Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Haha, wat een domme idioten zijn die gasten die hieraan meedoen.

Misterspok | 03-05-20 | 18:35

Ik zing op deze dag altijd het Wilhelmus. Waarom zou ik zingen over items "zing, bid, werk" wat die lui nog nooit hebben gedaan?

De Laureaat | 03-05-20 | 15:00

Walgelijk

Eaveau | 02-05-20 | 22:24

Nee

mr.money | 02-05-20 | 15:21

Als ze dit hadden geweten, dan hadden ze het teruggenomen. D-Day en alles..

BRR76 | 02-05-20 | 13:54

Bij het horen van @claudiadebreij komt inmiddels het tandglazuur los. Ik kan dat deug geleuter van deze ' grapjes mevrouw' niet meer aanhoren.

Daarnaast misbruikt ze een uitstekendnummer als een soort #metoo act.

Ervaringsdeskundige | 02-05-20 | 13:20

CdB deugen tot het pijn doet. Ramses draait zich om in zijn graf.

piet7003 | 02-05-20 | 10:56

@yesterdayandtoday | 01-05-20 | 17:22| En voor jou en cursusje begrijpend lezen misschien?

Rest In Privacy | 02-05-20 | 09:50

Schitterend nummer misbruikt door CdB voor haar eigen deugzaamheid. Zum kotzen.

NorthStar | 02-05-20 | 09:31

Alsjeblieft zeg. Is wel een mooie “uw buurman of buurvrouw is kneiterlinks monitor. Scheelt weer een app

Rest In Privacy | 02-05-20 | 08:37 | 1

Is wel zo!

Canis.bonus.es | 02-05-20 | 10:11

Neen. Nein. No. Njet. Non. いいえ
1: Shaffie was zo'n bijna talentloos ventje wat zichzelf ( nogal misplaatst ) een groot kunstenaar vond, zoals we er hier te lande helaas wel meer hebben. Dat maakt hem alleen al onuitstaanbaar en dan heb ik het nog niet eens over zijn stemgeluid waar de pedanterigheid van afdroop..
2: Het versje in kwestie is, wegens vaag gewauwel, al evenmin te verteren.
3: Beroepspot Claudia de B is bijkans even pedanterig als Shaffie, maar dan nog irritanter, wegens echt geheel talentloos plus DWDD-besmet.
4: Zingende buurvrouwen bezorgen mij altijd al genocidale neigingen.
Dus: kort samengevat: NEE !

zeur | 02-05-20 | 06:16

Zing (azan), vecht (jihad), huil (huilie huilie want #discriminatie), bid (vijf keer per dag met de bips omhoog), lach (de domme Nederlanders uit die alles pikken), werk (niet want je krijgt graties geld elke maand voor niet werken in Nederland Luilekkerland) en bewonder (Mohammed; toffe peer uit grot in Midden-Oosten, paar duzend jaar geleden)

Proud Infidel | 02-05-20 | 04:42

Valt me op dat dit jaar de herdenking exclusief over WO II gaat. Voorheen werden ook nog wel eens de in andere oorlogen door wapengeweld omgekomen Nederlanders herdacht. Maar die doen er kennelijk niet meer toe. Kunnen die deugpaarsebroeken dan eauk nergens met hun vieze tengels vanaf blijven...?

youtu.be/DS5VXZ9mtME Vluchten Kan Niet Meer - Frans Halsema en Jenny Arean...

F. von Zeikhoven | 02-05-20 | 03:12

En na afloop met z'n allen klappen, toch?

BrokenTipi | 01-05-20 | 23:45

Ik keek TV en kwam uit verveling even terecht bij die Eva Jinek op RTL. Even leek het ergens over te gaan, maar toen zwaaide de camera naar C. de Breij, die van Eva een vraag kreeg over iets waar ze onmogelijk verstand van kan hebben. Ik wist niet hoe gauw ik het toestel moest uitschakelen en snelde naar de huisapotheek. Na drie valiumtabletjes was ik kalm genoeg om dit stukje te typen.

JvanDeventer | 01-05-20 | 22:19 | 1

Masker 19?

Rest In Privacy | 02-05-20 | 00:34

Je op 5 mei vooral het bevrijdende gevoel realiseren dat er geen enkele druk is die je aanzet tot het collectief moeten van een of ander. Zoals dus ook het onder sociale druk meezingen met wie of welk lied dan ook. Nu nog hopen dat je er ook verschoond van blijft het te moeten aanhoren door meeblérende buren e.d.

Arne Appelmelk945599 | 01-05-20 | 22:18

soms hoop je dat een bepaalde religie hier ( nog meer...) de dienst uit gaat maken..

yesterdayandtoday | 01-05-20 | 22:05

Ja hoor ze zit bij Jinek.

jaap932057795966 | 01-05-20 | 21:44

We noemen haar ook wel Action Skoatter.

Sokbatnarfat | 01-05-20 | 21:27 | 1
-weggejorist-
feiten_en _cijfers | 02-05-20 | 02:44

Dat is toch maximale plaatsvervangende schaamte als je buurvrouw om 16:54 op het balkon komt staan om met haar beste ‘welkom in mijn land’-stem dat absolute fcuknummer ‘Huil vecht werk whatever’ te gaan staan zingen.
En wat ik van die Claudia vind, dat laat ik maar even achterwege.

Jimmydepimmy | 01-05-20 | 20:28
-weggejorist-
Capo-dei-capi | 01-05-20 | 20:10

Deugen
werkw.Uitspraak: [ˈdøxə(n)]
Verbuigingen: deugde (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft gedeugd (volt.deelw.) 1) goed zijn, in orde zijn

Kwelbeller | 01-05-20 | 19:11

OT: @Spartacus Is dit geen mooie tijd voor een conference interview item met enkele hoge voorhoofden over de achtergrond van deze crisis?

Nick_Star | 01-05-20 | 19:04

Wanneer wordt die noodwet er door gejast? Al voor 5 mei? "Vier de vrijheid", sans ironie. Maar goed, samen Ramses Shaffy zingen heelt alle wonden

Gen. Maximus | 01-05-20 | 18:56

Dan liever een virus.

Cor Netto | 01-05-20 | 18:54

Lekker Deugen met Tante Poes

DrWezesmoel | 01-05-20 | 18:50

De bevrijding heeft ons de doctrine opgeleverd dat we alles wat vreemd is verplicht dienen te omarmen.We niet trots mogen zijn op afkomst of natie.We verplicht zijn de hele wereld te helpen, ook als de individuele landen onze steun niet verdienen.Ons buurland meer verslaafd is als onder het Versailler verdrag.Jaren van koude oorlog en verafgooding van de werkelijke oorlogshitsers.Ondertussen is ons land nog steeds opgezadeld met onkundige politici en de gemiddelde Nederlander nog steeds een landwachter in spe.Ondertussen zijn we,onder aanvoering van deze bevrijders in menig illegale oorlogsdaad meegezogen,waar we, zijnde een democratie, als burger medeverantwoordelijk voor zijn.We zouden van het Duitsland '33~'45 kunnen leren hoe je als souverein land je economie kan nationaliseren en overleven te midden van een wereldwijde boycot.Helaas zijn we als natie en ondanks een Covid-19 crisis niet nader tot elkaar gekomen,maar enkel nog meer van elkaar vervreemd.Oh ja en VVMU is alleen geldend als het veilige onderwerpen betreft,maar laat U niet foppen,VVMU in Europa is al jaren geleden te grave gedragen.

inspector71 | 01-05-20 | 18:17

Wel wrang dat we op 5 mei vieren dat we 75 jaar geleden zijn bevrijd terwijl we nu in een halve dictatuur leven.

kapitein_berendbotje | 01-05-20 | 18:03 | 1

stel het anders: op 4 mei denken we aan iedereen die aan de geelhonger overlijd de komende jaren
En op 5 mei staan we stil bij het einde van 75 jaar vrijheid

berg545 | 01-05-20 | 18:12

Weet je wat ik raar vind? Landen waar je niet hoeft te werken op de Dag van de Arbeid.

Ivoren Toren | 01-05-20 | 17:59

Gelukkig ben ik die dag vrij, heb één double digit collega die nogal vatbaar is voor dit soort dingen. Die had de radio op 11 gezet. Kwam ook vol trots een paar weken terug aan iedereen vermelden dat het propagandanummer "imagine" op élke radiozender nu te horen was. Fijn voor je, zet die herrie uit.

Lumenatra | 01-05-20 | 17:53

Ik vind het meer een lied voor 1 mayo.

grietmetgroenefiets | 01-05-20 | 17:45

Waarom heeft mevrouw de Breij toch zo’n ziekelijke profileringsdrang? Eerst dat rare manifest van die 40 geflopte kunstenaars en nu moet de dodenherdenking eraan geloven. Ze moet en ze zal publiekelijk moeten deugen.

DeBlijeGeit | 01-05-20 | 17:43 | 1

Omdat er genoeg idioten die dat belonen.

Acar_ketimun | 01-05-20 | 18:13

Dat is iets wat niet bij mij past. Als je weet dat het uit een goed hart van een moeder is ontstaan. Uiteindelijk heeft dat geleid tot dit lied. Iedereen heeft belangeloos meegedaan aan de actie. Als je zo reageert, dat past helemaal niet bij de positieve intenties. Ik hoop dat de mensen die negatief waren het beeld gaan bijstellen en als dat niet zo is, neem nog een augurk en slaap lekker verder.

JJMS | 01-05-20 | 17:40 | 5

@Acar_ketimun | 01-05-20 | 18:12:

Haha, schreeuw niet zo man. De oplettende lezer had mijn plempsel als een quote van collega in de aandachttrekkerij Ellie Lust herkent. Denk aan je bloeddruk, idioot.

JJMS | 01-05-20 | 18:24

@JJMS | 01-05-20 | 18:24: prachtig toch .. dat er hier bij onze favoriete 'omroep' gasten zijn die zogenaamd met een heel interessant verhaal komen en op die manier een ludieke post proberen naar de kl*te te helpen.... en het mooiste is nog dat a-k het zelf helemaal niet door heeft... maar wat staat ie voor schut .. vooral voor zichzelf.!!

yesterdayandtoday | 01-05-20 | 22:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat dat meisje nou.

Mr. Happy | 01-05-20 | 17:27 | 1

Meisje? Die scheert zich vaker dan Ruud Lubbers.

Lorejas | 01-05-20 | 17:49

Wanneer bevrijdt het corona ons van deugmensen als claudia. Dat lied verdient beter dan uit gemolken te worden door deug BN'ers. Voor de aandacht zouden ze zichzelf nog besmetten wat een engnekken.

Therapietje | 01-05-20 | 17:17 | 4

@sprietatoom | 01-05-20 | 17:21: Zouden dat niet deels mensen zijn, die haar eigelijk niet kunnen volgen maar dat niet durven toegeven, aangevuld met 'kijk mij eens deugen'-mensen, afgetopt met 'sla-je-slag punt nl 'winnaars' die voor een habbekrats een kaartje hebben gekregen?

EEnzame SchizofrEEN | 01-05-20 | 17:27

@EEnzame SchizofrEEN | 01-05-20 | 17:27:

Gesubsidieerd publiek, zou zomaar kunnen.

sprietatoom | 01-05-20 | 17:40

@EEnzame SchizofrEEN | 01-05-20 | 17:27: Niet zonder meer. Kruidenvrouwtjes hebben richting en sturing nodig over welke mening nu weer populair is om uit te dragen en jezelf op een voetstuk te plaatsen. Claudia fungeert in dit geval als de 'grote sterke leider' tegen wie ze opkijken omdat Claudia ze vertelt wat, wanneer en hoe (niet waarom) ze ergens iets van moeten vinden.

Grachus | 01-05-20 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

als je soms droomt.. het kan niet erger...... wor je me daar toch met een pijn in je harses wakker....

yesterdayandtoday | 01-05-20 | 17:16

Kan die VARA gids eens stoppen met bellen ? Die e-reader €40 goedkoper dan bij andere webwinkels was mooi maar het vodje ging elke week gelijk bij het oud papier.

Ook de Breij mag stoppen.

sprietatoom | 01-05-20 | 17:13 | 3

Nope; je hebt je gegevens aan ze gedoneerd, dan zal je er de komende 40 jaar last van houden.

EEnzame SchizofrEEN | 01-05-20 | 17:28

@EEnzame SchizofrEEN | 01-05-20 | 17:28:

Nog hardnekkiger dan het virus die lui.

sprietatoom | 01-05-20 | 17:43

Nope. Once you go Rood....

Lorejas | 01-05-20 | 17:50

Zo'n de Brei is typisch een linksmens die vindt dat ze heel erg deugd omdat ze het zo goed voor heeft met de mensen, het milieu enzovoorts. En dat niet alleen. Ze doet ook dingen die goed zijn voor mensen, het milieu enzovoorts.
Ze discrimineert absoluut niet want ze maakt geen grappen over negers, LHBHT tot en met Z ers. Dat vindt ze namelijk kwetsend voor deze mensen. Ze zijn tenslotte al zielig genoeg. Een fijn mens die mevrouw de Brei

Maar waarom moet ze nou weer perse gaan zingen? Waarom laat ze dat niet aan anderen over.

metdedag | 01-05-20 | 17:00 | 3
-weggejorist-
menage | 01-05-20 | 17:44

@menage | 01-05-20 | 17:44: De clue ontgaat me. Wat heeft dat 'klesbienne' ermee te maken, Het deug-fascisme staat los van geaardheid lijkt mij. Zie Frits Huffnagel.

Grachus | 01-05-20 | 18:04

Mensen die bidden worden doorgaans belachelijk gemaakt door de doorsnee cabaretier.
Uitzonderingen daargelaten.

laurentius | 01-05-20 | 16:59

Fuck die Claudia. Opdringerige engnek met paardengebit.

funkyd | 01-05-20 | 16:58

We zijn bevrijd door militairen en niet door zangers. Het zou Comite 4/5 mei sieren daar eens gehoor aan te geven en de 2 dagen een veel meer militair karakter te geven.

Rambo John J | 01-05-20 | 16:57 | 10

@papieren tijger | 01-05-20 | 17:52: die ontstaan niet.... die worden gecreëerd.

yesterdayandtoday | 01-05-20 | 22:02
▼ 7 antwoorden verborgen

Na de bevrijding hebben we er andere ellende voor terug gekregen.
De meeste mensen willen helemaal niet vrij zijn anders zouden ze niet stemmen om te beginnen.

watergeus | 01-05-20 | 16:53 | 1

De oorlog duurde 5 jaar, en daar worden we nu al 75 jaar aan herinnerd door de elite die de nazies heeft opgevolgd, en sindsdien Nederland uitperst als een sinasappel. En daarom gaat La Breij zingen. Opdat we niet vergeten wie ons plukt, en waarom.

De Briemusketier | 01-05-20 | 17:32

Is er al een petitie gestart om dit tegen te houden?

geile pater | 01-05-20 | 16:52 | 1

Ja, en Claudia heeft die zelf ook al getekend. There is no such thing as bad publicity.

Het brein erachter | 01-05-20 | 17:18

Een huiveringwekkend initiatief.

Usumani | 01-05-20 | 16:47

God kan dat kereltje de Breij niet eens een keer compleet oprotten?

Lorejas | 01-05-20 | 16:41

aggot Claudia de Breij, wil je aandacht? Val de rest van Nederland daar niet mee lastig en beledig niet postuum degenen die Nederland ooit hebben bevrijd. Trut.

B. Randnetel | 01-05-20 | 16:39

The Battle Cry of Freedom, dat zou een beter nummer zijn.

etwaboy | 01-05-20 | 16:34

Lach en bedonder vind ik toch wel toepasselijk.

doskabouter | 01-05-20 | 16:32

De herdenking en viering moeten zeker blijven alleen moeten ze het bij de kern houden. Er wordt door dat deugcomité van alles bij gehaald.

BozePaarseMan | 01-05-20 | 16:29

Mezelf altijd een zeer vredelievend type gevonden, op wat gescheld hier en daar na, maar dit soort initiatieven wekken een agressie bij me op waarvan ik niet wist dat het bestond. Echt rot toch op met dat gezeik. Ik ben die hele deugkramp van de laatste weken echt helemaal spuugbeu.

osolemio | 01-05-20 | 16:28

Ik deed nog mee met uit het raam hangen en een applausje geven aan mijn buurvrouw de verpleegkundige.

Maar kaarsjes branden, witte t-shirts dragen, de vlag uithangen, gaan zingen... is het niet beter om gewoon vriendelijk te zijn tegen iedereen (dus zeker ook het zorgpersoneel), in plaats van mee te doen aan een actie om aan te tonen dat je deugt?

Rest In Privacy | 01-05-20 | 16:24 | 5

@yesterdayandtoday | 01-05-20 | 17:22: Een buurvrouw van het sexy-verpleegster-type die beneden op straat staat te wachten op mijn applaus, en die ik graag te vriend hou.

Rest In Privacy | 02-05-20 | 11:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Heb het eigenlijk wel gehad met dit soort deugparasieten. Je hebt er geen reet aan, het kost klauwen met geld en het irriteert ook nog eens mateloos. Enfin, er zit een knop op de tv, dus daar moeten we het dan maar mee doen.

Graaisnaaiert | 01-05-20 | 16:11

Zo schijtziek van die Ben Nutteloos figuren .

Edo12 | 01-05-20 | 16:10

Ze tikt te weinig vinkjes op de sjw deugometer. Wel links. lesbo, humorloos en vrouw. Maarja: die huidskleur. Te wit. Graag door de achterdeur weglopen.

BenDeLier | 01-05-20 | 16:08 | 3

Graag een petitie maken maken!! Minder blank op tv weg met C. de Brey.

24^7 | 01-05-20 | 16:12

Moet de tv volgens u ook aan de sjw deugometriek voldoen?

BenDeLier | 01-05-20 | 16:35

@24^7 : ik nomineer jou voor de muhahaah-award. Beste idee sinds lange tijd.

ZoekEenVrijeNick | 01-05-20 | 17:00

Wordt 5 mei nu ook al gekaapt door een uitgebluste bn'er.

vluchtelingallergie | 01-05-20 | 16:08

beroepssocialisten willen alsmaar dat wij, Neanderthalers, alles samen doen, voor elkaar, door elkaar en namens elkaar, dit alles georkestreerd rond de socialistische heilstaat richting Noord-Korea het gedroomde arbeidersparadijs van iedere linkse geest. We moeten straks verplicht dansen rond de meiboom en gedwongen luisteren naar de opwekkende toespraken van kameraad Rutte waarin hij het enorme succes van het lopende 5-jarenplan bejubeld. En de winkels moeten naar goede socialistische traditie leeg zijn. Mag ik een teiltje ?

wlodek | 01-05-20 | 16:06

Nee, de bevrijding was geen vergissing. De vergissing kwam daarna, door onze samenleving in alle lagen te laten infiltreren door neo-communisten. Onze kinderen te laten indoctrineren met de leer van een monumentaal gefaalde ideologie.

Rest In Privacy | 01-05-20 | 16:06 | 1

Klopt. het ging pas mis in de jaren '70.

Ivoren Toren | 01-05-20 | 17:56

Het valt op dat met name BN'ers die economisch geen flikker toe voegen en alleen maar profiteren zo grote mond hebben.

dik van alster2409 | 01-05-20 | 15:59 | 4

Dat zie je verkeerd. Iedereen heeft een mening, ook een domme blonde doos die denkt dat vrouwen grappig kunnen zijn. Je moet zijn bij de media die haar een podium geven om haar deugende mening te ventileren.

IkWilOokWatZeggen | 01-05-20 | 16:02
▼ 1 antwoord verborgen

Voor hoeveel houdt zij een heel jaar haar mond? Ik doneer 100 euro. Tekenen voor een petitie is ook een optie. Als zij maar zwijgt.

arlen | 01-05-20 | 15:54 | 1

Ik verdubbel je donatie, ik doneer 200 euro

Tom Aatje | 01-05-20 | 16:07

Kots!

Ray Skak | 01-05-20 | 15:53

Eh..nee.
Ga weg met die "bekende mensen".

Is dit nog nieuws? | 01-05-20 | 15:53

Oh, wat erg. Maar één enthousiaste reactie op de tweet van het committee.

Van Henk de Breij.

Gewone_mevrouw | 01-05-20 | 15:53 | 1

dat is papa Breij

PieterPassant | 01-05-20 | 16:12

Oh God en nu krijg ik ook nog een aanbod voor een masterclass van Tim Hofmann over "in actie komen". Tijd om mij overal uit te schrijven.

Simon_GS | 01-05-20 | 15:50

Op bewonder rijmt bedonder.

likdoorn | 01-05-20 | 15:50

De Bevrijding komt deze maand niet meer.

papieren tijger | 01-05-20 | 15:49

Ik heb zo een enorme hekel aan dat wijf. Die verdient nu echt eens een pikstraf ( een echte wel te verstaan)

roeperdepoeper53 | 01-05-20 | 15:47

humorloos, talentloos, hersenloos, kansloos.
En toch een hele dikke boterham weten te verdienen simpelweg door te deugen.
Van uw en mijn geld.
Eigenlijk heeft Claudia groot gelijk.
En is alle deugpoep die zij uitbraakt eigenlijk een dikke zwerende middelvinger naar u, het domme werkpaard dat haar MOET betalen.

jemagookniksmeer | 01-05-20 | 15:45

Heel spontaan weer allemaal die BNérs met hun ideetjes en als je niet meedoet ben je een NSB-er volgens de buren.

Simon_GS | 01-05-20 | 15:44

Het echte lijden in mei komt van Claudia de Breij.

Rest In Privacy | 01-05-20 | 15:43

Meest verschrikkelijke voor de veteranen die bijv. op het strand van Normandië hebben gelegen, kampen hebben bevrijd, hun leven hebben gegeven, de verzetsmensen etc. Vervolgens worden jaar na jaar de meest bizarre taferelen uitgevoerd. Ineens moeten mensen worden herdacht die helemaal niks hebben uitgevoerd in ww2 (op de Marocchinate in Italië dan), groeperingen die zich verzetten tegen de herdenking, ambassadeurs van 4en5 mei comite als Ronnie Flex en Roxeanne Hazes en ook nog eens dit soort linkse figuren die eigenlijk alles eraan doen om vrijheden te beperken en het grootste gevaar van deze tijd te ontkennen of zelfs te omarmen.

Di Arroganti | 01-05-20 | 15:38

Tja, ze heeft die Louis Davidsring in de schoot geworpen gekregen dus ze moet wat.. Voor haar reguliere werk zal ze 'm niet gekregen hebben. Ik krijg nu al braakneigingen bij het idee dat "De Grote Claudia De Breij" de ring gaat doorgeven. Wat zal die ontvanger dan denken? Claudia de Breij..... Wie was dat ook alweer?

Tom Hagen | 01-05-20 | 15:37

Zonde van dit prachtige lied dat het te grabbel gegooid wordt aan de deugdrang van een matige cabaretière die zwaar overschat wordt, en dat Roxanne Hazes ook een eigen versie gaat zingen gaat helemaal te ver!
Leave Ramses alone!

laurentius | 01-05-20 | 15:33 | 1

Was het trouwens niet:
Drink, vecht, huil etc?

laurentius | 01-05-20 | 15:35

Message to CdB: Ga zelf eens iets unieks verzinnen maar handjes af van Ramses.... Zoooo respectloos richting hem en Liesbeth. Bah.

loze stijl | 01-05-20 | 15:31

LOL!

magirus | 01-05-20 | 15:36

Die Claudia heeft echt iets teveel poep in haar hoofd.
Als je geen corona krijgt ga je wel doodziek worden van al die deug BNers.

SpicyMchaggis | 01-05-20 | 16:53

Gaan we nou bij elke bijzondere gelegenheid lopen zingen?
Wie bedenkt deze onzin? Ach ja, ik ben niet verplicht om mee te doen.

Amsterdamsko | 01-05-20 | 15:28 | 3

Echwel, dat jij verplicht moet meedoen, afvallige!

Von Knarrenstein | 01-05-20 | 15:31

Mee doen ja! Anders ben je een nazi.

Scepticus | 01-05-20 | 15:35

En wie gaat dat allemaal handhaven?Sodemieter op met je opleggerij.Ik weiger te deugen voor al dat sneue deugvolk.

flesje | 01-05-20 | 15:24 | 1

Dat is niet het soort diversiteit dat ze bedoelen.....

The_Master_Bear | 01-05-20 | 15:30

Ow, dus 5 mei gaat gewoon door? En we gaan de bevrijding vieren van 5 mei 1945 terwijl er een lockdown heerst? Ik wil eerst mijn bevrijding van deze zogenaamde intelligentie lockdown voordat ik überhaupt iets ga/mag vieren.

Vind zelf dat je deze coronacrisis niet kan vergelijken met de 2de wereld oorlog. Maar er zijn politici/kranten/mensen die dat wel doen, vieren die dan ook 5 mei? Wees dan consequent en vier 5 mei dan ook niet.

Brulaapje | 01-05-20 | 15:22 | 2

Je kan het best vergelijken, ik heb onlangs de documentaire they shall not grow old zitten kijken (over de eerste wereld oorlog) na een vergelijking van "ons" met die jonge gasten in de loopgraven kwam ik tot de conclusie dat we tegenwoordig een slappe zakken volk zijn en dat een groot deel van "ons" er erg beroerd aan toe is als paar weken thuis blijven al teveel gevraagd is.

Barkruk2 | 01-05-20 | 15:33

@Barkruk2 | 01-05-20 | 15:33:
Volk zonder ruggengraat is het. Die conclusie had u al veel eerder kunnen trekken.

vluchtelingallergie | 01-05-20 | 16:12

Is dit een petitie van Claudia? Waar kan ik tekenen?

mono-culti | 01-05-20 | 15:21

Ze zouden een groot bevolkingsonderzoek moeten organiseren wie er op deze onzin zit te wachten...
Die BNers moeten sowieso met hun gore poten van het werk van shaffy afblijven..., verzin zelf maar iets...

SterF... | 01-05-20 | 15:19

Ik heb vernomen dat ze zojuist de petitie ‘stop 5G Rheden’ heeft getekend. Dat mens tekent ook alles.

Sinterbikske | 01-05-20 | 15:19

Flikker op Claudia, je wilt aandacht en vooral deugen.
Mag ik een emmer?

deugnietmee | 01-05-20 | 15:15 | 1

Neem ook een abonnement VARAgids voor wat er spontaan aan de achterkant uit komt.

The_Master_Bear | 01-05-20 | 15:32

Waarom niet 'We Zullen Doorgaan?
We zullen doorgaan, we zullen doorgaan, we zullen doorgaan, tot we samen zijn.'
Zingt makkelijker en klopt tekstueel helemaal.

Wir Shaffy das.

Mr_Natural | 01-05-20 | 15:14 | 3

Maar dan van de heer van duyn

flesje | 01-05-20 | 15:22

@flesje | 01-05-20 | 15:22: met in die versie o.a. de zin "We zullen doorgaan ... tot we in Toppop staan".

staat het bier koud? | 01-05-20 | 15:32

@staat het bier koud? | 01-05-20 | 15:32: ach ja... nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

3*links=rechts | 01-05-20 | 22:14

Clau loopt achter, we zijn al lang weer bezet geworden, sinds 1992.

Graaf_van_Hogendorp | 01-05-20 | 15:11
-weggejorist-
Super Vaagstra | 01-05-20 | 15:10 | 1

Ik ga op deze manier nog sympathie krijgen voor de actiegroep ‘Geen 5 mei voor mij. Voor dit soort types betalen we dan jaarlijks vele honderden miljoenen subsidie. Bah.

Sinterbikske | 01-05-20 | 15:08

Als Claudia de Brey in beeld verschijnt moet ik altijd aan de Ferengi denken, een naar, hebzuchtig, aandachtsgeil en niet al te slim volkje uit Star Trek deep space nine.

Carlos_I | 01-05-20 | 15:06

Kan Nederland zich niet door Duitsland laten annexeren? Zelfs de Duitse schlagerzangers zijn beter dan onze Volendamse treurnis en dan hebben we gelijk genoeg IC bedden

Rest In Privacy | 01-05-20 | 15:05 | 1

Idd. Nog liever Hansi Hinterseer dan Claudia de Breij.

Sinterbikske | 01-05-20 | 15:10

Er zijn in verhouding nergens zoveel Joden afgevoerd als in Nederland. Ga daar maar eens een tijdje op marineren. D66 k*t deugvolk. achterbakse leugenaars.

streknek | 01-05-20 | 15:05 | 3

Zullen Joden in Almere zich werkelijk bevrijd voelen als vanuit de (wachttoren) minaretten opgeroeoen word Joden te haten?

Joezzoef | 01-05-20 | 15:17

@Joezzoef | 01-05-20 | 15:17: En Homo's Afvallige Christenen Vrouwen gaan de onvrijheid met rasse schrede tegemoed mey dank aan de Gutmensch.. En maar zingen ... mag ik dan bij jouw.. Hypocrieten.

Joezzoef | 01-05-20 | 15:23

@Joezzoef | 01-05-20 | 15:23: dan zit zij wellicht in een risicogroep.. s kijken of ze dan nog zo stoer doet..

yesterdayandtoday | 01-05-20 | 22:16

Leuk initiatief met de impact van een bosje wol
Wat kost het?

niemand specifiek | 01-05-20 | 15:01

Mijn god dit land is een open inrichting geworden

dik van alster2409 | 01-05-20 | 15:01 | 1

Iedereen mag bij Claudia

Rest In Privacy | 01-05-20 | 15:06

"Ook alle beiaardiers zijn gevraagd om het nummer om 5 voor 5 te spelen. De Koninklijke Nederlandse Klokkenspel-vereniging meldt dat de beiaardiers van onder meer de Martinitoren in Groningen, de Peperbus in Zwolle en de St. Bavokerk in Haarlem het nummer ten gehore gaan brengen. "

Kansloos. Dit nummer is totaal ongeschikt voor klokkenspel.

Papa Jones | 01-05-20 | 15:01 | 5

Mag je nog van geluk spreken als moskeeën besluiten niet solidair mee te doen

Mark van Leeuwen | 01-05-20 | 15:22

Claudia is ook niet zo van het klokkenspel.

kloopindeslootjijook | 01-05-20 | 15:52

Is er een nummer uberhaubt geschikt voor klokkenspel.
Alles klinkt raar op die dingen, meestal herken je het niet eens.
Dus goed dat ze dat van te voren even zeggen.

kloopindeslootjijook | 01-05-20 | 16:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Claudia overtreft het rampenduo Liesbeth en Ramses

Rest In Privacy | 01-05-20 | 15:00 | 3

Wel een mooie vrouw, Liesbef List.

VanBukkem | 01-05-20 | 15:07

@Super Vaagstra | 01-05-20 | 15:12:
Ik bedoel natuurlijk vroeger, veertig jaar geleden.

VanBukkem | 01-05-20 | 15:13

Dat mens is niet goed in d'r boven breij...

Twisted_Faith | 01-05-20 | 14:58

Geen potje zo scheef of er past wel een deksel op.

gebruikesrnaam | 01-05-20 | 14:57

Even serieus, want we klagen wel met zijn allen op Claudia en haar deugcommunity, maar laten we ons ook even bedenken wat al die celebreties voor het klootjesvolk kan betekenen:
www.youtube.com/watch?v=ih2fsHE1Vf8
Opdat we nooit vergeten. BEDANKT!

De waard zijn gast | 01-05-20 | 14:57 | 2

Ik heb helemaal niets met celebrities (= overbodige totaal nutteloze mensen) en er heeft er ook nog nooit één wat voor mij betekend duh.......

Roadsurfer | 01-05-20 | 15:00

Haha, schaf dat hele 4/5 mei af man. Get on with your lifes. Na de oorlog met de Spanjaarden stonden we ook niet 100 jaar lang als debielen zielig te zijn.

JanAmsterdamEnzo | 01-05-20 | 14:56 | 1

Doe liever een vrije dag erbij. We hebben er erg weinig.

Louigi | 01-05-20 | 14:59

Denk dat Claudia vanavond bij M aanschuift. " " zie ons deugen "

jaap932057795966 | 01-05-20 | 14:54 | 5

M zal zich wel achter Claudia scharen, heb ik het vermoeden.

wijsvinger | 01-05-20 | 15:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Vrijheid kan prima, mits de samenleving niet vervuild is met figuren als Claudia de Breij, Finnen en andere mentaal beperkten.

Dan gaat de overheid moeten ingrijpen om schade aan mens en maatschappij te voorkomen.

Erno-NL | 01-05-20 | 14:54

Is het inmiddels vroeg genoeg om de term "broodpot" te introduceren? Noem me een asielnegerende trouwscribent, maar hoe het deugvirus toch vooral op andermans ellende uitstekend gedijt? www.youtube.com/watch?v=Lt6r-k9Bk6o E.e.a. in e(steth)isch zwart én wit uiteraard. Dat dan weer wel.

Rest In Privacy | 01-05-20 | 14:54

Anti kerkelijk maar toch bid? Oh, links, dat slaat op die andere religie.

BozePaarseMan | 01-05-20 | 14:53 | 1

Wellicht zit er een duet in met haar vriend Kees van der Staaij.

A.S. Perien | 01-05-20 | 15:03

Die Claudia mag zo onderhand wel eens worden gekroond tot wereldkampioen deugen.

Motleycrew | 01-05-20 | 14:52 | 1

De BBC denkt al na over een remake van een ooit populaire tv-serie: I Claudia.

wijsvinger | 01-05-20 | 15:10

Ik weet niet wat ik erger vind: arabische herrieindoctrinatie van gebouwen in nederland of deze shit.

Kunnen ze dat niet tegelijk doen? Scheelt een hoop ergenis

de visser | 01-05-20 | 14:52

Niet één positieve reactie op Tfitter.
Niet één!
Clau, kappen Nau. Stop meisje.
Je maakt slechte reclame voor jezelf.
Bovendien beledig je heel veel mensen.

Ruimedenker | 01-05-20 | 14:52 | 1

Jawel hoor ik las er eentje maar dat was waarschijnlijk Claudia zelf onder een andere naam. Zielig.....

Roadsurfer | 01-05-20 | 15:03

Aramees keert zich in zijn graf om wegens dit misbruik van zijn lied. Walgelijk initiatief, maar ja ja verwacht ook niets anders van zo'n vrouw.

jaap932057795966 | 01-05-20 | 14:52 | 1

Aramees = ramses

jaap932057795966 | 01-05-20 | 14:53

Micha Wertheim +veel
Claudia de Breij +veel braaksel

threeheadedmonkey | 01-05-20 | 14:51

Stil gewoon Claudia de Bagger. Jij bent niet belangrijk.

24^7 | 01-05-20 | 14:50 | 1

Ja, nu krijgen al die virologen en zorgpersoneel alle aandacht. Het is ondraaglijk in de BN wereld...

SterF... | 01-05-20 | 15:22

wat schuift dat nou ? claudia de B promotie ?

newray | 01-05-20 | 14:49

De terreur van de vermeende verhevenheid van al die figuren als Claudia de Breij, bah..
Het zou fijn zijn als die mensen eens de echte vrijheid die bedreigd wordt, gaan verdedigen. Zoals de vrijheid van meningsuiting, het recht om religie belachelijk te maken en te ridiculiseren.

Maar nee, we gaan weer keihard zitten deugen met zijn allen. Een grote circle jerk..

mlmn | 01-05-20 | 14:48

Laten we dan op 5 mei om 16:55 gewoon knetterhard Angel of Death van Slayer opzetten.

blokkadeleider | 01-05-20 | 14:47 | 1

eens.. of om 6.66. Bruce en kornuiten.

yesterdayandtoday | 01-05-20 | 22:19
-weggejorist-
pdvd | 01-05-20 | 14:47

Dit is nog erger als terroristen in de gevangenis in Vught die de twee minuten stilte ontsieren met Allahoe akbar.

bulk | 01-05-20 | 14:46

Deug ,steel ,nivileer ,profiteer ,kijk weg en bedonder.
De VVD themesong dacht ik.

JelloBiafra | 01-05-20 | 14:46 | 8

Eco... iemand schreef eens 'vroeger zou ik in verzet zijn gegaan. Nu niet meer. De mensen zijn het niet meer waard.'
Ik was het er toen mee eens maar ik kan het nog herzien natuurlijk. Krijg er zin an.

Rest In Privacy | 01-05-20 | 16:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Vanaf het moment dat het was toegestaan om met de kransen op de Dam te gaan voetballen begreep ik dat veel jonge jongens voor niets gesneuveld zijn. Niet de voetballers maar de kransen werden in een busje afgevoerd. Even tevoren had iemand iets gekweeld over vrijheid en het verdedigen daarvan. Onder toeziend oog van onze vorst, premier en glimmend opgepoetste militairen. Zum Kotzen.

A.S. Perien | 01-05-20 | 14:45

Wat een gelul.

hoochee | 01-05-20 | 14:45

Getver, vanavond zit ze dan vast ook weer bij M én bij Jinek of bij Op 1 aan de tafel te deugen. Tot aan 5 mei is zij weer in beeld, heeft ze weer voor elkaar. In Corona tijd is dat echt teveel om er nog bij te kunnen hebben.

Choco Chanel | 01-05-20 | 14:45

Ramses was een mooi mens. Zulke zijn er niet veel in NL. Claudia sorry meisje je bent van een tijd dat de consumptiemaatschappij al zover heen was dat je slechts met zeer veel moeite nog een mooi diep doorleefd mens kunt worden. Ramses heeft nog andere tijden meegemaakt waarin je ook met moeite zo kon worden maar hij deed dat als een mooie vagebond. Kan nu niet meer want mensen zijn wegwerpartikelen geworden. Elke poging om er iets van te maken mislukt omdat het niet echt is. Iedereen snapt dat het om geld draait. Oprechte gevoelens? Nou nee ja wel sentimentele tearjerkerij. Ik snap heel goed dat iedereen hier lekker op jou tekeer gaat. Dan heb je tenminste nog een beetje lol. Niets is zo erg als huichelarij en nepgevoelens. Witgepleisterde graven.

ecologiste | 01-05-20 | 14:43 | 4

Dat heeft u mooi gezegd!

Sinterbikske | 01-05-20 | 15:03

Omdat Ramses op de goede manier deugde. Dat doen echt gevoelige mensen namelijk.

Rest In Privacy | 01-05-20 | 16:16

Soldier-Fortuyn. Je doet Fortuyn geen eer aan zo.

Rest In Privacy | 01-05-20 | 16:23
▼ 1 antwoord verborgen

Nee

Lucifer | 01-05-20 | 14:42

Helemaal de weg kwijt, dat stelletje deugapen in het Comité 4,5 Mei. Snuiven elke scheet op die gelaten wordt door dwaallichten als De Breij en laten er zelf ook een.

Zwizalletju | 01-05-20 | 14:41

Mens ga scharren

lekker vingeren11 | 01-05-20 | 14:41 | 2

De Vuslicht! De Vislucht! Huh?

Rest In Privacy | 01-05-20 | 14:57
-weggejorist-
Hebbiehemookweer | 01-05-20 | 15:05

De mensen DIE ons bevrijdt hebben mogen menen dat dit een vergissing was. Zoveel opgeofferd, en we. geven. het. weg. Of nou ja, we laten het ons ontnemen terwijl we rustig gaan zitten kijken.

NiCeY | 01-05-20 | 14:41 | 1

Ik had vanmiddag in de auto radio1 er nog even op staan. Het ging weer eens een half uur lang over onze Marokkaanse bevrijders. Er schijnen er toch bijna tweeduizend gesneuveld te zijn. Wel.

VanBukkem | 01-05-20 | 15:02

Zing - wat valt er te zingen dan?
vecht - hoe dan, in deze anderhalvemetermaatschappij?
huil - maak daar maar 'jank' van
bid - kerken zijn dicht en bidden tot god helpt geen ene flikker tegen Covid-19
lach - er valt ook absoluut niks te lachen
werk - fijn, die compassie met iedereen die werk- en brodeloos thuis zit
bewonder - Wie? Onze regering? Het RIVM? De ANVR? De WHO(the fuck)?

Flikker toch op met je valse sentiment op geleende teksten en los op in zuur met je BN'ners-deugclub.

De waard zijn gast | 01-05-20 | 14:40 | 2

Zeg, BN0-ers zijn heeeeel belangrijk in deze moeilijke tijden. Ik stel voor dat we vanavond massaal applaudisseren voor onze BN-ers.

Eagle_Eye | 01-05-20 | 14:42

Claudia vaart ook wel op de Corona draaggolf.

Acidstain | 01-05-20 | 14:40
-weggejorist-
ikbenerweer! | 01-05-20 | 14:39 | 3

Geen petitie hier over?

Hemke-Valsema | 01-05-20 | 14:39

Kan die GeitenBreij niet gewoon eens stoppen met ook maar iets te doen?
Gewoon thuis blijven, internet uit en nooit meer jezelf laten zien, schone schaarster.

HA BIER!1! | 01-05-20 | 14:35

Sowieso, waarom we over alles altijd maar moeten zingen is me een raadsel. Vooral deugend Nederland. Vermoeiende lui.

de Voorzittert | 01-05-20 | 14:35

Kijk reikhalzend uit naar de dag waarop Nederland bevrijd wordt van Claudia de Breij (+ de hele deugclub die er bij hoort)

Wat gaat ze eigenlijk zingen op 6 mei, de sterfdag van Pim Fortuyn ?

AntonJansen | 01-05-20 | 14:35

Heeft ze al getekend voor de capitulatie voor de islam

Eddy67 | 01-05-20 | 14:35

had er al iets van gehoord, maar dat het een idee van breij is maakt het gelijk weer kapot. kan iemand gauw een petitie ertegen beginnen? claudia tekent toch.

isotope 465 | 01-05-20 | 14:35 | 1

is eigenlijk ook een belediging aan het adres van Ramses, schande.

isotope 465 | 01-05-20 | 14:36

Wat een uiterst stompzinnig azijngezeik.
Wie dit leuk vindt, of op één of andere manier hier steun aan ondervindt, gaat er naar luisteren en wie het niet leuk vindt luistert niet.
volwassen mensen die helemaal losgaan op Claudia de Breij, heeft ook wel iets tragikomisch eigenlijk.

DrumPiet | 01-05-20 | 14:32 | 6

Wat?

Openbaar Mysterie | 01-05-20 | 14:40

Ze beledigt Shaffy postuum. Voor mij zeker.

Rest In Privacy | 01-05-20 | 16:20

Ze weet zich keer op keer in de deugkijker te spelen met die soort onzin, ze is een waardeloze cabaretière met flauwe geriatrische "humor" die denkt dat de halve wereld op haar zit te wachten, haar liedjes zijn bagger maar natuurlijk vind jij dat helemaal geweldig. Dàt en dat hele wijf erbij is pas tragikomisch. Volwassen mensen die dit soort kleuterklas acties verzinnen om te scoren met hun zelfverklaarde BN'erschap idem. Volwassen mensen die kirrend als lemmingen achter die tragikomische BN sfeer aanhobbelen ziekelijk. Maar ook wansmaak is een smaak. Geniet er van!

Acar_ketimun | 01-05-20 | 17:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb een beter idee: we gaan op 5 mei allemaal op ons balkon staan en schreeuwen dan in koor: "Hee Mark, pleur eens op met je coronamaatregelen. Deze ongein heeft nou wel lang genoeg geduurd. Het is een stevige griep waar we mee te maken hebben, geen ebola!"
Tekst is ook veel makkelijker te onthouden dan dat "lach, bid, huil, jank en verwonder" van Ramses Sjaffie.

VanBukkem | 01-05-20 | 14:31 | 5

@BubbelWater
Nee hoor, koffieshops zijn gewoon open. Vitale sector.

VanBukkem | 01-05-20 | 14:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Negatieve aandacht is ook aandacht...

overVecht | 01-05-20 | 14:30

Hoe inclusief is dat. Vecht, huil en bid. De ziener Ramses wist hoe het leven er in 1990 uit zou zien.

RickTheDick | 01-05-20 | 14:30 | 3

Kampfen, arbeiten, singen, lachen, wehnen und beten. Adolf hat es schon gefunden.

El Sid | 01-05-20 | 14:39

@El Sid | 01-05-20 | 14:39: welke is betaal belasting in het Duits?

wood_zor | 01-05-20 | 14:43

Jongens, jongens en anderen: jullie weten toch wel dat zowel 4 als 5 mei van Claudia zijn.

Arachne | 01-05-20 | 14:28
-weggejorist-
Achiel | 01-05-20 | 14:28
-weggejorist en opgerot-
ikbenerweer! | 01-05-20 | 14:27 | 2

Claudia, mag ik dan effe alles bij je onderkotsen
als het grote deugen komt
en als ik dan spontaan peristaltische neiging krijg
mag ik dan bij jou

HetOorAakel | 01-05-20 | 14:27 | 2

anti-peristaltisch

voldemort | 01-05-20 | 14:47

Ramses Shaffy werd gekwetst geboren en heeft zich daarna helemaal dement gezopen. Dat vergeten de mensen nog wel eens, maar dat hoort bij Korsakov dat je dingen vergeet. En aan het einde was Ramses Shaffy zelfs vergeten dat ie Ramses Shaffy was. En toen was ie pas 50tig.

Osdorpertje | 01-05-20 | 14:26 | 2

vijftigtig?

HA BIER!1! | 01-05-20 | 18:33

@HA BIER!1! | 01-05-20 | 18:33: Laat mij erbuiten...

Korsakov | 01-05-20 | 19:30

Mag ik ook het Horst Wessellied zingen? Dat ken ik wel.

ikbenerweer! | 01-05-20 | 14:26 | 1

Ja prima. U kunt u vervoegen bij NPO radio 1, het programma Ramadan late night waarvan de presentator, Morad El Ouakili, met de dood wordt bedreigd wegens het uitzenden van muziek tijdens Ramadan. Bij voorkeur op bevrijdingsdag.

A.S. Perien | 01-05-20 | 15:00

Dat is toch dat liedje waarin de volgende tekst in voorkomt:
"Laat me, laat me, laat me m'n eigen gang maar gaan!", toch?

Rest In Privacy | 01-05-20 | 14:25 | 1

Nope, dan had de dwingende linksmens het nooit gekozen.

IkWilOokWatZeggen | 01-05-20 | 16:00

Die meid kan er ook niks aan doen. Zo is ze gewoon geboren.

Poesman | 01-05-20 | 14:25 | 1

Of is het de schuld van Maybelline?

BubbelWater | 01-05-20 | 14:33

om 5 voor 5, 500 die zingen, allen in islamsterdam. zie hier; hét Hollandse sentiment..

Dwars-Ligger | 01-05-20 | 14:25

CdB geboren 1975
Zing, vecht etc. Uitgebracht in 1971

Ze is opgegroeid met dollydotmuziek. Welke invloed heeft dit werk van Ramses op haar gehad? Dit is gewoon snuiven naar publiciteit over de rug van Ramses Shaffy. Had ze net zo goed 'all you need is love' kunnen blèren.

Jos Tiebent | 01-05-20 | 14:25

Fuck You Fat Fuck

lekker vingeren11 | 01-05-20 | 14:24

Enig voordeel van tussen een Turkse en Marokkaanse enclave in wonen is dat hooguit mijn seniele bejaarde buurman het in z'n hoofd haalt mee te doen.

normanius | 01-05-20 | 14:24

Hypocriet, net zoals het NL'se volk dat zich eigenlijk dood zou moeten schamen. Er is geen land ter wereld buiten Duitsland waar de Joden met een grotere glimlach werden aangegeven bij de Duitse bezetter/bevrijder. Hele bevolkingsregisters waar de Joodse namen alvast handig in werden onderstreept werden zonder dat de vraag al werd gesteld aangeboden. Ondertussen wordt tegenwoordig voorgehouden alsof iedereen in Nederland destijds in het verzet zat, wat echt een grove leugen is.

despee | 01-05-20 | 14:23 | 4

heb de hele shit meegemaakt als jongeling in bezet den haag van7 8 9 jaar en heb alleen maar grunne polizei en hollandse politie agenten gezien voorop met de lijsten uit het bev. register die de joden uit hun huis sloegen

subman | 01-05-20 | 14:51

@subman | 01-05-20 | 14:51: de hele haagse upper ten vrat zich dood en was fout en wij gingen dood van de honger

subman | 01-05-20 | 14:53
▼ 1 antwoord verborgen

LOL om de pol.

IkWilOokWatZeggen | 01-05-20 | 14:23

Die Claudia de Breij heeft het op haar heupen

AntonJansen | 01-05-20 | 14:22

Zijn we onderhand niet een keer klaar met herdenken? 75 keer lijkt me genoeg. En ja; nazi's zijn fout, discrimineren mag niet. Maar onze zuur verdiende belastingcenten naar bodemloos Brussel overmaken is blijkbaar wel okee.. Maar daar krijg je uiteindelijk wel oorlog van.

PureYak | 01-05-20 | 14:22 | 4

Zijn we onderhand niet volledig klaar met Claudia de Breij?

Blonde Nel | 01-05-20 | 14:24

@Blonde Nel | 01-05-20 | 14:24:
Zeker. Definitief.

L. Vis | 01-05-20 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen

Dat krijg je dus als die kanloze kut pseudo celebs tijdelijk zonder schnabbel ziiten he. fucking ellende. Jammer dat we hier geen medicijn tegen kunnen ontwikkelen... emo-hoeren.

Snoorderlag | 01-05-20 | 14:21 | 1

Jawel, om in bevrijdingssfeer te blijven. "Sticker, perron, wagon, douchen" (in deze volghorde) .

luto333 | 01-05-20 | 14:29

OT: opnames en sterfgevallen RIVM alle 2 onder de 100.

harry21 | 01-05-20 | 14:21

Wie nog wil herdenken en vieren moet dat vooral doen. Van mij hoeft het niet meer. Herken me er steeds minder in.

pielemuisje | 01-05-20 | 14:20 | 2

Het vieren van vrijheid wordt ook steeds zuurder, nu onze vrijheid steeds meer onder druk staat (nog afgezien van de corona-crisis, bedoel ik).

L. Vis | 01-05-20 | 14:26

@L. Vis | 01-05-20 | 14:26:
Als je niet weet waar je vandaan komt, kun je niet zien waar je naartoe gaat. Dus juist om die gevaren in het heden scherp te zien, zou je kennis moeten hebben van, en stilstaan bij die periode.
Alleen het gedoe er omheen, de sentimenten, het geneuzel maken dat ik me steeds minder thuis voel bij 4&5 mei. Bevrijdingsdag is sowieso verworden tot plat vermaak. Soort tweede Koningsdag. Daar zit geen greintje reflexie meer in.

pielemuisje | 01-05-20 | 14:34

Die tuthola weet zelfs oudjaarsavond te verpesten.
Dus nee dank je, ze zoekt maar iemand anders voor haar deugpreken.

Papa Jones | 01-05-20 | 14:20

Er is een woord voor dit soort gekots: sentimentalisme. Net als stille tochten, kaarsjes branden, knuffels neerleggen, op het balkon staan zingen. Maar ja, rubbertegel maatschappij he. Vol met lulletje rozewater.

TheBigKirth | 01-05-20 | 14:20

Alleen met pandapak kijk ik zonder geluid .

telefoontje | 01-05-20 | 14:19

Ik zit niet te wachten op de mening van die deugjunk. Als ik die kop zie, zap ik weg. Het werkt dus niet verbindend en durf gerust te stellen dat ik niet de enige ben.

De Pilsvogel | 01-05-20 | 14:19

Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder maar blijf wel verplicht thuis graag. Zodat ik niet ziek kan worden als ik zelf bepaal mijn huis uit te gaan.

koekoek.

Ik ben zo klaar met dit corona gezeur. Onze grondrechtelijke rechten word afgepakt. Zelfs al zou het corona met een factor 10 ernstiger zijn dan zou het het beleid alsnog overdreven zijn.

De ziekenhuizen zijn niet overvol.
De depressie, stress, isolatie, economische neergang gaat vele malen meer slachtoffers maken dan het virus.

We zijn een laf volk van lemmings.
Wij verdienen geen vrijheid.

KutFilosoof | 01-05-20 | 14:19 | 1

Spreek voor jezelf

Papa Jones | 01-05-20 | 14:24

Kunnen we die Ramses gewoon eens laten liggen in zijn graf? Ik heb niets met die man, die leeft voort in de gedachtes van binnen-de-lijntjes-kleurende kleinkunstenaars zoals die Claudia, stop met dat door de strot duwen van deze rommel.

NaughtiusMaximus | 01-05-20 | 14:19

Claudia De Breij wordt tochtig als ze haar naam op het internet terugziet.

Guillermo | 01-05-20 | 14:19

In Amsterdam is opgeroepen om 5 mei via een live stream gezamenlijk zelf te bereiden vrijheidsmaaltijdsoep te vreten. En dat tussen 16.30-19.30 uur wat ik wel weer een flikkerstreek vind tov de islamitische bewoners die pas na zonsondergang (21:15) mogen vreten.
www.parool.nl/ps/vrijheidsmaaltijdsoe...

AntonJansen | 01-05-20 | 14:19 | 3

hmmmmm Zo,n vleermuissoepje. Zou dat te vreten zijn ?

luto333 | 01-05-20 | 14:23

Daar zal wel een flinke kwak subsidie tegenaan gegooid zijn!

Tikkie Terug | 01-05-20 | 14:56

Doe maar soep van tulpenbollen.

Ruud Hazes56616330 | 01-05-20 | 16:06

Wat een kudtsmaak en kudtmuziek

bart2653 | 01-05-20 | 14:18

Hoeveel deugpunten scoor ik dan?

PieterPassant | 01-05-20 | 14:17

mja, Claudia de Breij zie ik eerder als ook een aanhanger van een grote machtige overheid met 1 solidaire brok staats-idealisme.

Goed, het is geen joden doden deze keer - tis iets heel anders dat evengoed weer uw offers en inzet eist. Uit naam van komende generaties. En Moeder Aarde zelfs.

Ja, u daartegen verzetten maakt u weer een on-mens.

Jan Passant mk2 | 01-05-20 | 14:17

Het hele jaar is Breijdingsdag voor Claudia.

knutsel_ | 01-05-20 | 14:17

Pleurt op met die Claudia.
Ik doe alleen mee aan de Nationale Dodenherdenking.
Mijn grootouders draaien zich om in hun graf als ze zien wat er gebeurd is met de vrijheid waar zij voor hebben gevochten.

Schietmijmaarlek | 01-05-20 | 14:16 | 1

klimaatneutraal afgefikt

Jan Passant mk2 | 01-05-20 | 14:23

Ach, als mensen dat leuk vinden. Laat ze toch. Ik vermoed dat ik er geen reedt van merk.

beldewouten | 01-05-20 | 14:15

Na 4 uitzendingen kan ik alleen maar huilen, niet vanwege het leed dat ik daar heb gezien, maar vanwege dit tenenkrommende initiatieven.

Koenz0r | 01-05-20 | 14:15

Aangezien ik bij "heel Nederland" hoor. Lieve bekende mensen. Jullie worden in tijden dat niemand jullie ziet wat minder bekend. Maar daar kan ik niets aan doen. Dat is mijn schuld niet. Later in de tijd, als jullie weer wat vaker op TV mogen komen en weer wat vaker kunnen schnabbelen op festivals dan komt dat wel weer goed. Maar laat mij nu even met rust.

Rest In Privacy | 01-05-20 | 14:14

Enorm medelijden heb ik met Claudia de Breij, dat niemand in haar persoonlijke omgeving niet waarschuwt dat genoeg genoeg is...

Of ze heeft niemand in haar omgeving (eigenlijk heel erg eenzaam) of diegene in haar directe omgeving hebben zo'n hekel aan haar dat ze het bewust niet zeggen.

Claudia je bent ziek, zoek even iemand waar je een maandje 'mag ik bij jou' dus even een maandje geen Claudia in de media, doe het voor jezelf!

litebyte | 01-05-20 | 14:13 | 1

De maandelijkse "mag ik jou" Buma/Stemra-afrekening zet het meisje op het verkeerde been in het leven, onder de huilers in het crematorium zitten er veel die zich verheugen op de erfenis.
Samenvatting: een goede café-smartlap is eerlijker dan de fake van Clau.

grindbak | 01-05-20 | 14:18

Herhaling van mijn tegel van een topic eerder,
Ik heb een hekel aan tokkies die mij ongevraagd hun muzieksmaak opdringen.

Earl_of_Doncaster | 01-05-20 | 14:13

Claudia... dat is die toch uit het reservaat?

Dijk erom, stop eruit trekken en vol laten lopen. Daarna mogen ze zichzelf tot de republiek Amsterdam bombarderen.
Eng deugvolk!

DatInternetDingetje | 01-05-20 | 14:12

Heeft die pot nou de hele dag niets beters te doen dan 10 op 10 te scoren op de deugpaal?

Fatwabuster | 01-05-20 | 14:12

Bij ons gaan alle blazers op een hoek van de straat staan met hun instrument om de taptoe te spelen voorafgaand aan de twee minuten stilte.
Dit is een initiatief van de vereniging, en ik vind dat ontzettend mooi.

letopuwzaak | 01-05-20 | 14:11 | 1

Op 5 mei? Je woont bij de grens?

beldewouten | 01-05-20 | 14:14

Pot. Pot. Potverdomme, wat een deugerd en wat een zieke achterban. Waar is het virus als je het nodig hebt?

Normpje | 01-05-20 | 14:10

claudia heeft weer centjes nodig. paar royalty's er bij en ze kan weer extra lekkere bio eco troep halen bij de plaatselijke oplichter!

Henk P | 01-05-20 | 14:10 | 1

Mag hopen dat ze niet de royalties heeft gekregen uit Ramses' nalatenschap!

Jos Tiebent | 01-05-20 | 14:13

En dan willen ze komende bevrijdingsdag ook nog 75 jaar vrijheid gaan vieren. Terwijl we die 75 jaar vrijheid niet eens hebben gehaald, mensen zitten nu gevangen in de Corona-Hysterie-Oorlog, mensen worden beboet omdat ze sociaal bezig zijn, mensen krijgen taak- en gevangenisstraffen omdat ze zich niet aan de regels van de Gestapo-overheid houden. 75 jaar vrijheid, pffff we mogen hopen dat we dit jaar nog bevrijd worden! Dan kunnen we volgend jaar 1 jaar vrijheid vieren. Hoezee !!!

Digitaal Smoelwerk | 01-05-20 | 14:10

Ik denk dat ik daar eens helemaal niet naar ga kijken!

kunstliefhebber | 01-05-20 | 14:09 | 1

Ik denk dat ze een zware inzinking krijgt als jij niet kijkt..

Ridde Rogter | 01-05-20 | 14:12

Ik heb het gevoel dat dit meer om Claudia de Breij gaat dan om de bevrijding.

Koning Willy | 01-05-20 | 14:09

Dit idee is gelijk Claudia zelf, behoorlijk triest. #braak

BoldPride | 01-05-20 | 14:09

Claudia de Bij? Ik ken alleen Maya

Swaffelkaffert | 01-05-20 | 14:08

Als Leienaar schaam ik me alleen maar kapot om die politieagenten die het joodse weeshuis leeg haalden of moet ik zeggen leeg ruimden. Alleen al om die reden geen 4-5 mei voor mij.
www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20200229...

Roadsurfer | 01-05-20 | 14:08 | 3

Ik deel jouw terechte mening.

pickalilly | 01-05-20 | 14:16

De mensen die in het echte verzet zaten hoeven niet op de eerbied van Roadsurfer te rekenen op 4 en 5 mei? Moeten we die dagen maar schrappen dan als het allemaal hypocriet is, is dat dan het goede om te doen?

letopuwzaak | 01-05-20 | 14:17

Er zaten er ook genoeg in het verzet of met onderduikers. Als je gaat scahmen voor alles wat fout is in Leiden kom je nooit meer buiten. Zeker wanneer dat ook nog over 75 jaar zou moeten.
Denk ook graag even hoe dapper je zou zijn wanneer je feitelijk onder de bezetting had moeten leven. Stoere mensen van het verzet van na de oorlog denken ze het wel even geklaard zouden hebben met een fotootje op ee isntagram account. Je lag met een gat in je hoofd voordat hé wat met dat kon roepen.

MaarFeitelijk | 01-05-20 | 15:13

Is dit een grap of zo? En waarom moet die Deugkoningin des Vaderlands er ook altijd, maar ik bedoel ALTIJD, bij zijn?

Dr_Johnson | 01-05-20 | 14:08 | 1

Mieke Telkamp is overleden. Nou goed?

Ridde Rogter | 01-05-20 | 14:13
-weggejorist-
MaarFeitelijk | 01-05-20 | 14:07 | 2

Menschen we moeten de Nationale Eenheid bewaren! Doe niet zo flauw. Gewoon even meezingen en daarna tekenen bij het kruisje. Komt goed!

ecologiste | 01-05-20 | 14:07

Dat nieuwe normaal hoeft van mij niet.

BubbelWater | 01-05-20 | 14:07 | 1

Gaat niet door. Onhoudbare flauwekul.

Zwizalletju | 01-05-20 | 14:43

Jan Klaassen de Trompetter uit 1973 vind ik wat vrolijker. Die zing ik zeker mee.

Leptob | 01-05-20 | 14:07

@ dat Voice of Holland filmpje: wat een lelijke G heeft Holland toch.
Mijn kat begon te kokhalzen toen ik het liedje instarte.
'Mooie stem' zegt Angela Groothuizen,,,

keestelpro | 01-05-20 | 14:06 | 4

@JJMS | 01-05-20 | 14:09:
Hij heeft in ieder geval een redelijk zachte G.
Serieus als je in een willekeurig buitenland zo begint te zingen denkt iedereen dat je een verregaande vorm van covid19 in je keel hebt.

keestelpro | 01-05-20 | 14:11

Het zou toch te mooi zijn dat als Shaffy nog leefde hij daar zou staan en het nummer zou zingen en niemand zou draaien. En daarna over elkaar heen buitelen dat ze het niet bedoelden en het aan het geluid enzo lag etc

despee | 01-05-20 | 14:19

@despee | 01-05-20 | 14:19:
Dat zou grappig zijn ja! :-) Schijnbaar is zoiets in het verleden een paar keer echt gebeurd. Ik kan even de naam niet op komen.

keestelpro | 01-05-20 | 14:41
▼ 1 antwoord verborgen

Bij alles met Claudia de Breij haak ik bij voorbaat af.

priks | 01-05-20 | 14:06 | 2

Mag ik dan bij jou aansluiten?

Jos Tiebent | 01-05-20 | 14:16

Scherp gevonden, dat haken. Ze blijft maar met die breijnaalden om zich heen priksen.

gekwetst | 01-05-20 | 14:42

Claudia de Breij kiest een lied van Ramses Shaffy. Zou hij dat leuk hebben gevonden?

Rest In Privacy | 01-05-20 | 14:05

Eigenlijk zijn Claudia en geenstijl gewoon uit hetzelfde hout gesneden. Ze proberen allebei anderen zoveel mogelijk te irriteren.....

Drunken_Pumpkins | 01-05-20 | 14:05 | 3

Tjonge, sterk gevonden!

JJMS | 01-05-20 | 14:07

alleen heeft de ene wel zelfkennis en de andere totaal niet

trottle | 01-05-20 | 14:16

En met jou erbij is de Trias Irritatum compleet! Hulde, feest, slingers en het 1e corona biertje is gratis!

Acar_ketimun | 01-05-20 | 16:32
-weggejorist-
born2killn00bs | 01-05-20 | 14:05

Laat me met rust...!!!

Ik doe het toch niet..!!

* slaapkamer deur hard dicht slaan doet..*

neonreclame | 01-05-20 | 14:04 | 2

Waarom niet Marsupilami van Danny Christian? Die leeft immers nog.

Jos Tiebent | 01-05-20 | 14:06

@Jos Tiebent | 01-05-20 | 14:06: u vraagt, wij draaien
youtu.be/2gwcPDKqdJQ

De GeenStijl Jugend kent dat niet hè?

Bijtendehond | 01-05-20 | 20:40

Daar geef je een ferme boodschap mee af, zeg.

Net als dat applaudisseer voor zorgpersoneel. Ze hebben er ook zo lekker veel boodschappen mee kunnen afrekenen in de super.

Deflatiemonster | 01-05-20 | 14:04 | 1

Tegen de tijd dat ze konden was alles geplundert door tokkies !

Jimmy Mc Clure | 01-05-20 | 14:57

Ja, das war eine vergissung. Want dan hetten wir mindestens auf Deutchs gesprochen und dann werde Claudia noch grappicher zijn.
Ich bin ein Berliner.

Overrijp | 01-05-20 | 14:04

Man wat zinken wij dit landje naar een tyfusniveau! Excuses maar dit is zó slecht verzonnen.

Zeiss | 01-05-20 | 14:03 | 1

Ik las 'wat zingen wij dit landje naar een tyfusniveau'.
Verder helemaal eensch, Zeiss.

zwenkwieltje | 01-05-20 | 15:45

Ik zing dat kutlied onafgebroken, een week lang als de Breij in ruil zes maanden mediastilte in acht neemt.

JJMS | 01-05-20 | 14:03

Die grap van Wertheim vind ik wel sterk.

Roadsurfer | 01-05-20 | 14:03

doet er niet zoveel toe. we zijn toch keihard op weg naar WW3.

W. Adama | 01-05-20 | 14:03

braak, weer zo'n úber- deug gebeuren!!. Ik kies voor mijn vrijheid om het niet aan mee te doen

Road | 01-05-20 | 14:03

HG doet wat het belooft? Waarom staat er dan geen CDB bestrijder in het HG schap?

keestelpro | 01-05-20 | 14:02

Het houd niet op... de horror.

P-unit | 01-05-20 | 14:02

Ik zing helemaal niks.

born2killn00bs | 01-05-20 | 14:01

What about NO?!

keestelpro | 01-05-20 | 14:00 | 1

Ik maak daar HELL NO van met jouw permissie.

knutsel_ | 01-05-20 | 14:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland