Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat is er eigenlijk mis met onze jongeren?

niet de jongeren in het verhaal

Hallo jongeren HIER SPREEKT OPA

Nog even over onze jongeren. De NOS heeft er gisteren een paar weg moeten halen voor de poorten van de Huil, want wat hebben ze het allemaal toch lastig met de coronamaatregelen. Kinderen en jongeren die, als ze uit het klimrek op een rubberen tegel pleuren, in een nanoseconde een pleister op de knie krijgen - ook al is er geen bloed. Het bedje is gespreid, ze kunnen álles worden wat ze willen worden, ze hebben PlayStations met 4K-tv's en als ze morgen pannenkoeken willen vreten is er altijd wel een gek die pannenkoeken gaat staan bakken. Maar ZWAAR dat ze het hebben. Zo zwaar, dat ze zich van de weeromstuit gaan gedragen als een stel dieren. Ze slopen een strandparkeerplaats. Ze terroriseren toeristen. Ze geven niks om corona. Ze rijden op politie in. Ze vergallen het voor een complete Amsterdamse buurt. Ze sjouwen rond met wapenstokken. Ze maken er een bende van. Ze zetten de boel op stelten. Ze lapten regels aan hun laars. Ze slaan en steken elkaar neer. Ze keren zich tegen de politie.

En ondertussen geven de media de toch al lijdende jongeren nog wat aaien over de bol met verhalen over 'jongeren zijn ook slachtoffer', 'jongeren zijn niet het probleem', 'behandel jongeren als gesprekspartner', 'benader jongeren op een andere manier', 'informeer jongeren anders', 'veel te makkelijk om naar jongeren te wijzen' en 'jongeren aanspreken op coronagedrag is slechte boodschap' ALDUS EEN MILLENNIALEXPERT. Gewoon een beetje normaal doen, is dat nou zo veel gevraagd?

Reaguursels

Inloggen

Je kan beter vragen wat er goed is aan dat addergebroed want dan ben je sneller klaar. Namelijk helemaal niets.

Dirty-Harry44 | 13-08-20 | 07:23

De kleinkinderen willen niet meer mee naar ome Jan. Hij stinkt uit z'n muil naar shag en begint telkens weer over de oorlog te zeveren. Gooi er twee drie jenever in en je krijgt geheid waterlanders. Bij elk onderwerp op tv reageert ome Jan met een oorlogsverhaal. Nu propageert hij de avondklok, tijdens de oorlog van ome Jan succesvol door de moffen ingezet om z'n buren neer te maaien. Maar nu mogen ze van ome Jan de jongeren aanpakken met een avondklok. "Zónder pardon", voegt hij eraan toe. Heel Nederland maakt een diepe buiging voor ome Jan. Weten zij veel...

borderlijntje | 13-08-20 | 01:54 | 1

Ome Jan zal ook wel in het verzet hebben gezeten. Op 6 mei 1945 zat immers iedereen in het verzet.

His Lordship | 13-08-20 | 12:53

“Jongeren”

Ron_Paul | 12-08-20 | 22:29

Dat jongeren steeds minder blank zijn zou er waarschijnlijk niets mee te maken hebben.

StarFox | 12-08-20 | 22:07 | 1

Bingo! Het zijn de import roedels die steeds meer de overhand krijgen.

RickVogelschrick | 13-08-20 | 00:12

Wat ik zie is vooral gebrek aan opvoeding. Tokkie ouders in alle kleuren die hun kroost op geen enkele manier manieren hebben bij gebracht. Zolang ze het maar geen moeite kost. Laag geletterden brengen ook nog eens de meeste kinderen voort. Dus op den duur...

Hiesjes | 12-08-20 | 22:00

Wat mij wel opvalt is dat jongeren anno 2020 in ieder op straat de dienst uitmaken. Het lijkt wel of zij de baas zijn.

Bigi Bana Boy | 12-08-20 | 21:48

Buurtwerkers en socio's wisten het vroeger al:
dé oplossing is gesubsidieerde kickboks-lessen!
Kijk maar hoe ver de toenmalige Finse jeugd is gekomen.

Regressief links:
'Wat zegt u, top 600?'
'Zonder die kickboks-lessen hadden we anders een top 2.600 gehad....'

Aanvuller | 12-08-20 | 21:36

Het zien niet alleen de jongeren die het moeilijk hebben, maar ook volwassen Nederlanders hebben het moeilijk, erg moeilijk. Volg maar een tijdje de Facebook-groep OnrechtTV. Dan is het niveau hier op Geenstijl toch stukken beter....

Mannes | 12-08-20 | 21:25 | 1

zien = zijn

Mannes | 12-08-20 | 21:25

We hebben demonstraties gehad, o.a. in Amsterdam, overvolle stranden en parken, koopzondagen, BBQ's, de kroegen en restaurants zijn weer open etc. En nog slaagt ons Corona-team van Mark en Hugo er niet in ook maar één van deze festiviteiten te koppelen aan besmettingen en IC-opnames. En dat ligt niet alleen aan de rekenvaardigheid van onze lichtgewicht minister Hugo. Er is eigenlijk niet zoveel aan de hand.

Ludovic1764 | 12-08-20 | 21:15

De jongeren, mogen niet samen wat drinken en lol maken Vanwege Corona. Wel kun je ze bij elkaar in een klaslokaal zetten, dan is er ineens geen gevaar meer van corona. Ik ga hier niet het gedrag van jongeren goed praten maar ook ik snap deze logica niet. Als het 1 niet kan, dan het andere ook niet.

Gandalph | 12-08-20 | 20:50
-weggejorist-
discriminazie | 12-08-20 | 19:45 | 1

Voor inspiratie betreffende de opvoeding van uw kroost raad ik de film 'This boy's life' aan, waarin De Niro laat zien hoe het moet.

etwaboy | 12-08-20 | 19:31

Dit krijg je met liberale opvoeding waar geen enkele discipline bij komt kijken.

The Russian | 12-08-20 | 19:06

Exact de oude generatie mag blij zijn dat ze nog in een fatsoenlijk land zijn opgegroeid waar je nog veilig was en een gevoel van gemeenschap had..

Tuforial | 12-08-20 | 19:00 | 1

Gemeenschapsgevoel. Prachtig begrip waarop het Europese continent gestoeld is. Door massa import van egoïstische sprinkhanen in combinatie met een generatie sneeuwvlokjes compleet verdrongen gedachtegoed. Jammer, want nu is Europa kapot. En wij dus ook. Alles mag, maar ik ga niet betalen voor die kutkids.

MisterMr | 12-08-20 | 21:07

Wie over de jeugd gaat janken is echt bejaard. Het valt met autochtone kinderen reuze mee en Nieuwe Nederlanders voeden hun kinderen nu eenmaal anders op en dat leidt nogal tot problemen. Maar dat heeft weinig met de jeugd te maken en alles met het immigratiebeleid.

Mijn klomp breekt | 12-08-20 | 18:59 | 2

Exact oude generatie mag blij zijn dat ze niet naar multi culturele scholen zijn gestuurd trust me.

Tuforial | 12-08-20 | 19:03

"Nieuwe Nederlanders voeden hun kinderen nu eenmaal anders op en dat leidt nogal tot problemen. Maar dat heeft weinig met de jeugd te maken"...

Als jeugd - van welke van de 50 tinten bruin dan ook - hele buurten terroriseert, dan heeft dat ALLES met de jeugd te maken.
Dat in de eerste plaats.
En in de tweede plaats met de opvoeding; het autochtone bevolkingsdeel heeft - naar goed linksdraaiend voorbeeld - een generatie voortgebracht die anti-autoritair is opgevoed, of beter gezegd: 'uitonderhandeld'. Het resultaat is een autochtone jeugd die schijt heeft aan gezag, en de ouders verwarren het daaruit voortvloeiende dis-respect en het hondsbrutale gedrag met 'mondigheid'.

Dan is er het allochtone deel van de bevolking, die haar jeugd jeugd níet opvoedt; de meiden worden slechts onderdrukt (met medewerking van de rest van het familieroedel) en de jongens worden vanaf zo'n beetje hun negende als "echte mannen" beschouwd, zoals het hoort in een primitieve macho-cultuur, en de straat op gestuurd, waar ze hun gang kunnen gaan en waar ze zich gedragen alsof ze de buurt in eigendom hebben. Gaat er daarbij iets fout, dan is het, naar goed islamitisch gebruik, de schuld van een ander: ouders trekken er in onschuld hun handen vanaf en schuiven de verantwoordelijkheid op het bordje van de politie. De moeders hebben het immers te druk met koken en schoonmaken, en de vaders met hangen in de thee- en koffiehuizen.

Zie daar de stand van zaken betreffende de Nederlandse jeugd en de 'Nederlandse' jeugd, die vooral niet Nederlands wenst te zijn.

Een zeer populaire video-clip van een of ander obscuur rock-bandje, genaamd 'Blink-182' gaat over de restricties i.v.m. corona, waaronder de jeugd zo ondraaglijk lijdt. Ze zingen onder meer: "We hebben geen oude mensen nodig".

OK, snowflake.
Ik zal het onthouden.
En ondertussen kun je een dikke middelvinger van me krijgen.

Peter Emile | 12-08-20 | 23:09

Prachtige stranddag gisteren op Texel. Veel spelende kinderen die zandkastelen maakten.
Komt er zo'n kut-millenial met haar loslopende hond. Het beest draait een enorme drol, midden op het schone strand.
Haar vriend haalt een zakje tevoorschijn, de bak is 50 meter lopen.
Zegt die trut: laat lekker liggen!
Haar vriend heeft beschaving, negeert De Trut en ruimt het gewoon op.

Kortom...

Misschien moeten ze zichzelf corrigeren.

Papa Jones | 12-08-20 | 18:46 | 3

Hier op het best beschaafde strand meegemaakt dat een alternatief assertief mokkel tegen het zand werd gehoekt omdat haar loslopende hond op de handdoeken van een paar meisjes had gepist. Dat vond vaders niet leuk, maar toen het mokkel nog een grote bek opzette ook loste hij het maar op met zijn vuisten.

Eric Newby | 12-08-20 | 19:15

@Eric Newby | 12-08-20 | 19:15: Uit dit relaas kan ik moeilijk bepalen wie ik de grootste kansloze tokkie vind. Loslopende hond (niet toegestaan) doet iets wat onsmakelijk is (hond niet opgevoed). Vader kan daar geagiteerd over doen. Mokkel zet grote bek op (mokkel niet opgevoed). Vader meent conflict te moeten oplossen met fysiek geweld in bijzijn van meisjes (geschifte tokkie). Vader wint toch, op het nippertje.

_pacman_ | 12-08-20 | 20:59

Als je maar lang genoeg normaal blijft doen, dan word je vanzelf bijzonder. Best een sterke slogan eigenlijk.

_pacman_ | 12-08-20 | 18:35 | 3

Oftewel doet op een gegeven moment iedereen wel eens een keertje gek en is dat dus helemaal niet zo erg.

heldheino | 12-08-20 | 18:40

Mijn credo luidt al jaren; als je maar lang genoeg normaal blijft doen word je vanzelf verward.
Ik schafte mijzelf danook bijhorende merchandise aan.

D-Fens_1963 | 12-08-20 | 19:19

En diezelfde jongeren moeten straks mijn pensioen uitbetalen. Dat gaat wat worden.

Schuldenbrau | 12-08-20 | 18:29 | 3

Schuldenbrau. Succes.Vrees met grote vreze.

tinus de hollander | 12-08-20 | 18:49

Dream on: dat willen ze niet en zullen ze ook verdommen.
De "ouderen" zijn in hun ogen "dor hout" die alleen maar hún geld opmaken, hún woningen bezetten, hún zorgverzekeringpremie omhoog laten gaan, hún zorgpot leegroven, hún klimaat naar de klote helpen etc.etc.
Argh vroegûh was echt niet altijd beter .........maar de "jongeren" anno 2020 zijn (veelal) echt egotrippers in optimaforma.
Ikke-ikke-ikke en alles boven de 45 kan de moord stikke(n).

MK27 | 12-08-20 | 18:50

Nou daar zorg ik zelf gelukkig voor. Dat moet je niet aan onkundige overlaten.

clockandhammergame | 12-08-20 | 18:55

Dienstplicht van 1,5 jaar was zo gek nog niet. Leren dat je af en toe je muil moet houden, niets te vertellen hebt, vroeg moet opstaan, opruimen, hygiene en dan in teamverband aan de slag met wat discipline in je donder. Voor mij was het goed.

P.s. veel bier zuipen leerde ik ook

padbuffel | 12-08-20 | 18:28 | 3

Ik ben voor.

De generatie van nu is opgevoed met het kweken van zelfvertrouwen en het eisen van redpect. Vroeger kreeg je zelfvertrouwen als je iets presteerde en respect als je het verdiende.

lirft | 12-08-20 | 19:01

Dan krijg je heel wat incidenten op en rond de schietbaan.

Hiesjes | 12-08-20 | 21:55

En dan te denken van de Nederlandse jongeren die naar Griekenland op vakantie zijn. Zij voelen zich bedrogen omdat de kroegen vanwege Corona om 12 uur dicht moeten. Wat is het volgende wat moeten meemaken? Kan het nog erger? Is er een grens?
Gelukkig besteed de pers hier uitvoerig aandacht aan.

metdedag | 12-08-20 | 18:25 | 6

@metdedag | 12-08-20 | 19:04: Ik denk dat je de tegel nog eens moet lezen, of door iemand moet laten uitleggen.

_pacman_ | 12-08-20 | 20:46

Beste pacman, Na het lezen van enkele reacties denk ik: Slik je je antidepressiva wel op schema?

BadPatNL | 12-08-20 | 21:53

U heeft mijn autobiografische tegels bij dit comment gelezen, dat geeft gemoedsrust. U begrijpt ze niet maar dat kan natuurlijk best ook aan de verzender liggen. Iets met rapport maken.

_pacman_ | 12-08-20 | 22:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Normaal doen? Hoe doe je dat? Ik denk/vrees dat de jeugd van tegenwoordig een heel ander beeld bij heeft dan de ouderen.

ArieR68 | 12-08-20 | 18:15

Ja, veel te veel gevraagd. Kijk die jongeren zijn gewoon slachtoffer van de slechte opvoeding van de ouders, die door hun ouders ook niet al te best zijn opgevoed.

Te verwend, maar ja, dat krijg je als het al ruim 75 jaar vrede is en alleen maar groei, groei, groei.

Peerkeoud | 12-08-20 | 18:14 | 1

Jullie generatie kon nog fatsoenlijke woningen en boerderijen kopen voor een prikkie. Nieuwe generatie wordt opgesloten in appartementjes. Het is maar net wat je verwend noemt natuurlijk. Snap je overigens wel. Denk materialisaties enigszins verwend, emotioneel enigszins verwaarloods.

Tuforial | 12-08-20 | 19:15

Ik behoor al tot de overgrootvader-generatie en heb waargenomen dat iedere generatie toenemend verwekelijkte. Ikzelf kon al een stuk minder hard voor mezelf zijn als mijn ouders. Dit, ondanks dat ik een behoorlijk harde, of beter strenge, mijnwerkersmilieu-opvoeding genoot. En die ontwikkeling nam met iedere generatie sindsdien toe. Trouwens het omgekeerde Flynn effect sinds de 80er jaren is een ander opvallend ontwikkelingsfenomeen dat ik, zelfs op facevalue kon waarnemen.
En .... opvallend verwijfde homo's werden in mijn jeugd weliswaar wel eens bespot, maar gevallen van in elkaar slaan kan ik me, dus zelfs in de nogal ruwe toenmalige mijnstreek, ook niet herinneren

WirMachenMusik | 12-08-20 | 18:13 | 2

Door uw opmerking over de overgrootvadergeneratie krijg ik automatisch een oudemannenstem in mijn hoofd terwijl ik dit lees.

matatwork | 12-08-20 | 18:51

Met het huidige beleid, instelling van de mens, EU, moslims en immigratie ben ik benieuwd hoe lang die welvaart nog duurt.

Acidstain | 12-08-20 | 18:03 | 1

Welke welvaart? Ons besteedbaar inkomen is lager dan dat van zuid europa!! Die dan ook nog eens bij ons de hand ophouden. Het Nederlandse volk verdiend alles wat het krijgt omdat het bukt voor alles wat het tegenkomt! Slappe zakken zijn wij tegenwoordig en dat is echt niet iets om trots op te zijn.

Gandalph | 12-08-20 | 21:01

Zie hier de gevolgen van pamperen, gebrek aan reinheid-rust-regelmaat in de opvoeding (ja kinderen maken is-veelal- in een wip gebeurd, maar opvoeden kost nondeju veel tijd), gebrek aan respect jegens anderen, egotripperij én denken dat álles op social media de werkelijkheid is.
Het woord 'nee' is onbekend, net als sparen, werken én zelf je broek op houden.
'Ik moet en zal het hebben/krijgen en anders pak ik het' lijkt het nieuwe credo van veel jongeren.
Uitzonderingen daargelaten (uitzonderingen bevestigen de regel).

MK27 | 12-08-20 | 18:03

Ach....2500 jaar geleden werd er in Griekenland door de filosofen al geklaagd over de losbandige jeugd. Het is iets van alle tijden en iedere keer denkt de oudere generatie dat de huidige jongere generatie toch echt anders is dan dat ze zelf waren. Ook ik, als eeuwige jongere van 63, maak me hier schuldig aan.

Charm | 12-08-20 | 18:01

MillenialExpert... Godverdomme.
De wereld gaat kapot aan zulke types en mensen die ze serieus nemen

JanFTE | 12-08-20 | 18:00

Autochtone jeugd is grotendeels verziekt door de materiële welvaart.
Allochtone jeugd door de opvoeding van de straat omdat de ouders veelal de aansluiting missen.

D-Fens_1963 | 12-08-20 | 17:58 | 1

ik mis linkse indoctrinatie in je verhaal.

Acidstain | 12-08-20 | 18:01

“Dienstplicht invoeren” werkt het beste voor integratie en begrip.

Nico1000 | 12-08-20 | 17:58

kutjongeren.

Noobster | 12-08-20 | 17:57

Wat is er mis met een paar beuken? Beter zonder uitleg. Een kluifje voor hen om eens over iets na te denken en wordt je scherp van

Mark van Leeuwen | 12-08-20 | 17:53

Velen zitten hier af te geven op die "boomers", maar laat me jullie dit vertellen. Die boomers hadden ouders van voor de oorlog, keihard werkende mensen die veel ellende meegemaakt hebben. En hun kinderen kregen niets voor niets. Wou je wat hebben ging je er maar voor werken vonden pa en ma. De tijd van de boomers was strak; Ambachtschool, MULO, HBS en Gymnasium. That was it. Strakke opleidingen met veelal strenge leraren. En je kon een mep krijgen als je daar of thuis niet luisterde.
Tijdens mijn HBS opleiding was ik elke vakantie aan het werk, af mijn 13' - 14'. Zware zakken sjouwen, graafwerk en de zwaarste werkjes doen van die "collega's".
Maar ja, ik wou perse die Puch of Kreidler. Dus elke vakantie aan de bak voor 80 gulden in de week.
Maar het was wel een van de mooiste tijden van mijn leven, die zestiger jaren.
Top muziek, top uitgaan, en geknokt werd er toen ook al hoor. Met vuisten, en een tegen een....
Maar toen kwam Ritzen met zijn Mammoetwet. Die verknalde alles. Weg Ambachtschool, MULO, HBS.
En kreeg je de VMBO, MAVO en HAVO met al zijn keuzevakken en pretpakketten.
En daar is het mis gegaan.... enerzijds door dat onderwijs. Meester werd Jan en John, pa en ma werd jij i.p.v. u etc...... anderzijds doordat die boomers vonden dat hun kinderen nu ook wel wat meer en vrijer van het leven mochten gaan genieten en ze niet meer de verrekte strenge opvoeding gaven die ze zelf hadden genoten.
De corrigerende tikken mochten niet meer want je had gelijk jeugdzorg op je dak, en zo is er langzaam een ontzettend slappe generatie ontstaan die hun kinderen nog slapper gingen opvoeden en die alles wel zo'n beetje voor niks kregen.
En zo ontstond de huidige "feestjeugd" met heel veel gaten in handjes.

A333aan | 12-08-20 | 17:52 | 5

Vergeet de studielening niet. Ze leven nu als prinsjes en prinsesjes op de pof. Werken naast je studie zoals jij aangeeft is er niet meer bij. Ze hebben geen idee wat dat betekent.
Laatste een student gesproken die vond dat hij het zwaar had en een tussenjaar verdiende. Ik heb gezegd dat hij eens om 5 uur bij een pompstation bij de snelweg moet gaan staan. Dan zie je degene in de aannemerscombinaties die het werkelijke werk doen. Zij verdienen een tussenjaar maar moeten als beloning minimaal tot hun 67 jaar doorwerken. Ook voor de Italianen, Grieken, Fransen enzovoorts zodat zij op hun 60e kunnen stoppen.

metdedag | 12-08-20 | 18:34

Het was niet Ritzen, PvdA'er, minister van onderwijs in 1989, hoe slecht die ook was, die de mammoetwet verzon . Het was minister Jo Cals, KVP, minister van onderwijs die de mammoetwet er in 1963 doordrukte

B. Randnetel | 12-08-20 | 19:10

En zo zit het en niet anders!

vluchtelingallergie | 12-08-20 | 19:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Normaal doen. Inderdaad normaal doen. Maar dat geldt niet voor die jongeren. Maar voor de Mosterds van de wereld die anderen graag willen verplichten tot van alles. Behalve natuurlijk als het om roken gaat. Een beetje hypocriet moet je toch blijven.

azijnseikerT | 12-08-20 | 17:51

Het zijn onze jongeren helemaal niet. Het is het tuig wat ze hebben binnen gelaten die onze politieke elite alleen maar jongeren noemen om geen verantwoordelijkheid over ze hoeven nemen en die hebben ze wel degelijk. Elk slachtoffer is slachtoffer van het immigratie beleid van onze regering. Herdenkings dienstjes en marsen regelen is het verstoppen voor je verantwoordelijkheden. De immigratie zelf is al zinloos geweld.

ricoh | 12-08-20 | 17:50 | 1

Eensch. Mijn kinderen zijn ook jongeren. Studeren, hebben bijbaantjes en kunnen zich geen Gucci petjes en heuptasjes veroorloven. Oh.. en ze houden zich netjes aan de (Corona) regeltjes. Dus jongeren klinkt inmiddels aardig stigmatiserend.

Kwelbeller | 12-08-20 | 18:09

Als iemand de regels aan de laars lapt zijn het al die kadavers die mij voorbij sjokken in de Jumbo met een afstand waarvan ik de lucht van verrot kattenvoer nog uit hun strot kan ruiken.

Je snapt het zo'n zak leer, met zoveel rimpels dat je er praktisch een landkaart op kan uittekenen. Zo'n lul die ten tijde van de Tweede Wereldoorlog als oud was. Een uitgedroogd veenlijk zo flexibel als mummy en glazige ogen als een haai met bijbehorende bril met een sterkte dat je het net zo goed als telescoop kan gebruiken.

Het zijn die oudjes die ons de das om doen. Kijk alleen eens naar hoe ze oversteken op straat. De 10 ton zware truc die met 120 decibel komt aangescheurd merken ze al niet op; ze zijn blijkbaar al levensmoe.

Dus laten we de regels aan onze laars lappen en laat hun op een gracieuze manier uit het leven stappen, zoals ze dat zelf blijkbaar willen. Wij jongeren kunnen het intermediair zijn, de kans daarop stijgt elke keer als je als een kadaver kuchend langs onze heen waggelt. Geen pensioen problemen meer, erfenis vult de rekening lekker aan, helaas weer meer gezeik over CO2 en stikstof, maar je moet opofferingen maken.

Groet,
Henk (16) VMBO-T - Rotterdam

Shestov | 12-08-20 | 17:48 | 11

ach, Henk is zo n puisterig trolletje welke zich waarschijnlijk ook op andere sites een andere avatar aan meet.

MoonBeebe | 12-08-20 | 19:12

@MoonBeebe | 12-08-20 | 19:12:
Deels troll, geef ik toe. Natuurlijk heet ik geen Henk (16), etc..
Maar, het punt lijkt mij duidelijk. Als je grote groepen stigmatiseert, werkt het averechts. Dacht dat compleet over the top gaan dat wel duidelijk zou maken. Klaarblijkelijk niet.

Shestov | 12-08-20 | 23:38

@Shestov | 12-08-20 | 23:38: Beter als je dan achter je relaas /Sarc tikt dan is het duidelijker dat je dit sarcastisch bedoeld. In dat contest gezien heb je dan volledig gelijk! :-)

MoonBeebe | 13-08-20 | 00:30
▼ 8 antwoorden verborgen

De jongeren die ik ken houden zich juist erg netjes aan de maatregelen, hebben een soort van quarantainebeleid voor zichzelf en hun huisgenoten opgesteld en komen zo min mogelijk in de buurt van ouderen.

lekgoot | 12-08-20 | 17:47

Ik vind het wel verwarrend dat jullie jongeren en “jongeren” lukraak door elkaar halen.

Feitenpliesie | 12-08-20 | 17:42

Met 30 personen in een klein flatje een feestje geven in de wijk waar men schijt heeft aan Carona? Vervolgens de politie aanvallen die vervolgens een inzet nodig heeft van tientallen agenten met hond om orde op zaken te stellen. Wie heeft dat spul, die ouders dus, niet opgevoed?

Zou die ouders echt alle onkosten aan inzet etcetera laten betalen (want minderjarigen) en die jongelui in de cel laten brommen ook. Wie niet horen wil moet nu echt het keihard gaan voelen.

Maar er krijgt er maar 1 een HALT strafje, de jongen die er woonde. Dit land gaat niet kapot, het is het al kapot. Lachwekkend dit, wat een fopboel.

Jan, Leiden | 12-08-20 | 17:41

Bij GL zitten ze al handwrijvend te wachten tot dit volk stemrecht krijgt.

Gazzerop | 12-08-20 | 17:38

Zucht, Talitha Muusse weer... Als ik denk aan een generatie expert dan denk ik aan Aart Bontekoning of Jason Dorsey. Mensen die echt wetenschappelijk onderzoek doen, proefschriften en boeken hebben geschreven, werelwijde expert netwerken leiden, etc etc. Niet een bimbo die haar scriptie erover heeft geschreven, leuk smoelt en een vlotte babbel heeft zonder echt iets substantieels aan een discussie bij te dragen

BASinnic | 12-08-20 | 17:38 | 4

Volzinnen zonder inhoud. Is wel knap idd als je dat kunt en heel de NPO trapt erin

BASinnic | 12-08-20 | 17:41

Die wordt enorm gepusht door de media, maar wat weet die trien nou eigenlijk?

lingo star | 12-08-20 | 17:42

Bimbo of Bambi? Die laatste hoor je best vaak op de radio. Belevingswereld van een meisje van 22

Mark van Leeuwen | 12-08-20 | 17:51
▼ 1 antwoord verborgen

Hallo, oude meneren en mevrouwen! U bent vroeger toch ook jong geweest? Vertel mij nu niet dat u vroeger nooit een homo in elkaar sloeg, of een ambulance treiterde, of met zijn allen een BOA'tje pestte. Heeft u soms nooit een keer de banken in een treincoupé stuk gesneden, of vuurwerk naar bejaarden gegooid? Nee? Oh... nou ja.

JvanDeventer | 12-08-20 | 17:32 | 5

‘U bent vroeger ook jong geweest’ is in dit verband een dooddoener zoals die er zelden geweest is.
Bent u vroeger ook moslim geweest?

SIogra | 12-08-20 | 17:50

Deden ze wel, alleen lieten pa en ma hen dan gewoon een nachtje in de cel brommen en als ze thuis kwamen kregen ze nog een pak slaag toe.

ReyNemaattori | 12-08-20 | 18:29

Nee

metdedag | 12-08-20 | 18:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze zijn gewoon K-u-t.
Met een hoofdletter K.

SIogra | 12-08-20 | 17:31

Slecht gedrag bij honden is doorgaans het gevolg van een slechte opvoeding door de eigenaar. Idem bij kinderen en jonge volwassenen, ergo, richt deze discussie primair tot de ouders, het zijn een stelletje lutsers.

tectonicos | 12-08-20 | 17:30

De millennials met hun experts, blijkbaar weten ouderen niks van millennials. Ik weet wel dat ze klagen en egoïstisch zijn en nee Talitha ook jongeren kunnen behoorlijk ziek worden van Corona

lingo star | 12-08-20 | 17:28

Ouders... ze voeden hun prinsjes en prinsesjes niet meer op. Ze volgens slaafs wat de kinderen willen.

BozePaarseMan | 12-08-20 | 17:28

Don't blame de jongeren. Blame de overheid. NERGENS staat meer een sanctie op. Op geen enkel moment wordt jongeren geleerd dat er consequenties zijn. Waarom verwacht je dan dat jongeren van nu zich ineens aan regels gaan houden?
Omdat opa het zegt, omdat een aseksuele alleenstaande premier op tv (JONGEREN KIJKEN GEEN TV) op ze moppert?
Als de maatschappij ze niet leert dat daden ook consequenties hebben trekken ze zich daar natuurlijk niets van aan. Dan ben je afhankelijk van een select clubje ouders dat hun kinderen wél opvoedt.
Mopper dus niet op de kinderen, mopper op de politiek en op jezelf. Opa.
Groeten van een andere ouwe lul.

JanVergoor | 12-08-20 | 17:26 | 1

Handhaving moet strenger en niet met twee maten maar om de overheid de schuld van opvoeding te geven gaat te ver.

BozePaarseMan | 12-08-20 | 17:34

Even duidelijkheid, hebben we het over jongeren of hebben we het over
"jongeren"?

revolte | 12-08-20 | 17:20

Door de coronatoestand hebben jongeren het iets moeilijker op de arbeidsmarkt. Ze zijn vaker flexwerker of ZZP-er en vliegen er dan als eerste uit. Ik mag het misschien niet zeggen, maar ik denk dat het wel eens goed zou zijn wanneer de snowflakes ook eens wat tegenslag ervaren. Dat kan een deel van de schade die door de (gebrek aan) opvoeding is ontstaan wellicht compenseren.

duProgue | 12-08-20 | 17:19 | 3

De grootste tegenslag die jongeren van nu hebben is een lege batterij op hun PlayStation.

Madame Poitiers | 12-08-20 | 17:21

@Madame Poitiers | 12-08-20 | 17:21: Een Playstation wordt gewoon gevoed met netspanning.

GOEM | 12-08-20 | 17:30

En geen Wifi.

Vitale-Reaguurder | 12-08-20 | 17:36

Jongeren moeten zwijgen en luisteren. Ze genieten nu van de verworvenheden waar de oudere generatie voor heeft gewerkt. Respect hebben. Verantwoording nemen. Over acties nadenken en de gevolgen accepteren. Tuurlijk worstelen ze met hun eigen identiteit en natuurlijk zetten ze zich af, dat doet elke nieuwe generatie. Maar doe het binnen grenzen en wees eens wat minder gekwetst! Zo, m’n vaderlijke rol ook weer vervult.

Gomezlopez | 12-08-20 | 17:18 | 2

"Zet je af, maar binnen de grenzen"
Tuttuttut, eet je papje en na de bingo lekker slapen mijnheer Gomezlopez...

Spamboxxx | 12-08-20 | 18:10

Jongeren moeten leren te luisteren .
Jongeren moeten respect tonen.
Jongeren moeten niet verwend worden.
Jongeren moeten niet denken dat ze er al zijn.
Ze zouden pas met de 21 mogen stemmen en moeten geduld tonen .
Dan komt pas verantwoordelijkheid en respect.
Dat is de volgorde!

pejoar | 12-08-20 | 17:09

De18 jarige Selim El Meriani, heeft geprobeerd om Bas van Wijk te reanimeren, nadat deze was neergeschoten. Heeft een EHBO diploma.
Ze zijn er echt, gewone jongeren met verantwoordelijkheidsgevoel en daadkracht.
Bron:de Telebelg

LoesjeP | 12-08-20 | 17:08 | 3

Niet in de war met zakkenrollen of "fouilleren " ?

Baron Clappique | 12-08-20 | 17:27

Goeie zaak van die gozer. Toch ben ik bang dat je in een dergelijke situatie met EHBO vrij kansloos bent omdat ze geen CABC hanteren.

GOEM | 12-08-20 | 17:58

Waarom wordt nu wel duidelijk gemaakt dat een lichtgetinte jongere betreft ?

Koning BongoBongo | 12-08-20 | 18:54

Jongeren. Me, Myself and I. Zetten hun fiets (met zo'n leuke fietskrat aan het stuur) dwars op de stoep, midden in een drukke winkelstraten, en lopen vol van Identity een Apple shop of zo binnen. Selfbranding is wat ze bezighoudt, en niets anders.

Baron Clappique | 12-08-20 | 17:06

Zoveel haat in de comments. Naar millennials/gen y (1980-1996) terwijl de jeugd die aangehaald wordt gen z is. Alsof de boomers en gen x zo perfect waren, nooit opstandig, nooit domme keuzes. En alsof de hele nieuwe lading jankeballen zijn... terwijl er genoeg monteurs, verzorgenden, docenten, etc zijn die hun handen flink uit de mouwen steken.
Komen jullie nooit met ze in contact ofzo, opgesloten op je zolderkamer? Kan je niet met verschillen omgaan? Of is het gewoon jaloezie? Zelden zo'n zuur topic gezien.

einStina | 12-08-20 | 17:03 | 7

@Graaisnaaiert
Mijn pleegkids vinden me al tijden heeeeel oud, dus deze doet goed ;)

einStina | 12-08-20 | 17:29

Ik spotte laatst nog een milennialvogel vanuit mijn zolderkamerraam

lingo star | 12-08-20 | 23:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit is gewoon al 40 jaar beleid op alle scholen. Zachte watjes opvoeden, die alles maar voor zoete koek slikken en nooit in opstand komen. Nou, is behoorlijk goed gelukt, me dunkt.

Ceristimo | 12-08-20 | 17:00

Kweetniet wat de juffen (m/v/o) de kinderen tegenwoordig leren op school, buiten huilen in kringgesprek. Omscholing tot marokkaan lijkt daar een onderdeel van te zijn. Dat laatste kan natuurlijk ook de invloed van de dominante levensvorm op het schoolplein zijn.

Maar goed. "De jeugd heeft de toekomst" geldt nog steeds. Niet iets om vrolijk van te worden.

Jan Passant mk2 | 12-08-20 | 17:00

Het is vast de schuld van Trump, die heeft alles gedaan. Waarschijnlijk binnenkort in een praatprogramma, door uw belastingcententen betaald.

bqbq | 12-08-20 | 16:59

Evocatus | 12-08-20 | 16:32
Voorwaar, het gaat om millenials en intussen al de nieuwe generatie.

Ik weet, bij u kan ik altijd wel wat extra verhaal kwijt. De rest moet zich maar buigen over de bbq of een sodoku of zo.
Vandaag heeft mijn vriend z'n eerste bestraling en meteen dubbele dosis chemo ondergaan. We verschillen wat van leeftijd (18 jaar), en zijn dochters van 30 en 33 zijn typische millenials. Ik durf wel te stellen XL.

Zij zijn zo ongelofelijk vrij gelaten om alles zelf te ontdekken dat ze uiteindelijk niet veel ontdekt hebben. Jahaa, dat de grote boze buitenwereld weinig compassie heeft met besluiteloosheid. Of met je talent verzaken.
Moet ik boos zijn op hem?
Jawel.
En hoe ik ook in de afgelopen 6 jaar geprobeerd heb te dealen met die mentaliteit - het is niet aan mij om alsnog bij te sturen. Sowieso te laat.
En voor die paar keer per jaar dat we gevieren optrokken, heb ik me geschikt naar hun modus. Want een goede band met mijn lief is me dierbaarder.

Doch nu reeds moet ik wel samen met hen optrekken om onze lieveling door dit moeilijke proces te loodsen. So far so good, Voornamelijk omdat hij zelf dat zachte hart heeft. Totaal intuïtief en weinig geneigd problemen te maken.
Hij weet welk een pit ik heb (wat dus ook nodig is bij alles) en hoezeer het zou kunnen botsen met z'n meiden.
Het is een driedubbele opgave.

En daarom, ik tolereer in het openbaar nog maar weinig labbekak-gedrag.
Mijn motto om uit te delen is: je verliest er niks mee om wel ruim afstand te houden. Geduld te betrachten. Over 20 seconden heb jij vrij baan. Of desnoods pas 5 minuten. Je wacht maar. En bedenk onderwijl dat veel te dichtbij je lelijke puistjes niet zo goed te zien zijn.
't Heb ook een voordeel hè, bij elkaar uit de buurt blijven.

Kudtkip | 12-08-20 | 16:56 | 4

Ik ben zelf een millennial (30) en ik herken dit gedrag van leeftijdsgenoten. Ook van mezelf (helaas) in vroegere tijden. Maar je kunt ervan herstellen door een paar keer hard met je kop tegen de betonnen muur van de werkelijkheid te klappen. Dat moment gaat zeker ook nog komen voor die dochters (bij mannen gebeurt dat wellicht iets eerder). Sterkte en ik hoop dat je vriend herstelt.

threeheadedmonkey | 12-08-20 | 17:07

@threeheadedmonkey | 12-08-20 | 17:07: Dank threeheadedmonkey. Ik vind het bijzonder om te horen dat jij het herkent, maar meer nog dat enige reset dus ook nog kan. Gek genoeg hoop ik dat ook voor z'n dochters.
Te denken dat ze hun moeder al verloren hebben aan botkanker (dwz. zij wilde na de diagnose geen behandeling maar meteen palliatieve euthanasie. Ze hebben dus al best wat voor hun kiezen gekregen.
Toch, dat heeft hun modus toen in ieder geval niet veranderd.
Onderwijl moeten ze na 6 jaar ook wel weten dat ik in de basis gewoon een lieve vrouw ben, die ook het beste met hen voor heeft. Dat is namelijk ook een dingetje. Eerdere partners van hun ouders (die waren net 1 jaar gescheiden toen zij ziek werd) hadden zoveel kritiek op hen; namen alle regie uit handen, dat ze bijkans schichtig deze situatie benaderden. Maar zich wel beklaagden over die partners.
Ja, wat wil je, als je eindeloos afwachtend bent, je niet uitspreekt, 'het allemaal niet weet', en niks doet, onderneemt. Dan gaan anderen het voortouw nemen.

Ze hebben intussen door dat ik niks voor ze blokkeer of ergens buiten houd. Belangrijke gesprekken met armen zijn (met permissie) opgenomen, en andersom als zij mee gaan, krijg ik de tape achteraf.

Vandaag was de oudste mee en zonet heb ik m'n lief en haar een uurtje online gehad om mee te krijgen hoe het gaat daar in het ziekenhuis.
Qua behandeling goed (2e chemo werd net 'aangesloten'), maar qua respons passief. Dat zit er overduidelijk ingebakken.
Pas als je praktische dingen opwerpt, komt eruit dat ze zelf ook over dingen na heeft gedacht. En dan lijkt het zowat alsof ik ze als dom behandel.
WTF, waarom gooi je zelf die balletjes dan niet op? Wat is dat toch dat je je gedachten en ideeën niet deelt? Simpelweg bespreekt?

Ik moet stoppen, teveel dagboek. Hoewel het het topicvraagstuk beslist behelst. Misschien wel in de diepere laag. Want dat lijkt ook een kant van millenials: worden ze juist betrokken bij relevante issues, kunnen ze er ook weinig mee overweg.
In mijn geval zijn het 2 zusjes die erg op elkaar zijn gericht. Wonen zolang nog samen, tot er partners verschijnen. Het zijn bloedmooie meiden, werkelijk, en allebei een goede (vaste) baan. Daar gaat alles super. Maar sociaal? Schichtige slakken - oh oh...

Kudtkip | 12-08-20 | 18:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ach vroeger hadden het volgens de ouderen Elvis het gedaan, Rolling Stones, the Beatles die de jongeren helemaal van God los lieten gaan.
Alleen is het nu niet God maar Allah en van Allah los zijn ze al helemaal niet sterker nog deze generatie is juist geloviger dan de generatie die hier kwamen om plees schoon te maken omdat Hollanders daar te lui en zich te goed voor voelde.

Miezerig | 12-08-20 | 16:56 | 1

Ja die generatie kwam hier vrijwillig naar toe om geld te verdienen in de schoonmaak. We waren niks te lui, en dachten dat de gastarbeiders er blij mee waren en weer terug zouden keren naar hun whahalla. Helaas is het anders gelopen.

Vitale-Reaguurder | 12-08-20 | 17:07

Waarom probeert de NPO eigenlijk een intergenerationeel conflict uit te lokken met deze onzin...? Heeft iemand daar al eens over nagedacht? Echt iedereen moet tegen elkaar zijn van deze wappies, of niet...?

Dat gezegd hebbende zijn millenials natuurlijk wel een stelletje rubbere zure zeikwijven (ook de jongetjes) met de weerstand van een pak vla...!

Witte_Willem | 12-08-20 | 16:48

Millennialexpert? Niemand denkt nog dat millennials jongeren zijn behalve de millennials zelf.
Stuck in Time.

MistaRazista | 12-08-20 | 16:46

Met "jongeren" of met ónze jongeren?
Voor wat betreft die eerste verwijs ik door naar Opsporing verzocht. Voor wat betreft ónze jongeren: verwend. Opgegroeid met een scherm in hun handen, en in een totaal gefeminiseerd onderwijsstelsel met een inspraakcultuur thuis aan de keukentafel. Hun ouders hebben vaak niet eens armoede gekend, laat staan dat zei die kennen. Bloed irritant, arrogant, en selfish. Maar ze hebben het zelf helaas niet door. En dat kan ook niet. Dat komt vanzelf ...

Scholletje | 12-08-20 | 16:43 | 5

Of het worden allemaal ambtenaren...

Witte_Willem | 12-08-20 | 16:50

Inderdaad ze hebben er mietjes van gemaakt onder het goedkeurend oog van de politiek en het komt ze nog goed uit ook .

likmegaties | 12-08-20 | 16:55

Onze jongeren zijn over het algemeen, hullie jongeren. Etteren & zieken worden hoog aangeschreven in hun book of law. Paradijs enzo, je weet.....

bqbq | 12-08-20 | 17:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Benader jongeren op een andere manier. Met een wapenstok.

Ruud Hazes56616330 | 12-08-20 | 16:41 | 2

Met scherp.
Of napalm.

L. Vis | 12-08-20 | 16:51

Ja! Vroeger toen alles natuurlijk veel beter was zorgde men gewoon voor een vette oorlog. Over the top naar een mitrailleursnest rennen zal ze wel leren...

Lafayette | 12-08-20 | 16:59

Vooral terug te brengen naar de baby boomers. Opa's en oma's zouden hun kinderen moeten aanspreken, niet hun kleinkinderen. Maar ja, zo zijn boomers niet. Het is nooit hun schuld.
Voor de echte oude opa's en oma's. Oude mensen zorgen voor oorlog, de jongeren mogen vervolgens in die oorlog gaan vechten. Hoe zat het met hun ouders?

Lafayette | 12-08-20 | 16:41 | 8

@Witte_Willem | 12-08-20 | 16:42:
Zou leuk zijn als je een poging zou wagen er inhoudelijk op in te gaan. Hoe zijn die jongeren dan zo geworden? Waar waren de ouders? En hoe komt het dat die ouders het zo hebben laten liggen? Hebben zij zelf geen waarden meegekregen?
Iedere generatie die hier naar beneden wijst, wijst deels ook naar zichzelf.

De echte Stolwijker | 12-08-20 | 16:53

@Stolwijker; Gedeeltelijk opvoeding en gedeeltelijk welvaart. Een stukje is ook gewoon de onwetendheid van de leeftijd want we waren namelijk allemaal een stelletje mongolen onder de 25. Op zich klopt het ook gewoon wat Lafayette zegt. Naarmate je ouder wordt, wordt je verstandiger maar ook zuurder. Conflicten ontstaan makkelijker en duren langer. Dat dit opgeknapt moet worden door jongeren is de normaalste zaak van de wereld aangezien ouwe knarren zelf niets fysiek meer kunnen. Dat is dus zo oud als dat de mens bestaat... Er valt voor beide kanten wel iets te zeggen maar millenials zijn wel een extreem zeikerige generatie. Ik ben benieuwd of dit bij volgende generaties nog verergerd of gewoon weer omslaat...

Witte_Willem | 12-08-20 | 17:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Jongeren moeten dingen ontdekken.
En daar hoort ook bij keihard op je bek gaan.
Tegenwoordig beginnen ze al te janken om een geknakt grassprietje.

Dienstplicht weer invoeren voor mannen en vrouwen en ophouden met dat gejank.
Aanpakken.

Maya de Blij | 12-08-20 | 16:41 | 4

@kwark001 | 12-08-20 | 16:42: Nee, wel discipline bijbrengen en respect voor anderen.
Laat ze het maar eens ondergaan.

Maya de Blij | 12-08-20 | 16:48

@kwark001 | 12-08-20 | 16:42: Kickboks lessen waren inderdaad ook zo'n succes. Ging iedere goede burger zich ineens een stuk veiliger bij voelen. Als we ze nu ook fatsoenlijk met wapens leren omgaan gebruiken ze hun AK's misschien niet meer als een tuinsproeier en raken ze wellicht ook een keer wat.

Bugblatter | 12-08-20 | 16:50

@Maya de Blij | 12-08-20 | 16:48: Denk je werkelijk dat je die 'jongeren' wat kan bijbrengen?

kwark001 | 12-08-20 | 16:51
▼ 1 antwoord verborgen

Jongeren? Tss. Hanggroepouderen, die zijn pas erg. Versperren je de weg met hun rollators of die kudt scootmobiels. Rijden keihard tegen je enkels als je in de rij voor de kassa staat. Dragen geen mondkapjes. #dorhoutmoeteerstop.

RickRD | 12-08-20 | 16:38 | 1

Inderdaad. Tijdens de lockdown waren het hier in 020 vooral de zelfgenoegzame boomers met een air van ‘wat een overdreven gedoe’ die je de weg versperden als je al hardlopend wat aan je gezondheid probeerde te doen. Jongeren hielden wel afstand en daar kan ook wat vaker een glimlachje vanaf.

kapoerewiet | 12-08-20 | 17:07

Als we jongeren eens zouden afschaffen, dan verdwijnen alle problemen binnen 100 jaar vanzelf.

aflaatverkoper | 12-08-20 | 16:38 | 1

Voortplanting gewoon stoppen. Die vaccinaties zijn zo gek nog niet.

Frau Merkel | 12-08-20 | 16:40

Teveel prikkels. We stonden tot gisteren drie dagen in Twente op een kleine natuurcamping. Vlak in de buurt stond een een bejaard stel uit Rotterdam. De oude dame heeft haar mond niet één keer voor 5 minuten dicht gehad. Praten, praten, praten, praten, praten. Over alles. Na een uur of drie voelde ik mij in een bepaalde lethargie zakken en ik wist weer wat het was om puber te zijn.

Quib | 12-08-20 | 16:37 | 5

Gewoon Rotterdams recht-voor-z'n-raap-realisme: "Hé, Mien, lul jij altijd vijf kwartier in een uur dan?!".

MickeyGouda | 12-08-20 | 16:45

Medelijden met die kerel. je zal maar 24/7 zo'n kwaakgraag in je huis hebben rondlopen.

Graaisnaaiert | 12-08-20 | 17:22

@Graaisnaaiert | 12-08-20 | 17:22: Hij was heel stil. Ken je de Nederlandse serie "Vrienden voor het leven" nog? Mijnheer Veenstra was zo'n man.

Quib | 12-08-20 | 18:27
▼ 2 antwoorden verborgen

ze xxx te weinig.zitten tiktok te kijken op hun phone.

newray | 12-08-20 | 16:37

Ach wat wil je met een overheid die pubers mee laat beslissen over wat er moet gebeuren omtrent corona, uitkeringen, milieu en wat dan ook. En zie dan met wat voor onbetaalbare idioterie ze aankomen want geld komt toch gratis en voor niks?
Dan gaan ze inderdaad denken een heel speciale generatie te zijn en raken ze bij de eerste de beste kleine tegenslag totaal van de kaart.

2voor12 | 12-08-20 | 16:36

Dat is altijd na een paar dagen prachtig weer. De tuin kan wel wat water hebben. Ik ben benieuwd of die bui het noorden van Nederland haalt.

Quib | 12-08-20 | 16:38

Gisteravond niet gesproeid ivm verwachte hoosbuien. Niet dus. Neem de gok niet meer ,vanavond gaat er hier water over de groente heen.

Graaisnaaiert | 12-08-20 | 17:25

@Graaisnaaiert | 12-08-20 | 17:25: Ach, ze kunnen het weer van gisteren nog niet eens goed duiden. En wat geeft het uiteindelijk dat je water geef voor een regenbui? Het zal de plantjes weinig uitmaken.

Quib | 12-08-20 | 18:28
▼ 1 antwoord verborgen

Talpa-bait.

ParaPiet | 12-08-20 | 16:36

Het is fout gegaan bij het afschaffen van de corrigerende tik. Die was prima. Of gewoon een schop onder je kont als je je misdroeg. Nooit iemand slechter van geworden. De toekomst van de huidige jeugd is verkloot door de jaren '70 "Dat moet toch kunnen..." generatie.

marcoplarco | 12-08-20 | 16:33 | 2

Juist dat.... kuthippies die hun kind als gelijkwaardig zien omdat ze zelf nooit volwassen zijn geworden. De kinderen van de buren hier ook. De hele dag schreeuwen, slaan, gooien. Alles moet kapot. Die kleine terroristen zijn helemaal van god los en de ouders komen niet verder dan respectvol te vragen: "Hans, waarom doe je dat?". Vroeger kreeg ik een hengst van m'n pa en dan was het afgelopen. Ben er niet slechter van geworden.

Trekhaas | 12-08-20 | 16:41

@Trekhaas | 12-08-20 | 16:41: woon jij 2 huizen verderop dan? Mijn buren hier ook. Vrouw is een groenlinkse opvoedkundige en heeft het totaal niet in de hand. Continu krijsende kinderen en dan met kind in discussie gaan waarom ze haar beker drinken tegen haar zusje aangooit, en daarna moeilijk gaan vragen of ze dan toch een nieuwe wilt met iets anders erin. Erg leuk als ze in de zomer de hele dag buiten staan te krijsen als ze hun zin weer eens niet hebben. En dat beweert dan opvoedkundig te zijn..

elco485 | 12-08-20 | 17:02

Valt allemaal wel mee, de huidige generatie zijn vooral doetjes en watjes die eerder gekwetst zijn dan een abrikoos in een mand aardappelen. Met hun 20 zich al drukker maken over hun toekomst dan mijn generatie met zijn dertig.
90 % niet meer weet wat een klap ontvangen noch uitdelen is.
het is eigenlijk net als met voetbal, het lijkt nu ruiger omdat je de overtredingen keer op keer ziet maar eigenlijk was het vroeger allemaal veel ruwer.

miko | 12-08-20 | 16:33 | 2

Probleem is wel dat er nu veel meer verwacht wordt om je toekomst te plannen dan vroeger. Toen kreeg je nog studiefinanciering en hoefde je niet alles te lenen. En voordat je aan een studie begon, hoefde je geen hele motivatie te schrijven waarom jij denkt dat die studie bij je past en goed voor je is. Tegenwoordig wel. Dan moet je niet gek opkijken dat mensen daar flink mee bezig zijn. Dat is immers wat het beleid wil.

elco485 | 12-08-20 | 17:07

Kinderen krijgen is geen hormonale kwestie meer maar een trend ..... en het meest trendy ben je met 3 kinderen.

Koning BongoBongo | 12-08-20 | 16:33 | 2

Dat moet je ze in de schilderswijk gaan vertellen, daar werpen ze er acht.

marcoplarco | 12-08-20 | 16:34

Ik zoomde Ff in op de foto van de laatste link. Zie ik dat nou goed?!?? Volgens mij kijk je zo naar binnen.

Sinterbikske | 12-08-20 | 16:33 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Is er al een contactonderzoek gestart onder de moskeegangers?

schimanski70 | 12-08-20 | 16:33

Simpele oplossing voor alle ellende veroorzaakt door jongeren...
Dienstplicht !!

*101# | 12-08-20 | 16:33 | 1

Je wil de vijand gaan bewapenen?

kwark001 | 12-08-20 | 16:36

Een millenialexpert?
Waar is GenZ-expert?
Niet achterlopen, hoor. Evocatus
.

Evocatus | 12-08-20 | 16:32 | 1

Beste, niet om het een of ander hoor, het is een leuke naam.
Maar waarom vind je het nodig om elk bericht ermee af te sluiten terwijl iedereen je naam gewoon een regel eronder ziet staan?
Zoals bij elke andere reaguurder?

Het is het soort 'redundancy' dat ik graag begrijp.

Gazzerop | 12-08-20 | 21:52

Wat er mis is?
Ze zijn te hulpvaardig begeleid bij tegenslag.
Het is oerdom om opgroeiende kinderen telkens te beschermen tegen teleurstelling etc. Opgroeien gaat schoksgewijs - het kent geen natuurlijk verloop.

En waarom? Omdat de mens hardleers is. Pas als een indruk of gebeurtenis heftig binnenkomt, gebeurt er iets qua les om de volgende keer in soortgelijke situatie beter te anticiperen. Sterker te worden, weerbarstig.
Dat is geen geneuzel, maar feit.

je kunt het zelfs langs de lat van fysieke groei leggen. Ergo, geboren worden is een megaverschil tussen comfy baarmoeder en los van dat al in ene zelf adem moeten halen. Tandjes dienen zich aan, zijn gewoon groeistuipen. Evenzo met hormonen in de puberteit: en telkens gaat het vanzelf, maar mentaal bevatten geeft bepaalde klappen.

Alles er tussenin, je zin niet krijgen, of dat een ander iets wel kan of mag en jij niet: er worden al zeker 2 generaties opgevoed met het idee dat kinderen zo min mogelijk teleurgesteld moeten zijn.
Want dan zijn ze blij...

FOUT!
Ze leren niks over eigen kracht ontwikkelen. Ze leren niks om verdriet van een ander te herkennen, laat staan erbarmen. Ze leren de focus van zoveel mogelijk zelf happy zijn.
Daarom zijn het zo vaak niet betrokken kudtkinderen die het inzicht missen om echt oog te hebben voor hun omgeving.

Kudtkip | 12-08-20 | 16:31

Ik als gen X-er heb respect voor de de huidige rebellerende jongeren, zij zullen de toekomstige bevrijders zijn...

Herr_Kalashnikov | 12-08-20 | 16:30

Je hebt recalcitrante jongeren. Daar houd ik van. Je bent verdikkieme jong en je gaat het gevecht met de wereld aan.
En dan heb je criminele rug-naar-de-maatschappij jongeren. Die doen aan gekke raps en steken mensen neer. Daar houd ik niet zo van.

Eigenlijk heel makkelijk. Verveelde jongeren op schoolplein die een biertje drinken, gewoon +1. Verveelde jongeren op pier die elkaar neersteken, gewoon -1.

Moeilijkheid is dat beide groepen tegenwoordig 'jongeren' worden genoemd.

JohnLocke | 12-08-20 | 16:30

Opa verteld en vroeger was alles beter. Stukje zelfverheerlijking waar een paard de hik van krijgt.
Nieuwe generatie is nieuwe moraal. Een natuurwet.

Valsloeder | 12-08-20 | 16:26 | 7

@Vitale-Reaguurder | 12-08-20 | 16:33:
Zeker heb ik dat meegemaakt. U kunt dat alleen niet bij nieuwe generatie neerleggen vind ik. Sterker nog,ik hoor al generaties lang dat vroeger alles beter was (vwb de jeugd)
Wat daar nog van terecht moet komen...

Valsloeder | 12-08-20 | 16:44

Ahaa, u heeft de goede jaren 60-80 meegemaakt . Ziet u dan niet wat er om u heen aan het ontstaan is?? Wat nou huidige generatie ??

Vitale-Reaguurder | 12-08-20 | 16:53

@Vitale-Reaguurder | 12-08-20 | 16:53:
Natuurlijk zie ik dat. U mist mijn punt. Daar zijn wij,oudere generaties,verantwoordelijk voor.
Wij hebben het verkloot,wij hebben de afbrokkeling van onze prima verzorgingsstaat op ons geweten. Wij hebben deze generatie opgevoed.

Valsloeder | 12-08-20 | 16:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Hulde voor jongeren die zich niets aantrekken van de onzinnige Corona-maatregelen.

Jongeren die crimineel gedrag vertonen moet je aanpakken. Net als niet-jongeren die crimineel gedrag vertonen.

De mooie man | 12-08-20 | 16:25

Sorry, maar dat eerste voorbeeld, een bommetje maken vanaf een bruggetje is Giethoorn, is geen terrorisme, maar gewoon kattenkwaad. Die man stond op in zijn bootje op het moment dat hij onder het bruggetje doorging. Kan je nagaan hoe hoog die brug is...

me,myself and IK | 12-08-20 | 16:21

Ik ben heel blij dat mijn kinderen (2004, 2006) een vader hebben die ondernemer is en zijn bedrijf aan huis heeft.
Mijn kids hebben gezien, geleerd en ervaren dat niets, maar dan ook niets, vanzelf komt, gratis is of dat ze ergens "recht" op hebben.

Kleine voetnoot: dat leren ze beslist niet van hun moeder, die een kwaadaardige verborgen narciste is, maar dat terzijde.

De mijne, die rukken het wel - ook als het eens tegen zit...

De Droit | 12-08-20 | 16:20 | 5

@Blasfemie | 12-08-20 | 16:25:
Liefde zonder grenzen. Maar wel meewerken - in de vakanties; school gaat altijd voor. Mijn oudste gaat volgend jaar naar de universiteit in Bordeaux (mits ze wordt aangenomen, alhoewel ik daar geen seconde aan twijfel).

De Droit | 12-08-20 | 16:28

@Fart Fader | 12-08-20 | 16:25: nope. Van allebei ééntje

De Droit | 12-08-20 | 16:29

Blasfemie. Niet flauw doen.

CalamityJane | 12-08-20 | 16:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Een beetje minder op sociale media kan wel bij die jongeren. Zouden ze nog een beetje neuken?

SterF... | 12-08-20 | 16:20 | 1

Meeste jongeren neuken bijna niet! Ongeloofelijk.

Atheist-Priest | 12-08-20 | 16:49

Een keiharde schop onder hun reedt moet je die huilstruiken geven. Worden ze bepaald niet slechter van.

BRR76 | 12-08-20 | 16:19

Het begon al met rock ‘n roll. Ontworpen voor jongeren. Een soort rollend kinderzitje.

koperbij | 12-08-20 | 16:19 | 2

Beste koperbij,

Even stukje danshistorie, nooit weg. De lindyhop en de jitterbug. U zou eens bij gelegheid, de film Helzapooppin' (1941) moeten zien; 48ste minuut of daaromtrent, daar geven de Whitey's Lindy Hoppers toch even een stukje tpdansen weg, waarbij de gemiddelde rck 'n roll verbleekt. Even zoeken, aha, hiero:
youtu.be/ahoJReiCaPk
Absoluut topamusement toen en nu nog steeds.
Amuseert u allen. Evocatus
.

Evocatus | 12-08-20 | 16:31

Een millennialexpert... hahaha
Raap me op
En hef ons op, we zijn klaar...

SterF... | 12-08-20 | 16:17 | 1

Ik ben net zo verbaasd en vermoed als we zijn verdienste per maand zouden weten we steil achterover zouden slaan.

Rotterdammert1965 | 12-08-20 | 16:19

Vorige week hoorde ik ook een bijna huilende woordvoerster van de landelijke studentenbond, die was bang dat de introductieweken verboten zouden worden. Die arme studenten zou het dan aan een `zacht landing` ontbreken.

Earl_of_Doncaster | 12-08-20 | 16:16 | 2

Ach, zachte landing is inderdaad deegsliertenpraat. Maar iedereen die in een serieuze studentenstad heeft gestudeerd, weet wat een toptijd die introductieweek was. Ze mogen dat van mij best jammer vinden. Echt, dat je niks meer jammer mag vinden omdat er altijd wel één of andere geriatrische ingezondenstukkenschrijver is die altijd maar weer de oorlog erbij haalt... Alsof hartpatiënten niet meer mogen zeuren omdat er nog altijd mensen dood gaan aan hartziekten.

De echte Stolwijker | 12-08-20 | 16:23

@De echte Stolwijker | 12-08-20 | 16:23: Mijn ontgroening in 1969 was ook geen pretje, maar ik denk er met plezier aan terug.

onfray | 12-08-20 | 16:38

En weet je wat nog het ergste is? Ze worden oud. Net als, zo te lezen, de meeste reaguurders hier. En dan gaan ze klagen over jongeren, de EU, de klimaatterreur, vluchtelingen en NeeDDRland. En met hun Toyota's op de linkerbaan plakken en 60 rijden op een 100-weg. En zeuren over "hun" pensioen. Met hun e-bike met spiegels over het fietspad slingeren. En dat kleingeld bij de kassa. En preken dat zij het alleenrecht op klagen hebben omdat Het Vroeger Veel Erger Was.
Ja, er staat ons nog wat te wachten met die jongeren van tegenwoordig.

De echte Stolwijker | 12-08-20 | 16:15 | 6

De jeugd van nu in de grote steden is voor het grootste gedeelte islamiet of Antilliaan of Turk of vergelijkbaar. Met bijbehoren statistische "uitdagingen".
Daar zit de verandering in vergeleken met vroegah.

Nuchternederland | 12-08-20 | 16:22

En dan uiteindelijk de jeugd de maat gaan nemen met hun selectieve observaties

zuurtjeregen | 12-08-20 | 16:23

U hebt wel gelijk, de generatiekloof is van alle tijden. Echter ik denk dat de grootste problemen dan op een geheel ander vlak zullen liggen.

Earl_of_Doncaster | 12-08-20 | 16:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Je kan kinderen niet kwalijk nemen dat hun ouders ze niet goed opgevoed hebben, of dat de ouders te dom zijn om te poepen. Maar ingrijpen kan wel. Grenzen stellen, straffen en belonen, ze iets nuttigs te doen geven. Dwang kan geen kwaad. Vervelio's komen niet uit zichzelf op het idee dat ze ook hadden kunnen studeren of werken in plaats van te lopen klootviolen, dat moet je er beleefd, streng en rechtvaardig inrammen, Sommige ouders hebben nou eenmaal hun kinderen niet onder controle (opvoeden moet je leren) en daar komen dan leraren bij die het ook niet lukt en tenslotte een baas die ze ook maar laat aanmodderen. En weer is een generatie mislukt. Repeterend fenomeen sinds de jaren '60. Mijn beleids voorkeuren:
- Sociale dienstplicht
- heropvoedingstraject na aanraking met justitie onder 18
- Streng handhaven leerplicht
- beter volgsysteem voor kneuzen
- lange straffen helpen niet met heropvoeden (wetenschappelijk bewezen), maar het houdt de straat wel goed schoon

Big Rick | 12-08-20 | 16:14 | 4

@Lu_Tze | 12-08-20 | 16:24: Militaire dienst is fucking nutteloos. In ieder geval (ouwe lul hier) in de vorm die het eens had. Om te beginnen hoefden vrouwen en anderspaspoortigen niet, Voordeel van sociale dienstplicht is dat je hulp in kan zetten in ouderen- / ziekenzorg en dat breed over het land kan verspreiden, zonder de ergste etters te concentreren in Bataljon Hopeloos. Verdeel en heers.

Big Rick | 12-08-20 | 16:37

In de Sovjet-Unie gingen tegen oogsttijd de leerlingen van het middelbaar onderwijs de velden op. Gewoon werken. Mijn vrouw heeft indertijd nogal wat tomaten en ander groeisel geoogst; schooltijd.
Dáár is niks mis mee.
Überhaupt niks met Sovjetonderwijssysteem, maar da's een ander verhaal.

Handhaven in algemene zin is nu een vies woord in Nederland. Het is extra moeilijk, omdat bepaalde sociale regels niet meer aangeleerd en daardoor niet geïnternaliseerd worden. Levert uiterst zwalkend moreel besef op.

Maatschappijontwrichtend tezamen met de culturele en religieuze import wier fatsoensnormen en waarden soms danig van de onze verschillen
Treurig!. Evocatus

Evocatus | 12-08-20 | 16:47
▼ 1 antwoord verborgen

De schuld ligt primair natuurlijk ook niet bij de jongeren, maar bij hun ouders. Die hebben het te druk met geld verdienen/carrière maken/ zichzelf om op te voeden. Een sociaal geweten en maatschappelijk besef moet je kweken, vanaf dag één. En dat kost nu eenmaal veel tijd, moeite en geduld.

MickeyGouda | 12-08-20 | 16:14 | 11

@Nuchternederland | 12-08-20 | 16:20:

Aan die groep maak ik geeneens woorden vuil. Maar dat laat onverlet dat er ook een groep autochtone jongeren is die nu de beest loopt uit te hangen, zij het voornamelijk in den vreemde.

MickeyGouda | 12-08-20 | 16:31

@MickeyGouda | 12-08-20 | 16:26: Als ik al die kids hier van normale Tukkers met rollende Gooise R hoor praten, gaan bij mij de haren recht overeind staan. Ze schijten in hun broek als er een vrolijke hond (aan de lijn) aan komt lopen, ze mogen alleen op de fiets met helmpie. Man, man, wat een schijtgeneratie.

Dubbelepunthoofd | 12-08-20 | 16:45

Eens met Mickey. Als je je kind alleen maar laat tv-en of playstationnen omdat je doodop van je werk bent of rust wil, sja, dan krijg je stronvervelende etters.
Voorlezen, spelletje doen, samen kutklussen in huis/tuin en als beloning een lekkere hap halen, (mid)dagje weg, wandelen, zwemmen, dat soort simpele dingen. Op straat hangen was er hier niet bij hoor. Deden wij vroeger ook niet, je was altijd bezig.

Graaisnaaiert | 12-08-20 | 17:13
▼ 8 antwoorden verborgen

Millennials zijn tussen 24 en 39 jaar oud, volgens mij bedoelde Rutte hele andere jongeren dus wat een “millennial-expert” hier doet?

sko | 12-08-20 | 16:14

Puike timing van dit stukje. Waar in de Tweede Kamer nu vooral doorgezaagd moet worden op bijv. een tekortschietend BCO of een RIVM dat beeldvorming en informatievoorziening rondom o.m. ventilatie (en daarmee beleid voor scholen, kantoren en verpleeghuizen manipuleert), lopen o.m. Dik-Faber en Jetten nu te jammeren bij de Min-Pres over die arme arme arme studenten die hun introductieweken in de knel zien komen en misschien wel 1 gek jaar mee gaan maken van de gemiddeld 80 die ze hebben op deze wereld.

Jongeren, Jetten, en andere jammeraars: Get. The. Fuck. Over. It. Dít is volwassen worden, onverwachts door overmacht uit je speeltuin geflikkerd worden, hup linea recta de realiteit in, en leren dat je moet leven naar een steeds veranderende realiteit, in plaats van op je Insta-accountje fotogeniek pruillippen over die gemene boze realiteit. Gebruik de tijd, energie en zuurstof tijdens dit debat voor discussies waar de maatschappij écht baat bij heeft in deze crisis.

Wetenschopper | 12-08-20 | 16:13 | 3

Je sterft maar een jaartje eerder, boomer.

WahedPissebed | 12-08-20 | 16:17

Spijker. Kop.

Dubbelepunthoofd | 12-08-20 | 16:46

@WahedPissebed | 12-08-20 | 16:17: Hahaha, "boomer", te grappig. Ik zou vandaag geen meerkeuze-antwoorden gokken op tentamens of TOTO-formulieren invullen, je inschattingsvermogen laat je vandaag in de steek.

Wetenschopper | 12-08-20 | 17:03

Lees eens "Industrial Society and its Future" zou ik zeggen. Jongeren hebben het psychologisch zwaar juist door de grote hoeveelheid technologie.

WahedPissebed | 12-08-20 | 16:13 | 2

De sosjal media links laten liggen kunnen ze zelf.

Frau Merkel | 12-08-20 | 16:25

@Frau Merkel | 12-08-20 | 16:25: Nou nee, dat kunnen mensen dus maar moeilijk. En jongeren met een nog niet volledig ontwikkeld brein al helemaal niet.

WahedPissebed | 12-08-20 | 16:27

Op het moment dat je als volwassenen (politiek en media) een 12 jarige die claimt dat ze CO2 kan zien, serieus neemt dan moet je niet verbaasd zijn als de rest ook van alles gaat eisen.

En dat gebeurt dus ook.

Dr_Prepper | 12-08-20 | 16:12

Het begon allemaal al bij hun opa en oma die papa verplicht zittende heeft leren plassen en mama die na schooltijd met de familie rond de tafel hun dag en gevoelens moesten doornemen! Opa en oma die liever met de zachte hand weekdiertjes voor kinderen heeft gekweekt, de pvda vanuit overgrootvader ingeruild voor een groenlinks omdat de planeet liefde nodig heeft en walvissen enzo.. hun ouders zijn de nagel aan de doodskist geweest en de kweetjes van kinderen die je nu hebt, sterven al af als de databundel opraakt! Deze generatie beter steriliseren dan nog verder de ellende in!?

TijdelijkOptimist | 12-08-20 | 16:12 | 2

Ik herken mij niet in deze monoloog. Ik heb mijn oudste zoon van de trap geflikkerd en mijn jongste een rechtse verkocht. Beiden wilden met mij hetzelfde doen. Zijn twee mooie kerels van resp. 25 en 35 geworden. En ik 61. Maar ik heb dan ook al sinds de jaren zeventig een gegronde afkeer van iedereen en alles die met de PvdA en z'n erfenissen heulen. Komen niet voor in mijn leven.

Dubbelepunthoofd | 12-08-20 | 16:50

@Dubbelepunthoofd | 12-08-20 | 16:50: Ze waren wel beiden ruim de 18 gepasseerd hoor. Dat ik hier nu niet voor kindermishandeling wordt aangeklaagd.

Dubbelepunthoofd | 12-08-20 | 16:53

'Jongeren' worden wel heel makkelijk over één kam gescheerd, ik ben ervan overtuigd dat er een grote meerderheid 'jongeren' zich gewoon normaal gedragen.

Piet Kierewiet | 12-08-20 | 16:11

"....... poorten van de huil"
LMAO!!!

SoepKip | 12-08-20 | 16:11

Jongeren zijn irritant...!

Witte_Willem | 12-08-20 | 16:11 | 1

Sorry... """jongeren""" zijn irritant...

Witte_Willem | 12-08-20 | 16:12

Voer de dienstplicht maar weer eens in. Om 5 uur 's ochtends de sergeant die je uit je nest staat te gillen. En het ergste: geen tiktok en instagram op de kazerne.

2voor12 | 12-08-20 | 16:11 | 11

@Quib | 12-08-20 | 16:26: Nee hoor. die mietjes van de luchtmacht schoten met die pussy-uzi's

pibasso | 12-08-20 | 16:47

Prima te combineren met het schrappen van uitkeringen voor jongeren onder de 25 jaar.

langelat | 12-08-20 | 17:46
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik vraag mij met enige regelmaat al wat er WEL goed is aan de jongeren van tegenwoordig tussen de 17-25 jaar. Werken willen ze alleen parttime, zelfs niet in vakanties. Allemaal door pa en ma verpest. 10% vormt de uitzondering, die laten graag de handen wapperen merk ik. Dit is overigens niet iets van 2020, dat was in 2019, 2018, en 2017 ook al gaande.

pibasso | 12-08-20 | 16:11

Jongeren zijn niet volledig toerekeningsvatbaar tot dat hun hersenen uitgegroeid zijn alst mij vraagt.

Neuth | 12-08-20 | 16:10

Ze hebben het heel zwaar hoorde ik gisteren.

Rest In Privacy | 12-08-20 | 16:10

"Jongeren aanspreken op hun slechte gedrag is geen goede boodschap" aldus een zwaar betaalde expert die de Diederik Stapel methode hanteert en dit gewoon uit zijn duim zuigt, die hij door voor speciaal uit zijn reet moest halen.

Osdorpertje | 12-08-20 | 16:10

"Benader jongeren op een andere manier".
Voorstel: Met wapenstok, danwel getrokken pistool. (Ongeacht kleurtje, zeg ik er maar voor de zekerheid bij, niet iedereen lijkt dat te snappen). Wie zich niet kan gedragen krijgt een tik. Wie zich tegen de politie keert moet niet vreemd opkijken als ie in een cel weer wakker wordt, met een paar hechtingen in zijn kop.
En als de politie zegt "laat vallen" als jij een mes of pistool vast hebt, dan laat je dat vallen. Een discussie terwijl je een wapen vast houdt is een kogel in je flikker. Echt, hoe moeilijk kan het zijn?

TheEgg | 12-08-20 | 16:10 | 7

en de ballenknijper is ook niet genoemd.

Lu_Tze | 12-08-20 | 16:31

@Frau Merkel | 12-08-20 | 16:26: Omdat ik dat altijd zielig vind voor Fifi. Maar als Fifi wil, mag ie.

TheEgg | 12-08-20 | 16:31

Ben ik echt de enige die dit ook een prima idee vindt?

langelat | 12-08-20 | 17:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Over welke jongeren heb je het? De hardwerkende AH en Gamma of PostNL knullen en meiden of bijvoorbeeld het uitschot in de VS (en in Europa) ,dat aan al of niet fake Universiteiten 'studeert',daar met liters marxistisch gewelddadig gif gespoeld wordt en in die fijne tolerante DNC steden vervolgens in hun BLM of ANTIFA pakje alles kort en klein lopen te slaan,ook mensen, onder het uitblaten van ideologische kreten die de prof dagelijks met instemming en kennis van de Besturen in die verwende lege rot koppen giet. Van mij mag dat spul lek.

hertogvanzottegem | 12-08-20 | 16:09

Ja hallo, dat is geen jongere, dat is een mohammedaan... Stenen gooien, raar Nederlands praten.

Anoniemtje | 12-08-20 | 16:09

Ohja, er is een voordeel voor de jongens jongeren nu. Bij meisjes dicht in de buurt komen om een beetje lief te doen, is verboden. Die wijfmeisjes moet gewoon, zoals het hoort, alleen maar neuken. Ik wil de eerste BOA wel eens meemaken die daar een bekeuring op geeft.

Leptob | 12-08-20 | 16:09

Maar omdat tegenwoordig bijna alle jongeren homo zijn of worden komen er gelukkig steeds minder nieuwe bij.

Ridde Rogter | 12-08-20 | 16:08

gedrag veranderd niet als je alles maar accepteert ...

Jaques_D.ildo_Grande | 12-08-20 | 16:08

Millenial-Expert, lol.

Doe gewoon een gevangenisuitwisseling met Polen ofzo, of geef ze op zijn minst een heropvoedingskamp zonder internet, zonder hun "blingbling", allemaal zelfde kleding aan en laat ze daar op het land werken samen, niks geen "kickboxlessen" of "rapworkshops". Enige entertainment zijn kaarten en een uurtje TV 's avonds...

Ploertendodert | 12-08-20 | 16:08 | 2

Een beetje wat China met de Oeigoeren doet, dus.

OverdaanDerOnderheid | 12-08-20 | 16:28

In Athene in 300 voor Christus werd ook al op de jongeren gezeurd. Is van allen tijde. Nu valt het alleen meer op vanwege internet.

Zatkniss | 12-08-20 | 16:06 | 1

Klopt, 30 jaar geleden terroriseerden "jongeren"ook al alles en iedereen, en schoten ze dagelijks elkaar en ouderen dood en had van bepaalde grote groepen de helft een strafblad, is van alle tijden.
Het is gewoon niet eerlijk om de jongeren dat kwalijk te nemen.

Nuchternederland | 12-08-20 | 16:16

Ieder kind is het product van de opvoeding van zijn of haar ouders. Helaas is daar de afgelopen decennia nogal wat mis gegaan. Van het bij de voornaam noemen van de leerkracht tot het totale disrespect voor gezag is de uitkomst een tot op het bot verwende, egocentrische telefoonverslaafde, ruggengraatloze verzameling misplaatst arrogante jankbekken.

DrumPiet | 12-08-20 | 16:06 | 6

Je praat zoals je drumt? Mooi gezegd iig!

Big Rick | 12-08-20 | 16:19

Je spreekt jezelf (terecht) tegen. Natuurlijk zijn de ouders mede van betekenis maar slechts onderdeel van een steeds toenemende veel grotere mix van allerlei invloeden.

drs. P | 12-08-20 | 16:20

@drs. P | 12-08-20 | 16:20:
Ze komen thuis met wat ze op straat en op school meekrijgen. Dan kun je 2 dingen doen, het de kop indrukken of het maar laten gaan. Wij zijn daar altijd heel duidelijk in geweest. Ongein tolereren we niet.

Graaisnaaiert | 12-08-20 | 17:09
▼ 3 antwoorden verborgen

'De jeugd van tegenwoordig houdt van luxe, heeft slechte manieren, heeft minachting voor alle gezag en heeft geen eerbied voor ouderdom. Jongeren praten als ze zouden moeten werken. Ze spreken hun ouders voortdurend tegen, kletsen in gezelschap, ze smakken bij het eten, slaan hun benen over elkaar en tiranniseren hun ouders.'

Socrates 399 v. Chr.

Neerio | 12-08-20 | 16:05 | 2

Dan is er maar 1 oplossing. geen jongeren meer kweken.

Nuchternederland | 12-08-20 | 16:14

Grootste luxe is toch wel een fatsoenlijke woning met een beetje grond dit is een luxe die de nieuwe generatie niet meer heeft over het algemeen.

Tuforial | 12-08-20 | 19:17

Je zult maar jongere zijn in deze tijd...

NPOlitiekgekleurd | 12-08-20 | 16:05

je bedoelt allochtone jongeren?

ikworstelengadouchen | 12-08-20 | 16:05

En ze zijn geil op Engelse woorden. Spreek gewoon Nederlands.

Trasnochador | 12-08-20 | 16:05

Lekker en masse jongeren demoniseren. Enig idee hoeveel mensen ik in de supermarkt totaal niét heb zien doen wat er van hen verwacht wordt? Nee, dat waren geen jongeren.

Leptob | 12-08-20 | 16:05

Wat een tuigh! Lijkt wel of ze thuis niks te vertellen hebben. Ik stem voor een zware tuchtiging of dat ze wat anders wat discipline worden bijgebracht. Bij een volgende overtreding, 5 jaar dwangarbeid

DeutschlandUberAlles | 12-08-20 | 16:05

Je moet hun pijn durven voelen.

Dirrek | 12-08-20 | 16:04

Er zijn twee groepen jongeren. De blanke niets-gewend-zijnde sneeuwvlokjes die bij de geringste tegenslag gaan huilen.
En dan zijn er de allochtone door-en-door agressieve wilden voor wie het doodslaan van een autochtoon het toppunt van geluk is.
Ik ben blij geen kinderen te hebben.

2voor12 | 12-08-20 | 16:04 | 7

@De echte Stolwijker | 12-08-20 | 16:35: Beter dat vooraf te beseffen dan achteraf te moeten constateren.

marcoplarco | 12-08-20 | 16:37

@marcoplarco | 12-08-20 | 16:37:
Ja, maar dat is toch armoe? Dat hij niet in staat is eventuele eigen kinderen met dezelfde waarden op te voeden waarmee hij zelf is opgevoed, vind ik tragisch en treurig. En dat meen ik.

De echte Stolwijker | 12-08-20 | 16:48

Dat mensen niet in staat zijn om kinderen op te voeden, maar er toch 2 of 3 produceren vind ik nog kwalijker.

artie | 12-08-20 | 16:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Zitten te veel op social media.

usb stok | 12-08-20 | 16:03

Dat belooft nog wat als die jongeren zich gaan voortplanten.

Gulliver | 12-08-20 | 16:01 | 4

Ze barsten allemaal in huilen uit na het orgasme.

Maya de Blij | 12-08-20 | 16:38

@Maya de Blij | 12-08-20 | 16:38:
Dat lijkt me best wel geinig om eens mee te maken. Boehoehoe ik kom. En na afloop hebben ze squirt-/ejaculatieschaamte.

Graaisnaaiert | 12-08-20 | 17:05

@ Gulliver | 12-08-20 | 16:01
LOL !

Baron Clappique | 12-08-20 | 17:23
▼ 1 antwoord verborgen

Een tip. Luister nooit naar een expert. En er zijn gewoon te veel mensen op een heel klein stukje aarde.

Quib | 12-08-20 | 16:01 | 1

Och, in de oertijd toen er nog maar 10 mensen rondliepen sloegen ze mekaar ook om niks de hersens in. Mensen zijn van nature gewoon oerslecht.

Calastir | 12-08-20 | 16:49

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken