Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Leider van de vrije wereld Macron sloopt Schengen, 'migratie gelinkt aan terrorisme'

Merkel sloopte Dublin, Macron doet het licht uit.

Jupiter verdubbelt het aantal grensstrijders van 2400 naar 4800 én legt een tactical nuke onder de Schengenverklaring die voorschrijft dat EU-burgers binnen de EU vrij kunnen reizen. Hij wil een "diepgaande herziening" van het vrije verkeer in Europa en "meer controle" aan de grenzen en zegt zijn eerste voorstellen in december voor te gaan leggen aan de Europese Raad. En dit alles wegens "de strijd tegen illegale immigratie- en smokkelnetwerken " die steeds vaker verband houden met terroristische netwerken"". Hij is voornemens de "de organisatie van Schengen te heroverwegen en onze gemeenschappelijke grensbescherming te intensiveren met een echte veiligheidspolitie aan de buitengrenzen." Dit zei de Manny allemaal bij de Frans-Spaanse Perthus-pas (maps), waar hij het Frans-Spaanse Centrum voor Politie- en Douanesamenwerking bezocht. Daar passeren dagelijks zo'n 35.000 terroristen de grens.

Reaguursels

Inloggen

Mooi grenzen dicht, uit de EU. Baas in eigen land.

funkyd | 06-11-20 | 07:53 | 1

Nederdoei!

Stijl_Loos | 06-11-20 | 07:56

We gaan het zien. Politici die niet alleen beloven maar ook doen. Zodra er hier sociale huurwoningen vrijkomen geloof ik het pas. Prima peilstok.

Der Schnitzeljäger | 06-11-20 | 07:19
-weggejorist-
Rokkedrager | 06-11-20 | 06:38 | 1

Ook woordje frans spreekt :
Crudité, steak frites, oui, oui camembert et vin de table.
Merci.
Et Macron est un petit Napoléon, n'est-pas ?

MistaRazista | 06-11-20 | 01:54

Vive la France! Zou Macron door hebben dat er straks nog eens een groep kansrijke rustzoekers uit Nederland over de grens komt banjeren als rutte niet zoals altijd als een mak lammetje achter hem aan waggelt? Shengen zal hij toch niet zo ver kunnen oprekken dat er geen plek is voor een paar bonus tatta's toch?

Orfo | 06-11-20 | 01:02

Wat is er mis met een drooggelegd Markermeer, met daarin Markermeerstad en Markermeerdorpen en een Markermeervliegveld, om asieleisers, veiligelandiers en ongewenst verklaarden op te vangen in afwachting van toelating tot Nederland dan wel uitreis? Waarom moet Nederland met generale pardonnen opvangen dat herkomstlanden weigeren eigen burgers terug te nemen, of dat burgers hun identiteitspapieren door de plee spoelen? Angst voor KZ-toestanden is gelul, opvang kan op zo'n grote oppervlakte best humaan.

marchbrown | 05-11-20 | 23:31 | 2

Stuur ze naar Duitsland of Naar EU in Brussel, wir schaffen das, en EU ziet ze graag.

Hoorneslaan | 06-11-20 | 00:47

Ho even @Spartacus.
Je zit even kantje boord met deze clickbait titel.

In alles wat Macron zegt in die video haalt hij Europa erbij.
Verder in het artikel van Le Figaro en de feitelijke quotes die eruit worden gehaald is het duidelijk dat Frankrijk samen met Spanje wil werken aan een betere grenscontrole voor illegale immigranten.

In alles word gesteld , wij Frankrijk willen met andere Europese landen ( Spanje , want daar was die ) in totaal een betere controle over wat er binnenkomt in Europa.

Wat maak jij ervan?
"Leider van de vrije wereld Macron sloopt Schengen, 'migratie gelinkt aan terrorisme'"

Dan hoop je nog dat een Eu top overleg uit 2018(!) , waar de landen niet overeen kwamen,je clickbait kan redden.

Je faalt hier hard , je kan beter.
Wees beter. wees een journalist. we hebben je nodig.

Ik heb geen clickbait nodig. Vertel me gewoon dat macron bij de Frans-Spaanse grens was en bezorg me de feiten met een cynisch grapje erbij.

van Rossum ? waar de fuck ben je.

blamage_fr | 05-11-20 | 23:26 | 6

@Uni-isme | 06-11-20 | 04:34: Je zegt dat een grens twee kanten heeft, maar dat hoeft dus helemaal niet. Kijk naar de Frans-Nederlandse grens, daar liggen tientallen kilometers ongeclaimd gebied tussen.

Opslag Medium | 06-11-20 | 08:04

@Opslag Medium | 06-11-20 | 08:04: je snapt het niet. Ik onderbouw daar mee wat de EU er mee te maken heeft in de toespraak waar persoon waar ik op reageerde het over had.

Uni-isme | 06-11-20 | 08:57

@Opslag Medium | 06-11-20 | 08:04: LOL

reagierder | 06-11-20 | 10:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is zeker een stap in de goede richting, maar je kunt je afvragen of Macron niet iets vergelijkbaars doet als Rutte bij ons: even een grote bek kort voor de verkiezingen. Maar hij maakt een serieuze indruk.
Ik denk niet dat Macron "Manny" of "de Manny" wordt genoemd door zijn vrienden. Hij heet Emmanuel, dus het zal wel Manu zijn, met de klemtoon op "nu".

JvanDeventer | 05-11-20 | 22:08

dit is echt smullen. De globalisten dachten een sokpop geinstalleerd te hebben. wat zou het mooi zijn als het echt anders uitpakt en hij doorzet! vive la france!

Ir. Wilhelmus | 05-11-20 | 21:26 | 2

En een Europese belasting ingevoerd krijgt, die u van uw overtollige centjes afhelpt, om de Franse pensioenen te betalen. Smullen man!

Het brein erachter | 05-11-20 | 21:44

@Het brein erachter | 05-11-20 | 21:44: Kwam Macron al bij rutte bedelen om 9 miljard en rutte durfde niet te vragen, eerst eens dat onze vissers hun vergunning weer te rug krijgen, is prutte te laf voor.

Hoorneslaan | 06-11-20 | 00:58

Als hij dit echt meent en ernaar handelt is een europeesch leger niet eens zo’n slecht idee meer.

Urbanus_2.0 | 05-11-20 | 21:24 | 4

Ze hebben inmiddels al 70 strijders omgebracht, niet in Frankrijk maar elders zeg maar. Houdt er maar rekening mee dat ze de boel flink gaan uitdunnen, dus buiten de Franse wetgeving om.

Sw.Dwaallicht | 06-11-20 | 00:57

Laat je na kijken

Hoorneslaan | 06-11-20 | 00:59

In tegenstelling tot Spartacus dringt Urbanus hierboven wel direct door tot de kern van de boodschap.

Magna Carta | 06-11-20 | 01:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ik had eens een leraar die zij: De mensen leren niets van de geschiedenis. Ik wil alleen de geschiedenis van 1900 tot 1960 behandelen maar dan in de diepte en hoop dat jullie er wel van leren.
Daarom kan ik je nu verzekeren dat in 1939 samen met veel vluchtelingen ook een enorm aantal Duitse spionnen het land in kwamen om vast wat "voorkennis" op te doen. Hij heeft gelijk, men leert niets. Wat men ook niet wil inzien is waar Hitler zijn denkbeelden over de Joden vandaan had en wie zijn grootste vrienden op dat gebied waren. Zet die NPO eens uit en lees eens een boek.

Olieboer | 05-11-20 | 21:11 | 2

Er hoefden nauwelijks Duitse spionnen gezonden te worden. Het netwerk werd grotendeels gevormd door diplomaten (er werd er zelfs nog één uitgezet) en een paar maanden voor de inval kwam een Duitse officier als toerist vermomd de Grebbelinie inspecteren, maar de grootste bulk van -uiterst gedetaillerde- Nederlandse gegeven werd gewoon aangeleverd door Nederlandse, betaalde spionnen, in veel gevallen zelfs door legerofficieren. Nederlanders zijn nu eenmaal niet zo dapper, als het er op aankomt.

bisbisbis | 05-11-20 | 23:15

Het feit dat de geschiedenis zich zo vaak herhaalt, zou je ook kunnen doen afvragen of dat proces van herhaling te voorkomen valt. Misschien is dat wel onlosmakelijk verbonden aan ons menszijn, dat we dezelfde fouten blijven maken. Soms met wat generaties ertussen, maar uiteindelijk vervaagt iedere herinnering dusdanig dat het lerend effect van de mensheid verloren gaat. Extreme uitzonderingen daargelaten.

Magna Carta | 06-11-20 | 01:51

Het is allemaal heel simpel, ISIS heeft in Syrië en Irak
bakzeil gehaald... Nu de vraag aan jullie, van welke signatuur hebben de vluchtelingen uit deze hoek??

Von Staufelberg | 05-11-20 | 20:48 | 1

Wat is er te winnen? Voor minder dan een koelkast die ik hier niet aan mee.

Magna Carta | 06-11-20 | 01:52

Waarom nu van die forse reacties op dit kleinschalige terrorisme? Vergeleken met de terreur van 5 jaar geleden stelt dit maar weinig voor. Toen was het oorverdovend stil en moesten we er maar aan wennen.

du Roi Soleil | 05-11-20 | 20:43 | 3

O.a. de hete adem van Le Pen .

Zwizalletju | 05-11-20 | 20:46

@Zwizalletju | 05-11-20 | 20:46: absoluut. De invloed van een Wilders en een Le Pen worden door velen onderschat. Ze zorgen ervoor dat de andere partijen hun koers moeten wijzigen. Het jammere is dat Rutte altijd heel stoer vanalles roept voor de verkie, de Nederlanders erin trappen en er vervolgens alleen maar meer jihadi's worden binnengehaald.

hustler01 | 05-11-20 | 21:32

Wat als Rutte diep van binnen nog steeds een meauie rechtse lul is maar tevens extreem pragmatisch. En begrijpt dat “te rechts” veel kiezers van hem vervreemdt en dat hem geen macht brengt, maar een gematigdere VVD (met net voor de verkiezingen altijd even de rechtse Turbo aan) betekent dat zijn rechtse idealen de meeste kans maken op verwezenlijking? Ik mag de man niet hoor, maar als mijn theorie klopt zou hij het niet veel anders doen dan nu. Denk ik.

Magna Carta | 06-11-20 | 01:56

Ik weet even niet meer wie het zei, een minister van het vorige Kabinet. Vluchtelingenstromen hoefden niet in de gaten gehouden te worden want daarmee zouden geen terrorisme binnenkomen....
En keer op keer op keer op keer blijkt dat zij wel met de vluchtelingenstroom meekomen...

Harvey2Face | 05-11-20 | 20:24 | 5

Dom EU GL wijf Sargentini

Zwizalletju | 05-11-20 | 20:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Altijd weer aardig wanneer iemand onder een steen vandaan gekropen komt. De verwondering. De inzichten. Nu alleen nog daden.

Feitenpliesie | 05-11-20 | 20:19

Laten we niet vergeten dat de EU de oorzaak is van deze ellende.

ZZP-er | 05-11-20 | 20:13

Ik geloof nog steeds dat Macron een Ruttetje doet, totdat hij echt met maatregelen k

Cepalislam500mg | 05-11-20 | 20:11 | 1

Komt

Cepalislam500mg | 05-11-20 | 20:11

Is Macron nu ook racist?

Ramsesz | 05-11-20 | 19:51 | 2

Elk normaal denkend mens is nu een racist.

ZZP-er | 05-11-20 | 20:12

Wat een durf opeens bij Macron. Es even zien...
Al die maatregelen kosten wel geld wat Frankrijk niet heeft, dus er gaat extra geld geprint worden en/of Nederland trekt zijn poenlap maar weer es. Wat is een paar tientallen miljarden nu eenmaal op onze gehele economie en solidariteit en zo. Well played, Macron.

Of ben ik nou te cynisch. Maar ik zou anders het gevoel hebben dat ik me aan strohalmen vastklamp.

Sans Comique | 05-11-20 | 19:50 | 1

Nederland heeft zelf heel veel geld nodig ,na de carona is Nederland half n aar de Filistijnen.

Hoorneslaan | 06-11-20 | 01:09

Goed bezig, wel 30 jaar te laat, normale mensen met onderbuik én een beetje hersens hebben dit al veel langer in de smiezen, de leiders met hun politiek correcte luiken voor de ogen wilden dit niet zien. Hij corrigeert eerdere generaties , deze jongeman.

Zwizalletju | 05-11-20 | 19:47

Macron voelt de hele adem van Marine Le Pen in z'n nek. Als hij nu niet optreedt, gaat Marine hem van de troon stoten. Wat hij nu doet uit eigenbelang, had hij jaren eerder al had moeten doen uit belang voor het volk.

Snoess | 05-11-20 | 19:46

Lekker deuntje hoor. Prima om onze troepen straks voor Wenen aan te voeren tegen den Saraceen.
Maar even serieus, zijn het incidentjes of lijkt er toch langzamerhand in de EU iets van een aarzeling te ontstaan als het om het omarmen, implementeren, injecteren en faciliteren van islam in de EU gaat?
*fingers crossed*

Graaisnaaiert | 05-11-20 | 19:43

Hulde voor Macron. Omdat hij na jaren r̶e̶g̶e̶r̶e̶n̶ realiteit negeren inziet wat onze verste aapachtige voorlopers altijd al wisten; grenzen moet je bewaken. Zelfs insecten bewaken hun territoria.

Kwaadaardige idioten roepen dan dat het bewaken van een grens leidt tot ijzeren gordijnen, USSR, Noord Korea, etc. Maar in die landen was/is socialisme het probleem; niet grensbewaking. Het is heel goed mogelijk om criminelen en terroristen buiten te houden, zonder toerisme en handel in de weg te zitten.

Links vergist zich in de stand van onze technologie. Zo zijn we tegenwoordig alweer tienduizenden jaren in staat om een "deur" te bouwen. Zo kun je dus een huis, tuin of stad beschermen tegen indringers, en tòch toegankelijk blijven voor gewenst bezoek.

Zowel de dictatoriale EU als veel EU-leden hebben decennialang ongecontroleerde massa-immigratie gepredikt en gestimuleerd; zelfs gesubsidieerd. Dat beleid heeft geleid tot een golf van criminaliteit, extremisme en terrorisme in West Europa. Mensenhandelaren verdienen goud geld aan slavenhandel in Noord Afrika, verdrinkingen in de Middellandse Zee en gedwongen prostitutie in West Europa.

Inmiddels zijn hele wijken en steden in Frankrijk geïslamiseerd, en na een reeks aanslagen lijkt de ernst van de situatie ook tot Macron door te dringen. Nu nog de daad bij het woord voegen, ventje. Loze beloftes hebben nog nooit een probleem opgelost.

Dandruff | 05-11-20 | 19:28 | 1

Kwaadaardige idioten zijn idioot, omdat die grenzen en muren er toe dienden mensen binnen te houden in plaats van buiten.

Grachus | 05-11-20 | 20:08

Parbleu,
Het voortschrijdend (publieke geuite) inzicht van mijn nieuwe favoriete EU leider
is zowaar "encroyable".
Meer, meer, meer.

hotmint | 05-11-20 | 19:25

Hadden wij maar zo'n leider!

Ko Ranzig | 05-11-20 | 19:05 | 3

We hebben een veel betere die gereed staat;onze Geert.
Van steun voorzien door de geweldige heer M.Bosma

Coolcalmcollected | 05-11-20 | 19:09

In Frankrijk komt de "ja maar"-brigade al jaren niet meer aan het woord op TV. Zelfs in de linkse krant Le Monde komen de Franse tegenhangers van Rutger Klein Wassinks niet meer aan bod.

Madame Poitiers | 05-11-20 | 19:04

Ik heb na de aanslag op het Bataclan theater niet zoveel verontwaardiging gezien als in de afgelopen weken, en het maatschappelijke debat ging sindsdien opvallend vaak over de seksistische, xenofobe, racistische, populistische boze, blanke man en zijn witte privilege, zijn systemisch racistische maatschappij, zijn slavernij verleden, en dat het zo'n ongelooflijk groot probleem is dat de bevolking niet divers genoeg is. Je kent 't ondertussen wel. Waar was de wereldwijde publiekelijke verontwaardiging toen tientallen Europese mensen afgeslacht, verkracht werden en overreden werden? Nee, George Floyd, dáár moest het over gaan. En daarom geloof ik dus niet zo veel meer van wat Macron hier nu allemaal zegt. Het komt op mij over alsof hij een 'ruttetje' doet voor de verkiezingen vanwege de stijgende populariteit van Le Pen. Ik hoop écht dat ik daar faliekant naast zit, en dat naïef Nederland óók eens flink aan de koffie gaat ruiken. Je bent niet per sé extreem-rechts als afslachtingen van Europese leeftijdsgenoten je niet aanstaat, of als het anti-blanke-mannen gehalte van de media je de keel uithangt. In mijn optiek beschik je over gezond verstand en zelfrespect als je opkomt voor jezelf, je land en de vrijheden waar ontelbare mensen voor hebben moeten bloeden. Dat zet je niet in de uitverkoop voor oliedollars. Iets met parels naar zwijnen gooien. Eikels!

VBO_B_Niveau | 05-11-20 | 19:03 | 4

@Madame Poitiers | 05-11-20 | 19:07: Ik mag het hopen!

VBO_B_Niveau | 05-11-20 | 19:23

De Fransen weten wat er allemaal écht gebeurt is in Bataclan , dat is hier onderdrukt.

Zwizalletju | 05-11-20 | 19:52
▼ 1 antwoord verborgen

Jupiter kan de pot op. Is het ook al verkiezingstijd in La France?
Bullshit. Het gaat uiteindelijk om de controle op het gepeupel. Heb je een 2e huisje in La France? Ga er maar van uit dat de Gendarmerie aan je deur aanklopt als ze een Nl kenteken voor de deur zien staan. Voor de rest gaat de import van de 5e colonne gewoon door en worden we vervangen.

Kalergi in optima forma.

postmodernismisdead | 05-11-20 | 19:01

To late to little

Loempia | 05-11-20 | 18:58 | 2

Too little too late....

Koning BongoBongo | 05-11-20 | 18:59

To little, or to late: That's the question. Voor de rest wat Koning BB zegt.

VBO_B_Niveau | 05-11-20 | 19:27

Boeit niet meer. Te laat.

threeheadedmonkey | 05-11-20 | 18:54

Ja maar Merkel..

Schriever | 05-11-20 | 18:53 | 1

Merkel durft niet naar buiten bang aangerand te worden.

Hoorneslaan | 06-11-20 | 01:15

Het is allemaal veel en veel te laat. Als er al maatregelen worden genomen om de dreigende taal van de islam in te dammen, zijn de rapen natuurlijk helemaal gaar.
Dit islam aanhangend volk staat echt niet toe dat ze 'belemmert' worden in hun haat zaaien richting de ongelovigen en andere westerse manier van levensstijl of de LHBTI's.

vluchtelingallergie | 05-11-20 | 18:47 | 2

Daarom moeten we niet afwachten maar keihard terugslaan. Te laat roepen kan niet.

MooseNL | 05-11-20 | 19:58

@MooseNL | 05-11-20 | 19:58:
Precies, aan laffe zwatelaars die “te laat” roepen hebben we niks. Zij zijn medeschuldig aan de huidige problemen. Lafheid wordt altijd afgestraft.

Lefty-Messup | 05-11-20 | 23:13

Macron is pas geloofwaardig als hij de moslim extremisten harder aanpakt dan de gele hesjes.

Deflatiemonster | 05-11-20 | 18:44 | 1

Spot on!

Dutch-Super-Evil | 05-11-20 | 19:14

Waarom nog wachten met strengere controles pik , je had daar voorgisteren al mee moeten beginnen.... wacht we hadden die geiten niet op onze weiden moeten laten grazen. Nu zit je in en met de stront!

Troyan horse | 05-11-20 | 18:36

Bedankt @Spartacus dat je eindelijk de term "Jupiter" begint te gebruiken. Je zult begrijpen dat die, net als "Flamby" (= drilpudding) voor Hollande niet bepaald flatterend bedoeld is.

Het "Macronisme" omarmen is dan ook ten zeerste af te raden.

De grenzen dicht en het 2ieme Régiment Etranger de Parachutistes de vrije hand geven om de banlieus en cités te zuiveren zijn daarentegen wél prima aan te bevelen acties.

De Droit | 05-11-20 | 18:31 | 1

Idd,het Légion étrangère ,dan kunnen ze nooit zeggen dat ze niet divers over de kling gejaagd zijn,mocht het zover komen.

Coolcalmcollected | 05-11-20 | 19:12

Een leuk idee, maar veel te laat en veel te weinig. Het beschermen van zijn eigen grenzen had hij al veel eerder moeten doen. Hij mag bij de buitengrenzen wegblijven. We hebben geen EU-grensbewaking nodig. De EU is een economische hobbyclub met teveel geld, te weinig verantwoordelijkheidsbesef en veel te veel uitvreters. Elk land kan zijn eigen grenzen bewaken en de gegevens van de illegalen kunnen ze centraal delen. Een afwijzing in het ene land, is automatisch een afwijzing voor de hele EU. Elke vorm van criminaliteit leidt tot onmiddellijke stopzetting van de asielaanvraag. Daarna ophokken tot ze zelf zeggen waar ze heen willen. Na 3 maanden wordt het een enkeltje binnenlanden Afrika.

Frau Merkel | 05-11-20 | 18:29

Gisteren stond in De Telegraaf te lezen dat onze regering migranten, door de UNHCR geselecteerd, per vliegtuig ophaalt die meteen een huis krijgen. Wat een waanzin. Ik vertrouw de UN sowieso niet, we hebben een schreeuwend tekort aan huizen. Ik snap dat dit bedoeld is om te voorkomen dat de mensen per boot naar Europa komen, maar Europa is vol. Met de migranten die komen kunnen we bovendien niks doen, want de meesten spreken onze taal niet en hebben geen vaardigheden die we hier nodig hebben. Het zijn ook vaak moslims, en daarmee is de ellende helemaal niet te overzien. Zoals elke dag blijkt.

Toos Bevergeil | 05-11-20 | 18:27 | 2

De VN is verworden tot een corrupte deugbende. Waarom zou de VN moeten bepalen wie er bij ons binnen komt? De VN is van het Maar-Een-Kech-verdrag. De rest kun je dan wel invullen.

Frau Merkel | 05-11-20 | 18:30

@Frau Merkel | 05-11-20 | 18:30:

Inderdaad. Waarom zou een ongekozen club van technocraten uit voornamelijk dictaturen, inspraak hebben op Nederlands immigratiebeleid? Dat is alsof de burgermeester van Peking bepaalt wie er op mijn verjaardag mogen komen. Enig verschil is dat ongekozen verjaardasgasten na het feestje weer vertrekken.

Europa moet echt heel snel wakker worden.
Vrijheid beschermen is moeilijk, maar wel mogelijk. Maar als we onze vrijheid eenmaal kwijt zijn is dat waarschijnlijk voor vele eeuwen, of voor eeuwig.

Dandruff | 05-11-20 | 19:40

Bronze Age Pervert zei het, de elite begint echte populistische politiek te bedrijven. Dit dus.

Schwanzeleber | 05-11-20 | 18:25

Ik vind een hoofddoek onnodig kwetsend.

Hiram | 05-11-20 | 18:16 | 1

Ik ook. Ik ook!

zwaaropdehand | 05-11-20 | 18:55

Goh, wie roept dit nu ook al zestien jaar.

uisge baugh | 05-11-20 | 18:14

Ik ben bang dat er nog veel meer afgesneden hoofden voor nodig zijn om leiders in de EU ertoe te bewegen daadwerkelijk iets aan migratie te doen.

OscarWilde | 05-11-20 | 18:11 | 1

En dan is het veel te laat. Is het nu al.

Ramsesz | 05-11-20 | 19:56

Dat leraren nu verlinkt worden door leerlingen vanwege cartoons die Mohammed of zelfs maar ISIS-strijders uitbeelden en moeten onderduiken moet alle alarmbellen doen rinkelen.

SIogra | 05-11-20 | 18:10 | 2

Welnee, even geschokt voor de bühne, morgen zetten we weer hele bevolkingsgroepen weg.

uisge baugh | 05-11-20 | 18:18

Ik vond het eerst een lul, maar ik mag die gozer nu wel. We hebben meer van zulke realisten nodig.

IslamPislam | 05-11-20 | 18:09 | 5

Als Macron nu niks doet, dan doet aankomende president Le Pen het wel.

Rico Tampeloerus | 05-11-20 | 18:47

@Rico Tampeloerus | 05-11-20 | 18:47: Laten we hopen dat wat Macron ook doet, Marine sowieso door de Fransen met overweldigende meerderheid wordt gekozen.

Grachus | 05-11-20 | 19:02

@Rico Tampeloerus | 05-11-20 | 18:47: Ja dat speelt zeker mee.

Zwizalletju | 05-11-20 | 20:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Is Sargentini al opgepakt of heeft ze toevlucht gezocht tot de Ambassade van Nieuw Zeeland?

Lafayette | 05-11-20 | 18:09 | 2

Idd, dat ongelooflijk stuk minderwaardig mens moeten ze oppakken

davidhasseltoff | 05-11-20 | 18:14

Zou ze spiegels in huis hebben?

Rico Tampeloerus | 05-11-20 | 18:48

Bingbing bongbong Macron heeft zich zojuist tot Epic Level verheven. Hij is nog jong en moest kennelijk nog tot nieuwe inzichten komen.
Misschien wordt er wel naar DEZE man geluisterd. Ik weet dat men zich in allerlei bochten gaat wringen om het eigen ongelijk maar niet toe te hoeven geven, dus dat zal wel niet.

SIogra | 05-11-20 | 18:06

Ik ben benieuwd.

flesje | 05-11-20 | 18:05 | 1

vrij verkeer behouden voor niet-moslims, aan de grens een jenevertje adten met een stukje bacon (en na elke scheet van Erdogan ook verplicht een krul en handtekening op een cartoon zetten) en dan doorrijden. Anders ondervraging op Guantanerschelling

Hemmenaar7 | 05-11-20 | 18:12
-weggejorist-
Ditisgeenstijlmeer | 05-11-20 | 18:04 | 1

Hopelijk worden alle leiders van Europa eens wakker en stoppen ze met de stelselmatige invoering van Islamitisch gestoorden en soldaten van het kwaad.

nee_toch? | 05-11-20 | 18:00

Wat? Al die vriendelijke Sargentijnen?
Er is geen greintje bewijs!

De verwarde man | 05-11-20 | 18:00 | 1

Je hoort niks meer van die mafkees Sargentini. Zit waarschijnlijk geld te tellen .

daytripper | 05-11-20 | 19:29

"Hij is voornemens de "de organisatie van Schengen te heroverwegen en onze gemeenschappelijke grensbescherming te intensiveren met een echte veiligheidspolitie aan de buitengrenzen."

Ik mag hopen dat dit eindelijk eens gaat leiden tot een 'echte' bewaking van de buitengrenzen, in de zin dat niemand er meer op de bonnefooi in komt. Griekenland had zijn eigen conclusies al getrokken en wachtte niet langer op die slampampers in Brussel en brengt bij zijn eilandjes voor Turkse kust het zg 'pushback' beleid al in de praktijk: dobberbootjes met klaplopers terug slepen naar de Turkse kust.

Dat moet natuurlijk bij alle EU buitengrenzen de normale procedure worden.

Dr_Johnson | 05-11-20 | 17:57 | 1

Je kan de bootjes ook als oefenmateriaal gebruiken voor de marine

EmilioEsteves | 05-11-20 | 18:04

Nou nou, het duurt even maar misschien kantelt er iets. Nog vele nodig om de schade sinds 1975 te repareren

Eddy67 | 05-11-20 | 17:56

Non! Je préférerais être là-dedans, je ne mange pas de Macroni ce soir!

VBO_B_Niveau | 05-11-20 | 17:56

Kweet het zeker, ik stem op Macron.

Tishetnetnie | 05-11-20 | 17:55 | 1

Krijg je spijt van

Hoorneslaan | 06-11-20 | 01:23

Een voorstel om Frankrijk om te dopen in Macronesië is in de maak. Het idee om alle moslims overal de schuld van te geven gaat nog even in de ijskast. Verder heeft premier Rutte alvast laten weten er geen moeite mee te hebben als Nederland haar soevereiniteit in zou leveren en zich zou onderwerpen aan het gezag van Macronesië. Het commentaar van de Russische president Poetin luidde: "Mij maakt het allemaal niet uit, zolang die derde wereldoorlog maar voor het einde van mijn ambtstermijn begint."

ciabatta | 05-11-20 | 17:54 | 1

Macronesië? Bedoel je niet mocronesië?

rob007 | 05-11-20 | 18:12

Zijn ze ballen eindelijk ingedaald...

Barkruk2 | 05-11-20 | 17:51 | 1

z'n.......

Koning BongoBongo | 05-11-20 | 19:04

Verandering zal ergens vandaan moeten komen, dus zoals zo vaak vanuit Frankrijk. Benieuwd!

guile | 05-11-20 | 17:50 | 2

Bureaucratie is een Franse uitvinding. Overigens Pennsylvania will not be called today, gaan door tot morgen. In 1 county zijn 35.000 ballots opzij gelegd.

van Oeffelen | 05-11-20 | 17:55

@van Oeffelen | 05-11-20 | 17:55: Las het. Onregelmatigheden.

Kuifje-naar-Brussel | 05-11-20 | 18:22

Het wordt al jaren geroepen: voordat je kunt gaan dweilen éérst de kraan dichtdraaien. En dan kan De Grote Schoonmaak beginnen.

Zenzeo | 05-11-20 | 17:49

apart dat moslims zich boos maken over het aanpakken van het islamisme. Beetje hetzelfde als rechtse mensen zich boos gaan maken over het aanpakken van extreem rechts.

yeps | 05-11-20 | 17:48 | 1

Net zo apart als linkse mensen nooit linksbeleid de schuld willen geven van (vul maar in)

Canis.bonus.es | 05-11-20 | 18:24

De grenzen binnen Europa zijn het probleem niet. Spanjaarden, Duitsers en Polen plegen geen aanslagen en onthoofden niemand.

Het probleem zijn de buitengrenzen en geïmporteerde geloofsgekkies en machtswellustigen.

Serieus werk maken van integratie, assimilatie en/of remigratie lost veel meer op. Massa immigratie uit het Rif stopzetten lost veel meer op.

Geloven in Allah, Jehova, God of het Vliegende Spaghetti monster is prima, maar handjes (en messen/ak 47"s/bommen) af van anders denkenden. Je beledigingen omzetten in moordpartijen doe je maar in Syrië of Pakistan....

Odin | 05-11-20 | 17:48 | 1

Ja dat kan je nu wel hier plempen maar zij denken daar anders over.

soldier-of-fortuyn | 05-11-20 | 17:50

Deze had ik dus echt niet zien aankomen.

Vive la France !

Omnisofos | 05-11-20 | 17:44

Zou frankrijk, eindelijk het licht hebben gezien?

Ik noem de bataclan aanslag ter voorbeeld niet ff iets wat je onder de tafel doet schuiven, ook niet bij partijen zoals denk en iedere andere tievus moslim party. Dat is een serieuze en welgerichte aanslag.

Krachtkoe | 05-11-20 | 17:44

35.000 per dag? De meeste Hollanders blijven met hun caravan toch echt in Frankrijk hangen. God mag weten waarom trouwens.

Hetkanverkeren | 05-11-20 | 17:44 | 1

Het lijkt mij ook al een drukke boel. Dat is heel Coevorden per dag de grens over. Dat is een gat met twee stoplichten, maar ik hoef ze niet allemaal in de tuin te hebben.

Frau Merkel | 05-11-20 | 18:24

Plots vallen alle stukjes van de puzzel van hun plaats.

Knufter | 05-11-20 | 17:41

2020. Dit is het jaar dat Frankrijk het precies al 150 jaar niet voor het zeggen heeft

skoftig | 05-11-20 | 17:40 | 1

Siebzig-einundsiebzig. Alles mitgemacht.

Der alte Fritz | 05-11-20 | 17:42

Heeft Hongarije hem al geprezen?

Koonkluk Huis | 05-11-20 | 17:40 | 1

U bedoelt mag ik hopen: heeft hij Hongarije al geprezen?

jemagookniksmeer | 05-11-20 | 17:43

Heelveel verstandige mensen schreeuwen dit al jaren.
Maar onze 'leiders' weten het natuurlijk beter.
Er zijn zeker binnenkort verkiezingen?
Want loze praatjes verkopen ze allemaal.
Eerst wil ik daden zien, voordat ik hem geloof.

jantjeuitnederland | 05-11-20 | 17:40 | 1

Hij heeft straks een hoop geld weg te geven... Ons geld welteverstaan.

Ommezwaai | 05-11-20 | 17:45

Dat Europa islamitisch Afrikaans word is allang een feit.
Macron Merkel en de rest weten het want het was dan ook de bedoeling.
Dus laten we het over de grootste crisis uit hebben aldus Rutte,stikstof en Gretta.

rein9576 | 05-11-20 | 17:40

Wat veroorzaakt deze omslag?

Ik snap het niet. Waarom niet nóg meer bukken zoals iedereen al decennia doet? Bataclan, Nice, Hebdo het veroorzaakte allemaal alleen maar wat gelul.

Er verandert iets maar er gaat veel pus uit deze etterende wond komen.

Knufter | 05-11-20 | 17:40 | 1

Macron ligt openlijk in de clinch met Erdogan. Kan best dat ze vanuit Turkse zijde (militair) ingrijpen verwachten op termijn en daar nu voorbereidende maatregelen op nemen. Ook als Erdogan bijvoorbeeld de grenzen open zet.
Kurz, Orban etc zullen hem steunen. Zweden waarschijnlijk ook. Merkel en Rutte is de veaag.
We gaan het zien.

Bataafje | 05-11-20 | 17:45

Daar ging het ook al fout met schengen, vrij reizen voor INWONERS van Europa. Dat is geworden vrij reizen voor iedereen die voet in Europa zet. Geert had weer gelijk

opruimen | 05-11-20 | 17:39 | 1

Het zijn de bootjes die overal aanmeren en hordes aan illegale immigranten naar binnen leusden. Maar geloof me "door" europa heenreizen is nog niet zo makkelijk hoor. Vaak genoeg guardia civil aangetroffen in spanje, militairen die met automatische wapens de snelwegen en de mensen in o.a voertuigen en laadruimtes vrachtwagens controleren. Ook persoonlijk gehad dat ik in frankrijk toch aardig wat KM's gevolgd werd door de franse politie voordat ik staande werdt gehouden.

Krachtkoe | 05-11-20 | 17:46

Nu vallen de stukjes op hun plaats. Een sterke Duitse leider is in Europa onmogelijk, maar een sterke Franse leider is wel historisch acceptabel. Iemand moet de kar trekken, en als het de Fransen zijn heb ik geen bezwaar om me aan te sluiten.

Vive la France, en Vive het terugsturen van intolerante islamisten, hoeveel dat er ook mogen zijn.

Nederland80 | 05-11-20 | 17:39 | 6

@B. Randnetel | 05-11-20 | 17:52: Je vergeet de zeer kwalijke rol van Vichy.

Zapata10 | 05-11-20 | 18:03

En dat Frankrijk mede verantwoordelijk is voor de opkomst van Hitler vanwege de herstel betalingen

doemijjezusjemaar | 05-11-20 | 19:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Trap er niet in het is gewoon een smoes voor meer EU, vertrouw het Franse ratje voor geen meter.

likdoorn | 05-11-20 | 17:38 | 1

Je hebt niets beters vriend. Als je lekker tussen de toetermensen wil blijven wonen kun je blijven klagen maar dat schiet niets op.

Nederland80 | 05-11-20 | 17:40

Moet nu denken aan het verhaal dat de Franse kustwacht bootjes met immigranten halverwege het kanaal over sleept en dumpt voor de Engelse kust.

Brabeaulander | 05-11-20 | 17:38 | 2

Dat wij daar niet opgekomen zijn hè!!

amateurrr | 05-11-20 | 17:43

Inderdaad, de smeerlappen.

B. Randnetel | 05-11-20 | 17:53

Doen, moet je eens zien hoeveel banen dat oplevert!

happen_maar | 05-11-20 | 17:38 | 1

Heeft u enig idee hoeveel werkgelegenheid de asielzoekersindustrie oplevert, ook indirect: scholen, huizen, ziekenhuizen, politie en justitie etc etc.
Ik zou bijna denken dat we niet eens meer zonder deze economische motor zouden kunnen...

jemagookniksmeer | 05-11-20 | 17:45

Ik ga toch maar op Macron stemmen dan in maart.

Nock_Churris | 05-11-20 | 17:37

Klinkt verstandig als ze dit 10 jaar geleden hadden gedaan. Nu klinkt het als bittere mosterd na de maaltijd plus het gegeven dat het een voorstel is, en niet een harde herziening.... dus voorlopig zeg ik, geen woorden maar nu eens daden.

Hollandse_blauwe | 05-11-20 | 17:37

Eerst het vluchtelingenverdrag opzeggen en familiehereniging onmogelijk maken

Abu Bachouca | 05-11-20 | 17:35 | 2

Precies. Zolang dat soort maatregelen niet genomen worden weet je dat je met een nepper te maken hebt.

obominotie | 05-11-20 | 18:00

Familiehereniging is prachtig en moet gesteund worden, in het land van herkomst.

getzappad | 05-11-20 | 18:11

Jesuismacron

RickTheDick | 05-11-20 | 17:35 | 3

Grapje, ik ben het, Rick.

RickTheDick | 05-11-20 | 17:36

construire un mur!

DaDutch | 05-11-20 | 17:34 | 1

Trump sait comment !

Koning BongoBongo | 05-11-20 | 19:10

Frankrijk. Het land waar het idee van de Europese samenwerking is ontstaan, met als doel een nieuwe oorlog te voorkomen. Frankrijk had in de afgelopen 70 jaar al driemaal een gruwelijke oorlog met Duitsland gehad, dus kwam de Franse minister van Buitenlandse Zaken Robert Schuman met het plan om de belangrijkste economische activiteiten onder supra-nationaal gezag te stellen. Juist om een nieuwe oorlog te voorkomen
Nu komt opnieuw het idee van het voorkomen van een oorlog uit Frankrijk. Laten wij als Benelux-landen samen met Duitsland en Italië ons bij dit idee aansluiten en zorgen dat degenen die het op onze vrijheden en onze verdiensten hebben voorzien niet de kans krijgen om hun duivelse plannen te verwezenlijken.
Het was ook in 1792 dat vrijheidsstrijders de Fransen nodig hadden om de Oranje onderdrukkers te verslaan. Leve de Republiek!

Arnold Layne | 05-11-20 | 17:31 | 2

Ja idd. Maar dan moet Macron wel eerst af kunnen rekenen met Jesse Klaver, Rob Jetten en Frans Timmermans. Ben benieuwd...

Reaganmania | 05-11-20 | 17:34

Het idee om samen te werken, is niet in Frankrijk ontstaan, maar was een voorwaarde van de VS.

Bataafje | 05-11-20 | 17:47

Doorpakken. Doen... Europese grenspolitie. Ook het Nederlandse leger/douane erheen. Bootjes terugduwen, drone bij de Turkse grens en elkaar pesten en nieuwe technologie testen. Trump muren overal. Spaanse eilanden vluchtelingen terugzetten in Afrika, etc etc. Bam!

TheOneTruth | 05-11-20 | 17:31

Zou zo graag zien dat de rest van de natte washandjes in de EU Macron een beetje steunt in deze. Maar goed laten we hopen dat Macron een nazaat is van Charles Martel en dat wederom de moslim haat wordt verdreven uit onze landen.

zeertegendradig | 05-11-20 | 17:31 | 4

@Tashtego | 05-11-20 | 17:41: ''Laten we wel wezen: binnen de grenzen van de rechtstaat kun je hier niet iets wezenlijks aan doen.''

Ook wetten, zelfs grondwetten, zijn aan te passen, zodat een en ander wel binnen de grenzen van de rechtstaat past. Alles is mogelijk, de vraag is of dit wenselijk is.

Tjoerd | 05-11-20 | 17:50

@Tashtego | 05-11-20 | 17:41: Wat u zegt is zeker waar, maar vergeet ook niet de internationale en Europese verdragen die na de Tweede Wereldoorlog getekend zijn. De wereld veranderd, het is bizar dat we ons nog steeds moeten houden aan 50 jaar oude verdragen. Nederland zou zich veel meer moeten inzetten op modernisering van deze verdragen. Een land zou toch in staat moeten zijn de eigen grenzen te bewaken tegen illegale migratie...

zeertegendradig | 05-11-20 | 17:50

@zeertegendradig | 05-11-20 | 17:50: (en Tjoerd), eens. Als je de eerste taak van een overheid, namelijk het garanderen van de veiligheid van de eigen burgers serieus neemt, dan ontkom je er niet aan om soms verdragen te herzien, of in een uiterest geval te verscheuren, mocht dat nodig zijn. Voor de kosmopolieten gaat dat in tegen alles waar ze voor staan. Wat dat betreft is het wel uitzonderlijk dat Macron zich zo opstelt, want hij is bij uitstek een kosmpoliet. Het komt natuurlijk deels vanwege de hete adem van LePen in zijn nek, en we zullen moeten zien of hij zijn woorden waarmaakt, maar toch. Frankrijk heeft een lange geschiedenis, en als u mij wat romantiek toestaat, wie weet of Macrons houding niet diep in het gemoed van de mensen iets doet ontwaken. Misschien ben ik aan het dagdromen, maar zo voelt het niet dit keer.

Tashtego | 05-11-20 | 18:02
▼ 1 antwoord verborgen

Mevrouw Sargentini zal zich wel omdraaien in haar...
luxueuze grachtenpand als ze de hysterische uitspraken van deze racistische populist hoort.

jemagookniksmeer | 05-11-20 | 17:30

"Dit zei de Manny allemaal bij de Frans-Spaanse Perthus-pas (maps), waar hij het Frans-Spaanse Centrum voor Politie- en Douanesamenwerking bezocht. Daar passeren dagelijks zo'n 35.000 terroristen de grens."

Goh.
Ik behoor tot de 35.000 terroristen die in de afgelopen 45 jaar tientallen malen die grens zijn overgestoken. Niet dagelijks, maar toch zeker 2 keer per jaar.
Nu begrijp ik waarom die Spanjolen in uniform me vaak zo vuil aankeken.

Peter Emile | 05-11-20 | 17:30

Zegt-ie nou eigenlijk dat het helemaal niet zo'n goed idee is, die EU als politieke eenheid?

Schoorsteenveger | 05-11-20 | 17:28

Ik reis veel en of het nu met het vliegtuig is of met de auto ik verbaas me iedere keer weer als ik de EU binnenkom en vooral Nederland hoe eenvoudig dit is, hoeveel kanslozen je ziet (vooral op Schiphol) en hoe soft alles is. China kom je bv echt niet zo in in vele controles, vingerafdrukken die je 2 of 3 x moet geven, documenten invullen , actief beleid om illegalen uit te zetten grove boetes (Thailand) op overstay, elke luchthaven in Azie test ook op temperatuur.. Europa is zo zwak voor bescherming burgers
Misschien als ze dit regelen kunnen ze ook beter voorbereiden op een virus uitbraak

Alexander | 05-11-20 | 17:28 | 1

duimpje

Softbrain | 05-11-20 | 17:46

Klinkt leuk maar nu nog echt doen

Derkaderr | 05-11-20 | 17:28

Droom ik nou? Kantelt er écht iets?

Amsterdamsko | 05-11-20 | 17:28 | 3

Nee joh.

Binnenbaan | 05-11-20 | 17:30

Iets, maar wel de goede kant op.

Tragicomix | 05-11-20 | 19:10

D'r vallen links en rechts wat woorden ,maar echt kantelen....

Koning BongoBongo | 05-11-20 | 19:12

Buiten grenzen sluiten om import van nog meer terroristen te voorkomen. Daar zal Sargentini het wel niet mee eens zijn.

BozePaarseMan | 05-11-20 | 17:27

"en onze gemeenschappelijke grensbescherming te intensiveren met een echte veiligheidspolitie aan de buitengrenzen". Kortom hij wilt weer meer macht naar de EU. Verrassend zeg...

slobbersaus | 05-11-20 | 17:27

Moslims gaan het uitleggen als dat er een hetze tegen ze gevoerd wordt.
En dan breekt de pleuris echt uit.

HoerieHarry | 05-11-20 | 17:26 | 10

Peter Emile: kun je nog even in andere bewoordingen zeggen wat je hebt opgeschreven? Meestal waardeer ik je bijdrages zeer.

B. Randnetel | 05-11-20 | 17:56

@B. Randnetel | 05-11-20 | 17:56:
Nou vooruit, een Joris-bestendige omschrijving dan:

Het is wellicht, misschien wel onvermijdelijk, hoewel misschien wellicht onwenselijk, maar misschien zelfs wel niet, dat een ontsteking aan het borstvlies rondom de longen en aan de binnenkant van de thorax, de pleura genoemd, uitbreekt.

Peter Emile | 05-11-20 | 19:23
▼ 7 antwoorden verborgen

Gaat die dan ook zijn excuses aanbieden aan oa Hongarije die daar al tijden mee bezig zijn?

jip_86 | 05-11-20 | 17:25 | 1

Nee, die worden bijna gedwongen om de grens open te zetten. Als ze dat doen krijgen ze meteen met moslimterrorisme te maken en dat willen ze uiteraard niet.

BozePaarseMan | 05-11-20 | 17:30

Het paard van Troje is niet alleen al binnen, de vijand heeft op veel plekken de boel al overgenomen, en nu zegt deze Franse ui dat er een probleem is.

johndeer | 05-11-20 | 17:24

*stookt fikkie met wat maten*
*polp*
*wel erg groot fikkie*
*zoekt brandblusser*
"Waar komt deze fik nou vandaan? Wacht maar, ik blus het ff!"
*klapklapklapklap*
*neemt applaus in ontvangst*

Kouwe Kees | 05-11-20 | 17:23 | 2

En ondertussen is het huis in een rokende ruïne veranderd.

Wijze uit het Oosten | 05-11-20 | 17:25

Wat een leider!

Turbulentie? | 05-11-20 | 17:25

Nou nou nou moet dat nou zo ongenuanceerd en zo'n hele groep over
één kam scheren. Er zijn toch heus wel 3 Moslims te vinden die wel de vrijheid van meningsuiting respecteren?

omwenteling | 05-11-20 | 17:22 | 4

Rob Jetten kent vast wel iemand.

jip_86 | 05-11-20 | 17:25

Rustagh..... zeer binnenkort uitgebreide deuginterviews bij een of ander NPO programma.

Koning BongoBongo | 05-11-20 | 19:14

In die drie zijn de burgers van Europa inmiddels al lang niet meer geïnteresseerd. Die mogen met de rest van de Mossels terug naar de zandbak.

ole guapa | 05-11-20 | 19:20
▼ 1 antwoord verborgen

Bij elke aanslag, de import van moslims stoppen voor 1 jaar, en bij elke aanslag die volgt verdubbelen van die tijd.

g[E]ulden | 05-11-20 | 17:21 | 2

Met terugwerkende kracht graag.

Lochos | 05-11-20 | 17:23

Ik zie meer aan remigratie bij elke aanslag. Er is geen enkele reden überhaupt nog meer moslims toe te laten.

Franker | 05-11-20 | 17:35

Wijlen Hans Janmaat had in de jaren 80 en 90 het gelijk aan zijn kant. Stelselmatig genegeerd in de Tweede Kamer, een schande. Gevolgen zijn inmiddels we duidelijk. Postuum eren deze man.

dekeerldatisdeboer | 05-11-20 | 17:20 | 4

Mee eens maar aan een standbeeld heeft de beste man toch niets meer. Genegeerd in de TK? Ze liepen gewoon de zaal uit als hij sprak. Een schande en belediging van de 1e orde door ons 'fatsoenlijke parlement' tegenover een man die ons land wilde behoeden voor wat er nu gaande is.

Lupuslupus | 05-11-20 | 17:29

En we hebben er niets van geleerd; sterker nog: het gaat gewoon door. FVD en PVV komen met goede ideeën die niet mógen worden uitgevoerd, want FVD / PVV. Zo waren die twee partijen de eersten die riepen om een lockdown, maar die kwam er niet want Rutte zal Baudet en Wilders nooit gelijk geven.

Bloemschikliefhebber | 05-11-20 | 17:32

Een brandbom door je ruit vanwege je mening, dat was toen ook al.

Binnenbaan | 05-11-20 | 17:33
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer er een "echte" buiten grens komt met echte bewaak soldaten die schieten. Dan is het slechts een kwestie van tijd dat die arme drommels uit noord Afrika door de linkse regeringen uit noord Europa worden opgehaald per vliegtuig en cruiseschips. En afgezet in Rotterdam, Nederland. Betaald door u, hun leven lang.

Lochos | 05-11-20 | 17:20 | 3

Rotterdam is ook een buitengrens.
En een hele belangrijke!

swassannuf | 05-11-20 | 17:23

Wanneer er daadwerkelijk gehandhaafd zou worden bij de buitengrenzen dan wordt de EU door allerlei globalistische mensenrechtenclubjes voor allerlei globalistische tribunaaltjes gesleept en veroordeeld wegens zielige negertjes weigeren; de wereld zou te klein zijn. Gaat nooit gebeuren.

jemagookniksmeer | 05-11-20 | 17:36

Je kan ook de komende verkiezingen winnen als je een deal sluit met die idioot Erdogan.

Mocht hij niet weten hoe de truck werkt, vraag Dhr Rutte.

Meesteres Belgie | 05-11-20 | 17:20 | 2

Ik denk niet dat pRutte weet hoe een vrachtwagen werkt, wel hoe zijn truuk met spierballentaal.

Wijze uit het Oosten | 05-11-20 | 17:24

Ik weet wel een leuke deal, alle turken in Nederland die erdogan aanhangen ruilen met seculiere turken in Turkije die volledig klaar zijn met die geit. Iedereen blij!

FrikandellenEdje | 05-11-20 | 17:30

Komen er ook verkiezingen in Frankrijk aan of zo?

redthehaghue | 05-11-20 | 17:20

Het is te weinig en te laat. Jammer joh. We zullen moeten bloeden voor de laks houding

piet7003 | 05-11-20 | 17:19

nahh, zie het nog niet gebeuren. Hij legt het voor bij de EU, dan krijgt ie over een jaar of 10 een keer bericht dat het in behandeling is.
Daarentegen, de toon spreekt me wel aan. Nu nog daden bij de woorden voegen en we komen nog eens ergens.

Gomezlopez | 05-11-20 | 17:18

Heerlijke 80-ies synths in dat videootje! Genoten voluit!

Zuma | 05-11-20 | 17:18

Nou, er wordt er eentje wakker zeg. Nu nog 20 jaar ouwehoeren voor er iets concreet gebeurt?

Akiron | 05-11-20 | 17:18

Hij moet wel doen wat hij zegt, anders is het groot praat.

VoltaireJohn | 05-11-20 | 17:18

Het mag wel wat genuanceerder. Het zijn vooral de Moslims. Die zorgen 9 vd 10, nee 99 vd 100, keer voor de ellende. Maar dat onderscheid zal wel weer niet gemaakt mogen worden want we willen niemand buiten sluiten en meer van dat gezwets.

Maar als je Schengen voor iedereen strenger gaat maken mis je ook de immigratie van mensen die wel hersens hebben en wat willen en kunnen toevoegen en normaal mee willen doen.
Indiërs, Japanners... Die input verlies je dan wel.

Zo zie je maar, linksom of rechtsom, hoe dan ook verwoest islam uiteindelijk alles.
Welke oplossing je ook bedenkt.

Realism Is All | 05-11-20 | 17:18 | 4

Een deel van de moslimterroristen wordt hierdoor wel gestopt. Die asielterrorist die Wilders kwam vermoorden kwam bv uit DL.

BozePaarseMan | 05-11-20 | 17:21

Dat is natuurlijk een beetje onzin. Je kan gewoon eisen stellen aan wie hier wil werken en wonen. Dus je moet een baan hebben, in je eigen onderhoud kunnen voorzien, liefst een beetje scholing en dan ben je welkom. Niet zo moeilijk.

Zapata10 | 05-11-20 | 17:23

Klopt allemaal. Plemp het hier al jaren:
moslims maken alles kapot
overal
altijd

swassannuf | 05-11-20 | 17:25
▼ 1 antwoord verborgen

En wat is zijn plan voor de banlieues/no go areas?

piloot47 | 05-11-20 | 17:17

Macron die Europa probeert te redden, nooit verwacht van hem.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 17:17

Dus de komende weken is het 2x zo druk aan de grens. En daarna komen ze gewoon met een pasport van Erdogan de EU in.

Premier Trutte | 05-11-20 | 17:16 | 1

Liep dat niet via Cyprus?

piloot47 | 05-11-20 | 17:18

Wanneer worden de deugende importeurs van deze terroristen voor een oorlogstribunaal gebracht?

K. Westergaard | 05-11-20 | 17:16

Dit was allemaal niet nodig geweest als Europa de bewaking van haar buitengrenzen na de val van de muur serieus genomen had. Nu zitten we met de gebakken peren. Het schengenverdrag opzeggen gaat niet helpen, de vijand is allang binnen.

Ivoren Toren | 05-11-20 | 17:15 | 2

Precies. Beperking vd immigratie gaat op zijn vroegst voor de volgende generatie(s) merkbaar zijn in positieve zin.

Tot dan is Europe silently slaughtered aan het be-en.

Realism Is All | 05-11-20 | 17:21

Nee de landen hadden gewoon eigen grensbewaking moeten houden dan was je niet afhankelijk geweest van die buitengrenzen.

Zapata10 | 05-11-20 | 17:26

Is dit niet om het Front National de wind uit de zeilen te nemen? Als dat lukt gaat de Nederlandse politiek ook een Macronnetje gaat doen vanwege opmars PVV en FVD.

HoniSoit | 05-11-20 | 17:15

Macaroni wordt woke

FrikandellenEdje | 05-11-20 | 17:15

Zo dit is een belangrijke zet en als Merkel volgend jaar verschwunden is komt Beier Söder hopelijk aan de macht die kan dan samen met Macron en Kurz druk zetten in Brussel.

Trumme | 05-11-20 | 17:15

Ils viennent jusque dans vos bras égorger vos fils vos compagnes.
Aux armes!

Koekje-dr-bij? | 05-11-20 | 17:15

Lekker wel. Merkel wuift ze binnen. Macron gaat ze stoppen. Nah op naar Nederland allemaal dan maar. Gezellig.

Lorejas | 05-11-20 | 17:14 | 1

De hele EU is de kern van het probleem. De massa-immigratie is namelijk EU-beleid, gelegaliseerde (lees: gesubsidieerde) mensenhandel (lees: slavernij).

Het destabiliseren van soevereine landen is ook EU-beleid. Het aanjagen van de geloofsstrijd is dat ook. De EU is een fascistenclub die niet zal stoppen met dit beleid totdat er oorlog is en ze hun fascistische EU-leger kunnen inzetten. Macron geeft alvast een voorzetje.

Dus nee, geen vertrouwen in de stoere taal van Macron.

Mensdier | 05-11-20 | 17:14 | 3

Het tij is aan het keren. Oostenrijk Frankrijk Polen Hongarije en vlgd jaar Duitsland kunnen de migratie stoppen. Hopelijk valt de Italiaanse regering snel dan komt Salvini weer aan de macht.

Trumme | 05-11-20 | 17:18

Eensch.

jan99 | 05-11-20 | 17:18

ja dat clubje wordt geleid door solitaire mannetjes die in duistere boekhandeltjes hele fout boekjes lazen, met name oude geschiedkundige lectuur. Onze MinPre is daar ook zo eentje van.

nickstert | 05-11-20 | 17:22

Alles verloopt precies volgens het plan. De teringzooi is inmiddels groot genoeg dat de bevolking EU-oplossingen toejuicht! Dank je wel Macron, Dank je wel EU, dat jullie ons helpen(dat jullie zelf die hele teringbende hebben veroorzaakt zijn we allang weer vergeten)

RodeBaron | 05-11-20 | 17:14

Regeren is vooruit zien toch? Ow wacht...
Ik heb zo het vermoeden dat Macron plots sinds de chips nootjes bier voorstartjes reaguurder is geworden hierzo.

_Zweevers_ | 05-11-20 | 17:14

Lekker op tijd ook.
Je eigen land is al bijna niet meer te redden macroon.

NiCeY | 05-11-20 | 17:14 | 1

Verscheidene banlieue’s waar de politie al niet meer in durft, zeg maar Kameleneiland 2.0.

Wijze uit het Oosten | 05-11-20 | 17:20

Eindelijk.

swassannuf | 05-11-20 | 17:13

Macron zegt dingen. Dingen die hij nooit waar gaat maken. Een echte politicus.

Vuurwezel | 05-11-20 | 17:13 | 5

Hij vind steun bij Polen Hongarije Oostenrijk en daar kan zomaar Duitsland bij komen als Merkel opgerot is.

Trumme | 05-11-20 | 17:20

@obominotie | 05-11-20 | 17:43: Ook als Rutte herkozen wordt zal hij dan braaf achter Macron aanhobbelen. Hij heeft toch geen enkele visie, hij wil aan de macht blijven en dat is alles.

B. Randnetel | 05-11-20 | 18:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Le suis Macron!

ChipsNootjesBier | 05-11-20 | 17:13

Met het idee achter Schengen is op zich niet zo heel veel mis, maar je moet wel goede buitengrenzen hebben en misschien ook niet iedereen toelaten. Flikker er dus ook meteen maar wat landen uit.

ZOMG | 05-11-20 | 17:13 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 05-11-20 | 17:14: Bij Schengen vertrouw je op de partners om die buitengrenzen te bewaken. Of sommige van die partners nu wel zo betrouwbaar zijn heb ik soms mijn twijfels bij.

ZOMG | 05-11-20 | 17:35

@jan99 | 05-11-20 | 17:25: maar dat nu net het probleem. Wat bedoel je met dicht? Internationale wetgeving verplicht om opvarenden op volle ze te redden maar dan moet je terug naar waar de vandaan komen en niet richting de EU.

Trumme | 05-11-20 | 17:51

@Trumme | 05-11-20 | 17:51: Er moet wel gewild worden natuurlijk. Zeg maar Marrakech -3. Er wordt niet gewild.

jan99 | 05-11-20 | 18:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Schaf Schengen gewoon af en zeker ook, zo snel mogelijk, het tweede paspoort in de EU. Ik trek mn paspoort wel als ik wil vliegen.

Pieterman | 05-11-20 | 17:12 | 1

Je vaccinatiepaspoort?

piloot47 | 05-11-20 | 17:15

Wat is er met Macron gebeurt? Is zijn ideologie wekkertje afgegaan? Is hij al een nazi en extreem-rechts genoemd? Wordt wel tijd toch.

BBRDWR | 05-11-20 | 17:12

Macron probeert Le Pen de pas af te snijden voor de verkiezingen. Hij heeft de gele hesjes al kaltgestellt met lockdowns en uitgaansverbod: leve het fakevirus! Zo gaat dat in Europa in 2020 en zo ontkom je dus aan de guillotine. Eat your heart out, Louis XVI! Rutte kijkt ademloos toe.

piloot47 | 05-11-20 | 17:12 | 6

Die verkiezingen zie ik staan voor 2022, welke verkiezingen doel je op?

Meer-Kat | 05-11-20 | 20:16

@Meer-Kat | 05-11-20 | 20:16: Waarschijnlijk dezelfde. Je moet voorbereiden. Le Pen gaat dit zeker gebruiken in de verkiezingscampagne.

Arachne | 05-11-20 | 22:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit zei de Manny allemaal bij de Frans-Spaanse Perthus-pas (maps), waar hij het Frans-Spaanse Centrum voor Politie- en Douanesamenwerking bezocht. Daar passeren dagelijks zo'n 35.000 terroristen de grens.

Hoe weet men dat dat 35000 terroristen dagelijks zijn?

Accident_Prone | 05-11-20 | 17:11 | 1

Delen door 70 en voilà, het wekelijkse aantal asieleisers in Nederland is direct bekend.

Ommezwaai | 05-11-20 | 17:16

Een beetje laat,
maar Frankrijk heeft ook niet zo veel last van islamitisch terreur gehad..

Turbulentie? | 05-11-20 | 17:11 | 4

Niet alleen last van terreur.. Net als hier, heeft men dag en nacht last van veel moslims. Buiten dat de grenzen dicht moeten, zouden we gewoon actief die gasten moeten uitwijzen. Maar ja, wij hebben Rutte, het braafste jongetje van de EU klas.

Ommezwaai | 05-11-20 | 17:15

@Ommezwaai | 05-11-20 | 17:15: Frankrijk had kolonies in Islamitische gebieden. En die inwoners konden/kunnen zich relatief gemakkelijk vestigen in Frankrijk.

Kuifje-naar-Brussel | 05-11-20 | 17:17
▼ 1 antwoord verborgen

Te laat.
Wordt door de Eu op het matje geroepen of boycot.

Is dit nog nieuws? | 05-11-20 | 17:10

de buitengrenzen van de EU als gatenkaas dat klopt. Maar de woorden 'gemeenschappelijke grensbescherming' en 'echte veiligheidspolitie' zou in de praktijk kunnen betekenen dat NL als oplossing weer de poeplap moet trekken voor Griekenland, Italie, Hongarije enz voor een borderforce waar NL geen zeggenschap over heeft dan behalve euro's storten

HetOorAakel | 05-11-20 | 17:10 | 2

Dat is de volgens mij de standaard voor alles binnen de EU voor Nederland; geld betalen en bek houden.

Franker | 05-11-20 | 17:12

@Franker | 05-11-20 | 17:12: Stel je hebt als Rutte de keus 1.000.000 miljoen naar Frans zijn KlimaatPlan of 1.000 miljoen naar de versterking van de buitengrenzen

HetOorAakel | 05-11-20 | 17:19

Zo... Dat heeft maar 25 jaar geduurd voordat het licht daar ook eens aan gaat.

Teeweetwee | 05-11-20 | 17:10 | 1

terwijl "ze" al 1400 jaar bezig zijn

Slurfje | 05-11-20 | 17:15

Toen ik schreef dat Afrikanen hier komen voor gratis geld werd ik voor een week verbannen; hier schrijft Spartacus dat alle immigranten terroristen zijn. Het is allebei waar, haal dan op z'n minst mijn zwitsal weg.

Bloemschikliefhebber | 05-11-20 | 17:10 | 2

Kunt u ook beamen dat het vaak een stuk lastiger is om afrikaantjes een beetje netjes te schikken dan bloempjes van willekeurige andere rassen?

OverdaanDerOnderheid | 05-11-20 | 17:19

Ja die willekeur valt me ook al tijden op. Gewoon niet voor 'n kroontje betalen, dan is het gratis, en gratis is waardeloos.

libertat | 05-11-20 | 17:54

Goh ook politici komen er na zo een jaar of 20 achter dat Schengen toch niet helemaal toppie joppie is. Ach ja soms hebben mensen wat tijd nodig om de impact van bepaalde zaken te kunnen inschatten.

Zapata10 | 05-11-20 | 17:10 | 5

Nee, Schengen heeft zich precies zo ontwikkeld als sommigen mensen voor ogen hadden. Macron is alleen ketelmuziek. En voorbereiding voor de verkiezingen in 2022.

Arachne | 05-11-20 | 22:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou, daar zal Judith Sargentini het vast niet mee eens zijn. Was allemaal hysterie.

Osdorpertje | 05-11-20 | 17:10

Macron heeft het licht gezien. Nu Merkel en onze eigen slappe baal hooi Rutte nog.

Ommezwaai | 05-11-20 | 17:09 | 1

Rutte hoef je je geen zorgen om te maken, die doet alles wat die 2 zeggen. Hopend dat hij misschien een brokje en een aai over zn bol krijgt. Tijdens die laatste 'onderhandelingen' had hij zijn broek al op de enkels hangen voordat hij überhaupt vertrok naar Brussel.

FrikandellenEdje | 05-11-20 | 17:22

Te laat, de parallelle samenleving is in Frkr al een feit, gaat niet meer goed komen althans op een nette manier.

Uw Verzekeringsadvis | 05-11-20 | 17:09 | 6

Inderdaad, waarom op een nette manier
Lock & Load, mense

Tobi | 05-11-20 | 17:28

@Fijn_dat_je_er_bent | 05-11-20 | 17:18: Is die petitie niet het summum van de vrijheid van meningsuiting. Of is die vrijheid alleen voor de meningsuiting die u aanstaat?

Arachne | 05-11-20 | 22:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Terecht! Bizar dat je met je criminele terroristische hoofd zomaar kunt rondkarren. Kom maar op met fie grenscontroles incl cavity checks voor automobilisten zonder geel kenteken.

Risingson | 05-11-20 | 17:09 | 1

Brillant mensonge!

Slurfje | 05-11-20 | 17:10

Het kost wat mensenlevens maar dan gaan eindelijk de ogen open.

Chesoner | 05-11-20 | 17:08

Wie sloopt er Maastricht?

BrutusBosch | 05-11-20 | 17:07 | 3

Wanneer de Deutsche bank en de grootste bank van Italie omvallen is het met de Euro snel gedaan

Fijn_dat_je_er_bent | 05-11-20 | 17:20

De Vandalen

Tobi | 05-11-20 | 17:27

Helmond Sport?

Turbulentie? | 05-11-20 | 17:34

Goed zo. Laat hem een voorbeeld zijn voor de overige landen in Europa.

RickRD | 05-11-20 | 17:06 | 1

Mieux vaut tard que jamais

Tobi | 05-11-20 | 17:26

* Judith Sargentini has left the chat *

[EDIT] @keestelpro is een ninja!

OverdaanDerOnderheid | 05-11-20 | 17:06 | 1

LOL! Ze maakten haar ook nog hoofd terrorismebestrijding bij de EU.
Ja laat dat maar aan Sargentini over. Die heeft er een oogje voor... *kuch*

keestelpro | 05-11-20 | 17:25

Toen Orban, Wilders of Baudet zoiets voorstelde, werd dat onmogelijk of xenofoob genoemd. Nu Macron hetzelfde zegt, is alles bon-ton

Feynman | 05-11-20 | 17:05 | 8

@Hersenletsel | 05-11-20 | 17:08: Dat maakt in dit geval niet uit. Macron en ook Orban zijn de tuinman, Wilders en Baudet niet.

Dr. Blechtrummel | 05-11-20 | 17:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Was nooit zo'n fan van Macron, maar hij is goed bezig de laatste tijd.

Spring Bruissteen | 05-11-20 | 17:04 | 4

@A.I. van Dee | 05-11-20 | 17:05: Brillant mensonge!

Slurfje | 05-11-20 | 17:09

Ik heb tot dusver uitsluitend holle woorden uit zijn mond gehoord. Nul aktie, en die aktie gaat er niet komen ook. Macron is onderdeel van het probleem, niet van de oplossing.

obominotie | 05-11-20 | 17:10

@obominotie | 05-11-20 | 17:10: Personen en partijen die al decennia deel uitmaken van het probleem kunnen NOOIT de oplossing zijn. Beter de Duivel die je kent, maar volgens mij hangt dat van het soort duivel af. Goh, waar zou dat nog meer opgeld doen...

Sans Comique | 05-11-20 | 19:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vertrouw hem zover als ik hem kan gooien.

Turbulentie? | 05-11-20 | 17:04

Het ene moment haat je die kleine bejaardenneuqert, en plots hou je toch een beetje van hem.

Zeddegeizot | 05-11-20 | 17:04 | 1

Z'n stiefdochter is de franse uitvoering van Carola Schouten

ZOMG | 05-11-20 | 17:14

Wegdek is daar aan de Franse kant net vernieuwd. Mooie afdaling naar Perpignan.

van Oeffelen | 05-11-20 | 17:03 | 1

Rondom Parijs is het een ouwe troep, met gaten in het wegdek.

Kuifje-naar-Brussel | 05-11-20 | 17:19

Judith kom er maar in.

keestelpro | 05-11-20 | 17:03 | 3

Het is allemaal hysterie!

A.I. van Dee | 05-11-20 | 17:04

Ja, er moet toch een woke-journalist van de Volkskrant, NRC of NOS zijn die Judith Sargentini om haar commentaar vraagt n.a.v. de aanslagen van de afgelopen weken en deze draai van Macron? Zo benieuwd naar wat Judith vindt en of ze haar collega's in het Europees Parlement gaat adviseren om Macron te dwarsbomen in wat hij nu wil.

Amsterdamsko | 05-11-20 | 17:27

@A.I. van Dee | 05-11-20 | 17:04:
De enige die we ondertussen van hysterie kunnen betichten is die Sargentijnse treinramp zelf. Kruistocht tegen Orban, kruistocht tegen onze vrije beschaving. Serieus, wat heeft dat mens een schade aangericht tijdens haar #Judith_in_Europa debacle.
Zit zij inmiddels eigenlijk - net zoals die docent - ondergedoken of zit ze ondertussen weer op een andere positie belastinggeld te verbranden en ons de smeulende resten van haar beleid te laten ruimen?
Judith? Hoe vindt je dat het zelf nu gaat, Judith? Joehoe! Anybody home?
#tuimelgras.

Graaisnaaiert | 05-11-20 | 20:25

Met wie staat Macron daar op die rijdende auto? Louis de Funes?

Leptob | 05-11-20 | 17:03 | 1

Nee, Hermann Göring....

Ommezwaai | 05-11-20 | 17:49

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken