Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Krapte op woningmarkt binnenkort VOORBIJ

Eindelijk. Goed. Nieuws.

Social

Joehoe Den Haag. Stop maar met bouwen bouwen bouwen. We gaan in Nederland leven als Fransen in Frankrijk, en binnen no time hebben we weer plenty weilanden voor grutto's, mega-stiltegebieden, heel veel Natura 3000-heide, nog meer bossen en zelfs plekken voor windmolens en zonneparken. Heel veel extra betaalbare woningen voor starters, en er hoeft geen Poolse arbeidsmigrant meer in een caravan! Gewoon ff luisteren naar deze bazenframboos annex minister van binnenlandse zaken en de krapte op de woningmarkt is pief paf poef voorbij. We houden zelfs ruimte over. En KLM heeft ook weer werk. Win. Win. 

Reaguursels

Inloggen

Goede minister, dan maar het land uit! Zie ik ze hier nog niet zeggen....

Jan, Leiden | 21-11-20 | 16:56

Ummm, klagen is geen misdaad.
Maar bv de NL grondwet biedt goede mogelijkheden tot rechtsvervolging van anti-democratisch gedrag:
"In artikel 1 van de Grondwet staat dat iedereen in Nederland in gelijke gevallen gelijk wordt behandeld. Verder staat in artikel 1 dat discriminatie, op welke grond dan ook, is verboden. Ook aanzetten tot haat of discriminatie is verboden."

hotmint | 21-11-20 | 16:06

Het moet eerst nog een stuk erger worden voordat dit soort dingen echt gedaan gaan worden, als dat dan nog mogelijk is.

Rennieflox | 21-11-20 | 13:00

Doe mij maar zo'n minister!! Wat een held. Eindelijk!

TheManiac | 21-11-20 | 11:42 | 2

Wacht maar even af.... zijn maar woorden he...

Koning BongoBongo | 21-11-20 | 13:01

@Koning BongoBongo | 21-11-20 | 13:01: maar hij zegt het in ieder geval. Het begint met woorden

1977 | 21-11-20 | 13:08

Ze roepen gewoon dingen die dan uiteindelijk niet haalbaar zijn . Uitkeringen korten !

Koning BongoBongo | 21-11-20 | 11:33

Ik wil het wat sterker maken. Iedereen die acties onderneemt om anderen de mond te snoeren en met name, een ander te beletten om een bepaald onderwerp ter discussie te stellen, vliegt eruit. Maakt niet uit waar je geboren bent en waar je ouders geboren zijn. En als je niet uitgezet kan worden, dan naar Vlieland. De vrijheid van meningsuiting is essentieel; die moet verdedigd worden met concrete acties en niet met vroom gewouwel.

dihydrogenmonoxide | 21-11-20 | 09:43 | 1

Met een lek schip de zee op...

DeJemelscheet | 21-11-20 | 10:57

We horen dit soort geleuter al tien jaar, vooral rond verkiezingen. Ik weet wel wie ik moet geloven.

Datmagniethe | 21-11-20 | 08:29 | 1

Ik zie wel degelijk een verschil met het krampachtige deugen van de afgelopen 20 jaar. Maar we zullen het inderdaad nog maar moeten zien.

chemtrails | 21-11-20 | 12:42

Ferme taal. In 2016, na de aanslag met een vrachtwagen in Nice, kondigden de Fransen ook al 'stevige maatregelen' en ' nieuwe wetgeving ' aan. Er gaat natuurlijk helemaal niemand worden uitgezet, er zal niemand tot ongewenst vreemdeling worden verklaard en het Europese Hof voor de Mensenrechten gaat er dwárs voor liggen. En Marche (Macrons' partij) is gewoon als den dood dat het Rassemblement er nog meer stemmen bij krijgt.
-
Talk the talk, but dare you walk the walk?

bisbisbis | 21-11-20 | 02:19 | 2

Gaat echt niet gebeuren. Verkiezingsgeleuter. Zijn bang voor het RN. Zelfde in Nederland. Voor de verkiezingen stoere praat over de omvolking ,daarna tumbleweeds

drolloman | 21-11-20 | 08:06
-weggejorist-
Sneerpoets | 21-11-20 | 10:04

Wel lullig voor Premier in spe Kaag, dat de zusterpartij in Frankrijk zo aan de weg aan het timmeren is.

TheFirstYelle | 21-11-20 | 00:52

Misschien bied Fort Boyard uitkomst voor de outlaws. Echt wat vond ik dat een tof programma vroeger.

Remi A. | 20-11-20 | 23:57 | 4

M’n vrouw en ik maken dikwijls nog steeds een geintje, als we een “klein” mensje zien.
“Kijk, daar gaat Horloge of Passe Partout.”

Ruimedenker | 21-11-20 | 06:19

Boring...... weet je wat spannend was ? Ren je rot !

Koning BongoBongo | 21-11-20 | 11:30

En niet te vergeten Floris

Dutch_Viscount | 21-11-20 | 13:49
▼ 1 antwoord verborgen

Die Franse minister zit daar zo te zien 'n beetje verhullend te praten.
Met 'read my lips.' hoeft hij zijn bewering ieder geval niet te onderstrepen.
.

Kijkeensaan | 20-11-20 | 23:42

Voor iedereen die ongezien voor is:

De overheid is voor het afschaffen van Zwarte Piet.
Moeten alle klagers nu ook worden vervolgd en verbannen? Want wie zich niet aanpast, die moet opdonderen. Toch?

Bedenk goed, de middelen waarmee de vrijheid van een ander ingeperkt wordt, wordt straks gebruikt om uw vrijheid in te perken. De revolutie eet zijn eigen kinderen op.

Arachne | 20-11-20 | 23:38 | 2

Maar zij die de ander de vrijheden niet gunnen wat moet je daarmee dan? Waar trek je de grens? Hoever ga je met het opgeven van je culturele identiteit, je seksuele vrijheid, het vrije woord? Hoeveel levens zijn er gegeven om hier te komen en er dan zomaar voor een klagende geïmporteerde minderheid afstand van te doen?

Snoorderlag | 20-11-20 | 23:56

Hou toch op. We hebben de katholieke kerk terug in haar hok geschopt en dan zouden we nu de Islam gaan laten bepalen wat vroom en wat niet vroom is. Zonder tegengas geen evenwicht.

Joffri | 21-11-20 | 11:32

Dan mag die minister wel eens rap zorgen dat politie & justitie fors meer geld krijgen voor uitbreiding; te verwachten valt een tsunami aan strafrechtelijke vervolgingen: ongeveer drie kwart van de momenteel ongeveer 6 miljoen in Frankrijk verblijvende moslims, dus zeg maar zo'n 4,5 miljoen strafrechtelijke vervolgingen. Gevolgd door even zovele uitzettingen.

En gij geleuf da??

Peter Emile | 20-11-20 | 23:11 | 1

Snelrecht? Tja, daar net zo slecht gesteld met de bezetting van politie en justitie als hier. Zowel in kwantiteit als kwaliteit. En hier zijn de politie'tjes nog zo debiel om die politiehatende-, belasterende- en ondermijnende kozp/blm-racisten te beveiligen of daar zelfs voor te knielen. Of knielen naar mekka met de schoentjes uit doen ze ook nog.

Santoku | 20-11-20 | 23:17

klinkt als muziek in de oren... maar waarschijnlijk weer meer symbolisch bedoelt dit voor de Fransen.. wordt een lastig iets om te regelen.
en erger, als de Fransen dit doen.. wordt het nog drukker in Nederland, komen al die Afrikaanse Fransozen hierheen :|

Angie_Thomas | 20-11-20 | 23:00 | 1

Daar doet fascistisch en slopend groenlinks z'n best wel voor.

Santoku | 20-11-20 | 23:12

De franse boodschap is leuk maar grootspraak. De fransen zijn de grootste socialisten (bijna communisten) die er zijn, dus dit gaat nooit werkelijkheid worden.

vlotterik | 20-11-20 | 23:00 | 1

Dat klopt. Echter ik juich het toe wanneer de Fransen een beetje doorpakken. En onderschat de Fransen niet, wanneer zij het nodige geïncasseerd hebben, kunnen ze daarna ook uitdelen. Natuurlijk is dit niet te handhaven, maar islamitische ouders morgen wel een duidelijk signaal krijgen dunkt me.

peuleschil | 20-11-20 | 23:34

Volgend jaar verkiezingen in Frankrijk. Eerst maar zien dat ze de eerste vrije westerse waarden hater er uit flikkeren.

Deflatiemonster | 20-11-20 | 22:51 | 1

Tja, inderdaad wat let ze om daar nu alvast mee te beginnen? Voeg daad bij woord, maar ja dit hebben we vaker gehoord, want we zien het niet.

Santoku | 20-11-20 | 23:10

De redenen om onvrijwillig te repatriëren kunnen wat mij betreft best wat ruimer worden gesteld.

squadra | 20-11-20 | 22:32

Zo lang de gemiddelde Nederlander die schurken van de VVD op (peiling) 44 zetels zet , dan is de droom van de PVV of FvD heel snel voorbij en ook die van mij althans krijgt Geert van mij en fam de stem

witchmaster | 20-11-20 | 22:23 | 1

Ik hoop maar dat daar geen reet van blijkt te kloppen wanneer de vele stillen straks gaan stemmen en daarmee zorgen voor een blozend en ontnuchterend resultaat voor het dictatoriaal kartel der corruptie (de extreem verlinkste en domme politiek, media, overheid, onderwijs en rechtspraak).

Santoku | 20-11-20 | 23:05

Iet giet oan! Zal godverdomme tijd worden. Ook een mooie: alle familie van dader volledig kaalplukken. Vrij naar Israëlisch model als 't gaat om Palestijnse terroristen..

Tom Hagen | 20-11-20 | 22:16 | 1

Dat model wordt ook gebruikt voor vermeende terroristen.
Het is niet moeilijk om iemand als terrorist te labelen.

Arachne | 20-11-20 | 23:35

Ik ken nieuwbouwwijken in 030-Gaza waar sociale-huur huizen voor 70% bewoond worden door aanhangers van de religie van de vrede.

Mannen met jurken in de voordeur ...... dat soort toestanden ... maar wel met een nieuwe woning met tuintje toegewezen gekregen .... met een schappelijke gesbusidieerde huur. Hoe die dure auto dan weer voor de deur kan staan ..... is weer een ander verhaal.

Ervaringsdeskundige | 20-11-20 | 22:16 | 2

De mannen in jurken is dan weer erg inclusief. Waarschijnlijk zijn al die jurken van hun moeder gejat.

Frau Merkel | 20-11-20 | 22:20

Geldt ook voor de bezette westelijke Amsteloever in 020.
Plannen voor een verkansie-reis naar Marrakesh? Ga niet. Ga naar 020-west. Zelfde louche & achterlijke oriëntaalse sfeertje.

Peter Emile | 20-11-20 | 23:14

Dit is te mooi om waar te zijn. Stel dat de ouder in Frankrijk geboren is. Naar welk land zet je die dan uit? Daarnaast weigeren herkomstlanden nu reeds om hun onderdanen terug te nemen. Waarom zouden ze dat nu wel doen? Ik geloof dus niet in de haalbaarheid van deze uitzettingen. Grootspraak!

Amsterdamsko | 20-11-20 | 21:49 | 3

“Foreign parents”.. dus deport richting foreign-land. En weigeren is geen optie, dat heb ik nooit gesnapt . Hierheen smokkelen is makkelijk, dan ook zo terug smokkelen.

BenDeLier | 20-11-20 | 22:15

De Graaf van Monte Cristo heeft ook op een frans eiland gewoond.

nobody62 | 20-11-20 | 22:48

Gewoon op het vliegtuig of op de boot die kant op... uit/af laten stappen en voortaan bij (terug)vluchten naar Europa controle op paspoort/vingerafdruk en het recht om hier naar toe te mogen vliegen. Persona non grata is persona non grata. Als je de boel tegenwerkt en ondermijnt met manipulatie, geweld en dreigen of er toe aan zet heb je nog maar een recht: hier oprotten en wegblijven. Stik maar in je verblijfsvergunning en ook die van je familie.

IJdele hoop met grootzwakzinnig Nederland (vvd/d66/groenlinks/pvda-stemmers) dat zich de maat laat lezen door Brussel de VN en de lobby van het grootkapitaal en daarmee de maatschappij en een vrij leven naar de klote helpt, en dat voor nepgeld/macht en de intolerante gekwetse meute.

Santoku | 20-11-20 | 22:58

Wat die minister zegt is te mooi om waar te zijn.
En als iets klinkt als te mooi om waar te zijn, dan IS het ook te mooi om waar te zijn.

Peter Emile | 20-11-20 | 21:46 | 1

Praktisch onhaalbaar idd.

Het brein erachter | 20-11-20 | 22:41

Puik idee! Zou de normaal werkende Nederlanders miljarden per jaar besparen!

Mickdestok | 20-11-20 | 21:44

Sta ook even stil bij het feit, dat er wekelijks 500 immigranten vanuit verschillende landen binnen worden gehaald, dat dat op maandbasis 2000 mensen bedraagt, en op jaarbasis 20.000 mensen. Diegene die mogen blijven kunnen aanspraak maken op gezinshereniging wat inhoudt dat ze op kosten van de staat hun gezin uit die landen mogen halen wat ik maar op de vlugge vinger incalculeer op 3 tot 6 personen. In een jaar tijd heb je het over 30 tot 60k extra mensen erbij die niet alleen een huis moeten hebben, maar ook cursussen en toestanden betaalt moeten worden.

Waar gaat dit heen? En wie dicteert dit? De EU natuurlijk. Nederland en net zoals alle andere landen hebben hun huishouden en de sleutel tot de voordeur allang al verkocht. De politiek nu in Den Haag is een soort micro-politiek geworden waarbij de controle en beleid in handen van een onverkozen partij in Brussel ligt, waarvans ambitie en doel is om Europa zoals we die kende, weg te doen drukken en te vervangen met een ander soort mens.

Geen idee waarom, ze zeggen 'vergrijzing' maar dat lijkt mij een compleet kul argument. Nederland stimuleert totaal niet om voor gezinnen, kinderen te stichten. Enig idee wat een huishouden met 2 kinderen allemaal kost tegenwoordig? ff ter voorbeeld, polen, organiseren liefdes dagen, krijg je standaard een roos in je handen gedrukt als je op bewust die dagen uitgaat, zoals een restaurant, bioscoop en toestanden. Het is 1 grote farce de EU.

Krachtkoe | 20-11-20 | 21:05 | 6

@Papa Jones | 20-11-20 | 21:14:
Plus familiehereniging.
Is al snel 100.000 totaal.

de honden blaffen... | 20-11-20 | 21:45

Nederland is 1 van de grote voorstanders binnen de EU voor al die migratie. We moeten daarvoor echt naar onze eigen partijen kijken voor verandering.

Shadowzz | 20-11-20 | 22:44

@Shadowzz | 20-11-20 | 22:44: hoe kunnen we stemmen met onze voeten en uitgaven? Welke bedrijven zijn hiervoor en welke tegen... dat zou ik graag willen weten.

Santoku | 20-11-20 | 23:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Als de PVV wint wel ja..... dus Geert aankruisen in maart!

TonyMontana010 | 20-11-20 | 20:57 | 3

Martin Bosma mag ook

Barry P | 20-11-20 | 22:18

@Barry P | 20-11-20 | 22:18: Allebei top.

Santoku | 20-11-20 | 23:18

@Barry P | 20-11-20 | 22:18: ja

Eigenwijs | 21-11-20 | 13:22

Nou, de boodschap is goed, maar dit is wel een beetje een overtrokken beleid voor een land dat waarde hecht aan vrijheid van meningsuiting.

Rationele Mocro | 20-11-20 | 20:53 | 9

@Roadblock | 21-11-20 | 00:04: Heel dapper woordje, maar je speelt op de man, niet op het argument. Je aanname dat ik al die meningen deel is gebaseerd op je vooroordelen. Bovendien doet het niets af aan het feit dat vrijheid van meningsuiting = ook vrijheid van meningsuiting die jou niet aanstaat. Dat is het punt. Mee eens? Zo nee, waarom niet? Zo ja, waarom dirigeer je je passieve agressie niet op Brokentipi? Laat me raden, het konijn zag "mocro" en kon de wortel niet weerstaan. Ooit door een mo in elkaar geslagen? Laat je frustraties maar los arm jongetje.

Rationele Mocro | 21-11-20 | 00:24

@Arachne | 20-11-20 | 23:33: wat is dit nu weer voor lege opmerking? Je weet toch dat in moslimlanden de vrijheid van meningsuiting, nee de vrijheid, ernstig wordt beperkt door een ideologie? De waarden die in de islam staan zijn niet te verenigen met onze Westerse waarden. Ik snap het wel, hoor. Je bent een postmodern type zonder dat je het van jezelf weet. Een moraalrelativist. Een cultuurrelativist. Algemeen lullen zonder daadwerkelijk diepgang in kennis te bezitten.

En over hypocrisie gesproken, rationele mocro. De christelijke waarden samengevat in een paar tien geboden: gij zult niet stelen. Gij zult niet doden. Gij zult geen valse getuigenis afleggen. Gij zult niets op aarde, geen stenen, geen beeltenissen, aanbidden, behalve Uw God.

Dan de Islam: niet stelen? De 1e heilige oorlog is dezelfde karavaan die voor de 8e keer is overvallen. Diefstal dus. Want je mag rustig stelen van de kafur.

Niet doden? Behalve de kafur dan. De Koran dicteert middels een oproep om die te doden. Geen verhaalvorm over iets dat gebeurd is. Een directe oproep. Geldt ook voor Joden. Mohamed onthoofde er honderden in Medina.

Niet liegen? De belegering van Mecca? Taqiyya. Nee, bekijk het ff. Binnen de islam mag je liegen over je geloof als je in de minderheid bent. Hoe anders was dat met de discipelen in Rome? De straten werden verlicht met gekruizigde Christenen. Ze hadden ook nee kunnen zeggen, he?

Bidden naar een steen. Massaal. 5 keer per dag.

Dit zijn even 4 van de 10 geboden die moslims "legaal" overtreden. Maar ja, als Allah de heerser is van de wereld en de best deceiver, dan is dit volgens de bijbel Satan. Lees lucas 4 maar. Die waarden zijn tegenovergesteld. Ismael zou altijd recht tegenover Isaak staan, zoals al duizenden jaren geleden is voorspeld.

En wat dacht je? Dat christelijke waarden er niks mee van doen hebben? Altruïsme is ons hoogste goed in onze grofmazige cultuur. Wat denk je? Dat een fijnmazige cultuur het ook waardeert? Die ziet het domweg als zwakte. Je moet nemen wat van jou is.

Niet te vereningen. Oprotten.

BrokenTipi | 21-11-20 | 08:19

Namibie is een land zo groot als Duitsland en Frankrijk samen met maar zo'n 3 miljoen inwoners .... plaats genoeg voor alle moslims en iedereen gelukkig ! Oke , behalve de Namibiers dan ,maar die mogen als ze naar Europa komen en neem maar van mij aan dat als jullie daar even zijn dat ze naar hier komen.... Tja... dat geweld he....

Koning BongoBongo | 21-11-20 | 13:00
▼ 6 antwoorden verborgen

'Het ies die schuld von Macron.'

SIogra | 20-11-20 | 20:50

Ik denk dat Rutte dit jaar het obligate rechtse praatje overslaat.
VVD staat op 43 zetels.
Hebben ze de stemcomputer van Mummy Joe geleend?

overVolland | 20-11-20 | 20:44 | 10

Dat heeft verschillende redenen. 1. Rutte heeft op cruciale momenten in z'n loopbaan een mes in de rug gekregen van de multinationals en 2. GroenLinks en de SP zitten achter zijn achterban (MKB) aan. Deden ze voor de coronacrisis al in de grote steden, maar nu met de coronacrisis zit zo'n beetje her gehele bedrijfsleven in de bijstand, waardoor rechtse lullers nu linkse vullers zijn. Ook heb je te maken met de corrumperende factor van de Europese politiek genaamd Brussel, die continentale fractiediscipline eist van nationale politieke partijen. Hierdoor krijg je bijvoorbeeld een goede samenwerking tussen Orbán en Erdogan (in de partij waar het CDA bij is aangesloten), die in dezelfde partij zitten, maar dus ook een zeer hechte samenwerking tussen Rutte en Macron, zeker nu Duitsland zwak is. Macron speelt de Rutte in Frankrijk en Rutte speelt nu de Macron in Nederland. En dan heeft Rutte ook nog compromissen te sluiten met Charles Michel en Frans Timmermans, een Waalse Amsterdammer en een PvdA'er die op hun eigen manier links zijn, maar die wel Nederland onevenredig veel macht geven binnen de EU.

En de bevolking vindt het maar prachtig zoals je ziet. De VVD haalt zo nog de 76 zetels in maart... Mand

Alexander des Burgus | 20-11-20 | 23:24

@Alexander des Burgus | 20-11-20 | 23:24:
... Rutte heeft op cruciale momenten in z'n loopbaan een mes in de rug gekregen van de multinationals...

Mr Unilever in persoon. Rutte doet precies waar hij voor is ingehuurd.
Wij betalen slechts zijn salaris.

Arachne | 20-11-20 | 23:28

@Arachne | 20-11-20 | 23:28: de shell en buitenlandse zaken zijn ook altijd al twee handen op een buik geweest.

Santoku | 20-11-20 | 23:32
▼ 7 antwoorden verborgen

"If you are a foreigner", dat wil zeggen, als je dus niet over een Frans paspoort beschikt. Als je dat wel hebt, dan ben je dus een fransman en dan kun je dus zeggen wat je wilt zonder gedeporteerd te worden. Besef wel dat de meeste mensen die in de Banliues wonen vanaf geboorte in Frankrijk wonen -ondertussen de derde generatie- en dus praktisch uitvoerbaar NIET gedeporteerd kunnen worden. Veel gebrul voor de bühne dus, maar weinig effectief.
Slechts illegalen en statushouders (nog geen frans paspoort) die hun kinderen vergiftigen met de islamitische denkwijze zijn hier kwetsbaar voor, maar die kijken wel uit wat ze zeggen, en leggen hun kinderen dat ook uit.
Gewoon een ordinaire poging rechts in Frankrijk de wind uit de zeilen te nemen.

me163komet | 20-11-20 | 20:39 | 7

@Eric Newby | 20-11-20 | 22:21: + "voor iets", uiteraard

Eric Newby | 20-11-20 | 22:23

@Eric Newby | 20-11-20 | 22:23: oke, laten we jouw logica aanhouden. Het mooie is dat we "levensgevaar" kunnen kwantificeren. Ofwel, hoe groter het gevaar, hoe groter de angst. www.medicalnewstoday.com/articles/282...
Volgens dat artikel heb jij meer te vrezen voor de Febo.
"Terrorisme" staat vast ergens op #345. Als ik mij daar dus nog zorgen over moet maken, dan kan ik net zo goed onder mijn bed kruipen. En dan hebben wij niet eens terrorisme onderverdeeld. In Amerika is "domestic terrorism" de grootste vorm. En dat zijn geheel Witmenschen.

Rationele Mocro | 20-11-20 | 23:47

Zo werkt het niet bij dreiging van terrorisme. Je ziet nu al dat NL onder dreiging van geweld onherkenbaar aan het veranderen is.

RichardBandler | 21-11-20 | 10:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Moslim ouders en praten. Nee natuurlijk niet. Die voegen de daad bij het woord en hakken iemands kop eraf. Geen woorden maar daden, Moslims worden kampioen.

EmilioEsteves | 20-11-20 | 20:38

Ik zeg het maar gewoon, Nederland zou het heerlijkste land ter wereld zijn zonder Islam hier. Het past gewoon niet bij Europa, het botst op alle fronten.

Clavo | 20-11-20 | 20:35 | 6

Al die domme helper whitheys mogen in de koffer mee. Zonder hoofd gaat dat makkelijker.

SIogra | 20-11-20 | 20:52

Precies, wat dat betreft waren de 60's en 70's het paradijs.
Ik woon in bezet gebied en zo voelt dat ook echt.

bqbq | 20-11-20 | 21:24

@smdyasc | 20-11-20 | 20:46: Europa is grieks christelijk. Het humanisme is christendom zonder God c.s. De joodse cultuur is binnen de eigen groep; niet missionair.

Arachne | 20-11-20 | 23:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Eerst zien, dan geloven

Feitenpliesie | 20-11-20 | 20:32

Vandaag werd hier een wet aangenomen die het verboden maakt om politie of ordediensten te filmen of te fotograferen.
Dan kan Jupiter helemaal ongestoord zijn gang gaan, want politiegeweld kun je nooit meer bewijzen - sterker nog, je kunt ervoor in de gevangenis landen.
Kortom: mooi publicitair stuntje om de afschaffing van de rechtsstaat te verdoezelen.
Nog anderhalf jaar en dan zijn we van Macrin af - alhoewel ze hier nu het stemmen per post willen invoeren (dat ze in 1975 hebben afgeschaft omdat het zo fraudegevoelig is),
Klinkt bekend in de oren?

De Droit | 20-11-20 | 20:31 | 5

@De Droit: hebben ze in Frankrijk nog nooit van een bodycam gehoord?
Het is een vrij drastische wet, die de burger op 10-0 achterstand zet.
Heeft de EC of het EP al iets gezegd ivm rechten vd burger?

Bataafje | 20-11-20 | 22:16

@Krachtkoe | 20-11-20 | 20:52: nou, moslims zijn het probleem niet. Die wonen in wijken waar de politie niet meer komt. Het gaat hier om de volksopstand die onder de oppervlakte brandt...

De Droit | 20-11-20 | 23:05

@Krachtkoe | 20-11-20 | 20:52: De politie dient binnen de wet te werken. Dan is het geen probleem als er opnamen gemaakt worden.
Deze wet is dus een ondermijning van de rechtsstaat. En de rechtsstaat geldt ook voor mensen die u niet uit kunt staan.

Een paar stappen terug doen om even alles op orde te stellen?
En op 4 mei wel 2 minuten stil voor de herdenking van repressie.

Arachne | 20-11-20 | 23:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Iemand een iets minder gekleurde bron van deze toespraak? Kom het nergens tegen en het klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Salutis Humanae | 20-11-20 | 20:21 | 1

Het is inderdaad de minister van binnenlandse zaken en de ondertiteling is correct

De Droit | 20-11-20 | 20:33

Zouden ze in Frankrijk ook het spreekwoord kennen als het kalf verdronken is dempt men de put?

bananabanana | 20-11-20 | 20:15 | 1

Une fois le veau noyé on ferme le puits

De Droit | 20-11-20 | 20:34

Eindelijk het juiste geluid in Europa. In 50 a 70 jaar tijd hebben we de cultuur/samenleving in ieder Europees lang afgebroken door zoveel mogelijk mensen te importeren. Dit zonder controle, gezag of enige vorm van integratie. Europa heeft in 5 decennia kapot gemaakt wat ik duizenden jaren is opgebouwd. Als je nu niet ingrijpt dan kan je nooit meer terug

dk-- | 20-11-20 | 20:14 | 2

Ik ben bang dat dat al gepasseerd station is.

tis_wat | 20-11-20 | 20:29

Je moet ze natuurlijk wel kúnnen deporteren. Maar logeren op Duivelseiland in afwachting van definitieve deportatie is ook niet gek. Alle begin is moeilijk, maar die Fransen willen tenminste beginnen. Wij willen alleen maar 500 idioten per week binnenhalen en moslimzusters in het parlement zetten.

JvanDeventer | 20-11-20 | 20:13 | 4

@Schapenjager | 21-11-20 | 00:02: In tien jaar meer dan vier miljoen en dan de fok er nog bij? Frankrijk is het eerste land dat gaat vallen, tenzij daar de revolutie (ergens anders zal dat niet gebeuren) die West-Europa van de multicul zal bevrijden, aanbreekt.

Grachus | 21-11-20 | 02:28

Frans Guyana is volgens de wet een Frans departement. Frans Guyana ligt naast Suriname in Zuid-Amerika. Daar is plaats genoeg. Het Vreemdelingenlegioen is daar gelegerd om de raketbasis in Kourou te beveiligen. Daar is voldoende ruimte.
Frans-Guyana is een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Het grenst in het westen aan Suriname en wordt verder omsloten door Brazilië. Wikipedia

theo-is-dood | 21-11-20 | 08:48
▼ 1 antwoord verborgen

Al eerder gezegd.
islam en daarmee moslims en partijen als Groenlinks die moslims knuffelen horen niet in de westerse maatschappij thuis.
Zij zijn de ware pandemie in europa.

De islam als wereldbeschouwing hoort niet bij Europa. Want hij wil religie, samenleving en politiek niet van elkaar scheiden. De vrijheid, kern van de Europese Verlichting, is hem vreemd.

Ieder mens, onafhankelijk van het feit tot welk ras of welke religie hij behoort, kan zich als individu in Europa thuis voelen, op voorwaarde, dat hij de fundamentele waarden van de Europese civilisatie accepteert en integreert. Ze werden eeuwenlang in zware gevechten tussen de staat en religie, individu en samenleving, tussen filosofie, wetenschap, kunst en geloof bevochten. De kern van de Europese Verlichting is de vrijheid van het individu. Deze vrijheid is het hoogste goed. Ze is verbonden met de vrijheid om datgene wat overgeleverd is te betwijfelen, om een ander leven te kiezen dan door het collectief wordt voorgeschreven.

Deze vrijheid werd vaak met het leven betaald. Mensen hebben zich op de brandstapel laten verbranden, marteling, vervolging en moord geaccepteerd. We weten, dat “vooruitgang in de geest” (Freud) geen eenrichtingverkeer is, dat in de Europese Verlichting terugvallen vaak gewelddadiger waren dan de vooruitgang, dat barbarij altijd en overal realiteit was. Desondanks kan de wereld niet om dit civilisatie-idee heen. En aan het idee van de vrijheid zal ook de islam mislukken. Wij zijn als Europeanen niet bereid om ons idee van vrijheid op te geven.

Het gaat hier niet om het individu, dat uit de islamitische cultuurkring komt en moslim wil zijn, maar het gaat om de islam als wereldbeschouwing en “civilisatie-idee”. De islam hoort niet bij Europa, omdat hij religie, cultuur, samenleving en politiek niet van elkaar wil scheiden, maar zich vastberaden inzet voor hun eenheid. Deze voorstellingswereld is de Europese historie niet vreemd. Zowel het Jodendom als het christendom kent dit eenheidsidee onder de vlag van het geloof. Alle religies zouden graag civilisatieoprichtend willen werken, Europa heeft echter in een moeizame strijd afscheid genomen van de voorstelling van een almachtigheid van de religie.

De islam echter hoort niet bij Europa, omdat hij wat dit betreft honderden jaren achterloopt. Omdat hij het geloof boven wetenschap en Verlichting plaatst. Hij kent geen Reformatie, hij heeft de pijnlijke strijd tussen filosofie, wetenschap en kerk niet doorgemaakt, die de kerk heeft betaald met het afzien van zijn aanspraak op almachtigheid. Bij alle tolerantie tegenover geloofsvoorstellingen kan de Europese civilisatie de superioriteit van het geloof boven filosofie, wetenschap, kunst en Verlichting niet accepteren. De islam hoort vooral daarom niet bij Europa, omdat hem, ondanks Atatürk, de scheiding van politiek en religie volledig vreemd is.

De islam in zijn aard een politieke theologie, zijn verbreiding heeft niet toevallig plaatsgevonden met het zwaard. De islam is een ideologie van de macht. In zijn periode van ontstaan werd hij niet gedragen door een traditie van de machteloosheid zoals het Jodendom (“We waren slaven in Egypte”) en het christendom, die zich moesten verdedigen tegen vervolging en onderdrukking. De islam echter trad vanaf het begin als heer (leger) van de wereld op. Ook al is daar nauwelijks iets van overgebleven, toch schijnt die aanspraak verinnerlijkt te zijn.

De islam is niet Europees, omdat hij het collectief boven het individu plaatst, omdat hij niet bereid is het individu tegen het collectief te verdedigen, omdat hij de rechten van de minderheden minacht en omdat hij, ondanks alle lippenbekentenissen, aan de hogere waarde van de man vasthoudt. De cultureel verinnerlijkte minderwaardigheid van de vrouw is al eeuwenlang realiteit in de islam. Men moet zich al behoorlijk veel zand in de ogen laten strooien om dit te rechtvaardigen of te ontkennen.

De islam kan nooit Europees zijn, omdat de niet-moslim (volgens de islam) slechts een onvolkomen mens is. De islam kan niet bij Europa horen, omdat kritiek op hem verboden is, omdat de afvalligheid van de moslim van zijn religie met de dood wordt bestraft, omdat ketterij zwaarder wordt bestraft dan alle andere misdaden van het burgerlijke recht. De islam hoort niet bij Europa, omdat hij seksuele minderheden (lesbiennes, homoseksuelen, travestieten) wreed vervolgt en niet in staat is tot praktische tolerantie.

Al deze redenen vormen de oorzaken voor de achtergeblevenheid van de islamitische wereld, voor zijn afkeer van wetenschap, kunst en Verlichting. Iedere moslim kan Europeaan worden en binnen de Europese civilisatie zijn religie praktiseren. De islam als civilisatie-idee kan vanwege zijn archaïsmen (middeleeuwse opvattingen) niet als een deel van Europa worden erkend. Europa zou zichzelf beperken, we zouden buigen voor de agressieve aanspraak van de islam.

We moeten duidelijk onderscheid maken tussen de islam als religie en de islam als civilisatie. De islam neemt er geen genoegen mee een geloofsbekentenis te zijn, maar bedreigt de seculiere Europese civilisatie met een imaginair tegenontwerp. Dit idee van een islamitische civilisatie moet Europa afwijzen. Veel Europeanen wiegen zich in illusies wanneer zij de heerschappijaanspraak van de islam niet serieus nemen. Ze beseffen niet, dat dit pseudo-idee een civilisatie van miljoenen moslims, die de wereld van onze “decadentie” willen bevrijden, aandrijft.

Europeanen moeten er in de discussie op staan, dat het niet om religie gaat; deze kan iedereen binnen het kader van het algemene recht uitoefenen. Het gaat om de vraag wat de islam anders heeft te bieden. Welke civilisatie heeft hij ons te bieden, welk rechtssysteem, welke openbare orde, welk onderwijssysteem, welke infrastructuur, welke operahuizen, welke bibliotheken en ziekenhuizen, welke antwoorden op ecologische vragen.

Want alleen de organisatie van deze dingen kan aanspraak maken op de naam civilisatie! Overal, waar de islam de afgelopen 600 jaar “civilisatorisch” heeft gewerkt, heeft hij armoede, analfabetisme en achtergeblevenheid achtergelaten. De islam heeft civilisatorisch volledig gefaald, hij heeft al sinds de Renaissance de moderne tijd verslapen. Wie aan het einde van zijn Latijn is, biedt graag religie als geneesmiddel aan. In dit geval is religie geen erfenis m.b.t. de geestesgeschiedenis, maar echt alleen maar opium voor het volk.

(De schrijver Dr. Josef Ludin werd in 1951 in Afghanistan geboren en kwam in 1960 naar Duitsland. Als zenuwarts en psychoanalyticus werkt hij op dit moment in Zürich, ook is hij werkzaam als onderwijsanalyticus in Parijs en Berlijn)

Bron:

zoelibat.blogspot.com/2011/05/islam-eu...

Auteur: Dr. Josef Ludin

tintel | 20-11-20 | 20:06 | 12

ontstaan door een traditie van de machteloosheid zoals het Jodendom (“We waren slaven in Egypte”)

Het jodendom (als in de Tenach) is niet ontstaan in Egypte.
Het beginpunt van het volk Israël is Abraham en Het Verbond.
Het jodendom is ontstaan NA de vernietiging van de tempel (70 AD).

Een Russische oud KGB-er heeft helder uitgelegd, dat geen mens naar zijn executie gaat ter verdediging van het communisme, het liberalisme of de waarden van de verlichting. In Europa zijn de meeste mensen vervolgd, gemarteld, vermoord of op de brandstapel gezet vanwege hun geloof. Niet een ideologie of een concept, een diepgeworteld geloof in een Schepper.

De Franse en Russische revolutie vervolgden als allereerste de kerk, voorgangers en kerkgangers. Het communisme (USSR) is inmiddels failliet, het liberalisme gaat haar achterna.

Arachne | 20-11-20 | 23:18

Als de islam een bedreiging is voor de individuele vrijheid in Europa is en dus hier niet hoort wat kunnen we dan over partijen als de vvd en het cda stellen? Wanneer zij (indirect) vaccinatie willen verplichten? Privileges geven aan gevaccineerden en mensen die twijfelen over vaccineren vanwege bijvoorbeeld de mogelijke bijwerkingen of gewoon anti-vaccin zijn allen ziekelijk framen als anti-vaxxers ofwel alu-hoedjes?

Ben het met je eens dat de islam hier niet thuishoort evenmin als partijen zoals de vvd en het cda. Ze blijken o.a. anti-Nederland, anti-individu, anti-zelfbeschikking en anti-vrijheid. Dit past Nederland niet. Dit moeten we niet langer willen tolereren.

Santoku | 21-11-20 | 00:17
▼ 9 antwoorden verborgen

Het is te hopen dat het niet alleen bij woorden blijft.

Stratum | 20-11-20 | 20:00

Even zonder gekheid; ik denk dat die mensen hartstikke bij zijn dat ze weer naar huis mogen, er gaat toch niets boven je eigen woestijn, zoals het klokje in de woestijn tikt, tikt het nergens.

Mr_Natural | 20-11-20 | 20:00 | 3

Zand in het raderwerk. Daarom lopen ze 1430 jaar achter.

wijsvinger | 20-11-20 | 20:05

Gewoon zand erover!

tabakagrarier | 20-11-20 | 21:24

... zoals het bommetje thuis tikt...

Frau Merkel | 20-11-20 | 22:22

Vandaag weer een juwelier met een hamer zwaargewond geslagen.
Er zijn "gasten" volledig losgeslagen op het ogenblik, het nadert wat mij betreft echt het kookpunt dat die rotjongens hier gewoon vrij spel hebben....
WAAROM wordt er niet veel strenger opgetreden ?

A333aan | 20-11-20 | 19:59

Europa is een groot kampeerterrein. Daar helpt een slagboom niet meer.

Poesman | 20-11-20 | 19:58

Dit is in Frankrijk, dus;
- Nederland moddert gewoon door,
- We moeten nog zien hoe heet de soep gegeten wordt.

Blauwpetje | 20-11-20 | 19:57 | 5

Precies. Na verlaten Frankrijk staan ze hier aan de hekken te rammelen.

Lorejas | 20-11-20 | 20:32

@Bennie Verbaasd | 20-11-20 | 20:00: Groen Links wilde al extremistische organisaties die Frankrijk gaat verbieden, hier onderdak (en natuurlijk soepsidie) verlenen. Als het aan 'onze' politici ligt, hoeven ze niet eens deze kant op te komen, ze gaan die parels halen.

5611 | 20-11-20 | 21:17

@5611 | 20-11-20 | 21:17: Dat was niet GroenLinks, dat was Nida. Ongetwijfeld zullen er vele GroenLinksers zijn die persoonlijk dit initiatief van harte ondersteunen.

Grachus | 21-11-20 | 02:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Alleen een mooie show voor de bühne, verder bent u f#cked, doorlopen en welterusten.

BadPatNL | 20-11-20 | 19:54

Onderschat de Fransen niet, ze hebben al twee wereldoorlogen gewonnen. Wel met een beetje hulp, maar toch.

Mr_Natural | 20-11-20 | 19:51

Zou mooi zijn als Duitschland hier het voortouw neemt qua Gründlichkeit.

Mariner | 20-11-20 | 19:48 | 5

@2voor12 | 20-11-20 | 19:53: Polen had destijds anders een buitengewoon enthousiast ontvangstcomité. Daar worden ze nu liever niet meer aan herinnerd.

Ivoren Toren | 20-11-20 | 20:00

@Ivoren Toren | 20-11-20 | 20:00: de landsgrenzen lagen toen ook anders.

Sinterbikske | 20-11-20 | 21:12
▼ 2 antwoorden verborgen

(Als dit waar blijkt) Het kantel-moment is aangebroken. Dit is een oorlogsverklaring! In Frankrijk ontstond de democratie en Frankrijk is de eerste die de strijd aangaat die te behouden. Hoera voor Macron. Maar, hij moet dit natuurlijk wel doen om te voorkomen dat Le Pen de volgende verkiezingen wint.
En zo werkt onze mooie democratie dus.

Peter-Rissing | 20-11-20 | 19:48 | 3

Hier hebben we het Partijkartel die andere partijen al bij voorbaat buitensluiten en de media inzetten om die andere partijen zwart te maken.

2voor12 | 20-11-20 | 19:52

@2voor12 | 20-11-20 | 19:52: Vergeet de usefull idiots op Interwebs niet.
Als je ziet wat voor kwenen er op Twitter zitten aan de linkerkant, daar trekken je tenen krom van

tis_wat | 20-11-20 | 20:31

Was de democratie niet in Griekenland uitgevonden?
Frankrijk is helemaal geen democratie. Hoe kan een man, die een jaar voor de verkiezingen niet in de politiek zat, een beweging opzetten, de overige kandidaten wegspelen (of tactisch terugtrekken) en dan winnen? Een man met het charisma van een droge dweil.

Arachne | 20-11-20 | 22:55

Retour is een Frans woord.

Mr_Natural | 20-11-20 | 19:47 | 4

@Sinterbikse onderbroken darm?

austinhealey | 20-11-20 | 20:00
▼ 1 antwoord verborgen

Het klinkt heel stoer, maar feitelijk een kat in de zak. Hij bedoelt slechts de nieuwe import. De dubbele paspoortiërs kun je niets maken. Maar elke oplossing heeft een begin, dus ik juich het toe.

R.F.Pickering | 20-11-20 | 19:46 | 4

@2voor12 | 20-11-20 | 19:51: Helemaal mee eens, bij elk conflict worden "vluchtelingen" hier opgevangen maar heb nog nooit gehoord dat ze ook weer teruggaan na het conflict. Want dan zou ik het een minder groot probleem vinden. Een tijdelijke "refuge" prima maar we weten beter. Het eerste wat ze doen is zichzelf voortplanten op Nederlandse bodem waarna we weer een massaal kinderpardon moeten toepassen keer op keer, want "ze zijn hier geboren". Het klinkt hard maar dat is niet mijn probleem. Daar valt inderdaad zeker een slag te maken als het gaat om de kraan dicht te draaien.

R.F.Pickering | 20-11-20 | 20:07

Precies, de vloer is nog nat maar de kraan wordt in ieder geval dichtgedraaid. Nu nog zorgen dat het onaantrekkelijk wordt om te migreren ofwel voorzieningen en rechten terugschroeven.

5611 | 20-11-20 | 21:20

@2voor12 | 20-11-20 | 19:51: Frans-Guyana is een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Het grenst in het westen aan Suriname en wordt verder omsloten door Brazilië.
Omdat Frans-Guyana Europees grondgebied is, worden asieleisers-als ze in FG worden opgevangen- juridisch gezien NIET uitgezet.

theo-is-dood | 21-11-20 | 08:51
▼ 1 antwoord verborgen

Tres bien

denhaagvandaag | 20-11-20 | 19:45

Liberte Fraternite Egalite. Daar zit meer achter dan ik ooit had gedacht.

Rdock | 20-11-20 | 19:45

Deporteer de hele fractie van Denk. En dan keert de rust vanzelf weder in de Lage Landen.

Sitting_targets | 20-11-20 | 19:45 | 4

Gewoon iedereen die geen reaguurder is.

Ivoren Toren | 20-11-20 | 19:54

@Ivoren Toren | 20-11-20 | 19:54: Snel even reaguren voor de zekerheid.

Usumani | 20-11-20 | 20:24
▼ 1 antwoord verborgen

Jesse Klaver zou stiekem wel een beetje jaloers zijn op Marcon, hij zou nu ook het liefst een moslima met stille trom deporteren uit de partij, maar dan krijgt hij de hele Deuggemeente over zich heen.
Arme Jesse, had hij maar een vak geleerd.

Abject | 20-11-20 | 19:44 | 1

Nee hoor, Jesse weet heel goed wat hij doet. Dat wil zeggen, het partijbestuur wiens marionet Jesse is.

Ivoren Toren | 20-11-20 | 19:51

Fransen. Ze doen me onherroepelijk aan Louis de Funes denken. Le Koddebeiers a Paris. En maar driftig op hun fluitje blazen, toujours a bout de souffle: www.youtube.com/watch?v=xZmAe3OJkQQ

Hetkanverkeren | 20-11-20 | 19:44 | 2

Dat was geacteerd hoor.

Zenzeo | 20-11-20 | 19:48

Ik zeg bluf.

Ivoren Toren | 20-11-20 | 19:44

Vive la France

Conifeer | 20-11-20 | 19:43

Tja, de achtertuin he

niels5142 | 20-11-20 | 19:43

Binnenkort ook verkiezingen in Frankrijk? Iedereen met een gezond verstand snapt dat dit een zeer goed plan is, en juist daarom komt dit er toch nooit door.

Bloemschikliefhebber | 20-11-20 | 19:42 | 1

Eh, nog iets meer dan twee jaar voor de verkiezingen daar hoor.

zwellevertje | 20-11-20 | 20:29

Vive la Revolution!
*Haantje de pan in doen laten gaan sudderen*

aflaatverkoper | 20-11-20 | 19:42 | 1

Goudhaantje van Herman Kramer in vacuum verpakt en roomboter gebraden

AnCladach | 20-11-20 | 20:04

Misschien was het geweld van Macron tegen de Gele Hesjes wel een oefenwedstrijd.

Mr_Natural | 20-11-20 | 19:42

Er blijft de stad ook niets bespaard, hè?

Amsterdamsko | 20-11-20 | 21:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Hulde. Eindelijk beginnen we tenminste te praten over deporteren.

Dit moet meer en vaker gebeuren. Criminelen, terroristen, petitie-ondertekenaars, het zijn allemaal kandidaten voor deportatie.

Nederland80 | 20-11-20 | 19:41 | 1

Veergeet de geen stijl reaguurders niet als het aan Kasja ligt

vranac | 20-11-20 | 19:44

Dus dit mag van 'Brussel'?

Poesmobiel | 20-11-20 | 19:41 | 2

Frankrijk en Duitsland mogen in principe alles van "brussel" want zij zijn "brussel".

Nederland80 | 20-11-20 | 19:42

In 'Brussel' zijn ze nu even allemaal in shock...

Zenzeo | 20-11-20 | 19:42

De Fransen hebben duidelijk een grens en een keerpunt bereikt, tijd voor navolging.

smdyasc | 20-11-20 | 19:40

Als Macron dit al waar zou kunnen maken, dan zou Rutte samen met Klaver vooraan staan om ze naar Nederland te halen.

El Rico Grande | 20-11-20 | 19:39 | 2

Gefeliciteerd, u bent nr. 50 die hiermee komt!

Zenzeo | 20-11-20 | 19:44

Zo gek is delft Rutte niet. Die gaat heel stil in een hoekje van het Torentje zitten. Al was het maar om zijn kansen op een mooi baantje in Brussel niet te verspelen. Rutte is er e3n meester in om anderen de kastanjes uit het vuur te laten halen.

Ivoren Toren | 20-11-20 | 19:47

Kijk dat zijn nog eens maatregelen! Dat had ik niet verwacht van het linkse Frankrijk. Maintenant je t'aime France.

Rdock | 20-11-20 | 19:39

Gaat het toch weer mogelijk worden, leven als een god in Frankrijk?

BrutusBosch | 20-11-20 | 19:37 | 3

@theo-is-dood | 20-11-20 | 19:39:
Prima toch die luchtbrug vanuit dat kamp?
Gewoon naar het Zuiden vliegen, zat vliegvelden in Afrika waar ze ze dan kunnen afzetten.

2voor12 | 20-11-20 | 19:43

@theo-is-dood | 20-11-20 | 19:39: Echt he? Je vraagt je dan twee dingen af?
1- Hebben ze dan echt een blok beton voor de harses?
2 - Waar gaan ze ze laten dan?

BadPatNL | 20-11-20 | 20:13

we halen nog gewoon Jihad-bruiden terug naar Nederland. Naast die 500 andere immigranten die per week binnenkomen. Dus de kans dat er ooit ook maar 1 moslim moet vertrekken wegens onthoofdingsympathien is gewoon nul.

du Roi Soleil | 20-11-20 | 19:36

Voor elke moslimaanslag in Europa, een moskee in elk Europees land plat met bulldozers. En, in getroffen land 100 willekeurige moslimgezinnen deporteren naar land van tweede paspoort.
Bij de volgende aanslag maatregelen X2.
Vervolgens ook kopvodverbod, en geen kinderbijslag voor moslims.
Dan is het probleem binnen vijf jaar geen probleem meer.
Maar dat zal wel te radicaal zijn.

koolteer | 20-11-20 | 19:36 | 1

U bent een paar decennia te laat geboren.

DrumPiet | 20-11-20 | 20:21

Zo'n dubbel paspoort heeft best wel voordelen, administratief gezien.

Mr_Natural | 20-11-20 | 19:36

Dit is allemaal aan -de angst voor- Le Pen te danken.

du Roi Soleil | 20-11-20 | 19:35

Mar ja 'Buitenlanders'. Dus vanaf 2e generatie kunnen ze er lekker op los klagen.

Proditor | 20-11-20 | 19:35 | 2

Zolang je je tweede paspoort wil houden ben je buitenlander.
En ja, marokkanen en turken kunnen gewoon hun tweede nationaliteit inleveren. Maar ze willen het gewoon niet.

2voor12 | 20-11-20 | 19:41

Als de wil er is, dan kan alles. Zoek maar eens op wat generaal Massu heeft klaargespeeld tijdens de Slag om Algiers.

theo-is-dood | 20-11-20 | 19:35 | 1

Dat ging er niet zachtzinnig aan toe. Om met de minister van binnenlandse zaken François Mitterand te spreken: “De enige manier waarop wij onderhandelen is via oorlog.”

Dr. Worstenbroodje | 20-11-20 | 20:14

Zou het dan toch aan het kantelen zijn? Dit lijkt aardig op een ijzeren vuist tegen de geïmporteerde achterlijkheid. Wat deze Franse minister zegt in bovenstaande video heb ik 2 dagen geleden in vergelijkbare bewoordingen hier geplaatst, dat leverde me een wegoris op.

Crusher | 20-11-20 | 19:34 | 1

wegjoris*

Crusher | 20-11-20 | 19:34

Zal allemaal wel. Feit is too little too late. Wanneer er pakweg 50 jaar geleden geluisterd was naar de waarschuwende woorden van wat toen als rascisten werden weggezet geluisterd én gehandeld, dan hadden we deze ellende van parasiterende en ontwrichtende types niet gehad.

RGV42 | 20-11-20 | 19:33 | 4

@2voor12 | 20-11-20 | 19:37: En het erge is nog dat ze daar niet zitten wegens relevante competenties maar het feit dat ze het juiste kleurtje cq achtergrond hebben. Ik geloof echter wel dat er nog te kantelen valt, maar dat moet wel heel erg snel gebeuren.

R.F.Pickering | 20-11-20 | 19:42

@R.F.Pickering | 20-11-20 | 19:42:
Dat gaat hier gewoon niet gebeuren. Het tegenovergestelde juist, via de media worden we murw gemaakt om het allemaal maar te accepteren. NPO, RTL en SBS houden het volk mak met wat kwisjes en talentenshows. En wat propaganda-uitzendingen vermomd als nieuws tussendoor.
Met de verkiezingen zullen de partijen van Het Kartel gewoon weer de meerderheid krijgen en alles blijft zoals het was.
Of eigenlijk niet: er komt een erkend moslimextremiste bij in de Tweede Kamer.

2voor12 | 20-11-20 | 19:46

@2voor12 | 20-11-20 | 19:37: Er was een tijd van positieve discriminatie, nu lijkt het er soms wel op dat je in een ander land aangekomen bent zodra je de drempel van het gemeentehuis over stapt om je paspoort/rijbewijs af te halen. Het lijkt er wel op dat minimaal 60% van die groep gemeentelijke ambtenaren allochtoon is, het lijkt wel of Jan, Piet, Truus, Klaas, niet meer mogen werken bij de overheid? Zou dit ook bij de andere overheids/semi overheidsinstellingen of ministeries zo zijn?

BadPatNL | 20-11-20 | 20:05
▼ 1 antwoord verborgen

Geweldig nieuws!

Eddy67 | 20-11-20 | 19:33

Vergeet het maar, die komen gewoon hierheen.

IQ the Straycat | 20-11-20 | 19:33

nou das duidelijk. alle marokkanen naar ankara.

newray | 20-11-20 | 19:30 | 1

en alle turken naar tanger. verse genen.

newray | 20-11-20 | 19:37

Veiligheid boven alles.

BozePaarseMan | 20-11-20 | 19:28

Interessant. Maar een wet die alleen klagen strafbaar maakt, is denk ik nog wel een grondwettelijk dingetje. We zullen zien.

Joris Beltsin | 20-11-20 | 19:26 | 1

Ondermijnen van de rechtsstaat?

Zenzeo | 20-11-20 | 19:29

Gelukkig zit bij M mis Al Qak aan tafel geeft weer duidelijk aan hoe het rolt.

likdoorn | 20-11-20 | 19:26 | 4

Meer geld naar de palestijnen want de raketten om op israelische scholen af te vuren zijn sinds corona schaarser en dus duurder geworden.

2voor12 | 20-11-20 | 19:30

@Zenzeo | 20-11-20 | 19:29:
D66 kamerleden mogen al bijna dagelijks op de StaatsRadio hun propaganda spuien. En af en toe een PvdA'er tussendoor.
Gewoon totaal schaamteloos.

2voor12 | 20-11-20 | 19:32
▼ 1 antwoord verborgen

Prima. Het Legioen kan vast wel helpen bij de "terugzending" van de klagers.

BoerKoekoek | 20-11-20 | 19:26

In Frankrijk hebben ze eindelijk door dat je de islam alleen met harde hand in toom kan houden. Zie Egypte, Libië, Irak, Syrië enzovoort enzovoort.
Redelijk welvarende landen die tot totale verdommenis zijn verworden toen de islam haar kans greep omdat de keihard ingrijpende leiders waren verdwenen.
Vele gewone inwoners zouden die maar weer graag weer inruilen ondanks de politieke onvrijheden maar wel met de rust en veiligheid.

2voor12 | 20-11-20 | 19:24

Is dit Islamofobelix?

Mr_Natural | 20-11-20 | 19:24

IG Farben ook terug van weggeweest.

24^7 | 20-11-20 | 19:24

Eerst zien en dan geloven.

Gulliver | 20-11-20 | 19:23 | 1

Als moslims ook zo dachten waren we al een heel eind verder ;)

R.F.Pickering | 20-11-20 | 19:51

De Fransen hebben een minister die over je interieur gaat? Gekkenhuis daar.

Nock_Churris | 20-11-20 | 19:23 | 1

Jean des Bouvrie

R.F.Pickering | 20-11-20 | 19:54

Frankrijk zet ze uit naar Nederland waar Groen Links ze al zingend aan de grens opwacht?

Bataafje | 20-11-20 | 19:23 | 2

En ze op een verkiesbare plek zet.
Zo'n deugorgasme schijnt allesovertreffend en verslavend te zijn.

koolteer | 20-11-20 | 19:29

Wat zullen ze welkom zijn!
1 miljoen huizen moesten er gebouwd gaan worden toch?

Veepert | 20-11-20 | 19:31

Nee, nee, nee! Dat gaat niet werken. Wil je dit doorzetten dan zouden Nederlandse ruggengraatloze corrupte politici aan het werk moeten. Ze zouden iets moeten gaan doen. Dat gaat anno 2020 niet werken. Die lui in Den Haag zijn niet voor niets de politiek in gegaan. Ze hebben een bloedhekel aan werken. Dat laten ze liever aan jouw over en stelen dan je geld. Lekker leven van het geld wat anderen moeten opbrengen, terwijl jijzelf lekker je zakken aan het vullen bent met allerlei sleasy dealtjes en declaraties. Dan ben je pas "slim"!

Zwezerik | 20-11-20 | 19:23

Prachtig, maar dan wel actief repatriëren die hap en niet loslaten op de zusterstaten.

MickeyGouda | 20-11-20 | 19:22 | 1

Nee joh! Ben je mal? De Fransen krijgen KLM en wij de criminelen. :"-)

BadPatNL | 20-11-20 | 20:07

Nou, daar gaan de kiezers van mevrouw Le Pen!

Otto Normal | 20-11-20 | 19:21 | 1

Die laten zich heus niet nog een keer beetnemen met mooie beloftes.

Gulliver | 20-11-20 | 19:33

Ha, zet maar vast een peloton "jij bent welkom" zangers aan de grensovergang Hazeldonk neer, die stumpers moeten toch ergens heen nou Frankrijk zo gemeen begint te doen.

zwellevertje | 20-11-20 | 19:21

Rutte heeft ook wel eens dit soort teksten gedebiteerd. Tot nu toe is er nog niet één moslim wegens radicaal gedachtegoed uitgezet en wordt elk jaar het immigratierecord verbroken. Eerst zien dan geloven.

Antiquerulant | 20-11-20 | 19:21 | 1

Dat doet de VVD nu ook bij monde van Bente Becker.
Verkiezingsretoriek.

Heb de afgelopen 10 jaar geen moties van de VVD gezien van ook maar een beetje die strekking.

frickY | 20-11-20 | 19:32

Godvergeten schande dat een vrijwel complete generatie autochtonen, bv. mijn familie en omstreken , rechtstreekse afstammelingen van degenen die het land mede hebben opgebouwd en met de schop in de hand de Afsluitdijk hebben aangelegd, nu 5 tot 10 jaar moeten wachten op een betaalbare huurwoning . Dat neem ik de dames en heren plucheklevers zeer kwalijk!!

daytripper | 20-11-20 | 19:20 | 1

Volgens Sylvana zijn het allemaal afstammelingen van slavenhandelaren. Dus volkomen terecht dat die zo lang moeten wachten en de nazaten van de slaven voorrang krijgen.

2voor12 | 20-11-20 | 19:27

De Fransen zijn zo intens belangrijk voor het humanisme

Stinkend_zadel | 20-11-20 | 19:20

Verkiezingz voorschotje?
Lopen hier ook hanen rond, ruim die ook even aub.

Flightless bird | 20-11-20 | 19:20

Plek genoeg in Amsterdam! Stuur maar op!

Frau Merkel | 20-11-20 | 19:20

Hebben ze in Frankrijk red pills lopen uitdelen ofzo? Dat land begint eindelijk ergens op te lijken.

IslamPislam | 20-11-20 | 19:19

Applaus.
En zet de afvalcontainers en auto’s maar klaar voor het piromane tuig in de banlieues,

Orman Bakal | 20-11-20 | 19:19

Letten ze even, Rutte. Zo'n president willen we en niet jou dus.
(ook al maakt ie wrs niets waar).

appeltjesgroeneweide | 20-11-20 | 19:18 | 1

Moet je na gaan.
En dit is nog maar een minister..
Zie je kaag die al zeggen????

Jemaintiendrai | 20-11-20 | 19:19

Eerst zien dan geloven. Beloftes van politici op dit gebied ......

Der Schnitzeljäger | 20-11-20 | 19:17

Als die Franzen ze nu maar niet hierheen sturen want dan gaat dat links naïeve deugvolk ze nog welkom heten ook.

van stampij | 20-11-20 | 19:17 | 1

Bienvenue, bienvenue dans mon pays.

Mr_Natural | 20-11-20 | 19:19

Ik acht de kans groter dan wij deze mensen uit Frankrijk allemaal gaan opvangen.

johoost | 20-11-20 | 19:17

En al die woningen die straks vrijkomen zijn standaard voorzien van een schotelantenne. Leuk voor de nieuwe bewoners.

spanarchist | 20-11-20 | 19:16 | 3

Ach, 10 minuten en weg.

BoerKoekoek | 20-11-20 | 19:19

Ze hebben tegenwoordig allemaal kleine decoders, waarmee je Nilesat kunt ontvangen.

Kuifje-naar-Brussel | 20-11-20 | 19:21

Haha. Nilesat bestaat ook nog....

Lorejas | 20-11-20 | 20:37

Het 'D-woord'. Kan ik op die man stemmem?

sjef-van-iekel | 20-11-20 | 19:16 | 1

Nee, wel op Geert.

Veepert | 20-11-20 | 19:33

Uitstekend, kan je niet wennen aan de westerse waarden, pleur dan maar op.
Misschien verhuis ik dan wel richting Frankrijk.

Aatje | 20-11-20 | 19:15

De treinen gaan weer rijden?

Moeki de Meeuw | 20-11-20 | 19:14 | 2

Nee ze gaan met het vliegtuig.

Zenzeo | 20-11-20 | 19:17

Kijk. Zo kan het ook. Kijkt u even mee in Den Haag? Als men zich niet kan vereenzelvigen met de basale waarden en vrijheden die onze maatschappij heeft, is het misschien maar beter om een land en samenleving op te zoeken waar men deze wel vindt. Inclusief het 'recht' om niet 'beledigd' te worden. Succes daarmee. Enige persuasie via rechtelijke wegen lijkt me daarbij prima geoorloofd.

edelfigurant | 20-11-20 | 19:14 | 1

DK doet ook al jaren zijn best in die broodnodige richting.

ger1306 | 20-11-20 | 19:18

Er schijnt al een lijst te zijn met 120.000 namen dus dat schiet op.

MoonBeebe | 20-11-20 | 19:13 | 2

Lol. Ze maken het inderdaad wel makkelijk.

spanarchist | 20-11-20 | 19:14

Dit dus.

johoost | 20-11-20 | 19:16

Geen woorden maar daden...

VP732 | 20-11-20 | 19:13

Die man heeft zijn hoofd er niet bij.

Pedronegro | 20-11-20 | 19:12

Wat vindt Kauthar hier nu van?

Kuifje-naar-Brussel | 20-11-20 | 19:12 | 1

Die is druk bezig haar naam van een petitie te verwijderen.

MoonBeebe | 20-11-20 | 19:14

Tja, er kan maar één god god in Frankrijk zijn.

Mr_Natural | 20-11-20 | 19:12 | 2

Sorry, maar dat is toch bijna compleet het andere eind van het extreme. Vervolgd worden als je klaagt?

Battery!!! | 20-11-20 | 19:11 | 8

Klagers deporteren wegens klagen.

Oh wat zou dit land heerlijk rustig worden.
*bladblazer aanschaft*

Abject | 20-11-20 | 19:35

@MoonBeebe | 20-11-20 | 19:20: Maar dat is niet wat die vent zegt. Hij zegt dat het strafbaar is om tegen een leraar te zeggen dat hij iets niet mag onderwijzen. Dat is iets heel anders dan de leraar bedreigen. Wat nou als een ouder gaat klagen bij de leraar omdat ie transgendermeuk bij de kinderen wil bijbrengen?

Battery!!! | 20-11-20 | 19:48

@Battery!!! | 20-11-20 | 19:48: Nee, hij zegt dat ouders die klagen over cartoons over mohammed die in de les worden getoond, moeten strafrechtelijk vervolgd worden en mogelijk gedeporteerd.

En iedereen juichen want dat is nou eens iemand die het zegt.

In Israël wordt de huizen van vermoedelijke terroristen vernietigd.
M.a.w. opdonderen.
De VS kan iedereen waar ook ter wereld, die mogelijk ooit in aanraking met een tot terrorist verklaarde persoon (u heeft uw 2e hand auto aan hem verkocht), tot terrorist verklaren en vervolgens deze o.a. zonder proces vastzetten tot sintjuttemis, banken sommeren de bankrekeningen op te zeggen, uitsluiten van staatssteun, alle bezittingen bevriezen of verbeurd verklaren, oftewel je bent zo goed als dood.

Heeft Macron Frankrijk niet de erfgenaam van de Franse Revolutie genoemd? Klopt wel, toen werden mensen ook onder de guillotine onthoofd op basis van valse wetgeving, roddel, valse aangiftes en karaktermoord.

Geweldig die liberale democratische rechtsstaat.

Transgendermeuk: die ouders worden aan een kruis gespijkerd, midden in Parijs en bekogeld met rot fruit. Door schoolbussen vol met kinderen, als onderdeel van de lessen geschiedenis en maatschappijleer.

Arachne | 20-11-20 | 22:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Rutte zorgt wel voor opvang. Het word geschreven als deporteren maar voor de daders zal het een stapje omhoog worden.
Zoiets als ambtenaren binnen grote organisaties die fuck-up na fuck-up maken, maar uiteindelijk toch weer promoveren.
Ik ben overigens wel benieuwd of de Fransen hun dreigende taal echt gaan waarmaken, want dan kunnen we letterlijk onze lol niet op.

Andersdenkend | 20-11-20 | 19:11 | 1

That’ll Be the Day

theo-is-dood | 20-11-20 | 19:18

Heeft GroenLinks al een nieuwe nummer 9 gepresenteerd?

spanarchist | 20-11-20 | 19:11 | 2

Bami-speciaal met saté

2voor12 | 20-11-20 | 19:18

Dat escaleert rap in Frankrijk.

ChipsNootjesBier | 20-11-20 | 19:11 | 1

dé-escaleert bedoelt u. Hoe minder moslims, hoe minder escalatie.

Zenzeo | 20-11-20 | 19:13

Bewaken ze die mijnheer Darmanin wel goed na deze woorden?

Keyboardspeler | 20-11-20 | 19:10

Pret à deporter, volgens een oud Fransch gezegde.

Mr_Natural | 20-11-20 | 19:09 | 4

Lekker weer!

VP732 | 20-11-20 | 19:17

Het is weer een pareltje!

MickeyGouda | 20-11-20 | 19:27

Scherp en grappig, Mr Natural

Tobi | 20-11-20 | 19:36
▼ 1 antwoord verborgen

ik las; French Terror Minister

ptrck | 20-11-20 | 19:09

Goed stuk ook in de Volkskrant van Martin Sommer over deze problematiek.

Kuifje-naar-Brussel | 20-11-20 | 19:09

Deporteren? Yes we can!
Benieuw hoe onze '66 Deugnkeusjes hier op gaan reageren.
Op M wederom Kaag (iedere dag een '66-bobo).
Ongetwijfeld geen enkele kritische vraag.

Abject | 20-11-20 | 19:08 | 1

De man van Kaag gaat met de eerste Sergantini-ferry weer terug uiteraard.

BoerKoekoek | 20-11-20 | 19:21

Heeft NIDA al getwittert dat Nederland dan maar al die uitgezette families moet opnemen?
Net zoals ze de binnenkort-verboden franse islam-terroristische organisaties hier naar toe willen halen.

2voor12 | 20-11-20 | 19:08 | 5

@2voor12 | 20-11-20 | 19:18: Dat linkje met Joegoslavië kunnen een hoop mensen nog niet leggen denk ik.

Agent 421 | 20-11-20 | 19:46

@Agent 421 | 20-11-20 | 19:46:
Ja de mythe dat de moslims uitsluitend slachtoffer waren is er hier in Nederland goed ingeramd.

2voor12 | 20-11-20 | 19:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Een heerlijke gedachte. Nu nog realiseren.

Mr_Pikibelly | 20-11-20 | 19:08

In Frankrijk dus. Dan trekken we twee landen verder.

TheseDays00 | 20-11-20 | 19:08 | 2

Als ze naar Portugal gaan, lijkt me dat geen probleem.

Kuifje-naar-Brussel | 20-11-20 | 19:09

Alle koeien hebben corona.

rein9576 | 20-11-20 | 19:08 | 2

Joe Biden eet baby's met ketchup.

Montgomery Burns | 20-11-20 | 20:19

@Montgomery Burns | 20-11-20 | 20:19: Welk merk ?

EvertsNL | 21-11-20 | 13:42

Binnenkort is het ook niet meer toegestaan om dit soort filmpjes aan het onwetende volk te tonen, let op mijn woorden. (/sarcasme mode uit)

Keyboardspeler | 20-11-20 | 19:08

Daar is geen woord Spaans bij, hoorde ik in de gauwigheid.

Zenzeo | 20-11-20 | 19:07

Heerlijk, zo moet het! Niet jij bevallen, jij weg gaan. En dan helpen we een handje

nee_toch? | 20-11-20 | 19:07 | 2

Tja, moet je 's kijken hoe snel ze bijdraaien, als de geldkraan dichtgaat, of de taxi naar het vliegveld komt voorrijden...

Zenzeo | 20-11-20 | 19:09

Met een ministerie voor repatriëring zouhet allemaal wel kunnen. Spijtoptanten moet je vooral helpen terug te keren. Idem voor mensen die eigenlijk een hekel hebben aan het verblijf hier. Zaken afwikkelen, schulden betalen en belasting voldoen en dan terugkeer . Dat moet heel tevreden stellen.

AntiZanicz | 20-11-20 | 22:20

Ja, na de verkiezingen misschien. Heel misschien. Als er heel veel veranderd.

Nooit dus.

frickY | 20-11-20 | 19:06 | 3

Een Franse minister zegt alles om maar te voorkomen dat FN & mevrouw Le Pen straks de baas van Frankrijk worden.

theo-is-dood | 20-11-20 | 19:31

Dat ligt grotendeels aan uw stemgedrag. PVV. Als die genoeg stemmen krijgt kan er iets veranderen. Anders niet. Zo is het.

Normpje | 20-11-20 | 19:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Thierry Baudet per direct gevraagd uit FvD-bestuur te stappen