Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Antropoloog: "Hamsteren gaat NIET stoppen"

Vooruit Denken. Eindelijk doet u het

HAMSTERENNNNNN

Antropologie, toch een beetje de Bio-Stabil van de wetenschap. Maar hier heeft Danielle Braun wellicht een puntje. "We hebben mensen juist geleerd voor zichzelf te zorgen, dat doen de mensen nu." Weet u nog dat De Overheid ooit zei dat u een NOODPAKKET in huis moest hebben? Tien jaar terug werden er tonnen stukgeslagen op campagnes en spotjes zodat u een luchtdicht noodkoffertje met lucifers, paracetamol, batterijen, noodradio etc etc etc in huis zou hebben voor eventuele rampen. Guusje ter Horst (PVDA) glunderen bij de campagne DENK VOORUIT. Wat u vervolgens niet deed, want helemaal niemand haalde een noodpakket. Wat hebben we gelachen bij de GeenStijl. Website "Denk Vooruit" bestaat trouwens niet meer, dat heet nu CRISIS, en daar staat heel groot "Wees Voorbereid" Alsook: Zorg dat je goed bent voorbereid op eventuele noodsituaties. Daarmee kan je veel problemen zelf voorkomen.Ja, wat is het nou? Rutte die roept NIET HAMSTEREN? Of uw overheid die zegt Wees Voorbereid? Tot zo in de Appie!

Held, Hoax of Loser?

Social

Heee. AH Olijfolie

Reaguursels

Inloggen

Ach, die hamsteraars kunnen dan nog hooguit enkele weken langer overleven. Soit. Veel plezier.

SaintNick | 20-03-20 | 01:33

Laat de muizen maar komen. De ratten zijn er al !

Michael Boss | 19-03-20 | 23:42

Tja ikke en rest kan stikke

equal to condell | 19-03-20 | 15:28

Heeft die man verstopping of wil hij z’n auto op slaolie laten rijden?

kapoerewiet | 19-03-20 | 15:09 | 1

LOL!

perceval | 20-03-20 | 01:28

Die mevrouw kan zo bij de Belastingdienst gaan werken.

Here's Freddy | 19-03-20 | 14:58

Als de verveling echt toe gaat slaan gaat xhamsteren nog eens heel groot worden.

henkvaningrid | 19-03-20 | 14:34

Hier op het platteland, waar de lichtgetintiers nog een uitzondering zijn, liggen de supermarkten vol. Ja ook met pleepapier, paracetamol, houdbare melk, blikvoer, olijfolie, Nutella en weet ik wat voor spul dat Randstedelijke tuig verder allemaal hamstert.

_pacman_ | 19-03-20 | 14:23 | 2

Maar zelf zie in weinig lichtgetintiers hamsteren, en ik woon in Rotterdam. Zie vooral Nederlanders het doen. Laatst deed iemand boodschappen voor 500 euro. Danben je toch een idioot

Nappa | 19-03-20 | 14:29

Heb de boodschappenkar net ook flink volgepakt. Maar heeft niets met hamsteren te maken, wel dat ik maar 1x per week boodschappen wil doen. Parkeerplaats was maar voor 3/5 gevuld en niemand met een mondkapje. Jumbo cassieres wel handschoenen aan maar nog geen glas ertussen.

Der Schnitzeljäger | 19-03-20 | 14:22

Die laatste foto... als het azijn is, dan is het een thuiswerkende Volkskrant-drukker.

Sjors W. | 19-03-20 | 13:49 | 1

Sorry bedoelde het filmpje, niet die AH foto.

Sjors W. | 19-03-20 | 13:50

Kom liever niet meer in de supermarkt, vooral hier in de straat niet. Men staat op elkaar, hoest en proest elkaar onder. Allemaal vakantievierders, de het is maar een griepje proleten. Zalig zijn de armen van geest.

Pluisbaard | 19-03-20 | 13:46

De schuld van AH. Die hebben al jaren de kreet "Hamsteren of Hamsterweken" in hun advertenties. Nou doen die mensen dat is het weer niet goed. AH zal je niet horen klagen. Ben benieuwd of ze die reclame kreten weer gaan gebruiken na de
Corona tijd.

Goedzo | 19-03-20 | 13:39 | 3

Valt mee dat ze er nu niet mee doorgaan. Maar goed zal weer iets 'briljants' voor in de plaats komen, bedacht door een veel te dure marketingafdeling.

Pluisbaard | 19-03-20 | 13:45

@Pluisbaard | 19-03-20 | 13:45: ik zou die vrouw inhuren.

Hamsteren kindertjes, anders komt het monster jullie halen.

Kleine_Deugniet | 19-03-20 | 13:50

Lachen die hamster reaguursels..
De gemiddelde zolderkamerbewoner heeft er blijkbaar geen idee van wat er wekelijks wel niet doorheen gaat in een huishouden bestaand uit 3 gezinnen a minimaal 8 kinders/stuk op een flatje.
Het is niet voor niets dat ze zo’n grote bak rijden he.

Batavus_Droogstoppel | 19-03-20 | 13:32

Wat heb je aan een keurig volle supermarkt als je gezin drie weken met corona thuis zit?

denouden | 19-03-20 | 13:05 | 1

Was net in Kaldenkerken (over de grens Venlo) schappen in supermarkt vol.

joppo0 | 19-03-20 | 13:31

En misschien nog wel het ergeste van allemaal: hoeveel voedsel beland uiteindelijk in de afvalbak (vroeg of laat)?

Daarom aan alle hamsteraars (en met die gast op het filmpje) val kapot.

Rest In Privacy | 19-03-20 | 13:04
-weggejorist-
Rest In Privacy | 19-03-20 | 13:02

Het gaat blijkbaar zo goed met de medelanders dat ze zelfs voor grote hoeveelheden niet meer naar de Aldi gaan?

nieuwe_Deen | 19-03-20 | 12:23 | 1

Stapelen van uitkeringen achter een voordeur (WIA, Wajong), toeslagen, zwart inkomen, inkomsten uit onroerend goed in het buitenland. Dan gaat het hard met de inkomsten.

Graaier | 19-03-20 | 14:06

Amerikanen hebben geen wc papier nodig. ze hamsteren massaal wapens

Uli Aarskopf | 19-03-20 | 12:12 | 1

Amerikanen hebben wapens nodig om zich te beschermen tegen communisten die hun WC papier komen stelen.

petersteenkamp | 19-03-20 | 18:01

Hamsterfilmpje.
Ja hoor, een mosbaard.

Kijkeensaan | 19-03-20 | 12:03

De plaatselijke AH is leeg , naastgelegen Aldi niet.

Ghibli | 19-03-20 | 11:52 | 2

Schijnt bij meer AH's zo te zijn. Ligt dat aan hun klanten of aan hun distributienetwerk?

Goldfinger | 19-03-20 | 12:08

@Goldfinger | 19-03-20 | 12:08: hier twee supermarkten: de AH waar doorgaans de wat nettere mensen komen en een Aldi. De AH heeft doorgaans meer lege schappen, de Aldi heeft er weinig last van.

Rest In Privacy | 19-03-20 | 13:07

Hilarisch , die foto van de gebaren tolk.

Datgingniegoed | 19-03-20 | 11:51

Zelfs in Italië mag je nog boodschappen doen - en liggen de supermarkten (weer) vol volgens een VK-correspondent. Eerst liet iedereen zich gek maken, toen ging men weer nadenken.

Goldfinger | 19-03-20 | 11:51 | 1

Ze hamsteren wijn. Italiaanse huizen hebben een bidet. Prioriteiten stellen kunnen ze wel.

Jacques_SiConto | 19-03-20 | 12:59

Braafjes ver voor dat gedoe hier was voor meer dan een maand eten in huis gehaald. Je gaat ook geen verzekering afsluiten als je in een auto-ongeluk zit. Geen last veroorzaakt. Netjes normale prijsjes betaald. Oh, wat was de bezorger van de Plus meesmuilend; "Bang voor corona meneer?" Ik zei "Nee hoor, ik ben erop voorbereid." Gek genoeg voel ik me toch steeds een soort van aangesproken als men het over hamsteraars heeft. Terwijl 'preppen' toch echt iets anders is. Zal de calvinistische inborst zijn.

Echt hamsteren is inderdaad niet handig. Dat je nu eens voor de zekerheid van dit of dat 1 pakje extra koopt, ach, het is een rare tijd. Maar nu nog gaan lopen slepen, terwijl dit er al zo lang aankwam?

Opvallend feit: mijn familie woont over het hele land. Hoe meer mensen Randstedelijk wonen hoe meer de winkels lijken te worden geplunderd. Is de observatie toeval? Herkennen mensen dit? Zijn plattelandiërs doorgaans meer lange termijn denkers? Zou interessant zijn daar eens de input van de grootgrutters op te zien.

DeJemelscheet | 19-03-20 | 11:48 | 11

@piloot47 | 19-03-20 | 12:04: Hoe staat het met jou oogst in april en mei, die is bij ons nogal magertjes hoor.

Rest In Privacy | 19-03-20 | 14:16

Ik heb gewoon elke keer 1 of 2 blikken/dingen mee genomen paar weken terug al. Sowieso handig als je ziek wordt dacht ik. Er was van lockdown nog nergens sprake toen in Europa. En alleen dingen gehaald die lang houdbaar zijn en wat ik normaal ook eet.

tiku99 | 19-03-20 | 14:16
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik heb net een paar hamsters gekocht. Ik ben ze nu aan het observeren. (Volgens mij doen ze het niet hoor!)

VBO_B_Niveau | 19-03-20 | 11:38 | 1

Als ze geen hamsterwangetjes hebben ben je belazerd en heb je je een paar ratten in je handen laten duwen. Maar ja, dat krijg je in deze tijden. Braad die ratten maar en vries het vlees in.

piloot47 | 19-03-20 | 12:06

Nu 77 liter sojamelk in huis: laat mij de Latte’s niet ontzeggen! Kreeg er trouwens een paar six-packs Corona gratis bij....

Rest In Privacy | 19-03-20 | 11:34 | 3

Als u die allemaal naar binnen tikt bent u aan het eind veranderd in een vrouw.
"Soy contains phytoestrogens, or plant-based estrogens. These are mainly two isoflavones, genistein and daidzein, that act like estrogen, the female sex hormone, within the body."

nieuwe_Deen | 19-03-20 | 11:48

In een latte zit geen Soja. Sojamelk bestaat niet. Met water verdund bonenmaalsel wel. Melk komt uit een tiet of uier.

Badderbeest! | 19-03-20 | 12:53

Doe het zoals in de denemarken op handzeep etc. 1 fles 2 euro en de 2e fles 134euro. Teringlijers met je hamsteren ga alsjeblieft vooraan staan bij het uitdelen van coreauna

leisure suit larry | 19-03-20 | 11:25 | 1

Denk eerder dat mensen die iedere dag braaf boodschappen doen vooraan staan bij het uitdelen...

Gewone-Nederlander | 19-03-20 | 11:56
-weggejorist-
Rheia | 19-03-20 | 11:22 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is de schuld van het grootkapitaal en dan vooral de AH zelf, met al die Hamsterweken en reclames er over. :-D Maar serieus, het gaat ook niet stoppen. Is het woord "hamsterschaamte" al trending?!

BadPatNL | 19-03-20 | 11:20

Aan iedereen die ligt te zaniken over hamsteren.

Om een virus uitbraak in te dammen is een zekere vorm van hamsteren juist goed. Als iedereen nog maar 1 keer per 2 weken boodschappen doet is de kans om elkaar te besmetten juist minder groot. Sowieso zou iedereen voor 4 weken voorraad in huis moeten hebben.

Ik vindt mensen die in deze tijd iedere dag naar de supermarkt willen juist asociaal. Dat zijn dezelfde mensen die straks liggen te janken als hun ouders niet meer op de IC terecht kunnen. Volgens hun moet altijd alles maar kunnen...

Gewone-Nederlander | 19-03-20 | 11:19 | 9

Ik streef ernaar om de kans op besmetting te beperken. Elke dag een mandje boodschappen halen past daar niet bij. Stop eerst maar eens met dat asociale opelkaarkruipgedrag bij de kassa's, daarna praten we verder.

Rest In Privacy | 19-03-20 | 11:58

Elke dag naar de supermarkt is wat overdreven, maar ik eet mijn groente en fruit toch graag vers. Dat betekent toch echt om de paar dagen boodschappen, anders eindigt het ik de groene bak.

Eagle0511 | 19-03-20 | 14:54

@Eagle0511 | 19-03-20 | 14:54: Aan de ene kant eet ik mijn groente en fruit ook graag vers en aan de kant wordt ik niet graag besmet en besmet ik niet graag andere. Als ik daar een keus uit moet maken hoef ik daar niet lang over na te denken.

Als het een beetje tegenzit zullen we wel moeilijkere offers als verse groente en fruit moeten maken.

Gewone-Nederlander | 19-03-20 | 15:13
▼ 6 antwoorden verborgen

Haha Rutte zegt dat we niet moeten hamsteren, kijk om je heen en dan staat hij net voor lege bakjes.

sprietatoom | 19-03-20 | 11:02

Ze zouden eigenlijk wereldwijd de datum een paar maanden vooruit moeten zetten zodat al dat eten over de datum is. Dat zal ze leren. Met hun hysterie.

Re:Kniftig | 19-03-20 | 10:58 | 2

Hysterie? En die datum ver vooruit zetten, dat doet u wel vaker? Of heeft dat iets met hysterie te maken?

Usumani | 19-03-20 | 11:24

Want goed droog en blikvoer moet je natuurlijk weggooien als de tht datum bereikt is....

KlauwnBassie | 19-03-20 | 11:36

zijn de gladio opslagplaatsen met karabijnen er nog of leeggeroofd door Mieremet? daarnaast weer fietstrektochten naar de boeren voor aardappelen en wortels zoals vroeger, alhoewel de boeren in Noord-Holland destijds niet zo een beste reputatie hadden. Nu dan zo een groenlinksert uit hip grachtengordel die voor minder NOx en CO2 stemt kloppend aan je boerenvoordeur mag je best wel een poot uit draaien voor een kilo eigenheimers

HetOorAakel | 19-03-20 | 10:53 | 3

Uw reputatie is een beetje als de reputatie die u schetste bij de boeren in Noord Holland. Misschien nick veranderen in HetOorEikel?

Usumani | 19-03-20 | 11:30

He-le-maal-gek geworden iedereen.......

R0ckhound | 19-03-20 | 10:49

Hamsteren is uiteindelijk ook maar een korte-termijn-oplossing.

Papa Jones | 19-03-20 | 10:47 | 3

Als je goed hamstert niet. En dan bedoel ik preppen. En dat ben ik al jaren aan t doen.

schijtzat | 19-03-20 | 10:54

Hamsteren helpt niet. De hamsteraars zijn wat banger voor de dood gemiddeld. En dat gevoel blijft, ook als je hebt gehamsterd.

Rest In Privacy | 19-03-20 | 10:54

@schijtzat | 19-03-20 | 10:54: Klopt. En dit is dan ook geen hamsteren. Althans, niet het soort waar men last van heeft.

DeJemelscheet | 19-03-20 | 11:53

Aan dat filmpje te zien is dat bij een medelander gemaakt, die hebben altijd zoveel zonnebloemolie in huis want frituren alles. Kijk maar eens naar de omvang van de gesluierde vrouwmensen. Of ruik eens aan je jas als ze naast je in de bus hebben gezeten...

despee | 19-03-20 | 10:46

Hamsteren: Een vorm van betaald plunderen.

Kijkeensaan | 19-03-20 | 10:43 | 1

Ja, soort van. Keurig plunderen.

schijtzat | 19-03-20 | 10:55

Filmpje:.
Nu weten we waar we terecht kunnen, voor proviand als de supermarkten leeg zijn.

Kijkeensaan | 19-03-20 | 10:42

@quib 10.17, zondermeer, ik zou ook geen probleem hebben om een ander te helpen waar dat in mijn mogelijkheden ligt, maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben gecreeërd voor jezelf, dwz een kleine voorraad in huis hebben. U kunt dus gerust een rolletje toiletpappier bij mij komen halen.

me163komet | 19-03-20 | 10:39

Ook ik ben één van de mensen die al jaren een luchtdichte emmer met noodrantsoen heeft staan. Ook een voorraadje drinkwater, wereldontvanger op batterijen, zaklamp etc.. Ik heb een antieke nog volledig functionele olielamp in huis met voorraad lampenolie en ik kan op drie manieren vuur maken waarvan twee primitief (magnesium stick en vuurboog). Ze lachen maar.

Sjefke7807 | 19-03-20 | 10:26 | 9

@Goldfinger | 19-03-20 | 11:44: Juist de laatste zinnen van BadPat spreken me aan. Vorig jaar een moedereend met 12 kuikens. 11 Hadden een bruine schutkleur, 1 was geel. Hij (of zij) viel erg op, die moest er wel als eerste aangaan. Dat gele eendje was nogal angstig vergeleken met de andere eendjes. Bleef steeds erg dicht bij de moeder eend. Na een paar weken was deze de enige van het nest van 12 die overleefde. En hij leeft nog steeds. Wat is er fout aan gerede angst? Het zet juist aan tot verstandig gedrag.

Rest In Privacy | 19-03-20 | 14:37

@Goldfinger | 19-03-20 | 11:44: Wat goed dat dat het enige is wat je kan bedenken. Nu hier en aai over je bol en trap onder je dikke hol!

BadPatNL | 19-03-20 | 15:23

@huistuin&keukenvrouw | 19-03-20 | Het is de jeugd van tegenwoordig met al dat bestellen via het internet. En ze zouden het kunnen weten, in 2008 op de vooravond van het uitbreken van de financiële crisis, stond het hele distributiesysteem al eens een keer op klappen. Het is bij vele mensen met gezond Hollandse verstand logisch dat je een minimale voorraad in huis hebt om een tijdje door te kunnen met de meest urgente benodigdheden zoals drinken, eten en je persoonlijke hygiëne. De grootste k@nkeraars, zoals Goldfinger, zijn gewoon niet wakker genoeg en zullen misschien pas wakker worden als straks echt alles komt stil te staan voor een bepaalde periode. En daar staat de "just in time - internet" generatie voor een gesloten deur van de supermarkt of in de rij met je bonnenboekje bij de distributie. En dan komt de tijd dat je moet gaan oppassen voor dat soort types, dan denken ze dat ze net als in die "Call of Duty spelletjes" kunnen blijven re-spawnen wanneer ze bij de verkeerde aan de deur staan om in paniek de kasten leeg te komen roven. De geschiedenis herhaalt zich keer op keer en alleen de slapers zijn of te lui, of te dom op er op te acteren. Dan maar een angsthaas genoemd worden, maar ik zeg nogmaals: Er is iets in gang gezet waar niemand in Nederland, die WW2 of een andere oorlog heeft meegemaakt, maar kan vermoeden hoe raar het allemaal kan gaan lopen. En hoe klein het effect ook kan zijn, iedereen hier in Nederland zal er aan moeten gaan wennen dat het leven er anders gaat uitzien als dat gewend waren voor de semi lockdown die nu hebben. Behalve dan voor sommigen, die beginnen over spelfouten... :-D

BadPatNL | 19-03-20 | 15:37
▼ 6 antwoorden verborgen

Wollah! Als straks alle infidels dood zijn heb ik mooi 2500 liter zonnebloemolie op mijn kastjes! Inshallah!!

Kabouteraap | 19-03-20 | 10:25 | 4

Zonnebloemolie haha.
Als je van vrije radicalen houdt. (ik zeg doen !! )

luto333 | 19-03-20 | 10:38
▼ 1 antwoord verborgen

Het heeft wat speurwerk gekost maar de onderliggende oorzaak van het toiletpapier hamsteren is gevonden. En het heeft niks met schijten te maken, het is het gevolg van verveelde huisvrouwtjes die de hele dag TLC zitten te kijken: www.tpdresscontest.com

Abject | 19-03-20 | 10:20

Is dit een doorsnee Hollandse familie?

antonconstandse | 19-03-20 | 10:14 | 2

Ja. In grote delen van Noord,- en Zuid Holland zijn deze oer Hollandse lui te vinden. En "nür Zweitausend jahr" horen die bij Holland volgens Frans Timmermans.

sjef-van-iekel | 19-03-20 | 10:22

Nu wel.

Maris v.d Hof5393 | 19-03-20 | 18:43

Is die Irma Sluis eigenlijk getrouwd? Zo eentje zoek ik nog, een vrouw die aan je kop zeurt zonder te praten.

quigg | 19-03-20 | 10:09 | 3

Ja maar dat constante gezwaai met haar handen gaat ook vervelen. Vooral als ze gebaart dat je moet stofzuigen omdat de schoonfamilie in aantocht is.

Nivelleermarionet | 19-03-20 | 10:20

Tja, had de mens naast oogleden ook oorleden, was menig huwelijk in scheiding gestrand.

Abject | 19-03-20 | 10:21

@Nivelleermarionet | 19-03-20 | 10:20: Hoezo? Ik heb geen last van stof, bacterieën of rare beestjes. Die kweken weerstand in m'n lijf. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst stof gezogen heb, daar zijn de robots voor, op iedere verdieping een. Als zij daar last van heeft doet ze het zelf maar. Trouwens, wedden dat je het roerend met me eens zou zijn als je m'n schoonmoeder gezien had.

quigg | 19-03-20 | 11:32

Als je nu nog moet hamsteren ben je wat laat. Voorraad opbouwen moet je eerder aan beginnen. Dan kan dat rustig, weloverwogen en heb je alle keus.
Als je nu nog moet beginnen, dan heb je weinig keus anders dan veel van dezelfde producten te kopen die nog in het schap liggen.

JanVergoor | 19-03-20 | 10:06 | 1

Hoe lang kunt u vooruit, schat u?

Papa Jones | 19-03-20 | 10:49

Hamsteren verschuift de voorraad enkel van pakhuizen naar de keukenkastjes en kelders. Het is niet dat er dan *meer* eten komt. Sterker nog, een deel van dat gehamsterde voedsel zal bederven en niet opgegeten worden.

Diotima | 19-03-20 | 10:02 | 2

Daarom.

MooseNL | 19-03-20 | 10:43

Naar het keukenkastje waar je bij kunt als je even een snotneus hebt en niet twee weekjes niet naar buiten kan. Dat je ik je dat moet uitleggen, manmanman.

KlauwnBassie | 19-03-20 | 11:41

Wanneer iedereen zijn huis in een supermarkt verandert hoeven de echte Zwakkeren Der Samenleving niet zo ver te lopen om te komen pinnen.

Jan Passant mk2 | 19-03-20 | 10:01

Vier weken geleden stond in de krant dat er in China in de supermarkten gevochten werd om WC papier. Gelijk de drie dagen erna iedere dag een groot pak bij de Gamma gehaald.
Drie weken geleden zag ik op internet een filmpje dat er in Italië in de supermarkt mensen op de vuist gingen voor de laatste pot pastasaus. Ik heb de dagen erop gelijk voor een maand lang houdbare producten ingekocht, anderhalve week voordat het woord hamsteren überhaupt voor het eerst viel, en er ook maar enig leeg schap te bekennen was of enige vorm van drukte in de supermarkt. Tevens een jerrycan gekocht zodat ik 20 liter benzine voor mijn auto in voorraad heb, en ik zorg dat mijn benzinetank iedere tweede dag tot vol wordt aangevuld. Dat alles onder het motto; geen betere raad dan voorraad.
Ik werd op mijn werk uitgelachen en voor gek verklaard......... ik hoor ze nu niet meer!

miff | 19-03-20 | 09:59 | 8

Hamsterkneus.

Van Urk | 19-03-20 | 10:50

We zijn twee weken verwijderd van een knip en scheerbeurt door een 8.5 met goeie prammen in ruil voor een blikje tonijn.

KlauwnBassie | 19-03-20 | 11:45

Onbegrijpelijk: Geen TP, oh dan was ik mn reet toch gewoon met water, lekker fris en ook nog eens hygienscher.

KlauwnBassie | 19-03-20 | 12:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Zolang de dreiging van een lockdown blijft en mensen de "leuke filmpjes van verbroederende muziekverenigingen op balkons" (mensen die dus vp binnen moeten blijven), zal de behoefte tot hamsteren sowieso niet verdwijnen.

Misschien eens een idee om aan de mensen die momenteel in lockdown zitten of ze boodschappen willen doen...

Tollebol | 19-03-20 | 09:57 | 1

Leest u eigenlijk na wat u typt?

drastic | 19-03-20 | 10:00

Ik ben al jaren bezig met preppen light. Vroeger was het ook heel normaal dat mensen voor maanden voedsel in huis hadden, je moest immers de winter zien door te komen! Nu vinden wij het maar normaal of voor iedere wissewasje naar de supermarkt te vliegen. Het zijn juist de mensen die roepen dat het asociaal is die het eerste een slachtoffer zullen zijn tijdens SHTF. Naar de overheid hoeft u niet te kijken want die laat u gewoon aan uw lot over tijdens SHTF. Wie in de overheid gelooft tijdens SHTF is Darwin award waardig. Vroeger hadden we nog een leger en de BB maar dat is allemaal afgeschaft. Veldkeukens? Jaren geleden al verkocht. De overheid heeft geen goed plan als SHTF uw bent aan uw eigen middelen overgeleverd. Knoop dat maar goed in uw oren.

Solar666 | 19-03-20 | 09:54 | 6

@Diotima | 19-03-20 | 10:04|
SHTF = Shit Hits The Fan, oftewel wanneer de pe0p de ventilator raakt.

Sjefke7807 | 19-03-20 | 10:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn hele huis geïsoleerd met toiletrollen.

Rest In Privacy | 19-03-20 | 09:53 | 1

Waar woon je?

Acidstain | 19-03-20 | 12:30

Flauwekul. Gewoon hamsteren. Niet asociaal het schap leegtrekken, maar wel steeds even wat extra om een voorraad op te bouwen. Op die manier is het best bij te benen voor de supermarkten.

Doen wij sinds begin januari en inmiddels ligt er toch wel een maand aan goed eten in de vriezer. Als er iets echt asociaal is, is het wachten tot je goed ziek wordt en dan die knul van de AH laten langskomen zodat je die vol kunt hoesten.

WammesWonder | 19-03-20 | 09:41 | 5

moet je 3 weken op wachten (zit stampend vol) dus tegen die tijd ben je wel hersteld

Petroselinum crispum | 19-03-20 | 12:03

@GeenHeil | 19-03-20 | 10:21: Weet jij wat die mensen aan voorgeschiedenis hebben? Als twee maanden opgesloten in je huis in Mosul hebt gezeten leer je preppen voor onvoorziene omstandigheden lijkt me.

KlauwnBassie | 19-03-20 | 12:16

@KlauwnBassie | 19-03-20 | 12:16: Ja als ik uit Nederland moet vluchten, dan gaan ik natuurlijk naar Turkey , want daar wonen ook christenen.
O wacht geen gratis geld.

A.C.H.M.E.D | 19-03-20 | 12:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hamster niet. Als de pleuris echt uitbreekt dan maai ik het onkruid in mijn tuin. Houdt mijn vrouw ook meteen op met zeuren.

Nivelleermarionet | 19-03-20 | 09:41

Zometeen de Markt met een Q even opzoeken.
De kans is groot dat daar niet gehamsterd wordt.

Miezerig | 19-03-20 | 09:40

"Regeren is vooruitzien'!", kent u die uitdrukking?

De dag VOORDAT premier Mark Rutte zijn historische toespraak hield en het hamsteren begon, ben ik naar de supermarkt gegaan, om een beperkte hoeveelheid voedsel in te slaan. Waarom? Omdat ik mijn medemens ken en zag aankomen dat er hamsterwoede zou ontstaan. Hoewel ik gelijk had en ik blij ben dat ik dat gedaan heb, knaagt het toch een beetje. Was het toch een tikje asociaal wat ik gedaan heb?

Ik heb een broze gezondheid. Nu ik niet iedere keer naar de supermarkt moet (omdat alles weg is), loop ik veel minder risico en anderen (die ik zou kunnen besmetten) ook. Ik heb geen grote hoeveelheden toiletpapier, paracetamol of water ingeslagen. Gewoon een grote zak rijst (noot: ik haat rijst) en een paar blikken. Ik denk niet dat het echt nodig is, want er is zoveel voedsel in dit land, dat niemand dood zal gaan van de honger. Het is meer dat ik altijd iets te eten in huis heb, ook als alle winkels (incl. supermarkten) dicht zouden gaan. Nu hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
Aan één kant is het is dus rationeel, want ik ben voorbereid en heb altijd iets te eten. Aan de andere kant is het irrationeel. De kans dat er geen voedsel zal zijn, is heel erg klein. Maar moet ik die kans verwaarlozen? Goede vraag!

Heel veel reaguurders hebben klaarblijkelijk een antwoord op deze vraag... en daarmee een oordeel over mij (met de kwalificaties die daar blijkbaar bij horen). Voor nuance is geen plaats. Stelling innemen en hard schreeuwen. Is dat nodig? Soms wel, vaak niet.

Stay safe

ChupaChupa | 19-03-20 | 09:38

Heb nooit zo goed begrepen waarom sommigen een beetje lacherig doen over dat hamsteren, niks mis met een beetje voorraad. Veel erger is dat domme volk dat roept "ik kom het wel bij jou halen als het zo ver is" de naiefjes haha...

zwellevertje | 19-03-20 | 09:37 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Loser, angsthaas en een asso
Wanneer de pleuris echt uitbreekt en de vakken leeg zijn bij de supermarlten komen we natuurlijk bij hem shoppen.

luto333 | 19-03-20 | 09:34 | 2

In the USA hebben preppers daarom guns and ammo in overvloed. Mag hier niet maar een honkbal knuppel binnen handbereik om tijdens de quarantine je slag te blijven oefenen mag dan weer wel. Eventuele 'shoppers' lopen het risico toevallig in de weg te staan tijdens het oefenen.

Solar666 | 19-03-20 | 10:01

@Solar666 | 19-03-20 | 10:01: Je honkbalknuppel is nu al in twee stukken. Hoe moet dat nou, als het echt los gaat?

Usumani | 19-03-20 | 11:55

Ik *wil* niet hamsteren, maar de incompetentie van de overheid verplicht mij daartoe. Omdat er no way on earth is dat deze overheid, die straks toch op een lockdown over gaat, shit goed geregeld zal hebben in de eerste weken. Zoals thuisbezorging van levensmiddelen. En ik ga liever niet in de corona-rij staan om per twee mensen tegelijk dingen uit de supermarkt te halen.

peterdh | 19-03-20 | 09:34 | 1

(wc papier bij mijn lokale appie is al een week nog steeds gewoon op,bestellen bij ah thuisbezorgd gaat niet meer tot 30 april, dus tja, dan moet je op een gegeven moment kiezen. Gok ik het erop dat het volgende keer wel goed gaat, of ga ik mijn reet met kranten afvegen)

peterdh | 19-03-20 | 09:37

Als je dan zoveel olie hamstert, zet het in een kast. Olie oxideert, en geoxideerde olie is carcinogeen, en niet te vreten...

Dauthi | 19-03-20 | 09:32 | 1

Sommige mensen moet je niet wijzer maken dan ze zijn.

Quicksilvert | 19-03-20 | 09:56

Andere mensen veroordelen vanwege hamsteren is het nieuwe deugen. “Oh, kijk daar wat asociaal.” “Nee hoor, wij hamsteren niet, wij kopen exact dezelfde hoeveelheid boodschappen als voorheen”. Maar ondertussen wel stiekem thuis de voorraadkast tot de nok gevuld hebben. Hamsteraars die niets met anderen willen delen, die zijn pas erg. Als straks de echte pleuris uitbreekt dan kun je blij zijn als je een buurman hebt of een familielid die wel een voorraadje heeft opgebouwd, want bij de overheid of de lokale supermarkt hoef je dan echt niet meer aan te kloppen.

Mark zit te Dutten | 19-03-20 | 09:30

Ik heb nog geen winkel gezien (vorige week woensdag) en ben aan het twijfelen om vanmiddag voor de eerste keer te gaan. Wil wel wat vers fruit, maar kan ook zonder. Mensen, hamsteren. Er gaan problemen komen met de productie & distributie. Je bent een idioot als je geen voorraad had, maar (en zeker met kinderen) een crimineel als je het nu nog niet snapt: ga hamsteren (wel de juiste producten).

De_Veelvraat | 19-03-20 | 09:29 | 1

Hou toch eens op man..

MooseNL | 19-03-20 | 11:09

Ik zie een keurig gezin dat zich netjes voorbereidt heeft,,,,

Oepsie1234 | 19-03-20 | 09:27

De AH-hamsterweken zijn ook medeplichtig met al die campagnes.

Premier Trutte | 19-03-20 | 09:26

Als ik mijn geld op de afkosmt van het filmpje moet zetten: Rotterdam. Teveel NL boodschappen (AH, Koopmans, blikken HAK) aangevult met tropische merken, waarschijnlijk van de poolse supermarkt of Turkse buurtsuper.... fijn hoor zo'n schijthamster in je buurt

Behangdelul | 19-03-20 | 09:18 | 1

In het volledige filmpje komt een Snackbar muurkleed voorbij.

Jeggeworist | 19-03-20 | 09:21

Misschien is dit gewoon de manier van moedertje natuur (naar TimmerFrans) om te zeggen dat 8 biljoen mensen op deze wereld een risico op zichzelf vormt.

Beefbus | 19-03-20 | 09:16 | 5

@Bab01 | 19-03-20 | 09:19: Ratten waren de dragers van de pest en die beesten zaten (vanwege het ontbreken van hygiene) overal.

Beefbus | 19-03-20 | 09:24

Niemand houdt je tegen om het goede voorbeeld te geven.

MooseNL | 19-03-20 | 11:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah we zijn al in de volgende stap aanbeland: we zijn de hamsterschaamte voorbij, we gaan nu vol trots onze hamsteroverwinningen tonen.

Valt mij sowieso op hoe met name veel moslims schijt aan het hele gebeuren hebben. Ze hamsteren wel, gaan wel met 100+ naar de moskee, geven wel bruiloftfeesten van 100 man+, zitten wel massaal in het park aan de tafels hun teringzooi achterlatend..... zal allemaal wel weer racistisch zijn, maar valt wel op

Behangdelul | 19-03-20 | 09:15 | 6

Insjallah !

RichardBandler | 19-03-20 | 10:01

@WammesWonder | 19-03-20 | 09:49: ging bij mij thuis net zo. 12 broden haalde ik iedere week op de markt, nu hoor ik mensen roepen dat er aso's zijn die wel 10 broden gingen kopen! Deze mensen kunnen zich niet inbeelden hoeveel brood een gezin van 5 leden in de week kunnen eten?

Solar666 | 19-03-20 | 10:04

Ah we zijn al in de volgende stap aanbeland: we zijn de hamsterschaamte voorbij, we gaan nu vol trots onze hamsteroverwinningen tonen.
Dit is een buitenlander!

Makemyday! | 19-03-20 | 10:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Het einde der tijden is toch al begonnen. Albert Heijn is gestopt met het verstrekken van koopzegels!!! En je mag de boekjes ook niet meer inleveren zeggen ze

batvoca2 | 19-03-20 | 09:15 | 2

en de bewaartrommelzegels?

drastic | 19-03-20 | 09:36

Boekje nog gewoon ingeleverd met 6% rente.

luto333 | 19-03-20 | 09:39

Vroeger zag je hier nog wel eens ads, met koop een koei. Waarom zijn die weg, iedereen wil wel een koei.

Heb je d'r twee in huis.

Ichneumonidae | 19-03-20 | 09:14 | 4

@Ichneumonidae | 19-03-20 | 09:18: Toevallig gisteren de laatste restanten uit de vriezer weggegooid, maar de biefstuk was taai en het gehakt was gewoon goor en dat had ik direct na levering op de BBQ geknald.

Behangdelul | 19-03-20 | 09:21

@Behangdelul | 19-03-20 | 09:21: Watje, een koe die een vrij leven heeft gehad is niet boterzacht als een kistkalf. Wees een vent en leer je tanden te gebruiken.

KlauwnBassie | 19-03-20 | 11:52
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien is dit de 1ste x dat griep op deze manier aandacht krijgt? Ook al is ie nieuw en wat anders.. Als je bij een gewone griepgolf net zo zou reageren, met in het achterhoofd de dood van veel oudere mensen die ALTIJD optreedt bij zon golf, dan krijg je hetzelfde wat wij nu hebben...
Wanneer wij vanaf nu niet meer accepteren dat oudere mensen sterven na een griepgolf, dan leven wij vanaf nu ALTIJD met een noodtoestand. Straks gaan in absolute getallen dezelfde aantallen ouderen dood maar omdat het virus niet uit de reet van een vleermuis komt maakt het ons niet meer uit?
Ik denk dat wereldwijd de gezondheidszorg voor de 1e x zo heftig reageert op een fenomeen dat eerder nooit serieus genomen werd. Dit is mijn intuitieve bijdrage. En ja, ik heb de scans gezien van dubbele longontstekingen etc. maar wij zegt mij dat dat bij een 'gewone' griepgolf ook niet een verschijnsel was?

Zoltan | 19-03-20 | 09:12 | 3

Dat heb je goed gezien ja. Lastig om te accepteren dat je ooit met de diligence van de afgrond wordt meegenomen.

Klachten daarover in drievoud bij de paus, of een andere malloot.

Ichneumonidae | 19-03-20 | 09:17

Ik heb in 2018 ook een dubbele longontsteking gehad. Haalde toe de krant niet. Toen was ik 50. Nooit ziek etc. Sportief. Afijn de zelfde argumenten als die je nu hoort.

Crankhead | 19-03-20 | 09:29

Bij een gewone griep zijn wereldwijd ook duizenden doden, waaronder ook kerngezonde jongeren van 17. Maar voornamelijk ouderen met onderliggend lijden. Net zoals nu. Ik denk dat het probleem nu is dat complicaties supersnel optreden. En met een gewone griep, ligt je ook meestal niet in coma aan de beademing.

desmodus | 19-03-20 | 09:51

Dit is geen hamsteren, dit is wombatten.

Mr_Natural | 19-03-20 | 09:11 | 1

Het is geen griep. Wel een besmettelijke longziekte

Voorhebben | 19-03-20 | 09:17

De uitkeringen zijn eerder op dan de pakken toiletpapier, dus een groot deel van de bevoking hoeft zich geen zorgen te maken.

litebyte | 19-03-20 | 09:09

Bovenste filmpje is een Pakistaan in de UK en onderste een Turk in NL.

Beefbus | 19-03-20 | 09:08

Ik heb altijd tegen mijn vrouw gezegd: stel je niet aan, hamsteren hoeft niet, dit laten ze nooit gebeuren etc etc. Nu al 4 dagen legen schappen in de supermarkt en vanmorgen zelfs een rij voor de Lidl. Nu zeg ik: ik ben een domme lul geweest, hoe vaak moet ik nog bedrogen worden door onze overheid?

opblaasschaap | 19-03-20 | 09:06 | 5

@Jeggeworist | 19-03-20 | 09:20: AH sucks, of de klanten van? Ik denk dat we de Hamstercampagne in ieder geval niet meer terug gaan zien na deze crisis, nu is gebleken dat er behoorlijk wat klanten de campagne iets te letterlijk hebben opgevat.

IntegereVoorzitter | 19-03-20 | 09:43

@Jeggeworist | 19-03-20 | 09:20: trekt hamsterpubliek aan ga ook naar de plaatselijke supermarkt waar alles nog goed op voorraad is

Petroselinum crispum | 19-03-20 | 12:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kunt beter voor een goed wapen zorgen. Kans is namelijk groot dat iemand even die spullen met geweld komt halen als de winkels te lang leeg liggen.

zalkmarzegge | 19-03-20 | 09:06

Net nog een kar vol boodschappen gehaald, staan ze je vreemd aan te kijken.? Dat ik voor mijn schoonmoeder van 85 en voor mijn zoon en schoondochter (die beide in de zorg werken) spul aan halen ben komt niet bij ze op. Had trouwens na een paar passen in de super al bonje met e.o.a. zweef teef die tutu tutu even mij iets te dicht bij kwam. Na een vriendelijk verzoek voor afstand kwam er commentaar toen maar even ge gvd dat ze op moest zouten bij mij vandaan. Dat hielp ook voor de andere aanwezige.

DerkArie-ut-de-Achte | 19-03-20 | 09:05 | 3

Dus u loopt te vloeken en te schreeuwen in de supermarkt met een overladen boodschappenkar? Laat me raden: SBS6 is uw lievelingszender?

opblaasschaap | 19-03-20 | 09:09

Derk heeft groot gelijk.

Bab01 | 19-03-20 | 09:18

U doet het goed, want u bent de life line voor die anderen en u beperkt het aantal contactmomenten door voor vier partijen boodschappen te halen.

Heiner | 19-03-20 | 09:22

Bruins al op kantoor?

Lorejas | 19-03-20 | 09:04

Kom op jongens, misschien gaat hij gewoon een feestje geven.

Mr_Natural | 19-03-20 | 09:02 | 4

Voldoende olijfolie aanwezig.

Graaf_van_Hogendorp | 19-03-20 | 09:05

Feestje... Maar waarom van jouw geld.

RickTheDick | 19-03-20 | 09:07

@Graaf_van_Hogendorp | 19-03-20 | 09:05: jaja... al die wijven bespuiten met liters olijfolie en er dan al likkend&graaiend bovenopspringen en steeds weer afglijden...... ik doe mee...!

grapjasz | 19-03-20 | 09:09
▼ 1 antwoord verborgen

Of je hamstert als een dolle, of niet. Want een beetje hamsteren is zinloos.
Hamsteren doe je voor het geval de supermarkten niet meer bevoorraad kunnen worden, en dan moet je het vele weken danwel maanden uit kunnen zingen.
Want als de supermarkten niet meer bevoorraad worden, is de economie kapot, en die is niet zo weer opgestart.
Dat gezegd hebbende, heb ik heel nuchter wel beperkt wat extra dingen gekocht...

Nuchternederland | 19-03-20 | 09:00 | 5

Juist een voorraad van 2/3 weken is heel nuttig. Ten eerste grijp je nooit mis als je kookt en ten tweede hoef je ook niet weken lang elke ochtend bij de supermarkt te staan om een pakje pasta of rijst te halen. Ik heb namelijk al een week lang geen rijst meer gezien in de Dirk. Pasta inmiddels wel weer, dus ik heb aangevuld wat ik verbruikt heb (1 pakje penne). Ook heb ik laatst gewoon rijst gegeten en schaamteloos het restant de kliko ingeflikkerd.

Maar de supermarkten zullen over een aantal weken gewoon weer gevuld zijn. (hoop ik, want anders breekt de chaos echt uit)

PatrickD | 19-03-20 | 09:26

@Joostmochtnietsweten | 19-03-20 | 09:06: Dat, beste Joost, mag jij weten: omdat het nu eenmaal menselijk is om te proberen gevaar af te wenden. Ook al weet ik dat in geval van echte nood, het veruit ontoereikend is.

Nuchternederland | 19-03-20 | 09:33

@Nuchternederland | 19-03-20 | 09:33: Als iedereen 30 dagen noodsupply heeft, zoals bijvoorbeeld de Amerikaanse overheid adviseert, dan kun je als land bij nood ook daadwerkelijk in een full lockdown. Nu we niet mogen hamsteren van Rutte zal bij ons een Lockdown altijd nog supermarkten open moeten houden. Een totale voedselcrisis is in Nederland onwaarschijnlijk, daarvoor produceren we gelukkig te veel.

Joostmochtnietsweten | 19-03-20 | 12:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Ok, nu snap ik waarom al die Marokkanen suikerspiegelproblemen hebben. Ik zie niet een gezond product.

Badr Haary | 19-03-20 | 09:00 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Aan het interieur te zien is dat Geuzenveld of Bos en Lommer.
Over een jaar staat ie met al zijn spulletjes bij de Turkse winkel te vragen of ie het weer terug mag brengen omdat de houdbaarheid bijna verstreken is.
“Zonder de kassabon mag ik niets terugnemen”

Osdorpertje | 19-03-20 | 08:59 | 2

Voedselbank?

KutFilosoof | 19-03-20 | 09:00

Gaat allemaal naar de moskee. Je weet toch.

Badr Haary | 19-03-20 | 09:00

Hamsteren is dus juist een voorbeeld van niet voorbereid zijn, op het laatste momenten nog graaien wat je graaien kan, schijt aan iedereen.

Capt. Iglo | 19-03-20 | 08:59 | 2

Ieder voor zich en god voor ons allen, een mooi Calvinistisch credo.

Graaf_van_Hogendorp | 19-03-20 | 09:01

aha, u heeft voor drie maanden vissticks in huis?

drastic | 19-03-20 | 09:42

Je kan ook hamsteren verspreiden over een paar weken. De voorraden raken echt niet op deze maand en ook niet volgende maand. Je hoeft niet alles in één keer te halen.

Nederland80 | 19-03-20 | 08:57 | 1

Precies, gewoon rustig een basis aan leggen om een tijdje mee vooruit te kunnen als de crisis echt toe slaat

Joostmochtnietsweten | 19-03-20 | 09:03

Ik was gisteren bij de AH in Diemen en diverse schappen waren (nog steeds) leeg!

Atlantis-95 | 19-03-20 | 08:57 | 3

Diemen is dan ook een preppersdorp vol bejaarden, zeker in het Centrum en Noord. Zuid is een soort Bimre, de Bims lite maar dat terzijde.

Graaf_van_Hogendorp | 19-03-20 | 09:00

Ach eet je toch iets anders dan wat er op je lijstje staat. Diverse schappen, is niet alle schappen toch?

Coronapleepapier | 19-03-20 | 09:03

Ik heb bij de Deen in Diemen zaterdag nog wat fruit weten te scoren. Daar ook weer beperkt wat pasta, rijst en conserven. Blijf me verbazen ze dat bij de AH niet voor elkaar krijgen.
Blijf me ook verbazen dat het hamsteren ook massaal gebeurt met groente en fruit, dat is telkens weg. Hoe ga je 30 kroppen sla bewaren?

Franker | 19-03-20 | 10:50

wat niet helpt is dat ik voor een maaltijd 3 supers langs moet om te vinden wat ik nodig heb, door die paupers loop ik meer risico.

Satria | 19-03-20 | 08:57

Corona overleven om te sterven aan morbide obesitas.. Over geld weggooien gesproken.

Superior Bastard | 19-03-20 | 08:56

Nu nog even het adres vermelden dan weten de plunderaars waar ze moeten zijn als de supermarkten leeg zijn.

MoonBeebe | 19-03-20 | 08:55

Heerlijk om al die paniek te zien. Mensen met kasten vol met dezelfde spullen waarvan ze straks de helft weg kunnen kieperen want niet meer te vreten. Want wekenlang bruine bonen uit blik vreten houd geen mens vol.
En ja er komt vast schaarste wat betreft wat je allemaal kan kopen. In plaats van 20 soorten pasta straks nog maar 15 waar je uit kan kiezen.
De horror.

2voor12 | 19-03-20 | 08:53 | 2

Ik eet al heeeel lang elk morgen een "engels ontbijtje" ei met witte bonen in tomatensaus. Goed voor je, vezels en eiwitten! Nu gaat iedereen mij ineens kopiëren? alle witte bonen in tomatensaus op

Geenjoris | 19-03-20 | 09:12

Precies dit. In December heeft bijna niemand het meer over het virus en zit het tokkie volk opgescheept met blikken bonen.

Stephen K. | 19-03-20 | 09:24

Hamsteraars zoals in het filmpje helpen juist hun medemens. Denk je dat ze gisteren al die dingen hebben ingeslagen?

Als je dit aan zag komen, en je hebt weken geleden al geprepped toen er genoeg voorraad was dan bewijs je nu je medemens daarmee een dienst.
1 persoon minder die nu dingen nodig heeft nu ze schaars zijn, 1 persoon minder waarmee je moet vechten voor het laatste pak pasta in de supermarkt, 1 persoon minder straks in de broodlijn.

De 'preppers' moeten zich niet gek laten maken. Meeste mensen zijn nu gewoon zuur omdat er nu weinig is en andere wel slim waren.

Dat gezegd hebbende, als je nu nog gaat proberen te hamsteren ben je best wel een lul.

KutFilosoof | 19-03-20 | 08:53 | 2

Touché !

boccelullus | 19-03-20 | 08:54

Ik zag op FB ook al mensen die vonden dat "preppers" (wat iets anders is dan het hamsteren waar men zich nu zo over opwindt) hun spullen maar moesten weggeven aan mensen die niets hadden. Weggeven, hè, Laat wel de vraag open, wat hebben die klagers dan zelf al die jaren gedaan met hun geld?

Heiner | 19-03-20 | 09:20

Nu gaan hamsteren is niet meer dan een paniekreactie, mede versterkt doordat we een overheid hebben die nergens op voorbereid blijkt ( de mondkapjes voor ziekenhuizen raken op en er blijkt niet eens iets van een noodvoorraad voor crisistijd).
Maar het is altijd verstandig om een voorraad voor een aantal weken te hebben. Heb ik ook en nog wat uitgebreid toen het me eerste helft februari duidelijk werd dat het virus ook hier zou komen.

Franker | 19-03-20 | 08:52 | 1

De overheid heeft dit paniek gedrag versterkt door eerst te downplayen. Vervolgens is het toch ernstig. Dan ziet een medelander een andere medelander wegrennen met een paar pakken schijtlint en slaat de paniek toe bij de rest van de kudde.

Vanuit de overheid is waarschijnlijk de gedachte geweest, ja die virus komt eraan maar we persen nog alles uit de huidige economie voordat de lockdown begint.

Althans dat hoop ik dan maar, dat er een gedachte achter zat.

Graaf_van_Hogendorp | 19-03-20 | 08:57

Ik heb wel iets meer in huis dan normaal, en vooruit, ook een paar blikken soep. En ik snap de behoefte om te hamsteren heus wel. een mens laat zich al snel gek maken. Maar ik ga er toch maar niet aan meedoen.

Dat gezegd hebbende: het zijn heel rare, volstrekt onvoorstelbare tijden.

Lewis | 19-03-20 | 08:52 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 19-03-20 | 08:54:
Zelfs dan is het niet nodig. Je mag altijd naar de winkel en er is voorraad plenty, meer dan plenty. En als de nood dan nog aan de man komt.. Het zaaiseisoen is begonnen..

Superior Bastard | 19-03-20 | 09:02

@Superior Bastard | 19-03-20 | 09:02:
In dit land hebben we voldoende voedsel bovendien. Kabinet was nog bezig boeren van hun land af te jagen maar dat proces was nog niet voltooit. Pleepapier daarentegen... kennelijk niet gezien het hamster gedrag.

Graaf_van_Hogendorp | 19-03-20 | 09:05
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn vriendin komt net huilend terug van de Lidl. Uitgekafferd door aso preppers (handschoenen /mondkapje op) ze hield geen 2 meter afstand en droeg geen mondkapje. Werd als een paria behandeld. De mens in al zijn facetten. Die preppers staan zeker voor dag en dauw op om hun slag te slaan want later op de dag zie je ze niet meer.

Acidstain | 19-03-20 | 08:51 | 6

Lol ik had zo'n idioot vol in zijn muil gehoest.

Coronapleepapier | 19-03-20 | 09:07

De enige reden dat ik naar de Lidl ga is om de freakshow daar te aanschouwen... af en toe vind ik m’n vrouw wel eens een lelijk varken... dan ga ik naar de Lidl en besef dat het best mee valt, vergeleken met al die (hihi, Aldi) melaatsen en quasimodo’s die daar rond lopen... beetje perpectief is goed voor de mens.

Ad Hominem Tu Quoque | 19-03-20 | 09:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik leg voorraad aan en ik bestel boodschappen online.

Waarom?

Omdat ik niet in die smerige supermarkten wil rondlopen tussen allerlei hoestend volk dat met z'n vieze jatten overal aan zit.

Eduardo- | 19-03-20 | 08:50 | 4

@Baron-barry | 19-03-20 | 08:56:
Beetje meer uw best doen hoor, ik moest het drie keer lezen,
Hier in het mooie Zeist zijn het voornamelijk blanke bejaarden die alles bevoelen en beknijpen alvorens te kiezen.

drastic | 19-03-20 | 09:47
▼ 1 antwoord verborgen

Met al die balen meel en pasta ga je er wel heel optimistisch van uit dat gas of elektra beschikbaar blijven. En frituren vergt ook veel energie; voor in de salade lijkt me de hoeveelheid olie namelijk wat overdreven. Enfin, er zal wel ergens een aggregaat verstopt staan. De grootste vraag is voor mij: waar bewaart dit gezin de kleding?

mpdeklerk | 19-03-20 | 08:50 | 2

Ik heb 2 (kleine) bbq's. Kun je zelfs brood op bakken.

Lupuslupus | 19-03-20 | 09:01

Hier staan twee vriezers die helemaal nokkie nokkie gevuld zijn. Pleepapier tot ver in 2023. Meel en gist in overvloed om zelf brood te bakken. Laden vol met batterijen. Ik ben er helemaal klaar voor. Kudt, volgende week moet ik naar de tandarts, zul je net zien dat dat me de das omdoet.

quigg | 19-03-20 | 08:49 | 6

@JanVergoor | 19-03-20 | 08:51: moet je wel voor 180 dagen paracetamol hebbe..................1440 tabletjens................

grapjasz | 19-03-20 | 08:55

@boerk | 19-03-20 | 08:54: Dat is het voordeel van een volle vriezer. Zolang je de deur niet opendoet kan die makkelijk 24 uur zonder stroom. Als de stroom dan nog niet gerepareerd is heeft het leven sowieso geen zin meer.

quigg | 19-03-20 | 09:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik speel gewoon de toerist in eigen land.
Dan heb ik aan Nutella, m&m's, stroopwafels, ijs en kaas genoeg.
Daar houden toeristen zich ook van in leven.

Miezerig | 19-03-20 | 08:47 | 1

Calorieën, altijd goed. Nou ja, in tijden van nood.

MickeyGouda | 19-03-20 | 08:50

Kennelijk veel mensen met een hoog angstniveau, is niet tegenaan te lullen. Als met een kat die in de problemen ziet. Ga je die helpen, liggen je handen in no time open.

Nou ja, tenzij je ze gelijk doodtrapt, want het blijven kutbeesten.

Ichneumonidae | 19-03-20 | 08:47 | 5

@Normpje | 19-03-20 | 09:07: Man, die kat doet maar wat, wil z'n speelgoedje niet kwijt. 't Zijn nogal egoïstische ruifvreters, die katten.

Had er ooit zelf één en die heb ik na 2 weken laten inslapen - een ontzettende zeikerT, te beroerd om door het kattenluik de tuin van de buren in te lopen.

Kostte me nog geld ook, totaal kut dus.

Ichneumonidae | 19-03-20 | 09:11

@Normpje | 19-03-20 | 09:13: Daar ben ik soort van prototype van - heb wel enige zelfkennis.

Af en toe moet ik om mezelf huilen. Ja, een ander doet het niet voor je, haha.

Ichneumonidae | 19-03-20 | 09:31
▼ 2 antwoorden verborgen

"Politie bereidt zich voor op volledige lockdown"
ja ja, bij lege straten hebben ze wel eindelijk het overzicht????

grindbak | 19-03-20 | 08:44 | 5

Wel overzichtelijk etnisch profileren dan. Blank zit binnen, de rest buiten.

Lorejas | 19-03-20 | 08:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus je komt naar tataland om wat voor reden dan ook. En zodra het even minder gaat hoard je je de moeder, korrels rijst en potten nutela uit de witmang handen stotend.

(s)Links heeft gelijk, ik voel me verrijkt door deze nieuwe culturen.

Graaf_van_Hogendorp | 19-03-20 | 08:44 | 1

De tata vult vervolgens je bijstand wel weer aan tot einde maand of helpt je met je opgebouwde hamsterschulden. Welkom weeelkom!

Lorejas | 19-03-20 | 09:08

Voorraad is kapitaalvernietiging, maar daar komt u pas later achter, als bijvoorbeeld blijkt dat de 'THT' toch niet zo ver vooruit blijkt te zijn.

happen_maar | 19-03-20 | 08:44 | 3

Appels blijven niet zo lang goed of ze moeten heel veel appeltaart gaan bakken?

Graaf_van_Hogendorp | 19-03-20 | 08:45

@Graaf_van_Hogendorp | 19-03-20 | 08:45: Appels blijven maanden goed vraag maar aan de leveranciers met hun koeling.... alleen tja opnieuw invriezen maakt ze niet lekkerder.

litebyte | 19-03-20 | 08:52

THT is per wet geregeld voor houdbare producten. Die zijn vaak nog jaren na die datum houdbaar. Producten waar in NL productiedatum + 2 jaar op moet worden als ze naar Japan geëxporteerd worden gestempeld met +3 jaar. Het is niet zo dat de aardstralen in Japan zachter zijn en daardoor alles langer goed blijft ...

JanVergoor | 19-03-20 | 08:55

Morgen op de voorpagina: 'Man komt om nadat keukenkast met olijfolie op hem valt'

Mr_Natural | 19-03-20 | 08:44 | 10

LOL!!

Superior Bastard | 19-03-20 | 08:55

'Man neergestoken om rol wc papier'
'Geen plek op IC voor slachtoffer steekpartij'

VanBukkem | 19-03-20 | 09:05
▼ 7 antwoorden verborgen

Die Henk Krol is ook niet van de tv te slaan de laatste tijd.
Behoort Henk niet tot de risicogroep? Moet Henk niet in quarantaine?

VanBukkem | 19-03-20 | 08:43 | 2

Henk is immuun voor HIV en alle soorten geslachtsziektes, dus waarschijnlijk heeft Henk inmiddels een hele hoge weerstand. Toch heb ik nog wel een vraagje voor hem: Henk hoe houd je precies 1,5 meter afstand in een darkroom? (Ik vraag dit voor een vriend)

Mark zit te Dutten | 19-03-20 | 09:45

Zit ie al, bij de NPO in de studio

F#ckingAwesome | 19-03-20 | 09:49

Als je 10 jaar geleden zo'n ding had gekocht, had je nu een waardeloos noodkoffertje met grotendeels verlopen/bedorven troep. Je moet hem wel een beetje up-to-date houden.

Vuurwezel | 19-03-20 | 08:43 | 1

Precies, preppen kost voorbereiding en onderhoud. Een beetje lukraak dingen inslaan gaat echt niet helpen. Als deze crisis voorbij is ook maar eens gaan plannen en preppen.

Binnenbaan | 19-03-20 | 13:37

Echt waar dat er noodprocedures zijn voor morgen dikke prima, maar hadden ze niet een gratis frietjes lijn kunnen open. (1k opratte)

Pedro el Negro | 19-03-20 | 08:42 | 6

Ik heb nu door dat ik voorspelbaar ben, pas maar op.

Pedro el Negro | 19-03-20 | 08:52

@Pedro el Negro | 19-03-20 | 08:43: katten zijn prima te doen en met meer dan 1 miljoen examplaren in NL is dit alternatieve konijn nog ruim voorradig.

litebyte | 19-03-20 | 08:54

@Pedro el Negro | 19-03-20 | 08:52: dat mens is al lang in de academische spinnenwebben ipv buiten

Pedro el Negro | 19-03-20 | 08:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Huishouden uit het filmpje kan zich beter zorgen maken over de gevolgen van obesitas en diabetes.

Frans Laarmans | 19-03-20 | 08:42

De lockdown kan niet lang duren, wacht maar tot bedrijven bij bosjes omvallen en iedereen zijn baan verliest. Uiteindelijk zul je terug aan het werk moeten. Je hypotheek, je huur en alle andere kosten stoppen niet. Het is ook niet realistisch om de economie om te duwen. Er moet een oplossing komen voor alle zwakkeren en ouderen. Familie en instanties moeten hen zo steriel mogelijk ondersteunen. Die kosten maken is een veel beter idee dan de economie stop zetten.

vlotterik | 19-03-20 | 08:42 | 6

@impy | 19-03-20 | 08:50: In Wuhan zijn ze weer grotendeels aan het werk... maar tja daar MOETEN ze, hier mag je aan het werk, net als dat je in lockdown mag...

litebyte | 19-03-20 | 08:56

@litebyte | 19-03-20 | 08:56: Inderdaad, maar of dat je nu moet van je communistische regering, of omdat je anders je baan kwijt bent en de rekeningen niet meer kan betalen, het komt op hetzelfde neer. Nogmaals de economie omduwen is veel kostbaarder dan de faciliteiten regelen om door te gaan, en ouderen en zwakkeren op te vangen.

vlotterik | 19-03-20 | 09:00

Binnen 2 jaar hebben we allemaal weer een nationale munt in Europa.
Dat lijkt mij de meest logische stap. Die Euro had er überhaupt nooit moeten komen.

KutFilosoof | 19-03-20 | 09:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Het betreft volgens mij een Turks gezin. De wijze waarop de woonkamer is ingericht en de kussens/ dekbedden waarop ‘osman’ (osmaanse rijk) staat.
Het is niet in Nederland, vanaf het balkon zie je bomen met blad staan, de bouwstijl (binnendeuren en deurklinken). De inkopen zijn wel in NL gedaan, bij o.a. de ah. Mogelijk betreft het een Neder-Turks gezin die zich voorbereid op corona in Turkije?

ratelaar | 19-03-20 | 08:42 | 6

@Nuchternederland | 19-03-20 | 08:52:
Nope, niet Utrecht, bebouwing vanaf balkon ziet er niet Nederlands uit, een paar dagen geleden stond in Nederland nog niets in blad, stopcontacten in de badkamer hebben 3 contact punten, is ook niet Nederlands....

ratelaar | 19-03-20 | 09:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Vorige week een blikje tonijn gehamsterd. Is op( voor de helft opgegeten, de andere helft geofferd aan de god van de dolfijnen). Nu ga ik als een fatsoenlijk mens dood van de honger.

RickTheDick | 19-03-20 | 08:41 | 1

Neptunes heeft uw offers opgemerkt en waakt over u in het hiernamaaals.

KutFilosoof | 19-03-20 | 09:10

99% of Those Who Died From Virus Had Other Illness, Italy Says >> bloomberg dot com
--
More than 75% had high blood pressure, about 35% had diabetes and a third suffered from heart disease.

Mark_D_NL | 19-03-20 | 08:40 | 4

En waarschijnlijk type2 vanwege ouderdom of obesitas.

arlen | 19-03-20 | 08:47

zou ik ook hoge bloeddruk van krijgen benauwdheid en de berichtgevingen uit Libero

litebyte | 19-03-20 | 09:06

@arlen | 19-03-20 | 08:47: Type 2 is ouderdoms diabetes. In mijn familie is het een kwestie van erfelijkheid want niemand van hen is te dik.

Lupuslupus | 19-03-20 | 09:08
▼ 1 antwoord verborgen

Het echte probleem is wanneer productielijnen stoppen. Het hamsteren zelf lijkt me niet echt probleem zolang de productie nog werkt, mensen kunnen immers geen oneindige voorraad hebben.
Ik hoop dat dit niet gebeurt

benerkloarmet | 19-03-20 | 08:40 | 5

85% van de bloemen is voor export. Zullen we de tulpenbollen zelf houden???

Leffe Blonde | 19-03-20 | 08:57

@happen_maar | 19-03-20 | 08:49: 70% van onze landbouw is ook gebouwd op buitenlandse arbeid. Enigzinds problematisch nu veel van die buitenlanders vertrokken zijn.

Gregovic | 19-03-20 | 09:13

@Gregovic | 19-03-20 | 09:13: Als er dan toch noodverordening kunnen die nutteloze bureautijgers uit Den Haag mooi tomaten gaan plukken in het Westland. Doen ze voor het eerst van hun leven iets nuttigs.

5611 | 19-03-20 | 09:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat die olie en die pasta straks helemaal niet meer lekker smaken.
Achterin de voorraadkast vond ik nog een pak pasta van een paar jaar oud en die rook helemaal muf, en zelfs na het koken bleef ie muf ruiken en moest ik hem weggooien.
En van een vakantie in Italië had ik een paar flessen olijfolie meegenomen en er ook eentje achterin de voorraadkast gezet en vergeten en die was na een paar jaar helemaal ranzig geworden.

Osdorpertje | 19-03-20 | 08:38 | 1

mijn zusje zegt dat je wat tandpasta in zo'n fles moet stoppen... flink schudden en/.... hi presto.... olijfolie weer de oude...!

grapjasz | 19-03-20 | 08:59

voor 2 weken tegelijk inkopen heeft zin omdat dat het aantal supermarktbezoeken terugbrengt (en daarmee de verspreiding van ziektes beperkt). voor 2 jaar olie inslaan zorgt er alleen maar voor dat anderen mispakken en dus nog een keer naar de supermarkt moeten.

Sr Semtex | 19-03-20 | 08:34

Wel grappig op dat filmpje dat ze in dat Arabische land ook producten van AH hebben.

Franker | 19-03-20 | 08:34 | 2

En Koopmans

Mohguh | 19-03-20 | 08:42

Ik wil niet stigmatiseren, maar het is een wel duidelijk een murk die de NL cultuur niet aanhangt. . waarschijnlijk een vluchteling die oorlog oid heeft meegemaakt en nu uit ervaring de hele winkel leegkoopt.

1nfidel | 19-03-20 | 08:34 | 1

Je bedoelt dus een echte vluchteling? What are the odds...

Acidstain | 19-03-20 | 08:37

Hamsteren blijft doorgaan doordat media de paniek elke keer weer opstoken. Gisteren weer dat verhaal dat politie voorbereid is op een totale lockdown, dus mensen gaan denken dat er zeker een definitieve lockdown komt. Paar dagen geleden Telegraaf die tips gaat voor wat je moet hamsteren, letterlijk. Dus mensen gaan denken dat ze moeten hamsteren.
Man, man, wat een land. Kan niet eens gist krijgen.... gist?! Gaat iedereen zelf brood bakken of zo?

Durkmans | 19-03-20 | 08:34 | 5

@alexbl | 19-03-20 | 08:38: Paniek is het toverwoord. Slechtste raadgever imho, maar zelf nadenken, dat is ongeveer iedereen vergeten heb ik het idee. De complete media rolt over elkaar zonder ook maar iets echt goed te onderzoeken. Het is hup een menu g en plemp maar in de krant, liefst slecht nieuws, want dat verkoopt zo lekker.

Coronapleepapier | 19-03-20 | 08:48

Helemaal mee eens! We weten het nu wel! Een pushbericht bij elk sportevenement wat afgelast wordt en elke scheet die gelaten wordt. Ik zet ze maar niet uit voor het geval er wel een keer iets belangrijks tussen zit, maar zo wakker je de paniek met bijbehorende gevolgen behoorlijk aan.

R.F.Pickering | 19-03-20 | 09:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ga niet albertheijnen, ik vertrouw op de wetenschap als wij als mens, de zeespiegel kunnen reguleren het klimaat kunnen bijstellen, natura 2000 een nieuwe bio diversiteit kunnen aansmeren , en dat allemaal binnen de tijd! Dan kunnen die 97% van de wetenschappers dit virus zo oplossen.

Boerenlogica | 19-03-20 | 08:33 | 1

Ik gok dat de NPO straks met een hoogopgeleide Aleppo apotheker komt die ondanks zijn trauma DE oplossing heeft gevonden.

Lorejas | 19-03-20 | 08:42

Olijfolie, van de slechtste soort, in vol (UV) licht zetten? Goed bezig pik.

Zoltan | 19-03-20 | 08:33 | 6

Over een jaar is al deze olie ranzig en staat deze meneer alles door de plee te spoelen. Als je met ranzige olie gaat kopen smaakt je eten niet meer lekker.

Osdorpertje | 19-03-20 | 08:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een gedoe over dat experimenteren met mensenlevens, dat is toch gewoon de definitie van politiek?

Mr_Natural | 19-03-20 | 08:33 | 1

Dat experimenteren is hun dagtaak.

Boerenlogica | 19-03-20 | 08:35

Nu nog geen problemen maar uiteindelijk ook bij de de toeleveranciers problemen.
Uitval van personeel uitval van producten door de gehele keten.
Ga dus wel een rantsoen inslaan.

Miezerig | 19-03-20 | 08:32 | 1

als je dat nu nodig vindt had je dat al veel eerder moeten doen. nu is het een virus waar je de ontwikkelingen makkelijk kunt voorspellen maar iets als dijkdoorbraak of uitval electriciteit kan er voor zorgen dat de aanvoerlijnen acuut stoppen. in vrijwel alle landen wordt aangeraden om mjn. 3 dagen eten, drinken en medicijnen in huis te hebben voor dat soort gevallen (3 dagen, niet 3 jaar).
hamsteren voor langdurige tekorten heeft niet veel zin. als er niets aangevoerd wordt gaat die voorraad uiteindelijk toch op. een moestuintje is dan handiger.
maar zo'n situatie is er nu niet en gaat er ook niet komen door een virus (daar heb je een wereldoorlog oid voor nodig).
dus doe boodschappen voor 1 of 2 weken maar ga nu geen voorraden voor langere tijd aanleggen. als je dat toch wil dan kun je dat beter over 2 weken doen als alle supermarkten stampvol liggen omdat iedereen 2 weken macaroni met nutella heeft gegeten.

Sr Semtex | 19-03-20 | 08:51

Ik vind ook dat er weer distrubutiebonnen moeten komen, te knippen uit de plaatselijke courant

LucaBrasi | 19-03-20 | 08:31 | 2

Dan pleeg ik met Jesse een overval om ze ook onder asielzoekers te verspreiden. Ik zoek alleen een klein meisje met een dagboek.

arlen | 19-03-20 | 08:36

Ik hoop het niet, die dingen zijn niet te vreten.

Mr_Natural | 19-03-20 | 08:37

"Held, Hoax of Loser?"
@Pritt Stift | 19-03-20 | 08:00 |
Eerder Onhandige Harry.
Met z'n childish potten chocoladepasta, zakken pasta en z'n bergen tafelzout.
Nahja, de mensheid.
Ach, de mens.
Mens is gek geboren, nog gekker geworden en is officieel totaalgek gemaakt.

chicago river | 19-03-20 | 08:31

Als alles en iedereen nou eens stopt met deze zwaar overtrokken reactie op dit, sorry "griepje" . Van de 58 doden in NL 75% overleden buiten ic ivm zwaar onderliggend lijden of te oud/ziek om naar ziekenhuis gebracht te worden. Ik ken zoveel mensen die alle verschijnselen hebben en gewoon thuis uitzieken, die zitten niet in de statistieken. Feit is dat natuurlijk de ic capaciteit ondermaats is als het goed rondgaat, doe daar iets aan, controleer het virus door hygiëne en beperkte omgang met ouderen en zwakkere in de samenleving en over een paar weken is alles weer normaal. Gejank de hele tijd lijkt wel code rood voor een storm van het KNMI.

Coronapleepapier | 19-03-20 | 08:30 | 5

Bah.. nare nick. Plat. Kon je nou niet iets anders bedenken Cor?

Rest In Privacy | 19-03-20 | 08:43

Jij gaat hier binnenkort heel anders tegenaan kijken eigenwijs

vrijejongen | 19-03-20 | 08:58
-weggejorist-
CorOnana | 19-03-20 | 11:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik snap nog steeds de getallen niet. Wereldbevolking ongeveer 7,5miljard. Standaard overlijdensgetal wereld zonder corona ongeveer 60miljoen per jaar door oud ziekte ongeval. Dit delen door 365 geeft ruim 160000 overledenen per dag. Corona 8000 in ongeveer 80 dagen is 100 extra per dag. 160000 vs 100? En indertussen de hele wereld in lock down?

Nauw Gaatje | 19-03-20 | 08:29 | 3

Twee woorden: exponentiële groei.

Nuchternederland | 19-03-20 | 08:49

Het gaat niet over doden in tijden van voldoende medische verzorging. Onze systemen kunnen het nog aan.

Maar als ze dat niet meer kunnen overlijden veel meer. Omdat je ook jonge mensen moet beademen anders gaan ze dood.

Het is niet "wat gebeurt er nu" maar "wat zou gebeuren als wij het laten lopen".

En dan hebben wij het bij een mortaliteit van 0,5% en 40 - 60% besmettingen (optimistisch gerekend) over ca. 35.000 - 52.000 doden in NL in een paar weken tijd. Maar de mortaliteit zonder adequate medische hulp is misschien 5% - wij weten het gewoon niet.

Dan heb je Triage dus mensen die met geldbundels zullen gaan zwaaien om zorg te krijgen. Of om plekken gaan vechten. Dan is het land pas ontregeld. Mensen die belangrijke functies vervullen en die er niet meer zijn.

NL had in WO II 200.000 doden in 5 jaren. Dat is een vergelijkbare 40.000 per jaar - redelijk verdeelt. Op de helft van de aantal inwoners maar toch - en er zijn nog 75 jaar later herdenkingen over wat er gebeurde... .

Het is een disruptiv gebeurtenis. Dat is echt iets anders dan "een paar meer doden".

redanx | 19-03-20 | 08:49

@redanx | 19-03-20 | 08:49: De helft (Joden) ging pas na mei 1942 en de hongerwinter was in 1945. Alleen bombardementen waren redelijk gespreid met een zwaartepunt in het laatste oorlogsjaar. Al met al stierf het merendeel in de tweede helft van de oorlog en was afkomstig uit de grote steden.

arlen | 19-03-20 | 09:17

Mijn huis lijkt ook wel een supermarkt XL, maar geen angst voor plunderaars, er schallen de hele dag hoestgeluiden uit de speakers..

Mr_Natural | 19-03-20 | 08:29

De overheid/supermarkten/dierenwinkels moeten eigenlijk per direct voedsel en voedsel plus verbruiksgoederen voor (huis)dieren reguleren. Tot max. 2 van ieder product bijvoorbeeld.

steekmug | 19-03-20 | 08:29 | 3

En toch is het argument dat je dan veel meer contactmomenten hebt ook wel valide.

sprietatoom | 19-03-20 | 08:31

@sprietatoom | 19-03-20 | 08:31: Dat is het zeker. Misschien 1 klant per keer binnenlaten bij de dierenwinkels? Ik bestel heel veel via internet, ook het dierenvoer. Zolang de bezorgers op de been blijven natuurlijk. Ik bedoel, als we in lockdown gaan, mogen die bezorgers ook niet meer naar hun werk. Ik weet niet wat ik er allemaal van moet denken hoor. Als je op straat om je heen kijkt, doodstil, een enkele auto die voorbij komt. Geen fietsers of voetgangers, helemaal niemand. Surrealistisch. Ben heel erg blij met GS omdat ik op die manier toch nog 'contact' heb met de buitenwereld en hier een lach en een traan voorbij komen.

Lupuslupus | 19-03-20 | 08:51

@Lupuslupus | 19-03-20 | 08:51:

Een volledige lockdown waarin mensen zelfs niet naar hun werk mogen gaan wil niemand, ook PVV niet.

Surrealistisch, dat is het.

sprietatoom | 19-03-20 | 08:56

Antropoloog? De bekendste antropoloog uit de geschiedenis is Joseph Mengele. Om even te duiden met wat voor menstype we hier te maken hebben.

Arnold Layne | 19-03-20 | 08:28 | 2

in ieder geval is die lul verzopen... en had 'ie een kunstgebit...

grapjasz | 19-03-20 | 08:31

En Hitler was kunstschilder. Om te weten wat van Gogh en Rembrandt voor types waren... .

redanx | 19-03-20 | 08:50

Hier groot ingekocht eind januari, begin februari. Daarna gewoon normaal. Wel voorbereid, niemand mee in de weg gezeten. Sommige dingen kun je nu eenmaal zien aankomen.

bleached | 19-03-20 | 08:27 | 8

Het opgebruikte. Boodschappen doen terugbrengen naar eens in de drie weken.

Rest In Privacy | 19-03-20 | 08:40

Zelfde hier, bij mijn ouders ook gedaan begin febr. nu alleen dagelijkse/week boodschappen en de voorraad blijft “reserve”

droeveling | 19-03-20 | 08:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Krijg ook van alle kanten leuke facebookhuisvrouwen informatie door, veelal door huisvlijt in elkaar gekunstelde plaatjes met spreuken als: gemberthee doodt het virus en maakt u immuun of pas op voor mobiel coronavirus wat rondwaart. Man man man.

Lorejas | 19-03-20 | 08:27

Zo, die is goed voorbereid op de ramadan!

nsfl | 19-03-20 | 08:26

Het is jammer dat ik geen onderdeel uitmaakt van een stammencultuur.

Kaas de Vies | 19-03-20 | 08:25 | 1

Het is jammer dat je je niet realiseert dat je onderdeel uitmaakt van een stammencultuur.

jemagookniksmeer | 19-03-20 | 08:50

Voor twee weken voedsel in huis nemen is niet hamsteren maar voorbereiden.

Spare Rib | 19-03-20 | 08:25 | 1

Voor mij is dat gewoon boodschappen doen eigenlijk.

John McClane | 19-03-20 | 08:33

Kap eens met delen van dit soort shit. Je snapt dat er dan meer tokkies lollig willen gaan doen.

minnenman | 19-03-20 | 08:24

Ik hoef helemaal niet te hamsteren, ik heb een jachtgeweer.
Even bij de buren aanbellen, loop onder hun neus houden en ik pak wat ik nodig heb.

2voor12 | 19-03-20 | 08:24 | 5

u gaat er van uit dat uw buren geen jachtgeweer hebben?

Sr Semtex | 19-03-20 | 08:38

U maakt hier een grapje over, maar dit is wel exact wat er echt gaat gebeuren straks als dit nog veel langer duurt en er straks echt tekorten zijn.

droeveling | 19-03-20 | 08:39

Ik ben al planken aan het hamsteren om voor de ramen te spijkeren.

boccelullus | 19-03-20 | 09:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vraag me af of wanneer die vrijheidsbeperkende maatregelen worden verlengd om de klimaatdoelstellingen te halen. Timmermans al druk plannen aan het schrijven?

Gazelle | 19-03-20 | 08:24 | 3

Die Timmerfranz is waar schijnlijk incognito pakjes roomboter aan het hamsteren.

grapjasz | 19-03-20 | 08:26

Het was vanochtend bij opening opmerkelijk druk in de supermarkt. Mensen zijn letterlijk en figuurlijk wakker geworden.

Schuldenbrau | 19-03-20 | 08:24 | 1

Ja klopt. Mijn zoon ervoer dat ook zo, vanmorgen. Hij bedankte de cassiere en de vakkenvuller (de verse knakworsten waren er weer, lol) voor het aanvullen. Vonden ze leuk.

Lupuslupus | 19-03-20 | 08:27

onze mocro buren hebben zojuist een trailerlading couscous de trap al hakbarrend opgesjouwd...( de vrouwen natuurlijk)

grapjasz | 19-03-20 | 08:23 | 3

Couscous, the food so nice, they name it twice.

Annie MG 42 | 19-03-20 | 08:37

@Annie MG 42 | 19-03-20 | 08:37: mijn vriendin heet ook couscous...!

grapjasz | 19-03-20 | 08:39

Couscous, vieze natte rice, they name it twice.

Lorejas | 19-03-20 | 08:44

Bloedbank gaat testen doen op immuniteit etc. Hoe kunnen zij wel testen als Rivm het niet kan? Blabla nieuwe testmethode, die is dan tussen afgang Bruins en vannacht ontdekt ofzo?

Lorejas | 19-03-20 | 08:22

Ik hoop wel dat die lockdown er komt, want anders zit ik hier mooi voor lul met al die crackers en blikken tomatensoep. Ik hou niet eens van crackers en tomatensoep.

VanBukkem | 19-03-20 | 08:22 | 3

Over 4 weken hou je er nog minder van.

sprietatoom | 19-03-20 | 08:24

Blijft wel goed tot de herfst hoor. Hoef je dan niet meer in te slaan.

Schuldenbrau | 19-03-20 | 08:25

(Heb ik eigenlijk wel een blikopener?)

VanBukkem | 19-03-20 | 08:42

Als je niets hebt gewoon de 2e slaapkamer overvallen. Dan ontbreekt het je aan niets.

Dirty-Harry44 | 19-03-20 | 08:22

Sjuul zit nu in Thailand. Paracetemol kost een euro voor 30 pillen.
Ik ga een koffer vol meenemen naar Nederland en die voor 10 euro verkopen. En daarna ga ik naar de hoeren.

sjuul69 | 19-03-20 | 08:22 | 9

Geen aanbevelenswaardig verdienmodel. Gister bij de Etos 50 stuks voor 1,19 Euro gehaald.

jemagookniksmeer | 19-03-20 | 08:55

@Normpje | 19-03-20 | 08:54: een beetje hoer kost 2000 baht barfine, 5000 baht long time en 200 baht ladydrink. 200 euro!!!

sjuul69 | 19-03-20 | 09:00

Kruidvat: paracetamol 50 stuks. 0.99 eurocent. Je bent bekocht, Sjuul!

Pardoes | 19-03-20 | 09:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik snap het, hij is een professionele olieworstelaar.

Rest In Privacy | 19-03-20 | 08:22

Die eerste zin klopt niet. Vooruitdenken moet zijn ‘Aan uzelf denken’. Alles wat een hamsteraar heeft, heeft een ander niet.

BozePaarseMan | 19-03-20 | 08:22

Twee woorden: walgelijke dwaas.

2tribes | 19-03-20 | 08:22

Maarrrr.... ik heb helemaal GEEN schijtpapier gezien... kan iemand dat antropologisch een beetje uitduiden ofzo.................!

grapjasz | 19-03-20 | 08:21 | 2

Beter kijken pik. Er stonden bergen schijtpapier.

aamert | 19-03-20 | 08:50

Mijn grootste angst rond Corona betreft allereerst het fysieke welzijn van mijn naasten. Omdat ik thuis zorg voor de maaltijdvoorziening - gedeeltelijk ook voor een tweede (en derde) adres - ben ik als de dood dat er straks door een inschattingsfout van mijn kant tekorten gaan optreden. Ik vermoed dat ik niet de enige ben die om deze reden op safe speelt. Daar heb je geen antropoloog voor nodig.

MickeyGouda | 19-03-20 | 08:20 | 5

Wanneer je ook nog voor andere 'adressen' moet zorgen begrijp ik dat best Mickey. Maar wellicht kunnen die meedenken wat ze nodig hebben, lijstjes maken b.v. In ieder geval heel veel sterkte gewenst met uw grote opgave.

Lupuslupus | 19-03-20 | 08:33

@Lupuslupus | 19-03-20 | 08:33:

Hartelijk dank! Gelukkig zijn we na zoveel jaren met ons cluppie inmiddels een geoliede machine. Ik vertrouw erop dat hetzelfde geldt voor moeder & zoon Lupus, maar ook voor u beiden sterkte. Hopelijk kan iedereen over een paar weken weer gezond en wel genieten van de voorjaarszon.

MickeyGouda | 19-03-20 | 08:43
▼ 2 antwoorden verborgen

crisis.nl/wees-voorbereid/ziektegolf-...
citaat : "De overheid neemt in sommige gevallen maatregelen om de (verdere) verspreiding van ziekten zoveel mogelijk te voorkomen."
"In sommige gevallen maatregelen", zo niet Rutte die eerst moeilijk deed over scholen sluiten en nu over sluit-neer(lock-down).

IndoFortuyn | 19-03-20 | 08:20

Genoeg olie om te koken en om over plunderaars te gooien, slim.

Mr_Natural | 19-03-20 | 08:20

Als we even heel logisch nadenken, wat kan je allemaal nodig hebben?
Blik en potvoer wat je eventueel zelfs koud zou kunnen eten..... contant geld, water, voer voor huisdieren, schoonmaakspullen.
Goed slot op de deuren en ramen. Nog meer tips?

droeveling | 19-03-20 | 08:19 | 11

logisch nadenkend is dat allemaal niet nodig nu. gwl blijft werken de voedselaanvoer ook. dat is ook in china en italie tot nu toe geen probleem. de beste tip is: beperk het aantal bezoeken aan winkels. als je gaat koop dan gelijk voor een week of zo in. (en voor ouderen/kwetsbaren: laat halen of bezorgen).

Sr Semtex | 19-03-20 | 09:03
▼ 8 antwoorden verborgen

Bepaalde schappen blijven leeg in mijn lokale AH. Vooral conserven, toiletpapier, tissues; producten in glas; enzovoorts. Gelukkig is brood wel goed te verkrijgen.

Kennelijk zijn er problemen met de bevoorrading van bepaalde artikelen of de artikelen raken op.

Als dit maanden doorgaat en fabrieken gaan stil liggen zal er schaarste ontstaan; dat is onvermijdelijk.

Swieberj | 19-03-20 | 08:19 | 3

Hier in Twente is aan niets gebrek in de supermarkten. Maar mijn zoon gaat niet meer naar AH om boodschappen te doen omdat ze daar die 'mist' boven de groenten hebben. Kunnen ze fijn het virus door de hele tent blazen.

Lupuslupus | 19-03-20 | 08:36

er is beperkte transportcapaciteit en omdat alles leeggekocht is duurt het even voor alles weer is aangevuld. daarbij krijgen sommige produkten voorrang omdat die belangrijker zijn. de distributiecentra liggen vol en landbouw en fabrieken draaien gewoon.

Sr Semtex | 19-03-20 | 09:06

Het idee dat levensmiddelen niet meer voorhanden zijn, dat de schappen in supermarkten leeg blijven, dat je geen eten meer kunt kopen, dat supermarkten zouden sluiten, DAT vind ik beangstigend. Volgens mij verliezen mensen dan elke vorm van beschaving en is het gewoon ieder voor zich. Dan gaat het om overleven en veranderen mensen in beesten. Dan is het: Hier met dat vreten of ik sla je hersens in.

Motleycrew | 19-03-20 | 08:18 | 7

@ecologiste | 19-03-20 | 08:25: Het is in de VS meer om zichzelf te verdedigen. Vooral op het platteland, je zult er maar zitten, ver van de bewoonde wereld die op een gegeven moment jou en je voorraad met 10 man met wapens komt opzoeken.

Lupuslupus | 19-03-20 | 08:39

@Arnold Layne | 19-03-20 | 08:31: spreuk van Timmerfranz...?

grapjasz | 19-03-20 | 08:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Die voorraad is zo op als je 10 kinderen hebt en het over 4 weken alweer vasten/ volvreet ramadan is.

CiTy3 | 19-03-20 | 08:17

Turkse mijnheer niet slim zijn. Turkse mijnheer en kind zet zichzelf op social media. Turkse mijnheer straks slachtoffer woningoverval door andere mijnheren.
Kan natuurlijk ook altruïst zijn die straks voor neven en nichten wil zorgen, dan is het voorraadje ook zo weg.

B.Spiritus | 19-03-20 | 08:16

Die Nutella snap ik wel

Omebert | 19-03-20 | 08:15 | 3

En daarom gaat de zorgverzekering elk jaar omhoog.

Deflatiemonster | 19-03-20 | 08:34

Nu gaan mensen nog massaal hamsteren, straks gaat men plunderen.

Manus Olie | 19-03-20 | 08:14 | 1

Je kunt ook een machete hamsteren.

Der Schnitzeljäger | 19-03-20 | 14:32

Beste is natuurlijk een wapen. Bij nood aan de man, overval je de prepper in de buurt. Zo’n filmpje maken is dus ijdel en oerdom.

de Voorzittert | 19-03-20 | 08:14 | 1

De prepper in de buurt is ook tegen overvallers "geprept" meestal

Moonwarrior | 19-03-20 | 08:18

Stomen op niveau. Vier niveaus zelfs (achter AH olie). Mooi werk.

Rest In Privacy | 19-03-20 | 08:14

Tja. Die lange rijen bij de koffieshops zondag lieten maar weer eens duidelijk zien hoe slecht we eigenlijk zijn voorbereid op een noodsituatie.

VanBukkem | 19-03-20 | 08:13 | 4

Die lange rijen bij de coffeeshops zondag lieten maar eens duidelijk zien dat de gemiddelde stoner een stuk beschaafder is dan een huisvrouw op zoek naar wc-papier.

Mayka.Lovelace | 19-03-20 | 10:59

Er zijn andere kanalen dan fysieke shops of Marokkaans straattuig voor je bevoorraading. Mijn leerpunt deze week, lang leve PostNL.

Binnenbaan | 19-03-20 | 13:50

Vond het er meer op lijken hoe verslavend dat goedje is.

Der Schnitzeljäger | 19-03-20 | 14:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb gisteren keurog één pak toiletpapier gekocht. Maar verdomme, mijn favoriete reetverzorging was er nog steeds niet. Die heeft namelijk veel meer grip. Bij alle andere soorten blijft het papier ergens halverwege de spleet steken terwijl mijn hand wel doorglijdt. Ik doe altijd van onder naar boven afvegen.

Leptob | 19-03-20 | 08:13 | 4

Niets op deze aarde blijft jou bespaard hè...

Zure_gnoe | 19-03-20 | 08:23

U zult Uw vreetgewoonte moeten bijstellen.

grapjasz | 19-03-20 | 08:50

Sorry voor je dat de buttplugs uitverkocht waren.

brawler | 19-03-20 | 10:10
▼ 1 antwoord verborgen

Hij heeft belegd in olie?

Rest In Privacy | 19-03-20 | 08:13 | 1

Hij had ergens gelezen dat de olieprijs daalt

Betterworld | 19-03-20 | 09:21

Supermarkten blijven het langste open. Je moet vooral spullen hamsteren tegen de verveling. Wel loont het 127 kratten bier in je schuur te zetten, die worden straks lastig te krijgen.

de Voorzittert | 19-03-20 | 08:13 | 1

Ik heb twee mooie doosjes Merlot op zolder staan maar er is moeilijk van af te blijven. Hamsteren lukt dus maar gedeeltelijk.

Der Schnitzeljäger | 19-03-20 | 14:29

Mijn voorraad punaises is binnen, je weet maar nooit.

dhrat | 19-03-20 | 08:13 | 1

Wandluizen?

Ruud Hazes56616330 | 19-03-20 | 08:37

Als ECHT de nood aan de man komt dan vreet ik gewoon mijn hamsters op.

aamert | 19-03-20 | 08:13 | 1

Doe dat nou niet. Want aan dat vreten van allerlei rare beesten hebben we nu juist deze crisis te danken.

VanBukkem | 19-03-20 | 08:16

In zuid Korea gisteren voor het eerst meer herstelden dan nieuwe patienten, groei al week rond de 1 %. Wat is het geheim? Testen,testen,testen. Ze weten waar de clusters zijn en ondernemen daar actie. West Europa gooit de hele economie op slot zonder testen, dus kan je ook geen lokale actie ondernemen.

Tekstverwerkerr | 19-03-20 | 08:12 | 4
-weggejorist-
CorOnana | 19-03-20 | 11:26

Ja maar wij zijn een kennis-economie.

Der Schnitzeljäger | 19-03-20 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

Belangrijkste nieuws van gister in binnen en buitenland.

• Bijna 600+ doden in Spanje
• Aantal patiënten met corona op ic’s toegenomen (139)
• Sterke stijging aantal doden Frankrijk (89)
• Lombardije vreest instorten gezondheidssysteem (500+ doden)
• New York wil hulp leger
• Britse scholen dicht
• Grens VS-Canada dicht
• Franse ic’s in noordoosten overbelast
• Duitsland: 10.000 besmettingen

Doorlopen mensen er is niets aan de hand er komt geen lockdown en u hoeft ook niet te hamsteren. Is maar een griepje! Binnen 1,5 maand van 2000 naar 8000 doden en counting. Nieuwe besmettingshaarden in Zuid-Oost Azië, sterke toennames in de VS, Australie en Europa. Griepje mensen, gewoon een griepje.

Indoneesje | 19-03-20 | 08:12 | 17
-weggejorist-
Indoneesje | 19-03-20 | 08:56

@Indoneesje | 19-03-20 | 08:56: Kijk, een godwin, altijd leuk. Denk dat je doorgaat naar de volgende ronde.

Waarom ben je zo bang man? In 2018/19 (of een ander recent seizoen, daar wil ik even af zijn) was de oversterfte door griep in NL een 9.000 personen.

Was je toen ook zo druk in de weer met je rampscenario's?

Ichneumonidae | 19-03-20 | 09:04

Probleem is dat dit "griepje" blijvende longschade veroorzaakt als je aan de beademing moet. Ook bij mensen van onder de 50. Dat kan een heel groot probleem gaan worden ivm arbeidsongeschiktheid en natuurlijk hun eigen kwaliteit van leven.

Graaisnaaiert | 19-03-20 | 12:34
▼ 14 antwoorden verborgen

veel van die turkenknakkers komen van het platte land... dus weten wel hoe je vooruit moet denken....................

grapjasz | 19-03-20 | 08:10

Morgen wordt het vuilnis weer opgehaald. Vanavond dus weer groenbakplunderaars.

Jos Tiebent | 19-03-20 | 08:10

HAMSTEREN! is het credo van Albert Heijn. Stapelkorting!
Jarenlange indoctrinatie.

Madame Poitiers | 19-03-20 | 08:09

Parfum wat ook goud waard in WW2,
Want iedereen wou wel eens weer lekker ruiken.

steekmug | 19-03-20 | 08:07

Waarom 4 dozen eieren kopen als je ook 2 kippen kunt aanschaffen?
En als die kippen geen eieren meer leggen draai je ze de nek om.

Brabeaulander | 19-03-20 | 08:06 | 3

Omdat het voer ook niet te koop is dan.
In total lockdown hoop ik wel dat de dierbenodigheden winkels zoals welkoop en pets place ook open blijven want huisdieren en knaagdierenhebben ook voedsel en hooi cq stro nodig. Anders word Nijntje opgegeten.

steekmug | 19-03-20 | 08:11

Kippen houden lijkt op werken. Weet jij ook maar 1 Turkse boer in Nederland?

bigstone | 19-03-20 | 08:14

@steekmug | 19-03-20 | 08:11: Mijn knaaggeiten kunnen in hoge nood ook bij de AH terecht, is wel het dure Vitakraft maar beter dan niets. En gras groeit buiten gratis, zolag groente ook niet schaars is krijgen ze dagelijks een zakkie Bonus groenten. Het is allemaal niet zo erg dan veel hysterische lui het ervan maken.

Acar_ketimun | 19-03-20 | 16:43

Jawel, ga wel inkopen voor meer dagen. Hoe eerder, hoe beter. Het feitelijke aantal besmettingen ligt al veel hoger, dan de vastgestelde gevallen. Hoe langer je nog wacht, hoe groter de kans, dat je tegen besmette mensen aan gaat lopen.

netniet | 19-03-20 | 08:06

Zoooooo. Die houdt van frituren!

kokkie klaphaak | 19-03-20 | 08:05

Filmpje is trouwens van een Nederlandse Turk. Diezelfde Turken die wijs werden gemaakt dat ze veel hygiënischer zijn dan die vieze Hollanders. Misschien nog wel banger en hysterischer dan de vieze hollanders die schone Turken.

www.rtlnieuws.nl/columns/column/50545...

Met Turkije inmiddels ook in paniek, want corona. Misschien een tip aan de redactie om deze rascistische Turkse hoer uhhh vrouw eff flink aan te pakken.

Indoneesje | 19-03-20 | 08:05 | 5

@Indoneesje | 19-03-20 | 08:49: Niet speciaal, heb er wel aardigheid in om te reaguren op blatante nonsens. Vooral die van jou ja, je lijkt wel een oud wijf, met je zgn facts.

Ichneumonidae | 19-03-20 | 09:00

Indoneesje | 19-03-20 | 08:05
De Turken van het broodje poep-bacterie shoarma ?

Der Schnitzeljäger | 19-03-20 | 14:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Goooooooooooedemorgen, laat het paniekzaaien maar weer beginnen voor vandaag. Heb de hele nacht niet geslapen dus verwacht van mij wat ondoordachte, maar vooral ook doorgedraaide comments.

xxx

Yzord | 19-03-20 | 08:05 | 18

@Indoneesje | 19-03-20 | 08:50: Nou Indoneesje, dat zal ik jou vertellen. Ik heb niets in die landen te zoeken, maar zou ik er wat te zoeken hebben dan zou ik er gewoon naar toe gaan als dat zou kunnen.

En de 'feiten' die jij aandraagt zijn nogal anekdotisch van aard, erger nog, staan in geen enkel perspectief.

Ach, dat soort dingen weet je zelf ook wel. Kom eens een keer met die luie reet van je van de stoel.

Ichneumonidae | 19-03-20 | 08:57

@Indoneesje | 19-03-20 | 08:52: Lees even 30 corona topics terug wat jij allemaal wel niet uitkraamt tegen mij als blanke hollander. Remember? En nu janken omdat je aangepakt wordt. Kijk maar uit, want mijn opa... ach laat maar dan ga je weer janken en hystirisch krijsen. Je bent en blijft een bange poeperd en paniekzaaier.

Mark_D_NL | 19-03-20 | 09:05
▼ 15 antwoorden verborgen

Dus hamsteren mag nu.... Hold my beer!

Mark_D_NL | 19-03-20 | 08:05

Zijn tuutermobiel rijd dus op slaolie. Doe mij er zo eentje.

Brentjeee | 19-03-20 | 08:05 | 1

Iedere oude diesel loopt daar prima op, er achter is wat minder maar ok

Idiot456 | 19-03-20 | 08:31

Precies dit! Roep ik al de hele tijd op Twitter tegen mensen die hamsteren hekelen. Wees voorbereid, want dit is het moment dat je wél in de toekomst kunt kijken.

DeDatumEnTijd-> | 19-03-20 | 08:04 | 5

@Suncatcher | 19-03-20 | 08:07:
Ja wat ik raar vind van die supermarkten is dat ze, terwijl ze weten dat veel mensen al in acute financiële nood zijn, betalen met contant geld willen verbieden. Er zijn beslist creatieve manieren te bedenken om dat te faciliteren zonder dat medewerkers extra gevaar lopen.

2tribes | 19-03-20 | 08:38

Ik word wel een beetje zenuwachtig van al die preptalk hier en ben in grote twijfel: to prep or not to prep? Ik bedoel, als je besluit het te doen moet je wel all the way gaan en ik heb daar simpelweg de opslagruimte niet voor. Maar vertrouwen op de overheid en particuliere solidariteit ook weer tricky en ik wil wel graag in leven blijven, al was het alleen maar om voor mijn dierbaren te zorgen. Twijfels, twijfels.

2tribes | 19-03-20 | 08:43

@2tribes | 19-03-20 | 08:38:
In Japan standaard in restaurants (Japans fastfood)je koopt een “menu” bij een automaat krijgt een plastic pas met menu naar keuze en geeft deze af aan medewerker. Ook dragen ze plastic handschoenen en mondkapjes.
Dat alles om contact met onhygiënisch contant geld te voorkomen. Dat was 15 jaar geleden al zo.

Flightless bird | 19-03-20 | 09:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Een turkse hamster.

kneuterzak | 19-03-20 | 08:04 | 2

Of een Turk die geld wil verdienen aan de noodsituatie.

sprietatoom | 19-03-20 | 08:16

In ieder geval iemand die zich niet stoort aan onze regels/instructies van de overheid. Vermoedelijk een cultureel dingetje, want niet zijn overheid / niet zijn gemeenschap.

Rest In Privacy | 19-03-20 | 09:58

Wij zitten dus zelf in quarantaine. Moet ik nu iemand anders voor mij laten hamsteren??

Jimmydepimmy | 19-03-20 | 08:04 | 3

Heb je geen hulphond?

Suncatcher | 19-03-20 | 08:04

Hebt u nog geen voorraadje aangelegd dan? Deze ellende is 2 maanden geleden begonnen.....

Lupuslupus | 19-03-20 | 08:24

@Suncatcher | 19-03-20 | 08:04: LoL Die zijn niet getraind opgeleid om tientallen kilo's boodschappen achter zich aan te slepen he.

2tribes | 19-03-20 | 08:44

Olijfolie, in de laatste dagen van de mensheid op aarde nog even een olieworsteltournooi organiseren. Logisch en spiritueel verantwoord. Snap dat dan geenstijl! Kan tevens dienen als laxeermiddel.

Schwanzeleber | 19-03-20 | 08:03 | 2

Die olijfolie is voor als het wc papier op is. Flesje olijfolie naar binnen, en het spuit er zo soepel uit dat je geen papier meer nodig hebt.

TheEgg | 19-03-20 | 08:19

Ik had dezelfde gedachte. Turk+Olie=Worstelaar. Nee, natuurlijk niet homoos met die lekkere gladde lichamen.

Rest In Privacy | 19-03-20 | 08:24

Waarom kopen mensen in hemelsnaam zoveel eieren. Impotent ofzo?

Suncatcher | 19-03-20 | 08:03 | 5

@Handige Harrie | 19-03-20 | 08:26: eieren mogen weer tegenwoordig wat jij zegt was uit de vorige eeuw

Idiot456 | 19-03-20 | 08:29

@Handige Harrie | 19-03-20 | 08:26: EN cholesterol is goed voor je, Be is naar de cel gestuurd.

guru? | 19-03-20 | 08:34

Eieren zijn breed inzetbaar: bakken, koken, paneren, majo maken.

Der Schnitzeljäger | 19-03-20 | 14:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar draag vooral geen mondkapjes/-bedekking buiten want dat is stom.

naamengetal | 19-03-20 | 08:03 | 1

Als je gezond bent heb je geen mondkapje nodig. Als je ziek bent zorgt het ervoor dat je zelf niks verspreid, maar dan moet je sowieso binnenblijven. Gewoon een mondkapje opdoen heeft geen zin als het niet goed past.
Daarnaast zijn er mensen die passende mondkapjes beter kunnen gebruiken. Kortom, waarom is het een goed idee om een mondkapje op te doen?

Cum infamia | 19-03-20 | 10:24

Zodat je er wat langer over doet om de pijp uit te gaan.....

zalkmarzegge | 19-03-20 | 08:03

Mijn huis ziet er al een week uit als een supermarkt....

J-van-de-Bontekoe | 19-03-20 | 08:02 | 5

Allemaal lege schappen?

goldsammy | 19-03-20 | 08:42

Mijn huis ziet er al bijna twee maand uit als een supermarkt...
Ik stel voor dat de reaguurders die al het langst roepen: bereid u voor, this is not your average annual flu! En die door velen wekenlang voor gek zijn verklaard, een gouden - oké verguld - GeenStijl-speldje krijgen en een eervolle vermelding!

Aristotalloss | 19-03-20 | 09:34
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland