ACHTENDERTIG CORONABESMETTINGEN IN NL
En dat is 38
De Nationale Kuchkaart (na de breek) wordt blauwer en blauwer mensen. Er staan inmiddels coronacontainers in Hoofddorp, de kaakchirurgie in Amsterdam is op slot en de mondkapjes raken nu echt op. Nederland zit aan de 38 erkende coronabesmettingen. Dat zijn er 15 meer dan gisteren, maar veel minder dan het werkelijke aantal. Stop dus met handenschudden, reis niet met het OV (reis sowieso niet met het OV), ga niet meer naar Noord-Italië of naar de Europese Unie en verbreek al uw banden met Groningse corpsballen. En, natuurlijk het allerbelangrijkste, RAAK NIET IN PANIEK.
Kuchkaart!
Reaguursels
InloggenErgens sluipt het idee in mijn brein dat onze aandacht van een enorme op handen staande ramp wordt afgeleid. Nog erger dan de stikstof-hoax.
Ik bedoel, hoe staat het met de onderhandelingen over de verhoging van de Nederlandse bijdrage aan de EU na de Brexit?
Vroeger had je Jiskefet of Koot & Bie. of Kreatief met Kurk.
Tegenwoordig het RIVM, etc.
Wat een onzin kramen die mensen uit, die moeten ons dan beschermen?
Die idioot met de baard vanavond bij EenVandaag.
Met z'n casusdefinitie ???? Knettergek.
U weet het beter dan de professor?
Much ado about nothing
Niks aan de hand want het RIVM heeft echt een goed protocol opgesteld. Met natuurlijk als hoofddoel ons rustig en dom houden.
Het doet nogal denken aan:
- er zijn giftige stoffen ontsnapt
- sluit onmiddellijk deuren en ramen
- er is geen gevaar voor de volksgezondheid
Wisten jullie dat het bloed van donoren ook niet getest wordt op corona?
Is dat nodig dan?
@Is dit nog nieuws? | 04-03-20 | 21:50: zou jij corona bloed willen hebben?
Dat RIVM is net zo betrouwbaar als hun baas (Rutte) daar moet je dus niet te veel van verwachten. Ze weten het verschil tussen Stikstof en Ammoniak niet eens en rekenen is ook niet hun sterkste kant. Kortom: je bent overgeleverd aan een stel clowns.
Dat zijn we al decennia lang.
Testen, en daarna isoleren is de weg van het voortschrijdend inzicht.
Italie 20 duizend , Uk 13 duizend, Zuid-Korea 100 duizend, USA 100, China anderhalf miljoen.
USA heeft zich gerealiseerd dat ze daardoor een epidemie van jewelste over zich afgeroepen hebben en gaat een miljoen tests klaarleggen voor volgende week. Zuid-Korea gaat de maskertjes produktie opvoeren.
Tuurlijk. Maskers verkopen is big business.
F. Halalsema van Amsterdam oreert: “virus onvoorspelbaar, maar geen aanleiding tot grote ongerustheid” Sure :(
Ah, ze kan het wel, verstandige dingen zeggen.
In Australië bereiden ze zich voor op de echte shit: www.bbc.com/news/world-australia-5173...
Er zijn mensen overleden door gebrek aan toiletpapier. Beter inslaan dus. Ook een goede voorraad deurmatten is aan te bevelen.
@Wim Venijn | 04-03-20 | 20:31: Stront aan de knikker
Je reedt afvegen met een handdoek of met de douchekraan. Maar simpele zielen zijn simpel...
Met stenen afvegen kan ook. Let er dan wel op dat je een oneven aantal gebruikt.
In Japan is het nu vastgesteld dat er besmetting plaats heeft gevonden van een besmet baasje naar de hond van hem met het covid-19 virus.
Dus het is nu ook overdraagbaar van mens op dier.
Hongkong, niet Japan.
nypost.com/2020/02/28/dog-in-hong-kon...
Was al dagen geleden..
Context uit dit artikel: de hond kan COVID 19 virus in de neusholte hebben omdat de baas het uitscheidt.. dat hoeft niet te betekenen dat de hond er zelf ziek van wordt en of anderen (mensen/honden) zou kunnen besmetten... Daarnaast komen bij honden ook eigen honden coronavirus een voor. Afhankelijk van de testmethode kan de test semi positief zijn, terwijl er toch geen sprake is van COVID 19 virus
Dat van die hond in Hong-Kong had ik ook al gelezen alleen ik las nu een artikel op welingelichtekringenpuntnl dat het ook in Japan was vastgesteld zonder link van het bronartikel.
@steekmug | 04-03-20 | 19:43: het artikel van vandaag is aangepast Japan is nu Hong-Kong geworden.
Nu staat het ook al op de Telegraaf online op de voorpagina.
Yep, ik zag het ook in Telegraaf vandaag
Da's kudt, een RNA-virus dat van mens naar dier en terug springt is vrijwel altijd gemuteerd.
Casus-definitie.
Ik heb het de GGD directeur zes keer horen zeggen.
Het ontspoort wegens een te narratieve casus-definitie.
ITALY 3089 cases nu (plus 23,4% in een dag tijd)
Er wordt overwogen scholen en uni's te sluiten, las ik.
@omanders | 04-03-20 | 18:13: Ik zit in Italië (Emilia-Romagna) en de scholen zijn al een aantal weken gesloten.
@Stacktrace | 04-03-20 | 18:34:
+100 Corona doden in Italië, een opvallend percentage.
@Stacktrace | 04-03-20 | 18:34: Landelijke sluiting is het idee. bedankt voor de info overigens
Wordt een grote pandemie in Noord-Italië, precies het deel waar mensen hard werken en het is de motor van de economie voor de rest van Italië. Die arme mensen daar.
@Jan, Leiden | 04-03-20 | 19:57:
Als je goedkope Chinese arbeiders haalt dan haal je ook hun ziektes.
Zo ging het met de Spaanse griep ook.
Omgerekend naar het door de Zuid Koreanen berekende sterfte promillage, zitten ze daar ruim over de 10.000 besmettingen. Of de Italianen zijn heel zwak en gevoelig.
Beter: Italiaanse wintersporterskaart.
Iedereen die over griep begint krijgt van mij ongezien een block!
Corona is een lichte vorm van griep.
Vergriep ie oe er niet an?
Als in “wat een gepiep, het is maar een griep”?
@Baron Clappique | 04-03-20 | 17:39: Als je het over het bier hebt geef ik je gelijk.
Het is geen griep, het is een verkoudheidje.
LONGvirus.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 19:04:
Hihi
Wat zeurt u nu, sneeuwvlokje-in? Gewoon een griepvariatietje, nix bijzonders eigenlijk. Ah, heerlijk die rust.
Griepje is erger.
Het is maar een influenza.
die kaartje heb je eigenlijk niet zoveel aan. besmettingsdichtheid, net zoiets als de bevolkingsdichtheid zou veel meer zeggen.
Die kaart of dat kaartje.
Doe maar standaard x100.
Dus, Brabant staat stijf van de coronalijders en in Limburg gewoon nog niet eens eentje.
Verklaring, iemand?
De kaart klopt niet, de test indicatie klopt niet, men is nogal traag met de tweede test in Limburg, er geen testkits in Limburg of Limburg is immuun!
Limburg heeft er nu ook eentje in Geleen. Logisch ook omdat het net over de grens loos gaat
@einz | 04-03-20 | 18:35: Heeft niet zozeer te maken met wat er in selfkant aan de hand is. Deze meneer was ook lekker vakantie vieren in Noord Italië met zijn gezin. Groeten uit Geleen!
Helmond had er ook eentje, en dat ligt in Limburg.
Ik wacht geduldig af tot Walter_Fraans met een oplossing komt. Iets met drones ofzo.
38 op 17 miljoen staat niet in relatie tot de dagprijs van mondkapjes. Wat een hoax.
Geduld is een schone zaak...
Het is nog maar de vraag of het zo beperkt blijft. In Italië bleef het ook met lage cijfers. Afgezien over die discussie over mondkapjes.
@Jan, Leiden | 04-03-20 | 17:44: bleef=begon
Het 5e ziekenhuis? De polikliniek Neurologie van het Amphia Ziekenhuis in Breda is met onmiddellijke ingang gesloten nu een medewerker met het coronavirus besmet blijkt. Het ziekenhuis benadrukt dat hij of zij geen contact heeft gehad met patiënten.
Wel een proactief ziekenhuis, gister meldde het: "Het Amphia heeft uit voorzorg testen laten uitvoeren bij patiënten met griepachtige klachten. Van de 164 uitslagen die terugkwamen, is er nu 1 positief gebleken." Ook zondagavond een patient die zich meldde met ernstige klachten meteen in isolate geplaatst. En zelfs dan. Dat belooft wat voor de rest van de (hoeveel) ziekenhuizen....
Coronapatienten hebben nooit met iemand contact gehad volgens de msm. Het is een ziekte die alleen contactgestoorden krijgen. Niet kosmopolitische wereldrezigers.
Weer het geluk van geen contact met patiënten.
Polikliniek neurologie in Breda, hoe groot zal die zijn..
Pakt prima uit met dat virus. In Iran is het halve parlement al besmet inclusief de vice-premier. Parlement wordt voornamelijk bevolkt door ouwe mannen en laat dat nou net de groep zijn die uitgedund gaat worden. En ook de paus lijkt niet immuun. Het vaticaan bestaat ook voornamelijk uit ouwe mannen... goddelijke interventie?
Creatieve destructie in optima forma.
De paus is communistischer dan Lenin. En bemoeit zich veel te veel met politiek.
Propageert de zogenaamde deugd van alle usual suspects: tolerantie, open grenzen, socialisme enz enz.
Er worden al mensen in containers ondergebracht. Het is een kwestie van tijd dat die containers op de trein gaan.
Op een schip naar China
Is Stef nu al negatief getest?
Nee maar blijf gewoon net zo lang testen tot het wel zo is...
Dus het RIVM gaat de woonplaatsen niet meer doorgeven? Dan op zijn minst wel de provincie, mogen we hopen. Parlementaire enquete in de maak over de RIVM.
Dat kan nooit goed gaan. Soort van UWV 2.0 of zo?
Relax, en muis maar een end weg:
www.volksgezondheidenzorg.info/onderw...
Sprak maandag een arts in een UMC. Ik vroeg: "hoe doen jullie die Corona-test". Antwoord: eenvoudig; even wat keelslijmvlies afnemen. Is bij ons al standaard test. Wat ik niet begrijp waarom mensen die gewoon de eerste-lijnszorg bellen (huisarts) dan zo lastig toegang tot een test krijgen.
Heeft te maken met labcapaciteit.
@De echte Stolwijker | 04-03-20 | 16:06: en jezelf in een isolatieoutfit hullen, desinfecteren etc etc. Verder is alleen een keelwat niet meer het huidige protocol. Het is alweer even neus+keel.
Huisartsen overleggen en verwijzen naar GGD die thuis mensen bezoekt voor de test. Tenzij ze te ziek zijn, dan gaan ze naar de SEH.
@De echte Stolwijker | 04-03-20 | 16:06:
Ja, die is behoorlijk onder de maat. Maximaal 300 tests mogelijk per dag. Bij een grotere uitbraak is dat een ramp?
@Jan, Leiden | 04-03-20 | 17:47: inmiddels al op 2000 per dag volgens de staatsomroep.
Volgen de stijgende ziekte gevallen nog een beetje keurig deze text file!
pastebin.com/K98w9gqq
Dankjewel. Dit was van 01.03.
Omdat het exponentieel groiet, denk ik dat het nu veel hoger is.
Trouwens, die Vincat student kunnen mooi in Italië blijven. Geen besef van verantwoordelijkheid. Die gaan zich geen 2-4 weken opsluiten, dan kun je mooi vergeten.
@Mariara_Mountain | 04-03-20 | 16:55:
Negatief reisadvies en toch gaan? Wat bezielt die lui?
Het zonnetje begint te schijnen.
Nog even volhouden en het is voorbij.
Qom, Iran.
's Middags gemiddeld een graad of 22, zonnetje erbij. Een week geleden al 50 Coronadoden. Officieel dan.
@De echte Stolwijker | 04-03-20 | 15:49: Je praat poep, vannacht 2c en morgen 16c...
@ZwarteDag | 04-03-20 | 17:24: Ps. het gaat niet om warmte maar om luchtvochtigheid!
Coronavirus krijgt het moeilijk tegen de 25 graden als het redelijk vochtig is. In Nederland gaan we dat in augustus misschien wel halen.
Ik zit even terug te filmen. Dit werd vrijdagavond nog op npo verkondigd: "Het RIVM noemt het geruststellend dat beide patiënten in Nederland het coronavirus in het buitenland hebben opgelopen en dat er in Nederland nog geen besmettingshaard is aangetroffen." Terwijl de meesten hier al beseften dat de sneeuwbal was gaan rollen..
Dat noemt men propaganda.
@Prikgriep | 04-03-20 | 15:39:
Het is erger. Nalatigheid.
@suscrofa | 04-03-20 | 15:40: Ja !!
Ik denk dat een advocatencollectief een gat in de markt kan aanboren. Collectieve aansprakelijkheid!
Er is dus geen rondgaande transmissie in de bevolking, alleen rond patienten die het coronavirus elders hebben opgepikt. Dat is goed nieuws. In Italie hebben ze dit niet meer.
@Nichtsneues | 04-03-20 | 19:30:
Dan bent u niet helemaal wakker volgens mij. In Italië zie je momenteel nieuwe infectiehaarden ontstaan. Er is sprake van transmissie. Het gaat rond en snel ook. Zo hier ook. U vergeet de incubatietijd en het achterwege blijven van symptomen doch infectieus zijn van carriers.
@suscrofa | 04-03-20 | 20:48: dat zeg ik: in Italie is het endemisch, in Nederland niet. De nieuwe patienten hier zijn meestal of wellicht allemaal in Italie geweest. Daar komt de corona vandaan.
Als je in de incubatietijd al veel ziekte verspreid hadden we al meer patienten moeten hebben.
@Nichtsneues | 04-03-20 | 21:19: kwestie van een paar weken nog
Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam behandelt niet eens meer tenzij het om een spoedgeval gaat. Reden: tekort aan mondkapjes. Die zijn wel ernstig gehamsterd.
Of er zijn gewoon bizar weinig.
Onze overheid had ook een maand geleden al kunnen beginnen met hamsteren.
Iedereen had dit kunnen zien aankomen.
(en we zijn nog maar in het begin)
@zetje01 | 04-03-20 | 15:33: het begin van het einde
In Duitland is een partij van 1200 mondkapjes uit een ziekenhuis gestolen.
Had gister een zuipmaatje over de vloer, blijkt sinds dit weekend een nieuwe huisgenoot te hebben, komt hier drie maanden werken, afkomstig van jaja, Noord Italië.
Het was me een genoegen mensen, ik zal blijven reaguren tot ik er bij neerval, dus nog een week of twee en jullie zijn van mij verlost.
proost!
Welke bloemen kunnen we naar je nabestaanden sturen?
Gecondoleerd alvast.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 15:27: De Dracunculus vulgaris lijkt mij wel gepast.
Alvast dank.
@Abject | 04-03-20 | 15:35: prachtige bloem.
@Abject | 04-03-20 | 15:35: Ok, ik ga even bellen met Topbloemen punt nl.
Er komen Jaarlijks honderden Italianen Af op Awakenings in Amsterdam...
Wenst u een rouwkrans met roze kroon op het lint?
Nog even en wij hoeven zelf de grens niet meer te sluiten.
Nee het butenland plaats Nederland wel in lockdown.
Scheutig met informatie waar de nieuwe besmettingen opduiken zijn ze niet meer. We gaan dus nu op de chinese toer verder. Dat was zeker het fase2 plan.
Een goede kennis is arts bij een UMC. Op een, zeg maar, Corona gerelateerd specialisme. Zij zegt dat UMC's een stuk verder gaan met allerlei maatregelen dan het RIVM of de GGD. Over die instanties wordt "wisselend" gedacht binnen de UMC's. Ze houden dit echter voor zich, om geen gedoe van en met de overheid te veroorzaken. Ook vaart Rutte blind op RIVM en GGD, want hij weet niet beter.
Bottom line is dat GGD en RIVM volstrekt niet toegerust zijn om deze crisis te sturen. Ze hebben de kennis niet in huis, laat staan de goede mensen. De artsen die er werken zijn veelal 9-5 "bureau-artsen" die niet klinisch (meer) werken. Ze denken dus heel sterk in starre protocollen en papier en hebben vaak al jaren geen patiënten gezien (Tuurlijk: de goede niet te na gesproken, er zijn prima jeugdartsen en er is veel goede expertise inzake vaccinaties. En de verpleegkundigen van de GGD werken zich, met hoog risico, de pleuris. Maar dat is nu niet genoeg). Waar dat toe geleid heeft, hebben we bij 5 ziekenhuizen (and counting) gezien. Binnen de UMC's is hierover grote ergernis. GS, hou dit in de gaten.
Daarnaast zouden er veel meer quarantainemaatregelen genomen moeten worden. Die Vindicat-Schimmelpennickjes in de dop zou de toegang tot NL moeten worden ontzegd. Scholen en universiteiten zouden dicht moeten, zoals in Italië. In China is het virus waarschijnlijk ingedamd, want daar gaan, tot mijn verbazing, mensen boven handel. In de EU (en de VS) gaat het waarschijnlijk helemaal mis. Want handel is belangrijker dan mensen.
RIVM en GGZ zijn overheidsinstellingen toch?
Top!!!
@Quib | 04-03-20 | 15:17: nee; die komen van mars
Komt ook omdat China ongelofelijk op z'n donder kreeg na het ontkennen van de SARS epidemie.
Kijk wie er nu Corona ontkend en zegt ga maar rustig slapen.
China is zometeen de lachende derde.
In Nederland is geld ook belangrijker dan mensen. Vooral overheidsgeld. China zet in tien dagen een ziekenhuis in elkaar. Hier zouden daar eerst een maand over debatteren. Wij leven in een achterlijk land.
@Prikgriep | 04-03-20 | 15:25: Wij hebben gewoon leegstaande ziekenhuizen achter de hand. Gevangenissen ook.
@ikbenerweer! | 04-03-20 | 15:26: Daar zal toch ook eerst even een paar weken over gedebatteerd moeten worden.
@Quib | 04-03-20 | 15:17: ggd
@Prikgriep | 04-03-20 | 15:25:
Niet alleen de snelheid van de Chinezen is bewonderenswaardig, ook hun keuze om aparte ziekenhuizen te bouwen voor Corona. NL heeft een uitstekend advies van de vereniging van waarnemend huisartsen (Huisarts Van De Toekomst) in de wind geslagen: zij adviseerden om regionale centra te openen voor Corona patiënten. Een perfect advies: je isoleert de Corona patiënten, brengt expertise bij elkaar en ontlast de reguliere zorg. Maar nee hoor, die halfwit minister Bruins (ex UWV), vond het niet nodig. Wat krijgen we nu dus: SEH's, huisartsenpraktijken en naw-huisartsenposten worden overlopen met Corona patiënten. What could possibly go wrong.
Dank voor alle info. Verklaart het eenenander. Inderdaad het studentenclubje een maand in quarantaine (zonder bier, zonder drugs, zonder wijven, zonder pizza) of vier weken werkvakantie ervaring opdoen op Lesbos bij de grenspolitie.
@ikbenerweer! | 04-03-20 | 15:26: en er zijn overal noodziekenhuizen (vleugels aan gewone ziekenhuizen en militaire ziekenhuizen) die bij grote rampen (grip-1 events) als noodopvang dienen. We hoeven dus niet eens te bouwen, we hoeven alleen maar de deur open te doen.
@suscrofa | 04-03-20 | 15:50:
.. dan kiezen ze namelijk allemaal voor de eerste optie de schijterds.
@ole guapa | 04-03-20 | 15:54:
Dat is dan ook waar Huisarts van de Toekomst voor pleitte. Die deuren moeten dan ook zo snel mogelijk open gaan. En zo makkelijk is dat nog niet. Die vleugels moeten klaar worden gemaakt voor gebruik. Daarnaast moet je veel lokaler centra gaan inrichten. Maar er gebeurt nog niks. Als Bruins straks besluit om het alsnog te doen ben je een week kwijt aan voorbereiden en inrichten van die voorzieningen.
Het enige motief om het coronavirus te willen bezweren is idd de handel en economie. Niet de volksgezondheid. Dit werd afgelopen zondag ook schaamteloos toegegeven bij Buitenhof door viroloog Roel Coutinghou. Glashard. Corrupt zootje dat RIVM. Ze verzwijgen een hoop feiten voor het gepeupelte.
@suscrofa | 04-03-20 | 15:50: dat zou wel een oplossing zijn voor weer een ander probleem. Die 2e optie.
Wat is Kuifje stil ineens.
@Divergente_Integraal | 04-03-20 | 17:43: is vast onwel geworden van Corona. gelukkig valt het volgens hem mee, dus we zullen hem straks wel weer meemaken.
Heb je al eens bekeken wat het beroep is van Jaap v Dissel ? De intramurale setting is anders dan de publieke setting. Die kennis ontbreekt in de ziekenhuizen. Hebben ze ook nauwelijks geleerd. Microbiologen lopen stage bij de GGD. Je werkt met verschillende populaties en daarom moet je soms ook iets anders doen in de ziekenhuizen dan erbuiten. Alles testen wat maar in de buurt komt van in dit geval corona is zo’n verschil. Het is niet voor niets een *zieken*huis waar buiten vooral gezonde mensen rondlopen.
Ziekenhuizen zoeken testen met vooral een hoge sensitiviteit, buiten de intramurale setting wil je testen met vooral een hoge specificiteit. De positief voorspellende waarde van een test zal verschillen tussen ziekenhuispopulaties en mensen van buiten. Dat komt omdat de prevalentie anders is in en buiten het ziekenhuis
@Nichtsneues | 04-03-20 | 19:44:
Knap vakjargon laat u hier zien. Klinkt mij als een protocol in de oren. De echte Stolwijker vond ik in alles overtuigender. No bad feelings.
@suscrofa | 04-03-20 | 20:55: ja, je moet het ook niet te moeilijk maken. Beter meedoen met de van-horen-zeggen brigade zonder te snappen dat een land niet een groot ziekenhuis is.
Slecht nieuws door een serie ‘als’-en achter elkaar is meer aansprekend.
Dus ze vertrouwen de GGD en RIVM niet. Zijn super specialisten. Maar op 1 meter van hun werkplek liggen mensen met Corona te creperen. Ik geloof dat *zij* pas de echte sukkels zijn!
Vraag het nog maar een keertje. Waar is Stef Blok?
En de paus? En was Ollogren eigenlijk onze patient zero?
Zag gister een dubbelganger van hem op het acht uur journaal #waarisstefblok
Aanvragen werktijdverkorting gestegen tot 425 aanvragen. Niets aan de hand mensen.
Bron : www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/artikel/5...
Dus een soort van melaatsen barakken.
Op dit moment heeft hopen op actie van RIVM geen zin meer, alleen bidden helpt nog. Zucht
Het ultieme wapen tegen Corona: bidden. Vanuit huis dan hè, niet naar de parochie afreizen.
Leg eens uit hoe bidden helpt tegen Corona?
@CyBork | 04-03-20 | 15:09: Werkt bij de paus ook zo lekker.
Handen over elkaar, dus niet aan je gezicht
Alleen bange mensen raken besmet. Heb ik gelezen op de webs. Ik leef nog!
Domme arrogante lieden zoals die medewerker van het OLVG raken besmet. Ondanks zijn tripje naar Noord Italie gewoon aan het werk alsof er niks aan de hand is.
@Indoneesje | 04-03-20 | 15:08:
Inderdaad. Of zoals de honderden verwende corpsballen die zichzelf niet tot een risicogroep vinden behoren en daarom vinden dat ze met de volksgezondheid in dit land mogen pokeren.
@suscrofa | 04-03-20 | 15:19: Die hebben gewoon sterke genen.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 15:28:
Ze hebben lak aan de mensen met kwetsbare genen. Voorgoed afgedaan voor mij, dat vindicat.
@suscrofa | 04-03-20 | 15:19: Een beetje meer respect voor onze toekomstige leiders zou je niet misstaan.
@ikbenerweer Als ze dan bij terugkomst gelijk even bij hun ouders op bezoek gaan dan zijn we met een paar weken van de huidige leiders af.
@suscrofa | 04-03-20 | 15:36:
Normaal gesproken dragen ze ongevaarlijke soa`s over aan medestudenten, nu dragen ze misschien een ongevaarlijke soa en een ongevaarlijk griepje over aan jonge en gezonde medestudenten. Althans, ik mag hopen dat die studentenhuizen worden bevolkt door mensen van ver onder de 40.
Als ik na infectie die nare buurman niet als contact opgeef, ben ik dan strafbaar? Ik vraag dit voor een vriend.
Dat weet ik niet, ik zou voor de zekerheid nog een keer bij hem aanbellen en goed in zijn gezicht hoesten. Zekere voor het onzekere nemen.
Als je nu mensen vrije dagen gunt, dan geef je ze op als contact, boem twee weken vrij
Een delirium kan een symptoom van koorts zijn.
Nee. Maar mogelijk besmet die dan wel uw hele wijk. Specifiek uw vrouw waar hij altijd langsgaat als u op uw werk bent. Mogelijk is dat ook hoe u het gekregen heeft.
Morgen rond 11:00 komt er weer een vliegtuig uit Teheran van Iran Air op Schiphol, hoeveel zieken zullen daar in zitten?
Die mogen dan naar Hoofddorp, de coronacontainer in
Het RIVM vergaderd elke dag, dus komt goed.
Van binsbergen, lul, ben je gjewouwn gaan skiën lullo pikkestijn ? Nog geneukt ?
Help, ik woon naast waar de grootste bolletjes zijn, Loon op Zand en onder Gorinchem. Ik ben al in paniek en ga in hamstermode. Mijn vraag is hoe kan je niet in paniek raken als je al in paniek bent?
Laat het los. Gecondoleerd alvast.
Zelf een quarantaine-afdeling bouwen?
Mediteren, gedachten ordenen, kamillethee drinken.
In een zakje blazen. Plastic of papier. Geen balzak, dat maakt het erger.
Veel rukken. Het liefst met handgel.
@John McClane | 04-03-20 | 14:57:
Kamelenthee! Krijg je daar geen SARS van? Ik snap er geen snars van.
Word Bubbelboy
Bij hyperventilatie een zakje pakken en rustig ademen.
ach ja
Statistieken: hoe jonger je bent hoe lager de sterftekans. Onder de 40 is het slechts 0,2% (maar niet nul dus), en boven de 50 neemt het snel toe, tot 15% als je boven de 80 bent.
Mannen gaan 2x zo vaak dood aan Corona als vrouwen, en wie al een chronische ziekte heeft, loopt een veel groter risico om te overlijden: bijvoorbeeld 13% als je hart-en vaatziektes hebt, en 9,2% als je diabetes hebt (dit is helaas niet uitgesplitst in leeftijd).
Bron: www.worldometers.info/coronavirus/cor...
Dus fitte en alerte reaguurders hoeven zich nergens zorgen over te maken.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:48: Gelukkig, nog lang geen 50, totaal geen pens en topfit!
Mannengriep bestaat dus
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:48: dat zal de paniek in deze burelen verklaren
deze data is gebaseerd op een analyse van 4400 gevallen -volgens de BBC- dus niet representatief. Bovendien, als je niet weet hoeveel mensen drager zijn (zonder symptomen) dan kun je de death rate nooit bepalen.
statistieken zijn erger dan leugens.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:48:
ai
dus reaguurders die de hele dag met hun luie reedt voor een beeldscherm hangen zijn een flinke risico groep
@vander F | 04-03-20 | 14:58: Als ze eind van het jaar maar op 1 staan in de reaguurderslijst
@small_town_dude | 04-03-20 | 14:57: “dus niet representatief”, wanneer dan wel? Steekproef van 100%? En mensen zonder symptomen, zijn die dan wel als ziek te beschouwen? Mortaliteit kun je om methodologische redenen alleen maar uitdrukken als percentage van vastgestelde ziektegevallen of als “educated guess”.
Leugens kunnen nog om bestwil zijn, stemmingmakerij ook?
@Guusneus | 04-03-20 | 15:12: Het blijft altijd een steekproef, maar de leeftijdscategorie is niet gelijkmatig verdeeld. Ze kijken naar een groot aantal personen en vervolgens plakken ze de leeftijd erbij. De steekproef juister zijn als je van elke catogorie evenveel personen gaat meten. Dat wordt hier nergens getoond. Misschien waren er in de steekproef maar 1.000 80+ en 30.000 40- .
@vander F | 04-03-20 | 14:58: Tussen het reaguren door sporten en hard werken is erg gezond. Maak me nergens zorgen over.
@small_town_dude | 04-03-20 | 15:22: De percentages tellen niet op naar 100%. Dus het is NIET "15% van de doden was 80+" maar WEL "van alle 80 jarigen die de ziekte doorlopen hebben was 15% na afloop overleden"
@petersteenkamp | 04-03-20 | 15:39: Precies SHERLOCK! maar 'alle 80-jarigen' is het probleem Misschien waren er maar 100 80-jarigen, maar het kunnen er ook 4000 geweest zijn. Ook als je de death rate van mannen en vrouwen vergelijkt moet je [ongeveer] evenveel vrouwen als mannen in de je steekproef hebben.
Aantal corona doden in China sinds begin dit jaar: 3.000
Aantal nieuwe baby's China sinds begin dit jaar: 2.577.534
Ik bedoel maar...
3000 doden klopt niet is eerder 300.000, en de doden buiten Corona virus om zijn er ook.
Ik heb een bedrijf met productie hal en ik produceer 100.000 nieuwe units per dag. 1000 daarvan zijn niet goed, maar wat zeur ik nu want 99.000 zijn wel goed! Nee die 1000 is niet nodig en zonde en zou ik terug willen brengen naar 1.
Ze blijven het er gewoon naast doen...
@MoltisantiBeer | 04-03-20 | 14:49: Interessant, wat produceert u?
@MoltisantiBeer | 04-03-20 | 14:49: 100.000 nieuwe units klopt niet is eerder 10.000.000
En hoeveel oude baby's? Nou?
@pibasso | 04-03-20 | 14:51: dildo’s
@MoltisantiBeer | 04-03-20 | 15:10: hahahha!!
Op 27 febr. (1 week geleden) 1 geval, nu op 4 maart, dat is dus een week later 38. Dat is 38 keer zoveel in een week. Prober even mee te rekenen. Als dit zo doorgaat dan zijn er volgende week 1444 gevallen en over twee weken 54872. Over goed 4 weken hebben we het dan allemaal. We wachten het af. Hier in Zeeland gaat het nu nog goed maar wij krijgen dan ook geen mariniers.
Ben al aan het hamsteren!
ADRZ vooralsnog negatieve testen. We gaan het zien.
Dan hebben we het allemaal plus de veelbesproken gevallen die onder de radar blijven c.q. worden gehouden. Kun je nagaan hoeveel coronabesmettingen we dan echt hebben! Dan worden coronagevallen net als kippen, varkens en fietsen.
@Ikbeneenzelfbouwer | 04-03-20 | 14:53: Begin nu ook maar alvast met groenten zaaien (kan ook in potten op het balcon): worteltjes, radijs, bietjes, spinazie, postelein en sla. Dan hebt u over een week of 6 - wanneer de schappen in de supermarkt leeg raken - heerlijke, verse, vol vitamientjes groenten van eigen 'tuin'.
Yes. Even een kopie uit andere topic. Toename van 65% per dag levert dit op:
04-Mar-20 38
05-Mar-20 63
06-Mar-20 104
07-Mar-20 171
08-Mar-20 282
09-Mar-20 465
10-Mar-20 768
11-Mar-20 1267
12-Mar-20 2090
13-Mar-20 3449
14-Mar-20 5691
15-Mar-20 9390
16-Mar-20 15493
17-Mar-20 25564
18-Mar-20 42180
19-Mar-20 69598
20-Mar-20 114836
21-Mar-20 189480
22-Mar-20 312642
23-Mar-20 515859
24-Mar-20 851167
25-Mar-20 1404426
26-Mar-20 2317303
27-Mar-20 3823549
28-Mar-20 6308856
29-Mar-20 10409613
30-Mar-20 17175862
Maar zo hard gaat het niet, want we hebben niet genoeg testkits
@Guusneus | 04-03-20 | 15:01: Waar blijven de cijfers van genezen coronapatienten? Niet iedere besmette patiënt gaat dood. Wat een negativiteit gaat er door dit land. Paniek alom, my God. Het houdt gewoon niet op. Er gaan meer ouderen dood door de zomerse hitte. Oh ja, dat is waar ook, de Gretta paniek.
Het is wachten op de 1e BNer met Corono. Bridget, Andre of Romana. Wie zal het zeggen.
Ik denk Bridget. In een ijskast blijft het virus langer goed.
1 geval in Blaricum. Gordon?!
@King of the Oneliner | 04-03-20 | 14:46: Misschien, maar Romana heeft ook geen lucky-streak.
Oh ja verrek. Dan gaat iedereen het daar ook nog over hebben.
Als andre hazes jr het heeft, hebben meerdere dames incl rachel het ook.
Waaar dan?
Het aantal besmettingen zegt natuurlijk vrij weinig. Wat is hun toestand? Wat zijn hun klachten? Buiten levensgevaar? Etc. etc.
Als ze bij rivm bekend zijn dan voldoen ze aan de criteria van melden. NL grieperig en contact risico landen. Als ze op de ic liggen dan hebben ze al zware longontsteking.
Vandaag 15 nieuwe coronabesmettingen meldt het RIVM. Waar??????
Op rivm.nl
@ikbenerweer! | 04-03-20 | 14:43: Waar in Nederland??
@ofarim | 04-03-20 | 14:44: Waar die server precies staat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar je hebt grote kans dat ie in Lelystad staat.
RIVM is gestopt met het delen van de woonplaats. Was teveel werk ofzo.
Voordat er meer mensen beginnen te blaten 'hoe geweldig strak China tenminste dankzij die geweldige nationaal socialistische dictatuur dit virus aan kan pakken'
Hoor dan eerst deze meneer aan die een 14 jaar in China heeft gewoond en dit gelul ook zat is.
Hij heeft veel interessante filmpjes gemaakt over China toen hij er nog woonde.
Sinds vorig jaar woont hij in de VS en kan hij nu vrijuit spreken.
youtu.be/msrqE87yTRs
En ja, waarom mag China zonder al teveel weerwoord z'n goddelijke gang gaan op deze wereld, ook de WHO en VN slijmen zich een ongeluk naar China toe en dat terwijl Xi's dictatuur zich meer en meer verhard.
Tijd om China eens keihard in de schijnwerpers te zetten, dit virus is een mooi moment om daar eens mee te beginnen.
Doe je best kerel!
Van Oef is coronamoe.
Dan maar een klein grapje: Mondkapje bij?
Bij het volgende rondje een San Miguel.
Ben je al bij de dokter geweest?
Interessant dat in dit land bij beleid overal het nogal twijfelachtige voorzorgsprincipe wordt toegepast: altijd uitgaan van het slechtste scenario als je nog niet weet hoe iets zal aflopen. Zelfs bij het al dan niet uit voorzorg verbieden van alles wat los en vast zit, als je weet dat de kans op doden of schade vele malen kleiner is dan zelfs de laagst ingeschatte mortaliteit van Corona of griep...
Maar nu we te maken hebben met een onbekend virus, met onbekende cijfers waarbij de officiële cijfers die we wél hebben uitgaan van 2 tot 3% doden, doet men er alles aan om te bagatelliseren en alleen maar argumenten aan te dragen als het zijn slechts doodzieken en bejaarden die doodgaan ("dus" niet erg kennelijk) of de aanname (!) dat er nog wel veel meer mensen besmet zullen zijn dan we weten en het daarom met de sterfte wel mee zal vallen.
Om vervolgens 180 graden te draaien als mensen roepen dat er meer mensen besmet zijn maar we dat niet weten omdat we niet testen, en dan tegelijk beweren dat testen zinloos is, want je hebt vast daarvoor al mensen besmet. Het was toch niet besmettelijk zonder symptomen, RIVM? Alsof het niet scheelt wanneer je niet nóg meer mensen besmet.
Zou het over kernenergie gaan, waar tot nu toe nauwelijks doden bij zijn gevallen, is het precies weer omgekeerd: ja maar, wat áls het misgaat en er veel doden zouden kunnen vallen? Elk product\medicijn moet eindeloos getest worden voor het op de markt mag, want voorzorg. Maar onbekend virus? No problem...
Is wel zo.
Maar, viel wel te verwachten wegens:
- Overal is alle overcapaciteit wegbezuinigd
- complete incompetentie van onze regering
- Als er ergens een dubbeltje bespaard kan worden, dan kijken ze niet op een kwartje.
Het is precies omgekeerd pannenkoek. Bagatelliseren doen we van een bekend virus met bekende cijfers. Ieder jaar 250.000 tot 500.000 doden door de griep wereldwijd. In jaren van een grieppandemie, elke paar decennia, een veelvoud daarvan, e.e.a. nog afgezien van de miljoenen ernstig verlopende maar niet lethale besmettingen.
De gezondheids- en maatschappelijke schade van de griep op dit moment is aantoonbaar vele malen groter dan die van Corona. Waar blijft het voorzorgprincipe? Een paracetamolletje kun je krijgen.
omdat we in NL eerst de boel aan de praat moeten krijgen zoals eerst maar eens onze laboratoria op te schalen voordat ze uberhaupt test capaciteit hebben etc.
Het heeft volstrekt geen zin om te paniekzaaien voordat ze in staat bent om adequaat te gaan handelen.
Geloof me maar, op de achtergrond wordt momenteel keihard gewerkt om alles in bereidheid te stellen voor een worst case scenario.
Maar dat gaan ze ons niet aan de neus hangen juist om géén paniek te veroorzaken.
Misschien gaat het wel meevallen en zó ongelofelijk gevaarlijk is dit virus nou ook weer niet.
.
Wel een geweldig mooi moment om op wereldschaal te oefenen mocht er straks een virus losbarsten wat wél echt super dodelijk en besmettelijk is.
Vergeet dat niet, nu kunnen we voor het eerst in de geschiedenis bijna realtime volgen hoe alles in z'n werk gaat.
Van ziekte zelf tot de aanpak daarvan.
@vander F | 04-03-20 | 14:53:
Het is wel een beetje laat om nu te beginnen met keihard werken.
Ze hadden een maand geleden al kunnen beginnen met extra mondkapjes in te slaan voor huisartsen, GGD'ers en OK-personeel.
Het lijkt er echt op dat ze het idee hadden dat het hier wel voorbij zal waaien.
@vander F | 04-03-20 | 14:53:
@Guusneus | 04-03-20 | 14:52:
Dat is een interessante discussie op zich. Zouden we elk griepseizoen allen met mondkapje, handschoenen en ontsmettingsmiddel moeten rondlopen om 0,1% te redden die al met één been in het graf staat? Ik ben als liberaal niet gecharmeerd van het argument het kost doden of gewonden "dus" het moet verboden worden. Dan kun je bijna elke keuze in een mensenleven dicteren met statistiek en alles verbieden van gemotoriseerd vervoer tot lichamelijk contact en een permanente avondklok invoeren.
Maar het gaat mij om het contrast. Bij alles gaat men uit van het ergste en het geringste aantal doden is onacceptabel. Gaswinning in Groningen moest acuut stop, want er zijn nul doden gevallen en er moeten huizen versterkt, opgeknapt of uitgekocht worden en mensen vinden het eng. Bij klimaatverandering neemt men van alle IPCC scenario's steevast het ergste en toept daar hysterisch overheen. We moeten onmiddellijk de hele economie stilleggen á la China nu. Terwijl je met adaptatie klimaatdoden gewoon kunt voorkomen.
Maar nu moet reizen en handel voorgaan, want anders kost het geld? Laat op z'n minst zwakke en oude mensen zichzelf in huis isoleren na consultatie met het RIVM... Wat ook mijn oplossing zou zijn voor griep en dergelijke. Of vrijwillig in een gemeenschap gaan wonen waarbinnen je alles om voorzorg laat draaien.
@Wol | 04-03-20 | 15:08: Het stoppen van die gaswinning heeft anders best nog wel lang geduurd. De protesten en aardschokjes waren al veel langer aan de gang.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 15:32:
Maakt de beslissing niet minder gebaseerd op pure emotie i.p.v. een reële afweging van belangen en werkelijk gevaar. In schril contrast met de lauwe reactie op een virus met onbekende, maar mogelijk vrij forse dodelijkheid voor onze ouderen en zieken. Maar kennelijk zijn risico's en symptomen onbelangrijk als ze niet neerkomen op chronisch geld ophoesten...
Misschien is het niet eens zo gevaarlijk voor Europeanen omdat wij (en wat nu komt is wrong-think voor linksfascisten uit 1984) genetisch anders ontwikkeld zijn door een lange historie van blootstelling aan andere ziektes. Die details worden niet genoemd in het nieuws (voor zover ik kon zien), maar zijn wel interessant om te weten.
www.eutimes.net/2020/02/asians-far-mo...
Racist!
Artikel is een maand oud, toen nog slechts 170 doden. Inmiddels x20. Ben benieuwd hoe de raciale componenten er nu uit zien in de statistieken. Helaas is het appels met peren vergelijken. Zuid-Korea test super veel, dus veel casussen, relatief weinig doden. Iran test weinig, dus hoogte mortaliteit. In NL wordt ook bar weinig getest, dus waarschijnlijk zijn er veel meer gevallen...
Er was wel een inschatting dat Aziaten het meest bevattelijk zouden zijn (vanwege aantal eiwitten in de longen) daarna Arabieren, dan Afrikanen en dan Europeanen. Minst bevattelijk zouden blanken uit Utah zijn. Daarom totaal ongeloofwaardig, zal wel een mormoon zijn die dat had bedacht. En daarbij gaat het nu ook hard in Italië, met dat verschil dat het daar nog steeds alleen ouderen boven de 60 betreft. In China daarentegen leken er ook veel jonge zorgverleners te overlijden, 30-ers en 40-ers.
@medusa324 | 04-03-20 | 16:34: Ik kies eerder voor plausibel dan voor extreme ontkenning. Maar goed, wij weten wel uit statistieken dat mannen een hogere overlijdingskans hebben dan vrouwen. Voor SJW soy-boys is de oplossing dus simpel: identificeren als vrouw want "gender is a social construct" en daar zal het virus vast rekening mee houden.
Leeftijd is bij sommige virussen een factor omdat jongere mensen een sterkere immuunsysteem hebben (tenzij links dogma al zover is dat alle leeftijden zijn gelijk) waardoor ze bij sommige virussen juist een te sterke immuunrespons kunnen hebben van hun eigen lichaam en stikken in hun eigen longvocht.
Meer dan 3 glazen rode wijn per dag schijnt het virus te doden.
Dat stond in een toonaangevend medisch vakblad. Ik kan het alleen niet meer terugvinden.
Maar geloof me!
Klopt. Stond in de Misset Horeca.
Als je 20 Corona drinkt, ben je maar 1 dag ziek.
Kuifje haalt zijn informatie ook bij een vinoloog vandaan ipv een viroloog!
laat maar even woekeren en overwaaien. Behandelen is makkelijker en voordeliger dan voorkomen. Kantoren en fabrieken en scholen sluiten voordat er iemand ziek is slaat nergens op.
Ik heb mijn kind ziek gemeld. Gewoon gezegd dat hij gordelroos heeft...
Italië heeft alle scholen en universiteiten gesloten. Bron: www.telegraaf.nl/nieuws/1037350925/it...
Maar verder is er niets aan de hand. Wilt u zo vriendelijke zijn om uw aangifte voor 1 april in sturen? ( 1 mei mag ook )
Loon op zand is met 5 besmettingen nog wel aan de winnende hand.
Ik word gekker van cookies dan van Corona.
Chocolat Chip Cookies?
Overigens grappig om te lezen hoe zelfverklaarde virologen hier elke keer maar totaal ongefundeerd het RIVM en de overheid de maat willen nemen, gebaseerd op zelf bij elkaar gefabriceerde en gefantaseerde worst case scenario's die inmiddels van iedere vorm van realisme zijn gespeend.
Net of ze niets anders hebben te dooen.
worst kaas scenario: de verjaardag van je moederrrr.
Eigenlijk hetzelfde als figuren die structureel en feitenloos aan het downplayen zijn?
Ja, veel reaguurders kennen hun beperkingen niet, zou Clint Eastwood zeggen.
@King of the Oneliner | 04-03-20 | 14:31: die is in lock-down nu ik heb gelezen dat grijs permanent mogelijk besmettelijk is
@BozePaarseMan | 04-03-20 | 14:34: ja precies, met cijfertjes en zo
@Guusneus | 04-03-20 | 14:34: ja, dat is de echte risico-groep.
Dat ja.
@BozePaarseMan | 04-03-20 | 14:34:
Heb ik hieronder uitgebreid gedaan.
Aldus iemand met een nog zinlozere bijdrage dan het RIVM. Mensen zoals jij zorgen ervoor dat het virus kan verspreiden.
@Indoneesje | 04-03-20 | 14:45:
Nee, dat kunnen alleen virusdragers.
Zie je nu het bewijs dat ik hierboven gelijk heb? Je roept maar wat.
@DrumPiet | 04-03-20 | 14:53: Jij had zo de medewerker van het OLVG kunnen zijn. Net terug uit Italie en vrolijk gaan werken, en waarom ook niet toch? Is maar een griepje niets aan de hand. Sukkel.
@Indoneesje | 04-03-20 | 14:56: Jij bent toch degene die regelmatig door Azië zwerft. En weer terugkeert naar het gave Nederland. Lijkt me gevaarlijker dan in Drenthe wonen, Hertog Jan drinken en af en toe op GS reaguren.
Sinds het wereldwijde web denken we dat we veel weten. Maar hoe meer kennis hoe minder wijsheid.
Ik denk dat hele bange mensen zoals jij ongewild meehelpen het virus te verspreiden. Dan gaan ze met de beste bedoelingen mondkapjes dragen en ervaren ze een bepaalde schijnveiligheid. Of ze gaan hun handen desinfecteren waardoor ze juist vatbaarder worden voor bacteriën en andere beestjes. Of ze gaan geen vlees meer eten. Hun bestek op 90 graden in de bonte was. Of ze gaan wat minder bange mensen als DrumPiet uitschelden voor sukkel.
Dit was een antwoord op Indoneesje trouwens.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 15:00: Dus je bedoelt hiermee te zeggen dat DrumPiet de bange wezel is die zich liever opsluit in z'n provinciale rijtjeswoning?
@Quib | 04-03-20 | 15:30: Een kroontje hebben maar niet eens weten hoe je moet reaguren. Verder draag ik geen mondkapje omdat ik niet besmet ben, dus zinloos. Verder heeft het nemen van voorzorgsmaatregelen niets te doen met angst, maar ook met een stukje sociaal functioneren binnen een samenleving. Namelijk rekening houden met anderen. Iets wat een aantal reaguurders inclusief die sukkel van een DrumPiet wat van kan leren. Of niest en hoest jij ook lekker in het rond in een volle trein of bus of op kantoor? Verder zijn de 'minder' bange mensen vaak asociale figuren die alleen aan zichzelf denken. Wie denk je dat meer het risico verspreiden? Zou me niets verbazen als die knakker van het OLVG zo'n type was die dacht er kan me toch niets gebeuren. Je weet wel zo'n type die minder bang is.
@Indoneesje | 04-03-20 | 15:53: Een kroontje hebben heeft niets met intelligentie te maken. Gelukkig maar. Ik kon 'm gewoon kopen.
Maar ik heb zelf meer vertrouwen in de nuchterheid van de DrumPieten in deze wereld dan in de hysterie van de Indoneesjes. Voor de zekerheid; ik bedoel het meervoud van jou, niet het Indonesische volk.
@Indoneesje | 04-03-20 | 15:53: Hoe weet jij nou dat jij niet besmet bent? Kom jij nooit buiten? Ik zou me toch maar laten testen, als ik jou was. Je klinkt grieperig.
@Quib | 04-03-20 | 16:31: De nuchterheid van een provinciaal die nauwelijks zijn deur uitgaat. *proest* Succes! Gelukkig heb je andermaal mijn gelijk bewezen, dat het namelijk die nuchtere DrumPieten zijn die het virus verspreiden.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 16:36: Als je had opgelet de afgelopen week al meermaals aangegeven dat ik me wilde laten testen. Zeker vanwege mijn laatste trip naar Thailand. RIVM, GGD en huisarts willen simpelweg niet dat ik getest word. Puur uit voorzorg maar het interesseert ze geen ene fuck. Net als de lamzak die in het OLVG werkt en gewoon naar z'n werkt gaat terwijl die in een risico gebied is geweest.
Klopt geen ruk van, in Beverwijk legt er officieel ook al 1. Maar van horen zeggen (interne bron) leggen er wel 8 personen met Corona. 16 mensen zijn naar huis gestuurd. Geloof geen reet van de berichtgeving
Berichtgeving bestaat echt! Of je het gelooft, of niet.
Coronaatje leggen niemand zeggen..
" leggen ". U bedoelt liggen. Tijd voor een opfriscursusje Nederlandse taal.
@Stratum | 04-03-20 | 14:33: nee, diek is correct. leggen is iets neerleggen, een beweging
Uit de bundel "Niet in te dammen droefenis" de gedigt:
Liefde in tijden van Corona
je blik
boven je mondkapje
botstte niet
schramde niet
en ik liet me besmetten
lief vies meisje
ik wil je totaal
lol
@King of the Oneliner | 04-03-20 | 14:28: die gedigt, lol, hoeveel lijken liggen er eigenlijk in SA al in de klikt?
@Guusneus | 04-03-20 | 14:38: *klikO
Qua complotten en zo:
Ik dacht nog even aan de maanlanding en dat dat in scene was gezet. Dan zijn er mensen die zeggen dat zoiets te groot is (400.000 mensen die eraan hebben gewerkt) om die allemaal te laten zwijgen, kan niet et cetera.
Hoe kan het aantal corona besmettingen / doden dan een complot zijn?
Zit iedereen in het complot?
Iemand die twijfelt aan de cijfers met een verklaring?
Amateurisme is geen complot.
Borderline?
Wat bedoel je nou eigenlijk met:
"Hoe kan het aantal corona besmettingen / doden dan een complot zijn?"
In Sjina krijgen doktoren bv. quota opgelegd over hoeveel Corona patiënten ze per dag mogen registreren. De andeten moeten onder een andere code...
Hoeft geen "complot" te zijn. In tegenstelling tot de maanlanding, zeg dat een kleine groep mensen gebaat zou zijn met de effecten van een globale besmetting; dan hoeft men alleen de besmetting "op te starten" en dan zijn beloop laten gaan. Ik zeg niet dat het zo zou zijn, maar ik geloof wel dat enigen behoorlijk met de beurzen aan het spelen zijn.....
@RichardBandler | 04-03-20 | 14:29: haha, Sjina.
covfefe
Als Corona van de maan komt. It all adds up.
@Guusneus | 04-03-20 | 14:40:
Corona komt van Venus, Sars komt van Mars.
@zetje01 | 04-03-20 | 14:27: nou ja, er wordt nogal getwijfeld aan de officiële cijfers....
Aha, de "Rijksoverheid brengt officiële NL-Alert-app uit voor iOS en Android".
Dat is geen toeval mensen, dit is allemaal al jaren in de planning wat ik u brom.
Ik bijt...'al jaren in de planning' Kunt u duiden?
@KutFilosoof | 04-03-20 | 14:29: De overheid heeft echt niet in een paar weekjes een app voor iOS en Android klaar hoor. Het is het bedrijfsleven niet.
@KutFilosoof | 04-03-20 | 14:29: dat beestje zat toch al jaren in een petrischaaltje te wachten tot een regenjas met gleufhoed het opportuun vond om het los te laten?
Hoera!! Aluhoedje!
Het is een inside job van de ILLUMINATI (en de Mossad).
Vlak voor de uitbraak zijn er gigantische put-opties gedaan op vliegtuigmaatschappijen en giga veel aandelen gekocht in handgel fabrieken.
Toeval? Dacht het niet.
Tweede interessante artikel laat zien dat stringente quarantainemaatregelen mogelijk selectief werkt op het virus en dat een mildere variant de overhand krijgt.
academic.oup.com/nsr/advance-article/...
Kern van waarheid... mogelijk. Het is iig een van de redenen om het virus gecontroleerd toe te laten. Resistentie kweken kan alleen bij aanwezigheid. Dit virus leent zich hier goed voor
Precies wat ik net op u reaguurde. Stringente quarantaine, Chinese taferelen, preventieve hechtenis dus. Daar zullen inderdaad veel reaguurders op zitten wachten.
@Guusneus | 04-03-20 | 14:30: Veel reaguurders gaan al over de rooie als ze in de trein hun vervoersbewijs moeten laten zien.
@Guusneus | 04-03-20 | 14:30:-
"preventieve hechtenis dus"
-NL volhangen met camera's.
@Epistulae_Morales | 04-03-20 | 14:28: Er zit een conservatieve (heel weinig muterende) regio in het genoom, dus een vaccin heeft alle kans van slagen.
Voebal gaat weer eens niet door.
Een dictatuur als China gecombineerd met een zeer volgzame bevolking heeft zo zijn voordelen als het gaat om het beteugelen van een crisis als deze. Dat gaat in Europa niet lukken.
nee maar zo'n ongehoord smerig land als China wat hygiëne betreft is dan ook weer niet te vergelijken met Europa.
De macht van de ongelooflijke corrupte communistische partij China is ook een onderdeel van de oorzaak, en nou niet bepaald een voordeel te noemen
Volgzaam, haha lekker naïef weer. Zodra er problemen zijn, zijn Chinezen de eerste in een every man for himself modus.
@vander F | 04-03-20 | 14:28: Bent U in China geweest? Heb zelf nog nooit zo'n schone airport als in Beijing gezien.
@viejohuevon | 04-03-20 | 14:32: Airport Beijing ≠ China. Hoe schoon het is in (het centrum) van een Tier 1 stad is een uitzondering in China. Voor de overige 99% van het land is de hygiëne/gewoontes middeleeuws.
Ongehoord smerig? Wanneer was u voor het laatst in China?
@viejohuevon | 04-03-20 | 14:32: Ben in een ziekenhuis in Shanghai geweest. Niet echt heel schoon.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 15:01: n=1. next!
@Vanilla | 04-03-20 | 16:19: Shanghai is een moderne en westerse stad, voor Chinese begrippen. Dan kun je uitrekenen hoe het er in andere steden aan toe gaat. Om over het platteland nog niet eens te spreken.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 16:38: Met een steekproef van 1. Zeker! Cijfers zijn niet je ding, dat was al duidelijk uit reacties onder diverse andere topics.
@Vanilla | 04-03-20 | 17:21: Denk jij dat je China kan aanwijzen op de kaart?
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 19:11: Lekker goed onderbouwde reactie wederom Kuif, goed ontopic ook! Doei!
Uit genetisch onderzoek blijkt dat het virus dat in Beieren als eerste was aangetroffen de voorloper was van de hele Italiaanse besmetting. Dus als daar paniekerig gereageerd was en het hele bedrijf 3 weken in quarantaine was gezet hadden de Italianen geen probleem.
En wij dus ook niet.
twitter.com/trvrb/status/123510492126...
Duitsers en Europa, het blijf een haat/liefde verhouding...
Alsof iemand anders het niet naar Nederland had kunnen brengen. Doe es niet zo naïef joh! Op Schiphol kwam vlucht na vlucht aan, van eind januari tot en met nu (!), zonder ook maar één enkele controle. En nog steeds komt 6x per dag een vliegtuig uit Milaan aan en wat ik heb gehoord ook dagelijks ook 1 uit Teheran. Het virus hier was slechts een kwestie van tijd. Gelukkig is Nederland niet zo dichtbevolkt.........
A ja, Twitter, het compendium van feitelijkheid. Besmetting, besmettelijkheid en incubatietijd zijn verschillende grootheden. Als men daar NA VASTSTELLING van de besmetting paniekerig was gaan doen was men toch al te laat geweest.
Maar ja, voor vaststelling paniekerig gaan doen, is daar dan reden voor?
@Guusneus | 04-03-20 | 14:27: De man is viroloog en alle beweringen zijn onderbouwd met links naar de wetenschappijke publicaties.
@Guusneus | 04-03-20 | 14:27:
"Als men daar NA VASTSTELLING van de besmetting paniekerig was gaan doen was men toch al te laat geweest."
Nee, zie Singapore. En kijk ook eens hoe Zuid-Korea nu greep op een uit de klauwen lopende epidemie krijgt. Beide landen hebben ervaringen met SARS, overigens.
Het wordt wel spannend nu. In Twente nog code groen. Maar ik mijn zakdoekjes zit geel.
Raar kleur zaad heeft u.
In Deventer is ook een besmette persoon dus vergeet code groen maar.
@spamzuiger | 04-03-20 | 14:18: gewoon lang genoeg laten drogen
Hoest nou?
Goed.
Moi!
Mag het straks?
bwoah,
laboratoria in NL draaien reeds overuren dus er worden as we speak honderden tests uitgevoerd.
Verder lees ik dat de capaciteiten van diverse laboratoria op dit moment fors worden uitgebreid.
Het werkelijk testen op de Chinese blafhoest begint nu eindelijk op stoom te komen dus logisch dat er nu meer en meer besmettingen aan het licht komen.
Dus, door de uitbreiding bij de verschillende labo's zullen bezorgde artsen nu eindelijk meer testen kunnen gaan aanvragen, dit kon tot nu eigenlijk niet eens, vandaar mogelijk de rechtlijnigheid in het RIVM protocol zoals
Blafhoest, paar dagen koorts en komend uit aangewezen besmet gebied zoals China en Korea en nu dus pas ook Noord-Italie.
Nu pas capaciteit opschalen. Rapporten van WHO niet gelezen dus.
Sowieso moet een patiënt door twee laboratoriums getest worden.
Pas als bij beiden de uitkomst positief is, melden ze het als zijnde een corona geval.
Geen idee hoe vaak ze de test moeten uitvoeren van één patiënt .
@Kaas de Vies | 04-03-20 | 14:21: Bizar dat iedereen nog aan het handje van het RIVM loopt. Niemand denkt meer na, behalve de gemiddelde reaguurder alhier.
@pibasso | 04-03-20 | 14:27: De reaguurder die het altijd beter weet dan RIVM, het Ministerie, de virologen, de epidemiologen et cetera....
Het is behoorlijk besmettelijk. Misschien dat dat de reden is dat er steeds meer besmettingen aan het licht komen.
Zomaar een wilde gok
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:30: De virologen en epidemiologen weten het beter dan het RIVM en het ministerie. Je draait de zaken om.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:30: Dat klopt Kuif, ik wordt thuis ook de allesweter genoemd en niet cynisch door mevrouw drs. Pibasso. Inmiddels moet jij ook beter weten!
@DezeNicknameBestaat | 04-03-20 | 14:48: Zouden er geen virologen en epidemiologen bij RIVM werken? Tip: kijk eens op hun site.
Ik mag geen linkjes plaatsen maar Google maar even op 'Top CDC official tells Congress coronavirus almost qualifies as a global pandemic'. Dat i.c.m. de centrale banken die de geldpers aanzetten plus the usual downplaying suspects zorgen ervoor dat die pensioenkorting er heus wel aankomt.
De beurs is nog even omhoog dus nu kun je er nog zonder al teveel kleerscheuren vanaf komen. U bent gewaarschuwd!
Geld bij drukken is een algemene korting op alle uitkeringen die niet ge-indexeerd worden tegen het percentage van de geld vermeerdering.
Het Corona virus is een zegen voor de pensioenfondsen. 80% van de dodelijke slachtoffers ontvangt een pensioen. Wat zeur je nu?
@Epistulae_Morales | 04-03-20 | 14:30: Wat zou wijlen Johan Cruijff hier over hebben gezegd?
@Epistulae_Morales | 04-03-20 | 14:30: Nabestaande pensioen en een ontploffende zorgbudget die grotendeels bij pensioenfondsen wordt neergelegd, mark my words!
"The key learning from China is speed — it’s all about the speed.
The faster you can find the cases, isolate them, and track their close contacts, the more successful you’re going to be."
Not a lot of asymptomatic circulation of this virus in the bigger population.
Een kennis van mij had last van buipijn en heeft net van de dokter te horen gekregen dat hij nog zeker een maand tot 6 weken te leven heeft. Dus is ontzettend opgelucht dat hij geen Corona heeft.
Wel vol kanker en morfine mee naar huis. Maar toch...
Ik vind grappen maken over kanker ziek.
@Roadblock | 04-03-20 | 14:17: Ziet eruit als een opsomming van feiten.
@Roadblock | 04-03-20 | 14:17: Mijn kennis niet. Is gewoon een kerel die de realiteit in de bek kijkt.
Hij is zijn begrafenis al aan het regelen.
Snowflake.
@Polarisator | 04-03-20 | 14:21: Zo'n ervaring leert je inderdaad relativeren. Liever Corona dan een terminale tumor.
@Roadblock | 04-03-20 | 14:17: alleen over kanker? Iemand die beide benen moet missen en sterft aan koudvuur, mogen we daar wel grappen over maken? Zout toch op met dat kankermedelijden.
Sterkte! Ik zou als ik alles geregeld had een OD morfine nemen en keihard Sister Morfine van de Stones op de repeat. It's better to burn out, than to fade away. Ook een toepasselijk nummer van Neil Young.
@Polarisator | 04-03-20 | 14:21:
Sry hoor, maar zoals u het geformuleerd heeft, zegt u dat hij ontzettend opgelucht was, dat hij geen Corona had maar kanker.
Komt op zijn minst een beetje vreemd over.
Ik heb een aantal kanker gevallen in mijn familie en vriendenkring, en die maken er zelf grappen over.
Dan neemt niet weg, dat ik als gezond persoon, grappen over kanker bij anderen maken ziek vind.
En wie dat niet zo vindt, jammer dan.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:23:
56 jaar. Paar jaar geleden zijn vrouw aan kanker overleden. Zich de tering gewerkt om alle ballen hoog te houden. Gezorgd voor vrouw en kinderen..
Een bikkel eerste klas. En nu dit verdomme.
@Polarisator | 04-03-20 | 14:30: Het leven kan heel onrechtvaardig zijn. Sterkte met je vriend en hopelijk kun je nog iets voor hem betekenen.
Dan komt de 1e dooie er aan.
Op de fiets.... door rood.... met tegenwind.... mandje aan het stuur.
Een man uit het Gelderse Kerkwijk is toch besmet geraakt met het coronavirus. Eerder hij nog negatief getest op griep.
De man meldde zich vrijdagavond met griepverschijnselen in het Jeroen Bosch Ziekenhuis en werd daar getest op griep. De uitslag was negatief en daarom hoefde hij volgens de richtlijnen van gezondheidsorganisatie RIVM niet te worden onderzocht op het nieuwe coronavirus.
Het ziekenhuis besloot later om alle opgenomen patiënten met luchtwegklachten voor de zekerheid op het virus te testen. Toen bleek de man de ziekte te hebben opgelopen. Hij maakt het volgens de gemeente Zaltbommel naar omstandigheden goed.
De patiënt ligt in strikte isolatie. Ook zijn kamergenoten moeten worden getest op het coronavirus en liggen ook in isolatie. De GGD is een onderzoek gestart om in kaart te brengen met wie de Kerkwijker in contact is geweest.
Het verhaal is verwarrend. Wordt hij getest op griep of op Corona?
@Kaas de Vies | 04-03-20 | 14:16:
Goed lezen.
Ik lees dit als: Indien er geen richtlijn van het RIVM was geweest op het testen, dan was meneer eerder onderkend als besmet met corona.
RIVM is dus verantwoordelijk voor verdere verspreiding.
Eindelijk een ziekenhuis wat zelf durft na te denken en geen risico wilt lopen.
@Kaas de Vies | 04-03-20 | 14:16: Eerst op Griep en daarna op corona
Sterfhuisconstructie. Hebben we ervaring mee in NL, gaan we vaker zien.
In kaart brengen met wie iemand in contact is geweest laat maar aan de AIVD over. Daar heeft de GGD niets mee te maken. Ik beroep mij op mijn zwijgrecht.
@Roadblock | 04-03-20 | 14:18: dat is vooralsnog een aanname. Die patiënt kan wel degelijk in het ziekenhuis besmet zijn, of onderweg ernaartoe.
@Epistulae_Morales | 04-03-20 | 14:49: Dat is ook een aanname van jou dus wat lul je nou man. Is allang bewezen dat het coronavirus moeilijk te testen valt dat maakt dit virus dus ook zo gevaarlijk.
Als het een vaccinatie-topic zou zijn, is het precies andersom. Dan is de overheid/RIVM de enige juiste bron van info....
Ik vind de Hollandse arrogantie stuitend. Na 20 gevallen 4 ziekenhuizen dicht omdat je een dom protocol na moet leven.
Zegt wat over onze zorg.
Zuid-Korea test overdreven veel en die gaan al richting cijfers van 0,5 procent. Maar veel mensen hier geloven vooral de cijfers van Iran -waar je pas getest wordt als je dood gaat- en Wuhan- waar men niet voorbereid was op dit nieuwe verkoudheidje.
En hoeveel % is weer virusvrij?
Nogmaals: informatie vs. chocoladeletters. Die zijn ook gewoon lekkerder natuurlijk.
Dat hier niemand kan rekenen is al heel lang duidelijk en voorspellen is verdomd lastig, vooral waar het de toekomst betreft.
Lees voor de aardigheid de doemprofetien van de gemiddelde reaguurder van een maand geleden nog eens terug.
Nooit gedacht dat ik met een VVD-er op een lijn zou komen - lees Kuifje - maar volgens mijn oma had je ook hele fatsoenlijke Duitsers.
@Kaas de Vies | 04-03-20 | 14:18: Afdelingen van ziekenhuizen worden 1 of 2 dagen gesloten, schoongemaakt en gaan daarna weer open. Als een virus nieuw is, dan kun je er in het begin een paar missen. Gebeurt overal, ook in de landen om ons heen.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:20: Zijn de gesloten afdelingen al open dan? Of breng je weer nepnieuws eikel?
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:20:
Als dat zo is Kuif, dan is het een beetje onverantwoord vind je niet?
Als er een besmetting op een afdeling van een ziekenhuis wordt geconstateerd is toch wel het minste wat je moet doen, je verplegend personeel en je artsen testen.
Maar jij zou na 2 dagen de boel weer open gooien.
Kunnen er meer besmet worden.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:20: Je zal maar op een IC moeten liggen, even 2 dagen wachten.
@Kaas de Vies | 04-03-20 | 14:18:
Je bent inmiddels wel af van je teststokpaardje?
@Indoneesje | 04-03-20 | 14:23: Vaak wel, maar hij heeft nu gelijk pinda.
@DrumPiet | 04-03-20 | 14:24:
Que?
Het stijgingspercentage is momenteel aan het stijgen. Dat zegt iets over exponentialiteit. Momenteel is het 72%.
@Sakamoto Ryoma | 04-03-20 | 14:31: Logaritmisch is het wereldwijd aan het dalen, wat is je punt?
Groep is een soort virus dat verschillende sterkten kent. De Spaanse Griep is een bekende variant die en besmettelijker en dodelijker was dan Corona, zeker als je kijkt naar de demografie vd slachtoffers. In 2018 werd m.n. de VS zeer hard door de jaarlijkse influenza getroffen waarbij dat jaar 60.000 griep gerelateerde doden vielen, 3x het gemiddelde van de jaarlijkse epidemie.
Dus griep kan wel degelijk dodelijker zijn.
Het feit dat dit Corona virus zo agressief is komt door de SARS typering. Dit virus veroorzaakt in het ergste geval diepliggende longontsteking dat en een zware aandoening is en moeilijk te behandelen is. Maar, en dat blijkt ook uit de demografie en data, eigenlijk alleen dodelijk is als het in een vergevorderd stadium komt ( door verwaarlozing/ onachtzaamheid) of een al zwakke persoon treft, mn een patiënt met long problemen, hartproblemen of, ook vaak, suikerziekte.
@Guusneus | 04-03-20 | 14:20: Een maand geleden zei ik dat een uitbraak in Nederland onvermijdelijk was. Daarin krijg ik nu gelijk. Inmiddels lijkt het aantal besmettingen zo hoog dat het nog onmogelijk valt te beheersen. Die geweldige Nederlandse zorg waarover sommigen spreken, die heeft nu nog voor 2 a 3 weken voorraad aan mondmaskers, desinfectie middelen, etc. In België worden noodziekenhuizen voor corona-isolatie ingericht en wordt eigenhandig de productie van de schaarse middelen opgestart. Nederland vraagt zich ondertussen af of we in EU verband niet ergens iets kunnen inkopen en adviseert zorgverleners om bij collega's aan te kloppen bij tekorten. Totale waanzin, maar typerend voor de bestuurscultuur van NL: vergaderen, afschuiven, niets doen.
Onze zorg is niet opgewassen tegen een uitbraak van Italiaans formaat. Het RIVM handelt totaal niet proactief en heeft compleet inefficiënte protocollen opgezet. Mijn voorspelling is dat we over 2 a 3 weken boven de 2000 patiënten uit komen.
En over 2 a 3 maanden boven de 50.000 infecties. Dan gaat die geweldige zorg niets meer kunnen betekenen voor degenen die beademing nodig hebben. Want niet genoeg machines, niet genoeg intubatie materiaal, niet genoeg bedden, niet genoeg artsenz etc. De huidige mortaliteit staat op 3,6% maar die zou dan nog wel eens op kunnen gaan lopen.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:18: zuid Korea test helemaal niet zoveel. Ze nemen heel veel temperatuur op.
@Joostmochtnietsweten | 04-03-20 | 14:40: Mortaliteit in Zuid-Korea, een ontwikkeld en welvarend land- schommelt rond de 0,5 procent. Dus die 3,6 procent van jou is al paniekzaaierij.
@Joostmochtnietsweten | 04-03-20 | 14:40: no shit Sherlock...
ik voorspel dat er in april ook regen gaat vallen...
@Kaas de Vies | 04-03-20 | 14:18: erger is dat met deze mooie voorbeelden er mensen zijn die beweren dat het een goed idee is om grote groepen mensen te gaan testen.. die dan bij elkaar moeten komen in een grote wachtkamer, bijvoorbeeld een sporthal.
Echt.. dat zijn de slimsten
Dit domme en kortzichtige stukje is zoveel reacties niet eens waard. Lees over een maand je eigen reaguursel nog eens terug en trek vervolgens zelf je conclusie. Dat is beter dan dat ik onaardige dingen tegen je moet zeggen.
-
@HogeNood | 04-03-20 | 14:19: 93.500 gevallen, 55.300 hersteld.
Los van de vele honderduizenden besmetten die niet eens ziek worden.
@Bernhard de II | 04-03-20 | 14:49: Ik ben onder de indruk van je inhoudelijke weerlegging.
@zaadkanarie | 04-03-20 | 15:00: Ik zie dat je -net als Kuifje-naar-Brussel- nieuw bent hier, daarom neem ik je niet kwalijk. Haha.
-
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:20: Nederland met zijn misplaatste arrogantie. Slechts een vingertje met een grote bek. Hersens ontbreken.
Nog een keer (maar goed het helpt waarschijnlijk niet): Het gaat niet om doodgaan in onze streken (of nu nog niet). Maar om tot die cijfer van 1% te komen hebben vele mensen veel capaciteit in ziekenhuizen nodig die niet zo veel bestaan (IC, isolatie, beademing etc.) - veel meer dan normale grieppatienten. Dat weten wij inmiddels uit China en Italie. En daarom wil je het maximaal afremmen want anders ligt het hele gezondheidssystem plaat (dat ook nog met de gewone zieken te maken heeft).
De vergelijking met de 400 mensen die in NL elke dag doodgaan slaat trouwens nergens op.
Het gaat niet om paniek het gaat erom dat je vroeg moet zijn dat het niet snel door het dak gaat.
Slaap zacht......
Dat krijg je er nou van als je geen actie onderneemt.
38 is een heel lichte verhoging. Ik maak me pas zorgen vanaf 41.
Vanaf 41 graden moet je geen halve marathons meer lopen.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:15:
"Ik probeer in discussies wel overtuigend over te komen"
Whahahahaha
@Roadblock | 04-03-20 | 14:25: Ironie is aan jou niet besteed, ouwe militair.
Ik zou bij lichte verhoging gewoon een arts raadplegen. Dit virus heeft een lange aanlooptijd waarb gevallen bekend zijn van mensen die bij 39 koorts eerst een week lang doorwerkten en het niet overleefden. Stoer maar niet slim dus
Het is nog wel wat vroeg voor bier nootjes en chips. Kan het RIVM die cijfers niet wat later op de dag publiceren?
De paracetamol werd net al gehamsterd dankzij een online paniekbericht.
Schap leeg en knallende koppijn.
Maar geen corona...
Je moet ook alleen snot uit je pielemuis hoesten.
Een mooi rijm (A B A B), +1 voor u!
Nog geen puntje bij Nijmegen. www.gelderlander.nl/nijmegen/nijmeegs...
Dan gaat het om Vivian Schoenmakers. Haar naam niet noemen maar wel die van haar collega. Handig weer van De Gelderlander dit.
Die corpslullo’s vegen straks eigenhandig Groningen van de kaart. Stelletje eigenwijze klojo’s.
Die gasten hebben toch gratis OV? Lekker uitzieken bij moeders thuis.
Hoog tijd dat Groningers een beetje weerstand krijgen tegen dat nieuwe verkoudheidje. Hoe is het trouwens met VanBukkem?
Corpslullo's? Onze toekomstige leiders zal je bedoelen. Die weten echt wel wat ze doen.
Deze Vindicaters worden in Emmen in de oude dierentuin op het bavianeneiland in quarantaine geplaatst, alwaar Albertus Magnus met uitwerpselen en stenen naar hen mag gooien.
Ik mis op de kaart degene in Den Bosch (JBZ)
Die is repressief geruimd.
Wow. 0,000036% van de bevolking besmet.
Volgens Drampiet is het 0,00022353%. Lekker knullig.
@BozePaarseMan | 04-03-20 | 14:08: Hij vergeet alle illegalen, mja drampiet staat niet voor niets geblocked in mijn GS
doe eens x 1,5 tot de macht 30 dan heb je een beeld van over een maand.
@BozePaarseMan | 04-03-20 | 14:08: Bij dit soort cijfers denk ik dat er een noodzaak is dat de BV Nederland de komende jaren zo'n 1000 miljard gaat investeren in het bestrijden hiervan.....
@BozePaarseMan | 04-03-20 | 14:08:
Schelden leidt inderdaad af van feiten. Neemt niet weg dat de feiten gewoon feiten blijven.
@Euriool | 04-03-20 | 14:12:
Gebaseerd op?
@DrumPiet | 04-03-20 | 14:13: Op zijn dikke onderbuik.
Wereldwijd ongeveer 0,079%
@DrumPiet | 04-03-20 | 14:13: Ja maar paniek!!!
@DrumPiet | 04-03-20 | 14:13: Welke feiten. Die van u of die van Selassie..
Dat gaat wel langzaam met die besmettingen. Zo komen we natuurlijk nooit bij de apocalyptische film scenario's terecht. Zelfs de witte bonen met tomatensaus bij de Lidl zijn weer in overvloed verkrijgbaar dus ik denk dat we over het hoogtepunt van de hysterie heen aan het gaan zijn.
Ik zie de toekomst met groot vertrouwen tegemoet. Als tenminste Frans Timmermans niet zou bestaan, die is pas écht eng. Maar die zal wel weer gespaard blijven.
Hij heeft iig genoeg ver op de botten
Eén gelukje.... ben nog steeds virusvrij.
onlinecoronatest.com/
En hoeveel daarvan zijn er al genezen? Want dat wordt nergens vermeld in de media en NL geeft dit ook niet door. Op dit moment zijn er 94.209 besmettingen, waarvan er al 49.928 genezen zijn. Er is een handige site voor.. gisanddata punt maps punt arcgis punt com
www.worldometers.info/coronavirus/#co...
Maar ja, daarvoor moet je je willen informeren in plaats van chocoladeletters lezen/schrijven dus dan weet u het wel.
@droeveling | 04-03-20 | 14:03: gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsda...
Ex-patiënten worden gewoon weer opnieuw ziek. Het blijft gewoon rondgaan bij een lakse houding.
Een normale zware griep heb je minstens 2 a 3 dagen voor nodig conditie afhankelijk. Dan heeft wilskracht afhankelijk mensen nog 1 a 2 dagen aansterken nodig.
We zijn nu een week verder met de kroepoekgriep, dus ik denk dat de eerste herstelden, en doden nog even op zich laten wachten
@FLP_du_Stok | 04-03-20 | 14:05: Alleen in NL zeker. Rest van de landen allemaal herstelden.. Ze proberen hier de boel nat te houden. gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsda...
Dat is een site van de NWO, deze live-stream www.youtube.com/watch?v=qgylp3Td1Bw is gecrowdsourced.
@FLP_du_Stok | 04-03-20 | 14:05: Wilskracht noem jij dat. Rekening houden met je collega's noem ik het. Collega's die na een groep te snel weer aan het werk gaan steken één voor één de hele afdeling aan.
@miknic | 04-03-20 | 14:08: rest van de landen heerst het ook al langer dan een week. Dus lijkt het mij logies dat daar al wel herstelden en doden zijn maar hier nog niet.
Zou je als je hersteld bent eigenlijks nog 2 week thuis issolatie of quarantaine moeten ondergaan?
@koeberg | 04-03-20 | 14:16: als je het zo bekijkt ben ik dat wel met je eens.
Hier nog een. Vrij realtime denk ik, inclusief extragratis aantal doden en hetstelden
coronavirus.nl/coronavirus-kaart/
@FLP_du_Stok | 04-03-20 | 14:37: als je hersteld bent is dat een bewijs dat jouw lichaam het virus heeft gedood. Waarom zou je thuis moeten blijven?
@Epistulae_Morales | 04-03-20 | 15:00: Is nergens bewezen dat ons lichaam in staat is het coronavirus te doden. Stop met onzin verspreiden! Sterker nog, er zijn mensen die nogmaals het coronavirus krijgen, waarvan sommige overlijden door hartfalen.
@Indoneesje | 04-03-20 | 15:38: dat inderdaad, vandaar dat ik me afvroeg of als je lichaam was hersteld je nog kan verspreiden en een quarantaine nodig is
Voor wat betreft de toename van het aantal besmettingen staat Nederland vandaag op plaats 3 van de wereld. Het moet alleen de toplanden India en Iran voor zich dulden.
Wonen wij wel in West-Europa? Zijn wij wel wel een eerstewereldland?
Nope..
Het corpus is dood. Maar uit de botten is nog wat westerse waarde bouilon te trekken. Maar echt substantie heeft het al lang niet meer.
@KutFilosoof | 04-03-20 | 14:03: daarnaast 125000 man per jaar erbij op deze postzegel dus dan grijpt elke epidemie/hype/massapsychose ook razendsnel om zich heen natuurlijk.
Nee hoor Iran, S. Korea, China, Duitsland, Spanje, India en Japan zit er nog voor kwa New Cases
We moeten als landje ergens in uitblinken dus waarom niet in Corona??
Vanaf nu veel handen schudden en als het even kan ook zoenen!
@spamzuiger | 04-03-20 | 14:15: We hebben toch Max Verstappen
India wordt interessant. Meteen een exportban op bepaalde farmaceutica en bescherming. En Three designated hospitals for isolating patients have been set up.
economictimes.indiatimes.com/news/int...
India wel. Vraag beantwoord.
Nou.. in Argentinië zijn ze van 1 naar 2 gevallen gegaan.. een *verdubbeling*.!!!!1!1.
Dus ja we zijn een eerstesteenlegging land, maar jij trekt de gemiddelde ontwikkeling wel omlaag
Iemand nog mondkapjes in de aanbieding? Die gaan we aanstonds nog hard nodig hebben als al die preppers hun kelder vol bruine bonen moeten leegvreten.
Je zou haast in paniek raken door het RIVM. Ze sturen ons recht op de betonnen muur af. Maar gelukkig hebben ze alles onder controle.
Wel gezellig met iedereen op een veldbedje in een stadion en wat mobiele incinerators dat vrolijk ernaast staan te loeien.
Over een weekje wordt dit het straatbeeld. Beetje lastig met bier drinken. images.newrepublic.com/3e6d21509f9a4d...
oh je hebt ze ook gewoon met drinkslang geen probleem om bier mee te lurken.https://www.ebay.nl/i/172295969802 en voor een prijs momenteel gelijk aan 1 mondkapje
@elricoloco | 04-03-20 | 14:04: lol, 17 verkocht
Niets aan de hand mensen! Gewoon doorlopen er kan u niets gebeuren. U word pas getest wanneer u 100% zeker weet als u in direct contact bent geweest met een besmet persoon. RIVM protocol is heilig.
Maar gaat lekker hard zo, wetende dat het RIVM dus minimaal een maar dagen misschien weken achterloopt. Verder zijn er meldingen uit Hubei van patienten die andermaal besmet zijn geraakt met het coronavirus. Als dat waar is dan kan het coronavirus een terugkerend fenomeen worden.
Oh en niet onbelangrijk, 1 op de 10 Iraanse Parlement leden zijn besmet waaronder ook de vice president. Blijf vooral volhouden dat er niets aan de hand is dan een griepje.
Testen heeft geen enkele zin. Waarom begrijp je dat niet?
En hoeveel liggen er al onder de grond? En hoeveel hebben er een griepje?
Mr Blok?
inmiddels op neen IC?
@DrumPiet | 04-03-20 | 14:01:
Onderbouw deze seniele stelling eens
@DrumPiet | 04-03-20 | 14:01:
Testen en daarna iedereen die met een positief getest persoon in aanraking is geweest OOK testen.
Snelheid en grondigheid is de enige manier om deze uitbraak tegen te gaan.
Waarom begrijpt u dat niet?
@DrumPiet | 04-03-20 | 14:01: Als testen geen zin heeft wat doen die mensen op de IC dan? Die liggen er voor de lol? Zuid-Korea voert preventief tests uit, uit veiligheid voor haar bevolking. Bijna meer dan 100 duizend tests, ze hebben er zelfs een drive through en speciale apps voor gemaakt. Nederland als trots westers land reageert bijna net zo als Iran. Nederland is een fucking lachertje! Met dank aan mensen met de instelling zoals jij.
@Indoneesje | 04-03-20 | 14:05: in de testuitslag van vandaag wordt morgen de vis verpakt, daarom. Dat kan een kind nog begrijpen.
@zetje01 | 04-03-20 | 14:05:
Ik ga hier niet eens op antwoorden.
Maar, toch één vraag. Hoeveel mensen moeten ze bij deze 38 gevallen testen volgens u? En als daar dan weer drie of vier gevallen tussen zitten, hoeveel moeten er dan worden getest? En hoe lang duurt het voordat de uitalgen er zijn bij een grote hoeveelheid testen? En hoeveel mensen worden er ondertussen door de besmetten onder de getesten besmet? En hoeveel moet je daar dan weer voor testen? Of moeten die dan in quarantaine? En hoeveel mensen zitten er dan uiteindelijk in quarantaine? En wie kan er dan nog testen?
Begrijpt u het nu een beetje?
@DrumPiet | 04-03-20 | 14:01: Testen helpt vaak niet en geeft bovendien een gevoel van schijnveiligheid. Een beetje zoals bij mannen van de herenliefde, die het altijd onveilig doen, maar zich na iedere orgie weer uitgebreid laten testen.
@DrumPiet | 04-03-20 | 14:10: Waarom kan Zuid-Korea het wel?? Verder is het essentieel om te weten wie besmet is of niet, zeker voor mensen in hun omgeving zoals ouderen, hart en long patienten, mensen met diabetes etc etc. Zodat die mensen een goede overlevingskans hebben. Of moeten deze mensen maar ook dood neervallen of in hun huis vastgemetseld moeten worden? Begrijp je het nu een beetje?
@Indoneesje | 04-03-20 | 14:16:
Kijk over een tijdje nog even weer naar Zuid Korea en de hoeveelheid testen die ze doen. Nl. 0,19% van hun bevolking. Als blijkt dat daar een groot aantal van besmet is kunnen ze daar ook niet meer preventief testen. Dat snap je toch wél hoop ik?
Ach gut, je hebt de filmpjes van spartacus gekeken. Nu snap ik dat je bang bent.
Mohammedanen zitten bijna dagelijks aan hun anus. Maakt dat uit?
@DrumPiet | 04-03-20 | 14:21: Gast luister eens naar jezelf eikel. Het is allang bewezen dat ouderen hart en long patienten, mensen met diabetes complicaties kunnen krijgen door het coronavirus. Afijn uit jou woorden kan ik opmaken dat die mensen maar lekker de dood mogen gaan aan dit 'griepje'. Ik hoop oprecht dat je het krijgt en aan de beademing moet lutser. Ongezien de tyhpus voor je, ben wel klaar met jou.
@Indoneesje | 04-03-20 | 14:54: wat wil je nou horen? Dat jij dood kan gaan?
Ja dat kan. Tevreden? En nu? Wat wil je er tegen doen? Nou?
@zetje01 | 04-03-20 | 14:05: oh leuk.. honderden, zo niet duizenden ‘ verdachte’, waarvan 99% onterecht, bij elkaar brengen in een sporthal om een test te krijgen.. dat lijkt me een fantastisch goed plan.. dat is pas garantie op verspreiding
@Epistulae_Morales | 04-03-20 | 15:05: Dood gaan we allemaal lutser, maar ik heb niet zo'n zin om bijv. mijn ouders of andere familieleden aan de beademing zien gaan. Puur omdat lutsers en eikels zoals jij en DrumPiet weigeren het gevaar van corona in te zien voor met name mensen die er vatbaar voor zijn.
@Indoneesje | 04-03-20 | 14:54:
Zucht. Ze kunnen er inderdaad aan dood gaan, testen zal daar echt niet tegen helpen, dat is heel wat anders dan dat ik zeg dat ze dood mogen gaan.
Discussiëren met jou is als tegen een storm infietsen, totaal zinloos.
@DrumPiet | 04-03-20 | 15:27: *zucht* Ben jij nou zo dom of ik nou zo slim? Als je het niet snapt of wilt zien ga dan ook niet de grote meneer uithangen trol. En wat jij doet noem je een discussie? Je blaft en bijt maar feitelijk zeg je helemaal niets.
@Indoneesje | 04-03-20 | 15:18: Ga je temperatuur eens opmeten Indoneesje, je bent mij te verhit.
38 mensen met verhoging: 37,8 C, en met een kuchje dat binnen 3 dagen over is. Spaanse Griep zag er toch iets anders uit, heb ik het idee.
Klopt, veel Chinezen kuchen al niet meer.
Een aantal van hun liggen op de IC mafkees, doe eff normaal lutser!
@Mr_Natural | 04-03-20 | 14:00: Maar die hebben dan ook 13 varianten van Corona. Die halen je nieuwe oudejaarsconference niet.
@Indoneesje | 04-03-20 | 14:02: 1 of 2, en die hadden al iets anders voordat ze Corona kregen. In ieder geval 1 mevrouw met een bacteriële longinfectie. En daar bovenop Corona.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:05: 3 inmiddels al pik, en er zullen er meer volgen. Maar misschien je toontje even wat dimmen, want corona voor hun is geen griepje maar een serieuze infectie.
@Indoneesje | 04-03-20 | 14:12: Jij onderschat de griep.
Heb jij als boomer al je niet helpende griepprik opgehaald? Man man.
@FLP_du_Stok | 04-03-20 | 14:39: Ik heb nog nooit een griepprik gehaald. Waarom zou ik? Val in geen enkele risicogroep.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:21: En jij onderschat het coronavirus.
Dat is het nu net, je hebt geen enkel idee, over helemaal niets.
Wat je wel hebt is een plaat/bord (kies zelf maar) voor je kop.
PS op hoeveel tegels staat je nu ?
Het zijn er honderden, daarvan ben ik overtuigd. En ze houden dat geheim. Ik geloof nu echt in een complot!
Daarom ben je ook een oudere rijpere vrouw. die hebben daar meer last van.
Iedereen in het complot. China, Iran, Japan, Nederland, Italië....
Incompetentie is geen complot.
@DrumPiet | 04-03-20 | 13:59: oudere rijpere vrouwen en mannen hebben inderdaad veel meer last van het virus. Maar dat schijnt niet zo’n probleem te zijn..
@koeberg | 04-03-20 | 14:05: Ze zijn incompetent en ze houden het werkelijke aantal besmettingen geheim om te zorgen dat de economie doordraait.
@deoudererijperevrouw | 04-03-20 | 14:09: Maar dan zijn ze niet incompetent, dan gaat het om een goed en efficiënt uitgevoerd complot.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:12:
Haha, scherp!
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 14:12: Ja, goed en efficiënt uit eigen belang. Maar het zal niet helpen; de economie gaat eraan, is niet tegen te houden!
@deoudererijperevrouw | 04-03-20 | 14:24: U klinkt als een optimist.
Waarom plaatsen ze een foto van een bal-koppende-schildpad in een te klein aquarium bij het aantal besmettingen?
Lijkt me ook niet de beste houding als je met een longonsteking op bed ligt ...
Van die kuchende man in de regenjas heb ik ook niets meer vernomen
LOL!!
ghe ghe
Geen paniek. Ik volg de richtlijnen van het RIVM.
Ik ben niet in China noch in Italië geweest.
Dus mij kan niets gebeuren.
Ziekenhuizen ook mijden, patiënten worden pas in noodgeval getest, dus die blijven uit de statistieken.
Ik volg gewoon de richtlijnen van de EU.
@Analia von Solmsch | 04-03-20 | 13:58: Als je gaat testen, loop je het risico dat je ziekenhuis wordt gesloten. En dat wil je als manager niet.
Precies.. sterker nog.. jij mag wel naar die gebieden hoor.. echt
Dankzij 'niet testen' vallen de cijfers gelukkig nog mee.
Wat heeft testen dan voor zin?
En bij een negatieve test, morgen weer testen? En overmorgen weer?
@DrumPiet | 04-03-20 | 13:55: ja! Keukentrapjes verbieden. Of registreren als eenzijdig ongeval. Of “”overig””.
Houd de statistieken schoon lieve mensen!
Liefst post mortem testen.
@DrumPiet | 04-03-20 | 13:55: Er zijn mensen die meerdere keren negatief hebben getest maar uiteindelijk gewoon besmet bleken te zijn. U leest geen nieuws ofzo? Is ook wel lastig in de provincie Drenthe. Man dommer dan jou krijg je ze bijna niet.
Verder heeft Zuid-Korea al bijna 100 duizend tests uitgevoerd, waarom kunnen zij dat wel en de Nederlandse regering niet?
@Indoneesje | 04-03-20 | 14:01:
*jij
Als je mensen van domheid beticht kun je beter geen taalfouten op het niveau van een 7 jarige maken.
@Indoneesje | 04-03-20 | 14:01:
En oh ja, wat heeft dat testen dan voor zin? Nogmaals.
@Indoneesje | 04-03-20 | 14:01: dommer, stommer, krommer, alles past bij hem. Maar met Drenthe heeft het niet te maken.
@Indoneesje | 04-03-20 | 14:01: dat is toch precies de reden dat preventief testen niet werkt? Je geeft de hele reden precies aan..
Meerdere keren getest, negatief, uiteindelijk toch gekregen. Meerdere keren voor niets getest dus. Kans is zelfs aanwezig dat patiënt uiteindelijk besmet is geraakt door iemand anders op de testlocatie.
@Epistulae_Morales | 04-03-20 | 15:14: Nee lutser, dat ging om patienten die al waren opgenomen. En verder als je het nieuws had gevolgd bleek dat het testen op coronavirus lange tijd niet betrouwbaar bleek. Zelfs in Nederland heeft het RIVM er een keer naast gezeten. Man man man, u werkt toevallig bij het RIVM? Dat kan jou domheid wel verklaren.
Ook een interessante theorie om de corona besmettingen te 'drukken'.....
"Niet doodziek, dus uitzieken. En officieel niet aan epidemiologische voorwaarden voldoen, dus niet testen = geen corona."
Die epidemiologische voorwaarden kun je aanpassen als knoppen op een radio, en zo controleer je het aantal besmettingen.... op papier dan.
Oké
Geen paniek!
Community spread is gaande.
RIVM haar primaire taak is nu louter 'geen paniek veroorzaken' en 'de juiste woorden zoeken'.
You're on your own.
Alhoewel als je uberhaupt geloofde dat vadertje staat je wel zou redden verdien je het misschien ook wel geinfecteerd te raken..
Zou redden van? De wisse dood die aanstonds op de stoep staat?
Maar wie ben ik om u belachelijk te maken nu blijkt dat de besmettingsgraad duizelingwekkend snel is opgelopen van 0,00022353 naar 0,00022941 procent van de bevolking.
@Guusneus | 04-03-20 | 13:58: Leg de cijfers van SARS-NCOV2 eens naast de spaanse griep lutser.
@KutFilosoof | 04-03-20 | 14:01:
Ja laten we de medische stand en gezondheidssituatie vlak na een langdurige oorlog van 100 jaar geleden met die van nu vergelijken.
@Guusneus | 04-03-20 | 13:58: In Italië begon het ook met 1 persoon op 60,48 miljoen Italianen. Na 2 weken zitten ze op 2500+
Beetje dat verhaal van korreltjes graan op een schaakbord, loopt sneller op dan je denkt, en zeker met onze RIVM
@meneerjan | 04-03-20 | 14:24: Want ons RIVM heeft geen verstand van virussen? Denk je dat nou echt...
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 15:35:
Kuifje.. Noem 1 goed functionerend overheidsorgaan?
Belastingdienst, UWV, EU... Die falen toch allemaal?
Hoezo zou dat in rijtje totale incompetentie ineens het RIVM anders zijn?
Mijn stelling is dat overheid in alles incompetent is. RIVM dus ook.
*zucht*
Ik heb ergens gelezen dat roken helpt tegen dit virus. Zit nu al aan mijn derde pakje vandaag. Ik hoest als een gek, maar ik krijg zeker geen corona!
Wel over de longen en 30 sec inhouden hoor, anders helpt het niog niet.
Ik heb gelezen dat een mooi glas Merlot goed helpt. Ik was aan het preppen maar kan moeilijk van de voorraad afblijven.
@Der Schnitzeljäger | 04-03-20 | 14:05: Ik kan rokers de Pinot Noir aanbevelen.
@Der Schnitzeljäger | 04-03-20 | 14:05: Heb ik ook! LOL. Ben bijna aan m'n tweede fles rum toe...
*Gooit er nog een rum-grog in*
Buiten roken en rode wijn helpen ook knoflook, ui, tijm en natuurlijk joodse kippensoep.
Ik gorgel drie maal daags met bleek. Geen idee of 't helpt, maar m'n tanden zijn stralend wit.
Ach en als het virus je dan toch te grazen neemt is er nog geen man overboord...
Ik heb signalen gekregen dat de (Katholieke) hemel er ongeveer zo uitziet:
ok.ru/video/9650898223
@wilderst | 04-03-20 | 14:17: En langdurig solitair bidden, b.v. 2 weken achtereen, succes gegarandeerd. Beter neemt u MMS, helpt binnen 4 uur.
Het beperken van de uitbreiding van besmettingen staat onder de bezielende leiding van de heer Rutte. Dit gaat zoals verwacht fantastisch. Gaat u rustig slapen. Opnieuw naar de nul besmettingen!
Het echte nieuws is dat onder de bezielende leiding van Rutte (en uiteraard Klaver) het aantal doden minder gaat worden.
Dat zijn er dus op zijn minst al 300.
Maar die liggen gewoon thuis in bed het uit te zieken en kunnen maandag weer gezond aan het werk.
Het lijkt net griep.
Ik denk meer.
@2voor12 | 04-03-20 | 13:54: Dat denk ik ook. Heb ook een kuchje en wat gevoelige longen. Vorige week Disneyland, tussen de zieke Fransen, Belgen en Italianen. Waait vanzelf over.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 13:55:
Sterkte!!1!!11
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 13:55:
Gewoon de aanwijzigingen van het RIVM volgen. Alleen als het erger word of een risicopatient bent je huisarts lastigvallen.
We beginnen met 38, 38 wie beidt er meer, 38 mooi begin en we gaan naar 50, 50 in het midden, hoor ik daar 80? 80!, En 90, en 250, het gaat rap!
300 Geboden, wie biedt er meer, achterin de zaal 315, 315 geboden 315 gevallen, 330 iemand? 400 vooraan, 450 achteraan, 500, 550, 600, 650 iemand?
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 13:55:
Als je gevoelige longen hebt, heb je waarschijnlijk iets opgelopen van Roxy Gangbang.
@2voor12 | 04-03-20 | 14:00: Precies, dat is het juiste advies.
@Is dit nog nieuws? | 04-03-20 | 14:02: Of anders een polletje starten.
Aantal besmettingen/fatalities....
@2voor12 | 04-03-20 | 13:54: Maar dan net iets minder erg.
Uitverkocht: jipsnel.nl/mondmaskers
Nog wel beschikbaar (maakt je gelijk een stuk aantrekkelijker: jipsnel.nl/volgelaatsmasker
Heb nog een bivakmuts maar vrees op aanhouding als ik die buiten draag.
@spamzuiger | 04-03-20 | 13:59: Staat je vast erg goed.
Ik wacht even op de beroepsduiders voordat ik weet wat ik hiervan moet vinden.
*Kuch*
38. Maar niet om exact 13.00 gepubliceerd.
Complot!
Tja, bij 100 testen op een dag werd al zielig in het journaal gezegd dat ze tot 21.30 uur moesten overwerken, dus ze zijn totaal niet voorbereid. Je zou op een dag 10.000 testen moeten kunnen doen als het moet.
En dan?
@DrumPiet | 04-03-20 | 13:54:
Lekker 14 dagen binnen blijven en niet weer 5 anderen besmetten.
@DrumPiet | 04-03-20 | 13:54: En dan niks. Maar legt dat hier maar eens uit...
@DrumPiet | 04-03-20 | 13:54:
Je bent toch hopelijk wel met me eens dat het krankzinnig is dat ze direct al tot 21.30 uur over moeten werken bij een paar van die testjes die ze al een paar maanden aan zagen komen?
@Watching the Wheels | 04-03-20 | 13:55:
Nee, dat doen dan degenen wel die jij voorafgaand aan je test reeds besmet hebt.
U heeft het zelf duidelijk niet zo druk op het werk tijdens werktijd.
Loon op Zand 5. Dat is toch die plaats waar de eerste patiënt 'correct gehandeld' had? Lekker bezig RIVM!
0,00022353% van de bevolking is nu getroffen 1!!1!elf!
Hamsteren!
Zal vast wel oplopen naar 0,00022354%.
Meer kans bij de staatsloterij dus....
@spamzuiger | 04-03-20 | 13:48:
In China is het zelfs opgelopen tot 0,000572% van de bevolking!!!
In één dag een stijging van ruim 65% van het aantal gevallen!
Vanaf nu gaat het hard. Zeker als die idioten van Vindicat retour Nederland komen...
@2voor12 | 04-03-20 | 13:49:
Nee dat gaat harder. 38/17.000.000 x 100 = 0.00022353, 39/17.000.000 x 100 = 0.00022941
Wel verschillen een paar nullen van mening maar verder kudo’s!
@DrumPiet | 04-03-20 | 13:52:
Straks moeten we onze Chinezen nog sturen om het tekort aan te vullen..
Zolang het Pietje zelf maar niet is..
@DrumPiet | 04-03-20 | 13:52: Hoe ging dat liedje van Toontje Lager ook al weer? Ben jij ook zo bang....
@Kuifje-naar-Brussel | 04-03-20 | 13:58:
www.youtube.com/watch?v=yrNcGYuUqrU
@BozePaarseMan | 04-03-20 | 13:54:
Ja hoor, Pietje zelf komt ook aan de beurt, maar Pietje gaat er niet deaud aan, net zoals 99% van de besmetten er niet dood aan gaat..
"The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function."
@de visser | 04-03-20 | 14:20:
Or overreacting on disseases.
Hadden jullie bij de boedelscheiding de chocoladeletters niet gewoon aan de Basisweg kunnen achterlaten?
38/17.000.000 is 0,0000022353. Om in GS termen te spreken ongeveer zoveel als de bijdrage van het Nederlandse CO2-beleid aan de terugdringing van het broeikaseffect.
Dat hakt er lekker in.
@Guusneus | 04-03-20 | 13:53: Nu wel iedereen in paniek. Toch raar hé.
Walk it off.
De mondkapjes zijn bijna op, maar ik heb er nog geen een gezien met zo'n ding om. Blijkbaar wachten de kopers ergens op. Misschien wel op elkaar.
900 studenten, die "social distancing" moeten gaan doen. Die gaan daar alleen maar heen om flink van bil te gaan.
Doen de Zwitsers het een stuk beter met 68.
Maar die doen bijna alles beter, vooral democratie.
Tijd om te verhuizen lijkt me.
@Nipplechip | 04-03-20 | 14:02: Als m'n vrouw zou willen, vandaag nog...
En alles is er 5x zo duur. Zwitserland is een eng land hoor, die paar irrelevante referenda die ze daar houden maken dat niet goed.
AEX stijgt weer als een malle...
De geldpersen draaien dan ook op volle toeren bij de centrale banken. Rien ne va plus!
ECB komt in noodzitting bij elkaar.
Benjeallanggek, heeft gelijk.
Ondertussen heeft de FED ook de rente met 0,5 verlaagd.
Zo zijn er nog een aantal factoren waar je rekening moet houden.
Ik short voor Juni iig
@Notime | 04-03-20 | 13:52: Dat vind ik nog ruim
@Notime | 04-03-20 | 13:52: mocht je wat verdienen met shorten, dan kun je als volwaardig beursgoeroe vast wel een Premium-lidmaatschap betalen. Als kroontje op uw wijsheid.
Vooral elke dag je temperatuur meten en dan gewoon ouderwets met dat ding in je achterste, gisteravond 36,7... zodra hij 38 is hang ik meteen aan de telefoon.
En dan niet gaan zitten, als je moet wachten aan de telefoon...
waarom wachten tot de avond gewoon dat ding mee even de broek laten zakken en 4x daags temperaturen
"Gat" in de markt: de draagbare billometer.
@oldandwise | 04-03-20 | 13:46: Proest!, dank u, kan ik wéér m'n scherm schoonmaken
@Petroselinum crispum | 04-03-20 | 13:46: ik vind het heerlijk, ik hou die thermometer er de hele dag in. Flink formaatje ook, misschien is het wel de oorthermometer...
@oldandwise | 04-03-20 | 13:46:
Geweldig...
@ikpislauwbier | 04-03-20 | 13:48: als dat ding met WiFi de temperatuur door geeft dan wil ik er ook een!
@Analia von Solmsch | 04-03-20 | 13:52:
Straks wordt je gehacked en gaat ie trillen.
Hier 36,3 gisterenavond en 36,6 vanochtend. De biertemperatuur wil dat digitale rotding niet meten dan geeft ie allen Lo (van 'low') aan.
Je moet er niet mee in de koffie roeren, buurman.
Die dingen worden al lang niet meer zo gebruikt. Wie heeft u dat ding aangesmeerd? Staat u daar nog mee op goede voet?
Werk in de gezondheidszorg. Krijg van 11 op de 10 patiënten vragen hierover. Dankzij RIVM en GGD kunnen wij daarvan meer dan de helft niet beantwoorden.
En hoe is het in de praktijk?
Dat is ook precies de bedoeling, vaag en ontwijkend reageren. Volgens mij dan.
En vooral niet testen.
@Analia von Solmsch | 04-03-20 | 13:54: Het is geen HIV, Analia. Dat je van onveilig hoesten dood gaat ofzo.
Daar zijn nogal wat kapjes gestolen, door het personeel, in die Zorg.
@ikbenerweer! | 04-03-20 | 13:52: vermoedelijk wel wat patienten gezien cq gehoord met covid-19. Niet doodziek, dus uitzieken. En officieel niet aan epidemiologische voorwaarden voldoen, dus noet testen = geen corona.
@B75 | 04-03-20 | 14:29: stelen niet mogelijk, want al weken niet leverbaar.
Ach jee, het zal aan een ander liggen. Er is niets met de info van GGD RIVM
REAGEER OOK