Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wakker. Contactloos bier kopen

Dagelijkse reminder dat stomme sociale regels ook vrolijke vindingrijkheid stimuleren

Want we moeten een beetje om elkaar denken. Vrouwen, kinderen en een gevulde koelkast met bier eerst. Hoewel er natuurlijk ook mensen zijn die liever eerst andere landen redden, dan onszelf coronavrij te maken. Want eigen zorg eerst is "kortzichtig", zegt D'66, de opengrenzen-globalisering is óók belangrijk. Lastige afweging wel: een kratje voor de Nederlandse boeren van Hertog Jan, of de Afrikaanse- en Eurobonds-belangen van Minister Sigrid?

En toch voelen we een talksocial distance

Social

Reaguursels

Inloggen

Ziet ons het liefst in een soort Palestina veranderen...

Rest In Privacy | 30-03-20 | 16:32

tegen beter weten in....na lange tijd s kijken of er iets veranderd was met die staatstv.....
en ja hoor....toen kaagje begon te 'zon' prediken ...zei ik hardop tegen mezelf...
'gaan we weer...!'

crystalcat | 29-03-20 | 16:22

Her en der komen de globalistisen weer naar boven. Eergisteren Gordon Brown en nu deze mevrouw. Meer wereldregering, meer EU, meer NWO.

Flentyx | 29-03-20 | 14:27 | 1

Dankzij de globaliseringsdrang van dit soort lui hebben we hier het virus. Eng volk.

sprietatoom | 29-03-20 | 17:01

Waarom doet me haar gezicht toch altijd denken aan dat van de duivel

Slough | 29-03-20 | 14:20

Contactloos boodschappen doen... had Winston Bogarde dat niet uitgevonden?

Gladiator Fap | 29-03-20 | 13:15

Staatsomroep is nog teveel compliment. Suggereert dat ze nog omroepen voor de Nederlandse Staat.
EUzaan lijkt mij een betere bijnaam.

Cepalislam500mg | 29-03-20 | 13:10 | 2

En minister vind ik ook nogal veel gezegd voor een vrouwtje dat zich met een hoofddoek op gaat onderwerpen aan olie-garchen in de woestijn.

Cepalislam500mg | 29-03-20 | 13:12

@Cepalislam500mg | 29-03-20 | 13:12: Tja, maar ze is het helaas wel, en met die titel geeft Kaag graag onze centjes weg, vooral aan Palestina.

khebtwelgezegd | 29-03-20 | 14:04

Sigrid wie?

Rest In Privacy | 29-03-20 | 13:05 | 1

de vrouw van Palestijn anus al kak

khebtwelgezegd | 29-03-20 | 13:45

Méér EU is *nooit* de oplossing.

DolfWeerwolf | 29-03-20 | 12:43 | 2

In dit geval was meer EU zelfs één van de grootste katalysatoren als je ziet hoe snel 't ongecontroleerd van land naar land ging.

Gladiator Fap | 29-03-20 | 13:16

Al gaan we allemaal dood aan enge ziektes, zijn de centen op en het land overvol met noord afrikanen we zullen en moeten alles overdragen aan de EU.

Uw Verzekeringsadvis | 29-03-20 | 13:30

Aaah daar is die roep om grensoverschrijdende autoriteit voor de aanpak van die grensoverschrijdende 'problematiek'. Wereldregering kom er maar in..

Claude_Vieaul | 29-03-20 | 12:43 | 1

Dat heeft bij haar vorige financier de VN ook zo lekker geholpen.

Uw Verzekeringsadvis | 29-03-20 | 14:18

Komt D66, via de toekomstig partijleider, nu pas met die zienswijze. Had hem al eerder verwacht. Europa en de wereld zijn de toekomst volgens hun globalistische religie.
Zij is wat je noemt; "ultra-orthodox". Zij moet natuurlijk ook dubbelen voor die andere D^^ ster. Ollengrun of zo. De vriendin van Rutte.

Goedzo | 29-03-20 | 12:43
-weggejorist-
oakmont | 29-03-20 | 12:33 | 3

Over vampieren gesproken. In China en Wuhan gaan de markten met levende dieren, waaronder vleermuizen, gewoon weer open alsof er niets gebeurd is. www.dailymail.co.uk/news/article-8163...

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-03-20 | 12:32 | 1

Waarom geen wereldwijde sancties tegen China?

HertogJan24 | 29-03-20 | 16:34

dat mens zoekt gewoon een reden om geld naar hezbollah te sluizen. belachelijk dat zo iemand minister kan worden net zoals de meeste, hoe meer je faalt hoe hoger je komt. kijk maar naar (k)wiebes

isotope 465 | 29-03-20 | 12:28 | 3

je hebt gelijk, 100%. Een hezbollahlover

langzullenweleven | 29-03-20 | 12:33

@JackStick | 29-03-20 | 12:39: Schandalig die schreeuwlelijk. Heeft alles met antisemitisme en niks met Israel te maken. evenals de linkse kerk overal ter wereld Israel misbruikt als antisemitisme

Slough | 29-03-20 | 14:25

dat mens is een gevaar voor onze maatschappij

langzullenweleven | 29-03-20 | 12:21 | 1

Dus D66...

Goedzo | 29-03-20 | 12:36

Ze zullen daar wel harder bidden.

Schoorsteenveger | 29-03-20 | 12:34

Misschien zijn het allemaal wel zulke kleaudtzakken dat niemand dat gehucht wil bezoeken. Het is wel een scenario waar de burgemeester rekening mee houdt.

JanVergoor | 29-03-20 | 13:44

Haar ogen staan alsof ze gehersenspoeld is door een of andere sekte..

haddem | 29-03-20 | 12:10 | 1

D66 heet dat gedoe met het orakel jetten aan de leiding

langzullenweleven | 29-03-20 | 12:20

Ik heb een mening over Kaag en mijn mening is dat ze een staatsgevaarlijk individu is. Ze behartigt namelijk de belangen van de Palestijnen en maakt naïef of evil als ze is vele miljoenen over naar deze failed state. Zelfs nadat was aangetoond dat de Palestijnse leiding godsgruwelijk rijk is door corruptie. Banden met hele foute clubs heeft. Dat jonge medewerksters door de Palestijnse elite worden misbruikt. Dat rapport was voor haar aanleiding versneld Nederlands geld die kant op te sturen onder het mom van belangrijk juist door dat rapport of zo.
Terwijl elk land nu denkt, hey ff opletten gaat Kaag over tot meer geld die kant op omdat ze daar banden heeft via haar Palestijnse man.
Ze zou hiervoor onderzocht moeten worden. Dit riekt namelijk naar dubbele petten en persoonlijke belangen en niet de Nederlandse belangen behartigen.

Dirk III | 29-03-20 | 12:05 | 9

@Datsun_Cherry | 29-03-20 | 12:22:
Als ze al gelijk zou hebben - wat ze niet heeft - is de door haar voorgestelde manier nog steeds geld wegmikken. Als we echt wat in Afrika - en dat bedoel ik het niet-Arabische deel - willen bereiken zullen we op z'n Chinees de quid pro quo aanpak moeten hanteren. Grondstoffen, vestigingsrechten voor bedrijven en rechten op het exploiteren van mijnen, het beheren van landbouwgrond etc. etc. e daaraan gekoppeld een maakindustrie en scholing en zorg voor mede werkers uit de grond te stampen icm met een programma om geboortebeperking af te dwingen.
Hoe ging dat gezegde ook alweer? Geef je iemand een vis, hebben ze morgenw eer honger. Lease je ze een hengel en leer je ze vissen, hebben ze en structuur in hun leven ( want ook vangen als je geen honger hebt, die hengel moet worden afgetikt ) en geen honger meer + meer tijd om de rest van hun leven op orde te brengen.
Ik lees dat ze ( Kaag ) de positie van de EU in m.n. Afrika wil beschermen tegen o.a. de Chinezen, maar nogmaals, dat krijg je niet met huppelkutterige hittepetitprojectjes als "20 naaimachinetjes voor de vrouwen van BoloBolo" voor elkaar.

Graaisnaaiert | 29-03-20 | 14:05

Dirk III. Ja klopt triest dat zulke mensen hier zitten om Nederlandse belangen te behartigen en een dubbele agenda hebben.

foxhunter | 29-03-20 | 20:22
▼ 6 antwoorden verborgen

Kan iemand mij dit uitleggen?
.
“Alle evenementen waar een vergunning voor nodig is zijn afgelast tot 1 juni, en alle overige bijeenkomsten mogen tot en met 6 april ook niet doorgaan. Er is een uitzondering gemaakt voor religieuze en levensbeschouwelijke bijeenkomsten. Maar waarom eigenlijk? "Hier geldt dat je grondwettelijk gezien, vanwege de godsdienstvrijheid, niet in algemene zin religieuze bijeenkomsten kunt verbieden", zei premier Mark Rutte er donderdag over tijdens een debat in de Tweede Kamer. De minister-president verwees naar artikel 6 van de grondwet, waarin het recht op vrijheid van godsdienst en levensovertuiging is vastgelegd.”
.
Wat heeft het recht op vrijheid van godsdienst en levensovertuiging te maken met bijeenkomsten van grote groepen mensen? Alsof je bij het afschaffen daarvan mensen het recht ontneemt om te kunnen bidden. Dat is niet zo, toch? Of kan bidden echt alleen maar samen met elkaar, in een moskee, en dus niet thuis?

JackStick | 29-03-20 | 12:04 | 5

Volgens mij is het gewoon als volgt: als er gehandhaafd moet worden dan moet er tegen islamieten verteld worden dat ze niet in groepen in de moskee mogen samen komen. En vervolgens moeten er boetes worden uitgedeeld. En dát durft de Handhaving niet. Dus vandaar dat ze (indirect) de islam maar laten bepalen wat wel en wat niet mag.

Ride_On | 29-03-20 | 12:40

@Stormageddon | 29-03-20 | 12:21: "Art.6, lid 2:
“De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.”
Goed punt! Ik mag aannemen dat Wilders of Baudet dit ter sprake zal brengen. Daar kan Rutte namelijk weinig tegenin brengen.

JackStick | 29-03-20 | 13:03

@JackStick | 29-03-20 | 13:03: Ach ja, we weten allemaal hoe dit gaat aflopen - geen enkele illusie over. Hoe lossen ze dit in andere landen op eigenlijk?

2tribes | 29-03-20 | 13:38
▼ 2 antwoorden verborgen

In tijd van nood leert men zijn vrienden kennen en dat waren er niet veel, zelfs de EU deed helemaal niets, het was ieder voor zich en zoek het allemaal maar uit.
Maar nu de maatregelen misschien blijken te gaan werken zouden we opeens de EU wel nodig hebben en gaan ze de regie overnemen?
Opbokken met je kut EU!! En in t Veld , Timmerfrans en Samson mogen jullie houden.

tsjajaja | 29-03-20 | 12:01 | 4

Wetswijziging. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die rare privileges voor rare mensen.
Je kan op de coronakaart welhaast een rode streep getrokken zien worden over de Bijbelgordel. En er ontstaan bloedrode vlekken bij de worsten- en textielfabrieken in Twente.

SIogra | 29-03-20 | 12:28
▼ 1 antwoord verborgen

We hebben de nazi's zichzelf al een keer stevig zien verenigen en dat was genoeg. Collectivistische draak.

Overnijd | 29-03-20 | 11:58

Vraag aan Kaag: Hoe lang bestaat de Verenigde Naties al? En welk nut heeft dat in al die tijd gehad? (Holle doos!!)

DenBeert | 29-03-20 | 11:52 | 1

Die holle doos van haar zorgt er nu juist voor dat zoveel van ons geld naar elite Palestijnen e.a. gaat.

Overnijd | 29-03-20 | 12:05

Ik begrijp die reflex van Sigrid, we zijn even allemaal bezig met onszelf hier, ontzettend belangrijk. Maar zij zit straks weer gehoofddoekt bij een baard op de bank en doet dat liever met een tas vol met ons geld.

CleaudeSacke | 29-03-20 | 11:49 | 1

Geld van het schorriemorrie dat ze zo laag acht.

Overnijd | 29-03-20 | 11:58

Ik zat wel te denken aan al dat bier dat voor export is gebrouwen. Dat is natuurlijk ook beperkt houdbaar. Kan dit niet als een soort lock down beloning thuis bezorgd worden?

Schemerlamp | 29-03-20 | 11:48 | 1

Cargo vliegt nog hoor.

Dirk III | 29-03-20 | 11:52

Creatieve theorie van Maurice de Hond bij Harry. Het is allemaal de schuld van het droge weer. Het moet gewoon eens flink gaan regenen.

van Oeffelen | 29-03-20 | 11:48 | 1

Klopt wel. Het meest ideale verspreidingsklimaat is in de IC's. Dat element gecombineerd met menselijk onveilig handelen zorgt voor veel verspreiding. Buiten de deur is het wat anders. Daar helpt afstand tot elkaar houden en mondkapjes etc. om ervoor te zorgen dat het virus niet overal en ver terecht komt bij andere potientiele gastheren voor het virus. Maaar, ook het weer speelt een belangrijke rol. Virussen en ook corona hebben een voorkeur voor een koel en droog klimaat. Oeps, kijk naar het weer van de afgelopen dagen. Dus op naar warm en vochtig weer en de aantallen gaan naar beneden.

Graaier | 29-03-20 | 12:12

En die Corona komt de elite enorm goed uit, hoe onderdrukken we de bevolking, hoe neem je de bevolking zijn vrijheid af, hoe kom je van de gele hesjes af, hoe beroof je de bevolking van de laatste centen? Door ze bang te maken ze doen het telkens weer. Jaren 70 zijden wetenschappers er komt een nieuwe ijstijd binnen 20 jaar, ozongat, zure regen, opwarming van de aarde, stikstof, PFAS en nu killer virus...... In 2017-2018 meer dan 8000 doden door griepvirus. Toen hadden we 2065 IC bedden en nu 1100, waar zijn ze gebleven?? Ziekenhuizen konden toen de opnames bijna niet meer aan. Niemand die het nog weet. De schuldigen aan dit ''probleem'' is de m.s.m. en met name de politiek!

Mo het varken | 29-03-20 | 11:42 | 2

Volgen via de smartphone. Contant geld afschaffen. Pleiten voor internationale samenwerking.....

Is dit nog nieuws? | 29-03-20 | 11:50

Die gele hesjes. Maken die uberhaupt ergens indruk. Zouden ze daarmee zitten, ja? De druk van de hesjes...

Overnijd | 29-03-20 | 12:01

Erger dan Kaag worden ze niet gemaakt.

brabant altijd -1 | 29-03-20 | 11:42 | 1

Als ze haar niet in de gaten houden dan maakt ze vandaag nog geld over naar de Palestijnen ook al was aangetoond dat dat geld gebruikt werd voor zelfverrijking door lui die de onder hen gestelden misbruiken. Corrupt tot op het bot dat mens.

Dirk III | 29-03-20 | 11:50

Kaag pleit voor de verenigde Staten van Europa!!

David000000007 | 29-03-20 | 11:36 | 1

Inclusief een Groot Palestina dat een oplossing voor de Joden heeft gevonden

Graaier | 29-03-20 | 11:38

De Nederland en Nederlanderhaat zit wel heel diep bij haar D66. Geen enkele crisis wordt onbenut gelaten om te kijken of ze Nederland niet weer een beetje kan laten ophouden te bestaan. Wat drijft dit soort extremistische hators?

Graaier | 29-03-20 | 11:36 | 1

Get woke.
https://www.geenstijl.nl/5031822/ingrid_van_engelshoven_de_hill/

Is dit nog nieuws? | 29-03-20 | 11:38

Afrika? Natuurlijk bedoeld ze ook het 'verdreven' volk van de Palestijnen, dus Hamas, sub-ISIS, etc. Het blijft het zgn. 'Ontwikkelingswerk' wat deze koe bestiert.

Thoth | 29-03-20 | 11:33 | 1

Inderdaad, dat is allemaal in Azië, niet Afrika.

W_F | 29-03-20 | 11:55

Maarre, gaan we ontwikkelingshulp in de vorm van coronatax betalen aan zielige landen en staten zoals bijvoorbeeld de Palestijnse gebieden, opvangkampen van Rohynia, arme Somalische getroffenen door Corona virus?

Of gaan we eerst kijken hoeveel mensen er daar getroffen gaan worden en of er bereidheid is onder de rijke Nederlandse samenleving om te doneren?

Of gaan we als de ziekte hier overgewaaid is de machines doneren?
T gaat wel over ontwikkelingssamenwerking.
(Nogal eenzijdige samenwerking trouwens)

Nou ja, mogelijk weet u dan weer waarvoor u de komende tijd belasting betalen moet.

Is dit nog nieuws? | 29-03-20 | 11:31

Roadsurfer | 29-03-20 | 09:11 | 11 | reageer
Ik las eveneens een indrukwekkend verhaal over Taiwan.Al 2 dagen na geruchten over een oncontroleerbaar longvirus,stuurden ze enkele specialisten naar Wuhan.Die waren zeer verontrust en bij terugkomst werden meteen maatregelen genomen,mondkapjes,quarantaine etc.Met als resultaat dat op 15 maart slechts 1 dodo en 59 besmettingen.En alles draait verder gewoon door. Wat wel belangrijk is,is dat zij na de Sars crisis geleerd hadden.En ipv bezuinigd uitgebreide voorzorgsmatregelen hebben genomen.Onder het motto:dit nooit weer! Hopelijk nemen onze leiders hier een voorbeeld aan: www.nporadio1.nl/geschiedenis/22335-t...

roberto9715 | 29-03-20 | 11:26 | 2

Vergeet niet dat in andere landen gewoon nog een stukje autoriteit heerst. Hier niet, hier hebben de autoriteiten gezag verloren door eindeloos gepolder, selectief handhaven en een eindeloze stroom andere culturen waardoor alle eenheid is verloren. De overheid heeft geen grip meer op de bevolking waardoor maatregelen als in andere landen hier nooit werken.

BozePaarseMan | 29-03-20 | 11:36

"Al 2 dagen na geruchten over een oncontroleerbaar longvirus,stuurden ze enkele specialisten naar Wuhan".
Wij hebben modellenstaarders die het beter weten dan de rest van de wereld, en visieloze Rutte loopt er achteraan, omdat dat zo lekker risicoloos is voor zijn kabinet.
"Ja, maar ik heb al die tijd de experts gevolgd".

Roadblock | 29-03-20 | 11:55

Wat dacht je van deze, Sigrid? Je lost eerst het coronaprobleem in Nederland op door op de bewezen werkzame therapie van de combi Hydrochloroquine en Azythromicyne plus een zinksupplement toe te passen en dan stuten we na 14 dagen, want zo lang duurt het dat patiënten genezen zijn karrevrachten van dat spul naar Afrika.

Maar helaas laten jij en je incompetente politieke collega's hun oren hangen naar Big Pharma. 'Ja, eerst moeten we zeker weten of HCQ in de toepassing voor Covid-19 wel veilig is, want er kunnen dodelijke bijwerkibgen optreden, zoals hartfalen'. Big Pharma wil gewoon een medicijn dat € 1000 kost ipv HCQ dat 5 ct per dosis kost.

Luister, muts! HCQ is al sinds 1955 op de markt en goedgekeurd! Er gaan honderden patiënten per dag dood aan Corona. Dan zal er misschien een if twee overlijden aan hartfalen. Lijkt me altijd nog een prettiger dood dan langzaam stikken.

Geef HCQ vrij voor grootschalig gebruik en daarmee redt je niet alleen de Nederlandse maar de gehele wereldeconomie mee! Oh ja. En ook tienduizenden mensenlevens. Ook in je geliefde Afrika.

Als HCQ onmiddelijk wordt vrijgegeven weet de hele wereld over een maand niet eens meer wat corona ook alweer was!

Rest In Privacy | 29-03-20 | 11:24 | 1

Ze denkt daar verder niks over, ze is alweer onderweg naar de volgende zelf profilering.

van Oeffelen | 29-03-20 | 11:38

https://www.geenstijl.nl/5152630/ondertussen-bij-roche-bekend-van-het-tegenhouden-van-massaal-coronatesten/

Is dit nog nieuws? | 29-03-20 | 11:32

Mevrouw Kaag. U bent baas buitenlandse handel. Ik hoor U niet in deze crisis. Doodstil. Nix. He-le-maal nix. En uitgerekend U bent van de buitenlandse handel .....! Doe wat, bel met leveranciers, regel samenwerkingsverbanden met Uw collega's in Europa. Hop, hop an die Arbeit.

Maar ik begrijp het wel , U wil Uw vingers niet branden want dat zou misschien niet zo goed zijn voor Uw listtrekkerschap van D'66, en dus staat aan de zijlijn wat algemeens te roepen in het veld.
In tijden als deze valt Uw soort genadeloos door de mand.

Henk1955 | 29-03-20 | 11:23 | 5

Dit hoort van Oef ook uit het veld. Ze reist/reisde overal naar toe en laat zich voorlichten. That's it.

van Oeffelen | 29-03-20 | 11:41

klopt - dit mens kan he-le-maal niets.
opleiding: zweefteven.
werkervaring: slap ouwehoeren
dat is alles. Triest. Meer kan ik 'r niet van maken.

r@zor - InFiDeLz! - | 29-03-20 | 14:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Toen de EU er nog niet was, had je de Spaanse Griep. 20 tot 100 miljoen doden. Dat is dus het alternatief als je niet samenwerkt. Kaag heeft gelijk. Bovendien nog een probleem waar D66 een oplossing voor had. Misschien off topic. Maar het is toch belangrijk om af en toe het wantrouwen en de haat tegen D66 opzij te zetten.
Het gaat namelijk om het volgende:
Veel Corona patienten sterven in eenzaamheid.
Een oplossing voor dit mensonterende probleem is de "voltooid leven wet".
Dit voorkomt "sterven in eenzaamheid". Zo hou je de regie over je leven en kun je op het bewuste moment je dierbaren om je heen hebben.
Ik zou niet weten welke nadelen er aan kleven...
Probleem is dat elke keer dat deze kwestie wordt aangesneden (door bv D66 (Pia Dijkstra)) veel briesende stieren uit hun hokken vliegen met van die wolkjes uit hun neusgaten.
Dat zijn nl mensen die alleen maar egoïstische motieven kunnen bedenken bij ieder plan.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Zullen we dan maar denken. Maar het is wel vervelend. Want zo wordt een uitdrukkelijke wens van veel ouderen telkens weer vooruitgeschoven, Het resultaat is dat veel mensen in narigheid en eenzaamheid sterven. Zonder dierbaren om hen heen.
Het is asociaal om deze mensen die een "sterven in eenzaamheid" vrezen, het recht te ontnemen om te sterven in een "zelf bepaald stadium".
Maar ik snap de argumenten wel van de tegenstanders van de "voltooid-leven-wet". Ze hebben stiekem economische/financiële motieven. Zij vinden dat zo'n ingrijpen te veel kost.
Maar ik vind: "Barmhartige motieven moeten voorrang hebben boven financiële motieven".

TB2318 | 29-03-20 | 11:23 | 10

@Foxcave | 29-03-20 | 11:36:
Voltooid leven wet is vrijwillig. En jouw waanidee van een kwaadaardige dubbele agenda in de richting van "bejaarden opruimen" is een typisch voorbeeld van "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten". Iedereen heeft het recht om te kiezen om niet in eenzaamheid te sterven maar op een moment met je geliefden om je heen. Dát is het motief. En hou eens op met D666. Dat is zo flauw. Alsof de Christenen op één lijn staan met hun ideeën. Er zijn ontelbare Christelijke stromingen en die staan al eeuwenlang elkaar uit te moorden. Dus er bestaat een grote kans dat D66 de ware Christelijke barmhartige stroming is.

TB2318 | 29-03-20 | 12:10
-weggejorist-
langzullenweleven | 29-03-20 | 12:32

@TB2318 | 29-03-20 | 12:06: en toch heb ik medelijden met u. U bent verzeild geraakt in een sekte en een rationele discussie is daardoor niet meer mogelijk. U raaskalt toch wat uw sekteleiders u hebben voorgekauwd zonder in te gaan op argumenten tegen. Zoals het een volgend EU-schaap betaamt. Uw verlies (van goed verstand), edoch mijn medelijden heeft en houdt u. Ook ná de val de EU.

Mensdier | 29-03-20 | 12:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Trouwens heeft Sigrid Kaag gewoon een penis.

Niet dat daar iets mis mee is.

Knufter | 29-03-20 | 11:22

Het is wel een moment van waarheid, wat we nu gaan zien:
- Stikstof komt niet van de boeren,
- immigranten komen voor het geld (nu blijven ze weg)
- De EU heeft nog niets voor ons kunnen betekenen in deze crisis, opdoeken en terug naar de EU.
- alle adviseurs, ambtenaren ruifleegvreters dragen ook niets bij, wie mist ze nu?
- gezondheidszorg is weliswaar van hoog niveau, maar volledig wegbezuinigd, toch applaus voor de mensen, ook voor het OV en de politie.
- de gemiddelde Nederland is niet zo slim als ze zeggen, sterker nog, de helft is nog dommer dan dat. Ze hadden eerder binnnen moeten blijven, niet naar tuincentra gaan enzv.
- aanpak Rutte rammelt, een zwakleider, met daardoor bovengemiddeld veel doden, kijk maar naar het percentage.
- RIVM is zwaar overschat als kennisinstituut, hadden dit eerder aan moeten zien komen, en epedemie neemt niet altijd een direct pe vlucht, kan ook via een andere luchthaven.
- jetten en Klaver met hun achterban hebben ook niets bij te dragen behalve nog meer gebakken lucht,
- tweede kamer debatten zijn niet oplossing georiënteerd, maar een praatshow voor het volk.
En Kaag moet helemaal opdonderen, die heeft niet het beste met ons voor.

Ray Skak | 29-03-20 | 11:21 | 5

Duitsland biedt IC bedden aan. Da's een verdienste van de EU. Dat gebeurde voorheen niet. Met al die wereldoorlogen en spaanse griep.

TB2318 | 29-03-20 | 12:12

@TB2318 | 29-03-20 | 12:12: Op wat voor manier is dat een verdienste van de EU? Die hebben we in deze hele Coronacrisis nu niet bepaald kordaat zien optreden (wat ook voor een deel aan de lidstaten ligt, overigens).

Dat Duitsland dat doet hangt veel meer samen met de veranderde tijdsgeest sinds de wereldoorlogen en Spaanse griep: sinds die tijd, en dan met name sinds de Tweede Wereldoorlog, bestaat er meer solidariteit tussen de Europese staten en daar is dit een uitvloeisel van. Vergeet ook niet dat uit deze nieuw gevonden solidariteit na WOII de Raad van Europa en de EU zijn voortgekomen en niet andersom.
Dat gezegd hebbende laat de solidariteit tussen Europese staten ook nogal eens te wensen over: dat zien we wel qua aanpak van de Corona crisis in het algemeen. De EU heeft daar ook weinig verandering in gebracht.

countus | 29-03-20 | 12:35

@TB2318 | 29-03-20 | 12:12:
Laat ik nou persoonlijk denken dat dit te maken heeft met de bestaande goede banden tussen de ziekenhuizen in de grensstreek.
Nix verdienste EU.

Roadblock | 29-03-20 | 12:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Er is hier bij mijn kantoor een appartement op verdieping x en dat wordt bevoorraad met een touw en een mandje vanuit de binnenplaats in stijl goldie hairlocks.

Best wel bizar.

Knufter | 29-03-20 | 11:21

Meer dan 100 jaar helpen we de zwakste schakels, heeft het geholpen?
Nee in tegendeel , wat je krijgt is afhankelijkheid... als een zeurend kind die altijd maar meer wil.
Het is in ons belang en in het belang van de parasitaire kaste die geeft en ontvangt om op eigen benen te staan.... Sinterklaas spelen met andermans geld in deze corona tijd is pure waanzin...

dijkbewaker | 29-03-20 | 11:20 | 2

Meer dan 100 jaar helpen we de zwakste schakels????
Toen zaten we Indië en Suriname nog uit te zuigen...
Maar goed. Toch lijkt me samenwerking goed. 100 Jaar geleden hadden we geen (Europese) samenwerking. Kijk maar op Wikipedia hoeveel Spaanse-griep-slachtoffers dát heeft opgeleverd.

TB2318 | 29-03-20 | 12:18

@TB2318 | 29-03-20 | 12:18:
Suriname uitzuigen Whahahaha.
Suriname is al decennia een kostenpost.
10 miljard hebben we er voor over gehad om ze kwijt te raken.
Die 10 miljard was binnen 5 jaar verdampt door dat corrupte zootje.
Wegen aanleggen van nergens naar nergens.
www.waterkant.net/suriname/2018/02/23...

Roadblock | 29-03-20 | 12:37

Uit het andere kamp :
"Als ik
@SigridKaag
bij #op1 zie en hoor over o.a. #coronavirus dan kan ik slechts vaststellen
Wat een beschaving
Wat een deskundigheid
Wat een kennis
Wat een niveau.
Nederland mag zich gelukkig prijzen met een minister van dit niveau.
Plaatsvervangend trots."

Acidstain | 29-03-20 | 11:20 | 2

Uit het vluchtelingenkamp?

Wim_Kut | 29-03-20 | 11:22

He, zit Beste_D66_Landgenoten daar ook al?

Roadblock | 29-03-20 | 12:00

D66 verspilt geen goede crisis om het evangelie te prediken: Méér immigratie, open grenzen, méér poen in de bodemloze put want op een morbide manier goed “verlicht eigenbelang” voor NL.

Zeddegeizot | 29-03-20 | 11:20

Die D66 langspeelplaat hebben we ondertussen wel gehoord. EU, Baudet, moslims, Wilders, klimaat.

BozePaarseMan | 29-03-20 | 11:15 | 4

D66 wil de EU-lidmaatschap verankeren in de Nederlandse Grondwet.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 11:24
▼ 1 antwoord verborgen

Sowieso gaat er niks boven Hertog Jan

Fijn_dat_je_er_bent | 29-03-20 | 11:12 | 2

De Hertogin mag er ook best wezen. ;)

Rest In Privacy | 29-03-20 | 11:25

Helpt Nederland den economische winter door!
Ga vooral naar de bakkers en de slagers en de groenteboeren.
Niet alleen naar de supermarkt.
Maar houdt anderhalve meter aan.

kloopindeslootjijook | 29-03-20 | 11:12 | 7

NLse bakkers en slagers en groenteboeren.
In mijn wijk zijn die er haast niet meer.
Nou ja, op 1 NLse bakker en 1 NLse slager na.
De rest is weggeconcurreerd of weggekocht (of verjaagd door meerdere overvallen, zoals een kleine sigarenwinkeltje gebeurde).
Dus haal ik de rest toch bij de Appie.
Maar, waar ik kan zal ik de NLse ondernemers zeker steunen.

gaffelbaard | 29-03-20 | 11:41

@kloopindeslootjijook | 29-03-20 | 11:34: daar is een term voor bedacht: "de consument wil dat". Net als dat de consument bananen wil die krom zijn of komkommers die recht zij of aubergine van bepaalde afmetingen. Heeft helemaal niets te maken met verpakking en vervoer en selectie door Unilever.
De consument wil het. Er is vraag naar.
En anders creëren ze wel vraag. Soja. Biodiesel. Glutenvrije producten. Vega burgers.
Het héle jaar door verse groenten.
De consument wil dit..

Is dit nog nieuws? | 29-03-20 | 11:46

@Is dit nog nieuws? | 29-03-20 | 11:46:
Dat neemt niet weg het eigenlijk bezopen is om frambozen uit Mexico en druiven uit Peru in te vliegen.
Dus als de consument daar niet meer aan mee wil doen, kan dat. Moet de consument wel weten wat er achter de productie van een smartphone, pangafilet of accu's voor Tesla nodig is.
De docu 'Darwin's nightmare' is wel een mooi voorbeeld. Dat matched totaal niet met wat het moderne westen aan opvattingen heeft ontwikkeld. Het gebeurt wel. Omdat de consument dat wil.

kloopindeslootjijook | 29-03-20 | 13:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Lock her up.

Piet Karbiet | 29-03-20 | 11:06 | 2

Twee personen op één cel? Tijd voor gemengde gevangenissen. Vindt zei vast ook vanuit haar overtuigingen.

Leptob | 29-03-20 | 11:10

@Leptob | 29-03-20 | 11:10: Als het met een arabier is zal zij (en niet zei) daar geen probleem mee hebben.

wijsvinger | 29-03-20 | 11:19

ALLES grijpt men aan om de EU te promoten.... for all the wrong reasons. Jammer dat in Nederland zoveel domme schapen wonen die ook nog eens stemgerechtigd zijn.

Koning BongoBongo | 29-03-20 | 11:03

De EU is van oorsprong al een slecht plan, eenvoudigweg omdat je met een te groot gebied en met teveel verschillende culturen te maken hebt; dus onbeheersbaar . Een enkel land is al erg moeilijk te besturen ..... en om een virus in toom te houden.

Koning BongoBongo | 29-03-20 | 11:01 | 1

Besturen met korte lijntjes dus, tussen volk en bestuur.

HogeNood | 29-03-20 | 11:19

Ach ja die Al-Qaq madam. Ze wilde toch het baantje van Blok. Volgens mij is die machtsstrijd nog steeds gaande daar op de Apenrots in 070.

Hebbiehemookweer | 29-03-20 | 11:01 | 3

Apenrots? Een slangenkuil!

gaffelbaard | 29-03-20 | 11:05

Kaag of Ollongren als zilverrug. Bizar, verontrustend ook.

wijsvinger | 29-03-20 | 11:06

Vrolijke vindingrijkheid hebben ze nu ook nodig bij het ondernemers loket waar die tegemoetkoming aangevraagd kan worden:
Storing.

Typisch.

Is dit nog nieuws? | 29-03-20 | 11:00

Sigrid Kaag.

I rest my case.

VanBukkem | 29-03-20 | 11:00

Vrouwen met een ziekelijke neiging naar exotisme en die ook nog eens behept zijn met volkomen onterechte schuldgevoelens, zullen ander volk altijd privilegiëren. De groep waar zij op neerkijken dient op te draaien voor de onkosten die gemaakt worden om henzelf beter in hun vel te doen zitten. Zij zijn de grootste egoïsten die juist de onschuldigen tot slachtoffer maken. Zij hebben niets met de blanke nederlanders, van wie zij eisen dat zij zich onderdanig opstellen en die dienen te lijden om het 'hogere doel' te bewerkstelligen. Georg Wilhelm Friedrich Hegel: "wanneer vrouwen gaan regeren, dan is de staat in gevaar, want zij handelen niet volgens de eisen van het algemeen belang, maar volgens toevallige neigingen en meningen." Het wordt tijd dat "de boze blanke man" zijn leiderschap weer opeist, anders zijn de gevolgen desastreus.

wijsvinger | 29-03-20 | 11:00 | 5

De blanke man heeft de wereld geschapen en houdt haar draaiende. De rest kan niks en wat ze doen, is uit policor motieven.

Madame Poitiers | 29-03-20 | 11:14

@wijsvinger | 29-03-20 | 11:12:

Eerlijk gezegd was het maar een vormprotest. Ik twijfel namelijk zelf ook of de gemiddelde of zelfs bovengemiddelde vrouw onder bepaalde omstandigheden rücksichtslos kan doen wat nodig is, zeker als dit in eerste instantie tegennatuurlijk voelt. Hier komt een zekere aangeboren hufterigheid mannen van pas. ;-)

MickeyGouda | 29-03-20 | 11:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja tuurlijk, "de mense" beginnen het steeds beter door te krijgen. Internationalisering is een verdienmodel voor dit soort Kaagjes c.s. en hun vrienden en nageslacht. Net als diepvriespaketten en toeiletpapier voor Unilever.

Fantomas | 29-03-20 | 10:58 | 1

toeiletpapier=toiletpapier (vingerkramp)

Fantomas | 29-03-20 | 10:59

Verwarrend topic, gaat het nou over bier of over Arabier?

Mr_Natural | 29-03-20 | 10:57

Ik vrees dat het kwaad al is geschied. De euro, het ESM, NL heeft de blanco cheque aan failliet zuid-Europa (incl Frankrijk met hun gele hesjes) al lang ondertekend.

Wim_Kut | 29-03-20 | 10:56 | 4

@VanBukkem | 29-03-20 | 10:57: maak ik me vaak zorgen om omdat ik dat als zzpr niet goed geregeld heb. Maar nog veel zuurder is het voor mensen die vaak al 50 jaar voor een habbekrats naar het werk gaan ,Wat die aan pensioen krijgen in tien jaar strijkt deze wereld verbeteraar in een maand op

geenhakbar | 29-03-20 | 11:06

@geenhakbar | 29-03-20 | 11:06: Ja jammer maar toch een stuk minder erg dan verschuivingen wereldmacht, humanitaire rampen elders, we moeten het samen doen, we zijn een rijk land, blablaba... kots kots kots.

2tribes | 29-03-20 | 11:30

Ik droomde vannacht over de 8-jarige Europese Oorlog, tussen de Europese landen onderling, maar was het ook het volk tegen de elite. Wat een rare droom was dat, zeg.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 11:32
▼ 1 antwoord verborgen

Internationale aanpak prima.
Maar begin bij de ontwikkeling van vaccins/medicijn genezing.
Nu zie je eilandjes van de big Pharma die allemaal zelf bezig zijn een oplossing te bedenken in de hoop daar later een cashcow aan over te houden.
Verbied dat en laat ze samen werken.

Miezerig | 29-03-20 | 10:56

Ja ja, daar spreekt een EU-fasciste in optima forma. De continentaal-fascistische retoriek die altijd bestaat uit een valse 'we', een impliciete arrogantie ('de zwakste schakels in de keten') en een overmatige focus op geld geld geld in plaats van op de mensen die het geld verdienen. Het is een ideologie teneinde meer macht over het volk te krijgen. Nu deze macht bedreigd wordt willen de EU-fascisten weer de paus spelen die alles beter weet. Beleren en bedreigen.
Nein, das war einmal. Corona gaat niet alleen de EU-partijen binnen Nederland degraderen tot niets, maar ook de EU ontmaskeren als nutteloos geldverslindend machtsinstituut. Natuurlijk 'moeten we' en zegt haar glazen bol 'anders boeboeboe eng eng'; háár salaris en macht staat op het spel.
Het is even hilarisch als triest, deze stuiptrek van de EU-adepten.

Mensdier | 29-03-20 | 10:55 | 3

Ik zag gisteren op de tv (stond aan bij de afhaalsurinamer) een stukje Eu-propaganda, dat we moeten waken voor Russische en Chinese propaganda

Veldmaarschalk Sorry | 29-03-20 | 11:03

@Veldmaarschalk Sorry | 29-03-20 | 11:03: ja, dat 'we moeten' is nogal een dingetje van de EU. Die 'we' bestaat slechts in hun verknipte ideologie.

Mensdier | 29-03-20 | 11:16

Ik las in het a.d dat de paus aan zijn godje had gevraagd in een gebed om met zijn toverstaf in te grijpen om het corona virus weg te toveren. Farmaboys boos, hun winst gaat in rook op.

jitro | 29-03-20 | 11:21

Zitten meer mensen nu WNL te kijken?

Mona Keijzer net aan het woord over de noden van de winkeliers.
"Als u wat gaat kopen, ga naar uw LOKALE ondernemer".

Goed idee, Mona.
Eigen winkeliers eerst!
Even een paar maanden niet meer kopen bij KFC, MAC of Burger King mensen. Patat haal je maar bij de lokale friet-van-piet-snackbar. Haal nu wat vaker bij de keurslager of vis-van-Freek. Halal vlees kopen was sowieso al niet aan mij besteed. Vergeet de bloemist niet. Haal de lente in huis, maak je vrouw een keer blij.

Die Mona Keijzer. Daar hebben we wat aan. Da's echt de meerdere van Kaag.
;)

gaffelbaard | 29-03-20 | 10:55 | 6

Even weggezapt want Harry begint

van Oeffelen | 29-03-20 | 11:13

@Gaffelbaard: "Even een paar maanden niet meer kopen bij KFC, MAC of Burger King mensen." Eh... dat zijn gewoon Nederlandse ondernemers met een franchise... Daarnaast is de lokale patatboer vrijwel altijd beter dan de fastfoodknaller.

Goldfinger | 29-03-20 | 11:17

@Goldfinger | 29-03-20 | 11:17:
Franchise. Ja. Waarom zou ik zulke miljarden-ondernemingen financieel steunen? Die zijn zo rijk, die hebben mijn steun echt niet.nodig.

Maar aan de andere kant heb je een punt. Je hebt me overtuigd. Zelfs de fastfood van die ketens zijn en smaken beter dan al die vette, vieze, gore varkenstroggen die ze kapsalon noemen.

En als ik shoarma, doner of korte wil, dan maak ik het wel zelf. Van non-halal vlees uiteraard, want uit principe eet ik geen halal-vlees. En dan weet ik tenminste wat erin zit, en hoe het gemaakt is.

Kortom, als friet-van-piet niet mogelijk is, en ik heb geen zin om voor mijn fastfood zelf in de keuken te staan, is voor de snelle snack het misschien toch een alternatief.

gaffelbaard | 29-03-20 | 12:50
▼ 3 antwoorden verborgen

We moeten naar een andere benadering van dit soort mensen. Niet meer boos worden, niet meer schelden, maar gewoon blijven hameren op wat die idealen feitelijk vereisen. Dus, okee, prima, hartstikke mooi, prachtig, tjongejonge wat bent u geweldig! Maar wilt u aub uw salaris boven de bijstandsnorm inleveren bij de mevrouw v d administratie, voor de komende 20 jaar? En uw pensioen ook? Dat is namelijk wat u van de mensen vraagt die uw salaris betalen. En als we toch bezig zijn, kunt u uw auto met chauffeur inleveren en beloven nooit meer te vliegen? Da's allemaal nergens voor nodig. Huis met tuin? Genoeg ruimte voor 20 vluchtelingen. Enzovoorts, enzovoorts. Leading by example, zo moeilijk is dat toch niet. Verlicht eigenbelang toch? Om instabiliteit te voorkomen nietwaar?

En als ze op deze vraag zenuwachtig gaan lachen: doorgaan, gewoon doorgaan. Blijven vragen waarom niet.

Magdat | 29-03-20 | 10:55 | 1

Plan is goed. Maar dan zou je minder vragen moeten stellen en het als een feit presenteren dat 'we' gekozen hebben voor al deze nieuwe maatregelen.

Poesmobiel | 29-03-20 | 11:19

De massa immigratie als speerpunt... miljarden kost dit elk jaar extra voor de belastingbetaler, vrolijk elke week meer dan 1 miljoen euro uitkeren aan asielzoekers vanwege te trage procedure( de schaamte voorbij) Alles moet wijken voor de massa immigratie... zorg wordt onbetaalbaar en ook dat is te merken nu, het reduceren van de IC bedden als ook zorgpersoneel. Ondanks alle bezuinigingen die er elk jaar doorgevoerd worden betalen we elk jaar meer voor minder. Maar ook de veiligheid, steeds minder blauw, zaken die nooit opgepakt worden ivm geen prio en bezetting, we zijn vogelvrij verklaard, (tenzij u gekleurd , feminist of geen hetero bent) maar het ontkennen van de problemen dat de overheid doet, het niet willen leren van andere landen en de naïeve houdingen denken alles te kunnen managen en het wiel telkens zelf uit te moeten vinden is stuitend. Zie ook de Corona crisis de laksheid van de overheid is typerend. Nee als Nederland Eerder had geanticipeerd, voor Chinees nieuwjaar controle op Schiphol bijvoorbeeld dan was het nooit zo’n uitbraak geweest. Europese aanpak klinkt allemaal heel D66 (niveautje ik wil wereldvrede) maar totaal niet realistisch. Zorg voor je eigen mensen moet prio 1 worden, maar ook dat is niet aan D66 besteed.

Hollandse_blauwe | 29-03-20 | 10:55 | 5

Voorbeeld. Waar gebeurd. Voor mijn supermarkt zit een man van rond 50 in een grote electrische invalidenmobiel. Een meisje van ongeveer 10/12 ernaast, denk zijn kleindochter. Taal Arabisch. Ik heb boodschappen gehaald en loop naar mijn auto om in te laden, loop terug naar de winkel en lever mijn kar in. Dan stap ik in mijn auto en rij weg. Om de hoek is de trambaan en op ongeveer 50 meter een halte. Ik zie een op het fietspad een man en meisje rennen om de tram te halen. Ik kan het niet geloven en kijk nog eens extra goed. Ja, het is heus die vent van zojuist... Dit geval staat niet op zich. Het stikt op straat van die dingen, meestal met een in zwarte lappen gehulde ouwe moslima. Die er niet mee naar haar werk rijdt. Heeft nooit gewerkt, gaat nooit werken, gaat alleen taxpoet verteren en nu zijn er geen mondkapjes, geen beademingsapparaten. Kwestie van prioriteiten. Ooit zei iemand uit Zuid Amerika: De Nederlander bestaat niet. En dat blijkt..

squadra | 29-03-20 | 12:27

@squadra | 29-03-20 | 12:27:
"Een meisje van ongeveer 10/12 ernaast, denk zijn kleindochter. "

Kijk, dit MOET je melden vind ik.

Kinderen horen niet te bedelen. Het is mogelijk dat je getuige was van uitbuiting en kinderslavernij. Dat is strafbaar.
En, daarnaast, heb je ook nog kans dat die man een illegaal is. Hoort hij hier niet, uitzetten die hap! Sowieso omdat hij een kind laat bedelen!
Maar bel voor dat kind ajb het AMK en politie. Echt niet normaal!

gaffelbaard | 29-03-20 | 12:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo heurt het, anderhalve meter bier afstand houden.

Mr_Natural | 29-03-20 | 10:52

De kiezers zien momenteel aan welke partijen en leiders ze wat hebben in tijden van crisis.
Van D66, FvD, Groenlinks en de Dierenpartij blijft niets over na de volgende verkiezingen.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 10:50 | 14

@Ray Skak | 29-03-20 | 11:11: Nauders

van Oeffelen | 29-03-20 | 11:15

@van Oeffelen | 29-03-20 | 10:56:
Geef even een lijstje lockdown verschillen tussen Italie en de "Intelligente" lockdown van Rutte?
Verder bent u niet eens in Nederland dus u kunt niet weten hoe het hier is.
Redelijk opgehokt.

Roadblock | 29-03-20 | 12:06
▼ 11 antwoorden verborgen

De grote vraag : “Wie gaat Nathalie Righton vandaag weer parafraseren”?

ristretto | 29-03-20 | 10:49 | 1

Vrouw heeft een grote professionele fout gemaakt, maar consequenties lijkt dat niet te mogen hebben.

van Oeffelen | 29-03-20 | 10:58

Al die mensen die ik hoorde zeggen "ik ben niet bang", en "als ik het krijg overleef ik dat toch wel" hebben me een negatief beeld gegeven over de mogelijkheden. De meesten doen het wel goed, maar er is een grote groep egoïsten en ontkenners die de ziekte verspreiden. Vanwege hen krijgen wij al die extra regels en blijft ondanks dat die ziekte toch doorwoekeren.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 10:46 | 3

Probeerde hier in de straat een beetje afspraken te maken over het buitenspelen (al) van onze kinderen. Reguleer dat een beetje, leek mij. Maar dat is dovemans-oren en reacties als "we hebben nu al zoveel regeltjes"....

Jack Berenburg | 29-03-20 | 10:51

Niet zo mauwen, hoe krijg je anders kudde immuniteit? Kudde mentaliteit en kudt mentaliteit hebben we al.

ristretto | 29-03-20 | 10:51

Loop maar naar de lokale praxis/gamma/hornbach voor uw gelijk

Behangdelul | 29-03-20 | 11:23

Nederland houdt 30 miljard per jaar over op de balans. Ja, netto betaler, maar ook groot verdiener.
Daarom en daarom alleen blijft D66 uitdelen.

ristretto | 29-03-20 | 10:46 | 1

De oplossing hadden ze toch al gevonden door daarvoor heel veel buitenlanders binnen te halen waarvoor de landbouw weg moest zodat we voor hen huizen konden bouwen?

Rest In Privacy | 29-03-20 | 10:47

Geef Kaag een baan op Schiphol!
Oh wacht.....

Rest In Privacy | 29-03-20 | 10:44 | 2

Kaag, Buitendijks aangeslibd land

BP Richfield | 29-03-20 | 10:49

LEG ze maar op die baan .

Koning BongoBongo | 29-03-20 | 11:11

Ik zeg het niet graag - maar op zich heeft mw. Kaag hier een punt.
De zinsnede "Ik begrijp de reflex van mensen 'nu even niet', maar dit is ook in ons belang", bezien in de context van wie haar salaris betaald (u en ik), snijdt wel degelijk hout.
De "ons" in deze zin betreft mw. Kaag en haar collegae.

r@zor - InFiDeLz! - | 29-03-20 | 10:42

Ik stel voor dat minister Kaag een fin met de poten in de modder , lekker hands-on, in burundi daadwerkelijk zorg gaat verlenen zodat de achtergestelden daar niet naar Europa hoeven te verlangen.
We betalen haar wachtgeld wel door.

Ik zie een win-win

Hentjehopeloos | 29-03-20 | 10:42 | 2

eens fijn

Hentjehopeloos | 29-03-20 | 10:42

En zo is het. Daarnaast is Kaag zelf werkelijk totaal overbodig en heeft haar eigen agenda die wij mogen betalen.

Ray Skak | 29-03-20 | 10:44

Die tractor, is dat een John Beere?

Mr_Natural | 29-03-20 | 10:41 | 1

Nee, een New Hopland.

Ray Skak | 29-03-20 | 11:12

Sigrid Kaag. Muts. Denk toch na!

Als "we" dit internationaal willen regelen, dan zijn "we" volgend jaar nog steeds bezig met "verkenningsgesprekken", willen de pallies niet aan de tafel met Israël, gaat Erdogan weer opnieuw miljarden eisen, probeert Trump er een deal van te maken, probeert Afrika de ontwikkelingskraan verder open te draaien, krijg je net als toen met de-strijd-tegen-isis allerlei duistere clubjes die "gesteund" willen, word er materiaal "gejat" en verkocht, komen middelen weer terecht bij graaiers/hamsteraar en niet bij wie het echt nodig heeft.
Met als eindresultaat dat "we" opnieuw steun hebben gegeven aan genocide.

Nee, Kaag. We weten al-le-maal hoe jouw bemoeiallerij met ISIS en de Syrie-oorlog afliep. Slecht plan dus.

Dat geintje flink je ons geen tweede keer.

gaffelbaard | 29-03-20 | 10:40

De koning heeft gebeld met de fabrikant ....... Net als zijn opa Bennie, voor de provisie

ron9129 | 29-03-20 | 10:40

Kaag heeft gelijk, maar geef het haar niet. De agenda is: omvolking en islamisering, op weg naar de multiculti-hel en het weggeven van ons land en geld. Knettergek gevaarlijk type.

Fijnstoffer | 29-03-20 | 10:39 | 3

Vvd gaat het oplossen op de d66 manier.

Itastijl | 29-03-20 | 10:41

En we liggen op d66-koers, al jaren en jaren.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 10:46

Als straks eindelijk de stofwolken van deze corona hysterie zijn neergedaald zijn we 10 jaar opgebouwde welvaart kwijt, zijn we gescheiden alcoholisten en zien we eruit als germaanse hypochonders zonder vrienden.

van Oeffelen | 29-03-20 | 10:39 | 12

@van Oeffelen | 29-03-20 | 11:01:
Wat heeft dat er mee te maken dat de koopkracht zwaar gedaald is, helder licht met je vvd kutsmoesjes?

anti-fatwa | 29-03-20 | 11:23

@van Oeffelen | 29-03-20 | 11:51:
Eigenlijk zouden al die werknemers voor niets moeten werken, en wat meer waardering moeten hebben voor al die entrepreneurs die al dat risico voor hen willen nemen.
Zo goed "Van Oef"?
Vindt u het vreemd, als ik mij u een beetje volgevreten voorstel, met een hoge hoed, en een bolknak in uw mond, en naar Harry Mens kijkend?
pbs.twimg.com/profile_images/65893721...

Roadblock | 29-03-20 | 12:17
▼ 9 antwoorden verborgen

Internationaal regelen, volgens (d)66, is altijd doneren (betalen).

Dzjengis-Somebody | 29-03-20 | 10:38

Een pandemie moet je inderdaad internationaal aanpakken, dat is niet meer dan logisch. Een volslagen open deur. Kaag zegt hier alleen maar, vrij simpele, waarheden. En dat doet ze met een kakstemmetje. De vraag is vooral: hoe dan?

beldewouten | 29-03-20 | 10:38 | 6

Meer macht aan de EU geven. Hahaha.

Niemand opgevallen? Alles wordt opgelost door de landen zelf. De EU doet helemaal NIETS. Het is gewoon een groep machtsbeluste geldgraaiers. Als de nood aan de man is hoor je ze niet. Wat mij betreft mag nu de EU afgeschaft worden. Wat hebben we aan een instelling die alleen ons geld wil en niets terug doet?

Rest In Privacy | 29-03-20 | 10:50

Ja, gemeenplaatsen en weinig inhoud.

van Oeffelen | 29-03-20 | 11:21

Op je laatste vraag zal wel een vergezocht theoretisch antwoord mogelijk zijn dat in de praktijk door verschillenden landen onuitvoerbaar wordt geacht. De EU is geen unie en zal dat ook nooit worden.

Koning BongoBongo | 29-03-20 | 11:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Interview met Eucalypta Kaag niet gezien, maar laat me raden: meer Nederlands geld naar Afrika en de Gazastrook?

Professor Superhirn | 29-03-20 | 10:37

We worden verneukt waar we bij staan.

Mogwai | 29-03-20 | 10:37 | 4

@Bigi Bana Boy | 29-03-20 | 10:50: Feiten hebben geen verdere onderbouwing nodig . De EU heeft al lang bewezen dat Jan met de Pet alleen maar goed is om te betalen voor andere landen. Alles wordt hier duurder en mijn pensioentje kalft verder af . Om van de spaarrente maar niet te spreken.

Koning BongoBongo | 29-03-20 | 11:17

@Bigi Bana Boy | 29-03-20 | 10:50: Treffend kort samengevat toch wel.

Cammy | 29-03-20 | 11:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil een harde reset. Klinkt kudt. Is het oog. Maar we worden al zo lang door debielen geregeerd, dat deze noodrem keihard nodig is. Ik hoop dat het het einde betekent van de EU, de massaimmigratie, het geneuzel over gendergelijkheid, de klimaathysterie, de verheerlijking van de domheid en de preoccupatie met allerhande bijzaken.

Stijlicoon | 29-03-20 | 10:35 | 7

Ja, laten we opa hiddema en rare narcist baudet samen met antieke blonde geert aan de macht helpen! Geinig idee, maar dan wel grenzen dicht, en niemand meer erin, of eruit. Gaat de rest van de wereld eens toekijken hoe dat werkt, zo’n heilstaat.

captainobvious | 29-03-20 | 10:59

Martin Bosma for president .

Koning BongoBongo | 29-03-20 | 11:26

@Koning BongoBongo | 29-03-20 | 11:26: Met Nanninga aan zijn rechterzijde . Eat that trolls !

Koning BongoBongo | 29-03-20 | 11:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Je kan het ook omdraaien: we gaan de gevolgen van globalisering nog heel lang merken met de op de loer liggende SARS-families 3, 4 en 5, en al die andere fantastische islam-/overbevolkings-/criminaliteitsgerelateerde complicaties.
Ik kan die domme griet niet meer horen.

SIogra | 29-03-20 | 10:35

Iedereen heeft cirona im Kopf. Dit topic gaat over contactloos bier kopen maar iedereen heeft het over Kaag. Tijd voor IC met plakkertjes met draadjes eraan op hoofd.

Leptob | 29-03-20 | 10:32 | 1

In crisistijd hebben mensen een gevoeligere antenne voor dreigend gevaar. En ja, reaguurders zijn ook mensen.

Professor Superhirn | 29-03-20 | 10:39

Opvallend ook hoe de "vluchtelingen"stroom plotseling opdroogt. Nu hier de ellende uitbreekt is het blijkbaar opeens niet meer zo noodzakelijk om naar veilig Europa te trekken. Blijken ze toch niet in doodsnood hun eigen land te ontvluchten maar puur uit economisch eigenbelang.

2voor12 | 29-03-20 | 10:32 | 2

In Moria op Lesbos zitten er zo'n 20.000. Geen idee of daar nu nog bootjes aanmeren?

Rest In Privacy | 29-03-20 | 10:37

@Peter_la_Selie | 29-03-20 | 10:37: Ligt de Seawatch 3 nog steeds voor anker, of zijn ze al weer aan het halen?
Update: Ze liggen sinds 27-2 in Messina. Hopelijk wordt daar het havengeld gewoon nog doorberekend.

EEnzame SchizofrEEN | 29-03-20 | 10:49

Haha! Boeren, het meest vindingrijke volkje op aarde.

Abject | 29-03-20 | 10:29 | 2

In het verlengde hiervan: Politici, het meest vernielzuchtige volkje op aarde.

EEnzame SchizofrEEN | 29-03-20 | 10:34

@EEnzame SchizofrEEN | 29-03-20 | 10:34: bankiers en aandeelhouders.. niet vergeten.

Is dit nog nieuws? | 29-03-20 | 11:42

Toch mooi dat madame Kaag-Kak Afrika ziet als de zwakste schakel in de keten.
Heeft Rob Jetten al getwitterd dat hij dit een racistische opmerking vindt?
Oh wacht... zelfde partij.

leo de pejo | 29-03-20 | 10:28 | 1

Rob zit voor de deur van de plaatselijke gaybar te wachten tot de deur open gaat.

Klinisch dood | 29-03-20 | 10:47

Ze begon haar argumentatie met moraliteit. Daarna stapte ze heel snel over op verlicht eigenbelang. Uit moraliteit andere landen helpen. Zou je niet eerst eens zorgen uit moraliteit dat we hier in Nederland genoeg IC-bedden, genoeg zorgpersoneel (en dat goed betalen), genoeg testmateriaal etc. hebben? Dat is pas echt moraliteit. En dat is trouwens ook echt eigenbelang.

Haar moraliteit is niet de mijne: de moraliteit van het hyperindividualisme, globalisering en grootkapitaal. Nederland is dan gewoon een wingewest dat je uitzuigt: een soort moderne slavernij. En als Nederland helemaal uitgeknepen is en instort, dan zullen ze daar uit moraliteit geen traan om laten. Dan vertrekken de sprinkhanen naar elders en komen ze alleen soms nog even langs om de zweep erover heen te gooien.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 10:27 | 3

Vermoed dat ze in de war is met mortaliteit.

gebruikesrnaam | 29-03-20 | 10:29

@gebruikesrnaam | 29-03-20 | 10:29: Ja goeie.
Die moderne slavernij waar Sitting,targets het over heeft, dat is toch precies de natte droom van de deugende D66 globalisten? Gewoon de balans herstellen, schatplichtig als 'we' zijn aan 'ons' koloniale verleden...

2tribes | 29-03-20 | 12:03

pffrt ik verstond umbraliteit. Dat mens kan niet articuleren

r@zor - InFiDeLz! - | 29-03-20 | 14:29

Neem aan gecoroneerde Palestijnen voorrang krijgen in NL ziekenhuizen.

Uw Verzekeringsadvis | 29-03-20 | 10:27 | 1

Oh, maar dat gaan wij uiteraard ook nog krijgen, Mw Kaag en haar rebellenclub inmiddels enigszins dóór hebbend: zodra de coronatsunami hier afneemt gaan wij gezellig leidende figuren ( ‘slachtoffers’) uit Gaza en Ramallah in de vrijgekomen IC- bedden leggen, mark my words.

bisbisbis | 29-03-20 | 10:58

Als je het gebrek aan mondkapjes, testers, beademingsmachines, IC-bedden ziet, kun je niet anders dan concluderen dat de overheid totaal niet is voorbereid geweest. En dat is een grote schande, zeker gezien de enorme belastingdruk.
Zo'n overheid heeft niet langer het recht met het belerende vingertje te wijzen naar de burgers. NL als zogenaamd degelijk land is lelijk door het ijs gezakt.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 10:26 | 3

dacht je nu echt dat je belastinggeld naar 'linkse hobbies' zoals onderwijs en gezondheidszorg ging? Of naar 'rechtse hobbies' zoals een functionerende infrastructuur?

Morgenstern064 | 29-03-20 | 10:34

@morgenstern Infrastructuur is geen hobby maar gewoon keihard nodig om al dat geld voor de linkse hobby's te verdienen.

witwas | 29-03-20 | 11:21

Toen ik hoorde dat Nederland dwars lag bij de coronabonds werd mijn ergste nachtmerrie werkelijkheid; we gaan gewoon tekenen bij het kruisje.

opblaasschaap | 29-03-20 | 10:26 | 1

Anders worden de Italiaanse faalhazen boos alles zullen we inleveren. Schijnt dat Chinezen voor 2 ton een EU paspoort on I kunnen kopen.

Uw Verzekeringsadvis | 29-03-20 | 10:29

Anders dan mijn persoonlijke antipathie jegens deze wel heel berekenende bureaucrate te uiten, wat moet je hiermee? Elke vorm van argumentatie ontbreekt. Wel knap hoe '66 zich er inmiddels bij VNO-NCW in heeft weten te draaien, de vvd lijkt het nakijken te hebben. Of knap: met zo'n netwerk binnen de partijgelederen is het eerder verbazingwekkend dat het ogenschijnlijk nog zo lang heeft geduurd.

Tel dat op bij het feit dat er zelfs in de trouwste clubblaadjes nu openlijk aan de stoelpoten van Rob Jetten wordt gezaagd en we kijken naar een omhooggevallen diplomate waar we als belastingbetaler nog heel veel (financiële) last van gaan krijgen. Niet echt een fijn vooruitzicht.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 10:26

Haha. Money printer goes brrrrrr.

Mozes Langebroek | 29-03-20 | 10:22 | 2

Misschien moeten we van die printers naar Afrika sturen, kunnen ze hun eigen Afro's gaan printen.

Mr_Natural | 29-03-20 | 10:25

Catch the money in plaats van het spel catch the chicken.helicopertje erbij enzo..

steekmug | 29-03-20 | 10:37

Dit soort ontkent het bestaan van een soeverein Nederland en dient of een NWO agenda, of een anti zionistisch, jihadistische agenda (voor zover die niet in elkaar verweven zijn). Ik vrees een spionne voor een vreemde, idealistische mogendheid.
Maar misschien heb ik teveel Homeland gekeken.

nsfl | 29-03-20 | 10:22 | 1

Haha bodysnatcher, invader, who knows. Hoe dan ook, ze is een opper slang - zowel uiterlijk als karakterologisch.

2tribes | 29-03-20 | 12:09

Als je de grafiek op aatishb.com/covidtrends/?country=Chin... volgt voor China, zie je dat ze daar de afgelopen dagen plots weer de verkeerde kant opgaan; tweede golf?
Uiteraard loopt Amerka voorop, Nederland achteraan, maar we volgen allemaal dezelfde lijn.

EEnzame SchizofrEEN | 29-03-20 | 10:17 | 5

Terugkerende mensen vertelde het nieuws net...

Volgens hen is China bang voor een tweede golf...

963 ‘ vreemde’ Corona gevallen....

neonreclame | 29-03-20 | 10:42

Kijk die U.S. eens gaan. Comorbide papzaktoestanden, daar?

SIogra | 29-03-20 | 11:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zou wel handig zijn als Kaag een plan-B heeft voor het geval de corona aanpak in de rest van de wereld (half America, half Azië, half Europa en heel Afrika) een nog grotere faal wordt dan de Nederlandse aanpak. Wacht, noem het gewoon plan-A.

W_F | 29-03-20 | 10:17 | 1

Wel internationaal: Vandaag waait onze CO2, Stikstof en corona naar België.

W_F | 29-03-20 | 10:21

Het gaat helemaal mis met Sigrid Kaag straks.
Wat overschat die dame zichzelf.
En wat brengt D66 zich toch telkens in een moeilijk pakket. Eerst met die Robojetten, die op het irritante af zo blij mogelijk automatische riedels afdraait.
En dan nu een moeilijk pratende, internationale zuurpruim die al bij haar eerste de beste interview in de "internationaal regelen"-modus schiet. Pijnlijk.

de Voorzittert | 29-03-20 | 10:15 | 2

Ooit bezat dit land de halve wereld. Nu geven we alles weg. Waar is onze dikke ik gebleven?

Leptob | 29-03-20 | 10:19

Niet alleen Kaag. Dit land zit vol met narcisten en machtsgeile figuren. En veel van deze figuren zien de macht uit hun vingers glippen en doen koste wat het kost er alles aan om zichzelf te profileren. Pathetisch.

First Contact | 29-03-20 | 10:27

Geld is de oplossing voor alles tenslotte. Het maakt niets uit of het nu een virus is, overdreven immigratie, internationale spanningen, wat je ook maar aan problemen KAN verzinnen: de oplossing van NL en de EU is altijd zo eenvoudig als wat. Geld. Smijt er geld tegenaan en alles is meteen opgelost. Geniaal. En het werkt ook zo geweldig altijd, dat geld geven. Al die landen waar we al 50 jaar ongelooflijke hoeveelheden geld in storten zijn nog steeds een puinhoop. En nu zijn er nog meer (EU) landen waar een puinhoop dreigt en waar komen ze mee? Geld geven. Het is een soort WW1 tactiek. Je weet dat het niet werkt, dat het heel erg veel kost, en toch blijven we precies hetzelfde doen. Dom.

Macroglossum | 29-03-20 | 10:14 | 1

Eens. Alleen... als de conclusie is dat geld op die manier niet werkt, wat dan wel? Mij is altijd verteld dat wie betaalt, bepaalt maar ja das ook weer niet ethisch in internationale betrekkingen. Geen geld meer geven dus en ieder land gewoon zijn eigen shit laten regelen? Vermoed dat het resultaat per saldo hetzelfde is. Maar ja, EU verplichtingen he. Bovendien, waarmee kunnen 'we' dan nog deugpunten scoren? Of wacht, als 'we' nu eens de lasten voor de werkende armen zouden verlichten?

2tribes | 29-03-20 | 12:23

.. maar goed. Laat rustig de wereld regelen door de Kaag-typetjes. Kan China ongestoord doorgaan met iedereen de moeder koloniseren.
Het vrije verkeer van crimigranten, virussen en kalashnikovs is dan ook dik voor elkaar.

Beter is het zulke onverantwoordelijke globalisten geen staatsmacht in handen te geven. Je geeft kleine kinderen ook geen geladen vuurwapens, zeg maar.
Hoewel zelfs dat laatste veiliger zou kunnen zijn.

Jan Passant mk2 | 29-03-20 | 10:12 | 2

Wel nepwapens?

Mr_Natural | 29-03-20 | 10:13

@Mr_Natural | 29-03-20 | 10:13:
Ja, dat voorbeeld is al gegeven door de burgermoeder van onze rommeligste linkse stad.

Jan Passant mk2 | 29-03-20 | 10:15

Corona is het einde van “een Europa” en globalisering.

Het bedelen van Willem Alexander om mondkapjes bij de Duitsers legt haarfijn bloot hoe het met “een Europa” is gesteld.

Ik hoor het mezelf raar genoeg zeggen: “ het koningshuis heeft dus meer waarde in barre tijden dan de Eu........”

Hiram | 29-03-20 | 10:11 | 8

@MoltisantiBeer | 29-03-20 | 10:22: Juistum.
qua 1: Volmondig eens.
2: waarschijnlijk, en aan wie hebben we dat te danken? Zie 1 en 3.
3: Keer op keer zien gebeuren; in plaats van 'oer-Hollands'een appeltje voor de dorst opbouwen, hebben we sinds WW@ steeds meer politici gekregen die enkel gouden bergen zagen, geen probleem met geld weggeven, tot de boel in elkaar flikkert. En dan geven ze de schuld aan degene die hebben staan roepen dat we de verkeerde kant op gaan.
4: Doodmoe owrd ik van al die smiechten die het onderwijs naar de kloten hebben geholpen. Ik zit met de gebakken peren (criminelen bezighouden, die paar goede zielen op het goede pad houden, da's zo'n beetje mijn werkomschrijving op dit moment).

EEnzame SchizofrEEN | 29-03-20 | 10:55

Er was nooit een EU.
Dat is een leugen die in stand gehouden moet worden door onzin zoals het Eurovisiesongfestival.

Kijk hoe bijvoorbeeld mensen zich identificeren met een stad middels een voetbalclub. Laat staan dat die zich identificeren met een ander land met andere gewoonten, normen en waarden.

Is dit nog nieuws? | 29-03-20 | 11:41

Was het niet zo dat hij bedelde om Duitse beademingsapparatuur? Of nu ook al mondkapjes?

SIogra | 29-03-20 | 11:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Als je internationaal kijkt... Hoe WE (?!?) allemaal denken, reizen en werken.... Het enige dat ik internationaal doe is rookwaren kopen drie meter over de grens.

Leptob | 29-03-20 | 10:11

Off topic .... Zag net Tony Blair op TV. Weer zo'n salonsocialist die delen met - delen met - delen met predikt maar zelf 60 miljoen pond heeft. een soort kasteelheer Marcel van Dam

Slough | 29-03-20 | 10:10 | 1

Tony B Liar.

Mr_Natural | 29-03-20 | 10:12

Hulp van pharmaceuticals buiten nl, doctors elders op de wereld, mondkapjes uit Verweggistan.. Dat willen wij niet. Mijn navel gaat de crisis wel overwinnen.

Itastijl | 29-03-20 | 10:09

Meer asielzoekers en de grenzen wijd open, dat is de partij van Rob “geel zakdoekje linksachter” Jetten.

Klinisch dood | 29-03-20 | 10:08

Gaan we weer.
-"... pleit voor een meer internationalere (taalkundig FOUT! -1) aanpak".
Show, don't tell!, ben benieuwd (oh noes, not!) >WAT is dat dan concreet, een "internationalere aanpak", Kaagsecreet?
.
-"Als we dit niet internationaal regelen zullen we nog heel lang..."
We? We? Wie? "Wij"?
Wat is dat dan concreet?
Show, don't.... oh wacht.
We, ofwel "wij", dat zijn de N-W-nettobetalers wherever, whenever, de zich uit het zweet voor anderen-werkers, de huishoedboekjes-op-orde-hebbende, huis-cleanende, keer op keer leningen verstrekkende aan- en nooit terug-innende geld-toestopperijtjes, van verslaafde aangetrouwde familieleden.
.
Dat is wie "we" zijn.
Money makes the world go roun', ja.
Jaja.
Go on, suck a poor Pallie D, Sigriet.
Kan die ook geen brood van blijven kopen maar heeft poor Pallie boy toch nog wat.
Behoud van z'n bedelstaf'lijke eer ofzo.

chicago river | 29-03-20 | 10:07

Kaag is gewoon niet helemaal goed in haar hoofd. Daar kan ze ook niks aan doen, maar ze zou om die reden natuurlijk nooit minister mogen worden.

Motleycrew | 29-03-20 | 10:06

Ik een wijgevoel met Kaag-D66?!? Daar krijg ik een hevig verlangen naar 2-deling van.

HogeNood | 29-03-20 | 10:05 | 1

Dat mens moet lekker in Gaza gaan wonen. Dat is thuis voor haar.

5611 | 29-03-20 | 10:30

Oppervlakte Afrika: 30.370.000 km²
Oppervlakte Nederland: 41.543 km²
Wij schaffen dat wel.

Mr_Natural | 29-03-20 | 10:03

Ah, we worden de eurobonds of coronabonds ingerommeld.

postmodernismisdead | 29-03-20 | 10:02

Ja leuk Kaag, maar vooral erg blind-idealistisch ook om dit globaal te willen oplossen.

Ik zag recent bijv. ergens een foto voorbijkomen, ik dacht uit Zuid-Afrika, waar mensen hun armen gestrekt moesten houden in de wachtrij om zo de juiste afstand van 1,5 meter in acht te nemen, dat was makkelijker op die manier.

U weet wel, Zuid-Afrika waar mensen armen van 1,5m hebben.

Met dat soort hersenlozen aan het bewind die deze plannetjes bedenken is het zoals het spreekwoord met die kraan en die dweil.

Eerst zelf oplossen, dat kunnen we al ontwikkeld land op termijn prima (als ook de 20% strand-, markt- en park-gaande hersenloze zombies in dit land uiteindelijk luisteren en gehoorzamen) en dan pas verder zien.

Maar is snap het wel, dit is de uitgelezen kans om allerlei policor deug-plannetjes de wereld in te slingeren.

Realism Is All | 29-03-20 | 10:01 | 1

Voel me als hersenloze zombie nogal gekwetst door jouw comment. Alsof er in deze samenleving geen plaats is voor hersenloze zombies.

Wen er maar aan, het stikt ervan. En nu in je hok! Zit! Bek houwen! Kuthond!

Ichneumonidae | 29-03-20 | 10:06

Kaag moet snel aan Zuid Afrika vliegen om daar Corona te bestrijden en pas terug komen als her daar over is.

W_F | 29-03-20 | 10:00

Kaag > D66 > globalisering > virus > kots.

HogeNood | 29-03-20 | 10:00

En dan over een paar jaar Kabinet Rutte V. 'Het beste kabinet sinds de Corona-crisis'.

First Contact | 29-03-20 | 10:00

Wat een domme muts. Geef ministers 2500 euro salaris per maand en na 2 maanden haal je telkens nog eens 50 euro eraf. Vraag je dan of ze het aldi-bier van bijstandsmoeders wilt betalen.
Die dikkoppen hebben geen besef van geld, maar ook niet hoe nederlanders er voor moeten werken en gehoorzamen.
Veel delen van Afrika zijn totaal primitief. Die kunnen niet werken. Alleen maar kindjes maken en de moedertjes ermee opzadelen.
Hoeveel mensen die het goed voor hadden met Afrika zijn vermoord.
Egoïstisch mijn reet! Dat die domme kut iemand anders een schuldgevoel aanpraat. We werken harder en meer voor minder en krijgen voor alles de rekening gepresenteerd.

ET007 | 29-03-20 | 09:58

Kaag is de verpersoonlijking van de globalistische agenda in Nederland en mevrouw voelt haarfijn aan dat er door de corona vraagtekens worden gezet bij de negatieve kanten daarvan. En dat moeten wij natuurlijk niet willen met zijn allen.. Een Nederlandse minister hoort in de eerste plaats te staan voor de Nederlandse burgers en bij Kaag twijfel ik daar aan.

therealbraindump | 29-03-20 | 09:58 | 1

Je hoeft er helemaal niet aan te twijfelen dat bij Kaag de Palestijnen en alle andere buitenlanders (behalve Russen) een dikke vette voorkeursbehandeling krijgen.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 10:00

Nu even niet. Als je dat begrijpt rot dan nu even op. Wacht even af wat er gaat gebeuren.

gebruikesrnaam | 29-03-20 | 09:58

Internationale aanpak, prima. Maar dat ontslaat de overheid van een land niet van de verantwoordelijkheid om een effectief draaiboek en organisatie te hebben. En als iets is gebleken, is dat een overheid de grenzen kan sluiten en verregaande maatregelen kan nemen die in geval van Z-Korea en Taiwan ook effectief zijn gebleken.
Bovendien, die internationale aanpak is er al, wetenschap is nl. internationaal.
Maar bij d666 gebruiken ze liever deze crisis om eurobonds er doorheen te drukken, de vergemeenschappelijking van alle schulden in de EU. Zo wordt de bevolking door d666 nog eens dubbel genomen.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 09:57

Tja, ik snap het wel. Grenzen dicht helpt tegen het covid 19 virus. En tegen het islam virus wat al jaar en dag dodelijke slachtoffers maakt in de hele wereld. Dus ik snap de angst van de EU adepten en Kaag’s van deze wereld helemaal. Het slot gaat er op.

The2Amendment | 29-03-20 | 09:55
-weggejorist-
BRR76 | 29-03-20 | 09:53 | 2

Kaag was, ik meen, afgelopen jaar eens te gast in een aflevering van de Top 200 quiz. Ik schrok destijds bij de hele korte gedachte dat ik het nog best een leuke vrouw vond, ook qua uiterlijk. Haast bijna een milf als het ware. Of een gilf.

Maar sindsdien heeft ze me keer op keer weer wakker geschud, en schaam ik me diep.

Nou, nog 1 keer Kaag:

De EU bestaat uit allerlei landen die helemaal niet gelijk zijn en doen, op geen enkel gebied. Het is een puur afgedwongen en geforceerd verbond.

En dus gaat samenwerking nooit lukken. Dat is echt het hele 'EU-probleem' (dixit Unkel Adolf) in een notendop.

Realism Is All | 29-03-20 | 09:53

De nederlandse economie duikt in een recessie en dit wicht wil daar bovenop nog eens miljarden euro's exporteren naar shithole landen die bewezen hebben er niets van te bakken.
Maar dan kan zij weer glunderend op de foto met de betreffende dictators en roepen wat een goed landje Nederland toch is.

2voor12 | 29-03-20 | 09:52 | 2

Ik stel voor om het in miljarden dollars te doen. Maar dan wel cash. Wij hebben in de buurt goede briefgeldfabrikanten.

Leptob | 29-03-20 | 09:55

U vergeet dat zij nu in een situatie zit, waar er niet zo goed opgelet wordt.
Bij Kaag kom je erachter dat zij geld voor de Jet van Abbas heeft gestuurd, als ze het al gedaan heeft.

Roadblock | 29-03-20 | 10:15

Dus we moeten miljarden overmaken
- naar Italie
- naar Griekenland,
- naar Spanje
- naar Afrika (gebeurt al >halve eeuw),
- naar N-Afrika (incl alle uitkeringstrekkers in Europa)
- naar de Palestijnse massamoordenaars
- miljarden naar random landen wereldwijd

En nu komt Frau Kaag met een speciale boodschap dat we miljarden moeten overmaken naar... naar wie eigenlijk? Miljardenslurpers staan al decennia op onze betaallijst, Kaag.

Madame Poitiers | 29-03-20 | 09:52 | 1

De drie Europese landen van je lijstje ontvangen sowieso al meer van Europa dan dat ze er zelf insteken. Parasiteren heet dat. Daar helpt enkel een goed anti-vlooienmiddel met fipronil.

TitanFoxX | 29-03-20 | 09:59

Als je huis in de fik staat ga je niet ook het huis van de buren aan de overkant blussen, sorry dat doen ze zelf maar.
Dan is het ieder voor zich.

Miezerig | 29-03-20 | 09:50

Volgens de Story leeft Kaag gescheiden van haar man. Bij de kapper gelezen.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 09:50 | 3

Fake news, de kappers zijn gesloten.

Mr_Natural | 29-03-20 | 09:51

Kappers zijn dicht.

Animals | 29-03-20 | 09:52

Die Kaag, type secretaresse. Ga je zo iemand überhaupt iets vragen - what a waste of time.

Speelt hier op de achtergrond ook wel wat seksisme mee hoor - waar trouwens nooit iets mis mee was.

Ichneumonidae | 29-03-20 | 09:49 | 1

U onderschat haar behoorlijk.
Net als Blok.
Heel BUZA = Kaag en Kaag = BUZA.

Roadblock | 29-03-20 | 10:17

Uiteraard heeft Kaag gelijk als ze zegt dat dit een internationaal - of beter gezegd een globaal - probleem is. De interne nood is op veel plaatsen echter nu nog te groot om al buiten de eigen grenzen te gaan kijken. Hadden we nou maar een overkoepelende organisatie die dit kon coördineren voor heel Europa. Oh, wacht ...

MickeyGouda | 29-03-20 | 09:48 | 5

Een sterke Europese leider, die een vooruitziende blik heeft, uitspreekt dat zijn Unie de grootste macht ter wereld wil worden, sterk is in crisisbezwering.

Oh wacht, verkeerde kleur vlag (rood), wel met sterretjes.

NumbNuts | 29-03-20 | 09:55

'een globaal - probleem'
Inderdaad - een probleem van te veel globalistische mobiliteit (van virus).

HogeNood | 29-03-20 | 10:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat dat internationale denken nou net de oorzaak zijn van de snelle verspreiding. Dus Kaag, los jij dit zelf maar lekker op.

Leptob | 29-03-20 | 09:47 | 3

Kaag is toch die doos die zich recentelijk door de Marokkaanse overheid liet piepelen ?

TitanFoxX | 29-03-20 | 09:50

@TitanFoxX | 29-03-20 | 09:50:
Nee Kaag was die doos, die er voor zorgde dat Knol zich door de Marokkaanse overheid liet piepelen.
Onderschat haar beslist niet.

Roadblock | 29-03-20 | 10:18

Er zijn nog hele volksstammen die lopen te shoppen. Zelfs als ze de minimale afstand van 1,5 meter respecteren ben je niet risicovrij; iedereen pakt tenslotte alles in de klauwen en smijt het vervolgens weer terug in het rek. Dik kans dat de volgende shopper het artikel weer oppakt en zich zo infecteert. Zolang er een klein groepje debielen is dat zich nergens iets van aan trekt en zich onsterfelijk waant (hoi millennials!) zullen er nog een hoop doden vallen.

Ondanks dat ik mij ook niet al te druk maak om ziek te worden blijf ik wel thuis. Ten eerste omdat ik het niet wil verspreiden en ten tweede omdat ik wil dat deze waanzin zo snel mogelijk voorbij is. Dan kan Nederland B.V. weer vooruit en kunnen wij weer de leuke dingen gaan doen waar we momenteel van verstoken zijn.

TitanFoxX | 29-03-20 | 09:47 | 3

Breek me de bek niet open!
Gister moest ik van mevrouw schizo naar de winkel.
Zelden zo een stel mongolen bij elkaar meegemaakt (en geloof me, ik werk in het 010 onderwijs, ik ben wat gewend).. Anderhalve meter is voor deze mensen een te complex begrip, strepen op de vloer zijn er voor anderen, op straat werkt virusoverdracht niet...
En het is een demografische doorsnee, dus jong, oud, ongeacht kleur of taal.. Hordes mensen die in gangpaden langs elkaar heen schuiven, plotseling omdraaien en haast tegen je aan lopen (want hun noodzaak voor dat éne product is veel belangrijker dan ziek worden)...
Van mij mogen deze mensen, serieus, vreselijk ziek worden (dood hoeft van mij nog net niet).

EEnzame SchizofrEEN | 29-03-20 | 10:03

@EEnzame SchizofrEEN | 29-03-20 | 10:03:
Ik vind een super nu een ronduit gevaarlijke plaats.

Roadblock | 29-03-20 | 10:20

'Dik kans dat de volgende shopper het artikel weer oppakt en zich zo infecteert.'
Tot voor kort waren het vooral Chinezen die 9 tomaten oppakten, aan alle kanten bekeken, en er dan 3 kochten. Ja, Chinezen zijn bewuste eters.

HogeNood | 29-03-20 | 10:31

In Afrika heet corona ¨het witte virus¨. Hoeveel miljarden moeten ze nu weer van ons hebben? Vertel ze eerst eens dat ze een deurtje verder moeten. Het virus is namelijk geel.

squadra | 29-03-20 | 09:46 | 9

Die Afrikanen kunnen wat van die Chinese 1-kind politiek leren. De bevolkingsgroei in Afrika is daar namelijk konijnfokgedrag. Maar ja gezonde zelfreflectie hebben en hand in eigen boezem(s) steken is voor sommige mensen best wel lastig. De oorsprong van het virus in het juiste werelddeel plaatsen is ook al te hoog gegrepen. Nu krijgen de witten weer de schuld van hun leed net als de joden voor de pest indertijd.

IndoFortuyn | 29-03-20 | 09:57

Africa heeft: 1/ jongere bevolking 2/momenteel hogere temperaturen 3/ mensen hebben een beter getraind immuunstelsel ( veel infectie druk daar + iedereen neemt daar zonder morren de voorgeschreven vaccins omdat men begrijpt dat vaccins > Levensbedreigende infectieziekte). Vandaar dat er inderdaad minder problemen te verwachten zijn in India, afrika

MaximusAurelius | 29-03-20 | 10:09

@MaximusAurelius | 29-03-20 | 10:09:-
Afrikanen aanmoedigen sneller voort-te-planten >
nog jongere bevolking >
% corona-doden nòg lager.
*geniaal!*

HogeNood | 29-03-20 | 10:39
▼ 6 antwoorden verborgen

Eigenlijk is het net zo'n android als Jetten.... wat een emotieloos geprogrammeerd hoofd. Wellicht wat slimmer geprogrammeerd.

trottle | 29-03-20 | 09:43 | 1

Griezelig gebotoxt noemen we dat.

2tribes | 29-03-20 | 12:42

Oke. Corona dit en dat.
Maar:
Komen er ook veel minder ruifvretiërs naar Europa?

deugnietmee | 29-03-20 | 09:42 | 1

Moet niet veel gekker worden; het is een verdienmodel, dat moet je in stand houden, koste wat het kost.

EEnzame SchizofrEEN | 29-03-20 | 09:48

Die Kaag is staatsgevaarlijk. Zegt het voort, zegt het voort!

Normpje | 29-03-20 | 09:42 | 3

Die Kaag is staatsgevaarlijk.

squadra | 29-03-20 | 09:47

Die Kaag, en haar staatsclupje, zijn staatsgevaarlijk.

schijtzat | 29-03-20 | 10:24

Kaag is niet staatsgevaarlijk. Ze is een stukje (minister) staat. Kaag is gevaarlijk voor mijn Boreale volk.

HogeNood | 29-03-20 | 10:45

Internationaal regelen graag: het beste voorbeeld vinden en v o l g e n !
De Nederlandse overheid maar denken dat Nederland het beste voorbeeld i s .
Het tegendeel is waar.

jan99 | 29-03-20 | 09:42 | 2

En daar gaat het helaas mis. De Nederlandse overheid 'denkt'. Helaas, er wordt voor ze gedacht, ze krijgen te horen wat ze mogen zeggen.
Kijk naar de achtergronden van de huidige politici (of in elk geval die er op de voorgrond treden), nauwelijks ervaring in 'het veld'. Studenten geschiedenis, veilingmeesters... met die achtergrond kan je blijkbaar een land besturen...
Geef mij dan maar een minder welbespraakte, soms grove persoon die jaren een eigen zaak heeft geleidt, of in elk geval uit ervaring weet hoe zo iets werkt.
Nu worden we geregeerd door mensen die nog niet een week voor een klas van 20 jongeren kunnen overleven, hoe verwachten we daar nu van dat ze een heel land kunnen 'regelen'.

EEnzame SchizofrEEN | 29-03-20 | 09:53

Nee!! (Internationaal/Nationaal) het beste (voorbeeld) vinden, en dan Nationaal (dus voor ons afgestemd) regelen. Korte lijntjes dus - niet via een omweg, wan-saaiz-fits-ol.

HogeNood | 29-03-20 | 10:55

Als het aan Kaag ligt gaat alles naar de Palestijnen.

Mr_Natural | 29-03-20 | 09:42 | 5

Ligt dat niet naast Filistijnie?

Slough | 29-03-20 | 09:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Beste kut Kaag,

Had de grenzen maar wat dichter gehouden voor mensen uit landen waar ze vleermuizen vreten en allerlei exotische dieren houden, en ook voor iedereen die in dat soort (op dat gebied) onontwikkelde kutlanden is geweest.

Of had al die lui dan tenminste maar gecheckt bij de grens. Maar is racisme natuurlijk.
Policor verwoest ons uiteindelijk allemaal.

En donder zowieso op met dat EU-geblaat van we moeten het met z'n allen doen. Te laat nu, en dat hele met z'n allen en iedereen gelijk en kom maar binnen en loop maar uit is zowieso de hele reden voor deze teringzooi.
Als het er op aan komt blijkt het werkelijk geen ene reet voor te stellen, die EU.
Ieder voor zich.

En dan kun je de heilige EU-geloften nu nog met alle macht proberen te redden, maar nogmaals: Te. Laat.

Realism Is All | 29-03-20 | 09:41 | 5

@kokkie klaphaak | 29-03-20 | 09:49: Zeker, dat is het hele ironische. Ze weten uiteindelijk wel van aanpakken, dat ontzeg ik ze niet.

En juist dat aanpakken ontbreekt hier. Dus moet je zorgen dat je dat soort ziektes niet binnenhaalt. Daar kunnen ze ermee omgaan uiteindelijk, hier moet ik dat, net als U, ook nog maar zien.

Realism Is All | 29-03-20 | 10:08

@kokkie klaphaak | 29-03-20 | 09:49: Dat gaat hier ook vlot, de zwakke zullen met duizenden sterven en de rest is dan immuun. Rutte zegt dan met een ernstig gezicht dat de rivm een paar inschattingsfouten gemaakt heeft en de portier van het rivm wordt ontslagen. Economie is grotendeels gered dus Next.

jan huppeldepup | 29-03-20 | 10:08

@jan huppeldepup | 29-03-20 | 10:08:
Zo triest maar zo waar.

Roadblock | 29-03-20 | 10:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoop dat zowel de politiek als de kiezer wat heeft geleerd en dat dit een effect heeft bij de volgende verkiezingen. Nu nog hopen op een positief effect.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 09:39 | 3

Nou, daar is niets wat zo traag indaalt als kiezer en geleerd. 'T zal allemaal hezelfde blijven.

Guillermo | 29-03-20 | 09:44

Ga er maar niet van uit.

BotteKop | 29-03-20 | 09:44

Ben je mal. De doorsnee Nederlandse bevolking wordt dagelijks gevoed met positieve stimuli als het om EU en de Nederlandse regering gaat. Elke dag krijg je op de zenders wel een praatprogramma waar één van de poppetjes (zie net die Mona Keijzer langs komen) schaamteloos de fouten mag komen verhullen.

EEnzame SchizofrEEN | 29-03-20 | 10:08

Kaag je bent vergeten te melden dat Nederland dit niet in zijn eentje kan. Dat de EU te weinig bevoegdheden heeft. Dat de EU te weinig geld heeft. Je riedeltje vergeten !

beniknouzoslim | 29-03-20 | 09:39

Ik vind dat die Kaag een Beatrix-achtig accentje/toon heeft. En er klopt iets niet met haar wekbrauwen. Zal ze wel hebben laten straktrekken ofseauw.

Leptob | 29-03-20 | 09:37 | 2

En niet zo'n beetje ook. Kaag komt uit de zelfde fabriek als robot Jetten.

trottle | 29-03-20 | 09:46

Mevrouw zat schaamteloos haar D66 riedel af te steken, en de EU te promoten.

Roadblock | 29-03-20 | 09:37 | 2

Dat doen politici. Schaamteloos hun partij riedel te promoten. Vreemd.

Itastijl | 29-03-20 | 09:46

Antiglobalisten hebben geen zin in grensoverschrijdende virussen.

Itastijl | 29-03-20 | 09:36

"heel lang de gevolgen hiervan merken" Ze bedoelt waarschijnlijk dat er in Afrika zoveel mensen ziek worden dat er bijna geen vluchtelingen meer komen en de lucratieve vluchtelingen hulp maffia dan bijna geen cent meer gaat verdienen, nou meid, wat let je om met een pannetje kippensoep de mensen daar te gaan helpen die niet voor hun eigen kunnen/willen zorgen.

jan huppeldepup | 29-03-20 | 09:35 | 1

Vind je jezelf nu origineel? Meehuiler.

Guillermo | 29-03-20 | 09:47

Beetje kortzichtig dit. Een virus kent geen grenzen, het kent geen racisme, het kent geen discriminatie. Het grijpt gewoon alles wat het kan grijpen en met de incubatietijd van 2-4 weken, met de 50% van dragers die niet ziek worden is het geen Nederlands probleem, geen Europees probleem maar een globaal probleem. Of we willen of niet we moeten dit globaal aanpakken net zoals we dat met de pokken deden. En dat gaat heel veel geld kosten. En tijd. En energie.

Je kan jezelf opsluiten hoor in je huisje en alles online bestellen de komende 1-2 jaar totdat er misschien een vaccin komt maar veel verder dan experimentele medicatie om te genezen komt men niet de komende maanden als je al geluk hebt.

De allergrootste openstaande vraag is eigenlijk in hoeverre is dit de juiste aanpak?

Kan je niet beter gewoon Trump volgen en alles weer open zetten en ja, die zieken en doden... We gaan allemaal dood uiteindelijk. Ik heb een hekel aan Trump maar ergens heeft hij wel gelijk hier.

Theodorus.Goldbach | 29-03-20 | 09:34 | 10

@Theodorus.Goldbach | 29-03-20 | 10:12:

Uh ... Da'was nou net 't probleem, ook bij mij kwam het niet als zodanig. Maar zat ook net te denken aan kennissen in New York en nog een paar vrienden elders in de VS
Maar OK, genoteerd. Evocatus

Evocatus | 29-03-20 | 11:14
▼ 7 antwoorden verborgen

Zag gisteren de eerste mug, kunnen die het ook doorgeven en hoe zit het met de huisvlieg e.d.

Dutch_Holland | 29-03-20 | 09:34 | 10

2 dagen geleden hier ook een mug .. direct plat geslagen. Niemand komt ongevraagd het huis in.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 10:45

@Rinet97 | 29-03-20 | 10:45:
Bij mij nog niet. Ik heb een spandoek aan het raam gehangen dat ze op anderhalve meter moeten blijven.

Gajus | 29-03-20 | 11:20
▼ 7 antwoorden verborgen

“jij je kamer niet opruimt dan zul jij nog heel lang de gevolgen daar van merken!”
Loos dreigement achter een wens. Net als die Palestijnen knuffelaar Sigrid Kaag doet.
Het komt er nooit van.
Dus hoef je ook niet aan het dreigement toe te geven.

Osdorpertje | 29-03-20 | 09:33 | 1

Hehehe, als ik zoiets zei in de trant van: Doe je het niet, dan merk je het wel.
gingen mijn kinderen indertijd toch heel snel hun kamer opruimen.

Roadblock | 29-03-20 | 09:40

Voorspelbaar en deprimerend hoe politici corona aangrijpen om hun "beleid" door te drammen.

obi1 | 29-03-20 | 09:33 | 1

idd. EU: "we moeten toegang krijgen tot telefoongegevens"want corona." Vakbondsmannetje voor BOA's: "boa's bewapenen want corona", Veganisten: "geen vleeseten want corona" etc etc

trottle | 29-03-20 | 09:50

Over 2 maanden is iedereen het zoenen vergeten, worden er geen handen meer geschud, heeft iedereen smetvrees en word je boos aangekeken als je niet in je elleboog hoest. Ook al is het virus allang uit de wereld.

Jos Tiebent | 29-03-20 | 09:31 | 2

Dat is wel extreem maar als we er wel een les van leren. Handen geven in ziekenhuizen??? Daar heb ik me zo lang al over verbaasd. Niezen in je handen en vervolgens iets pakken? Was normaalste zaak van de wereld. Lunchen met collega’s? Let eens op hoeveel collega’s hun vingers aflikken. Zo. Koffie.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 09:34

Nooit wordt het meer hetzelfde- Dat gevoel heb ik ook.
Wel, zoals de Belgen dat zo mooi zeggen : Trek u plan. Adapt, Overcome.

Roadblock | 29-03-20 | 09:43

OK dit is die kaag die met die getrouwd is met die opblaas hamas haas, weet ik dat ook weer Braak wat een spook en totaal geen idee wat de eu doet, niets
Het is crisis ieder land moet het zelf uitzoeken, en de eurofielen willen meer eu om de toekomstige crisissituaties het hoofd te bieden, hun antwoord op ieder eu falen is meer eu, niet zoals ze zelf zeggen, meer Europa een uit roep die te dom voor woorden is, Europa is een wereld deel wat niet echt groter wordt

Idiot456 | 29-03-20 | 09:29 | 6

Miljaar, zit er geen punt op je toetsenbord ?

TitanFoxX | 29-03-20 | 09:55

@jan huppeldepup | 29-03-20 | 09:44: Gelukkig kunnen we het nog goedmaken door nu al ons geld aan Italië te geven, hebben we zelf toch vast niks aan.

LesPaul | 29-03-20 | 10:11

@Roadblock | 29-03-20 | 09:46:

"Totaal egocentrisch en empathieloos."

Wat u zegt, dat was zo ongeveer ook mijn reactie toen ik haar voor het eerst in actie zag. Kon er niks aan doen.
Soort machine, slim mens hoor, daar niet van, maar soort machine. Alleen Ollongkreng vind ik nog erger, maar dat komt ook omdat ze tot de intimi van Beatrix behoort, daarvan gaan zelfs mijn kortgeschoren nekharen overeind.
Huh!! Evocatus

Evocatus | 29-03-20 | 10:29
▼ 3 antwoorden verborgen

We hebben in deze crisis de kracht van de natiestaat gezien. Kaag: de gevolgen gaan we nog heel lang merken. Ik hoop het.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 09:28 | 2

Idd snelle slagkracht van Z-Korea, Taiwan, en zelfs China..... hopeloze aanpak van Europa

trottle | 29-03-20 | 09:40

Ik hoop dat de EU het heel kort gaat merken.
NEXIT.

Roadblock | 29-03-20 | 09:48

Kaag is de gevaarlijkste van alle d666.

dathoujetoch | 29-03-20 | 09:28 | 5

@obi1 | 29-03-20 | 09:34: in de komende maanden zal Robojet nog mogen fungeren als bliksemafleider (daarna wordt hij tzt wel ergens burgemeester) om alles in gereedheid te brengen voor de komst van Palestijnenbruidje Kaag. Zij zal Nederland gaan opheffen. Enige probleem is nog, wat doet d666 met Pechtold. Die moet nog ergens geparkeerd worden. Dan komt Kaag. Voor heel lang. Want vrouw, en ontzettend deugend, en inderdaad uitgeslepen en sluw.

dathoujetoch | 29-03-20 | 09:43

@dathoujetoch | 29-03-20 | 09:43:
Pechtold zie ik nog wel de ketting in Den Haag omhangen.
En ik zag eigenlijk Ollongren wel gepusht worden voor "eindelijk een premier met vagina", maar nu die aan het kwakkelen is wordt Kaag in stelling gebracht.

obi1 | 29-03-20 | 09:52

@dathoujetoch | 29-03-20 | 09:43: Waarom denkt iedereen dat Al-Qaag premier wordt? Dat partijtje van haar wordt over een jaar volledig weggevaagd en dan mogen ze met z'n tweeën in de Tweede Slaapkamer gaan zitten.

5611 | 29-03-20 | 10:49
▼ 2 antwoorden verborgen

D666. Dat internationaal regelen werkt ook zo goed. Maar net als met het communisme (waar dit een variatie op is): het idee is zonder twijfel geweldig goed, alleen het is nooit goed geimplementeerd. Laten we het gewoon nog een keer proberen, wat kan er fout gaan?

HoogToontje | 29-03-20 | 09:27

Kaag zit daar niet voor de Nederlandse belangen; ze zit er voor haar eigen belangen, die van haar partij en wellicht die van een selecte groep die haar souffleert.
Het boek Animal farm van Orwell is haar op het lijf geschreven en u weet wel met welk dier ik haar associeer. Zelf heeft ze het hoogstwaarschijnlijk niet eens in de gaten dat ze de gemiddelde Nederlander vreselijk oplicht, zo lang ze maar in haar eigen wereldje mee draait en gefêteerd wordt.
Die hele EU is een broedplaats van dit type mensen, die een onevenredige wissel trekken op een samenleving, met als doel diezelfde samenleving uit te melken als vee.

EEnzame SchizofrEEN | 29-03-20 | 09:27

Hoi Kaag,
Hier mijn mobiele data. We lossen dit samen op. Salamilikeikum.

RickTheDick | 29-03-20 | 09:26 | 2

Mij krijgen ze niet! Als ik ga 'wandelen' gaat mijn mobieltje in vliegtuigstand totdat ik terug op de sofa lig. Tsjakka!

Guillermo | 29-03-20 | 09:40

Deze onbetrouwbare dubbelspion is zelf de zwakste schakel
AIVD doe er wat aan

laurentius | 29-03-20 | 09:25 | 1

Ze heeft jarenlang een corrupt VN clubje geleid.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 09:30

Die crisis is al voorbij wanneer zij en haar vriendjes plannetjes gereed hebben.

Ik lees nu overal in de krantjes dat we ons zorgen moeten maken om Afrika. Gaat een ramp worden zus en zo. EU paniekzaaiers. Daar wonen vooral jonge mensen die niet zozeer geveld worden door covid dacht ik zo.

Sigrid zal wel een Afrikaans onnodig steunpakket willen optuigen waar de Afrikaanse regeringen lekker uit kunnen graaien.

Alsof er in de EU niks aan de hand is. Zo kijkt zij alweer verder.

sjef-van-iekel | 29-03-20 | 09:24 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Minute Physics laat keurig zien dat internationaal maar een paar landen zijn die het goed doen. www.youtube.com/watch?v=54XLXg4fYsc Er is geen tijd voor internationaal diplomatiek overleg. De medische sector werkt allang internationaal samen, al hun publicaties zijn in te zien.

Deze vlucht naar globalisering en internationaal denken is debet aan de oorzaak van deze crisis, en ook de oorzaak van een uitblijvende oplossing. Al die internationale contacten hebben dit virus in versneld tempo rond de wereld gebracht. De vrijheid om te blijven vliegen, was belangrijker dan gezondheid. Allemaal in 2020, waar al die mooie contacten ook CO2 arm via Skype hadden gekund.

Die globalisering en internationaal denken, geeft inkopers en directies het idee dat supply chain management het doen van een bestelling is. Gaf het idee dat voorraad altijd dood geld is. Nu blijken er nadelen aan productie in landen zoals de VS en Azië die in nood de spullen niet meer opsturen, maar zelf gebruiken. Nu blijkt een strategische voorraad goud waard.

Minister Sigrid Kaag, misschien is het tijd de wereld weer op te bouwen uit zelfstandig functionerende natiestaten, die best handel mogen drijven, maar niet afhankelijk zijn van die handel. Zodat tijdens dit soort rampen ieder land zijn eigen zooi kan produceren, en zodat ieder land daadwerkelijk hulppakketten kan maken en versturen naar landen die nog veel zwaarder zijn getroffen.

We moeten stoppen alles internationaal aan te pakken. Veel te complex en storingsgevoelig.

Feynman | 29-03-20 | 09:23 | 6

@EEnzame SchizofrEEN | 29-03-20 | 09:35:

Helaas heeft u gelijk en en al veel langer. Toen ik nog voor de klas stond en dat is al 500 jaar* geleden, stond ik iedere keer weer paf hoe weinig begrip er van geld was. Zekler in de laastte jaren, de meeste van mijn leerlingen kwamen uit de sociaal zwakker milieus.
"Geld komt uit de muur."
Toch? Evocatus
* Zo voelt het af en toe (Ja, ik overdrijf efkes, mag dat? 8-))

Evocatus | 29-03-20 | 10:16

Top! Meer autarkie.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 10:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Zelfde minister Kaag die geen infectieziektes R&D meer wil gaan financieren, alleen nog R&D van producten die link hebben met vrouwenrechten en sexual and reproductie rights....
Nu veel bla bla, maar de ingezette strategie wordt volgend jaar (als meeste mensen covid-19 alweer zijn vergeten) uiteraard niet veranderd als de miljoenen worden uitgedeeld aan HIV en LGBQTIQV gerelateerde zaken..

MaximusAurelius | 29-03-20 | 09:22 | 2

Ben wel even klaar met politici (en BN'ers).

Rest In Privacy | 29-03-20 | 09:24

Beste MaximusAurelius,
"Zelfde minister Kaag die geen infectieziektes R&D meer wil gaan financieren, alleen nog R&D van producten die link hebben met vrouwenrechten en sexual and reproductie rights"

Hoe bestaat het!? Heeft u ergens een linkje even van deze ongein,
Bij voorbaat dank. Evocatus

Evocatus | 29-03-20 | 10:08

Wat een gedoe. Handschoenen aan en gewoon even van die trekker stappen.

kwark001 | 29-03-20 | 09:21 | 1
-weggejorist-
Rest In Privacy | 29-03-20 | 09:31

mooi excuus voor haar om maar weer tientallen miljoenen over te maken naar de palestijnen.

Paaj53 | 29-03-20 | 09:21

Dat 'vrouwen en kinderen eerst' had ik nooit goed begrepen, totdat ik me realiseerde dat die 'regel' eerst van toepassing is als je IN de reddingsboot zit.

Vonk wel een opluchting.

Ichneumonidae | 29-03-20 | 09:20 | 3

Haha

Omebert | 29-03-20 | 09:24

" 'vrouwen en kinderen eerst' "

dateert ook nog eens uit een tijd, dat je je in eerste instantie moest afvragen of er wel genoeg reddingsboten waren.
Gemiddeld, nee, dus, dacht ik. Evocatus

Evocatus | 29-03-20 | 10:18

@Evocatus | 29-03-20 | 10:18: Het stamt ook uit een tijd zonder al die nieuwerwetse genders. "Vrouwen en kinderen eerst. Vervolgens de trans people. Dan de non-binaries. En als laatste de misc. folks".

H. Caulfield | 29-03-20 | 13:22

Als de politiek over "we" beginnen geloof ik het al niet meer.

Fapfap | 29-03-20 | 09:19

Nu wil ik ook een trekker.

Rest In Privacy | 29-03-20 | 09:19 | 2

Een raamtrekker krijg je.

steekmug | 29-03-20 | 09:19

Vanuit internationaal politiek-economische belangen heeft Kaag natuurlijk op de langere termijn gewoon gelijk. Mits we het voor-wat -hoort wat principe toepassen, in de vorm van een marshallhulp-achtige constructie

De Treinende Rechter | 29-03-20 | 09:18 | 3

En hoe wil je dat als klein landje handhaven als ze het “voor wat hoort wat“ principe niet nakomen in geval van een crisis? Pang pang roepen??

Dutch_Holland | 29-03-20 | 09:22

@Dutch_Holland | 29-03-20 | 09:22: Frankrijk heeft nog steeds half Noord-Afrika als koloniaal bezit. Dan steunen we hen wel om de boel onder de duim te houden zoals we dat nu doen met Mali. De Fransen hebben ooit Afrika hardhandig geïslamiseerd, hebben de Afrikaanse munt op zo'n manier aan de euro gekoppeld zodat zij arm blijven en wij mogen meehelpen met het puinruimen.

Alexander des Burgus | 29-03-20 | 09:37

Wat een naief idee. Het is imperialisme 2.0. Eerst stuurden we legermachten om die landen naar onze hand te zetten. Nu geld om ze naar onze hand te zetten. Die mensen zijn zo ver nog niet, dat is wel gebleken na de bakken geld met ontwikkelingshulp. Laat ze gewoon met rust, geen toegang tot hier. Laten ze zelf de eerste stappen zetten naar ontwikkeling, daarna kunnen we gaan praten voor eventuele hulp.

Kluukluuk | 29-03-20 | 13:37

Las ik niet ergens dat een financieel minister van een deelstaat in Duitsland zelfmoord heeft gepleegd?

Kaas de Vies | 29-03-20 | 09:16 | 5

@steekmug | 29-03-20 | 09:25:
Zo ja, dan zouden deze mee moeten tellen in de corona doden cijfers van het RIVM.

zwenkwieltje | 29-03-20 | 10:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooie tijd om gelijk al die gesubsidieerde malloten groepjes op te doeken en meewillenpraten ngo’tjes er uit te gooien wegens tegen werken van de economie die weer van de grond aan toe moet worden opgebouwd door de belastingbetaler en daar dus niets meer mee te maken wil hebben. En we kunnen als kleinste landje nu eenmaal niet iedereen in de hele wereld geld geven om dat ze zelf niet goed doen of geen zin hebben.

van stampij | 29-03-20 | 09:16 | 3

Kaag is een Kei in het internationaal exporteren van belastinggeld naar linkse pressieclubjes & verwarde mannen.

Jan Passant mk2 | 29-03-20 | 09:22

Afrika heeft wel een soort Marshallplan nodig. Op de achtergrond is de EU daar ook al mee bezig. Typ maar "[willekeurig Afrikaans land]" en je ziet dat de EU flink bezig is met investeren in Afrika. Inderdaad wat mij betreft geen cent meer naar de NGO's die ruim de helft van het geld naar zichzelf afromen en er baat bij hebben de bevolking zo arm en afhankelijk als mogelijk te maken, zodat zij geld kunnen blijven verdienen. Doen wij - wel in EU-verband, omdat het in ons eentje niet te betalen is - dit niet, dan doen de Chinezen dit en dan zijn we nog veel verder van huis. De Chinezen kunnen dan namelijk bepalen of Afrika nog grondstoffen exporteren naar de EU en kunnen dat eventueel droogleggen. Ondanks het ideaalbeeld van een circulaire economie is dit er nog steeds niet en zijn we afhankelijk van Afrika voor onze grondstoffen. Niet alleen voor kobalt en diamant, maar ook voor zaken zoals cacao en koffiebonen blijven we nog steeds erg afhankelijk van Afrika.

Alexander des Burgus | 29-03-20 | 10:48

@Alexander des Burgus | 29-03-20 | 10:48:
Het enige werkende Marshallplan voor Afrika is "omvolking". Ter plekke, bedoel ik.

DenBeert | 29-03-20 | 12:05

Ik pak de coronacrisis ook internationaler aan.
Met mijn zwitserse bankpas kan ik ook belgisch bier contactloos aferekenen.

Bon-sens | 29-03-20 | 09:16 | 2

Zo werkt het prima

Idiot456 | 29-03-20 | 10:43

U weet toch wel dat er reeds jaren wordt gecontroleerd op betalingen met buitenlandse credit cards/bankpassen?
Het is maar dat u het weet.

watmagjenogwel | 29-03-20 | 12:42

Logische gedachtegang voor een Gauleiter van de (inter)Nationaal Socialistische Beweging.
Globalistisch wijd open grenzen voor het vrije verkeer van immigranten & kalashnikovs. De te vervangen burgers opsluiten achter hun eigen voordeuren.

Houzee, kameraad Kaag.

Jan Passant mk2 | 29-03-20 | 09:15

Tja hoe moeilijk kan het zijn Japie??????????
Citaat Parool: Het coronavirus kan een halt worden toegeroepen zonder de economie plat te leggen, bewijst Zuid-Korea. Kunnen andere landen lering trekken uit de strategie?
Zuid-Korea heeft veel meer mensen getest op het coronavirus dan welk ander land ook. Zo kon het patiënten al kort na de besmetting isoleren en behandelen. Tot nu toe zijn bijna 400.000 tests uitgevoerd. “Dat is van vitaal belang, want het maakt de kans op verspreiding fors kleiner en besmette mensen kunnen meteen worden behandeld,” zegt minister van Buitenlandse Zaken Kang Kyung-wha. De vele tests zijn volgens hem de sleutel tot de zeer bescheiden sterftecijfers. De minister en anderen spreken van een voorlopig succes, zolang elders nog epidemieën woeden die van invloed kunnen zijn op de ontwikkeling in Zuid-Korea.

Roadsurfer | 29-03-20 | 09:11 | 12

tja. Nederland, altijd "penny wise, yet pound foolish". Of te wel ze hebben een paar miljoen bespaard op het wegbezuinigen van zorgcapaciteit, een paar miljoen op het niet (tijdig) aanschaffen van voldoende beschermings/test middelen etc, en wellicht wat geld bespaard met het nemen van softe maatregelen om de economie zo lang mogelijk door te laten draaien.......... maar ja, nu, gaan we een paar duizend miljard door de plee spoelen om de boel overeind te houden.

trottle | 29-03-20 | 10:09

@trottle | 29-03-20 | 10:09:
Er is op de zorg en andere belangrijke zaken bezuinigd om dat vrijgekomen geld richting Afrika en Midden-Oosten te verschepen. En Kaag wil daar nu nóg een flinke schep bovenop doen.

2voor12 | 29-03-20 | 10:24

Ja hoor eens, dat kan wel waar zijn maar dat kost geld, en dat geven we liever aan andere leuke dingen uit.

watmagjenogwel | 29-03-20 | 12:39
▼ 9 antwoorden verborgen

Internationaal best.
Maar niet via de EU, die is af. Die heeft niets laten zien.

Pimp my Voortuin | 29-03-20 | 09:11 | 11

@flashforward | 29-03-20 | 09:25:

Nou, nou nou, FlashForward, u heeft toch het handenwas-AlleMencshenWerdenEtc-filmpje van Von der Leyen gezien hoop ik?
Potjandoppie, als dat niet je-best-doen is dan weet ik het niet meer.
Niet zo überkritisch op de EU, hoor.
U is stout. Evocatus

Evocatus | 29-03-20 | 10:24

Nah, sturen we de centen toch gewoon naar de pallies... zit Kaag al aan het juiste bureautje voor ook.

lovekila | 29-03-20 | 10:58
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl