15 x 'PISNICHT' in Volkskrant-interview Youp
LEZON
Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht.
LEZON
Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht. Pisnicht.
Reaguursels
InloggenTnx Pritt, Surprise Ei op pakjes avond meerderwaardig!
Sommige zeggen altijd "wijsheid komt met de jaren". Ik moet toegeven dat ik niet meer zo radicaal was als op mijn 18de. Naarmate ik grijzer en grijzer word ben ik ook steeds meer gematigd, Maak me niet meer druk om het milieu, kerncentrales etc. Zet me alleen nog in tegen agressieve veeteelt of nu weer de ellende met 6 dagen oude bokjes die vermoord worden. Daar kan ik nog steeds niet tegen.
Dus begrijp meneer Youp wel, laten de jongeren het maar aangaan.
Laat die bokjes en emoprojecties op evolutie onzer voedselproduktienutting. VantHek spéélt linguistiek dragend aktivist. Maar hij is een ambachtelijk denker die grappen maakt. Hij speelt eenakters, zijn toneel, dat zijn de gecombineerde hersens van zijn publiek.
Geluk bij een ongeluk is dat we dit jaar geen oudejaarsconference krijgen van Youp? Laatste keer dat ik daar naar heb gekeken was met Herman Finkers, gewoon luchtig en leuk ff t jaar door.
Zijn er verder nog van die cabaretiers? Bert Visscher en z'n broer Jochem Meijer wellicht? De rest weet precies wie ze kunnen beledigen en wie ze juist niet moeten beledigen. Afgezien dan van Hans Teeuwen natuurlijk, die maakt t geen drol uit.
We krijgen een stortvloed van lghbt propaganda bagger over ons uitgestort oa bij M, dan mag ik ook 1 keer pisnicht brullen
van 't Hek is hier gemiddeld genomen niet erg populair en dat kan ik me wel voorstellen. Toch zegt hij ook zinnige dingen die je van correct-links niet zult horen, zoals: "Ik zie mensen in mijn omgeving die ineens in de hoogste morele boom gaan zitten. Die kunnen dan ineens niet ophouden over Black Lives Matter, terwijl ik ze in de dertig jaar daarvoor nooit over racisme heb gehoord. Ik denk dan: doe jij maar even rustig."
Bij pisnicht denk ik toch eerst aan Patricia Paay. Ik neem aan dat ze een oom heeft/had
Dat is meer "pisnacht".
Gatver! Moet dat nu weer terug in mijn gedachten? Leidt wel van corona af.
Valt mij toch tegen van Youp. Hebben we alleen hans leeuwen nog
Brigitte Kaandorp weet er anders ook leuk vandoor te gaan met publieke gevoelens van humor en rolt meteen je lach erbij mee...
Youp moet zelf ‘ns flink in de peoperT gepakt worden.
Tijd dat Albert en Gordon ‘m in de sandwich nemen.
Dit is oproepen tot geweld.
@Sans Comique | 05-12-20 | 16:28:
Pure liefde toch?
Jammer, geen #suisyoup voor mij en geen going out with a big bang voor Joep. Was een prima kans geweest om even de ware islam te zien in al zijn pracht.
Vijftien keer "pisnicht" in een interview met een landelijk dagblad mág, want homo's zijn geen moslims. En ook geen negers.
Bij vijftien keer "pismoslim" of "pisneger" was de Dam volgelopen met 10.000 wokies en had Halalsema minzaam & goedkeurend glimlachend op de hoek bij Madame Tussaud staan toekijken. Met button.
Diezelfde pisnichten zullen nooit met een Kalashnikov op Youp's stoep verschijnen, dus is het nogal veilig om deze groep te bashen. Youp is een bang en laf mannetje.
@donkeyman | 05-12-20 | 12:51:
Youp van 't Hek houdt van zijn nek.
jongens en meisjes...... dit zal de LAATSTE voorstelling zijn van Youp, daarna is het over en uit voor Youp ! En daarna zal de Vara alleen maar herhalingen uitzenden.
Nope, die oude afleveringen gaan op de brandstapel.
Deden ze dat dan niet al? Steeds als ik op tv langs een conference van Youp kom, zie ik steeds weer dezelfde grappen over pisnichten, scrabblewoorden en burgertrutten.
En we moeten nog zien of hij het wel haalt. De maand is nog jong.
Zo cliché : 'grappen' over de Paus, Christenen, het Koningshuis, rechtse politici en rechtse homo's.
Maar zou je dit doen over ene profeet, moslims, linkse politici of linkse homo's, dan ben je aan het polariseren.
Ge-engageerde humor is dood!
Lang leve de komieken waar vroeger op werd neergekeken: Herman Finkers en André van Duin!
Wie keek er dan neer ooit op Andre van Duin en Herman Finkers?
@Lorejas | 05-12-20 | 12:08: dan heb geen verstand al kijk je neer op hun helden !
@Lorejas | 05-12-20 | 12:08: Andre van Duin werd toch wel gezien als de komiek voor de gewone man, een beetje plat en eenvoudig. Men zag het als iets anders dan de "intellectuele humor" van Youp en Freek.
@Muxje, exact! André van Duijn was platte humor, te gewoontjes. Daarentegen werd Freak de Jonge gezien als intellectueel. Gevolg :mensen gingen heel hard lachen om erbij te horen, ook al snapten ze de grap niet.
Sterker nog, het was ook niet grappig.
En nu is hij zelfs sneu geworden, onze Preek de Jonge
@Muxje | 05-12-20 | 12:17: Klopt. Links zegt dat het zich inzet voor de gewone man en vrouw, maar kijkt ondertussen met dedain op hen neer.
Hier kijk even lekker terug, hoe Freek mislukt op de Belgische TV. Leedvermaak. www.dumpert.nl/item/1039541_7665b74b
Ah. Die manier. En stiekem toch met rode oortjes giechelen om Benny Hill. Gordijntjes dicht. Freek op. Pijppie stoken en gordijntjes open.
@Hommel | 05-12-20 | 12:45: Heel komisch inderdaad. Ook de conmentaren zijn erg leuk!
@Hommel, als tenenkrommende TV de nieuwe vorm van humor is, is deze gênante vertoning zeer vermakelijk.
Zo niet, dan heeft Freaky een enorm gebrek aan zelfreflectie en een overschot aan zelfoverschatting.
Schaamteloos dit. Excuus namens de Nederlanders aan België zou terecht zijn.
Als je al bijna veertig jaar mensen aan het lachen kunt maken, ben je een vakman. Dubbelepunt.
Hans Teeuwen - Kaboutertje
www.youtube.com/watch?v=x0bFJ3w45qs
"Maar die heten geen kabouters maar lilliputters,
en die wonen niet in het bos maar in aangepaste huizen"
Dat is 20 jaar geleden.
Dat zal onderhand ook wel moeilijk worden.
Of juist niet.
'Nee kabourtje, jij hoort niet in de grote mensenwereld, jij hoort in het bos', hilarisch.
@guile | 05-12-20 | 12:06: "Waar is je púntmúts?" - moet ik nog steeds om lachen.... zoek echter wel in welke omgeving ik dat doe.
De enige keer dat ik om volkskomiek Van 't Hek heb gelachen is toen ie, zoals te doen gebruikelijk, iedereen die corona serieus neemt de maat nam om vervolgens rochelend in het ziekenhuis te belanden. Van 't Hek is de (heel veel) vleesgeworden hypocrisie met nog geen greintje van het talent van Hans Teeuwen, maar bijvoorbeeld ook hinderlijk vervelende mensen als Freek de Jonge (in zijn hoogtijdagen met Neerlands Hoop). Omhooggevallen mulomannetje dat neerkijkt op alles en iedereen buiten Amsterdam.
En, lucht t op?
Dat heet “cabaret”
@Weerduivel | 05-12-20 | 11:44: Zeker. Belangrijker, de matigheid van die coronadikkerd kan niet vaak genoeg benoemd worden.
@apek00l | 05-12-20 | 11:48: Nee hoor, cabaret kan leuk zijn, indien vakkundig en goed gedaan. Dat zit niet in deze man. Van 't Hek is meer de dikke oom met de grote bek die een avond lang slechte moppen tapt.
Ach, dit is slechts uw mening die u hier verkondigt. Dat mag, maar het is altijd zoveel eerlijker om dit als zodanig te brengen. Meningen verschillen immers. Er zijn heel veel mensen die nog altijd veel plezier beleven aan dit soort cabaret, de man trekt doorlopend volle zalen. Aan mij is het hele cabaretgedoe sowieso niet besteedt, maar dat is mijn mening.
Youp is anderhalve maand beveiligd. Zou hij wel eens denken aan Geert Wilders die al 14 beveiligd wordt en veel serieuzer bedreigd en aan wiens demonisering Youp ook zijn steentje heeft bijgedragen omdat hij daarmee deugpuntjes kon scoren?
Na anderhalve maand vonden die voetbaltokkies het ook wel mooi. Het slaat ook eigenlijk nergens op. Halen hun schouders op. Biertje, klaar, leven gaat verder.
De bedreigers van Wilders daarentegen...
Wat is of doet een "pisjood"?
Rooms katholiek opvoeding en dan toch iemand een jood noemen. Hoe werkt dit?
Nou, Joods is een ras en katholicisme is een geloof.
Benieuwd naar de uitleg.
@Peter-Rissing | 05-12-20 | 11:47: Een vraag om satire en spot te duiden. En dat op GS ook nog. Oef. Het gaat hard.
@guile | 05-12-20 | 12:08: Want een ras wordt alleen van moeder op kind doorgegeven?
Youp schrijft soms een leuk stukje maar ik vind deze bejaarde uitermate vervelend. Een pisnicht wil ik hem niet noemen wel een natte scheet.
Er moet trouwens ook weer eens gewoon gelachen kunnen worden om moslims. En om de profeet. Als we zover zijn, dan mogen de moslims zich volwaardig lid van onze samenleving noemen, want een lolletje hoort er af te toe gewoon bij.
En dan doel ik dus niet op de verdwaasde enkeling die een belediging van de islam meent te moeten beantwoorden met een onthoofding. Ik doel op de grote massa die een belediging van de islam meent te moeten beantwoorden met woede, het indienen van voorgedrukte aangiftes, oproep tot censuur en boycots, en kamervragen.
Denk dat je hier nog een paar eeuwen op kan wachten..........
Het zit er gewoon niet in. Cultuurverschil. Moeilijk te bevatten als je zelf wél kunt lachen om jezelf.
Ik verwacht dan ook heel veel steken onderwater van Youp over die Rutger Groot Wasbeer die weer even 3.300.000 EUR over de balk heeft gegooid met één van z'n op voorhand bedenkelijke projecten.
Femke zal het ook wel moeten ontgelden om haar valse tweets toe ze even in de war was tussen activiste en burgermeester, in haar huispakje met een standaard button erop.
Als klapper natuurlijk de spits van GroenLinks met nummer 9 op har hoofddoek, die zelf niet eens doorheeft hoe die zogenaamd allemaal verschillende clubjes allemaal op hetzelfde neerkomen en in elkaar vervlochten zijn.
Nou Youp gewoon één keer je PvdA bril afzetten en lekker gaan.
Het is geen belediging. Het is een uitdaging.
Verdwaasde enkeling? Zitten gewoon in de klas. Doen vrolijk en normaal mee. Totdat iemand kritisch op dat haatgeloof is. Of nog niet eens kritisch, gewoon vragen stelt.
@Blonde Nel | 05-12-20 | 11:16: Dat ligt niet alleen aan hen, maar ook aan ons. We zijn niet alleen bang om grappen te maken, maar vooral ook bang om ze de maat te nemen als ze daar ongepast op reageren. Die aangiftes moeten de rechtbank uitgelachen worden. Protesten tegen grappen moeten we beantwoorden door het recht op beledigen in de grondwet op te nemen, niet door de oude wet op godslastering weer eens af te stoffen. Woede over zulke grappen moeten we met woede beantwoorden: laat zien dat we dat soort intimidatie van onze vrije meningsuiting op geen enkele manier tolereren of over onze kant laten gaan. Laat moslims (en alle andere bevolkingsgroepen) die boos over grappen of beledigingen zijn, volstrekt alleen staan. Niet "ja maar WIlders", niet "niet alles hoeft gezegd te worden". Als wij met z'n allen onvoorwaardelijk - en dan écht onvoorwaardelijk - voor vrijheid van meningsuiting staan, dan maken we een kans om die lui een beetje op te voeden. Nu doen ze dat niet omdat ze weten dat ze meer dan voldoende "allies" hebben, zoals dat tegenwoordig zo mooi heet.
‘Er moet ook weer eens gewoon gelachen kunnen worden om...’
en dat mogen de reaguurpanelen dan aanvullen en van toelichting voorzien. Hoppa leuk itempje!
... om homo’s aldus Youp
Gelukkig hebben we Henk Krol nog even.
En verder wel eigenaardig dat Halalsema geen uitzondering voor de oudejaarsconference maakt. Terwijl dat juist “te belangrijk” is! Belangrijker dan die geknevelde man in de vs
Youp sluit de islam en moslims in zijn shows uit. Weinig divers. Ik mag wel stellen; abject.
Bedreigd uit de voetbalhoek?
Hoe kan dat nou.
Ga je een cabaretier lastig vallen omdat hij iets zegt over een balspelletje? Dan laat je jezelf wel kennen hoor.
Sommige mannen nemen voetbal iets te serieus. Beetje zelfspot kan geen kwaad.
Zou Youp een grap mogen maken over Akwasie in de Volkskrant? Als hij dat zou willen? Of over Kozp of Blm? Of over extreem links? Of het RIVM? Ik geloof er niks van. Zodra je als cabaretier een grap maakt in die categorieen doen de MSM met veel vertoon een stap terug en dan sta je er alleen voor. De echte laffe honden zitten daar.
Sluikreclame.
Ik kan het artikel niet openen, want betaalmuur. En ik weiger om te betalen voor een artikel dat mij vertelt dat je om homo's (en dat zijn enkele kennissen en vrienden en iemand uit mijn familie) moet kunnen lachen, en dat ze trutten zijn.
Maar dat is iets dat uischelden-is-cabaret-Youp en die prutskrant niet begrijpen.
Ach gut.
Het artikel vertelt volgens mij alleen dat je om homo's NET ALS OVER ALLES EN IEDEREEN grappen moet kunnen maken.
Maar ga vooral ergens aanstoot zitten nemen onderaan de stap. Zakdoekje nodig?
@Knufter | 05-12-20 | 11:16:
Er is een verschil tussen grappen maken en uitschelden.
Youp verdient geld met mensen uitschelden en de mensen die hem ervoor betalen zijn allemaal mensen die, net als hij zelf, dat onderscheid niet begrijpen en door dat gebrek het ook nooit zullen begrijpen. Maar dat is geen rechtvaardiging. Dat maakt het gedrag hooguit begrijpelijk maar geeft geen excuus. Het blijft fout.
Youp wil optreden.
Dan maakt ie van het theater tijdelijk een kerk zodat hij geld kan verdienen.
En de VARA staat erachter.
Moet de religie voetbal niet eens worden aangepakt?
Dan kan er ook weer publiek bij.
Youp en Freek zijn oudbakken, uit de tijd, kunnen beter gaan rentenieren van de miljoenen die ze hebben verdiend
Gelukkig zijn er nog altijd een Claudia de Breij, Sanne Wallis de Vries, Erik van Muiswinkel of een Dolf Jansen om de bejaarde linkse cabaretteketkijker te behagen.
@leo de pejo | 05-12-20 | 11:04: Die zijn ook allemaal al financieel binnen. Schuift best veel hoor, in een theater staan paar keer in de week. Is ze gegund. Uitventen eigen opinie. Maar dan zeiken over andermans geld en opinies natuurlijk niet.
@Knufter | 05-12-20 | 11:18: schuift best veel. Zal wel, maar voor de daadwerkelijke exploitatie van een theater is toch elke keer weer gemeentelijk subsidie nodig.
Hoe eerlijk is dat?
@leo de pejo | 05-12-20 | 11:04: Dan noem je ook een legertje onverdraagzaamheid.
Het publiek van Youp gniffelt als hij 'neuken' zegt.
Het is ook precies het publiek uit de vinex wijkjes dat dát doet. Hetzelfde klootjesvolk dat voor lul gezet wordt en waarvoor naar parijs gaan zonder eerst een hotel te reserveren een ondenkbaar avontuur is...
@SterF...
Inderdaad. Is het Linda/VIVA volk die op de IKEA bank, gehuld in shjoggingbroek, witte sokken adidas slippers slaafs kijken naar baderie, keukerie, kokerie, broderie, spaghetterie, 1000000 tegen 1 oid, Heel Holland bakt, Xfactor bullshit, dancing wizz ze ztartz en nog meer pulp programma's op RTL en Endemol zenders. Wonend in een spuuglelijke bruine baksteen 2 onder een kap jaren '30 "design" krot in een Vinex wijk met aangeharkt voortuintje een SBS/RTL betegelde achtertuin en in de oprit een leasebak.
Oh ja en hun uitstapje is de huishoudbeurs in de RAI waar ze met de lege trolly naartoe gaan.
Mensen die 6 uur bezig zijn met zoeken naar een nieuwe zmartfoon maar te dom zijn om effe te kijken naar de voorwaarden van hun slaafse hypotheek: "Want daar sjtoan oallemaal moeilijke woorden in." en dat is dus de schuld van de bank.
Ik heb het inmiddels zo gehad met die domme vinex k*tten (M/V) links, rechts, boven en beneden. Ze zijn echt te dom om te schijten. Maar wel lekker gourmetten met kerst (burp) want dat zegt Allerhande. En als ze willen worden genaaid? OK. Maar ga dan achteraf niet zeiken dat ze dubbel worden aangeslagen door die ex-Mora kroketten HR manager die zich premier mag noemen. Jullie hebben op hem gestemd dus niet zeiken.
FFS heb wat eigenwaarde en denk eens na!
Oh ja en ik kan eenzelfde rant over de GL/D66/PVDA/CDA/VVD grachtengordelklootjokers schrijven want dat is een nog erger bekrompen klootjesvolk.
@Basil Fawlty | 05-12-20 | 13:39:
U zult een gepijnigd leven lijden als u zich er zo over opwindt. Het Gaat Nooit Weg!
@inCol | 05-12-20 | 15:29:
Mwah. Heb een mooi leven maar zo nu en ranten lucht op. Lol!
Wees een vent en zeg dan gewoon dat je zelf een zeik-niffo bent. Izmet capuchon of izmet zonder capuchon
Youp komt alleen maar mensen tegen die het hebben over vroeger. Met flauwe muziek op de achtergrond....
Kom je vanavond ook naar het Geenstijl café?
Als ik zou schrijven dat dit :-) een tekening van Mohammed de Profeet is, loop ik dan gevaar?
Infidel!!
Gevaar bestaat in gradaties.
Tekening klopt niet. Hij glimlacht, dan kan het nooit een tekening zijn van mootje.
Beter pisnicht dan schijtneef.
Pisnicht. Ghe. Dat was een van de standaard woorden tussen nichten vroeger op de Reguliersdwarsstraat (in Amsterdam) waar ook Albert toen met z'n kont omhoog rondliep. Ik kan me dat nog herinneren toen ik een balletdanseresje als vriendin had en die kende iedereen daar. Pisnicht was het standaard woord maar het was pas echt serieus als ze elkaar voor valse nicht uitmaakten. "Valse nicht" dat hield in dat er stront aan de knikker was (sorry voor de plastische uitspraak). Oh ja, ik kan me ook nog een bepaalde dame herinneren met de achternaam Simons die naarstig in de Richter op zoek was naar een blanke man. En Maik (toen nog Mike) de Boer. Hij had toen nog haar op z'n kop en werkte als ober bij cafe de Kroon en vertelde mij daar zijn familie struggles. Dingen die ik niet wilde horen maar waar hij dol op was om te vertellen.
Echter ik moet altijd glimlachen als ik aan die tijd terugdenk en vooral aan de social climbers. Was toen al droevig gesteld met die jongens en meisjes.
Glimlachen over droevenis, what else can you do?
Dit reaguursel leest als een kolom in een dode boom. Dank je wel.
@koperbij | 05-12-20 | 10:51:
Inderdaad,
@schijtzat | 05-12-20 | 10:52:
Het is echter digitaal. ;-)
Als je ooit wel eens in de "goede jaren" uitgeweest ben in de Reguliers weet je dat dit een vermakelijk stukje is, was eens een heerlijke nichtenbende daar. Havanna. De traan? Het zal nimmer meer zo mogen zijn daar. Tijdsgeest zeg maar.
@Lorejas | 05-12-20 | 12:14:
Ik zal je vertellen. Zag in mij gedachte de straat voor me maar kon niet meer op de naam komen van die tent, maar idd Havanna. Heb zo'n goede herinneringen aan die tent. Niet alleen met het balletdanseresje maar ook met met huidige vrouw. Zij kenden iedereen daar en altijd grappen maken. "Basil pas op dat je niet in de kont wordt geknepen." Hahaha.
Kan me nog herinneren eerst eten in de Garlic Queen drie deuren verderop. Zeer goed restaurant waar alles werd gedoopt in knoflook en als je wegging kreeg je een button. "Sorry, I had dinner at the garlic queen" en daarna dansvloer op de eerste verdieping van Havanna met zeer goede dj en dat waren de dagen dat de dames in lace bra's en jeans daar los gingen om daarna door te gaan bij de Roxy of de Richter. Dat waren mooie tijden, vooral in de zomer als de hele straat volstond met nichten en bloedmooie meiden. Disclaimer. Kuch. Ik heb nooit naar andere vrouwen gekeken behalve die van mij. En als ik al naar andere vrouwen heb gekeken was dat puur op z'n Braziliaans: lavar os olhos. Lol. Kuch.
Pfoaw, those were the days.
@Basil Fawlty | 05-12-20 | 12:40:
Dat vrijheidsgevoel komt niet zo gauw meer terug helaas. Denk dan ook vaak terug aan de eerste illegale house parties in het Westelijk haven gebied. Eerst natuurlijk naar Soul Kitchen.
Havanna werd dikke dikke dikke house gedraaid. En de kibbelpartijtjes waren episch daar. Luca had oogje op Jimmy maar die keek met vals oog naar Mike, Mike was volgens Luca helaas hetero, Jimmy zou dan wel even bewijzen dat dat niet zo was. Oooh nou doe je best meid. Man prachttijd.
@Dwarsdenker | 05-12-20 | 13:06:
Kun jij je nog die feesten herinneren in de oude pakhuizen rechts (oost) naast CS? Met die spiralen naar beneden waar idioten op rollerskates naar beneden suisden en op iedere vloer een andere DJ. 6 verdiepingen. Wow dat waren feesten. En ja die feesten in West die kan ik me herinneren want daar kon je naartoe met een boot. Meerde aan achter CS en op de boot, niveau pont, was al een bar. Hahaha.
@Lorejas | 05-12-20 | 13:13:
Jazeker. Dat was kinnesinne tussen die nichten. Schitterend!
Maar Lorejas. Die muziek? Die was goed. Die jongens konden mixen. Donderdag R&B/soul/funk/house was mijn favoriet maar zaterdag was idd de baanbrekende dikke dikke dikke house waar menig wereldberoemd DJ nu nog gebruik van maakt.
@Basil Fawlty | 05-12-20 | 13:56: ja ja fijn fijn, maar nu nog ff weer over social climbers ...
@koperbij | 05-12-20 | 14:38:
Die zien we thans bij BIJ1. En Albert? Hetzelfde laken een pak. Menneke is rijk geworden met roddel en achterklap.
Pakhuis Wilhelmina, Mirandabad, UVA Sportcentrum, Elementenstraat, Rothaanhuis, Subtopia, Pier huppeldepup, etc etc. Voor mij was woensdagavond Mazzo vaste prik, Lucid Interval met Steve Green aka Mr Bleepy and Peepy. Fierce Ruling Divaaaaa!
@Lorejas | 05-12-20 | 15:02:
Menig naam herken ik. Eerst uitgaan in de Voet- en/of Handboogsteeg of Reguliedwars en dan op de fiets met mamdammeke achterop richting jouw genoemde plekken. Mooi!
@Basil Fawlty | 05-12-20 | 13:48:
Yep!
Die tijden waren lachen. Reed een keer met de auto helemaal verkeerd. Zoeken, zoeken. Reed midden op de trambaan. Politie auto naast me, pupillen als aubergines. Agent: " waar moet u heen?". Ik: " Havengebied West". Agent: " Rijdt u maar achter ons aan." Iedereen lachen in de auto. Denk dat hij gedacht heb, laten we die maar daar parkeren. Kan nu niet meer. Mooie tijden!
@Dwarsdenker | 05-12-20 | 16:10:
Inderdaad!
Youp leeft in een wereld van ‘niet grote denkers’ en ‘grote denkers’ en hij waant zich in die laatste groep, zodat hij door kan.
In het ziekenhuis noemden ze hem 'die coronalul'.
Youp is toch zelf een dementerende pisnicht? Dan mag hij daar grappen over maken.
Wanneer gaan bevrijdingsdag gebruiken om te zorgen dat er weer voluit cabaret gemaakt kan worden? Dat politci niet meer beveikigd hoeven worden. Dit land lijkt vrij, maar dat is het niet.
Is die link naar de Volkschkrant een reclamecampagne voor nieuwe abonnees gesponsord door GS?
Voorzetje zodat ik interessant kan doen door te roepen dat ik mijn abonnement al heb opgezegd. Net als bij politieke partijen zeg maar.
Ik denk dat VK dit artikel even snel achter de betaalmuur heeft gegooid. Iemand een spiegeltje?
Ik vind Youp ook niet echt een groot denker. Ik zou hem willen definiëren als een bejaarde deugparasiet die nog altijd krampachtig door Volkskrant lezers op het schild wordt gehesen als bliksemafleider van de waarheid. Youp laat zich daar graag voor lenen omdat hij eigenlijk heel onzeker is en niet zoveel kan.
Freek en Youp zijn de Stan Laurel en Oliver Hardy van de deug-SocDems uit de jaren 70, de dikke en de dunne van de PvdA-boomers.
Pisnicht...
Urinehomo klinkt toch iets netter.
En ranziger.
Ik deel deze mening.
Mogen wij uw mening over incontinentieluierlikkende Linkse lafaard?
Youp"s optreden zal bestaan uit het bashen van christenen en het koningshuis. Volgens deze keyboard ridder is hij een hypocriete lafaard.
Ja, ouderwets lachen om pepermuntsabbelaars, de zwartekousenkerk, op zondag stiekem tv kijken op zolder, je eigen dochter uit elkaar trekken op de boerderij in Epe, psalmen zingen bij het orgel. Hahaha even lekker schuddebuiken alsof het weer 1985 is.
Één grapje over een bukkende moslim op zijn bidkleedje met zijn aars omhoog in de moskee en Youp loopt het dun door de broek.
@leo de pejo | 05-12-20 | 10:35: Durf jij dit ook onder je echte naam te roepen? Flinkerd.
@IJsbrekert | 05-12-20 | 10:47: Wij, het gepeupel, krijgen de beveiliging niet die Youp wel krijgt en Wilders al heeft. Als ik dat wel zou krijgen, zou ik het prima durven.
We zouden voor de grap de grenzen eens moeten sluiten voor de Islam...
Alleen van buiten naar binnen neem ik aan?
@intrigant | 05-12-20 | 10:39: Jazeker... het moet wel grappig blijven.
De deug paradox. Hoe kan ik nu wel kritisch zijn op bijvoorbeeld de islam terwijl wij deugende al jaren elke kritiek monddood hebben gemaakt. Beter een tv nicht afzeiken. Lekker makkelijk.
Tsja, hard tekeer gaan tegen "pisnicht" Verlinde maar de profeet vermijden. Veilig en hij geeft het zelf toe. Maar ik moet de eerste reaguurder hier nog zien die onder eigen naam en toenaam een Mohammed-belediging wil neerzetten. Sta je in de spotlights dan wordt het toch even anders. Omdat er gekken rondlopen die je erom willen vermoorden.
En maar wekelijks honderden moslims importeren, pijn is fijn?
Niemand in de panelen is zó bekend dat een belediging richting islam ook maar enige indruk zou maken. De enige die er op aangesproken zou kunnen worden is de redactie van GS. Door boze adverteerders of zo want die doen tegenwoordig ook aan politiek.
Daar heb je helemaal gelijk in. Mij lijkt dat dat leidt tot een onvermijdelijke conclusie.
@Acidstain | 05-12-20 | 10:30: Er worden wekelijks geen 'honderden' moslims 'geïmorteerd'. Hou eens op met die rare stemmingmakerij. Dit is niet het clubblaadje van de PVV.
@Red shirt | 05-12-20 | 10:36: u schijnt betere informatie te hebben. Kunt u die met ons delen?
@Red shirt | 05-12-20 | 10:36: Nee klopt, geen honderden, eerder zo'n 500. Honderden dekt dan de lading niet goed meer.
Semi on-topic ook in Parool weer zo'n doos over grappen over de profeet. Precies de instelling waar Youp zich voor moet inhouden.
www.parool.nl/ps/advocaat-elsa-van-de...
maar ik hoor zowaar een paar kritische vragen in dit stuk zoals:
"Van moslimzijde blijft een duidelijk antwoord op de vraag of je een Mohammedcartoon op mag hangen meestal achterwege."
Het antwoord hierop zal u verbazen.
Bekeerlingen, dat zijn de ergste. Ptoei.
Zou ook mooi zijn als de islam alleen nog maar in de geschiedenisboeken zou staan: "Was een totalitaire ideologie vermomd als religie".
Ik vind het wel een goede vraag: 'Willen wij elkaar tot op het bot beledigen omdat het kan?'
De wereld zou er m.i. best een stukje beter uitzien als dat beledigen een keertje ophield, wie het ook betreft. 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'.
@Lupuslupus | 05-12-20 | 10:34: Wordt wel lastig als je al beledigd bent door een tekening.
@knutsel_ | 05-12-20 | 10:28: ik wilde het net zeggen. En tevens de meest labiele soort die je kunt vinden.
@knutsel_ | 05-12-20 | 10:36: Wat ik denk is dat ieder mens wel te beledigen is door een tekening. Oók niet-gelovigen. Een voorbeeld zou u zelf kunnen bedenken. Toch? Ik ga geen voorbeelden noemen want voordat je het weet worden ze verkeerd uitgelegd. Echt hoor, niemand is immuun voor beledigingen, al roept men het nog zo luid, het is gewoon niét waar. Kijk alleen maar naar de soms bijtende reacties als iemand iets schrijft dat de ander niet bevalt. Is óók een soort van 'beledigd zijn'.
@Lupuslupus | 05-12-20 | 10:34: Je niet laten beledigen is niet makkelijker maar wel veel duurzamer. Anders heb je weer symptoombestrijding te pakken en dat heeft nog nooit gewerkt.
Het kost gewoon veel tijd om aan jezelf te werken. Zo een mindset te krijgen dat je niet meer beledigd kunt worden. De enige die in de weg zit om jezelf te kunnen verbeteren ben je zelf.
“Noem mij een dag dat moslims niet hebben hoeven incasseren. Noem mij een dag dat de islam niet in het nieuws was. Het gaat nergens anders meer over.” Hoe zou dat nou komen? Echt niet omdat er weer een moslim met een Nobelprijs aan de haal gaat of zo. Hoe slim ze juridisch ook moge zijn, het blijft een apologeet voor de meest destructieve godsdienst op deze aardkloot van de 20e eeuw. Punt.
Ze heeft het over deukjes maken tot het lukt. Een gemiddelde burger wordt bij een dreigende aanraking al door tien juridische netten afgevangen. Moslims lukt het steeds wel. Dat ongelooflijk zelfverzekerde gezicht: is dat het gelaat van iemand uit een groep die -zo als zij het zegt - iedere dag moet incasseren?
Observeer eens een echt gekweld mens, en vergelijk dan eens met haar.
Jezus Christus! Weer een Oudejaarsavond naar de klote, ik hou niet van Youp van't Hek omdat hij flauwe grapjes maakt van het niveau Flappy. Niet te begrijpen dat daar publiek voor te vinden is. Hij zit op de zelfde hoogte als die cabaretière die zo graag vluchtelingen in huis zou halen maar dat NIET doet omdat ze "Mag ik dan met jou?" moet zingen. Het is een slap achterbaks hypocriet zootje. Zichzelf vergelijken met Wim Kan is een gotspe, want zelf jaren na zijn dood behoort Wim Kan nog steeds tot de grote drie! Niemand heeft zijn plaats ingenomen.
Humor moet aan het denken zetten, het moet snijden door de ziel, gezapige burgermannetjes moeten wakker worden door een goede grap. Wat Youp van't Hek doet is sullige burgermannetjes afzeiken. Youp heeft niet wat Freek de Jongen had, Freek is ook al weer jaren dood, soms wordt zijn oude lijk nog weer eens voor de camera's in Hilversum gesleept en dan zit dat een spook te mijmeren over iets wat vroeger ooit een belofte is geweest.
Sinds Hans Teeuwen niet meer werkt is er geen enkele cabarettier meer over in Nederland. Humor moet hard zijn, om Youp van't Hek heb ik welgeteld slechts een keer kunnen glimlachen tijdens zijn vòrige Oudejaars.
Er is wel een cabaretier maar ik treed alleen op in één op één settings waarbij het publiek uit vertrouwelingen bestaat.
"Weer een Oudejaarsavond naar de klote,"
Nee dan uber deug-tosti van Nieuwkerk uitgerekend op oudjaarsavond terug op de NPO.... De horror
Daniel Arends.
Marc Marie heeft gelukkig zijn tafel aanwezigheid constant weten te houden want nu hi hi bij M. Die zal toch ook wel kraaiend op Oud en Nieuw bij ome Matthijs aanschuiven? Sin an.
Hé, er zit een knop op je TV, die.........
@zuurtjeregen | 05-12-20 | 10:27:
Ja, er zit inderdaad een aan-uit-knop op mijn TV, maar zolang ik via de inkomstenbelasting onvrijwillig mijn kijk-en-luistergeld betaal vind ik dat ik dan ook wel waar voor mijn geld mag krijgen.
"Jezus Christus! Weer een Oudejaarsavond naar de klote..."
Weer? U heeft een zwaar leven.
Het lijkt er toch wel op dat Youp ooit naar Carlin heeft gekeken toen Carlin nog niet bekend was in Nederland.
Carlin begon in de 70s zo'n beetje op te komen. Breedband internet kwam pas op gang na 2000.
Het zou niet verbazen als een Carlin-show nog nooit op de NPO te zien is geweest. Dus mensen kenden het niet.
Zelfs nu nog kennen mensen George Carlin niet.
George Carlin, één van de beste cabaretiers. Alweer een tijdje overleden, maar als je een show van hem kijkt dan gaat het over vandaag de dag.
@nuchterland | 05-12-20 | 10:23:
Jammer he.
Later werd Carlin steeds heftiger en scherper in zijn statements, daar komt Youpie nooit.
Maar een beetje de dommigheden van je eigen land of politici op de korrel nemen, dan kan nooit kwaad.
Even voor de goede orde. Ik reaguur ook alleen maar onder een nick. Heb ook geen zin in dat mes.
Verstandig... verstandig....
Dus ik had niet mijn echte naam moeten nemen?
Joepie is sinds dat demense nog weten wat Buckler is niet meer leuk geweest. Moet het letterlijk nog altijd hebben van zijn Flappie. Wel beter dan hitsende biefstuksocialist Freak de Jonge, die is sinds dat de Spanjolen voor de poorten van Leiden stonden niet meer leuk geweest.
Waarde heer of mevrouw nuchterland, ikzelf haat geen moslims. Moslims zijn gewoon mensen. Ik haat islam.
Ga lekker fietsen of zo.
Zo direct wordt u weer gejorist.
En dan is mijn prachtige oorwassing naar u óók weer pleite.
@Cepalislam500mg | 05-12-20 | 10:20: haters hate
@Papa Jones | 05-12-20 | 10:21: je bent wel vol van jezelf blijkbaar ;)
@nuchterland | 05-12-20 | 10:25: Wie niet ;)
Ik woon in Duitsland. Daarom heb ik niets meer met humor van doen.
Nou, in Zwitserland zijn het anders ook allemaal vrolijke Fransen..
Armes schwein
Ik vind uw opmerking anders vrij grappig, diep van binnen zit dus toch een stukje cabaret.
Humor in een serieuze zaak.
Kwestie van duidelijk afbakenen waar de humor begint en eindigt. Het moet geen rommeltje worden. Zeker niet in de aanwezigheid van onbekenden.
Ik begrijp dat u merkel heet, maar dat u het wòrdt/kiest?
Naar een van de subtielere Hekjes: ik begrijp dat je begrafenisondernemer bènt, maar dat je het wòrdt?
Je zou wat mij betreft alles moeten kunnen zeggen. Maar daar hoort bij dat je ook alles moet willen horen. Van: "Jij mag dat niet zeggen" naar: "Doe nou eens je best om dat te horen".
Het zijn alleen maar woorden. Ooit bedacht door mensen om dingen wat makkelijker te maken. "Pas op! Iets met grote slagtanden heeft honger. Rennen nu het nog kan!" Tegenwoordig knopen we allemaal emotie aan alles. Zelfs aan iets doms als woorden. Je op stang laten jagen door wat een ander zegt is zonde van je tijd. Word je beledigd of laat je je beledigen?
Is waar, maar het spreekwoord Sticks and stones vind ik sinds de islam wel extra confronterend
Het probleem meneer, dat blijft. "Doe nou eens je best om dat te horen" wordt meestal gevolgd door "want anders". Ook wordt je nogal veelvuldig uitgemaakt voor racist, islamofoob, nazi, etc. wanneer je zegt wat je denkt. Niet omdat het zo is, maar omdat mensen niet meer kunnen relativeren en alleen maar gekwetst zijn.
Ik vind dat ik niet naar het geweeklaag en gezever hoef te luisteren van de slachtoffers van onze meedogenloze samenleving. Zonde van de tijd en energie. Ze mogen van mij zeggen en vinden wat ze willen.
Laten we ons liever zorgen maken om mensen die hem leuk vinden, bijkans niet meer bijkomen van het lachen, en niet zien dat hij een lafaard van de zuiverste soort is,
Trouwens Lubach ging ook heel erg leuk doen over christenen, volgende show over moslims dan ?
Uitermate droevig dat in het ‘vrije Nederland’ van 2020 cabaretiers hun teksten aanpassen aan de wil van een extremistische ‘religieuze’ minderheid, om niet het risico te lopen op een barbaarse wijze vermoord te worden.
Het risico is dus te groot voor onze woordkunstenaars. Fundamentalistische geloofswaanzinnigen vormen groot, sluimerend en onbeheersbaar gevaar, wat wordt onderschat en gebagatelliseerd door een wegkijkende overheid. Nee, het hulpje van Sinterklaas, dat is pas erg!!
Typisch. Iedereen willen beledigen maar als je bedreigd wordt dan maar even niet. Maw: homo’s ga hem bedreigen???
Zie je Robje Jetten al achter hem aanrennen met een koksmes?
Het cabaret is dood in Nederland, gewoon de nek doorgesneden. Geen enkele cabaretier, die ene uitgezonderd, durft grappen over de islam te maken. Jammer, want je zou er toch minstens een jaar lang iedere dag een nieuw programma mee kunnen vullen! Dan maar homo's belachelijk maken, en Wilders natuurlijk, en kakmevrouwtjes, lekker veilig.....
Doe niet zo dramatisch man.
Wat is er dan grappig aan de islam?
@van Oeffelen | 05-12-20 | 10:17:
Je lacht je kop van je romp om de ieslaaam.
En dit jaar heel veel FvD bij ongetwijfeld bij Flappie.
@van Oeffelen | 05-12-20 | 10:17: moet je eens kijken op MEMRI tv. Lachen om de volstrekte achterlijkheid uit het Midden-Oosten
Hoe komt het dat je niet meer grappig bent, Youp?
Dat is blijkbaar jouw mening. Hij blijft mega grappig voor velen!
De coronadoelgroep?
De deugpolitie vindt zelfs Belgenmoppen al te ver gaan.
Uberhaupt moppen denk ik. Grap kan nog net, maar een mop is foei.
Op proef ben ik ooit overgestapt op Russenmoppen.
Was ook geen oplossing.
De Belgen waren wel gerust, maar toen voelden de Russen zich gebelgd.
@Kapitein Sjaak Mus | 05-12-20 | 10:35:
Dank Herman F, die is weer mooi
@Kapitein Sjaak Mus | 05-12-20 | 10:35: Gorbatsjow kon er wel om lachen volgens de grootste Russenmoppen verteller ooit (R. Reagan).
Hulde aan Youp. Ben niet zo van het cabaret, geloof dat ik hem soms wel en vaak niet grappig vond/vind. Maar hij is in elk geval eerlijk over waarom hij geen grappen maakt over de islam en dat is zijn goed recht. In zekere zin is het regelrechte islamkritiek.
En pisnicht? Als je een homosexueel pisnicht noemt dan is dat gewoon een kwestie van 'levelen'. Beter dan dat ze achter je rug lullen. Een goudeerlijk scheldwoord, gemaakt van pure 100% geraffineerde oprechtheid. Hij vindt Verlinde een pisnicht en het feit dat hij dat zo verwoordt zou door Verlinde als compliment moeten worden opgevat. Het zegt "ik vind je een lul maar ik zie je wel voor vol aan". Immers, iemand met Down syndroom ga je niet uitschelden, iemand die zwak ziek en misselijk is ook niet.
Weet je wie pas erg is? Die Freek de Jonge. Die durft niet eens toe te geven waarom hij geen islamgrappen maakt. Met zijn "dat vind ik niet zo nodig, waarom zou ik dat doen". Kan het fragment niet meer vinden maar dat was zijn uitleg. Dan ben je een lul. Maar Youp niet.
Van mij mag Youp overigens wel in het café een keer.
Oja, op enig moment werd duidelijk dat de helft van de ontwikkelingshulp in corrupte zakken verdween en toen was Youps insteek "dan moeten we dus gewoon daar twee keer zoveel aan uit geven". Toen vond ik Youp een pisnicht. Ik vond het een aardig creatieve insteek. Maar wel van mijn geld en minder van dat van hem. De pisnicht.
Youp, kom eens in het café. Meld je aan.
Freek de Jonge hoeft al een hele tijd niet meer uit te leggen waarom hij geen grappen meer maakt - over de islam of niet.
-
De termijn waarbinnen hij het nog wél enige zin zou hebben gehad om het uit te leggen is inmiddels alweer geruime tijd verstreken.
Ik ben ook zeker geen fan van Youp, en ook niet van Albert. En eigenlijk van een hele hoop mensen niet. Maargoed, zolang je niemand echt kwaad doet, dan moet iedereen toch lekker kunnen doen/zijn wat 'ie wilt.
Dusja, vind dat je het mooi verwoord hebt
Waarom denkt Geenstijl dat er reaguurders zijn met een Volkskrant abonnement? Linken ze naar een betaald artikel..
De schoorsteen moet roken bij GS HQ, dus dan wil je ook verdienen aan de azijfabriek.
Een goed artikel in een krant of tijdschrift mag wat kosten, er zijn immers ook kosten voor gemaakt. Daarom was Blendle zo goed, toen je nog per artikel kon betalen. Verder raad ik u aan om een kroontje te nemen - steun dit belangrijke medium! GeenStijl krijgt geen subsidie, ook niet via het Actiefonds.
Ik heb een (online) abonnement op de Volkskrant. Om geen tunnelvisie te krijgen. Om mijn linkse vrienden te begrijpen of hen van gefundeerde kritiek te voorzien op zijn tijd. Tot nu toe zorgt het er alleen voor dat ik me nog beter thuis voel in de roze panelen.
Dit interview met Youp is daar een voorbeeld van. De hypocrisie spat er van af, en hij heeft het niet eens door. Youp denkt in zijn safe space matige grapjes over homoseksuelen te kunnen maken en daarmee geen hinder te ondervinden van dat lastige groepje mensen met lange tenen en korte lontjes. Helaas gaat dit Youp niet helpen, daarvoor zijn we al te ver meegegaan in het wegkijken.
Dacht toch een halve seconde dat ik ging zeggen Je suis Albert.
Je suis pisnicht.
Prince Albert.
@Mr_Natural | 05-12-20 | 10:01: Die snappen mensen niet, meneer.
nl.wikipedia.org/wiki/Prins_Albert-pi...
Met een goed paard deed zo'n profeet een week. Hee, zeg ik niet hè. Ik ben maar een hypocriete woordkunstenaar die een niet hypocriete woordkunstenaar parafraseert.
Vandaar dat ik alle profeten van die paardelullen vind...
Wat is de definie van verstandelijk vermogen in dit geval? Wordt van de profeet ook gezegd dat hij verstandelijk vermogen heeft?
Freek over Youp: ‘ hij heeft veel in mijn mars’...
En aan 1 conference van mij, dankt Youp zijn gehele oeuvre.
Wel begrijpelijk dat je geen grappen maakt over mensen die lijden aan islam.
Dat doe je tenslotte als net mens ook niet over mensen met andere soortgelijke enge dodelijke ziekten.
Inderdaad een hele enge ziekte!
Hier ontbrak nog :vrij naar de raggende muselmannen.
Grappen over de islam zijn helemaal geen grappen, dat is het probleem.
Voor gewone Nederlanders wel, voor moslims niet.
@Ommezwaai | 05-12-20 | 09:56:
Een grap is een waarheid in vermomming.
Why do orthodox islamists prohibit the game of chess?
-
They cannot stand that a queen can move freely!
@bisbisbis | 05-12-20 | 10:12: and that a woman has the most power of all.
Youp staat al met 1 been in het graf dus die heeft geen lef meer om grapjes te maken over sprookjes boeken en 50% van de Nederlandse mannen.
Harde woorden betekenen niet automatisch dito gedachten. De soep wordt niet zo heet gegeten, enzo. Al die gevoeligheden halen de lol van onze taal af. 'Pisnicht' is een beeldende samenstelling met de connotaties 'zuiger' en 'zeikert'. Iedereen weet meteen wat de gebruiker ermee wil uitdrukken. Het zegt veel meer over Albert als mens dan over zijn geaardheid.
Wijs gesproken
Ja, je hebt helemaal gelijk. Als ik iemand een ander "pisnicht" hoor noemen denk ik ook aan iets als: "Dat moet wel een hele irritante kerel zijn." En laten we wel zijn, je kunt dat woord wel heerlijk uitspugen als het er op aan komt. Het is een prachtig scheldwoord.
@Sarcophilus | 05-12-20 | 10:20: Dat heb ik ook, maar dan nog. Pisnicht is gewoon een scheldwoord voor een bepaald soort gay met irritant, bloedzuigerig gedrag. Voor mij is Paul de Leeuw een echte pisnicht. Ik zou er echter niet aan denken om die kwalificatie aan 95% van de homoseksuele medemens te hangen.
Youp , ja was vroeger wel aardig. Zal wel weer lollige grappen maken over de boot van de koning / studentenverenigingen / rijke dorpen en kakkers en oh ja christelijke dorpen , kortom mensen die er wel tegen kunnen en hem niet meteen een fatwa opleggen. Hij begint zijn meeste columns met “dat hij zo moest lachen” Kortom : One trick pony.
Ja en dat een vriend laatst zei...
Onmogelijk want vrienden kan hij niet hebben.
Begrijpelijk bang voor islamtuig dat hem zeker zou doodsteken. En daarom doe je maar wat islamtuig wil en steek je nog maar een mes in de rug van homo's. Waarom moet je eigenlijk om homo's kunnen lachen Van het Hek? Wat is de boodschap daarvan? De boodschap staat voor u in uw Gooische kamer. Hij ontneemt u het zicht. En u kiest ervoor om samen met de omvolkskrant DIT punt te maken? Zeg dan niks. Kruip in een hoek. Snap ik. Maar zo uit de hoek komen is ontzettend hypocriet. Een schoolvoorbeeld van hypocriet. Zet het op Wikipedia bij de betekenis van hypocriet.
De Islam is natuurlijk al een grap op zich.
De slachtoffers van de islam denken daar geheel anders over. Als ze nog konden denken...
De grap is dat het helaas geen grap is. Of de grap is helaas dat het geen grap is. Daar kom ik nog even niet uit.
Voorlopig kunnen we er geen grap op krijgen....
Ik zie hier niemand lachen.
Als je hosmo hebt, is dat al erg genoeg. Mja tis beter dat ze maar grapjes incasseren dan achterstevoren van een flatgebouw geflikkerd worden.
En sommige mensen weten echt niet op hun hoogtepunt te stoppen e, one-trick-ponies geworden.
Nog al zo iemand, Herman Brusselmans, op een gegeven moment is t wel welletjes...
@Sarcophilus | 05-12-20 | 09:51: Nee, wel bigrensueel...... Is niet altijd even gemakkelijk.
Als ik hiero bijvoorbeeld zou reppen dat ik onlangs het eerste seizoen (1995) van Studio Kafka op de Youptoop volledig heb beluisterd, kijken ze je laf en ongeïnteresseerd aan....
@Sarcophilus | 05-12-20 | 10:13: jup, tof, een metgezel hier :)
Btw, in Vlaanderen bestaat er geen site equivalent aan Geenstijl of wel? Zover ik weet ni...
Youp maakt alleen maar grappen over mensen die er beter uitzien dan hij.
Zo een beetje iedereen ,dus. Ik heb hem wel eens in het echt gezien toen hij de van Wou straat overstak. Ik schrok gewoon hoe klein hij is. Ik denk ongeveer 1.40 of zo.
Vermoedelijk is Youp dus gewoon een kastmoslim: hij durft niet de profeet te beledigen, maar gebruikt wel onnodige neerbuigende homo-scheldwoorden. Hij had Albert ook een eikel kunnen noemen. Overigens is Albert een veel intelligenter en beter mens dan Youp ooit zou kunnen zijn.
Humor is de hoogst ontwikkelde vorm van zelfverdediging, helaas werkt het niet bij onderontwikkelden.
Ik moet gelijk denken aan Martijn Konings's Roast van Woonwagenbewoners.
Die had van tevoren een grote zuil met alarmknop tussen hem en zijn publiek gezet.
Wanneer ze agressieve neigingen kregen, moesten ze éérst op die knop drukken.
Zou dat niet ook werken bij een Roast van Moslims?
Die blijft ook maar herkansing na herkansing krijgen om grappig te wezen. Wat een knalafgang die Koning vorig jaar.
@Papa Jones | 05-12-20 | 09:53: Alleen als ze weten dat er een bom met die knop is verbonden.
@Papa Jones | 05-12-20 | 09:53: Nope.
Voor Youp gezien doen moslims niet mee. En dat klopt ook. Maar slaat de weegschaal nu door naar slim (voor welzijn van Nederland) of angst (voor zijn eigen vege lijf)? Tell us Youp! We are in spanning. En niet als afleiding over stoute hooligans beginnen nu.
Voor een ieder die Youp hypocriet vind. Ik snap hem wel. Hij gaat zijn leven toch niet vergooien of geven terwijl politiek Den Haag o.a. het allemaal wel best vinden. Wie is hij dan ! Nb. Links en de mossels hebben met geweld en dreigen hun doel bereikt. In alle eerlijkheid. Jullie denken toch niet dat ik een FvD of PVV poster in mijn raam ga hangen ! Sterker nog ik ben Hollander (niet te verwarren met Nederlander) en durf niet eens meer een NL vlag in mijn auto neer te leggen. Daar begint het al.
Nederland is al decennia lang geleden kapot gemaakt door die PvdA stempleasers die dachten dat een multi-culti samenleving hier geboren moest worden. Wat een egotrippers waren dat. Zie nu ook Asscher. Naast Rutte, De Jonge één van de grootste klaplopers die er rondopen op het Binnenhof. Ik vergeet die heks nog. We zijn goed op weg naar de afgrond. Frans en Diederik zingen al "Hoor wie klopt daar kinderen, zal..."
Misschien kan iemand weer even vertellen wat Youp toen heeft verteld want ik heb t denk ik gemist en zonder die info en wellicht wat duiding van de redactie is het een beetje gissen.
Precies.
Wil die andere volkskrant-abonnee zich melden?
De enige die de islam niet ontziet in zijn humor is Hans Teeuwen. Ondanks dat een islamist één van zijn beste maatjes over de kling heeft gejaagd.
Mwah, hij remt zeker wel iets als die voorbijkomen.
Niet mee eens. Teeuwen maakt geen profeetgrappen. Is zijn goed recht. Maar ik zou 'm wel eens als publiek in een afgesloten cabaretruimte zonder opnameapparatuur en infiltranten willen horen losgaan.
*Pisnicht.*
Officieel alliterreert het niet eens denk, want geen gelijke medeklinkers, maar wat doet het dan WEL, waardoor het zo lekker in de mond bestorven ligt? (oeps...)
Alliteratie is voor-rijm. Dit is binnenrijm.
Ezelsbrug: Suske en Wiske en de Akelige Alliteratie.
Alle begin is moeilijk; maar op tijd stoppen nog veel meer blijkbaar.
Als er ook "weer eens gelachen moet kunnen worden om homo's" meneer Van t Hek, tuurlijk, maar waarom accepteert u dan -tegelijk- dat u geen grapjes mag maken over die profeet. Vanwege dat mes. Maakt uw uitspraak over grapjes over homo's nogal cynisch of niet. En misschien een beetje hypocriet? Hypocriet omdat u weet dat Albert Verlinde niet zo primitief, achterlijk en agressief is dat hij u komt doodsteken?
Maar door grapjes te maken over homo's haalt Youp natuurlijk wel even 1,5 miljoen potentiele nieuwe kijkbuiskindertjes binnen. Die hebben het ook niet zo op homo's.
Van 't Hek zit in het rijtje publieke lafaards, geef me dan maar mensen als Micha Kat die het wel snappen, helaas moet je wel tussen regels kunnen lezen, dat Kat gisteren in Dublin met een internationaal arrestatiebevel in gearresteerd op verzoek van Grapper....
@Lorejas | 05-12-20 | 09:36: Maar ook niet op humor. Het dunste boek ter wereld is niet voor niets 1400 jaar islamitische humor.
@Lorejas | 05-12-20 | 09:36: Die kijken heus niet naar Youp.
Oh nee, dom van me natuurlijk, de buurt moet afgebroken worden op Oud en Nieuw natuurlijk. Die zullen inderdaad geen tv kijken.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-12-20 | 09:40: Niet direct, maar via via zullen ze wel wat meekrijgen en die bevolkingsgroep heeft aan een half woord genoeg. Wat zeg ik, een half woord, soms is een cartoon al voldoende voor een islamitische meltdown.
Er was blijkbaar een tijd dat 'TakkeTyfusTrrrrrut' (met de luide T) op de grens van het betamelijke lag.
En 'GvdrrrrrrrrrrrTomme' en 'Kut'
Want dat ze dat durfden te zeggen. Op televee.
Toen moest het steeds grover. Hans Teeuwen die iets met de majesteit wilde doen. Want dat ze dat durfden te zeggen. Op televee.
Gaap.
Daar is nu is daar de lol wel vanaf.
Grapjes maken over gristenen, corpsballen, voetbaltokkies, bucklerlullen, domme politici (pleonasme?) en pisnichten... maar zodra het I en M woord voorbij komt zwijgen als het graf.
Gaat wel lekker met het vrije woord anno 2020 in verNederlandje of niet Joepie?
Zelfspot en relativering dat schijnt bij sommige gelovigen iets moeilijks te zijn .
Ze zeggen dan dat hun geloof beledigd is, maar in feite zijn ze zelf beledigd. Maar dat verschil kunnen ze niet maken.
Terwijl toch de meeste zo niet alle cartoons over de gelovigen zelf gaan.
@kloopindeslootjijook | 05-12-20 | 09:45:
Spijker kop raak, dank u
Youp zegt soms wel leuke dingen maar het is natuurlijk geen Seth Gaaikema.
Dit is wel een heul zieke vorm van sarcasme hehe...
Geth Saaikema.
Temazepam daarentegen...
Link dan even naar het volgende. Geen dank.
www.vpro.nl/programmas/pisnicht-the-m...
Ik hoor het de linksen nog zeggen: "We laten ons niet bang maken hoor. Onze manier van leven zal door de islam echt niet veranderen hoor." Ahaha!
Youp is een racist want hij maakt een strenge selectie van grappen. Deze grappen gaan altijd ten koste van homo's of blanke mannen die een bepaald merk bier drinken. Nooit over den neger, laat staan moslims. Hij maakt dus onderscheid op grond van ras of geloof en dat is conform art. 1 grondwet verboten. Het AT staat klaar?
Ja klopt. Altijd gereformeerden en christenen afzeiken. Jaar in jaar uit, elke conference. En niet zo'n beetje ook. Wat heeft meneer Youp een vullis naar die mensen gesmeten. Maar over de islam en moslim geen woord. Nada.
Joep is een vriend van de NPO.
Vrienden van de NPO maken geen grappen over niet-blanke mensen.
@Eigenwijs | 05-12-20 | 09:36: Je hebt ook cabaretiers die sowieso geen minderheden of anders denkenden aanpakken tijdens hun shows maar Youp kiest er voor om dat wel te doen maar slaat een hele dominante groep waar je echt niet om heen kunt gewoon over. Dat is puur racisme los van een enorme lafheid. Stop dan met optreden, liefst 30 jaar geleden.
@ILF2 | 05-12-20 | 09:40: Ja, humor ten koste van anderen maken, dat kunstje beheerst meneer Youp uitstekend. Hij zou wel eens wat zuiniger op onze christenen mogen zijn. Let wel: Momenteel zijn er 500 mosques en 3000 actieve kerken in Nederland. De inhaalrace gaat hard. De christenen en refo's geven tenminste nog wat tegengas. De rest van Holland: 'Après nous le deluge'. Je kunt uitrekenen wanneer de islam de grootste godsdienst in Nederland is. En nee, ik ben geen belijdend christen of refo.
Youp komt uit een tijd dat je eigen cultuur relativeren met wat zelfspot goed was maar grappen over zwarte of moslims gaat maken niet, want niet modern en multiculti. Op zich gebaseerd op goede moderne gronden, maar ook ingehaald door de tijd.
@kloopindeslootjijook | 05-12-20 | 09:57: Klopt, maar de 'weg met ons' grappen gaan gewoon door.
@kloopindeslootjijook | 05-12-20 | 09:57: Om de integratie in onze vrije cultuur te bevorderen hadden van meet af aan wel grappen juist wel grappen gemaakt moeten worden over donkere mensen, licht getintiërs en vooral moslims. Het ideologisch isoleren van deze groepen Nederlanders en uitsluiten in de humor is discriminatie en/of racisme. Dat wilden we toch juist niet? Hoe moet een donker iemand of moslim zich voelen als hij weet en voelt dat hij continu met fluwelen handschoenen wordt aangepakt? Dat hij niet wordt behandeld als alle andere Nederlanders omdat er een elitair clubje is dat bestaat uit cabaretiers, figuren als Marcel Gelauff, Peter de Vries, Jinek die vinden dat zij anders zijn en dus ook anders moeten worden aangesproken. Ik vind dat echt walgelijk. Dat heeft niets met inclusiviteit te maken. Eerder het tegenovergestelde.
Youp, best een aardige man maar lees zijn columns al een tijdje niet meer, elke week weer over het bootje van WimLex, kom eens een keer met een nieuw onderwerp
Schrijft ie nog steeds brieven aan "Koningin" Beatrix of is Youp inmiddels op de hoogte van een troonwissel?
Hij Kan me niet vaak genoeg over die door ons opgehoeste pooierboot schrijven
NOS Teletekst 121
Kort nieuws binnenland
Burgemeester Halsema van Amsterdam
maakt geen uitzondering voor Youp van
't Hek om in Carré voor meer dan dertig
mensen zijn oudejaarsconference te
spelen.Hij,BNNVARA en de NPO hadden
verzocht om 250 toeschouwers toe te
staan,omdat zijn show met minder
publiek niet tot zijn recht zou komen.
30 pisnichten in de zaal + wat migranten die ook urineren + wat orthodoxe gristenen die hopen op minder gevloek en er wordt weer net zo hard gelachen als Youp in z'n begintijd bij Pepijn toen er ook 30 man en een paardekop in de zaal zaten. Gewoon de volumeknop in de zaal wat harder zetten dan kunnen we voor de buis/ platscherm ook meelachen.
Voor mijn part lachmachine er onder. Ik kijk toch niet.
Ik kan het niet lezon. Maar ik ga ervan uit dat het naadloos aansluit bij alle andere interviews van Youp. Youp ziet de zaken best helder meestal.
Zo is het. En ik lees zijn columns dus wel en met veel plezier. Ieder zijn smaak.
Halsema: ‘Geen extra publiek bij oudejaarsconference Youp van t'Hek'
Burgemeester Femke Halsema gaat geen uitzondering op de coronamaatregelen maken voor de eindejaarsconference van Youp van ‘t Hek. De cabaretier wil dat er bij de opnames van de show meer dan dertig man publiek aanwezig is.
www.parool.nl/amsterdam/halsema-geen-...
Maakt 'ie er toch een "BLM demonstratie" van...
"Een grapje over de profeet, ik wil er niet voor dood"
Laffe en politieke correcte uitspraak. Houd dan ook je bek over de kerk e.d.
Het heeft niks met politieke correctheid te maken, refo's zijn ietsje minder gewelddadig dan IS
@Diederik_Ezel | 05-12-20 | 09:27: Tis een lafbek die ik vroeguh leuk vond maar nu van mij zo snel mogelijk een Tommy Coopertje mag doen. (leuke grap hè)
Maar ook een veelzeggende uitspraak waar bijna geheel (politiek) Nederland de ogen voor sluit..
Dat is niet laf maar eerlijk.
Wanneer heb jij voor het laatst voor een miljoenenpubliek Allah belachelijk gemaakt? Keyboardtijger.
@mghammer | 05-12-20 | 09:32: zie de bestuurlijke elites wapperen met de vlag van de vrije meningsuiting. Juist die opmerking van Joep zou de goedgelovige gemeente moeten doen wakker schrikken. Want, zelfs een flauw grapje over Mahomet, zelfs een spotprent vertonen kan dodelijk voor je aflopen.
Krijg een hartverzakking van het lachen. Pisnicht niet normaal haha, was het maar weer 1983.
Het is niks met die schreeuwerd en het zal ook nooit wat worden. Vloeken voor verontwaardiging, die domme worstenvingertjes die tijdens het schreeuwen constant aan elkaar zitten te friemelen, ik kan er niet naar kijken of luisteren.
Zijn mening is niet ter zake doende. En dan die columns.... aan elkaar geplakte oprispingen waar zogenaamd een rode draad door loopt. Infantiele onzin.
Kortom, hij komt nog niet halverwege een Freek.
En dan nu vragen of hij tijdelijk/voor een keertje dominee voor een kerk te mogen spelen. Ja, voor de domme, linkse kerk.
Een lul met bretels!
Ja, een buckler-lul
Youp is een enorme zeiklul.
Niet eens een stijve, maar zo’n slappe, overbehaarde, druppelende zeiklul.
Bovendien geen leuke grappenmaker.
Z’n publiek ligt al dubbel als die neppige kakLuL stoute dingen zegt.
En altijd maar dat vloeken. Nee, das geen humor.
Oh schat, we zouden broers kunnen zijn.
@Normpje | 05-12-20 | 09:25:
Of pisnichten ;-))
@Southcarolina | 05-12-20 | 09:26: Juist! Want Youp is leuk hoorden ze op 1 januari, bij gebrek aan gesprekstof.
@Southcarolina | 05-12-20 | 09:26: Zij die naar deze proleet gaan kijken sporen net zo min als hij. Een pot nat.
@Lupuslupus | 05-12-20 | 09:30: Pisnicht. "Een pot nat". Dat deed u expres toch??
LOL
Het zal wel. Volkomen niet meer van deze tijd onze Youp.
Denkers kunnen best van voetbal houden en graag ‘s iemand op z’n bek timmeren.
En Youp vraagt er gewoon om.
Dat ging over voetbalsupporters naar ik meen.
@Normpje | 05-12-20 | 09:26: Oh ja, de stinkhoerdivisie.
@Ruimedenker | 05-12-20 | 09:26:
Vind Youp best leuk zolang hij maar niet gaat zingen.
duidelijk dat de tekst voor u te ingewikkeld was.
@AntiZanicz | 05-12-20 | 10:23: Het blijft lastig, ja.
"Dit artikel is exclusief voor abonnees" @Pritt gaat er vanuit dat de meeste reaguurdertjes een abbo op de azijnbode hebben? Niet echt een sterke marketingzet he Pritt....
Elke week wordt de Volkskrant hier voorgelezen. Nooit opgevallen?
@RandyBiel | 05-12-20 | 09:39: Citeren is prima maar regelmatig verwijzen naar een artikel wat je triggert om abonnee van de Volkskrant te worden is zo langzamerhand een beetje "opvallend" .
Pritt heeft liever meer abbo's dan dat hij meebetaald aan krantensubsidies
Leuk interview, oprechte vent. De belangrijkste quote zijn jullie vergeten, terwijl het een wijze levensles voor velen hier kan zijn:
'Je mag wel zeuren, maar je zou ook iets zachter kunnen zeuren.'
Als je te zacht zeurt, wordt je nooit een baudet
Hier valt niets te lezen Tenzij ik die linkse Volkskrant ondersteun met een abbo, wat ik niet doe en hopenlijk met mij vele anderen ook niet
Prima krant hoor. Het magazine is wat elitair, maar dat leest Pritt gelukkig voor ons.
Hij zou moeten stoppen. Het werk wordt hem onmogelijk gemaakt.
Wat zeg ik? In feite is hij al gestopt.
Ah, komkommertijd alweer. Queen Mom, Henk Krol en Joepie in het nieuws. Pfff.
Pisnicht is een denigrerend woord voor urinehomoseksueel.
Cousine d’urine rijmt leuker.
Raar dat juist zij degene zijn die de reinigende werking van een klisma op de bruine uitgang in hun benaming hebben. U brengt het beste in mij naar buiten.
Volgens mijn nichtje van vier is homofoob erger dan pisnicht, want homofoob gaat over een groep en pisnicht over een individu? Bemoei je met je eigen zaken, kutwijf.
Het word er op de crèche al vroeg ingestampt merk ik.
@2voor12 | 05-12-20 | 09:23: lol
Je nicht is geestelijk 4?
Albert Verlinde is dan ook geen trut, zelfs geen piesnicht.
Verlinde is een goedkope beeldbuishoer.
En hoe ik dat uberhaupt weten kan, joost mag het zeggen.
Youp is een zeikneef.
Vroeger was iedereen in Nederland gelijk, toen werd iedereen tot het bot beledigd, van zijn voetstuk of sokkel getrokken zodat we allemaal samen in de klei stonden. Nu zijn sommigen vanwege hun kleurtje, geloof of afkomst verheven, en moeten worden uitgesloten van deze cultuur.
Van wanneer tot wanneer was iedereen in dit land gelijk dan ?
Dat tot op het bot beledigd viel juist vroeger reuze mee. Neem een Jos Brink, Wim Sonneveld, Wim Kan, Toon Hermans enz. Die hadden juist als doel om de mensen te vermaken en niet om zo beledigend mogelijk te zijn. Iedereen van hun sokkel trekken voor de 'lol'? Geef mijn portie maar aan Fikkie. Mensen die beledigen om het beledigen en zij die dat 'grappig' vinden zijn van een bepaald 'soort' waarmee ik niets te maken wil hebben.
Sorry, linkje vergeten... www.flavorwire.com/469065/the-30-hars...
uw herinnering is een beetje verkleurd
@Lupuslupus | 05-12-20 | 09:27:
Dat is niet de essentie. Het probleem is dat een goeie grap over de religie van de "vrede" net zo min kan omdat ze dan op hun versneden pikkie getrapt zijn en aan het bedreigen slaan.
Nou, wij hebben hier het recht om te beledigen. Normale mensen kunnen daarmee omgaan, grappig of niet grappig. Maar als het op de islam-manier moet hoef ik ook niet mijn best te doen om het grappig te maken voor die kutmoslims.
@citywok | 05-12-20 | 10:35: bleef het maar bij dreigen. Dat is nu juist het probleem.
culture always wins
Youp heeft aan de imam gevraagd over wie hij wel grappen mag maken.
Een pisnicht, is die per definitie top of bottom? Ik vraag dit voor een vriend.
u moet wel want u snapt er zelf niets van wanneer u denkt dat er mannetjes en vrouwtjes homo's zouden zijn.
@AntiZanicz | 05-12-20 | 10:21: Jij bent een lesbo ontkenner?
@citywok | 05-12-20 | 10:29: maarfeitelijk is zo inclusief dat ie geen homo's of lesbo's in zijn vriendenkring heeft. Anders zou ie weten dat er bij de stelletjes altijd een mannetje en een vrouwtje te onderscheiden is. Leuke is dat het bij hetero's ook zo is en niet altijd overeenkomt met het geslacht. Maar dat soort zaken zaniken sommigen liever over.
Ik vind ook dat er best wel weer eens gelachen mag worden om de profeet Youp!
Niet zo bangig hoor!
Heb nog nooit om die engerd kunnen lachen. Het christendom onderuit halen maar over de islam geen woord durven schrijven want dan is meneertje plotseling bang. De grofgebekte lafaard.
Ik wist niet dat Youp profeet was.
@Lupuslupus | 05-12-20 | 09:21: Het is inderdaad laf. Begrijpelijk, maar laf.
Hij zou moeten stoppen.
Ik vind Youp niet grappig meer. Ik wil ook graag lachen om de profeet, of welke andere groep dan ook.
Maar als ik dikke bedreigingen zou krijgen, bond ik ook in. En met mijn velen anderen. De meesten van ons zijn laf als puntje bij paaltje komt. Portie en fikkie.
En daarom werkt terrorisme.
@zwaaropdehand | 05-12-20 | 09:23:
Wat een komma niet kan doen...
@Reaguurst | 05-12-20 | 09:39: Maar ik zou niet gewoon doorgaan met anderen in het openbaar op een zeepkist de maat te nemen.
@Sans Comique | 05-12-20 | 11:10: Precies. Stoppen, want je kunt je werk niet meer doen.
Nou, en nu?
Vooral heel erg lang lachen om die uitstekende grap.
Youp heeft de Islam altijd ontzien. De rest ook. Op dat punt hebben de booslims allang gewonnen.
Als je het niet aan de stok krijgt met moslims zelf, dan is het de deugbrigade wel die over je heen rolt bij een goede profeetgrap. Bij een slechte ook. Volgens mij zit een groot deel van de deugbrigade bij Youp in de zaal trouwens. Dan kost een islamwitz hem straks nog geld ook.
had u enig talent zou u het zelf natuurlijk een stuk flinker aanpakken.
Wat dat betreft is die deugende Amsterdammer een zwijghypcriet in vergelijking met Theo Maassen en Hans Teeuwen
@Zult-eter | 05-12-20 | 11:01:
Theo Maassen is niet laf?
Het siert Youp wel dat hij er altijd eerlijk voor uit komt dat hij te bang is om grappen over de islam te maken. Zijn meeste collega's ontkennen dat ook nog.
Joepje is zelf een klein hypocriet deug-pisnichtje. Ik weet dat hij meeleest en hij vindt dat ik gelijk heb.
Is niet waar, hè Youp!
Ik voel zowaar enige sympathie voor Youp van het Hek nu.
It's a christmas miracle!
Omdat hij zo graag mensen afzeikt?
Pisnicht
Wat als homo's nou ook eens wereldwijd aanslagen zouden plegen?
Zouden ze dan ook zo ontzien worden?
REAGEER OOK