Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hollandse gezelligheid bij Duitse Tesla-pomp

Beelden: de belegering van de Oberhonnefeld Supercharger (2020, gekleuriseerd).

De polonaise is een dans die gebaseerd is op een Poolse dans, de Polonez. Aanvankelijk betekende het 'langzame Poolse dans in driekwartsmaat', maar later werd het in Nederland en Vlaanderen gebruikt in de betekenis "dans waarbij men in een sliert achter elkaar host, met de handen op de schouders van de voorgaande persoon" (aldus Van Dale, 2005). De polonaise wordt onder andere gedanst op bruiloften en tijdens carnaval. Ook tijdens discofeesten wordt de polonaise veel gedanst. (bron: Wiki)

Reaguursels

Inloggen

Je kunt mensen moeilijk uitmaken voor ideoot als ze gebruik maken van een regeling die door de wetgevers in het leven is geroepen.
Je kunt hooguit stellen dat de huidige beleidsmakers te dom zijn om te peopen of de verkeerde beslissingen nemen uit naar van de deugziekte. Voor dat laatste is overal bewijs te vinden.

donkieshot | 25-02-20 | 05:52

Huilbaby’s met dat ‘van mijn belastingcenten’-gezemel. Tesla-rijders zijn iha nogal rendabel en betalen ruimschoots meer belasting dan de - minder dan - modaalverdienenden die op dit podium aan het klagen zijn over die stomme tesla eigenaars.

who cares? | 24-02-20 | 23:50

Kolere, het lijkt Noorwegen wel.
Hier gaan de brandstofprijzen op donderdag en zondag omlaag.
Dit scheelt me omgerekend tot wel 10 euri’s op een tank.
Lease rijders tanken gewoon wanneer de bodem in zicht komt, privé rijders zoals ik staan soms wel 2 minuten te wachten voor er een pomp vrijkomt.
Heb ik geen zin om te wachten dan ga ik gewoon later in de week en betaal ik de hoofdsom. Die keuze heb ik in elk geval.

Batavus_Droogstoppel | 24-02-20 | 23:25

Hier werd kort geleden al voor gewaarschuwd door KPMG, dat een zwarte laadpaalzaterdag voorspelde. Volgende week weer. Vooral bang dat hun eigen accountants en consultants niet op tijd terug zijn om weer uurtjes te schrijven.

Spiderman1 | 24-02-20 | 20:41

Heerlijk zoveel afgunst. Tesla rijdt heerlijk, maar inderdaad heb je in Duitsland veel minder laadplekken en veel grotere momenten zoals wintersport. Maar erin rijden is een verrijking. Ik heb er zelf geen, maar wel in mogen rijden en het rijdt echt fantastisch. Zo'n auto rijden voor zo weinig geld (subsidie ja)... Geef ze maar eens ongelijk. Dus die ene keer per jaar lang in de rij staan nemen ze waarschijnlijk graag voor lief.

skoennie | 24-02-20 | 20:35

Polonez is ook een auto, Poolse variant op de oude Fiat 125, gemaakt door FSO.

Spiderman1 | 24-02-20 | 20:35

Goh, typisch. Sta je dan in de file voor de laadpaal om je duurzame, klimaatbewuste, gesubsideerde tesla op te laden onderweg naar de wintersport. Het illustreert wel mooi de verhoudingen in Nederland. Je heb de groene winnaars en de groene verliezers. Die laatsten zitten thuis en zetten de kachel maar een tandje lager, er zitten teveel dagen in een maand...
Nou ja, ze zijn in ieder geval niet in het vliegtuig gestapt...

ratelaar | 24-02-20 | 20:12

En dat allemaal, omdat zij subsidie ontvangen die de "gewone Nederlander" ophoest voor dit Klimazi verhikel.

lord_wanhoop | 24-02-20 | 20:10

Tsja groeipijnen van iets wat wel de toekomst is. Dit weekend met vrienden in een Tesla model 3 heen en weer naar Brussel geweest. Standard range dus op terugweg even stekkeren, gezellig met kop koffie Netflix kijken. Achterin zit je, los van de rare zithoek met je benen, vrij riant als lange man. En die auto ligt als een blok op de weg. Het is gewoon even anders plannen en wachten op nog betere infrastructuur. Komt vanzelf met meer EVs. Als zakelijke rijder zelf gevallen voor de Ford Mustang Mach E, zit in mijn optiek net wat slimmer in elkaar.

hetgeleteken | 24-02-20 | 19:39 | 2

Je kan ook tijdens de koffie tijd even denken aan al die kinderen in de kobalt mijnen die daar zitten te klauwen voor jouw geluk... Oja, zou je zonder subsidie ook die stekker-auto gekocht hebben? Dat vraag ik voor een vriend....

Thijsz | 24-02-20 | 19:57

@Thijsz | 24-02-20 | 19:57: ja inderdaad ,schijnheilig om in díe auto te rijden. Aso ben je in díe bak.

foxhunter | 24-02-20 | 20:25

Oh Heer (en GS) wat heb ik genoten van dit filmpje..Veel plezier in de rij lieve, chique Tesla-rijders die van onze belastingcentjes in zo 'n geluidloze fakebak rijden. Nu nog even op het snuitje op de piste en mijn dag is goed.

Troumoetblijcken | 24-02-20 | 19:05

De Tesla staat inmiddels symbool voor wat er allemaal mis is in dit landje. De buurman heeft er ook een en hij beweerde van de week dat de betuwelijn een groot commerciëel succes is.....

drs. P | 24-02-20 | 18:33 | 1

Kan je de buurman uit z'n dromen helpen.
Tegen de tijd dat de Betuwelijn winst gaat maken is hij aan vernieuwing toe. (Bron: iemand die het kan weten)

Fozzie-bear | 24-02-20 | 18:57

Ga er van uit dat Tesla rijders bijzonder geduldig en uiterst vriendelijk naar elkaar toe zijn gezien het ontwikkelde niveau tijdens het wachten. Die bejegenen elkaar zoals het heurt.

Jan, Leiden | 24-02-20 | 18:13

Topic werd om 12 uur geplaatst. Tis nu 18 uur. Iedereen klaar daar met electra slurpen? Of nog steeds file?

Pleegzuster B | 24-02-20 | 18:01

Met de bijna gratis auto van de baas bijna gratis naar de wintersport, gezellie.

piet7003 | 24-02-20 | 17:03

Haha, wat een prutsers. In de alpen kwamen ze ook niet ver in de sneeuw, ook al zijn ze 4 wiel aangedreven de meeste die ik zag moesten snel aan de sneeuwkettingen plus de accu is snel leeg in die kou. Mijn benzineslurpende 6 cilinder bracht het er een stuk beter vanaf.

Hunter S. Thompson | 24-02-20 | 16:54 | 1

Mijn ervaring is precies andersom. Andere auto's moesten aan de sneeuwkettingen en ik kon dankzij de vierwielaandrijving gewoon doorrijden in de sneeuw. Veel Tesla's Model 3 hebben overigens alleen achterwielaandrijving. Nieuwe Model S heeft wel altijd vierwielaandrijving.

's Ochtends krabben hoefde trouwens ook niet. Vanuit je bed de verwarming aanzetten en je stapt in een heerlijk opgewarmde auto.

ED-209 | 24-02-20 | 19:03

Tesla , de ideale reiswagen voor lange afstanden . nooit vermoeid achter het stuur vanwege de tankpauze en je ziet nog eens wat van de omgeving. En voor de vrijgezellen is het makkelijk Tinderen.

1geheimereaguurder | 24-02-20 | 16:41

Voor de mensen die denken dat waterstof de brandstof van de toekomst is, bedenk dan dat waterstof auto's fiscaal veel meer gestimuleerd worden dan EV's (zoals Tesla). En toch wil niemand in waterstof auto's rijden. Bijtelling is maar 4% over het gehele aankoopbedrag. Op waterstof zit 0% accijns. Elektriciteit daarentegen is zwaarder belast dan benzine. Waterstof is gewoon een hele inefficiënte brandstof om auto's op te laten rijden. Dream on, EV's zijn de toekomst. Het is niet voor niks dat de Duitse auto industrie vol inzet op EV's.

ED-209 | 24-02-20 | 15:57 | 4

Waarbij je eraan voorbij gaat dat infra het grote knelpunt vormt. Zie bovenstaande polonaise voor wat betreft "pompstations". En zie de krankzinnige investeringen die het gaat vergen om het NL electranet zodanig te verzwaren dat iedereen 's nachts een teslaatje zou kunnen opladen. Nog los van de gasloze aspiraties.....

Gen. Maximus | 24-02-20 | 16:29

Mijn paard rijdt al jaren op water.

Pleegzuster B | 24-02-20 | 18:03

Klein detail: De stroomvoorziening moet alleen nog wel even op orde... Het lijkt erop dat er te weinig Nederland is voor windmolens, zonnepanelen en al die EV’s.

ratelaar | 24-02-20 | 20:18
▼ 1 antwoord verborgen

Objectief bezien is een Tesla natuurlijk qua energieverbruik de betere keuze.
Een benzineauto doet gemiddeld 1:15. Met een energieinhoud van 32 MJ per liter, wat neerkomt op 8.89 kWh per liter, verbruik je dus 8.89 kWh per 15 km. Dit komt mede door het feit dat een verbrandingsmotor een rendement heeft van zo'n 30%.

Een elektrische auto verbruikt volgens de boekjes 150 Wh/km. In de praktijk is dit 200, dus 3 kWh per 15 km.
3 vs. 9.... In een auto met verbrandingsmotor wordt dus 67% van de energieinhoud weggeflikkerd.

Natuurlijk treden er bij de opwekking (en transport) van elektriciteit ook verliezen op. Deze zijn echter een stuk kleiner dan de verliezen in een brandstofmotor. Daarbij zitten er op de energiecentrales (ook op fossielebrandstofcentrales) filters die een stuk efficienter zijn dan die van een auto.
Ik ben in principe geen voorstander van de overheidsinmenging voor wat betreft bijtelling en dergelijke, maar door het nu te beperken tot 100% elektrische auto's heeft dit, zeker in Nederland waar elke leaserijder het voor de centen doet, een enorme stimulans opgeleverd voor wat betreft de ontwikkeling van EV's, en die kan ik alleen maar toejuichen.
De opmerkingen van Plasterk (1 tesla = 10 huizen) zijn overigens weliswaar feitelijk correct, maar niet relevant. Bovenstaande rendementscijfers indachtig kan je beter huizen verwarmen met benzine e/o diesel (en auto's elektrisch laten rijden) dan huizen dmv een warmtepomp elektrisch verwarmen.

Caveman48 | 24-02-20 | 15:53 | 2

Lang verhaal blijft a-sociaal.

piet7003 | 24-02-20 | 17:04

veel tekst Caveman48 maar die arme kindertjes in Midden-Afrika moeten wel de mijn in om voor een hongerloontje de basisstof voor die verdraaide accus te oogsten. Dat vindt zelfs Greta niet correct.

Troumoetblijcken | 24-02-20 | 19:08

Ze komen er nog wel achter.
Dit beeld ga je ook krijgen in wijken waar nu zonder laadpalen al gebrek is aan parkeerruimte.
Kom je 's avonds thuis, kun je gaan wachten tot de buurman genegen is om zijn opgeladen auto te verzetten.
Gaat ie niet doen, want geen parkeerplek. Of hij ligt al op één oor.

Schietmijmaarlek | 24-02-20 | 15:49

Kut Tesla's, ver boven mijn 'budget'.

Pluisbaard | 24-02-20 | 15:40 | 1

Budget budget budget? Lease budget bedoeld u dan? 93% van de NL Tesla's zijn lease bakken

litebyte | 24-02-20 | 15:47

Laatst met wat haast met 1 korte stop van San Sebastian naar Tilburg gereden, maar mijn diesel kost nog niet de helft van wat een Tesla kost.

Ko Ranzig | 24-02-20 | 15:33

'De polonaise is een dans die gebaseerd is op een Poolse dans, de Polonez.'

Stierenpoep. Polonaise is gewoon Frans voor "Pools". Het was een Poolse dans die aan het Franse hof populair was. Polonez is dan weer een "terugvertaling" naar het Pools. In het Pools had de dans verschillende namen, chodzony, chmielowy, pieszy, wielki; maar dus niet polonez.

Tapu | 24-02-20 | 15:25

Ze staan in ieder geval lekker in de rij in hun afgesloten huisje op wielen met een gigantisch te hoog stralingsniveau. Lekker gezond. Kijk maar even op YouTube over stralingsniveau's in Tesla's.

Johnnie Hansome | 24-02-20 | 15:24 | 1

Ah! Vandaat dat het vooral kale mannen zijn... komt natuurlijk door dat veel te hoge stralingsniveau....

Nou maar hopen dat ze ook niet op aluminiumfolie kauwen.

litebyte | 24-02-20 | 15:50

Wij hebben geen auto, maar als ik er toch een zou hebben, doe me dan maar een hybride. Een BMW 330e iPerformance Hybrid ofzo. Dan kan ik gewoon thuis opladen.

RickRD | 24-02-20 | 15:11 | 1

O ja, die. Lekker opgeladen weg, 40 km elektrisch (15 als je rijdt als de gemiddelde BMW-rijder) en dan door op 1 liter benzine voor elke 10 km. Super!

Caveman48 | 24-02-20 | 15:38

Nou ja, het gaat Tesla-rijders natuurlijk ook niet om de hoeveelheid oplaadpunten, maar om de hoeveelheid deugpunten.

Stormageddon | 24-02-20 | 15:09 | 1

Nee hoor, het zijn vrijwel allemaal leaserijders en die gaat het maar om één ding: een zo laag mogelijke bijtelling. Dit scheelt tussen een model 3 Long Range en een BMW 3 touring van beiden 60 k bijna 400 Euro netto per maand.
Milieu is belangrijk, maar geld is belangrijker.

Caveman48 | 24-02-20 | 15:41

Iemand al eens Lang in de rij gestaan om te dieselen bij Irschenberg? Gelukkig te combineren met de koop van een vignet.

diek | 24-02-20 | 15:06

Ik stik zowat in het leedvermaak.
'Mama, ik moet erg poepen, moet je bij de wc ook zo lang wachten?'
'Papa, het is zo koud hier, is de accu zo ver leeg?"
'Mama, ik heb al een beetje gepoept geloof ik'.
Hahahahahahahahaaaa!

bolletje kaas. | 24-02-20 | 14:58 | 1

Het was zelfs net op het nieuws. Absurd hoe mensen zich voor de gek laten houden, zelfs als het ze 50k kost.

Draaikontje | 24-02-20 | 15:07

Managers van de toekomst rijden een Tesla. Nu we het er toch over hebben, waar is tie nu ? Oh hij had nog wat extra tijd nodig bij de pomp ...

rmstock | 24-02-20 | 14:54

Het meest verbazingwekkende vind ik nog dat zoveel mensen zo'n duren auto kunnen rijden. Elektrisch of niet.

DoOne | 24-02-20 | 14:27 | 7

@DoOne | 24-02-20 | 14:43: duren = dure, rekening = rekenen.. Fatsoenlijk Nederlands gaat me een stuk slechter af blijkbaar..

DoOne | 24-02-20 | 14:47

Ze worden vrijwel exclusief in de lease gereden, en die valt wel mee omdat er bijvoorbeeld geen reservering in het tarief hoeft te zitten voor zaken als wegenbelasting (ze zijn vrijgesteld) en periodiek onderhoud (heb je bijna niet). Ook is er een (naast de fiscale voordelen voor de berijder) kleine subsidie beschikbaar die terugkomt in het maandtarief.
Op die manier is het leasen van een Model 3 vergelijkbaar met het leasen van in dit segment populaire auto's als een BMW 3-serie, een MB C-klasse, Audi A4 en Volvo V60.
Tel daar bij op dat (zoals E_M hieronder al zegt) je een stuk goedkoper rijdt en de keuze is snel gemaakt.

Caveman48 | 24-02-20 | 15:27

120 % aftrekbaar of meer in het belgische fiscaal stelsel. Als je in belgie ZZP er bent en je bent van zin om 50 K + uit te geven, ben je eigenlijk een beetje gek als je geen Tesla koopt. Tenzij je natuurlijk een trailer moet kunnen slepen.

Lt-Kol Kilgore | 24-02-20 | 15:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Tesla NL afdeling webcare/damage control heeft het maar druk in dit topic. Op Facebook hebben ze het ook al zo druk met ditzelfde filmpje bij AD, Televaag etc.
Grappig. Je gaat je wel afvragen hoeveel corporate reaguurdersaccounts er eigenlijk zijn bij de diverse media om te pogen de publieke opinie te beïnvloeden. Zou wel een aardig onderzoek zijn voor een bachelor mediastudies.

Stormageddon | 24-02-20 | 14:19 | 2

Ik meldt me graag aan voor sponsoring van mijn account! Heil Tesla!

Nuchternederland | 24-02-20 | 14:29

iemand did zo’n onderzoek interessant vindt doet MBO marketing en rijdt geen Tesla.

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 14:32

SubsidieKinderarbeidbakken die op biomassa rijden van boompjes uit Canada. Toppers!!!

David000000007 | 24-02-20 | 14:12

Batterijen zijn eigenlijk ook een 'fossiele' brandstof, als je kijkt naar wat voor grondstoffen erin moeten. De winning daarvan is mensonterend, milieuvervuilend en eindig. Dan heb ik de energiewinning voor het laden nog niet meegerekend.

small_town_dude | 24-02-20 | 14:06 | 3

nee poephoofd.. ‘fossiel’ is ooit uitgescheten door of zijn de resten van een dier of plant.
metalen en minerale zouten vallen daar niet onder

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 14:37

@Epistulae_Morales | 24-02-20 | 14:37: Je bedoelt dat ik dubbele quotes had moeten gebruiken? oké . Trouwens ik schijt ook wel eens mineralen en zouten uit, vooral als ik teveel drop heb gegeten.

small_town_dude | 24-02-20 | 14:54

@Epistulae_Morales | 24-02-20 | 14:37:
Behalve dan dat je heel wat olie moet verstoken om lithium te mijnen en bewerken om het metaal te winnen. En dan moet je het daarna nog opladen. Want het metaal heeft van zichzelf geen lading, geen energie.
En verder...
https://www.researchgate.net/publication/235968183_Methane-derived_hydrocarbons_produced_under_upper-mantle_conditions

Stormageddon | 24-02-20 | 14:59

Ik zou wel elektrisch willen rijden. Ik woon op een klein eiland, Aruba. Daar rij je nooit meer dan 75km op een dag, dat is al heel veel voor hier. Dus ik zoek een SUV met maar weinig accu. Kan elke nacht rustig thuis opladen. In Europa zou ik geen elektrische auto willen.

Gele Beer | 24-02-20 | 13:54 | 4

U bedoeld, u zou graag een accuauto willen rijden? Waterstof is namelijk ook elektrisch...

Mr_Pikibelly | 24-02-20 | 14:06

@Mr_Pikibelly | 24-02-20 | 14:06: waterstof is ook een batterij auto. een kleinere batterij met een spuugdure oplader ervoor.

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 14:38

je koopt dus best gewoon een golf karretje.

Lt-Kol Kilgore | 24-02-20 | 15:32
▼ 1 antwoord verborgen

Een hoop leedvermaak hier. Volgens Tesla viel het allemaal wel mee met de files bij de superchargers:

"Tijdens zwarte zaterdag afgelopen weekend kon het bij twee van de vijfhonderdtwintig snellaadlocaties in Europa tijdens piekuren druk zijn,"

Tesla verdient overigens lekker aan al die Tesla's die stroom komen tanken. 6 jaar geleden werd Tesla nog voor gek verklaard met het opzetten van het supercharger netwerk (andere fabrikanten wilden niet participeren), maar inmiddels is het een lekker melkkoetje geworden.

ED-209 | 24-02-20 | 13:52 | 3

Waarom zou je meedoen met de concurrent, wanneer je zonder problemen je eigen infrastructuur kan opzetten.
VW en BMW gaan tesla niet helpen.

Dauthi | 24-02-20 | 13:56

@Dauthi | 24-02-20 | 13:56:
Over 20 jaar komt de EU met een standaard voor laadpalen en stekkers voor alle autofabrikanten. Als de hausse al voorbij is. Zoals ze nu eindelijk werk maken voor standaard smartphone adapters. 20 jaar nadat de eerste smartphone op de markt kwam. Wat je weet kun je voorspellen. De geschiedenis herhaalt zich nooit, maar ze rijmt wel.

Stormageddon | 24-02-20 | 14:23

@Stormageddon | 24-02-20 | 14:23: er is eigenlijk al een europese standaard voor stekkers waar 90% aan meedoet. daarnaast is het een keestie van een opzetstekkertje. net als bij LPG. kijk maar eens goed naar zon rij Poolse busjes op de vluchtstrook 300 meter voor heg tankstation op de E30 in Dld. daar gaat het opzetnippeltje van bus naar bus

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 14:42

400 km, als het niet te warm of te koud is. Persoonlijk rijdt ik mijn (diesel)tank nooit leeg, maar altijd minstens 50 km eerder, trouwens mijn diesel (vanochtend €1.119 per liter) haalt de 1000 km op zijn sloffen. Het lijkt me dat je met een e-auto nog eerder tankt, tenzij je precies weet waar de laadstations zijn. Dan 80% tanken, dus 320 km actieradius. Van waar ik woon is het 1000 km naar NL, dat doe ik in 9 uur op mijn gemak. OK, tanken doe ik aan de grens, want Nederlandse benzineprijzen. Met een e-auto dus minimaal twee keer een half uur tanken. Dan te denken aan de kobaltmijnen in Kongo met kinderarbeid, de zeldzame aarden uit China, met de immense vervuiling en verlaagde levensverwachting. Nee, ik blijf wel diesel rijden. Die Tesla´s krijg je over 5 jaar aan de straatstenen niet kwijt.

bergsbeklimmer | 24-02-20 | 13:44 | 5

Waar tankt u voor die prijs?

Gaz21 | 24-02-20 | 14:42

misschien nag he over 5 jaar nog wel rijden in je diesel.. naar misschien ook niet. of betaal je 1000 per maand extra milieubelasting.

hey. seucces he

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 14:44

@Epistulae_Morales | 24-02-20 | 14:44:
Ik geloof er helemaal niets van. Over 5 jaar wil iedereen van zijn stroomauto af, Nieuwe diesels zijn op het moment het schoonste. In Steyr, waar BMW zijn dieselmotoren maakt, zijn ze nog steeds nieuwe motoren aan het ontwikkelen, dat doe je niet voor de kat zijn staart.

bergsbeklimmer | 24-02-20 | 19:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Eerder zei ik altijd "Ik ga niet op wintersport, mijn auto voelt zich daar niet thuis, die heeft maar één uitlaat" (Doelend op stroom TDI TSI HDI baasjes leasebakken met LED verlichting en minimaal twee uitlaten) maar nu met al die rijdende accubakken zou ik mij wel op de autobahn durven vertonen met mijn ene knalpijp.

Winstpakker | 24-02-20 | 13:43

Elke Tesla rijder krijgt van de computer te zien waar het dichtstbijzijnde oplaatpunt is. Toen ik dat hoorde vroeg ik mij al af hoe dat dan zou gaan als elke Tesla in de relatieve buurt zich naar dat punt zou vervoegen om daar te bunkeren terwijl er nog maar zo weinig oplaatpunten zijn.

forecastle | 24-02-20 | 13:40 | 2

Hier is het nog te doen.
Maar zoek maar eens een laadpunt in Oost Europa.
Succes ermee.

HoerieHarry | 24-02-20 | 13:54

Stekker Stakkers

Stoned Hengst | 24-02-20 | 13:37


1 minuut opladen = 1 km actieradius toegevoegd (12KW/u)
Snelladen gaat ca. 6x sneller.
Gegevens van Tesla

Bolhoed | 24-02-20 | 13:34 | 3

Lol is; hoe drukker bij het snellaadstation, hoe lager de maximale stroomafgifte.
Dus druk -> extra langer laden -> extra langer wachten

mark1487 | 24-02-20 | 13:35

@mark1487 | 24-02-20 | 13:35: of je nu met 400 km of 500 km per uur oplaadt maakt niet zo heel veel uit
de prijs wel. ik betaal 0 eiro heen en 0 euro terug naar de wintersport.
daar wil ik best voir wachten en daarnaast kennik weinig Tesla rijders die haast moeten hebben

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 14:52

@Epistulae_Morales | 24-02-20 | 14:52: Je uren die je stilstaat ook rekenen en als je dan 15 minuutjes moet wachten, kan ik je nog volgen, maar alles wat daar boven gaat is pure tijd verspilling en haal je nooit meer in.

Lt-Kol Kilgore | 24-02-20 | 15:58

Ik heb geen geld voor een Tesla en geen geld voor wintersport. Zou het dus niet erg vinden om te moeten wachten bij een laadpaal als ik daarvoor een leuke vakantie had kunnen hebben. Ik heb nu alleen maar boze kinderen die mij een loser vinden dat we niet op wintersport kunnen. Ruilen?

deministerpresident | 24-02-20 | 13:26 | 6

is ook een kwestie van prioriteiten stellen. Vroeger had ik ook nog niet genoeg om alles te doen, Huis laten verven of een nieuw matras?Nee. Wintersport? Ja.

small_town_dude | 24-02-20 | 14:00

Maar u krijgt toch ten minste wel een warm gevoel bij de gedachte dat u de wintersportvakantie van Tesla rijders mag sponsoren?

jemagookniksmeer | 24-02-20 | 14:11

Ik zou eens beginnen met de kinderen op te voeden.

Nuchternederland | 24-02-20 | 14:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Meer meer meer van dit soort auto's!
Zien mensen snel genoeg dat het onzin is.
Meer!

Is dit nog nieuws? | 24-02-20 | 13:23

Tesla; de grootste grap van de 21e eeuw.
En nog blijven mensen erin trappen, man man.

Twannie | 24-02-20 | 13:19 | 9

tja.. jaloezie is a bitch

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 14:54

@Dutch_Holland | 24-02-20 | 14:03: heb nu Tesla en hiervoir BMW. BMW afwerking is echt superieur. Daar staat tegenover dat ik elke 4 maanden ergens wel technisch gezeik mee had. en dan nog de naaierij dat een focking navigatie DvD alleen al 295 euri koste. dat heet dan service he..

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 14:57

@Epistulae_Morales | 24-02-20 | 14:57:
Heb hiervoor x5 gereden. Het laatste model 2014, een en al ellende. Olie verversing meer dan €400. Dan maar geen freude am Fahren. Nu een goede Jap, geen allure maar solide als een tank.

Baron-barry | 24-02-20 | 15:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Wachten in een Tesla is overigens geen straf. Op het grote scherm heb je toegang tot Netflix, Spotify, YouTube e.d.

ED-209 | 24-02-20 | 13:11 | 8

Ook best cool dat er een cart-spel in zit (a la mariokart) die je met je echte stuur kan spelen. Best geinig, en houdt je een tijdje bezig.

mark1487 | 24-02-20 | 13:34

@Overrijp | 24-02-20 | 13:29: jij luistert liever een paar uur minder lang naar het gezeik van de kinderen ?

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 14:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik zie 12 auto's wachten en ongeveer hetzelfde aantal superchargers. Na 20 minuten is een model S weer opgeladen tot 80%. Dus na maximaal 40 minuten rijd de laatste in de rij weer opgeladen verder (voor een paar euro). Ik zie het probleem niet zo. Als de gemiddelde nederlander de keuze heeft om ergens een half uurtje te wachten of voor €80 te tanken om gelijk door te rijden denk ik dat de rij evenlang zou zijn.

van Hil | 24-02-20 | 13:09 | 11

de vraag die bekangrijk is is de volgende:
volle tank: 80 euro
superchargen 0 euro
hoe lang moet je werken voor het verschil? bespaar je dan wel of geen tijd?

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 15:01

@RickRD | 24-02-20 | 14:59: onzin. ik betaal niets. europees gemiddelde is 18 ct. spanje 10 ct

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 15:03

@Rotterdammert1965 | 24-02-20 | 13:38: dus u vindt 171.000 km veel?
als je zo weinig rijdt in osk en beet 5 jaar dan kun je makkelijk met een goedkopere EV uit de voeten. dan ligt je BEP ook bij 70.000 km

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 15:05
▼ 8 antwoorden verborgen

Ineens weet je het, je gaat een drive inn verhuur voor boeken, schaak en damspellen beginnen bij een Tesla pomp. Lijkt me gouden handel.

jan huppeldepup | 24-02-20 | 13:08

Rij zelf niet in een Tesla, maar een volle laadbeurt was inclusief subsidies toch minder dan €20?
Meen zo iets gelezen te hebben dat Tesla rijders boos waren dat de Tesla subsidie zou worden afgeschaft.

Osdorpertje | 24-02-20 | 13:06 | 1

volgens mij ben je in de wat met een laadpaalboer die niets met Tedla te maken heeft

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 15:18

Goh, dit zagen we niet aankomen. Wacht maar tot de zomervakantie en mijnheer met de tesla naar zuid frankrijk wil. Iedereen die vroeger met rc autootjes heeft gespeeld weet dat auto's op batterijen altijd kudt zijn en benzine veel lekkerder rost.

Draaikontje | 24-02-20 | 13:04

Zou er een manier zijn om op de bestemming te komen zonder te hoeven rijden, zonder de stress en redelijk goedkoop.
Oh dat heet een bus.

Miezerig | 24-02-20 | 13:04 | 3

How dare you!

jemagookniksmeer | 24-02-20 | 13:07

of een zelfrijdende auto. en nee niet helemaal maar 80% zeker

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 15:19

Een bus, jezus , ik wordt nog liever ter plaatse gebracht in een draagstoel.

Lt-Kol Kilgore | 24-02-20 | 16:02

Als je per dag niet meer dan 300 km rijdt is het wel te doen.
Meer, dan ga je je ergeren.
Nu hebben we geen koude winter dit jaar, maar wordt het min 10 dan is na 200 km de batterij wel leeg.

HoerieHarry | 24-02-20 | 13:03 | 5

@ED-209 | 24-02-20 | 13:22: Zucht. Tesla fanboy to the rescue.
Heeft Elon Musk je al een persoonlijk bedankje gestuurd? Of wacht, Elon heeft eigenlijk weinig tot geen technische inbreng gehad in de bouw van Tesla, of is dat ook onzin?

EEnzame SchizofrEEN | 24-02-20 | 13:40

volgend jaar zit een Tesla pack op 400 mijl. dat is 600 km. over nog eens 3 jaar zal 500 mijl de norm zijn.
1000 of zelfs 2000 km zijn in lab settings al haalbaar.
de Wet van Moore geldt ook voor batterijen

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 15:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Windbuilenpark.

Deksmaat | 24-02-20 | 13:02

Behalve die wachttijden weet iemand hoe lang het opladen zelf duurt?

Zenek | 24-02-20 | 13:00 | 1

Bij een supercharger laad je aan 100~150 kW. Daarmee doe je er zo'n 25-40 minuten over om een accu van 75 kWh van 10% tot 80% op te laden. Helemaal vol doet niemand want a) slecht voor de accu, b) laatste 20% gaan veel langzamer en c) bij grote drukte staat de supercharger (mn vanwege b) het niet toe om meer dan 80-85% vol te laden.

Caveman48 | 24-02-20 | 13:24

Schitterend!

Ko Ranzig | 24-02-20 | 12:58 | 5

@5611 | 24-02-20 | 13:05:
Goh, nu moet ik opeens aan iemand uit de panelen denken.
P.S : Niet Kuifje, want die heeft een opblaastesla.

Penus Decoratus | 24-02-20 | 13:45

@5611 | 24-02-20 | 13:05: het mooie is dat sneue jaloerse tokkies met een gesubsidieerd leventje en die geen fatsoenlijke auto kunnen veroorloven dit een punt vinden.
geen Tesla rijden, zelfs er niet van hoeven dromen,want onbereikbaar, maar zich er wel druk over maken...
dat maakt Tesla rijden nog het mooiste.
zonder iets te hoeven zeggen sneuhazen hun eigen mislukte leventje laten herbeleven..
heerlijk

Epistulae_Morales | 24-02-20 | 15:51

Opvallend dat het altijd de trollen alhier degenen zijn die hun financieel succesvolle leven toonbaar willen maken.

Grachus | 24-02-20 | 18:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij het aanzien van deze beelden komen er twee woorden bij me op:
Energie slaaf

Datgingniegoed | 24-02-20 | 12:55

Tis een kwestie van geduld, tot heel Holland over klimaatgekkies lult. Ze zetten zichzelf volkomen voor schut op den duur. Waait wel weer over.

petgerrit53 | 24-02-20 | 12:54 | 2

Wie waait erover?

ikdenkwat | 24-02-20 | 12:55

Behalve voor een beetje woonwerkverkeer en als boodschappenautootje gaat elektrisch rijden het niet worden. In NL lijkt het nog heel wat, maar in de wat grotere europeese landen zijn de afstanden nu eenmaal ook wat groter en is de huidige accucapaciteit ver ontoereikend. Zal niet de eerste keer zijn dat grootschalig elektrisch rijden een doodlopend spoor blijkt te zijn.

watazooi | 24-02-20 | 12:54 | 3

Dat dus.
En: veel te duur om te rijden. En dat blijft zo zolang er geen revolutionaire accutechnologie ontwikkeld wordt waarmee batterijen goedkoper en efficiënter worden.
Kan de Nederlandse overheid dat nog kunstmatig goedkoop maken met subsidie en het kunstmatig (schandalig) duur maken van rijden met fossiele brandstoffen, burgers in andere landen accepteren zulk extreem overheidsingrijpen terecht niet.

jemagookniksmeer | 24-02-20 | 13:22

Ook in de grotere landen (waarbinnen je inderdaad verder kan/moet rijden om van de ene kant naar de andere te komen) zijn er maar weinig mensen die dat regelmatig doen. Voor een langere afstand moet je je reis plannen, en dan? Big deal, zeker als je je bedenkt dat mensen al jaren kilometers omrijden om een paar duppies per liter brandstof te besparen zie ik het probleem niet. Enige waar je echt op moet letten is dat je de juiste laadpas(sen) hebt voor in het buitenland, omdat betalen met een creditcard of bankpas of cash niet mogelijk is. Daar is ruimte voor verbetering, maar ook hier geldt: een beetje planning en er is geen probleem meer.

Caveman48 | 24-02-20 | 13:30

Als Nederlanders met een echte auto en trekhaak er tijdens vakantie een oprijwagentje achter hangen kan daar 1 gezin met Tesla op. Als iemand een App voor de reserveringen wil maken kan de win-win situatie volgende vakantie beginnen. De karavaan lijkt mij ook heerlijk om te zien.

A.S. Perien | 24-02-20 | 12:53 | 4

1880 kg

Misterspok | 24-02-20 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

Fietsen is de oplossing! En dan niet electrisch he.

Bixby | 24-02-20 | 12:51 | 2

Fiets jij lekker naar de wintersport.

Is dit nog nieuws? | 24-02-20 | 13:25

@Is dit nog nieuws? | 24-02-20 | 13:25: Die 30 km red ik wel, alleen waar laat ik mijn ski´s

bergsbeklimmer | 24-02-20 | 13:50

Dat zijn allemaal heren met een prostaatprobleem. Het drive-inn toilet bij Frankfurt.

Poesman | 24-02-20 | 12:51

Al die sukkels die zich hier lopen te verkneukelen hebben niet door dat de auto's die hier in de rij staan allemaal gratis laden (want het zijn wel Hollanders LoL) Dit was daadwerkelijk de enige supercharger locatie waar afgelopen weekend gewacht moest worden. Ik heb op Twitter verder alleen maar halflege locaties gezien.

De model 3 auto's die niet meer over gratis laden mogelijkheden zijn waarschijnlijk naar ionity of Allego doorgereden.

Oh en Plasterk is een sukkel die niet kan rekenen. Om 10 keer meer stroom te dan een huishouden te verbruiken met een Tesla moet je ongeveer 240.000 km per jaar rijden.

teslaporn | 24-02-20 | 12:49 | 10

@Alexander des Burgus | 24-02-20 | 13:15:

120.000 km per jaar. I rest my case.

"Ja de Teslarijders rijden allemaal meer dan 100.000km dus verbruiken ze 10x meer stroom"? WTF?

Gemiddelde leasecontract is voor 30K per jaar.

Tegelijkertijd wel allemaal mekkeren dat elektrische auto's niet geschikt zijn voor lange afstanden.

I rest my case.

teslaporn | 24-02-20 | 14:04

@Zwizalletju | 24-02-20 | 13:11:

En laat dat laadmoment nou vooral 's nachts tussen 23:00 en 07:00 zijn. Om de doodeenvoudige reden dat:
1. De stroom dan het goedkoopst is
2. De auto is voorverwarmd op het moment dat je de deur uit wil. Terwijl alle andere sukkels stonden te krabben rij ik gewoon gelijk weg.

Mijn auto weet dat ik elke ochtend rond een uur of 8 vertrek. Dus rekent hij zelf uit wanneer hij moet beginnen met laden. Denk dat er maar een paar dagen in het jaar zijn dat laden voor 23:00 's avond begint.

Ben benieuwd hoeveel waterkokers en inductieplaten er dan aanstaan.

Wie is er nou een prutser? De loser die elke week dik staat af te rekenen bij de Shell, bij kou staat te krabben, uiteindelijk over een paar jaar ook elektrisch gaat rijden maar nu nog gewoon jaloers is.

En dan komt er incoming bullshit van idioten die nog in de waterstofmythe geloven in 1, 2...

teslaporn | 24-02-20 | 14:09
▼ 7 antwoorden verborgen

In ieder geval wordt je auto niet bekrast als ie 's nachts ergens op een parkeerplaats staat, zullen we maar zeggen...!

Witte_Willem | 24-02-20 | 12:48

De Tesla heeft wel in een recortempo hetzelfde aanzien bereikt als het aanzien dat de Opel Kadett had. Of dat bewust is gedaan weet ik niet.

Leptob | 24-02-20 | 12:47 | 6

De Kadett was meer een burgemansautootje.
De Tesla is voor wannabe-patjepeeërs die indruk willen maken op soortgenoten.

jemagookniksmeer | 24-02-20 | 13:19

Kun je geen goede diesel laten inbouwen in een Tesla. Wel de fiscale voordelen en lekker doorkachelen.

Baron-barry | 24-02-20 | 15:09
▼ 3 antwoorden verborgen

In Amerika worden complete bossen weggekapt en in snippers per schip de oceaan overgevaren naar West-Europese landen. Om vervolgens als brandstof te dienen in biomassacentrale's zodat Tesla rijders hun auto 'groen' kunnen opladen. Over 100/150 jaar als er nog geschiedenis boeken bestaan op scholen dan denken ze wat waren de mensen toen dom. Net als wij nu weten dat kwik en lood zeer schadelijk is voor de gezondheid.

simpel_vruchtje | 24-02-20 | 12:47

Jullie kunnen hier nu wel grapjes over maken, maar Hitler had electrisch rijden zeker omarmd als dat praktisch uitvoerbaar was geweest.

Ten eerste liep het derde rijk al voorop qua alternatieve vervoersmodi en ten tweede hadden ze last van een soort peak-oil zeg maar.

ikbenerweer! | 24-02-20 | 12:42 | 10

De electrische Tiger tank is legendarisch ja. Oh nee toch niet.

sjef-van-iekel | 24-02-20 | 12:58

Jazeker liep hij voorop. Hij had immers de panzer mark IV, de mauser, Tiger, MG42 en nog veel meer speelgoedtjes en daar is hij best ver mee gekomen qua afstand.

vokfeez | 24-02-20 | 13:01

De U-boten waren elektrisch. Diesel-elektrisch.

Stormageddon | 24-02-20 | 13:07
▼ 7 antwoorden verborgen

En dan op de plek van bestemming weer in de file voor de skilift. Waar je maar zin in hebt. Aan de andere kant: Dit is toch ook eigenlijk het hele doel van wintersport?
Even weer opladen...

Stormageddon | 24-02-20 | 12:42 | 2

Duurde even, maar aan het eind van het topic toch het winnende comment.

Nuchternederland | 24-02-20 | 12:45

Na de file voor de skilift in de file voor het bier.

ikbenerweer! | 24-02-20 | 12:46

Heerlijk al die reacties hier.

Ten tijde van de Metsubsidie Foutlander was er geen sprake van jaloezie. Dat was ook echt niks. Nu met de Tesla M3 is stiekum iedereen jaloers die buiten de pot pist…

Mooi om te zien dat werkelijk alles wordt aangegrepen om de Tesla rijder negatief af te schilderen. Het waarheidsgehalte is uiteraard ver te zoeken maar dat maakt niet uit.

Stap straks weer met plezier in!

Cheffff | 24-02-20 | 12:41 | 20

@Muxje | 24-02-20 | 13:45:
Heb ik gedaan. Ik kom alleen een ongefundeerd (maar heel veel geciteerd) rapportje tegen van het investeringsbedrijfje Goehring & Rozencwajg.
Word ik niet blij van. Die geven geen bronnen en geen onderzoeksdata. En als jij zo zeker bent dat er heel veel onderzoeken zijn, dan kun je er ook eentje noemen. Al is het alleen maar de naam van de hoofdauteur. Ik vind niks. En ik kan meestal alles vinden.

Stormageddon | 24-02-20 | 14:07
▼ 17 antwoorden verborgen
-weggejorist-
K. Letskoek | 24-02-20 | 12:41 | 1

Wat mooi. En die electriciteit is allemaal gratis en neutraal geproduceerd? Knap hoor. Volgens de media. Een DDR 2.0 file.

Piet Karbiet | 24-02-20 | 12:41 | 2

Duitsland, dus grotendeels bruinkoolstroom. Maar met een beetje mazzel geimporteerd uit Polen of Tsjechië. Dus dan telt het niet mee voor de uitstoot van de Bondsrepubliek.

Stormageddon | 24-02-20 | 12:44

'Snel'laden duurt 20 a 30 minuten. Veel plezier met wachten.

keestelpro | 24-02-20 | 12:40

Laatste stuk duwen vrees ik.

watergeus | 24-02-20 | 12:40

Drie Tesla’s gezien onderweg naar Oostenrijk: twee reden 90 achter een vrachtwagen, eentje stond op de vluchtstrook de Adac op te wachten. Zou dat de reden zijn dat er zo weinig met een Duits kenteken te zien zijn?

Feitenpliesie | 24-02-20 | 12:37 | 3

Als ik een Tesla had nam ik altijd een dieselaggregaat mee in de kofferbak.

keestelpro | 24-02-20 | 12:41

Ik nul, maar ik was dan ook met het vlieg tuig.

Piet Karbiet | 24-02-20 | 12:42

Gebeurt overal :

Tesla Car Owners were stuck in a massive queue at Kettleman City Supercharger station on Friday, as the facility was overwhelmed by virtue signalling Californians.

‘Bet they wish they had gas!’ Chaos in California as Tesla drivers are stranded for hours in a half-a-mile-long line to charge their cars on Black Friday

Shanon Stellini was travelling through Kettleman City on November 30 when she stumbled across around 50 of the electric cars waiting in line for a recharge
The stagnant procession reportedly spanned back more than half a mile
‘Bet they wish they had gas’, quipped Stellini’s partner in a video she captured of the backlog – but for the drivers stranded it was no laughing matter
The Supercharging station’s 40 charge points was still not enough to meet the overwhelming demand of the Thanksgiving holiday weekend
To make matters worse, simultaneous re-charging slows down the speed of for everyone – stalling a process that can already take up to 75 minutes

wattsupwiththat.com/2019/12/07/black-...

Zwizalletju | 24-02-20 | 12:36 | 1

Volgens een reaguurder hierboven kan Tesla je hierbij helpen om een vrije paal te vinden. Moet dus haast wel fake nieuws zijn. Net als het filmpje...

Nuchternederland | 24-02-20 | 12:43

En maar deugen. Niemand die zich in die Teslatjes afvraagt waar die stroom vandaan komt.

LewsTherinTelamon | 24-02-20 | 12:35 | 5

@Muxje | 24-02-20 | 12:54: Sorry, ik probeer wel wat voor de natuur te doen, ik rijd geen auto.

LewsTherinTelamon | 24-02-20 | 12:56
▼ 2 antwoorden verborgen

In het filmpje 12 Tesla's in de rij te zien. Eén Tesla jaarlijks kost qua electriciteitbehoefte net zo veel als tien huishoudens. Dus hier staat een behoorlijke wijk van 120 huishoudens met Duitse kolen opgewekte energie in te slaan. Aso's.

henkvaningrid | 24-02-20 | 12:35 | 5

Onzin: een Tesla verbruikt per jaar (17.000 km) ongeveer 2600 kWh stroom. Dat is de helft van het jaargebruik van een gezin met 2 kinderen. Pieklaadvermogen kan wel hoog zijn, maar dat wordt bepaald door de laadpaal.

ED-209 | 24-02-20 | 13:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Verzuipen aan de pomp.

van Oeffelen | 24-02-20 | 12:34

Ik bespeur hier toch een flinke portie afgunst bij veel mensen.
De meeste mensen (inclusief ondergetekende) rijden een Tesla niet vanwege het milieu of de centjes. Het is gewoon leuk speelgoed dat bijzonder vlot rijdt. En ja er mogen meer laadpalen bij komen, maar het is niet alsof de rest niet in de vakantie in de file staat voor de tunnel of de route du soleil straks...

42 | 24-02-20 | 12:33 | 15

@Mr. Happy | 24-02-20 | 13:58: Een hypotheek die rente vergoedt?!? Waar kan ik tekenen?

Grachus | 24-02-20 | 18:25
▼ 12 antwoorden verborgen

de enigste goede en 'viable' elektroauto is er een die zelf middels zonne-energie opgeladen kan worden. Dit zogenaamd kijk mij eens deugen met mijn elektrowagen die 'getankt' moet worden aan de elektropomp is gewoon verplaatsing van het huidige probleem. Daarbij zoals al aangegeven in diverse comments is de ontbossing om energie te stoken voor deze goeddoeners killing voor earth, natuur en de mens. Eerlijk gezegd verdienen we het de pijp uit te gaan dus zet maar door dat coronavirus.

Zuid-aardappeltje | 24-02-20 | 12:33 | 2

Perpetuum Mobile dus:/Een perpetuum mobile (Latijn: 'voortdurend bewegend', spreek uit: [pɛrˈpeːtuum ˈmobile], meervoud: perpetua mobilia of, vaker, perpetuum mobile's) is een denkbeeldig apparaat dat eenmaal in beweging uit zichzelf blijft bewegen en eventueel in staat geacht wordt energie op te wekken uit niets.

Crossing_The_Rubicon | 24-02-20 | 12:39

@Crossing_The_Rubicon | 24-02-20 | 12:39: energie opwekken uit het niets en beweging uit het niets is niet mogelijk. Er is altijd kracht nodig bij een beweging in de vorm van energie. En energie ontstaat nooit uit het niets. Mensen als Einstein waren echt godnondeju slim.. tegenwoordig hebben we zo iemand niet meer.

Zuid-aardappeltje | 24-02-20 | 12:43

Daar sta je dan met je ipad op wielen, oversized accu, gratis game stuur en pedalen.

Tjemig | 24-02-20 | 12:32 | 1

Accu is niet oversized want anders stonden ze niet in de file.

ED-209 | 24-02-20 | 12:37

Is er geen power(achter)bank te koop voor zo’n vehikel?

laurentius | 24-02-20 | 12:32 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zou wel aangifte willen doen tegen Urgenda, postcodeloterij, Soros, VVD, Groenlinks en nog vele anderen, maar ik heb geen geld of recht op subsidie. Helaas.

antonconstandse | 24-02-20 | 12:31 | 1

Hoeft niet, de chaos is aanstaande. Morgen 4 Corana-biertjes in de randstad en het hele mediapark is plat, lachen.

grindbak | 24-02-20 | 12:35

Deze Tesla SuperCharger had duidelijk te weinig capaciteit. Dat is waarschijnlijk volgend jaar opgelost, want Tesla houdt realtime de bezettingsgraad bij. Meer capaciteit betekent meer mogelijkheden om weer extra omzet te maken. Elektriciteit wordt ingekocht voor 5 cent en weer verkocht voor 23 cent.

Onderweg in je Tesla kun je ook voortdurend zien wat de bezettingsgraad is van een Supercharger station. Als je ziet dat verderop alle laadpalen voortdurend bezet zijn, dan neem je gewoon eentje eerder of later of je zoekt naar alternatief. Ionity bijvoorbeeld, ook al is dat veel duurder. In de laadapps van andere fabrikanten kun je ook voortdurende de bezettingsgraad zien.

Lange afstanden met een EV is inderdaad meer gedoe dan met een benzine of diesel auto. Dat is ook een van de redenen dat EV's nog steeds fiscaal gestimuleerd moeten worden. Het is wel een fijn idee dat al deze Tesla bezitters geen geld overmaken dubieuze regimes in het MIdden Oosten.

ED-209 | 24-02-20 | 12:31 | 8

@Tjemig | 24-02-20 | 12:35: Enig idee waar het kobalt voor het ontzwavelen van aardolie vandaan komt? Of voor de accu's van je laptop en smartphone?

Mr. Happy | 24-02-20 | 13:49

@Pleegzuster B | 24-02-20 | 12:44: Helemaal eens. Heb je al je koelkast en flatscreen van het stopcontact gehaald?

Mr. Happy | 24-02-20 | 13:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Is aangeplant bos voor houtkap, en Elon plant drie keer zo veel bomen terug.

jip_86 | 24-02-20 | 12:57

@jip_86 | 24-02-20 | 12:57:
'Bedrijven die de uitstoot van CO2 compenseren, maken zelden waar wat ze beloven. Klimaatschade wordt er nauwelijks mee teniet gedaan, projecten waarin ze investeren schieten tekort.'
www.trouw.nl/cs-bc530a94

Dommelsch | 24-02-20 | 13:07

Mijn diesel met 111 gram uitstoot rijdt in een keer 1100 km bij 1 op 19, ben benieuwd wat er meer vervuild? Langs de A61 bij Jackerath zie je de enorme afgraving van bruinkool met de energiecentrale er vlak naast.

priwax | 24-02-20 | 12:30 | 3

Moet je eens op google earth kijken hoe groot dat vlak van afgraving is.
Werkelijk absurd.

Nuchternederland | 24-02-20 | 12:37

Er hoort een bird naast die kuil (zo groot als Zoetermeer) te komen: dit landschap wordt u aangeboden door Groen Links en D666.

5611 | 24-02-20 | 13:18

Bij de kofieautomaat: "Hoe was jouw laadervaring vandaag ?"
Ondertussen verdwijnen er bossen ter grootte van provincies om vervolgens met behulp van zware stookolie een kwart van de aardkloot verderop verstookt te worden. Om nog maar te zwijgen van al het nieuwe koper dat gedolven en geraffineerd moet worden om ons gas- en benzineloze landje aan de gang te houwen.
En over 20 jaar zijn de politici geschokt dat alles op z'n gat legt.

Vesta | 24-02-20 | 12:27 | 1

Ik heb mogen laden bij een supercharger, en ik moet zeggen het was me een eer om daar gebruik van te mogen maken.

Nuchternederland | 24-02-20 | 12:36

Lekker elektrisch en ‘duurzaam’ rijden op elektra uit de biomassa-centrale...

Jimmydepimmy | 24-02-20 | 12:27 | 5

@Je_zeulende_zusje | 24-02-20 | 12:30: Ja wat zit er in die biomassa in ? Dezelfde chemische componenten als in gas of kolen. afgezien van wat minder zwavel, maar dan misschien wat meer methaan, of andere verrotings gassen. Soms vraag ik mij af of die groene idiooten echt zo dom zijn ?

Lt-Kol Kilgore | 24-02-20 | 12:43

@Lt-Kol Kilgore | 24-02-20 | 12:43:
Dus het is eigenlijk een encyclopedisch relevant verzinsel?

Rest In Privacy | 24-02-20 | 12:51

Maak je niet ongerust. Die Tesla's rijden puur op fossiel. Het enige wat er gebeurt als er 10.000 extra Tesla's opgeladen moeten worden is dat er ergens een gascentrale een tandje bij zet.

5611 | 24-02-20 | 13:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Communisme 2.0

Maar dan groen.

Toetsenbordcomplex | 24-02-20 | 12:27

Zoals de heren van clintel, met een indrukwekkende wetenschappelijke adviesraad achter zich vol met professoren in serieuze bèta vakken, al meermaals stevig onderbouwd hebben laten zien, is er geen reden om aan te nemen dat CO2 een significante invloed op het klimaat heeft. Planten en bomen gaan er wel beter van groeien, dat wel,
Het klimaat is veranderlijk, ijstijden komen en gaan. Klimaatcomputermodellen zijn notoir onbetrouwbaar.
Zon en bewolking lijken de grootste invloed op het klimaat te hebben.
Op dit moment worden grote oppervlakten bos gekapt om biomassa centrales mee te vullen en daar op te stoken.
Een bijzonder slechte ontwikkeling. Meteen mee stoppen. Bossen moet je beschermen. Zijn nuttig om meer dan 1 reden. Produceren zuurstof, houden grond vast, zorgen voor beschutting en biodiversiteit.
Maar de CO2 hoax zorgt voor hele perverse gevolgen.
Het idee dat de BEV nuttig zou zijn tegen klimaat verandering en dat hij daarom fiscaal zwaar bevoordeeld en gesubsidieerd zou moeten worden.
Geldwegsmijterij. Stoppen met die onzin.
Ik heb weinig medelijden met hypocrieten en profiteurs die lang mogen wachten bij de lader.
Als iedereen electrisch gaat rijden dan is dat ook dramatisch voor onze electriciteitsinfrastructtuur en dat vereist vele, vele miljarden investeringen. Ook zonde van het geld.

kempenaer | 24-02-20 | 12:26 | 4

Bullseye!

Datgingniegoed | 24-02-20 | 12:41

Ipv een Tesla te kopen kunnen ze beter een boom of 100 planten op hun veel te grote strakke gazon naast de villa met engerieverslindend zwembad. De hypocriete klootzakken.

Lt-Kol Kilgore | 24-02-20 | 12:44

U raakt de spijker op zijn kop! Hulde!

Vanilla | 24-02-20 | 18:26
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt steeds gekker. Subsidies wegsmijten naar CO2, warmtepompen, electrische autos die enorm vervuilen vanwege hun batterijen, de electrische stroom in D die door bruinkool wordt gegenereerd, etc. Dan de stikstofgekte. Allemaal intensieve menshouderij manipulaties door de politici die zich door de grootaandeelhouders laten onderhouden. We moeten meer en meer en meer. Groeien. Snel onze aarde opeten voordat een ander het doet. Een soort van sprinkhanenplaag en ondertussen maar zweren dat we duurzaam moeten worden. Hahaha het is overduidelijk: we worden gemanipuleerd omwille van gewin door de met aandelen schuivende kapitalisten over het bord van monopoly.

ecologiste | 24-02-20 | 12:26

Tip: boek voor onderweg een hotel met laadpaal.

Kuifje-naar-Brussel | 24-02-20 | 12:26 | 6

Is dit een seksadvertentie?

RickTheDick | 24-02-20 | 12:32

Misschien kun je Chopin van Rutte lenen?

gestoptmetroken | 24-02-20 | 12:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zou moeite moeten doen, om die licht sadistisch smile van mijn gezicht te halen. Wanneer ik daar op het gemakje voorbij zou rijden.

Lt-Kol Kilgore | 24-02-20 | 12:26

is de stroom in Duitsland goedkoper dan ?

gebochelde | 24-02-20 | 12:25 | 3

Stroom sowieso. Maar de belastingen zijn nóg goedkoper.

Zeiss | 24-02-20 | 12:28

Ja, zoals alles. Een auto ook.

Watching the Wheels | 24-02-20 | 12:30

Nee, maar als de accu leeg is moet je wel. Even met een jerrycannetje verder naar de volgende lader is er niet bij. Droefenis.

Synecdoche | 24-02-20 | 12:30

Geweldig filmpje. Electrisch rijden, dan doen we op de kermis.

glaaf | 24-02-20 | 12:23 | 2

Inderdaad, maar vroeger trok de pony de draaimolen...
Ronald Plasterk noemt de Tesla-boys(eindelijk) aso's,
10 huizen voor 1 Tesla..... lachen maar waar

grindbak | 24-02-20 | 12:25

@grindbak | 24-02-20 | 12:25: Blijf dat altijd bedenken als je een Tesla ziet rijden: met de energie die ze van de laadpaal hebben geslurpt hadden ook tien huishoudens volledig van energie voorzien kunnen zijn.

henkvaningrid | 24-02-20 | 12:37

Nu hoeven ze maar tot Oostenrijk, maar wacht maar tot de zomervakantie er is, en ze naar Italïe of Spanje willen...
Als we überhaupt nog mogen reizen rond die tijd.

Nuchternederland | 24-02-20 | 12:23 | 1

Nu begrijp ik waarom er bij een tweede hands dealer bij mij in de buurt wel 10 mobielie stroomgroepen staan. Die gaan op de 250 km langs de autoroute du soleil gaan staan. Deze zomer. Voor 100 euro mag je daar je Tesla dan opladen.

Lt-Kol Kilgore | 24-02-20 | 12:28

Ik meende een zekere reaguurder achter het stuur van de achterste auto te herkennen.

MickeyGouda | 24-02-20 | 12:23 | 2

Ik vermoed dat het dan een wat onzekere reaguurder geworden was...

Nuchternederland | 24-02-20 | 12:24

En straks over een paar maanden tijdens de zomervakantie idem. Want hoe zuidelijker, hoe minder laadpalen.
Lang leve het vliegtuig! Spaart tijd, geld!

Overrijp | 24-02-20 | 12:22

Dus die rijden met die zware auto's en accu's even naar een ander land om de ijsberen te redden?

Watching the Wheels | 24-02-20 | 12:21 | 1

Gezien de forse stijging van het aantal ijsberen, lukt dat schijnbaar aardig op deze manier.

Nuchternederland | 24-02-20 | 12:33

En wat lekker buiten beeld blijft is de bruinkoolcentrale die de stroom moet produceren, want met zonnepaneeltjes ga je dit niet redden, windmolentjes ook niet en de moffen waren zo stupide om hun kerncentrales af te schakelen...

Als het je om het milieu te doen is, dan zie je in dit filmpje een dikke faal.

En Gretta zag dat het goed was...

Zucht...

De Droit | 24-02-20 | 12:21 | 5

Kijk maar eens wat Michael Limburg van EIKE daar over te zeggen heeft.
Wind en zonne energie zijn onbetrouwbaar en piekerig. Momenteel alleen te bufferen middels stuwmeer. Maar zoek maar eens op hoeveel stuwmeren er dan in Duitsland nodig zouden zijn. Totaal onrealistisch.
Zonne en windenergie zijn leuk voor de fantasiebevrediging van commugroene wensdenkers, meer niet.

kempenaer | 24-02-20 | 12:30

@Watching the Wheels | 24-02-20 | 12:24:
Ze grossieren vooral in wapperpalen.

Ad.antiquitatem | 24-02-20 | 12:30

@Ad.antiquitatem | 24-02-20 | 12:29: Inderdaad een absurde afgraving. verbaas me iedere keer daarover, en zeker nu de snelweg al omgelegd is daarvoor, en iedereen extra kilometers moet rijden.

Nuchternederland | 24-02-20 | 12:33
▼ 2 antwoorden verborgen

En dat te bedenken dat je ook een auto (Diesel!) voor een weekje kunt huren. Losers.

boerk | 24-02-20 | 12:21 | 3

De baas betaald de Tesla, de huurauto betaal je zelf. Dan is de keuze snel gemaakt...

Air van Boven Dorens | 24-02-20 | 12:24

@Air van Boven Dorens | 24-02-20 | 12:24: En de cursus Nederlands, wie betaalt die?

ikbenerweer! | 24-02-20 | 12:25

Tesla is onderdeel van het plan "Vrij baan voor de elite". Verbrandingsmotor verboden vanaf 2030. Het plebs moet op de fiets of in de goederenwagons van de NS. Bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2033 verwerf de dan 70 jaar oude Geert Wilders een twee derde meerderheid en roept gans het linksvolk "Oh wat erg".

Ad.antiquitatem | 24-02-20 | 12:21 | 11

@WatMoetJeNu | 24-02-20 | 12:49: Maximumsnelheid in Nederland is (vanaf volgende maand) 100 km/h. Al het meerdere is voor op feesten en partijen, alsoook compensatie voor een korte piemel.

Ad.antiquitatem | 24-02-20 | 13:27

@Ad.antiquitatem | 24-02-20 | 13:27:
Ik heb het niet alleen over maximum snelheid, ook over comfort, makkelijk weg komen, rijhulp (adaptive cruise control, lane assyst etc) maar ook nog wat andere dingen.
Maximum snelheid is in NL (zeker tijdens de spits) een wassen neus. De enige plaatsen waar de maximum snelheid gehaald kan worden zijn Zuid-Limburg, Overijssel, Drenthe, Groningen en Friesland.

Tesla's zijn inderdaad korte-piemel-compensaties, maar dat zijn de Duitse premium merken ook.

WatMoetJeNu | 24-02-20 | 14:02
▼ 8 antwoorden verborgen

In het land der blinden is éénoog koning...olie genoeg, gas genoeg en Nederland is 1 open Parnassia...

Zeiss | 24-02-20 | 12:20

Optocht van kijk mijn eens deugen ;)

RedwhiteNick | 24-02-20 | 12:19

NL staat voor bestuurlijk ‘Nur Links’. Vandaar die Tesla polonaise.

Fuckinghell | 24-02-20 | 12:19

En dan te bedenken dat ze waarschijnlijk naar Duitsland zijn gereden om hun deugbak op te laden omdat er überhäupt (pünct intended) geen oplaadcapaciteit is in hun eigen NL woonplaats.

keestelpro | 24-02-20 | 12:17 | 2

Accijnstoerisme

Zeiss | 24-02-20 | 12:20

Wintersporters. Dit is langs de A3 tussen Bonn en Frankfurt.

Leon Tosti | 24-02-20 | 13:13

Ik voorzie een vervanger van belletje trekken: jochies die lekker alle laadstekkers in de wijk eruit trekken. En er dan zelfs misschien een andere gemodificeerd stekker op klikken en dikke kortsluitingsboem te veroorzaken. Lachen man.

Leptob | 24-02-20 | 12:17 | 2

Moet je hard trekken aan die vergrendelde stekkers.

Glasgow Argus | 24-02-20 | 12:18

Mooi aftappunt ook voor de stroom voor je weedkwekerij.

VanBukkem | 24-02-20 | 12:26

Allemaal wachten op "groene stroom" gemaakt in bruin- en/of steenkolen centrales want dat is veel "groener" als wat dan ook toch?

De Sneu file.

Macroglossum | 24-02-20 | 12:15

Chapeau voor deze groene rijders.
Electriciteit uit bruinkool.

Ik roep maar wat | 24-02-20 | 12:15

Gratis rijden heeft natuurlijk een prijs.
Probleem is dat je moet.
Stroom in een Jerrycan gaat nog eens heel groot worden.

Ruimedenker | 24-02-20 | 12:15 | 2

Compacte Diesel generator meenemen..3 kw is prima, en een tankje diesel natuurlijk.

boerk | 24-02-20 | 12:20

Gratis rijden?

Is dit nog nieuws? | 24-02-20 | 13:28

Ja die dus. Vanaf 0:14 zie je schachttoren van de kolenmijn waar de groene energie vandaan komt..

Tjemig | 24-02-20 | 12:28

En iedere boerenlul met een IQ grote dan z'n schoenmaat kan dit op de achterkant van een bierviltje uitrekenen...

Maar ja, politici...

mrXL | 24-02-20 | 12:14 | 1

Inderdaad betreft bêta vakken, maar regeren is zakken vullen terwijl gelijkertijd de zakken van ons leeggehaald worden. Politici en aanverwanten... zo dom nog niet...

Overrijp | 24-02-20 | 12:18

Die staan er gekleuriseerd op...

King of the Oneliner | 24-02-20 | 12:14

De deugfile.

Peter_la_Selie | 24-02-20 | 12:13

De FSO Polonez was ook zo'n mooi oostblok karretje, wie kent hem nog?

Nuchternederland | 24-02-20 | 12:12 | 2

Ik vond em niet zo raar.
Ook best luxe uitgevoerd.
Maar was eigelijk een Fiat.

HoerieHarry | 24-02-20 | 12:14

Legendarische ontwerper. Heeft heel wat op zijn kerfstok.

ikbenerweer! | 24-02-20 | 12:19

Triest, je rijdt inmiddels aardig voor lul in zo'n stekkerbak. Vooral in zo'n inferieur gebouwde paupertesla. Ik wens het ze.

Super Vaagstra | 24-02-20 | 12:11 | 1

En toch een beetje een sneue afwerkplek. Zo'n laadpaal.

A.S. Perien | 24-02-20 | 12:26

Typisch Nederlands ook: Een uur in de rij staan voor een tientje korting.
Stelletje krenten.

VanBukkem | 24-02-20 | 12:11 | 4

Waarschijnlijk zijn er geen andere laadpalen in de buurt, of staan die ook helemaal vol. Was al voor gewaarschuwd dat je met je EV in het hoogseizoen wel eens lang op je beurt zou moeten wachten.

Ik rij zelf ook elektrisch, maar voor dit soort ritten pak ik toch echt de benzineauto.

Muxje | 24-02-20 | 12:17

Dat is het niet, een gewone laadpaal is nog veel langzamer. Dan moet je de reis naar Oostenrijk uitsmeren over 3 dagen heen, en drie dagen terug, als je uit Friesland zou komen...
Kun je toch nog 3 dagen skieën, toch leuk.

Nuchternederland | 24-02-20 | 12:21
▼ 1 antwoord verborgen

Daar staat een keurige Nederlandse kudde met door ons verdiende subsidie. Wellicht zijn deze klimaatactivisten voor een demonstratie op weg naar het bos waar een nieuwe Duitse fabriek voor elektrische auto's 92 hectare bomen gaat kappen. Een Teslafabriek.

A.S. Perien | 24-02-20 | 12:11 | 1

Maar die bomen kunnen wel opgestookt worden als biomassa, en dan is dus iedereen gelukkig. Officieel dan he.

Nuchternederland | 24-02-20 | 12:30

De Polonez!
Leerzaam stuk. Typisch Okamoto.

RickTheDick | 24-02-20 | 12:10 | 3

Kumiko?

Kuifje-naar-Brussel | 24-02-20 | 12:12

Okamoto is zo productief als columnist dat ik telkens de neiging heb hem welkom te heten.

keestelpro | 24-02-20 | 12:14

Als je hetzelfde filmpje twee keer achter elkaar monteert lijkt het inderdaad nog langer die rij.

henkvaningrid | 24-02-20 | 12:09

Is dit niet een heel oud filmpje ? Van Oef heeft zo' filmpje vorig jaar al gezien.

van Oeffelen | 24-02-20 | 12:09 | 2

Dat was in de USA.

RedwhiteNick | 24-02-20 | 12:13

Dat was ook mijn gedachte... dat ik dit een paar maanden geleden al had gezien.

zetje01 | 24-02-20 | 13:05

Een generator op een aanhanger kan ook al niet, omdat zo`n Tesla weigert te laden tijdens de rit.

Feynman | 24-02-20 | 12:09 | 3

Dat zou een leuke carnavalswagen zijn tijdens de optocht: een tesla met een aanhanger met een dieselaggregaat er op. Dat geeft zo ongeveer de hypocrisie aan van het elektrisch rijden anno 2020.

keestelpro | 24-02-20 | 12:12

@Feynman | 24-02-20 | 12:22:
Met mijn 4 zonnepaneeltjes spaar ik op jaarbasis circa 600kg Co2 uit.
Zonder subsudie.

Wekkertje | 24-02-20 | 13:57

Laat me raden: Een paar km verderop staan voldoende palen, maar die zijn duurder dus gaan de Hollandse krenten liever in de file staan met hun auto van een ton?

obominotie | 24-02-20 | 12:09 | 3

Het gaat om de aansluting en het vermogen. Bij snelladers is de kWh prijs vaak flink hoger dan thuis of van de straat/wijklaadpaal.

MaarFeitelijk | 24-02-20 | 12:11

Dit is langs de A3 tussen Bonn en Frankfurt. Het zijn waarschijnlijk wintersportgangers.
Omdat Duitsland niet zulke riante subsudieregelingen heeft als Nederland, rijden er - ook relatief - veel minder elektrische auto's rond. Derhalve zijn er ook minder oplaadmogelijkheden.

Leon Tosti | 24-02-20 | 13:10

Precies hetzelfde zie je in Luxemburg bij de goedkope benzinepompen.

Mr. Happy | 24-02-20 | 13:39

Woeha

de drijfsijs | 24-02-20 | 12:09

Dat gaat wel heel lang duren zo'n rij. De snellader heeft niet genoeg vermogen om het in een paar minuten te klaren. Ook werken die uit een accubuffer en die kan natuurlijk nooit aangevuld worden. De hoofdaansluiting van zo'n station is ook beperkt en met 22kW duurvermogen al heel hoog voor het net.
Grappig dat iedereen aan het eind van de accu zit en niet weg kan. De verwarming staat wel aan. Het wordt steeds spannender tijdens het wachten.

Duidelijk dat de skiërs de VVD subsidieslurpers zijn. Naast het profiteren van gratis rijden en subsidie op de 'eigen' huizen. Uiteindelijk zitten ze ook nog op de telefoon van de werkgever naar andere plekken te zoeken.

Men moet maar hopen op een benzinestation met een gewoon 16A stopcontact. En dan slapen in de auto.

MaarFeitelijk | 24-02-20 | 12:08 | 1

Eindelijk wat feiten! Chapeau.

Nuchternederland | 24-02-20 | 12:29

Wat een armoe.

RickVogelschrick | 24-02-20 | 12:08

Als je achter in de rij staat, dan ben je over drie dagen een keer op je bestemming. Nee, dank u.

Stijlicoon | 24-02-20 | 12:08

Daar kon je op wachten.

norocketscience | 24-02-20 | 12:07 | 3

Haha leuke dubbele betekenis reaguursel!

keestelpro | 24-02-20 | 12:10

het had gekund natuurlijk.

Brulletje | 24-02-20 | 12:20
-weggejorist-
Baski | 24-02-20 | 13:43

Staan hoop paaltjes. Ik heb voor benzine in Luxemburg wel eens langere rijen gezien. Maar... toch waterstof z.s.m.

nerugaer | 24-02-20 | 12:06 | 3

in Luxemburg ben je met je benzine of diesel aangedreven auto wel sneller weg, een tank-beurtje duurt doorgaans geen half uur.

Glasgow Argus | 24-02-20 | 12:10

Geloof toch die onzin met waterstof niet. Veel te duur, te laag rendement voor totale keten vanaf windmolen.

Zult-eter | 24-02-20 | 13:31

@Zult-eter | 24-02-20 | 13:31:
Je kunt beter waterstof maken van windmolen en zonnepaneel-stroom dan op het net flikkeren. Je verliest dan wel de helft aan potentiële energie, maar als het niet waait moet je een gascentrale laten draaien en als er teveel aanbod windenergie is dan moet je de stroom toch laten verdampen, omdat niemand het kan afnemen. Met elk opgewekt kW/h verdwijnt dus sowieso de helft, als je het aan het elektriciteitsnet hangt. Kun je er net zo goed meteen waterstof van maken en die helft verlies meteen nemen. Waterstof behoudt het potentiële vermogen, voor altijd. Eenmaal opgeslagen als waterstof behoudt het voor eeuwig dezelfde potentiële energie. Je krijgt niet minder stroom uit een liter waterstof na 100 jaar opgeslagen te zijn geweest. Een lithiumbatterij is na 100 jaar waardeloos, want daar is amper nog vermogen in op te slaan.

Waterstof is de beste drager van energie, omdat het altijd hetzelfde blijft. Elon Musk zegt dat het een hele slechte en inefficiënte drager van energie is, maar Elon heeft een belang: die wil hele dure batterijen verkopen. En waterstof kan iedereen maken, met een zonnepaneeltje en regenton in de tuin.

Stormageddon | 24-02-20 | 13:58

Precies hierom heb ik behalve een electrobak ook nog een diesel staan.

Glasgow Argus | 24-02-20 | 12:06

Trieste types. En zo onverwacht ook. Wees dan slim en huur voor dat weekje de echte auto.

RGV42 | 24-02-20 | 12:06 | 2

Dat past natuurlijk niet bij hun geloof heh. En dan kom je in de hel en daar is ook opwarming.

Barbarous_Relic | 24-02-20 | 12:09

Vaak zit dat standaard bij een leasecontract om voor reizen een grotere auto te mogen gebruiken. Wel een bijtelling voor die weken.

MaarFeitelijk | 24-02-20 | 12:18

Hahaha, dat wordt leuk als we allemaal gedwongen elektrisch moeten rijden.
Zo blij met m'n ouderwetse benzine auto....

Kees22639418 | 24-02-20 | 12:06 | 2

Noemde Plasterk ze deze week geen asocialen?

ikbenerweer! | 24-02-20 | 12:05 | 3

Neemt iemand deze fossiel nog serieus dan?

Ommezwaai | 24-02-20 | 12:22

Nou ze stelen toch geen fietsen ofzo ? Wattis de probleem?

grapo | 24-02-20 | 12:05 | 2

Fiets gaan sneller volgens mij

Idiot456 | 24-02-20 | 12:23

Verticaal gefilmd, dus echt gebeurd...

Air van Boven Dorens | 24-02-20 | 12:04

allemaal asobakken die ons gewone burgers op kosten jagen. En nu dus ook de Duitsers dat zal ze leren met hun bruinkoolstook

Petroselinum crispum | 24-02-20 | 12:01 | 2

Klopt want die klimaat-slopers betalen nulkommanul wegenbelasting want die mag ik voor ze betalen...

Klinisch dood | 24-02-20 | 12:05

De nieuwe parasieten, hoop subsidie, geen wegenbelasting en pronken dat ze goed bezig zijn. En dat is ook nog maar de vraag

shimanski | 24-02-20 | 12:06

Daarom waterstof.

bixiers | 24-02-20 | 12:01 | 5

Met 10 'pompen' voor 100 auto's werkt dat ook niet.

MaarFeitelijk | 24-02-20 | 12:16

Inderdaad, het enig (bekende) alternatief voor een verbrandingsmotor.
Of gaat Rolls Royce als eerste de stap zetten... zal toch niet...
"De Phantom X met aan boord een kleine kernreactor, waarbij James de auto nooit meer hoeft te tanken zolang deze rondrijdt."

Nuchternederland | 24-02-20 | 12:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Leuk dat ze daar ook aan carnaval doen.

keestelpro | 24-02-20 | 12:01 | 3

Muziekje er onder van Lamme Frans.

Kuifje-naar-Brussel | 24-02-20 | 12:03

Lekker lang wachten. Wel een mooie auto, die Tesla.

Kuifje-naar-Brussel | 24-02-20 | 12:01 | 15

@Crankhead | 24-02-20 | 12:15: Je vergeet even dat er daar 19 chargers zijn. Iedere paar minuten is er weer 1 klaar.

Mr. Happy | 24-02-20 | 13:35

@pendajo | 24-02-20 | 13:44:
-
Jawel - maar die staan dan wél voor een supergoedkoop tankstation met 46 pompen en keuze uit zes verschillende soorten brandstof....

bisbisbis | 24-02-20 | 15:47
▼ 12 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken