6 januari. Trumpsupporters delen laatste prik uit
De laatste rally van de one term outsider
Er zijn nog steeds mensen die geloven dat Donald Trump de verkiezingen heeft gewonnen van Joe Biden, dat er grootschalige fraude is gepleegd met stemmen en stemmachines in onder andere Georgia en dat de uitslag nog altijd ”overturned” kan worden. Donald Trump is één van die mensen en zijn verwoede/woedende pogingen om zijn eigen victorie te claimen zijn een déconfiture van een bizar presidentschap dat zo veel prachtige knuppels in zelfvoldane linkse hoenderhokken gooide. Vandaag beslist het Amerikaanse congres over het presidentschap van Biden, tenzij voldoende Republikeinen achter Trump en zijn beweringen blijven staan. Ongeacht waar de Twittertijdlijn van Trump hardop over droomt: die kans is klein. Mitt Romney is één van de “verraders” van The Donald. Hij zat vannacht in een vliegtuig naar Washington, samen met wat Trumpaanhangers die naar The Final Rally afreisden waar de stad zich schrap voor zet. Het is niet gezellig aan boord van de Republikeinse Partij. In de verte lacht een hoogbejaarde Wokey Joe...
UPDATE: Decision desk callt beide Senaatsraces voor Democraten.
What Will Mike Do?
It’s all over
Social
Reaguursels
InloggenLoeffler en Perdue protesteren.
One person one vote is alleen te garanderen door transparantie.
Georgia flikte het weer.
Stemmachines in republikeinse gebieden die weigerden (laat je biljet maar hier, dan scannen we hem later wel), om 8 uur 's avonds sluiten de stembureaus weer, morgenvroeg weer verder maar laat in de avond knallen de democraten weer omhoog.
In 35 minuten 130.000 stemmen voor Warnock, voor Ossoff nog meer.. terwijl ze dus achter lagen.
Op 2 plaatsen heeft Warnock exact dezelfde cijfers als Biden op 3 november.
Yes, geweldig, defund the police en stop er even 12 scottussen bij.
Er speelt echter iets in Italie. Spannond...
Yeah.
Feit is dat Georgia alweer voor Biden stemt.
Trump heeft niet bepaald meegeholpen met zijn bealchelijke claioms op de overwinning.
Het betaalt zich nu uit: De Senaat gaat ook naar de dems!
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 19:15:
Zijn jullie dit ook voor Kaag van plan?
Met een draaiende smartphone camera een senator belagen met dwingende 'vragen' in een niet openbare ruimte, want airport. En vervolgens hem achtervolgen en uitschelden. Je moet het maar durven.
Ik hou het op een giftige combinatie van een laag IQ en een onderontwikkeld aanpassingsvermogen.
Maar dat de volgers van Trump voor het overgrote deel simpele zielen zijn blijkt vooral uit de Twitter van Trump himself. Beweert nu weer dat Pence de macht heeft de verkiezingen naar zijn hand te zetten, wat simpelweg niet zo is.
Alles om de tokkie volgers van de Trump-sekte maar hoop te geven en hun woede op iets of iemand te laten afreageren. De constitutionele onzin vliegt je om de oren, maar wat maakt dat uit als je niet in de democratie gelooft.
Hij houdt nu een warrige toespraak in Washington, waar hij de ene na de andere leugen opdist. Hij heeft verschillende Swingstates met honderdduizenden stemmen verschil van Biden gewonnen. Maar ja, die smerige Democraten hebben fors gefraudeerd. De grootste fraude uit de geschiedenis van de VS. Ook in het buitenland is deze fraude ongeëvenaard. En zo ratelt hij maar door. Hij lijkt zijn eigen flauwekul te geloven.
Trump beweert op Twitter dat de Senaatsverkiezing in Georgia ook 'rigged' is.
Verachtte je iets anders?
Trump verliest nooit een eerlijke verkiezing toch.
Trump is als een Evangelische dominee. Laat zichzelf elke dag bewieroken, heeft voor zichzelf heel rijk gemaakt, kan nauwelijks van de vrouwen afblijven, heeft 350 dagen per jaar gegolft, zit de rest van de tweet stompzinnige Twitter berichtjes te plaatsen en roept af en toe iets heel rebels en volstrekt a-politiek om zijn tokkie sekte-volgers helemaal leip te laten gaan.
Maar hij is geen oorlog begonnen, uhu hij heeft sowieso heel weinig gedaan. Beetje ruzie maken met de MSM dat was zijn belangrijkste prestatie.
Het is een proleet en een warhoofd. Als vastgoedontwikkelaar was hij weinig succesvol, veel van zijn projecten liepen in de soep. Als President eigenlijk hetzelfde verhaal. Er kwam weinig van de grond.
Biden kan ook nauwelijks van de vrouwen afblijven, en daar zitten ook minderjarige vrouwen tussen.
Hier het bewijs:
Biden touching girls compilation
https://www.youtube.com/watch?v=V4PLSPvJ9BY
@petersteenkamp | 06-01-21 | 18:32: Inderdaad flink gemanipuleerd.
@petersteenkamp | 06-01-21 | 18:32:
tuurlijk lieverd
hij hoeft in ieder geval niemand zwijggeld te betalen
De reacties van 'ver' rechts moet je toch als volgt opvatten:
Ze zijn doodsbang voor immigranten en vooral immigranten met een kleurtje.
Vreselijk bang voor kleine groepjes anti-fascisten die terugvechten tegen fascisten
Als de dood voor zwarten, zeker als deze de lef hebben om gelijke behandeling te eisen.
Ze trillen van angst op hun zonderkamertje voor lesbiennes, homoseksuelen, transgenders e.d.
Ze krijsen moord en brand en willen een begrafenis voor een zygote - maar kinderen boeit ze niet, en zeker niet als ze gekleurd zijn.
Ze vrezen voor de afbreuk van hun imaginaire etno-religieuze staat.
Doodsbange sneeuwvlokjes zijn het hoor. Als je zo eventjes de verslagen van de (jawel gewelddadige) MAGA protesten in D.C. doorleest kom je toch tot de conclusie dat dit rechts-radicale wappies, racisten, religieuze fanatici, fascisten en vooral losers zijn.
Dat is het volk wat Trump verafgood als de Messias, hun grote roerganger. Ze verkiezen de dood van democratie in ruil voor de leugens van Trump en zijn handlangers. Niet begrijpend dat het enige wat Trump (en zijn handlangers) interesseert is zoveel mogelijk belastinggeld jatten, zoveel mogelijk geld 'verdienen' ten kostte van leefomgeving, werknemers etc. (dat heeft een naam, kleptocratie of corporate socialism).
Je hoeft niet 'links' te zijn om dat te zien.
Maar we gaan de komende dagen zien of de autogolpe van Trump gaat winnen. Het is niets meer dan "we the people" versus corrupte boeven.
(N.B. "We the people" staat voor ook de mensen die door Trump en cs. belazerd worden waar ze bij staan)
links liberale nonsens, dat is wat je schrijft. Bijna alleen maar hele keurige nette mensen met een hoge opleiding die achter Trump staan.
Je geliefde vrouw van kleur mag het binnenkort waarmaken met haar hysterisch gekrijs. Niets presidentieels aan die vrouw.
@AMX pri | 06-01-21 | 15:02:
"Bijna alleen maar hele keurige nette mensen met een hoge opleiding die achter Trump staan"
Hahahahaha, proest letterlijk mijn late lunch uit.
'anti fascisten'
Nee Theo, dat zijn radicale marxisten, en die zijn net zo erg als datgene wat ze zeggen te bestrijden. Probeer maar eens te zeggen dat je het niet volledig met ze eens bent.
Als je nou tot en met vandaag vol bent blijven houden dat alles wat Trump zegt de waarheid is... wat doe je dan als hij is weggejorist? Blijf je hem dan volgen alsof hij je Messias is, of switch je dan naar de volgende volksmenner die langskomt? Het lijkt mij op een gegeven moment toch erg lastig jezelf wijs te blijven maken dat je niet om de tuin bent geleid... Of ben ik nou naïef?
Het zijn mensen die niet kritisch kunnen denken en die aan het handje willen worden genomen. Tsja...
En nu moeten we er in ons landje voor zorgen dat FvD en PVV uit de kamer verdwijnen en de rest van die rechtse griebelpartijtjes ook geen zetel krijgen.
En hoe ga je dat doen? Antifaatje spelen? Je eigen CHAZ uitroepen? Of gewoon ouderwets Vijanden van het Proletariaat executeren?
Gaat niet lukken. PVV gaat aanzienlijk groter worden. FvD groeit een beetje!
Linker kant van Democraten krijgen nu meer macht en dat zal republikeinen, als ze intern alles weer op orde hebben. Over 4 jaar alleen maar voordeel bieden. Republiekeinen moet Trump familie lozen en nieuwe kandidaten nu klaar stomen.
Ossof 50.2%, Purdue 48.8%.
En van de grotere steden moeten nog wat stemmen binnenkomen.
Looking good..
Ja, dit lijkt beslist.
Alle ogen op Pence. Hij mag volgens de 12e amendement en op basis van het verleden (Jefferson/Nixon) electors uitsluiten van betwiste staten indien deze staten niet op legitieme basis hun verkiezingen hebben uitgevoerd of indien er sprake is van fraude. Dit kan ervoor zorgen dat geen van de partijen op 270 uit komt. In dat geval zal er een contigent election plaats vinden. Bij een contigent election mogen staten twee stemmen uitbrengen per staat. De rode staten hebben daar een 26-22 voorsprong. Dit is zover ik kan zien de inzet van de Trumptrein. Popcorn en bier pakken doet.
Dat zou extreem fout zijn. Op basis van slechts beschuldigingen zonder bewijzen bepalen dat de verkiezing niet eerlijk was en dan de stemming ongeldig laten verklaren. Moet ik nog uitleggen waarom dat neerkomt op een staatsgreep?
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 13:31: Er zal na protest door leden van het huis van afgevaardigden (140) en door senatoren(13). Twee uur per betwiste staat per kamer worden gedebatteerd per kamer, gedurende deze tijd is het aan de Trumptrein om de bewijzen uiteen te zetten. Er zijn 5 tot 7 betwiste Staten en krijgen daardoor 20/28 uur debat voor de kiezen, afhankelijk van het aantal staten dat zal worden betwist. De 12e amendement is in het leven geroepen omdat de eerste verkiezing na de cival war in 1876 op zijn zachtst gezegd niet goed verliep.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 13:31: HaHa nu zeg jij Beste Landgenoten: dat zou extreem fout zijn! Waarom dan? Ik en velen met mij vinden Sleepy Joe en Harris een verschrikking!
De hele tijd is men bezig met het opsporen van fraude. Dat is nu gevonden. VP Pence gaat idd via het 12e amendement Trump aan zijn 2e termijn helpen. Let maar op!
Excuses voor de analfabetisme.
Droom maar lekker verder. Gaat niet gebeuren
@AMX pri | 06-01-21 | 13:54:
"De hele tijd is men bezig met het opsporen van fraude. Dat is nu gevonden."
Op FaceBook?
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 14:33: Nee niet op FB. Alle Big Tech bedrijven zijn op de hand van Biden/Harris. Dus daar niet!
Maar dit is geen staatsgreep. Dit is een volledige democratische handeling! De wetgever aldaar heeft al lang geleden gezien, gelukkig.
De EU kan er nog wat van leren qua democratie. Je weet er is een niet gekozen EU commissie. De grootste landen bepalen wie er zit. Namens NL zit daar bijvoorbeeld Frans T die alleen maar daar is neergezet omdat de hele PvdA hem vervelend vond. En de PvdA is heel klein met slechts 8 zeteltjes.
@AMX pri | 06-01-21 | 15:17:
Apart idee van democratie heb je. Als de uitslag niet bevalt noem je die gewoon "rigged". Je hebt verder geen bewijs nodig, blijkbaar. Maar niet om het een of ander: Er voltrekt zich een landslide victory voor de democraten want eindelijk hebben ze geen Mitch McConnel meer in de Senaat die ongezien alle wetsvoorstellen blokkeert. Er kan dus weer constructief geregeerd worden in de VS. Dat zal veel uitmaken.
En dan nog: Op lange termijn wordt de VS deverser, gekleurder, minder blank en minder religieus, dus de Republikeinse basis wordt alleen maar kleiner. Het is zelfs de vraag of hierna de Republikeinen ooit nog weer aan de macht zullen komen. Ik hoop van niet.
Zou leuk zijn. Tokkie Amerika verdiend geen democratie, ze zijn er duidelijk te dom voor. Laat Messias Trump ze maar in een burgeroorlog storten, mooie waarschuwing voor de rest van simpel Europa en talloze reaguurders.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 15:30:
Volgens de projecties zullen People of Color binnen 20 jaar de meerderheid vormen in de VS. Aan het eind van de eeuw zullen er helemaal geen 'blanken' meer zijn want dan heeft iedereen een kleurtje. Mooi toch?
Maar kunnen we dan niet allemaal blank worden?, of is dat dan weer racistisch?...
Het is idd een mooie dag vandaag....,
vanwege *geen* Republikeinse meerderheid in de senaat.
?, Mike Pence is nog steeds vice president en telt als tie breaker.
@KillerK | 06-01-21 | 12:55: in de verkiezing voor de komende periode? Huh? 20/1 treedt hij af. Heeft geen zeggenschap over uitslagen van verkiezingen volgens mij. Wel over wetsvoorstellen. Maar dat is iets anders.
Is dat zo?
Biden zit in het zadel omdat hij "not Trump" is, maar het hele apparaat achter hem is vergeven van de Wokies.
@me | 06-01-21 | 13:02: Vandaag hebben de republikeinen een meerderheid. Vanaf 20-01-2021 zou dat zomaar eens om kunnen slaan.
@KillerK | 06-01-21 | 13:21:
Het lijkt erop dat die kans met het uur groter wordt.
@Schoorsteenveger | 06-01-21 | 13:18: Het grootste deel is heel gematigd. Dus dat zal wel loslopen.
Zonder De Donald nu helemaal af te vallen heb ik het vaak betreurd dat de Republikeinen in 2016 niet een wat minder hoekige kandidaat konden vinden. Gewoon een rustige conservatief. Die had het vast en zeker gewonnen van Clinton en naar ik vermoed ook van die oude baas met zijn strenge meesteres.
Trump heeft de Republikeinen wel beschadigd, al weet ik niet hoe erg.
De standaard conservatief (Republikein) belichaamt niet meer wat de Trump-stemmers willen. Ik denk eerlijk gezegd dat standaard Republikeinse kandidaten weinig kans meer gaan maken bij volgende verkiezingen. Zij weten dat zelf ook, daarom hebben ze Trump de afgelopen 4 jaar gesteund, ondanks het feit dat veel van hen hem niet zien zitten. De Republikeinen moeten overgaan op puur populistisch gelul (grenzen dicht, immigranten zijn tuig, democraten zijn communistische gekken, klimaatverandering is een hoax, noem maar op) om nog voldoende mensen te trekken. Ik denk dat zij een weinig goudkleurige toekomst tegemoet gaan, de VS verandert ook demografisch zo hard dat de Republikeinen er met de huidige club niet echt meer toe zullen doen.
Als hij normaal had gedaan waren de twee senaat zetels bij de conservatieven gebleven, nu winnen de democraten ze en krijgen ze de meerderheid in de senaat
@jvandeventer: er is er maar één 'De Donald' en die eer gaat naar Donald Duck!
@Harrie-Couvert | 06-01-21 | 12:11: Eens! En die ander is "Trump".
Oh, oh, oh wat een treurnis is dit toch. Romney die belaagt wordt. Wat een respectloos gedrag daar zo. Trump maakt meer kapot dan je lief is.
Het is een fraaie illustratie van wat Trump-fans willen: puur tribalisme. Kritiek staat gelijk aan afvalligheid. De Grote Leider moet ademloos worden aanbeden.
@KaterBilly | 06-01-21 | 12:51:
Onzin, hij zit er als vertegenwoordiger van Utah, voor die mensen moiet hij opkomen.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 13:00:
Jij hebt niet echt opgelet afgelopen jaar, of negeer je een half jaar aan links rellen gewoon bewust?
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 13:00: Valt alle wel mee. De media alhier bericht fout. Beter uitzoeken dus!
Vanmiddag lekker met popcorn en glaasje prik naar de Trump rally kijken.
Leedvermaak dus. Kijken hoe 0aar honderdduizend letterlijke debielen zichzelf nòg verder voor schut zetten met hun gejank, leugenachtige leuzen oftewel een grote clownshow. Zijn we eigenlijk wel gewend de afgelopen 4 jaar. Elke zichzelf respecterende rechtse rakker zou afstand moeten nemen van deze dwazen. En dat meen ik oprecht. Trump is voor het rechtse imago als wat ISIS is voor moslims hun imago. Bad news dus.
Met een door de Democraten veroorzaakte woke cultuur is niet te traceren waar er gerommeld is. Hier hebben een soortgelijk links kartel wat te veel invloed heeft op eigenlijk alle belangrijke functies in de maatschappij en dus ook de democratie raakt.
"Met een door de Democraten veroorzaakte woke cultuur is niet te traceren waar er gerommeld is."
Want de Republikeinen waren de afgelopen 4 jaar niet de baas in zowel het land als in Georgia. Als je conspiracy als klopt (lees, niet) dan zouden de reps uit pure onkunde al het veld moeten ruimen, ben je de baas kun je nog niks fixxen.
Die woke cultuur waardoor je iedereen als "vrouwelijk, mannelijk, bi-geslachtelijke, ongeslachtelijk of poly-geslachtelijk menspersoon" moet aanspreken vind ik verschrikkelijk. Maar nog verschrikkelijker is dit soort onzinberichten over gerommel.
@menage | 06-01-21 | 11:37: Inderdaad. En de Republikeinen doen ook absoluut niet mee aan de identiteitspolitiek. Zwak verhaal Boze Paarse Man.
@menage | 06-01-21 | 11:37: Als sleutelposities bemant worden door de dems (hier door een links kartel) is het onmogelijk om op korte termijn een ander beleid door te voeren. Ze zijn zelfs in staat geweest om de publieke opinie te beïnvloeden en te rommelen met de verkiezingen. Trump heeft vanaf dag één nooit een eerlijke kans gehad.
@menage | 06-01-21 | 11:37: Bullshit.
Al ben je de baas in de regering, als je overal in het land Linkshunde op belangrijke posities van de MSM hebt zitten en je hoofdstad is een Fascistisch Links Roversnest (Hoi Amsterdam) heb je er allemaal niet zoveel aan.
Nederland stemt al jaren voornamelijk rechts, zo ongeveer in de verhouding 60-40. Desondanks worden alle Linkse hobby's er continu door gejaagd (lees: gedramd) omdat op allerlei virale posities de Linkse wegkijkers oververtegenwoordigd zijn (Hoi burgemeestersposten).
Linksen hebben vaak ook meer vrije tijd, hoe zou dat nu komen, en zijn vaak veel ziekelijk fanatieker. En bloeddorstiger. En krijgen de MSM aan hun kant om dat diezelfde MSM ook zo denken. Dus Linkse activistische fascisten durven ver te gaan. In tegenstelling tot niet-Linksen die zich zelden durven uitspreken uit angst voor baan en leven.
Er komen meer meer meer immigranten (lees: Moslims): de meerderheid vh volk wil minder.
Er komt meer meer meer EU: de meerderheid vh volk wil minder.
Zwarte Piet wordt afgeschaft: de meerderheid vh volk wil dit niet. Of tenminste niet in die mate.
En ga zo maar door.
Nederland bewijst dat stemmen helemaal geen zin heeft in praktische zin. Het is hooguit om je eigen ongenoegen even te uiten, waarna de kater blijft omdat niets met je stem wordt gedaan.
Sterker nog, de stem van 100.000en Nederlanders die gewoon vaak het hart op de goede plaats hebben zitten wordt bij het grof vuil gezet (hoi Wilders-stemmers).
@Realism Is All | 06-01-21 | 12:07: Hear hear!!
Degene die openlijk de democratie afvallen voor, tijdens en na elke verkiezing zijn de Reps. Als er al gefraudeerd wordt is dat toch duidelijk door tokkie Amerika gedaan: helaas vele conservatieven die in God en Trump geloven.
Mijn reflex is hopen op winst voor de Replublikeinen, om die gekte nog (wat) te kunnen remmen. Maar misschien is het beest volledig in de bek kijken wel het beste. Geef die Democraten de meerderheid, laat ze hun woke-idioterie en wat nog allemaal mag zijn over de VS uitstorten. Enige manier om bij velen de ogen te openen denk ik. En geeft ze bij de volgende verkiezingen ook geen goed argument voor de puinhoop die ze veroorzaakt hadden (“ja maar, we werden ook tegengewerkt”). De wal die het schip keert is altijd effectiever dan net op tijd nog wat rukken aan het stuurwiel geven.
Ja precies dat.
Nu komt alles helemaal goed. De democraten hebben de komende 4 jaar volledige zeggenschap dus nu wordt het een gidsland waar iedereen over 4 jaar rijk, woke en gelukkig is.
Nonsens. Die woke-angst is onterecht. Het zijn marginale ontwikkelingen, aangeblazen door angstverhalen zoals van Bret Weinstein, die op een liberal arts - college (toch al een buitenbeentje) iets heeft meegemaakt wat je beter kunt duiden als studentikoze illusies. Verreweg de meerderheid vann de (academische) wereld daar heeft er niks mee. Staar je niet blind op wokisme. Het veel grotere gvaar schuilt in de anti-democratie en de toenemende hang naar autocratie.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 11:04: Het probleem dat ze daar nu hebben in niet te overzien. 38% van de stemmers gelooft dat de verkiezingen niet eerlijk zijn verlopen. Dat zijn ca. 100 miljoen Amerikanen. Hoe ga je dat in de toekomst rechtbreien.
Deze Senaatsverkiezingen worden wederom met een handjevol stemmen gewonnen. Helpt allemaal niet mee.
Laten we het er met elkaar over eens zijn dat de manier waarop ze de verkiezingen hebben laten verlopen niet zou misstaan in Angola.
Precies. Net zoals ik hoop dat het in de EU zo snel mogelijk volledig mis gaat. Ja, dat gaat zeer doen. Maar het gaat toch mis, en nog voordat ik dood ben. Dan liever eerder dan later. Hoe langer het doorettert, hoe harder de klap.
@TheEgg | 06-01-21 | 11:12: Het probleem met de EU is dat de mensen die daar aan de knoppen zitten niet democratisch gekozen zijn. Die krijg je helemaal met geen mogelijkheid weg.
Soms is het inderdaad beter om de hele boel gierend uit de klauwen te laten lopen. Wakker worden ze, heel wakker.
Hoe kom je erbij dat het een wake up call is. Trump roept na er in 4 jaar een brandende puinhoop van te hebben gemaakt doodleuk dat ie de beste president ook is en z'n laven geloven hem slaafs. Wat weerhoudt de democraten ervan straks hetzelfde te doen?
@Plaktong | 06-01-21 | 11:10:
Dat die kiezers geloven dat het niet eerlijk is verlopen komt vooral door de niet-aflatende stroom leugens die Trump daar dagelijks over rondstrooit, niet OMDAT er zoveel fraude was. Want daarvoor is geen enkel bewijs geweest, hooguit enkele minieme incidenten, die niet te voorkomen zijn in zo'n groot proces. DAT is het probleem, die beeldvorming, de leugens en de smeerpijperij daarover vanuit de Trump inner-jerkcirlce.
@stiffy | 06-01-21 | 11:20:
Nee, die wens tot totale destructie van de structuren (de Steve Bannon doctrine) om daarna weer alles op te bouwen is een idee dat al vaker gierend uit de klauw gelopen is. Als iets niet goed is, moet je her repareren, niet totaal afbreken. Dat levert ellende op.
Dat heel woke geburen is ook maar een rode vlag,. Ondertussen krijgt de 1% meer geld, ript Trump de ziektenkosten onderuit en geeft pardons aan zijn criminele buddies.
Waar stem je nou eigenlijk voor, het behoud van wat woordjes en sociale constructies of je eigen leefomstandigheden en de toekomst van je kinderen?
Trump is geen Wilders (die eigenlijk vrij links is, ik heb niks met Wilders maar ik weet dat ie wel aan de normale Nederlander denkt), Trump is een zakenman die alleen maar aan zichzelf denkt, hij geeft geen fuck om de normale Amerikaan.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 11:04|
Als het allemaal zulke "marginale ontwikkelingen" zijn waarom moest er zelfs een EO (Executive Order) aan te pas komen om de waanzin in state funded bedrijven en overheidsinstellingen een halt toe te roepen? Heeft u ook maar enig idee hóe schadelijk deze waanzin, zowel voor zwart als blank, is? Ik zou als ik u was eens op deze man zijn pagina's gaan kijken:
- twitter.com/realchrisrufo/status/1343...
En:
- twitter.com/SwipeWright/status/134164...
Neemt u de moeite om vooral de tweede link eens goed door te lezen, dan kunt u met eigen ogen zien welke schade deze ellende nu al aanricht in scholen.
@Sjefke7807 | 06-01-21 | 11:50:
Sjefke, het is een sideshow die vooral door rechts Amerika als een Groot Probleem wordt opgeklopt. Feitelijk heeft het weinig om het lijf. De gewone Amerikaan moet niks hebben van woke nonsens. Dat zal dan ook een zachte dood sterven in schoonheid, want niemand zit te wachten op genderneutrale toiletten in elk gebouw, die onzin graaft vrij snel haar eigen graf bij gebrek aan support. En ja BLM, nou nou nou. Ook dat eindigt uiteindelijk misschien in een paar aangenomen wetten om discriminatie in de VS (het bestaat echt wel) op iets fundamenteler niveau aan te pakken.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 12:02:
Je onderschat dat woke gebeuren schromelijk.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 12:02|
1; 'Rechts' Amerika (wat dat dan ook moge zijn) hoeft helemaal niets op te kloppen. De bewijzen staan voor uw neus in de links.
2; U heeft dus niet de moeite genomen de tweede link te lezen. Juist.
3; Ja, Amerika heeft inderdaad een geschiedenis doorspekt met abject racisme. Niemand zal dat ontkennen, en ik zeker niet omdat mijn familie daar al eeuwenlang aan de ontvangende kant van zit (zoekt u anders eens op Pine Ridge Indian Reservation). Maar wat er nu gebeurt heeft helemaal niets meer met het rechtzetten van onrecht te maken. Nu worden mensen enkel en alleen op basis van hun huidskleur onderworpen aan perfide praktijken die net zo onwenselijk zijn als de Jim Crow wetten van weleer. Als u de moeite had genomen de tweede link te lezen, dan had u kunnen zien dat dit wel even iets verder gaat dan "wat wetten om discriminatie op fundamenteler niveau aan te pakken".
@Sjefke7807 | 06-01-21 | 12:42:
Ik weet waar je links over gaan, geen zorgen. En toch ben ik van mening dat dit omgekeerde racisme snel zijn beste tijd zal hebben gehad. Jezelf wijs maken dat al je falen de schuld is van de slavernij of je huidskleur botst vrij snel op de werkelijkheid, zeker in de kapitalistische ieder-voor-zich-cultuur van de VS, dat je uiteindelijk verantwoordelijk bent voor je eigen succes. Tot die tijd zal de blanke man nog even de gebeten hond zijn, maar net als in Zuid-Afrika het geval was na de afschaffing van Apartheid, blijft uiteidenlijk de echte macht in handen van wie werkelijk wat presteert.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 13:05:
"... blijft uiteidenlijk de echte macht in handen van wie werkelijk wat presteert."
Dus dictators, theocratien en andere tirannen blijven in het zadel omdat ze wat presteren. Wat een onzin. De macht blijft altijd in de handen van degenen die zijn mannetjes op de juiste plaats heeft.
@Sjefke7807 | 06-01-21 | 12:42: Deze (BL)- links liberale regeringstrol -leest niet en gaat alle bewijzen uit de weg. Maar hij vraagt om steeds met andere argumenten te komen.
@AMX pri | 06-01-21 | 14:10|
Ik weet het en het is doodvermoeiend. Daarom debatteer ik doorgaans niet meer met dergelijke 'guurders. Volkomen kansloos, hoeveel bewijs je ook aandraagt.
@Sjefke7807 | 06-01-21 | 14:39:
Je moet ook niet met lui als BL, Kuifje, BobDobalina e.d. debatteren; hun tegels zijn altijd 50% trolling, 50% mening verpakt als feit. In het geval van BL ook nog eens verhuld in hele lappen tekst. Heb niet de illusie dat daar iets mee te debatteren valt.
Prik gewoon door hun tegel heen en zie ze leeglopen. Soms reageren ze met een nog absurdere tegel. Soms reageren ze geirriteerd. Vaak valt er stilte. Rinse and repeat. Vermaak voor het hele gezin.
... Wat? Ik ben code aan het debuggen terwijl de kinderen thuis zijn. Ik heb wat ontspanning nodig.
@Sjefke7807 | 06-01-21 | 14:39:
Je bewijs is gewoon altijd extreem zwak, anekdotisch of afkomstig uit de onderbuik. Dat mag je irriteren maar je moet gewoon beter uit de hoek komen. Wokisme is een randverschijnsel. Dat zal het ook blijven en uiteindelijk zal je er niets meer van zien, al dat genderneutrale gezwatel. Gebakken lucht blijft altijd gebakken lucht. Helaas ziet je dat stupide mensen altijd achter praatjesmakers zullen aanlopen, maar uiteindelijk gaat zoiets altijd weer ten onder aan haar eigen desillusies. Dat hele BLM is gebaseerd op de slachtoffercultus, die zichzelf uiteindelijk de das om zal doen bij gebrek aan postief resultaat.
^
|
Kijk Sjefke, case in point. Hij beschuldigd jouw van wat hij zelf doet. zijn tegel is zijn mening zie hij presenteert als zowel feit als wijsheid. Opgeblazen lucht dus.
*prik*
Pffffft.
@quantumcollider | 06-01-21 | 14:57: Jij trekt vaak aan het kortste eind als het om prognoses goed, dus dat zal nu ook weer het geval zijn.
Ruim 60 rechtszaken en geen enkel bewijs voor grootschalige fraude.
@Zonen-van-Kuifje | 06-01-21 | 10:43: Daarom zeg ik ook "of niet" en was mijn punt dat of die fraude er wel of niet was, niet zo belangrijk is. Het is het systeem wat verrot is.
Het probleem is veel groter. Ca. 38% van de Amerikaanse stemmers is van mening dat de verkiezingen niet eerlijk zijn verlopen. Dat zijn bijna 100 miljoen Amerikanen. Dat is het failliet van de democratie. Vandaag wordt de senaatsverkiezing weer op een handvol stemmen beslist. Dat wordt nooit meer wat daar.
Denken de Biden juich aapjes nou werkelijk dat Kamalla het land heeft omgetoverd in een land van melk en honing met overal eenhoorns en regenbogen. Droom vooral verder.
Over 4 jaar zijn er nog 50 miljoen gedesillusioneerden bij gekomen.
Wappie dappie
Dit jaar hebben we hier ook meer dan 2 miljoen stemmen per post komt wel allemaal goed uit die cojona.
Allemaal voor Mevr. Kaag
@Plaktong | 06-01-21 | 10:48: Dat is precies wat ik dacht die word wel ineens erg veel in beeld gebracht ;)
Met die poststemmen kan iedere simpele ziel die er normaal geen donder om geeft (makkelijker) stemmen. Dat is precies het probleem...
En 'onbedoeld' heeft China, Biden geholpen door stemmen per post ineens mogelijk te maken. Of zeg ik nu iets complot-theoretisch?
Gaat de post via Beijing?
Stemmen per post was al lang mogelijk.
@Zonen-van-Kuifje | 06-01-21 | 10:43: Niet zoals nu met blanco cheques.
Er zijn ook nog steeds mensen die geloven dat biden de sniffer heeft gewonnen.
Er zijn steeds meer wappies voor wie democratie gewoon teveel van het goede is. Hele dag praatjes over Islam en moslims maar lopen zelf achter de meest obvious narcistische sekte-leider aan.
Dat krijg je van heel de dag Tiktok en Instagram F5'en, een generatie dommer dan de katholieken van 100 jaar terug.
In november krioelde het hier nog van de Trump-wappies die zeker wisten dat The Don alsnog ging winnen. Hoor je steeds minder van.
Die idioten zijn nu het corona-virus aan het ontkennen.
Helaas voor je. Geen tijd om werkeloos te zijn.
Ik had 7 weddenschappen lopen dat Biden zou winnen. Om een fles wijn. Alle 7 gewonnen, en geen enkele fles ontvangen. Zo gaat dat met Trump-fans.
Zeker weten doe je nooit, maar er was gerede kans dat het zou lukken. Maar kennelijk vallen alle kaarten op magische wijze richting Biden. Het is wat het is. Het zijn vooral de amerikanen zelf die nu in het bedje moeten liggen wat ze gespreid hebben. Trump was al erg genoeg, veel beter zal het niet snel worden. Het is te hopen dat de liberale delen van de GOP en de KKK^H^H^HDNC zich afsplitsen naar een derde partij. Hoe dan ook, popcorn en bier!
@Zonen-van-Kuifje | 06-01-21 | 10:46:
Ik een kratje bier, maar inderdaad, geen druppel ervan gezien.
@Zonen-van-Kuifje | 06-01-21 | 10:46: Je weigerde dan ook te vertellen waar het heen moest. Zo gaat dat met stokers zoals jij.
Spijtig, maar het zij zo. Vier jaren realpolitik was fijn. 4-8 jaren woke waanzin zijn dat zeker niet. Maar als de yanks zo graag hun land om zeep helpen, dan wens ik hun veel sterkte. Uiteindelijk lijden ze zelf straks er het meeste onder.
Als je zo'n ondoorzichtig en gammel verkiezingssysteem hebt dat zo lek is als een mandje, dan zul je op de blaren moeten zitten. We noemen de VS niet voor niets het Wilde Westen.
@stiffy | 06-01-21 | 10:30:
Ik twijfel er geen moment over dat Biden op legale wijze voldoende stemmen heeft gehaald om te winnen. Het is de tijdsgeest waar we in leven; en dit is al decennia aan de gang in het westen. 9/11 was een opleving van patriottisme in de VS, en Trump een opleving van nationalisme, maar de cultuuroorlog die in het westen woedt is nog steeds in het voordeel van links, dus verbaast het me weinig dat zij nu toch de winst pakken. Over vier jaar zullen we zien of de woke-waanzin over zijn hoogtepunt heen is, zichzelf heeft geconsumeerd of dat het zich zo diep genesteld heeft dat we het einde ervan niet in ons leven zullen zien.
"Vier jaren realpolitik was fijn"
Vna het en hoax roepen over de pandemie tot shooting light into veins. Echt real.
@menage | 06-01-21 | 11:45:
Er zit wat TDS op je gezicht.
@quantumcollider | 06-01-21 | 13:02:
Dat klopt, maar het is wel juist. Trump is zeker geen realpolitiker.
@* Il Principe * | 06-01-21 | 13:10:
Verwar zijn tweets niet met zijn beleid.
@quantumcollider | 06-01-21 | 13:37: Welk beleid?
Twitter gaat al vet rode letters gebruiken. Irritant gedoe.
Net even dat filmpje gekeken, in het vliegtuig.
Waarom hebben die Amerikaanse 'Karen's' (ongeacht politieke voorkeur) toch altijd zo'n snerpende stem? Het klinkt al zuur, en wat er uit komt is net accuzuur voor je oren.
Ze klinken ook allemaal hetzelfde. Is het een soort kloon-programma wat daar draait? Mislukte genetische selectie?
Zeker. Mid West soort groot Volendam. Wel leuk om doorheen te rijden.
Uit een verkiezing tussen een demente deuger en een psychopatische patjepeeër kunnen alleen maar verliezers komen: de Amerikanen zelf.
En vlak de vice-president niet uit, als de verdeling 50:50 wordt in de Senaat mag Kamala de knopen doorhakken. Daarmee wordt ze in ieder geval de machtigste vrouw in de USA.
@DeCynischeAmbtenaar | 06-01-21 | 10:07: Kamala zal zeer waarschijnlijk binnen 4 jaar POTUS worden omdat Biden omvalt (letterlijk en/of figuurlijk).
@Gregovic | 06-01-21 | 10:15: Ja, grote kans, de positie van POTUS is voor Kamala slechts een ' heartbeat away' .
@Gregovic | 06-01-21 | 10:15: Dan wordt het gegarandeerd weer ergens oorlog voeren. Want zo'n dame moet natuurlijk wel "sterk" overkomen op het wereldtoneel en "leiderschap tonen".
Sowieso zit Biden's aankomende team vol met pro-Irak-oorlog oudgedienden en andere oorlogshitsers. Maakt u zich maar vast weer op voor de volgende vluchtelingentsunamie en het onvermijdelijke "Wir schaffen das!".
@snakedogman | 06-01-21 | 10:46: ter aanvulling:
economiccollapsenews.com/2020/11/17/wi...
"UPDATE: Decision desk callt beide Senaatsraces voor Republikeinen."
Volgens de link juist voor de Democraten.
Ja, dat is de grap van dit stuk.
@Zonen-van-Kuifje | 06-01-21 | 09:54: De humor van GeenStijl is soms wel heel erg insider. Ik snap 'm niet.
@koeberg | 06-01-21 | 09:59:
Trump-team claimt ELKE verkiezing voor de Reps. Zelfs al staan ze 5% achter.
Dat is de grap.
Was foutje, fixt
Die Trump is seniele oude man geworden. Helemaal doorgeslagen.
Het Baudet-effect. Dit soort jongens gaat helemaal op tilt als de zaakjes niet meer lopen zoals ze zich voorstelden.
Daarentegen is Biden een frisse heldere jonge god.
@professorinopleiding | 06-01-21 | 10:03:
Nee, Biden is ook lachwekkend, maar slechter dan Trump is theoretisch gezien letterlijk gezien onmogelijk. Die vent heeft Bush als een fatsoenlijke president doen lijken.
B I Z A R
@BescheidenFenomeen | 06-01-21 | 16:50:
Typo alert FFS!!!
Alhoewel ik de VS gun wat ze zich nu op de hals halen, vind ik het wel vervelend voor de rest van de wereld. Dat worden weer oorlogen. Biden zit in de zak van China, enz. Wat China betreft: Op naar de 3e wereldoorlog. (Waarom denk je dat die 5 jaar geleden de 1 kind politiek hebben afgeschaft?)
Wel grappig dat de senaat nu de democraten gaat. Kijk, Trump werd niet alleen door de democraten tot op het bot gehaat, maar ook door een deel van de republikeinen. (Net als hier: voor een groot deel is het één pot nat, het zijn allemaal systeem kandidaten) Die republikeinen hebben zo hun best gedaan om Trump onderuit te halen, dat ze ook de republikeinse partij meenamen. Proficiat, gelukt!
Trump is een nitwit met maffiose trekjes. En de Amerikaanse kiezers hebben dat inmiddels ook door. Gelukkig maar.
Dat laatste is wel wrang, maar het waren met name een aantal Trump-zeloten die opriepen om niet te stemmen voor de senaatsverkiezing om de afvallige republikeinen te straffen voor het gebrek aan loyaliteit aan de grote Bhagwan.
Tja.
Als alles nu voor de Dems is, kan het zo zijn dat de Amerikanen dat over 4 jaar alweer volledig zat zijn. Veel mensen komen er dan weer (ja, weer) achter dat de partij waar ze op stemden, omdat die hun gouden bergen in het vooruitzicht stelde, dat helemaal niet waar kan maken. Ook helemaal niet wil, maar het trekt zo lekker veel stemmen.
@TeeJee | 06-01-21 | 09:56:
Gouden bergen bestaan niet in de VS. De echte macht ligt toch altijd bij het grote geld, de industrie en de enorme lobby-machine in Washinton. Dat is kapitalisme in volle glorie. Daar gaat Biden ook geen einde aan maken. Geen Trump of Biden die daar iets in uitmaakt. Zis is Amurica
"maar ook door een deel van de republikeinen." Ja logisch. Trump is ook niet je standaard Republikein. Ik kan me voorstellen dat iemand die z'n hele leven al de Republikeinse partij steunt niet blij was met Trump.
Geen enkel argument dat Biden in de zak van China zit. Je verzint het gewoon ter plekke en dat weet je (of niet, omdat je zeer beperkt het nieuws volgt). Biden heeft al vele malen aangekondigd dat hij het beleid van Trump inzake China grotendeels zal voorzetten.
Ja en Trump werd en wordt gehaat omdat het een narcistische sekte-leider is. Niet iedereen heeft een zwak voor gekken TheEgg. Niet iedereen.
Regelmatig zijn de stukjes op GS zo onduidelijk of al uitgaand van het bekendzijn met de inhoud van het geschrevene door middel van andere media, dat ik eerst de commentaren moet lezen voordat ik begrijp wat er eigenlijk aan de hand is. Dit weer een typisch voorbeeld.
Je dient de Nederlandse en de Amerikaanse MSM juist niet te volgen wil je begrijpen wat er speelt en wat er aan de hand is.
Als je geen basiskennis hebt dan wordt het inderdaad lastig.
@Zonen-van-Kuifje | 06-01-21 | 09:42: Lol!
2021 een nieuwe burgeroorlog in Amerika
Ik vind dit wel heel vervelend voor Spartacus. Wie van de redactie gaat hem troosten?
Ach, zolang MMA, israel, Navy Seals, Rogan etc nog bestaan is dat joch dolgelukkig. Met kwispelende staart zit ie op het grote wereldwijde web naar al dat indrukwekkends te gluren.
Hoop op een soortgelijke documentaire als die van Donald Rumsfeld, The Unknown Known. Heerlijk om alle interne memo’s te beluisteren van Trump.
Daar komt nog een boel shit naar boven. Voor honderden jaren aan gevangenisstraf.
@Zonen-van-Kuifje | 06-01-21 | 09:35: Word je niet moe van je eigen gezeik?
@B. Randnetel | 06-01-21 | 09:37: Ik volg de Amerikaanse politiek redelijk goed, in tegenstelling tot jij.
@Zonen-van-Kuifje | 06-01-21 | 09:43:
En vervolgens kom je met zulke onzin?
@quantumcollider | 06-01-21 | 09:44: Dat telefoontje met Brad Raffensperger was al strafbaar. Reken maar dat Trump tientallen van dat soort dreigtelefoontjes heeft gepleegd.
@Zonen-van-Kuifje | 06-01-21 | 09:47:
Nee. Dat was het niet. Jij wilt dat het strafbaar is, waardoor je heel erg selectief de stukjes uit het hele gesprek kiest die het beste uitkomen, maar de rest pleit hem gewoon vrij.
@quantumcollider | 06-01-21 | 10:27: Strafbaar is de vraag. Het onder druk zetten van verkiezings-officials is strafbaar en je kunt niet ontkennen dat Trump hem behoorlijkj onder druk zette. Dreigen met: "dit is voor jou en je advocaat heel schadelijk", Trumps rancuneuze manieren kennende, zal iedereen opvatten als dreiging.
@quantumcollider | 06-01-21 | 10:27: Lees wat Amerikaanse juristen daar over zeggen.
@Zonen-van-Kuifje | 06-01-21 | 10:49:
Welke in het bijzonder? Degene die 'erger dan Watergate!!!!!!' zeggen, of degene die zeggen 'mwa'?
Het is grappig maar juristen pleiten vaak zoveel mogelijk in het voordeel van wie ze aangenomen heeft...
Nee. De republikeinen fucked up. Er is een groot deel van de republikeinse partij dat Trump enthousiast heeft tegengewerkt. Die oogsten nu wat ze gezaaid hebben.
@TheEgg | 06-01-21 | 09:43: Ook bij de Republikeinen hebben ze inmiddels genoeg van die liegende proleet, die in zijn laatste tweets beweert dat hij de Presidentsverkiezingen met een landslide heeft gewonnen. Nb: 7 miljoen stemmen minder dan zijn tegenstander.
1 zetel nu al naar de Dems. De dominee verslaat de hysterische vrouw. De tweede spant er om.
Dat wordt inderdaad erg spannend. Als die zetel oook naar de dems gaat kan er eindelijk weer geregeerd worden in de VS. Dan komt Antifa aan de macht, volgens de Trumpies en wordt de hamer-en-sikkelvlag gehesen boven het Witte Huis.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 09:26:
Die goede oude tijd. Lekker rustig een beetje wat doen op de kolchoz en daarna lekker aan de vodka en de pelmeni in je warme houten boerderij. Geen gezeik van religekkies. Dat komt echt nooit meer terug.
@Dima Beeline | 06-01-21 | 09:32: De VS is geen Rusland.
Wel raar, die Loeffler is rete sympathiek en capabel. Zo had ze de tegenwoordigheid van geest om de pandemie aan te grijpen om te gaan handelen met voorkennis en aandelen te kopen in een bedrijf dat body bags produceert. De originele American Dream.
Dat ze stiekem een robot is, maakt dan verder toch niet zoveel uit, emotie is voor mietjes.
@ZureKoek | 06-01-21 | 09:43: En toch nog 50% van de stemmen, nu snap ik best dat je rechts bent maar op zo'n heks stemmen levert je werkelijk geen fuck op behalve een MAGA petje. Mensen steken zichzelf nog liever neer dan een andere verhaal aan te willen horen. Die Ossoff leek me best een redelijke vent.
Klopt niet, eentje gaat er al naar de Dems.
Wat is "collosaal"?
@henkmul78 | 06-01-21 | 09:22: Klink eens op de link.
Een zetel is al voor de dems binnen. Die andere komt mogelijk ook. Stemmen uit vooral democratische districten komen nog binnen, zoals gewoonlijk de grotere steden.
@henkmul78 | 06-01-21 | 09:46: Klik dan eens op Fox. Warnock heeft al 1 zetel binnen voor de Dems.
"knuppels in zelfvoldane linkse hoenderhokken"
Oke? Dus dat is de essentie van Trumps presidentschap? Het dwarsbomen van de - vooral door rechts in hallucinatie waargenomen - linkse en socialistische tendenzen? Dan heb je echt niet begrepen wat er aan de hand is daar, als je je verkneukelt om een bullebak die zogenaamd een einde kwam maken aan een links feestje. Er was geen links feestje.
Trump is de vleesgeworden antidemocraat, die loyaliteit stelde boven wettelijkheid, die afhankelijkheid afdwong bij iedere partijgenoot en die via Twitter zijn bliksem liet neerdalen op afvallige of zelfs maar kritische vrienden. Trump heeft niets met democratie, als die niet voor hem werkt, niets met wettelijkheid, als die wetten niet in zijn voordeel uitvallen. Verliezen bestaat niet, en zelfs Mike Pence hoort nu tot de in ongenade gevallen vrienden, uitsluitend omdat die weigert het electoral college af te vallen.
Trump is een ramp voor de democratie, de persvrijheid en de rechtsstaat, die de Trump-orkaan piepend en krakend maar niet zonder flinke averij heeft doorstaan. Hij zou "the swamp" drainen, maar heeft integendeel een nieuwe stinkende poel van corruptie toegevoegd door zijn "presidential pardons" uitsluitend te gebruiken om loyale vrienden een freedom tocket te geven. Hopelijk komt definitief een einde aan het tijdperk van deze afbreker en hopelijk gaan beide senaatszetels van Georgia naar de democraten. Eentje is al binnen. De andere een nek-aan-nek race. Dat Mitch McConnel 8 jaar lang Obama het regeren onmogelijk maakte door ongezien ieder wetsvoorstel af te keuren is het kenmerk geworden van de Amerikaanse politiek: Prioritiet nummer 1 is het dwarszitten van de tegenpartij, het landsbelang staat op nummer twee. Ziek tot op het bot.
Het landsbelang zegt u? Is dat zoiets als het steunen van de BLM oproerkraaiers?
@Usumani | 06-01-21 | 09:24:
BLM is de boeman van de reps. Maar feitelijk een marginale beweging die nauwelijks steun vindt bij de Amerikaan. Staar je er niet blind op.
Graag zou ik ook wat minder emotie bij u willen zien.
"Prioritiet nummer 1 is het dwarszitten van de tegenpartij, het landsbelang staat op nummer twee. Ziek tot op het bot."
De Democraten hebben inderdaad de afgelopen 4 jaar niets anders gedaan dan een zittende president proberen te verwijderen. Alles werd hiervoor uit de kast getrokken tot aan een afzettingsprocedure. De pot, ketel, u weet het wel.
@stiffy | 06-01-21 | 09:36:
Die impeachment had Trump helemaal aan zichelf te wijten. Er is nu eenmaal een grens aan wat je als president voor eigen electoraal gewin aan macht mag gebruiken. Daar hoort het onder druk zetten van andere staten middels achterhouden van militaire hulp niet bij. Zeker nioet als het erom gaat je politieke tegenstander een loer te willen draaien. Dat is gewoon illegaal.
Maar ik weet het: Voor Trumpies telt dat allemaal niet, wetten zijn er om voor eigen gewin te misbruiken, macht is er voor de president om zichzelf te beschermen en niet de staat. De wereld van Trumpies is tamelijk eendimensionaal en vooral gebaseerd op loyaliteit in plaats van wettelijkheid.
Blijft mij verbazen hoeveel woorden jij nodig hebt om te zeggen dat je Trump niet leuk vindt.
kwantiteit van woorden =!= kwaliteit van inhoud
@quantumcollider | 06-01-21 | 09:58:
Trump is meer dan "niet leuk", hij is een ramp voor Amerika. Je zal ooit misschien begrijpen waarom. En hij staat voor een tendens, de absurde neiging van kiezers om hun stem toe te vertrouwen aan een afbreker.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 10:01:
Weer zeg je niets behalve je mening en en de implicatie dat allen die het daar niet mee eens zijn gek zijn.
Puur op punten heeft Trump het prima gedaan. En opgebouwd. Interne Amerikaanse markt bevoordeeld, Bondgenoten onder druk gezet hun zaakjes op orde te brengen. China de pas afgesneden. Vrede in het Midden-Oosten gestimuleerd.
Maar ik verwacht niet dat jij dat ooit zal erkennen.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 10:01: Je zou wel kunnen stellen dat kiezers een "ramp voor de democratie zijn", toch Beste_Landgenoten?
@quantumcollider | 06-01-21 | 10:34:
Vrede in het Midden Oosten? Er was al geen oorlog tussen Marokko, Israel of de Goldstaten. Een bestand laten sluiten dat de reeds bestaande status quo formaliseert is niet bepaald een enorme prestatie. Helemaal niet als je daarbij de verliezers of zij die minder militaire macht hebben, zoals de Palestijnen en de West-Saharanen, gemakshalve maar overslaat in dat proces. Kortom een inkoppertje. Gemeenschappelijk belang van de vrede sluitende partijen: Aversie tegen Iran. Dus het was eerder een pact dan een vredesovereenkomst.
En China is bepaald niet de pas afgesneden. Bidens agenda qua China is minstens zo hard. En oh ja, is Kim al gestopt met atoomraketten maken?
Het enige dat Trump goed heeft gedaan ten opzichte van eerdere Republikeinse presidenten, is geen oorlog starten. Let wel: Zowel Irak als Afgahnistan is door Bush begonnen.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 13:11:
Ooh, makkie dus. Geen wonder dat Obama dat allemaal voor elkaar heeft gekregen.
Wacht...
Erg onAmerikaans om die Mitt Romney zo lastig te vallen op een vliegveld. Mijn eigen ervaringen zijn dat Amerikanen doorgaan super beleefd zijn, maar er is misschien eea aan het schuiven na 4 jaar Trump.
Dat super beleefde zal toch wel een façade zijn?
@Usumani | 06-01-21 | 09:25: Nee, de USA burger is wel goed opgevoed.
Hij blijft heel kalm. Ik had die telefoon al door de terminal heen gefrisbeed.
Als Trump zich nou op de allerlaatste dag van zijn presidentschap als vrouw zou identificeren, dan zou hij volgens de woke-religie van de democraten de eerste vrouwelijke president ooit zijn.
Zou een goeie zijn. Nu gaat hij de geschiedenis in als eerste mentally challenged president.
@E2 | 06-01-21 | 09:20: Bush Jr gemist?
Alle macht bij één partij is nooit een goed ding. Hier komt 4 jaar doffe ellende en onvrede van.
Over 2 jaar al weer verkiezingen.
Was lang niet de macht bij de Republikeinen en konden ze niet alles van Obama ongedaan maken (behalve Obamacare?). Misschien is het wel goed dat het nu eens omgekeerd is en dat iemand de kans krijgt de (milieu) schade van Trump ongedaan te maken.
Het blijft natuurlijk wel een absurd gezicht voor Xi en Putin dat 2 partijen uit alle macht proberen tegengestelde doelen te bereiken zodat het Amerikaanse beleid zwalkt als een schip met 2 kapiteins die ieder naar een andere oever willen varen. Maar misschien dat het op zo'n manier toch gemakkelijker is rotsen in de rivier te ontwijken dan als er één arrogante kapitein aan het roer staat.
Tot nu toe bleek het kapitalisme wel efficiënter dan het socialisme, maar of het ook beter schade aan mensen en milieu kan voorkomen?
@cugel | 06-01-21 | 09:23: "Tot nu toe bleek het kapitalisme wel efficiënter dan het socialisme, maar of het ook beter schade aan mensen en milieu kan voorkomen?"
De geschiedenis is daar duidelijk in: absoluut 100% JA.
Hoe denkt u dat het gaat met het milieu in China? Of hoe het ging met de mensen in de Sovjetunie en achter het ijzeren gordijn?
Het ging nog nooit zo goed met zo veel mensen op deze planeet als in de afgelopen decennia, waarin de dominante economische ideologie op de wereld (hoewel uiteraard niet overal op dezelfde manier uitgevoerd) toch eerder vrije-markt kapitalisme is dan socialisme.
@snakedogman | 06-01-21 | 11:02: Helemaal met je eens, maar met kanttekeningen: China en de USSR moesten het Westen inhalen en onder dictatoren is daar geen rekening gehouden met mensen en milieu. Vergeet niet dat we in het Westen daar ook niet al te goed rekening mee houden, speciaal niet als we het in de derde wereld kunnen doen, weg van ons kritische electoraat.
Wie het beter gaat doen: het Europese experiment of de USA, tot nu toe enigzins socialisme vs kapitalisme, dat is de vraag. Tot nu toe zijn mensen voorzien van een beter vangnet in Europa en ik heb Amerikanen horen zeggen dat ze daar jaloers op zijn. En Trump is niet goed geweest voor het milieu. Misschien dat ze in Europa zich het drukst maken over het milieu, meer dan ergens anders in de wereld, hoewel we in Europa ook de nodige milieucriminaliteit hebben.
"dat zo veel prachtige knuppels in zelfvoldane linkse hoenderhokken gooide."
Nee. "dat zo veel knuppels in rechtstatelijke hoenderhokken gooide'. Dit zinnetje laat de kern van de probleem. Het presidentschap van Trump was, en is nog steeds, een aanslag op de Amerikaanse democratie en rechtstaat.
En het feit dat miljoenen mensen hem daarin steunen is ziekelijk; 'stiggin it to the libs', is belangrijker geworden dan bescherming van de democratische rechtstaat, en dit is nu in de VS zo ziekelijk ver doorgever dat mensen bereid zijn om een democratisch verlopen verkiezing er voor op zij te zetten, alles vanuit een zorgvuldig gecultiveerde maar feitelijk niet realistische en voornamelijk op leugens en propaganda, framing en propagandeerde gebaseerde haat richting de andersdenkende meerderheid.
En dat is ziekelijk en gevaarlijk. Wat de afgelopen jaren weer hebben kunnen zien is een herhaling van wat gebeurt is in bijna alle landen die vervallen zijn in een pseudodemocratie of autoritair regime: Hoe makkelijk een groot deel van de bevolking elke keer weer om de verkeerde redenenen achter mensen die ze als 'leider beschouwen aanlopen, en hoe makkelijk ze dan bereid zijn om rede, normen en waarden op zij te zetten.
Goed gezegd. Al begrijp ik die hang naar dat soort leiders wel. We zien groeiend populisme in landen waar de gewone politici een groot deel van hun burgers in de steek laten. Leiders als Trump en Putin zijn een gevolg van de kloof tussen burgers en politiek, en niet de oorzaak.
Wat we gezien hebben: Democraten die een presidentskandidaat afluisteren, zijn medewerkers valselijk beschuldigen, een onderzoek dat twee jaar lang alles binnenste buiten keerde maar geen "Russia russia russia!" vond. En daarna bij elke scheet riep om "IMpeachment" of "Insanity!"
Combineer dat met een MSM die optreedt als de PR-afdeling van de Democraten: elke misstap van Democraten werd genegeerd. De social media onderdrukten zulke berichten totaan pure censuur en de-platforming aan toe.
En tenslotten, gerommel met verkiezingen: kieslijsten niet op orde, waarnemers geweigerd c.q. op tientallen meters afstand gezet, onbeschermde kiesbussen, en nog veel meer. Plus een weigering van de machthebbers om daar onderzoek naar te doen.
Inderdaad: derdewereld anti-democratisch gedrag. Maar niet door wie jij claimt!
@SkepticalRealist | 06-01-21 | 09:16: Eenzijdig beeld, ik kan zo'n verhaal precies ophangen over gerrymandering, birtherism, aanval op de persvrijhied, opheffen van de posterijen, totaal ontkennen van een pandemie en nu flat out een staatsgreep etc. aan Republikeinse kant
U bent een wappie. Zo, heb ik weer even gereageerd volgens huidige maatstaven.
@SkepticalRealist | 06-01-21 | 09:16:
DE MSM bestaat niet, uitsluitend in de koppies van rechtse zeloten. Die aan paranoia grenzende onwetendheid over hoe dat echt werkt met de pers is schadelijk en drijft mafklappers in de hoek van praatjesmakende populisten, die opeens wel op iedere woord geloofd worden. Dat is de makke van deze klakkeloze volgers van rattenvangers, dat zij enerzijds alles wantrouwen, anderzijds alles geloven. Die onbalans geeft Trump-types een kans.
@SkepticalRealist | 06-01-21 | 09:16: De best bekeken TV zender in de VS is Fox, en deze zender is zwaar op de hand van Trump.
Er was helemaal niets autoritairs aan Trump's "regime". Een autoritair regime had de maandenlange onlusten op straat zoals afgelopen zomer aangegrepen voor grootschalig machtsvertoon met politie en leger. Buiten een paar zeer selectieve en beperkte inzetten van federale eenheden tegen Antifa-achtige types is Trump daarin zéér terughoudend geweest. Een autoritiar regime zou een noodsituatie als Corona aangrijpen om zo veel mogelijk controle over de burgers te vergaren. Sowieso zware lockdowns etc afkondigen op wat voor manier dan ook. Trump heeft juist geprobeerd om dat zo veel mogelijk tegen te houden. Even los van of dat de juiste tactiek was, autoritair was het zeker niet. Er zijn diverse voorstellen en wetten van Trump tegengehouden door gerechtelijke uitspraken, ja. Maar voor zover ik weet heeft hij die dingen dan niet alsnog buiten de wet om doorgedrukt, dus de rechtsstaat deed haar werk gewoon.
"een zorgvuldig gecultiveerde maar feitelijk niet realistische en voornamelijk op leugens en propaganda, framing en propagandeerde gebaseerde haat richting de andersdenkende meerderheid."
Je beschrijft letterlijk wat de mainstream media en de Democraten járenlang hebben gecultiveerd richting iedereen die het waagde op Trump te stemmen ("deplorables"), of op welke andere manier dan ook zich niet te conformeren aan het puriteinse, politiek-correcte, "progressive", woke gedachtengoed. Sorry hoor, maar de cancel-culture, censuur en suppressie van andersdenkenden gebeurt momenteel toch echt meer vanuit de linkse hoek dan vanuit rechts.
Wat doe je in een vliegtuig als je liever een trailer wil?
Arme republikeintjes, als ze de senaat ook verliezen kan Biden de communistische heilstaat er zonder tegenwerking doordrukken. Bouwt hij dan ook een muur, net als de Russen? Wel een prestatie, het huis de senaat en het presidentschap verliezen in 1 termijn. Maga enzo.
Uhm. Alle 27 zetels in het Huis van Afgevaardigden zijn gewonnen door Republikeinen. Blijkbaar nu ook nog de twee Senaatszetels in GA.
De Republikeinen zijn er flink op vooruit gegaan deze keer. Juist daarom is het ook zo ongeloofwaardig dat Trump verloren zou hebben (plus de Bellweathers en de honderden gevallen van fraude - maar daarvoor moet je de diverse hoorzittingen hebben gevolgd).
@De Droit | 06-01-21 | 08:54: Kijk nog eens goed naar die senaatszetels. Het was een grapje van geenstijl - ze zijn gecalled voor de democraten.
Ze lijken de senaatzetels juist te verliezen, waardoor er een gelijk aantal zetels komt en de nieuwe VP de doorslag geeft.
Blabla fraude, tuurlijk zat bewijs, much swamp.
@De Droit | 06-01-21 | 08:54: De Droit en feiten, een lastige combinatie.
@Zonen-van-Kuifje | 06-01-21 | 09:23:
Als je in zo'n bubble leeft als Droit dan klik je niet eens op de link om te checken of het inderdaad zo is. Nieuws dat voor jou aannemelijk klinkt gewoon blind over nemen. Is het negatief dan op "onderzoek" gaan...
Worden mensen niet een beetje bang vraag ik me af. Amerika is tot nu toe de politieagent van de wereld geweest. Wie gaat die rol overnemen. China? Biden en China gaat goed samen.
Amerika kan alleen nog verder aan invloed verliezen. Wie gaat daarvan profiteren.
Iemand een 'vaster' idee hierover?
Europa. En dat is niet eens een grap. Nu Engeland opgerot is, delen Frankrijk en Duitsland de lakens uit. Dat is een stuk makkelijker besturen en maakt Europa een nog grotere economische grootmacht die via die economie de wereld zijn wil oplegt. Het wordt wel stuivertje wisselen met China, maar die Oeigoeren ruilen we gewoon uit voor minder gezeik op een ander front.
De hele campagne van Trump was erop gericht níet de politieagent van de wereld te spelen.
Biden gaat er fors in tegen China.
@Zonen-van-Kuifje | 06-01-21 | 09:24:
Ben je gek. Daar is hij veel te soft en idee-loos voor.
De USA of A verkeren in dezelfde staat als de USSR eind jaren 80. Moreel, democratisch en financieel aan de rand van de afgrond. De laatste 4 jaar tot op het bot uitgezogen door een leider die zelf ook moreel, democratisch en financieel de afgrond al lang is ingeflikkerd.
Er komt shit aan. Bergen shit.
@Der Schnitzeljäger | 06-01-21 | 09:34: Vlak voor de verkiezingen van november is er een Biden-delegatie in Den Haag geweest om te praten over de buitenland-politiek van Joe. Conclusie: qua China beleid gaat hij er straks stevig in. Hij heeft Merkel ook al gewaarschuwd voor een Europese deal met China.
China niet, Xi en de CCP hanteren een ' soft power' strategie. Ik zie het Volksleger daarom nog niet overal ter wereld ingezet worden, en waarom zou je ook?
@Zonen-van-Kuifje | 06-01-21 | 09:40:
Eerst zien, dan geloven. Verkiezingsgeneuzel is altijd het eerste dat sneuvelt na de inauguratie.
Zou je als VVD'r moeten weten.
@Zonen-van-Kuifje | 06-01-21 | 09:24: Kan hij niet want via Hunter Biden heeft hij veels te veel belang in China.
Democraten winnen zie ik? Blijft een bijzonder fenomeen. Alle landelijke gebieden zijn rood, de paar steden in Georgia blauw. Zo slecht zie de nl politiek er nu niet uit ivt USA.
Is zelfde. Stad vs platteland. In NL is Amsterdam (Randstad) het narratief. Platteland (De Rest) wordt niet of nauwelijks gehoord. Eigenlijk is het hier dus erger.
@Herfsttijloos | 06-01-21 | 08:37: Behalve dat in het Amerikaanse senaatstelsel bij 50-50 votes in het hele land de republikeinen 56 van de 100 zetels zouden winnen omdat de senaat gruwelijk in het voordeel is van het platteland.
Je hebt dus geen idee waar je over lult.
Grond stemt niet, mensen stemmen.
@De Eierbal | 06-01-21 | 08:57: Ik had hier inhoudelijk op willen reageren. Maar gezien je laatste zin is dat zinloos.
Ook voor de landelijke verkiezingen kan men stellen dat de grote steden de uitkomst bepalen. De rest van de VS is slechts een formaliteit.
@ZureKoek | 06-01-21 | 08:58: Gaat erom dat er zo'n duidelijke cultureel-poltieke tweedeling is tussen mensen in de steden en mensen daarbuiten. Helaas (voor die laatste groep) trekken de stedelingen steeds vaker aan het langste eind.
Die tweedeling heb je in Nederland trouwens net zo goed.
" UPDATE: Decision desk callt beide Senaatsraces voor Republikeinen. "
Klikt op link:
" Decision Desk HQ projects Democrats to take control of the Senate (50D-50R) with VP Kamala Harris casting the tie breaking vote."
wie snapt hier (eerlijk zijn) ene reedt van........?
@grapjasz | 06-01-21 | 08:31: Bij 50-50 besluiten mag de vice-president ook stemmen om deadlock te voorkomen. Niet zo heel moeilijk.
"UPDATE: Decision desk callt beide Senaatsraces voor Republikeinen."
Nou, niet de tweet waarnaar gelinkt wordt...:
"Decision Desk HQ projects Democrats to take control of the Senate (50D-50R) with VP Kamala Harris casting the tie breaking vote."
Anyway, het is duidelijk too close to call op dit moment, maar tegelijkertijd als je niet een polling bureau bent en dus geen reputatie hebt te verliezen kun je wel zeggen dat de Democraten 2 zetels gewonnen, als je bedenkt welke stemmen nu nog moeten worden geteld (post en grote steden).
Je update klopt niet van Rossem. Net andersom lijkt me
Joe de trekpop gaat de rit helemaal niet afmaken.... als die kamela dan in het witte huis komt.(wat ze zwart laat verven) nou dan zijn de rapen gaarrrr..!
Het kan nooit erger worden dan onder mafkees Trump, alhowel hij wel een paar goede dingen heeft gedaan. Met al die ontslagen bij voortduring, het was een totaal belachelijk presidentschap
@Ruud5 | 06-01-21 | 08:35: dat is heel normaal in een Republiek. Hier in Frankrijk is vorig jaar ook de hele regering ontslagen door Macron.
Het is gewoon een ander systeem
@De Droit | 06-01-21 | 08:56: Feiten: Trump heeft in 1 termijn veel meer mensen ontslagen dan Obama, Bush en Clinton in 2 termijnen.
@Zonen-van-Kuifje | 06-01-21 | 09:57: dat kwam omdat 'ie totaal onvoorbereid in het witte huis kwam....... die hele structuur daar is ongeveer 2000 man..... moest hij in een paar weken bij elkaar sprokkelen..... vandaar gekken zoals bijv. die scaramouch..!
In ieder geval zorgt Trump tot diep in blessuretijd voor een hoge amusementswaarde.
Vandaag erop of eronder. Staat de klep naar de afgrond al open?
Je zou Amerika kunnen opdelen in 2 samenlevingen: de linkse stadssamenleving (democrats) en de rechtse plattelandssamenleving (republicans).
Trump heeft dan wel 4 jaar de titel gehad van president maar de linkse stadssamenleving heeft hem nooit erkend. Hij heeft nooit gezag en respect gehad van de democrats.
Rep. zijn ultra rechts, Dems zijn gewoon rechts. Sociaal midden en links bestaan helemaal niet daar.
Te simplistisch gesteld dit. Ook in grote steden had Trump behoorlijk wat aanhang. Hij heeft het vanaf het begin verpest.
Hij heeft ook niet echt z'n best gedaan om dat respect te winnen. Wat prima is. Maar moet van twee kanten komen.
@Dima Beeline | 06-01-21 | 08:21:
Links en rechts in Amerika zijn moeilijk te vergelijken met links en rechts hier omdat het een totaal ander land is.
Alleen schijnt vooral links in Nederland dat niet te begrijpen.
Die lopen als juichaapjes achter de Amerikaanse linkse politiek aan.
@oldandwise | 06-01-21 | 08:28: En daarom was het zo spannend bij de verkiezingen?
U kunt beter zeggen dat hij door een groot deel van de wereld is uitgelachen.
En met Biden wordt het andersom, net als met Obama. Gewoon opsplitsen.
@Red shirt | 06-01-21 | 08:46: De helft is een groot deel inderdaad.
Dat is wel een versimpeling. Er is ook een grote groep die niet per se links of rechts is, maar die afwil van de status quo van forever war, uitverkoop van banen naar China, dominantie van grote bedrijven etc. Er was een behoorlijke groep mensen die op Obama hadden gestemd en vervolgens op Trump.
Wie heeft er uiteindelijk eigenlijk gewonnen in Wit-Rusland? Veel interessanter, ligt op onze eigen continentale plaat.
Timide Aso. Ben ik niet met je eens. Stel, je moet kiezen. Wie zie je liever als werelds waakhond, China of Amerika? China gaat die rol overnemen ben ik bang.
Er zijn in Belarus alleen verliezers. Dictator Aleksandr Loekasjenko verkoopt desnoods het land aan Rusland wanneer hij daardoor in het zadel kan blijven. Zoals iedere dictator zit hij op de rug van een tijger. Zolang hij blijft zitten is er niets aan de hand. Maar wanneer hij afstapt wordt hij door de tijger opgegeten. Vladi vindt het allemaal prima en wacht rustig af.
Putin is een geduldige goede schaker.
Hij is een judoka, niet een schaker volgens Mark Galeotti in zijn boek: We need to talk about Putin: How the West gets him wrong.
@CalamityJane | 06-01-21 | 08:42:
Pres. Poetin?
“ Hij begreep, dat voor de ziel van een eenvoudigen Rus uit het volk, die gemarteld wordt door zijn zwaren arbeid, door zijn verdriet en hoofdzakelijk door de onrechtvaardigheid, die hij steeds te verduren heeft, en ook nog door de eeuwige zonde van zichzelf en van de heele wereld, er geen grootere behoefte bestaat, dan iets heiligs te vinden, naar dat heilige toe te komen, ervoor neer te knielen en raad te vragen : „Als wij verzonken zijn in onwaarheid en zonde, is er tenminste ergens op de wereld een heilige, die de waarheid kent; de waarheid is dus niet uitgeroeid op de wereld, en zal van dien heilige op ons overgaan en dan zal op de aarde de vrede en het heil komen, die ons beloofd waren.”
Fjodor Dostojefski, De Gebroeders Karamazov, vertaling A. Kosloff, 1932, blz. 29-30
Begrijpt hieruit wat u wilt, waarde lezer(es)(etc), wie dan ook. Evocatus
Het kan mij echt geen reet interesseren. Ze doen maar lekker daar aan de overkant.
Uw pensioenfonds geeft uw geld ter rendering aangeboden aan Amerikaanse bedrijven. Verder niks om je zorgen te maken, het is tenslotte wel 6,000 km ver weg.
@GekkePietje | 06-01-21 | 08:21: Ik heb geen pensioen. Ik ben ondernemer en heb verschillende type beleggingen. Ik heb mijzelf geleerd in het leven je niet druk te maken over zaken waar je geen invloed op kunt uitoefenen. Heerlijk.
Ik twijfel of er onder Biden echt veel gaat veranderen. Hooguit wat belastingwetgeving en hier en daar een buitenlandse oorlog.
Ook in Amerika werkt het zoals in Nederland. Topambtenaren hebben de schaduwmacht en gijzelen de facto de politiek.
Nee, het werkt niet zoals in Nederland. In de VS worden ruim 4000 topambtenaren politiek benoemd door de president zodra hij aantreedt.
In Amerika worden topambtenaren allemaal gewisseld na een machtsovergang. Daarnaast lijken de democraten de macht te krijgen in senaat, het huis en het presidentschap.
Biden zal heel weinig kunnen doen, hij is slechts een oude marionet en verdwijnt dit jaar nog van het toneel wegens een aftakelende gezondheid. Harris gaat verder en forceert de diversiteitsagenda, haalt de banden met China aan met de nodige voordelen ten koste van de Amerikaan, en start een oorlogje.
Er gaat geen kudt veranderen, Biden is ook gewoon economisch rechts. Er komt geen medicare for all, geen open grenzen en geen socialisme.
In ieder geval minder gezaag aan de stoelpoten van de democratie. Dat is ook wel wat waard.
onzin, bonkers bonespure heeft de ministeries nooit weten te bemannen en er is een hoop misgegaan. Biden heeft een drukke reparatie periode voor de boeg.
@stiffy | 06-01-21 | 08:23:
Stel je voor dat je bang bent dat Biden vriendjes wordt met China ten koste van de Amerikaan, terwijl Trump letterlijk een prijzenoorlog is begonnen met China ten koste van de Amerikaan.
Tokkies, wat moet je er mee? Dan maar deugen, beetje bescheidenheid en zelfkennis. Ik heb geen Facebook meer maar lurk wel eens op de FB pagina van het plaatselijke suffertje. Alle huishoudschool afgestudeerden hebben tegenwoordig masters virologie en politicologie gedaan.
Van het eene uiterste naar het andere uiterste wiebelen danwel meelopen. Tokkies en lieden met de enge deugziekte bestieren twee kanten van dezelfde munt.
@donkieshot | 06-01-21 | 08:12: True. Bewust willen deugen is ook niet fijn. Ik probeer meer fatsoenlijk te zijn. Klink dat beter?
Al die wappies hier.... Iedereen kon aan de opkomsten van de rally's duidelijk zien dat Joe Biden zou gaan winnen.... Nou huppekee, Trump naar Mar a Lago en laat maar zien wat die Kamala Harris voor achterlijke linkse woke ellende over het Amerikaanse volk gaat uitstorten.
Laat me raden. Het tellen van de stemmen wordt gestopt en in de zeer kleine uurtjes worden er weer wat poststemmen gedumpt en breekt er ergens een waterleiding zodat tot ontruiming moet worden overgegaan behalve voor een klein groepje mensen. Wat hebben we geleerd sinds 3 november? Degene die de stemmen telt, bepaalt de uitkomst.
Jep... nu zijn ze ook weer gestopt met tellen....
En alleen democraten mogen stemmen tellen?
"Degene die de stemmen telt, bepaalt de uitkomst."
Zou dat in Nederland ook zo gaan? Al jaren?
Je bent een wappie. En alle huis races die op hetzelfde stembiljet stonden waar republikeinen wonnen zijn natuurlijk wel legitiem. Ook al roep je fraude over datzelfde biljet vanwege het presidentschap.
@keestelpro | 06-01-21 | 08:13: zou best eens kunnen Kees, met het cordon sanitaire rond de pvv verbaas ik me nergens over.
@IkwilJinekwel | 06-01-21 | 08:19:
In Nederland worden de stemlokalen altijd ingericht door de burgemeester. Deze is altijd onderdeel van het partijkartel.
Bij het stemmentellen mogen dan wel waarnemers aanwezig zijn maar het blijft een beetje een goochelshow met die zwaar verzegelde zwarte kliko's. Mijn bek valt altijd open bij het horen van de verkiezingsuitslag zeker de laatste keer toen de VVD wederom veruit de grootste winnaar bleek te zijn na een werkelijk schandalige regeerperiode vol leugens, bedrog en schandalen. Ook toen waren er verhalen over gedumpte PVV stembiljetten en kliko's die al gevuld waren met spookstemmen toen ze aangeleverd werden.
@De Eierbal | 06-01-21 | 08:16: "U bent een wappie". De rest van uw betoog is daardoor al gediskwalificeerd.
Dat komt goed uit, dat zijn in GA de republikeinen. Of past dat niet in je komplottheorietje?
@stiffy | 06-01-21 | 08:32:
Zegt degene die de democratie in een ander land wil ondermijnen omdat hij te veel facebook heeft gelezen.
@keestelpro | 06-01-21 | 08:27:
Hoezo zou jij een betere inschatting van wat mensen willen stemmen kunnen maken dan de verkiezingen zelf?
@De Eierbal | 06-01-21 | 09:01:
Kom op man een verkiezingsuitslag zou nooit een inschatting mogen zijn.
@De Eierbal | 06-01-21 | 09:00: U reageert weer veel te emotioneel met te veel aannames.
Raden is het juiste woord ja
@keestelpro | 06-01-21 | 08:13: Zeker weten
Ooit was er een Joe Liebermann die een gooi deed naar de kandidatuur namens de Democraten. Hij lag er al snel uit en was een slechte verliezer. Werd daarom Sore Loserman genoemd. Nu hebben we een heel slechte verliezer.
hij was veep-candidate. en heeft niet verloren.
Hij geeft alleen de dems een koekje van eigen deeg.
Zonde, ik zal hem missen. Niks meer te lachen of verwonderen, nu zullen we nog eventjes naar een seniele 'deugpop' moeten kijken, voordat de chaos compleet wordt.
Zelfs nu hij verloren heeft verzint de MSM nog flutverhalen, want die willen 'deugen.' Bah, wat een verschrikkelijke tijd komt eraan.
Het wordt nu pas leuk: Trump kan eindelijk aangepakt worden omdat hij immuniteit verliest. De schuldeisers staan in de rij, het recht zal zegevieren. Down loser, down.
De eerste zwarte vrouw als president. Geweldig. Haar eigen partij geloofde zo in haar dat ze running mate mocht worden van sleepy joe. Het is een soort voorvocht baby presidentschap.
@Hemke-Valsema | 06-01-21 | 07:57:
'De eerste zwarte vrouw als president'
De linkse droom. Gewoon omdat ze zwart is. Nou get it over with dan hebben we het hele rijtje gehad of moet de volgende president een transseksuele dwerg Arabier worden om de diversiteitsbingokaart vol te maken?
@GekkePietje | 06-01-21 | 07:56: U tilt het 'naam eer aan doen' naar een nieuw level.
Aan salaris heeft hij niet veel gekost dus op basis daarvan zou ik zeggen ,blijven.
Dan zou ik maar niet kijken naar zijn reis- en verblijfkosten kijken.
@BigKnor | 06-01-21 | 07:56: Hij zou toch ook nooit golfen? Ik denk dat hij drie keer zolang op de golfbaan stond dan Obama. En de rest van de tijd zat hij op de plee te tweeten.
Tja, alleen heeft Trump corp tientallen miljoenen gefactureerd voor zaken die bij andere presidenten gratis waren. Ook Air Force one is flink versleten op de weekendjes Mar a Lago en nodeloze rallies buiten het seizoen. A 2 miljoen per weekend.
@Dima Beeline | 06-01-21 | 08:24: Bij elkaar zo'n 350 dagen. Een jaar. Een kwart van de tijd. Gezien dat hij maar weinig werkt per dag is het in procenten nog veel meer.
Drain the Twamp!!!
Dus begint de burgeroorlog dan vandaag? Wat staat daar over in de constitutie?
Nee, alle BLM trollen zijn weer in hun hol gedoken. Tenzij er niet genoeg wokeness wordt getoond door de nieuwe machthebbers, dan komen ze weer. Alsof er nu geen zwarte criminelen meer zijn die worden afgeknald door de cops?!
De eerste aanvallen op Republikeinen in Washington DC zijn al gemeld.
Senatoren zijn afgelopen jaar al diverse keren aangevallen. Dat zal alleen maar meer worden nu de Democraten de FBI en DOJ weer compleet naar hun hand kunnen zetten.
@Hemke-Valsema | 06-01-21 | 07:58:
Vast wel, maar nu ligt het niet meer aan de President, want die 'deugt'.
Dit terwijl het aantal zwarte doden door politiegeweld, per jaar, onder Trump niet toe nam.
De logica is ver te zoeken.
Ondertussen in Georgia, to close tot call. https://edition.cnn.com/politics/live-news/georgia-senate-runoff-election-results/index.html
Precies, daar zit het spannende verhaal.
nee, hoor. De eerste dem heeft dankzij Bonkers Bonespur gewonnen. Nr 2 is ook leidend.
'gooide', niet 'gooiden'.
GS is geen wappiesite en dat is het ook nooit geweest.
?? Gij denkt dat trump echt gewonnen heeft ??
Teveel flappen is niet goed voor jouw ruggengraat.
Je bent een wappie. Nog kanslozer om een wappie te zijn over een buitenlandse verkiezingsuitslag.
Vanaf zo'n beetje Maart zijn we dit gepruttel van Trump allemaal vergeten en gaat Harris haar racistische woke-beleid verder vorm geven. Sleepy Joe wordt af en toe voor de vorm voor een teleprompter gezet om te proberen zonder al teveel fouten en gestotter een tekstje van een zwarte homofiele gehandicapte tekstschrijver op te dreunen.
Het is de VS, het maakt voor Nederland niet zoveel verschil wie daar de baas is.
Alles is dlbeter dan die graftak van een Trump. Wat heeft die zijn reet met de democratie afgeveegd. Beter een beroepspoliticus dan een zielige ouwe failliete huisjesmelker.
@GekkePietje | 06-01-21 | 07:54: Ik opteer een naamsverandering voor u: Domme Pietje. Zou echt een verbetering zijn.
Woke beleid heerlijk om te zien gebeuren. Amen and awomen. Hahahaha. Verstrikt raken in je eigen deug. De werkelijke kloof is geld en welvaart niet kleur en gender. Maar doe vooral wat je deug je ingeeft. Graaf je eigen burgeroorlog.
U bent van mening dat Trump het lekker gedaan heeft in de afgelopen jaren?
@GekkePietje | 06-01-21 | 08:07:
Heb weinig meegekregen van die "geschonden democratie" van de woke people. Af en toe wel eens een berichtje over verbeterde relaties in Noord-Korea en vrede tussen Israël en de mossels.
@GekkePietje | 06-01-21 | 08:07: En wat als dat zo is? Gaat u dan weer 'down loser, down' huilie doen?
Het zal wel, maar de verkiezingsuitslag wordt ten minste niet in twijfel getrokken door een zittend president. Dat is zo gigantisch schadelijk voor dat land.
de mafkezen slapen nooit, lijkt het
@GekkePietje | 06-01-21 | 07:54:
Haha, Pietje toch.
Denk je werkelijk dat de Dems beter zijn? Dat zij niet heimelijk wat zaken onder het tapijt vegen? Schandalen, groot en klein, zijn schering en inslag, ook bij de Dems.
Och, de naïviteit!
@JanVergoor | 06-01-21 | 07:54:
Nee, want Trump heeft geen hele grote zwengel aan jet roer van de olietanker gegeven. Was heel hard nodig die zwengel, ook voor jouw kinderen, dromer, darwinontkenner
Het zullen niet Biden of Harris zijn die het Woke-beleid vorm gaan geven, maar de talloze Wokies die achter hen de posities al ingenomen hebben. Harris is het geworden omdat ze vrouw is en zwart, maar de druk komt niet van haar, er zal druk op haar en op Joe worden uitgeoegfend. Een "moderate" beleid zal onmogelijk blijken.
Dat ' tenzij voldoende Republikeinen " is onzin. Er kan niets veranderd worden.
Projection: Democrat Warnock defeats GOP Sen. Loeffler
Osoff leads over perdue
@MaarFeitelijk | 06-01-21 | 09:13: Voor de weinigen in dit land die nog Frans kennen: "Perdue a perdu."
Dat lachen van Joe is toch gesmoord omdat kamela op zijn gezicht zit??
Ja, die heb ze.
REAGEER OOK