Hooikoorts of corona? Het RIVM helpt!
Helpt mensen over de zeik, vooral
Jaap en zijn montagetafelmensen hebben een lekker knullig videootje geknutseld over corona hooikoorts. Want het is droog, er zitten wat pollen in de lucht, en zeker in deze tijden van verminderde weerstand omdat we de godganse dag met de poten in de antibacteriële zeep zitten te poedelen, heeft half Holland last van heftige hooikoorts. Extra vervelend in tijden van pandemie & publieke paniek. Want heb je nou hooikoorts. Of heb je corona? En dat vraagt je omgeving zich ook af. Nies, en iedereen schiet (in een kramp). Gelukkig is er nu een superlullig thuisdoktersfilmpje dat ons qua Jip & Janneke deed denken aan het hilarische huisvlijtje over VvMU van het OM. Maar nu weet je wel of je een vervelende eerstewereld kriebelnies met loopneus hebt, of een potentieel dodelijk internationaal viraal longvirus. Zo. Nou. Hoeft Hugo de Jonge ook geen tracing apps meer te maken, of massaal tests in te gaan kopen! Bedankt, Jaap en je mensen! P.S. iemand al in de verpleeghuizen gekeken of het misschien toch hooikoorts was?
Nog handiger dan een testfilmpje: een Alert Shirt!
Social
Reaguursels
InloggenVooral die laatste zin, blijf dan thuis.
Heb je misschien de verschrikkelijke vreselijke ziekte waarvoor de hele wereld wordt stilgelegd en het beste advies waar we mee op de proppen komen is om maar thuis te blijven
Denk dat jullie de plank ietwat mis slaan. De verschijnselen bij Corona zijn zo generiek dat elke jan hen baar de dokter gaat bij relatief onschuldige klachten als verkoudheid en hooikoorts. Dat belast het systeem onevenredig. Overigens, bij smaak-en/of reukverlies of een plots vieze smaak, zou ik wel naar de dokter viegen. Dat lijkt een ten onrechte weinig genoemde klacht en duidt wel degelijk op Corona
Mijn ouders zijn speciaal in de buurt van de zee gaan wonen omdat mijn moeder elk voorjaar geweldig last had van corona.
Op de eerstvolgende perscorona gaat Dissel uitleggen dat je dènkt dat het hooikoorts is, maar dat je dezelfde symptomen vertoont bij hooikoorts EN corona, zodat de IC's dan misschien wel blabla bla
Ab Osterhaus binnenkort met advies voor fin. zaken..... Huwelijksproblematiek........
Burenruzie's....... en Bloedneuzen. Ze zijn allemaal specialisten, kenners, h00gleraar.
Van hooikoorts schijt je je broek niet vol. Dus makkelijk te checken.
Nou, dat valt tegen. Van pollen kun je goed aan het kabbelend kontwater gaan
Je kunt ook totaal niet op Rutte aan.
Nu dreigt de hele Corona hysterie als een nachtkaars uit te gaan.
Dit hebben we toch niet afgesproken?
We zouden een tweede golf krijgen was ons beloofd.
De IC’s lopen leeg, de mensen gaan massaal de straat op.
De RIVM cijfers laten een trend naar nul zien.
Hoogste tijd voor Het Nieuwe Normaal.
We horen Rutte en RIVM niet meer over groepsimmuniteit, zou hij op zijn vingers getikt zijn door Big Pharma ? www.youtube.com/watch?v=bfN2JWifLCY
Groeps immuniteit is toch iets met mensen die dan besmet moeten raken met het virus? Maar door de maatregelen worden mensen niet besmet dus ook geen groeps immuniteit? Dus wat lulde Rutte nou?
Hou toch op. Was een interpretatiefout, en gelijk al rechtgezet.
@Papa Jones | 04-05-20 | 16:32:
Rutte is een neuqfout. Dat is helaas niet gelijk rechtgezet.
Streven near groepsimmuniteit zou prima zijn om met een dergelijke Besmettingsziekte, aangezien de mortaliteit heel laag is. Jonge mensen die het kunnen hebben een keer ziek laten worden en de economie sparen. Zal het tot doden leiden? Ja. Disproportioneel veel doden? Nee
Tja, de meeste mensen snappen het enkel als ze in JipJanneketaal iets uitgelegd wordt.
Zo bekeken een harrrrssstikke informatief filmpje.
nog een belangrijk verschil, aan hooikoorts ga je niet dood, anders was dat vorig jaar al gebeurt, rond dezelfde tijd.
Top. Bedankt. Goeie tip ook
Hooikoorts. Het coronavirus is zo'n beetje uitgeroeid hier: i.imgur.com/Wo2Myjk.jpg
Welke dochter, zoontje, vriendje, kennisje, buurman van de minister of van Jaap verdient aan dit filmpje?
Is het eigenljkl familie van Henk van Dissel, volkszanger
Het gehele RIVM per direct opheffen. Het blijkt een voormalig NSB-club.
Nou, ik denk dat de Nazi's het heel wat voortvarender hadden aangepakt.
Als u loopt, kunt u struikelen en vallen
Maar hoe weet u nou of u ergens over gestruikeld bent, of dat u zomaar bent gevallen?
Kijk achterom. Ziet u een losliggende stoeptegel of zo, dan bent u gestruikeld.
Ziet u verder niets, dan bent u zomaar gevallen.
Maar u kunt ook zomaar vallen als u niet ziet dat uw stoplicht op rood staat en u omver wordt gereden door een vrachtwagen of een moeder met bakfiets..
Laat zo spoedig mogelijk uw ogen en oren nakijken bij de huisarts.
Struikelt of valt u vaker? Blijf thuis. Vermijdt keukentrapjes.
Afz: Het RIVM
Het hooikoortsseizoen begon 2(!) maanden geleden met de bloei van de berkebomen. Dus ze zijn weer lekker vlot om daar nu nog mee aan te komen.
Jezus wat een lekker filmpje weer...
Er zijn natuurlijk ook mensen die het allebei hebben.
Dat zijn dezelfden die volgens het RIVM niet besmettelijk waren tijdens de incubatietijd, én carnaval wél in grote groepen vierden. Die mensen bestaan niet. Aldus het RIVM.
@koolteer | 04-05-20 | 17:15: volgens de hooikoorts radar (ja dat is een website) gaat het om miljoenen Nederlanders die hooikoorts hebben.
Corona is zo dodelijk en gruwelijk dat je de symptomen zo maar kan verwarren met hooikoorts! Wat een grap echt... Dit soort filmpjes zijn op zichzelf al voldoende bewijs dat die hele corona echt geen reet voorstelt...
Het is een pittig griepje.
Hooikoorts zorgt niet voor koorts. Geeft ook geen droge hoest maar juist niesen en een snotneus.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-05-20 | 15:17:
Wanneer lagen de IC's vol door de griep ?
@sprietatoom | 04-05-20 | 15:25:
In 2018, tijdens de griepgolf toen... wat is je punt precies?
@Kuifje-naar-Brussel | 04-05-20 | 15:17: Pffffff
@Antiquerulant | 04-05-20 | 15:29:
Toen was het druk op de IC, maar stonden artsen niet machteloos zoals nu.
@Antiquerulant | 04-05-20 | 15:29:
Mijn punt is dat dit wel iets meer dan een griepje is.
Ja. Ouder dan 70 en vet en toch al ziek.
Hebben jullie ook al die hilarische filmpjes gezien van de specialisten in de ziekenhuizen omdat ze geen spoedeisende gevallen meer hebben in het ziekenhuizen met hartinfarcten longontstekingen en heel veel andere spoedeisende hulp die ze "normaal" dagelijks hebben in de ziekenhuizen.
nee. verklaring + link aub :)
Noem het maar hilarisch. Ik heb ook even niks te zoeken in het Ziekenhuis, totdat medisch personeel eens behoorlijk en frequent getest wordt.
Laat die mondkapjes maar, we moeten lama's inkopen voor ze op zijn.
"Researchers linked two copies of a special kind of antibody produced by llamas to create a new antibody that binds tightly to a key protein on the coronavirus that causes COVID-19. This protein, called the spike protein, allows the virus to break into host cells. Initial tests indicate that the antibody blocks viruses that display this spike protein from infecting cells in culture."
En je krijgt deze antistoffen alleen als je lama's eet? Zou ik leuk vinden, want zo komen we wel van die beestjesknuffelende tofuvreters af.
Doe mij maar zo'n lama dan. Wat kost dat?
Moet die lama je soms in de bek spugen, want dat kunnen ze als de beste. Geen vaccinatie maar gewoon het beestje ff opfokken zodat ie z'n gal gaat spugen. Kan ook op de wat luxere kinderboerderij tegenwoordig. Ik heb ze al zien staan.
@Gummibrösel | 04-05-20 | 15:20:
koopeenlama.nl
Lama's spugen toch? Ik dacht dat nou net niet de bedoeling was...
Als ik het filmpje goed begrijp heb elk jaar deze periode dezelfde Corona klachten.
Schrap maart t/m juni 2021 alvast maar uit je agenda.
Was 6 weken geleden bij de huisarts. En zei ze: " Scheelt er verder nog iets aan " ? Ik zei dat ik verkouden was. Niet druk over maken, hoort bij de tijd van het jaar, zei ze.
Goeie huisarts.
aangezien je nog kunt reaguren na 6 weken had ze gelijk
Tja, die 90 miljard per jaar naar de gezondheidszorg kan nu wel eens wat kritisch bekeken gaan worden, de laatste 3 maanden lag de normale handel stil... en de griep-oversterfte van 2018 (9200) hebben we nog niet gehaald.Conclusie: corona is vals en adembenemend maar niet veel anders dan de jaarlijkse griep(doden). Economie van het land is wel weer 20 jaar on hold.
Het verschil zit hem in de behandeling ervan. Bij een gewoon griepje hoef je waarschijnlijk niet op de IC aan een beademingsapparaat te liggen. Bij COVID19 blijkt dat in een heel aantal gevallen wel noodzakelijk. Combineer dit met een beperkt aantal IC bedden en apparatuur en je krijgt de huidige situatie. Het beleid van de overheid is dan ook volledig gebaseerd op het aantal beschikbare IC bedden, niets anders. Had men niet ingegrepen (lockdown), was binnen kort afzienbare tijd geen IC capaciteit meer over met alle gevolgen van dien. De redenering 'het is niet anders dan een gewoon griepje' klopt dan ook niet helemaal.
@K. Letskoek | 04-05-20 | 15:18: Duitsland heeft nog 10.000 ic bedden over. Maar de grootste faal is natuurlijk het afbreken van de zorg onder de kabinetten Rutte en daarmee ook de afbraak van ic bedden. En laat nou juist die joker torenhoog in de peilingen staan. Ach dit land is echt niet meer te redden.
@K. Letskoek | 04-05-20 | 15:18: op Nederlandse IC-bedden zijn maar 20% mensen "gered", rest was gewoon te oud/onderliggende kwalen en zijn gesneuveld. Corona is verschrikkelijk adembenemend en dat staat in dit paniekland voor 3 ambulances per adres. Respect en pech voor de mensen die het getroffen heeft maar corona is een virus zoals griep.
@grindbak | 04-05-20 | 15:29:
Linkje graag, want dat 80 procent op de ic overlijdt klopt niet.
Ik lees hier dat 20 procent overlijdt.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Het kan ook gewoon een ouderwets verkoudheidje zijn.
Komt nu veel vaker voor omdat ze je op onmogelijke, tochtige plekken in de rij laten staan.
Ik denk dat het Taiwanese recept van 10 (of was het 20 seconden) je adem inhouden beter is.
Dat lukt je niet met een beginnende (covid-19) longontsteking. Wel als je verkouden bent of hooikoorts hebt.
Zal heel eerlijk zijn ben dit jaar niet verkouden of iets geweest. Dank je wel maatregelen! Moeten we ieder jaar doen in de winter, opbokken, 1,5 meter maatschappij en ik geen snotneus. Super.
Je krijgt geen virusinfectie van op de tocht staan. Het vermindert hooguit je weerstand.
@Joostmochtnietsweten | 04-05-20 | 14:59: Virussen kunnen zich in vochtige tocht beter verspreiden dan in droge lucht, dat dan weer wel.
Wat ook kan is een saturatie-meter kopen. Kun je meteen zien of je niveau boven of onder de 95 procent zit.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-05-20 | 15:19:
En inderdaad, ik heb er eentje in huis. De beste indicator of je het hebt of niet. Twintig euro, heb je er eentje in huis.
@Beste_Landgenoten | 04-05-20 | 15:20: Ja ben daar gek om zo'n ding te kopen. En dan maar meten en als hij net onder de 95 zit een hartverzakking krijgen. Of op de 95 en dan in paniek want hij zou weleens kunnen zakken naar 94. O weeeee. O weeeee. Zo'n metertje is alleen voor bange mensen.
Probleem is nog steeds dat er geen beleid is.Geen bescherming en quarantaine voor de zwakkeren.En geen test voor de bezoekers van zwakkeren.
Net zoals er geen boycot van de EU tegen China is vanwege alle feiten die nu bekend zijn
Ik ben dat helemaal met u eens.! Het is gewoon een schande dat menigeen de zwakkeren de schuld geeft van de 'intelligente'(lol) lockdown (omdat ze zo nodig op een terras moeten zitten zuipen) terwijl de zwakkeren gewoon onder de bus zijn gegooid door Rutte en zn maten. Hopelijk komt er ooit een parlementaire enquete, die brengt de onnodig gestorven mensen niet terug maar het is tenminste iets. Mooier zou nog zijn een tribunaal.
@Lupuslupus | 04-05-20 | 15:32: Ik weet niet of die discussie over "oude zieke mensen" in het buitenland ook wordt gevoerd.
Maurice de Hond vind ik vaak een dramlul met zijn verhalen, maar deze keer heeft ie denk ik groot gelijk:
www.youtube.com/watch?v=-Ni2lBVp0XY
Besmettingen vinden vooral plaats in gesloten ruimtes en niet in de buitenlucht. Dat is logisch, want binnen blijven die aerosolen veel langer rondhangen terwijl buiten het direct verwaait. Buiten op een terras zitten? Ik denk dat het risico op transmissie ongeveer nul is. Maar met drie of meer in een kerk rondhangen of in een kamer? Dat is gevaarlijk.
Dus verander de samenleving naar een binnenshuis-twee-meter samenleving en laat buiten de boel los. Ga dan weer niet hutje-mutje bij een popfestival staan brullen, want dan is het effecft weer teniet gedaan. Maar met een paar duizend man het strand op, ik zou zeggen: Geen probleem.
Je maakt nooit een punt en zelfs nu niet. Aerosolen komen enkel los als je mensen intubeert (dus op de IC). Een hoestje of niestje is geen aurosol, dat zijn druppels. Waar het om gaat is dat iedereen z'n verantwoordelijkheid neemt. Ben je verkouden, koorts, nies je. Dan blijf ff binnen. Simpel.
@tragic1911 | 04-05-20 | 14:58: "Ben je verkouden, koorts, nies je. Dan blijf ff binnen. Simpel." En wie bepaalt dat, jij? Proest. Rare Hypochonder.
@Mark_D_NL | 04-05-20 | 15:04: En daar hebben we Markie, ook een debiel 1e klas. Dat bepaal je zelf. Of is eigen verantwoordelijkheid te hoog gegrepen voor je?
@tragic1911 | 04-05-20 | 14:58:
Het punt is, dat je niet besmet raakt in de buitenlucht. Aerosolen zijn mengsels van druppeltjes en lucht, wijsneus, en die komen ook vrij bij hoesten en niezen. In de buitenlucht blijven die niet hangen dus mijn punt is: De 1.5 meter samenleving is onzinnig in de buitenlucht. Je moet uitkijken binnen. Daar is dus ook onderzoek naar gedaan en wat blijkt: Verreweg de meeste besmettingen vonden binnen plaats. Nou jij weer, wijsneus.
@Beste_Landgenoten | 04-05-20 | 15:13: Alweer eens! Dat er toch een virus voor nodig is voor mij om het eindelijk met BL eens te zijn is verbazingwekkend....
Maar alle gekheid op een stokje: je hoeft echt geen Einstein te zijn om te weten dat in een gesloten ruimte - zoals een supermarkt (!)- het virus veel langer blijft hangen dan in de buitenlucht. Daarom doe ik mijn boodschappen s morgens om 7 uur en niet later, zodat er nog geen hordes niezers en proesters in de winkel hebben rondgelopen. Soms ben ik de enige klant want een beetje vroeg je nest uit om geen of veel minder risico te lopen is voor velen een brug te ver. Nou ze doen maar, ik ben nog steeds - de Heere zij geprezen - virusvrij.
Uit dezelfde reeks als: Chagrijnig of Ongesteld? Patat of Friet? Migraine of Hoofdpijn?
Het is zo simpel: de juiste naam is patates frites: gefrituurde aardappelen.
Trol
Ik wil nóg een filpje van het RIVM: een filmpje waarin ze uittekenen dat 'het virus' (zo heette dat toen nog) Nederland niet kan bereiken, omdat: (daarrr komt'íe:) 'er geen directe luchtverbindingen met Wuhan zijn'.
Ja maar nee. Het RIVM is een beetje dom.
Ik wil een filmpje dat antwoord geeft op de vraag... wat is carnaval precies is.
@RickTheDick | 04-05-20 | 14:55: Een feestje dat in kleine kring (5000+ man in een feesttent) gevierd wordt...
@Ad Hominem Tu Quoque | 04-05-20 | 15:01: Neen! Het wordt (volgens het RiVM) slechts gevierd in 'kleine kring'. Wàt een totaal-idioten.
Het kan ook een Kalergische reactie zijn.
I see what you did there..
Ze zijn het kijkcijfer 1 tm. 5 jaar vergeten.
Ga nu spontaan huilen en in mijn broek schijten. #waarisdeolvarit?
Nu de daling goed doorzet , moeten de huisartsen een actievere rol gaan spelen, bij nieuwe patienten met verschijnselen. Meteen gaan testen en bij positief gaan traceren. Zo hou je het bij de bron en uiteindelijk dooft het.
Goed idee. Nu nog even voldoende testspullen regelen.
Zie verder onder mondkapjes.
Gerechtvaardigde vraag, want overheid: wat kost deze waanzin aan belastingcenten???
Ik schat dat deze campagne zo'n 5 tot 10K kost. Dat heb je, mits je de tekst zelf aanlevert, in een dag of 3-4 binnen.
Dit is een hilarisch filmpje. Zegt helemaal niets maar verhoogt enkel de verwarring. Wat een prutsers.
Ik moest echt lachen met: Hooikoorst heeft niets met koorts van doen terwijl Corona dat duidelijk wel heeft. Verwarrend hè?! Hahahaha lachen man!
Ik heb hooikoorts maar ik heb nog nooit gehooid, hoe kan dat?
Ik had geslachtsziekte maar nog nooit iets geslacht.
Ik had een loopneus, maar ik pak altijd de auto...
Ik had een druiper, maar...
Werd je niet heet toen die dame voor je stond, door haar haar ging en je priemend aankeek en Hoooi zei?
Wat een dramatisch filmpje: je hebt het een maar het kan ook het ander zijn. Heb je het andere kan het ook ene zijn... sjees!
Nou ik heb mijn portie hooikoorts dit jaar al wel gehad, maar ja, misschien was het wel corona... geen test die mij dat kan bevestigen want er zijn geen tests.... en dat is nou precies waar het nat gaat.
26 doden. Waar hebben we het over. Morgen even een piekje van pak weg 75 doden en daarna weer flink omlaag. Eind mei alles open!
En dan de rest van het jaar weer een paarhonderd doden per dag?
Tot vorig weekend hadden we twee weken warm weer. De cijfers van vandaag zijn het gevolg van de tweede warme week. Vanaf komend weekend zul je de cijfers weer flink zien stijgen.
@bixiers | 04-05-20 | 14:40: Nou en... in de herfst heb je ook meer zelfmoorden, en rondom kerst gaan er meer mensen dood aan alcohol.. Man, man, man. Ben zo klaar met die angsthazen zoals jij. Ga leven man, dood ga je toch wel. En jij als angsthaas houd mij, en velen met mij, tegen. En dat begint echt heeeeeeeeeel vervelend te worden. Jullie hebben gee leven ok, mijn probleem niet, maar laat mij wel leven.
@Mark_D_NL | 04-05-20 | 14:45: Rustig Mark, ik maak een inschatting. Dat maakt mij toch geen angsthaas? En ga vooral lekker shoppen in het centrum van de stad waar je woont. Laat je niet door mij tegenhouden. Proost!
En waar kunnen we de griepdoden vinden?
@Mark_D_NL | 04-05-20 | 14:45: De wereld in voortdurende angst houden is een bewuste strategie. De VN en de EU zijn klip en klaar. Ze willen iedereen (verplicht) vaccineren ongeacht of andere middelen ook werken. DAT is de agenda.
@Nehemia | 04-05-20 | 14:58:
Koekoek!
@Nehemia | 04-05-20 | 14:58: Klopt.
Natuurlijk gebruiken we weer antibacteriële middelen om ons te beschermen tegen een virus. Zucht.
Donder op met je anderhalve kudt meter maatschappij.
Mondkapjes in de schappen leggen van de supermarkten en de economie weer opstarten.
1.5m economie is larie, mondkapjes zijn larie, die lockdown is larie en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Alles aan dat corona verhaal riekt naar een enorme faal van epische proporties.
Yep, maar dat gaat niemand toegeven, de politiek nam het zeker voor het onzekere (zie Zweden, die deden dat niet, amper vershil in resultaat). En het volk heeft 2 maanden voor lul binnen gezeten.
Tjah.
Welke lockdown?Er is helemaal geen lockdown maar een groeps- immuniteits- experiment.
Hallo Arabier, ga lekker rondjes draaien om een steen.
@komtdatschot | 04-05-20 | 14:39: Maak niet uit hoe het uit, het is en blijft larie.
@komtdatschot | 04-05-20 | 14:39:
Wat is het alternatief geweest? Totale lockdown tot in lengte van dagen want corona zal nooit verdwijnen? Dan vind ik dit "experiment" nog het beste. De bevolking via een geregeld proces aan het virus blootstellen en de mensen die daarbij medische hulp nodig hebben dit geven. En er voor zorgen dat je zo aan de knoppen draait dat de ziekenhuizen niet overbelast raken.
En het lijkt tot op dit moment te werken.
@harry21 | 04-05-20 | 14:36: Nou, het was toch lekker rustig op straat...
@Kuifje-naar-Brussel | 04-05-20 | 15:21: Maar nu niet meer. In mijn woonplaats is het op de weg net zo druk als voor het virus.
@2voor12 | 04-05-20 | 14:54: De lockdown (maar dan totaal) had moeten gebeuren tijdens de 1e 3 weken van de pandemie. Dan waren we er allang vanaf geweest maar ja, er was geen enkele voorbereiding en er waren (en zijn nog steeds) geen testen of voldoende beschermingsmiddelen. En dàt is het kabinet héél zwaar aan te rekenen.! 3 kabinetten lang de zorg afgebroken!!
Gelukkig is het hooikoorts seizoen pas anderhalve maand geleden begonnen
dat dus... en ben jij ook zo verrast over de periode waarin het gebeurde?
In Groot Brittanië betwijfelt Robert Dingwall (Sociologie prof, from the New and Emerging Respiratory Virus Threats Advisory Group (Nervtag)) of de twee meter / anderhalve meter distantie regel wel gebaseerd is op wetenschappelijke onderbouwing www.dailymail.co.uk/news/article-8256... Volgens Dingwall is er wel wetenschappelijk bewijs voor een 1 meter distantie. Hij hekelt de hysterie rond joggers die elkaar passeren of winkelend publiek, wanneer de een met zijn winkelkar een ander passeert.
Hij niet alleen... het is geen tikkertje, en corona komt ook niet als een soort straling van je af... fucking idioten overal...
En terecht.
Besmettingen in de buitenlucht komen niet of nauwelijks voor, het zijn gesloten ruimtes waar dat plaatsvindt: Het verzorgingstehuis, de apres skibar, de carnaval-kroeg, de zingende kerk. Buiten verwaait dat virus direct, dus mensen passeren op 1 meter afstand vormt echt geen risico. Maar in een TV-studio op 1.5 meter afstand een uur met elkaar lullen, dat wel.
Terecht. Mensen zonder kennis zien het virus als een of andere vlo die van de ene persoon op de andere springt. Zo van: "jongens, daar komt dat ouwe wijf met dr wagen vol pleepapier en knakworsten. Eventjes nog.... Ja, springen!!!" Die hysterie is echt gestoord. Blijf uit slecht geventileerde ruimtes met heel veel mensen en ik denk dat je eventuele besmettingen prima kunt beheersen..
Ik denk da tde sleutel ook is om geavanceerde filtersystemen te ontwikkelen voor in kroegen en restaurants, net als in vliegtuigen. Dan kun je binnen no-time weer aan de gang.
Die van Dissel is chantabel: www.reddit.com/r/nederlands/comments/...
Ik wil geen 1,5 meter economie. Ik wil dat de overheid doet wat het moet doen; zorgen dat alles zo snel en zo veilig mogelijk weer bij het oude is
Ga weg man, een 5G wappie die wat theorieën uit in de linkse onderbuik.
@De vries, Henk. | 04-05-20 | 14:36: Wat lul je nou? Heb ik 5G genoemd? Wil je meer bronnen t.a.v. de zwarte lijst? En ja dat chantabel heb ik bedacht. Maar kom maar met een verklaring, dat je een persoon die op en top integer hoort te zijn, op deze functie plaatst en zoveel van af laat hangen.
@Titia Heidekonijn | 04-05-20 | 14:55: Met een linkje proberen aan te tonen dat iemand niet deugt. Hoe sneu ben je dan...
Aan het eind van dit jaar zal blijken dat er minder doden door deze pittige Corona influenza variant zijn te betreuren dan de 12000 in 2017/18 bij de griepvariant Corona17.
Toen geen enkele maatregel, en nu de hele economie ingestort.
De grote boosdoener dit jaar zijn de arme mensen in de verzorgingshuizen, die daar zijn overleden of daarna in het ziekenhuis.
Maar alle aandacht ging alleen naar de zorg in de ziekenhuizen!
Er liggen daar inmiddels magazijnen vol beschermingsmiddelen. Hulde voor de mensen daar, maar een grote flater van de regering.
We moeten weer aan het werk voor dat we helemaal failliet zijn.
Vraag anders even aan verzorgend personeel hoeveel griepdoden zij meegemaakt hebben in 2017/2018 tegen hoeveel coviddoden nu...
Statistische aannames die leiden tot opgeblazen cijfers vergelijken met actuele cases, altijd kansloos.
Daarnaast is de coronavirusgroep geen influenzavirusgroep.
@Binnenbaan | 04-05-20 | 14:37:
"Daarnaast is de coronavirusgroep geen influenzavirusgroep."
Precies, Griep is gevaarlijker voor een vele grotere groep mensen.
'17 was influenza. Een totaal onvergelijkbaar virus. Enkel in de symptomen zijn wat overeenkomsten. Zoals krokodil ook naar kip smaakt. Zo is een krokodil toch dodelijker dan een kip. Corona is ongeveer 60x zo dodelijk. En ondanks de verregaande maatregelen zijn de sterfte cijfers van het CBS onmiskenbaar hoger dan in de voorgaande jaren rond dezelfde tijd.
@Joostmochtnietsweten | 04-05-20 | 14:59: Krokodil smaakt naar salami, naar mijn mening. Maar goed.
We gaan, als er geen tweede Corona golf komt in het najaar, zien dat de oversterfte als gevolg van het griepseizoen (uitgaande van een gemiddelde griep) gaat dalen, omdat Corona -vergeef me het lompe taalgebruik- behoorlijk aan de boom heeft geschud in de risicogroepen voor influenza. Niettemin is corona wel een serieus beestje. Vooral vanwege de plotselinge ontwikkelingen in negatieve zin en de ziekte die je krijgt. een Dubbele longontsteking is echt wat anders dan de fikse griep.
@Joostmochtnietsweten | 04-05-20 | 14:59: 60 keer dodelijker? Waar baseer je dat op...
Heel veel knulliger gaat het niet worden.......... *zucht*
David Icke beweerde gisteren dat Covid-19 helemaal niet bestaat. Hij vertelde ook dat er dit jaar in landen geen extra sterfte is, in ieder geval niet meer dan normaal.
Dat laatste vond ik interessant, dus ik heb de cijfers t/m week 17 van het CBS over 2018, 2019 en 2020 vergeleken. Wat schets mijn verbazing?!
We hebben nog steeds een lagere sterfte dan in 2018. Er is in Nederland helemaal geen extra sterfte door Covid-19! Zelfs in de kwetsbare groep van 65+ is de totale sterfte lager dan in 2018.
Ik laat het wel of niet bestaan van Covid-19 in het midden, maar over de sterfte heeft hij 100% gelijk. We worden dus inderdaad gepiepeld. Stop de onzin nu!!!
wk 1 tm 17 Totaal leeftijd 0 tot 65 65 tot 80 80 jaar of ouder
Jaar aantal aantal aantal aantal
2018 57395 7281 16350 33764
2019 52314 6896 15267 30151
2020 56026 6583 16503 32940
Je moet niet elke gek op youtube geloven, Hoksie.
@Papa Jones | 04-05-20 | 14:28: Inderdaad, daarom heb ik zelf de cijfers van het CBS erbij gepakt en vergeleken.
@Zeikerd | 04-05-20 | 14:29:
Zou me niets verbazen dat daar op het eind meer doden door vallen dan van de corona zelf.
@Zeikerd | 04-05-20 | 14:29: En daar heb je helemaal gelijk in, helaas. En ook nog voor alle leeftijdscategorieën....
@Hoksie | 04-05-20 | 14:35:
Is het u opgevallen dat we al bijna twee maanden in quarantaine zitten?
Dat wordt niet meegewogen in die CBS-cijfertjes namelijk.
M.a.w. hoeveel coronadoden zouden er zijn wanneer we het virus hadden laten voortrazen.
@Papa Jones | 04-05-20 | 14:40:
Dit dus. Dat vergeten een hoop complotwappies. Los daarvan vergelijkt hij het met 2018 ( toen er inderdaad een hele zware griepepidemie heerste en er geen voorzorgsmaatregelen waren afgekondigt ) en niet met andere jaren. Zou heel graag hebben gezien dat dat hele corona een hoax was, maar nee, helaas, het is er en als we pecht hebben is het een jaarlijks terugkerend feest.
@Papa Jones | 04-05-20 | 14:40: Ja, maar is het jou ook opgevallen dat landen zonder lockdown, zoals Zweden een lagere sterfte percentage hebben.
En is het jou ook opgevallen - als je de verhalen mag geloven - dat met name in verzorgingshuizen de toename is? Daar waar men met elkaar opgesloten zit zonder frisse lucht en beweging buiten?
Je ziet in 2020 een afname in overlijdens 0-65 en een toename in te categorie 65+.
Totaal 0 - 65 65 - 80 80+
2018 100,0% 12,7% 28,5% 58,8%
2019 100,0% 13,2% 29,2% 57,6%
2020 100,0% 11,7% 29,5% 58,8%
65+
2018 87,3%
2019 86,8%
2020 88,3%
@Hoksie | 04-05-20 | 14:57:
Mensen tot 65 jaar gaan nu niet dood, maar moeten wél aan de beademing vanwege dit virus. Dankzij de lockdown is dit te behappen. Als je iedereen in één keer het virus laat krijgen, barst de gezondheidszorg uit zijn voegen en stikken er mensen gewoon thuis. En Zweden heeft dan wel het meest liberale lockdownbeleid, maar ook daar gelden regels.
@Graaisnaaiert | 04-05-20 | 14:54: Ten eerste ik ben een zij...
Ten tweede. er is nog een bewijs dat de wereldwijde lockdown maatregelen niet werken. Want onze big brother google heeft mobiliteitscijfers gepubliceerd en wat blijkt? Locaties waar de meeste mobiliteit is geconstateerd, vertonen een significant lagere sterftecijfers.
M.a.w. ophokken helpt niet, ja alleen je economie, je grondrechten én je immuniteit naar je mallemoer....
Na "David Icke beweerde" al gestopt met lezen.
@Hoksie | 04-05-20 | 14:57: Er zijn geen landen zonder lockdown. Of denk je dat mensen als lemmingen zijn? De overheid is geen Sims-verslaafde met een controller?
Ik denk dat ouderen sowieso al beter naar de overheid luisteren. Maar ook omdat ze er zelf belang bij hebben veel voorzichtiger zijn. Dus ook in landen waar gekke wappies als Bolsonaro de macht hebben. In Zweden waar normale mensen geen lockdown hebben, worden ouderen wel degelijk meer geisoleerd vanwege het risico.
Dit is het verschil. Dit is waarom er in die groep minder doden vallen. Dit is ook waarom de lockdown nu te zwaar is voor de gehele samenleving, maar het is in de periode dat iedereen ziek kon worden door alle carnavalisten en wintersporters wel degelijk effectief geweest in het terugkrijgen van de controle.
Die hebben we nu, nu moeten we onze vrijheid weer terug. Corona bestaat niet? Kom nou. Wat een onzin.
@Papa Jones | 04-05-20 | 15:06: je kijkt en luistert dus echt alleen maar Jinek, NPO en RIVM, vind ik oprecht jammer voor je.
@BBRDWR | 04-05-20 | 15:08: en ook zwellevertje |
Ten eerste: Ik heb niet gezegd dat COVID-19 niet bestaat, alleen door de opmerking van David Icke dat er niet minder sterfgevallen zijn dan anders, heb ik de cijfers van de afgelopen jaren ter vergelijking erbij gepakt.
Daaruit blijkt dat tot op heden niet meer mensen overlijden dan anders, het beeld dat wel door de media wordt geschetst.
Voor mijn reactie op het wel of niet werken van een lockdown, verwijs ik je graag naar mijn overige posts.
@Hoksie | 04-05-20 | 15:10:
Hou op schei uit. NPO en RIVM hebben corona gruwelijk onderschat. Ik volg gewoon de berichtgeving door artsen ter plekke, vanuit China, Italië, Engeland, Nederland.
@Hoksie | 04-05-20 | 15:15: graag link naar bewijs over dat google mobiliteitsgebeuren. Kan het niet vinden. Uw bewering is in ieder geval onwaar als je kijkt naar Noord nederland (weinig mobiliteit, weinig sterfte en de randstad/brabant)
Verder: ik denk dat we wellicht achteraf concluderen dat de lockdown zoals we hebben gedaan overdreven was. Echter, dat is achteraf geredeneerd. Ik denk dat we allemaal de dramatische filmpjes uit italie en ook china hebben gezien en dat het terecht is dat je bij onvoldoende kennis aan de veilige kant gaat zitten.
Dat de sterfte cijfers nu redelijk binnen de perken zijn gebleven is voor mij eerder bewijs dat de maatregelen effect hebben gesorteerd al was het maar om verdere verspreiding te voorkomen. Verder denk ik dat juist in landen waar GEEN lockdown is, ouderen zichzelf in quarantaine zetten. Iedereen kan immers je magere hein zijn.
@Papa Jones | 04-05-20 | 15:06: Dat men aan de beademing moet is niet nieuw... in 2016 ook al
www.ad.nl/gezond/griepgolf-treft-veel...
@BBRDWR | 04-05-20 | 15:23:
Het was overigens Facebook ipv google:
youtu.be/iKIF7yQdulU?t=76
Ik begrijp je punt over Noord Nederland niet helemaal, want ik woon in het Noorden. Er wordt hier genoeg bewogen nu en ook voor de lock down, alleen het "super spread event", carnaval was in Brabant. Nu heb ik ook een aantal jaren in Uden gewoond; je kon de klok er op gelijk zetten dat ieder jaar na carnaval, de griep toesloeg. Dus voor een Covid-19 verspreiding idem dito, lijkt mij. Na carnaval zijn alle opa's en oma's in de verzorgingshuizen door hun kinderen, kleinkinderen en verzorgers metCovid-19 aangestoken.
Dat de ic's vol kwamen te liggen, is naar mijn mening omdat 1) behandel methode verkeerd was (Covid-19 is een bloedziekte ipv longziekte) 2) jarenlange bezuinigingen van Rutte
Ik heb begrepen, dat Bernhoven in Uden slechts 6 ic-plekken had, wat is opgeschaald naar 18. Dat is toch wel erg weinig voor zo'n groot nieuw ziekenhuis!
Wat als er een ramp in Uden en omgeving gebeurt? Met 6 ic bedden kan de ic het in Uden ook niet aan.
Ik snap dat diverse overheden de lock down (op advies WHO) in het begin hebben afgeroepen. Dit vanwege de onbekendheid met het virus, het ziektebeeld, de beelden uit Italië en China en niet te vergeten de roep om een lock down door vele bange mensen. Daar heb ik ook begrip voor.
Alleen nu na weken van isolatie blijkt dat dat Covid-19 op zijn retour is en het met het aantal sterfgevallen meevalt. Hoe je het ook wendt of keert, er zijn dit jaar over de eerste 17 weken minder doden gevallen dan in 2018. Waarom moeten we ons dan nog vasthouden aan een lock-down? Op basis van alle cijfers zou je nu het land gewoon weer open kunnen gooien. Vergeet niet dat de doden van vandaag een week of 7 geleden zijn besmet.
Verder geven meer artsen zeker internationaal gezien ook te kennen, dat zij vele sterfgevallen als COVID-19 doden hebben moeten opgeven, terwijl dat niet het geval was.
Ook in Nederland zijn tot op de dag van vandaag slechts 56 personen overleden aan COVID-19 zonder onderliggend lijden.
@Hoksie | 04-05-20 | 16:31: De doden van vandaag zijn zeven weken geleden besmet? Hou nou op met die onzin. Past alleen maar in uw straatje dat lockdown niets helpt.
@Papa Jones | 04-05-20 | 16:39:
kuch in het gezicht
incubatie 1 tot 2 weken
1 week ziek voelen
naar de dokter, geen COVID-test, nog een weekje ziek zijn, wordt wel heel erg
naar het ziekenhuis
3 weken IC (waar 80% dood gaat, wegens verkeerde behandel methode)
1 week registratie achterstand (zie dagelijkse RIVM up date met wijzigingen tot 2 weken terug)
met deze optelling zit je al snel aan 5 tot 7 weken
uiteraard ik schrijf alleen wat in mijn straatje past, want ik wil gewoon weer vrij kunnen leven, hetgeen ik ook graag voor onze jeugd wens
Het ultieme chronologische RIVM/Jaap overzicht van woorden en daden laat nog even op zich wachten. De reeks aan incompetentie, bedrog en manipulatie is immers nog niet beeindigd.
+26 corona doden : RIVM
Nog een weekje of 2 en t is voorbij!
Het lijkt de goede kant op te gaan de laatste paar dagen. Vasthouden nu, oversterfte naar beneden en duimen dat we er inderdaad heel rap vanaf zijn.
Naast het nieuwe normaal wordt gezond en niet-besmettelijk overkomen het nieuwe deugen. Geen mondkapje dragen staat dadelijk gelijk aan verkeerd.
Wel een mondkapje van bio katoen. Het liefst met een keurmerk vol op de bakkes.
Ben toch zo benieuwd wat Rutte nou precies bedoelt met Het Nieuwe Normaal.
Merkel heeft het over Neuen Normalität.
In de VS noemen ze het New Normal.
Heel opvallend dat ze allemaal dezelfde uitdrukking gebruiken....
Ze bedoelen toch niet de onleefbare 1,5m maatschappij?
Wat dan wel?
Patternotte van D66 heeft alvast het antwoord gegeven vorige week:
Het is niet langer de bedoeling dat de domme burgers reisjes naar het buitenland maken met low budget vliegmaatschappijen, u wordt ook geacht om niet zo veel met uw auto de weg op te gaan, dat veroorzaakt files en viezigheid.
Nee, u moet zsm van het aardgas af en u moet flink dokken voor het klimaatakkoord.
U met uw gigantische ecologische footprint.
Uw wereld, met uw luxe manier van leven, moet totaal veranderen, volgens de NWO agenda.
Zou een wakkere journalist Rutte daarover eens willen ondervragen?
Corona is slechts een handig hulpmiddel om de burgers doodsbang te maken en de NWO agenda er door te drukken.
Agenda 21 en Agenda 2030. Met 17 Sustainable Development Goals. Ontwikkeld door je vrienden bij de VN. Meeste mensen weten niet waar dit over gaat.
Tsja,media en EU activisten die voor een of ander zwaar EU gesubsidieerd blaadje schrijven.
journalisten doen gewoon mee. Omdat ze zo opgeleid zijn, als linkse ideologen. Zo niet, dan wordt je direct in extreem rechtse hoek gezet en ben je af. Goed onderbouwde verhalen over dit grote Europese en cultuurrelativistische project worden weggelachen of je wordt weggezet. Er is niemand die kritische vragen stelt, want de journalistiek is helemaal niet meer onafhankelijk. Kijk naar de europese betalingen etc. Omdat de rechtsere of conversatievere politici en journalisten nauwelijks voet aan de grond krijgen zoeken ze vaak meer en meer aansluiting bij de alt-right clubs en dat doet hun geloofwaardigheid geen goed. Treurig, want ik heb het gevoel dat de waarheid zo niet boven tafel gaat komen.
Het nieuwe normaal als NWO.
Ben nu de Chernobyl-serie (de fictieve variant) aan het volgen. Hoewel gedramatiseerd zie ik best veel overeenkomsten met onze huidige westerse regeringen met de huidige coronacrisis.
Chernobyl-ramp was in 1986.
Is dat nu eigenlijk waarom al die millennials van na 1985 een steekje los hebben?
De wind zat toen onze kant op.
@BBRDWR | 04-05-20 | 14:33:
Er zijn enorm veel vragen over Corona die de media had moeten stellen, maar dat bewust heeft nagelaten.
@Flentyx | 04-05-20 | 14:41: Dat denk ik ook. Men is veel te druk bezig naar elkaar te kijken. De internetredacties zijn bezig met kliks en advententies, "het zal je verbazen", "dit baanbrekende corona onderzoek gaat..." maar te weinig zijn bezig met de waarheid en kritisch kijken naar politiek en beleidsmaatregelen. Iedereen die het wel is, wordt weggehoond of in een bepaalde negatieve hoek gezet.
Dat Nieuwe Normaal van Rutte heeft mij ook steeds verbaasd. Wat bedoelt hij nu daarmee,
Corona over, land weer gewoon door, zou je toch zeggen. Al die mensen met die meters opnemen, hou er eens mee op, het ergert me.
Gewoon weer aan het werk, opruimen van die al die plastic dingen, of zi er iets anders achter en laat die app ook zitten.
@gato | 04-05-20 | 14:58: Wat hij bedoelt is: "ik weet het ook niet. Verzinnen jullie het maar. Haha. Ik gooi iets onmogelijks over de schutting en jullie lossen het maar op."
De Horeca: "OK dan gaan we dit doen. Mogen we weer open?"
Mark: ... Euhh... haha.. Ehhh... even Jaap bellen.
Was laatst inderdaad lachen in de supermarkt toen ik uit het niets door hooikoorst een niesbui kreeg. Dan gaan mensen je raar aankijken en in een grote boog om je heen lopen. Dan wel ja, anders lopen ze als een kip zonder kop langs iedereen.
Je moet maar eens een mondkapje opdoen in een supermarkt.
Staan ze je aan te kijken alsof je van mars komt.
Lachen man, ik heb geen Corona want ik heb al hooikoorts.. ohh wacht...
Gelukkig hebben we prevalin neus spray voor de hooikoorts.
Tenminste,bij mij werkt het.
Nou, dan ga ik vanavond maar die 26 doden herdenken. Moet ik dan stil zijn?
Als je zo’n filmpje maakt heb je een doelgroep voor ogen, qua denkniveau. Dus we staan er mooi op als gemiddelde Nederlander. Zeg maar niveautje groep 4 basisschool. Nu begrijp ik ook waarom het raadgevend referendum is afgeschaft. We zijn te dom!
Wat zijn dan verschillen. Dit komt daar voor, dit komt daar niet voor, maar soms wel. Huh? Mij waren ze in groep 4 allang kwijt geweest. Als ze bij het RIVM denken dat dit het level is van de gemiddelde nederlander dan zijn ze echt helemaal van het padje af. Ik las dat verwardheid bij ouderen een van de eerdere symptomen was. Is Jaap zelf al getest eigenlijk?
Die voice-over is die van Rail Away! Bij het zien van dit filmpje zie ik gelijk mooie Alpenlandschappen…
Rail Away maakt mij altijd week van binnen.
Het enige EO (eigenlijk BBC-) programma waar. Ik naar kan kijken, omdat het fantasievriendje er niet bij gehaald wordt.
maarrrrrr. mondkapjes hebben geen meerwaarde... dat weten we wel want dat moeten we weten van de polletiek. En die zegt ( letterlijk) het helpt niet want we hebben ze niet
Waarom is hooikoorts groen en covid19 rood?
Omdat hooi groen is, voordat het hooi is?
@Blote Bertus 2000 | 04-05-20 | 14:20: hahaha
Tuintegels lichten, corona doet het. Dit is waar wij door worden bestuurd. Dit is het beste wat Nederland op dit moment te bieden heeft. Dit is het. C'est ca.
De combi bestaat ook. Maar als je doodgaat komt het door de onderliggende hooikoorts.
Haaahhh, haahhhaaa, hatsjoeoeoe!!
Nou, zijn we nu klaar met de corona paniek, iedereen een beetje gewend... Mooi, alles open dan weer en hup aan de slag, leuke dingen doen, mooie dingen maken en liefhebben... . Nu lang genoeg geduurd deze larie en massa paniek die nergens voor nodig was.
ga deaud!
@trottle | 04-05-20 | 14:18: Nee.
@Mark_D_NL | 04-05-20 | 14:19: Lui-ste-ren!
@pielemuisje | 04-05-20 | 14:20: Nee
Je bent een grijs gedraaide grammofoonplaat....... je boert telkens dezelfde tegel, al weken lang.... wordt je niet een keer moe van jezelf?
@Fatwabuster | 04-05-20 | 14:33:
De meeste reaguurders zijn grijsgedraaide grammofoonplaten. Noemen hun lompheid counterculture en roepen dat anderen wakker moeten worden.
@Fatwabuster | 04-05-20 | 14:33:
Het zou al die lockdownies wel sieren als ze gewoon eens gaan toegeven dat ze zich een stel totale hysterische imbecielen hebben gedragen en dat ze totaal fout zaten. Het zou ze ook sieren als ze eens hun nederige excuses gingen aanbieden aan alle normale weldenkende mensen die hebben moeten lijden onder hun hysterie.
Tot die tijd kan een beetje herhaling geen kwaad, opdat alle lockdownies zoveel mogelijk herinnerd worden aan hun totale onnozelheid en ze voortaan even nadenken voordat ze hun betere weldenkende medemensen de maat denken te kunnen nemen...
Samenvatting: "We hebben geen flauw idee. Sterkte, hè!"
We hebben ook geen flauw idee. En wat is daar mis mee. We kunnen niet eens kanker genezen na al die jaren onderzoek en miljarden euro's funding. Dus wat wil je nou eigenlijk zeggen?
@Mark_D_NL | 04-05-20 | 14:18: Dat het filmpje korter had gekund.
Moest niezen terwijl ik dat filmpje aanklikte.
Gaan we nu voor elke sponsor een topic maken?
Nu zou er juist Breaking nieuws moeten zijn: RIVM rapporteert 24 doden, en als je de grafiek gecorrigeerd op datum van overlijden pakt zijn er gisteren maar 4 (!) doden gevallen op 3 mei.
Dat is altijd zo Harry. De komende dagen worden er alsnog doden van 3 mei gerapporteerd.
maar dat komt vooral omdat de levenden op waren... ofzo
@Papa Jones | 04-05-20 | 14:17: Nog steeds erg lage aantallen. En dat terwijl half bejaard NL gewoon overal en nergens naartoe gaat (supermarkt, fietsen, massaal negeren ze alle regels). En dan nog zakt het zo ver in.....?
@harry21 | 04-05-20 | 14:19:
Ja dat klopt, de maatregelen werken goed. Ik ben best trots op Nederland. Nu een kwestie van volhouden en kijken wat er langzamerhand weer open kan.
@Papa Jones | 04-05-20 | 14:23:
Trots.... Het kan twee kanten op. Of er ontstaat dadelijk een maniacale inhaalslag aan hebberigheid en hufterigheid. Of de bevolking blijkt een soort collectieve lobotomie ondergaan te hebben waarbij apathie en volgzaamheid de norm zijn.
@Lafayette | 04-05-20 | 14:28:
Nou, de meeste mensen zijn best verstandig. Die begrijpen best dat de maatregelen opheffen slechts in stapjes kan. De openstelling van de basisscholen is al spannend genoeg straks.
@Papa Jones | 04-05-20 | 14:23: Trots? Ik maak me zorgen over het gebrek aan kritische zelfdenkende vermogen van mensen. Waarom ga je in godsnaam dit soort dingen vrijwillig meer dan 5 weken zo doen? Terwijl je gewoon kunt zien dat het niet zo'n spannende ziekte is. Ja, voor sommigen. Nou goed, laat dat dan reden zijn te werken aan medicatie en behandelingen. Veel IC patienten kunnen voorkomen worden door tijdige detectie, heb ik het idee. Medicatie komt eraan. Ademhalingsapparatuur is legio voor handen. Beschermingsmateriaal was een groot probleem vooral in het naijlende effect na de mega outbreak na carnaval/wintersport. Dat is allemaal voorbereiding en op peil te brengen door de regering. Dus normale IC capaciteit naar 1600 tot 1800, op te schalen naar 2500-2700, maximaal zelfs naar 3500 als het moet. Dat moet het doel zijn. Dan kun je namelijk, hoe hard werken het ook is, gewoon een corona golf hebben. Net als de VS, net als Zweden, net als Duitsland.
@BBRDWR | 04-05-20 | 14:40:
Ik vind ook dat de overheid méér moet doen. Productie van mondkapjes en alles dat we verder nodig hebben in Nederland zélf, bijvoorbeeld. Maar wat betreft IC-bedden zit je echt aan een grens, al was het maar vanwege personeel dat je niet hebt. Maar wat bedoel je met 'gewoon een coronagolf hebben'. Verder geen lockdownmaatregelen nemen en het uit laten razen?
@Papa Jones | 04-05-20 | 14:53: Beheersing is alles. Als je de golf beheerst, is het prima. Kijk, mensen gaan de hele dag door dood. Voor een ernstige griep leggen we de economie ook niet plat. Is heel vervelend hoor, maar is zo. Als je het kan beheersen kun je 'gewoon' doorgaan met de economie draaiende houden. Daar hebben de zwakkeren en ouderen ook wat aan. Wie betaalt namelijk die verzorgingsstaat? Precies... Dus beheersing is: maximale capaciteit, maximale spullen. Dat moet je schaalbaar opzetten.
Qua personeel moet je nu een enorme scholingsslag maken, waarbij er logischerwijs ook een beloning tegenover staat. Ik denk dat je hier ook een groot deel 'reservisten' voor kunt opleiden. Zorgpersoneel die normaliter in de thuiszorg of reguliere verpleging zit, maar op oproepbasis naar het ziekenhuis kan worden geroepen in geval van nood. En ook denk ik dat je door automatisering en versimpeling van apparatuur grote slagen kan maken in efficienter en BETERE zorg.
@BBRDWR | 04-05-20 | 15:01:
Ja... helemaal eens. Op deze manier kun je ook weer sneller uit de lockdown komen. Wat betreft kosten doe ik maar een gooi, maar kan ik aan mijn theewater aanvoelen dat wanneer hierdoor de lockdownmaatregelen sneller kunnen worden versoepeld, dit zich dubbel en dwars terugverdient.
nogmaals het RIVM is een crypto-politieke overheidsclub die onder het mom van wetenschappelijk instituut de door de staat gewenste werkelijkheid "wetenschappelijk" ondersteunt. Een en ander is gebaseerd op het blinde vertrouwen dat de bevolking heeft in de beweringen van meneren en mevrouwen in witte jassen, dat zijn immers alwetende geleerden die slechts geïnteresseerd zijn in de Naakte Waarheid.
Aah, U bent meer van de Chakra's, wijwater en magnetisering.
@HogeNood | 04-05-20 | 14:19: niet, meer van de waarheidsbevinding en niet van de propaganda
Laat me eens raden wie er volgens jou zoal achter deze liederlijke samenzwering zitten.
Peter R. De Vries
Barack Obama
Georg Soros
Rob Jetten
Kajsa Ollongren
Jesse Klaver
Bill Gates
Joe Biden
Jacinda Arden
Etc.
Tegen zoveel conspiratief RIVM-geweld moeten Trump en Bolsonaro cs. het tegenwoordig opnemen.
Femke Halsema
@Ridde Rogter | 04-05-20 | 14:23: Je vergeet André van Duin
@Ridde Rogter | 04-05-20 | 14:23: Haha ja... Noem me naief, maar dit soort figuren zijn echt te dom voor een bewuste, weloverwogen en duivelse samenzwering als deze zou moeten zijn. Dat KUNNEN ze niet eens.
Na drie uur druipt mijn elleboog van het hooikoortsniezen. Ondertussen nog steeds maar geen handjes geven maar een ferme elleboogstoot.
Mijn hooikoorts heeft 4 weken geduurd, is pas sinds een paar dagen echt veel minder. Dus hopelijk ben ik er volgende week eindelijk vanaf.
@Lupuslupus | 04-05-20 | 14:21: Precies het zelfde hier. Maar dat was het geluk van de regen. Hopelijk komt er niet nog zo'n lange periode van hoge pollenconcentratie aan ;) Al is mijn aardsvijand de berk en die is er inmiddels klaar mee.
@Lupuslupus | 04-05-20 | 14:21: Dan heb je geluk,ik ben overgevoelig voor zowat alles,stof,dieren enz,krijg daar ook medicijnen voor.Wakker worden eerst niezen dat is het dan, ogen tranen zo erg dat ik niet kan lezen,water loopt gewoon mijn neus uit,na het pilletje gaat het beter.Zo kom ik mijn dag door en het gehele jaar dus kom op!
@Lupuslupus | 04-05-20 | 14:21: Same here... Vol met pillen en neussprays ging het wel, vroeg boodschappen doen. Ik ga echt niet thuisblijven omdat ik weet dat die tyfusberken weer in bloei staan. Doe je niks aan. Regen was een uitkomst... Dat die ouwetjes uit m'n buurt bleven ook wel, trouwens. Overigens is niesen in je elleboog het allerslechtste advies wat ik ooit heb gehoort. Dat doe je met een flinke loopneus 1x...
Berk is niet mijn enige vijand(ook veel dieren, stof,etc) maar jij hebt zo te horen wel veel stevigere klachten. Sterkte dus er mee!
Gister slechts 44 ziekenhuisopnames, vandaag 42, in heel Nederland! Qua aantallen zijn we weer terug naar naar 15-16 maart. Nog een week of twee en we naderen de nullijn. Een heropleving virus is onwaarschijnlijk imo, covid19 gedraagt zich niet wezenlijk anders dan welk influenza-virus dan ook.
#klaarmee
Hoezo is heropleving onwaarschijnlijk? Er hebben toch maar ongeveer 5% vd NL ers corona gekregen?
Oorzaak - gevolg blijft een lastig begrip.
@Middensteun | 04-05-20 | 14:15: Minimaal 70% van NL heeft reeds corona te pakken gehad. Simpel. Dus hup alles weer open en gaan!
@Middensteun | 04-05-20 | 14:15:
Omdat er wereldwijd nog geen 2e golf is waargenomen. Ongeacht de maatregelen die genomen zijn (lockdown, geen lockdown en alles daartussen). Ik durf voorzichtig te concluderen dat dit virus aan het uitdoven is, een verschijnsel dat ook Sars1 en Mers de wereld uit hielp.
het moet nog beginnen hoor..
we zitten in lockdown.
google maar even op Velp en Corona en dat is de gewenste groepsimmumiteit waarop het RIVM aanstuurt
@Mark_D_NL | 04-05-20 | 14:16: gelul, onderzoek van bloedbank liet zien dat slechts 3% antistoffen in het bloed had (weliswaar is de groep donoren niet helemaal representatief voor heel NL). Daarnaast is er nog lang geen zekerheid dat je volledig immuun bent na een eerste besmetting met milde klachten.
@trottle | 04-05-20 | 14:22: Wil de test data van de bloedbank wel eens zien. Heb je linkjes e.d?
@Mark_D_NL | 04-05-20 | 14:16:
70%? Bron?
@Mark_D_NL | 04-05-20 | 14:16: Dat is niet getest dus die 70% is een slag in de lucht, dat kunt u helemaal niet weten. Simpel.
@Mark_D_NL | 04-05-20 | 14:23: www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/50929...
@Computer_says_no | 04-05-20 | 14:20: Dit is voor 90% Sars II dus dat zou zomaar kunnen. Persoonlijk ben ik van mening dat degenen die het steeds maar over een 2e golf hebben, aan angstzaaierij doen, volkomen ongegrond want het is helemaal nog geen herfst. En zelfs een influenza virus dat in de winter heeft huisgehouden, is nooit dezelfde als die in de herfst daaropvolgend terugkomt. Vandaar dat in een griepvaccinatie nooit 1 soort maar 3 of 4 soorten virus zitten. Kortom: men gokt maar wat. En dan van dit virus beweren dat er een 2e golf komt? Tegen de lui die dat beweren zeg ik 'doe normaal man'.
@trottle | 04-05-20 | 14:27: Als je ziek ben of net geweest ga je geen bloed doneren. Tijdens een pandemie ga je ook geen bloed doneren wanneer je in een groep valty die veel met zieken in aanraking komt. Daarnaast zijn we inmiddels al best een tijdje verder (de bloedbank tests en daarmee dus ook de genomen monsters zijn van ruim voor de uitslag. Al half maart waren de tests begonnen)
@Lupuslupus | 04-05-20 | 14:29: Belangrijker nog. We zijn overvloeit terwijl de IC capaciteit 1150 was en er 500 non-COVID mensen lagen. We hadden nergens beschermingsmiddelen. We waren als bevolking naief, want terwijl China in lockdown ging, hingen wij in de lampen (althans, in Brabant) en de rest van Nederland liet zich in Ischgl in het gezicht hoesten door een barman. Verder was er een tekort aan beademingsapparatuur, nu is het er in overvloed, en was er geen protocol, laat staan voldoende kennis over het virus. Dat doen we nu allemaal al beter. Laat die tweede golf maar komen. Dan gooien we het land eerder dicht voor outsiders, schermen we kwetsbare groepen eerder af en heben we voldoende capaciteit om het op te vangen. De paniek was grotendeels vanwege het gebrek aan voorbereiding. Dat gebeurt geen tweede keer. Zeker niet dit najaar.
@Papa Jones | 04-05-20 | 14:16:
Zeker voor lockdownies die denken dat die maatregelen effect hebben gehad...
@Antiquerulant | 04-05-20 | 14:59:
Jij hebt geen corona gehad en beweert tegelijkertijd dat corona niks voorstelt. Ik kan jou dus niet serieus nemen.
@Papa Jones | 04-05-20 | 15:26:
Ik heb wel coronagehad via een familielied die in een ziekenhuis in Brabant werkt. Het stelt geen reet voor.
@Antiquerulant | 04-05-20 | 15:30:
Dan heb je lichte klachten gehad. Gelukkig.
Is het RIVM koortsachtig op zoek naar aandacht ofzo?
Maar hoe weet je nou of het geen Colombiaans griep is? Kan ook nog, zo vlak na het weekend.
Nou dan slaan we de Zanzibarinese nies maar even over. Als die overwaait....
of De Krim-Congolese bloedende koorts.
@trottle | 04-05-20 | 14:25: Kan je dan niet gewoon beter meteen in je kist gaan liggen?
Na dit filmpje heb ik ineens zin om iets helemaal kapot te maken, is dat normaal?
Dat is vreemd. Ik heb juist zin om iets dat helemaal kapot is, te maken.
Is er al een update over de toestand in de verpleeghuizen trouwens? Besmettingsgraad vam bewoners, verplegend personeel.
Dat artikel waarnaar GS verwijst is ook al weer drie weken oud.
Van de verpleeghuizen zélf uit hoor je ook niks, behalve dat ze artiesten buiten laten optreden en dat lokale ondernemers lekkers komen brengen (het lijkt wel feest daar !!).
Aah, het woord 'nieuws' is tegenwoordig 'een update'. Iemand verveelde zich blijkbaar, en dacht 'kom, laat ik .... ..'.
@HogeNood | 04-05-20 | 14:27:
Blijkbaar.
Het is in ieder geval opvallend stil vanuit de verpleeghuizen.
Net alsof de directies niet willen dat er bekend is dat er corona heerst.
Filmpje zegt he-le-maal niets... nog nooit zo vaak "soms" gehoord...
Je kan het hele filmpje vergeten en maar één ding onthouden, koorts. Niet als in hooikoorts, maar gewoon koorts. Zolang je geen koorts hebt is er niks aan de hand.
@Crusher | 04-05-20 | 14:11:
De grap is juist dat je geen koorts hoeft te hebben om besmettelijk te zijn ...
@Analia von Solmsch | 04-05-20 | 14:52: Ja, dat weet ik. Maar het ging hier om te weten waarvan je ziek bent als je eenmaal ziek bent.
@Crusher | 04-05-20 | 14:11: van hooikoorts kun je ook gewoon koorts krijgen. soms
Misschien een idee om met een embleem op je jas te gaan lopen ergens goed zichtbaar
zo op de linkerkant ter borsthoogte ofzo, waarop dan staat dat je hooikoorts hebt en kán gaan niezen maar verder niets aan het handje!
Weet iemand nog een kek ontwerpje en leuk kleurtje!?
Hooikoorts maakt je niet immuun voor covid.
Davidsster?
een roze kroontje?
Actuele cijfers COVID-19: 4 mei 2020
Positief geteste personen
40.770* (+199)
Ziekenhuisopnames 11.037
(+42)
Overleden personen
5.082** (+26)
Dalende lijn.....
Het ondubbelzinnige bewijs hoe links onze nationale mondkampmakelaar Baudet bij nader inzien wel niet moet zijn.
www.telegraaf.nl/nieuws/1415220715/re...
Democratten altijd -10
Toch mooi dat in dat land iedereen een vuurwapen mag dragen.
Ik denk er het mijne van.
De RIVM cijfers, wtf? Morgen 5/5 dus woe of do explosie?
Neuh, cijfers gaan naar 1 a 2 doden aan COVID19 doden per dag, tis over.
Ik heb last van een zeldzame vorm van hooikoorts, timmermanitis, in de volksmond ook wel zakhooikoorts genoemt.
... of de franse koorts.
Ik dacht allergisch voor Frans Timmermans...
@oldandwise | 04-05-20 | 14:08: Er bestaat ook nog de aanstelleritis dat jullie dat maar weten,vele hebben hier last van!!!
Ik vind het wel een goed informatief filmpje.
Er blijven altijd wel randdebielen die het niet kunnen volgen natuurlijk.
De persconferenties van Mark Rutte zijn ook te hoog gegrepen voor sommigen.
Ja, ja, Mark Rutte spreekt altijd de waarheid. Ik heb die man nog nooit op de waarheid kunnen betrappen. Alles wat uit zijn mond komt is gelogen en geregisseerd. Maar ja er zijn nog heel veel mensen die denken dat ze € 1.000,00 van hem hebben gekregen.
@poisonivy | 04-05-20 | 14:16:
U moet niet zo in het verleden blijven hangen, om iets dat ooit gezegd is en dat u boos heeft gemaakt.
De man zegt echt verstandige dingen.
Precies, duidelijk de afhakers die vooral hier zitten te ventileren alsof ze zelf professor zijn.
@Papa Jones | 04-05-20 | 14:20: Dhr.wilders heeft ooit ook iets gezegd,wordt vervolgd.
@storm op komst | 04-05-20 | 14:35:
Niet door mij hoor.
@Papa Jones | 04-05-20 | 14:20: Zeggen en doen zijn twee heel verschillende dingen. Hij zegt het altijd wel goed, toneelspelen kan hij als de beste. Maar daarna stopt het. Het is een leider van m'n likmevestje.
Man man man... Conclusie filmpje: Het kan het allebei zijn. Dank u.
Inderdaad!
Patiënt: Goedemiddag dokter!
Dokter: goedemiddag!
Patiënt: heb ik hooikoorts, griep of corona?
Dokter: ja
Patiënt: oké, doei!
Dokter: doei!
Cijfers deugen niet, testen deugen niet, politici deugen niet. Ik ben er klaar mee!
*naar buiten gaat*
Persoonlijk vaar ik liever op instinct dan op de adviezen van het RIVM.
ik vaar liever op de adviezen van het RIVM dan de instincten alhier.
@Guillermo | 04-05-20 | 14:08: RIVM gesponsord door Bill Gates, neem van mij maar aan dat het RIVM geen neutrale partij is maar ook wordt gemanipuleerd door geld.
ik vaar helemaal op het RIVM. wel eerst de uitspraak omdraaien. klopt gewoon altijd
Ik heb veeeel minder last van mijn hooikoorts dan vorig jaar.
Geen idee waarom, misschien minder luchtvervuiling?
Stikstof doet rare dingen met je
@ruudvangeelen | 04-05-20 | 14:02: Klopt, kijk naar Schouten. Helemaal van het padje
Ik veel meer. Maar het kan natuurlijk ook Corona zijn.
Ik kan het niet aanzien, ik ben ook niet de doelgroep. De doelgroep die er wel naar zou moeten kijken interesseert het geen zak. Dus leuk geprobeerd.
Ik ben inmiddels allergisch voor die hele RIVM bende.
Haal het nieuws wel uit andere landen, hier spelen alleen de politieke agenda en de vriendjes een rol.
Zoals Brazilië en de VS toch?
@ruudvangeelen | 04-05-20 | 14:02:-
Per miljoen zijn er in de VS 55% van de doden hier, al suggereert het Journaal listig dat het daar erger is - nepnieuws?
@HogeNood | 04-05-20 | 14:45: klopt. nepnieuws: in de VS wordt 0,35% ziek, hier 0,22%
en dat met 80% rural hick hillybilly country.
in New York is het veel erger..
Zou degene die die filmpjes inspreekt, nu echt gelukkig zijn met zijn baan?
Spreekt ook Universiteit van Nederland intro in. Of ie blij is weet ik niet.
Haha hou op hoor, RIVM. Serieus... hou op.
Hooikoorts of niet, je kunt pas zeker weten dat je geen Corona hebt als je getest bent, iedere dag opnieuw.
.. wat dodelijk is kan Coronavirus blijken, in statistieken.
Wees dus voorzichtig bij hooikoorts, Corona is besmettelijk en vraagt meer meer meer maatregelen.
Rijksinstituut voor Videotjes Maken.
Ik boycot dat soort infantiele puberfilmpjes. Is er ook een samenvatting in platte tekst, voor mensen die wel kunnen lezen?
Ik ga ook een filmpje maken: 'Beenbreuk of koortslip.'
Moet dat geen koorDslip zijn, u weet wel het nette woord voor reetveter?
@James Lastig | 04-05-20 | 16:34: Nee, koortslip is juist. Koorts-lip. Is herpes, overigens.
nl.wikipedia.org/wiki/Koortslip
Heel fijn filmpje. Nu ben ik nog meer in de war. #faal
Dat is de bedoeling ook. Om één of andere reden schijnen sommigen het nodig te vinden om instituten in een kwaad daglicht te stellen. Het is echter vooral het eigen onbenul wat getoond wordt maar waar men wel denkt het zonder opleiding of ervaring allemaal beter te weten,
REAGEER OOK