Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Krakers slopen corona-opvang gehandicapten

Spullen gejat, knuffelbeertje onthoofd

Social

Over mensenrechten en andere filosofische discussies:

"Twee dagen later kreeg Middin een e-mail van de krakers, verwijzend naar hun advocaat Emil Tamas, waarin zij aankondigden ‘het pand in gebruik te hebben genomen als woning’."

"Wij beroepen ons hierbij op het verdrag van de mensenrechten in Europa van 1953. Hierin staat dat iedere burger in Europa het recht heeft op een dak boven zijn hoofd."

"Volgens Schoch belandde hij in een bizarre filosofische discussie met de advocaat over het feit ‘dat deze mensen anders tegen bezit aankijken’."

Over echte mensen en hoe die zich misdragen:

"Opvangcentrum ‘De Patio’ in Rotterdam-Zuid is bedoeld voor gehandicapten die het coronavirus oplopen. ,,Bewoners tegen wie je niet zomaar ineens kan zeggen: je gaat nu in quarantaine, je mag niemand meer knuffelen en moet op je kamer blijven. In De Patio kunnen die mensen wel vrij rondlopen en zorgmedewerkers veiliger werken.”"

",Tot nu toe is het gelukkig nog niet nodig gebleken om daar bewoners onder te brengen. Maar gezien de situatie in Rotterdam kan dat elk moment gebeuren natuurlijk."

"Al snel oordeelde de officier van justitie - zo bevestigt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie - dat het hier niet om een ‘kraak’ ging maar om ‘huisvredebreuk’. Het pand was immers compleet ingericht en klaar voor gebruik."

"Toen De Kort één dag later terugkwam zag hij tot zijn verbijstering dat tv's, de wasmachine, computers en zelfs cilindersloten gestolen waren. ,,Linnengoed was op de grond gesmeten, overal lag troep en zelfs de knuffelbeertjes waren vernield, onthoofd,” zegt De Kort. ,,Die hadden ze blijkbaar aan hun hond gevoerd of zo.”"

"Drie van de negen krakers waren nog in het pand, maar zeiden niets met de diefstal te maken te hebben. ,,Maar ze hadden wel auto's met aanhangwagens bij zich,” zegt De Kort."

Tuig.
UPDATE: Emil Tamas is ook de advocaat van... Sinterklaasmoordenaar Rogier Meijerink

Reaguursels

Inloggen

Weer een leuke vraag ; op wie hebben deze zorgmedewerkers gestemd ? Vast niet op FVD . Dus, eigen schuld, dikke bult.

Kim-Jung-Un | 11-08-20 | 12:37

Is het niet beter voor iedereen, als deze mensen onder de gevangenis worden begraven?

SicSeb | 11-08-20 | 10:50

Decennia lang slap optreden van de politiek, politie en rechters en dit is het resultaat. Gefeliciteerd

SicSeb | 11-08-20 | 10:47
-weggejorist-
Kuasapoker | 11-08-20 | 06:17
-weggejorist-
Kuasapoker | 11-08-20 | 06:17
-weggejorist-
Kuasapoker | 11-08-20 | 06:16

Emil Tamas. Tja. Recht is recht en krom is krom.

Feitenpliesie | 11-08-20 | 01:18

In Amsterdam staat nog een burgemeesterswoning of anders een datsja de helft van de tijd vrij. Misschien kan Rasputin Klein Wassink even bemiddelen voor de krakers?

strawdog | 11-08-20 | 00:28

Dat deze mensen anders tegen bezit aankijken is maakt hun
"kijk" nog niet tot wet.
Hoe krijg je het uit je bek als advocaat.
Moordenaar heeft zeker een andere kijk op het leven. Griezel die je bent.

MistaRazista | 10-08-20 | 23:41

Ik neem aan dat die drie achtergebleven krakers volledig verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor de diefstal en de vernielingen? Ik bedoel, als er in een pand zaken vermist zijn en de inbrekers worden op heterdaad betrapt dan is 1+1 2 natuurlijk.

Gummibrösel | 10-08-20 | 23:40 | 2

Nee. Die drie achtergebleven krakers zullen verklaren dat die zes anderen volslagen onbekenden waren die plotsklaps verdwenen waren. De rechter kan niet bewijzen dat het niet zo is->vrijspraak.

Sans Comique | 11-08-20 | 06:39

@Sans Comique | 11-08-20 | 06:39: en als ze al veroordeeld worden moeten ze schadevergoeding betalen. Maar van een kale kip kan je niet plukken dus......

Kattie | 11-08-20 | 12:22

De drie overgebleven krakers (lees: anti-sociale anarchisten) zeiden niets van doen te hebben van het stelen van goederen (maar hadden wel auto’s met aanhangwagens bij zich). Leugenaars: in de ‘kraak’ wereld is het ons kent ons. Rotterdam Zuid, ja kraakhelder!

zijvanhiernaast | 10-08-20 | 23:19

@Ronaldo: De verdachtmaking in de update slaat natuurlijk nergens op: het werk van advocaten is het verdedigen van personen die mogelijk de fout in zijn gegaan. Is een advocaat van een - vermeende - moordenaar verdacht als hij meerdere (vermeende) moordenaars heeft bijgestaan?

IJsbrekert | 10-08-20 | 21:55 | 6

Het werk van advocaten betreft het verdedigen van personen die mogelijk de fout in zijn gegaan. Good point! En als ge de fout in bent gegaan erkent een waarachtige vent simpelweg z’n fout en accepteert zijn straf. Dus is die advocaat helemaal niet nodig om hierover te liegen en te bedriegen.

Advocaten zijn enkel nodig indien de verdacht valselijk beschuldigd wordt. Overigens ben ik er voor om meer advocaten voor het Tuchtcollege te slepen wegens inhumaan optreden en verzaken zorgplicht (jegens de slachtoffers van hun cliënten). Ook is er is zeker sprake van indirecte medeplichtigheid indien er door het listig optreden van een advocaat nieuwe onschuldige slachtoffers vallen.

Sw.Dwaallicht | 10-08-20 | 23:03

Verre van. Ergens in een mooi verleden zorgde een advocaat ervoor dat zijn cliënt een passende straf kreeg. Nu heeft een advocaat maar één enkel belang. Zijn cliënt. En wat daarvoor uit de kast moet worden gehaald maakt niet uit.
Verdiep jezelf eens in de onzin die de advocatuur durft uit te kramen. Het gaat niet altijd over een zakelijk geschil. Nee, over een dochter die is verkracht. Een juwelier met een dwarslaesie.
Mijn enige link is een vriendin in dat wereldje en daar heb ik afscheid van genomen.

Quattro Stagioni | 11-08-20 | 01:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik blijf het zeggen, de doodstraf dient heringevoerd te worden en voor veel meer zaken toegepast te worden.

Goofy Goofball | 10-08-20 | 21:25 | 6

IJsbrekert, zeker: de Neurenbergprocessen. Na ophanging (best wel humaan) is het aantal geweldsmisdrijven tegen Joden, Roma, Sinti, Homo’s, Gelovigen, Communisten en Politieke Dissidenten sterk terug gelopen. Door de doodstraf of beter te noemen ‘gedwongen beëindiging Aardse bestaan wegens structureel inhumaan gedrag‘ kunnen figuren waaronder IJsbrekert en comrades weer lekker hun rode retoriek spuien. Overigens vind ik ‘Eisbrecher’ best wel goede muziek maken, dit in tegenstelling tot uw tegel-bijdrage alhier.

Sw.Dwaallicht | 10-08-20 | 22:35

Hoeft niet. Zijn we dat tuig kwijt en hebben we genoegdoening.
Ik stem voor!

Troyan horse | 10-08-20 | 22:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Lees je mee, Jesse? Dit zijn JOUW kiezers. Kiezers, die dezelfde idealen aanhangen als jij met je groene, communistische rakkers. Ben er maar trots op.

Gladiator Fap | 10-08-20 | 20:53 | 1

Dat denk ik niet. Wanneer het klopt dat deze mensen geen recht hebben op woning of inkomen/uitkering, zoals in het AD staat, dan zijn het illegaal in Nederland verblijvende figuren. Geen stemrecht dus. Ik had al een licht tot donker bruin vermoeden.

Ik snap wel uw punt want natuurlijk zijn dit mensen die de jessias zo graag het land binnen wil halen.

Nuuk | 10-08-20 | 22:38

Formeel hebben die krakers wel een punt.
Het socialisme is een religie met een streng kastestelsel. Er is een bovenklasse van partijleden en activistische knokploegen die miljarden aan onzinsubsidies verdienen, en overal gratis mogen wonen. Al dat geld wordt verdiend door een keihard werkende onderklasse die geacht wordt haar bek te houden.

En ja. Gehandicapten zijn ongeschikt als slaven, dus in veel socialistische heilstaten werden ze vernietigd. Of in vervallen krotten gedouwd. Ook de kraakbeweging stelt dat elke cent die aan gehandicapten wordt besteed; niet meer aan geweld tegen joden, wetenschappers, dissidenten of kinderfeesten kan worden besteed.

Vanuit links oogpunt gezien is deze hufterigheid volstrekt logisch en legitiem.

Dandruff | 10-08-20 | 20:51 | 2

Dat is wel érg "formeel" gezien. Je zou kunnen stellen dat deze dieven, vandalen en beroepsuitvreters er zelf van overtuigt zijn dat ze in hun recht staan, ja, maar dat staan ze dus overduidelijk niet. Zelfs áls kraken oogluikend gedoogd wordt, betekent dat niet dat je de boel mag leegroven cq. slopen. Dit is gewoon ordinair links tuig en zo dienen ze dan ook behandeld te worden. Het is van de gekke dat (s)links-fascistisch Nederland dit volk een hand boven de hoofd houdt.

Gladiator Fap | 10-08-20 | 21:00

@Gladiator Fap | 10-08-20 | 21:00:

Ik ben het helemaal met je eens. Zowel moreel als juridisch gezien moet dit kraaktuig keihard aangepakt worden.

Helaas ziet de linkse kerk dat dus precies tegengesteld.
Geen enkele linkse opiniemaker zal dit veroordelen.
Geen enkele GL-aanklager of D66-rechter zal hier werk van maken.
Geen enkele *woke* twitteraar zal hier over vallen.
Links vindt dit bestelen en schofferen van de allerzwaksten net zo deugdzaam als alle andere ellende die ze afgelopen eeuw hebben bejubeld. Massamoordenaar Che is nog steeds hun held.

Dandruff | 10-08-20 | 21:26

Vroeger had je toetanchamon, die loste dit soort dingen wel op. Wellicht maar weer eens oprichten.

Kale dodo | 10-08-20 | 20:48

Deze zgn krakers hebben huisvredebreuk gepleegd en dat pand leeggeroofd. Het zijn dus inbrekers. Bovendien hebben ze vernielingen aangericht in dat pand. Ze moeten de schade gewoon gaan vergoeden. Uiteraard zal dat niet gaan gebeuren.

Toos Bevergeil | 10-08-20 | 20:46 | 1

Kunt u geld lospeuteren van een uitkeringstrekker zonder het zelf te betalen?

MisterMr | 10-08-20 | 22:15

Er is nog zat plek voor krakers in de ontelbare luxe verblijfplaatsen van de Oranjes.
Begin daar eerst maar eens te kraken.
Ook betaald door de bevolking,hier heb ik echter minder moeite mee.

De Profundus | 10-08-20 | 20:45

Heeft Rutger Groot Wassink deze zielige krakers al woonruimte in Amsterdam aangeboden?

MAD1950 | 10-08-20 | 20:04

Iedereen heeft het recht op een dak boven zijn hoofd!
Hoezo?
Waarom heeft iedereen recht op gratis voedsel, gratis gezondheidszorg, gratis internet, gratis openbaar vervoer, gratis onderwijs, gratis huisvesting......?

Bolder | 10-08-20 | 19:55 | 1

En U, wij, mogen dat betalen! Mag dat vies krakersvolk weg? Kunnen ze het hoofdkantoor van GL niet bezetten?

AdPatat1960 | 10-08-20 | 20:00

Enig idee waar deze goedlachse, doch werkschuwe, makkers op dit moment verblijven? Ik vraag dit voor een kennis, uiteraard.

PaRaR | 10-08-20 | 19:44 | 2

Dat weten de vredestichters van Groen Links vast wel!

Bolder | 10-08-20 | 19:57

Mijn slechte tweelingbroer wil graag het nummer van jouw kennis, uiteraard om hem (geestelijk) te ondersteunen.

daftcloggy | 10-08-20 | 20:18

De drie worden nu vastgenageld op de gevel in de hoop dat de andere zes zich nog komen melden?

johoost | 10-08-20 | 19:37

PVV

Johan1235 | 10-08-20 | 19:24 | 1

Na wat googelen blijken de meeste wetsvoorstellen om kraken te verbieden bij de PVV weg te komen. Stemmen wordt zo wel heel erg makkelijk.

W_F | 10-08-20 | 19:33

Ik las 3 van de negers, ipv drie van de negen krakers. Maar zal er misschien niet ver naast zitten?

Captain Diehard | 10-08-20 | 19:23

Causale verbanden is iets wat onze overheid niet kent:
- Waar krakers zijn is vandalisme en diefstal.
- Waar moslims in meerderheid zijn is onderdrukking en chaos
- Waar mensen op het strand dood geschoten worden zijn lichtgetinten daders.
- ....
Ik stop er maar mee want dit zijn een beetje alle problemen die Pim Fortuyn aan de kaak wilde stellen en op GeenStijl de revue gepasseerd zijn...

Wanneer komt de echte opstand dames en heren?

we hebben het te goed met z’n allen en straks(nu?) is het te laat....

Ernstige Zaken | 10-08-20 | 19:13 | 1

Met de verkiezingen volgend jaar mag u dat zelf bepalen.

Bolder | 10-08-20 | 19:22
-weggejorist-
Eeuwig..Op..Vakantie | 10-08-20 | 19:11 | 1

Officiële klacht indienen tegen meneer de "advocaat". Als Advocaat hoor je te weten wat echt kraak is. Als je opleiding niet blijkt te deugen dan hoor je geen titel te krijgen. Laat echte advocaten maar eens bepalen of ze hun titel willen delen met dergelijke amateurs.

W_F | 10-08-20 | 19:05

Maas op zuid is 9 meter diep.

Gokmaar | 10-08-20 | 18:48 | 2

Een beton poer kost nog geen drie tientjes.

Bolder | 10-08-20 | 19:04

Laat ze hun eigen graf graven, als dat de enige arbeid is die ze in hun leven moeten verrichten valt dat nog goed mee. daarna een klap met de schop. Veel energie of kosten moeten we aan dat genetisch afval niet verspillen.

Lt-Kol Kilgore | 10-08-20 | 19:13

Maar ze hadden het toch ingericht voor gehandicapten? Dan moet je toch blij zijn dat die daar spontaan hun intrek nemen?

PikInLilly | 10-08-20 | 18:46 | 2

Je moet gehandicapten niet beledigen. Dit is het stuk van de bevolking dat je dood zou moeten mogen knuppelen in tegenstelling tot de gehandicapten

New Quacka | 10-08-20 | 19:08

Ze waren niet bedoeld voor lui met een IQ lager dan 65.

Bolder | 10-08-20 | 19:12

Zo een advocaat heeft vast een mooie auto. Als hij dan toch anders tegen bezit aankijkt...

BenDeLier | 10-08-20 | 18:45 | 2

en een volledig ingericht huis! Even wachten tot hij onderweg is en zijn vouw boodschappen aan het doen is, dan is het pand onbewoond.

W_F | 10-08-20 | 19:07

@W_F | 10-08-20 | 19:07: HIj kijkt toch anders tegen bezit aan, dus zal hij het vast niet erg vinden als je zijn vrouw ook neemt.

Grachus | 10-08-20 | 19:16

Burgerlijk hoor, krakers die plots burger willen te zijn en enkel de rechten opeisen, maar met de plichten hebben ze niets.

Zer0-hedger | 10-08-20 | 18:43

"advocaten" als Tamas vormen een veel grotere bedreiging voor onze samenleving. Dit zijn zelf psychopaten die een hekel aan de samenleving hebben en deze daarom juridisch een spaak in de wiel proberen te steken. Om daar zelf macht of status aan denken te ontlenen. Net zoiets als die stinkaso's met vechthonden, of de Veganstreaker, of Volkert van de G. Allen psychopaten pur sang. We moeten ons eerst van die psychopaten ontdoen, dan lossen de andere problemen zich vanzelf/sneller op.

Phantomas | 10-08-20 | 18:41 | 1

De ene kraker kraakt, de andere kraker verdient zijn brood door rechten te studeren en advocaatje voor de overige krakers te spelen. Vergelijk het met het paard van Bea. En wij staan erbij, kijken ernaar en betalen wel.

Graaisnaaiert | 10-08-20 | 19:01

Ach ja, Mr Tamas, antisemitiesch semiet, verdediger van Grauw Links.

Lepo | 10-08-20 | 18:38 | 1

Weer een import hufter a la Akwazi. Komen uit een achterlijk land en worden hier welkom ontvangen in een gespreid bedje om vervolgens de rest van hun leven niets anders te doen af te geven op diezelfde maatschappij die hen de kans gaf. Hufters tot op het bot.

Grachus | 10-08-20 | 19:20

Ze kunnen toch in die aanhanger wonen, dekzeiltje erover en je hebt een huifkar.

Zer0-hedger | 10-08-20 | 18:38

Zojuist de Belastingdienst gebeld om mijn abonnement op te zeggen. Als reden gaf ik aan “anders tegen belasting aan te kijken”.
In plaats van een filosofische discussie gaf de dienstdoende ambtenaar aan dat het zo niet werkt en wenste mij verder een goede dag.

Heb ik weer.

J.Luns | 10-08-20 | 18:36 | 3

Misschien dat het verweer, het niet ondersteunen van een criminele organisatie, van toepassing is.

Ing. eslapen | 10-08-20 | 18:42

Hè wat merkwaardig nou, vroeger kon je, als zogenaamde Linkse Pacifist, korting aanvragen op de inkomstenbelasting omdat je niet mee wilde betalen aan defensie.

Bolder | 10-08-20 | 18:46

De omgekeerde bewijslast maakt elk verweer lastig. "Woont u in Nederland? Dan bent u belastingplichtig." De wet is vrij duidelijk over wat wonen is, maar wat is Nederland? Van wie was Nederland voordat het van Nederland was? Spanje was het daar volgens mij niet helemaal mee eens, Nederland is dus gestolen of minstens heling, en nog van Spanje. Als de Belastingdienst de baas wil spelen over Nederland dan moeten ze de Spanjaarden eerst maar eens een goed bod doen. Tot die tijd kraakt de BD het land.

W_F | 10-08-20 | 19:26

Meteen de Antika erop afsturen (anti krakers), en de advokaat zijn weke balletjes dezelfde behandeling geven als die teddybeer, of pop.

Ray Skak | 10-08-20 | 18:30 | 3

Vroeger huurden pandjesbazen in Amsterdam een paar lokale bodypatsers in uit de lokale gym voor een paar meier en een zakje coke. Sloegen zo een kraakpandje leeg. Aangezien de overheid steeds minder optreedt tegen raddraaiers misschien weer een idee...

Graaf_van_Hogendorp | 10-08-20 | 18:32

Heb je ook meteen een proces aan je broek.
Want zij hebben rechten.

Bolder | 10-08-20 | 18:48

Krakers, dat zijn de lievelingetjes van GroenLinksers als Jesse Klaver en Rutger Groot Wassink. Daarmee is genoeg gezegd.

Amsterdamsko | 10-08-20 | 18:29

Waar is Charles Bronson en Clint Eastwood als je ze nodig hebt?

Fi-Bu-Bla | 10-08-20 | 18:26 | 3

Overleden en de ander stokoud. John Wayne is er ook al een tijdje niet meer. Er zijn geen ruwe bolsters blanke pits meer in het westen. Weg gefaseerd voor de soy boy generatie. Een schrale troost, James Woods is nog altijd Dems kont aan het schoppen op open riool twatter. Maar daar blijft het helaas bij.

Graaf_van_Hogendorp | 10-08-20 | 18:30

Kijk maar naar het huidige aanbod van films en tv series. Allemaal woke, lhbgtxyz plus geen blanke meer te vinden.

Acidstain | 10-08-20 | 20:03

Mooi is dat: ze hebben een advocaat en ze hallen het mensenrechtenverdrag aan, maar: “zij kijken anders tegen bezit aan”. Is nooit een excuus geweest, zou dienadvocaat moeten weten.
Misschien moeten wij maar eens anders tegen huisvredebreuk aan gaan kijken. Bijvoorbeeld zoals de Amerikanen dat doen. Als eigenaar heb je daar verregaande mogelijkheden om iemand van jouw terrein te verwijderen.

Muxje | 10-08-20 | 18:24

Wie het hiermee niet eens is, kan zich melden bij het loket van linkse wappiecommunisten.

Kopieerapparaat | 10-08-20 | 18:17

Rotterdam zuid geboren en getogen in Lombardijen in de jaren 60. Relaxte tijd gehad in een rustige omgeving, blues in IJsselmonde en herrie in de Baroeg. Jaren 90 vertrokken maar was nog ok. Verleden week eens door mijn oude straat gereden hoop verandert niet ten goede maar wel een waanzinnig goed Thais restaurant in de zenostraat daar waar vroeger een speelgoedwinkel was. Ja soms is het goed om terug te gaan naar je verleden en te beseffen hoe mooi het was. Klaag nu ook niet, geen reden voor maar het stemt tot nadenken. Sinds pakweg 1990 is de mensheid en de samenleving in het algemeen er niet op vooruit gegaan. Redenen zijn aantoonbaar en bewezen maar een kentering zie ik niet meer komen. Welke redenen, voorlopig houd ik het op overbevolking, zie de eruptie aan geweld de afgelopen dagen, wordt nauwelijks op ingegaan vanwege grotere belangen van diegenen die bepalen. Land wordt bewust naar de kloten geholpen en iedereen staat daar machteloos bij. Schreeuwen hier of op andere relevante sites helpt niet. Lees hier al 12 jaar hetzelfde commentaar en zie niks verbeteren. Hier komt de revolutie dus ook niet vandaan. Anyway ik maak me er niet meer druk over maar vraag me af hoe een trots volk in luttele tijd is verworden tot een slaafs volk dat zich alles laat welgevallen, misschien heeft iedereen het toch te goed, zou zomaar kunnen. Maar waarom wordt er dan zoveel geklaagd, contradictie in terminus waar ik vaak over nadenk. Terug naar vroeger kan niet meer en hoeft ook niet maar waar de toekomst ons brengt is wel iets om bij stil te staan.

Mercyseat | 10-08-20 | 18:17 | 4

Het Belgische Mediahuis of die andere, heeft in Denemarken flink wat kranten opgekocht.. Ik houd mijn hart vast..

Acidstain | 10-08-20 | 20:07

Precies, ik maak me er ook niet meer druk over. Het zal mijn tijd nog wel duren en na mij de zondvloed van al dat tuig dat ze binnengehaald hebben.

johnelec | 10-08-20 | 20:16

Maar waar in Aarhus ben je geweest. In her centrum bij het kantoor van de sociale dienst zie je ook massa's allochtonen, inclusief boerka-draagsters (of dragers, da's moeilijk te zien)...

WoodenShoe | 10-08-20 | 21:48
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Enter Yeti | 10-08-20 | 18:16

Het is maar goed dat mijn vader van 87 niet meer het nieuws volgt. Het zou hem verwarren en irriteren.

Acidstain | 10-08-20 | 18:11 | 2

Uw vader heeft net zoals veel oudjes, zijn/hun portie ellende wel gehad.
Sterkte met de man en dat hij nog enkele jaren met U het nieuws niet meer hoeft te volgen. Geniet er nog van, ik wou dat ik mijn ouders nog had en ja die zouden ook ziedend worden en zou ik weer (graag) moeten horen hoe hij samen met Marcus Bakker over de Nieuwendijk ten strijde tegen onrecht in hun ogen vocht.
Daarom geniet nog een paar jaar van Uw vader en ik hoop in goede of redelijk goede gezondheid, want als je op die leeftijd niets mankeert, dan ben je bijkans een Heilige.

Hallalieheliaal | 10-08-20 | 18:22

Bedankt voor je reactie!

Acidstain | 10-08-20 | 18:48

In het journaal eindelijk een burgemeester die de toename van corona besmettingen in verband brengt met het offerfeest iets wat lafbek Rutte niet durft.

likdoorn | 10-08-20 | 18:08 | 3

Als je dat in verband brengt met elkaar, dan mag je dat verband ook wel met cijfers aannemelijk maken.

Muxje | 10-08-20 | 18:19

@Muxje | 10-08-20 | 18:19: Aboelaadklep zei het twee weken terug al in een bijzin dat er in Rotterdam zes concentraties van corona uitbraken waren veroorzaakt door moslim families.
In Denemarken zijn 63% van de corona besmettingen veroorzaakt door niet westerse allochtonen...

swassannuf | 10-08-20 | 18:24

Dat smerige tuig moet helemaal temmis geslagen worden.
Dat is het enige waar die ratten respect voor hebben. Pijn.
Geef ze dat dan ook.
Is ook de praktijk in hun achterlijke islamitische thuislanden.
Heb het nl met mijn eigen ogen gezien en ervaren dat het werkt. In Tartous Syrië eind jaren zeventig.

swassannuf | 10-08-20 | 18:05 | 2

Ik haat dan weer smurfen. Gore blauwe onderkruipsels zijn het!

zuurtjeregen | 10-08-20 | 18:14

Het lijkt wel meer verspreidt dan het Coronavirus, dat marxistich/anarchistisch/antifa of hoe je het ook wil noemen, links werkschuw tuig die door chaos en stadsoorlog het kapitalisme in hun ogen aanvallen en de linksche deugers varen er op één of andere manier wel bij. Ja in amerika is dat hun enige taktiek om van Trump af te komen, want Trump scoort vooral bij het gewone volk erg hoog, ja de mensen zijn het zat en er komt een omslagpunt ook hier in Nederland. Dit kraak gedoog is begonnen met de pvda knuffelaars, die het moto van zachte heelmeesters maken stinkende wonden ten eigen bate gebruikten en nog gebruiken. Kijk in amerika gaat dat fossiel Biden straks na een paar maanden als hij verkozen is opzij voor een millitant wijf brrrrrr en dat denken ze door chaos en stadsoorlog te bereiken. Deze taktiek wordt ook al jaren in Ons Nederland gebruikt, kijk naar een Duif op het Dak, krakeropperhoofd/shellanarchist/rarawatnogmeer en een vet salaris in Groen Links met al zijn vrienden nabij en nooit een slag gewerkt, ja af en toe een geschrift over hoe die Duif op het dak een militair mibo complex had ingebroken. Gelukkig zo vol van hun eigen zielige gelijk, dat ze er boekjes over schrijven. Waarom ze dit kunnen doen, nou zoals ik begon, zachte Heelmeesters maken stinkende rutten.

Hallalieheliaal | 10-08-20 | 18:15

De krakers beroepen zich op: "Wij beroepen ons hierbij op het verdrag van de mensenrechten in Europa van 1953. Hierin staat dat iedere burger in Europa het recht heeft op een dak boven zijn hoofd."
En toch bestaan er deze burgers:
www.telegraaf.nl/financieel/130346764...
Die wel belasting betalen overigens.

paridae | 10-08-20 | 18:04 | 6

@Rutan | 10-08-20 | 18:48: Zal niet gaan. Helaas. Zie mensenrechten.nl.
Illegale hufters krijgen meer zorg en bijstand dan belastingbetalende Nederlanders die geen woonruimte kunnen vinden (huren of kopen) omdat de woningmarkt vol zit.

paridae | 10-08-20 | 18:58

het hele probleem van "rechten" is dat "rechten" voor de een, plichten voor de ander betekenen. Door al die stapeling van "rechten" door ongecontroleerde fascistische instanties (VN, EU, .....) heeft de "ander" (de normale burger zeg maar) zolangzamerhand een hele stapel van plichten gekregen waaronder die bezwijkt.
Of zoals Nic van Rossum in zijn afscheidscolumn in Elsevier in 1999 als afsluitende zin schreef: "er zijn vorig jaar duizenden mensen afgestudeerd in rechten en niemand in plichten".

discriminazie | 10-08-20 | 19:25

@discriminazie | 10-08-20 | 19:25: Daar zeg je wat.
Het lijkt er volgens mij ook op dat 'de burger' plichten voor gezien houdt. Zie de teringzooi op de NL stranden, de verruwing van de maatschappij - zie het verkeer (aanrijden en doorrijden). De overlast door buren onderling. De lijst wordt steeds langer.
Oorzaak volgens mij: geen handhaving en gebrek aan opvoeding door ouders.

paridae | 10-08-20 | 19:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is nog niet helemaal tot me gekomen, maar begrijp ik het nu goed dat je overal in Nederland kan inbreken en dat je dan, als je betrapt wordt, er mee weg komt zolang je maar zegt dat je een kraker bent?

Mooie wetgeving hebben we hier, of ligt het aan de handhavers die daar dan klaarblijkelijk helemaal niet tegen op willen treden?

Vragen, vragen, vragen.

Peerkeoud | 10-08-20 | 18:04 | 3

Nu, het is vooralsnog het (kolderieke) standpunt van de advocaat.

Aangezien een Nederlandse rechter dit standpunt zal toetsen aan de wet, acht ik de kans van slagen op 50/50.

J.Luns | 10-08-20 | 18:25

je kunt ook alles stelen, zolang je maar anders tegen bezit aankijkt..

Johan1235 | 10-08-20 | 19:25

Je moet een extreem linkse advocaat vragen en dan zeggen dat je het uit milieu oogpunt hebt gedaan.
Dat deed Volkert ook.
Maar die had daarnaast connecties in de Linkse politiek.

Bolder | 10-08-20 | 19:26

Hier gaat niets mee gebeuren: krakers zitten vuistdiep in de GroenLinks partij. Dit verdwijnt in de doofpot.

johndeer | 10-08-20 | 18:02 | 1
-weggejorist-
eerstneukendanpraten | 10-08-20 | 18:11

Kraken was vroegah noodzaak omdat er grote woningnood was. Zweven wel ergens beelden op internet van een jong stel met kind dat ergens in amsterdam wat had gekraakt. Kraakwetgeving dwong grote vastgoedjongens om wat met panden te doen in plaats van beleggen, schaarste te creëeren en door te schuiven. Ik zie kraken niet als diefstal maar meer als middelvinger naar het beleid. Zelf ooit een pand als tijdelijke bewoning ondergebracht bij een organisatie, scheelde mij ingeslagen ramen en een groep studenten had weer woonruimte voor 4 jaar. Crisis voorbij en boel verkocht in 2017. Dat buitenlandse import misbruik maakt van onze mogelijkheden is weer een compleet ander verhaal.

petros666 | 10-08-20 | 17:59 | 8

Ik kende een paar van die krakers. Met behulp van hun eeuwige beurs hadden ze van kraken hun beroep gemaakt. Van studeren kwam het helemaal niet.
De woningnood was toen relatief, zeker als je iets buiten het centrum accepteerde. En al helemaal als je het met de huidige tijd vergelijkt. Maar de heren en dames die ik kende wilden graag op de gracht wonen. Uiteindelijk accepteerden ze een speciaal voor hen gecreëerde hat-eenheid voor een huurprijs die ze ook nog zelf mochten bepalen.
Deze mensen zijn zonder uitzondering na een 12-jarige studie (of langer) op een mooie positie op de UvA terechtgekomen. En zo is de cirkel weer rond.

Poesmobiel | 10-08-20 | 18:20

petros666 | 10-08-20 | 17:59 |: Fok off sukkel. Nederland is het enige land ter wereld met zo'n groot aandeel aan sociale woningbouw.

MikeTheBull | 10-08-20 | 19:26

@Poesmobiel | 10-08-20 | 18:20:
Overbuurman van mij toen ik nog oppe gracht woonde. Huis gekraakt in de jaren '80. Net zo lang blijven zitten/zuigen/procederen totdat hij het cadeau kreeg van de gemeente ergens in de jaren '90. Inmiddels tussen de 4.5 en 5 miljoen waard en als ik mij niet vergis pielt hij inderdaad aan op de UvA of VU. Pur sang ranzige salonsocialist want hij schijnt inmiddels ook wat verdiepingen voor de hoofdprijs te verhuren.

Basil Fawlty | 10-08-20 | 20:08
▼ 5 antwoorden verborgen

We are here!

Odin | 10-08-20 | 17:59 | 1

Niet lang meer.

Is dit nog nieuws? | 10-08-20 | 18:00

Als je een knuffel kan onthoofden, ben je nog maar een stapje verwijderd van een bijlmoordende serial killer. Doodschoppen dat tuig, echt. Ik ga met alle liefde (en een stuk of vijf jongens) die krakers er persoonlijk helemaal verrot uit meppen.

Ik ben helemaal niet snel boos, maar dat stomme knuffeltje ga ik serieus kapot over. Raar.

captainobvious | 10-08-20 | 17:58

Op de Joop hebben ze het maar druk met Wit-Rusland.

Stel hè.
Dat daar inderdaad stem fraude gepleegd is...
Nou én?
Misschien had Lukashenko zonder fraude 55% van de stemmen gekregen.
Zou er dan ook zo'n "ophef" zijn bij de linker kant?
Stel hypocriete fuckers.
Door dat soort clowns kan men hier gewoon kraken.
En mensen beroven.
En verhaal halen bij de politie.
En kokend water over een vrouw gooien.

Wat hebben we toch een fantastisch land.
Maar het kan zoveel beter.

Is dit nog nieuws? | 10-08-20 | 17:56 | 3

De EU etc. voert strakjes weer het hoogste woord. Over "democratie" enzo. Je weet wel, die democratie van referenda over Oekraïne die ze niet aanstond. En het gekonkel daarna om het toch door mensen hun strotje te drukken.

Straks weer een land volledig naar de klote met oorlog en armoede omdat de "EU democratie komt brengen"... Met Hans Van Baalen en Guy Verhofstadt die de Wit-Russen de EU Hemel belooft.

Man, man man... Los alsjeblieft eerst je eigen problemen op voordat je de maat neemt met anderen...

Odin | 10-08-20 | 18:05

Alle Joop gespuis kan zo zes maanden naar wit Rusland. Heb er nog genoeg familie wonen die graag voor een paar honderd euro de nl salon communisten de realiteit tonen. Loeka is een hond van het ergste soort.

Zatkniss | 10-08-20 | 18:22

De Joop brengt het nieuws van Mars.

Bolder | 10-08-20 | 19:29

Ja maar wacht nou eens even. Dat gespuis gaat meteen lopen schermen met mensenrechtenblabla.
Die voelen zich wel sterk voor zo'n zaak dus?

Hoe dan? Follow the money eens even heel rap aub!

Gazzerop | 10-08-20 | 17:56 | 2

Dan komt u al heel snel een scala aan stichtinkjes tegen, die subsidies binnenharken met zielige verhalen over 'hulp bieden', 'humanitaire rechten' en dat soort zaken, om met dat geld dat dus van u en mij is afgetroggeld die advocaat te betalen.

EEnzame SchizofrEEN | 10-08-20 | 18:01

@EEnzame SchizofrEEN | 10-08-20 | 18:01: Er bestaan duizenden advocaten die kernachtig gezegd totaal misbruik maken van het door de belastingbetaler betaalde stelsel van gesubsidieerde rechtshulp. Men gaat in beroep, dan in bezwaar, nog een kort geding of voorlopige voorziening tussendoor. Alles om maar zoveel mogelijk te kunnen declareren.
Vraag voor Mr Tamas; heeft het geciteerde verdrag van 1953 rechtstreekse werking ?

theo-is-dood | 10-08-20 | 18:17

Is er dan in Rotterdam niet een groep te mobilizeren die deze kakkerlakken even alle hoeken van Rotterdam zuid laat zien?

r_leeuwenhart | 10-08-20 | 17:55 | 3

Ja. Binnen een half uurtje.

captainobvious | 10-08-20 | 17:58

Waarom denkt u dat er even gewacht werd tot dit bericht het daglicht zag?
Stel, dat de eigenaar van het pand dit op twitter had gezet en een Feyenoord-fan had dit gelezen... Dat zijn lieve mensen en er zitten er ook wat minder lieve bij.

EEnzame SchizofrEEN | 10-08-20 | 18:03

No problem.

MikeTheBull | 10-08-20 | 19:28

Dit heeft niks met kraken te maken, dit zijn zwakbegaafde steelinbrekertjes.

nokkenaskettingklem | 10-08-20 | 17:54 | 1

Het zijn zeer ideologisch verwarden.
Marxistisch.
Allemaal met een uitkering.

Bolder | 10-08-20 | 19:21

Zo zo, het extreem linkse gespuis heeft tegenwoordig auto’s. Waar is de brombakfiets gebleven.

BozePaarseMan | 10-08-20 | 17:52

Eerst even een traantje weg voordat ik heel erg boos wordt. Verdriet is de eerste emotie, of toch boosheid waardoor ik denk dat het verdriet is?

Peerkeoud | 10-08-20 | 17:51

Ok een stappenplan.

1. Alle verweren van Mr. Tamas verzamelen.
2. Kantoor van Mr. Tamas kraken.
3. Tijdens zitting de verweren van Mr. Tamas gebruiken.
4. Wraking vragen indien de rechter hier nite van gedient is.
5. Racisme en discriminatie schreeuwen.

Ing. eslapen | 10-08-20 | 17:49 | 4

@EEnzame SchizofrEEN | 10-08-20 | 18:03: Zou een website kraken met hetelfde verweer te verdedigen zijn?

Ing. eslapen | 10-08-20 | 18:11

@ing.eslapen: Een website heeft een "home"page, dus ik denk het wel.

Winstpakker | 10-08-20 | 18:20

@Ing. eslapen | 10-08-20 | 18:11: Van wie 'is' een website? Ik denk dan meneer Tamas daar uitgebreid filosofisch over kan gaan peinzen. Misschien kan meneer dan ook het construct van het woord 'zijn' eens uitleggen, is hij voorlopig even van de straat om andere klaplopers te helpen.

EEnzame SchizofrEEN | 10-08-20 | 18:22
▼ 1 antwoord verborgen

Krakers zijn inbrekers die niet weg willen gaan, pak ze op smijt ze in een cel en laat ze daar rotten.

voldemort | 10-08-20 | 17:48

Kromstaat - tijd voor verkiezingen.
En als er geen verkiezingen komen dan voorspel ik een rasse escalatie van emoties omtrent "Niet eerlijk, niet fair, niet meer pikken."

Du-u-u-h | 10-08-20 | 17:47 | 2

Verkiezingen?
Pffft.... En dan?

Is dit nog nieuws? | 10-08-20 | 17:48

@Is dit nog nieuws? | 10-08-20 | 17:48: Ahhh, nutteloze verkiezingen wegens en door het Partijkartel? Dan zal de kade het schip van staat stoppen. We gaan een hete zomer in met een hoge werkeloosheid en een hoog gevoelsgehalte van "we zijn gastvrij maar de gast smeert de stront tegen de muren op" - wie wil nog langer Gekke Henkie zijn?!

Du-u-u-h | 10-08-20 | 20:17

Dat is nou het verschil met het Oost-Europa. In West-Europa kan en mag alles heden ten dage. Doe je zoiets in Polen of Hongarije etc. dan vrees ik dat het nog geen half uurtje zou duren. En maar zeiken over de oostbloklanden ha, ha wie is er nou dom in Europa?

Wetenschapper | 10-08-20 | 17:46 | 1

De mensen die al jaren op het linkse partijkartel stemmen.

BozePaarseMan | 10-08-20 | 17:48

Ik (wit) ben in Rotterdam in mijn eigen huis gearresteerd toen ik daar krakers/huisvredebrekers/dieven aantrof en dit meldde bij de politie. Werd meteen omringd door 4 man, gedwongen om te zitten, en moest ter plekke huurcontract en paspoort laten zien en ook nog mee naar het bureau om een verklaring voor mijn "gedrag" af te leggen. Aan de krakers/huisvredebrekers/dieven (stel jonge Turken) werd helemaal niets gevraagd ! Deze lui konden rustig verder gaan met het leegruimen van mijn zolder. Dierbare spullen werden gewoon op straat geflikkerd. Was een "civiele kwestie", aldus de politie van Rotterdam. Geeft maar even aan aan welke kant de politie staat als je met dit soort kwesties in aanraking komt.

Baron Clappique | 10-08-20 | 17:46 | 11

@Baron Clappique | 10-08-20 | 18:00: Goddomme, da's kut, man. Herkenbaar, onze eerste (koop-) woning was ook een drama. Walenburgerweg, wat een armoei. Troost u met de gedachte dat zelfs mijn ouders (net nog aan de lijn) plots tot de ontdekking zijn gekomen dat Rotterdam eigenlijk een sneue stad is geworden, de laatste jaren. En dat er legio andere, mooiere plaatsen in Nederland zijn.

EEnzame SchizofrEEN | 10-08-20 | 18:07

@Baron Clappique | 10-08-20 | 18:00: Wat een nachtmerrie. Wat een idioterie. Verschrikkelijk.
Hoe kan dat dan, als je je huurcontract laat zien? En heb je nog iets van een vergoeding gekregen voor je spullen? Echt, ongelooflijk.

Poesmobiel | 10-08-20 | 18:09

Je kan altijd zeggen dat ze met hun prutshanden zelf aan de CV installatie hebben zitten rommelen, als ze toch geen weerwoord kunnen geven.

Tapioca pudding | 10-08-20 | 18:22
▼ 8 antwoorden verborgen

Je zou dit soort tuig toch de kreupelheid wensen en een gammel karretje willen schenken met roestige lagers en lekke bandjes.

suscrofa | 10-08-20 | 17:45 | 3

lol... en eeuwige jeuk op een plek waar ze niet bij kunnen

SoepKip | 10-08-20 | 17:47

@SoepKip | 10-08-20 | 17:47: Doet u er dan ook gelijk een voortdurend uitscheurend rectum bij?

EEnzame SchizofrEEN | 10-08-20 | 18:08

@EEnzame SchizofrEEN | 10-08-20 | 18:08: U riep?

LiniaalRectaal | 10-08-20 | 18:17

Hier heb je geen hittegolf voor nodig om witheet van te worden. Heeft het OM nog een paar martelcontainers over? Ik weet er een passende bestemming voor. Ik adviseer ieder weldenkend mens het FvD en de PVV te steunen. Macron zei tegen de Libanezen dat het wat hem betreft après-midi is, welnu dat is het hier in hellhole holland ook.

isitsoornot | 10-08-20 | 17:45

Krakers kraken

Bram-Jr | 10-08-20 | 17:44

Aanhangers van viruswaanzin, hoorde ik via via.

Kuifje-naar-Brussel | 10-08-20 | 17:43 | 9

Ja, vast wel hoor, kombuistelexverhaal. Even hard maken, aub?

Kinkfactor | 10-08-20 | 17:59

via via, zo ken ik er ook nog wel een paar.
Aanhangers van de religie van de vrede, hoorde ik via via.
Aanhangers van de NDP, hoorde ik via via.
Aanhangers van de SP, hoorde ik via via.
Dus, bronnen graag. Als het een officier van justitie is die u toevallig kent, zeg dat dan gewoon. We zijn hier niet van de tere zieltjes of de:'Oeh, aaah, Kuifje verraad nu een officier'. Wat dat betreft zijn we hier net als die criminele marrekanen; we verlinken mekaar niet, tenzij het te link wordt.

EEnzame SchizofrEEN | 10-08-20 | 18:12

Dit is gewoon dom geleuter. Ze waren vast ook FvDers heb je via via gehoord?

5611 | 11-08-20 | 01:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Is kraken niet ontstaan ten tijde van en als gevolg van de woningnood?

kweethetooknietbeter | 10-08-20 | 17:43 | 3

Komen dus top tijden aan voor krakers.

Is dit nog nieuws? | 10-08-20 | 17:49

Nee, was een hype onder rijkeluiskinderen.

Baron Clappique | 10-08-20 | 17:51

Wel ten tijde van, maar niet als gevolg van.

duProgue | 10-08-20 | 17:56

In een normaal land was dit tuigh er na de 1e melding van de eigenaar, er direct uit gedonderd door de sterke arm.... al dan niet met een beetje geweld?

Fatwabuster | 10-08-20 | 17:40

Geeft gul aan de Postcodeloterij.
Zonder twijfel krijgt deze boevenbende daar ook geld van.

El Rico Grande | 10-08-20 | 17:40

Hoi wat doen jullie hier?
Niks.
Oké, van wie zijn die aanhangwagens?
Oh van ons. Gevonden.
Oké, veel plezier verder.

Is dit nog nieuws? | 10-08-20 | 17:39

Dom volk, zeker geen hersenkrakers.

Mr_Natural | 10-08-20 | 17:39

Dit soort zaken los je ook niet via de advocaat op en ook niet met praten.

azijnseikerT | 10-08-20 | 17:38 | 4

Met een hele grote pot thee?

amateurrr | 10-08-20 | 17:45

@Kuifje-naar-Brussel | 10-08-20 | 17:44: Dat ken je niet maken, zou mijn tante zeggen. Niet omdat het slecht is of zo, maar dan ben je vervolgens zelf dik de sjaak. Zie ook de mariniers die destijds in Rotterdam hielpen perron nul schoon te maken... Fun fact voor jou; enkel de minister van defensie en de VVD veroordeelden de actie niet.

EEnzame SchizofrEEN | 10-08-20 | 18:18

@EEnzame SchizofrEEN | 10-08-20 | 18:18: PS. Nee, die mariniers hebben niet kunnen uitvoeren waar ze voor op kwamen dagen; uiteraard werd daar wél tegen opgetreden door politie, ten opzichte van het gedogen van alle ellende die voortkwam vanuit de junks op perron nul.

EEnzame SchizofrEEN | 10-08-20 | 18:19
▼ 1 antwoord verborgen

Ik begrijp dit gepiep niet.
Krakers kunnen altijd en overal ongestoord hun gang gaan, totdat de eigenaar naar de rechter stapt en met heel veel moeite en tegen hoge kosten en met grote tegenzin van de ordehandhavers de krakers eruit weet te krijgen en zelf voor alle proceskosten en schade mag opdraaien.
Trap die krakers meteen eruit!

Bolder | 10-08-20 | 17:37 | 4

@Rdock | 10-08-20 | 17:40:
Die willen niet handhaven, dat vinden ze extreem rechts.
Behalve als het ze zelf zo uitkomt, dan vinden ze geweld geen probleem.

Bolder | 10-08-20 | 17:43

Wanneer je krakers eruit duwt heeft de politie ineens wel tijd om snel op te treden.

duProgue | 10-08-20 | 17:57

@Bolder | 10-08-20 | 17:43: Het heeft zelfs niets met wel of niet handhaven te maken. In de ogen van GL zijn dit helden. Uit het netwerk van dit geteisem rekruteert GL zijn activisten en soortgelijk tuig.

Grachus | 10-08-20 | 20:03
▼ 1 antwoord verborgen

Voor dit soort mensen springt Rutger Groot Wassink dus in de bres..

therealbraindump | 10-08-20 | 17:36 | 4

Inderdaad die Rutger is gewoon een grote drol. Hij maakt meer kapot dan ons lief is zal ik maar zeggen.

Rdock | 10-08-20 | 17:41

@Rdock | 10-08-20 | 17:41: of een inclusieve samenleving waar iedereen meedoet en naar vermogen zijn steentje bijdraagt om de samenleving iedere dag weer iets rechtvaardiger te maken...

therealbraindump | 10-08-20 | 17:57

Ja die moet natuurlijk ook nog z'n "escape" houden.

Gazzerop | 10-08-20 | 20:01
▼ 1 antwoord verborgen

Hahaha, en op welke partijen zullen die gehandicapten gestemd hebben? En zullen ze daar nu een beetje spijt van hebben? #boontjeloontje.

obominotie | 10-08-20 | 17:35 | 3

Domme ongefundeerde aanname....

PoesWillis | 10-08-20 | 17:40

Wie gaat er dan ook met die lui in discussie...?!

Daarom... Politie/justitie doet niets? Dan doe ik het zelf, meteen en zonder discussie...

De rechtstaat is een lachertje...!

Witte_Willem | 10-08-20 | 17:35

Menschen die alleen maar nemen en menen daar ook nog 'recht' op te hebben. Ik kan ze niet uitstaan, welke kleur het ook mag hebben...

SterF... | 10-08-20 | 17:34 | 2

Erger nog, in een rechtstaat leven die er niet tegen optreden kan. Onze politici weigeren om onze wetgeving aan te passen. Ze gaan liever 8 weken met vakantie. Een hele grote schop onder kun kont dat is wat onze politici verdienen.

Rdock | 10-08-20 | 17:38

@Rdock | 10-08-20 | 17:38: Ze vinden dat vieze krakerstuig wel sympathiek. Vergeet niet dat de helft van de salonPvdAers zo aan sjieke huis in Amsterdam gekomen is.

5611 | 11-08-20 | 01:29

Mag je, op het moment dat je die figuren aantreft in je pand, niet gewoon een grote groep vrijwilligers ritselen om je bezit terug te claimen? Geheel geweldloos, uiteraard. De backup is er alleen om je verzoek wat nadruk te geven.

MickeyGouda | 10-08-20 | 17:34 | 6

Na een aantal uren ontstaat er een soort woonrecht waardoor de rechter moet toetsen of ze eruit gezet mogen worden. Zaak is dus om binnen die tijd de politie te bellen die ze er voor u uitschopt. Behalve als het ‘we are here’ is want die krijgen weer een speciale behandeling.

BozePaarseMan | 10-08-20 | 17:47

@BozePaarseMan | 10-08-20 | 17:47: Wanneer de woning gemeubileerd is en er is b.v. een gevulde koelkast dan is duidelijk dat de woning al bewoond is. De inbreker (kraker) kan dan geen woonrecht claimen.

duProgue | 10-08-20 | 17:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Stelletje tyfusuitvreters. Vroeger was er een prima oplossing voor dit tuig: knokploegen.

Spring Bruissteen | 10-08-20 | 17:33 | 1

Dat mag niet meer. Maar ik zou wat assertiever zijn als eigenaar.

Kuifje-naar-Brussel | 10-08-20 | 17:46

Krakers zijn Antifa zijn BlackLivesMatters zijn Neo-Marxisten. Zij kwamen enkel ophalen waar ze recht op hebben.

Indien de oprichters van de opvang op linkse partijen stemmen is dit hun eigen wens en een voorschot op de toekomst.

Onzin? Kijk anders even wat er al meer dan 70 dagen aan de gang is in de V.S. Steden zoals Portland, Seattle, NYC, Chicago, Minneapolis. Linksige steden.

TheBurnerMan | 10-08-20 | 17:31

Ik kan er niet eens meer geschokt over zijn, we krijgen wat we verdienen en waar we zelf om gevraagd (op gestemd) hebben. En zolang er niets tegen gedaan word of er niet keihard tegen opgetreden word komen er steeds meer van zulke kakkerlakken bij. En dit gaat op voor gajes wat is vertegenwoordigd in alle voorgaande topics hier: Krakers, criminele asielzoekers, corrupte ambtenaren, religieus tuig, advocaten en noem maar op. Maar laten we vooral de straat op gaan om te janken dat we onderdrukt worden door de anderhalve meter maatregel, dat kan dan ineens wel.

Hangtietsmurfin | 10-08-20 | 17:30

Wat een moraal. Nu kun je wel over normen en waarden gaan beginnen, maar daar heeft dit tuigh toch nog nooit van gehoord. Krakers noemen is nog te veel eer, die hadden ergens nog wel zelfinzicht (al dan niet op latere leeftijd). Dit is een bende illegalen, aangestuurd door een oikofobe advocaat.

amateurrr | 10-08-20 | 17:30 | 6

Loper. Iets leren altijd leuk!

CalamityJane | 10-08-20 | 18:06

Vrije woord. Eens !

CalamityJane | 10-08-20 | 18:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat tuig oppakken, samen met die tuig-advocaat van een Emil Tamas. Hoofdelijk aanklagen voor de geleden schade+rente+boete, indien te weinig middelen alles vorderen (inclusief woning advocaat). Dik strafblad + 3 jaar vastzetten (en advocaat een royement). Daarna vrijlaten, liefst zo'n 15km westwaarts van Hoek van Holland.

Rutan | 10-08-20 | 17:29 | 2

Oppakken, schade vergoeden, naar Rusland deporteren , daar in de mijnen laten werken tegen Russisch tarief. Ook de heen en terugreis met de trein zelf betalen, want vliegen is slecht voor het milieu. Ondertussen in Nederland uitkering stopzetten.

geenhakbar | 10-08-20 | 17:35

Aangezien die Tamas er vanaf het begin bij is betrokken vraag ik mij af of hij zich niet schuldig heeft gemaakt aan een strafbaar feit. Tenslotte werkt hij willens en wetens mee aan huisvredebreuk.

MickeyGouda | 10-08-20 | 17:38

Krakers,.. dat er nog nooit een paar zomaar spontaan verdwenen zijn snap ik echt niet.

tsjajaja | 10-08-20 | 17:29

Ik snap trouwens niet hoe 'het anders tegen bezit aankijken' van die krakers onderwerp van discussie kan zijn. De Nederlandse wet is daar duidelijk over. Ook over het betreden van volledig ingerichte woningen.

Sans Comique | 10-08-20 | 17:26

Behoorlijk boosmakend artikel dit. Ik zal maar niet tegelen wat ik met ze zou doen.

knutsel_ | 10-08-20 | 17:26 | 1

Doodknuffelen?

SterF... | 10-08-20 | 17:38

en ze zitten er nog lang en gelukkig.

newray | 10-08-20 | 17:25 | 2

"(En toen kwam de meneer van de Mobiele Eenheid binnen
En de krakers zeiden: "Wij willen toch ook wonen"
Maar op dat moment kwam er een toverfee
Ze toverde voor iedereen een prachtige woning
En zo werd de woningnood opgelost
En werd er die avond een groot feest gevierd
En iedereen leefde nog lang en gelukkig)

Ja dahag, dat geloof je toch zeker zelf niet, hè?"

RR, Twee Mobiele ogen

Sans Comique | 10-08-20 | 17:29

@Sans Comique | 10-08-20 | 17:29:
en toen werden de mobiele agenten verliefd op de kraaksters en hadden ze ook geen last meer van knokploegen en kregen heel veel kindertjes en toen kwam er een oliefant met een lange snuit.

newray | 10-08-20 | 17:41

Er waren dus geen gehandicapte corona-patienten aanwezig. Dit land is op sommige plekken een beetje te aangeharkt. Verder ken ik niemand met corona, ook geen mensen die mensen met corona kennen. Ik ontken niks maar constateer alleen maar.

Piet Karbiet | 10-08-20 | 17:25 | 11

Oldenwise. Vreemde geldingsdrang.

CalamityJane | 10-08-20 | 18:13
▼ 8 antwoorden verborgen

Vroeger moest je de wijkagent op de thee vragen in je pasgekraakte pand, en die informeerde dan de eigenaar. Maar anno 2020 kan dat dus per email?

happen_maar | 10-08-20 | 17:25

Het lijktmij niet zo moeilijk. Als je gedurende drie uur aanwezig bent in een gekraakt .. inval politie... indentiteitcontrole... na afloop van de kraak degene verantwoordelijk houden voor alle schade... by the way.. een knokploeg en zelfontruimen lijkt me sneller en effectiever.. das wel strafbaar maar de wetgevende macht vraagt erom... recht in eigen hand nemen...

MINDER | 10-08-20 | 17:24 | 2
-weggejorist-
BruintjeBeer | 10-08-20 | 17:32

Ook zo'n groep mensen waar een land geen reet aan heeft: krakers. Totaal zinloze mensen.

SoepKip | 10-08-20 | 17:23 | 3

En links Nederland heeft er sympathie voor dit soort ratten

Fijn_dat_je_er_bent | 10-08-20 | 17:30

Hoho sommige zijn hartstikke creatief!
*lachen niet in kan houden*

SterF... | 10-08-20 | 17:51

Maar wat zijn dan zinvolle mensen?

zuurtjeregen | 10-08-20 | 18:03

Oké.
Ophef. Verder niks.

Is dit nog nieuws? | 10-08-20 | 17:23

In plaats dat ze nu een locatie kraken voor gehandicapte homoseksuele doofstomme negroïde werkeloze christelijke failliete cornapatienten. Dan hadden ze nog een argument gehad qua leegstand.

Premier Trutte | 10-08-20 | 17:22

Als Hollander krijg je bij de minste transgressie het wetboek naar je hoofd gegooid. Kom je van buiten, heb je een kleurtje en heb je ook nog eens niet het recht om hier te vertoeven, dan gaan de instanties met elkaar kijken hoe ze je het zo geriefelijk mogelijk kunnen maken. Die OM meneer kan wel zeggen dat het huisvredebreuk is, als de rechter ergens, waar dan ook, een 'maatschappelijk ontwikkeling' bespeurt die ze 'niet in de weg wil staan', krijgen ze straks gewoon de sleutels en excuses.

Sans Comique | 10-08-20 | 17:22

we zijn hier knettergek met z'n allen dat we dit ook nog gewoon pikken.

mondkapje | 10-08-20 | 17:21

Ik neem aan de politie keurig de namen van de negen krakers heeft genoteerd toen ze de 1e keer aanbelden ? Inclusief hun BSN , paspoorten , etc. ??? Dan kan er tenminste direkt vervolging tegen dit tuig worden ingesteld.

Zwizalletju | 10-08-20 | 17:21 | 6

Meuh, waar woont uw huis dan?

PoesWillis | 10-08-20 | 17:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit zie je in landen als Hongarije niet snel gebeuren.
Dan maar een halve dictator aan de macht.

HoerieHarry | 10-08-20 | 17:21 | 4

Maar Orban is democratisch gekozen door de overgrote meerderheid van de Hongaren.

Hét vrije woord | 10-08-20 | 17:46

@Hét vrije woord | 10-08-20 | 17:46:
Maar uw nick is iets minder waard daar. Toch een minpuntje...

SterF... | 10-08-20 | 17:52

@Hét vrije woord | 10-08-20 | 17:46: Assad ook door de Syriërs.

Is dit nog nieuws? | 10-08-20 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn bloed kookt een beetje vandaag en dat komt voornamelijk door advocaten.
Sterph, kudtkrakers, sterph.
Zwijnen zonder moraal, inclusief jullie advocaat.

Maya de Blij | 10-08-20 | 17:21

Krakers zijn (door overheid beschermd ) rondrijdend tuig met een voorkeur voor proletarisch winkelen.

MoonBeebe | 10-08-20 | 17:20

Omdat het beleid bij justitie tegenwoordig alleen is gericht op ‘de-escaleren’ kun je in dit soort gevallen maar beter het recht in eigen hand nemen; zeggen dat je er met een knokploeg naar toe gaat om je rechtmatige eigendom terug te vorderen.... met zeer harde hand wel te verstaan. En het dan uiteraard niet alleen bij zeggen laten ...

Leduc | 10-08-20 | 17:20

Interessant: je komt vanuit Afrika, of een ander per definitie onder- dan wel minder ontwikkeld gebied en je kent het verdrag van de mensenrechten in Europa van 1953. Maar dat de Europeanen anders tegen bezit aankijken, dat weet je dan weer niet. Gelukkig weet je nog niet dat sommige Europeanen anders tegen geweld aankijken dan jij. Of misschien wel hetzelfde, je weet niet. En dan heb je wellicht zonder je op enig recht te kunnen beroepen eens een keer te accepteren dat je een keer een honkbalknuppel kopt. Kan. Tenminste, wanneer ik je buurman zou zijn.

Jodelahie | 10-08-20 | 17:20 | 1

Ze weten in ieder geval wel dat justitie van daders slachtoffers maakt en andersom.

MoonBeebe | 10-08-20 | 17:25

Vroeger losten we dat zelf op, met pek en veren.

Rest In Privacy | 10-08-20 | 17:19 | 2

Ja vroeguh was alles eigenlijk wel een heel stuk beter.

MoonBeebe | 10-08-20 | 17:21

@MoonBeebe | 10-08-20 | 17:21:
Dan maar geen avocado's in de supermarkt!
(Je ging gewoon naar de kruidenier voor een pond bonen verdomme)

SterF... | 10-08-20 | 17:41

Ik ben trouwens altijd zo benieuwd naar het stemgedrag van dit soort slachtoffers. Die directie, bijvoorbeeld. Zou dat dan groenlinks, pvda, d66 zijn?

Knufter | 10-08-20 | 17:19 | 3

Worden,heel langzaam wakker uit hun deugdroom.

De Profundus | 10-08-20 | 17:25

Al te vaak hierover gediscussieerd.
Ze zien de relatie tussen hun stemgedrag en deze gevolgen simpelweg niet. De GL/PvdA/D66-politicus die zij kennen zegt, privé uiteraard, dat hij dit ook verschrikkelijk vindt en daarmee zijn ze dan weer tevreden gesteld.

spanarchist | 10-08-20 | 17:38

@De Profundus | 10-08-20 | 17:25: Helaas moet ik u uit de droom helpen. Woonde vroeger naast de directeur van een soortgelijke instelling. Aimabele man, socioloog, zat ook in de gemeenteraad voor, jawel, de PvdA.
Hij adviseerde me ooit, toen ik aangaf voor bepaalde doelen in de gemeenteraad te willen, zei hij dat de partij niet uitmaakt, je moest gewoon in de raad komen... Nogmaals, partij maakt niet uit, zorg dat je met je gat in het pluche komt en blijft!
Zelfs toen één van zijn opvangpanden werd opgeleverd om vervolgens binnen een dag volledig leeggeroofd te zijn van al het koper leidingwerk, was dat geen probleem, want alles gewoon betaald vanuit de gemeente. Het doet hun portemonnee geen pijn...

EEnzame SchizofrEEN | 10-08-20 | 17:42

Heeft er al een VVD-er zijn of haar afschuw hierover getwitterd en beloofd dat dit allemaal gaat veranderen als de VVD aan de macht komt?

spanarchist | 10-08-20 | 17:18

Die TV's, computers en wasmachines zijn natuurlijk allang voor een habbekrats verkocht. Vroeger, toen alle krakers nog aan de heroïne verslaafd waren, ja toen hadden ze een goede reden om alles wat los en vast zat te verpatsen en er "wit" en "bruin" van te kopen.
Maar dit zij allemaal "entiteled snowflakes" met bovenmodale ouders en een extreem linkse moraal. Die gewoon bij papa en mama kunnen slapen en helemaal geen last van woningnood hebben. Behalve dan dat ze niet het geduld hebben om op een wachtlijst te staan.
Ikke, ikke, ike en de gehandicapten kunnen stikken.

Osdorpertje | 10-08-20 | 17:18

Dit land dus. Opdat we nooit zullen vergeten wie hiervoor verantwoordelijk zijn geweest.

De Evangelist | 10-08-20 | 17:18

Het probleem is dus, de slapjanussen in de tweede kamer, de beroeps ouwehoeren die altijd wat te zeiken hebben over rechten van misdadigers. De lat er over , de Politie is niet je vriend, dwazen in Den Haag. De politie is voor orde en veiligheid voor alle burgers, maar dan ook niet politiek gestuurd.

von Amsberg | 10-08-20 | 17:17

Ik hoop dat ze Emil Tamas snel royeren. Of gebeurt dat pas als die krakers een advocatenkantoor kraken?

Hadena | 10-08-20 | 17:17 | 2

Dat is trouwens die anti zwarte Piet advocaat.

Hadena | 10-08-20 | 17:25

Hoeveel reaguurders zouden er in het huis van die Emil Tamas passen?

Diederik_Ezel | 10-08-20 | 17:16 | 1

Heel sterk.

De Profundus | 10-08-20 | 17:26

II heb de indruk dat hier van kraken een verdienmodel is gemaakt. Onder het mom van van kraken worden panden, met behulp van gereedstaande aanhangwagens, gestript van alle waardevolle zaken. Die vogels zijn gevlogen en de 'goedwillende' krakers blijven zitten en worden nu dus aangetroffen.

goedverstaander | 10-08-20 | 17:15

Vroeger werd er weleens een dealtje gesloten met een of andere motorclub, pandjes waren snel leeg. Maar ja, eigendom op eigen houtje terugvorderen in Nederland mag niet. Stelen wel.

Draaischijf | 10-08-20 | 17:14 | 1

Willem Holleeder haalde aan het begin van zijn carrière ook wel eens een pandje leeg. Was destijds de beste manier omdat de gemeente niet wilde ingrijpen.

Osdorpertje | 10-08-20 | 17:23

De site van de heer Emil Tamas reauckt in ieder geval al...

Wijze uit het Oosten | 10-08-20 | 17:14 | 1

Houden zo! Althans, nog steeds.

EEnzame SchizofrEEN | 10-08-20 | 17:44

Bas van Wijk kwam ook iemand tegen die anders tegen bezit aankijkt. Of mensenlevens. Dat maakt het nog niet in orde.
Hoe is die enorme discrepantie tussen enerszijds fatsoenlijk Nederland en anderszijds de politieke en rechterlijke macht toch mogelijk?

spanarchist | 10-08-20 | 17:14

Sja, we hebben gelukkig wetten en regels, maar soms zegt de onderbuik toch wat anders.
Trouwens, een dak boven je hoofd is zo geregeld. Staan tig gevangenissen leeg, meld je maar aan de poort, spullen afgeven, naar binnen, aanmelden tussen 19.00 en 21.00, 22.00 uur het licht uit, 6.00 uur je boeltje oppakken en wegwezen. Prima geregeld toch? En maak dat kraken alsjeblieft strafbaar.

Graaisnaaiert | 10-08-20 | 17:14 | 1

Dat WAS het ook. Een of andere nitwit heeft verzonnen dat het niet meer strafbaar zou zijn.

Bijtendehond | 10-08-20 | 20:59

Robert Engel met zijn sekte van viruswappies?

Gulliver | 10-08-20 | 17:12

Opvallend ook hoe ze altijd panden in het centrum van steden kraken en nooit iets in een buitenwijk. Alleen daarom al weet je dat het ze helemaal niet om een verheven doel gaat maar om gratis riant wonen.

2voor12 | 10-08-20 | 17:12 | 1

Ze zijn idd bijzonder praktisch. Kapitale panden kraken in de binnenstad om te wonen en leegstaande bedrijfspanden buiten het centrum voor hun "ateliers" en voor feesten. Het zijn zgn anarchisten, radicalen en antifascisten zolang het hun uitkomt maar als je ze eruit wil flikkeren dan hebben ze opeens rechten en een berg advokaten van het kollektief om hun gelijk te halen bij de rechter. Uitgekookt scum of the earth.

Basil Fawlty | 10-08-20 | 17:27

Tamil Emas.

DrumPiet | 10-08-20 | 17:11

We moeten nog veeeeeel meeeeeer van dit soort mensen binnenhalen,
is echt een verrijking van onze samenleving.

Johannnes | 10-08-20 | 17:11

Incident, niks te zien hier, doorlopen...

de Jager59 | 10-08-20 | 17:11

U dacht dat 020 erg was? Mijn stad is net zo verrot.

RickRD | 10-08-20 | 17:10

Dus er zitten 'mensen' in je pand. Je gaat braaf via de advocaat communiceren en je schakelt niet even een beveiligingsbedrijf in om je bezit te beschermen tegen diefstal.

Premier Trutte | 10-08-20 | 17:08 | 4

U weet dat de zorg kapotbezuinigd is in dit land en iedere eurocent verantwoord moet worden?

Dommelsch | 10-08-20 | 17:15

Ik denk niet dat het opvangcentrum voor gehandicapten met corona "strongmen" in dienst heeft.

Basil Fawlty | 10-08-20 | 17:20
▼ 1 antwoord verborgen

Parasitair tuig. Oppakken, wassen en tewerkstellen tot de schade volledig is vergoed. Daarna inmetselen en net niet laten verhongeren.

DrumPiet | 10-08-20 | 17:08 | 1

Plek zat in Drenthe.

Is dit nog nieuws? | 10-08-20 | 17:25

"De rechter moest volgens de krakers maar uitmaken of ‘het spoedeisende belang’ van Middin zwaarder weegt dan hun belang om ergens te kunnen wonen."

Kijk daar ga je al.

Ik ga jou komende uren in elkaar slaan en dat moet jij laten gebeuren hangende een kort geding. De rechter moet dan uit maken of ik dat terecht doe of niet. Tot die tijd word je niet geacht enig verzet te plegen, maar het in de handen van de rechtstaat te laten.

Knufter | 10-08-20 | 17:07 | 1

Trekken wij de boel ondertussen leeg. Alles van waarde via de achterdeur wegsluizen.

koeberg | 10-08-20 | 17:27

Erg benieuwd hoe de heer Tamas het vindt als iemand "die anders tegen bezit aankijkt" er met zijn auto van door gaat...

Mousehunter | 10-08-20 | 17:07

Google eens op Emil Tamas en wat voor lieden hij zoal verdedigt, dan weet je wel weer genoeg.

Captain Pervert | 10-08-20 | 17:06 | 3

Als dit zo is wat hier beschreven is, dan vind ik dat die Emil zijn huis ook maar eens gekraakt mag worden. Kijken hoe hij dat vindt.
En dan zijn kantoor ook meteen maar. Vuile lijer dat ie is.

tis_wat | 10-08-20 | 17:11

Dan is hij de eerste die om politiehulp gaat gillen.

2voor12 | 10-08-20 | 17:13

Eerste stukje dat ik lees ging over hoe collega's reageerden toen hij een rechter probeerde te wraken vanwege rascisme...

EEnzame SchizofrEEN | 10-08-20 | 17:48

Dit landje aan de Noordzee is compleet ziek.

Wienerschnitzel mit | 10-08-20 | 17:06
-weggejorist-
Jvmd61 | 10-08-20 | 17:06

Krakers zijn zware criminelen. Het is ook de allerhoogste tijd dat ze als zodanig gaan worden behandeld..

BRR76 | 10-08-20 | 17:06 | 1

Maakt dat wat uit? Ook zwartcriminelen hebben geen ander vooruitzicht dan begrip van de rechter en socialisatie.

JoopRe | 10-08-20 | 21:21

Het zoveelste bericht deze dagen waardoor mijn bloeddruk tot ongekende hoogte stijgt. Hoe kan dit gestopt worden? Ik weet het niet, echt niet.

H.J.W. | 10-08-20 | 17:06 | 2

Niet. Wen er gewoon aan.

Is dit nog nieuws? | 10-08-20 | 17:24

1 pilletje Lisinospril 20mg in de ochtend helpt. Alleen moet je wel uitkijken met te snel opstaan, dat wil nogal eens duizelen.
En als je geen pillen wil, een knokploeg inhuren als het geval zich in jouw omgeving voordoet.

gemeentereiniging | 10-08-20 | 18:19

in welk verdrag staat precies het recht op het stelen van televisies, computers en wasmachines van anderen?

BobDobalina | 10-08-20 | 17:06 | 2

Krakers staan boven de wet.

Mr.Crowley | 10-08-20 | 17:07

Het is natuurlijk wel zo dat je al snel recht hebt op een wasmachine, een echte Miele. TV en computer zijn van later zorg.

Nivelleermarionet | 10-08-20 | 17:23

Ik las 3 van de negers maar er staat 3 van de negen. Wat ben ik toch een vooringeomen racist zeg.

Premier Trutte | 10-08-20 | 17:06 | 1

Waren het dan 9 negers? of lees ik het nu verkeerd

zuurtjeregen | 10-08-20 | 18:06

Krakers kijken vooral anders naar bezit als het niet van hen is. Moreel verheven kutvolk is het.

JJMS | 10-08-20 | 17:06 | 1

Was er geen politie aanwezig bij de herkrijging? En kon er geen heterdaadje af?

AntiZanicz | 10-08-20 | 22:31

Dit waren zeker niet Boris en Oskar ?

Wijze uit het Oosten | 10-08-20 | 17:05 | 1

Oscar is zeker mogelijk. Heel wat Spanjaarden lopen er rondom de kraakscene.

Grachus | 10-08-20 | 17:07

Beertjesinzamelactie!

Wetenschapper | 10-08-20 | 17:05

Dit tuig heeft geen rechten meer.

von Amsberg | 10-08-20 | 17:05 | 1

Tuurlijk wel joh.
Kijk naar die we are here lui.

Is dit nog nieuws? | 10-08-20 | 17:24

Advocaat aanklagen wegen medeplichtigheid.
Mag hij zijn filosofische benadering aan de rechtbank uitleggen.

Kapitein Sjaak Mus | 10-08-20 | 17:05 | 5

@Kapitein Sjaak Mus | 10-08-20 | 17:08: yep die

Miss Silly | 10-08-20 | 17:19

Het is die advocaat van Majority Perspective.
Maar dan wel zijn perspectief, niet de mijne.

Maya de Blij | 10-08-20 | 17:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Glas, plas, was.
En gaat over tot de orde van de dag.
En sheeple: niet vergeten op tijd de blauwe envelop te betalen, hè?

De Droit | 10-08-20 | 17:04

Werkschuw stinktuig.
Ongewassen hoekpoepers.
Ik heb de schurft aan dat soort mensen.

Ruimedenker | 10-08-20 | 17:03 | 2

Kraken is diefstal.
Puur en simpel.

Calastir | 10-08-20 | 17:13

Voor dat soort volk mogen er wel knokploegen opgericht worden. Dan kunnen ze hun normen en waardes eens rustig overdenken aan het infuus.

drekzooi | 10-08-20 | 17:22

Hadden wij maar een second amendment.

marcoplarco | 10-08-20 | 17:02 | 2

Uh ja en nee, ruimt wel lekker op denk ik maar ik denk dat je binnen de kortste keren een burgeroorlog hebt in Nederland.

clockandhammergame | 10-08-20 | 17:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken