek en zielig is in de hoop eerder een prikje te krijgen.

EmilioEsteves | 11-01-21 | 20:03

Ach wat een zelfmedelijden, ik heb er bijna mee te doen....

De Ana(a)list | 11-01-21 | 20:01 | 3

Ik niet !

serieusgenomen | 11-01-21 | 20:21

Ook niet bijna...!

serieusgenomen | 11-01-21 | 20:22

Niet doen. Daar help je haar niet mee (en de rest van het heelal ook niet). Bariatrische ingreep en Dauerpsychiatrie opdat ze haar niet ontwikkelde zelfbeeld welke voortdurend columnaal in regressie gaat in een daderende slachtoffer structuur, omdat ze nog jong is, via zelfexploratie, vroege jeugdtraumaverwerking, VERS therapie, Cognitieve therapie en EFT therapie ze de komende 10 jaar mag gaan uitrijpen tot een zichzelf liefhebbende volwassen vrouw. Dit is primair nodig om ook op volwassen wijze met vreugde en teleurstelking om te kunnen gaan welke voorvloeien uit sociale interacties en zelfreflecties.
Uiteraard is dat wat minder makkelijk dan een zak chips en een Barbie Pegasus Eenhoorn pop op je TV bank.

nobodiesunmighty | 11-01-21 | 22:04

Met 'chronisch ziek' doelt ze op haar obesitas, neem ik aan?

Zenzeo | 11-01-21 | 19:30 | 5

@Zenzeo | 11-01-21 | 20:15: Je zal maar Corona krijgen..., vorige week nog, 2 flesjes. Goed te doen hoor .....

serieusgenomen | 11-01-21 | 20:18

Niet iedereen met obesitas kan daar iets aan doen, je stofwisseling kan je aardig in de weg zitten. Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk smullen dat iemand met een dergelijke bekrompen mening, die van onverdraagzaamheid en anderen de maat nemen haar beroep gemaakt heeft, zo gecanceld zien worden. Opzij opzij opzij, wij hebben zo'n ongelooflijke pret!

5611 | 12-01-21 | 04:35

@5611 | 12-01-21 | 04:35: het merendeel van obesitas heeft als oorzaak de levenswijze. Dat gejank altijd dat men er niks aan kan doen.

Mijn moeder had medicatie waardoor ze dik werd. Die is gewoon nog beter op haar voedselinname en beweging gaan letten.

fubarmf | 12-01-21 | 07:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een zelfmedelij.
Maar kom op!
Je kunt nog altijd bij het rariteitenkabinet van Joop.

Papa Jones | 11-01-21 | 19:28 | 3

Ja, daar schrijft tenslotte ook de "wetenschapper" Roos Vonk stukjes in.

Argyronauta | 11-01-21 | 19:41

Hoe mooi, de voor- en nadelen van freelancen tezamen met de voor- en nadelen van eeuwig jezelf speciaal vinden. Zes jaar lang een freelance contract bij dezelfde werkgever, had je die tot je pensioen verwacht te kunnen houden? Op freelance basis?
Of nee, we lezen het al, op basis van Asha verdient dat, omdat ze zo speciaal is. Is de beste, de geschiktste, de zieligste en kan zelf het beste bepalen wanneer haar tijd erop zit. eN dAt iS nIeT nU! Hahaha. Succes met het zoeken naar een nieuwe werkgever, net als de rest van werkend Nederland.

Kouwe Kees | 11-01-21 | 19:11

Het is een intellectueel zwaargewicht (proest)

spamzuiger | 11-01-21 | 19:06 | 1

Met de nadruk op zwaar ?

serieusgenomen | 11-01-21 | 20:22

En als nou blijkt dat ze is ingeruild voor een wat diversere vrouw?

zwarte_weduwe | 11-01-21 | 19:03 | 3

Ik hoop het. Echt.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 19:16

U bedoelt een dikke poteuze negerin met hoofddoek en andere handicap? Dan akkoord.

Cor Netto | 11-01-21 | 19:18

@Cor Netto | 11-01-21 | 19:18: Negerin ? Nou nou nou nou also, gekleurd persoon die menstrueert..... that is.

serieusgenomen | 11-01-21 | 20:25
-weggejorist-
Quantum Suicide | 11-01-21 | 19:02

En dat dan net voor het Suikerfeest. Hebben die wijven van Opzij dan echt geen ziel? De reacties op haar Twitter-account zijn hilarisch maar vooral exemplarisch. Even Opzij voor de bus gooien na 6 jaar trouw factuurtjes van Asha betalen. Heerlijk.

Knijthuis | 11-01-21 | 18:51 | 2

Voor jouw informatie: geen enekele vrouw heeft een ziel zoals de man dat zou willen.
Behalve dan mijn meisie. Dat is een moordwijf!

aflaatverkoper | 11-01-21 | 19:02

Nee !

serieusgenomen | 11-01-21 | 20:26

Als ik zieleknijper zou zijn, dan zou ik Asha op handen dragen.

aflaatverkoper | 11-01-21 | 18:46 | 5

Dan bent u gewichtheffer en geen zieleknijper. Of u hebt een dubbel studie gedaan?

F. Jacobse | 11-01-21 | 18:57

@F. Jacobse | 11-01-21 | 18:57: dat moet wel de sterkste man van Nederland zijn.

Argyronauta | 11-01-21 | 19:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Het maakt maar duidelijk waarop de huidige gender-klimaat-rassengedoe uit voort komt. Altijd en eeuwige ontzetting omdat het grote eigen gelijk niet door de hele wereld gedeeld wordt. Altijd krijsen hoe oneerlijk men behandeld wordt, ligt altijd aan de ander, enzovoorts.

Voor de normale burger. Niets bijzonders als na verloop van tijd een andere columnist gezocht wordt, dat een freelance contract stopt. Het heeft niets met Corona te maken, tenminste ik neem aan dat Asha haar stukjes thuis schrijft. Kranten, tijdschriften hebben nu niet bepaald last van een lockdown.

Nu maar afwachten waar ze weer opduikt. Is het iets voor GS? Gewoon om te lachen.

Nuuk | 11-01-21 | 18:45 | 1

Dat noemt men emotionele manipulatie.

Bataafje | 11-01-21 | 19:22

Progressief wijfje gewipt door nog progressievere wijfjes. Tsja, dat wordt moeilijk huilen. Een beetje als types als SS en Aqoeasie die op het bekje getikt worden door een donkere jongen.

Valse_nootjes | 11-01-21 | 18:41 | 1

Vrouwen zijn veel harder, ook naar elkaar, dan mannen. "Old girls networks" bestaan niet.

Schoorsteenveger | 11-01-21 | 18:53

En nu maar hopen dat ze echt iets kan, dan vind ze vast een nieuwe baan. De hele dag je oprispingen publiceren kan en doet iedereen al, en kan ook prima hier zoals ik nu bewijs

Mark van Leeuwen | 11-01-21 | 18:34 | 1

Een beroepsfeministe met een baan? 40 uur werken om zelf de belasting en de vaste lasten te dokken? Heeft ze vast een mannetje voor.

Valse_nootjes | 11-01-21 | 18:42

Feministen die klagen hoe hard en zwaar het werkende leven is (voor zover je de activiteiten van dat mens 'werk' kan noemen). Dat is toch te triest voor woorden?

Dit is wat ze willen en vervolgens gaan ze janken als het te zwaar voor ze is.

Bapple | 11-01-21 | 18:27 | 1

Ze mag met mij een paar dagen mee, ben best benieuwd of ze 'haar mannetje' staat of dat de hakjes alleen denkbeeldig in het zand stonden

Mark van Leeuwen | 11-01-21 | 18:37

Heb nog lang niet alle plempsels tot mij kunnen nemen maar het eerste wat bij mij opkomt is de vraag, is dit waar of is dit fake.. Heeft het KNMI het verschuiven van Ascha bevestigd? En wat was de schaal op Richter?

Ascha, srry meisje. Hou van volle vrouwen. Maar het promoten van overgewicht of feeding is even verwerpelijk als die anorexia-sites. Nog afgezien van wat jij als feiten ziet meestal niet overeenkomt met mijn mening.
Feitelijk.
Maar het ga je goed hoor.

reservebelgië | 11-01-21 | 18:27

Dikke, vette pech! Je hebt het nu even, letterlijk, erg zwaar. Dit is natuurlijk ook nieuws wat lastig te verteren valt; zeker met een wat trager metabolisme.

hirsute_priapist | 11-01-21 | 18:26 | 3

I see what you did there. Kneus.

Binnenbaan | 11-01-21 | 18:38
-weggejorist-
fail | 11-01-21 | 18:24

Asha: vet balen! Nu iets bedenken dat je wél kunt. Succes meis.

Cor Netto | 11-01-21 | 18:18

Jeetje zeg. Als zelf je pottenvriendinnen je al laten vallen. Brrr harde wereld dit.

appeltjesgroeneweide | 11-01-21 | 18:18

Ik geloof haar niet. Eruit geknikkerd zonder overleg. Als ze wordt ingehuurd voor haar diensten en ze hebben de service niet meer nodig is dat niet “eruit knikkeren”, inhuur stopt dan. Overkomt wel meer mensen. Ben benieuwd naar de echte reden.

BenDeLier | 11-01-21 | 18:13 | 1

Freelance werk. Dus het is nog geneens 'inhuren'.

a9b2b1 | 12-01-21 | 01:11

Schrijven voor zo'n neuzeltijdschrift en er nog voor betaald krijgen ook =
Puur PRIVILEGE.

Asteroid-B612 | 11-01-21 | 18:11
-weggejorist-
piet7003 | 11-01-21 | 18:09

Lees de tweet van Dr. Cynthia Miller onder de tweet van Asha ten Broeke, Er wordt hierin beweerd dat verontwaardiging de motivatie is bij Trump aanhangers, en geen geldtekort. Ze willen niet delen. Deze bewering duikt ineens overal op na het gekeet in Washington.
Werkelijk alles wordt uitgekraamd om het publiek vooral geen sympathie te laten voelen voor de onderklasse en een deel van de middenklasse die in de VS al jaren de plicht hebben om lokaal zelfvoorzienend te zijn, overzees te vechten voor het grootsheid van Washington, en zich door de hele wereld overal voor uit te laten maken omdat ze aan hun eigen levensstijl vasthouden.
Tja, ze jagen. Ze zijn erg patriottisch en vaak aartschristelijk. Ze kunnen wantrouwend en afwijzend zijn naar vreemden. Het zijn geharde plattelanders, zelfs in hun steden. Ik heb ook geen binding met deze mentaliteit.
Maar dan hoef ik nog niet op commando van hen te walgen. (Bovendien hoeven ze nou net met dat jagen niet te stoppen, zou wel mogen van mij).
Op een dergelijke manier je woke programma er door proberen te drukken is ronduit gemakzuchtig en laag. Ze wilden in Washington de overheid confronteren, ze zochten geen minderheden of zo om tegen te rellen. De globalist mag zich achter de oren krabben van dit feit.

zeurmachine | 11-01-21 | 18:08 | 6

Dat jagen in de VS louter een bezigheid van "aartschristelijke plattelanders" zou zijn, strookt niet met mijn ervaring. Jagen wordt gezien als een sportieve, masculiene activiteit. Dat wordt "sportsmanship" en "outdoor lifestyle" genoemd, en wordt ook enigszins verheerlijkt. Bij de wasserette liggen tijdschrijften over jagen met kruisbogen, tijdschriften over vuurwapens, enz. Dat is mainstream. Vader en zoon die samen gaan jagen, dat is "bonding" en daar zit ook een soort romantiek in, zeg maar. Vader geeft zijn zoon zijn eerste geweer en gaat samen met hem jagen. Hoera, hij heeft zijn eerste hert geschoten ! Dat zien veel Amerikanen als iets moois. Overigens zijn die herten echt belachelijk groot, die beesten sprongen bijna dagelijks dwars door mijn heg heen. Ik schrok me werkelijk de pleuris iedere keer. Maar persoonlijk zie ik de "sportiviteit" er niet van in om eerst met "deer lure" te gaan lopen strooien om dan vanuit een gecamoufleerde boomhut met een scoped high powered hunting rifle zo'n beest om te leggen - die lokstof is vrouwtjes hormoon, nogal wiedes dat zo'n mannetjeshert daarop afkomt. Die kan dat niet weerstaan. Ik kende gasten die gingen jagen uit puur economische motieven. "Als ik een hert schiet kan ik er de hele winter van eten. Scheelt gewoon geld." En dan takel je zo'n beest omhoog in je garage, aan een ketting, en je gaat hem villen. Bloederige toestand. Ik vond het ook raar, wegens MAG NIET in Nederland. But when in Rome do as the Romans.

Asteroid-B612 | 11-01-21 | 18:40

@Canis.bonus.es | 11-01-21 | 18:33: Dingen weggooien en dan verwachten dat die vuilnisman het wel opruimt is dan net zo goed hypocriet. Louter een kwestie van arbeidsdeling zoals we die al millennia hanteren.

5611 | 12-01-21 | 04:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Als columnist heb je toch geen nadelige gevolgen van de lockdown?
En waarom moet je heel verheugd doen wanneer je als freelancer eruit ligt? Waar slaat dat op, wie zegt dat dan?

Bootsjunge | 11-01-21 | 18:03

Heb even gekeken wat ze allemaal verteld over haar auto immuun ziekte maar ik vermoed dat het tussen haar oren zit te weten een aandachtsstoornis.. vroeger noemde ze dit hysterie en kon je slechts genezen dmv masturbatie

Tonythelonley | 11-01-21 | 18:00 | 3

Waarbij de dokter dan de ‘masturbatie’ bij de patient uitvoerde. Is er een dokter in de panelen?

Canis.bonus.es | 11-01-21 | 18:36

Lul niet zo dom.

Binnenbaan | 11-01-21 | 18:37
-weggejorist-
Tonythelonley | 11-01-21 | 17:52
-weggejorist-
vladimirows | 11-01-21 | 17:52 | 1

Goedemiddag allen,
Maar lees ik het nu goed, vergelijkt zij zichzelf nu met een koe ?!

Bad - Casey | 11-01-21 | 17:52

Nou wat sneu joh. "gniffel"

John Dough | 11-01-21 | 17:51

Tijd om de buikriem aan te halen!

nick.name | 11-01-21 | 17:50

Ach Asha, maak je niet dik, je had zes jaar lang een dikbetaald klusje, je bent zo weer dikke vrienden met een volgende opdrachtgever en als dat niet lukt dan was het dikverdiend wegens je slechte dik gedrukte collumns

Fontanarossa | 11-01-21 | 17:46

Op zij? Op haar.

IndoFortuyn | 11-01-21 | 17:37

Wat is haar probleem? Freelancer kunnen goed geld verdienen. Als een toko slecht gaat ga jij er als eerste uit. Logisch.

Schepvogel | 11-01-21 | 17:33 | 1

Dat lijkt mij ook. Welkom in de echte wereld voor Asha. Ze zal niet de enige zijn die in deze tijd een vaste klus verliest. Of in welke tijd dan ook.

Bataafje | 11-01-21 | 17:59

Dit leest toch wel als een vast dienstverband,

General McAuliffe | 11-01-21 | 17:33

Parler wordt node gemist zie ik, gezien de comments. Echt leuk joh, iemand zo afbranden en vernederen op basis van haar verschijning (en nee, ik ben geen fan van haar columns).

niels5142 | 11-01-21 | 17:32 | 9

@TeeJee | 11-01-21 | 18:16: Dat was nou net mijn eerste gedachte toen ik je aannames qua mijn kapsel en intelligentie las.

niels5142 | 11-01-21 | 18:25

@niels5142 | 11-01-21 | 18:25:
Misschien moet je eerst eens even google leren gebruiken, voordat je domme dingen over andermans tegel schrijft.
Ik hoef in ieder geval geen aannames over je intelligentie meer te maken, het gebrek daar aan etaleer je met verve.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 18:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Hier worden dagelijks duizenden stukjes geplaatst die van een hoger niveau zijn dan het hele Opzij blaadje.
En gratis!

pejoar | 11-01-21 | 17:31

Ik zie da zij pas 38 jaar is. Dus van haar 32e tot haar 38e bij Opzij een column schrijven; dan snap je toch zelf ook dat daar een keer een einde aankomt.

Niet slim om dan in het openbaar zo tegen je voormalige opdrachtgever tekeer te gaan. Zij moet immers nog zo'n 30 jaar haar eigen brood zien te verdienen...

Wering | 11-01-21 | 17:29 | 1
-weggejorist-
hisxxx | 11-01-21 | 22:21

Ik vind haar wel zo'n type dat dan ineens even gaat claimen dat er toch een soort dienstverband is.

tiku99 | 11-01-21 | 17:29 | 1

Liesbeth Zegveld to the rescue!

F. Jacobse | 11-01-21 | 18:21

Boe Hoe, Boe Hoe... zij zij groot en ik is klein en das nieeeee eerlijk

nickstert | 11-01-21 | 17:27 | 1

Boe Hoe, Boe Hoe... zij zij groot en ik is dik en das nieeeee eerlijk

nick.name | 11-01-21 | 17:48
-weggejorist-
TRUMP | 11-01-21 | 17:26 | 1

Waarschijnlijk gaat het haar niet om verlies van het schrijf-jobje, maar om verlies van marktwaarde; het Opzij-podium leidde tot gevraagd worden voor prima betaald (want gesubsidieerd) kwebbelen in fora in vrouwen- en buurthuizen.

CiTy3 | 11-01-21 | 17:25 | 1

Precies!

zetje01 | 11-01-21 | 18:50

Vond het best een rare dikkerd...

Robhal | 11-01-21 | 17:23

Heeft ze weer wat verdriet om weg te eten. Nooit verlegen om een goede smoes. Misschien kan ze freelancer bij silly Syl worden.

bergsbeklimmer | 11-01-21 | 17:23 | 1

Geen budget.

The_Master_Bear | 11-01-21 | 17:24

Jaren lopen bluffen en pochen op verjaardagen dat je goudgeld verdient als ZZP-er bij 1 of ander flutblad.

Rotterdammert1965 | 11-01-21 | 17:23

EIndelijk

onesizefitsall | 11-01-21 | 17:19 | 4

@JdV030 | 11-01-21 | 17:56: Ze heeft in ieder geval die column in de omVolkskrant nog, dus geen bijstand. Iets met tering en nering.

5611 | 12-01-21 | 04:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ah.... beetje barmhartigheid... geef haar een column op GeenStijl?! Hebben we ook een keer een artikel om over te slaan :D

bg9715 | 11-01-21 | 17:17

Als je al maanden in zelf-isolatie zit, worden je columns er vast niet beter op. Ik ga er niks aan missen vrees ik.

KritischeKrikker | 11-01-21 | 17:15

Nou die lijkt af te steven of 90% omzetverlies. En dan komt je als ZZP-er weer voor de TOZO geloof ik in aanmerking.

UpdateAvailable | 11-01-21 | 17:06 | 1

Volgens mij is ze nog "wetenschapsjournalist" bij de Volkskrant.

Tapu | 11-01-21 | 17:36

Te licht... Goeie.
Te emotioneel.
Te e-mo-tio-neel.

SIogra | 11-01-21 | 17:06

Raar, dat iemand met de uitmuntende kwaliteiten van Asha, zich zorgen maakt of ze elders nog wel werk vindt.

Hahahahahahahahahahahahaha.

netniet | 11-01-21 | 17:04

Wat een jank wijf.
Als freelancer ( mooi engels woord en klinkt interessant) ben je free om te gaan werken voor wie je maar wil. En nu is ze free om te doen wat ze wil.
Anders had je wel een vaste baan genomen. Niet dat dat enige vastigheid geeft, maar dan had je nu wel WW gehad.

Het leven is zwaar | 11-01-21 | 17:04 | 3

Ha. Ik las eerst vastigheid..

DrachiR | 11-01-21 | 18:01

Vatsigheid. Damn auto aanvullen..

DrachiR | 11-01-21 | 18:02

Waar is onze vechtlust gebleven? Dit is meer dan schandalig maar we vinden alles maar normaal..wat een land is dit geworden

.-.blijei | 11-01-21 | 17:02

Jaja, en waarom moet ze opzij uit Opzij?
Zomaar?

kloopindeslootjijook | 11-01-21 | 16:59 | 2

[ ] Homosensueel
[ ] Fervent azaan luisteraar
[ ] Van lage dermale reflectiviteit
[ ] Omgekat
[x] Menstruerend
[ ] Allochtoon
[ ] Moeilijke naam
[ ] Jong en fris
1 uit 8 is niet genoeg.

The_Master_Bear | 11-01-21 | 17:05

Corona overwinnen doen we samen! En nu mag Asha ook haar bijdrage leveren in deze economische situatie. Dat wordt in het slechtste geval teren op haar reserves. Tja en daar maak ik geen grappen over.

Julianalaan | 11-01-21 | 16:59

kan ze binnenkort een boek schrijven : "slank zijn, een onvrijwillige keuze"

isotope 465 | 11-01-21 | 16:56

Ook wel weer typisch. Een van de reacties onder Ashas tranendal: "En natuurlijk kunnen we ook gewoon niet de OPZIJ lezen en t laten voor wat het is [...]". Bevalt niet? Stukboycotten, ook al is het (iets uit) je eigen bubbel.

de ondode dichter | 11-01-21 | 16:56 | 1

Beetje de strekking van dat briljante nummer "If you tolerate this, then your children will be next". Het is leuk als het om anderen gaat, maar je komt vanzelf zelf een keer aan de beurt.

Badd Pritt | 11-01-21 | 17:29

Ik zou zeggen, bekijk het van de zonnige kant Asha. Tijd genoeg over om aan dat vette obesitas lichaam van je te werken. Goed voor je humeur en wij hoeven hopelijk nooit meer van je te horen.

Scepticus | 11-01-21 | 16:55
-weggejorist-
jemagookniksmeer | 11-01-21 | 16:55 | 1

Briljante kop, waarvoor dank

Ad Hominem Tu Quoque | 11-01-21 | 16:54
-weggejorist-
L. Vis | 11-01-21 | 16:53

Mens, wees eens dankbaar! Dat je 6 jaar een prachtig podium hebt gekregen en dat je netjes je centjes hebt ontvangen. Ja, tuurlijk mag je het spannend vinden hoe je toekomst eruit ziet. Maar hey, wie verwacht dat je moet doen alsof je allebei heel verheugd bent met deze beslissing? Daar zou ik vandaag nog afscheid van nemen en uit je geheugen wissen. Beterschap verder. En succes met het aanleren van jezelf zijn.

zevensprong | 11-01-21 | 16:51

"Chronisch ziek" en dan zodanig vaak roepen en overdrijven dat het vervelend wordt, wat een aanstellerij. Het is "maar" de Ziekte van Sjögren wat ze heeft: vervelend, lastig, maar veelvoorkomend en verre van dodelijk en met medicatie of leefstijlaanpassingen prima mee te leven. Ik denk dat haar gezondheidsklachten eerder van het (flinke) overgewicht zijn, getuige het feit dat ze altijd loopt te klagen dat artsen er bij haar vaak over beginnen (naar haar zeggen "altijd"). Als veel artsen telkens hetzelfde zeggen, dan zal het vast zo zijn. Maar nee, overgewicht is gezond volgens haar. Een opdrachtgever op deze wijze afschilderen is trouwens not-done, zou me niets verbazen als ze hierdoor juist meer opdrachtgevers gaat verliezen.

Ome_BW | 11-01-21 | 16:50 | 2

Ik heb de ziekte van sjorren, behoor ik dan ook tot de risicogroep?

peers | 11-01-21 | 16:55

Droogheid van de vagina is een symptoom van de Ziekte van Sjögren. Niet dat ze dat ding gebruikt voor iets anders dan te pissen, maar toch.

MikeTheBull | 11-01-21 | 20:01

Als een klant mij onverhoopt belt met: "Je bent een leuke kerel Quib, maar ik heb iemand gevonden die leuker is", dan denk ik alleen maar: "Ok, dan is dat zo. Er komt wel weer een andere opdrachtgever voor in de plaats."

Waarom dat naschoppen? Je hebt toch 6 jaar leuk samengewerkt?

Rest In Privacy | 11-01-21 | 16:46 | 12

@Quib | 11-01-21 | 16:53: altijd als regel aanhouden: de grootste opdrachtgever mag maximaal 15% van mijn jaarwinst bepalen. Daarboven wordt je afhankelijk, kwetsbaar en dus makkelijk(er) afpersbaar.

Spie | 11-01-21 | 17:14

@Spie | 11-01-21 | 17:14: Ik heb ook wel eens 2 jaar voor 1 klant gewerkt, maar met 5+ jaar vet op de botten. Dat is in dit geval een slechte metafoor, maar inderdaad: afhankelijkheid is het einde van je zelfstandigheid.

The_Master_Bear | 11-01-21 | 17:19

@Spie | 11-01-21 | 17:14: Goeie regel. Liever 20 wat kleinere klanten dan twee grote.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 17:47
▼ 9 antwoorden verborgen

lekker 6 jaar lang kunnen freelancen en dan verbaasd zijn als het een keer klaar is, jezus wat wereldvreemd.
misschien moet je dan gewoon in vaste dienst gaan (is het tarief wel anders).

Struikrover3 | 11-01-21 | 16:46 | 1

Ze heeft jarenlang vanuit haar "oh wat ben ik feminist zeg" haar gal kunnen spuwen op dez door mannen, zelfs blanke mannen, beheerste wereld en nu zeggen die allemaal: "sliep uit, sliep uit....".

langzullenweleven | 11-01-21 | 16:56

De revolutie zal haar eigen kinderen eten.
-
Van mensen met talent, kennis en kunde naar op z'n best middelmatig begaafde lieden die hun MBO-diploma in het kader van de kansengelijkheid bij de kassa van de supermarkt achterna gesmeten hebben gekregen, maar bij voorbaat al op grond van hun huidskleur, geslacht of sexuele voorkeur(en) uitverkoren zijn zijn.
-
Welkom in de tweede-wereld mediocratie waartot Nederland in rap tempo aan het verworden is.

bisbisbis | 11-01-21 | 16:45

De vraag is natuurlijk, waarom je jezelf freelancer noemt, als je al 6 jaar aan dezelfde tiet lurkt.

The_Master_Bear | 11-01-21 | 16:44 | 3

Misschien is het "een" tiet in plaats van "de" tiet. Ik ben zelf ook freelancer, en heb ook opdrachtgevers waar ik al een paar jaar voor werk.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 16:57
-weggejorist-
Ad Hominem Tu Quoque | 11-01-21 | 16:58

@Quib | 11-01-21 | 16:57: Aan haar gejammer te zien, was het de enige, wat niet verbaast.

The_Master_Bear | 11-01-21 | 16:59

Gelukkig kunnen we in de Volkskrant nog steeds genieten van haar verfrissende inzichten..

Frits_Binkestein | 11-01-21 | 16:44

Asha is zeker chronisch ziek. Deugen is mentaal heel zwaar.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 16:43

Geïnspireerd door reaguurder Roorda van Eyssinga ergens hieronder.
In 1972 schreef Hunter S Thompson: “Fear and loathing on the campaign trail” over de campagne van McCregor als kandidaat tegen Nixon. Een geniaal boek.
Wat van een serie met Asha, getiteld: “Fear and loathing on the campaign trail with the PVV”: waarin Asha de PVV volgt in de aanloop naar de verkiezingen?
Dat wordt de meest legendarische GeenStijl reportage ooit.

Wilhelm Tell | 11-01-21 | 16:43 | 2

Meh, doet Chris Aalberts al.

Sinterbikske | 11-01-21 | 16:47

@Sinterbikske | 11-01-21 | 16:47: Chris Aalberts is niet echt het type van ‘Gonzo Journalism’; iemand die druk met z’n PhD titel zwaait. Asha zou waarschijnlijk na instructies van een kleine selecte groep reaguurders dat veel beter kunnen doen. Ik kan in ieder geval de Mescaline doneren.

Wilhelm Tell | 11-01-21 | 16:52

It aint over till the fat lady sings..... er kan nog van alles gebeuren

V-styn | 11-01-21 | 16:42

Sinds wanneer is obesitas een chronische “ziekte”?

Graftak | 11-01-21 | 16:40 | 1
-weggejorist-
Sessine | 11-01-21 | 16:52
-weggejorist-
Stikstofnarcose | 11-01-21 | 16:40

Chronische ziekte ? Om de een of andere reden denk ik bij dit soort woke wappies dan meteen aan ME of fibromyalgie. Maar het zal wel wat anders zijn neem ik aan.

Nichtsneues | 11-01-21 | 16:39 | 2

Want ME/CVS zit tussen je oren toch? Kneus.

Binnenbaan | 11-01-21 | 18:32

" Ik heb een auto-immuunziekte die blaas- en nierproblemen kan geven, maar drie artsen die onafhankelijk van elkaar bloed in mijn urine vonden, wuifden het eerst weg als ‘komt door menstruatie’; ook al was ik niet ongesteld.". Bijzonder is dat zij in een omgeving leeft waar vrijwel iedereen iets bijzonders heeft. Alsof je niet meetelt als je geen ziekte of gebrek hebt. Gezonde mensen en zeker gezonde mannen zul je er niet aantreffen. Naast de mossels is er ook een parallelle wereld van chronisch zoekenden in de medische hoek. Leuk man al die verjaardagen waar de een nog ernstigerer en waziger ziekte veinst dan de ander.

Graaier | 11-01-21 | 18:35

Asha kan altijd nog onder een neonbuis gaan liggen

bruutje | 11-01-21 | 16:36

Ze heeft een erg grote mond voor iemand die wit is, en dus schuldig aan de misdaden van Jan Pieterszoon Coen en Witte de With.

J.P.Drapeau | 11-01-21 | 16:36 | 1

Ze mag haar privilege wel eens checken

Graftak | 11-01-21 | 16:41

Op de kop van Opzij staat een kiespijnlachende Kamela Harris. Daardoor raakte de verkoop van Opzij in een stuik. De wanhoopsoplossing werd gevonden in het verontballasten van Opzij door Asha te jonassen en aan de haaien van GS te voederen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-01-21 | 16:33 | 1

Daar wordt de Opzij mogelijk een stuk lichter (verteerbaar) van.

Spie | 11-01-21 | 17:17

Is mevrouw anders omdat ze een risicogroep is?
Is het onterecht omdat ze een risicogroep is?

De enige die meer rechten heeft dan iedere andere Nederlander noemen we tegenwoordig statushouder.

Bent u dat mevrouw ten Broeke?

NEE? Bek houden, mondkap op en doorlopen dan!

Mr. Rotop | 11-01-21 | 16:32 | 1

Hij is goed! We moeten toch zo denken?

Ter gewenning aan de veranderde positie van de Kaaskoppenbrigade. .

Rest In Privacy | 11-01-21 | 16:37

Maar die chronische ziekte heeft vast niets met haar gewicht te maken.

JJMS | 11-01-21 | 16:29

Asha,
Bezwaren moet je bezweren en niet verder bezwaren.

Old daddy | 11-01-21 | 16:23

Arme Asha. En dat meen ik. Maar ik vraag me wel af van wie Asha liever medeleven ontvangt. Van de woke deugerds is die vast meer waard. Dat begrijp ik ook nog wel.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 16:21 | 4

Waar haal je dat minder vandaan?
Persoonlijke ervaring en niet één keer. Niemand neemt mij desondanks mijn fatsoen af.
Goede Henkie maar geen Gekke Henkie.
Foutje Loopy. Of daagde je me uit?

Rest In Privacy | 11-01-21 | 16:34

Nee hoor. Ik meende te ontwaren uit je reactie dat je medeleven welgemeend was. Dat vond ik mooi. Ik verwacht dat het medeleven uit woke-land meer performatief is, maar minder gemeend.

The-loopy-cowboy | 11-01-21 | 16:43

Dit laatste wil ik ook geloven. Het is lastig hoor. Je hebt woke links en gemeend links. Gemeend links laat ik erbuiten.
Kreeg een filmpje toegezonden waarin draak werd gestoken met de bekende nog-President. Zij is een fijn mens wiens levenspad nogal wat voetangels gaf.
Ik waardeer haar om haar desondanks stugge doorzetten. Asiel verlenen aan gescheiden (toestanden) zoon, zelf gezondheidsklachten en nog wat meer. En alles geduldig, dapper en opgewekt en stijlvol ook nog.
Geef ik haar het bekende kool en geit spaar antwoord.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 17:41
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien heeft Asha in haar laatste column een paar vegetariërs beledigd... Ze schreef namelijk: “Ik weet niet waar die hype opeens vandaan komt want ik eet heel mijn leven al VETgy”...

Mark zit te Dutten | 11-01-21 | 16:21
-weggejorist-
usb stok | 11-01-21 | 16:21

Best lekker hoor. Veel liever dan zo'n gratenpakhuis.

Peter Rottevanger | 11-01-21 | 16:21 | 1
-weggejorist-
Gizmo579 | 11-01-21 | 16:52

Een jaar of 10 (en ook wat langer) geleden gonsde het opeens door het land:

Ken je die en die? Die is ZZP-er geworden. Oh, en dinges ook. Ik wil ook ZZP-er worden. ZZP- er is zo veel beter. Ik ben jaloers. Meer geld, meer vrijheid, geen baas. Heerlijk lijkt me dat. Ik wil ook ZZP-er worden. Eigen baas! Waar kan ik info vinden om ZZP-er te worden?

Iedereen die het kon en durfde, werd opeens ZZP-er.
De keerzijde van ZZP-er zijn?
Dat je namelijk ... tsja ZZP-er bent.. tsja.. wie dan leeft, wie dan zorgt, toch?

zetje01 | 11-01-21 | 16:20 | 5

Ik ken heel wat ZZP'ers die als ICTer in dienst zijn bij de overheid vanaf 2010. Blijkbaar was de ambtenaar- en loonslaafstatus nog niet zo gek voor deze gewezen 'ondernemers' .

DeCynischeAmbtenaar | 11-01-21 | 16:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Eindelijk een hok vol koters werpen...
Natuurlijk met IVF!

Bouwfraudeur | 11-01-21 | 16:20
-weggejorist-
mr_awesome | 11-01-21 | 16:19 | 1

Nou en?

Opajoop | 11-01-21 | 16:16

Dus Asha denkt dat het woord Freelance staat voor eeuwig durend in dienst?

Lorejas | 11-01-21 | 16:15 | 2

Nah, een redelijke opzegtermijn was wel correcter geweest. Heeft ze gelijk in. Dat geklaag over ziekte heeft er niets mee te maken. Blijkbaar was ze er niet door weerhouden steeds een stukje te schrijven 6 jaar lang.

Nichtsneues | 11-01-21 | 16:42

Ik weet dat het geen stamcafé tijd is nog, maar met het risiko op een joris wegens linkdrop toch ff deze.
m.youtube.com/watch?v=6ribtL4mx0M
Geinspireerd door het topic en de comments.

grapo | 11-01-21 | 16:14
-weggejorist-
Raspatat | 11-01-21 | 16:13

Tja Asha. Laat ik het hier bij houden. Je bent ten minste een beetje te blank. Maak plaats !!

DrachiR | 11-01-21 | 16:12 | 1

Opzij, opzij, opzij.
Maak plaats, maak plaats, maak plaats.

Prieelvogel | 11-01-21 | 16:58

Slank voor dank, Opzij. Las ik eerst. Ach. Een Freelancer met een column in een maandblad (!!!) heeft toch wel meer inkomstenbronnen? Anders gaat er economisch wat mis, bij opzij en de freelancers. Asha heeft vast nog wat potjes waar geld uitkomt. Stom jankverhaal en zielig doen over ziekte (misbruik ervan proberen te maken) en thuiswerken: join the club!

TheseDays00 | 11-01-21 | 16:09 | 3

"Asha heeft vast nog wat potjes waar geld uitkomt."
Jajajaah, potje met vet. Al op de tafel gezet. Potjepotjepotjepotje vèhèhet al op de tafel gezet.

grapo | 11-01-21 | 16:17

Misschien dat er inderdaad nog wat exen van haar zijn die haar in deze moeilijke tijden terzijde kunnen/willen staan.

Zwiebelsuppe | 11-01-21 | 16:22

@Zwiebelsuppe | 11-01-21 | 16:22: Ja, ongetwijfeld. Socialisten zijn volgens mij altijd heel sociaal tegenover elkaar, anders zouden het geen socialisten zijn maar kapitalisten, asocialisten. Ze hoeft zich dus volstrekt geen zorgen te maken

Spie | 11-01-21 | 17:22

Blijft (voor mij dan......) toch altijd een beetje onduidelijk wanneer je wordt weggejorist of niet. Voor jullie ook? Ik hoor graag (als dit mag blijven staan tenminste....)

Harry de Slijter | 11-01-21 | 16:07 | 7

Of verklein ik de kans om door lid te worden? Zo ja..., geen probleem......

Harry de Slijter | 11-01-21 | 16:18

Eenvoudig.
Asha is een huilebalk. Mag wel.
Asha is een *weggejorist* en een vieze *weggejorist* die ze eigenlijk een *weggejorist* zouden moeten geven. Mag niet.

grapo | 11-01-21 | 16:22

@Harry de Slijter | 11-01-21 | 16:18: Neen. Gelijke monik gelijke kap. Maar lid worden wordt wel gewaardeerd.

grapo | 11-01-21 | 16:25
▼ 4 antwoorden verborgen

De Volkskrant kan ook wel een kerstkilootje of wat verliezen, denk ik zo.

Otto Normal | 11-01-21 | 16:06

Goed, prima, na mijn eerste 5 minuutjes van leedvermaak en daarna nogmaals 1 minuutje die terecht werd gejorist dan een echte grotemensenreactie. Best klote voor je, maar ook het risico van een freelancer. Lusten en lasten weet je wel.

Daarnaast, kom aan deze kant van de muur Asha, het is hier echt niet zo guur als je denkt. In 300 reaguursels (oh, wacht) toch minimaal 10 maal de opmerking dat je gewoon kunt gaan schrijven voor GS. Wel met de opmerking van mijn kant dat je het wetenschappelijk houdt. Je bent - of noemt jezelf - ten slotte wetenschapsjournalist. Dat wil zeggen dat je ten eerste, bovenal, te allen tijde je bronnen kritisch bekijkt. Dus geen stukjes hier die queer theory, gender bla bla of the Critical journal of (vul maar in) bespreken zonder deze bron zelf ook te beschouwen. In dat geval mag je hier best komen schrijven!

Zie je: we zijn best lief.

The-loopy-cowboy | 11-01-21 | 16:05 | 8

Loopy. Geen problemen mee. Laat maar komen.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 16:40

Nee - dat gaat niet werken. Madame heeft op Twitter een functie op de sneltoets gelegd: BLOKKEREN. Da waren de Friezen op de A7 een verjaardagspartijtje voor kleine kleuters. Heb je op Twitter iets gezegd wat haar onwelgevallig was, dan kwam DE BLOK!!!1!1!!

Dus het is niet kwa inhoud een diaree van eijgenpijperij (al kan je dat bij een vrouw niet zeggen) maar ook een duidelijk geval van "ik heb gelijk en als je iets zegt dan stop ik mijn vingers in de oren en brul heel hart LALALALA".

Dan toch liever Bandirah, die was tenminste af en toe nog leuk.

hangtiet met knoop | 11-01-21 | 17:10

@hangtiet met knoop | 11-01-21 | 17:10:
niet kwa => niet alleen kwa

hangtiet met knoop | 11-01-21 | 17:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Asha schrijft wel vlot, dat moet ik haar nageven. Maar ook een typisch kind van deze tijd: zelfoverschattend, teergevoelig, rancuneus, veel te luid en met een chronisch gebrek aan inhoud. Dankbaar kanonnenvoer voor GS.

van heinde en verre | 11-01-21 | 16:04

Nu nog in de VK.

Thoth | 11-01-21 | 16:03
-weggejorist-
Badd Pritt | 11-01-21 | 17:31

Er is bewezen dat een hoop chronische ziektes (voor een groot deel) op te lossen zijn door gezondere voeding te eten. Diabetes is een simpel voorbeeld. Daarnaast kan je ook kosten besparen door te eten wat je nodig hebt en niet te veel zodat dat zich aanzet tot vet. 2 simpele tips, voor gratis, omdat je wat krap zit, haha. Krap!

brawler | 11-01-21 | 16:02 | 2

Je hebt het over diabetes type 2. Als vader van 2 zonen die op jonge leeftijd diabetes type 1 hebben gekregen vind ik dat onderscheid essentieel. Diabetes 1 is een auto immuun ziekte die niets met levensstijl te maken heeft.

austinhealey | 11-01-21 | 16:34

Wat een slagveld zeg.

Sinterbikske | 11-01-21 | 15:59

Iedereen en zijn blanke Nederlandse moeder eenzijdig de multiculmaat nemen, aan alle stoelpoten zagen van leuke, gezellige en fijne dingen in Nederland, en als een professionele voetballer in would be katzwijm ter aarde storten, en om een rode kaart vragen bij de scheids als er iemand eens een keer iets terug zegt.
De moderne trudtmedia & journalistiek ten voeten uit.

De Briemusketier | 11-01-21 | 15:59

De revolutie eet haar eigen kinderen op!
De andere kinderen hebben tot maart/ april niets te vrezen

R. Ketelsteen | 11-01-21 | 15:58

Ik vind het wel verschrikkelijk, geen stukjes meer over "Laat je beenhaar lekker waaien", mannen die hun piemel in een pot pindakaas stoppen of een colum over poep. We zullen je missen asha, als het moet als kiespijn.

jan huppeldepup | 11-01-21 | 15:58 | 1

Ik zal haar ook vreselijk missen als columniste van OPZIJ, alhoewel ik het blad nooit gelezen heb

Ruud5 | 11-01-21 | 16:19

6jaar vaste dienst als zzp er en nu er uit .....Wat errrg... ..wijnen wijnen

Ronn | 11-01-21 | 15:57

opzij is toch ook een kutblad? Wat had zij dan verwacht?

Mokum Kosher | 11-01-21 | 15:57

"zonder overleg", lol.

Do-na-zi | 11-01-21 | 15:55

Pretentieus overigens om te denken dat je met obligate zeurstukjes een revolutie zult ontketenen, in je tuinbroek. Even afgezien van het feit dat revoluties doorgaans nieuwe dictatoren in het zadel helpen.

Hommel | 11-01-21 | 15:54

Karma \0/

professorinopleiding | 11-01-21 | 15:54

Benieuwd of ze die vrolijke (:-)) profielfoto zal behouden nu ze weer moet canvassen voor een nieuwe broodgever.

mis en bouteille | 11-01-21 | 15:54

Leuk blad, Opzij. Ben in '76 afgehaakt.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 15:53 | 3

U bent vrouw begrijp ik.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 15:57

Mooie kans voor GeenStijl, lijkt me.

Wilhelm Tell | 11-01-21 | 15:53 | 2

Daar zal GeenStijl weinig aan overhouden. Het zal wel veel tegels en clicks opleveren, maar niet om de juiste redenen. Asha werkt namelijk bij reaguurders als een rode lap op een stier. GeenStijl moet Von Loghausen dan overuren laten draaien om de berichten onder haar stukjes een beetje netjes te houden.

DeBlijeGeit | 11-01-21 | 16:11

Misschien wat minder chippies vreten meid, dan kan je wat vaker naar buiten.

Nohara | 11-01-21 | 15:53

Niet goed genoeg, next!

Zonen-van-Kuifje | 11-01-21 | 15:53

Laten we nou eens ophouden met die "grappen" over haar omvang,Ook al vraagt ze er een beetje om.Wees eens lief.Ik was 20 jaar geleden ook nog een linkse deugert.Ik wist toen niet beter.Keek nog naar de NOS.

Zeurkont | 11-01-21 | 15:52 | 4

Zeurkont. Twintig jaar geleden al. Er zijn er die het nu nu nog niet zien. Dat is pas raar.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 15:56

In je tuinbroekje.

R. Ketelsteen | 11-01-21 | 16:00

Wat is er met je spaties?

Lorejas | 11-01-21 | 16:20
▼ 1 antwoord verborgen

Gut, de zieligheidskaart trekken. 'Chronisch zieke freelancer'. Heb je dat etiketje 'chronisch ziek' nodig omdat je kennis en vaardigheden op zichzelf niet volstaan?

Hommel | 11-01-21 | 15:52 | 1

Chronisch ziek komt van haar dikte, kortademigheid, kapotte knieën en het hart wil niet meer zo. En daarbij eet ze elke dag slechts een koekje dus waar al dat vet vandaan komt, Joost mag het weten.

jan huppeldepup | 11-01-21 | 16:03

Is obesitas nou ook al een chronische ziekte?

Verder zal janken op twitter je vast snel aan een nieuwe opdracht helpen....

a4p | 11-01-21 | 15:52 | 3

Obesitas is een aanduiding voor een zwaar overschot aan vet in het lichaam als gevolg van chronisch teveel en verkeerd eten. Obesitas heeft, zeker op gevorderde leeftijd, diverse (chronische) ziekten tot gevolg. Maar da’s vermoedelijk iets te ingewikkeld voor deze semi-opdrachtloze wetenschapsjournaliste.

_pacman_ | 11-01-21 | 15:59

Pacman. Ik geef u geen ongelijk maar het heeft ook wel met aanleg te maken.
Een tante van mij at veel slagroom om op gewicht te blijven. Zo mager als een lat.
Ik kende ook een dik vrouwspersoon die echt letterlijk dubbele at van een normaal persoon. Een cm dikke laag kaas tussen de boterham. Van haar zeiden ze dat als ze op de wc zit dan stijgt ze op. Niet mijn woorden.
Dan zijn er nog tegengesteld aan mijn tante die van elke gram aankomen. Altijd op rauwkost.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 16:09

@CalamityJane | 11-01-21 | 16:09: het leven is niet eerlijk en je moet het doen met de kaarten (stofwisseling / genetische aanleg) die je hebt. Desondanks hoeft niemand zo vet te worden, laat staan het te promoten en te gebruiken als misplaatst argument om sympathie mee op te wekken.

_pacman_ | 11-01-21 | 16:15

Mooie kop! Gelukkig was ik nog niet met de koffie begonnen...

Argyronauta | 11-01-21 | 15:51

Heeft ze misschien uiteindelijk eens tijd om met een heggenschaar haar oksels en gevaren driehoek bij te punten...

Mark zit te Dutten | 11-01-21 | 15:51 | 1

Dat beeld!

*Naar porseleinen troon rennen doet...*

Wijze uit het Oosten | 11-01-21 | 16:34

Voor de reaguurders die hier menen te moeten fatshamen: man man man. Genoeg valide redenen om Asha af te zeiken maar lichaamsbouw lijkt me er niet eentje.

Binnenbaan | 11-01-21 | 15:51 | 9

Je hoeft je niet te schamen omdat je te dun of te dik of wat dan ook bent. Maar hou toch op met het verheerlijken van iets dat algemeen als een mankement beschouwd wordt. Ook door de slachtoffers zelf.

inCol | 11-01-21 | 16:22

@Argyronauta | 11-01-21 | 15:57: Sarcasme is niet "jij vind dik zijn geen probleem? Nu ben je je baan kwijt en je bent dik, haha". Het is een vorm van intellectuele luiheid als je het mij vraagt, als dat het enige is dat je kan verzinnen. En zeg nou niet dat het met Asha te maken heeft, de obesihaat druipt bij iedere rivm-draad er bij sommige reaguurders werkelijk van af.

Qua stofwisseling zit niet iedereen hetzelfde in elkaar. Ik kan elke dag een slagroomtaart naar binnen werken en geen gram aankomen, anderen komen al een kilo aan van het kijken naar een plaatje van een taart.

Binnenbaan | 11-01-21 | 16:30

@Binnenbaan | 11-01-21 | 16:30: van mij mag iedereen zo dik zijn als-ie wil (hallo Annabel!). Maar dikke monsters die hun eigen gigantisch dik zijn propageren als iets prachtigs en gezonds, en dan gaan zitten jammeren als een smeltend sneeuwvlokje als het eens ietsje tegenzit, nee, daar heb ik geen medelijden mee, dan is het tijd om er de spot mee te drijven.

Argyronauta | 11-01-21 | 18:07
▼ 6 antwoorden verborgen

oh verdomme, ik ben weggejorist. Wat streng ineens of niet?

Ondernietgoedwijs | 11-01-21 | 15:50 | 1

Eerst de offer dan de zegening.

Sarcastica | 11-01-21 | 16:07

Opgeruimd staat netjes. Dat feminisme van haar is een puur theoretische exercitie.

Frau_Ferkel | 11-01-21 | 15:50
-weggejorist-
miko | 11-01-21 | 15:49

Soms laat je wel eens iemand in dienst omdat je hart breekt als je hem/haar er eigenlijk uit moet flikkeren. Iemand die een beetje sneu is. Mensen die zichzelf sneu vinden flikker ik er altijd zo snel mogelijk uit.

Leptob | 11-01-21 | 15:48 | 5

@Frau_Ferkel | 11-01-21 | 15:58: het is voor mij al even geleden dat ik heb geknikkerd, lijkt me leuk om weer eens te proberen. Helaas ben ik niet in de arbeidsrechtelijke positie om te knikkeren, wel om geknikkerd te worden.

_pacman_ | 11-01-21 | 16:10

@R. Ketelsteen | 11-01-21 | 16:02: Is alles goed met U?

Frau_Ferkel | 11-01-21 | 17:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Of zou Boomsma ook stiekum achter haar rug adverteerders hebben gebeld...

De deugreflex wordt gelijk afgeworpen, zo zie je hie de mensen echt zijn. En ja, deze reactie is menselijk...

SimpeleZiel | 11-01-21 | 15:47 | 2

Asha deugt. Daarom verdient zíj eigenlijk een wekelijks programma op Veronica. Daar heeft ze nu ook wel tijd voor, gelukkig.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 16:11

Ook al vind ik haar een ideologisch dichtgetikte linkse deugneus die in haar bubbel rondzweeft,in deze tijd je baan verliezen is gewoon kut.
Sterkte Asha,en je bent nooit te oud om last te krijgen van voortschrijdend inzicht.

Zeurkont | 11-01-21 | 15:47 | 5

Verdorie Madam. Dat is ook weer waar.
Nog een aansluiting ;-). Als het mag.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 16:00

@Madame Poitiers | 11-01-21 | 16:08: Mooi! Zijn we het allemaal eens! :-)

Rest In Privacy | 11-01-21 | 16:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Tsja, 6 jaar goed verdiend, nu wat anders zoeken. Had je dan gedacht dat je voor eeuwig met een uurtarief van 140€ of zoiets door kon etteren? Kom op zeg, get a life.

langzullenweleven | 11-01-21 | 15:46

marktwerking en kwaliteit leveren is wat anders dan een sociale werkplaats voor wajongers Asha

HetOorAakel | 11-01-21 | 15:46

Het zou de redactie sieren deze mevrouw subiet een GS-redacteursstoel aan te bieden.

Binnenbaan | 11-01-21 | 15:45 | 3
-weggejorist-
herstelkous | 11-01-21 | 15:48
-weggejorist-
SimpeleZiel | 11-01-21 | 15:48

Een freelance wekelijkse column lijkt me een prima begin.

Wilhelm Tell | 11-01-21 | 15:54

Asha is diep van binnen eigenlijk een uitgemergeld wolfje met een hele dikke schapenwollen trui aan.

Sarcastica | 11-01-21 | 15:44 | 4

@Sinterbikske | 11-01-21 | 15:48: my body is my temple..wil niet zeggen dat ze er ook maar meteen een fucking taj mahal van moet bouwen.

Sarcastica | 11-01-21 | 16:01
▼ 1 antwoord verborgen

Heb het een klein beetje met haar te doen maar het staat toch niet in verhouding tot de economische destructie van een normale winkelier, restauranthouder of uitbater van een kroeg. Joh, zoek een nieuwe opdracht.

Joffri | 11-01-21 | 15:43

Nou Asha, ik hoorde dat de plaatselijke supermarkt nog kassamedewerkers zoekt, iets voor jou?

Kaiserrer | 11-01-21 | 15:42 | 3

Te hoog gegrepen voor haar. Zij is geen piepmiep.

langzullenweleven | 11-01-21 | 15:43

pas niet door het deurtje

small_town_dude | 11-01-21 | 15:45

Die dikke van de Plus?

R.E.Aguurder | 11-01-21 | 15:48

Zou ze niet inclusief genoeg zijn? Ze is een witte.

Mijn klomp breekt | 11-01-21 | 15:42 | 2

Maar wel een witte vrouw. Klasse 3 dus.

langzullenweleven | 11-01-21 | 15:44

misschien moet ze zich om laten bouwen...

BBRDWR | 11-01-21 | 15:45
-weggejorist-
Vuurwezel | 11-01-21 | 15:42

Och:
De geneugten van emancipatie: Vrouwen Kickboksen
De geneugten van feminisme: Mannen Pilatesklasjes

Sqbar | 11-01-21 | 15:42

Tot nu toe vond ik veel van de kritiek op Ten Broeke nogal makkelijk maar nu valt ze definitief door de mand. Wat een gejank, wat een slachtoffer hangt ze hier uit daar waar een professionele houding de enig juiste is.

Amsterdamsko | 11-01-21 | 15:41

Hup Asha, de AZC's kunnen nog wat vrijwilligers gebruiken, je hebt nu tijd zet.

Tronald_dump | 11-01-21 | 15:41

Een ZZP'er mag onder de wet DBA helemaal geen 6 jaar voor een opdrachtgever werken!

Limburg-Zuid | 11-01-21 | 15:41 | 3

Echt niet??? Ik werk al meer dan 30 jaar als ZZP'er voor een opdrachtgever....

Mr_Natural | 11-01-21 | 15:42

Nee, volgens Wiebes niet. Het zal mij overigens een rotzorg zijn aangezien het risico op ziekte/pensioen volledig bij jou ligt. Uniforce constructie?

Limburg-Zuid | 11-01-21 | 15:47

Jawel hoor, je mag net zo lang voor een opdrachtgever werken als je maar wilt, maar je moet wel voldoende opdrachtgevers hebben. Ik werk ondertussen al een kleine 23 jaar voor een opdrachtgever, maar wel een van de vele.

FrankVeer | 11-01-21 | 16:13
-weggejorist-
Harry de Slijter | 11-01-21 | 15:41
-weggejorist-
Wil1971 | 11-01-21 | 15:40
-weggejorist-
The-loopy-cowboy | 11-01-21 | 15:40

Je kunt Asha niet zomaar Opzij schuiven.

Mr_Natural | 11-01-21 | 15:40

Ik hoor te weten wie dat is?

Gokmaar | 11-01-21 | 15:40

Dit is echt laag. Je werk verliezen is niet leuk. Kan je wel zeggen dat dat hoort bij freelancer/ondernemer zijn, maar dat valt ook de politiek aan te rekenen die doelbewust keuzes heeft gemaakt om deze constructies te faciliteren. En daarom hebben we zoveel kwetsbare (schijn)zelfstandigen in dit land.

Ik ben empathisch volwassen genoeg om dit geen leuk nieuws te vinden. Maar kennelijk deel ik dit land met genoeg horken die nu genieten van leedvermaak omdat ze... tsja, waarom eigenlijk?

Diotima | 11-01-21 | 15:39 | 3

Iets met adverteerders bellen? Als je het durft uit te delen moet je niet gaan huilen als je zelf klappen krijgt.

Binnenbaan | 11-01-21 | 15:48

Het gaat niet om het baanverlies maar om de volstrekt onprofessionele wijze waarop een zzp-er reageert op iets dat inherent is aan het zijn van zzp-er. Het toont ook aan met welk een gemak zij de slachtoffer kaart trekt. Ten slotte: ze gooit haar eigen glazen in. Als potentiële opdrachtgever ga je op z'n minst twijfelen of je haar een opdracht gunt. Welke opdrachtgever wil er nou zo te kijk gezet worden?

Amsterdamsko | 11-01-21 | 15:57

Waarom?

Nou omdat mevrouw enorm hypocriet is. Ze was niet dik, dat was een lifestyle keuze, maar nu noemt ze het een risicogroep.

Ze geeft ook aan, dat Opzij en zijzelf uit elkaar gegroeid zijn (pun intended) maar heeft het er nu over dat ze als ZZP'er slecht behandelt wordt. Ze komt dus niet op het idee dat ze voor Opzij geen toegevoegde waarde meer heeft. Het eenrichtingsdenken vanuit de comfortzone (ze zullen mij wel nodig hebben bij Opzij)

En dan ook nog het gebrek aan inzicht. Als je ZZP'er bent, dan leef je bij de gratie van opdrachtgevers. Dus ga je niet natrappen, maar zeg je iets van: het was leuk, en nu komt er een nieuwe uitdaging.

Nee, madame gaat doen alsof zij het meest waardevolle asset van Opzij is. Was dat zo, dan was ze er redactrice geweest en niet iemand die per woord betaald wordt.

De hypocrisie druipt er van af - je zou kunnen denken, dat ze in IJburg woont.

hangtiet met knoop | 11-01-21 | 16:50

Nou GeenStijl. Huur haar in. Laat je aan de ene kant haar hypocrisie zien en wij hebben wekelijks iets om over te ranten. Soort bandirah 2.0

IJzer Oxide | 11-01-21 | 15:39 | 1

Sssstttt.

Die probeer ik uit mijn geheugen te bannen.

Wijze uit het Oosten | 11-01-21 | 16:30
-weggejorist-
voorbips | 11-01-21 | 15:38 | 1

Ach bij Opzij zijn ze inmiddels ook wakker geworden,zou helemaal leuk zijn als Ascha zou worden vervangen door iemand met een hoofd doekje gewoon omdat het erg hip is en natuurlijk heel policor

Loempia | 11-01-21 | 15:37

Als Geenstijl kloten heeft, bieden ze haar een gastcolumn aan. Betaald, want zielig...

Odin | 11-01-21 | 15:37 | 5

Hoezo dan? Want ze is een beetje gekke linkse schreeuwlelijk. Liever een goed onderbouwde, ter linker zijde zittende figuur. Weet ik veel, vraag eens wat SP figuren. Renske? Kwint? Ik zou niet weten wat dit gekke wijf voor inzichten te bieden heeft wat interessant is voor GS lezers.

BBRDWR | 11-01-21 | 15:55

Waarom een gastcolumn? Ze heeft niets te bieden, geen scherpe pen, geen scherpe blik, geen vernieuwende inzichten, niet eens een tegendraadse mening waar je nog over kunt discussiëren. Helemaal niets. Kun je net zo goed Wolter Kroes uitnodigen.

FrankVeer | 11-01-21 | 16:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Zware tijden voor Asha...

Gies van Agt | 11-01-21 | 15:37 | 2

te laat...

Gies van Agt | 11-01-21 | 15:37

Misschien moet ze wel een wat dikkere huid kweken gezien haar rancuneuze reactie...

Gies van Agt | 11-01-21 | 15:41

Lullig voor haar. I.t.t. woke links gun ik ieder zijn/haar/etc. inkomstenbron. Zeker in deze tijd is het voor veel zzp'ers nagelbijten of er nog wel genoeg geld zal blijven binnenstromen.

lekgoot | 11-01-21 | 15:36 | 2

Eens. Hopelijk krijgt ze een soort gouden handdruk of heeft ze een verzekering die uitbetaalt bij werkloos worden. Het is altijd triest om ontslagen te worden, wie het ook is.

Lupuslupus | 11-01-21 | 15:39

@Lupuslupus | 11-01-21 | 15:39: een ZZP'er een gouden handdruk?? Het is 2021 hoor. Ze mag blij zijn dat ze nog een column mag schrijven als afscheid.

small_town_dude | 11-01-21 | 15:43

Gewogen en te licht bevonden, het zat er dik aan te komen.
Dat worden zware tijden, en de tuinbroekriem moet aangehaald worden.
Maar maak je niet dik, ook al is het zwaar kloodte.
Er dient zich vast wel een vette nieuwe kluif aan.

met dank aan Mosterd en diverse reaguurders.

Nuchternederland | 11-01-21 | 15:36 | 1

Vette reactie!!

Ofzoiets... | 11-01-21 | 15:41

Sollicitatie-tip: wit catsuit aantrekken en dan naar michelin.

pa_niek | 11-01-21 | 15:36

Ik maar denken dat Asha zich niet zo makkelijk opzij liet schuiven.

Mr.Crowley | 11-01-21 | 15:36

Maak haar/hem/het/beiden columnist(e) hier! Stevig tegenwicht kan GeenStijl wel gebruiken.

Dr. Worstenbroodje | 11-01-21 | 15:35 | 2

Inderdaad Geenstijl. Laat dat kind een paar topics tikken. Even een frisse kijk, een wijde blik en een kloekmoedige inborst.

Zack Hooi | 11-01-21 | 15:45

@Zack Hooi | 11-01-21 | 15:45: Dat worden kostelijke tijden!

omanders | 11-01-21 | 15:48
-weggejorist-
lieveman | 11-01-21 | 15:35

Gemeen topic man. Beetje lachen om iemand die d’r baan verliest.

neejijzuigt | 11-01-21 | 15:35 | 2

Nee, lachen om iemand die haar meer dan trouwe opdrachtgever volstrekt legitiem haar opdracht ziet beëindigen en dan denkt dat het chique is om de strontkar over de opdrachtgever uit te storten. Een verachtelijk mens maar daar zijn deze tweetjes hooguit een bevestiging van.

_pacman_ | 11-01-21 | 15:41

@_pacman_ | 11-01-21 | 15:41: Oh ja, en in de slachtoffertrein springen door iets te zeggen over haar persoonlijke situatie. Enige reden dat te benoemen is je opdrachtgever zwart te maken. Hoe achterhaald ik dat Opzij ook vindt, ik betwijfel dat er iemand daar op de redactie heeft gezegd: is er niet nog een of ander risicogroepwijf die we op straat kunnen zetten?

Overigens verder prima punt. Je kunt als freelancher prima zeggen dat je het heel jammer vindt en dat jij het liefste door was gegaan. Maar die zin is zo sneu en ranzig, dat ik het helemaal met je eens ben.

BBRDWR | 11-01-21 | 15:48

Asha.. meid.... Het Kruidvat is nog open. Koop wat zakdoekjes en trek en fles open. Over tot de orde van de dag zou ik zeggen.

Harry de Slijter | 11-01-21 | 15:34 | 1

Mooie reactie van iemand die slijter is: trek een fles open.

FrankVeer | 11-01-21 | 16:11

Ik zag het aankomen. Het lag er te dik bovenop. Misschien later nog eens, in afgeslankte vorm.
Vooreerst is het rond. Het gat gaan we opnieuw opvullen. Wanneer het past.

Normpje | 11-01-21 | 15:33

Ik zocht nog naar een reden op een IPA te openen.
En ik zet voor haar wel een extra gebakje opzij.

Piet Karbiet | 11-01-21 | 15:33

Kenmerk van een contract is dat het stopt op de afloopdatum tenzij het verlengd wordt. Als het niet verlengd wordt dan stopt het dus. Iemand die dit niet snapt en dat ook nog eens opschrijft is incompetent.

Koonkluk Huis | 11-01-21 | 15:33

volgens mij werken er gewoon te veel vrouwen bij opzij, dat kan echt niet meer in deze tijd. Ik mag hopen dat haar plaats ingenomen wordt door Jort Kelder bijvoorbeeld.

small_town_dude | 11-01-21 | 15:32

Nou Jaaaaa, Asha, "een chronisch zieke free-lancer uit een risicogroep" Ik dacht dat klontjesvet zijn zo top was. Trots gedragen kilo's die er mochten zijn. Is woke zijn dan echt niks meer als zieligheidsgezeur voor snow-flakes ? Dat kan toch niet, die mensen ergens in het spectrum tussen jongen en meisje gingen de wereld toch even vertellen hoe het rolt? En dan dit.... Ik ben ff helemaal in de war...

bakermat | 11-01-21 | 15:32
-weggejorist-
jan huppeldepup | 11-01-21 | 15:32 | 2

Vervelend. Verlangen naar graziger weiden en dan nog lang op stal moeten staan.

wijsvinger | 11-01-21 | 15:31

Zou ze zich nog afvragen hoe die economische crisis gekomen is?

Mr.Crowley | 11-01-21 | 15:31
-weggejorist-
Vuurwezel | 11-01-21 | 15:31 | 2

Broekriem aanhalen, op een houtje bijten, 7 magere jaren, helaas pindakaas, etc... beste leuke humor materie

Don-Damsko | 11-01-21 | 15:31 | 1

Helaas 20 potten pindakaas bedoel je zeker.

Prieelvogel | 11-01-21 | 16:56

Chronisch ziek? Ik dacht dat obesitas je gezondheid vergrootte.

haddem | 11-01-21 | 15:31 | 1

Nee maar her vergroot wel je omvang.

Kaiserrer | 11-01-21 | 15:41

Stuurs vooruitkijkend zag ze wat van opzij kwam niet aankomen.

Raspatat | 11-01-21 | 15:30

In de Volkskrant noemt ze zich 'wetenschapsjournalist'.
Maar haar artikelen zijn meestal niet wetenschappelijker dan een Mavo schoolboekje en het begrip journalistiek lijkt even uitgedijd als mevrouw zelf.

CiTy3 | 11-01-21 | 15:30 | 1

Dit is toch wel een van de mooiste comments in dit topic.

Goofy Goofball | 11-01-21 | 15:55

Nu heb ik gehoord dat bij omroep Zwart nog een woordvoerder nodig is nadat een woordkunstenaar zwijgt? Win win voor alle verongelijkten......

slowpoke-htb | 11-01-21 | 15:30 | 1

Ja en Afrikanen houden van niet al te dunnen vrouwen, dat is bij hun een teken van vruchtbaarheid als je ruim over de 150 kg hebt.

jan huppeldepup | 11-01-21 | 16:09

Niet zo netjes om dit op dergelijke wijze te doen. Zo heurt het niet!

pibasso | 11-01-21 | 15:29 | 1

zeker als vrije lancer.

Lt-Kol Kilgore | 11-01-21 | 15:31

Mosterd, dit gaat wel een beetje ver hoor. Iemand die op de grond ligt. Of moet ik het zo zien: negatieve aandacht is ook aandacht. Doe toch maar niet. Mildheid en compassie. Laat je inspireren door christelijke waarden.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 15:28 | 7

@Lt-Kol Kilgore | 11-01-21 | 15:42: Ben benieuwd of ze een aanbod van GS aan zou nemen.

Sinterbikske | 11-01-21 | 15:43
▼ 4 antwoorden verborgen

‘en zeker een chronisch zieke freelancer uit de risicogroep die al sinds maart in zelfisolatie zit niet’.
Ze erkent dus dat dik zijn toch niet zo gezond is.
En wat een zelfmedelijden verder, gatver.

Sinterbikske | 11-01-21 | 15:28 | 4

Ze lijdt voornamelijk aan de linkse ziekte, een ongeneeslijke kwaal als je boven de 30 bent.

gestoptmetroken | 11-01-21 | 15:35

@gestoptmetroken | 11-01-21 | 15:35: Als je tegen dat je 30 bent niet bekeerd bent, ziet het er inderdaad niet goed uit. Dan heb je last van extreme naiviteit.

Lt-Kol Kilgore | 11-01-21 | 15:44
▼ 1 antwoord verborgen

Het moet enorm vervelend zijn om middenin een crisis op straat te worden gezet, maar het is wel het risico van het ondernemerschap. Je kiest welbewust (meestal, niet altijd) voor de flexibiliteit om te werken op ZZP-basis. Wanneer je dat doet, moet je ook in staat zijn om de keerzijde daarvan (een gebrek aan zekerheid) te kunnen accepteren.

DeBlijeGeit | 11-01-21 | 15:27 | 2

Ik denk niet dat iemand welbewust kiest voor 'stukjesschrijven' als carriere, als onderneming. Daar rol je gewoon in (en weer uit).

inCol | 11-01-21 | 15:31

@inCol | 11-01-21 | 15:31: Dat weet ik dus niet. Ik ben niet helemaal thuis in de media en de cultuursector (bah), maar het is volgens mij wel gebruikelijk dat ze daar allemaal BV'tjes en eenmanszaken hebben om hun 'werk' mee te declareren. Daarmee kan Asha ook van meerdere walletjes vreten.

DeBlijeGeit | 11-01-21 | 15:38
-weggejorist-
Steve1234 | 11-01-21 | 15:27 | 1

Je ziet aan alles hoe zo'n entitled prototyp linkse millennial het is. Ze is "beroofd". Ze laten haar "in de kou" staan. En ze heeft het al zo zwaar (no pun intended). Mens, het is gewoon een zakelijke overeenkomst en hij wordt niet verlengd. Je bent niet voor niets freelancer. Huilstruik. Met je revolutie.

Gen. Maximus | 11-01-21 | 15:27

Is ze geruimd voor een hoofddoekje?

postmodernismisdead | 11-01-21 | 15:27 | 2

Of een letterkind?

GekkePietje | 11-01-21 | 15:30

Een talentvolle woordkunstenaar zoekt nog een nieuwe betrekking.

gestoptmetroken | 11-01-21 | 15:37

Dat wordt dus even de broekriem aanhalen.

Piet Karbiet | 11-01-21 | 15:27

Kamervragen?

pa_niek | 11-01-21 | 15:26

Kennelijk vind ze het raar dat een werkgever haar niet meer ziet zitten.
Er worden dagelijks mensen de laan uitgestuurd.

Mr.Crowley | 11-01-21 | 15:26 | 3

En het was toch ook allemaal niet geweldig en wel voorspelbaar wat ze schreef?

inCol | 11-01-21 | 15:33

@inCol | 11-01-21 | 15:33:
Haar werkgever zal goede redenen hebben gehad om tot dit besluit te komen.
Misschien moet ze daar eens over nadenken. Zelfreflectie.

Mr.Crowley | 11-01-21 | 15:39

Gelukkig heeft ze wat vet op de botten, dus die komt de komende tijd wel door. Ik bedoel uiteraard de spaarcentjes die ze heeft doordat ze geen sociale premies betaalde, ondernemerskortingen kreeg etc.

BobDobalina | 11-01-21 | 15:26 | 1
-weggejorist-
Joffri | 11-01-21 | 15:39

In een andere tweet schrijft mevrouw dat zij veerkrachtig is. Dat geloof ik best.

stenenvissert | 11-01-21 | 15:25

Heeft GS HQ al contact met dit begaafde vrouwmens opgenomen voor een wekelijkse rubriek hier ?
De aardappelturk is alweer even geleden en over geld gaat het toch wel, het is wel weer eens tijd voor voor iemand met verstand van lekker eten.

der_feldwebel | 11-01-21 | 15:25 | 1

Veel eten, niet per se lekker.

Nuchternederland | 11-01-21 | 15:32

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet tot de trouwe lezertjes van de Opzij behoor, maar toch vind ik het akelig voor Asha. Ze kan er van leren dat de mensen niet speciaal aardig of empathisch of iets dergelijks zijn. Of je nu bij een linkse club zit of niet: het leven is regelmatig niet zo fijn. De meeste mensen deugen, jazeker, maar daar heeft Asha nu weinig aan.

JvanDeventer | 11-01-21 | 15:25 | 2

Wat een fijne reactie. Zo kan het ook!

Rest In Privacy | 11-01-21 | 15:27

Van links zuur wordt je dik. Jammer dat ze weg is, ik vond haar knip/plak stukjes op Joop altijd lachen.

funkyd | 11-01-21 | 15:25

Mooi, de woke cancelcultuur vreet zelfs deze mastodont op. Want dit sujet kost Opzij natuurlijk abonnees. Dat wordt weer schransen!

Shortganger | 11-01-21 | 15:24

Rot opzij abonnement opgezegd jesiusasa.

RickTheDick | 11-01-21 | 15:23

Volgens Opzij blijven ze dikke vrienden.

de euro middenweg | 11-01-21 | 15:23

Welcome into the basket of deplorables...

Rest In Privacy | 11-01-21 | 15:23

Toch heel netjes dat opzij 6 jaar lang haar als columniste heeft betaald en haar stukken heeft geplaatst/gedoogd.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 15:23

Ach nee je bent als freelancer je baan kwijt geraakt tijdens deze crisis. Goed dat ze daar een column over schrijft, want ze is denk ik wel echt de enige hoor. Ongekend onrecht dit.

Ik neem aan dat ze wel meerdere opdrachtgevers heeft? Anders misschien even kijken of het geen schijnzelfstandigheid was. Krijgt ze ook nog een dikke vette (haha) boete, Naja, opzij dan.

ZureKoek | 11-01-21 | 15:23 | 2

Neehoor, die boete gaat naar opzij. Met een naheffing en rente.
Tip voor haar: claim gewoon een uitkering bij het uwv. Heel vervelend voor opzij, maar zo gaat dat in de grotemensenwereld.

Pimp my Voortuin | 11-01-21 | 15:31

@Pimp my Voortuin | 11-01-21 | 15:31: Als ZZPer een WW-uitkering aanvragen gaat niet zomaar hoor. Dat is eerder rechtstreeks de bijstand in (nadat je al je spaargeld enzo hebt mogen opsouperen)

ZOMG | 11-01-21 | 15:38

Een baantje bij Twitter als moderator is haar op het lijf geschreven.

sprietatoom | 11-01-21 | 15:22 | 1

In hoodfletters.

inCol | 11-01-21 | 15:36

Dan moet ze even de broekriem aanhalen.

2021 sla ik ff over | 11-01-21 | 15:22

-weggejorist-
DrumPiet | 11-01-21 | 15:13 | 1

Ach jee, Het maakt dus wel uit wie dik genoemd mag worden en wie niet.
Nou, sorry dan maar.

DrumPiet | 11-01-21 | 15:21 | 3

Obelix wilde ook nooit dik genoemd worden.

Nuchternederland | 11-01-21 | 15:22

@Nuchternederland | 11-01-21 | 15:22: Nee maar die kon er ook niks aan doen aangezien hij als kind in de ketel met toverdrank was gevallen. Net zoals Asha in de deugketel was gevallen zeg maar.

JdV030 | 11-01-21 | 15:38

-weggeJorisaat-

Steve1234 | 11-01-21 | 15:21

chronisch ziek? In d'r hoofd zeker... morbide obesitas kun je echt wel wat aan doen hoor, dat is geen ziekte.

Snoorderlag | 11-01-21 | 15:21 | 1

Kun je zelf chirurgische pogingen aan wagen.

inCol | 11-01-21 | 15:38

En nog steeds dat profielfotootje uit 'slankere tijden'. je doet ook niet echt aan vernieuwing Asha. Zou het daar aan liggen?

horsteknots | 11-01-21 | 15:20

Dat zal een flinke bres slaan in het vrouwenquotum van Opzij. Vooral als je het berekend in kilo's

down | 11-01-21 | 15:20

Hallo jullie zijn wel Geenstijl dus wat kan jullie Opzij en haar columnisten schelen? Als Opzij morgen ophoudt te bestaan schrijven jullie een juichbericht.

AlexanderVissers | 11-01-21 | 15:20 | 2

En dus?

Nuchternederland | 11-01-21 | 15:22

Neen. Maar Asha is Opzij geschoven man. Kom op!

grapo | 11-01-21 | 15:25

Geen idee wie zij is, nog nooit een column van haar gelezen

Diederik_Ezel | 11-01-21 | 15:20 | 2

Helaas. Net niet op tijd een gesubsidieerde inclusiviteits projectje of baantje gescoord. Zoiets als Akwasi. Maar die is zo dom zijn eigen ruiten in te gooien net nu hij zo goed als “set for life” was

BASinnic | 11-01-21 | 15:20
-weggejorist-
miko | 11-01-21 | 15:18

Ja und ?

Eddy67 | 11-01-21 | 15:17 | 1

Eens. Stop making stupid people famous.

Koekje-dr-bij? | 11-01-21 | 15:20

Opzij, Asha!

NACademicus | 11-01-21 | 15:17

Ik weet niet wat ze bedoelt met 'zes jaar trouwe dienst'. Het klinkt alsof ze niet zo goed weet wat een freelance bestaan is. Verder treurig, evenals al die andere mensen die hun broodwinning zien verdampen.

snokkertje | 11-01-21 | 15:17 | 4

Opzij is tegen beter weten in 6 jaar trouw aan haar gebleven. Ze hebben mijns inziens ruimschoots aan hun verplichtingen aan een zzp'er gedaan.

Andersdenkend | 11-01-21 | 15:29

@BobDobalina | 11-01-21 | 15:23: Ze heeft dan weer wel voldoende reserves aangelegd. Net als elk gezond bedrijf wat vet op de botten zeg maar.

TheEgg | 11-01-21 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

Nog grzaiger weiden? Ze kan beter wat schraler gezet worden, me dunkt...

hoejeheette | 11-01-21 | 15:17

Hopelijk heeft ze een stevig netwerk en zal ze snel een baan van formaat vinden.

Deflatiemonster | 11-01-21 | 15:17 | 1
-weggejorist-
hesi | 11-01-21 | 15:19

Een tijd terug deed de Belastingdienst moeilijk als je als ZZP-er maar 1 opdrachtgever had. Dat begreep ik niet helemaal. Freelancers bestaan toch al eeuwen? Het ging de fiscus waarschijnlijk om gemiste inkomsten.

Piet Karbiet | 11-01-21 | 15:17 | 3

Dat gaat om het ontlopen van sociale premies. Wat je dus als ZZPer moet doen is meerdere opdrachtgevers hebben, waarbij de verdeling ook nog een beetje redelijk is. Maar ze heeft geloof ik ook nog werk bij de Azijnbode?

ZOMG | 11-01-21 | 15:21

@Piet Karbiet | 11-01-21 | 15:26: Ja, als je ZZPer bent dan zou je dat moeten weten. Ik zorg er zelf elk jaar weer netjes voor. Er zijn overigens wel uitzonderingen dat de Belastingdienst het goed vindt dat je een jaar ofzo bij één opdrachtgever zit, maar tikgeit voor een krant valt daar niet onder.

ZOMG | 11-01-21 | 15:31

Misschien wordt ze nu net zo geredpilled als Wassila. Pil wel in een taartje verstoppen voor het beste resultaat.

ZOMG | 11-01-21 | 15:17

Dat cancelen wordt nog een dingetje op links. Maar dat je zoiets nog opzij kunt schuiven...

Dubbelepunthoofd | 11-01-21 | 15:17

Het kan natuurlijk ook dat ze te zwaar was voor deze functie, tja en dan gaan ze op zoek naar een meer passende functionaris hé.

pa_niek | 11-01-21 | 15:16

*Abonnement op Opzij nemen doet*

Lochos | 11-01-21 | 15:16

Tijd om haar een aanbod te doen, Geenstijl! Een beetje tegenwind kan geen kwaad!

El_Salvadori | 11-01-21 | 15:15 | 5

Brengt wat leven in de tent.

IkWilOokWatZeggen | 11-01-21 | 15:30

Asha bij GS, dat dacht ik ook meteen.
Keep your friends close and your enemies even closer.

bintang | 11-01-21 | 15:33

@Roorda van Eyssinga | 11-01-21 | 15:24: dat is een geniaal idee!!! Gonzo journalism Hunter S Thompson style met Ashli.

Wilhelm Tell | 11-01-21 | 16:18
▼ 2 antwoorden verborgen

'Die Ten Broeke heeft haar zaken dik op orde' zei hij cynisch.

Torwart | 11-01-21 | 15:15
-weggejorist-
Zwezerik | 11-01-21 | 15:15

Köt hè,.. die cancelcultuur. Proest.

grapo | 11-01-21 | 15:15

Ze heeft toch nog columns in een paar andere blaadjes?

Muxje | 11-01-21 | 15:15

Vooral dat stukje: vanaf maart in zelfisolatie vond ik sterk. Keep up the good work!

Pedronegro | 11-01-21 | 15:15 | 3

Zullen we even langsgaan en wat voer naar binnen gooien? Arme meid.

Nuchternederland | 11-01-21 | 15:20

Isolatiemateriaal genoeg.

wijsvinger | 11-01-21 | 15:28

En ja hoor! Als laatste slag de zieligheidskaart neerleggen

BASinnic | 11-01-21 | 15:14

Nieuwe uitdaging voor Rick Brink?

B.Chamel | 11-01-21 | 15:14

Wat schuift zo'n collumn nou? 250 euro ofzo? Ga lekker achter de kassa bij de supermarkt zitten dan doe je nog wat nuttigs.

nietsdoenerT | 11-01-21 | 15:14 | 7

@miko | 11-01-21 | 15:33: Laatst zat ik met Kuif aan het virtuele bier en hij zei me dat ie niks te klagen had. 1 euro per reaguursel was rond de 5k euro in 2020. Dat betaalde zijn droogje en natje goed genoeg. Hij pikte zelfs de bier rekening op. Aardige kerel die Kuifje. Zijn zonen kwamen ook nog voorbij. Leuk gezin. Hopelijk tref ik ze vandaag weer.

grapo | 11-01-21 | 15:54
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Provocative | 11-01-21 | 15:14

Heet niet voor niets opzij, heeft wel enige tijd geduurd en moeite gekost voordat ze haar aan de kant hadden maar ze gaan nu, bevrijdt van een zware last, zonder moeite verder.

swapper | 11-01-21 | 15:14

Valt me iedere keer weer op ,
As hate nbroeke

Nuchternederland | 11-01-21 | 15:14

Misschien kan ze voor Girls out west gaan werken, is volgens mij wel een beetje haar doelgroep.
Maar wel vervelend voor haar, maar je kunt het ook positief bekijken want afvallen is makkelijk in de bijstand.

Finland | 11-01-21 | 15:13

Oh, wat errug. En nu?

horsteknots | 11-01-21 | 15:13
-weggejorist-
DrumPiet | 11-01-21 | 15:13 | 1

Asha was altijd al een lichtgewicht.

FogerRederer | 11-01-21 | 15:13

Dik zijn brengt risico's met zich mee.

gnidegna | 11-01-21 | 15:12

Overgewicht is goed maar dan toch zeggen dat ze in de risico categorie valt. Of heeft ze ander leed wat ze ontwikkeld heeft naar aanleiding van het overgewicht? Ik begrijp het allemaal niet meer. Wat bedoelt mevrouw overigens met een revolutie? Ik neem aan dat Twitter dit statement zeer serieus dit tot de bodem gaat uitzoeken.

CzMichiel | 11-01-21 | 15:12

Jeetje.

emwee | 11-01-21 | 15:12

Heerlijk, eindelijk eens positief nieuws in deze tijden van ellende!

Mark zit te Dutten | 11-01-21 | 15:12

Als witte cis-gender vrouw moet ze niet zo klagen. Haar plaats zal worden ingenomen door een persoon van kleur, transpersoon, hoofddoekjesdrager, of anderszins iemand die hoger op de intersectionele slachtofferladder staat.

GroetenVanUrk | 11-01-21 | 15:12 | 7

@horsteknots | 11-01-21 | 15:19:
Vind wel tweets en een column in de Volksverlkakkerskrant waar Tuinbroeke refereert naar dochters. Dus ja een of andere simpele ziel heeft op de lookalike van Bob de Rooij liggen knallen. Kan een spuitje zaad zijn maar ik denk ik het niet.

Graaf_van_Hogendorp | 11-01-21 | 16:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik denk dat opzij er toch genoeg van had om deze ballast steeds maar mee te slepen.

pa_niek | 11-01-21 | 15:12

Tja. Ze kan geen man er de schuld van geven. Hell knows no greater fury, than a woman sacked by other women.

Zatkniss | 11-01-21 | 15:12

Da's wel vet balen.

Rest In Privacy | 11-01-21 | 15:11

Mevrouw is te hard neergezet toen ze nog warm was.

Groene_pixel_man | 11-01-21 | 15:11 | 1

Ik kan me dit helaas goed voor de geest halen

Nuchternederland | 11-01-21 | 15:30

Die revolutie mag ook iemand anders doen zeker, want last van dr knie of zo.

fram | 11-01-21 | 15:11

Is het al gechecked?

Phantomas | 11-01-21 | 15:11

The Great Purge

ZOMG | 11-01-21 | 15:11

Tijd voor een kookprogramma, samen met Schranz Bikkenmans.

Ruimedenker | 11-01-21 | 15:10

Kletskoek over niks levert geen geld meer op. Nieuwe tijden breken aan. Love it.

Madame Poitiers | 11-01-21 | 15:10

Als haar huid dik genoeg is zou ze wat mij betreft zo bij Geen Stijl aan de slag kunnen. Beetje bomen over slagroomtaart ofzo

The-loopy-cowboy | 11-01-21 | 15:10

Laat me raden, het ligt aan mij, de boze blanke man. Wat ben ik ook een eikel hè?

VBO_B_Niveau | 11-01-21 | 15:09 | 1

U vergeet GS...

Wijze uit het Oosten | 11-01-21 | 16:21

Asha is gewoon de dikkere versie van Trump, dat hebben die vrouwtjes van Opzij goed gezien. Kan ze geen column krijgen in de Playboy, als deze tenminste nog bestaat.

menschdurfteleven | 11-01-21 | 15:09

En nu? Een echte baan zoeken?

TinusVlugOpDeKut | 11-01-21 | 15:09

6 jaar trouwe dienst als freelancer. Nou nou. Wat een jankerd. Welkom in realiteit.

Der Schnitzeljäger | 11-01-21 | 15:08

Ze is toch vrij om haar EIGEN platform op te starten en haar geluid te laten horen? Of denk ik nu iets te simpel?

Rene Freauger | 11-01-21 | 15:08 | 2

Ik moest gniffelen. Bij deze

The-loopy-cowboy | 11-01-21 | 15:13

Dat is ze wel aan haar 80 miljoen volgers verplicht.

Nuchternederland | 11-01-21 | 15:30

Een freelancer met een vaste klus noemen ze bij ons een schijnzelfstandige.

Lt-Kol Kilgore | 11-01-21 | 15:08 | 1

Precies, een naheffing van onze vrienden van de blauwe enveloppen lijkt op zijn plaats.

Mr Ker | 11-01-21 | 15:13

Vet klote meid.
Ga een vak leren ofzo.

Ruimedenker | 11-01-21 | 15:08

Ik hoop van harte dat haar vervangster een illegale transgender uit Ethiopie is. Daar heeft ze vast vrete... euh, vrede mee. Hup Umfufu!

Piet Karbiet | 11-01-21 | 15:08 | 3

En dit dan: "Jarenlang heb ik, vaak vol goede moed en met veel plezier, maar ook bij in ziekte, ellende en rouw, trouw mijn stukjes ingeleverd."

Patatgeneratie op z'n breedst. Alsof ze in de steengroeve moest werken.

Madame Poitiers | 11-01-21 | 15:12

@Madame Poitiers | 11-01-21 | 15:12: En koud gif als ontbijt. Luxury!

Piet Karbiet | 11-01-21 | 15:15

@Madame Poitiers | 11-01-21 | 15:12: Iedere maand weer 200 woorden, wat vreselijk voor haar.

Nuchternederland | 11-01-21 | 15:18

Dat ze zelf in een risicogroep voor Covid zit, heeft ze dan weer goed gezien. Misschien is dik zijn toch niet zo heerlijk.

Beste_Landgenoten | 11-01-21 | 15:08

Hoorde dat Sylvie Meis dr gaat vervangen. Ze wilden graag een vrouw die zichzelf serieus genoeg neemt om ook aan de verpakking te willen werken en dr eigen geld verdiend heeft.

dyslexieman | 11-01-21 | 15:08

In plaats van zielig te gaan doen kun je ook wat minder gaan vreten en uit de risicogroep vertrekken.

obominotie | 11-01-21 | 15:07

‘Dikke dijen, dikke dijen staan in rijen langs de kant’
Profeten waren het, die Straaljagers

Poesmobiel | 11-01-21 | 15:07 | 3

Asha is niet THICC maar gewoon thick.

Graaf_van_Hogendorp | 11-01-21 | 15:10

@Schoorsteenveger | 11-01-21 | 15:13: Hahaha! Toen Poes nog een kitten was, werd dit als laatste liedje in de disco gedraaid. Ging iedereen vrolijk naar huis na dit, toen ook al best achterlijk gevonden liedje. Maar nu blijkt: inclusief welgemeend advies aan Asha!

Poesmobiel | 11-01-21 | 15:24

Genoeg tijd voor verbinding en reflectie. Geef haar 5 columns op GS waarin ze de errors of her ways kan beschrijven, over te vadsig zijn, en dat zure quasi feminisme dat ze altijd uit loopt te venten.

Schwanzeleber | 11-01-21 | 15:07

Dus een nep ZZP’er die eigenlijk in vaste dienst wil maar niet voor zo’n schamel loon wil werken.

MeneerGuggenheimer | 11-01-21 | 15:07

Hè huilstruik: nooit bedacht dat er een risico-opslag zit op je toch al bovenmatige vergoeding voor de bagger die je inlevert. En dat het valse schuldgevoel dat je je voormalige opdrachtgever probeert in de schoenen te schuiven volstrekt misplaatst is? Iedere gek die nu nog zo gek is om je ook maar 1 cent omzet te gunnen moet zich na laten kijken.

_pacman_ | 11-01-21 | 15:07

Is dit groot nieuws? Anders maak ik mij druk om niets.

DeAapUitDeMouw | 11-01-21 | 15:07 | 2

Breed nieuws ? Diepte ?

Der Schnitzeljäger | 11-01-21 | 15:11

@Der Schnitzeljäger | 11-01-21 | 15:11:
Gewichtig nieuws.

Graaf_van_Hogendorp | 11-01-21 | 15:11

Ze hebben een omgebouwde transgender gevonden. Een Woman who not bleed. Tja... dat ga je krijgen..... Ze/hij is nog zwart ook... dus

Heisenberg74 | 11-01-21 | 15:07 | 4

Beetje flauw, ze hadden Bob de Rooij al in huis.

Graaf_van_Hogendorp | 11-01-21 | 15:11

@Diederik Vlegel | 11-01-21 | 15:08: Doe jij ook aan dwergwerpen ?

Lt-Kol Kilgore | 11-01-21 | 15:13

@Diederik Vlegel | 11-01-21 | 15:08:
Dat is het BBC model.

Der Schnitzeljäger | 11-01-21 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Wil1971 | 11-01-21 | 15:06

toch nog goed nieuws deze dagen. Gelukkig heeft ze als zzp-er reserves opgehouwd dus ze kan nog maanden vooruit. En daarna is ze een stuk slanker.

freshideas | 11-01-21 | 15:06
-weggejorist-
Montgomery Burns | 11-01-21 | 15:06 | 2

Karma is a bitch!

Tietmier | 11-01-21 | 15:06 | 1

Het zat er dik aan te komen

Nuchternederland | 11-01-21 | 15:16

Ten Broeke is wel de laatste die mag miepen over risicogroepen.

Maar men heeft dus eindelijk durven toegeven dat ze niet zulke goede stukken schreef? Heeft nog best lang geduurd.

Deflatiemonster | 11-01-21 | 15:06

Ik mag serieus leijen dat ze vervangen is door een gekleurd iemand.

Dan heeft ze het werk gedaan, en plaats gemaakt. Woke shit, ouwe!

mental K | 11-01-21 | 15:06 | 1

Door een male to female transgender met een niet-autochtone achtergrond.

Of een female to male transgender.

Arachne | 11-01-21 | 23:42

Learn to code

WillemBaas | 11-01-21 | 15:05 | 1

Haha gamergate... ja dat leeft nog rent free in de hoofden van 'gamesjournalisten' ja. Gaven laatst de schuld van de Capitool 'insurrection' op de 6e nog aan gamergate.

Graaf_van_Hogendorp | 11-01-21 | 15:07

Ik ken die meneer helemaal niet? Heb ik wat gemist?

opblaasschaap | 11-01-21 | 15:05 | 1

Ashas to ashas.

Nuchternederland | 11-01-21 | 15:28

Als GS echt ballen heeft biedt ze haar een column aan.

Diederik Vlegel | 11-01-21 | 15:05 | 3

Ik denk dat zelfs Jeaup haar niet wil.

Graaf_van_Hogendorp | 11-01-21 | 15:06

Lijkt me ook interessant. Iets van de echokamerdeur op een kier zetten.

impy | 11-01-21 | 15:09

Waarom? Wat heeft ze te melden?

Arachne | 11-01-21 | 23:41

Zomaar een zwaargewicht als Tuinbroeke opzij gezet. Is dit hoe sisters in arms met elkaar omgaan? Doet me denken aan Yoghurt die doodgeslagen werd in zijn eigen kraakpand eerlijk gezegd.

Graaf_van_Hogendorp | 11-01-21 | 15:05 | 2

Kleine correctie: de term "sisters" mag alleen worden gebruikt door BIPOC (mensen met een getinte huidskleur) in relatie tot BIPOC (mensen met een getinte huidskleur) en Trijntje.

Tuinbroeke is blank, nee wit, en dan mag deze term niet worden gebruikt.

Arachne | 11-01-21 | 23:40

Geen idee waarom, Asha spuit enkel bagger op papier vanuit de bizarre optiek dat vrouwen in Nederland achtergesteld zijn (maar houdt consequent haar bek over plekken in de wereld waar dit écht zo is).
Opzij is van hetzelfde laffe laken een pak, dus waarom dat niet (meer) met elkander compatible zou zijn, geen idee. Poep gedachten in een poep blad. Prima toch.

Captain Pervert | 11-01-21 | 15:05

6 jaar lang dezelfde opdrachtgever.
Mensen als Asha hebben eigenhandig de VVD ondernemersramkoers bepaald.
Bedankt nog.

de Voorzittert | 11-01-21 | 15:05

Opzij zal wel kiezen voor een nieuwe medewerkster (She/Her) van kleur.

Toch zal het wel een hoop moeite hebben gekost om As Hatenbroeke Opzij te duwen.

Glasgow Argus | 11-01-21 | 15:05

Asha is het levende bewijs dat je van eindeloos janken niet kunt afvallen.

modernrubber | 11-01-21 | 15:05

Ook een deugleven gaat soms niet over rozen. Welkom in de realiteit van de horecaondernemer, zzp'er, freelancer en uitzendkracht. Allemaal mensen die niet in het vriendjescircuit van de banencarrousel zitten en al 6 jaar lekker uit de mediaruif hebben kunnen vreten (en indirect uit de subsidiepotten van de overheid). Er zijn nog handen nodig in de zorg. Aanpakken dus.

JdV030 | 11-01-21 | 15:05 | 1

Daar spat je deugbubbel ineens uit elkaar. De wereld voor iemand met vast inkomen is gemakkelijker deugend te maken dan voor iemand die keihard moet sjoeften.

Bakkeleures | 11-01-21 | 15:37

Het blad heet niet voor niets "Opzij!".

dhrat | 11-01-21 | 15:05

Toch. Leedvermaak is niet leuk.

Asha het beste en maak je niet dik.

Knufter | 11-01-21 | 15:05 | 6

niet wanhopen Asha.... komt vast dik voor mekaar!

GeneralDirector | 11-01-21 | 17:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Tja, als je zelfs te zuur word voor een zure wijven blad als Opzij, dan houd de opdracht op. En daar kan je dan zuur over lopen doen of je bek houden zodat andere (potentiele) opdrachtgevers niet gelijk trek in citroenen krijgen als snack.

Gregovic | 11-01-21 | 15:04 | 1

I lol'ed!

hangtiet met knoop | 11-01-21 | 15:47

Asha haalt even wat dingen door elkander. Freelance en vaste klus gaan niet samen in 1 zin. op naar andere freelance klussen meid. Of ergens in loondienst gaan en zorgen dat je een vast dienstverband krijgt.

herstelkous | 11-01-21 | 15:04 | 1

Freelance is optima forma kapitalisme. Binnen gehaald worden voor een klus en er uitgezet (in dit geval gerold) worden indien de service niet meer nodig is.

lovekila | 11-01-21 | 15:50

Is huilen op de roeptoeter een verdienmodel?

Zeddegeizot | 11-01-21 | 15:04

Welk deel van de zin "ik ben freelancer" is onduidelijk?

Pedronegro | 11-01-21 | 15:04

Ze kan vast wel aan de slag als diëtiste.

2voor12 | 11-01-21 | 15:04

Lullig voor Asha. Is er bij GS geen behoefte aan een vrouwelijke stukjesschrijver? Toe GS, help Asha de winter door!

Toos Bevergeil | 11-01-21 | 15:04 | 5

Wat ik ook onmiddellijk dacht. Dan krijgt ze lekker veel reaguursels...

hotnot | 11-01-21 | 15:27

Geen lul voor Asha, geloof me maar.
(Geen bron, slechts een onderbuikgevoel. Of hij heeft een witte stok met rode streepjes)

Flightless bird | 11-01-21 | 15:43

In het nieuwe kantoor is geen plek voor een super verstevigde bank.

lovekila | 11-01-21 | 15:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Freelancer die zich gedraagt als een medewerker in dienst. Dat is nou net niet de bedoeling van die zzp-ers.

van Oeffelen | 11-01-21 | 15:03 | 4

Een dienstverband van 6 jaar als ZZP'er, belastingdienst kijkt u even mee of mevrouw wel voldoende andere opdrachtgevers had?
Sorry, mijn NSB inborst komt naar boven AshateNSBroeke...

Nuchternederland | 11-01-21 | 15:16
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Ondernietgoedwijs | 11-01-21 | 15:03

Dikke pech

Sosti | 11-01-21 | 15:02 | 3

Ja, voorlopig kan ze de honger wel even uitzitten, hoor.

lovekila | 11-01-21 | 15:47
-weggejorist-
Tobi | 11-01-21 | 16:37

Bij bladen wordt ook wel nieuw bloed binnengehaald. Dit betekent dat oude bloed moet vloeien.

AntiZanicz | 11-01-21 | 17:38

Mooi, en nu nog verkassen naar een ander land!

Frietje_Oorlog | 11-01-21 | 15:02 | 1
-weggejorist-
TijdelijkOptimist | 11-01-21 | 15:41

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl