Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Franse ambassadeur in NL extra beveiligd

Alle Ferrero Rochers worden gecontroleerd

Social

Allemaal even Martin Sommer in de Volkskrant lezen mensen

In dagblad Trouw werd een Amerikaanse hoogleraar Franse geschiedenis geïnterviewd, die zei ‘dat de laïcité (de Franse scheiding van kerk en staat, MS) een excuus geworden is voor rassendiscriminatie’. Het is een mening.

Afgezien daarvan was de hooggeleerde nogal slordig in haar feiten, wat de krant op een gepeperde brief van de Franse ambassadeur Luis Vassy kwam te staan. Daarop voerde De Telegraaf een gesprek met de ambassadeur, dat werd gepubliceerd onder de kop ‘Jihadisten hebben ons de oorlog verklaard’.

Voor degenen die willen weten wie nu eigenlijk wie bedreigt: sinds dat vraaggesprek kan de ambassadeur in Den Haag niet meer zonder bewaking over straat.

Over het merkwaardige gebruik om het slachtoffer de schuld te geven

Reaguursels

Inloggen

Mijn onderbuikgevoel zegt dat het allemaal al te laat is en dat in Brussel of waar dan ook braaf gaat worden getekend onder het Marakech2 verdrag omdat ze 100 kleuren in hun broek schijten onze laffe leiders voor Erdogan en andere Islamitische Staten en ons uitleveren aan de fundamentalistische salafistische
radicale Islam. Macron blaast wat voor de bühne om Le Pen buiten de deur te houden, teken Matakech2 ook weer gewoon bij het kruisje. Met alle gevolgen van dien...

En ondertussen hebben ze door te weinig bij te dragen aan internationale defensie en veiligheid, waar achtereenvolgens Obama (in Brussel notabene) en Trump (rondreis Europa) ons voor waarschuwde eraan bij te dragen, compleet totaal verneukt. Kun je doorstrepen nu, die geallieerde alliantie. Turkije wordt intussen weer Ottomaans rijk waar je bij staat.

USA wordt onder Biden economisch het bezit van China, die gaan het daar voor het zeggen krijgen alleen al door hun invloed. Trump heeft nog een poging gewaagd de onafhankelijkheid te willen sturen.

Game is al over, maar de schijn lijkt of we er nog in zitten, niets is minder waar.

Jan, Leiden | 21-11-20 | 17:28

Was toch de religie van vrede en respect en meer van dergelijk overduidelijk loze kreten?

Feitenpliesie | 21-11-20 | 16:43

Wederom wordt religie of een land een ras. Kan daar met de pet niet bij. Van welk “ras” is dan een atheïst? Of een Belg? Of zelfs een theïst? Want die laatste kan dus verschillende rassen zijn, zelfs verschillende rassen in een.

Hoe kan je ooit niet racistisch zijn als het op zoveel manieren uitgelegd wordt.

BenDeLier | 21-11-20 | 16:02

"Alle Ferrero Rochers worden gecontroleerd"

De feesten van de ambassadeur worden altijd goed bezocht. Lol!
Je kent je klassiekers Pritt.

Basil Fawlty | 21-11-20 | 15:05

Ik sta naast Macron in dezen en tegenover de islamradicalen en hun laffe dienders in "Intellectuele" vodjes als de NYT. Rot op met je islamofobie. Er is geen noemenswaardige islamofobie. Wat er wel is heet straatterreur en misdaad gepleegd door migrantenknulletjes uit islamitische landen, wat er ook is heet moslimterrorisme gepleegd door dezelfde groep, wat er wel is heet ondermijning van westerse landen door de Turkse religieuze diaspora, wat er ook is heet de onwil van Marokko om verantwoordelijkheid te nemen voor eigen criminele onderdanen.

DAT is allemaal realiteit en dat is de reden waarom de situatie nu is zoals het is. Islamofobie is een zinloos containerbegrip geworden. Wilders moet zich wel op de islam richten omdat hij van linkse leiders geen kans krijgt om te spreken over specifieke groepen die onze samenleving beschadigen. Weet je hoe de PVV als sneeuw voor de zon verdwijnt? Als Nederland eindelijk eens criminelen met dubbele nationaliteit laat boeten voor hun daden. Kan het niet goedschiks dan maar kwaadschiks.

Nederland80 | 21-11-20 | 14:54 | 2

Juiste analyse, dit eindigt in een clash en de vele waardeloze splinterpartijtjes in de politiek zullen het versnellen. Eerst zal het platteland de kont tegen de krib gooien, de randstad staat dan overigens al in feite in brand. Nederland wordt momenteel harder verraden dan de NSB-ers ooit voor mogelijk hadden gehouden.

grindbak | 21-11-20 | 15:06

Die dubbele nationaliteit is totale nonsens. Mijn Mrs. had dat toen ze in '91 naar Nederland kwam vanuit Istanbul als expat. Heeft de Turkse nooit vernieuwd en dacht dat ze sinds '94 puur Nederlands was. Forget it. Ze staat nog steeds in de Turkse databases en iedere keer zeuren ze dat ze haar Turks paspoort moet vernieuwen. Doet ze dus niet want ze is nu Nederlands maar die Turken blijven zeiken. Zelfs zo bont dat een jaar of 10 geleden een brief in de bus viel van de AKP tijdens een of andere verkiezing daar dat ze toch echt op die AKP moest stemmen. Ze was laaiend want de Turkse staat had haar adres weggegeven aan de AKP (thans hetzelfde als de staat) en heeft die brief meteen door de shredder geduwd. Die ratten blijven je achtervolgen.

Basil Fawlty | 21-11-20 | 15:33

Amerikaanse hoogleraren Franse geschiedenis Vincent en Jules
VINCENT: You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
JULES: They don't call it a Quarter Pounder with Cheese?
VINCENT: No, man, they got the metric system there, they wouldn't know what the fuck A Quarter Pounder is.
JULES :What'd they call it?
VINCENT :They call it Royale with Cheese.
VINCENT: I dunno, I didn't go into a Burger King. You know what they put on french Fries in Holland instead of ketchup?
JULES: What?
VINCENT: Mayonnaise.
JULES: Goddamn!
VINCENT: I seen 'em do it, man. They fuckin' drown 'em in this shit.
www.youtube.com/watch?v=ab7eVVG3I8s

HetOorAakel | 21-11-20 | 14:23

Volg het spoor terug. In 1905 werd in Frankrijk de laïcité ingevoerd, oftewel de scheiding van Kerk en Staat. Het betekende dat de Staat niet meer in de Katholieke colonne mee marcheerde maar zich strikt neutraal ging opstellen ten opzichte van religieuze aangelegenheden. Dit naar aanleiding van de de affaire Dreyfus, waarbij een Joodse officier door staatsambtenaren werd gediscrimineerd en inhumaan behandeld. In 2003 heeft Jacques Chirac de laïcité omgezet van Staatsneutraliteit naar burgerneutraliteit: op straat dient de Franse burger zich religie-neutraal te gedragen, kleden, uiten enz. Volgens de hoogleraar van Trouw raakte deze wetsverandering niet de christelijke religie omdat dat reeds een geprivatiseerde religie was en waren er te weinig orthodoxe Joden in Frankrijk om zich over hen zorgen te maken (er zijn na 2003 dilwijls aanslagen gepleegd op Joden). Volgens de hoogleraar in Trouw was deze laïcité wetsverandering bedoeld om de moslims te treffen. Vervolgens zie je in het Trouw artikel hoe de hoogleraar irrationeel gaat oreren: 'Bruine mensen', 'rassendiscriminatie', en als verboden klap op de vuurpijl: de Fransen zouden de moslims altijd al als 'inferieur' beschouwd hebben. Geen woord van deze hoogleraar over de wijze waarop in de Koran moslims geïnstrueerd worden om naar 'kafirs' te kijken: met een superioriteitscomplex van hier naar Mekka en terug. De moslims achten zichzelf superieur aan niet-moslims. Dat laat de hoogleraar weg.

Eeuwig..Op..Vakantie | 21-11-20 | 13:55

Dus je mag iedereen die terroristisch geweld afwijst, altijd extreemrechts en racistisch noemen. Concrete bewijzen voor die zware, vaak dodelijke beschuldiging zijn niet nodig,
Maar je mag nooit kritiek hebben op een islam die terroristisch geweld predikt?
Ook niet als reeksen bloedige aanslagen een land lam leggen?
Is dat niet een tikkeltje inconsistent?

En dan nota bene nog verwijzen naar de principes van de Franse rechtsstaat die kritiek op het christendom al eeuwen legitimeren. Dan snap je als "hoogleraar Franse geschiedenis" dus echt niks van Frankrijk, niks van de Franse geschiedenis, en niks van de principes van de Franse rechtsstaat.

En niks van rechtsstaten bovendien. De Westerse samenlevingen konden tot pakweg 1970-1980 opklimmen tot de meest vrije, vreedzame, tolerante en welvarende samenlevingen aller tijden. Sindsdien zette de linkse kerk het verval in, met een combinatie van Politiek Corrupte censuur, politiek geweld, en afbraak van democratische besluitvorming middels overbodige bestuurslagen van ongekozen en ongecontroleerde baantjesmachines.
Desondanks zijn we nog steeds veel vrijer dan mensen buiten de Westerse Wereld ooit geweest zijn. Al die linkse idioten die zeggen dat meer censuur tot een mooiere samenleving leidt moeten maar eens één (1) voorbeeld geven van een samenleving die door censuur is opgeknapt.
Dat voorbeeld bestaat niet.

De Vrijheid van Meningsuiting (VvM) is de enige vrijheid die er toe doet.
De aanpak van maatschappelijke problemen gaat namelijk altijd volgens een vast patroon;
1. publicatie van artikelen en boeken over het probleem => bekendheid;
2. kritiek op, satire over het probleem => maatschappelijke discussie;
3. dat leidt tot politieke besluitvorming om het probleem op te lossen.

De slavernij in Suriname bijvoorbeeld zou niet zijn verboden als niemand in Nederland er 1; van had geweten, of 2; daar kritiek op had mogen hebben. Eventuele gekwetstheid van slavenhouders speelde geen rol in de discussie. Gelukkig maar, want zonder stapje 1 en stapje 2 is stapje 3 onmogelijk; geen enkele machthebber geeft immers *zomaar* zijn macht weg.

De macht van kerk en adel in West Europa was al eerder gebroken door zowel feiten over, als kritiek/satire op beide instituten toe te staan. Die VvM leidde tot de emancipatie van minderheden, arbeiders, vrouwen, homoseksuelen, etc.
Ook de aanpak van machtsmisbruik en corruptie (belangrijke oorzaken van armoede) is onmogelijk zonder VvM.
Milieubescherming en dierenrechten; Westerse landen lopen voorop, dankzij de VvM.

Als we de VvM kwijt zijn is alles verloren.

Dandruff | 21-11-20 | 13:54 | 2

Het is al te laat. Big tech is colluding with big corporate who is colluding with big government. Hebben zelfs met succes een verkiezing gekocht paar weken terug. En dat is slechts een voorproefje. In combo met de pinko pox maatregelen een kiekje wat ons te wachten staat. It's game over man. The jig is up, the table is rigged and the house always wins.

Graaf_van_Hogendorp | 21-11-20 | 14:38

@Graaf_van_Hogendorp | 21-11-20 | 14:38:

Daar ziet het inderdaad wel naar uit. Maar misschien gaat er iets kantelen.

Macron was ooit het politiek correcte antwoord op Le Pen. Maar ook hij heeft dus genoeg van islamisering en neemt keiharde maatregelen. In NL durven zelfs de linkse kartelpolitici dat beleid niet af te wijzen.

Zaak is enerzijds dat de linkse elite beseft dat ook zij onthoofd gaan worden, als de islam de boel hier overneemt. Er is geen islamitisch land ter wereld waar links gedachtegoed gedoogd wordt.
Anderzijds moet het linkse stemvee dat om religieuze redenen nooit zelf ergens over nadenkt dit beseffen. Ook zij kunnen een concertzaal of een stadsbus betreden op het moment dat de islam zich daar profileert.

Dat besef ijkt inmiddels door te dringen. Ook diverse linkse trollen op GS staan inmiddels iets kritischer tegenover islamitisch geweld dan een paar jaar geleden.
Uiteindelijk zijn linkse mensen grotendeels laffe napraters. Nu haten ze islamcritici "omdat iedereen dat doet". Maar naarmate steeds meer linkse opinieleiders overlopen naar de democratie zullen de andere schaapjes dat ook doen.

Niemand wordt beter van meer islam; zelfs moslims niet.

Dandruff | 21-11-20 | 15:32

Er is een rottingsproces gaande in de westerse wereld.
Dat proces wordt aangejaagd vanuit twee obscure hoeken: de linkse en de islamitische.

Volledig verrot zijn inmiddels de media. Met ooit respectabele instituten zoals The New York Times en de BBC voorop. De meeste zijn ten prooi gevallen aan de linkse woestijnwind die vanaf het eind van de jaren '60 over de westerse wereld is gaan waaien. Die stofstorm heeft velen die in die sector werkzaam waren of zijn, blind gemaakt. Idealen hebben gezorgd voor wens-denken. En dat wens-denken heeft een soort parallelle, linksom draaiende wereld gecreëerd die niet stoelt op zoiets als tastbare realiteit, maar op gebakken lucht.

Aangetast door rotting zijn voorts talloze universiteiten in zowel de VS als in Canada, Europa en Australië; aangevreten door die zicht-belemmerende linkse stofstorm. Aan die instituten worden 'wetenschappen' - en de bijbehorende leerstoelen - verzonnen die niets meer met feitelijkheid te maken hebben, maar alles met politiek correcte, modieuze windhandel.

De culturele wereld tenslotte, laat al een paar decennia de decadente idiotie en de waanzin zien van politieke correctheid, semi-marxistische warhoofderij en 'wokeness', die bezig zijn een ravage aan te richten.

Dat proces van ontbinding wordt verder aangewakkerd door het aanlanden in het westen van een andere woestijnwind: de islam. Deze verkalkte, voor-middeleeuwse religie die eigenlijk een totalitaire ideologie is, gebaseerd op een tot in het absurde doorgevoerd 'male privilege', zorgt niet alleen voor regressie en de wederkomst van de preutsheid, maar ook voor morele rotting omdat deze religie als geen andere slechts in stand kan worden gehouden door onderdrukking, hypocrisie, dubbelhartigheid, leugenachtigheid en door recht lullen wat krom is.

De twee hierboven beschreven indicatoren - de linkse en de islamitische ideologie - zijn beide gebaseerd op een hoge mate van wensdenken. En omdat wensdenken alleen niet voldoende is om de nagejaagde idealen te realiseren is er iets anders nodig: dwang. Die dwang veroorzaakt logischerwijs conflicten, verzet, tweedracht, polarisatie, woede, geweld en sociale onrust.

Op dit slagveld spelen blinde partijdigheid, propaganda, verdraaiing of zelfs omkering van feiten, leugens en valse voorlichting, non-argumenten, emotie, morele chantage en zelfs intimidatie en geweldsdreiging een dominerende rol.

Het is dit pandemonium van morele en sociale rotting waarvan we nu getuige zijn.
Je kunt alleen maar hopen dat dit goed afloopt.
Maar als ik een schuine blik op de geschiedenis werp, is die hoop wat mij betreft ijdel geworden.

Peter Emile | 21-11-20 | 13:43 | 4

Wauw, bijzonder raak verwoord, mijn complimenten voor uw tegel!

Ad Bervoets7847 | 21-11-20 | 14:35

44 Zetels voor Rutte. Verwacht dus een hernieuwde coalitie met de kameraden van D66. Kort gezegd: die hoop is ziende aan het vervliegen.

squadra | 21-11-20 | 15:40

Mooi geschreven en ook ik houd uw slotwoord aan. Er wordt op meerdere fronten oorlog gevoerd door allerlei groepen die een duivels verbond hebben gesloten. Wat je wel moet weten, is dat de moslims de figuren zijn en de eindtouwtjes in handen hebben. Al die groepjes en stichtingen zijn opportunistisch gajes. Daar zit weinig moreel besef in, behalve best veel poen en onwetende idioten. Ze maken een hoop kabaal om de aandacht van het echte probleem af te leiden. Dat doen ze onder het mom van mensenrechten vanuit hun idee. De rest is fout of nog fouter. De moslimwereld in Nederland maakt hier handig gebruik van. Die hebben het al voor elkaar gekregen, dat de islam hun algemene standpunten beïnvloed. 30 jaar geleden ben ik uit de linkse beweging gezet, want ik ging het leger in en oorlog voeren. Ik kom uit een echt links nest, niet die nepperts van vandaag, dus dat was wel een dingetje. God, wat ben ik blij, dat mijn ogen opengemaakt zijn in die tijd. De islam is echt een serieus probleem. Het is in denkwijze middeleeuws, maar in handelen heel geavanceerd. Ook zonder technische middelen. Daar kunnen wij op dit moment niet tegenop. Alles dondert in elkaar op dat moment, wanneer de toeter het begin gaat inluiden.

Klappernoot | 21-11-20 | 16:12
▼ 1 antwoord verborgen

Wie is dan de ambassadeur en waarom staat zijn zoon hier op de foto met Fidan?

johoost | 21-11-20 | 13:32

Heerlijk: dit gesteggel tussen idealisten a la Sargentini en realisten a la Macron. Dat de laatsten mogen winnen. De idealistische lijn van GroenLinkser Sargentini heeft ons meer dan genoeg ellende bezorgd.

Amsterdamsko | 21-11-20 | 13:32

Steeds meer het gevoel dat er een kantelpunt is ontstaan nu er steeds meer spijtoptanten opstaan uit de linkse dictatuur die de afgelopen 40 jaar stevig heeft gedomineerd op alle fronten. Nu voelen zij ook eens hoe het is om continu met drogredenen te worden geconfronteerd ad hominem.

Tiscali-2 | 21-11-20 | 13:31

Om de aantijgingen in het Trouw artikel verder te ontkrachten: de emeritus hoogleraar is niet alleen incompetent, ze is ook nog eens ter kwader trouw.
Haar eigen zoon werkt bij de new york times en heeft er daarmee belang bij dat Macron verliest in de confrontatie Angelsaksische pers VS. Macron.

Overigens, de zoon van de niet-onthoofde geschiedenislerares (Joan Wallach Scott) schrijft dus in zijn filmkritieken bij de new york times dat
"Misschien zijn niet alle blanken racisten, maar racisme is wat ons wit maakt."
en.m.wikipedia.org/wiki/A._O._Scott

Volledig wappie en het zou grappig zijn als het niet zo schadelijk is.

Barre_de_k | 21-11-20 | 13:28 | 2

Hij heeft wel een punt. Niet in de zin dat alle blanken racistisch zijn, maar wel dat racisme (in de vorm van critical race theory) blanken wit maakt(en dus racistisch).

ReyNemaattori | 21-11-20 | 16:19

@ReyNemaattori | 21-11-20 | 16:19: Je moet niet zo ,oeilijk lopen blaten. Ook mensen die blank zijn maken zich schuldig aan racisme. Het zit in de Mens, en als je dat in ogenschouw neemt, dan is racisme iets onnozels. Van welke kant nou ook. Als je op dat hogere niveau wilt lopen ouwehoeren, dan is deze hele discussie totaal overbodig. Een groot deel van het volk moet gewoon leren om eens tegenspraak te bieden tegen de gevestigde orde. Vroeger deed de jeugd dat nog. Die werden later vaak ervolle burgers. Alles wat nu opgevoed wordt gaat een hersenlose oorlog aan, terwijl de moslims er een glaasje extra thee op drinken. Dat linkse gespuis kan een gezonde samenlevig zonder ellende aan. Dat lukt nu niet.

Klappernoot | 21-11-20 | 18:30

Er zijn veel useful idiots in het westen.

Mahatma | 21-11-20 | 13:28

Heb voor de aardigheid even de bio van die "prof" opgezocht. Da's pas lachen man! (alhoewel volgens haar man-zijn al een diskwalificatie is).

Bierum | 21-11-20 | 13:27 | 1

Gelukkig zijn we hier anoniem en weet niemand wat mijn geslacht is.

Barre_de_k | 21-11-20 | 13:29

Duurde even, maar Houellebecq heeft gelijk gekregen.

Feitenpliesie | 21-11-20 | 13:25 | 1

Houellebecq had de situatie alleen maar beschreven zoals hij het zag. Dus natuurlijk had hij gelijk vanaf het begin. Heb je soumission gelezen?
Overigens: Het grappige was dat een linkse française (dik, antropologie, tatoeages, je kent het cliché) hem rechts noemde. Volgens mij had ze hem nog nooit gelezen, hij past meer in de traditie van schrijvers zoals Balzac die de problemen van zijn tijd vastlegt.

Barre_de_k | 21-11-20 | 13:32

Er zijn allerlei gesubsidieerde bureautjes tegen discriminatie en om te overleven moeten die bureautjes discriminatie vinden. Nou dat vinden ze dan natuurlijk, desnoods met voorgedrukte aangifteformulieren. Daarmee is de subsidie en het voortbestaan weer geregeld. Echter daardoor ontstaat ook het beeld dat het verschrikkelijk is in Nederland. Terwijl wij een van de minst discriminerende landen ter wereld zijn. Het is toch iedereen zeer duidelijk dat Nederland het probleem niet is, het probleem is veel meer de gesubsidieerde klaagindustrie. En waar werkelijk over moeten klagen is, over een land als Qatar, maar dat doen we niet want daar gaan we lekker voetballen. Of over China, maar dt doen we niet want daar kunnen we lekker goedkoop van alles bestellen.

HoniSoit | 21-11-20 | 13:00 | 1

Uiteindelijk hebben ze gelijk. Als je op die manier een lekker verdienmodel hebt dan moet je daar vooral mee doorgaan.
Het probleem is dat het verdienmodel op kosten van de Nederlandse belastingbetaler is en ondertussen tweedracht zaait tussen deugers en normale mensen.

Barre_de_k | 21-11-20 | 13:37

Weer zo'n Amerikaan die vertelt hoe het zit in Europa.
imgur.com/fYh5pK0

Papierversnipperaar | 21-11-20 | 12:42 | 1

Ach.

We luisteren ook al 4 jaar lang naar Europeanen die vertellen hoe het zit in de VS.

Dr.Mabuse | 21-11-20 | 13:01

Alles aan de multiculturele samenleving is kut. Alles? Ja, alles. Geweld, criminaliteit, achterlijkheid, segregatie, dierenleed, bedreiging, ik kan daar heel verdrietig van worden.
En dan heb je daar Fidan Ekiz. En dan is alles weer goed.
♥ Fidan
Oh ja, en Hamza van Garagebedrijf Elisa :)
♥ Hamza
Als Hamza en Fidan kindjes gaan maken komt alles goed in Nederland.

Koekje-dr-bij? | 21-11-20 | 12:39 | 3

Ik heb pas wat tegen multikul zodra dit opgedrongen wordt en koste gaat van mijn eigen cultuur.
Oh wacht....

Veepert | 21-11-20 | 12:49

Normaal zou ik me ergeren aan hartjes en andere emoticons op GS.
Maar in dit geval kijk ik maar even weg zonder er op te letten.
Oh shit, niet gelukt.

grapo | 21-11-20 | 12:55

Hamza? Omdat hij geen last van kippen heeft en spontaan lijkt?

BozePaarseMan | 21-11-20 | 14:17

Net een Koran in mijn kolenkachel geflikkerd.
Ja ik weet het het is een nutteloze daad maar het is voor the time being weer
rustig in mijn hoofd.

linus | 21-11-20 | 12:35 | 2

Ik wilde een Koran voor een moskee in de fik steken en wachten op het daaropvolgende vuurwerk, maar dat mocht niet van Joris, dus ik zal de mijne ook in de open haard gooien en dan zeggen dat Zwarte Piet het deed. Kom ik er mooi weg mee.

Alco-de-Holist | 21-11-20 | 14:10

Groot nadeel van korans verbranden is dat je ze eerst moet kopen.
Ik gun de uitgevers van die haatpraat nog geen beschimmeld korstje brood.

Dandruff | 21-11-20 | 14:19

Kijk. Zelfs in het antwoorden draadje onder de Fidan tweets gaan blinde domme mensen verder met ontkennen van eea maar bekennen wel mooi meteen hun eigen kleur.
mobile.twitter.com/tinekelambeck/stat...
Het is en zal allemaal de schuld van (extreem) rechts zijn. En blijven.
Zelfs als het helemaal niet over politieke voorkeur gaat maar gewoon over verzet tegen gewelddadige onderdrukking.
Tineke is een beetje dom.

grapo | 21-11-20 | 12:27

Als deze Amerikaanse een "hoogleraar" is zoals wij ze hier ook kennen; vaak van links-activistische snit, dan weet ik wel genoeg.
Ze is misschien wel een Amerikaanse Leo Lucassen, of Gloria Wekker. Niet bepaald objectief.

druipsmurf | 21-11-20 | 12:25 | 2

Het gebruik van modieus Engels is hip. Gloria Alarmclock wordt het dan.

Rhenium | 21-11-20 | 12:56

Ze staat gewoon op Wikipedia.
Dus je kan opzoeken hoe """progressief""" dit academisch neppareltje wel niet is.

Barre_de_k | 21-11-20 | 13:38

"Macron heeft onlangs gezegd dat de meest elementaire plicht van een staat is zijn burgers te beschermen". Kan iemand ook even Rutte hieraan herinneren, die is namelijk de weg kwijt.

halfvolle glas | 21-11-20 | 12:20 | 5

@van Oeffelen | 21-11-20 | 13:01: Is dat teveel gevraagd, gezien de deal die wij burgers met de overheid hebben gemaakt? Wij geen wapen en eigen rechter, de overheid tuigt een werkent systeem op, waardoor wij vrijelijk onze gang kunnen gaan binnen de wetten. Als de overheid dit niet kan en wil waarborgen, vervalt de deal en mag ik mijn eigen staatje/zone uitroepen. Dan gelden mijn regels en wetten. De pest is, dat de buren ook hun eigen gebiedje gaan claimen. Gevolg: Vette oorlog en een van de twee wordt onderworpen. Uiteindelijk hebben de moslims al het land, want die hebben niks te maken met deals en overheden.

Klappernoot | 21-11-20 | 13:22

Het is niet alleen de elementaire plicht, het is het pure bestaansrecht.

frickY | 21-11-20 | 13:29

@van Oeffelen | 21-11-20 | 13:01: het probleem is dat we dat van de overheid niet mogen van Oef. Dat is in Zwitserland misschien beter geregeld maar daar zijn ze dan ook iets vrijheidslievender.

Bamberger Reiter | 21-11-20 | 13:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wacht op een reactie van GL

Eddy67 | 21-11-20 | 12:18

Beauhammed R van Doorn ook weer boos op Fidan?

RickTheDick | 21-11-20 | 12:12

Hoogleraar:
''“Ik denk dat het niet eens een kwestie van secularisme meer is. Ik denk dat de laïcité een excuus geworden is voor rassendiscriminatie. Een instrument dat ze kunnen gebruiken om te beweren dat deze mensen minder zijn dan waar Frankrijk voor staat. Ik zei al dat de situatie, met de gettoïsering en de lange geschiedenis van racisme, lijkt op die in de VS. Maar daarbij erkennen we nog dat racisme een probleem is. In Frankrijk zeggen mensen dat niet. Daar is het: nee, wij discrimineren niet tegen moslims, ik ben gewoon voorstander van de laïcité. "

Kritiek op moslims racisme noemen ,de klassieke denkfout.

chausson61 | 21-11-20 | 12:10 | 2

Europa lijkt helemaal niet op de USA. De illegalen die de USA inkomen zijn vaak geen totale wilden en analfabeten. Europa heeft te maken met een invasie van Afrikanen die totaal niet mee kunnen komen met onze maatschappij. Kunnen niet lezen, schrijven of rekenen en komen direct uit het regenwoud. Hoeft ook niet, want ze belanden hier in een lekker verwarmd bedje. Als ze dan ook nog moslim zijn, dan haal je dus de ellende in je land. Tel daar de gezinshereniging bij op en de hele horde aan welzijnswerkers voor die Afrikanen, en je hebt een recept voor ellende en geweldadigheid. Ik zou nu liever in de USA wonen, dan ergens in West Europa.

Klappernoot | 21-11-20 | 13:45

Het schijnt dat je je horloge kunt afstellen op leugenachtige linkse academici anti-racisme huilers.
Deze vrouw noemt de gettoïsering van de Franse voorsteden zonder daarbij te noemen hoeveel miljarden er in die bodemloze kuil gekleurd worden. Mijn stelling is dat deze wijken zijn beter te verklaren als enclaves dan als ghetto’s.
www.hpdetijd.nl/2019-07-23/kleis-jage...
"Je hoort vaak, soms kan je het zelfs lezen in de New York Times, dat de overheid mensen hier aan hun lot overlaat, dat het ‘mensen wegduwt in ghetto’s en jihadogene flats’, maar dat is echt lulkoek. De afgelopen vijftien jaar is er bijna 50 miljard euro uitgegeven aan opknapbeurten en nieuwbouw, met zichtbaar resultaat. In sommige delen zijn de huizen inderdaad verwaarloosd, maar dat geldt voor woningen die tot de vrije sector behoren."

Barre_de_k | 21-11-20 | 13:48

Liberté, égalité, fraternité.
Neen, laat dat laatste maar aan de "broeders" over.
Praat ik niet over de "brothers" in de ghetto in N- en Z-US.
Achterlijk jurkdragend zand volk.
Ga een kameel pijpen dan, wannabe Aladdin zandjan.

chicago river | 21-11-20 | 12:10

Geweldig stuk van Martin Sommer. Kleur bekennen nu. Take a stand.

suscrofa | 21-11-20 | 12:08

En dan nagaan dat dit probleem al jaren geleden opgelost kon worden door de bootjes terug te sturen naar Noord-Afrika. Het zijn dan alleen een paar flutjournalisten die moord en brand schreeuwen, maar de wereld die zij voordragen is gewoon zwaar kut.

heldheino | 21-11-20 | 12:07 | 1

Die specifieke flutjournalisten mogen lekker op een bootje erachteraan gezet worden.

Barre_de_k | 21-11-20 | 13:49

In het tweetje van Ekiz heeft ze het over "Samuel Patty". Ze denkt, die ambassaseur heet Vassy, dan zal die leraar wel Patty heten. Beetje slordig, Fiddan!

JvanDeventer | 21-11-20 | 12:06 | 1

Patty? De onthoofde leraar heet Samuel Paty.

Eeuwig..Op..Vakantie | 21-11-20 | 13:38

'moslims in Europa voelen zich steeds onveiliger'. Yeah, right.
Er wordt ze op alle denkbare manieren de hand boven het hoofd gehouden.
-
Tot zestig jaar geleden was er noordelijk en westelijk van Belgrado nauwelijks een moslim te vinden, nu zijn ze hard op weg om vijftien procent van de bevolking van het continent uit te maken. (Nederland: tenminste negen procent) En die wonen allemaal niet in Oost-Europa, maar voornamelijk in Frankrijk, de Benelux en Duitsland.
-
www.pewresearch.org/fact-tank/2017/11...

bisbisbis | 21-11-20 | 11:59 | 3

Polen en hongarije weten er wel weg mee

Toedels | 21-11-20 | 12:57

Na de Balkanoorlog zijn er heel veel moejahedeen (Nu noemen we het taliban of isis) in Bosnië blijven hangen. Ze worden gesteund door de golfstaten en Turkije. Het doel is heel simpel. Verdergaan met de boel veroveren. Erdogan eist zelfs dat ze moeten meewerken aan het herstel van het ottomaanse rijk. En dan staan daar ineens de Serviërs in de weg. Als Servië valt, valt de Balkan voor de derde keer, maar dan is het wel moslimgebied. De EU snapt deze wankele positie helemaal niet.

Klappernoot | 21-11-20 | 14:04

Dat stuk in Trouw is best een goed stuk, als ik het de benoemde zaken vanuit mijn eigen perspectief bekijk.

Leptob | 21-11-20 | 11:57 | 1

Hoe bedoel je? Als je vooral naar bevestiging op zoek bent?

Barre_de_k | 21-11-20 | 13:50

En Jesse Klaver zag dat het goed was.

Montgomery Burns | 21-11-20 | 11:55

Een Amerikaanse hoogleraar Franse geschiedenis.
Dat klinkt inderdaad als een zeer deskundige

zuurtjeregen | 21-11-20 | 11:50 | 1

Op zich zou ze er neutraler over kunnen oordelen als ze haar ultralinkse normen en waarden uit de Amerikaanse context had thuisgelaten.

Barre_de_k | 21-11-20 | 13:52

En de zevende dag schonk God ons ....... Martin Sommer

poepaanmijngaatsie | 21-11-20 | 11:49 | 5

@Montgomery Burns | 21-11-20 | 12:05: U begrijpt uiteraard dat ik niet bedoelde dat Van Basten of andere voetballers tegen lingerie aanschoppen.

me | 21-11-20 | 12:28
▼ 2 antwoorden verborgen

'Amerikaanse hoogleraar'. Dan weet je tegenwoordig op dit gebied wel genoeg.

Hommel | 21-11-20 | 11:48 | 2

Een democraat I guess..

BozePaarseMan | 21-11-20 | 11:49

Als je 8 keer negatief over Trump twitter, dan ben je automatisch hoogleraar.

Wiezewalakristalix | 21-11-20 | 11:56

Waarom kan ik geen links van Websites plaatsen maar krijg steeds de Melding "tegel niet gebakken"?

Alwayscurious | 21-11-20 | 11:46 | 3

Tja, curieus.

BozePaarseMan | 21-11-20 | 11:47

Iets met een zwitsal?

Kuifje-naar-Brussel | 21-11-20 | 11:50

U heeft een zwitsal achter de naam staan. Dan kan je geen links plaatsen en maar iets van 5x reaguren in een topic.

Klappernoot | 21-11-20 | 11:51

Tijd voor moslims om uit de slachtofferrol te kruipen en de westerse waarden te omarmen. Als er kennelijk een scheiding bestaat tussen gematigde moslims en extremistische moslims zijn het de gematigde moslims die deze scheiding moeten duiden.

BozePaarseMan | 21-11-20 | 11:44 | 3

Dat is de theorie. Dat is ook waar links op gokt. Ware het dat een tegengeluid in een paternalistische samenleving al snel wordt gezien als blasfemie en onherroepelijk leidt tot verwijdering. Nee, de gematigden houden liever hun mond, zij zijn immers niet het doelwit. En zo rukt de radicale islam steeds verder op.

Yeohan | 21-11-20 | 11:55

Er zijn geen gematigde moslims. Je bent een moslim, of je bent een ongelofige hond. Er is onder een klein groepje moslims best een verschuiving richting westers denken, maar dat is minuscuul en wordt vakkundig door de broeders en zusters de kop ingedrukt. Er komt geen Tweede Editie van de koran en er gaat geen verlichting door de islamitische wereld heenwaaien. Dat past niet bij een ideologie, dat puur is gebaseerd op verovering, en onderdrukken van andersdenkenden. Kijk, als dat alleen in de woestijn gebeurt, dan zal het mij worst wezen, maar langzaamaan zie je het Westen vervallen in een nare wurggreep van de islam. En ik durf mijn handen er niet onder te verwedden, dat dit voor het Westen goed gaat aflopen.

Klappernoot | 21-11-20 | 11:59

@Klappernoot | 21-11-20 | 11:59: Heb een aantal jaren geleden met een turkse man gesproken over de islam. Niet kritisch of kwetsend. Maar over zijn beleving en hoe de islam in mijn jeugd werd gebracht in de lessen maatschappijleer. Ik weet nog dat ik zei, zo werd het onss geleerd: Islam is een religie van de vrede. Zijn reactie hierop was voldoende voor mij, hij zei het niet direct maar ik begreep dat wat ik wist alemaal bullshit was. Is me altijd bijgebleven.

swapper | 21-11-20 | 12:11

Hoogleraar Joan Wallach Scott is een schoolvoorbeeld van een bureaugeleerde die geen enkele affiniteit met de werkelijkheid heeft. Tenenkrommend.

Spring Bruissteen | 21-11-20 | 11:43

‘Macron maakt van elke moslim een potentiële terrorist’
Zolang er uit die kringen bijna nul komma nul tegengas komt tegen al het geweld dan, ja. Inderdaad. In 1933 was niet elke Duitser een nazi maar een kleine groep heeft de rest wel meegekregen, op wat voor manier dan ook.

Der Schnitzeljäger | 21-11-20 | 11:41 | 2

Precies, 10% wordt al een kritieke massa, zeker als deze ondersteund wordt door terrorisme en in ook de media.

Ray Skak | 21-11-20 | 11:43

@Ray Skak | 21-11-20 | 11:43:
-
En niet te vergeten: centjes.

bisbisbis | 21-11-20 | 11:48

Niet zonder bewaking over straat.
Ik denk dat de man die al 10 jaar zijn naam aan opeenvolgende regeringen geeft daar toch eens kritisch over bevraagd zou moeten worden. Hoe is het mogelijk dat Nederland inmiddels in zo´n situatie zit dat leraren onder moeten duiken en ambassadeurs beschermd moeten worden, terwijl het volk dat hiervoor verantwoordelijk is gewoon zijn gang kan blijven gaan?

spanarchist | 21-11-20 | 11:40 | 3

Gegijzeld in een vrij land. De discussie wordt onnodig ingewikkeld gemaakt om er maar niets aan te hoeven doen. Win-winsituatie; de overheid kan niets, de daders kunnen hun gang blijven gaan.

BozePaarseMan | 21-11-20 | 11:46

Omdat u een racist bent en moslims slachtoffers, altijd. Daarom dus.

Ride_On | 21-11-20 | 12:10

Vergeet de leider van één van de grootste partijen van het land niet.

R.F.Pickering | 21-11-20 | 12:16

Kreeg die hoogleraar haar diploma bij een pak melk ofzo? Die moet zeker te weten haar professor gepijpt hebben tijdens haar promotie...

SterF... | 21-11-20 | 11:39 | 1

Ze is inmiddels richting 80 en zonder gebit schijnt heerlijk te zijn.

Joris Beltsin | 21-11-20 | 12:01

Bij links is de dader altijd en bij voorbaat het slachtoffer. Standaard procedure, kwestie van ideologie. Lekker makkelijk ook, hoef je verder niet na te denken. Net zoiets als religie. Daarom had Pim het ook altijd over de linkse KERK. Een Marxist denkt niet na, heeft geen boodschap aan feiten. Het enige dat voor deze lieden telt is dat ze zuiver zijn in de leer. Daarom hebben ze ook een verbond gesloten met de islam. Marxisten en moslims hebben meer gemeen dan je zou denken.

Motleycrew | 21-11-20 | 11:38 | 1

Amen!

Zwezerik | 21-11-20 | 11:44

Na die aanslagen door moslims in diverse Europese landen was er hier altijd een achterlijke reactie.
Dader was een ,lone wolf, extremist of een verward persoon.
En de NPO kronkelde zich in bizarre bochten om de woorden moslim en islam te vermeiden.
En nu?
Precies!

pejoar | 21-11-20 | 11:38

ze verbranden de koranen.

newray | 21-11-20 | 11:37 | 1

was dat maar waar...

Pierre Lebon | 21-11-20 | 11:45

"Om aanslagen te verklaren, is een blik op het leven van de Profeet voldoende. Hij rechtvaardigde de politieke moord voor het heil van de islam. En mensen bang maken, terreur uitoefenen, werd voorgeschreven als een nobele methode om paniek te zaaien onder de vijanden van het geloof."

www.trouw.nl/nieuws/de-gematigde-isla....

Swieberj | 21-11-20 | 11:35

Volgens de politieke partij die volgend jaar maart voor het eerst meedoet aan de verkiezingen is er een heksenjacht op moslims begonnen door Macron. Het islamitische paard van Troje is namelijk al bijna doorgedrongen tot ons parlement...

eerstneukendanpraten | 21-11-20 | 11:35 | 1

GL, x66 en PvdA doen toch al jaren mee aan de verkiezingen?

Ride_On | 21-11-20 | 12:13

Het openbare leven wordt van ons afgepakt. Het individu is nergens veilig voor beschuldigingen en persoonlijke monitoring.
Letterlijk niet meer zonder beveiliging over straat kunnen/mogen is daar een onderdeel van.
Een kinderfeest niet meer buiten kunnen vieren zonder psychische terreur ook.
Geen les meer kunnen geven zonder angst ook.
Niet meer vrij boeken van de bibliotheek kunnen lenen ook.
Naar opdringerig religieus geroeptoeter moeten luisteren in je wijk ook.
Niets meer kunnen doen zonder een camera links van je en een drone rechts van je ook. (Waarom is er dan toch nog criminaliteit?).
Steeds meer als individu in een internetbubbel worden gezet ook.
Als consument, werknemer of student met al je apparaten, werk en studiewerk vast zitten aan de bedrijven achter het internet of things ook.
En dat gaat allemaal samen tegelijk op. Oh toeval.
En dan vraag ik me opnieuw af: waar zijn de goed opgeleide linkse donders die Nee zeggen.
Gek genoeg in de msm wat rechtse verwarlingen die raaskallen over 5G en ufo's en wat dat met Rutte te maken zou hebben en zo.
Nergens meer echt verzet. Nergens een goed betoog en actie tegen verinternetisering, neoliberalisering en islamisering.
Welkom radicaal, welkom controlestaat? Je zou bijna gaan denken dat de het zwijgen opgelegde massa geen behoefte heeft aan bescherming en tegenstand.

zeurmachine | 21-11-20 | 11:34 | 3

En dan Grapperhaus met z' n bruiloft die overal schijt aan had.Vandaag in interview op voorpagina van De Telegraaf.Telegraaf probeert hiermee om van bad boy image een good boy image temaken?The man is already tainted!Hij gelooft als CDA' er erg veel in God maar liegt alsof het gedrukt staat.En nu zet De Telegraaf hem als een soort martelaar neer?Bilderberg?Verkiezingen in aantocht.

Hopper8877 | 21-11-20 | 11:42

Als je nu het woordje islam had gebruikt was het wat geloviger.

pejoar | 21-11-20 | 11:43

@pejoar | 21-11-20 | 11:43: Het CDA heeft een moslim contingent van ca. 30% dat wacht op een goed moment voor de machtsovername, immers de oudere CDA leden sterven uit en de kerken lopen leeg.

ZegMaarJansen | 21-11-20 | 13:24

ik moest lachen toen ik dat artikel las.

Mr.Crowley | 21-11-20 | 11:33

De toestroom van migranten, waarvan Merkel 'wir schaffen das' vond, is een direct gevolg van de M.O. politiek van Obama. Wie was ook al weer zijn vice president....

PPuk | 21-11-20 | 11:28 | 2

Wir schaffen das????/
Ik moet nog harder lachen.

Mr.Crowley | 21-11-20 | 11:34

Merkel is er nog en Obama is al vier jaar geleden vertrokken.

AntiZanicz | 21-11-20 | 11:55
-weggejorist-
Afgelost | 21-11-20 | 11:21

Links progressief draait pas bij als er 100+ mensen tijdens een Gay pride worden omgelegd. Dankzij de AIVD en Covid hebben ze de luxe om in hun grenzenloze fantasiewereld te blijven leven. Pun intended.

Dr.Platypus | 21-11-20 | 11:21 | 4

Nee hoor. Het zal zo gespind worden dat die homo´s het er eigenlijk zelf toch wel een beetje naar gemaakt hebben, met al die rare uitdossingen en geen enkel begrip voor de gevoelens van een bepaalde bevolkingsgroep.

spanarchist | 21-11-20 | 11:36

Je zou bijna blij zijn dat de laatste tijd BNers beroofd en in mekaar geslagen worden ,worden die ook bekeerd Gordon ,Fred van Leer ,v d Gijp Als ze een duur horloge op TV zien gaan ze op jacht ,met steun van ondertussen 125000 petitie ondertekenaars

van den Bos | 21-11-20 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

Het is allemaal de schuld van cartoonisten

Diederik_Ezel | 21-11-20 | 11:19

Terreur willen aanpakken en vervolgens door linksgekkies en jihadisten bedreigd worden. Zo schiet dat niet op natuurlijk. Waarom zitten wij als westerlingen niet op één lijn en pakken deze dreiging aan.

BozePaarseMan | 21-11-20 | 11:10 | 8

@AntiZanicz | 21-11-20 | 11:54: nee, dan toch maar liever een onthoofde leraar of een uitgeroeide concertzaal af en toe.

Moresnetunited | 21-11-20 | 12:13

@AntiZanicz | 21-11-20 | 11:54: In Nederland doen ze niets beter en is men vooral bezig tegenstanders te neutraliseren en iedereen op het diversiteitspad te houden.

R.F.Pickering | 21-11-20 | 12:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Was een goed stuk van Martin Sommer. Ook dat is de Volkskrant.

Kuifje-naar-Brussel | 21-11-20 | 11:09 | 4

Ik dacht dat linkse mensen/partijen moslims vooral zielig vinden en ze daarom als slachtoffers zien, maar het valt misschien mee. Is idd een prima column van Sommer in de VK.

Diederik_Ezel | 21-11-20 | 11:26

Onnozele hals.

pejoar | 21-11-20 | 11:29
▼ 1 antwoord verborgen

Het interview met die hoogleraar Franse geschiedenis in Trouw werd gedaan door ene Marije van Beek. Het is een vooroordeel, maar bij zo'n naam denk ik aan onnozel Groenlinks trutje.

Barend Braakbal | 21-11-20 | 11:09 | 4

Op de hogeschool voor journalistiek begint het al. Kneiter linksch.

Trumme | 21-11-20 | 11:16

Kijkt nog teveel op tegen authoriteit. Denkt dat hoogleraren onfeilbaar zijn etc.

lekgoot | 21-11-20 | 11:50
▼ 1 antwoord verborgen

Het is niet helemaal toeval dat juist vanuit de VS kritiek komt op de "laicite" van Macron. Voor die stricte scheiding van kerk en staat lopen immers christelijk uitgedaagde personen ook niet bepaald warm. Het wordt gezien als in principe onwenselijk en de stap naar het omkeren van de schuldvraag is dan klein: Eigenlijk ligt het aan de Franse opstelling dat Paty is onthoofd. Zo wordt die scheiding van kerk en staat een mooi gelegenheidsdoelwit van christelijk angehauchte schrijvers.

Beste_Landgenoten | 21-11-20 | 11:08 | 9

@Sitting_targets | 21-11-20 | 11:25: Toch heeft BL ten dele hier gelijk. De Amerikaanse liberale staatsfilosofie en de Franse zijn de twee uitersten die uit de verlichting naar voren zijn gekomen. Op zich niet vreemd. De fransen leden eeuwenlang onder geloofsterreur, terwijl de USA is opgebouwd door aanvankelijk ketterse bewegingen (<1792) en daarna door sectarische groepen die zich niet wilden laten schikken in de staatslaïcité (>1792). Pas na 1850 was het motief vooral arme en/of ondernemende Europeanen die een beter leven in Amerika voor zichzelf zagen.

Grachus | 21-11-20 | 11:41

@Beste_Landgenoten | 21-11-20 | 11:26: Je wil christenen bashen. Dat is je goed recht. Maar je ontkracht zo ('gericht op het Amerikaanse binnenland') wel je eigen argumentatie, waar je mee begon.

Je reactie op de tegel van Beltsin is ook weer zo typisch voor jou: 'Kan ook prima.' En vervolgens weer verder erover heen lullen. De Jan Mulder in de panelen van GS.

Sitting_targets | 21-11-20 | 11:58
▼ 6 antwoorden verborgen

Het gif van Amerikaanse schetenwappers uit de humanities of de social sciences moeten we niet meer tot ons nemen. Daar zou de wereld van op knappen.

Joris Beltsin | 21-11-20 | 11:07 | 2

Wen er maar aan dat onder Biden dit soort wappies een groot podium gaan krijgen.

BozePaarseMan | 21-11-20 | 11:13

@BozePaarseMan | 21-11-20 | 11:13: Biden stapt over twee jaar op of laat het leven en dan hebben ze een ongekozen eerste vrouwelijke president die in de msm met luid gejuich ontvangen zal worden. Dat terwijl de nu zittende president, die democratisch is verkozen, zich vier jaar lang heeft moeten verdedigen tegen uit de duim gezogen Russische stemmingsfraudetheorieën.

R.F.Pickering | 21-11-20 | 12:34

Aanslagen zijn het gevolg van onze islamofobie, leer dat toch eens.

Harry Turtle | 21-11-20 | 11:07 | 1

Uiteindelijk allemaal terug te voeren tot Fortuyn en Bolkestein.

Kuifje-naar-Brussel | 21-11-20 | 11:11

Islam is vrede en jihad is de bloemetjes water geven.

HoogToontje | 21-11-20 | 11:05

Ik heb een jaar of acht de Trouw gehad. Het was een serieuze krant, in de zin dat het nieuws wel gewoon tot je doordrong. Ik heb ze er uitgegooid vanwege dit soort zaken. Er stond bijna elke dag wel zo'n stuk als dit in de krant; die ambassadeur heeft natuurlijk helemaal gelijk.
Je mocht het nieuws wel weten, maar je was genoodzaakt om elke dag de vieze, kleverige weg-met-ons verpakking ervan te verwijderen. Dat werd me te gek.

JvanDeventer | 21-11-20 | 11:01

Ja maar, juist daarom moeten we meer kamerleden hebben met een achtergrond in de moslimbroederschap. Toch?

Schriever | 21-11-20 | 11:01

De EU is de dader die in elke Nederlandse krant altijd tot slachtoffer wordt gemaakt. Zoals diezelfde kranten van crimineel gedachtegoed slachtofferschap maken. Het is een beleid; hét EU-beleid. Het heet identiteitspolitiek en is bedoeld om meer meer macht en geld naar die fascisten in Brussel te krijgen. Er wordt slechts gekeken naar belangen, niet naar gevolgen. En wie wel naar gevolgen durft te kijken heeft beveiliging nodig, zo werkt dat al jaren.

Het stuk in Volkskrant is pro-EU propaganda, of het zo bedoeld is laat ik in deze even in het midden. Doch, Nexit is de enige oplossing uit dit steeds absurder wordende neofascisme. Elke dag gaat het over politiek en moraal, terwijl een normaal mens liever elke dag praat over het weer, wat gaan we eten en wie hebben we ontmoet. Gewone dingen in het leven, niet al dat 'grote' gezeik.

Democratie is verworden tot een religie en ik geloof niet meer totdat die fascisten in Brussel zijn teruggeplaatst naar hun land van herkomst, in de nor.

Mensdier | 21-11-20 | 10:57 | 1

Het viel mij ook op dat Sommer het activeren van dat Marrakesh Pact 2 propageert.

JvanDeventer | 21-11-20 | 11:05

New York Times gedraagt zich als een Nederlandse grachtengordel bewoner. Ze hebben geen idee wat er speelt in het land, nog nooit een vluchteling in het wild gezien maar allemaal een mening over hoe 'we' gewoon de halve zandbak moeten opvangen.

jesjort | 21-11-20 | 10:57 | 4

The Wall van Trump hebben ze genoeg aandacht gegeven dan zouden ze toch ook die duizenden midden en latijnsamerikanen gezien moeten hebben.

Trumme | 21-11-20 | 11:19

De Nederlandse Grachtengordeldieren laten zich dan ook voornamelijk inspireren door de new York Times. Vandaar dat ze ook allemaal 'woke' zijn.

Abject | 21-11-20 | 11:41
▼ 1 antwoord verborgen

Is Macron nog steeds boos op Hongarije of begint dat langzaam maar zeker ook te veranderen? Hoe dan ook, een goede zaak dat er eens wat tegengas komt en duidelijk aangetoond wordt wat eigenlijk iedereen wel wist; de islam is onverenigbaar met onze normen en waarden.

zwellevertje | 21-11-20 | 10:54 | 5

@zwellevertje | 21-11-20 | 11:30: mooi fezegd, beiden hemafrodieten, allen Macron heeft nog iets van ballen. Rutte heeft niet eens een eigen mening.

Ray Skak | 21-11-20 | 11:38

Macron is een beetje bang dat Oostenrijk de balkanlanden en Polen gaat verlokken in een nieuwe handelsunie, zeg maar het Tweede Habsburgse Rijk.
Past beter bij hun opvattingen over "Ottomaanse immigratie".

Abject | 21-11-20 | 11:43

@Abject | 21-11-20 | 11:43: Ik denk niet dat het welvarende Oostenrijk daar in geïnteresseerd is.

Kuifje-naar-Brussel | 21-11-20 | 11:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Europa lijkt wakker te worden.

BobDobalina | 21-11-20 | 10:54 | 7

Zo'n 50 jaar te laat ja.

Graaisnaaiert | 21-11-20 | 11:17

@Mensdier | 21-11-20 | 11:02: Oostenrijk gaat op zich ook best, zolang ze de extreem linkse Neos of de SPÖ maar in hun kooitje blijven. Die vinden de afbraak van een land en cultuur namelijk ook vooruit gang. Krijgen daarbij hulp van antiek jihad volk wat alles behalve vooruitgang wil. Waarom snappen ze dat niet,

Ray Skak | 21-11-20 | 11:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Appeasement anno 2020.

Blijven pappen en nathouden, wegkijken, goedpraten, marginaliseren en nog steeds de poorten wijd open blijven zetten.

De achterlijke, selectieve en goede deugmensen hebben niets maar dan ook niets geleerd van het verleden.

We zagen het gisteren alweer duidelijk in de vele deugende steunbetuigingen aan Kauthar Bouchallikht hoe ver sommigen schaamteloos willen en vooral durven te gaan in het wegcijferen van zichzelf ten faveure van een vreemde.

Maak van de bondgenoten der vrijheid je gedoodverfde vijand en het onlogische doelwit van je blinde en idiote haat.

En maak van de vijanden van alles waar je voor zegt te staan en voor zegt op te komen je ultieme heer en meester.

Hoe achterlijk en pervers denkend moet en wil je als mens vrijwillig zijn?

De tering.

Dr.Mabuse | 21-11-20 | 10:53 | 3

Het is heel simpel. Als je lid bent of jezelf associeert aan een bepaalde groep die een bepaalde narratief aanhangt en waarbij ieder die anders erover denkt tot vijand en onmens verklaart, dan ga je niet alleen ernaar handelen maar ook naar denken.

Graaf_van_Hogendorp | 21-11-20 | 10:56

@Graaf_van_Hogendorp | 21-11-20 | 10:56:

Vrijwillig blind en doof geworden en vrijwillig gestript van al de eigen normen en waarden.

Vrijwillig meewerkend aan de uiteindelijke eigen ondergang.

Volledige parasitisme en symbiose.

Dr.Mabuse | 21-11-20 | 11:05

Stockholmsyndroom. Zo bang om toe te geven dat ze ernaast zaten. Zo bang voor reacties van de omgeving, als je toch maar iets van kritiek op Islam en moslims durft te hebben. Zo'n haat tegen mensen die wel kritisch tegenover islam staan. Man, de mentale acrobatiek die die mensen moeten verrichten om hun denkbeelden overeind te houden, zou er doodmoe van worden.
Ken trouwens niemand in mijn directe omgeving die Islam hier wel een goed idee vindt en die vindt dat met de komst van moslims de samenleving erop vooruit is gegaan. Echt helemaal niemand. En dat zijn gewoon VVD-stemmers, ken eigenlijk ook geen linkse die staat te juichen. Verder dan "ik wil dat mijn Turkse bakker geen last van racisme heeft want hij is heel vriendelijk" komt die ene eigenlijk niet.

Graaisnaaiert | 21-11-20 | 11:16

Je kan er uren, dagen, maanden, jaren discussies over voeren. Tis heel simpel, de islam, in welke vorm dan ook , hoort niet thuis in het westen. C'est Ca !!!!

D.Onderop | 21-11-20 | 10:52 | 2

En effet!

MickeyGouda | 21-11-20 | 11:14

De islam hoort niet thuis in de wereld. Als je dan toch bezig bent...

Iknowall | 21-11-20 | 11:20

Klein mannetje, waarschijnlijk enorm ego.

van Oeffelen | 21-11-20 | 10:51 | 2

U kent hem niet?

Graaisnaaiert | 21-11-20 | 11:09

Kleine mannen grootse plannen

Diederik_Ezel | 21-11-20 | 11:21

Het kwaad is onder ons.

JohnLocke | 21-11-20 | 10:49

Maar betaalt ie zijn parkeerboetes wel?!!!?11!

Nanker Phelge | 21-11-20 | 10:48

Fidan, best figuurtje ooit en knap bovendien.

AntiZanicz | 21-11-20 | 10:47

Dat is nog eens een uitspraak: 'Macron maakt van elke moslim een potentiele terrorist',
Bedenk eens wat dat betekent: Volgens deze persoon heeft Macron dus het vermogen heeft om iedere moslim een terrorist te laten worden........... door het uitspreken van zijn mening.
Dat is nou precies het probleem.

Not_again | 21-11-20 | 10:44 | 5

Loyaliteit vind ik het grootste probleem van de zwijgende, "gematigde" massa. Als het misgaat, voor welke kant kiezen ze? Ik weet het wel...

Graaisnaaiert | 21-11-20 | 11:08

@Jeespar | 21-11-20 | 10:55: Het over-over-overgrote deel van de nazi's was geen masssamoordenaar. Maar ja, daar hadden tientallen miljoenen Europeanen geen bal aan.

JohnLocke | 21-11-20 | 11:13

Ieder mens is een potentiële terrorist. Maar de kans op terrorisme is onder moslims aanzienlijk groter dan onder niet-moslims. De 120.000 mensen die die petitie hebben getekend zijn al helemaal een risicogroep. Wat mij betreft mag je rustig zeggen dat moslims potentiële terroristen zijn.

JvanDeventer | 21-11-20 | 11:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Zoals altijd zegt Sommer alleen maar logische dingen in zijn stuk. Gewoon simpele feiten: sommige migranten zijn terroristen, al dan niet met islamitisch oogmerk en aanslagen hadden voorkomen kunnen worden door strengere grenscontrole. Media als politico (wie leest dat in Europa) of NY Times (idem) laten alleen maar zien in wat voor papieren wereld ze leven.

StiekemeBunzing | 21-11-20 | 10:44

Links meent dat de scheiding van hoofd en romp een grondrecht van moslims is.

Gulliver | 21-11-20 | 10:44 | 3

Ik moest lachen, totdat je erover gaat nadenken... Zelfs volgens wijlen(?) minister Donner is de Shariah in dit land een mogelijkheid "als de meerderheid dat wil" en "de shariah voor 80% met onze wetten overeenkomt". Gooit hij in 2 zinnen toch zo'n 20% van de Nederlanders voor de bus.

Graaisnaaiert | 21-11-20 | 11:06

@Graaisnaaiert | 21-11-20 | 11:06: U kunt niet goed overweg met getallen? Alsof voor ieder procentje Nederlanders een corresponderend procentje wetgeving bestaat.

OverdaanDerOnderheid | 21-11-20 | 11:25

@OverdaanDerOnderheid | 21-11-20 | 11:25:
Ik kan uitstekend overweg met getallen maar u begrijpt niet wat ik wil zeggen. Denk eens na wat er onder de Shariah met bepaalde bevolkingsgroepen moet gebeuren en bedenk dat eens op hoeveel mensen van onze bevolking dat slaat. Dan komt mijn natte-vingerwerk toch aardig in de buurt hoor...

Graaisnaaiert | 21-11-20 | 11:31

New York Times, Financial Times. Eens grote namen maar de geloofwaardigheid brokkelt af. Waar bemoeien ze zich trouwens mee, hun eigen land staat ook in brand.

Wie zit er eigenlijk achter Politico ?

Roze_bril_drager | 21-11-20 | 10:43 | 1

't is bedroevend. Ik betrapte mij er gisteren op dat ik onmiddellijk de Fransen geloofde ipv de NYT (Macron beweerde dat de NYT verzocht om een interview, de NYT beweerde dat Macron zelf had gebeld om geïnterviewd te mogen worden). In de afgelopen 40 jaar hiervoor zou mij dat nooit gebeurd zijn.

Grachus | 21-11-20 | 11:01

Deze man heeft wel een goede smaak wat vrouwen betreft, liever een gesprek met haar als met Fred Emmer.

jan huppeldepup | 21-11-20 | 10:43 | 1

Fred de Pornokoning. Dat is lang geleden.

Grachus | 21-11-20 | 10:54

“Dat is hetzelfde als hardline islam.”, zegt ze. Wat is daar verkeerd aan?

Mr_Natural | 21-11-20 | 10:42 | 2

Er is maar één islam.

Gulliver | 21-11-20 | 10:46

U gaat door naar de volgende ronde.

Mr_Natural | 21-11-20 | 10:47

liberté, égalité, fraternité

De Profundus | 21-11-20 | 10:42 | 4

Securité.

Mr_Natural | 21-11-20 | 10:52

Broederschap kan Kauthar al uitstekend reciteren. Dat is er al één van de drie!

Bamberger Reiter | 21-11-20 | 11:41
▼ 1 antwoord verborgen

"een excuus geworden voor rassendiscriminatie"
Ik ben benieuwd over welk ras deze hoogleraar het heeft.

jemagookniksmeer | 21-11-20 | 10:42 | 2

Het gaat dit soort lui helemaal niet om feiten of argumenten. Het gaat erom dat er kritiek kan worden geleverd op het westen (de bron van alle kwaad).

me,myself and IK | 21-11-20 | 10:47

@me,myself and IK | 21-11-20 | 10:47:

Dat is kritiese theorie in actie.

HoogToontje | 21-11-20 | 11:09

Als we nou afspreken dat Amerikaanse 'deskundigen' zich voorlopig eens even niet uitspreken over Europese aangelegenheden? Dan noemen we het gewoon 'iets met Homeland Security', daar zijn ze meestal wel gevoelig voor.

MickeyGouda | 21-11-20 | 10:42 | 2

Europeanen hebben anders hun mond ook vol over Amerikaanse gelegenheden en stoppen niet met erover praten. Dat ze dan hun tendentieuze, ongefundeerde en nodeloos kwetsende meninkjes geven over EUropa is dan niet zo raar.

Graaf_van_Hogendorp | 21-11-20 | 10:44

@Graaf_van_Hogendorp | 21-11-20 | 10:44:
Die obsessie vanuit hier met the States begrijp ik ook niet zo. Uiteraard weet ik dat de VS fungeren als leider van het Vrije Westen, maar ik zag die fanatieke focus liever op Europa en de verrichtingen van de EU daarbinnen.

MickeyGouda | 21-11-20 | 11:09

Een Amerikaanse ‘hoogleraar’ Franse geschiedenis is dus een Yank die Wikipedia uit z’n bol geleerd heeft en nu een mening heeft over de Franse grondwet en waarschijnlijk ook nog aan geschiedvervalsing doet.

Trumme | 21-11-20 | 10:42

Overigens nergens om, maar die club Femyso heeft niet lang na de moord ook een briefje geschreven aan Macron, dat hij niet zo naar moest doen.

grietmetgroenefiets | 21-11-20 | 10:40 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor sommigen staat gelijke behandeling gelijk aan discriminatie.
Men wil dan ook geen gelijke behandeling, maar een voorkeursbehandeling.

obi1 | 21-11-20 | 10:40 | 1

Je vergat er “en naar beneden trappen” aan toe te voegen.

me,myself and IK | 21-11-20 | 10:43

Op moeten komen voor vrijheid. Dat was ooit een bijzondere aangelegenheid. Nu is het de orde van de dag. Wat een rotzooi hebben we van dit land gemaakt.

threeheadedmonkey | 21-11-20 | 10:38

A biased narrative. De basis operandi van de main stream media.

me,myself and IK | 21-11-20 | 10:38 | 1

De rode lijn in bijna alle onderwerpen . Wat denk je bijvoorbeeld van de zorgvuldig uitgezochte straatinterviews uitzenidngen in het NOS journaal die altijd NET iets meer naar links neigen .

Koning BongoBongo | 21-11-20 | 10:53

Besef dat duizenden vrouwen ook niet zomaar over straat kunnen in Nederland.

keestelpro | 21-11-20 | 10:38

Waarom ga je een Amerikaanse hoogleraar Franse geschiedenis interviewen? Hebben we in Nederland niemand of ergens anders in Europa? Dan ben je wel heel erg op zoek gegaan naar een 'ander geluid'.

Keutels | 21-11-20 | 10:37 | 5

Vermoedelijk omdat het een millennial is die de school voor journalistiek heeft gedaan.

grietmetgroenefiets | 21-11-20 | 10:46

Het is altijd even zoeken naar de 'juiste'persoonmet de 'juiste 'policor opvattingen. Duurt even en je moet wellicht wat grenzen over ,maar dan heb je ook wat. Zelfde als met de klimaatberichten ; je hoort in de msm nooit een ander geluid van andere geleerden.

Koning BongoBongo | 21-11-20 | 10:56

Je gaat iemand interviewen waarvan je van tevoren weet wat er uit gaat komen
Dit is opzet van Trouw, die eens lekker wilde gaan stoken met een vooringenomen professeuse van overzee

Tobi | 21-11-20 | 11:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je dat interview met Joan Wallach Scott aanhaalt, wijs dan ook even op de reactie van Ephimenco die week. Hij maakt er gehakt van. 'Zwaar geteisterd Frankrijk wordt gestigmatiseerd,' eveneens in Trouw.
'Je zult lang naar empathie voor de slachtoffers en respect voor het zwaar geteisterde land kunnen zoeken in het verbijsterende interview vol groteske onjuistheden met de Amerikaanse Joan Wallach Scott (78), in de Verdieping. Wel vind je een loeiharde charge tegen Frankrijk en zijn president. In haar tekst zijn Macron en de zijnen nationalisten die uit ‘puur racisme’ moslims als criminelen behandelen.' Lezen.

grietmetgroenefiets | 21-11-20 | 10:36 | 4

New=Jew

Realism Is All | 21-11-20 | 10:49

@Realism Is All | 21-11-20 | 10:48:

Oh Tannenbaum, oh Tannenbaum...

HoogToontje | 21-11-20 | 11:11

@Realism Is All | 21-11-20 | 10:48:
Die niet beseft dat zij, vrouw en Joods, als eerste aan de beurt is als het aan de Moslims ligt.
Een self-loathing New (Dixit Larry David) dus...

Daar zijn er wel veel van. Of zijn ze van gedachte dat zij de moslims de baas kunnen, zoals ze dat in hun thuisland doen?

Arachne | 21-11-20 | 14:31
▼ 1 antwoord verborgen

Trouw is een marginaal goededoelenblaadje geworden. Zeker nu het katern Letter en Geest is opgeheven. Wat resteert is een dun pamfletje dat halfzachte woke-nonsens en vrijblijvend veilig samenopweg gemiemel produceert onder de valse vlag van kwaliteitsjournalistiek.

De echte Stolwijker | 21-11-20 | 10:35 | 2

Inderdaad. Wat ooit begon als een verzetskrant tegen de onderdrukker, is verworden tot een vod dat de onderdrukker van de toekomst stroop om de mond smeert.

Zenzeo | 21-11-20 | 10:40

Trouw is groen links met de bijbel

PieterPassant | 21-11-20 | 11:07

"De drie recente aanslagplegers in Frankrijk kwamen van buiten de EU; eerst de Pakistaanse messteker voor de deur van Charlie Hebdo, toen de Tsjetsjeense vluchteling die Samuel Paty onthoofdde, en tot slot de Tunesische moordenaar in de kerk van Nice, die was aangespoeld op het eiland Lampedusa"

Allemaal hysterie.
Weet u nog?

jemagookniksmeer | 21-11-20 | 10:34 | 2

Ja probeer maar recht te lullen wat krom is. Veel worden opgepakt eer ze wat konden doen. Molenwijk, vrachtwagen Nice, Bataclan etc.
Ga naar de dokter man.

Gaat het niet dan? | 21-11-20 | 10:47

@Gaat het niet dan? | 21-11-20 | 10:47: Jemagookniksmeer refereert aan de stompzinnige uitspraak van Groenlinks-europarlementariër Sargentini. Gelooft u mij maar, hij denkt precies hetzelfde als u.

staat het bier koud? | 21-11-20 | 11:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Thierry Baudet per direct gevraagd uit FvD-bestuur te stappen