Vliegtuigcrash Iran aftermath FOTOTOPIC
Gruwelijk
Bij een vliegtuigcrash in de Iraanse hoofdstad Teheran, even na de raketaanvallen op Amerikaanse bases, zijn vannacht 176 mensen om het leven gekomen: 82 Iraniërs, 63 Canadezen, 11 Oekraïners (van wie 9 crew), 10 Zweden, 4 Afghanen, 3 Duitsers en 3 Britten. Het vliegtuig van Ukraine International op weg naar Kiev stortte vlak na het opstijgen neer. De omvang van de ramp wordt langzaam maar zeker duidelijk: overal puin, vliegtuigonderdelen, brokstukken, lijkzakken, kleding van inzittenden. Mannen in witte pakken doen ze in Iran in ieder geval niet aan, want iedereen sjouwt maar een beetje kriskras over de crash site. Het lijkt erop dat de crash niets te maken heeft met de raketaanvallen. Pics van passagierslijsten met veel geblurde namen HIER. Black box is gevonden. Ukraine International stopt met vliegen naar Teheran. De Oekraïense president heeft een onderzoek aangekondigd. Meer pics na klik.
UPDATE: Iran wil black box niet geven
UPDATE: KLM vliegt voorlopig niet meer over Iran en Irak
UPDATE: Experts sluiten aanslag nog niet uit. "Het is bijna nooit gebeurd dat alleen een technisch mankement voldoende is voor zo'n catastrofale ramp", aldus luchtvaartdeskundige Joris Melkert.
Fucking hell
Reaguursels
InloggenOnderdelen van het vliegtuig liggen verspreid over een afstand van meerdere kilometers. Dat betekent dat het al in de lucht is gedesintegreerd. Het ging mis op een hoogte waarbij de cabine nog niet onder druk staat, zodat een desintegratie als gevolg van plotselinge decompressie (bijvoorbeeld door rondslingerende onderdelen) niet de oorzaak kan zijn geweest. Gezien de locatie, omstandigheden, en onderdom van het toestel, is de kans dat het toestel met een luchtdoelraket is neergehaald zeer groot. Er zijn wel wat andere mogelijkheden (zie bijvoorbeeld de crash van TWA vlucht 800), maar de veiligheid van toestellen is tegenwoordig veel beter dan destijds en de kans op een alternatieve oorzaak is dan ook gering.
Die 63 Canadezen, 10 Zweden en 3 Britten, hoeveel CIA, Mossad, MI6 en ander "evacuerend ambassadepersoneel" zou daar tussen gezeten hebben? Indien niet nul dan was dit mogelijk de echte vergelding voor de hit op Soleimani?
Inderdaad, mijn idee.
Inderdaad
Tot dat het tegendeel bewezen is word er toch maar uitgegaan van het neerschieten van de machine :
ops.group/blog/risk-assessing-iran-op...
Zal de onderste steen wel niet worden …….
Frans, hadden ze een zuurstofmasker op ?
Nee, wel een vacuumbom van Rutte in hun bagage.
Moet om 18.30 in het ziekenhuis wezen voor controle zal je net zien dat Trump rond dat tijdstip live een verklaring aflegt.
Trump is vandaag aardig afwezig tot nu toe op Twitter, heb je ook Twitter in de Warroom?
Als hij stopt met twittered dan pas moet je echt oppassen.
The situation room in de West wing heeft geen WiFi. Bewust niet.
Hij is toch niet aan het werk, vandaag?
Hmmm de timing van 1 en ander vergt wel wat van het aandeel "toeval" in deze. Een op scherp staande Iraanse luchtafweer, een raketaanval en een neergestort vliegtuig. Alles kan maar Epstein was ook aan boord.
Je vergeet de aardbeving!
@Sjeik-Sjotum | 08-01-20 | 16:24:
Ik zat al te wachten tot Iran van die aardbeving de schuld aan Israël gaat geven. Vroeger zei Jalali ook al dat Israël sneeuw en wolken van Iran stal.
Iedereen die de zelf gebakken YouTubes heeft gezien van Hysterische Jihadis, zal begrijpen dat dit geen technisch mankement kan zijn geweest.
Iran geeft de zware doos niet. Nee, der lopen er staar duizenden rond, welke wil je?
Welke je ook kiest. Vergeet niet om af te dingen. Dat verwachten ze namelijk van je.
De grootste zwarte doos ligt in Mekka.
@steekmug | 08-01-20 | 16:02: en belangrijkste voor moslims.
Nu hebben de Oekraïense luchtvaartautoriteiten er natuurlijk wel een handje van om burgertoestellen naar actieve oorlogszones te loodsen.
KLM had kennelijk geen toestel in de buurt om mee te kunnen doen.
Iraanse ambassade heeft net verklaring dat het om een "technische storing" ging ingetrokken. Toch een klein raketje ?? / Ze gaan het nu "onderzoeken"
Ik zie geen vliegtuig. Dus het was een drone! Of een raket! Hoax! Conspiracy! Inside job!
#911logica.
UFO!
In Iran hebben vrouwen niets te zeggen dus dat doet ze dan ook maar niet om die lui niet te beledigen.
Is Timmermans al bij de VN ingeboekt om zijn leugens te komen vertellen? De vorige keer wist hij toch nog wel een tranentrekker te produceren. hij zal ook nu weer snel van baantje wisselen, de hond.
Die gaat vertellen dat de Russen erachter zaten want hij is zo'n linkserd bij wie de Russen nooit iets goed kunnen doen, en alleen maar Russenhaat kent.
Die man gaat nog meer schade aan de EU toebrengen.
@gaffelbaard | 08-01-20 | 14:56: die man haat alles wat hem niks oplevert
Zie dat er een update is. Iran die de black box niet wil afgeven. Nou normaal kun je nog wel eens zeggen aluhoedjes. Maar denk dat je dat bij deze wel zo'n beetje kan laten vervallen. Denk dat de aluhoedjes het dit keer het bij het rechte eind hebben.
grappig, nu het Iran betreft zijn aluhoedjes opeens oke en hebben ze gelijk? man man man...
Lijkt er sterk op dat dat vliegtuig in de lucht uit elkaar gespat is. Ik gok op overijverig iranees luchtdoelgeschut. En dan wordt die blackbox nooit afgegeven natuurlijk.
Welke aluhoedjes?
Het is groot en het vliegt
@pomodorus | 08-01-20 | 14:58: pino
@pomodorus | 08-01-20 | 14:58: Van Persie
Oorzaak is klimaatverandering.
En teveel vlees eten.
En...
De Firma Rutte voor de onderste steen...
Wat een veelal droge, komieke opmerkingen van de reaguurders. Stijloze Humor,
optima forma. Zie de wereld weer wat ligtvoetiger na alle zware oorlogs retoriek.
Effe Apeldoorn bellen, Iran.....
Het paspoort van Epstein is gevonden, helemaal gaaf, tussen de wrakstukken!
Pas maar op dat ze geen Epstein-barrvirus krijgen...
Hoeveel mensen in die kist zullen juist deze vlucht afgelopen dagen hebben geboekt om het oorlogsgeweld te ontvluchten?
Veel, maar nu zie je gelijk ook het ware gezicht van sjiitische ayatollahs.
En dat is me toch lelijk!!!
Volgens mij zit er nog een cameraploeg van de NOS in Teheran.
Vraag me af hoe ze die wegkrijgen nu de KLM en andere luchtvaartmaatschappijen niet meer op Iran vliegen.
Overstappen in Dubai zoals altijd?
@Bugblatter | 08-01-20 | 14:02:
Vraag me zowiezo af of je nu met een gerust hart naar en van Iran kunt vliegen.
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 14:05: Als Nederlandse hetero man zonder Israëlische of VS stempels in je paspoort wel hoor. Oh, en de tax-free drank ff overslaan natuurlijk.
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 14:05:
Uhh heb mijn risico analyse gedaan. En heb besloten. Ik blijf met een gerust hart thuis!!!
@Bugblatter | 08-01-20 | 14:09: Israel geeft geen stempels [meer], je krijgt kleine blauwe briefjes en die moet je weer uit je paspoort halen als je weggaat.
Lekker bij hun vrienden laten zitten. NOS is toch niet meer dan een propaganda zender voor het geloof van de liefde
Tja als ik dan een ooggetuigen hoor " dat er verschillende vlammen uit het toestel slaan en dat het oncontroleerbaar lijkt" is me dat bij een motorschade niet duidelijk maar lijkt meer op een raket of bom. Misschien een vergisbom die in het foute toestel kwam?
www.telegraaf.nl/nieuws/934595022/er-...
Bom of raket is vaak instant verwoesting, niet brandend neerstorten. Ben benieuwd of er een fatsoenlijk onderzoek komt.
Natuurlijk is dit vliegtuig (al dan niet per ongeluk) door Iran neergeschoten.
Ik ben blij dat ik daar niet in zat!
Net als een drone kun je de huidige vliegtuigen ook op afstand besturen !
Allemal schimmig baardvolk in leren jasjes met hun klauwen diep in de zakken. Het onderzoek is in volle gang zo te zien. Zucht.
Normaal gesproken wordt er nu een team van de onderzoeksraad van het land waar het toestel is gebouwd gestuurd, én een team van Boeing (de fabrikant). Aangezien Boeing Amerikaans is, zal dat beide waarschijnlijk niet gebeuren. En dat is heel erg zuur voor de nabestaanden.
Als dat team er niet komt heeft Iran een degelijk probleem. Nu ja, bij MH17 was er ook wel wat te regelen.
Kijk dan, het stikt van de overlevenden
Hopelijk komt er goed en onafhankelijk onderzoek naar deze crash. Canada lijkt me een keurig en omafhankelijk land om het onderzoek te leiden.
De foto's van de horizontal stabilizer en de rooksporen er op lijken toch wel erg op dat van MH17. Het zou mij niet verbazen als er een keer toch boven water komt dat deze neergehaald is / om welke reden dan ook.
Als de redactie de foto's wil - stuur ik ze wel door
Rutte heeft met Volodymyr Zelensky gebeld, de huidige president van Oekraïne, en gezegd dat de onderste steen boven moet komen.
Afgelopen jaar waren er ook bizarre incidenten in de golf van Oman.
youtu.be/zkwbIlrFhgM
youtu.be/fqEton4zfVM
Voor Trudeau wellicht een moment om een dag van nationale rouw af te kondigen. 63 Canadezen die de houten pyjama aan kunnen trekken zal een behoorlijke impact hebben.
Allemaal import canadezen... dus dat zal z'on vaart niet lopen... alhoewel... witte mannen bad, import manned good...
@ed.. | 08-01-20 | 13:14: Dat is toch ook schaamteloos. Die hetze tegen witte mannen. Zelfs als ze een poster zien met: It's okay to be white' of All Life Matters (als tegenhanger van Black Lives Matter) komt de rook uit hun oren.
Vraag het Rutte, die is een expert in de onderste steen boven halen.
Statistisch nogal een toeval dat net nu dat vliegtuig crasht.
Na jarenlang met een Boeing recent met een Airbus op Azië gevlogen. Het verschil met turbulentie was ongelooflijk en in het voordeel van de Airbus. Ik vraag me af of al dat gerammel voor een vliegtuig nou zo goed is. Iemand van de experts daar een mening over?
U bedoelt dat een Boeing ingebouwde turbulentie heeft?
Turbulentie is is ieder vliegtuig het zelfde. Maakt niet uit van welke fabrikant. Waarschijnlijk was het gewoon een vlucht met stabieler weer.
@kokkie klaphaak | 08-01-20 | 12:46: Normaal op die vlucht (3x jaarlijks) en soms urenlang last van turbulentie, nu zelfde route en zowel heen als terug nauwelijks ergens last van. Ja, dat valt mij dan op uiteraard
@stuiter_teelbal89 | 08-01-20 | 12:57: Google knows:)
I am a diehard Boeing fan, and not a fan of Airbus, BUT...
I suspect that the A320 has the capability of a smoother ride.
Load Alleviation Function. The above poster said it is optional- that was not my prior understanding. I am under the impression that it's integrated into all of the normal law flight conditions of the FMC. I believe it is deactivated any time the ship goes into alternate or direct law, but that's another story.
Anyhow, the aircraft uses the onboard accelerometers the sense vertical G loading, and deploys the ailerons in symmetry to compensate. If you hit an upgust, the ailerons will both pop up, to ease the acceleration. In a downgust, the ailerons will drop, increasing lift and easing the acceleration.
It's pretty cool, and I have to give Airbus big credit for it. Even my prized 777 does not, to my knowledge, incorporate such a feature.
Misschien heeft het ene vliegtuig betere vering dan de ander ..
Wat stuiter_teelbal89 | 08-01-20 | 12:57 zegt klopt. Vliegen is als zwemmen in de zee. Soms is het rustig weer. Soms niet. Dus soms meer golven, soms minder. Soms meer luchtzakken, soms minder. Weergerelateerd dus. Wat wel van enige invloed is is de grootte van een toestel. Maar door de beugel genomen: gelijkwaardige toestellen met gelijkwaardige omstandigheden hebben dezelfde dynamiek.
Airbus is fly-by-wire en compenseert veel electronisch. Boeing houdt aan mechnische besturing vast. Daarom rekenden de piloten ook niet op electronisch ingrijpen bij de 737max.
Iran will not give black box from crashed Ukrainian airliner to Boeing:
mobile.reuters.com/article/amp/idUSKB...
Kan ook via een netrale 3e partij, maar gezien de inslaggaten op de foto's lijkt het me gewoon dat ze niet willen dat bekend wordt dat luchtafweergeschut dat toestel heeft neergehaald.
@Graaisnaaiert | 08-01-20 | 12:49:
Er gaat een gerucht dat een 'air traffic official' heeft gezegd dat de piloot geen enkele indicatie aan Air Traffic Control over problemen, wat zou suggereren dat de piloot totaal overvallen is door de situatie. Wat zou passen in een scenario van een onverwachte explosie.
De tweede aardbeving (4.9) vandaag nabij de Bushehr-kerncentrale. (vorige was 5.1 op 27-12-19) Nog geen twee uur na de raket-aanvallen.
Met een beetje geluk lost de natuur dit conflict op.
iran.liveuamap.com/en/2020/08-january...
Tja, een kernramp kan er nog wel bij.
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 14:06: Ach, details details... Chernobyl hadden we ook amper last van (los van even geen spinazie en zo) en dit is 2x zo ver weg...
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 14:06: moet je dan maar zien als wil van Allah
Nou, dan zal Jalali van Iran vast alweer Israel de schuld geven, die aardbeving is de schuld van Israël!
Dat deed hij ook m.b.t. het Urmia meer. www.telegraaf.nl/nieuws/2253983/iraan...
Dat hebben de Iraniërs sinds de ayatollahs aan de macht kwamen, eigenhandig helemaal verziekt en verkloot.
Lees maar.
Algemeen word aangenomen dat klimaatverandering de oorzaak is.
www.telegraaf.nl/nieuws/2253983/iraan... (dit is slechts 1 bron, voor meerdere b r innen zelf even googlen).
En NL en EU word voorgelogen dat genomen maatregelen het meer moet herstellen. Lees Schulz' toespraak maar. www.rijksoverheid.nl/documenten/toesp...
Maar, wat blijkt. Die maatregelen brengen geen water IN het meer, maar eruit.
"What’s happened to this cherished lake? Climate change has intensified droughts and elevated hot summer temperatures that speed up evaporation, scientists say. Yet that’s only part of the story: Engineers and water experts point out that the lake in this semiarid region is suffering from thousands of illegal wells and a proliferation of dams and irrigation projects that are diverting water from tributary rivers to grow apples, wheat, and sunflowers. The experts have called on Iran’s government to change course ..."
relay.nationalgeographic.com/proxy/di...
Elektronische oorlogvoeringen. Even wat transponeerde van Airliners uitzetten, zodat de Iraniërs niet meer weten wat er vliegt en dus gaan ze lekker schieten. Resultaat is bekend.
Oh nou snap ik het geloof ik: de vs hebben hem expres ‘laten neergeschieten’?!
Ik hoorde dat ze bij de crash chemcialen vonden van chemtrails en ook dat een van die chemicalien er voor zorgt dat kikkers homosexueel worden! Ik weet alleen nog niet hoe de aliens er bij betrokken zijn maar dat verzint wel iemand.
Lijkt me niet denkbeeldig dat hier bepaalde geheime diensten bij betrokken zijn. Te toevallig op dit moment. Het belang van chaos creëren is natuurlijk aanwezig.
@Moonwarrior | 08-01-20 | 12:57: Alleen Perzische kikkers. Want wel dikke racisten, die Amerikanen.
@DeJemelscheet | 08-01-20 | 14:33: dit is trouwens een complot van de CIA om de bouw in Iran te verstoren. Al die homokikkers worden opgehangen aan bouwkranen waardoor die niet meer ingezet worden het land op te bouwen.
Het valt me op dat er heel veel experts hier zitten, maar mijn gevoel gaat toch naar de nabestaande.
Ze hebben vast allemaal iemand die van hen hield en nu heel veel verdriet hebben.
Het was een Boeing toch ? (Amerikaans dus)
Wellicht dat er 1 tussen zat waar iedereen een hekel aan had; En dat men nu opgelucht adem haalt omdat die persoon eindelijk weg is.
U zal wel een verdrietig leven hebben met zoveel doden per dag. Alleen al in Nederland 13 per dag door ongelukkig vallen.
Miljoenen wereldwijd door tal van oorzaken.
En dan hebben de de dieren nog niet meegeteld. (in Australië gaat het nu hard, miljard las ik laatst ergens).
Mijn medeleven!
Typische reactie in de categorie ‘don’t forget about me today, I care too’.
@De verwarde man | 08-01-20 | 12:40: Een toch niet zo "verwarde" man.
Eerder realistisch... Wat dacht je van 140 miljoen vogeltjes die per jaar worden opgevreten in Nederland. Snik...
In 2019 vonden op een totaal van 39 miljoen vluchten twintig dodelijke ongelukken plaats in de burgerluchtvaart. Dan is het wel erg toevallig dat er net tijdens die raket aanvallen een toestel naar beneden valt. Iets te toevallig. Eerst +50 doden bij de begrafenis, dan een bij de vergelding een toestel uit de lucht schieten met +170 doden. Ik zou niet te snel met kernbommen gaan zwaaien als ik Iran was, dan implodeert het hele land waarschijnlijk.
GMarty:
Punt 1: Die raket aanvallen vonden uren daarvoor plaats.
Punt 2: En die doden bij de begrafenis waren mensen die bekneld raakte inde menigte.
Dus eerst evengoed uitzoeken en lezen en daarna een oordeel vellen.
@roodborstje1 | 08-01-20 | 12:23: Mijn onderbouwing is statistisch van aard. Ad punt 1: Hoe weet je dat zeker? ad punt 2) Dat weet ik, doet niets af aan mijn punt. Als er 50 slachtoffers vallen bij 1 begrafenis, dan kan mag je hopen dat dat zich niet op die manier herhaalt.
@roodborstje1 | 08-01-20 | 12:23:
Zo een kruisraket vliegt niet erg snel en hoog en zal enige tijd onderweg zijn.
nl.wikipedia.org/wiki/Kruisvluchtwape...
@GMarty | 08-01-20 | 12:33: Kan wel snel gaan zo...1 begrafenis>50 begrafenissen>2,500 begrafenissen>6,2... enfin, die 80mio zijn dan zo verdwenen..
Vliegtuig stort van zo'n 8 km hoogte neer en een zwarte laars staat onbeschadigd rechtop op de grond. Yeah right...
Aluhoedje op mijnheer?
@Pluisbaard | 08-01-20 | 12:23: U kent het woord ironie niet?
8km en zo dicht bij het vliegveld. Was het een 737-raket soms?
7925 feet, 2415 meter.
@Ben-Bataaf | 08-01-20 | 12:53: thanks for the correction!
@kokkie klaphaak | 08-01-20 | 12:41: Je weet maar nooit met de Ukraniers. Ze waren ook goed met Bukh raketten. :)
Hij was dus nog aan het opstijgen en er zijn inslaggaten in de flank gevonden. 1 + 1 is 2, dus luchtafweergeschut.
Zou het wereldberoemde nummer van Rick Astley te beluisteren zijn op de Zwarte Doos? Midden in Teheran, precies op een braakliggend terrein, lekker veel kneuzende vrijwilligers en een rechtopstaande laars. Zwartgeblakerde stukken vliegtuigromp tussen frisgewassen kleding, zwarte dozen direct gevonden maar geen foto van 1 van de motoren van 3.000kg per stuk, moet toch minstens een deuk in de grond zijn. Volgetankte verkeersvliegtuigen exploderen in de lucht niet als een vuurbal en eenmaal op de grond heeft alle kerosine een ander heenkomen gevonden. Luchtafweer zoals BUK is gebaseerd op fragmentatie explosies, vliegtuig wordt doorboord, uit elkaar gereten, motoren bijna loodrecht naar beneden en de klerezooi flikkert op de grond zonder boem of vuur. Beetje niveautje: Scheurtjes in pickle-forks tussen vleugel en romp, afbrekende rotorblades waardoor passagiers via raampjes naar buiten worden gezogen en een oepsje in de Boeing software. Manmanman…
Natuurlijk heeft Iran het vliegtuig neergeschoten. Ernstige fout en waarschijnlijk door de combinatie met de aanval op de Amerikanen. Een afgesproken nep aanval vanwege geen gezichtsverlies.
Als het technisch was, dan hadden ze de zwarte doos al gegeven. Amerika houdt zich ook wijselijk koest, want ik denk wel dat de ewacs die raket geregistreerd hebben. Als de usa dat zou melden, geeft Iran de usa de schuld, en is er weer een show-aanval nodig. Of het wordt ww3.
Zou ook Amerika kunnen zijn. Deden ze in 1988 ook al.
Ik denk zo dat de Amerikanen al lang weten wat er aan de hand is.
Teheran ligt onder een vergrootglas en de Yanks hebben een indrukwekkende intel.
Mossad that is.
@IkwilJinekwel | 08-01-20 | 12:10:
De Yanks hebben ook hun satelieten en drones.
Gewoon a la moment.
Zou er door een 3e macht die een belang heeft bij een escalatie een bommetje geplaatst zijn in de motorruimte van de Boeing vlak voor vertrek?
Aangezien waar 2 honden vechten...
Argumenten? Wie?
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 12:04: Olieprijs/soennieten vs sjiieten/Israël/Rusland/S.A/wapenverkoop/een macht vergroten cq macht verzwakken.
Aangezien allebei Iran en USA al vergelding hadden gepleegd en wat minder oorlogstaal spraken.
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 12:04: Hunter Biden.
@steekmug | 08-01-20 | 12:15:
Niet erg logisch.
" KLM vliegt voorlopig niet meer over Irak en Iran na de vergeldingsaanval van het laatstgenoemde land op Amerikaanse doelen in Irak, heeft een KLM-woordvoerder woensdag aan Nupuntenel laten weten."
KLM zal echt niet de enige zijn.
Dat zullen ze in Iran niet zo leuk vinden.
Verbaasde me ook, maar meer van dat ze er nog steeds vlogen
Die dommekloten hebben dat natuurlijk zelf gedaan. En die gaan de USA eens een lesje leren !?
Spatten vliegtuigen tegenwoordig sneller uit elkaar? Zelfs bij de Bijlmerramp kon je nog iets van een vliegtuig herkennen. Ook de MH17 kon je nog een heel eind terug in elkaar knutselen. Nu ben ik geen vliegtuigdeskundoloog, maar waarom is er van dit vliegtuig helemaal niks meer over. En een andere vraag; Kan je nog wel veilig in een Boeing vliegen. Het zijn iedere keer een Boeing of schunnig Russisch spul dat neerklettert.
Ja, je kunt veilig vliegen. 2019 was het veiligste vliegjaar.
Nee, tegenwoordig spatten vliegtuigen niet vaker uit elkaar na een crash.
@woessie | 08-01-20 | 12:03:
Voor een crash gaat het hier om.
Lijkt toch erg op erg op een te ijverige luchtverdedigingssoldaat die een F117 meende te zien vliegen.
Of misschien een afzwaaiende aanvalsraket die in de baan van het vliegtuig terecht kwam?
Het is in zijn geheel (behalve een paar stukken) naar beneden gekomen en bij impact ontploft. Dat verklaart het grote aantal puzzelstukken en de 0 overlevenden.
Hangt meestal van de hoek af waarin het vliegtuig naar beneden komt. Als het loodrecht (bij een stall) of in een heel steile hoek naar beneden valt boort het zich als het ware in de grond en blijft er vaak weinig tot niets van het vliegtuig over. Aan de lengte van het spoor kan men dus vaak al afleiden hoe het vliegtuig naar beneden gekomen is en of het uberhaupt nog bestuurbaar is geweest..
Misschien een botsing met een kruisraket, die werden toevallig net afgeschoten op Amerikaanse bases in Irak.
Zat ik ook aan te denken. Als er zo'n 15 bij bestemming zijn aangekomen waarvan slechts een paar zijn ontploft, dan zijn er waarschijnlijk zo'n 85 afgezwaaid?
@De verwarde man | 08-01-20 | 12:08:
Raket ontploft bij impact. Geen vliegtuig meer te herkennen.
Overigens denk ik dat de Iraanse luchtverdediging ook hypernerveus is. Zoals we bij MH 17 gezien hebben is een vergissing snel gemaakt.
Onwaarschijnlijk. Lanceerplatforms voor ballistische of kruisraketten zet je niet neer vlak bij een vliegveld; veel te veel pottekijkers. Die zet je neer in afgelegen gebieden die je goed kan beveiligen, en waar je de lanceerinstallaties in het terrain kan verbergen.
@quantumcollider | 08-01-20 | 12:15:
Ja, dat zouden wij doen. Maar wij zouden elkaar ook niet onder de voet lopen bij een uitvaart van een boeven-generaal.
@quantumcollider | 08-01-20 | 12:15:
Zoals we weten worden militaire installaties in bepaalde landen juist dicht bij bij burgerdoelen geplaatst om door die burgers gedekt te zijn.
@quantumcollider | 08-01-20 | 12:15:
Afgelegen betekent dat je die makkelijk kunt treffen zonder burgerdoden.
Ideaal voor de Amerikanen.
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 12:21: E ner vlak bij betekent dat je burgers gebruikt om wapens te beschermen, inplaats van omgekeerd.
Vreemde reacties op zo’n dramatisch vliegtuigongeluk.
Waanzinnige mensheid.
Inderdaad. Dat u nog geen ban heeft met zo'n vreemde reactie.
ik hoor net dat er 144 Iranezen zijn omgekomen.
Dus veel dubbel paspoort werk?
Als het allemaal mannen zijn, komen er 720 weduwen en 3600 wezen bij
@wijsvinger | 08-01-20 | 11:34: Lekker domme opmerking, als je je realiseert dat zowel het aantal huwelijken als het aantal kinderen in Iran lager is dan in Nederland.
Iran is toch het land van de tijdelijke huwelijken zodat er even foekie foekie kan worden gedaan ? Mag volgens de Ieslaam dus ies goed. Dat er in Iran weinig getrouwd kan iedereen denk ik wel snappen. Manvolk ter plaatse is te druk met zichzelf op de borst kloppen.
Nou, Oekraïne, succes met het opvragen van de radarbeelden en vergeet Iran niet op te nemen als belanghebbende in jullie JIT (met vetorecht natuurlijk).
Ik dacht precies hetzelfde!
Iran wil zwarte doos niet aan Boeing geven , lees ik net op Twitter.
Linkje is welkom
Heineken reclame kom je ook echt overal ter wereld tegen(pica1).
www.youtube.com/watch?v=snhiofL2Rh4
Per dag 3561 verkeersdoden wereldwijd, hoor je nooit iemand over.
Daarom... als je de getallen eens nuchter bekijkt zou je tot de conclusie kunnen komen dat het allemaal business as usual is. Echter... dat zijn wel iedere dag 3561 persoonlijke drama's en een veelvoud aan mensen die met de gevolgen moeten leren leven.
@Solar666 | 08-01-20 | 11:28: Ja. Op 7 miljard. Om het in perspectief te zetten.
@BoerKoekoek | 08-01-20 | 11:39: meer al,
www.worldometers.info/nl/
@BoerKoekoek | 08-01-20 | 11:39: Ander perspectief dan: Dat zijn er 1.3 miljoen per jaar....
Als dit getal ook bij de luchtvaart zou plaatsvinden, dan zou morgen nog het vliegen overal ter wereld verboden worden.....
Dat is wat dhrat wil zeggen met zijn reaguursel.
@Eagle0511 | 08-01-20 | 12:00: OP hoeveel vwerkeerskilometers t.ov. vliegkilometers dan? Om het in perspectief te zetten. Een factor 100, 100 of 1 miljoen meer verkeerskilometers dan vliegkilometers?
Waar blijft Bellingcat?
Die wachten eerst op wat Soros ze verteld wat de bewijzen moeten zijn.
"zijn vannacht 176 mensen om het leven gekomen: 82 Iraniërs, 63 Canadezen, 11 Oekraïners (van wie 9 crew), 10 Zweden, 4 Afghanen, 3 Duitsers en 3 Britten."
Jezus.....
Die laatste was al dood.
Die Canadezen en Zweden zijn waarschijnlijk geaturaliseerde Iraniërs, die ooit het ayatollah-regime ontvlucht zijn....
@Zwizalletju | 08-01-20 | 11:17:
Al hoewel. Daarschijnen de meningen ook verschillend over te zijn. Iets met herrezen. De eerste zombie. En meer van die sprookjes.
@tweetybird | 08-01-20 | 11:20: Sommigen wachten nog steeds op zijn wederkomst.
@batvoca2 | 08-01-20 | 11:18: en dan weer terug gaan op vakantie daarnaartoe. Ze zijn uitzichtloosheid ontvlucht en hebben in Canada en Zweden een beter leven.
Allah bedoeld u wellicht?
"Jezus...."
Stond die ook op de passagierslijst dan? Ik dacht dat die over eigen vervoer beschikte.
Heeft Iran ook BUK’s?
En hebben ze daar ook zo'n lompe Timmerfrans die in al z'n zelfpijperij en met krokodillentranen nog eens een dolk in de rug van familie van de slachtoffers zal steken met z'n eigen verzinsels?
Grote kans op dat ze zoiets hebben
S300's via huisleverancier Poetin.
je ziet maar weinig herkenbare vliegtuigdelen en de overheid lijkt de situatie af te willen dekken.
Het toestel is mogelijk in de lucht uit elkaar gevallen.
Tja, als Nederlander hebben we ervaring.
Het vliegtuig is als een vuurbal recht naar beneden gestort. Daar blijft niets, maar dan ook helemaal niets van over, behalve een groot gapend gat.
@drekzooi | 08-01-20 | 11:22:
Dan lijkt een raket of een bom aan boord toch de enige optie.
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 11:33: Oekraine heeft haar eerdere verklaring dat het niet om een raket- of terroristische aanval zou gaan weer ingetrokken dus alle opties staan weer open.
@drekzooi | 08-01-20 | 12:02: Morgen verklaart Oekraine dat het ongetwijfeld een Russische Bukraket was.
@Flatulent | 08-01-20 | 12:33:
Dat kan men niet uitsluiten want de Oekraïne zal de OIC-moslimlanden te vriend willen houden. En omgekeerd ook want ze willen dolgraag bij de OIC.
Waarom ze dat willen?
Herinner je je nog het associatieverdrag? Waar ging dat ook weer over?. O.a. over vrije handel.
Eenmaal OIC-lid zullen OIC lidstaten waar sancties voor gelden, misbruik gaan maken van de Oekraïne en dat land als achterdeur gebruiken om de sancties te omzeilen.
Waarschuwing dus.
islam.in.ua/en/world-news/organisatio...
nl.m.wikipedia.org/wiki/Associatieove...
@soldier-of-fortuyn [08-01-20] 10:47
Ja precies dat dus.
Waar heeft u het over ?
Kijk Oekraïne, zo kan het ook.
Gelijk dezelfde dag nog onderzoekers en journalisten op de rampplek, en niet pas 3 maanden later.
Moet je tegen Rusland zeggen, de Oekraïense overheid kon niet bij de MH17 rampplek komen omdat Rusland daar een proxy oorlog voert. Rusland liet de Nederlandse lijken in het verlaten veld liggen rotten want Putin wilde geen gezichtsverlies lijden.
@i-Wonder | 08-01-20 | 11:09:
Kijke, een nieuwe docu overMH17 met een echte klokkeluider erin:
www.zerohedge.com/geopolitical/ukrani...
Dit is toch wel ongeveer de definitie van karma.
@i-Wonder | 08-01-20 | 11:09: Grote onzin. De bevolking is meteen al aan de slag gegaan om de lijken te bergen. W.A. had meteen de volgende ochtend op de stoep van het Kremlin moeten staan maar wat deed hij of Rutte? Helemaal niets.
@Pimp my Voortuin | 08-01-20 | 11:14: Ja, dat heb ik ook gelezen. Ben benieuwd of die info ook bij het "onderzoek" betrokken wordt.
@Pimp my Voortuin | 08-01-20 | 11:14:
Past niet in de deugbubbel van Rutte III.
Rutte III zal ons volk voor blijven liegen, tot het einde!
@Lupuslupus | 08-01-20 | 11:21: Waarom bij het Kremlin? Het waren toch pro-Russische separatisten met een Oekraiens paspoort? Dat wordt vaak niet gemeld.
@i-Wonder | 08-01-20 | 11:09:
Het was Oekraïne die de rampplek bestookte met mortieren, trol.
Die BUK raketten zijn levens gevaarlijk. Wat doen al die canadezen in Iran vraag ik me af, zijn het dubbel paspoort Iraniers?
ik zou zeggen olie industrie.
@Lt-Kol Kilgore | 08-01-20 | 11:07: En die vliegen via Oekraïne?
@batvoca2 | 08-01-20 | 11:20: Waarschijnlijk geen directe vluchten vanwege embargo's e.d.
Inderdaad dubbele paspoort iraniers, canada heeft grote populatie iraniers (mn vancouver)
Khamenei heeft zelf nog niets te melden over de crash. Zit wel wat te jammeren over die generaal.
Khamelenei is duidelijk een zeikerd en een sukkel.
@Watching the Wheels | 08-01-20 | 11:12: Vooral een ouwe zeikerd en sukkel. Misschien tijd om het stokje over te geven aan zijn neef.
@Mogwai | 08-01-20 | 11:24: Khamenieuw?
@BoerKoekoek | 08-01-20 | 11:41: Misschien dat Putin iets door zijn Blue Label kan doen..
Interessant om te zien dat dit groter nieuws is dan de raketaanval op de Amerikanen.
Khamenieuw?
Waarom zitten er eigenlijk geen airbags en driepuntsgordels in vliegtuigen?
Je weet dat er iemand is gevonden met een zuurstofkapje?
@elco485 | 08-01-20 | 11:06:
Met zo'n gammel elastiekie. Begrijp echt niet dat er een minder goede gordel in zit dan in een personenauto. Het is nu duidelijk alleen bedoeld om het lijk om z'n plek te houden en zelfs dat lukt niet.
@Watching the Wheels | 08-01-20 | 11:09:
Bij een crash helpt een gordel niet.
@Watching the Wheels | 08-01-20 | 11:09: Nee het is vooral bedoeld om de persoon op zijn plek te houden tijdens turbulentie of doorschieten tijdens de landing. Bij een crash heb je sowieso weinig aan een gordel.
Dit vliegtuig, inclusief 176 slachtoffers, zorgt ervoor dat beide partijen een excuus hebben om het conflict dood te laten bloeden zonder gezichtsverlies.
En verder: olie.
Dat zou zomaar eens kunnen ja.
gaat niet gebeuren.
Spot on!
Andere landen zullen gaan twijfelen om op Iran te gaan vliegen.
De risico`s worden te groot.
Euwww, evil, maar dat zou wel werken.
Ik bedacht zelf dat Iran zijn bomberdamenten expres heeft mis gegooid
om 52 VS kruisrakketten te voorkomen zonder gezichtsverlies intern.
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 11:37:
Kaag Air gaat gewoon door hoor. Met sluier en al.
@Graaisnaaiert | 08-01-20 | 13:21:
Ze kan in ieder geval niet met KLM meer voorlopig. Dus dat zal dan met een prive vliegtuig moeten.
"Ukraine International stopt met vliegen naar Teheran". Ze hebben maar 1 vliegtuig?
Neem dan aan nu niet meer!!
OM Oekraine stelt onderzoek in.... en Iran heeft veto op alle publicaties... oh wacht
En een VVD'er aan het hoofd van het onderzoeksteam.
Dit is fake news. Iran en de VS spelen nu een spelletje. Is een afspraak tussen beide, via Zwitserland. VS zijn blij omdat ze op de hoogte waren en er niemand was. Iran is blij omdat ze hun eigen bevolking toonden hoe weerbaar ze zijn. Hoe gaat het verder aflopen? Wait and see. Maar dit is 100% opgezet.
Getver, laat maar. Was voor de raketaanval. Deleten maar die hap.
Goed dat jij al weet hoe het in elkaar zit allemaal. Heb je ze allebei opgebeld?
Ik loop ook al dagen met dit idee. Volgens mij is die soleimani ook helemaal niet in Irak vermoord maar heel ergens anders in een aanval gok ik. Nu is voor de media alles weer in evenwicht
@Henk003 | 08-01-20 | 10:58: Verkeerde thread, ik had het over die raketaanval in Irak. En ja, het is zeker.
@De_Veelvraat | 08-01-20 | 10:58: Dus feitelijk lul je maar wat ?
@Cuban8 | 08-01-20 | 11:07: Nee hoor. Er zijn geen doden want er was niemand. Is niks nieuws hoor. Had je in Syrië ook al verschillende malen. Je moet natuurlijk wel bij de les blijven.
@briefpapier | 08-01-20 | 10:59: Hij zal wel in Irak opgeblazen zijn, Er zijn maar een paar mensen die weten waar zo een figuur zich bevind, dus ofwel zitten ze daar met een lek op heel hoog niveau. Ofwel is er iemand op hoog niveau die even met Langley heeft gebeld.
@briefpapier | 08-01-20 | 10:59: Hij is dood, dat is een feit. Waar? Is ook helemaal niet zo belangrijk. Beide landen, via de internationale diplomatie, zijn nu aan het zoeken om er beide goed uit te komen voor hun thuispubliek. De aanval in Irak was een afspraak tussen beide, uiteraarde via derden. Laat ons hopen dat het zo blijft. Wat heen en geweer gelul, wat gebombardeer zonder veel erg.
Maar wat zegt de oppersekteleider in Iran hier nu van?
die tweede foto! "nothing to see here people!" Lijkt wel Nederland!
Geen paniek. Alles is de wil van Allah.
Inchallah!
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 10:50:
Dat was toch een hit van Sieneke?
@Watching the Wheels | 08-01-20 | 11:03: Nou ken ik Sieneke helemaal niet.
Op twitter wordt veel gespeculeerd over de kleine gaatjes die je in de romp ziet. Shrapnel van een luchtafweerraket, of toch een andere oorzaak?
Hierbij de link:
twitter.com/jamra3663/status/12148076...
@Kamikazepiloot | 08-01-20 | 11:03: waarschijnlijk afkomstig van onderdelen van de motor.
Dat krijg je er nou van als je geen last hebt van vliegschaamte.
Idioot
Vliegen en Ukraine is geen goede combinatie.
Vliegen en Russische raketten is zeker geen goede combinatie.
John Kerry heeft al radarbeelden gezien maar wil er verder niks over zeggen.
Op de foto's kan ik het niet met zekerheid zeggen, maar het lijkt toch dat bepaalde onderdelen plaatwerk (motor, romp) kleine gaten bevatten. Zou het vermoeden van een raket toch groter maken.
Niet zo heel verwonderlijk wanneer toestel tegen de grond kwakt en explodeert dat er her en der extra gaten opduiken in de brokstukken.
@normanius | 08-01-20 | 10:49: Maar veel kleine gaatjes is wel raar op een redelijk intact stuk is dan wel weer raar.
@trottle | 08-01-20 | 10:51:
Er vanuit gaande dat we het hebben over de foto onder die met de lijkzak dan zie ik (voor zover het goed te zien is) een paar krassen, een enkel inslag punt van buiten naar binnen en nog de nodige butsen van binnen naar buiten. Ik ga er toch vanuit dat dit gevolgschade veroorzaakt door rondvliegend puin geweest is.
Als een haring in een blik... nooit een leuke dood. RIP
Niet leuk nee, maar tenminste een snelle dood. Misschien een kleine geruststelling voor de nabestaanden.
@threeheadedmonkey | 08-01-20 | 11:02: Het vliegtuig is in een vrij groot stuk neergekomen, de dood zal dus voor velen pas plaatsgevonden hebben bij het raken van de grond.
Airbus.
Er zijn jaren geweest dat vliegtuigje van airbus uit de lucht vielen door technische problemen vrij nieuwe ook dat is daarna wel opgelost, waren de vroege fly by wire airbusjes de staat heeft toen airbus gered
Maar het zou zo maar kunnen dat de geheime dienst van Iran er achter zit. Boeiing heeft het namelijk al behoorlijk zwaar door de 737 Max met onveilige software en misschien denkt Iran, Boeing zo naar de klote te helpen.
Oorlogsvoering is meer dan wapens.
De klap is voor Iran groter dan voor de VS.
Ik zopu me zo maar voor kunnen stellen dat de zenuwen in Iran over de limit gaan en er per ogeluk een luchtafweer raket is afgeschoten.
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 10:45:
Waar heb ik dat meer gehoord?
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 10:45:-
En door WIE is die raket geleverd?
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 10:44:
Hoezo dan.
@HogeNood | 08-01-20 | 10:54:
Waarschijnlijk een raket van eigen makelei, wat ook het een en ander zou verklaren.
@tweetybird | 08-01-20 | 10:55:
Voorlopig heeft het regime vreemd genoeg nog niet alle kanalen geopend om Israel en de VS hyiervan te beschuldigen, ook als het een ongeluk was zouden ze dat toch doen.
Andere landen zullen zich gaan bedenken om op Iran te gaan vliegen.
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 10:58:
Het land zal steeds meer gaan afglijden naar chaos.
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 11:01:
Kan natuurlijk ook zijn . Andere landen zullen zich gaan bedenken om met boeing vliegtuigen te vliegen. Ik zeg maar eens iets raars.
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 11:01:
Nope. Want die andere landen zullen zich willen verdedigen door een diepgaand onderzoek. Dat zij hier niet bij betrokken zijn.En ik heb het vermoeden dat zij daar niet op zitten te wachten.Dat het een boeing betreft. Daarvan kan ik mij zoals de reaguurder starter al op wees,ze wel aardig uitkomen. Na de problemen die er al waren met vliegtuigen van die maatschappij. Een amerikaanse maatschappij. Yep oorlog wordt niet alleen met wapens gevoerd. Ook digitaal en economisch.
@tweetybird | 08-01-20 | 11:16:
U zit echt wel heel ver in de mist. Dit is voor Iran een harde klap.
Dat diepgaande onderzoek gaat waarschijnlijk geboycot en gesaboteerd worden door Iran.
Om redenen.
@tweetybird | 08-01-20 | 11:16:
Op de foto`s zijn practisch geen herkenbare vliegtuigdelen te zien. Hieruit zou je kunnen concluderen dat het toestel in de lucht uit elkaar is gevallen.
Zo te zien heeft die meneer op pica twee onlangs een enorme vis gevangen...
Gelukkig geen Nederlandse slachtoffers. Nu hoeft Markie niet op zoek naar de onderste steen.
Er was wel een Nederlandse cameraploeg van de NOS in Teheran. De mevrouw stond daar met een hoofddoekje.........
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 10:42:
Ja die stond toch te huilen bij een begrafenis van een terrorist.
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 10:42: We weten en wisten al lang dat de NPO dom is, maar dit is het zoveelste bewijs dat de stupiditeit niet (of eigenlijk wel) te filmen is.
Nou! Daar zijn weinig gruzelementen meer van over.
U bedoelt dat zelfs de gruzelementen aan diggelen liggen?
pleonasme
Is/was dit zo'n mislukte Boeing, een namaak-Airbus, die eigenlijk niet meer mochten vliegen?
nee
Het vliegtuig was net 3 jaar oud.
Eh nee, dus was het meest gewoone en meest veelgebruikte vliegtuig ter wereld.
"The 737 has sold 14,956 (...). Boeing is building 737s at 52 a month and will lift that to 57 in 2019"
www.airlineratings.com/news/worlds-te...
Ben benieuwd of het wellicht toch een MH17 oepsie is...
Op het eerste gezicht allemaal het rechtstreekse gevolg van een cartoonwedstrijd denk ik , maar wacht nog even af tot er duidelijkheid over is als Peter R er vanavond in RTL Boulevard een deskundige analyse over los laat.
Virtuoso @Mosterd has totally omitted word “Boeing”.
Bravissssss!
Gelukkig hebben we een inlegvelletje.
Dit lijkt wel verdacht veel op de crash site van MH17 die is 100 procent voor hij de grond raakte al ontploft
Hoe gaat Rutte hier de Russen de schuld van geven?
Ik vind 2020 nu al een stom jaar...
.. positief denken. Het mooiste moment komt nog, te weten op zondag 2 februari om 20:20 uur. Dan gaat er iets bijzonders gebeuren.
@suscrofa | 08-01-20 | 10:53: Jubileum van het koningspaar?
Wat een domme reacties weer, het niveau hier daalt steeds verder.
Mensen worden cynisch Barbaar. Te verwachten.
Op de Joop zitten allemaal grote intellectuelen, daar bent u vast meer thuis!
Goede bijdrage, echt verhelderend.
“het niveau daalt steeds verder”
Zoals het vliegtuig.
Wat vindt u dom? Zo zonder uitleg is het een beetje een domme tegel.
Wat een hoogstaande bijdrage, dank daarvoor.
Ik werk daar graag aan mee, 'de stemming steeg ten koste van het peil'.
Dus. Foto 1. Er is dus een laars uit een koffer geknakt en precies rechtop terecht gekomen? Dit vind ik het meest schrikbarend.
Die raketten? Alsof de V.S. een grond invasie doet. Kom op zeg. Daar is geen geld voor.
Dat vliegtuig? Spijtig. Gebeurd wel eens. Helaas.
Er zijn extremistische groeperingen in de wereld die schoenen gebruiken als signaal om aan hun collega's te laten zien dat zij verantwoordelijk zijn voor de betreffende aanslag. Wellicht zijn zij inmiddels overgestapt op het gebruiken van laarzen, omdat "verloren schoenen" een beetje te vaak begonnen op te vallen op plekken waar mensen waren gevlucht voor schutters / op hol geslagen auto's / of dergelijke situaties.
Ukraine International, voor het laatst 2x mee gevlogen tussen Kiev en Kharkov tijdens dat desastreus verlopen EK in 2012.
Wil je nu een sticker?
Net nog even op Koekel gecheckt. Er zijn ca. 100 000 lijnvluchten per dag. Dat maakt het niet minder kudt, maar dit even voor de mensen die vanaf nu niet meer in een vliegtuig stappen. En wat me nu dus direct te binnen schiet: dit is het werk van Greta!
Het is een erg professionele bedrijfstak, dus de kans dat er iets mis gaat is niet zo heel groot. Piloten zijn ook beter getraind dan de gemiddelde automobilist. En vliegtuigen worden beter onderhouden dan auto's.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 10:34:
En laten we vooral niet vergeten dat er minder vrouwelijke piloten dan vrouwelijke automobilisten zijn.
@KingB | 08-01-20 | 10:39: Het valt me inderdaad op dat Piloten vaak goed kunnen parkeren.
Even wachten op Bellingcat, dan kom ik terug met mijn mening.
Deze twee zinnen achter elkaar:
"Het lijkt erop dat de crash niets te maken heeft met de raketaanvallen.
Ukraine International stopt met vliegen naar Teheran."
Ook meteen onderzoek OM van Oekraïne.
Denk daar nou eens even over wat langer over na.
ik wil geen heel verhaal ophangen want medeleven en time en place en zo, maar something's fishy here.
Ik wil maar aangeven; Ik snap de UIA wel.
Op zich logisch dat ze het zekere voor het onzekere kiezen en onderzoek doen. Kun je geen conclusies uit trekken. Behalve dan, dat nu blijkbaar nog niet vaststaat wat het defect aan het vliegtuig dan precies was. Wat logisch is, zo kort na de crash.
@tipo | 08-01-20 | 10:36:
Wat wel opvallend is is dat vele vliegtuigmaatschappijen hebben aangekondigt daar in de buurt vliegen te stoppen.
@tipo | 08-01-20 | 10:36: tipo, ik begrijp wat je zegt, en ik hoop dat je gewoon gelijk hebt.
Geen zorgen mensen, onze toekomstige nep-premier Sigrid is vorig jaar al uit Iran teruggekeerd.
twitter.com/sigridkaag/status/9664714...
Dat mormel verdient ons rijkswapen niet op haar twitterpic. Zet daar maar een Fatah-plaatje neer. De kudt.
Oekraïne en vliegen in/ bij/ boven/ in de buurt van conflictgebieden is niet zo'n goede combinatie...
Dus Hunter Biden heeft een vliegtuig uit de Oekraine waar getuigen tegen hem inzaten op laten blazen door de CIA en Iran krijgt de schuld? Goed gespeeld Democraten !
De Oekraïense, man man man
Schoftig.. doch geniaal.
Lol
En daarom vertik ik het dus om in zo'n vliegmachien te stappen. Ik kan rennen, ik kan zwemmen, maar ik blijf niet zweven.
Ah joh, gaat altijd goed. Autorijden is veel riskanter.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 10:30: Ja het gaat meestal goed met een vliegtuig. Behalve wellicht als je er een bukraket / afweergeschut in schiet.
Bij het autorijden heb je zelf het stuur in handen. Dan kun je ervoor kiezen om zogenaamd defensief te rijden. Plus, als er iets drastisch mis is met de techniek dan gaat er een rood lampje branden op het dashboard en dan heb je doorgaans nog wel een paar seconden de tijd om een veilig plekje te vinden voor een gecontroleerde noodlanding.
@soldier-of-fortuyn | 08-01-20 | 10:33: Maar hoe vaak gebeurt dat?
@VanBukkem | 08-01-20 | 10:34: En als je vanachter wordt aangereden door een vrachtwagen, op het moment dat je moet remmen voor een file?
@VanBukkem | 08-01-20 | 10:34: Volgende keer als je over een 80 kilometer weg rijdt moet je je even voorstellen dat die tegenligger 1 seconde voor ie bij je is ineens op jouw weghelft stuurt. Succes in de bus verder!
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 10:34: Nee niet vaak. Maar juist omdat vliegen vandaag de dag zo extreem veilig is geworden, is de kans dat er nog iets gebeurt, anders dan door sabotage, terrorisme of een abusievelijk afgeschoten raket, bijna nihil.
@soldier-of-fortuyn | 08-01-20 | 10:43: Een technisch mankement komt nog wel eens voor.
Als ik achter op een file rij dan haal ik het tempo honderden meters van te voren er al uit, kijk ik in mijn achteruitkijkspiegeltje of meneer de chauffeur het ook gezien heeft, en zo ja, dan sluit ik rustig aan. Zie ik dat meneer de chauffeur geen snelheid mindert, dan heb ik nog een paar honderd meter om een uitvlucht te zoeken. (Wel spijtig voor degene die achteraan in de file staat maar op zo'n moment is het toch hij of ik.)
Maar sowieso probeer ik altijd zo veel mogelijk te vermijden dat ik de gril van een vrachtauto in mijn achteruitkijkspiegel zie. Want die chauffeurs van tegenwoordig zijn met van alles bezig behalve op de weg letten. Vooral die jonge gastjes die met een mobiel in de hand zijn grootgebracht.
Maar we dwalen af. We hadden het over een vliegtuigcrash.
Tja. Dan heb je pech. Maar die kans is statistisch gezien vele malen kleiner dan dat je met het vliegtuig wat overkomt.
Hi Greta!
Ze hebben de zwarte doos, en ik neem aan dat Boeing rechtstreeks geconsulteerd moet worden door Ukrainian Air. Dus dan horen we het wel.
Of Iran drukt de zwarte doos achterover en er komen leugens uit.
Zoals Simple Flying het hier uitlegt: simpleflying.com/breaking-ukraine-int..., is het nog de vraag of Boeing zich aan een Iraans avontuur wil/mag wagen.
@Synecdoche | 08-01-20 | 10:51: Gezien de huidige verstandhouding tussen de VS en Iran denk ik dat Boeing weinig kans maakt.
Explosie aan boord? Het lijkt alsof dat ding al uit elkaar spatte voor het de grond raakte.
Zag net filmpje op twitter en wat comments. Leek dat voordat hij neerkwam er vanaf de grond nog iets op af kwam.
*Iets met onderste steen mompelen doet*
Ik blijf het zeggen,opwarming en greta
erg sneu voor de passagiers en crew.. en hun families, zij hebben er niets mee te maken, was het weer zo'n boeing max uitvoering die Oekraïne vanuit skirheid toch wilde laten vliegen?
Nee was geen MAX versie.
Nee. De 737 is een oud ontwerp waarvan er heel veel rondvliegen (het Nederlandse regeringstoestel is zo'n tweedehandsje) maar dit exemplaar wqs 3 jaar oud, vrijwel nieuw, geen eerdere eigenaar.
Benieuwd naar de radarbeelden. Of zouden ze in de hele regio in onderhoud zijn?
2 minuten na opstijgen bij Flightradar24 van het beeld verdwenen: Trackje in de tweet . : twitter.com/flightradar24/status/1214...
Is de NTSB al aanwezig?
Je hoort de NPO al: Het is de schuld van Trump en Die-Wilders.
Dit dossier schuif ik terzijde, net als dat MH17 dossier.
Ik ben al vast een put aan het graven om wat onderste stenen er in te leggen!!
Er is op dit moment geen dossier, nog even wachten!
Dossier afzinken met een baksteen bedoelt u.
KLM kondigt aan niet meer boven Irak en Iran te gaan vliegen. Heel verstandig!
Gaat je vakantie die kant op nog wel door Kuifje?
Nee, Kuifje gaat naar Brussel.
@aamert | 08-01-20 | 10:30: met de trein toch wel hoop ik?
Paniekvogols.
@K. Letskoek | 08-01-20 | 10:32: Meestal met de trein. Vliegen is te omslachtig. En ook niet zo goed voor het milieu.
Ze hebben wel geleerd !!! Maar verstandig is het.
@aamert | 08-01-20 | 10:30: Kuif gaat dit jaar weer bij Pechtold logeren.
@Aristotalloss | 08-01-20 | 11:29: Nou, ik heb nog wel een beetje principes hoor...
Normaliter worden de experts van de vliegtuigbouwer snel ingevlogen maar ik heb nu mijn twijfels...
Sabotage..... Allemaal TE toevallig.
Sabotage weet ik niet, maar het is wel heel toevallig.
Hierdoor komen er ook herinneringen naar boven van het Iraanse passagiersvliegtuig dat de Amerikanen neerschoten boven de Perzische Golf, Iran Air-vlucht 655. 290 doden. De dagen erop spoelden er lichamen van volwassenen en kinderen aan.
Slechte timing.
nl.wikipedia.org/wiki/Iran_Air-vlucht...
Toevallig was er een BBC ploeg aan boord van dat schip. Het hele incident is volledig opgenomen en de documantaire staat ergens op internet.
De moeite waard om even te kijken.
Vreemd genoeg heeft Iran hier nooit politiek voordeel uit weten te halen en is het incident bijna vergeten.
@Mr.Crowley | 08-01-20 | 10:37:
De Amerikanen hebben dan ook meteen hun excuses aangeboden, toegegeven dat ze fouten hebben gemaakt, en ruimschoots financiële compensatie gegeven aan alle betrokkenen.
Daar kan Poetin een voorbeeld aan nemen.
@Leon Tosti | 08-01-20 | 10:53:
In de woorden van de wijze Alexander Pechtold: "Ik moet de eerst Rus nog tegenkomen die zijn fouten toegeeft".
@Leon Tosti | 08-01-20 | 10:53:
Ook uit de documantaire blijkt dat de omstandigheden dat het vliegtuig daar was, erg duister waren. Het vliegtuig was herhaaldelijk opgeroepen om weg te gaan en anders zou worden neergehaald.
Het regent op internet al weer complottheorietjes maar voor hetzelfde geld is er sprake van toeval. Ik neig naar dat laatste.
Uhh ik naar het eerste.
*Geldt
Wat wel opvallend is. Dat vele vliegtuig maatschappijen gelijk stoppen met vliegen naar en zo. Zouden die ook allemaal van het eerste zijn. Je weet wel. Die volgens u complot alluhoedjes!!!
@tweetybird | 08-01-20 | 10:31: Als er oorlog uitbreekt, kun je daar beter niet vliegen. Maar dat is logisch.
Negentig procent geen toeval.
De kans dat dit toeval is, is afgerond nul. Er zijn 40 miljoen commerciele vluchten per jaar. Een, max twee ongelukken per jaar. En dan net binnen dezelfde uren als die aanval dat dit vliegtuig neer gaat op precies die plek?
wat doet jou naar het laatste neigen?
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 10:37:
Uhhh iets van mh mompelt en onderste baksteen en vliegen. En wat logisch lijkt .
@Knufter | 08-01-20 | 10:42:
Nu gebeuren er in bepaalde landen meer ongevallen met vliegtuigen dan in andere landen. Iran is een van die landen. Die credit wil ik ze wel geven.
Maar dit is echt te toevallig. Dus.....
De hele luchtafweer stond op scherp en gezien de hysterische toestanden gisteren bij die 'begrafenis' blinken Iraniërs nu niet uit door koelbloedigheid. Een bak sterke koffie teveel en dan wordt er al snel op knopjes gedrukt.
Dit is te toevallig. Gevalletje MH17 lijkt mij.
Toeval bestaat.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 10:21:
Jij hier, wat toevallig.
@Kaas de Vies | 08-01-20 | 10:23: Ben je inmiddels al in Bagdad gearriveerd?
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 10:21: Op zich mee eens maar de kans dat er een vliegtuig neerstort is 1 op enkele miljoenen. En dan gebeurt dat precies op een plek waar opgefokte militairen op high alert zitten te wachten op het door Trump aangekondigde armageddon. Maar goed het kan toevallig zijn. we wachten het onderzoek af.
@soldier-of-fortuyn | 08-01-20 | 10:27: Oekraïne en vliegtuigen. Als het nu een KLM-kist was geweest, was ik sceptischer geweest.
Zowel de MH17 als dit vliegtuig is neergeschoten met Russische raketten.
@i-Wonder | 08-01-20 | 11:08:
Mogelijk een botsing met een kruisraket die net werden afgeschoten op Amerikaans bases.
Ik heb begrepen dat de VS in de buurt is, misschien kunnen die assisteren bij de hulpverlening.
Boeing is toch Amerikaans.........? Op de Twittert "lezen we" dat het om een mechanische fout zou gaan, brand na opstijgen, maar hey...... we hebben het wel over Twitter en individuen.
Filmpje geeft een brandend vliegtuig aan.
Ze Russians, ze Russians!
Ik ga voor overijverige/hysterische iranees die nog niet geheel bijgekomen was van dat hysterische gedoe gisteren dat voor een begrafenis moest doorgaan.
@Wekkertje | 08-01-20 | 14:32:
SAM dus .....
@Wekkertje | 08-01-20 | 15:33: Uncle SAM ?
62 “Canadezen”.
Juist... Iraniers/Egyptenaren/Syriers
@ed.. | 08-01-20 | 10:22: Maar wat moeten die in Oekraïne?
@Lupuslupus | 08-01-20 | 10:29: Overstappen, denk ik.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 10:31: Dat kon toch maar tot 31 december?
@K. Letskoek | 08-01-20 | 10:34: Oekraïense energiemaatschappij houden de Orthodox-Russische kalender aan.
Misschien proberen "ze" Canada zo ook bij een mogelijke oorlog te betrekken.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 10:38: is dat zo? Dat is vreemd, want hoewel ze in Oekraïne gisteren pas Kerstmis vierden, doen ze Oud en Nieuw wel op 31 december/1 januari.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 10:38: Juliaanse kalender betweter
ik heb er geen verstand van maar is dat toestel niet heel erg in minibrokjes uit elkaar gevallen direct na een start? Dus van nog betrekkelijk geringe hoogte? Of is er iets anders aan de hand?
nu je het zegt, zijn echt wel kleine brokjes, beetje het gevoel dat als een paar man verzamelt, je op een halve dag wel klaar bent met opruimen.
natuurlijk wel erg voor de nabestaanden, R.I.P
twitter.com/flightradar24/status/1214... via Zwizalletju Laatst bekende Calibrated altitude volgens Flightradar: 7.925 FT (met de landingsbaan als 0 FT). 2415 meter van de grond.
@Feynman | 08-01-20 | 10:23: Dat is dus een behoorlijke val.
Yep viel mij ook al op. Je zou denken vliegtuig met buikschuivert door storing is toch wel wat meer van over. Maar deze ligt en helemaal in stukjes uit elkaar en best over groot gebied.Maar ja. Ben benieuwt. Of het is wat nu gezegt wordt.
Een vliegtuig heeft geen kreukelzones en/of verstevigde cabine.... Als een verkeerskist van een kleine 2,5 km hoogte met een 500 km/uur tegen de grond slaat mag je blij zijn als de resten nog als vliegtuig te herkennen zijn.
@L.E. Raar | 08-01-20 | 10:28:
Nou weet het niet. Maar als ik deze zo zie lijkt het wel alsof hij door een versnipperaar is gegaan.Hoeveel raketten waren afgevuurd. Zo'n 22.
@tweetybird | 08-01-20 | 10:34: Het vliegtuig stond al in brand tijdens de gedwongen daling. Op impact was er een explosie.
Dus of het nu vanaf 500 meter of 2500 meter neerkwam. De explosie op impact is de sleutel tot uw antwoord.
@TheBurnerMan | 08-01-20 | 10:38:
Bom aan bord . Of raketje. Ben zelf meestal niet zo van alu. Maar zag filmpje op twitter en ook comments. En er zijn toch wel al heel wat twijfels. Ook naar aanleiding van dat filmpje. En dat al zo snel.En explosie was al boven de grond voor impact. Op dat filmpje duidelijk te zien!!Tenminste als dat filmpje echt was natuurlijk van dat vliegtuig. Op dat filmpje zie je zelfs dat er iets op het vliegtuig af komt. Vanaf de grond. Vanaf rechts van het vliegtuig. Iets waar vele op die twitter op wezen in de comments.
@Feynman | 08-01-20 | 10:23: op fox een filmpje met flinke brand in de lucht en grote explosie bij impact
Heeft Soros al de schuld bij de VS neergelegd?
Heeft iemand al de schuld bij Soros gelegd?
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 10:19: Roger Ailes vanuit zijn graf.
REAGEER OOK