Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eric Weinstein bij Joe Rogan: fileert WHO en onze algehele afhankelijkheid van China

Een genie aan tafel met Eric Weinstein.

Eric werd als centrum-linkse spil in het Intellectual Dark Web met zowel de pet van econoom als theoretisch natuurkundige op, in korte tijd een van onze favoriete commentatoren. Al was het maar om z'n quote "We are now gods, but for the widsom." Interviewt pornosterren in z'n eigen podcast, maar bij Rogan komt-ie ook altijd maximaal tot z'n recht. Stond helemaal vooraan in zijn protest tegen de inmiddels ontkrachte WHO & Co.-claim dat mondkapjes voor de algehele bevolking niet zouden helpen tegen algehele verspreiding. En is natuurlijk ook de lieftallige oudere broer van de evenzo heldhaftige Bret Weinstein. Op 05:08 gaat het gelukkig al over hoe de VS en China aan BDSM doen, en dat MIT-nerds gek op BDSM waren omdat ze door hun autistische predispositie erg van al die regeltjes hielden. Maar Eric zelf natuurlijk niet. Meer losse clipjes en volledige 3 uur, na de breek!

WHO is compromised

De dodelijke WHO-claim dat mondkapjes niet helpen

Ook belangrijk: castrati waren naar verluidt uitstekende minnaars

Eric's "new approach to theoretical physics". Proost

De gehele 3 uur!

Reaguursels

Inloggen

Hoorde vanmorgen wel op BNR radio, dat als je een IPhone in Europa zou laten maken, hij waarschijnlijk niet perfect is en ook nog 8 duizend dollar zou kosten. Wie houd wie dan voor de gek?

Tishetnetnie | 05-04-20 | 17:05 | 1

Als je het in Italië laat bouwen wel. Je krijgt dan wel een hele geile iPhone met spoilers en aerodynamische vleugels, in Ferrari-rood. En om de haverklap kapot.
Maar als het in Finland laat bouwen krijg je er eentje waarvan de batterij een week zonder opladen kan. En die bij -20 in de sneeuw probleemloos werkt.

Stormageddon | 05-04-20 | 18:51

Damn, Spartacus komt elke keer met terzake doende topics op de proppen. Klasse, is beter dan VK & NRC herkouwerij

Guust Kadaver | 05-04-20 | 11:04

De managers met korte-termijn bonussen hebben alles overgenomen. Winst is het enige wat telt. Dus komt alles uit China. Tenslotte is kwaliteit van medicijnen minder belangrijk dan de winst die je erop maakt, toch? En nieuwe medicijnen ontwikkelen is helemaal niet interessant want dat geeft geen bonus op de korte termijn.

Patatter | 05-04-20 | 10:42 | 3

Onzin

Drs. D. | 05-04-20 | 15:00

@Drs. D. | 05-04-20 | 15:00: Dat van die medicijnen niet. 90% komt uit China als medicijn of als grondstof ervoor. Daarna Pakistan waar de pillen gedraaid worden met grondstoffen afkomstig uit China.

Rotterdammert1965 | 05-04-20 | 15:08

@Rotterdammert1965 | 05-04-20 | 15:08: Er is een groot verschil tussen "uit China komen " vs "in handen zijn van China ". Verder is het zo dat de voorkeur nog steeds uitgaat van medicijnen met een Europese stempel erop.

Drs. D. | 05-04-20 | 15:12

Tja, die Weinstein die hoog van de toren blies over zijn theorie van alles. Nooit een paper over gepubliceerd, wel publiciteit gehaald. En dan zich verschuilen achter het zogenaamde gesloten academische clubje waar hij niet tussen kwam (met een PhD van Harvard...?). News flash: Einstein zat ook niet perse “in the club”, maar publiceerde zijn werk zodat het bediscussieerd kon worden en zijn Nobel prijs kon oppikken (hadden er 3 mogen zijn overigens). Deze man, vast heel intelligent, maar hij creëert een hype, maar na zoveel jaar nog nooit wat van gezien. You just got played: blogs.scientificamerican.com/cocktail...

GekkeLorrie | 05-04-20 | 09:10 | 12

Het idee dat het wetenschappelijk bedrijf een samenzwering is dat ware genieën buitensluit of in religieuze termen (want alhoewel nòg onzinniger klinkt het wel gewichtiger) excommuniceert is misschien net een beetje minder mal als de lui die erin geloven. Nou ja, laten we zeggen.. het spant erom.

Mazzelstof | 05-04-20 | 15:07

@Mazzelstof | 05-04-20 | 15:07:
Het is geen samenzwering. Het is niet van te voren bedacht, niet van te voren zo gepland, van “zo en zo gaan we het inrichten met wetten en regeltjes en iedereen die er niet aan voldoet gaan we uitbannen”, zo werkt het niet. Het is zo gegroeid door de financiering van universiteiten en onderzoek, door de maatschappelijke druk op universitair onderwijs (alsof dat een godgegeven recht is en je voor de gemiddelde bullshitjob bij een overheid of bedrijf een academische graad nodig hebt, wat natuurlijk niet zo is). Ook het monopolie van academische tijdschriften draagt eraan bij, de hele organisatie van de redacties en de incrowd van peer-reviewers is niet iets wat gepland is en bedacht is, zo groeien die dingen. Je krijgt een post-doc positie als je netjes doet wat je professor wilt, je mag co-auteurschap voor artikelen als je netjes doet wat van je gevraagd wordt, en co-auteurschap (een bibliografie opbouwen) is goed voor je CV en positie binnen de gemeenschap en op basis daarvan worden tenure-posities, leerstoelen en professoren aangesteld. En dan kun je ook redactielid worden van een tijdschrift of peer-reviewer. Want tja, je moet ergens op selecteren dus dan de bullshit merite van aantal artikelen en citaatindex, want dat lijkt het meest op merite.
Prima, maar het hele systeem is erop gericht om makke schapen te kweken, geen grensverleggende pioniers. Dat is niet zo bedacht, maar zo werkt het uit.

Stormageddon | 05-04-20 | 18:44

@Stormageddon | 05-04-20 | 18:44: Misschien is die onafwendbare de-facto samenzwering dan ook wel waarom surfer-Einstein Garett Lisi geen gelijk mocht hebben. Iets minder extra dimensies dan Weinstein biedt, en iets minder extra deeltjes waarvoor het LHC ook totaal blind is. Net als voor die van Weinstein. Of wat dat betreft voor de lichtste SuSy deeltjes voorspeld binnen het kader van supersnaartheorie (ook een sine qua non.)

Mazzelstof | 05-04-20 | 20:32
▼ 9 antwoorden verborgen

Weer zo'n "Stein"......................

grapjasz | 05-04-20 | 03:08 | 1

Joe the Rogue is sowieso altijd een verademing om lekker ontspannen naar te luisteren.......

grapjasz | 05-04-20 | 03:18

Vanmiddag zitten luisteren in de tuin. De eerste twee uur heel vermakelijk (die Portal #19 met Bret, over lab-muizen is inderdaad heel interessant) en het laatste uur duizelingwekkend. Net als Joe moet ik dat ook nog een paar keer luisteren. Heb vanavond de Oxford lezing op Weinstein’s YT kanaal gekeken. Even onbegrijpelijk als fascinerend.

Stormageddon | 04-04-20 | 23:42 | 5

@Superior Bastard | 05-04-20 | 10:08: als je het niet uit kan leggen zodat anderen je begrijpen, begrijp je het zelf niet.

Harris Pilton | 05-04-20 | 10:28

@Harris Pilton | 05-04-20 | 10:28:
Precies mijn punt.

Superior Bastard | 05-04-20 | 13:55

@Harris Pilton | 05-04-20 | 10:28: Eh nee.. dat klinkt leuk als slogan maar het jammere eraan is dat het dus vaak niet zo is. Meestal niet zelfs. Wetenschap populariseren vergt naast een bijna heilige overtuiging dat het nut heeft, een engelengeduld en bovenmenselijke volharding ook echt een apart talent. En er zijn er voor de frontlinie van theoretische natuurkunde ook maar een paar op de wereld echt heel erg goed in.

Mazzelstof | 05-04-20 | 15:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Man dat Tedros Adhanom is een vreselijke communist, lid van de terreur organisatie TPLF, niet eens een medische doctor, en heeft toch leiding van de WHO dankzij de invloed die China heeft op de WHO. China werkt op een een globale schaal op dezelfde wijze als links op de lokale/nationale schaal: met geduld langzaam alle beïnvloedrijke organisaties overnemen en iedereen die in de weg staat wegwerken/deplatformen/cancellen etc.
www.bloomberg.com/opinion/articles/20...

unshift | 04-04-20 | 23:23 | 1

ja.... ik zie die Tedros ook net zo makkelijk met een laken om z'n kop gewikkeld en een AK 47 in de knuistjes..............

grapjasz | 05-04-20 | 03:13
-weggejorist-
HoerieHarry | 04-04-20 | 23:16 | 2
-weggejorist-
Mark_D_NL | 04-04-20 | 23:14

Ik heb niks met podcasts, teveel ruis, irritatiefactoren etc. Ik wil lezen, niet luisteren. Luisteren doe je je naar je vriendin/vrouw/whatever.... met tegenzin, want de zinnige info waar je ook echt wat mee kan wordt ten alle tijden voor 90% aangevuld met drama, gezeur en irrationele emoties.
Bij een geschreven tekst kan je dat allemaal lekker skippen, en zodoende richten op de kern.
Zodoende: Is er ook een transscript?

Abject | 04-04-20 | 23:14 | 1

Ik kan het verbatim voor u tikken?

letopuwzaak | 04-04-20 | 23:45

Tjezus, eikels

Piet Karbiet | 04-04-20 | 23:10 | 2

Jij zit gewoon nog in een spiritueel groeiproces.

RickRD | 04-04-20 | 23:15

Met die algehele afhankelijkheid van China ben ik het overigens wel eens, 90% van de grondstoffen voor onze medicijnen komt uit China.

RickRD | 04-04-20 | 23:07 | 4

Gelukkig is er een club in Brussel die goed voor ons zorgt.

trekarm | 05-04-20 | 10:27
▼ 1 antwoord verborgen

Centrum-ilinks, econoom en theoretische natuurkunde. Kan aan mij liggen, maar ik zie zo snel niets waarom ik aan deze man tijd zou moeten spenderen wanneer hij het over medisch-biologische zaken gaat hebben

Feitenpliesie | 04-04-20 | 22:42 | 12

@Robert Haynes | 04-04-20 | 23:13:
Ja dat zeg ik.
Mensen hebben gelukkig een vrije keuze waar ze willen werken in de medische zorg.
Gekkies zoals U, die mensen willen ophangen, zijn gelukkig verwaarloosbaar volk in tegenstelling tot mensen die daadwerkelijk andere mensen helpen.

Berbaar | 04-04-20 | 23:30

@Robert Haynes | 04-04-20 | 23:00: waar haal je uit dat het slecht gaat in NL? Hebben mensen in Afrika, waar deze artsen waarschijnlijk al heel lang verblijven, geen recht op medische zorg? Of ben je zo’n ‘eiguh volluk eerst’ tiepje?

Harris Pilton | 05-04-20 | 10:32
▼ 9 antwoorden verborgen

Spartacus is een fanboy die zn gelijk probeert te halen met inzichten van een ander.
Vind ik allemaal prima, maar wel treurig.
Spartacus, als je meekijkt, kom met je eigen mening ipv van die Rogan.

HoerieHarry | 04-04-20 | 22:42 | 3

Wanneer kom jij met je eigen mening HoerieHarry?

Robert Haynes | 04-04-20 | 22:48

Als je Rogan regelmatig kijkt kom je als vanzelf tot nieuwe inzichten. Zo goed is het. Ik snap heel goed dat Spartacus daar z'n inspiratie vandaan haalt. Wat kijk jij graag?

MarkiesDeBalzaque | 04-04-20 | 22:51

Joe Rogan is echt fantastisch. Eerlijke, rauwe recht voor z'n raap interviews . Heerlijk! Maar waar blijven nou de goeie Nederlandse podcasts?
De enigen die vrij aardig in de buurt komen zijn Roderick Veelo en Bert Brussen. Iemand suggesties?

MarkiesDeBalzaque | 04-04-20 | 22:41 | 6

Tom Zwitser op Blue Tiger heeft goeie gesprekken met diverse mensen.
www.youtube.com/channel/UCuwWXfh9Dk5O...
Als je main stream media kanalen en gevestigde belangenclubjes als de LTO tegen de haren instrijkt dan doe je iets goed.

Stormageddon | 05-04-20 | 00:50

Sven Hulleman (ook op Café Weltschmerz) heeft zijn eigen podcast, ook op YT.
eenoorlogreedsverloren.nl/
Ben het niet in alles met hem eens, maar hij heeft wel aardige inzichten en bekijkt het net even anders dan de gemiddelde liberaal/conservatief. Net als Tom Zwitser een eigenzinnig mens die zelf kan nadenken en zelf onderzoekt. Dat is altijd prijzenswaardig.

Stormageddon | 05-04-20 | 00:57

Eindbazen? De enige die ik ken.

Hondt | 05-04-20 | 08:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Verschillende types mondkapjes hebben de neiging vocht en deeltjes te verzamelen, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant. Als je daarna met je handen of vingers eraan zit en vervolgens aan je neus of mond ben je sneller de klos dan zonder mondkapjes. Dat is analoog de oud Brabantse wijsheid "wie schuilt onder een blad, wordt dubbel nat". Daar hebben deze leuteraars niet van terug. Mondkapjes zijn voor bange mensjes.

van Oeffelen | 04-04-20 | 22:40 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 04-04-20 | 22:50: dat is voornamelijk vanwege een luchtvervuilingsindex die ze daar bijhouden. Als bijvoorbeeld op Sumatra weer bosbranden zijn (2 keer per jaar meestal) en de haze over Singapore hangt lopen er ook velen met mondkapjes, maar anders niet.

van Oeffelen | 04-04-20 | 22:58

Het idee is dat je het dan ook op juiste wijze gebruikt en niet met je handen aan de eventueel besmette gedeeltes komt.
Dat is doorgaans allemaal goed aan te leren aan de burgerij, hoor.

Als een masker het virus überhaupt niet tegenhoudt maar doorlaat, is het niet geschikt.

letopuwzaak | 04-04-20 | 23:00

Met je poten van je gezicht af blijven is ook zoooo moeilijk.
*ogen uit kop krabt*

Abject | 04-04-20 | 23:27
▼ 1 antwoord verborgen

Ik sprak laatst een jonge ondernemer die zijn industriële ontwerpen in China laat fabriceren. De Chinezen offreren steevast de laatste prijs voor kwaliteit die snel en op tijd wordt geleverd. De opdrachtgever wordt gedurende het productieproces op de hoogte gehouden van de voortgang. Desgewenst middels foto's waarop een gehandschoende medewerker het product van alle kanten in beeld brengt. Probeer dat maar eens te overtreffen.

MickeyGouda | 04-04-20 | 22:40 | 6

De jonge ondernemer zal u over een halfjaar vertellen dat zijn ontwerpen schaamteloos worden gekopieerd.

Earl_of_Doncaster | 04-04-20 | 23:13

Ik belde gisteren de apotheek en de dame zei dat er nog een voorraad was voor een paar maanden.
Andere vragen van mij kon ze niet beantwoorden.
De apotheker wist ook niet of er zich leveringsproblemen zouden voordoen of waar dat vanaf hangt of dat er een plan b is.
Laten we hopen dat snel iedereen weer aan het werk kan.

letopuwzaak | 04-04-20 | 23:21

@letopuwzaak | 04-04-20 | 23:10:
Mijn bezorgdheid gaat uit naar de voedsel tekorten. De voedsel tekorten waar men al minimaal 2 jaar voor waarschuwt worden nu zichtbaar en merkbaar. Landen en wereldorganisaties als China en VN luiden de noodklokken. Het is een perfecte storm voor de wegmetons-organisaties, de plan-demic, locus-plaag, weersextremen (er kan wereldwijd niet gezaaid geoogst worden of de gewassen zijn zijn weggevaagd).

jitro | 05-04-20 | 08:25
▼ 3 antwoorden verborgen

En ab is ook een onrust stoker daar.
Wacht maar op het zelfmoord cijfer als iedereen in de Financiële problemen komt

Kwastenbederver | 04-04-20 | 22:38

Eindelijk wat duiding Spartacus, your the best!

Robert Haynes | 04-04-20 | 22:38

Ff wat anders Nu op1 die vent heeft een punt en die van de sp loopt weer te swansen.

Kwastenbederver | 04-04-20 | 22:34 | 2

Puntmuts, punthoofd, puntneus? Vragen, vragen, vragen....

Mark_D_NL | 04-04-20 | 22:37

Doelpunt? zucht zucht zucht

Kwastenbederver | 04-04-20 | 22:50

Is dit een soort van Howert Stern show?

Roelpaardensmoel | 04-04-20 | 22:32 | 1

Nee

Rammstein | 04-04-20 | 22:36

"Ook belangrijk: castrati waren naar verluidt uitstekende minnaars"
Klopt! Ze konden likken als Lassie.

RickRD | 04-04-20 | 22:30 | 1

Ze moesten wel.

Cepalislam500mg | 05-04-20 | 09:26

Die Weinstein is echt een onwijze baas.

Maar Spartacus, post jij nou alleen links naar podcasts op Geenstijl?

Schwanzeleber | 04-04-20 | 22:30 | 1

Doe ook alles links.
Probleem?

snapal | 04-04-20 | 22:34

Harvey maakte betere films.

GenialeGeer | 04-04-20 | 22:28

Woo hoo ik ben ff met 80 man aan het autocrossen op op Terschelling want boeien

toperwtje | 04-04-20 | 22:28 | 3

@Patje2011 | 04-04-20 | 22:34: Breda International Airport (Seppe) Hahaha, dat is niet meer dan een grasmat met wat sportvliegtuigjes.

RickRD | 04-04-20 | 23:03

Ik hoop dat je dan allemaal 400 mag aftikken.
80x 400, lekker

HA BIER!1! | 05-04-20 | 10:03
-weggejorist-
RickRD | 04-04-20 | 22:25 | 2

Wie?

Porta | 04-04-20 | 22:20

Echt goed Nederlands spreken doen ze niet, dus ik begrijp totaal niet waar ze het over hebben.

VanderGeelen-Coppens | 04-04-20 | 22:18 | 2

Eric's "new approach to theoretical physics". Juist ja.

RickRD | 04-04-20 | 22:29

@RickRD | 04-04-20 | 22:29: Oh, dat is nooit een probleem. Tenminste totdat je de prullenbak van andere natuurkundigen begint te vullen.

Mazzelstof | 04-04-20 | 22:59

Waarom wordt deze klojo hier al tijden opgehemeld?
Ik vind GS ok.
Maar wat deze idioot hier zou moeten toevoegen begrijp ik echt niet.

HoerieHarry | 04-04-20 | 22:11 | 20
▼ 17 antwoorden verborgen

Nederland is helemaal overgegaan op het "just in time" voorraad beheer.
Je zorgt dat je helemaal geen voorraden hebt, maar dat je bestelling precies op tijd binnen komt. Want voorraden zijn dood geld.
Wat je vandaag nodig hebt, heb je 2 maanden geleden (of langer) in China of India besteld, want daar is het het goedkoopste.
Dus als wij vandaag mondkapjes nodig zouden hebben dan hadden wij die 2 maanden geleden in China moeten bestelen. Wat wij vandaag bestellen wordt op z'n vroegst over 2 maanden geleverd.
Probleem is alleen dat ze het ineens zelf heel hard nodig hebben. En dat de Amerikanen handelaren een veelvoud bieden om reeds verkochte partijen mondkapjes aan hen te verkopen.
Hetzelfde met medicijnen. Om 1 of 2 cent per pil te besparen werd de productie uitbesteed naar India en China. Met als gevolg dat wij in tijden van acute schaarste niks zelf kunnen produceren en zij ineens voor de hele wereld extra productie moeten draaien. Zodoende kunnen wij dus geen testen uitvoeren want wij hebben de grondstoffen niet om die testen te produceren.

Osdorpertje | 04-04-20 | 22:09 | 10

Dude... de hele wereld is JIT economics, niet alleen Nederland. De hele wereldhandel werkt zo. Supermarkten hebben voorraad voor hooguit 2 dagen, distributiecentra voor hooguit 5 dagen. Fabrieken produceren alleen op bestelling en contract en hebben ook geen voorraden, ook niet in grondstoffen, want: grondstofleveranciers idem. Na een week is het allemaal op. Komt 1 radertje tot stilstand in de hele keten, dan stort het allemaal in.
Dat is al jaaaaaaaren zo. Mijn broer is er in 1990 op afgestudeerd. Toen was het “nieuw”.

Stormageddon | 04-04-20 | 23:50
▼ 7 antwoorden verborgen

Wut

gristen | 04-04-20 | 22:04

Dat we te afhankelijk zijn van de Chinezen wist ik al toen we afhankelijk werden van de Chinezen.

BozePaarseMan | 04-04-20 | 22:01

De USA heeft een lening van 1.2 Biljoen dollar bij China uitstaan. Uiteraard zijn en blijven ze volledig afhankelijk van China. Trump heeft niks bezuinigd maar juist enorm vele uitgegeven voor een muur en belastingverlaging (voor rijken en bedrijven). Thanks Obama!

captainD | 04-04-20 | 22:00 | 1

De export naar de VS voor de Chinese economie is vijf keer zo belangrijk dan omgekeerd. Beide landen zijn aan elkaar overgeleverd.

Baron Clappique | 04-04-20 | 22:07

"Onze"
Of
De Amerikaanse?
Of beide?

Is dit nog nieuws? | 04-04-20 | 22:00

Geen ondertiteling?

Jan Gordelroos | 04-04-20 | 21:56 | 1

Als je dat nodig hebt is dit misschien iets te hoog gegrepen voor je.

HA BIER!1! | 05-04-20 | 09:26

Ik had nog nooit van die Weinstein gehoord. Maar als ik deze wervende aankondiging lees, dan is het een grotere filosoof dan Plato.

Kuifje-naar-Brussel | 04-04-20 | 21:54 | 16

Is het ook. Zoals Jordan Peterson ten tijde van Jung of BF Skinner, hun weggeschreven had. Weistein, kan, met zijn portal, en erkenning van de stilstand van natuurkunde, een grootheid worden, 20xx.

Kusje kroel.

TheBurnerMan | 05-04-20 | 02:45
▼ 13 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Piet Karbiet | 04-04-20 | 21:51

Trump heeft dat altijd al gedaan.

ikbenerweer! | 04-04-20 | 21:46 | 4

Ik ging dit dus ook zeggen.

Maar ja Orange man bad!

Borrom | 04-04-20 | 22:37

Maar dat was maar nodig tot April toch??

miko | 04-04-20 | 23:08

Bonkers is overal tegen wanneer het niet per definitie voor America werkt.
Vreemd dan mensen opinies van mensen zonder opleiding of ervaring en waar ze het twee maanden geleden nog nooit over gehad hadden op prijs stellen of serieus nemen.

MaarFeitelijk | 05-04-20 | 09:30
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken