Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PVV stelt Kamervragen over @NOS DiviBokaal

Zo. Dat is snel... Martin "bokaal@nos.nl" Bosma zit weer bovenop de racismebestrijding!

#WisselenbijdeNOS

Koud is ons topic over de etnisch gesorteerde "DiviBase" van de NOS en hun maandelijkse "DiviBokaal" (lol @ twitter), de wisselbokaal voor "diversiteit" in nieuwsitems rauw op de 1315-vergadering van onze publieke Mediaparkmakkers gevallen, of het lid Bosma van de Partij voor de Vrijheid is in de vileine pen geklommen voor wat uiterst terechte Kamervragen over de etnische profilering en het (kwoot het Kamerlid) "Puur, onversneden RACISME" dat daar uit opstijgt. Nou, knip en plak dan maar natuurlijk:

Vragen van het lid Bosma (PVV) aan de minister voor BVO en Media over het racisme bij de NOS
15 mei 2020

1. Bent u bekend met het bericht “NOS Divibase: Staatsomroep heeft geheime wisselbokaal voor 'Divers Profileren'” (https://www.geenstijl.nl/5153462/diversiteitsfeestje/)?
2. Bent u geschokt over het feit dat de NOS etnisch profileert, waar dit bij de Belastingdienst tot veel verontwaardiging leidde?
3. Bent u verontwaardigd dat bij de NOS journalistieke waarden zoals objectiviteit zijn ingeruild voor linksactivisme?
4. Waarom krijg je bij de NOS een bokaal als je blanken uitsluit? Is de NOS niet even racistisch als de Ku Klux Klan?
5. Wie zijn de winnaars van de diversiteitsbokaal tot dusverre? En waarom kregen zij exact de bokaal?
6. Hoe verhoudt het diversiteitsgedram zich tot de Mediawet, in het bijzonder artikel 2.1.2?
7. Verklaart het diversiteitsgedram van de NOS ook dat men daar niet meer spreekt van “blanken”, maar van “witten”?
8. Waarom maak je bij de NOS kans op een prijs als je Zwarte Piet belastert, terwijl onze hardwerkende kindervriend steeds populairder wordt?
9. Verklaart het diversiteitsgedram van de NOS ook dat veel nieuws dat negatief afstraalt op allochtonen, zoals moorden door asielzoekers, overlast van AZC’s, ramadanterreur en islamitische misdaden systematisch onder de pet blijft bij de NOS?
10. Zou de NOS wel objectieve journalistiek bedrijven als D66’er Shula Rijxman en PvdA’er Martijn van Dam niet langer in het bestuur van de NPO zouden zitten?
11. Waarom moeten Nederlanders hiervoor betalen en op welke manier kunnen zij hun abonnement opzeggen?

#WerkenbijGeenStijl

We hebben zelf natuurlijk ook netjes wisselhoor wederhoor gepleegd bij de huidskleurturvers van de Staatsomroep. En wat vraag 11 van Martin Bosma betreft: we hebben hier een overstapservice. Word gewoon Erelid van GeenStijl. Altijd, overal gegarandeerd racismevrije nieuwsgaring!

Ouch, Gelauff...

Social

Reaguursels

Inloggen

Die ziekelijke diversiteits-obsessie bij de NOS was me al veel en veel langer opgevallen, én een doorn in mijn oog. En trouwens niet alleen bij de NOS, maar bij de hele NPO, en in alle commercials, zowel bij de NPO als de commerciële omroepen.

Er gaat geen programma of zelfs geen item voorbij of er moet minimaal één negert in, één hoofddoek (twee is nog beter), één lichtgetintiër (een van de weinige beetje sympathiek aandoende die er te vinden zijn) en er moet ook zeker één man in die de huiskamer stofzuigt en één man die de was doet.

Als je de inclusitie moet geloven, wordt dit land uitsluitend bevolkt door Afro's, hoofddoeken en rappende lichtgetintiërs en de enige blanke mannen die je krijgt te zien zijn types die wasjes draaien, kokkerellen, en de huiskamer stofzuigen.

En voor zover er nog gewone vrouwen in voorkomen, lijden ze aan slechte gewrichten, urineverlies of vaginale schimmels. Vooral tijdens de etenstijd van de kijker. Het gaat zelfs zover dat bepaalde commercials, met name die van Tele2, uitsluitend bedoeld lijken voor allochtonen van donker- tot lichtbruine huidskleur.

Die obsessie met de Derde Wereld en alles wat daar rondloopt of hééft rondgelopen en nu hier woont, werd en wordt er al vanaf de basisscholen ingeramd door de juffen afkomstig uit de (Groen)Linkse-kraal; die juffen liepen (en lopen nog) te wapperen met dat vreselijke, moralistische diversiteitsblaadje 'SamSam' ("Hét magazine voor nieuwsgierige en wereldwijze kinderen!").

'Wereldwijze' kinderen ja. Zodra ik iets zie met het woord 'Wereld' erin beginnen bij mij al alle alarmbellen te rinkelen. Daarmee wordt in alle gevallen de Derde Wereld bedoeld, want de wereld waarin onze kindertjes zélf leven, doet er al lang niet meer toe, want alles wat we hier meegemaakt en bereikt hebben in de afgelopen eeuwen, is toch alleen maar racisme, uitbuiting, zeeroverij en slavernij.
Vandaar ook de stuitend slechte kennis bij jonge mensen van de Nederlandse geschiedenis.

'Wereld-muziek'. 'Wereld-winkel' 'Wereld-gerechten' (je zal daar nooit eens hutspot of stamppot rauwe andijvie aantreffen). 'Wereld Gezondheids Organisatie'. Dat is de 'wereldwijsheid' van links. Alles is mooi en goed, zo lang het maar kleurrijk is en niets te maken heeft met de westerse beschaving.

De westerse beschaving gaat aan zijn eigen beschaving ten onder. Want die beschaving is zo langzamerhand een synoniem geworden voor teugelloos masochisme.

Peter Emile | 16-05-20 | 00:10

Ik val van mijn stoel. Ik heb het altijd al gedacht, dat de NOS steeds wil bepalen hoe wij moeten denken, zo kwam het op mij over. Maar nu is het dus duidelijk, de Divi-bokaal. Diversiteit gaat voor objectieve journalistiek. Ik schreef hier elke keer al, ik kijk alleen nog naar het VRT journaal en luister naar Maggie De Block!

DitjaarkrijgikAOW | 15-05-20 | 23:29

Citaatje:
"Maar nee, het is natuurlijk veel makkelijker om boos, of zelfs "woedend" te worden op de boodschapper. Want naar hunnie wijzen, is makkelijker dan in de spiegel kijken."

Gisteravond zag ik op Netflix een soort van enge film. Met geesten en zo, en dooien die op zolder liggen en ineens toch levend blijken te zijn.
In die film speelden spiegels een belangrijke rol; die waren allemaal afgedekt, want als je erin keek, gebeurden er hele enge dingen.

Ik denk dat bij de NOS alle spiegels zijn afgedekt.

Peter Emile | 15-05-20 | 23:18

Hier wordt maar weer eens duidelijk dat overal een programma achterzit, waarschijnlijk uitgedacht door één of andere sociaal/liberaal democratische denktank die op het hoogste niveau de lange termijnkoers in dit land uitzet. Echte democratie is transparantie wordt tijd dat ze dat bij de NOS eens gaan leren

No_Code | 15-05-20 | 19:11 | 1

We leven al heel lang niet meer in een democratie. We leven in een show die democratie veinst. Alles wordt beïnvloed. Alles is rigged.

Joostmochtnietsweten | 15-05-20 | 21:25

Etnisch profileren bij de politie, dat was pas nieuws! Jongens, wat was dat toch fout allemaal.
Over etnisch profileren bij de NOS, zie ik nog geen enkel berichtje op hun site.

De verwarde man | 15-05-20 | 18:32

Wat zei WimLex ook alweer anderhalve week geleden op een lege Dam?
"Welk normaal mens had dit kunnen bedenken? Hoe kon de wereld toestaan dat wij, rechtschapen burgers van Nederland, als uitschot werden behandeld?" Zijn vraag bleef hangen tussen de pilaren van de kerk. Ik heb er geen antwoord op. Nog steeds niet."

ScumbaggusMaximus | 15-05-20 | 18:21

Die Bosma is toch wel een baas. Bosma for President.

revolte | 15-05-20 | 17:46 | 1

Zijn boek:De schijnelite van valsemunters,gratis downloaden en genieten.
Zoals dhr.Bosma alles benoemde heerlijk.

De Profundus | 15-05-20 | 18:36
-weggejorist-
vlotterik | 15-05-20 | 16:37 | 1

Extreem deugen slaat om naar racisme, het is de NOS gelukt. Bosma heeft -zoals wel vaker - groot gelijk. Hoogste tijd dat blanke Nederlanders eens aangifte doen van racisme.

Rest In Privacy | 15-05-20 | 16:26 | 2

Kom maar op met die voorgedrukte aangifteformulieren!

ceriel82 | 15-05-20 | 16:48

Ik vond het al zo raar dat ze iedere keer de term ‘witte mannen’ gebruiken. Nu snap ik waarom.

Trumme | 15-05-20 | 16:49

Zo ken ik GS weer! Goed gedaan!

wybert | 15-05-20 | 16:24

"De RC wijst op mogelijke negatieve reacties als naar buiten zou komen dat NOS Nieuws deze bokaal heeft ingesteld. Dat risico is er misschien wel, denkt Marcel, maar dat is niet gelijk reden af te zien van iets dat voor ons werkt en betekenis heeft."
Dus de Staatsomroep wéét dat het rond laten gaan van deze bokaal controversieel is, maar daar heeft Gelauff schijt aan, want als het binnen de eigen organisatie werkt, en betekenis heeft, dan moet het gewoon kunnen, wat de samenleving er ook van vindt.
Dat is puur en oversneden sektarisch denken. Dat is de eigen moraal ("iets dat voor ons betekenis heeft") verheffen boven die van de samenleving die men zou moeten dienen. Dat is óók die moraal in rigide gedragsregels ("wat voor ons werkt") gieten.
De Staatsomroep is een enge sekte. Het vormgeven, in stand houden en uitdragen van de eigen ideologie is waar het om draait. Het "wij", het "ons" is de maatstaf, wat "wij" vinden en wat voor "ons" belangrijk is is de leidraad voor de wijze waarop het nieuws wordt vormgegeven en over het volk wordt uitgestort. Het brengen van nieuws is het uitdragen van een evangelie. "Ik ben de weg, de waarheid en het leven" zegt Gelauff. Hij krijgt al een stijve als hij er alleen maar aan denkt hoeveel extra zwartjes (vrij naar Ephimenco), vrouwtjes en andere slachtoffertjes van ons witte patriarchaat ze weer in het nieuws hebben kunnen proppen.
www.youtube.com/watch?v=8XnRF5zyIKE

Schoorsteenveger | 15-05-20 | 16:17

De diversiteitsideologie wordt er door het kartel er doorheen geramd. Het is het nieuwe calvinisme. Nu moeten we ons schuldig voelen omdat we blank zijn.

lingo star | 15-05-20 | 16:16 | 1

Gewoon niet doen je schuldig voelen en je al helemaal niet aan links gaan verontschuldigen voor je mening.

Piet_de_pad | 15-05-20 | 16:21

Vraag 7 is gemakkelijk te beantwoorden. NOS directeur Marcel Gelauff heeft verklaard dat blanken tegenwoordig "witten" worden genoemd omdat blank te positief klinkt:
over.nos.nl/nieuws/921/waarom-gebruik...

petersteenkamp | 15-05-20 | 16:07 | 1

Het woord "witten" voor blanken is een anglicisme, gejat van "whites". We kunnen met evenveel recht het woord jatten van de veel mooiere Franse taal "les blancs". We zijn niet wit, ga maar eens in de sneeuw liggen en zie het verschil.

euroka | 15-05-20 | 16:24

Leuk de staatsomroep die aan Social Justice doet. Niks mis mee. LOL.

klimaatsloper | 15-05-20 | 16:04

Anti blanke propaganda op de staatsomroep is niets nieuws. Ik kan me nog een reclame (waarschijnlijk van SIRE) uit 1987 of 1988 herinneren, uitgezonden op een van de nationale televisienetten:
-twee blanke vrouwen in de speeltuin. Zien een negerkleuter spelen. Eerste vrouw: "wat een schatje he?" Tweede vrouw: "ja. Jammer dat het later ook zo'n viezerik wordt." Vervolgens willen ze gaan, dus ze roepen hun eigen kinderen om mee te komen. Er wordt ingezoomd op een blanke kleuter, die bezig is een hond oraal te bevredigen.
Dit is geen grap, dit is echt uitgezonden op nationale TV.

petersteenkamp | 15-05-20 | 16:02 | 4

@Madame Poitiers | 15-05-20 | 16:07:
Discriminatie werkt dan ook alleen maar 1 kant op. Zwarte mensen kunnen niet discrimineren. Kijk maar in Zuid-Afrika. Grote muil over Ubuntu, maar zodra er een paar Zimbabwianen de grens overkomen om te werken (omdat ze anders doodgaan van de honger in hun eigen, door Mugabe, geplunderde land) worden ze doodgeslagen op straat.

Beefbus | 15-05-20 | 16:15

@Beefbus | 15-05-20 | 16:15: zelfs voor iemand wiens wereldbeeld niet voorbij Schubbekutteveen gaat even een kleine uitleg..

Echt iedereen in Afrika discrimineert.. meestal niet op huidskleur, maar wel op “nee hij mag niet mee want hij stinkt”, “verkeerde stam”, “achterlijk”, “verkeerde geloof” of “betoverd/behekst”.
Niemand doet daar overigens ook moeilijk over.

Epistulae_Morales | 15-05-20 | 21:35
▼ 1 antwoord verborgen

Valt me inderdaad op: voor die paar honderd duizend (zo wordt ons altijd voorgehouden) moslims, moet er elke dag een ramadan journaal zijn. Kan tussen carnaval/Pasen/ Hemelvaart/Pinksteren ook een journaal zijn voor Christenen, nl. 42% Christenen in Nederland en 5% moslim.
Maar geen Christelijk journaal elke dag bij de NPO!

pollo1 | 15-05-20 | 16:00 | 1
-weggejorist-
Heiner | 15-05-20 | 20:04

Ziek land is dit. Het multi culti indoctrineren gaat maar door... Niet alleen in de staatsmedia, msm etc maar ook op de schole etc

dk-- | 15-05-20 | 15:59

Martin Bosma stelt hier prima vragen. Het is echt schandalig. Het is sowieso corrupt.. Neem die kijkkastjes van Stichting Kijkonderzoek bijvoorbeeld. Bij zo een 1200 huishoudens staat een kijkkastje en wij moeten geloven dat die 1200 huishoudens representatief zijn voor kijkend Nederland. Dat systeem is zo lek als een mandje en bestaat al decennia terwijl zoiets met de huidige technieken veel makkelijker te meten is, maar dat willen ze natuurlijk niet omdat die kijkcijfers gebakken lucht zijn. Ze nemen de bevolking op deze manier al heel lang in de maling.

Nehemia | 15-05-20 | 15:56 | 2

Kastje staat waarschijnlijk bij Jean Paul Decossaux, u weet wel van de KNVB maffia. Zij vader zat ook al bij de publieke omroep. Nooit zo'n stelletje ratten gezien: liegen, bedriegen.

pollo1 | 15-05-20 | 16:01

De populatie waaruit de kastkijkers gekozen wordt is aangeleverd door het CBS en die hebben betrouwbare populaties.
Dat Bosma daarop zit te vitten komt vooral omdat hij niet onderkent dat zijn electoraat totaal niet representatief voor geheel Nederland is. En hij komt ermee weg omdat hij weet dat die tokkies die op die ruftbende stemmen zo weinig van statistiek snappen dat elke opmerking erover ‘elitair’ is.
Beetje jammer voor Henk en Ingrid dat hij ze daardoor ook buiten de discussie plaatst.. want wie wil er nu samenwerken met hufters?

Epistulae_Morales | 15-05-20 | 21:41

Goed dat GS een mol heeft in dat linkse nest. Ben benieuwd wat die ons in de toekomst nog kan melden.

Beefbus | 15-05-20 | 15:54 | 1

Ik hoop dat ze de mol niet weten te traceren. Je kunt aannemen dat de foto's uitgeplozen gaan worden en de massa met fakkels en hooivorken door de gangen gaat.

Frau Merkel | 15-05-20 | 16:22

Iets zegt me dat het hier sprake is van een forse overtreding van de privacy wetgeving. Iets met AVG?

DebraCadabra | 15-05-20 | 15:53

Ik woon in Frankrijk; helaas voor een deel belastingplichtig in Nederland. Ik betaal omroepbelasting in Frankrijk (ongeveer 90 euro), dat is goed, ik woon hier en kijk tv hier. Let wel: iedereen kan zonder beperking tv kijken, zonder zaken als digitenne of kabeltv, waar je ook nog voor moet betalen!
Echter ik moet ook omroepbelasting betalen in Nederland (ongeveer 130 euro p/j), maar ik woon daar niet. En ik kan ook geen Nederlandse tv kijken, mag het zelfs niet eens; niet dat ik dat linkse NOS gedoe elke dag over mij uitgestort wil krijgen.
De vraag is (en blijft) waarom ik voor NL tv moet betalen als ik niet in eens in dat land woon (en zelfs nooit meer in dat land wil wonen).

pollo1 | 15-05-20 | 15:53 | 2

Ik moet in Frankrijk elk jaar een formulier invullen dat ik geen TV heb of kijk, anders komt de belastingdienst met een heffing.

Madame Poitiers | 15-05-20 | 16:09

Waarom geeft u de Nederlandse nationaliteit niet op?

Blasfemie | 15-05-20 | 18:41

Kost een miljard, maar dan heb je ook wat. Lijkt de belastingdienst wel.

Mart6037 | 15-05-20 | 15:53 | 1

PS: vooral die laatste vraag van Bosma. Hilarisch.

Mart6037 | 15-05-20 | 15:55

Jammer van vraag 4. Hiermee maakt Bosma een karikatuur van zijn verder prima vragen. En geeft hij dus de minister alle ruimte om over de vorm van de vragen te beginnen i.p.v. een inhoudelijk antwoord te geven.... Zonde, Martin.

Odin | 15-05-20 | 15:52 | 1

Nee, want de andere vragen moeten ook gewoon beantwoord worden. Bij kamervragen is weinig ruimte om vragen anders te beantwoorden. Tenzij in de vraag aangegeven, horen ze allen los beantwoord te worden. Enkel bij deze vraag zou dan over de vorm geklaagd kunnen worden, de andere vragen kunnen daarmee niet afgedaan worden

Bensel | 15-05-20 | 16:11

Misschien kan GeenStijl op het einde van jaar de DeugBokaal uitreiken. De NOS lijkt me een goede kanshebber.

JackStick | 15-05-20 | 15:50

Het is gewoon een verdienmodel dat deugen. Binnen de politiek is het beleid. Waarom zijn mensen nu verbaasd? Bosma roept dit al jaren. D66/gl/pvda dat zijn de partijen die dit racisme en ongelijkheid hebben aangewakkerd en in stand houden... en ja elk jaar wordt het erger en extremer wat uit deze deughoek vandaan komt.

Hollandse_blauwe | 15-05-20 | 15:49

Bosma, wat een held

Haagineesch | 15-05-20 | 15:49

Bij NOS is een hoofddoekje diversiteit. Altijd wel 1 in beeld. Weinig Aziaten of Zuid-Amerikanen. Heel die diversiteit is ook zeer 1-zijdig.

En komen ze tekort dan maken ze wel een programma waar er 1 interviewt die het moorden en geweld van IS niet schuwt. Uiteraard ook nog tegen betaling.

Rotterdammert1965 | 15-05-20 | 15:47 | 2

Dat is het! Nu weet ik het: elke keer een hoofddoekje in beeld.

pollo1 | 15-05-20 | 15:54

De buitenlandrapportages uit Afrikaanse of Aziatische landen hebben bij de NOS per definitie een hoog ‘ armoede-, zieligheids- en kwetsbaarheids’ gehalte. Geen woord over het moderne, rijke India, Nigeria of Angola en over de Wirtschaftswunderen die zich daar voltrekken. De ‘ correspondent’ rijdt liever even door tot hij een sloppenwijk als achtergrond kan bieden.

bisbisbis | 15-05-20 | 16:04

Het nieuwe moraal is het nieuwe normaal.

Nehemia | 15-05-20 | 15:46

Nederland is zo slim geweest de omroepbijdrage te verstoppen in belastingen. De kosten voor de belastingbetaler wordt daardoor aan het zicht onttrokken. In Oostenrijk gaat het anders. Daar ben je verplicht per huishouden GIS gebühr zoals het daar heet te betalen. www.gis.at/gebuehren/kaernten. Kijk voor de aardigheid maar eens op de bedragen. Het zal voor Nederland niet veel anders zijn. Maar ook in Oostenrijk laait af en toe de discussie op, of het financieren van pretfabriek ORF (heet in NL pretfabriek NOS) nog wel van deze tijd is.

PieterPassant | 15-05-20 | 15:34 | 2

Het wachten is op de herinvoering van het verplichte kijk- en luistergeld inclusief boetes en volledig ambtenarenapparaat. Die zonder huiszoekingsbefehl de deur van je woning kunnen intrappen.

roevka | 15-05-20 | 15:55

Het hele speelveld tussen links en rechts is in Oostenrijk heel wat smaller.
Links is hoofdzakelijk op groen gebied en sociale zaken (uitkeringen). Aan zich misdragenende nieuwkomers hebben ze allemaal een hekel. Er zijn overigens ook erg veel buitenlanders, MOE-ers en half-witten. Maar de meesten gedragen zich en werken. Die dat niet willen reizen door naar Duitsland en Nederland.

Ray Skak | 15-05-20 | 17:57

Wie naar programma's als De Nieuwe Maan en het Ramadan journaal kijkt, kan zich niet aan de indruk onttrekken dat de NOS wel iets heeft met diversiteit. Zolang het over het geloof van de liefde gaat, tenminste.

Heiner | 15-05-20 | 15:32 | 2

Valt me inderdaad op: voor die paar honderd duizend (zo wordt ons altijd voorgehouden) moslims, moet er elke dag een ramadan journaal zijn. Kan tussen carnaval/Pasen/ Hemelvaart/Pinksteren ook een journaal zijn voor Christenen, nl. 42% Christenen in Nederland en 5% moslim.
Maar geen Christelijk journaal elke dag!

pollo1 | 15-05-20 | 15:59

Wie kijkt daar na? Bijna niemand toch...

Kuifje-naar-Brussel | 16-05-20 | 05:48

Hoe zit het eigenlijk met het eigen interne personeelsbeleid kwa diversiteit? over.nos.nl/onze-mensen

En hoe verhoudt het percentage diverse mensen in dienst van de NOS zich dan tot het percentage diverse berichtgeving?

Het enkele feit dat de 'Divibase' bestaat is het bewijs dat het eigen personeel geen afspiegeling is van de bevolking, die blijkt namelijk voor meer dan 95% uit autochtone Nederlanders te bestaan.

over.nos.nl/onze-mensen/

- 42 presentatoren waarvan 2 diverse mensen (4,8%)
- 23 nieuwslezers waarvan 0 diverse mensen (0%)
- 32 correspondenten waarvan 4 diverse mensen (12,5%)
- 65 verslaggevers waarvan 4 diverse mensen (6,2%)
- 24 commentatoren waarvan 1 divers mens (4,2%)
- 12 hoofdredacteuren waarvan 0 diverse mensen (0%)
- 2 directieleden waarvan 0 diverse mensen (0%)
- 5 leden raad van toezicht waarvan 0 diverse mensen (0%)
- 3 pers contacten waarvan 0 diverse mensen (0%)
- 1 afdelingshoofd waarvan 0 diverse mensen (0%)

Totaal: 206 mensen waarvan 11 diverse mensen = 5,3%

Toeval? Bij ABNAMRO nagenoeg exact hetzelfde percentage:

""Dit lijken kleine percentages, maar het is echt een grote verschuiving. In 2013 was dit misschien 1 procent. We hebben het nu al over 5,2 procent en dat moet dus 7 procent worden", zegt Nicole Böttger, hoofd Diversiteit bij ABN Amro." - Bron: NOS

Finn | 15-05-20 | 15:30 | 1

Verklaart een hoop als naar afkomst gekeken wordt i.p.v. capaciteiten dat de bank verlies draait.

Rotterdammert1965 | 15-05-20 | 15:43

Lekker dan, dat racism of low expectations door NOS. Lekker deugen over de ruggen van ‘diversiteit’. Bah.

Sinterbikske | 15-05-20 | 15:28

Daarom is kijk- en luistergeld afgeschaft. Te veel Nederlanders zouden de acceptgiro tot snippers scheuren bij die racistische shit op NPO.

Madame Poitiers | 15-05-20 | 15:23

Een objectief nieuwsinstituut zou zich verre moeten houden van partijdigheid.
De manier waarop de staatsomroep zich de afgelopen járen profileert is niet meer objectief te noemen.
Een verlengstuk van linksdenkend Nederland, o.a. betaald door mensen die niet zitten te wachten op vooringenomen berichtgeving.
Het benoemen van feiten is prima, maar stelling nemen niet.
Het uitreiken van een prijs zal leiden tot een bepaalde strijd en dus willekeur.
En willekeur zal lijden tot een bepaalde manier van, laten we het corruptie noemen.
Zoiets als de inkoper die een weekendje weg krijgt als ie maar bestelt bij één en dezelfde leverancier.
Dan wordt er niet meer gekeken naar prijs/kwaliteit, maar naar eigen gewin.
Bovendien wordt de blanke man constant weggezet als de boosdoener, terwijl die zich vaak zat van geen kwaad bewust is.
Van een 50/50 balans kan ook nooit sprake zijn in een land waar overwegend blanke mannen wonen en vaak zijn zij nu eenmaal hoger opgeleid.
Verder zijn er tal van factoren waarom het percentage “carrièrevrouwen” een stuk lager ligt dan het aantal mannen.
Ik heb de mazzel samen te zijn met zo’n carrièrevrouw.
Zij veegt haar reedt af met dit soort diversiteitsgeneuzel.
Gewoon hard werken, jezelf blijven ontwikkelen en beter zijn dan die blanke man.
Ziezo, dan ga ik nu maar even de was in de droger doen en de piepers schillen.

Ruimedenker | 15-05-20 | 15:21 | 1

Heb je de afstandsbediening van de TV nog of ben je die ook al kwijt?

Beefbus | 15-05-20 | 15:58

Met items over homohaat en antisemitisme halen ze de DiviBokaal niet - daar blijft de diversiteit buiten beeld.

Madame Poitiers | 15-05-20 | 15:21 | 1

Nee, dat is juist kwetsend voor het lichtgetinte straatvuil waar de NOS zo hoog over opgeeft. Een item deugt niet als er niet tenminste één Noord Afrikaan of Turk in loopt te shinen. Als je de berichtgeving van de afgelopen maanden over de Coronacrisis mocht geloven, bestaat zowat de helft van de gehele NL middenstand uit allochtonen. Als het over criminaliteit, geweldpleging en daders gaat, is men veel terughoudender.

Heiner | 15-05-20 | 15:28

Volgende week Kamervragen van Bosma over het KNMI. Hadden mooi weer voorspeld en toen begon het plotseling toch te regenen, terwijl Martin een belangrijke korfbal-training had.

Kuifje-naar-Brussel | 15-05-20 | 15:20 | 4

Pure laster! Het team van Martin traint zelfs door bij -15 terwijl de hagel zo groot als duiveneieren uit de lucht valt.

DebraCadabra | 15-05-20 | 15:50

Vertel eens kuifje, jij vindt deze gang van zaken bij de NOS wel ok?

therealbraindump | 15-05-20 | 16:01
▼ 1 antwoord verborgen

We pompen met zijn allen 800 miljoen euro per jaar in de publieke omroep. Daar krijg je wat voor terug.

Opajoop | 15-05-20 | 15:18

Prachtig, die brief van Bart Nijman aan de NOS. Ben erg benieuwd naar hun reactie. Overigens is het bullet point, niet bullit point. Denk aan "bulletin".

Spring Bruissteen | 15-05-20 | 15:17

eerder dit jaar: Paris Saint-Germain krijgt 100.000 euro boete voor etnische registratie.

Dat gaat ons weer geld kosten.... Maar hoe beboet je een instantie dat gratis geld krijgt?

jerryhopper | 15-05-20 | 15:15 | 2

... door er nog meer publiek geld in te pompen, zodat ze die boete daadwerkelijk kunnen voldoen...

bisbisbis | 15-05-20 | 16:11

Door die boete in mindering te brengen op het Beloningskader Presentatoren Publieke Omroep (BPPO).

W_F | 15-05-20 | 21:12

De ellende zit al veel dieper. Tis niet louter de NOS. Kijk eens naar reclames. Op TV maar ook in folders, huisoraantjes end. Liefst gemengde gezinnetjes, licht bruine kindertjes met pluiskroeshaar. Terwijl nog geen 10% van de wereldbevolking blank is. Als het een diersoort zou betreffen dan kon je geld storten bij een stichting ter behoud van. Nu gaat het zeker om een schadelijk ras. Goh, doet me aan een niet zo goeie ouwe tijd herinneren...

squadra | 15-05-20 | 15:11 | 3

Behalve bij de reclame voor de Apenheul ("herken uzelf in de Apenheul"). Uiteraard een roomblank gezin.

Madame Poitiers | 15-05-20 | 15:22

@Madame Poitiers | 15-05-20 | 15:22:
Precies dat realiseerde ik me ook toen ik die reclame zag! Veelzeggend.

Spring Bruissteen | 15-05-20 | 15:50

Kijk maar eens op de websie van de IKEA: je zou waarachtig denken dat alle Zweedse vrouwen een zwarte of Arabische vent hebben en dat alle kindertjes in dat land halfbloeden zijn...

bisbisbis | 15-05-20 | 16:14

Het altijd objectieve NU zal toch wel direct het nieuws hebben overgenomen, oh ''Geen resultaten gevonden.'' wat een verrassing.

Patrick_W | 15-05-20 | 15:10

Zou Sylvana Simons dit nou bedoelen met geïnstitutionaliseerd racisme?

GroetenVanUrk | 15-05-20 | 15:04 | 2

Moet wel, nergens anders wordt racisme van staatswege met belastinggeld zo gestimuleerd.

Jan Passant mk2 | 15-05-20 | 15:13

Dit was de reden waarom ze überhaupt op tv kwam. Het lijkt me stug dat het vanwege haar talent was.

Rico Tampeloerus | 15-05-20 | 15:22

Racisme tegen blanken is toch wel een groeiend fenomeen. En dan moet ik er ook nog aan mee betalen.

doskabouter | 15-05-20 | 15:03 | 2

in ZuiD africa hebben ze nog wel wat handboeken liggen hoe je dit goed kan aanpakken

Henk P | 15-05-20 | 15:05

@Henk P | 15-05-20 | 15:05: klopt. Er zijn nu meer rassenwetten in Zuid Afrika dan tijdens het apartheidsbewind, en al die rassenwetten zijn anti-blank.

petersteenkamp | 15-05-20 | 15:53

Als je je abonnement op de Staatsomroep wilt beëindigen is er slechts 1 optie: emigreren en wel zodanig dat je jaarlijks geen belasting meer aan NL hoeft af te dragen

namensmijnhond | 15-05-20 | 15:03 | 3

Waarom privatiseren ze die klotezooi eigenlijk niet? Dat hebben ze bij veel belangrijker voorzieningen gedaan zoals de NS

doskabouter | 15-05-20 | 15:04

Of als dor hout afsterven.

oldandwise | 15-05-20 | 15:06

@doskabouter | 15-05-20 | 15:04: precies. of verklein de boel.
2 zenders voor teevee en 2 max voor de radio. waarom 2435634 verschillende zenders? nergens voornodig.

Henk P | 15-05-20 | 15:06

volgens minister Ollongren is dit nep nieuws en betalen de russen geenstijl om onze prachtige staatsomroep te bezoedelen.

weerwolf | 15-05-20 | 15:01 | 2

Ze is zeker alweer van de lithium af?

squadra | 15-05-20 | 15:23

Tja. Zweden haten de Russen. Geïnstitutionaliseerde racisme gevonden. Bij D'66. What's new.

Bataafje | 15-05-20 | 15:23

Weer een mooi voorbeeld van de 'soft bigotry of low expectations' trouwens. Onderliggende racistische gedachte bij die linkse deugers: allochtonen kunnen niet op eigen kracht hetzelfde bereiken als autochtonen.

JohnLocke | 15-05-20 | 14:59 | 2

Die moeten ´in hun kracht worden gezet´ volgens diezelfde deugers. Helpen dus, want inderdaad denken deze deugers dat alles wat ten zuiden van Spanje vandaan komt het zelf niet kan.
Zie het als een moderne vorm van zendelingenhulp. De mensheid is notabene in Afrika ontstaan, maar nog steeds denken dit soort mensen dat de negers het niet af kunnen zonder de hulp van de westerlingen.
Het is een soort verkapt racistisch superioriteitsgevoel.

Dick Luyenlomp | 15-05-20 | 15:11

@Dick Luyenlomp | 15-05-20 | 15:11: De mensheid is in Mesopotamië ontstaan.

Arachne | 15-05-20 | 22:24

In het rijtje seden die afzijn:
Amsterdam ( geen uitleg nodig )
Utrecht ( mislukte milieu zones etc )
Groningen ( eirenballen zijn niet te vreten )
Lelystad ( wannabe amsterdam )
Baarlenassau ( met je inwendige belgie )
en tromgeroffel.... prrrmrmrmrmrmrm

Hilversum komt er bij!

Henk P | 15-05-20 | 14:59 | 1

En in welk wereldwonderlijk gebied woont u als ik vragen mag?

SterF... | 15-05-20 | 15:20
-weggejorist-
Capo-dei-capi | 15-05-20 | 14:59 | 1

Tja ga je dan het journaal kijken of dit een item is?

P-unit | 15-05-20 | 14:58

Ook al is het optreden van Martin Bosma te prijzen, het heeft uiteindelijk altijd weinig effect want de hoogste echelons van de samenleving bestaat uit allemaal deugmensen. Die vangen de eventuele werking van Bosma's vragen gewoon weg door middelen die hun ten dienste staan. Het publiek zal er daardoor weinig erg in hebben dat sommigen nog opmerkingsgave hebben. Het volk is al zo afgestompt dat het massaal weer op de VVD stemt, en de partijen die een luis in de pels zijn van alles wat hier in Nederland deugdzaam links is, laat stikken.

Willibald von Klúúúk | 15-05-20 | 14:57 | 2

Ik zou het geen afstompen willen noemen maar eerder collectieve dementie. Men moet zich afvragen wat erger is, corona of genoemde dementie.

Ommezwaai | 15-05-20 | 15:01

Wordt het dan niet, het is maar een theoretische exercitie hoor, tijd voor een alternatieve, verborgen agenda?
Ik kan wel wat punten aandragen.

EEnzame SchizofrEEN | 15-05-20 | 15:01

Bosma, organiseer liever een tekenwedstrijd ipv die eeuwige vragen die toch geen effect hebben. En wel van gemeenschapsgeld. Daar wil ik graag aan meebetalen. En, mijn abonnement op npo heb ik al succesvol opgezegd. Nadere info postbus 51.

SlimmeBelg | 15-05-20 | 14:56

Waar blijft eigenlijk Opsporing Verzocht in de rankings als het gaat om de diversiteitsbokaal?

De verwarde man | 15-05-20 | 14:56 | 2

Zie dat maar als een verkapte zendtijd voor allochtonen...

Ommezwaai | 15-05-20 | 14:57

zijn ze weg geblurt. valt niet op en telt dus niet mee.

Henk P | 15-05-20 | 15:00

Ik vind met name de vraag relevant hoe ik mijn belastingbijdrage aan het links gehobby kan stoppen.

Als er een paar dEUgmensen policor fictie willen vervaardigen en uitzenden op TV met het doel beeldvorming en opinie te beïnvloeden en jeugd te indoctrineren, dan moeten ze dat vooral doen van zelf te verwerven, private fondsen. Prima, probeer het rond te krijgen. Klop eens bij Soros aan.

Ik wil daar part nog deel van uitmaken.

De verwarde man | 15-05-20 | 14:54 | 1

Dat wordt nog wat. Hier wordt de jeugd geïndoctrineerd om te kruipen voor de etnische minderheid terwijl de jeugd van deze etnische minderheid hun jeugd klaarstoomt voor superioriteit!

Harrie7949 | 15-05-20 | 15:34

11. Waarom moeten Nederlanders hiervoor betalen en op welke manier kunnen zij hun abonnement opzeggen?
Dat is een goede vraag. Maar ik zou liever heel mijn abonnement inclusief belasting en inclusief recht op uitkering op Nederland opzeggen.

Patatter | 15-05-20 | 14:53 | 2

Betalen alleen Nederlanders hiervoor of ook de dubbele paspoortiërs?

Ommezwaai | 15-05-20 | 14:56

Emigreer dan.

SlimmeBelg | 15-05-20 | 14:57

Ze zijn helemaal van de pot gepleurd daar in Hilversum. Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden, goed dat het naar buiten is gekomen. Hulde aan de mol.

paninikoek | 15-05-20 | 14:52 | 2

Naar buiten gekomen? Pownews nooit gezien? Die hebben er een serie van gemaakt die enkele maanden geduurd heeft. Iedere keer dat een allochtoon in beeld kwam, kreeg de uitzendende omroep 10000 gulden (of euro) van u en mij. Kun je nagaan hoe nep het straatbeeld destijds werd uitgezonden.

SlimmeBelg | 15-05-20 | 15:10

Een database die de etniciteit van mensen bijhoudt. Hmmmm....

JohnLocke | 15-05-20 | 14:52 | 2

Lang geleden was er een sociaal-democratische partij die dit ook deed.

Patatter | 15-05-20 | 14:54

Nou ja we noemen het diversiteit ipv van etniciteit of nationaliteit.
Labeltje van de kolom vervangen en we zijn helemaal divers.
Wat een blamage, dit land. Nog even en minder corrupte landen uit afrika gaan ons ontwikkelingshulp sturen.

IkWilOokWatZeggen | 15-05-20 | 15:11

Echt om misselijk van te worden weer..
Elke ochtend om half 8 NOS kijken zit er voor mij niet meer in, zet rtl4 wel aan!

testpilot101 | 15-05-20 | 14:49 | 1

Totdat blijkt dat ze daar ook een diversiteitsbokaal uitreiken.

piloot47 | 15-05-20 | 14:52

Ach, what's new? In de jaren 80 liepen er op de Oudemanhuispoort (UvA) tussen alle blanke studenten ook nog Hariet Duurvoort, Coşkun Çörüz en Humberto Tan in het wild rond. U raadt nooit wie er door de media uit die honderden personen werd verkozen om hun mening te geven op tv. Het was toen al allemaal zo overduidelijk op welke kenmerken die waren geselecteerd.

Piet Karbiet | 15-05-20 | 14:49 | 5

Hugo Walker, Gerda Havertong, om er nog enkele toe te voegen. Overigens, deze mensen kunnen er ook weinig aan doen dat ze tot discriminatie geleid hebben. Hugo Walker was trouwens leuk als hij moest invallen bij hazewindhondenraces. Van voetbal, zijn hoofdbezigheid had hij duidelijk minder kaas gegeten.

SlimmeBelg | 15-05-20 | 15:03

@Dr_Johnson | 15-05-20 | 15:02:
Dan ben ik helemaal met u eens. De afkomst is bij mij echt een non-issue. Ben zelf werkzaam in de IT, en daar zijn zeer veel allochtonen (jonge mannen) werkzaam. Ik werk met Turken, marokkanen, Angolezen, Indiers etc. etc.
zijn ze goed, dan zijn ze goed, zijn ze slecht dan zijn ze slecht, of althans niet goed genoeg. Het is hetzelfde als in het voetbal. De beste man speelt, niet degene met de voorkeurs-kleur.
Afkomst en kleur doen er niet toe.

Dick Luyenlomp | 15-05-20 | 15:17
▼ 2 antwoorden verborgen

" I look to a day when people will not be judged by the color of their skin, but by the content of their character". Martin Luther King, Jr.

naxapinu | 15-05-20 | 14:49 | 4

@Peerkeoud | 15-05-20 | 14:52: precies. wat doet de witte man / vrouw in de zomer?

lekker bruin bakken in de zomer.

zonnestudio's zijn in elke plaats te vidnen.

denkje nu echt dat er ergens in donker afrika een schilder studio iswaar je lekker blank kan worden?

Henk P | 15-05-20 | 15:01

@Henk P | 15-05-20 | 15:01:
Dan misschien niet, maar discriminatie op basis van huidskleur in bij Afrikanen bijzonder sterk. De Naffers kijken enorm neer op de negers, en ook bij negers onderling geldt: hoe lichter hoe beter.

Dick Luyenlomp | 15-05-20 | 15:06

@Henk P | 15-05-20 | 15:01: Wel eens in een drogisterij in zuidoost Azië geweest ? Schappen vol met middeltjes om je huid te bleken. En op het strand geen inheemse schone te zien want dan verkleurt hun huid.

euroka | 15-05-20 | 17:07
▼ 1 antwoord verborgen

dat diversiteitsgeneuzel zit tegenwoordig ook in de commerciële reclamespotjes, zowat ieder spotje bevat een andersgekleurde en/of andersgehoofddoekte deelnemer. Bij mij thuis maken we er een sport van wie als eerste zo'n exotische figuur opmerkt. Je hoeft doorgaans niet lang te wachten.

wlodek | 15-05-20 | 14:48 | 2

Dan kunnen ze net zo goed een geketende neger hier en daar in die spotjes proppen, want dat is hetzelfde als zo'n door de hoofddoek geknechte vrouw. Het is vrouwenonderdrukking. En wie weet zit er onder de jurk ook nog eens zo'n afgesneden clitoris. En het stuitende is, in dit zo geprezen land van vrouwenrechten en -emancipatie, is dat ineens allemaal bon ton !!!!! Headdesken doet, maar heb nog koppijn van de vorige keer en dat was gisteren.

Graeme Reaper3779 | 15-05-20 | 14:54

Als je de reclames mag geloven bestaat NL uit uitsluitend mixed race huishoudens of homostellen.
Gewoon een blonde vent met een partner met een hoofddoekje zie je dan weer nooit.

Dick Luyenlomp | 15-05-20 | 15:03

"... dat publieke nieuwsdienst NOS haar medewerkers actief aanspoort om in reportages en nieuwsberichten te profileren op geslacht en etniciteit, en daarvoor op basis van drie wekelijkse nominaties iedere maand een "Divibokaal" uitreikt."

Maar dat geldt dus kennelijk allemaal niet - zie punt 9 van Bosma's lijstje - wanneer 'diversiteitsvertegenwoordigers' negatief in het nieuws komen. Dan wordt er opeens heel vaag gedaan, zijn er verbale rookgordijnen, gaat het opeens over 'jongeren', en 'mannen' - zie ook Halsema en Jetten over het voor de tweede keer belagen van een homostel in A'dam - en wordt alles zo veel mogelijk gedownplayed en weggemoffeld.

Zou er in Hilversum naast de NOS DiviBokaal ook nog een NOS WemoBokaal (WegmoffelBokaal) bestaan?

Dr_Johnson | 15-05-20 | 14:45 | 1

Ongetwijfeld.

Peerkeoud | 15-05-20 | 14:53

Zijn alle EU clubjes al wakker? De dikke van HM-17 heeft hier ook vast wel een mening over.

Frau Merkel | 15-05-20 | 14:45

laat me raden; buitenlanders die met z`n allen een kaaskop in elkaar rossen?

tata1981 | 15-05-20 | 14:47

De KKClan weer in actie. De bekende hyena-opstelling.

piloot47 | 15-05-20 | 14:55

Het is weer Rammendan. Het jaarlijks terugkerende islamitische vredesfeest van de Mosljms. Het feest wordt zeer gewaardeerd door Grappenmaker en heeft respect hoe de Moslims (dus de ouders van deze hyena's) met de Coronacrisis omgaan. Op de Iftar is hij een graag geziene gast en dus een mooie gelegenheid om dit Mosim probleem te bespreken!

Harrie7949 | 15-05-20 | 15:22

Zal wel het openingsitem in het StaatsJournaal worden om 8 uur.
Doen ze ook altijd als ze iets bij PVV of FvD gevonden hebben als het over discriminatie gaat.
Toch?

2voor12 | 15-05-20 | 14:42 | 1

Tja, de slager die z'n eigen vlees keurt zal in dit geval niet het mes in z'n eigen billen steken. Dus ijdele hoop, helaas.

Graeme Reaper3779 | 15-05-20 | 14:56

Fidan is een topper, waarom werkt zij nog bij die maffe club?

naxapinu | 15-05-20 | 14:42 | 2

Fidan is een tenekrommend slechte talkshowhost.
Als je vindt van niet, kijk dan de aflevering van afgelopen zondag nog eens terug. Echt genant.

DrumPiet | 15-05-20 | 14:44

Bij mijn Turkse kapper was het deze middag ook heel divers: ze droegen daar allemaal een mondkapje en een afspraak maken hoefde niet. Omdat ze mij niet vroegen of ik wel gezond ben heb ik het hun uit beleefdheid maar gevraagd en dat bleek gelukkig het geval.

Simon_GS | 15-05-20 | 14:42 | 3

Gelukkig konden zij zien dat jij gezond bent.. ;)

Frau Merkel | 15-05-20 | 14:44

@Frau Merkel | 15-05-20 | 14:44: Denk dat Allah de god van de vrede en de liefde ze het wel ingefluisterd heeft.

Graeme Reaper3779 | 15-05-20 | 14:57

Jij of een ander bepaald niet of hij ziek wordt, dat is Allah de meest Barmhartige en de meest Genadevolle plus nog wat titels.

Miezerig | 15-05-20 | 14:57

Ach ja, met -7 zetels is dit nu echt een punt om je op te profileren.
Goed gedaan Bosma.

DrumPiet | 15-05-20 | 14:41 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

In plaats van dat de PVV 11 vragen stelt, en het onnodig complex maakt, zou ik dat lijstje kunnen reduceren tot één simpele vraag:
.
1) Hoe is dit geen racisme?

JackStick | 15-05-20 | 14:41 | 1

Zijn publiek in de 2e kamer zouden die ene vraag niet snappen.

Rotterdammert1965 | 15-05-20 | 14:43

Militant schuldgevoel

Turbulentie? | 15-05-20 | 14:38

Hoe achterlijk kun je zijn bij de NOS om zoiets op te zetten? Hoe ver zitten die lui niet in een bubbel dat dit een goed idee is? Het kan alleen maar verkeerd gaan. Racisme en discriminatie ten top en daar bovenop grof plichtsverzuim. Dat wordt minimaal een berisping!

Frau Merkel | 15-05-20 | 14:38 | 1

Dit leidt alleen tot meer subsidie geld, hoger salaris en dito baantje.

Rotterdammert1965 | 15-05-20 | 14:45

Ze staan wel aan de goede kant van de streep als de minderheden dit land definitief gekaapt hebben. We are here and we are to stay...

Pummetje | 15-05-20 | 14:36 | 1

ho ho, volgens Rutte zijn we met meer. Maar ja dat was in 40-45 ook.

Rotterdammert1965 | 15-05-20 | 14:46

Meneer Bosma stelt goede en eerlijke vragen over verborgen, schimmige zaken. Gefinancierd met belastinggeld en vijandig aan etnische groeperingen die tot ongewenst verklaard zijn. In het geheim. Nog wel.

Zoals het linkse tuig zong toen zij zichzelf nog niet als de nieuwe daders herkenden en andersdenkenden besmeurden met het vuil van de oude socialist uit de vorige eeuw:
www.youtube.com/watch?v=kK5O1rL0NwE

Wat zullen zij nu kwaad zijn op meneer Bosma. Met hun etnische staatsidealisme zo open en bloot.


Jan Passant mk2 | 15-05-20 | 14:35 | 5
-weggejorist-
Peerkeoud | 15-05-20 | 14:56
-weggejorist-
Jan Passant mk2 | 15-05-20 | 14:59

Is de waarheid

Datgingniegoed | 15-05-20 | 16:07
▼ 2 antwoorden verborgen

vool?

DrumPiet | 15-05-20 | 14:41

@DrumPiet | 15-05-20 | 14:41: Frau Merkel bedoeld veul, maar op haar Duits is dat veaul.
Ja, ik spreek mijn talen, dank u wel.

Peerkeoud | 15-05-20 | 14:46

Sinds Martin Bosma op de kieslijst staat, heeft hij altijd mijn voorkeurstem gekregen. Hij slaat altijd de spijker op zijn kop. We moeten toe naar een kabinet Wilder-Baudet-Wiegel met Martin Bosma op Binnenlandse Zaken. maar waarschijnlijk moet de chaos en armoede in Nederland eerst nog een stuk erger worden voordat de kiezers echt wakker zullen worden.

Wladimir 1928 | 15-05-20 | 14:31 | 5

Wiegel? Die is net als jij ook al 92.

oldandwise | 15-05-20 | 15:01

@oldandwise | 15-05-20 | 15:01: Mahathir Mohammed was tot 1 maart 2020 nog premier van Maleisië, en hij is geboren op 10 juli 1925. Bovendien is op basis van artikel 1 van onze grondwet discriminatie op basis van "welke andere grond dan ook" (dus ook leeftijd) nog altijd verboden. https://nl.wikipedia.org/wiki/Mahathir_Mohammed

Wladimir 1928 | 15-05-20 | 15:23

@Wladimir 1928 | 15-05-20 | 15:23: Toch zitten er weinig honderd-plussers in het Parlement. Schande!

Kuifje-naar-Brussel | 15-05-20 | 15:34
▼ 2 antwoorden verborgen

NOS: wij kleuren onze berichten subjectief, i.p.v. dat we nog verwerpelijke koloniale objectieve verslaggeving bedrijven, en geven ook nog prijzen voor weg voor wie een verhaal zo min mogelijk objectief voor mekaar krijgt. En ja, we denken dat we daardoor nog een beter mens zijn dan jij ook, ook al betaal je ons salaris.

een_mike | 15-05-20 | 14:31

Geen NPO kijken of luisteren kan wel maar je abonnement op de NPO kan je niet opzeggen. De belastingbetaling moet voor het bedreven en nu dus bewezen onversneden rascisme bij de NPO betalen of die dat wil of niet. De staat en de regering staan achter dit beleid. Let maar op de beantwoording zometeen van het kabinet. Het is niet anders. Net als tijdens de bezetting in 40-45 is het bek houden, onrecht slikken en betalen.

Koonkluk Huis | 15-05-20 | 14:31 | 1

Maar dat niet kijken helpt natuurlijk wel de paniek bij het bekijken van de kijkcijfers weer eens lekker groot te laten maken. Pech alleen dat de kijkcijfers niet objectief worden bepaald ben ik bang. Maar als alle duffe NOS kijkers nu eens een maand of 2 een intelligente lock down doen, eens kijken hoe groot de paniek wordt.

Peerkeoud | 15-05-20 | 14:50

Een DEUG prijs.
Wie is de grootste bolus in de emmer stront.

Datgingniegoed | 15-05-20 | 14:31

Nu maar erop wachten dat kozp de NOS keihard gaat aanpakken wegens rassendiscriminatie.

Sitting_targets | 15-05-20 | 14:30 | 1

KOZP is pro racisme, dus dat zal niet gebeuren.

JanVergoor | 15-05-20 | 14:43

Ik gok niet op serieuze beantwoording van de vragen of dat de antwoorden enige mogelijkheid tot debat geven. Maar hij heeft zijn vragen wel mooi neergepend

Fijn_dat_je_er_bent | 15-05-20 | 14:27

Aldus brengt de NOS eenzijdig gekleurd en dus gemanipuleerd nieuws en pushed hiervoor haar redacteuren op brede schaal om zodoende het punliek van propaganda te voorzien. Ik opteer voor de volgende optie: The bombing of the Radio Television of Serbia headquarters occurred on the evening of 23 April 1999 (NATO).

Sw.Dwaallicht | 15-05-20 | 14:26

En daarom heb ik op die man gestemd.

Piet Karbiet | 15-05-20 | 14:26

Verwerkingen van persoonsgegevens waaruit ras of etniciteit blijkt is wettelijk slechts in uitzonderlijke gevallen toegestaan. En daar is een wit voetje halen er geen van.

€20mio boete wat ik je blief.

frickY | 15-05-20 | 14:26 | 4

Die 20 mio hadden ze net gekregen voor het eudusnie-deugfestival. Dat gaat niet door, dus dat komt goed uit.

Frau Merkel | 15-05-20 | 14:30

Het voeren van een voorkeursbeleid is gek genoeg één van die uitzonderingen.

Muxje | 15-05-20 | 14:33

Daar lachen ze om want is toch hun geld niet, is van u en mij en dat geven ze zeer makkelijk uit.

BekiekUtMoar | 15-05-20 | 14:42
▼ 1 antwoord verborgen

autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/nieu...

"De uitzonderingen op het verbod van registratie van etnische gegevens gelden voor enkele zeer specifieke doeleinden (zoals voorkeursbeleid). Daarnaast bepaalt de wet dat registratie van etniciteit toegestaan kan zijn als het noodzakelijk is met het oog op een zwaarwegend algemeen belang.

In dat laatste geval is vereist dat de mogelijkheid tot registratie van etnische gegevens óf uitdrukkelijk wordt geregeld in een wet óf het College bescherming persoonsgegevens (CBP) voor het specifieke geval ontheffing heeft verleend. In alle gevallen moet eerst de vraag worden beantwoord of het probleem niet met andere, minder ingrijpende, middelen te bestrijden is."

Ze zullen dan moeten gaan voor "zwaarwegend algemeen belang", maar een aparte wet voor de NOS is er niet neem ik aan, dus het CBP heeft voor dit specifieke divibokaaltje ontheffing verleend? Of was de stagiaire die dit uit verveling heeft verzonnen dat vergeten te regelen?

een_mike | 15-05-20 | 14:24 | 1

Ik vind dat er in het geval van de belastingdienst wel een zwaarwegend belang was: fraudebestrijding, verspilling van publieke middelen voorkomen. Hier is dat volstrekt onduidelijk. Diversiteit kan nooit een doel op zich zijn, wat is het zwaarwegende belang hier? Het idiote is dat een rechter wel weer anders zal oordelen mocht iemand dit aanhangig maken.

Gen. Maximus | 15-05-20 | 14:49

Welke nick zou Bosma hebben ?

Wijze uit het Oosten | 15-05-20 | 14:24 | 5

Berbaar, een grotere anti reclame voor de VVD bestaat niet , een dikke ikke.

therealbraindump | 15-05-20 | 14:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Kamervragen.
Jammer dat de minister op domme vragen geen domme antwoorden mag geven.

Schadenfreude | 15-05-20 | 14:22 | 2

Volgens mij geeft de minister, net als de overige bewindslieden trouwens, alleen maar domme antwoorden.

Elessir | 15-05-20 | 14:33

Dit doet je pijn hé? Whoehahaha!

Urotsokudoji | 15-05-20 | 14:39

Leuk, maar:
3) Verkeerd geformuleerd, gaat afleiden en de voorspelbare ontwijkende reacties oproepen. Formuleer zo'n vraag politiek neutraal of stel hem gewoon niet.
4) Hyperbool achterwege laten, zucht.
6) Noem het beleid ipv. gedram
7) Op zich een terechte vraag, maar die discussie is al uitgebreid gevoerd. Verloren strijd.
8) Huh, waar blijkt dit uit?
10) Niet op de man spelen
11) Zucht.

Zoals altijd met kamervragen: minder is beter. Beperk je tot de kern, als je naar bijzaken gaat vragen geef je de ondervraagde de kans op zich daar op te richten en de hoofdzaak stiekem een beetje links te laten liggen.

Muxje | 15-05-20 | 14:22 | 3

Dit is het effect van jarenlang bewust genegeerd worden. Uiteindelijk wordt recreatie daarop steeds radicaler. Je moet van goede huize komen om hier tegen te kunnen.

Harrie7949 | 15-05-20 | 14:30

Ik geef je zonder meer gelijk. Veel kamervragen laten achterdeurtjes open of jagen bij voorbaat iedereen in het harnas. Bosma wordt ieder jaar uitgelachen en krijgt nu overduidelijk toch gelijk.

Frau Merkel | 15-05-20 | 14:42

Eens, minder emotie en meer ratio, veel effectiever m.i.

therealbraindump | 15-05-20 | 14:47

Antwoorden op alle vragen: de NOS is een onafhankelijk nieuwsmedium, waar wij geen invloed op he ben of uitoefenen, daar gaat de regering niet over in tegenstelling tot de Belastingdienst. Next.

Jan, Leiden | 15-05-20 | 14:21

Eigenlijk is het te dom voor woorden dat het interne beleid van de NPO tot kamervragen leidt. Alsof de regering niets beters te doen heeft dan zich bezig houden hiermee.

Aan de andere kant is het weer een nagel aan de doodskist van dat met belastinggeld betaalde bejaardenvermaak. Wat ik van harte toejuich. Lastig... lastig...

42 | 15-05-20 | 14:21

Bosma, één van de weinige volksvertegenwoordigers die de politiek nog heeft. Deze vertegenwoordiger van volk en democratie zit er bovenop! Wat een verademing!

Harrie7949 | 15-05-20 | 14:21

Actie-reactie... natuurkundig begrip maar ook zeker van toepassing op deze (anti) materie

surffee11 | 15-05-20 | 14:19

Vraag 9 ben ik wel benieuwd naar hoe dat beantwoord wordt.

Mr.Crowley | 15-05-20 | 14:19 | 2

ieder weldenkend mens weet daar het antwoord op... wij dus zeker en ik beschouw dit dan ook als een retorische vraag...

surffee11 | 15-05-20 | 14:21

@surffee11 | 15-05-20 | 14:21:
Ik ben benieuwd naar de uitvluchten die gevonden worden.
Dat voorspelt vaak de volgende stap.

Mr.Crowley | 15-05-20 | 14:32

Ik ben opeens misselijk.

pegaje | 15-05-20 | 14:16

Tja, prachtige logische vragen, wederom kunnen diverse reaguurders de waarheid niet aan, hup Holland hup.

grindbak | 15-05-20 | 14:15

Kan ik ergens een voorgedrukt aangifte formulier krijgen. Ik word dus al een jaar keihard gediscrimineerd. Of zou Lelijke Blanke Man ook een diversiteitscategorie zijn?

JWZ_JMK | 15-05-20 | 14:13

Hahahaha: Zou de NOS wel objectieve journalistiek bedrijven als D66’er Shula Rijxman en PvdA’er Martijn van Dam niet langer in het bestuur van de NPO zouden zitten?

Daar is dus zowel ja als nee een onmogelijk antwoord!

LuNaTeeQ | 15-05-20 | 14:13 | 1

Goed gezien!

Gaz21 | 15-05-20 | 14:16

De NOS, DE werkgever/ster/overig voor al uw omgekeerd institutioneel racisme.
Heb trouwens een concept voor een nieuwe spelshow van ze gezien, zap de witte heteroman. Het schijnt spontaan speciaal geselecteerde en aangevinkte diversiteitskandidaten te regenen.

Graaisnaaiert | 15-05-20 | 14:11 | 1

Niet omgekeerd. Gewoon racisme. Rassendiscriminatie van blanken is racisme.

Sitting_targets | 15-05-20 | 14:33

Bosma heeft weinig te doen, dat is wel duidelijk.

Kuifje-naar-Brussel | 15-05-20 | 14:11 | 18

@Kuifje-naar-Brussel | 15-05-20 | 14:36:
Heb nieuws over Han van Joop. Een miljoenenclaim zit er niet in. Wel rectificatie. Ook vanwege de vernietiging van mijn leven zoals het was. Door Han van Joop.

RickTheDick | 15-05-20 | 14:40
▼ 15 antwoorden verborgen

Ik snap dat dit nergens op slaat bij de NOS, maar de PVV laat zich ook weer van een knullige kant zien zeg....
Als je serieus genomen wilt worden, dan moet je vooral zulke kinderachtige dingen gaan doen.
Wat moet je nou met zulke lui in de regeering

Natte Washand | 15-05-20 | 14:09 | 4

aankaarten van de grondbeginselen van gelijkheid bijv?

vokfeez | 15-05-20 | 14:15

Het viel van Oef laatst ook al op dat Geert Venlo nogal aan het mierenneuken was in de kamer.

van Oeffelen | 15-05-20 | 14:21

als dit het damage control is ben je af. zoooo slecht. verzin wat beters

Henk P | 15-05-20 | 14:54
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn stem is wederom weer goed terecht gekomen. Held die Bosma. GeenStijl mag wel een digitaal standbeeld voor hem plaatsen!

ikworstelengadouchen | 15-05-20 | 14:09

Elke breekt mijn klomp opnieuw en opnieuw.....
Het is echt tijd voor kabinet Wilders 1

wolftour | 15-05-20 | 14:09

Bent u bekend met? Bent u geschokt? Bent u verontwaardigd? En drie keer het woord "diversiteitsgedram ".

pielemuisje | 15-05-20 | 14:09

En de GS bokaal van vandaag gaat naar Martin Bosma.

schedewindje | 15-05-20 | 14:08

Bosma heeft vrij weinig te doen, dat blijkt. Misschien beter om je taak als controleur van de regering wat serieuzer te nemen en deze onzin samen te vatten tot 2 a 3 vragen die de moeite van het stellen waard zijn.

beldewouten | 15-05-20 | 14:07 | 7

@beldewouten | 15-05-20 | 14:20: wat dus een bevestiging is wat 5611 meldt. Van alle kul debatjes en kamervragen tombola die normaal al wordt ingediend, is dit nog relatief inhoudelijk. Als er uren gevuld worden met vragen over zogenaamd wit patriarchaal geouweteringhoer, mag deze zeker. Dat het tegen jouw utopische denkbeeld ingaat en je daardoor liever een afgezwakt lijstje ervoor terug wilt hebben is dan ook niet interessant. Opvallend dan weer wel.

Acar_ketimun | 15-05-20 | 14:58

Dan ken jij de regering nog niet. Als je meerdere vragen samenvat tot 2 a 3 vragen dan gaan ze in op 1 van de concrete vragen, verwijzen in de andere 2 vragen naar het antwoord op vraag 1 en alle 'samengevatte' vragen beantwoorden ze al helemaal niet.

GroetenVanUrk | 15-05-20 | 15:00
▼ 4 antwoorden verborgen

"Bent u geschokt over het feit dat de NOS etnisch profileert, waar dit bij de Belastingdienst tot veel verontwaardiging leidde?"
LOL

kapotte_stofzuiger | 15-05-20 | 14:05 | 2

De waarheid + ironie = Bosma.

Overnijd | 15-05-20 | 14:15

Ondanks (dankzij?) dat:
Glasch, Plasch, Wasch.

vliegende knorrepot | 15-05-20 | 14:46

Dit is toch gewoon gestoord!

trottle | 15-05-20 | 14:05 | 14
▼ 11 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken