Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NVWA wenst iedereen een fijn offerfeest

MET PASEN HOOR JE ZE NIET

Social

Walgelijke religieuze voortrekkerij weer van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. Met Pinksteren hoor je de keuringsdienst niet, maar nu komt het Offerfeest eraan en dan is het ineens extra controle zus en dierenwelzijn zo. Behandel iedereen gewoon gelijk, NVWA! Wij zijn even het mediameldpunt voor Racisme en Discriminatie bellen. 

Reaguursels

Inloggen

Met Pasen of Pinksteren wordt er niet geofferd.

Dus, waar moet de warendienst dan op controleren?

gaffelbaard | 22-07-20 | 15:16

Ik las "offerte feest". Zal wel beroepsdeformatie zijn.

funkyd | 22-07-20 | 13:51

er is geen boer die zn schapen onbeheerd in een weiland laat grazen rond het offerfeest...
of je mis er 1 of 2 of er ligt er ligt een karkas volledig ontdaan van alles smorgens op te wachten..
lmgtfy.com/?q=schapen+weiland+geslach...

Triple2K8 | 22-07-20 | 13:30

Linkse gekkies proberen altijd hun marxistische fata morgana's door je strot te duwen maar over deze gruwelijke dierenmishandeling blijven ze Oost-Indisch doof.Wat hebben die lui toch met dit verzonnen woestijnsprookje.

linus | 22-07-20 | 12:19
-weggejorist-
pesego | 22-07-20 | 11:30

Ooit een bevriend loodgieter gesproken over het offerfeest, en hoe het in de week erna altijd big business was voor hem en zijn branche... De vrome moslim drie hoog achter sloopt namelijk de WC uit z’n badkamer, zo heeft hij een soort van putje in zijn badkamer waar het arme schaap dan mag doodbloeden... slim, zou je zeggen, ware het niet dat de WC meestal met zo’n geweld verwijderd werd, dat eenvoudig terugplaatsen er niet meer in zat... barbaars kutvolk...

Ad Hominem Tu Quoque | 22-07-20 | 11:28

Gezellig met zijn allen schapen laten doodbloeden. Goed voor het wij-gevoel.

JvanDeventer | 22-07-20 | 10:55

Er wordt hier toch niets gecontroleerd of gehandhaafd.

piet7003 | 22-07-20 | 10:38

Zolang manbearpig veilig is kan het me allemaal niet bommen

woessie | 22-07-20 | 10:34

O jee, autobrandentijd alweer begonnen?

Otto Normal | 22-07-20 | 10:12

Offeren op primitieve wijze van dieren voor een verzonnen woestijngod die ook nog eens een hekel aan alles wat niet moslim is heeft.
Als dat geen Feest! is in de moslimogen, dan weet ik het ook niet meer.

Zer0-hedger | 22-07-20 | 10:07

Politie mag wel extra controleren bij kinderboederijen en weilanden waar plots in deze tijd lammeren en schapen verdwijnen

sallandstrots | 22-07-20 | 10:01

Dit is niets vergeleken met andere soorten offers die die ‘elite’ doet. Maar daar hoor je niets van want ‘complot’....

CoPat | 22-07-20 | 09:48

Heel goed die extra controles ten aanzien van dit middel eeuwse gedoe.

Gaat het niet dan? | 22-07-20 | 09:42

Denk er überhaupt even over na, 'offerfeest'. Dieren offeren voor een of andere verzonnen godheid zodat mensen zich weer even goed kunnen voelen. Gewoon keihard verbieden die onzin! En het offeren ook.

No_Code | 22-07-20 | 09:00 | 3

Yoehoe, Partij voor de Dieren , waar zijn jullie? En al die wappies die voor het hek stonden bij de Oostvaardersplassen toen er herten en paarden afgeschoten werden, ik hoor jullie niet! Staaltje selectieve verontwaardiging?

Toverkol | 22-07-20 | 10:15

@Toverkol | 22-07-20 | 10:15: dit is ter voorbereiding op was ze met de NLers doen na het demografisch kantelpunt.

Bekeerling | 22-07-20 | 10:43

Dus het martelfeest gaat weer beginnen.

Nietgek | 22-07-20 | 08:58

De dierenartsen van de NVWA zien altijd toe op de naleving van de wet- en regelgeving. En de NVWA en politie zien altijd toe op illegaal slachten. De extra controles zijn er vanwege de extra drukte door het massale rituele slachten en het coronavirus, niet vanwege religieuze intolerantie dus wat is dit voor een item?

AlexanderVissers | 22-07-20 | 08:47

Waar gaan ze dan controleren? Toen ik nog in Den Haag woonde stonden ze gewoon op balkonnetjes te slachten. Of reed er een obscuur niet gekoeld bakkie vol kadavers voor.

Feitenpliesie | 22-07-20 | 08:44

Straks moeten ze hier in Nederland worteltjes ritueel slachten:..

David000000007 | 22-07-20 | 07:57

Hoe het kan dat de verkoopprijs bij de turkse slager lager is dan de inkoopprijs van de keurslager? Dat het hele proces binnen de familie blijft (slachtvee boeren, veevervoer, slacht, opnieuw vervoer, winkel) is nog tot daar aan toe, dat zou je ook gewoon goed ondernemerschap kunnen vinden... echter, de NVWA, die moet toezien op het welzijn van de dieren en dat het geen algehele smeerlapperij is in die slagerij, doet vaak niets, want RASIES... Als ik zo’n stofjas van de keuringsdienst was, wist ik het ook wel... helemaal geen zin in dat gezeik...

Ad Hominem Tu Quoque | 22-07-20 | 06:30 | 1

Heel makkelijk: we leven onder het juk van linkse politiek. En links neigt naar fascisme en discriminatie, omdat het op idealen gebaseerd is, in plaats van realiteit. Fascisme en discriminatie leiden tot rechtsongelijkheid en ongelijke behandeling en daarom kan het dus in een linkse verzorgingsstaat prima voorkomen dat een verkoopprijs van een Turkse slager lager is dan de inkoopprijs van de keurslager. En het wordt allemaal verkocht onder het mom van "inclusiviteit", zodat we ons er ook nog goed bij kunnen/moeten voelen.

Gladiator Fap | 22-07-20 | 09:27

Dat halalvlees van ritueel de strot doorgesneden dieren heeft volgens mij niet zoveel met dierenwelzijn te maken. Voor autochtone Nederlanders is het een barbaarse manier van dierenmoord. Misschien is het Coronavirus het daar ook mee eens. De nertsenfarms zijn bijna allemaal al aan de beurt geweest en niemand begrijpt hoe dat kan. We gaan het zien.

kalescheet | 21-07-20 | 23:49 | 1

Als hetvoor een offer is, is het voor de god, ofwel je mag het niet opeten. Killen en weggooien dus.

Toverkol | 22-07-20 | 10:17

Halal en koosjer slacht hoort niet in Europa thuis.

Vierkarakters | 21-07-20 | 22:47 | 3

Precies. De overheid is zo hypocriet als de neten. We zijn een beschaafd land zou je zeggen, maar de beschaafdheid herken je aan de manier waarop er met dieren wordt omgegaan. En dat is in Nederland NIET in orde. Halal-slachten is keihard dierenleed en dat moeten we niet willen met z'n allen.

Graeme Reaper3779 | 22-07-20 | 07:25

Als het over ritueel slachten gaat zijn Joden en Islamieten plotseling vrienden, dus het kan wel.

likdoorn | 22-07-20 | 08:23

@likdoorn | 22-07-20 | 08:23: Klopt, met baby besnijdenis hetzelfde verhaal.

Zoek op Youtube ook eens op Rabbijn Pinchas Goldschmidt. Tijdens een interview op RT zegt hij dat moslims de natuurlijke bondgenoot van joden zijn in Europa. Geen verrassing als je dit spiel al wat langer volgt maar het kan voor velen nog wel eens rauw op hun dak vallen.

Vierkarakters | 22-07-20 | 09:28

Dierenwelzijn? Excuse me, een reli-‘feest’ dat gestoeld is op het slachten en eten van (zoog) dieren. Wtf, waar gáát dit over?

Noot: de inspectie zou ooit nog ‘s alert kunnen worden op die Islamitische vleestenten waar de steden van uitpuilen. De kebab en overig dierlijke lijken aan grillen aan open ramen in de straten, in open ruimten bij de Islam bakker. De vleesfabriekjes in winkelcentra en de lijkenlucht die dat produceert, laten we het daar eens over hebben.

zijvanhiernaast | 21-07-20 | 22:45 | 2

Ben het zooooooooooo erg me je eens!

Larie_koekstra | 21-07-20 | 22:48

"Lijkenlucht"... Echt? Aan dergelijk gejank herken je de randstedelijke, latteslurpende, hypergeprivilieerde cis-metroseksuele, witte, non-menstruerende millennialnimby die zelfs nog nooit zoiets als een dode rat heeft geroken.

Varende_Reaguurder | 21-07-20 | 23:17

Met stukjes spek en zo...?

Zenzeo | 21-07-20 | 22:40

DE ARBO , I-SZW, en NVWA en Controleren, laat me niet lachen......
Al meer dan 6 jaar staan Polen op mijn werk Vlees bij Dierenvoer te gooien, voor de NVWA geen enkele reden tot ook maar een controle in die meer dan 6 Jaar...
Zo werken we ivm met bezuinigingen..(terwijl ze nog nooit zoveel winst hebben gemaakt !), de laatste paar weken zelden met genoeg BHV'ers.... het is allemaal normaal.

Torquemada | 21-07-20 | 22:26

Misschien iedere moslims een balkon met een wat groter afvoerputje?

bitterpete | 21-07-20 | 22:12

Zag eens een joch dat trots de keel van een schaap mocht doorsnijden. Weet niet zeker of hij de goede kant van het aardappelmesje gebruikte.

bitterpete | 21-07-20 | 22:10 | 2

Vaak zijn jongens in die cultuur vanaf een jaar of 13 wel gewend om met een mes om te gaan

Fijn_dat_je_er_bent | 22-07-20 | 03:46

Een Griekse collega vertelde ooit dat je geen man was als nog nooit een groot dier gedood had. Keurig nette meneer met academische opleiding. Mannelijkheid dingetje. Laat Dierenpoes het maar niet horen.

Otto Normal | 22-07-20 | 10:15

Heb binnenkort een grote bbq. Wat kost zo'n heel kadaver eigenlijk vroeg ik me af.

Dwarsdenker | 21-07-20 | 22:00 | 1

Valt erg mee, rond de 200 euri, ongeportineerd. Nachtje marineren in rode wijn met kruiden, en draaien maar aan dat spit. Verrukkuluk.

BenPakdee | 22-07-20 | 08:04

Statistisch profileren mag wel....

MisterMr | 21-07-20 | 22:00

Allah hakkuh tijd. Mooi man, lekker op de meest wrede wijze dieren slachten want tis voor allah.

Eddy67 | 21-07-20 | 21:51 | 3

Op dieren oefen je wat je later op mensen wil gebruiken

ikpislauwbier | 21-07-20 | 21:53

Blazen ze die schapen op met spijkerbommen??

Rechtsdraaiend | 21-07-20 | 23:51

Hier in Brabant snijden ze zo’n schaap rond deze tijd regelmatig bij een boer s’nachts in de wei kort. Tref je s’ochtends een paar poten en wat ingewanden aan..

Snaajoe | 21-07-20 | 21:43 | 4

Pootjes ontsmet is ok

Ikbenhet6 | 21-07-20 | 22:23

Zouden boeren ook met de snijders moeten doen.

BenPakdee | 22-07-20 | 08:05
▼ 1 antwoord verborgen

NVWA / RVO moet schapenregistratiesyteem goed in de gaten houden. Schapenhouders die opeens veel schapen missen beboeten en bij risicobedrijven controleren op moslims die illegaal een schaap willen kopen om in illegaal in de badkamer te slachten. Overtreders ook strafrechtelijk vervolgen en hoge straffen eisen.

Mickdestok | 21-07-20 | 21:39 | 1

Wat denk je zelf?

BadPatNL | 21-07-20 | 22:30

Wat is er in gods(nietbestaat)naam mis met halal slachten?
Ze zijn super aardig voor die beestjes.
Zelfs tijdens het vaarwel snijden zingen ze zelfs lief een liedje voor die beestjes.
Tis in Arabisch maar vertaald als zoiets....:
Slaap slaap slaap
Daar buiten loopt een schaap.
Straks hangt ie aan zijn pooooootjes
Van je tierelier lierelom hopsasa....

Premier Trutte | 21-07-20 | 21:31

Halal slachten zojuist in 020 begonnen ?

Gezocht: een man, hij heeft een gouden tand en een tatoeage in zijn gezicht. Daarnaast draagt hij een zwart jasje van het merk Adidas en rode schoenen.
www.at5.nl/artikelen/203386/gewonde-n...

AntonJansen | 21-07-20 | 21:20 | 1

Aanname. Slaat als een tang op een varken.

zijvanhiernaast | 21-07-20 | 22:52

ik hoop dat die Finnen in de schapebotjes STIKKEN!

gebochelde | 21-07-20 | 21:14

Ik dacht dat we in een seculier land leven. Daar moet de overheid zich ver bij godsdienst vandaan houden.

Andersdenkend | 21-07-20 | 21:13 | 2

Wat denk je zelf?

BadPatNL | 21-07-20 | 22:31

Maar niet van dieren welzijn, droppie.

BenPakdee | 22-07-20 | 08:06

Dierenwelzijn en rituele slacht. Oh man.

klimaatsloper | 21-07-20 | 21:11

Heeft er al een Europarlementariër lopen schreeuwen dat moslims veel te veel vlees eten en dat ze daar vanaf moeten?

Vage_eddie | 21-07-20 | 21:11 | 1

Wat denk je zelf?

BadPatNL | 21-07-20 | 22:32

Welke controles zou je wegens pinksteren willen laten uitvoeren, mosterd? Kwaliteitscontrole op gebruikte wijn of druivensap? Versheidscontroles van brood, matzes en hosties?

Neh.... je rook gewoon weer een kans om christenen te bashen, hé?

Teeweetwee | 21-07-20 | 21:09 | 1

Lolo... pinksteren moet pasen zijn. Maar goed, maken we er checks op chocolade eieren van. Ook goed.

Teeweetwee | 21-07-20 | 21:10

Nee, dat is een van de witte priveleges

Veepert | 22-07-20 | 09:50

De instanties zullen wel weer regelmatig wegkijken. Deëscaleren heet dat.
Want voor lange teentjes zijn de autoriteiten bang.

BrutusBosch | 21-07-20 | 21:05 | 1

Sterker nog, ze worden per wet beschermd, dus met handhaven van de ene wet, overtreed je een andere wet. Nationale wet en regelgeving staat vaker recht tegenover de EU wet en regelgeving.

BadPatNL | 21-07-20 | 22:35

tjsa het zal wel niet politiek correct zijn maar ik vraag mij af waarom ze elkaar niet offeren dat is wel zo efficient en een stuk diervriendelijker.

Jaques_D.ildo_Grande | 21-07-20 | 21:03 | 1

Het ontsnorren is teveel werk

Larie_koekstra | 21-07-20 | 22:52

Kennelijk hebben achterlijke middeleeuwse religies en culturen een extra aanmoediging nodig. Ik beschouw het als een compliment voor onze verlichte joods-christelijke tradities dat die dit niet langer nodig hebben....

Odin | 21-07-20 | 21:03

Van mijn geloof mogen we alleen hostis eten. Een boa deelt ze nu uit.

Leptob | 21-07-20 | 21:02 | 1

Mijn zus zei dat ze bij Bill Cosby ook alleen hosti's mocht eten

BLR | 21-07-20 | 22:13

Ik wens de schapenhouders veel sterkte in deze moeilijke dagen.

Wasbakplasser | 21-07-20 | 21:00 | 1

Met de wolf in schaapskleren.

laatjenietkisten | 21-07-20 | 21:07

Video: Dion Graus wilde halal / koosjer slachten laten verbieden. Kreeg vervolgens de Joodse gemeenschap op z'n dak: 'U bent erger dan een Duitser'
www.youtube.com/watch?v=baAwug2PGeQ

AntonJansen | 21-07-20 | 20:58

Mijn schoonbroer (al jarenlang slager) kreeg een vette bekeuring ,omdat hij eieren in dezelfde ruimte verkocht als vlees. Toen hij opmerkte dat twee straten verderop bij een andere slager ALLES door elkaar lag, kreeg hij te horen dat hij zich wat positiever moest opstellen: de nieuwe slager deed alle moeite om zijn eigen geld te verdienen en te integreren. Dan mocht er wel een oogje worden dichtgeknepen om dat te belonen.

Tinie | 21-07-20 | 20:54 | 2

Mooi discussietopic voor in het café.

Knufter | 21-07-20 | 21:04

Meten met twee maten, dat is altijd slecht.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 22:01

Wat zouden we toch een gaaf land zijn zonder dit importvolk.

Carlos_I | 21-07-20 | 20:53

Wollah, die voedschelfeiligheid is niet die probleem. Die Groenlinkschmeisches toch allumaal op onsch verliefd.

Taggart | 21-07-20 | 20:51 | 1

Ja maar die groenlinksmeisies wil juj niet neuken de schaap en jij offer halal vega burger. Je weet toch broer.

Lt-Kol Kilgore | 21-07-20 | 21:15

Slachtoffer feest.

24^7 | 21-07-20 | 20:50

Zojuist getuige geweest van een paar tokkie papa’s die met knuppels verhaal gingen halen bij een stel kudtmarokkaantjes in de wijk Stadsveld in Enschede die de buurt denken te kunnen terroriseren. Al enkele dagen onrustig en aanhoudingen geweest. Maar denk nou niet dat de pliesie extra controleert. Nee die komen met loeiende sirenes zodat het tuig al lang en breed weg is.

Dubbelepunthoofd | 21-07-20 | 20:49 | 2

#jesuistokkie

eerstneukendanpraten | 21-07-20 | 20:51

Stadsveld, ook nog regelmatig gehangen. Is nu (relatief) rustig wat studenten betreft zeker?
Zelf ook in zo'n wijk gewoond, maar daar nam rond de zomervakantie de antilliaanse gemeenschap de boel over zeg maar. Door het jaar prima balans met studentenvolk maar de schietpartijen en andere ellende vonden toch echt vaker tijdens de zomerperiode plaats daar.

Gazzerop | 21-07-20 | 20:54

Als je nou opbelt om te melden dat een van die schaapjes Corona heeft, gaat dan het hele feest niet door?
Net als bij de nertsen. De hele nertsenindustrie is in een klap verboden omdat een van die nertsen een raar hoestje had.

Osdorpertje | 21-07-20 | 20:48 | 3

Finnen praat met ook met gekke kuchjes en vreemde klanken... Ik zie mogelijkheden.

Toetsenbordcomplex | 21-07-20 | 20:50

Nertsen brengen we preventief om, maar mensen laten we leven. Die beesten zitten in een kooi en kunnen niet de stad in of naar het strand of zo. Leg het mij maar uit.

Toverkol | 22-07-20 | 10:53

Pleur op met je offerfeest van mohammedaanse primaten...

Pierre Lebon | 21-07-20 | 20:48

De riool-ontstoppingsbedrijven zullen weer goede zaken gaan doen in bepaalde buurten!

Jaren geleden eens een interview gezien met een goudeerlijke medewerker uit die branche. Het was in 1 van de 3 grote steden (meen Amsterdam) en de beste man vertelde heel feitelijk dat het rond deze tijd altijd feest was. Vele riolen verstopt met rans doordat bepaalde bevolkingsgroepen de keuken tot slachterij ombouwden en de bende zo via de afvoer weg lieten lopen.
Daar was de boel niet op berekend (wat een verrassing).

Vandaar dan ook speciaal voor hen: alvast veel plezier met de VETTE bankrekening na deze piekperiode!

Gazzerop | 21-07-20 | 20:45

Een offerfeest.

Dus dat je een beest dood maakt om de goden goed te stemmen. Ze hebben echt teveel Asterix gelezen of zo, die gekke moslims.

En bij een echt offer verbrand je het vlees ook zodat het naar de god toe gaat. Niet stiekem zelf opeten. Of aan de buren geven waarna de buren weer een stuk aan jou geven. Dat is valsspelen, daar houdt god niet van.

Knufter | 21-07-20 | 20:45

En dan de eerste de beste evenementenorganisator die een blanke seksslavinnen negerspitroastfeest op poten durft te zetten. Geen woke hond die de ironie van een dergelijk zwartepietenfeest ook maar in de verste verte ziet aankomen. Keuringsdienst van vleeswaren in je strakke heupslip indeed.

Hetkanverkeren | 21-07-20 | 20:45

Over een jaar of 3 is ook deze organisatie overgenomen door mensen geselecteerd op hun afkomst. Dus waardeloos. Weet waar en van wie je koopt. Overheids clubjes zijn onbetrouwbaar. Of is dat rivm clubje een betrouwbare partner voor de burgert gebleken?

Mark_D_NL | 21-07-20 | 20:43

Het probleem is dat je met die lui nooit zeker weet wát ze willen gaan offeren...

Vage_eddie | 21-07-20 | 20:43

Ach ja, waarom verbaasd mij zulke berichten allang niet meer? Omdat onze politieke lafbekken al decennia geleden gecapituleerd hebben voor de islam..
En neem van mij aan, er komt nog heul veul meer islamlikkerij aan, bah!!
Man, man, man, wat hebben wij dit o zo mooie Nederland kinderlijk weggegeven;(

Matlochtoon | 21-07-20 | 20:42 | 1

Nog even en je kan je speklapje of braadworstje op je buik schrijven want verboden door de sharia.

Toverkol | 22-07-20 | 10:55

?

Dirk III | 21-07-20 | 20:41

Kut, is dat nou al weer. Het zit nog niet helemaal in mijn systeem maar dat komt vast nog wel. Nu dat de belastingen binnenkort van zowel de EU, landelijk en lokaal komen nog snel ff genieten. Alledrie gaan ze nogal aan de hoge kant worden in de toekomst en van een weggegeven pensioen kun je alleen nog maar botjes kluiven. Méééeh

InSight | 21-07-20 | 20:40

Eet geen schapenvlees maar wel lamsvlees. Maar of dat met Pinksteren, Hemelvaart, Kerst of met Pasen is weet ik niet. Niet zo gechokt eerlijk gezegd, want bepaalde geloven eten nu eenmaal bepaald vlees waarvan afkomst juist moet zijn. Neem aan dat er ook Joodse feesten zijn met lamsvlees? Maar of er dan ook zo'n rijkspublicatie is? Geen idee.

Jan, Leiden | 21-07-20 | 20:39

Toch, je kunt beter een schaap offeren dan 20.000.000.000 euro.

VanBukkem | 21-07-20 | 20:39 | 1

Nu doen ze allebei

Turbulentie? | 21-07-20 | 20:40

welkom in het nederland van de 21e eeuw. of was dat de 12e eeuw... De zielpieten van de politie slaan zo een 80 jarig stel in elkaar vanwege 1.5m bladebla, maar voor de godsdienst-mongolen moet alles wijken

ericv911 | 21-07-20 | 20:33 | 1

walgelijk toch, #KickOutRutte

RenedieLange | 21-07-20 | 20:41

Overigens vind ik schapenvlees niet lekker. En het schijnt ook slecht te zijn voor je cholesterol.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 20:31 | 7

ik had laatst per ongeluk lamskarbonade gekocht ipv lamskoteletten, niet mijn ding.

Mr_Natural | 21-07-20 | 20:58

@Kapitein Sjaak Mus | 21-07-20 | 20:43:
Zo'n bak van anderhalve liter, hmmm.

Mr_Natural | 21-07-20 | 20:58

@Kapitein Sjaak Mus | 21-07-20 | 20:43: Met whisky smaakt schapenvlees ook erg lekker.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 22:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Komkommerijd? Wat een nonsens item dit!

vettebril | 21-07-20 | 20:30 | 3

Komt door de komkommerboeren.

Mr_Natural | 21-07-20 | 20:55

Mooie bron man, mijn adblocker raakt ervan in de war en er staat niets nieuwswaardigs.

Roeieber | 22-07-20 | 08:54

Stukje rood vlees in de arena. menseh, doe je best

PieterPassant | 21-07-20 | 20:30

Wij mishandelen ook geen dieren met Pinksteren.

klaasjanhenk | 21-07-20 | 20:30

 
Offerfeest is kudt. Is er niet ergens een tofferfeest?

MaximumAwesomenimity | 21-07-20 | 20:30 | 1

Bij de duivenvereniging is binnenkort een dofferfeest.

Mr_Natural | 21-07-20 | 20:53

Ik bestel altijd halal en onder een arabische naam.
Weet ik net even iets zeker dat er niet in mijn eten wordt gespuugd.

Turbulentie? | 21-07-20 | 20:26 | 2

Okay Youssef, slim bedacht.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 20:30

Van Markplaats afgekeken zeker en andersom uitgevoerd?

Mr_Natural | 21-07-20 | 20:54

Komt de NVWA ook ook controleren als ik een lammetje op het balkon slacht? Overdreven hoor. Doe ik maar 1 keer per jaar.

Schadenfreude | 21-07-20 | 20:23

Ik werk in een slachthuis, vanuit eigen ervaring bronnen weet ik dat het slachten tijdens de ramadan, de meest inhumane manier van slachten is! Gewoon onnodig lijden!

Niets voor niets dat in slachthuizen met een pinpistool werken om door de hersens heen te schieten... vele weten dit niet, maar, maar zo is het eenmaal. ( ga maar klagen bij je supermarkt als het je niet bevalt )

Daarmee schakel je de hersenfunctie gelijk uit zodat het dier niets meekrijgt.

snij je de keel eerst door, dan duurt het even voordat de hersens geen bloed meer krijgen. Dat veroorzaakt stress in de dieren en dat veroorzaakt verzuurt vlees.
Verzuurt vlees kenmerkt zich door donker te zijn en niet echt eetbaar ( hoge PH gehalte door stress )

Daarom alleen al gewoon niet islamitisch slachten

Kamikazepiloot | 21-07-20 | 20:23 | 4

gooit en -en- in de eerste regel naar boven!

Sorry wegens bezuinigen, omdat mark zonodig sinterklaas wil spelen, kan ik mij geen kroontje meer veroorloven om foutjes te corrigeren !

Kamikazepiloot | 21-07-20 | 20:25

en dan zeg ik maar niks over de NVWA... dat lijkt mij verstandig, anders gaat de beerput nog verder open

Kamikazepiloot | 21-07-20 | 20:27

Ook: hoe lichter het vlees, hoe jonger de koe.

Mr_Natural | 21-07-20 | 20:50
▼ 1 antwoord verborgen

Een keer een stier geslacht. Dat was een boel werk. En zo'n beest is ook niet in 1 keer dood, ook al snijd je de keel door. En natuurlijk veel bloed overal.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 20:23 | 9

@DrumPiet | 21-07-20 | 20:40:
Ah, er is een klein verschil.
Leonardo da Vinci wordt niet gezien binnen de grootste ideologie ter wereld, als iemand wiens voorbeeld, ook op dit gebied, tot op de dag van heden moet worden nageleefd.
Ome Mohammed wel.
250 per jaar alleen al in Nederland- De overheid kijkt wel even de andere kant op-want moslims, weet je wel.
https://www.planinternational.nl/projecten/kindhuwelijken-in-nederland

Roadblock | 21-07-20 | 20:45

@Basil Fawlty | 21-07-20 | 20:42: Haha, die heb ik gebraden en opgegeten, de avond voor de huwelijksnacht.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 22:04
▼ 6 antwoorden verborgen

lol, in alle ERKENDE slachthuizen staat er. What about de schuurtjes en balkonnetjes?

V-styn | 21-07-20 | 20:22 | 1

Nou ja, dat zijn de -niet erkende -hobbyisten.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 20:23

Een jong schaap is lam.
Staat in de Koeran.
Maar hygiëne is toch niet nodig, dat is niet zo belangrijk tijdens het offerfeest.
Dierenwelzijn misschien wel, maar uiteindelijk worden die dieren toch wel opgevreten.

Ruimedenker | 21-07-20 | 20:22

Staat NVWA voor Niet Verdoven Want Allah?

nick.name | 21-07-20 | 20:20 | 1

Nederland Verlaten Want Achterlijk?

knutsel_ | 21-07-20 | 20:22

Halal slachten is sowieso toch tegen alle regels in? Welk toezicht hebben we het dan over? Aangepast aan islamitische regels?

Kanon Bier | 21-07-20 | 20:19 | 2

het bekende toezicht dat voor alles en iedereen geldt behalve......

langzullenweleven | 21-07-20 | 20:21

Och hemel, krijgen we dat weer.
Als ik de kinderboerderijen was, zorgde in voor extra bewaking de komende tijd.

RickRD | 21-07-20 | 20:19 | 1

Bij mij in de buurt is ook een kinderboerderij. Rond deze tijd verschijnen er vaak gaten in de omheining. De verzorgers en de gemeente reageren daarop door de omheining te verzwaren en nieuwe dieren te kopen. Daar, probleem opgelost. Zie je wel, niks aan de hand, is allemaal hysterie.

Nivelleermarionet | 21-07-20 | 21:03

Goed zo, hak ze in de pan!

Dr. Blechtrummel | 21-07-20 | 20:19

Waar liggen de voorgedrukte aangifteformulieren?

Deflatiemonster | 21-07-20 | 20:17

Niet gek dat Moslims meer/beter in de gaten worden gehouden dan de rest.
Wil iemand beweren dat ze het daar niet zelf naar gemaakt hebben...?

En jajaja, de goede lijden eronder zus en zo en ze zijn niet allemaal zo dit en dat. Ik ken het inmiddels wel.
Moeten ze de kwaden verwijten, en niemand anders.

Realism Is All | 21-07-20 | 20:14 | 3

"'s Lands wijs, 's lands eer" zullen we maar zeggen....

Ommezwaai | 21-07-20 | 20:18

Ik vind het prima dat er gecontroleerd wordt waar het smeult.

ole guapa | 21-07-20 | 21:07

@ole guapa | 21-07-20 | 21:07: IES dieskriemienasie

Bijtendehond | 22-07-20 | 08:42

Ik eet al vele jaren geen halal meer.

TBZM | 21-07-20 | 20:13 | 15

@snapal | 21-07-20 | 20:25:
Daar zijn 2 partijen voor nodig. Ervaart u ook die inclusiviteit als u niet met de poeplap komt wapperen of hun dochter mee uit komt vragen?

Graaisnaaiert | 21-07-20 | 20:39

@snapal | 21-07-20 | 20:25:
Leest u nog maar eens de sura na, over geen vriendschap met ongelovigen sluiten, en als het niet anders kan dan mag men vriendschap veinzen, als men maar in zijn hart de ongelovigen blijft haten.
Een tamelijk immorele en hypocriete houding niet?
Maar de slager vindt uw geld natuurlijk goed.

Roadblock | 21-07-20 | 20:57
▼ 12 antwoorden verborgen

Waar gaat dit in godsnaam over?

Blauwpetje | 21-07-20 | 20:12 | 4

Allahnaam! jeweettoggg

GuusHetSchaapje | 21-07-20 | 20:22

@Dr. Blechtrummel | 21-07-20 | 20:21: Voor of na dat ze ontmaagd zijn?

DeviousDick³ | 21-07-20 | 23:53
▼ 1 antwoord verborgen

Vanuit de vrachtauto?

Ruimedenker | 21-07-20 | 20:12

For een split second las ik Niggers With Attitude.
Gelukkig ben ik niet gestopt met lezen en begrijp dat het om diertjes gaat in plaats van wat vage rap uit den ouden doosch.
Hup diertjes!

Maya de Blij | 21-07-20 | 20:10 | 5

Hoezo perma? Is toch gewoon een artiesten naam?

Niamh | 21-07-20 | 20:20

Ik was dit weekend iets te duidelijk.
Stond er twee minuten.
Kijken hoe lang dit duurt.
Ja, en over die uit de vrachtwagenverkoop geen woord.

hotnot | 21-07-20 | 20:23

@Koenz0r | 21-07-20 | 20:12: als ze zichzelf zo noemen, waarom mag iemand anders dat niet dan? We zijn toch allemaal gelijk?!

Sinterbikske | 21-07-20 | 20:27
▼ 2 antwoorden verborgen

"Religious inspired violence"?

Valse_nootjes | 21-07-20 | 20:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken