Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rekenen met AD, editie verkrachtingen

wow supercool gemaakt dit

Ja sorry hoor

In het AD een artikel waaruit blijkt dat je net zo goed geen aangifte van verkrachting kan doen, want de politie maakt er een zootje van ("De afgelopen jaren hebben we soms fouten gemaakt of verkeerde prioritei­ten gesteld") en de rechter legt toch geen hoge straf op. Hartstikke erg allemaal en daar moeten we ook wat aan doen maar daar koken de auteurs een onleesbare bak letterragout van, lieve help. Gevalletje rekenen met Aad maar dan zonder de middelste A.

- 37 procent van de onderzochte verkrachtingsmeldingen bij de politie leidde ook tot een aangifte
- 58 procent van de aangiften die in diezelfde periode vorig jaar wel naar het Openbaar Ministerie gingen is geseponeerd
- 172 verkrachtingszaken behandelden rechtbanken vorig jaar tot oktober
- 102x werd een verdachte veroordeeld
- 12 jaar cel is de maximumstraf, maar die straf legde de rechter nooit op
- 6 jaar was de hoogste straf
- 21 dagen was de laagste straf
- 1 jaar en 5 maanden is de gemiddelde straf
- 70 procent van de zedenincidenten wordt niet eens gemeld bij de politie
- 2700 naar 3400: de stijging van het aantal dossiers de laatste 3 jaar
- 90 extra zedenrechercheurs
- 945 zaken waren bij de politie langer dan een halfjaar in behandeling
- 90 daarvan langer dan 2 jaar
- In 60 procent van de gevallen gaat een aangifte binnen zes maanden naar het OM
- 80 procent is het streven
- 437 aangiften kreeg het OM vorig jaar tot oktober binnen
- 277 zijn er onvoorwaardelijk geseponeerd
- 102x werd verkrachting dus bewezen
- 42x werd een verdachte voor een ander strafbaar feit veroordeeld, bijvoorbeeld ontucht
- 44 procent van de slachtoffers van een misdrijf doet geen aangifte na een gesprek met de politie
- 62 procent zelfs als het gaat over verkrachtingsslachtoffers

Na de klik de classic en voorts: boe boe boe politie en boe boe boe D66-rechters enzo.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Patatter | 11-02-20 | 21:14
-weggejorist-
afdankert | 11-02-20 | 20:46

Je zou een verkrachter toch een tik geven, uit zelf verdedeging, dan lijkt mij vervolging vanzelfsprekend.
Eigen rechter spelen, dat moeten we niet willen met z’n allen, toch?

Bolder | 11-02-20 | 20:09

Zedenmisdrijven zijn zeer lastig te bewijzen. En onderschat ook het aantal valse aangiftes niet.
Met deze wetenschap moet je jezelf dan ook afvragen; wat is erger, een onopgeloste zaak of een ten onrechte veroordeelde? Beide vreselijk, maar ieder weldenkend mens gaat, hoop ik, voor het laatste.
Dus al het gal dat op politie en justitie wordt gespuwd is meer vanuit de onderbuik dan vanuit de rede.

Zegmaaru | 11-02-20 | 17:59 | 2

Zal dan volgens u geen weldenkend mens zijn, maar ik ga toch echt voor het eerste. En onderschat ook vooral het aantal keren dat er geen aangifte wordt gedaan en lees vooral ook eens de rapporten van de Nationaal Rapporteur Mensenhandel Corine Dettmeijer, waarin onder meer te lezen valt met welke (werk) straffen bewezen verkrachters wegkomen.

BenZen | 11-02-20 | 19:08

Wat dafuq?? Dus de meeste gemelde verkrachtingen zijn valse aangiftes? Ik zal m'n woorden trachten netjes te houden, meer voor Joris dan voor jou, maar heb je wel eens een penis hard ergens in geramd gekregen? Nog ná je, zeg maar hebt gevochten voor je leven? Hoezo 'lastig te bewijzen'?

Sandronique | 11-02-20 | 19:32

Het is denk ik zwaar voor veel vrouwen om na zo een totaalvernedering waar je in een soort shocktoestand verkeert ook nog de kracht te vinden om aangifte te doen.

Nehemia | 11-02-20 | 17:29

Ik vraag me dan af hoeveel dagen ik van de rechter moet gaan zitten als ik het mes in eigen hand neem en daarmee het scrotum van de verkrachter van mijn vrouw, vriendin, dochter of nichtje af snij? Gezien de maximum straf van 8 jaar schat ik een dag of 365 met aftrek van voorarrest en 1/3 bonus, al met al 240 dagen?

MoeHammetmayo | 11-02-20 | 16:19 | 2

Je misdrijf zal niet zijn verminking en marteling en mishandeling, maar eigen rechter spelen. Dáármee schiet je onder de duiven van de heren en dames rechters. Dùs ondermijn je de rechtstaat. Es kijken wat daar op staat... Dat weet de waxinelichtjeshoudergooier vast wel.

Sans Comique | 11-02-20 | 17:34

@Sans Comique | 11-02-20 | 17:34: Hiermee vergelijk je een gestoord persoon met mijn gevoel voor rechtvaardigheid.

MoeHammetmayo | 11-02-20 | 18:24

En wat blijkt uit de data, verkrachting is nog steeds een onbespreekbaar taboe. Men ziet het liever niet, net als andere vormen van seksueel gedrag en daarom komt de dader ermee weg.
Dat vrouwen als een verwond dier het hol opzoeken en wegkruipen is te begrijpen, maar uiteindelijk is het beter voor de verwerking om in verweer te gaan.
Maar ik zou niemand adviseren, om zich bloot te stellen aan een onbekende gluur-agenda tijdens een aangifte, zonder advocaat en zonder hulp van andere instanties.

MistaRazista | 11-02-20 | 15:47

Gooien jullie nog expres de volgorde zo onlogisch door elkaar?

Stijl_Loos | 11-02-20 | 15:11

De cijfers zullen enigszins vertekend zijn doordat een deel van de aangiftes van verkrachting valse aangiftes zijn. Bijvoorbeeld gekken die hun politieke tegenstanders zwart willen maken, moeders die bij een scheiding de voogdij over de kinderen willen hebben en de vader vals beschuldigen, tot chantage (in de hoop afgekocht te worden) en manipulatie tot simpelweg wraakzucht. En als er grote hoeveelheden alcohol in het spel is, wordt de grens tussen vrijwillige seks en onvrijwillige seks soms wat vaag.
Er zijn talloze anekdotes van valse aangiftes van verkrachting met allerlei motieven. Welk percentage van de aangiftes vals zijn is extreem onduidelijk, schattingen varieren van 1,5% tot 90% en alles er tussenin.

petersteenkamp | 11-02-20 | 13:54 | 5

@Nehemia | 11-02-20 | 17:31: Allemaal mannen die hun vrouw niet aankunnen. Ik zou me niet veiliger voelen, eerlijk gezegd. Sterker, die vrouwen ruiken hun angst van een enorme afstand dus kan je maar beter op jezelf zijn en je goed en regelmatig douchen.

Sans Comique | 11-02-20 | 17:38

Er zijn wel meer talloze anekdotes. Seksueel misbruik en verkrachting interesseren de politiek (wetgevers) en de rechters in feite geen kloten. Een Michael P kwam niet voor niets weg met een flutstraf na een weerzinwekkende verkrachting van twee pubers en kreeg niet voor niets de kans om het opnieuw te doen. Deep down inside vinden mensen nog steeds dat nette meisjes thuis horen te blijven

BenZen | 11-02-20 | 19:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Racisme verwijten worden vrijwel uitsluitend gericht aan blanke mensen. Racisme verwijten zijn dus doorgaans racistisch.

Man-Van-De-Rekening | 11-02-20 | 14:10

Minder, minder, minder politie. Kost bakken met geld en je hebt er niets aan.

Man-Van-De-Rekening | 11-02-20 | 12:53 | 2

Eigenrichting, het nieuwe experiment...

Canis.bonus.es | 11-02-20 | 13:01

Toen ik ooit eens bij een rechbank werkt viel me op dat sex-gerelateerde misdrijven en fraude de enige soorten waren waar ook autochtone blanken massaal aan mee deden.
Heel de rest (diefstal, diefstal met geweld, diefstal onder verzwarende omstandigheden, wederrechtelijke vrijheidsberoving etc etc) wordt alleen maar door cultureel gehandicapten gepleegd.

Vogelbeest | 11-02-20 | 12:49 | 3

Waarom ben je ontslagen, te veel taalfouten misschien?

Man-Van-De-Rekening | 11-02-20 | 12:56

@Rohin | 11-02-20 | 13:09: Ook zonder premium account mag je hier hoofdletters gebruiken. Gewoon beregoed geregeld!

Man-Van-De-Rekening | 11-02-20 | 13:51

Hoeveel delicten worden er eigenlijk tijdens een verlof gepleegd? Ik lees dit zo vaak en er is dan niemand verantwoordelijk. Er zijn veel Paashazen dit jaar. Dat dan weer wel.

Gemberthee | 11-02-20 | 12:31

Ik zal weer eens wat politiek incorrects zeggen:
Waarom heeft nooit eens iemand de verhouding van de strafmaat bij verkrachtingsdaders van allochtoonse afkomst, naast die van autochtoonse afkomst gelegd?
Ik heb de indruk, door wat ik zo nu en dan voorbij zie komen, dat er lager gestraft wordt bij allochtoonse daders.
Maar vindt maar eens een journalist die zich hier aan wil branden.

Roadblock | 11-02-20 | 12:01 | 5

@daytripper | 11-02-20 | 12:36:
Link klopt niet helemaal.
Ik heb overigens wel gevonden wat u bedoelt.
Maar ik kan zelf geen links posten .
Wa zou er toch in 2015 gebeurd zijn?

Roadblock | 11-02-20 | 13:02

@Roadblock | 11-02-20 | 13:02:
Na wat spreadsheet activiteiten met data van het CBS is eigenlijk het enige opmerkelijke wat ik kon vinden in de getallen, is, dat de toename van het aantal niet-westerse emigranten in 2015 10.000 hoger was, als in het jaar daarvoor.
Dus een toename van 24722 in 2014 naar 34664 in 2015.
De toename in 2016 was overigens 44121.

Roadblock | 11-02-20 | 13:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Als zedenslachtoffer moet je enorm veel moed en kracht hebben om aangifte te doen, in feite word het aan alle kanten ontmoedigd, en voor je het weet zit je als zedenslachtoffer zelf in beklaagdenbankje. Als je al aangifte mag doen, en moet wachten tot de 14 dagen bedenktijd om zijn. Ik heb begrepen dat het protocol is aangepast, naar aanleiding van de Hoornse zedenzaak (waarvan mijn dochter slachtoffer was), maar als ik het zo lees in het AD, heb ik er een hard hoofd in. Nog steeds krijgen de daders van een allesverwoestend zedendelict een fopstrafje.... Triest...

Lubitch | 11-02-20 | 11:33 | 1

Je wordt weer geconfronteerd met de dader als ze hem kunnen vinden. Dat lijkt me in mentaal opzicht heel erg zwaar.

Nehemia | 11-02-20 | 17:34

Intussen ‘overweeg de politie aangifte te doen om trein-tweet Baudet. Gaaf land anyone?

benjeallanggek | 11-02-20 | 10:34 | 1

Mja, u geeft eigenlijk waarschijnlijk onbedoeld aan hoe het reaguurdersvolkje/de bevolking tegen dit onderwerp aankijkt.
Oh, vrouwenverkrachting wordt nauwelijk bestraft, what's new? lekker boeien -124 reacties.
Nee, Tweet Baudet, dat is goed voor honderden en honderden reacties.
Triest.
Totdat het je eigen partner, dochter, kleindochter betreft....

Roadblock | 11-02-20 | 10:48

En de ophef over Tweet Baudet gaat door. Oh wacht, dit onderschrijft zijn tweet (deels). Is het AD een draai aan het maken?

LuNaTeeQ | 11-02-20 | 10:24

Het AD schat maar een beetje welke richting de storm opgaat, en gaan dan de andere kant op.
Ook denken ze te vinden welke burgemeester de Hagenaar zou willen,maar daar klopt ook al heen hol van.
www.ad.nl/den-haag/minister-carola-sc...... en dan gaat het nog niet eens over de ernst van de gevolgen net als bij verkrachting.

Welles! Nietes! | 11-02-20 | 10:11

Ik ben voor castratie van dit soort figuren, want vertrouwen in rechters en instellingen heb ik echt niet.

watergeus | 11-02-20 | 10:03

Het aantal geregistreerde zedenmisdrijven daalde tot 2015 en nam daarna in een vloeiende lijn toe . Eh... wat was 2015 ook alweer ? www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/06/polit...
Er was toen nog geen " me too" hype dus dat kan het niet zijn.

daytripper | 11-02-20 | 10:00

Dat moet toch wel een klap in het gezicht zijn van de MeToo movement en de feministen maar die hoor ik hier niet over wat is er aan de hand?

Moonwarrior | 11-02-20 | 09:52

Vreselijk voor de echte slachtoffers, maar er zijn ook bergen 'slachtoffers' die: als ze betrapt dreigen te worden door hun partner claimen dat het allemaal tegen hun zin in was, het met de baas doen om promotie te maken en als dat dan niet doorgaat een verkrachtingsclaim neerleggen, bipolair zijn en achteraf claimen dat ze het toch niet hadden gewild. De politie ziet er daar natuurlijk ook een hoop van voorbij komen, dus het is niet altijd alleen maar onwil.

Gefrituurde Mars | 11-02-20 | 09:50 | 7

@Lubitch | 11-02-20 | 11:18:
Ik voel met u en uw dochter mee.
Ik hoop altijd, dat het toegeven van fouten gevolgd gaat worden door een proces, waarin van de fouten geleerd wordt, en waar dan als consequentie controleerbare verbetertrajecten op gezet worden.
De praktijk heeft mij echter bewezen, dat dit bij ambtelijke instanties wensdenken is.
Het enige wat meestal gebeurd is, voorkomen dat het volgende slachtoffer ook zoiets kan doen.

Roadblock | 11-02-20 | 11:24

@Kuifje-naar-Brussel | 11-02-20 | 09:52: In het geval van de Hoornse zedenzaak niet, maar dan nog kreeg het stuk dna een te lage straf. Nadat we eerst zelf alle bewijzen op een dienblad hadden gepresenteerd, met dito getuigen. Het stuk dna heeft wel de ultieme straf gekregen, uitgezet en ongewenst vreemdeling verklaard.

Lubitch | 11-02-20 | 11:26

@Roadblock | 11-02-20 | 11:24: In het geval van de Hoornse zedenzaak konden ze niet minder, mede door de publiciteit en ophef, en daarna het rapport van de inspectie als toetje. Het excuses 'gesprek' was een samenkomen van alle betrokken ambtenaren, waar met heel veel moeite werd toegegeven, dat de aangifte eerder had moeten worden opgenomen. Met moeite, als ik er nog aan denk, word ik nog woest... Dank voor je woorden, het is onderdeel van ons leven geworden, het gaat helaas niet meer weg.

Lubitch | 11-02-20 | 11:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Alsof het niet erg genoeg is om verkracht te worden, krijgen de slachtoffers tijdens rechtstrajecten meestal nog een trap na van daderbehandelaars. Steevast gaan verkrachtingen niet om seks, maar over macht. Het bruggetje naar een gemankeerde jeugd is daarmee al snel gemaakt. De gedachte dat sommigen, op het moment dat zij de behoefte daartoe voelen, hun primaire driften gewetenloos botvieren op een onschuldig slachtoffer is voor anderen niet te hanteren. Dat zou namelijk betekenen dat de dader wel eens gewoon een slecht mens zou kunnen zijn.

MickeyGouda | 11-02-20 | 09:49 | 1

Spijker. Kop.

Deflatiemonster | 11-02-20 | 13:11

Verkrachtingen, steek- en schietpartijen. Het zijn de nieuwe fietsendiefstallen van weleer. Niets aan te doen, want multiKul.
Hou ze op armlengte en val niet van je keukentrapje.

Oh - en houzee mijn linkse klimaatpraat kameraden.

Jan Passant mk2 | 11-02-20 | 09:47

Tactiek bij hulpinstanties / pliesie.... mevrouw, u bent zelf onderdeel van dit probleem, het zit tussen uw oren... goedenavond, ik moet het gesprek nu beëindigen er staan nog anderen in de rij... toet toet toet..

BinAardig | 11-02-20 | 09:46 | 3

Of het advies " waarom verhuist u niet"?

MoonBeebe | 11-02-20 | 11:26

Of het advies " waarom verhuist u niet"?

MoonBeebe | 11-02-20 | 11:26

@MoonBeebe | 11-02-20 | 11:26:
Ja, anders wordt de dader elke keer met u geconfronteerd.
En dat willen we met zijn allen niet.
Er zit maar 1 doel achter dit soort adviezen.
De boot mag niet schommelen.
Iemand zou die arme dader wel eens de hersens kunnen inslaan of zo als diegene elke dag met die smoel geconfronteerd wordt.

Roadblock | 11-02-20 | 11:57

We gaan steeds meer op Zweden lijken.

Mr.Crowley | 11-02-20 | 09:45 | 1

Gelukkig zetten we dat niet in de krant.

Mr.Crowley | 11-02-20 | 09:45
-weggejorist-
Solar666 | 11-02-20 | 09:44 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Direct stenigen, tenzij ze vier mannelijke getuigen kan oproepen.
Moet je zien wat dat met de cijfers doet.

Piet Karbiet | 11-02-20 | 09:41 | 6

@Penus Decoratus | 11-02-20 | 11:37:
Hehehe, ik maak wel eens grappen hierover met Kuif, die godzeidank ook nog wel eens in staat is om het standpunt van een ander te begrijpen, in tegenstelling tot.... Laat maar.
Ok -Een VVD-er verdeelt de wereld in VVD-ers en onrendabelen.
Onrendabelen zijn natuurlijk paupers met een laag IQ, die geen onderwijs hebben genoten, en alleen maar parasiteren op 'de centjes' van diegenen, die dit mooie land overeind houden met hun gezwend... uh, ik bedoel met hun noeste zaken doen.

Roadblock | 11-02-20 | 11:50

@Roadblock | 11-02-20 | 11:50:
Zo kan je het inderdaad ook verwoorden, LoL. In dit topic is Kuif toch wel een aantal keren met zijn “non comments” (© kwark001) i.m.o. flink de mist in gegaan, het dan ook opeens oorverdovend stil, na 09:52.

Penus Decoratus | 11-02-20 | 14:09

In de Oud Testamentische tijden was dit de standaard regel. Twee getuigen was al genoeg.

Nehemia | 11-02-20 | 17:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Meer meer meer D66 rechters!

Nojodaaaaaaaaaaa | 11-02-20 | 09:39 | 3

En het liefst vrouwen.

kwark001 | 11-02-20 | 09:40

@kwark001 | 11-02-20 | 09:40:
Een obsessie voor vrouwen?
Al eens aan gedacht om uw nick te veranderen in Kwak001?

Roadblock | 11-02-20 | 11:52

Ja en dit zijn de verkrachtigen (natuurlijk zeer erg onderdeel). Wat denkt U van de inbraken, diefstallen, mishandelingen en noem het maar op. Gewoon kansloos geworden bij onze snorren. Mijn wagen werd eens voor de deur gejat. Nou toch best schrikken, nooit meegemaakt. Ga je aangifte doen op het politiebureau. Nou, de totale desinteresse die er bij de snorren vanaf spat. Eigenlijk willen ze zeggen: Tyf op met je aangifte, mijn koffie wordt koud!

Zeiss | 11-02-20 | 09:34 | 5

@ikbenerweer! | 11-02-20 | 09:39: Ik geloof niet dat Zeiss dat zegt of bedoelt. Hij/zij breidt het onvermogen van het justitiële apparaat uit met meer misstanden, dat is iets anders.

Nuchternederland | 11-02-20 | 09:48

Wat kan mij dat koekblik van jou mij schelen joh, we hebben het hier over verkrachting. Ding dong, iemand thuis!?

canis lupus | 11-02-20 | 09:53

@Solar666 | 11-02-20 | 09:47:
Uw conclusies tonen een beetje, hoe zal ik het zeggen, vooringenomenheid ten opzichte van vrouwen.
Hoe komt u erbij dat DUS de meeste verkrachtingsaangiften geen enkele onderbouwing hebben?
Stel u eens voor dat u zelf op straat verkracht bent.
Ik weet, de meeste mannen kunnen dat zich niet eens voorstellen, maar ook dat gebeurd.
En de eerste opmerking die u op het bureau krijgt is, dat een valse aangifte strafbaar is, waarna u een 'nadenk'periode van 14 dagen voorgesteld wordt, en terloops de mededeling dat uw dader bij een proces sowieso uw gegevens via zijn advocaat krijgt.

Roadblock | 11-02-20 | 10:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Vrouwen staan dankzij de homoficatie van onze samenleving weer helemaal onderaan. ALs je de kranten leest lijken die verkrachtingen sexeloos. Wanneer gaan de mensen weer eens energetisch 'denken' en Yin en Yang weer in het bewustzijn toelaten? Door al die 'maakbare' genders wordt het vrouwelijke irrelevant in deze wereld terwijl dat juist het leven scheppend beginsel is in ALLE dimensies!! "we are all fluid" van de gay scene is de grootste leugen ooit!

pigadaki | 11-02-20 | 09:33 | 2

Laat dat nou NET de bedoeling zijn...

kunnenzedanniks | 11-02-20 | 09:46

@kunnenzedanniks | 11-02-20 | 09:46: ja ik weet het. De matrix is 'distraction' van wat Waarheid is en de weg terug vinden wordt dan steeds moeilijker. Er is overal afleiding, verleiding etc...

pigadaki | 11-02-20 | 09:52

Iftar heeft prioriteit bij de politie, verkrachting niet !

Herr Oberst | 11-02-20 | 09:32 | 2

Voor iftar maken ze altijd even tijd. Ook belangrijk!

canis lupus | 11-02-20 | 09:58

@canis lupus | 11-02-20 | 09:58 Voordat je een goede pot muntthee hebt gezet ben je alweer een tijdje verder.Dat wordt vaak onderschat.

Nehemia | 11-02-20 | 17:37

Terwijl er toch heel veel vrouwen bij de rechterlijke macht werken.

Melchett | 11-02-20 | 09:31

Fouten maken, verkeerde prioriteiten, lage straffen, goh, zijn ze daar allemaal lid van D66?

jochum1980 | 11-02-20 | 09:24

Politie = overheid = bij voorbaat kut.
Privatiseren, dan kun je tenminste nog je geld terugvragen als ze hun werk niet goed doen. Als je dat nu probeert sluiten ze je op, in dat geval weten ze je wel te vinden.

niet-creatief | 11-02-20 | 09:23

Dit land dus.

De Evangelist | 11-02-20 | 09:21

Kennis van me heeft tegen haar wil seks, verkrachting dus, gehad met een bekende die haar later ook mishandeld heeft. Bij de aangifte van de mishandeling (die afliep met een taakstrafje) is aan verschillende (vrouwelijke) agenten en rechercheurs de verkrachting ter sprake gebracht. Buiten dat er geen echte interesse werd getoond en niet werd doorgevraagd werd ook elke keer gezegd dat zo'n aangifte moeilijk er er best emotionaliteit bij komt kijken. Ze raadden stuk stuk de aangifte af.

MaatJan | 11-02-20 | 09:20 | 9

@Arachne | 11-02-20 | 09:37: de impact van een verkrachting is voor een vrouw vele, vele, vele malen erger, alleen wordt dat in het westen niet meer begrepen (of wil men het niet meer begrijpen). Het is niet voor niets dat dit als 'wapen' wordt gebruikt door veroverende legers, IS-achtige organisaties, etc. Zij snappen nog wel wat een verkrachting uiteindelijk met het slachtoffer doet en hoe lang de gevolgen zullen door etteren...

kunnenzedanniks | 11-02-20 | 09:52

@kunnenzedanniks | 11-02-20 | 09:52:
Ik heb daar aardig wat literatuur over gelezen.
Verkrachting als wapen heeft voor moslims nog een doel.
De kinderen, die als gevolg van deze verkrachting geboren worden zijn technisch moslim.
Moeders kiezen altijd voor hun kinderen. Dus na verloop van tijd wordt een gebied automatisch Islamgebied.
Dat is het schrijnende wat nu bij de Jezidi's speelt.
De gemeenschap en ook eventuele partners accepteren de overlevende en teruggekomen 'slavinnen'.
De Yesidi gemeenschap accepteert echter niet de kinderen van de moslim 'echtgenoten' die verwekt zijn. Die moeten zij meestal achterlaten.
En dan wordt zo'n Jezidi 'slavin' dubbel gestraft, want zij blijft moeder.

Roadblock | 11-02-20 | 11:37
▼ 6 antwoorden verborgen

We zijn met meer...hahaha.

Poesman | 11-02-20 | 09:20

AD is MSM, ik zou het met een korreltje zout nemen.

Kuifje-naar-Brussel | 11-02-20 | 09:18 | 1

Bij jou gebruik ik een complete bus, dus voor het AD heb ik nog wel een korreltje over.

Toetsenbordcomplex | 11-02-20 | 09:24

Maar daar ligt de prioriteit van de politie ook helemaal niet, die ligt bij acceptatie van de lhgbtje-gemeenschap, vraag maar aan Ellie Lust als ze weer terug is van patrouille!

Zenzeo | 11-02-20 | 09:17 | 2

suikerfeest, offerfeest, diversiteit is prioriteit. Ik weet alleen niet in welke volgorde.

small_town_dude | 11-02-20 | 09:25

Binnen die gemeenschap vindt ook verkrachting plaats.
Er over berichten is niet toegestaan.

Arachne | 11-02-20 | 09:29

Ik dacht dat zes jaar de max was, en twaalf bij zeer uitzonderlijke gevallen. Maar kan het mis hebben.

beldewouten | 11-02-20 | 09:17

Vrouwen verkrachten ook. Maar dat wordt weer onder het tapijt geveegd.

RickTheDick | 11-02-20 | 09:16 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Hoernalisten bij Persgroep: iedereen kan het worden. Ook jij!

Dubbelepunthoofd | 11-02-20 | 09:15

Voor de meeste slachtoffers voelt het verhoor na aangifte als een tweede verkrachting. Hebben ze wel hard genoeg nee gezegd? Hebben ze zich wel verzet? Hebben ze gelogen?! Nodigde hun kleding, gedrag of middelengebruik niet uit?

Verkrachting is sowieso emotioneel een open wond, en in die verse wond gaan ze wroeten. Anticiperend op een sluwe advocaat van de duivel. Gezien deze cijfers is het nogal logisch dat slachtoffers een aangifte niet doorzetten en dat hulpverleners dat soms ook adviseren.

De echte schoften gaan vrijuit. Wat voor man ben je als je geen vrouw kunt verleiden, geen prostitutie kan betalen en dan maar geweld toepast? Rechters zouden eens barmhartig moeten zijn naar meisjes en jonge dames, in plaats van met advocaten overladen roofdieren.

Feynman | 11-02-20 | 09:13 | 9

U wilt de rechtstaat maar meteen afschaffen Feynman?
Wees geen simp... die hebben al reeds zoveel schade aan de samenleving toe gebracht dat de westerse beschaving aan de rand van de ondergang staat.

Solar666 | 11-02-20 | 09:53

Zo sta ik er eigenlijk ook in Feynman.
Alleen al het feit dat er vaak door mannen ondervraagd wordt.
Ik denk dat slachtoffers op zo'n moment even genoeg van mannen hebben.
En dan wordt er door mannen doorgevraagd naar alle details.

Roadblock | 11-02-20 | 10:19
▼ 6 antwoorden verborgen

De politie is getraind om je van je aangifte te weerhouden bij criminaliteit maar alleen een melding te doen. Een melding komt niet in de statistieken en verplicht de politie niet tot actie.

Tee Of Cup | 11-02-20 | 09:13

Mijn dochter is mijn belangrijkste bron van vreugde en mijn grootste bron van zorg. Precies hierom dus. In mijn jeugd waren vrouwen in Nederland zo vrij als een vogel, nu zijn we vogelvrij.

MickeyGouda | 11-02-20 | 09:12 | 11

@DrumPiet | 11-02-20 | 09:38:

Ik zoek de verklaring iets breder en complexer dan daar. De gesloten geest zit toch echt iets meer aan jouw kant, Piet.

MickeyGouda | 11-02-20 | 09:53

@daytripper | 11-02-20 | 09:53:
Ik noem hem sinds enige tijd DramPiet.
Weer iemand, die het zijn heilige taak vindt, om hier allochtonen te verdedigen, niet beseffend dat hij hierdoor behoorlijk racistisch bezig is.(Ze kunnen het volgens hem zelf niet).
En als er om bewijsvoering gevraagd wordt, is hij inderdaad vaak foetsie.

Roadblock | 11-02-20 | 10:24
▼ 8 antwoorden verborgen

Dat van die 102x staat er dus eigenlijk 2 keer in en zou samengevoegd kunnen worden.

En voor de rest; doe mij maar de oliebollentest.

kweethetooknietbeter | 11-02-20 | 09:11

Ongewenste daders. Dan krijg je dit.

CalamityJane | 11-02-20 | 09:11

21 dagen cel na een verkrachting? Hoe dan..

tiku99 | 11-02-20 | 09:11 | 2

Nou, dat is vermoedelijk het aantal dagen dat verdachte/veroordeelde in voorarrest heeft gezeten, denk ik. Overigens schijnt het zo te zijn, dat als je lang in voorarrest hebt gezeten, dat je nooit vrijgesproken zult worden. Maar misschien klets ik hier uit mijn nek, dat kan ook.

kweethetooknietbeter | 11-02-20 | 09:17

@kweethetooknietbeter | 11-02-20 | 09:17: nooit is een groot woord. Wel gebeurt het regelmatig dat vrijspraak voor de verkrachting volgt maar er wel veroordeling voor een lichter feit op de dagvaarding volgt (ontucht, onttrekking ouderlijk gezag, mishandeling etc etc). Het is dan uiteindelijk onder de streep geen vrijspraak en dus geen schadevergoeding.

toperwtje | 11-02-20 | 10:40

Trump heeft duidelijk uitgelegd hoe met vrouwen om te gaan. En als Trump dat zegt dan is dat zo.

Leptob | 11-02-20 | 09:10 | 1

Inhoudelijk een uiterst krachtig statement!

Zeiss | 11-02-20 | 09:30

Van aangifte doen stijgen de misdaadcijfers, dat moeten we niet willen.

happen_maar | 11-02-20 | 09:07 | 4

De cijfers mogen dan stijgen, maar het aantal gepleegde misdaden blijft het hetzelfde.

kweethetooknietbeter | 11-02-20 | 09:22
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een zieke cijfers weer op de vroege morgen.
Is de politie een tandeloze tijger geworden?

pibasso | 11-02-20 | 09:06

Hoe doet de D66 diversity tool op de BSN-nummers van de verdachten/veroordeelden?

Alquest | 11-02-20 | 09:05

Het eigen rechter spelen in dit land gaat nog eens erg groot worden........

Ik ben blij dat ik geen dochters heb, je houdt je hart vast tegenwoordig..... Sterkte voor de vaders die wel een dochter hebben!

Fatwabuster | 11-02-20 | 09:04 | 5

@CalamityJane | 11-02-20 | 09:16: meisjes vogelvrij? Dat zijn we allemaal ondertussen hoor. Gelukkig deugen het OM en de politie wel.

J-van-de-Bontekoe | 11-02-20 | 09:35

Beetje weerbaar opvoeden helpt iets.
Niet ongewapend de deur uit laten gaan helpt ook iets.

Roadblock | 11-02-20 | 10:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Het AD... een soort van nupunt.nl maar dan op papier. Totaal niet te vertrouwen als journalistiek. Waarom houdt het AD zich niet gewoon bij het Corona virus, dat scoort vele malen beter.

litebyte | 11-02-20 | 09:04

Is het voetbal verkracht?

kwark001 | 11-02-20 | 09:03

Ik blíjf het toch zeggen: armlengte.

bisbisbis | 11-02-20 | 09:03 | 2
-weggejorist-
Solar666 | 11-02-20 | 09:56

@Solar666 | 11-02-20 | 09:56:
Toch fijn dat het verkrachtersgilde bij monde van solar666 ook een woordvoerder heeft hier. U doet goed werk.

elfenstein | 11-02-20 | 10:02

Gelukkig vanavond weer Opsporing Verzocht, daar vaart mijn onderbuik altijd weer wel bij...

eerstneukendanpraten | 11-02-20 | 09:01 | 5

@litebyte | 11-02-20 | 09:06: Haha, ik zie op internet wel eens filmpjes voorbij komen. Rijkelijk laat, inderdaad.

Kuifje-naar-Brussel | 11-02-20 | 09:56

Inderdaad ... wie weet vanavond een speciale aflevering met een verdachte van onverwachte kleur .... en slechts 4 weken geleden .. ooeeeii...

daytripper | 11-02-20 | 10:08

@Het leven is zwaar | 11-02-20 | 09:23:
Ik heb mij wel eens op een duister moment afgevraagd, of de politie zelf die foto's en films bewust zo onduidelijk mogelijk maakt.
Stel je voor dat er iemand herkend wordt.
Zo'n beetje als de scootertrapper van gisteren, waar iedereen en zijn moeder haarscherpe foto's met naam en toenaam van had, maar de Amsterdamse politie hem niet kon vinden.

Roadblock | 11-02-20 | 10:30
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken