Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vanaf vandaag: De Anderhalve Meter Politie

Samenscholen VERBOTEN

Social

Elektrische Renaultjes met 360 camera's. Rotterdam heeft ze. Rijden ook al in andere steden rond, maar dat was om geparkeerde auto's te scannen, of illegaal gestort huisvuil danwel gewoon gluren naar de buren. Ondertussen zijn ze in Eindhoven al heel ver met de digitale anderhalvemeterpolitie, een soort van algoritme dat komende week wordt losgelaten op zo'n beetje alle camera's die er in Nederland hangen. Zodra u op een kluitje gaat staan, gaat er een alarm af, en komt er een rood driehoekje op u af - dat is dan 390 eurootjes, mevrouwtje! In de eerste week van mei wordt u vervolgens verplicht gechipt, en in week 2 is uw pensioen + spaartegoed overgemaakt naar Knoflokië. Prettige dag verder!

ALARM!

busted

© ViNotion

Reaguursels

Inloggen

Het wordt hier wel steeds meer China aan het worden. En wat zijn ze trots hé op hun big brother handgaving. Die app komt er bij niet op. Nooit niet.

Piraatbas | 12-04-20 | 08:56

Voor het eerst kijk ik reikhalzend uit naar het moment dat de usual suspects zo'n autootje op z'n kant plaatsen. *plop*

Gezonde_Roker | 11-04-20 | 22:17

Van velsen bij de politie?

abeltasman | 11-04-20 | 19:02 | 1

Die heeft Corona, ligt al drie dagen in de couveuze (aldus de vele appjes die ik hierover ontving)

Ad Hominem Tu Quoque | 11-04-20 | 19:59

Hou je gewoon aan de afspraken, dan is er niks aan de hand. Maak je niet zo druk om niks, het is lekker weer.

Turambar | 11-04-20 | 17:04 | 2

Het gaat om gedragsbeinvloeding om een totaal overdreven reaktie op een virus.. Nog ff en je mag helemaal niks meer in dit land.

MooseNL | 11-04-20 | 19:17

Afspraken zijn wederzijds... al dat slappe “we” gelul...

Ad Hominem Tu Quoque | 11-04-20 | 20:00

God wat zullen de coronapaniekzaaiertjes zoals 'zwarte dag' gelukkig zijn. Eindelijk alles naar de kloten, geldpersen die aan staan, bevolking opgesloten thuis met buiten afstandsgestapo, inclusief NSB-ers om elkaar aan te kunnen geven enzovoort.

Wat een droomwereld. De Paniekzaaiers smullen. Ze dromen er nu al van in hun bunker te kunnen plaatsnemen, met hun 3000 rollen toiletpapier, en zich aan zichzelf te vergrijpen op zoveeel buitengesloten ellende.

In het kader van de maatregelen.. het probleem is natuurlijk: hoe identificeer je iemand. Bluetooth op je app kan falen, apps kan mee gerommeld worden, enzovoort.

Ik stel voor dat we bij iedereen een streepjes- of QR code op het voorhoofd printen, whatever works best. Dan kunnen deze politieautos onbemand rondrijden en scannen, en zoda er drie barcodes dichter dan 3m bij elkaar staan, automatisch de credits afchrijven.

Kattenkwaad wordt nu ook iets anders. Kattenkwaad is nu met een stift een streepje bij je barcode zetten en dan met 2 man op straat gaan lopen steeds net lang genoeg bij een derde gaan staan, zodat die derde een bekeuring krijgt.

Heerlijk. Ga door mensen. Meer paniek om een griepje! Meer! MEer!

OmNietPresent | 11-04-20 | 17:04

De Corona Gestapo loert op het uitdelen van boetes. Gemotoriseerde rijden rond in wandelgebieden om uw geld afhandig te maken. Geld dat verdwijnt naar Zuid Europa.

Vrijhetzelaar | 11-04-20 | 16:33

Flauwekul.

Bijna Speld-waardig dit.

Disabeltje | 11-04-20 | 16:31

Burgemeester zal toch een besluit moeten publiceren waar en hoe hij dat Camera toezicht gaat uitoefenen, en niet even een flauw krantenartikeltje eruit gooien. Tevens in welk gebied binnen zijn Gemeente het geldt. Aangezien de GemeenteRaad niet bij elkaar mag komen vanwege de 1,5 meter regel, heeft niemand bezwaar kunnen maken.
wetten.overheid.nl/BWBR0005416/2020-0...

Beroep = Boerenlul | 11-04-20 | 15:33

Hoe wordt trouwens die 1,5 m gemeten ? Met een geijkt toestel ? Is dat wettelijk vastgelegd ? Wat telt voor de afstand: vanaf de voeten ? Buik ?
Vragen vragen !

LucaBrasi | 11-04-20 | 15:32

Mijn pensioen is allang onderweg richting Mediterranee.

McSnor | 11-04-20 | 15:18

Een duidelijk gevoorbeeld van "function creep". Die camera auto's in Rotterdam waren bedoeld voor crowdcontrol tijdens het Eurovisie songfestival, en worden nu ingezet als boetemachines voor de overheid. Een duidelijk voorbeeld weer van hoe onbetrouwbaar de overheid is.
Als je werkelijk indruk wil maken, dan geef je overtreders geen boete, maar noteer je de namen en zorg je ervoor dat deze in geval van medische spoed de eerste tien jaar achteraan in de rij staan.

me163komet | 11-04-20 | 14:51 | 4

Niet dat ik wat wil suggereren maar vroeg me af of zo’n auto beter brandt dan zo’n 5G mast.

echtpaul | 11-04-20 | 16:10
▼ 1 antwoord verborgen

Als ze nu een beetje opschieten met die (straks) verplichte app, dan kan die app automatisch en zonder cameras, meteen bepalen of je te dichtbij iemand staat en, handig, meteen automatisch je boete overmaken naar de staat. Dan zie aan het eind van de maand wel hoeveel je in het rood staat.

echtpaul | 11-04-20 | 14:42 | 2

En dan natuurlijk met dezelfde "bewijs maar dat het niet zo was" bezwaarprocedure als bij verkeersboetes.

Zoiets | 11-04-20 | 16:01

inloggen met je gezichtsherkennende smartphone-ontgrendeling die dan netjes je persoonsgegevens via de overheids app weg sluist naar een een AI netwerk met de gezichtsherkennende publieke camera's die aan elk begin en einde van een straat zijn opgesteld. Uiteraard met 5G plaatsbepalende zendmast-technologie. Kafkaeske tijden met Orwelliaanse toestanden, helpen de samenleving naar een nieuw en spannend tijdperk.

Thuis word men uiteraard met Siri / Alexa via App, Smart TV en de nieuwste 5G hardware apparaten 24/7 in de gaten gehouden. Mocht je iets niet volgens de continu veranderende regels hebben uitgevoerd, dan word je voor- en achterdeur automatisch vanuit overheidswegen vergrendeld (smart home) en kan je er op wachten tot er een ambtenaar (KGB / StaSi) naar je woning komt om je te ondervragen of je mee te nemen naar een psyciatische afdeling, Aldaar kan je altijd de juiste (door de overheid bepaalde) verplichte injecties en vaccinaties krijgen om alleen voorzien van de juiste lecenties (bio-chipping) al dan niet, terug in de samenleving toegelaten te worden.
- Have a Nice Day -

afdankert | 11-04-20 | 19:11

'Dit is eng Waar zijn ze mee bezig.
Heb mijn huis te koop gezet in Spanje, maar als ik dit zie, blijf ik voorlopig maar hier.
Wat gaan ze nog meer doen,

gato | 11-04-20 | 14:35 | 3

Wat hier gebeurt daar zouden ze vroeger in de DDR jaloers op zijn. Maar niemand die het ziet, het volk is gedemoraliseerd.

scorpio777 | 11-04-20 | 14:45

Blijf maar in Spanje, die doen het nog veel beter dan wij.

The_Master_Bear | 11-04-20 | 14:48

Heeft u nu uw Nederlandse huis in Spanje te koop gezet, of uw Spaanse huis in Spanje te koop gezet, of in Nederland?. Het is me niet geheel duidelijk. Maar sorry, nee, ik heb geen belangstelling voor zo'n Spaans ding, vol virus. Veel succes bij de verkoop.

dathoujetoch | 11-04-20 | 14:54

Die 1,5 mtr is prima, uitstekend zelfs. Alleen dat gehandhaaf en gecontroleer van een overheid die bepaalde groepen niet wil handhaven bezorgt mij een naar gevoel.

BozePaarseMan | 11-04-20 | 14:34 | 2

Anderhalve meter is fokking schijnveiligheid.
En waarschijnlijk onwettig ook nog eens.

Onkel Bratwurstbude | 11-04-20 | 14:45

@Onkel Bratwurstbude | 11-04-20 | 14:45: Mee eens... die anderhalve meter zorgt er vooral voor dat iedereen een ander als melaatse behandeld... rot toch op...

Ad Hominem Tu Quoque | 11-04-20 | 16:09

Corona is de ideale gelegenheid voor kleine dictatortjes om meer macht in hun enge kleffe knuistjes te krijgen.
Het middel dreigt erger te worden dan de kwaal en dat deert niemand die van belastinggeld leeft. Niet totdat het echt "op" is. Zoals het altijd eindigt in landen waar dit soort baasjes de staatsmachten bundelen tot een knuppel.

Houzee kameraden, spijbelt u mee voor het klimaat en denkt u aan de 1,5 meter?

Jan Passant mk2 | 11-04-20 | 14:14 | 5

@RandyBiel | 11-04-20 | 14:26: Heel naïef om te denken dat we een normale democratie hebben. We voeren het beleid van een ongekozen parlement uit.

BozePaarseMan | 11-04-20 | 14:45

@The_Master_Bear | 11-04-20 | 14:51:
Qua vluchtelingen verhoudingen doet Hongarije het nog veel beter. Hadden wij maar zo’n regering met zulke mooie rapportcijfers.

Astroturfer | 11-04-20 | 16:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Dodenaantal vandaag 243, waarvan 242 door ouderdom en 1 door ziekte van vetklep (zoals ik laatst hier las).

En dan dit... te crimineel voor woorden.

Ichneumonidae | 11-04-20 | 14:13 | 6

@CupDCake | 11-04-20 | 15:58:
Werk in het Zuiden en ken de taferelen, ik zie de Amsterdammers nog naïef reageren... Rare gewaarwording.

Astroturfer | 11-04-20 | 16:08

Ik had ook moeite hiermee. Vooral omdat het RIVM niet alle COVID-19 doden kent; dat geven ze zelf ook toe. Wèl hebben ze samen met het CBS gekeken of er meer mensen doodgaan dan normaal over heel Nederland. Dat getal blijkt fors hoger: in de laatste week van maart overleden ruim 4.700 mensen. Normaal is dat tussen de 2700-3000. Dus tussen de 1.700 en 2.000 meer sterfgevallen in die ene week dan normaal. Dát is wel heftig. Het is ook ca. 2x zoveel als RIVM formeel rapporteert voor COVID-19. Het gaat dus grofweg twee keer zo hard.
MAAR dan is het ALTIJD nog zaak dat we niet in fascistoïde maatregelen worden gerommeld. Opletten dus.

Elpefo | 11-04-20 | 16:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Het begint nu toch echt bizarre vormen aan te nemen.
Mijn vrouw en ik wilden even lopen in het bos, zijn alle parkeerplaatsen naar de bossen toe verspert met dranghekken.
Op de weg naar Lage Vuursche was zelfs een totaal inrijverbod met verkeersregelaar.
Maar ik mag wel hutjemutje naar de super/bouw/markt en tuincentrum.
Nou weet ik hier aardig de weg, dus een ingang naar het bos was zo gevonden.
Er loopt natuurlijk geen mens in het bos.
Eenmaal terug in het dorp was het stervensdruk op het winkelcentrum.
Iets klopt er niet.

Ruimedenker | 11-04-20 | 14:00 | 22

@The_Master_Bear | 11-04-20 | 14:58: Ik ga je nickname maar even onthouden, ik zie je twee keer onder elkaar reageren met aannames en overtuigd van je eigen gelijk door middel van diezelfde aannames. Kansloos met een blok beton voor de kop.

BadPatNL | 11-04-20 | 15:29

Gewoon de fiets pakken.
Ergens hoop ik dat ze die gesloten parkeerplaatsen in het weekend aanhouden, kan ik komende zomer de hele week genieten van rust op de Galderse Meren. Normaal zijn de weekenden niet te doen wegens drukte en idioten.
Het gros der mensheid bestaat uit luie apen die ik liever kwijt dan rijk ben. Als dat stukje fietsen vanaf Breda en omstreken al teveel is ben ik er mooi van af.

Abject | 11-04-20 | 15:50

Inderdaad. In het winkelcentrum zijn bankjes afgesloten, bij de bakker en groenteboer keurig in de rij buiten met 1 1/2 meter afstand. Kom je de bekende grootgrutter binnen. Chaos zo druk. Echt verre van 1 1/2 meter. Waarom zie ik daar nooit een stadswacht of politie agent binnen?

Kattie | 11-04-20 | 17:09
▼ 19 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Carlos_I | 11-04-20 | 13:59 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Tsja,je mot toch wat als er geen mondkapjes voorradig zijn.
Dan maar apps,boa,s,drones en pliesie agenten inzetten om de anderhalve meter afstand te handhaven,waarvan trouwens niemand weet of die anderhalve afstand meter helpt tegen het corona virus.

komtdatschot | 11-04-20 | 13:58

Je kunt gewoon merken dat Maike hiervan geniet.

teevee | 11-04-20 | 13:52

Wat een gedoe zeg. Zullen we omwille van corona, het klimaat, wereldvrede en de tachtigjarige oorlog niet gewoon chips implanteren? Veel handiger en we helpen onze kindskinderen. Of zoiets.

JohnLocke | 11-04-20 | 13:39 | 10

@Eric Newby | 11-04-20 | 14:09: Ik had het vermoeden ook wel dat je het sarcastisch bedoelde, maar je weet het gewoon niet zeker. Ik schat dat er in dit land zomaar een 5 miljoen mensen kunnen wonen die jouw woorden zonder na te denken serieus uit hun monden kunnen laten komen. En dan hebben we het nog geen eens over het nageslacht onder 18 waarvoor zij ook die beslissing nemen.

BadPatNL | 11-04-20 | 14:21

Paprikachips voor mij graag.

Usumani | 11-04-20 | 19:46
▼ 7 antwoorden verborgen

Nou, wanneer gaat Exterion Media zn vinger opsteken als partij in de anderhalvemeterpolitie?
Ze hebben reclame-zuilen op strategische plaatsen - met camera's die er eigenlijk niet in mochten zitten.... maarja - ze zijn er wel, is dat niet handig?

jerryhopper | 11-04-20 | 13:36

begrijp mij niet verkeerd, ik ben ook tegen camera , apps enz enz. Maar moet hartelijk lachen als ik sommige reacties lees hier, die denken geweldig interessant te zijn of super belangrijk te zijn en raken in paniek van een camera of een app, maar wel alles op facebook melden met foto en al. Waar ze heen gaan op vakantie, wat voor auto ze hebben wanneer ze de kroeg in gaan, fotoś van kinderen en kleinkinderen op internet planten. Alsof ze zonder app wel privacy hebben. truste.

zoalsikhetzeg | 11-04-20 | 13:34 | 4

Exact dit. Men moet zelf beschikken en beslissen over hetgeen ze delen, niet met een of ander appje continue door dhr. Rutte en co in de gaten gehouden worden.

mr.money | 11-04-20 | 13:54

Wie fluistert jou in dat ik dat doe? Ik deel niks met niemand behalve ega, wij hebben beiden op dit gebied beiden gelijke gedachten.

BadPatNL | 11-04-20 | 14:24

Eens. Als je privacy op.prijs stelt is Facebook een slecht idee. Daar zit ik dan ook niet op.

The2Amendment | 11-04-20 | 15:25
▼ 1 antwoord verborgen

Wat schuift dat zo'n Melkertbaan.
Tjonge jonge zeg dan ben je wel diep gezonken als je andere mensen zo gaat pakken.

luto333 | 11-04-20 | 13:33

België vandaag boven de 300 sterfgevallen. Voor een groot deel in verzorgingstehuizen. Je kan beter dus je oudjes lang thuis laten wonen.

Rest In Privacy | 11-04-20 | 13:33 | 4

Dat is wel de les van deze crisis, opa/oma, vader/moeder zo snel mogelijk daar weg halen (of zelfs niet in stoppen).
Iemand die de cijfers van verzorgtehuizen in Zuid-Korea heeft?

klaas24 | 11-04-20 | 14:04
▼ 1 antwoord verborgen

Overigens krijg ik het idee dat een groot deel van de reaguurders de richtlijnen wat uit het oog verloren is.
- je mag gewoon naar buiten, familie/vrienden bezoeken met max 3 personen , naar de winkel etc. mits je geen gezondheidsklachten hebt, met niet meer dan drie personen bent en de voorgeschreven afstand aanhoudt.
- Als verkouden bent blijf je thuis
- Als iemand van het huishouden koorts heeft blijft het hele gezin thuis.
Niet meer en niet minder.

Superior Bastard | 11-04-20 | 13:32 | 13
▼ 10 antwoorden verborgen

Zojuist op station Amersfoort 5 politieagenten op een doorgedraaide moslim zien liggen. Hielden absoluut geen 1,5 meter afstand.

Schuldenbrau | 11-04-20 | 13:29 | 6

Dat pakken ze in Brussel of Parijs dus veiliger aan.

Trumme | 11-04-20 | 13:39

Mijn bijdrage voor vandaag is een oud stuk ijzer, waarmee ik onkruid het leven onmogelijk kan maken.

ron9129 | 11-04-20 | 14:13

In de Keistad gaat het hard. Maak de laatste jaren steeds vreemdere dingen mee en leer erg veel over andere culturen.

keistad | 11-04-20 | 14:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zag er net een stapvoets door het Amsterdamse Beatrixpark rijden waar het al druk is met picknickende mensen op het gras die nauwelijks afstand van elkaar houden. Hij keek er minzaam naar vanuit zijn open raampje en reed stapvoets verder.

Koonkluk Huis | 11-04-20 | 13:27

Bijna 860 piek. Het is nogal niet niks

toperwtje | 11-04-20 | 13:27

Eigenlijk ben ik benieuwd hoe het nu in Zweden gaat. Die deden toch niets aan lock down enzo ?

LucaBrasi | 11-04-20 | 15:43

Ik suggereer een gele ster in plaats van een rode driehoek.

Ad1617 | 11-04-20 | 13:24

Mensen men een baan met een minimum-inkomen kunnen beter binnenblijven, anders hebben ze de maand erop niet te eten.
Voor iemand met een hoger inkomen is die boete niet zo erg, ze missen het misschien niet eens, dus de straf is minder zwaar dan voor iemand op het minimumloon.
Dat is vreemd, want het virus maakt dat geen reet uit en voor de besmetting ook niet, het gaat om de 1.5 meter en het gaat om een gedragsverandering.
Dus moet je de boete inkomensafhankelijk maken om mensen even hard te corrigeren.

kloopindeslootjijook | 11-04-20 | 13:22 | 6

@Agent 43 | 11-04-20 | 13:34:
Ah, het standaard VVD-argument. Newsflash: de prijs van boodschappen is geen straf die u wordt opgelegd nadat u in ( een te vermijden ) overtreding was.

Graaisnaaiert | 11-04-20 | 13:40

@Agent 43 | 11-04-20 | 13:34:
Die vergelijking gaat niet op.
Boodschappen doe je voor jezelf.
Het gaat hier om wat mensen elkaar aandoen en mensen die meer schijt kunnen hebben aan risico nemen voor anderen omdat ze die gedragscorrigerende boete niets kan schelen.
Vervolgens rijden ze jouw kind dood.

kloopindeslootjijook | 11-04-20 | 13:43

@Agent 43 | 11-04-20 | 13:34:
Anders gezegd: het straf-effect moet voor iedereen gelijk zijn.
Dus een week cel is een week cel, maar een vast boetebedrag heeft niet hetzelfde straf-effect voor iedereen. En dat zou wel moeten.
Dus blijven die mensen in hun snelle dure auto klooien op whatsapp en rijden ze alsnog een kind dood.

kloopindeslootjijook | 11-04-20 | 13:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Prima oplossing, vooral aan de westzijde van de IJssel houden zou ik zeggen.

Rest In Privacy | 11-04-20 | 13:21 | 1

Zo. Die zit.

SNAFU | 11-04-20 | 13:46
-weggejorist-
Joopriet | 11-04-20 | 13:21 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Voor tweemaal modaal wil ik ook wel in zo'n wagentje rondrijden.

Leptob | 11-04-20 | 13:21

"Nothing was your own except the few cubic centimetres inside your skull"

Piet Karbiet | 11-04-20 | 13:20

Dit gaat dus Wilders en Baudet nog niet ver genoeg.

Superior Bastard | 11-04-20 | 13:20 | 5

@Kuifje-naar-Brussel | 11-04-20 | 13:27: De politiestaat wordt door pRutte en consorten opgetuigd. Typisch weer een linkse reflex om anderen van hun eigen misdaden te betichten.

Frau Merkel | 11-04-20 | 13:36

@Frau Merkel | 11-04-20 | 13:36: Er is in Nederland veel te weinig politie voor een politiestaat. Daar heb je nogal wat capaciteit voor nodig.

Rest In Privacy | 11-04-20 | 14:04
▼ 2 antwoorden verborgen

It's the Final Lockdownnnn! Tiedediediedieeeeh!

Lorejas | 11-04-20 | 13:20

Gezichtsherkennende camera's worden dus hier versneld ingevoerd. Nu nog het Chinese social points stelsel invoeren. Dan zijn we samen met Corona met zijn allen Chinees.

Vergeet niet VVD, CDA, PvdA, D66, GL, CU te stemmen in 2021 belastingvee! Denk aan uw social points krediet!

Graaf_van_Hogendorp | 11-04-20 | 13:19 | 1

Kom je op GeenStijl, dan moet je langer wachten op een hartoperatie en een huurhuis.

kloopindeslootjijook | 11-04-20 | 13:27

Deze week reed iemand met zijn scootmobiel over het fietspad, komen er 3 fietsers achterop rijden, een politieman ziet dat en wil iedereen aanhouden. Fietsers gaan er vandoor, man met scootmobiel krijgt bekeuring wegens samenscholing! Ze krijgen het nog druk met al die mensen, die bezwaar gaan aantekenen.

vluchtelingallergie | 11-04-20 | 13:19

Deze nieuwe normaal is erger dan dood.
Gestript van elke medemenselijkheid, elk ding waar mannen 80 jaar geleden voor vochten in een klap door een stel technocraten ingevoerd.
Wat kan ik intekenen voor het verzet?

Miezerig | 11-04-20 | 13:18 | 5

De eu grijpt de financiële macht en onze hermandad wil de "totale" sociale controle. Deze crisis groeit uit haar proporties. Ik doe mee als je een revolutie wilt starten. Hasta la victoria siempre !

suscrofa | 11-04-20 | 13:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Tijdens mijn, soms monotone, werk heb ik wel eens een film op staan als behang. Blijkbaar maak ik slechte keuzes, want ik zie de ene rampenfilm na de andere. Mondkapjes, beschermende pakken, gif in drinkwater, mensen die doordraaien, zombies, steden in puin, auto's in de brand, Dat soort dingen.
Ik word er helemaal eng van.
Iemand nog een leuke film suggestie?

SNAFU | 11-04-20 | 13:18 | 10

U werkt op een IC he !

2CVOcean | 11-04-20 | 13:51

The room! Pareltje…

Sanka4President | 11-04-20 | 14:21
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat een kudtland is NL geworden, maar ja misschien verdiend men niet beter.

En wat een meesterzet van de politiefiscus. Importeer nog een paar miljoen mensen => hogere bevolkingsdichtheid => gemiddeld hoger aantal overtredingen => meer belastinginskomsten.

Beefbus | 11-04-20 | 13:16 | 1

Dit land verdiend inderdaad niet beter. Het grootste deel van het volk, kan het geen ruk schelen.

vluchtelingallergie | 11-04-20 | 13:20

Wat een tijden he mensen?
Toen er in mijn auto ingebroken was, waren die varkens nog te lui om uit hun politiebureau te komen die letterlijk naast het parkeerterrein van mijn auto stond.
Digitaal aangifte gedaan, nooit meer iets van gehoord natuurlijk.

Maar nu heeft oom agent tijd genoeg om kopgeld op te strijken en ons de les te lezen.

Tja dat geld moet toch ergens vandaan komen nu er geen hond meer op de snelweg zit?

kees1386 | 11-04-20 | 13:16 | 1

kijk tenminste iemand die het doorheeft

ron9129 | 11-04-20 | 15:27

Krijg net een bericht op mijn mobieltje binnen dat ik mijn twee cavia's in twee aparte kooien moet onderbrengen. Anderhalve meter is anderhalve meter.

Nehemia | 11-04-20 | 13:15 | 8

Heb ik ook eens geprobeerd, mannetje apart van de vrouwtjes. Dat vonden de kinderen Zielug, en die zetten ze stiekem eventjes weer bij elkaar, als ik het niet zag. Gvd even later wéér een paar jongen d'r bij.

SNAFU | 11-04-20 | 14:07

@Lupuslupus | 11-04-20 | 14:03: Tamme ratten. Dat lijken me ook leuke dieren om te houden. Die voelen zich ook buiten de kooi senang.Voor cavia's de kooi verschonen is niet zo heel lastig. Gewoon een verse laag houtvezels over de oude laag en als de kooi helemaal vol is alles eruit en weer opnieuw beginnen met het aanbrengen van lagen.

Nehemia | 11-04-20 | 14:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik las afgelopen donderdag dat het CBS aangekondigd had op vrijdag met een update van de schatting van de oversterfte die als correctief op de RIVM-cijfers bedoeld is, te komen.
Iemand deze update gezien?

WirMachenMusik | 11-04-20 | 13:14 | 1

Ja, de conclusie was : er zijn meer mensen overleden in deze periode, dan de vorige periode. Ijzersterke wetenschap.

Penus Decoratus | 11-04-20 | 13:31

Andere ingebouwde opties van deze camera auto’s is de gezichtsherkenning en bodyscan.
Ook een lasergun is alvast geïnstalleerd je weet maar nooit.

MokumsMoppie | 11-04-20 | 13:14

Wopke en Mark hebben net 40 miljard weggepist naar het arme Italie dus iemand moet dat ophoesten.

Piet Karbiet | 11-04-20 | 13:14

Domme, hopelijk lollig bedoelde, stemmingmakerij. Jammer genoeg neemt een groot deel van de hersenloze kuddedieren hier het serieus, en denkt dat maatregelen overdreven zijn. Hopelijk zijn dat de eerste die overlijden.

captainobvious | 11-04-20 | 13:13 | 9

Ik zie je al helemaal zitten trillen in een hoekje voor dat enge boze virus.

JanAmsterdamEnzo | 11-04-20 | 13:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Hoe zit het eigenlijk als iemand achter mij loopt waar ik geen weet van heb, en die gaat te dicht op mij lopen. Krijg ik dan een boete?
Wat als ik ingeklemd dreig te raken door meerdere mensen omdat we in een bottleneck lopen, krijgen we dan een boete?
En wat als ik achter iemand aan loop die plotseling stil staat en ik kom met een stap of twee teveel binnen de straal van anderhalve meter, krijgen wij beide dan een boete?

Hoeveel seconden krijgt men eigenlijk om de anderhalve-meter situatie te corrigeren?

Ik voorspel zoveel onterechte boetes dat dit ook tot geweld gaat leiden.
€400,- is voor mensen men een minimum-inkomen hun maandelijkse leefgeld.

Geweld tegen boa's, politie en uiteraard ook omstanders die te dichtbij dreigen te komen want iedereen is bang voor een draconische boete.

Dit is niet te doen.

Abject | 11-04-20 | 13:13 | 2

Het bedrag is abject hoog. Er zat mensen die indien ze 2 boetes krijgen hun eten gaan stelen. Of erger.

Piet Karbiet | 11-04-20 | 13:16

Zelf nadenken is ook erg moeilijk.

dathoujetoch | 11-04-20 | 14:59

Jan en Ingrid zijn snel overtuigd en alles wordt momenteel voor zoete koek geslikt.
Geld naar zuid Europa, drones, camera's en spionage software op het mobieltje geen problemen mee. Vanochtend nog even naar het telegraaf kanaal gekeken. Het was misselijk makend, want wat boffen we toch maar met ons Rutte en ons Germaans koningshuis. Tenenkrommende televisie. Ik kan me nu een beetje een voorstelling maken, hoe het was in Duitsland 1933-1945.

Dzjengis-Somebody | 11-04-20 | 13:10

Ik ben net aangehouden, ik hield maar 149 cm afstand (na correctie) Boete en een nummer op m’n onderarm.

Mr_Natural | 11-04-20 | 13:10 | 1

Hehe, leuk.

BozePaarseMan | 11-04-20 | 13:12

Mijn oudste broer werd ooit niet aangenomen bij de politie want 1 cm te kort. Dat was toen nog een eis, minimaal 1,80 meen ik. Vanwege de inclusiviteit en diversiteit heeft men dat vereiste al lang laten varen. Ongelofelijk hoe vaak je zo'n pigmee of kabouter met een pet ziet.

Piet Karbiet | 11-04-20 | 13:10 | 4

Vind die pigmee of kabouter met haatbaarden veel erger. Jai nie fiets daar. Wat jai zeg? Iekke van jou vorder! Jai luisteren!

Lorejas | 11-04-20 | 13:13

Bij de stadswachters is het helemaal een drama.. Volgens mij zijn dat allemaal figuren die langdurig werkloos zijn geweest. Niet geschikt voor het bedrijfsleven dan maar bonnetjes uitschrijven voor de gemeente.

Wasbakplasser | 11-04-20 | 13:15
▼ 1 antwoord verborgen

Soort van waterkanon/traangas om hooligans uit elkaar te drijven(of opstandelingen). Immers hoe kleiner de groepsdichtheid hoe makkelijker te pakken/nemen me een minderheid aan (politie)macht.
Maar dan digitaal en zonder water/gas gewelds charge.
Smart move. Wat staat er nog meer te gebeuren, waar is corona de opmaat van ?
/aluhoedje modus\

grapo | 11-04-20 | 13:09

Mja, er zal wel weer een nieuwe steunmaatregel komen om de boete te betalen.

BearJilz | 11-04-20 | 13:08

Kunnen we alle quarantaine-negeerders gewoon samen op een eiland dumpen? Kunnen ze daar samen een paradijs opbouwen (we droppen wel af en toe wat eten).

Blasfemie | 11-04-20 | 13:07 | 5

@normanius | 11-04-20 | 13:15: Mogelijk heeft u wat maanden in een coma gelegen. Welkom terug. Zoek eens op 'nieuw coronavirus' op Google voor meer informatie over hoe dingen er nu aan toe gaan.

Blasfemie | 11-04-20 | 13:19

Er is helemaal geen sprake van quarantaine. U mag gewoon naar buiten, familie bezoeken, naar de winkel etc.
Men vraagt u alleen om 1,5 meter afstand te houden.

Superior Bastard | 11-04-20 | 13:25

@Superior Bastard | 11-04-20 | 13:25: Onzin, de regel is: "Voor iedereen in Nederland geldt: blijf zoveel mogelijk thuis. Werk thuis indien mogelijk en ga alleen naar buiten als dat nodig is". Afzonderen om besmetting te voorkomen heet quarantaine.

Het is geen 'vraag' om 1.5m afstand te houden. De regels van de rijksoverheid zijn een plicht. Ik zou ze nog eens nalezen als u denkt dat dat de enige regel is.

Als u pedantisch wil zijn over de historische betekenis van het woord quarantaine, dat gaat alleen over een schip 40 dagen lang in isolatie houden. Quarantaine betekent immers gewoon 40 dagen.

Blasfemie | 11-04-20 | 13:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat zullen veel nutteloze meldingen worden, aangezien stelletjes wel weer binnen anderhalve meter mogen komen. Hup handhaven!

LuNaTeeQ | 11-04-20 | 13:06 | 2

Voor een griepvirus? Befehl ist befehl? U bent niet zo sl.m.

ja-ja-nee-nee | 11-04-20 | 13:11

@ja-ja-nee-nee | 11-04-20 | 13:11:
Lees het nog eens na, een stelletje is 2. De coronaregel is : groepsvorming van meer dan 3 personen is verboden. Moeilijk hé.

Penus Decoratus | 11-04-20 | 13:50

Er kwam net zo'n Mercedes A hokje van de politie voorbij snorren. Twee agenten, een mannetje en een vrouwtje, zaten lekker naast elkaar. Raampjes dicht, aircootje aan enzo. Knusjes, gezellig.

Maar ja, Nederland, regeltjes land. Wat zúllen ze genieten, de regenten en de onderkoningkjes van hiërarchie minnend Nederland. De heerlijkste regel van allemaal, eindelijk een regel waar iederéén zich aan moet conformeren. Geen uitzonderingen mogelijk!

Nou ja behalve voor de handhavers van de regel natuurlijk. Het moet tenslotte wel leuk blijven voor de eindbaasjes zelf.

Macroglossum | 11-04-20 | 13:06 | 4

Zo zo. 'Sukkel?' Klinkt als iemand met een mislukte VMBO carrière. Maar goed. Dat 'risico nemen om de rest te beschermen' is dan dus gewoon samen in 1 auto gaan zitten. Dat is geen risico nemen. Dat is bijzonder dóm. Als hij dan iemand beboet wegens te dicht bij elkaar steekt hij meteen de rest aan. Ik vind het een geestige gedachtegang van je, maar kan er niet in mee gaan.

Macroglossum | 11-04-20 | 13:21

@Macroglossum | 11-04-20 | 13:21: 1 agent alleen op pad met ongelimiteerde mogelijkheden is een stuk gevaarlijker. (Vermeende) macht maakt rare dingen los bij deze machtswellustelingetjes

Ad1617 | 11-04-20 | 13:30
▼ 1 antwoord verborgen

We gaan een tijd tegemoet dat koeien in een stal meer privacy zullen ervaren dan u en ik.
De overheid zal geboorte, leven, denken, spreken en sterven bepalen.

Tuinhekje | 11-04-20 | 13:06

Heb ik gemist dat als je de achternaam van Robert typt, het bericht niet geplaatst wordt?

BozePaarseMan | 11-04-20 | 13:04 | 3

Welke Robert?

Jos Tiebent | 11-04-20 | 13:31

BozePaarseMan | 11-04-20 | 13:04:
Ja, GS maakt nu gebruik van een “blacklist” met niet toegestane woorden. Deze mietert je reaguursel er direct uit, met heel kort een groene balk bovenin het scherm (met een Engelse tekst over content dinges). Overgenomen van Amerikaanse deugforums en het scheelt de moderator wat werk. Beter zou zijn om het betreffende woord te vervangen door een balkje of het woord “censuur”.

Penus Decoratus | 11-04-20 | 14:01

@Penus Decoratus | 11-04-20 | 14:01: ah dank! Dat is het maar dat Robert op de blacklist staat verbaast mij.

BozePaarseMan | 11-04-20 | 14:30

Best eenvoudig hoe u allen zonder slag of stoot uw vrijheid hebt ingeleverd.

Lafayette | 11-04-20 | 13:01 | 7

@Mensdier | 11-04-20 | 13:14:
Ik kan er geen touw aan vast knopen. Het gaat er binnenkort niet om of u nog kunt doen wat u wilt, maar om dat u doet wat het collectief wil. Kortom u wordt geassimileerd, weerstand is zinloos, wij zijn de Borg. Dit blog gaat er ook aan.

Lafayette | 11-04-20 | 13:39

@Mensdier | 11-04-20 | 13:14:
3 personen, het staat u vrij om een agent in het gezicht te hoesten, het......

Hmm, dat laatste zou ik toch maar niet proberen.

goldsammy | 11-04-20 | 16:49
▼ 4 antwoorden verborgen

De overheid heeft het volk al prima gedomesticeerd. Dat gaat helemaal goed komen.

Nehemia | 11-04-20 | 13:00 | 2

Nice.

grapo | 11-04-20 | 13:11

Precies. Nederlanders zijn de beste slaafjes in de wereld.

Zwezerik | 11-04-20 | 13:16

Gaan we dan nu het OV afschaffen? Daar kan die 1.5m per definitie niet.

kloopindeslootjijook | 11-04-20 | 12:58 | 2

Natuurlijk niet. Niets zo lekker voor de politie om iedere bus aan te houden en de inzittenden allemaal te bekeuren. Komen ze snel aan hun bonnenquotum (ja, die bestaat gewoon nog).

2voor12 | 11-04-20 | 13:01

@2voor12 | 11-04-20 | 13:01:
Vreemd, dat is vrij inconsistent. In het OV is het zo gemaakt dan mensen die afstand niet kunnen houden. Maar elders boetes uitdelen want het mag niet. Dan mag OV ook niet meer.

kloopindeslootjijook | 11-04-20 | 13:09

Met hoeveel zitten ze in dat autootje dan?

Der Lehrer | 11-04-20 | 12:56

Het is dat ik weet dat ik niet in de wieg gelegd ben voor ondernemerschap, anders zou ik het wel weten: gratis mondkapjes met reclame voor aan gezondheid gerelateerde producten.
Hoe dan aan die mondkapjes te komen? Gewoon via "moderne piraterij", waarover ik trouwens enkele weken geleden in als serieus beschouwde MSM in verband met het "kapen" van vliegtuigen met zulk spul door de Amerikanen, las. En waar gisteravond ook Baudet (met cynische humor?) op zinspeelde toen hij zei dat we het zoals de VS en de Mossad hadden moeten aanpakken. ;-)

WirMachenMusik | 11-04-20 | 12:55 | 1

Je mag niet op je smartphone kijken want dat leidt af van het verkeer.
Best logisch.
Maar langs de snelwegen staat wel giga grote videoschermen met fel licht, die gemaakt zijn om ons af te leiden. Want anders werkt de reclame niet.
Eigenlijk zou je reclame op vrachtwagens dan ook moeten verbieden, die zijn ook gemaakt om de bestuurders af te leiden.
Niet consistent weer.

kloopindeslootjijook | 11-04-20 | 13:15

Die anderhalvemeter waarneming is gebaseerd op een constante gemiddelde menschlengte. Omdat anderhalve meter een exacte lengte is, wegens dat de meter genomeerd is, kunnen alleen menschen van die gemiddelde lengte met recht beboet worden. Tenzij dit systeem gekoppeld wordt aan de gedocumenteerden database - op je ID staat immers je lengte -. Maar dan moet er ook een gezichtsherkenningssysteem in zitten.

F. von Zeikhoven | 11-04-20 | 12:54

Zou iemand eens kunnen testen wat er gebeurt als je +-20 smartphones in een tas op navigatie/gps/googlemaps op wandelen instelt .

dk-- | 11-04-20 | 12:52 | 4

Draait het systeem helemaal dol en is er niets meer te navigeren!

ja-ja-nee-nee | 11-04-20 | 12:55

Ik besta alleen op GeenStijl. Wat is wandelen...?

F. von Zeikhoven | 11-04-20 | 12:56

Gast deed dat met 100. Google maps registreerde file. Verkeer reed om. Wel humor.

goldsammy | 11-04-20 | 16:46
▼ 1 antwoord verborgen

Krijg toch de corona!

Premier Trutte | 11-04-20 | 12:52

Je zal maar zakkenroller zijn van beroep.

Stormageddon | 11-04-20 | 12:51 | 6

@einStina | 11-04-20 | 12:58: mentale problemen en therapieaanvragen ook. Braak lijkt opeens een klein probleem.

Rest In Privacy | 11-04-20 | 13:02

@einStina | 11-04-20 | 12:58: moeilijk voor te stellen dat je na een paar luizige weekjes quarantaine overgaat tot geweld.

BozePaarseMan | 11-04-20 | 13:02

@BozePaarseMan | 11-04-20 | 13:02:
Dan ken jij de donkere kanten van de gemiddelde mens in problemen nog niet... geluksvogel.
Iedereen heeft negatieve eigenschappen, sommigen klein en bij sommigen zijn ze erger, en die worden door stress erger. Iets wat sluimerde komt nu naar buiten en iets dat matig was, wordt nu nadrukkelijker. Gelukkig niet overal, maar wel op teveel plekken. Meer dan je denkt bovendien.

Rest In Privacy | 11-04-20 | 13:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Is er al potje voor de mensen die straks weer moeten gaan werken en kantoorstress hebben? (Oh al die signalen de hele dag, Jan keek raar, Betty is bevallen maar ik mag haar niet zal ik haar toch feliciteren?)

Rest In Privacy | 11-04-20 | 12:49

Maar filmen ze ook plofkraken?

Piet Karbiet | 11-04-20 | 12:48 | 1

Niel alleen een virus ,ook een uberwachung uit China.!

joppo0 | 11-04-20 | 12:52

Gelukkig loopt zo'n beetje ieder overheidsproject op niets uit

A.L.Lah | 11-04-20 | 12:45 | 3

Niet als het geld oplevert hoor...

Bill le Koek | 11-04-20 | 12:47

@Bill le Koek | 11-04-20 | 12:47: oeps. natuurlijk, dat zag ik ff over het hoofd

A.L.Lah | 11-04-20 | 12:49

Dus de sjaak...

Bill le Koek | 11-04-20 | 12:52

Mevrouw shirt en ik liggen 's nachts naakt tegen elkaar aan. En dan moet ik op straat 1,5 m naast haar gaan lopen. Wie heeft deze logica bedacht?

Red shirt | 11-04-20 | 12:45 | 6

@Kaas de Vies | 11-04-20 | 12:46: Arnhem worden stelletjes bekeurd als ze niet staan geregistreerd als samenwonend.

Dr. Blechtrummel | 11-04-20 | 12:48

U hebt wel vaker een verkeerde gedachtengang.

Earl_of_Doncaster | 11-04-20 | 12:52

Viespeuk!

HoerieHarry | 11-04-20 | 12:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Iedereen maar dan ook echt iedereen deinst mee op de golven van de coronahype: de schoolfotograaf heeft afgezegd.

Leptob | 11-04-20 | 12:45 | 1

Wat is er mis met een panorama foto van 45 meter breed.

Schemerlamp | 11-04-20 | 12:50

Iedereen die zo dom of dwars is om de overheid te spekken in zowel financiën als macht over ons als volk, die gaat lekker onverantwoordelijk met de regels om en betaalt lekker 390 euro per persoon per overtreding. Het kwaad van de wereld als machtsmiddel, tja, daar plukt u dan de vruchten van, nietwaar?
Omdat ik en de mijnen wél volwassen verantwoordelijke mensen zijn die ondanks een grafhekel aan de overheid de simpele regeltjes van onze net-niet-lockdown wél kunnen hanteren. Iets met gezondheid, in plaats van 'voor de overheid'. Sowieso heeft een ieder die met meer dan 3 op straat moet rondhangen geen gelukkig thuisleven. Geen enkel medelijden mee. Dat gehuil over een politiestaat is zwaar overdreven en rubbertegel, gezien we a) in dit land nog geen enkele druk hebben behalve een oproep om verantwoordelijk te zijn en b) er geen enkele gele ster op volk is geplakt, het is slechts een geldboete als u zo dom of dwars bent om de regels Op Straat in Vrijheid te overtreden tijdens deze pandemie.
Ga in de tuin zitten op 1.5 meter afstand in plaats van naast elkaar op een straatbankje. Of op uw balkon 10 hoog achter, waar niemand u treft.
Zo moeilijk is het allemaal niet.

Mensdier | 11-04-20 | 12:44 | 16

@Mensdier | 11-04-20 | 13:42: Als je maar wel eerst netjes toestemming aan de overheid hebt gevraagd voor dit reaguursel vind ik het allemaal best.

JanAmsterdamEnzo | 11-04-20 | 13:45

if you can't beat the, join them.

ptrck | 11-04-20 | 14:55
▼ 13 antwoorden verborgen

Die anderhalve-meter-theorie klopt helemaal niet.
Een man met een sigaret, of een vrouw met veel parfum op ruik ik nog wanneer ze 10 meter voor mij lopen.
Een niet-elektrische scooter ruik ik nog steeds wanneer deze al 100 meter verder is.
Waarom zouden die kleine virusdeeltjes zich anders gedragen dan die geurstoffen?

Jezus Caesar | 11-04-20 | 12:43 | 17

Ergens ooit een keer gelezen dat een goede nies het lichaam verlaat met 60 km/u

Jos Tiebent | 11-04-20 | 13:27

@Jos Tiebent | 11-04-20 | 13:27:
160 kmpu zelf volgens wiki.

RandyBiel | 11-04-20 | 13:50
▼ 14 antwoorden verborgen

Nou, ben vanochtend per regeringsvliegtuig teruggekomen. Tenminste, een vliegtuig georganiseerd door onze overheid in samenwerking met de reisindustrie.
Ik verbaas me hier over van alles. De mensen spreken hier van een lockdown: lijkt er niet op. Daar waar ik vandaan gekomen ben vanmorgen, daar was een lockdown. Lege winkels. Mensen verhongeren, want geen werk. Geen bijstand.
Geen bier, geen wijn, geen sigaretten. Mensen worden gerelocated, tegen hun zin uit hun huizen gehaald, en naar een ander dorp verhuisd. Iets wat in de apartheidsjaren ook gebeurde. Nu hoor je daar niemand over.
Ben zoëven naar de winkel geweest, had m'n mondkapje opgedaan, zoals in dat andere land iedereen doet. Ook de cassiëres daar zitten met mondkapjes. Ik heb het ding gauw afgedaan, want ik wil niet teveel uit de toon vallen. Maar alles is hier anders. (cassiëres zitten dan hier wel achter een scherm, dat is positief)
Wees blij met wat je nog hebt: je kan nog thuis drinken, en in de meeste gevallen ook nog roken. Zelfs wiet.

hotnot | 11-04-20 | 12:43 | 7

Dus vanochtend terug? En nu al met je coronakop naar buiten. Netjes.

Lorejas | 11-04-20 | 13:11

Na een paar dagen het ziekenhuis (waar ook een Corona afdeling is) in en uit te hebben gelopen ben ik erachter gekomen dat er nog steeds niet voldoende gedaan wordt aan het beschermen van het personeel en bezoekers en dat er te weinig wordt gedesinfecteerd en getest. Wegens gebrek aan alles. De anderhalve meter wordt waar mogelijk gerespecteerd, maar wat heeft dat voor een nut als stoelleuningen, handgrepen van rolstoelen, liftknoppen, tafels en deurklinken niet regelmatig ontsmet worden en niet al het personeel mondkapjes draagt? Heb diverse gesprekken opgevangen en de angst zit er goed in bij het personeel. Ik als patient voelde me ook niet op mijn gemak. Voor hun en mezelf hou ik me overal aan de 1,5 meter, doe ik ook op straat en in de super.. Corona is echt én het is gevaarlijk voor iedereen, maar het wordt nu misbruikt door regeringen en bazen van grote bedrijven. Macht en geld, daar draait het nu om. Onze gezondhei interesseert ze geen donder.

Schietmijmaarlek | 11-04-20 | 13:24

@hotnot | 11-04-20 | 12:57: Dat is een behoorlijk tochtje. Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.

Frau Merkel | 11-04-20 | 13:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Dus na het fenomeen brandende zendmasten krijgen we straks ook afgefikte camerawagens en neergeschoten politiedrones.

En je zou de boa maar wezen die de draconische boetes moet uit gaan delen aan een groepje drill-rappende kansjongeren.

Dat overleef je niet.

Abject | 11-04-20 | 12:43 | 2

Dat worden heel bloedige confrontaties. Vaak hebben deze mensen niets te verliezen en zijn juist daarom bereid om juist in deze situaties veel geweld te gebruiken.
En daarbij van een kale kip....

ja-ja-nee-nee | 11-04-20 | 12:59

Gaat lekker inderdaad met die inclusieve samenleving.

Graaisnaaiert | 11-04-20 | 13:15

Vandaag op RTV Utrecht 2 nieuwsberichten:
1) "Lekdijk blijft dit weekend open, maar: "Blijf thuis!"
2) Tuincentra en bouwmarkten zijn gewoon open met Pasen, het advies is: "Kom alleen voor de noodzakelijke aankopen en kom alleen".
Ik kan nu al voorspellen dat heel veel mensen zich hieraan niet kunnen, zullen of willen houden.
Waarom gooien de tuincentra en de bouwmarkten niet gewoon hun deuren dicht, net zoals de Ikea? Je kunt toch wel nagaan dat mensen zich hieraan niet zullen houden? Er staan vandaag opnieuw lange rijen auto's bij de diverse milieustraten. Die kunnen toch ook gewoon nog een paar weken op slot? Dan brengt iedereen zijn ouwe meuk maar weg in mei of juni.
Hoezo "intelligente lockdown". Dat lijkt alsof alleen het intelligente deel van de Nederlanders zich aan de adviezen houdt en zoveel mogelijk thuisblijft.

DianaSpencer | 11-04-20 | 12:42 | 4

@Abject | 11-04-20 | 13:08: Vergeet de doodskist die je met een inbussleutel in elkaar moet zetten niet.

Nehemia | 11-04-20 | 13:12
▼ 1 antwoord verborgen

Ted Kaczynski was zo gestoord nog niet

haddem | 11-04-20 | 12:41 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Die auto i.c.m. beschikbare software om te bepalen waar veel telefoons dichtbij elkaar zijn is natuurlijk helemaal een succes.

Leptob | 11-04-20 | 12:40 | 1

En anders gewoon via gezichtsherkenning. Vanwege degenen die denken hier onderuit te komen door hun mobiel thuis te laten. Wees maar niet bang. Hier is goed over nagedacht. Controle muss sein.

nedpol | 11-04-20 | 12:42

Ligt het aan mij of gaan we steeds meer deze kant op in de wereld?
'If you want a vision of the future, imagine a boot stamping on a human face - forever.' George Orwell.

Nehemia | 11-04-20 | 12:39 | 7

@FortissimusX | 11-04-20 | 12:46:
Die moet iemand dan inhuren. Het komt maar zelden voor dat ze uit zichzelf in beweging komen.

kloopindeslootjijook | 11-04-20 | 12:52

Maar we hebben nog wel invloed of het kistjes of uggs gaan worden.

Binnenbaan | 11-04-20 | 12:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Eens kijken hoeveel laser er nodig is om die camera uit te schakelen.
Met een stroboscoop op je hoofd redt de camera het ook niet meer.
Door al het diversiteitsgeneuzel is make-up voor iedereen acceptabel geworden. Er zijn genoeg filmpjes van Chinese dames hoe dat te doen. Het valt niet onder gezichtsbedekkende kleding.
Mondkapjes zijn wel toegestaan. Succes met de gezichtsherkenning.
Eindelijk een manier om de buurman te grazen te nemen. Wachten tot hij bij een camera is, met een mondkapje op naast hem opduiken en weer verdwijnen. Dat is pas een flash-mop!

Frau Merkel | 11-04-20 | 12:38 | 2

Je zou versteld staan hoe gemakkelijk een gezicht kan herkend worden op basis van een paar punten. Afstand ogen en neusbrug is al voldoende.

Guillermo | 11-04-20 | 12:58

@Guillermo | 11-04-20 | 12:58: Dan zijn een zonnebril en een pleister al genoeg. In Duitsland is het redelijk geperfectioneerd omdat de flitsboetes op de bestuurder gaan in plaats van de kentekenhouder. Er schijnt behoorlijk wat jurisprudentie te zijn hoeveel van een gezicht zichtbaar moet zijn. Daarom rij ik bij flitspalen altijd met mijn arm op de deur. De hand dekt dat automatisch het grootste deel van het gezicht af.

Frau Merkel | 11-04-20 | 13:44

Bij auto's heet het bumperkleven.
Hoe heet het bij mensen dan?

kloopindeslootjijook | 11-04-20 | 12:38 | 4

Cleavage bumpen

Lepo | 11-04-20 | 12:42

@Pleegzuster B | 11-04-20 | 12:41:
Hmn, dan is een lekkere warme harde knallende stinkwind natuurlijk wel een ideaal waarschuwingsmiddel.
"meneer, u komt te dichtbij".
( insert agressieve/domme reactie )
"ok, pfffrrrrt"

Graaisnaaiert | 11-04-20 | 12:43

Aura-aanranding

killertje | 11-04-20 | 20:55
▼ 1 antwoord verborgen

Boodschappen doen is momenteel echt een ramp. Het is bijna onmogelijk om je persoonlijke ruimte te beschermen. En dan staan er ook nog wijven uitgebreid te lullen terwijl ze de boel blokkeren. Het kost me echt heel veel moeite om mensen niet helemaal verrot te schelden momenteel.

osolemio | 11-04-20 | 12:37 | 13

@Antiquerulant | 11-04-20 | 13:10:
Als er binnen mensen 3 tot 4 minuten voor een rek staan te kwaken voor een rek is er 3 tot 4 minuten geen doorstroming binnen dus ook niet buiten. Staat u 3 tot 4 minuten langer in de rij buiten te wachten tot u naar binnen mag, met alle gevolgen van dien, gezinnetjes die geen afstand houden, kinderen die het niet snappen, tokkies die langs en door je heen willen, gehoest, genies en gekuch om je heen en dat allemaal omdat een paar zwetsika's niet gewoon normaal inkopen kunnen doen.
Hoepel toch op man, sociaal zijn doe je maar als deze zooi weer over is of ergens prive.

Graaisnaaiert | 11-04-20 | 13:18

Zojuist even de laatste paasboodschappen. Lijstje, erin eruit, dacht ik.
Sta gewoon buiten te wachten op 1.5 meter, komt er eerst tot 2 x toe gewoon iemand tussen de eerste plek en mij instaan. uiteraard, toe maar.....
Ben ik aan de beurt komen er 2 ouwe lijken naar buiten, allebei een winkelwagen (want verplicht) en horen overduidelijk bij elkaar. Mannelijk exemplaar heeft 2 flessen martini in zijn wagen, zij niets.
Ze smijten de winkelwagentjes opzij en lopen samen weg.

Ik heb mijn "WTF" moment weer gehad vandaag.

goldsammy | 11-04-20 | 16:32
▼ 10 antwoorden verborgen

Het is verbijsterend te zien hoe die "rebelse" Nederlanders zich zo makkelijk naar de slachtbank laten leiden. Vergeet niet het hele Aids verhaal enige jaren geleden was ook zwaar overtrokken en ik krijg het gevoel dat we die kant nu ook weer opgaan.

streknek | 11-04-20 | 12:36 | 14

@streknek | 11-04-20 | 13:25: Ik ken(de) wel mensen met Aids. Twee leven nog en twee zijn er overleden. Twee waren homoseksueel, twee hetero. Van beide "soorten" leeft er nog één en is er één overleden. De twee overledenen zijn beiden in 1992 overleden, vlak voor de levensrekkende medicijnen op de markt kwamen. Daar hebben de nog levende 2 nu profijt van.

wazakzegguh | 11-04-20 | 13:54

@streknek | 11-04-20 | 13:21: En geef eens een echt antwoord op RandyBiel's vraag? Wat verwacht je dat er gaat gebeuren? Alleen maar een "wacht maar" past bij elk scenario in de toekomst, hoe onbetekenend dit mogelijk ook zal zijn. Y verwacht een slachtbank. Leg uit?

wazakzegguh | 11-04-20 | 14:01

@streknek | 11-04-20 | 13:21:
Ja dat zeggen gelovigen ook over de terugkeer van Jezus.
En 9/11 aluhoedjes ook over de ontmaskering van hun vermeende complot.
Sluit maar achteraan in de rij van gekkies. Wel met anderhalve meter afstand aub.

RandyBiel | 11-04-20 | 14:13
▼ 11 antwoorden verborgen

In Amsterdam rijden al een paar jaar die rigide scanauto's van de Gemeente rond om parkeerboetes te innen. 200% score, ook als je net bij de parkeermeter staat. Of even snel iets uitlaadt. Geen ontkomen aan. De Godganse dag. Het hele kat en muisspel is weg. Er was zelfs kritiek op van een zekere dame, dat dit systeem wel heel erg streng was. Haar naam? Femke Halsema.

Piet Karbiet | 11-04-20 | 12:34

De Chinese Communistische Partij heeft overal al camera's hangen om de bevolking in de gaten te houden, en dat integreert naadloos met de Huawie 3G, 4G en 5G apparatuur. Ideaal om de Chinese Coughing Pandemic onder controle te houden en als het eenmaal voorbij is houden we de camerabewaking gewoon. Wordt er wel nog even in de software ingesteld dat ze geen mensen van kleur in de gaten mogen houden, want dat is racisme.

Osdorpertje | 11-04-20 | 12:34 | 2

dat is nou white privilege....:)

hertogvanzottegem | 11-04-20 | 12:38

Al die controle vindt het klootjesvolk (inc Johan Derksen ) geweldig hoor.
Totdat ze in een heropvoedings kamp belanden.

joppo0 | 11-04-20 | 12:57

In sneltreinvaart naar een surveillancestaat. In tijden buiten coronacrisis zouden we China om zulk soort maatregelen beschimpen maar nu staan 'onze mensen' trots met camera-auto's, drones, tracking apps en wat niet meer te pronken.

Dat Minister Grapperhaus op z'n fietsje naar het park gaat om 'chickies' te wijzen op 1,5m afstand houden, terwijl die 'chickies' in hetzelfde huis kunnen wonen, of dat de Telegraaf foto's gaat zitten maken van markten die 'te vol' zijn om daar weer regels voor af te dwingen vind ik infantiel maar nog daar aan toe, maar de basis is mijns inziens vrijwilligheid en niet boetes of straffen voor mensen die met een persoon teveel thuis zitten of de straat op gaan, bewaar je boetes voor 'corona-spugers' en dat soort ellendelingen.

GroetenVanUrk | 11-04-20 | 12:34 | 3

En dan te bedenken dat die foto’s van de markt fake waren en ooit gemaakt waren voor dit corona tijdperk. Maar afgebeeld werden als de markt van nu. De media zijn de grootste schoften in deze tijd. Trap er niet in.

Yzord | 11-04-20 | 12:39

@Teeweetwee | 11-04-20 | 13:04: ik had er een van een Amerikaanse zender die aantoonde dat de media Italiaanse ziekenhuisbeelden lieten doorgaan voor beelden uit New York. Verder waren er volgens de media ellenlange rijen voor ziekenhuizen, maar ooggetuigen meldden met videobewijs dat het helemaal stil was rond ziekenhuizen. De video is inmiddels verwijderd op YouTube

Jos Tiebent | 11-04-20 | 13:22

Zie al zo'n BOA op een irritant, belerend toontje "Ja meneertje, onze camera heeft geregistreerd dat er slechts 148 cm afstand tussen u en deze persoon was. Daar gaat dan nog 15 mm correctie vanaf zodat u op 149,5 cm uit komt. Dat is dan 390 en kies. Daarmee heeft u nog geluk, want onder de 145 cm had u mee naar het bureau gemoeten voor een nieuwe meting. Wilt u de beelden even komen bekijken?"

zeauzitdat | 11-04-20 | 12:33 | 2

Zo lang mensen te dom zijn om inderdaad afstand te houden, is handhaven blijkbaar de enige manier om t voor elkaar te krijgen. Kun je moeilijk over doen maar ook een boete voor te snel rijden is omdat veel mensen het niet zo heel goed snappen. Domme mensen dus en daar zijn er heel veel van.

Busverhuur | 11-04-20 | 12:36
-weggejorist-
Antiquerulant | 11-04-20 | 13:07

Ik ben die hele 1984 mentaliteit van de overheid zat. We hebben nu niet alleen het coronavirus uit China geïmporteerd masr ook hun controlemethodes. Ik denk dat als dit gezeik enigszins overgewaaid is en ik weer vrij kan reizen waar ik heen wil, ik maar afreis naar een warm eilandvin de Stille Zuidzee of zo. Alleen al om van dit gezeik af te zijn!

Brulboei_61SB | 11-04-20 | 12:32 | 2

Alsof u nog af kunt reizen zonder dringende reden.

toperwtje | 11-04-20 | 12:35

Noord-sentinel schijnt prachtig te zijn deze tijd van het jaar.

Binnenbaan | 11-04-20 | 13:03

Hahaha, ga echt geen app installeren. Sorry.

tragic1911 | 11-04-20 | 12:32 | 3

Hoef je ook niet te doen, die app installeert zichzelf, OTA, of ze gaan iets doen met de cloud oid. Er zijn zoveel mogelijkheden.

Mark_D_NL | 11-04-20 | 12:35

@Mark_D_NL | 11-04-20 | 12:35: zoveel mogelijkheden? Wat dacht je van telefoon thuis laten? Dat stomme ding heb je toch niet nodig meer.

Yzord | 11-04-20 | 12:41

@Yzord | 11-04-20 | 12:41: zonder telefoon kan en mag je je straks niet meer verplaatsen. Dus thuislaten is geen optie vriend.

Kleiduivenmoordenaar | 11-04-20 | 13:06

Op naar de bananen republiek Nederland waarde Camara en politie dictatuur begint te heersen.

gerrit5042 | 11-04-20 | 12:31

Dus, de volgende stap is dat we met een assegaai of met een schoffel onder de arm de straat opmoeten om aso's 1,5 meter bij ons vandaan te houden. Afstand houden doe je met z'n 2en namelijk en zoals gisteren weer gemerkt is dat heel erg moeilijk. Wat is de boete eigenlijk, voor oneigenlijk gebruik van zo'n ding? Vast lager dan de coronaboete van 390 euri + je houidt potentiele besmettingsbronnen ook nog eens bij je weg. Prik-stoot. Win-win.

Graaisnaaiert | 11-04-20 | 12:31

Heb al 20.000 maskers in China besteld met het gezicht van Rutte en Grapperlaus!

BenBack | 11-04-20 | 12:30

Een nieuw verdienmodel is snel gevonden. Opzij, opzij, opzij. Maak plaats, maak plaats, maak plaats. De anderhalvemetergestapo komt eraan.

Nehemia | 11-04-20 | 12:30 | 3

Nu er veel minder bekeuringen uitgeschreven worden voor allerlei andere futiliteiten moet het geld toch ergens vandaag komen.
Nu voor het te dicht bij elkaar staan, dadelijk voor het niet hebben geïnstalleerd van de afstands app en dadelijk wegens het niet hebben van een vergunning ' verplaatsing in openbare ruimte' en het dragen van de insigne op de kleding.

Johanvb | 11-04-20 | 12:37

@Johanvb | 11-04-20 | 12:37: Het is telkens een stapje verder. Zo dat de mensen rustig kunnen wennen aan de nieuwe situatie alvorens over te gaan tot een nog meer drastische stap.

Nehemia | 11-04-20 | 12:43

Hoe gaan ze dat doen met grote gezinnen, (met grote tieners bijv.)? Of met groepen studenten die bij elkaar in huis wonen en toch al alles delen? Moeilijk handhaven dit, lijkt me.

lezeres | 11-04-20 | 12:28 | 15

@lezeres | 11-04-20 | 12:44:
En dan kijk je op straat en in de winkel om je heen en dan denk je, waar zit hun verstand? Dat is dus 1 op 1 de oorzaak van aangescherpte maatregelen en controles. Als die leuke gezinnetjes die toch ook... en is het maar voor even... en jamaar de kinderen... en... Enfin, vul maar in.

Graaisnaaiert | 11-04-20 | 12:49

@hertogvanzottegem | 11-04-20 | 12:46: Heel scherp dit! Ze kunnen toch niet zien wat er aan een situatie vooraf is gegaan? (Meneer agent, ik was niet vrijwillig bij een groepje mensen. Ik werd door een groepje mensen beroofd. Niets mee te maken mevrouw. Gewoon die boete betalen).

lezeres | 11-04-20 | 12:50

@hertogvanzottegem | 11-04-20 | 12:46:
Dat is mijn bezwaar tegen dat boetesysteem dus ook. Ik kan niet met een schoffel onder de arm iedereen die in de buurt komt wegstoten...

Graaisnaaiert | 11-04-20 | 12:50
▼ 12 antwoorden verborgen

Nog maar een paar weken en dan kunnen we ons met z'n allen weer afvragen hoe het toch kon dat er Nederlanders waren die Anne Frank toch hebben verraden. Hoe dan ook, ik ben benieuwd hoeveel mensen gaan klikken over hun buren die geen anderhalve meter afstand houden. Als de app het al niet voor ze doet.

Ares | 11-04-20 | 12:28 | 2

Ah de Godwin. Nu ben je af en is de discussie klaar. En bedankt.

Busverhuur | 11-04-20 | 12:39

Ik eet zo gruwelijk veel uien en knoflook sinds het virus dat zelfs mijn vrouw mij verplicht om op de bank te slapen...

overVecht | 11-04-20 | 12:26 | 2

Doe ik ook altijd

Botte Hork | 11-04-20 | 12:39

@Botte Hork | 11-04-20 | 12:39:

In jouw geval begrijp ik het dan wel weer. ;-P

overVecht | 11-04-20 | 12:42

Ondertussen geen woord in de MSM over een kamerlid dat live op het interweb roept dat de gehele politiek inclusief al onze instituties uit zijn op de vernietiging van Nederland. Stel je voor dat Jetten, Rutte of Klaver dat had geroepen... levensgevaarlijk. We hebben oa in Christchurch en op Utøya gezien waar deze complotten toe kunnen leiden. Journalisten blijf je werk doen, ook tijdens deze Corona crisis.

Ardbeg | 11-04-20 | 12:26 | 12

Deze schiet partijen worden door geheime diensten uitgevoerd. Daar zijn allerlei politieke motivaties voor.

Regnerus | 11-04-20 | 12:54

Grappig dat u precies Utöya en Christchurch zo goed voor de geest kunt halen en al die aanslagen gepleegd door vrome Moslims "ter verdediging van de Islam" vergeet. Net zoals Moslims ze vaak vergeten.

Heiner | 11-04-20 | 13:36
▼ 9 antwoorden verborgen

Demense wilden dit toch? Als je dacht dat dit het is dan heb je het gigantisch mis. Dit is nog maar het begin.

Yzord | 11-04-20 | 12:25

Dan heb je ook nog van die types die gaan zitten klikken als ze teveel mensen bij elkaar zien. Bovenop een FVD Amsterdam dat stond te juichen toen er nog meer camera's kwamen. De politiestaat wordt voor uw ogen uitgerold, en u stond erbij en keek ernaar.

Derkaderr | 11-04-20 | 12:25

Haha; Twee km te hard rijden op de snelweg? Vette prent!
Vuilniszak uurtje te vroeg buiten? 100 eurie meneer.
Belasting formulier dag te laat? Boete!
Vind iedereen dood normaal maar als men na weken eens gaat handhaven op het 1,5 m afstand houden want dat draagt nogal bij aan het beschikbaar blijven van de momenteel schaarse IC bedden begint de hypocriete goegemeente moord en brand te schreeuwen over "politiestaat" en zo, aanstellers.

zwellevertje | 11-04-20 | 12:24 | 5

@Overnijd | 11-04-20 | 12:27: Ik ben een held die stiekum m'n vuilniszak tien minuten te vroeg buiten zet, ik zit dan ook in het verzet ja? En wat deed jij tijdens mijn heldhaftige verzetsdaden of bleef het toen ook al vooral bij klagen?

zwellevertje | 11-04-20 | 12:31

Die boetes zijn hard nodig.
Want, financiën niet op orde als land?
De EU-burger gaat het voor u betalen.

kloopindeslootjijook | 11-04-20 | 12:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom hebben burgers een probleem met auto's van de overheid, uitgerust met camera's? Half Nederland rijdt rond met dashcams, die hetzelfde registreren. En mensen schromen niet om beelden van herkenbare personen en kentekenplaten te plaatsen. Is dat dan een soort maatschappelijke hypocrisie?

Leptob | 11-04-20 | 12:24 | 1

En wat te denken van deurbellen met een camera erin die de straat filmt. Dat is in principe ook heel vreemd. Je moet er niet aan denken dat deze software op drones voor dit doel ingezet gaat worden. Zelfs in natuurgebieden word je nog gefilmd. En dat gebeurt ook al onder het mom van "wildcams".

stipjes | 11-04-20 | 12:29

Het heeft nog lang geduurd! En iedereen maar klikken en anderen de maat nemen. De overheid vraagt niet of we dit willen, maar regelt het onder het mom van crisis. Weten we tenminste zeker dat dit pas het begin is. Anders wordt hier natuurlijk niet in geïnvesteerd. Und jetzt sofort der app donwloaden!

Asylum | 11-04-20 | 12:24

Ik ben heel makkelijk te herkennen aan een wit mondkapje, zonnebril en een gebreide rood-wit-blauwe bivakmuts die ik daar nog overheen kan trekken. Oh ja: en een neutraal grijs oversized regenpak en blokjes onder mijn schoenen. Mijn telefoon zet ik per dag slechts een uur aan en pas als ik thuis ben, dan bel ik ze wel terug. Effe denken hoor..... vergeet ik nog wat?

Bakschuif | 11-04-20 | 12:22 | 2

Vergiet op je hoofd.

ParaPiet | 11-04-20 | 12:31

@ParaPiet | 11-04-20 | 12:31 |
Is bij mij ingebouwd; dat heet een geheugen te zijn...

Bakschuif | 11-04-20 | 12:46

De enige in mijn omgeving die deze bull nog geloven zijn paniekerige oude vrouwtjes. Weet zeker dat het slimmer was de kwetsbare af te zinderen en de rest van de economie gewoon te laten doordraaien. Heb je tenminste de vrijheid om voor het risico te kiezen.

Emilioot | 11-04-20 | 12:21 | 5

Hoe wil je precies de ouderen en zwakkeren isoleren? Hoe ziet u dat voor zich? Deur op slot en door een luikje af en toe wat eten naar binnen gooien? Kijken of ze zelf naar de wc komen en zich kunnen wassen en aankleden? Zichzelf hun chemokuur kunnen toedienen? Et cetera? Dat is nu net het probleem, he? De doelgroep bestaat uit mensen die afhankelijk zijn van zorg van anderen. Als je die isoleert, moeten ook de verzorgenden geïsoleerd worden, plus de familie van de verzorgenden, plus de collega's van de partners van de verzorgenden (die misschien wel leerkracht zijn of winkelmedewerker). Dat komt dus neer op een isolatie van iedereen, zeg maar: wat we nu doen. Zoveel mogelijk afstand houden van elkaar om te zorgen dat je aanderen niet via via besmet. Zo ingewikkeld is dat principe toch niet (vul hier een nadenkende emoji in).

wazakzegguh | 11-04-20 | 12:36

@wazakzegguh | 11-04-20 | 12:36: De ouderen opsluiten in detentiecentra, nu verpleeghuizen genoemd. En een one-in - one-out policy handhaven. Zo zijn er nooit teveel.

Tuinhekje | 11-04-20 | 13:07

@Tuinhekje | 11-04-20 | 13:07: Dat was toch al de dagelijkse praktijk in veel zorginstellingen. Afgezien van het bezoek, dat misschien ook al niet zo vaak kwam, is er weinig verschil.

Heiner | 11-04-20 | 13:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is waar allerlei bange burgers om smeekten. Met hun 'totale lockdown, nu!' gekrijs. En als ze eenmaal hun zin hebben, worden ze boos.

Rest In Privacy | 11-04-20 | 12:21 | 7

@Patje. Is wel zo. Zalig.

ParaPiet | 11-04-20 | 12:33

Eerst moeten we in een lockdown, dan opeens wil iedereen de straat op kunnen want lekker weer. Nederlanders zijn zeer flexibel in hun moraal blijkbaar.

kloopindeslootjijook | 11-04-20 | 12:34

@Patje haha ja. En ze werden geconfronteerd met de idee dat oude mensen op een dag doodgaan en dat is zo shocking erg... dat kan echt niet!

@Kloede ja de hysterie was/is hier schokkend groot.

@Kloopindesloot ja, je mening/principe duurt zo lang als het je uitkomt. *zucht*

Rest In Privacy | 11-04-20 | 12:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit is dus een politie staat aan het worden. Straks ook verplichte vaccinaties. Dit is waar de EU voor is opgezet. Een Marxistisch, Facistische super staat. Maar ja, ieder volk krijgt wat het verdient. De meeste mensen in Nederland geloven nog steeds dat de MSM, "experts" en overheids instituten er zijn om jou te beschermen. Dat ze de waarheid spreken. Alles wat daar niet in meegaat wordt afgedaan als "complot theorie". Hoe dom kun je zijn. Als makke schaapjes leveren ze hun rechten en vrijheden in. Maar uiteindelijk zullen deze domkopje ook wakker worden.

Regnerus | 11-04-20 | 12:20 | 7

@Ridde Rogter | 11-04-20 | 12:28: Weer zo eentje die al jaren met de kop in zijn reet zit. Dom sukkeltje

Regnerus | 11-04-20 | 12:57

Het wordt net als in het boek 1984. Iedereen is vergeten waarom er ooit oorlog gekomen is. Alleen de verzonnen successen of de verliezen worden iedere dag om 1400 gepubliceerd, net hoe de overheid de stemming voor ogen had. Eventueel aangevuld met beelden en meningen van zelfbenoemde experts. En iedere dag wordt het nieuws van gister nog aangepast aan de beoogde situatie van vandaag en morgen.
Opgevallen dat behoorlijk wat nieuws na 2 dagen verdwijnt?

Tuinhekje | 11-04-20 | 13:10
▼ 4 antwoorden verborgen

En even onder die cams, Die hebben s'avonds bijvoorbeeld moeite met donkere mensen te herkennen. Je kan wel werken met thermal cams. En dan kan je gelijk de temp. van mensen checken. Anyway. Je kan natuurlijk ook gaan lopen met je opblaaspop om zo het systeem een beetje te fucken.

Mark_D_NL | 11-04-20 | 12:19 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Belachelijk.
Hoe moet ik nu met m'n 5 vrouwen op pad?

HoerieHarry | 11-04-20 | 12:19 | 4

Net zoasls een Moslim doet, 2 meter achter je.

Mark_D_NL | 11-04-20 | 12:20

Gewoon, met een 4 kettingen. van 1.5 meter.

kloopindeslootjijook | 11-04-20 | 12:34

4 in de kelder thuis toch?

goldsammy | 11-04-20 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

-Geniaal!
-Misschien is het een idee voor de 'griepjesmensen' om elkaar, bij wijze van daad stellen, demonstratief in de bek te spugen.

HogeNood | 11-04-20 | 12:19

Zie hier waarom ze 5G nodig hebben. Overal camera's, en nog meer camera's. Dat het nodig is voor zelf rijdende auto's gaat er bij mij niet in. Dan heb je dus een ongeluk als het internet even wegvalt. Die auto kan thuis prima elke dag even updaten. En internet of things slaat nou ook niet echt aan en thuis toch thuis wifi.

Geen01 | 11-04-20 | 12:18 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 11-04-20 | 12:21: ook weer zo. Maar hij had het over dat IOT niks is geworden.

Omebert | 11-04-20 | 12:23

Ik denk dat het echt wel voor zelf rijdende auto's nodig hebben hoor...

goldsammy | 11-04-20 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

Vraag me wel af hoe deze autootjes onderscheid kunnen maken tussen 4 personen uit een gezin en 4 random personen.

Omebert | 11-04-20 | 12:18 | 2

Bij alle voertuigen waar meer dan 3 man in zitten gewoon aan de kant zetten.

Identiteitskaarten worden gevraagd (met zon gekke selfiestick) Haal dat door de computer en ze weten voldoende.

Lekker nie opgerot | 11-04-20 | 12:21

Het algoritme kijkt of er meer dan drie op elkaar lijkende personen van dezelfde leeftijd en met een vrijwel identiek DNA-patroon in de auto zitten. Zo ja dan bekeuren, want dan gaat het niet om een familie maar om """jongeren""".

Nivelleermarionet | 11-04-20 | 15:19

Gister op de parkeerplaats bij de McDonalds 4 man in een auto, 5 minuten later de politie erbij (stond er naast met mn auto) toch mooi 4x 390 euro voor moedertje staat. Mensen zijn òf doof òf gewoon te achterlijk.

Lekker nie opgerot | 11-04-20 | 12:18 | 5

Ze zijn er daarna zelf mee door de drive geweest zeker.

Jos Tiebent | 11-04-20 | 13:09

Politie zeker trots op deze successen! Ik zou me schamen als agent, me zo te laten gebruiken.

CoPat | 11-04-20 | 13:30

Aanvullend heeft de politieagent de bevoegdheid ervoor te kiezen geen bekeuring te geven.... een politiestaat dus nu zij bekeuren als je normaal doet. Dat mensen het normaal vinden dat de overheid op basis van angst voor een potentieel risico van iets, hun vrijheid beperkt, vind ik nog steeds het meeste verbazingwekkende.

CoPat | 11-04-20 | 13:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Interessant om te zien hoe mensen hun eigen hel bouwen.

Mr.Crowley | 11-04-20 | 12:16 | 2

Ja het begint met trouwen.

Omebert | 11-04-20 | 12:17

Ga gewoon met drie man onder een boerka samenscholen. Die laten ze toch met rust. Lekker warm er knus!

Accident_Prone | 11-04-20 | 12:16 | 2

Als je maar geen bruine bonen gegeten hebt.....

Bakschuif | 11-04-20 | 12:25

Kom op dan! Vuile vieze totalitaire staat!

haddem | 11-04-20 | 12:15

In zo'n land willen en kunnen we toch niet (echt) leven?

Rest In Privacy | 11-04-20 | 12:14 | 4

@Jos Tiebent | 11-04-20 | 13:08: Nope, still doesn’t ring a bell!

Accident_Prone | 11-04-20 | 17:30
▼ 1 antwoord verborgen

En gelukkig gaan Apple en Google zich bezig houden mat de Corona app.
Total control tot in lengte van dagen.
Voor het eerst in m'n leven ben ik zo verdomde blij dat ik geen kinderen heb en dat ik mijn langste tijd erop heb zitten.

Schietmijmaarlek | 11-04-20 | 12:14 | 5

Eens. Kunnen we een clubje voor oprichten, maar denk niet dat we een lustrum gaan vieren....

Bakschuif | 11-04-20 | 12:27

Tijd voor een huawei dus. Zit geen google meer op. Wat de chinese overheid dan van me ziet? Lekker belangrijk zo aan de andere kant van de wereld.

Teeweetwee | 11-04-20 | 13:14

Steekt hand op, helaas tik ik pas de middelbare leeftijd aan.

BubbelWater | 11-04-20 | 19:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Telefoon uitzetten dan ben je onzichtbaar

rein9576 | 11-04-20 | 12:14 | 5

Helemaal geen telefoon hebben. Ook een optie.

SNAFU | 11-04-20 | 12:22

Mijn stokoude Nokia 3610 (met twee extra dikke batterijen) die alleen maar belt en SMS't , zonder data, zonder toeters en bellen en met een standby tijd van weken, doet het nog steeds prima. Standaard onderweg uit en een uurtje per dag aan. Bewaar hem in een aluminiumkleurige stalen brillenkoker van het merk Faraday.

Bakschuif | 11-04-20 | 12:36

Kom je de winkel niet in. Ook goed. jouw probleem.

goldsammy | 11-04-20 | 13:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Selectief handhaven. Deze autootjes zie je niet in kansenparelwijken. Jarenlang is wangedrag van bepaalde groepen gewoon gedoogd maar de gewone man wordt nog even extra gecontroleerd.

BozePaarseMan | 11-04-20 | 12:13 | 5

Klopt, hier in zaandam's leukste wijk rijd de politie 1 x per dag een rondje. het liefst om half 9 s'morgens als al het gajes nog op bed ligt. Zodat je in het zondagskrantje weer kunt lezen hoe braaf iedereen zich hier aan de regels houd. Maar als je naar buiten kijkt zie je iedereen gewoon samenklitten.

Kakmadam | 11-04-20 | 13:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat wordt wel even flink doortrappen op die bierfiets met een paar man/vrouw.

Leptob | 11-04-20 | 12:13

Omdat veel mensen nu binnen zitten kunnen ze minder bekeuringen uitschrijven en de bekeuring die nog kan worden uitgeschreven is meteen 390 euro. Echt smerig.

stipjes | 11-04-20 | 12:12

Wordt Ton Elias als 3 of 4 samenscholende personen gedetecteerd?

Vuurwezel | 11-04-20 | 12:12

Tot zover de geloofwaardigheid van degenen die volhouden dat de vele camera's geen bedreiging van onze vrijheid en veiligheid zijn. De camera's zijn hier nooit voor bedoeld en het volgen van de bevolking op deze schaal is zeer discutabel. Los van het benodigde referendum dat noodzakelijk is om deze inperking van de vrijheid te legitimeren, heeft het vele andere ongewenste neveneffecten.
Vele gemeentes gaan nu investeren is een systeem dat permanent onderhouden moet worden en een oplossing is voor een niet bestaand probleem. Stel dat iemand de anderhalve meter niet aanhoudt, wat dan? Dan kom je op de opsporingslijst? Hoe lang en hoeveel moet men onder anderhalve meter zijn voordat 390 (!!) euro in de pot gemikt moet worden?
Gaat iemand dan achtervolgd worden om te inasseren? Dan is de afstand ook minder dan anderhalve meter, er is fysiek contact omdat de ID kaart uitgewisseld wordt en iemand is langer buiten. Is dat het waard? Het is nou niet bepaald zo dat de politie niets op de plank heeft liggen.
Enger wordt het nog door het idee van het bedrijf dat we in de toekomst grote groepen mensen in de gaten moeten houden. Er wordt nu in zeer korte tijd een politiestaat opgetuigd waar Noord-Korea een kinderspeeltuin is.
Het is geldverspilling, niet te handhaven, onnodige inbreuk op persoonlijke vrijheid met enorme risico's. Het gaat dus ingevoerd worden.

Frau Merkel | 11-04-20 | 12:12 | 6

In Engeland is er overal cctv en criminelen vinden dat maar niks.
Daarbij zit iedereen op facebook en twitter dus wat is privacy nog.
Ook zijn er in dit land nauwelijks handhavers dus waar praten we over.

pejoar | 11-04-20 | 12:48

Wat ik me afvraag na je (uitstekende) betoog is wie dan de boete krijgt.... of wordt het gewoon 2 x 390€ ? (of 3 x)
Als ik nu 1.5 meter in acht hou maar die ander niet? Vragen, vragen....

goldsammy | 11-04-20 | 13:10

@goldsammy | 11-04-20 | 13:10: Iedereen krijgt de boete. De rechtsgang is al aardig ingeperkt. De bezwaarschriftenronde is erg lastig omdat de filmbeelden die nodig zouden moeten zijn niet automatisch toegankelijk gemaakt gaan worden. Slechts een klein deel van de bekeurden heeft het geduld, de kennis en de financiële middelen om naar de rechter te stappen en hun gelijk te halen. Daar komt nog bij dat de rechters hun eigen belangen hebben en vaak allerlei connecties hebben. Dat rechters tot op heden weigeren hun nevenfuncties openbaar te maken, ondanks de wettelijke verplichting, zegt genoeg. Er is geen handhaving, dus het is een lachertje.
Dit soort overtredingen zijn prima voor een Wet Mulder, dus u mag een bewijs van onschuld leveren. U heeft al verloren voor u begonnen bent. Het EU-hof zou hier wat van moeten vinden, maar die heb ik nog nooit gehoord.

Frau Merkel | 11-04-20 | 13:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat wordt een kat-en-muis-spel tussen handhavers en overtreders. Zie het in mijn buurt regelmatig gebeuren: groepje jongeren staat bij elkaar, ene moment met voldoende onderlinge afstand, dan weer ff een boks of klap op de schouder. Moet eerlijk zeggen dat als ik nu 16 was geweest ik me ook niet keurig aan de voorschriften zou houden.

Spring Bruissteen | 11-04-20 | 12:11 | 4

Dat laatste klopt wel inderdaad.

BozePaarseMan | 11-04-20 | 12:15

@Ad Hominem Tu Quoque | 11-04-20 | 12:14: Volgens onderzoekers van de universiteiten Leuven en Eindhoven is 20 meter de juiste afstand. Zéker bij hardlopers, fietsfanaten enz.

Lupuslupus | 11-04-20 | 12:19

@Lupuslupus | 11-04-20 | 12:19
Bij pistoolschieten is 25 meter de grootste afstand. Dan kun je nog met enige kans op succes iets raken ter grootte van een voetbal, zeg maar. Zullen we dat dan maar aanhouden als de norm.?

Bakschuif | 11-04-20 | 12:41
▼ 1 antwoord verborgen

De moderne versie van Stasi Duitsland wordt op ons losgelaten, omdat er te weinig personeel is bij de politie.
Oftewel, je creeert een probleem en lost het met draconische maatregelen op...

Dauthi | 11-04-20 | 12:11

De overheid slaat weer eens door........ idioten moet je altijd aanpakken maar dat kan ook zonder die 'stasi' auto's.....

Het valt me overigens mee dat het dit keer niet Amsterdam is die als eerste dit soort auto's inzet.....

Fatwabuster | 11-04-20 | 12:10

Dat hele systeem met zelfrijdende auto's met slimme camera's bestond al lang. Het was alleen even wachten op een excuus om ze in te zetten. Corona is wat dat betreft een geschenk uit de hemel.

goedverstaander | 11-04-20 | 12:10

Weten jullie wie ook streng handhaafde?

Botte Hork | 11-04-20 | 12:10 | 5

@Piet Karbiet | 11-04-20 | 12:22
lol
het secreet verbiedt alles waar ze geen greep op heeft, maar niet om het ook echt te handhaven, want je weet toch...

Bakschuif | 11-04-20 | 12:45

Hitler?

goldsammy | 11-04-20 | 13:05

Beria

PresidenteDeConjovia | 11-04-20 | 22:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Befehl ist Befehl.
Niet denken dat mooi weer je immuun maakt, misschien steekt iemand met zn gore bakkes wel iemand anders aan omdat het buiten te mooi weer is om te genieten.

TijdelijkOptimist | 11-04-20 | 12:09 | 1

Wel denken. De kans dat je buiten iemand aansteekt is te verwaarlozen klein.

Mijn klomp breekt | 11-04-20 | 16:46

Er was toch een T-shirt met een qr code verkrijgbaar waarmee je die camera helemaal door de war kan maken? Ik ben even de naam kwijt...

Jos Tiebent | 11-04-20 | 12:09 | 1

Hyperface

Oetiohnegentechnik | 11-04-20 | 12:32

Hoe zou dat systeem op etalagepoppen reageren, die in het raam van een winkel naast elkaar staan?

Burpman | 11-04-20 | 12:09 | 3

@Burpman | 11-04-20 | 12:16: Nope. Dit soort camera's zijn relatief duur en de metingen werken tot slechts vijf meter. Als ze er al zijn is het een uitzondering.

Frau Merkel | 11-04-20 | 13:57

Mijden sociaal contact om de verspreiding te voorkomen is prima, maar dit “handhaven” slaat nergens op. Leve de Nederlandse Stasi.

Mijn klomp breekt | 11-04-20 | 12:08

*schuift alle stoelen op het terras weer lekker dicht bij elkaar*

GKJP | 11-04-20 | 12:08

Vooral die boete van 390 euro is disproportioneel als je met zulk soort systemen gaat werken.

stipjes | 11-04-20 | 12:08 | 2

iemand moet de ww betalen

Yzord | 11-04-20 | 12:11

Tsja, de gemiddelde Nederlander schreeuwt al weken om onderdrukt te worden.Ze krijgen dus nu waar ze om hebben gevraagd. Domme, domme mensen toch. Wat doen jullie jezelf aan. Angst is zo een leuk middel voor overheden. Begin een beetje te walgen van 80% van die "onderdruk ons" schreeuwers in Nederlandje. Heb dan ook nog maar weinig solidariteits gevoel over. Eigenlijk niets meer.

Mark_D_NL | 11-04-20 | 12:08 | 11

@Axolotl | 11-04-20 | 13:37:
Lange termijngevolgen van IC-opname niet bij u bekend zeker? Heeft niets met angst of fobie te maken, is een vaststaand feit. En dat allemaal omdat een paar debielen zich niet aan de aanwijzingen willen houden, want... En je weet niet wie die debielen zijn, maar de kans dat die zich onder volk wat zich niet aan de maatregelen houdt bevinden is oneindig veel groter dan onder mensen die wel hun eigen verantwoordelijkheid nemen.
Gaat je statistiek...

Graaisnaaiert | 11-04-20 | 13:59

@Graaisnaaiert | 11-04-20 | 13:59 post-IC kosten nog altijd een fractie van een gesloopte economie. IC behandeling is in de meeste gevallen overigens niet veel meer dan stervensbegeleiding. Maar dat mag je natuurlijk niet zeggen...

Axolotl | 11-04-20 | 14:38

@Graaisnaaiert | 11-04-20 | 13:27: Draag dan een masker als je zo bang bent voor andere mensen nabij! I.p.v. alles op slot te gooien.

U bent het type ambtenaar/bestuurder dat iedereen verbied het gras te betreden omdat er een paar zwervers zijn die je niet wil handhaven. Dan maar iedereen 'weghandhaven'.

man man man. zoveel domheid.

TheBurnerMan | 11-04-20 | 15:35
▼ 8 antwoorden verborgen

Een gore stasi praktijk dat met die automatische afstandsmeting op camerabeelden

stipjes | 11-04-20 | 12:06

Geachte overhead, kan ik die 390 euro ook rechtstreeks overmaken naar Italië? Graag nog even het banknummer, alvast bedankt!

Acidstain | 11-04-20 | 12:05

binnenkort id herkennig op afstand en dan automatisch verwerken en bekeuren.

abeltasman | 11-04-20 | 12:05

met een rap door JeGroteBroer op Pb52?

Hemmenaar7 | 11-04-20 | 12:05

Gelukkig Voor de pensioenen zijn er volgend jaar verkiezingen en Rutte wil blijven. De ouderenvakbond zei dat er geen geld bij, maar ook geen geld af ging... het maakt wel extra spaarzaaam. Shit. Haat dat. Maar in tijden van crisis is iedereen spaarzaam. Ook degenen die op twee inkomens een huis kochten met een vette hypotheek.

Moestuinier | 11-04-20 | 12:05

Niemand heeft autoriteit over mij.
In wat voor slechte B film zijn we met z'n allen beland?

Oetiohnegentechnik | 11-04-20 | 12:04 | 1

1984

Yzord | 11-04-20 | 12:20

Dat Renaultje komt echt de trap niet op in Huize Romantica. De gangbang gaat vanavond dus gewoon door.

goedverstaander | 11-04-20 | 12:04 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Belgie +327 coronadoden waarvan 2/3 in verzorgingscentra.

Piet Karbiet | 11-04-20 | 12:04 | 2

Gelukkig tellen ze de overledenen in verzorgingshuizen in NL niet mee.

Rennieflox | 11-04-20 | 12:19

Ja dus, 327 dood, ja dus, 327 dood, ja dus. Geef jij lekker al je vrijheden weg voor wat doden extra, maar laat mij er buiten... Maar bedankt hé...!

Mark_D_NL | 11-04-20 | 12:26

Als het goed is heb ik nog ergens een blonde pruik en een plaksnor.

Ruimedenker | 11-04-20 | 12:03

*iets over een bekend boek van Orwell mompelen doet*

threeheadedmonkey | 11-04-20 | 12:03 | 2

Jasses, die komt ineens raak binnen. :-((

lezeres | 11-04-20 | 12:16

Coming Up From Air?

Piet Karbiet | 11-04-20 | 12:19

Je zou toch denken dat we na de val van de muur van die stasi-praktijken af waren.

erwtenknaller | 11-04-20 | 12:03 | 1

nog heel even en oost Europa bouwt die muur weer op.... dit keer om vrij te blijven

trottle | 11-04-20 | 12:10

Zie hoe voortvarend de overheid is om uw vrijheden middels camera's en andere electronische middelen in te perken. En niemand die er wat van durft te zeggen want anders bent u een corona ontkenner.

2voor12 | 11-04-20 | 12:02

Ja je moet wat als je het leger hebt wegbezuinigd en toch martial law wil invoeren. Verder wat de Former British Supreme Court Justice zegt www.zerohedge.com/political/former-br...

HdJ | 11-04-20 | 12:02 | 1

Het gemiddelde kamerlid is niet in staat dat te lezen. Een beetje rekenen is al te moeilijk.

Frau Merkel | 11-04-20 | 12:27

Ja je kan wel een sfeertje creëren dat dat allemaal zo vreselijk is maar Nederlanders zijn verdomd hardnekkig......

kat-de-kat | 11-04-20 | 12:02 | 1

Daarom blijven ze ook stemmen op GL en D66 +VVD.

Acidstain | 11-04-20 | 12:07

De politiestaat in wording, als dit eenmaal gevestigd is krijg dit nooit meer weg. Heerlijk vindt de politie dit, ze genieten ervan.

SaabG | 11-04-20 | 12:02 | 5

@Frau Merkel | 11-04-20 | 12:30: Helder Frau Merkel. Daar ben ik het wel mee eens.

lezeres | 11-04-20 | 13:05

@Der Lehrer | 11-04-20 | 13:04: Je verzint het! :-))

lezeres | 11-04-20 | 13:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Kak! Dystopisch China is hier. Zou er nog een weg terug zijn?

Koekinjeonderbroek | 11-04-20 | 12:02

Een auto van 100000 eur om iets vast te stellen dat je ook met het blote oog kunt constateren. Welkom in Ambtenarië.

panacee | 11-04-20 | 12:00 | 1

ja de flitsinkomsten lopen fors terug, ze moeten iets

Botte Hork | 11-04-20 | 12:00 | 2

U zit verplicht thuis, dus gebruikt meer stroom, gas, condooms...

Jezusaapje | 11-04-20 | 12:41

Maar niks voor Bassie, ik bedoel CJIB. We kennen allemaal de foto's van hun hutje in het Noorden, die hebben al een cash-flow probleempje hoor.

MisterMr | 11-04-20 | 14:57

Bij gebrek aan snelheidsboetes nu de afstandsboetes. VOC!

Knufter | 11-04-20 | 11:59 | 1

De Belastingdienst had nog een ideetje voor de noodlijdende schatkist. Boete op boete.

Nivelleermarionet | 11-04-20 | 15:02

Het kan nooit langdurig werken, dat anderhalve meter afstand. Simpelweg omdat er veel minder mensen binnen kunnen in bijv. concertzalen, op festivaltreinen en in sportstadions. Dan dekt de recette de kosten gewoon niet.

Dus zullen de bierprijzen op bijv. festivals omhoog gaan. Dat mag ook wel. De huidige 4,- voor een plastic bekertje met de helft schuim en de helft laf, lauw slootwater is tenslotte nog steeds een koopje.

Realism Is All | 11-04-20 | 11:59 | 6

Dat anderhalve meter afstand houden is ook een soort symbolisch mantra, want bijvoorbeeld met anderhalve meter afstand naar de koffieautomaat om daar een voor een op het 'besmette' knopje in te drukken helpt ook niet. Dat gezegd hebbende staan evenementen ergens onderaan op de lijst van 'dingen die weer mogen' als de coronacrisis ten einde loopt.

GroetenVanUrk | 11-04-20 | 12:40

@GroetenVanUrk | 11-04-20 | 12:40: ideaal model om nfc implant chips en lezers aan de man te brengen. Weet je meteen wie wanneer en hoeveel koffie zuipt bij elke automaat.
Dat er infrarood sensorschakelaars zijn, of contactloze knoppen die met electrische/magnetische velden werken mag de pret niet drukken.
Alles met knoppen naar de nfc/rfid knoppen.

Dezenaamhier | 11-04-20 | 12:49
▼ 3 antwoorden verborgen

1984

Wegkijker | 11-04-20 | 11:59 | 2

Vooralsnog gaan we uit van de tijdelijkheid van dit alles. Maar je hebt een goed punt hier. Ik ga nog liever dood dan.

suscrofa | 11-04-20 | 13:48

Deze hele Corona hype begint zo langzamerhand steeds meer een verdienmodel te worden.

RickVogelschrick | 11-04-20 | 11:58 | 3

Nu er een gebrek aan automobielen is om te flitsen, is dit het alternatief. Linksom of rechtsom moet "onze helden" en het CJIB toch een nieuwe kaskoe aanboren...

Ommezwaai | 11-04-20 | 12:01

Zo zal het in de Randstad wel gaan ja.
In Brabant waren het vooral 'bepaalde' groepen jongeren die met teveel man in een auto naast een andere auto met teveel man stonden om geestverruimende middelen te slijten en schijtaancorona vierders. Maar dat moet je in de Randstad niet aan willen pakken natuurlijk.

JanVergoor | 11-04-20 | 12:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland