Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Kansloze asielplaag ongehinderd verder' maar dan in andere bewoordingen

Helft aso-azc'ers gaat ervandoor

aso-azc in Hoogeveen, een voormalige gevangenis

Dat wordt weer lachen aan de redactietafel van De Telebelg, als ze met die zure koppen tegenover elkaar zitten en elkaar het licht in de ogen niet gunnen, op zoek naar een sprankje gezelligheid. In de krant van vandaag doen ze een "KANSLOZE ASIELPLAAG ONGEHINDERD VERDER" maar dan opgeschreven als "Helft asiel-raddraaiers loopt weg uit straf-azc. Opvolger aso-azc worstelt met in gareel houden lastposten". Geen haat maar feiten; de 'lastposten' zijn kansloze asielzoekers die het met hun hinderlijke gedrag al verpest hebben in een normaal azc. Die moet je gewoon lekker terugbrengen naar hun eigen land & doei, ware het niet dat we het woord 'daadkracht' nog niet hebben aangetroffen in het woordenboek van de TENA Lady van Justitie en Veiligheid, Ankie Broekers-Knol. Vanuit het straf-azc in Hoogeveen neemt de helft van de plezierverpesters dus de benen, want het is weliswaar een soort gevangenis, maar dan wel eentje met de poort open. "Waar de raddraaiers naartoe vertrekken is niet bekend, maar ze zijn in ieder geval niet welkom in een regulier asielzoekerscentrum." Wat iemand die raddraaiers nou eens zou moeten vertellen: de poort van Nederland staat óók open. Niet alleen van buiten naar binnen (dat weten ze wel), maar ook van binnen naar buiten. "Nederland is niet goed", schreeuwt een Noord-Afrikaanse bewoner van de HTL door de gang, terwijl er over de binnenplaats luide Afrikaanse dansmuziek galmt. "Mijn leven is een hel hier. Hier is het echt niet fijn." GA DAN.

Peterrrrrrr ziet het ook hoor

Social

Reaguursels

Inloggen

En als er dan eens iemand wordt uitgezet komt die persoon huilie huilie doen op de tv en dan vinden we het allemaal weer zielig, komen er acties en mag hij of zij alsnog blijven.

Kattie | 20-07-20 | 22:37

Te licht om te vervolgen? Nee, er staat niet voor niets in de wet dat het niet is toegestaan. Peterrrrrr bedoelt dat men toch niet betaalt (boete) of hem eruit naait en de straf ontloopt. Ja dan ben je geen raddraaier natuurlijk..

mr.money | 20-07-20 | 21:46

Ik las in dat Telebelg-stukkie dat 'een aantal verdwijnt in de illegaliteit' - maar dat noemen we tegenwoordig toch 'ongedocumenteerden'?

Daar zijn ze in Halalsterdam helemaal gek op toch. Zelfs speciale hotels voor dat soort gasten geopend.
Gaat alles toch nog goed komen!

EefjeWentelteefje | 20-07-20 | 20:57
-weggejorist-
Feitenpliesie | 20-07-20 | 17:30

Model Australië: check vóór de poort en niet OK is terug op het vliegtuig; niet eerst vragen of land van herkomst dat goed vindt. Maar ja, daarvoor moet je grenzen hebben, en "we" hebben afgesproken dat we die niet meer nodig hadden.

Nederland slecht? Prima, eerstvolgende vliegtuig naar Eritrea.

Valse_nootjes | 20-07-20 | 17:27

Peter R. is na Matthijs en Jeroen zo ongeveer de meest verdienende TV-"prominent". Die weet precies waar welk geluid scoort. Die houdt dat nog wel een tijd vol.

Phantomas | 20-07-20 | 16:58

Gefeliciteerd met de tweede plaats Max!

Whmm | 20-07-20 | 16:44

Kan er niet iets geregeld worden met de Bermuda driehoek.

likdoorn | 20-07-20 | 16:15

Wat wil die De Vies nou eigenlijk zeggen?

Ride_On | 20-07-20 | 13:47 | 3

Dat zijn voormalig advocatenkantoortje floreert met behulp van de doelgroep waar het hier over gaat.

van der g | 20-07-20 | 13:54

'Wij gaan rechts met de neus in diversiteit drukken.' Zoals Blair dat zei.

Caesar.is.Keizer | 20-07-20 | 14:16

Dat de Telegraaf eigenlijk moet zwijgen over raddraaiers in de AZC's want dan komt alles goed.

Nehemia | 20-07-20 | 14:59

Wel goed voor de diversiteit dus Sylvana is blij. Maar ja die raddraaiers lopen dan ook niet door haar straat...

Proud Infidel | 20-07-20 | 13:36 | 1

Eens gaat dat veranderen.

Nehemia | 20-07-20 | 15:00

Waarom zit dat opvangcentrum niet in hartje Amsterdam?

Is dit nog nieuws? | 20-07-20 | 13:27 | 1

Dan wordt het deugen te lastig

Ride_On | 20-07-20 | 13:48

Binnenkort zal blijken dat de weggelopen asielzoekers toch hun dagvergoeding en gratis woonruimte hebben gekregen ( waarschijnlijk nadat er een misdrijf heeft plaatsgevonden.
Rutte zal zich "dood ergeren".

Zorc | 20-07-20 | 13:22 | 1

Waarna een bulderende schaterlach de grond doet trillen.

Nehemia | 20-07-20 | 15:01

Hyacinth Broekers Knol valt zwaar tegen al zal ze wat het opsluiten van deze galgebrokjes gehouden zijn aan internationale richtlijnen

lingo star | 20-07-20 | 13:15

Je zult maar beheerder van zo'n centrum zijn en met lede ogen moeten aanzien dat je geen politieke steun en strafrechtelijke back-up hebt om hard op te treden tegen deze aso's.

Mannes | 20-07-20 | 13:12 | 1

De politiek denkt dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn.

Nehemia | 20-07-20 | 15:04

Kunnen we geen crowdfundingplatform ‘peterhoujelinksetyphusmuileens’ oprichten? Dan kopen we met dat geld de NPO en linkse krantjes om in ruil voor het doodzwijgen van deze verwarde linkse (soros)dwaas..... moe van!

Rest In Privacy | 20-07-20 | 12:56 | 1

#moevanpeter

Dirk III | 20-07-20 | 13:08

Kunnen ze Peter R De Vries niet uitzetten die azijnzeiker verpest iedere dag voor mij want waar je ook kijk je ziet altijd die narcistiche kwal op tv.

Nietgek | 20-07-20 | 12:56 | 2

Drie dingen zijn zeker in het leven. De dood, de belasting en Peter R de Vries.

Nehemia | 20-07-20 | 15:07

LOL

DooieKapotte | 20-07-20 | 20:34

Mogelijk dat Rutger Groot Wassink dit 'onrecht' kan oplossen door deze 'zielige' overlastgevers in het 'lieve' Amsterdam een verblijfplaats en uitkering aan te bieden.

Gemeen Mosje | 20-07-20 | 12:50 | 5

@Nehemia | 20-07-20 | 15:09:
Zou jij dat dan leuk vinden bij die juf... brrrrr Dan rennen ze weer terug naar de aso-azc....

Gemeen Mosje | 20-07-20 | 15:15

@Gemeen Mosje | 20-07-20 | 15:15: LOL. In het maisveld schijnt Claudia het ook goed te doen.

Nehemia | 20-07-20 | 15:59
▼ 2 antwoorden verborgen

De overheid is al jaren stelselmatig bezig de oorspronkelijke bewoners kapot te maken ten faveure van andere nationaliteiten. Driewerf hoera voor de EU.

piet7003 | 20-07-20 | 12:36 | 1

Zoals Baudet zou zeggen: 'homeopathische verdunning.'

Nehemia | 20-07-20 | 15:10

Gelukkig hebben we een opgewarmd lijk als staatssecretaris die dit ‘supersnel en effectief’ gaat aanpakken. Morgen zal ze een onderzoek instellen. Verder Petej Rj. De Vries. Ach, een mannetje dat gefrustreerd is geraakt omdat hij vroeger om z’n hazenlip erg is gepest. Pathetisch zielig geval. Negeren.

Fuckinghell | 20-07-20 | 12:35

Haha, "TENA Lady van Justitie en Veiligheid". :D

zwarte_weduwe | 20-07-20 | 12:35

Peter R. de Vries: "Telegraaf heeft het weer eens over asielzoekers...." Dat zal ook nog wel een poosje doorgaan Peter. Net zo lang totdat de overheid het asielbeleid uitvoert zoals dat ooit zo bedoeld was. Totdat we dus functionerend en effectief uitzetbeleid hebben. En de asielaanvraag niet automatisch meer betekent dat we veroordeeld worden kanslozen, uitgeprocedeerden of criminelen tot in lengte van dagen op te vangen.

jochum1980 | 20-07-20 | 12:30

Landloperij weer strafbaar maken.
Dan hoef je dit volk niet meer asielzoekers te noemen maar zijn ze ongewenste landlopers.

pejoar | 20-07-20 | 12:17 | 1

Dat zou klote zijn. Er zijn meer dakloze autochtonen dan je denkt, mede dankzij het voortrekken van migranten. Dan zouden de verkeerdere mensen worden vervolgd, namelijk de lui die de dupe zijn van dit uitschot. Zoals mijn dochter die al twee jaar in een caravan op een vakantiepark woont omdat ze te normaal en te blond is om een woning te krijgen.

Larie_koekstra | 20-07-20 | 13:41

De Telegraaf: Kamerlid Bente Becker noemt het ’heel goed’ dat staatssecretaris Broekers-Knol (Justitie) met de opvang de randen van de regels opzoekt. De randen van de regels - Brokers-Knol en daadkracht. Lamenielachuh.

Slough | 20-07-20 | 12:12 | 1

Die randen zijn heel erg elastisch. Daar kan het oude PTT-elastiek nog een puntje aan zuigen.

Nehemia | 20-07-20 | 15:12

Ga dit niet eens lezen...

Raetsheer | 20-07-20 | 12:11

Die Peturrr zelf zit aan de coke, gaat met vrouwen om alsof het zn bezit is en is een hele nare man. Hij mag wel eens in de spiegel kijken voordat hij met zn vingertje naar anderen begint te wijzen

Fijn_dat_je_er_bent | 20-07-20 | 12:10 | 2

Lijkt me voor iemand met zo'n narcistische kop niet fijn om in de spiegel te kijken. Bovendien ontbreekt het hem aan zelfreflectie met z'n criminele matties. Het is gewoon een zure pisvlek die na z'n misdaadprogrammaatje in de anonomiteit had moeten verdwijnen.

drekzooi | 20-07-20 | 12:24

Het mooie van Peter is dat hij ook niet het eeuwige leven heeft.

Nehemia | 20-07-20 | 15:12
-weggejorist-
Fijn_dat_je_er_bent | 20-07-20 | 12:05 | 2

Als er een land bestaat van, Melk&Honing. Waarvan de grenzen open staan. Hoeveel illegale die stelend en rovend door het leven gaan, zou dat aantrekken? Veel meer dan Rutte ooit zal toegeven. Twee miljoen? Of vier.

bigstone | 20-07-20 | 11:53

Blijft toch vreemd, je krijgt in een land in een land onderdak en een asielprocedure om vervolgens de gastheren en dames lastig te gaan vallen............. als ik het niet las zou ik het niet geloven.

buster24 | 20-07-20 | 11:53 | 2

Dieren hebben geen geweten.

bigstone | 20-07-20 | 11:54

"om vervolgens de gastheren en dames lastig te gaan vallen"

Ja, op het moment dat ze afgewezen worden, en zich realiseren dat ze echt 'kansloos' zijn, want ze hadden gedacht dat ze hier probleemloos een verblijfsvergunning zouden krijgen, het 'toegangskaartje' tot gratis geld, sociale huurwoningen, en gratis voorzieningen. Daar zijn ze voor gekomen, en als dat niet doorgaat, raken ze erg 'gefrustreerd' en gaan zich vervelend gedragen.

Dr_Johnson | 20-07-20 | 12:38

Ach... als volgens Peter R een klein delict al de norm is. Niet gedragen, is direct het stempel “normaal doen en optieven!”. Maar nee hoor, uw fiets mag gestolen worden, de middenstand geplunderd, inbraak, lastigvallen van, etc etc... kortom das heul normaal in NL.

radbraker | 20-07-20 | 11:53

Dit is natuurlijk gewoon het beleid. Zo kom je van dit probleem af. Laten we zeggen dat de helft in Nederland op rooftocht gaat en de andere helft in Duitsland, dan ben je toch weer 50% van de rooftochten kwijt. Bovendien scoren de statistieken veel minder overlast door minder overlast-meldingen in de omgeving. Nu nog even wat manipuleren met de criminaliteitscijfertjes en je hebt het hele probleem gratis en voor niks opgelost. Een win-win situatie.

HoniSoit | 20-07-20 | 11:52

.. maar goed. Peterrr heeft het over delicten die te licht zijn om te vervolgen. Buiten moord om worden dat er steeds meer in Nederland. Met deze asielplaag wordt er ook steeds minder vervolgd, want werkdruk bij de politie.

Jan Passant mk2 | 20-07-20 | 11:40

Hoeveel heeft De Vries er wel al niet opgevangen?
Ik ben de tel kwijt...

Nico_the_Sparrow | 20-07-20 | 11:40 | 2

De man heeft altijd een alibi.

Nehemia | 20-07-20 | 15:14

OPgevangen helemaal niets. Maar gevangen heel wat miljoenen.

xavier | 20-07-20 | 17:14

Ach gut lullo petertje de betweter laat ook weer van zich horen. Man flikker op.

Voorhebben | 20-07-20 | 11:30

Mijn onderbuik raakt overspannen van deze berichten. We zijn echt gekke Henkie, hé! Er is veel verbeterd de afgelopen 25 jaar, maar het asielbeleid is er niet eentje van.

Wat is er mis met 'oppakken en terugsturen/verbannen'? Dat laatste is niet eenvoudig, weet ik, maar het lijkt nu alsof we het allemaal maar gewoon voor lief nemen.
Als ik mij gedraag, zoals deze groep asielzoekers, dan krijg ik minimaal een werkstraf, maar mogelijk ook een poosje water en brood in een 'luxe' gevangenis.
Maar deze gasten komen blijkbaar overal mee weg. Als het verkiezingstijd wordt horen we weer wat spierballentaal, van vvd, cda en uiteraard FvD en Wilders, maar dat verstomd al weer snel.
-

Bernhard de II | 20-07-20 | 11:26 | 4

"Wat is er mis met 'oppakken en terugsturen/verbannen'? Dat laatste is niet eenvoudig"

Dat dacht ik vroeger ook altijd, omdat de boven-ons-gestelden dat voortdurend zeiden: nee, bepaalde landen werken niet mee, bepaalde landen weigeren een laissez-passer' af te geven, bepaalde landen nemen hun eigen onderdanen alleen terug als ze vrijwillig teruggaan, etc, etc.

Maar sinds Turkije heeft laten zien dat het wel kan, geloof ik die bullshit niet meer. Van Fatima uit Tilburg, ISertje die op zeker moment in Turkije zat, was het Nederlanderschap al ingetrokken. Toch zette Turkije Fatima, onder hevig protest van Nederland, op een vlucht naar Amsterdam. Nederland voerde uiteraard aan dat ze geen Nederlands paspoort had, alleen nog maar de Marokkaanse nationaliteit, en had derhalve op een vlucht naar Marokko gezet moeten worden. Maar niks hoor, Turkije had volkomen schijt aan Nederland, en nu zitten we hier weer met die IS rat opgescheept. Ze is dacht ik in afwachting van een rechtszaak, maar dat weet ik niet zeker. Ze zou in de gevangenis moeten zitten, wachtend op uitzetting naar Marokko. Die berechten haar eventueel maar, het is er één van hun, niet van ons. Maar voorlopig lees je niets meer over haar.

Dus ik denk dat het wel degelijk mogelijk is om die criminele overlasnaffers gewoon op een vlucht naar Marokko te zetten zonder papieren. Als het toestel geland is, stuur je ze maar een officiële email, waarin je uitlegt dat we hebben vastgesteld dat meneer een naffer is, illegaal in Nederland aanwezig was, en hier hebben jullie hem terug; veel geluk ermee.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Dr_Johnson | 20-07-20 | 11:43

@Dr_Johnson | 20-07-20 | 11:43: Ik ben het helemaal met je eens hoor. Het hangt tussen onmacht en onwil in. De politieke wil om door te pakken lijkt er toch niet te zijn.
-

Bernhard de II | 20-07-20 | 11:47

Hoezo : er is veel verbeterd de afgelopen 25 jaar ?? Overal is shit (geld- en personeelsproblemen) : Zorg, politie , OM , Justitie, COA, CBR, Woningnood, belastingdienst, illegalen, uitgeprocedeerde asielzoekers, aardbevingschade Groningen die maar niet geregeld wordt, bijstandstrekkers die op hun luie reet kunnen blijven zitten , terwijl polen en roemenen hierheen komen om te werken in de kassen (-> die hebben ook weer een huis,zorg, etc nodig )

FrankOngerust | 20-07-20 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Echte vluchtelingen hebben we al jaren niet meer gehad. In mijn beleving zijn het hoofdzakelijk gelukszoekers of mensen met verkeerde bedoelingen.

BozePaarseMan | 20-07-20 | 11:25 | 2

Vietnamese bootvluchtelingen toen ik jong was. En enkele keurige Syrische gezinnetjes. Echte vluchtelingen zijn het probleem niet.

small_town_dude | 20-07-20 | 11:49

Het zijn voornamelijk welvaartstaatjagers.

Nehemia | 20-07-20 | 15:15

LOL! Straf AZC met de poorten wagenwijd open, Wat denk je nou zelf?
Zou dat AZC vol zitten met gezinnetjes met kleine kinderen uit oorlogs gebieden of mannelijke testosteron bommen van een Afrikaanse/MO afkomst met een bedenkelijke geloofsovertuiging?

To enhance migration staat er in het Marrakesh Pact.
Ook staat er letterlijk in het pact dat de MSM niets negatiefs over de Immigratie mag melden.
Nu kunnen we met z'n allen verbouwereerd staan te kijken maar dit is gewoon het beleid dat wordt uitgevoerd.

Datgingniegoed | 20-07-20 | 11:18 | 3

Waarom Marakech met alle geweld getekend moest worden, is nooit duidelijk geworden. Het past wel uitstekend in de totale afbraakagenda van Mark Rutte.

5611 | 20-07-20 | 11:25

@5611 | 20-07-20 | 11:25: Maar Mark houdt toch maar mooi zijn poot stijf in de EU onderhandelingen (Dat is tot nu, hij houdt waarschijnlijk scherp in de gaten hoe de kiescijfers ervoor staan het. het liegebeest)

Slough | 20-07-20 | 12:16

@Slough | 20-07-20 | 12:16:
Allemaal toneel, Op 4Dec 2019 is er al ondertekent door Min Financiën.
Heeft Rutte z'n mijter en staf mee? Want sinterklaas komt tegenwoordig uit Nederland en het volk is de zwarte piet.

Datgingniegoed | 20-07-20 | 13:04

Je stem uitbrengen mensen! Broekie staat voor de VVD, de partij van pappen en nathouden – dweilen met de kraan open.
Een nieuwe diamant aan het collier van mislukkingen van de VVD: een hotel voor kansloze criminele asielshoppers – waar ze gewoon uit kunnen lopen.
Je stem uitbrengen!

Du-u-u-h | 20-07-20 | 11:05

Peter R bagatalliseert hier "intimidatie, agressie en hinderlijk gedrag" en vind dus dat je mensen die dat soort gedrag vertonen geen 'lastposten' mag noemen.

Die man is van het padje af. Of solliciteert hij weer naar een ferme uitspraak die hij kan komen doen op de publieke omroep voor 2000 euro?

En die kroongetuige van hem? Is dat een Belhamel? Of toch een Lastpak? Of een Drommelse Vlegel?

Knufter | 20-07-20 | 11:03 | 1

Peter weet dat in zijn deugwereld de term asielzoekers alleen vergezeld mag worden van woorden die aanduiden dat het zielige mensen zijn die hulp nodig hebben. Verder komt hij niet. Dus dat het calculerend tuig is dat ellende brengt op tal van plekken mag en kan niet volgens Peter de Beperkte.

Graaier | 20-07-20 | 11:18

Kritische burgers/politici krijgen als verweer dat er ook autochtonen zijn met hetzelfde perpectief/sociale status ze bijna evenveel overlast/crimineel zijn als die allochtonen. En dat blanke tokkies ook onwenselijk zijn en keihard aangepakt moeten worden. Nou Snap ik niet dat je al die criminele, radicale, werkloze asielzoekers dan nog steeds zo graag hier welkom heet... De absolute meerderheid dat uit Afrika en midden oosten elke jaar in NL aanwandelt valt onder de negatieve categorie: crimineel, radicaal, financieel onrendabel, werkloos enz. Het mag jaarlijks miljarden kosten maar autochtonen tokkies moeten afgevoerd worden naar het oosten. Heel selectief wederom.

Hollandse_blauwe | 20-07-20 | 11:02 | 6

@Knufter | 20-07-20 | 11:04: Een asieleiser die hier niet hoort en HIER een moord pleegt??? Dat mag dus van u?

Gokmaar | 20-07-20 | 12:02

@Knufter | 20-07-20 | 11:04: Natuurlijk, het zijn alleen maar statistieken. Op papier kun je idd alles goedpraten. Totdat je wordt beroofd door een ongewenste vreemdeling.

NorthStar | 20-07-20 | 14:43

@Knufter | 20-07-20 | 11:04: Alleen zal een en ander sneller geaccelereerd worden door een bepaalde religie.

Nehemia | 20-07-20 | 15:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Kunnen die raddraaiers niet op de kermis gaan werken? Doen ze iets nuttigs.

Knufter | 20-07-20 | 11:00 | 2

Botsauto's terugkoppen of zo...

Air van Boven Dorens | 20-07-20 | 12:27

Achter een suikerspinkraam bijvoorbeeld.

Nehemia | 20-07-20 | 15:18

Ja hallo meneer de Vries, ik betaal die krant elke maand om feiten in de juiste context te plaatsen. Ik voel mij beledigd.

Leptob | 20-07-20 | 10:54 | 2

'Die kranr', 'feiten' en 'juiste context' zijn drie begrippen die niet bij elkaar horen.

Red shirt | 20-07-20 | 11:08

Groot Waanzink zal ze met open armen ontvangen.

Datzullenwenogweleen | 20-07-20 | 10:54

Sociale woningen en huursubsidie zijn voor mensen van hier.
Niet voor kansloze gelukszoekers uit Afrika.
Als dit betekent dat we uit de EU moeten dan krijgt het mijn zegen.

Papa Jones | 20-07-20 | 10:53 | 4

@Shadowzz | 20-07-20 | 11:02:
Dat zijn de landen die het Marrakesh pact niet hebben ondertekend.
Nederland wel.

Datgingniegoed | 20-07-20 | 11:28

@Shadowzz | 20-07-20 | 11:02: Het is wel degelijk de EU die dit met zijn in theorie prachtige regels en rechten oplegt. Alleen is onze regering zo stom pm dat ook uit te voeren. De landen in Midden-Europa of een Denemarken hebben wel regeringen met ruggengraat die Brussel gewoon de meer dan verdiende middelvinger geven.

5611 | 20-07-20 | 11:29
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland en handhaven, das zoiets als Oost en West never zullen de twee elkaar ontmoeten, behoudens snelheidscontroles en dan voor 2 km de Sjaak, dat dan weer wel.

william7055 | 20-07-20 | 10:53

Over andere bewoording gesproken:

De politie overweegt de termen 'islamitische terreur' of 'jihadi' te schrappen omdat ze 'de gemeenschapsbetrekkingen niet helpen'.

www.dailymail.co.uk/news/article-8539...

schedewindje | 20-07-20 | 10:52 | 3

De Britse politie uiteraard, maar dan kunnen die van ons natuurlijk niet achterblijven.

schedewindje | 20-07-20 | 10:53

"Islamitische terreur" is veelal te zien als pleonasme. Dat snap ik dan nog wel.

H. Drievuldigheid | 20-07-20 | 11:05

Ja, in de UK zijn ze wat wegkijken, downplayen, en vergoelijken betreft nog een graadje erger dan hier in Nederland.

Dr_Johnson | 20-07-20 | 11:28

Waar gaat het Peterrr nou om? De termen die gebruikt worden of je mag hier niet over verslaggeven?

r_leeuwenhart | 20-07-20 | 10:51

Peter wuift criminaliteit door allochtonen altijd fijntjes weg.. Net als zijn andere linkse deug-kameraden.

Ommezwaai | 20-07-20 | 10:51 | 1

Eén ding weet ik wel. Petertje is niet zuiver op de graat.

Nehemia | 20-07-20 | 15:22

Voor Peturrr r de Vries zou moeten gelden, schoenmaker hou je bij je leest. Wat is dat toch met figuren die excelleren in 1 tak van sport dat zij menen dat de rest van de mensheid zit te wachten op hun ongefundeerde politieke mening?

therealbraindump | 20-07-20 | 10:50 | 3

Hier zijn figuren met een mening die zelfs in geen enkele tak van sport excelleren.

Red shirt | 20-07-20 | 10:52

@Red shirt | 20-07-20 | 10:52: een irrelevante opmerking rood shirtje. De Vries denkt dat mensen zitten te wachten op zijn politieke mening omdat hij een uitstekende misdaadjournalist is, dat bevreemd mij.

therealbraindump | 20-07-20 | 10:57

@therealbraindump | 20-07-20 | 10:57: Die profileringsdrang zal ook wel te maken hebben met het gegeven dat hij alle schnabbels in stand wil blijven houden. Dan moet je lawaai blijven maken.

Nehemia | 20-07-20 | 15:23

Vreemd, Holleeder was maar 1 overlastgever maar daar deed Peter R. graag aangifte tegen.

Markutte | 20-07-20 | 10:49

Wat doet Verstappen eigenlijk in een AZC? En waarom heeft ie zich daar terug geknokt?

Odin | 20-07-20 | 10:48 | 1

Omdat hij een belg is.

dhrat | 20-07-20 | 10:55

Dus asielzoekers krijgen een 'foei' gesprekje als ze overlast veroorzaken. Maar dat bleek niet effectief (duh). De AZC's zelf krijgen de boel niet onder controle. Dus bouwen we een speciaal AZC voor de overlastveroorzakers. Die vervolgens weglopen, want dat kan gewoon.
Die lui volgens onze wetten aanpakken is natuurlijk geen optie, want dan komt het in de statistieken en kunnen ze naar hun verblijfsvergunning fluiten. Het lijkt wel een geloofsovertuiging, lekker binnen je eigen kring proberen op te lossen.
Die hele asielindustrie is zo verrot.

memanta82 | 20-07-20 | 10:47

Ons Nederland is overvol. VOL IS VOL. Was het vroeger. Niemand die luisterde.

bigstone | 20-07-20 | 10:46 | 1

Dat is het niet eens, het is gewoon onwil om regelrecht tuig dat hier aangespoeld komt, aan te pakken. Een harde aanpak bestaat slechts voor de werkende autochtone bevolking die van meer dan de helft van zijn inkomen beroofd wordt en vervolgens keihard aangepakt wordt als ze 3 km te hard op de A2 rijden. Maar dat is eigenlijk ook terecht want met onze blanke huidskleur zijn wij voor Mark Rutte toch slechts rabiate racisten.

5611 | 20-07-20 | 10:53

Wel fijn voor Peter dat Twitter bestaat. Heeft ie eindelijk een podium om ook eens zijn mening te geven.

MarkiesDeBalzaque | 20-07-20 | 10:46

Te licht om te vervolgen:
Diefstal
Vernieling
Intimidatie
Zwartrijden
Geweldpleging
Opruiing
Etc...

Al met al al die dingen waardoor racisme ontstaat als je de daders niet aanpakt. De zichtbare, vervelende dingen die je dagelijk meemaakt en waardoor je vanzelf een hekel aan ze krijgt.

En waarom is dat te licht om te vervolgen voor een asielzoeker en niet voor een autochtoon? Waarschijnlijk omdat dat ineens alle delicten geregistreerd staan en door het cbs gepubliceerd worden. En dan krijgen we ineens een nog negatiever beeld van ze.

High speed duck | 20-07-20 | 10:45 | 2

je vergeet aanranding

r_leeuwenhart | 20-07-20 | 10:49

"dingen waardoor racisme ontstaat...". Ik heb nog maar kort geleden geleerd dat Marokkanen een ras zijn. En nu blijkt dat asielzoekers ook een ras zijn. Dat kan niet hetzelfde ras zijn, want we hebben dobbernegers en ook Armenen en dat is echt niet hetzelfde. Een Marokkaanse asielzoeker hoort dus bij twee rassen tegelijk; een soort Chinese neger dus.

JvanDeventer | 20-07-20 | 12:36

Zoals Hiddema zei: het meeste asieltuig pleegt feiten waarvoor voorlopige hechtenis is toegelaten. NEEM ZE DAN OOK IN VOORLOPIGE HECHTENIS. Is de buitenwacht tenminste gevrijwaard van een boel ellende.

Stratum | 20-07-20 | 10:44 | 2

In het stuk staat dat agressie en intimidatie feiten zijn die te licht zijn om te vervolgen.

dhrat | 20-07-20 | 10:46

Kost teveel geld en lege gevangenissen straalt goed af in de jaarboeken.

Nehemia | 20-07-20 | 15:27

"Delicten die te licht zijn om te vervolgen"
Als ik de kans kreeg wikkelde ik deze tekst om een baksteen en gooide ik die persoonlijk bij hem door de voorruit.
Tenslotte een delict die te licht is om te vervolgen.

Mr.Crowley | 20-07-20 | 10:44 | 2

dat

Stratum | 20-07-20 | 10:44

Mensen kunnen heel veel last hebben van delicten die te licht zijn om te vervolgen, totale eikel.
En jij doet het af of er niets aan de hand is.

Mr.Crowley | 20-07-20 | 10:45

Peter R. is ook kansloos en moet ook terug.

Dubbelepunthoofd | 20-07-20 | 10:43

Peterrrrr heeft gelijk. Het taalgebruik in de Televaag had veel steviger gekund....

Odin | 20-07-20 | 10:43

De overheid is naïef, maar dat weet iedereen.
Had ze gelijk maar de grens overgezet maar dat “mag” natuurlijk niet, want papieren.

jan6894 | 20-07-20 | 10:41

Om nou opeens een stukje oud-Hollandse folklore als een probleem te bestempelen gaat een beetje ver. Dan kan je de bootjes in Giethoorn ook wel een probleem vinden.

Pedronegro | 20-07-20 | 10:40

Ik geef ze groot gelijk. Als je daar blijft zitten (je bent toch al kansloos) kom je nooit aan een vrouw en/of kind. Heb je wel nodig als je in Nederland wilt wonen.

druipsmurf | 20-07-20 | 10:40

Eigenlijk zou de overheid geen boetes mogen uitdelen totdat ze dit criminele asielzoeker probleem hebben opgelost.

Nederland80 | 20-07-20 | 10:35

Kan de Vries niet beter zelf een paar van deze ontspoorden opvangen?
Zo maar voor een paar maanden, om het een keer te proberen. Die paar lichte delicten neem je dan voor lief. Voor de deugpunten die je gaat scoren.

NPOlitiekgekleurd | 20-07-20 | 10:32 | 2

als de Vries uitspraken doet die negatief afstralen op Marrokaanse criminelen dan gaat hij er als eerste aan. Zal niet de eerste misdaadjournalist zijn.

small_town_dude | 20-07-20 | 10:38

@small_town_dude | 20-07-20 | 10:38:
Zijn wegkijkgedrag als het gaat om criminele marokkanen is wel erg opvallend en kan eigenlijk alleen maar verklaard worden dat hij blijkbaar uiterst bang voor ze is.

2voor12 | 20-07-20 | 10:40

Natuurlijk is het vreselijk hier. Er zitten in de lucht partikels met geïnstitutionaliseerde racisme.

Deflatiemonster | 20-07-20 | 10:30

Jammer dat de asielplaag slechts delicten pleegt die te licht zijn om te vervolgen, maar als ik 130 rij overdag het CJIB mij wél tot in het einde der tijden achtervolgt voor innen van boete van maar liefst 286 euro.

Netelnekkie | 20-07-20 | 10:29 | 3

Zelfs voor 2 km/uur te hard blijven ze je achtervolgen.

2voor12 | 20-07-20 | 10:30

jammer dat we dit argument al 20 jaar moeten gebruiken maar dat er steeds niet mee gebeurt.

small_town_dude | 20-07-20 | 10:33

Brave burgers zijn het makkelijkst om te bestelen met torenhoge boetes die niet in verhouding staan tot het 'vergrijp.'

Nehemia | 20-07-20 | 15:39

Weet je meteen waarom ze allemaal naar west europa komen,d66 rechters,politie die er nooit is en je krijgt bakken met geld.
En een gratis huis....de rest jat je wel van die domme Hollanders.

Roger-Rabbit | 20-07-20 | 10:27 | 2

Precies dat. Open grenzen maakt niets uit, als je maar zorgt dat er niets te halen valt. Helaas win je als dobberaars hier de jackpot als je op je dooie akkertje binnengewandeld komt.

5611 | 20-07-20 | 10:57

Ze wandelen het paradijs binnen. De hof van Eden. Je kunt ze ook geen ongelijk geven.

Nehemia | 20-07-20 | 15:40

Nederland, het land van de slappe, ruggengraadloze bestuurders en politici. Het land waar alles kan al je maar geen autochtoon bent. Maar hey, de hermandad treedt wel degelijk op hoor, tegen de autochtoon die hard werkt en keurig zijn belasting afdraagt. Dan is de hermandad zeer streng en daadkrachtig. No mercy voor deze burgers. En braaf als ze zijn, ondergaan zij hun lot. Op de achtergrond hoor je het geschreeuw van Black Life Matters en zijn buigen nog verder hun nederige hoofden. Dit is Nederland, opdat we nooit zullen vergeten dat het eens een mooi, democratisch, vrij land was. Daar waar geluk heel gewoon was.

De Evangelist | 20-07-20 | 10:27 | 3

Juist. * doet traantje wegpinken*

Ed Bever | 20-07-20 | 10:32

Ik vond Mien Dobbelsteen anders een bloedirritante schreeuwlelijk. Toen geluk nog heel gewoon was.

Nivelleermarionet | 20-07-20 | 10:44

Er zijn er weinig meer over van die serie. Wie a zegt moet ook b zeggen natuurlijk.

Nehemia | 20-07-20 | 15:42

@Telegraaf:
Voor personen, die de wet overtreden, hebben we een mooi woord in NL.
Dat woord is: Criminelen.
Graag dat woord dan ook gebruiken.
.
(En dat staat los van de mate van vervolging van de betreffende criminelen.
De overtreding wordt daar niet minder van.)

hotmint | 20-07-20 | 10:26

Een AZC dient ook alleen als tijdelijk verblijfplaats.
De heren moeten tenslotte wel aan het 'werk' om hun verblijfsvergunning mogelijk te maken. Na het in gang zetten duurt het namelijk nog 9 maanden voordat deze er werkelijk is.
Alleen al in mijn persoonlijke omgeving ken ik al twee dames die hier aan meegewerkt hebben. En nee... dat had ik liever anders gezien.

druipsmurf | 20-07-20 | 10:26

Peter knijpt oogje toe vanwege afkomst tyfuslijers. Daar staat die R voor.

RickTheDick | 20-07-20 | 10:24 | 3

Owh, ik dacht altijd dat die R voor Repelsteeltje stond...

SterF... | 20-07-20 | 10:31

Peter Ranzigheid de Vries neemt er maar een paar van die knapen in huis.Hij heeft een open huwelijk dus tast toe. Alleen van zijn auto blijf je af hoor.

Ambiorix | 20-07-20 | 10:33

Niet te licht om te vervolgen, maar onwil om te vervolgen. O.a. een politie-auto in de fiksteken lijkt me voldoende. Maar ja, als je er desondanks niets aan doet, moet je niet vreemd opkijken dat het zo weer gebeurt.

Toverkol | 20-07-20 | 10:21

Handig om in de krant te zetten dat de helft wegloopt, nu loopt de andere helft ook weg natuurlijk.

Mr_Natural | 20-07-20 | 10:20 | 6

@SoepKip | 20-07-20 | 10:31: UK is 1 van de hoofdverantwoordelijke van die enorme hoeveelheid import met hun "Voet aan wal = verblijfsvergunning" mentaliteit. Niet voor niets dat veel import hier in NL onze vrachtwagens in kruipt die op weg zijn naar het VK of die hele geimproviseerde stad vlak bij Calais.
Ze willen bijna allemaal naar het VK, komen onderweg ons land tegen, een aantal merken dat het hier ook prima is en dan blijven ze hier.
Gezien het VK de EU uit gaat, gewoon 1 van onze noordzee pondjes in zetten om 24/7 die gasten naar ze toe te brengen. Laat ze het maar uitzoeken ook.

Shadowzz | 20-07-20 | 11:09

Aks ze konden lezen, hadden we een probleem.

Nehemia | 20-07-20 | 15:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik weet waar ze naar toe zijn gegaan. Naar Utrecht, naar de stadsvilla van Mien 'mag ik dan bij jou' Paardenbek.

AntonJansen | 20-07-20 | 10:20

Peter doet niets meer dan een belangrijk kenmerk vertonen dat zoveel van deze en vele andere discussies in Nederland kaapt. Hij voelt zich letterlijk verheven en kijkt op andere mensen neer, ziet hen als zielig, minderwaardig, noem maar op. Selectief voelt hij dan de drang op sommigen van die zielige mensjes te "helpen". Dat die hooghartige blik en het selectivisme op zichzelf een heel groot probleem zijn, zal hij en velen met hem, nooit zien. Vanuit hun narcistische torentjes, bepalen zij wat goed en wat slecht is. En daar heeft iedereen maar naar te luisteren.

Lood om oud ijzer | 20-07-20 | 10:20

Er is nog hoop. De Verenigde Arabische Emiraten gaan Mars koloniseren en hebben Japan betaald om een satelliet naar Mars voor hen te lanceren. De Emiraten bulken van de oliedollars dus ze kunnen onze AZC-pareltjes dan goed gebruiken om korans te verspreiden onder de Marsmannetjes.

Nivelleermarionet | 20-07-20 | 10:16 | 1

Laat alsjeblieft religie lekker op aarde, hoeven niet andere planeten daarmee te besmetten.

usb stok | 20-07-20 | 11:27

Van mij mag de Vries ook zijn vervelende bakkes houden, ik hoor het liever onweren.

uisge baugh | 20-07-20 | 10:15 | 1

Ach die arrogante de Vries heeft met z'n adviesrol aan kroongetuige Nabil B. duidelijk z'n hand overspeeld. Die man gaat het eerdaags zelf horen 'onweren'

AntonJansen | 20-07-20 | 10:22

In Rekken staat een TBS kliniek leeg. Compleet me hoge hekken erom. Weglopen ??

Der Schnitzeljäger | 20-07-20 | 10:15 | 1

Weglopen? Uit een TBS kliniek? Dat gebeurt niet in Nederland. Die zijn wa-ter-dicht, die klinieken...

Enter Yeti | 20-07-20 | 10:19

Ach Peter, Sinds we officieel nog steeds in oorlog zijn met Duitsland is de Tekegraaf ook nog steeds een nazi krant, toch?

Epistulae_Morales | 20-07-20 | 10:15 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Te licht om te vervolgen?

Heeft Petertje ooit wel eens het opgezocht in het wetboek van Strafrecht? Ik denk van niet.

'Intimidatie en agressie" is o.b.v. art. 284 WSr gewoon te vervolgen hoor.

En ....
Waarom vervolgt het COA die mensen eigenlijk niet? Zij hebben als werkgever toch de PLICHT om ervoor te zorgen dat de COA-medewerkers op het AZC een veilige werkplek hebben? En veilig ben je niet als het asielvolk je intimideert en agressief is. Dus, waarom doet het COA dat niet? Is dat misschien omdat de COA medewerkers overwegend blank zijn en de asiel-aso niet? En als dat klopt, is dat dan wat ze bedoelen met "geïnstitutionaliseerd racisme"?

Vragen, vragen, vragen.....

gaffelbaard | 20-07-20 | 10:14 | 1

iemand een hand geven op het verkeerde moment is zelfs vervolgbaar tegenwoordig. De stoutste dromen van DENK worden bewaarheid....

Epistulae_Morales | 20-07-20 | 10:16

In de Hoogeveense Courant geen woord hierover tot nu toe. Wel dat er een winkel iets in de aanbieding heeft.

Normpje | 20-07-20 | 10:12 | 1

Veel mensen denken dat de oude media er waren om het nieuws te brengen. In werkelijkheid waren ze er om de consensus in de maatschappij te bewaren: over bepaalde dingen bericht je wel, over bepaalde dingen bericht je niet. Doordat ze een monopolie hadden werkte dat ook goed.
Dat is de reden dat het 'tegenwoordig allemaal zo erg is'. Het is niet dat het eerder niet gebeurde, je hoorde er alleen niets over. Nu heb je twitter, burgerjournalisten en heeft iedereen een camera in de hand. Reuze lastig voor bestuurders die graag 'de boel bij elkaar wilden houden' door de deksel op de doofpot te houden.

ole guapa | 20-07-20 | 11:16

Er varen een heleboel cruiseschepen rondjes voor de Nederlandse kust. Zet ze daar maar op. Laat de airco en verwarming uit. Laat ze zelf alles schoon houden. Mariniers letten een beetje op of ze zich gedragen.

squadra | 20-07-20 | 10:11

Peter is misdaadverslaggever, hoe meer misdaad, hoe meer geld.

Mr_Natural | 20-07-20 | 10:10

Alles lan twgenwoordig. Die Christian Bruekner had in 2007 nog een andere camper waar hij toen in woonde in Portugal. Maar de Portugese politie heeft die toen laten vernietigen omdat hij een boete niet betaalde omdat hij toen in de gevangenis zat vanwege diefstal van diesel. Daar zaten mogelijk nog sporen van Mafeleine McCann in.

DitjaarkrijgikAOW | 20-07-20 | 10:09 | 3

Nou, ik weet niet of - alles - kan. Je maakt wel een enorme gedachtensprong van AZC naar Maddy McCann.

Maar bedoel je nu dat er in de camper nog sporen van haar zaten, of zaten die sporen nog in de diesel?

Ben benieuwd wat je gedachten zijn over John en Tony Podesta en hun mogelijke aanwezigheid in de Algarve, in 2007. En over Chester Bennington.

Tenslotte bedenk ik me nog een ding: Epstein did not kill himself.

Glasgow Argus | 20-07-20 | 10:17

@Glasgow Argus | 20-07-20 | 10:17: Klopt dat de broers Podesta in die tijd in Algarve waren, waarom horen we daar niets over.

gato | 20-07-20 | 10:40

@Glasgow Argus | 20-07-20 | 10:17:
Sporen in de camper natuurlijk. Zijn vriendin van toen gaf Maddy aan door het raam, zij was hostess dus viel niet op. Daarom raam open. Hij neemt Maddy mee in auto op parkeerplaats daar en zoeft weg. Alles zonder sporen. Maakt video met Maddy conform wens klant op Dark Web en dan klaar. Maddy verborgen in camper, daarna in stukjes aan de meeuwen gevoerd aan zee bij westkust. Daarom geen sporen. Als in die camper DNA zit van Maddie hebben ze hem, maar camper reeds tot schroot gemaakt. Einde verhaal.

DitjaarkrijgikAOW | 20-07-20 | 12:02

Niet zeuren jongens, is gewoon officieel beleid van Rutte en zijn kameraden. Moet je maar geen VVD stemmen. Incidenten zoals hierboven beschreven zijn allemaal het gevolg van. Misschien moeten we het niet over het gevolg hebben, maar over de oorzaak, namelijk het feit dat de VVD momenteel op 44 zetels staat. Niet zo moeilijk toch ?

Motleycrew | 20-07-20 | 10:09 | 4

@Adriel | 20-07-20 | 10:11: Elke dag, elke krant. Wordt jarenlang niets mee gedaan/blijft zelfde. Bronnen genoeg?

Normpje | 20-07-20 | 10:16

schijnbaar zijn de lusten gewoon groter dan de lasten.. als je geen looser bent natuurlijk.

Epistulae_Morales | 20-07-20 | 10:18

Al decennia lang moeten we aanhoren dat het a) niet waar is, b) het incidenten zijn en c) er vanwege allerlei jurische onzin niets aan te doen valt.

Eveneens al decennia lang heeft de overheid geen greintje uitgevoerd om hier wel iets aan te doen. Integendeel, Mark Rutte tekent vrolijk Marrakech om dit tuig nog minder in de weg te leggen en er nog meer binnen te halen. Nederland is een totaal uitgewoonde faal staat aan het worden, mede dankzij Mark Rutte en zijn verdragjes.

5611 | 20-07-20 | 10:31
▼ 1 antwoord verborgen

Die raddraaiers hebben twee opties: of iemand doodsteken voor een paar maanden betere opvangplek in de GGZ of aansluiten bij de ongewassen antifaatjes en net als Akwawassie of Airfryer een verdienmodel van beroepsgekwetsten maken! Het is een win-win want de blanke rascistische werkende man betaald alles en de politiek faciliteert de situatie, gesteund door typetjes als een de Vries en mede adepten, is de "diversiteit or die" een feit.

TijdelijkOptimist | 20-07-20 | 10:09

Ok boomer; zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

"Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets."

Hevvlan Demuru | 20-07-20 | 10:09

"Die moet je gewoon lekker terugbrengen naar hun eigen land & doei"

En zo is het. En lukt dat om wat voor reden dan ook nog niet, dan sluit je ze op in de gevangenis, waaruit ze niet zomaar weg kunnen lopen. En is dat juridisch niet mogelijk, dan ontwikkel je als de brandweer wetgeving die dat wel mogelijk maakt.

De hele Nederlandse samenleving heeft zijn buik meer dan vol van al die klaplopers die met honderden per week hier op de bonnefooi binnen komen banjeren en hier vanaf dag 1 een volledig beroep doen op de verzorgingsstaat zonder er ooit een eurocent aan te hebben bijgedragen. En als ze zich dan ook nog, na afwijzing, crimineel gaan gedragen, dan moet je dat tuig opsluiten tot het moment van uitzetting. Niks geen 'aso-azc's', 'straf-azc's', en 'ketenmariniers'; penitentiaire inrichtingen en cipiers, dat is het enige wat we nodig hebben, en die zijn er.

Dr_Johnson | 20-07-20 | 10:09 | 6

@Madame Poitiers | 20-07-20 | 10:43:
100 miljoen aan uitkeringen. Gek, dat die koning ze graag hier wil houden. Wat een geld...

Graaisnaaiert | 20-07-20 | 12:25

@Madame Poitiers | 20-07-20 | 10:43: Daar zie je nog paard en wagen door de straat rijden. Dan is zo een Golf GTI toch stukken beter.

Nehemia | 20-07-20 | 15:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit zijn berichten die twee derde van Nederland niet bereiken. Pas als Paul Scheffer of een andere Erkende Deugautoriteit zegt dat we toch wel veel last hebben van die asielzoekers, dat de meesten helemaal nergens voor vluchten, dat het er toch wel verdacht veel zijn en dat de overheid toch wel erg weinig daadkracht toont op dit vlak, pas DAN gaat links Nederland er over nadenken. Bij zichzelf hebben ze zulke gedachten wel eens vaker gehad, maar ze hebben ze nooit toegelaten. Taboe gedachten zijn het, tot op het moment dat een Gediplomeerde Deuger zegt dat het mag. Zijn linksen eigenlijk gezagsgetrouwer en gezeggelijker dan rechtsen? Iemand zou dat eens moeten uitzoeken.

PS. Mooi voorbeeld van die omslag in het linkse denken was de uitzending van Arjen Lubach over kernenergie. Toen mocht links Nederland er opeens over nadenken.

JvanDeventer | 20-07-20 | 10:08

Waarom durft zo'n laffe herder van een Rutte wel bij een EU top met zijn hand op tafel te slaan, maar niet bij wat failed states in Noord-Afrika? Dit is toch gewoon onwil van de Nederlandse overheid?

Enter Yeti | 20-07-20 | 10:07

De EU moet zijn economische macht gebruiken Marokko de arm op de rug draaien. Nederland lukt dat alleen niet. Zij zijn afhankelijker van ons dan wij van hen. En je ziet aan de Spaanse actie
om Perejil dat robuust optreden prima kan. Ze deden werkelijk niets terug. Wij hebben best belang bij een stabiel Noord-Afrika maar we kunnen ze best onze wil opleggen als we dat willen.

Bigi Bana Boy | 20-07-20 | 10:07 | 2

Er is een poging gedaan, bijvoorbeeld door de 100 miljoen aan uitkeringen niet over te maken (Asscher). Dus spanden ze een rechtszaak aan en de rechter oordeelde dat Nederland moest betalen.

Madame Poitiers | 20-07-20 | 10:10

@Madame Poitiers | 20-07-20 | 10:10: Dikastocratie. De nagel aan onze doodskist.

Nehemia | 20-07-20 | 15:52

Stuur ze maar naar Amsterdam. Rutger Klein Wassink knapt voor tientallen miljoenen fraaie panden voor ze op in de duurste wijken van Nederland. Kunnen ze in Amsterdam het institutionele racisme inademen.

Madame Poitiers | 20-07-20 | 10:07

Ze vervelen zich, sinds de industriële revolutie is er weinig vraag naar raddraaiers.

Mr_Natural | 20-07-20 | 10:07

Peter R. is gewoon wat over de datum aan het raken en lift op elke wagon mee waarmee hij meeste aandacht nog denkt te krijgen.

Galois256 | 20-07-20 | 10:07

Goedkope arbeidskrachten voor onze samenleving, waar laagbetaald werk uitbesteed is aan China. Kleermakers voor de kledingindustrie die naar lagelonenlanden werd verplaatst, waar kinderarbeid en Arbo niet erkend worden als hinderende factoren.
Crimineel zijn de immigranten ook nog, maar dat is geen enkel bezwaar voor de regenten die hoge muren rond hun paleis laten bouwen. Het doel is omvolken.

Rutte tekende daar nog voor bij de Verenigde Nazi's te Marra-kech. De immigratie van verwarde mannen is beleid en ging daarom gewoon door, zelfs tijdens de angstige dagen van sociale afstand, 1,5m Coronasterfte & rampspoed.

Jan Passant mk2 | 20-07-20 | 10:06 | 3

en dan te bedenken dat hard werken de oplossing is....

Epistulae_Morales | 20-07-20 | 10:20

Het is u ontschoten dat deze lieden niet werken? Dat is omdat het niet mag en omdat ze niet kunnen of zouden willen.

MaarFeitelijk | 20-07-20 | 10:40

@MaarFeitelijk | 20-07-20 | 10:40:
.. waarom importeren de Verenigde Nazi's en de EU deze verwarde mannen dan WEL met rubberboten tegelijk? Officieel, zeg maar.

U en ik begrijpen natuurlijk dat het hier om omvolken gaat, maar dat spreekt het genoemde geboefte tegen.

Jan Passant mk2 | 20-07-20 | 11:45

Gelukkig vindt de gematigde AZCer het verschrikkelijk voor onze burgemeesters.

Poesman | 20-07-20 | 10:04

Peter Rotzooitrapper de Vries

Usumani | 20-07-20 | 10:04 | 1

Hij vindt t een k@tkrant, maar leest m blijkbaar toch.

Toverkol | 20-07-20 | 10:24

Het komisch effect was aanzienlijk groter geweest als de twitter 'hackers' van vorige week het account van Peter R de Vries hadden gehackt i.p.v. Wilders.

Gemiste kans!

PurpleFlurp | 20-07-20 | 10:04 | 2

Er is niet gehackt. Men had toegang tot een beheer-gereedschap. Aardig voor Wilders is dat hij toch in het rijtje van topgebruikers zit.

MaarFeitelijk | 20-07-20 | 10:39

hey: Max Verstappen knokt terug!

Vozz023 | 20-07-20 | 10:03 | 1

Dankzij het aërodynamische mondkapje.

Acidstain | 20-07-20 | 10:08

De overlast van het AZC hier nog geen kilometer verderop gaat ook gewoon verder. Ondanks dat het vorig jaar hier flink geëscaleerd is en er een heuse klopjacht is geweest op een serie-auto-inbreker, die vervolgens van 3 hoog uit een raam is gesprongen toen de politie bij zijn kamer in het AZC aan de deur stond. Heleboel hoempapa daarop volgend: burgemeester in gesprek met het AZC, ferme taal dat als het AZC nog één keer de mist in gaat de boel op slot gaat, enzovoorts. De overlast gaat ondertussen gewoon door. Wildplassen, vrouwen en bejaarden lastig vallen, diefstal in de supermarkten, van de week nog één die op heterdaad werd betrapt door een buurtbewoner terwijl die in een auto probeerde in te breken. Weer politie er bij en een klacht bij het AZC ingediend. Reactie COA: De man is nét nieuw in Nederland en was op zoek naar eten.
.
Het houdt maar niet op. Ondertussen worden wel AZC`ers ingezet om de winkelwagentjes te poetsen en moeten we ze daarom helemaal de hemel inprijzen getuige de banners en posters die worden opgehangen waarop staat dat we deze lieve mensen écht dankbaar moeten zijn voor hun hulp.

Le Roi | 20-07-20 | 10:03 | 6

Die reactie van het COA is wel eentje met een gouden randje......... op zoek naar eten..... *proest*

Fatwabuster | 20-07-20 | 10:09

@Dikke_Tammo | 20-07-20 | 10:08: Uiteraard. Er zitten ook keurige Syrische gezinnetjes tussen die daadwerkelijk gevlucht zijn van de ellende van een oorlogsgebied, en die zijn ook dankbaar. Maar het gros zijn Noord-Afrikaanse jonge mannen die de heel buurt op z'n kop zetten. En bij elk positief iets dat er daadwerkelijk van het COA af komt, moeten we ze dus de hemel inprijzen. Bah.

Le Roi | 20-07-20 | 10:13

@Le Roi | 20-07-20 | 10:13:
Ja dit is tuig. Anders ga je ook niet naar een straf-azc met roze olifantjes en bloemen overal.

Dikke_Tammo | 20-07-20 | 10:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vraag me af hoeveel lieden uit het ASO-AZC alsnog een verblijfsvergunning krijgen. Lijkt me totale waanzin. Dat wil toch niemand.

BobDobalina | 20-07-20 | 10:03 | 1

Niemand krijgt een titel.

MaarFeitelijk | 20-07-20 | 10:37

Peter zegt niet dat het niet waar is, dus het is waar.

Mr_Natural | 20-07-20 | 10:02 | 1

Inderdaad. Bij Petertje R de Vries geldt de wel van de omdraaiing.

Nehemia | 20-07-20 | 15:54

Ik zie ze steeds vaker over straat lopen hier. Kwaad kijken, alles bekijken wat los of vast zit, vaak met fiets en een net pak kleren (of blote borst :D). Zo gezellig en ziet er zo te vertrouwen uit. Lekker laten lopen joh, wat kan er gebeuren.

TheOneTruth | 20-07-20 | 10:01

Peter R is een soort van Sander S. Maar dan fysiek een stuk groter.
Of mag ik dit allemaal zo niet zeggen?

Dikke_Tammo | 20-07-20 | 10:01 | 1

Jij mag alles zeggen Tammo. Dat weet je.

Nehemia | 20-07-20 | 15:55

Asielschavuiten zou al een stuk vriendelijker klinken.

Gulliver | 20-07-20 | 10:01 | 1

Yep, want met een vriendelijker woord los je het probleem op. Dat weet iedereen.

zwarte_weduwe | 20-07-20 | 12:37

"Dit artikel is exclusief voor abonnees"

Met_baard | 20-07-20 | 10:00 | 2

Gelukkig zijn dat er inmiddels zo weinig dat het er niet meer toe doet.

Skunk57 | 20-07-20 | 10:03

Allemaal naar Amsterdam. De lokale Lenin regelt wel wat voor ze. Prima opgelost.

Frau Merkel | 20-07-20 | 09:59

Wat verwacht je dan, met de zoveelste tenenkrommend naïeve aanpak op basis van vrijblijvendheid.

Akiron | 20-07-20 | 09:59

Wat is het toch een kloothommel, hij weet donders goed dat de gevangenissen vol zitten met dit soort tuig en dat er nog veel meer rondlopen die ook in de gevangenis thuishoren, een stuk secreet is het.
Ik heb zelf 2 jaar bij justitie gewerkt, ben in vele gevangenissen geweest dus ik kan het weten

Mich2007 | 20-07-20 | 09:58

En de oplossing van Peturrrr is...? oh wacht je hoeft dan geen oplossing te hebben, alleen de mening van een ander afzeiken is voldoende.

Behangdelul | 20-07-20 | 09:55 | 7

@usumani: U bent hier vandaag voor het eerst?

Die nare vent | 20-07-20 | 11:08

@Die nare vent | 20-07-20 | 11:08: Vraagt iemand met zwitsal aan iemand zonder zwitsal,

Keyboardspeler | 20-07-20 | 13:17

@Keyboardspeler: Ik ben hier reaguurder sinds 2006. En u?

Die nare vent | 20-07-20 | 13:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Zucht...

Wanneer gaan ze eens weigeren bij de poort ?

Wijze uit het Oosten | 20-07-20 | 09:55 | 4

Ze weigeren al heel lang om iemand niet binnen te laten.

Usumani | 20-07-20 | 10:23

Zodra we massaal PVV stemmen.

Jee-Dee | 20-07-20 | 10:55

Voor een dergelijk beleid moet je bij Viktor Orban zijn.

Nehemia | 20-07-20 | 15:57
▼ 1 antwoord verborgen

Merendeel zijn zwerfjongeren, waar de N-Afrikaanse overheden - en bewoners - zelf ook vanaf willen en die sturen hen hiernaartoe. Opgegroeid op straat, en dan ook nog eens N-Afrikaanse straten.
In Frankrijk doen ze er niet zo moeilijk over, daar is het common knowledge dat Algerije zijn etters naar Frankrijk stuurt. In Nederland zijn we nog niet zo ver. Maar voor wie zich afvraagt waarom Marokko en Algerije hun "onderdanen" niet terugwillen - daarom dus.
De Antillen deden het ook, hoor. Achter elkaar door stuurden ze hun criminelen naar Nederland. Na 10 jaar gaven ze het schoorvoetend toe. Maar wij zijn alweer 100 afleveringen Opsporing Verzocht verder.

Madame Poitiers | 20-07-20 | 09:55

Verstappen onder aan AZC kop? Beb ik iets gemist na zijn P2 gisteren?

ScumbaggusMaximus | 20-07-20 | 09:55 | 2

Misschien heeft het te maken met de pluim van Wilders die Max gisteren kreeg van hem, trots dat is dat hij niet zwicht voor die arrogante Hamilton met z'n BLM gezeur en knielen.

Keyboardspeler | 20-07-20 | 13:11
-weggejorist-
Sinclair | 20-07-20 | 09:55 | 1

Voorlopige hechtenis, strafrechtelijke vervolging, detentie met aansluitend deportatie.

Dit dossier loopt volledig uit hand omdat de rechtsstaat volledig wordt losgelaten. Kinderopvangtoeslag en inkomstenbelasting hetzelfde verhaal. Men doet maar en raakt daarna in totale verbazing dat er een ongeleid projectiel door de porseleinkast gaat.

Sorry, maar die raket zonder besturing hebben ze zelf gemaakt en zelf afgevuurd.

Feynman | 20-07-20 | 09:54

Peter R de Vries met zijn meninkjes......... zo irritant die man!

Fatwabuster | 20-07-20 | 09:54 | 2

Vooral die R vermijden. Hij heet Peter de Vries.

Der Schnitzeljäger | 20-07-20 | 10:38

@Der Schnitzeljäger | 20-07-20 | 10:38:
P. Rudolf de Vries?

Lohengrin | 20-07-20 | 12:51

Peter R heeft alleen de Telegraaf omdat ie anders niks te melden heeft.

funkyd | 20-07-20 | 09:54 | 1

Te licht om te vervolgen. MAar de schade is voor de burgers die ook opdraaien voor de kosten. Het vreemde is dat wanneer ik in het buitenland ben juist mijn best doe om geen overtredingen te begaan. Laat staan misdrijven. Dwz in de VS rijden als een oude mevrouw en niet door rood oversteken. In BE en DE precies hetzelfde.

MaarFeitelijk | 20-07-20 | 10:34

Wat een blagen!

Mark_D_NL | 20-07-20 | 09:53 | 1

Gewoon reekels zijn het!
Tenminste, je hebt het over de beleidsmakers en handaving toch, anders moet ik even de Dikke van Dale er bijpakken om een passend eufemisme te vinden om te gebruiken.

Dezenaamhier | 20-07-20 | 10:27

Wat is je punt?

Rest In Privacy | 20-07-20 | 09:52 | 1

Opzouten.

kwark001 | 20-07-20 | 09:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken