Erdogan Air hervat campagne tegen Assad, vernietigt "2,557 Syrian regime elements"
In navolging van de de drone- en artillerieaanvallen op 27 en 28 februari worden we nu getrakteerd op beelden van vervolgoffensief. Eindeloze "target rich environments" onderstaand.
Volgens Turkijes MinDef meldde gister dat Turkije vanaf 27 februari tot nu toe "2,557 Syrian regime elements" heeft uitgeschakeld, waaronder 2 straaljagers, 2 drones, 8 helikopters, 135 tanks en 5 luchtverdedigingssystemen. Inmiddels is een derde Syrische straaljager neergehaald. We weten niet precies wat Turkije met "regime elements" bedoelt, maar vorige ronde doodde ongeveer 550 Syrische militairen en toen stond hun score pas op 23 tanks, 23 howitzers, 5 helikopters, 2 luchtverdedigingssystemen en 309 soldaten. Grote kans dus, dat het totaal aantal gedode Syrische militairen inderdaad rond de 2.557 ligt. Fors, zouden we dat willen noemen, en dat allemaal rond het Syrische Idlib (maps).
Rusland laat het bondgenoot Assad ondertussen een beetje gebeuren, maar heeft inmiddels wel vier oorlogsschepen naar de Syrische kust gestuurd en zegt cryptisch dat ze "cannot guarantee the safety of Turkish aviation in the Syrian sky. We support Syria's territorial integrity and back up Syria’s intention to continue fighting terrorists and terrorist groups." Aanstaande donderdag ontmoeten Erdogan en Poetin elkaar om het er eens goed over te hebben. Ondertussen zegt Erdogan dat er binnenkort "miljoenen" migranten Europa's kant op zullen komen. Zie na de breek.
Social
Reaguursels
InloggenErdogan komt steeds naar Europa met zijn vluchtelingenprobleem. Wordt het niet eens tijd dat Saudië Arabië vluchtelingen gaat opnemen? Het land ligt vlakbij, heeft zat geld en ruime opvang mogelijkheden. Laat Erdogan daar maar naar toe gaan. Erdogan probeert Europa te destabiliseren. En Turkije moet uit de NAVO, we hebben er helemaal niets aan.
Ik moet kiezen, #TeamErdogan of #TeamAssad
Sorry ik kies dan toch voor de seculiere Assad.
Erdogan, de dictator dat hele volken uitroeit, uitmoord en bombardeerd.
En Europa chanteerd van miljarden met vluchtelingen, die hij creëert.
Maar wij zijn racisten en nazi's natuurlijk. Helemaal volgens VVD, D66 en Groenlinks, die in Erdogan als hun grote held blijven zien.
En dat zit dan in de NAVO. Speelt met de veiligheid van de overige NAVO landen ( mocht Rusland Turkije aanvallen dan is dat een aanval op de NAVO) en iedereen laat het maar gebeuren. Toekomstig EU lid( althans dat willen ze) pleurt ff de deuren open voor miljoenen vluchtelingen richting Europa en Iedereen laat het maar gebeuren. Wat is dit voor een politiek?
Het is dè politiek om heel europa in één grote armzalige ellende te storten.
Het komt enekelen wel goed uit, als ieder rijk westers land helemaal naar de typhus is geholpen en aan de leiband moet lopen voor altijd.
Nederland is het eerste experimentland daarin, aangzien wij (onze overheid met VVD, D66 en CDA voorop) op weg zijn naar totale zelfdestructie.
Mijn voorspelling: In Griekenland komen straks enkele grote opvangkampen voor aanvraag asiel (dus iederen) waarna asielzoekers volgens vaste verdeelsleutel naar alle westeuropese landen gaan om daar de procedure uit te zitten (en dus nooit meer weggaan). De vraag is enkel: hoe verkopen wij dit aan de EU burger.
Ene eenmaal "in the open" komen ze allemaal hierheen om met een 2de valse indentiteit nogmaals een asiel aanvraag te komen doen.
Wie is wij?...
En bovendien totaal niet te vergelijken dat Irak/Afganistan met de genocide en totale destructie van Europa waar Erdogan op uit is.
Heeft Erdogan achter de schermen met Poetin een deal gesloten om Syrië te annexeren bij Turkije en Assad's regime omver te werpen? En vervolgens de Koerden uit te moorden? Turkije is inmiddels veel te machtig geworden, hoe kan dit dictatoriaal regime onderdeel zijn van de NAVO als agressor?
Erdogan is een euvel criminele dictator. Hoe kun je op vajantie naar zo een kut land gaan. De zitten in de gevangenis of worden aks soldaat naar de Syrische grens gestuurd of ze lijden een biitter armoedig bestaan.
Niet echt een genuanceerde opmerking.
@Kwelbeller@ Ach, nuance en islam gaan per definitie niet samen.
Dit kan toch niet mafkees
Voor degene die het conflict vanuit Syrisch perspectief willen volgen:
www.syriahr.com/en/
Ik dank U zeer. Heb je toevallig ook een link hoe het allemaal begonnen is? Waar draait het conflict nog eens om, wie is goed en wie is slecht? Overzicht totaal kwijt.
hoeveel leugens, bedrig en terreur kan de mens verdragen ?
Ambassador Kelly Craft: Grateful to shake the hands of the brave men and women of the whitehelmets. These are ordinary people doing extraordinary things to save the lives of Syrian victims of Assad's brutality. America stands with @SyriaCivilDef
syria.liveuamap.com/en/2020/3-march-a...
Als dit maar niet opnieuw naar gifgas gaat stinken...
Link doet het niet.
@Rohin | 03-03-20 | 23:35: Vreemd, bij mij geen probleem. Probeer eens een andere browser. Ik gebruik Opera. Effe op Chrome gekeken maar daar werkt deze link ook prima.
@Abject | 03-03-20 | 23:46: yes doet het nu wel.
redelijk ziekelijk, gelukkig heeft dat mens (nog) geen kopvod op.
Voorbeeld Trump volgen en Erdo keihard in de knip raken, geen noot, schroef, schoen, jas of tas de vanuit het nieuw Ottomaanse rijk de EU meer in.
En opzouten uit de Navo.
daar zijn we gewoon te laf voor geworden.
glaaf | 03-03-20 | 22:59,
Klopt, was ook een voorstander om met Rusland in zee te gaan ipv Turkije, zeg maar de beste uit de 2 slechtste.
Alles is tegenwoordig Rusland zijn schuld, die Erdo malloot, heeft deze sentimenten van de EU gekkies door en speelt daar op in.
In deze snap ik die malloot ook nog, er zitten gewoon teveel softcellen in Brussel en dat weet hij.
Alleen de illegale oliehandel tussen Turkije&islamitische Staat zou al voldoende zijn om die hele Erdo-clan internationaal voor de rechter te slepen en alle tegoeden te bevriezen. Maar Erdolf de nuttige ezel heeft blijkbaar nog enig nut voor 'the powers that be".
@Abject | 03-03-20 | 23:26: Dat waren ze alweer vergeten.
die erdobloksnor kan nog harder liegen als mijn buurmeiske ...............!
Dus Hitler 2 valt Syrie binnen, begint daar nog meer Koerden af te knallen, vervolgens kreeg hij een pak slaag van Syrie en van daaruit probeert deze Erdogek steun van de NAVO te eisen om vervolgens de door Merkel (op haar eigen houtje de zelfgemaakte ) deal met deze totaal malloot, gaat ie dus verbreken middels ( chantage ) alle vluchtelingen op Europa los te laten, dus zij vluchten vanuit het land wat hun aanvalt ?!
Ik hoop dat die Erdo gek een flinke pak slaag van de Russen krijgt ( de Russen hebben daar in Syrie namelijk een eigen marinehaven ), want van de EU en NAVO hoeft men nagenoeg niks te verwachten, want die falen in alles.
En als die EU gasten uit Brussel nog meer centen aan die gek gaan geven en al die vluchtelingen willen opnemen, dan zijn zij idd ook knettergek.
Poetin zei het een paar jaar geleden al, " ik weet niet waar de EU mee bezig is, maar dit lijkt op een langzame zelfmoord van Europa ".
Het begint aardig te kloppen.
Vergeet niet dat de Navo een sterk bondgenootschap is onder andere vanwege de gedeelde waarden. De dagelijkse terreurbeschietingen op civiele Koerdische doelwitten door Navo-bondgenoot Turkije vallen daar ook onder. Dat blijkt ook om de hardnekkige weigering van overige Navo landen om deze terreur te veroordelen, laat staan er tegen op te treden. Hetzelfde geld voor het ernstig mishandelen van krijgsgevangenen door het Turkse Navo-leger, zoals in een recent filmpje, waarin nota bene de jihadisten moesten ingrijpen om ze te beschermen tegen te de geüniformeerde Navo-terroristen. En zo zijn er tal van voorbeelden die de essentie van de gedeelde waarden van de Navo-eurofielen aantonen.
Iedereen die anno 2020 nog pro-Navo is, staat aan een hele foute kant van de geschiedenis.
@Reaguurdeskundige | 03-03-20 | 22:40,
Het lijkt idd wel of men niet meer kan nadenken in de hoogste kringen, ik was al stomverbaasd dat wij een paar jaar geleden de Nederlandse Luchtmacht daarheen stuurde met Patriots..... om Turkije te beschermen ?!
Ben het overzicht een beetje kwijt.
Voor wiens belangen komen er nu mensen om ook al weer?
De invasie en daaropvolgende destabilisatie van Europa is begonnen. En de EU leiders, zij dutten door.
En gij geleuft Turkije? Joe.
Tussen die Syrische gesneuvelden zaten ook doelbewust uitgekozen Iraanse, Pakistaanse en Afghaanse eenheden (en uiteraard Hezbollah), een tiental per land. Geen van allen state-actors.
Jaja, die Iraanse-sjiitische as reikt ver, enkel Jemen kon geen eenheden missen want oorlog met de Saoedi's. Maar Iran weet werkelijk overal strijders vandaan te halen.
En Erdo heeft ze nu allemaal boos gemaakt. Gaat nog leuk worden, laat die vakantie in Turkije voorlopig maar zitten.
Abject | 03-03-20 | 22:03,
Ik hoop echt dat die Erdo malloot deze keer zijn hand heeft overspeeld.
En voor al die mensen die naar Turkije gaan of gingen en wisten wat daar loos was/is, maar dan toch de smoes gebruikten, " anders verdienen die arme mensen daar niks", dat zijn in mijn ogen egoistische knijpk.tten.
Met hun all in, als ik daar nu heen zou gaan, krijg ik ook een all in, maar dan een hele lange all in.
Ein Volk, Ein Reich, Ein Fuhrer. Zat Turken die het er niet mee eens zijn, maar het grootste gedeelte in dat land (en veel erbuiten) staan hier gewoon achter.
TheseDays00 | 03-03-20 | 21:59,
Het is een zeer Nationalistisch volkje, maar de seculiere Turken die zitten vast en zij die vrij zijn die worden bedreigd als ze hun mond open trekken, grotendeels van de Turken die hier zijn, die komen van het platteland en zijn dus meestal niet seculier en die Erdo malloot heeft het slim gespeeld, op de mensen van het platteland of zij die geen opleiding hebben genoten, daar heeft hij op ingezet.
lol @ twitter account van Russische Ministerie van BuZa: twitter.com/mfa_russia/with_replies
Lepelen wat anekdotes op uit de oude doos van oorlogen tussen Rusland en Turkije.
Onze kinderen zullen niet in vrijheid opgroeien want je weet zelf.
Turkije is klaar om met Rusland te vechten in Syrië. Ukraine, Azerbaycan en nucleair Pakistan staan ook klaar. Rusland is sterker maar kan het gewoon logistiek niet bijbenen tegen de Turken. Syrië is helemaal geen partij. Rusland is alleen superieur in de lucht maar zal dit en op andere fronten verliezen. Als EU iets wil ondernemen tegen Poetin. Is dit nu het juiste moment.
@kaan78
Wij vinden Putin soms wel aardig in tegenstelling tot Erdo nooit. Wen er maar aan: Al tuter je nog zo hard, Turkije onder het huidige bewind heeft afgedaan.
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-03-20 | 20:39: Als hij bijvoorbeeld paar honderd Nederlanders vermoord of je luchtruim penitreerd. Dat is het een blok liefde. Ik denk dat jullie gewoon niet man genoeg zijn. Tegen burgers met zware wapens optreden lukt nog net.
Waarom schijten socialisten toch altijd hun eigen nest onder? Er was ooit iemand welke Rusland op de knieën trachtte te dwingen, u bent kennelijk voor deze aanpak. En maar janken over de verschuiving naar ‘rechts’. Hierdoor schaar ik Kaan78 en nog vele anderen onder ‘compleet geschift’.
Ze het dan: we love chaos!
@Kaan78 | 03-03-20 | 20:43:
Nou bijvoorbeeld een Gökmen Tanis gaf ons ook een blok liefde zeg! Maar hij gebruikte slechts een licht wapen. Dat dan weer wel.
@Sw.Dwaallicht | 03-03-20 | 20:45: Ik ben niet voor een directe aanval op Rusland. Dat winnen ze niet. Maar Rusland aanpakken in Syrië gaat wel lukken. Ook omdat er op meerdere fronten oorlog gaat plaatsvinden. Rusland kan dat niet financieren.
Doe normaal man!
In mijn optiek moet men (de EU in dit geval) zich helemaal niet met oorlog bezighouden, niet direct en niet indirect. Oorlog levert enkel maar weduwen op. Of heeft gij helemaal niets geleerd v.d. geschiedenis?
@Sw.Dwaallicht | 03-03-20 | 20:53: Je wil gewoon liever de bitch van Putin zijn dan een kogel opvangen zodat je kinderen in vrijheid kunnen leven.... Maar ja dat wisten we al.
Ha kijk, daar hebben we weer zo'n schuimbekkende ras-eurofiel die over miljoenen lijken wil gaan om oorlogje tegen Rusland te spelen.
Sterph huphter, sterph.
@Kaan78 | 03-03-20 | 20:55:
Waarom ben je niet in Turkije om te helpen?
@Reaguurdeskundige | 03-03-20 | 20:56: Als een Tiran de macht overneemt van de wereld hoeven we niks te verwachten van vele mannen hier. Hoe groot was het verzet tijdens de WOII ->5000 man? Heb ik gehoord van een oud verzetstrijder. In de laatste jaren (met uitzicht op een overwinning werden dat meer)
@Is dit nog nieuws? | 03-03-20 | 20:59: Er zijn velen van mijn familie nu in Syrië en grensgebied. Je kan de islam ook dienen met je verstand (Vind de islam juist beter dan de wapens te pakken). Je mist de intelligentie en context om er een serieus gesprek over te beginnen. Hou het maar bij lelijk doen naar Turken.
Met vage suggesties en denigrerende opmerkingen komt u er bij mij niet.
Mijn conclusie blijft kraakhelder, zie hierboven.
@Sw.Dwaallicht | 03-03-20 | 21:03: Goed van jou. En ga nu achter je vrouw staan.
@Kaan78 | 03-03-20 | 20:55:
*even de Turk blij maken*
Je vergeet Trump en Wilders: Die zijn pas fout zeg!
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-03-20 | 21:05: Ik heb respect ten opzichte van iedereen. Maar iemand (Wilders) die leugens nodig heeft om ergens een standpunt over te kunnen vormen kan ik geen respect opbrengen voor zijn gedrag. Als mens mag hij natuurlijk van alles zeggen. Maar het blijft natuurlijk infantiel en inferieur.
@Kaan78 | 03-03-20 | 21:10:
Kun je even toelichten welke leugens je bedoelt?
@kortebroek | 03-03-20 | 21:14: jarenlang verkondigd hij onzin over de Islam. Alleen al de film Fitna. Mijn God wat een bedroevend niveau. Maar jullie zijn niet zo slim omdat te kunnen doorgronden. Het is net alsof je iets probeert te doorgronden waar je geen weet van hebt. Het probleem begint als je denkt dat je er wel verstand van hebt. Zie de twee afvalligen van de PVV. Door te beginnen met (echt) kennis op te doen veranderde hun waarnemingsvermogen. Dan kan je iets zinnigs meegeven. Nu ben je (sorry) te dom voor om als gesprekpartner te fungeren.
Leg eens uit waarom die familie van jou liever onder Al Qaida-bewind leeft dan onder Assad-bewind? Ik krijg een hele vieze smaak in mijn mond.
@Kaan78 | 03-03-20 | 21:24: Je licht niks toe. Kom, help een domkop als mij even: Wat is er onjuist in een film als Fitna? Of kom je niet verder dan algemene bewoordingen? Of zit je nu zelfs zonder woorden? Of kun je alleen nu een gebedje prevelen en roepen dat islam vrede is (als de rest dood is)?
Enige wat ik daar ziet is dat de ene moslim de andere om zeep helpt. Daarna janken om het westen de schuld te geven.
@kortebroek | 03-03-20 | 21:31: Sesamstraat niveau: youtu.be/2Scw5zc-2T8
@Rotterdammert1965 | 03-03-20 | 21:53: Geopolitiek is niet echt jouw ding he.
@Reaguurdeskundige | 03-03-20 | 21:28: Jij bent diegene die met PVVmond praat. Waar het hart van vol is, stroomt de mond van over. Ik ben geen fan van Erdogan. Maar het gaat niet over Erdogan maar het creeëren van een veilig Turkije. Op dit moment draagt naar doen naar Erdogan niet bij aan een beter Turkije. Tijdens de verkiezingen stem ik in ieder geval niet op hem. Ook Erdogan heeft vrijheid van meningsuiting. Als democraat dienen jullie daar respect voor op te brengen.
Jezus, wat heb jij gerookt? Turkije kan de PKK niet eens verslaan, laat staan een supermacht als Rusland. De gemiddelde trotse Turk woont in Nederland, z'n dienstplicht afkopend van de hier gekregen uitkering.
Donder toch op met je Turks nationalisme, het Ottomaanse rijk is dood, en Turkije zal weldra volgen, opgebroken in twee of drie nieuwe delen.
Dank je held Erdolf maar. Turkije is bijna failliet.
@Abject | 03-03-20 | 22:06: De laatste keer moest USA 24 uur nadat Turken het opnamen tegen een leger wat in 5 jaar was opgebouwd hard ingrijpen en Turkije tot een staak het vuren dwingen. Anders was er niks meer over van het leger van PYD. Ook onneembare vestigingen in Afrin zijn binnen 2 uur gevallen enzo. Dus ik weet niet waar jij je informatie van daan haalt. Erg wijs klinkt het niet. En dan druk ik mij nog voorzichtig uit.
@Kaan78 | 03-03-20 | 22:03: Ik maak me ook niet zoveel zorgen over Erdogan. Ik maak me zorgen om die miljoenen Turkse moslim-extremisten, waarvan honderdduizenden in Nederland, die van deze imbeciel hun president maken. En om de honderdduizenden Turkse oorlogsmisdadigers die de barbaarse opdrachten van hun knettergesjeesde sultan uitvoeren. Dat zijn de mensen die we heel ver uit onze buurt moeten houden.
@Kaan78 | 03-03-20 | 22:13: Een ca. 30 km brede strook, door lichtbewapende milities verdedigd innemen met een professioneel leger inclusief luchtdekking is een makkie ja, als je tegenstander qua zwaar materieel en luchtdekking afhankelijk is van het weggelopen Amerika.
Rusland loopt echter niet weg, die komt met deze uitdagende twitter-berichten: twitter.com/mfa_russia/with_replies
En extra leuk, dat tweede schaakbord genaamd Libië is Erdolfs tegenstander Haftar/team Poetin weer flink aan het winnen, Tripoli kan binnen een week vallen. De havens zijn geblokkeerd, de vliegvelden onbruikbaar, de daar gestrande Turken kunnen geen kant op. libya.liveuamap.com
@Kaan78 | 03-03-20 | 22:13: Dat was een situatie waarin de Turken het luchtruim beheersten. Het enige wat nodig is om de Turkse staat definitief te ontmantelen is het afdwingen van een no-fly-zone boven Turkije, en de PKK veegt de restantjes van het Turkse leger binnen no time op. En het afwingen van een no-fly zone boven Turkije is een peuleschil voor zowel de Navo als voor Rusland.
@Abject | 03-03-20 | 22:24: En gister zijn Libië en Syrië overeengekomen dat Turken en andere Syrische jihadisten die daar gevangen genomen worden, na ondervraging uitgeleverd worden aan Syrië. Ik vind dat wel vermakelijk.
@Reaguurdeskundige | 03-03-20 | 22:28: Ik denk dat je binnenkort onrustig wakker gaat worden. Ik denk dat het grondleger van Turkije voor niemand bang hoeft te zijn ondanks technologisch achterstand. We hebben alleen iets als Patriots of S400/S500 nodig. Dat samen met wat de Turken al hebben onwikkelt voor laaghangend fruit zal deze droom definitief naar de prullebak sturen. Surië kon al met de S300 de "onzichtbare" laatste generatie vechtvliegtuigen van Israël uit de lucht schieten. Je ziet ze echt vliegen. Stem je pvv?
@Reaguurdeskundige | 03-03-20 | 22:33: Leuk! ik wist al dat er de banden weer stevig aangehaald werden maar nu zie ik Egypte (haat Erdolf tot het bot want moslimbroerderschap) zich ook nog eens bij #team-Assad scharen.
Wordt gezellig!
@Kaan78 | 03-03-20 | 22:32: Je mag dan wel een hopeloos blind naïeve Turks-nationalistische Erdo-fanboy zijn, je laat je niet op de kast jagen, dat mag ik wel. Jij mag blijven.
@Kaan78 20:36 Hoe kan het dan dat Pakistanen vechten aan de zijde van Assad? Erdogan heeft een paar Pakistanen neergeschoten en zit nu een bilateraal "You can't bear us, join us"-verdrag af te dwingen. Nou, als het zo simpel was, dan hadden we met het neerschieten van tien moffen de Duitse bezetting ook wel kunnen voorkomen!
@Alexander des Burgus | 03-03-20 | 23:12: Die specifieke Sjiitische Pakistanen zijn net als de Afghaanse evenknie nu niet echt zo geliefd in eigen land nie. Iran voorziet ze gaarne van middelen om zo een opstandige voet in de buurlanden te houden, gelijk Pakistan dat ook doet in Afghanistan en India.
Allemaal sektarische terreurkliekjes.
@Kaan78 | 03-03-20 | 21:58: dat bedoel ik dus janken
Erdo heeft Toyota's nodig! Of hoeft Assad niet meer weg?
Wat ik zie is allerlei oorlogstuig, maar van welke geld?
Komt ‘ie: de eerste Turkije deal heeft in vier jaar tijd gekost: 6 MLD (of te wel 6.000.000.000,- burgergeld Euro’s). Deze deal is bedacht door dhr. Gerald Knaus, een Oostenrijkse sociale wetenschapper (soort van pVDa-er), en hij is mede-oprichter van het denktank European Stability Initiative. Ook ontving hij financiering van organisaties die banden hebben met de miljardair George Soros. Sinds 2015 is Knaus een uitgesproken voorstander van het migratiebeleid van de Duitse bondskanselier mevr. Angela Merkel (bron: Wiki). In Nederland was het politiek activist dhr. Diederick Samson (pVDa) welke graag een formule bedacht hoe er nog meer burgergeld naar een religieus militair regime kon gaan.
Aldus bommen en granaten op Syrië + vluchtelingen indirect gesponsord door:
- Dhr. Soros (Globalist)
- Dhr. Knaus (EU Sozialist)
- Mevr. Merkel (DE Sozialste)
- Dhr, Samson (PvdA adept en NL socialist)
- De op z'n rug liggende media.
Daar de formule (meer burgergeld voor meer wapens) bijna is uitgewerkt, overwegen onze socialistische vrinden er nog eens 2 MLD (2.000.000.000,-) tegenaan te gooien. Ik zeg: in het belang der ganse Mensheid: we love chaos.
Turkije draait net als Duitsland voor de oorlog op haar eigen oorlogsindustrie, schoonzoon Erdolf heeft de drones-fabriek in bezit, etc. Uiteraard net als Adolf moet Erdolf het wel te gelde maken middels oorlog.
Met het verschil dat Adolf nog een serieuze kans op succes had ook.
Wat is de Turkse Casus Belli (geldige reden voor oorlog)?
Eerst hadden ze het over Koerdische milities die wellicht samenwerkten met de PKK, en die ze weg wilden jagen van de Turkse grens, vervolgens wilden ze een strook land beveiligen om vluchtelingen op te huisvesten, en nu zijn ze het Syrische leger in hun eigen land aan het bombarderen? Wat willen de Turken bereiken en hoe legitimeren ze deze aanvallen?
"... hoe legitimeren ze deze aanvallen?"
Niet. Het zijn gewoon klootzakken daar. Maar sommige van hen zijn wel mijn buren (ik woon in een stad).
Lijfbehoud. We willen ook wel eens een keer zonder terreur verder.
@Kaan78 | 03-03-20 | 20:48:
Ja ik ook.
Ze legitimeren dat met steun van de eurofielen en hun Navo. Might makes right, zo simpel is dat.
@Kaan78 | 03-03-20 | 20:48:
"We"?
Ben je in Turkije ofzo?
@Kaan78 | 03-03-20 | 20:48: islam zonder terreur? Ze slaan elkaar daar al 1400 jaar de hersenen in. Dat zal nog wel een aankomende 1400 jaar voortduren.
@Kaan78 | 03-03-20 | 20:48: Turkije ondersteunt terreur en doet er zelf aan. We??
@Kaan78 | 03-03-20 | 20:48: Dat is toch niet zo moeilijk?
Gewoon ophouden met het achterstellen van de helft van je bevolking. En je buren met rust laten.
Syrië word aangevallen door een ander land. Ik ben niet per se een fan van Rusland, maar ik sta in dit geval aan de kant van ze. De grote vraag is wat we met Turkije gaan doen?
Het beste zou zijn om ze aan te pakken zoals Duitsland na WO I aangepakt is, en vervolgens herstelbetalingen af te dwingen, waarbij de Weimar-republiek een paradijs lijkt, zodat de Turken verleid worden om nogmaals een oorlog te beginnen en we een excuus hebben ze helemaal de moeder te vernietigen. En dat dan een jaartje of vijfhonderd volhouden.
Hoe zit het dan met de Golanhoogte? Dat is namelijk ook een bufferzone op Syrisch grondgebied, maar dan van Israël. Moeten we hierin dan ook Assad steunen of Israël?
@Alexander des Burgus | 03-03-20 | 23:21: De Golan is de-facto bezit van Israël, veranderd niks meer aan.
Ze voeren vanaf daar ook regelmatig luchtaanvallen op Iraanse/Hezbollah-doelen uit, gewoon omdat het kan, zonder zelfs maar een tegenreactie, en afgelopen weken schoten ze ook nog een S-300-luchtafweersysteem aan diggelen, wederom, gewoon omdat het kan, onaantastbaar.
syria.liveuamap.com/en/2020/2-march-s...
Afgelopen dagen naast de Golan ook een opstand gelijk met de verliezen die Assad te verduren had in Idib. Slechts Russische onderhandelingen hebben de boel weer tot rust gebracht.
syria.liveuamap.com/en/2020/2-march-s...
Petje af voor Poetin. Meester-schaker.
Bedenker van Turkije deal heeft wederom een totaaloplossing
‘Chaos aan de Griekse grens alleen te bestrijden met een nieuwe Turkijedeal’
De chaos aan de grens tussen Turkije en Griekenland wordt veroorzaakt door ‘de angst de controle te verliezen’. De oplossing is een Turkijedeal 2.0 stelt, Gerald Knaus, de bedenker van de eerste versie van dat vluchtelingenakkoord.''
www.ad.nl/buitenland/chaos-aan-de-gri...
Bizar. Chamberlain is er niks bij.
Totaal geschift.
Erdolf economisch de duimschroeven aandraaien lijkt mij een beter plan.
Om te beginnen met een importstop van alle producten uit Turkije.
Zet ze zo snel mogelijk uit de NAVO, het is nu wachten tot Erdogan een beroep doet op b.v. artikel 5.
Past prima in de huidige lijn van zaken doen, pamperen en komen ze de regels niet na dan pamper je nog wat meer. Dat zien we ook binnen onze grenzen dus echt verrast kan ik niet reageren. Ik wacht wel tot Trump weer een drone de lucht in stuurt ( of Putin in dit geval )
Wij kiunnen Erdogan in een múm plat hebben. Gewoon geen enkele EU-burger op all-inclusive vakantie, het overboeken van centjes naar familie even stevig vertragen en de accreditaties van de banken Yap Kredi, Demir Halk, Garanti, Anadolu en Credit Europe opschorten.
-
En als Duitsland dat nu ook even doet, dan is Erdogan binnen zes maanden weg en de AKParti gedicimeerd tot dat wat het is: een achterlijk boerenpartijtje.
Duitsland en Turkije waren in zowel de eerste als tweede wereldoorlog bondgenoten. Zou dat ook nog het geval kunnen zijn in een eventuele derde?
Als je het deviezenverkeer aanpakt en Turkije met een negatief reisadvies opzadelt, (want oorlog!) zal dat mogelijk wel een verbetering zijn. Het liefst met een enorme inflatie, zodat ie zijn soldaten en hun gezinnen niet meer kan betalen.
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-03-20 | 19:35:
Dat is al zo. Socialisten en horror moslims zijn altijd al 4 handen op 1 buik geweest.
We zitten er middenin.
@anti-fatwa | 03-03-20 | 19:46:
-
Jan-Joris-Jaap-Joop refereert niet aan socialisten, maar aan het Duitse keizerrijk en aan het zogenaamde 'Derde Rijk'. En de staat Turkije bestond nog niet in de Eerste Wereldoorlog, het was nog deel van het Ottomaanse Rijk (overigens ook geen lieve jongens)
Gaat niet gebeuren, SED en Stasi mitarbeiter (IM Erica) Merkel
wil (West) Duitsland koste wat kost naar de haaien helpen.
De wraak van Honecker dus.
@bisbisbis | 03-03-20 | 19:56:
Klopt wat mij betreft. En bedankt voor de terechte onderscheiding van het een en ander dat toch van hetzelfde lijkt te zijn.
@joppo0 | 03-03-20 | 20:05:
Merkels helper is het gestaalde kader lid Kahane, van de Amedeo Antonio stichting.
Das ie die kommunistenklub waar FC Hoffenheim eigenaar Hopp (Sap) milioenen in steekt.
Vandaar die protesten in de stadions.
(Heren van veronica inside, de volgende keer effe kijken op FC Bayern fan site s , voor jullie onzin uitkramen.)
@joppo0 | 03-03-20 | 20:11: goede toevoeging. Ik wist dit niet maar verklaard wel het gedrag vd supporters.
Miljoenen migranten die onze kant opkomen. Krijg alweer buikpijn bij het vooruitzicht. Ik wil even een hele rare vraag stellen. Waarom niet bussen, vliegtuigen, vrachtwagens, alles wat we hebben aan voertuigen gebruiken, om deze mensen af te zetten bij de rijke islamitische oliestaten. En dan te zeggen, "kijk, dit zijn jullie broeders en zusters in het geloof. Deze mensen hebben jullie hulp nodig. Het is jullie heilige plicht ze te helpen. Wij zitten vol. Jullie hebben nog heel veel geld en ruimte over om ze te herbergen. Wij als Europa, helpen een handje mee om deze mensen te helpen, door het inzetten van kennis, vaardigheden en hulpmiddelen. Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld kennis van landbouw, huizenbouw, of wat ook maar nodig is zodat mensen na een paar jaar zichzelf kunnen bedruipen. We geven wat strooizaad, (of hoe heet dat?) mee, zodat ze zelf groente, mais en bonen, (of whatever), kunnen verbouwen. In de begintijd komt Europa nog al zijn overtollig voedsel bij jullie dumpen. En dan Basta!" Ik weet dat het niet mag/kan, maar ik weet eigenlijk niet WAAROM het niet mag/kan. Mensen hebben dit vroeger toch ook gekund? Dan moet het met hulp toch helemaal kunnen lukken?
p.s. Ik weet wel dat dit niet kan, maar waarom is Europa verantwoordelijk voor zo'n beetje de hele wereld. Voor elk volk in verwegistan dat in oorlog is met een ander volk in verwegistan. Dat begrijp ik echt niet!
Oh en als "witte" ongelovige honden niets waard zijn. Waarom moet de hulp dan altijd van hen komen? Klopt toch niets van?
@lezeres | 03-03-20 | 19:38:
Deugers en hun witte schuld complex. Dat is waarom.
@TeeJee | 03-03-20 | 19:39: Dat deugen klopt ergens ook niet meer. Als het eigen volk, naar de voedselbank moet, geen huis kan krijgen, geen of niet voldoende verpleging of verzorging voor onze ouderen. Steeds onveiliger moet leven. Straks tot aan zijn dood moet doorwerken om het allemaal te betalen. Dan deug je toch helemaal niet, als leiders van jouw land. Ik vind het crimineel en onbegrijpelijk.
En wat bereft schuld. Rijke oliestaten zijn toch ook niet alleen maar rijk door de olie. Arabieren hebben ook slavernij bedreven. Misschien zelfs nog vandaag de dag.
@lezeres | 03-03-20 | 19:47:
Het 'deugen' refereert ook niet aan de letterlijke betekenis van het woord, maar aan de status die het oplevert binnen de eigen linksdraaiende groep.
@TeeJee | 03-03-20 | 20:01: Dat weet ik ook eigenlijk wel @TeeJee, maar ik ben even heel boos. Het deugt, (letterlijke betekenis), allemaal van geen kanten.
Omdat op een of andere vreemde manier die landen wel deze mensen weigeren danwel laten laten verrekken door geen riante en gratis sociale, medische en schoolfaciliteiten te bieden waardoor er vreemd genoeg niemand naar toe wil.
Een les uit het filmpje; ga niet naast een tank wandelen. Je verdampt waar je bij staat.
*aliexpress voor de Turkse boef?*
Hoe zit het eigenlijk met die S400's? www.ad.nl/buitenland/turkije-houdt-va... Zijn die al operationeel? Want dat lijkt mij toch wel een dingetje indien de Russen straks besluiten luchtsteun te verlenen aan Assad. Maar ga er maar van uit dat die (net zoals de VS) door hen ooit geleverde geavanceerde wapensystemen op afstand kunnen uitschakelen. En dan heeft Ome Erdo helemaal niks meer! OK, hij zou kunnen proberen spul uit China te bestellen, maar daar hebben die nu even wat anders aan hun hoofd waardoor een snelle levertijd onwaarschijnlijk lijkt.
Ik ga er van uit dat die dingen nog niet eens een getraind kader hebben om operationeel te zijn, laat staan een voltallig personeel.
En Rusland kan waarschijnlijk ten alle tijden de stekker er uit trekken, de VS zet ook graag dat soort kill-switches in haar defensie-export.
En al zou het allemaal werken zoals het hoort, dan slijten de stralings-emitters toch dermate snel dat de vervangende onderdelen niet meer voorhanden zijn want boycot.
Daarom is hoogwaardige wapenhandel niet enkel een transactie, maar een lots-verbintenis, je materieel blijft zo goed als je verstandhouding met de verkopende partij.
Iets zegt me dat Erdogan in geval van nood dit systeem (HISAR) wat eerder in productie kan laten nemen. www.defensenews.com/global/europe/201... www.haberler.com/erdogan-hisar-a-fuze... (Vergeet Google Translate niet) Deze prototype kan volgens dit Turkse artikel in principe nu al worden ingezet.
@Alexander des Burgus | 03-03-20 | 23:33:
Hahaha, dat 15km afstand-speeltje? (HISAR-A)
Leuk voor tactische bescherming van lokale gronddoelen, met name mobiele eenheden op het slagveld, het zwakke broertje van de Russische Pantsir. Meer niet.
Een gemiddelde manpad haalt de 6km.
De nieuwste generatie Patriot haalt maximaal 160km.
En de Russische S-400-40N6E haalt een whopping 380km.
Turkije heeft verder niks dan enkele statische systemen zoals de antieke Hawk (20km) en Rapier (8km).
Och, en het beste wat ze ooit hadden, hadden wij ook, dit prachtig staaltje futuristisch ontwerp, en wel zo passend op die historische grond: De Nike Hercules!
en.wikipedia.org/wiki/Nike_Hercules
en.wikipedia.org/wiki/Nike_Hercules#/...
Je verward wilders met dat zwijn van een erdohond.
Een sneue Turk?
@Is dit nog nieuws? | 03-03-20 | 19:20:
Nee, een vieze Turk.
Zie hier het niveau van de gemiddelde erdo-pijpert.
Doordeweeks hamburgertjes flippen bij de MacDonalds of BurgerKing, en 's avonds haten op het westen.
Doe eens een portie friet jochie, en rap een beetje.
@Is dit nog nieuws? | 03-03-20 | 19:20:
Ja duidelijk hahahaha. Zijn vader is duidelijk de broer van zn besnorde moeder.
@geertwildersnu | 03-03-20 | 19:27:
Dan had ze er wel wat beter uitgezien hahaha.
Hebben ze met je voorhuid ook de helft van je 3 hersencellen verwijdert ofzeau?
En hoppa, weer wat Turks afval naar het ziekenhuis dan wel het graf gestuurd. www.syriahr.com/en/?p=156324
Mooi zo!
20-10-15 | 14:29
www.geenstijl.nl/4630702/erdogan_pomp...
Ottomaan Erdogan pompt vluchtelingen door Griekenland om EU af te persen
02-12-15 | 09:59
www.geenstijl.nl/4685532/weer_een_dag...
Rutte zwijgt opzichtig over details Turkijedeal EU
| 17-03-17 | 19:33
www.geenstijl.nl/5108012/turken_dreig...
Turken dreigen met 15000 apothekers (p/mnd),
Leuk om oude reaguursels weer door te lezen.
Credits where credits are due. Je zag het goed.
Het wordt tijd dat er miljoenen raketten naar het paleis van Erdogan gaan, terwijl hij er in zit. Een gewelddadige mongool bestrijd je helaas alleen met nog meer geweld. Dat is sowieso het enige wat Turken verstaan: klappen van de zweep. Al sinds mensenheugenis.
#TeamAssad
Hij houdt niet veel vrienden over, die Erdogan, als ie zo doorgaat. Trump mot hem niet, meneer Poetin jaagt ie tegen zich in het harnas. Wij motten hem niet. Maar goed, nu zijn wij(Europa) nou niet echt een factor om rekening mee te houden. Wij liggen al op onze rug.
Iemand onderschatte hier gisteren de Turkse slagkracht. Waarop ik 'm waarschuwde dat ze bijna 1 miljoen manschappen en hoogtechnologische westerse wapens hebben. Hoop dat ie meekijkt. Is maar 1 manier. Navo moet Turkije buitenspel zetten, door lidmaatschap koud te stellen. Tegenover Rusland, zonder enige westerse backup, speelt Erdogan een stuk bedeesder op zijn oorlogstrom. Kan ook onze onderhandelingspositie in de immigratiekwestie verbeteren.
Volgens mij hebben wij in Europa wel iets meer dan 1 miljoen manschappen, alle EU-landen bij elkaar. Het probleem is alleen dat wij niet zo goed kunnen samenwerken.
@Arkan Sonney | 03-03-20 | 19:07:
Ik vind Turkije bij het Midden-Oosten horen. Byzantijnse rijk bestaat al lang niet meer. Russen hebben historisch en geografisch gezien eerder het recht om in die regio corrigerend op te treden. Laat hen de kaarten maar herschudden rondom Syrië. Europese en Amerikaanse legers afzijdig houden. Beter.
Dan moeten de Amerikanen wel eerst even langs bij Inçirlik waar nog een stapel kernwapens ligt - zo Erdolf ze nog niet heeft ingepalmd.
Die truck op het laatst onder dat viaduct vind ik indrukwekkend dat die geraakt wordt.
Europa heeft in dit conflict duidelijk niks te zeggen. Stapje terug en afwachten dus.
Haha, so naïef dit! Het zijn o.a. uw en mijn euro’s waar ze dit mee doen.
Dat ik nog de dag mee mag maken dat ik islamfascist Erdogan het minst slechte kwaad vind. Bizar...
De beste hoop voor Syrië waren natuurlijk de Koerden maar die heeft Trump verraden voor handjeklap met Erdogan. De slechtste hoop voor Syrië is Assad en die schijnt erg populair te zijn hier. Apart eigenlijk want Assad is nu niet bepaald een lieverdje.
Putin lacht zich slap want de Grieken (en dus de EU) zitten weer opgescheept met duizenden vluchtelingen.
Het zou toch echt beter zijn om een soort van 'balkanisatie' te doe met die ellende in Syrië en dan kunnen zo'n 10-12 miljoen Syriërs naar huis.
Maar kennelijk vinden veel reaguurders het fijn om miljoenen Syriërs op te vangen in Europa. Tsja. Da's heel lief van ze maar ik ben daar niet echt een voorstander van. Ik heb liever dat het regime daar valt en de Russen terug naar Moskou gaan en dat al die mensen naar huis kunnen gaan.
Maar dat is mijn mening.
Ik heb liever dat Assad wint, en dan kunnen de Russen en de Iranezen ook naar huis.
Ik zie liever dat de Turken (die daar geen ene fuck te maken hebben), en hun jihad-vriendjes eens goed op hun lazer krijgen, zodat ze terug gaan waar ze vandaan komen.
Verder wil Erdolf ons met vluchtelingen opschepen, en niet Putin.
@Andrew Deen
Gaan ze dan naar huis? U weet geeneens waarvoor ze gevlucht zijn.
Als het regime daar valt hebben jouw bloeddorstige terristenbaarden vrij spel. Daar kick je op he, linksfascist? Jij houd wel van een beetje dood en verderf. Je baalt ervan dat de russen jou ozo geliefde koppensnellers hebben verslagen. Als Assad er niet meer zat hadden er nu nog meer vluchtelingen geweest.
@Heiner | 03-03-20 | 18:46: uit Turkije?
Altijd die Switzal met flauwekul. Valt een beetje op. Turkse propagandamachine geactiveerd?
@LibertyCity | 03-03-20 | 18:55:
Als je voorkeur bij erdo ligt die samenwerkt met al qaida en isis, dan weet je wel wat voor rottend hersenloos vlees je in de kuip hebt....
Van fout naar fout. Hadden vanaf het begin die gek van een Assad in het zadel moeten houden. Putin had gelijk.
@suscrofa | 03-03-20 | 19:28:
Juist!
Leg hun daden eens even naast elkaar. Assad is een dictator maar onder zijn regime kon je tot de inmenging van Qatar, de Saudi's, het Westen en de Turken die IS(IS) en "gematigde" terroristen steunden gewoon vreedzaam en in een seculier systeem leven als je je niet in politiek mengde, ongeacht je geloof.
Erdogan daarentegen, hoewel "democratisch" gesteund door een nipte meerderheid heeft zo'n beetje alle oppositie en media het zwijgen opgelegd, tien- tot honderdduizenden mensen laten ontslaan of opsluiten onder het motto dat het "Gülenisten" zijn, sluipenderwijs steeds meer Islamisering doorgedrukt, en de Grondwet veranderd in een politieke eenmansshow. Nog afgezien dat hij de koppensnellers van IS uitgebreid heeft gesteund in hun barbaarse praktijken van vrouwen in niqaabs steken, mensen executeren door kinderen, of ze in de fik steken of stenigen en dat soort ongein. Dat is kennelijk zijn ideale eindstation van zijn spreekwoordelijke "democratische trein" . Of heeft er geen behalve macht.
Hoe je dan in vredesnaam Erdogan kunt verkiezen boven Assad, die nog nooit ook maar één vluchteling moedwillig deze kant op heeft gestuurd behalve in reactie op buitenlandse agressie is mij een raadsel. Je haat voor Poetin of Russofobie moet dan wel heel diep zitten. Als je de Russen zo haat, moet je vooral hopen dat Erdogan zo doorgaat en Syrië een nog groter bloedbad wordt. Als Poetin zich terugtrekt hebben de Russen geen centje pijn maar zijn álle Syriërs overgeleverd aan IS...
Hebben we die Amerikaanse atoombommen nog op Volkel? Oh kut, er liggen er ook nog een zooitje in Incirlik...
Zou Dr. Turk ( de jonge onderzoeker)
Al een manier bedacht hebben om die te kunnen gebruiken??
Hij zal ze niet snel terug geven ben ik bang van.
Als ik me niet vergis hebben de Yanks die weggehaald, en zelfs als dat niet zo is moeten ze je toch nog even een code doormailen ...
@MartiniMeister | 03-03-20 | 22:32: Nee, excuus, ze liggen er nog, al waren ze het vorig jaar wel van plan.
Ben benieuwd waar een gewapend conflict tussen Turkije en Rusland op uit zou draaien. Het zou de verhoudingen in het Midden-Oosten drastisch kunnen veranderen.
Russische luchtmacht is veruit superieur, en zonder luchtoverwicht kunnen de Turken niets beginnen in Syrië.
Maar de kans dat dat gebeurt lijkt me klein. Erdogan loopt inmiddels al weer te luidkeels smeken om een staakt-het-vuren, en hij weet dat hij dat alleen zal krijgen als hij zijn troepen en die van Al Qaida een flink stuk terugtrekt.
Wat denk je nou zeluf, kom op zeg.
Zouden er veel naar Turkije gaan?
De meeste hebben hun dienstplicht afgekocht.
Jammer ben de donner sowieso wel zat.
700 miljoen van Brussel naar Griekenland. Ik vrees dat het voor opvang is, in plaats van gelukszoekers weren.
Voor veel minder kunnen ze beter mooie hekken met prikkeldraad neerzetten , net zoals de Hongaren hebben gedaan, 4 meter hoog. En... Het werkt !
Ja natuurlijk is dat voor opvang.
Turkije vecht zij aan zij met Al Qaeda. Sanctioneren, boycotten en alle banden verbreken met die Islamitische terreurstaat die al jarenlang de oorlog in Syrië in gang houdt.
Hoop dat poetin hem even verteld dat z'n laatste uurtjes aangebroken zijn
@likdoorn | 03-03-20 | 18:26: Wellicht nadat ome Erdogan de rekening voor het S-400 systeem betaald heeft, zeker niet eerder.
Turkije vecht zij aan zij met Al-Qaeda, de Amerikanen met de PKK en Assad met de Iraanse Revolutionaire Garde met dus blijkbaar ook met Pakistan (en Afghanistan). Alle betrokken partijen zijn fout. Misschien moet Syrië één grote VN-bufferzone naar Cypriotisch voorbeeld worden.
Wat is het toch een vuile hond. Wou soms dat ik zo'n Assassinator was, dan kon ik even spelen.
Niemand houdt jou tegen.. Be my guest.. and do it.
En Rutte riep in zijn reactie doortastend " Dit is onacceptabel wat Erdogan doet" maar zo zei hij overlopend van daadkracht Ik ga hem er niet op aanspreken. Dus dat wordt weer euro's sturen want daar is Rutte een kei in. Leve het kabinet. En Klaver kan niet wachten tot zijn neefjes meekomen met de vluchtelingen terwijl Jetten al grond van boeren opkoopt om huizen te bouwen.
Dus Turkije krijgt klop in Libië en in Syrië.
Vraag me af hoe lang Erdogan zijn positie kan blijven vasthouden als er zoveel kisten terug blijven komen.
Dat kan hij niet, ondanks dat je nu heel wat nationalistisch wapengekletter hoort in Turkije.
Hij hoopt op een incident met Rusland, zodat hij de NAVO kaart kan uitspelen.
Wij hadden deze Erdolf allang uit de NAVO moeten gooien, vanaf het moment dat hij zijn eigen bevolking met artillerie begon te bestoken.
Gelukkig heeft Trump nog iets in de NAVO te zeggen, en die staat niet te trappelen om Erdolf zijn kastanjes uit het vuur te halen.
Maarre, Syrië & Turkije hebben nu officieel in oorlog met elkaar?
'hebben' = zijn.
Ik heb geen idee met dat officiële.
Laat die Erdogan er zich maar in verslikken. Stellen dat er miljoenen vluchtelingen komen, wil niet zeggen dat ze ook Europa inkomen. Idioot chantagespel dat hij speelt. Steun hem niet. Alles is een rookgordijn. Uiteindelijk is hij uit op vernietiging van de Koerden. Elke steun aan Turkije maakt je medeplichtig aan zijn doel. Laten we iets geleerd hebben van Screbenica.
Wedden dat die vluchtelingen Europa wél inkomen? Met de huidige Eurofiele leiders gaat dat absoluut gebeuren. Ze haten de opkomende rechtse anti-EU beweging meer dan dat ze houden van Europa.
@Snoess | 03-03-20 | 18:12:
Vrees dat je gelijk hebt. EU heeft het al over noodopvang. Dus die komen gewoon binnen.
Mocht de EU ook nog maar iets van ballen hebben overgehouden na het ‘wir schaffen das’ van Merkel dat de EU (behalve de landen die hun poot stijf houden) bijkans over de rand van de afgrond heeft gestort, is dit een geweldig moment om een keertje, heel hard, nee te zeggen. Geef Erdogan een heel dikke FU, stuur desnoods een legerkorps naar de grens tussen Griekenland en Turkije en houdt de boel dicht. Die megalomane gek in Turkije met z’n vijfde colonne in een te groot deel van de rest van Europa kan nu, zonder daadwerkelijk ingrijpen, z’n Waterloo vinden en laat dat aub gebeuren. Weg met het Turkije onder Erdogan zodat ook de turkse nederlanders verlost worden van deze despoot. Wel verwacht (eis?) ik van het OM een gedegen onderzoek en vervolging van (indien nodig) alle nederturken die ook maar ooit een keertje hoera hebben geroepen voor deze dictator. Turkije zelf mag hem, z’n zoon en alles en iedereen in z’n directe omgeving vervolgen voor ‘whatever sticks’. Helaas zal dat voorlopig nog wel niet gebeuren al hoop ik dat deze kwal dit keer wel z’n hand aan het overspelen is.
De EU en ballen. Ha ha ha ha.
Alstublieft zeg dit niet een zin.
Wel: de EU heeft
de ballen verstand van democratie. En zo heb ik nog wel wat voorbeelden.
@Roeieber | 03-03-20 | 18:15:
Deze zin bevat het woord geen. Dat is het verschil
www.youtube.com/watch?v=3J2zwmT7M-0
Als je vluchteling bent voor oorlogsgeweld ben je tevreden
met je veilige plek in Turkije.
Als je gelukszoeker bent wil je naar Europa.
Ze proberen allemaal naar Europa te komen.
Het zijn dus allemaal gelukszoekers
Niks geen gelul over vluchtelingen!
Precies, genoeg 'safe places op de tussen weg! Daarnaast veroorzaakt Turkije dit zelf
Ten eerste proberen ze niet naar Europa te komen (was dat maar waar)
Ten tweede proberen ze niet eens naar de EU te komen (was dat maar waar)
Ten derde, ze proberen maar naar 6 landen binnen de EU te komen (helaas)
De EU is papieren unie. De verantwoordlijkheid van dit enorme godvergeten incompetente laffe beleid moet je niet bij diegene leggen die er gebruik van maken. Iedereen wil een betere toekomst (zelfs u) Je heb bestuurders nodig die wars van belangen en persoonlijke ambitie durft in te grijpen... dat is nog eens extra lasdtig als je een unie hebt DIE FEITELIJK helemaal geen unie is maar een overeenkomst van lobbyistische technocraten die wars van culturele en economische verschillen hun zin doordrammen.
Dit zijn 'soldaten' om barakken (moskeën) en bajonetten (minaretten) te stichten.
Hun vragen, wij geven faciliteren en het Midden Oosten, wat nu doet of neus bloed, betaald straks voor deze barakken.
Merendeel van deze 'vluchtelingen' zijn jongen van 18 tot 28 jaar. Rond pubertijd toen de oorlog begon, geïndoctrineerd tot en met. Ongetwijfeld ook getraumatiseerd. Een verloren generatie van simpele heikneuters met een trauma. Volstrekt waardeloos voor onze maatschappij, 80% kan direct de bijstand in en blijft daar voor de rest van zijn leven, mits niet opgepakt, in.
In de basis een verloren generatie. De IDEALE strijders voor ome Erdo z'n nieuwe Ottomaanse rijk dus.
Dat is mega fake news, verspreid door leugenaars in Ankara.
Bondgenoot noemt men dat. Ze, de zgn. deugers, houden allemaal hun mond, onvoorstelbaar. Waar blijft het vingertje met NL als voorbeeld?
De NPO etc. begrijpt helemaal niet wat er gaande is, resultaat van 30 jaar slecht onderwijs
Dit schip vaart momenteel richting Syrië. www.youtube.com/watch?v=QPL-dEc0HH4
Zonder commentaar van Trump overigens
Trump moet zich niet laten uitspelen tegen Erdogan. Geen proxywar in Syrië starten zodat Erdogan in de chaos zijn eigen agenda kan uitvoeren.
@McFlym | 03-03-20 | 17:58: Edit: Niet uitspelen tegen Poetin.
@McFlym | 03-03-20 | 17:59:
Ik denk dat Poetin en Trump onderling contact hebben.
Dit zijn geen gekken zoals Erdogan.
Pure asmr.
@SIogra | 03-03-20 | 18:23:
Ik zeg ook dat ik dat denk. U mag best iets anders denken.
@Mr.Crowley | 03-03-20 | 18:01: Nee, dat zijn briljante geliefde alom gerespecteerde hoeders van hun bevolking, zo iets ?
@Uw Verzekeringsadvis | 03-03-20 | 18:28:
U leeft in een vrij land. U mag denken en zeggen wat u wilt.
@Mr.Crowley | 03-03-20 | 18:35:
Willen jullie meer of minder......
Assad baalt. En nadat de Russen het zat worden baalt Erdogan. Daarna zijn we weer een fase verder in het Midden-Oosten 'vredes proces'.
Volgens de Telegraaf kwam het nieuws van het Syrische Observatorium:
www.telegraaf.nl/nieuws/1785223772/tu...
Kweenie of dat nu wel zo betrouwbaar is.
Net zo betrouwbaar als de afgelopen 10 jaar.
Betrouwbaarheid is van niveau Astro TV, dus vul zelf maar in.
@der Schmutz | 03-03-20 | 18:13: Ja die ene persoon is er maar druk mee om vanuit Londen Syrie te observeren.
Assad aanvallen is dus doelbewust de oorlog in Syrie in stand houden. En vervolgens alle vluchtelingen naar Europa sturen. Maar Erdogan is onze vriend, NAVO lid, en zelfs potentieel EU lid. Nu komt de islamitische aap uit de mouw. NAVO lidmaatschap onmiddelijk opzeggen, en ervoor zorgen dat die dictator heel snel geliquideerd wordt
De eurofielen willen goedkope arbeidskrachten, en hebben dus belang bij het in stand houden van de oorlogen in Syrië en Libië. En dat doen ze dus al jaren. De duizenden onschuldige slachtoffers die daardoor vallen zou ze jeuken.
@Reaguurdeskundige | 03-03-20 | 17:57: Ja en nee. Laten zien dat de EU immigratie onder controle heeft en zo de publieke opinie bespelen en alsnog vele immigranten geleidelijk binnen laten komen is hun belang. Geen controle hebben en de publieke opinie die dat ook ziet is niet in het belang van die Eurofielen denk ik
Ik ben behoorlijk vaderlandslievend, maar als ze me oproepen om namens de NAVO tegen de Russen te vechten, dan kunnen ze echt de boom in.
Zolang Erdogan in Syrië blijft vervelen is er toch niks aan de hand.
Ik zou ook niet voor Erdogeit zijn eigen gecreëerde problemen vechten.
@Stairway to hell | 03-03-20 | 17:45: erdogeit is naast Syrië ook nog in Libië rotzooi aan 't schoppen ook daar tegen Russen ingaan dus
@Stairway to hell | 03-03-20 | 17:45: Ligt eraan, wat is Edrogan zijn doel? Wordt dit een landenoorlog (ipv een proxy, zoals voorheen), dan hebben we echt een probleem.
Ik zal een biertje opentrekken op elke Nederlandse landverrader die zijn leven geeft voor het beschermen van Al Qaida.
Sometimes the enemy of your enemy is your friend, maar dat laatste moet je niet te letterlijk nemen.
Hup Rusland!
Rusland geeft zijn enige haven aan de middellandse zee nooit vrijwillig op. En Erdogan, als zelfbenoemde kalief van alle moslims, gaat door met zijn veroveringsplannen. Kwestie van tijd voordat die elkaar (openlijk) aanvliegen.
En de navo stond erbij en keek erna.
Erdogan schilt hun appeltje.
Zoals altijd. Hebben ze al met sancties gedreigd?
On- en onvoorstelbaar dat anno 2020 er nog steeds oorlogsmisdadigers hun gang kunnen gaan.
Het Duitse leger zou dus zo ons landje binnen kunnen rijden een zootje lieden vermoorden en niemand doet iets, is een beetje het zelfde.
Ik denk dat de NAVO stiekem wel blij zal zijn als Erdogan paar Russische bommen moet koppen.
@Uw Verzekeringsadvis | 03-03-20 | 17:46: ja waarom niet weerstand bieden kunnen we niet, feitelijk is os leger nog minder dan in 1940
Navo moet naar Griekenland, wordt aangevallen door horde barbaren, gesteund door Navo lid Erdogan.
Niet gek opkijken als op enig moment een of ander staatsorgaan of raad krachtens een of ander vaag verdrag dwingend gaat 'adviseren' dat gelukzoekers/asylanten ongelimiteerd toegang tot NL moeten krijgen. Laat die asteroïde maar komen.
We zullen en moeten maar in "oorlog" blijven met Rusland. Waarom.. ik weet het niet. Alles maar dan alles is geoorloofd om dat in stand te houden. Het is 1 en al geopolitiek. Het is zo erg dat NL eigenlijk ook gewoon weer oorlog en genocide gedoogd... Zo triest.
Ben benieuwd wat Poetins plan is. Hij heeft er alle belang bij dat de EU overspoeld wordt met vluchtelingen, maar hij is ook bondgenoot van Assad.
En Trump van Erdogan. Dus dat wordt lachen.
Putin heeft er helemaal geen belang bij dat de EU overspoeld wordt met vluchtelingen. Eén van de hoofd redenen dat hij Assad bijsprong jaren geleden is juist om de migranten stroom te stoppen. Rusland heeft niks te baten bij een instabiel/kapot Europa.
Hij gaat straks een bufferzone opperen in het huidige Idlib, de meeste relifascsiten zijn daar nu al weggetrokken en zitten nu als vluchteling aan de grens met de EU..
Vergelijkbaar met wat hij ook zich op inzette in de door Turkije bezette Koerdische gebieden afgelopen jaar.
@Ridde Rogter | 03-03-20 | 17:40:
Erdogan heeft geen vrienden..
Poetin heeft eens te kennen gegeven dat hij medelijden heeft met Europa inzake de vluchtelingencrisis.
De notie dat een wereldleider medelijden zou hebben met een continent wat zichzelf bewust naar de gallemiezen helpt is op zich al te bizar voor woorden, maar wat er van waar is mag je zelf bepalen.
Erdo overdrijft nogal met aantal doden. Gaat hij dat straks ook doen als Corona meedogenloos toeslaat in Turkenland?
Ik denk dat Erdo en zijn ottomannetjes druk bezig zijn om menig besmetting vooral niet als coronavirus te identificeren.
Tegen de tijd dat Corona in Turkije arriveert is het een zionistisch complot.
Handig voor alle Turken hier in Europa als er nog meer laaggeschoolde arbeiders bijkomen. Beseft Erdogan ook dat hij het zijn eigen achterban moeilijk maakt?
EU bedoeld u?
Er is genoeg subsidie voor nog meer kapperszaken en belwinkels.
Maakt niet uit, als de Turken het hier 'slechter' krijgen is dat de schuld van de racistische Nederlander = meer stemmen voor hem.
Zolang ze geld terugsturen naar Turkije, maakt Erdo hier geen punt van.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-03-20 | 17:56:
Samen met het geld van jouw markje is dat een aardig bedrag bij elkaar ja.
Je kan natuurlijk wel in je pavlov-reactie schieten en kwijlend mekkeren over de Turken maar Europeanen betalen vrijwel niets om de Turken 4 miljoen Syriërs op te vangen en er staan nog eens 1 miljoen aan de deur van Istanboel te kloppen. Ik vind een autoritaire schoft maar zolang die miljoenen Syriërs niet naar huis kunnen blijft het probleem. Daar kan je Poetin en Assad voor bedanken.
De hoofdschuldige hier is Obama (en later Trump) trouwens die het verzaakte om in te grijpen toen het nog mogelijk was. Zonder deze blunder geen ISIS, geen Al Qaida en andere jihadistenclubjes. Assad had al in 2012 van het wereldtoneel geveegd moeten worden.
En in een groter helikopterblikveld hadden de Fransen en Britten nooit die landen zoals Irak en Syrië moeten verdelen op die manier. Maar vooralsnog is prioriteit nummer 1 dat de Syriërs naar huis kunnen om de boel weer op te bouwen. Assad moet weg, de jihadisten moeten oprotten, de Russen moeten opzouten en dan kunnen die mensen weer leven. Zijn we daar ook vanaf.
Bedankt voor de bijdrage! Ik zie graag de mail verschijnen
En waarom zouden wij precies moeten dokken voor de ellende van erdogan? Het is hun eigen shit, zoek het effe lekker zelf uit zeg, of moeten wij hier de barmhartige samaritaan uit gaan hangen voor gansch de wereld? Doe ik niet aan mee, sorrie.
@elfenstein | 03-03-20 | 17:34:
Ik begrijp van je dat je liever miljoenen Syriërs op wil vangen. Duidelijk. Mij lijkt het geen goed idee.
Of je hebt geen greintje menselijkheid. Dat kan ook natuurlijk.
De EU verwachtte tot begin 2018 nog dat Syria een soort van religieuze heilstaat zou worden en dat al die relifascsiten uit de EU (en daarbuiten) hun eigen droomstaat konden stichten, Ver en veilg weg van het vrije westen. Op allerlei manieren is getracht om dat te doen slagen, van het leveren van Rutte's Terreur Toyota's tot het breed inzetten van de massamedia dat na elke grote nederlaag van de door de EU omschreven Syrische oppositie (lees relifascisten/terroristen) steevast kwamen met berichtgevingen over gifgas aanvallen of het bombarderen van ziekenhuizen.
Haha, zelden zo kortzichtig bericht gelezen. Als Assad weg is gaat het niet net zoals Nederland na Hitler terug naar democratie he? Dan is er gewoon een machtsvacuüm waar weer een of ander islamistisch clubje inspringt en de anderen weer gaat uitmoorden.
Turkije moet gewoon de Syrische integriteit respecteren en opbokken. Assad is de minst slechte oplossing voor Syrië op dit moment.
Grappig hoe mensen volledig verankerd zitten in ons democratische, seculiere westerse denkkader - en vervolgens denken dat iedereen dat als ideaalbeeld heeft. Vraag voor de grap eens een aantal Syrische vluchtelingen wat hun ideale staatsinrichting is - of je daarin ook Mohammed mag beledigen - wat de (wettelijke) straf moet zijn voor geloofsafval - de positie van niet-moslims etc. En dan even voorbij hun standaard disclaimer 'zolang het geen islamitisch land is' doorvragen. Je zult versteld staan.
@Theodorus.Goldbach | 03-03-20 | 17:37:
Laat die lui hun eigen land lekker inrichte zo ze willen, met islam, zonder islam, whatever. Maar blijf er dan ook. Wij kunnen hier helemaal niemand meer opvangen, geen huizen meer of wil je ze a la frankrijk in parken dumpen in tentjes? Wat heb ik te maken met die shitholes waar ze mekaar afmaken omdat allah zo groot is? Antwoord: Niks. Dan maar een onmens.
Wrong. Jij maakt de islamitische oorlogen tot EU verantwoordelijkheid, en dat zijn ze niet. Die oorlogen woeden al 1400 jaar. De vorige in Syrie en Libanon waren niet eens lang geleden, noch die van Iran/Irak en die in Algerije van 1991-2002.
Het is pas sinds Merkel de Madonna Lactans is gaan uithangen, dat moslims opeens het recht claimen op gratis verblijf in Europa als ze weer eens oorlog voeren. Dus er zit in de geschiedschrijving slechts een paar jaar tussen een toevloed van miljoenen Algerijnen naar Europa en de plotselinge migratiecrisis van 2015. Het verschil? Zielige beelden, waar de Europese linksmensjes opeens heel gevoelig voor werden - en daardoor menen dat de EU verantwoording heeft voor de eeuwenoude gekte van de islamitische woestijnvolkeren.
Nee dus.
Uiteindelijk is G.W. Bush de hoofd schuldige die nitwit is begonnen met alle ellende, al bijna 20 jaar oorlog en een compleet ingestort M.O. is het gevolg.
@elfenstein | 03-03-20 | 17:34: Die migranten onderbrengen op grote veerboten en terug naar Syrië en verder met bussen naar het veilige gedeelte en kunnen dan verder Syrië opbouwen
@bleached | 03-03-20 | 17:44:
Dont feed the troll...
Had Erdogan zelf z'n grenzen beter moeten verdedigen afgelopen 10 jaar.
Had Erdogan in plaats van pas de koerden plat gooien 10 jaar terug moeten beginnen met IS platgooien.
Maar dat past niet in strategie van Erdogan, hij wil zoveel mogelijk vluchtelingen naar EU hebben, dit zijn zijn soldaten die de 'barakken' laten bouwen voor zijn gedroomde groot Ottomaanse rijk.
Assad heeft helemaal niets gedaan waar wij last van hebben. Het zijn is de EU, Obama + Killary en de gutmenschen die zo pro arabische lente waren. En wat heeft het gebracht? Niets dan chaos, 250.000 doden en miljoenen gelukzoekers naar EU. Moslims kunnen niet met vrijheden en democratie omgaan.
Zie Turkije, daar hadden ze het en geven ze het vrijwillig weg bij de stembus.
Moslims zijn net Duitse herders, ze hebben en dominante baas nodig.
Haha, je bent naief. Hillary Clinton toen ze nog minister van buitenlandse zaken was, heeft de Syrische burgeroorlog juist opgestart door wapens te leveren aan radicale moslims, net zoals ze in Libye gedaan heeft, met de bedoeling om "regime change" te bewerkstelligen. In Libye is het gelukt, in Syrie (nog) niet. Bron: wikileaks. Video: The REAL reason for Europe's influx of migrants!!! WikiLeaks founder www.youtube.com/watch?v=1BLTDD30KZ0
Heeft overigens DENK al gereageerd?
Nee, die zijn daar al bij de grens alvast toekomstig stemvee aan het ronselen.
Beproefd recept voor een dictator waar het geld van op dreigt te raken; start een oorlog, het is wel handig om zeker te weten dat je die wint trouwens, wat in Erdo's geval nog maar de vraag is.
Mijn god, Spartacus. Ga je nu serieus beweren dat je de cijfers van de Turken blindelings gelooft? 2500 doden, laat je nakijken man.
Ondertussen is Saraqib alweer bevrijd, en dat was verreweg het belangrijkste doelwit van het recente totaal mislukte Turkse tegenoffensief. De Turken staan dus met lege handen.
Hoeveel van zijn eigen legerlieden zal hij hebben laten vermoorden, hoe is het met die leger en journalisten stakkers die hij heeft op gepakt, Ausschwitz 2.0 waarschijnlijk.
Waarom blijft Erdogan niet gewoon achter zijn grens?
Precies Dit! Ik weet niet of Erdogan een plan heeft
Omdat hij Lebensraum nodig heeft, en omdat hij Koerden wil verjagen om hun huizen aan Turkmenen, Al Qaida-kolonisten en andere niet-Koerdische jihadistenfamilies te geven.
Dit alles met gulle steun van de eurofielen en andere vvd-ers.
@DeutschlandUberAlles | 03-03-20 | 17:27:
Vent is gek geworden, kan natuurlijk ook. "t is 'm in 't bolletje gslagen, hadden wel meer lui met rare snorren last van.
@Reaguurdeskundige | 03-03-20 | 17:34: Exact, dat domme Lebensraum-idee was ook Hitlers fout, zijn ingenieurs waren al de autobahnen aan het maken en die infra zou Duitsland leidend hebben gemaakt in handel/economie. Nooit begrepen waarom hij naar oost en west wilde vechten
Erdogan heeft zichzelf uitgeroepen tot kalief van alle moslims, en ziet het als zijn heilige plicht het Ottomaanse rijk in alle glorie te herstellen. Daar hoort Syrie in zijn beleving bij.
@grindbak | 03-03-20 | 17:39:
Hij vocht naar het westen omdat het westen hem de oorlog heeft verklaard.
@OudeNederlander | 03-03-20 | 17:41: Daar hoort Europa bij.
Daarom zet hij poorten open naar Europa. Daarom werkt hij ook actief aan een 'islamitische diaspora'. Waar je ook bent, je bent altijd Turk, 3e generatie krijg automatisch paspoort, wordt opgeroepen voor Turkse dienst, wordt van verwacht gezellig op hem te stemmen, enz.
“De moskeeën zijn onze barakken, de koepels onze helmen, de minaretten onze bajonetten en de gelovigen onze soldaten”.
Hoe meer soldaten, hoe meer barakken en bajonetten. Uiteindelijk zijn het het allen broeders, Moslim Broeders, het Moslim broederschap, ome Erdo's favoriete clubje.
"Die Erdogan is een Total Freak."
DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende vindt de recente opmerkingen van PVV-leider Geert Wilders over de Turkse premier Tayyip Erdogan ''onbestaanbaar''.
19 maart 2010, 18:11
Er is maar één oplossing voor dat soort CDA-extremisten: Paspoort afpakken en in Turkijestan dumpen.
Duidelijk een betere Erdogan karakterinschatting van Wilders dan die van Mark Rutte.
Was dat niet de Islamitische aap uit de mouw uitspraak ?
O nee daar werd Rutte boos om.
Ongewenst realisme, noemen we zoiets. En daarnaast heeft het kartel altijd al als een verliefd 16-jarig bakvisje achter besnorde Islamieten aangelopen dus ja, dan kun je zoiets verwachten.
Categorie: hij slaat me dus hij houdt van me.
Vet hoor. Net gamen.
quasimodo Erdogan, krijgt een veel te grote mond, die moet even op zijn plaats worden gezet.
Tijd voor wat democratie daar.
Spannend hoor...
Dit gaat Poetin niet leuk vinden. Maar wat boeit ons dat. In deze is het best voor Europa dat Assad vertrekt en die miljoenen Syriërs naar huis kunnen. Het blijft een duivels dilemma want Erdogan is ook een stuk stront. Maar in deze is het tactisch beter om aan de kant van Erdogan te staan.
Tenzij je natuurlijk miljoenen Syriers naar Europa wil halen.
Maar daar zal weinig animo voor zijn. Nederland heeft er in ieder geval geen zin in om nog meer vluchtelingen op te vangen.
Bedankt voor uw reactie, ik zie de mail wel verschijnen
Houdt Assad dat tegen?
Is de vluchtelingenstroom zijn schuld?
Schop die troepen van Erdohitler maar terug achter achter de grens. Hij heeft niks te zoeken in Syrie. Hij beschermt alleen maar zijn IS vrindjes en die rebellen. Laat Assad en de Russen maar snel schoon schip maken en het laatste IS bolwerk in Syrie opkuisen . En ja , Assad is ook geen lieverdje ....
Waarom moet Assad vertrekken? Hij is die oorlog niet begonnen.
En wat Poetin daar van vindt is best wel boeiend, het kan nogal wat gevolgen hebben. Maar ja als sommige mensen, bedorven door de NPO brainwash, de namen Poetin of Assad horen, dan weet je het wel. Het kwartje in de jukebox.
@Kaas de Vies | 03-03-20 | 17:27:
Ja. Het is heel raar maar als je jouw eigen bevolking uitroeit slaan ze op de vlucht. Gek he.
@Broadsquire | 03-03-20 | 17:32:
Mja Rusland brainwash is overduidelijk hier. Kennis van zaken heb je niet in ieder geval.
FrankOngerust | 03-03-20 | 17:29
Wil je nu WEL of niet al die Syriërs opvangen? Maak een keuze hoor. Ze vluchten voor Assad niet voor ISIS, ISIS is al verslagen.
Het blijft schokkend dat mensen zoals jij je mening willen geven maar niet eens weten waarom die mensen op de vlucht zijn.
Voor de duidelijkheid. Ze vluchten voor Assad en de bommen van Poetin.
@Theodorus.Goldbach | 03-03-20 | 17:33: Flikker toch op met eigen bevolking uitroeien. Dit is een opstand van jihadisten tegen de bevolking van Syrië. En die zal niet eindigen totdat de laatste jihadist is geruimd.
@Theodorus.Goldbach | 03-03-20 | 17:33:
Grote vraag is dan nog wie er dan precies z'n eigen bevolking uitmoordt he? Als dat toevallig diezelfde eigen bevolking is die toevallig achter een andere gast met een baard aanlopen dan kan het mij werkelijk geen donder meer boeien. Zoek het lekker uit daar, wij hebben zo onze eigen probleempjes.
@Theodorus.Goldbach | 03-03-20 | 17:35: ISIS is niet verslagen, die terroriseert de bevolking van Idlib met steun van Erdogan. Dat zogenaamde Vrije Syrische Leger bestaat uit aanhangers van ISIS en Al Nusra. Dat het democraten zouden zijn is een hersenschim van jou en "onze" EU-leiders.
Waar komt de aanname vandaan dat deze mensen op de vlucht zijn voor Assad?
Assad is niet het probleem, nooit geweest. Hoeveel Syriërs zijn hier tot 2010 jaarlijks binnen gekomen?
Ze vluchten voor de oorlog in Syrië welke ca. 10 jaar terug is begonnen in Tunesië met de Arabische Lente. Bejubeld door EU, Obama+Killary en overige gutmenschen, eindelijk weg met dictators als Moebarak, Khadaffi en Assad. Het Moslim broederschap zou verlichting brengen, jaja, moslimbroederschap wil iedere vorm van westerse invloeden uitbannen. ruim 250.000 doden later.
Wat dat betreft leiden veel mensen in het westen aan de 'hondje met jas ziekte', als ik het koud heb, heeft mijn hond het ook koud. Als ik democratie en vrijheid wil, willen ze dat in het midden oosten ook. FOUT. Willen ze niet, kunnen ze niet mee omgaan. Noem voor de grap eens 3 werkende landen waar moslims in de meerderheid zijn, democratie werkt, persoonlijke en geloofsvrijheid bestaat. Erdogan is trouwens ook een moslim broeder, welke een moslim land toch wel aardig verlicht aan het raken was waar democratie redelijke werkte met steun van de bevolking tot dictatuur heeft gemaakt.
Die 'vluchtelingen' gewoon in Noord Irak droppen bij de grens met Syrië, komen ze aan veilige kant, waar als 10 jaar geen oorlog is geweest, weer binnen.
@Theodorus.Goldbach | 03-03-20 | 17:35: ff ze worden door erdo het land uit geschopt uit Syrië vluchten is op dit moment aan erdo te wijten
U denkt oprecht dat de Syriërs terug gaan als Assad weg is?
@Roeieber | 03-03-20 | 18:25:
Hij zit te trollen. Weet duidelijk niet waarover hij praat.
@Theodorus.Goldbach | 03-03-20 | 17:33: Je moet niet zoveel fakenieuws lezen. En zelfs in de westerse media heeft gestaan dat Turkije olie van IS kocht en de terroristen steunen.
Erdogan heeft Gadaffi en Hoessein als grote voorbeelden geloof ik. Eerst een tijdje de megalomane dictator uithangen die de hele wereld zit te jennen, om dan ongetwijfeld ook een keer te eindigen in een stinkend gat in de grond als hij echt te ver gaat.
Mooi man. De intelligentie spát ervanaf.
Gadaffi was nog best een toffe kerel eigenlijk. Ok, er verdwenen er daar ook meer dan genoeg als het meneer niet zinde maar zo gaat het daar geloof ik al een paar duizend jaar. Schijnt nodig te zijn om ze in bedwang te houden. Verder wilde G. Afrika een universele goudgebackte munt geven als tegenwicht voor de holle fopgeldconstructies van "ons"
Verdiep u eens in de vraag waarom er nooit een "echt" monetair systeem mag komen zolang de rest nog aan fractional banking doet.
Nendrogans topics leidt tot helemaal niets. Nog erger nog, het zet de Russen op tot vergelding. Maar goed... er is teveel reclame voor een vakantie in Turkije op de Nederlandse TV. Ophouden daarmee!
Straks moeten we die laffe erdohond nog helpen ook...
sja, meneer is wel een NAVO bondgenoot en een bevriend staatshoofd bovendien. Een groot netto-ontvanger van financiële bijdragen ook nog eens.
In de kromme wereld van uitkeringen, ontwikkelingssamenwerking & belastinggeld-export waar Nederland een voortrekkersrol in speelt, heeft de ontvanger het voor het zeggen.
Dus. Wij gaan zien. Intussen nog maar een stuk of 300 AZC's bouwen, tzal er wel druk worden.
Zie je het al voor je dat Rutte iedereen oproept om het leger in te gaan op weg naar Syrie?
@OudeNederlander | 03-03-20 | 17:33:
nee, verwacht wel wat extra belastingheffingen EN nieuwe buren
Waar is die vent mee bezig??? Erdogan heeft bloed aan zijn handen! Met elke actie nog meer instabiliteit in de regio! Zo duurt die burgeroorlog in Syrië nog jaren! Heeft deze Erdogan nog een plan daarvoor? En dan maar roepen dat hij de vluchtelingen niet meer aankan....
Hitler deed dat ook streed op meerdere fronten. Oostfront en uit het westen de geallieerden gesandwiched. dat liep niet goed af uiteindelijk in de bunker. worden de erdostrijders uit Zaandam nu opgeroepen om voor die heimat te strijden. wordt nato er nu wel/niet er in gerommeld. hoe zijn de verhoudingen tussen Turkije-Rusland . wat zegt Clingendael hierover
Het hoernaal heeft een item over de tennisbond.
Ook belangrijk.
De NOS moet zijn standpunt eerst nog bepalen. Assad is Satan, maar Poetin is ook Hitler. Erdogan een gewaardeerde bondgenoot tegen alt-rechtse invloeden in Nederland. Maar die is weer niet zo aardig voor vluchtelingen.
Fucken met de Russen... bel ene Adolf even Erdo... moewhahaha
In Europa maakt hij ook geen vrienden met die vluchtelingendreigementen
@DeutschlandUberAlles | 03-03-20 | 17:25:
Hij staat helemaal alleen maar is te vol van zichzelf om het nuchter te bekijken.
Ik citeer de Tunesier die 6 jaar geleden met een boot vol Tunesiers op Lampedusa wilde aanmeren. De Italianen op de kade riepen "Donder op."
"Tja," zei de Tunesier, "ze hebben gelijk. Als er bij ons volle boten zouden aankomen, zouden we ook op de kade staan en donder op roepen."
Ach, uiteindelijk zal die turkse goat fucker het onderspit delven. Zit lekker in zijn gerenoveerde paleis, betaald door de europese unie. Hoop dat je brand in de islamhel. Sterpf mtf.
Voor die tijd kan ie echter met zijn 900.000 troepen een hoop schade aanrichten.
@OudeNederlander | 03-03-20 | 17:32:
Het zijn wel Turken he. Krijsen en gillen maar als het erop aankomt laten ze het vuile werk toch het liefst door anderen opknappen. Mamelukken 2.0 bijvoorbeeld...
Navo moet Turkije accuut even op non-actief stellen, op papier kaltstellen en verbieden iets te doen. Dan kan Rusland die gek Erdogan eens flink op zijn jatvingers tikken.
Navo en de VS lachen de ballen uit hun broek nu,na de toenadering tussen de Russen en Turken heb je kans dat het nu mis gaat tussen die 2.
Die doen er juist alles aan om dit op hoogspanning te brengen,zijn veel miljarden projecten tussen die 2 landen die dan op springen staan,tot groot genoegen van de Vs die dit al jaren probeert de grond in te boren.
Ik zie Twaamp nog wel een Qassempje op Erdo doen uit onverwachte hoek. Het zou in ieder geval niet misstaan.
Kzou mijn adem in afwachting niet inhouden, dat zou lelijk kunnen aflopen.
@Jan Passant mk2 | 03-03-20 | 17:23: Als Trump nog eventjes zijn adem inhoudt is hij de eerste president sinds hele lange tijd die Amerika niet in een zinloze oorlog gerommeld heeft tijdens zijn eerste termijn. Petje af, gezien de situatie op het wereldtoneel. Want wat is het toch weer een machtsgeile rechtse gevaar voor de wereldvrede als hij dat wel doet.
Is misschien niet eens nodig. De Turkse lijken komen nu met bosjes terug, en het Turkse leger staat gigantisch in zijn hemd; dat kan Erdogan geen bal schelen, maar zijn positie wordt daardoor bepaald niet versterkt.
@Reaguurdeskundige | 03-03-20 | 17:39: Die geruchten hoor ik ook. Turken in met name Arabisch sprekende regio's van Turkije vragen zich af wat Erdo nou eigenlijk wil bereiken met het ondersteunen van jihadisten met hun jongens. Dat vraagt iedereen zich af.
Volgens statistiek krijgen we binnenkort ww3. De ellende blijft zich herhalen. Drama om niets. Maak feest!
punchng.com/scientist-uses-statistics...
Soms is oorlog het mooist als beide partijen verliezen.
Amerika en Turkije?
@Is dit nog nieuws? | 03-03-20 | 17:19:
Volgens mij is Amerika hier helemaal niet in betrokken.
Beide winnen, is nog veel mooier.
@Mr.Crowley | 03-03-20 | 17:28: zit Amerika helemaal niet meer in Syrië?
Olievelden beschermen enzo?
@Is dit nog nieuws? | 03-03-20 | 18:52:
De EU is geen partij meer voor Amerika.
Dat zijn allemaal zaken die de EU niet hoeft te weten.
De ware schuldige van dit drama is de EU die dit volkomen uit de hand heeft laten lopen.
Dat uit de hand escaleren kunnen ze daar zelf anders ook geweldig goed. Dat de Eu debiel reageert is duidelijk maar de oorzaak van de problemen is toch echt in die zandbak zelf te vinden.
De EU? Wat kunnen die? Wie is de EU? Verhofstad? Franssie? Ursula von der Leyen? Die hebben allemaal een allemachtig grote bek bínnen het Parlement tegen de Engelsen, maar ik heb ze nooit op een stevige vuist op tafel kunnen betrappen of een daad waar ten minste een beetje moed en zelfvertrouwen uit sprak wanneer het contacten met 'buitenlandse vertegenwoordigers' aangaat.
@elfenstein | 03-03-20 | 17:41:
Ze hadden 10 jaar geleden Erdogan de wacht moeten aanzeggen.
Zelfs de gewone burger op straat kon het zien aankomen.
Denkt Erdogan wel een beetje om het klimaat, met zijn aanvallen in en op Syrië? maar nou serieus: is hij helemaal gek geworden? En steunen zijn onderdanen hem in deze beslissingen?
Machtsvertoon, machogedrag van agressieve mannetjes die grootgebracht zijn in een alfacultuur, gecombineerd met Mogools bloed ( dat van Dzjenghis Khan ) en een ideologie die iedere anders- of niet gelovige als minderwaardig, beest en onrein neerzet.
Snapt u nu het "waarom"?
Weet je wat één kogel aan stikstof uitstoot? Om van zwavel nog te zwijgen.
Ik denk dat zaken nog net even anders liggen dan de meeste politici bereid zijn te vertellen aan het klootjesvolk.
Er spelen zware chantage en druk uitoefenende elementen mee die heel graag buiten het nieuws willen blijven, tegen elke prijs, en die prijs, die betalen uiteraard wij.
Juist, ze zijn te bang dat Erdo gaat lullen, dus kan hij chanteren.
Maar ondertussen is Trump met Deep State bezig.
you live your life between your legs Tayyip.
Mooi, het gaat loos richting Erdolul. Ben ooit in Syrië-noord langs alle tempels/archeologie geweest en de mensen daar waren best gelukkig/vriendelijk. Toen kwam IS-drek. Hoop dat Syrië weer Syrië wordt en die EU-dombo's eens betere geschiedenisles krijgen.
Slimme timing van de snor.
Je ziet het niet he?
Hij gaat nu de NATO (en ook EU) zwakte uitspelen. Als hij aanzet tot een directe confrontatie van Syria (evt met Rusland) en dat Turkije dus als NATO land wordt aangevallen dan is de NATO verplciht tot steun aan Turkije.
Als de NATO dat niet doet, dan geeft dat een enorme zwakte aan.
Ik verwacht dat rusland straks weer een bemiddelende rol gaat spelen tussen Syria - Turkije en we een soort van bufferzone krijgen en dat er zal worden aangestuurd om dit onder toezicht van de UN te doen.
@litebyte | 03-03-20 | 17:21: Gelukkig zie jij het allemaal wel. Ik ben slechts een eenvoudige reaguurder.
@litebyte | 03-03-20 | 17:21: Turkije is eenzijdig, zonder overleg, en zonder toestemming van de Navolanden een agressie-oorlog tegen Syrië begonnen. De gevolgen daarvan komen volledig voor rekening van de Turken, ook al worden Ankara en Istanbul platgebombardeerd. Navo staat hier volledig buiten.
@Reaguurdeskundige | 03-03-20 | 17:29:
Ach als Markje genoeg gekieteld wordt dan gaan onse JFK’s gewoon mee vlammen.
Als Erdogan's offensief zo overweldigend is, waarom is het Syrische leger dan juist weer in de aanval gegaan en hebben ze Saraqib weer ingenomen?
Volgens mij zit er iets teveel Erdogan-propaganda in de berichtgeving.
De Turkse pers is net zo veel waard als de Deutsche Wochenschau of Signaal tijdens de bezetting.
Er zijn ook geen Corona-infecties in Turkije.
Tussen de regels door lees ik dat Putin dreigt met het per ongeluk neerhalen van Syrische burgervliegtuigen. Foei. Donald stuur de zevende vloot eens, net als je illustere voorgangers altijd deden. Of zou het misschien helpen om de Griekse grens open te zetten? Ingewikkeld hoor, dat gedreig van die grote jongens met hun kleine pikkies.
Ik dacht dat Poetin de bondgenoot van Assad was.
@Mr.Crowley | 03-03-20 | 17:11:
U heeft gelijk, mijn fout. Putin bedreigt de Turkse luchtvaart, niet de Syrische.
Trump heeft bij zijn aantreden verklaard dat het voortaan "America First" zou zijn. Ook dat hij president van Amerika werd - niet die van de hele wereld, zoals zijn voorgangers leken te denken.
Ik denk dat het geen gevaren oplevert voor Amerikaanse burgers wanneer twee dictators van islamitische heilstaten elkaar weer eens te lijf willen. Dat kan hooguit miljoenen vluchtelingen opleveren, wat wel weer heel nadelig kan zijn voor westerse landen die niet serieus aan defensie doen en ook het bewaken van eigen grenzen overlaten aan wat Grieken.
Tis even wennen, dat de politieman waarop iedereen altijd scheldt ineens niet komt opdraven wanneer er enge dingen gebeuren.
Putin steunt Assad.
Rusland is in tegenstelling tot Turkije en Amerika op uitnodiging in Syrië.
Turkish aviation in Syrian sky, daar lees ik voornamelijk alles wat daar vliegt met een Turkse vlag op de staart. Ik denk niet dat daar veel burgerluchtvaart ronddwarrelt.
de zevende vloot is vandaag de middellandse zee binnen gevaren via Gibraltar.
Assad sloot het luchtruim niet de RUSSEN,en zodoende zeggen de Russen dat ze de veiligheid niet meer kunnen garanderen.
@Roger-Rabbit | 03-03-20 | 17:23: De 6e vloot. Deze heeft als thuisbasis Napels. De 7e vloot ligt aan de andere kant van de bol, in Japan.
@Roger-Rabbit | 03-03-20 | 17:23:
Sixth Fleet has consisted of up to 40 ships, 175 aircraft and 21,000 people, such as in early 2003, when two carrier battle groups operated in the Mediterranean during Operation Iraqi Freedom.
@Jan Passant mk2 | 03-03-20 | 17:18: exact. Dit kon je bij zijn inauguratie speech zo ongeveer al op je klompen aanvoelen. EU is gewoon een zooitje bijelkaar geraapte profiteurs. Jammer dat ik er woon, maar eerlijk gezegd verdienen ze niks anders.
Die engnek erdogan is een beetje hoog spel aan het spelen.
Nooit gedacht dat mijn sympathie ooit uit zou gaan naar Rusland in plaats van een NAVO-lid.
Turkije zit mij al 10 jaar dwars.
@Mr.Crowley | 03-03-20 | 17:38: Inmiddels kijk ik het al 20 jaar knarsentandend aan.
@Lochos | 03-03-20 | 18:17: Nou ik reeds meer dan 30 jaar, toen ik die Turken vroeger als klant had. Zo! Baas boven baas.
Het is daar een zeer explosieve situatie aan het worden. Putin laat zich door Erdogan echt niet de les lezen, daarvoor zijn de belangen van Rusland in Syria veel te groot. De kans dat Erdogan daarop de grenzen naar Europa openzet is uiterst groot.
Reken maar dat zowel Poetin als Trump zich zeer bewust zijn van de totale onbetrouwbaarheid van Erdogan.
De EU niet denk ik.
En prima zou ik zeggen. Hoe groter de puinhoop hoe sneller we van de EU af zijn. Thanks to Merkel die dit welkomsfeestje is begonnen.
Erdolf mag overmorgen bij Poetin op het matje komen dus gaat vandaag en morgen nog even beesten in Syrie. Daarna is het echt wel afgelopen met dat plasservertoon van die gek.
Maar Turkije heeft toch het laatste model SAM raketten? Daar beginnen die Russen niks tegen.
De SA-400 zijn er om Erdogan privé te beschermen. In Idlib zijn ze te duur en zal men wellicht eigen vliegtuigen neerschieten. Wat met de US spullen niet kan.
@MaarFeitelijk | 03-03-20 | 17:12:
Ik denk dat je met Russische raketten geen Russische gevechtsvliegtuigen kunt neerhalen.
Volgens mij zijn die nog niet operationeel,duurt wel even voor de mensen weten hoe je ermee moet omgaan.
@Roger-Rabbit | 03-03-20 | 17:33:
Turken die ingeleerd worden door Russen om die raketten te bedienen om Russische gevechtsvliegtuigen neer te halen.
Hoe ziet u dat voor zich?
@Mr.Crowley | 03-03-20 | 17:14: Wellicht, voor Erdogan was het volgens berichten wel belangrijk om Turkse (US) vliegtuigen te kunnen laten beschieten wanneer er nog eens een staatsgreep zou zijn.
De Russen verkopen niks zonder Ctrl+Alt+Del knop.
Putin, Assad, Erdogan, Trump ..... Maar Nederland heeft Teflon Mark, dus u kunt gerust slapen.
Kunnen we die miljoenen Turken niet terugsturen naar de steppen. Kunnen de Armeniërs, Koerden en nog wat minderheden die hebben moeten lijden onder die onrendabelen gecompenseerd worden met Turkenvrije gebieden. Knapt het gebied van op.
Het meest pijnlijke is nog wel de laffe incompetente stilte vanuit de EU en NATO.
Hoopt Turkije nu dat Assad/Rusland harde stellingname inneemt een NATO land (Turkije) direct aanvalt na de Turkse provocaties en de EU-NATO er zich dan mee gaat bemoeien?
De EU verschuilt zich nu achter de Griekse regering die het allemaal kosteloos mogen opknappen. Jarenlang niets gedaan op dit dossier, zelfs geen standpunt gedefinieerd. Wat een visie, wat een leiderschap! En de EU zou het voor het zeggen moeten hebben? Zelden zo'n overbetaald en incompetent zooitje gezien.
Vreemde krompraat. NATO-EU is niks maar schijnbaar wel goed genoeg om zich door Erdogan te laten piepelen. Dit gaat niet gebeuren en Turkije moet gewoon Idlib verlaten.
Het valt op dat de Amerikanen niets zeggen.
Het zou best kunnen dat de NATO in stilte gestorven is.
die steunen al die jaren al die "opstandelingen" dus die gaan we nu echt niet horen.
@MaarFeitelijk | 03-03-20 | 17:10: Vreemde onwetenheid, u heeft nog niet meegekregen dat (reli)fascist Erdolf al had opgeroepen dat de NATO moest ingrijpen na het doden van wat Turkse sturmtroopers?
@Roger-Rabbit | 03-03-20 | 17:12: Nee idd, maar ERdolf gaat het nu zo struen dat mocht Turkije direct worden aangevallen (op Turks grondgebied) dat de NATO moet ingrijpen (zie de NATO afspraken)
@Mr.Crowley | 03-03-20 | 17:10:
Niet helemaal. Blijkbaar is de VS bereid de munitievoorraad van Erdogan aan te vullen.
@Beefbus | 03-03-20 | 17:09: Nou ja, op zijn Byzantijns, de Tukije-deal. Dreiging afgekocht met enkele miljarden.
Erdo komt de volgende ronde ophalen.
En we weten hoe het uiteindelijk is afgelopen met Constantinopel, met goud beklede gebouwen, een stad die rond het jaar 500 als een half miljoen inwoners had, de hoofdstad van het Oost-Romeinse rijk.
Vrede kopen, barbaren afkopen, tot dat het geplunderd, verzwakt en gecorrumpeerd in 1453 door een bende woeste steppenomaden, die we nu kennen als turken, werd overgenomen.
@quantumcollider | 03-03-20 | 17:16:
Ze zijn in ieder geval al wel uitgesloten van het F35 programma door de Yanks.
@Mr.Crowley | 03-03-20 | 17:10: De Amerikanen (Trump) heeft genoeg van dat geneuzel in de wereld. Ze zijn niet langer de politie van de wereld. We moeten het nu zelf gaan doen met een totaal verwaarloosde defensie......
@Beefbus | 03-03-20 | 17:09: Met het Schengenverdrag werden er ook afspraken gemaakt over het beschermen van de buitengrenzen. Daar worden die landen voor gecompenseerd. Daarnaast heeft Griekenland zowat de grootste strijdkracht van de EU. Ingekocht met geleend geld in Duitsland. Dat geld krijgen we ooit nog eens terug. Volgens het kabinet dan..
@Blonde Nel | 03-03-20 | 17:21:
en onbetrouwbare bondgenoten.
Feitelijk zijn we al bezet.
@Harry_Witkamp | 03-03-20 | 17:30:
Griekenland is ook NATO.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als Griekenland gaat schieten.
@Harry_Witkamp | 03-03-20 | 17:30: Als ze migranten uit Europa kunnen houden vind ik dat we dan de schuld van Griekenland moeten kwijtschelden.
Loze bluf. Moeten we geloven dat de Russen dit laten gebeuren? Daarbij is Idlib door Turkije bezet gebied wat bij Syrië hoort. Het neergeschoten syrische vliegtuig was een Turkse drone.
Nee, was geen Turkse drone het was een verkenningsvliegtuig van de Syrische luchtmacht.
Geweldig dat ome Erdo een safe zone creëert voor Syrische vluchtelingen. Nobel-prijs-waardig.
Alleen jammer dat er geen Syriër wil wonen zolang de turken daar huishouden en er nog eens een miljoen jongemannen uit de regio onze kant opkomen.
Nee de mix dat nu de grens wil oversteken bestaat vooral ook uit van alles ten oosten van Syria, zelfs uit Africa. Daartussen zitten duizenden hardcore relifascisten die nu uit Idlib worden geschoten door het Syrische leger. Een islamitische heilstaat zit er niet meer in nu Erdolf zijn grens open zet proberen ze te vluchten tussen die andere honderdduizenden die dat ook willen.
Hij wil er een satellietstaat van maken. Meer niet. En aan de Syriërs heeft die Turk schijt, anders deporteerde hij ze niet onder valse voorwendselen naar de Griekse grens, inplaats van naar zijn Safety zone. Als het Syriërs zijn, tenminste, want daar is ook nogal wat twijfel over. De "vluchtelingen" houden wel van stenengooien, dus wat dat betreft passen ze goed bij Turken en Arabieren.
Laat de Russen die engnek maar terug naar zijn barbarenland bombarderen.
En dan? Dan wordt een NATO land aangevallen? U weet wat dat betekent he?
@litebyte | 03-03-20 | 17:12:
Is het niet zo dat de NATO niks hoeft te doen ivm eenzijdige aanval vanuit Turkije?
Anders kunnen wij ook wel een oorlog ergens beginnen en dan de NATO om hulp vragen wanneer we klop krijgen. Toch? Ik weet het niet.
@litebyte | 03-03-20 | 17:12:
Zodra de Russen de Raketensilos open gooien is het voor de NAVO wel duidelijk wat er gaat gebeuren als ze niet inbinden.
hielp bij de krim ook al eens.
@litebyte | 03-03-20 | 17:12: Ja. Maar Erdolf begon toch echt zelf en viel een buurland binnen. Om vervolgens om de NAVO te krijsen? Ik denk niet dat het bondgenootschap daar in trapt.
En zo staat de beschaafde wereld ter discussie.....
De grote bullebak USA is alle poppetjes aan het weg halen en alleen Terror Erdogan gaat er met gestrekt been in.
EU zoals gewoonlijk aan het zoeken in de zakken naar daadkracht.
Oh ja, hoe zat het ook alweer qua bufferzone en Koerden? Waarom dan in Syrië strijden tegen Assad?
Als Griekenland standhoudt (met steun uit Brussel) komen die miljoenen migranten niet. Tot dusver bleven ze binnenstromen omdat ze rekenden op de weekhartigheid van Europa.
Misschien maar snel een peloton Kmar sturen voor de grensbewaking. De marine zit zonder fregatten maar met mijnenjagers kun je daar ook makkelijk bootjes terugbrengen en jezelf verdedigen. Wellicht is de Karel Doorman vrij voor inzet. Die kan mariniers meenemen en RIBS uitzetten. Plus genoeg helicapaciteit. Stuur hulp!
Oh ik dacht dat bovenstaande beelden waren van het bombarderen van deze migranten, pardon. Verkeerd begrepen. Excuus.
Zolang onze leiders zich niet emotioneel laten chanteren is er weinig aan het handje.
Maar ja...
Ik vind die Erdogan maar een rare meneer.
Sommige mensen moet het verboden worden om Risk te spelen
Wat leven wij toch in een onderontwikkeld tijdperk. Is het nou zó moeilijk om die infraroodbeelden te integreren in mooi gekleurd beeldmateriaal?
Landjepik.
Ottomaans Rijk.
Zijn de Turkse reservisten al opgeroepen uit Nederland?
nee, die hebben voor een paar euro hun Turkse dienstplicht afgekocht.
@Troumoetblijcken | 03-03-20 | 17:12:
Oh ja. Helden.
Die zitten met zichzelf te spelen terwijl ze al die mooie Turkse legervrachtauto's zien op TRT. Dat zouden ze zelf ook wel willen. Alleen niet zo erg dat ze hun dienstplicht gaan vervullen.
@Troumoetblijcken | 03-03-20 | 17:12: Wij hebben het lafste van het lafste tuig hier zitten. Zichzelf de strijders van erdosnor noemen maar te laf om in dienst te gaan. Maar ik vraag me af hoe hoog een wajong uitkering eigenlijk is want ik hoor niets anders dan dat ze een huis in turkye hebben en ook nog geld om dienstplicht af te kopen. Hoe dan?
REAGEER OOK