Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Klikspanen aan hogeschool HAN proberen nieuwe conservatieve directeur te verbannen

Meningen zijn moord!

@gerritaveresch

Raar is de knik in de tijd waarin zelfs wij van het anarcholiberale roze zootje een hand in het vagevuur moeten steken voor een grefo-SGP'er die niet van homo's houdt. Maar daar gaan we, want dit is het geval. Aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) is Gerrit Averesch aangesteld als afdelingsdirecteur Automotive & Engineering. Averesch is al 15 jaar in dienst op de hogeschool, en is volgens het college van bestuur na een 'zorgvuldig gevoerde procedure' gekozen als 'de beste man' voor de baan. Maar Averesch is gereformeerd, en fractielid voor de SGP van de provincie staten te Gelderland. En omdat Gerrit derhalve rigide religieuze (en ja, wat ons betreft: achterlijke) opvattingen over homo's koestert, heeft de helft van de afdeling (70 man totaal) een (lafjes anonieme) brief geschreven om te verklaren dat ze zich """niet veilig""" voelen onder Averesch, 

We citeren De Gelderlander op basis van de enige bezwaarschrijver die z'n naam er onder durfde zetten: "Volgens Rens Horn, hoofddocent van de afdeling Automotive, geeft Averesch op de werkvloer blijk van zijn kijk op menselijke relaties die niet stroken met de Bijbelse opvatting." Hoe die "blijk" zich precies uit, is niet duidelijk, maar het klinkt alsof hij ooit iets onaardigs over homo's of homoseksualiteit heeft gezegd, niet dat hij actief anti-homobeleid voert. Het is lastig te checken, aangezien alle andere ondertekenaars anoniem zijn. De interessante vraag is nu dus:

WIE is hier precies intolerant?

A. Is het de gereformeerde Averesch, die (achterhaalde, ouderwetse, bekrompen) opvattingen heeft die bij de meeste gereformeerden bestaan, maar wiens persoonlijke mening voor zijn functioneren als opleidingsdirecteur autotechniek verder niet relevant is, tenzij hij actief homo's discrimineert op de werkvloer, wat niet blijkt uit het verhaal of zijn eigen reactie: "[Averesch] zegt dat er nooit klachten over een homovijandige houding van hem zijn binnengekomen. 'Ik vind het een verdrietige zaak voor mij en mijn team om zo te moeten beginnen. Ik ben er trots op dat de HAN een inclusieve instelling is'."

B. Zijn het Rens Horn & de 35 Anonieme Ondertekenaars, die de mening van de nieuwe directeur tot een soort gedachtemisdaad verklaren, en hun persoonlijke sentimenten over """onveiligheid""" anoniem  (en zonder belastende praktijkvoorbeelden) inzetten om Averesch als een boeman af te schilderen, enkel omdat hij "op de werkvloer blijk geeft van zijn kijk op menselijke relaties die niet stroken met de Bijbelse opvatting"? Want dat leest alsof hij weg moet omdat zijn mening anderen niet aan staat, niet omdat hij grensoverschrijdend gedrag vertoont, discriminatoir handelt, of "exclusief" beleid voert.

Weet je wat. We gooien er een poll tegenaan. Lekker democratisch tolerant. Je moet mag kiezen:

HAN-poll

Wie ie er intolerant(er)?


Poll is Verlopen.

HAN-poll

Wie ie er intolerant(er)?

Reaguursels

Inloggen

We weten er het fijne niet van. Wel vraag ik mij af of een verbouwde vrouw wel een goede versnellingsbak kan ontwerpen.
Het één heeft misschien niets met het ander te maken, maar toch zou ik me veiliger voelen in een vrachtwagen van SGP-makelij dan in een die het werk is van een gaylord.

JvanDeventer | 28-12-19 | 12:23

Rens Horn ontslaan is ook een optie en signaal naar de overige intoleranten.

ConantiDabitur | 28-12-19 | 11:55

Zinloos gejank van een stel laffe 'mannen'.
Dit zijn van die momenten wanneer het glashelder is waarom Nederland aan het verliezen is, de meeste mensen zijn net zoals die anonieme huillies die via een briefje stiekem de grote boze grefo wil wegwerken. Laf, zwak, waardeloos. Eigenlijk verdient laf progressief Nederland het om overspoeld te worden door de hordes uit Afrika en Arabië wiens overheersing hun hel zou zijn. Maar goed, er wonen ook nog zinnige mensen in Nederland en elders in Europa. Dus de progressieve milieuvervuilende manwijfjes hebben weer geluk.

Nederland80 | 28-12-19 | 09:20

Mensen die ervan overtuigd zijn dat de aarde 6.000 jaar oud is, moet je weg houden bij het onderwijs. Zeker diegenen die deze onzin zo graag verspreiden zoals deze idioot doet op twitter.

* Il Principe * | 28-12-19 | 01:06 | 1

Ligt eraan wat voor soort onderwijs het betreft. Als meneer goed is in auto's maakt het geen ruk uit wat hij verder denkt en doet, zo lang dat zijn functioneren als docent niet in de weg zit.
Het omgekeerde is toch ook het geval, of niet? Een praktizerend homo die op een Grefo-school rekenles geeft, moet dat dan wel kunnen? Zie het verschil niet.

Schoorsteenveger | 28-12-19 | 11:29
-weggejorist-
Tuinhekje | 28-12-19 | 00:35
-weggejorist-
Boer Harm uut Twente | 27-12-19 | 23:53

Ik zeg altijd maar zo: bek houwen en gehoorzamen. Dat is het veiligste.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 23:05

Het is in mijn ogen aan Averesch om de meerderheid van zijn collega's en leerlingen te overtuigen van zijn neutraliteit. Blijkbaar heeft deze man tussen neus en lippen genoeg gezegd om ervoor te zorgen dat dit vertrouwen op dit moment ontbreekt.

We hebben het nu nog over een "relatief" brave SGP'er. Maar laten wij die eens vervangen door een radicale moslim met IS- sympathieën, die directeur wordt van een basisschool waar mijn kind op zit. Ik denk dat ik op zo'n moment liever mijn kind op een andere school zet en ik kan mij ook goed voorstellen dat het docentenkorps wat er zit niet vrolijk wordt van een dergelijke benoeming.

zeertegendradig | 27-12-19 | 22:00 | 3

Je weet net zo goed als ik dat er bij een moslimdirecteur, ook van het conservatieve soort, geen enkele brief en geen enkele (anonieme) handtekening zou komen. Dat is het verschil.

5611 | 27-12-19 | 23:10

'blijkbaar' is geen argument.

donkieshot | 28-12-19 | 12:04

Knopje te snel ingedrukt. Ik sluit me aan bij wat 5611 schrijft.

donkieshot | 28-12-19 | 12:07

Iedereen mag intolerant zijn.

En iedereen die dat niet tolereert en dat met fysieke maatregelen proberen te onderdrukken zijn de fascisten..

Er is een verschil tussen ‘intolerant zijn’ en ‘straffen als instrument voor onderdrukking’

Ik leef liever in een maatschappij waar mensen hun intolerantie kenbaar maken, dan in een maatschappij waar zulke mensen systematisch worden onderdrukt en het liberalisme noemen..

killRoy1982 | 27-12-19 | 21:37 | 1

precies! En als je dit niet snapt heb je van VVM helemaal niets begrepen. Om eerlijk te zijn heb ik t opgegeven met onze liberalen in gesprek te gaan: de meesten wíllen het gewoon niet snappen. Voor hun betekent VVM “de vrijheid om dezelfde mening te hebben als ik en zo niet, dan moet je kapot gemaakt worden”. Dit is een instelling die vrijwel synoniem is met fascisme.

Gladiator Fap | 28-12-19 | 10:40

Beschuldigen, treiteren, ontslag eisen en anoniem spuien gaat nog eens heel groot worden in de twenties.

batvoca2 | 27-12-19 | 21:33

Vrijheid van geloof, vrijheid van mening, maar niet als het links niet uitkomt.

kwartjes | 27-12-19 | 21:20 | 2

Tja,de PVV wil ook van alles verbieden,ook links toch?

miko | 28-12-19 | 05:05

Ik heb ook als er mensen in de straat komen wonen die een geloof aanhangen die het liefst homoseksualiteit illegaal ziet of dat de doodstraf, door mij van een flat af te gooien (met hoofd naar beneden) als goed alternatief zien.

Toch word er van mij verwacht dat ik maar moet accepteren.

Want dat is divers en tolerant..

killRoy1982 | 27-12-19 | 21:05 | 1

Dat heb ik ook maar dan is dee situatie weer anders want links weet nu een maal niet wat ze willen

kwartjes | 27-12-19 | 21:16
-weggejorist-
Zeiss | 27-12-19 | 20:19

Dat is het vraagstuk van deze tijd, moet je intolerant zijn tegenover intolerantie ? En wat maakt het jezelf dan ?

sprietatoom | 27-12-19 | 19:24 | 3

Je hebt goedgekeurd intolerant en afgekeurd intolerant. Dat compliceert de discussie.

Graaf_van_Hogendorp | 27-12-19 | 19:49

@Graaf_van_Hogendorp | 27-12-19 | 19:49:

Zolang het over woorden en meningen gaat zou er veel moeten kunnen. Pas als intolerantie ook daadwerkelijk wordt beleden is het een ander verhaal. Volledig tolerante mensen bestaan niet, misschien maar beter ook.

sprietatoom | 27-12-19 | 20:04

Zolang mijnheer nooit een conflict, waarschuwing etc. van de school heeft gehad of anderszins zijn rigide opvattingen binnen de school actief aan het propageren was, en gezien zijn benoeming door de directie zal dit niet het geval geweest zijn, is dit niet meer dan een smerige actie van lieden die mensen omwille van hun private opvattingen een berufsverbot willen geven. Rens en de zijnen zijn zeer enge mensen. Overigens moet je als directie/rvb natuurlijk nooit een klacht accepteren die voor 69/70 anoniem is.

Grachus | 27-12-19 | 18:54

Het is heel simpel. Als deze meneer Moslim was geweest was deze site te klein geweest wegens de steunbetuigingen om hem de laan uit te sturen.

Epistulae_Morales | 27-12-19 | 18:29 | 12

@BozePaarseMan | 27-12-19 | 19:13: dat is deze meneer dus ook. Dus daar verschilt het niet. Het tokieaanse verschil, is deze site.

Epistulae_Morales | 27-12-19 | 21:19

@RigouReus | 27-12-19 | 18:40: beide Moslims worden welzeker ondergewaardeerd op deze site, maar wel minder, dat is waar.

Epistulae_Morales | 27-12-19 | 21:23
▼ 9 antwoorden verborgen

School = neutraal. Niet neutraal? De rest ontslaan.

Zeiss | 27-12-19 | 18:17 | 2

Dan blijft er een leeg gebouw over.
Die bakstenen hebben geen mening, daar heb je gelijk in.
Hier gaat het over techniek en in refo-kringen is techniek gewild, juist omdat dit een neutraal vakgebied is, zonder gezeik over 'meningen'.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 18:23

@arie-hoax | 27-12-19 | 18:23: Ah de Nederlandse oplossing. Deze niet hoor, die andere wel. Iedereen neutraal , punt, .

Zeiss | 27-12-19 | 20:18

Ja weet je...

Als we zó gaan beginnen, zou ik ook uit principe mijn kinderen van hun christelijke school moeten halen.

Doe ik niet natuurlijk, want hun school is veel beter dan het openbare zooitje in de buurt.

Papa Jones | 27-12-19 | 18:17 | 3

Ach joh, principes... vermoeiend.

Cor Netto | 27-12-19 | 18:41

@Cor Netto | 27-12-19 | 18:41:
Echt wel. Kwestie van de juiste principes over boord gooien af en toe.

Papa Jones | 27-12-19 | 19:03

@Cor Netto | 27-12-19 | 18:41: principes of gewoon je prioriteiten op orde hebben - als de christelijke je kinderen een betere opleiding geeft ben je echt sneu als je ze dat niet gunt vanwege je "princiepes".

bleached | 27-12-19 | 20:45
-weggejorist-
loliaspania | 27-12-19 | 18:13

Hij kan beter moslim worden, dan is er geen probleem met religieuze anti homo opvattingen.

Jackson | 27-12-19 | 18:06

De vraagsteller wordt bij weerstand altijd de dader.
Volgens de logica van:
'Ik voel me onveilig door terroristische aanslagen met islamitische daders; mag ik dan vragen: alle islamieten het land uit?'
En daarom klopt de verzuchting:
'Je mag ook niks meer zeggen in dit land'.
Voor je het weet word je anoniem het afgestrafte kind dat roept dat de Keizer (elk taboe dus) geen kleren aan heeft.
Voor je het weet word je ....(censuur).....
Voor je het weet word je weggejorist.
(smile please)

Der Paulie | 27-12-19 | 18:01

Inclusief maar toch vooral binnen de kaders van het inclusiviteitsevangelie. Ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?

F.Klondyke | 27-12-19 | 18:00 | 1

Dat blijft toch een wijze tekst.
Ik ben er nog altijd dankbaar voor dat ik op jonge leeftijd al kon leren hoe farizeïsch gedrag er uitzag.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 18:12

Tja moeilijk te zeggen van deze kant van het scherm. Heb persoonlijk nooit last van een SGP Collega gehad. Je moet het in ieder geval positief zien..... Je hoeft zondags nooit overwerk te doen enne voor de slijmers, hang een kruisje op.

jan huppeldepup | 27-12-19 | 17:45

Ik houd het op B.
Want zo gaat het tegenwoordig altijd, niet om de feiten maar om de man zijn opvattingen.

Bolder | 27-12-19 | 17:39 | 1

Stelletje anonieme rukberen….

ger1306 | 27-12-19 | 18:20

Want nou als je vindt dat homo's van een flat afgegooid moeten worden, maar je begrijpt dat de tijdsgeest daar niet naar is. Ben je dan ook geschikt?

beldewouten | 27-12-19 | 17:39

Als je de anoniemen niet mee telt (want wat voor waarde heeft dat? Wel oordelen over iemands functioneren maar er geen verantwoording voor af willen leggen) hou je dus 1 klager over. Niks wat een goed gesprek niet op kan lossen.

Onno Barendsen9337 | 27-12-19 | 17:37

Ik werk liever met iemand die SGP er is dan met een moslem. Want halal, vrouwenbesnijdenis en nog veel meer onzin is niets voor mij. Ook werk ik liever met een SGPer dan zo een linkse rakker. Want ellende , milieu, anti rechts, anti Trump, anti Israel, pro halal, pro EU politieke elite etc. etc.
En het voordeel van een SGP er: deze is rechts, voor echt ondernemerschap, wil goede defensie, voor Israel etc. etc. Keuze is dus duidelijk voor de SGPer. Het enige nadeel bij dergelijk volk is dat er niets mag op zondag en nog een paar rare paar ideetjes. Maar over het algemeen prima lui.

AMX pri | 27-12-19 | 17:36

Met allemaal grefo's kan je een prima maatschappij opbouwen.
Met allemaal lqbth's moet er genoeg subsidie zijn.

watergeus | 27-12-19 | 17:33 | 1

Met allemaal lqbth's wordt het oorlog.

Schoorsteenveger | 28-12-19 | 11:25

Die Gedanken sind frei...

solcama | 27-12-19 | 17:27

Religekkies zijn sowieso af.

Mahatma | 27-12-19 | 17:12 | 1

Iedereen met een paspoort hier is een chr schaapje onder een chr leeuw. Eat that.

koperbij | 27-12-19 | 17:20

Al dat gezeik over gereformeerden altijd. Ben het ook niet met hun denkbeelden eens maar ze werken nagenoeg allemaal, trekken geen bijstand en zorgen niet voor criminaliteit. En het zijn prima buren.

Derkaderr | 27-12-19 | 17:02 | 3

inieder geval lekker rustig op zondagen

Troumoetblijcken | 27-12-19 | 17:10

En onderschat het gereformeerde libido niet ! Even door de lange rokken heenprikken en er gaat een wereld voor je open.

Vesta | 27-12-19 | 17:50

Tsa, in Groningen heb ik geleerd hoe langer de rok, hoe natter het hok...

vranac | 28-12-19 | 14:35

Ik ga voor optie B.

Volgens zijn LinkedIn-profiel is hij reeds ruim zes jaar werkzaam in leidinggevende functies bij diverse instituten van de HAN. Aan de mensen die deze brief hebben ondertekend, geeft hij krap twee (!) maanden leiding. Er zijn geen belastende praktijkvoorbeelden te vinden. Indien uit een officieel onderzoek iets anders blijkt, ben ik bereid mijn mening bij te stellen.

Uit dit artikel blijkt ook dat hij prima in staat lijkt te zijn om zijn persoonlijke ideologie te scheiden van zijn functioneren als manager:
www.gelderlander.nl/arnhem/ik-sla-de-...

Apathie | 27-12-19 | 17:01 | 2

Allen openbaar excuses aanbieden. En mocht er daarna nog vervelende blikken, roddels waargenomen worden. Ontslag. Die meneer is tot vergeving bereidt. Als goede Christen

Rest In Privacy | 27-12-19 | 17:10

@CalamityJane | 27-12-19 | 17:10: Hoi Calamity! Ehm, ho ho, nee, nee! De met naam ondertekenaar 100 en alle anoniemen 200 zweepslagen graag, naakt en In het openbaar voor allen (m/v/x/alfabet) natuurlijk. Yum! Uche, uche.

Kinkfactor | 27-12-19 | 17:48

De schijntolerantie van hedendaags deugend Nederland in een notedop. Witte Christendom is intens fout (en Islam is lievv).

Fantomas | 27-12-19 | 16:57

Hoezo zich niet veilig voelen;zijn het allemaal dijenkletsers daar?

Troumoetblijcken | 27-12-19 | 16:55

Nederlandse les voor de afabet-mensen:
Tolerantie (of verdraagzaamheid) is een sociale, culturele of in een religieuze context gebruikte term die de mate aangeeft waarin afwijkend gedrag of leden van bepaalde groepen niet worden gediscrimineerd ondanks hun afwijkend en door de meerderheid verwerpelijk geachte gedrag (of afwijkende meningen).

Monkey Cabbage | 27-12-19 | 16:54

Ze hebben wel een islamitische gebedsruimte en zo, dus zo homo-vriendelijk zal de HAN niet zijn. Dan kan deze SGP-er er ook wel bij.

ParadiseLost | 27-12-19 | 16:52

Ik hoorde toen straks een liedje van een overleden woordkunstenaar. Het heet de Troyka. Dat is in een liedje de route die Nederland aan het afleggen is. We gaan er allemaal aan.

Klappernoot | 27-12-19 | 16:45 | 1

Ach ja, de HAN. Overal mooie nieuwe gebouwen met mooie nieuwe kleurtjes, maar lesstof uit het jaar 0, halfkapotte computers, lessen die continue uitvielen zodat je alweer voor niets was gekomen, nieuwe studie- en administratiesoftware die door dronken Russen was ontwikkeld en incompetente leraren die al in 1880 met pensioen hadden moeten gaan, maar nog steeds voor de klas stonden, ten koste van kundige docenten.

Kortom: het 'nieuwe leren'.

Varende_Reaguurder | 27-12-19 | 16:37 | 2

Ik heb niets te klagen als deeltijd-ter aan het HAN. Prima toegewijde docenten, daar ligt het zeker niet aan. Enne ... Leren doe je zelf. Maar da's iets uit de praktijk. Als scholier zal er best wat op het HAN aan te merken zijn.

Mark van Leeuwen | 27-12-19 | 17:36

Blijft Nijmegen natuurlijk....

5611 | 27-12-19 | 23:16

Eerst maar eens helder krijgen wie zich 'onveilig' voelt en waarom precies. En hoe hij op de werkvloer blijk geeft van zijn visies. Heb zo'n donkerbruin (excusez le mot) vermoeden dat er geen sprake is van gevoelens van onveiligheid en al helemáál niet van een werkelijk onveilige situatie. Waar zou het gevaar in schuilen? Dat meneer Averesch agressief is? Handtastelijk? Dat hij homo's van de flat wil gooien? Dat hij wil gaan stenigen? Laat me niet lachen.
Dit is waar dat neo-marxistische inclusiviteitsdenken uiteindelijk toe leidt. Verstikkende safe spaces waarin niets maar dan ook niets dat mogelijkerwijs iemand in de groep maar enigszins zou kunnen raken nog uitgesproken kan of mag worden. En wat kan raken en wat niet is dan ook nog eens tot in de kleinste details vastgelegd en op een lange, lange lijst geplaatst, als dwingende code. Een lijst waar door de groep op dagelijkse basis verder aan gewerkt wordt uiteraard.
En of meneer Averesch zelf door dit alles geraakt wordt? Natuurlijk, maar zijn gevoelens staan, hoe toevallig, niet op de lijst. Hij maakt deel uit van het patriarchale systeem dat als de motor achter al het kwetsen wordt gezien, hij is dader, geen slachtoffer.

Schoorsteenveger | 27-12-19 | 16:34

Vrijwel iedereen 'tekent' anoniem. Dat is veelzeggend. Waar zijn ze bang voor? Oké, in iedere organisatie zitten wel lafaards, maar 35 van de 36? Angstcultuur op de HAN? Of zegt het simpelweg iets over het type mensch dat op de HAN werkt?

Ik ga er vanuit dat al die 35 of 36 medewerkers zelf ook over van alles en nog wat allerlei dingen vinden. Welkom in Nederland! Dat mag hier! Je mag er zelfs over praten en over schrijven, zonder dat je van wie dan ook daar toestemming voor nodig hebt! Je hebt zelfs de vrijheid om te proberen anderen van jouw mening te overtuigen. Prachtig toch, ons Nederland! Zolang je je maar volledig aan de Nederlandse (grond-)wet houdt. Ik kan nergens uit opmaken dat Averesch dat niet doet en op één of andere manier discrimineert.

the_physicist | 27-12-19 | 16:32 | 2

Moge het duidelijk zijn! Zulk materiaal ondertekenen is zelfmoord! Puur vanwege het machtsspel! Waarom je naam neerzetten als je weet dat je aan het kortste eind trekt!?

DeutschlandUberAlles | 27-12-19 | 16:35

@DeutschlandUberAlles | 27-12-19 | 16:35: Als men werkelijk een zaak heeft dan zullen ze als helden groot geportretteerd worden in de "kwaliteitsmedia". Dat ze anoniem ondertekenen geeft al aan dat ze zelf ook wel weten dat het niets is dan ordinaire lastercampagne.

Grachus | 27-12-19 | 19:40

36-persoons safe space bouwen: opgelost.

Schulzie | 27-12-19 | 16:32

35 homo’s op zo’n schooltje. Veel.

Normpje | 27-12-19 | 16:30
-weggejorist-
Drake50 | 27-12-19 | 16:28 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Pimp my Voortuin | 27-12-19 | 16:26

Ik heb zelf te maken gehad met de (verholen) terreur van grefo leraren op een school in de bijbel belt. Zat daar omdat een ander vergelijkbare school 25 km verder rijden was. Is geen pretje geweest, zeker drie jaar moeten opboksen tegen de terreur van die gasten alleen omdat ik mij profileerde als ongelovige en dien aangaande dus ook niet in de bijbel wilde lezen. Een aantal van die knakkers heeft mij en een paar ander het leven behoorlijk zuur gemaakt. Nu naar het item. Directeurtje kan prima functioneren zolang bij het grefo gedachten goed fijn bij zich zelf achter de deur houd. Dat heeft hij blijkbaar niet gedaan. Aangezien hij directeur is en een machtsverhouding heeft naar en docenten en leerlingen moet hij op zijn woorden letten. Dat heet "zich bewust zijn van zijn omgeving", en dat is hij dus niet geweest blijkbaar.

DerkArie-ut-de-Achte | 27-12-19 | 16:25 | 6

Zo te lezen heb je ook in De Gelderlander gereageerd. Dwar, ben jij het?

5611 | 27-12-19 | 23:29

@miko | 27-12-19 | 19:57: Zij bekostigen het religie onderwijs uit eigen kas. Daar is namelijk de bezoldiging van de overheid niet voor bedoeld.

Verder sluit ik mij bij Tronald_dump | 27-12-19 | 16:52 |

Arachne | 27-12-19 | 23:38

@Arachne | 27-12-19 | 23:38:
Nee hoor,laat scholen op sprookjes gebaseerd hun eigen broek ophouden en 90% sluit de deuren,niet lullen.

miko | 28-12-19 | 05:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Zolang meneer niet wekelijks verplichte homogenezingen organiseert, zie ik niet echt een probleem in het hebben van een mening en die bij tijd en wijle delen., diversiteit maakt de maatschappij sterker, toch?

smdyasc | 27-12-19 | 16:21

Die Rens Horn moet toch echt wat mankeren om zo te regeren.
Zou hij soms homo zijn ?

A.C.H.M.E.D | 27-12-19 | 16:19 | 1

Valt niet uit te sluiten! Doorgaans je naam onder dit soort dingen zetten is symbolisch zelfmoord! De grens tussen moedig en dom is zeer dun

DeutschlandUberAlles | 27-12-19 | 16:24

.. interessant dat de marxistisch ingestelde supermensch er altijd van overtuigd is het recht te hebben op alle topbaantjes & inkomsten ten kosten van de te knechten bevolking. Ondertussen de regels van spreken en denken bij Wet vastleggende.

Je ziet en hoort het ook steeds meer, dat luidruchtige Deugen van dit tuig. Brussel kan er ook wat van.
Even spijbelen voor het klimaat?

Jan Passant mk2 | 27-12-19 | 16:17

Tolerantie: Hullie leven zus of zo. Het is niet mijn keus en voor mij hoeft het niet. Maar goed, ieder zijn dingetje.
Linkse intolerantie: U dient alle gekke Henkies helemaal geweldig te vinden in hun keuzes. U bewondert het allemaal. Zo niet, kunt u uw biezen pakken.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 16:17

De scheiding tussen kerk en staat heeft nooit bestaan.
En daar plukken zowel hoofddocent als directeur de vruchten van.
De ene middels valsspel op de werkvloer en de ander middels dubbel belang/geld.
Allemaal lutsers dus.

A.U.EnLeven | 27-12-19 | 16:16

Haatbaardje invliegen en het is stil.

28 | 27-12-19 | 16:12

Voor Rens Horn en zijn anonieme vriendjes was Arnoud van Doorn waarschijnlijk wél oké geweest.

MAD1950 | 27-12-19 | 16:09

Wat zielig van die HAN-medewerkers. Een anoniem briefje. Applaus. Deze meneer Averesch is vermoedelijk van mening dat een relatie bedoeld is voor man & vrouw, en niet voor man&man/vrouw&vrouw. Dat is zijn goed recht om dat te vinden en geslachtsorgaantechnisch gezien ook een logische gedachte. Dat je dat tegenwoordig niet meer mag denken in sommige kringen, laat staan zeggen, is eng. Zolang Averesch daar niet discriminerend mee handelt kan hij meer dan prima zijn werk doen. Hij lijkt zelfs de beste man voor die functie te zijn als ik de procedure zo lees.

Dus HAN-medewerkers: stel je niet zo aan.

Montgomery | 27-12-19 | 16:08

Maar wat als Gerrit zou lijden aan het syndroom van allah, zouden dan ook zoveel mensen een brief schrijven om te zeggen dat ze zich niet veilig voelen?

Arkan Sonney | 27-12-19 | 16:02 | 5

nee dat is cultuur.

Schepvogel | 27-12-19 | 16:09

Dat mag niet tog. Is discriminazi!!11!1

EefjeWentelteefje | 27-12-19 | 16:13

Je kent toch de zieligheidsvolgorde bij links: moslim, zwart, LHBTenz, vrouw, man. Een moslim is dus veel Inclusiever dan een homo en die mag dus homo's van de flat afgooien

5611 | 27-12-19 | 18:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Het gaat hier over een werksituatie. Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen. Ik heb een aantal jaren met bible belters gewerkt en dat ging prima. Je zorgde er alleen voor niet teveel te vloeken als er wat mis ging. Ook hun samenwerking met homo's en lesbo's ging vlekkeloos. Iedereen in z'n waarde laten.
Het ging pas mis toen er de laatste jaren 2 zeer strenge moslims kwamen die weigerden met vrouwen samen te werken, laat staan zoals in mijn geval van mij orders aan te nemen.
Die hebben het einde van hun proeftijd niet gehaald.

Von Mutzenbacher | 27-12-19 | 16:01 | 16

@plaspop | 27-12-19 | 16:11: Wat een onzin dat dit voor gereformeerden zou gelden. Vloeken is over het algemeen 'not done'. Misschien op de steiger, maar voor de rest nergens en wordt ook zeker niet geapprecieerd.

Grachus | 27-12-19 | 19:47

@Grachus | 27-12-19 | 19:47: Nou heb ik een jaar of wat in Den Haag gewoond, op het veen dus tussen de echte Hagenezen en daar zijn er toch gauw een kleine 100.000 van. En daar is het het toppunt van fatsoen om een oud vrouwtje te helpen oversteken, terwijl je iedere andere zin de heiland aanroept om iedere automobilist op dat kruispunt een enge ziekte te wensen.

plaspop | 27-12-19 | 20:10

@Tronald_dump | 27-12-19 | 16:58:
Wat schelden,vloeken en schuttingtaal voor de ene is is voor de ander gewoon taalgebruik. Zelfs fatsoen is betrekkelijk. Ik vind bijvoorbeeld gelovige die voor een maaltijd een gebed en stilte afdwingen stuitend .Maar goed,... ik sla er geen acht op en ga lekker eten.

miko | 28-12-19 | 05:00
▼ 13 antwoorden verborgen

Anonieme huilstruiken. Zo werkt het allemaal niet. Hoor en wederhoor alleen daar blijkt hier geen sprake van te zijn. De huilstruiken eisen hun gelijk al meteen op en daarom alleen al krijgen de huilstruiken van ongelijk! Pats, boem! Nu jullie huilstruiken weer. Laf gedoe.

Vageling | 27-12-19 | 16:00 | 4

@Penus Decoratus | 27-12-19 | 16:11: Ligt er een klacht bij de redactie van mij over uw functioneren?

Vageling | 27-12-19 | 16:17

@Vageling | 27-12-19 | 16:17:
Dat vraagt u aan mij ? Als u dat zelf al niet meer weet, dan geef ik het bij deze op !

Penus Decoratus | 27-12-19 | 16:32

Reken maar dat die huilstruiken hun zin krijgen. Nederland anno 2019.

5611 | 27-12-19 | 18:06
▼ 1 antwoord verborgen

Seks en werk kun je beter gescheiden houden. Seks bewaarde ik altijd voor thuis, of in ieder geval niet in het openbaar. Met wie of wat en hoe je dat doet is helemaal aan jezelf overgelaten. Een school, ook geen hoge, is geen plek voor seks, maar voor studie.

bergsbeklimmer | 27-12-19 | 15:57

Als onderdeel van de procedure:

(1) interview met 3 "zichtbare" homo's/lesbo's die je allemaal een hand moet geven en mee op de foto moet
(2) interview met 3 vrouwen die je ook allemaal een hand moet geven en mee op de foto moet

EnNouJijWeer | 27-12-19 | 15:52

We hebben het over het onderwijs. Zitten alleen maar lutsers die nauwelijks hun veters kunnen strikken maar jou wel even met het morele vingertje gaan wijsmaken hoe de wereld in elkaar zit. Lutsers dus. Enige nuttige is de kantine dame. Die weet tenminste nog hoe ze broodjes kan verkopen. De rest is meer bezig met hunzelf en hun waanzin op te dringen dan daadwerkelijk les te geven. Blij dat ik het al vroeg inzag. Zo'n boek kan ik zelf ook wel lezen. Heb ik geen pipo voor nodig. En diploma's zijn om bovengenoemde redenen geen drol meer waard. Iedere dombo krijgt er 1 bij een pakje boter. Ik heb er al 20. Wat ik ermee moet? Klinkt wel gaaf allemaal. Van die Engelse termen dat het zo belangrijk klinkt.

Vageling | 27-12-19 | 16:06

@Vageling | 27-12-19 | 16:06: Mwah ik werk in het Internationale onderwijs en daar werken alleen maar pure vakmensen en geen lutsers.

Roadsurfer | 27-12-19 | 16:13

Dat kan. Mijn herinnering van onderwijs is dat ik vaak spijbelde en toch goed scoorde. Had die muppets niet nodig. Ik kijk er wel op uit wanneer er op mijn rooster een bepaalde leraar voorkwam. Die van economie was ik altijd present. Geweldige vent. Komt zelf uit de financiële wereld. Wist waar hij het over had. Dat was leerzaam. Maar die lul van natuurkunde kwam ik niet. Lul was teveel bezig tof te zijn voor de jongere meisjes om die in zijn bed te lokken. Kan gewoon schijnbaar. Die loopt nog steeds met een trauma die hij van mij opliep rond want ik mondig en rebels was ik altijd al. Ik heb verder geen ervaring met internationale scholen. Heb het wel eens overwogen. Had ik moeten doen dus.

Vageling | 27-12-19 | 16:28

De man zal gaan vertrekken, daar draait het op uit. Kunnen de jankers daarna opnieuw janken dat er een leraren tekort is.

Rotterdammert1965 | 27-12-19 | 15:50

Kalifaat meisjes, (lees hoeren die moorden) krijgen een lolly op de Nederlandse tv en worden bijna onthaalt als dappere strijders en een professor / leraar die wordt bijna gekielhaald omdat hij zich niet kan verenigen met homoseksualiteit vanuit zijn religie wat hij alleen uit als een mening. Nederland, eng, enger, engst.

Ik_ben_geen_robot | 27-12-19 | 15:49 | 1

Ja, dat denk ik ook. En we zien pas het begin van de rampen die de politieke correctheid in samenhang met extreem watjesgedrag zal gaan veroorzaken.

staat het bier koud? | 27-12-19 | 15:58

Anoniem reaguren vergelijken met een klacht tegen een leraar, zo Joop.

marrretje | 27-12-19 | 15:48 | 1

Oops die moest ergens onder

marrretje | 27-12-19 | 15:48

Kunnen we 2020 niet uitroepen tot een religieloos jaar. Gaan we de geschiedenisboeken mee in . Belijden doe je thuis maar. Mafkezen, sluiten met die troep.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 15:46 | 4

@Mr.Crowley | 27-12-19 | 15:54: Alleen daarom is er geen vrijheid, geen respect voor elkaar en alleen maar "hel en verdoemenis". Wat heeft religie nou voor positiefs bij gedragen aan de samenleving? Geen ruk.
En onderschat die christenen niet, die hebben ook eeuwen lang lopen moorden en vierendelen.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 16:00

@Tishetnetnie: je username is precies jouw uitspraak: net niet. Wees blij dat je in een democratie leeft waarin verschillende meningen naast elkaar bestaan en goed samenleven. Dat het misschien jouw mening niet is, doet niets af aan het feit dat iedereen (ook jij) zijn mening buiten de voordeur mag noemen. Het is nogal gevaarlijk en anti-democratisch om dat weg te willen drukken achter de voordeur (je stemt toch niet toevallig D666?)

Montgomery | 27-12-19 | 16:14
▼ 1 antwoord verborgen

"Gevoel van onveiligheid". Slim gespeeld. Dat werkt altijd.
Ik kreeg dat spelletje door in het daklozencentrum, en gebruikte hun jargon tegen hun: " ik voel mij daar niet prettig bij". Werkte perfect! Op die manier moesten ze een keer een laptop onbeheerd bij mij achterlaten, hadden ze niet moeten doen. Vrij spel.

Deksmaat | 27-12-19 | 15:43

Waarom moeten we eigenlijk verplicht zo enorm veel van al die LGHBTIXYZ+++ 'ers houden?
Van mij mag iedereen doen en laten wat ie wil als een ander er maar geen last van heeft maar ik zal er echt niet juichend bij staan kijken.

2voor12 | 27-12-19 | 15:43 | 2

We mogen niet meer alleen maar tolerant zijn. We moeten het omarmen.

zwarte_weduwe | 27-12-19 | 15:51

@2voor12
Voor normale denkers en gewone mensen is XX een meisje met een kudt die van spelen met poppen houdt, en een XY is een jongen met een soms stijve lull die van spelen met XX houdt, van auto’s en van donderjagen. De rest zijn infantielen, genderdeugers en primaten waar je je niks aan hoeft te trekken.

Alco-de-Holist | 27-12-19 | 15:57

Hyper gekunsteld argument lijkt mij. Het schijnt mij toe dat de verzinners niks met de bijbel hebben. En toch de man met een zgn. bijbels argument belagen? Als men werkelijk zo bijbels was, had men de man geaccepteerd, te meer daar hij goed functioneert.
Een stok zoeken om de hond te slaan, daar lijkt het toch duidelijk op.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 15:43 | 6

@EefjeWentelteefje | 27-12-19 | 16:19:
Ik zou die fout ook gewoon zonder autocorrect maken!! Maar het blijft leuk,zelf taalfaut op fuat stabelen maar toch andre afzijken.

miko | 27-12-19 | 19:12
▼ 3 antwoorden verborgen

goed stuk GS, ik ben zelf een SGP-er, heb ook meningen, ik kom dit gezeik in de praktijk ook veel tegen, omdat mensen in mn omgeving wel weten wie ik ben proberen ze mij ook vaak te verleiden tot uitspraken, sta daar ver boven, niet elke SGP-er is een sukkel maar in mijn geval, ik zou niet weten op welke partij ik zou moeten stemmen die zoals de SGP recht door zee is in de meeste gevallen, zouden maar meer mensen de normen en waarden van deze partij, die over het algemeen, niet slecht zijn, hanteren, dan zou er heel wat minder geweld zijn maar dat is natuurlijk slechts mijn idee daarover.

goedgeheugen | 27-12-19 | 15:42 | 5

Wat een prachtige lange,om niet te zeggen: superlange zin gebruikt u hier in uw commentaar.

aamert | 27-12-19 | 16:11

Dat is een waar woord, beste goedgeheugen. Mijn ervaring is dat je tegenwoordig juist bij mensen die zichzelf graag tolerant noemen heel erg op je tellen moet passen. In de praktijk wordt door hen uitsluitend getolereerd dat je hun mening voor de volle 100% onderschrijft.

Djadja_Kolja | 27-12-19 | 16:37

@Penus Decoratus | 27-12-19 | 16:05: Niet om vervelend te doen, maar dat geeft hem juist gelijk. Toch? Ik hoor althans weinig over Christelijke bontkraagjes die hun omgeving terroriseren.

Djadja_Kolja | 27-12-19 | 16:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Als katholiek is het mijn stellige overtuiging dat protestanten, steile gereformeerden voorop, slechts den brandstapel horen te dienen. Dat neemt niet weg dat de firma HAN een adequate procedure heeft tegen ongewenst gedrag: www.han.nl/over-de-han/klacht-en-bezw... De actie van die 36 jankeballen is dus voorbarig, om niet te zeggen smadelijk.

Ook de Grondwet stelt in Artikel 1 discriminatie op grond van geloof min of meer strafbaar. Ik wens de heer Averesch dan ook veel sterkte met die fijne club van hem.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 15:41 | 2

Beste katholiek (ben het zelf ook), ik heb 1 vraag voor je naar aanleiding van je mening over protestanten incl. gereformeerden: Wat zou Jezus hiervan vinden?

Braboblanke | 27-12-19 | 15:56

Niets nieuws onder de zon. De Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek in Delft was stevig in handen van de Grefo's; naar mijn weten was er in mijn tijd maar één wetenschappelijk medewerker van oorspronkelijk katholieke huize (en die ging jaarlijks naar naar huis voor Carnaval :- )

Enrique C | 27-12-19 | 15:41

Aan menige homo op tv is duidelijk te zien dat er iets uit balans is in de beste man/vrouw. Dat je daar niets meer van mag vinden is net zo goed een teken dat er iets uit balans is in de gehele maatschappij. Dat gejank van die jonge homoos 'dat het helemaal niet makkelijk is om uit de kast te komen' gehuilebalk van aandachtsgeile mensjes. Je kunt hier al 50 jaar gewoon homo zijn en de oudere homoos hebben het pad geeffend voor die homofiele rupsjesnooitgenoeg van nu. De politieke partijen zitten vol met al dan niet kast lesboos en homoos. Hun finest hour zal zijn als het niet meer uitmaakt met wie je het doet; man vrouw trans homo lesbo trafo herma; de hele santekraam! een hele gezonde maatscahppij hoor....

pigadaki | 27-12-19 | 15:40

Religieuze extremisten (salafisten, SGP’ers, jehova’s, chassidische joden) zouden niet in de gelegenheid gebracht mogen worden onvolgroeide breinen bloot te stellen aan hun perverse sprookjes. Weg met die refofundi daar!

Azijnist | 27-12-19 | 15:40 | 3

Hoe laat je religie doorsijpelen in een opleiding engineering en automotive?

zwarte_weduwe | 27-12-19 | 15:54

Heel makkelijk. Heb ooit een refo wiskundeleraar gehad op een gristelijke MTS. Wist moeiteloos halve lessen te verknoeien met bijbelgeleuter.

Azijnist | 27-12-19 | 17:50

MTS en wiskunde? Laat maar...

smoover | 27-12-19 | 23:35

Heeft Petur al gereageerd?

Raspatat | 27-12-19 | 15:39

Ik neem aan dat de Pirelli-kalenders reeds verboten zijn? Wat doen deze medewerkers nog meer met onze toekomstige automonteurs?

Eierbal-is-fijn | 27-12-19 | 15:38

Als er 1 plek is waar ze een vrouwenquota zouden moeten instellen is het wel op de HAN. 4 jaar sausage-fest.

Geen01 | 27-12-19 | 15:38 | 1

Notebene de PABO op hetzelfde terrein man!

winkelwagenmuntje | 27-12-19 | 16:17

Gereformeerde Gerrit is ook niet vies van wat achter de ellebogenwerk:
"Bouwfraude is voor hem geen vreemd begrip. ,,Er gingen wel eens bedragen over de tafel waar je vraagtekens bij kon zetten. Extra vergoedingen om opdrachten binnen te halen. Ik stelde er geen vragen over, want ik had het voor mezelf weggeredeneerd. "

DrumPiet | 27-12-19 | 15:37 | 3

Wel het hele stuk quoten, hè. Nu ben jij degene die het achter z’n ellebogen heeft.

dagpauwoog | 27-12-19 | 15:50

@dagpauwoog | 27-12-19 | 15:50:
Maakt niet uit,hij is zelf dus ook corrupt. Dan zou hij bij de homomens ook kunnen doen. Misschien moeten ze hem omkopen,dat vind hij best.

miko | 27-12-19 | 16:09

@dagpauwoog | 27-12-19 | 15:50:
"Dacht: ‘Door deze werkwijze zorgden we wel voor werkgelegenheid’. Ik zou dat nu niet meer doen en ik heb er later ook nog wel slapeloze nachten van gehad.”"
Want daar wordt het minder erg van?

DrumPiet | 27-12-19 | 16:10

Ze willen allemaal inclusief zijn, en de grenzen open houden voor de islamisten (met hun eerbied voor de koran waar de homohaat van af spat). Dan moeten ze niet zeiken en dus ook de grefo's inclusiveren.

Fijnstoffer | 27-12-19 | 15:37

Interessant. Elke moslim haat homo's en moet ze van hun denkbeeldige opperwezen van het dak flikkeren. Maar nergens zie je zo'n manifest over een moslim. Wel over een grefo, die er minder gewelddadige denkbeelden op na houdt maar wel lekker laaghangend fruit is.
Beetje domme actie dus, die zich vast nog tegen hen keert.

Busverhuur | 27-12-19 | 15:36

Hebben ze op die school al een bordje op de deur met 'slegs vir linkes'?

Hetze Haatstra | 27-12-19 | 15:34

Ja, die nieuwe zeikfeneratie kennende zet ik mijn geld op wegpesten.

marrretje | 27-12-19 | 15:33

Die Gerrit Averechts.

Raspatat | 27-12-19 | 15:31

" ... zijn kijk op menselijke relaties die niet stroken met de Bijbelse opvatting"

Zal aan mijn leesvermogen en slecht opletten tijdens Godsdienst liggen, maar staat hier niet juist dat hij van de Bijbelse lijn afwijkt, ofwel dat heaumeau prima is??

marcoplarco | 27-12-19 | 15:29 | 3

Oude vs. Nieuwe testament, schat ik zo in.

Mbovenka | 27-12-19 | 15:31

"die" slaat op "menselijke relaties".

DrumPiet | 27-12-19 | 15:32

Je hebt slecht opgelet bij Nederlands. Het woord "die" slaat op "menselijke relaties". Snap je het nu een beetje?

Busverhuur | 27-12-19 | 15:49

Ok. Dat maakt dus de weg vrij voor een salafist op een vergelijkbare positie. Goed om te weten dat GS de tolerante weg is ingeslagen.

DrumPiet | 27-12-19 | 15:29 | 1

In principe is dat op zo'n functie toch ook niet echt een probleem. Als je jouw geloof maar voor je houdt.
Zelf werk ik voor een religieus en politiek neutrale zorginstelling. D'r loopt hier bij ons van alles rond. Je mag ook rustig over jouw overtuiging praten als erom gevraagd wordt. Maar als je gaat lopen evangeliseren of nuilen van: 'dit staat mij niet aan, omdat ik geloof' dan mag u ongezien te tyfus krijgen.

_Defeatless_ | 27-12-19 | 15:38

Weten deze medewerkers niet dat je niet 2 male-stekkertjes met elkaar hoort te verbinden?

Gerrit heeft nog een hoop te doen.

Eierbal-is-fijn | 27-12-19 | 15:26 | 7

@Penus Decoratus | 27-12-19 | 15:51: Ik heb er weer een fan bij zie ik! Welkom!

Eierbal-is-fijn | 27-12-19 | 15:56

@Penus Decoratus | 27-12-19 | 15:51: zelf aangelegde. Snuggere.

Normpje | 27-12-19 | 16:26
▼ 4 antwoorden verborgen

https://www.gelderlander.nl/arnhem/ik-sla-de-bruiloft-van-een-homoseksuele-collega-over-maar-wens-hem-alle-geluk~ad7308edd/

Is dit nog nieuws? | 27-12-19 | 15:25

Overigens, "gevoel van onveiligheid", dit land wordt een steeds grotere verzameling van totale lulletjes rozenwater.
Was gisteren op Winterland Amsterdam (jaja). Daar kon je sneeuwballen gooien. Wel met helm en gezichtsmaker op. Man, man, man, weer een mooi voorbeeld van rubbertegel generatie.

TheBigKirth | 27-12-19 | 15:24 | 3

Nou, meneer Gersen - dat komt niet alleen door de doorgefokte watjesmentaliteit - maar ook door de smerige kanten van diezelfde watjesmentaliteit. Klanten kunnen zó maar, van de ene op de andere seconde, "slachtoffer' worden. Bijvoorbeeld als zo'n sneeuwbal plotseling koud, of hard, of beide was en iemand zich daardoor gekwetst of onveilig ('er had wel iets kunnen gebeuren') voelde. Je hebt tegenwoordig in de allerkortste keren een dikke aansprakelijkheidsstelling van een advocatenkantoor op je bureau, compleet met een eis tot schadeloosstelling.

bisbisbis | 27-12-19 | 15:36

Dat was geen sneeuw maar ijs. Ijsballen kunnen hard aankomen. Daarnaast als exploitant wil je problemen voorkomen en geef je ze een helm. Er hing ook een bord. De directie is niet verantwoordelijk voor de koude sneeuw. De sneeuw is wit en dat is een natuurlijke eigenschap van het product.

EmilioEsteves | 27-12-19 | 15:48

TheBigKirth | 27-12-19 | 15:24
lulletje rozenwater = penus aqua roza, overigens geen familie van mij.

Penus Decoratus | 27-12-19 | 16:29

Anoniem is altijd fout. Durf voor je mening uit te komen en onderbouw die met feiten. Rens Horn cs zijn dus de intoleranten.

Leffe Blonde | 27-12-19 | 15:23 | 10

@Mbovenka | 27-12-19 | 16:15:
Nee dat hoeft niet.
Als je een Nazi als schoolhoofd hebt hoef je als Joodse leerling geen zorgen te maken.
net zo min dat als er een islamitische keurmeester langs komt bij een varkensslagerij.Niks aan de hand.
Het probleem is dat gelovige en mensen met een extremistische politieke overtuiging dat vaak WEL doen.

miko | 27-12-19 | 19:10

@miko | 27-12-19 | 19:10: Refo's, want daar hebben we het hier over, worden op de werkplek openlijk gediscrimineerd.
Door liberale linkse vrije denkers, die tegelijktijd zeer inclusief en sociaal betrokken zijn.

Arachne | 27-12-19 | 23:28

@Arachne | 27-12-19 | 23:28:
Orthodoxe religieuzen die gewantrouwd worden worden niet gediscrimineerd. Die worden afgerekend op hun domme overtuiging.
EEn art die zegt mensen te kunnen genezen van een hartkwaal door voor ze te bidde ,wijwater over ze heen te gooien of kaarsjes te branden neemt men ook niet serieus. Niet janken.
Helemaal klaar met die religieuze jankerts die zich te kort voelen gedaan omdat men lacht om hun domme overtuiging.

miko | 28-12-19 | 04:52
▼ 7 antwoorden verborgen

Tsja, ik heb helemaal niks tegen homo's, maar van mij mogen mensen best vinden dat homofilie niet OK is. De grens ligt bij dwingelandij en geweld. Meningen hebben mag altijd. Ik heb het bijvoorbeeld niet op moslims, omdat ze een, in mijn ogen, diepachterljke haatreligie aanhangen.

TheBigKirth | 27-12-19 | 15:21 | 3

Enige verschil is dat homofiele mensen er niet voor kiezen dat te zijn net zo min als negers etc. mensen daarop afserveren hebben we een woord voor, discriminatie. Religieuze knakkers kiezen voor hun geloof. Zo kun je praktiserende joden moslims gristenen dus best aanspreken op hun domme geloof en vraagtekens zetten bij mensen die strikt volgens de geloofsregels leven omdat die in strijd zijn met het eerst benoemde punt.
Dat mensen deze SGP'er niet vertrouwen vanwege zijn orthodoxe geloof kan ik me dus best voorstellen.

miko | 27-12-19 | 16:03

@miko | 27-12-19 | 16:03:
Met als het een moslimtroetel was geweest, had je hem met hand en tand verdedigd natuurlijk.

Tronald_dump | 27-12-19 | 17:05

@Tronald_dump | 27-12-19 | 17:05:
En waar concludeer je dat uit?
Volgens mij zijn moslims ook gelovige dus die mag je op hun geloof wantrouwen wat mij betreft,doe ik ook.
Maar volgens de simpletons hier is het zo dat als je tegen SGP'ers bent ben je VOOR Mossels.
Goh,....

miko | 27-12-19 | 19:08

Ik heb moeite met alle religie in het algemeen. Gewoon omdat je religieuze opvattingen domweg moet geloven.
Met de nadruk op dom.
Als je de moeite neemt om de logika achter deze opvattingen te begrijpen, ben je al snel een ketter.

Mr.Crowley | 27-12-19 | 15:21 | 20

@Cum infamia | 27-12-19 | 22:44:
OH ja die.

Mr.Crowley | 27-12-19 | 22:52

@Cum infamia | 27-12-19 | 22:44:
Eedn wwaarheid bestaat niet.

Mr.Crowley | 27-12-19 | 22:57

@Mr.Crowley | 27-12-19 | 22:46: Dank je dat je het interessant vindt dat ik tussen 2 reaguursels in bezig ben geweest met sport en dat ik daarna nog wat heb gedronken. Dat heet een sociaal leven. Neem van mij aan dat het een aanrader is, dat verbreed je wereldbeeld, dan kom je ook met mensen in aanraking die een ander wereldbeeld hebben.

De oerknal is een theorie die niet bewezen is maar inderdaad de meest waarschijnlijke theorie. Deze theorie komt van een Belgische wetenschapper. Hij was ook een priester en hij heeft de oerknal nooit in tegenspraak met de schepping gezien. Dat het technisch het meest logische was deed er niks aan af in zijn zienswijze dat god de aarde geschapen heeft. De oerknal gaat terug naar een nulpunt en er is nog geen eenduidige theorie die daarvoor terug gaat. Daarom was het voor Lemaitre mogelijk om daar de schepping te plaatsen. Dit had je kunnen googlen, maar jou dogma is zo vast dat er iets als wetenschap is, maar waar het vandaan komt maakt niet uit. Je kan heel religieus zijn en zeggen dat iets in de bijbel staat. Maar jij gaat nu versimpelde wetenschap lezen en zeggen dat het zo is. Maar je komt ook niet verder dan echoen wat je als kind geleerd hebt. De theorie van de oerknal staat haaks op de op dat moment geldende ideeen van het heelal en, ik moest ook even deze naam googlen, Fred Hoyle heeft zich daar denigrerend over uitgelaten in de jaren '50 (20 jaar nadat Lemaitre zijn theorie had) en noemde het "the big bang" omdat hij het onzin vond. Ik jouw logica zou een domme priester geen gelijk hebben tegen iemand die tegen georganiseerd geloof was. Maar aan de andere kant zeg je dat die priester toch wel gelijk heeft. En ik ga er vanuit dat de oerknal de meest logische verklaring is omdat op dit moment de wetenschap dat als meest logische accepteert en nog steeds bezig is hier meer en meer bewijs te zoeken om deze theorie te ondersteunen.

En wat was dat met de hemel? Je zei er is geen hemel, maar waar haalde je dat vandaan? Is dat je stokpaardje wat je er altijd bijhaalt als het over religie gaat? Je kan wel iets roepen, maar wat wil je daar eigenlijk mee zeggen? Het kan zijn dat er geen hemel is, of dat het een abstract idee is. Maar ik heb nooit een hersenchirurg getroffen die een gedachte gezien heeft, dus moeten we er vanuit gaan dat gedachten niet bestaan?

Je begon met een verhaal dat je religie niks vindt omdat je dogam'S moet aannemen. In de islam is de koran inderdaad letterlijk het woord van god, maar in het christendom en jodendom is de bijbel of thora niet letterlijk het woord van god maar is het verder gegeven door profeten. En daarom zijn er, zeker in het jodendom, nog steeds mensen die zich bezig houden met het interpreteren van the bijbel en thora. Er zijn dogma's, maar die kunnen met de tijd ook veranderenen.
Je kan er de logica ook wel achter zoeken, maar als ik je letterlijk 1 naam geef dat is het al te moeilijk om daar even op te zoeken. Zelfs met 5 minuten op Wikipedia had je begrepen waarom een lid van de pauselijke academie voor wetenschappen meer heeft bijgedragen voor de wetenschap dan jij. En als je dat noch zou accepteren zou het niet zo erg zijn, maar je blijft liever dogmatisch en strooit met verdachtmakingen tegen iedereen die zegt dat religie wel iets kan betekenen en dat het niet altijd en allerverstikkende deken is over denkvermogen.

Cum infamia | 28-12-19 | 10:34
▼ 17 antwoorden verborgen

Iemand ooit xxx films gezien waarin alleen mannen spelen?

Die zijn echt niet om aan te gluren..

Turbulentie? | 27-12-19 | 15:20 | 3

Jij zegt het. Ik zou het niet weten.

Super Vaagstra | 27-12-19 | 15:30

Hoe weet je dat?

TRUMP | 27-12-19 | 15:31

Dat is een kwestie van smaak hoor. Ik vind ze prima te doen!

staat het bier koud? | 27-12-19 | 15:52

Maar de SJW's discrimineren niet hoor

IkWilOokWatZeggen | 27-12-19 | 15:20

Die tot in het absurde opgevoerde overgevoeligheid van de homo's is anders behoorlijk irritant. Alsof er niks belangrijkers is dan de hele dag met je humo in het middelpunt te moeten staan.

van Oeffelen | 27-12-19 | 15:19 | 1
-weggejorist-
Sinister-President | 27-12-19 | 15:35

Linkse supertolerante inclusieve wappies willen iedereen inclusief, behalve als je iets vindt wat ze niet aanstaat. Deze man is tenminste oprecht. Moet geen homo's want gelooft in sprookjes. Prima toch. Betekent toch niet dat je ze meteen de kop afhakt of achterstelt. Ik ben benieuwd of linkse Rens met z'n grote bakkes hetzelfde had gedaan als Mohammed de grote meneer was geweest die vrouwen geen hand geeft. Boehoe,.

BBRDWR | 27-12-19 | 15:19 | 1

Rens werkt niet voor Mohammed de directeur....

Is dit nog nieuws? | 27-12-19 | 15:31

No brainer toch ? Vervang gereformeerd door islamitisch en je bent klaar. Zolang ze hun mening privé houden en geschikt zijn voor de job niks aan het handje.

Vraag me wel af of er in het 2e geval ook een anonieme brief geschreven zou zijn.

Vesta | 27-12-19 | 15:19

Zo'n anonieme brief werkt natuurlijk Averesch.

threeheadedmonkey | 27-12-19 | 15:19

Er gaat iets niet goed in dit land. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, zolang het maar die van Rens Horn is. Blijkbaar.

"... gevoel van onveiligheid..." .

Heeft de HAN dan een homoquotum? waarom krijgt anders de helft van de mannelijke medewerkers een gevoel van onveiligheid als er iemand in de leiding zit die privé niet veel met homo's heeft?

the_physicist | 27-12-19 | 15:19

Relaties die (niet) stroken met de Bijbelse opvatting?
Incest is volgens de Bijbel geen probleem
Genesis 19:
30 Lot durfde niet in Zoar te blijven. Hij ging met zijn twee dochters in een grot in de bergen wonen. 31 De oudste dochter zei tegen de jongste dochter: "Onze vader is al oud en er is hier nergens een man om mee te trouwen, zoals dat hoort. 32 Laten we onze vader zoveel wijn te drinken geven dat hij dronken wordt, en dan met hem naar bed gaan. Dan zullen we door hem toch kinderen krijgen en zal de familie van onze vader blijven bestaan." 33 Die avond gaven ze hun vader veel wijn te drinken, zodat hij dronken werd. En de oudste dochter ging bij haar vader liggen en ging later weer weg. Lot wist er later niets van. 34 De volgende morgen zei de oudste dochter tegen de jongste: "Ik ben gisteren met mijn vader naar bed geweest. We zullen hem ook deze avond veel wijn te drinken geven. Dan ga jij met hem naar bed. Dan zullen we door onze vader kinderen krijgen en zal de familie van onze vader blijven bestaan." 35 Zo gaven ze hun vader ook die avond veel wijn te drinken, zodat hij dronken werd. Nu ging de jongste dochter bij haar vader liggen en ging later weer weg. En Lot wist er later niets van. 36 En de twee dochters raakten in verwachting van hun vader. 37 De oudste dochter kreeg een zoon, die ze Moab (= 'van een vader') noemde. Hij is de voorvader van de Moabieten. 38 Ook de jongste dochter kreeg een zoon, die ze Ben-Ammi (= 'zoon van mijn volk') noemde. Hij is de voorvader van de Ammonieten.

Arnold Layne | 27-12-19 | 15:16 | 14

@Turbulentie? | 27-12-19 | 15:18: Verhalen van, pak em beet 8000 jaar geleden. Tis Genesis hé, de eerste hoofdstukken van het Oude Testament.
De verhalen in het Nieuwe zijn iets betrouwbaarder, door meer mensen opgeschreven.

hotnot | 27-12-19 | 17:43

@hotnot | 27-12-19 | 17:43:
Gekkie,de aarde is pas zesduizend jaar oud volgens de SGP mensen.dus is het waar,staat zo geschreven.

miko | 27-12-19 | 19:05
▼ 11 antwoorden verborgen

Heb ooit zelf een SGP'er in mijn team gehad. Prima werknemer met calvinistisch arbeidsethos. Alleen op zondagen uiteraard onbereikbaar voor werk. Maar dat weet je van tevoren.

halbstark | 27-12-19 | 15:16 | 1

U werkt blijkbaar niet in de euthanasie business?

Is dit nog nieuws? | 27-12-19 | 15:17
-weggejorist-
Dr_Prepper | 27-12-19 | 15:15

SGP:
Het is niet de wil van God, leg je erbij neer.
Oh en bekeer je vast richting het door jullie omhelsde "geloof van de vrede".

Is dit nog nieuws? | 27-12-19 | 15:15

Zouden we een Jihadist als directeur willen hebben? Of als burgemeester? Denk het niet he.

Rest In Privacy | 27-12-19 | 15:13 | 29

Je hebt over types die eruit zien als een mens maar dat niet zijn dus nee die zou ik niet als directeur of burgemeester willen.

Roadsurfer | 27-12-19 | 16:27

@Kuifje-in-de-EU | 27-12-19 | 15:51:
Ik heb met beiden niks maar SGP-ers zijn ons eigen probleem en salafisten niet, dat is een geimporteerd probleem. Voor mij een cruciaal onderscheid, zeker omdat het safasime aan de wortel van onze beschaving en rechtsstaat knaagt waar - als ze hun zin krijgen - dat een zeer negatieve invloed op zowel uw als ook mijn dagelijkse leven gaat hebben. Bij de SGP gaat dat niet heel veel verder dan zondag-rustdag en abortus is verboden. Ze zullen mij niet met geweld willen bekeren of - als ik homo zou zijn - willen doden, om maar wat te noemen.

Graaisnaaiert | 27-12-19 | 16:29

@Graaisnaaiert | 27-12-19 | 16:29:
Volgens mij heb je een ietwat optimistische kijk op de sgp en hun denkbeelden. Nee ze gooien geen homo's uit de grote stad van de kerktoren maar vergis je niet over de bak onvrijheid die ze je op zouden leggen wanneer ze een meerderheid zouden hebben.
De meeste lijken zich zeer bewust van hun beperkte invloed op de maatschappij en accepteren dat maar ik heb me wel eens afgevraagd hoe dat zou zijn als er 30 zetels aan grefo's zouden zijn. Blij dat dat altijd een gedachte experiment zal blijven.

noerg | 27-12-19 | 23:57
▼ 26 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland