Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TK LIVE - Kamerdebat over de CoronaCrisis

Testen, testen, testen. Mondkapjes, mondkapjes, mondkapjes. Bla bla bla

Zo. De Nationale Vergaderzaal is vanochtend grondig gereinigd (foto's) door dappere vitaalberoepers, zodat zometeen de dikbetaalde nuttelozen weer mogen palaveren over die Made in China pleurishoest die door 's lands tehuizen woekert en economieën verwoest. De heer Rutte gaat wederom uitgelachen worden om z'n malle groepsimmuniteit en de heer De Jonge mag z'n malle mondkapjesbeleid verdedigen. Er gaat helemaal niets (niks) uit dit debat komen, dus beter gaat u vanmiddag terras & tuin schoonmaken met een hogedrukreiniger. Let daarbij op dat u de gewone spuitlans hanteert, en niet de vuilfrees, want u jaagt al het brekerzand uit de voegen van uw schitterende cobble stones cq keramieken terrastegels. Succes!

update

Reaguursels

Inloggen

Even terug naar de curve. Ook al wordt ie afgevlakt, dan nog blijft de oppervlakte onder de curve hetzelfde.
Dus wegens het wegbezuinigen in voorgaande jaren van dure IC-bedden , waardoor de spike van de curve niet te hoog mocht worden, zitten we nu met een ongekende (en nog niet berekende ??) economische schade. Dit terwijl de oversterfte van 2018 aan de seizoensgriep, medio april, nog niet behaald is. Graag wat economische cijfers ipv continue fixatie op IC capaciteit. Worden we misschien een keer wakker uit deze Corona-coma....

DokterNo | 16-04-20 | 23:57

Werkelijk niet één van deze sneuneuzenparade zou het beter doen. Maar ja, alles voorde bühne

Feitenpliesie | 16-04-20 | 22:21

Pleur op met je steun aan moskeeën. We hebben wel wat anders aan ons hoofd.

sprietatoom | 16-04-20 | 18:56 | 1

Ja, maar is al toegezegd aan kerken.

Peter_la_Selie | 16-04-20 | 19:45

Net nagevraagd bij mijn moeder. Deze week kwam een thuiszorgmedewerkster van Actief Zorg ook zonder beschermingsmiddelen bij haar poetsen. De medewerkster had van het hoofdkantoor doorgekregen dat ze 1,5 meter afstand moest houden en dan waren er geen mondkapjes nodig. Criminele organisatie is het. Ben benieuwd hoeveel cliënten er van Actief zorg inmiddels zijn overleden.

stijlloospeilloos | 16-04-20 | 18:35 | 5

Zorgmedewerkers onbeschermd laten werken is wel een groot vraagteken.

van Oeffelen | 16-04-20 | 18:55

Zo ging het op de school waar ik tot voor kort werkte ook.

De huishoudelijk medewerkers kregen te horen dat het virus niet buiten het lichaam actief kon blijven en ze geen gevaar liepen.

Terwijl CDC, RKI en WHO al aangaven dat het virus op metaal, glas en plastic tot 72 uur actief kon blijven. Dit was gebleken na de Diamon prince dobber boot in Japan

FLP_du_Stok | 16-04-20 | 18:56

Ook in niet-Corona afdelingen in ziekenhuizen wordt onbeschermd gewerkt. En je mag daar niet met eigen mondkapjes aan komen zetten, want verboden.

Realisties | 16-04-20 | 19:28
▼ 2 antwoorden verborgen

En nu lul- de -2de.

verzoekt de regering..... om niets te doen.... en gaat over tot de orde van de dag.

mr Fawlty | 16-04-20 | 18:33 | 2

Haha.

sprietatoom | 16-04-20 | 18:40

Dat lijkt me een hele kansrijke!

Merkwaardeloos | 16-04-20 | 19:04

Ah, daar hebben we prins-lul-dun-urste weer.
Hij lult en hij lult en hij lult...........

mr Fawlty | 16-04-20 | 18:29

De app wordt niet verplicht maar blijft vrijwillig, even noteren deze uitspraak van Hugo de Jonge.

sprietatoom | 16-04-20 | 18:22 | 1

U blijft liever nog een paar jaar opgesloten zitten begrijp ik. Maar als u het niet eens bent met de App, wat is dan wel uw oplossing. Met alleen azijnpissen komen we nergens.

brownsugar | 16-04-20 | 20:00

Iemand enig idee wat er gebeurde in de plenaire zaal? Het leek even of Iemand met cimbalen kwam binnengewandeld.

kweethetooknietbeter | 16-04-20 | 18:16 | 1

Geen idee, maar laten we voor de zekerheid de schuld aan de Russen geven.

Reaguurdeskundige | 16-04-20 | 18:29

Dus openbare code maar niet open source voor die app. Ben benieuwd.

sprietatoom | 16-04-20 | 18:16

Vandaar dat ze dierenmarkt weer heropend hebben.

Bronnen geloven dat de uitbraak van het coronavirus is ontstaan in het laboratorium van Wuhan als onderdeel van de inspanningen van China om te concurreren met de VS. Dit kan de "duurste staats cover-up van alle tijden worden," zei één van de bronnen. Zij geloven dat de eerste overdracht van het virus die van vleermuis-naar mens was en dat "patiënt nul" die als laborant werkte in het laboratorium, vervolgens de bevolking in Wuhan besmette.
President Trump merkte tijdens de persbriefing van woensdag op: "We horen steeds vaker dit verhaal... we doen een zeer grondig onderzoek naar deze afschuwelijke situatie".

https://www.foxnews.com/politics/coronavirus-wuhan-lab-china-compete-us-sources

Nehemia | 16-04-20 | 18:11 | 1

We weten het niet.

van Oeffelen | 16-04-20 | 18:57

Ik weet zeker, dat als je hier de onderzoeksraad en het JIT op zet, snel duidelijk zal worden dat Rusland de schuldige is van deze Corona-crisis een paar dagen later gevolgd door Bellingcat, die ons van gezichten en namen voorziet, inclusief beelden van de route die de eerste besmetting heeft gevolgd...

Pierre Lebon | 16-04-20 | 18:09 | 2

En niet te vergeten de US satellietbeelden van de betreffende vleermuis op zijn vlucht.

Endoxa | 16-04-20 | 18:30

John Kerry heeft de beelden al gezien.

Deflatiemonster | 16-04-20 | 18:41

Overigens lijkt er nogal wat mis met de manier waarop GS video afspeelt. Deze stream wordt telkens na een uur afgebroken. En wanneer je op een Mac met Safari teruggaat naar hoofdpagina beginnen ALLE video's tegelijk te spelen. Joris waar ben je?

OverdaanDerOnderheid | 16-04-20 | 18:05

Zou die Hugo Schoen niet één keer een duidelijk kort antwoord op een vraag geven?

dathoujetoch | 16-04-20 | 17:59 | 4

Het gaat niet om de vraag, en het gaat niet om het antwoord. Het gaat om Hugo.

Reaguurdeskundige | 16-04-20 | 18:14
▼ 1 antwoord verborgen

Het begin steeds meer op Kafka te lijken daar in die kamer, of moet je gewoon je verstand op VVD modus zetten om te begrijpen hoe men hier keer op keer weg komt met het totaal falend test en mondkapjes beleid van die regering.

zwellevertje | 16-04-20 | 17:57 | 1

Een normaal denkend mens begrijpt hier niks meer van, dus ja, VVD modus.

scorpio777 | 16-04-20 | 18:22

Ziekenhuisopname en IC opname dalen, aantal overleden personen daalt ook maar veel minder hard en aantal meldingen bij GGD blijft ongeveer gelijk. Het percentage mensen dat thuis overlijdt neemt dan dus toe. Misschien, en wijs geworden door de ervaringen, worden minder zieke mensen opgenomen en is het opname beleid aangepast.

Henk1357 | 16-04-20 | 17:55

Er zijn 415 gemeentes in Nederland, je kan een NextgenPCR kopen per gemeente, zo'n ding kost 40000 euro per stuk en je kan 22860 testen per etmaal per apparaat uitvoeren. Binnen een paar dagen heel Nederland getest.

Cornelis | 16-04-20 | 17:51

Ik haak even af. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Hugo zichzelf erg graag hoort praten en dat dan ook graag en langdurig doet, terwijl hij feitelijk weinig te zeggen heeft.
Alles maar ten meerdere eer en glorie van de guitige geinponem die hij is.

De verwarde man | 16-04-20 | 17:50 | 1

praat veel, maar zegt niets.

ebonk | 16-04-20 | 20:07

Wat nou tekorten in elk land bedoelde ik natuurlijk.

jip_86 | 16-04-20 | 17:49

Die hebben ze van Rutte gekregen.

scorpio777 | 16-04-20 | 18:23

Onze politici zijn ook ziek. Misschien wel gehandicapt. Ze missen ruggengraat

Henk P | 16-04-20 | 17:40

Even ervan uit gaan dat de Chinezen het per ongeluk deden. Waarom sloten ze heel de provincie potdicht af maar lieten ze de vluchten naar het buitenland vanuit Wuhan gewoon doorgaan ?

Ze moeten geweten hebben dat ze de rest van de wereld in gevaar brachten want zelf sloten ze de provincie hermetisch af en dat doe je alleen als je wilt dat het virus zich niet verder verspreidt over China.

Maar waarom dan wel toestaan dat het virus zich over de wereld verspreidde ? Die Chinezen hebben ons flink belazerd hoe dan ook.

sprietatoom | 16-04-20 | 17:53

Die vleermuis is sowieso gelul, schijnt dat een virus-overdracht van dier op mens veel meer tijd kost normaal gesproken.

Rest In Privacy | 16-04-20 | 18:05

@LesGrossman | 16-04-20 | 18:05:

Het Wuhan Institute for Virology doet al 15 jaar onderzoek naar Coronavirussen bij vleermuizen.

sprietatoom | 16-04-20 | 18:13
▼ 1 antwoord verborgen

Vandaag getest.
Morgen besmet.
En nu?

Bolder | 16-04-20 | 17:31 | 1

Bij twijfel overmorgen weer een test, hoe moeilijk kan het zijn?

zwellevertje | 16-04-20 | 17:50

De beste man heeft geen benul van het feit dat je de telefoon kan pakken en opdracht kan geven materiaal te maken, in China lukt het om in een paar dagen een ziekenhuis neer te zetten, in Italie trouwens ook. Altijd weer dat "wereld" tekort.

Cornelis | 16-04-20 | 17:27 | 6

@Stormageddon | 16-04-20 | 17:49: Vrijdag heeft ons bedrijf staatssteun aangevraagd en het stond vandaag al op de rekening. Kortom u generaliseert weer op een absurde manier.

brownsugar | 16-04-20 | 18:00

@brownsugar | 16-04-20 | 18:00:
Dat gaat puur om centen. Controle volgt later wel. Dat is nu precies de motie van ik meen Van Haga et al., eerst uitkeren, dan controle op een later datum.
Maar dat protocol werkte eerst ook niet. Daar waren ook tientallen formulieren en stempels en bewijsmaterialen voor nodig.

Stormageddon | 16-04-20 | 18:04

@Stormageddon | 16-04-20 | 18:04: Het invullen van het formulier was een fluitje van een cent, kortom geweldig georganiseerd door de overheid en dat in zo’n korte termijn. Maar u ziet werkelijk alles negatief.

brownsugar | 16-04-20 | 19:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Opzichtig gemanipuleer van cijfers nog steeds door dat RIVM: in hun eigen rapport geven ze voor vandaag "2.9214" positief geteste personen op, en volgens de virologische dagstaten in datzelfde rapport waren er gisteren al 31.371.
Sjoemel dan goed. Kijk dat dan wel af bij de Chinezen.
Ja, de punt v h duizendtal in dat 2.9214 stond eerst ook verkeerd, zie hierboven. Stelletje sukkels zijn het ook.

MisterC | 16-04-20 | 17:27 | 4

Misschien slaat het ene getal op het aantal personen, en het andere op het aantal tests?

Reaguurdeskundige | 16-04-20 | 17:47

@Reaguurdeskundige | 16-04-20 | 17:47: Nee, de kop van de kolom in de virologische dagstaten is "Pers. met pos. uitslag".
Wat wel een afwijking geeft, is dat het RIVM de telling "bevriest" om 14 uur, en een dagstaat ws. aan het eind van de dag afgesloten wordt. Maar zelfs 3 dagen geleden waren er meer mensen positief getest dan vanmiddag gemeld. Het loopt al lang 2 dagen achter, maar nu begint het dus 3 dagen achter te lopen.

MisterC | 16-04-20 | 21:52
▼ 1 antwoord verborgen

Goed verhaal, niet zo kort, qua piek zaten we al een paar om spullen verlegen. Hugo heeft zo te horen nog weken nodig.

jip_86 | 16-04-20 | 17:25

Die hele club van het WHO moet op de schop.

World Health Organization > youtu.be/c07MnRmJPcI

Ronnie | 16-04-20 | 17:18 | 1

Tedros en Xi - marxist prijst communist, wat wil je ook ...

MisterC | 16-04-20 | 17:22

Zonder beeld erbij begint die Hugo steeds meer als Wiebes te klinken.
*voelt onwillekeurig rillingen over z'n rug lopen*

zwellevertje | 16-04-20 | 17:16 | 4

@Watching the Wheels | 16-04-20 | 17:17: Wiebes een rol in een kinderprogramma geven zou wel héél sadistisch zijn lol.

zwellevertje | 16-04-20 | 17:19

@Watching the Wheels
* op zoek gaat naar photos van Wiebes samen met Demmink*

zwellevertje | 16-04-20 | 17:48
▼ 1 antwoord verborgen

Zouden we met kabinet Fortuyn lll dezelfde problemen hebben gehad ?

Kwelbeller | 16-04-20 | 17:07 | 3

Ja, maar dan was de impact misschien wat minder geweest. Wat ik wel met relatief grote zekerheid durf te poneren, is dat we veel minder andere problemen hadden gehad.

Gladiator Fap | 16-04-20 | 17:10

We waren inmiddels in Mat Herben I beland?

Graaf_van_Hogendorp | 16-04-20 | 17:11

Jammer maar Professor Pim komt niet meer terug.

van Oeffelen | 16-04-20 | 17:12

Hugo is een wandelende emmer woordenkots. Verschrikkelijk.

osolemio | 16-04-20 | 17:02 | 2

Het valt zelfs iemand op die Nederlands als tweede taal heeft.

Stormageddon | 16-04-20 | 17:14

Maar geen emmer daadkracht, Trump lult je ook de oren van de kop maar ondertussen doet hij ook veel.

De Jonge kan nog niet het simpelste product op aarde, mondkapjes, voldoende regelen.

sprietatoom | 16-04-20 | 17:43

Zo. Rob Jetten kan dus de tering krijgen van Rutte. Hij is het eens met Wilders. We sturen niks naar Afrika als we het zelf nog niet op orde hebben.
Nou, daar kan de koloniale weldoener van D66 het dan mee doen.

Stormageddon | 16-04-20 | 16:48 | 5

@piloot47 | 16-04-20 | 16:50:
Hmmm de vraag is is Rutte een bull of een bottom? En wat is EasyJetten? Want wie weet vind Robje het wel lekker als grote meneer Rutte pal achter hem gaat staan.

Graaf_van_Hogendorp | 16-04-20 | 17:05

@Trumme | 16-04-20 | 17:00:
Nee, nee, hij heeft een tijdje stage gelopen bij Prorail. Omdat hij zo graag met treintjes speelt. Dus echt wat je noemt 'met zijn poten in de modder gestaan'.

piloot47 | 16-04-20 | 17:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Weet je wie echt kleurloos is ? Dijkhoff, weet niet wat Corona met zijn ziel gedaan heeft. Eens een geweldig debater, nu een beetje passief en kleurloos aan de zijlijn !

Realist-1 | 16-04-20 | 16:45 | 3

Tja, guitige proefballontjes oplaten doe je nu niet.
En de pooierschoenen van Hugo doen het nu beter in de spotlights dan zijn geinige net-even foute vestjes.

De verwarde man | 16-04-20 | 16:53

Die dacht ook Prutte op te volgen maar die staat nu hoger dan ooit in de populariteits pol.

Trumme | 16-04-20 | 17:02

Zijn politieke carriere was al voorbij voor Corona. Vandaar dat je kakelkipjes Dilan en Bente vooral voorbij zag komen.
Kan alleen maar in het baantjescarrousel landen. Is overigens als 'goede' populist voorbij gestreefd door zowel de meester (Rutte) als 2 CDAers (Hugo en Wopke) dus het is over en uit voor hem. Zou ik ook futloos van worden.

Graaf_van_Hogendorp | 16-04-20 | 17:08

Rutte heeft er echt zin an. Zie hem genieten, onaantastbaar. Hij kan een schaterlach regelmatig net inhouden. Zin finest hours!

piloot47 | 16-04-20 | 16:43 | 5

Naturlijk is Mark Rutte een uitstekend debater, maar daar houdt het dan ook wel mee op.
Zie eens naar de feiten van 10 jaar beleid Rutte, dan heeft ie er toch een bende van gemaakt.
Hetzelfde geldt voor Hugo de Jonge, kan lullen als brugman maar wat heb je daar aan als de rest niet op orde is.

oakmont | 16-04-20 | 17:01

Die crisis kan hem niet beter uitkomen. Heel de linksche milieuplannetjes, het MH17 proces en de 100 kmh maatregel zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

Trumme | 16-04-20 | 17:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoorde ik de Min.Pres nu echt zeggen "extra geld voor het voorfinancieren van problemen in Afrika " ?

rmstock | 16-04-20 | 16:43 | 1

Dat zijn zinnen die uit zijn antwoord-randomniser komen. Gewoon woordjes in wisselende volgorde ratelen.

piloot47 | 16-04-20 | 16:45

Zeau. Doe maar maal 3 die cijfers. Van Karbiet zat lekker met een blikje bier op het terras van de lokale Watersportvereniging. Me rug op, ze kunnen.

Piet Karbiet | 16-04-20 | 16:40 | 1

Ik verwacht een nieuwe zwarte pieten discussie.

Sinterbikske | 16-04-20 | 16:52

"2.9214". Ze zullen die punt wel vaker verkeerd zetten bij het RIVM....
Maak ik er voor het gemak vaam even 29.214 doden van, zijn het er toch ineens negenentwintigduiduizendtweehonderdenelf meer dan in het tabelletje.

Brofist | 16-04-20 | 16:39 | 1

Damn autocorrect, het zijn natuurlijk 29k geteste mensen, geen doden :).

Brofist | 16-04-20 | 16:40

Corona is kut, maar ik ben blij dat de politie nu we meer mogelijkheden heeft om irritante dealertjes voor de deur weg te sturen. Na jaren overlast nu al 2 dagen opgerot. Net op tijd voor de ramadan, want dat is ieder jaar een hel hier qua geluidsoverlast.

Sinterbikske | 16-04-20 | 16:39 | 1

Ik heb met je te doen maar bij mij voor de deur houden ze het geen 2 uur vol. Of ik moet niet thuis zijn.

Trumme | 16-04-20 | 17:06

Mensen die vastzitten in Marokko hadden we toch allemaal al opgehaald

stipjes | 16-04-20 | 16:37 | 3

Die mogen het land niet uit van de marrokaanse regering wegens Corona. Maar naar andere landen behalve Nederland worden er wel mensen gerepatrieerd. Iets met Ankie broeders knol en terugnemen van ongewenste onderdanen te maken.

Sinterbikske | 16-04-20 | 16:41

Die met een dubbel paspoort mogen vd Koning niet vertrekken. Doet ie eindelijk iets goed.

Trumme | 16-04-20 | 17:07

@Trumme | 16-04-20 | 17:07: Dat slaat nergens op, hij doet heel veel dingen goed. Ik geloof ook niet wat u zegt.

stipjes | 16-04-20 | 17:35

Komt gvd die v.d. Staay weer met z'n karkdienst aankakken, bidden kan je gewoon thuis, bidlip!

zwellevertje | 16-04-20 | 16:36 | 6

Preekleek.

Nehemia | 16-04-20 | 17:41

Edit: oops, reactie op verkeerde vraag

zwellevertje | 16-04-20 | 17:44
▼ 3 antwoorden verborgen

"President Trump Calls Out New York For Padding their Coronavirus Numbers with “Presumed” Deaths and Heart Attacks by Coronavirus (VIDEO)" https://www.thegatewaypundit.com/2020/04/president-trump-calls-new-york-padding-coronavirus-numbers-presumed-deaths-heart-attacks-coronavirus-video/

rmstock | 16-04-20 | 16:32 | 3

Denk dat New York te gretig elke dode aan Corona toewijst, politiek bedrijven gaat gewoon door via manipulatie van cijfers.

sprietatoom | 16-04-20 | 16:44

@sprietatoom | 16-04-20 | 16:44:
New York wil iedere corona-dode aan Trump toewijzen. Dus hoe meer hoe beter, waar je ze ook vandaan haalt.

piloot47 | 16-04-20 | 16:48

Van Haga heeft wel een puntje.

van Oeffelen | 16-04-20 | 16:28 | 2

Zit zijn dealer niet in lock down dan?

Sinterbikske | 16-04-20 | 16:30

Nou nee

Capt. Iglo | 16-04-20 | 16:31

Van Haga wil weer biertjes doen op de tannasclub.

Stormageddon | 16-04-20 | 16:27

Tennissen, een besmet persoon speelt tegen een onbesmet persoon en serveert de bal met zijn besmette hand, vul de rest maar in. Ja ze bewaren afstand maar het balletje....

sprietatoom | 16-04-20 | 16:27 | 9

@sprietatoom | 16-04-20 | 16:35:
Sterker nog: golf kan je ook gewoon best in je eentje doen. Eigenlijk loopt een tegenstander alleen maar in de weg. En je moet er altijd op wachten.

Stormageddon | 16-04-20 | 16:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Voorbeeldje : Tsjechië Confirmed 6.303 Recovered 831 Deaths 166
10 miljoen inwoners. Hun kabinet zat niet te f*cken met stikstof en klimaat shit.
En ze namen begin februari de juiste maatregelen, 5 a 6 weken voordat Rutte en Bruins en het RIVM wakker werden.

Zwizalletju | 16-04-20 | 16:26

Die Haga is echt dom.

Capt. Iglo | 16-04-20 | 16:26 | 5

@jip_86 | 16-04-20 | 16:28: omdat mensen niet uit de lucht vallen op de tennisbaan maar er heen moeten reizen op welke manier dan ook. Als iedereen weer naar de sportclub of wat dan ook gaat, wordt het overal weer drukker.

Capt. Iglo | 16-04-20 | 16:30

Cricket zou misschien wel kunnen?

De verwarde man | 16-04-20 | 17:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Suikerspin aan de microfoon nu.

Sinterbikske | 16-04-20 | 16:26

Geen festivals tot eind augustus gaan ze volgende week zeggen.

van Oeffelen | 16-04-20 | 16:23 | 2

Geen festivals dit jaar, gaan ze de daarop volgende week zeggen.

piloot47 | 16-04-20 | 16:24

Nederland is altijd trots om humanitair te zijn.
Naar anderen, niet naar zichzelf.
Het ene doen zonder het andere te laten, is hier een onbekende.

Broadsquire | 16-04-20 | 16:21

www.facebook.com/permalink.php?story_...
Hier weer een die mondkapjes met 100k per dag uitlevert. Tekorten hadden nog veel erger kunnen zijn als die mensen niet hun nek uitstaken. Echt beschamend.

jip_86 | 16-04-20 | 16:20

"Oeps" Wilders wordt schaak mat gezet door onze grootste leider aller tijden Rutte, over landingsrechten !!

Realist-1 | 16-04-20 | 16:20 | 4

De Chinese ambasade en die Nl'se bedrijven zullen die materialen niet eerst uit Z-Korea geimporteerd hebben, wel ?
Dus ze kwamen gewoon uit NL'se magazijnen.

mr Fawlty | 16-04-20 | 16:26

Rutte is door de linkse pers heilig verklaart, in het vervolg moeten we allemaal voor hem knielen, net zoals ze in Thailand ze voor de lieve koning knielen.

Hoorneslaan | 17-04-20 | 00:59
▼ 1 antwoord verborgen

Geert wil prive zendingen confisceren ?

van Oeffelen | 16-04-20 | 16:19 | 4

Wat dacht je van een uitvoerverbod?

piloot47 | 16-04-20 | 16:26

@van Oeffelen | 16-04-20 | 16:31: Gebeurt ook bij goederen voor landen die sancties opgelegd hebben gekregen. Bij overtreding kan geconfisceerd en beboet worden. Volstrekt normale procedure in de internationale handel.

piloot47 | 16-04-20 | 16:39
▼ 1 antwoord verborgen

Interessant Idd.

Sinterbikske | 16-04-20 | 16:16

Als het een biologisch wapen betreft, wat in een Chinees bio-lap is ontwikkeld, gebruik je een geneesmiddel wanneer je geïnfecteerd bent, voor de rest alle biowapen materiaal vernietigen. Elke viroloog die voor een Chinees bio-wapen een vaccin wil gaan ontwikkelen, dan wel wil gaan inspuiten, is een volidioot.

rmstock | 16-04-20 | 16:03

Jesse Klaver heeft de middelbare school gestudeerd

stipjes | 16-04-20 | 16:01

Stil de grote leider gaat spreken.

pajans | 16-04-20 | 15:52 | 6

@van Oeffelen | 16-04-20 | 15:59:
Hij verspreekt zich inderdaad nauwelijks en maakt zijn zinnen netjes af. Ook de toon is correct en zijn spreekvolume is voldoende. Zijn das zit recht en zijn haar is netjes gekamd. Ja, hij doet het goed, absoluut.

piloot47 | 16-04-20 | 16:13

@Kuifje-naar-Brussel | 16-04-20 | 16:11: In tegenstelling tot Rutte heeft deze man wel een ruggengraat. Rutte slangt zich er toch steeds maar weer op een glibberige manier doorheen.

pivotal | 16-04-20 | 16:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Dus als ze zo meteen genoeg voorraad mondkapjes hebben, of zelfs een te veel aan mondkapjes gaan ze ons dat ook verplichten. Letten sie maar auf.

pivotal | 16-04-20 | 15:51 | 4

Laat mondkapjes dragen maar verplicht worden. Dan wordt de infectiegraad lager, kan de economie weer langzaam op gang komen en raken minder mensen hun baan kwijt. In het geval van een besmettelijke ziekte is het individueel belang ondergeschikt aan het algemeen belang. Alleen zo kan de boel weer in gang worden gebracht

Fijn_dat_je_er_bent | 16-04-20 | 15:58

@Fijn_dat_je_er_bent | 16-04-20 | 15:58: Thierry zegt dat ook net. Maar in het uitgaansleven met mondkapjes rondlopen werkt misschien tot een uur of 12 s nachts want daarna zul je toch de gekste taferelen gaan zien met mondkapjes.

pivotal | 16-04-20 | 16:10

@pivotal | 16-04-20 | 16:10: Misschien dan niet de horeca niet gelijk volledig opengooien, maar bijvoorbeeld tot maximaal 11 uur savonds

Fijn_dat_je_er_bent | 16-04-20 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen

Toename? komt dit door meer testen of?

obzzcure | 16-04-20 | 15:43

Nog niet eerder in mijn leven heb ik zulk een wereldwijd gesjoemel en gerommel met cijfertjes gezien als met corona-gerelateerde onderwerpen.
Iedereen roept wat anders. Iedereen hanteert weer andere criteria. Talloze landen komen met vervalste cijfers. Het ene land telt A mee en B niet, het andere land telt allebei mee, weer een ander telt alleen B en kijkt niet naar A. Het ene land test grootschalig, het andere test alleen zieken.

Aantal dooien, aantal besmettingen, het zal wel. Het interesseert me niet meer. De kans dat de cijfertjes kloppen op je Lotto-formulier is tien keer groter dan die van de RIVM's, de WHO's en al die gewichtige statistische instituten die zich vanaf de zijlijn óók ermee bemoeien.

De corona-crisis is ontaard in één groot, pandemisch circus van leugens, doofpotten, non-informatie, bewust valse informatie, onvolledige cijfers, onbetrouwbaar nieuws, valse alarmen en genegeerde alarmen.

En valse sentimenten bovendien:

"We houden afstand, maar we zijn dichter bij elkaar dan ooit".

Yeah, right.
De enige types die (ongewenst) dichterbij komen zijn allochtone spugers en hoesters die denken dat Allah ze beschermt tegen het virus.
En als het al gaat om contacten met je vrienden & familie, dat moet het via een lullig beeldschermpje met rasperig geluid.

Alles wat ik zie & voel, is afstand. Kunstmatig gecreëerde afstand. Gedwongen afstand. Niks 'dichter bij elkaar'.
Maar goed, wie weet heeft het allemaal zin. Ik zit thuis mijn tijd uit en wacht af tot dit kut-jaar voorbij is. En tegen die tijd zijn er (misschien) cijfers beschikbaar die een beeld geven dat de realiteit wat meer benadert.

Peter Emile | 16-04-20 | 15:40 | 4

Ik denk dat sommige landen de cijfers als een valuta beschouwen. Hoe groter het aantal positieve tests, opnames en dodental, hoe groter de greep die je straks uit de ESM pot mag nemen.

Max Headroom | 16-04-20 | 15:54

@Max Headroom | 16-04-20 | 15:54: België inderdaad.

Kuifje-naar-Brussel | 16-04-20 | 16:11

@Max Headroom | 16-04-20 | 15:54: Juist en in N. ederland houden we de cijfers bewust laag. Nou belazeren we het volk en krijgen minder uit de pot.

Janas | 16-04-20 | 17:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ondertussen laat Hans Laroes even de mindset van MSM over Tjerry op open riool twatter zien. Got called out by Pieter Omtzigt.

twitter.com/PieterOmtzigt/status/1250...

Graaf_van_Hogendorp | 16-04-20 | 15:35 | 6

Omtzigt doet het goed als parlementarier

van Oeffelen | 16-04-20 | 16:01

Als ik Twitter had zou ik Pieter Omtzigt 5 reeten geven.

Sinterbikske | 16-04-20 | 17:58

@van Oeffelen | 16-04-20 | 16:01: ik zou em graag willen als MP, maar als parlementerriër is ie onmisbaar.

Sinterbikske | 16-04-20 | 18:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Max Headroom's dagelijkse COVID Curves: i.imgur.com/UMpdqFI.jpg

We hebben aan het begin van de maand snel dalende trendlijnen en een dalende reproductiefactor gezien. Momenteel tekent zich echter een trendomkeer uit de ruis af: de lichtgroene lijn linksboven geeft aan dat de gemiddelde groeifactor weer rond de 1 ligt en met 0.016 per dag stijgt.

Midden boven zet ik vanaf nu de dagelijkse procentuele groei. De daling hierin is wat afgevlakt en bij de sterftecijfers is nu een stijging zichtbaar. Door de systematiek van het tellen zijn we gewend geraakt aan een wekelijkse piek in deze lijn. Deze week duurt de piek echter al 3 dagen: dat begint enigszins zorgwekkend te worden.

In het aantal positieve tests zien we mogelijk wel een voorzichtige downtrend aftekenen.

Max Headroom | 16-04-20 | 15:28 | 5

@Dr.Dude | 16-04-20 | 15:40: correctie, dagelijks meldingen zijn lager dan het moving average, precies andersom van wat ik zei. Dit duidt op een neergaande trend.

Dr.Dude | 16-04-20 | 15:41

@Dr.Dude | 16-04-20 | 15:41:

Ik gebruik momenteel de dagelijkse meldingen. Voor het doen van voorspellingen zijn die geschikter. Aanname is dat de rapportagespreiding niet veel varieert in de tijd. De fluctuaties in de telsystematiek middelen vanzelf uit, met de vele tientallen datapunten worden maar 3 parameters berekend (de asymptoot van de cumulatieve verdeling, de steilheid en de asymmetrie).

Max Headroom | 16-04-20 | 16:02

@Max Headroom | 16-04-20 | 16:02:
Dank voor uw antwoord. Ik zou graag uw grafiekjes eens zien met de naar datum gecorrigeerde data, geeft denk ik een iets positiever beeld. Op de lange termijn heeft u inderdaad gelijk qua uitmiddeling. Bedankt voor de grafieken en ga aub zo door!

Dr.Dude | 16-04-20 | 16:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat van Kooten-Arissen daar op het eind zegt is nepnieuws, ze stelt namelijk dat "Amerika de financiering van de WHO wil stopzetten, een levensgevaarlijk besluit". Dat is een mening, maar die wordt neergezet wordt als zijnde een feit. Waarom is het een levensgevaarlijk besluit dan? Dat zegt ze er namelijk niet bij, we moeten het maar van haar aannemen. Schijnbaar mag dit dus zomaar in de Kamer, zonder enig bewijs waarde-oordelen neerzetten als universele waarheden.

JackStick | 16-04-20 | 15:21 | 16

@Capt. Iglo | 16-04-20 | 15:52:
Nee zeker in het begin wilde ze China niet teveel in een kwaad daglicht zetten. Ook het WHO gokte erop dat het buiten China niet zo,n vaart zou lopen. Veel landen hebben de geruststellende woorden zeker in het begin van deze crisis van het WHO voor lief genomen.
Als het WHO gelijk de ernst van de situatie had ingeschat en direct het vliegverkeer bijvoorbeeld hadden afgeraden was de wereldwijde pandemie misschien wel voorkomen of afgeremd.

Leuk stukje youtu.be/c07MnRmJPcI

Ronnie | 16-04-20 | 17:09

@Capt. Iglo | 16-04-20 | 15:52: mondkapjes werkten ook niet, en nu hebben we een mondkapjes tekort voor personeel.. jaja
Reactief ipv proactief.
Gemakshalve ging de goegemeente ervan uit dat het wel over zou waaien.
Er was al genoeg bekend uit China en omstreken zoals dragers zonder symptomen en dat kinderen ook drager zijn maar zelden ziek worden.
Dat moest het RIVM hier nog "ontdekken"

boerk | 16-04-20 | 17:10

@Ronnie | 16-04-20 | 17:09: Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat ze in het begin nog niet zo heel goed wisten hoe het virus zich verspreidde. Was inmers een compleet nieuw virus. Hoe komt u erbij dat ze de boel expres hebben willen besodemieteren.

brownsugar | 16-04-20 | 17:32
▼ 13 antwoorden verborgen

Ook een oppositiekamerlid dat roept dat 'de lockdown zo snel mogelijk moet worden opgeheven'. Bizarre uitspraken. Gaat dus om een kamerlid die overduidelijk nog steeds niet snapt wat het reproductiegetal betekent.

stipjes | 16-04-20 | 15:21 | 1

Het is onzinnig om alle 17 miljoen Nederlanders nog weken/maanden thuis op te sluiten terwijl het overgrote deel daarvan met social distancing en beschermingsmiddelen stap voor stap weer aan de slag kan. De lockdown afbouwen is niet enkel voor de economie maar ook voor bijvoorbeeld de psychische gesteldheid van mensen en voorkomen dat mensen andere zorg mijden.

Als je in het noorden van Nederland woont waar vrijwel geen besmettingen zijn dan kan daar ander regionaal maatwerk toegepast worden dan in het zuiden van Nederland zodat mensen weer lokaal aan het werk en naar school kunnen en alle gevolgen, van zowel gezondheid als economie, beperkt worden.

GroetenVanUrk | 16-04-20 | 15:50

Om hoe laat worden de antwoorden bekend gemaakt? Half vier? Benieuwd hoeveel ik er goed heb.

Reaguurdeskundige | 16-04-20 | 15:19 | 1

De antwoorden zijn (in willekeurige volgorde): A. C. Zutphen. B. B. D. Antractiet. Ja, alles, alles kan een mens gelukkig maken. D. A. en tenslotte 24.

VP732 | 16-04-20 | 15:39

1000 euro van Azarkan, ik Denk dat hij mijn stem krijgt (Rutte onder druk zettend). Ik sta er van te kijken dat dit niet eerder is aangehaald door bv. Wilders.

NLgaatnaardeklote | 16-04-20 | 15:19

Kameraad Baudet :D

jip_86 | 16-04-20 | 15:18 | 2

Nou en? Francisco van Jole fanboy ...

Realist-1 | 16-04-20 | 15:26

Hij moet oppassen met dat soort grapjes, straks gaat Zembla ook nog achter hem aan.

GroetenVanUrk | 16-04-20 | 15:30

Tjerry begon wat zwakjes maar eindigde met de juiste vragen, alleen jammer dat hij waarschijnlijk weer op z'n Berbaars met een kluitje het riet in gestuurd wordt, de mensjes moeten niet van die lastige vraagjes stellen aan de beste, en grootste Staatsman sinds Willen van Oranje.

zwellevertje | 16-04-20 | 15:17 | 3

Idd Rutte "held" des vaderlands, als ik al die VVD kakkers van hieronder moet geloven.

Realist-1 | 16-04-20 | 15:19

'Tjerry' was wel weer te laat. Ongelofelijke eikel.

FRWolt | 16-04-20 | 15:26

Ik ga toch serieus denken dat Femke van Kooten echt maar 1 jurkje heeft. Alweer dat zwarte niemendalletje aan.

Stormageddon | 16-04-20 | 15:15 | 3

Overdag is zij politica, 's avonds...

Superior Bastard | 16-04-20 | 15:16

Mooie meid...

Realist-1 | 16-04-20 | 15:17

Wel slim dat ze dan voor zwart gekozen heeft.

Merkwaardeloos | 16-04-20 | 15:17

"Dan is nu het woord aan die halve heaumeau met zijn slappe onderkaak, de heer Bodé"

Superior Bastard | 16-04-20 | 15:12 | 9

In de Romantiek had je minder pandemieen, zoveel is zeker.

Kuifje-naar-Brussel | 16-04-20 | 16:15

Jij bent meer gecharmeerd van die D66 chocoprins

likdoorn | 16-04-20 | 17:58
▼ 6 antwoorden verborgen

We zijn toch over de piek?

Is dit nog nieuws? | 16-04-20 | 15:11 | 2

Klopt, nu druppelen de overleden personen uit verzorgingstehuizen één voor één binnen. IC bezetting en daadwerkelijke sterfgevallen per dag laten heel wat anders zien. Zo zijn er vandaag overleden personen toegevoegd die zijn overleden op 23 maart: export.highcharts.com/

Nohara | 16-04-20 | 15:20

Tja Baudet heil aan de multy en de dood aan de mkb , daar draait het op uit u bent een roepende in de woestijn

witchmaster | 16-04-20 | 15:10

Ik zit die kamerleden van de oppositiepartij te aanschouwen, een aantal ervan loopt nu te backstabben, sneren uit te delen, verwijten te maken aan Rutte terwijl we pas net in de crisis zitten. Misschien is het nu eens tijd om zij aan zij te staan in plaats van steken onder water uit te delen

stipjes | 16-04-20 | 15:10 | 4

Dan moet je het wel eens zijn over wat werkt. En terwijl de rest van Europa met mondkapjes rondloopt is er één klein landje dat zich blijft verzetten. Dus die oppositie zit er niet zo ver naast lijkt mij. Eerder Rutte en consorten.

Sinterbikske | 16-04-20 | 15:33

Ah.. stips is blijkbaar voor 1 partij politiek. Iets van muil houden, niet kritisch zijn op de coalitie want crisis.

Kwelbeller | 16-04-20 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ik krijg nu de indruk dat Azarkan pleit voor meer ruimte voor EEUWIG durende Islamitische begraafplekken.
Denkt zeker dat we hier plaats genoeg hebben...

Carmelita | 16-04-20 | 15:08 | 6

Misschien kunnen ze de leeggezogen aardgasbel in Groningen ermee volstorten? Iedereen blij.

Reaguurdeskundige | 16-04-20 | 15:23

Ik woon in Nuenen en daar ligt een van de drie begraafplaatsen in Nederland voor moslims. Ik wandel daar dagelijks langs en zie de laatste dagen bijna niets anders meer dan mensen die kuilen graven en zandhopen maken met een machine. De volgende dag worden de gegraven kuilen weer gevuld met een kist, waarna mensen de rest van het graf handmatig vullen met behulp van scheppen en de zandhoop naast het graf. In het tempo waarin het gaat is de begraafplaats snel vol denk ik.

harrievanzanten | 16-04-20 | 15:34

Schijnt dat er naast het graf van Bin Laden nog plaats genoeg is.

Sinterbikske | 16-04-20 | 15:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Begint die Azarkunt weer over z'n begraafplaatsen.
De religie van de dood.

kwark001 | 16-04-20 | 15:07 | 2

En over al die mensen in Marokko die zich opeens Nederlanders noemen.

De verwarde man | 16-04-20 | 15:14

@De verwarde man | 16-04-20 | 15:14: tot ze dood gaan, dan zijn ze weer Marokaan!

droeveling | 16-04-20 | 15:43

niks terug halen , laat maar zitten ze zijn er ook naar toe gegaan

witchmaster | 16-04-20 | 15:07 | 2

Half februari vertrokken, deden van de week spreken voor camera. Eikels

droeveling | 16-04-20 | 15:10

Fuck religie
Fuck religie

RickTheDick | 16-04-20 | 15:07

Ondertussen in Italië. Aardbeving in corona gebied. https://www.dailymail.co.uk/news/article-8225473/Northern-Italy-rattled-4-5-magnitude-earthquake.html

ecologiste | 16-04-20 | 15:01 | 4

Al die 5g straling, kan nooit goed gaan zie je wel *aluhoedje mode off

obzzcure | 16-04-20 | 15:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ruim half miljoen mensen (3 % tot nu toe) besmet (zie Sanquin bloedbank) daarvan 10.000 in ziekenhuis (minder dan 2 %), daarvan 4000 op IC (0.8 %) en de helft daarvan overlijd (0,4 %).
De mensen die in het ziekenhuis terecht komen zijn vaak al heel oud en/of ziek (de doelgroep griepinjectie).
Tsja, het enige wat je hiervan kunt zeggen is dat het een virus is die het gemunt heeft op de zeer kwetsbaren.
Als 60% besmet zouden worden in een keer zouden 200.000 mensen in het ziekenhuis terecht komen.
Daar zit de bottleneck!

ja-ja-nee-nee | 16-04-20 | 15:00 | 3

Niet meten is niet weten.
Die cijfers zijn bullshit.

kwark001 | 16-04-20 | 15:02

@kwark001 | 16-04-20 | 15:02:
Voor u misschien wel, geloof me er zijn mensen die wel rekenen kunnen en daarom verbanden kunnen leggen.

botbot | 16-04-20 | 15:10

opletten: de Here gaat spreken!

A.L.Lah | 16-04-20 | 14:59 | 3

via het medium van Staaij

Beefbus | 16-04-20 | 15:01

Ketter! De Christenunie spreekt namens de Here. De SGP spreek namens de HEERE.

Reaguurdeskundige | 16-04-20 | 15:02

De EU wil 1000 miljard uitgeven om de economie draaiende te houden. Bij 500 miljoen is dit 2000 pp. Dan komt alles weer goed.

zeeman73 | 16-04-20 | 14:59

Die Krol doet wederom het onmogelijke.... hij betast de onderkant van het bureautjes totaal.

RickTheDick | 16-04-20 | 14:59 | 3

Zie je niet dat hij handschoentjes aan heeft? Feather light.

Kuifje-naar-Brussel | 16-04-20 | 15:00

alleen Geert brengt wat spijkers slaat en is helaas de enig tot nu toe , deze regering heeft gewoon bloed aan de handen overal 3 maanden te laat mee ,maar geef el presidente roete maar extra 8 zetels (peiling) extra wat een dom volk zijn we geworden (uitzonderingen daar gelaten)

witchmaster | 16-04-20 | 14:58 | 1

"alleen Geert brengt wat spijkers slaat en is helaas de enig tot nu toe".
Mee eens.

demaup | 16-04-20 | 15:04

Heb het geprobeerd..... maar ik kan het niet meer aanhoren! Emoporn en loze praatjes.

Schietmijmaarlek | 16-04-20 | 14:58

Waarom krijgen die van Kooten en Haga eigenlijk spreektijd? Die vertegenwoordigen helemaal niemand.

Capt. Iglo | 16-04-20 | 14:56 | 4

Zal wel iets met democratie te maken hebben.

TheGreatMachine | 16-04-20 | 14:59

@TheGreatMachine | 16-04-20 | 14:59: je zetel roven heeft niks met democratie te maken. Die blonde heeft misschien nog wat voorkeurstemmen gehad omdat ze er leuk uitziet maar er heeft echt geen noemenswaardig aantal mensen op hun gestemd, is een aanname van mezelf zeg ik erbij.

Capt. Iglo | 16-04-20 | 15:02

Ik zie ze ook liever gaan dan komen Captain.

TheGreatMachine | 16-04-20 | 16:22
▼ 1 antwoord verborgen

Eucalipta dierenpoes maakt zich zorgen dat we terug gaan naar de vervuilende situatie van voor de crisis.

likdoorn | 16-04-20 | 14:56 | 1

Gelijk heeft ze

Capt. Iglo | 16-04-20 | 14:57

aha Henk leeft nog. 1 van de weinigen in zijn categorie

A.L.Lah | 16-04-20 | 14:55 | 1

En Kees vd Staaij begint zoals altijd met gevouwen handjes.

likdoorn | 16-04-20 | 15:00

Die Ouwehand heeft ook een paar flinke jetsers zeg.

Sinterbikske | 16-04-20 | 14:54 | 7

@Sinterbikske
Zou een kamerlid uitsluitend op intelligentie beoordelen en niet op uiterlijke kenmerken.

Kwelbeller | 16-04-20 | 14:59

@Kwelbeller | 16-04-20 | 14:59: doe ik ook niet. Ik meldde maar een klein stukje van mijn gedachten over haar. Moet ik hier gelijk een heel boek gaan schrijven of zo?

Sinterbikske | 16-04-20 | 15:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Opvallend: tot nu toe sterven er alleen maar mannen en vrouwen. Dat is wel goed nieuws voor de 700 andere dzjenders.

Poesmobiel | 16-04-20 | 14:53 | 1

En voornamelijk blanke oude bozemannen dus waar zit iedereen nou over te zeuren eigenlijk?

David000000007 | 16-04-20 | 14:55

Studies laten overigens zien dat intubatie en beademing onder druk, zoals nu wordt toegepast vaak meer schade doet dan goed. Een betere oplossing lijkt te zijn een BiPap apparaat of gewoon een zuurstofcanule in de neusgaten. Pas wanneer een patient acuut dreigt te sterven zou je intubatie moeten overwegen.

Bron:
www.statnews.com/2020/04/08/doctors-s...

Beste_Landgenoten | 16-04-20 | 14:48 | 3

Volgens mij is het probleem vooral dat bij ernstige ARDS canules in de neus niet voldoende soulaas kunnen bieden.

Binnenbaan | 16-04-20 | 14:51

En die buikligging schijnt ook niet alles te zijn.

David000000007 | 16-04-20 | 14:57

Canule in mijn broekje

Ragnar_Lodbrok | 16-04-20 | 22:58

Ah! Alles wat we nodig hebben!
Debat, bed en brood.

Timide_Aso | 16-04-20 | 14:47

Asher wil van een nu al loge bureaucratische overlegstructuur een nog veel loggere bureaucratische overlegstructuur maken. Echt vergaderen om het vergaderen.

normanius | 16-04-20 | 14:43 | 1

En werkgroepen. En commissies. En.. en... lalala... geld!

VP732 | 16-04-20 | 14:45

Wat een oppositie zeg... man man... wat zijn we kritisch op de coalitie.

Kwelbeller | 16-04-20 | 14:43 | 1

Oppositie heeft echt niets toe te voegen. Al maanden niet.

Vula | 16-04-20 | 14:45

Ik zou persoonlijk graag zien dat Mr. Pritt zich naast deze rake artikelen ook wijdt aan de iets diepere verhandelingen en zo mogelijk zelfs aan de close-reads. Zou het epistelniveau hier volgens mij danig opkrikken. En spijtig van de terrasterror.

Nick_Star | 16-04-20 | 14:43

Jezus man. Al die persoonlijke verhalen. Kan Arib dat niet gewoon verbieden. Al die lose cases man. Donder op. Ga eens op macro niveau sturen en doen... Irritant dit.

BBRDWR | 16-04-20 | 14:41 | 1

Dat is voor de facebook en twitter filmpjes. Staat over klein half uurtje online geknipt bij elke partij.
Al die praatjes is puur voor de stemmen en de achterban die straks weer juichend eronder kan zetten in de comments dat ze het er helemaal mee eens zijn.

General Dripple | 16-04-20 | 14:44
-weggejorist-
HoerieHarry | 16-04-20 | 14:40 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Nou, hup Max. Met lekker veel duiding alstublieft vandaag!

VP732 | 16-04-20 | 14:36

"Bill Gates is een echte expert; hij is al bezig met het bestrijden van virussen sinds op zijn minst Windows 95".

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-04-20 | 14:36 | 2

Windows Defender is redelijk recent pas gekomen meen ik.

Frau Merkel | 16-04-20 | 14:37

Toch kom ik liever in ademnood door Anna Koernikova dan door Corona. Maar dat terzijde.

BBRDWR | 16-04-20 | 14:42

Wat zijn ze weer lekker op tijd. Het FvD had al in januari een debat over dit onderwerp aangevraagd.

Mubbenschonster | 16-04-20 | 14:36 | 1

Maar FvD mocht zeker niet in de kaart gespeeld worden door de regeringspartijen door dit serieus te nemen. Het is een regelrechte schande en ik hoop dat de schuldigen met pek en veren (letterlijk) door Den Haag gejaagd worden. Dankzij GS heb ik een persoonlijk voorraadje voor mijn medewerkers kunnen aanschaffen en staan wij niet voor lul in deze kuttijd. Ik ben de berichtgeving op deze site heel erg dankbaar!

pibasso | 16-04-20 | 14:38

Nou Marijnissen is opeens lid van het roze leger.

tipo | 16-04-20 | 14:36 | 2

Dacht ff dat Barbie ons ging toespreken.

Merkwaardeloos | 16-04-20 | 14:38

Ik trek dat accentje en toontje slecht, maar ze ziet er niet slecht uit. Bijna ongepast...

BBRDWR | 16-04-20 | 14:38

Ondertussen bij de buren,

"De afgelopen 24 uur zijn in België de overlijdens van 417 coronapatiënten gemeld. 289 van hen zijn overleden in woonzorgcentra, 127 in ziekenhuizen"
www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/16/liveb...

AntonJansen | 16-04-20 | 14:35 | 3

Misschien tellen de Belgen wel alle corona-doden. Dan is het cijfer van vandaag minder dan in NL, waar slechts de helft wordt geteld.

tipo | 16-04-20 | 14:38

Correctie: er zijn 419 mensen overleden van wie een aantal mogelijk Corona had. Belgen tellen alles mee. Ze verwachten geld uit het EU hulpfonds en hoe hoger de getallen zijn hoe meer draagvlak voor de Brusselse staatsgreep.

Frau Merkel | 16-04-20 | 14:39

@tipo | 16-04-20 | 14:38:
De Belgen tellen alle overledenen in woonzorgcentra mee, Nederland niet.

Dommelsch | 16-04-20 | 14:51

Azarkan moest ook nog effe bedelen voor "religieuze groeperingen"

Heiner | 16-04-20 | 14:35 | 1

Ik Denk het ook .

kuus | 16-04-20 | 15:40

@Kuifje-naar-Brussel | 16-04-20 | 15:07: Tuurlijk. Maar we weten wel steeds meer. Je moet wel de balans bewaken. We weten wel meer niet, maar zitten ook niet steeds in een hoekje, bang voor het onbekende. Dus er is een balans. Die balans mag nu langzaam weer richting 'normaal'. We luisten nu alleen maar naar virologen die allerlei doemscenarios kennen. Cardiologen zien overal hartafwijkingen, psychiaters zien overal gestoorde idioten, brandweerlieden zien overal brandgevaar. Daarom moet je elkaar scherp houden. De regering luistert nu alleen maar naar virologen en andere angstscenarios. Feit is gewoon dat het opschalen naar 2500 IC bedden overdreven lijkt te zijn geweest en de prijs wordt betaald in verzorgingshuizen. Dit is misschien een vervelende conclusie, maar het is niet onwaar.

BBRDWR | 16-04-20 | 15:23

@Frau Merkel | 16-04-20 | 14:45: Ik denk het wel. Het zal alleen veel langer duren voordat Sweden op hetzelfde aantal besmettingen zit als Nederland.
Zweden is in stijgende lijn: www.statista.com/statistics/1102203/c...
Vergelijk met Nederland: www.statista.com/statistics/1107093/c...

Er is misschien geen officiële lockdown, maar er zijn wel degelijk maatregelen genomen in Sweden en dringende adviezen gegeven aan de bevolking: Geen groepen boven de 50 man. Geen bezoek aan verpleeghuizen. Niet onnodig reizen. Werk thuis als het kan. Universiteiten en voortgezet onderwijs zijn gesloten. En natuurlijk social distancing.
Het duurt alleen wat langer als het niet zo dichtbevolkt is als Nederland.
www.indexmundi.com/map/?v=21000&l...

Endoxa | 16-04-20 | 15:58

@Stormageddon | 16-04-20 | 15:04: Ik heb wat van Zweden gezien, maar niet veel. Er zullen inderdaad verschillende omstandigheden zijn.
Er is weinig over het virus bekend. In het begin werd het als gewone griep behandeld en dat werkte niet. Er zijn diverse andere behandelingsmethoden voorgesteld en die waren feitelijk even goed als wat gangbaar was. Niemand wist/weet hoe dit effectief te behandelen is, maar het protocol werd domweg gevolgd. De rol van het WHO is elders al aan bod gekomen.
China zal het niet als PR stunt gedaan hebben, maar spint er wel garen bij. Het veld vol met graafmachines was onzinnig. Zo maak je geen veld glad. De media heeft een grote hype gecreëerd en vlak daarop is iedereen heel opportunistisch op de kar gesprongen, zie gekke Guy en zijn engnekken. Er klopt teveel niet.

Frau Merkel | 16-04-20 | 16:45
▼ 14 antwoorden verborgen

Ik ben wel benieuwd naar de miljarden besparing op de gezondheidszorg de afgelopen en komende maanden.

Ik gok zomaar 20 miljard op het jaarlijks 100 miljard budget.

Polarisator | 16-04-20 | 14:33 | 1

En ze weten meteen wie die notoire ziekmelders zijn die geen zin hebben om naar/aan het werk te gaan. Die zijn ineens verdwenen bij de huisarts. Ook daar kan bespaard worden.

WillemWordtWakker | 16-04-20 | 14:38

Ja hoor...van DENK moeten de moskeeën geld, van D66 moeten arme landen geld. Ook in ons belang, zegt ie... Want tja... anders slaat het weer terug. Door Coronavluchtelingen enzo... . (Als de grenzen weer open gaan... die kunnen ook gewoon dicht blijven natuurlijk, maar dat had Robbie nog niet bedacht.)

Het wachten is op de eerste pleit dat de LHBTQIAWTFBBQ+ gemeenschap ook meer geld moet. Omdat die ook zwaarder getroffen worden dan de rest. Zoals elke intersectionele diversiteitsgroep disproportioneel zwaar getroffen wordt, elke groep ondervindt minsten 2x meer nadeel dan gemiddeld.

Stormageddon | 16-04-20 | 14:33 | 1

Zoals drs. H. Janmaat vroeger al riep, eigen volk eerst

pibasso | 16-04-20 | 14:42

Las net dat het F1 team van Mercedes een beademingsapparaat heeft ontwikkeld dat is goedgekeurd voor ziekenhuizen.
Ze gaan er 10.000 gratis leveren en maken er 1000 per dag (in Engeland).
Zo kan het ook.

HoerieHarry | 16-04-20 | 14:32 | 6

@Frau Merkel | 16-04-20 | 14:36:
Tsja, een IC-opname is niet niks. Dat blijkt alleen niet net, dat is al decennia lang bekend. Het alternatief is helaas dat je sowieso doodgaat.

citywok | 16-04-20 | 15:05

@Kapitein Sjaak Mus | 16-04-20 | 14:58: Der wááááánzin! Men verwacht, dat wij ener wetenschappelijker kunstelijker drek vaardig maken – en u staat daar te hampelen met politische fopperij.

SNAFU | 16-04-20 | 15:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vroeg me af waarom P. E. Heerma ook nog (Pieter) bij zijn naam krijgt en de rest het alleen maar met een letter moet doen. Toen las ik op wikipedia dat hij de zoon van oud-staatssecretaris en fractievoorzitter Enneüs Heerma is, en vroeg ik me af hoeveel dynastieën er eigenlijk in de Tweede Kamer en soortgelijke instituties zitten. Je hebt dus:
- de Heerma-dynastie
- de Marijnissen-dynastie
- de Donner-dynastie
- de Van Aartsen-dynastie
- de Grapperhaus-dynastie

Wie vult het lijstje aan?

Reaguurdeskundige | 16-04-20 | 14:31 | 4

De Kuzu-dynastie. Het zit te ingewikkeld om in een korte tegel uit te leggen, maar de meesten Denk-leden zijn familie van elkaar.

Balabanov | 16-04-20 | 14:36

Vroeger had je oude en jonge Willem Drees en Bas de Gaai Fortmann sr. en jr.

Heiner | 16-04-20 | 14:38

@Balabanov | 16-04-20 | 14:36: Het zijn allemaal broeders. Het gaat ook niet voor niets over "broedermoord" in die partij. De ene backstabber die de andere backstabber pakt. Normaal pakken ze alleen andersdenkenden.

Heiner | 16-04-20 | 14:40
▼ 1 antwoord verborgen

Wilders was weer een slap aftreksel van zichzelf. Is net als Trump bezig om zichzelf volledig af te branden op dit dossier. Gaat ze overduidelijk ver boven de pet, nu de menselijke factor een grote rol speelt.

Superior Bastard | 16-04-20 | 14:30 | 5

Nou inderdaad. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om te vragen waarom er een miljoenen mondkapjes verkocht zijn nadat bekend was dat we in een pandemie zitten en er hier een ernstig tekort is. Ze zouden hem moeten opsluiten voor zoveel brutaliteit tegen De Regeering.

Reaguurdeskundige | 16-04-20 | 14:41

Wilders heeft groot gelijk dat hij blijft wijzen op de foutieve voorspellingen van het RIVM, mogen zelfs blunders worden genoemd. En over het vrachtvliegtuig dat nog op 10 februari volgeladen met beschermingsmateriaal en mondkapjes vanaf Schiphol naar China vertrok stelde hij ook een terecht vraag. Wat is daar mis mee?

Paramaribo | 16-04-20 | 14:47

"De menselijke factor" .. zucht

Beefbus | 16-04-20 | 14:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Tis dat ik wat tijd over heb om te kijken maar het lijken godverdomme wel een stel dominees kom is met wat constructiefs. Wil bijna zeggen stelletje uitvreters.

pajans | 16-04-20 | 14:30

Even horen of Yasser nog een verpleegkundige heeft gesproken.

Kwelbeller | 16-04-20 | 14:28 | 1

Hee meisje!!

Frau Merkel | 16-04-20 | 14:37

hoe kan iemand met een beetje verstand nou op zo'n Jetten stemmen?
die gast zou ik niet eens mn frituurzaak laten runnen (als ik die al had).
en nu komt Jasser - nog een stukkie erger.

MaximusAurelius | 16-04-20 | 14:27 | 4

Eerlijk gezegd, ik zat met een half oor te luisteren en ik dacht dat het Jette was die sprak, maar het was dus al Klaver. Kun je nagaan hoe weinig verschil er qua politieke richting tussen die 2 zit.

Graaisnaaiert | 16-04-20 | 14:59

Als ik zo eens om me heen kijk en luister stemmen demense vooral op D66, GL en PvdA..... en een sporadische durfal, social outcast gaat voor PVV/FVD. Ik heb de hoop wat dat betreft al lang geleden opgegeven.

Slipsnifter | 16-04-20 | 15:10
▼ 1 antwoord verborgen

Die RJ van D66 leeft in een bubbel lijkt het, ga eens eerst een normale baan doen voordat je in de kamer komt

stipjes | 16-04-20 | 14:27

Begin het debat met; heeft er iemand een constructieve bijdrage aan een eventuele oplossing, heeft er iemand überhaupt een goed idee?

Of gaan we weer urenlang elkaar vilein af lopen zeiken, "schandalig" roepen, klagen over gebrek aan alles inclusief daadkracht, proberen er een politiek slaatje uit te slaan en dan allemaal weer naar huis zonder ook maar één stapje verder te zijn gekomen.

Indien dat laatste de bedoeling is; verspil geen tijd en energie, blijf lekker thuis en verzin eerst iets waar we wat aan hebben.

Macroglossum | 16-04-20 | 14:25

Gaat het al over sancties tegen China?

omanders | 16-04-20 | 14:25 | 2

Nee, het gaat over hoe Jesse de tijd beleeft.

tipo | 16-04-20 | 14:28

@tipo | 16-04-20 | 14:28: Hahahaha. LOL. Ik volg het niet maar ik weet dat je gewoon gelijk hebt.

omanders | 16-04-20 | 14:42

Kan dat slappe geouwehoer niet meer aanhoren.

Pluisbaard | 16-04-20 | 14:25 | 2

LOL... ik word er ook schijtziek van....

Slipsnifter | 16-04-20 | 14:25

Niet best.
Het gaat weer over Trump en ontwikkelingslanden.

HoerieHarry | 16-04-20 | 14:26

Jettens 4 mei gedicht. Stilte.

TedAnusprik | 16-04-20 | 14:24

Jetten met een herdenkings speech. Teiltje zoeken.

SNAFU | 16-04-20 | 14:24

En toch he, ondanks dat gejammer om mondkapjes, doet ons land het prima in vergelijking met paniekland Belgie, waar ze iedereen opsluiten voor niks. Maar ach, je moet dat volk een beetje in toom houden met zelfgenaaide mondkapjes en alles. Regeltjes meneer, daar worden we rustig van, als angstig volkje. Helemaal als je PVV stemt, dan ben je toch al bang voor alles dus dan helpt een mondkapje extra.

Beste_Landgenoten | 16-04-20 | 14:24 | 1

Heeft de NOS gister nog een artikel aangewijd.

Dauthi | 16-04-20 | 14:35

Het is precies zoals Geert zegt. Het RIVM en Rutte willen de mondkapjes niet adviseren, omdat we zo gewoon niet hebben en ook niet voldoende kunnen krijg en voor alle inwoners. Daar mankeert het bij Markie al 10 jaar aan. Geen fouten willen toegeven om op het pluche te kunnen blijven.

Vanbonkenaayen | 16-04-20 | 14:23 | 16

@Papa Jones | 16-04-20 | 14:26:
Wilders gedoogde op een omlijnd aantal punten. Met die Kunduzmissie bijvoorbeeld, zei hij nee. Toen nam een aantal andere partijen hun 'verantwoordelijkheid'.
Het stomste van het domste bleek achteraf.

toetssteen | 16-04-20 | 15:04

@FGAINA | 16-04-20 | 14:36: waarom doen agenten eigenlijk een kogelvrij vest aan? Een kogel door hun hoofd en ze zijn weg. Ziet u nu hoe simpel u bent?

Normpje | 16-04-20 | 15:13

@Normpje hele domme vergelijking, maar dat geeft verder niet. Los daarvan, doe vooral een mondkapje om, niets weerhoudt je en al helemaal een advies van Rutte/RIVM draagt bijzonder weinig bij.

FGAINA | 16-04-20 | 15:25
▼ 13 antwoorden verborgen

Hé een spreekbeurt van Robo. Kippenvel momentje.

Kwelbeller | 16-04-20 | 14:23

Die zeikstraal van een Jetten trek ik echt niet.

normanius | 16-04-20 | 14:23 | 3

Hij begint over stilte, meteen het geluid op mute.

GroetenVanUrk | 16-04-20 | 14:24

Oh gottegot. De moskeeën ruiken ook geld. Die willen ook een graai in de noodkassa.

Stormageddon | 16-04-20 | 14:22 | 1

Ik kijk met grote interesse uit naar de 'intelligente lockdown' maatregelen tijdens de aankomende ramadan cq suikerfeest.

We kunnen natuurlijk ook gewoon dan de intelligente 'maatregelen' versoepelen... draagt ten slotte dan weer bij aan de groepsimmuminiteit ... MOEHAHAHAHAHAHA!

litebyte | 16-04-20 | 14:26

DebATJE voor de sfeer.

priks | 16-04-20 | 14:21

In Spanje wordt medisch personeel belaagd op hun woonadres door buren die bang zijn om te worden geïnfecteerd door SARS-Co-2 door hun aanwezigheid. english.elpais.com/society/2020-04-16...

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-04-20 | 14:20 | 3

Zieke geesten.

Peter_la_Selie | 16-04-20 | 14:23

Spaans 'temperament'.

Pluisbaard | 16-04-20 | 14:26

tegen domheid valt niet te vechten.

pibasso | 16-04-20 | 14:44

Ik wist niet dat er een vliegtuig met mondkapjes naar China is gestuurd.
Is achteraf niet al te slim geweest.

HoerieHarry | 16-04-20 | 14:19 | 4

Die actie zou bijna in Rutte’s hele grote doofpot zijn verdwenen. Bijna...

Ommezwaai | 16-04-20 | 14:31

Ja we kopen ze nu terug voor 10x de prijs ...

vlotterik | 16-04-20 | 14:54
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom staat die punt daar in het getal met positief geteste personen? Om het te laten meevallen?

Rudy Mentaie | 16-04-20 | 14:19 | 1

Snap het ook niet helemaal. Denk dat die punt een positie naar rechts moet.

Zijn gelukkig helemaal geen belangrijke cijfers.

JWZ_JMK | 16-04-20 | 14:47

nos.nl : "Het RIVM meldt dat nog eens 181 coronapatiënten zijn overleden, dat zijn er iets minder dan de 189 die gisteren gemeld werden. Ook het aantal ziekenhuisopnames is licht gedaald, gisteren waren dat er 188 en vandaag 182."
Prachtig, dat totale dedain voor statistische modellen, getallen met die van gisteren gaan vergelijken. Morgen weer totale paniek, zaterdag weer optimisme etc.

skoftig | 16-04-20 | 14:17 | 7

De stagaires bij de NOS begrijpen er werkelijk niets van. Te veel moeite om gewoon de grafieken van RIVM over te nemen.

Vula | 16-04-20 | 14:26

@Spring Bruissteen | 16-04-20 | 14:25:
Geloofwaardige conclusies zijn effectief.
De RIVM zit nog altijd in de sus-modus en is totaal ongeloofwaardig wat mij betreft.

Papa Jones | 16-04-20 | 14:30

@Papa Jones | 16-04-20 | 14:30:
Mee eens, hoewel het het RIVM is.
Neemt niet weg dat paniek nooit tot oplossingen leidt.

Spring Bruissteen | 16-04-20 | 14:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Mondkapjes... Ze zijn er gewoon niet en dat is de reden dat kabinet en RIVM ze niet nodig vinden omdat ze niet helpen. Waar men aan voorbij gaat is dat elke vorm van mond- en neusbescherming de uitstoot van virusdeeltjes verkleind of bij doordat deze (deels) in het masker blijft, of bij een goed masker vrijwel alle virusdeeltjes tegenhoudt. Met name gaat het nit van mondkapjes op voor mensen die besmet zijn, het niet weten, en asymptomisch zijn. Want, in tegenstelling wat het RIVM altijd gecommuniceerd heeft, kun je mensen besmetten als je het virus draagt maar geen klachten hebt. Dat is ook de reden waarom (alle) andere landen kiezen voor mondkapjes. We worden gewoon met een kluitje het riet in gestuurd en de MSM nemen het klakkeloos over.

Jarretank | 16-04-20 | 14:17 | 2

Onzin.. Heb het al heel vaak gezegd hier ten panele. Duitsland heeft voldoende voorraad, maar Nederland wil voor een dubbeltje op de eerste rang plaatsnemen. Kosten een beetje meer, maar dat hebben ze in Den Haag gewoonweg niet over voor zorgmedewerkers.

Ommezwaai | 16-04-20 | 14:29

Als die gehaktballetjes dat nu eens gewoon toegeven wat jij omschrijft maar ook iedereen weet. Mensen hebben daar echt wel begrip voor ondanks hoe dat tekort tot stand is gekomen. Nu maken die gasten zoals van Dissel, onder druk van Rutte, maar Rutte zelf dus ook zich ronduit belachelijk.

NLgaatnaardeklote | 16-04-20 | 14:33

Omdat onze regering geen maatregelen heeft genomen. Blijft het cijfer nog doorgroeien omdat er in verpleegtehuizen nog teveel mensen besmet kunnen worden.

azijnseikerT | 16-04-20 | 14:16 | 1

- Geen verplichte maskers op openbare drukke locaties
- Geen aangepaste werktijden voor winkelpersoneel (bijv. vakkenvullers)
- Onvoldoende beschermingsmiddelen

Wedden overigens dat de overheid de maatregelen gaat versoepelen voor de a.s. ramadan//suikerfeeest.

litebyte | 16-04-20 | 14:23

Oh nee! Niet de theedoek! Dat ding stinkt, maakt niet uit hoeveel ik hem was.

Met_baard | 16-04-20 | 14:16 | 6

@Met_baard | 16-04-20 | 14:23: Een microvezel theedoek? Wat is dat voor idioterie? Waarom niet gewoon van katoen?

Lupuslupus | 16-04-20 | 14:34

@Lupuslupus | 16-04-20 | 14:34: Oh, die heb ik ook. Hele oude. Maar deze waren in de aanbieding bij de Aldi, dus waarom niet? Slurpt het water tenminste op, ipv dat het heen en weer geveegd wordt.

Met_baard | 16-04-20 | 15:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Help. Ik heb geen hogedrukreiniger.

Polarisator | 16-04-20 | 14:14

Beste preventieve bescherming is chlorix dikke bleek in je toiletten, wastafels en de spoelbakken van de keuken. Als je dat doet adem dan ook wat chloor dampen in zodat het virus in je luchtwegen ook dood gaat. Chlorix is een door het CDC geadviseerd desinfectie middel om covid-19 te killen.

rmstock | 16-04-20 | 14:14 | 1

Ik gebruik het als shampoo. Het bleek ook een goede vervanger van tandpasta, na een week goed poetsen waren alle tanden opgelost.

Frau Merkel | 16-04-20 | 14:33

Hahaha Stephen King aan het woord!

deAmbtenaar | 16-04-20 | 14:14

In theorie zitten we in de afvlakkingsfase. In de praktijk nog niet. Maar het schuurt er tegenaan....

Pedronegro | 16-04-20 | 14:12 | 2

Ik vermoed dat Rutte ergens tegenaan schuurt.. Wat of wie het is laat ik maar in het midden...

Ommezwaai | 16-04-20 | 14:26

Deze corona cijfers kloppen voor geen meter. Super veel overledenen van de afgelopen weken zijn onterecht niet als coronadoden geregistreerd. Er wordt kortweg veel te weinig getest om definitief te kunnen stellen of iemand wel of niet aan corona is gestorven. Zie de corona sterfte aantallen in België, deze liggen vele malen hoger omdat daar wel juist wordt getest in tegenstelling tot hier. De 'lage aantallen' in NL verbloemen de realiteit. MAND.

luukeeeeeert | 16-04-20 | 14:09 | 8

@Polarisator | 16-04-20 | 14:16: In België tellen ze alles met koorts of een hoest als Corona patiënt/slachtoffer. Ook zonder testen. Precies het omgedraaide van wat er in NL gebeurt.

HornoxNL | 16-04-20 | 14:21

@trottle | 16-04-20 | 14:17:

De WHO moest weer even weten wie de baas is. En dat ze uiteindelijk een overbodige club zijn die naar gelang de wensen van de baas (Trump) moeten dansen. Die centjes krijgen ze heus wel, ze zijn immers instrumentje van Amerika. Ik vond het wel humor van Trump om die deugers even op hun plaats te zetten.

Polarisator | 16-04-20 | 14:28

@trottle | 16-04-20 | 14:17:
Of die (Derde Wereld-)landen nou wel of niet gratis corona-geld ontvangen: In de eerste plaats krijgen ze al bakken met geld (al meer dan een halve eeuw) en op de tweede plaats: sjoemelen met cijfers doen ze sowieso toch al. En dan heb ik het niet alleen over corona-cijfers.

Peter Emile | 16-04-20 | 15:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Remt een bivakmuts ook virussen?

Miezerig | 16-04-20 | 14:08 | 5

Alleen als je hem achterstevoren aantrekt.

Binnenbaan | 16-04-20 | 14:22

Dat vraagt u vast en zeker voor een vriend?

Ommezwaai | 16-04-20 | 14:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Onder de 200: keurig, omdat er ook nog wat overledenen uit het weekend zijn meegeteld. Morgen weer het normale cijfer.

Kuifje-naar-Brussel | 16-04-20 | 14:08 | 9

Omdat het aantal overledenen, toegeschreven aan covid19, afhangt van het aantal geteste personen, is er juist een kans dat het sterftegetal gaat stijgen. Hoewel gisteren duidelijk werd dat in theorie er weliswaar meer testen gedaan zouden kunnen worden maar dat in de praktijk dat nog niet mogelijk is omdat aan enkele essentiële randvoorwaarden niet voldaan wordt.

Pardoes | 16-04-20 | 14:25

@MaximusAurelius | 16-04-20 | 14:19: Zweden probeert het. Misschien lukt het ze. Met minder economische schade dan de landen die compleet op slot zitten.

Kuifje-naar-Brussel | 16-04-20 | 15:11

@Kuifje-naar-Brussel | 16-04-20 | 15:11: Maar die Zweden luisteren over het algemeen vrij goed naar hun overheid en daarnaast hebben zij ook een minder dichtbevolkt land. Maar goed deze opmerkingen zijn tegen de spreekwoordelijke muur gericht.

maSs | 16-04-20 | 16:54
▼ 6 antwoorden verborgen

Geert kent dat onderzoek wel. Goed bezig!

tipo | 16-04-20 | 14:09

Wetenschappelijk onderzoek in USA. Heb je de funders ook gechecked? Grote kans dat dat de fabrikanten van mondkapjes zijn.

ruudvangeelen | 16-04-20 | 14:11

Wat is er aan de hand met het geluid ?

rmstock | 16-04-20 | 14:07 | 1

komop wat denk je nou?

ruudvangeelen | 16-04-20 | 14:11

No. 14 op de lijst met sprekers is F.M. Van Kooten - Arissen, mocht ik nog van nick veranderen dan doop ik mij tot FF Van Klooten - Anussen.
Voor de rest veel sterkte, er komt door deze kamervergaderingen geen enkel mondkapje bij, de thuiszorg brengt nu als Magere Hein het virus bij de mensen thuis.

Analia von Solmsch | 16-04-20 | 14:07 | 4

Subtiel als altijd, die Analia.

Kuifje-naar-Brussel | 16-04-20 | 14:09

Ook aan uw huidige nick te zien bent u anaal gefixeerd. Te vroeg zindelijk gemaakt?

oldandwise | 16-04-20 | 14:09
▼ 1 antwoord verborgen

Dijkhof geeft al een ruim voorschot op het terugkrabbelen over mondkapjes voor het volk.

Endoxa | 16-04-20 | 14:07

Positief geteste personen +1.061
Ziekenhuisopnames +182
Overleden personen +181

AntonJansen | 16-04-20 | 14:07 | 1

Spuit 11

ruudvangeelen | 16-04-20 | 14:12

Ja, nu zijn we collectief te dom. Mondkapjes heet nu nog 'schijnveiligheid'. Is allemaal maar gevaarlijk 'want bij niet juist gebruik...'
We moeten allemaal aan de app, maar men acht ons niet in staat om een instructiefilmpje op Youtube te bekijken en te begrijpen.

Als er straks voldoende kapjes zijn, dan zijn we weer "Nederland Kennisland", en komen er weer geluiden over het grote aantal 'hoogopgeleide' inwoners.

Wering | 16-04-20 | 14:05 | 1

Inderdaad ... onszelf op de borst kloppen ( via de gutmensch media) zijn we erg goed in .. en we zijn zoooooo rijk ... maar intussen vgl bij Deutschland een derde wereld land qua gezondheidszorg. Bedankt pinokkio!

daytripper | 16-04-20 | 14:10

van Vitens mogen we onze handen niet meer wassen! zie NOS

Mehmet_Pamuk | 16-04-20 | 14:05 | 2

Doe jij dat met een hogedrukspuit dan?

normanius | 16-04-20 | 14:07

Beter elke dag je handen een paar keer per dag onder de kraan wassen, dan één keer per maand met de hogedrukspuit Mehmet.

Papa Jones | 16-04-20 | 14:08

“The website encountered an unexpected error. Please try again later.”
De website van het RIVM is dood. Da’s het eerste positieve overlijden sinds februari.

Stormageddon | 16-04-20 | 14:05

Wat is er aan de hand met het beeld en geluid? Heeft iemand een zendmast in de fik gezet of begint het aluminium van mijn hoedje te slijten?

OverdaanDerOnderheid | 16-04-20 | 14:04 | 2

Microfoons kunnen niet tegen vochtige doekjes.

Spruit-Elf | 16-04-20 | 14:06

Ziggo 502. Geen probleem.

Stormageddon | 16-04-20 | 14:06

Dat lukt maar een eind raak. Iedere week weer hetzelfde verhaaltje.
Vreemd dat een corona debat kijken ontbreekt in het lijstje van mosterd.

Moeki de Meeuw | 16-04-20 | 14:04

@ruudvangeelen | 16-04-20 | 14:13: Het begint met bewijzen dat de wet market origine theorie volledig uit de duim gezogen is. Volgens mij lukt dat heel aardig. Dan een tijdlijntje erbij en ontstaat er plots een heel ander beeld. Ga er trouwens maar van uit dat de westerse inlichtingendiensten prima van de hoed en de rand weten en behoorlijk pissed off zijn.

Binnenbaan | 16-04-20 | 14:33

@Papa Jones | 16-04-20 | 14:09: geen idee wat de waarheid is, ik denk ook niet dat we er ooit echt achter gaan komen.

Moonwarrior | 16-04-20 | 14:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Biertje doen met maten > bedrijf aan de gang houden...

populistischekutbrabander

wood_zor | 16-04-20 | 14:04

En langzaam manoeuvreren ze richting mondkapjes.

frank123 | 16-04-20 | 14:04

181. Best veel weer.

keestelpro | 16-04-20 | 14:04 | 2

en positief getest ook, Paasweekend effect

ruudvangeelen | 16-04-20 | 14:05

België vandaag boven de 400. En dan tellen ze nog niet eens de Vlaamse verzorgingshuizen mee.

Kuifje-naar-Brussel | 16-04-20 | 14:06

Is het geluid bij jullie ook zo kudt?

citywok | 16-04-20 | 14:03 | 11
▼ 8 antwoorden verborgen

@Jaap doe ff sudo reboot now

ruudvangeelen | 16-04-20 | 14:03 | 1

systemctl restart httpd.service
is een stuk sneller.

checkjefeiten | 16-04-20 | 19:04

geenstijl micros :)

MaximusAurelius | 16-04-20 | 14:03

Ik neem aan dat er politieke koppen gaan rollen vanwege de slachtpartijen in zorg en verpleeg instellingen?

ruudvangeelen | 16-04-20 | 14:02 | 1

Die schuiven de schuld door aan Obama of de who.

Itastijl | 16-04-20 | 14:13

De RIVM heeft inmiddels doorgekregen van de regering wat ze straks moeten zeggen om de regering te adviseren. Alles gericht op geen gezichtsverlies. Want wat een pleefiguur slaat Rutte. Gewoon alles verkeerd gedaan wat ze maar konden. Maar wel allemaal in koor dat Rutte het zo goed doet. Omdat hij echt als staatsman acteert.

azijnseikerT | 16-04-20 | 14:02 | 8

@Apollo | 16-04-20 | 15:11: Je kan niet eeuwig in een lockdown en uiteindelijk krijgt toch iedereen het virus. Tot nu toe voldoende IC-capaciteit, ondanks de horor-voorspellingen van Feynman. Het gaat volgens mij heel aardig in Nederland en van de eventuele fouten gaan ze in de toekomst zeker leren.

Kuifje-naar-Brussel | 16-04-20 | 15:14

@Kuifje-naar-Brussel | 16-04-20 | 15:14: Ik heb het niet over een eeuwige lockdown. Kuifje, je kan toch best toegeven dat het kabinet en RIVM te lang gewacht hebben met actie ondernemen? Zoals het aanvragen/zelf produceren van mondkapjes en testen (ik schreef eerst vaccins maar bedoelde testen). Verder hoop ik dat je gelijk gaat krijgen. Ik ga de hond uitlaten :)

Apollo | 16-04-20 | 15:21

@Kuifje-naar-Brussel | 16-04-20 | 15:14: Nadat zo'n beetje iedere zorgmedewerker op iedere bejaarde heeft ingepraat dat thuis sterven veel fijner is dan in eenzaamheid kreperen totdat zij niet meer naar een IC willen of durven. Dat is geen horror-scenario maar de harde werkelijkheid. Overigens kan een ieder die dat wil nu reeds leren van de gemaakte fouten, maar professionele wegkijkers als u hebben het dus nog steeds over "eventuele fouten" en schuiven de verantwoordelijkheid daarvoor door naar de toekomst. Wat doen we het toch goed in Nederland!

OverdaanDerOnderheid | 16-04-20 | 15:34
▼ 5 antwoorden verborgen

als eerste zouden ze 14 en 15 uit de kamer moeten trappen.
absurd natuurlijk dat die mensen op persoonlijke titel daar zitten.

MaximusAurelius | 16-04-20 | 14:02 | 1

Negen van de tien zitten daar op persoonlijke titel te wachten totdat er een betere job voorbij komt.

Ommezwaai | 16-04-20 | 14:42

In ieder geval 0 doden volgens RIVM maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat hun servert reaukt

skoftig | 16-04-20 | 14:01 | 1

The website encountered an unexpected error. Please try again later.

ruudvangeelen | 16-04-20 | 14:02

In Zweden hebben ze een relaxte lockdown. Werkt redelijk maar wel meer doden dan in omliggende landen die strenger zijn. Een bekende viroloog zegt daarover in Het Parool dat dit slechts betekent dat Noorwegen en Finland die doden later krijgen, als er in het najaar een tweede golf uitrolt. Maar dan wel tegen een grotere economische schade.

Kuifje-naar-Brussel | 16-04-20 | 14:01 | 8

Daarom doet nederland het best verstandig met de losse lock down, langzaam aan besmet je iedereen. op zo'n manier dat de zorg het kan bijbenen. Op Curacao hebben ze geen Corona en toch eenvolledig lockdown. En de regering daar slaat zichzelf op de borst dat er geen verspreiding is. Dat wordt grappig zometeen als het eerste toeristen vliegtuig weer landt. Kun je met zijn allen nog een keertje.

HA BIER!1! | 16-04-20 | 14:38

Zweden doet in de lijn hetzelfde als wij. 50% werkt thuis, ov-gebruik 70% minder. Genoeg scholen die op eigen beweging - tegen advies regering - dicht zijn gegaan. Dat de horeca daar open blijft betekent niet dat de terrassen vol zitten. De Zweedse regering mag dan gek zijn, de zweden zelf kunnen ook nog een beetje nadenken.

Binnenbaan | 16-04-20 | 14:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Ach kijk aan Klaas Dijkhoff doet ook zijn zegje. Die kl**tzak moet zich diep schamen dat hij gewoon nog effe ging carnavallen / verspreiden.

AntonJansen | 16-04-20 | 14:01 | 6

Achteraf makkelijk praten, maar toen was Covid-19 nog geen issue in NL

WillemWordtWakker | 16-04-20 | 14:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Lekker. Kunnen we weer een uurtje van een stel toneelspelers genieten die hun onkunde proberen te verhullen achter gevijnsde emoties en medeleven. Al die emoties zijn natuurlijk ook een beetje oplossingen. Jatoch?

wood_zor | 16-04-20 | 14:00 | 1

Geert legde dat mooi uit.
Onkunde en onwil regeert ons.

Normpje | 16-04-20 | 15:48

Oh oh oh wat hebben ze het toch moeilijk. Veel woorden maar weinig daden, en dat voor een heel mooi salaris?

Zeebonkus | 16-04-20 | 14:00 | 2

Zo lopen er in mijn directe omgeving heel wat rond. Gemeente, rechtbank en andere overheidsdienaren zitten thuis compleet niets te doen. Veelal is het onmogelijk om thuis te werken. Deze mensen wellicht inzetten voor "gepast werk" is vast teveel gevraagd?

Ommezwaai | 16-04-20 | 14:04

@Ommezwaai | 16-04-20 | 14:04: "rechtbank", is onzin natuurlijk. Zijn genoeg mensen daar gewoon aan het werk. Men voert zittingen via Skype etc. Niet zomaar roepen. Dat het vertraging oploopt is uiteraard logisch.

maSs | 16-04-20 | 16:04

@HA BIER!1! | 16-04-20 | 14:32: Zeer veel sterfgevallen worden nu weggeboekt onder corona maar dat hoeft niet zo te zijn. Een Parkinson patient overlijd vaak aan een verslikpneumonie. Worden die nu ook weggeboekt onder de noemer corona?

Makemyday! | 16-04-20 | 15:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Over de gehele wereld schijnen mondkapjes te werken. Behalve in Nederland...
Hoofd "inkoop-mondkapjes" zit zeker ook in diepe quarantaine?

Ommezwaai | 16-04-20 | 13:58 | 10

@Binnenbaan | 16-04-20 | 14:45: Ik kan me voorstellen dat je artsen en verpleegkundigen mondkapjes en andere bescherming geeft, want die moeten niet uitvallen of andere zieke mensen besmetten. Maar de gewone burger.... Mwah...

Kuifje-naar-Brussel | 16-04-20 | 15:17

Dat komt door de stikstof, dat die mondkapjes hier in Nederland niet werken voor de gewone burgers. Maar, als de gewone burgers voortaan overdag 50km/u (ipv 100km/u) gaan rijden dan werkt het wel.

kweethetooknietbeter | 16-04-20 | 16:50
▼ 7 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken