Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU geeft voucher aan minister van Voucherfraude

De Europese Commissie is boos op Nederland. Dus sturen ze EEN BRIEF. Voor de bühne. Een bühnebrief. Soort voucher, eigenlijk.

De Europese Commissie heeft vandaag gezegd dat Nederland zich aan het EU consumentenrecht moet houden, en gedupeerde burgers hun geld moet teruggeven als ze niet voor vouchers kiezen. Bijna leek de Commissie meteen een inbreukprocedure tegen Nederland te starten, maar helaas: het blijft (vooralsnog) bij een brief. Een soort voucher, dus. Gelukkig heeft D'66 die brief wel meteen van de mat geplukt en omgezet in Kamervragen aan Corendon van Nieuwenhuizen, om te vragen of ze van plan is om zich aan de Europese wet te gaan houden. 

Vvd-minister Van Nieuwenhuizen heeft toezichthouder ILT namelijk bevolen om actief weg te kijken bij schendingen van het consumentenrecht door de reis- en ticketbranche. Eerder deze week dook GeenStijl diep in de voucherfraude van KLM, dat de ene hand bij de overheid ophoudt om staatsmiljarden aan steun te collecteren, en met de andere hand in de portemonnee van de gedupeerde reiziger zit en hen dwingt vouchers te accepteren waar geen rente of rendement op zit, en die bij een faillissement alle waarde verliezen. Veel mensen hebben helemaal geen behoefte aan cadeaubonnen, omdat hun reisplannen zijn vervallen, of omdat hun eigen financiële situatie door corona penibel is geworden. Met vliegvouchers kun je geen brood kopen.

De Europese wetgeving is heel duidelijk: als je een voucher weigert, moet je gewoon geld terugkrijgen. Maar voorlopig stuurt Brussel dus alleen een strenge brief. Eurocommissaris Vestager: "Maak een tegoedbon aantrekkelijk. Versoepel de regels, maar kom niet aan het recht van consumenten." Iets doet ons echter vermoeden dat de vvd, KLM, Transavia, Corendon, Ticketmaster en al die andere partijen zich hier weinig van aan gaan trekken.

Ook het CDA vindt het namelijk dikke prima dat bedrijven die hun winsten privatiseren, hun verliezen collectiviseren door individuele burgers te verplichten om leningen te verstrekken voor diensten die niet geleverd worden. Kan kritisch coalitiepartner D66 hier nog wat aan doen? Your move, Jan Paternotte! De geloofwaardigheid van de door D66 zo geliefde EU staat hier immers óók op het spel, want de wet is glashelder en de brief uit Brussel ook. Als de consument niet kiest voor vouchers, maar voor restitutie, moet er gewoon worden terugbetaald:

Die zeven dagen mag ook heus wel twee weken worden hoor KLM

Maar ja, Rutte heeft schijt, aan een EU die niet bijt

Social

Ja wat is het nou?

Social

Zoiets zal het wel zijn, ja

Social
Social

Consumentenbond: "Niet tegen vouchers, maarrr..."

Social

"...nu nog de wet uitvoeren, KLM & vvd!"

Social

Reaguursels

Inloggen

De overheid kan renteloos geld lenen dus laten zij het maar voorschieten. Is voor ons allemaal goedkoper.

dihydrogenmonoxide | 14-05-20 | 11:46

Als het de huidige regering goed uitkomt, schermen ze met Europese wetgeving. Nu hebben we een minister en een premier die deze wetgeving negeert.
17 maart 2021: payday!
www.kiesraad.nl/actueel/activiteiten/...

Jan de Vries | 14-05-20 | 10:26

Heb bij de KLM een reis ge boekt naar Zuid Afrika kon hem om boeken naar een ander data dus geen voucher die onzin heb ik niet nodig ge woon om boeken kost niks extra.

gerrit5042 | 14-05-20 | 08:12 | 1

Ja want met een gezin en 3 puber kinderen kan je ook gewoon in September op vakantie.

Debombdiggity | 14-05-20 | 08:52

Ben tich benieuwd wie dit soort zaken telkens aanhangig maken bij de Europese Commissie. Laat me raden.

Rest In Privacy | 14-05-20 | 07:24 | 1

Onze linkse clubjes.

gerrit5042 | 14-05-20 | 08:13

Ik zie ze elke ochtend staan, de blauwe vloot op Schiphol vanaf de A9. Bijzonder, zelfs op een landingsbaan naast elkaar. Dat is voor mij KLM. Verder kijk ik letterlijk niet. Die vliegtuigen lopen niet weg en gaan echt wel weer eens vliegen.

Mark van Leeuwen | 14-05-20 | 06:21 | 2
-weggejorist-
F#ckingAwesome | 14-05-20 | 07:18

Ja, maar niet voordat de juridisch eigenaar failliet gegaan is en van al haar verplichtingen af is. Die vliegtuigen zijn momenteel niets waard en kunnen mooi onder de boekwaarde weer aangekocht worden door de opvolger.

F#ckingAwesome | 14-05-20 | 07:18

Je vraagt je toch af waar al die miljarden in gaan zitten terwijl zij geen onkosten maken qua werkelijk vliegen. Dus maw welke bedrijftak of club wordt nu eigenlijk echt in de lucht gehouden?

Mark van Leeuwen | 14-05-20 | 06:12 | 2

Jij had duidelijk niet voor het vak economie gekozen op school.

Zeiss | 14-05-20 | 06:47

Een failliet bedrijf moet restitutie verlenen. Moet ik als belastingbetaler 2 betalen. Kan het hele bedrijf niet failliet gaan, uit de holding worden getild, een doorstart maken en iedereen lekker zijn recht proberen te halen. I.p.v. iedereen te laten opdraaien voor een paar honderd euro. Bij een failliete aannemer(stikstof) sta je ook alleen.

arlen | 14-05-20 | 00:11 | 1

Nee dat kan niet.

Zeiss | 14-05-20 | 06:47

Die vouchers zijn gewoon de andere helft van de toegezegde staatssteun. Dat scheelt Wopke weer werk want die hoeft het dan volgend jaar Niet alsnog via de belastingen bij de burger op te halen. Want stijgen gaan ze de belastingen der Nederlandse staat en alles wat daar onderhangt aan provincies en gemeenten.

Holein1 | 13-05-20 | 23:19 | 1

Vergeet niet dat ze voor 14% eigenaar zijn van deze failliete boel, was lekker slim om op het moment dat KLM zo'n beetje de hoogste koers had even voor een klein miljard aandelen te kopen. Voor de 3-4 miljard die ze er nu in gaan pompen hadden ze heel KLM kunnen kopen.

allesofniks | 14-05-20 | 05:33

KLM met miljarden steunen en gedupeerde reizigers hun geld niet terugeven? Dacht het niet. (Vrij naar Lodewijk Asscher).

Koonkluk Huis | 13-05-20 | 23:15 | 1

Jaaa, de belastingbetaler als verzekeraar.

arlen | 14-05-20 | 00:13

Maar als ik goed luister faciliteert onze eigen regering, Rutte zei het hoogstpersoonlijk, hier onwettig handelen. Je hoeft je niet meer aan de wet te houden, handhaving gebeurt ook niet. Rutte zei het met een glimlach.

Oepsie1234 | 13-05-20 | 23:05 | 3

Dat is precies wat hij zei ja, dus het gaat de staat niet om jan lul de gewone burger die het allemaal mag betalen, maar om hun "blauwe trots", een club arrogante graaiers die zoveel affiniteit heeft met NL dat ze zichzelf bonussen beloofd hadden voor degene die de grootste overheidssteun binnen zou halen.
Ze vliegen nu een maandje niet en de lucht is nog nooit zo schoon geweest, terwijl de boeren exact doen wat ze altijd gedaan hebben.

tsjajaja | 13-05-20 | 23:23

Ik moet nog 2400 belasting betalen.
Stuur ze voorlopig wel een voucher, die mogen ze dan over een jaar innen.

Oepsie1234 | 13-05-20 | 22:59

Was er maar zo'n opheffing in de media - inclusief GS - over de jaarlijkse 'tijdelijke' crisisheffing a 20 miljard Euro. (Even afgezien van het feit dat we nu een nieuwe crisis in zijn gerold dus die 20 wordt straks 'ook tijdelijk' 40 miljard.)

Doodse stilte! Maar een voucher van de KLM en de wereld is te klein.

Stonecity | 13-05-20 | 22:53

Gewoon allemaal het geld terug vragen, de KLM gebruikt alle klanten gewoon als gratis bank, lenen tegen 0%
Ze houden het geld in kas en volgend jaar is de reis 25% duurder en ben je verplicht bij te betalen, want anders vervalt je voucher.
Als je het dan al aantrekkelijk wil maken voor de klanten, zorg dan dat de voucher volgend jaar minimaal 5% meer waard is, als soort van dank voor het vertrouwen.

tsjajaja | 13-05-20 | 22:39 | 4

@elevator | 13-05-20 | 22:45:
Reken er maar op dat je na deze crisis flink mag bijpassen voor dezelfde reis. en de voucher krijg je als vervanging van de reissom wat je betaald hebt en niet als vervanging van de reis die je geboekt hebt.

tsjajaja | 13-05-20 | 23:13

@elevator | 13-05-20 | 22:45:
-
Maak van uw veronderstelde 25 procent om te beginnen maar 50 tot 70 procent. En het verschil mag u -voucher of geen voucher- alsnog evenzovrolijk bijpassen.

bisbisbis | 14-05-20 | 00:07

Dat zal voor al die zog. vluchtelingen die met vakantie naar hun land gaan, wat schijnbaar op eens veilig is, wel een zware tegenvaller zijn of wordt dat ook door de belasting betaler betaald.

Jan70 | 14-05-20 | 10:01
▼ 1 antwoord verborgen

EUSSR regels gelden alleen als ze vervelend of in het nadeel van ons zijn.

Retepsteeltje | 13-05-20 | 22:21

Maar ja, Rutte heeft schijt, aan een EU die niet bijt

Niet als het gaat om Puls Visserij !!, wel als het gaat om het Nederlandse Monopoly op Kansspelen...!!

Torquemada | 13-05-20 | 22:20 | 1

En als ik 120 rij krijg ik dan ook geen bekeuring ?

elevator | 13-05-20 | 22:46

Wat een slappe hap, in Israel heeft de consumentenbond het wel voor elkaar gekregen dat KLM geld teruggeeft na annulering, maar de Nederlandse belastingbetaler mag dubbel betalen zodat de KLM brandstof- en leasecontracten kan blijven betalen

Diederik_Ezel | 13-05-20 | 21:50

Van Rossem zal eens toegeven dat de EU iets goeds doet zeg. Klagen op twitter over KLM, hulp krijgen van de EU en dat vervolgens downplayen om geen gezichtsverlies te lijden als grote EU criticaster zijnde. ‘Ik wil hulp maar niet jouw hulp’.

Wedergeboren | 13-05-20 | 21:41 | 1

Lekkere hulp, zo'n recommendation. Zonder sancties. Wat een papieren tijger, die Europese Commissie.

Spring Bruissteen | 13-05-20 | 22:09

Wat een helden
www.welingelichtekringen.nl/politiek/...
Nu kans op groei uitgesloten iscopeens de milieuheld uithangen
Schiphol en Lelystad op slot.
Wat een durf
Verkiezingen 2021...

pga | 13-05-20 | 21:27 | 4

Lelystad niet open. Heeft 200 miljoen gekost aan investeringen volgens FTM.

sjef-van-iekel | 13-05-20 | 21:39

Lelystad gaat gewoon open ......

elevator | 13-05-20 | 22:48

Een van de redenen ''Om de KLM te beschermen ''. En dat mag van Europa?

pga | 13-05-20 | 23:30
▼ 1 antwoord verborgen

Zijn die vouchers ook waardevast? Of vergelijkbare reis dekkend? Anders is het ook nog een mooie spaarpot voor de organisaties om mee te speculeren.

LuNaTeeQ | 13-05-20 | 21:20 | 1

Na vervaldatum krijg je alsnog geld. Vergelijkbare reis zit er niet in denk ik. We hebben inmiddels kerosinetax sinds april ofzo.

sjef-van-iekel | 13-05-20 | 21:32

Ik wacht nog steeds mijn 1000 euro voucher van Rutte.

Bearableguy | 13-05-20 | 21:17 | 1

Dat kwartje van Kok, ik ben die stapels vouchers daarvoor helaas kwijtgeraakt.

dathoujetoch | 13-05-20 | 21:20

Met vouchers kan ik de aanstaande enorme prijsverhogingen in de winkels, het net en waar dan ook niet betalen. Kortom, mijn geld terug. Die maatschappijen zitten er maanden op, renteloos genietend, en leveren nu wanprestatie. Geld terug! Dan gaat de klm maar failliet, erg hoor. Er zijn andere, goedkopere, betere, vriendelijkere vliegclubs. De VOC is ook failliet gegaan. En toen kwam de NHM. Dus na de klm komt wel een andere.

dathoujetoch | 13-05-20 | 21:16

Ooit meegedaan aan een loterij waarbij de prijswinnaars 10 nieuwe loten wonnen. Sommige deelnemers hadden al meer dan 100 loten. Misschien een idee voor een loterij met vouchers.

Rest In Privacy | 13-05-20 | 21:13 | 2

Of vouchers voor een goed doel. geef de waarde van je voucher aan Corona Slachtoffers, of beter aan VVD slachtoffers!

Mark_D_NL | 13-05-20 | 21:16

EU, allemaal elkaar nablaten.. meheheheh.. nee, EU centjes terug betekent einde oefening voor de reisbranche dus even niet EU..

Troumoetblijcken | 13-05-20 | 21:13

Er zit geen rente of rendement aan een voucher, maar wel risico. Ik zie het verschil niet met een financiële termijncontract, waar je ook een transactie in de toekomst bent overeengekomen. Zulke contracten zouden onder dezelfde karakteristieken, nu in waarde zijn gedaald. Waarom mogen de gedupeerde burgers in dit geval dus eigenlijk wel 100% van hun geld terug?

heldheino | 13-05-20 | 21:12 | 2

Feitelijk zijn ze met deze voucher ineens aandeelhouders geworden, alleen niet uit vrije wil.

boerk | 13-05-20 | 21:18

@boerk | 13-05-20 | 21:18: Ik zou het eerder obligatiehouder noemen, maar het komt er wel op neer dat ze een van de vele schuldeisers zullen zijn.

heldheino | 13-05-20 | 21:44

Net even gechanneld met het hiernamaals. Henry was erg blij met het besluit van het OM om hem niet te vervolgen. Hij groet jullie vanaf zijn intergalactische verblijfplaats en laat weten GS met grote interesse te volgen. Waarvan akte.

Rest In Privacy | 13-05-20 | 21:10 | 1

Iemand met zo'n hoog gewicht kan nooit ter hemel gestegen zijn, die is omlaag gedonderd ter helle.

dathoujetoch | 13-05-20 | 21:23

Dan moet de Overheid eerst de BTW weer terug storten op rekening van de KLM. Wat een gedoe allemaal, dit is wel zo gemakkelijk voor de belastingdienst. Mensen moeten niet zo zeuren en gewoon die voucher accepteren.

RdeFriesch | 13-05-20 | 21:08 | 2

Mensen moeten helemaal niets, grondrechten moeten worden nageleefd.

sprietatoom | 13-05-20 | 21:13

Betalen ze belasting dan?

boerk | 13-05-20 | 21:15

Die domme D66 nerd kan wel met twee zielige voorbeelden komen maar over hoeveel geld gaat dit eigenlijk.

BozePaarseMan | 13-05-20 | 21:07

Geweldig die vouchers, je kunt er zulke mooie vliegtuigjes van vouwen, ze vliegen gewoon je zak uit.

Mr_Natural | 13-05-20 | 21:05

Dat KLM van twee walletjes eet heeft alles te maken met aanstaande periode van DEFLATIE,
in deflatie helpt geen korting op tickets en heeft staatssteun alleen nut om te overleven en niet om de ticketverkoop te bevorderen.
En de rente op alle soorten leningen kunnen niet onder nul komen zoals bij bijvoorbeeld de Euribor rente voor hypotheken want onbetaalbaar op wereldschaal als je een lening neemt voor bv een auto en geld toekrijgt ipv betaald omdat de rente onder nul is.

steekmug | 13-05-20 | 21:05

Dolf Jansen gebruikt vouchers als wc-papier.

RickTheDick | 13-05-20 | 21:05 | 1

Hij wisselt vaker van voucher dan van onderbroek.

Rest In Privacy | 13-05-20 | 21:06

Nu gaat het om een groot bedrijf. Alles voor de AEX. Beurskoersen moeten hoog blijven. Rente laag en pensioen korten. De corruptie van Bilderberg.

Mart6037 | 13-05-20 | 21:04

KLM moet vouchers ook fysiek maken, iets van een mooi oorkonde achtig iets, met het bedrag in gouden letters. Kan je dan aan je muur hangen als herinnering ofzo. Mooie achtergrond voor Zoom. In het nieuwe normaal.

Mark_D_NL | 13-05-20 | 21:04 | 1

Met kabinetsstempel en een handtekening van Mark en Jaap.

Rest In Privacy | 13-05-20 | 21:07

Als de reisorganisatie garandeert dat je na een jaar voor dezelfde prijs die voucher mag gebruiken, dan zou je er nog heel naïef in kunnen trappen om met jouw kleine burgerportemonneetje het grootbedrijf te steunen. Maar het grootbedrijf kan de boel gewoon failliet laten gaan. Staat Nieuwenhuizen dan garant? Rutte zal vlak voor de verkiezingen alsnog garant staan van uw belastingcenten. Dus dat betaalt u zelf. En dan komtie: de reisorganisaties hebben de prijzen nu al verdubbeld. Zoek maar op. Kabinet laat burgers gewoon alles betalen. Burgers kunnen doodvallen van Rutte cs.

Cepalislam500mg | 13-05-20 | 21:04 | 3

Hij heeft groot gelijk, bij de volgende peiling weer 3 zetels erbij. Dit volk krijgt wat het verdient.

witwas | 13-05-20 | 21:05

Wie moet dit anders betalen?
Linksom of rechtsom, direct of indirect, de burger cq belasting betaler betaald altijd. Altijd.

nuchterbekeken | 13-05-20 | 21:40

Bijzondere redenatie: "het zijn de regels, maar die voeren we niet uit, want er staat geen straf op...".

Hier staat in een notendop waarom het hele Europese project mislukt: je maakt afspraken met elkaar (bv over staatsschulden), lidstaten houden zich niet aan de afspraken (bv over staatsschulden) want er staat toch geen sanctie op... Dus Rutte en Wopke wijzen wel naar Knoflokië omdat "ze zich niet aan afspraken houden", maar staan nu gewoon transparant te verkondigen dat dit prima is zolang het een hoger doel dient?

Man, man, man waarom dan überhaupt afspraken maken met andere EU lidstaten. Gewoon allemaal apart en een beetje onderhandelen als het toevallig zo uitkomt.

Odin | 13-05-20 | 21:03

Op moment dat Rutte voet bij stuk moet houden in Brussel doet het niet. Nu ineens lak aan Brussel.

1 ding staat wel vast, zodra het om ons geld gaat maakt het hem geen zak uit uit.

Rotterdammert1965 | 13-05-20 | 21:02 | 1

Precies.

Cepalislam500mg | 13-05-20 | 21:05

Als schoolmeester geeft Rutte het schoolvoorbeeld van burgerlijke ongehoorzaamheid. En een goed voorbeeld doet volgen. Cheers!

Een vrije paling | 13-05-20 | 21:02

Ach, Sabena ging ook gewoon failliet. KLM geen goede ervaringen mee. Graaiers.

Piet Karbiet | 13-05-20 | 21:00 | 2

En daarom is Zaventem nu een dorps-vliegveld. Moeten we niet willen #jesuisKLM

Rest In Privacy | 13-05-20 | 21:04

@Kuifje-naar-Brussel | 13-05-20 | 21:04: Uhm, toevallig zijn er ook internationale vluchten die rechtstreeks vliegen, o.a. naar het verre oosten hoor. En o ja, de parkeertarieven zijn er ook nog redelijk te noemen i.t.t. die graaiers daar op Schiphol. en o ja, nog iets die vliegtuigen die daar vandaan vertrekken hebben ook nog wat betere service en vriendelijker personeel i.t.t. dat arrogante zooitje van die zwaanvliegers die voor alles extra rekenen en op alle mogelijke manieren je een poot uit weten te draaien. Blijf jij maar lekkerKLM.
Een kuif op de staart.

watmagjenogwel | 14-05-20 | 04:21

Waarom vliegen met KLM? Maatschappijen zat. Kunt u echt niet zonder die zogenaamde nationale trots/schande? Blauwe enveloppen, blauwe vliegtuigen, je betaalt je blauw, als je je geld terug wilt loop je een blauwtje en je ergert je groen en geel.

Broadsquire | 13-05-20 | 21:00 | 4

Sinds ze mensen als die vrouwenmepper Camiel Eurlings daar een paar jaar dumpen om hem z'n zakken te laten vullen en ook nog de handel aan FR te verpatsen en nu voor een bedrijf met een waarde van 2 miljard 4 miljard subsidie te te eisen zou ik moeten steunen? Wie is er nou gekke Henkie? Flikker op met je nuffige 1970 vliegmaatschappij.

zwellevertje | 13-05-20 | 21:09

KLM heeft niets meer met NL te maken. Het enige Nederlandse aan KLM zijn de schulden op de balans aan Airfrance en de bestickering op de (internationaal geleasede) vliegtuigen. Alles is internationaal gefinancierd (met lucht) en ik hoop maar dat de regering niet zo naïef is om de aandelen te kopen. Je koopt gebakken lucht. Laat het op zijn minst failliet gaan. Dat laatste stond al vast toen ze zichzelf (dat beetje eigen vermogen) weggaven aan de Fransen.

Cepalislam500mg | 13-05-20 | 21:12

@HoerieHarry | 13-05-20 | 21:03: Amsterdam-Osaka met Finnair. Anderhalf uur op de gezellige luchthaven van Helsinki. Alles heel efficiënt en prettig. En Finnair (als voorbeeld) is een voorbeeldige maatschappij. Die 90 minuten heb daar graag voor over.

Broadsquire | 13-05-20 | 21:59
▼ 1 antwoord verborgen

Weet iemand of een collectieve claim kansrijk is voor de rechter?

Schulzie | 13-05-20 | 20:59 | 3

Die is zeer kansrijk, bijna zeker zelfs.

sprietatoom | 13-05-20 | 21:04

D66 rechter? Of is het een retorische vraag?

Mart6037 | 13-05-20 | 21:06

Misschien kan Ferdy Roet wat tips geven..

Koonkluk Huis | 14-05-20 | 00:45

Die vouchers zijn dus een soort Euro.
Iets waar geen waarde maar bijna alleen schuld tegenover staat. Een getal in de computer.

Nichtsneues | 13-05-20 | 20:57

Was vannacht helder en ik zag een vliegtuig rond 2 uur overkomen.
Volgens Flightradar van Tokyo naar Amsterdam.
Wat moeten die Japanners hier?

HoerieHarry | 13-05-20 | 20:54 | 12

Kan ook een (leeg) vrachtvliegtuig zijn

berg545 | 13-05-20 | 22:56

@HoerieHarry | 13-05-20 | 21:33: Verrek de cadenza's, die heb ik ook gehad met passieve woofer, zeker een fijne speaker uit die tijd.
Daarna voor mij de Piedpiper, zelf gebouwd, en nu reeds tig jaar de Kappa9 van Infinity, neen niet zelf gebouwd, ha, ha. Wel deze week de Polydome vervangen, een of andere kunstconus was helemaal vergaan.

watmagjenogwel | 14-05-20 | 04:13
▼ 9 antwoorden verborgen

Er staat wel een straf op, althans dat hoop ik...... volgend jaar bij de verkiezingen.

serieusgenomen | 13-05-20 | 20:54 | 3

De uitslag is nu al bekend...

wiener mit pommes | 13-05-20 | 21:00

@wiener mit pommes | 13-05-20 | 21:00: Daar ben ik ook bang voor ja....

serieusgenomen | 13-05-20 | 21:02

We rule this country.

Rest In Privacy | 13-05-20 | 21:08

Overigens stel ik voor om vanavond om 23:00 met z'n allen te klappen voor de KLM. Met vriendelijke groet, Claudia de Breij.

thekolere | 13-05-20 | 20:52

Ik ben het zat. Ik reken voortaan mijn vluchten pas af als ik veilig geland ben. Pin wel bij de stewardess. Eerst de dienst, dan het geld. Zo verbouw ik mijn huis ook.

flame_me | 13-05-20 | 20:49 | 3

U hangt een deur af, en pint dan bij uw vrouw?

GKJP | 13-05-20 | 20:57

Ik las "... nu nog de wet uitvoeren, KLM & v&d!". Die hadden ook iets met waardebonnen, die plotseling niets meer waard waren.

Vuurwezel | 13-05-20 | 20:49

Een voucher is een prima idee toch? Als adspirant reiziger geef je de KLM een tegoedbon die is in te wisselen voor geld zodra De Blauwe zijn vervoersovereenkomst kan nakomen. Als dat dan ineens nu wél te spannend is dan zou ik zeggen: pinnen aan de gate. Kortom: voor krediet ga je maar naar de bank of loket Rutte c.s..

squadra | 13-05-20 | 20:45

Die cartoon vind ik bijzonder grappig.

Piet Karbiet | 13-05-20 | 20:43 | 2

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 13-05-20 | 20:49: Ok, het cartoon.

Piet Karbiet | 13-05-20 | 21:02

Grote publiciteitsstunt van de EU geef maar eens wat geld terug door salaris in te leveren en minder lobbygeld aan te nemen

stipjes | 13-05-20 | 20:43

Voor 100 euro kunt u lid worden van mijn KLM voucher claim stichting. Ik beloof u dat u uw geld terug krijgt. Groeten van de Kaaiman eilanden.

thekolere | 13-05-20 | 20:43 | 2

Haha

sprietatoom | 13-05-20 | 20:45

Nou dan zit je goed daar, met de stingrays om je heen, in prachtig helder blauw water. En elke dag aan het strand natuurlijk.
Weet niet of die er nog is, maar je kunt ook met een flinke duikboot , waar zo'n 30 a 40 man in kunnen het onderwateraquarium bekijken.

watmagjenogwel | 14-05-20 | 04:06

Ik bevind mijzelf in een sector waarbij we op de vouchers over gaan (nee, nee niet de reisbranche). Simpelweg omdat ze (de klanten) ons anders 'omtrekken'. Bedrijf met 30 jaar historie la la la etc etc etc. Vraag aan de panelen om de vraag om te draaien. Welk ander middel zien JULLIE als redelijk alternatief?

De Badtegelzetter | 13-05-20 | 20:42 | 12

Daar komen we niet eens aan toe. De reisorganisaties hebben de prijzen voor volgend jaar nu al verdubbeld. Wil je dan dus je voucher inwisselen, dan kun je hetzelfde bedrag nog eens betalen. 'Ja want schaarste." Yeah right.

Cepalislam500mg | 13-05-20 | 21:24

@Cepalislam500mg | 13-05-20 | 21:24: Verdubbeling zal in ons geval niet gelden. Die durf ik wel te callen. Upgrade is een goeie. Failliet gaan we voorkomen. Thx boys & girls!

De Badtegelzetter | 13-05-20 | 21:38

Ja, dan valt zo'n bedrijf om. Dat is toch de vrije markteconomie? Zo werkt het nu eenmaal! Bedrijven aan het infuus leggen of klanten uitnemen, nee, het resultaat zie je in te veel macht naar die bedrijven en denken dat ze zich alles kunnen permitteren. Ze schijten werkelijk op klanten. Bah.

pjisonline | 14-05-20 | 07:26
▼ 9 antwoorden verborgen

Maak de voucher aantrekkelijk:
- Maak hem rentegevend, met een rente die in lijn is met het gelopen risico. Laten we zeggen: 9%. Het dubbele van de rente die het MKB aan de banken moet betalen, ondanks het feit dat die leningen voor 95% door de overheid gegarandeerd worden. Dubbel de rente, omdat er op die vouchers niet dezelde garanties zitten. Risico-opslag. Dat woordje ken je wel als je eens een hypotheek hebt afgesloten.
- Maak ze overdraagbaar. Sterker nog: maak ze gewoon vrij verhandelbaar. Daarmee wordt het eigenlijk gewoon schuldpapier.

Muxje | 13-05-20 | 20:41 | 3

Goed plan. Nu nog een beursgenoteerde zien te vinden kwa handelen hierin.

bij gelegenheid | 13-05-20 | 20:44

Ik schat zomaar in dat tickets duurder gaan worden en dat de 9% dat niet gaat dekken.

BrutusBosch | 13-05-20 | 20:45

@BrutusBosch | 13-05-20 | 20:45:
Dat ligt er aan wat straks de vraag/aanbod situatie wordt. Aan de ene kant gaan er vliegmaatschappijen omvallen. Minder aanbod. Maar er gaan ok minder mensen vliegen uit angst voor Corona. Minder vraag. Verder zal men niet (lang) onder kostprijs vliegen; en vele routes waren al een vechtmarkt.

flame_me | 13-05-20 | 20:53

OK wanneer verdwijnt Mijnheer Oorsmeer nu eens uit beeld.
Tijd voor een andere reclame.

Papa Jones | 13-05-20 | 20:41

Blégh,
In het verlengde van het Duitse constutioneele hof eerder; de Eenheid die door Bruxelles zo node wordt velangd van de lidstaten is momenteel in griepcrisis,

bij gelegenheid | 13-05-20 | 20:40

Ik heb geen last van vouchers, betaal altijd eerst als ik het vliegtuig instap.
Not

jan huppeldepup | 13-05-20 | 20:40

KLM vliegt volgens mij nog steeds, al gaat het vnl. om vrachtvluchten. Er wordt dus nog steeds geld verdiend door KLM. Als Mark Rutte deze keer schijt heeft aan de EU, dan offer ik graag mijn voucher en ook het geld wat ik te goed heb op als hij voortaan schijt heeft aan de asieleisers die NL overspoelen dankzij de EU. Gewoon tegen Von der Leyden zeggen: er staat toch geen straf tegenover, dus zak maar in de stront. Hetzelfde geldt voor de eurobonds.

Toos Bevergeil | 13-05-20 | 20:40 | 1

Eens. Ineens gaat Rutte op z'n strepen staan, dat zien we niet vaak. Deed hij dat maar wat vaker bij kwesties die de burger wél ten goede komen.

Lompelul | 14-05-20 | 08:54

Hier in Frankrijk hebben we bericht gekregen dat we, indien gewenst gewoon de reserveringen terug moeten betalen als de klant daar om vraagt maar we beginnen met het aanbieden van het laten staan van het bedrag voor 18 maanden, gelukkig heeft het tot nu toe geen problemen op geleverd, iedere klant snapt dat dit een uitzonderlijke situatie is en we er met z'n allen uit moeten komen en dat gaat lukken ook, zo te zien, waarvoor hartelijke dank.

zwellevertje | 13-05-20 | 20:40 | 2

C'est le ton qui fait la musique in dezen. Als ons beleefd gevraagd was om, gezien de situatie, een jaar af te zien van het betaalde geld dan zouden heel veel mensen daar graag aan meewerken. Maar nu is ons het mes op de keel gezet door de KLM en de overheid, en dan blijkt het ook nog wederrechtelijk te zijn. Zo bouw je natuurlijk geen goodwill op. Maar ik heb de klantenservice van KLM altijd al vervelende, arrogante draken gevonden. Hoop dat ze alsnog moeten dokken.

Toos Bevergeil | 13-05-20 | 20:45

@Toos Bevergeil | 13-05-20 | 20:45: Begrijp ik, ben dan ook op geen enkele manier met KLM te vergelijken en het gaat er tussen ons en de klanten een stuk gemoedelijker aan toe.

zwellevertje | 13-05-20 | 20:48

Hoe snel denk je dat de overheid / KLM en consorten nerveus worden als je met een groep faillissement aanvraagt.
Ze hebben tenslotte een schuld en weigeren aan de wettelijke termijnen te doen.

DatInternetDingetje | 13-05-20 | 20:39 | 1

Valt te proberen. Of een gebundelde rechtszaak bij wat D66 rechters.

sprietatoom | 13-05-20 | 20:41

Stel je voor dat het kabinet opkomt voor de rechten van zijn burgers. Het zou de eerste keer zijn.

Als het luchtvaartmaatschappijen zoveel geld kost om tickets terug te betalen dan compenseert de staat dit toch netjes. Ze zijn toch al met miljarden aan het smijten. Meer dan 1 miljard aan tickets kan er volgens mij niet uit staan onder de bevolking.

Het is uiteindelijk de overheid die beperkende maatregelen oplegd aan het bedrijfsleven en de bevolking.

De overheid mag er niet van uitgaan dat iedereen wat heeft aan een voucher. De reden van de reis kan tijdsafhankelijk zijn of incidenteel. Ook zullen veel mensen na de Corona crisis er anders voor staan, waardoor er geen behoefte is aan een nieuwe vlucht.

Daarnaast zulle diverse vliegmaatschappijen ten onder gaan waardoor de voucher niks meer waard is.

Spoorzoekernl | 13-05-20 | 20:35 | 2

En? welke maatschappijen had u op het oog.

botbot | 13-05-20 | 20:41

@botbot | 13-05-20 | 20:41: afwachten. Wereldwijd zijn er al vier failliet. 1 in uk, 2 in vs en 1 in Australië.

Spoorzoekernl | 13-05-20 | 21:20

Ander leuk nieuws is dat de Germaanse dikastocraten heel beleefd, subtiel en absoluut niet neerbuigend tegen de ECB hebben gezegd dat de ECB niet de "Masters of the Universe" zijn.

www.bloomberg.com/news/articles/2020-...

obominotie | 13-05-20 | 20:34 | 2

Euh, ja dat is van een paar dagen geleden. De ECB heeft 3 maanden de tijd om het te beargumenteren.

Piet Karbiet | 13-05-20 | 20:47

Haha. Mooi.

Lupuslupus | 13-05-20 | 20:48

Al die vouchermensen zijn wel kei verrieweg reizigers met het vlieftuig en veroorzaken heul veul CO2 en klimaatverandring. Daar zou ook eens wat van gezegd moeten worden. Een paar maanden niet vliegen en de aarde leeft al helemaal op. Op Scheveningen is opeens heul veul schuim, er is een pandabeertje geboren en een dolfijn wou hier z'n levensdagen slijten maar is weggejaagd. Maar denk nog eens om al die CO2!

Ikbeneenzelfbouwer | 13-05-20 | 20:32 | 4

Ja zo’n dolfijn kunnen ze wel terug de zee op sturen maar een bootje dobbernechers niet.

Urbanus_2.0 | 13-05-20 | 20:40
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien is het een idee om iedereen die zijn voucher niet wilt een uitgeprocedeerde asieleiser naar keuze te laten uitzoeken en dmv die voucher diegene naar land van herkomst te laten vliegen. Dan heeft iedereen voordeel.

Urbanus_2.0 | 13-05-20 | 20:32 | 1

Ik ben voor: win-win

Het Licht | 13-05-20 | 20:41

Grappig.
Geenstijl reaguurders die vóór EU beleid zijn en vóór het slopen van Nederlandse bedrijven zijn.
Zelf zit ik op vouchers te wachten en waarschijnlijk krijgen we nog een keer vouchers voor een reis die gepland staat in augustus.
Mooi kudt, maar het is niet anders.
En als het inwisselen voor nieuwe tickets een meerprijs heeft dan is dat maar zo.
Als we daarmee de jongens in de lucht houden is dat voor mij prima.
Bij een bankrun en een faillissement heeft niemand wat.
Kortom, vlieg je eigen koers en fuck de EU.

Ruimedenker | 13-05-20 | 20:32 | 7

@MickeyGouda | 13-05-20 | 20:42:
Thx mop!
Natuurlijk is het niet leuk.
Het redden van bedrijven kost geld, dat snapt iedere megool.
Een faillissement kost banen, belasting etc., dus meer.
Niet iedereen snapt dat.

Ruimedenker | 13-05-20 | 20:48

U denkt vandaag niet ruim genoeg, lijkt me. Fatsoenlijk consumentenrecht is (net als bijvoorbeeld mededingingsrecht) gewoon een onderdeel van regels ten behoeve van de interne markt die we al hadden in de vorm van de EG. Je kunt daar prima een voorstander van zijn terwijl je fundamenteel tegen de EU bent.

OverdaanDerOnderheid | 13-05-20 | 20:53

@OverdaanDerOnderheid | 13-05-20 | 20:53:
Dat zeg ik.
Volg de gang naar de rechter, al dan niet collectief.
Ik doe dat niet.
Ik snap dat KLM/ Corendon/ Transavia geen geld in kas hebben om alle tickets terug te betalen.
Uiteindelijk komen niet alleen de vliegers in problemen. Alle toeleveranciers óók.
Dat moeten we niet willen.
Dat kost meer dan nu een voucher aanpakken.

Ruimedenker | 13-05-20 | 21:04
▼ 4 antwoorden verborgen

De EU kan dus op elk moment Nederland corrigeren met strafmaatregelen en nepbeatle Mark ('Kijk ik ga ook niet naar de kapper, ik houd het echt, ik lijd zoals u") Rutte zal dan meteen in het gelid springen. Ik ben tegen vouchers maar het laat zien hoe zelfstandig wij zijn als land.

Rest In Privacy | 13-05-20 | 20:30

Dan eten ze toch qat?

Piet Karbiet | 13-05-20 | 20:30

"maar @MinPres geeft er geen gevolg aan ‘want er staat geen straf op’"

Dat is eigenlijk precies zo het Kabinet ook omgaat met de Tweede Kamer en journalisten (zie verhaal Pieter Klein). Of met wel of toch niet in functie zijnde eliteministers. Zolang het niet kan worden afgedwongen of niet wordt afgedwongen kun je op je kop staan. Juridisch effectief zou RvS zeggen.

In maart mogen we weer stemmen en daarmee geven we meteen alles weer uit handen tot de volgende verkiezingen. Onze democratie erodeert. Hard.

pielemuisje | 13-05-20 | 20:28 | 10

@pielemuisje | 13-05-20 | 20:51:
De kamer leden moeten controleren, ik kan niet uitgaan van één journalist die wat bericht of een linkje wat precies in mijn straatje past.
Wil ik hier een oordeel over kunnen vellen zal ik toch meer informatie nodig hebben.

botbot | 13-05-20 | 21:12
▼ 7 antwoorden verborgen

Toch is het goed nieuws dat de regeringspartijen, na al die jaren, eindelijk in de gaten gaan krijgen dat EU-wetten slechts suggesties zijn, die aan de laars gelapt dienen te worden zodra dat goed uitkomt. Of dat laatste hier het geval is is weer een ander verhaal, maar de erkenning van het principe is er nu door.

obominotie | 13-05-20 | 20:26 | 3

Dit is geen wet.

botbot | 13-05-20 | 20:28

@botbot | 13-05-20 | 20:28: Ze zullen er vast een specifieke term voor bedacht hebben. Een memo? Een stuk? Een bepaling? Een paper? Een lid?

obominotie | 13-05-20 | 20:37

Dat zegt dus ook meer over de intenties van ons kabinet. Want de meeste wetten zou je aan je laars mogen lappen, een immigratiepakt met luchtbrug komt Nederland helemaal niet goed uit. Maar dan is het ineens een harde bindende toezegging die in steen staat gebeiteld

Joostmochtnietsweten | 13-05-20 | 22:35

Onze minister-president geeft geen gevolg aan een Befehl van de Reichstag in Brussel? De materie daargelaten van ik blij verrast.

MickeyGouda | 13-05-20 | 20:24 | 1

Alleen als het hem uitkomt.

scorpio777 | 13-05-20 | 20:26

Als je KLM boekt weer je dat je genaaid zal worden. Slechte service, hoge prijzen, als je je vlucht mist ben je de terugvlucht ook kwijt, voor alles bijbetalen, etc. Had je maar geen KLM moeten boeken.

i-Wonder | 13-05-20 | 20:24 | 4

@2voor12 | 13-05-20 | 20:29: onzin ik heb vorig jaar nog met Garuda gevlogen 3 keer niks, en ook met KLM en die nieuwe stoelen met extra beenruimte en een entertainment systeem wat werkt was het een verademing.

Urbanus_2.0 | 13-05-20 | 20:38

Ik krijg altijd gratis extra maaltijden en drankjes van de blondjes in het blauw, maar misschien vraagt u het gewoon niet lief genoeg.

OverdaanDerOnderheid | 13-05-20 | 20:47
▼ 1 antwoord verborgen

Is het de voucher of het voucher?

Remmersmaak1 | 13-05-20 | 20:23 | 6

De voesjee.

HogeNood | 13-05-20 | 20:27

De gene die "het voucher" zegt moet voor DE hekje verschijnen

Bret24286011 | 14-05-20 | 01:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Mooi als het bedrijf failliet gaat kun je met je vouchers naar Rutte. Neem mevr. Zegveld als advocaat en cashen maar.

Trumme | 13-05-20 | 20:22 | 1

Zegveld is te druk met Greenpeace.

HoerieHarry | 13-05-20 | 20:23

"er staat geen straf op"...... tja en die 4 miljoen DUO-geld voor Pinkpop/Lowlanderijen-kaartjes zijn de studenten ook voor eeuwig kwijt. Lachen met een regering zonder echte boekhouders.

grindbak | 13-05-20 | 20:22

Hebt u binnen 14 dagen nadat wij het u vriendelijk gevraagd hebben niet betaald?
Dan krijgt u een een betaalverzuimboete van 3% van het niet-betaalde bedrag met een minimum van € 50 en een maximum van € heul veul.
Hebt u ook een gedeelte te laat betaald?
Dan berekenen wij de boete over het totaal van het niet-betaalde en het te laat betaalde bedrag.
Faites Vos Jeux.

pjotr nicknaamtov | 13-05-20 | 20:21 | 1

Ook zoiets ja, heb je een reis geboekt maar nog niet helemaal betaald dan moet je dat alsnog doen al is al bekend dat de reis niet doorgaat. En o wee als je niet betaald dan komen ze het halen.
Krijg je er later een voucher voor terug.
De reisbranche laat haar ware gezicht zien.

2voor12 | 13-05-20 | 20:25

Rutte is zo een figuur zeg. Er wordt geen straf gegeven, dus we kunnen het doen. We kunnen de winkel leegroven, we worden toch niet gepakt, dus kunnen we het doen. Treurig dat zo iemand een minister president is.
Dat hij het geld kan missen, zegt niets over andere mensen. Die kunnen het geld wellicht niet missen. Die hebben wellicht wat minder geld. Die hebben wellicht wel kinderen die in de zomer iets anders willen dan de godganse dag thuis zitten. Daar zouden de ouders het wellicht wel fijn vinden om met de kinderen iets te gaan doen. Maar Rutte vindt dat die mensen niet moeten zeuren.
Ze zijn hun geld kwijt en mogen meer belasting betalen om zo'n bedrijf ook nog eens te redden. Twee keer betalen om niet op vakantie te gaan.

Rutte, een charlatan is nog te veel eer voor je. Als minister president de EU in alles volgen, vooral als je de burgers hier een poot kan uitdraaien. En nu de EU niet volgen. Om de burger een poot uit te draaien.

El Rico Grande | 13-05-20 | 20:21 | 1

Dat geen straf krijgen dat heeft hij dan weer van zijn linkse achterban.
Homo's pesten gaat ook gewoon door want er staat geen straf op, sterker ze weten niet eens waar het vandaan komt.
Politici die wetten maken en zich er zelf niet aan houden is al een tijdje in de mode. Vandaar dat bananenrepubliek verhaal.

Broadsquire | 13-05-20 | 20:32

Start een rechtszaak bij de kantonrechter? Advocaat niet verplicht.

beldewouten | 13-05-20 | 20:20 | 3

Ik zou denken: vraag faillissement aan van een bedrijf dat niet binnen 14 dagen terugbetaalt. Steunvordering heb je zo en een faillissementsaanvraag wordt binnen korte tijd behandeld. Ook nu.

El Rico Grande | 13-05-20 | 20:22

@El Rico Grande | 13-05-20 | 20:22: maar daar heb je dan weer een advocaat voor nodig. Kortom: twee advocaten met tickets moeten het faillissement van KLM aanvragen.

beldewouten | 13-05-20 | 20:34

@El Rico Grande | 13-05-20 | 20:22: ze zijn niet in toestand van ophouden te betalen.

maSs | 14-05-20 | 09:50

Mooi toch? Schijt aan de EU? Waar bemoeien ze zich mee in Brussel? Nee, dat doet het kabinet prima zo.

Bigi Bana Boy | 13-05-20 | 20:20 | 1

Ik snap het ook niet, normaal wilt iedereen hier dat Rutte zijn rug recht houd in brussel nu doet hij het een keer, is het nog niet goed.

Urbanus_2.0 | 13-05-20 | 20:26

Staatssteun voor de KLM zou door NL ook uitsluitend in de vorm van vouchers gegeven moeten worden. 1000 euro per voucher. Uitsluitend per stuk opvraagbaar door de CEO.
Karma is a bitch bastards.

The2Amendment | 13-05-20 | 20:19

Solidariteit is wanneer je eenzijdig verplicht wordt te accepteren dat je flink in je droge anusgaatje wordt genaaid. Socialisme is een typisch voorbeeld van solidariteit, de situatie waarin we nu zitten is daar een goed voorbeeld van: Bedrijven eenzijdig verplicht sluiten en dan van 'samenwerken' spreken. Als het niet zo grappig was, oh wacht..

Eagle_Eye | 13-05-20 | 20:19

Mooi man. Dat schijt aan hebben gaat nog eens heel groot worden.
Vooralsnog raad ik alle gedupeerden aan, om collectief een advocaat in de handen te nemen en alles en zijn moeder voor het gerecht te sleuren.
Zou misschien ook helpen om niet bij voucher boeren te boeken. Voor de komende zes maanden of zo. Gaan ze wel anders piepen. Piep.

RickVogelschrick | 13-05-20 | 20:19

Ik krijg ook nog € 550 van Transavia. Ik weet zeker dat ik ze ga terugkrijgen, maar alleen erg jammer dat het een hoop tijd en moeite gaat kosten. Én dat die pelszuigers van een juristen er dan weer een hoop geld aan gaan verdienen om dat te kunnen bereiken. En ook dát geld moet ergens vandaan komen en het is in ieder geval niet van mijn bankrekening.

Chiant | 13-05-20 | 20:19 | 4

vraag faillissement aan. Met genoeg mensen is dat wel te betalen.

El Rico Grande | 13-05-20 | 20:23

Wie vliegt er nou met Transavia, proest... das erg.

Mark_D_NL | 13-05-20 | 20:27

@El Rico Grande | 13-05-20 | 20:23: is niet duur hoor. Maar krijg je er niet door gok ik zo.

maSs | 14-05-20 | 09:49
▼ 1 antwoord verborgen

Mag ik nu ook een voucher naar de belastingdienst sturen?

Zoiets | 13-05-20 | 20:18 | 1

Tuurlijk. Maar daar staat dan weer wél straf op.
NuKuBu dat gij er zijt!

RickVogelschrick | 13-05-20 | 20:22

Dat er in Dit Nederland nog geen borstkloppende actie zijn van: "Doneer uw vouchers aan zieke kinderen zodat ze in de toekomst op vakantie kunnen gaan met hun gezin, misschien is dat wel hun 1 na laatste reis.. " verbaast mij.

Rest In Privacy | 13-05-20 | 20:18 | 2

Als het enkele reizen voor dubbelpaspoortiers zijn overweeg ik het, oke?

The2Amendment | 13-05-20 | 20:21

Die lockdowns slopen de wereldeconomie en dat gaat een heleboel misère geven de komende maanden, deze vouchergate is nog maar een voorafje. Je zou er spontaan het Syndroom van Lockdown van krijgen.

Crusher | 13-05-20 | 20:16 | 2

Maanden?? Denk eerder járen.

RickVogelschrick | 13-05-20 | 20:49

Haha het Syndroom van Lockdown, maar dat er nog heel veel economische ellende gaat komen staat buiten kijf, helaas.

sprietatoom | 13-05-20 | 21:11

Wanneer NL nu niet doet wat de EU zegt, hoeft men dat in andere gevallen dus ook niet te doen. Het " moet van EU argument " heeft daarmee alle waarde ineens verloren.

Kukooo1 | 13-05-20 | 20:15 | 1

Keep dreaming.

Dan trekken we de vertragingskaart. We gaan ons eerst buigen over deze uitspraak. En een onderzoekscommissie gaat de haalbaarheid van oplossing x onder de loep houden.

Maar als dan alle seinen in 2023 op rood staan gaan we ons onmiddellijk aan die EU Voorschriften houden.

Knufter | 13-05-20 | 20:18

Alles vor de bühne.Gaan ze gewoon onder speciale corona spoedwetgeving gooien en dan komen ze er mooi onderuit.Bedrijven blij en verder niemand.

van stampij | 13-05-20 | 20:15 | 2

Dit dus. En we slikken het allemaal want wat is dat virus toch erg. Daar geven we graag onze grondrechten massaal voor weg.

2voor12 | 13-05-20 | 20:22

@2voor12 | 13-05-20 | 20:22:

Elke dag in deze corona crisis worden de grondrechten met voeten getreden.

sprietatoom | 13-05-20 | 20:29

Had Rutte maar vaker een rechte ruggengraat met VOC mentaliteit.

Hemke-Valsema | 13-05-20 | 20:14 | 2

Had ie uberhaupt maar een ruggengraat. Maar dan was ie geen ongewerveld weekdier uiteraard.

The2Amendment | 13-05-20 | 20:17

Zit je thuis met je voucher word je 's avonds om 10 uur opgebeld "ja met de KLM, u heeft nog een vlucht van ons tegoed toch? Nou, morgenochtend om 4 uur gaat u dus naar Antalya dus even snel de koffers inpakken. Oh u wilt helemaal niet naar Turkije en al helemaal niet morgenochtend? Jammer, dan vervalt uw voucher. Tot ziens dan maar!".

2voor12 | 13-05-20 | 20:13

Voucher is toch best goed. Je krijgt wat je hebt gekocht, alleen iets later. Niets aan de hand dus. En tevens, wanneer je heel vroeg je reis bij het dure KLM kan boeken, kan je wel iets missen denk ik.

Mark_D_NL | 13-05-20 | 20:13 | 7

@The2Amendment | 13-05-20 | 20:15: Dan ga je toch iets dichterbij op vakantie. Dan hoef je niets bij te betalen. Wat is er mis met Portugal ipv Rio De Janeiro. Spreek je al Portugees?

Mark_D_NL | 13-05-20 | 20:22

Je krijgt een tegoedbon twv je salaris van je baas voor het door jou uitgevoerde werk. Prima toch, geld krijg je wat later.

Vanilla | 14-05-20 | 07:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Waar liggen de belangen.....
Bij de burger of bijna de lobby van bedrijven....

Pluche plakkers.
Baantjes carrousel.

Is dit nog nieuws? | 13-05-20 | 20:13

Op de site van Sunweb staat dat je na 6 maanden je geld kunt terug vragen, het terug betalen zelf duurt ongeveer 1 jaar. Als je je geld sneller terug wilt en je gaat naar de rechter, dan zullen zij zich verdedigen. Geld terug krijgen kan, maar het wordt je wel onmogelijk gemaakt. Solidariteit noemden ze dat bij Sunweb nadat ik verzocht had om mijn geld terug te storten, helaas is dat eenzijdige en opgelegde solidariteit.

Rarevogel | 13-05-20 | 20:10 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Wel een mooie oplossing voor de schuldenproblematiek van de Eurozone. We geven ze gewoon een voucher.

Glasgow Argus | 13-05-20 | 20:09

Het is om verdrietig van te worden, maar verrassend is het ook niet weer. Genaaid word je toch, staand, gebukt of liggend. Men is er niet voor u, sheeple, maar uitsluitend voor zichzelf. En nu bek dicht en betalen!!!1!

Geil Kippetje | 13-05-20 | 20:08 | 2
-weggejorist-
Zeikerd | 13-05-20 | 20:11

Wedden dat er een straf volgt!?
De EU gaat er een mooie boete van maken en die moet Rutte dan helemaal alleen betalen!!1!!11!!

TijdelijkOptimist | 13-05-20 | 20:08
-weggejorist-
Brabeaulander | 13-05-20 | 20:07 | 2

U mag vooralsnog gewoon doorgaan met het gewelddadig beroven van oude vrouwtjes en het plegen van ram- en plofkraken. Er is immers nog geen formele procedure gestart.

Aldus onze minister-president, Mark Rutte.

OverdaanDerOnderheid | 13-05-20 | 20:07 | 1

Ethisch moreel leiderschap van Mark Rutte voor zijn roverheid.

Naomi | 13-05-20 | 20:31

Gebakken lucht.
Zoals altijd krijgen Schiphol en KLM altijd hun zin.
Geluidsoverlast, stankoverlast, milieu-eisen: allemaal van ondergeschikt belang.
Nu heeft de KLM ook nog eens gratis geld van de burger. Bovenop de miljarden steun van de overheid. En die overheidssteun is tenslotte ook ons geld.

leo de pejo | 13-05-20 | 20:07 | 2

Maar gelukkig gaan ze binnenkort alsnog personeel ontslaan. En de uitkeringen daarvoor worden betaald door......

The2Amendment | 13-05-20 | 20:23

Alle mensen die hun eigen geld terug willen kunnen het beste hun krachten bundelen en gezamenlijk een rechtszaak aanspannen.

sprietatoom | 13-05-20 | 20:07

Voucher, bedankt.

Knufter | 13-05-20 | 20:06

Gewoon lappen stelletje teringboeven...

SterF... | 13-05-20 | 20:06 | 1

Eensch

aflaatverkoper | 13-05-20 | 20:08

In deze heeft de EU gelijk.
Maar ik snap Rutte wel want dan hoeft er minder geld vanuit de overheid richting KLM en andere bedrijven.

HoerieHarry | 13-05-20 | 20:05 | 6

Laat ze beginnen om dat gajes in den Haag maar een voucher te geven ipv wachtgeld.

Bluto Blutarsky | 13-05-20 | 20:28
▼ 3 antwoorden verborgen

KLM nationaliseren en iedereen z'n geld teruggeven. En anders een dikke vinger naar graaiers Smith en Elbers.

Rest In Privacy | 13-05-20 | 20:04 | 1

KLM gewoon opdoeken. Genoeg andere maatschappijen zonder grote praatjes die in dat gat willen springen.

2voor12 | 13-05-20 | 20:10

Er worden gratis vluchten weggegeven. De vervuiling en overlast moet koste wat het kost doorgaan.

Mart6037 | 13-05-20 | 20:03 | 1

Ik hoor net op het Staatsjournaal dat Schiphol minder minder minder moet worden.

pielemuisje | 13-05-20 | 20:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland