Eindhoven heeft schijt aan 1,5 meter
Asperge Oostblokkers massaal ingevlogen en in busjes gepropt
Social
Goedemorgen. Geinig verhaal (uit Brabant) om te lezen, terwijl u (werkloze zzp-er die geen 4000 euro van Koolmees krijgt) met twee kinderen al weken op een bovenwoning zit terwijl u van MinPres Rutte niet naar het strand, park en/of bos mag op straffe van een boete door de Grapperhaus Gestapo. Gekke Henkies, wij zijn het...
Reaguursels
InloggenPolitici reageren vaak ontkennend als dit soort gesjoemel met Oost-Europese arbeidskrachten aan het licht komt. Misschien is het wegkijken, omdat bepaalde politici loyaal zijn aan de ondernemers en bemiddelaars, die van de mazen in de gebrekkige EU-regelgeving profiteren. Een andere oorzaak is, dat veel politici en topambtenaren nog nooit met de poten in de klei hebben gestaan. Ze komen meestal uit gegoede families, hebben gestudeerd en daarna alleen in een universitaire omgeving of in de ambtenarij gewerkt. Verder leven ze vaak in grachtenpanden of groene villawijken, vér weg van het gewone volk. Hun informatie krijgen ze niet rechtstreeks, maar via abstracte onderzoeksrapportages of – geraffineerd opgeleukt – via lobbyclubs uit de bouw-, tuinbouw- of transportwereld, waardoor er een vertekend beeld van de realiteit ontstaat. Laat de politici maar eens incognito, letterlijk "veld"-werk verrichten, dan zullen ze versteld staan hoe de onderkant van de arbeidsmarkt functioneert, lees: níet functioneert. Goed dat dit soort misstanden nu eens aan het licht komen.
Hoe denk je dat er in Nederland in de bouw gewerkt wordt? Op anderhalve meter afstand? Houd toch op. Gebeurt niet.
Wil nog niet zeggen dat dat is toegestaan ?
www.facebook.com/sylvia.klaassen.3/po... Tja.....
Ze komen uit een vliegtuig waar ze met 285 man schouder aan schouder hebben gezeten. Als ze daarna met 8 man in een busje gaan zitten dan is dat fout? Logisch ook.
Ik ben veel meer geïnteresseerd waarom hier in 040 zoveel nieuwe Bulgaarse wagens rijden. Overal nieuwe VW Passats. Daar hoor je nieuwmand over. Zal niet van het asperge steken zijn.
Soms denk je dat onze overheid geen idee heeft hoe sommige delen van onze samenleving functioneren .
Dat zijn de laboratorium-medewerekrs.
Zij moeten het vuile werk doen en werken keihard. Lees je dan. Pas maar op, hadden we ook zogenaamd in de scheepsbouw maar de weg naar de WAO werd ook door hen al snel gevonden. Kunnen er straks ook uitkeringen naar Polen worden opgestuurd.
En jij denkt dat dat niet al gebeurd. Zembla heeft altijd goeie docu’s aangaande die teringzooi.
En onze kinderen betalen straks AOW premie die naar het oostblok gaan .
Zet.De.Uitkeringen.Stop. #sorry als ik iemand heb Gerumagd.
De Duitsers doen hun best: "Dortmund - Das größte Fußball-Stadion in Deutschland wird ab Samstag zum Behandlungszentrum gegen das Coronavirus. Die Nordtribüne des Dortmunder Signal-Iduna-Parks wurde nach Angaben von Fußball-Bundesligist Borussia Dortmund vom Verein und der Kassenärztlichen Vereinigung Westfalen-Lippe (KVWL) entsprechend umgebaut. Das Zentrum ist täglich von 12.00 bis 16.00 Uhr geöffnet. Eine Anmeldung ist nicht notwendig. In der Fußball-Bundesliga ruht wegen der Pandemie aktuell der Ball."
www.ksta.de/nrw/dortmunds-fussball-st...
@Kinkfactor
Waar is dat leegstaande ziekenhuis, wachtend op de eerste patiënt in Dortmund?
Ik vind wel dit
Zahl der Coronavirus-Patienten in Dortmund steigt auf 380
www.ruhrnachrichten.de/dortmund/zahl-...
Genezen: "155 Dortmunder haben nach Aussage der Stadt die Erkrankung bereits überstanden und gelten als genesen."
Speciaal aangewezen ziekenhuizen in Dortmund
www.ruhrnachrichten.de/dortmund/stadt...
"Das städtische Klinikum Nord und das Knappschaftskrankenhaus in Brackel wurden dabei als Schwerpunktkrankenhäuser für die Behandlung von Corona-Erkrankten ausgewählt. Als drittes Schwerpunktkrankenhaus könnte bei Bedarf das Johannes-Hospital dazukommen. "
Klinikum Nord
www.klinikumdo.de/
Knappschaftskrankenhaus
www.klinikum-westfalen.de/Inhalt/Unte...
Johannes-Hospital
www.st-johannes.de/coronavirus.html
Hallo, Kinkfactor? Evocatus
Linkje stond in ander topic, ik ga zo zoeken.
@Kinkfactor | 04-04-20 | 15:52: Sorry Evocatus, kan 'em niet meer vinden. My bad, grovel, grovel, grovel.
Het enige dat ik nog tegenkwam was een postje met als bron een verpleegkundige in het betreffende ziekenhuis. Maar goed, vroeger of later (Robert Long) kom ik 'em tegen en meld ik het. Nogmaals excuus.
@Kinkfactor | 04-04-20 | 16:20: Weer wat dichterbij, zie linkjes. Maarre, des te harder ik zoek, des te sterker wordt mijn indruk dat ze er daar in Deutschland iets professioneler mee omgaan als hier.
www.radio912.de/artikel/signal-iduna-...
www.radio912.de/nachrichten/dortmund/...
@Kinkfactor | 04-04-20 | 15:52: Deze ? www.bitchute.com/video/zcF2o4J2YeT3/
Dat krijg je als het Nederlandse luie tuig niet wil werken en alleen maar kantoorbaantje wil hebben van 9 tot 5. En geen smerige handen wil krijgen. Klop maar weer lekker aan bij de voedselbank en ga maar zielig doen hoe zwaar je het wel niet hebt.
otto workforce zeker?
Nee, dat krijg je omdat Nederlanders allemaal asperges willen kunnen kopen. Het was een duur, elitair product maar jan boerenlul wil t ook vreten. Tja dan motten de kosten naar beneden
@BonanzaNLD | 04-04-20 | 15:59: exact. Gewoon lekker vlees eten. Veel minder personeel voor nodig. (Met een beetje zoeken ook CO2-negatief!)
Oh bijzonder: ik supervise toch heel wat zware/smerige klussen, 999van de 1000 x uitgevoerd door een nl-er. Nog meer sprookjes?
Oostblokkers worden zwaar onderbetaald en uitgebuit
Dat krijg je als de regering niet ingrijpt bij die louche uitzendbureaus die volgens de regels van een Oostblokland dit kunnen doen
@Therrie | 04-04-20 | 18:56: Vroeger zorgde de vakbond ervoor dat zulke misstanden werden aangepakt .
En terecht! Laat toch gaan die idioterie. U wordt belazerd, snap het nou toch eens. In Germany staat een compleet omgebouwd ziekenhuis nog steeds op de eerste patient te wachten.
Leest u even mijn bijdrage elders in deze draad? Bij voorbaat dank voor concrete info, svp geen anonieme verpleegkundige.
Mogen wij horen? Evocatus
On-fokkng- believable, dit.
Veel telers die deze mensen hebben ingevlogen nemen de volledige verzorging op zich. Alle voeding en wat verder nodig is wordt geregeld. Daardoor hebben deze mensen geen contact met de buitenwereld en is dit op deze manier prima te doen.
Worden ze toch, dat kunnen ze ook terecht op de IC, als er plek is. Dit klopt ergens niet.
Wahahaga daar betalen die stumpers zich de rambam voor.
@WayneGretzky*99* | 04-04-20 | 17:44: Al steken ze helemaal geen asperges, zolang ze huur betalen is het OK.
Geen gezonde situatie als de werkgever betaald voor de reis , voedsel en onderdak . Het is gewoon mensenhandel . Mede mogelijk gemaakt door een corrupte overheid .
@elevator | 04-04-20 | 18:28: Die werkgever schiet voor. Uiteindelijk betalen de arbeiders het, Ze betalen meer terug dan de werkgever heeft voorgeschoten, Als ze niet "intern" willen, is de kans op een baantje uiterst gering, Het kostenplaatje klopt dan niet meer,
@Heiner | 04-04-20 | 18:30: Vroeger zorgde de vakbond ervoor dat zulke misstanden werden aangepakt .
Ook hier lees je weer die doorzichtige framing door de ondernemerslobby-trollen: "Luie, incapabele werklozen, die op de bank hangen". De werkelijkheid is anders: de meeste werklozen willen wel degelijk voor het minimumloon werken, maar als zij solliciteren, worden zij gewoon keihard geweigerd. De ondernemers schakelen namelijk liever een 'sjoemelbureautje' in, dat Oost-Europeanen door middel van Europese schijnconstructies vér onder het Nederlandse minimumloon betaalt. Dát is de reden dat je in de bouw, in de tuinbouw en in het beroepsgoederenvervoer bijna alleen nog maar onderbetaalde Oost-Europese dagloners ziet werken.
Het verdienmodel is gebaseerd op de huur die de mensen betalen aan de eigenaren van hun onderkomens. Laten dat nou net de bemiddelaars zijn die het werk aannemen.
Jij hebt ze door.
@WayneGretzky*99* | 04-04-20 | 17:45: Je koopt een oud k*dthuisje, zet er 4 of 6 van die gasten in. Ze krijgen een huis, compleet met alles en zodra een een Blokkerbordje breken, kost het ze een paar Euro boete. Per bed 400 à 500 per maand. Dan gaat het snel. Met die zogenaamde "Polenhotels" wordt dat effect nog eens versterkt. Daarbij komen die Polenhotels vaak ook nog op vreemde manieren aan hun bestemming,
Op de vakantieparken zitten de stacaravans ook nog gewoon tjokvol Polen die geen familie van elkaar zijn. Elke ochtend worden ze opgehaald in aftandse bussen en op hun werk afgezet. In lock-down zijn heb je dus ook in twee, drie klassen.
Alles wat niet door NL-ers geoogst kan worden niet oogsten, gewoon in de grond laten zitten en de prijs van Asperges verhogen.
Snap het niet met dat LTB gedoe, is allemaal overpoductie, voor een groot % gewoon sluiten verdienen een paar tuinders niks meer, sowhat, platgooien en woningen er op.
Jij snapt wel meer niet.
@joppo0 | 04-04-20 | 14:29: Klopt.
Arbeidsmigranten zijn overbodig, hele postcodegebieden leven op een uitkering.
Hopelijk staan de asperges wel 1,5 meter uit elkaar.
Van Eindhoven naar Kerkhoven
Zeker ook nog onder het argument "ja, u wilt toch (betaalbare) asperges"
Waren de grenzen niet dicht?
Nee
Het verbaast me dat deze mensen zo dicht op elkaar al in die vliegtuigen zitten. Zonder bescherming van mondkapjes en oogschermen en met die vliegtuigventilatie. Zij moeten blijkbaar wel voor een paar centen.
Moeten?
Neoliberalisme.
Hard werken dat kunnen ze wel. Blik op oneindig en verstand op nul en gaan en weinig sociale interactie. Ideaal als je het syndroom van Asperger hebt.
Yep, verstand op 0 met Asperger. Ideaal. Kunt u mij vertellen hoe precies?
Hier in aspergeland Limburg zitten 20 duizend jongeren werkloos thuis met hun pikkie te spelen, deze lui werken tenminste voor hun centen!
Burgemeester Bruls heeft voorlopig geen tijd, speelt bingo met bejaarden.
Nederland heeft genoeg 'zzp'ers' op de bank die frisse lucht en fysieke inspanning nodig hebben na dat geyoga en geblog als influencer op social media. maar dat lukte destijds ook niet WAO en werken op het platteland
Brabant jonguh ! Gelukkig ook geen virus hot-spot ...
Wanneer gaat de overheid ingrijpen, Eindhoven airport staat NIET boven de wet ..
Carnaval.
Wel lekker ruim wonen daar. Over zeg een jaar.
@Fanshitter | 04-04-20 | 12:38: Hou toch op met die flauwekul. Nu bekent is dat de enige die op de IC komen mensen zijn die bejaard en/of zwaarlijvig zijn, zie ik het probleem niet meer.
In Duitsland hebben ze een gigantisch overschot aan IC bedden, zorg er dan voor dat mensen die beademing nodig hebben in Duitsland terecht kunnen.
Probleem opgelost (Kun je ook stoppen dat mensen moeten sterven omdat er geen IC-bedden zijn).
@ja-ja-nee-nee | 04-04-20 | 12:56: Klopt in Dortmund is heel ziekenhuis omgebouwd tot IC , ze wachten nog steeds op de 1 e patient !
(Bron, verpleegkundige aldaar)
Fake nieuws.
Zon kwam later op dan de foto laat zien.
Hier het bewijs.
zonsopgang.info/
Nadenken. Dit was een voorbeeld.
Nederlanders willen niet in de tuinbouw werken. Nee,werk wat niemand wil doen bestaat niet ,het zijn de salarissen die niet geaccepteerd worden.
Hoe kun je meer betalen als je producten zo weinig opbrengen? Jumbo heeft alleen vakkenvullers van 15 t/m 18 want die kosten geen drol.
@Dutch_Holland | 04-04-20 | 12:32:
Metvje hele asperge zooi oprotten naar ern land waar het wel wat opleverd. Dit zou nou de bedrijven die zo moeten opdoeken niet de gewone boer.
Dat het niks opbrengt, kun je ook aan die plaggenhutjes zien, waar die tuinders in wonen..
Waarom denk je dat AH geen uurloon van E14 betalen wil?
Prima werk maar niet voor 13€ per uur en vet betalen voor een door het uitzendbureau verplicht te huren ruimte.
Laat die aspergeboer zelf maar z'n zooi gaan oogsten, willen altijd alles gratis en voor nix, stelletje uitbuiters.
Blijf het van de gekke vinden dat we oostblokkers moeten invliegen om werk te doen, terwijl nu half Nederland thuis zit. Zelf heb ik een vitaal beroep, dus moet nog naar mijn werk. Zou echter graag wat asperges steken als ik nu niks te doen had i.v.m. corona. Zelfs als de overheid voor 50% het loon zou aanvullen, dan is het nog steeds goedkoper dan mensen in de bijstand. Moet anders kunnen toch?
Ben zowat de enige in de omgeving die nog trouw naar de arbeid gaat... De meeste figuren rondom mij zijn ambtenaren. Rechtbanken nagenoeg dicht, scholen, gemeentelijke instellingen op slot etc. Allemaal flink aan de klus in ieder geval.
Ik neem aan Rutte zich 'vergist' heeft' Er is niets van bekend, volgens Rutte. Maar.. nu gaat'ie optreden voor zover 'mogelijk'.
De onderste steen zal boven komen!
Oostblokkers. Je kan er lekker op zeiken vanachter je computer. Maar ze doen wel het zware werk voor jou!
Dat is wat ze je wijsmaken inderdaad. Die verhalen ook altijd dat ze ongelooflijk hard werken. Ondertussen hebben ze alle toeslagen en subsidies aangevraagd, laten ze zich contant uitbetalen en houden ze de witte kentekenplaten 10 jaar.
@opblaasschaap | 04-04-20 | 12:22: Dat ligt niet aan de Polen als ze overal van profiteren als die mogelijkheid zich biedt,toch?
@storm op komst | 04-04-20 | 12:25: Je hebt polen en tegenpolen.
@opblaasschaap | 04-04-20 | 12:22:
Vooroordelen zijn hardnekkig.
3 maanden en daarna nederlandse ww in eigen land.
Ik lees nergens dat de Oost Europeanen na de oogst ook recht op een uitkering hebben, zal toch wel ?
Altijd weer het halve verhaal, goedkoop voor de ondernemer, de belastingbetaler betaalt zijn verdere uitkering.
Dit is wat me tegenstaat aan alle gastarbeiders, werkgevers die onbeperkt invoeren en het bruikbare spul gebruiken en de rest is voor de samenleving plus de indirekte gevolgen.
Hoe lang blijft het virus op een asperge plakken?
Dat maakt niet uit, witte asperges moet je eerst altijd schillen. (schil niet weggooien, maar soep van koken! gebruik daarvoor ook het eventuele houterige kontje)
Je kunt natuurlijk ook Nederlanders in huren voor dit werk en ze hetzelfde betalen als die oostblok sloebers en dan de overheid vragen om het verschil aan te vullen.
O wacht, dan wordt het trucje onderbetalen meteen zichtbaar.........................
Je kan ook met je asperge zooi oprotten naar een land waar het wel rendabel is.
Als ze zo omgaan met de regels, dan laat ze maar in de stront zakken. Ik koop geen asperges. Er zijn genoeg nederlanders die willen werken!
Second that, dan maar geen asperges dit seizoen.
@2tribes | 04-04-20 | 12:16: Dat steekt wel.
Ik ben best bereid om het dubbele bedrag te betalen voor asperges zodat de aspergeboeren 'eerlijke lonen' kunnen betalen. Ik wel.
Ze zullen je dankbaar zijn, en reken maar dat ze eerlijk met die extra inkomsten zullen omgaan, want zo kennen wij de asperge boeren. Zo zijn er nog nooit van dat soort telers betrapt op het ontduiken van alle loon/arbo/belasting/huisvesting regels, e.d. De asperge branche wast al jaren zijn handen in onschuld. Ja toch?
Dan moet je rechtstreeks inkopen, anders pakt AH alles.
Eens, voor scharrelvlees en biologisch geteelde groenten betaal je ook meer dus prima.
Nou breekt mijn klomp. Mofrika heeft de grenzen met Nederland op slot gegooid? En deze Operation Todt via "Nederland" (nou ja, dat hyperintelligente Eindhoven dan) en een "Hongaarse" vliegmaatschappij is business as usual?
Het artikel lezende maakt dit allemaal een zeer georganiseerde indruk. Ook als ik om me heen kijk in de directe omgeving: hoe groot is die grijze economie nu werkelijk? En daar dan de grootste kostenpost van de Europese Unie bij optellen. We zijn inderdaad allemaal gekke henkies. Ondergetekende trouwens gecertificeerd.
De Duitse grenzen met Nederland op slot? Sinds 5 minuten dan, want tot en met vanochtend waren ze gewoon open...
@Goldfinger | 04-04-20 | 12:21: My bad, had ik uit de msm begrepen. Mogelijk ben ik in de war met de grenzen met Italië. Al die Axislanden lijken ook zo op elkaar.
Of met België. Niet dat dat volgens ook maar enige zinvolle definitie een land is. Wel een natiestaat trouwens. Dat dan weer wel.
PS: voor de liefhebbers. Hele delen van Nederland tot no go area verklaren en wel de grenzen met het buitenland open houden? Rara politiepet. Over my bad gesproken: meestal druk ik hier op de GS alleen op de linkjes. Macht der gewoonte.
@Goldfinger | 04-04-20 | 12:21:
Inderdaad , net nog Duits (echt) bier, brood en benzine (1.25 per liter E10) gekocht
GS, wel ff er bij zetten dat ze allemaal naar Duitsland gaan...
Nee, ook Nederlandse telers.
Hier worden West-Europese werklozen afgeschilderd als werkschuw tuig. Onterecht, want de ondernemers (bouw, tuinbouw, transport, etc.) huren bij voorkeur (lees: alleen maar) Oost-Europeanen in. Dubieuze bureautjes maken namelijk al jarenlang gebruik misbruik van de mazen in de Europese regelgeving om, bijvoorbeeld via onderaanneming, het West-Europese minimumloon te ontgaan (lees: ontduiken). De politiek gaat hier lafhartig mee om, want de lobby vanuit de ondernemers is sterk. Ondertussen zijn we hier met een "race-to-the-bottom" bezig. De rechtszekerheid van werknemers wordt meer en meer afgebroken. Werken voor flexfooien en ZZP-dagloontjes. De coronacrisis laat zien dat de flexibilisering en globalisering is doorgeschoten. Ik roep het kabinet op om te stoppen met flexibiliseren. We moeten ons systeem weer stabiliseren.
Helemaal waar, zelfde verhaal als in de jaren 60-70 met de introductie van de Zuid-Europese en Turkse gastarbeider, zogenaamd omdat de West-Europeanen te lui of hooghartig voor bepaalde werkzaamheden zouden zijn. Dat verhaal wordt ook nog steeds hardnekkig in stand gehouden en daarmee de immorele en feitelijk frauduleuze praktijken van deze ondernemers.
Het betreft ook een hardnekkige mythe, deels instant gehouden door Globalisten met een missie (meer Globalisme) voorzien van een zak gratis uitdeelgeld om hun mythe waarheid te laten worden. De werkelijkheid ‘ik ga niet vroeg opstaan en werken voor 20,- meer’ is kwade opzet. Men koopt hiermee ‘laakbaar gedrag’ om het later als tegenargument te kunnen gebruiken.
@2tribes | 04-04-20 | 12:24:
het probleem is het verschil tussen minimumloon en uitkeringen (en daarbij nog bijbehorende toeslagen).
Dankzij de linkse lobby liggen de uitkering en het minimumloon niet ver uit elkaar. Dus moet je van goede huize komen ( en arbeidsethos hebben) wil je vanuit de uitkering besluiten wel 5 dagen per week je wekker te zetten...
@vigilanta, 13:09: Doorzichtige framing door de ondernemerslobby-trollen: "Luie, incapabele werklozen, die op de bank hangen". De werkelijkheid is anders: de meeste werklozen willen wel degelijk voor het minimumloon werken, maar als zij solliciteren, worden zij gewoon keihard geweigerd. De ondernemers schakelen namelijk liever een 'sjoemelbureautje' in, dat Oost-Europeanen door middel van Europese schijnconstructies vér onder het Nederlandse minimumloon betaalt. Dát is de reden dat je in de bouw, in de tuinbouw en in het beroepsgoederenvervoer bijna alleen nog maar onderbetaalde Oost-Europese dagloners ziet werken.
Vanmorgen uurtje of 10, Het Slener Bos (vlakbij Emmen - Schoonoord) , politieagent te motor controleren hoeveel auto's er (al) stonden.
Maar ondertussen meldt Nederlands horecapersoneel en ZZP'ers zich massaal aan om als fruitplukker willen werken in de seizoensarbeid, maar die willen de werggevers niet hebben, omdat ze geen ervaring hebben, de werkelijkheid is natuurlijk dat ze Nederlands personeel gewoon te duur vinden.
www.ad.nl/ad-werkt/horecakrachten-en-...
De telers willen het minimuloon niet betalen. De polenconstructie is goedkoper. Die bestaat al jaren. De regering probeerde dat tegen te werken. Bedrijven verzinnen dan weer nieuwe constructies. Het is fraude. Maar gebeurt nog steeds. En niet alleen in de teelt. Ook de bouw.
Lifeliner in de lucht www.flightradar24.com/2451777d
Dat is bijzonder omdat?
@spamzuiger | 04-04-20 | 11:44: Het is de PH-HOW (hulp op Waddeneilanden) Die wordt ingezet om vanuit Loosbroek (tussen Den Bosch en Uden) naar het Maasstad ziekenhuis te vliegen.
Het is mooi vliegweer, ik zie ook een hoop kleine vliegtuigjes.
Zo dan! Stop ermee!
Geen vluchten meer naar NL.
En er zijn nu veel NLse werklozen die ook dat werk kunnen doen dus is het importeren van arbeidsmigranten niet nodig.
Iemand kent werkelozen die hiervoor zijn gevraagd ?
Die teler heeft zijn vaste mensen, die komen ieder jaar en na een paar weken zwaait ie ze weer vrolijk uit .
Die zit helemaal niet te wachten op mensen die eerst ingewerkt moeten worden, zijn handel slopen en na 8 uur naar huis willen.
Het gaat om geld, vriend.
De oogst word verkocht op stok. De plukkers/stekkers verkopen na oogsten de oogst weer terug. Het verschil in geldbedrag is hun "loon". Omgerekend per uur komt dat neer op vele, vele, vele euro's lager dan het minimumloon.
Laat je niks wijs maken. Dit is gewoon een asociale, graaiers- en uitbuitingsconstructie. Ideaal voor telers van het soort van ikke-ikke-ikke en NLse-werklozen-kunnen-stikken.
Deze constructie (polen-constructie soms genoemd) bestaat al sinds de jaren negentig. Na de oogst gaan ze (meestal) ook weer terug. Het zijn dus niet de migranten van het soort gelukszoeker dat naar hier komt om te profiteren, gratis geld, lalala enzo. Nee, deze komen om te werken en gaan weer weg. Maar het is wel een manier om minimumloon te omzeilen, en zo dus ook oneerlijke mededinging op de arbeidsmarkt. Voor een NLse werkloze is het daarom ook echt zinloos om bij zulke ondernemers te solliciteren.
@gaffelbaard | 04-04-20 | 11:46: kijk, dat is nuttige info, wist niet het zo werkte.
@gaffelbaard | 04-04-20 | 11:46: Deze constructie bestaat al lang niet meer en heeft hooguit 2-3 jaar bestaan, met je "laat je niks wijs maken". Dacht dat het toch inmiddels wel bekend was dat de NL belasting dienst nou niet echt uit gekke Henkies bestond.
@zwellevertje | 04-04-20 | 12:51:
Idd is deze constructie al een paar jaar geleden aangepakt. Kun je nazoeken op rechtspraak.nl
Ondertussen kan de Hollandse ondernemer waar het water aan z'n lippen staat de corona krijgen. Onderstaand antwoord van gemeente afgelopen vrijdag op 3 weken eerder ingediend verzoek bij geopend gemeente loket,
"U heeft zich via 155.nl gemeld voor financiële ondersteuning voor levensonderhoud. Ondanks berichtgeving vanuit de rijksoverheid is het aanvraagformulier van de regeling Tijdelijke ondersteuning zelfstandig ondernemers (Tozo) nog niet opengesteld. Vanwege de complexe materie en een wijziging in de regelgeving vanuit de rijksoverheid moet een aantal zaken nog worden getoetst en verwerkt. De verwachting is dat het aanvraagformulier voor de Tozo begin volgende week online staat. U krijgt dan weer bericht van ons"
Dat is toch merkwaardig! De graaf heeft bij zijn gemeente ook de aanvraag gedaan. Kreeg daar vorige week vrijdag een bericht over dat we nog even geduld moesten hebben en op 31 maart kwam er weer een bericht en de graaf kon het formulier downloaden en invullen. Gedaan! En nu 4 weken max. wachten. Overigens schreef men dat het formulier digitaal in te vullen is, maar helaas er zat een slot op en dit kon de graaf met geen mogelijkheid (zelfs Adobe Acrobat X Pro lukte het niet!) digitaal invullen. Dan maar uitgeprint, met de hand ingevuld en gescand - zo dus digitaal verzonden. Begrijpelijk, alles gaat heel snel en dit zal wel een kinderziekte zijn in het geheel.
"Veel beloven en weinig geven, doet Rutte in vreugde leven."
Er is helemaal geen lockdown, en al helemaal geen intelligente, zie het elke dag door mijn werk, iedereen rijdt gewoon rond met volgepropte auto's, hangjeugd op straat, veel meer dan normaal door de plotselinge "vakantie", samenscholingen, ( van volwassenen) matties knuffelen elkaar, van alles, alsof er helemaal niks aan de hand is, en nee, er wordt nada niks gehandhaafd.
Allemaal potentiële aspergestekers..!
Eens, ik verbaas me er ook elke dag over.
@onesizefitsall | 04-04-20 | 11:23 Iedereen wordt dringend verzocht om binnen te blijven, en bij samenscholing kan er bekeurd worden. Moet je wel de agenten voor hebben...
Alhier direct 4000 op een overtreding. Kun je niet betalen? Grote bek,? dan meteen 300 erbij. bij niet dokken, mooi, meteen de cel in. Avondklok al weken, werkt prima. Maar woon dan ook 7900 km van NL.
Zag op de kijkbuis bij BBC hoe ze in Australie illegale workers opsporen en right away uitkicken . Hier op Eenvandaag zei eergisteren de NPO slaaf met snik in de stem dat Braziliaanse illegale schoonmakers het land vrijwillig verlieten omdat ze ... ach en wee .. geen inkomen meer hadden en sommigen hier al 8 jaar waren .
Gekke Henkie weer op z'n best .
Bekijk het eens van de positieve kant.
Die illegale Braziliaanse schoonmakers bezorgden over het algemeen geen overlast, leunden niet op onze staatskas of zorgstelsel en hielden hun eigen broek op. Daarnaast gaan ze noodgedwongen doch vrijwillig terug.
Kun je van de gemiddelde illegaal uit de Afrikaanse hoek doorgaans niet zeggen.
@normanius | 04-04-20 | 11:30: Nee uiteraard ... ik snap die Brazilianen ook wel .. en er is veel minder volk inderdaad . Waar het mij omgaat is de slappe houding van de Gekke Henkie van Europa .
Hee die zag ik ook. Ik dacht dat hele item lang maar 1 ding:
Mooizo, optyfen en nooooit meer terugkomen. Illegaal al 8 jaar hier werken, geen woord nederlands, geen belasting dokken, niks bijdragen en nederlanders uit de markt drukken met zawrte hongerloontjes. Dat wijf wat er bij stond van die organisatie, DIE moeten ze eens goed onder de loupe nemen. Da's namelijk het andere probleem, WIE heeft die lui dan in dienst? Als die hier al 8 jaar zwart clandestino werkt moet dat niet zo moeilijk zijn voor de arbeidsinspectie, toch?
Een grote zwendel, net als die aspergemaffia.
@elfenstein | 04-04-20 | 11:34: Ik moet U echt weerspreken. Brazilianen zijn geen Afrikanen en al helemaal geen moslims die van hun geestelijk leider niet mogen integreren. Als een Braziliaan 8 jaar in een land geweest is kun je er donder op zeggen dat hij de taal (misschien gebrekkig) wel machtig is.
Stoppen met het eten van asperges.
Ga je ze dan in je poepert drukken?
Zo gaat het al jaren. Ze hebben overal schijt aan, komen hier het werk doen dat "zonder bonnetje" kan en lopen de brave "uurtje factuurtje" zzp-ers voor de voeten. Die zijn onderhand gek als ze nog principes hebben en nog steeds een factuur maken want dan zijn ze te duur. Het gaat tegenwoordig voor half geld of nog minder. De verloedering van de arbeidsmarkt heeft uiteraard al jaren geleden ingezet en de ambtenaren die deze chaos gefaciliteerd hebben zitten er zelf nog warmpjes bij met hun vaste salaris.
Denk ook even aan '66. Pechtold ging de arbeidsmarkt 'hervormen'. Vast werk werd minder vast en flexibel zou vaster worden aldus Pechtold. Vertaling: 'we gaan lekker iedereen de ZZP indrukken, ook de mensen die daar helemaal niet in thuishoren. Dat heeft hij samen met die Koolmees gedaan. Dezelfde Koolmees die nu, met zijn vingers in de oren hard lalalala begint te zingen als hij hoort dat werkgevers sjoemelen met de loonaangifte.
@HoniSoit | 04-04-20 | 11:31: True that, die opgeblazen Koolmees is mede verantwoordelijk voor het zooitje dat het nu is en waardoor nu duizenden gezinnen de klos zijn.
Huh? Er liggen hier Hollandse asperges in de koelkast.
Wanneer en door wie zijn die dan gestoken?
Je kan ze altijd zelf nog ergens steken.
Wat mij betreft blijft die anderhalve meter afstand voor altijd bestaan. Deze afstand ervaar ik als perfekt: mijn ideale comfortzone waarin ik de ruimte heb om mijn aura en ego als een hermelijnen koningsmantel te dragen.
Ik wil U (als een soort The Style Council) complimenteren met deze mooie Oneliner, die zowel qua inhoud als stijl ver boven het aspergeveld uit steekt.
Dit is gewoonweg schandalig.
Oke Greta.
Die dingen moeten toch geplukt worden.
@Bubske | 04-04-20 | 11:13: Asperges groeien niet aan een boom.
tja de blikken en het diepvries is een keer op. zullen we toch wat moeten eten. Of smaakt uw WC papier wel lekker??
@ikbenerweer! | 04-04-20 | 11:15: toch pluk je ze. Want zelfs als het niet in een boom hangt, kun je het plukken.
@ho4x | 04-04-20 | 11:24:
Asperges steek je. Die pluk je niet.
@Gravin v Kippenbouth | 04-04-20 | 11:45:
Laat gaan, joh. Zo herken ik wie NLer is en wie niet. Het zijn altijd mensen met een niet-NLse achtergrond die niet begrijpen wanneer we in het Nederlands spreken over 'steken' of 'plukken', of 'rooien' of 'maaien'.
Ga maar weer weg @ikbendrweer. Sperziebonen groeien ook niet aan de boom, maar worden wel geplukt. Trouwens, den Nederlander ook...
Gekke henkies vormen naar schatting 60-70% van de Nederlandse bevolking. Daarnaast hebben we nog de gelukkige kelderts van zo'n 20-30% en de booslims met zo'n 10%. Ik schat dat in totaal zo'n 30% nog steeds niet snapt dat ze gekke henkies zijn. Dat verklaart waarom ze nog steeds op de partijcarrousselpolitici stemmen, die grotendeels tot de kelderts behoren.
Oh ja de inkomensverdeling www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/inkome...
Zegt een gekke henkie.
*Gekke henkies vormen naar schatting 60-70% van de Nederlandse bevolking.*
Waar haalt u dat vandaan?
@ikbenerweer! | 04-04-20 | 11:14: klopt maar dan wel eentje die er zich van bewust is en daar politieke conclusies aan verbindt. Als iedere gekke henkie dat wist en die conclusie trok dan zou er nu een hoop ruis en ineffectiviteit uit ons democratische systeem zijn verdwenen.
ah dan bent u de enige niet gekke Henkie in het land. Helder
Denk wel dat de komende jaren wanneer we voorbij Rutte's finest hours zijn en er economisch geweldige klappen gaan volgen , wat een minimalisering van Gekke Henkie's zal betekenen..
@ecologiste | 04-04-20 | 11:21: Zolang je jezelf maar serieus neemt, dat is het belangrijkst.
@botbot | 04-04-20 | 11:19: de inkomensverdeling, zie boven. De lasten in NL zijn vreselijk hoog zeker als je het vergelijkt met landen als Frankrijk of Spanje.
Ach, er zijn 2 top-aspergestekers van het UMCG besmet en ziek van Corona, maar van die ene moeten we vooral niet te paniekerig doen over een bezoek aan de super.
We steken!
Hand digitaal ophouden bij UWV is veel makkelijker als asperges steken.
dan moet je eerst toch minimaal een dag gestoken hebben in Nederland ipv Duitsland
Hey wat is 8000 op 17 miljoen? statistiek. Maar ik, uit hoventje, snap wel dat we dit doen om juist de kwetsbare te helpen.
50 tot 100.000 volgend jaar om deze tijd (heb ik al in januari voorspeld)
@Petroselinum crispum | 04-04-20 | 11:23: gekke henkie
@Rallywally | 04-04-20 | 11:30: 50 tot 100.000 goeie grap. Kan dus ook 2402 zijn. Want dat is meer dan 50.
@sjef-van-iekel | 04-04-20 | 12:16: lol
Omdat de onrendabelen er te beroerd voor zijn Pritt.
Dit heet een economie draaiende houden die plat komt te liggen.
Tuurlijk, blijf lekker in je bubbel zitten; hoeveel onrendabelen denk je dat NL momenteel telt ?
Gewoon één dag geen coronanieuws.
Geen aspergeplukkers, geen sentimenteel applaus voor mensen die hun werk uitvoeren, geen jankende ZZPers, geen hippe thuiswerkmoeders, geen mondkapjes, geen dodental, geen 1,5 meter en geen RIVM.
Zet je telefoon/pc of tv dan uit. Dat gejank van mensen die positief nieuws willen maar wel de hele dag op het internet hangen word ik ook een beetje moe van.
@First Contact | 04-04-20 | 11:02: juuuist want jij bent super geïnteresseerd in Hongaarse aspergestekers.
Dit nieuws had je echt even nodig.
Je wou het hebben over voetbal, F1, ESF of een leuk festival binnenkort?
@ikbenerweer! | 04-04-20 | 11:06: of over de strapatsen van Dreetje Hazes.
Alles beter dan dit eeuwige gedweep. Het wordt een beetje het nieuwe deugen.
''geen sentimenteel applaus voor mensen die hun werk uitvoeren''
Zit zelf in de zorg ,maar ik wordt daar ook niet goed van .
Al dat vrijblijvende goedkope applaus ,en overdreven vaak uitzenden van IC repo's .
@Turbulentie
Ja, hoe zit het nou met André en Bridget? Gebeurt daar nog wat? En de kijkcijferoorlog: wordt die nog gevoerd?
Alles voor en om de centen, wat zijn nou een paar mensenlevens.
p'cies!
Buitenlandse aspergestekers komen hier het corona virus halen om het bij terugkeer in hun eigenn land aldaar verder te verspreiden. Asperges hier, corona daar. Win-win!
En van wie hebben die landen dan financiële ondersteuning nodig om het virus te bestrijden, juist!
@Canis.bonus.es | 04-04-20 | 11:34: Die ondernemers zijn eigenlijk bijna net zo fout als zeg maar de 'kunstkenners;' die zich in WOII behoorlijk wisten te verrijken.
Oost europese slavenarbeiders worden ingevlogen om arbeid op het land te verrichten. Via constructies kosten zij €2,70 per uur. Elke bijstandsgerechtigde die dat gaat doen voor een minimumuurloon van €12, is wel een enorme aso. Dat zou betekenen dat de asperges veel duurder worden. Oftewel dat de hele maatschappij moet opdraaien voor hun megasalaris.
Ik neem aan dat je dit zwets verhaal van 2,70 euro met harde feiten kunt onderbouwen?
Ik wil dat ook wel eens zien, dus laat maar komen die onderbouwing.
@zwellevertje | 04-04-20 | 11:12: Die formule is geld waard. Die ga ik hier natuurlijk niet plempen.
Denk dat je hermelijnenmantel eventjes te benauwd werd.... lol
@daytripper | 04-04-20 | 11:26: lol, is best warm ja
Iedereen heeft schijt aan de 1,5 meter lijkt het . Vanmorgen in de supermarkt liep iedereen door elkaar heen volledig de 1,5 meter te negeren.
Een ding weet ik zeker dat dit hem niet gaat worden . Dit domme simpele volk valt niet te overtuigen en zal er toe leiden dat volgende week en die week erop de ic 's het niet meer kunnen bolwerken .
Het is een schande dat de overheid dit allemaal laat gebeuren en het blijkt maar weer dat de goede voor de zoveelste keer onder de kwade moeten lijden .
Waar ik woon draait iedereen in cirkels en zwijgend om elkaar heen. Blijkbaar woon jij tussen andere mensen dan ik. Ik moet bijna lachen om de extreme voorzichtigheid.
Hier in de straat ook aannemers aan de slag. 3 bussen voor komen rijden. Zit ik hier elke dag met de kinderen binnen en een paar keer een snelle ronde met de hond.
China heeft over alles gelogen kijk naar alle landen waar deze tyfuskuch is uitgebroken.
Ik zou China hier keihard voor aanpakken. Het laten ontstaan uit het lab of de markt is tot daar aan toe maar wees daarna eerlijk en open zodat iedereen weet waar ze aan toe zijn die alleen NPO achtige meuk kijken.
Nou, hier is het anders wel een streng deurbeleid. Zelfs als je alleen bij de sigarettenbalie een pakje Mascotte vloei wilt hebben, moet je nog wachten op een gedesinfecteerde winkelwagen en aansluiten bij de kassarij van 10 x 1.5 meter.
@Graaier | 04-04-20 | 11:00: inderdaad ja, gewoon komisch hoe mensen met een boog om je heen lopen alsof je lepra hebt.
Precies dat. Hier in onze gemeente zijn gister posters met richtlijnen op populaire wandelroutes opgehangen. Vanmorgen waren de meesten alweer weer vanaf getrokken door de jeugd die het maar belachelijk vindt. Ik zeg jeugd omdat ik het de oudjes echt niet zie doen. Ander bijeffect is dat dolende jongeren nu ook heel veel hangplekken extra afval op veroorzaken wat uiteraard niet wordt opgeruimd en achterblijft in de natuur (bos in dit geval). Met dank aan zijn de 'jesse klavertjes' van deze generatie.
@Dirk III | 04-04-20 | 11:02:
Haha China aanpakken...
Kwestie van tijd voor ze ons keihard aanpakken.
Constant 1.5 meter aanhouden in de supermarkt is vrijwel onmogelijk tenzij iedereen als een georganiseerd treintje door de supermarkt beweegt.
Je kunt simpelweg niet voorkomen dat meerdere mensen tegelijk bij het zelfde productschap moeten zijn tenzij je steeds maar 1 persoon binnen laat. En dan nog wordt het lastig om geen vakkenvuller op minder dan 1.5 meter tegen te komen.
Ik verwijt dat de leiding van de Super.
In andere landen is het doodnormaal dat het aantal klanten die tegelijkertijd binnengelaten wordt beperkt is.
Hier: Maar de centjes meneer, de centjes verdienen.
@normanius | 04-04-20 | 11:14: bij onze supermarkten in de regio staan dranghekken en is er toegangscontrole (plus bewaking in de winkels) dus de veiligheidsregio bij u moet optreden
@Petroselinum crispum | 04-04-20 | 11:24:
Nog even los van het feit dat wanneer zulke maatregelen noodzakelijk zijn u kennelijk in een regio woont waar men totaal schijt aan elkaar en de regels heeft.
Je lost het feit dat winkels niet ingericht zijn op overal 1.5 meter afstand kunnen houden echt niet op met dranghekken, toegangscontrole of 1 persoon per 10m2 (berekend over het totaal aan winkeloppervlak) afgesteld aantal beschikbare winkelwagens/mandjes.
@normanius | 04-04-20 | 11:14: Dan moet de winkel van vroeger weer terugkomen: een boodschappenlijstje meenemen, die geef je aan de bediende, jij wacht, en even later komen jouw bestelde boodschappen op de balie. Die betaal je en weg ben je. De volgende...
@Graaier | 04-04-20 | 11:00: Ja waar ik boodschappen doe is ook eerder sprake van zo'n zwijgende pantomime - echt gezellig is het niet, maar wel veilig denk ik.
@Graaf Monte Cristo | 04-04-20 | 12:23: Ja goeie, of laten bezorgen.
amen.
Kap nou met die massapsychose.
Maar een licht griepje immers, toch?
Dat dus.
@Pluisbaard | 04-04-20 | 10:57: bij verreweg, zeg 99% van de mensen wel ja.
@IkwilJinekwel | 04-04-20 | 11:11: Tsja, daar zijn ook verschillende beweringen over. Maar goed voor de lol alles plat leggen, dat lijkt mij wat vergezocht. Tuurlijk zal er wel weer veel misbruik gemaakt worden van de situatie door de politiek en de ruling elite
daar is GS in januari wel mee begonnen. Kap dus met GS bedoeld u eigenlijk
@Pluisbaard | 04-04-20 | 11:17: de overheid is tijd aan het kopen (lees beademing en mondkapjes etc...) zodat ze na de zomer de 30-60 jarigen ook aan de beademing kunnen leggen.
@Petroselinum crispum | 04-04-20 | 11:27: Zo snel al, dat kan toch best wachten tot de winter.
Ik heb ook weleens aspergers gestoken, maar die waren ook echt vervelend.
tjoektjoek in de onderbuik, had ie maar niet bijdehand de wortel van 801.025 uit zijn hoofd moeten oplepelen.
Is dit geen job voor al die zzp'ers die nu moord en brand schreeuwen dat ze geen inkomsten hebben. In goede tijden duwde ze de vaste werknemers eruit door hun flexibele inzet. En nu moet ik medelijden met ze hebben
Dat dacht ik ook al.
U lult uit den nek:
“Nog geen tekort aan fruitplukkers en aspergestekers in de regio; horecakrachten en ZZP’ers melden zich massaal aan“
Bron: www.ed.nl/helmond/nog-geen-tekort-aan...
De zzp-er is ook vaak beter in zijn vak dan de gemiddelde loonslaven.
@me,myself and IK | 04-04-20 | 10:59:
Op zich heel mooi. Maar... (quote uit artikel):
"... Ook vindt ze dat ze het niet kan maken om haar ervaren Poolse arbeidskrachten te passeren: ,,Tegenover hen hebben we ook een sociale verplichting, ze verdienen hier hun jaarsalaris."...
... en daarna gaan zij terug naar Polen met een Nederlandse WW uitkering van 6 maanden?
Ach wat een overdreven gedoe om Covid-19, ouderen en zwakkeren gaan met name dood, gem sterfte leeftijd boven de 75. Dus die moeten m.n. thuis blijven.
En dan hoor ik die onbenul J. Derksen en co op t.v., dat Rutte het zo goed doet. Rutte en co hebben er een grote puinzooi van gemaakt. ±14 dagen geleden wilde dit kabinet nog 15000 mondkapjes schenken aan Griekenland. €37 miljard belastinggeld dat aangewend wordt voor z.g. Corona bestrijding in Marokko en Tunesië miljarden daar van naar Polen en Hongarije en Nederland krijgt er maar € 25 miljoen uit. Bijna 1000 i.c. beden bezuinigd in 3 jaar tijd! Men had in januari al actie moeten ondernemen, tegen Corona!
Derksen heeft het voor mij na zijn lofzang over Rutte bij mij ook een beetje afgedaan.. Kabinetten Rutte, verantwoordelijk voor de teloorgang van de zorg, 37% van de ic-bedden verdwenen onder zijn leiding en al die leugens en valse beloftes. Derksen blijkt wel heel erg kort van memorie te zijn. De "leider" Rutte kan er nog steeds niet voor zorgen dat de destijds gesloten ziekenhuizen worden heropend, onvoldoende bescherming voor zorgpersoneel kan regelen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar nog wel even 1 miljard storten richting de poel des verderfs, de zuidelijke prutslanden.
.
Mark Rutte is een toneelspeler en wel een hele getalenteerde.
eens.... normaal heeft Johan het vaak bij het goed eind,.. maar voor wat Rutte betreft begint ook bij hem de alzheimer langzaam .langzaam toe te treden. Eerst helpt de weglacher het land naar de verdoemenis en dan komt ie met.. kijk mij eens goed zijn. Vannacht bij de nachtzuster sproeide een beller z'n gal over deze gang van zaken. En wat had/heeft die man gelijk. ( 'er is helemaal geen 90 miljard, .. dat moeten de burgers straks ophoesten ') In Januari al actie ondernemen tegen dat virus? ben je gek,,,dat is niet nodig , omdat het Geert was die er als eerste mee kwam.
@yesterdayandtoday | 04-04-20 | 10:56:
Vergeet die andere racist ook niet, Thierry wilde eind januari van dit jaar ook een (spoeddebat) over het onheil wat op ons afkwam. Maar nee, dat kon wel even wachten, aldus Mark en zijn vazallen. Zie hier het resultaat. De term "regeren is vooruit zien", komt in het woordenboek van geen VVD'er voor...
@Ommezwaai | 04-04-20 | 10:56: Ik hou erg van de gezonde grappen en grollen van Derksen , maar hij moet geen Peter Rrrr worden en zeker ophouden met gelul over politiek .... hij volgt het amper en gaat af op de praatjes op Tv van onze geslepen pinokkio .
@daytripper | 04-04-20 | 11:30:
Ik hoor hem liever op de radio, berefijne plaatjes en een zeer aangenaam stemgeluid waarmee hij prachtige dingen doet. De man z'n platenkast, of eigenlijk beter, CD kast is groter dan die van de gemiddelde dj.
Tsja, geschiedenisleraar, kijkt liever achterom, dan weet je het zeker als je erover blaat en kom je zelfverzekerd over. Beeldvorming is waar het om draait.
@Ommezwaai | 04-04-20 | 11:00: Inderdaad wat een mega faal maar daar hoor je de gemiddelde Nederlander niet over, die zat in die tijd zelf ook nog lekker ondergedompeld in BN-er geblaat, social justice kabaal, Baudet bashing, consumismedwang, klimaathysterie en kekke feestjes..
Derksen en Co meenden daar niks van. Sarcasme ten top....
Dit heet dus een economie door laten draaien.
Nee dit is met twee maten meten.
Aan de ene kant mensen oproepen om vooral thuis te blijven en een boete geven als ze te dicht bij elkaar staan en aan de andere kant dit.
Hoeveel scheelt dat per gestoken asperge zo'n import persoon versus NL persoon?
geen nederlander te vinden die dat werk wil doen.
@putinisyourfriend | 04-04-20 | 10:47:
Niet voor dat geld nee. Zou ook niet kunnen, is onder minimumloon maar oostblokkers doen het er voor omdat het voor hun wel genoeg is daarginder. Mooi man, dat schengen.
Asperge is lekker maar luxe, ik kan het momenteel even niet betalen.
@elfenstein | 04-04-20 | 10:58: ik lees net een steker krijgt 50 a 60 cent de kilo en kan zomaar 12 tot 18 kg steken per uur. In de winkel betaald men 4 tot 29 euro per kg. Ik denk dat een NL er per asperge niet zoveel scheelt van een PL er.
@elfenstein | 04-04-20 | 10:58: Is voor veel mensen kennelijk te moeilijk te begrijpen hoe dat failliete systeem werkt, Want hey leve de globalisering / open grenzen!
Alleen maar asperges van 1,5 meter en meer, de rest gaat de contenedor in.
De Oost-Europees slaven van Rob Jette moeten wel gewoon doorwerken.....
Ach da's waar ook Rob(ot) wilde IJzeren gordijniërs importeren, was het bijna vergeten.
Yes they're back! Die smerig kut asperges... bahbah
Je moet ze dan ook niet uit de supermarkt halen.
@Graaf_van_Hogendorp | 04-04-20 | 10:45:
Nee, de echte dikke uit Limland, met echte Limlandse ham.
Kan iemand mij uitleggen waar al die asperges blijven? Er is namelijk geen restaurant open en zelfs mijn aspergeboer met zijn grote boerderijwinkel heeft moeite om al zijn asperges op die manier aan de man te brengen. Volgende week wordt het 20 graden en dan vliegt het witte goud de grond uit. Iemand?
We ruilen ze met China voor mondkapjes.
Laat maar komen die asperges! Met ei, zalm, ham en de schillen om soep van te trekken!
Wij Brabanders halen ze bij voorkeur gewoon bij de aspergeteler zelf.
John Jorritsma zat donderdag bij OP1 en hij had het ook al over asperge telers in Brabant. Ik zei nog tegen de gravin: asperge telers in Brabant? Die vind je alleen in Limburg. Maar nu is mij alles duidelijk, ze gaan dus door naar Duitsland. Maar ondertussen wel het virus verspreiden op Eindhoven Airport, het busje naar de bestemming....
En Jorritsma die zichzelf steeds zo op de borst klopt, kijkt toe, ziet dat het goed is.
Jorritsma, ooit burgemeester van de Brabantse gemeente Cranendonck, waar ik zo uit m'n blote hoofd al de namen van minstens een stuk of tien asperge telers op kan noemen, dus of Jorritsma heeft geen active herrineringen aan dat feit of hij is een leugenaar , ik houd het mar op dat laatste.
www.youtube.com/watch?v=_3OQWNU84ug Bij 13:08 Catastrofale beslissing genomen door de hoofden van de veiligheidsregio's in Brabant. Dit is al een aantal weken geleden.
En terecht!
Dat die Polen hierheen komen. Wij zijn immers te belazerd, al die "werkloze" restauranthouders, evenementen-branche werklozen en die winkeliers van nutteloze spullen, om de handen uit de mouwen te steken en nuttig werk te doen in de land-en tuinbouw.
Maar nee, liever zeiken over "anderhalve meter".
Dit is wat er fout is aan dit land. Niet die Polen. De lapzwanserige houding van al die klagers en handophouders, nu vaderstje staat niet meteen fors uitkeert bij een ramp.
Terechte opmerking.
Wie bedoel je eigenlijk met “wij” uit “wij zijn immers te belazerd”? Heb je het stiekem over jezelf, of bestaat je kennissenkring uit mensen die te belazerd zijn? In mijn omgeving heeft iedereen gewoon een baan.
Die zullen straks nog een zware pijp gaan roken, die klagers en handophouders. De werkende klasse begint het zo langzamerhand zat te worden om voor alles en iedereen te moeten betalen. Immer is de ruif leeg als die van hun pensioen mogen gaan genieten.
Nee ik heb gewoon een baan, ook nog in de land en tuinbouw sector, maar erger me dood aan dit soort stukjes. Spoor liever de handophouders aan te gaan werken in de asperges dan de Polen af te zeiken.
“Nog geen tekort aan fruitplukkers en aspergestekers in de regio; horecakrachten en ZZP’ers melden zich massaal aan“
Bron: www.ed.nl/helmond/nog-geen-tekort-aan...
12uur steken voor netto 6euro of zo dan wel is niet gek toch
@Beste_Landgenoten | 04-04-20 | 10:50: uitvreten op een ambtelijke uitkeringsfunctie is geen baan. Enkel een overbetaalde steuntrekker.
Tja, je zou ook eens aan die asperge boeren kunnen vragen wat zoal hun ervaringen de laatste decennia zijn met NL "werknemers", dan bedoel ik dus die bijstandskoningen die verplicht moeten solliciteren op baantjes zoals aspergesteker bv. Maar het is idd veel makkelijker om weer een "Geenstijl lekker goedkoop maar content creating social correct " zeik verhaal te schrijven over aso boeren, een beetje zoals ook de NCR en de Volkskrant doen, maar dan op z'n Geenstijls.
Boeren willen willoze slaven die ze achterin hokken kunnen duwen zonder een cao of iets dergelijks.
@shimanski | 04-04-20 | 10:46:
Slavernij levert geen kwaliteit op. kortom je lult.
Ik tuf de overheid spreekwoordelijk in de bek, dat doen ze ook bij mij namelijk.
Ze zijn bang voor het individu want met velen staan ze sterk.
Als er gezinnen met kinderen erop uitgaan, wat gaan ze doen dan? Met de ME charges uitvoeren met de kinderen erbij?
Was voor Halsema bij AJAX geen probleem.
Een boete van 500 Euro geven?
Voordat guurders weer loesoe gaan op joop werkeloos... zelfde reden als dat we onze industrie hebben verpatst aan Coronaland van Winnie de Xi.
Voor hogere lonen en goede omstandigheden willen bankhangende tata's (den bankhangende allochtoon grotendeels niet vermoed ik, hebben andere handeltjes) ook nog wel achter een lopende band of op een veldje steken. Maar dat is dus het probleem, MOElanders dienen te worden ingevlogen omdat ze langer willen werken voor lagere lonen. En Coronahandjes moeten voor ons achter de lopende band staan omdat ze naast dat ook genoeg nemen om max 50 jaar oud te worden.
Polen? ER gaat geen enkel vliegtuig uit polen naar nl nu..... En ik kan het weten. Wel uit polen gaan er dagelijks werknemer busjes met max 4 personen.
Dit maakt toch wel mijn beeld van de asperge kapot. De glans is er nu wel vanaf. Ik zag de asperge als iets bijzonders, de kroon op de hollandse groentesector zo rond mei. En dan vakkundig geoogst door echte vaklui. En daar betaalde je ook wat meer voor. Nu zijn asperges verworden tot een Actiondelicatesse.
Ik zal u het verhaal van de Hollandse garnaal dan maar besparen of de Hollandse haring...
Leptob | 04-04-20 | 10:37 |
LOfL > een "Actiondelicatesse"
(opspaarterm to the max.)
.
Echter, alle gekheid op een slokje; iemand die hier ECHT verbaasd over staat? Paar dagen terug nog over gehad, en de paar gebleven Polen die 'k soms spreek zeggen ook; de Polen zijn naar hun Heimat, vriend.
En asperges, ja asperges zijn toch het groene en witte goud op het lentebord.
Gelijk $Dollars$ zonder dead prezzes.
.
OffTopic/huishoud'lijke mededeling: iemand idee waar ons Basil Fawlty uithangt?
*zin in groene asperges met vinho verde nu*
Je zou zeggen dat al die slimme hbo'ers met het oog op de toekomst zich laten omscholen tot aspergesteker. Maar daar voelen ze zich nu waarschijnlijk nog te goed voor.
Omscholen? Kom nou toch, zelfs een kind kan dat. Asperges worden slechts tot 21 juni(!) gestoken om de plant daarna de gelegenheid te geven om te herstellen.
@lupus, ooit van sarcasme gehoord?
Het enige idiote aan deze foto zijn de commentaren van reaguurders die werkeloos thuis zitten en verantwoordelijk zijn voor elke Pool uit dat vliegtuig
Nou, die ene afgunstige tegel van Epistulae_Morales scoort ook lekker hoor. Wel al eens bedacht dat voor de lonen die die aspergehufterboeren maar betalen, niemand maar dan ook echt niemand dat werk wil doen? En terecht. Die oostblokkers hebben er genoeg aan aangezien in hun eigen land 600 euro al een riant salaris is maar zolang die boeren dat kunnen flikken, jippie vrij verkeer van arbeiders, gaat hier niemand dat kudtwerk doen voor een roemeense fooi. Je zou wel knettergek zijn.
Ja praat de mensen nog even een schuldgevoel aan. Hebt u zich al aangemeld als aspergesteker?
...en klagen dat de staat ze niet voldoende schadeloos stelt
@elfenstein | 04-04-20 | 10:42: Geen idee wat asperge steken op dit moment opbrengt maar 'een Roemeense fooi' zal het echt niet zijn. De lonen in de land- en tuinbouw zijn echt wel behoorlijk. In Duitsland (begin jaren '80 !!) was het loon van een aspergesteker 8 DM netto per uur. Twintig jaar geleden.
@Lupuslupus | 04-04-20 | 10:47:
U bent niet bekend met hoe die oostblokkers allemaal via schemerige uitzendbureaus aan het werk gezet worden zonder rechten, zonder voorzieningen en als kippen in een hok in vakantiehuisjes gepropt worden om het maar zo goedkoop mogelijk te doen? Waarom zou er toch niemand anders willen werken in die sector dan oliedomme poolse figuren? Wel eens de wekelijkse optocht poolse kentekens op de autobahn gezien, richting oostblok op vrijdag, richting NL op zondagavond? Hoe zou dat toch komen he?
MIsschien wel omdat je echt gestoord moet zijn om daar aan mee te willen werken, en al helemaal niet voor dat geld of arbeidsomstandigheden.
@elfenstein | 04-04-20 | 10:53: u bent niet bekend met de natuurlijke normaal dat als je niet werkt ook niet eet. Zo’n situatie zou enorm goed zijn voor heel veel volk dat klaagt maar niets uitvreet. En dan ook nog dat domme gekift op werknemers die wel willen werken en hun uitkering veilig stellen via, uiteindelijk, belastinginkomsten over arbeid en productie.
@elfenstein | 04-04-20 | 10:53:
Inderdaad genoeg uitzendbureaus, maar de teler,kweker,whatever betaald gewoon het wettelijke salaris.
Verder zijn er al heel veel Polen die zichzelf verhuren(niet alleen als hoer) aan de tuinbouwsector en echt wel weten wat een minimum salaris is. Sterker, ze vragen meer want ze werken hard en vaak.
gedegen.
Het is wel wat anders dan half dronken een beetje plaatjes draaien op een of ander dom feest en dan lekker de volgende dag tot halverwege de dag op je nest liggen stinken.
Ik heb het hele artikel gelezen met mijn bek open.
Maar al snel wist ik weer dat onze regenten met verschillende maten meten.
Net als "hulp voor ALLE ondernemers",.. hulp aan een select groepje is gebleken.
Alleen ondernemers die boven hun stand werken en wonen en na 2 weken al in de financiële problemen komen en de grote bedrijven worden geholpen, dus eigenlijk diep in mijn hart verbaasd me dit niks.
Sommigen zijn nou eenmaal meer gelijk dan anderen.
Ha gelukkig, de productie van xtc blijft op peil in Brabant.
Ondertussen.. www.dvhn.nl/groningen/Topvirologen-Fr...
Dit is mooi ruk, we hebben die kennis nodig om dit virus te kunnen tackelen en de mensen die dicht op het vuur zitten gaan nu bij bosjes. En dan zie je dit soort taferelen.... En waarom hebben we asperges nodig? Je wordt er niet dronken van en je kan ze ook niet frituren.
Kom, gebruik je fantasie eens.
Omdat de aspergeproducenten hun producten moeten verkopen. Geen asperges = geen inkomsten.
Nee, nee, nee, jullie begrijpen het niet. Deze mensen gaan in een nederlandse mondkapjesfabriek werken, toch?
Er staat in het artikel duidelijk dat ze vooral naar Duitsland gaan. Lezen blijkt toch lastiger dan ongefundeerd roeptoeteren.
Volgens het ministerie van waarheid zijn wij geen gekke Henkies.
Zet gvd die thuiszittende lamstralen aan t werk. Hun huis kunnen ze ook verbouwen dus asperges steken moet ook wel lukken... dit land is ziek... ow wacht... nu ook letterlijk...
We gaan hier helemaal niemand gedwongen in het aspergekamp aan het werk zetten, grappenmaker. Denk eens na.
Zijn essentiele beroepen anders zitten we straks zonder voedsel.
Oh ja, asperges zijn echt een eerste levensbehoefte ja, zonder gaan we er allemaal binnen twee weken aan.
@elfenstein | 04-04-20 | 10:55: het brengt heel wat meer uitkeringsbelasting per kg op dan aardappels.. dus ja.. essentieel. Ben ik het ook niet mee eens, maar ja.. we laten jammergenoeg mensen in dit land die wel kunnen werken maar niet doen wel in leven..
Oh ja... want in het vliegtuig zit je idd wel anderhalve meter uit elkaar...
Heeft Ellie Augurk al gereageerd? Of Peter R. Augurk...?
Werkloze zzp-ers kunnen geen asperges steken bedoelen we? Ik zie hem niet zo.
Studenten zitten ook thuis, mooie bijverdienste lijkt me.
ze hebben net 1,5 - 2 uur zonder enige vorm van afstand naast elkaar gezeten, en dan moeten ze bij het uitstappen 1,5 meter afstand houden?
Roemeense meters zijn korter.
@Mr_Natural | 04-04-20 | 10:30:
Brabantse meters zijn lang. Lange leve Arie Ribbens.
Mijn aspergeboer op steenworp afstand van mijn boreale woonplaats heeft alleen maar schooljeugd aan het werk. Die wil namelijk geen “boetenlanders” op zijn land...
Heel verstandig.
Getinten horen op woestijnzand. Blanken horen op zwart zand. Anders zie je ze niet.
@Leptob | 04-04-20 | 10:39:
Hier houden veel Polen huis, die werken in de kassen. In de avonduren rijden ze naar de lokale supermarkt om bier te kopen. Minimumsnelheid in de bebouwde kom is altijd 70 km/h, politie controleert toch niet en als ze een boete krijgen dan wordt die toch niet betaald...
Tsja en soms op de kop een sloot in of tegen een boom
Jemig, ondanks al die werkloosheid gaan we mensen invliegen? Ik begrijp best dat aspergesteken een vaardigheid is die je moet leren, maar dit is echt erg.
Lees het artikel anders eerst voor u reageert.
Zelfs een domme verslaggever kan het.
www.deondernemer.nl/actueel/asperges-...
@RickRD | 04-04-20 | 10:30:
Ik kan zat dingen die een vakman of vakvrouw veel beter en sneller kan.
Idd te snel gelezen. Toch blijft het bizar om arbeid zo ver te verplaatsen in plaats van het product. Is de grond in het thuisland soms ongeschikt voor asperges?
Een burgemeester kon toch een "lokaal" sluiten als daar niet aan de regels werd voldaan?! Nou, dit lijkt me appeltje eitje. De aankomsthal voldoet niet, slotje erop.
Was ook mijn eerste gedachte. En dan na te gaan dat de ellende in NL is begonnen in Brabant en Brabanders IC bedden in heel NL bezet houden. Te bizar voor woorden.
@Kukooo1 | 04-04-20 | 11:35:
Brabant en Limburg behoorde aan België. Dus teruggeven maar....
@Ommezwaai | 04-04-20 | 12:23: En Belgie is gewoon een provincie van Nederland, een land is het natuurlijk niet.
Ik zie maar een plek in Nederland waar het nog steeds druk is
www.flightradar24.com/51.92,5.41/7
Als je op de vliegtuigjes klikt zijn het vaak vracht toestellen.
Op zich een herkenbaar patroon in Nederland waarbij een autochtoon aan heel andere regels, veel strengere, moet voldoen als een allochtoon. Ook worden de regels bij autochtonen wel strikt gehandhaafd, in tegenstelling tot allochtonen. Het is een vreemd fenomeen. Niet alleen de reden waaróm hier grote verschillen in behandeling worden aangemoedigd ontgaat me volkomen, ook is het vrij bizar dat dit maatschappelijk klakkeloos geaccepteerd wordt.
Ik denk dat ik het eens aan Rob Jetten moet vragen. Die zelfs nu nog zou durven pleiten voor het importeren van zoveel mogelijk Oost-Europese en Afrikaanse slaven om hier in de fabrieksplantages te werken. Misschien dat die een passend antwoord uit zijn kaartenbakje kan trekken. Want begrijpen doe ik er niks van.
Robje Jetten is een volstrekt wereldvreemde islamofiele en eurofiele zot. Heeft net als Merkel geen kinderen en zal het een reet roesten dat dit land naar de verdommenis wordt gemaakt. Meer EU, meer islam, meer immigratie, meer windmolens. Na ons de zondvloed. Mongool...
We worden bestuurd door apen, gelukkig wel blanke apen. Moet je voorstellen dat onze ambtelijke apen nog ingekleurd waren, krijg je taferelen zoals in Afrika (geen eten/drinken, oorlog, corruptie en armoede). Ja sylvana, waarheid is bitter maar jij krijgt ook een kusje terug.
Die anderhalve meter geldt toch alleen voor de asperges en niet voor de plukkers? Die mogen met z’n allen in een klein kamertje met stapelbedden logeren.
Ook een gevolg van het jarenlange NLse pamperbeleid t.a.v. werklozen en bijstandsgerechtigden...
Tja, in NL is het een keuze of je werkt of niet. Er is zat werk maar niemand wilt zijn bed uit voor minder dan 10 in het uur
Ik vermoed dat een aantal mensen met een korting op hun bijstand niet erg blij zijn met uw comment. #participatiewet
@dk-- | 04-04-20 | 10:26:
Ja en dat terwijl werkgevers totaal niet selectief zijn voor hun doodlopende baantjes van minder dan €10,- per uur. Zag 2 weken terug een pushbericht van Randstad. Ze zochten orderpickers. Maar wel met hbo niveau.
Lees het artikel eens. Ze komen op Eindhoven binnen, maar gaan bijna allemaal naar Duitsland en Belgie.
@Japannert | 04-04-20 | 10:41: Nee joh, anders hebben we hier in de panelen niets meer te zeiken
@dk-- | 04-04-20 | 10:26: Wat een dikke BS, zelf weleens gesolliciteerd vanuit een werkloze positie in een neergaande markt? Ik wel en ik kan je zeggen dat valt niet mee, de concurrentie is moordend (behalve in zeer specialistisch functies) en er wordt zwaar gediscrimineerd op leeftijd zelfs voor de lulligste baantjes. Nu ik gelukkig weer een aantal jaren vast werk heb, word ik wekelijks actief door recruiters benaderd voor mooie functies, maar zonder dienstverband of opdrachtgever besta je gewoon niet, ondanks relevant netwerk.
Tja, we willen toch voedsel blijven kopen in de supermarkt?
Nederlanders doen dit werk niet. Niet janken, gewoon deze mensen laten werken en zelf op je zolderkamertje blijven. Wees blij dat het geen soldaten van Erdogan of koning Mo zijn.
Dit is zeer voorbarig omdat er nog helemaal geen asperges te steken zijn. Pas over een week of 3 (dus als het een paar weken warmer is geweest).
@Lupuslupus | 04-04-20 | 10:29:
Zwarte plastic, tunnels, kassen. Asperge seizoen van half maart tot Sint Jan.
Het idee van die 1.5 meter is dan ook dat als maar voldoende mensen het doen, het effect heeft. Ik hou graag nog wat langer afstand als ik daardoor asperges op m’n bord krijgt. Nomnomnom.
Dus de asperges zijn straks niet te betalen?
Is de luchthaven hier verantwoordelijk of de maatschappij ? Heeft Hellemons al een reactie gegeven ?
Die 1.5 meter gaan ze in de plane ook niet handhaven..
Asperges zijn ooit ook over komen vliegen uit China en het Midden-Oosten, toeval? De asperge is een kruidachtige plant die oorspronkelijk alleen in Azië en Mesopotamië voorkwam en de naam is ontleend aan het Persische woord 'sperega', dat letterlijk 'speer' betekent.
klinkt alsof je over mijn piem0l praat
De lateinse naam is Asparagus en wordt al een paar honderd jaar in Europa gekweekt. In Duitsland, b.v. - Niedersachsen - zijn enorme aspergevelden, kon ze vanuit mijn keukenraam zien.
Haha, lekker ja, als niemand begrijpt dat je (terecht) loopt te kloten...
@Lupuslupus | 04-04-20 | 10:32: Geweldig, 'de lateinse naam' - mijn dag kan niet meer stuk.
Bon, tijd voor een wandeling, doei.
@Ichneumonidae | 04-04-20 | 10:59:
Dat het maar een heeeeeeeeele lange mag worden.
@elfenstein | 04-04-20 | 11:06: Zag laatst 2 dames in het asperge veld op zo'n asperge bed zitten. Zeg Truus ik voel nog niets. Jij? Geduld Toos, geduld.
Lateinse woord voor speerrr is pilum.
@Betterworld | 04-04-20 | 12:59: Nu nog Latijns goed schrijven...
@Acar_ketimun | 04-04-20 | 14:11: zie tegel 10.59 Ichneumonidae.
Selamat tuhan!
@Lupuslupus | 04-04-20 | 10:32:
Nope, de wetenschappelijke naam.
Veel van deze namen en zijn gewoon een beetje Latijns gemaakt.
Of denk je werkelijk dat Craspedotropis gretathunbergae Latijns is??
Dit wilt Rutte toch? Economie draaiende houden
Of ie wilt is betwijfel ik
De wereldeconomie is stil gelegd door de mondkapjes en asperge maffia.
Gekke Henkie? Oud nieuws. Dat zijn we al sinds het verdrag van Maastricht.
Maar hebben ze recht op een IC plaats?
Tuurlijk. In Polen.
Waarom zijn we werkvolk aan het binnenhalen terwijl het halve horecapersoneel thuis zit? Omdat mensen die een dienblad dragen voor hun inkomsten zich te goed voelen om asperges te steken? Stop dan alsjeblieft acuut met elke regeling die er is om deze 'ondernemers' tegemoet te komen.
En met ondernemers bedoel ik de horeca zzpers.
Horeca werknemers vinden dat geen passend werk. Ik hoorde afgelopen week een horeca ondernemer die zijn personeel tijdelijk wou onder brengen bij andere bedrijven maar een deel weigerde want dat stond niet in de CAO
Misschien moeten die aspergeboeren dan eens een fatsoenlijk loon betalen ipv arme oostblokkertjes voor een appel en een ei in slavenhokken proppen en met allerhande vage uitzendbureauconstructies die lui volledig uitknijpen? Voor dergelijke zwijnen zou ik nooit en te nimmer willen werken en al helemaal niet voor dat geld. De race naar de bodem gaat zo ook wel hard genoeg.
@elfenstein | 04-04-20 | 10:35: Jij denkt dat de horeca beter betaald dan een asperge boer lol?
@zwellevertje | 04-04-20 | 10:42:
Heel gek, ja. Bij het horecabedrijf waar ik werk hoeven de werknemers in ieder geval niet met z'n 10en in een vakantiehuisje te zitten om genoeg over te houden voor die heimat. Die krijgen gewoon een marktconform loon met alles wat daar bij hoort, niet via een uitzendconstructie, ziek = geld, keurig geregeld. Dat si niet te vergelijken met de manier waarop die ossies als vee behandeld worden en uitgeknepen door slavendrijvers. Alles voor de winst, mede mogelijk gemaakt door die o zo fijne europeesche open grenzen.
@elfenstein | 04-04-20 | 10:48: Jij weet gewoon duidelijk niet waar je over praat, als er één sector is waar streng op de lonen wordt gecontroleerd is het deze sector wel, juist omdat er nog steeds mensen zoals jij zijn die dit soort onzin rond blijven bazuinen, een beetje steker neemt iedere maand 2000-2500 euro netto mee naar huis, okay, geen overdreven hoog salaris maar voor ongeschoold werk zeker niet slecht. Verder dwingt niemand de stekers om in een tentje op een camping te gaan staan, dat is niet uit arremoede maar puur om zoveel mogelijk centjes mee naar huis te nemen, niemand dwingt ze en het is een vrije keus om zo te leven, bovendien kunnen de meest na drie maanden hier asperge steken met het verdiende geld een eigen business op starten in het homeland, heel wat effectiever dan de door de overheid weggesmeten miljarden aan "ontwikkelingshulp"
hustler01 | 04-04-20 | 10:20
Als je kunt typen kun je vast ook asperges steken. Je hebt je al gemeld ?
@zwellevertje | 04-04-20 | 10:57: Twee ruggen in de maand netto? Daar wil ik bewijs van zien, ik geloof er geen reedt van.
@elfenstein | 04-04-20 | 11:02: Kom eens achter je PC vandaan en praat eens met die lui, ze bijten niet hoor, die stekers zijn net mensen en sommige spreken zelfs Duits of Engels.
@zwellevertje | 04-04-20 | 11:07:
Lukt niet, ze zijn meestal te dronken of slingeren zo hard dat ik er liever een beetje bij uit de buurt blijf.
Verder heb ik niks tegen die lui an sich, alleen de krankjoreme situatie dat mensen uit lagelonenlanden hier ongehinderd kunnen komen werken voor bodemprijzen en daarmee onze hoge levensstandaard ondermijnen en het geld meenemen, onttrekken aan onze economie, daar uitgeven en veder een hoop ellende veroorzaken met dronken rijden etc.... Nee, daar ben ik helemaal niet blij mee nee.
Horeca personeel weet meestal wel van aanpakken, de lapzwansen uit de podiumkunsten sector zijn echt onbruikbaar voor werk in de tuinbouw. De ondernemers hebben natuurlijk liever een kudde stevige Poolse meiden die niet zeuren maar aanpakken.
@elfenstein | 04-04-20 | 11:12: Al weer zo'n vooroordeel, een aspergeboer zit niet te wachten op bezopen stekers als ze s'ochtens om vijf uur beginnen met steken, die zuiperts gaan maar bij een particulier een wandje stucken of zo maar op het veld zijn zulke niet welkom. Verder denk ik dat "nette mensen" zoals bv een Berbaar die mondkapjes voor woekerprijzen verkoopt of die lui die dmv aandeel handel mee liften op het succes van hard werkende bedrijven een grotere bedreiging voor jouw hoge levensstandaard zijn dan die aspergestekers, die het werk doen waar de gemiddelde NLer nog steeds z'n neus voor op haalt.
@vranac | 04-04-20 | 11:17:
Lapzwans uit de podiumkunstensector hier, u mag het wel eens proberen hoor, avond aan avond tot diep in de nacht voor eigen rekening en risico uw kunstje doen voor doorgaans niet al te veel geld en als het niet bevalt voor u tien anderen. Benieud hoe lang u dat volhoudt, vergeleken met hersenloos witte stengels uit de grond trekken zonder dat je verder nog iets hoeft te kunnen of weten. De vergelijking, pfffff. Ik bemerk een zekere onkunde aangaande podiumwerk plus een soort rare jaloersheid. Al eens bedacht dat vermaak, entertainment en feestjes en festivals keihard nodig zijn om al die slaafjes een beetje vermaak te bieden zodat ze in ieder geval nog de illusie hebben dat het leven wél uit meer bestaat dan alleen werken en belasting betalen? Uw ontspanning is ons werk, beetje dankbaarheid mag ook best aangezien er ook wel andere podiumartiesten zijn dan alleen maar subsidieslurpende dwdd hoeren. De meesten die ik ken zijn hardwerkende zelfstandigen die passie hebben voor hun vak, of dat nou gitaristen, drummers of dj's zijn, we doen het omdat er behoefte aan is, omdat er voor betaald wordt, omdat het omzet voor de zaal genereert, all that.
@zwellevertje | 04-04-20 | 11:22:
We verschillen daarover van mening, da's duidelijk. Ik blijf erbij, sinds schengen is er iets vreselijk fout gegaan in de verhouding inheemse lagelonen werkers en import oostblokvolk. Dat kán niet goed zijn voor een hogedrukeconomie als de onze.
Elfenstein, ik quote,<al die slaafjes>
U voelt zich beter dan hardwerkend volk?
@Openbaar Mysterie | 04-04-20 | 11:31:
Ik bén hardwerkend volk, alleen dan op m'n eigen voorwaarden. Het woord slaafjes gebruik ik licht sarcastisch, na 20 jaar zelfstandigheid zie je wel bepaalde dingen anders, dingen die je nooit meer zou accepteren van zodra je gezien hebt hoe het ook anders kan. Ik voel mij niks meer of minder dan wie dan ook, hooguit heb ik een soort medelijden met mensen die in het keurslijf mee moeten draaien met de mallemolen. Ik zou het niet meer kunnen, da's alles wat ik zeg.
@elfenstein | 04-04-20 | 11:39: Komen Elfenstein en Zwellevertje vanavond ook gezellig naar het Corona Café? Jullie krijgen een drankje van mij. Laterrr.
Weigeren is einde uitkering toch?
@elfenstein | 04-04-20 | 11:26: Super tegel dit!!!
In mijn perceptie zijn het vooral deugende ambtenaren en onderwijzers die de vaak zwaar gesubsidieerde theaters bezoeken. Werkers , of ze op de steigers staan of in de dealingroom bij banken werken, vinden hun ontspanning bij de voetbalclub waar ze soms een paar uurlonen voor een kaartje neertellen.
Niemand dat bericht in het EIndhovens Dagblad gelezen? De arbeidsmigranten die hier landen gaan bijna uitsluitend naar mega-aspergefarms in Duitsland en aarbeienkwekers in België. Een handjevol gaat naar kassen in Brabant om komkommers en tomaten te plukken.
Eindhoven de gekste..... tja....
En keurig 15 cm afstand zie ik. Gaan ze direct naar het UWV?
En we wassen onze handen stuk.
Toch een kleine kans dat het virus naar Nederland komt - aldus slapende Japie.
Asperges zijn belangrijker dan mondkapjes.
Tja...... de VOC mentaliteit ......................
Tja, en het witte goud moet toch gestoken
Deze pandemie gaat mogelijk nog vele maanden duren. Waarschijnlijk kan het dus niet anders dat we toe moeten naar een meer subtielere strategie: kwetsbaren ophokken en sterken weer aan de slag met beschermingsmiddelen en aangepaste werkruimten.
Verder bijvoorbeeld: mensen met overgewicht kunnen aangespoord worden om af te vallen om dat dat blijkbaar de sterkste risicogroep is.
Simpel gezegd.
Anders gaan de economie en alle afleidingen daarvan echt desastreus geraakt worden.
REAGEER OOK